Astrologija| Astronomija| Reč i slika

Zasto je nebo tako blizu nad pucinom?

angie01 RSS / 23.06.2023. u 20:30

rachel-gordon-830x0.jpg

 

U vodi sve pocinje, na nebu se sve zavrsava i tamo gde nista ne remeti dodir dva simbola beskraja i vecitog kruzenja  iskonske slobode,  naizgled obojene u plavo, tu je najbliskiji susret svega- mistike zivota i nepreglednog oltara nad njom.

Koliko su ova dva plavetnila bliska, moze se vdeti jednim pogledom u baricu izmedju stena.

 

Ovakva formacija oblaka, kao na slici, u nauci se naziva Kelvin-Helmholc. Naziv je dobila po naucnicima Lordu Kelvinu i Hermanu fon Helmholcu koji su izucavali ovaj fenomen.

Nastaje kada se dve vazdusne struje razlicitih brzina susrecu u atmosferi.

 

..............

blog o svemu.

 

 

Tagovi



Komentari (669)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tetris tetris 21:54 25.06.2023

Re: ,

angie01
o Eltonu Dzonu- isto limunada,...o Areti Frenklin, sa jos omiljenom Dzenifer Hadson- mozda najboljom pevacicom danasnjice, pored kristine Agilere,...je toliko nista,...jedini koji su snimili a da ima smisla je Dors,...gde je onaj Val Kimler bolji Morison i od originala...i jos je sam peavo sve numere.


Walk the line o Johnny Cash-u i Ray o Ray Charles-u su za pogledati.
predatortz predatortz 21:55 25.06.2023

Re: ,

alselone
Ne može on te pesme ds skapira u duhu onog vremena.

E, vidš, tu smo.

sad primeni to na EKV i sebe.


Čekaj, pa to je +- koja godina to vreme.
U svakom slučaju, ja bio mlad.

alselone alselone 21:56 25.06.2023

Re: ,

Lično doživljaj, Anđo. Tu se ništa ne može.
Razočaran sam bio jer su očekivanja bila veća u odnosu na gradove koje sam pomenuo.


Ili si sveo ceo grad i njegov duh na 500m x 500m. Ko kad bi rekao osamdesetih da je Njujork sranje jer ima kurvi i narkomana.

Nisam presrećan što branim Beograd jer ga ni ne znam a ni ne osetim na takav način, ali vidim rupe u kritikama.
alselone alselone 21:56 25.06.2023

Re: ,

Čekaj, pa to je +- koja godina to vreme.
U svakom slučaju, ja bio mlad.

Ali nije isti grad.
angie01 angie01 21:57 25.06.2023

Re: ,

Lično doživljaj


pa dobro, ako vidis to nesto na jednom mestu, valjda vidis i na svim ostalim, ako ti nesto smeta, smeta ti valjda svuda.


pitanje je bilo, da li u tim ostalim gradovima, nije bilo takvih delova, ili sta, pa si se onda prenearzio u bgdu?
angie01 angie01 21:59 25.06.2023

Re: ,

Walk the line o Johnny Cash-u i Ray o Ray Charles-u su za pogledati.


e da, gledala sam, hvala na podsecanju,...jesu oba ok.
ecce-florian ecce-florian 21:59 25.06.2023

Re: ,

@als


To što je autodestruktivno ne znači da je loše. Muzikom su se oduvek bavili oni koji osećaju veliki nemir, tugu i druga teška osećanja u sebi. U stvari ne samo muzikom nego pod jedan poezijom pa na kraju krajeva i ostalim umetnostima.


My Therapist Said I Don't Have to Listen to Joy Division Any Longer.....

I stopped seeing my first therapist when she told me that she had never heard of The Smiths.


ubo si ga.

all you need is love

jbg, baš svi

čuvena Curtisova jakna











angie01 angie01 22:00 25.06.2023

Re: ,

Ali nije isti grad.


e, hvala ti ko bratu,...ja to godinama govorim, al ne vredi.
predatortz predatortz 22:01 25.06.2023

Re: ,


Ili si sveo ceo grad i njegov duh na 500m x 500m.


Prvi utisak kad izađeš iz busa i đon u facu!
Ono, šta je ovo leb ti jebem?!

Inače, tih godina, što si išao od zapada ka istoku zemlje, ili ti od severa ka jugu, možemo se lagati ali je bilo tužnije i dronjavije.

I sad je tako.
Ja mnogo više grada, duha grada, uz sve naše osme i potonje ofanzive, osetim tu kod tebe nego ovde.
Zašto?
Pa po sentimentu su mi bliži gradovi sa ostatkom Austrije nego sa ostatkom turskog duha.
angie01 angie01 22:03 25.06.2023

Re: ,

Pa po sentimentu su mi bliži gradovi sa ostatkom Austrije nego sa ostatkom turskog duha.



alselone alselone 22:04 25.06.2023

Re: ,

ubo si ga.

Fala, ako nisi ironičan. :)

Već sam napominjao šta sam ja voleo da slušam tih godina, tj. kada sam imao onoliko koliko ste vi imali kada ste slušali njih. Danas bi mi se bukvalno smejali, ali to je zato što je važan ceo kontekst. I kako se ti osećaš, i kako izgleda svet oko tebe, i koje su socijalne vrednosti, koliko se ima para u društvu a koliko ti, apsolutno i relativno, i naravno same lične preferencije za "jačinu zvuka". Veoma je mala razlika bila između panka i repa na primer, i pankeri su mogli biti reperi i obrnutno jer su im vrednosti bile sliče, samo je pitanje šta ih je zakačilo.

Moje mišljenje je da je EKV sjajan odraz dela jedne generacije u Srbiji a pogotovo u Beogradu. Nekada ih nisam voleo, a pogotovo ne u to vreme kada su bili najpopularniji ali sam onda odrastao i smirio se. :)
angie01 angie01 22:06 25.06.2023

Re: ,

I sad je tako.


gde je i sad tako?

kod nas je najgore, sve sto je i bilo ok je unisteno i tu nesto nafusereno bez plana i smisla,...ja stvarno ne znam kako smo dozvolili sve ovo u zemlji koja je mogla da bude ko bombona po svemu sto je imala.


predatortz predatortz 22:11 25.06.2023

Re: ,

Moje mišljenje je da je EKV sjajan odraz dela jedne generacije u Srbiji a pogotovo u Beogradu.


To ne sporim!

Kao odraz jednog grada kog su ubedili da je metropola, sve sa kacama za kupus po podrumima i terasama i pijacama kao glavnim toponimima, grada koji je počeo da se suočava sa svojom realnom veličinom i značajem u nekom širem kontekstu.

Kao uostalom i cela država.

alselone alselone 22:12 25.06.2023

Re: ,

Kao odraz jednog grada kog su ubedili da je metropola, sve sa kacama za kupus po podrumima i terasama i pijacama kao glavnim toponimima, grada koji je počeo da se suočava sa svojom realnom veličinom i značajem u nekom širem kontekstu.


Priznao si samo da bi skrenuo temu na svoju drugu omiljenu, komuniste.

Ako sam se upecao na ovu prvu, na ovu drugu neću sigurno.
predatortz predatortz 22:14 25.06.2023

Re: ,

alselone
Kao odraz jednog grada kog su ubedili da je metropola, sve sa kacama za kupus po podrumima i terasama i pijacama kao glavnim toponimima, grada koji je počeo da se suočava sa svojom realnom veličinom i značajem u nekom širem kontekstu.


Priznao si samo da bi skrenuo temu na svoju drugu omiljenu, komuniste.

Ako sam se upecao na ovu prvu, na ovu drugu neću sigurno.


Nena to veze sa komunistima. Sličan značaj je imao i pre njih.

ecce-florian ecce-florian 22:14 25.06.2023

Re: ,

Fala, ako nisi ironičan. :)


ne Alse nemam potrebu da budem

ko mali sam često bio ironičan i sarkastičan ( ličilo mi da je to odlika pametnih, ono engleski humor i ostala sranja),

posle na blogu ovde ( malo i retko mi se povratilo)

otkako sam sišo s bloga skroz sam izgubio potrebu

edit

( viš da sam preskočio da se ukčljučim na komuniste jer oba gorespomenuta su deca vojnih lica i to iz doba kad su sva vojna lica bili komunisti. Pa vid kaka razlika.

ergo - ne vredi generalizovati, odnosno nisu sva deca vojnih lica komunista loši umetnici. za tebe milan za predatora džoni.

vidiš kako je lako naći tačku vezivanja za naizgled dijametralno oprečne stavove)

edit 2

sad vidim da sam pojeo u gornjem komentaru fotku jakne Curtisa na kojoj je napisano "Hate" Da je bila komentar bi bio malo jasniji. izvinjavam se. Ispravio sam


alselone alselone 22:17 25.06.2023

Re: ,

Nena to veze sa komunistima. Sličan značaj je imao i pre njih.

Do Budimpešte na severu, Beča na zapadu, Soluna na jugu i Istambula na istoku, kulturološki a često i ekonomski najznačajniji grad. Za ovaj naš malobrojan narod i državu okruženu sranjima, meni sasvim dovoljno.
shmoo shmoo 22:18 25.06.2023

Re: ,

predatortz

kod vas je tih godina bila malo veća seljana oko Picinog parka, stanice, šibicari koji hoće da te navataju na foru.



То око штајге и Пициног парка је био плебс.

Ми, елита из ЦЕНТРА ГРАДА, ваљали смо на Калишу.

П.С. - Како је Џеј добро ваљао, братееее... Свака му част. Брзе руке је имао.

'Ај за Џеја, бог да му душу прости.






predatortz predatortz 22:20 25.06.2023

Re: ,

alselone
Nena to veze sa komunistima. Sličan značaj je imao i pre njih.

Do Budimpešte na severu, Beča na zapadu, Soluna na jugu i Istambula na istoku, kulturološki a često i ekonomski najznačajniji grad. Za ovaj naš malobrojan narod i državu okruženu sranjima, meni sasvim dovoljno.


Možemo se kurčiti, ali prkno smo bili, prkno smo ostali.

Jedino što stoji je da smo to mi, ovakvi kakvi smo i da ja tu vrstu ljubavi i osećaja pripadnosti nikad ne dovodim u pitanje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:27 25.06.2023

Re: ,

predatortz


Možemo se kurčiti, ali prkno smo bili, prkno smo ostali.

Jedino što stoji je da smo to mi, ovakvi kakvi smo i da ja tu vrstu ljubavi i osećaja pripadnosti nikad ne dovodim u pitanje.


Predo, brate, prijatelju, Srbine.

Beograd je tu oko
2000 godina. Kakav je takav je, ali ovaj grad ima ozbiljnu istoriju i nikada nije bio nebitna tačka na karti Evrope.

Ozbiljan grad i ozbiljna priča iza njega.
predatortz predatortz 22:33 25.06.2023

Re: ,

vrabac_onaj
predatortz


Možemo se kurčiti, ali prkno smo bili, prkno smo ostali.

Jedino što stoji je da smo to mi, ovakvi kakvi smo i da ja tu vrstu ljubavi i osećaja pripadnosti nikad ne dovodim u pitanje.


Predo, brate, prijatelju, Srbine.

Beograd je tu ok 2000 godina. Kakav je takav je, ali ovaj grad ozbiljnu istoriju i nikada nije bio nebitna tačka na karti Evrope.

Ozbiljan grad i ozbiljna priča iza njega.


Bojim se da se nismo razumeli.
Ja govorim o ekonomskom i kulturnom značaju.
Sitan, gotovo beznačajan
Geostrateški je sasvim druga priča.
Upravo taj nismo uspeli pretvoriti u ozbiljnu kintu i ozbiljan biznis.
Verujem da bi neki praktičniji a manje kurčeviti narodi ovde napravili čudo.
alselone alselone 22:38 25.06.2023

Re: ,

Sitan, gotovo beznačajan

Znaš šta ja mislim. Mislim da si krenuo da se inatiš Anđi, i onda kad sam se ja ubacio bilo ti sranje da kažeš šta stvarno misliš pa su još dublje ukopao oko BG kako bi potvrdio da si u pravu. Mislim da ne zapravo ne misliš ovako nego da bi se samo svađao sada.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:38 25.06.2023

Re: ,

a govorim o ekonomskom i kulturnom značaju.


Kulturni značaj nije zanemarljiv, za ovaj deo sveta.
ekonomski, to zavisi od nas a i od malo šire priče. Ali i tu dolaze stvari na svoje poslednjih godina.
angie01 angie01 22:39 25.06.2023

Re: ,

Bojim se da se nismo razumeli.


bojim se da ti ama bas nikad ne razmislis, pre nego krenes da pises komentar...narocito o necemu, o cemu pojma nemas.
angie01 angie01 22:43 25.06.2023

Re: ,

Znaš šta ja mislim. Mislim da si krenuo da se inatiš Anđi, i onda kad sam se ja ubacio bilo ti sranje da kažeš šta stvarno misliš pa su još dublje ukopao oko BG kako bi potvrdio da si u pravu. Mislim da ne zapravo ne misliš ovako nego da bi se samo svađao sada.


ma ja mislim da on ne zna bas puno, a tera ga ideja da omalovazava, kao sto to uvek radi sve sto mu nije blisko, pa pricu tera na svoju vodenicu,...neki miks toga.


to sto uvek meni kontrira-vise ni ne obracam paznju, jer je smesno....ovo je skracena verzija:).
gvozden1 gvozden1 22:47 25.06.2023

Re: ,

Pa po sentimentu su mi bliži gradovi sa ostatkom Austrije nego sa ostatkom turskog duha.

Nije bilo nemačkara u Bosni.
Al zapatiše se :)
alselone alselone 22:48 25.06.2023

Re: ,

Nije bilo nemačkara u Bosni.
Al zapatiše se :)


Sad smo kompletni.
predatortz predatortz 22:49 25.06.2023

Re: ,

angie01
Bojim se da se nismo razumeli.


bojim se da ti ama bas nikad ne razmislis, pre nego krenes da pises komentar...narocito o necemu, o cemu pojma nemas.


Anđo srce, to je tvoja specijalnost.

A sad ću ti otkriti i jednu tajnu.
Ima već nekoliko godina kako u Beogradu živim duže nego što sam živeo u Tuzli i Bosni u kojij nas ničemu nisu učili.

Dobro, jesam se ovde malo poseljačio, ti kažeš da ranije nije tako bilo i ajde da ti verujem, ali sad jeste takva klima i ono s kim si takav si, ali sam valjda nešto i naučio o ovom gradu.

alselone alselone 22:52 25.06.2023

Re: ,

Dobro, jesam se ovde malo poseljačio, ti kažeš da ranije nije tako bilo i ajde da ti verujem, ali sad jeste takva klima i ono s kim si takav si, ali sam valjda nešto i naučio o ovom gradu.


Ne bih ti više kontrirao, još ćeš pomisliti da je nešto lično, ali to kada si se ti doselio ne znači da ćeš ikada duhom biti beograđanin. Ja mislim da si celog veka odande gde si proverio period od petog do kraja srednje. Tu se pokupi 80% duha, sklonosti, preferencija prema muzici, tipu humora, druženja itd itd.

Možda za neke koji su malo fleksibilniji može da se računa i faks, ali nikako posle toga. Iskreno to mislim.

Mož malo da se promeni kasnije u starijim godinama al nikako za mnogo.
predatortz predatortz 22:53 25.06.2023

Re: ,

Kulturni značaj nije zanemarljiv, za ovaj deo sveta.


Na koga, prijatelju?
Jedino još na nas iz Republike Srpske!
Ostalo se baš i ne identifikuje.
angie01 angie01 22:53 25.06.2023

Re: ,

sem sto smo dozvolili da se sve unisti, najzalije mi je onolikih ljudi, koji su otisli i to onaj nabolji deo populacije,...njihova deca ce prvo da se skajpuju sa babama i dedama, a kada njih vise ne bude, nece se ni secati ovog ovde, postace neki Kandjani, Amerikanci, Englezi,...hebote, koliko je velikih ljudi poniklo odavde, koliko talenta, vrhunskih sportista i to bez neke pomoci drzave, institucija, kako to obicno biva u svetu,...ono, nemas postovanja prema potencijalu, jednako kao prema prirodnim resursim,...nego se ponasas destruktivno i shebavas...imas onu Vojvodinu, mozes da hranis celu Evropu zdravom hranom za skupe pare, imas termalne izvore, reke, planine, jezera, pa hebotebog, koji ti sve to dao, a ti nemas drugu ideju, sem da unistavas.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:56 25.06.2023

Re: ,

ali sam valjda nešto i naučio o ovom gradu.


aj te ja malo provedem po Beogradu, ono, odvojimo ceo dan za to.

neka sasvim neočekivana mesta i neke sasvim neočekivane priče.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:58 25.06.2023

Re: ,

predatortz
Kulturni značaj nije zanemarljiv, za ovaj deo sveta.


Na koga, prijatelju?
Jedino još na nas iz Republike Srpske!
Ostalo se baš i ne identifikuje.


sine, pre nekoliko godina su mi klinci u Grudama (da ustaškim Grudama) pričali kako im je san da vide Beograd. Zagreb su prezirali.

Pitaj malo Bugare, a i Grci vole da dođu.
maksa83 maksa83 22:58 25.06.2023

Re: ,

Dobro, jesam se ovde malo poseljačio, ti kažeš da ranije nije tako bilo i ajde da ti verujem, ali sad jeste takva klima i ono s kim si takav si, ali sam valjda nešto i naučio o ovom gradu.

Možda si naučio kakav je postao, ali svakako nemaš ideju kakav je bio.
angie01 angie01 22:58 25.06.2023

Re: ,

A sad ću ti otkriti i jednu tajnu.


jao, mojne vise te tvoje tajne, kad te molim.

kakve veze ima sto zivis duze nego u Bosni, kada nisi od tog betoniranog razmisljanja odmakao ni zareza.


Dobro, jesam se ovde malo poseljačio


kraj vitcza!


ali sad jeste takva klima i ono s kim si takav si,


ajd, povezi kako treba.


Bosni u kojij nas ničemu nisu učili.


rekoh, da znate gde je linija- to naucili ocigledno niste, bar vi sa bloga.



predatortz predatortz 23:00 25.06.2023

Re: ,

vrabac_onaj
ali sam valjda nešto i naučio o ovom gradu.


aj te ja malo provedem po Beogradu, ono, odvojimo ceo dan za to.

neka sasvim neočekivana mesta i neke sasvim neočekivane priče.


Rekoh, nešto malo a ne sve.

Računam da će moji unuci imati koren ovde, ako deca ne zapale preko.

Ja... Sem radoznalosti da vidim i naučim, svestan sam činjenice da ću uvek biti stanovnik Beograda, nikad Beograđanin i u miru sam sa tim.

angie01 angie01 23:00 25.06.2023

Re: ,

Na koga, prijatelju?
Jedino još na nas iz Republike Srpske!
Ostalo se baš i ne identifikuje.


bozemesacuvaj.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:01 25.06.2023

Re: ,

maksa83

Možda si naučio kakav je postao, ali svakako nemaš ideju kakav je bio.


Ma pitranje je koliko uopšte ima uvida u to šta je postao. Mislim da ni ti ni ja koji smo rođeni ovde nemamo baš uvid u šta se izrodio (pošto živimo u svojim bablovima). Ali neku ozbiljniju potku, liniju razvoja sigurno nije u stanju da uhvati. Njemu to "nešto tako deluje".
gvozden1 gvozden1 23:03 25.06.2023

Re: ,

imas onu Vojvodinu, mozes da hranis celu Evropu zdravom hranom za skupe pare

:)

Ajd da se zaustavim ovde.
alselone alselone 23:05 25.06.2023

Re: ,

Stigla konjica, ne moram ja vise da branim BG, jos ce me se ovi moji odreći.
predatortz predatortz 23:07 25.06.2023

Re: ,

Njemu to "nešto tako deluje".


Baš to - sve se svodi na subjektivni osećaj.
maksa83 maksa83 23:07 25.06.2023

Re: ,

Ma pitranje je koliko uopšte ima uvida u to šta je postao. Mislim da ni ti ni ja koji smo rođeni ovde nemamo baš uvid u šta se izrodio (pošto živimo u svojim bablovima).

Ovo je tačno, ja kad odem do centra osetim se prilično otuđeno, i to ne u fazonu "au al se sve pokvarilo i poseljačilo" nego ... promenilo. Je l' na bolje ili na gore, pa, nešto na bolje, nešto na gore. Da, sad imaš gruzijski restoran ispod Kneza pa kilometar dalje ejžnfjužnkurcipalci ali recimo kada bih hteo da idem na neki koncert kao osamdesetih ili čak i devedesetih ne bih znao gde da idem, je l to postoji uopšte, gde, šta, ko?

Svejedno, koncert Baje Malog Knindže na Tašmajdanu 2023. jeste vrlo degradirajuć, odatle smo krenuli.
predatortz predatortz 23:09 25.06.2023

Re: ,

alselone
Stigla konjica, ne moram ja vise da branim BG, jos ce me se ovi moji odreći.


Sve sam ih okupio!

Niko ne mora da brani Beograd od mene, ali sam valjda stekao pravo da kažem kako ga ja vidim.

Iz neke moje perspektive, koja može biti i skroz naopaka, ali je moja.
Drugu nemam.

maksa83 maksa83 23:13 25.06.2023

Re: ,

Iz neke moje perspektive, koja može biti i skroz naopaka, ali je moja.
Drugu nemam.

Pa to je okej ali moraš da budeš svestan da tvoja perspektiva počinje od onog trenutka kada si se ovde doselio. Ja tvrdim da je ovo mesto "išlo negde", i da je u nekom trenutku skrenulo kod Albukerkija i sad je tu gde je - sa koncertom Baje Malog Knindže čijij je realni krajnji domet neka bogata provincijska svadba (*) i spotovi na nekoj opskurnoj radikalskoj televiziji. Problem je što je opskurna radikalska televizija postala mejnstrim televizija i mejnstrim milje. To je Diktirani Obrazac.

Gugluj Baja Mali Knindža koncert Beograd.

(*) Da budem pošten na poslednjoj provincijskoj svadbi na kojoj sam bio u Vranje je svirao bend iz Leskovac koji ušiva sve ove beogradske bendove koji sviraju po beogradskim svadbama i corporate žurkama.
angie01 angie01 23:13 25.06.2023

Re: ,

Ja... Sem radoznalosti da vidim i naučim, svestan sam činjenice da ću uvek biti stanovnik Beograda, nikad Beograđanin i u miru sam sa tim.


pa vidi, ti Beograd ne volis, omalovazavaz ga, dosasao si sa nekom svojom namerom, a ne da se ukljucis u sredinu, da je prihvatis, kako bi ona prihvatila tebe, nego sada posle toliko vrmena i dalje ponavljas svoje betonirane mantre, je l kapiras zasto?

ti pokazujes svoj otpor, umesto da se potrudis da razumes....to moze da znaci samo da ti ne odgovara, nije ti lego....mogu ja i konkretnije, ono bi se svelo na to, da Beograd voli Sarajevo, ljubljanu, Zagreb,...nema predrasuda, mrznju, nije nacoska sredina, a je tako krindza sramota sa svojim fasisoidnim naricanjem i muralom zlocina u Njegosevoj na stambenoj zgradi bliz skole, koji jos cuvaju celavci sa cudnim naglascima....pa onda kada to neko kaze, ti izvadis ceo arsenal uvreda za tog nekog, branecu sustinski neku drugu sredinu i vrednosti.
predatortz predatortz 23:14 25.06.2023

Re: ,

Ovo je tačno, ja kad odem do centra osetim se prilično otuđeno, i to ne u fazonu "au al se sve pokvarilo i poseljačilo" nego ... promenilo.


Kaže meni bivši kolega, rođen 1949. u Lominoj - drugi grad!

I baš to - ni bolji ni gori, nego drugačiji.

Isti osećaj imam kad odem u Tuzlu.
Drugi grad, drugi ljudi, drugi običaji...


Da sam ostao tamo, verovatno bih srao o tome kako su ga neki koji su došli upropastili, kao što vi setete ovde.

gvozden1 gvozden1 23:15 25.06.2023

Re: ,

Ma pitranje je koliko uopšte ima uvida u to šta je postao.

Bio i ostao nešto što nama iz provincije nabija komplekse.
Ali ovo je stvarno.

To je lako priznati sad, kad se pređe šesdeset, ali u srednjoj nije bilo lako, a kompleksi su mnoge šamarali.

Branili smo se ili foliranjem kako smo sa Beogradom na ti, da se tamo osećamo kao kod kuće, ili, ne tako retko, ma kakav Beograd, ja tamo nikad ne bih živeo.

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:16 25.06.2023

Re: ,

predatortz


Niko ne mora da brani Beograd od mene, ali sam valjda stekao pravo da kažem kako ga ja vidim.



Naravno! I ja ću se uvek boriti za to tvoje pravo!

Zato smo mi Beograđani veliki
angie01 angie01 23:16 25.06.2023

Re: ,

jos ce me se ovi moji odreći.


sto bi, pa Vojvodina je nasa:),...moja sigurno jeste.
predatortz predatortz 23:17 25.06.2023

Re: ,

maksa83
Iz neke moje perspektive, koja može biti i skroz naopaka, ali je moja.
Drugu nemam.

Pa to je okej ali moraš da budeš svestan da tvoja perspektiva počinje od onog trenutka kada si se ovde doselio. Ja tvrdim da je ovo mesto "išlo negde", i da je u nekom trenutku skrenulo kod Albukerkija i sad je tu gde je - sa koncertom Baje Malog Knindže čijij je realni krajnji domet neka bogata svadba i spotovi na nekoj opskurnoj radikalskoj televiziji. Problem je što je opskurna radikalska televizija postala mejnstrim televizija i mejnstrim milje. To je Diktirani Obrazac.

Gugluj Baja Mali Knindža koncert Beograd.


Ali zaboravljaš da je to isti grad koji je Fahretu da Sitnije Cile, sitnije hteo da šalje na Evroviziju.

Grad je išao negde, dokle je realno mogao. Onda je nestalo goriva.


maksa83 maksa83 23:18 25.06.2023

Re: ,

Da sam ostao tamo, verovatno bih srao o tome kako su ga neki koji su došli upropastili, kao što vi setete ovde.

Ovde ljudi stalno dolaze, tak'a je priroda velikog grada. Moja baba je došla između dva rata iz Like (čak ne ni kao izbeglica nego u mirnodopsko vreme, došao jedan, otvorio kafanu na Karaburmi i onda ih sve dovliačio lagano ovamo), moj deda je došao iz Kraljeva, moj otac iz Novog Sada.

Mislim da su ga manje upropastili svojim dolaženjem oni koji su došli od onih koji su su ga upropastili svojim odlaženjem.
maksa83 maksa83 23:19 25.06.2023

Re: ,

Ali zaboravljaš da je to isti grad koji je Fahretu da Sitnije Cile, sitnije hteo da šalje na Evroviziju.

Ne znam kad je to bilo ali to sigurno ne bi bila najgora pesma tamo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:19 25.06.2023

Re: ,

Nego, samo da natuknem, nije baš nevezano sa temom.

Ja se radujem razvoju Novog Sada u poslednjih par decenija. Voleo bih to da vidim i u Nišu, Kragujevcu...

Iskreno mislim da Srbiju treba decentralizovati. Ne treba BG da bude jedini "centar mase".
predatortz predatortz 23:22 25.06.2023

Re: ,


Ja se radujem razvoju Novog Sada u poslednjih par decenija. Voleo bih to da vidim i u Nišu, Kragujevcu...


Pa kad smo im dali Galiće!

Stavljam šlem, navlačim pancir i spreman čekam Alsa
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:23 25.06.2023

Re: ,

predatortz

Ali zaboravljaš da je to isti grad koji je Fahretu da Sitnije Cile, sitnije hteo da šalje na Evroviziju.

Grad je išao negde, dokle je realno mogao. Onda je nestalo goriva.




A da se ti malo maneš tih austro kompleksa i prihvatiš da smo mi jedan balkanski narod i da samo u okviru tog kulturnog i civilizacijskog okvira možemo da tražimo svoj prosperitet i sreću.

A pazi, šta god ko mislio o Balkanu tu civilizacijski potencijali nisu mali.
predatortz predatortz 23:24 25.06.2023

Re: ,

maksa83
Ali zaboravljaš da je to isti grad koji je Fahretu da Sitnije Cile, sitnije hteo da šalje na Evroviziju.

Ne znam kad je to bilo ali to sigurno ne bi bila najgora pesma tamo.


U ono vreme bi bila teška bruka!
angie01 angie01 23:24 25.06.2023

Re: ,

Ne znam kad je to bilo ali to sigurno ne bi bila najgora pesma tamo.


nije bila, komponvao ju je Kornelije kovac, a Brena tada bila u zenitu.
shmoo shmoo 23:26 25.06.2023

Re: ,

angie01

najzalije mi je onolikih ljudi, koji su otisli i to onaj nabolji deo populcije,...


Да су заиста били најбољи, онда не би отишли.

Него нису били ништа бољи од свих осталих па ни од ових који су остали.

А у појединачне и у сваком појединачном случају различите разлоге свакога од њих зашто је отишао не желим уопште да улазим нити ме занима. То је приватна ствар сваког појединца.

Тако барем ја на то гледам.

И да само још додам шта једино мислим о онима који су отишли и о онима који су остали...

Кога нема, без њега се и мора и може.

Толико.

angie01 angie01 23:27 25.06.2023

Re: ,

Ovde ljudi stalno dolaze,


pa normalno da dolaze, i mnogi bas znacajni Beogradjani su dosli, al su se uklopili u grad i voleli ga-evo prvi Dusko Radovic.
predatortz predatortz 23:28 25.06.2023

Re: ,

angie01
Ne znam kad je to bilo ali to sigurno ne bi bila najgora pesma tamo.


nije bila, komponvao ju je Kornelije kovac, a Brena tada bila u zenitu.


Ma jebala bi kevu Loganu.

Pazi dubine:

Si, Cile, si u svako doba vazi
ma znam sta je strast
si, Cile, si al' dobro mi pokazi
da znam gde je slast

Pa me odvedi na pejzaze
u budzake, u vrbake, seno
seno, da se milujemo, je-mo

Bum, Cile, bum
ma gricni me za uvce
tu grm, ovde zbun
bum, Cile, bum
ma nek mi srce kucne
u sas pa na drum

Jer prosto zudim da izludim
da me pipnes, da me stipnes
Cile, Cile, zagrljaju moj

Ref. 2x
Sitnije, Cile, sitnije
nauci me najhitnije
sitnije, Cile, sitnije
pokazi mi najbitnije

Bum, Cile, bum
ma gricni me za uvce
tu grm, ovde zbun
bum, Cile, bum
ma nek mi srce kucne
u sas pa na drum

Evergrin!

Ali, ako je Kornelije...
angie01 angie01 23:29 25.06.2023

Re: ,

Него нису били ништа бољи од свих осталих па ни од ових који су остали.


ako ti je 50 posto populacije nepismeno, onda je bas strasno da ti godisnje ode 50 do 100 hiljada mladih sa diplomama-znaci, em ti je stnovnistvo staro, em neobrovano.
maksa83 maksa83 23:32 25.06.2023

Re: ,

predatortz
maksa83
Ali zaboravljaš da je to isti grad koji je Fahretu da Sitnije Cile, sitnije hteo da šalje na Evroviziju.

Ne znam kad je to bilo ali to sigurno ne bi bila najgora pesma tamo.


U ono vreme bi bila teška bruka!

Gledam, Sitnije Cile Sitnije je 1983., a ovo je pesma koju je npr. Nemačka te godine poslala na Evroviziju.

Znači najgora pesma na svetu, trajno sam oštećen time što sam je slušao duže od 2 minuta.

gvozden1 gvozden1 23:32 25.06.2023

Re: ,

angie01
Ovde ljudi stalno dolaze,


pa normalno da dolaze, i mnogi bas znacajni Beogradjani su dosli, al su se uklopili u grad i voleli ga-evo prvi Dusko Radovic.

A treba li vi koji ste tu rođeni da se uklapate, ili je dovoljno to što ste tu rođeni?


vrabac_onaj vrabac_onaj 23:33 25.06.2023

Re: ,

Znači najgora pesma na svetu, trajno sam oštećen time što sam je slušao duže od 2 minuta.


brate, od nemačke ne može gore.

nije ti fer primer, udaraš Preda izpod pazuha
angie01 angie01 23:35 25.06.2023

Re: ,

Evergrin!


za Evroviziju, taman,...verujem da bi se super plasirala....to je bilo 83. pobedila je Dzuli i isto se odlicno plasirala, da l je bilo drugo mesto,- verujem da su doprinele i sestre Barudzija,...tekst za Cile pisala Marina Tucakovic, nista gori od Dzuli teksta,... a pesma prava pop, sa nekim cardas elementima.
predatortz predatortz 23:35 25.06.2023

Re: ,

vrabac_onaj
Znači najgora pesma na svetu, trajno sam oštećen time što sam je slušao duže od 2 minuta.


brate, od nemačke ne može gore.

nije ti fer primer, udaraš Preda izpod pazuha


Dobro, Nemci imaju lepe koračnice...
shmoo shmoo 23:38 25.06.2023

Re: ,

angie01
Него нису били ништа бољи од свих осталих па ни од ових који су остали.


ako ti je 50 posto populacije nepismeno, onda je bas strasno da ti godisnje ode 50 do 100 hiljada mladih sa diplomama-znaci, em ti je stnovnistvo staro, em neobrovano.



Према последњим подацима, неписмених у Србији има 2,68%.

Поређења ради, у СФРЈ је седамдесетих, у доба највишег стандарда грађана те државе, неписмених било 20%. Сваки пети становник СФРЈ.

На жалост, оних ФУНКЦИОНАЛНО неписмених је данас у Србији много више према најновијим подацима - око 65%.


Функционална писменост је могућност да се исправно чита, пише и говори уз разумевање, као и познавање потребних вештина споразумевања. (ЛИНК)


И тај податак нам говори да су и многи високообразовани становници Србије попут тих који су отишли такође функционално неписмени.

Што ће опет рећи да има такође и много функцинално неписмених и међу онима који су отишли.

Да поновим...

Да су заиста били најбољи, не би отишли.

А кога нема, без њега се и мора и може.

angie01 angie01 23:39 25.06.2023

Re: ,

Znači najgora pesma na svetu, trajno sam oštećen time što sam je slušao duže od 2 minuta.


znaci Nemci svake godine salju neka neslusljiva njesra, nemam pojma kako izgleda njihova scena, al su komedija ziva na Evrovizijama.
maksa83 maksa83 23:42 25.06.2023

Re: ,

brate, od nemačke ne može gore.

Čekaj stani, evo Norvežani, premotaj otpr. na pola ali nemoj da se izlažeš duže od 20 sekundi.


vrabac_onaj vrabac_onaj 23:43 25.06.2023

Re: ,

gvozden1
angie01
Ovde ljudi stalno dolaze,


pa normalno da dolaze, i mnogi bas znacajni Beogradjani su dosli, al su se uklopili u grad i voleli ga-evo prvi Dusko Radovic.

A treba li vi koji ste tu rođeni da se uklapate, ili je dovoljno to što ste tu rođeni?




to bi trebalo da je dvosmerna priča. sa tim da bi trebalo da je jača struja ona koja dolazi od "urođenika".

hoću da kažem, sve priče o tome kako su "došljaci upropastli beograd" su sviranje kurcu.
beograd je morao da nametne svoj način, ako nije, to znači da nije bio na visini zadatka.

to kažem mirne savesti, kao neko kome su pojedini krvni prethodnici sahranjeni na novom groblju krajem 19. veka.
nije do "došljaka", svima nama su preci neki došljaci, problem je u tome što nisi znao ili imao snage da te "došljake" uvedeš u grad.
angie01 angie01 23:46 25.06.2023

Re: ,

Према последњим подацима, неписмених у Србији има 2,68%.


mislis onih koji se potpisuju palcem,..a vidi koliko ih ima sa nezavrsenom OS, ili samo sa OS,..a funkcionalno nepismenih da ne govorimo.

pa onda pogledaj starosnu strukturu.


angie01 angie01 00:03 26.06.2023

Re: ,

ja se ne secam da je ovde iko ikada pomenuo rodjene Beogradjane, ja sigurno nisam, a ono sto jesam je da kada negde dodjes, onda se ti prilagodjavas sredini, a ne obratno, da bi pripadao, moras da se asimilujes, prihvatis nacine i pravila, jer ces u suprotno da budes na pogresnom mestu,...to vazi za sve sredine,...i normalno je da se one kroz vreme menjanju, ali ne na nacin, kao sto se to ovde dogodilo, da se potpuno izbrise identitet, rusi sve sto taj identitet cini,..eto o tome se radi, ne o nekom vecem ili manjem pravu, ili elitizmu, kako neki pokusavaju da okrenu pricu.
gvozden1 gvozden1 00:08 26.06.2023

Re: ,

to bi trebalo da je dvosmerna priča. sa tim da bi trebalo da je jača struja ona koja dolazi od "urođenika".

Čini mi se da je ta podela malo bez smisla.

Uopšte nije važno da li je neko urođenik ili došljak, ako pričamo o uklanjanju u "grad" u ono što možemo zvati urbanim duhom grada.

Evo uzmimo tog Baju i njegov koncert, siguran sam da je većina na njemu bila rođenih Beograđana.

Oni, Beograđani, se nisu uklopili u TO.

A ovde imamo priču, oni koji dođu treba da se uklope.

Pa uklopi se prvo ti,(ne kažem tebi, jasno je) ne može da se sluša Seka Aleksić, da se za Brenino smeće kaže dobra je to pop pesma, da se ide na koncert Ace Lukasa, da se prati Pink....i da se kaže, došljaci treba da se uklope.
U šta, u kupiću ti kuće velike, veće od Amerike, i štipni me stisni me?
maksa83 maksa83 00:19 26.06.2023

Re: ,

da se za Brenino smeće kaže dobra je to pop pesma


Evo ja tvrdim da bi ovo:



Bila potpuno adekvatna pesma za Everoviziju 1983. pošto sam protrčao kroz manje više sve pesme tamo. Mislim da je bolje što smo poslali Danijela i Džuli, ali ovo svakako ne bi tamo među svim onim pesmama štčalo kao nešto bezveze.

Moj lični favorit od svega što smo slali je:


shmoo shmoo 00:24 26.06.2023

Re: ,

angie01

mislis onih koji se potpisuju palcem,..



Да, на њих мислим. 2,68%.


a vidi koliko ih ima sa nezavrsenom OS, ili samo sa OS,



Видео сам...


Bez školske spreme
2,68

Nepotpuno osnovno obrazovanje
11,00

Osnovno obrazovanje
20,76

Srednje obrazovanje
48,93

Više obrazovanje
5,65

Visoko obrazovanje
10,59



ЛИНК


Опет поређења ради, памтим податак из времена када сам ја завршио факултет у другој половини осамдесетих да је у Србији у СФРЈ у том тренутку било нас високообразованих нешто мало преко 2,5%.

Дакле, у том тренутку, пре 35 година, око 200 хиљада људи у Србији је имало диплому факултета.

Данас по попису диплому факултета у Србији има око 600 хиљада људи.

Поређења ради...


a funkcionalno nepismenih da ne govorimo.



То ти и рекох...


Око 65% становништва Србије.

Много функционално неписмених има и међу високообразованима данас што опет значи да много функционално неписмених има и међу онима који су отишли.

(А то је опет последица до које смо дошли после вишедеценијских лоших стратегија и лоших реформи нашег образовања које се већ деценијама после помпезних најава надлежних у тој области спороводе по систему много хтео, много започео, ништа до краја урадио.)


pa onda pogledaj starosnu strukturu.



Гледам.

Али тај проблем са исељавањем млађег становништва (и старосном структуром) нема само Србија него читав Балкан и све земље Источне Европе па чак и оне које су одавно чланице Европске уније попут неких наших суседа.

И на то изгледа утиче много фактора који и нису баш само нека аутохтона специфичност Србије.



BYE-BYE, BALKANS: A REGION IN CRITICAL DEMOGRAPHIC DECLINE (ЛИНК)






gvozden1 gvozden1 00:39 26.06.2023

Re: ,

Evo ja tvrdim da bi ovo:



Bila potpuno adekvatna pesma za Everoviziju

Moguće, ako se ceni šta bi na Evroviziji prošlo.

Verujem i da Baja ima nešto što bi tamo imalo šanse, da ga ne prati imidž koji ga prati.

Sad, da baš preslušavam repertoar Baje Malog Knindže da bih rekao, evo, ovo nije ništa gore od si Cile si, to baš i ne mogu.

Ali to je to, Brena, Baja, i naravno Džej, sve je to isto, nije to TO u šta se treba uklapati.

Pisao sam ovde više od jednog puta, pominjao Lazu Šećera, čoveka kome se beogradsko poreklo po ženskoj liniji proteže do turskih vremena, do pre Karađorđa, i on kao vrlinu Beograda navodi baš to, da se Beograđanin može biti bez obzira gde si rođen.
vrabac_onaj vrabac_onaj 01:02 26.06.2023

Re: ,

da se Beograđanin može biti bez obzira gde si rođen.




E upravo to.

Predo, zabeleži ovo i da si nam živ i zdrav, među svojima si, ne brini.

(samo malo oladi sa tom austrougarskom, mi ovde smo iz nekih razloga, trebalo bi da bude razumljivo kojih, malo alergični na njih. jebiga, gedžovani )
alselone alselone 05:51 26.06.2023

Re: ,

da se Beograđanin može biti bez obzira gde si rođen.

Ovo je romantizovana verzija i to tako baš i ne ide u životu.

OK, naravno da svako može biti bilo šta i osećati se kako želi i da nema formule šta znači biti stanovnik nekog grada pa čak i države. Budi brate, šta god ti srce ište. Naravno da si Beograđanin i ako mrziš EKV a voliš Baju.

A zapravo se mator konj ne sedla i osećaš prema gradu se formira u formativnim godinama i sećanja su značajan faktor koji ga oblikuju.
shmoo shmoo 06:46 26.06.2023

Re: ,

gvozden1
Evo ja tvrdim da bi ovo:

Bila potpuno adekvatna pesma za Everoviziju

Moguće, ako se ceni šta bi na Evroviziji prošlo.

Verujem i da Baja ima nešto što bi tamo imalo šanse,



Баја је дерпе?

Поред шесторо деце?




Је л' видиш ти, богати, ђе је отишла та Еуропа?

А где смо ми...


Pisao sam ovde više od jednog puta, pominjao Lazu Šećera, čoveka kome se beogradsko poreklo po ženskoj liniji proteže do turskih vremena, do pre Karađorđa, i on kao vrlinu Beograda navodi baš to, da se Beograđanin može biti bez obzira gde si rođen.


Рекох вам ја лепо одавно да се чињеница да се неко родио у Београду уопште не узима као једини фактор у процесу у којем било ко постаје Београђанин. Напротив, то је најбезначајнији фактор.

Јбг, и ја сам се родио у Железничкој болници горе на Дедињу, преко пута Драгише Мишовић и у близини Ужичке улице, али ме зајебали и заменили у породилишту и још као бебу ме однели на стару Чукарицу у једно двориште са пољским клозетом и вешом који се вазда суши на конопцу у дворишту, у улицу пуну мусаве дечурлије, улицу која није имала канализацију све до 1969. године.

(Анђа ми се вазда смејала када поменем да сам се до своје 16. године живота купао у лавору, до пола и од пола. У Београду. )

И шта ми онда вреди што сам се родио на Дедињу?

И рекох вам да је Београд као град један велики проточни бојлер за људе. Увек је био и остао је такав. Ако се једна генерација у породици и досели у Београд, већ следећа генерација у већини случајева сања о одласку из Београда.

И да је баш у томе и та магија Београда за оне који ту магију осете док ходају улицама Београда.

И рекох вам да се Чеда Антић са својим студентима бавио демографијом Београда и установио да данас у Београду са својих 1,2 милиона становника живи само 30 хиљада људи чији су преци живели у Београду и пре 1930. године.

И рекох вам да је најстарија беогардска породица која и данас живи у Београду и за коју можемо да нађемо потврду да толико дуго живи у Београду јеврејеска породица Калеф (Бреда) за коју имамо доказ (надгробни споменици) да живе у Београду 300 година.

И рекох вам да је у тренутку када је Карађорђе ушао са својим устаницима у Београд 1806. године, у Београду било само, словима и бројем, 7 (седам) српских кућа.

А данас је Београд престоница Србије и свих Срба ма где год били на овом свету.

И све сам то научио баш од Лазе Шећера и моје сестре и те њихове екипе које сам као клинац слушао шта причају јер су ме иако много млађег трпели у свом друштву.

Тако да за мене не постоји та подела Београђани и небеограђани.

За мене постоји само подела на оне који воле овај Београд такав какав је он и на оне који га не воле.

А за то, волети или не волети Београд такав какав он јесте, не мора се уопште нико ни родити нити мора обавезно живети у Београду. То уопште није неопходан услов.

Поменуо си овде на овом блогу Даницу Крстић из срца Шумадије и првобитне престонице модерне нововековне Србије, Крагујевца.

Ја ћу онда да поменем још једну Даницу, Црногорчевић, рођена Никић, из Бара.

Да закључим, за мене све је то Београд.





ecce-florian ecce-florian 07:09 26.06.2023

Re: ,

au jbt

pravo na različitost, neka cveta hiljadu mačaka .... a kad se dodje do nemačkog šlagera onda kuka i motika

tztztz

nema u bg maxo al ima u ns , aj s nama ( najmladjim koji došo iz usa na letovanje i mnom) na viagra bojs 6jula na djavu

( da mi je neko reko da ću kad omatorim slučatiskandinavski pank skandinaski poank, a jo se ločiti na duet sa austrlijankom kad seba i amili pevaju kantri reko bi mu da nije normalan, al služam, i uživam sam tako)

Ove starije dotle seku vene ( i dalje) na našnalse. Da bi im ogadio kupio im majice za njihove fanove al ništa

ps jedino na šutku ispred mejn stejdža najedem ( a dobre su)




promoter promoter 07:49 26.06.2023

Re: ,

vrabac_onaj
Nego, samo da natuknem, nije baš nevezano sa temom.

Ja se radujem razvoju Novog Sada u poslednjih par decenija. Voleo bih to da vidim i u Nišu, Kragujevcu...

Iskreno mislim da Srbiju treba decentralizovati. Ne treba BG da bude jedini "centar mase".

Da.
Ovo je ključno.
Reši moje starije dete da nakon ETF ode u Cirih na ETH, te, pošto nisam ništa znao o tom gradu, uzmem da izguglam.
Kaže, Cirih nešto oko 400 hiljada stanovnika, najveći grad Švajcarske!
Kako, jebote!?
Začudim se ja.
Pa tako.
A tu su još i Bern, Ženeva, Lozana ... a Švajcarska ima stanovnika poput Srbije.
Dakle, oni se nisu svi nabili u jedan grad, nego su ceo prostor države ravnomerno popunili.
Eeeee!
promoter promoter 07:52 26.06.2023

Re: ,

shmoo
angie01

najzalije mi je onolikih ljudi, koji su otisli i to onaj nabolji deo populcije,...


Да су заиста били најбољи, онда не би отишли.

Него нису били ништа бољи од свих осталих па ни од ових који су остали.

А у појединачне и у сваком појединачном случају различите разлоге свакога од њих зашто је отишао не желим уопште да улазим нити ме занима. То је приватна ствар сваког појединца.

Тако барем ја на то гледам.

И да само још додам шта једино мислим о онима који су отишли и о онима који су остали...

Кога нема, без њега се и мора и може.

Толико.


Normalno!
Beograd se voli!
promoter promoter 07:55 26.06.2023

Re: ,

vrabac_onaj
Znači najgora pesma na svetu, trajno sam oštećen time što sam je slušao duže od 2 minuta.


brate, od nemačke ne može gore.

nije ti fer primer, udaraš Preda izpod pazuha

Eeeeeee, imali su Švabe i nojn und nojncen luft balon!
predatortz predatortz 07:58 26.06.2023

Re: ,


Ovo je romantizovana verzija i to tako baš i ne ide u životu.


Slažem se! Može se biti građanin, ako si se formirao u gradu.
Ja mogu biti stanovnik ovog grada, grada kojeg odavno doživlavam kao svog, ali sentiment prema njemu koji nosi neko čiji je pradeda bio stanovnik ovog grada nikad ne mogu imati.

Tasa i ja, recimo, nikad ga nećemo gledati istim očima. Moj pogled će biti racionalan Tasin emotivan. Tamo gde bih ja rekao Šta je koji kurac ovo, ruši redom i pravi novo, Tasa bi rekao Stani majstore, pa ja sam tu pikao fudbal, ćale mi je tu pikao fudbal.

Nisu to iste priče.
Možemo govoriti o urbanoj integraciji. Ona nije nikakav problem za ljude došle iz gradova. Čak, nemojte da se ljutite, ali pristigli iz zapadnijih krajeva često u tome i prednjače.
Za emotivnu integraciju treba vreme.

promoter promoter 08:01 26.06.2023

Re: ,

shmoo
angie01
Него нису били ништа бољи од свих осталих па ни од ових који су остали.


ako ti je 50 posto populacije nepismeno, onda je bas strasno da ti godisnje ode 50 do 100 hiljada mladih sa diplomama-znaci, em ti je stnovnistvo staro, em neobrovano.



Према последњим подацима, неписмених у Србији има 2,68%.

Поређења ради, у СФРЈ је седамдесетих, у доба највишег стандарда грађана те државе, неписмених било 20%. Сваки пети становник СФРЈ.

На жалост, оних ФУНКЦИОНАЛНО неписмених је данас у Србији много више према најновијим подацима - око 65%.


Функционална писменост је могућност да се исправно чита, пише и говори уз разумевање, као и познавање потребних вештина споразумевања. (ЛИНК)


И тај податак нам говори да су и многи високообразовани становници Србије попут тих који су отишли такође функционално неписмени.

Што ће опет рећи да има такође и много функцинално неписмених и међу онима који су отишли.

Да поновим...

Да су заиста били најбољи, не би отишли.

А кога нема, без њега се и мора и може.


Šmuuu!
Znaš šta meni nije jasno.
Ja na radiju slušam samo Rok radio i 202.
Za Rok radio me baš briga, ali za 202 ne mogu da se načudim.
U čemu je problem da zaposle 5 do 6 dobrih spikera za jutarnji program - to koliko ti voditelji 'akaju' je neizdrživo.
Daklem ne preterujem ako kažen da nakon jedne i po reči sledi 'aaaaaaaa' - užas.
O naglascima neću ni da pričam ... zamisli, neko jutro u vestima obaveštava spikerka javnost da je Partizan pobedio Zvezdu u majstoriiiiiiiiici?
Jebote, aaaaaaaaa i majstoriiiiiiiica.
Užas!
promoter promoter 08:16 26.06.2023

Re: ,

shmoo

...
(Анђа ми се вазда смејала када поменем да сам се до своје 16. године живота купао у лавору, до пола и од пола. У Београду. )
...

To nije bio problem ako si pazio na redosled - najpre glava, pa onda dupe.
Ako koristiš istu vodu.
Ako menjaš vodu, onda redosled nije toliko bitan.

Elem, jedan je Šmuuuu!
Zbog ljudi kao što je Šmuuu i Vrabac se Beograd voli!
Dakle, Šmuuuu, umesto što palamudiš ovde sa nama, trebalo bi da iskoristiš vreme da napišeš (svoju) knjigu o Beogradu - obaveznu uz onu priču o Konovima.
shmoo shmoo 08:16 26.06.2023

Re: ,

promoter

Normalno!
Beograd se voli!



Тако је. Или га волиш или га не волиш.

Нема треће опције.


Šmuuu!
Znaš šta meni nije jasno.
Ja na radiju slušam samo Rok radio i 202.
Za Rok radio me baš briga, ali za 202 ne mogu da se načudim.
U čemu je problem da zaposle 5 do 6 dobrih spikera za jutarnji program - to koliko ti voditelji 'akaju' je neizdrživo.
Daklem ne preterujem ako kažen da nakon jedne i po reči sledi 'aaaaaaaa' - užas.
O naglascima neću ni da pričam ... zamisli, neko jutro u vestima obaveštava spikerka javnost da je Partizan pobedio Zvezdu u majstoriiiiiiiiici?
Jebote, aaaaaaaaa i majstoriiiiiiiica.
Užas!



Ту ти је ситуација иста као и са лекторима у издаваштву.

Само велики издавачи који имају лове ангажују лекторе. Сви остали да би уштедели то не раде и онда на тржишту имаш гомиле књига и новина мањих издавача са језичко-стилским грешкама, граматичким грешкама (веровао или не) па чак и са словним грешкама, типфелерима.

Некада давно тога није било јер су се сви држали неког стандарда да би уопште и могли да се баве тим послом.

Пази када сам недавно налетео у Политици на словну грешку чак и у читуљама.

Јбт, за тако нешто некада су летеле главе. Неззамисливо. Знам, радио сам тај посао у Политици тада.

А сада ником ништа. Кога брига...

Е исто то ти важи и за спикере на радију и на ТВ каналима.

Једино се још РТС труди да поштује неки стандард у томе док на свима осталима чујемо ово што ти помињеш.

А зашто на 202?

Па знаш и сам да су они одувек и били као неко пасторче РТС (некада РТВ Београд).

Не знам то сигурно па и не тврдим, али претпостављам да од њих на 202 нико из РТС и не тражи да поштују те стандарде којих се придржавају остала три ТВ програма и три радио програма и онда су ти ликови на 202 опуштени по том питању.

К'о веле, јебеш вежбање дикције, акцената итд. Кој' ће ми то када ме ионако нико не контролише нити то захтеа од мене.

Претпостављам да је то у питању.

А некада је једног Миодрага Здравковића из источне Србије (!) Драга Јонаш тако издриловала на тим вежбама да су могли без проблема да га пусте да изговори оно умро је друг Тито, а да му се при томе не смеје цела тадашња СФРЈ.

Дошла нека нова времена па опали и стандарди и тамо где су некада били строго поштовани.

shmoo shmoo 08:32 26.06.2023

Re: ,

promoter
shmoo

...
(Анђа ми се вазда смејала када поменем да сам се до своје 16. године живота купао у лавору, до пола и од пола. У Београду. )
...

To nije bio problem ako si pazio na redosled - najpre glava, pa onda dupe.
Ako koristiš istu vodu.
Ako menjaš vodu, onda redosled nije toliko bitan.

Elem, jedan je Šmuuuu!
Zbog ljudi kao što je Šmuuu i Vrabac se Beograd voli!
Dakle, Šmuuuu, umesto što palamudiš ovde sa nama, trebalo bi da iskoristiš vreme da napišeš (svoju) knjigu o Beogradu - obaveznu uz onu priču o Konovima.






То ми исто каже и мој Кум.

А Кум није дугме.

vrabac_onaj vrabac_onaj 09:08 26.06.2023

Re: ,

alselone
da se Beograđanin može biti bez obzira gde si rođen.

Ovo je romantizovana verzija i to tako baš i ne ide u životu.

OK, naravno da svako može biti bilo šta i osećati se kako želi i da nema formule šta znači biti stanovnik nekog grada pa čak i države. Budi brate, šta god ti srce ište. Naravno da si Beograđanin i ako mrziš EKV a voliš Baju.

A zapravo se mator konj ne sedla i osećaš prema gradu se formira u formativnim godinama i sećanja su značajan faktor koji ga oblikuju.



Brate, Dušan Radović je rođen u Nišu.

Zoran Radmilović u Zaječaru.

A ko može da se usudi da kaže da nisu bili Beograđani?

Doduše, verovatno u NS je tako

angie01 angie01 09:08 26.06.2023

Re: ,


...
(Анђа ми се вазда смејала када поменем да сам се до своје 16. године живота купао у лавору, до пола и од пола. У Београду. )


sta su ovo, bajke i legende,..ja se nikada nikome nisam smejala sto se kupa u lavoru.

al se ljudi smeju na fazon, koji kaze- do nekle i od nekele,... a kako nekle?...
vrabac_onaj vrabac_onaj 09:09 26.06.2023

Re: ,

predatortz

Ovo je romantizovana verzija i to tako baš i ne ide u životu.


Slažem se!



Predo se slaže zbog autsrougarskog baga koji nosi u glavi


Čak, nemojte da se ljutite, ali pristigli iz zapadnijih krajeva često u tome i prednjače.


Aha. Teže se uklapaju, u tome prednjače :)
alselone alselone 09:15 26.06.2023

Re: ,

Predo se slaže zbog autsrougarskog baga koji nosi u glavi

Sigurno merka neki plac na Veterničkoj rampi pa da umilostivi nas starosedeoce koji smo tu kraće nego on u Zemunu.

Brate, Dušan Radović je rođen u Nišu.

Zoran Radmilović u Zaječaru.

A ko može da se usudi da kaže da nisu bili Beograđani?

I Boro Čorbo u Čačku a napisao neke pesme koje vrhunski opisuju duh Beograda, šta više i sam ga je super živeo dok mu nije proradio hormonski debalans.
alselone alselone 09:17 26.06.2023

Re: ,

duh Beograda

Meni je ćale dosta pričao o BG-u, studirao je tu sedamdesetih. I baš ga je voleo. Malo je falilo i da ja postanem Beograđanin pošto su se on i keva tu upoznali i zabavljali ali onda deda dobije tuberkulozu (jebiga močvara*) i mal nije umro i on se vrati da ga pripazi mesec dana, i tih mesec dana postane ceo život. Ali nije bio plan da se vraća, bar što se njih dvoje ticalo.


*
Magloviti vrbaci isparavaju se još od prošlog dana, oblaci se kovitlaju sve na niže. Dubina, kroz koju protice reka, mutna je i neprohodna. Zemlja je tamna, nevidljiva i kišovita.
shmoo shmoo 09:25 26.06.2023

Re: ,

angie01

...
(Анђа ми се вазда смејала када поменем да сам се до своје 16. године живота купао у лавору, до пола и од пола. У Београду. )


sta su ovo, bajke i legende,..ja se nikada nikome nisam smejala sto se kupa u lavoru.




Јеси, јеси, Анђо... Зато што ми ни сада још увек не верујеш да моја стара улица у Београду на 7 километара од ЦЕНТРА ГРАДА још увек није имала спроведену канализацију ни 25 година, четврт века, после ослобођења од немачких окупатора.

Можда бисмо канализацију пре добили да су Немци остали, јебеш му матер?

Шалим се, шалим се, таман посла, какви Немци.

Нисам ти ја то узео за неко зло, Анђо, само га поменем као детаљ у тој још једној причи о Београду. А смејао сам се томе и смејем се и данас и ја.

Давно је то било, пре 6 година, па се ти и не сећаш... И не замерам ти. Него ја имам то дуго сећање... Често и непотребно и оптерећујуће највише за мене самог.


angie01

,
у овом малом уводу



Што би рекли, купао сам се у лавору, „до пола, од пола"

- kako se kupas Fato, kad nemas kupatilo?
- pa u lavoru, bona, kako bi?
- kako u lavoru?
- pa lepo, prvo donekle, pa onda odnekle.
- a nekle?




Nastajanje i nestajanje jedne mitologije (ЛИНК)



А шта ти, Анђо, мислиш за ово што ми предлажу Чарли и мој Кум?

Да ли бих могао у тој мојој будућој књизи о Београду да користим и неке моје текстове и коментаре које сам писао на Блогу Б92?

predatortz predatortz 09:30 26.06.2023

Re: ,

Predo se slaže zbog autsrougarskog baga koji nosi u glavi



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:20 26.06.2023

Re: ,

vrabac_onaj
predatortz

Ali zaboravljaš da je to isti grad koji je Fahretu da Sitnije Cile, sitnije hteo da šalje na Evroviziju.

Grad je išao negde, dokle je realno mogao. Onda je nestalo goriva.




A da se ti malo maneš tih austro kompleksa i prihvatiš da smo mi jedan balkanski narod i da samo u okviru tog kulturnog i civilizacijskog okvira možemo da tražimo svoj prosperitet i sreću.

A pazi, šta god ko mislio o Balkanu tu civilizacijski potencijali nisu mali.


pa stoji al onomad kad ja rekoh kako smo budale što smo uspjele da otuđimo čak i makedonce pa su i njima sad kao hrvati nekakav veliki brat tu gvožđa sunu kako ko im jebe mater, oca, šta već, i ne treba nam niko..
e to jeste ja mislim da mi nismo raskrstili ni ko smo tačno mi a kamo li da bi mogli da imamo neki smislen pristup prema prvim komšijama a tek ne prema saveznicima, neprijateljima..
toliko se sve resetovalo da bukvalno mora od nule, ko su opšte Srbi, ko se tu smije pisati a ko ne pa onda dalje..
bukvalno se sad poteže dal treba i ovi od preko drine da se vraćaju..
i jbg..
da imam neku ideju kako se odatle sad isčupati nemam
angie01 angie01 10:22 26.06.2023

Re: ,

Јеси, јеси, Анђо... Зато што ми ни сада још увек не верујеш да моја стара улица у Београду на 7 километара од ЦЕНТРА ГРАДА још увек није имала спроведену канализацију ни 25 година, четврт века, после ослобођења од немачких окупатора.


ti nesto paralelno tumacis ili sta, za kupanje u lavoru se nikome ne bih smejala, ful pojnt,..a za tvoj kraj smo pricali i o tome, kako su se posle rata krcila kukuruzista i gradile kuce.
Давно је то било, пре 6 година,


sad cu da se uplasim od ovakvih info,...pazi, da sam se mozda smejala nekom fazon-moguce, samom kupanju u lavoru sigurno nisam.

Да ли бих могао у тој мојој будућој књизи о Београду да користим и неке моје текстове и коментаре које сам писао на Блогу Б92?


a sto ne bi, ako me pitas ozbiljno,...samo sto bih ti ja predlozila- ako me stavrno pitas- da to sve preradis na neke sublimirane verzije sa stosem, jer ti imas obicaj da u 20 recenica ponavljas isto na par nacina.

koncept
sadrzaj,
fise,
manir,
fotke.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:24 26.06.2023

Re: ,

shmoo

Али тај проблем са исељавањем млађег становништва (и старосном структуром) нема само Србија него читав Балкан и све земље Источне Европе па чак и оне које су одавно чланице Европске уније попут неких наших суседа.

И на то изгледа утиче много фактора који и нису баш само нека аутохтона специфичност Србије.


poljaci će taj problem rješiti nemoj da brineš.. ne znam za koji tačno broj godina, neki nevelik, prestižu UK po veličini privrede..
ovi im jelda već neko vrijeme solidno skute pridržavaju..
a za ostale.. ko zna.. ja bih očekivala da svi solidno pogaravimo u narednih 50 do 100 godina
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:27 26.06.2023

Re: ,

angie01
ful pojnt


a šta ti je taj ful pojnt?
jesi htjela da prevedeš "i tačka" na engleski pa ispalo ful pojnt ili šta..

angie01 angie01 10:28 26.06.2023

Re: ,

jesi htjela da prevedeš "i tačka" na engleski pa ispalo ful pojnt ili šta..


ono sto ne razumes, nemoj ni da pocinjes, narocito sa tom nadobudnom pazninom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana