Društvo| Kultura| Ljubav| Politika| Porodica

NEPOPULARNO MIŠLJENJE ili J*#&%€ SE KOŠARKAŠI

aleksandarkarisik RSS / 11.09.2023. u 17:55

„Suprotno od ljubavi nije mržnja, već ravnodušnost."
F.M.Dostojevski

 

Volim sport. Trenirao sam sve i svašta. Fudbal odavno ne gledam mada na nekom roštilju rizikujem prelom ili infarkt kad klinci krenu da pikaju loptu. Teško odoleti. Fudbal ne pratim jer imam utisak da je tu previše mešetarenja i nema mi čari neizvesnosti. Ali to je druga priča.

Hokej i košarku obožavam. Tenis sam počeo da pratim zbog Đokovića. Sa zrelošću sam se istrenirao da se ne jedim ako izgubimo a da se radujem kada pobedimo. Nisam stručnjak ni za šta od navedenog, nisam se udubljivao previše, onako više radoznalosti radi. Kod nas je pride sport opterećen, više nego u većini država ovim nuspojavama huliganstva i kriminala, sva je prilika, pod državnim pokroviteljstvom. Ni to mi nije smetalo čak da se obradujem nekom međunarodnom uspehu Partizana ili Zvezde. Onako usput. Iako sam original slaninar.

I onda se 3. i 4. maja desilo nezamislivo i neizrecivo. Istini za volju, odavno sam napisao na jednom blogu i zbog toga bio pljuvan, da zamislite nešto najogavnije i najstrašnije i ne možete sa sigurnošću da tvrdite - e to u Srbiji ne može da se desi. Ta neopisiva tragedija meni i ogromnoj većini nije pala na pamet kao moguća. Ali nekome jeste. I u Srbiji je imao mogućnost da sumanute ideje realizuje. I da, to sa onim što se dešava u Americi nije isto. Ali i to je druga priča.

I počeli su protesti koji su na čas izgledali kao da je taj šok trgao Srbiju iz kliničke smrti i da je počeo proces reanimacije. No nema te energije koju ovdašnja opozicija ne ume da proćerda. Dokazano. Ali i to je druga priča. Mnogi građani poneti plemenitim osećanjem i činjenicom da je pređena crta preko koje se ne prelazi, verovatno i shvatajući da više nema šta da se izgubi počeli su javno da istupaju. Profesori, glumci, umetnici, javno su digli glas. I zbog toga trpeli ozbiljnu šikanu i torturu uključujući i pretnje deci. To više nije pitanje političke orijentacije već golog opstanka. Međutim, Jokić, Đoković, košarkaši, sva ta družina - muk.

Oni su sportisti, nisu baš pametni, samo ceo život treniraju i slično, nije opravdanje. Jasno je da nisu baš sa Oksforda, Sorbone ili Stendforda. Ali da bi uspeli u svojim sportovima na način na koji su oni uspeli, o još kako je potrebna pamet. Da savladaju strane jezike i daju onakve, često sasvim suvisle pa i duhovite izjave? Ne, nisu oni ni glupi ni zatucani. I vrlo im je kristalno jasno šta se to ovde desilo i dešava se. Kanda su im preče neke druge stvari. Jer nisu dovoljni ovi legalno zarađeni milioni na zapadu. Ili šta im je već sitnosopstvenički interes ili motiv da tako gromoglasno kušuju.

Istupili su ljudi od integriteta, kojima režim može na razne načine da naudi. Ćute oni kojima režim ne može ništa. Naravno, licemerje se podrazumeva. Ne propuštaju priliku da istaknu kako su oni veliki Srbi i kako vole Srbiju. Ne vole oni Srbiju ništa više od onog Bore, ocvale indijanke koji skuplja pseća govanca u zemlji „bečkih konjušara". Baš ih briga koliko će dece stradati još na razne načine ovde. Nekada se mislilo da se sportom treba baviti da se očeliči karakter, socijalizuje, shvati značaj opšteg dobra. Da bi bili bolji ljudi. No taj pristup je sada pluskvanperfekt.

Dobri Bog nekada tako namesti da ljudima pruži priliku da budu veći nego što jesu. Da ne budu veliki samo u nekoj vrsti loptanja, nego ono, ljudski. Uspeh u loptanju im je dat kao odskočna daska ka neslućenim visinama. Nepojmljivo višim od svakog najvišeg pobedničkog postolja na kojem su ikada bili. I na kojima će ikada biti. Da budu dobri i za opšte dobro. Da pišu pravu istoriju. Ali su oni rešili da u svom vrhunskom dostignuću ostanu obični. Da im bude„običnost sudbina a zaborav budućnost"*.

Znate, šta god da postignete u životu uz koliko god hvale i napora vrednog poštovanja, uradite nešto izuzetno, ako nisi preveo bakicu preko ulice, poneo joj cegere, dete sprečio da istrči na put a protrčalo pored tebe, ma nisi ustao zaduvanom dekici u autobusu, sve veličanstveno što si uradio, pod senkom je. Uniženo je i nebitno. Jer je mnogo bitnije da spaseš nečiji život. U njihovom slučaju, mogli su da doprinesu spasu čitavog naroda. Nisi mrdnuo. Svi grend slemovi, svi rekordi, tripl dablovi postaju dostignuća nekih „kišnih ljudi", gluvih, slepih i sebičnih. Mogao si da uđeš u udžbenike istorije, sociološke i filozofske studije o moralu i hrabrosti. Rame uz rame uz istinski velike ljude. Izabrao si da ostaneš samo izuzetan u nekim sportsko-poslovnim statistikama.

Henry Olonga i Andy Flower su igrači nekog tamo kriketa iz nekog tamo Zimbabvea. Na duže staze, istorijski, daleko će duže biti pamćeni i defakto su značajniji od vas. I imali su daleko veća muda nego što ste pomislili da ih vi imate.

Elem, rešio sam još onda da ću u buduće navijati za njih koliko i oni za nas. Od tada ne otvaram ni jednu vest o njima. Nula Bambija od mene. A onda je došlo vreme svetskog prvenstva u košarci. Koliko god ne pratio, jer sam tako rešIo iz navedenih razloga, jer me istinski ne zanima, samo na osnovu tvitova i naslova koje ti iskaču, ne moraš biti bog zna koliko pametan da shvatiš, sada sa protokom vremena pogotovo, da se radi o tako holivudski prijemčivoj a tako istinitoj priči o grupi ljudi koji ostavljeni od svih i uprkos šansama, ostvaruju sjajan rezultat.

Sve zahvaljujući pameti, upornosti, veri, posvećenosti, moguće i inatu. Na stranu sve ali kapa dole za to. Sve si to postigao i onda uradiš šta? Pa naravno, reklamiraš kladionicu. Bog ti dao da budeš uzor deci i ti koristiš to tako što promovišeš nešto što često stvori bolest zavisnosti. Što je ravno nakomaniji ili alkoholizmu. Neki tvrde da je zavisnost od kocke teža od zavisnosti od heroina i teže se leči. Ljudi koji su sve u životu postigli radom, ispravnim, zdravim životom, čeličnom voljom, sada poručuju deci da treba da postanu sive kreature bez volje i da poslednje parice koje njihovi roditelji teškom mukom naskomrče, spiskaju u kladionici.

U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude motivacija dece da budu kao vi. Da se posvete, da ulažu napor i trud. Da kao i vi kao igrači budu istovremeno jake, kreativne individue koje su dovoljno pametne da razumeju i šta je timski duh. Ali vi ste izabrali da doprinesete da se koje dete gurne u bolest zavisnosti. Sledeće je verovatno da ispišete na dresovima „Jovanjica".

To su dogovorili ljudi koji vode KSS, nisu tu košarkaši imali izbora i trala la, manite se tih priča. Imali su. Uvek imaš izbor. Šta, izbaciće ga iz reprezentacije? Pa šta i ako te izbace. Izbacili bi te ne zato što nisi dobar igrač nego zato što si dobar čovek. I vi koji ste ugovorili to reklamiranje, sram vas bilo. Tek vi koji imate pameti da organizujete, sportski prijatno iznenađenje i napravite pitu vrlo dobro morate da znate šta radite. Možda ja nisam normalan ali meni to nije normalno. Mislite da preterujem? Jako bih voleo da je istina.

Možda pisati ovo i nema nekog smisla. Vreme je pokazalo i da su tragedije 3. i 4. maja ipak crte preko kojih se prešlo. Koliko god me drži rezignacija, ne mogu da oćutim. Valjda zato što sam dugo verovao da su košarkaši drugačiji od većine naših drugih sportista, karakterniji. Pa se osećam izdanim. I da, ne mrzim ih ja. Niti im želim ništa loše. Ne želim im ni da pobede ni da izgube. Sve jedno mi je. Dok ovo pišem znam da će košarkaši i Đoković igrati neka finala, samo ne znam kada tačno. Po tvitovima i fazonima koji mi stignu na viber, znaću i ishod, hteo ne hteo.

Neću nikome da rušim sneška ni da osuđujem one koji će danas navijati i radovati se. Vaša stvar. Ali što se mene tiče, možete biti i prvaci Mlečnog puta ili svekolike vaseljene. U mom tefteru ste pogrešni ljudi na pravom mestu. Nule, licemeri i sebičnjaci. I još gore, saučesnici. Eto, tuž'te me.
**Vidosav Stevanović - „Nišči"



Komentari (434)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragosevacsutra dragosevacsutra 18:20 11.09.2023

.

i meni

zoja444 zoja444 19:09 11.09.2023

ja sam nebitna

ako bi mogao nekad info ko je iza ovih genijalnih reklama sa kucicima za mobilnog operatera i one za nas aspirin u licidarskom srcu. a u vezi bloga-ja nista ne mogu da promenim .
Черевићан Черевићан 20:33 11.09.2023

крчка се...крчка

или...Dobri Bog nekada tako namesti da ljudima pruži priliku

спорт смо пропратили .................ај'мо сад животу
судба нам је да се понашамо....к'о годишње мене,
шкрипи поприлично глобално ...............(и код нас)
схватило се To па желе неки ............баш промене

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:43 11.09.2023

Re: крчка се...крчка

To па желе неки ............баш промене

Želimo. Al' kanda ne znamo.
shmoo shmoo 20:57 11.09.2023

"Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik

U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude


Прво дефиниши појам "нормално" па онда дефиниши појам "друштво" па затим наведи пример нормалног друштва.

Да знам на шта мислиш када то кажеш.

Можда тада нећу овако равнодушно, без трунке било каквих емоција, да читам твој текст.

milisav68 milisav68 21:24 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

shmoo
aleksandarkarisik

U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude


Прво дефиниши појам "нормално" па онда дефиниши појам "друштво" па затим наведи пример нормалног друштва.

Да знам на шта мислиш када то кажеш.

Можда тада нећу овако равнодушно, без трунке било каквих емоција, да читам твој текст.


Ma bre, vidiš da je zakasnio na posao, pa sastavio nešto zbrda-zdola.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:41 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Volim ta blogerska relativizovanja i provociranja da dokazujem očigledno. Uostalom, objasnio, naveo primer pa da se ne ponavljam. Meni je vidiš, zbog tvoje ravnodušnosti žao. Ali ću nekako preživeti.
milisav68 milisav68 21:45 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik
Volim ta blogerska relativizovanja i provociranja da dokazujem očigledno. Uostalom, objasnio, naveo primer pa da se ne ponavljam. Meni je vidiš, zbog tvoje ravnodušnosti žao. Ali ću nekako preživeti.

Ili u prevodu - Volim i ja vas!
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 21:49 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Ili u prevodu - Volim i ja vas!

Zbrda-zdola, može i tako da se kaže.
shmoo shmoo 21:53 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik

Volim ta blogerska relativizovanja i provociranja da dokazujem očigledno.


Ништа не релативизујем нити те провоцирам већ само желим да знам шта то ти подразумеваш под синтагмом "нормално друштво" јер није ту ништа очигледно.

Дакле, дај неки пример.

Можда мислиш на Шведску?






Или можда на неког другог?

Зато те и питам да ми јасно кажеш која су то друштва у овом свету у којем живимо "нормална друштва".


Meni je vidiš, zbog tvoje ravnodušnosti žao.



Не треба да ти буде жао.

Непотребно губљење времена и енергије које можеш да потрошиш много паметније у покушају да ми објасниш шта је то "нормално друштво".

milisav68 milisav68 22:02 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik
Ili u prevodu - Volim i ja vas!

Zbrda-zdola, može i tako da se kaže.

Ne može, znaš šta se kaže za vađenje.

Bolje stani.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:35 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Hajde da probam. "U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude motivacija dece da budu kao vi. Da se posvete, da ulažu napor i trud. Da kao i vi kao igrači budu istovremeno jake, kreativne individue koje su dovoljno pametne da razumeju i šta je timski duh. Ali vi ste izabrali da doprinesete da se koje dete gurne u bolest zavisnosti. "
Sve imaš u nekoliko rečenica. Da pripomognem
https://www.telegraf.rs/sport/fudbal/3520814-holandija-zabranila-svim-bivsim-fudbalerima-i-poznatim-licnostima-da-reklamiraju-kladionice
https://sportklub.n1info.rs/fudbal/primera/spanskim-klubovima-zabranjeno-da-reklamiraju-kladionice/
I tako dalje i tako dalje.
Sve te priče o anomalijama u razvijenijim društvima od našeg pa i normalnijim, kao kontraargument onome što sam napisao liče na ono kad je kasni voz u novom moskovskom metrou koji su hteli da demonstriraju Amerikancima. Kad su Ameri pitali gde ime je voz, Rusi odgovorili da oni maltretiraju crnce.
Ako je tebi normalno ovo sa reklamiranjem kladionica i stalnom pričanju kako se voli Srbija a kušovanju na tragedije, onda ok. Dalje te stvarno ne bih zadržavao.
P.S. Film deluje zanimljivo, pogledaću.

solo solo 23:47 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Hajde da probam. "U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude motivacija dece da budu kao vi. Da se posvete, da ulažu napor i trud. Da kao i vi kao igrači budu istovremeno jake, kreativne individue koje su dovoljno pametne da razumeju i šta je timski duh. Ali vi ste izabrali da doprinesete da se koje dete gurne u bolest zavisnosti. "

I tako dalje i tako dalje.
Sve te priče o anomalijama u razvijenijim društvima od našeg pa i normalnijim, kao kontraargument onome što sam napisao liče na ono kad je kasni voz u novom moskovskom metrou koji su hteli da demonstriraju Amerikancima. Kad su Ameri pitali gde ime je voz, Rusi odgovorili da oni maltretiraju crnce.
Ako je tebi normalno ovo sa reklamiranjem kladionica i stalnom pričanju kako se voli Srbija a kušovanju na tragedije, onda ok. Dalje te stvarno ne bih zadržavao.
P.S. Film deluje zanimljivo, pogledaću.


Sinovac nisam siguran koje si godište ali upravo si opisao vreme omraženog nam ,,diktatora Broza,, i samoupravnog socijalizma.

Sad si se zamerio Čarliju.

Hteli su 5 oktobra kapitalizam.

Dobili ga.

Koji kurac sad nije kako treba?

Sad je Srbija........svet



U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude motivacija dece da budu kao vi. Da se posvete, da ulažu napor i trud. Da kao i vi kao igrači budu istovremeno jake, kreativne individue koje su dovoljno pametne da razumeju i šta je timski duh. Ali vi ste izabrali da doprinesete



aleksandarkarisik aleksandarkarisik 23:55 11.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

a što iz citata izbaci linkove koje sam ostavio?
Praštaj, ne znam sad jel' ironija ili šta, retko sam ovde pa sam malo neuk. Po tom pitanju.
shmoo shmoo 00:31 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik

Film deluje zanimljivo, pogledaću.


Из овога закључујем да се обраћаш мени.

U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude


Схватам. Дакле друштва попут Холандије или Шпаније су оно што ти називаш нормалним друштвима.

Добро, сад већ имамо нешто конкретно да се ухватимо за то у покушају објашњења шта су то нормална друштва.

Узгред, да ли знаш да је један Реал Мадрид (фудбалски клуб) на посредан начин власник или сувласник преко 70 кладионица широм Европе?

И нико у Шпанији и у ЕУ није санкционисан због тога.

Sve te priče o anomalijama u razvijenijim društvima od našeg pa i normalnijim, kao kontraargument onome što sam napisao


Нисам се ја овде уопште упуштао у расправу са тобом, односно са аргументима које си износио у свом тексту.

Да сам се упуштао у расправу са ониме што си овде написао, ја бих то конкретно и рекао.

Само сам те питао која то друштва сматраш нормалним друштвима па да могу да упоредим са Србијом.

А мислим да си сам себи дао одговор на сопствено питање зашто кошаркаши, Ђоковић и остали, исто као и много нас анонимних у јавности у Србији, ћутимо и не стајемо ни на чију страну:

I počeli su protesti koji su na čas izgledali kao da je taj šok trgao Srbiju iz kliničke smrti i da je počeo proces reanimacije. No nema te energije koju ovdašnja opozicija ne ume da proćerda. Dokazano. Ali i to je druga priča



Зар немаш утисак да си тражећи кривца онда у овом свом тексту уперио свој прст на погрешне људе обећавајући самом себи како ћеш убудуће бити равнодушан према кошаркашима, Ђоковићу...?

Нису они проћердали ту енергију заједнице и заједништва.

Напротив, они је својим успесима поново граде и упорни су у томе иако им тај политакантски пилићарски и шибицарски башибозук свакодневно руши то што они постигну на спортским теренима.

Не мораш да идеш далеко... Погледај спортске блогове NNN последњих две недеље.

Чак смо и ми овде на Блогу Б92 који имамо толико различите ставове за много штошта због којих се овде врло често расправљамо и ван граница пристојности били у тим тренуцима постизања спортских успеха наших момака и девојака некако сви на истој страни.

Ти кошаркаши и остали за које кажеш да ћеш од сада бити равнодушан према њима раде управо супротно од онога што нам раде ликови (болдовани у цитату) који већ 30 и више година троше нашу енергију сасвим намерним и свесним изазивањем све нових и нових подела у овом српском друштву јер је то начин на који они живе свој живот било на власти било у опозицији.

Схватам да си огорчен. Сви смо. По први пут после 30 и нешто година као наставник у учионици помислио сам како не бих никада постао наставник да сам знао да ћу проживљавати све оно што смо проживљавали пролетос.

(Већ сам помињао на Блогу да сам ја кроз то пролетос прошао мало другачије од већине у Србији јер сам радио у Рибникару неколико година и данас тамо раде као наставници неки мени врло врло блиски пријатељи са којима сам био тих дана док су проживљавали пакао после крвопролића у школи.)

Али ти упиреш свој прст на погрешну страну.

Кривци за ово у чему смо нису кошаркаши, Ноле итд.

Кривци су на другој страни.

solo solo 00:38 12.09.2023

poliedar

Али ти упиреш свој прст на погрешну страну.

Кривци за ово у чему смо нису кошаркаши, Ноле итд.

Кривци су на другој страни.


A šta ako je ta druga strana njegova strana?

Ne tvrdim, ali mnogima ovde na blogu jeste.

Očekuješ priznanje?

p.s.

Čekamo treću stranu.

I kolko to ima strana sunce ti 'ebem?

ISUK


p.s.

Odo da mrknem parizer. Vi se jebajite sa ravnodušnošću.

Kad se uključi Gvozden nastavljam da pratim.

Može i Gedžoni.
kamilo_emericki kamilo_emericki 07:15 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

solo


Hteli su 5 oktobra kapitalizam.

Dobili ga.

Koji kurac sad nije kako treba?

Sad je Srbija........svet


Njegoše!

PS
U Francuskoj poznati sportisti reklamiraju kalđenje.
solo solo 07:24 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Njegoše!


Mojne Crnogorce.

Daj nekog Srbina.
solo solo 07:59 12.09.2023

Niko Tasi neće da veruje.

PS
U Francuskoj poznati sportisti reklamiraju kalđenje.


Onda je Tasa ipak u pravu.

Taso majstore!



jel i alkohol porok?
Ili pivo nije alkohol?

Ko bi ga znao.

Jedan je jelen!
medjutim92 medjutim92 08:12 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik
Sve imaš u nekoliko rečenica. Da pripomognem
https://www.telegraf.rs/sport/fudbal/3520814-holandija-zabranila-svim-bivsim-fudbalerima-i-poznatim-licnostima-da-reklamiraju-kladionice
https://sportklub.n1info.rs/fudbal/primera/spanskim-klubovima-zabranjeno-da-reklamiraju-kladionice/
I tako dalje i tako dalje.


Da li je moguće da u razvijenijim društvima sportisti i klubovi nisu sami shvatili koliko je štetno to što rade, nego je morala država da uleti u slobodno tržište i zabrani im reklamiranje kladionica?

Ako bi Srbija uvela istu zabranu, da li bi onda sportisti iz reklama za kladionice odjednom postali svesniji svoje uloge u društvu, ili samo ne bi smeli da uzmu pare koje bi tako rado uzeli?
freehand freehand 08:18 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

medjutim92
aleksandarkarisik
Sve imaš u nekoliko rečenica. Da pripomognem
https://www.telegraf.rs/sport/fudbal/3520814-holandija-zabranila-svim-bivsim-fudbalerima-i-poznatim-licnostima-da-reklamiraju-kladionice
https://sportklub.n1info.rs/fudbal/primera/spanskim-klubovima-zabranjeno-da-reklamiraju-kladionice/
I tako dalje i tako dalje.


Da li je moguće da u razvijenijim društvima sportisti i klubovi nisu sami shvatili koliko je štetno to što rade, nego je morala država da uleti u slobodno tržište i zabrani im reklamiranje kladionica?

Ako bi Srbija uvela istu zabranu, da li bi onda sportisti iz reklama za kladionice odjednom postali svesniji svoje uloge u društvu, ili samo ne bi smeli da uzmu pare koje bi tako rado uzeli?

Ja ne razumem zašto ne zabrane klađenje i kladionice ako je već nedvosmisleno utvrđeno da su štetne po društvo nego se bave ukidanjem sloboda pojedincima, a naročito šta je "normalnost" u navedenom primeru?
I ako je to već "normalno" zašto isto nisu učinile Belgija, Francuska, Italija i druge države koje bi se u tom narativu podrazumevale?
shmoo shmoo 09:32 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

freehand
medjutim92
aleksandarkarisik
Sve imaš u nekoliko rečenica. Da pripomognem
https://www.telegraf.rs/sport/fudbal/3520814-holandija-zabranila-svim-bivsim-fudbalerima-i-poznatim-licnostima-da-reklamiraju-kladionice
https://sportklub.n1info.rs/fudbal/primera/spanskim-klubovima-zabranjeno-da-reklamiraju-kladionice/
I tako dalje i tako dalje.


Da li je moguće da u razvijenijim društvima sportisti i klubovi nisu sami shvatili koliko je štetno to što rade, nego je morala država da uleti u slobodno tržište i zabrani im reklamiranje kladionica?

Ako bi Srbija uvela istu zabranu, da li bi onda sportisti iz reklama za kladionice odjednom postali svesniji svoje uloge u društvu, ili samo ne bi smeli da uzmu pare koje bi tako rado uzeli?

Ja ne razumem zašto ne zabrane klađenje i kladionice ako je već nedvosmisleno utvrđeno da su štetne po društvo nego se bave ukidanjem sloboda pojedincima, a naročito šta je "normalnost" u navedenom primeru?
I ako je to već "normalno" zašto isto nisu učinile Belgija, Francuska, Italija i druge države koje bi se u tom narativu podrazumevale?



У снимању ТВ рекламама за кладионице код нас које сам видео не учествују само спортисти него и глумци и музичари...

Написао сам то већ код Филипа на блогу о кладиноицама.

Зашто би државни органи сами себи секли грану на којој седе када је приход у државни буџет од кладионица и клађења повелики?

Није као од акциза за алкохол и цигарете али јесте велики буџетски приход.

И отуд онда изостанак реакције државних органа која би кроз прописе могла да ограничи учешће јавних личности у рекламирању кладионица.

Или у преводу, да скратим, то се каже сиротињо и богу си тешка.

Ево, Камило рече да у Француској спортистима није забрањено да рекламирају коцкање и коцкарнице.

У Енглеској се од пролетос ове године води велика расправа у јавности поводом одлуке ФА да забрани фудбалским клубовима у Енглеској да на дресовима носе рекламе за кладионице.

Пазите, не да фудбалери не учествују у снимању реклама за кладионице него само да клубови скину са дресова рекламе за кладионице.

И све то иде траљаво са много ометања.

Шта онда очекивати од Србије чија је једна од већих ставки у буџету приход од опорезивања кладионица?

Ево овде имате занимљиву причу од пре пар дана о свему томе из које се види да је овај наш проблем који је покренуо Каришик у уводном тексту само тек једна мала, мајушна скоро па аматерска коцкица у том професионалном глобалном мозаику са дугим искуством и традицијом у клађењу на спортске догађаје.


Following the money behind Premier League betting sponsors | FT Film (ЛИНК)



aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:06 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Али ти упиреш свој прст на погрешну страну.

Кривци за ово у чему смо нису кошаркаши, Ноле итд.

Кривци су на другој страни

Gde si pročitao da sam napisao da su krivci? Samo da su saučesnici ili sebičnjaci.

Verujem da ti kao prosvetnom radniku nije bilo lako. Isto kao ni meni, ocu devojčice koja je tada išla u šesti razred, sada kada ide u sedmi i dalje mi ozebe srce kad good je pošaljem u školu. Njena razredna je sva sreća jako dobra i razumna, imali smo prilike da razgovaramo. Mogu da se stavim u tuđe cipele. Sve mi je jasno.

Podele ne indukujem ja. A ta vrsta sloge, viši ciljevi da naši momci ostvare uspeh, pa, kako bih ti rekao, meni ne znači ništa. Meni znači da se o različitim stavovima komunicira civilizovano, da imamo najmanji zajednički imenilac, recimo, kada su u pitanju civilizacijske norme. Ko voljno ima autoritet i koristi ga da reklamira kladionicu, nemam baš puno zajedničko sa njima.

Već sam rekao da mi anomalije kod drugih nisu kontraargument za ovo što se dešava kod nas. Ovo ovde je uzduž i popreko bolesno. Ako misliš da su Holandija i Španija iste kao Srbija, mećem slučaj.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:14 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik
Али ти упиреш свој прст на погрешну страну.

Кривци за ово у чему смо нису кошаркаши, Ноле итд.

Кривци су на другој страни

Gde si pročitao da sam napisao da su krivci? Samo da su saučesnici ili sebičnjaci.

Verujem da ti kao prosvetnom radniku nije bilo lako. Isto kao ni meni, ocu devojčice koja je tada išla u šesti razred, sada kada ide u sedmi i dalje mi ozebe srce kad good je pošaljem u školu. Njena razredna je sva sreća jako dobra i razumna, imali smo prilike da razgovaramo. Mogu da se stavim u tuđe cipele. Sve mi je jasno.

Podele ne indukujem ja. A ta vrsta sloge, viši ciljevi da naši momci ostvare uspeh, pa, kako bih ti rekao, meni ne znači ništa. Meni znači da se o različitim stavovima komunicira civilizovano, da imamo najmanji zajednički imenilac, recimo, kada su u pitanju civilizacijske norme. Ko voljno ima autoritet i koristi ga da reklamira kladionicu, nemam baš puno zajedničko sa njima.

Već sam rekao da mi anomalije kod drugih nisu kontraargument za ovo što se dešava kod nas. Ovo ovde je uzduž i popreko bolesno. Ako misliš da su Holandija i Španija iste kao Srbija, mećem slučaj.


avaj aleksandre..
ti od njih očekuješ da budu moralne gromade, pride politički da se uvijek opredjele za tvoju stranu a kad tamo šta ti radiš jeste da kažeš #$%" svoj djeci koje se uspješno bave košarkom e jer je nikola jokić reklamirao kladionicu..
pa ne ide to..
psovati golobradu djecu koja nikakve veze nemaju sa tvojim targetom sve pozivajući se na moralna načela na kojima bi društvo trebalo da počiva..
ne ide nikako..
tim prije što nisi ni golobrad
predatortz predatortz 11:16 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Podele ne indukujem ja. A ta vrsta sloge, viši ciljevi da naši momci ostvare uspeh, pa, kako bih ti rekao, meni ne znači ništa.


Znači, tebi ne znače ništa njihovi rezultati u sportovima kojima se bave, ali su krivci zbog toga što ne daju rezultate na poljima za koja ti misliš da bi se oni trebali njima da bave?

S kojim pravom?

Nije li to čak i bezobrazno?
shmoo shmoo 12:58 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik

Verujem da ti kao prosvetnom radniku nije bilo lako. Isto kao ni meni, ocu devojčice koja je tada išla u šesti razred, sada kada ide u sedmi i dalje mi ozebe srce kad good je pošaljem u školu.



Никоме од нас није било лако пролетос.

Није нам лако ни сада.

Ћерка (такође 6. разред тада, дакле вршњакиња твоје ћерке) мојих пријатеља који су наставници у Рибникару била је међу оном децом која су се закључала и гледала изнутра кваку на вратима коју је убица притискао у покушају да уђе у њихову учионицу.


Ako misliš da su Holandija i Španija iste kao Srbija, mećem slučaj.



Мислим.

Мене не заварава та шарена амбалажа у коју је упаковано то њихово друштво које теби изгледа толико боље од друштва у Србији.

Ако су Холандија и Шпанија као друштва толико боље од Србије, зашто онда нико у Шпанији не одговара на суду због тога што фудбалски клуб Реал из Мадрида има већ дуже од деценије у свом власништву преко 70 кладионица широм Европе?

И нико то питање не потеже ни у ЕУ.

Код њих је сав тај друштвени муљ само мало суптилнији у свом наступу од овог нашег муља.

Ништа више под тога.

A ta vrsta sloge, viši ciljevi da naši momci ostvare uspeh, pa, kako bih ti rekao, meni ne znači ništa.


Теби не значи, мени значи.

И шта ћемо сад?

Gde si pročitao da sam napisao da su krivci? Samo da su saučesnici ili sebičnjaci.


А да ли ти осим спортиста сметају и глумци и музичари (такође јавне личности) који исто тако снимају рекламе за кладионице, а овамо учествују на протестима против Вучића, држе говоре, дају запаљиве изјаве за медије?

Та врста лицемерја ти не смета?

Спортисти на које си се окомио барем се не изјашњавају јавно и не трубе по медијима да ли подржавају или не подржавају било кога на политичкој сцени у Србији.

Ако су себичњаци и саучесници, како ти кажеш, барем нису лицемери као што су то толико њих осталих у Србији.


nask nask 14:40 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Kao prvo, Tasa je sve lepo objasnio, nemam šta da dodam

Ako misliš da su Holandija i Španija iste kao Srbija, mećem slučaj.

Uzimati Nizozemsku kao nekakav pozitivan primer po bilo čemu u poslednjih 15 godina je svetogrđe. Za kocku, legalizovali su onlajn kocku uprkos tome što su sve instance koje savetuju vladu bile protiv. U svim analizama su predvideli negativne posledice po društvo, pogotovo za omladinu i populaciju koja je osetljiva na zavisnost. Reklame su bile svuda i u svako vreme, totalno odvratno, sa sve poznatim sportistima (naročito ono krme od Veslija Snajdersa), zabavljačima i glumcima. Ono o zabrani što si okačio je samo na papiru, niti država kontoliše svoje propise i pravila niti kažnjava, a svakodnevno se desi neko sranje sa tim onlajn kockarnicama. Hipokrzija i cinizam politike baš ono turbo. Jedina je razlika što im na saveznom nivou politika nije umešana u kriminalne radnje, pa i oko kockarnica, kao u Srbiji. Na lokalnom nivou dadoše se u ozbiljnu trku da stignu Srbiju što se tiče sprege kriminala i politike, uglavnom narko kriminal.
milisav68 milisav68 15:39 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik
Hajde da probam. "U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude motivacija dece da budu kao vi.

Vidi ovako, ti si, što se tiče ove teme (kladionice), zaspao tamo negde 2007./2008. pa su te sad probudili (eno Filip napisao nešto, napiši i ti), pa si onako bunovan bacio pogled na TV, a tamo finale SP u košarci, Srbija u finalu (i to treba malko da se pljune), pa si nakucao nekakvu papazjaniju, i sad očekuješ od nas da o tome ozbiljno raspravljamo.

A nisi primetio da se već godinama vrte reklame za kladionice (kao i za pivo), u kojima su glavni likovi glumci i muzičari.

Da, kladionice su problem (rialiti je problem), ali to je tako kad si deo savremenog sveta, gde vladaju velike korporacije, a ti si mala kolonija pod stranom upravom.

Jel si možda primetio da je bio Prajd?

Jel bilo problema?

Nije, zašto?

Srbija postala tolerantna?

Nije bilo ni navijača ni litijaša.

Čudi me da nema nijedan pohvalan tekst o toj temi u Srbiji 2023..
maksa83 maksa83 16:36 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Da, kladionice su problem (rialiti je problem), ali to je tako kad si deo savremenog sveta, gde vladaju velike korporacije, a ti si mala kolonija pod stranom upravom.

Nemoj da zajebavaš da ti je i za srpske kladionice kriva strana uprava?

Nije bilo ni navijača ni litijaša.

Nije, ali je bio pun k. Rusa.

freehand freehand 16:42 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Nemoj da zajebavaš da ti je i za srpske kladionice kriva strana uprava?

Pa svi znamo da su kladionice a i kockarnice generalno u ovu zemlje došle iz Nankinga i Samare.
nego, vidim vest danas da - parafraziram - "SAD neće dozvoliti održavanje izbora dok Ohridski sporazum ne bude sproveden".
I čekam sad reakciju novoprobuđenih poštovalaca suvereniteta i međunarodnog prava al ništa. Trt.
Sad da zamislmo situaciju u kojoj vest ne počinje sa "SAD" nego sa "Rusija"... Tutanj i grmljavina svih tih šutanovaca, Šormaza, pokojnih Žeksova...
zoja444 zoja444 16:43 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

bilo je litijasa, iza kordona. promakao vam je kadar. i kadjenja ispred crkve.
maksa83 maksa83 16:50 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Pa svi znamo da su kladionice a i kockarnice generalno u ovu zemlje došle iz Nankinga i Samare.
nego, vidim vest danas da - parafraziram - "SAD neće dozvoliti održavanje izbora dok Ohridski sporazum ne bude sproveden".
I čekam sad reakciju novoprobuđenih poštovalaca suvereniteta i međunarodnog prava al ništa. Trt.
Sad da zamislmo situaciju u kojoj vest ne počinje sa "SAD" nego sa "Rusija"... Tutanj i grmljavina svih tih šutanovaca, Šormaza, pokojnih Žeksova...

Bukvalno nijednu stvar iz svega ovoga ne mogu da dovedem u vezu sa pojavom kladionica u Srbiji.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:55 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

maksa83
Pa svi znamo da su kladionice a i kockarnice generalno u ovu zemlje došle iz Nankinga i Samare.
nego, vidim vest danas da - parafraziram - "SAD neće dozvoliti održavanje izbora dok Ohridski sporazum ne bude sproveden".
I čekam sad reakciju novoprobuđenih poštovalaca suvereniteta i međunarodnog prava al ništa. Trt.
Sad da zamislmo situaciju u kojoj vest ne počinje sa "SAD" nego sa "Rusija"... Tutanj i grmljavina svih tih šutanovaca, Šormaza, pokojnih Žeksova...

Bukvalno nijednu stvar iz svega ovoga ne mogu da dovedem u vezu sa pojavom kladionica u Srbiji.



uključi malo maštu brate, šta si se stiso
freehand freehand 16:56 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

maksa83
Pa svi znamo da su kladionice a i kockarnice generalno u ovu zemlje došle iz Nankinga i Samare.
nego, vidim vest danas da - parafraziram - "SAD neće dozvoliti održavanje izbora dok Ohridski sporazum ne bude sproveden".
I čekam sad reakciju novoprobuđenih poštovalaca suvereniteta i međunarodnog prava al ništa. Trt.
Sad da zamislmo situaciju u kojoj vest ne počinje sa "SAD" nego sa "Rusija"... Tutanj i grmljavina svih tih šutanovaca, Šormaza, pokojnih Žeksova...

Bukvalno nijednu stvar iz svega ovoga ne mogu da dovedem u vezu sa pojavom kladionica u Srbiji.


Ok, šta zoveš "stranom upravom"?

milisav68 milisav68 17:00 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

maksa83
Nemoj da zajebavaš da ti je i za srpske kladionice kriva strana uprava?

A dobro sad, zna se da su kladionice srpski izum, i da su se posle raširile po svetu, a da je glavni mastermind Obožavaoc Parizera, Majoneza i pola kila leba.

Da bi opstao u tom poslu, moraš da budeš "umrežen" sa velikim kladionicama, tako da - Da, to je deo paketa.
Nije, ali je bio pun k. Rusa.

A gde je pohvalan tekst za to?
maksa83 maksa83 17:02 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Ok, šta zoveš "stranom upravom"?

Moraš Milisava da pitaš njemu je za kladionice kriva strana uprava.

P.S. Vidim Vučića na kanabetu kod Hila kako se preznojava dok mu ovaj diktira "i, piši - kvote će da se objavljuju u američkom formatu, a ne evropskom kao do sada, zarez ... nemoj da pišeš zarez nego stavi zarez, comma, zapeta bemteusta ziljava, dakle ... ne tačka-zarez, samo zarez, dakle gde sam stao - a da - kvote da budu u američkom formatu, zarez, i da nema dejli limita, e tako...".
milisav68 milisav68 17:15 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

maksa83
Ok, šta zoveš "stranom upravom"?

Moraš Milisava da pitaš njemu je za kladionice kriva strana uprava.

Makso, nema potreba za ovim.

To je samo deo paketa (privatne kladionice), nastao/doživeo ekspanziju posle čuvenog petog oktobra.

A to se u malom mestu veoma lako videlo, pošto ima samo jedna glavna ulica, gde su uglavnom bile radnje.

Znači, sve je pozatvarano (što reprodate domaće firme, što firme iz ex-YU), i otvorene nove - banke, apoteke, kladionice, kafići, poneki butik, pa u krug.E da, i Kinezi i poneka zalagaonica/zlatara.

To je sve tamo od 2000. do 2008.
freehand freehand 17:49 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."


P.S. Vidim Vučića na kanabetu kod Hila kako se preznojava dok mu ovaj diktira "i, piši - kvote će da se objavljuju u američkom formatu, a ne evropskom kao do sada, zarez ... nemoj da pišeš zarez nego stavi zarez, comma, zapeta bemteusta ziljava, dakle ... ne tačka-zarez, samo zarez, dakle gde sam stao - a da - kvote da budu u američkom formatu, zarez, i da nema dejli limita, e tako...".

Pa vidi, realno u ovoj stvari Milisav je u pravu. Te kladionice nisu donete ni iz Kine ni iz Rusije (mada nekim lancima kockarnicama ovde upravljaju Bugari). IUtoliko, opet, Milisav nije u pravu jer su poker automati i ruleti krenuli još osamdesetih, a to zlo je gore od kladionica. Doduše i to je došlo iz... Nema veze.
maksa83 maksa83 18:02 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

A dobro sad, zna se da su kladionice srpski izum, i da su se posle raširile po svetu, a da je glavni mastermind Obožavaoc Parizera, Majoneza i pola kila leba.

Kakve to veze ima čiji su izum, kocka je verovatno stara koliko i civilizacija, samo je pitanje kako će društvo da je tretira - zabrani, reguliše slabije ili tvrđe, oporezuje manje ili više.

, a da je glavni mastermind Obožavaoc Parizera, Majoneza i pola kila leba.

Već smo pričali o tome - Đuka Bizon je bio "pravnik" i u Meridijanu i u Mozzartu, i to po svoj prilici ne zato što je veliki pravni um nego kao veza sa kartelom koji u kladionicama propira ogromne količine para. Šta misliš, kako bi lova od gandže iz Jovanjice završila na nekim računima? Svakako ne tako što bi se Jovanjica fiskalizovala.

Da bi opstao u tom poslu, moraš da budeš "umrežen" sa velikim kladionicama, tako da - Da, to je deo paketa.

Ne moraš da budeš umrežen ni sa kim, imaš dejta provajdere koji ti prodaju fidove kroz koje dobijaš kvote. Tvoje je samo da imaš dovoljno para da se ne razbiješ ako se desi neki crni labud, da menadžuješ rizike i da razvučeš ovce po marketima tj. da ih destimulišeš da se svi skupljaju oko nekoliko događaja.

Sve sve ali da imamo kladionice jer smo pod stranom upravom...

Zato što smo pod stranom upravom imamo Ruse koji plaćaju rudnu rentu u kikirikiju i "liberalizovano tržište udžbenika". Niko te nije terao da otvaraš kladionice-pareperionice na svakih 100m.


maksa83 maksa83 18:08 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Pa vidi, realno u ovoj stvari Milisav je u pravu. Te kladionice nisu donete ni iz Kine ni iz Rusije

Jeblo majku sve neko treba da donese odnekud, pa nije kladionica kontrolisana nuklearna fuzija ni spejs šatl - treba ti licenca, softvera i pare i naravno što veće i što tupavije stado ovaca za šišanje.
milisav68 milisav68 18:52 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

maksa83
Kakve to veze ima čiji su izum, kocka je verovatno stara koliko i civilizacija, samo je pitanje kako će društvo da je tretira - zabrani, reguliše slabije ili tvrđe, oporezuje manje ili više.

Mnogo si ozbiljan, ovo je samo reakcija na tvoju tvrdnju da sam nešto rekao - što nisam.

Znači, obrati pažnju, deo paketa, privatno vlasništvo, koje na mig mora da uplati kintu - gde škripi.

Mislim, nije mi jasno, otkud odjednom fokus na to, kada to postoji odavno (što kaže Fri, još od osamdesetih, a ako ćemo da teramo mak na konac, postoji i mnogo pre, al ajd).I onda ti kažeš - da, ali to je bila država, a ja ti kažem da je tu bio neki Jovo Kapičić, a i danas je neki njegov politički potomak - u čemu je problem?

Forma ili suština?
Već smo pričali o tome - Đuka Bizon je bio "pravnik" i u Meridijanu i u Mocartu, i to po svoj prilici ne zato što je veliki pravni um nego kao veza sa kartelom koji u kladionicama propira ogromne količine para.

Ma kakva crna veza, mnogo mu daješ na značaju.
Šta misliš, kako bi lova od gandže iz Jovanjice završila na nekim računima? Svakako ne tako što bi se Jovanjica fiskalizovala.

A ovo je tek posebna priča, jer se deca zaigrala, pa htela da se osamostale, pa DEA reklo - no-no.

Jer već ima razrađen biznis preko Kosova i Albanije, gde se uveliko valja i marihuana i heroin.

Oni su prvi krenuli i uredno plaćaju reket, i sad mali perica od parizera hoće da gradi posao.Pa neće da može.
Ne moraš da budeš umrežen ni sa kim, imaš dejta provajdere koji ti prodaju fidove kroz koje dobijaš kvote. Tvoje je samo da imaš dovoljno para da se ne razbiješ ako se desi neki crni labud, da menadžuješ rizike i da razvučeš ovce po marketima tj. da ih destimulišeš da se svi skupljaju oko nekoliko događaja.

To što pričaš se vidi po uplatama.
Zato što smo pod stranom upravom imamo Ruse koji plaćaju rudnu rentu u kikirikiju i "liberalizovano tržište udžbenika". Niko te nije terao da otvaraš kladionice na svakih 100m.

Nije, samo je stvorio uslove da se to isplati.

A i da može da se barata sa novcem kako Parizeru odgovara.

Objasniću ti to na prostom primeru.KK Partizan, deset godina u autu, a ima veliki broj navijača, koji imaju tu naviku da skandiraju včćpdr.I šta se dešava, Željko Obradović, iz ne znam kog razloga, odluči da se vrati, i krene da gradi nekakav sistem, na osnovu svog imena, ali i raznih sponzora, od koga je glavni - kladionica.Ne verujem da je to bez dopuštenja najvećeg sina našeg naroda.I KK Partizan, počinje da postiže nekakve rezultate, navijači prestaju da brinu za novčanik, ili to što je neko maltretiran, već je fokus na utakmice.

I tu se vraćamo na kladionice i hleba i igara....pošto nema ni bankarstva, ni poljoprivrede, ni trgovine, ni industrije...itd, sa čime bi smo baratali.
mlatisa mlatisa 18:57 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."


Jel si možda primetio da je bio Prajd?

Jel bilo problema?

Nije, zašto?

Није било проблема зато што је неко одлучио да их не буде.
shmoo shmoo 21:12 12.09.2023

Мало лингвистичко упутство

maksa83

Nije bilo ni navijača ni litijaša.


Nije, ali je bio pun k. Rusa.



Када шеташ београдским улицама, на пример за време Прајда, и чујеш руски језик у којем неко изговара реч женшћина (српски - жена), онда су то Руси.

Када идеш београдским улицама, исто тако за време Прајда, и чујеш руски језик у којем неко изговара реч жинка, онда су то Украјинци.

Ако кажу август, онда су Руси. Ако кажу серпењ, онда су Украјинци.

Кажу да су ове Бандерине украјинске демократе са Мајдана за време Другог светског рата са Хитлером као својим заштитником у областима које је Русија данас припојила матици и прогласила руским територијама певали песму "Сердце моје сердењко" док су силовали Рускиње, а потом им прво одсецали дојке, касапили их, па их клали, али да деца гледају како им муче и кољу мајку.

Звучи ти познато?

Мене баш подсећају на хрватске усташе.

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 22:17 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:22 12.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

newimprovedtadejus
maksa83
Pa svi znamo da su kladionice a i kockarnice generalno u ovu zemlje došle iz Nankinga i Samare.
nego, vidim vest danas da - parafraziram - "SAD neće dozvoliti održavanje izbora dok Ohridski sporazum ne bude sproveden".
I čekam sad reakciju novoprobuđenih poštovalaca suvereniteta i međunarodnog prava al ništa. Trt.
Sad da zamislmo situaciju u kojoj vest ne počinje sa "SAD" nego sa "Rusija"... Tutanj i grmljavina svih tih šutanovaca, Šormaza, pokojnih Žeksova...

Bukvalno nijednu stvar iz svega ovoga ne mogu da dovedem u vezu sa pojavom kladionica u Srbiji.



uključi malo maštu brate, šta si se stiso



shmoo shmoo 08:39 13.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik







shmoo shmoo 08:48 13.09.2023

Заштитимо ваш Блог!

Соло, био си у праву...

solo

Али ти упиреш свој прст на погрешну страну.

Кривци за ово у чему смо нису кошаркаши, Ноле итд.

Кривци су на другој страни.


A šta ako je ta druga strana njegova strana?

Ne tvrdim, ali mnogima ovde na blogu jeste.


'Оћемо да се придружимо њиховим уличарским протестима сад за предстојећи викенд?

Викенд је, брате.

Нема се шта друго радит'.

Или њихови протести и шетње на улицама или блоговање на Блогу Б92.

Сужен нам је избор у напорима и пријепорима да заштитимо њихов Блог Б92.






promoter promoter 14:13 13.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

freehand

P.S. Vidim Vučića na kanabetu kod Hila kako se preznojava dok mu ovaj diktira "i, piši - kvote će da se objavljuju u američkom formatu, a ne evropskom kao do sada, zarez ... nemoj da pišeš zarez nego stavi zarez, comma, zapeta bemteusta ziljava, dakle ... ne tačka-zarez, samo zarez, dakle gde sam stao - a da - kvote da budu u američkom formatu, zarez, i da nema dejli limita, e tako...".

Pa vidi, realno u ovoj stvari Milisav je u pravu. Te kladionice nisu donete ni iz Kine ni iz Rusije (mada nekim lancima kockarnicama ovde upravljaju Bugari). IUtoliko, opet, Milisav nije u pravu jer su poker automati i ruleti krenuli još osamdesetih, a to zlo je gore od kladionica. Doduše i to je došlo iz... Nema veze.

Čekaj!
Zar nije tu stvar sa kladionicama zajebao Putin?
Nije.
Pa kako to!?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:53 14.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

Da li je moguće da u razvijenijim društvima sportisti i klubovi nisu sami shvatili koliko je štetno to što rade, nego je morala država da uleti u slobodno tržište i zabrani im reklamiranje kladionica?

Ako bi Srbija uvela istu zabranu, da li bi onda sportisti iz reklama za kladionice odjednom postali svesniji svoje uloge u društvu, ili samo ne bi smeli da uzmu pare koje bi tako rado uzeli?


Dobro pitanje. Odgovor je, kakav god da je, po nas poražavajuć, Tamo, u tim društvoima, postoji u kripti, nekakav mehanizam koji to spreči. To sad, šta je tačno u pitanju, From, Veber, ko god da odgovori. Ali oni imaju, mi nemamo. A u tekstu sam naveo primer Zimbabvea. U komentarima imaš i Iranske fudbaere i Mohameda Alija. Mi nemamo.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 00:58 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

Када шеташ београдским улицама, на пример за време Прајда, и чујеш руски језик у којем неко изговара реч женшћина (српски - жена), онда су то Руси.

Када идеш београдским улицама, исто тако за време Прајда, и чујеш руски језик у којем неко изговара реч жинка, онда су то Украјинци.

Ако кажу август, онда су Руси. Ако кажу серпењ, онда су Украјинци.

Кажу да су ове Бандерине украјинске демократе са Мајдана за време Другог светског рата са Хитлером као својим заштитником у областима које је Русија данас припојила матици и прогласила руским територијама певали песму "Сердце моје сердењко" док су силовали Рускиње, а потом им прво одсецали дојке, касапили их, па их клали, али да деца гледају како им муче и кољу мајку.

Звучи ти познато?

Мене баш подсећају на хрватске усташе.


Sve ok, stoji, mada sa Banderom ne stoje stvari baš kao što putinoguzi predstavljaju. I ne objašnjava do kraja šta se danas tamo dešava. Ti isti Rusi su ovde svašta radili. Ali to je druga tema i pišem ti ovo sa molbom da se ne troluje jer nema veze sa temom. Ako i kada na ovu temu napišem blog, divanićemo. Imaš gde sam pisao na ovu temu pa tamo komentariši. Ne zameri, molim te.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 01:03 14.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

politički da se uvijek opredjele za tvoju stranu


Kada shvatiš da smo u ovoj situaciji na istoj strani, možda bude nade.
predatortz predatortz 06:18 14.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

aleksandarkarisik
politički da se uvijek opredjele za tvoju stranu


Kada shvatiš da smo u ovoj situaciji na istoj strani, možda bude nade.


Između imati istog protivnika i biti na istoj strani je ceo jedan Svemir!
freehand freehand 08:35 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

Ti isti Rusi su ovde svašta radili.

Izvini na pitanju, ali kako razlikuješ Ruse od Ukrajinaca koji su "ovde svašta radili"?

shmoo shmoo 09:15 14.09.2023

Ово ти је нека демократија са Мајдана?

aleksandarkarisik

pišem ti ovo sa molbom da se ne troluje jer nema veze sa temom.


Не замерам ти ја ништа, само мислим да би било упутно да се што се тиче троловања на тему твог блога обратиш прво онима који кењају о навијачима и поповима на геј прајду у Београду па затим и Макси који помиње пун курац Руса на том београдском геј прајду.

Ја сам само свим зеленскогузима дао стручно лингвистичко упутство како ће убудуће да разликују Русе и Украјинце док шетају улицама свога завичаја.

Да не мисле да су на геј прајду у Београду учествовали само Руси.







Што се тиче Стјепана Бандере и његових следбеника који данас изненада према НАТО пропаганди постадоше носиоци "демократских" промена у Украјини нема шта да се додаје нити да се одузима.

Слика сама говори све.






Изгледа као неки Хитлеров хепенинг тридесетих година прошлога века у Немачкој, зар не?

shmoo shmoo 09:32 14.09.2023

Демократија? Јес, ал' у курцу.

aleksandarkarisik

Sve ok, stoji, mada sa Banderom ne stoje stvari baš kao što putinoguzi predstavljaju. I ne objašnjava do kraja šta se danas tamo dešava.


Мени све објашњава. Сасвим довољно. Не треба ми ништа више од тога.

Знаш ли да је ове године по други пут у својој историји отказан Међународни конгрес слависта који је требало да се одржи по први пут у својој историји у земљи у којој се не говори словенски језик, у Паризу?

(Први пут је Међународни конгрес слависта отказан септембра 1939. године када је почео Други светски рат.)


shmoo

11:00 26.08.2023

Пропагандни рат и НАТО демократија

Пошто овде многи воле да се фрљају пропагандним информацијама, нарочито НАТО пропагандним информацијама о сукобу у Украјини, ево вам једна информација из прве руке коју нећете наћи у медијима а која, мислим, може да иде као нека допунска информација уводном тексту блога.

У протекла три дана учествовао сам у раду 19. конгреса Савеза славистичких друштава Србије на Филолошком факултету у Београду. Један од реферата на самом крају Конгреса био је и извештај о раду Међународног комитета слависта у протеклих 5 година.

Наиме, претходни 16. међународни конгрес слависта одржан је у Београду 2018. године. Учествовало је тада на њему 1200 слависта из 60 словенских и несловенских земаља. И због тога су слависти из Србије претходних 5 година руководили Међународним комитетом слависта и били тако задужени за организацију следећег 17. конгреса.

Тај 17. међународни конгрес слависта требало је да се одржи ове године (ритам одржавања је 5 година) и то по први пут у својој историји у земљи у којој се не говори словенски језик. За домаћина је изабран Париз, Француска.

(Први међународни конгрес слависта одржан је у Прагу 1929. године.)

И све је већ било припремљено, учесници познати, реферати написани...

Да би пре неколико месеци из Париза у Београд стигла порука у којој домаћин, Париз и Француска, траже од Међународног комитета слависта да из рада на предстојећем конгресу у Паризу буду искључени слависти из Русије и Белорусије.

(Да подсетим, руски језик је словенски језик са највећим бројем говорника.)

Међународни комитет слависта то није могао да прихвати. Образложење у одговору домаћину конгреса је било да се ми не бавимко политиком и идеологијом него се бавимо језицима.

И као крајњи резултат таквог захтева домаћина у Паризу 17. међународни конгрес слависта је одложен док се не стекну услови за његово одржавање.

Ово је други пут у историји Међународног комитета слависта и одржавања међународних конгреса слависта да се један конгрес одлаже.

Први пут се то догодило у септембру 1939. године, схватате већ и зашто, када је одложен 3. међународни конгрес слависта чији је домаћин требало да буде Београд, па је Александар Белић у договору са осталима тада одлучио да се тај конгрес не одржи.

(Одржавање међународних славистичких конгреса обновљено је конгресом у Москви 1958. године на иницијативу Александра Белића који је 1955. године и основао Међународни комитет слависта.)

Паралелу између два одлагања, односно неодржавања, 3. и 17. међународног конгреса слависта повуците сами.


freehand freehand 09:36 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

mada sa Banderom ne stoje stvari baš kao što putinoguzi predstavljaju

A kako stoje? Pitam za Poljake.

shmoo shmoo 09:40 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

freehand
mada sa Banderom ne stoje stvari baš kao što putinoguzi predstavljaju

A kako stoje? Pitam za Poljake.






maksa83 maksa83 09:58 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

Ја сам само свим зеленскогузима дао стручно лингвистичко упутство како ће убудуће да разликују Русе и Украјинце док шетају улицама свога завичаја.

Hvala ali nije bilo potrebno. Zaključio sam da su Rusi po tome što kad ih je tip koji ih je intervjuisao potao odakle su oni rekli "Raša".
freehand freehand 09:59 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

maksa83
Ја сам само свим зеленскогузима дао стручно лингвистичко упутство како ће убудуће да разликују Русе и Украјинце док шетају улицама свога завичаја.

Hvala ali nije bilo potrebno. Zaključio sam da su Rusi po tome što kad ih je tip koji ih je intervjuisao potao odakle su oni rekli "Raša".

Odakle ti ideja da su svi stanovnici Rusije - Rusi?
maksa83 maksa83 10:04 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

Odakle ti ideja da su svi stanovnici Rusije - Rusi?

Ovi su premladi da bi bili Sovjeti.
freehand freehand 10:08 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

maksa83
Odakle ti ideja da su svi stanovnici Rusije - Rusi?

Ovi su premladi da bi bili Sovjeti.

A da bi bili Kazaci, Kirgizi, Uzbeci, Tatari ili - ne daj Bože - Ukrajinci?
shmoo shmoo 10:46 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

maksa83
Ја сам само свим зеленскогузима дао стручно лингвистичко упутство како ће убудуће да разликују Русе и Украјинце док шетају улицама свога завичаја.

Hvala ali nije bilo potrebno. Zaključio sam da su Rusi po tome što kad ih je tip koji ih je intervjuisao potao odakle su oni rekli "Raša".



И то је теби "пун курац Руса на геј прајду у Београду"?

Њих 2-3 које је неки тип интервјуисао на улици поред тебе?

ОК.

Нема на чему.

Што се каже, понуђен као почашћен.

Ево да ти понудим још понешто о том "пуном курцу Руса у Београду", а да није геј прајд.

Занимљиво је да се чује.


„Putinovi" Rusi u Srbiji (ЛИНК)



Dvadesetih godina prošlog veka, posle boljševičke revolucije, u Srbiju je, u nekoliko talasa, stiglo oko četrdeset hiljada Rusa. Bili su to emigranti, takozvani beli Rusi, uglavnom predstavnici aristokratije, naučne, tehničke i kulturne elite carske Rusije. U jednom trenutku svaki četvrti nastavnik na Beogradskom univerzitetu bio je Rus. U velikoj meri zahvaljući baš njima, Srbija je između dva svetska rata doživela renesansu, uspon i svekoliki preporod.

Danas, vek kasnije, istorija demonstrira tendenciju da se ponavlja. Od izbijanja „rusko‒ukrajinskog" rata, u proteklih godinu dana u Srbiju je došlo više od dvesta dvadeset hiljada Rusa. Procene su da je bar dve trećine ovde i ostalo. Među njima dominiraju visokoobrazovani, IT stručnjaci, inženjeri, preduzetnici, umetnici... Činjenica je da se ruski jezik odomaćio na beogradskim ulicama, na fasadama ruski grafiti, da su se pojavile ruske kafane, klubovi i udruženja i da ruski umetnici, muzičari i grupe pune gradske sale i dvorane.

Bilo da ih zovemo Putinovi Rusi, ekonomski nomadi ili emigranti, ova neočekivana i velika populacija pokazuje potencijal da menja kulturnu, ekonomsku pa i demografsku sliku Srbije. Kakve efekte nova ruska emigracija može imati, šta sociokulturna interakcija donosi Srbiji i kakva je perspektiva migrantske plime sa istoka, za Rečeno i prećutano govore reditelj Miloš Đukelić iz srpsko-ruskog udruženja „Drug drugu", Milica Vesković Anđelković sa Filozofskog fakulteta i Dragan Ambrozić, urednik programa Doma omladine Beograda.


predatortz predatortz 11:18 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?


И то је теби "пун курац Руса на геј прајду у Београду"?


taj lik je, na istom događaju, odradio mnogo zanimljiviji intervju.

maksa83 maksa83 11:40 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

A da bi bili Kazaci, Kirgizi, Uzbeci, Tatari ili - ne daj Bože - Ukrajinci?

Najveći državnik ovog vremena kaže da Ukrajinci ne postoje kao ni Ukrajina, da je to lažna nacija i lažna država, dakle ako su bili Ukrajinci onda su opet bili Rusi.

Nego, ajde interTassa, ali pomalo me iznenađuje energija koju ti ulažeš da zamalaš činjenicu da su Rusi koji su našli utočište u Beogradu učestvovali u ovdašnjem Prajdu.

maksa83 maksa83 11:41 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

Ево да ти понудим још понешто о том "пуном курцу Руса у Београду", а да није геј прајд.

Dastiživizdrav ja to pričam preko godinu dana, i sad TI meni otkrivaš strukturu Rusa u Beogradu.
Њих 2-3 које је неки тип интервјуисао на улици поред тебе?

I ti si bio i video da ih je bilo 2-3? Taso pozitivno si me iznenadio.


P.S. Ja nisam.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 11:51 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

A kako stoje? Pitam za Poljake.

Pa baš tako, za prave pitaš. A opet, vid' sad Poljake na čijoj su strani. A pitaš li za Poljake ko ih je napao kad i Hitler, za Katinsku šumu ili Varšavski ustanak. Ima i dublje kroz istoriju. I tako...

Mada sve ovo baš i nema veze sa tekstom.
Milan Novković Milan Novković 12:02 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

freehand
mada sa Banderom ne stoje stvari baš kao što putinoguzi predstavljaju

A kako stoje? Pitam za Poljake.


Možda te autor bloga neće baš najbolje razumeti pošto je Poljska daleko.

Nama su ne tako davno priču pričali baš Poljaci u zapadnom Londonu - Poljakinja počela i onako kao absolutnim početnicima nam rekla da zamislimo u poljskoj liniju koja je 100km daleko od Banderinih.

Neki Poljaci izvan tog pojasa od 100km su me, zaslepljeni overpowering mržnjom prema Rusima, podsetili na neke naše Gedže u poimanju ne ustaške teorije, tu nisu autentični, nego prakse, tu jesu - tj dal nedostatku poimanja, dal nema-se-vremena bezosećajnosti pod udri-bližnjega-svoga sportskom ushićenju dok se broje ti milioni maznutih vila na dedinju.

Ovi Poljaci sa različitih strana ove linije gore kažu da kad im se zalomi prijateljstvo prosto ne pričaju o tim temama.

I mene bi interesovalo da autor pojasni kako to stoje stvari sa Banderom, i šta misli o neputinoguzima koji stavljaju te banderine u istu ravan sa ustašama po bestijalnostima.

Osim ako mu disciplina ne dozvoljava da troluje na sopstvenom blogu, a i davanje lekcija sportistima je interesantniji bizmis od ustaša i njihove udaljene banderaške braće.
Milan Novković Milan Novković 12:08 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

aleksandarkarisik
A kako stoje? Pitam za Poljake.

Pa baš tako, za prave pitaš. A opet, vid' sad Poljake na čijoj su strani. A pitaš li za Poljake ko ih je napao kad i Hitler, za Katinsku šumu ili Varšavski ustanak. Ima i dublje kroz istoriju. I tako...

Mada sve ovo baš i nema veze sa tekstom.

Pa na čijoj su strani?

I ko su ti to "Poljaci"?

Ko je tvoj moniker u srpskoj vladajućoj garnituri?

Ili, ako ti je geopolitika interesantna:

1. Na čijoj strani su Nemci?

2. Na čijoj strani su Italijani?

3. Grci?

4. ...

Ps: Može i Maksa da ti napravi spread sheet ako si funkcionalno nepismen
freehand freehand 12:26 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

Najveći državnik ovog vremena kaže da Ukrajinci ne postoje kao ni Ukrajina, da je to lažna nacija i lažna država, dakle ako su bili Ukrajinci onda su opet bili Rusi.

Nisam pitao šta on kaže, to znam a sigurno ne kaže to što si izmislio eda bi izbegao jasan odgovor.

Nego, ajde interTassa, ali pomalo me iznenađuje energija koju ti ulažeš da zamalaš činjenicu da su Rusi koji su našli utočište u Beogradu učestvovali u ovdašnjem Prajdu.

ne ulažem apsolutno nikakvu energiju u tako nešt, nemam pojma da li su ili nisu bili na Prajdu, i to mi je potpuno neinteresantno. Interesantniji mi je taj tvoj pristup sa tvrdnjom o Rusima i argumentacijom iza toga. Koja je, da prostiš, nakaradna.
freehand freehand 12:29 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

Pa baš tako, za prave pitaš. A opet, vid' sad Poljake na čijoj su strani. A pitaš li za Poljake ko ih je napao kad i Hitler, za Katinsku šumu ili Varšavski ustanak. Ima i dublje kroz istoriju. I tako...

Ne pitam te to. Pitam te ko je to pravi Bandera, pošto na osnovu onoga što si rekao pretpostavljam da (misliš da) znaš, a verujem da bi to i Poljake interesovalo.
Dakle, šta je to i ko je to pravi bandera, makar Poljaci to nikad i ne saznali?
docsumann docsumann 13:12 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

Najveći državnik ovog vremena kaže da Ukrajinci ne postoje kao ni Ukrajina, da je to lažna nacija i lažna država, dakle ako su bili Ukrajinci onda su opet bili Rusi.


ovo sam neđe već čuo, samo s drugim učesnicima u igri negacije
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:14 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

Pa na čijoj su strani?

I ko su ti to "Poljaci"?

Ko je tvoj moniker u srpskoj vladajućoj garnituri?

Ili, ako ti je geopolitika interesantna:

1. Na čijoj strani su Nemci?

2. Na čijoj strani su Italijani?

3. Grci?

4. ...

Ps: Može i Maksa da ti napravi spread sheet ako si funkcionalno nepismen


Iskreno se nadam da bar ti razumeš šta si napisao.
freehand freehand 13:17 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

docsumann
Najveći državnik ovog vremena kaže da Ukrajinci ne postoje kao ni Ukrajina, da je to lažna nacija i lažna država, dakle ako su bili Ukrajinci onda su opet bili Rusi.


ovo sam neđe već čuo, samo s drugim učesnicima u igri negacije

To je matrica stara koliko i narodi i vladari.
Mada, kao što rekoh, čisto sumnjam da je (po mom sudu) najveći državnik ovog vremena ikada negirao postojanje Ukrajinaca kao nacije.
gedza.73 gedza.73 13:31 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

freehand
Izvini na pitanju, ali kako razlikuješ Ruse od Ukrajinaca koji su "ovde svašta radili"?

Prosto. Moskovske direktive.
Kad su došli oni sa petokrakom iz Ukrajine su bežali na Balkan. Baba mog rođaka je Ukrajinka čija je porodica morala da pobegne.
Danas ponovo kad je došla petokraka

(kako čoveku da ovakav spoj titana ne namakne osmeh na lice)
ljudi moraju da beže iz Ukrajine.


Milan Novković Milan Novković 13:32 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

aleksandarkarisik
Pa na čijoj su strani?

I ko su ti to "Poljaci"?

Ko je tvoj moniker u srpskoj vladajućoj garnituri?

Ili, ako ti je geopolitika interesantna:

1. Na čijoj strani su Nemci?

2. Na čijoj strani su Italijani?

3. Grci?

4. ...

Ps: Može i Maksa da ti napravi spread sheet ako si funkcionalno nepismen


Iskreno se nadam da bar ti razumeš šta si napisao.

Razumem, pojasniću:

- Ti si pitao na čijoj su strani Poljaci. Ja sam pitao šta ti misliš na čijoj su

- Pitao sam te ko su ti Poljaci: da li je to njihova vladajuća struktura, običan narod, ili neka mešavina.

- Pitao sam te ko je tvoj moniker u srpskoj vladajućoj garnituri zbog tvoje upotrebe konstrukcije "putinoguz" što sam ja zaključio je atribucija po asocijaciji na mišljenje o Banderi. Znači, kojem si ti srpskom moćniku zabio glavu u guzicu zato što ti se mišljenje na neku temu poklapa sa njegovim ili njenim?

- ... a ovo Nemci, Italijani, ... e svodi na pitanje o Poljacima i Nemci su ti laki ako pratiš geopolitiku, što signaliziraš, npr, upotrebom konstrukcije "putinoguz" ...

Sve u svemu, ne čini mi se da je previše nejasno, ako si iole funkcionalno pismen i pošten u diskusiji (više mislim na poštenje povrh svesti o posedovanju ili ne nekih znanja)

Tako, pls, pusti se doskočica u odgovaranjima nego se malo uozbilji i odgovaraj.


freehand freehand 13:34 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

Kad su došli oni sa petokrakom iz Ukrajine su bežali na Balkan. Baba mog rođaka je Ukrajinka čija je porodica morala da pobegne.

To isto i ustaše pričaju evo 80 ggodina pa niko za njih suzu nema...
maksa83 maksa83 13:40 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

ne ulažem apsolutno nikakvu energiju u tako nešt, nemam pojma da li su ili nisu bili na Prajdu, i to mi je potpuno neinteresantno. Interesantniji mi je taj tvoj pristup sa tvrdnjom o Rusima i argumentacijom iza toga. Koja je, da prostiš, nakaradna.

Nadam se da bar jedan od nas dvojice zna o čemu ti pričaš.

Kakva argumentacija, kakva tvrdnja?
gedza.73 gedza.73 13:44 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

freehand
čisto sumnjam da je (po mom sudu) najveći državnik ovog vremena ikada negirao postojanje Ukrajinaca kao nacije.

Autokratije poput Rusije imaju za tako nešto korisne idiote koji tvrde da Ukrajina nije postojla do SSSR-a, da su sve to nacisti, grkokatolici...
Я уже много раз говорил: я считаю, что мы один и тот же народ. Не знаю, нравится это или нет (украинцам), но, если посмотреть на реалии, это так и есть», — заявил президент РФ

On kaže da su Rusi bez obzira što se to Ukrajincima ne dopada. I ima nuklearku kojom takvu tvrdnju potkrepljuje.

maksa83 maksa83 13:46 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

Mada, kao što rekoh, čisto sumnjam da je (po mom sudu) najveći državnik ovog vremena ikada negirao postojanje Ukrajinaca kao nacije.


Ma 'de bi on...


During the recent Direct Line, when I was asked about Russian-Ukrainian relations, I said that Russians and Ukrainians were one people – a single whole.

...

At the same time, the idea of Ukrainian people as a nation separate from the Russians started to form and gain ground among the Polish elite and a part of the Malorussian intelligentsia.

(malo kasnije kaže da su za to krivi i Austro-Ugari)

Sve to i još mnogo toga:

Article by Vladimir Putin ”On the Historical Unity of Russians and Ukrainians"

gedza.73 gedza.73 13:47 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

freehand
Kad su došli oni sa petokrakom iz Ukrajine su bežali na Balkan. Baba mog rođaka je Ukrajinka čija je porodica morala da pobegne.

To isto i ustaše pričaju evo 80 ggodina pa niko za njih suzu nema...

Možda ti oslabila koncentracija. Porodica te žene je pobegla od moskovske vladavine Ukrajinom sredinom dvadesetih godina. Otac, majka sa dve ćerkice. I mnogi drugi nesrećnici. Kako si ih ti svrstao u ustaše pojma nemam. Doduše danas iste takve ljude Moksva naziva nacistima.
maksa83 maksa83 13:50 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

docsumann
Najveći državnik ovog vremena kaže da Ukrajinci ne postoje kao ni Ukrajina, da je to lažna nacija i lažna država, dakle ako su bili Ukrajinci onda su opet bili Rusi.


ovo sam neđe već čuo, samo s drugim učesnicima u igri negacije

Svaka sličnost je potpuno neverovatna.
gedza.73 gedza.73 13:56 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

vid' sad Poljake

Da se podsetimo iskrenog srpskog patriote (nije od ovih ruskih komunjara), koji se zajedno sa Poljacima borio protiv ukrajinskih a onda nakon II svetskog rata i protiv ruskih nacista.

Historia Dragana Sotirovica ps."Draża" - legendy serbskiej i polskiej partyzantki. Współpracownik generała Mihalovica. Późńiej żołnierz i dowódca oddziału leśnego AK we Lwowie. Następnie na rzeszowszczyźnie w Zgrupowaniu "Warta". Odznaczony za udział w akcji Burza we Lwowie. Wielokrotnie aresztowany i torturowany. Zdolności dowodzenia, wymagania wobec podwładnych, brawurowe ucieczki i skuteczna walka w partyzantce zbudowały jego autorytet i legendę wśród żołnierzy. W 1945 roku z grupą żołnierzy udaje się na Ziemie Odzyskane, by po kilku miesiącach z fałszywymi dokumentami przedostać się na Zachód do amerykańskiej strefy okupacyjnej. Zamieszkał m.in. w Monaco, gdzie żył pod zmienionym nazwiskiem. Zmarł nagle w 1987 roku podczas pielgrzymki na świętą górę Athos w Grecji.

Sovjeti, koji su sadejstvovali u borbama za oslobođenje Lavova, odlikuju Sotirovića, ali ga, kao i mnoge druge poljske oficire, uskoro hapse. On uspeva da pobegne i tokom avgusta 1944. postaje komandant jedinice D-14 u sastavu Grupe Varta Poljske armije. Sovjeti ga ponovo hapse, a iz bolnice u Žešovu oslobađa ga poljska organizacija koja se borila protiv Sovjeta.
Aprila 1945. godine ponovo se priključio Grupi Varta. Poslednja akcija u kojoj je učestvovao bila je napad na sovjetsku bazu kod sela Domaradz, 25. juna 1945. godine.
RTS


p.s.
Sa druge strane, u mojoj porodici, smo imali Poljakinju, kaže majka da je bila divna žena, koja je tog nekog mog dedu upoznala tokom II svetskog rata kad su bili u švapskom zarobljeništvu.


angie01 angie01 14:14 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

ovo sam neđe već čuo, samo s drugim učesnicima u igri negacije



freehand freehand 14:20 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

Sve to i još mnogo toga:

Da, baš, hvala za link:

There may be an argument: if you are talking about a single large nation, a triune nation, then what difference does it make who people consider themselves to be – Russians, Ukrainians, or Belarusians. I completely agree with this. Especially since the determination of nationality, particularly in mixed families, is the right of every individual, free to make his or her own choice.
Koliko ja vidim i razumem ovo sigurno nije pisao Putin, ovo je sastavljao neki akademik istoričar. I nigde se u tekstu ne negira DANAS postojanje Ukrajinaca kao nacije niti Ukrajine kao države, ali se ukazuje na korene i jednog i drugog.
nešto slično kao što se onomad nacionalne elite u Kraljevini SHS dogovrile o troimenom narodu, a da zajedničko poreklo Srba i Crnogoraca niko nije dovodoio u pitanje.


Dakle, hvala još jednom na linku, pročitao sam tekst i nalazim da je odličan i vrlo uravnotežen.
Inače koliko znam i razumem u Ruskoj federaciji nije zabranjena ni ukrajinska nacija ni ukrajinski jezik. Za razliku od onoga što se dešava Rusima u ukrajini.
gedza.73 gedza.73 14:43 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

Inače koliko znam i razumem u Ruskoj federaciji nije zabranjena ni ukrajinska nacija ni ukrajinski jezik

Putin se poziva na carsku i SSSR Rusiju a u carskoj Rusiji jeste bio zabranjen ukrajinski jezik.
Russification saw the Ukrainian language banned as a subject from schools and as a language of instruction in the Russian Empire, and continued in various ways in the Soviet Union

Jedno vreme je bilo zabranjeno štampanje Svetog pisma na ukrajinskom jeziku (takvu rusifikaciju su pokušali i u Srbiji negde u istom periodu). Jezik (drevni ruski) kojim se govorilo na prostoru Ukrajine nije 'ruski' jezik Lomonosova. Kneževina Moskva je bukvalno preotela istoriju drevne rusije.

Kad si već pomenuo ustaše možda se na primeru rata u Ukrajini vidi zašto su mnoge zločine nad Srbima činili Srbi janjičari-mudžahedini, Srbi ustaše ili Srbi Austrougari.

Istorija kaže da smo sa prostora Ukrajine (od tamo se dolazilo, tamo se odlazilo, od Moksve ovamo bežalo), genetika potvrđuje da smo 'braća' sa Ukrajincima i onda se njihovi daleki potomci zalažu da ih neki Čečen iz Moskovije pokori, da im ruši gradove, naziva nacistima...



shmoo shmoo 15:00 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

predatortz

И то је теби "пун курац Руса на геј прајду у Београду"?


taj lik je, na istom događaju, odradio mnogo zanimljiviji intervju.




Видео сам. Занимљиво.


shmoo shmoo 15:06 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

maksa83

ali pomalo me iznenađuje energija koju ti ulažeš


Овде не причамо о мени него о Русима у Београду.

Не буди само још једна у мноштву Мица Мојсиловић на Блогу Б92, немој те комесарске форе са партијско/страначких састанака из Задруге, Фарме и Парова са Пинкуше.

Умеш ти и боље од тога само ти се изгледа мозак нешто улењио последњих пар година.

Узеће ти ови новодошавши руски ајтијевци пос'о у Бгд. ако наставиш тако.

aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:16 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

Sve u svemu, ne čini mi se da je previše nejasno, ako si iole funkcionalno pismen i pošten u diskusiji (više mislim na poštenje povrh svesti o posedovanju ili ne nekih znanja)


Pre svega sam pristojan u diskusiji. Mogao bi i ti da probaš. Lep je osećaj. Kao što rekoh, na nekom blogu na temu rata u Ukrajini, možemo da raspravljamo. Imam nekoliko tekstova na tu temu, na drugom portalu, komentari su i tamo dozvoljeni pa izvoli.
Milan Novković Milan Novković 15:45 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

aleksandarkarisik
Sve u svemu, ne čini mi se da je previše nejasno, ako si iole funkcionalno pismen i pošten u diskusiji (više mislim na poštenje povrh svesti o posedovanju ili ne nekih znanja)


Pre svega sam pristojan u diskusiji. Mogao bi i ti da probaš. Lep je osećaj. Kao što rekoh, na nekom blogu na temu rata u Ukrajini, možemo da raspravljamo. Imam nekoliko tekstova na tu temu, na drugom portalu, komentari su i tamo dozvoljeni pa izvoli.

Kako si pristojan ako ljude koji imaju neko mišljenje o Banderi, različito od tvog, karakterišeš kao "putinoguz". A nisi isprovociran.

I ne objašnjavaš šta je tvoje mišljenje o Banderi.

Zar ti se ne čini da je moja reakcija pristojnija od tvog komentara?

I zar ti se ne čini da ovo vrćenje u krug gde ništa ne kažeš sugeriše da ti ili ne znaš, nego si nečiji korisni idiot, ili znaš ali ti je sentiment nacistički (fašističko-rasistički), ili si prosto slab karakter (intelektualno nepošten je obično kvalifikacija koju ja koristim) pa prosto ne možeš da priznaš (iako ne vidim šta je tu problem u priznanju da ljudi mogu da imaju jako loše mišljenje o Banderi a da nisu putinoguzi, i izviniš se na brzopletosti)

Mogao si odmah prosto da kažeš šta misliš o Banderi, pa pojasniš malo.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:05 14.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

Ti isti Rusi su ovde svašta radili.


cini mi se da su to bili ukrajinci


dragosevacsutra dragosevacsutra 20:09 14.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

potao odakle su oni rekli "Raša".


Maša from Raša?


zaharaga zaharaga 09:16 15.09.2023

Re: "Људи које сви воле не мењају свет."

maksa83


Nije bilo ni navijača ni litijaša.

Nije, ali je bio pun k. amerikanaca.



FTFY
zaharaga zaharaga 09:30 15.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

aleksandarkarisik
A kako stoje? Pitam za Poljake.

Pa baš tako, za prave pitaš. A opet, vid' sad Poljake na čijoj su strani. A pitaš li za Poljake ko ih je napao kad i Hitler, za Katinsku šumu ili Varšavski ustanak. Ima i dublje kroz istoriju. I tako...

Mada sve ovo baš i nema veze sa tekstom.


Da, bre. Bas dublje kroz istoriju. Npr. celu jednu godinu pre toga bili neki poljaci koji su aneksirali parce Cehoslovacke, tad kad i Hitler, i u dogovoru s istim.



vcucko vcucko 13:54 15.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

maksa83
A da bi bili Kazaci, Kirgizi, Uzbeci, Tatari ili - ne daj Bože - Ukrajinci?

Najveći državnik ovog vremena kaže da Ukrajinci ne postoje kao ni Ukrajina, da je to lažna nacija i lažna država, dakle ako su bili Ukrajinci onda su opet bili Rusi.

Nego, ajde interTassa, ali pomalo me iznenađuje energija koju ti ulažeš da zamalaš činjenicu da su Rusi koji su našli utočište u Beogradu učestvovali u ovdašnjem Prajdu.


Izvestan broj Rusa doseljenih u Beograd posle februara prošle godine našao je utočište i u Rubinovom vinjaku. I šta to dokazuje?
Da su Rusi pjanci?
OK.

Ali međutim...
U tom slučaju eto ima crno na belo, da je maksa83 izjavio, i na blogu tu izjavu ovekovečio, da su Rusi koji ne podržavaju rat na teritoriji Ruske Krajine (odn. Ukrajine) pjanci.
O buzorantima da i ne pričamo, jer eto opsedoše prajd.

Rečeno čistim kroatizmom, u najboljem maniru Alana Forda i N. Brixija: vrlo znakovito
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:11 15.09.2023

Re: Мало лингвистичко упутство

Osim ako mu disciplina ne dozvoljava da troluje na sopstvenom blogu, a i davanje lekcija sportistima je interesantniji bizmis od ustaša i njihove udaljene banderaške braće.


Kao što rekoh, na te teme sam pisao na drugim mestima pa izvolte tamo, dozvoljeno komentarisanje.

To što ti zoveš deljem lekcija sportistima, ima ko zna da mogu ličnim primerom da potkrepim svoje stavove. Iako sam finansijski dosta potebitiji od košarkaša.
gedza.73 gedza.73 14:34 15.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

I šta to dokazuje?
Da su Rusi pjanci?

A kad su pijani vole da bacaju bombe po naselju na decu.


(na rukavu čuveno Z kojim se oduševljavaju ovdašnji Ztaljinisti)




shmoo shmoo 16:58 15.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

vcucko

U tom slučaju eto ima crno na belo, da je maksa83 izjavio, i na blogu tu izjavu ovekovečio



Макса Интерфакса.





maksa83 maksa83 19:37 15.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

U tom slučaju eto ima crno na belo, da je maksa83 izjavio, i na blogu tu izjavu ovekovečio, da su Rusi koji ne podržavaju rat na teritoriji Ruske Krajine (odn. Ukrajine) pjanci.

vcucko brt, što bi rekli Rusi ju nou aj lav ju men, ali ljubazno ću odbiti tvoj poziv da ti se pridružim u tvojoj halucinaciji.
freehand freehand 19:42 15.09.2023

Re: Ово ти је нека демократија са Мајдана?

maksa83
U tom slučaju eto ima crno na belo, da je maksa83 izjavio, i na blogu tu izjavu ovekovečio, da su Rusi koji ne podržavaju rat na teritoriji Ruske Krajine (odn. Ukrajine) pjanci.

vcucko brt, što bi rekli Rusi ju nou aj lav ju men, ali ljubazno ću odbiti tvoj poziv da ti se pridružim u tvojoj halucinaciji.
Misliš - "možđda nam halucinacije jesu sestre, ali nam fobije nisu braća!"?
emilia emilia 00:53 16.09.2023

BEOGRADSKI BALKON

Naslov u sportskoj rubrici Blica - po kojoj mahnitaju u žestokoj konkurenciji najnepismenije novindžije - koji je glasio: „Nemci se obrukali. Šampione sveta dočekali kao da su izgubili od Srbije. Ne mogu da se porede s beogradskim balkonom.“


Elem, dežurni novindžija - jebo li ga balkon - piše (prepričavam) da je „prosto neverovatno koliko je malo ljudi dočekalo nemačke košarkaše, a da je ceo svet šokiran kako se jedna tako velika nacija odnosi prema svetskim šampionima“.


Sad dobro načuljite uši. Nemačka nacija je velika upravo zato što veličinu ne temelji na pobedama košarkaša i odbojkašica, nego na nemačkoj klasičnoj filozofiji, nemačkoj književnosti i nemačkoj visokoj kulturi, iz kojih je proizašla visoka tehnička kultura - u konačnici, visok stepen opšteg blagostanja.


U Nemačkoj pobedničke košarkaše, fudbalere etc. dočekuju isključivo ljubitelji tih sportova (i to samo manji deo) jer je Nemačka, država odvojena ne samo od crkve nego i od sporta, čiji joj uspesi ne trebaju ni za qwrz. Zahvaljujući svemu tome - i između mnoštva ostalih pogodnosti.

Basara


.....


Jedva i ja nađoh na ZDF prilog o zlatnoj medalji i nemačkim košarkašima. Na dočeku četiri puta manje ljudi nego na beogradskom prajdu. I to u Frankfurtu a ne u prestonici Berlinu. Nigde Šolca da ih blagosilja, ni evra da im daju. Umesto da se zamlaćuju jeftinom zabavom i demagogijom kao neki.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana