Astrologija| Politika

Majka

niccolo RSS / 24.06.2023. u 13:02

Šta se kk događa u Rusiji? Kojoj budali je uošte palo na pamet da je dobra ideja da postoji nekakva privatna vojska, od kad se to radi?

 
Ako ima neka dobra duša da pojasni nama koji slabo pratimo, bili bismo zahvalni...

 



Komentari (889)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 19:52 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Ruse? Baš Ruse?

Šta ovo ti pišeš?

Ruse, baš Ruse naravno.

Jesi li ti napisao, citat: Ja sam rusofob?

Pljuvanje po lizanje, tipično za tebe.
bene_geserit bene_geserit 19:58 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Ovakav zicer da se pokaže koliko je rusofanaticima lako prodati muda za bubrege i koliko su skloni idolopoklonstvu prema 'nepogrešivom' Putinu ne bi trebalo propustiti.

Da nekakvim umišljenim "rusofanaticima", jedini fanatik koji je opterećen mržnjom si ti, bulazniš bez prestanka. Dobro ne jedini, i onaj benedykt nije ništa bolji.
gedza.73 gedza.73 20:08 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Da nekakvim umišljenim "rusofanaticima", jedini fanatik koji je opterećen mržnjom si ti, bulazniš bez prestanka.

Onda prelistaj stare blogove pa ćeš da vidiš ko je lupetao i bulaznio. Padanja u frasove od sreće kad je Rusija krenula u rat i oduševljavanja svakim 'kotlom' i 'potkovicom' koji bi doveli do izlaska Crvene armije na Terazije. Vangerovci do juče bili heroji koji su par puta dnevno po insajderskim informacijama osvajali Bahmut od nacista. Kao ravnozemljaši i oni quanonovci kako li se već zovu. Samo se resetuju i zalepe na novu nebulozu.
gedza.73 gedza.73 20:11 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Ruse, baš Ruse naravno.

Jesi li ti napisao, citat: Ja sam rusofob?

Pojasnio sam na šta se odnosi. A i postavljao klipove Rusa koji pričaju zašto je Rusija loša država pod ovim sistemom samo što su oni izdajnici za ovih vaših osamdesetih posto koji sa Putinom vraćaju SSSR, pionire i komsomolce. Na tih 80 % dodati ovdašnje Z ljotićevce.
p.s.
666 satanistički komentar.


gvozden1 gvozden1 21:00 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,


Pojasnio sam na šta se odnosi

Na šta može da se odnosi "Ja sam rusofob"?

Posle si samo, kao i sad, lizao ono što si ispljuvao.

Ali ti nisi ni rusofob, i to je stav, i to je političko opredeljenje, ti to nemaš, nisi ništa, samo glup čovek koji pokušava negde da se udene, da postane deo nekog društva prišljamčujući mu se.

Samo beda.
bene_geserit bene_geserit 21:03 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Kao ravnozemljaši i oni quanonovci kako li se već zovu

Da na tom si nekom nivou samo sa druge strane.
Nego jel si razmišljao da radiš nešto pametnije u životu umesto tipkanja bezbroj rusofobskih komentara svakog dana, idi vozi biciklu ili se šetaj negde, to je puno zdravije.
gedza.73 gedza.73 21:13 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

bene_geserit
Nego jel si razmišljao da radiš nešto pametnije u životu umesto tipkanja bezbroj rusofobskih komentara svakog dana, idi vozi biciklu ili se šetaj negde, to je puno zdravije.

Mislio sam da budem poput uspešan tebe pa da vraćam refinansiran kredit tako što na blogu objašnjavam kako su 'Ješe' i LGBT sjebali svet.
U svakom slučaju fala na savetu. Ali ne treba ti da se brineš o mom zdravlju nego o svom.
bene_geserit bene_geserit 21:21 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Nije poenta da sad vadiš gluposti (čuj vraćam refinansiran kredit, kakve to ima veze sa bilo čime, ili ko je sjebao svet, zaboravio si feministkinje, trandže i crnce da pomeneš),
nego sam zabrinut za tvoje zdravlje, opterećen si mržnjom prema Rusima.
Čoveče, ne vadiš ih iz usta.
Mržnja nije dobra, nagriza te iznutra.
Opusti se malo, zaboravi na Ruse, priroda je lekovita, evo ja posle svake šetnje plažom zaboravim na to ko sjebava svet ...
gedza.73 gedza.73 21:25 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

čuj vraćam refinansiran kredit, kakve to ima veze sa bilo čime

Naravno da ima. Meni pametuješ šta radim na blogu i daješ savete nekome ko u životu nije uzeo kredit niti ima to opterećenje. Nemam gazdu, nemam šefa. Malo li je na ovu skupoću?
evo ja posle svake šetnje plažom zaboravim na to ko sjebava svet ...

Probaj da kao ja provedeš odmor negde u ovo doba bar pet, šest nedelja u cugu. Ako možeš. Koristi zdravlju, veruj mi na reč. jbm ti život ako svaki dan moraš na isti posao iznova i iznova.
opterećen si mržnjom prema Rusima.

Opterećen sam mržnjom prema novoj generaciji srpskih komunista.
gvozden1 gvozden1 21:42 28.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Opterećen sam mržnjom prema novoj generaciji srpskih komunista.

Posle ćeš opet da "objašnjavaš na šta se odnosi" :)
promoter promoter 07:30 29.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

gedza.73
čuj vraćam refinansiran kredit, kakve to ima veze sa bilo čime

Naravno da ima. Meni pametuješ šta radim na blogu i daješ savete nekome ko u životu nije uzeo kredit niti ima to opterećenje. Nemam gazdu, nemam šefa. Malo li je na ovu skupoću?
evo ja posle svake šetnje plažom zaboravim na to ko sjebava svet ...

Probaj da kao ja provedeš odmor negde u ovo doba bar pet, šest nedelja u cugu. Ako možeš. Koristi zdravlju, veruj mi na reč. jbm ti život ako svaki dan moraš na isti posao iznova i iznova.
opterećen si mržnjom prema Rusima.

Opterećen sam mržnjom prema novoj generaciji srpskih komunista.

Pa kako?!
Pet, šest nedelja odmora u cugu?
Jebote!
Pa ja jedva vikend preguram od dosade.
gedza.73 gedza.73 09:59 29.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

gvozden1
Opterećen sam mržnjom prema novoj generaciji srpskih komunista.

Posle ćeš opet da "objašnjavaš na šta se odnosi" :)

Već sam ti objasnio. Ti si primer zašto i kako je Tito imao toliku podršku među Srbima i zašto je bilo onoliko Golootočana. Ista nepokolebljiva vera.
gedza.73 gedza.73 10:01 29.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Pa kako?!

Lako.

Pa ja jedva vikend preguram od dosade.

Ako misliš da je samo more odmor onda i ja verujem da je dosadno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:29 29.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Prvo, ja nikakve plaćenike i kriminalce nikad nisam hvalio, nije lepo da lažeš, pajiću.



Jesi, više puta si ih pohvalio na blogu za ratne operacija i navodno pridržavanje običaja ratovanja, što si pretpostavljam čuo od ovog Merkurca, a potvdrio ti i Deki Berić.

Rekao bih da je tu priča obrnuta naglavce. Nije problem što se ja tom bandom bavim, nego što se TI ne baviš, i kriminal, korupciju, pedofiliju i masovne zločine protiv mira smatraš normalnim i prihvatljivim. Tako da, ako me pitaš, uopšte mi ne smeta ako tebi delujem blesavo. To je kudikamo bolje nego da kao ti meni delujem kao beslovsni licemer.


Ne, stvar je postavljena tačno kako jeste, svaki put kad ovde neko proba da prokomentariše ono o čemu se diskutije, i bilo šta što baca iole negativno svetlo na Putina tvog, i Šojgua isto tvog, i Prigožina sad malo manje tvog, i ovo sranje koje proizvode oligrasi u Ukrajini a i šire, ti pokušavaš da dotičnom zapušiš usta, i skreneš priču na druge teme, uz obilato korišćenje whatabaoutizama, relativizacija i generalno lupetanja. Što nedvosmisleno pokazije koliko si sam zapravo licemerno govance u ovom slučaju. I da te za sve što si gore pobrojao zapravo savršeno bili đoka.

Zato ti predlažem da se malo zamisliš, da shvatiš kako si dospeo dotle, i da, nadam se, nekako promeniš pristup.
freehand freehand 18:36 29.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

srdjan.pajic
Prvo, ja nikakve plaćenike i kriminalce nikad nisam hvalio, nije lepo da lažeš, pajiću.



Jesi, više puta si ih pohvalio na blogu za ratne operacija i navodno pridržavanje običaja ratovanja, što si pretpostavljam čuo od ovog Merkurca, a potvdrio ti i Deki Berić.

Rekao bih da je tu priča obrnuta naglavce. Nije problem što se ja tom bandom bavim, nego što se TI ne baviš, i kriminal, korupciju, pedofiliju i masovne zločine protiv mira smatraš normalnim i prihvatljivim. Tako da, ako me pitaš, uopšte mi ne smeta ako tebi delujem blesavo. To je kudikamo bolje nego da kao ti meni delujem kao beslovsni licemer.


Ne, stvar je postavljena tačno kako jeste, svaki put kad ovde neko proba da prokomentariše ono o čemu se diskutije, i bilo šta što baca iole negativno svetlo na Putina tvog, i Šojgua isto tvog, i Prigožina sad malo manje tvog, i ovo sranje koje proizvode oligrasi u Ukrajini a i šire, ti pokušavaš da dotičnom zapušiš usta, i skreneš priču na druge teme, uz obilato korišćenje whatabaoutizama, relativizacija i generalno lupetanja. Što nedvosmisleno pokazije koliko si sam zapravo licemerno govance u ovom slučaju. I da te za sve što si gore pobrojao zapravo savršeno bili đoka.

Zato ti predlažem da se malo zamisliš, da shvatiš kako si dospeo dotle, i da, nadam se, nekako promeniš pristup.



freehand freehand 18:41 29.06.2023

Re: Da ne pratim francuske TV,

Zato ti predlažem da se malo zamisliš, da shvatiš kako si dospeo dotle, i da, nadam se, nekako promeniš pristup.


predatortz predatortz 11:18 28.06.2023

Можда...

Можда овај чланак, односно ствари написане у њему бацају неко ново светло на могући разлог побуне Вагнера.

Борба за тржиште, бизнис, конкуренција...



Патриот
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:32 28.06.2023

Re: Можда...

predatortz
Можда овај чланак, односно ствари написане у њему бацају неко ново светло на могући разлог побуне Вагнера.

Борба за тржиште, бизнис, конкуренција...



Патриот


Pre par meseci sam slušao solidnu dokumentarnu emisiju o onim nekim istraživačkim novinarima (Rusima, znači muda ko planina) koji su u CAR-u njuškali po operacijama koje tamo sprovode vangerovci, dakle direktno ova sadašnja ruska vlast, radi se o najjednostavnijoj mogućoj pljački rudnog pogatsva (mahom tozla, dijamanti, i drugi neki minerali) po sistemu koji su razradili - tamo odu vagnerovci da budu kao vojni instruktori, onda tu od lokalaca naprave svoju nekakvu armiju, pa lokalnog siledžiju stave na platni spisak a ovaj ih kao pusti da istražuju rude. Većinu toga što se nađe maznu i iznesu, ovom magarcu daju par dijamanata kao platu, biznis cveta. Ako se neko pobuni, ili kad završe sa jednom oblasti pa pređu na drugu gde lokalni baja neće da sadađuje ili oće više dijamanata za sebe, tu je ta vojska koju su nabrzinu odškolovali da priskoči u pomoć, ali uglavnom se niko ne buni. Da skratim priču, možeš da pretpostaviš šta se desilo ovim novinarima.

Opasna je to bagra u pitanju, i to je ono što danas vlada Rusijom, a mi se ovde ložimo na gluposti.
freehand freehand 15:35 28.06.2023

Re: Можда...

srdjan.pajic
predatortz
Можда овај чланак, односно ствари написане у њему бацају неко ново светло на могући разлог побуне Вагнера.

Борба за тржиште, бизнис, конкуренција...



Патриот


Pre par meseci sam slušao solidnu dokumentarnu emisiju o onim nekim istraživačkim novinarima (Rusima, znači muda ko planina) koji su u CAR-u njuškali po operacijama koje tamo sprovode vangerovci, dakle direktno ova sadašnja ruska vlast, radi se o najjednostavnijoj mogućoj pljački rudnog pogatsva (mahom tozla, dijamanti, i drugi neki minerali) po sistemu koji su razradili - tamo odu vagnerovci da budu kao vojni instruktori, onda tu od lokalaca naprave svoju nekakvu armiju, pa lokalnog siledžiju stave na platni spisak a ovaj ih kao pusti da istražuju rude. Većinu toga što se nađe maznu i iznesu, ovom magarcu daju par dijamanata kao platu, biznis cveta. Ako se neko pobuni, ili kad završe sa jednom oblasti pa pređu na drugu gde lokalni baja neće da sadađuje ili oće više dijamanata za sebe, tu je ta vojska koju su nabrzinu odškolovali da priskoči u pomoć, ali uglavnom se niko ne buni. Da skratim priču, možeš da pretpostaviš šta se desilo ovim novinarima.

Opasna je to bagra u pitanju, i to je ono što danas vlada Rusijom, a mi se ovde ložimo na gluposti.



srdjan.pajic srdjan.pajic 15:43 28.06.2023

Re: Можда...

freehand
srdjan.pajic
predatortz
Можда овај чланак, односно ствари написане у њему бацају неко ново светло на могући разлог побуне Вагнера.

Борба за тржиште, бизнис, конкуренција...



Патриот


Pre par meseci sam slušao solidnu dokumentarnu emisiju o onim nekim istraživačkim novinarima (Rusima, znači muda ko planina) koji su u CAR-u njuškali po operacijama koje tamo sprovode vangerovci, dakle direktno ova sadašnja ruska vlast, radi se o najjednostavnijoj mogućoj pljački rudnog pogatsva (mahom tozla, dijamanti, i drugi neki minerali) po sistemu koji su razradili - tamo odu vagnerovci da budu kao vojni instruktori, onda tu od lokalaca naprave svoju nekakvu armiju, pa lokalnog siledžiju stave na platni spisak a ovaj ih kao pusti da istražuju rude. Većinu toga što se nađe maznu i iznesu, ovom magarcu daju par dijamanata kao platu, biznis cveta. Ako se neko pobuni, ili kad završe sa jednom oblasti pa pređu na drugu gde lokalni baja neće da sadađuje ili oće više dijamanata za sebe, tu je ta vojska koju su nabrzinu odškolovali da priskoči u pomoć, ali uglavnom se niko ne buni. Da skratim priču, možeš da pretpostaviš šta se desilo ovim novinarima.

Opasna je to bagra u pitanju, i to je ono što danas vlada Rusijom, a mi se ovde ložimo na gluposti.





A bar neka mala solidarnost sa palim kolegama koje su istaživale vagnerovce u SAR-u a koje pomenuh gore? Makar da kažeš da nije bilo lepo da ih ubiju jer su njuškali gde nije smelo, po gangstrerskom brlogu?

Vrlo si nisko pao, ne mogu da ne primetim.
freehand freehand 15:50 28.06.2023

Re: Можда...

srdjan.pajic
freehand
srdjan.pajic
predatortz
Можда овај чланак, односно ствари написане у њему бацају неко ново светло на могући разлог побуне Вагнера.

Борба за тржиште, бизнис, конкуренција...



Патриот


Pre par meseci sam slušao solidnu dokumentarnu emisiju o onim nekim istraživačkim novinarima (Rusima, znači muda ko planina) koji su u CAR-u njuškali po operacijama koje tamo sprovode vangerovci, dakle direktno ova sadašnja ruska vlast, radi se o najjednostavnijoj mogućoj pljački rudnog pogatsva (mahom tozla, dijamanti, i drugi neki minerali) po sistemu koji su razradili - tamo odu vagnerovci da budu kao vojni instruktori, onda tu od lokalaca naprave svoju nekakvu armiju, pa lokalnog siledžiju stave na platni spisak a ovaj ih kao pusti da istražuju rude. Većinu toga što se nađe maznu i iznesu, ovom magarcu daju par dijamanata kao platu, biznis cveta. Ako se neko pobuni, ili kad završe sa jednom oblasti pa pređu na drugu gde lokalni baja neće da sadađuje ili oće više dijamanata za sebe, tu je ta vojska koju su nabrzinu odškolovali da priskoči u pomoć, ali uglavnom se niko ne buni. Da skratim priču, možeš da pretpostaviš šta se desilo ovim novinarima.

Opasna je to bagra u pitanju, i to je ono što danas vlada Rusijom, a mi se ovde ložimo na gluposti.





A bar neka mala solidarnost sa palim kolegama koje su istaživale vagnerovce u SAR-u a koje pomenuh gore? Makar da kažeš da nije bilo lepo da ih ubiju jer su njuškali gde nije smelo, po gangstrerskom brlogu?

Vrlo si nisko pao, ne mogu da ne primetim.

Ti verovatno znaš ko je Džulien Asanž, šta mu je zločin i šta se sa njim dešava?
gvozden1 gvozden1 15:50 28.06.2023

Re: Можда...


Opasna je to bagra u pitanju, i to je ono što danas vlada Rusijom, a mi se ovde ložimo na gluposti.

Ovo gore što si ispisao mi deluje prilično verovatno, ili sasvim moguće, makar.

Samo u citiranom pasusu zameni reč Rusija rečju svet, i biće to dobar komentar.

Nije komentar dobar ako iz njega vrišti neprincipijelnost i kad su svi navodi u njemu tačni.
promoter promoter 17:55 28.06.2023

Re: Можда...

freehand
srdjan.pajic
freehand
srdjan.pajic
predatortz
Можда овај чланак, односно ствари написане у њему бацају неко ново светло на могући разлог побуне Вагнера.

Борба за тржиште, бизнис, конкуренција...



Патриот


Pre par meseci sam slušao solidnu dokumentarnu emisiju o onim nekim istraživačkim novinarima (Rusima, znači muda ko planina) koji su u CAR-u njuškali po operacijama koje tamo sprovode vangerovci, dakle direktno ova sadašnja ruska vlast, radi se o najjednostavnijoj mogućoj pljački rudnog pogatsva (mahom tozla, dijamanti, i drugi neki minerali) po sistemu koji su razradili - tamo odu vagnerovci da budu kao vojni instruktori, onda tu od lokalaca naprave svoju nekakvu armiju, pa lokalnog siledžiju stave na platni spisak a ovaj ih kao pusti da istražuju rude. Većinu toga što se nađe maznu i iznesu, ovom magarcu daju par dijamanata kao platu, biznis cveta. Ako se neko pobuni, ili kad završe sa jednom oblasti pa pređu na drugu gde lokalni baja neće da sadađuje ili oće više dijamanata za sebe, tu je ta vojska koju su nabrzinu odškolovali da priskoči u pomoć, ali uglavnom se niko ne buni. Da skratim priču, možeš da pretpostaviš šta se desilo ovim novinarima.

Opasna je to bagra u pitanju, i to je ono što danas vlada Rusijom, a mi se ovde ložimo na gluposti.





A bar neka mala solidarnost sa palim kolegama koje su istaživale vagnerovce u SAR-u a koje pomenuh gore? Makar da kažeš da nije bilo lepo da ih ubiju jer su njuškali gde nije smelo, po gangstrerskom brlogu?

Vrlo si nisko pao, ne mogu da ne primetim.

Ti verovatno znaš ko je Džulien Asanž, šta mu je zločin i šta se sa njim dešava?

Zna kurac!
I da zna, rečeno mu je da je taj Asanž protiv demokratije i slobodnog sveta.
I da radi za Putina.
A ako si, jelte, protiv toga, onda možeš da se slikaš.
Jebo Prvi amandman ako ne pišaš u istu tikvu sa Pajićevima.
bene_geserit bene_geserit 19:30 28.06.2023

Re: Можда...

operacijama koje tamo sprovode vangerovci, dakle direktno ova sadašnja ruska vlast, radi se o najjednostavnijoj mogućoj pljački rudnog pogatsva

Strašno, tako nešto nikad ne bi palo na pamet demokratskim zemljama kao što je ova naša.
Oh, wait.
freehand freehand 21:21 28.06.2023

Re: Можда...

bene_geserit
operacijama koje tamo sprovode vangerovci, dakle direktno ova sadašnja ruska vlast, radi se o najjednostavnijoj mogućoj pljački rudnog pogatsva

Strašno, tako nešto nikad ne bi palo na pamet demokratskim zemljama kao što je ova naša.
Oh, wait.

Da, Šaban se sablaznuo. Na stranu što jede govna io što mahom Vagnerovci nasleđuju Legiju i Blekvoter i slične, a valjda je najjednostavnije bna YT pogledati kako Afrikanci razgovaraju sa Makronom i Blinkenom.
doduše, Šaban Pajić kao svaki pravi američki levičar i Zeleni zna da Afrikanci, u stvari, nemaju pojma šta je za njih dobro, nego će Ramsfeld, Čejni, Bajden i viktorija Nuland da im to objasne.
freehand freehand 21:27 28.06.2023

Re: Можда...

freehand
bene_geserit
operacijama koje tamo sprovode vangerovci, dakle direktno ova sadašnja ruska vlast, radi se o najjednostavnijoj mogućoj pljački rudnog pogatsva

Strašno, tako nešto nikad ne bi palo na pamet demokratskim zemljama kao što je ova naša.
Oh, wait.

Da, Šaban se sablaznio. Na stranu što jede govna pošto mahom Vagnerovci nasleđuju Legiju i Blekvoter i slične koje Afrikanci isteruju, a valjda je najjednostavnije bna YT pogledati kako Afrikanci razgovaraju sa Makronom i Blinkenom.
Doduše, Šaban Pajić kao svaki pravi američki levičar i Zeleni zna da Afrikanci, u stvari, nemaju pojma šta je za njih dobro, nego će Ramsfeld, Čejni, Bajden i viktorija Nuland da im to objasne.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:21 29.06.2023

Re: Можда...

gvozden1

Opasna je to bagra u pitanju, i to je ono što danas vlada Rusijom, a mi se ovde ložimo na gluposti.

Ovo gore što si ispisao mi deluje prilično verovatno, ili sasvim moguće, makar.

Samo u citiranom pasusu zameni reč Rusija rečju svet, i biće to dobar komentar.

Nije komentar dobar ako iz njega vrišti neprincipijelnost i kad su svi navodi u njemu tačni.


Zašto bismo to radili? Priča je vrlo konkretna, o Rusiji i njenim kriminalcima koji haraju po Africi, i novinarima - državljanima Rusije koji su ladno pobijeni dok su istraživali šta njihova nazovi država i vagnerovci tamo rade. E, sad ako će tebi da bude lakše da piše "Svet", umesto "Rusija", ok, slobodno zamišljaj da to piše.


emilia emilia 07:51 30.06.2023

Russian windows latest updates

@nexta_tv

Kristina Baikova, a 28-year-old vice president of Loko-Bank, died after falling out of the window of her apartment in Moscow.
It has happened on June 23, but the media reported it only now.



The Russian officials who have died after falling out of windows since the war began.

Strings of high-profile Russian deaths - 38 Russian officials and figures who died under suspicious circumstances.



predatortz predatortz 20:09 28.06.2023

Ludilo uzima maha

Jevrejin zakonom nalaže pravoslavcima da im je Božić od sada 25. decembra.
Ne, nije fašizam...
gvozden1 gvozden1 21:05 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

predatortz
Jevrejin zakonom nalaže pravoslavcima da im je Božić od sada 25. decembra.
Ne, nije fašizam...

Država nalaže crkvi kad joj je praznik!

Vučić odredi muslimanima kad da slave bajram.

Bilo bi veselja:)
predatortz predatortz 21:13 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1
predatortz
Jevrejin zakonom nalaže pravoslavcima da im je Božić od sada 25. decembra.
Ne, nije fašizam...

Država nalaže crkvi kad joj je praznik!

Vučić odredi muslimanima kad da slave bajram.

Bilo bi veselja:)


Bolest!
Prvo su palili ljude, pa udarili na jezik, sada na crkvu i veru, svetinje šalju za Vatikan "na čuvanje"...

Pazi, to sa Božićem ni Banderi nije palo na pamet.


gvozden1 gvozden1 21:19 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Bolest!
Prvo su palili ljude, pa udarili na jezik, sada na crkvu i veru, svetinje šalju za Vatikan "na čuvanje"...

Pazi, to sa Božićem ni Banderi nije palo na pamet.

Klovn ostaje klovn.
Uživeo se mali:)
predatortz predatortz 21:22 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1
Bolest!
Prvo su palili ljude, pa udarili na jezik, sada na crkvu i veru, svetinje šalju za Vatikan "na čuvanje"...

Pazi, to sa Božićem ni Banderi nije palo na pamet.

Klovn ostaje klovn.
Uživeo se mali:)


Nema to veze sa pajacom.
Pajac je samo lutka na kanapu.
Nego, šta misliš, što kod nas i kuso i repato udara baš na SPC?

gvozden1 gvozden1 21:39 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Nema to veze sa pajacom.
Pajac je samo lutka na kanapu.
Nego, šta misliš, što kod nas i kuso i repato udara baš na SPC?

Zato i kažem klovn.

A to sa SPC je složena stvar.

Slučajno sam u dosta dobrim odnosima sa par ljudi koji su bliski crkvi, ali baš bliski, dosta vladika poznaju lično, posećuju se privatno, taj nivo.

A oni, ti moji prijatelji, pripadaju opoziciji u odnosu na aktuelnu crkvenu vlast, u krilu su koje je oformio pokojni Artemije.

E oni tvrde da su ti udarci o kojima pričaš, ne ovi bezvezni, na blogu recimo, nego ozbiljniji, oštetili crkvu i da je aktuelna vlast, sadašnji i prethodni patrijarh, zapravo provatikanska, tj prounijatska, i da je kalendar mnogo više od pukog računanja vremena.
Kalendar i dolazak pape, kažu, to se ne sme ni po koju cenu dozvoliti.


vrabac_onaj vrabac_onaj 21:43 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1

Slučajno sam u dosta dobrim odnosima sa par ljudi koji su bliski crkvi, ali baš bliski, dosta vladika poznaju lično, posećuju se privatno, taj nivo.

A oni, ti moji prijatelji, pripadaju opoziciji u odnosu na aktuelnu crkvenu vlast, u krilu su koje je oformio pokojni Artemije.

E oni tvrde da su ti udarci o kojima pričaš, ne ovi bezvezni, na blogu recimo, nego ozbiljniji, oštetili crkvu i da je aktuelna vlast, sadašnji i prethodni patrijarh, zapravo provatikanska, tj prounijatska, i da je kalendar mnogo više od pukog računanja vremena.
Kalendar i dolazak pape, kažu, to se ne sme ni po koju cenu dozvoliti.




Šta da ti kažem. Svako sam bira svoje prijatelje.

P.S.
Ovo sa papom ima logike. Kalendar je budalština.
predatortz predatortz 21:44 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha


E oni tvrde da su ti udarci o kojima pričaš, ne ovi bezvezni, na blogu recimo, nego ozbiljniji, oštetili crkvu i da je aktuelna vlast, sadašnji i prethodni patrijarh, zapravo provatikanska, tj prounijatska, i da je kalendar mnogo više od pukog računanja vremena.


Da, to tvrde i moji. Ne trebaju insajderi za to. Ko je blizak sa nesojem, kako ga nazva pokojni Tasa*, taj ne može da valja.

*
Ne naš Tasa, daleko bilo
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:50 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

predatortz

E oni tvrde da su ti udarci o kojima pričaš, ne ovi bezvezni, na blogu recimo, nego ozbiljniji, oštetili crkvu i da je aktuelna vlast, sadašnji i prethodni patrijarh, zapravo provatikanska, tj prounijatska, i da je kalendar mnogo više od pukog računanja vremena.


Da, to tvrde i moji. Ne trebaju insajderi za to. Ko je blizak sa nesojem, kako ga nazva pokojni Tasa*, taj ne može da valja.

*
Ne naš Tasa, daleko bilo


Pa šta je na kraju Tasa mislio o Artemiju? I pored toga što su bili prijatelji.

Da, taj Tasa na koga misliš.
gvozden1 gvozden1 21:50 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha


Šta da ti kažem. Svako sam bira svoje prijatelje.

P.S.
Ovo sa papom ima logike. Kalendar je budalština.

Tih prijatelja se ne stidim, svakako.
Niko ne bi, veruj mi.

Kalendar je ustupak, korak ka unijaćenju, u ovim okolnostima.



vrabac_onaj vrabac_onaj 21:54 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1


Kalendar je ustupak, korak ka unijaćenju, u ovim okolnostima.



Kalendar nije ustupak, niti bilo kakav korak unijaćenju, nego stvar zdravog razuma.
freehand freehand 21:57 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
gvozden1


Kalendar je ustupak, korak ka unijaćenju, u ovim okolnostima.



Kalendar nije ustupak, niti bilo kakav korak unijaćenju, nego stvar zdravog razuma.


Zamena pogrešnog kalendara malo manje pogrešnim kalendarom.
Koji vekovima čeka pravi momenat. I ne bez razloga.
gvozden1 gvozden1 21:58 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
gvozden1


Kalendar je ustupak, korak ka unijaćenju, u ovim okolnostima.



Kalendar nije ustupak, niti bilo kakav korak unijaćenju, nego stvar zdravog razuma.


Pa nije da je baš tako.

Šta bi spc dobila promenom kalendara, a izgubila bi jednu od svojih istaknutih karakteristika, posebnosti?

Preciznost u merenju vremena?
Misliš da je to bitno?
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:59 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand


Zamena pogrešnog kalendara malo manje pogrešnim kalendarom.
Koji vekovima čeka pravi momenat. I ne bez razloga.


Malo više pogrešnog kalendara, na vremenskoj distanci od 2000 godna, aj da se ne zajebavamo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:02 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1


Preciznost u merenju vremena?
Misliš da je to bitno?


Da mislim da je bitno, baš kao što bitno da li ti majstor koji gradi crkvu ima metar koji đida 5cm ili tačan.

Na jedan metar to još možda nije bitno. Na 30 metara to je metar i po.
freehand freehand 22:02 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
freehand


Zamena pogrešnog kalendara malo manje pogrešnim kalendarom.
Koji vekovima čeka pravi momenat. I ne bez razloga.


Malo više pogrešnog kalendara, na vremenskoj distanci od 2000 godna, aj da se ne zajebavamo.

Nebitno, hoću da kažem da je tu u pitanju politika, a ne preciznost. Da mene pitaju - ako već nema nekog ozbiljnog dogovora a bitno je da se "ispravi" kalendar - ja bih uveo Milankovićev, da vidim onda arguzmente.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:06 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

ja bih uveo Milankovićev,


i ja bih. to je čak i bilo skoro pa odlučeno.
al jebiga "nikolajevci" (i budući ljotićevci).
gvozden1 gvozden1 22:06 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
gvozden1


Preciznost u merenju vremena?
Misliš da je to bitno?


Da mislim da je bitno, baš kao što bitno da li ti majstor koji gradi crkvu ima metar koji đida 5cm ili tačan.

Na jedan metar to još možda nije bitno. Na 30 metara to je metar i po.

Pa nije ti dobro poređenje.
Ako je metar pogrešan ono što se zida pomoću njega će se srušiti, a nikakve štete neće biti ako se božić slavi jednog ili drugog dana.

freehand freehand 22:09 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
ja bih uveo Milankovićev,


i ja bih. to je čak i bilo skoro pa odlučeno.
al jebiga "nikolajevci" (i budući ljotićevci).

Pa da, ali to je opet politika i guranje uz nos kvazigrađanskoj opciji, jer nije suština preciznost kalendara nego da greška bude ista kao ona kod gazde.
Crkva je, opet, jedna vrlo stara organizacija koja nikad odluke ne donosi preko kolena. Kod nje 20, 50 ili 200 godina imaju sasvim različitu težinu. .
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:10 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1

Ako je metar pogrešan ono što se zida pomoću njega će se srušiti, a nikakve štete neće biti ako se božić slavi jednog ili drugog dana.



Možda tebi kao nekome ko se ovde ako se ne varam par puta izjašnjavao kao ateista tj. "samo tradicionalan vernik".

Meni kao praktikujućem pravoslavcu, hrišćaninu je bitno.
predatortz predatortz 22:10 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1
vrabac_onaj
gvozden1


Preciznost u merenju vremena?
Misliš da je to bitno?


Da mislim da je bitno, baš kao što bitno da li ti majstor koji gradi crkvu ima metar koji đida 5cm ili tačan.

Na jedan metar to još možda nije bitno. Na 30 metara to je metar i po.

Pa nije ti dobro poređenje.
Ako je metar pogrešan ono što se zida pomoću njega će se srušiti, a nikakve štete neće biti ako se božić slavi jednog ili drugog dana.



Ma tih pet centimetara ili metar ipo su jednako nebitni.
Kao i to koji je kalendar i koliko precizniji.
Razdelnica Između ta dva datuma je druge prirode.
Da je samo do vremenske tačnosti, davno bi bila prevaziđena.

Nego, pazite debilno objašnjenje pajaca:
Da se prekine ruska tradicija!


vrabac_onaj vrabac_onaj 22:14 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand

Pa da, ali to je opet politika i guranje uz nos kvazigrađanskoj opciji, jer nije suština preciznost kalendara nego da greška bude ista kao ona kod gazde.
Crkva je, opet, jedna vrlo stara organizacija koja nikad odluke ne donosi preko kolena. Kod nje 20, 50 ili 200 godina imaju sasvim različitu težinu. .


Ma o kakvom bre gazdi pričaš?
Galilej dokazao da gravitacino ubrzanje nema veze sa masom tela koje pada i sad mi nećemo to da prihvatimo zbog toga što je bio pripadnik "gazdinskog" naroda?

Čista, tupava tvrdoglavost ako mene pitaš.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:14 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

predatortz


Nego, pazite debilno objašnjenje pajaca:
Da se prekine ruska tradicija!




To jeste debilno.
gvozden1 gvozden1 22:15 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
gvozden1

Ako je metar pogrešan ono što se zida pomoću njega će se srušiti, a nikakve štete neće biti ako se božić slavi jednog ili drugog dana.



Možda tebi kao nekome ko se ovde ako se ne varam par puta izjašnjavao kao ateista tj. "samo tradicionalan vernik".

Meni kao praktikujućem pravoslavcu, hrišćaninu je bitno.


Zato i kažem da takav stav imaju moji prijatelji, ne ja.

Meni to sa kalendarom i papom samo zvuči logično, a ne usuđujem se da lično zastupam bilo koji stav, niti da presuđujem između Artemija i Atanasija.

Ako bih trebalo da glasam, onda protiv promene kalendara i protiv pape u patrijaršiji.
milisav68 milisav68 22:15 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
freehand


Zamena pogrešnog kalendara malo manje pogrešnim kalendarom.
Koji vekovima čeka pravi momenat. I ne bez razloga.


Malo više pogrešnog kalendara, na vremenskoj distanci od 2000 godna, aj da se ne zajebavamo.

E, a i svi ti kalendari više ništa ne vrede, pošto je klima otišla u qrac.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:21 28.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1


Ako bih trebalo da glasam, onda protiv promene kalendara i protiv pape u patrijaršiji.


Ja sam protiv onog drugog a ono prvo me baš nervira.

Da se razumemo ja slavim Božić, Vaskrs, Slavu i sve ostalo po kalendaru moje Crkve. Nisam ja Prigožin

Ali kad god mogu lanem zbog kalendara.
gedza.73 gedza.73 10:16 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1
Kalendar je ustupak, korak ka unijaćenju, u ovim okolnostima.

Znači ti si unijat? Ili izdajnik . Sam si rekao da ne poštuješ crkveni kalendar.

I da li su Grci manji ili veći hrišćani uzimajući u obzir koliko je Srba rušilo svoje hramove odnosno da su se tek devedesetih setili kako su pravoslavci i to dobrim delom ili tučama za dukat u česnici ili kačenjem što većeg badnjaka na hladnjak automobila. Da ne pominjemo kako u prvoj poslanici Srbima piše 'tetovirati što većeg krsta na mišici svoj serBskoj' dok se u drugoj eksplicitno navodi kako od 'bokserica svojieh' sa srpskom trobojkom i krstom napraviti robijašku masku (mislim da je u XVIII veku napravljen tutorijal za YT). Ali kalendar je probleeeemm.
freehand freehand 15:46 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha


Ali kad god mogu lanem zbog kalendara.

Šta je motiv lajanja?
Da sa naučne tačke gledišta kalendar bude malo manje netačan?
Ili da, sa političke, budemo kao "sav kulturan i civilizovan svet"?

gvozden1 gvozden1 16:35 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Znači ti si unijat? Ili izdajnik

Jesam.
I jedno i drugo.

Hoće mamlaz nešto da kaže.
gedza.73 gedza.73 19:25 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Hoće mamlaz nešto da kaže.

Mamlaz ti kaže da se ovde vućaš i tvrdiš pazar oko kalendara koji, kako si sam rekao, ne poštuješ.
gvozden1 gvozden1 19:45 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gedza.73
Hoće mamlaz nešto da kaže.

Mamlaz ti kaže da se ovde vućaš i tvrdiš pazar oko kalendara koji, kako si sam rekao, ne poštuješ.

Šta bre da poštujem?

Kupac mi kaže, dovezi mi šljive prvog septembra, i ja mu ih odvezem prvog, ali po starom kalendaru?

Da li bi to bilo poštovanje?

Ili to što radim na verske praznike, to je nepoštovanje?


Ti stvarno često pišeš tek da nešto i ti napišeš.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:54 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand

Šta je motiv lajanja?


Ovo

Da sa naučne tačke gledišta kalendar bude malo manje netačan?


I sa praktične strane.
Da se ne lažemo, svi slavimo Novu Godinu po gregorijanskom. Retki su koji slave samo julijansku, mislim da su teška manjina.
Hoću da jedem rusku salatu za Novaka, a tada je božićni post. Ja ponekada postim ceo post (ne svake godine).

Nema nikakve logike da slaviš Novu godinu pre Božića.

Eto, to je jedan praktičan razlog a ima ih još gomila.

Krajnje je licemerno, da ne kažem govnarski, upravljati se po jednom kalendaru u svakodnevnom životu al kad dođe Slava, Božić, Vaskrs onda po drugom.
Pri tome ozbiljno nepreciznom za merenje dužih vremenskih perioda. Božić ti se sve više približava Vaskrsu, al nema veze, bitno je da mi "ne slušamo gazde".
Teško jedenje govana.

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:31 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

I još nešto, rekoh gore, SPC treba da proglasi kao zvaničan Milankovićev kalendar, kako je bilo i dogovoreno. Odnosno, ti rekao a ja se složio.
freehand freehand 20:33 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
freehand

Šta je motiv lajanja?


Ovo

Da sa naučne tačke gledišta kalendar bude malo manje netačan?


I sa praktične strane.
Da se ne lažemo, svi slavimo Novu Godinu po gregorijanskom. Retki su koji slave samo julijansku, mislim da su teška manjina.
Hoću da jedem rusku salatu za Novaka, a tada je božićni post. Ja ponekada postim ceo post (ne svake godine).

Nema nikakve logike da slaviš Novu godinu pre Božića.

Eto, to je jedan praktičan razlog a ima ih još gomila.

Krajnje je licemerno, da ne kažem govnarski, upravljati se po jednom kalendaru u svakodnevnom životu al kad dođe Slava, Božić, Vaskrs onda po drugom.
Pri tome ozbiljno nepreciznom za merenje dužih vremenskih perioda. Božić ti se sve više približava Vaskrsu, al nema veze, bitno je da mi "ne slušamo gazde".
Teško jedenje govana.


Sve to ima smisla ali što se mene tiče crkvena je stvar u pitanju i neka crkva o tome odlučuje.
Ovo sa Božićem i Vasskrsom nisam razumeo. Božić je 25. decembra što se crkve tiče, Vaskrs je pkretni praznik.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:49 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand

Sve to ima smisla ali što se mene tiče crkvena je stvar u pitanju i neka crkva o tome odlučuje.



Tako je. Ja sebe smatram delom Crkve tako da imam pravo da lanem ponekad. I to što ja kažem u vezi kalendara nije jeres. Da je jeres, SPC bi raskinula liturgijsku zajednicu sa crkvama koje su promenile kalendar.

Ovo sa Božićem i Vasskrsom nisam razumeo. Božić je 25. decembra što se crkve tiče, Vaskrs je pkretni praznik.


Pa pogledaj malo kako se računa Vaskrs. To jeste pokretni praznik, i računa se u odnosu na ravnodnevnicu pa onda bla bla, mrzi me da objašnjavam.
Baš zato je Grgur i tražio reformu kalendara.

Nam se Božić sve više približava ravnodnevnici.
predatortz predatortz 20:49 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
I još nešto, rekoh gore, SPC treba da proglasi kao zvaničan Milankovićev kalendar, kako je bilo i dogovoreno. Odnosno, ti rekao a ja se složio.


Ma, sve što govoriš ima jasnu logiku.
Samo, o tome treba da odluči Crkva.
U slučaju koji sam pomenuo, Zelenski je podneo predlog zakona da se u Ukrajini Božić neradno praznuje 25. decembra umesto 7. januara.

I kaže čovek da se raskrsti sa "ruskim uticajem".
A pre toga su u crkve ulazili sa automatima.
Zapad ćuti!
Znači, odobrava.
A onaj ko odobrava napad na verske slobode i prava, ko na silu menja tradiciju, običaje i kulturu, taj je, ma koliko visoko o sebi mislio, obično nacističko smeće.

No, mi smo te poteze već gledali.
Deklarisani ateista u Crnoj Gori pokrenuo je, doduše propali, projekat stvaranja CPC.
Pa je udario, opet se zajebao, na SPC.
Sada Jevrejin određuje pravoslavcima u Ukrajini, Ukrajincima ali i Rusima, kada će da slave Božić.

Udri, Vladimire Vladimiroviču! Udri i ne oklevaj!

freehand freehand 20:53 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Tako je. Ja sebe smatram delom Crkve tako da imam pravo da lanem ponekad. I to što ja kažem u vezi kalendara nije jeres. Da je jeres, SPC bi raskinula liturgijsku zajednicu sa crkvama koje su promenile kalendar.

To uopšte nije sporno. Vernici su crkva, kakva jeres. Samo što crkva ima svoje načine razmatranja stvari i odlučivanja, tvoj glas nije usamljen, ali izgleda da za takvu odluku još nije došlo vreme.

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:55 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

predatortz


Ma, sve što govoriš ima jasnu logiku.
Samo, o tome treba da odluči Crkva.



I za tebe, ja JESAM deo Crkve. Baš kao i ti ako se smatraš verujućim.
I imamo pravo da kažemo, pravoslavci smo. Nismo katolici, kod njih to malo teže :)

U slučaju koji sam pomenuo, Zelenski je podneo predlog zakona da se u Ukrajini Božić neradno praznuje 25. decembra umesto 7. januara.


Ma Zelenko njišti. Taktički i ja podržavam svakog Ukrajinca koji se ovome protivi.
Strateški, mislim da se inatimo. Ne znam samo kome, sbei samima najverovatnije.

Udri, Vladimire Vladimiroviču! Udri i ne oklevaj!


Udri.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:00 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand
ali izgleda da za takvu odluku još nije došlo vreme.



U redu, i ja to poštujem. Rekoh li, sve praznike slavim po kalendaru do kojeg drži moja Crkva. Nit sam Prigožin, nit sam Artemije.


Al ću da lajem dok sam živ, ne bi li se to vreme malo primaklo :)
predatortz predatortz 21:02 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha


I za tebe, ja JESAM deo Crkve. Baš kao i ti ako se smatraš verujućim.


Ma jasno. Nego, ja govorim o ukrajinskom slučaju.

freehand freehand 21:11 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

vrabac_onaj
freehand
ali izgleda da za takvu odluku još nije došlo vreme.



U redu, i ja to poštujem. Rekoh li, sve praznike slavim po kalendaru do kojeg drži moja Crkva. Nit sam Prigožin, nit sam Artemije.


Al ću da lajem dok sam živ, ne bi li se to vreme malo primaklo :)
Ne znam zašto bi to bilo lajanje, mnogo sveštenika uključujući neke vladike slaže se sa tobom.
Generalno, i ja se sa time slažem, ali zauzimam neutralni stav. No vazda lebdi ona - realna ili izmaštana opasnost da bi se takva odluka smatrala pobedom Vatikana, na stranu što pretpostavljam da na to utiču i odnosi i dogovori sa ruskom i drugim crkvama koje se drže starog kalendara.

Nego, ako neko vidi puvaru i maestra od svih znanja nek mu kaže da je Surovikin, po svoj prilici, uhapšen samo petparačkoj propagandi. Ali to ne mora da na njega, puvaru, utiče, što se njega tiče nek Surovikin bude u Lubjanki.
I slobodno može da Pajiće hrani i očarava takvim informacijama.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:22 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Nego, ako neko vidi puvaru


ne znam ko je puvara, ali znam ko je neuspeli abortus.

verovatno mislimo na istu osobu.
gedza.73 gedza.73 21:26 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Ili to što radim na verske praznike, to je nepoštovanje?

Niko ti ne brani da radiš ni kad je liturgija. Samo nemoj ovde da se prenemažeš.
Kupac mi kaže, dovezi mi šljive prvog septembra, i ja mu ih odvezem prvog, ali po starom kalendaru?

Kupac Švaba ti kaže da mu isporučiš svu robu na tvoj Vaskrs a neće kad je njegov. Ti bi sigurno odbio jer nije po kalendaru. Kad bi se gađali višnjama. Ili bilo ko ko ovde radi za Švabe. Nego svako ćuti kao čka za par iljada dinara a vileni po internetu.
gvozden1 gvozden1 21:37 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gedza.73
Ili to što radim na verske praznike, to je nepoštovanje?

Niko ti ne brani da radiš ni kad je liturgija. Samo nemoj ovde da se prenemažeš.
Kupac mi kaže, dovezi mi šljive prvog septembra, i ja mu ih odvezem prvog, ali po starom kalendaru?

Kupac Švaba ti kaže da mu isporučiš svu robu na tvoj Vaskrs a neće kad je njegov. Ti bi sigurno odbio jer nije po kalendaru. Kad bi se gađali višnjama. Ili bilo ko ko ovde radi za Švabe. Nego svako ćuti kao čka za par iljada dinara a vileni po internetu.

Al ti razumeš o čemu se priča jbt:)

Kao i uvek uostalom.
gedza.73 gedza.73 21:40 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand
Kod nje 20, 50 ili 200 godina imaju sasvim različitu težinu. .

Da li je onda doneta neka odluka po kojoj je različito bogosluženje od pre nekih petnaestak godina? Pošto vidim da si upućen onda sigurno znaš i sigurno si nešto preduzeo protiv tih promena.
gedza.73 gedza.73 21:45 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Al ti razumeš o čemu se priča jbt:)

Kao i uvek uostalom.

evo i za tebe isto pitanje kao i za Frihenda. Da li je osamdesetih (bio sam dete ali se sećam i starog sveštenika i liturgije) bila navučena zavesa na dveri a da li je danas? Verujem da ste i tada i danas u crkvi (pošto vidim da ste 'veliki' vernici... da ne ispadne kako ste komunistički pravoslavci poput onih koji su kršteni u pedeset godina a pametuju svima o 'veri', srBstvu i tradiciji).
I da li bi znao, kao veliki protivnik promena, šta je sve promenjeno (ali bez guglanja)? Koliko vidim o tim promenama nemaš pojma.

gvozden1 gvozden1 22:23 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

starog sveštenika i liturgije) bila navučena zavesa na dveri a da li je danas

:)))

Izguglao nešto pa hoće da se pokaže:)

Samo o zavesi u crkvi razmišljam:)
gedza.73 gedza.73 22:27 29.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Izguglao nešto pa hoće da se pokaže:)

Kad se u pravoslavnim crkvama tokom službe (ne cele, naravno) sedelo i od kad su u hramovima klupe? Ako je kalendar unijaćenje kako su vam promakle te promene? Da ne pričamo o samom bogosluženju. Nego radiš na propagandu i dugme koje pritisne neko kad mu zatrebaju tetrebi poput tebe.
Samo o zavesi u crkvi razmišljam:)

Samo zavesa? Kad julovac u duši priča o veri.
predatortz predatortz 08:10 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Kad se u pravoslavnim crkvama tokom službe (ne cele, naravno) sedelo i od kad su u hramovima klupe?


Klupe pamtim još iz detinjstva. Hram Uspenja presvete Bogorodice u Tuzli, u kom sam kršten davne sedamdesete, ih je imao. Tako je bilo i u drugim hramovima u koje sam zalazio.
Klupe su bile uz zidove, namenjene starijim ili nemoćnim koji ne mogu na nogama izdržati celu službu.
Viđao sam neke čilagere, stare poput Metuzalema, kako u majevičkoj nošnji od belog beza sede u tim klupama.
Moj dečiji mozak im je zbog toga pridavao neku posebnu važnost, jer svi stoje a oni dostojanstveno sede i posmatraju oko sebe.

Nisu te klupe nikakva novina u našim hramovima.

Edit:

nađoh i sliku



Evo ih, uz zodove hrama.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:17 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

predatortz
vrabac_onaj
I još nešto, rekoh gore, SPC treba da proglasi kao zvaničan Milankovićev kalendar, kako je bilo i dogovoreno. Odnosno, ti rekao a ja se složio.


Ma, sve što govoriš ima jasnu logiku.
Samo, o tome treba da odluči Crkva.
U slučaju koji sam pomenuo, Zelenski je podneo predlog zakona da se u Ukrajini Božić neradno praznuje 25. decembra umesto 7. januara.

I kaže čovek da se raskrsti sa "ruskim uticajem".
A pre toga su u crkve ulazili sa automatima.
Zapad ćuti!
Znači, odobrava.
A onaj ko odobrava napad na verske slobode i prava, ko na silu menja tradiciju, običaje i kulturu, taj je, ma koliko visoko o sebi mislio, obično nacističko smeće.

No, mi smo te poteze već gledali.
Deklarisani ateista u Crnoj Gori pokrenuo je, doduše propali, projekat stvaranja CPC.
Pa je udario, opet se zajebao, na SPC.
Sada Jevrejin određuje pravoslavcima u Ukrajini, Ukrajincima ali i Rusima, kada će da slave Božić.

Udri, Vladimire Vladimiroviču! Udri i ne oklevaj!



Pa nije Jevrejin odredio nista pravoslavcima u Ukrajini nego oni imaju tamo dve crkve. Kalendar menja Ukrajinska pravoslavna crkva a ne Zelenski. Vernici RPC u Ukrajini (Ukrajinci i Rusi) i dalje koriste julijanski kalendar.

Istorijski gledano nema u tome niceg cudnog. Napravili nacionalnu crkvu pa gledaju kako da je dalje izgrade. I naravno da je to uvek i pitanje politike i identiteta. I mi koristimo izraz Srpska nova godina i vezujemo julijanski kalendar za SPC. Da nije tog vezivanja SPC bi lako presla na drugi kalendar jer koriscenje istog nema uporiste u (pravoslavnoj) teologiji. Tako se i u Ukrajini taj kalendar (i jos neke druge stvari) vezuju za RPC.

Sve ovo se isto desavalo i sa drugim pravoslavnim crkvama. I nije ovo nastojanje da se napravi UPC od juce, ali zbog specificnih odnosa Rusa i Ukrajinaca eto tek sada su uspeli. Procitaj nesto o tome ako imas vremena, skroz je zanimljivo a i bolje je nego odmah zauzimati navijacku stranu.


Sto se 'udri' tice, bilo bi bolje da i jedni i drugi pogledaju ima li ikakve sanse za pregovore.
predatortz predatortz 08:21 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha


Pa nije Jevrejin odredio nista pravoslavcima u Ukrajini nego oni imaju tamo dve crkve. Kalendar menja Ukrajinska pravoslavna crkva a ne Zelenski. Vernici RPC u Ukrajini (Ukrajinci i Rusi) i dalje koriste julijanski kalendar.


Pa, ne baš...

Kaže 'vako:


Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski predstavio je Vrhovnoj radi predlog zakona da se Božić u toj zemlji obeležava 25. decembra, a ne 7. januara, kao što je to do sada bio slučaj, kako bi ta zemlja odustala od ruskog nasleđa.

„Predlog zakona podrazumeva izmenu 73. člana ukrajinskog Zakona o radu, kojim se proslava Božića određuje za 25. decembar, Dan državnosti Ukrajine za 15. jul, a Dan branilaca za 1. oktobar“, navodi se u pojašnjenju predloga zakona, piše Politika.

U dokumentu se navodi da je svrha predloga zakona da se „odustane od ruskog nasleđa koje nameće proslavu Božića 7. januara“.


IZVOR
freehand freehand 08:23 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Sve ovo se isto desavalo i sa drugim pravoslavnim crkvama.

Takoe. U NDH na primer.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:36 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

predatortz
Kad se u pravoslavnim crkvama tokom službe (ne cele, naravno) sedelo i od kad su u hramovima klupe?


Klupe pamtim još iz detinjstva. Hram Uspenja presvete Bogorodice u Tuzli, u kom sam kršten davne sedamdesete, ih je imao. Tako je bilo i u drugim hramovima u koje sam zalazio.
Klupe su bile uz zidove, namenjene starijim ili nemoćnim koji ne mogu na nogama izdržati celu službu.
Viđao sam neke čilagere, stare poput Metuzalema, kako u majevičkoj nošnji od belog beza sede u tim klupama.
Moj dečiji mozak im je zbog toga pridavao neku posebnu važnost, jer svi stoje a oni dostojanstveno sede i posmatraju oko sebe.

Nisu te klupe nikakva novina u našim hramovima.

Edit:

nađoh i sliku



Evo ih, uz zodove hrama.


To je doslo kroz protestantizam prvo u Vojvodinu pa onda kad se reformisana arhitektura prihvatila prosirilo se i dalje. Saborna crkva koju je projektivao Nemac protestant je dobar primer toga. Ranije su i katolici stajali i klecali. Crkve SPC u Americi imaju klupe i u sredisnjem prostoru kao katolicke i protestantske crkve. SPC je u Nemackoj dobila na poklon ili koriscenje dosta katolickih crkava i najcesce su ostale klupe.

Mislim da je Gedza hteo da kaze da se desilo toliko promena u SPC o kojima se ne zna a da se sa druge strane insistira na nekim stvarima i od njih pravi politicko i identitsko pitanje. Kalendar je problem, klupe nisu a moglo je i obrnuto.

Jedan primer:



gedza.73 gedza.73 08:41 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Klupe pamtim još iz detinjstva

Nisu bile. Možda negde jesu ali znam da po seoskim crkvama i manastirima do skoro ih nije bilo. Vladičanski tron i stolice za ugledne ljude poput advokata, trgovaca i slično su nešto drugo.
Viđao sam neke čilagere, stare poput Metuzalema, kako u majevičkoj nošnji od belog beza sede u tim klupama.

Do skoro ni to nisam viđao. Ali je ta promena dobra i ne vidim da su stariji naši sugrađani zbog toga postali katolici (nije mi bliska ta podela) ili malo manji Srbi.
nađoh i sliku

Na ovim stolicama isto nekada nisam video da je sedeo bilo ko od 'običnih' vernika.
Sve te promene su do pre nekoliko godina pravile dobru gužvu. Neki su tvrdili kako je 'romanizacija' i odaljavanje od istočnog hrišćanstva.

Ovo stvarno ne prigovaram tebi jer te poštujem i potpuno razumem šta kažeš. Ali mi idu na nerve oni čiji su očevi i dedovi po nalogu MOksve koliko juče šutirali po srpskim crkvama oltare i bacali u sneg slavske kolače (kako je opisao porodičnu 'tradiciju' jedan od blogera) da bi danas postali najveći litijaši i mantijaši koji ponovo na sličan podsticaj iz istog centra objašnjavali svoju pravovernost i fanatizam kao nešto potpuno normalno. Takva politkomesarska 'religija' nije normalna.

Što je najsmešnije u celoj priči upravo ti i takvi su počeli da objašnjavaju kako su navodno pravoslavci zbog Kadirova i njegovih balija najveća braća sa džihadistima nego je Zapad uneo razdor.




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:42 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

predatortz

Pa nije Jevrejin odredio nista pravoslavcima u Ukrajini nego oni imaju tamo dve crkve. Kalendar menja Ukrajinska pravoslavna crkva a ne Zelenski. Vernici RPC u Ukrajini (Ukrajinci i Rusi) i dalje koriste julijanski kalendar.


Pa, ne baš...

Kaže 'vako:


Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski predstavio je Vrhovnoj radi predlog zakona da se Božić u toj zemlji obeležava 25. decembra, a ne 7. januara, kao što je to do sada bio slučaj, kako bi ta zemlja odustala od ruskog nasleđa.

„Predlog zakona podrazumeva izmenu 73. člana ukrajinskog Zakona o radu, kojim se proslava Božića određuje za 25. decembar, Dan državnosti Ukrajine za 15. jul, a Dan branilaca za 1. oktobar“, navodi se u pojašnjenju predloga zakona, piše Politika.

U dokumentu se navodi da je svrha predloga zakona da se „odustane od ruskog nasleđa koje nameće proslavu Božića 7. januara“.


IZVOR


Ti si tvrdio da Jevrejin Zelenski namece nesto pravoslavcima u Ukrajini pa zato udri. Datum je promenila UPC. Kod nas da SPC donese odluku da se Bozic slavi po kineskom kalendaru predsednik, vlada ili skupstina bi predlozili izmenu zakona. I to ne bi imalo veze sa tim da li su oni ateisti, sufisti ili nesto trece.
freehand freehand 08:43 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Jedan primer:

Pančevačka Uspenjska crkva.
213 godina.



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:44 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand
Sve ovo se isto desavalo i sa drugim pravoslavnim crkvama.

Takoe. U NDH na primer.


Vazi.


gedza.73 gedza.73 08:45 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Neues aus der Nachbarschaft
Mislim da je Gedza hteo da kaze da se desilo toliko promena u SPC o kojima se ne zna a da se sa druge strane insistira na nekim stvarima i od njih pravi politicko i identitsko pitanje.

Baš to. Hvala.
gedza.73 gedza.73 08:46 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Pančevačka Uspenjska crkva.

Gradske crkve. Sa stolicama na kojima su uglavnom pisala imena ili ktitora ili uglednih ljudi. Običan vernik nije sedeo na ovim stolicama do skoro. Klupe su skoro unete.
freehand freehand 08:48 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Neues aus der Nachbarschaft
freehand
Sve ovo se isto desavalo i sa drugim pravoslavnim crkvama.

Takoe. U NDH na primer.


Vazi.



Važilo-ne važilo to ti je istorijska istina i paralela.

Hrvatska pravoslavna crkva (klik)

gvozden1 gvozden1 08:50 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Ti si tvrdio da Jevrejin Zelenski namece nesto pravoslavcima u Ukrajini pa zato udri. Datum je promenila UPC


Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski predstavio je Vrhovnoj radi predlog zakona da se Božić u toj zemlji obeležava 25. decembra, a ne 7. januara, kao što je to do sada bio slučaj, kako bi ta zemlja odustala od ruskog nasleđa.

Nego, ipak predsednik sekularne države određuje datume verskih praznika.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:52 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand
Neues aus der Nachbarschaft
freehand
Sve ovo se isto desavalo i sa drugim pravoslavnim crkvama.

Takoe. U NDH na primer.


Vazi.



Važilo-ne važilo to ti je istorijska istina i paralela.

Hrvatska pravoslavna crkva (klik)



Ne, to je paralela koju ti pravis insinuirajuci da je UKC jednako sto i ustaski pokusaj da se napravi HPC. Onda i dalje paralelele verovatno slede.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:56 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Nego, ipak predsednik sekularne države određuje datume verskih praznika.


Procitaj komentar koji citiras do kraja.
freehand freehand 08:56 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gedza.73
Pančevačka Uspenjska crkva.

Gradske crkve. Sa stolicama na kojima su uglavnom pisala imena ili ktitora ili uglednih ljudi. Običan vernik nije sedeo na ovim stolicama do skoro. Klupe su skoro unete.

Samo najučeniji protomajstori znaju razliku između gradske i seoske crkve, to je od običnog sveta dobro skrivena tajna.
Kao što najučeniji teolozi znaju razliku između običnih i neobičnih vernika, tako da se u tu raspravu nišči sa prosvećenima ne upuštaju.
Neke od sstolica su obeležene ienima, većina nije.
U toj crkvi sam kršten i klupe su u njoj od kad pamtim. Ali teško je prosvetljenom pravom znalcu odgovoriti na "skoro".
gvozden1 gvozden1 09:00 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Mislim da je Gedza hteo da kaze da se desilo toliko promena u SPC o kojima se ne zna a da se sa druge strane insistira na nekim stvarima i od njih pravi politicko i identitsko pitanje.

Naravno da je identitesko pitanje ono što je vekovima tebe odvajalo od drugih na veoma uočljiv i svakome poznat način.

Ako ti neko kaže da Božić više nije tog dana koga si ga slavio vekovima, nego istog dana kad ga slave i oni od kojih su se ti do sad po tome razlikovao, onda je to sigurno udar na identitet.

A neka zavesa, na koju malo ko obraća pažnju i da postoji, a posebno da li je otvorena ili zatvorena, to je samo način da neznalice pokušaju guglanjem da se predstave kao neki poznavaoci teologije.

Budale.
predatortz predatortz 09:00 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Ti si tvrdio da Jevrejin Zelenski namece nesto pravoslavcima u Ukrajini pa zato udri.


Da, upada im sa policijom u hramove, hapsi episkope i sveštenike, nameće im raskid sa "ruskom tradicijoom", a kao što iz članka vidimo sprema i promenu imena više od 1400 geografskih pojmova.

Pre toga su kidisali na jezik, pa na kulturu, sada na Crkvu, nazive mesta, sela, gradova...
Pre toga na živote.

Dakle, nije ovaj rat počeo 2022., pa da se sad svi pravimo blesavi i da nasilnika proglašavamo žrtvom.
Ukrajina je krenula putem fašizma, taj put će skupo da plati. Već je, a bojim se da nije ni počelo u punom zamahu.
freehand freehand 09:00 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Ne, to je paralela koju ti pravis insinuirajuci da je UKC jednako sto i ustaski pokusaj da se napravi HPC. Onda i dalje paralelele verovatno slede.

Ukrajinska pravoslavna crkva i Pravoslavna crkva Ukrajine
KLIK

Nauči nešto.
gvozden1 gvozden1 09:02 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

Procitaj komentar koji citiras do kraja.

Pročitaj ti.

Kaže, datum se menja da bi se razlikovao od Rusije (identitesko pitanje?) a ne zato što je crkva tako odlučila.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:10 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

freehand
Ne, to je paralela koju ti pravis insinuirajuci da je UKC jednako sto i ustaski pokusaj da se napravi HPC. Onda i dalje paralelele verovatno slede.

Ukrajinska pravoslavna crkva i Pravoslavna crkva Ukrajine
KLIK

Nauči nešto.


Od kad je poceo rat u Ukrajini tri porodice odande su mi prosle kroz kucu. U dva slucaja vernici jedne a u jednom slucaju druge crkve. I dalje nigde veze sa tvojom paralelom sa NDH.
predatortz predatortz 09:15 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha


Od kad je poceo rat u Ukrajini tri porodice odande su mi prosle kroz kucu. U dva slucaja vernici jedne a u jednom slucaju druge crkve. I dalje nigde veze sa tvojom paralelom sa NDH.


Poređenje sa NDH uopšte nije nelogično.
Naoružani ljudi ulaze u crkve, hapse sveštenike, rasteruju vernike, crkve predaju sveštenicima drugih crkava, mošti i stvari od izuzetne verske vrednosti planiraju da izmeste u Vatikan "na čuvanje", što je težak i bolestan udarac celom pravoslavlju.

Prvo mi odgovori šta od nabrojanog nije istina, pa onda reci ima li mesta poređenju sa NDH.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:21 30.06.2023

Re: Ludilo uzima maha

gvozden1
Procitaj komentar koji citiras do kraja.

Pročitaj ti.

Kaže, datum se menja da bi se razlikovao od Rusije (identitesko pitanje?) a ne zato što je crkva tako odlučila.


Crkva odlucila da promeni kalendar da bi se razlikovala od RPC. Za crkvu je to identitesko pitanje. Sutra da neko napravi Vojvodjansku pravoslavnu crkvu gledao bi da promeni simbole koji se vezuju za SPC da bi naznacili razliku.

Kad su Rumuni dobili autokefalnost pravili su svoje simbole ili su postojece simbole rumunizovali da bi izgradili nacionalnu crkvu. I naravno da su tu radili u saradnji sa vlastima jer je sve te ideje trebalo nekako sprovesti na nivou drzave. Isto islo i kod Rusa, Bugara, Srba... I najcesce u periodima nekih velikih politickih promena.




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana