Društvo| In memoriam

Beli, beli svet

angie01 RSS / 26.10.2023. u 21:00

 
 
Je l se jos neko seca osmoro rudara, koji su poginuli tudjom nebrigom u rudniku Soko...i zasto ne.
Zato sto nikoga vise nije briga ni za koga i  proces prilagodjavanja rascovecenju, koji se godinama sprovodi, polako se privodi uspesnom kraju.
Mrvice sakupljene savesti su slucaj zakljucile tako, sto je Rotari klub Dunav Beograd, odlucio da godinu dana stipendira petoro maloletne dece, ciji su ocevi stradali, sa po 12 000 dinara mesecno i obezbedio za porodice  zdravstvene kartice, kojima ce dobijati popuste u privatnim laboratorijama,...uz to, darivali su im pakete sa hranom.
 
Kao da su u izbeglickom kampu na godinu dana, u rodjenoj zemlji. ..medju njima  dvanaestoro dece.
 

Od drzave fali 2 minuta snimka.

 
 

 
 


Komentari (907)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 07:21 30.10.2023

Re: E, vidiš...

crossover
milisav68
A od `45. do `65. uopšte nije bilo zabavno živeti u Jugoslaviji, al se to nekako uredno izbegava.


Ne preteruj, mogao si da spavaš na klupi u parku kad god si hteo, išla murija po gradu i pokrivala ako se neko otkrije.


Uvek ksd neko odvali tu glupost o klupi i parku ja zamislim poznatog tuzlanskog drota Hamzu kako pegla nekog nesrećnika kojem je pala na pamet ta glupa ideja da legne na klupicu u hladovini Rudara.

Kakva klupa, kakav park?!
Posle 23 si morao imati dobar razlog što si napolju da te murija ne drka ili ne ispegla.
I tako sve do neke '88.- '89., a onda je malo popustilo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:50 30.10.2023

Re: E, vidiš...



E ajde bre ne kenjajte, osim ako nije bila neka poslednja selendra u pitanju i male varosi su imale tkzv. korzo i kafancine pune i radnim danima i nedeljom, uvece, pa ko dokle zaglavi..

A Beograd, jeste sve su tukli po ulicama posle 23h al kad bi se gadjali brnabickama, hahah ej kafancine, kafici, bioskopi, diskoteke, klubovi, koncerti na otvorenom/zatvorenom - sve je to radilo debelo do neko doba noci, jutra.

Btw. nikad me panduri nisu zaustavili u po noci kad se vracam kuci, sto autom sto peske, niti vecinu ljudi koje znam. Tako da.. ne ser'te toliko jer prelazi cak i zonu SF.
maksa83 maksa83 08:30 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Posle 23 si morao imati dobar razlog što si napolju da te murija ne drka ili ne ispegla.
I tako sve do neke '88.- '89., a onda je malo popustilo.

Gde to?

gvozden1 gvozden1 08:47 30.10.2023

Re: E, vidiš...

E ajde bre ne kenjajte, osim ako nije bila neka poslednja selendra u pitanju i male varosi su imale tkzv. korzo i kafancine pune i radnim danima i nedeljom, uvece, pa ko dokle zaglavi..

Korzo do 10 uveče, posle sve zatvoreno osim Grand bašte u Valjevu, a i ona radila do valjda 12,a posle toga policija kontrolisala sumnjive po slobodnoj proceni.

Ako bi našla nekoga u parku na klupi nema nikakve šanse da ga ne bi budila i proveravala, tj oterala.



Gde to?


U Valjevu.
predatortz predatortz 08:56 30.10.2023

Re: E, vidiš...

maksa83
Posle 23 si morao imati dobar razlog što si napolju da te murija ne drka ili ne ispegla.
I tako sve do neke '88.- '89., a onda je malo popustilo.

Gde to?


Rekoh!
U mojoj rodnoj Tuzli, koja je sve sem selendra, do kraja osamdesetih. Onda je malo popustilo.
Radno vreme ugostiteljskih objekata, odnosno kafića u koje smo mi mlađi zalazili je bilo do 23. Diskoteke jesu vikendima radile duže. Pelikan je, koliko se sećam bio druga najveća u to vreme u zemlji. Kazino i klubovi su bili po hotelima, ali maloletnici tu nisu imali pristup.
Studenski klubovi (Stelekt, Teleks...) su isto imali radno vreme do 23 radnim danom. Vikendom su radili duže.

Ali...
Posle 23 h, ako si maloletan ili mlađi punoletnik, nikakvo čudo nije bilo da te zaustavi murija i da te ispituje ko si, u koju školu ideš ili šta studiraš, ko su ti ćale i keva, gde rade...
Nas su, inače do kraja regularne momke, jednom priveli u gradski SUP jer smo prolazili pored zapaljenog kontejnerra i panduri su to povezali sa nama.

Uličarenje, kako se kod nas zvalo pijenje piva ispred dragsrora, na Slanoj banji ili po klupama ispred zgrada je krajnje neblagonaklono tretirano (što sa današnje distance pozdravljam!).

Da skratim...
Grad je imao desetine dobrih kafića, desetzine kafana i restorana u kojim su počinjali Toma, Silvana i drugi, ali gluvarenje ako si klinac ili mladić/devojka nije bilo poželjno.
Što, opet, iz današnje perspektive, kao otac dva tinejdžera, pozdravljam!

Lokalni drotovi, kvartovski pozornici, su nas znali u dušu. Ono, ko si, u koju školu ideš, ko su ti ćale i keva, kakav si, iz kakve si kuće...
Neretko su ovi malo problematičniji od istih dobijali šamar, onako u prolazu, "čisto da razmisle malo", kako je to Hamza voleo poetski da definiše.

Mi "iz boljih kuća" smo znali biti povučeni za zuluf, uz "idi ošišaj se, ne brukaj roditelje" usmenu opomenu. Pa i ja jednom, a uvek sam se kratko šišao, ali jednom je moja frizura izašla iz okvira Hamzinih estetskih okvira.

Inače, kad pominjem čoveka, u ratu su ga zvali "srpska majka".
Bio i ostao drot veran ideji bratstva-jedinstva. Srbima koji su se zajebali i ostali u gradu, u onim danima oskudice svega i svačega, znao je na kvaku vrata da obesi kesicu sa konzervama nareska, ribe, šta je već imao.
Tamo gde je on šetao pendrek, niko Srbina nije smeo mrko pogledati.
Hvala mu na tome i hvala mu što nas je držao u vinkli kad smo bili najluđi.
maksa83 maksa83 08:58 30.10.2023

Re: E, vidiš...

U Valjevu.

I tako po pedeseti put dolazimo do toga da postoji velegradska i nevelegradska perspektiva SFRJ.

predatortz predatortz 09:03 30.10.2023

Re: E, vidiš...

maksa83
U Valjevu.

I tako po pedeseti put dolazimo do toga da postoji velegradska i nevelegradska perspektiva SFRJ.



Nemo' da se ljutiš, ali ta vaša velegradska je prilično kaskala za zapadnijim krajevima zemlje.
Kao i viđenje javnog reda i mira.
Javašluk ne čini grad velegradom, a ovde je javašluka uvek bilo više.
Nije urbano i velegradski ne imati sređen katastar nepokretnosti, niti je urbanost oličena u ciganskim bendovima koji divljaju i presreću one koji dolaze u grad, u šibicarima, kurvama i prevarantima raznih boja i fela.
Urbanost je sve to rasterati, ili svesti na minimum.
maksa83 maksa83 09:09 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Nemo' da se ljutiš, ali ta vaša velegradska je prilično kaskala za zapadnijim krajevima zemlje.


Aha.

predatortz predatortz 09:11 30.10.2023

Re: E, vidiš...


Aha.


Ako ti ne vidiš da ovo gde živito ti i ja kaska i danas u mnogo čemu, onda jebaji ga što bi rekli moji uBosni...
maksa83 maksa83 09:14 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Ako ti ne vidiš da ovo gde živito ti i ja kaska i danas u mnogo čemu, onda jebaji ga što bi rekli moji uBosni...

Kaska, tak'a mu je sudbina kasačka.

Moram da priznam da je imao svakakave gradonačelnike i razne disfunkcije ali ovaj Šapić je nekst level mentol.
predatortz predatortz 09:17 30.10.2023

Re: E, vidiš...

maksa83
Ako ti ne vidiš da ovo gde živito ti i ja kaska i danas u mnogo čemu, onda jebaji ga što bi rekli moji uBosni...

Kaska, tak'a mu je sudbina kasačka.

Moram da priznam da je imao svakakave gradonačelnike i razne disfunkcije ali ovaj Šapić je nekst level mentol.


Slažem se. Ali, jbga nije valjao Đitler. Po meni najbolji kojeg sam ja upamtio ovde. Druge neću da komentarišem, nisam živeo u Beogradu tada.
angie01 angie01 09:42 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Све време провлачиш нешто о боравку на психијатрији као о некаквом ”решењу”. По важећем закону дете убица не одговара, па не може ни да буде у притвору, а ти инсинуираш да је боравак на психијатрији накаква замена за затвор, односно паркиран је тамо да не би био на слободи.


gde sam to napisala?...gde si procitala da sam ja ovako nesto rekla?

је једина која може бити присилна, односно може бити спроведена против воље пацијента, па ваљда и против воље старатеља).


receno je, da majka-staratelj, moze da ga izvadi iz bolnice u tom slucaju,...znaci, krivicno ne moze da bude godnjen, silom, ne moze biti zadrzan...staratelj potpisuje takvu saglasnost.
С времена на време, када ти је згодно, позовеш се на струку, па бих те питала, ко мислиш да је прописао и организовао да дечко настави са учењем?


ovo isto ne kapiram, sta si tacno skockala u ovoj recenici,..ja sve vreme kazem, sta je moja emocija prema trenutnoj situaciji, nista drugo,..a majka je trazila nastavak skolovanja....sto je ujedno i odgovor na tvoj prvi pasus,...niko ne spori njegovo pravo na skolovanje, nego je morbidna briga oko toga, nakon toliko kratkog vremena,..ti sa jedne strane imas deset unistenih porodica, koje ne znaju kako ce dalje i sa druge, ubicu, cija maka brine da on nesto ne zakasni sa zavrsetkom skole,...tebi neka to bude ok, meni nije....samo nemoj da mi ucitavas nesto sto nije.

cudi me samo, kako se nisi obratila blogerima, koji su iskazali radikalnije stavove?


gvozden1 gvozden1 09:42 30.10.2023

Re: E, vidiš...

maksa83
U Valjevu.

I tako po pedeseti put dolazimo do toga da postoji velegradska i nevelegradska perspektiva SFRJ.


Jao Maksa Beograđanin:)

Valjevo je osrednji grad, sigurno nije poslednja selendra, a komentar pominje poslednje selendre gde je eventualno pandur mogao da tera ljude sa klupe.



angie01 angie01 09:46 30.10.2023

Re: E, vidiš...

То је била деценија лажи, владавине медиокритета, укопаности у небулозу ”и после Тита, Тито” и дисфункционалности сваке врсте у којој се јасно наслућивао расплет који је уследио 90-их.


dok su ti devdesete i sve ovo posle, verovatno bile divne.

ja se osamdesetih jos uvek ne secam nicega vezano za politiku, jer me nije ni interesovala, do momenta lepljenja onih fotokopija zlobe na sofersajbne, sto je bilo krajem osamdesetih, koje su celoj mojoj generaciji bile- sjajne.
maksa83 maksa83 09:48 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Jao Maksa Beograđanin:)

Valjevo je osrednji grad, sigurno nije poslednja selendra, a komentar pominje poslednje selendre gde je eventualno pandur mogao da tera ljude sa klupe.

Ne znam šta da ti kažem, noćni prevoz sam koristio od otpr. 1986. a mislim da ga je bilo i pre, i nikad me niko nije ni legitimisao ni pretresao zato što je prošlo <koliko god> sati. U drugoj polovini osamdesetih smo se zaticali na ulici posle ponoći bez ikakvih posledica.

Doduše patrola jeste maltretirala jednog drugara iz srednje u 4 ujutru ali to je bilo zato što je taj izvesni B. insistirao da iskopa baš Šarenka kada su obili sanduk sa sladoledom na Terazijama inače ih ne bi ufatili. Pošto su bili maloletni nije bilo nekih dalekosežnih reperkusija osim što su ga u predstojećim vremenima ostali Dorčolci odvaljivali od "PAO ZBOG ŠARENKA" zajebavanja.
angie01 angie01 09:51 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Uvek ksd neko odvali tu glupost o klupi i parku ja zamislim poznatog tuzlanskog drota Hamzu kako pegla nekog nesrećnika kojem je pala na pamet ta glupa ideja da legne na klupicu u hladovini Rudara.


pa u kakvi si ti okolnstima ziveo- nemam pojma,..al ta klupa u parku uopste nije nebitna, kada sada uporedjujem sa strahom koji imam, kada su mi deca napolju,..a ti se smej i dalje i ironisi,..al to vreme bezbednog zivota nije nesto zbog cega bi se bilo ko normalan smejao i potcenjivao ga.

kada malo razmislim, pa ti si u Dubrovniku ladno mogao da spavas na Porporelama, jos ti doje cuvar da zakljuca vrata na zidinama , da neko ne uznemirava omladinu u vrecama za spavanje.


....da, da,...88, 89,..a onda je malo popustilo-ratom. devdesete su ustvari bile idealne, zar ne.
angie01 angie01 09:53 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Nemo' da se ljutiš, ali ta vaša velegradska je prilično kaskala za zapadnijim krajevima zemlje.


vala bas, narocito za Tuzlom i Valjevom.
maksa83 maksa83 09:55 30.10.2023

Re: E, vidiš...

vala bas, narocito za Tuzlom i Valjevom.

Ne diraj mi Valjevo tamo rastu Makite u firmi Gama Alati, bogihblagoslovio.
angie01 angie01 09:57 30.10.2023

Re: E, vidiš...

tamo rastu Makite


za koje nisam zainteresovana,... da si spomenuo nesto zanimljivo, pa ajd.
maksa83 maksa83 10:06 30.10.2023

Re: E, vidiš...

za koje nisam zainteresovana,... da si spomenuo nesto zanimljivo, pa ajd.

To što ti nisi zainteresovana za Makite ne znači da niko nije zainteresovan, evo za predatortza, ostalo mi je viška greda pa da ne propadne:



gvozden1 gvozden1 10:13 30.10.2023

Re: E, vidiš...

maksa83
vala bas, narocito za Tuzlom i Valjevom.

Ne diraj mi Valjevo tamo rastu Makite u firmi Gama Alati, bogihblagoslovio.

To i tvoja vurunica, Blist, a i Greda je iz Valjeva:)


Nego, osamdesete su već bile drugačije, popustilo je bilo malo, krenuli kafići da se otvaraju, pa je već bilo komotnije, pričam o sedamdesetim, kad je institucija korzoa još uvek bila glavno mesto izlaska.

angie01 angie01 10:37 30.10.2023

Re: E, vidiš...

institucija korzoa


bila 1000 puta bolja od fejsa i instagrama,...nema lazi, nema prevare.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:39 30.10.2023

Re: E, vidiš...

ja se osamdesetih jos uvek ne secam nicega vezano za politiku, jer me nije ni interesovala, do momenta lepljenja onih fotokopija zlobe na sofersajbne, sto je bilo krajem osamdesetih, koje su celoj mojoj generaciji bile- sjajne.

Ако си ти преспавала 80-е и не сећаш се ничега из те деценије везаног за политику, не значи да тада многима није било прилично јасно да лажни и натегнути статус кво није одржив и да ће доћи до неке врсте праска.
angie01 angie01 10:53 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Ако си ти преспавала 80-е и не сећаш се ничега из те деценије везаног за политику,

istina, da je moja cela generacija bila operisana od politike, nas su zanimale kvalitetnije , lepse stvari, umetnost, sport,...svi smo se lozili na muziku, isli u knjizare, galerije, koncerte,..putovali, druzili se, voleli se,...kakva bre politika,...to je bio izbor autsajdera, koji su svoja resenja trazili po tim ssoj-ima i slicnim besmilicama.

a to o cemu ti pricas, o prasku laznog i nategnutog statusa,..ja vidim kao fazu u kojoj se potrosio prethodni sistem, da se taj preostali prsten na vrhu, nije bas snasao, a jeste trazio neke mogucnosti za sebe,...znaci, doslo je vreme za promene, koje oni nisu mogli da dogovore, niti da nadju civilizovano resenje niti za zajednicki nastavak, niti sa normalan razlaz, zbog licnih pretenzija i tako im je najlakse bilo da naprave sranje, kao izgovor za ono sto je sledilo.

da je to bila greska, je jasno po svemu posle toga, jedino se desnicari hvale, kako su konacno oslobodili Srbiju, a istina je da su je svi ostali napustili, dok je ona vitlala seseljevim i zlobinim vidjenjem sveta u krvavoj izvedbi,....i eto nas danas u ovom smetlistu....u kome ti isti desnicari ne mogu da otvore usta bez komunista i Tita, kao obelezenim krivcima za ono sto su samu radili i napravili.
Colin_bgd Colin_bgd 11:00 30.10.2023

Re: E, vidiš...

principessa_etrusca
ja se osamdesetih jos uvek ne secam nicega vezano za politiku, jer me nije ni interesovala, do momenta lepljenja onih fotokopija zlobe na sofersajbne, sto je bilo krajem osamdesetih, koje su celoj mojoj generaciji bile- sjajne.

Ако си ти преспавала 80-е и не сећаш се ничега из те деценије везаног за политику, не значи да тада многима није било прилично да лажни и натегнути статус кво није одржив и да ће доћи до неке врсте праска.

Lazno secanje. Nije bilo tako. Bilo je, manje-vise, kako je Angie opisivala. Kako znam? Bio, 'odo, gledo, sluso...

Da ce doci do praska "znali" su oni koji su taj prasak prvo sanjali, zatim osmislili, a onda i direktno/indirektno organizovali, prva glava hidre je bilo jedna lijepa druzba sto se okupljala u Branka Djonovica, uglavnom...
promoter promoter 11:05 30.10.2023

Re: E, vidiš...

principessa_etrusca
ja se osamdesetih jos uvek ne secam nicega vezano za politiku, jer me nije ni interesovala, do momenta lepljenja onih fotokopija zlobe na sofersajbne, sto je bilo krajem osamdesetih, koje su celoj mojoj generaciji bile- sjajne.

Ако си ти преспавала 80-е и не сећаш се ничега из те деценије везаног за политику, не значи да тада многима није било прилично да лажни и натегнути статус кво није одржив и да ће доћи до неке врсте праска.

Ma normalno!
Kome nije bilo jasno tada, nije mu jasno ni sada.
Njima je i slet bio do jaja.
angie01 angie01 11:08 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Da ce doci do praska "znali" su oni koji su taj prasak prvo sanjali, zatim osmislili, a onda i direktno/indirektno organizovali, prva glava hidre je bilo jedna lijepa druzba sto se okupljala u Branka Djonovica, uglavnom...


tako je!

sada se radi na porpavljanju secanja, isti ti projektanti sranja, huskaci i izvrsioci, tupe neke andersen verzije, gde su drugi krivi, a ne oni.
gvozden1 gvozden1 11:09 30.10.2023

Re: E, vidiš...

da je moja cela generacija bila operisana od politike,

Sudiš po sebi?
Znaš li šta, u bukvalnom smislu, znači idiot?

E to su namerno pravili od ljudi, idiote koje politika ne zanima. Malo hleba, malo kontrolisanih igara, a politiku su ostavljali za sebe, nepismene ali "izuzetne"


Ti si se, vidi se, primila.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:12 30.10.2023

Re: E, vidiš...

istina, da je moja cela generacija bila operisana od politike, nas su zanimale kvalitetnije , lepse stvari, umetnost, sport,...svi smo se lozili na muziku, isli u knjizare, galerije, koncerte,..putovali, druzili se, voleli se,...kakva bre politika,...to je bio izbor autsajdera, koji su svoja resenja trazili po tim ssoj-ima i slicnim besmilicama.

Зашто изједначаваш разумевање ситуације у земљи у којој живиш и избор политике као професије (што јесте био избор амбициозних полтрона)? Како тачно живљење свог живот и одласке на концерте, изједначаваш са моронским забијањем главе у песак?

Само најблентавији још и данас не виде да догађаји из 90-их нису пали с неба, већ су директна последица догађаја из претходних деценија.
Colin_bgd Colin_bgd 11:28 30.10.2023

Re: E, vidiš...

principessa_etrusca
istina, da je moja cela generacija bila operisana od politike, nas su zanimale kvalitetnije , lepse stvari, umetnost, sport,...svi smo se lozili na muziku, isli u knjizare, galerije, koncerte,..putovali, druzili se, voleli se,...kakva bre politika,...to je bio izbor autsajdera, koji su svoja resenja trazili po tim ssoj-ima i slicnim besmilicama.

Зашто изједначаваш разумевање ситуације у земљи у којој живиш и избор политике као професије (што јесте био избор амбициозних полтрона)? Како тачно живљење свог живот и одласке на концерте, изједначаваш са моронским забијањем главе у песак?

Само најблентавији још и данас не виде да догађаји из 90-их нису пали с неба, већ су директна последица догађаја из претходних деценија.

Da.

Tih konkretnih dogadjaja kada je u nase, srpsko, ime, rukovodstvo SR Srbije ustoliceno septembra '87 godine, pocelo nasilno rusenje Jugoslavije time sto je Miloseviceva vlast u Srbiji prva suspendovala vazenje federalnog ustava na svojoj teritoriji, a zatim prvo "milom" (Vojvodina i Crna Gora), terorom (Kosovo), i na kraju ratom (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina) zelela da uspostavi "puppet regimes" na teritorijama tih entiteta (za Milosevicevu Srbiju dekretom vec tada bivse) federacije...
angie01 angie01 11:32 30.10.2023

Re: E, vidiš...

E to su namerno pravili od ljudi, idiote koje politika ne zanima. Malo hleba, malo kontrolisanih igara, a politiku su ostavljali za sebe, nepismene ali "izuzetne"


pa ti si primer tih sto su bili zainteresovani od najranijih dana, pa si se presvlacio po potrebi jer nisi idiot:)))

a koliko vidim, ti sto, po tebi nisu bili idoti, zajedno sa tobom, valjda- su napravili najvece sranje evr, koje jos uvek traje, valjda jer su pametni, ili sta.

ne znam sto bi bilo koje mlado bice zanimalo da se bakce sa cvetkanom, kada ima mnogo zanimljivijih i lepsih stvari,...znaci, vi sto prezirete marksizam i kenjate u nedogled o malteritiranju istim, sada spocitavate nezainteresovanost za isto to,...i jos iscrtavate neku kontorlu,..ja se ne secam nikakve kontorle, citala sam knjige koje sam zelela, gledala filmove koji su me zanimali, isla na predstave i koncetrte koju su me interesovali, putovala sam gde sam htela,...moje dvoriste su bili i Dubrovnik i Ohrid i Rovinj i Sarajevo i Piran i Perast i Mljet i Lastovo,..svuda isti takvi kao mi- u pet ujutro se iskrcas u Splitu sa voza u kome si celu noc sedeo na koferu u hodniku, jer ste se za odlazak dogovorili par sati pre nego sto ce voz da krene,....odes do pekare pored, uzmes neko pecivo i jogurt onako zguzvan i cekas ukrcavanje na Jadroliniju,...gde posle na palubi upoznas gomilu mladih iz svih krajeva, odmah svako nesto vadi iz svojih ranceva, deli, krece prica, smeh, pesma,...sta u tome vama fali, evo ne znam...sem neke daske u glavi.

.
angie01 angie01 11:37 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Зашто изједначаваш разумевање ситуације у земљи у којој живиш и избор политике као професије (што јесте био избор амбициозних полтрона)? Како тачно живљење свог живот и одласке на концерте, изједначаваш са моронским забијањем главе у песак?


a ko kaze da nismo bili svesni desavanja,...moronsko je ono sto su tadasnji politicari smislili.

i tacno je da su poltroni bili zainteresovani za politicke karijere.



Само најблентавији још и данас не виде да догађаји из 90-их нису пали с неба, већ су директна последица догађаја из претходних деценија.


kaze vjekoslav, kreator devedesetih- a nekadasnji komunista i PE, huskac iz LOndona.
gvozden1 gvozden1 11:38 30.10.2023

Re: E, vidiš...

citala sam knjige koje sam zelela, gledala filmove koji su me zanimali, isla na predstave i koncetrte koju su me interesovali,

Sve ono što nije bilo zabranjeno.
Jesi li čitala Jovanovića, gledala Plastičnog Isusa, ili te to nije zanimalo?

I da jeste ne bi mogla, bilo zabranjeno.

E upravo se o tome i radi, o kontroli šta ćeš da čitaš, šta da gledaš, a primanje na to se vidi po tome da su te ubedili da je to tvoj lični izbor.
angie01 angie01 11:47 30.10.2023

Re: E, vidiš...

gledala Plastičnog Isusa, ili te to nije zanimalo?


jao zamisli, nisam gledala masturbaciju pred detetom, ljubljenje dva muskarca i ostale eksplicitne nafurane scene golotinje i seksa,..pa svadbu ljuvise ristica uz prisutvo udbasa i politicara,

evo, ne znam da l je takav film, sa sve delovima u kojima osporava rezim prosao bilo gde,...daj primer zapadnih zemalja, gde je neko mogao 1970 da snimi takav film, a ovaj je snimljen kao diplomski na Akademiji.

u zemljama Varsavskog pakta, bi svi upleteni zavrsili u Sibiru.

a ti sada podrzavas ruje,...pa danas snimi takav film u Moskvi, sutra ces biti zabetoniran u nekom temelju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:49 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Само најблентавији још и данас не виде да догађаји из 90-их нису пали с неба, већ су директна последица догађаја из претходних деценија.



Cekaj, znaci da je i 1945+ direktna posledica dogadjaja prethodnih joj decenija - Kraljevine Jugoslavije tj. nije pala s neba.. to tebi/vama nekako uvek bezi iz toliko omiljene teze o uzrocima - posledicama '90, danas..
nikvet pn nikvet pn 11:58 30.10.2023

Re: E, vidiš...

maksa83

Gde to?


Свуда. У мојој чаршији после 22 радила је само Аутобуска коју обиђу сваког сата.

Крајем 70-тих студентарија из Бг дођемо на месечни сервис (кинта-клопа-преобука) па нормално и заседнемо. До фајронта у 10 па ајд на Џобуску. Маломало пандури уђу за разлаз али конобар Јоца другар из основне нас храбро одбрани. Ту се створи и хармоника па пичи. Кад уђу крећем Друже Тито љубичице бела и кафана сложно пева целу серију док не оду. У пола два ноћу пролазни Нишекспрес Бг-Ниш. Путници виде музику и нагрну унутра, за њима и шофери да тресну пар вињака. Уто и пандури, фрка изгледна. Јоца конобар искусно ме изгура на перон да свирам коло. И пичи коло укруг аутобуса, Јоца угура пандуре на вињак са шоферима. Убрзо један по један путник из кола улази у аутобус на дремку. Пандури и шофери растају се ко браћа рођена.

Наш провод се наставља општим ломом али културишка - само у ћошак. До 6 све је полупано осим сакривених пар ракиских чаша и кафе-шољица колико да Јоцин колега почне смену. А у 6 отвара се фабричка стакларска радња и у њој већ спреман уобичајени комплет акцесоар стакларије за Аутобуску. И успут бурек за колегу.

Чист надреализам велеграду непознат.

(Деца нам отом изневеровала па нас маторе пропитују опрезно појединачно да се увере.)



angie01 angie01 12:06 30.10.2023

Re: E, vidiš...


Cekaj, znaci da je i 1945+ direktna posledica dogadjaja prethodnih joj decenija - Kraljevine Jugoslavije tj. nije pala s neba.. to tebi/vama nekako uvek bezi iz toliko omiljene teze o uzrocima - posledicama '90, danas..


taj perod se romansira,...90% stanovnika bila naepismena sirotinja u bezilaznom statusu podanika,....zasto se uopste i primilo revolucionarni pokret,

druga stvar, ovi sto pricaju o jednoumlju i robovskom zivotu, zagovaraju monarhuju u kojoj su ljdui bukvalno tako ziveli, raslojeni do izbezumljenja- sirotnja raja nadnicarila za koru hleba, heroji I sv rata, ubogaljeni i zaboravljeni, prosili po ulicama, kralj proglasio diktaturu i imao radikalsku vladu koja se bas nije proslavila radom i odlukama,...u proedjenju sa tim celokupnim stanjem, YU je bila cista emancipacija, doduse razlicitim fazama, od koji su neke bile bas lose, al je napredovala i sa zavidnim statusom i uvazavanjem u svetu, u kojoj je sada vecinsko stanovnistvo zivelo pristojno,...u osamdesetim je bila jednom nogom u svetu i spremna za neke demokratske promene,..al hoces vraga.
promoter promoter 12:06 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Colin_bgd
principessa_etrusca
istina, da je moja cela generacija bila operisana od politike, nas su zanimale kvalitetnije , lepse stvari, umetnost, sport,...svi smo se lozili na muziku, isli u knjizare, galerije, koncerte,..putovali, druzili se, voleli se,...kakva bre politika,...to je bio izbor autsajdera, koji su svoja resenja trazili po tim ssoj-ima i slicnim besmilicama.

Зашто изједначаваш разумевање ситуације у земљи у којој живиш и избор политике као професије (што јесте био избор амбициозних полтрона)? Како тачно живљење свог живот и одласке на концерте, изједначаваш са моронским забијањем главе у песак?

Само најблентавији још и данас не виде да догађаји из 90-их нису пали с неба, већ су директна последица догађаја из претходних деценија.

Da.

Tih konretnih dogadjaja kada je u nase, srpsko, ime, rukovodstvo SR Srbije ustoliceno septembra '87 godine, pocelo nasilno rusenje Jugoslavije time sto je Miloseviceva vlast u Srbiji prva suspendovala vazenje federalnog ustava na svojoj teritoriji, a zatim prvo "milom" (Vojvodina i Crna Gora), terorom (Kosovo), i na kraju ratom (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina) zelela da uspostavi "puppet regimes" na teritorijama tih entiteta (za Milosevicevu Srbiju dekretom vec tada bivse) federacije...

Jeste!
A pre '87. nije bilo ništa, tekao med i mleko!
Jebote, glupi ste kao kitonijusi!
Idilična sećanja maloumnih iz komunističkog perioda, vremena vladavine Faraona.
Koji je samo tri puta bio Narodni heroj.
I bio samo Doživotni predsednik države, doživotni predsednik jedine partije, doživotni vrhovni komandant vojske.
Kome je elitna jedinica, garda, pola gardijske brigade služila da glanca njegove automobile kojih je imao više od engleske Kraljice, a druga polovina prostirala i usisavale tepihe.
Jebote, nije mi jasno da još ima budala koji se dive tom nakaradnom sistemu?!
Budale!
angie01 angie01 12:09 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Крајем 70-тих студентарија из Бг дођемо на месечни сервис (кинта-клопа-преобука) па нормално и заседнемо. До фајронта у 10 па ајд на Џобуску. Маломало пандури уђу за разлаз али конобар Јоца другар из основне нас храбро одбрани. Ту се створи и хармоника па пичи. Кад уђу крећем Друже Тито љубичице бела и кафана сложно пева целу серију док не оду. У пола два ноћу пролазни Нишекспрес Бг-Ниш. Путници виде музику и нагрну унутра, за њима и шофери да тресну пар вињака. Уто и пандури, фрка изгледна. Јоца конобар искусно ме изгура на перон да свирам коло. И пичи коло укруг аутобуса, Јоца угура пандуре на вињак са шоферима. Убрзо један по један путник из кола улази у аутобус на дремку. Пандури и шофери растају се ко браћа рођена.

Наш провод се наставља општим ломом али културишка - само у ћошак. До 6 све је полупано осим сакривених пар ракиских чаша и кафе-шољица колико да Јоцин колега почне смену. А у 6 отвара се фабричка стакларска радња и у њој већ спреман уобичајени комплет акцесоар стакларије за Аутобуску. И успут бурек за колегу.


ovo ko sinopsis za film Boro Draskovica:)
angie01 angie01 12:15 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Jebote, nije mi jasno da još ima budala koji se dive tom nakaradnom sistemu?!
Budale!


koliko se prostacki upinjes da negiras bilo sta vezano za YU, samo pokazuje da si zasigurno bio drug clan i grebao se sve sto si mogao i da sada samo sledis novu vlast.

najvise protiv bivse zemlje i komunista, pricaju upravo nekadasnji clanovi-tako se peru i jos upiru prstom u one, koji to nisu bili, taj metod su i naucili u komiteju.
Colin_bgd Colin_bgd 12:23 30.10.2023

Re: E, vidiš...

promoter
Colin_bgd
principessa_etrusca
istina, da je moja cela generacija bila operisana od politike, nas su zanimale kvalitetnije , lepse stvari, umetnost, sport,...svi smo se lozili na muziku, isli u knjizare, galerije, koncerte,..putovali, druzili se, voleli se,...kakva bre politika,...to je bio izbor autsajdera, koji su svoja resenja trazili po tim ssoj-ima i slicnim besmilicama.

Зашто изједначаваш разумевање ситуације у земљи у којој живиш и избор политике као професије (што јесте био избор амбициозних полтрона)? Како тачно живљење свог живот и одласке на концерте, изједначаваш са моронским забијањем главе у песак?

Само најблентавији још и данас не виде да догађаји из 90-их нису пали с неба, већ су директна последица догађаја из претходних деценија.

Da.

Tih konretnih dogadjaja kada je u nase, srpsko, ime, rukovodstvo SR Srbije ustoliceno septembra '87 godine, pocelo nasilno rusenje Jugoslavije time sto je Miloseviceva vlast u Srbiji prva suspendovala vazenje federalnog ustava na svojoj teritoriji, a zatim prvo "milom" (Vojvodina i Crna Gora), terorom (Kosovo), i na kraju ratom (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina) zelela da uspostavi "puppet regimes" na teritorijama tih entiteta (za Milosevicevu Srbiju dekretom vec tada bivse) federacije...

Jeste!
A pre '87. nije bilo ništa, tekao med i mleko!
Jebote, glupi ste kao kitonijusi!
Idilična sećanja maloumnih iz komunističkog perioda, vremena vladavine Faraona.
Koji je samo tri puta bio Narodni heroj.
I bio samo Doživotni predsednik države, doživotni predsednik jedine partije, doživotni vrhovni komandant vojske.
Kome je elitna jedinica, garda, pola gardijske brigade služila da glanca njegove automobile kojih je imao više od engleske Kraljice, a druga polovina prostirala i usisavale tepihe.
Jebote, nije mi jasno da još ima budala koji se dive tom nakaradnom sistemu?!
Budale!

Nije teklo med i mleko, i niko (tj. ja) nije rekao da taj sistem nije trebalo razmontirati i poslati ga jednom za svagda na djubriste istorije...

Sad, sto ste se vi (da, Vi!) malo zajebali pa slepo krenuli za Slobom i Dobricom i u realnom zivotu bukvalno (i zaista, mora se priznati, maestralno) odigrali Vodju od Domanovica, za to vam, ipak, nije niko drugi (tj. ja) kriv...
promoter promoter 12:26 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Colin_bgd
promoter
Colin_bgd
principessa_etrusca
istina, da je moja cela generacija bila operisana od politike, nas su zanimale kvalitetnije , lepse stvari, umetnost, sport,...svi smo se lozili na muziku, isli u knjizare, galerije, koncerte,..putovali, druzili se, voleli se,...kakva bre politika,...to je bio izbor autsajdera, koji su svoja resenja trazili po tim ssoj-ima i slicnim besmilicama.

Зашто изједначаваш разумевање ситуације у земљи у којој живиш и избор политике као професије (што јесте био избор амбициозних полтрона)? Како тачно живљење свог живот и одласке на концерте, изједначаваш са моронским забијањем главе у песак?

Само најблентавији још и данас не виде да догађаји из 90-их нису пали с неба, већ су директна последица догађаја из претходних деценија.

Da.

Tih konretnih dogadjaja kada je u nase, srpsko, ime, rukovodstvo SR Srbije ustoliceno septembra '87 godine, pocelo nasilno rusenje Jugoslavije time sto je Miloseviceva vlast u Srbiji prva suspendovala vazenje federalnog ustava na svojoj teritoriji, a zatim prvo "milom" (Vojvodina i Crna Gora), terorom (Kosovo), i na kraju ratom (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina) zelela da uspostavi "puppet regimes" na teritorijama tih entiteta (za Milosevicevu Srbiju dekretom vec tada bivse) federacije...

Jeste!
A pre '87. nije bilo ništa, tekao med i mleko!
Jebote, glupi ste kao kitonijusi!
Idilična sećanja maloumnih iz komunističkog perioda, vremena vladavine Faraona.
Koji je samo tri puta bio Narodni heroj.
I bio samo Doživotni predsednik države, doživotni predsednik jedine partije, doživotni vrhovni komandant vojske.
Kome je elitna jedinica, garda, pola gardijske brigade služila da glanca njegove automobile kojih je imao više od engleske Kraljice, a druga polovina prostirala i usisavale tepihe.
Jebote, nije mi jasno da još ima budala koji se dive tom nakaradnom sistemu?!
Budale!

Nije teklo med i mleko, i niko (tj. ja) nije rekao da taj sistem nije trebalo razmontirati i poslati ga jednom za svagda na djubriste istorije...
...

Saglasan!
Još je, ipak, ostalo malo od vas, velikog broja tupana, koji ne vidite ekstremnu nekonzistentnost u zbrlju od toga što su vam antiSrbi utulili u tikve.
Colin_bgd Colin_bgd 12:31 30.10.2023

Re: E, vidiš...

promoter
Colin_bgd
promoter
Colin_bgd
principessa_etrusca
istina, da je moja cela generacija bila operisana od politike, nas su zanimale kvalitetnije , lepse stvari, umetnost, sport,...svi smo se lozili na muziku, isli u knjizare, galerije, koncerte,..putovali, druzili se, voleli se,...kakva bre politika,...to je bio izbor autsajdera, koji su svoja resenja trazili po tim ssoj-ima i slicnim besmilicama.

Зашто изједначаваш разумевање ситуације у земљи у којој живиш и избор политике као професије (што јесте био избор амбициозних полтрона)? Како тачно живљење свог живот и одласке на концерте, изједначаваш са моронским забијањем главе у песак?

Само најблентавији још и данас не виде да догађаји из 90-их нису пали с неба, већ су директна последица догађаја из претходних деценија.

Da.

Tih konretnih dogadjaja kada je u nase, srpsko, ime, rukovodstvo SR Srbije ustoliceno septembra '87 godine, pocelo nasilno rusenje Jugoslavije time sto je Miloseviceva vlast u Srbiji prva suspendovala vazenje federalnog ustava na svojoj teritoriji, a zatim prvo "milom" (Vojvodina i Crna Gora), terorom (Kosovo), i na kraju ratom (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina) zelela da uspostavi "puppet regimes" na teritorijama tih entiteta (za Milosevicevu Srbiju dekretom vec tada bivse) federacije...

Jeste!
A pre '87. nije bilo ništa, tekao med i mleko!
Jebote, glupi ste kao kitonijusi!
Idilična sećanja maloumnih iz komunističkog perioda, vremena vladavine Faraona.
Koji je samo tri puta bio Narodni heroj.
I bio samo Doživotni predsednik države, doživotni predsednik jedine partije, doživotni vrhovni komandant vojske.
Kome je elitna jedinica, garda, pola gardijske brigade služila da glanca njegove automobile kojih je imao više od engleske Kraljice, a druga polovina prostirala i usisavale tepihe.
Jebote, nije mi jasno da još ima budala koji se dive tom nakaradnom sistemu?!
Budale!

Nije teklo med i mleko, i niko (tj. ja) nije rekao da taj sistem nije trebalo razmontirati i poslati ga jednom za svagda na djubriste istorije...
...

Saglasan!
Još je, ipak, ostalo malo od vas, velikog broja tupana, koji ne vidite ekstremnu nekonzistentnost u zbrlju od toga što su vam antiSrbi utulili u tikve.

Saglasan si ti samo sa svojim osobnim...

O bilo cemu drugom imas malo, tj. nimalo, relevantnih informacija...

EDIT: da ne pominjem selektivno citiranje... Citiraj i prokomentarisi, kukavicji junace, i drugi paragraf tog mog, neosporno besprekornog i fakticki neosporivog, posta...
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:54 30.10.2023

Re: E, vidiš...

angie01
Da ce doci do praska "znali" su oni koji su taj prasak prvo sanjali, zatim osmislili, a onda i direktno/indirektno organizovali, prva glava hidre je bilo jedna lijepa druzba sto se okupljala u Branka Djonovica, uglavnom...


tako je!

sada se radi na porpavljanju secanja, isti ti projektanti sranja, huskaci i izvrsioci, tupe neke andersen verzije, gde su drugi krivi, a ne oni.

А како ти то знаш, ако си била потпуно оперисана од политике и ”живела за уметност”?
gedza.73 gedza.73 13:23 30.10.2023

Re: E, vidiš...

angie01
da je moja cela generacija bila operisana od politike... kakva bre politika

Devedesetih su se takvi zvali 'dizelaši'. Samo stil oblačenja drugačiji, u glavi isti.

angie01 angie01 13:24 30.10.2023

Re: E, vidiš...

А како ти то знаш, ако си била потпуно оперисана од политике и ”живела за уметност”?


ne znam, sta ti ovo znaci, pa nisam bila nesvesna, a nisam ni sada, vidim sta radite.
nikvet pn nikvet pn 14:44 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Види Енџи (Колине, Максо...) после оволико година овде ваљда је ред да нам (нама из унутрашњости) коначно на реч поверујете да нисмо исто живели у истој СФРЈ у исто време. Ви сте живели у амбијенту класе А. Сведок сам и сужитељ 4 године на Неимару и - истину причате. Било је прелепо.

Покушајте, разумни сте људи, да прихватите да је у тамо-неким вукојебинама типа Ваљево-Тузла-Паланка-Параћин живот текао по другим правилима, осетно нижег стандарда животног и ајде културног. Назовимо то ниво Б.

У исто време постојао је и ниво Ц - село. Признајем да први нисам имао појма о томе док нисам обуо и те мокасине. То је дубоко испод нивоа Б а ваш ниво А одатле изгледа као далеки свемир.

То су факта неоспорна необорива и свако тумачење тога доба произилази из друштвене А-Б-Ц позиције говорника. Из вашег К2 аспекта каткад изрони некакво, хм, благо потцењивање или боље - неуважавање сведочења о стварности у којој је већина одрасла. Па добро, ништа страшно али то не води тачном закључку. Мало ширине не би било наодмет.
angie01 angie01 14:54 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Види Енџи


nik, ja uvazavam, imam licno iskustvo sa manjim mestom, doduse u Vojvodini,...al ako pogledas malo bolje, mi smo isporzivani, a ne obratno.

ja dobro kapiram, jer sam dosta krstarila Jugom, da je svaka sredina imala neki svoj ambijent, miris, ukus.... Slovenija pogotovo,...imam i visegodisnje iskustvo sa ostrvima na Jadranu, sto je neki izdvojeni svet za sebe,...

moje iskustvo sa varijantom B iz tvoje podele, nema nikakve veze sa onim sto prica Predstor- stavise, iskustvo je vise nego odlicno.

sta bih jos rekla, nikako ne bih stavljala te kategorije A, B, C,...pa svuda na svetu je glavni grad i metropola centar desavanja, a neke zabiti nesto sasvim drugo, cak ne moraju da budu ni zabiti,...evo moze recimo Njujork i bilo koji grad, ne selo u Tekasau- to ti je ko dupe/glava.

ja licno imam uvazavanja, a verujem i ostala dvojiac koje si prozvao, al ti samo nisi primetio, da je nerazumevanje sa druge strane.
maksa83 maksa83 15:03 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Види Енџи (Колине, Максо...) после оволико година овде ваљда је ред да нам (нама из унутрашњости) коначно на реч поверујете да нисмо исто живели у истој СФРЈ у исто време.

Upravo to i ja kažem.

Из вашег К2 аспекта каткад изрони некакво, хм, благо потцењивање или боље - неуважавање сведочења о стварности у којој је већина одрасла.

Ne mogu da govorim za druge, ali ne bih se složio, ovde se uporno barata apsolutima - "bilo je OVAKO, ne bilo je OVAKO", a bilo je sigurno različito u velikom gradu, varoši i na selu, jer:

Покушајте, разумни сте људи, да прихватите да је у тамо-неким вукојебинама типа Ваљево-Тузла-Паланка-Параћин живот текао по другим правилима, осетно нижег стандарда животног и ајде културног.

... je tako manje više svuda, oduvek.
Colin_bgd Colin_bgd 15:06 30.10.2023

Re: E, vidiš...

nikvet pn
Види Енџи (Колине, Максо...) после оволико година овде ваљда је ред да нам (нама из унутрашњости) коначно на реч поверујете да нисмо исто живели у истој СФРЈ у исто време. Ви сте живели у амбијенту класе А. Сведок сам и сужитељ 4 године на Неимару и - истину причате. Било је прелепо.

Покушајте, разумни сте људи, да прихватите да је у тамо-неким вукојебинама типа Ваљево-Тузла-Паланка-Параћин живот текао по другим правилима, осетно нижег стандарда животног и ајде културног. Назовимо то ниво Б.

У исто време постојао је и ниво Ц - село. Признајем да први нисам имао појма о томе док нисам обуо и те мокасине. То је дубоко испод нивоа Б а ваш ниво А одатле изгледа као далеки свемир.

То су факта неоспорна необорива и свако тумачење тога доба произилази из друштвене А-Б-Ц позиције говорника. Из вашег К2 аспекта каткад изрони некакво, хм, благо потцењивање или боље - неуважавање сведочења о стварности у којој је већина одрасла. Па добро, ништа страшно али то не води тачном закључку. Мало ширине не би било наодмет.

Topla voda koja tako lepo tece kroz rupu na saksiji i zaliva sliced bread...
gvozden1 gvozden1 15:54 30.10.2023

Re: E, vidiš...

a ovaj je snimljen kao diplomski na Akademiji.

I zabranjen.
Isto kao knjige Slobodana Jovanovića.

Isto kao bilo kakvi tekstovi koji se nisu uklapali u Tita revolucija mir.


Isto kao mnogo šta drugo, a onda ti kažeš, ja čitala šta sam htela.

Ne, čitala si samo ono što su ti tvoji komunisti dopuštali, ali ti si bila idiot kome je to bilo sve na svetu.
Zadovoljan brav.




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:57 30.10.2023

Re: E, vidiš...

ne znam sto bi bilo koje mlado bice zanimalo da se bakce sa cvetkanom, kada ima mnogo zanimljivijih i lepsih stvari,.


Otkud ti ideja da je Gvozden ikad bio mlad?*




*Ovo je sala.
gvozden1 gvozden1 17:03 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Neues aus der Nachbarschaft
ne znam sto bi bilo koje mlado bice zanimalo da se bakce sa cvetkanom, kada ima mnogo zanimljivijih i lepsih stvari,.


Otkud ti ideja da je Gvozden ikad bio mlad?*




*Ovo je sala.


Obavestio sam moderatora*
*Nije šala:)


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:08 30.10.2023

Re: E, vidiš...

nikvet pn
Види Енџи (Колине, Максо...) после оволико година овде ваљда је ред да нам (нама из унутрашњости) коначно на реч поверујете да нисмо исто живели у истој СФРЈ у исто време. Ви сте живели у амбијенту класе А. Сведок сам и сужитељ 4 године на Неимару и - истину причате. Било је прелепо.

Покушајте, разумни сте људи, да прихватите да је у тамо-неким вукојебинама типа Ваљево-Тузла-Паланка-Параћин живот текао по другим правилима, осетно нижег стандарда животног и ајде културног. Назовимо то ниво Б.

У исто време постојао је и ниво Ц - село. Признајем да први нисам имао појма о томе док нисам обуо и те мокасине. То је дубоко испод нивоа Б а ваш ниво А одатле изгледа као далеки свемир.

То су факта неоспорна необорива и свако тумачење тога доба произилази из друштвене А-Б-Ц позиције говорника. Из вашег К2 аспекта каткад изрони некакво, хм, благо потцењивање или боље - неуважавање сведочења о стварности у којој је већина одрасла. Па добро, ништа страшно али то не води тачном закључку. Мало ширине не би било наодмет.


U opstim crtama tacno. Da uzmemo ovo kao pocetnu poziciju i pretpostavimo da je to manje vise vazilo i u drugim zemljama i onda uporedimo gde su A. B i C danas.

C i B su generalno postala pozeljna mesta zivljenja ne samo u starim nego i u novim clanicama EU. Kod nas je i A postao u nekim aspektima C.

Ali Mohikanci nisu jos skroz ustuknuli. Cemu svedoci pocetak povratnicke turneje od Giant Sand koja pocinje bas u Beogradu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:16 30.10.2023

Re: E, vidiš...

gvozden1
Neues aus der Nachbarschaft
ne znam sto bi bilo koje mlado bice zanimalo da se bakce sa cvetkanom, kada ima mnogo zanimljivijih i lepsih stvari,.


Otkud ti ideja da je Gvozden ikad bio mlad?*




*Ovo je sala.


Obavestio sam moderatora*
*Nije šala:)





E i ja sam. Odmah posto sam objavio komentar. Javio se i kaze da je to nekolegijalno ponasanje. Kaze ovaj put nece kazniti posto nisam napisao da Gvozden nije bio dete. A meni to ne bi ni palo na pamet.

P.S. Nego, hoce li se ova Desnica ujediniti u jednu kolonu? Neki se izgleda ozbiljno trude.
gvozden1 gvozden1 17:20 30.10.2023

Re: E, vidiš...

. Da uzmemo ovo kao pocetnu poziciju i pretpostavimo da je to manje vise vazilo i u drugim zemljama

Šta je bre važilo u drugim zemljama?

Samo "spavanje u parku" tj kontrola građana od strane policije, jeste, ali to je tek periferna stvar, osnovna je da li je bilo ukinuta sloboda, da li je kompenzacija za diktaturu dovoljna sloboda da se spava u parku?

U provincijama ni tu kompenzaciju nismo imali, a Beograđani i ako su je imali, treba da se zapitaju da li je to dovoljno?

Šta je prihvatljiva cena ukinute slobode?
Spavanje u parku?

Pa najzdravlje.
Zatvor je prilično bezbedno mesto, nema slobode, ali je i nasilja manje, pa ako je to ideal, onda je komunizam opravdan.
gvozden1 gvozden1 17:24 30.10.2023

Re: E, vidiš...

. Nego, hoce li se ova Desnica ujediniti u jednu kolonu? Neki se izgleda ozbiljno trude.

Nemam pojma.
Ali pretekli me levaci, neka moja snajka visoko na listi zelenoleve koalicije, pa moram njoj da potpišem listu:)

Jeste levaka ali je dobar čovek, i zaslužuje toliko:)
milisav68 milisav68 17:29 30.10.2023

Re: E, vidiš...

principessa_etrusca
Не знам шта ти памтиш, али од онога што сам ја видела, убедљиво најгора деценија су биле 80-е

Ma pamtim ja svašta.

Nisu `80-e bile najgore, ali su bile ekonomski pad u odnosu na `70-e.

`81. je zemlja bankrotirala, krenula žešća inflacija, razne nestašice, čekanje u redovima, par-nepar, itd.

`75. sam krenuo u prvi razred osnovne, i dobijao neki dnevni džeparac od 10 dinara (burek, jogurt, neki kolač, sladoled), a već `83. kad sam krenuo u prvi srednje, dobijao sam za isto to - 1000 dinara (inače su moji to zvali 100.000 starih, jer je zbog inflacije obrisano četri nule tamo negde sredinom `70-ih.

A mogu da pričam i o Beogradu `70-ih i `80-ih, jer sam tamo provodio dosta vremena kod tetke, pa me je stariji brat vodao svuda ko kučence .

Živeo je u Sarajevskoj, gde je već `70-ih postojao ne baš mafijaški klan, ali prilično "žestokih momaka", i gde nije bilo poželjno proči posle 21h.

I takvih "klanova je bilo i po ostalim delovima grada.Sećam se kako su pominjali Zemun i Braće Jerković kao velike "konkurente".

Mnogi od njih nisu dočekali `90-e, a moj brat je završio prava, i sad je nešto u državnoj administraciji.Ali sam onda upoznao taj paralelni svet u Beogradu, i ulazio u neke od noćnih klubova koji su se tada otvarali (to je bila sredina `80-ih.

A Palanka, kafane radile do 23h, (petak subota do 24h).Prvi kafići tek tamo sredinom `80-ih.Bila i jedna diskoteka, ali i ona radila do 24h.Mogao si da zagineš na nekoj privatnoj žurci, ali bi ako naletiš na pandure bio dobro trkeljisan u smislu, ko si, šta si , ko ti otac, majka itd.I to je posle znalo pola grada....

Što se politike tiče, ko nije sluša Indeks 202 i pozorište nedeljom, taj nije imao pojma šta se dešava u zemlji, i šta se sprema.

Kao i ko nije "dobio" školskog druga/drugaricu sa Kosova `80-ih, takođe nije imao pojma da će neko na to da zajaše i da se pojavi neki Milošević.

Ali, to smo mi, manje vredni provincijalci koji nisu dostojni prestonice koja je bila svet.

I za kraj, nešto iz bratske Hrvatske.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:34 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Šta je bre važilo u drugim zemljama?


Ono A. Nisam razumeo da se to odnosilo samo na 'spavanje u parku'.

Taj neki nivo sigurnosti je postojao verovatno i u A, B i u C svuda osim na Kosovu. Ali politickih sloboda* kao u demokratskim drustvima nije bilo. Politicka i vojna elita su bile apsolutno nesposobne pa je doslo do cega je doslo.

*Ovde ne mislim samo na parlamentarizam nego i na slobodu izrazavanja, medije, ideologizovane drustvene nauke...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:37 30.10.2023

Re: E, vidiš...

gvozden1
. Nego, hoce li se ova Desnica ujediniti u jednu kolonu? Neki se izgleda ozbiljno trude.

Nemam pojma.
Ali pretekli me levaci, neka moja snajka visoko na listi zelenoleve koalicije, pa moram njoj da potpišem listu:)

Jeste levaka ali je dobar čovek, i zaslužuje toliko:)


Dobro je za pocetak. Zasluzuje i vise. Od Padobranca u svakom slucaju.

Nek te tesi da neki levak ima neku snajku desnicu pa ce se to negde izjednaciti.
angie01 angie01 17:49 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Ne, čitala si samo ono što su ti tvoji komunisti dopuštali, ali ti si bila idiot kome je to bilo sve na svetu.
Zadovoljan brav.


pazi molite, sad meni guras svoje komuniste, kod koji si jos bio SRO, pa ko je tu onda brav,

na pocetak tog komentara sam ti odgovorila.

inace, budes li nastavio da u svakom komentaru ispisujes uvrede, pocecu da ih brisem.
promoter promoter 17:50 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Neues aus der Nachbarschaft
Šta je bre važilo u drugim zemljama?


Ono A. Nisam razumeo da se to odnosilo samo na 'spavanje u parku'.

Taj neki nivo sigurnosti je postojao verovatno i u A, B i u C svuda osim na Kosovu. Ali politickih sloboda* kao u demokratskim drustvima nije bilo. Politicka i vojna elita su bile apsolutno nesposobne pa je doslo do cega je doslo.

*Ovde ne mislim samo na parlamentarizam nego i na slobodu izrazavanja, medije, ideologizovane drustvene nauke...

Mudro zboriš, čoveče!
maksa83 maksa83 17:59 30.10.2023

Re: E, vidiš...

P.S. Nego, hoce li se ova Desnica ujediniti u jednu kolonu? Neki se izgleda ozbiljno trude.

Uh, danas za-ma-lo. Sve se dogovorili, pojavio se odštampan papir, i izgleda da je u kritičnom momentu upao suprug Milice Zavetnice koja se usmeno složila sa sadržajem i uzviknuo nešto tipa "ženo! ne potpisuj! sa pristupanjem odstupanju od papira počni!" na šta je Ković uskliknuo "ne odstupaj! pogini! pooogini!", Miloš se mašio za mač i shvatio da je morao da ga ostavi na ulazu, Boško je bio zagledan u daljinu i video već sebe kao predsedavajućeg ako ne Parlamenta onda bar Predsednika organizacionog odbora za doček trećeg silaska Putina među Srbe pa je propustio celu stvar a Jeremić se nervozno zaleđeno smeškao kalkulišući angle za sebe u celoj stvari. Onda su se razišli. Pošto je bilo dosta ljudi ceo ovaj skup se održavao na glavi Vladimira Gajića.

Meni samo žao što nije bilo lajv prenosa tog televisa presenta, treba neku seriju da naprave od toga.
gvozden1 gvozden1 18:10 30.10.2023

Re: E, vidiš...


na pocetak tog komentara sam ti odgovorila.

Na šta si odgovorila, na zabranu knjiga Slobodana Jovanovića, na zabranu filma Plastični Isus?

Pa nisi, napisala si da si čitala i gledala šta si htela, a o zabranama ni reč nisi rekla.

A uopšte nije daleko od razuma da zabrane ne smetaju pristalicama diktature, pa otud to "tvoji komunisti"
Tvoji su jer ono što oni zabrane tebe ne interesuje, čitaš i gledaš samo ono što oni dozvole.

O Bileći sam već pisao isuviše, ali evo da ponovim tebi, u Bileći sam odneo Knjigu o Milutinu, to se tad smatralo nono literaturom.
Jesi li je ti čitala tad, polovina osamdesetih?

A uvreda tipa brav...pa bravi su uvek zadovoljni onim što im gazda pruži, ti me baš na njih potsećaš, al dobro, izvini.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:11 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Meni samo žao što nije bilo lajv prenosa tog televisa presenta, treba neku seriju da naprave od toga.


Samo Beckovic da ne pise scenario. Nece biti objektivan. Moze eno Draskovic. On se izvestio u pisanju autenticnih politickih istorijskih sapunica. Kod njega i kad neki nevazni cato najavi da ce da ide u wc to zazvuci kao da ce od Murata i Bajazita beraber napraviti epski sis kebap.


Uh, danas za-ma-lo. Sve se dogovorili, pojavio se odštampan papir, i izgleda da je u kritičnom momentu upao suprug Milice Zavetnice koja se usmeno složila sa sadržajem i uzviknuo nešto tipa "ženo! ne potpisuj! sa pristupanjem odstupanju od papira počni!" na šta je Ković uskliknuo "ne odsutpaj! pogini! pooogini!", Miloš se mašio za mač i shvatio da je morao da ga ostavi na ulazu, Boško je bio zagledan u daljinu i video već sebe kao predsedavajućeg ako ne Parlamenta onda bar Predsednika organizacionog odbora za doček trećeg silaska Putina među Srbe pa je propustio celu stvar a Jeremić se nervozno zaleđeno smeškao kalkulišući angle za sebe u celoj stvari. Onda su se razišli. Pošto je bilo dosta ljudi ceo ovaj skup se održavao na glavi Vladimira Gajića.


Ovo ko deset jugovica bogtemazo. A pocelo je tako idilicno: jutros u kosari gde sja suska....
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:15 30.10.2023

Re: E, vidiš...

O Bileći sam već pisao isuviše, ali evo da ponovim tebi, u Bileći sam odneo Knjigu o Milutinu


Definitivno never young.*

*Moderacijo, oprosti.
angie01 angie01 18:32 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Na šta si odgovorila, na zabranu knjiga Slobodana Jovanovića, na zabranu filma Plastični Isus?


pa jesam, je l ti ne umes da citas, razumes, ili ne znas o cemu se u tom filmu uopste radi?



A uopšte nije daleko od razuma da zabrane ne smetaju pristalicama diktature, pa otud to "tvoji komunisti"
Tvoji su jer ono što oni zabrane tebe ne interesuje, čitaš i gledaš samo ono što oni dozvole.


meni ovo tvoje izvrtanje postalo dosadno.

ja, ni niko ovde, nikada nije rekao da je sve bilo super, da nije bilo losih stvari, al to kako vi predstavljate sve je cista izmisljotina,..mene nesto nije zanimala knjiga o Milutinu, kada sam bila mlada, citala sam Maksa Frisa, Selindzera, Bergmana,....filmovi koji su se prikazivali u svetu, mogao si da vidis i kod nas, na koncerte isto nisam imala primedbe,..da ti pravo kazem, pored obaveza oko skole i vanskolskih aktivnosti, a posle faksa, vise me je zanimalo drustvo i decko nego da li sam gledala plasticnog isusa, ciji slucaj sam ti opservirala.
ja nisam ni znala gde su prostorije SSOJa, niti me je bilo briga,...neku svest o svemu sam imala, kao i svi mi, iz svog okruzenja i naravno da sam imala proces formiranja misljenja, kroz odrastanje....to sve sto lupetate je suvise jeftino i samo sluzi za uobicajeni ping pong.


gvozden1 gvozden1 19:09 30.10.2023

Re: E, vidiš...

pa jesam

Da je film loš, da nisi imala želju da ga gledaš, a o zabrani ni reč.
Pa o tome ti i pričam, sve što je bilo zabranjeno ti smatraš lošim, ne gledaš, ne čitaš, ne zanima te.

Pa ti si idealan podanik, nemoj da se ljutiš kad kažem da su komunisti tvoji, jer nema nikoga kome se to može reći a da mu više pripadaju.
To što ti kažeš, jao nisu oni moji, moji su bili bogati, komunisti su im oduzeli imovinu, to je, sva je prilika, ipak laž.

Šta je sa drugim primerom, sa Jovanovićem?



ja nisam ni znala gde su prostorije SSOJa, niti me je bilo briga,


I to te opravdava?:)

Ti si bre bila podanik, poslušnik, ne obavezno kreator diktature.


angie01 angie01 19:17 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Uh, danas za-ma-lo


gde si ovo video?
angie01 angie01 19:27 30.10.2023

Re: E, vidiš...


Da je film loš, da nisi imala želju da ga gledaš, a o zabrani ni reč.


upravo suprotno, o filmu nisam rekla da je los, al rekoh par o zabrani...ajde probaj ponovo da procitas.

Pa o tome ti i pričam, sve što je bilo zabranjeno ti smatraš lošim, ne gledaš, ne čitaš, ne zanima te.


ni ovo nisam rekla, a jesam, da je mnogo vise toga bilo dostupno, nego onoga sto nije....da je negde drugde bilo manogo gore oko tih zabrana vezanih za vlast, a bogami i za osnovne stavri koje cine zivot.


Pa ti si idealan podanik,


pazi, ja podanik, koji nisam imala nista sa partijom, a ti koji pak jesi, pa jos SRO- ti nisi:))))

ja ne lazem, nemam razloga, a sta ti verujes ili ne- bas me briga, kako razumes stavri, mozda ti je tesko i da uklaviris.


Šta je sa drugim primerom, sa Jovanovićem?


nista, rekoh, mnogo vise toga je bilo dozvoljeno....nego kakva je sloboda bila kod kralja?...uopste zivot,..zar nisu gradjani u tom periodu bili podanici raja, koji su nadnicarili sa koru hleba,..ajde bre vise sa tim tvoji pricama.


I to te opravdava?:)




Ti si bre bila podanik, poslušnik, ne obavezno kreator diktature.


:)))), dok si ti u formacijam SRO, bio sta, revolucionar?
gvozden1 gvozden1 19:43 30.10.2023

Re: E, vidiš...

, da je mnogo vise toga bilo dostupno, nego onoga sto nije.

:)
Šta je bre bilo dostupno?
Samo i isključivo ono što komuniste nije žuljalo.

O zabranama pričam, zabranama knjiga, pisaca, filmova.
O samocenzuri, o Maratoncima, o Panteliji...
a bogami i za osnovne stavri koje cine zivot

Sloboda i građanska prava ne čine život.
Tvoj očigledno ne, ti i bez slobode dobro živiš.
nego kakva je sloboda bila kod kralja?.


Pitaj Boru Stankovića.
Kolaborant, trgovao sa Švabama, pisao za švapske novine, i šta mu se desilo kad su Švabe pukle?
Ništa.

A ovi tvoji, šta su oni radili sa "kolaborantima"?
Streljali na stotine hiljada, otimali, pljačkali....

Kralj je zabranio komuniste, ali oni su bili teroristi, a takvi se svud zabranjuju.
dok si ti u formacijam SRO, bio sta, revolucionar?

Vojnik jbt.
To je bre bila obaveza, nije zavisilo od moje volje, nije bio moj izbor.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 19:46 30.10.2023

Re: E, vidiš...

ni jedna, pa ni najkrvolocnija zivotinja, ne upadne u svoj copor, gnezdo, pecinu i ne pobije iz cista mira desetoro clanova te neke vrste tek tako.


isto tako, ni jedna zivotinja pa ni najkrvolocnija se ne krese sa istopolnim clanovima te neke vrste...


angie01 angie01 19:57 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Vojnik jbt.
To je bre bila obaveza, nije zavisilo od moje volje, nije bio moj izbor.


pa u SRO nije koga neko, ko nije bio ideoloski podoban,..izvini, alti si se zakleo da ces da branis i cuves sve to sto sada ucitavas drugima kao podanistvo- a samo su ziveli u toj zemlji-...ti si bre bio deo sistema, o cemu bre pricas vise, evo stvarno ne znam,..a i mrzi me da nastavljam.

ps- kralj je bio zabranio i visestranacje, posle setojanuarske diktature,..a ne zvezano za sve to, koje su to slobode uopste posojale za podjarmljeno stanovnistvo, nepismenu sirotinju.

slobodno misli kako ti je drago.
angie01 angie01 19:58 30.10.2023

Re: E, vidiš...

ni jedna zivotinja pa ni najkrvolocnija se ne krese sa istopolnim clanovima te neke vrste...


vidis, kako enmas pojam miki, gejeva ima i medju zivotinjama.
maksa83 maksa83 19:58 30.10.2023

Re: E, vidiš...

isto tako, ni jedna zivotinja pa ni najkrvolocnija se ne krese sa istopolnim clanovima te neke vrste...

gvozden1 gvozden1 20:06 30.10.2023

Re: E, vidiš...

alti si se zakleo

A mogao sam da biram:)
..ti si bre bio deo sistema,

Tako što sam služio obavezni vojni rok:)
kralj je bio zabranio i visestranacje, posle setojanuarske diktature

To je Dučić najbolje opisao
"
Jugoslavizam će u našoj istoriji biti sinonim diktatura, za koje je od prvog trenutka bio tesno vezan"

Dakle nije to bila posledica kraljeve odluke nego činjenice da Jugoslavija nije mogla da postoji bez diktature.


angie01 angie01 20:15 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Dakle nije to bila posledica kraljeve odluke nego činjenice da Jugoslavija nije mogla da postoji bez diktature.


dobro bre huci, ti sa jedne strane upires prstom na jednoumlje i navodnu represiju, a branis i jednoumlje i pravu represiju na drugoj,...zbog koje se uopste i pojavio revolucinarni pokret,...evo ti ,alo da se potsetis, procitaj obavezno pod pozadina.

KLIK
predatortz predatortz 20:21 30.10.2023

Re: E, vidiš...

pa u SRO nije koga neko, ko nije bio ideoloski podoban,..izvini,


Izvini ti, moj dobar drugar, nažalost pokojni, unuk četničkog oficira iz Cersko-majevičkog korpusa, nekomunista iz porodice nekomunista, upućen je nakon gimnazije u ŠRO u Zadar. Poginuo je 1992. kao p.poručnik VRS.

Drugi drugar, unuk ustaše iz Dervente, bio je polaznik ŠRO u Bileći. Tokom rata je bio satnik u HVO.

Jednostavno, vojni odseci su iskazivali potrebu za određenim brojem vesova, shodno tome i oficira u rezervi, pa šta je kome dopalo.

Jeste ideološka podobnost polaznika ŠRO i njegove porodice bila prednost, ali ne i obaveza.

Tako da je vreme da prestanete da serete čoveku zbog VES-a, a da zapravo nemate ni načelna saznanja o tome.

U ŠRO su se slali fizički sposobni iznad proseka, oni koji su završili ili upisali fakultet, oni koji su na psihotesiranju dali bolje rezultate u odnosu na prosek.

Svi lekari, veterinari su proizvođeni u rezervne starešine sanitetskih jedinica.

Ili misliš da je tamo mogao da ide svaki ćoravi, kljakavi, dustababanlija jer je lojalna slina?

Ta ideološka komponenta je počela da slabi krajem sedamdesetih.

Mi koji smo se pre odlaska u vojsku bavili sportskim padobranstvom smo slati u 63. padobransku brigadu. Jedini uslov je bio da zadovoljavamo zdravstvene i psihofizičke kriterijume za službu u specijalnim jedinicama.



gedza.73 gedza.73 20:39 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Neues aus der Nachbarschaft
Da uzmemo ovo kao pocetnu poziciju i pretpostavimo da je to manje vise vazilo i u drugim zemljama i onda uporedimo gde su A. B i C danas

Kod nas se određen broj khm ljudi duboko ušančio u

pa iz pozicije A nije dozvoljavao grupi B i grupi C da na bilo koji način unaprede svoju okolinu i svoj život. Jer bi onda grupa A izgubila priviliegije.

Pre neki dan sam na tv-u zakačio crno-beli dokumentarac iz SFRJ. Beogtrad i ostatak. 'Dva smo sveta različita'
C i B su generalno postala pozeljna mesta zivljenja ne samo u starim nego i u novim clanicama EU.

Infrastruktura. Majkino selo u vreme mog detinjstva. Na dvaes kilometara od grada. Put ne postoji nego se ide uz potok. 'Zlatne osamdesete'. Danas pusto.
Kod nas je i A postao u nekim aspektima C.

karma je kučka
angie01 angie01 20:42 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Izvini ti, moj dobar drugar,


ti bukvalno za sve imas primer iz prve ruke, ono amidza, babo- ne provociram, nego mi tako deluje kad lazu Mujo i Haso-,..ni jednom se nije desilo da se nesto prica sto dokazuje suprotno od onoga sto tvrdite, da se ti ne pojavis sa "licnim primerom".

znaci, mogu samo da kazem, da imam i bracu, muza, prijatelje onolike, svi fakultetski obrazovani, fini, dobri, fiziki u top formi,...i niko nije bio podoban za taj SRO,...mislim , koga folirate da je u komunistiskom sistemu- po kome onoliko serete da je bio totalitaran- mogao da u rezervne oficire slucajno upadne neko ko nije politicki podoban- al ni pod razno.

cak je jedan moj ortak pricao, kako je hteo da se uclani u partiju u vojsci, kako bi imao vise nekih benefita, vise se ne secam sta je sve mogao sa tom knjizicom u vojsci, da l vise izlazaka, manje straze, laksa zaduzenja, evo nemam pojma,...i ladno ga nisu primili:)))....jer nije bio iz podobne porodice, ma sta to znacilo-njegovi ekstremno fini i postovani,...ono na hebenom redovno odsluzenju vojnog roka, gde je to uclanjivanje davalo neke poene komendi.

Tako da je vreme da prestanete da serete čoveku zbog VES-a, a da zapravo nemate ni načelna saznanja o tome.


pa nisamo mi sa Marsa- upravo rekoh, onoliko muskih oko mene, pa znam valjda kako se to biralo,..a rekose i neki muski na blogu isto to,..ja stavrno ne razumem tu stalnu potrebu za tamponiranjem necega sto nije bilo zakljucano u sefu, nego svi znaju.


U ŠRO su se slali fizički sposobni iznad proseka, oni koji su završili ili upisali fakultet, oni koji su na psihotesiranju dali bolje rezultate u odnosu na prosek.


sve to pada u vodu, bez podobnost.
Ta ideološka komponenta je počela da slabi krajem sedamdesetih.


pa kako sad:)))

lepo sto priskacete jedan drugom u pomoc.


predatortz predatortz 20:58 30.10.2023

Re: E, vidiš...

pa kako sad:)))

lepo sto priskacete jedan drugom u pomoc.


Pa lepo! Zato što je slabila.

Kad sam ja bio u vojsci, a to je septembar '88. - septembar "89., ta ideološka komponenta je služila za zajebanciju.

Već tad je bilo grupisanje Srbin sa Srbinom, Hrvat sa Hrvatom, Slovenac sa Slovencom i stalne varnice u tom pogledu.

znaci, mogu samo da kazem, da ima ja i bracu, muza, prijatelje onolike, svi fakultetkis obrazovani, fini, dobri, fiziki u top formi,...i niko nije bio podoban za taj SRO,


Verovatno njihovi vojni odseci nisu imali razrez/potrebu za upućivanje u ŠRO u momentu njihovog odlaska na služenje vojnog roka. Što u prevodu znači da su rezervne jedinice sa tog prostora bile popunjene rezervnim starešinskim kadrom. U ŠRO se išlo prema potrebi rezervnih jedinica koje pokriva neki vojni odsek.



ti bukvalno za sve imas primer iz prve ruke


Imam i kontra. Imao sam dobrog drugara, unuka narodnog heroja kojeg su ovi moji đedovi zveknuli na Vukosavcima februara 1942., koji je bio debelo politički nepodoban!
Naime, otac mu je otišao na rad u Dojčland i tamo se debelo navukao na ustašku priču, a ni ovaj moj drugar nije bio imun.
Nisu ih hapsili samo zbog toga što nije bilo poželjno uhapsiti sina i unuka narodnog heroja zbog proustaških stavova.

Opet vam kažem - bezveze vam je ta priča o ŠRO kad god nemate, a često nemate, šta pametno da kažete Gvozdenu.

gvozden1 gvozden1 21:09 30.10.2023

Re: E, vidiš...

procitaj obavezno pod pozadina.

KLIK

Pa dobro, majka mu stara, dokle ćeš bre više vikipediju ka dokaz bilo čemu?

Mora se makar malo više znati.


Aleksandar je imao izbor ili da pravi čisto srpsku vladu, ili da zavede lični režim, pošto su Hrvati odbili da uđu u vladu, i pored ponude da oni dobiju mesto premijera.
Da je napravio čisto srpsku vladu to bi dobrodošlo Hrvatima da kažu, evo dokaza da nas Srbi ugnjetavaju, i bili bi u pravu.

Odlučio je da uvede lični režim kako bi to eskivirao.

Radić lično mu je u bolnici, ljubeći mu ruku, rekao, sad ostaju samo kralj i narod.
Aleksandar je i s tim računao.

Mnogo je to komplikovano, Hrvati su slavili kad su prešli Savu posle atentata, i govorili nikad više u Beograd, gotovo je, sad se odvajamo....

Kako god, ono što je Dučić pisao stoji, Jugoslavija je bila nemoguća bez diktature.

Najpre Aleksandar, zatim komunisti...

Aleksandar je, čak, shvatao da je nemoguće da Hrvati i Srbi žive zajedno, i šta više crtao granicu podele.


Pašić, on je takođe još ranije razmatrao tu mogućnost i zaključio da je to nemoguće....






milisav68 milisav68 22:38 30.10.2023

Re: E, vidiš...

predatortz
Opet vam kažem - bezveze vam je ta priča o ŠRO kad god nemate, a često nemate, šta pametno da kažete Gvozdenu.

E, daj mi muški malo da pričamo o porađaju, znamo sve pričale nam žene.

Mislim, sad trebaš da objašnjavaš da je rezervni oficir go qurac, i u većim govnima nego običan vojnik.

Ali kome i zašto?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:07 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Pa lepo! Zato što je slabila.

Kad sam ja bio u vojsci, a to je septembar '88. - septembar "89., ta ideološka komponenta je služila za zajebanciju.

Već tad je bilo grupisanje Srbin sa Srbinom, Hrvat sa Hrvatom, Slovenac sa Slovencom i stalne varnice u tom pogledu.


Priznajem da mi je uzorak nereprezentativan ali 90 posto onih iz mog okruzenja koji su privilegovano sluzili to sranje od vojske su imali neku vezu ili bili iz prepoznatljivih porodica. I suprotno vazi. Tako sve do 99e. Za posle ne znam.

Korupcija u JNA je verujem bila iznad proseka.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:11 30.10.2023

Re: E, vidiš...

Kod nas se određen broj khm ljudi duboko ušančio u


Tek sada vidim da je to bilo pravljeno kao neki svemirski brod. Kakva besmislena megalomanija.
promoter promoter 07:37 31.10.2023

Re: E, vidiš...

Neues aus der Nachbarschaft
Pa lepo! Zato što je slabila.

Kad sam ja bio u vojsci, a to je septembar '88. - septembar "89., ta ideološka komponenta je služila za zajebanciju.

Već tad je bilo grupisanje Srbin sa Srbinom, Hrvat sa Hrvatom, Slovenac sa Slovencom i stalne varnice u tom pogledu.


Priznajem da mi je uzorak nereprezentativan ali 90 posto onih iz mog okruzenja koji su privilegovano sluzili to sranje od vojske su imali neku vezu ili bili iz prepoznatljivih porodica. I suprotno vazi. Tako sve do 99e. Za posle ne znam.

Korupcija u JNA je verujem bila iznad proseka.


A ti koji su imali vezu su, gotovo sigurno, birali da odu u Školu rezrvnih oficira.
Gde je bilo najnapornije od sve vojske.
Jesu, ali u kurcu!
predatortz predatortz 08:07 31.10.2023

Re: E, vidiš...



A ti koji su imali vezu su, gotovo sigurno, birali da odu u Školu rezrvnih oficira.


Naravno!
Pa, ko nije imao želju da puže uz kamenjar i druži se sa poskocima oko Bileće?

Vidiš da više ne znaju ni šta lupaju!
gvozden1 gvozden1 08:32 31.10.2023

Re: E, vidiš...

Naravno!
Pa, ko nije imao želju da puže uz kamenjar i druži se sa poskocima oko Bileće?

Vidiš da više ne znaju ni šta lupaju!

E sad će da prestanu:)

Ma to treba ignorisati, ogromna većina ljudi zna o čemu se radi, verovatno i ovo dvoje koji ponavljaju svako malo, al kad nemaju smislen odgovor, daj udri po Bileći, to će kao da me ućutka.

Nemoć i glupost.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:45 31.10.2023

Re: E, vidiš...

predatortz


A ti koji su imali vezu su, gotovo sigurno, birali da odu u Školu rezrvnih oficira.


Naravno!
Pa, ko nije imao želju da puže uz kamenjar i druži se sa poskocima oko Bileće?

Vidiš da više ne znaju ni šta lupaju!


Jel Bileca bila elitna? Jeste. Jel se u SFRJ a posebno u JNA u elitno drustvo ulazilo pre svega korupcijom iliti preko veze? Jeste.

Nema bloga da ne insistirate na obracunu sa komunizmom, komuniste vidite u svakom zarezu a JNA ispade bastion profesionalizma. A posebno ta jedna jedinica te i te godine tog i tog dana. Jeste, ali kad bi se gadjali parketima.

Ako nije bilo jasno ja ovde ne pricam o Gvozdenu i njegovom sluzenju vojske - meni je to potpuno irelevantno za ovdasnje razgovore - nego o JNA.
predatortz predatortz 08:55 31.10.2023

Re: E, vidiš...


Ako nije bilo jasno ja ovde ne pricam o Gvozdenu i njegovom sluzenju vojske - meni je to potpuno irelevantno za ovdasnje razgovore - nego o JNA.


Ti se ovde, majstore, pridružuješ grupi luzera koji ovu temu pokreću kad god nermaju šta suvislo da odgovore Gvozdenu, a to je jako često.
Njegova Bileća i moje "pevanje ustaških pesama" postaje sinonim za smradove na ovom mestu, lakmus papir takoreći.

Okrenimo priču, sagledajmo je iz drugog ugla:

U ŠRO jeste bila poželjna politička podobnost polaznika, ali nije bila zvaničan uslov i odlazili su ljudi koji nisu bili iz komunističke priče. To je činjenica.
E sad, vi dokažite da je Gvozden otišao po liniji podobnosti, iznesite saznanja koja imate o njegovom slučaju, jer upravo tako nastupate.

Ili to, ili pušite qratz više sa tom pričom!
Na moje pevanje ustaških pesama, možete odmah da pristupite radnji jer ja sam rekao da jesam i pod kojim okolnostima jesam.

Pa da jednom završimo i tu priču!
angie01 angie01 08:58 31.10.2023

Re: E, vidiš...

Nema bloga da ne insistirate na obracunu sa komunizmom, komuniste vidite u svakom zarezu a JNA ispade bastion profesionalizma. A posebno ta jedna jedinica te i te godine tog i tog dana. Jeste, ali kad bi se gadjali parketima.


i tako na sve teme, ucitavaju, ucitavaju, anderesnisu, a kada neko dodje sa necim konkretnim, e onda to nije istina i opstruira se licnim uvredama cinjenica da nisu u rravu,...pri cemu predator uvek ima i neki licni primer, koji doazuje drugacije:)))

eno, za diktaturu, o kojoj pricaju bajke, dok u periodu nase Jugoslavije pricaju i sta jeste-i to deformisano- i sta nije, kaze huci, ma to je Vikipedija, nema veze sa zivotom- sto je generalno u nekim slucajevim tacno,..al posto ne umed koristi pomenuti sajt, ladno je izignorisao reference ispod teksta, koje u tom broju i sa tim autorima, po njemu daju netacne podatkesto je nonsens na prvu-...koji se uostalom listaju na svakom ozbiljnom tekstu o tom periodu.
predatortz predatortz 09:01 31.10.2023

Re: E, vidiš...

.pri cemu predator uvek ima i neki licni primer, koji doazuje drugacije:)))


Koji? Da sam poznavao ljude koji su upućivani u ŠRO? Šta te tu toliko zbunjuje?
Što tvoj bata nije?
Jbga, nisam ni ja. Mene poslalo u padobrance, tvog brata i muža tamo gde je trebalo njihovih specijalnosti...

eno, za diktaturu, o kojoj pricaju bajke, dok u periodu nase Jugoslavije pricaju i sta jeste-i to deformisano- i sta nije, kaze huci, ma to je Vikipedija, nema veze sa zivotom- sto je generalno u nekim slucajevim tacno,


Ok, koliko je trajala kraljeva diktatura, a koliko Titova?
angie01 angie01 09:02 31.10.2023

Re: E, vidiš...

Ti se ovde, majstore, pridružuješ grupi luzera koji ovu temu pokreću kad god nermaju šta suvislo da odgovore Gvozdenu, a to je jako često.


sta ti ovo znaci, lebati?
Njegova Bileća i moje "pevanje ustaških pesama" postaje sinonim za smradove na ovom mestu, lakmus papir takoreći.


i ovov?
Pa da jednom završimo i tu priču!


a da ti pogledas, kako smo dosli do SRO i te price,..znaci ti i tvoj kamarad bez obraza i zadrske ucitavate drugima stagod vam padne na pamet, iako je jasno da to nema veze sa zivotom, al zato padate u fras, kada vama neko kaze onako kako jeste,...kakve sad veze tvoje pevanje ustaskih pesama ima sa ovim sto pricamo, i kako su se tu nasle, evo ne znam.
angie01 angie01 09:05 31.10.2023

Re: E, vidiš...

Ok, koliko je trajala kraljeva diktatura, a koliko Titova?


pa procitaj- jer je realno trajala svo vreme u kraljevini.

i nije mi ni na kraj pameti da se sada uplicem u tu raspravu, samo sam dala primer, kako to funkcionise u razgovoru.

ako hocete blog o Jugoslaviji, sto ste onako ruzno zaskocili Pleskonjica, on vam je omogucio, krajnje dobornamerno, da se izraze sva misljenja na tu temu.
gvozden1 gvozden1 09:07 31.10.2023

Re: E, vidiš...


Jel Bileca bila elitna? Jeste. Jel se u SFRJ a posebno u JNA u elitno drustvo ulazilo pre svega korupcijom iliti preko veze? Jeste.

Bez izuzetaka?
Pa neće biti.

Objašnjavao sam i to.

Mionica, mala opština, nema mnogo izbora koga da uputi u tu elitnu kasarnu, nego redom, svakoga ko ispunjava uslove, škola, fizička spremnost, IQ....

Porodična istorija je već bila irelevantna polovinom osamdesetih, ona je bila aktuelna pedesetih kad su moga oca zbog nje poslali u Tetovo, među Arnaute.

Pripadanje partiji nije bilo nikakav uslov, naprotiv, rani znaci nacionalizma su i tamo bili prisutni.

Posle samo nekoliko godina je sve puklo pa su Srbi, aktivni oficiri iz Bileće, iskazali svoj nacionalizam tako jako da je jedan završio u Hagu, drugi u srpskoj vojsci u borbama protiv muslimana, treći poginuo u borbi protiv Hrvata itd.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:08 31.10.2023

Re: E, vidiš...

predatortz

Ako nije bilo jasno ja ovde ne pricam o Gvozdenu i njegovom sluzenju vojske - meni je to potpuno irelevantno za ovdasnje razgovore - nego o JNA.


Ti se ovde, majstore, pridružuješ grupi luzera koji ovu temu pokreću kad god nermaju šta suvislo da odgovore Gvozdenu, a to je jako često.
Njegova Bileća i moje "pevanje ustaških pesama" postaje sinonim za smradove na ovom mestu, lakmus papir takoreći.

Okrenimo priču, sagledajmo je iz drugog ugla:

U ŠRO jeste bila poželjna politička podobnost polaznika, ali nije bila zvaničan uslov i odlazili su ljudi koji nisu bili iz komunističke priče. To je činjenica.
E sad, vi dokažite da je Gvozden otišao po liniji podobnosti, iznesite saznanja koja imate o njegovom slučaju, jer upravo tako nastupate.

Ili to, ili pušite qratz više sa tom pričom!
Na moje pevanje ustaških pesama, možete odmah da pristupite radnji jer ja sam rekao da jesam i pod kojim okolnostima jesam.

Pa da jednom završimo i tu priču!


Probaj prvo ti da nadjes gde ja ovde pricam o Gvozdenu. Vise puta sam pomenuo da je to los pokusaj diskvalifikacije sagovornika. Meni je potpuno svejedno gde je i sta sluzio Gvozden.

Ja sam se nadovezao na pricu o JNA ali eto ti bolje znas. Naravno da nije bilo zvanicnih uslova. Pa ta se zemlja prodavala kao narodna republika. A JNA-u je korupcija bila srednje ime. Ti vidim imas drugi pogled pa ok.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:10 31.10.2023

Re: E, vidiš...


Bez izuzetaka?
Pa neće biti.


Zato pise 'pre svega'.

Edit:

Porodična istorija je već bila irelevantna polovinom osamdesetih, ona je bila aktuelna pedesetih kad su moga oca zbog nje poslali u Tetovo, među Arnaute.


Ono sto ja znam je da je imanje veze i pripadnost odredjenoj porodici sto se vojske tice vazilo do 99e. Za posle ne znam ali verujem da bi i danas bilo tako da postoji redovno sluzenje.
gvozden1 gvozden1 09:10 31.10.2023

Re: E, vidiš...

jer je realno trajala svo vreme u kraljevini.

I onda nastavljena u komunizmu.
Šta ono Dučić i njoj reče?
:)
promoter promoter 09:12 31.10.2023

Re: E, vidiš...

Neues aus der Nachbarschaft
predatortz


A ti koji su imali vezu su, gotovo sigurno, birali da odu u Školu rezrvnih oficira.


Naravno!
Pa, ko nije imao želju da puže uz kamenjar i druži se sa poskocima oko Bileće?

Vidiš da više ne znaju ni šta lupaju!


Jel Bileca bila elitna? Jeste. Jel se u SFRJ a posebno u JNA u elitno drustvo ulazilo pre svega korupcijom iliti preko veze? Jeste.

Nema bloga da ne insistirate na obracunu sa komunizmom, komuniste vidite u svakom zarezu a JNA ispade bastion profesionalizma. A posebno ta jedna jedinica te i te godine tog i tog dana. Jeste, ali kad bi se gadjali parketima.

Ako nije bilo jasno ja ovde ne pricam o Gvozdenu i njegovom sluzenju vojske - meni je to potpuno irelevantno za ovdasnje razgovore - nego o JNA.

Jeste!
Ali u kurcu!
Baš su se komunjare utrkivale da šalju svoju decu u vojsku u 'ljutu pešadiju', od koje je Bileća bila jedna od najljućih.
Njihova deca su išla u najbliže saobraćajne jedinice u kojima su za džabe polagali vozačke ispite, te ostatak vojnog roka bili vozači i kuriri - uglavnom noseći poštu u gradove gde su živeli.
Naravno, ovim ne želim da kažem da i deca nekomunjara nisu polagala vozački u vojci.
Taj komunjara koji bi poslao svoje dete u Bileću, u školu rezervnih oficira pešadije, bi bio dodatna budaletina na kvadrat.
Sve ostale komunjare bi mu se smejali do jaja.
Jebeš Bileću i njenu ekskluzivnost.
Da je to bilo ekskluzivno, ne bi dopalo Gvozdena.
gvozden1 gvozden1 09:17 31.10.2023

Re: E, vidiš...

.al posto ne umed koristi pomenuti sajt, ladno je izignorisao reference ispod teksta, koje u tom broju i sa tim autorima, po njemu daju netacne podatkesto je nonsens na prvu-

"Izignorisao" (termin koji je tipičan pritupe skorojeviće turbo folk provinijencije) sam opšta mesta koja ne znače ništa,i ispisao hronologiju koja objašnjava tok stvari, o kojoj ti blage veze nemaš.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana