Na današnji dan| Reč i slika

...u tebi je Sarajevo, seher sevdaha

angie01 RSS / 05.04.2023. u 10:00

 Fs7iwklWcAATDIy?format=jpg&name=small

Danas u Pragu, Sarajevska ulica.

Tagovi



Komentari (792)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 17:47 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


U svim onim komentarima gde pričaš kako te nacije ne zanimaju, nego da ti je strašno kad neko opkoli grad.


Ponavljam, grad su opkolili građani tog grada.
Zapravo, nisu ga ni opkolili. U Sarajevu su vođene ulične borbe između njegovih stanovnika.
Ili stanovnici Ilidže, Neđarića, Lukavice, Grbavice nisu stanovnici tog grada?

Jer se ne uklapa u mantru o opsadi?

Neozbiljno!

Jok, došli su iz Kine da "opkole" Sarajevo!

Tukli artiljerijom po gradu!
Ajde?!
A da nisu možda tukli po vatrenim tačkama neprijatelja?

A je li tukla i neka artiljerija iz grada?

Ubijali snajperom?
Stvarno?!
A ovi drugi nisu?

Ubijali decu?

A ovi nisu?

angie01 angie01 17:51 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

U svim onim komentarima gde pričaš kako te nacije ne zanimaju, nego da ti je strašno kad neko opkoli grad.
I kao ne zna se koja nacja se na sam pomen opkoljenog Sarajeva optužuje.


bas si super ovo napisao,..prvo, tacno je da nisam nacionalista- kakve to veze ima sa Muslimanima, mantranjem i zlom, znaci, ja sam kriva sto ne mrzim, a ne vi sto mrzite.

drugo, ja o opkoljenom Sarajevu nisam rekla rec, dok vi niste napisali 100 komentara opstrukcije izvrtanja, podsmevanja i zahebancije, uvreda, psovanja- samo sam nakacila sliku,...a to sto se zna ko je Sarajevo opkoljavao- nije valjda moja sramota,...ovo ti je najludji komentar do sada, od onolike konkurencije,...mislim, besmisleno je objasnjavati zasto.
predatortz predatortz 17:54 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

a to sto se zna ko je Sarajevo opkoljavao


Ko?
angie01 angie01 18:14 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Jer se ne uklapa u mantru o opsadi?

Neozbiljno!


Opsada Sarajeva počela je 5. aprila 1992. godine, a okončana je 29. februara 1996. godine. Trajala je 1.425 dana.

Za to vrijeme, oko 350.000 stanovnika bilo je izloženo svakodnevnoj vatri pripadnika nekadašnje JNA i paravojnih formacija, a kasnije pripadnika tadašnje Vojske Republike Srpske, iz gotovo svih vrsta naoružanja, s položaja smještenih na okolnim brdima. Nisu uspjeli sići i zauzeti grad samo zahvaljujući ogromnoj volji, želji i naporima branilaca, mahom građana koji su se odazvali pozivu za odbranu, te u početku skoro goloruki, u patikama i farmericama, s minimalno naoružanja, stali na branike grada.


Al Jazira, Vreme, Danas, Blic,...i ostali mediji...verovatno iz istih izvora.

Već tokom zime 1991/92. godine, Jugoslavenska narodna armija je rasporedila artiljeriju i drugo oružje na brdima oko Sarajeva. Oko 120 minobacača i 250 tenkova je bilo stacionirano na tim brdima. Vikipedia

gvozden1 gvozden1 18:17 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

a to sto se zna ko je Sarajevo opkoljavao-

E to je ta mantra, tvoja i muslimanska, zna se.
Zna se ko je kriv, ko zločinac ko žrtva.

angie01 angie01 18:17 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

predatortz
a to sto se zna ko je Sarajevo opkoljavao


Ko?


pa eno, huci kaze, da se odmah zna ko i da je zbog toga zlonamerno samo pominjanje-nesto gluplje nisam skoro cula-, pa pitaj njega.
angie01 angie01 18:19 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ebtonje ta mantra, tvoja i muslimanska, zna se.
Zna se ko je kriv, ko zločinac ko žrtva.


pa ti si rekao da se odmah zna, ja ti samo kazem, da nisam ja kriva zbog toga.


gvozden1 gvozden1 18:21 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

...a to sto se zna ko je Sarajevo opkoljavao- nije valjda moja sramota,...

A jel se kaješ sad što si napisala

...a to sto se zna ko je Sarajevo opkoljavao- nije valjda moja sramota,...o


:)

Ma baš te briga, obriši i svoj komentar.
gvozden1 gvozden1 18:22 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…



pa ti si rekao da se odmah zna, ja ti samo kazem, da nisam ja kriva zbog toga

Pa zna li se ili se ne zna?

Ja znam šta ti i muslimani podrazumevate, ali kaži, zna li se ili se ne zna.
predatortz predatortz 18:23 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Opsada Sarajeva počela je 5. aprila 1992. godine, a okončana je 29. februara 1996. godine. Trajala je 1.425 dana.


Kako stanovnici pomenutih delova grada mogu da opsedaju svoj grad braneći svoje kuće?

predatortz predatortz 18:26 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1


pa ti si rekao da se odmah zna, ja ti samo kazem, da nisam ja kriva zbog toga

Pa zna li se ili se ne zna?

Ja znam šta ti i muslimani podrazumevate, ali kaži, zna li se ili se ne zna.


Ja opet pitam:
Šta navodi obične, porodične ljude, roditelje, da opsedaju grad u kom su rođeni?

Osim osećja teške životne ugroženosti ili teške nepravde koja im je načinjena?

Baš me zanima odgovor ovih binarnih.

Da olakšam binarnim. Nazivi jedinica Sarajevsko-romanijskog korpusa VRS, odnosno njegovih brigada, daju odgovor na pitanje odakle su ljudi koji su bili raspoređeni u i oko grada:
1. сарајевска механизована бригада (Лукавица)
2. сарајевска лака пјешадијска бригада (Војковићи)
3. сарајевска пјешадијска бригада (основана у периоду 1993/1994 од Кошевске, Рајловачке и Вогошћанске бригаде)
4. Сарајевска лака пјешадијска бригада (формирана од три лака батаљона са Пала, Праче и Јахорине)
1. романијска пјешадијска бригада
2. романијска моторизована бригада (од новембра 1992. у саставу Дринског корпуса ВРС)
Кошевска лака бригада (од 1993/1994 у саставу 3. сарајевске бригаде)
Рајловачка бригада (од 1993/1994 у саставу 3. сарајевске бригаде)
Вогошћанска бригада (од 1993/1994 у саставу 3. сарајевске бригаде)
Илијашка пјешадијска бригада
Илиџанска пјешадијска бригада
Игманска лака пјешадијска бригада (Хаџићи)
Рогатичка бригада (од новембра 1992. у саставу Дринског корпуса ВРС)

angie01 angie01 18:30 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

A jel se kaješ sad što si napisala


o boze, je l si ti bas toliko glup,

ti meni napises,

U svim onim komentarima gde pričaš kako te nacije ne zanimaju, nego da ti je strašno kad neko opkoli grad.
I kao ne zna se koja nacja se na sam pomen opkoljenog Sarajeva optužuje.



a ja ti na to odgovorim,

a to sto se zna ko je Sarajevo opkoljavao- nije valjda moja sramota


ne znam, zbog cega se tacno neko optuzuje na pomen opsade Sarajeva?
angie01 angie01 18:32 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ja znam šta ti i muslimani podrazumevate,


kako mislis ja i muslimani, gde si me sada svrstao,..te sam ustasa, te sam sa muslimanima, gospode boze, kakva bezocna ucitavanja.
gvozden1 gvozden1 18:55 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


ti meni napises

Ajd polako ću

Ja tebi napišem sa se zna koja strana se optužuje.
Znači, optužuje se.
Optužuje se srpska.

Da li su optužbe osnovane ili nisu, o tome ćemo posle (hoćemo li?)

A ti kažeš
a to sto se zna ko je Sarajevo opkoljavao


Dakle ne da se optužuje, kažeš da zna ko je opkoljavao.

Pa što izbegaš odgovor na direktno pitanje ko je opkoljavao?
Što ga upućuješ na mene?

Optužujete (ti, muslimani, Hrvati, Arnauti....) Srbe, ja se s vama ne slažem, smatram da su vaše optužbe antisrpski, srbomrzački, kako ti volja, stav.


Da se mi ne igramo žmurke, Srbi jesu opkolili Sarajevo, ali to je uobičajena vojnička taktika koju svaka vojska pokušava da ostvari, da opkoli neprijatelja.
gvozden1 gvozden1 18:57 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

, gde si me sada svrstao,.

Nigde bre, osim u grupu onih koji su protiv Srba i Srbije,
A takvih je dosta, raznih fela i nacija.
predatortz predatortz 19:00 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Da se mi ne igramo žmurke, Srbi jesu opkolili Sarajevo,


Da budemo precizniji, u prvim danima rata grad je podeljen linijama razgraničenja sukobljenih strana.
A okolina Sarajeva je bila pretežno naseljena Srbima.
Da nije bilo tako, ne bi bilo tako lako okružiti Sarajevo.
gvozden1 gvozden1 19:04 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

predatortz
Da se mi ne igramo žmurke, Srbi jesu opkolili Sarajevo,


Da budemo precizniji, u prvim danima rata grad je podeljen linijama razgraničenja sukobljenih strana.
A okolina Sarajeva je bila pretežno naseljena Srbima.
Da nije bilo tako, ne bi bilo tako lako okružiti Sarajevo.

To je samo išlo na ruku, i sa vojničke strane, bilo bi glupo ne iskoristiti tu pogodnost.


Nisam znao za tu okolnost, ali sad je jasnije i zašto je to nekome palo na pamet.
Prosto, nametalo se.
Možeš da ostvariš povoljnu poziciju sa sebe, bio bi budala ako to ne uradiš.
predatortz predatortz 19:12 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

To je samo išlo na ruku, i sa vojničke strane, bilo bi glupo ne iskoristiti tu pogodnost


Naravno!
Cilj svake vojske u ratu je da nanese što veću štetu protivnicima i da ih stavi u što lošiji položaj.


Nego, da sam musliman, crkao bih od sramote kada se pomene opsada, a ne bih kmečao na sva usta o njoj.

Korpus od 44.000 boraca (njihov podatak) u okruženju drži korpus od 18.000 boraca!

I tri ipo godine ne uspevaju da naprave deblokadu!

A čim ovaj malobrojniji korpus da se okoristi nego prednošću terena?

Ili je srpsko stanovništvo trebalo da se iseli sa područja na kojim vekovima živi da Sarajevo ne bi bilo okruženo?

panta panta 19:20 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

predatortz
To je samo išlo na ruku, i sa vojničke strane, bilo bi glupo ne iskoristiti tu pogodnost


Naravno!
Cilj svake vojske u ratu je da nanese što veću štetu protivnicima i da ih stavi u što lošiji položaj.


Nego, da sam musliman, crkao bih od sramote kada se pomene opsada, a ne bih kmečao na sva usta o njoj.

Korpus od 44.000 boraca (njihov podatak) u okruženju drži korpus od 18.000 boraca!

I tri ipo godine ne uspevaju da naprave deblokadu!

A čim ovaj malobrojniji korpus da se okoristi nego prednošću terena?

Ili je srpsko stanovništvo trebalo da se iseli sa područja na kojim vekovima živi da Sarajevo ne bi bilo okruženo?


Normalno!
A Srbi bili baš bezobrazni pa nisu hteli tako lako da se sele.
angie01 angie01 19:41 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ajd polako ću


pa ti mozes kako hoces, uvek je isti besmisao,..a sada si ga jos sam poentirao:).


angie01 angie01 19:45 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Nigde bre, osim u grupu onih koji su protiv Srba i Srbije,


pa ja mislim da si to upravo ti, ovako sramnim ponasanjem...ne mislim samo sada, nego celom svojom hronologijom bezcasca koju si ovde pokazao tokom godina- doduse, na pocetku si pazio i bio pristojan, dok si bio dr huci, tokom druge vlasti.

moram da nadjem neki tvoj komentar iz tog vremena, mnogo je smesno, kada se uporedi sa ovim kako sada nastupas.
gvozden1 gvozden1 19:57 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01
Nigde bre, osim u grupu onih koji su protiv Srba i Srbije,


pa ja mislim da si to upravo ti, ovako sramnim ponasanjem...ne mislim samo sada, nego celom svojom hronologijom bezcasca koju si ovde pokazao tokom godina- doduse, na pocetku si pazio i bio pristojan, dok si bio dr huci, tokom druge vlasti.

moram da nadjem neki tvoj komentar iz tog vremena, mnogo je smesno, kada se uporedi sa ovim kako sada nastupas.


Ajd:)
gvozden1 gvozden1 20:03 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Cilj svake vojske u ratu je da nanese što veću štetu protivnicima i da ih stavi u što lošiji položaj.

Doći u poziciju da svoje jedinice rasorediš u krug oko neprijatelja, i još da je neprijatelj u dolini a ti na uzvišenjima okolo, to je ideal, bolje od toga nije moguće ni nacrtati.

angie01 angie01 20:08 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ajd:)


evo, nasla sam jedan, gde me pozdravljas na kraju:),...al nije dovoljno specifican za ono na sta sam mislila, jer se tebi definitivno nesto desilo od tada, kada si pisao tecno, bez mucanja, a sto je jos bitnije, pristojno i sa uvazavanjem, sve nesto oprostite, hvala, izvolite,...znaci dr huci se posle pretvorio u mister hajda.
angie01 angie01 20:09 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Doći u poziciju da svoje jedinice rasorediš u krug oko neprijatelja


jos kada su neprijatelji stanovnici grada, milina jedna.
gvozden1 gvozden1 20:16 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

A okolina Sarajeva je bila pretežno naseljena Srbima.

Nego, nevezano za ovu temu, potseti me ovakav raspored na tursko vreme.

U vreme osmanlija muslimani su naseljavali gradove i manja naselja (šeheri i kasabe) a hrišćani ako su i bili blizu gradova bili su na periferiji.

Moguće, i vrlo verovatno da je takav raspored ustvari posledica turskih vremena.


U Srbiji je to drugačije teklo, sa porazom turske vojske se povlačili i tursko stanovništvo, ali Bosnu to nije zahvatio jer je prestanak turske vlasti drugačije tekao.
gvozden1 gvozden1 20:18 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


evo, nasla sam jedan, gde me pozdravljas na kraju:)

To mogu i sad:)
Ajd traži dalje.

jos kada su neprijatelji stanovnici grada, milina jedna.

Neprijatelj je vojska gde god da se nalazi.
Ako je u gradu onda opkoljavaš grad, normalno.
predatortz predatortz 20:21 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01
Doći u poziciju da svoje jedinice rasorediš u krug oko neprijatelja


jos kada su neprijatelji stanovnici grada, milina jedna.


Ne stanovnici, vojska stacionirana u gradu.
angie01 angie01 20:28 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

vojska stacionirana u gradu.




ovo je najblazi snimak.
gvozden1 gvozden1 20:45 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

ovo je najblazi snimak

Šta snimak dokazuje?

Da vojske nije bilo u gradu?
Teško.
Da pucaju na prolaznike?
Kako će onaj sa brda da zna da li je, npr neko od ovih koji pretrčavaju na ovom snimku vojnik koji je pošao po nekom vojnom poslu, ili civil koji je pošao po hleb?

To što je u civilnom odelu ne znači ništa.

Da li je bilo onih koji su namerno pucali na sve živo, na žene, na decu, nesumnjivo.
Da li je to ratni zločin?
Nesumnjivo.
Ali nesumnjivo je i da ne postoji rat ni strana u ratu bez ratnih zločina.

Pričati o zločinu je neophodno, ali je pogrešno normalan vojni manevar, opkoljavanje neprijatelja, proglašavati zločinačkim
predatortz predatortz 20:50 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


U vreme osmanlija muslimani su naseljavali gradove i manja naselja (šeheri i kasabe) a hrišćani ako su i bili blizu gradova bili su na periferiji.

Moguće, i vrlo verovatno da je takav raspored ustvari posledica turskih vremena.


U Sarajevu je živelo Srba koliko ih danas živi u Kragujevcu.
Ostalo ih je koliko?
Zašto?
Da li se to neko pita?
Zašto jedan narod odluči da ode?
Zašto je niklo Istočno Sarajevo, potpuno nov grad?
Zašto su ljudi prodavali stanove, kuće i odlazili?
Odlaze Srbi koji su ceo rat proveli u Sarajevu, odlaze oni koji su bili u njihovoj vojsci.
Kažu, nema tamo života!
U Sarajevu, Tuzli i po drugim gradovima u Federaciji ne žive više Srbi. Oni koji nose srpska imena i prezimena su ikebane.
Svakodnevno moraju da dokazuju, kao ona nesreća Bursać, da su dobri Bosanci i lojalni.
Kome?
Bakiru i pijanom Komšiću, kojeg je rodila Srpkinja, kojem je otac Hrvat, a u hrvatske kantone ne sme nogom da kroči? Čoveku za kog ujaci kažu da nemaju ništa sa njim,stričevi isto.
Jebalo vas Sarajevo bez Srba i Hrvata! Sarajevo u kom šetaju beduini po Vrelu Bosne, samo što još čadore postavili nisu.

Sarajevo je grad koji je najviše nazadovao u Evropi. Toliko da je evropskog u njemu samo još u arhitekturi koja je ostala iza Austrougarske. Sve drugo je Novi Pazar i Sjenica.



angie01 angie01 21:06 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ostalo ih je koliko?
Zašto?
Da li se to neko pita?


eno ih u RS....ostali su otisli jos devedesetih u druge drzave, upravo zbog teme ovog bloga,..odgovor je- to je vama vasa borba dala.
angie01 angie01 21:15 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Kako će onaj sa brda da zna da li je, npr neko od ovih koji pretrčavaju na ovom snimku vojnik koji je pošao po nekom vojnom poslu, ili civil koji je pošao po hleb?


mislim na ceo komentar,...samo je tebi nejasno.
predatortz predatortz 21:20 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01
Ostalo ih je koliko?
Zašto?
Da li se to neko pita?


eno ih u RS....ostali su otisli jos devedesetih u druge drzave, upravo zbog teme ovog bloga,..odgovor je- to je vama vasa borba dala.


Dala nam, Bogu hvala.
U martu 1992. nas izbacili iz svih kombinacija, hteli da se ne pitamo ništa, u movembru 1995. pola Bosne de zove Srpska!

Laju kere od tada, ali vetar nosi...





gvozden1 gvozden1 21:21 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

samo je tebi nejasno

Pa objasni mi.

Znaš da je u gradu neprijatelj, vidiš nekoga da pretrčava, muškarac, trideset godina.. kako znaš da nije neprijateljski vojnik?
angie01 angie01 21:26 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Dala nam, Bogu hvala.


eto vidis, sto pitas onda.
U martu 1992. nas izbacili iz svih kombinacija, hteli da se ne pitamo ništa


koliko se secam, o ovome smo se vec ispricali, nemam volju da ponovljam krugove, a ti ces svakako da opet pricas svoje.
angie01 angie01 21:29 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Pa objasni mi.


KLIK

je l nema puno srpskog zivlja-vojska ili stanovnistvo.
predatortz predatortz 21:29 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1
samo je tebi nejasno

Pa objasni mi.

Znaš da je u gradu neprijatelj, vidiš nekoga da pretrčava, muškarac, trideset godina.. kako znaš da nije neprijateljski vojnik?


Ma, pusti te snimke iz kojih je sve jasno...
Snimili su i ubijene Admiru i Boška, pa je svima poput Anđe bilo "jasno" da su ih ubili Srbi.
Pazi, ubili ih Srbi na čiju su teritoriju pošli, pucajući im u leđa iz pravca koje kontrolišu muslimani!

I glupani pušili tu priču!
Posle se ispostavilo da su ih ubili pripadnici "Ševa", jedinice direktno podređene Aliji, da je pucao Nedžad Herenda,kojeg civilizovana Holandija neće da isporuči BiH iako postoji crvena poternica tog suda zbog ratnih zločina imenovanog.
Da se Nedžad zove Nenad, bio bi isporučen uz udarni termin na svim "demokratskim medijima".


predatortz predatortz 21:35 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

nemam volju da ponovljam krugove, a ti ces svakako da opet pricas svoje.


Nije mi teško ponoviti jer govorim istinu.

Referendum o nezavisnosti BiH nije uspeo jer na njega nije izašao potreban broj građana sa pravom glasa.
Rat je počeo zbog čina pravnog nasilja, jer niko normalan neće da mirno pusti da se ni za šta ne pita u svojoj kući.

Ako smo seli zajedno i usaglasili propozicije, pa ih neko pogazi, taj neko snosi punu krivicu za sve ono što iz tog čina proistekne.

Da je ispoštovan zakon i rezultati, BiH bi ostala u Jugoslaviji i rata ne bi bilo.
gvozden1 gvozden1 21:42 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ma, pusti te snimke iz kojih je sve jasno..

To je najveći problem.
Vidi snimak, i poveruje da je sve jasno.
I sve objašnjava jednom slikom, jednim snimkom, iako ništa o tome ne zna.

Rat sam po sebi je kompleksna pojava da komandama nekad stvari nisu jasne, a neko nađe neku sličicu i kaže, aha, to je to, sad sve znam.

Ili ovo Mladićevo, udri tamo, ovamo, manje je Srba.

Pa naravno da će i to biti jedan od kriterijuma selekcije ciljeva u međunacionalnom, građanskim ratu.

Šta se očekuje nego da komandant srpske vojske brine o Srbima?

Bira cilj gde će naneti štetu neprijatelju, i pokušava da na najmanju moguću meru smanji štetu po sebe.
angie01 angie01 21:48 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Da je ispoštovan zakon i rezultati, BiH bi ostala u Jugoslaviji i rata ne bi bilo.


problem je samo, sto su dostupni svi validni dokazi sta je i kako bilo, za one koji nikada nista nisu culi, ili otpratili,...mi svi ovde prisutni smo savremenici tih desavanja, pa je malo glupo da objasnjavas.

ja nemam problem da vi terate svoje price, vasi komiteji, vasa stvar, al zato mene, kao obicnu zenu, majku, umjetnicu, bez ideoloskih i nacionalistickih cipova ostavite na miru da zali za nevinim ljudima,-(sto po nekoj cudnoj logici vi zovete zlom, izdajom i mrznjom)-...svakom svoje, po savesti i obrazu.
predatortz predatortz 21:53 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ili ovo Mladićevo, udri tamo, ovamo, manje je Srba.


A prethodno Srbe iz Pofalića pobili muslimani, pa Mladić kriv što baš tim jedinicama hoće da jebe majku.

Ali, iz snimka sve jasno!

A i za referendum...

Zamisli Anđinu dreku na ovu situaciju:

U Srbiji, priče radi, zakon kaže da su izbori za predsednika neuspeli ako na njih izađe manje od 50% upisanih birača. Govorim hipotetički.

I izađe recimo 47%, pa Vučić dobije većinu glasova izašlih.

I neko kaže, ma jebeš par procenata, jebeš zakon, Vučić je predsednik!

Ali, kad to urade Srbima u Bosni, to je ok jer je zaboga većina htela!

E pa, nije!
Nije htela većina propisana zakonom da mora da se izjasni, nije je bilo.

I onda nešto tu petlja i trtlja gluposti da prikrije činjenice jer je "svima bilo jasno"...

angie01 angie01 21:55 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Bira cilj gde će naneti štetu neprijatelju, i pokušava da na najmanju moguću meru smanji štetu po sebe.


kako da ti kazem, nije neprijatelj nenaoruzan civil, koji zivi zarobljen u svom gradu, a neko ga gadja snajperom i granatama,...kako je i presudjeno, uslo u anale.
predatortz predatortz 21:56 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

problem je samo, sto su dostupni svi validni dokazi sta je i kako bilo,


I, šta kažu ti dokazi?
Koliko je izašlo na referendum, a koliko je trebalo?

Ja ću ti reći!

Izašlo 63,7%, a moralo 66,7%!

Tako rekao Zakom o referendumu, a ne ja.



predatortz predatortz 21:59 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

kako je i presudjeno, uslo u anale.


Jeste, onim koji razmišljsju analno!
Za takve su u Sarajevu svi bili civili, nije postojao 1. korpus ABiH, a Srbi su topovima i snajperima ubijali decu iz zabave.

Što bi rekao Bora, kako je lepo biti glup!
angie01 angie01 22:00 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

A i za referendum...


i to smo se ispricali, nemoj da improvizujes interpretacije.

rekoh ti sve sto imam, vi slobodno svirajte svoje, meni ostavite da mi bude zao ljudi...ne znam zasto ste umislili da mi je za to potrebna vasa dozvola i odobrenje.

Jeste, onim koji razmišljsju analno!


da si barem duhovit, nego ni to.


Što bi rekao Bora, kako je lepo biti glup!


je l ti ovo nesto autobiografski.
predatortz predatortz 22:04 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

to smo se ispricali, nemoj da improvizujes interpretacije.


Šta improvizujem?
Rezultate?
Dokaži!
gvozden1 gvozden1 22:08 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


A prethodno Srbe iz Pofalića pobili muslimani

Eto vidiš, to npr neki, mnogi, ne znaju.
Među takvima sam i sam.

Ali je dovoljno biti svestan da se stvari ne poznaju i da je vrlo verovatno da nije onako kako se iz jedne slike, snimka može zaključiti.

Odavde se zaključuje da je Mladić zver kojoj je eto baš palo na pamet da ubija nedužne muslimane, a i oni kojima komanduje zverovi koji te njegove komande sa radošću izvršavaju.

I nemaju ni najmanje sumnje u to.
nije neprijatelj nenaoruzan civil,


Nije, ali ako je pored njegove kuće vojska, onda mu je kriva ta vojska što se na njegovu kuću puca.

Na vojsku se puca gde god da je.


Zato je vojsci mesto u šumi, a ne u gradu.

Zato Draža nije išao u Beograd ili Valjevo nego na Ravnu Goru, sa Nemcima se sastao u Divcima, kongres držao u Ba, sa Nedićem u Ražani.....ne zna se koja od koje je veća vukojebina.

shmoo shmoo 22:44 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1


Zato Draža nije išao u Beograd ili Valjevo nego na Ravnu Goru, sa Nemcima se sastao u Divcima, kongres držao u Ba, sa Nedićem u Ražani.....ne zna se koja od koje je veća vukojebina.



Полако, полако, гос'ин капетане! Немој на мене викати! Није ти ово шума, ово је Београд!









П.С. - Имам амандман, Хучи.

Дражино кретање по вукојебинама 1941-1945 свеједно није спречило Немце да у склопу радне акције "100 за једнога", стрељају на хиљаде цивила по градовима у Србији.

И деце. Стрељали су и децу.

То се никада не заборавља.

Спуштавасмо се ми на њихово уже.

Од тада смо виши пријатељи.


gvozden1 gvozden1 23:18 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


Дражино кретање по вукојебинама 1941-1945 свеједно није спречило Немце да у склопу радне акције "100 за једнога", стрељају на хиљаде цивила по градовима у Србији.

Da, to je bilo streljanje civila, a ne ovo o čemu se ovde priča, kad vojska puca na drugu vojsku, a onda se optuži da je pucala na civile.
shmoo shmoo 23:25 06.04.2023

Није ти ово шума, ово је Београд

gvozden1

Zato Draža nije išao u Beograd



Е, Хучи, можда сам ти ово причао, можда и не... Извини ако знаш од раније.

Пре десетак година женио се мој шурак. Млада из Чачка.

Свадба у Београду, а весеље у ресторану Филмски град, Кошутњак. Ја био један од два домаћина свадбе, онај са младожењине стране. Кафански оркестар сасвим пристојан, свирали све и свашта, шарен репертоар.

Предвече када смо сви већ били добрано пијани, стиже испред кафане комби из Чачка, из њега излазе уметници, трубачки оркестар, и одмах са врата кафане почињу да свирају и певају четничке душевне песме.

Поустајаше сви са младине стране, а све Чачани од по 2 метра и 120 кила, па запеваше сви громогласно.

Ја одмах станем испред столова за којима је седела ова београдска екипа мог шурака и продерем се из све снаге:

"Немој сада случајно неко од вас овде да ми запева По шумама и горама, ја ћу лично да га бијем!!! Види колики су ови из Чачка, одраће нас од батина!"

А лепо је пре тога кафански оркестар док су младенци секли торту свирао "Дим на води" Дип Парпла и сви гости били лепо мирни, сви се воле, слажу, грле се и љубе се као у некој хипи комуни.

Не знам шта им свима би одједном кад су стигли трубачи из Чачка.





gvozden1 gvozden1 23:32 06.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

Не знам шта им свима би одједном кад су стигли трубачи из Чачка.

Pa ako su i ti ovako svirali dim na vodi, ne čudi me, daj šta daš samo ovo da prestane:)

Da li je loš snimak ili šta, uglavnom ovo mi zvuči tako da je bolje da prestane.
angie01 angie01 23:37 06.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

Da li je loš snimak ili šta, uglavnom ovo mi zvuči tako da je bolje da prestane.



shmoo shmoo 23:38 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1

Дражино кретање по вукојебинама 1941-1945 свеједно није спречило Немце да у склопу радне акције "100 за једнога", стрељају на хиљаде цивила по градовима у Србији.

Da, to je bilo streljanje civila, a ne ovo o čemu se ovde priča, kad vojska puca na drugu vojsku, a onda se optuži da je pucala na civile.



Геноцид.

То је био геноцид.

А не ово из грађанског рата у СФРЈ деведесетих што упорно покушавају да оквалификују као геноцид над муслиманима, Албанцима, Хрватима итд. не би ли Србима, читавом српском народу и у Србији и ван Србије, деценијама и вековима потом набијали кривицу на нос тврдећи да смо генетски нацисти.

(Види под Философија паланке Радомира Константиновића и београдски културни кружок Латинке Перовић и њених пулена.)

П.С. - Предаторе, Републику Српску нам не могу тек тако лако опростити.

И оваквих булшита о вечитој српској кривици ће бити и даље.

(Учило то из Коминтерниних брошура између два светска рата припремајући се за деценије које долазе.)

Буди тога свестан.

И спреман за још оваквих ствари.

Блог Б92 је небитан са својим минорним уделом и утицајем у јавном животу Србије.

Има много горих и опаснијих ликова и струјања међу Србима по том питању од пискарања на Блогу Б92.

angie01 angie01 23:46 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

isuse...
shmoo shmoo 23:47 06.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

gvozden1
Не знам шта им свима би одједном кад су стигли трубачи из Чачка.

Pa ako su i ti ovako svirali dim na vodi, ne čudi me, daj šta daš samo ovo da prestane:)

Da li je loš snimak ili šta, uglavnom ovo mi zvuči tako da je bolje da prestane.



Немој, молим те. Ја све време навијао да трубачи из Чачка ударе по Диму на води да не би дошло до пичвајза.

Ал' они јок! Ударили по четничким душевним песмама, за бога не знају.

Срећом, ова моја београдска екипа је одмах разумела шта сам им ја командовао па остадосмо у пријатељским односима са Чачанима.






gvozden1 gvozden1 23:48 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…



Геноцид.

То је био геноцид.

А не ово из грађанског рата у СФРЈ деведесетих што упорно покушавају да оквалификују као геноцид над муслиманима, Албанцима Хрватима итд. не би ли Србима, читавом српском народу, деценијама и вековима потом набијали кривицу на нос тврдећи да смо генетски нацисти.


Ozbiljna je reč genocid, čak i za to.
Ovo što sad trabunjaju, što sve i svašta zovu genocidom, pa čak i Srbe optužuju za genocid, to su budalaštine na kojima insistiraju antisrbi.
I onaj klovn vidim pominje neki genocid.

Ili će se ljudi uozbiljiti i neće tako olako protezati tu reč, ili će i ona biti relativizovana poput pojma fašizam.

A realno, nisu streljanja Srba od strane Švaba bila u funkciji istrebljenja srpske nacije, a ta namera je valjda uslov da bi se nešto nazvalo genocidom.


I čini se da su Švabe u prvom ratu bile bliže takvoj nameri nego u drugom.
shmoo shmoo 23:50 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01
isuse...



Јежуш и Марија!

И Латинка Перовић!

И Радомир Константиновић!


gvozden1 gvozden1 23:50 06.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

Немој, молим те.Ја

Ja počeo da slušam i nisam mogao,stvarno.
A kliknuo sam kad sam video ko i šta svira, mislio sam da to mora da zvuči mnogo bolje.
angie01 angie01 23:56 06.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

hebote, ovo neki Pajtonovski performans.
shmoo shmoo 23:56 06.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1

A realno, nisu streljanja Srba od strane Švaba bila u funkciji istrebljenja srpske nacije, a ta namera je valjda uslov da bi se nešto nazvalo genocidom.



Када ти неко, осим масовних стрељања током рата, одмах на почетку тог рата (на данашњи дан 1941.) сасвим намерно запаљивим бомбама спали Народну библиотеку са свиме што се унутра чувало, како се то назива?


I čini se da su Švabe u prvom ratu bile bliže takvoj nameri nego u drugom.



Други светски рат је био друго полувреме једно те истог рата у првој половини 20. века.

И то је онда важило и за Србе.

Нису Срби мимо света.

А та политика према Србима на Балкану је константа која је трајала читав 20. век, а изгледа ми да се наставило и у 21. веку са тим.

Док не постанемо морално-политички подобни интересима "међународне заједнице" и "света".

angie01 angie01 23:58 06.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

Ja počeo da slušam i nisam mogao,stvarno.


a i ti, tasa bi da te razgali i jos ti se preporucuje, a ti tako, c,c,c,c,c...
shmoo shmoo 23:58 06.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

gvozden1
Немој, молим те.Ја

Ja počeo da slušam i nisam mogao,stvarno.
A kliknuo sam kad sam video ko i šta svira, mislio sam da to mora da zvuči mnogo bolje.



Добро, мани клип. То је небитно у том коментару.

Како ти се прича допала?

angie01 angie01 00:00 07.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

Како ти се прича допала?




... je l ti kazem....
gvozden1 gvozden1 00:05 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


Када ти неко, осим масовних стрељања током рата, одмах на почетку тог рата сасвим намерно запаљивим бомбама спали Народну библиотеку са свиме што се унутра чувало, како се то назива?

Možda kulturcid?

Други светски рат је био друго полувреме једно те истог рата у првој половини 20. века

To da.
Како ти се прича допала?

Kako mi se dopalo to što su četnici pobedili partizane, tako da niste smeli da zucnete?:)
Šta misliš, da li mi se dopalo?

Prizor u kom kombi krupnih Čačana peva četničke pesme se svakom normalnom stvoru dopada.

:)
gvozden1 gvozden1 00:13 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

kulturcid

Nego, kako se zove ovaj teror partizanštine na RTSu.

Sad pogledah u televizor, i vidim neke petokrake se tamo nešto mlate.

Ovo bre traje mesecima, ima li kraja komunističkoj propagandi više u pm!
angie01 angie01 00:18 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Nego, kako se zove ovaj teror partizanštine na RTSu.


ahahahaha,..pa na RTSu, stalno pustaju partizanske filmove, sta je tu cudno?


Ovo bre traje mesecima, ima li kraja komunističkoj propagandi više u pm!


kako mislis komunistickoj propagandi- ko je tu komunista?
shmoo shmoo 00:28 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1

Možda kulturcid?



А куда води културцид?

Зашто је у Србији под окупацијом у Првом светском рату била забрањена ћирилица?


Prizor u kom kombi krupnih Čačana peva četničke pesme se svakom normalnom stvoru dopada.



Није комби него пола кафане.

Комбијем су уметници стигли до кафане.

Драго ми је да ти се прича допала јер је то, што се мене тиче, она права слика и илустрација Србије и Срба у 21. веку са све партизанима и четницима.

shmoo shmoo 00:31 07.04.2023

Re: Није ти ово шума, ово је Београд

angie01
Како ти се прича допала?




... je l ti kazem....



Анђа зајебант.

Ето дочеках и то да видим на Блогу Б92.



А грдиш Солоа и мене када се зајебавамо овде.

Још си њега ии бановала јер је бољи зајeбант од тебе.

Ниси фер, Анђо.

shmoo shmoo 00:44 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1
kulturcid

Nego, kako se zove ovaj teror partizanštine na RTSu.

Sad pogledah u televizor, i vidim neke petokrake se tamo nešto mlate.

Ovo bre traje mesecima, ima li kraja komunističkoj propagandi više u pm!



Треба да чујеш Радио Београд 2.

(Мени је ТВ ретко када укључен. Само тек за понеку утакмицу...)

Свакога боговетног дана спомињу Тита и Јованку у свим могућим контекстима.

Ево данас, на пример, у екисији Културни кругови:


У Културним круговима највићемо и премијеру нове представе „Било једном на Бријунима” Кокана Младеновића, која је изазвала велико интересовање публике пред београдску премијеру 7. априла. ,,Те 1971. године Ричард Бартон и Елизабет Тејлор посетили су Тита и Јованку на Бријунима. После тога више ништа није било исто, чак ни на Бријунима”, наводи се у најави.



И пола сата су сеирили о томе како је Ричард Бартон пред снимање "Сутјеске" писао полушаљиво писмо Титу како ће га сасвим разумети ако буде ухапшен у Југославији зато што је лоше одглумио Тита.







И тако свакога боговетног дана у 50% емисија на Радио Београду... Тито, па Тито, па па Јованка, па опет Тито,...

Данас једва дадоше Воји Пантићу два минута времена да саопшти да се упокојио Душко Гојковић.

Немају времена због Тита.






shmoo shmoo 01:23 07.04.2023

Сушизација Србије и Сафетизација Блога Б92

Predatortz i Gvozden, platiti vam milione da umuknete, bilo bi malo.


Браћо и сестре, ред је да се и ми Срби мало модернизујемо и да заборавимо на наш стари народни обичај да свадба код нас без 10 мртвих није свадба него свирање... је л' те...

Опрости ми, Папе, ма где год био.








emilia emilia 03:44 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01
Ajde me ubedi da nije mržnja u pitanju kada žena ovde godinama nariče za Sarajevom, a o Nišu, njenoj zemlji i njenom (?) narodu, kasetnim bombama po civilima, teškom ratnom zločinu, nikad nije napisala reč?

Za povraćanje je ovo licemerje!
I izliv šovinističke mržnje prema mom narodu u mojoj zemlji.


propustih ovo,..ti ci covece bolestan i jako pokvaren, kada mozes ovako da lupetas,...ovo je i moja zemlja i moj narod, kojim pravom ti meni nesto meris i ucitavas, ko si ti,...podsmevas se mojim zrtvama i pokusavas da reltivizujes ono sto se dogodilo, a sto svi znaju sta i kako- jer si mrzitelj drugih, imas neku retrogradnu fiks ideju i sebi dozvoljavas da druge osudjujes, jer je nemaju,...pri cemu su rezultati tog tvog razmisljanja tragicni, cemu stalno trazis opravdanja i jos optuzujes nekog, ko u zivotu nikome nije nista nazao ucinio, stavrno strasno i mizerno.

Kao osoba koja se zbog javnog iznošenja mišljenja više stotina puta našla pod velikosrpskom sajber-sekirom, mogu odgovorno da tvrdim – režim nije morao ni da namigne da bi rulja tikvana, naoružana pametnim telefonima i tastaturama izvršila prepoznatljivi juriš na onoga koji se usudio da kaže istinu.

Istinitu istinu, da od Srbije nije ostalo ništa, a da to „ništa“ uveličavaju svi koji se, skriveni iza elektromagnetnih uređaja za telekomunikaciju, lože kako je Srbija nešto upravo suprotno od „ništa“. Kada živiš u iluziji da si svašta, a u stvari si ništa.

Udri, udri jako, najodvratnijim uvredama, najjezivijim pretnjama, čitavim verbalnim nasilničkim arsenalom loših gubitnika, da im više ne padne na pamet javno da progovore.

Bezrepim čudovištima, dresiranim da napadnu svakoga ko prkosi njihovom umišljenom ratničkom identitetu, više ne treba naredba. Nije više potrebno da neko šapne, braćo, neko je nešto kenjao, svi u napad! Srpski sajber-prostor dijametralno je suprotan srpskom realnom prostoru. Koliko je srpski realni prostor unižen, uništen i jadan, toliko je srpski sajber-prostor pun vitezova koji bi da streljaju, zakolju ili obese (i porodicu i počinioca) zbog jedne pogrešne (ispravne?) rečenice.

Problema skoro pa ne bi ni bilo da se srpska sajber koljačka kanalizacija ne izliva na srpske ulice, gde onome ko se ogrešio o prećutni zavet da nećemo naglas o tome ko smo i kakvi smo, sledi fizički napad.

Ne smemo potcenjivati srpski krvoločni kolektiv, a naročito je pogrešno precenjivati kolektiv, slikajući ga boljim nego što jeste. Smrdi.

Srbija protiv.
Marko Vidojković



emilia emilia 04:34 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Elem, Janketić je u nekom Novinom blogu između ostalog rekao „da bi savetovao svoje ćerke da spakuju kofere, kupe avionsku kartu u jednom smeru i napuste državu jer ovde nikada neće biti bolje“ i osvrnuo se na velike „Srbe kojima su puna usta Kosova“ (a koji su sinove i ćerke masovno otpremili u London, Pariz i Njujork, kao što su to listom učinili i njihovi kremaljski sponzori, prim. aut.).

Da u Srbiji vaistinu nikada neće biti bolje, potvrdio je cunami društvenomrežnih odjeka i reagovanja na Janketićevu izjavu prepun uvreda, izliva mržnje, nipodaštavanja i pretnji. Već čujem primedbu iz Euromahale i Krugova dvojke: ko biva... nisu svi Srbi takvi. Ne kažem da su svi takvi, ali ću reći da „više nego ubedljiva“ većina onih koji „nisu takvi“ - sa časnim izuzetkom nekolicine glumaca koji su stali u Janketićevu odbranu - ćuti pred „onakvima“, u strahu da bi se, ako se oglase, i oni mogli naći na udaru tviteraških crnih trojki, a možda dobiti i po pičci.

Sve je to prolazilo, kao što prolaze napadi na Janketića, nezapaženo, u tišini, pognutih glava u večnom čekanju Krivokapića, Stanivukovića i Milatovića. Utuvite: kukavičluk onih koji si laskaju da nisu „takvi“ je „hrabrost“ kukavica koji ne kriju kakvi su.

@

Nevolja je što je Milošević bio neprosvećeni diktator s pogrešnim predznakom. Umesto da solidnu diktaturu iskoristi da zaptom i pendrekom ukroti razularenu raju i uredi razvaljenu državu, Milošević je naseo na Ćosićev dubar, stao da ostvaruje Gedžovanove snove i da razvaljuje region. Rečju: Milošević je straćio diktaturu, a usput je straćio i državu.

A do tada će životariti pod diktaturama, ali ne diktaturama budućih Miloševića, nego pod diktaturama sublunarnog Tviter ološa, poput onog koji se nedavno obrušio na Janketića, a koji suštinski kroji paradržavnu politiku. Jeste mistrija kod formalnog diktatora, ali je ološ malter, kužite, stari moji.

Beslovesne reakcije na određene situacije u Srbiji se ponavljaju sa empirijskom zakonomernošću.
U Srbiji (možda i oduvek) postoji samo jedna politika i samo jedan (bezvredni) vrednosni sistem (znamo kako je završio pokušaj da se promeni.)

Moja naivna nada s početka dvehiljaditih da će se na javnoj i političkoj sceni pojaviti - nakratko se i pojavila - intelektualna i politička snaga koja će istoriju sagledati kao lanac uzroka i posledica, a ne kao popis naoko bezrazložnih, ničim neizazvanih katastrofa, bila je, kako vidimo, uzaludna.

Retkima u Srbiji koji ne žive unutar mehura vekovnih iluzija i koji pročitaju Đilasove dnevnike biće jasno kao dan - i dokumentovano - koliko su neznaveni i osioni bašibozuk, bagra i brabonjici bitno uticali na sunovrat koji se, sve u ime Srba i Srbije, u konačnom svođenju računa najviše olupao o glavu Srbima i Srbiji.

Patriotski Beograd nije odustao od ideje da „ne da Bosnu“. Nije odustao do dana današnjeg. Devedesetih je po ideji Dobrice Ćosića, karikature princa Ðorđa, pokrenut rat za aneksiju BiH, koji se završio kao Hajduk Veljkovo nedavanje Krajine - gubitkom mnogih glava, davanjem Bosne i, u konačnici, bombardovanjem Srbije. Tako su odlučile velike sile. Među njima i Rusija.

SABORNOST KUKAVIČLUKA, ISTORIJA SRPSKIH NEDAVANJA
SVETISLAV BASARA

alselone alselone 05:15 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ponoviću, nije mi problem.

Ako te 4 godine drže pod opsadom i rokaju sa okolnih brda topovima i snajperima ova regresija je očekivana posledica, fašizacija je takoreći neminovna.


Kad smo pre nekog vremena pričali kako to da su Srbi na ruskoj strani kako politički, tako i u ovom ratu, ja sam tvrdio da je to zbog toga što se osećaju razočarano i iznevereno od strane saveznika sa kojima i za koje su ginuli kroz dvadeseti vek jer su se dotični pozicionirali za srpske neprijatelje u građanskom ratu. Ti si tvrdio da to nisu uzroci nego da smo oduvek bili takvi, antizapadni.

Sada kada pričamo o muslimanima, neko tvrdi da su oduvek bili takvi, što se može i videti kroz prethodne ratove 70ak godina, ali avaj, tvrdiš da nije tako nego da smo mi uzrok.

Za naše greške smo samo mi krivi ali volšebno smo krivi i za greške drugih. Srbi - jebeni krivci kroz sva vremena (slogan koji je smislio ChatGPT).


Čak i da jeste tako, a nije, zar ne bi trebalo i zar nije logično, pa makar sa prosto evolutivnog stanovišta, zalagati se za svoje i tumačiti na svoju vodenicu a tumačiti loše za one koji su ratovali protiv tebe? Što obrnuto, jbt?
benedykt benedykt 05:47 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

alselone
Ponoviću, nije mi problem.

Ako te 4 godine drže pod opsadom i rokaju sa okolnih brda topovima i snajperima ova regresija je očekivana posledica, fašizacija je takoreći neminovna.


Kad smo pre nekog vremena pričali kako to da su Srbi na ruskoj strani kako politički, tako i u ovom ratu, ja sam tvrdio da je to zbog toga što se osećaju razočarano i iznevereno od strane saveznika sa kojima i za koje su ginuli kroz dvadeseti vek jer su se dotični pozicionirali za srpske neprijatelje u građanskom ratu. Ti si tvrdio da to nisu uzroci nego da smo oduvek bili takvi, antizapadni.

Samo bih ti ukazao ako smem, da su Srbi generalno gledano na ruskoj strani politički između ostalog i jer prosto postoji bliskost u smislu da je u pitanju ista vera, da je jezik sličan, da je kultura jako bliska i sve ostalo po redu tj mi Ruse doživaljavamo kao svoje. Po mom skromnom sudu Srbi, generalno gledano, će uvek pre birati Rusiju nego Zapad i da ih nisu nikada izneverili saveznici, odnosno da nisu onako otvoreno i bez ikakvih skrupula podržavali druge strane u tom ružnom građanskom ratu od pre tri decenije.

Druga je sad potpuno priča, što nažalost Srbi ne vide ili pre će biti ne žele da vide pravi karakter današnje Putinove Rusije a.k.a Sovjetije 2.0. Međutim to je već priča za neki drugi blog, da je sada ne započinjemo ali zaista i najiskrenije…
maksa83 maksa83 05:50 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ti si tvrdio da to nisu uzroci nego da smo oduvek bili takvi, antizapadni.

Ovo je najblaže rečeno neistina, pošto nikad nisam ni mislio a svakako ni tvrdio ništa slično.

Sada kada pričamo o muslimanima, neko tvrdi da su oduvek bili takvi, što se može i videti kroz prethodne ratove 70ak godina, ali avaj, tvrdiš da nije tako nego da smo mi uzrok.

I ovde haluciniraš, ništa slično ne tvrdim niti sam tvrdio.

Bukvalno si što izmislio što učitao.
alselone alselone 05:50 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Po mom skromnom sudu Srbi, generalno gledano, će uvek pre birati Rusiju nego Zapad i da ih nisu nikada izneverili saveznici, odnosno da nisu onako otvoreno i bez ikakvih skrupula podržavali druge strane u tom ružnom građanskom ratu od pre tri decenije.

Posle 50 godina komunizma, da su Amerikanci stali na našu stranu 1989. i pomogli da se uvede red u onaj raspad od države ali na pravedan način, pa da su nas uveli u EU, i investirali u našu privredu, kao što su u neke druge države, ne kažem da bismo baš bili Poljska ali bismo se danas šutali u naša Američka dupešca sve u 16.
alselone alselone 05:52 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
Ti si tvrdio da to nisu uzroci nego da smo oduvek bili takvi, antizapadni.

Ovo je najblaže rečeno neistina, pošto nikad nisam ni mislio a svakako ni tvrdio ništa slično.

Sada kada pričamo o muslimanima, neko tvrdi da su oduvek bili takvi, što se može i videti kroz prethodne ratove 70ak godina, ali avaj, tvrdiš da nije tako nego da smo mi uzrok.

I ovde haluciniraš, ništa slično ne tvrdim niti sam tvrdio.

Bukvalno si što izmislio što učitao.


Aj dobro.
benedykt benedykt 05:54 07.04.2023

Re: Сушизација Србије и Сафетизација Блога Б92

shmoo

Опрости ми, Папе, ма где год био.


Safet u FK Sarajevu a stariji brat Sead u Zvezdi…


Pižon, Filipović, Dule, Sead i Džaja, slikano ako se ne varam kada se Džaja vratio iz Bastije da ponovo igra za Zvezdu. Gde li nam je sad Vcucko da sve ovo bolje objasni…
benedykt benedykt 06:01 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

alselone
Po mom skromnom sudu Srbi, generalno gledano, će uvek pre birati Rusiju nego Zapad i da ih nisu nikada izneverili saveznici, odnosno da nisu onako otvoreno i bez ikakvih skrupula podržavali druge strane u tom ružnom građanskom ratu od pre tri decenije.

Posle 50 godina komunizma, da su Amerikanci stali na našu stranu 1989. i pomogli da se uvede red u onaj raspad od države ali na pravedan način, pa da su nas uveli u EU, i investirali u našu privredu, kao što su u neke druge države, ne kažem da bismo baš bili Poljska ali bismo se danas šutali u naša Američka dupešca sve u 16.

Molio se ja dragom Bogu za to sve u šesnaes’ ali avaj ludi Sloba očekivao sovjetske tenkove da mu pripomognu. Međutim, i dalje bi mi voleli Ruse, tak’a nam prosto sudbina. By the way taj autogol koji smo mi sebi samima dali tih godina je jedino u ravni sa onom budalaštinom iz 1918. i stvaranjem Jugoslavije ako smem da primetim. Da je bio neko samo malo pametniji, nagodio bi se sa Amerikancima bez ikakvih problema i Bog da nas vidi tj Poljaci bi nas danas gledali kao i tih godina što su nas gledali. Prosto smo imali daleko bolju startnu poziciju, te je samim time savršeno logično da bi se samo sa malo truda razvili daleko bolje do danas nego oni. Bio ja baš u Poljskoj tih godina i nikada u svom životu takvu bedu i sivilo video nisam…
maksa83 maksa83 06:03 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Posle 50 godina komunizma, da su Amerikanci stali na našu stranu 1989.

Amerikanci bar što se tiče Kosova nisu mogli da budu na našoj strani nikako zato što Šošoni sipaju pare u njihove kongresmene sad već minimum 50 godina. (Ja ovo pišem ovde neki recimo verovatno peti put, a da pomenem da je Bajden bio na Kosovu sedamdesetih kao Senator bi bilo neki recimo četvrti). Dodatno to što smo mi u tom trenutku izabrali Slobodana i SPS koji su sa svojim tendencijama bili prilično neuravnati sa zapadnim svetom je jebiga poprilično do nas. To nema veze sa "volim zapad rusiju mrzim zapad rusiju", Slobodan nam je ponudio udicu koju smo većinski zagrizli, a do tada svakako nismo bili kondicionirani da budemo "protiv Zapada".
maksa83 maksa83 06:08 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Međutim, i dalje bi mi voleli Ruse, tak’a nam prosto sudbina.

Ovo je sad uzrok vs posledica i obrnuto. Da li smo mi izabrali Slobodana zato što smo "mali Rusi" ili smo postali mali Rusi tako što smo izabrali Slobodana, ili su te dve stvari isprepletane u pozitivnoj povratnoj spreGi.
alselone alselone 06:13 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Međutim, i dalje bi mi voleli Ruse, tak’a nam prosto sudbina.

Jesi ti siguran u ovo? Krajem osamdesetih većinski smo voleli Ruse?
Evo, iako sam bio klinac tada, ali kroz razgovore sam shvatio da nismo.

Ostalo se slažem, da je tako bilo, siguran sam da bismo danas bili ekonomski nivo Češke a po amerikanofiliji svakako ispod Poljske ali ne fundamentalno daleko.
maksa83 maksa83 06:18 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Jesi ti siguran u ovo? Krajem osamdesetih većinski smo voleli Ruse?

Nismo, bili smo mnogo "vesternizovanije" društvo od manje više celog istočnog bloka. Njih su doduše Rusi držali do tada u ropstvu zlopatnome pa ih nije bilo teško civilizacijski odvojiti od te sise.
vcucko vcucko 06:35 07.04.2023

Re: Сушизација Србије и Сафетизација Блога Б92

benedykt
shmoo

Опрости ми, Папе, ма где год био.


Safet u FK Sarajevu a stariji brat Sead u Zvezdi…


Pižon, Filipović, Dule, Sead i Džaja, slikano ako se ne varam kada se Džaja vratio iz Bastije da ponovo igra za Zvezdu. Gde li nam je sad Vcucko da sve ovo bolje objasni…

Da. To je mislim sezona '76./77., tako nekako. Kad je Zvezda igrala sa - kako se onda govorilo - dva centarfora. Moćna imena, ali evropski rezultati tanki. Tad su beše ispali od AEK-a (kad je Fića plakao pred kamerama), zatim popili ukupno 8 ili 9 komada od Borusije. Ko je iole ozbiljnije pratio fudbal, zna o čemu pričam.

Nije tim iz '91. bio kvalitetniji po imenima, daleko od toga, nego je bio izbalansiran. Znalo se ko je umetnik, a ko vodu nosi. Plus je sam klub postao mnogo ozbiljniji.

Inače, sećam se baš davne 1971."Kvarnerska rivijera", tada jedan od najčuvenijih juniorskih turnira na svetu. Zvezda igrala finale protiv Lids Junajteda (dobili Englezi), igrao je Sead, a igrao je i Pižon sa 16 godina.
benedykt benedykt 06:52 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

alselone
Međutim, i dalje bi mi voleli Ruse, tak’a nam prosto sudbina.

Jesi ti siguran u ovo? Krajem osamdesetih većinski smo voleli Ruse?
Evo, iako sam bio klinac tada, ali kroz razgovore sam shvatio da nismo.

Ostalo se slažem, da je tako bilo, siguran sam da bismo danas bili ekonomski nivo Češke a po amerikanofiliji svakako ispod Poljske ali ne fundamentalno daleko.

Pa sad, zavisi šta podrazumevamo pod pojmom Rusi i u tome je caka, tj da li nam je fokus na narodu i kulturi ili u Kremlju. Ukoliko pričamo o onom drugom, tu se slažemo u potpunosti jer očima niko Sovjetiju nije mogao da vidi. E sad, ukoliko pričamo o narodu i kulturi tu je već povuci potegni, odnosno nisu Srbi otkrili Dostojevskog na primer tek kada je pao Berlinski zid. Postoji ta bliskost i ona definitivno nije došla tek sa Miloševićem, iako je tadašnja vlast u Kremlju učinila bukvalno sve da Rusi kao narod nisu tada bili baš preterano omiljena kategorija…
benedykt benedykt 06:59 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
Međutim, i dalje bi mi voleli Ruse, tak’a nam prosto sudbina.

Ovo je sad uzrok vs posledica i obrnuto. Da li smo mi izabrali Slobodana zato što smo "mali Rusi" ili smo postali mali Rusi tako što smo izabrali Slobodana, ili su te dve stvari isprepletane u pozitivnoj povratnoj spreGi.

Nismo ga izabrali ako mene pitaš, odnosno pre će biti da nam je nametnut tj opet imamo IMHO i tu uzrok vs posledica i obrnuto. U prevodu, da li su Srbi ludo zavoleli Slobu zato što je on bio jedinstveni & neodoljivi Sloba, ili što su ga jedan partijski klan i Udba postavili da bude prvi čovek Srbije pa se onda narod zaljubio uz malo pomoći beslovesne 24/7 propagande…

Za ovo drugo oko Rusa, mislim da je prosto pogodio u tanku narodnu žicu, vešto koristeći to da je on pod pojmom Rusa podrazumevao Sovjetiju, dok je narod opet podrazumevao Ruse kao narod a posebno jer je i Sovjetija bila uveliko na samrtničkoj postelji tj upokojila se malo kasnije…
benedykt benedykt 07:03 07.04.2023

Re: Сушизација Србије и Сафетизација Блога Б92

vcucko
benedykt
shmoo

Опрости ми, Папе, ма где год био.


Safet u FK Sarajevu a stariji brat Sead u Zvezdi…


Pižon, Filipović, Dule, Sead i Džaja, slikano ako se ne varam kada se Džaja vratio iz Bastije da ponovo igra za Zvezdu. Gde li nam je sad Vcucko da sve ovo bolje objasni…

Da. To je mislim sezona '76./77., tako nekako. Kad je Zvezda igrala sa - kako se onda govorilo - dva centarfora. Moćna imena, ali evropski rezultati tanki. Tad su beše ispali od AEK-a (kad je Fića plakao pred kamerama), zatim popili ukupno 8 ili 9 komada od Borusije. Ko je iole ozbiljnije pratio fudbal, zna o čemu pričam.

Tako je Fića i Dule u centru, Pižon desno, Džaja levo a Sead igrao ”desetku”…
vcucko vcucko 07:08 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

benedykt

Samo bih ti ukazao ako smem, da su Srbi generalno gledano na ruskoj strani politički između ostalog i jer prosto postoji bliskost u smislu da je u pitanju ista vera, da je jezik sličan, da je kultura jako bliska i sve ostalo po redu tj mi Ruse doživaljavamo kao svoje.

Sve ovo su samo prateća fakta, više kao ukras. Osnovna je funkcionalna sličnost, da ne kažem identičnost. Što ovde već godinama trubim, ali iskreno ne vidim da dopire.

Prosto, istorijski smo (Srbi) na svom prostoru bili isto što i Rusi na svom. Iste stvari smo radili, i dobre i loše. Sanjali i pravili veliku državu. Bili, a povremeno i samo glumatali glavnog baju i samim tim navlačili omrazu. Prosečan Rus istom tek negde sad shvata da ga u Odesi niko ne čeka sa cvećem, uostalom tako su i krenuli u rat. Ko mi '91. Sve isto. Ko nas bre zavadi fazon.

Ima naravno razlika, ali u osnovi to je to.

Msm, najlakše je promatrati svet iz vizure jednog Poljaka ili Litvanca. Ono, Rusi su mi krivi za sve, da nije bilo Rusa ja bih sad imao dva metra, imao titulu engleskog bar grofa i vozio Bentli. To je narativ koji ovde gura recimo gedža73, piše uvek iste čaršafe. Samo što stvari nisu tako proste, daleko su od toga.

A ponavljam po već koji put: kad kreneš od pogrešne početne tačke, svaki put je pogrešan.
maksa83 maksa83 07:09 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Osnovna je funkcionalna sličnost, da ne kažem identičnost. Što ovde već godinama trubim, ali iskreno ne vidim da dopire.

Dopre dopre, ja se evo godinama sa tobom slažam ali tebi srce ostalo na patriotskom bloku, na njih si se fokusiirao ali u njihovom svemiru oni mogu biti samo heroji koji su svima dali sve a nezahvalnici ... im ne zahvaljuju, možeš da kucaš dok ti se slova na tastaturi ne izbrišu.


E sad, ukoliko pričamo o narodu i kulturi tu je već povuci potegni, odnosno nisu Srbi otkrili Dostojevskog na primer tek kada je pao Berlinski zid. Postoji ta bliskost i ona definitivno nije došla tek sa Miloševićem,

Dostojevski je globalno dobro, teško da Srbi postižu identifikaciju sa Rusijom preko njega. Koliko ja vidim, trenutna identifikacija je na liniji "bili imperija imali u njoj većinu imperija se raspala mi ostali rasuti po komadima e pa neće to tako moći". Ne prodaju se Rusi ovde kroz Dostojevskog ni Boljšoj nego kroz "pomoćićemo vam da jebete kevu ovima okolo".
maksa83 maksa83 07:09 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Prosto, istorijski smo (Srbi) na svom prostoru bili isto što i Rusi na svom. Iste stvari smo radili, i dobre i loše. Sanjali i pravili veliku državu. Bili, a povremeno i samo glumatali glavnog baju i samim tim navlačili omrazu. Prosečan Rus istom tek negde sad shvata da ga u Odesi niko ne čeka sa cvećem, uostalo tako su i krenuli u rat. Ko mi '91. Sve isto. Ko nas bre zavadi fazon.

Veliki palac nagore.
alselone alselone 07:11 07.04.2023

Re: Сушизација Србије и Сафетизација Блога Б92

Još samo nešto da dodam:

Istorijski događaji su uvek predmet tumačenja i jako zavise od ugla gledanja pa ne postoji The Istina. Postoji neki okvir istine.

U rasponu od 0 do 100 figurativnog tumačenja nekog događaja, neka je 50 apsolutna pravedna istina koju samo bog može da predstavi ljudima a neka je od 45 do 55 tumačenje istorije koje prosto ne možemo znati tačnije jer se nikada ne znaju baš svi detalji.

Pametni narodi tumače recimo 60 uporno na svoju stranu. Iz godine u godinu polako krive istinu na svoju stranu, nalazeći sve više argumenata za svoju priču a propuštajući one druge. Tako posle 50 godina napišu lepu istoriju za sebe. Pa je onda promovišu drugima.

Meni apsolutno nije jasno uporno tumačenje istorije sa 40, na svoju štetu. To jeste blizu istini ali je tumačeno lošije po nas nego što može. Zašto? To nema smisla ni sa jednog stanovišta. Prosto evolutivno gledano, nama će biti bolje ako naša verzija istorije bude zvanična. Našoj deci će biti bolje. Unucima. Našem narodu generalno.

Ponovo kažem - ne treba da lažemo, nego treba da istoriju tumačimo tamo gde može onako kako nama odgovara. To rade pametni narodi.
benedykt benedykt 07:12 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
Posle 50 godina komunizma, da su Amerikanci stali na našu stranu 1989.

Amerikanci bar što se tiče Kosova nisu mogli da budu na našoj strani nikako zato što Šošoni sipaju pare u njihove kongresmene sad već minimum 50 godina.

Mislim da grešiš, jer Arbanasi nisu mogli da im ponude ono što smo mogli mi u tom trenutku. Dakle samo je trebalo otići i reći, šta vam tačno treba da nam pomognete da Jugoslavija ostane cela…?! Par vojnih baza taman da im zaokruže celu priču i popune rupu tj da prespoje od Italije do Grčke i pokriju ceo Jadran i dogovorili bi se bez problema. Tada su Amerikanci bili za jedinstvenu Jugoslaviju, odnosno oni bukvalno poslednji i kada je sve već bilo gotovo pristaju na raspad…
maksa83 maksa83 07:13 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Nismo ga izabrali ako mene pitaš, odnosno pre će biti da nam je nametnut

Mora da se izađe iz tog infantilnog narativa (uzgred, od tebe me čudi) koji ne priliči naciji koja bi da napravi nešto od sebe i da se prihvati odgovornost za sopstveno stanje i postupke, ne može uvek učiteljica da te ne voli a ti sve naučio ili si generalno mnogo dobar i pametan ali ti smestili mangupi.
maksa83 maksa83 07:15 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Mislim da grešiš, jer Arbanasi nisu mogli da im ponude ono što smo mogli mi u tom trenutku.

Oko para i Kosova svakako ne grešim, i znam zašto sam napisao "oko Kosova" a ne "oko SFRJ". Možeš lako da izbunariš Bajdenov govor na Kosovu (ja sam kačio link bar tri puta, i mrzi me da ga bunarim četvrti) pre neku godinu kada je bio ovde pa dole o tome kako je srećan što vidi koliko se to mesto razvilo od kad je on bio tu kao mlad senator sedamdesetih. Da Albanski lobi tamo sipa pare nije neka frindž strogo čuvana tajna.
alselone alselone 07:17 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Mora da se izađe iz tog infantilnog narativa (uzgred, od tebe me čudi) koji ne priliči naciji koja bi da napravi nešto od sebe i da se prihvati odgovornost za sopstveno stanje i postupke, ne može uvek učiteljica da te ne voli a ti sve naučio ili si generalno mnogo dobar i pametan ali ti smestili mangupi.

Pa da, mi smo Takvi a muslimani stavljaju naci table jer smo ih mi gađali snajperima, inače nebi.
benedykt benedykt 07:17 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
E sad, ukoliko pričamo o narodu i kulturi tu je već povuci potegni, odnosno nisu Srbi otkrili Dostojevskog na primer tek kada je pao Berlinski zid. Postoji ta bliskost i ona definitivno nije došla tek sa Miloševićem,

Dostojevski je globalno dobro, teško da Srbi postižu identifikaciju sa Rusijom preko njega. Koliko ja vidim, trenutna identifikacija je na liniji "bili imperija imali u njoj većinu imperija se raspala mi ostali rasuti po komadima e pa neće to tako moći". Ne prodaju se Rusi ovde kroz Dostojevskog ni Boljšoj nego kroz "pomoćićemo vam da jebete kevu ovima okolo".

To o čemu pričaš oko trenutne situacije nema baš preterano dodira sa onim od pre trideset i kusur godina. Danas jeste tako i tu se potpuno slažemo, a tada je bilo malo drugačije i definitivno niko normalan sem par titoističkih ludaka na čelu sa Slobom nije spremao cveće za njihove tenkove.
Dostojevski je inače pod jedan samo primer za tu bliskost a pod dva nije baš toliko globalno dobro, odnosno na Zapadu nema uopšte takav kultni status kao kod Srba i naravno Rusa…
alselone alselone 07:19 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

a pod dva nije baš toliko globalno dobro, odnosno na Zapadu nema uopšte takav kultni status kao kod Srba i naravno Rusa…

Nema kod pacera, ali ima kod onih koji zaista vole da čitaju i malo su otvorenijeg uma.
alselone alselone 07:21 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ima naravno razlika, ali u osnovi to je to.

To nije to u osnovi.

Komunistička vlast u SFRJ je bila izrazito anti-srpska i to se može videti po mnogim, mnogim stvarima koje me sada mrzi da nabrajam ovde pedeseti put.
maksa83 maksa83 07:23 07.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

To o čemu pričaš oko trenutne situacije nema baš preterano dodira sa onim od pre trideset i kusur godina.

Pa i ja kažem da pre i trideset i kusur godina nije bilo nikakve rusofilije ovde (ok, možda u slabim tragovima) a da je narod nešto masovno čitao Dostojevskog i gledao balet i bio vrlo Pravoslavan pa shvatio da se kroz sve to razume sa tim Rusima - teško. Ni Rusi tada nisu bili takvi duhovni i Pravoslavni.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana