Na današnji dan| Reč i slika

...u tebi je Sarajevo, seher sevdaha

angie01 RSS / 05.04.2023. u 10:00

 Fs7iwklWcAATDIy?format=jpg&name=small

Danas u Pragu, Sarajevska ulica.

Tagovi



Komentari (792)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 11:41 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Valjalo bi da si to pogledala pre nego što si se ostrvila na Srbiju.


a gde sam se to ostrvila na Srbiju?...nego ste se vi ostrvili na mene.
Ali ne pričam o njima, nego o tebi i tvom aboliranju švapske nacije, insistirajući da su nacisti, a ne oni načinili najveći zlo u istoriji.


gde sam ja abolirala bilo koga- i tacno je, kaze se Nacisticka Nemacka, jer je to odredinca, svu da tako pise, svuda se koristi upravo taj izraz.

a sto ti imas potrebu da iz toga vadis neke halucinacije- pa nije prvi put.
gvozden1 gvozden1 11:48 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

i tacno je, kaze se Nacisticka Nemacka, jer je to odredinca, svu da tako pise, svuda se koristi upravo taj izraz.

To neki zakon, neko pravilo?
Nije, ali svako od nas izborim termina nesumnjivo govori o sebi, svom odnosu prema stvarima i pojavama.
Da si ti više na švapskoj nego na srpskoj strani govori i ovo o čemu pričamo.


I na sve to, antisrpstvo i gernanofilstvo, dolazi i mimikrija.

E to te čini takvim kakva jesi.
angie01 angie01 12:12 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


To neki zakon, neko pravilo?


ne, nego pismenost.
Da si ti više na švapskoj nego na srpskoj strani govori i ovo o čemu pričamo.


I na sve to, antisrpstvo i gernanofilstvo, dolazi i mimikrija.

E to te čini takvim kakva jesi.


dobro huci, to da si budala, koja moze ovako nesto da sroci, nije neka novost-ti si skolski primerak dela drustva, koji urnise normalu, ono, misavacic seseljevstina,...i jos se keseljis na tako nesto, nije te blam.
gvozden1 gvozden1 12:50 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

ne, nego pismenost

Ajde!
Reći, Nemci su napravili najveće zlo u istoriji čovečanstva, je nepismeno?

E Endži, Endži.

Ne sumnjam ja da bi ti, da ikako možeš, to i ozakonila, ili makar uvela kao jezičko pravilo.

Al ne vredi, ne možeš protiv činjenice da su Švabe to što jesu, nacija koja je po zlu poznata.


dobro huci, to da si budala, koja moze ovako nesto da sroci, nije neka novost

Dobro, a ona novost o jedan posto podrške nacizmu u Srbiji, u vreme dok su Švabice masivni padale u trans (i ko zna šta još) na Hitlera, tu novost ne komentarišeš?
angie01 angie01 13:28 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

huci, nemam vise sta da ti kazem na tvoja lupetanja,..eno ti tamo inkluzivno odelenje, koje ustaje i leze sa mnom u mislima, pa idi, daj svoj doprinos, jer je tvoja vezanost slicna,...ne znam do kog stepena bolestine se broji ovo obrusavanje na nepoznatu zenu i njena satanizacija,...jer je sta, ispravila gresku u naznaci jednog od blogera- i to navodima istoricara,...pa kolika sam vam ja onda carica- vec sam to pomenula u slicnim situacijama- kada se prave ovakve svinjarije, ne bi li se promenila slika...ono, nacosi, sovinisti, fasisti i rasisti, prozivaju lazima nekog ko to sve nije-kakva groteska.
benedykt benedykt 16:02 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

apacherosepeacock
autobusi dusegupke isprobani prvi put u Beogradu..

Valter Manošek, profesor iz Beča, u delu Holokaust u Srbiji", piše da su „između početka marta i maja 1942. godine, svakog jutra sem nedeljom, dolazila dva kamiona iz Beograda na Sajmište". Jedan od njih je bila "dušegupka", drugi je odnosio stvari logoraša.

"Manji kamion je ulazio u logor i stao bi pred zgradu komandanta. Tamo su već čekali oni logoraši koji su se prethodne večeri dobrovoljno bili prijavili za „preseljenje". Andorfer ih je posavetovao da sa sobom ponesu samo najvrednije stvari… uz obrazloženje da će biti odvedeni na rad u drugi, bolji logor, gde će snabdevanje biti dobro.".

A ko vozi te kamione izvini znamo li to, ili pošto je ovako neodređeno napisano to znači da su to Nedićevi žandarmi….?! Dajte nemojte se baš toliko sramotiti, jer su dušegupke vozili isključivo Nemci a čak se znaju i imena vozača ako to nismo znali…!?! Elem, u pitanju su SS Scharführeri Götz i Meyer, pa me samo interesuje čemu dakle sad ta priča sa dušegupkama…?!
Koje bedno podmetanje, pošto su kamioni dolazili iz Beograda a ne kaže se ko ih je vozio, onda se ispod žita sugeriše da su to Nedićevci… Znači fuj…!?!
benedykt benedykt 16:08 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

apacherosepeacock
Pročitaj uostalom malo bolje ono što si napisla ili bolje reći odnekle iskopirala



Benedikt, nema potrebe tumaciti svojim recima, ni mojim ni tvojim, arhivsku gradju iz Republickog ministarstva unutrasnjih polova Srbije koja je velikim delom bila nedostupna dugo vremena, boldovala sam i neke kljucne recenice a par pasusa sam u drugom delu posta prenela od reci do reci sa digitalne jevrejske biblioteke rs kojoj je na uvidu ta dokumentacija ali jos uvek ne SVA.

A zašto izvini, je l’ ta arhivska građa titoističke Ozne neka vrsta Svetog pisma i jedanaesta božija zapovest pa da se ne sme tumačiti, odnosno objašnjavati makar najosnovnije ko gde i kako u strukturi okupacione vlasti. Mislim, ako već pričaš o Dragomiru Dragom Jovanoviću daj da makar objasnimo ono najelementarnije tipa ko ga je tu postavio, kome podnosi račune i od koga tačno dobija naređenja. Dakle bukvalno se ono osnovno ne zna, nego samo copy-paste pa to sve trpaj kod Nedića na gomilu.

Ponoviću po deseti put, glavna fora u tom podmetanju metodom verbalne ekvilibristike je uvek što se trpa pod tepih ono najosnovnije a to je kako tačno izgleda Srbija pod okupacionom nemačkom upravom i ko se tu tačno za šta pita, tj proturaju se na kvarno ispod žita lagarije i poluistine ali tako da ti kao čitalac shvatiš onako kako ti je sugerisano.
Evo odradila si neki copy-paste gde se pri tome pozivaju na Walter Manoscheka koga realno niko od njih nije ni pročitao, nego čuli k’o Smiljka što je čula za Madagaskar. Zašto u tom tekstu nije navedeno čiji su to tačno bili kamioni i ko su bili vozači dušegupki tj glavni i odgovorni za celu tu priču…?!! Zašto se samo kaže došli iz Beograda…?! Zašto ti niko u tom Ozna tekstu ne objasni ko je tačno bio Dragi Jovanović u smislu ko, kada, gde i kako, nego imaš utisak da je on neki Nedićev štih koji samo njemu i nikom drugom polaže račune…?! Zašto u onom tekstu sa Wikipedia koji je Angie citirala kaže koncentracioni logori Nedićeve Srbije, kada su svi konc-logori uvek i svugde pod kontrolom nemačkih okupacionih snaga i to potpuno zasebne ekipe podređene Himmleru u Berlinu..!?
panta panta 16:42 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01
Ja to zaključujem kontekstualno.




daj bre carli, ti si samo potrcko ovde, daje svoj doprinos, kada neko treba da se pljuje- i to je bedasto.

ja nista od toga sto mi se ucitava nisam rekla, vecina mojih komentara su kopije onoga sto su napisali istoricari, a radi se o cinjenicama.

Da ti ponovim - nejasno je da li je svaki nemački vojnik bio nacista.


nije- regrutovani su isto kao i u svakoj takvoj situaciji, neki su verovali u tu ludost, neki su prisilno obukli uniformu.


Stoga je odrednica da su Jevreje i Slovene, milone njih, pobili Nmci, tačna odrednica.
I bilo bi fer da se tako i piše.


a gde pise da nisu- to je istorijska cinjenica.



Čiji sam ja potrčko?
Nikove na sunce!

nikvet pn nikvet pn 17:40 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Хух. Опет дошло време не сме да се прича, ко код Тита. 'Начи одсад Србе нису клали ни Немци ни Турци, ни Хрвати-Шиптари-Бугари него - нацисти, фашисти и османлије. Лепо.

Шта ли би моји страдали дедови рекли на ово?
predatortz predatortz 18:01 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

nikvet pn
Хух. Опет дошло време не сме да се прича, ко код Тита. 'Начи одсад Србе нису клали ни Немци ни Турци, ни Хрвати-Шиптари-Бугари него - нацисти, фашисти и османлије. Лепо.

Шта ли би моји страдали дедови рекли на ово?


Tako nam i treba!
Kad nismo vraćali i glavnicu i kamatu!
angie01 angie01 20:12 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Хух. Опет дошло време не сме да се прича, ко код Тита. 'Начи одсад Србе нису клали ни Немци ни Турци, ни Хрвати-Шиптари-Бугари него - нацисти, фашисти и османлије. Лепо.


zanimljiv komentar i to od nekog koga smatram razumnim- evo kazi, ko je to sto kazes zabranio, da znam i ja, koliko vidim, ovde deo prisutnih uredno Bosnjake zove Turcima, Hrvate ustasama,...ma kakve Hrvate, clanove ove platforme, ako se usude da kazu nesto sto im se ne svidja zovu utsasama, ustaskim kurvama i to svakomalo- da ne govorim o ostalim bas gadnim ucitavanjima, etiketama,...pa ti na to ne kazes nista, sto bi znacilo da ti ne smeta, ili se slazes,...znaci, ne moramo da ubacujemo dede u pricu, jer svako ima nekog stradalog u turbulentnoj istoriji, jer ima i blizih primera,..evo, npr ja sam vrlo mirno i umereno, postavila samo sliku sa cvecem u pomen stradalima u ovim najskorijim ratnim desavanjima- pa evo sta mi je sve receno i u sta se sve pretvorilo-to nisi primetio, nego se pridruzujes manipulativnoj interpretaciji necega sto je jasno, upravo one grupe, koja najvise i koristi sve te izraze, za koju kazes da su navodno zabranjeni.
nikvet pn nikvet pn 23:57 08.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ух Енџи домаћице драга како да ти објасним...Немој мене у удруге, плиз.

Мене неком (не)срећом стрефило да скоро цео век не макнем гузицу из родног Параћина (ко Кант из Кенигсберга) с једне стране. Али с друге стране гурнуло ме да ходам у врло, врло различитим мокасинама.

Порастао сам у Згради. Ту се слави 1.мај и 29-ти, ништа слава-Божић-Ускрс. Слушају се плоче, праве журке и игра баскет на тополи поред реке. А преко реке иза школе почиње други свет. Тамо су Куће, баште, стока; слави се слава-Ускрс-Божић. А иза њих - Природа. На пет минута пешке три света различита.

Тачно колико је мој друг Зоран из Куће био привучен Зградом тачно толико је мене вукла Природа до које пут води кроз Куће, село, рурал. Завршимо баскет па ајд код њега у шталу. Па с керушом у Природу.

У Згради без празника бар у нашој кући није се пљувало на српство, напротив. Једног летњег дана 60-тих на ручак касни нана, управник библиотеке француски ђак, и прича. На главној улици зауставио је спачек са два пара младих Француза и питали за кафану да ручају. Наравно, само кажите једну реч на српском? Они ништа. Онда се на њих онако професорски извиче, брецне, избрука, ово је Србија, бесно окрене са цегерима и оде. Каже баба-Анђа: Ао Милице ти си ђецу гладну оставила?! Ама нисам мајко, Сида чистачица одвела их у Три грозда.

На селу касније слушао сам расправе Карађорђевци-Обреновицки, присуствовао прехришћанским паганским ритуалима. Изненадио се колико је Србија дубоко укорењена. И све су то живи људи са својим мукама, потребама и жељама.

Видео сам сјајне светске градове као и шиптарска села незамисливо сирота које су наши милицајци попљачкали. Један од њих је сада локални тајкун, мој цењени клијент. Исто као и танане уметничке и научне душе; четвороструки убица такође.

Хоћу да кажем да су ме управо те различите мокасине нагониле, рашириле уши да чујем, саслушам и најважније - разумем саговорника. Ако се не слажем нека остане моје. Преостаје да се нађе најмањи заједнички споразумевања за корак напред.

Шарена је људска башта. И њен део звани Србија такође.









angie01 angie01 00:23 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

nikvet pn


pa vidi, ti si meni drag i ja mislim da se mi razumemo, to ne podrazumeva pod obavezno, da isto mislimo, cak ni o svemu da ne mislimo isto, sto se mene tice, ne bi bilo bitno, ja sam neko ko postuje coveka-tako su me ucili, a i sama sam, s obzirom na okolnosti da sam zivela na raznim mestima po svetu, to samo utvrdila kao jedini pravi pristup.

nisam te stavila u udrugu, jer to nije moguce, dramaticno se razlikujes, al sam reagovala na tvoj komentar, koji nije istinit i jos u intonaciji svih ovih 500 napadajucih komentara, punih zlobe i malicioznosti, a bez valjanog razloga, pri cemu je pomen u pitanju,....razumi ako mozes.

hvala na ovom komentaru.
benedykt benedykt 06:00 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01

gde sam ja abolirala bilo koga- i tacno je, kaze se Nacisticka Nemacka, jer je to odredinca, svu da tako pise, svuda se koristi upravo taj izraz.

Ovde ti se prosto mora dati za pravo, jer je taj izraz zaista svugde u svetu uobičajeni tj kolokvijalni za Nemačku iz vremena Hitlerove vladavine. Istorijski gledano je netačan, odnosno nikada Nemačka za vreme Hitlera nije imala to nacistička u bilo kom obliku. Pravi tj zvanični naziv od druge polovine 19. veka je bio Nemački rajh (Deutsches Reich), pa se isti u kolokvijalnim nazivima deli na Nemačku imperiju ili Carsku nemačku do kraja 1. Svetskog rata, Vajmarsku republiku do dolaska Hitlera na vlast i Nacističku Nemačku. Čini mi se da je nešto kao sitno samo promenjen zvanični naziv pred kraj rata.
Osim toga postoji i ono drugo i svima znano ime a to je Treći rajh, jer je Hitler time hteo da kaže kako je njegova Nemačka treće carstvo posle srednjevekovnog Svetog rimskog carstva (nemačkog naroda), odnosno Carske Nemačke kojom je vladala dinastija Hoencolern do kraja 1. Svetskog rata…
benedykt benedykt 07:18 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

nikvet pn
и османлије.

Samo mala trivija, nevezana potpuno za srž tvog komentara. Dakle, nikada zvanično nije postojao naziv Osmansko carstvo u bilo kom sem u kolokvijalnom obliku, odnosno čak se i sam taj termin osmansko pojavljuje u nekim dokumentima za lokalnu upotrebu tek tamo u drugoj polovini 19. veka dok je u svim zvaničnim dokumentima i međunarodnoj prepisci uvek bilo Devlet-i-Aliyye ili ti ga u prevodu Velika država. Zapad je na primer sve vreme koristio naziv Turska ili Tursko carstvo kao sinonim za Devlet-i-Aliyye…
panta panta 07:33 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

benedykt
nikvet pn
и османлије.

Samo mala trivija, nevezana potpuno za srž tvog komentara. Dakle, nikada zvanično nije postojao naziv Osmansko carstvo u bilo kom sem u kolokvijalnom obliku, odnosno čak se i sam taj termin osmansko pojavljuje u nekim dokumentima za lokalnu upotrebu tek tamo u drugoj polovini 19. veka dok je u svim zvaničnim dokumentima i međunarodnoj prepisci uvek bilo Devlet-i-Aliyye ili ti ga u prevodu Velika država. Zapad je na primer sve vreme koristio naziv Turska ili Tursko carstvo kao sinonim za Devlet-i-Aliyye

I oni.
Zvaničnoo i nezvanično.

Meni samo nije jasna ta ubijačka matematika.
Švabe pobiju 6 miliona Jevreja, Jevreji ni jednog Švabu.
I nikom ništa.
Švabe pobiju cca 20 miliona Rusa, Rusi njih, tek i jedva par miliona - i opet nikom ništa.
Malo se kenja, malo se kobajagi stidi - i nikom ništa.
Hrvati pobiju Srba da im se ni broja ne zna, Srbi jedva nešto malo uzvrate - i opet nikom ništa.
Što kaže Predatortz, pa ko je tu lud!?
Eeee, da - sreća pa su tu braća Ameri koji su stavili čizmu na vrat Švabi.
Da nije tako, već odavno bi Švabo počeo ponovno da kenja kojekude.
Prema tome - braćo Ameri, ne mrdajte iz Švabije nigde.
benedykt benedykt 08:35 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

panta
benedykt
nikvet pn
и османлије.

Samo mala trivija, nevezana potpuno za srž tvog komentara. Dakle, nikada zvanično nije postojao naziv Osmansko carstvo u bilo kom sem u kolokvijalnom obliku, odnosno čak se i sam taj termin osmansko pojavljuje u nekim dokumentima za lokalnu upotrebu tek tamo u drugoj polovini 19. veka dok je u svim zvaničnim dokumentima i međunarodnoj prepisci uvek bilo Devlet-i-Aliyye ili ti ga u prevodu Velika država. Zapad je na primer sve vreme koristio naziv Turska ili Tursko carstvo kao sinonim za Devlet-i-Aliyye

I oni.
Zvaničnoo i nezvanično.

Ovo što sam napisao u oba slučaja su manje više ne toliko bitne trivije barem u onom delu oko zvaničnih naziva tj Deutsches Reich i Devlet-i-Aliyye. Inače se naravno uvek može postaviti pitanje da li je nekom na Zapadu bilo stalo da posle 2. Svetskog rata ubaci u kolokvijalnu upotrebu baš taj naziv tj Nacistička Nemačka i na taj način razdvoji tu neku novu posleratnu Nemačku od one zle Hitlerove Nemačke. Međutim, Angie je tu u pravu, jer se zaista svugde i uvek koristi to nacistička i nacisti tj nije njena lična krivica što se taj izraz bukvalno svugde odomaćio.
Za nas avaj ne važe ta fina gospodska pravila jer na kraju krajeva Quod licet Iovi, non licet bovi, te će uvek i svugde biti samo Srbi i Srbija…
maksa83 maksa83 10:19 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Za nas avaj ne važe ta fina gospodska pravila jer na kraju krajeva Quod licet Iovi, non licet bovi, te će uvek i svugde biti samo Srbi i Srbija…

Pa kad ne volite drugosrbijance, onda jebiga to je što je.
panta panta 10:30 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

benedykt
panta
benedykt
nikvet pn
и османлије.

Samo mala trivija, nevezana potpuno za srž tvog komentara. Dakle, nikada zvanično nije postojao naziv Osmansko carstvo u bilo kom sem u kolokvijalnom obliku, odnosno čak se i sam taj termin osmansko pojavljuje u nekim dokumentima za lokalnu upotrebu tek tamo u drugoj polovini 19. veka dok je u svim zvaničnim dokumentima i međunarodnoj prepisci uvek bilo Devlet-i-Aliyye ili ti ga u prevodu Velika država. Zapad je na primer sve vreme koristio naziv Turska ili Tursko carstvo kao sinonim za Devlet-i-Aliyye

I oni.
Zvaničnoo i nezvanično.

Ovo što sam napisao u oba slučaja su manje više ne toliko bitne trivije barem u onom delu oko zvaničnih naziva tj Deutsches Reich i Devlet-i-Aliyye. Inače se naravno uvek može postaviti pitanje da li je nekom na Zapadu bilo stalo da posle 2. Svetskog rata ubaci u kolokvijalnu upotrebu baš taj naziv tj Nacistička Nemačka i na taj način razdvoji tu neku novu posleratnu Nemačku od one zle Hitlerove Nemačke. Međutim, Angie je tu u pravu, jer se zaista svugde i uvek koristi to nacistička i nacisti tj nije njena lična krivica što se taj izraz bukvalno svugde odomaćio.
Za nas avaj ne važe ta fina gospodska pravila jer na kraju krajeva Quod licet Iovi, non licet bovi, te će uvek i svugde biti samo Srbi i Srbija…

Naravno!
Nije lako Srbin biti,
jesti masno, a vino ne piti!

Eeee, da - svima gregorijancima čestitam Uskrs uz tradicionalni srpski pozdrav ... Hristos vaskrse!
gedza.73 gedza.73 10:42 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

nikvet pn
шиптарска села незамисливо сирота које су наши милицајци попљачкали. Један од њих је сада локални тајкун, мој цењени клијент.

Pretpostavljam ko je (Mada ih Možda iMa više) i to sam čuo da mu je prijatelj kao kroz zajebanciju rekao dok smo sedeli za stolom.
Jedan nišlejski policajac pričao kako nije (pre rata) hteo da ostane na Kosovu jer su mu naši policajci davali 'upute' za zaustavljanje Albanaca.
- Samo kreneš sa klještima da mu skineš tablice a on te odmah juri sa sto maraka.

gedza.73 gedza.73 11:03 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

vcucko
To je narativ koji ovde gura recimo gedža73, piše uvek iste čaršafe.

Kad budeš video da Gedža veliča Staljina moš svašta da mu kažeš. Jesam dosadan ali nisam lud.
A vala sam se i tvojih analiza načitao i nešto ne vidim da se, iako navodno poznavalac, baš nešto razumeš.
istorijski smo (Srbi) na svom prostoru bili isto što i Rusi na svom

ovo je najobičnija glupost koja nema veze sa životom ali odlično ide uz srpski komunističko-sovjetski 'Amerika i Engleska biće zemlja proleterska' narativ, odnosno ovaj novi kako je nama spas uz Kadirova. Kim Džonga, Lukašenka i ludog Rogozina. U tome je poenta, ne u Bentliju.
Osim toga više imam veze sa Vranjancima nego sa ljudima iz tvog kraja. Što si i sam negde rekao da je tebi bilo bolje u KuK nego u slobodnoj Srbiji (tako nekako si napisao, ispravi me ako grešim) pa kad vam dogorelo do dupeta onda svi postali preko noći velikoSrbi i velikopravoslavci. Pre toga smo bili za vas gedže a onda kuku pomagajte. Prvo ste nas optuživali da vam napadamo Ferdinanda pa da ne volimo Staljina, mrzimo komunizam i JNA pa onda kako nismo dovoljno veliki Srbi jer ljudi neće da ratuju a sad ja loš što neću u iste diple da navijam za Putinovo imperijalno osvajanje 'tuđe oćemo, svoje ne damo'. Osim toga moje dede niti su bile komunjare niti staljnisti pa otud nerazumevanje
Ono, Rusi su mi krivi za sve, da nije bilo Rusa ja bih sad imao dva metra, imao titulu engleskog bar grofa i vozio Bentli.

Misliš kako ono tvoje o pobedi nad Zapadom i nuklearnom holokaustu mnogo bolje jer bi onda novom Ladom mogao da ideš na more u EU Grčku koja je uvela sankcije Rusiji?

u stvari ja sam sve više da mi budemo za Ruse i da se vratimo u devedesete. 1946. kako bi nekim fanaticima srce bilo na mestu ne dolazi u obzir.
milisav68 milisav68 12:12 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1

To neki zakon, neko pravilo?
Nije, ali svako od nas izborim termina nesumnjivo govori o sebi, svom odnosu prema stvarima i pojavama.

Kako bre ne kapiraš, Nemci su tu bili slučajni turisti, a nacisti su bili svemirci, koji su se takođe našli tu slučajno, dok su glavnu reč vodili Ljotić, Nedić i srpski žandari.
maksa83 maksa83 12:40 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Kako bre ne kapiraš, Nemci su tu bili slučajni turisti, a nacisti su bili svemirci

Eto sad valjda vidiš kakav je majndfak ono sa Rusima koji su pobedili Treći Rajh i nekim sasvim drugim Sovjetima koji su nam zavarili zli komunizam.
gvozden1 gvozden1 13:22 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
Kako bre ne kapiraš, Nemci su tu bili slučajni turisti, a nacisti su bili svemirci

Eto sad valjda vidiš kakav je majndfak ono sa Rusima koji su pobedili Treći Rajh i nekim sasvim drugim Sovjetima koji su nam zavarili zli komunizam.

Kud bi ti da ti nije te klackalice, Rusi/Sovjeti:)

Ako bi se, nedajbože, prevario, pa poslagao poznate činjenice, ostao bi bez "argumenata"

Zato, ne igraj se time, jebeš činjenice, važno je imati odstupnicu.

Ja ću ti ih, evo po stoti put nabrojati, ali ti se pravi mrtav, i kao nisi ih pročitao.


Nije Rusija pobedila treći rajh, nije mogla jer nije postojala, rasturili je komunisti podržani i pomognuti od strane zapada, jednog njegovog dela.
Rajh su pobedili Sovjeti, i ti sovjeti su Srbiji nametnuli komunizam.

Ali nije tu kraj, čitaj dalje (al se pravi da nisi)

Nisu samo Sovjeti krivi za komunizam u Srbiji, pomogao im je zapad, onaj drugi deo
milisav68 milisav68 13:31 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
Kako bre ne kapiraš, Nemci su tu bili slučajni turisti, a nacisti su bili svemirci

Eto sad valjda vidiš kakav je majndfak ono sa Rusima koji su pobedili Treći Rajh i nekim sasvim drugim Sovjetima koji su nam zavarili zli komunizam.

- Komunisti će da zavladaju Jugoslavijom!
- A jel ćeš ti tamo da živiš?
- Neću.
- Pa šta te boli qrac?
gedza.73 gedza.73 13:35 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

- Komunisti će da zavladaju Jugoslavijom!
- A jel ćeš ti tamo da živiš?
- Neću.
- Pa šta te boli qrac?

A što onda Srbi nisu srušili komunizam nego ga najduže čuvaju?
p.s.
Ujedno da se ne baci kako je Tito bio Čerčilov čovek
ZA RANKOVIĆA
9. oktobar 1944. .
Krajova
U Krajovu su stigli ljudi odozgo za rad po Ozni. Potrebno je odmah obavijestiti štabove radi znanja. U Glavni] štab] Vojvodine dolazi kapetan Terskij. U GŠ Srbije major Gordijanko, pored Odinceva, koji je tamo. U GŠ Makedonije kapetan Injkov. U Crnu Goru, tj. u Štab Drugog korpusa, major Barodkin. U GŠ Hrvatske major Zakurdajev. U GŠ Slovenije major Žavronkov i major Sorokoumov. Oni će odmah biti otpravljeni avionima u dotične Štabove.
J.B. Tito

gedza.73 gedza.73 13:40 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Nije Rusija pobedila treći rajh, nije mogla jer nije postojala, rasturili je komunisti podržani i pomognuti od strane zapada, jednog njegovog dela.

Что такое распад Советского Союза? Это распад исторической России под названием Советский Союз», — заявил Путин

Владимир Путин: распад СССР стал трагедией и распадом исторической России.

Zato, ne igraj se time, jebeš činjenice

Химна Совјетског Савеза
Нераскидиви савез слободних република,
ујединила је заувек велика Русија.

Deluje kao da je bilo deset Rusa a hiljade i hiljade Zapadnjaka koji su im trpali komunizam.
Činjenica da su crveni Rusi pobedili bele Ruse u građanskom ratu. Dovoljno je sa kojom setom i kojim žalom Rusi pričaju o SSSR-u.

gvozden1 gvozden1 13:46 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Činjenica da su crveni Rusi pobedili bele Ruse u građanskom ratu

A jel ti neko nekad reko da su komunisti izgubili izbore u Rusiji devetsosedamnaeste, i da je Lenjin posle njih rekao, dobro, jebeš izbore, otećeno vlast, pomoći će nam Švabe, i to ćemo da zovemo diktatura proletarijata.

Dakle diktatura!

Ali nemaš ti blage veze o tome, i Srbe kriviš za diktaturu, a ne diktatora.

Al, zapadnjak si jebote! :)

Kad se tikva pokondiri.
gedza.73 gedza.73 13:52 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

A jel ti neko nekad reko da su komunisti izgubili izbore u Rusiji devetsosedamnaeste, i da je Lenjin posle njih rekao, dobro, jebeš izbore, otećeno vlast, pomoći će nam Švabe, i to ćemo da zovemo diktatura proletarijata.

Ja pričam o građanskom ratu između belih i crvenih Rusa. Nema sovjeta. Ko je pobedio u tom ratu? Ovi što danas imaju sovjetsku himnu i komunističku petokraku na avionima ili 'truli' liberali koji oće izdaju pravoslavni komunizam?
Sami Rusi kažu da su im takva međusobna krvoločna i monstruozna istrebljivanja u krvi.
Ali nemaš ti blage veze o tome, i Srbe kriviš za diktaturu, a ne diktatora.

Diktator umro. Nakon deset godina Srbi biraju komunistu Miloševića a nakon tri decenije skaču za vrat braneći komunistu i udbaša Putina.
Al, zapadnjak si jebote! :)

Ok. Za nijansu manji zapadnjak nego tvoji. Bar za jednu generaciju duže će pričamo srpski jezik.
milisav68 milisav68 13:53 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73

A što onda Srbi nisu srušili komunizam nego ga najduže čuvaju?

Zato što Geďža nije hteo da uzme pušku u ruke, nego je čekao svemirce da odrade posao.
gedza.73 gedza.73 13:58 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Zato što Geďža nije hteo da uzme pušku u ruke, nego je čekao svemirce da odrade posao.

Gedža jeste. Figurativno. Bio antijulovac i antiespeesovac. Sad vidi da je uzaludno jer Srbi i dalje pate za istim onim komunističkim floskulama i jedva čekaju da ih Staljin spasi od svecke nepravde. Još ako im da gas i vrati Kavovac-Oguvin-Vivovitica puna šaka brade.
gvozden1 gvozden1 14:02 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


Ja pričam o građanskom ratu između belih i crvenih Rusa

A kako je počeo?:)
Pričaš ti o onome o čemu pojma nemaš, kao i uvek.
Diktator umro

I to je kraj, gotovo.
Pedeset godina diktature ne ostavlja nikakve posledice u društvu?
I na to još dvadeset trideset nepostojanja Srbije, sve je to ništa.

Ej, nemoj bre ti o ovome, stvarno lupetaš gluposti.
Ok. Za nijansu manji zapadnjak nego tvoji. Bar za jednu generaciju duže će pričamo srpski jezik.

S tim što je razlika između tebe i nje što ti jadan pikušavaš da se prišljamčiš, uvlačiš im se u dupe da bi ostavio utisak, ona bre, kupi kartu i ode, bez uvlačenja, bez prišljamčivanja, a dokle će biti, samo od nje zavisi.
Šta će misliti i govoriti, opet samo od nje.

Znaš, realan kvalitet naspram dodvoravanja.
milisav68 milisav68 14:20 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73

Gedža jeste. Figurativno.

Znam, sedeo u podrumu i intenzivno mrzeo SPS i JUL.

Da bi mogao da kenjaš o tome kako Srbi nisu preduzeli ništa protiv njih, i kako ih vole, trebao si da preduzmeš nešto.Nisam ni ja, ali ne kenjam o tome sa udobne visine.
maksa83 maksa83 14:26 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

- Komunisti će da zavladaju Jugoslavijom!
- A jel ćeš ti tamo da živiš?
- Neću.
- Pa šta te boli qrac?

Još majndfaka!


Zli Zapad nije hteo da nam istera Ruse odavde. :(((

Zli Zapad hoće da nam istera Ruse odavde. :(((
gvozden1 gvozden1 14:32 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Zli Zapad nije hteo da nam istera Ruse odavde

Ne bre tako!

Ovako:
Zli zapad pomogao komunistima da se ovde uspostavi komunizam.
maksa83 maksa83 14:41 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Zli zapad pomogao komunistima da se ovde uspostavi komunizam.


milisav68 milisav68 14:51 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83

Još majndfaka!

Zli Zapad nije hteo da nam istera Ruse odavde. :(((

Zli Zapad hoće da nam istera Ruse odavde. :(((

A jbga sad, ne znam s kim se svađaš :)

Čerčil nas je tad pustio niz vodu, i još nagovorio Ruzvelta da je tako najbolje.

Da to tad nije bilo tako, danas ne bi imali ovo što imamo (potomke tadašnjih komunista na vlasti), pošto odnos snaga tog Zlog Zapada nije isti, a i raspored na terenu.

Ruzvelt je hteo da nam da državu, a Hrvate da stavi pod vojnu upravu kao Nemce i Austrijance.

Mislim, možemo da nastavimo sa doskočicama, ali je vremenska razlika ogromna.
gvozden1 gvozden1 15:03 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
Zli zapad pomogao komunistima da se ovde uspostavi komunizam.



Ček bre, jel jeste ili nije, pusti sad pravda nepravda, to se ne računa u politici.

Jeste pomogao, ili nije pomogao?

Šta ti kao pametan čovek veliš?
Ja se nešto dvoumim, pa reko ajd tebe da pitam.
:)
maksa83 maksa83 15:13 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Jeste pomogao, ili nije pomogao?

Pomogao je utoliko što ih nije isterao odavde umesto tebe. Nekoliko godina kasnije Ćopo je rekao Staljinu i Rusiji NE, ali si ti ipak zadržao komunizam sledećih 40 godina bez ičije pomoći i ruskih tenkova, i potpuno svesno iskliktao na izborima neku njegovu umekšanu varijantu 1990.

I Zapad ti je kriv.

Kali-faking-mero.
gvozden1 gvozden1 16:09 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Pomogao je utoliko što ih nije isterao odavde umesto tebe.

Pomogao im je mnogo više.
Ne samo što ih nije isterao, nego što je svoje saveznike, kraljevinu, i njenu vojsku i vladu, ostavio na cedilu je i ne samo to, ucenjivao ih, i kralja, da podrže komuniste, jer su se oni pre toga sa komunistima dogovorili da Srbija ide sovjetima.

To je ona situacija o kojoj smo neki dan pričali, o dogovaranja velikih i interesnim zonama.


Dakle, Srbija se komunistima odupirala dovoljno snažno i uspešno, dovoljno da njihova, komunistička, vojska, i pored silnih pokušaja, nije uspevala da je osvoji.

A onda, sovjetska vojska, uz dogovor sa zapadom, i uz neposrednu, vrlo konkretnu pomoć avijacijom, omogući komunističkoj da uđe u Srbiju.


Ništa od ovoga, ali baš ništa nije sporno, niti ti išta možeš da opovrgneš, i ako to nije pomoć zapada da komunizam okupira Srbiju, ne znam šta bi bila.

Ti za komunizam optužiješ one koji su se životima odupirali komunizmu, i uspevali da ga drže van granica Srbije, dok ih sovjeti i zapad nisu ovde instalirali, a zapad, koji je Srbiju na tacni dao komunistima, izdavši pri tom svoje saveznike, aboliraš.

U redu je biti protiv svega, osim protiv logike.
Ako čovek drži do sebe.
Ako ne, onda možeš kako hoćeš.
maksa83 maksa83 16:13 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ti za komunizam optužiješ one koji su se životima odupirali komunizmu

A ne, ja optužujem Ruse, ali bi ti da svi budu krivi osim njih i onda kreće kineski cirkus.

gvozden1 gvozden1 16:20 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
Ti za komunizam optužiješ one koji su se životima odupirali komunizmu

A ne, ja optužujem Ruse, ali bi ti da svi budu krivi osim njih i onda kreće kineski cirkus.


Ja bih da mi budu krivi oni koji jesu krivi.

Da li je nešto od onoga gore netačno, ako jeste šta, a ako nije, ima li krivice zapada za komunizam u Srbiji?
gedza.73 gedza.73 20:45 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

ima li krivice zapada za komunizam u Srbiji?

Kriv je Zapad što je u Srbiji ustoličen ruski komunizam.
A i Zapad je kriv što su nam oznaše obučavali ruski kadrovi.
Zapad je kriv što nam postavio Miloševića. I Zapad je kriv što nam Miloševića skinuo.
Ok.
gedza.73 gedza.73 20:46 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Da bi mogao da kenjaš o tome kako Srbi nisu preduzeli ništa protiv njih, i kako ih vole, trebao si da preduzmeš nešto.

Krivo mi što sam se uopšte baktao. Mislim da je ono uređenje prava mera za većinu.
gvozden1 gvozden1 20:53 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73
Da bi mogao da kenjaš o tome kako Srbi nisu preduzeli ništa protiv njih, i kako ih vole, trebao si da preduzmeš nešto.

Krivo mi što sam se uopšte baktao. Mislim da je ono uređenje prava mera za većinu.

A ti izuzetna manjina, iznad te većine kojoj je ovo prava mera.

Hteo da pomogneš plebsu, ali sad se kaješ jer si video da je plebsu blato prijatna sredina, da baš to zaslužuje.
Za razliku od tebe.

Pogledaj se bog te jebo!
gedza.73 gedza.73 21:04 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

A ti izuzetna manjina, iznad te većine kojoj je ovo prava mera.

Nisam nikakva manjina niti izuzetan samo priznajem kako sam bio glup i propustio šansu da u to doba kad Zapad nije mogao da nam komanduje ('ješćemo travu i korenje, svuerenitet ne damo') budem na 'pravoj' strani kako bi ono stanje trajalo što duže. Nadam se samo kako ćete ovaj put biti istrajni i vratiti nas na staze stare slave.
44:45

gedza.73 gedza.73 21:07 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


Ima svačega ali ko ima volje da pogleda zna će da proseje bitno od nebitnog.
gvozden1 gvozden1 21:28 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

44:45

44:45!

Evo saću da pogledam:)

Al te jebe Putin, gledaš klip od sat vremena da bi našao nešto što možeš da mu prikačiš.


Ajd priznaj, jel gledaš te klipove o Putinu zato što te baš nervira, ili tražiš nešto što možeš da okačiš ovde da bi ispao dasa?

Meni više liči na ovo drugo, nekako mi više ide uz tvoje komplekse.
gedza.73 gedza.73 21:33 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ajd priznaj, jel gledaš te klipove o Putinu

Hteo vama staljinistima da verujem na reč al reko aj ipak da vidim šta kažu neki Rusi.
gvozden1 gvozden1 21:37 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73
Ajd priznaj, jel gledaš te klipove o Putinu

Hteo vama staljinistima da verujem na reč al reko aj ipak da vidim šta kažu neki Rusi.

Opsednutost znači?

Nije baš da ti verujem, al ajd.
Nego, kad te toliko Rusija zanima, što makar osnovne stvari o njoj ne naučiš?

Nisi jadan znao ni da su postojali neki izbori tamo, ni da su ih komunisti izgubili (ubedljivo, evo da te častim informacijom) nego mislio da su Rusi komuniste jedva dočekali.
gedza.73 gedza.73 21:48 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Nego, kad te toliko Rusija zanima, što makar osnovne stvari o njoj ne naučiš?

Mene zanima jedino uticaj Rusije na Srbiju, odnosno šteta koju vi koji radite za Ruse nanosite srpskom društvu. Ovamo kao srpski kralj, srpska monarhija a onamo ruski podrepaši 'ako Putin pobedi, dobićemo nešto'. Poput komunisti koje su Rusi poslali 1918. pa na ovamo.
nego mislio da su Rusi komuniste jedva dočekali.

Jok i nisu. Kao da su se zapadni vanzemaljci makljali tokom Crvenog terora i ko da su isti ti vanzemaljski zapadnjaci rušili Rusima ruske crkve a oni stajali sa strane čudeći se šta se to dešava. Lenjin i ekipa u vozu su se mogli prebrojati na prste i svako ko misli kako su oni sami uspeli da nametnu komunizam Rusima mimo njihove volje je najobičnija budala.
aj laku noć
gvozden1 gvozden1 22:00 09.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Mene zanima jedino uticaj Rusije na Srbiju,

I sad će kulovčić o velikoj Bugarskoj:)

Jok i nisu

Pa jebote, izgubili izbore.
Sa više nego duplo više ih tukli.

Al nema veze, jel da? :)
benedykt benedykt 06:35 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

maksa83
Za nas avaj ne važe ta fina gospodska pravila jer na kraju krajeva Quod licet Iovi, non licet bovi, te će uvek i svugde biti samo Srbi i Srbija…

Pa kad ne volite drugosrbijance, onda jebiga to je što je.

Mali smo mi i realno ne toliko bitni da bi nas tako tretirali, a onu posleratnu Nemačku je trebalo maziti, paziti i od one Hitlerove razdvojiti u svakom mogućem pogledu.
Međutim, da ne grešimo dušu ispirali su im mozak 24/7/365 bukvalno pola veka, odnosno i samo javno isticanje (nove) zastave se smatralo onako pomalo neprikladno. U prevodu, tek tamo kada su bili domaćini svetskom prvenstvu u fudbalu ali ne 1974. već 2006. je praktično prvi put od kraja 2. Svetskog rata to sa javnim isticanjem zastava po balkonima i prozorima postalo društveno prihvatljivo…
milisav68 milisav68 06:35 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73

Krivo mi što sam se uopšte baktao. Mislim da je ono uređenje prava mera za većinu.

Kako si se tačno baktao?

Učlanio u neku stranku?

Osnovao stranku, pa loše prošla na izborima?
gvozden1 gvozden1 09:04 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Međutim, da ne grešimo dušu ispirali su im mozak 24/7/365 bukvalno pola veka, odnosno i samo javno isticanje (nove) zastave se smatralo onako pomalo neprikladno

Ne žele (ili ne mogu?) ljudi da razumeju ili prihvate da ispiranje mozga tako dugo ostavlja ozbiljne posljedice, pa ih evo gde govore, umro je Tita, što sutradan Srbi nisu slavili, to je dokaz da Srbima komunizam odgovara (Gedža) ili, Srbi su krivi što nisu oterali komuniste, a ne komunisti što su uveli diktaturu (Maksa) i slično.

Diktatura je, naravno, ostavila posledice što se vidi eto i na primeru zastave.
Ali i primer himne je sličan.
Nisu bili retki oni kojima je tekst smetao, previše im je zvučao srpski.
A i ne samo to, Srbija se ustručavala da se jasno vrati na sopstvenu tradiciju, pa je čak i raspisivala referendum šta da joj bude himna, kao da je neka država od juče pa se ne zna šta joj je himna.

Čak se i kad je vraćena jedina moguća himna, pesma koja je jedina bila himna Srbije u istoriji, je bilo rasprave da li ta ili možda neka druga.

I za to, naravno, nisu krivi Srbi nego komunisti.

gedza.73 gedza.73 09:14 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


milisav68
Kako si se tačno baktao?

Više sam promrmljao sebi u bradu ne verujući kako se i u kojoj meri Miloševićeva i Mirjanina propagnada ponavlja u reč na blogu. A bogami stavovi njihoveih mentora koji su decenijama vedrili i oblačili. K'o što rekoh moja greška i još jednom nadam se kako ćete ovaj put istrajati do kraja. Nikad bolje nije bilo dok je Srbija bila izolovana.
milisav68 milisav68 09:41 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73

milisav68
Kako si se tačno baktao?

Više sam promrmljao sebi u bradu ne verujući kako se i u kojoj meri Miloševićeva i Mirjanina propagnada ponavlja u reč na blogu. A bogami stavovi njihoveih mentora koji su decenijama vedrili i iblačili. K'o što rekoh moja greška i još jednom nadam se kako ćete ovaj put istrajati do kraja. Nikad bolje nije bilo dok je Srbija bila izolovana.

Kao što sam i pretpostavljao, nisi mrdno qrcem, ali je narod kriv.

Bar da si bio na nekom biralištu da vidiš kako se broje glasovi, nego te i to mrzelo.
gedza.73 gedza.73 09:48 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1
Pa jebote, izgubili izbore.

Tako ti tumačiš. Evo proverio i Rusi kažu kako su u Moskovskoj guberniji boljševici (ne računajući izgleda ostale njihove frakcije) dobili nešto malo preko 50 procenata. Time su nadmašili Petrograd gde su sami boljševici imali malo ispod pedeset procenata.
Boljševici su pobedili u Minskoj, Moskovskoj, Kaluškoj, Vladimirskoj, Tverskoj, Smolenskoj i Vitepskoj oblasti. 'Crveni pojas' i kad pogledaš na karti moglo bi se najgrublje reći linija Moskva - Belorusija.

za razliku od ovih tvojih u delovima Ukrajine boljševici su gubili od nacionalnih i 'buržoaskih' stranaka. Zato im posle Moskva otimala pšenicu, imanja a narod prisilno preseljavali u Sibir.

Dakle da ponovim za ove iz partera koji n eprate fabulu Moskva i oblasti oko nje su glasali za boljševike a nije glasala Ukrajina, srednja Azija, Zakakavzje, Ural... negde nisu ni imali liste. Da je bilo obrnuto onda bi mogao da kažeš kako Rusi nisu bili za komuniste. Stanje na terenu pokazuje kako su oni bili za komunizam a drugi nisu pa otud prosek od nekih 22 posto. U vojsci na tom nekom ruskom delu su boljševici dobili 70 procenata.

gedza.73 gedza.73 09:51 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Kao što sam i pretpostavljao, nisi mrdno qrcem

Saću tebi da se pravdam gde sam bio i šta sam radio.
Bar da si bio na nekom biralištu da vidiš kako se broje glasovi, nego te i to mrzelo.

mi smo bar za džabe išli po kućama i po skupovima ubeđivali se sa ljudima. Al' dobrom delu bio Milošević, komunizam i Rusija na srcu jer će truli Zapad (koji ih je ostavio na milost i nemilost komunistima) da im otme sve. Sve ovo što ti pričaš samo u prošlom vremenu.
gvozden1 gvozden1 10:54 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

. Evo proverio i Rusi kažu kako su u Moskovskoj guberniji boljševici (ne računajući izgleda ostale njihove frakcije) dobili nešto malo preko 50 procenata.

Jebote, pa kako te nije sramota?

Jasno je da sad prvi put čuješ za te izbore, što nije ništa ružno, i umesto da prihvatiš da je to tako, šta ti radiš, guglaš dan i noć za a detaljima koji bi da nekako podrže glupost koju si izvalio, da pričaš o građanskim ratu a ne o izborima.

A rat, ona njegova najvažnija faza, počeo kad su komunisti proglasili da ih skupština proizašla iz izbora ne interesuje, i kad su dominantna društvena grupa, ona koja je pobedila boljševike, tzv eseri, prešla na stranu promonarhista, bele garde.

Čačka jadan nešto po detaljima, a nije iščačkao rezultate, komunisti ispod dvesta, eseri preko četiri stotine poslanika.

Optužuje rusku naciju, a ne zna, beda, da je antiruski element bio jedan od osnovnih elemenata boljševičke ideologije.
Da je zbog toga i proklamovano čuveno pravo na samoopredeljenje do otcepljenja, da se time oslabi Rusija kao dominantna u carstvu...

Itd, itd....





gedza.73 gedza.73 11:22 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Jasno je da sad prvi put čuješ za te izbore

istina. Nisam baš pratio rusku scenu tog doba osim onoga za Bugare i što su nam poslali komuniste.
umesto da prihvatiš da je to tako, šta ti radiš, guglaš dan i noć za a detaljima koji bi da nekako podrže glupost koju si izvalio

U Moskvoskoj guberniji (i okolini) su pobedili boljševici. Sami. Rusi glasali. Nije moj problem što ti taj 'detalj' sreću kvari
Optužuje rusku naciju

Nisam optužio samo preneo rezultate izbora koje si ti pogrešno tumačio. Loš rezultat nije bio zahvaljujući Rusima nego uprkos Rusima.
da je antiruski element bio jedan od osnovnih elemenata boljševičke ideologije.

zato su danas Rusi u Moskoviji ovih dana raskrtstili sa komunističkom ideologijom, spomenicima, političarima... kad bi se zajebavali. pa oni ti vraćaju spomenike Lenjinu a ti tvrdiš kako su protiv njega.

gvozden1 gvozden1 12:29 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

istina

Naravno da je istina, vidi se iz aviona.

Ali te to, naravno, ne sprečava da "analiziraš" sitna creva izbora kakva su raspored po regionima, po etničkoj pripadnosti, o čemu, opet naravno, blage veze nemaš.
Ali nemaš ni svest o tome kakvo poznavanje situacije je neophodno da bi se ta analiza radila.

Nije to ručica menjača jbt, gurni tamo ili ovamo, i to ti je to, ne treba nikakva pamet.

Nisam optužio

Nisi, samo je mrziš, sam si rekao.


rezultate izbora koje si ti pogrešno tumačio.


Ne znače brojevi za debila ništa.
Duplo više neko dobije na izborima, ali debil "protumači, i ispada drugačije.
Zato je debil debil.
osim onoga za Bugare


A o čemu debil može drugo, ponavlja kljucnuto.

Probaš debilu da objasniš, al ne vredi, debil.


E ovde važi ono, kajem se što sam debilu uopšte pokušavao da pomognem.
gedza.73 gedza.73 12:33 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Jasno je da sad prvi put čuješ za te izbore

istina. Nisam baš pratio rusku scenu tog doba osim onoga za Bugare i što su nam poslali komuniste.
umesto da prihvatiš da je to tako, šta ti radiš, guglaš dan i noć za a detaljima koji bi da nekako podrže glupost koju si izvalio

U Moskvoskoj guberniji (i okolini) su pobedili boljševici. Sami. Rusi glasali. Nije moj problem što ti taj 'detalj' sreću kvari
Optužuje rusku naciju

Nisam optužio samo preneo rezultate izbora koje si ti pogrešno tumačio. Loš rezultat koji su boljševici imali nije bio zahvaljujući Rusima nego uprkos Rusima.
da je antiruski element bio jedan od osnovnih elemenata boljševičke ideologije.

zato su valjda Rusi u Moskoviji ovih dana raskrtstili sa komunističkom ideologijom, spomenicima, političarima... kad bi se zajebavali. pa oni ti vraćaju spomenike Lenjinu a ti tvrdiš kako su protiv njega.

gvozden1 gvozden1 13:36 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Aj ponovim još jednom

Šta drugo i radiš osim što ponavljaš jedno te isto?:)
milisav68 milisav68 17:53 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73
mi smo bar za džabe išli po kućama i po skupovima ubeđivali se sa ljudima. Al' dobrom delu bio Milošević, komunizam i Rusija na srcu jer će truli Zapad (koji ih je ostavio na milost i nemilost komunistima) da im otme sve.

Pa ako si ih ubeđivao kao što nas ovde ubeđuješ, nije ni čudo što je Milošević imao toliko glasova.

Zezam se, moraš da budeš svestan ovoga:
Medutim, pravi izazov za Stanisica i posao kome je posvetio najvise vremena i energije, bio je prelazak Srbije na visepartijski sistem tokom 1990. Prica se da je Stanisic tada skrojio srpsku opoziciju po Milosevicevoj meri, i to tako da mu je sledecih dvanaest godina lepo pristajala. Cak i ako se uzme da su te price grubo preterivanje, ostaje cinjenica da se medu osnivacima opozicionih stranaka naslo mnogo ljudi sa debelim dosijeima saradnika Sluzbe kao i ljudi koji su u svojoj biografiji imali stavke koje su ih cinile podloznim ucenama. Tokom godina koje su usledile, Stanisic je mekom i majstorskom rukom diktirao jalovim pokusajima opozicije da se ujedini u jedinstven antimilosevicevski front, i nije cudno sto su prvi uspesi na tom polju ostvareni tek nakon njegovog udaljavanja iz Sluzbe i raskida sa Milosevicem.

Svi smo bili prevareni, ali je to teško da se prevali preko jezika, pa se onda tešimo kao su Srbi glupi, kako su voleli Rusiju i ostala sranja.Bombardovanje `99. nas je oteralo ka Rusima.
Sve ovo što ti pričaš samo u prošlom vremenu.

Evo ti jedan tekst, sa kojim se ne slažem u potpunosti, ali je prilično zagrebao ono što tvrdim.
benedykt benedykt 19:02 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1

Ne žele (ili ne mogu?) ljudi da razumeju ili prihvate da ispiranje mozga tako dugo ostavlja ozbiljne posljedice…



I za to, naravno, nisu krivi Srbi nego komunisti.

Potpuno tačno, odnosno da citiram onu već odavno izlizanu Andrićevu…

Dugotrajno robovanje i rdjava uprava mogu toliko zbuniti i unakaziti shvatanje jednog naroda da zdrav razum i prav sud njemu otančaju i oslabe, da se potpuno izvitopere. Takav poremećen narod ne može više da razlikuje ne samo dobro od zla, nego i svoju sopstvenu korist od očigledne štete.


Nema boljeg primera od nas a bogami i od Rusa takođe, jer smo imali nazovimo ih tako autohtone komunističke diiktature pošto se maršal Tita posvađao sa drugom Staljinom ubrzo posle rata te tako izašao iz njegove senke i stvorio sebi kult ličnosti. Narod u Srbiji nije mirisao crvene kada su uz pomoć Staljinovih tenkova zajahali na vlast, kao što između ostalog postoje dokumenti izvađeni upravo iz sovjetskih arhiva koji to jasno pokazuju pošto su Tita i njegovi sve to referisali u Moskvu.
Međutim i nažalost, pola veka krvave diktature i ispiranja mozga je tu situaciju izmenilo iz korena…
benedykt benedykt 19:19 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1

A rat, ona njegova najvažnija faza, počeo kad su komunisti proglasili da ih skupština proizašla iz izbora ne interesuje, i kad su dominantna društvena grupa, ona koja je pobedila boljševike, tzv eseri, prešla na stranu promonarhista, bele garde.

Bilo je tu još svega i svačega, odnosno i sami ti izbori su bili sve samo ne fer i pošteni, da ne idem sad u detalje, ali su i na takvim izborima boljševici prošli ne baš sjajno. Sve se to onda dodatno zakomplikovalo sa Eserima, koji su zbog podrške među seljacima dobili duplo više glasova od njih a pred same izbore se pri tome pocepali na dva krila dok je lista ostala zajednička itd itd
Sve u svemu, kada su boljševici shvatili da je vrag odneo šalu rešili su da uzmu stvar u svoje ruke tj da izvrše državni udar i raspuste ustavotvornu skupštinu koja je sveukupno zasedala taj jedan jedini dan…*

* Koga sve to eventualno zanima, preporučujem mu da pročita knjigu A People's Tragedy: The Russian Revolution: 1891-1924 koju je napisao britanski istoričar Orlando Figes i koja predstavlja praktično najbolje napisano delo posvećeno toj temi.
gvozden1 gvozden1 20:00 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


Bilo je tu još svega i svačega, odnosno i sami ti izbori su bili sve samo ne fer i pošteni, da ne idem sad u detalje, ali su i na takvim izborima boljševici prošli ne baš sjajno. Sve se to onda dodatno zakomplikovalo sa Eserima

Ma da, sve je to bio opšti haos, i ti Eseri su bili neki levičari, mada veoma konfuzna skupina, ali suština ovog pominjanja toga je da su boljševici oteli vlast, ni u tom haosu nisu imali podršku naroda.

Postoji tu neka paralela između nas i Rusa, kad je već pomenu.

Tad su komunisti kao krivca označili rusku naciju, ruskog monarha, '45 su komunisti to isto uradili sa srpskom nacijom i srpskim monarhom.

I i jedni i drugi osećamo te posledice i danas.
S tim, da mi se čini da je kod Rusa to očiglednije, mada su i kod nas vrlo vidljive.

benedykt benedykt 21:36 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1

Bilo je tu još svega i svačega, odnosno i sami ti izbori su bili sve samo ne fer i pošteni, da ne idem sad u detalje, ali su i na takvim izborima boljševici prošli ne baš sjajno. Sve se to onda dodatno zakomplikovalo sa Eserima

Ma da, sve je to bio opšti haos, i ti Eseri su bili neki levičari, mada veoma konfuzna skupina, ali suština ovog pominjanja toga je da su boljševici oteli vlast, ni u tom haosu nisu imali podršku naroda.


Boljševici su jedva nekako i sa mnogo natezanja pristali da se uopšte ti izbori održe zatim pozabranjivali svu opozicionu štampu a onda na njima manje više pukli jer su mogli da sanjaju o bilo kakvoj skupštinskoj većini. Za nih je pretežno glasao radnički lumpenproleterijat i vojnici na severu zemlje a posebno u Piteru i u Moskvi, dok su u ostatku zemlje a posebno na zemljoradničkom jugu prošli kao bosi po trnju.
Pri tome su posle izbora krenuli u kampanju ucena i zastrašivanja jer su shvatili da im bilo kakvo zasedanje skupštine ne ide na ruku, pa je tako njihov Sovnarkom ili ti ga Veće narodnih komesara sve to odložilo na neodređeno vreme. Skupština se ipak nekako zakaže ali boljševici ukinu sve oblike civilne vlasti u Piteru, dovuku taj dan u grad svoje trupe a posebno u delu gde je zasedanje trebalo da se održi i na kraju balade izvrše državni udar te raspuste skupštinu.

Eseri su inače jako slični socijalistima Živka Topalovića, pri tome su imali jaku podršku među seljacima a posebno to desno krilo koje je držalo većinu seoskih starešina. Da je dozvoljena podela njiihove liste, desni Eseri bi sigurno oduvali one leve naklonjene boljševicima pa bi samim time sve to daleko gore izgledalo po tu bandu Lenjina i Trockog kada je odnos snaga u skupštini bio u pitanju…
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:00 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

benedykt

Sanjaš Angie neko Sarajevo tvoje mladosti i igraš se nečega što se popularno naziva virtue signaling. Imam neki utisak da nisi bila u Sarajevu u neko skorije vreme, odnosno da ako si eventualno i bila da su te taj sarajevski sevdah i žal za mlados’ toliko ophrvali da nisi videla neke stvari koje bukvalno bodu oči, mislim kada već pričamo o ulicama i njihovim nazivima.
Elem, sve table za ulice u tom kao fol multi-kulti bila nekad SFRJ raja Sarajevu su inače za tvoju informaciju zelene boje. Pri tome su nazivi i to masovno ili neki turcizmi od ko zna kada ili neki borci, šehidi šta li već.

Бенедикте, које је то Сарајево Анђине младости ”кога више нема”? У наставку си побројао муслиманске нацисте по којима се данас зову сарајевске улице.

Пошто су ти муслимански есесовци и усташе претходили ”Сарајеву наше младости”, уверена сам да то идилично Сарајево уопште није постојало у реалности, већ искључиво у оку посматрача.
angie01 angie01 23:16 10.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Пошто су ти муслимански есесовци и усташе претходили ”Сарајеву наше младости”, уверена сам да то идилично Сарајево уопште није постојало у реалности, већ искључиво у оку посматрача.


pa ovo sto si napisala, je tvoje oko posmatraca, al naslepo.

...samo se jos ti nisi posrala po ljudima.
emilia emilia 03:31 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

principessa_etruscaПошто су ти муслимански есесовци и усташе претходили ”Сарајеву наше младости”, уверена сам да то идилично Сарајево уопште није постојало у реалности, већ искључиво у оку посматрача.

A sa druge strane barikada je, šta? Narajcani populisti, crkvena prćija, ministri-apostoli, četničke vojvode. Istovremeno i krstaški pohod protiv liberalne kulture, institucija i vrednosti svega modernog. Bez naročitog blama govori im Srbija budućnosti zvane molebani, veronauka, četnici, eksperimentalna ruska FSB laboratorija.
benedykt benedykt 06:29 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

emilia

Istovremeno i krstaški pohod protiv liberalne kulture, institucija i vrednosti svega modernog.

Ako smem samo da podsetim odakle vuče taj krstaški pohod protiv liberalne kulture Zapada i svega modernog…

Nije sporno da je kultura postala potreba, da su materijalni uslovi za njen razvoj povoljniji i da su veće opšte slobode. Utoliko više, neophodan je ozbiljan rad i traženja, kao što su neizbežna lutanja i sudaranja. Uz sve teškoće i promašaje naše koncepcije i prakse potvrđeno je opredeljenje za demokratski samoupravni socijalizam. Ali, i saznanja da je od svega najteže oslobađanje, od, svuda još toliko prisutnog, građanskog pogleda na svet i izlaženje iz, svuda usađenih, privida državnog socijalizma.



Govoreći o stanju kulture, mislimo o faktičkoj ograničenosti izbora usled materijalnih okolnosti uprkos formalnoj slobodi, govorimo o niskom proseku, zasenjenosti i potiskivanju pravih kvaliteta mnoštvom proizvoda koji imaju široku upotrebu, a malu vrednost...

Pristup masa kulturi može da znači u nečemu snižavanje nivoa. To je cena skoro svake revolucije, svakog polaženja sa šire osnove. U isto vreme, to je vid oslobođenja masa, koje se vrši u uslovima kulturne zaostalosti i komercijalizacije kulture...

Nerazvijenost kulturnih potreba i odsustvo kriterija izvire iz opšte zaostalosti. Nju odražava ekonomsko i socijalno mirovanje. Ništa manje, politička krutost društva i odsustvo demokratije. Jer, lažne vrednosti ne rađa samo kulturna industrija na Zapadu – njih rađa i administrativni socijalizam. Ali, i zatvorenost institucija kulture, produžava masovnu zaostalost, a kulturu širokih masa prepušta produkciji u kojoj nema stvaralaštva.



Upravo zato da bi se u ovim sredstvima činilo najviše u razvijanju autentičnih ljudskih potreba, neophodan je društveni uticaj, što znači uticaj svega što je stvaralačko i u kulturi i u društvu. Umesto da osrednje i malograđansko podižemo na nivo nacionalne vrednosti, morali bismo se okrenuti podizanju kulturnog nivoa i političke svesti masa i razvijanju njihovih potreba. Time bi se istovremeno delovalo u prilog pravih vrednosti i omogućilo da one široko prodru.

U isto vreme ne bismo smeli biti ravnodušni prema neukusu i polupismenosti brojnih listova i edicija. To nije manja birokratska ravnodušnost od one koja se manifestuje kroz zahtev za doziranje svih saznanja potrebnih masama...


Latinka Perović na Kongresu kulturne akcije u Kragujevcu 1971. Za vreme održavanja kongresa se pri tome ispred same dvorane Šumadija gde se kongres održava, organizuje i spaljivanje malograđanske literature tj novina, tzv roto romana i stripova. Da ne idemo sad još malo u prošlost kada su se makazama i noževima sekle kravate ljudima na ulici i pri tome zabranjivala džez muzika, tj kada se KPJ rukama i nogama borila protiv uticaja Zapada i te malograđanštine odnosno negativnih pojava u kulturi…
panta panta 07:33 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

emilia
principessa_etruscaПошто су ти муслимански есесовци и усташе претходили ”Сарајеву наше младости”, уверена сам да то идилично Сарајево уопште није постојало у реалности, већ искључиво у оку посматрача.

A sa druge strane barikada je, šta? Narajcani populisti, crkvena prćija, ministri-apostoli, četničke vojvode. Istovremeno i krstaški pohod protiv liberalne kulture, institucija i vrednosti svega modernog. Bez naročitog blama govori im Srbija budućnosti zvane molebani, veronauka, četnici, eksperimentalna ruska FSB laboratorija.

Emilija, umro je Tito.
benedykt benedykt 07:33 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gvozden1


Postoji tu neka paralela između nas i Rusa, kad je već pomenu.

Tad su komunisti kao krivca označili rusku naciju, ruskog monarha, '45 su komunisti to isto uradili sa srpskom nacijom i srpskim monarhom.

I i jedni i drugi osećamo te posledice i danas.
S tim, da mi se čini da je kod Rusa to očiglednije, mada su i kod nas vrlo vidljive.


Paralele su nebrojene, jer su se neke stvari dešavale na skoro pa identičan način, počevši od Rusa kao državotvornog naroda koji daje monarha, do višenacionalne i višekonfesijske državne tvorevine, pa do toga da monarhističku stranu u građanskom ratu podržava Zapad spolja a iznutra građanski obrazovani sloj i naravno seljaštvo verno tradiciji. Komunistički vrh je u oba slučaja sastavljen na sličan način kako po nacionalnoj pripadnosti tako i po obrazovnoj strukturi, kao što su se i granice novoformiranih republika crtale i menjale krajnje proizvoljno, što je naravno imalo za posledicu da se javi tinjajuće nezadovoljstvo u ruskom tj. srpskom delu populacije.

Takođe, posle odlaska komunista sa vlasti se dešava skoro pa identičan sled događaja uz naravno obrnuti redosled dešavanja. U Srbiji odmah po padu Berlinskog zida vlast zadržavaju komunistički aparatčici uz podršku bezbedonsnih struktura koji se presvlače u nacionalno ruho da bi ih zamenili prozapadni liberali, dok se u Rusiji dešava sve to isto samo što prvo dolaze prozapadni liberali a tek onda ekipa bivših komsomolaca i čekista koja se presvlači u nacionalno ruho. U oba slučaja taj kvazi-nacionalni deo priče dovodi do započinjanja rata sa bivšim republikama, odnosno nasilnog pokušaja revizije onoga što se desilo za vreme vladavine komunista. U oba slučaj se za isto to vreme propagandom potura da su u toj nekadašnjoj komunističkoj nomenklaturi oni koji su bili za druga Staljina i on sam bili na ispravnom putu tj borili se za nacionalnu stvar.
Ima toga koliko hoćeš sve u svemu…
benedykt benedykt 07:47 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

panta
emilia
principessa_etruscaПошто су ти муслимански есесовци и усташе претходили ”Сарајеву наше младости”, уверена сам да то идилично Сарајево уопште није постојало у реалности, већ искључиво у оку посматрача.

A sa druge strane barikada je, šta? Narajcani populisti, crkvena prćija, ministri-apostoli, četničke vojvode. Istovremeno i krstaški pohod protiv liberalne kulture, institucija i vrednosti svega modernog. Bez naročitog blama govori im Srbija budućnosti zvane molebani, veronauka, četnici, eksperimentalna ruska FSB laboratorija.

Emilija, umro je Tito.

Ne izmišljaj Čarlivoje, živ je drug Tita umro on nije, dok je Srba i Srbije…
emilia emilia 08:06 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Može, kako da ne, da podsetimo i dalje od toga.
Bilo je i dobrih i loših stvari. Dobre nismo sačuvali, loše smo pogoršali.

Koje dobre?

Da neke stvari stavimo u vremenski kontekst kojem pripadaju. Na primer: Pitajmo crne i azijatskog porekla građane USA kako su živeli 1950, 1960, 1970, neko bi rekao i duže? U UK isti period. Pitajmo žene u Švajcarskoj pre nego što su dobile pravo glasa 1971?

Svirali su u Beogradu na vrhuncu slave Deep Purple, Santana, Frenk Zapa 1975, The Rolling Stones, Jethro Tull, Paul McCartney 1976, Talking Heads 1982, Elton Džon 1984, Dire Straits 1985, Iron Maiden 1981. 1984. 1987.
U Beogradu se 1967. u Ateljeu 212 igra predstava "Razvojni put Bore Šnajdera" koja se ozbiljno rugala Komunističkoj partiji, zatim "Kosa" je igrana u Ateljeu 212 1968, pod upravom neverovatne Mire Trailović, i to pre nego što je postavljena u Parizu. A danas glumcu Janketiću za benignu i deceniju unazad jasnu konstataciju kvazi antikomunistički, slobodarski narod šalje morbidne i perverzne pretnje. Bilo je, paradoksalno, u onom jednoumlju više stvarnog pluralizma nego u današnjem formalnom pluralizmu. A Titov kult ličnosti? O, pa to je jedino što je ostalo kao konstanta, sad je taj kult pripao perjanicama šovinizma i mitova koji su osokolili najgore. Ovo danas je nakaza od demokratije jer su je stvarali Milošević, Šešelj, danas Vučić i Dačić. Ovakvu državu danas većina Srba podržava.

Danas u Srbiji, gde se javna televizija i režimski tabloidi brinu o tome da saznamo kako Nemci propadaju, praznim policama u njihovim trgovinama i kako je božanska ruka poslala Vučića da spasi nebeski narod. U Srbiji nažalost, ništa se od tada nije promenilo osim imena čoveka kojem kliču. Jugoslavija bi se ranije raspala da nije imala verne kerubine Srbe, ne zato što su ekstra voleli Jugoslaviju nego zato što još uvek imaju potrebu za vođom, na tronu zakucanom.
Koliko god to teško padalo, došlo je krajem 1980 do sudara mentaliteta. Slovenija i Hrvatska su gledale prema Zapadu, Srbija nije. Trideset godina je prošlo i tamo je gde je valjda i morala da bude. Neki, dve bivše severozapadne republike u Šengenu i Evrozoni, ostali sa Albanijom i velikim vođom na Otvorenom Balkanu.
Iz iste te SFRJ, socijalističke, komunističke retorike Hrvatska i Slovenija rezolutno odlučile i to pametno za zapad, a u Srbiji je bila skoncentrisana sva moć vojske, DB i njima naklonjenih bahatih i pohlepnih političara. Srbija je zec u eksperimentalnoj laboratoriji ruskog KGB, danas FSB, u njenom nastavljenom sukobu sa zapadom jer nikad nisu prihvatili poraz i raspad SSSR. Srbija je lakoverna i povodljiva, a Moskovija beskrupulozna.
benedykt benedykt 08:18 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

principessa_etrusca
benedykt

Sanjaš Angie neko Sarajevo tvoje mladosti i igraš se nečega što se popularno naziva virtue signaling. Imam neki utisak da nisi bila u Sarajevu u neko skorije vreme, odnosno da ako si eventualno i bila da su te taj sarajevski sevdah i žal za mlados’ toliko ophrvali da nisi videla neke stvari koje bukvalno bodu oči, mislim kada već pričamo o ulicama i njihovim nazivima.
Elem, sve table za ulice u tom kao fol multi-kulti bila nekad SFRJ raja Sarajevu su inače za tvoju informaciju zelene boje. Pri tome su nazivi i to masovno ili neki turcizmi od ko zna kada ili neki borci, šehidi šta li već.

Бенедикте, које је то Сарајево Анђине младости ”кога више нема”? У наставку си побројао муслиманске нацисте по којима се данас зову сарајевске улице.

Пошто су ти муслимански есесовци и усташе претходили ”Сарајеву наше младости”, уверена сам да то идилично Сарајево уопште није постојало у реалности, већ искључиво у оку посматрача.

Uh, složeno i baš onako višeslojno pitanje ali je jasna jedna stvar u svakom slučaju a to je da su to vreme SFRJ i pripadajuće bratstvo i jedinstvo bili najobičnija lagarija. Sam period 2. Svetskog rata se prosto poturio pod tepih uz naravno nasilno naturanje falsifikovane istorije datog perioda gde je bilo najbitnije neke kvazi ravnopravnosti radi naći pandane onome što se dešavalo u NDH tj izmisliti ono čega u velikoj većini slučajeva nije nikada ni desilo. U prevodu, trebalo je u istorijskom narativu sve izjednačiti na neki način, odnosno svesno poturajući pod tepih određene stvari na jednoj strani dok se istovremeno izmišlja i uveličava sve loše što je vezano za drugu stranu.

U svakom slučaju, posledice nasilnog nametanja takve kvazi istorije su i dalje tu među nama sa ovih prostora, pa to onda ima za posledicu da jedni u liku npr SS Sturmbannführera Huseina Đoze vide heroja. Naime, čisto da i to razjasnimo, Đozo je dobio samo par godina zatvora po završetku rata i onda potpuno normalno nastavio da živi i radi i to npr nekoliko godina u lokalnoj gradskoj upravi grada Sarajeva, odnosno čak je i pokrenuo i bio glavni i odgovorni urednik jednog lista za islamska pitanja u SR BiH.
Za to isto vreme je na onoj drugoj strani potpuno drugačija sudbina zadesila 99.9% pripadnika JVuO koji su rat opet proveli u onom drugom nacionalnom antifašističkom pokretu otpora. Ko dobio metak u potiljak ili malj u glavu po ”oslobođenju”, ko opet završio na 15-20 godina robije i živeo posle izlaska iz zatvora obeležen uz stalni nadzor Udbe, a ko otišao u egzil pa mu u najboljem slučaju dozvolili da se eventualno vrati pola veka posle kraja rata…
vcucko vcucko 08:49 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

benedykt

Za to isto vreme je na onoj drugoj strani potpuno drugačija sudbina zadesila 99.9% pripadnika JVuO koji su rat opet proveli u onom drugom nacionalnom antifašističkom pokretu otpora. Ko dobio metak u potiljak ili malj u glavu po ”oslobođenju”, ko opet završio na 15-20 godina robije i živeo posle izlaska iz zatvora obeležen uz stalni nadzor Udbe, a ko otišao u egzil pa mu u najboljem slučaju dozvolili da se eventualno vrati pola veka posle kraja rata…

Ko crtao Mirka i Slavka. Bilo svašta...
benedykt benedykt 08:51 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

emilia

Svirali su u Beogradu na vrhuncu slave Deep Purple, Santana, Frenk Zapa 1975, The Rolling Stones, Jethro Tull, Paul McCartney 1976, Talking Heads 1982, Elton Džon 1984, Dire Straits 1985, Iron Maiden 1981. 1984. 1987.
U Beogradu se 1967. u Ateljeu 212 igra predstava "Razvojni put Bore Šnajdera" koja se ozbiljno rugala Komunističkoj partiji, zatim "Kosa" je igrana u Ateljeu 212 1968, pod upravom neverovatne Mire Trailović, i to pre nego što je postavljena u Parizu. A danas glumcu Janketiću za benignu i deceniju unazad jasnu konstataciju kvazi antikomunistički, slobodarski narod šalje morbidne i perverzne pretnje. Bilo je, paradoksalno, u onom jednoumlju više stvarnog pluralizma nego u današnjem formalnom pluralizmu...

Jeste, igrala se Kosa ali pretežno zato jer je nosila poruku protiv zapadnog establišmenta, kao što su ako i to nismo znali Dušanu Makavejevu udbaši upali u stan i izvrnuli ga naopačke kada je na Fest dovukao ekipu iz Easy Rider tj Pitera Fondu i Denisa Hopera, pa se oni odvaljeni od gudre oduševili ”uređenjem” njegove gajbe. Mislim, kada već govorimo o tom kao fol pluralizmu i dovođenju poznatih umetnika sa Zapada, pošto je većina njih a posebno onih koji ih zovu u goste bila prisluškivana i pod stalnim nadzorom i praćenjem. O tome kako su zabranjivani časopisi za objavljivanje ”nepodobnih” tekstova a disidenti odlazili na robiju za izgovorenu reč, odnosno kako je suzbijan bilo kakav oblik političkog pluralizma da već i ne pričamo, pošto je to i onako nebitno jer su nam dolazili Deep Purple a bogami i The Rolling Stones što je naravno najbitnije za tu pravu slobodu mišljenja. Inače, da je Bora Šnajder na bilo koji iole ozbiljan način samo i zagrebao u srž titoističkog poretka nikada ne bi bio izveden, tj takva vrsta realno benigne kritike je prolazila ispod radara.
Za to isto vreme se buduća majka takozvane Druge tj liberalne Srbije zalagala za oslobađanje od tog retrogradnog građanskog pogleda na svet. Tako da hajde da makar ispričamo tu priču o vremenu SFRJ i tom navodnom pluralizmu kako treba…
benedykt benedykt 09:08 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

vcucko
benedykt

Za to isto vreme je na onoj drugoj strani potpuno drugačija sudbina zadesila 99.9% pripadnika JVuO koji su rat opet proveli u onom drugom nacionalnom antifašističkom pokretu otpora. Ko dobio metak u potiljak ili malj u glavu po ”oslobođenju”, ko opet završio na 15-20 godina robije i živeo posle izlaska iz zatvora obeležen uz stalni nadzor Udbe, a ko otišao u egzil pa mu u najboljem slučaju dozvolili da se eventualno vrati pola veka posle kraja rata…

Ko crtao Mirka i Slavka. Bilo svašta...

Tačno sam znao da će neko da navede dati primer koji je tipičan izuzetak koji potvrđuje pravilo, pošto se pod jedan radilo o potpuno nebitnom pripadniku JVuO koji je pod dva u svom radu veličao onaj drugi komunistički pokret otpora…
angie01 angie01 09:22 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Emilija, umro je Tito.

Ne izmišljaj Čarlivoje, živ je drug Tita umro on nije


ma gde umro, evo carli, tasa & co ga stalno pominju, znaci, ziv onoliko....eno i slika po svim blogovima, neverovatna povezanost, neraskodiva.
angie01 angie01 10:00 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Jeste, igrala se Kosa ali pretežno zato jer je nosila poruku protiv zapadnog establišmenta,


ma daj bre,...kako je bilo moguce da su premijere raznih filmova bile istog dana, kao i na 5. aveniji-zapadnih, sa tematikom, koja tak zapad predstavlja u punom sjaju,...ja stvarno ne znam o cemu vi vise tupite- uporei samo zemlje varsavskog pakta i Yu iz tog vremena i cao, zdravo,..da nije bilo politickog pluralizma- nije, takvo je bilo drustveno uredjenje, za cije vreme, uz sve mane, oko kojih cemo se svi sloziti, su se ustanovile, uredile, organizovale, razvile i mnoge druge pozitivne stvari o kojima se sada pricaju lazi-pa majkumu, svi prisurni su i rodjeni i odrasli u toj YU,...u kojoj su mnoge stvari koje se broje u svim zemljama na svetu bile visoko na lestvici- a pri cemu je pocetna tacka bila tragicna.

znaci, ako cete pricati- ne lazite.
gedza.73 gedza.73 10:16 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Tačno sam znao da će neko da navede dati primer koji je tipičan izuzetak koji potvrđuje pravilo

Kažu da je Kun, nakon dobijanja 'bezbedonosne' provere, hteo da naredi streljanje Žižovića. Žižović je navodno pokazao Nedićevu novčanicu koju je uradio njegov otac. Inače je Kunov otac radio sve novčanice Nedićevoj vladi dok se za Kuna priča kako je izbacio svog kolegu slikara kako bi mu oteo atelje.
PRVU seriju "komunističkih" novčanica radio je Đorđe Andrejević Kun. Lik Milivoja Rodića upoznao je u nekoj od bolnica i iskoristio ga kao simbol borbe za slobodu na seriji od osam novčanica. Zanimljivo je da je idejna rešenja za novac koji je korišćen u okupiranoj Srbiji dao Đorđev otac - Veljko Andrejević Kun.


neke srpske novčanice su 'izdajnici' štampali u Francuskoj, Belgiji i SAD-u




dok su srpske patriote tokom rata štampali u Mokvi.

One iz Londona su uništili mlevenjem. Valjda zato što su nam nametnuli komuniste.
emilia emilia 10:18 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01
Jeste, igrala se Kosa ali pretežno zato jer je nosila poruku protiv zapadnog establišmenta,


ma daj bre,...kako je bilo moguce da su premijere raznih filmova bile istog dana, kao i na 5. aveniji-zapadnih, sa tematikom, koja tak zapad predstavlja u punom sjaju,...ja stvarno ne znam o cemu vi vise tupite- uporei samo zemlje varsavskog pakta i Yu iz tog vremena i cao, zdravo,..da nije bilo politickog pluralizma- nije, takvo je bilo drustveno uredjenje, za cije vreme, uz sve mane, oko kojih cemo se svi sloziti, su se ustanovile, uredile, organizovale, razvile i mnoge druge pozitivne stvari o kojima se sada pricaju lazi-pa majkumu, svi prisurni su i rodjeni i odrasli u toj YU,...u kojoj su mnoge stvari koje se broje u svim zemljama na svetu bile visoko na lestvici- a pri cemu je pocetna tacka bila tragicna.

znaci, ako cete pricati- ne lazite.

Ja sam se potrudila malo i obojila crno belu sliku ali neće benedykt ništa drugo iz mog posta osim Kose da mi prokomentariše.
gedza.73 gedza.73 10:26 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ja sam se potrudila malo i obojila crno belu sliku ali neće benedykt ništa drugo iz mog posta osim Kose da mi prokomentariše.

Evo ja ću.
Svirali su u Beogradu

U Beogradu se 1967.

Van Beograda, u malim mestima ne da nije bilo koncerata (osim što su dovodili pevaljke sa Ibarske u Domove 'kulture') nego nije bilo puteva. Struje zimi više nije bilo nego što je imalo, ulično osvetljenje (u poređenju sa sličnim mestima na Zapadu) nije postojalo, sneg niko nije čistio, vodovodi i kanalizacija ništa, odnošenje smeća ništa, industrija nema, javni prevoz krš, državni uposlenici patrijski poslušnici polukriminalci polubarabe, zakon za nekog važi za nekog ne...
jad, beda i čemer. Klica koja je dovela da neki krajevi u Srbiji opuste.
Sa čime i kuda da neko iz manjeg mesta dođe u Beograd na koncert?
Pisao sam nekoliko puta. Mi smo imali možda unikatno urbanističko rešenje. Ljudi iz sela (neki) su pored glavnih puteva pravili garaže kako bi zimi u slučaju nužde peške došli do njih a onda ako imaju sreće da autom, koji stoji u toj garaži, dođu do bolnice.

Nivo zemalja trećeg sveta. A sedamdesete i osamdesete su u pitanju.
Mi smo možda najbolji primer kako taj eksperiment izgleda u praksi i kakve sve posledice vremenom izrodi.
angie01 angie01 10:29 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Ja sam se potrudila malo i obojila crno belu sliku ali neće benedykt ništa drugo iz mog posta osim Kose da mi prokomentariše.


ma znam, zato sam i reagovala,..ovde se godinama podmece nesto sto ne stoji i ako reagujes, onda te proglase komunjarom,... a pola bloga, ako ne i vise, ne bi imali prilike ni da skoluju i to besplatno, da se nisu rodili u toj YU.

da je sve bilo cvece i prolece- nije, al ako pricamo, daj da ne podmecemo i pravimo sada nesto sto ne stoji, jer je to trend, da bi se odbranili cetnici, rusvaj devedesetih i ovo sve kao posledica neceg sasvim drugog sto je konstruisano u seseljvim komiteJima.
milisav68 milisav68 10:30 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

benedykt
Tačno sam znao da će neko da navede dati primer koji je tipičan izuzetak koji potvrđuje pravilo, pošto se pod jedan radilo o potpuno nebitnom pripadniku JVuO koji je pod dva u svom radu veličao onaj drugi komunistički pokret otpora…

A dobro, i ti si preterao sa onih 99,9%.

Mislim, bila je tu i amnestija za one koji nisu okrvavili ruke, ali da, bilo je nadzora i provera prilikom, zapošljavanja ili postavljanja na funkciju, kao i oduzimanja imovine.To je naročito važilo tamo gde je monarhija imala najveće uporište (neka Karađorđeva Srbija).

U isto vreme su pripadnici (i rodbina), šeste ličke, pete krajiške, i ostalih jeedinica koje su formirane van te Karađorđeve Srbije (a koje su asistirale Sovjetima prilikom oslobođenja Beograda), imali ogromne privilegije, i njihova reč je mogla svakog da otera u zatvor.To je bila pretorijanska garda, da se slučajno ne povampiri monarhija, i potomci te ekipe danas vladaju Srbijom.
angie01 angie01 10:34 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

i potomci te ekipe danas vladaju Srbijom.


a zasto onda sebe zovu cetnicima?..ma vojovadama cetnickim.
vcucko vcucko 10:43 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73


Citat iz srpske Wikipedije:

Мирко и Славко су у свакој епизоди убијали доста Немаца, али ни у једној епизоди нису убили неког четника.

Takođe (o Žižoviću):

По једној анегдоти, након заробљавања првог тенка од Немаца (у акцији коју су заједно извели партизани и четници), на тенку је са једне стране нацртао грб краљевине Југославије, а са друге звезду петокраку.

Neka mu je slava i hvala i Bog da mu dušu prosti.
Deluje da je bio čovek ispred i iznad svog pasjeg vremena i savremenika.
gvozden1 gvozden1 10:46 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

. a pola bloga, ako ne i vise, ne bi imali prilike ni da skoluju i to besplatno, da se nisu rodili u toj YU.

Ti bi možda i mogla (bar se tako hvališeš) ali ni to ti ne bi pomoglo, opet bi neku višu turističku ili tako nešto.
Limiti jbg, ne mogu da se kupe.
emilia emilia 10:47 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73
Ja sam se potrudila malo i obojila crno belu sliku ali neće benedykt ništa drugo iz mog posta osim Kose da mi prokomentariše.

Evo ja ću.
Svirali su u Beogradu

U Beogradu se 1967.

Van Beograda, u malim mestima ne da nije bilo koncerata (osim što su dovodili pevaljke sa Ibarske u Domove 'kulture') nego nije bilo puteva. Struje zimi više nije bilo nego što je imalo, ulično osvetljenje (u poređenju sa sličnim mestima na Zapadu) nije postojalo, sneg niko nije čistio, vodovodi i kanalizacija ništa, odnošenje smeća ništa, industrija nema, javni prevoz krš, državni uposlenici patrijski poslušnici polukriminalci polubarabe, zakon za nekog važi za nekog ne...
jad, beda i čemer. Klica koja je dovela da neki krajevi u Srbiji opuste.
Sa čime i kuda da neko iz manjeg mesta dođe u Beograd na koncert?
Pisao sam nekoliko puta. Mi smo imali možda unikatno arhitektonsko rešenje. Ljudi iz sela (neki) su pored glavnih puteva pravili garaže kako bi zimi u slučaju nužde peške došli do njih a onda ako imaju sreće da autom, koji stoji u toj garaži, dođu do bolnice.

Nivo zemalja trećeg sveta. A sedamdesete i osamdesete su u pitanju.
Mi smo možda najbolji primer kako taj eksperiment izgleda u praksi i kakve sve posledice vremenom izrodi.

I dalje nema konkretnog komentara na moje izlaganje. Reci mi kako su Češka, Slovačka, Poljska, Mađarska i druge zemlje pod istim sistemom i uticajem na stanovništvo a višestruko gorim životom tada u poređenju sa SFRJ, danas u pluralizmu sa istim stanovništvom rođenim i odraslim u komunizmu višestruko bolje žive od nas?
emilia emilia 10:59 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

angie01
Ja sam se potrudila malo i obojila crno belu sliku ali neće benedykt ništa drugo iz mog posta osim Kose da mi prokomentariše.


ma znam, zato sam i reagovala,..ovde se godinama podmece nesto sto ne stoji i ako reagujes, onda te proglase komunjarom,... a pola bloga, ako ne i vise, ne bi imali prilike ni da skoluju i to besplatno, da se nisu rodili u toj YU.

da je sve bilo cvece i prolece- nije, al ako pricamo, daj da ne podmecemo i pravimo sada nesto sto ne stoji, jer je to trend, da bi se odbranili cetnici, rusvaj devedesetih i ovo sve kao posledica neceg sasvim drugog sto je konstruisano u seseljvim komiteJima.

Jasno mi je za tebe, i ja pokušavam to isto. Pokazalo se nemogućom misijom razgovarati na temu bez binarnih slika i upiranja prstom baš kao u jednoumlju koje, kao, žulja a iz njega upravo ti što ga podvlače u ondašnjem sistemu mentalno nikako da iz njega izađu.
panta panta 11:01 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

emilia
gedza.73
Ja sam se potrudila malo i obojila crno belu sliku ali neće benedykt ništa drugo iz mog posta osim Kose da mi prokomentariše.

Evo ja ću.
Svirali su u Beogradu

U Beogradu se 1967.

Van Beograda, u malim mestima ne da nije bilo koncerata (osim što su dovodili pevaljke sa Ibarske u Domove 'kulture') nego nije bilo puteva. Struje zimi više nije bilo nego što je imalo, ulično osvetljenje (u poređenju sa sličnim mestima na Zapadu) nije postojalo, sneg niko nije čistio, vodovodi i kanalizacija ništa, odnošenje smeća ništa, industrija nema, javni prevoz krš, državni uposlenici patrijski poslušnici polukriminalci polubarabe, zakon za nekog važi za nekog ne...
jad, beda i čemer. Klica koja je dovela da neki krajevi u Srbiji opuste.
Sa čime i kuda da neko iz manjeg mesta dođe u Beograd na koncert?
Pisao sam nekoliko puta. Mi smo imali možda unikatno arhitektonsko rešenje. Ljudi iz sela (neki) su pored glavnih puteva pravili garaže kako bi zimi u slučaju nužde peške došli do njih a onda ako imaju sreće da autom, koji stoji u toj garaži, dođu do bolnice.

Nivo zemalja trećeg sveta. A sedamdesete i osamdesete su u pitanju.
Mi smo možda najbolji primer kako taj eksperiment izgleda u praksi i kakve sve posledice vremenom izrodi.

I dalje nema konkretnog komentara na moje izlaganje. Reci mi kako su Češka, Slovačka, Poljska, Mađarska i druge zemlje pod istim sistemom i uticajem na stanovništvo a višestruko gorim životom tada u poređenju sa SFRJ, danas u pluralizmu sa istim stanovništvom rođenim i odraslim u komunizmu višestruko bolje žive od nas?

Pa vrlo lako!
Zato što kod njih nema budala koji glorifikuju njihove 'drugove Titove', te dostignuća najmanje lošeg komunističkog sistema svih vremena.
Dok god ima budala koji tvrde kako je 'bilo koncerata i filmova', nema nama uspona.
Jebote, da još uvek ima budala koje glorifikuju taj nakazni sistem, pa ne mogu da verujem.
Prestrašno!
gvozden1 gvozden1 11:03 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…


I dalje nema konkretnog komentara na moje izlaganje

Izlaganje:)

Znaš ono od Buldožera, " Podvukao je na kraju svog izlaganja" :)

Emilija, iako je tvoje pisanje neinspirativno, ne izaziva čak ni želju da se ismeva, a tek ne ne potrebu da se polemiše, ipak ću napisati.

Tvoje gledanje na komunističku diktaturu je gledanje lopova na kriminal.

On kriminal kao takav ne osuđuje, nego nalazi neka opravdanja.

Ti diktaturu ne osuđuješ nego joj nalaziš opravdanje.

Evo ti primera, kažeš, bilo je filmova, bilo knjiga, znači bilo je dobro.

A ja te pitam, da li su zabranjivani filmovi i knjige?

Jesu Emilija, zabranjivani su, hapšeni su pisci.

To je diktatura.

Ovo što ti radiš bi bilo isto kad bi ti lopov provalio u stan, uzeo pare i nakit, ali ostavio televizor i tepih, i onda pričao, nisam ja lopov, ostavio sam televizor.

Ne, lopov je ako je bilo šta ukrao, diktatura je ako je bilo koja knjiga zabranjena a pisac uhapšen.

Ne čini lopova poštenim čovekom to što nešto nije ukrao, nego to što nešto jeste.

Isto je i sa diktaturom, nju čini to što nešto jeste zabranila, a ne to što je nešto pustila.

Problem sa vama koji hvalite to vreme je što ne znate šta je sloboda, nemate potrebu za njom, dovoljna vam je kašičica slobode i vi ste zadovoljni.

A sve je to posledica komunizma.
panta panta 11:03 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

emilia
angie01
Ja sam se potrudila malo i obojila crno belu sliku ali neće benedykt ništa drugo iz mog posta osim Kose da mi prokomentariše.


ma znam, zato sam i reagovala,..ovde se godinama podmece nesto sto ne stoji i ako reagujes, onda te proglase komunjarom,... a pola bloga, ako ne i vise, ne bi imali prilike ni da skoluju i to besplatno, da se nisu rodili u toj YU.

da je sve bilo cvece i prolece- nije, al ako pricamo, daj da ne podmecemo i pravimo sada nesto sto ne stoji, jer je to trend, da bi se odbranili cetnici, rusvaj devedesetih i ovo sve kao posledica neceg sasvim drugog sto je konstruisano u seseljvim komiteJima.

Jasno mi je za tebe, i ja pokušavam to isto. Pokazalo se nemogućom misijom razgovarati na temu bez binarnih slika i upiranja prstom baš kao u jednoumlju koje, kao, žulja a iz njega upravo ti što ga podvlače u ondašnjem sistemu mentalno nikako da iz njega izađu.

Saglasan!
Ne mogu da verujem da tim binarcima nije dovoljno što je bilo koncerata u BG, oni bi kanalizaciju, put i letriku.

gedza.73 gedza.73 11:05 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

Deluje da je bio čovek ispred i iznad svog pasjeg vremena i savremenika.

Preživeo Sremski front i proteran iz svog mesta u koje su ga vratili nakon nekoliko godina. On deluje kao što si ga ti opisao. A dobro si i opisao ta vremena. jbg. dobili smo šta smo tada dobili po diktatu velike sile

p.s.
A paj ovo. Moj pradeda na nekom skupu odbrusi Kalabiću, kad je tražio da se njemu i njegovima pripremi ručak, kako je on sa pšenicom odhranio srpske vojnike pa su prešli Albaniju dok Kalabić od sirotinje traži da mu daju poslednje parče leba. Kalabić nije smeo ništa da mu odgovori. Do skoro bilo živih svedoka.
gedza.73 gedza.73 11:11 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

I dalje nema konkretnog komentara na moje izlaganje.

Samo sam naveo kako se živelo van Beograda.
Reci mi kako su Češka, Slovačka, Poljska, Mađarska i druge zemlje pod istim sistemom i uticajem na stanovništvo a višestruko gorim životom tada u poređenju sa SFRJ

U jednom poljskom dokumentarcu kažu kako je nakon rata gore bilo kod nas nego kod njih jer su oni svoje intelektualce uspeli da spasu. Što kaže Pekić
Otpor protiv načelno uvedene prostote bio je vid našeg načelnog otpora komunizmu posle rata

danas u pluralizmu sa istim stanovništvom rođenim i odraslim u komunizmu višestruko bolje žive od nas

Ne smem da napišem. Odma' ima da skoče za vrat. A caka je vrlo prosta i jednostavna.
Uglavnom nekadašnji antievropljani i sovejtorusofanatici su postali 'Evropljani' dok su nekadašnji prozapadnjaci i srpske 'patriote' postali sovjetoputinofili.

I jedni i drugi nisu u svom odelu. A upravo taj sukob i to nerazumevanje gde se Srbija nalazi i koje uređenje treba da ima je po meni srž problema. mi se i dalje vrtimo između Miloševićevog samoupravnog a švedskog standarda i 'ako ne umemo da radimo znamo da se bijemo'. U suštini baš smo tamo gde oćemo da budemo.
emilia emilia 11:16 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

panta
emilia
gedza.73
Ja sam se potrudila malo i obojila crno belu sliku ali neće benedykt ništa drugo iz mog posta osim Kose da mi prokomentariše.

Evo ja ću.
Svirali su u Beogradu

U Beogradu se 1967.

Van Beograda, u malim mestima ne da nije bilo koncerata (osim što su dovodili pevaljke sa Ibarske u Domove 'kulture') nego nije bilo puteva. Struje zimi više nije bilo nego što je imalo, ulično osvetljenje (u poređenju sa sličnim mestima na Zapadu) nije postojalo, sneg niko nije čistio, vodovodi i kanalizacija ništa, odnošenje smeća ništa, industrija nema, javni prevoz krš, državni uposlenici patrijski poslušnici polukriminalci polubarabe, zakon za nekog važi za nekog ne...
jad, beda i čemer. Klica koja je dovela da neki krajevi u Srbiji opuste.
Sa čime i kuda da neko iz manjeg mesta dođe u Beograd na koncert?
Pisao sam nekoliko puta. Mi smo imali možda unikatno arhitektonsko rešenje. Ljudi iz sela (neki) su pored glavnih puteva pravili garaže kako bi zimi u slučaju nužde peške došli do njih a onda ako imaju sreće da autom, koji stoji u toj garaži, dođu do bolnice.

Nivo zemalja trećeg sveta. A sedamdesete i osamdesete su u pitanju.
Mi smo možda najbolji primer kako taj eksperiment izgleda u praksi i kakve sve posledice vremenom izrodi.

I dalje nema konkretnog komentara na moje izlaganje. Reci mi kako su Češka, Slovačka, Poljska, Mađarska i druge zemlje pod istim sistemom i uticajem na stanovništvo a višestruko gorim životom tada u poređenju sa SFRJ, danas u pluralizmu sa istim stanovništvom rođenim i odraslim u komunizmu višestruko bolje žive od nas?

Pa vrlo lako!
Zato što kod njih nema budala koji glorifikuju njihove 'drugove Titove', te dostignuća najmanje lošeg komunističkog sistema svih vremena.
Dok god ima budala koji tvrde kako je 'bilo koncerata i filmova', nema nama uspona.
Jebote, da još uvek ima budala koje glorifikuju taj nakazni sistem, pa ne mogu da verujem.
Prestrašno!

Ima danas i tamo na pretek komunonostalgičara i prosovjeta.
emilia emilia 11:39 11.04.2023

Re: Sarajevo koga više nema…

gedza.73
I dalje nema konkretnog komentara na moje izlaganje.

Samo sam naveo kako se živelo van Beograda.
Reci mi kako su Češka, Slovačka, Poljska, Mađarska i druge zemlje pod istim sistemom i uticajem na stanovništvo a višestruko gorim životom tada u poređenju sa SFRJ

U jednom poljskom dokumentarcu kažu kako je nakon rata gore bilo kod nas nego kod njih jer su oni svoje intelektualce uspeli da spasu. Što kaže Pekić
Otpor protiv načelno uvedene prostote bio je vid našeg načelnog otpora komunizmu posle rata

danas u pluralizmu sa istim stanovništvom rođenim i odraslim u komunizmu višestruko bolje žive od nas

Ne smem da napišem. Odma' ima da skoče za vrat. A caka je vrlo prosta i jednostavna.
Uglavnom nekadašnji antievropljani i sovejtorusofanatici su postali 'Evropljani' dok su nekadašnji prozapadnjaci i srpske 'patriote' postali sovjetoputinofili.

I jedni i drugi nisu u svom odelu. A upravo taj sukob i to nerazumevanje gde se Srbija nalazi i koje uređenje treba da ima je po meni srž problema. mi se i dalje vrtimo između Miloševićevog samoupravnog a švedskog standarda i 'ako ne umemo da radimo znamo da se bijemo'. U suštini baš smo tamo gde oćemo da budemo.

Piši šta misliš, šta te briga. Vidiš, ja ne dajem ni prebijenu paru na to ko će da dobija napade padavice kako i o čemu ja hoću da pišem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana