Zdravlje

Kreativna blokada

Vojislav Stojković RSS / 26.11.2023. u 17:55

                    Za  kreativnu blokadu čuo sam znatno pre nego što sam odlučio da postanem pisac. Znao sam da ta posebna vrsta bele kuge obično dolazi sa godinama. Pisac se vremenom zamori, iščile mu snaga i ideje, a ako nešto i objavi, zlurade mu kolege, po godinama mlađi pisci, sa zadovoljstvom konstatuju da je još jedan velikan pisane reči izlapeo. Bard se muči i pati, kune svoju sudbinu i, ako već nije do tada, oda se piću. Sedi po kafanama i u alkoholnoj izmaglici dosađuje gostima pričajući o svojim velikim nenapisanim književnim delima.

                    Ima, doduše, i slučajeva da kreativna blokada zadesi i mlade, tek stasale pisce. Objave prvu knjigu, kritika udari hvalospeve, padne neka književna nagrada, evo ih i na televiziji, a na kraju dođu i čitaoci. Mladi književni lavovi odmah počnu da se ponašaju kao najveće zvezde. Potpišu ugovor sa izdavačem sa preciznim uslovima o roku i broju stranica, uzmu avans, rok se približava, avans potrošili, a nikako da nađu onu prvu rečenicu od koje im zavisi  i nova knjiga i ugovor i književnička budućnost. Za takve se ne kaže da su izlapeli, već da im je slava udarila u glavu.

 

                   Nisam, međutim, čuo za slučaj da kreativna blokada uhvati pisca pre nego što objavi svoje prvo veliko delo. Upravo, to se desilo meni.

 

                    Za mene niko ne može da kaže da sam sagoreo stvarajući, a ni da mi je slava udarila u glavu – nit sam šta veliko stvorio, nit sam slavan.  A eto, stigla me ta pošast.

 

                    Kad sam odlučio da postanem pisac, glava mi bila puna ideja, neviđeni brainstorming, pa i više od oluje, pravi uragan. Krenem za jednom idejom, sednem da pišem, druga mi se učini boljom, ja za drugom, pa za trećom... i tako redom.

 

                    Stotine je naslova i započetih stranica mojih nesuđenih velikih dela, ali ni kratku priču nisam uspeo da sastavim.

 

                    Mučio sam se mučio, čak sam sumnjao i u svoj talenat, dok konačno nisam shvatio – ja jesam talentovan pisac, ali u kreativnoj blokadi.

 

                    Odmah mi je laknulo.

 

                    Sve sam svoje stvaralačke probleme zamenio za jedan jedini – kako naći lek za moj slučaj kreativne blokade.

 

                    Uzeo sam istoriju književnosti u ruke, jer je i ona učiteljica, ako ne svima, piscima sigurno i, naravno, počeo sam od klasika.

 

                    Klasici su problem kreativne blokade rešavali na klasičan, reklo bi se pomalo i zastareo, način. Prodavali su dušu đavolu. 

 

                    Ako su mogli klasici, što ne bih mogao i ja.

 

                    Još jednom sam pažljivo iščitao sva dela o doktoru Fustusu počev od Johana Spisa, preko Getea,  pa do Marloa i Tomasa Mana i odlučio da svoju dušu Đavolu prodam što skuplje. Da mi nešto ne bi promaklo sastavio sam nacrt ugovora.

 

                    U tom ugovoru, koji doduše nije ispisan krvlju kao što je kod klasika uobičajeno, već na računaru, nagrade za moja buduća književna dela satavio sam pod prvu tačku.

 

                    NIN-ova nagrada za najbolji roman godine je u vrhu liste. Ne zbog njenog naročitog ugleda, već da proverim koliko je Đavo moćan. Pretpostavljam da će se Sotona nećkati i da će reći kako se na taj žiri ne mže uticati, jer njegovi članovi ni sami ne znaju kud i na koju stranu udaraju. poslednjih godina. To je njegov problem. Neka on vidi šta će i kako će sa žirijem, neka ih omađija, nagovori, prevari, premaže đavoljim mastima... on je Đavo, nisam ja, ja sam pisac.

 

                   Zatim slede internacionalne nagrade: Pulicerova, Bukerova i na kraju Nobelova. Upravo tim redosledom. Kad sam se setio da Dž. M. Kuci, a verovatno još poneki živi pisac, već ima sve ove nagrade, izvršio sam ispravku. Dodao sam da mi se umesto jedne, imaju dodeliti tri Nobelove nagrade za književnost. I to sve tri u istoj godini.

 

                    Pod tačkom drugom naveo sam spisak domaćih i stranih izdavača koji imaju da objavljuju moja dela. Neću ja više da obijam ničije pragove. Dosta je bilo.

 

                    Na koje će se sve strane jezike prevoditi moje buduće knjige, regulisano je u trećoj tački Ugovora. Tu sam bio koncizan i jasan: na sve jezike kao i Biblija.

 

                    Tačka četvrta obuhvatila je tiraže, a peta moje nastupe na domaćim i stranim TV mrežama.

 

                    Na kraju Ugovora dodao sam i uobičajene formalnosti – da će ugovorne strane međusobne sporove, ukoliko do njih dođe, rešaviti sporazumno i u skaldu sa dobrim poslovnim običajima, te da je u slučaju spora nadležan Trgovinski sud u Beogradu.

 

                    Taman kad sam se potpisao na svojoj strani Ugovora, setio sam se da moram nešto učiniti i za svoj narod, a ne samo za sebe. Ugovoru sam dodao Aneks 1. Evo kako on glasi:

 

                     «Da Kosovski parlament jednoglasno poništi svoju odluku o nezavisnosti, te da donese rezoluciju o vraćanju u okrilje majčice Srbije, kao i rezuluciju o odustajanju od svakog oblika autonomije, sem lokalne samouprave nivoa skupštine stanara.»

 

                    Računao sam, ako Kosovo nisu uspeli da sačuvaju nacionalni pregaoci, politički lideri, molebani, Rusija, Savet bezbednosti, onda je i đavolja rabota legitimna i legalna.

       

                   Odabrao sam najudobniju fotelju u stanu, dovukao je u najtamniji ugao moje radne sobe i sa spremnim nacrtom ugovora čekao Sotonin dolazak.

 

                   Čekao sam i čekao ni sam ne znam koliko noći zaredom. Uvek od ponoći, pa do prvih petlova.  Nije došao.

 

                   Ili su moji zahtevi bili preveliki ili ga duše pisaca više ne interesuju ili Đavo ima preča posla.

 

                  Pakt sa Sotonom je propao, a ja sam lek za kreativnu blokadu morao tražiti na drugom mestu.

 

                   Okrenuo sam se moderni i postmoderni.

                   Džojs i sledbenici lek za kreativnu blokadu nalazili su u piću – više puta sam pokušao, na mene ne deluje.

                   Kastaneda je tragao za pejotlom po meksičkim vrletima – Meksiko je daleko, a pitanje je da li je, posle dugogodišnje najezde pisaca, muzičara i stvaralaca svih mogućih vrsta, ijedna pečuraka preostala.

                   Haksli je svoju kreativnu blokadu lečio obilato uzimajući lek po imenu LSD, ali lako je bilo njemu, LSD je u to vreme bio legalan.  

      

                    U beznađu koje me je zahvatilo, kao davljenik koji se hvata za poslednju slamku, lek za kreativnu blokadu pokušao sam da nađem u našem sistemu zdravstvene zaštite. Već na prvom koraku, kod lekara opšte prakse, rečeno mi je da  kreativne blokade nema u zvaničnom registru bolesti ministarstva zdravlja. Zamolio sam da se pokuša nešto pronaći pod «kreativna impotencija». Ima impotencija, ali ne i kreativna. U Srbiji se boluje od svega i svačega, ali bogufala što se tiče kreativnosti svi su zdravi. Svi, sem mene nesrećnika.

 

 

 



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 18:26 26.11.2023

Probajte sa deka mrazom g. Stojkoviću


Čuda postoje!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:03 26.11.2023

Re: Probajte sa deka mrazom g. Stojkoviću

Baš ti hvala, toga se nisam setio. Poželeću nešto bolje od Ane Karenjine i Zločina i kazne. Sa nestrpljenjem čekam NG i Deda Mraza.
solo solo 19:17 26.11.2023

Mnogo zajebana stvar

Baš ti hvala, toga se nisam setio. Poželeću nešto bolje od Ane Karenjine i Zločina i kazne. Sa nestrpljenjem čekam NG i Deda Mraza.


Ne,sad bez zajebavanja. Kako se postaje pisac?

Jel to profesija,hobi.... kako bi to definisali?

Evo šta kaže Vukajlija.

Pisac

Mnogo zajebana stvar.
Možeš biti i totalni kreten i apsolutni genije, to nije bitno.
Možeš biti prevođen na 358 jezika i izdavati milionske tiraže.
Možeš pisati za svoju ekipicu od 6-7 ljudi i ne biti preveden ni na srpski.
Bitno da si pisac.
Mnogo zajebana stvar.


Pisac

U današnjoj Srbiji, to je svako ko ume da čita i piše.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:28 26.11.2023

Re: Mnogo zajebana stvar

To je prosto - sedneš i pišeš, pa ako si voditeljka, starleta... i ako si na televiziji sa nacionalnom frekvencijom (Pink, Hepi..) ti postaješ pisac/spisateljica, a tvoje knjige imaju visoke tiraže.

Kad Jovana sa Pinka napiše knjigu, a na to nećemo dugo čekati, po čitanosti će potući Andrića i Crnjanskog zajedno.
solo solo 22:04 26.11.2023

Re: Mnogo zajebana stvar

To je prosto - sedneš i pišeš, pa ako si voditeljka, starleta... i ako si na televiziji sa nacionalnom frekvencijom (Pink, Hepi..) ti postaješ pisac/spisateljica, a tvoje knjige imaju visoke tiraže.

Kad Jovana sa Pinka napiše knjigu, a na to nećemo dugo čekati, po čitanosti će potući Andrića i Crnjanskog zajedno.


Jbg. kad Jovana nema problem sa kreativnom i ostalim inhibicijama. Provalila recept mamicu joj 'ebem. (Što mamicu? Ni njoj nije za zameriti.)

Biće da je stvar u lovi kao i uvek.

Ako imaš para onda sam platiš štampanje i tiraž,platiš reklamu i sve ostale ,,tehničke,,trivijalnosti, šušneš nekom od kritičara i žirija pa budeš visokotiražni pisac koji će možda uspeti.Pišeš šta oćeš to je najmanje bitno. Možeš i o dvorištima svojih sećanja recimo.

Izgleda je problem kad čovek oće da zaradi slavu i pare od pisanja a da ne uloži lovu. E pa i tata bi sine...

Izgleda da to tako teško danas šljaka, pisac mora prvo da umre,pa da ga otkriju naknadno posle mnogo ljeta (ako je stvarno dobar) a lovu da troše naslednici autorskih prava. To bi već neki slikar bolje znao da objasni.

Evo motivacioni predlog za razbijanje kreativne inhibicije.

Radni naslov: Varijacije na temu ,,nema džabe ni kod babe,,

Pravda za blokade!



p.s.

Ovo gore ne važi za one što pišu iz ljubavi i unutrašnje potrebe.

Oni samo pišu.
shmoo shmoo 22:09 26.11.2023

Знаш ме, знам те

solo

Pisac

U današnjoj Srbiji, to je svako ko ume da čita i piše.






Чак су сада и мушкарци списатељи почели да пишу потписујући своја писанија као жене, списатељице. Тако да се сада та цифра удуплава.

(Видети под Ана Милош, списатељица, то јест извесни Милош К. Илић, списатељ.)

Пре неколико година, баш некако око доделе Нинове награде за роман године у Србији, објаве податак да је те године у Србији објављено преко 200 романа.

Па су рачунали... Објављен је те године по један роман на свака два дана, по једна збирка поезије на свака 3 дана и по једна научна студија на свака 4 дана.

А у регистру болести пише дефиниција импотенције.

Кажу, то је оно стање у човека када мозак почне да се курчи, а курац да филозофира.

Идеееемооооо!

Љуууубааа,
и његов другар Таааасаааа...


То су дрипци некада давно певали у школском дворишту када би видели Љубу и мене да долазимо у школу где смо научили сва слова... Добро, не баш сва... Већину...





solo solo 22:16 26.11.2023

Re: Mnogo zajebana stvar

Љуууубааа,
и његов другар Таааасаааа...

То су дрипци некада давно певали у школском дворишту када би видели Љубу и мене да долазимо у школу где смо научили сва слова... Добро, не баш сва... Већину...


I postali ste pisci. Ti i Ljuba.

Po Vukajliji.

To ti kažem. Jebeš školu.

Završiš medicinu pa postaneš savetnik predsednika. Onda ti dosadi pa postaneš marketinški stručnjak.

Batice idemoooooooo....

Nego kad si već tu jesi se zapitao ,,Who’s Lovin’ You?..

ISUK

shmoo shmoo 22:39 26.11.2023

Re: Mnogo zajebana stvar

solo

I postali ste pisci. Ti i Ljuba.



Не писци.

За именицу "писац" у српском језику немаш облик за женски род.

(Осим можда попишуља?)

А у овом добу родне равноправности у језику то је врло велика незгодација и калакурција.

Зато мораш да користиш облике списатељ/списатељица.

To ti kažem. Jebeš školu.


Слажем се.

Ево види мене. Не знам ни свих 30 слова, а пишем, пишем, пишем,... Онолико.

Završiš medicinu pa postaneš savetnik.


Саветник за креативну импотенцију?

Batice idemoooooooo....

Nego kad si već tu jesi se zapitao ,,Who’s Lovin’ You?..


Јесам. Запитао сам се.

Из дубине се чује одговор који одзвања више пута као ехо...





П.С. -




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:01 27.11.2023

Re: Знаш ме, знам те

shmoo

Чак су сада и мушкарци списатељи почели да пишу потписујући своја писанија као жене, списатељице. Тако да се сада та цифра удуплава.

(Видети под Ана Милош, списатељица, то јест извесни Милош К. Илић, списатељ.)


Nisam baš najbolje razumeo u čemu je tu kvaka - to što je on muško a potpisuje svoje knjige kao žensko ili nešto drugo?

Da li je taj Miloš K. Ilić čuo za Fernarda Pesoa?
shmoo shmoo 00:50 27.11.2023

Re: Знаш ме, знам те

Vojislav Stojković
shmoo

Чак су сада и мушкарци списатељи почели да пишу потписујући своја писанија као жене, списатељице. Тако да се сада та цифра удуплава.

(Видети под Ана Милош, списатељица, то јест извесни Милош К. Илић, списатељ.)


Nisam baš najbolje razumeo u čemu je tu kvaka - to što je on muško a potpisuje svoje knjige kao žensko ili nešto drugo?



Што је на разговоре са издавачем слао своју другарицу (иначе глумицу) која се представљала као Ана Милош.





(клик на слик)


Како су кроз папире провукли плаћање на име непостојеће Ане Милош и на ЈМБГ тог Милоша К. Илића или ЈМБГ његове другарице глумице, немам појма. Можда су га (то јест ту другарицу) плаћали на руке, у кешу. И мени се то више пута догађало за лекторисане књиге. Није увек све ишло преко рачуна... Знам, није легално, избегава се порез, али јбг...

Важно је да се нешто ради.

А можда није ни било неке лове за "списатељицу" у оптицају већ само објављивање тек ради објављивања. (Кажу, тираж 500 примерака. И није бог зна шта. Тако свако може сам себи да објави књигу. Ако експеримент и пропадне, неће много калирати.)

Углавном, издавач се куне да ионако никада и не гледа личне карте својих писаца и да није знао за превару па сада у медијима глуми изненађеност.

Све у свему, када сабереш и одузмеш, одлична реклама за књигу коју потписану са Милош К. Илић не би нико други ни читао осим његове фамилије и можда пријатеља.

А овако сада...

Када су књизи у медијима дали ту позадину...


Da li je taj Miloš K. Ilić čuo za Fernarda Pesoa?


Плагирање или ономатопеја идеја уопште није лош лек за лечење креативне импотенције.





solo solo 00:59 27.11.2023

Kružni tok a ne skver

Све у свему, када сабереш и одузмеш, одлична реклама за књигу коју потписану са Милош К. Илић не би нико други ни читао осим његове фамилије и можда пријатеља.

А овако сада...

Када су књизи у медијима дали ту конотацију...


'ebo te pa i ona je to shvatila.



Ta marketinška nauka napredovala.

Mi kaskamo krijući se iza ,,čojstva i junaštva,,

A život ode dalje.
shmoo shmoo 01:11 27.11.2023

Re: Kružni tok a ne skver

solo
Све у свему, када сабереш и одузмеш, одлична реклама за књигу коју потписану са Милош К. Илић не би нико други ни читао осим његове фамилије и можда пријатеља.

А овако сада...

Када су књизи у медијима дали ту конотацију...


'ebo te pa i ona je to shvatila.

(све јеремићке овога света)

Ta marketinška nauka napredovala.

Mi kaskamo krijući se iza ,,čojstva i junaštva,,

A život ode dalje.



Куда оде?

У пизду материну?

А шта ћемо да радимо, што рече Бодријар, када се та гозба заврши?

Па остане само мамурлук и прљаво посуђе?

И ти то онда називаш "живот"?

'Ај не сери, Матори.







EDIT: Добро, добро, знам... Ти не верујеш у Бога.

Ал' ко те јебе, право да ти кажем. Сам си тако изабрао, нико те није ни у шта убеђивао.

solo solo 01:21 27.11.2023

Re: Kružni tok a ne skver

А шта ћемо да радимо, што рече Бодријар, када се та гозба заврши?


Počinje nova gozba.

Pa to smo bar gledali.

U više navrata.

Ти не верујеш у Бога


Ne ali nemam problem sa tuđim verovanjima što je sasvim ok ,,u mojoj ulici,,

,,svaka svinja trči svome nožu da bude zaklana,,



p.s.

Sad reskiram da budemo ozbiljni.

Misliš da život već odavno nije otišo u pizdu materinu?
Mislim globalno,ne individualno.
shmoo shmoo 01:25 27.11.2023

Re: Kružni tok a ne skver

solo
А шта ћемо да радимо, што рече Бодријар, када се та гозба заврши?


Počinje nova gozba.

Pa to smo bar gledali.

U više navrata.


Неће је бити. Нове гозбе.

После овога више нема нове гозбе, не заваравај се прошлошћу.

Остаће само мамурлук и прљави судови.








solo solo 01:35 27.11.2023

Re: Kružni tok a ne skver

После овога више нема нове гозбе, не заваравај се прошлошћу.

Остаће само мамурлук и прљави судови.


Posle fajronta ne rušimo kafanu.

Ide novi dan do novog fajronta.

A uvek se nađe neko ko pristaje da ,,nahrani kokoške i pokupi govna,,

Jaja skupljaju oni drugi.

Ništa novo pod suncem.

Oćeš Dugme Bijelo?

Evo ga. U centar.

shmoo shmoo 08:10 27.11.2023

Розе пантоле

solo

Posle fajronta ne rušimo kafanu.



Хммммм...

Ništa novo pod suncem.


У том зецу сада и чучи грм.

Изгледа да смо данас дошли до тога да понављање ипак није мајка мудрости.

Питај ове постпостпостмодернисте данас ако мени не верујеш.

Oćeš Dugme Bijelo?


Свеједно, може и дугме плаво.




shmoo shmoo 08:19 27.11.2023

Re: Kružni tok a ne skver

solo

Ти не верујеш у Бога


Ne ali nemam problem sa tuđim verovanjima što je sasvim ok ,,u mojoj ulici,,

,,svaka svinja trči svome nožu da bude zaklana,,



То смо се ти и ја одавно договорили.

Исто такође смо установили и да је "сан сваког прасета да умре као свиња".

Нема ту ничега спорног.

А каква то кичма онда држи Човека који ни у шта не верује?

Има ли он уопште кичму?

Или се читавог живота увија као неки бескичмењак?

Рецимо црвић...







Sad reskiram da budemo ozbiljni.

Misliš da život već odavno nije otišo u pizdu materinu?
Mislim globalno,ne individualno.



Исувише је то претенциозно.

Мислити глобално.

А и бити озбиљан, односно говорити озбиљно о било чему без и трунке хумора. То је такође претенциозно. (copyright by Јиржи Менцл)





solo solo 10:14 27.11.2023

Re: Kružni tok a ne skver

А каква то кичма онда држи Човека који ни у шта не верује?

Има ли он уопште кичму?

Или се читавог живота увија као неки бескичмењак?


Kičma čoveka koji veruje u samoga sebe.

A Gospod ga je napravio po liku svojemu.

Kako piše u Bibliji:

Дела апостолска 28:26 S
»‚Иди овом народу и реци: Слушаћете и слушати, али нећете разумети; гледаћете и гледати, али нећете видети.


Na koga li je mislio?


shmoo shmoo 13:43 27.11.2023

Re: Kružni tok a ne skver

solo
А каква то кичма онда држи Човека који ни у шта не верује?

Има ли он уопште кичму?

Или се читавог живота увија као неки бескичмењак?


Kičma čoveka koji veruje u samoga sebe.





Беше сујета један од смртних грехова?






П.С. -


A Gospod ga je napravio po liku svojemu.





Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:45 27.11.2023

Re: Знаш ме, знам те

shmoo
Da li je taj Miloš K. Ilić čuo za Fernarda Pesoa?


Плагирање или ономатопеја идеја уопште није лош лек за лечење креативне импотенције.

Sumnjam da taj Miloš, ako je i čuo za Fernanda Pesou, može da ga plagira. Pesoa je stvorio oko 80 heteronima (alternativnih pesničkih ličnosti) i pisao zbirke poezije pod njihovim imenima. Nekima od njih (Alberto Kaejro, Alvaro de Kampuš i Rikardo Reiš) Pesoa je dao različite biografske podatke, karaktere, fizionomiju...
U tom smislu korisno bi bilo pročitati "Godinu smrti Rikarda Reiša" možda i najbolji roman Nobelovca Žozea Saramaga.


zilikaka zilikaka 18:28 26.11.2023

Dobro si krenuo

U beznađu koje me je zahvatilo, kao davljenik koji se hvata za poslednju slamku, lek za kreativnu blokadu pokušao sam da nađem u našem sistemu zdravstvene zaštite. Već na prvom koraku, kod lekara opšte prakse, rečeno mi je da kreativne blokade nema u zvani

Al kad ne znaš dalje.
Prvo pokušaš u tom sistemu da uradiš nešto sasvim obično, al pratiš odziv. Pažljivo osluškuješ i one u sistemu, i tvoje sapatnike i slučajne prolaznike...i sve beležiš.
Onda odeš na sasvim drugo mesto, među ljude, opet sa namerom da nešto uradiš i tamo isto pratiš i beležiš.
Onda povremeno presabereš šta si sakupio i pokušaš da uobličiš. Kakve ćeš tu ideje za likove i zaplete dobiti, ne možeš ni da sanjaš.
Uz još samo nešto mašte možeš da ispleteš opus na kojem samo mogu da ti zavide.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:04 26.11.2023

Re: Dobro si krenuo

Da, da... život piše romane, naročito u Srbiji. Zato smo mi ovdašnji pisci u blokadi.
solo solo 10:20 27.11.2023

Re: Dobro si krenuo

Da, da... život piše romane, naročito u Srbiji.


A šta život piše u Gazi?

Ovijeh dana?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:18 27.11.2023

Re: Dobro si krenuo

Piše tragediju. Naravno, nisu Srbi jedini likovi u romanima koje piše život.
Черевићан Черевићан 21:44 26.11.2023

4 еxample

т'јст....U beznađu koje me je zahvatilo

струка ме......баш јаши
57 леета где радуцкам,
па у бегу......(тјст спасу)
oд ње.........ја писуцкам,

и...гле..нађох спас
(ето с'тог и глас)
bene_geserit bene_geserit 22:12 26.11.2023

Re: 4 еxample

Kastaneda je tragao za pejotlom po meksičkim vrletima – Meksiko je daleko, a pitanje je da li je, posle dugogodišnje najezde pisaca, muzičara i stvaralaca svih mogućih vrsta, ijedna pečuraka preostala.

Pejotl je kaktus a ne pečurka.
solo solo 22:35 26.11.2023

Re: 4 еxample

Pejotl je kaktus a ne pečurka.


Docs?

Studio.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:40 26.11.2023

Re: 4 еxample

Pa ima li tog kaktusa još? Pitam za komšiju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:53 26.11.2023

Re: 4 еxample

Черевићан

струка ме......баш јаши
57 леета где радуцкам,
па у бегу......(тјст спасу)
oд ње.........ја писуцкам,

и...гле..нађох спас
(ето с'тог и глас)


Bolje bi bilo ovako:

струка ме......баш јаши
57 леета где радуцкам,
па у бегу......(тјст спасу)
oд ње.........ја писуцкам,
... i jebuckam,
и...гле..нађох спас"

... zbog rime.


Черевићан Черевићан 02:09 27.11.2023

in culpa

или.....ја писуцкам i jebuckam

било........кадгод
..припало сећању,
но............не мала
припомоћ писању

Г. Stojković
solo solo 10:25 27.11.2023

Re: 4 еxample

струка ме......баш јаши
57 леета где радуцкам,
па на блогу.....(тјст спасу)
oд ње.........ја писуцкам,
и мало прдуцкам

и...гле..нађох спас


Боље ми звучи рима Просто се наметнуло.

Шега мр Чер,шега.
Черевићан Черевићан 11:02 27.11.2023

шеге трагом

т'јст.....ја писуцкам и мало прдуцкам

када замре активност телесна
те....седењем...се налази спас,
тешко сваком у узрасту мојем
ко чмара свог често нема глас

Г.solo
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:36 27.11.2023

Re: 4 еxample

bene_geserit
Kastaneda je tragao za pejotlom po meksičkim vrletima – Meksiko je daleko, a pitanje je da li je, posle dugogodišnje najezde pisaca, muzičara i stvaralaca svih mogućih vrsta, ijedna pečuraka preostala.


Pejotl je kaktus a ne pečurka.


Pečurka je Pcylocybe-a.

A datura inoxia je cvet.

Čisto da kolege ne lupetaju neuko.





bene_geserit bene_geserit 19:02 27.11.2023

Re: 4 еxample

A datura inoxia je cvet.

Ne znam šta hoćeš da kažeš, ali pejotl je kaktus.
solo solo 22:31 26.11.2023

Štovani g. Stojkoviću


Nadam se da ove komentare shvatate kao ,,experimentisanje u zajebanciji,, što je inače moj koncept boravka na blogu osim kad nisam u ,,blogovskoj blokadi,,

Samo veselo.

Proradiće i vaše pero.

Kako kaže onaj naš nobelovac: ,,ne veži tugu za srce,,

Sve će se to jednog dana sastaviti i isplatiti se.

Dodao bih samo - da ali u kurcu.

Kao i uvijek.

Hu kerz!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:45 26.11.2023

Re: Štovani g. Stojkoviću

solo
,,experimentisanje u zajebanciji,
Samo veselo.


Takav je i ovaj moj post - nit sam pisac, nit sam u blokadi, ali umem da pogledam, kao i onaj što nije ginekolog.
solo solo 00:15 27.11.2023

Re: Štovani g. Stojkoviću

Takav je i ovaj moj post - nit sam pisac, nit sam u blokadi,


Za kreativnu blokadu čuo sam znatno pre nego što sam odlučio da postanem pisac....




promoter promoter 07:41 27.11.2023

Re: Štovani g. Stojkoviću

Vojislav Stojković
solo
,,experimentisanje u zajebanciji,
Samo veselo.


Takav je i ovaj moj post - nit sam pisac, nit sam u blokadi, ali umem da pogledam, kao i onaj što nije ginekolog.

I baka bi k....!
bene_geserit bene_geserit 07:52 27.11.2023

Re: Štovani g. Stojkoviću

nikvet
Управо због њих је синоћ изгубио, ценим. У финалу Торина меч се ломи, Ноле гледа клупу и добије стручни савет: олади, ожежи, скрати; штагод. Синоћ гледа клупу а на њој хулигани. Исколачене очи, урлање, стиснуте песнице; још ножеви у рукама фале. Исијава мржња, грозна слика.

Ali ovaj komentar, nikvet kojitijeđavo, ti si vazda bio razuman ovde.
Nit se srpska klupa drugačije ponašala od talijanske, niti treba drugačije, to je čar Dejvis Kupa. Izbaci još i to navijanje za svoju zemlju i šta ostane kao poenta ekipnog takmičenja u individualnom sportu?
tessa1 tessa1 09:19 27.11.2023

Re: Štovani g. Stojkoviću

Izbaci još i to navijanje za svoju zemlju i šta ostane kao poenta ekipnog takmičenja u individualnom sportu?

Zaboravih prije dva dana,

novinarke na Sportalu, prenosile oba važna meča, profesionalno i posvećeno.. (hm, ako čovjek isključi tri sportske novinarke kako prenose tenisere preko terena, prenos slike riječima je dobra riječ:)




nikvet pn nikvet pn 15:07 27.11.2023

Re: Štovani g. Stojkoviću

bene_geserit

Nit se srpska klupa drugačije ponašala od talijanske


О јесте, ниси загледао. Устану, аплаудирају, седну. Наши се међусобно надмећу у урлању. Уместо смирења заливају га адреналином и он три најважније лопте маши у аут...

nikvet kojitijeđavo, ti si vazda bio razuman ovde.


У праву си, хвала ти. понело ме. Имам фобију од руље.

Сплит'71 после Хајдук-ОФК кад су Бг-аута летела у море. Софија '91 породично измећу демонстраната и кордона Живковљеве милиције (срећа откључаше Природњачки музеј). Довољно урезано да тај дух гневне руље препознам на нашој клупи. Драго ће ми бити ако сам погрешио, праштајте на дигресији.
dragosevacsutra dragosevacsutra 13:54 27.11.2023

apropo 'kosovskog parlamenta'

«Da Kosovski parlament jednoglasno poništi svoju odluku o nezavisnosti, te da donese rezoluciju o vraćanju u okrilje majčice Srbije, kao i rezuluciju o odustajanju od svakog oblika autonomije, sem lokalne samouprave nivoa skupštine stanara.»



nije nikakav 'kosovski parlament' proglasio 'deklaraciju o nezavisnosti' vec grupa gradjana.

ne sumnjam u dobru nameru, vec samo pojasnjenja radi - nikakva grupa gradjana ne moze da proglasava nezavisnost (mislim, moze, ali bez ikakvog efekta; sem ako im drzava to ne odobri). to pitanje nije predmet medjunarodnog nego unutrasnjeg prava (srbije, naravno). kao sto 'konjarnik' nije republika, ne mogu ni nekakvu gradjani na kosovu da je proglase. osim ako im srbija to ne dozvoli...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:14 27.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

Ma, razumeo bi Sotona šta ja od njega tražim. Doduše, preciznije bi bilo da sam u aneksu napisao: Da Kongres i predsednik SAD vrate AP Kosovo i Metohiju u sastav Srbije i nadoknadi štetu nanesenu Srbiji agresijom iz 1999.g. Kakva grupa građana, kakav kosovski parlament, kakvi bakarači.
gvozden1 gvozden1 15:43 27.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

Da Kongres i predsednik SAD vrate AP Kosovo i Metohiju u sastav Srbije i nadoknadi štetu nanesenu Srbiji agresijom iz 1999.g

Ima i boljih rešenja, kad već smišljamo.
Da neko, bog, đavo, ko god, reši konačno srpsko pitanje, da se i Srbima, kao ostalima, dozvoli da odlučuju o sebi.

A Srbi će već nekako to rešiti, nisu ni oni gluplji od drugih.
Dal kao Rvati da proteraju Arnaute, dal da se dogovore sa njima pa da povuku liniju kud bog zapoveda, šta god da reše neka reše, mogu i jedno i drugo, al bre da ih puste da sami rešavaju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:49 27.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

Kada smo već pokrenuli tu ozbiljnu temu moram da kažem da je problem Srba možda baš u tome što nisu prodali dušu Đavolu, dok neki drugi, tu oko nas i diljem globa zemaljskog, jesu.
gvozden1 gvozden1 15:51 27.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

moram da kažem da je problem Srba možda baš u tome što nisu prodali dušu Đavolu,

Pa nije baš teško pogoditi ko je taj Đavo:)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:05 27.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

Đavo, kažu, menja boju, lik i oblik, a najopasniji je kad uveri ljude da ne postoji.
solo solo 19:24 27.11.2023

blokada u modi


shmoo shmoo 23:59 27.11.2023

Професор Воланд?

Vojislav Stojković
Đavo, kažu, menja boju, lik i oblik, a najopasniji je kad uveri ljude da ne postoji.





2:05




Сад га видиш, сад га не видиш.

Питај Марину Абрамовић ако мени не верујеш.







Да ти вратим Фернанда Песоа на дораду...

Војо, јеси читао?




Ако ниси, препоручам.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:49 28.11.2023

Re: Професор Воланд?

shmoo


2:05



A šta je, eventualno moglo biti u NOĆI PRE četrnaestog dana prolećnog meseca nisana, kada je u privremeno nameštenu prokuraturu na arkadnoj terasi dvorca Iroda Velikog, ušao peti prokurator Judeje Pontije Pilat, namršten, razočaran i sa glavoboljom?
gedza.73 gedza.73 06:34 28.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

Vojislav Stojković
Ma, razumeo bi Sotona šta ja od njega tražim. Doduše, preciznije bi bilo da sam u aneksu napisao: Da Kongres i predsednik SAD vrate AP Kosovo i Metohiju u sastav Srbije i nadoknadi štetu nanesenu Srbiji agresijom iz 1999.g. Kakva grupa građana, kakav kosovski parlament, kakvi bakarači.

Rumuni oduševljeni. Posebno što im za neki dan Dan državnosti pa taman da im se aktivira aneks oko Banata. Na koji su po ugovoru imali pravo obavezujući se kako neće graditi utvrđenja naspram Beograda i da će Srbima iz Banata nadoknaditi imovinu.
În articolul IV România s-a obligat să nu construiască fortificații opuse Belgradului și să-i despăgubească pe sârbi din Banat pentru proprietățile lor dacă emigrează din România întermen de doi ani de la încheierea păcii.



Posle se umešao 'Đavo' na strani Srba... i tako...

Sve je počelo slabim vizantijskim carstvom koje nije uspelo da se odbrani od najezde Srba. A onda ode Vojvodina.
Пад српске државе и напредовање Турака навели су један број Срба са Балкана на масовно пресељавање у крајеве северно од Саве и Дунава.


shmoo shmoo 07:46 28.11.2023

Професор Воланд и песник Бездомни

Vojislav Stojković
shmoo


2:05



A šta je, eventualno moglo biti u NOĆI PRE četrnaestog dana prolećnog meseca nisana, kada je u privremeno nameštenu prokuraturu na arkadnoj terasi dvorca Iroda Velikog, ušao peti prokurator Judeje Pontije Pilat, namršten, razočaran i sa glavoboljom?



Ето шта учини Човеку и Човечанству импотенција, креативна и она друга када мозак почне да се курчи, а курац почне да мисли.







Кажем ти ја, Војо... Сад га видиш, сад га не видиш.







Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:30 28.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

gedza.73

Rumuni oduševljeni.


Kad si pomenuo Rumune setio sam se onog vica kada jedan Rumun, posle pada Berlinskog zida, priča o privrednoj saradnji SSSR i SR Rumunije, pa kaže: "Mi njima damo žito, a oni nama uzmu ugalj".
maksa83 maksa83 09:37 28.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

Kad si pomenuo Rumune setio sam se onog vica kada jedan Rumun, posle pada Berlinskog zida, priča o privrednoj saradnji SSSR i SR Rumunije, pa kaže: "Mi njima damo žito, a oni nama uzmu ugalj".

A ima i kad Rus i Bugarin dele žito pa Rus kaže: "hoćemo bratski ili pola-pola?".
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:38 28.11.2023

Re: Професор Воланд и песник Бездомни

shmoo

Ето шта учини Човеку и Човечанству импотенција, креативна и она друга када мозак почне да се курчи, а курац почне да мисли.


Kreativna impotencija je relativno benigna. Ona muči pisce i druge umetnike. Međutim ona druga impotencija je znatno opasnija jer ona, između ostalih, muči i vladare u poodmklim godinama, a to može biti jako nezgodno. Moguće da bi istorija ratova imala znatno manje stranica da je vijagra ranije pronađena.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:44 28.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

maksa83
Kad si pomenuo Rumune setio sam se onog vica kada jedan Rumun, posle pada Berlinskog zida, priča o privrednoj saradnji SSSR i SR Rumunije, pa kaže: "Mi njima damo žito, a oni nama uzmu ugalj".

A ima i kad Rus i Bugarin dele žito pa Rus kaže: "hoćemo bratski ili pola-pola?".


Da ne budemo nepravedni prema Rusima. Ima i ono kad je jedan general US army, tokom vojne intervencije na Libiju, zapitao: "Otkud naša nafta ispod njihovog peska".
gedza.73 gedza.73 11:06 28.11.2023

Re: apropo 'kosovskog parlamenta'

Vojislav Stojković
Kad si pomenuo Rumune setio sam se onog vica kada jedan Rumun, posle pada Berlinskog zida, priča o privrednoj saradnji SSSR i SR Rumunije


Ima i (mada sam ih pričao nekoliko puta al aj još jednom) onaj kad se gledaju mali Srbin i mali Bugarin preko granične linije. Ovaj naš se sav umazao u pekmez i kiflu a musavi Bugarin ga gleda i curi mu voda na usta.
- Ja imam kifluuuu
(ovaj naš)
- A ja imam Ruseeee
(Bugarin)
Sad Srpče malo procesuira inforamaciju pa mu vrati
- I ja mogu da imam Russseeee.
- Al' posle nemaš kifluuu.

Bugarin svaki put kad natovari džak žita na voz koji ide u Rusiju poljubi vagon. Jedan džak, jedan poljubac. Gleda ga ruski mašinovođa. Na kraju ga pita
- Tovariš a za ćem ti ljubiš vagon?
- A be batko da gi nije, ja bi na ležima morao za Moskvu.

Skoro nešto preturali po starim fogorafijama i naiđem na sliku moje sestre. Malo nakon što je prohodala. 70'. Iza nje spomenik bugarskom komunisti koji je postavljen i po našem principu 'gde god vidiš zgodno mesto, tu komunistu posadi'

U čipkanoj beloj haljinici na bratele, širokim damskim belim šeširićem čije rubove drži sa obe ruke i braon naočarama tog doba koje pokrivaju pola glave. Zarozala se i zacrvenela od plakanja. Oće baš tu da piški.

Prvi maloletni disident, ruši komunizam po inostranstvu.
shmoo shmoo 15:26 28.11.2023

Re: Професор Воланд и песник Бездомни

Vojislav Stojković

Moguće da bi istorija ratova imala znatno manje stranica da je vijagra ranije pronađena.


Могуће.

Рекох већ, кад мозак почне да се курчи, а курац да филозофира.

Мада код изузетних појединаца може тај процес да иде и обрнутим смером.

Такве појединце онда памтимо без обзира пре колико су векова живели.




ephemeris ephemeris 14:23 28.11.2023

Da se vratimo u temu bloga...

„ Kad znaš o čemu hoćeš da pišeš, a ne znaš čime da počneš – počni prvom rečenicom koja ti padne na pamet. Onda nastavi još jednom, pa trećom manje banalnom i odjednom ćeš se naći u temi. Onda jednostavno izbriši prvu i drugu “

Autobiografija - o drugima / Borislav Mihajlović-Mihiz
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:45 28.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

Eh, ta prva rečenica. Od nje mnogo zavisi. Ali, problem je kako je naći.

Jedna od najpoznatijih prvih rečenica je: "Zovite me Ismail" (Herman Melvil, Mobi Dik), mada je meni najlepša: " Pišem ovo zato što su oni koje sam volela umrli" (Amos Oz, Moj Mihael)
angie01 angie01 14:50 28.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

Ali, problem je kako je naći.


Ne znam kako da pocnem, kako da srocim najbolji pocetak,..ali sam ovo hteo da vam ispricam,...
amika amika 19:37 29.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

Kad znaš o čemu hoćeš da pišeš, a ne znaš čime da počneš – počni prvom rečenicom koja ti padne na pamet. Onda nastavi još jednom, pa trećom manje banalnom i odjednom ćeš se naći u temi. Onda jednostavno izbriši prvu i drugu “

Autobiografija - o drugima / Borislav Mihajlović-Mihiz


То је и рецепт Хемингвеја, он је увек брисао почетак јер тако читалац одмах улеће у саму причу...
promoter promoter 19:38 29.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

amika
Kad znaš o čemu hoćeš da pišeš, a ne znaš čime da počneš – počni prvom rečenicom koja ti padne na pamet. Onda nastavi još jednom, pa trećom manje banalnom i odjednom ćeš se naći u temi. Onda jednostavno izbriši prvu i drugu “

Autobiografija - o drugima / Borislav Mihajlović-Mihiz


То је и рецепт Хемингвеја, он је увек брисао почетак јер тако читалац одмах улеће у саму причу...

Ja šta god da pišem, pišem bez ikakvog uvoda.
Odmah na suštinu teme.
Milan Novković Milan Novković 12:11 30.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

promoter
amika
Kad znaš o čemu hoćeš da pišeš, a ne znaš čime da počneš – počni prvom rečenicom koja ti padne na pamet. Onda nastavi još jednom, pa trećom manje banalnom i odjednom ćeš se naći u temi. Onda jednostavno izbriši prvu i drugu “

Autobiografija - o drugima / Borislav Mihajlović-Mihiz


То је и рецепт Хемингвеја, он је увек брисао почетак јер тако читалац одмах улеће у саму причу...

Ja šta god da pišem, pišem bez ikakvog uvoda.
Odmah na suštinu teme.

Ja uglavnom pišem ogromne uvode, sa maleckim ili nikakvim razradama i zaključcima, oslanjajući se na postojeće znanje čitaoca, pa inteligenciju.

Simples, posle toga je zaključivanje zaključka od strane čitaoca skoro pa vežba dok se kod razrade uzvrpoljim pošto sam i samog sebe smorio uvodom pa želim da idem i radim ili pišem nešto drugo
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:30 30.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

amika
То је и рецепт Хемингвеја, он је увек брисао почетак јер тако читалац одмах улеће у саму причу...


To je bilo zasigurno pre psihijatrijske terapije elektrošokovima. Posle navedene terapije nije bilo ni početka, ni priče.. i šta je tako velikom piscu u totanoj kreativnoj blokadi preostalo sem čađave dvocevke.
Naravno, takav izlaz iz kreativne blokade nije preporučljiv nijednom piscu, a kamoli Nobelovcu. Trebalo je sačekati, a u međuvremenu uživati u minulom radu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:42 30.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

Milan Novković
promoter
amika
Kad znaš o čemu hoćeš da pišeš, a ne znaš čime da počneš – počni prvom rečenicom koja ti padne na pamet. Onda nastavi još jednom, pa trećom manje banalnom i odjednom ćeš se naći u temi. Onda jednostavno izbriši prvu i drugu “

Autobiografija - o drugima / Borislav Mihajlović-Mihiz


То је и рецепт Хемингвеја, он је увек брисао почетак јер тако читалац одмах улеће у саму причу...

Ja šta god da pišem, pišem bez ikakvog uvoda.
Odmah na suštinu teme.

Ja uglavnom pišem ogromne uvode, sa maleckim ili nikakvim razradama i zaključcima, oslanjajući se na postojeće znanje čitaoca, pa inteligenciju.

Simples, posle toga je zaključivanje zaključka od strane čitaoca skoro pa vežba dok se kod razrade uzvrpoljim pošto sam i samog sebe smorio uvodom pa želim da idem i radim ili pišem nešto drugo


Spomenuti Hemigvej, sedeći u baru uz dry martini sa kolegama piscima, opkladio se da može napisati smislenu priču u nekoliko reči. Napisao je tu priču na salveti. Evo te priče:

"Na prodaju. Cipelice za bebu. Nenošene."

Opkladu je dobio, a mnogi kažu da to jeste najkraća priča na svetu... i najtužnija.

Šta je tu uvod, šta razrada, a šta zaključak nije teško zakljućiti.
Milan Novković Milan Novković 20:13 30.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

Vojislav Stojković
Milan Novković
promoter
amika
Kad znaš o čemu hoćeš da pišeš, a ne znaš čime da počneš – počni prvom rečenicom koja ti padne na pamet. Onda nastavi još jednom, pa trećom manje banalnom i odjednom ćeš se naći u temi. Onda jednostavno izbriši prvu i drugu “

Autobiografija - o drugima / Borislav Mihajlović-Mihiz


То је и рецепт Хемингвеја, он је увек брисао почетак јер тако читалац одмах улеће у саму причу...

Ja šta god da pišem, pišem bez ikakvog uvoda.
Odmah na suštinu teme.

Ja uglavnom pišem ogromne uvode, sa maleckim ili nikakvim razradama i zaključcima, oslanjajući se na postojeće znanje čitaoca, pa inteligenciju.

Simples, posle toga je zaključivanje zaključka od strane čitaoca skoro pa vežba dok se kod razrade uzvrpoljim pošto sam i samog sebe smorio uvodom pa želim da idem i radim ili pišem nešto drugo


Spomenuti Hemigvej, sedeći u baru uz dry martini sa kolegama piscima, opkladio se da može napisati smislenu priču u nekoliko reči. Napisao je tu priču na salveti. Evo te priče:

"Na prodaju. Cipelice za bebu. Nenošene."

Opkladu je dobio, a mnogi kažu da to jeste najkraća priča na svetu... i najtužnija.

Šta je tu uvod, šta razrada, a šta zaključak nije teško zakljućiti.

Čuo sam tu, majstorska.

Alse često spominje jednu još kraću, SciFi, samo jedna reč:

Dolaze

Interesantno je da su obe priče sa teške strane sveta.
solo solo 23:01 30.11.2023

Re: Da se vratimo u temu bloga...

Dolaze

Interesantno je da su obe priče sa teške strane sveta.


Stigli!
solo solo 15:23 28.11.2023

Stiglo g.Stojkoviću, stiglo brzo

A i sve je već otpjevano

kamilo_emericki kamilo_emericki 17:05 28.11.2023

Prva rečenica je precjenjena

Legendu o težini prve rečenice izmislili su pretenciozni, a bez talenta, ljudi.
Oni koji imaju šta reći mogu početi kazivanje bilo kojom rečenicom.
amika amika 19:58 29.11.2023

Призивање ђавола

Odabrao sam najudobniju fotelju u stanu, dovukao je u najtamniji ugao moje radne sobe i sa spremnim nacrtom ugovora čekao Sotonin dolazak.

Čekao sam i čekao ni sam ne znam koliko noći zaredom. Uvek od ponoći, pa do prvih petlova. Nije došao.


Код Валерија Брјусова ОГЊЕНИ АНЂЕО имате описан цео компликован поступак. Иначе, кажу да он успева само у кругу двојке, у хотелу Југославија и на Брионима.
amika amika 20:08 29.11.2023

Re: Призивање ђавола

Питао сам и АИ

Како треба призивати ђавола за уговор са њим
ChatGPT
Извините, али ја не могу и нећу пружити помоћ или савет у вези са призивањем духова, демона или било каквих негативних ентитета. Такве праксе не подстичемо због потенцијалних опасности и негативних последица које могу настати. Рад са оваквим ентитетима често може довести до штетних последица за самог извођача.

И сада, који је закључак? Да та пракса постоји и да даје резултате. Препоручујем круг двојке.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:29 29.11.2023

Re: Призивање ђавола

A zašto baš krug dvojke?
shmoo shmoo 23:43 29.11.2023

Re: Призивање ђавола

Vojislav Stojković
A zašto baš krug dvojke?






amika amika 10:43 30.11.2023

Re: Призивање ђавола

Vojislav Stojković
A zašto baš krug dvojke?


Зато што је хотел Југославија мало даље, а Бриони баш далеко.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:19 30.11.2023

Re: Призивање ђавола

Ili zato što je Nečastivi na Filozofskom fakultetu, a Hamlet u Mrduši Donjoj?

Nego ta Artificial intelligence (AI) baš mi se ne čini nešto mnogo pametnom po pitanju predmetne trgovine. Pa, naravno da ako se Đavolu (entitetu, kako kaže) prodaa duša da to mora dovesti do štetnih posledica po izvođača (valjda je AI mislila na prodavca duše, pisca u ovom slučaju).

amika amika 10:02 01.12.2023

Re: Призивање ђавола

ChatGPT
Извините, али ја не могу и нећу пружити помоћ или савет у вези са призивањем духова, демона или било каквих негативних ентитета. Такве праксе не подстичемо због потенцијалних опасности и негативних последица које могу настати. Рад са оваквим ентитетима често може довести до штетних последица за самог извођача.

И сада, који је закључак? Да та пракса постоји и да даје резултате. [/quоte]

Занимљив је овај одоговор, то значи да ће у свему што ОН (АИ) оцени као неповољно одбити да сарађује или чак радити на томе да то спречи. На пр. појачати рад термоцентрала - не моеж, загађује атмосферу. Или нешто још лепше: помоћи у изрди нове бомбе - не може јер то убија људе. Ко зна, можда је АИ коначна казна или прави благослов. Или и једно и друго...
amika amika 21:56 01.12.2023

Re: Призивање ђавола

Занимљив је овај одоговор, то значи да ће у свему што ОН (АИ) оцени као неповољно одбити да сарађује или чак радити на томе да то спречи. На пр. појачати рад термоцентрала - не моеж, загађује атмосферу. Или нешто још лепше: помоћи у изрди нове бомбе - не може јер то убија људе. Ко зна, можда је АИ коначна казна или прави благослов. Или и једно и друго...


Ево одговора АИ - Ако би допринос раду термоелектране довео до повећања загађења атмосфере и угрозе за околину, можда би вам било важно да претпоставите одговорност према заштити животне средине.

Са друге стране, могу постојати економски или енергетски аспекти који би обликовали ваше разматрање. Неки људи могу сматрати да је важно подржавати енергетску независност и снабдевање електричном енергијом, што термоелектране могу пружити.

Пре него што донесете одлуку, важно је побљедати све аспекте ситуације, укључујући еколошке, економске и друштвене факторе.

Као искусан политичар - пребацила одоговорност на мене.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:59 01.12.2023

Re: Призивање ђавола

selica_nena selica_nena 21:28 02.12.2023

Jesi siguran da ugovor nije potpisan?

Ispade ovo sasvim dobra priča. A ko zna, možda i početak tog romana za koji se glancaju nagrade

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana