Društvo| Gost autor

This is a Man's world, don't you now?

angie01 RSS / 14.08.2023. u 13:58

 

 

Istraživanje Organizacije za bezbednost i saradnju, koje je rađeno 2018. godine, na reprezatitavnom uzorku žena starosne dobi od 18 do 74 godine, koje žive u Srbiji, sprovedeno je putem intervijua licem u lice (ukupno 2023 intervijua).

Najzastupljeniji oblik nasilja od strane intimnog partnera je psihičko nasilje.

Dve od pet ispitanih žena su navele da su doživele seksualno uznemiravanje u nekom trenutku od svoje 15. godine pa nadalje, a 18% je navelo da je doživelo takvo iskustvo u poslednjih 12 meseci.

Dvadesetdva procenta ispitanih žena izjavilo je da su iskusile fizičko ili seksualno nasilje od strane partnera ili nepartnera nakon svoje 15. godine, a 18% koje su nekad bile u partnerskoj zajednici otkrile su da su doživele jedan ili više oblika takvog nasilja od strane bivšeg partnera.

Deset posto žena koje trenutno imaju partnera je izjavilo da su iskusile fizičko ili seksualno nasilje od strane sadašnjeg partnera, a 9% ispitanih žena je izjavilo da su imale takva iskustva od strane nepartnera. Proganjanju je bila izložena svaka deseta žena.

Nasilje nad ženama pogađa žene svih uzrasta i žene iz svih delova zemlje, dok kod žena čiji su se partneri borili u oružanom sukobu postoji veća verovatnoća da su iskusile različite oblike fizičkog ili seksualnog nasilja od strane tog partnera.

Istraživanje pokazuje da je tri od 10 žena doživelo neki oblik fizičkog nasilja od strane odrasle osobe pre nego što su napunile 15 godina, a kod ovih žena postojala je veća verovatnoća da

dožive dalje nasilje u odraslom dobu.

Takođe, 35% žena koje su imale partnera su doživele kontrolišuće ponašanje, a 29% nasilno ponašanje, dok je 12% izjavilo da su iskusile ekonomsko nasilje, 8% žena koje su imale partnera i koje imaju decu izjavilo je da su bile izložene ucenama u vezi sa decom ili da su im deca zlostavljana.

Tri najraširenija pojedinačna oblika psihičkog nasilja počinjena od strane sadašnjih partnera su: omalovažavanje ili ponižavanje nasamo, ljutnja kada žena komunicira sa drugim muškarcem i insistiranje partnera da zna u svakom trenutku gde je i kuda ide partnerka na način koji nadilazi opštu zabrinutost.

Ovo su i najčešći oblici nasilja bivših partnera, pored izražavanja sumnje da je žena neverna i pokušaja da je spreči da viđa prijatelje.

Žene u sprovedenom istraživanju navele su da smatraju da žene koje doživljavaju psihičko nasilje i oni koji su svedoci takvog nasilja ne mogu lako da prepoznaju to nasilje. Kada je nasilje počinjeno od strane partnera, kontrola koju primenjuje počinilac se povremeno tumači kao briga i ljubav.

Društvene norme podstiču žene da prihvate kontrolišuće ponašanje muškaraca i, po njima, muškarci imaju pravo da znaju gde im se partnerka nalazi. Ispoljavanje ljubomornog ponašanja, poput ljutnje na partnerku zbog razgovora s drugim muškarcem i izražavanja sumnje u njenu vernost, romantično se tumače kao dokazi strasti i ljubavi.

Nasilje uzrukuje osim fizičke i psihičku patnju. Dve od pet žena koje su preživele nasilje imaju osećanje straha, besa, ljutnje ili šoka. Osim toga četvrtina ispitanih žena pati od anksioznosti, depresije ili poteškoća sa spavanjem. Iz ovoga proizilazi da je uticaj nasilja ozbiljan i dugotrajan.

Mnoge žene smatraju da nisu dovoljno informisane u vezi sa tim šta treba da rade u slučaju da dožive nasilje.

Istraživanje upućuje na sledeće zaključke:

  1. Kulturne norme i stavovi doprinose rodnoj nejednakosti i nasilju nad ženama. Tri od deset žena veruje da je porodično nasilje nad ženama privatna stvar, a skoro četvrtina smatra žrtvu odgovornom ili veruju da one preuveličavaju tvrdnje o zlostavljanju ili Intervijuisane žene su rekle da su muškarci nasilni prema partnerkama, usled upotrebe alkohola, zbog ljubomore, nezaposlenosti ili finansijskih briga i niskog samopoštovanja.

    Ova uverenja doprinose rodnoj nejednakosti i stvaraju okruženje u kojem se toleriše nasilje nad ženama. Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodinim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena.
  1. Nasilje nad ženama se ne prijavljuje. Vrlo malo žena koje su doživele nasilje to su prijavile Sramota, ekonomska zavisnost, strah od osvete od strane počinioca i nepoverenje u službe predstavljaju glavne prepreke za prijavljivanje.
  1. Potrebno je poboljšati rad službi za pružanje pomoći, kao i međusektorsku saradnju. Nedovoljno je dostupnih službi za pružanje pomoći ženama i potrebno je poboljšati njihovu konzistentnost i kvalitet rada. Postoji potreba za pružanjem usluga ne samo od strane javnih ustanova, već i od specijalizovanih udruženja i ženskih organizacija.
  1. Postoje nedostaci u primeni zakona i prikupljanju podataka. Identifikovan je nedostatak u prikupljanju podataka i istaknut značaj planiranog razvoja i primene jedinstvene baze dobro zaštićenih
  1. Žrtve nisu dovoljno zaštićene tokom sudskih postupaka i postoji potreba za usavršavanjem profesionalne obuke zaposlenih.


© 2006 - 2023 Autonomni ženski centar


Komentari (649)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:43 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

Šta podrazumevaš pod republikancima ako smem da pitam, jer MAGA i nazovimo ga izvorni GOP nisu ista stvar kao što i sam znaš.

Pa drugih republikanaca i nema, to jest uglavnom su se ko miševi posakrivali i ućutali kad su videli kakvog su monstruma stvorili i stranku mu u ruke predali. Ili u najbolju ruku gunđaju o svom zajebu, u svoja četiri zida. I ovo znam iz prve ruke, jer se i dalje družim sa takvima, ako možeš da veruješ.



mlatisa mlatisa 19:10 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

Мислим... Ко ће му доћи да буде гост на прослави српског Божића усред те америчанске недођије?

Па бајкери?
mlatisa mlatisa 19:17 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

al' bi bilo zanimljivo videti koliko je muškaraca zbog toga promenilo seksualnu orijentaciju a koliko njih postalo zavisno od kocke u poslednjih deset godina.

Ко има децу по школама зна да та дилема није баш вештачка.

alselone alselone 19:25 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

benedykt
alselone
Braćo gde ste gledali Yellowstone? Vidim da je to neki pikok striming, wtf?

Šifra, samo je jedna majka…

LINK

A odatle je već lako

LINK

LINK



Pretplatio sam se na Showtime, ima tamo. Baš ću da pogledam i to najviše zbog Montane.
benedykt benedykt 20:11 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

srdjan.pajic
Šta podrazumevaš pod republikancima ako smem da pitam, jer MAGA i nazovimo ga izvorni GOP nisu ista stvar kao što i sam znaš.

Pa drugih republikanaca i nema, to jest uglavnom su se ko miševi posakrivali i ućutali kad su videli kakvog su monstruma stvorili i stranku mu u ruke predali. Ili u najbolju ruku gunđaju o svom zajebu, u svoja četiri zida. I ovo znam iz prve ruke, jer se i dalje družim sa takvima, ako možeš da veruješ.

Da se ne lažemo tako nekako trenutno stoje stvari, ali mislim da ogromna većina njih jedva čeka da mu konačno vidi leđa. Mislim, onaj stari GOP je bio stranka iz neke totalno drugačije priče tako da mi uopšte nije čudno da se družiš sa njima, dok im je ova nova ekipa kao da gledaš neku mešavinu cirkusa i nekog kulta…
benedykt benedykt 20:13 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

alselone

Pretplatio sam se na Showtime, ima tamo. Baš ću da pogledam i to najviše zbog Montane.

Još i bolje na kraju krajeva, a Montana je tu u svoj svojoj lepoti poslednja rupa na svirali sa obzirom kakva je serija odnosno glumci, radnja, muzika i sve ostalo. Mislim, ja sam za Yellowstone znao godinama ali kao ma jok ovo mora da je neka glupost sigurno, i onda me sasvim slučajno neki prijatelj naloži ali bukvalno za sve pare. Kako sam krenuo da je gledam, nisam bukvalno stao do kraja četvrte, tada aktuelne, sezone…
alselone alselone 20:17 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

Makso predložio da krenem od 1883 a ja šta ću, poslušo.
bene_geserit bene_geserit 20:19 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

onaj stari GOP je bio stranka iz neke totalno drugačije priče

Da iz globalističke warmorngerske uniparty priče.
Ako pričaš o GOPu u poslednjih 30-35 godina.
Osećam bol u predelu prepona što takvog GOPa nema više.
benedykt benedykt 20:39 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

alselone
Makso predložio da krenem od 1883 a ja šta ću, poslušo.

Može i tako, tj da ideš hronološkim redom pa da ostaviš šlag na torti za kraj…
benedykt benedykt 20:48 15.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

bene_geserit
onaj stari GOP je bio stranka iz neke totalno drugačije priče

Da iz globalističke warmorngerske uniparty priče.
Ako pričaš o GOPu u poslednjih 30-35 godina.
Osećam bol u predelu prepona što takvog GOPa nema više.

To je neka međufaza iz koje je ili bolje reći zbog koje je došlo na kraju do Trampa. Nekada je to bila fiskalno konzervativna stranka koja prevashodno poštovala ustav i zakone, odnosno imala akcenat na tradicionalne vrednosti. Ovo danas ne ide na dobro, odnosno na kraju će se ispuniti reči Lindzija Grejema iz 2016. da će Tramp na kraju balade da sahrani stranku…
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:37 16.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

Da se ne lažemo tako nekako trenutno stoje stvari, ali mislim da ogromna većina njih jedva čeka da mu konačno vidi leđa.


Pa da, ko miševi mački, otprilike.

Ne kažem da na ovoj drugoj, demokratskoj strani cvetaju ruže, ali GOP se definitvno raspao a većina tih razočaranih republikanaca neće da glasa za demokrate samo iz principa, ono, kao, bilo bi glupo da glasaju za nekog za koga im roditelji i dede i najbliže komšije nisu glasale vekovima. A ima dosta i onih koji vide da su se izglupirali sa Trampom, ali ne smeju da priznaju, a nije da im nismo rekli, ali šta ćeš, ljudi su takvi, čudna sorta.

Da, ovi ljudi koje poznajem su sasvim ok, i često se raspravljamo oko politike, iako nisam neki vajni demokrata da krvavo branim tu stranu, a ni oni nisu readikalni ko ovde neki na blogu.

Svejedno, da se ne lažemo, mene više lično zanima lokalna politika, šta se dešava u mojoj okolini i oko moje guzice, i tu znam dosta bolje kako stoje stvari. I ovi današnji republikanci koji se trte da preuzmu vlast su stvarno loši i ne bih voleo da se ikad dočepaju vlasti, otprilike su na nivou daj da frakujemo u sred Bouldera, iz inata, jer nisu hteli sami da nas puste, i da ženama zabranimo abortuse te da ih vežemo u štale da služe za priplod, da se domaćini i pravi muškarci olakšaju nakon napornog dana a i da nam Meksikanci i trandže na pokvare dominaciju ugrožene bele većine. Da beskućnike potamanimo mišomorom sipanim u fentanil tablete, mada možemo da uštedima na mišomoru. I utoke niko da nam ne dira, a deca u školama će da duže po AR16, dodaćemo soške u hodnicima, ONO i DSZ taktičke vežbe sa učiteljicama i tetkicama svakog ponedeljka. Mislim, karikiram, ali to je otprilike to što se nudi sa te njihove regresivne strane, pa šta ću, moram da glasam za demokrate.

promoter promoter 17:29 16.08.2023

Re: A u NL samo cveta cveće

srdjan.pajic
Da se ne lažemo tako nekako trenutno stoje stvari, ali mislim da ogromna većina njih jedva čeka da mu konačno vidi leđa.


Pa da, ko miševi mački, otprilike.

Ne kažem da na ovoj drugoj, demokratskoj strani cvetaju ruže, ali GOP se definitvno raspao a većina tih razočaranih republikanaca neće da glasa za demokrate samo iz principa, ono, kao, bilo bi glupo da glasaju za nekog za koga im roditelji i dede i najbliže komšije nisu glasale vekovima. A ima dosta i onih koji vide da su se izglupirali sa Trampom, ali ne smeju da priznaju, a nije da im nismo rekli, ali šta ćeš, ljudi su takvi, čudna sorta.

Da, ovi ljudi koje poznajem su sasvim ok, i često se raspravljamo oko politike, iako nisam neki vajni demokrata da krvavo branim tu stranu, a ni oni nisu readikalni ko ovde neki na blogu.

Svejedno, da se ne lažemo, mene više lično zanima lokalna politika, šta se dešava u mojoj okolini i oko moje guzice, i tu znam dosta bolje kako stoje stvari. I ovi današnji republikanci koji se trte da preuzmu vlast su stvarno loši i ne bih voleo da se ikad dočepaju vlasti, otprilike su na nivou daj da frakujemo u sred Bouldera, iz inata, jer nisu hteli sami da nas puste, i da ženama zabranimo abortuse te da ih vežemo u štale da služe za priplod, da se domaćini i pravi muškarci olakšaju nakon napornog dana a i da nam Meksikanci i trandže na pokvare dominaciju ugrožene bele većine. Da beskućnike potamanimo mišomorom sipanim u fentanil tablete, mada možemo da uštedima na mišomoru. I utoke niko da nam ne dira, a deca u školama će da duže po AR16, dodaćemo soške u hodnicima, ONO i DSZ taktičke vežbe sa učiteljicama i tetkicama svakog ponedeljka. Mislim, karikiram, ali to je otprilike to što se nudi sa te njihove regresivne strane, pa šta ću, moram da glasam za demokrate.


Sačuvaj Bože demokratiju od demokrata!
Takve bagre nema na kugli zemaljskoj.
alselone alselone 07:54 15.08.2023

Teško je reći čiji je ovo svet

Muškarci su objektivno fizički jači i otud više fizičkih zločina potiče od strane muškaraca prema ženama nego obrnutno ali takođe imamo situaciju da:
- muškarci 50 puta verovatnije ginu u borbi (ratu)
- među beskućnicima je duplo više muškaraca nego žena
- tri puta više samoubistava počine muškarci nego žene
- tri puta više ginu muškarci od posledica kriminala
- 40 puta više muškaraca pogine na radnom mestu od žena
- velika većina osoba u zatvorima su muškarci
i tako dalje.

A suprotno na primer
- 50 posto više diplomirani studenata su žene
- posle razvoda braka, samo jedan od četiri oca dobijaju starateljstvo

Može se veoma argumentovano razgovarati na temu čiji je ovo svet, ali svesti jednu pojavu, fizičku agresiju, na kompletan odnos polova dovodi do toga da imamo pravu pandemiju psihičkih problema kod mladića nove generacije kojima se usađuje da su samim svojim polom definisani kao agresori, bez obzira ko su konkretno oni.

bene_geserit bene_geserit 08:06 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

i tako dalje.

40% više muškaraca od žena umire od raka.
Ali zato kad su moja deca išla u školu svaka akcija "borbe protiv raka" je bila ili za rak dojke ili rak grlića materice. Ne da su te akcije za bilo šta korisne, skupljaju kao neke pare za istraživanja, nego eto.
Pretpostavljam da su razlozi veća izloženost opasnim hemikalijama na poslu i obavljanje poslova sa većim nivoom stresa. Al zato hoćemo iste plate al muškarci da nastave da rade sve te opasne poslove.

2.3 puta se više muškaraca od žena u SAD overdozira.
To je ono za šta se nikad ne izdvajaju nikakva sredstva u budžetu SAD, jbga treba da ostane para za WCe za trandže i za rat u Ukrajini.

95% ubijenih od strane policije u SAD su muškarci. To je nekako svima (uključujući mene) normalno jer jeli žene su manje agresivne, ali zato pojedinci idu na Pussy hat proteste zato što murija ubije više crnaca nego belaca per capita.
tessa1 tessa1 08:09 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

pa vidite da je svijet muškaraca
alselone alselone 08:31 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

2.3 puta se više muškaraca od žena u SAD overdozira.
To je ono za šta se nikad ne izdvajaju nikakva sredstva u budžetu SAD

Mislim da kreće izdvajanje u budžetu za overdoziranje. Eno našli kesu kokaina koja je ničija u Beloj kući.
bene_geserit bene_geserit 08:33 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodnim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena

Ako je ovo "najvažniji oblik prevencije" onda ništa žene neće da postignu dok sebi ne ugrade qrac. Uostalom lepo su rekli "rodne uloge", dakle i ugrađena nefunkcionalna kita se računa isto kao i ova druga.
bene_geserit bene_geserit 08:36 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Mislim da kreće izdvajanje u budžetu za overdoziranje. Eno našli kesu kokaina koja je ničija u Beloj kući.

Jedina stavka koju sam do sada video u budžetima je za špriceve (pod izgovorom da se izbegne prenošenje bolesti). Mada u pravu si, rekao si "za overdoziranje", a ne "protiv overdoziranja".

Usput u SAD se godišnje overdozira preko 100.000 ljudi (nije greška).
Sa druge strane "femicida" od strane sadašnjeg ili bivšeg partnera ili porodice ima 7.500 godišnje u celoj Americi uključujući srednju i južnu (statistika je verovatno daleko od istine za latinsku Ameriku, ali je takođe izvesno blizu istine za SAD i Kanadu).
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:46 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodinim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena.

Најважнији облик превенције је научити сву децу, женску и мушку, да препознају особе које су потенцијални насилници, да партнерски однос моментално прекину на прву назнаку насиља и да ни по коју цену не трпе насиље, било вербално, психичко или физичко.
bene_geserit bene_geserit 08:50 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Најважнији облик превенције је научити сву децу, женску и мушку, да препознају особе које су потенцијални насилници, да партнерски однос моментално прекину на прву назнаку насиља и да ни по коју цену не трпе насиље, било вербално, психичко или физичко.

Apsolutno.
Takođe da ne ulaze olako u veze, jer jednom kad ti ludak ili ludača uđu u život, vrlo ih je se teško ratosiljati, a mogu nebrojena sranja da ti naprave.
predatortz predatortz 08:55 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

bene_geserit
Најважнији облик превенције је научити сву децу, женску и мушку, да препознају особе које су потенцијални насилници, да партнерски однос моментално прекину на прву назнаку насиља и да ни по коју цену не трпе насиље, било вербално, психичко или физичко.

Apsolutno.
Takođe da ne ulaze olako u veze, jer jednom kad ti ludak ili ludača uđu u život, vrlo ih je se teško ratosiljati, a mogu nebrojena sranja da ti naprave.



Naravno!
Najvažnije je naučiti decu, naročito žensku decu, da se problematična osoba neće zbog njih menjati na bolje.
Da ne misle da njega ili nju mogu promeniti, da če neko zbog njih prestati da bude nasilan, kriminalac,narkoman, lažov, promiskuitetan/na...
I da samo mogu da postanu žrtva takvog ili takve.

angie01 angie01 10:25 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Најважнији облик превенције је научити сву децу, женску и мушку, да препознају особе које су потенцијални насилници, да партнерски однос моментално прекину на прву назнаку насиља и да ни по коју цену не трпе насиље, било вербално, психичко или физичко.


dala sam preporuku na ovaj komentar, iako ti je namera da amnestiras sistem- koji jeste svakako najvazniji, sto se pokazalo skoro u svim slucajevima ubistava- da je sistem zakazao.

jeste, vazno je da deca nauce neke formule u ponasanju drugih, da prepoznaju, sklone se, al shvatas i sama, kako to vrlo tesko funkcionise u realnosti, pre svega, sto se ti nasilnici u pocetku ne ponasaju tako, naprotiv- divni su,...najcesce i posle, kada krenu da maltretiraju u vezi, ili braku, oni u spoljnom svetu izigravaju sveca.
angie01 angie01 10:34 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

jasno je da je muski, pre svega sto ga je muskarac tako ustrojio, dao sebi zbog fizicke nadmocnosti i sve druge prednosti silom- koliko je samo trebalo vremena da zene dodju do nekih osnovnih ljudskih prava.

al ovde je rec o femicidu i drugim vidovima nasilja nad zenama i neke cudne nezainteresovanosti drustva i sistema da se tim problemom pozabavi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:46 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

dala sam preporuku na ovaj komentar, iako ti je namera da amnestiras sistem- koji jeste svakako najvazniji, sto se pokazalo skoro u svim slucajevima ubistava- da je sistem zakazao.

Ти знаш моје неизречене намере?

Да ли хоћеш да кажеш да сам малоумна, па не видим да је систем дисфункционалан, или да је “намеравана” одбрана система који је изневерио толико жртава израз моје моралне искварености?
angie01 angie01 10:49 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Ти знаш моје неизречене намере?


naucila sam, jer uvek branis sistem, koji ovde ne funkcionise, isto radi i ona odbrana ekipa analiticara na pinku i hepiju-ti nekako uvek ponavljas isto to, a na sve teme.

sto je ujedno odgovor i na tvoju drugu recenicu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:42 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

alselone
Može se veoma argumentovano razgovarati na temu čiji je ovo svet

Naravno, ali pre toga treba utvrditi koji svet. Jer, svet je veoma različit ne samo po geografskom, već i po socijalnom, ekonomskom, obrazovnom i drugim kriterijumima.

Ako bi se, primera radi, u Srbiji ispitao odnos među polovima u relevantnom uzorku obrazovanih, ekonomsko dobro situiranih i socijalno ostvarenih građanki i građana u braku ili bilo kakvom drugom partnerskom odnosu, mali bi tu bio procenat fizičkog, seksualnog i svakog drugog nasilja muškaraca nad ženama.
Gotovo sam siguaran da u tom stratumu našeg društva žene dominiraju u porodici ili partnerskom odnosu, a procenat verbalnog i psihičkog nasilja slabijeg pola nad jačim, bio bi poprilično veći nego fizičkog i seksualnog nasilja jačeg pola nad slabijim.

Da zaključim, u tom delu našeg (i ne samo našeg) društva ovo je ženski svet, već duže vreme.

angie01 angie01 14:03 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Gotovo sam siguaran da u tom stratumu našeg društva žene dominiraju u porodici ili partnerskom odnosu, a procenat verbalnog i psihičkog nasilja slabijeg pola nad jačim, bio bi poprilično veći nego fizičkog i seksualnog nasilja jačeg pola nad slabijim.


na osnovu cega ovo kazes,...kada strucnjaci, koji se time bave- i uredno, mene nervirajuci, sto im se sve svodi na provlacenje kroz pljuvacku u medijima- kazu upravo suprotno.

ja sam iznenadjena kako ste vi decki mizogino nastrojeni, to je stvarno porazavajuce.

nikakva nisam feminiskinja, ceo zivot sam sa decacima- prvo sam odrasla sa bracom, pa se igrala sa decacima kauboja i indijanaca, pa imala musku "bandu", vozila sa nijma bajs, isla na pecanje, igrala kosarku, posle sam radila u muskom kolektivu, pa su mi glavni saradnici stampari, koji su svi muskarci, rodila musku decu, imam vise muskih, nego zenskih prijatelja-mada su devojke super- cak sam decacima bila i kuma, sto je neuobicajeno,...znaci volim i razumem muski svet,..ali brate, cinjenice govore sve suprotno od ovoga sto si ti zakljucio.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:40 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

angie01
na osnovu cega ovo kazes,...

Na osnovu ličnog iskustva, posmatrajući uzak krug meni bliskih prijateljica i prijatelja (parova), dakle obrazovanih, ekonomski vrlo situiranih, lično samorealizovanih i socijalno ostvarenih. U tom uskom krugu, u kome se krećem, dame dominiraju iako su fizički slabije, ali imaju druge itekako snažne argumente (ne bih da ih nabrajam).

Edit: Neću reći ništa novo, ali da podsetim da devojke biraju one mladiće koji ih privlače svojim kvalitetima i osobinama. Dočim, čim stupe u barak rade na tome da ih izmene i prilagode svojim viđenima idealnog muža i partnera. Taj postupak prisilne matamorfoze može biti nagao i grub ili tih i pritajen, ali to jeste jedna vrsta psihičkog zlostavljanja. Naravno, zakoni i istraživanja, na koje se pozivaš, to uopšte ne registruju.
angie01 angie01 14:52 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Na osnovu ličnog iskustva, posmatrajući uzak krug meni bliskih prijateljica i prijatelja (parova), dakle obrazovanih, ekonomski vrlo situiranih, lično samorealizovanih i socijalno ostvarenih. U tom uskom krugu, u kome se krećem, dame dominiraju iako su fizički slabije, ali imaju druge itekako snažne argumente (ne bih da ih nabrajam).


pa to nije pravilo,...ni moje okruzenje nije drugacije,... al to nije prosecni uzorak,...u zapustenom razvaljenom tzv tradicionalnom drustvu, ma sta to znacilo, a obuhvata neke retrogradne vrednosti, gde se zna ko je gazda u kuci a to se zove dobar domacin, gde se u sekularnoj drzavi guraju verski nacini razmisljanja i objasnjenja kao patriJotski narativ, koji kaze, da zena mora da se pokorava muzu, u kome haraju kojekakve jutke i palme sa bunkga bunkga zurkama, u kome se zena svodi na objekat,..pogledaj samo prve komentare samo na ovom blogu,...a i ostale pokusaje relativizacije problema,..evo nije mi jasno.
angie01 angie01 14:55 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Edit: Neću reći ništa novo, ali da podsetim da devojke birajuone mladiće koji ih privlače svojim kvalitetima i osobinama. Dočim, čim stupe u barak rade na tome da ih izmene i prilagode svojim viđenima idealnog muža i partnera. Taj postupak matamorfoze može biti nagao i grub ili tih i pritajen, ali to jeste jedna vrsta psihičkog zlostavljanja. Naravno, zakoni i istraživanja, na koje se pozivaš, to uopšte ne registruju


ovo je sasvim druga tema,...al je kljucno, zasto to zene rade, isto kao i muskarci,...privuce ih samostalna, svesna zena sa integritetom, a posle bi da je slome, da bude pod njihovom kontrolom, da im se povinuje, da se odrice svojih ciljeva u korist njihovih...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:03 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Zato sam i bio veoma određen glede uzorka istraživanja (obrazovani, ekonomsko situirani...).
angie01
u zapustenom razvaljenom tzv tradicionalnom drustvu, ma sta to znacilo, a obuhvata neke retrogradne vrednosti, gde se zna ko je gazda u kuci a to se zove dobar domacin, gde se u sekularnoj drzavi guraju verski nacini razmisljanja i objasnjenja kao patriJotski narativ, koji kaze, da zena mora da se pokorava muzu, u kome haraju kojekakve jutke i palme sa bunkga bunkga zurkama, u kome se zena svodi na objekat,..pogledaj samo prve komentare samo na ovom blogu,...a i ostale pokusaje relativizacije problema,..evo nije mi jasno.


Sigurno ćeš se složiti oko toga da je najbolji način borbe protiv zlostavljanja žena, borba za prosperitetno, ekonomski i politički stabilno društvo u kome dominiraju obrazovani, ekonomski i socijalno ostvareni ljudi.

U razvaljenom društvu zakoni i NVO za zaštitu ženskih prava malo šta tu mogu da promene.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:08 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Vojislav Stojković
angie01
na osnovu cega ovo kazes,...

Na osnovu ličnog iskustva, posmatrajući uzak krug meni bliskih prijateljica i prijatelja (parova), dakle obrazovanih, ekonomski vrlo situiranih, lično samorealizovanih i socijalno ostvarenih. U tom uskom krugu, u kome se krećem, dame dominiraju iako su fizički slabije, ali imaju druge itekako snažne argumente (ne bih da ih nabrajam).

Edit: Neću reći ništa novo, ali da podsetim da devojke biraju one mladiće koji ih privlače svojim kvalitetima i osobinama. Dočim, čim stupe u barak rade na tome da ih izmene i prilagode svojim viđenima idealnog muža i partnera. Taj postupak prisilne matamorfoze može biti nagao i grub ili tih i pritajen, ali to jeste jedna vrsta psihičkog zlostavljanja. Naravno, zakoni i istraživanja, na koje se pozivaš, to uopšte ne registruju.


vojo živ bio de leba ti definiši to psihičko zlostavljanje marke prisilne metamorfoze..
jel to ono što popularno zovemo zvocanje?
pa jes stvarno.. možda poneki i mlati ženu (evo recimo ovaj prekrasan slučaj hirurga koji je do te mjere mlatio ženu da joj je uz polomljena rebra i ruku i mozak oštetio a da je ona na to sve insistirala da nije to ništa dok joj kanda policija nije objasnila da to ipak nije u redu pred troje maloljetne djece)..
kehm da..
slučaj..
e dakle to je u rangu sa zvocanjem..
pa jes.. pravo veliš.. kakav je ovo svijet..

a ako se nećemo zezati, baš kao što ovaj svijet nazivamo svijetom bogatih (a ne uboge sirotinje) tako moramo biti dobro oštećeni pa da ga nazovemo svijetom žena jer sad imaju pravo da nešto i kažu (pa još i bezobrazne da budu) e al lovušu, živu i nepokretnu i dalje kontroliše.. ko vojo.. ko..
pitam se..

i onda podmetačina tipa ali one imaju 2 godine duži očekivani životni vijek..
buahahahhaaha pa da ne vjeruješ..

ajde da kažeš ali to je tako, jači tlači, prirodni poredak, pa šta oćete, jel da dijelimo ko u komunizmu..
pa da kažeš ok.. to djelenje se nije baš pokazalo najsuper..
al da baš i kad je premlati na smrt pa još pred djecom ne možemo da stanemo pa priznamo, e jbt pa jel nismo maturirali dotle da jeste jači može da tlači al možda i ne mora baš batinom.. možda je dovoljno u sferi odluka da tlači, mora li i šakom..
al jbg nije se maturiralo..

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:12 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

angie01
.al je kljucno, zasto to zene rade, isto kao i muskarci,..

One hoće isto što i mi.
angie01 angie01 15:16 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

U razvaljenom društvu zakoni i NVO za zaštitu ženskih prava malo šta tu mogu da promene.


zakon moze, ako se napise po utvrdjenim potrebama i omoguci da funkcionise,...a NVO da budu integrisane u drustvo, a ne da blebecu....civilno drustvo se ovde tretira kao placeni neprijatelj, pa se onda i oni tako ponasaju, ne diraju nista, da prostis,...


...obrazovanje nije nikakva garancija, nego uredjeno drustvo u kome nasilje nije pozeljno, a ne jos da se imputira kao zeljeni model.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:24 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

newimprovedtadejus
(evo recimo ovaj prekrasan slučaj hirurga koji je do te mjere mlatio ženu da joj je uz polomljena rebra i ruku i mozak oštetio a da je ona na to sve insistirala da nije to ništa dok joj kanda policija nije objasnila da to ipak nije u redu pred troje maloljetne djece)..

Još dok sam pisao komentar znao sam da će neko vrlo brzo navesti slučaj tog hirurga, ali ipak on je statistička greška-

A što se zvocanja tiče, stvar oko metamorfoze je mnogo suptilnija.
promoter promoter 15:27 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

principessa_etrusca
Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodinim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena.

Најважнији облик превенције је научити сву децу, женску и мушку, да препознају особе које су потенцијални насилници, да партнерски однос моментално прекину на прву назнаку насиља и да ни по коју цену не трпе насиље, било вербално, психичко или физичко.

Mudro zboriš!

Nasilnici su gola govna!
Muškarci koji svoju 'silnost' iskazuju nad ženama su govna na kub.
Bagra i otpad!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:25 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Vojislav Stojković
newimprovedtadejus
(evo recimo ovaj prekrasan slučaj hirurga koji je do te mjere mlatio ženu da joj je uz polomljena rebra i ruku i mozak oštetio a da je ona na to sve insistirala da nije to ništa dok joj kanda policija nije objasnila da to ipak nije u redu pred troje maloljetne djece)..

Još dok sam pisao komentar znao sam da će neko vrlo brzo navesti slučaj tog hirurga, ali ipak on je statistička greška-

A što se zvocanja tiče, stvar oko metamorfoze je mnogo suptilnija.


vojo bogati pa ti si vidovit!

no dobro..
ne bilo ti teško de ti ipak elaboriraj kako tačno funkcioniše to zlostavljanje u kom fizički, finansijski pa onda i na svaki drugi način slabiji partner nekako volšebno uspijeva da sistematski zlostavlja jačeg partnera..
to bi valjalo prostudirati, u svakom pogledu fenomen..
slabiji.. tlači..
samo u srbiji brale
angie01 angie01 18:14 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Još dok sam pisao komentar znao sam da će neko vrlo brzo navesti slučaj tog hirurga, ali ipak on je statistička greška-


ma gde je statisticka greska, evo ja znam bar tri slucaja iz prve ruke, ono ceo svet misli da sve cvrta, divni ljudi, intelektualci, polozaji, postovanje, a unutar porodice, haos,...zene obicno kasno odluce da odu- kada deca izdjsdju iz kuce u svoje zivote, jer onda nestaje i tampon zona i glavni razlog ostanka, pa onda muz uradi sve da je spreci,...narcisoidni ljudi su obicno ti nasilnici, a njima je najveci strah, da se o njihovom stvarnom karakteru sazna u javnosti, a toliko su se trudili da izgrade tu laznu sliku, zato urade sve, da kontrola ostane u njihovim rukama, a to podrzaumeva kontrolu nad zrtvom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:18 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

newimprovedtadejus
kako tačno funkcioniše to zlostavljanje u kom fizički, finansijski pa onda i na svaki drugi način slabiji partner nekako volšebno uspijeva da sistematski zlostavlja jačeg partnera..


A zašto misliš da su u tom krugu, o kome ja govorim, žene finansijki slabiji partner?
Nisu. Neke su finansijski jači partner, ali većinom su izjednačeni.

Fizička snaga je u odnosima takvih parova irelevantna, sem kad treba poneti kofere ili pomeriti ormar.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:19 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

2 puta, greška.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:23 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

angie01
Još dok sam pisao komentar znao sam da će neko vrlo brzo navesti slučaj tog hirurga, ali ipak on je statistička greška-


ma gde je statisticka greska, evo ja znam bar tri slucaja iz prve ruke, ono ceo svet misli da sve cvrta, divni ljudi, intelektualci, polozaji, postovanje, a unutar porodice, haos,...zene obicno kasno odluce da odu- kada deca izdjsdju iz kuce u svoje zivote, jer onda nestaje i tampon zona i glavni razlog ostanka, pa onda muz uradi sve da je spreci,...narcisoidni ljudi su obicno ti nasilnici, a njima je najveci strah, da se o njihovom stvarnom karakteru sazna u javnosti, a toliko su se trudili da izgrade tu laznu sliku, zato urade sve, da kontrola ostane u njihovim rukama, a to podrzaumeva kontrolu nad zrtvom.

I ja i Ti govorimo iz ličnog iskustva (prve ruke). Samo bi istraživanje na reprezentativnom uzorku sa validnom metodologijom moglo dati objektivan odgovor.
angie01 angie01 20:09 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

I ja i Ti govorimo iz ličnog iskustva (prve ruke). Samo bi istraživanje na reprezentativnom uzorku sa validnom metodologijom moglo dati objektivan odgovor.


pa zasto onda govoris, kao da je zasigurno tako,...nasilnici su iz svih slojeva i profesija.
bene_geserit bene_geserit 20:28 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

u zapustenom razvaljenom tzv tradicionalnom drustvu, ma sta to znacilo, a obuhvata neke retrogradne vrednosti, gde se zna ko je gazda u kuci a to se zove dobar domacin, gde se u sekularnoj drzavi guraju verski nacini razmisljanja i objasnjenja kao patriJotski narativ

Pazi ovu gomilu gluposti u jednom pasusu i posle kao razgovara o temi.
angie01 angie01 20:42 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Pazi ovu gomilu gluposti u jednom pasusu i posle kao razgovara o temi.


bene, mozes ti da reltivizujes koliko god hoces- al na zalost, to je istina.

cudni ste vi desnicari, vi bi da zagovarate konzervatizam i kojetsa uz to, sto je primitivizam na kub,..al ne bi da se to tako zove, ne bi da se ukazuje na karakteristike takvih vrednosti,...isto kao i za sve drugo, ono tipa ratovi, omiljena vasa tema, ovamo cojstvo jonastvo, a u realnosti nikako da se spominje sta se desilo, to nikako, onda si izdajnik,..pa majkumu, sta je ideja da se isprazno mase golim dupetom iz bajke o golom caru....samo se bojim da ni ovo neces razumeti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:42 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Daleko je manji procenat nasilnih muškaraca nad ženama u brakovima gde su partneri fakultetski obrazovani, sa stabilnim i visokim primanjima, koji žive u stanu ili kući bez hipoteke... recimo ona je lekar specijalista i docent na fakultetu, on je inženjer, programer.. ili on je ambasador, a ona filolog, prevodilac... ili zajedno su osnivači uspešne privatne firme u kojoj zajedno rade i ostvaruju solidan profit, etc..U takvim brakovima nema nasilja muškaraca nad ženama.
Nasilje je negde drugde na marginama našeg i svakog drugog društva, međuu siromašnima i u svakom smislu nezadovoljnim i neostvarenim partnerima.

Zato je svaka generalna statistika koja ne uvažava socijalni, obrazovni i ekonomski status ispitanika lažljiva.
bene_geserit bene_geserit 20:43 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

vojo živ bio de leba ti definiši to psihičko zlostavljanje marke prisilne metamorfoze..
jel to ono što popularno zovemo zvocanje?

Meni deluje da ona nekadašnja "istina" da "brakovi propadaju pošto žena misli da će muškarac da se promeni, a muškarac misli da žena neće da se promeni" ne drži baš puno vodu.
U bračnoj zajednici uvek je jedna osoba "jača" (da ne kažem tvrdoglavija) i to je verovatno blizu pola pola po polu. I onda da "jača" osoba gura stvari su smeru u kome želi a ona "slabija" polovina bračne veze se povinuje i teraj.
Konflikti nastanu kad dve tvrdoglave osobe ulete u bračnu zajednicu, to nikako ne valja.
angie01 angie01 20:49 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Daleko je manji procenat nasilnih muškaraca nad ženama u brakovima gde su partneri fakultetski obrazovani, sa stabilnim i visokim primanjima, koji žive u stanu ili kući bez hipoteke... recimo ona je lekar specijalista i docent na fakultetu, on je inženjer, programer.. ili on je ambasador, a ona filolog, prevodilac... ili zajedno su osnivači uspešne privatne firme u kojoj zajedno rade i ostvaruju solidan profit, etc..U takvim brakovima nema nasilja muškaraca nad ženama.
Nasilje je negde drugde na marginama našeg i svakog drugog društva, međuu siromašnima i u svakom smislu nezadovoljnim i neostvarenim partnerima.


Dzeremaja u velikoj si zabludi.

Zato je svaka generalna statistika koja ne uvažava socijalni, obrazovni i ekonomski status ispitanika lažljiva.


a zasto mislis da ne uvazava,...ja verujem da su u razlicitim slojevima razliciti razlozi koji vode nasilju, al ne i nuzno.
bene_geserit bene_geserit 20:51 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

cudni ste vi desnicari, vi bi da zagovarate konzervatizam i kojetsa uz to, sto je primitivizam na kub


daj prekini, molim te
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:56 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Vojislav Stojković
Daleko je manji procenat nasilnih muškaraca nad ženama u brakovima gde su partneri fakultetski obrazovani, sa stabilnim i visokim primanjima, koji žive u stanu ili kući bez hipoteke... recimo ona je lekar specijalista i docent na fakultetu, on je inženjer, programer.. ili on je ambasador, a ona filolog, prevodilac... ili zajedno su osnivači uspešne privatne firme u kojoj zajedno rade i ostvaruju solidan profit, etc..U takvim brakovima nema nasilja muškaraca nad ženama.
Nasilje je negde drugde na marginama našeg i svakog drugog društva, međuu siromašnima i u svakom smislu nezadovoljnim i neostvarenim partnerima.

Zato je svaka generalna statistika koja ne uvažava socijalni, obrazovni i ekonomski status ispitanika lažljiva.


e šta ti nama napriča..
obrazovani muškarci nisu nasilni.. to što ima taj jedan hirurg to je neki izrod..
obrazovane žene međutim... uh kakve aždaje..
ok, nek prihvatimo da je to slika svijeta kakvu ti vidiš.. žena ako završi škole kakve to je vještica..
ok..
nema problema..
al leba ti pa zašto ti tvoji obrazovani muškarci ne izađu iz tih brakova????
jel kapiraš da žene koje trpe nasilje trpe ga najčešće jer nit imaju kud nit čim a posebno ne kako djecu da podižu bez tog nasilnika..
šta je problem kod tih tvojih muškaraca za koje tvrdiš da su prave žrtve a ne neke tamo premlaćivane žene?
angie01 angie01 20:58 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Dzeremaja u velikoj si zabludi.


evo, znam licno primer visokoobrazovanih, izuzetno uspesnih, nekretnine, kola, dobra deca, sve,...on nikada ne ulazi u kucu bez da poljubi zenu i decu, obraca im se sa maco, kada odlazi iz kuce isto, zena ga isprac, a posle mu mase sa terase, brizan otac i muz, upravlja velikim sistemom, postovan,...i kada su se cerke udale i otisle, zena izbezumljena hoce da se razvede, on angazuje sve svoje veze da to spreci, prati je, maltretira, pravi neke ekscese, ali samo u okviru porodice,...i zena ode da zivi kod dece, jer joj ovaj ne da da se razvedu,,...ispostavlja se, da je on sve vreme bio nasilan prema njoj i to na svaki nacin, fizicki, verbalni, finansijksi,...deca nikada nista nisu primetila- znaci da je i ona pristala da krije,..komsije, prijatelji- niko nista nije znao,...ona se jadna od svega razboli, umere, on na sahrani skrhan, svima place, kako ne zna kako ce bez nje,...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:59 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

bene_geserit
vojo živ bio de leba ti definiši to psihičko zlostavljanje marke prisilne metamorfoze..
jel to ono što popularno zovemo zvocanje?

Meni deluje da ona nekadašnja "istina" da "brakovi propadaju pošto žena misli da će muškarac da se promeni, a muškarac misli da žena neće da se promeni" ne drži baš puno vodu.
U bračnoj zajednici uvek je jedna osoba "jača" (da ne kažem tvrdoglavija) i to je verovatno blizu pola pola po polu. I onda da "jača" osoba gura stvari su smeru u kome želi a ona "slabija" polovina bračne veze se povinuje i teraj.
Konflikti nastanu kad dve tvrdoglave osobe ulete u bračnu zajednicu, to nikako ne valja.


pa to ti je ta karika rodnih uloga koju ti ne kapiraš..
može nego da trpi a neko da tera kako kažeš ako je finansijski nezavisan ili bar ako sistem radi pa će da obezbjedi izdržavanje i njoj zavisnoj nakon razvoda..
al ako društvo kaže da ćeri ne treba nikakvo nasljedstvo, treba sinu, ona ne mora u školu a ako li i ode bolje nek kad rodi sjedi kući.. pa kad prođe kojih desetak godina a ona vještine ima još samo da skuva i opere.. kud će onda kad njemu postane malo dosadna, takva tupava i vazda po kući sjedeća...
e tu onda oće da sjevne malo i to nasilje i nema kud ako ga sistem podržava
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:02 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

angie01
Dzeremaja u velikoj si zabludi.


OK, Angie, neka bude po Tvome.
Zbog naših različitih i suprostavljenih stavova, ja neću da Te zlostavljam ni fizčki, ni verbalno, ni psihički, a naravno ni seksualno... iako sam muškarac, a ti žena.
angie01 angie01 21:09 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

OK, Angie, neka bude po Tvome.


pa nije stavr da bude po mom, ja ti kazem kako to izgleda i da si u zabludi ako mislis da su nasilnici samo celavci nabudzeni steroidima bez vrata, koji govore 20 prostih racenica gramaticki netacnih.


Zbog naših različitih i suprostavljenih stavova, ja neću da Te zlostavljam ni fizčki, ni verbalno, ni psihički, a naravno ni seksualno... iako sam muškarac, a ti žena.


ovo bas nisam razumela, al bolje da tako i ostane.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:21 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

angie01

Zbog naših različitih i suprostavljenih stavova, ja neću da Te zlostavljam ni fizčki, ni verbalno, ni psihički, a naravno ni seksualno... iako sam muškarac, a ti žena.


ovo bas nisam razumela, al bolje da tako i ostane.

U kontekstu teme i Tvojih stavova u postu i komentarima, manje-više svako neslaganje muškarca i žene rezultira nasiljem muškarca nad ženom- Otud ispada da je naš dijalog izuzetak. Ja kao muškarac u ovoj izmeni komentara nisam bio nasilan, a Ti kao žena nisi bila žrtva.

Nešto u tom smislu, ako me razumeš.
bene_geserit bene_geserit 21:26 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

al ako društvo kaže da ćeri ne treba nikakvo nasljedstvo, treba sinu, ona ne mora u školu a ako li i ode bolje nek kad rodi sjedi kući

Jel ti pričaš o današnjem vremenu ili o 1930. godini? Znaš u međuvremenu se desilo tu i tamo po nešto, između ostalog tranzicija ljudi sa sela u grad.
Danas žene idu u školu isto koliko i muškarci, zapravo i više godina u proseku, i po zakonu imaju isto pravo na nasleđe kao i muškarci (a to da je sramota da se sestre prihvate nasleđa pa se odriču to je bilo nekad na selu).
Ali slažem se da je finansijska nezavisnost najbitnija.
angie01 angie01 21:26 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

U kontekstu teme i Tvojih stavova u postu i komentarima, manje-više svako neslaganje muškarca i žene rezultira nasiljem muškarca nad ženom-


gde si to procitao?

pa ja nikada nisam rekla tako nesto, niti tako nesto pise u postu.

apsolutno sam stava da je pozeljno razmenjivati razlicita misljenja i stavove, jer to unapredjuje obe strane.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:51 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Vojislav Stojković
Daleko je manji procenat nasilnih muškaraca nad ženama u brakovima gde su partneri fakultetski obrazovani, sa stabilnim i visokim primanjima, koji žive u stanu ili kući bez hipoteke... recimo ona je lekar specijalista i docent na fakultetu, on je inženjer, programer.. ili on je ambasador, a ona filolog, prevodilac... ili zajedno su osnivači uspešne privatne firme u kojoj zajedno rade i ostvaruju solidan profit, etc..U takvim brakovima nema nasilja muškaraca nad ženama.
Nasilje je negde drugde na marginama našeg i svakog drugog društva, međuu siromašnima i u svakom smislu nezadovoljnim i neostvarenim partnerima.

Zato je svaka generalna statistika koja ne uvažava socijalni, obrazovni i ekonomski status ispitanika lažljiva.

Ово није тачно: нарциса, и социопата има у свим социјалним слојевима, па тако и насиља и злостављања има у апсолутно свим слојевима.

Разлика је у томе што је насиље у професионалној класи прикривеније. (Знам нпр. случај претшколског детета београдских лекара које је отац претукао каблом јер је непажљиво отворио врата кола и огребао их. Мајка је оклевала да дете одведе у установу, не само зато што отац ради на клиници х, тетка на y, мајка на z, па да не би налетела на познате колеге, већ и зато што лекар који би дете прегледао у установи мора по закону да случај пријави полицији.)
angie01 angie01 22:09 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet


Ово није тачно: нарциса, и социопата има у свим социјалним слојевима, па тако и насиља и злостављања има у апсолутно свим слојевима.


apsolutno,..ovi obrazovaniji su jos lukaviji, bolje skrivaju sve za okolinu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:10 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

angie01
U kontekstu teme i Tvojih stavova u postu i komentarima, manje-više svako neslaganje muškarca i žene rezultira nasiljem muškarca nad ženom-


gde si to procitao?

pa ja nikada nisam rekla tako nesto, niti tako nesto pise u postu.

apsolutno sam stava da je pozeljno razmenjivati razlicita misljenja i stavove, jer to unapredjuje obe strane.

principessa_etrusca
Vojislav Stojković
Daleko je manji procenat nasilnih muškaraca nad ženama u brakovima gde su partneri fakultetski obrazovani, sa stabilnim i visokim primanjima, koji žive u stanu ili kući bez hipoteke... recimo ona je lekar specijalista i docent na fakultetu, on je inženjer, programer.. ili on je ambasador, a ona filolog, prevodilac... ili zajedno su osnivači uspešne privatne firme u kojoj zajedno rade i ostvaruju solidan profit, etc..U takvim brakovima nema nasilja muškaraca nad ženama.
Nasilje je negde drugde na marginama našeg i svakog drugog društva, međuu siromašnima i u svakom smislu nezadovoljnim i neostvarenim partnerima.

Zato je svaka generalna statistika koja ne uvažava socijalni, obrazovni i ekonomski status ispitanika lažljiva.

Ово није тачно: нарциса, и социопата има у свим социјалним слојевима, па тако и насиља и злостављања има у апсолутно свим слојевима.

Разлика је у томе што је насиље у професионалној класи прикривеније. (Знам нпр. случај претшколског детета београдских лекара које је отац претукао каблом јер је непажљиво отворио врата кола и огребао их. Мајка је оклевала да дете одведе у установу, не само зато што отац ради на клиници х, тетка на y, мајка на z, па да не би налетела на познате колеге, већ и зато што лекар који би дете прегледао у установи мора по закону да случај пријави полицији.)


Odoh u ćošak da klečim na kukurzu, uz napomenu da ste vi žene, slabji pol, uvek u pravu. Teško je onim muškarcima koji u 21.veku pokušaju da imaju drugačije mišljenje, jer ko misli suprotno iz mesta je najebao.




angie01 angie01 22:17 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Teško onim muškarcima koji u 21. veku pokušaju da imaju drugačije mišljenje.


imaj drugo misljenje, niko ti ne brani,..ovde nisi u pravu- al na zalost,...a ovo sto si kopirao iz mog komentara, nisi mi odgovorio, nesto si rekao sto niti sam izgovorila, niti u postu pise,...nemoj samo da se prravis, kako si ti nesto ugrozan zbog toga-jer nisi, sasvim normalno razgovaramo, ti si izneo neke zablude i nisi ih odbranio:)))
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:38 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Odoh u ćošak da klečim na kukurzu, uz napomenu da ste vi žene, slabji pol, uvek u pravu. Teško onim muškarcima koji u 21. veku pokušaju da imaju drugačije mišljenje.

Колико видим, то ”другачије мишљење” је засновано на стреотипу да је насиље на маргинама. Није.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:43 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

angie01
ti si izneo neke zablude i nisi ih odbranio:))


Čitava rasprava, u delu u kom i sam učestvujem, pokazuje vašu žensku nadmoć nad muškarcima. Kakve ste na društvenim mrežama, takve ste i u stvarnom svetu - uvek ste u pravu, a ko se s vama ne složi taj je zkostavljač i silovatelj.

Dok sam bio mlađi to nisam prihvatao, ali sada, u ovim godinama, prihvatam.

Dakle, imate pravo: svi mi muškarci smo nasilnici i silovatelji, a pored toga, po Frojdu, između treće i pete godine skloni incestu, a čim malo porastemo postajemo surove oceubice.
U današnjem svetu nije lako biti muškarac.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:49 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

principessa_etrusca
Odoh u ćošak da klečim na kukurzu, uz napomenu da ste vi žene, slabji pol, uvek u pravu. Teško onim muškarcima koji u 21. veku pokušaju da imaju drugačije mišljenje.

Колико видим, то ”другачије мишљење” је засновано на стреотипу да је насиље на маргинама. Није.

Jeste, u tim socijalnim sredinam je najveće.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:51 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Vojislav Stojković


Edit: Neću reći ništa novo, ali da podsetim da devojke biraju one mladiće koji ih privlače svojim kvalitetima i osobinama. Dočim, čim stupe u barak rade na tome da ih izmene i prilagode svojim viđenima idealnog muža i partnera. Taj postupak prisilne matamorfoze može biti nagao i grub ili tih i pritajen, ali to jeste jedna vrsta psihičkog zlostavljanja. Naravno, zakoni i istraživanja, na koje se pozivaš, to uopšte ne registruju.

Radna koleginica, na neki način, prilično starija od mene i sa kojom sam volio ćaskati o muško-ženskim stvarima je znala reći: "Muškarac je glava kuće a žena je vrat koji okreće glavu".
Mladen Zvonarević u "Socijalnoj psihologiji" navodi da je lažno predstavljanje sebe budućem bračnom partneru jedan od značajnijih uzroka u bračnim problemima koji na kraju dovode i do razvoda.
O načinima prilagođavanja i sitnim trikovima za iznudu željene odluke mogao bih, da znam pisati, ispiasti romane.
angie01 angie01 23:00 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Kakve ste na društvenim mrežama, takve ste i u stvarnom svetu - uvek ste u pravu, a ko se s vama ne složi taj je zkostavljač i silovatelj.


ajao, kakvo prenemaganje,..pa ko je i gde rako da su svi muskarci nasilni- receno je nasilnika ima u svim slojevima, a ne samo u onim marginalnim.

a jos mizogina fora sa neskivenim porukama,..pa kakve smo to na drustvenim mrezama, ti ne primecujes kako se pojedini muski ovde ponasaju i koliko je samo zena ostalo, pardon, opstalo,... mogu da kazem, da u RL, ovakve rasprave deluju mekse, dok na netu, svako ima neki svoj utisak,...pri tome sam ja fer osoba, kada neko argumentuje misljenje koje sam sporila- to prihvatam,...ti si prosto izneo uobicajene predrasude i stereotipe- i niko ti ne brani da ostanes pri tome, ja samo ne mislim tako i iznela sam zasto i sada se ti prenemazes oko toga,...i PE koliko sam otpratila, samo ti je dala objasnjenje i primer,...to sve, ako te bas zanima, mozes i da nadjes na netu, jer ima puno clanaka o tome.
U današnjem svetu nije lako biti muškarac.


znaci, suza ce da mi krene...
angie01 angie01 23:03 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Jeste, u tim socijalnim sredinam je najveće.


boze Vojislave, pa ti u tim godinama manipulises emocijama:)))
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:16 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

kamilo_emericki
Mladen Zvonarević u "Socijalnoj psihologiji" ...


Eh, baš lepo što si pomenuo Mladena Zvonarevića. Bio mi je profesor na PDS, a kasnije smo bili saradnici u više istraživanja. Bio je to veliki laf.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:19 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

angie01
boze Vojislave, pa ti u tim godinama manipulises emocijama:)))

Kojim godinama?
angie01 angie01 23:30 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Kojim godinama?


tvojim,...ti rece da ti sad u ovim godinama prihvatas....a kada si bio mlad nisi:)))
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:40 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Jedno je kad ja kažem : u mojim godinama, a sasma drugo kad Ti kažeš: [i]boze Vojislave, pa ti u tim godinama [/i. To smatram diskriminacijom i zostavljanjem.
Eto, takve ste vi žene.
bene_geserit bene_geserit 23:45 15.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

pri tome sam ja fer osoba, kada neko argumentuje misljenje koje sam sporila- to prihvatam

angie01 angie01 00:07 16.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Eto, takve ste vi žene.



principessa_etrusca principessa_etrusca 08:31 16.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Vojislav Stojković
principessa_etrusca
Odoh u ćošak da klečim na kukurzu, uz napomenu da ste vi žene, slabji pol, uvek u pravu. Teško onim muškarcima koji u 21. veku pokušaju da imaju drugačije mišljenje.

Колико видим, то ”другачије мишљење” је засновано на стреотипу да је насиље на маргинама. Није.

Jeste, u tim socijalnim sredinam je najveće.

У тим социјалним срединама је највидљивије, а када се загребе, породичнe патологије и насиља има свугде. Сазнали смо нпр. да значајан број политичара има историју породичног насиља, а преко тог сазнања се олако прешло и оно није ставило тачку на њихиве политичке каријере. (Није ли Вучић рекао нешто у смислу да жена може да се бије у своја четири зида, али не на улици?)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:07 16.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Nešto je rekao o udaji, u smislu da njega krivi žena koja je pretučena, a on joj nije bio korteš.

Ali pustimo Vučića, već da se mi vratimo temi. Slažem se - čim se malo zagrebe po porodičnim odnosima, svašta se može naći ispod tepiha i u plakaru. Nije baš da ispadaju kosturi, ali---

Primera radi, ne tako davno pisao sam o Amosu Ozu, mom omiljenom piscu, koga je ćerka Galia Oz, također pisac (spisateljica) javno, u svojoj knjizi, optužila za zlostavljanje.
"U detinjstvu me otac tukao, vređao i ponižavao. Izvukao bi me iz kuće i bacio preko praga. Rekao bi mi da sam smeće. To nije bio prolazni gubitak kontrole ili povremeni šamar po licu, već rutina sadističkog zlostavljanja. Moj zločin bila sam ja sama, tako da kazni nije bilo kraja. Morao je biti siguran da ću se slomiti.".. piše Galia.
Međutim, Amosova starija ćerka Fania i sin Daniel, tvrde dugačije:
"Celi svoj život poznajemo jednog posve drugačijeg Amosa, toplog i privrženog čoveka koji je duboko i nežno voleo svoju porodicu. Posvetio nam je svoje srce i dušu. Velika većina Galijinih optužbi na račun Amosa u potpunosti je u suprotnosti sa našim sećanjima na njega koja su puna ljubavi".

Ne mogu da poverujem Galiji, da je njen otac Amos, veliki pisac i humanista, autor jednog od najlepših porodičnih romana (Priče o ljubavi tami) bio sadistički zlostavljač. Moguće je, ipak, da smo svi mi, kao deca bili zlostavljani, a kao roditelji postali zlostavljači. Ili, što je još verovatnije, da u svim porodicama egzistira i ljubav i tama, a šta će ko videti zavisi samo od njegove percepcije:
angie01 angie01 14:37 16.08.2023

Re: Teško je reći čiji je ovo svet

Ne mogu da poverujem Galiji, da je njen otac Amos, veliki pisac i humanista, autor jednog od najlepših porodičnih romana (Priče o ljubavi tami) bio sadistički zlostavljač. Moguće je, ipak, da smo svi mi, kao deca bili zlostavljani, a kao roditelji postali zlostavljači. Ili, što je još verovatnije, da u svim porodicama egzistira i ljubav i tama, a šta će ko videti zavisi samo od njegove percepcije:


ja za ovaj izneti primer ne mogu da kazem nista- jer ne znam,...al stoji cinjenica, da neko moze biti divan prema jednom detetu, a ne bas prema drugom,...ovo drugo recimo, ne ispunjava njegova ocekivanja, ma sta to znacilo, ili mu se suprotstavljaloo- sto kod likova, koji resavaju svoje nesigurnosti i frustracije fizickom silom, kako bi udovoljili laznom grandioznom egu koji su naduvali kao stit, obicno ide...oni su prosto utripovani, da sve mora da bude po njihovom.

drugo, niko ne kaze svi, kada se prica o nasilnistvu i nasilnicima, niti je stvar licne percepcije sta je nasilje....a to ne podrazumeva idealizaciju bilo kakvih odnosa, koji su generalno kompleksni i ljudi su slozen mehanizam.
predatortz predatortz 08:44 15.08.2023

Može li jadnije?

Iskoristiš tragediju u drugoj državi, pa onda poturaš tezu da je Brejvik naš, a evo postade to i ovaj Bošnjak iz Federacije BiH, jer se događaj lagano opisuje kao "kod nas"!

I nekako, jeres je postaviti statistike koje kažu da nismo baš najgori, zapravo da nismo ni u vrhu najgorih, pa čak ni u sredini.
Te statistike izglda neke vređaju, jer kako na drugi način shvatiti brecanje na njih

U nekim glavama smo najgori u svemu, stalno nas za nešto treba prozivati, pa i za ovaj događaj koji sa nama ama baš nikakve veze nema.

Bolesno!

Na stranu neke NGO gluposti o broju koliko žena mora da polaže računa mužu ili partneru gde idu.

Eto, i ta navika, navika pristojnih ljudi, da kažu porodici da idu tu i tu postade nasilje.
A žene ne zanima gde je i sa kim je muž? Ne pitaju nikad gde i sa kim je bio?

Ja mislim da se za te NGO radi neki test binarnisti i frustriranosti. Većina koju sam upoznao iz tog miljea je binarna, frustrirana, verbalno agresivna i netolerantna na tuđe stavove. Jednom rečju, neprijatna!
angie01 angie01 10:44 15.08.2023

Re: Može li jadnije?

sta je jadno,...sto se poslednji slucaj femicida u regionu desi van Srbije?...gde sam ja rekal da se ubistvo desilo ovde i od kakvog je to znacaja, uzeta je u obzir samo slicnost u tretmanu takvih zlodela,...pocetni tekst i nije moj, nego je preuzet od onih koji se tom problematikom bave-sve napisao je rezultat istrazivanja,..sta je tebi tu problem i zasto?

pa ti bi trebalo da si jos vise zainteresovan, s obzirom koliko svojatas rs i navodno brines.

brejvika je pomenuo free, ja sam mu samo odgovorila.

ono sto je jadno, je svakodnevno izigravanje ztve, jer se molimte neko usudjuje da kaze da su zlocinci upravo to- zlocinci,..pa da nisu radili one strahote, niko ih ne bi ni pomenuo, sada ispada da je veci problem sto se stvari nazivaju pravim imenom, a ne zlodelo, pa nije valjda.

to oko statistika- pa da li vam je jedno 100 puta raceno, da nasa statiskika pokazuje SAMO prijavljene slucajeve, a da je mnogo veci broj neprijavljenih,...nije stvar u tamponiranju problema, nego u resavanju.

a ovaj kraj je smehotresan,..pa jasno je da se ne radi o normalnom proveravanju, nego patoloskom.
predatortz predatortz 10:51 15.08.2023

Re: Može li jadnije?

pa ti bi trebalo da si jos vise zainteresovan, s obzirom koliko svojatas rs i navodno brines.


Događaj, osim što nema nikakve veze sa Srbijom, nema ni sa Republikom Srpskom.

Ti pokušavaš i Srbiju i RS da uguraš u priču sa kojom nemaju nikakve veze.

Eto, to je jadno.


to oko statistika- pa da li vam je jedno 100 puta raceno, da nasa statiskika pokazuje SAMO prijavljene slucajeve, a da je mnogo veci broj neprijavljenih,..



A čije statistike, stručnjakinjo, uključuju neprijavljene slučajeve i kojom metodom se obrađuje nešto za šta ne postoji uzorak?

A patološkom proveravanju su skloni samo muškarci?
Ili verbalnom nasilju? Ili omalovažavanju?
angie01 angie01 20:14 15.08.2023

Re: Može li jadnije?


Događaj, osim što nema nikakve veze sa Srbijom, nema ni sa Republikom Srpskom.

Ti pokušavaš i Srbiju i RS da uguraš u priču sa kojom nemaju nikakve veze.

Eto, to je jadno.


ma jadan si samo ti i ogranicen,..taj dogadjaj je bio samo povod, za nesto sto je vec dugo, na zalost aktuelna tema.

... jos oko jadnosti- pa samo najveci jadnici prave razliku i broje krvna zrnca,...normalni ljudi ni ne pomisle.
A čije statistike, stručnjakinjo, uključuju neprijavljene slučajeve i kojom metodom se obrađuje nešto za šta ne postoji uzorak?


sta ti ovo tacno znaci,...neprijavljeni slucajevi su spekulacije, jer se na zalost tragicno zavrsavaju i oni koji nisu nikada bili prijavljeni, a statistiku mozes da pravis samo od necega sto je evidentirano.


A patološkom proveravanju su skloni samo muškarci?
Ili verbalnom nasilju? Ili omalovažavanju?


a ko je to rekao?
predatortz predatortz 09:08 15.08.2023

Sistemsko nasilje

Evo primera sistemskog nasilja nad ženama, ugrađenog u zakone.

Trinaestogodišnja devojčica u američkoj državi Misisipi rodila je dečaka nakon što ju je silovao stranac jer nisu dali da abortira u toj državi, objavio je "Tajm"

Zanimljivo da ovakvo društvo ispoljava konstantne zahteve za menjanjem našeg društva, zanimljivo da sa te strane dolaze pritisci razni, pa i oni o pravima i slobodama žena u Srbiji, dok svojim ženama, šta ženama - deci, ne dozvoljavaju prekid trudnoće ni kad su silovane.



bene_geserit bene_geserit 09:13 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Trinaestogodišnja devojčica u američkoj državi Misisipi rodila je dečaka nakon što ju je silovao stranac

U Misisipiju je abortus dozvoljen u slučaju silovanja.
predatortz predatortz 09:17 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

bene_geserit
Trinaestogodišnja devojčica u američkoj državi Misisipi rodila je dečaka nakon što ju je silovao stranac

U Misisipiju je abortus dozvoljen u slučaju silovanja.


Evo IZVOR


Sama činjenica da silovanje mora da bude prijavljeno da bi abortus bio legalan zvuči dovoljno bolesno.
bene_geserit bene_geserit 09:23 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Sama činjenica da silovanje mora da bude prijavljeno da bi abortus bio legalan zvuči dovoljno bolesno.

A koja je razlika između "dozvoljen abortus bez objašnjenja" i "dozvoljen abortus u slučaju neprijavljenog silovanja"?
predatortz predatortz 09:25 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

bene_geserit
Sama činjenica da silovanje mora da bude prijavljeno da bi abortus bio legalan zvuči dovoljno bolesno.

A koja je razlika između "dozvoljen abortus bez objašnjenja" i "dozvoljen abortus u slučaju neprijavljenog silovanja"?


Zato što izgleda u nekim državama "dozvoljen abortus bez objašnjenja " nije moguć.
bene_geserit bene_geserit 09:30 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Pa ako već doneseš zakon, moraš i da ga napraviš sprovodljivim u praksi.
Ako nije u pitanju prijavljeno silovanje, zakon je nesprovodiv u praksi.
(ovde ne pričam o mom odnosu prema toj temi, ja sam za dozvoljen abortus zaključno sa 4. mesecom trudnoće).
predatortz predatortz 09:42 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Ako nije u pitanju prijavljeno silovanje, zakon je nesprovodiv u praksi.


Žene se često odlučuju da ne prijavljuju silovanje.
Sam proces dokazivanja je izuzetno stresan, mučan, atakuje na privatnost, žrtvu čereče advokati,mediji, prinuđena je da beskonačno puta ponovi detalje samog čina koji bi ona najradije da zaboravi...

Ako žena proceni, jer o njoj se radi, da ne prijavi taj čin jer bi to za nju bilo previše stresno, treba li je lišiti prava da prekine neželjenu trudnoću?

Zakon je glup, kao i samo uskraćivanje prava na abortus, ma koliko taj zahvat meni lično nije simpatičan.

Zato i rekoh - sistemsko nasilje nad ženom.

Kada se govori o nasilju nad ženama, o statusu žene u nekom društvu, od ovakvih stvari treba krenuti, a ne od toga da li će pijani Žika ubiti Živku.
Hoće, ubiće, nema države u kojij neki Žika neće ubiti neku Živku.
Ali, to je individualno a ne sistemsko nasilje.
gedza.73 gedza.73 10:00 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Hoće, ubiće, nema države u kojij neki Žika neće ubiti neku Živku.

Saglasan. Ali ako Žika ima dosije, ako državne službe ne rade svoj posao pa se ispostavi da 'niko nije kriv' i da nema odgovornosti, ako posle krivične prijave neko vrati nasilniku automatsku pušku, ako neko pusti dete u streljanu...
Marko B. (35) iz Vršca juče je u posudi sa vodom udavio ćerku (2), a zatim izvršio samoubistvo. Prema pisanjima medija, Centar za socijalni rad Vršac mu je na dan ubistva dodelio starateljstvo. Markova supruga Suzana B. je oko 14.15 sati prijavila je dežurnoj službi policije da joj je poslao poruku preko telefona da će ubiti sebe i dete. Suzana i Marko su bili u fazi razvoda. Centar za socijalni rad je ipak odredio da otac viđa dete, prenose mediji.

"On je radio u opštini, a juče je dobio rešenje za starateljstvo nad detetom. On je Suzanu mučio, to je majka deteta, tukao je i maltretirao. Ona je ćutala, sve dok joj nije stavio nož pod vrat. Inače, ovako je bio normalan, nije pušio nije bio alkoholičar, ali je očigledno bio lud", kaže rođena tetka majke.

Nakon velike tragedije redakcija MONDA je pokušala da stupi u kontakt sa Centrom za socijalni rad Vršac, kako bi potvrdili navode, i javnost čula informacije sa kojima oni raspolažu, međutim oni su svaku komunikaciju prekinuli. Kada smo uspostavili vezu sa centrom, i bili najavljeni kod direktorke Mirjane Knežević, nakon što je čula o kom portalu je reč, samo je spustila slušalicu.

Nakon toga smo još nekoliko puta pokušali da ih dobijemo, ali se više nisu javljali.

predatortz predatortz 10:09 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Saglasan. Ali ako Žika ima dosije, ako državne službe ne rade svoj posao pa se ispostavi da 'niko nije kriv' i da nema odgovornosti, ako posle krivične prijave neko vrati nasilniku automatsku pušku, ako neko pusti dete u streljanu...


Niko nikome nije vratio automatsko oružje, jer je posedovanje istog u Srbiji zakonom zabranjeno. Međutim, pola kuća u Srbiji ga ima.

Možemo govoriti o lošoj primeni zakona i toga svakako ima. U Srbiji, ali i drugde.
Nije redak primer da sud omane.

Ali su zakoni generalno dobri.

Niko ne navodi desetine i stotine kontra primera.

Bivši zet je udario mlađu kćerku i rasekao joj usnu, nešto oko škole bilo. Sestra od strica krene da je zaštiti i on udari i nju. Ona nije imala vidnih povreda. Starija kćerka pozove policiju.
Odmah je udaljen iz stana, koji je uzgred nasledio od roditelja, dakle nije bračna stečevina, van stana je bio godinu dana, do okončanja razvoda, decu je dugo viđao samo uz nadzor u Centru za socijalni rad.
Uzgred, zaposlen je u jednoj državnoj agenciji, pri Ministarstvu zdravlja.

Ovakvih,veoma pozitivnih promena, je mnogo više ali se o njima ne govori.

tessa1 tessa1 10:40 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Hoće, ubiće, nema države u kojij neki Žika neće ubiti neku Živku.

Ala koliko je ovo problematična rečenica, i u njenom tonu odgovor za sve nedoumice.
angie01 angie01 10:55 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Možemo govoriti o lošoj primeni zakona i toga svakako ima. U Srbiji, ali i drugde.
Nije redak primer da sud omane.


jao, kako je ovo sve lepo,...


Ali su zakoni generalno dobri.


receno je 100 puta da treba izdvojiti femicid kao poseban zlocin, da se kazen za pocinioce i saucesnike povecaju, da se mere sprecavanja poprave i da se konacno kaznjavaju i odgovorni.
Niko ne navodi desetine i stotine kontra primera.


primera cega, gde zena ubije partnera- obicno, da bi se odbranila?
Ovakvih,veoma pozitivnih promena, je mnogo više ali se o njima ne govori.


mnogo vise?...pa zasto onda oni koji se tom problematikom bave, kazu sasvim suprotno?!
angie01 angie01 10:57 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Ako nije u pitanju prijavljeno silovanje, zakon je nesprovodiv u praksi.


ovde je pravo putanje, zasto neko ne prijavi silovanje?...sta mislis, zasto?
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:57 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

predatortz


Zato i rekoh - sistemsko nasilje nad ženom.



Ja bih ovo
sistemsko nasilje nad ženom.
zamijenio sa sistemsko nasilje nad slabijim.
Ti slabiji mogu biti žene, muškarci, djeca, siromašni, invalidne osobe, nezaposleni...

angie01 angie01 10:58 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

bene_geserit
Sama činjenica da silovanje mora da bude prijavljeno da bi abortus bio legalan zvuči dovoljno bolesno.

A koja je razlika između "dozvoljen abortus bez objašnjenja" i "dozvoljen abortus u slučaju neprijavljenog silovanja"?


bene, je lt i uopste znas o cemu pricas i u kome veku zivis?
angie01 angie01 11:02 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Ja bih ovo

sistemsko nasilje nad ženom.

zamijenio sa sistemsko nasilje nad slabijim.
Ti slabiji mogu biti žene, muškarci, djeca, siromašni, invalidne osobe, nezaposleni...


kamilo, to je drugi problem,...femicid se mora izdvojiti.

slazem se da sve ugrozene kategorije moraju da imaju svoj tretman, da se tako izrazim, al je femicid izdvojen kao najucestaliji a zene kao posebna kategorija nad kojom se vrsi nasilje.
predatortz predatortz 11:06 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

tessa1
Hoće, ubiće, nema države u kojij neki Žika neće ubiti neku Živku.

Ala koliko je ovo problematična rečenica, i u njenom tonu odgovor za sve nedoumice.



Šta je problematično u izjavi da ne postoji država na planeti koja je sprečila nekog muškarca da ubije neku ženu? Nekog Živka da ubije neku Živku, nekog Muju da ubije Fatu, Džona da ubije Grejs...

Inače, od drveta nisi videla šumu.

Suština je u sledećem:

Ne postoji država u svetu u kojoj ne postoji femicid, ali postoje one u kojima je sistemsko nasilje nad ženama prisutno i one u kojima nije.

Sistemsko nasilje znači da je žena zakonima ograničena u nekim slobodama.

Islamski svet je dobar primer za tako nešto, ali i neka društva koja bi nama da nameću standarde dok ih kod kuće sistemski krše.
U tom pogledu, islamski svet je čak pošteniji.

Neke američke savezne države, recimo, odličan su primer sistemskog nasilja nad ženama.
Ne samo što po zakonu tamo ne bi imala pravo da svojom voljom prekineš trudnoću, nego to pravo ne bi imala ni ako je ta trudnoća produkt silovanja ako silovanje, sa sve prolaženjem toplog zeca oko dokazivanja istog, nisi prijavila.

Eto, rekoh da od takvih stvari treba krenuti kada se govori o nasilju nad ženama.
U Srbiji takvo, sistemsko i u zakone utkano, nasilje ne postoji.

No, neki su odlučili da je Srbija najgora, iako nema zakone koji diskriminišu prava žena, niti je po stopi femicida u vrhu, pa čak ni pri sredini u odnosu na stanje u svetu.

Treba li činiti više da stvari u tom smislu stoje bolje?
Da, treba!
Šta?
Sve ono što daje rezultate.

No, najlakše je preskočiti sve te činjenice koje sam napisao, ni u jednoj reči se ne stavljajući kao neko ko pravda nasilje, i kačiti se za Žiku i Živku.
Ali se onda ni Anđa ne može kritikovati, jer radite isto.


predatortz predatortz 11:09 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

primera cega,

Primera u kojim je društvo efikasno reagovalo na prijavu nasilja.
Nsveo sam jedan iz mog bliskog okruženja.
Reakcija je bila brza i beskompromisna.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:11 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

predatortz

U Srbiji takvo, sistemsko i u zakone utkano, nasilje ne postoji.

No, neki su odlučili da je Srbija najgora, iako nema zakone koji diskriminišu prava žena, niti je po stopi femicida u vrhu, pa čak ni pri sredini u odnosu na stanje u svetu.

Treba li činiti više da stvari u tom smislu stoje bolje?
Da, treba!
Šta?
Sve ono što daje rezultate


pa dalo bi rezltate već i to da se bespogovorno utvrdi da nije ok da mamlaz premlati ženu ili je čak i ubije ili joj možda samo prijeti e jer je to NJEGOVA žena..
i to sve nakon razvoda često..
ali uvijek priskoči neko da relativizuje i jbg.. mamlazu je jasno da njega ovo društvo baš i ne osuđuje prejako što je to uradio..
i to ti je to..

drugim se riječima još zove i patrijarhat i mi ga se ne odričemo iako je sad već jasno da u modernom društvu slabo ima prenosti
predatortz predatortz 11:16 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

pa dalo bi rezltate već i to da se bespogovorno utvrdi da nije ok da mamlaz premlati ženu ili je čak i ubije ili joj možda samo prijeti e jer je to NJEGOVA žena..


Zakon ne uređuje šta će ko da misli. Zakon sankcioniše delo. Delikt mišljenja ne postoji.

Nije bitno šta će Steva da misli o tome što Žika mlati Živku, bitno je da Žika bude kažnjen.
Pa kad Steva vidi da je Žika kažnjen, razmisliće o tome da li će da bije Stevku.

Dakle, samo primena zakona dovodi do reda i promena.

A i to kod normalnih ljudi.
Sociopate se na takve stvari ne obaziru. Oni če uvek uraditi ono što su naumili.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:24 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

predatortz
pa dalo bi rezltate već i to da se bespogovorno utvrdi da nije ok da mamlaz premlati ženu ili je čak i ubije ili joj možda samo prijeti e jer je to NJEGOVA žena..


Zskon ne uređuje šta će ko da misli. Zakon sankcioniše delo. Delikt mišljenja ne postoji.

Nije bitno šta će Steva da Misli o tome što Žika mlati Živku, bitno je da Žika bude kažnjen.
Pa kad Steva vidi da je Žika kažnjen, razmisli će o tome da li će da bije Stevku.

Dakle, samo primena zakona dovodi do reda i promena.

A i to kod normalnih ljudi.
Sociopate se na takve stvari ne obaziru. Oni če uvek uraditi ono što su naumili.


pa ne nego baš suprotno..
zakon ne pomaže ako ljudi smatraju da je zakon nerazuman, glup, nepravedan.. čak i ako se strogo provodi neće dati rezultate na način kako bi dao da ljudi zakon smatraju korisnim, ipsravni, poštenim..

e dakle za društvo je KLJUČNO da ima moralna oubjeđenja koja taj zakon podržavaju..
bukvalno ključno..
dobro organizovano društvo počiva na tim moralnim ubjeđenjima..
a škola je bukvalno izmišljena da bi se ljudi naučili upravo moralnim ubjeđenjima (kako da rade u grupi, kako da rade na zajedničkom cilju, kako da ne prave štetu drugom pogotovo ako nije u korist njima itd. itd.)..
bukvalno zbog toga postoji obrazovanje..

e jer je zakon jelda lako izigrati ako nema stvarno društvenog ubjeđenja da taj zakon nije glupost i da nam je svima bolje ako postoji i poštuje se..
tessa1 tessa1 11:26 15.08.2023

Re: Sistemsko nasilje

Predatortz, normalno je da se na temam o ženama dvije žene slažu.


Drugo, pravo Žike da ubije Živku jer je on njen bog i batina je civilizacijski problem, (ne pojedinačni slučajevi, sistematsko ubijanje i itd, ne kategorizacija, pa ti ne razumiješ zašto žene ne prijavljuju silovanje),

sve dok na drugoj strani nemaš 1:1, Živka ubija Žiku jer je ona njegov bog i batina,

muškarci ubijaju djecu da bi naudili majci, žene ne, postoje čedomorstav ali razlozi nisu isti,

i itd, da se ne nastavljam, za vas stvarno na ovoj temi nemam živaca, vas muškarce, ne Angie.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana