Hobi| Muzika| Zabava

DUB PUB: Dread Caravan

docsumann RSS / 25.07.2023. u 13:01

G7cAUWw.png
 
Ovaj put instrumental je u pitanju. 170bpm, akordi B, Bm :
 
 
 
 
 

Tagovi



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 14:37 25.07.2023

,

Put putuje karavan, jaran moj i ja,
put putuje Paši nosi, ašik pehar na dar.
Suze roni jaraj moj, suze ronim ja
Ašik žena niti sluti, niti sve to zna.

O ma, o ma, o ma da, karavan
o ma, o ma, o ma da, pusti san.
O ma, o ma, o ma da, karavan
o ma, o ma, o ma da, maš'alah.

zoja444 zoja444 05:44 28.07.2023

druga verzija

put putuje karavan, jaran moj i ja, oba nas je zavela asik zena ta. moj jarane, jarane, jarani smo mi, ne daj, ne daj jednoj zeni da nas rastavi.
Черевићан Черевићан 15:39 25.07.2023

lege artis

Ovaj put instrumental

шасти падеж...радњу врши
пробама га .........досегнути,
па ће гарант ......(како бива)
активности даље потакнути
docsumann docsumann 16:14 25.07.2023

hazart bonus




izlazak iz rupe
angie01 angie01 16:58 25.07.2023

Re: hazart bonus

alselone alselone 17:02 25.07.2023

Re: hazart bonus

hazart

Kad smo kod umetnosti - Lemeški kulen!

angie01 angie01 17:12 25.07.2023

Re: hazart bonus

Lemeški kulen!


daj presek:)
alselone alselone 17:18 25.07.2023

Re: hazart bonus

angie01 angie01 17:24 25.07.2023

Re: hazart bonus

a, pa to je vec hazart!:) Plamena zemlja.
alselone alselone 17:36 25.07.2023

Re: hazart bonus

Lemeški se melje malo na sitnije i na prvi pogled, ko ne zna, rekao bih da je zbog toga manje kvalitetan jer svi znamo da sa manjim promerom može da ide više škarta u nadev ali ovde nije tako.


alselone alselone 17:38 25.07.2023

Re: hazart bonus

Lik od kog sam kupio kulen se i zove onako kako bi očekivao da se zove dobar proizvođač kulena - Stipan.
zoja444 zoja444 21:38 25.07.2023

Re: hazart bonus

ti si alse kao moja pokojna komsinica. znala je kad je rodjendan zene poslovodje prodavnice. jel ti to nesto sugerises kako hrvati bolje prave kulen od ostalih? srba npr.?
alselone alselone 21:39 25.07.2023

Re: hazart bonus

ti si alse kao moja pokojna komsinica. znala je kad je rodjendan zene poslovodje prodavnice. jel ti to nesto sugerises kako hrvati bolje prave kulen od ostalih? srba npr.?

Stipan nije Hrvat, božemeprosti.
zoja444 zoja444 21:52 25.07.2023

Re: hazart bonus

ma, da. mongolac je.
alselone alselone 21:54 25.07.2023

Re: hazart bonus

ma, da. mongolac je.

Nemaš pojma a hoćeš da se šališ, to je najbolja kombinacija.
U tom delu bačke žive Bunjevci i to je njihovo nasledstvo da prave te kulenove. Oni imaju gen bliži Predatoru nego meni iz Bačke, da se tako izrazim, pošto su došli sa reke Bune. :) Pokatoličeni u jednom momentu i često imaju Hrvatska imena. Hrvati pokušavaju da ih svojataju ali se oni ne daju. Najpoznatiji primer Bunjevca ti je Zvonko Bogdan. Neš njega nikad čuti da kaže kako je Hrvat.
angie01 angie01 21:59 25.07.2023

Re: hazart bonus

Neš njega nikad čuti da kaže kako je Hrvat.


pa gde sme od silnih Blade Runner-a.
alselone alselone 22:00 25.07.2023

Re: hazart bonus

pa gde sme od silnih Blade Runner-a.

Šta ovo znači? Da jeste samo ne sme da kaže?
angie01 angie01 22:04 25.07.2023

Re: hazart bonus

Šta ovo znači? Da jeste samo ne sme da kaže?


to je malo ironisanje na pravdanje sta je bilo ko- njegova stvar, moze da je Marsovac, isti je taj Zvonko Bogdan ili Stipan.
alselone alselone 22:10 25.07.2023

Re: hazart bonus

to je malo ironisanje na pravdanje sta je bilo ko- njegova stvar, moze da je Marsovac, isti je taj Zvonko Bogdan ili Stipan.

E, što radiš ovo? Šta ti to treba?
angie01 angie01 22:17 25.07.2023

Re: hazart bonus

E, što radiš ovo? Šta ti to treba?


ma ne radim nista, samo me nervira to prozivanje sta je ko....odo...
alselone alselone 22:21 25.07.2023

Re: hazart bonus

ništa tu nije prozivanje nego je zezanje od početka a ti skačeš da braniš hrvate od mene. radiš ono za šta se žališ da rade tebi - da ti mere komentare na kašićiću pa brane srpstvo od tebe. tako i ti meni meriš reči na apotekarskoj vagi pa braniš hrvate od mene. ne treba ti to.

pravljenje te vrste kulena nije tradicija hrvata nego bunjevaca. bunejvci nisu hrvati.

to su opštepoznate činjenice u vojvodini.
zoja444 zoja444 01:33 26.07.2023

Re: hazart bonus

alse, ta poruka je za mene a preko tebe. nema veze sa tobom, hrvatima i srbima vec sa jednim blogerom. neko licno prepucavanje.
tessa1 tessa1 05:31 26.07.2023

Re: hazart bonus

Hehe, šta ovo bi, opet fasistkinja drži školicu za pacice male o genocidnosti?

I ja sam pomislila da je Stipe Hrvat (o Bunjevcima znam manje od Zoje), dalje, Hrvati prave dobar kulen, i veza sa kulenom mi je bila logična. Šta je problem u ovom nizu zaključivanja? Poznato mi je da Slavonke, Hrvatice, prave najbolja jela od tjesta, ili sa tjestom, štrukle, buhtle, mlince, i itd. Najbolje sitne kolače božićne pravi jedna Slovenka,

kako bi ih pohvalila ako ne kažem da su iz Slavonije ili Slovenije? Osoba X ili osoba NN iz ExYU, jerbo ako kažemo da su Hrvati znaci genocidnost nasih srpskih krvnih zrnaca?

Moron od žene. Bez ikakve sumnje.
tessa1 tessa1 05:35 26.07.2023

Re: hazart bonus

hrvatima i srbima vec sa

Latenta fašistkinja i palančanka svjesti se prostre na jednom kvadratu, drži slovo.
alselone alselone 06:18 26.07.2023

Re: hazart bonus

Hrvati prave dobar kulen

I prave, zove se Slavonski kulen. U pravcima kulenstva mogu se prepoznati sledeći:

1. Slovački - najbolji predstavnici su kulenovi iz Bačkog Petrovca. Specifični su po tome što se dodaje kim. Ja obožavam tu notu mada neki ljudi ne vole. Slovaci dodaju kim u mnoga jela, pa čak na primer i u švarglu što bi neko rekao da nikako ne ide.
2. Sremski - Ponos "svinjskog" Srema. Odlikuje se malo krupnijim mlevenjem kod kog "nema laži, nema prevare". Važi za najljući.
3. Slavonski - nisam do sada imao priliku da probam ali važi za odličan. Hrvati nekad kažu i "kulin".
4. Lemeški - opisao sam gore.

Sve su obo zasebne škole kulenstva a ako postoji još neka a da ne znam, rad sam da naučim. :)
alselone alselone 06:24 26.07.2023

Re: hazart bonus

o Bunjevcima znam manje od Zoje

Zanimljiva mala i specifična grupa koja za koju neki kažu da su katolički Srbi (preovlađujuće mišljenje, tako su i vođeni u Austrougarskoj), neki kažu da su Hrvati (to je nova odlika nacionalističke politike od devedesetih) a neki istraživači ih vode kao autohtoni narod Hercegovine koji su preseljeni mimo njihove volje ne znam već kada, da ne guglam sad. Govore ikavski, što je jako specifično.
angie01 angie01 09:05 26.07.2023

Re: hazart bonus

ništa tu nije prozivanje nego je zezanje od početka a ti skačeš da braniš hrvate od mene.


sto tako fatalisticki?....je l ja ne smem da se zezam?.... niko nije tebi nesto zamerio, nego konceptu, kako bih ga vec nazvala,...moj fazon sa Blade Runnerom je cucnuo ko dupe na nosu i tako bi ostalo, da nisi reagovao, kao a sam ne znam sta uradila-i tu zavsavam na temu.


pravljenje te vrste kulena nije tradicija hrvata nego bunjevaca. bunejvci nisu hrvati.

to su opštepoznate činjenice u vojvodini.


ako pogledas malo bolje, ja kulenu nisam nista sporila, pa ni pripadnost i poreklo



...barem su inkluzivci dobili terapiju.
tessa1 tessa1 09:07 26.07.2023

Re: hazart bonus

I prave, zove se Slavonski kulen. U pravcima kulenstva mogu se prepoznati sledeći:

1. Slovački - najbolji predstavnici su kulenovi iz Bačkog Petrovca. Specifični su po tome što se dodaje kim. Ja obožavam tu notu mada neki ljudi ne vole. Slovaci dodaju kim u mnoga jela, pa čak na primer i u švarglu što bi neko rekao da nikako ne ide.
2. Sremski - Ponos "svinjskog" Srema. Odlikuje se malo krupnijim mlevenjem kod kog "nema laži, nema prevare". Važi za najljući.
3. Slavonski - nisam do sada imao priliku da probam ali važi za odličan. Hrvati nekad kažu i "kulin".
4. Lemeški - opisao sam gore.

Sve su obo zasebne škole kulenstva a ako postoji još neka a da ne znam, rad sam da naučim. :)


Nisam ni sumnjala da to sve imaš u malom prstu. :))
tessa1 tessa1 09:07 26.07.2023

Re: hazart bonus

Zanimljiva mala i specifična grupa koja za koju neki kažu da su katolički Srbi (preovlađujuće mišljenje, tako su i vođeni u Austrougarskoj), neki kažu da su Hrvati (to je nova odlika nacionalističke politike od devedesetih) a neki istraživači ih vode kao autohtoni narod Hercegovine koji su preseljeni mimo njihove volje ne znam već kada, da ne guglam sad. Govore ikavski, što je jako specifično.


Interesantno, posebno ikavski.
tessa1 tessa1 09:08 26.07.2023

Re: hazart bonus

Fašistkinja u ovom svom privatnom terarijumu opet postavlja dijagnoze? cc
zoja444 zoja444 09:20 26.07.2023

Re: hazart bonus

tebe bi gospodjo karakondzulo trebalo prijaviti sto javno ponizavas inkluzivce... da ti sad opet ne spominjem familiju. nikad se ne zna sta dan nosi. hoces i ovaj docsov blog da unistis. neces prokletnice. za koga? za srbiju!
docsumann docsumann 09:25 26.07.2023

Re: hazart bonus


za koga? za srbiju!



za srbiju, za partiju... šta god. samo jako
alselone alselone 09:28 26.07.2023

Re: hazart bonus

moj fazon sa Blade Runnerom je cucnuo ko dupe na nosu i tako bi ostlo, da nisi reagovao,

Neka bude da je do mene jer nisam gledao taj film.
tessa1 tessa1 09:29 26.07.2023

Re: hazart bonus

za partiju... šta god. samo jako


alselone alselone 09:30 26.07.2023

Re: hazart bonus

Interesantno, posebno ikavski.


S obzirom da su se doselili pre 200 godina a i dalje pričaju kako su pričali u prapostojbini, ja bih rekao da su - Bosanci.

(molim samo da se niko ne ljuti)
zoja444 zoja444 09:31 26.07.2023

Re: hazart bonus

za sebe, docs, za sebe.
tessa1 tessa1 09:36 26.07.2023

Re: hazart bonus

(molim samo da se niko ne ljuti)

Zavisi od dana, meni je krenuo rano energično. Da li je čovjek raspoložen uvijek za porciju fašizma i očaja nepoznatih ljudi sa druge strane ekrana, porciju pretvornosti i deluzije.

I zmijugu navodno previše gradsku (ne dijelimo mi ljude ovde na nas i njih od juče, sad najednom mortadela nije partizanska:) ću danas staviti u skriptu da mi ne truje prostor virtuelni.

MZ Baltazar's Lab

angie01 angie01 09:39 26.07.2023

Re: hazart bonus

alselone



shmoo shmoo 09:49 26.07.2023

Re: hazart bonus

alselone
o Bunjevcima znam manje od Zoje

Zanimljiva mala i specifična grupa koja za koju neki kažu da su katolički Srbi (preovlađujuće mišljenje, tako su i vođeni u Austrougarskoj), neki kažu da su Hrvati (to je nova odlika nacionalističke politike od devedesetih) a neki istraživači ih vode kao autohtoni narod Hercegovine koji su preseljeni mimo njihove volje ne znam već kada, da ne guglam sad. Govore ikavski, što je jako specifično.



Говоре штокавски икавски говор. Један од штокавских икавских говора. (ЛИНК)


Мапа преузета из:






У сеобе (присилне или не, то не знам па само претпостављам да су биле више економске природе, она врста сеоба са камењара у плодније пределе које су и иначе на Балкану текле вековима и од сточара номада и луталица по балканским гудурама правиле седелачке ратаре везане за земљу коју обрађују) пошли су са реке Буне у Херцеговини па отуда и име. Сеобе текле у два правца, на север данашње Војводине, у Бачку, и кроз Босну и Далмацију у Приморје, чак на обронке Велебита на само 80 км од Ријеке па је тако испало да иако географски прилично удаљени већ вековима, Звонко Богдан и бака моје жене из Кривог Пута на 12 километара од Сења уз Велебит имају потпуно исти говор.

Од те баке моје жене сам и чуо да су покатоличени у доба Марије Терезије, дакле 18. век. Они су ту причу у Приморју преносили с колена на колено па и данас знају да су пре 300 година били православни.

Збрка око националности Буњеваца направљена је 1945. када је званичним декретом наређено да се сви Буњевци и Шокци убрајају у Хрвате.

(Тако типично за те помне читаоце и следбенике Коминтерниних брошура између два светска рата да се нечија националност на Балкану одређује према вероисповести, зар не? Ватикан лајк дет имидијатли.)

Требало је 2018. године да Скупштина АП Војводине изгласа Декларацију којом се поништава тај Декрет из 1945. године. Не знам шта је било даље по том питању.

BUNjEVCI ubuduće ni na papiru neće biti dovođeni u vezu sa Hrvatima. Dekret iz 1945. godine kojim im je naređeno da se izjašnjavaju kao Hrvati, a koji se ne primenjuje u praksi od raspada SFRJ, biće najzad i pravno poništen na jednoj od narednih sednica Skupštine Vojvodine.

...

Akt koji će najzad biti poništen doneo je Glavni narodnooslobodilački odbor Vojvodine (Odeljenje za unutrašnje poslove, br. 104071945) 14. maja 1945. u Novom Sadu, i glasio je: „Događa se da se mnogi Hrvati uvode kao Bunjevci i Šokci u rubrike gde se označava narodnost, a ne kao Hrvati i to biva često po njihovom izričitom zahtevu ili po volji i nahođenju dotičnog činovnika. Kako bunjevačka i šokačka narodnost ne postoje, to vam se naređuje da sve Bunjevce i Šokce imadete tretirati isključivo kao Hrvate bez obzira na njihovu izjavu.“


ЛИНК

Тиме је требало исправити ту неправду јер на крају крајева, одлуку о присаједињењу Војводине Краљевини Србији (и последично у том тренутку затим и будућој Југославији у настанку) донела је 25. новембра 1918. године Велика народна скупштина Срба, Буњеваца и осталих Словена Баната, Бачке и Барање.

Ако су у том чину пре 104 године Буњевци били засебни национални ентитет или група (дакле, не ни Срби ни Хрвати него Буњевци), онда тај Декрет из 1945. који су донели ови коминтернини нуспроизводи на Балкану може да се тумачи само као злонамерни акт силника у жељи да се исправља историја по сопственом нахођењу и за сопствене потребе и интересе.


Na inicijativu Pokrajinske Vlade Vojvodine tokom 2016. godine pokrenuta je procedura da se u okviru Muzeja Vojvodine osnuje odeljenje koje bi tretiralo temu prisajedinjenja vojvođanskih oblasti Srbiji 1918. godine. Inicijativa Pokrajinske Vlade Vojvodine poklapala se sa obeležavanjem tri značajna datuma iz nacionalne istorije (ЛИНК)



И само још да додам на основу сопственог искуства са Буњевцима, а што сам сазнао тек када сам се оженио...

Немојте, молим вас, моју жену и њену баку Буњевку из Приморја и католкињу, трпати међу Хрвате јербо моја лепша половина за тако нешто 'оће одмах да коље зубима пошто нема баш много стрпљења и воље за некакву демократску расправу поводом тих комуно-клерофашистичких југославенских тлапњи у периоду 1945-1991.





docsumann docsumann 10:08 26.07.2023

Re: hazart bonus

zoja444
za sebe, docs, za sebe.


to je tak egoistično
zoja444 zoja444 10:31 26.07.2023

Re: hazart bonus

egoisticno ali prakticno. kad nema nikog da ti cuva guzu, moras sam.
docsumann docsumann 10:49 26.07.2023

Re: hazart bonus

zoja444
egoisticno ali prakticno. kad nema nikog da ti cuva guzu, moras sam.


od prevelike brige za guzicom, oće obraz da strada...

no, manje-više moj komentar na teme bliske ovoj sam upravo dao u novom blogu. pa da ne opterećujemo ovaj prostor...drugačijeg afiniteta








tessa1 tessa1 12:37 26.07.2023

Re: hazart bonus

Taso, baš dobar komentar, meni interesantan možda malo više nego nekom drugom,

ipak bih još jednom izdvojila kartu, ako neko vidi Gvozdena neka mu kaže da sam ga tražila radi ove karte i onoga što je prikazano na njoj, prvo, svi vidimo Valjevo i ove prugice horizontalne, piše fino da govore šumadinsko-vojvođanski? :)


tessa1 tessa1 12:38 26.07.2023

Re: hazart bonus

Doks, kao da si malo pasivno-agresivan na Zoju? U čemu je štos, taka moda?
tessa1 tessa1 12:39 26.07.2023

Re: hazart bonus

Zoja, nemoj da psuješ virtuelnog stvora, ona se ulegla ovde u zmijarniku, ima načina da odgovoriš na postavljanje dijagnoza, na kuraž virtuelni, predlažem nogom u glavu.
docsumann docsumann 12:45 26.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1
Doks, kao da si malo pasivno-agresivan na Zoju? U čemu je štos, taka moda?


teško da bi se to dalo podvesti pod tu kategoriju. nit sam pasivan, a još manje agresivan.

al jesam "malko" ironičan glede uporabe teških kvalifikacija, tih riječi što strašno zvuče.




tessa1 tessa1 12:57 26.07.2023

Re: hazart bonus

al jesam "malko" ironičan glede uporabe teških kvalifikacija, tih riječi što strašno zvuče.


Pa da, lako je biti ironičan na nevičnu na zmijarnik kao Zoja. Šta je nego pasivna-agresija.
tessa1 tessa1 12:58 26.07.2023

Re: hazart bonus

Oči vam vade ti trunići dok deblima noge drugima lomite. I kičmu.
docsumann docsumann 13:02 26.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1
al jesam "malko" ironičan glede uporabe teških kvalifikacija, tih riječi što strašno zvuče.


Pa da, lako je biti ironičan na nevičnu na zmijarnik kao Zoja. Šta je nego pasivna-agresija.


ih, pa bilo je ironije i prije nego što je zaživjela pasivno-agresivan
uzrečica

e sad bih ja trebao pristati na vaše viđenje stvari...pa će sve biti potaman.






tessa1 tessa1 13:07 26.07.2023

Re: hazart bonus

e sad bih ja trebao pristati na vaše viđenje stvari...pa će sve biti potaman.


Ko ste vi? Koja je tvoja strana, čovječe?


Vidim da si napisao još jedan blog o nama genocidnim iz RS, mislim, bukvalno u nedostatku akcije (i grijeha?) u vašim životima eksploatišete nas virtuelno do iznemoglosti.
docsumann docsumann 13:11 26.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1
e sad bih ja trebao pristati na vaše viđenje stvari...pa će sve biti potaman.


Ko ste vi? Koja je tvoja strana, čovječe?


Vidim da si napisao još jedan blog o nama genocidnim iz RS, mislim, bukvalno u nedostatku akcije (i grijeha?) u vašim životima eksploatišete nas virtuelno do iznemoglosti.


kad kažem strana, mislim na uporabu pomenutog vokabulara...zmiuja, fašistkinja...itd

pa da se odmah i opredjelim po tom pitanju - ne, nisam vaša strana. ko god da ste.

a nisam ni protiv vas, ako te več zanima.

pasivno, aktivno, rad sam se neuključiti



a ovo za RS si fulala stadion, a ne gol



zoja444 zoja444 13:16 26.07.2023

Re: hazart bonus

koje je to nase vidjenje stvari? jesi li ti smesten u inkluzivno odeljenje? proglasen nelecenim sizofrenicarem? i jos svasta nesto. alal ti obraz, docs.
docsumann docsumann 13:17 26.07.2023

Re: hazart bonus

zoja444
koje je to nase vidjenje stvari? jesi li ti smesten u inkluzivno odeljenje? proglasen nelecenim sizofrenicarem? i jos svasta nesto. alal ti obraz, docs.


eto kao što rekoh - sledi uvlačenje

nisi za nas...fašista si.


EDIT: ne, zoja, ne pratim vaša prepucavanja.
tessa1 tessa1 13:19 26.07.2023

Re: hazart bonus

ad kažem strana, mislim na uporabu pomenutog vokabulara...zmiuja, fašistkinja...itd

pa da se odmah i opredjelim po tom pitanju - ne, nisam vaša strana. ko god da ste.

a nisam ni protiv vas, ako te več zanima.

pasivno, aktivno, rad sam se neuključiti


Ma koga boli uvo čovječe jesi li ti na mojoj strani u ovom što se dešava na blogu? Ne samo ti nego bilo ko.

Nisi na našoj strani ali si pasivno-agresivan prema Zoji, ne sviđa ti se njena forma, suština te ko fol ne interesuje.

Evo što se mene tiče od danas si ti na strani sa ovom virtuelnom zmijurinom. Štaš, ne postoji život u kojem u jednom trenutku ne moraš birati stranu, moraš, i u gulagu biraš, i na slobodi, i kada ne biraš prije nego odabareš smrt možda ćeš birati koji obraz okrenuti, na koje koljeno kleknuti ili na koju stranu pasti mrtav…
docsumann docsumann 13:20 26.07.2023

Re: hazart bonus

Nisi na našoj strani ali si pasivno-agresivan prema Zoji, ne sviđa ti se njena forma, suština te ko fol ne interesuje.


ajde, kad već insistiraš.

reci -šta je tu agresivno.
docsumann docsumann 13:27 26.07.2023

Re: hazart bonus

Evo što se mene tiče od danas si ti na strani sa ovom virtuelnom zmijurinom


a znaš koliko se mene tiče što se tebe tiče...



tessa1 tessa1 13:31 26.07.2023

Re: hazart bonus

a znaš koliko se mene tiče što se tebe tiče...


Ala čovječe, fokusiraj se..
docsumann docsumann 13:32 26.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1
a znaš koliko se mene tiče što se tebe tiče...


Ala čovječe, fokusiraj se..


smanji agresiju
tessa1 tessa1 13:35 26.07.2023

Re: hazart bonus

smanji agresiju

Nisam agresivna, ni ti me čak ne nerviraš iako si licemjeran onako izverzirano. Kao da sam ovo sve vidjela već toliko puta.
docsumann docsumann 13:41 26.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1
smanji agresiju

Nisam agresivna, ni ti me čak ne nerviraš iako si licemjeran onako izverzirano. Kao da sam ovo sve vidjela već toliko puta.




jesi, izuzzetno si agresivna, i nije ti prvi put. a pogotovo u nastojanju da drugom pripišeš istu (u pasivnom obliku).

meni je Endžin stav u vašoem sukobljavanju jednako blizak ko i vaš, tj. kilometrima mi je daleko.
a mogućer i da vas to najviše pecnulo.

a što se tiče agresije koju ispoljavaš, pa radi se o vrlo bazičnom psihološkom postupku - događaj (odnos) koji aktuelizuješ, isforsirano svedeš na dvije ekstremne, suprostavljenje, pozicije
a onda ljudim guraš taj svoj nametnuti izbor, kao lakmus papir za njihov karakter.
il si s nama il si nitkov.

pa nije li to vrišteća definicija pasivne agresije?
tessa1 tessa1 13:52 26.07.2023

Re: hazart bonus

Ne razumijem kad smo Zoja i ja mi, kad sam samo ja, prvo to razgraniči,

gore u komentarima moje riječi ironišeš njoj, ona nije spomenula ni fašizam ni zmiju, to su moje riječi, ne njene, ali njoj nešto popuješ jer nemaš muda banovati ili na koncu, reći: alo bre, fašistkinja je u pravu, biram njenu stranu..


Dokse, kao i Angie sudiš ljudima samo si ti umiven, ona je bitanga bez kočnica odavno.

I itd.


Nisam agresivna, jutros me brat iznenadio, i evo milina me još drži, samo se pitam, što meni treba ovoj blog i ovo sve, neka virtuelna sličica koja određuje ko je ko prema svom fašizmu i ograničenosti..


Nisam ja tebe primoravala na moju stranu nego si je ti odabrao, i znaš šta, nismo mi ista strana.
angie01 angie01 14:08 26.07.2023

Re: hazart bonus

meni je Endžin stav u vašoem sukobljavanju jednako blizak ko i vaš, tj. kilometrima mi je daleko.
a mogućer i da vas to najviše pecnulo.


evo izvini, nisam imala nikakvu nameru da se ukljucujem u besmislene nabedjene kreacije stvarnosti, ili sta god,...ja ne trazim da bilo ko deli moje misljenje, ne trazim podrsku, ne pisem pp na tu temu, ne spletkarim, ne ucitavam, ne dodvoravam se eventulanom sledbeniku,...znaci, sama blogujem, kazem sta mislim o necemu o cemu se prica,...i sada da ne razvijam temu na sve moguce pravce, za koje postoje razlozi,...koje je tacno ovde moje misljenje, napravila sam, mogu reci-odlican fazon na prozivku o nacionalnosti ZB-ujedno, kulena:))),...sto je als pogresno shvatio, napravio pogresan komentar, sto smo sve on i ja razjasnili-svakako nema nista specijalnog u tome, ono, za srk piva,...davno obecanog:))),

i sta se tu desava, dve potpuno sludjene osobe, koje kruze utomsmislu- da bljunu neku gadost-, krenu da se sa mnom obracunavaju, kunu, etiketiraju, ubacuju nekog blogera kao razlog- znaci, potpuno ludilo mozga, gde bih ja trebalo da budem zmijurina, fasista, zloinaopako, nemam pojma,...neke licne devijacije i neizivljenosti su u pitanju, ja sa time nemam nista, niti neko moje misljenje.

kada smo kod misljenja,...ono sto je indikativno, nisam jedina na blogu, koja o raznim spornim stvarima misli na odredjeni nacin-znaci, imam istomisljenike- koji cesto mnogo konkretnije te stavove ovde predstavljaju, ali se samo meni prebacuje, svaki moj zarez se predstavlja kao troglava azdaja koja nesto i nekog ugrozava- pa ako to nije bolestina, ne znam sta je....ja ta baljezganja preskocim 50 puta, na pedesetprvi, odregajujem, jer mi dosade-generalno, potpuno mi je svejedno za likove koji to ispisuju i nikakve veze sa istima nemam-niti sam terapeut za opsesivna proganjanja.

to sto je meni na blogu izgovoreno- ne znam gde bi se moglo svrstati, a da je i zericu u nekom normalnom spektru....sto govori o osobama koje to izgovaraju, ne o meni.

drugi cute, kao nije moja stvar, necu da se petljam, mene ne diraju- super, nema moderacije, koja bi to sprecila,...i eto ti....
alselone alselone 14:10 26.07.2023

Re: hazart bonus

Sve, sve, ali nemoj te se svađati na tredu o kulenu, to je svetogrđe!
angie01 angie01 14:12 26.07.2023

Re: hazart bonus

Sve, sve, ali nemoj te se svađati na tredu o kulenu, to je svetogrđe!


slazem se,..al si ti kriv:)))
docsumann docsumann 14:37 26.07.2023

Re: hazart bonus

ali njoj nešto popuješ jer nemaš muda banovati ili na koncu, reći: alo bre, fašistkinja je u pravu, biram njenu stranu..



opet nametanje, opet ne momožeš da iskoračiš iz tog crno-bijelog kruga.
moraš sve strpati u njega (na silu) i kroz njeg prelamati stvari.

a zapravo je taj tvoj krug čist ekskluzivitet, pretjerivanje, afektiranje, overacting.
sem vas direktno (lično) involviranih, ne vjerujem da iko dijeli tvoje poglede. ok, izuzecima "svaka čast", kao i uvijek


Dokse, kao i Angie sudiš ljudima samo si ti umiven, ona je bitanga bez kočnica odavno.


pa sudim da pretjerujete i to sam jasno rekao.

a za neke jače sudove i "elaboriranije presude", rekoh nit imam interesa, nit volje, nit smisla.


Nisam ja tebe primoravala na moju stranu nego si je ti odabrao, i znaš šta, nismo mi ista strana.


više nego zadovoljan s tom podijelom.

samo nisam ni ona druga, al ti to ne možeš da vidiš, od crvenila u očima
docsumann docsumann 14:40 26.07.2023

Re: hazart bonus

Nisam agresivna



slušaj, mož ti da napišeš i da si mongolska albino sumo rvačica...taman je toliko vjerodostojno.
tessa1 tessa1 14:53 26.07.2023

Re: hazart bonus

Dokse, ne znači ako čovjek nije mrtav konja da je automatski i agresivan.


Ok, razumijem da si odgovorio na moje zapaženje da si pasivno-agresivan prema Zoji, ali ti se nastavio kao da među nama odavno postoji neki tihi sukob a ja se ne mogu sjetiti ničega, na ovom konkretno blogu nema dokaza da te vrbujem na svoju stranu, da očekujem uopšte tebe na svojoj strani (samo budala vjeruje da ja ne uživam u ulozi sama protiv svih, što bi rekao moj brat), i itd, šta je tebe uznemirilo, kakva nepravda? Što na tvom blogu fašistkinji kažem da je fašistkinja? I niko ništa? Ma fašistkinja će tebi i sutra praviti društvo, ne brini, svijet virtuelni u ovom njenom zmijarniku ostaje isti.
docsumann docsumann 15:14 26.07.2023

Re: hazart bonus

Dokse, ne znači ako čovjek nije mrtav konja da je automatski i agresivan.


ne znači, nit mi je to kriterijum.

tess, ti nisi odgovorila na moj osnovni upit u kom dijelu sam agresivan prema zoji? ostavimop sad pasivnost po strani.

agresija je ključna riječ.

a nije da nisam ( bar pokušao) objasniti gdje vidim agresivnost u tvom nastupu.
pri tom nisam uopšte vagao upotrebljene riječi (zmijurina, fašistkinja...) već način vođenja polemike. upotrebljeni izrazi tu dođu kao bonus pooeni.

nametanje suženog/iskonstruisanog prostora izbora, često svedenog na binarne opcijer - za/protiv, od kojih te ona neodgovarajuća avtomacki svrtava u neku od prokuženih grupa - ljigavaca, dvoličnjaka, hulja i ološa.
e, to je agresija. klasična and pasivna, nije bitno.

i ne radi se samo o meni (jebeš mene). bila si ružno agresivna prema nekolici blogera, koji su u najmanju ruku pristojn i i korektni (bez obzira slagao se s njihovim stavovima ili ne)
lično, nemam sukob ni sa kim na blogu.

i znaš što je najinteresantnije u ovoj nezanimljivoj priči.

sve ovo isto sam prolazio s endži.
samo tema spora je tad bio čarli.

i ona je (prisutna je ovdje, te ne pričam iza leđa) pokušavala da moje mišljenje koje se nije podudaralo s njenim proglasi za bezobrazluk i licemjerstvo (moja interpretacija njenih riječi).
naravno, nisam ni tada pristao na tu podijelu karata, pa mi ne pada na pamet ni sad kada je sama endži "na tapetu"
tessa1 tessa1 15:27 26.07.2023

Re: hazart bonus

I dalje ne razumijem je li ovo tvoje što pišeš bahatost ili ne vidiš da mi nismo u istom položaju ovde tj ne gledamo na problem iz iste perspektive, nemamo iste uložene emocije i iste reakcije, pobogu, ti si izuzet poslednje dvije godine iz dešavanja u kojima se satanizuje jedan narod iz dana u dan, bukvalno su podmetani blogovi da se dođe do toga kakvi smo mi, izvuče iz nas sve beda na vidjelo dana..

Samo na onom blogu o Genocidu si izgubio živce sa njom tražeći da dokaže definiciju genocida koju ti je servirala, nakon tri dana je rekla da genocid nije spomenula.

Evo i ovde danas, nije spomenula kulen, ali jeste fašistkinja prebrojala srpska genocidna krvna zrnca.

Dox, ne vidiš kako sam odmahnula glavom, ne mogu napisati slikovito koliko si zalutao na moj teren sudeći mojim postupcima i još se kao nešto zgražavaš na ono u čemu mi ne znamo kakav bi ti bio.. teoretiš o paklu iz ugla anđela.
tessa1 tessa1 15:30 26.07.2023

Re: hazart bonus

Odjavljujem se, sad bih tek mogla izgubiti živce. Ili da barem pljunem prije nego što odem.
docsumann docsumann 15:37 26.07.2023

Re: hazart bonus

EDIT:

napisah komentar, al kad reče da se odjavljuješ - obrisah ga... nema smisla da mrcvarimo diskusiju i dolivam kerozin.
promoter promoter 15:53 26.07.2023

Re: hazart bonus

docsumann
tessa1
e sad bih ja trebao pristati na vaše viđenje stvari...pa će sve biti potaman.


Ko ste vi? Koja je tvoja strana, čovječe?


Vidim da si napisao još jedan blog o nama genocidnim iz RS, mislim, bukvalno u nedostatku akcije (i grijeha?) u vašim životima eksploatišete nas virtuelno do iznemoglosti.


kad kažem strana, mislim na uporabu pomenutog vokabulara...zmiuja, fašistkinja...itd

pa da se odmah i opredjelim po tom pitanju - ne, nisam vaša strana. ko god da ste.

a nisam ni protiv vas, ako te več zanima.

pasivno, aktivno, rad sam se neuključiti



a ovo za RS si fulala stadion, a ne gol




Čim koristiš 'glede' i 'uporabu', teško je verovati da si naša strana.
docsumann docsumann 15:59 26.07.2023

Re: hazart bonus

promoter
docsumann
tessa1
e sad bih ja trebao pristati na vaše viđenje stvari...pa će sve biti potaman.


Ko ste vi? Koja je tvoja strana, čovječe?


Vidim da si napisao još jedan blog o nama genocidnim iz RS, mislim, bukvalno u nedostatku akcije (i grijeha?) u vašim životima eksploatišete nas virtuelno do iznemoglosti.


kad kažem strana, mislim na uporabu pomenutog vokabulara...zmiuja, fašistkinja...itd

pa da se odmah i opredjelim po tom pitanju - ne, nisam vaša strana. ko god da ste.

a nisam ni protiv vas, ako te več zanima.

pasivno, aktivno, rad sam se neuključiti



a ovo za RS si fulala stadion, a ne gol




Čim koristiš 'glede' i 'uporabu', teško je verovati da si naša strana.


ako to definiše propadnost vašoj strani, da ti olakšam - definitivno nisam tamo

EDIT: kad već ne možeš da provališ da je to štosa radi, moram ovako bukvalistički
promoter promoter 16:00 26.07.2023

Re: hazart bonus

docsumann
promoter
docsumann
tessa1
e sad bih ja trebao pristati na vaše viđenje stvari...pa će sve biti potaman.


Ko ste vi? Koja je tvoja strana, čovječe?


Vidim da si napisao još jedan blog o nama genocidnim iz RS, mislim, bukvalno u nedostatku akcije (i grijeha?) u vašim životima eksploatišete nas virtuelno do iznemoglosti.


kad kažem strana, mislim na uporabu pomenutog vokabulara...zmiuja, fašistkinja...itd

pa da se odmah i opredjelim po tom pitanju - ne, nisam vaša strana. ko god da ste.

a nisam ni protiv vas, ako te več zanima.

pasivno, aktivno, rad sam se neuključiti



a ovo za RS si fulala stadion, a ne gol




Čim koristiš 'glede' i 'uporabu', teško je verovati da si naša strana.


ako to definiše propadnost vašoj strani, da ti olakšam - definitivno nisam tamo

EDIT: kad već ne možeš da provališ da je to štosa radi, moram ovako bukvalistički

Hihihi!
promoter promoter 16:01 26.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1
Odjavljujem se, sad bih tek mogla izgubiti živce. Ili da barem pljunem prije nego što odem.

Ali!
Zašto (tako lako) gubiš živce i nerviraš se?
Moraš da poradiš na sebi.
angie01 angie01 16:10 26.07.2023

Re: hazart bonus

sve ovo isto sam prolazio s endži.
samo tema spora je tad bio čarli.


eto sad,...opet izvini, al ne znam u cemu je slicnost- nije ni bitno, ne bih da se vracam, nije mi se dopalo ni tada.


s njenim proglasi za bezobrazluk i licemjerstvo


ovo nije tacno, makar bila i interpretacija- ja sam ti zamerila sto si njegovo ocigledno nasilnistvo, proglasavao, nedovoljno strasnim....da ne nabrajam sad sta bi sve to podrazumevalo, svi znaju-svakako je u najmanju ruku cudno, procenjivati tako nesto, a da nisi sam zrtva,....da opet ne ulazim u detalje, zbog kojih je vise puta i bio uklanjan s bloga-ne zbog mene, nego zbog toga sta je radio.

zasto sam se uopste s tobom tada upustila u tu raspravu- pa valjda zato jer si mi oduvek bio drag, smatrala sam te pravednikom- ovo nije u dramaticnom smislu, vise korektnom-pa me je tvoja upornost da ne razumes sta ti objasnjavam bila teza, nego da se radi o nekome koga ne postujem, gde me je bas briga sta misli,...nisam i tada imala ideju da treba da stanes na neku moju stranu, ma sta to znacilo, nisam tako nesto ni od koga trazila, nego da razumes u cemu je stvar,...a ti si insitirajucu na tome da si neutralan, ipak branio nesto neodbranjivo, gde je neko drugi zrtva.

kako god, ja nikada i nigde nisam srela likove, koji se ponasaju kao neki ovde na bogu i nekako mi je bez/veze da se ubedjujem oko toga sta je ok, a sta nije...jer je poprilican broj komentara postao klasicna agresija i nasilje.

sta bi sad trebalo-gomila pristojnog sveta je zbog toga otisla- da se ponasamo kao da smo na rolerbol stazi,...jer nekima tako odgovara za licna izivljavanja i to ociledno nasilnistvo proglasavaju slobodom govora.

to je isto ono nasilnistvo, koje se forsira iz medija, sa najvisih istanci, kao odbrana licnih interesa, pa je svaka pora drustva zatrovana novogovorom u kome je valjda dozvoljeno sve, bas kao u pomenutom rolerbolu- nekada nezamislivom desavanju, prikazanom u sf filmu koji govori o kataklizmicnoj buducnosti.


docsumann docsumann 16:22 26.07.2023

Re: hazart bonus

eto sad,...opet izvini, al ne znam u cemu je slicnost- nije ni bitno, ne bih da se vracam, nije mi se dopalo ni tada.


pa principijelno isto.
smatrala si da je moj odnos prema čarliju neadekvatan (blag) i pokušavala si da me ubjediš da podržim tvoje stavove (za iudaljavanje s bloga), a kad nism bio spreman to da prihvatim , postala si vrlo agresivna i adhominem naoštrena.


drag, smatrala sam te prvednikom- ovo nije u dramaticnom smislu, vise korektnom-pa me je tvoja upornost da ne razumes sta ti objasnjavam bila teza, nego da se radi o nekome koga ne postujem, gde me je bas briga sta misli,...nisam i tada imala ideju da treba da stanes na neku moju stranu, ma sta to znacilo, nisam tako nesto ni od koga trazila, nego da razumes u cemu je stvar,...a ti si insitirajucu na tome da si neutralan, ipak branio nesto neodbranjivo, gde je neko drugi zrtva.


opet tvoj doživljaj stvari.
i opet se ne slažem.
i ne, nisam bio neuztralan, samo nisam smatrao da je čarli onakav kako si ga prikazala (zreo za udaljavanje s bloga).


no, nije problem što se nismo složili, već što si ti krenula da prebacuješ teren na lični plan.

a ako treba podsjećanje, neću bit lijen da skinšotujem navode. sve to tamo stoji i dalje...
angie01 angie01 16:40 26.07.2023

Re: hazart bonus

pa principijelno isto.
smatrala si da je moj odnos prema čarliju neadekvatan (blag) i pokušavala si da me ubjediš da podržim tvoje stavove (za iudaljavanje s bloga), a kad nism bio spreman to da prihvatim , postala si vrlo agresivna i adhominem naoštrena.


pa eno taj razgovor stoji jos uvek,...ja sam pokusavala da razumes zasto je to sto on radi nasilje, a ne nisam trazila da bude uklonjen,...koliko se secam, tvoja argumentacija se svodila na to, da to sto radi, nije tako strasno, da bi bio uklonjen- jer ga jesu stalno uklanjali,..znaci, nije bio problem sto se vraca sa drugim nikom i samo nastavi po starom, umesto da recimo kao svako normalan, shvati da prosto treba da prestane sa ruznjim ponasanjem.

da li sam ja bila agresivna u tom objasnjavanju, pa nije mi bila namera,...verovatno sam, kako je vreme prolazilo, a ti ostajao slep:), postajala kokretnija....morala bih da pogledam, zaboravila sam.


i ne, nisam bio neuztralan, samo nisam smatrao da je čarli onakav kako si ga prikazala (zreo za udaljavanje s bloga).


rekoh vec, ti si uveo parametar udaljavanje s bloga, ja sam ti objasnjavala zasto je to sto radi nedopustivo nasilnistvo....ne znam kako ti nekog mozes da sprecis da se nedopustivo ponasa, ako nece da prestane ni kada je zamoljen, ni kada je uklonjen,...evo, kazi....

no, nije problem što se nismo složili, već što si ti krenula da prebacuješ teren na lični plan.


deo ti je objasnjen,...a sta bi bio lican plan u razmeni licnih stavova o necem konkretnom?...evo, ne secam se,...mogu da se vratim da pogledam,...svakako se secam tvog insistiranja da me ne razumes-to o cemu pricam.

...kako se bese zvao taj blog?
docsumann docsumann 16:42 26.07.2023

Re: hazart bonus


...kako se bese zvao taj blog?


ne pamtim blogove. pamtim izrečeno.


šta da ti kažem sem - opet se ne slažemo. al nemam namjeru da ponavljam iste stvari.
tessa1 tessa1 16:42 26.07.2023

Re: hazart bonus

nema smisla da mrcvarimo diskusiju i dolivam kerozin.

Što bi dolivao kerozin?


da, hvala što ne dolijevaš, evo npr ni ja na ovo nisam odgovorila, bojim se uvrijediću nepoznato ljudsko biće s druge strane ekrana,

sem vas direktno (lično) involviranih, ne vjerujem da iko dijeli tvoje poglede. ok, izuzecima "svaka čast", kao i uvijek


Zamislila sam se, šta mi u ovoj virtuelnosti znače nečiji pogledi ili nekom moji pogledi? I u realitetu čovjek moži biti sam svojih pogleda, i tamo gdje ga određuje život sa drugima, kamoli ovde.
docsumann docsumann 16:48 26.07.2023

Re: hazart bonus

Zamislila sam se, šta mi u ovoj virtuelnosti znače nečiji pogledi ili nekom moji pogledi? I u realitetu čovjek moži biti sam svojih pogleda, i tamo gdje ga određuje život sa drugima, kamoli ovde.


tim prije prijeki i prenaglašeni sudovi o onim drugim nemaju mnogo smisla.
tessa1 tessa1 16:55 26.07.2023

Re: hazart bonus

Da, dobro, imala bih i na ovo šta odgovoriti, ali čemu? Sigurno da me ne motiviše promjeniti nečiji sud o meni ili konačno naći nekoga ko je istih pogleda kao ja? Hm, i dok ovo pišem zvuči mi neozbiljno, nezrelo.


Odoh na Twitter, moram razmisliti hoću li ga plaćati ili dići ruke od svega. :)
angie01 angie01 17:01 26.07.2023

Re: hazart bonus

ne pamtim blogove. pamtim izrečeno.


nasla sam ga, procitala vecinu tih komentara- mogu samo da kazem, mucno i meni i dalje nejasno,...s tim, sto sam naisla na nikvetov komentar, koji najbolje zaokruzuje temu.


šta da ti kažem sem - opet se ne slažemo. al nemam namjeru da ponavljam iste stvari.


sta bih rekla,...sad vec imam dovoljnu distancu.


promoter promoter 17:58 26.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1
Da, dobro, imala bih i na ovo šta odgovoriti, ali čemu? Sigurno da me ne motiviše promjeniti nečiji sud o meni ili konačno naći nekoga ko je istih pogleda kao ja? Hm, i dok ovo pišem zvuči mi neozbiljno, nezrelo.


Odoh na Twitter, moram razmisliti hoću li ga plaćati ili dići ruke od svega. :)

To ti je makar jednostavno za pronaći.
Jer ti sigurno imaš iste poglede kao i ti.
Doduše, možda ne baš svaki puta, ali uglavnom.
Milan Novković Milan Novković 19:30 26.07.2023

Re: hazart bonus

alselone
Sve, sve, ali nemoj te se svađati na tredu o kulenu, to je svetogrđe!

Znaš šta, ja tek po prvi put prelećem komentare ovde, posle možda i pročitam s razumevanjem, ali meni je Docs postao jako sumLjiv od kad se uvatio lošeg društva i regea, i kaznio bih ga, za njegovo dobro:

- Da lepo prearanžira ovaj dole clip i da mu srpsko-domaćinski šmek

- Pa ako uspe da ga proda kao himnu ili četnicima ili partizanima to je to, oprošteno mu je, a ako ne, jbg, onda da primenimo neke teže mere




shmoo shmoo 13:17 27.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1

Taso, baš dobar komentar, meni interesantan možda malo više nego nekom drugom,



Нема на чему. Увек ми је драго када значи макар и једном слушаоцу/читаоцу онога што кажем или напишем. (Тог принципа се придржавам и радећи у школској учионици преко 30 година... Нека користи макар једном детету, ја задовољан и срећан због тога.)


ipak bih još jednom izdvojila kartu, ako neko vidi Gvozdena neka mu kaže da sam ga tražila radi ove karte i onoga što je prikazano na njoj, prvo, svi vidimo Valjevo i ove prugice horizontalne, piše fino da govore šumadinsko-vojvođanski? :)


Не знам шта сте то причали ти и Гвозден.

Мала исправка... ШумадиЈско-војвођански, каже се шумадијско-војвођански.

То је званични назив за те говоре.

Наиме, сви говори српског језика у дијалектологији имају те тзв. географске називе према простору на којем се простиру.

зетско-рашки (ијекавски, староштокавски)
источнохерцеговачко-крајишки (ијекавски, новоштокавски)
косовско-ресавски (екавски, староштокавски)
призренско-јужноморавски (екавски, средњоштокавски)
сврљишко-заплањски (екавски, средњоштокавски)
тимочко-лужнички (екавски, средњоштокавски)
шумадијско-војвођански (екавски, новоштокавски)

Дијалекти са мањинским учешћем говорника који припадају српском народу:

источнобосански (ијекавски, староштокавски)
источнославонски (икавски, староштокавски)
млађи икавски (икавски, новоштокавски)


Од свих наведених основицу стандардног (књижевног) језика у службеној употреби у Срба чине источнохерцеговачко-крајишки (ијекавски, новоштокавски) и шумадијско-војвођански (екавски, новоштокавски) због развијеног четвороакценатског система и падежног система те због гласовних промена које су изведене до краја.

Када се каже основицу, то значи да се тај наш ијекавско-екавски стандардни (књижевни) језик даље надограђивао (нарочито у речнику кроз књижевност, науку и у јавној употреби), али основица су та два наведена.

Немој да те збуњује ово штокавски у новоштокавски и староштокавки. Тај термин је остао из доба српскохгрватског заједничког језика када су поред штокавских говора у тај језик сврставани и чакавки (део Приморја са острвима) и кајкавски (северно одф Загреба према Словенији) говори. После језичког развода са Хрватима чакавски и кајкавски се не убрајају у српски језик јер нема Срба који користе чакавски или кајкавски па нам тако остадоше само штокавски говори да се данашња србистика њима бави.





А ово старо и ново у комбинацији са тим штокавски означава управо ту развијеност акценатског система, падежног система, фонетике итд. Нови су одмакли даље од старих до сада.

Ево имаш овде занимљиву презентацију са подоста дијалектолошких карата. Контам, боље тако него неки радови о појединачним говорима српског језика из Дијалектолошког зборника. (ЛИНК)

И на крају... Да, ваљевски говори, говори Бранковине итд.) спадају у шумадијско-војвођанске говоре. Имају сва 4 акцента на правим местима, развијен падежни систем итд. за разлику неких других говора који територијално припадају Шумадији, али због акцентуације, падежа итд. не спадају у шумадијско-војвођанске говоре него у косовско-ресавске.

Другим речима (хипотетички гледано) наш Гвозден из Ваљева говори другачије од на пример Геџе из Тополе или Милисава из Паланке.

(Ово кажем, наравно, само условно јер никада нисам чуо ниједног од њих тројице као заиста говоре.)

Најбољи пример за косовксо-ресавске говоре који, тачно је, захватају Шумадију јесте рецимо Петрија (Петријин венац):






А ваљевски крај, Бранковина, Мачва, уз Дрину па све до Ужица и Бајине Баште имају другачији говор...





Ови на Тари говоре скоро па као источни Херцеговци. Ужице је по говору ближе Требињу него Крагујевцу.

Све ти је то последица многобројних сеоба током векова које поменух и у претходном коментару. Вољних и невољних сеоба.

Ето на пример, захваљујући једној од тих невољних сеоба ми данас знамо како је отприлике изгледао српски језик, односно говори српског језика из околине Јагодине и Ћуприје из 15. века.





Преселили их Турци у Малу Азију, тамо се тај говор у изолацији, без контакта са другим српским говорима, није много мењао током векова па смо у 20. веку добили ту слику неких српских говора из 15. века.



А овде имаш у тому LXI (Српски дијалектолошки зборник) подробно о говорима ваљевског краја. (ЛИНК)


П.С. - Извини на опширности, али повукла си ме у тему која је једна од ретких која још увек може и уме да ме дотакне и заинтересује довољно да јој посветим своје време.

promoter promoter 15:54 27.07.2023

Re: hazart bonus

shmoo

...

Другим речима (хипотетички гледано) наш Гвозден из Ваљева говори другачије од на пример Геџе из Тополе или Милисава из Паланке.

(Ово кажем, наравно, само условно јер никада нисам чуо ниједног од њих тројице као заиста говоре.)
...

Šmuuu!
Bravo za komentar!
Tako je to kada 'obućar priča o cipelama'.

Inače, Gvozden i Gedža, ne samo da govore drugačije, nego se neprestano i svađaju.
Što samo dodatno učvršćuje njihovo nesumnjivo srpstvo.
shmoo shmoo 19:55 27.07.2023

Re: hazart bonus

promoter

Inače, Gvozden i Gedža, ne samo da govore drugačije, nego se neprestano i svađaju.
Što samo dodatno učvršćuje njihovo nesumnjivo srpstvo.



Како каже онај момак у оном клипу о ваљевском говору?

Србија је земља са 7 милиона становника (у оно време када је рађен клип, било је 7 милиона претпостављам) и кажу са исто толико и подела.



tessa1 tessa1 20:00 27.07.2023

Re: hazart bonus

Taso, ne znam kako nisam vidjela ovaj tvoj komentar, čovječe, čovječe.

Sutra ću pročitati, sad moram spavati. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:53 28.07.2023

Re: hazart bonus

Pokatoličeni u jednom momentu i često imaju Hrvatska imena.

Данас прилично олако делимо имена на ”српска” и ”хрватска”.

На страну кулен и ”Буњевци на северу Бачке...”, знам (православне) Србе икавце Стипу и Цвиту, пореклом из Далматинске Загоре. У целој Загори се раније говорило икавски, мада сумњам да се тај говор одржао уз ТВ и остале данашње комуникације.

Са друге стране, старије генерације мојих рођака Срба католика из Задра италијанског презимена, носиле су често немањићка имена.

П.С. Читам редом, па сам накнадно видела Тасине коментаре о различитим говорима. Хвала Тасо!
tessa1 tessa1 08:17 28.07.2023

Re: hazart bonus

Другим речима (хипотетички гледано) наш Гвозден из Ваљева говори другачије од на пример Геџе из Тополе или Милисава из Паланке.

(Ово кажем, наравно, само условно јер никада нисам чуо ниједног од њих тројице као заиста говоре.)


Taso, nisam pomislila da ćeš napisati još bolji komentar, rasturit', jel. :)


+

I čitam tamo na drugom blogu ukoso što bi rekao Gedžo da si sa drugarom Benedyktom spomenuo dokumentarce, pa da, prije 20 god sam razmišljala u čemu je caka sa tako dobrom produkcijom, arhivom, i itd,

kako rekoh prije neki dan na onoj temi moj dida Srbin ubica - tvoj deda Njemac prelepota, kad je neko vidio pogužvano njemačkog vojnika u dokumentarcu?

Ima li neko osjećaj nakon hiljaditog dokumentarca o Drugom svj ratu da su Njemci luzeri?, i dušegupkama su posvetili mnogo minuta na filmskoj traci objašnjavajući nam kako su mehanizam holokausta pedantno razvijali inžinjerski umovi, ništa se tu nije desilo slučajno kao npr pala jabuka na glavu Njemcu dok je pod krošnjom odmarao.

Luzeri ili čovjek ima osjećaj da oni svoju istoriju pišu kao pobjednici?
shmoo shmoo 11:21 28.07.2023

Re: hazart bonus

principessa_etrusca

Читам редом, па сам накнадно видела Тасине коментаре о различитим говорима. Хвала Тасо!



Молим, Принцезо, и други пут.


У целој Загори се раније говорило икавски, мада сумњам да се тај говор одржао уз ТВ и остале данашње комуникације.



То је појава која важи за све локалне говоре било ког језика који има свој нормирани стандарни (књижевни) облик било где на свету.

У праву си, утицај медија, образовања и културних центара (конкретно за тај икавски говор је културни центар Загреб, за заплањско-тимочке говоре Београд итд.) чини да ти говори полако нестају.

Сети се Миљенка Смојеа који је инстистирао на икавском сплитском говору пишући за новине јер је већ тада уочена та појава.

Знам, рецимо, за Сењ из доба заједничког српскохрватског језика.

У Сењу се говорио један од чакавских говора. Као и на острвима... Међутим, већ половином осамдесетих када сам се бавио по Сењу, тај чакавски је потпуно ишчезао са сењских улица и једино су га још чували у неком часопису који се звао "Метла и шкавацера". А у свакодневном животу потпуно га је потиснуо штокавски. У то време још увек си могла да чујеш понеког бабу или деду на острвима како говоре чакавски, али мислим да је то до сада и са острва ишчезло.

Исто важи и за српске локалне некњижевне говоре.

И зато је овај Дијалкетолошки зборник право благо, нека је благословен онај који га је тако далековидо покренуо (Александар Белић давне 1905. године). Неко време, док сам ја студирао, Српски дијалектолошки зборник је био део интернационалног пројекта израде Атласа словенских језика и дијалеката, али не знам шта је даље било са тим... Више се тај Атлас не помиње после пада Берлинског зида. Баш ћу на предстојећем нам скупу да питам шта се догађа са тим међународним пројектом и да ли је још увек у животу.

И ето сетимо их се када неки од нас ентузијаста (на Блогу Б92 је то Хансел радио - ЛИНК) или неки наш писац одлучи да пише на свом матерњем локалном говору и покрене ту тему.







Занимљиво ми је да је Миодраг Здравковић, спикер који нам је саопштио оно "умро је друг Тито" из Рготине код Зајечара и да је говорио приближно овако као ове баке на горњем клипу када је стигао у Београд.

Замисли какву су онда хигинсовскуу (Пигмалион) магију са њим извели Драга Јонаш Илић и остали лектори на ТВ Београд када су га довели до тога да може пред камерама за целу Југославију да саопшти да је Тито умро, а да се при томе Југословени не смеју и не подругују.



shmoo shmoo 11:48 28.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1

Taso, nisam pomislila da ćeš napisati još bolji komentar, rasturit', jel. :)



Свакога дана у сваком погледу све више...


I čitam tamo na drugom blogu ukoso što bi rekao Gedžo da si sa drugarom Benedyktom spomenuo dokumentarce, pa da, prije 20 god sam razmišljala u čemu je caka sa tako dobrom produkcijom, arhivom, i itd




Не подбацују ни Руси у томе.





kako rekoh prije neki dan na onoj temi moj dida Srbin ubica - tvoj deda Njemac prelepota, kad je neko vidio pogužvano njemačkog vojnika u dokumentarcu?

Luzeri ili čovjek ima osjećaj da oni svoju istoriju pišu kao pobjednici?






Половином осамдесетих моја другарица из Дубровника која је радила за немачки Атлас доведе Немце у тадашњу Југославију у намери да они уложе неке паре и да тако оживе туризам у Боки Которској и у самом Котору који је одувек у томе могао да се такмичи са Дубровником али Црногорци нису били довољно агилни по том питању.

И одведе она са домаћинима Црногорцима те Немце потенцијалне инвеститоре на пословни ручак на Жабљак. И прича ми она после како у једном тренутку чује једног Црногорца како објашњава Немцу на српском језику и дере се као да је Шваба глув, ваљда мислио да ће га овај боље разумети ако тако повиси глас:

"Мој деда је твог деду овде по овим брдима ра-та-та-та!!!"

И при томе имитира пуцање из шмајсера.

И јебига... После тога су Немци отишли да улажу паре у туризам у Турској.



Никола Никић, бивши тракториста а потом најбржи крилни нападач Жеље из Сарајева и одмах по брзини раме уз раме са Драгишом Бинићем...






tessa1 tessa1 15:52 28.07.2023

Re: hazart bonus

Не подбацују ни Руси у томе.

Rusi su u njemačkim dokumentarcima prikazani kao amorfna crna masa, probija se kroz mećavu. Goli i bosi. Zarozani.
shmoo shmoo 17:45 28.07.2023

Re: hazart bonus

tessa1
Не подбацују ни Руси у томе.

Rusi su u njemačkim dokumentarcima prikazani kao amorfna crna masa, probija se kroz mećavu. Goli i bosi. Zarozani.



Па то су заробљени Руси које спроводе у концентрационе логоре.

Није никаква тајна да су Немци своје заробљене противнике из Западне Европе третирали као ратне заробљенике по свим правилима међународних конвенција о ратовању, а да су Русе и остале Словене третирали као стоку, нижа бића.

Ионако су Немци планирали да у тој њиховој тада замишљеној Европској унији под њиховом диригентском палицом сви Словени буду робовска радна снага.

Јесте то боље од Коначног решења предвиђеног за Јевреје, али баш робови...

Словени, не само Руси, хев невер лајк дис, тај однос Германа који су сами себе изабрали за аријевце и изабрани народ који ће предводити човечанство.

promoter promoter 20:06 28.07.2023

Re: hazart bonus

shmoo
tessa1
Не подбацују ни Руси у томе.

Rusi su u njemačkim dokumentarcima prikazani kao amorfna crna masa, probija se kroz mećavu. Goli i bosi. Zarozani.



Па то су заробљени Руси које спроводе у концентрационе логоре.

Није никаква тајна да су Немци своје заробљене противнике из Западне Европе третирали као ратне заробљенике по свим правилима међународних конвенција о ратовању, а да су Русе и остале Словене третирали као стоку, нижа бића.

Ионако су Немци планирали да у тој њиховој тада замишљеној Европској унији под њиховом диригентском палицом сви Словени буду робовска радна снага.

Јесте то боље од Коначног решења предвиђеног за Јевреје, али баш робови...

Словени, не само Руси, хев невер лајк дис, тај однос Германа који су сами себе изабрали за аријевце и изабрани народ који ће предводити човечанство.


Da.
Pričao mi svojevremno jedan ratni zarobljenik, zarobljen kao pripadnik Timočke divizije na početku rata.
Zarobljeni Englezi I Francuzi, na primer, su u logoru, maltene, mogli da se zajebavaju i igraju bežanja iz logora - jer u njih Nemci nisu pucali.
Za neke druge zarobljenike, nešto manje bitne su imali naredbu, da ako već moraju da pucaju kada ti beže, da im pucaju u noge.
Za Ruse, na drugoj strani je vladalo najrigoroznije pravilo - nema hvatanja, nego odmah ubijanje.
Na primer, pričao mi da je sa nekim drugim zarobljenicima vadio negde repu kod nekih nemačkih seljaka u okolini logora.
Kada su prolazili pored ruskih zarobljenika koji su, uglavnom, bili večito gladni, jedan logoraš iz grupe je Rusima bacio jednu repu.
Švabe su to primetile i na licu mesta su ga streljale.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:24 25.07.2023

Into The Great Wide Open

Ovo sve bolje i bolje! Ili da parafraziram Tom Petty-a: the future is wiiiide open.





kamilo_emericki kamilo_emericki 08:21 26.07.2023

Alse

Šešir do poda.
Pametni i odmjereni odgovori prebiračicama po porijeklu, osjećanjima i krvi koja teče venama nekog naroda.
Sa ili bez maligana, ponekad se nađem u ovoj pjesmi. K'o da sam Bunjevac.

Jeo sa sremski kulen koji je pripremao Slovak. Ubija.
Jeo i slavonski, češće, pripreman u Petrinji. Dobar brate, dobar.
Važno je da je kulen. Koji, to je manje važno. Stvar ukusa.
alselone alselone 08:29 26.07.2023

Re: Alse

Važno je da je kulen. Koji, to je manje važno. Stvar ukusa.

Hvala Kamilo. :)

Imao sam jednog poznanika za Tehnološkog fakulteta i čovek je doktorirao na kulenu. :) Da, da, bez zajebancije, pravi doktorat. Išao je ovde po regionu i sakupljao uzorke i pravio neke analize i odbrani doktorat. :) Kad sam ga upoznao pre 10ak godina pitao sam ga za preporuke gde da kupujem i

Jeo sa sremski kulen koji je pripremao Slovak. Ubija.

prvi slovački koji sam kupio pravio je čovek koji se zove Miloš. Ne Mikloš, nego baš Miloš.

Tako da to stvarno nema više veze, nego su to samo pravci kulenstva a ja volim malo da se zezam sa stereotipima iz Vojvodine, jer mi je to simpatično.
tessa1 tessa1 09:09 26.07.2023

Re: Alse

Kamilo, šta izvodiš?

Rekoh li ja dobro, ko hodža, do podne nabacuje, od podne skida čini.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana