Istorija| Zabava

Dinastija Spiridona Putina

jinks RSS / 04.12.2023. u 09:25

spi.jpg

U istoriji društva nasleđivanje pozicija je česta praksa. U mnogim kulturama, naslednici su automatski nasleđivali rođačke uloge, bilo da se radilo o pozicijama kralja, vođe plemena ili nekakvog bogatog zemljoposednika.

U savremenom svetu, nasleđivanje pozicija je i dalje prisutno, ali je izgleda ipak nešto manje zastupljeno nego u prošlosti. Opet, i dalje postoji mnogo primera u kojima naslednici imaju prednost u odnosu na druge kandidate za određene pozicije.

Jedan od takvih mogao bi delom da bude čak i Vladimir Putin, predsednik Rusije.

Naime, njegov deda, Spiridon Putin, bio je višedecenijski lični kuvar Lenjina i Staljina. I da li je ovo ikako moglo da utiče na Putinovu karijeru? Teško je definitivno reći da li bi Putin postigao iste uspehe bez ovakvog pretka, uprkos izuzetnoj inteligenciji i radnoj etici koju je pokazao tokom karijere. Međutim, nema sumnje da je njegov deda imao priliku da upozna dosta uticajnih ljudi, što je Vladimiru Vladimiroviču nedvosmisleno moglo biti od pomoći tokom karijere.

Takođe, Putin bi mogao da bude i dobar primer hijerarhijskog nasleđivanja koje ne podrazumeva isključivo nasleđivanje pozicije za poziciju u okviru sistema, već nasleđivanje pozicije u najširem smislu, na osnovu stečenog hijerarhijskog "pedigrea".

Jer, pitanje da li je hijerarhijsko nasleđivanje isključivo posledica stečenih poznastava ili se možda radi i o nekim dubljim razlozima. Naime, pored kontakata, potomci pripadnika hijerarhije često nasleđuju i određenu kulturu i vrednosti koje im mogu biti od pomoći prilikom napredovanja. Odrastanje u okruženju u kojem dominira hijerarhijska struktura i fokus na uspeh može uticati na formiranje njihovih vrednosti i ciljeva. Takođe, potomci pripadnika hijerarhije često imaju priliku da nauče nepisana pravila i dinamiku hijerarhije od najranijeg doba, što im može pružiti prednost u odnosu na one koji nemaju takvo iskustvo.

Opet, pored nasleđene kulture i vrednosti, potomci pripadnika hijerarhije ponekad nasleđuju i određene obrasce ponašanja koji im mogu pomoći u napredovanju. Na primer, mogli bi naslediti i harizmatičnost, komunikacijske veštine ili sposobnost odlučivanja koja su svojstvena roditeljima ili drugim članovima porodice. Takođe, mogli bi naslediti i radnu etiku, posvećenost ciljevima ili samopouzdanje koje su česti atributi onih koji uspevaju u hijerarhijskim sistemima.

Naravno, sve ovo ne znači da se navedene osobine ne mogu steći i u prvoj generaciji, kao ni to da podrazumevana naslednost sistemski poželjnih osobina nije često precenjena.

Ipak, da li se sve navedene "sistemske" osobine mogu svesti na jednu - osećaj za zajednički interes? I, ovo nas dovodi do jednog od ključnih istorijskih pitanja - da li se razumevanje zajedničkog interesa gradi i prenosi generacijama, ili ga je moguće steći za neko kraće vreme (za šta bi neki rekli da upravo i predstavlja jednu od ključnih razlika između desnog i levog pogleda na svet).

Drugim rečima, da li se bezbednosni, razvojni, kao i mnogi drugi aspekti neke zajednice mogu razlučiti posmatrano isključivo iz ugla više generacija, ili se mogu sagledati i nešto brže, na osnovu ličnih talenata i afiniteta, po nekakvim ubrzanim partijskim kursevima, ili kako već sve ne.

Na kraju, neki bi rekli da postoji i pitanje koje na određeni način objedinjuje prethodno pomenute levi i desni pogled na svet - a to je koliko je generacija potrebno da bi se stekao osećaj o tome kako drugi vide i doživljavaju zajednički interes. Ali, to je po svoj prilici neki sasvim drugačiji ugao gledanja, kao i neka drugačija vrsta priče.

 



Komentari (664)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 11:28 08.12.2023

Re: PISA test 2022


koliko su ti bili obrazovani

A odgovara se na citat u kome piše
obrazovanje na stranu



gvozden1 gvozden1 11:58 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Iz odelenja moje žene fakultet je završilo mislim troje-četvoro (od čega dvoje poljoprivredu,

Ali ipak pokazuje dominantan nivo svesti, ambicija, stanovništva predgrađa u odnosu na gradsko, centralno gradsko.

Poljoprivredni fakultet je svakako među onima koji se smatraju manje poželjnim, i upisuju ga najčešće ili loši đaci usled nemogućnosti da upišu nešto poželjnije, ili, kao moj slučaj što je, đaci poljoprivrednih škola, da bi ostali u struci.

A poljoprivredne škole opet upisuju deca najčešće iz seljačkih porodica, ili loši đaci iz gradskih porodica.

To jeste takva situacija, iz ličnog iskustva govorim, i svako ko tvrdi da je drugačije najverovatnije laže, pokušavajući da poštuje demagogiju koja nalaže da se "ne potcenjuje" selo, seljaci, stručnjaci za tu oblast.


Turizam je takođe u tom rangu, s tim da je po složenosti materije verovatno i ispod poljoprivrede, jer na poljoprivrednom fakultetu postoje i veoma zahtevni ispiti poput hemije (u moje vreme su bile četiri hemije) genetike, biologije.....

Ne bih da tvrdim ništa, ali s obzirom na činjenicu da je Endži završila turizam, a njen brat poljoprivredu, to upućuje na kapacitete.


Naravno da izuzeci postoje, i da je sasvim moguće da je Predatorova sestra u pravu kad tvrdi to što tvrdi, da joj je iskustvo takvo da su deca iz centra manje znaju od dece iz predgrađa.
angie01 angie01 12:20 08.12.2023

Re: PISA test 2022

gvozden1

koliko su ti bili obrazovani

A odgovara se na citat u kome piše
obrazovanje na stranu





ma ne odgovara se na bezobrazluk o glupoj deci roditelja koji su studirali nesto sto bena zamislja da je zahebancija,...pa rekoh, sta su po obrazovanju bili njegovi preci, ako vec postavlja takve teorije.
predatortz predatortz 12:20 08.12.2023

Re: PISA test 2022

To jeste takva situacija, iz ličnog iskustva govorim, i svako ko tvrdi da je drugačije najverovatnije laže, pokušavajući da poštuje demagogiju koja nalaže da se "ne potcenjuje" selo, seljaci, stručnjaci za tu oblast.



Za Poljoprivredni znam da je među dobrim klincima i veoma dobrim đacima postala popularna Fitomedicina.
Sin jednog našeg prijatelja upisao, dete odličan đak u X gimnaziji, mogao je upisati šta je hteo. Hemiju spremao prilično dugo za prijemni.
Naravno, primljen na budžet, ali su i druga deca na godini sličnih kvaliteta.

Komentar mog mlađeg sina nas je sve nasmejao. Kada smo mu rekli šta je klinac upisao pitao nas je šta je to.
Ja mu kažem u fazonu doktor za biljke.

A on:

Čudan čovek! Imaš potencijal da lečiš ljude a ti izabereš da lečiš kaktus!


angie01 angie01 12:37 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Turizam je takođe u tom rangu, s tim da je po složenosti materije verovatno i ispod poljoprivrede, jer na poljoprivrednom fakultetu postoje i veoma zahtevni ispiti poput hemije (u moje vreme su bile četiri hemije) genetike, biologije.....


:)))))

pa Turizmologija je na PMFu na Geografiji,...znaci- sve geografije, sve ekonomije, kao na Ekonomskom, isti program, ista literatura, visa matematika jedan, istorije umetnosti, prostorna planiranja, statistike, dva jezika-visi nivo, jer na tim jezicima bi trebalo da radis,...gomila drugih predmeta vezanih za poslovanje, pa pravo,...i tako, bas, zahebancija....da ne pominjem kadar koji je nama predavao.

meni je stvarno smesno- sem sto je odurno- da omalovazavate nesto o cemu bas ne znate nista- jer biste nekako meni da naudite.


Ne bih da tvrdim ništa, ali s obzirom na činjenicu da je Endži završila turizam, a njen brat poljoprivredu, to upućuje na kapacitete.


je l moze nize?!

...kad si ti u pitanju-sigurno!...
gvozden1 gvozden1 13:10 08.12.2023

Re: PISA test 2022


Za Poljoprivredni znam da je među dobrim klincima i veoma dobrim đacima postala popularna Fitomedicina

Bivša zaštita bilja, osavremenjen naziv da bi se izbeglo pominjanje poljoprivredne proizvodnje, i da bi se približilo medicini.
Takav je moj utisak.
dragosevacsutra dragosevacsutra 13:53 08.12.2023

Re: PISA test 2022

emilia


pozdravio te basara


predatortz predatortz 14:03 08.12.2023

Re: PISA test 2022

dragosevacsutra
emilia


pozdravio te basara




Imao sam, ne mogu reći čast, priliku da ga upoznam.
Čovek mrzi idolopoklonike.
Verovatno bi mu se emil/emilia malo gadio zbog ovolike opsednutosti likom i delom.
promoter promoter 14:04 08.12.2023

Re: PISA test 2022

gvozden1
Iz odelenja moje žene fakultet je završilo mislim troje-četvoro (od čega dvoje poljoprivredu,

Ali ipak pokazuje dominantan nivo svesti, ambicija, stanovništva predgrađa u odnosu na gradsko, centralno gradsko.

Poljoprivredni fakultet je svakako među onima koji se smatraju manje poželjnim, i upisuju ga najčešće ili loši đaci usled nemogućnosti da upišu nešto poželjnije, ili, kao moj slučaj što je, đaci poljoprivrednih škola, da bi ostali u struci.

A poljoprivredne škole opet upisuju deca najčešće iz seljačkih porodica, ili loši đaci iz gradskih porodica.

To jeste takva situacija, iz ličnog iskustva govorim, i svako ko tvrdi da je drugačije najverovatnije laže, pokušavajući da poštuje demagogiju koja nalaže da se "ne potcenjuje" selo, seljaci, stručnjaci za tu oblast.


Turizam je takođe u tom rangu, s tim da je po složenosti materije verovatno i ispod poljoprivrede, jer na poljoprivrednom fakultetu postoje i veoma zahtevni ispiti poput hemije (u moje vreme su bile četiri hemije) genetike, biologije.....

Ne bih da tvrdim ništa, ali s obzirom na činjenicu da je Endži završila turizam, a njen brat poljoprivredu, to upućuje na kapacitete.


Naravno da izuzeci postoje, i da je sasvim moguće da je Predatorova sestra u pravu kad tvrdi to što tvrdi, da joj je iskustvo takvo da su deca iz centra manje znaju od dece iz predgrađa.

Ja veoma poštujem poljoprivredni fakultet.
Jer se tu uči o grani ljudske nauke i, potom, delatnosti kojoj je zadataka da prehrani ljude.
I životinje, pride.
Za mene su poljoprivredni inženjeri, bilo koga usmerenja, veoma poštovani inženjeri.
Svašta se tu mora znati - od meteorologije, fizike, hemije, biologije, geologije ... ihaj toga ima.
angie01 angie01 14:11 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Verovatno bi mu se emil/emilia malo gadio zbog ovolike opsednutosti likom i delom.


za razliku od tebe, koji si opsednut likom i delom koljaca i ratnih zlocinaca.
predatortz predatortz 14:16 08.12.2023

Re: PISA test 2022

angie01
Verovatno bi mu se emil/emilia malo gadio zbog ovolike opsednutosti likom i delom.


za razliku od tebe, koji si opsednut likom i delom koljaca i ratnih zlocinaca.


Evo i advokat'ce!
Jeste, stalno ih citiram, kačim njihove slike...
Uzgred, javna reč ima težinu.
Koga je, recimo, Ratko Mladić zaklao?
Radovan?
Draža?

A ako pak govoriš o ideologijama, komunistička je iza sebe ostavila mnogo krvaviji trag.
Planetarno!
Pa ima još vas nižnjih umom kojim vam je bliska i stalno je veličate ovde.

I još nešto...

A što ti podmećeš dupe u svakom razgovoru, pa posle kmečiš o tome kako si proganjana?

Loži te to?

angie01 angie01 14:19 08.12.2023

Re: PISA test 2022

a sto se tice obrazovanja, mene ovde prozivaju ljudi, cije obrazovanje mi je nepoznato, pojma nema sta su i gde zavrsili, neku usku specijalnost ili tehnicke nauke, koje po difoltu studiraju ljudi, koji se ne zanimaju ni za sta drugo to znaju i to je to.

a obrazovanje podrzaumeva i mnogo toga van onog formalnog,..znaci, ovde neki smesni likovi, koji kriju svoje "diplome" ko zmija noge, pokusavaju da omalovaze moje dve diplome Beogradskog univerziteta i dve specijalisticke- u inostranstvu,...plus muzicka skola i jos gomila nekih drugih- nije mi uopste ideja da nabrajam-...da se organizuje neki kviz opste kultura, ova nadobudan ekipa, koja bukvalno lupeta na svakodnevne teme, ne bi dala ni jedan smisleni odgovor u poljima kulture, umetnosti i osteg znanja, a to je fakat sustinsko obrazovanje,...znaci, potpuno je komicno, da neko uopste pomisli, da je moguce uniziti nekog, koje obrazovan mnogo vise, nego je to neki prosek, pa i medju fakultetski obrazovanima...tako da gospodo, mucite se u svojoj muci.
predatortz predatortz 14:23 08.12.2023

Re: PISA test 2022

a obrazovanje podrzaumeva i mnogo toga van onog formalnog,..znaci, ovde neki smesni likovi, koji kriju svoje "diplome" ko zmija noge, pokusavaju da omalovaze moje dve diplome Beogradskog univerziteta i dve specijalisticke- u inostranstvu,...plus muzicka skola i jos gomila nekih drugih- nije mi uopste ideja da nabrajam-.


Turi na bilbord ko Jovana Jeremić!

angie01 angie01 14:24 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Evo i advokat'ce!
Jeste, stalno ih citiram, kačim njihove slike...
Uzgred, javna reč ima težinu.
Koga je, recimo, Ratko Mladić zaklao?
Radovan?
Draža?


mora da se salis, njihov je krvav trag, zavio u crno onolike porodice, a bogami i nas....svakomalo im se zahvaljujes- to bukavlno nema nigde, samo na ovom blogu i u nekim crnim rupama.
Pa ima još vas nižnjih umom kojim vam je bliska i stalno je veličate ovde.


citiraj jednu recenicu koja velica komunizam- od bilo koga,...ovde se uglavnom brani nesto od vaseg izvrtanja i lazi.
A što ti podmećeš dupe u svakom razgovoru, pa posle kmečiš o tome kako si proganjana?

A što ti podmećeš dupe u svakom razgovoru, pa posle kmečiš o tome kako si proganjana?


ma nije valjda, pa ti pritrcavas u apsolutno svakoj prici sa hucijem, ili ovom tvojom nelecenom, sta je to, ne podmeces dupe, ili sta,...ja ti samo kazem, da je smesno da prozivas nekog za stavri u kojima si ti 100 pta gori.


Loži te to?


sta me lozi?
promoter promoter 14:24 08.12.2023

Re: PISA test 2022

angie01
a sto se tice obrazovanja, mene ovde prozivaju ljudi, cije obrazovanje mi je nepoznato, pojma nema sta su i gde zavrsili, neku usku specijalnost ili tehnicke nauke, koje po difoltu studiraju ljudi, koji se ne zanimaju ni za sta drugo to znaju i to je to.

a obrazovanje podrzaumeva i mnogo toga van onog formalnog,..znaci, ovde neki smesni likovi, koji kriju svoje "diplome" ko zmija noge, pokusavaju da omalovaze moje dve diplome Beogradskog univerziteta i dve specijalisticke- u inostranstvu,...plus muzicka skola i jos gomila nekih drugih- nije mi uopste ideja da nabrajam-...da se organizuje neki kviz opste kultura, ova nadobudan ekipa, koja bukvalno lupeta na svakodnevne teme, ne bi dala ni jedan smisleni odgovor u poljima kulture, umetnosti i osteg znanja, a to je fakat sustinsko obrazovanje,...znaci, potpuno je komicno, da neko uopste pomisli, da je moguce uniziti nekog, koje obrazovan mnogo vise, nego je to neki prosek, pa i medju fakultetski obrazovanima...tako da gospodo, mucite se u svojoj muci.

Svaka čast!
Čim dođem kući odmah cepam moje diplome.
predatortz predatortz 14:35 08.12.2023

Re: PISA test 2022

mora da se salis, njihov je krvav trag, zavio u crno onolike porodice, a bogami i nas....svakomalo im se zahvaljujes- to bukavlno nema nigde, samo na ovom blogu i u nekim crnim rupama.


Ja jesam i uvek ću biti, uprkos njihovim nedostacima, zahvalan Radovanu Karadžiću i Ratku Mladiću.
To smo, dakle, rasčistili!
Ne postoji sila, ljudska ili nebeska, koja taj osećaj kod mene može promeniti.

A sad o onome što si ti rekla - da su koljači.
Koga su zaklali?
Kojim to ti dokazima raspolažeš da bi ih tako kvalifikovala?

Mani se tog komunjarskog manira mahanja širokom četkom!

Ako bih, primera radi, ja tebe nazvao ubicom i ti me tužila, bio bih u velikom problemu ako tu tvrdnju ne mogu da dokažem.

Krečenje širokom četkom bi značilo da je koljač, ubica, silovatelj predsednik svake države i komandant svake vojske koja je bila u ratu.
Jer ne postoji vojska i rat bez zločina.

Ko u to veruje, da postoji vojska bez ijednog zločina, taj ima umne sposobnosti amebe.
Tvojim aršinom, najveći zločinci bi bili američki predsednici i generali, sa čim mogu da se složim. U odnosu na njih ovi naši su nevina dečica.
angie01 angie01 14:57 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Ja jesam i uvek ću biti, uprkos njihovim nedostacima, zahvalan Radovanu Karadžiću i Ratku Mladiću.
To smo, dakle, rasčistili!
Ne postoji sila, ljudska ili nebeska, koja taj osećaj kod mene može promeniti.

pa tu smo bolest vec utvrdili, ja ti samo kazem, kojim pravom ti takva devijantan, uopste prozivas druge.

ovim glupostima u nastvaku, necu da se smaram, toliko puta smo okretali taj tocak- besmisleno je nastavljati.
maksa83 maksa83 15:03 08.12.2023

Re: PISA test 2022

A poljoprivredne škole opet upisuju deca najčešće iz seljačkih porodica, ili loši đaci iz gradskih porodica.

Pošto si ti bio u poljoprivrednoj školi pa si video te đake a ja nisam malo je glupo da ti oponiram, ali u moje vreme (koje nije mnogo daleko od tvog vremena) u ovom ovde gradu loši đaci su upisivali tzv. MOC-ove, ŽOC-ove, Brodarsku i mislim da je bila i neka srednja kožarska ili tako nešto, a poljoprivredne se ne sećam ni da je postojala. Evo sad sam prvi put pogledao da li Beograd uopšte ima poljoprivrednu školu, i ima neku u ulici Pančevački putu što je Pajina Krnjača, nemam pojma da li postoji oduvek.
promoter promoter 15:07 08.12.2023

Re: PISA test 2022

angie01
Ja jesam i uvek ću biti, uprkos njihovim nedostacima, zahvalan Radovanu Karadžiću i Ratku Mladiću.
To smo, dakle, rasčistili!
Ne postoji sila, ljudska ili nebeska, koja taj osećaj kod mene može promeniti.

pa tu smo bolest vec utvrdili, ja ti samo kazem, kojim pravom ti takva devijantan, uopste prozivas druge.

ovim glupostima u nastvaku, necu da se smaram, toliko puta smo okretali taj tocak- besmisleno je nastavljati.

A i haški sud, nepristrasan i pravičan, je sve dokazao.
Viljema mi Vokera!

predatortz predatortz 15:21 08.12.2023

Re: PISA test 2022

pa tu smo bolest vec utvrdili, ja ti samo kazem, kojim pravom ti takva devijantan, uopste prozivas druge.


Razmisli da li ćeš sledeći put nešto ovsko izjaviti.
angie01 angie01 15:24 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Turi na bilbord ko Jovana Jeremić!


pa u ovom slucaju ste ti i kamaradi jovanajeremic, a ne ja,...vi polupismeni nestonesto, komentarisete moje obrazovanje, koje ja nikada nisam pomenula, nego ga vi svakomalo pominjete, a i profil na blgu sam napisala, kada mi je to trazeno, pre toga je bio prazan prostor,..znaci, ne seri,...ne znam sta ste ti i bene recimo zavrsili, al po kolicini lupetanja, sta god da je to bilo, nije bas puno uticalo na nesto sto bi se zvalo obrazovanjem.
predatortz predatortz 15:27 08.12.2023

Re: PISA test 2022

vi polupismeni


Stvarno je smešno da ti nekoga prozivaš za nepismenost. Ti si ubedljivo najnepismenija osoba na ovom mestu. Bukvalno praviš one greške koje se ni kod učiteljice ne tolerišu.
angie01 angie01 15:29 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Razmisli da li ćeš sledeći put nešto ovsko izjaviti.


mozda pre ti razmislis, kada budes sledeci put imao poriv da pomenes zahvalnost za ubijanje ljudi druge vere i nacije, koji su na svome bili,...ako to nije bolest, ja ne znam sta je, da mrzis i ubijas komsije- radi sekijevog i zlobinog plana,...danas 30 godina posle, nista vise nije nepoznanica, sve je utvrdjeno, odmereno, pesudjeno i aposlutno nikoga nikada i igde nisam cula da ovako nesto morbidno uporno izjavljuje,...cak ni oni celavci sto ih skupljau, kada treba neko da se maltretira.

mozda i da se informises, sta kaze zakon o tome, ne samo na javnim glasalima.
angie01 angie01 15:31 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Stvarno je smešno da ti nekoga prozivaš za nepismenost. Ti si ubedljivo najnepismenija osoba na ovom mestu. Bukvalno praviš one greške koje se ni kod učiteljice ne tolerišu.


jao jeste, vec si se hvalio, kako je kod tebe u Tuzli, obrazovanje bilo mnogo bolje nego u Srboji i kako tvoja nastvanica Srpskog, ili kako se vec zvao taj predmet, ne bi tolerisala greske koje se ovde prave prilikom kucanja komentara:))),...i sada su drugi jovane jeremic:)))....bukvalno isti narativ.
angie01 angie01 15:33 08.12.2023

Re: PISA test 2022

(koje nije mnogo daleko od tvog vremena)


izvini, a kome ovo kazes?
angie01 angie01 15:35 08.12.2023

Re: PISA test 2022

A i haški sud, nepristrasan i pravičan, je sve dokazao.


dokazi nisu sporni u tome je cela stvar, gde prestaje svaka druga prica- barem kod casnih ljudi.
milisav68 milisav68 15:36 08.12.2023

Re: PISA test 2022

maksa83
a poljoprivredne se ne sećam ni da je postojala.

Pa nije, zato što ti treba imanje na kome bi se direktno učilo.Ne možeš da staviš svinjac i štalu u širem centru Beograda.Takođe ti treba zemlja da bi gajio neke kulture.To su uglavnom škole sa internatom, gde provodiš skoro 24 sata, i gde zajedno idu teorija i praksa.

Najpoznatije su u Šapcu i Svilajncu.

dopuna

I u Zemunu.
maksa83 maksa83 15:39 08.12.2023

Re: PISA test 2022

angie01
(koje nije mnogo daleko od tvog vremena)


izvini, a kome ovo kazes?

Pa onome kome odgovaram.
maksa83 maksa83 15:40 08.12.2023

Re: PISA test 2022

I u Zemunu.

A to je normalno, oni su svakako seljaci.
gvozden1 gvozden1 15:42 08.12.2023

Re: PISA test 2022

, a poljoprivredne se ne sećam ni da je postojala.

Verovatno nije, znalo bi se za nju da jeste.

Škole u Požarevcu, Kraljevu, moja valjevska su dosta stare, (i svaka za sebe tvrdi da je najstarija:)).

Nekada su to bile prestižne škole, ali su vremenom poprimile status koje sad imaju, a takve škole u velikim urbanim centrima nemaju svrhu, pa otud i njihov razmeštaj po unutrašnjosti.

A za takve slučajeve, loši đaci, su predviđene ove o kojima ti pričaš, kožarske i slične.

U Čačku je to bio ŠUP ( škola učenika u privredi) i tu se skupljalo od zla oca i od gore majke, ko ništa drugo ne može da završi ide tamo.

U Valjevu tako nešto nije postojalo, za to je služila poljoprivreda škola, a sad je ona, koliko čujem, napredovala na listi valjevskih srednjih škola.

Kad prođem pored nje vidi se da je sređena, park oko nje uvek besprekoran, fasade se održavaju, dom učenika, čitam, dobro funkcioniše....a direktor, koji je sve to obezbedio, niti je Valjevac niti bivši đak te škole.

Meni je svakako drago što je to tako.
predatortz predatortz 15:46 08.12.2023

Re: PISA test 2022

maksa83
I u Zemunu.

A to je normalno, oni su svakako seljaci.

Potvrđujem!

Bez imalo ironije.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:49 08.12.2023

Re: PISA test 2022

predatortz
pa tu smo bolest vec utvrdili, ja ti samo kazem, kojim pravom ti takva devijantan, uopste prozivas druge.


Razmisli da li ćeš sledeći put nešto ovsko izjaviti.



Ja bi na tvom mjestu malo oladila od bloga
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:50 08.12.2023

Re: PISA test 2022

maksa83
A poljoprivredne škole opet upisuju deca najčešće iz seljačkih porodica, ili loši đaci iz gradskih porodica.

Pošto si ti bio u poljoprivrednoj školi pa si video te đake a ja nisam malo je glupo da ti oponiram, ali u moje vreme (koje nije mnogo daleko od tvog vremena) u ovom ovde gradu loši đaci su upisivali tzv. MOC-ove, ŽOC-ove, Brodarsku i mislim da je bila i neka srednja kožarska ili tako nešto, a poljoprivredne se ne sećam ni da je postojala. Evo sad sam prvi put pogledao da li Beograd uopšte ima poljoprivrednu školu, i ima neku u ulici Pančevački putu što je Pajina Krnjača, nemam pojma da li postoji oduvek.


Kod Nas je to bila metalska a SUP je bio za matore ljude koji nisu na vrijeme isli na faks..
Poljprivredna bila ok skola..
Usao valjda ko je imao neku zemlju..
angie01 angie01 15:52 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Pa onome kome odgovaram.


ocigledno ne vidim, pa te zato i pitam.
predatortz predatortz 15:58 08.12.2023

Re: PISA test 2022

newimprovedtadejus
predatortz
pa tu smo bolest vec utvrdili, ja ti samo kazem, kojim pravom ti takva devijantan, uopste prozivas druge.


Razmisli da li ćeš sledeći put nešto ovsko izjaviti.



Ja bi na tvom mjestu malo oladila od bloga


Ali nisi.
promoter promoter 19:18 08.12.2023

Re: PISA test 2022

angie01
Razmisli da li ćeš sledeći put nešto ovsko izjaviti.


mozda pre ti razmislis, kada budes sledeci put imao poriv da pomenes zahvalnost za ubijanje ljudi druge vere i nacije, koji su na svome bili,...ako to nije bolest, ja ne znam sta je, da mrzis i ubijas komsije- radi sekijevog i zlobinog plana,...danas 30 godina posle, nista vise nije nepoznanica, sve je utvrdjeno, odmereno, pesudjeno i aposlutno nikoga nikada i igde nisam cula da ovako nesto morbidno uporno izjavljuje,...cak ni oni celavci sto ih skupljau, kada treba neko da se maltretira.

mozda i da se informises, sta kaze zakon o tome, ne samo na javnim glasalima.

To ti kažem!
Sve neki Viljemi Vokeri svedoci.
Nema suda do haškoga!
Osudio Srbe i zakatančio vrta.
Ali taj sud je ionako relevantan za budale poput nekih.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:50 08.12.2023

Re: PISA test 2022

Čovek mrzi idolopoklonike.


ne znam da li si cuo, ali evo upravo je iskazao idolopoklonstvo/podrzao emiliong predsednika




maksa83 maksa83 20:01 08.12.2023

Re: PISA test 2022

ne znam da li si cuo, ali evo upravo je iskazao idolopoklonstvo/podrzao emiliong predsednika

Ne, taj koji je podržao je neki devedesetpetogodišnji akademik vajar SVETOMIR Basara, a ovaj o kom je reč je Svetislav.

Predsednik je obećao svetlu budućnost a Svetomiru sa njegovih 95 najbolje tek predstoji pa je potrčao da podrži, nikakav problem.
promoter promoter 20:08 08.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

principessa_etrusca
Ali ja zato odoh u nedelju u Pariz da bih u ponedeljak prisustvovao odbrani doktorske disertacije mog starijeg deteta.

Чарли, честитам детету и родитељима, нека је са срећом.

Eeeeeeee, fala, fala!
U nedelju se okupljamo, osovina Beograd - Pariz - London.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:54 08.12.2023

Re: PISA test 2022

kako tvoja nastvanica Srpskog, ili kako se vec zvao taj predmet,


srpskog




dragosevacsutra dragosevacsutra 20:55 08.12.2023

Re: PISA test 2022


Ne, taj koji je podržao je neki devedesetpetogodišnji akademik vajar SVETOMIR Basara, a ovaj o kom je reč je Svetislav.


ako su n1 lagali mene, i ja lazem vas...


maksa83 maksa83 21:11 08.12.2023

Re: PISA test 2022

dragosevacsutra

Ne, taj koji je podržao je neki devedesetpetogodišnji akademik vajar SVETOMIR Basara, a ovaj o kom je reč je Svetislav.


ako su n1 lagali mene, i ja lazem vas...




Jok. bre, jedini Basara koji se i tamo pominje:

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:10 08.12.2023

Re: PISA test 2022

taj printscreen je od sad, jutros je pisalo svetislav.
angie01 angie01 22:14 08.12.2023

Re: PISA test 2022

jutros je pisalo svetislav.


nije pisalo Svetislav-spisak je izasao na sve strane i nigde nije pisalo Svetislav.
bene_geserit bene_geserit 00:40 09.12.2023

Re: PISA test 2022

pokusavaju da omalovaze moje dve diplome Beogradskog univerziteta i dve specijalisticke- u inostranstvu,...plus muzicka skola

Sve i sve ali da se neko sa 50+ hvali muzičkom školom ...
Pametnom čoveku treba jedna, ali kakva valja diploma. Ja od kad sam završio fakultet nisam radio 2 nedelje (nedelju dana kad sam završio fakultet i nedelju dana kad sam se preselio u Kanadu). Koju godinu kasnije pošto se zaposliš za diplomu te više niko ne pita, pitaju samo za radno iskustvo.
Ti sa tvoje 4 uzqrac diplome + muzičkom školom sa 50+ godina se hvališ kao da je skupljanje diploma samo sebi cilj. A kad si se preselila u Kanadu niko nije hteo da te zaposli sa te tvoje dve superduper diplome sa BU + muzičkom školom, pa si morala da upisuješ nekiuzqrac Rajerson opet neku glupost, pa opet neće da te zaposle. I onda se sa 50+ godina hvališ diplomama. Sestro, poenta škole je da se osposobiš za posao, a ne opšta kultura (za opštu kulturu imaš hobije u slobodno vreme, ne vidim zbog čega bi država finansirala tvoju zajebanciju). Diplomama se sa 50+ hvale samo oni kojima je radno iskustvo taaaanko.
angie01 angie01 00:55 09.12.2023

Re: PISA test 2022

Sve i sve




al se nalupeta.
maksa83 maksa83 01:03 09.12.2023

Re: PISA test 2022

Ja od kad sam završio fakultet nisam radio 2 nedelje (nedelju dana kad sam završio fakultet i nedelju dana kad sam se preselio u Kanadu).

Ja sam poslednja dva puta kada sam menjao firme čak radio istovremeno u obe firme nekih mesec ili dva u tim tranzicionim periodima (svi su znali za aranžman i bili su okej sa tim) što je bio finansijski isplativo ali EKSTREMNO iscrpljujuće, poslednji put pre dve godine.

Letos sam obrnuo strategiju - dao sam sebi 3 meseca raspusta između dva posla. Jebem ti što je to dobro, preporučujem svakome ko to može da izvede. Odgledao sam sve serije, namlatio gooomilu outdoor nameštaja koji bih inače kilavio godinama, čitao koješta, generalno baš baš jako svirao kurcu i nisam programirao a-pso-lut-no niš-ta, što je za mene neprirodno pošto već preko 20 godina kompjuter nosim i na letovanja i zimovanja i švrćkanja po gradovima i tamo kad svi pospaju pravim ili učim nešto "za dušu" (što posle bude i posao) - npr. 2017. sam na Kritu za dve nedelje naučio Go, ali okej, Go nije komplikovan jezik, pre 12 godina sam na Sitoniji i Kasandri naučio Objective-C, hoću da kažem vrlo je nenormalno da ja nešto ne čačkam oko toga, ali ovaj put sam samo pustio mozak da ide tamo gde hoće.

Ne mogu da opišem kako sam se resetovao i odmorio.

P.S. Najteže mi je posle palo obuvanje nečeg što nisu crocks i oblačenje nečeg što nije istegljeni šorc od žerseja.
Milan Novković Milan Novković 01:59 09.12.2023

Re: PISA test 2022

maksa83
Ja od kad sam završio fakultet nisam radio 2 nedelje (nedelju dana kad sam završio fakultet i nedelju dana kad sam se preselio u Kanadu).

Ja sam poslednja dva puta kada sam menjao firme čak radio istovremeno u obe firme nekih mesec ili dva u tim tranzicionim periodima (svi su znali za aranžman i bili su okej sa tim) što je bio finansijski isplativo ali EKSTREMNO iscrpljujuće, poslednji put pre dve godine.

Letos sam obrnuo strategiju - dao sam sebi 3 meseca raspusta između dva posla. Jebem ti što je to dobro, preporučujem svakome ko to može da izvede. Odgledao sam sve serije, namlatio gooomilu outdoor nameštaja koji bih inače kilavio godinama, čitao koješta, generalno baš baš jako svirao kurcu i nisam programirao a-pso-lut-no niš-ta, što je za mene neprirodno pošto već preko 20 godina kompjuter nosim i na letovanja i zimovanja i švrćkanja po gradovima i tamo kad svi pospaju pravim ili učim nešto "za dušu" - npr. 2017. sam na Kritu za dve nedelje naučio Go, ali okej, Go nije komplikovan jezik, pre 12 godina sam na Sitoniji i Kasandri naučio Objective-C, hoću da kažem vrlo je nenormalno da ja nešto ne čačkam oko toga, ali ovaj put sam samo pustio mozak da ide tamo gde hoće.

Ne mogu da opišem kako sam se resetovao i odmorio.

P.S. Najteže mi je posle palo obuvanje nečeg što nisu crocks i oblačenje nečeg što nije istegljeni šorc od žerseja.

Yes cool

Ja od kraja 92. ne radim stalna zaposlenja - pro krenuo solo, 1995 nas trojica napravili firmicu.

Više se naradiš, ali ta sloboda prija, i nemanje šefa (ok, zaglaviš kod klijenta, i godinama, ali to je unutar projekta (ja nisam nikad bio konsultant pa da mi mere vremena).

I sada odklokurem retko manje od 12 sati dnevno, al to što kažeš - ako me zahvati neka serija ja onda 3 dana gledam seriju, skoknem do španije pa radim multitaskig - i programiram i zabadam srpske zastave po Španiji.

Ima i mana, nekad drame popunjavam radom iz hotela dok moji švrljaju naokolo - na sreću sad retko odsedam u hotelima.

A prvi .com crash je bio veća drama - mi napabirčili pametnih ljudi u firmi, komada oko 100, samo 3 klijenta, no sales and marketing - u ime pravljenja utiska ja pričam kako smo imali 98 programera i dve sekretarice, jednu u Londonu a jednu u Bgd - nije daleko od istine, možda još 2-3 čoveka nisu mnogo programirala nego radila management.

I izgubimo najvećeg klijenta - oni izgubili dosta novaca u .com pucanjima pa smanjivali razvoj.

Taj bluz što je došao su sad cool sećanja, pri kraju žena i ja udahnuli i počeli da razmišljamo da prodamo kuću da ne bi vadili ćerke iz dobriš privatnh škola ...

... i onda odjednom prodamo firmu

Ja izmrcvaren tim paćeničkim godinama mislio da ću se penzionisati tu sa 49, ostavio programere i otišao da ronim sa ćerkom po svetu.

Programeri naštancovali tone code u nekoliko godina, samo java front end podsistem imao oko 3,000 klasa - moje silne milione C++a ne računam, tri jako zamašne Oracle baze (naš bloger Vučko uradio te prve verzije).

A kad sam ostavio programere da se snalaze rekao mladom šefu (rođak, sin od sestre od rođene tetke po ocu) - bio student godine kod Alsea, ja mu za dimplomski dao zadatak - prve crtice iz budućeg kobajagi protein foldinga.

I dao mu licencu da zapošljava koga oće - on se zbunjen snebivao i završio sam sa codom koji je i sad unija skoro svih društvenih mreža - ne više, u stvari, sa AI-evima - ali je rocket science prema ovim debilitantnim UX-evima (reko sam n puta, meni tviter ko pokretna traka, a u stvari svi su isti) - i pičio ja demoe, ali, ALI, moci i devojke su toliko bagova imali, neuhvaćenih exceptions, da ako mi ne bi pukla main event loop u 5 minuta demoa ja bio srećan - još se sećam jednog, JP Morgan top(ish) brass, gledaju demo i jedan kaže kako bi im to mogao biti hedge-fund-in-a-box, pa da nateraju sve hedge fondove kojima oni daju novac da ga koriste.

jednog trenutka social networking (btw mogao si da kombinuješ unutra MIDI, scores, komponuješ edituješ muziku, edituješ fotke ... to bila horizontalna aplikacija - mešaš hedge fund i instagram u isotj app, no problemo

Pa su me ti bagovi malo smorili, pustio rođaka da ode u kaliforniju - nega manja firma prvo, onda Amazon - Jeff Bezos ga intervjuisao - kaže cool lik, jedino ote malo uznemirava prisustvo telohranitelja, posle otišao u Google i još je tamo,...


... i kažem ja ajd, revival, i tu krenuo peh da me malo prati - ja sam loš manager i onda se lepe zezalice i kad ništa ne grešim - karma zajebava

- Prvo AI u Fintechu, old money Španac investitor - jbni džeparac mu investicija, napravili firmu, otvorili račun, i pravnici počeli da nas vozaju dok svima nije pukao film.

- Onda UK cabinet representatives tereze May videli demo i kažu vlada će nas preporučivati svim public klijentima, opštinama, IoT - asset management. I sazva ona izbore pa ne smeju nikoga da promovišu dok traju izbori, izgubiše ih dođe novi kabinet.

- Pa ćemo, ajd, preko ovde jedne RolsRojs like firme i preko Engie (French multi national) prvo u LCC (Leeds City Council, 22,000 zaposlenih) - PILOT, IoT u 5 zgrada, pre nego što krenemo u Canary Warf estate (to im isto bio client, preko 100,000 zaposlenih) - i dali ovi RolsRojsovci, OPET PRAVNIK, klicnu jednom da to vodi, on bio nadobudan, matretirao counterparty al morali su da ga trpe, nego izgubišmo 4 meseca i pomeriše tim na uvođene electrical charging points pošto im je vlada pretila ogromnim kaznama zbog zagađenom vazduha.

E jbg, mislio se, kažem zajebi Miško druge i sastavim sam board, 6 PhDs, 5 iz AI - znao sam da dolazi AI, mi ga imamo na tone ikao ga pre nismo tako zvali, i još nekoliko baš super cool ljudi.

I krenem na prve sastanke sa investitorima, kraj januara 2020, ... evo ga Covid ...

Tako da sad, šta bejaše na radu ajd, peta sreća ... a i usput sam, nači polako, završio gomile stvari, sve mi je teže da oborim programe ...


Zezanje, al good fun, fintech mi malo dosadio, kao i trgovanje, a lenj da od delova sastavim poptuno autonomni sistem (iako ću možda morati), a nemam ni vremena za to pošto šut neće sam da se iznese ...

I tako, cool sve, evo, 1am i jedna super cool tviterašica (ženski comp gen avatar) piše interesantne komentare i ja se nerviram što je Tviter ovako tupav i ne može čovek da se raspiše (i dalj enajbizarnija platforma, al stvarno ima jako pamtnih ljudi.

Ona je, izgleda, super pro jal u igricama, jal u comp grafici pošto munjevito objašnjava kako se od nezgrapnih poligona dobijaju super cool game karakteri, iako je ultra pametna u svemu ...

Odoh sad da gledam Murder somthing-somthing na Dizni++, Clive Owen u tome, dobacio do 3. epizode al zaboravio ime.

Slow Horses - remek delo, Apple TV+, Gary Oldman nije sa ove planete koliko je dobar ...

Tako, evo sad sam resetovan za večeras

Razumem te potpuno za resetovanje - al jbg, kad si se navukao na platu pa te mrzi da iskoračiš
emilia emilia 04:03 09.12.2023

Re: PISA test 2022

angie01
Verovatno bi mu se emil/emilia malo gadio zbog ovolike opsednutosti likom i delom.


za razliku od tebe, koji si opsednut likom i delom koljaca i ratnih zlocinaca.



emilia emilia 04:20 09.12.2023

Basara

Kako smo prošli, to znamo. Koliko vidim, spremni smo ko zapeta puška da kroz sve to prođemo još jednom.

Ćosićevih bulažnjenja, ali je kao i svi koji su učestvovali u realizaciji Ćosićevih zaumnih seljačkih imperija prdnuo u čabar, podgrejao ubuđali marksističko-ljotićevsko-nikolajevski konstrukt.

Notorni Ćosić, koji je najpre 20 godina proveo u Titovom dupetu, pa ga je Titovo dupe odbacilo. Prava politika bila bi ona koja će dekonstruisati Ćosićev seljački konstrukt, konstruisati novi, racionalniji i naći načina da ga - malo lepim, malo pendrekom - nametne „našem narodu“.

Carstvije JexS-ovo bilo je najviši domet uređenosti, uljuđenosti i nenasilnosti za koje je sposobno ovo razvaljeno društvo.


***

Matija je bio jedan od glavnih raspirivača nacionalističke histerije, koja je završila ratom, opštim nasilništvom, rasulom i gubitkom Kosova, koje Matija sada ne da ni za živu (tuđu) glavu.

Bilo pa se zaboravilo da, kad god se Matija vanstranački politički hiperaktivira, nedugo potom na scenu istrči neki Milošević, koji napravi pičvajz i neki Koštunica, koji - kad Milošević prdne u čabar - obezbedi državni kontinuitet kretenizma.

Koristim priliku da ih sve skupa saborno nabijam na qwrz.

Takođe kažem, kad je Đinđić, uz podršku jedva trojice ministara i jednog volontera, pokušao, znamo kako je stvar završila. Po stoti put kažem: Jedina šteta od propasti reformisanja ovog društva je to što je Đinđić ubijen kurvanjski, s leđa.

U toj stvari je samo filozofija izgubila, Srbija je dobila ono što je zaslužila, a kako stvari stoje, tek će dobijati.



emilia emilia 04:42 09.12.2023

Srpska nesvest

Šta znači termin "Srpski svet"? Jedno veliko ništa jer taj takav "svet " na sreću ne postoji osim u vlažnim radikalskim snovima.
Danas su to tkzv. prvosrbijanci, patriJote koji dele ovaj narod na izdajnike i strane plaćenike štiteći svoje pozicije i lično bogatstvo dok im armija korisnih idiota za mrvice sa stola baljezga u korist po društvenim mrežama - "Neko drugi bi rasprodao Srbiju" "Ko drugi ako ne Vučić".
Teška seljana.
Šund i kičeraj najobičniji.
Džabe pevanje patriJotskih pesama. SrBski svet prvo treba da nađe kičmu, okane se oportunizma i pokaže malo poštenja. Dok se to ne dogodi samo je prdnjava bez smisla.
Veseli se srpski rode dok ti deca beže glavom bez obzira u svet da bi mogla normalno da žive.
maksa83 maksa83 06:41 09.12.2023

Re: PISA test 2022

Razumem te potpuno za resetovanje

Ma znaš šta je glavna komponenta tog odmora, taj momenat da nemaš NIŠTA nad glavom nikakav projekat koji bi te opterećivao mentalno, nikakva briga, osećaj da u ponedeljak ne moraš ama baš ništa, a ni u petak, neće biti nikakve frke, nikakvog stresa, valjda tako izgleda život pre osnovne škole, ne sećam se, bilo je baš davno. To odsustvo bilo kakvog pritska i frke karakteristične za ovaj naš svet je ... ne umem da opišem kakva je to terapija. Normalan svet za taj blaženi osećaj verovatno mora da plaća heroin.

A i ja tebi našao da pričam...
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:22 09.12.2023

Re: PISA test 2022

nije


Nije


angie01 angie01 15:09 04.12.2023

mozda nisam razumela,

al sama postavka meni nije logicna,...nekako je iskljucen ljudski faktor, koji i kod desnicara i kod levicara uredno kvari sliku.

ujedno si celu stvar postavio vrlo povrsno-tako ne funkcionise bukvelno nista,...ja nekako dozivaljam da je ideologije jedno, a primena u praksi nesto sasvim drugo.
komunizam je humana ideologija u svojoj postavci, nesuprot burozaskom pogledu na svet, naci, svako prema mogucnosti, svakom porema potrebama, jer ima nesto bolje od toga,...al brate ljudi su potpuno shebali ideologiju i nepravili od nje u praksi maltretman-Varsavski pakt.

desnicari opet zagovaraju retogradne vrednisti, gde su klasne razlikem velike i gde je vecina u nekom paklu, dok manjina uziva.

kavka rac genetika, ili s druge strane, kratkotrajni kursevi,...stvar je u obrazovanju i sirenju svesti u shvatanju, a to nekako najteze ide.
jinks jinks 15:14 04.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

al sama postavka meni nije logicna,...nekako je iskljucen ljudski faktor, koji i kod desnicara i kod levicara uredno kvari sliku.

ujedno si celu stvar postavio vrlo povrsno-tako ne funkcionise bukvelno nista,...ja nekako dozivaljam da je ideologije jedno, a primena u praksi nesto sasvim drugo.


Kao što sam rekao u jednom od odgovora na komentare, vaganje između leve i desne ideologije samo po sebi uopšte nije tema bloga.

Ne znam, meni priča deluje korektno složeno ako se gleda iz ugla pojave hijerarhijskog naleđivanja. Ali dobro, ako je nekome nešto loše, tako je kako je.
angie01 angie01 15:51 04.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

Kao što sam rekao u jednom od odgovora na komentare, vaganje između leve i desne ideologije samo po sebi uopšte nije tema bloga.


mozda se nismo raumeli, ja uopste ne vagam.

hijerahijsko nasledjivanje je glupost par ekselans!...kroz istoriju se pokazalo toliko puta,...nego je uoravo i izmisljeno, kako bi se sacuvala neka nadmoc i pozicije, bez obzira na realne kapacitete.
jinks jinks 15:56 04.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

hijerahijsko nasledjivanje je glupost par ekselans!...kroz istoriju se pokazalo toliko puta

Dobro, ali kako onda objašnjavate zašto su zaštitnici ideologije koja negira hijerarhijsko nasleđivanje (prvaci bivšeg režima) sami pribegli hijerarhijskom nasleđivanju (ovo pitam bez ikakvog osuđivanja ili nečeg slično sa moje strane) .

I to vrlo često pod argumentom da upravo njihovi naslednici bolje razumeju "prirodu sistema" od onih drugih. Bilo da se nalaze u samoj vlasti, bilo u nekakvim drugim vrstama vlasti vezanih za državni sistem (a neretko i šire).
angie01 angie01 16:43 04.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

Dobro, ali kako onda objašnjavate zašto su zaštitnici ideologije koja negira hijerarhijsko nasleđivanje (prvaci bivšeg režima) sami pribegli hijerarhijskom nasleđivanju (ovo pitam bez ikakvog osuđivanja ili nečeg slično sa moje strane) .


ne znam na sta tacno mislis?

al generalno gledano, svako hijerahijsko nasledjivanje je zloupotreba, oceuvanje nadmoci izmisljenim zakonom.


jinks jinks 16:50 04.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

Gomila rukovodećih mesta u okviru državnog aparata, po državnim firmama i svemu tome sličnom, stečena su putem hijerarhijskog nasledjivanja, zadnjih 40-ak godina.

Naravno ne mesto za mesto, ali najčešće i nije tako.

svako hijerahijsko nasledjivanje je zloupotreba,

Ne kažem da niste u pravu, ali možda ipak postoji još nekoliko nivoa u čitavoj toj priči.
angie01 angie01 19:46 04.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

ali možda ipak postoji još nekoliko nivoa u čitavoj toj priči.

daj neki razumni?
jinks jinks 20:47 04.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

Na primer, između ostalog i to da oni koji se time bave pokušavaju da vide u svemu odredjeni viši razlog i smisao mimo čiste koristi.

Tipa da njihovi naslednici bolje razumeju (kao što sam ranije več i rekao) prirodu i funkcionisanje sistema, zbog okruženja i uslova u kojima su odrastali. Da se pravilno ponašaju kada i kako treba ...


angie01 angie01 21:07 04.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

Tipa da njihovi naslednici bolje razumeju (kao što sam ranije več i rekao) prirodu i funkcionisanje sistema, zbog okruženja i uslova u kojima su odrastali. Da se pravilno ponašaju kada i kako treba ...


pa je l kapiras koja je to prevara i manipulacija.

ako uzmemo npr slucaj u dinastijama, monarhijama-pa nije svaki vladar u nizu bio jednako dobar, barem koristan za svoju drzavu,...prvi je obicno bio izuzetan ratnik, hrabar, odvazan, bio dobar strateg, vojskovodja, savladao neke druge i ustolicen je za vladara, recju zasluzeno je, da tako kazem zauzeo tu poziciju....i sada npr, njegov sin, koji je rodjen u tim okolnostima i okruzenju i tretmanu,nema ni jednu potrebnu osobinu da vodi naciju i upravlja drzavom, cak ni talenat za diplomatiju,..a nasledice tron,...ovo sve samo figurativno.

mogu i d rsclanim npr na nesto sto je cist privatna stvar, ono, sin nasledi oca pekara, mesara, apotekara,...ceo zivot je ziveo u tome ucio se zanatu, profesiji,...pa opet neko od naslednika, prosto nije za to,...kao cesto u slucajevima razradjenih advokatskih kancelarija npr.

isto kao i kod umetnika,..kod nas bukvalno, sva deca glumaca postanu glumci, preko veze i bez pardona, a jedan od desetoro ima talenat za taj poziv....i onda se tu jos naprave ti cuveni klanovi, i postane besmisleno da budes dobar u svom poslu.


a u drzavnom aparatu su ta nasledjivanja-skandalozna zloupotreba...nepotizam.
emilia emilia 07:36 05.12.2023

Iz Rusije s ljubavlju: Šta jede Putin?

U vreme dok je bio raspoređen na radno mesto agenta KGB u Drezdenu, Vladimira Putina je često mučila nostalgija za domovinom. Njegova tadašnja supruga Ljudmila kasnije se prisećala kako se “život u Nemačkoj uveliko razlikovao od života u Rusiji: "Peru prozore jednom nedeljno".

Putinovi su živeli u posebnom stambenom bloku s drugim porodicama KGB-a i Štazija, ali Ljudmila je zavidela činjenici da "nemački obaveštajci imaju veće plate. A mi smo štedeli za Moskviča".

Da bi to ostvarili i da bi nekako ublažila suprugovu nostalgiju, Ljudmila je svaki dan kuvala rusku kašu za doručak. Koristila je recept koji je mali Vova krišom prepisao od svojih suseda dok je kao dete živeo u zajedničkom komunalnom stanu u Lenjingradu.


***

Cezaropapistička kaša „Gvozdena pesnica“

Sastojci:

1 šolja heljde

2,5 šolje vode

So

Način pripreme:

Isperite heljdu i stavite je u lonac. Dodajte vodu i so, pustite da zavri na jakoj vatri. Smanjite i ostavite da krčka 15 minuta. Ako volite tvorog (mladi sir) kao Putin, dodajte i to.


***

Čak i nakon što se razveo od Ljudmile i postao predsednik Rusije, Putin je nastavio da svako jutro jede kašu za doručak. Ali sada, heljda je stizala direktno od patrijarha moskovskog i sve Rusije Kirila, sa njegovih ličnih poseda.

Predsednik i patrijarh bili su stari prijatelji još od vremena zajedničkog ulaganja države i crkve u kompaniju za bescarinski uvoz cigareta. Tada su se i lično zbližili, jer su obojica bili zakleti nepušači i jer su delili ljubav prema majci Rusiji i švajcarskim satovima.

Jednom prilikom, Patrijarh je lično doneo sveže ubranu heljdu i seo za doručak u predsedničku rezidenciju Novo-Ogarjovo. Kad je doručak poslužen, predsednik je, kao čovek oprezan, ponudio patrijarhu da prvi proba kašu:

- Molim vas, Vaša svetosti, poslužite se - rekao je Putin.

- Спасибо, ali samo posle Vas - rekao je Kiril skromno.

- Nisi me razumeo - rekao je Putin suvo - jedi.

- Naravno - požurio je patrijarh i strpao veliku kašiku vrele kaše u usta.

"Kaša je puna gvožđa" - rekao je Putin i nasmešio se, a zatim je u šali zamahnuo pesnicom prema patrijarhu.


Dejan Novačić
jinks jinks 08:20 05.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

pa je l kapiras koja je to prevara i manipulacija

Nisam ni rekao da tako nešto opravdavam, ali sam dovoljno puta do sada čuo druge kako pomenutim argumentima tako nešto opravdavaju, zato to i pominjem. I to na različitim nivoima hijerarhije ili čega već.
jinks jinks 08:30 05.12.2023

Re: Iz Rusije s ljubavlju: Šta jede Putin?

A mi smo štedeli za Moskviča

Kad smo već kod hijerarhijskih marifetluka, skoro je bio dokumentarac u kome su objasnili poreklo reči Moskviči.

Naime to nije izvorno značilo Moskovljane, već se još i u vremenima pre dolaska Romanova na vlast u Rusiji (neki tamo 15. ili 16. vek) ustalio izraz "Moskviči" koji je označavao od zemlje i naroda otuđenu hijerarhiju (po raznim osnovama), koja je živela u nekom svom svetu i koja se već tada bila oformila.

Kao i to da je ona u priličnoj meri i dovela do velikog pada i nestabilnosti u Rusiji nakon kojih su na vlast došli Romanovi, čije je jedno od osnovnih dostignuća između ostalog i bilo to što su razgradili sistem "Moskviča", napravivši čak i čitavu jednu novu prestonicu carski Petrograd kako bi tako nešto postigli.
gedza.73 gedza.73 10:31 05.12.2023

Re: mozda nisam razumela,


jinks
zaštitnici ideologije koja negira hijerarhijsko nasleđivanje (prvaci bivšeg režima) sami pribegli hijerarhijskom nasleđivanju (ovo pitam bez ikakvog osuđivanja ili nečeg slično sa moje strane) .

Nasleđivanje radnog mesta u državnom preduzeći je jedna od tekovina te ideologije. Kao i 'udruživanje sredstava rada' gde je institucionalizovana kupovina radnog mesta. Odeš u državno samoupravno preduzeće, daš 10 000 DM i dobiješ radno mesto. To što je izmišljeno nema veze, bitno je spavanje u parku na klupi.
promoter promoter 13:31 05.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

gedza.73

jinks
zaštitnici ideologije koja negira hijerarhijsko nasleđivanje (prvaci bivšeg režima) sami pribegli hijerarhijskom nasleđivanju (ovo pitam bez ikakvog osuđivanja ili nečeg slično sa moje strane) .

Nasleđivanje radnog mesta u državnom preduzeći je jedna od tekovina te ideologije. Kao i 'udruživanje sredstava rada' gde je institucionalizovana kupovina radnog mesta. Odeš u državno samoupravno preduzeće, daš 10 000 DM i dobiješ radno mesto. To što je izmišljeno nema veze, bitno je spavanje u parku na klupi.

Jednom mome drugaru, čim se vratio nakon nekoliko godina iz inostranstva, te počeo da radi u jednoj lokalnoj firmi, nakon 3 dana dotrčao neki sitan komuljara, predsednik stambene komisije firme - i otvoreno mu rekao da će za 3 hiljade dojče maraka da ga postavi u vrh liste za stan.
Ovaj mu rekao - beži budalo, pa vi ćete meni morati da date kadrovski stan, jer znam sve što je vama potrebno.
Naravno, odjebao je budale i napravio sebi kuću.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:39 05.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

jinks

Dobro, ali kako onda objašnjavate zašto su zaštitnici ideologije koja negira hijerarhijsko nasleđivanje (prvaci bivšeg režima) sami pribegli hijerarhijskom nasleđivanju (ovo pitam bez ikakvog osuđivanja ili nečeg slično sa moje strane) .

I to vrlo često pod argumentom da upravo njihovi naslednici bolje razumeju "prirodu sistema" od onih drugih. Bilo da se nalaze u samoj vlasti, bilo u nekakvim drugim vrstama vlasti vezanih za državni sistem (a neretko i šire).

Gomila rukovodećih mesta u okviru državnog aparata, po državnim firmama i svemu tome sličnom, stečena su putem hijerarhijskog nasledjivanja, zadnjih 40-ak godina.

Nešto se ne sjećam da su djeca funkcionera bivšeg "režima" naslijeđivala roditelje na državnim funkcijama ili u državnim firmama.
Ako me pamćenje još služi taj bivši "režim" se počeo raspadati početkom 80-ih i raspad je dovršen krajem istih. Apsolutna je neistina da su današnji vlastodršci naslednici tog starog "režima". Oni su djeca-naslednici, protivnika bivšeg "režima" koliko god se ko upinjao da dokaže suprotno.

bene_geserit bene_geserit 22:24 05.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

mogu i da rasclanim npr na nesto sto je cist privatna stvar, ono, sin nasledi oca pekara, mesara, apotekara,...ceo zivot je ziveo u tome ucio se zanatu, profesiji,...pa opet neko od naslednika, prosto nije za to,...kao cesto u slucajevima razradjenih advokatskih kancelarija npr.

isto kao i kod umetnika,..kod nas bukvalno, sva deca glumaca postanu glumci, preko veze i bez pardona, a jedan od desetoro ima talenat za taj poziv....i onda se tu jos naprave ti cuveni klanovi, i postane besmisleno da budes dobar u svom poslu.

Šta li si ovde nadrobila.
kakve bre ima to veze sa bilo čime.
Čuj otac pekar, sin isto pekar. Jesi li ti čula za porodične biznise koji se razvijaju generacijama?
I kakve to ima veze sa bilo čime kad su privatne firme u pitanje, ko hoće da bude pekar neka bude, ako je neko bolji pekar od njega a nije mu otac pekar neka skupi pare i otvori svoju pekaru, ko mu brani.

I kod glumaca ne bi imalo nikakve veze da filmove snimaju privatne firme, pa ko želi da producira film sa ovim ili onim glumcem neka ga who cares, ako izabere glumca koji ne zna da glumi izgubiće pare.
Al na žalost kod nas svi filmovi gube pare, pa mora država da finansira, a čim država nešto finansira uvek imaš korupciju.

I kako je "besmisleno" da budeš dobar u svom poslu?
Ti potpuno izvrćeš problem na glavu.
Problem je kad nešto finansira država jer onda imaš korupciju. "Hierarhijsko nasleđivanje" se pretpostavljam odnosi na uloge u državnom aparatu.
Za bilo šta što finansiraju privatne firme problem ne postoji jer tržište tu ima regulacionu ulogu.
A ti vidiš problem u tome što je otac pekar razradio biznis i preneo ga sinu pekaru koji nije baš neki talenat za pekara. Who cares i zbog čega je to problem? Možda će unuk da bude opet talenat na dedu. Možda će sin da upropasti firmu.
A to što ima negde neki talentovan pekar kome otac nije preneo pekaru u nasleđe, who cares ponovo. Jel mu neko brani da skupi pare i otvori svoju pekaru.
gedza.73 gedza.73 22:37 05.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

kamilo_emericki
Nešto se ne sjećam da su djeca funkcionera bivšeg "režima" naslijeđivala roditelje na državnim funkcijama ili u državnim firmama.

Primera koliko oćeš. Na nižim niovima se odlazi u penziju a prednost pri zapošljavanju dobija sin, snaja, zet... Na višim nivoima se znalo ko gde ide
Rade Hamović ... bio je istaknut učesnik NOB-a. ... Posle rata je služio kao general, a jedno vreme bio je i načelnik Generalštaba JNA. Vukova majka Ljerka Durbešić poreklom je iz Hrvatske, predratni je komunista i učesnik NOB-a od 1941. godine.
...
Vuk Hamović je sredinom 1980-ih preuzeo vođenje poslova Energoprojekta oko naplate dugova širom sveta.

Др Божин Јовановић ... био је учесник Народноослободилачке борбе, друштвено-политички радник СФР Југославије и СР Србије, јунак социјалистичког рада и почасни доктор наука Универзитета Мегатренд... енерални директор Рударско-топионичарског басена „Бор“ и на тој функцији остао све до 1975. године. Потом је био председник Пословне заједнице „Југобакар“, члан Председништва и председник Привредне коморе Југославије
...
Мића Јовановић редовни је професор и ректор и власник Универзитета Мегатренд.



jinks jinks 09:17 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

Nešto se ne sjećam da su djeca funkcionera bivšeg "režima" naslijeđivala roditelje na državnim funkcijama ili u državnim firmama.

Gore je pomenuto da nije obavezno bilo mesto za mesto.

Ne znam koliko puta sam čuo za situacije u kojima je u državnim firmama ili nekim drugim državnim entitetima jedan od argumenata za zapošljavanje, bilo na početna, bilo na neka viša mesta, bilo: "Taj i taj mu je bio direktor ili nekakav rukovodilac te i te državne firme", gde ovo "državne firme" možeš da šiftuješ kako ti drago.

A tek kada dođe na red izbor za neku rukovodeću funkciju, direktorski ili upravnički pedigre još uvek ima ozbiljan značaj.

I što je posebno interesantno, a prilično se uklapa i u samu temu bloga, čak i u privatnim ili stranim firmama, naslednici sa državnim direktorskim ili upravnim pedigreom izgleda da imaju dobru prođu. Kao da se radi o jednoj od bitnijih stavki u CV-u.
nikvet pn nikvet pn 09:58 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

kamilo_emericki

Nešto se ne sjećam da su djeca funkcionera bivšeg "režima" naslijeđivala roditelje na državnim funkcijama ili u državnim firmama.


Аu contraire mon cher ami... У мојој чаршији (и околним) на власти и у јавним предузећима управо дејствује трећа генерација. Све са педигреом. Променили су четири дреса - СК, СПС, ДС и сада СНС - али ћуд никако.

Apsolutna je neistina da su današnji vlastodršci naslednici tog starog "režima".


Социјално порекло Владе Србије говори управо супротно.

Узгред, похвале домаћину за интригантан текст и чуђење да је једна једина препорука тамо горе - моја.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:20 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,



bene_geserit
mogu i da rasclanim npr na nesto sto je cist privatna stvar, ono, sin nasledi oca pekara, mesara, apotekara,...ceo zivot je ziveo u tome ucio se zanatu, profesiji,...pa opet neko od naslednika, prosto nije za to,...kao cesto u slucajevima razradjenih advokatskih kancelarija npr.

isto kao i kod umetnika,..kod nas bukvalno, sva deca glumaca postanu glumci, preko veze i bez pardona, a jedan od desetoro ima talenat za taj poziv....i onda se tu jos naprave ti cuveni klanovi, i postane besmisleno da budes dobar u svom poslu.

Šta li si ovde nadrobila.
kakve bre ima to veze sa bilo čime.
Čuj otac pekar, sin isto pekar. Jesi li ti čula za porodične biznise koji se razvijaju generacijama?
I kakve to ima veze sa bilo čime kad su privatne firme u pitanje, ko hoće da bude pekar neka bude, ako je neko bolji pekar od njega a nije mu otac pekar neka skupi pare i otvori svoju pekaru, ko mu brani.

I kod glumaca ne bi imalo nikakve veze da filmove snimaju privatne firme, pa ko želi da producira film sa ovim ili onim glumcem neka ga who cares, ako izabere glumca koji ne zna da glumi izgubiće pare.
Al na žalost kod nas svi filmovi gube pare, pa mora država da finansira, a čim država nešto finansira uvek imaš korupciju.

I kako je "besmisleno" da budeš dobar u svom poslu?
Ti potpuno izvrćeš problem na glavu.
Problem je kad nešto finansira država jer onda imaš korupciju. "Hierarhijsko nasleđivanje" se pretpostavljam odnosi na uloge u državnom aparatu.
Za bilo šta što finansiraju privatne firme problem ne postoji jer tržište tu ima regulacionu ulogu.
A ti vidiš problem u tome što je otac pekar razradio biznis i preneo ga sinu pekaru koji nije baš neki talenat za pekara. Who cares i zbog čega je to problem? Možda će unuk da bude opet talenat na dedu. Možda će sin da upropasti firmu.
A to što ima negde neki talentovan pekar kome otac nije preneo pekaru u nasleđe, who cares ponovo. Jel mu neko brani da skupi pare i otvori svoju pekaru.


e baš si izabrao notoran primjer..
guglecni nepo babies u holivudu..
ja sam se baš iznenadila, od novijih glumaca imam osjećaj da je bar pola djece bivših zvijezda..
ako to rade svi, a izgleda rade, onda je to to.. gledaćeš ih htio ne htio i pitanje kad će tržište za to da ih kazni.. moguće da i ubiju čitav koncept filma gurajući tako uporno svoje..
a to je onda šteta za cijelo društvo, filmove ipak svi volimo da gledamo..
e to jeste precjenjuješ moć tržišta..
regulacija je neophodna i to mora stalno da se mijenja je ljudi stalno smišljaju načina da tržiše izigraju na štetu svih
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:22 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

nikvet pn
kamilo_emericki

Nešto se ne sjećam da su djeca funkcionera bivšeg "režima" naslijeđivala roditelje na državnim funkcijama ili u državnim firmama.


Аu contraire mon cher ami... У мојој чаршији (и околним) на власти и у јавним предузећима управо дејствује трећа генерација. Све са педигреом. Променили су четири дреса - СК, СПС, ДС и сада СНС - али ћуд никако.

Apsolutna je neistina da su današnji vlastodršci naslednici tog starog "režima".


Социјално порекло Владе Србије говори управо супротно.

Узгред, похвале домаћину за интригантан текст и чуђење да је једна једина препорука тамо горе - моја.


pa to u Srbiji..
po ex YU uglavnom ne, možda donekle u Sloveniji..
u BiH i CRO su komi kadrovi solidno zatrti..
valjda primjetiti i da nam nije ispalo ništa bolje pa će biti da ipak nije toliko do samog komunizma, nešto će biti malo dugovječnije što nas tu sapliće
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:25 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

jinks

Gore je pomenuto da nije bilo mesto za mesto.



Pa onda ne pričamo o nasleđivanju što u najgrubljem znači: "sa okljena na koljeno".
Pričamo i radimo na diskreditaciji i revanšizmu prema jednoj grupi ljudi što je prilično začuđujuće da rade vatrene verbalne pristalice demokratije, slobode i borbe da svako dobija mjesto prema zaslugama.
Meni se čini da bi primjerenije bilo, bar kad je ovaj segment naslijeđivanja u pitanju, pričati o socijalnom liftu.
Sasvim mi je logično da djeca iz porodica koje imaju solidan ili visok nivo obrazovanja i nemaju značajnih materijalnih problema imaju veće mogućnosti da usvajaju više znanja i vještina koje su potrebne za upravljačka mjesta ili mjesta vođa. Tako je u svim sistemima i samo je pitanje koji procenat te djece iskoristi tu bolju startnu poziciju .
To ne znači da su sva ta djeca uspjevaju i da obavezno dolaze na upravljačke pozicije. Takođe, to ne znači da djeca iz slabije obrazovanih i siromašnih porodica ne mogu i ne dolaze na upravljačke pozicije.
Ako pričamo o ideološkim ograničenjima, a čini mi se da je ovdje o tome riječ, mogl bi zaviriti u istoriju i pogledati kad je aristokratija postavljala buržoaziju na upravljačke funkcije. Ili obrnuto.
Možda nabrojimo i komuniste ili njihovu djecu koji su u čestitoj i demokratijom ovjenčanoj Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca zauzimali važne ili visoke pozicije.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:37 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

kamilo_emericki
jinks

Gore je pomenuto da nije bilo mesto za mesto.



Pa onda ne pričamo o nasleđivanju što u najgrubljem znači: "sa okljena na koljeno".
Pričamo i radimo na diskreditaciji i revanšizmu prema jednoj grupi ljudi što je prilično začuđujuće da rade vatrene verbalne pristalice demokratije, slobode i borbe da svako dobija mjesto prema zaslugama.
Meni se čini da bi primjerenije bilo, bar kad je ovaj segment naslijeđivanja u pitanju, pričati o socijalnom liftu.
Sasvim mi je logično da djeca iz porodica koje imaju solidan ili visok nivo obrazovanja i nemaju značajnih materijalnih problema imaju veće mogućnosti da usvajaju više znanja i vještina koje su potrebne za upravljačka mjesta ili mjesta vođa. Tako je u svim sistemima i samo je pitanje koji procenat te djece iskoristi tu bolju startnu poziciju .
To ne znači da su sva ta djeca uspjevaju i da obavezno dolaze na upravljačke pozicije. Takođe, to ne znači da djeca iz slabije obrazovanih i siromašnih porodica ne mogu i ne dolaze na upravljačke pozicije.
Ako pričamo o ideološkim ograničenjima, a čini mi se da je ovdje o tome riječ, mogl bi zaviriti u istoriju i pogledati kad je aristokratija postavljala buržoaziju na upravljačke funkcije. Ili obrnuto.
Možda nabrojimo i komuniste ili njihovu djecu koji su u čestitoj i demokratijom ovjenčanoj Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca zauzimali važne ili visoke pozicije.



ma da..
jinx je ovo sve pobrkao počev od početne teze za Putina i privilegiju dede kuvara..
ekonomist je gurao sliku neke vidno oronule starice kao Putinove majke sa kojom ovaj navodno nema nikakvu vezu..
mislim da je uz to išla i priča da je odrastao manje više u internatu..
i sasvim bi se uklapalo u ideju tog vremena..
rječju niđe baba veze... tip je prosto očito vanrenorno i pametan i sposoban.. samo malo propuvao na diznu i jbg.. takva vremena.. šteta
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:40 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

nikvet pn


Аu contraire mon cher ami... У мојој чаршији (и околним) на власти и у јавним предузећима управо дејствује трећа генерација. Све са педигреом. Променили су четири дреса - СК, СПС, ДС и сада СНС - али ћуд никако.


Ćud je promjenjena. Vrlo.
Šta su ti koje uporno ovdje ističete kao naslednike komunista naslijedili i usvojili od komunista? Kojeg stuba komunističkog društva se drže ti koje nazivate naslednicima?
Odnos prema privatnoj svojini? Bratstvo-jedinstvo? Držanje vanjskih sila dalje od unutrašnjih poslova? Dugačak je spisak razlika.
Neizmjerna ljubav prema vođi bio on Kralj, Tito ili Vučić nema veze sa komunističkim nasleđem već sa nečim drugim. Tadeus je napisala koju riječ o tome.
jinks jinks 10:45 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

kamilo_emericki
Pa onda ne pričamo o nasleđivanju što u najgrubljem znači: "sa okljena na koljeno".

Nigde u blogu nije ni rečeno da se isključivo radi o nasleđivanju "s kolena na koleno", čak je na više mesta rečeno da to vrlo često i nije slučaj.

Što i jeste osnovna potka priče bloga. Da se nasleđuje hijerarhijski pedigre, a ne mesto za mesto obavezno.
Tadejus
jinx je ovo sve pobrkao počev od početne teze za Putina i privilegiju dede kuvara..

Draga Tadejus, Putinov primer je namerno uzet kao nešto što upravo i ilustruje nasleđivanje po osnovu hijerarhijskog pedigrea a ne mesta za mesto, što je poenta bloga.

I gde niko nije uopšte ni pominjao ikakve dedovske privilegije, ne znam otkud vam to. Radi se o nasleđivanju po osnovu pedigrea a ne isključivo privilegija, dobar deo bloga je upravo o tome.

U Putinovom slučaju se od kuvara Lenjina i Staljina, po nasleđivanju hijerarhijskog pedigrea (ili je bar tako predstavljeno u blogu) došlo do predsednika zemlje. Složićete se da Staljinov kuvar (što je ozbiljna stvar samo po sebi) nije isto što i predsednik zemlje.
gvozden1 gvozden1 10:48 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

Možda nabrojimo i komuniste ili njihovu djecu koji su u čestitoj i demokratijom ovjenčanoj Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca zauzimali važne ili visoke pozicije.

A kad je ta država bila demokratijom ovenčana?

To prvo, drugo, pripadnici terorističke organizacije nikad i nigde nisu zauzimali važne pozicije, a komunistička organizacija u toj državi je tretirana baš tako, kao teroristička organizacija, i bila zabranjena.
Zbog sasvim valjanih razloga.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:50 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

jinks
Draga Tadejus, Putinov primer je namerno uzet kao nešto što upravo i ilustruje nasleđivanje po osnovu hijerarhijskog pedigrea ne mesta za mesto, što je poenta bloga.

U Putinovom slučaju se od kuvara Lenjina i Staljina, po nasleđivanju hijerarhijskog pedigrea (ili je bar tako predstavljeno u blogu) došlo do predsednika zemlje.


jasno al bih rekla da je stvar slučajnosti..
preporučilo ga je možda čisto utoliko što nije bio nepodoban ali mi se čini da mu svakako nije bilo neka prednost.. čovjek je prosto očigledno talentovan pa se izgurao tu gdje jeste..
pretpostavljam da si pročitao biografiju?
tako tipično slovenska..
izgleda jedini prećivjeli od 4 djece, pola familije pomrlo što u ratu, što na frontu, što u zrabljeništvu..
opšti jad i čemer..
kakva privilegija..
privilegija možda jedino utoliko što je time zadovoljio uslove da ipak bude u tom nekom internatu (vjerujem da mjesta za sve bilo nije)..
ali komunjare su svakako kooptirale i sa druge strane a rekla bih i mnogo manje gurale po toj nekoj porodičnoj liniji nego što to radi kapitalizam..

rezime bi mi bio da je sve tako kako kažeš samo dijametralno suprotno..
kod komunjara su porodične veze važile znatno, znatno manje nego u kapitalizmu
jinks jinks 10:53 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

jasno al bih rekla da je stvar slučajnosti..

E, pa sad, može da bidne ali ne mora da znači.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:55 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

jinks
jasno al bih rekla da je stvar slučajnosti..

E, pa sad, može da bidne ali ne mora da znači.


pa sad, nije baš ni da je 50:50..
valjda bi mu i otac bio nekakav faktor da je deda mogao pomoći a ne vojnik.. i majka fabrička radnica.. i on odrastao u internatu kraj 4 mrtva brata čini mi se..
pa mislim ako je to ta privilegija stvarno nije neka očigledna
jinks jinks 11:09 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

kod komunjara su porodične veze važile znatno, znatno manje nego u kapitalizmu

Što se tiče bloga uopšte toliko i nije bitno da li se radi o komunizmu ili kapitalizmu. A da ima nasleđivanja hijerarhijskog pedigrea, ima, u svim sistemima.

Sad, možda je Putinov primer i nategnut donekle, ali jeste interesantan pošto se radi baš o Putinu. Da sam uzeo neki drugi primer, ne bi bilo toliko interesantno (ako je nekome uopšte i interesantno).

valjda bi mu i otac bio nekakav faktor da je deda mogao pomoći a ne vojnik

Naravno, tek bi to bilo interesantno videti, kako je, i da li je, od dede preko oca došlo do unuka. Ali mi je bilo previše za blog. Na kraju krajeva, možda se tek u Putinu sve, od dede preko oca, složilo na pravi hijerarhijski način.

pa mislim ako je to ta privilegija stvarno nije neka očigledna

Opet malo menjate teze uvodeći priču o privilegijama, koje ja nigde nisam pomenuo.

Ceo blog je o hijerarhijskom pedigreu, a ne o privilegijama ili čemu već.
gedza.73 gedza.73 11:34 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,


promoter
nakon 3 dana dotrčao neki sitan komuljara, predsednik stambene komisije firme - i otvoreno mu rekao da će za 3 hiljade dojče maraka da ga postavi u vrh liste za stan.

Najbolji opis je čuvena narodna. 'Odličan komunista al' govno od čoveka'
nikvet pn nikvet pn 11:36 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

kamilo_emericki

Ćud je promjenjena. Vrlo.

Kojeg stuba komunističkog društva se drže ti koje nazivate naslednicima?


Први и најважнији је руковање јавним новцем и јавним добрима. По свом нахођењу без јавности и одговорности. У то не сме да се пипне, то су им еритроцити.

Odnos prema privatnoj svojini?

Промењен је, сада имају своју имовину коју треба заштитити.

Bratstvo-jedinstvo?

Није промењено, југоносталгичари сутра би је поново правили.

Držanje vanjskih sila dalje od unutrašnjih poslova?

Промењено. Јавна добра се поклањају са затамњеним уговорима. Види индекс корупције.

Понашали би се они исто као и преци 44/45 него су омеђени цивилизацијским напретком и растућом тржишном економијом.
gedza.73 gedza.73 11:49 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

angie01
komunizam je humana ideologija u svojoj postavci,

I nacizam zagovara socijalnu pravdu pa obe ideologije pobile i unesrećile milione. U kojoj je to državi komunizam dao svakome prema potrebama osim što su komunisti krali prema mogčnostima? Oni se bre krvnički tamanili među sobom zbog različitih pogleda na 'Kapital'.
Komunizam je zagovarao revolucionarnu pravdu što se po pravilo svodilo na Lov na veštice.
desnicari opet zagovaraju retogradne vrednisti

Po progresivnim idejama su posebno bili poznati naši SUBNOR-ovci i komunisti. Sav normalan svet išao napred samo oni bili zakucani u komunističke 'tradicionalne' vrednosti naučene po političkim školama.
Verbalni delikt bio je kolokvijalni naziv za kazneno djelo predviđeno u čl. 133. Krivičnog zakona Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije. Na temelju te zakonske odredbe provođeni su politički procesi, uz vrlo drastične kazne protiv osoba koje su rječju dovodili u pitanje ispravnost komunističke vladavine.

'Progresivno' u tri lepe. Što kaže jedan 'komunizam je dobar ako si tele'
bene_geserit bene_geserit 12:01 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

socijalnu pravdu

Kakvu bre socijalnu "pravdu" zagovara komunizam, jel ste vi normalni?
Zagovara uravnilovku, što je nepravda socijalna ili kakva god hoćeš.
Socijalna "pravda" je nagrada u skladu sa doprinosom uz posebnu brigu o onima koji ne mogu da se brinu o sebi.
Šta se primate na komunističke fraze i gluposti.
gedza.73 gedza.73 12:02 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

наличје нашег салонског комунизма.

У њега се слива сав шљам који је гушио и пре наш народ који је у широким слојевима увек, већ три столећа, био сиромах.
Милош Црњански

gedza.73 gedza.73 12:06 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

bene_geserit
Kakvu bre socijalnu "pravdu" zagovara komunizam, jel ste vi normalni?

Možda ti san u sani kalifornija udarilo u glavu pa nisi dobro razumeo.
I nacizam u smislu da se on zalagao za socijalnu pravdu pa ipak pobio milione tako i ova konstatacija Angie kako je komunizam humana ideologija (što nije po Marksu) stoji u istoj ravni pošto je takođe pobio milione.
Socijalna "pravda" je nagrada u skladu sa doprinosom uz posebnu brigu o onima koji ne mogu da se brinu o sebi.

Ne znam što se svađaš sa mnom pošto sam ovo bar deset puta napisao na blogu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:04 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

jinks
kamilo_emericki
Pa onda ne pričamo o nasleđivanju što u najgrubljem znači: "sa okljena na koljeno".

Nigde u blogu nije ni rečeno da se isključivo radi o nasleđivanju "s kolena na koleno", čak je na više mesta rečeno da to vrlo često i nije slučaj.

Što i jeste osnovna potka priče bloga. Da se nasleđuje hijerarhijski pedigre, a ne mesto za mesto obavezno.
Tadejus
jinx je ovo sve pobrkao počev od početne teze za Putina i privilegiju dede kuvara..

Draga Tadejus, Putinov primer je namerno uzet kao nešto što upravo i ilustruje nasleđivanje po osnovu hijerarhijskog pedigrea a ne mesta za mesto, što je poenta bloga.

I gde niko nije uopšte ni pominjao ikakve dedovske privilegije, ne znam otkud vam to. Radi se o nasleđivanju po osnovu pedigrea a ne isključivo privilegija, dobar deo bloga je upravo o tome.

U Putinovom slučaju se od kuvara Lenjina i Staljina, po nasleđivanju hijerarhijskog pedigrea (ili je bar tako predstavljeno u blogu) došlo do predsednika zemlje. Složićete se da Staljinov kuvar (što je ozbiljna stvar samo po sebi) nije isto što i predsednik zemlje.

Francuzi imaju ima za ovakav način izražavanja.
"Umjetnost Parižana da kažu, a da ne kažu".
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:39 06.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

nikvet pn

Први и најважнији је руковање јавним новцем и јавним добрима. По свом нахођењу без јавности и одговорности. У то не сме да се пипне, то су им еритроцити.


Zadatak svake vlasti i njena glavna poluga je upravljanje javnim novcem i javnim dobrima.
Javnost je vrlo precjenjena i oni koji izlažu sve javnosti često ne mogu završiti i najbanalnije stvari.
Odgovornost uvijek postoji. Prema nalogodavcu, partiji, biračima, suvladaocima.
Промењен је, сада имају своју имовину коју треба заштитити.

Pa šta je onda problem? Svi smo željeli da privatna svojina dobije na važnosti. Nemamo valjda želju da određujemo ko može a ko ne može imati privatnu svojinu.
Није промењено, југоносталгичари сутра би је поново правили.

Biti jugonostalgičar je legitimno. U demokratiji smo. Ako se skupi kritična masa i većina pa ponovo naprave Jugoslaviju, šta da se radi. Rekli smo da smo za vlast većine.
Промењено. Јавна добра се поклањају са затамњеним уговорима. Види индекс корупције.

Понашали би се они исто као и преци 44/45 него су омеђени цивилизацијским напретком и растућом тржишном економијом.

Ja se ne sjećam da su komunisti poklanjali javna dobra privatnim licima i zatamnjivali ugovore.
Ako ne znaš da te obavjestim da je predsednica EU komisije, Ursula Od Erdinog Kuča, bez ikakvog ugovora kupila od američke kompanije vakcine i to sve putem SMS poruka. Kad je nadležni kontrolni organ EU tražio da vidi te poruke i uslove kupovine gospođa je izjavila kako je greškom obrisala te poruke i da ih više nema. 83 milijarde eura putem izbrsanih poruka u bastionu demokratije i borbe protiv korupcije.
O tome kako bi se ko ponašao i ko bi se ponašao kao preci govori i ovo.
Kad je onomad izvršen prevrat u Nigeru koji je masovno podržan od naroda. Kad je nova vlast Nigera rekla da francuski ambasador i francuska vojska moraju napustiti Niger Makron je arogantno izjavio kako neće povući ni ambasadora ni vojsku. Poslije promjenio mišljenje.
gedza.73 gedza.73 16:57 07.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

kamilo_emericki
Ja se ne sjećam da su komunisti poklanjali javna dobra privatnim licima i zatamnjivali ugovore.

A-ha. Oni su bili čuveni po poštenju.
Serija tekstova o mahinacijama sa izgradnjom vila u Grockoj i na Zlatiboru, a posebno dve napisane rečenice su mu zapečatile karijeru i život. Objavljene 3. marta 1972. godine na stranicama Ekspresa one su glasile: „Tako je za jednog vlasnika izgrađen put. Asfaltna traka ide od druma i završava se pred kapijom“. Na prvi pogled tu ništa nije bilo sporno, osim za vlasnika vikendice i puta Dragoslava Dražu Markovića, tadašnjeg predsednika Skupštine Srbije koji se sam prepoznao.

Kao reakcija usledile su pretnje i saslušanja u SUP.

Taman kad su oni naivni poverovali da se bura stišala usledio je serijal o izgradnji kuća na Zlatiboru gde su ugledni Beograđani i Užičani praktično dobijali besplatne placeve na ovoj planini, kao i povoljne kredite za razvoj turizma, tako što su se lažno prijavljivali kao stanovnici Čajetine.

'Ugledni' čitaj pripadnici komunističke elite.
Afera Neum je bila politička afera u bivšoj Socijalističkoj Republici Bosni i Hercegovini koja se odigrala 1988. Kao povod afere bila je dodjela kredita državnim kadrovima u Socijalističkoj republici Bosni i Hercegovini kojim su građene vikendice u Neumu.

Dodijeljeno je oko 557 kredita od 5 bosanskohercegovačkih banaka. Sam Todo Kurtović dobio je ukupno 7 kredita: 3 stambena, 2 za nepoznate namjene i 2 bez ikakvog objašnjenja

Ako ne znaš i ko je Todo Kurtović
Учесник је Народноослободилачке бробе и члан Комунистичке партије Југославије (КПЈ) од 1941. године... potpredsjednik Vlade socijalističke BiH, predsjednik Socijalističkog saveza radnog naroda Jugoslavije


promoter promoter 17:36 07.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

gedza.73

promoter
nakon 3 dana dotrčao neki sitan komuljara, predsednik stambene komisije firme - i otvoreno mu rekao da će za 3 hiljade dojče maraka da ga postavi u vrh liste za stan.

Najbolji opis je čuvena narodna. 'Odličan komunista al' govno od čoveka'

Ili, kako bi to rekli mladi, sintetički, jednom rečju - smrad.
bene_geserit bene_geserit 00:52 09.12.2023

Re: mozda nisam razumela,

komunizam je humana ideologija u svojoj postavci, nesuprot burozaskom pogledu na svet, naci, svako prema mogucnosti, svakom porema potrebama, jer ima nesto bolje od toga,...al brate ljudi su potpuno shebali ideologiju i nepravili od nje u praksi maltretman-Varsavski pakt.

Kad ovako nešto pročitam pomislim "ovo kao da je pisao neko ko je završio turizam".
Da ima bolje od toga. Tačnije skoro da nema gore od toga.
Jer mogućnosti se smanjuju kako nema mehanizma koji te tera da radiš a potrebe se povećavaju kako ti se budžet povećava. Tako da je ceo koncept idiotski, ali razumem da prija domarima, kafe kuvaricama i ljudima sa nekim profesijama koje ne mogu da naplate pa misle da im je u uravnilovci bolje.
Nema u toj ideologiji ništa humano, već je u pitanju populizam i to onaj najgori baziran na zavisti. I kakva je ispala u praksi ta ideologija takva jedino i može da bude jer je osnovni koncept pogrešan.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:23 05.12.2023

Domaćine izvini

Nije tema bloga ali nemam gdje pitati.
Šta misli blogonarod?
Hoće li ili neće Maduro proširiti Venecuelu?
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:11 05.12.2023

Re: Domaćine izvini

Hoće li ili neće Maduro proširiti Venecuelu?


Ajde ja cu, kad sam vec otvorila blog da nisam skroz dzabe potrosila vreme, i kad vec nece niko..
Prs'o je Maduro malo na referendumu sa tiJEm pitanjem.
Izaslo 11% naroda venecuelanskog i od toga kazu glasalo 95% ZA da se prosire na susednu Gijanu, bozemeoprosti (bilo 5 pitanja na referendumu i sve sabrali kao ZA, al ajde..)

Nego, ti mi delujes onako radosno na tu mogucnost da se Venecuela nicim izazvana malo prosiri na susednu zemlju, a? Ono, Putin moze, Maduro moze, amerika ne moze.. taj rad odsustva mozga i jos kojecega?

Eto, ima bas veliku podrsku kod kuce, povoljno (kad bi se gadjali..) za ekspanzije.

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:52 05.12.2023

Re: Domaćine izvini

apacherosepeacock


Nego, ti mi delujes onako radosno na tu mogucnost da se Venecuela nicim izazvana malo prosiri na susednu zemlju, a? Ono, Putin moze, Maduro moze, amerika ne moze.. taj rad odsustva mozga i jos kojecega?

Eto, ima bas veliku podrsku kod kuce, povoljno (kad bi se gadjali..) za ekspanzije.


Nemam nikakvu radost na ponavljanje istorije. Krvave. Dovoljno mi je bilo gledanje Sadama I Kuvajta.
Post sam napisao jer sam vidio kratku agencijsku vijest u referendumu u mogućnosti pripajanja. Mislio sam da neko od blogera zna nešto više od te kratke vijesti. Danas sam malo tražio da saznam više o tome dijelu svijeta i zabezeknuo se koliko tu ima zainteresovanih i ko su oni. Bio, ili ne, u pravu Maduro, ja se nadam da neće krenuti u tu avanturu koja bi mogla odnijeti puno života.
Da, ne treba izgubiti iz vida da bi to mogao biti još jedan rat na prostoru gdje su Englezi crtali granice.
solo solo 09:12 05.12.2023

!







&

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:14 06.12.2023

Re: !



„Tačna je sledeća rečenica.
„Prethodna rečenica je lažna.

mislim da bi vam svima prijalo da nastimujete mozak na prethodno ispasan paradoksic.

promoter, poginuh od smeha za foru sa vrbasom(valjda) kao metropolom.

velike cestitke za cerku i za pariz

tasa x puta me zasmeje sa jednom recenicom, sad evo i ti…ima neki bg humor koji mi je blizak i na koji odreagujem.
neki kao sarkazam, ironija..
nosi u sebi neku nadmenost ( ne pricam o vama) ali, sta da radim, prija mi, pa nek me tri puta strelja ko hoce
kad setas nocu gde nema nikog skroz sam,zimi, najbolje se stopis sa sobom i prirodom, pobegnes malo od svih. u interakciji sa drugim ljudima, cesto smo ino sto se od nas ocekuje. muz, zena, roditelj, prijatelj, saradnik…. javiti se sebi iz detinjstva nije uvek moguce jer nas upravo te interakcije prave drugacijima nego ato smo bili
angie01 angie01 15:29 06.12.2023

Re: !

, sad evo i ti…ima neki bg humor koji mi je blizak i na koji odreagujem.


mozda nisam razumela, al ako je carli bg humor, onda sam ja sa Marsa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana