Budućnost| Hronika

Iluzija nove srednje klase

jinks RSS / 22.07.2023. u 06:03

skl.jpg

Uslovljeni smo izgleda da poverujemo kako je srednja klasa odgovor na preku potrebu za stabilnošću i mobilnošću možda upravo najviše u ovim našim vremenima. Opet, drugi bi rekli da je srednje klase bilo oduvek, i da je pre nego mobilnost ili stabilnost mnogo više određuju zajedničke iluzije i zablude onih koji joj pripadaju, nasuprot izraženom pragmatizmu kako siromašnijih, tako i bogatijih društvenih slojeva.

Da ne dužim, ideja pomenute grupe autora je da su iluzije „srednjih klasa" kroz istoriju u suštini bile vrlo slične, gde su se u principu jedino kroz vreme menjali društveni i tehnološki okviri. U nastavku su navedene neke od karakterističnih iluzija i zabluda gledano primarno iz našeg ugla, koje bi se opet na odgovarajući način mogle primeniti i na neka druga vremena.

Iluzije srednje klase bi po njima bile:

1. Uverenje da je uspeh isključivo rezultat talenta i napornog rada.
2. Pretpostavka da su svima date jednake prilike.
3. Savršeni balans između posla i privatnog života.
4. Stabilnost i predvidljivost u životu.
5. Iluzija potpune kontrole nad životom.
6. Verovanje da je savršenstvo ključ uspeha.
7. Verovanje u postojanje univerzalnih rešenja primenljivih na sve.

Opet, karakteristične zablude bi bile:

1. Verovanje da srednja klasa pruža potpunu finansijsku sigurnost.
2. Pritisak da održavamo određeni stil života kako bismo se uskladili sa drugima u sličnim društvenim krugovima.
3. Verovanje da sticanje materijalnih dobara donosi trajnu sreću.
4. Pretpostavka da će poslovi u srednjoj klasi uvek biti sigurni.
5. Beskrajni napredak, odnosno uverenje da će prihodi i ekonomija beskonačno rasti bez poteškoća.
6. Ignorisanje finansijskog obrazovanja, kao i donošenje finansijskih odluka na osnovu nepotpunih informacija.
7. Preterana upotreba kredita i zaduživanje kako bismo održali određeni životni stil.
8. Savršenstvo u roditeljstvu, odnosno verovanje da je pružanje svega deci ključ za njihov uspeh.
9. Povezivanje društvenog statusa i materijalnog posedovanja sa ličnom vrednošću i samopoštovanjem.

Naime, ideja je da je pomenute iluzije i zablude moguće prepoznati u različitim istorijskim epohama, gde su se jedino sa vremenom menjali okviri u kojima su se one odigravale i ispoljavale. Na primer, pozornica na kojoj su se projektovale iluzije srednje klase u Srednjem veku bili su između ostalog trgovački i zanatski gildovi po sporadičnim feudalnim centrima. Zatim, renesansna srednja klasa ispoljava svoja uverenja u okvirima sve više rastućih gradova, u formi prvih začetaka buržoazije. U industrijskoj eri srednja klasa se progresivno širi, uključujući nove slojeve preduzetnika, gde i pozornica za ostvarenje njenih iluzija takođe postaje veća, izrastajući u obliku novonastalih nacionalnih država.

Viktorijansko doba, odnosno kraj 19. i početak 20. veka, obeležava dalje širenje srednje klase, koja uključuje i više slojeve radničke klase, kao i nove slojeve menadžera. Gde se okviri za projektovanje srednjeklasovskih ideja tada dobrim delom javljaju i u formi starih imperija i novih federacija, čije srednje klase, svaka u težnji da ostvari neke svoje ideale, neumitno hrle ka globalnom ratnom sukobu, koji obeležava prvu polovinu 20. veka.

Jer, ideja je da proces širenja srednje klase, kao i prostora za ostvarenje njenih iluzija, sa vremenom nastavlja da teče, što upravo i obeležava formiranje novih srednjih klasa na ideološkim osnovama u drugoj polovini 20. veka. Prve, masovne istočno-proleterske srednje klase, čiji je idejni tvorac ko drugi do drug Karl Marks, i druge manje-više jednako omasovljene (neki bi rekli i dobrim delom jednako bivšim proleterima) zapadne srednje klase, čiji je jedan od tvoraca, neki duhoviti bi rekli ko drugi do g. Volt Dizni.

Priča se završava novom srednjom klasom 21. veka, koja je putem društvenih i drugih mreža spremna da prihvati sve koji su voljni da podele njene iluzije, i gde je prostor za odigravanje njihovih igrokaza danas globalan (ili se bar takvim predstavlja).

Na kraju, neki bi rekli da je posebna ironija u tome što i ostali slojevi, bili oni siromašniji ili bogatiji, društveni status u priličnoj meri duguju možda upravo i tome koliko dobro ili koliko loše razumeju iluzije i zablude srednje klase.

Opet, neko ciničan bi rekao da pomenute iluzije i zablude ne nastaju same od sebe, i da su neretko plasirane (putem medija, kao i popularne ili neke druge kulture). Sad, od strane koga, pitanje je svih pitanje, ali to je po svoj prilici već neka sasvim druga priča.

 

 



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

promoter promoter 06:26 22.07.2023

Eh!

Odgovor na to ko su širitelji iluzija je trivijalan.
Bez obzira na epohu, to su uvek palamudžije i džabalebaroši.
Naravno, neradnici.
jinks jinks 06:28 22.07.2023

Re: Eh!

Nije mi palo na pamet, ali priznajem da bi mogao da bude jedan od odgovora :)
shmoo shmoo 07:50 22.07.2023

Вучићева веберовштина у свету 99% : 1%?





Неки теоретичари су тврдили да је Хитлер дошао на власт у Немачкој '33. понајвише захваљујући еротском дејству униформе на припаднике управо средње класе. И то оне понижене и осиромашене средње класе после још једног Великог Ресета човечанства од пре неких 100 година.









benedykt benedykt 09:26 22.07.2023

Re: Вучићева веберовштина у свету 99% : 1%?

shmoo

Неки теоретичари су тврдили да је Хитлер дошао на власт у Немачкој '33. понајвише захваљујући еротском дејству униформе на припаднике управо средње класе. И то оне понижене и осиромашене средње класе после још једног Великог Ресета човечанства од пре неких 100 година.

Kakve sad ima nesretni Max Weber sa bilo čime ostaće zauvek nepoznanica, sem da se isti voli potezati kao nekakav argument za sve živo jer je Vođa zaljubljen u ono što je on pisao. Preporučujem inače čitanje datog dela ali sa razumevanjem tj ne kao Vođa što ga je čitao pa mu ništa bilo jasno nije sem da bi bilo super kada bi on Srbe malo podučio pozivnoj etici protestantskog asketizma.

Elem, manite se fašizma preklinjem vas, odnosno bolje se zapitajte zašto vi konkretno volite određene strane političare, da ih zaista ne imenujemo ako nije problem, odnosno šta vas to privlači kod njih u smislu osobina, ponašanja i svega ostalog. E vidite, iz sličnih nekih razloga su pre jednog veka i Italijani zavoleli glavatog pozera a Nemci propalog slikara sa smešnim brčićima…
shmoo shmoo 15:37 22.07.2023

Re: Вучићева веберовштина у свету 99% : 1%?

benedykt

Kakve sad ima nesretni Max Weber



Да допуним, Вучићева православна веберовштина (протестантска етика).

Са Брнабом, следбеником Давоса као премијер(к)ом.

У свету са 99% сиромашних и 1% енормно богатих.

После још једног историјског Великог Ресета и 4. индустријске револуције педофила вазда жедног дечје крви и жељног дечјег свежег меса, хер Клауса Шваба.


Elem, manite se fašizma


Мануо бих се ја њега али неће он мене.

Ето га и овде, а вреба ме и иза сваког ћошка исто као и Драган Којић Кеба.

bolje se zapitajte zašto vi konkretno volite određene strane političare


Не волим ја ни себе а камоли неког другог.

da ih zaista ne imenujemo ako nije problem, odnosno šta vas to privlači kod njih u smislu osobina, ponašanja i svega ostalog. E vidite, iz sličnih nekih razloga su pre jednog veka i Italijani zavoleli glavatog pozera a Nemci propalog slikara sa smešnim brčićima…


А ако ми овиме опет, по ко зна који пут на Блогу Б92, инпутираш некакву путиновштину и етикетираш ме као русофила и путинофила, као што то увек радиш на Блогу Б92 када се са мном дописујеш, онда си ти заиста једна тешка будалетина која не уме да изађе из своје кутијице за размишљање и врти се вековима по њој вазда ударајући својом главом о зидове те кутијице. (ЛИНК)

Још ће се испоставити да су Чарли и Фрихенд у праву што те сматрају и називају морончином и будалом.

На жалост.

Нисам делио то мишљење са њима двојицом, али ево ти се баш трудиш да ме убедиш да су њих двојица у праву.

Само напред.

Са таквим мозгом који имаш tomorrow really belongs to you и теби сличним фашистоидним дебилчинама.





solo solo 18:53 22.07.2023

No More Trouble

Не волим ја ни себе а камоли неког другог.


Ne seri Debeli.

Mi te volimo.



Nego koji je to kurac ušao među ljude?

Svi protiv svih,'ebote koje ludilo.

Jel možemo da se dogovorimo da je paradjz ove godine ko kurac?

Nije bolji ni bostan. Ni ukusa ni mirisa.

Drugovi i drugarice,sabijajte redove.

Odradile nas bitange samo tako.

shmoo shmoo 08:33 23.07.2023

Re: No More Trouble

solo
Не волим ја ни себе а камоли неког другог.


Ne seri Debeli.

Mi te volimo.



Не волим ни ја вас.


Nego koji je to kurac ušao među ljude?

Svi protiv svih,'ebote koje ludilo.



Бара све мања, а крокодила све више?


Jel možemo da se dogovorimo da je paradjz ove godine ko kurac?

Nije bolji ni bostan. Ni ukusa ni mirisa.



Не познајеш праве људе на правом месту у право време иначе би другу причу причао.

Везе са Кванташем ти ту неће бити од помоћи.


Drugovi i drugarice,sabijajte redove.

Odradile nas bitange samo tako.



Дошло време да згузнемо наше редове?





solo solo 08:37 23.07.2023

Re: No More Trouble

Дошло време да згузнемо наше редове?


Zguzno zboriš čoveče.

Amin.

shmoo shmoo 08:48 23.07.2023

Протестантском етиком у нови тоталитаризам

solo

koji je to kurac ušao među ljude?



А тупави Бенедикт се ухватио за моју реч "фашизам".

Као да је то најбитније.

Тоталитаризам је тоталитаризам ма како год га ми називали.

Можемо да га зовемо и кантом за историјске отпатке, немам ништа против.

Ето који је то курац.

Посред чела међу очи, а не међу људе.



„Аваст” је између маја 2015. и јануара 2020. године зарадио милионе користећи антивирусне софтвере за прикупљање података корисника, укључујући Гугл претраге, ГПС координате, посете порно сајтовима, онлајн куповине и историју претраге, и продавао их компанијама као што су Гугл, Мајкрософт, Јелп и Пепси преко своје подружнице „Јумпсхот”, према тврдњи чешке организације за грађанска права. (ЛИНК)


shmoo shmoo 08:50 23.07.2023

Re: No More Trouble

solo
Дошло време да згузнемо наше редове?


Zguzno zboriš čoveče.

Amin.




То нам једино и преостаје.

Свим класама у друштву, не само средњој ако то више уопште и постоји.

Осим, наравно, оне НАЈвише класе.

То је неки сасвим други свет.

Они се неће згузити са нама.

Њих треба сви заједно да нагузимо.

У овом повијесном тренутку на путу у светлу будућност човечанства.

solo solo 09:09 23.07.2023

Re: No More Trouble

Они се неће згузити са нама.

Њих треба сви заједно да нагузимо.

У овом повијесном тренутку на путу у светлу будућност човечанства.



shmoo shmoo 09:24 23.07.2023

Re: No More Trouble

solo
Они се неће згузити са нама.

Њих треба сви заједно да нагузимо.

У овом повијесном тренутку на путу у светлу будућност човечанства.






Ала ти је пјесма!

Прво ономад Вајта, затим Проливер...

Ред би био да заокружимо сентимент једниом Ђолетом Балашевићем.





solo solo 16:53 23.07.2023

Re: No More Trouble

Ала ти је пјесма!

Прво ономад Вајта, затим Проливер...

Ред би био да заокружимо сентимент једниом


Imam bolje za tebe

shmoo shmoo 08:26 24.07.2023

Re: No More Trouble

solo
Ала ти је пјесма!

Прво ономад Вајта, затим Проливер...

Ред би био да заокружимо сентимент једниом


Imam bolje za tebe







tessa1 tessa1 08:05 22.07.2023

#1


Jer, ideja je da proces širenja srednje klase, kao i prostora za ostvarenje njenih iluzija, sa vremenom nastavlja da teče, što upravo i obeležava formiranje novih srednjih klasa na ideološkim osnovama u drugoj polovini 20. veka. Prve, masovne istočno-proleterske srednje klase, čiji je idejni tvorac ko drugi do drug Karl Marks, i druge manje-više jednako omasovljene (neki bi rekli i dobrim delom jednako bivšim proleterima) zapadne srednje klase, čiji je jedan od tvoraca, neki duhoviti bi rekli ko drugi do g. Volt Dizni.

Priča se završava novom srednjom klasom 21. veka, koja je putem društvenih i drugih mreža spremna da prihvati sve koji su voljni da podele njene iluzije, i gde je prostor za odigravanje njihovih igrokaza danas globalan (ili se bar takvim predstavlja).



Srednja klasa američkih suburbija ne postoji čak ni od istog vremena odjednom svima, kod Njemac od pada Berlinskog zida, kod nas od raspada YU, Rusa od raspada CCCP, Amerikanaca od kada su postali policajci svijeta, Kinezi su stekli srednju klasu u tehnološkom razvoju, sa masovnom proizvodnjom plastike i čipova, švajcarska srednja klasa je uvijek bila viša klasa i za austrijsku srednju klasu,

u Italiji od regije do regije klase nisu iste, postoji klasa bliže moru i klasa sirotinje u unutrašnjosti,

kod nas su se klase na bogate i sriomašne nakon rata definisale prema ratnim profiterima npr,

zatim, prvo sam razmislila o porodicama ovde koje poznajem, društvo je za tri decenije prešlo put od šaljem pare kući za kuću, kupujem sebi ovde kuću, niko nema konačan osjećaj stabilnosti i privatnog i poslovnog balansa, posebno ljudi koji dolaze u novije doba, nisu to više generacije Turaka iz 1968. koje šalju dječije dodatke i stvaraju tursku srednju klasu za stepenik više od njihovog seljaka i radnika.

Kod nas mogu navesti primjer moje dvije sestre, i kad bi bile nova srednja klasa, materijalnog statusa od 1 do 10 razlike, jedna živi u kući koju su izgradili i otplatili do sada, na porodičnoj zemlji, druga u kući koju je muž naslijedio, poslove imaju različite one i muževi, načine života.. nisu među siromašnim, nisu među bogatim, one su većina, većina nije srednja filmska klasa, većina je svjesna svoje uloge u društvu i nestabilnosti sadašnjice, one nemaju ideale u Sex and the City pa da su kopija američkih feministkinja ili menadžerki.

Iluzija dobrog potrošačkog života prema kojoj si ti trunčicu podsmješljiv više ne postoji.

Konkretno, Kinezi putuju po svijetu, neki Srbi putuju po svijetu, neki ljudi ne žele da putuju u svijetu jer bi mogli dobiti virus, raznijeti ih bomba, pasti im drvo u oluji na auto i itd, znači od iluzije udobnosti srednje klase za odmor na kredit nema ništa, postoji uniformisanost o kojoj ti pišeš, isti kalup poželjnog tj sretnijeg života,

Ali i čovjek je oduvijek težio boljem životu, nije to grijeh. Afrička srednja klasa proda kozu i da djetetu za čamac u kojem će se on možda utopiti na putu do boljeg, boljeg života u kojem srednja klasa dobija u novinama naljepnice sa -25% na neki proizvod ako ih priljepiš.

Ok, postoje generacije X, Z, Y, skoro čitam da su Milenijalsi uveli modu svadbe od tri dana sa tri vjenčanice i organizatorima svadbi i itd, ali i njihovo vrijeme je tek deluzija, nesigurnije, to je kao kad bi TikTok uređivao društvo, glumatanje dok se ne sudare sa relanošću, il prvim nestankom struje.


tessa1 tessa1 11:41 22.07.2023

Re: #1

Prije neko jutro slušam podkast o teatru, Theater versus Kritiker, preporučujem cijeli podkast i ko zna njemački, uživancija, dva puta sam poslušala samo ovu epizodu kraj Dunavkanala. :)

Za ca 10 god predviđaju nestanak kritičara pozorišta, ali kažu i da je to strašno, pozorištu, drami, glumcima i itd je potrebna kritika, i navode razloge, od različitih kritičkih škola, klasična ili avangardna, tehnološki napredak koji staru školu mišljenja potiskuje, npr šira publika svakodnevno kritikuje serije, i ne kažu to podcjenjivački, ljudi zapažaju i komentarišu, pozorištu odgovora šira publika i njena kritičnost, samo kako je dovesti u pozorište jer stvorila se polarizacija, mladi ne gledaju isto što i penzioneri, penzioneri čine gro publike, zatim, danas jedan dečko na Instagramu napravi anketu, koliko često čitate pozorišne kritike, čita njih ni 20% i to su ljudi u toj branši, drugi ne čitaju ali čitaju i slušaju njega koji s vremena na vrijeme napiše neku kritiku o predstavi ili filmu, radi to dobro i nije njegovo osnovno zanimanje..

Zašto ovo pričam, Internet mijenja sve, površno je razmišljati samo o socijalnim mrežama i iluziji života u smislu kada ljudi daju sebi na značaju da bi bili bolji od komšije ili preko nečijeg leša zadobili pažnju, i kritikuju sve oko sebe, posprdavaju se, i što kaže u onom tekstu, “na slici su veoma lepi, pa pomislite da im se toliko prozivanje može. E, a onda ih možda sretnete u McDonald’s-u i shvatite da im je rošavo lice rezultat mraka i kompjuterske svetlosti, hejtovanja i negativne energije.”

Sinoć razmišljam, zašto ja nemam Instagram da zapratim onog dečka što pravi torte, i ima kul slike sa teniskog terena, pa dobro, kul su slike, nemam problem ljudi koji mi nešto pokazuju iz svog i boljeg života od mog, ni ako se ispostavi da je to iluzija, mislim, šteta po njih ako su nesretni iza ekrana, ljude prati milion duša, voli ih i oni opet jedan dan dignu ruku na sebe, i napuste ovaj svijet,

nemam Instagram zato što nisam do prije 15 min shvatila da Reuters, Insider, Pen, NYT, Mumok, Nachtkritik i ostali vrijedni pažnje imaju.. :)


Dobar razlog da opet deaktiviram Twitter, onoliko toksičnosti oborilo bi i divove.


I ko mi je dao ovu jednu preporuku da ga/nju vodim na ručak, jesmo se dogovorili da nema preporuka i ljudskog ophođenja jednih prema drugima? :)


+

Jel bio Milanov komentar o skromnim bogatašima? :)
zoja444 zoja444 12:08 22.07.2023

Re: #1

tesa, bas ti je lep ovaj komentar. pitak i zanimljiv, od pocetka do kraja. druga preporuka je moja.
tessa1 tessa1 12:18 22.07.2023

Re: #1

Gdje si, i odvela bih te na ručak i našla broj dobrog i povoljnog vodoinstalatera. :))



Zaboravih gore napisati, prije neki dan pročitam,

Umjetnost je samo slađi jezik politike.
zoja444 zoja444 12:39 22.07.2023

Re: #1

vodoinstalater je na putu do srede. do tad, pomozi boze. utesio me je da bi vec bila poplava da je trebala da bude. sve neki opiceni, da ne ureknem.
tessa1 tessa1 13:27 22.07.2023

Re: #1

vodoinstalater je na putu do srede. do tad, pomozi boze. utesio me je da bi vec bila poplava da je trebala da bude. sve neki opiceni, da ne ureknem.

To meni kao kad nazovem za termu, blinka kvar, kažu nije gas, do sad bi explodiralo.


Nego, snalazim se na Instagramu, algoritam je brži iako sam ukinula prvo kontakt sa onima koje poznajem pa onda da me sugerišu nekom oni kojima sam nepoznata, sve ću poukidati dok ne ostane ogoljena silueta, i algoritam koji me čita kao knjigu i nudi nešto.. :)

Smooth Operator
tessa1 tessa1 15:46 22.07.2023

Re: #1

Iluzija na Instagramu je dobra da čovjek shvati na kakvu kanalizaciju dobrovoljno ovde pristaje. Prvo, ne mislim da je tamo sve laž, drugo, i kad bi bila laž zašto ne odabrati kvalitetniju? Zašto se ne predati iluziji na jednom višem nivou, kreativnijem, inspirativnijem? Zašto se ovde patiti u konc logoru istog očaja kad na Instagramu može gledati bolju stranu života, zdraviju, nekoliko strana, znati gdje je i šta radi Gillian Flynn i itd..


Ljudi stvaraju, to je činjenica. Svijet je kao košnica i pametan čovjek iz svega uzima najbolje, zar ne?
solo solo 08:18 22.07.2023

da


I šta sad?
jinks jinks 08:38 22.07.2023

Re: da

To upravo i jeste poenta.

Ako je jedna od suština srednje klase u tome da kroz vreme obuhvata sve šire slojeve društva i sve veći prostor za odigravanje svojih priča, šta se dešava u trenutku kada po oba pitanja postaje globalna.

Prostor nove srednje klase je sada globalan, i otvorena je za sve koji su spremni da poveruju da su njen deo. Šta je onda sledeći korak u njenom razvoju.
solo solo 08:23 22.07.2023

.


Poč'o je....

promoter promoter 08:29 22.07.2023

Re: .

solo

Poč'o je....


Ja odoh do Sremskih Karlovaca.
A potom, verovatno, Salaš mali park.
Jer - što bi rekao Lala ... mora se jesti, makar i na silu.
benedykt benedykt 09:15 22.07.2023

Re: .

promoter
solo

Poč'o je....


Ja odoh do Sremskih Karlovaca.
A potom, verovatno, Salaš mali park.
Jer - što bi rekao Lala ... mora se jesti, makar i na silu.

Javi nam šta je tačno sve bilo na meniju, koji je tačno bio dezen stolnjaka na Salašu, kao i koja su kola bila parkirana pored tvojih. Željni smo svakog ma i najmanjeg detalja, pa to obavezno podeli sa svima nama…
tessa1 tessa1 09:18 22.07.2023

Re: .

Ja odoh do Sremskih Karlovaca.
A potom, verovatno, Salaš mali park.
Jer - što bi rekao Lala ... mora se jesti, makar i na silu.

Evo Emsi je primjer da ljudi bolje žive u RL nego na Netu, tako da se život može uporediti ne sa Net iluzijom nego Net očajem,

ne moraš ni pitati kako čovjek živi, dovoljno je da ti kaže da je tviteraš?

Ili? :)
promoter promoter 15:56 22.07.2023

Re: .

benedykt
promoter
solo

Poč'o je....


Ja odoh do Sremskih Karlovaca.
A potom, verovatno, Salaš mali park.
Jer - što bi rekao Lala ... mora se jesti, makar i na silu.

Javi nam šta je tačno sve bilo na meniju, koji je tačno bio dezen stolnjaka na Salašu, kao i koja su kola bila parkirana pored tvojih. Željni smo svakog ma i najmanjeg detalja, pa to obavezno podeli sa svima nama…

Na meniju je bio obilazak Saborne crkve, te katoličke crkve Presvetog trojstava. Naravno, o Sremskim Karlovcima pričamo.
Što i nije neki problem, jer su jedna pored druge.
Naravno, potom fotografisanje ispred Karlovačke gimnazije, naše najstarije gimnazije, 230 godina. U gimnaziju se nije moglo, posebno je bitno u zgradi gimnazije obići biblioteku, jer je sada školski raspust. Što nama nijee posebno bitno, jer smo mi bili ranije.
Potom smo odkafućinisali, pa u Muzej.
Gde nam je predivna žena, kustos, za cca pola sata ispričala masu toga.
Lecnula se kada sam je pitao kako ona to sve zna - i rekla da u muzeju radi ceo svoj radni staž, a da je penzija blizu.
A zna mnogo toga i, što nije nevažno, to zna da ispriča veoma lepo.
Od zanimljivosti je uočljivo da su prve devojke maturirale u generaciji 1919.
I usputni kuriozitet, dok je napredna Austrougarska tih godina ženskoj deci dozvoljavala da se školuju samo do 4. razreda osnovne škole, u nazadnoj Srbiji nije bilo ograničenja.
Tako da je Mileva Marić Ajnštajn, u peti razred morala da pređe u Srbiju, u Šabac.
Što se tiče hrane na Salašu, vrlo dobra ... mesina OK, salate super. Naravno, nismo mogli da pojedemo, pa su nam ljubazni domaćini lepo upakovali.
Stolnjaci je bili klasični, 'kockasti', plavo-beli i crveno-beli. Nas zapao plavo-beli.
Naravno, ni mi njima nismo ostali dužni ... bakšiš kako i dolikuje našem statusu.
Od vozila na parkingu, kako i dolikuje modernim izletnicima koji imaju neku kintu u džepu ... uglavnom SUV-ovi i džipovi.
Na kolače nigde nismo svraćali, osim što smo, pre salaša, na Fruškoj kupili 4 kile bresaka i nektarina ... da se nađe u frižideru kada potamanimo lubenicu i dve male dinje.
Toliko!

jinks jinks 19:20 22.07.2023

Re: .

Naravno, o Sremskim Karlovcima pričamo.

Odeš u Sremske Karlovce u II, III razredu na ekskurziju i ostaneš kupljen za ceo život.

Mislim, gde pre koji mesec u 10 noću u jednoj radnji možeš da kupiš parče komisbrota, a preko puta u drugoj flašicu odličnog domaćeg vina uz kolač.
angie01 angie01 19:41 22.07.2023

Re: .

komisbrota,


od kad nisam cula, da neko jede/voli komisbrot:)
solo solo 20:37 22.07.2023

Re: Mačak

Na meniju je bio obilazak Saborne crkve, te katoličke crkve Presvetog trojstava. Naravno, o Sremskim Karlovcima pričamo.






Kakva egzotična plaža.
solo solo 20:39 22.07.2023

Re: .

Evo Emsi je primjer da ljudi bolje žive u RL


Zašto Čarlija zoveš Emsi?
angie01 angie01 09:06 22.07.2023

zanimljiva tema,

srednja klasa je svakako ona koja amortizuje razlike izmedju tlaciteja i tlacenih, a u razlicitim periodima i prostorima se drugacije odredjivala,,...njeno postojanje ili nepostojanje odrazava se na stabilnost nekog drustva-u svakom smislu.

razni su parametri koji definisu srdenju klasu,..al ono sto je trend kod nas, posto je stara srednja klasa izbrisana, nema vise nikakve veze sa uobicajenim odrednicama- sada je to samo podobnost.

dragosevacsutra dragosevacsutra 10:11 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

A ko ju je kod nas obrisao.

I kad?

nikvet pn nikvet pn 11:16 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

angie01

razni su parametri koji definisu srdenju klasu,..al ono sto je trend kod nas, posto je stara srednja klasa izbrisana, nema vise nikakve veze sa uobicajenim odrednicama- sada je to samo podobnost.


Сасвим тачно примећено.

Али овде већ виђено. Много темељније брисање средње класе догодило се '45. Друштвена празнина попуњена је подобнима. Протоком времена потомци су умислили да су (виша?) средња класа. У новој подели карата као неподобни природно силазе наниже.

Аутентична средња класа (лекар-пекар-апотекар-колар-столар...) живи од прихода по хоризонтали. За разлику од радничке класе која приходује одозго или од владајуће класе (буржоазија, комунисти) која убира приход одоздо.

Свеједно за све важи: паре достојанство не купе - паре достојанство бране.
angie01 angie01 11:39 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

Много темељније брисање средње класе догодило се '45. Друштвена празнина попуњена је подобнима. Протоком времена потомци су умислили да су (виша?) средња класа. У новој подели карата као неподобни природно силазе наниже.


ne znam sta bih ti rekla, s obzirom da se u toj Yu pose 45. u stvari razvila srednja klasa,...imam utisk, kako se stalno sporimo-ne razumemo- jer se u svakoj diskusij insistira na strogo podeljenim stranama,...sustina je, da je srednja klasa drugacije ustanovljavana u odnsu na period i drustvena uredjenja, al neke determinante moraju biti prisutne...jer one odredjuju njenu ulogu u drustvu.


(лекар-пекар-апотекар-колар-столар...)


:))))), ovo sam i ja htela da uoptrebim u nekom sirem objasnjenju, al sam u nekom poslu, pa sam sve skratila.

Свеједно за све важи: паре достојанство не купе - паре достојанство бране.


tacno, al ima nesto i u mentalnom sklopu.



najkrace receno, drustvo bez srednje klase,



jinks jinks 12:01 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

najkrace receno, drustvo bez srednje klase,

Ako bi neko pokušao da gore navedene "iluzije" svede na neki zajednički sadržalac, deluje da među njima dobrom delom provejava zajednička vera u postojanje nekakve meritokratije, kao i nekakvih univerzalnih pravičnih kriterijuma.

Možda je baš i zbog tih uverenja srednja klasa stabilišuća tačka oslonca u nekom društvu, koliko god to ponekad i bila samo uverenja.
angie01 angie01 12:43 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

Ako bi neko pokušao da gore navedene "iluzije i zablude" svede na neki zajednički sadržalac, deluje da među njima dobrom delom (dobro, ne baš u svima) provejava vera u postojanje nekakve meritokratije, kao i nekakvih univerzalnih pravičnih kriterijuma.

Možda je baš i zbog tih uverenja srednja klasa stabilišuća tačka oslonca u nekom društvu, koliko god to ponekad i bila samo uverenja.


ne razumem te bas najbolje,...mozda jer suvise generalizovano, uopsteno, a bez objasnjenja pricamo,...meritokratija nije negativna, dapace, samo su nesavrseni nacini merenja:)...i motivacije....pravicnim kriterijumima treba teziti u svim segmentima drustva-sto ne dgovara sveopstoj dehumanizaciji i nametnutom raslojavanju po podobnosti-stvaranje nove aristokratije, kojoj je sa druge strane silom uoblicen plebs. mahom od nekadasnjeg srednjeg sloja-jer smeta kao takav.

srednji sloj je onaj koji je najmanje vezan- najvise je nezavistan i u njemu su mehanizmi napretka...kao i brana visih slojeva prema najnizim, koji opet streme srednjem.
nikvet pn nikvet pn 12:56 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

jinks
neki zajednički sadržalac, deluje da među njima dobrom delom provejava zajednička vera u postojanje kakve-takve meritokratije,

Možda je baš i zbog tih uverenja srednja klasa stabilišuća tačka oslonca u nekom društvu


Средња класа у друштву је као жироскоп на броду.

Смета и власти и плебсу јер држи регуле друштва. Где се маргинализује ето популистичких покрета на општу штету.

angie01
srednji sloj je onaj koji je najmanje vezan- najvise je nezavistan i u njemu su mehanizmi napretkа



(Домаћине леп ти блог)
jinks jinks 12:57 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

meritokratija nije negativna, dapace, samo su nesavrseni nacini merenja:) ...

pravicnim kriterijumima treba teziti u svim segmentima drustva

Baš to, uverenja o postojanju nekakve meritokratije i pravičnih kriterijuma (oboje pozitivnih naravno), koja po svoj prilici gaji srednji sloj (sudeći bar prema gorepomenutim iluzijama), upravo i čine taj srednji sloj toliko bitnim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:48 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

Средња класа у друштву је као жироскоп на броду.



A možda je i to jedna od zabluda sredne klase, mislim, kad već ovde srednju klasu tovarimo sa zabludama i iluzijama, možemo i tu da dodamo.

Šalim se malo, ali moram da primetim da, bar među ovdašnjim srednjeklasnim domaćinstvima koja poznajem (aka komšije, prijatelji, rodbina), a u koje spada i naše, ne vidim da iko ima bilo koju od ovih pobrojanih zabluda i iluzija. Ne znam ko su pomenuti autori, i koji su im izvori za ove tvrdnje, ali mi se čini da malo do dosta maše, ili pak možda ekstrapoliraju previše slobodno. Naravno, postoji mogućnosti i da moje okružene nije tipična srednja klasa (iako po prihodima, načinu života, stremljenjima to jeste), pa da ne vidim dobro.
jinks jinks 19:10 22.07.2023

Re: zanimljiva tema,

ne vidim da iko ima bilo koju od ovih pobrojanih zabluda i iluzija. Ne znam ko su pomenuti autori, i koji su im izvori za ove tvrdnje, ali mi se čini da malo do dosta maše, ili pak možda ekstrapoliraju previše slobodno.

Naravno, postoji mogućnosti i da moje okružene nije tipična srednja klasa (iako po prihodima, načinu života, stremljenjima to jeste), pa da ne vidim dobro.

Uopšte nije nemoguće da maše ozbiljno, ali je opet interesantna ideja da pored prihoda i načina života, kao i stremljenja (što bi moglo dosta toga da znači), srednju klasu kroz vekove određuju i neke karakteristične iluzije i zablude.
angie01 angie01 19:44 22.07.2023

umesto srednjeg sloja,

gedza.73 gedza.73 10:22 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

s obzirom da se u toj Yu pose 45. u stvari razvila srednja klasa

Jadna je to bila (većinom) srednja klasa (pre svega birokratija i 'društveno-politički radnici'). Od koje je krenula propast koju živimo. Tu proletersku 'srednju' klasu nakon '45. je najbolje opisao Dragan Marković Palma kad udeljuje po dve, tri hiljade građanima. I građankama. Nema razlike.
Veći deo srpske Yu srednje klase je devedesetih svaki dan išao na posao u fabrike koje nisu radile i glasao po difoltu za sistem na koji je bio navučen višedecenijskim ispiranjem mozga. Nesposobni da donesu odluke van propagande koja im se nametala a koju su prihvatili.
Đinđić ima dobar opis gde kaže da je jedno od suštinskih pitanja šta će ta 'srednja' klasa da odabere. S obzirom da nije bila mnogo pametna (zahvaljujući Yu jednopartijskom Pinkovom TV Dnevniku) odabrala je najgore moguće rešenje koje je bilo potpuno u skladu sa svim onim pravilima nametnutim nakon 1945. koje je ta srednja klasa usvojila.

solo solo 10:32 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

лекар-апотекар-


Lekar,apotekar nigde u svetu nisu srednja klasa. Kod nas su socijala u odnosu na ,,kolara,stolara,,

hi middle class/Upper middle class

In sociology, the upper middle class is the social group constituted by higher status members of the middle class. This is in contrast to the term lower middle class, which is used for the group at the opposite end of the middle-class stratum.....

Typical professions for this class include lawyers, physicians, military officers, psychologists, certified public accountants, pharmacists, optometrists, financial planners, dentists, engineers, scientists, professors, architects, urban planners

zoja444 zoja444 10:58 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

gedzo, ti si evidentno neki bivsi ili sadasnji sa rts-a jer uvek samo spominjes pink a nikada rts. vrlo je uocljivo.
zilikaka zilikaka 11:27 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

Lekar,apotekar nigde u svetu nisu srednja klasa.

Mislim da baš oni jesu. Zapravo, kao prirodnjak po obrazovanju, dakle prilična neznalica, ja bih granicu između srednje i više klase postavila tamo gde prestaje solidan život od svoje plate i počinje prihod od postojećeg imetka. Nije to baš oštro, jer i lekar može da ima nekretninu koju rentira ali ako je taj prihod postane dovoljan da mu solidna plata više nije mnogo bitna, i on izlazi iz srednje klase.
Kolar, stolar i ostali mogu biti srednja klasa ako uspeju da svojim radom zarade za vrlo pristojan život. Neki uspeju, neki ne.
Mada, kako je sat vodoinstalatera postao ko da će da operiše oči, i to se menja.
shmoo shmoo 14:09 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

solo

лекар-апотекар-


Lekar,apotekar nigde u svetu nisu srednja klasa. Kod nas su socijala u odnosu na ,,kolara,stolara,,



Док сам радио у Рибникару 1992-1995 у дневнике смо уписивали занимање и степен стручне спреме родитеља наших ученика. Питам децу за тај податак, а један дечак, 8. разред, каже ми:


- Ма пустите, разредни, родитељи су ми друштвено дно.

- Како то мислиш?

- Обоје висока стручна спрема, ћале ми је професор универзитета, а кева лекар.


Паметна та деца. Паметнија од нас.





kamilo_emericki kamilo_emericki 21:58 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

zilikaka

Mada, kako je sat vodoinstalatera postao ko da će da operiše oči, i to se menja.

Pa ljudi božiji, je li u Srbiju stiglo tržište roba, radne snage i usliga? Nije vodoinstalterske radove izmislio sveti Pantelija po svojoj slici i prilici pa da običan insan, makar malo motivisan, ne može to naučiti.

zilikaka zilikaka 22:04 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

Nije vodoinstalterske radove izmislio sveti Pantelija po svojoj slici i prilici pa da običan insan, makar malo motivisan, ne može to naučiti.

Šta da naučim, pa ja cevarenje znam bolje od svakog vodoinstalatera. Sve moguće opcije curenja su mi uža specijalnost, tako da mi ni tu ne treba škola. U sto banki se kladim i da pogađam colažu od oka, bez merenja, al me jedino zeza što nisam dovoljno jaka u ruke.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:57 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

zilikaka
U sto banki se kladim i da pogađam colažu od oka, bez merenja, al me jedino zeza što nisam dovoljno jaka u ruke.

Zbog čega trebaju jake ruke u kod vodoinstalerskih radova? Zar nisu ta vremena prošla?
Valjda se za smještanje bojlera ili kade može naći kakva kratkoročna pomoć.

dragosevacsutra dragosevacsutra 23:27 23.07.2023

Re: zanimljiva tema,

ti si evidentno neki bivsi ili sadasnji sa rts


vozi reportazna


zoja444 zoja444 06:44 24.07.2023

Re: zanimljiva tema,

dragosevac, ti si za mene jedan od najduhovitijih ljudi ovde. i to ona spontana, prirodna, nezlonamerna duhovitost.
zilikaka zilikaka 13:14 24.07.2023

Re: zanimljiva tema,

Zbog čega trebaju jake ruke u kod vodoinstalerskih radova? Zar nisu ta vremena prošla?
Valjda se za smještanje bojlera ili kade može naći kakva kratkoročna pomoć.

Zavisi gde zabodeš koordinatni početak.
Mene prvi put spopalo da bi bilo pametno udati se kada sam morala da menjam točkove na staroj Ladi. Sve sam mogla sama, dizalicu, odvrtanje, skidanje, al podići točak i nabosti na ona dva cuculja, pa još čučeći...
(a za tu operaciju nema pomoćnog sredstva tipa poluga)
Dakle, nekom je jako baš jako a nekom malo manje
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:36 24.07.2023

Re: zanimljiva tema,

zilikaka

Zavisi gde zabodeš koordinatni početak.


Slažem se. Cijenim precizne, inžinjerske odgovore.
Sve sam mogla sama, dizalicu, odvrtanje, skidanje, al podići točak i nabosti na ona dva cuculja, pa još čučeći...
(a za tu operaciju nema pomoćnog sredstva tipa poluga)

Ima. Pogledaj ovaj video od 8:18. Bez ovih priručnih sredstava ni jedean šofer ne može zamijeniti kamionski točak.
Ključ za točkove i kurbla od dizalice rade posao i na ladinim točkovima.
zilikaka zilikaka 16:24 24.07.2023

Re: zanimljiva tema,

Pogledaj ovaj video od 8:18. Bez ovih priručnih sredstava ni jedean šofer ne može zamijeniti kamionski točak.
Ključ za točkove i kurbla od dizalice rade posao i na ladinim točkovima.

I sad si našao da mi to otkriješ?
Gde si bio pre 30 godina? Ko zna kakav bi mi bio životni put da sam na vreme dobila ovaj video.
gedza.73 gedza.73 22:24 24.07.2023

Re: zanimljiva tema,

gedzo, ti si evidentno neki bivsi ili sadasnji sa rts-a jer uvek samo spominjes pink

'Svi smo mi Jovana Jeremić'?
Ako, ako.
Ipak mi je na umu bilo nešto drugo. Ondašnji TV Dnevnik na jednom od dva tv kanala je po propagandi 'mi najbolji i najbogatiji narod na svetu' vrlo sličan pinku. A SFRJ 'srednja' klasa (čast izuzecima koji samo potvrđuju pravilo i koje su medikriteti morali da drže jer bi se bez takvih ljudi sistem raspao... što na kraju i jeste) je većim delom bila klasična botovska. Odnosno vrlo nalik likovima koji su davali (morali?) podršku Jutki i direktoru Namenske Lučani.





Isti nivo. Plus sablasni neveni koji su išli na posao koji ne postoji u fabrike koje ne rade. cirkus kompletan. Kakva qrčeva srednja klasa od tako drilovanih morona koji su gledali da se ogrebu za jeftino letovanje u odmaralištima ili svinjsku polutku i kilo krompira.

Pusto tursko, komunističko vaspitanje i 'zlatan zub' sindrom. Od toga se pita ne pravi.
dragosevacsutra dragosevacsutra 09:26 25.07.2023

Re: zanimljiva tema,

duhovitost



Черевићан Черевићан 12:58 22.07.2023

затрагом

pomenutih iluzija i zabluda

погледом горе те.. погледом доле
и закључком ..........обиље новина,
(ма камо нам меркање да скрајне)
спокојношћу маами ...гле средина
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:34 22.07.2023

Srednja klasa

je precijenjena kategorija, u koju vole svi da se guraju mada nikad nije do kraja definisana.
Otprilike

Klase su, kad govorimo on dijelu svijeta u kojem mi živimo, ostale u prošlom vijeku jer su upravitelji vidjeli da je lakše upravljati sa bezličnom masom punom lažno slobodnih pojedinaca nego sa nekoliko grupa ujedinjenih oko zajedničkih interesa.
Niko se neće dobro provesti ako ga udari kamen težak 1 kilogram, ali udarac sa kilogramom sitnog pijeska, koji se dobije mljevenjem tog istog kamena, je zanemariv.
Opet, neko ciničan bi rekao da pomenute iluzije i zablude ne nastaju same od sebe, i da su neretko plasirane (putem medija, kao i popularne ili neke druge kulture). Sad, od strane koga, pitanje je svih pitanje, ali to je po svoj prilici već neka sasvim druga priča.

Cinizam je odlika pametnih ljudi a poželjni modeli ponašanja i ilizija se odavno modeliraju jer više nema ni spontanih pobačaja.
Prateći trag novca, i pored sve medijske halabuke, lako je utvrditi da sve te iluzije i obmane kreiraju ljudi koji sebe vide kao, važnu, srednju klasu, a u korist elita čiji su najamnici.
tessa1 tessa1 09:53 23.07.2023

Re: Srednja klasa

je precijenjena kategorija, u koju vole svi da se guraju mada nikad nije do kraja definisana.

cc
____________________________


Da ne pišem novi komentar, tovarim, kulturološki šok je nekim ljudima kada shvate da frizer zarađuje više od činovnika (juče sam na Instagramu pola sata gledala kako frizeri prave punđe, vežu kosu, pošto ja ni šnalicu ne znam staviti lijepo :),

jutros čitam o krebskartelu, pišu Njemci, Krebs je rak, karcinom mafija, apotekari plaćaju doktore, onkolozi od 5.000 do 20.000 zarađuju mjesečno, pa ostadoh razmišljajući šta to presudi u čovjeku da jedan zaradi 5.000 a drugi 20.000, i pišu da je pohlepa i bezosjećajnost farmakomafije, njihov posao nije isti kao u onoj izreci, pogubnog uticaja na doktore, drugog su senzibiliteta i ako njih prevedu na svoju stranu društvo ima veliki problem..


Sinoć razmišljam gledajući Azijate na Instagramu, produktivnost i kolektivizam (ljepotu lica), da će Evropa za kratko vrijeme biti mauzolej kulture, balzamovana za obilazak,

jutros naslovna Standarda moja razmišljanja od sinoć, ali pazi oni se kao još uvijek pitaju: Gubi li Evropa trku sa Kinom, cc..







I malo Instagrama (nema veze sa ovom podjelom na stvarnu i nestvarnu srednju klasu, Kamilo ide korak dalje, kaže da svi žele biti srednja klasa, ne, svi žele da su Bred Pit, i žene da su uporne kao japanske žene inžinjeri, u svijetu najbolje, u Japanu još uvijek klasno drugog reda),

Part1,

Ovo sam ja u obe uloge, i kao djevojčica i kao ove dvije persone. :)


Part2,

arogancija

radost
tessa1 tessa1 09:03 24.07.2023

Re: Srednja klasa

Prvo, drage moje dame, nikada ne dozvolite da vas sredovječni muškarci sa velikim stomačinama demorališu. :))






Ala bože što mi je ovo jutros nešto bilo smiješno. :)






I tri, ono najbitnije, sjetih se što nemam Instagram, ukazalo mi se, rekoh li, algoritmi i AI rade za mene.



p.s. ko briše Milanove komentare i zašto?

tessa1 tessa1 09:05 24.07.2023

Re: Srednja klasa

I šta se dešava sa ovim novim filmom Barbie? Jesu ljudi ozbiljni?
tessa1 tessa1 11:15 24.07.2023

Re: Srednja klasa

Pošto sam od onih koji su ne jednom napravili velike promjene u životu, i ne mislim samo promjeniti boju kose, preći iz jednog trpnog stanja u drugo :), meni je Ilonova odvažnost kul, i da bi nešto zeznuo moraš prvo napraviti promjenu, zar ne?

Logo X je minimum, minm, i najavljuju i da će promjeniti u crno, on u stvari sve brendira po dosadašnjim zamislima leta u svemir i električnih auta.




shmoo shmoo 13:02 24.07.2023

Steady, As She Goes

tessa1
Prvo, drage moje dame, nikada ne dozvolite da vas sredovječni muškarci sa velikim stomačinama demorališu. :))






Ја бих ипак ову од 49 година.

Мала обећава, пред њом је будућност.

А и ја више волим таласе него мирно море.






Мени је потпуно јасно зашто је у енглеском језику брод женског рода - SHE.

Због Барбаре.

tessa1 tessa1 16:00 24.07.2023

Re: Steady, As She Goes

Ја бих ипак ову од 49 година.

Мала обећава, пред њом је будућност.



Mica si ti mala, bucko, ali poenta je kako se ona osjeća ne šta ti voliš? :)


Na prvoj slici s ljeva je žena nesvjesna sebe,

- ma nema veze stara, volim ja to tako malo kad si se zdebljala, čuje od muškarca, utješi je

- drugarice joj kažu, to je normalno, hormoni, nikada više nećemo biti iste, nositi konfekcijski broj kao prije 30 god, i itd

i šta ona uradi?

Na drugoj slici sljeva izgleda umorno od mršavljenja i prvih vježbi, na trećoj je počela piti koktele zaboravih, a da, proteinske, (čitala sam prije sec o šakalim:), i na poslednjoj slici tj prvoj desno osjeća se dobro u svojoj koži, i zgodna žena, uopšte nije nešto pretjerano mišićava, svaka plesačica profesionalna ovako je građena i deceniju kasnije (pitaj Milana, on zna:),

i da se ogradim, meni su treninzi koje je odabrala za kako bih rekla, ovo je ipak emancipacija prije nego metamorfoza, tj izlaganje tjela istom fizičkom naporu monotoni, mentalno robovanje jen-dva- tri, posebno u zatvorenom prostoru, ne volim teretane, zajednički prostor u kojem se ljudi naprežu, zvuk metala mi je neprirodan, bila sam ovde član jednog tako centra, dobila mapu, olovku, flašu za vodu, traku oko vrata i karticu, i ličnog trenera, fitnes i teretana, grupe biciklista kao sekta uz extremno jaku muziku prate nju, žensko, i umislila sam da svi oni prodaju osiguranje, svi koji sjede na biciklu prišarafljenom za pod, najskuplji u gradu, oko 1500€-1700€ tada godišnje, na krovu bazen, sauna, sve gerete su imale ekrane još prije 15-16 god, odem ujutru rano i pola sata brišem sa antibakteriell, pola sata kao trčim tj biram programe šta ću gledati, pola sata se presvlačim i nosim veliku torbu do parkinga koji plaćam, izađem van, ljudi trče kraj Dunava, i čovjek se osjeća bolesno kada ih vidi u prirodi, trčkaraju i voze biciklo sva 4 godišnja doba, pokreće ih energija iz zemlje, vode, sa ledenica i iz kiše, teretane su zamjena za anomnimna okupljanja _________ dopisati po želji. :)


Evo još malo dešavanja na Tviteru, zanimljivo je zato što meni u dizajnima njegove imperije ima nešto sakralno, očekivati da se klasa tehnoloških masona izdvoji vremenom? Žrtvuju na ortalima djevice i ptičice, vegani jagnjad. :)

Ali, Ilon mi nije odvratan facom kao Zuckerberg i onaj sa Amazona, bezličan je da mu ni ime ne pamtim.

Muskonomy, pa to sam gore rekla.








I šakali, karta, kaže da su šakali na Balkanu rodbinski bliži sivom vuku i kojotu, meni liče na ukrštenu lisicu i domaćeg psa koji je imao strah od lisice, bio je primoran s njom imati nešto više, jel.







Primjeti se da ovih dana jedem neumjereno čokoladne torte, zar ne? :))


Vegane Schokoladen Mousse Torte, cc, nemate pojma kako je dobra. :)




tessa1 tessa1 16:01 24.07.2023

Re: Steady, As She Goes

А и ја више волим таласе него мирно море.

Због Барбаре.

Ma da, brod i brdašce Barbara. :)

shmoo shmoo 21:54 24.07.2023

Re: Steady, As She Goes

tessa1
Ја бих ипак ову од 49 година.

Мала обећава, пред њом је будућност.



Mica si ti mala, bucko



Умиљат и лак за одржавање.

Вазда био, јесам и бићу.


shmoo shmoo 21:58 24.07.2023

Re: Steady, As She Goes

tessa1
А и ја више волим таласе него мирно море.

Због Барбаре.

Ma da, brod i brdašce Barbara. :)




Мислио сам да се тај брежуљак другачије назива, али 'ајде добро, кад ти тако кажеш.

Нека буде Барбара.

На крају крајева, није ни важно...

Тај брежуљак увек исто дејствује на моја чула мириса, укуса и додира ма како год га ми називали, што рече ономад Шекспир.

tessa1 tessa1 08:04 25.07.2023

Re: Steady, As She Goes

Умиљат и лак за одржавање.

Вазда био, јесам и бићу.


Taso, od ove torte inače hiperaktivni ljudi hodaju po plafonu. :)

Nije puno slatka, jaka, ima onako malo engleski bitter touch, dark chocolate konfiskovana iz kolonija.
Čokolada je otkrivena 2000 god prije Hrista (da smo u temi srednje klase i Ilona:)



solo solo 08:13 23.07.2023

Kakav wikend!

Ispred zgrade RTS-a u Takovskoj ulici završen je dvanaesti protest "Srbija protiv nasilja". Na kraju protesta je saopšteno da je student Dimitrije Dimić koji je štrajkovao glađu na Andrićevom vencu zahtevajući od predsednika Aleksandra Vučića da ispuni zahteve protesta, prekinuo štrajk.


shmoo shmoo 12:57 24.07.2023

Re: Kakav wikend!

solo
Ispred zgrade RTS-a u Takovskoj ulici završen je dvanaesti protest "Srbija protiv nasilja". Na kraju protesta je saopšteno da je student Dimitrije Dimić koji je štrajkovao glađu na Andrićevom vencu zahtevajući od predsednika Aleksandra Vučića da ispuni zahteve protesta, prekinuo štrajk.

Drug Tito je rekao da su studenti u pravu



Пази на телевизор!!!

И да ниси ни пипнуо Кумицу, је л' ти јасно?

Ено ти библиотекарка, доста ти је.

Ја ћу апотекарку.

Апотекарке увек лепо миришу.

На проминцле као и Ђока, апотекарски помоћник.









zoja444 zoja444 09:00 23.07.2023

ne znam za srednju klasu

ali mi je interesantno da je nekoliko strucnjaka primetilo a povodom supercelijske oluje, da se javljaju neke pojave koje nikada do sada nisu postojale.
solo solo 10:25 23.07.2023

Re: ne znam za srednju klasu

javljaju neke pojave koje nikada do sada nisu postojale.




zoja444 zoja444 12:19 23.07.2023

Re: ne znam za srednju klasu

deseti put pokusavam da objavim komentar o rts-u. kao da neko cita sta pisem u realnom vremenu i to sa rts-a. znam da je nemoguce. ne prizivam maksu da mi objasni.
zoja444 zoja444 14:22 23.07.2023

Re: ne znam za srednju klasu

na rts-u je zaposleno 20000 ljudi. dvadeset hiljada koje su zakonski obavezani da placaju skoro svi gradani. kojoj klasi oni pripadaju?
docsumann docsumann 10:34 23.07.2023

be high with the class





brojanica od Teslinih brojeva
solo solo 10:35 23.07.2023

Re: be high with the class

brojanica od Teslinih brojeva


Docs,zašto ovaj rege zvuči drugačije od tvog?
Može i da se igra uz ovo.
docsumann docsumann 12:28 23.07.2023

Re: be high with the class

solo
brojanica od Teslinih brojeva


Docs,zašto ovaj rege zvuči drugačije od tvog?
Može i da se igra uz ovo.


ma pusti mene, al zašto zvuči različito od Marlija? a?
solo solo 16:57 23.07.2023

Re: be high with the class

ma pusti mene, al zašto zvuči različito od Marlija? a?


Ko kaže da zvuči različito?





Crtica iz života.

Bio u Tučepima jedan konobar Toni.Od nemačkog znao sano ja,nain i još po nešto.

Kaže njegova majka jednog dana : Toni,kako to kad ti pričaš Nemački ja te sve razumem a kad Nemci pričaju Nemački ja ih ništa ne razumem.

Kad slušam ove prepoznajem rege. Kad slušam tvoje pokušaje ništa ne razumem.

Docs nemoj da komponuješ na Nemačkom.
docsumann docsumann 17:27 23.07.2023

Re: be high with the class

Ko kaže da zvuči različito?


me, man

jednostavno, Marli nije radio dab stvari

različto je masu, misim, onom ko kapira rege


i da, i uz "moj" rege može da se pleše
samo moraš prvo da naučiš korake


solo solo 17:47 23.07.2023

Re: be high with the class

i da, i uz "moj" rege može da se pleše
samo moraš prvo da naučiš korake


Ova ti je ka Njegoševa.

Jedan korak napred a nazad dva,
igra se zove du du a

zoja444 zoja444 16:20 23.07.2023

jos jedan novitet

sad sam zvala jednog mobilnog operatera. kao da mi se javila ona vestacka skalamerija, zaboravila sam joj naziv, a ne ziv covek. nije bilo: mogu li vam jos nesto pomoci, ni dovidjenja. bas zanimljivo. nesto sam ih pohvalila i vestacki filip je rekao hvala i prekinuo vezu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:06 23.07.2023

navedi bolan izvor

jer je inače stvarno preambiciozna tema za to malo teksta što si ti napisao..
ali svakako zanimljiva..

primećujem dve zablude s tim što mi je termin pogrešan.. koja je riječ u orginalu?
zabluda da imetak znači status.. kakva zabluda crna.. pa to je bukvalno od pećinskog čovjeka na ovamo konstanta..
kod nas u kraju nedavno žena uleti kolima kroz ogradu lokalne škole i pogazi neko desetoro djece i nastavnicu dal jednu.. male curice, škola za djevojčice 3 do 11 godina.. ubije jednu djevojčicu dal od 8 godina i rani ostale, dosta njih teško..
dalje se nije pričalo, izgleda da je imala medical condition pa je poneta pala na zašto zabora vozi range rovera od 3 4 tone u gradu.. da je vozila nešto normalno možda bi je ograda zaustavila..
a znamo zašto.. baš čest izbor za porodice koje isključivo voze do sportskog terena i aerodroma i nikud drugo al voze tenkove..
tako da nije zaluda no ljudska priroda

savršenstvo u roditeljstvu..
to je ja bi rekla neki čudan istorijski trend.. imaš isto tako grupu autora koja je dokazivala da su ljudi u nekom periodu srednjeg vijeka djecu smatrali za male ljude, nisu ih smatrali ničim lijepim, milim i slatkim nego teretom.. ne umiju da rade a koštaju..
potkrepljivali silkama iz tog perioda gdje su djeca na slici uvijek zlog lica..
ko zna..
činjenica sigurno jeste da u zadnjih 100 godina i nešto preko odnos prema djeci u svakoj generaciji postaje sve brižniji..
ja bih povezala sa uspjesima medicine, smanjivanjem veličine porodice i opštim osjećajem blagostanja koji nam ostavlja više prostora da budemo benevolentni..

e elem, čini mi se preširoka četka, slabo definisan geografski prostor.. previše toga na jednom mjestu..
a onda ima i ubrzanja promjena pa time nestabilnost..
ma svega..
al eto one dve stvari mi zapale za oko
zoja444 zoja444 18:27 23.07.2023

Re: navedi bolan izvor

ovde se prica sve suprotno. da se u uk pored raznih i brojnih protesta, ne govori nista o protestu u vezi propasti penzionog sistema. gde je tu onda blagostanje? i dok svi pricaju o nuklearnim bombama. sto se odnosa prema deci tice, naglasava se da na zapadu taj odnos nije afirmativan. da se deca posmatraju kao prepreka ugodnom zivotu i karijeri.
svarog svarog 08:45 24.07.2023

Meni se čini

da je prvi set iluzija, kako ih nazivaš, dominantan u vreme prosperiteta, a drugi u vreme krize.
Isti ljudi u vreme prosperiteta, sigurnosti posla, rastućih plata... imaju utisak finansijske sigurnosti. Pare pokrivaju probleme i ljudi su optimistični.

Kada krene kriza, shvate da posao nije siguran i da bez plate nemaju ništa, jer je dobar deo standarda bio na kredite koji su se lako otplaćivali. Postaju pesimistični i dojučerašnja uverenja postaju zablude, a problemi isplivavaju na površinu.

Srećom (ili nesrećom) kada prođe kriza brzo se zaboravljau muke i ide se u novi ciklus.

Ne bih ja to nazvao iluzijom, pre životom.

jinks jinks 09:41 24.07.2023

Re: Meni se čini

Da, ali izgleda da u slučaju ovih iluzija nije sve relativizovano, već one ipak osciluju, kako kažeš, oko određenih donekle i apsolutnih ili univerzalnih kriterijuma.

Što bi u stvari i bila iluzija nad iluzijama (ili pre ideja nad idejama), uverenje da uopšte nekakvi apsolutni i univerzalni kriterijumi i postoje.

Što ne znam koliko može da se kaže za, ne primer, viši sloj.
angie01 angie01 10:44 24.07.2023

Re: Meni se čini

Što bi u stvari i bila iluzija nad iluzijama (ili pre ideja nad idejama), uverenje da uopšte nekakvi apsolutni i univerzalni kriterijumi i postoje.


srednji sloj nije onaj koji veruje u iluziju opstih kriterijuma, nego je kreator tih humanijih parametara u jednom drustvu- pogledaj pod Francuska revolucija-znaci tezi balansiranim uslovima i njihov je potporni stub,...sto naravno ne odgovara visem sloj, jer ga sputava u apsoutiscikim namerama.
jinks jinks 14:53 24.07.2023

Re: Meni se čini

nego je kreator tih humanijih parametara u jednom drustvu

Da, baš to, zato sam u zagradi i napisao "ideja nad idejama".

Iz te iluzije (ili ideje) o opštim kriterijumima u srednjem sloju (dobro, verovatno i ne samo u srednjem sloju) se na kraju i izrode neki opšti kriterijumi.

Jedino što oni nikada nisu idealni, a izgleda da onaj viši sloj ume baš dosta da zaradi na tim neidealnostima :)
angie01 angie01 17:13 24.07.2023

Re: Meni se čini

Iz te iluzije (ili ideje) o opštim kriterijumima u srednjem sloju (dobro, verovatno i ne samo u srednjem sloju) se na kraju i izrode neki opšti kriterijumi.

Jedino što oni nikada nisu idealni, a izgleda da onaj viši sloj ume baš dosta da zaradi na tim neidealnostima :)


ne razumem bas najbolje,...sustina je da su velike promene u drustvenim odnosima na bolje, izborili oni iz srednjeg sloja,...to su tektonski pomaci,...ne znam sto insistiras na idealnom kao odrednici, kada ljudsko drustvo nije stiglo ni blizu tako necemu, nego je jos u zamahu da se vraca unazad, znaci, sam covek nije u nekom presudnom broju, kriticnoj masi dostigao svest humanizma i renesanse, da bi oni bili moguci,...znaci sve nije idealno, a ne samo ono cemu stremi srednji sloj, koji je jedina brana ka potpunom urusavanju i zato se uklanja tamo gde je to moguce, gde upravo ta afirmativna svest nije dosegla potrebnu specificnu tezinu,...pa se eto mi vratismo u feudalizam-partijski.

ako je tebi vise od 80 % gradjana siromasno, ili na ivici siromastva, znaci zivotari, a mali procenat je bogat i to je postao manje/vise na cudne nacine, jer je u sloju vlasti ili oko nje, za koje vaze sasvim druga pravila i uslovi,...onda znaci, da srednjeg sloja nema, ili samo u tragovima, tj. izgubljen je balans normale.
jinks jinks 18:16 24.07.2023

Re: Meni se čini

.ne znam sto insistiras na idealnom kao odrednici, kada ljudsko drustvo nije stiglo ni blizu tako necemu, nego je jos u zamahu da se vraca unazad, znaci, sam covek nije u nekom presudnom broju, kriticnoj masi dostigao svest humanizma i renesanse, da bi oni bili moguci,...znaci sve nije idealno, a ne samo ono cemu stremi srednji sloj

Ne radi se o instistiranju na idealnom, ili ne znam čemu sličnom.

Već, ako neko (neka to bude srednji sloj, na primer) i uspe kroz vreme da se izbori za određene kriterijume, kao što će mnogi od dobrih strana tih kriterijuma imati koristi, ima i onih koji će imati koristi i od njihovih loših strana. Ali dobro, to je neka potpuno druga priča.

maksa83 maksa83 19:30 24.07.2023

Re: Meni se čini

Već, ako neko (neka to bude srednji sloj, na primer) i uspe kroz vreme da se izbori za određene kriterijume, kao što će mnogi od dobrih strana tih kriterijuma imati koristi, ima i onih koji će imati koristi i od njihovih loših strana. Ali dobro, to je neka potpuno druga priča.

Istorijski, minimum od Neolita - što se manje vremena i energije trošilo na bazično preživljavanje - nalaženje i proizvodnju hrane - to se više vremena imalo za razvoj zanata koji su kasnije prerasli u industriju i nauku. Tu bi negde otpr. bio koren "srednjeg sloja kao pokretača".

svarog svarog 14:35 25.07.2023

Re: Meni se čini

Da, ali izgleda da u slučaju ovih iluzija nije sve relativizovano, već one ipak osciluju, kako kažeš, oko određenih donekle i apsolutnih ili univerzalnih kriterijuma.

Ako sam te dobro razumeo, kažeš da srednja klasa podrazumeva slične stvari, nacin zivota svuda.
Nedavno je na tviteru izbila diskusija zato sto je jedna profesorka sa Ekof rekla da je domaćinstvo sa platom od 168.000 visa srednja ili viša klasa (ne sećam se sta tacno). Na nju se obrušilo drvlje i kamenje a ona izračunala koliko su dve prosečne plate i sve preko toga je iznad proseka.

Sad pitanje je da li srednja klasa u Srb i Nemackoj treba da imaju slicnu kupovnu moc, ili su prosto nalaze u sredini po primanjima u svojim zemljama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana