Astrologija| Astronomija| Društvo| Gost autor

Zena u srpskom filmu, zena u srpskom drustvu

angie01 RSS / 20.01.2024. u 14:51

 1702309666-marija-bergamm-leonaa-paraminski-830x0-copy-900x559.jpg
 „Snimačemo film, ajde dajte tekst, neka budu svi muškarci, daj ženu za sex…“ 
 
...............
 
 „Hvala momci što vas ima, da vas nema radnje nigde, popunismo rupe silne ulogama žena 1, majka sina, kurva, komšinica drolja, tinejdžerka sa sisama, inspektorka ta i ta, žena vime, gatara, cura ružnja, narkomanka, lepa novinarka, seljanka, nadžak baba“ 
 
 Julija Petković alijas Duda Buržujka, je u jednom songu, objasnila kako se srpska zena tretira u nasoj kinematografiji, ujedno, to je odraz  odnosa srpskog drustva prema zeni, gde je ona od strane muskarca, mahom omalovazavana i ponizena i svedena na seksualni objekat.
 
 https://twitter.com/i/status/1748061310300967353
 
Srpsko drustvo je vecinski mizogino, sve govoreci da je to tradicija, identitet, dok pop  tokom cina vecanja, kadeci sve prisutne uzvikuje po 100 puta, da se zena treba pokoravati muzu svojem, pa mozda je i nasa propast krenula od tog  nepostovanja majke, zene, sestre, cerke, koleginice, drugarice,...koliko one zasluzuju, svojom neverovatnom ulogom cuvara zivota, jer ga one i stvaraju.
 
Sve sto treba da cujete, je doneseno u songu, pa se necu nepotrebno raspisivati, komentari ce biti dovoljni.
 
Julija, dubok naklon! 
 
 


Komentari (611)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 00:34 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

angie01

znaci- svima....sem ovima, sto su rodjeni posle devedesetih.


Не, не, не... Заборавила си.

Пионир се постајало са поласком у први разред основне школе.

Што значи да је најмлађи Титов пионир из СФРЈ рођен 1984. године, никако после тога (јербо се СФРЈ распала 1991. године).

А ја сам се у млађим разредима основне школе поред Силве Кошћине заљубио и у моју пионирску инструкторку и моју комшику из улице која је тада била у 8. разреду и изгледала је као Пипи Дуга Чарапа, пегава и риђа...

Хм...

Примећујете већ сви сада да сам врло заљубљиве природе и да нисам при томе баш ни много пробирљив.

Додуше, од те пионирске инструкторке сам добио први пољубац у уста (онај филмски пољубац), а од Силве Кошћине нисам.

Стварно је била добро инструирана та моја пионирска инструкторка.

Па можда зато и нисам баш пробирљиве природе иако јесам заљубљив.









angie01 angie01 00:36 22.01.2024

Re: Korinćani 13 glava

aaa, to je bila odlicna izvedba na Tasu, u horu peva i nekoliko mojih ortaka iz Krsmanca,..a Bojan Sudjic je presladak kako diriguje i kako je iskreno involviran.

ja volim Tamo daleko,

angie01 angie01 00:40 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

пионирска инструкторка


sta ti je sad pa to?

ja nisam imala pionirsku instruktorku, samo su nam vezali one marame i citali pionirsku zakletvu na nekoj skolskoj priredbi,...nista instrukcije, pa kakva je to diskriminacija.
solo solo 00:41 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

А ја сам се у млађим разредима основне школе заљубио и у моју пионирску инструкторку и моју комшику из улице која је тада била у 8. разреду и изгледала је пегава и риђа...


Anđo zato si ti slaba prema Tasi.

Crvena ga dejunferisala.




angie01 angie01 00:43 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

Za koju ja nikad nisam čuo do sad.


devojka je na akademiji, ili je tek zavrsila, mlado devojce.
A i Bojana se baš naglumila.
Par uloga, i to bi bilo to.
Ostalo tata i muž.
Al osvešćena žena, samostalna, bez oslanjanja na muškarce:)



kakve sad veze ima to sto si nadrobio, sa onim sto se u songu govori?
shmoo shmoo 00:46 22.01.2024

Re: Korinćani 13 glava

solo

Što bi reko moj drug Tasa Waltcer brani za Sarajevo.

dobro,ajde, brani za Čukarički jbg



Еееее, ал' зато нам Калунга и Палумба из студентског дома Патрис Лумумба играју по крилима.

Чукарички је, бре, клуб на глобалном нивоу и са истом таквом репутацијом.

Господски клуб, не може свако за њега да навија.

Само ми одабрани.

Што би се рекло, елита.



angie01 angie01 00:53 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

Anđo zato si ti slaba prema Tasi.


solo, zasto me spominjes na drugom blogu, gde uopste ne ucestvujem u diskusiji- sem sto sam komentarisala rad alsove cerke-i jos lozis hucija, nabacujuci mu neke tvoje tripove o meni,...vidi, prema tebi sam izgeda bila suvise dobra, jos jednu rec da mi nesuvislu uputis, ili me bez razloga pmenes, kod mene vise neces ucestvovati, a ko hoce s tobom da se bakce- slobodno.

odhebi od mene.
shmoo shmoo 00:56 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

angie01
пионирска инструкторка


sta ti je sad pa to?

ja nisam imala pionirsku instruktorku, samo su nam vezali one marame i citali pionirsku zakletvu na nekoj skolskoj priredbi,...nista instrukcije, pa kakva je to diskriminacija.



Ви млађи нисте имали пионирске инструкторе?

То су ти обично били ученици 7. и 8. разреда који су пре тога имали неку кратку обуку на којој су научили које би све игре са лоптом и осталим реквизитима али и без њих, као и неке друштвене игре у затвореном простору, могли да играју са млађом децом, децом у млађим разредима.

Обично су то били добровољци међу старијим ученицима у истој школи, и обично су то били ученици који су имали исту учитељицу 4 године раније, а ми мали смо много волели то време (обично поподне, после наставе док смо у дневном боравку) проведено са њима.

Рецимо, мојој жени је у ОШ "Милица Павловић" (некада, данас ваљда Краљ Петар Други) пионирска инструкторка била Соња Савић. Соња jе у тој школи имала исту учитељицу као и моја жена а таман је била толико старија да може да буде пионирски инструктор мојој жени.

Да не буде забуне, није то било ништа политички иако се звало пионирски инструктор.

Једноставно, старија деца добровољци који су волели да се зезају са малима показивали су млађој деци како се играју неке игре, како се такмичи у томе итд.

Лепа идеја.

Штета што се то није сачувало до краја и за вас који сте млађи...

Ја бих то данас вратио у школе. И веруј ми, било би много заинтересоване старије деце да то раде. Небитно како бисмо га звали.

А то са пионирском марамом и заклетвом, тога се сећам и ја.

Чланска крта Савеза социјалистичке омладине Југославије (ССОЈ) добијала се у 7. разреду (13 година). Тада си званично престајао (после 6 година) да будеш пионир и постајао си омладинац.

angie01 angie01 01:04 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

Чланска крта Савеза социјалистичке омладине Југославије (ССОЈ) добијала се у 7. разреду (13 година). Тада си званично престајао (после 6 година) да будеш пионир и постајао си омладинац.


ovoga se isto ne secam, ako je bilo po difoltu,..al se secam na faksu, da su postojale prostorije za sssoj, al nemam pojma gde su tacno bile, niko od nas nije ima veze sa tim,... al neki jesu....na drugom se secam neke debele,koja je bila clan patrije i nesto je stalno bila angazovana, al opet nemam pojma oko cega, jer niko od nas nije....tako da ja stvarno nemam nikakvih dogadjaja tog tipa, nije me ni okrznulo,..sem sleta, al to sam vec reka- nikada bolja zahebancija i jos opravdano ne ides u skolu.
shmoo shmoo 01:09 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

angie01
Чланска крта Савеза социјалистичке омладине Југославије (ССОЈ) добијала се у 7. разреду (13 година). Тада си званично престајао (после 6 година) да будеш пионир и постајао си омладинац.


ovoga se isto ne secam, ako je bilo po difoltu



Да, да, по дифолту...

И сећам се када сам уписивао факс, то јест обнављао упис после војске јер ми је студирање било одложено на 12 месеци због униформе, неки од ликова на многобројним пунктовима где смо плаћали разне таксе за све и свашта итд. питао ме да ли сам члан ССОЈ. Ја му рекао да нисам јер нисам платио чланарину од 7. основне, а у Статуту је писало да онда ниси члан ако не плаћаш сваке године чланарину.

И тај лик ми рекао:"А па не може то тако... Сви морају да буду чланови ССОЈ. Сад ћу ја да те учланим."

(И узео ми паре за чланарину, наравно. Сића је то била нека...)

Тако да су мене два пута учлањивали у ССОЈ. У 7. основне и када сам постајао бруцош.




angie01 angie01 01:19 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

И тај лик ми рекао:"А па не може то тако... Сви морају да буду чланови ССОЈ. Сад ћу ја да те учланим."


ovo ti ne verujem, jer bih onda i ja i svi oko mene na faksu MORALI isto tako, a nismo,...jedino ne mogu da tvrdim, a ne secam se tog po difoltu upisa, ako je toga stvarno bilo, ne vidim nikakve svrhe, ako mi posle nikakve veze sa tom organizacijom nismo imali, niti nas je neko zvao, niti nam bilo sta potrazivao,..kakav je onda uopste poenta, pukog upisivanja.
solo solo 01:55 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

jos jednu rec da mi nesuvislu uputis, ili me bez razloga pmenes, kod mene vise neces ucestvovati, a ko hoce s tobom da se bakce- slobodno.


Evo računaj ovo kao nesuvislu reč.

Može?
maksa83 maksa83 08:34 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

snimak je genijalan, ali potpuno...al hebiga, gradska devojka, duhovita, sa smislom za scenski nastup- glumica- nije cudo da nije tvoja solja caja.

Da kažemo da je Duda rodom iz Niš, a glumu završila u Nomsadu.
angie01 angie01 10:00 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

Da kažemo da je Duda rodom iz Niš, a glumu završila u Nomsadu.


jeste,...napajala se u vise sredina, sto bi se reklo.
benedykt benedykt 12:00 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

gvozden1

Za koju ja nikad nisam čuo do sad.
A i Bojana se baš naglumila.
Par uloga, i to bi bilo to.
Ostalo tata i muž.
Al osvešćena žena, samostalna, bez oslanjanja na muškarce:)


To što se Bojana javlja na datu temu jer ju je nešto kao pogodila pesma je vrhunac svakog mogućeg licemerja, jer bi u bilo kojoj drugoj evropskoj kinematografiji gde nema ni M od bilo kakve mizoginije a kamoli od te zaostale patrijahalne sredine, mogla jedino da da statira kao kasirka u samoposluzi i to strogo za neke low budget reklame, sa obzirom na glumačke i sve ostale kvalitete. Ceo život je svugde preko reda i na muntu gurali i proturali muškarci oko nje…
gvozden1 gvozden1 12:04 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

benedykt
gvozden1

Za koju ja nikad nisam čuo do sad.
A i Bojana se baš naglumila.
Par uloga, i to bi bilo to.
Ostalo tata i muž.
Al osvešćena žena, samostalna, bez oslanjanja na muškarce:)


To što se Bojana javlja na datu temu jer ju je nešto kao pogodila pesma je vrhunac svakog mogućeg licemerja, jer bi u bilo kojoj drugoj evropskoj kinematografiji gde nema ni M od bilo kakve mizoginije a kamoli od te zaostale patrijahalne sredine, mogla jedino da da statira kao kasirka u samoposluzi i to strogo za neke low budget reklame, sa obzirom na glumačke i sve ostale kvalitete. Ceo život je svugde preko reda i na muntu gurali i proturali muškarci oko nje…

Ma gubitnica koja je kao u fazonu, nema uloga za žene u srpskim filmu, zato ja nemam karijeru.
A nema karijeru zato što je nula od glumice.
angie01 angie01 12:37 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

feliks i huci-eksperti o zenskom tretmanu u srpskoj kinematografiji, sto nije ni cudo, s obzirom na veliko iskustvo, koje imaju u industriji filma.
benedykt benedykt 13:19 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

angie01
feliks i huci-eksperti o zenskom tretmanu u srpskoj kinematografiji, sto nije ni cudo, s obzirom na veliko iskustvo, koje imaju u industriji filma.

Daj prestani više pod jedan da smaraš sa tim svojim paranoidnim Feliks fantazijama, a pod dva ta industrija filma u zemlji Srbiji je pretežno urbano beogradska kategorija i samim time svi ti likovi o kojima peva ta, who the fuck is, Duda Buržujka su isti oni kojima sediš po kafićima ili šetaš u pravedničkoj borbi protivu Vučića. Sve ostalo što je od tog songa u tvom blogu ispalo su pretežno tvoje fantazije i donkihotovska borba protivu izmaštanih vetrenjača…
angie01 angie01 13:49 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

Daj prestani više pod jedan da smaraš sa tim svojim paranoidnim Feliks fantazijama, a pod dva ta industrija filma u zemlji Srbiji je pretežno urbano beogradska kategorija i samim time svi ti likovi o kojima peva ta, who the fuck is, Duda Buržujka su isti oni kojima sediš po kafićima ili šetaš u pravedničkoj borbi protivu Vučića. Sve ostalo što je od tog songa u tvom blogu ispalo su pretežno tvoje fantazije i donkihotovska borba protivu izmaštanih vetrenjača…


eto, na sta bi se svela tvoja "superiorna" argumentacija, na obicnu tracerajsku splacinu Frau Gabrijele.
benedykt benedykt 14:51 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

angie01
Daj prestani više pod jedan da smaraš sa tim svojim paranoidnim Feliks fantazijama, a pod dva ta industrija filma u zemlji Srbiji je pretežno urbano beogradska kategorija i samim time svi ti likovi o kojima peva ta, who the fuck is, Duda Buržujka su isti oni kojima sediš po kafićima ili šetaš u pravedničkoj borbi protivu Vučića. Sve ostalo što je od tog songa u tvom blogu ispalo su pretežno tvoje fantazije i donkihotovska borba protivu izmaštanih vetrenjača…


eto, na sta bi se svela tvoja "superiorna" argumentacija, na obicnu tracerajsku splacinu Frau Gabrijele.

Šta u onome što sam ja napisao nije konkretno tačno, umeš li to da odgovoriš ili si u nemoći prešla na paušalne uvrede…?! Ko su sačekaj tačno ljudi o kojima Duda Buržujka peva…?! Neki tamo seljaci što prodaju sir i kajmak na Kaleniću, ili gradska ekipa odsek filmadžije…?!! Takođe, potpuno isti, ponekad i daleko gori, odnos prema glumicama i ženama ćeš naći u bukvalno bilo kojoj svetskoj kinematografiji i televizijskoj produkciji, što nije nikakva tajna i barem je samo u proteklih nekoliko godina bilo nebrojeno mnogo skandala oko toga i to upravo na progresivnom i nepatrijhalnom Zapadu.
Dakle, kako smo sa obzirom na sve to, od te neke pesme, who te f… is, Dude Buržujke mi došli do mizoginije u srpskom društvu…?!? Mislim, kojim to nadnaravnim metodama se tu stiglo samo mi to nije jasno…?!
angie01 angie01 15:58 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

Dakle, kako smo sa obzirom na sve to, od te neke pesme, who te f… is, Dude Buržujke mi došli do mizoginije u srpskom društvu…?!? Mislim, kojim to nadnaravnim metodama se tu stiglo samo mi to nije jasno…?!


vidi odgovor kamilu, niko ne spori da i u drugim kinematografijama postoji problem, al to nije opravdanje.

i da srpsko drustvo je mizogino, vec je sto pita objasnjenjno.
shmoo shmoo 17:28 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

angie01
И тај лик ми рекао:"А па не може то тако... Сви морају да буду чланови ССОЈ. Сад ћу ја да те учланим."


ovo ti ne verujem,



Озбиљно ти кажем.

Те 1984. тај лик рекао да то тако не може и да сви морамо да будемо чланови ССОЈ.


jer bih onda i ja i svi oko mene



Ти и твоји око тебе сте доста млађи од мене. Па сте и каснијих година уписивали факс. Немој то да заборављаш.

kakav je onda uopste poenta, pukog upisivanja.



Таква је то држава била. Та СФРЈ.

Зато је и пропала.

dragosevacsutra dragosevacsutra 20:57 22.01.2024

Re: Korinćani 13 glava

Скај из д лимит.



ko je ovaj jebote, zajebao i nejmara.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:08 22.01.2024

Re: drugarice i drugovi

Ви млађи нисте имали пионирске инструкторе?



ja jesam. a vidis da andja nije, ocigledno je isla u razred sa dudom burzujkom

benedykt benedykt 04:12 23.01.2024

Re: drugarice i drugovi

angie01
Dakle, kako smo sa obzirom na sve to, od te neke pesme, who te f… is, Dude Buržujke mi došli do mizoginije u srpskom društvu…?!? Mislim, kojim to nadnaravnim metodama se tu stiglo samo mi to nije jasno…?!


vidi odgovor kamilu, niko ne spori da i u drugim kinematografijama postoji problem, al to nije opravdanje.

i da srpsko drustvo je mizogino, vec je sto pita objasnjenjno.

I dalje nisam čuo odgovor na čini mi se jako jednostavno pitanje, a to je kojim se to trikovima i nadanaravnim metodama od tog nekog songa Dude Buržujke došlo do mizoginije u srpskom društvu…?!? Sticajem okolnosti sam inače ispratio tu omanju planinu skandala koja se dešavale na progresivnom Zapadu, kada su kinematografija a posebno televizijska produkcija u pitanju, i gde su se deset puta gore stvari dešavale, pa niko tamo nije pričao o mizoginiji ili zaostaloj patrijahalnoj sredini nego su se bavili konkretnim problemima i realnim uzrocima za njih.

Pobogu, čak ti se iz teksta njene pesme, odnosno upotrebljenog vokabulara, jasno vidi da ona ne priča o Radošu Bajiću i snimanju Sekula se opet ženi 9. deo, nego o gradskoj ekipi filmadžija koja snima nekakvu urbanu produkciju za televiziju ili film. Prema tome, nije to nikakva debilna mizoginija kakvom se tebi u tvojim somnambulijama priviđa već tako tipično (beo)gradsko glumatanje frajera uz prateći uličarski vokabular. Pri tome je i da tragikomedija bude potpuna, sve to dodatno u povratnoj sprezi do daske odvrnula upravo ista ta filmska i teve produkcija u prethodnim iteracijama, pošto su klinci odrastali gledajući u filmovima i serijama likove koji se upravo tako ponašaju. Meni lično te varijante idu na ganglije otkako znam za sebe, ali mi vidiš nikada nije palo na pamet da je reč o mizoginiji tj uvek sam to u svojoj glavi povezivao sa NBG-em i ekipom iz blokova pošto su oni bili rodonačelnici cele te primitivne debilarije. By the way, da je Duda Buržujka odrasla u blokovima a ne u Niš, ove njene pesmice ne bi ni bilo jer bi od malih nogu navikla na takav odnos i prateći vokabular.

Da bi onda od svega toga nastao tvoj blog posvećen srpskoj (a čijoj drugoj) mizoginiji kojoj su uzroci zaostala i primitivno-patrijahalna sredina (što je inače otprilike tema sa varijacijama kojom se baviš u ”samo” polovini svojih komentara u bilo kojoj raspravi), pa je svako tu po sistemu Švedskog stola našao sebi prigodnu temu. Maksa se setio Karleuše, naprdnjaka i Baje Malog Knindže a veseli Kamilo je otišao sve do Svetog Save uz neizbežne mu panegirike drugu Titi i njegovoj vladavini.
Aferim, kapa dole i naklon do zemlje…

kamilo_emericki kamilo_emericki 12:20 22.01.2024

Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

ne razlikuje se od od uloge i mjesta žene u zapadnom filmu.
U jugoslovenskom filmu žena je u većini slučajeva bila ravnopravna ili je to ravnopravnost finalno zadobila.
Neozbiljno je pričati o nasilju na filmu, a ne spomenuti "Poslednji tango u Parizu", gdje se, tokom snimanja jedne od scena, desilo stvarno silovanje glavne glumice. Nasilje nad ženama je postao obrazac ljubavnih scena u holivudskom fulmovima, koji su, priznali ili ne, uveliko oblikovali javni stav i ponašanje u jednom vremenu. Toliko filmova je snimljeno gdje žena prvo pruža otpor poljupcu pa na još snažnije fizičko insistiranje muškarca počinje ga srastveno grliti i predavati mu se. Džems Bond je prepun takvih scena gdje je otpor u stvari pristanak i poziv da muškarac bude još agresivniji.
Već sam sam sebi dosadan pišući da Srbi, za svoje današnje društveno stanje i odnos prema ženama, treba nemjerljivo više da zahvale Rastku Nemanjiću nego Josipu Brozu. Broz je pokušao da Srbe, kao i ostale Južne Slovene izvuče iz kandži religijskih obrazaca i dogmi ali 35 godina jedne vladavine ne može nadvladati 1000 godina druge
angie01 angie01 12:44 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

mogu da se slozim, da i u drugim kinematografijama postoji slicna problematika, o kojoj govore glumice diljem planete, pa samo posle skandala vezanih za neke mocnike iz industrije, izasle su na svetlost dana i razna licna svedocenja o nasilju i zloupotrebi,

ali dozvolite jednom i da se o nekoj internoj problematici prica, bez poravnavanja tipa, evo i drugi, sto mi je potpuno nesvrsihodno,..ti drugi ne resavaju nas problem, koji je kod nas rastuci i zabrinjavajuci, valjda imamo neku zelju da budemo bolji, ili pak ne.

da Srbi, za svoje današnje društveno stanje i odnos prema ženama, treba nemjerljivo više da zahvale Rastku Nemanjiću nego Josipu Brozu. Broz je pokušao da Srbe, kao i ostale Južne Slovene izvuče iz kandži religijskih obrazaca i dogmi ali 35 godina jedne vladavine ne može nadvladati 1000 godina druge


slazem se,...i tu je kljuc u devedesetim, kada se biralo u kom pravcu cemo svi otici-dovraga,...sada, 30 godina posle, kada je sve jasno i krvavi racnu sveden, postoje grupacije, koje i dalje vuku na tu destruktivnu, nasilnicku i primitivnu stranu iako je jasno kolike su posledice po nase drustvu-jer u njima zivimo-...kako se niko ne stidi svoje dece, kojoj zeli da ostavi ovako izopacen i iskvaren svet.
benedykt benedykt 13:06 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01

da Srbi, za svoje današnje društveno stanje i odnos prema ženama, treba nemjerljivo više da zahvale Rastku Nemanjiću nego Josipu Brozu. Broz je pokušao da Srbe, kao i ostale Južne Slovene izvuče iz kandži religijskih obrazaca i dogmi ali 35 godina jedne vladavine ne može nadvladati 1000 godina druge


slazem se,...i tu je kljuc u devedesetim, kada se biralo u kom pravcu cemo svi otici-dovraga,...sada, 30 godina posle, kada je sve jasno i krvavi racnu sveden, postoje grupacije, koje i dalje vuku na tu destruktivnu, nasilnicku i primitivnu stranu iako je jasno kolike su posledice po nase drustvu-jer u njima zivimo-...kako se niko ne stidi svoje dece, kojoj zeli da ostavi ovako izopacen i iskvaren svet.

Mmmdaaa, čisto da se podsetimo na koju je stranu to nas odvukao ”dobri” drug Tita, čija šumska banda naravno nije bila destruktivna, ne-d’o-Bog & pu-pu-pu da su to bili kojekakvi nasilnici, a kamoli primitivna & nepismena stoka što je sa planine sišla da otima i ubija…


benedykt benedykt 13:11 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

kamilo_emericki

Već sam sam sebi dosadan pišući da Srbi, za svoje današnje društveno stanje i odnos prema ženama, treba nemjerljivo više da zahvale Rastku Nemanjiću nego Josipu Brozu. Broz je pokušao da Srbe, kao i ostale Južne Slovene izvuče iz kandži religijskih obrazaca i dogmi ali 35 godina jedne vladavine ne može nadvladati 1000 godina druge

Sedi dole jedan magarče neuki, jer se nije Rastko Nemanjić jedno jutro tako probudio pa rešio da pokrsti Srbe, već je to tada bila evropska moda ili bolje reći uslov da se uđu u svet ”civilizovanog” Zapada. Tvoj idol drug Tita je inače pokušao i uspeo da od Jugoslavije napravi jednoumnu azijatsku despotiju po ugledu na Staljinovu Sovjetiju, gde je on bio besmrtni faraon a njegova boljševička partija postala svemoćni organ one jedine prave istine…
angie01 angie01 13:14 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Mmmdaaa


ajao, necete valjda opet sa istom dosadnom pricom.
angie01 angie01 13:15 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Sedi dole jedan magarče neuki,


vidi, na mom blogu neces vredjati druge, sa neke svoje zamisljene visine,...mozes da kazes svoj stav i da ga argumentujes, ali bez etiketiranja drugih i jos zapovednickim tonom.
benedykt benedykt 13:23 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
Mmmdaaa


ajao, necete valjda opet sa istom dosadnom pricom.

Sam ja ovde prvi pomenuo druga Titu i ”blagodeti” njegove vladavine ili neko drugi može biti, sa sve tim zanimljivim osvrtima na ono što se desilo krajem osamdedesetih tj početkom devedestih gde se naravno zaboravlja da je drug Slobodan Milošević bio zakleti boljševik i titoista, kao uostalom i cela ta njegova espesovska bulumenta…
benedykt benedykt 13:26 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
Sedi dole jedan magarče neuki,


vidi, na mom blogu neces vredjati druge, sa neke svoje zamisljene visine,...mozes da kazes svoj stav i da ga argumentujes, ali bez etiketiranja drugih i jos zapovednickim tonom.

To se zove, hvala na pitanju, stating the obvious, a ono što je napisano je bila uvreda za mozak ali ti to ideološka zaslepljenost nije avaj dala da primetiš…

P.S. Kada se Krkar javio kod tebe na blogu i vređao Shmooa najprimitivnijim mogućim izrazima, usput mu i preteći da će ga naći u gradu i olupati od batina, tvoja reakcija je bila koja…?!! Podseti me, zaboravio sam…
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:35 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01


ali dozvolite jednom i da se o nekoj internoj problematici prica, bez poravnavanja tipa, evo i drugi, sto mi je potpuno nesvrsihodno,..ti drugi ne resavaju nas problem, koji je kod nas rastuci i zabrinjavajuci, valjda imamo neku zelju da budemo bolji, ili pak ne.



Slažem se ja da svako treba da rješava probleme kod sebe i da se ne poredi sa lošim primjerima oko sebe i u njima traži svaki put opravdanje za nečinjenje.
Ovom što sam napisao sam htio reći da je teško biti oaza u sred pustinje jer znam kako je teško održavati čistu i uredni njivu oko koje komšije na svojima ostavljaju korov da divlja.
Isto tako bi valjalo znati kakav je uticaj i koliki je procenat američkih filmova od svih koji se emituju ili su se emitovali u Srbiji, jer podatci za 2010. su Njemačka 81,9% , Španija 87,7%, Italija 69,5%, Japan 64,8%, Francuska 58,3%...
Teško je sa bitno manjim procentom filmova konkurisati nekome ko je stvarna velesila u filmskoj industriji, velesila koja ima prednost u količini emitovanih filmova pa samim tim i prednost u slanju poruka publici.

.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:50 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

kamilo_emericki

Teško je sa bitno manjim procentom filmova konkurisati nekome ko je stvarna velesila u filmskoj industriji, velesila koja ima prednost u količini emitovanih filmova pa samim tim i prednost u slanju poruka publici.
.


ne znam jesi li svjestan, gledašli američke filmove, ali oni su upravo radikalno promjenili način prikazivanja žena u filmu..
posebno recimo Netflix..
pa su junakinje sada u pravilu sa viškom kilograma, nerijetko i vidno asimetričnih lica koje nikako ne odgovaraju ranijim holivudskim (a ako ćemo pravo i univerzalnim) kanonima ljepote..
sve češče su bez šminke i obučene sve samo ne zavodljivo..
nerijetko su pametne, pride hrabre i spašavaju dan na razne načine..
pomalo ide i na živce ta tako nasilna promjena sa žene na štiklama, u mini suknji i dubokom dekolteu na ženu koja po svemu izgleda a i ponaša se kao muškarac..
ALI..

odgledam neki dan (sa zakašnjenjem) 12 years a slave..
baš mučan za gledanje, čak ga klasifikovali kao horor, a tema je tretman robova u Americi neki 19. vijek ja bih rekla..
od prve minute užasno, ponižavanja na sve načine, maltretiranja, baš onako užasno za gledanje..
i sjetim se teksta, možda je bio NYT možda nije, iz vremena kad je film snimljen..
kaže žena (mislim da je žena bila), otišli ona muž i dvoje preteen djece da vide film i kaže napustili su salu nakon 5 ili 10 minuta..
i onda obrazlaže..
šta moja djeca treba iz tog filma da shvate..
da je normalno da zato što su crni neko može da ih tuče, siluje, izgladnjava, ponižava na svaki način?
ja to neću da gledam..

i u suštini u pravu je..
ako stalno prikazuješ žene kao rospije i kurve, jer bila jednom jedna rospija i kurva, pa koju poruku šalješ nego da je to ok.. normalno.. tako treba..
jedini način da taj obrazac razbiješ je da počneš i da lažiraš priče u kojima su sad odjednom svi astronauti žene, i predsjednik žena, i najhrabrija od svih žena, i pride i najjača.. jer jedino tako možeš da razbiješ obrazac da to sve žena ne bi smjela da bude..
i ista analogija za crnce..
ako ih prikazuješ stalno kao roblje, da bi svima bilo jasno da to jesu bili, šta si poručio njima osim da im je dobro kako im je jer gle kako je bilo njihovim pradedovima i prabakama..

e a to sve ne ide osim ako se stalno žališ na stanje kakvo jeste..
pa to oće neke i da nervira
angie01 angie01 13:56 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Sam ja ovde prvi pomenuo druga Titu i ”blagodeti” njegove vladavine ili neko drugi može biti, sa sve tim zanimljivim osvrtima na ono što se desilo krajem osamdedesetih tj početkom devedestih gde se naravno zaboravlja da je drug Slobodan Milošević bio zakleti boljševik i titoista, kao uostalom i cela ta njegova espesovska bulumenta…


prvo, cinjenica je da je Titova Jugoslavija bila prosvetiteljskau svakom smislu, to sa idologijom nema nikakve veze, kako vi obicno okrenet pricu sa titici, komunjare, nego po svemu onome sto se broji i kategorizuje na zajednicke liste za sve zemlje.

znaci, zemlju je pre svega obrazovao, emanciopavao,...dao ljudima ekonomsku sigurnost- u vecinskom procentu, zemlju doveo u status uvazavanja od strane sveta,...a pre toga je kraljevina bila zemlja siromasnih, nepismenih seljaka, gde se za saku brasna radila nadniza, gde su heroji Velikog rata bili prosjaci i gde je mali procenat odnih na vlasti i oko nje, uzivao neke privilegije,...prica da je YU bila Azijska je zlonamerna interpretacija, nikada bliza civilizovanom svetu nije bila, niti ce, kako stavri stoje, za naseg zivota biti.
angie01 angie01 13:58 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

P.S. Kada se Krkar javio kod tebe na blogu i vređao Shmooa najprimitivnijim mogućim izrazima, usput mu i preteći da će ga naći u gradu i olupati od batina, tvoja reakcija je bila koja…?!! Podseti me, zaboravio sam…


pa vidi, kada si vec pomenuo, smoo je njega prvo nesto licno prozivao, iako nije bio ni prisutan, zanci, to je bila neka njihova bitka, sa kojom ja nemam nista...ti ovde komentarises necije misljenje, tako sto mu se ruzno obracas, koji tebi licno, rec rekao nije, niti te uvredio, niti prozivao,...je l kapiras razliku.
gvozden1 gvozden1 14:02 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

znaci, zemlju je pre svega obrazovao, emanciopavao

Tako što je obrazovane i emancipovane streljao i progonio, a na njihova mesta i u njihove kuće postavljao neobrazovane i proste.
Pa onda ti prostaci emancioivali druge.
Da njih ne bi, ne bi bilo ni emancipacije, ne mogu emancioivani emancipovati, to mogu da rade samo nepismeni prostaci.

Trebaju li primeri ili si već naučila?
jovilim_e jovilim_e 14:12 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
Sam ja ovde prvi pomenuo druga Titu i ”blagodeti” njegove vladavine ili neko drugi može biti, sa sve tim zanimljivim osvrtima na ono što se desilo krajem osamdedesetih tj početkom devedestih gde se naravno zaboravlja da je drug Slobodan Milošević bio zakleti boljševik i titoista, kao uostalom i cela ta njegova espesovska bulumenta…


prvo, cinjenica je da je Titova Jugoslavija bila prosvetiteljskau svakom smislu, to sa idologijom nema nikakve veze, kako vi obicno okrenet pricu sa titici, komunjare, nego po svemu onome sto se broji i kategorizuje na zajednicke liste za sve zemlje.

znaci, zemlju je pre svega obrazovao, emanciopavao,...dao ljudima ekonomsku sigurnost- u vecinskom procentu, zemlju doveo u status uvazavanja od strane sveta,...a pre toga je kraljevina bila zemlja siromasnih, nepismenih seljaka, gde se za saku brasna radila nadniza, gde su heroji Velikog rata bili prosjaci i gde je mali procenat odnih na vlasti i oko nje, uzivao neke privilegije,...prica da je YU bila Azijska je zlonamerna interpretacija, nikada bliza civilizovanom svetu nije bila, niti ce, kako stavri stoje, za naseg zivota biti.

'Od ovoga može da se rikne'.
jovilim_e jovilim_e 14:13 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

benedykt
angie01
Sedi dole jedan magarče neuki,


vidi, na mom blogu neces vredjati druge, sa neke svoje zamisljene visine,...mozes da kazes svoj stav i da ga argumentujes, ali bez etiketiranja drugih i jos zapovednickim tonom.

To se zove, hvala na pitanju, stating the obvious, a ono što je napisano je bila uvreda za mozak ali ti to ideološka zaslepljenost nije avaj dala da primetiš…

P.S. Kada se Krkar javio kod tebe na blogu i vređao Shmooa najprimitivnijim mogućim izrazima, usput mu i preteći da će ga naći u gradu i olupati od batina, tvoja reakcija je bila koja…?!! Podseti me, zaboravio sam…

Gde li je Krkan sada?
Zna li se šta?
angie01 angie01 14:13 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Ovom što sam napisao sam htio reći da je teško biti oaza u sred pustinje jer znam kako je teško održavati čistu i uredni njivu oko koje komšije na svojima ostavljaju korov da divlja


pa sta bih ti rekla u uredjenom svetu, normalan zivot se odvija prilicno normalno, a kod nas, gde je sve devastirano, ne mozes da na bilo koju losu pojavu gledas na isti nacin, jer, jrecimo taj i takav odnos prema zenama je, gdle cuda i na ovom blogu branjen po svaku cenu,..je l kapiras.

kod nas je nasilnistvo i omalovazavanje zene postao deo precutnog zeljenog modela, jer se bukvalno na svakom hebenom koraku sreces sa tako necim,...pa vidi samo ovde na blogu kakva je razlika u ophodjenju muskaraca, kada se ne slazu sa zenom, a kakva, kada se ne slazu sa muskarcem.

pa evo ti si, pre neki dan, u nekom svom neslaganju sa maxom, ladno potegao za neki potpuno neadekvatni primer, pominjuci me u kontekstu, koji je uvredljiv,....a i sam si pre nekog vremena opomenuo istog tog hucija, da nije normalno, kako mi se obraca, jer je cinjenica da to sta on radi, pripada nekom drugom miljeu a ne javnom prostoru,...znaci i ti i maxa ste se rado uhvatili sa slamku izbegavanja rasprave, hvatajusci se za " karaktere" izjednacene u svojoj lososti, iako nisu ni blizu, zeleci da pokazete, kako eto vi niste takvi,....ovo nije poziv da se oko toga raspravljamo, primila sam k zananu, dokle je ko spreman da ide i kakvi su to sve karakteri u pitanju,...maxo, ne pozivam se na tebe:))),..al ne znam kako drugacije dq napisem to sto se dogodilo, a u cemu si i ti ucesnik.
angie01 angie01 14:15 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

'Od ovoga može da se rikne'.


riknu, nr riknuo, ti prvi ne bi imao sanse da se obrazujes u onakvoj kraljevini,..a bogami ni huci, sem ako se ne bi ukljucio u radikale:)
jovilim_e jovilim_e 14:20 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
'Od ovoga može da se rikne'.


riknu, nr riknuo, ti prvi ne bi imao sanse da se obrazujes u onakvoj kraljevini,..a bogami ni huci, sem ako se ne bi ukljucio u radikale:)

Kako ti znaš da ja ne bih imao šanse tada?
Najpre, moji nisu bili sirotinja.
Potom, ja sam veoma inteligentan, a u Kraljevini se vodilo računa da se inteligentna deca školuju po inostranstvu.
Kamo sreće da nam se Titoizam nije dogodio, pa da živimo kao sav normalan svet i sve normalne kraljevine.
Ako neko zna neku evropsku kraljevinu koja je siromašna, neka je navede.
benedykt benedykt 14:27 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
P.S. Kada se Krkar javio kod tebe na blogu i vređao Shmooa najprimitivnijim mogućim izrazima, usput mu i preteći da će ga naći u gradu i olupati od batina, tvoja reakcija je bila koja…?!! Podseti me, zaboravio sam…


pa vidi, kada si vec pomenuo, smoo je njega prvo nesto licno prozivao, iako nije bio ni prisutan, zanci, to je bila neka njihova bitka, sa kojom ja nemam nista...ti ovde komentarises necije misljenje, tako sto mu se ruzno obracas, koji tebi licno, rec rekao nije, niti te uvredio, niti prozivao,...je l kapiras razliku.

Ajde…!?? Samo znači zbog toga ne samo da nisi tada reagovala, nego si i suzu radosnicu pustila na to što se Krkar javio sa sve onom salvom uličarskih uvreda najgore moguće vrste…!?! Ma ko bi rekao da je to tako, kao što takođe, evo da potpišem, reči jedne ne bi rekla da se neko drugo malopre javio i izvređao npr Gvozdena ili mene. U prevodu, ko tebe sve počinje i završava sa tim ideološkim svrstavanjima i pratećim podelama…
maksa83 maksa83 14:32 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

kako eto vi niste takvi,

Nismo, dobro je to primetio.

To nam omogućava da se fundamentalno ne slažemo ali održimo civilizovan odnos (da se razumemo nije svako vredan civilizovanog odnosa, ali to svako mora da izabere za sebe), što je manje bitno, ono što je više bitno je što to što mi nismo takvi poštedi ovaj namučeni i ovako smoren i osipajući komjuniti niza od 80 komentara banalnog besadržajnog napušavanja, a onda još 50 pošto neko od nas dvojice "kaže sve što je imao".

benedykt benedykt 14:37 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
Sam ja ovde prvi pomenuo druga Titu i ”blagodeti” njegove vladavine ili neko drugi može biti, sa sve tim zanimljivim osvrtima na ono što se desilo krajem osamdedesetih tj početkom devedestih gde se naravno zaboravlja da je drug Slobodan Milošević bio zakleti boljševik i titoista, kao uostalom i cela ta njegova espesovska bulumenta…


prvo, cinjenica je da je Titova Jugoslavija bila prosvetiteljskau svakom smislu, to sa idologijom nema nikakve veze, kako vi obicno okrenet pricu sa titici, komunjare, nego po svemu onome sto se broji i kategorizuje na zajednicke liste za sve zemlje.

znaci, zemlju je pre svega obrazovao, emanciopavao,...dao ljudima ekonomsku sigurnost- u vecinskom procentu, zemlju doveo u status uvazavanja od strane sveta,...a pre toga je kraljevina bila zemlja siromasnih, nepismenih seljaka, gde se za saku brasna radila nadniza, gde su heroji Velikog rata bili prosjaci i gde je mali procenat odnih na vlasti i oko nje, uzivao neke privilegije,...prica da je YU bila Azijska je zlonamerna interpretacija, nikada bliza civilizovanom svetu nije bila, niti ce, kako stavri stoje, za naseg zivota biti.

Sačekaj, a ko je druga Slobodana Miloševića postavio da bude prvi čovek Titine partije u Srbiji, odakle se na kraju kraju krajeva pojavila drugarica Mirjana Marković koja bi takođe, kao i drug Slobodan, potpisala sve te fantazije koje ti sad pišeš…?! Mislim, je l’ to bila neka nenarodna zavera ili ja tu nešto kao propuštam, odnosno zar nije SPS nastao tako što se ujedinili Savez komunista Srbije i Socijalistički savez radnog naroda Srbije, nekad znani i kao (boljševički) Narodni front…?! To nam znači sve poturili ti neki destruktivni nasilnici i primitivci koji nikakve veze sa Titom i komunistima nisu ni imali…!?? Jaooo šta nam rade zlotvori..,
angie01 angie01 14:38 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Ajde…!?? Samo znači zbog toga ne samo da nisi tada reagovala, nego si i suzu radosnicu pustila na to što se Krkar javio sa sve onom salvom uličarskih uvreda najgore moguće vrste…!?! Ma ko bi rekao da je to tako, kao što takođe, evo da potpišem, reči jedne ne bi rekla da se neko drugo malopre javio i izvređao npr Gvozdena ili mene. U prevodu, ko tebe sve počinje i završava sa tim ideološkim svrstavanjima i pratećim podelama


pa evo, ja se tebi nisam ni obracala, dok ti mene nisi poceo da prozivas, isto tako i slucaj gvozdan, koji je skolski primer tog ponasanja.

a to pozivanje na slucaj Krkar je kukavicko jaja,...moja rekacije je bila ista i za neke druge, koji su se posle duzeg vremena javili, u pickaranje se nisam mesala, a rekoh ti ko je poceo i da je to neki njihov konflikt....isto tako i mene neki pominju po blogovima na kojima ne ucestvujem, ili kada uopste nisam prisutna na blogu, ono, klevecu, spetkare, vredjaju,...da sam Krkar i da to vidim, verovatno bih slicno reagovala,...a psoto nisam i jos sam zensko, mizogeni blogeri a bogami neke lude babe i tetke, sto je jos ludje, misle da je to bas super da se iskaljuju prostackim uvredljivim nastupima....a ustvari, pricaju samo o sebi.

da ima moderacije- nista od toga ne bi bilo moguce,...zanci, autori imaju obavezu da urede komunikaciju, neko to radi, neko ne, ja ne vidim zasto se razmena ne bi odvijala na pristojan nacin.
benedykt benedykt 14:41 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

gvozden1
znaci, zemlju je pre svega obrazovao, emanciopavao

Tako što je obrazovane i emancipovane streljao i progonio, a na njihova mesta i u njihove kuće postavljao neobrazovane i proste.
Pa onda ti prostaci emancioivali druge.
Da njih ne bi, ne bi bilo ni emancipacije, ne mogu emancioivani emancipovati, to mogu da rade samo nepismeni prostaci.

Trebaju li primeri ili si već naučila?

Koliko shvatam, da nisu došli Tita i ona njegova boljševička banda svi bi u zemlji bili nepismeni a u Beogradu bi tramvaje vukla volovska kola…
crossover crossover 14:46 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

kamilo_emericki
Već sam sam sebi dosadan pišući da Srbi, za svoje današnje društveno stanje i odnos prema ženama, treba nemjerljivo više da zahvale Rastku Nemanjiću nego Josipu Brozu. Broz je pokušao da Srbe, kao i ostale Južne Slovene izvuče iz kandži religijskih obrazaca i dogmi ali 35 godina jedne vladavine ne može nadvladati 1000 godina druge


Ратко Дражевић, дугогодишњи директор Авала филма и бог отац у српској кинематографији је савршен пример за то о чему причаш... кад би се гађали Дражама Марковићима и Петрима Стамболићима.
gvozden1 gvozden1 14:52 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Koliko shvatam, da nisu došli Tita i ona njegova boljševička banda svi bi u zemlji bili nepismeni a u Beogradu bi tramvaje vukla volovska kola…

Svakako.
Rekoh već, ne daj bože da su ostali pismeni i emancipovani, oni nikoga ne bi mogli da opismene i emancipuju, jedini način da se neko obrazuje i emancipuje je da taj proces vode nepismeni prostaci.

gvozden1 gvozden1 15:00 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
'Od ovoga može da se rikne'.


riknu, nr riknuo, ti prvi ne bi imao sanse da se obrazujes u onakvoj kraljevini,..a bogami ni huci, sem ako se ne bi ukljucio u radikale:)

Lepa moja, pričao sam ti to već, sestra moga oca je školovana, zajedno sa Mirom Kalabić, Nikolinom ćerkom.
Žensko, zamisli, a obazovano.

Seljačka porodica, pre rata, a izdržavala đaka u Valjevu.

Tako da, ne znam zašto ne bi i mene školovali da su uslovi ostali isti.


Tebi ne vredi sve i da ne lažeš o bogatstvu svoje porodice, nisu pare dovoljne za obrazovanje, treba i nekog talenta, makar malo pameti, a kakva je situacija u tvojoj porodici vidi se po tvom obrazovanju i obrazovanju brata ti.
angie01 angie01 15:07 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Sačekaj, a ko je druga Slobodana Miloševića postavio da bude prvi čovek Titine partije u Srbiji, odakle se na kraju kraju krajeva pojavila drugarica Mirjana Marković koja bi takođe, kao i drug Slobodan, potpisala sve te fantazije koje ti sad pišeš…?!


pa zna se kako je zloba dosao na vlast, Stambolic ga poslao na Kosovo da sredi namestene nemire imon je tamo, kao zbunjen klinac, kome se tresla brada izgovorio, niko ne sme da vas bije, jer neki lik iz mese rako- tuku nas,...i onda je od tog slucajnog gafa, napravljen mit, koji je on iskoristio na 8. sednici...cvetkana se prisljamcila i tako je nastao krvai dvojac, da bi potpisali Titovu Jugoslaviju- ne bi, oni su krenuli u osvajanje vjekoslavove velike Srbije.


odnosno zar nije SPS nastao tako što se ujedinili Savez komunista Srbije i Socijalistički savez radnog naroda Srbije, nekad znani i kao (boljševički) Narodni front…?

ne znam sta bi bilo boljsevizam u recimo afz-u, koliko kapiram, svi ti sateliti KP u Yu, su bili daleko od staljinistickih tlapnji.

isto tako SPS je direktni naslednik KP, kome su se u novim okolnostima prilepili i neki sateliti, al je nova politika bila nacionalisticki obojena, sto pokazuju i dogadjaji koji slede.
! To nam znači sve poturili ti neki destruktivni nasilnici i primitivci koji nikakve veze sa Titom i komunistima nisu ni imali…!??


mozes da ironises, koliko hoces, al partijici su uvek duvali u tikvu, koja ima se nudila kao pozeljna, ja sam kao bas mlada, videla na svom poslu, kako dojucersanji mahaci knjizicama, najedamput poste, krste se i slicne stvari, najedamput je narativ postao drugaciji, ono, kao da isporgramiras novi program, tako su navikli, tako su dobro prolazili, vec su imali iskustva sa tim stvarima.
angie01 angie01 15:10 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

huci, nemas puno prostora za pricu, jer podaci govore drugacije.

a to sto spominjes moju porodicu u negativnom kontekstu, samo tebi na cast,...meni su obe babe i dede sa obe strane bili obrazovani ljudi,..a pazi i cukundede.

moj brat je za tebe- Zvajstajn!...mada je nejasno, kojim pravom ga uopste pominjes.
angie01 angie01 15:12 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Rekoh već, ne daj bože da su ostali pismeni i emancipovani, oni nikoga ne bi mogli da opismene i emancipuju, jedini način da se neko obrazuje i emancipuje je da taj proces vode nepismeni prostaci.


pa sto je onda u kraljevini 90 posto stanovnistva bilo nepismono i siromasno.

ti revolucionari se nisu pojavili iz cista mira, nego zbog loseg zivota vecinskog stanovnistva.
angie01 angie01 15:35 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Nismo, dobro je to primetio.


koliko sam primetila, ti licno i za manje, imas replike gore od svih mojih zajedno, kojima se samo branim od budale, sa kojom ni ingonracija ne igra, ni pokusaj otreznjenja, bukvalno nista, on ne razume,...a vidim da i ti slicno reagujes na istog lika,...tako da meni nemoj da pordajes tu pricu, ono nije lepo.

ja u RL nikada nisam srela likove, koji se ovde motaju, da ne imenujem sada,...jer bi tu spadali i neki debelo obrazovani i sa nekim, barem fiktivnim stausima, koji se ostrvljuju zbog nekih licnih problema, koje ne bih da javno iznosim.

ti, recimo, meni u istom blogu, nadobudno nudis zen varijantu i to prilicno uvredljivo-vidi kako ja pametan, a ne kao ti glupa- dok se bukvalno klackas sa polusvetom, jer ti je ocigledno stalo do nekog cool statusa, a na sledecoj stani prasnes najgore moguce, za mnogo manje, nego je meni receno.

sad, sto je ovde ekipa spremnija da proguta tvoju retusiranu pricu, od onoga sto se desava- je druga stvar.

sto se mene tice, ko zeli da vidi- sve je jasno, ko ne zeli, neka fura kako vise voli, al je ruzno da se preko tudje grbace gradi neki imidz, koji svakako ne stoji.

meni je i kamilo bio bas drag, al bas, dok nisam videla kako podmece i manipulise,...i toliko o tome....o karakterima.
gvozden1 gvozden1 15:41 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu


ti revolucionari se nisu pojavili iz cista mira, nego zbog loseg zivota vecinskog stanovnistva.

Ti revolucionari su bili instalirani od strane agenture strane države, nisu se oni pojavili zato što ih je narod voleo i tražio, naprotiv, narod ih je prezirao i plašio ih se.
Narodna vojska ih je proterala uz Srbije, a u Srbiju ih vratila strana vojska.

A da je to tako svedoči i nepostojanje ni jedne jedine slike njihovog vođe sa narodom iz rata.
Imaš li ti takvu, makar jednu?

A vođe narodne vojske sa narodom koliko hoćeš.

Evo jedne od stotina, na njoj žene, da budem u temi







benedykt benedykt 15:50 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01

pa zna se kako je zloba dosao na vlast, Stambolic ga poslao na Kosovo da sredi namestene nemire imon je tamo, kao zbunjen klinac, kome se tresla brada izgovorio, niko ne sme da vas bije, jer neki lik iz mese rako- tuku nas,...i onda je od tog slucajnog gafa, napravljen mit, koji je on iskoristio na 8. sednici...cvetkana se prisljamcila i tako je nastao krvai dvojac, da bi potpisali Titovu Jugoslaviju- ne bi, oni su krenuli u osvajanje vjekoslavove velike Srbije.


odnosno zar nije SPS nastao tako što se ujedinili Savez komunista Srbije i Socijalistički savez radnog naroda Srbije, nekad znani i kao (boljševički) Narodni front…?

ne znam sta bi bilo boljsevizam u recimo afz-u, koliko kapiram, svi ti sateliti KP u Yu, su bili daleko od staljinistickih tlapnji.

Ajde…?! Kćerka narodnog heroja druga Momčila Mome Markovića i sinovica predsednika predsedništva CK SK SFRJ druga Dragoslava Draže Markovića se eto tek tako prišljamčila na kvarno…!?! Kao što naravno ceo taj uspon druga Slobodana Miloševića, kumstvo sa Stambolićem i sve ostalo nikakve veze nema sa drugaricom Mirjanom Marković i njenom porodicom…?!!

Čisto da te podsetim, pošto si vidim zaboravila. Dakle, završni miting famoznog Događanja naroda tj one otužne udbaške procesije nameštenih mitinga podrške mudrom rukovodstvu, uz pomoć koga je drug Slobodan postao ono što jeste se dešava na Ušću u novembru 1988.
Drug Slobodan Milošević se obraća okupljenom narodu ovako…
Drugarice i drugovi,
ovako veliki miting nije bio u Beogradu od kad je oslobođen. Poslednji put ovoliko ljudi na beogradskim ulicama okupljenih na nekoj velikoj ideji bilo je 20. oktobra 1944. godine. Tada je narod na ulicama Beograda slavio pobedu u ratu i kretao u veliku bitku za obnovu ratom razorene zemlje. I tada su, kao i danas, ovde bili zajedno pripadnici svih jugoslovenskih naroda i narodnosti. Drugarice i drugovi, mnogi ovde danas pamte, kako u tim danima ništa nije bilo teško i kako se ljudima činilo da je sve lako i moguće u slobodi. I u toj slobodi građani Beograda, kao i čitave naše zemlje uspeli su mnogo da urade. Danas gnevni zbog krize u kojoj se nalazimo, skloni smo da zaboravimo sve dobro i vredno što smo u dugim i teškim godinama sami i sa radošću stvorili. Istina je da smo stali na putu za društvo koje smo u Revoluciji želeli, ali nije istina da to društvo ne možemo da ostvarimo, da od puta treba da odustanemo...


Međutim i koliko shvatam, nikakve sve to nema veze sa titoizmom i Titinom boljševičkom partijom, nego to bila neka zavera…
benedykt benedykt 16:19 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

gvozden1

ti revolucionari se nisu pojavili iz cista mira, nego zbog loseg zivota vecinskog stanovnistva.

Ti revolucionari su bili instalirani od strane agenture strane države, nisu se oni pojavili zato što ih je narod voleo i tražio, naprotiv, narod ih je prezirao i plašio ih se.

Da budemo precizni, piše ovako ruski istoričar Nikita Bondarjev, inače autor knjige Ruske tajne Josipa Broza Tita - Arhivi svedoče, posvećene onome šta je to tačno radio drug Tita u SSSR pred Drugi svetski rat…
Prvi kontakt Josipa Broza sa predstavnicima OGPU (Deo po zlu čuvenog NKVD za vreme druga Staljina) dogodio se 4. marta 1935, a materijali sa ovog sastanka pohranjeni su u Moskovskom arhivu društveno-političke istorije u ličnom dosijeu Tita i dosijeima drugih jugoslovenskih komunista. Čovek iz Lubjanke, pod pseudonimom „Jakubovič“, u prisustvu predstavnika kadrovske službe Izvršnog odbora Kominterne Ivana Кaraivanova, pitao je Tita za karakteristike njegovih partijskih drugova i detaljnu priču o sebi. Tokom dve godine koliko je Josip Broz proveo u Moskvi, održano je nekoliko ovakvih sastanaka, po njegovim rečima, zabeleženi su detaljni opisi osam istaknutih jugoslovenskih partijskih članova, među kojima i lidera stranke Milana Gorkića. Očigledno je, međutim, da su Jakuboviča i Кaraivanova pre svega zanimao sam Josip Broz. Posebno, njihovu pažnju nije mogla a da ne privuče činjenica da je budući maršal Tito tokom Prvog svetskog rata bio podoficir austrougarske vojske i da je služio u vojnoj obaveštajnoj službi.

Sredinom tridesetih, rukovodstvo Кominterne i sovjetskih bezbednosnih agencija bili su izuzetno zainteresovani za strane komuniste sa vojnim, a još više obaveštajnim iskustvom. Programi vojne i obaveštajne obuke za strane komuniste postojali su pod Кominternom praktično od njenog osnivanja, pošto je za izvoz revolucije iz Sovjetske Rusije bilo potrebno dobro obučeno osoblje…


Toliko o toj kao spontanoj narodnoj revoluciji nastalog zbog lošeg života…


gvozden1 gvozden1 16:49 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu


Toliko o narodnoj revoluciji zbog lošeg života…

Ma tu glupost samo Endži može da izvali.
Ona i Slobodan Milošević, jer siguran sam da bi ona od reči do reči potpisala Slobodanovo

Poslednji put ovoliko ljudi na beogradskim ulicama okupljenih na nekoj velikoj ideji bilo je 20. oktobra 1944. godine. Tada je narod na ulicama Beograda slavio pobedu u ratu i kretao u veliku bitku za obnovu ratom razorene zemlje. I tada su, kao i danas, ovde bili zajedno pripadnici svih jugoslovenskih naroda i narodnosti. Drugarice i drugovi, mnogi ovde danas pamte, kako u tim danima ništa nije bilo teško i kako se ljudima činilo da je sve lako i moguće u slobodi. I u toj slobodi građani Beograda, kao i čitave naše zemlje uspeli su mnogo da urade

angie01 angie01 16:54 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Ti revolucionari su bili instalirani od strane agenture strane države, nisu se oni pojavili zato što ih je narod voleo i tražio, naprotiv, narod ih je prezirao i plašio ih se.
Narodna vojska ih je proterala uz Srbije, a u Srbiju ih vratila strana vojska.


bozedaragi, sta lupetas, pa ti revolucionari su iz naroda, narod je bio gladan i ziveo u losim uslovima,...tako pocinju SVE revolucije....ko je odlazio u partizane za vreme rata, ubaceni elementi?...pa pola od ukupnog broja partizana su bili Srbi.


A da je to tako svedoči i nepostojanje ni jedne jedine slike njihovog vođe sa narodom iz rata.
Imaš li ti takvu, makar jednu?


bas si disadan, ti si vec jednom podmetao, pa ti je neko kacio trazenu sliku, mrzi me da trazim ponovo.


A vođe narodne vojske sa narodom koliko hoćeš.


kakva bre narodna vojska, kolaboracionisti okupatora.

a ove zene nisu narod, nego cetnikuse, legenda ispdo slike kaze,

Дража са равногоркама у селу Кожухе код Добоја, октобра 1944. Прва лево, са наочарима, је Љиљана Лалић, сестра сеоског учитеља и члана четничке организације Василија Лалића, родом из Црне Горе.
gvozden1 gvozden1 17:04 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

pa ti revolucionari su iz naroda

Ološ i neradnici, to jeste iz naroda, ali neradni ološ i vucibatine.

Gde su bili pripadnici elite, akademske, kulturne, književne...da nisu u partizanima?
Ne, u četnicima su bili.
Dragiša Vasić, Moljević....
, ti si vec jednom podmetao, pa ti je neko kacio trazenu sliku, mrzi me da trazim ponovo.


Ne postoji takva srećo moja, makar je ja nisam nikad video.

Ajd nađi je ti, srećičice ako možeš.

a ove zene nisu narod, nego cetnikuse


Da ti postavim drugu, ako ove žene ne smatraš narodom

Evo ti sledeća, Draža sa decom
Jesu li i ova deca četnici



angie01 angie01 17:09 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Toliko o toj kao spontanoj narodnoj revoluciji nastalog zbog lošeg života…


pa, kako da ti kazem, uvek postoji neka podrska,...buduci clanovi nisu silom ulazili u drustvo revolucionara,....i u Rumuniji je postojala zaledjina revolucije,koju je sustinski izneo narod,...i 5. oktobar je imao tu podrsku,...eto, kada je nema, nista od revolucije.

to sto si ti pokusao da kazes, ne negira nista od onoga sto sam rekla.
angie01 angie01 17:16 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Ološ i neradnici, to jeste iz naroda, ali neradni ološ i vucibatine.


jao jeste, samo su cetnicki kolaboracionisti sa neprijateljem i koljaci bili fajn.

ko je sve bio u partizanima smo se isto ispricali, mrzi me opet, ta tvoja mantra o lepim i pametnim cetnicima, i ruznim i glupim partizanima je komicna,...kako god, pratizani su pobedili i to ti je to....antifasizam.

a te slikice, kojeskidas sa cetnickih sajtova, da bi nesto dokazao je budalasta rabota, ispod ove stoji legenda,



У дворишту Основне школе у селу Копривна, између Добоја и Модриче, октобра 1944. године. Са Дражом је четворо деце свештеника Ристе Михића, као и деца из породица Деспотовић и Илић.

znaci deca svestenika i lokalnih cetnickih porodica.
benedykt benedykt 17:23 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

gvozden1

Toliko o narodnoj revoluciji zbog lošeg života…

Ma tu glupost samo Endži može da izvali.
Ona i Slobodan Milošević, jer siguran sam da bi ona od reči do reči potpisala Slobodanovo

Poslednji put ovoliko ljudi na beogradskim ulicama okupljenih na nekoj velikoj ideji bilo je 20. oktobra 1944. godine. Tada je narod na ulicama Beograda slavio pobedu u ratu i kretao u veliku bitku za obnovu ratom razorene zemlje. I tada su, kao i danas, ovde bili zajedno pripadnici svih jugoslovenskih naroda i narodnosti. Drugarice i drugovi, mnogi ovde danas pamte, kako u tim danima ništa nije bilo teško i kako se ljudima činilo da je sve lako i moguće u slobodi. I u toj slobodi građani Beograda, kao i čitave naše zemlje uspeli su mnogo da urade


Ma jok, tog Miloševića su podmetnuli na kvarno okoreli antikomunisti, pa gde on sa Titom i Titinom partijom da ima bilo kakve veze…!? Drugarica Mirjana Marković letovala inače kod Tite na Brionima kao mala, jer je drug Moma Marković bio istaknuti rukovodilac i kao član Politbiroa CK KP Srbije a bogami i kao ministar za rad u SFRJ…
docsumann docsumann 17:27 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Ako neko zna neku evropsku kraljevinu koja je siromašna, neka je navede.


one siromašne su zbačile svoje monarhije, ima već neko (istorijsko) vrijeme
angie01 angie01 17:37 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Ma jok, tog Miloševića su podmetnuli na kvarno okoreli antikomunisti, pa gde on sa Titom i Titinom partijom da ima bilo kakve veze…!


zloba se u partiju uclanio 59. dok je jos bio u gimnaziji i od tada je celog zivota na neki nacin bio ucesnik partijskih desavanja, pomocu kojih se i domogao svih poslova, funckija, naredovanja,..kljucni covek za njogov uspon je bio isti onja Stambolic, kogji je posle mucki ubijen po njegovom nalogu.

cvetkana je samim rodjenjem vec usla u tu ekipu.
crossover crossover 17:38 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

docsumann
Ako neko zna neku evropsku kraljevinu koja je siromašna, neka je navede.


one siromašne su zbačile svoje monarhije, ima već neko (istorijsko) vrijeme


Еманциповао их Стаљин.
angie01 angie01 17:39 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

docsumann
Ako neko zna neku evropsku kraljevinu koja je siromašna, neka je navede.


one siromašne su zbačile svoje monarhije, ima već neko (istorijsko) vrijeme


a nesto su se i Britanci uskomesali oko ovih sadasnjih naslednika trona, kazu, kako su nevidjene lenstine svi skupa.
gvozden1 gvozden1 17:40 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

a te slikice, kojeskidas sa cetnickih sajtova

Pa nema ih na komunističkim, tamo su falsifikati četnika sa Švabama, (da ti postavim neku, nesumnjivo falsifikivanu?)


ko je sve bio u partizanima smo se isto ispricali,

Ajd ponovi, nije teško, par njih vodećih.
Imena i završene škole.
Ja četničke navedoh, daj ti komunističke.

I šta bi sa onim slikama Tite sa narodom, ne nađe ni jednu?
znaci deca svestenika i lokalnih cetnickih porodica.


A to nije narod? :)
Popovi nisu narod, porodice nisu narod, pa ko je narod?
Komunisti.

Dobro, daj slike sa narodom.
angie01 angie01 17:40 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Еманциповао их Стаљин.


monarhije su, kako god okrenes, dinosauruski zaostatak nekih ranijij, prilicno davnih vremena i nemaju nikakvog smisla.
gvozden1 gvozden1 17:45 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
Еманциповао их Стаљин.


monarhije su, kako god okrenes, dinosauruski zaostatak nekih ranijij, prilicno davnih vremena i nemaju nikakvog smisla.

U ko je vlastan da ih skine?
Komunisti ili narod?
angie01 angie01 17:46 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

A to nije narod? :)
Popovi nisu narod, porodice nisu narod, pa ko je narod?


pa ako se slikaju sa svojim pristalicama i njihovom decom, to onda nije narod u smislu koji ti podmeces.


Komunisti.


pa , sta hoces da kazes, da svi politicki oponenti nisu narod,...kao sto sada sve oponente zoves nesrbima,...bozemesacuvaj.
tamo su falsifikati četnika sa Švabama


ma znas koliko ih ima sa nacistima, koliko volis, pa zajedno su maltretirali narod, sto da se ne fotografisu.
angie01 angie01 17:47 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

U ko je vlastan da ih skine?
Komunisti ili narod?


civilizacija,...kako vise nema ratova macem i osvajanja utrvdjenih gradova, tako su i kraljevi postali demode.
gvozden1 gvozden1 17:56 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

sta hoces da kazes, da svi politicki oponenti nisu narod,

Hoću da kažem da je narodna vojska, makar u Srbiji, bila četnička vojska.
Da je narod bio uz nju i za nju, da su komunisti, tačno je, izašli iz naroda, ali to je bio onaj deo naroda koji se zove šljam, talog, nepismeno, neradni.
ma znas koliko ih ima sa nacistima

Falsifikata da, jedan od takvih je na naslovnoj strani knjige.
To sam već postavljao.
I slike koje su sečene, od kojih su uzimani delovi, i konačna montaža.
Čovek koji je tu knjigu napisao je istoričar.
pa ako se slikaju sa svojim pristalicama i njihovom decom, to onda nije narod u smislu koji ti podmeces.


Pa imali su pristalica među narodom, za razliku od tvojih komunista:)

Znači, pristalice četnika ne računaš u narod:)
benedykt benedykt 17:56 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
Toliko o toj kao spontanoj narodnoj revoluciji nastalog zbog lošeg života…


pa, kako da ti kazem, uvek postoji neka podrska,...buduci clanovi nisu silom ulazili u drustvo revolucionara,....i u Rumuniji je postojala zaledjina revolucije,koju je sustinski izneo narod,...i 5. oktobar je imao tu podrsku,...eto, kada je nema, nista od revolucije.

to sto si ti pokusao da kazes, ne negira nista od onoga sto sam rekla.

Ja sam dakle samo naveo ono što su pokazale sovjetske arhive kada su se konačno otvorile, odnosno da je drug Tita bio Staljinov agent i da je kao takav obučavan za vreme svog boravka u Moskvi da rukovodi vojnim jedinicama i podigne revoluciju u Jugoslaviji kada mu se javi da to treba uraditi.
Pod dva, u stvarnosti nikakve tu revolucije nije ni bilo, nego je Jugoslavija okupirana i rasparčana, pa se onda podigao na silu taj neki kao ustanak, ne zato što se sve to desilo nego samo zato što je Hitler upravo napao SSSR. Dakle, istog tog 22. juna 1941 Kominterna šalje depešu drugu Titi u kome mu se naređuje formiranje partijske vojske i podizanje ustanka u Jugoslaviji, da bi onda ovako počeo tekst tzv Julskog proglasa CK KPJ na ustanak…
NARODI JUGOSLAVIJE: SRBI, HRVATI, SLOVENCI, CRNOGORCI, MAKEDONCI I DRUGI!

Već preko tri nedelje bije se najveća i najkrvavija bitka u istoriji sveta. S jedne strane nasrću divlji fašistički čopori Hitlera, koji kao izgladneli psi krvavih gubica i isplaženih jezika čine očajne napore da se dočepaju onih ogromnih bogatstava koja su sebi stvorili u znoju lica svoga miroljubivi narodi Sovjetskog Saveza. S druge strane bori se sa dosad neviđenim junaštvom i samopožrtvovanjem herojska Crvena armija, digao se čitav sovjetski narod na poziv svoga velikog i genijalnog vođe, druga Staljina da odbrani svoju zemlju, da uništi krvave fašističke hijene koje se usudiše da napadnu na miroljubivu cvatuću zemlju, na njegov mirni rad, na njegovu kulturu, na njegovo blagostanje.

RADNICI, SELjACI I GRAĐANI JUGOSLAVIJE!

Postavimo sebi pitanje: da li se narodi Sovjetskog Saveza bore samo za sebe? Da li se ta njihova džinovska borba protiv fašističkih osvajača tiče samo njih?


Rat se inače, da se podsetimo, u svetu vodi skoro pa dve pune godine, Jugoslavija je okupirana tri meseca ali je jedino bitno da je napadnut SSSR, da se bori ta herojska Crvena armija kao i sovjetski narod sa velikim i genijalnim vođom, drugom Staljinom na čelu…
gvozden1 gvozden1 18:05 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

civilizacija,...kako vise nema ratova macem i osvajanja utrvdjenih gradova, tako su i kraljevi postali demode.

Vidi, ribo

Civilizacija je odavno stigla u Srbiju, još u devetnaestom veku.

Skupština, narodna, formirana na osnovu izbora, odluči da svrgne jednog kneza i postavi drugog.
Otišao Mihailo a doveden Aleksandar.
Na pritisak Rusije da je bilo neregularnosti prilikom izbora, glasanje se ponovi, i opet isti rezultat, Aleksandar bude imenovan za kneza.


Kasnije narod, civilizovano organizuje sledeću skupštinu, i tu smeni tog kneza i imenuje Miloša, ponovo.


Dakle, uči umesto što lupaš gluposti da civilizacija sama po sebi skida monarhe.
Skida ih narod kad tako odluči.

A srpskog kralja su skinuli komunisti dekretom.
U Jajcu.
crossover crossover 18:08 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

U Jajcu.


У Титовом Јајцу.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:57 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01


pa evo ti si, pre neki dan, u nekom svom neslaganju sa maxom, ladno potegao za neki potpuno neadekvatni primer, pominjuci me u kontekstu, koji je uvredljiv,....a i sam si pre nekog vremena opomenuo istog tog hucija, da nije normalno, kako mi se obraca,

Da, još jednom kažem da je neprimjereno i ružno kako se Gvozden odnosi prema tebi. I još nekoliko blogera i blogerki.
To i dalje ne mijenja moje mišljenje da ti sa njima ulaziš u nekorisne "duele" u kojima razmjenjujete 50-100 postova u kojima niko ne iznosi ništa novo što već nije ranije rekao. Takvi dueli, bilo ko da ih vodi, počinju sa vrcavim ili manje vrcavim doskočicama pa se zagrijavanjem pretvaraju u nizove psovki i uvreda.
Kad sam se obratio Maksi nisam davao kvalikative naših karaktera* već samo rekao da nismo skloni tome.

* U neko staro, kafansko, vrijeme moje, jedan kolega sa šanka, psiholog po zanimanju, mi je objašnjavao da se karakteri ne kvalifikuju kao loši ili dobr. Takvi su kakvi su, naši su.
Dobro, bili smo malo pri kavi ali sam dobro upamtio šta mi je rekao.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:21 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

crossover


Ратко Дражевић, дугогодишњи директор Авала филма и бог отац у српској кинематографији је савршен пример за то о чему причаш... кад би се гађали Дражама Марковићима и Петрима Стамболићима.

Draževića ima svagdje i uvjek. A i biće ih. Na našu veliku žalost.
Ja pričam o insistiranju na vrijednostima koje su primjerene protestantskoj doktrini dok se u isto doba insistira na pravoslavnim vrijednostima i tradiciji. Uporedi odnos pravoslavne crkve prema obrazovanju, naročito obrazovanju ženske djece, sa odnosom protestantske. Sistem nasleđivanja, velike porodične zajednice, gdje jedan čovjek odlučuje o svojoj i o porodicama braće...
Postojanje jednog manjeg dijela stanovništva Srbije, koje živi u skladu sa razvijenim svijetom ne znači da je sva Srbija* takva. Ljudi često prave grešku pa jedan manji dio društva proglase za stvarni uzorak društva.

* Isto pravilo se može upotrijebiti i u analizi drugih zajednica.
jovilim_e jovilim_e 19:31 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

kamilo_emericki
crossover


Ратко Дражевић, дугогодишњи директор Авала филма и бог отац у српској кинематографији је савршен пример за то о чему причаш... кад би се гађали Дражама Марковићима и Петрима Стамболићима.

Draževića ima svagdje i uvjek. A i biće ih. Na našu veliku žalost.
Ja pričam o insistiranju na vrijednostima koje su primjerene protestantskoj doktrini dok se u isto doba insistira na pravoslavnim vrijednostima i tradiciji. Uporedi odnos pravoslavne crkve prema obrazovanju, naročito obrazovanju ženske djece, sa odnosom protestantske. Sistem nasleđivanja, velike porodične zajednice, gdje jedan čovjek odlučuje o svojoj i o porodicama braće...
Postojanje jednog manjeg dijela stanovništva Srbije, koje živi u skladu sa razvijenim svijetom ne znači da je sva Srbija* takva. Ljudi često prave grešku pa jedan manji dio društva proglase za stvarni uzorak društva.

* Isto pravilo se može upotrijebiti i u analizi drugih zajednica.

Poprilično glup komentar.
docsumann docsumann 19:44 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

crossover
docsumann
Ako neko zna neku evropsku kraljevinu koja je siromašna, neka je navede.


one siromašne su zbačile svoje monarhije, ima već neko (istorijsko) vrijeme


Еманциповао их Стаљин.


Grke baš i nije
shmoo shmoo 20:38 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

jovilim_e
benedykt
angie01
Sedi dole jedan magarče neuki,


vidi, na mom blogu neces vredjati druge, sa neke svoje zamisljene visine,...mozes da kazes svoj stav i da ga argumentujes, ali bez etiketiranja drugih i jos zapovednickim tonom.

To se zove, hvala na pitanju, stating the obvious, a ono što je napisano je bila uvreda za mozak ali ti to ideološka zaslepljenost nije avaj dala da primetiš…

P.S. Kada se Krkar javio kod tebe na blogu i vređao Shmooa najprimitivnijim mogućim izrazima, usput mu i preteći da će ga naći u gradu i olupati od batina, tvoja reakcija je bila koja…?!! Podseti me, zaboravio sam…

Gde li je Krkan sada?
Zna li se šta?



К'о велиш, ево га Шму(уууу) жив и здрав, јавља се а Кркише опет нигде нема.





Маните се сви ви, са Анђом на челу колоне, Кркара и мене.

Нас двојица смо сасвим довољни један другоме и он и ја се знамо много много дуже него што се међусобно знате сви ви овде окупљени.

Не треба нама двојици никаква помоћ са стране.






angie01 angie01 20:48 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

To i dalje ne mijenja moje mišljenje da ti sa njima ulaziš u nekorisne "duele" u kojima razmjenjujete 50-100 postova u kojima niko ne iznosi ništa novo što već nije ranije rekao. Takvi dueli, bilo ko da ih vodi, počinju sa vrcavim ili manje vrcavim doskočicama pa se zagrijavanjem pretvaraju u nizove psovki i uvreda.


stvar je naprosto u tome, sto ovo nije tacno, ja sa gvozdenom nisam ulazila u duele, nego su me obicno napadali u grupi, na sta sam ja godinama cutala-kako me vi pamenti sada savetujete da bi trebalo da radim, pa kada mi je dosadilo, pocela sam da odgovaram i to ne uvek,...pri cemu, je vise nego nekorektno da izjednacavate moje branjenje od nasilnika sa njihovim napadima, koji su cesto prelazili svaku granicu normale,...a npr karakterni maxa na mnogo manje odvratne komentare, odgovori mnogo dramaticnije od mene....ili npr, tvoja zemljakinja u bukvalno svakom kontaktu na ovom blogu, nadobudno vredja sagovornike u bezbroj komentara od po 10 minuta u kojima laze, ucitava, izvrce izreceno, isto kao i huci i to ni tebi ni maksi nije taj karakterni primer za kojim tragate da bi svoje prikazali boljim, jer, boze moj, vi to ne radite....doduse, ti si redje na blogu, redje komentarises, pa imas druge metode:)...niti gomila drugih, koji ovde zalaze i izgovaraju prostakluke, kakve ja bukvalno nigde nisam cula, a nisam bas iz saksije-nisam videla da je neko od vas dvojice ikada na njih reagovao, nego se tu cak i fino iskomunicira.

...smorilo me ovo objasnjavanje ociglednog, kao sto rekoh, ko hoce-vidi se o cemu se radi, ko nece, eto, tako ce da mesetari.

kako god, ti si u svom razgovoru sa maxom, mogao da kazes sta go da si hteo, bez da se kacis za druge, a narocito mene, koja tamo nisam ni bila prisutna.
angie01 angie01 20:53 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Нас двојица смо сасвим довољни један другоме и он и ја се знамо много много дуже него што се међусобно знате сви ви овде окупљени.

Не треба нама двојици никаква помоћ са стране.


ja sam to i rekla....znaci anjda nije na celu kolone, niti je spomenula slucaj, samo je rekla upravo to sto i ti, kada su me napali, da sam ja nestonesto.


je l ima nesto na ovom blogu, gde ja nisam glavni faktor?!

kako vam ne dosadi...
gvozden1 gvozden1 21:00 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

, nego su me obicno napadali u grupi, na sta sam ja godinama cutala-

Šta ono reče, nisi od onih što lažu:)

Lažu drugi, ti ne:)

Anđo dušo, ne vredi ti da o sebi pričaš drugima, njihovo je, a ne tvoje, da te procenjuju, i kako te drugi procene to si, ne ono što bi ti volela da se o tebi misli.
shmoo shmoo 21:05 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

newimprovedtadejus


odgledam neki dan (sa zakašnjenjem) 12 years a slave..

šta moja djeca treba iz tog filma da shvate..



А јеси ти гледала серију "Корени"? Кунта Кинте? Тоби?

Читала роман Алекса Хејлија?















Додуше, то је било написано и серија је снимљена пре него што сте ти и твоји миленијалци почели са овим вашим стандардним Њу Ејџ просеравањима које производите у циљу боље продаје сопствених производа.

Односно у времену када су још увек постојали хероји и када већи део човечанства људске врлине није сматрао непотребним баластом у свом животу.





angie01 angie01 21:05 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Jugoslavija je okupirana tri meseca ali je jedino bitno da je napadnut SSSR,


hoces da kazes, da je narod trebalo da ostane miran i pusti da ga okupator ugnjetava, ili sta.



A srpskog kralja su skinuli komunisti dekretom.


srpski kralj je zavrsio svoje, tako sto je izbegao i ostavio zemlju da je mrcvari okupator, dok se on sverckao po svetu.

a vlast su osvojili oni koji su bili na strani pobednika-ne samo u nasoj zemlji- ili ti mislis da je trebalo da je vrate odbeglom kralju.


kako god, ovu celu pricu smo izvrteli jedno 1000 puta, ne znam sto pokrivate mnogo zanimljiviju temu, koju ima ovaj blog, a vama se ne svidja, kako je postavljena,.... je sve je uredu, a evo i drugi.
shmoo shmoo 21:12 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
Нас двојица смо сасвим довољни један другоме и он и ја се знамо много много дуже него што се међусобно знате сви ви овде окупљени.

Не треба нама двојици никаква помоћ са стране.


ja sam to i rekla....znaci anjda nije na celu kolone, niti je spomenula slucaj, samo je rekla upravo to sto i ti, kada su me napali, da sam ja nestonesto.










Чело колоне је фигуративно речено.

Са разлогом.

Сама си ономад зазивањем Кркаревог дебелог духа да изађе из своје тесне лампе дала повода да ти то данас натрљавају на нос.

Према томе, немој да се због тога љутиш ни на мене нити на било кога другог, треба да се љутиш на саму себе.





angie01 angie01 21:12 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Šta ono reče, nisi od onih što lažu:)


a, sta, to je laz?....ovo nije pitanje.


ne vredi ti da o sebi pričaš drugima, njihovo je, a ne tvoje, da te procenjuju, i kako te drugi procene to si, ne ono što bi ti volela da se o tebi misli.


ne pricam ja o sebi, nego o tome, kako su se ovde odvijale stvari....a sta ko misli o meni, njihova stvar...isto tako mislim i ja o njima sta hocu, a sve skupa nije od neke preterane vaznosti,...sem da bi komunikacija trebalo da ipak bude u nekim granicama normale i korektnosti.
angie01 angie01 21:16 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Сама си ономад зазивањем Кркаревог дебелог духа да изађе из своје тесне лампе дала повода да ти то данас натрљавају на нос.


o cemu pricas, ja nisam nikog zazivala- nego si ti nesto o njemu serendao, ne secam se vise ni sta....pa je on valjda video i dosao i izdrao se na tebe,...kakve ja veze imam sa time,...znaci, mozes samo ti na sebe da se ljutis, sto si mu iza ledja pricao kojesta, ne neadajuci se, da ce se pojaviti....posle si me jos optuzivao da sam ga ja obavestila, a ja krkara uopste ne poznajem, niti bih tako nesto radila.
gvozden1 gvozden1 21:38 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

srpski kralj je zavrsio svoje, tako sto je izbegao i ostavio zemlju

Nije ti glupo da ponavljaš ovu komunističku propagandu, ili stvarno veruješ da je to tako bilo?

ili ti mislis da je trebalo da je vrate odbeglom kralju.

Ja mislim, zamisli, da su o tome trebalo da odluče izbori.


Nemoj samo, ko boga te molim, da pominješ ONE izbore.
Ma kako voleo da se ti osramotiš, žao bi mi bilo da to bude baš toliko.
angie01 angie01 21:41 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

huci,izvini, al ne mogu vise da se smaram s tobom na uvek iste gluposti i nacine.

ti slobodno zeli krlaja, ja ti ne branim, a sve ostalo smo se ispricali i to ne jednom.
gvozden1 gvozden1 21:45 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu


ti slobodno zeli krlaja, ja ti ne branim

A mogla bi da mi zabraniš da su tvoji još na vlasti, ali ne u ovom sadašnjem obliku, kad su prisiljeni na lajt varijantu komunizma, nego oni pravi, Titini.

Žališ li za tim vremenima?:)
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:42 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

posebno recimo Netflix..



dobro si me podsetila da ne obnavljam pretplatu

shmoo shmoo 23:18 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01

Сама си ономад зазивањем Кркаревог дебелог духа да изађе из своје тесне лампе дала повода да ти то данас натрљавају на нос.


sto si mu iza ledja pricao kojesta, ne neadajuci se, da ce se pojaviti....



Ништа то није било иза леђа јер сам ја све то њему рекао више пута и у лице и он зна шта ја мислим о њему као што и ја знам шта он мисли о мени.

И то одавно, Анђо, много пре настанка Блога Б92.

(И баш зато што знам Кркара из праисторије, унапред сам у поменутом случају знао да ће се појавити да ме испичкара што му каљам свети лик и дело. Та моја провокација је била са предумишљајем, ако тако хоћеш да ти кажем... Рекох ти да га одлично познајем и да знам колико је сујетан због чега никако није могао да прећути то тада и морао је да се јави да би ми се онако обратио, на онај начин и оним речником. Али не секирај се, није нама двојици то било први пут. (Даће бог да не буде ни последњи пут.) И он мени и ја њему... Читав живот где год се сретнемо јер знамо се он и ја још из оних дана када је он хватао косину онако мало више десно, а ја овако мало више лево.)

ja nisam nikog zazivala- nego si ti nesto o njemu serendao, ne secam se vise ni sta....pa je on valjda video i dosao i izdrao se na tebe,...kakve ja veze imam sa time,... ja krkara uopste ne poznajem, niti bih tako nesto radila.


Аха.

Добро, важи.

Ма небитно, Анђо, апсолутно небитно.

Да се вратимо на тему?


U post-jugoslovenskoj kinematografiji srpski film je, uprkos stanju u novonastaloj državi sa svim njenim kasnijim nazivima, doživeo rađanje jedne nove estetike. Siva, pa i crna društvena situacija je donela plodno tle za novu generaciju autora kao što su Srđan Dragojević, Srdan Golubović, Oleg Novković, Stefan Arsenijević, generaciju koja je sa malo sredstava gradila neku novu kinematografiju. Može se reći da se u tome uspelo, i da su rezultati tog prvog talasa srpskih filmova iz devedesetih ostali značajni i danas, formirajući drugu, a zatim i treću generaciju filmskih autora. U obilju filmova sa socijalnom i ratnom tematikom, mesto ženskih likova je po pravilu bilo pozadinsko. Prostor za protagonistkinje je u srpskom filmu praktično bio nepostojeći, što je u vezi i sa činjenicom da ni prostor za rediteljke nije postojao. Ženski likovi su mahom zauzimali svoje tradicionalno mesto ljubavnog interesa glavnog junaka, majki, kćerki, žena ili ljubavnica, dakle uvek u odnosu na centralno postavljen muški lik. Neretko im je pripadao i epitet žrtve ili predmeta patnje glavnog junaka, ali su i u tim slučajevima ženski likovi pasivni, koji u najvećoj meri predstavljaju funkcije koje objašnjavaju muške likove.

Istina, ovo nije specifično lokalna pojava, već globalna, koja se, mora se priznati, u poslednje vreme značajno menja i pomera. Savremenici smo jednog novog talasa ženske emancipacije u različitim društvenim sferama, pa i u filmu. Mora se, međutim priznati, da kao i svaka promena, ni ova ne dolazi preko noći, niti lako, već dugotrajnim radom, sa čestim periodima stagnacija i nazadovanja. U kontekstu svetske kinematografije stvari su krenule da se menjaju pre nego što se to dogodilo u domaćem filmu, ali se stvari polako menjaju i ovde. U ovom tekstu ćemo se baviti ređim pojavama protagonistkinja u srpskom filmu, kao i na koji način su se razvijali ženski likovi kada su zauzimali centralnu poziciju u narativu i koje su njihove odlike u ovim slučajevima. Pratićemo razvoj protagonistkinja i na koji način utiču na narativ domaće kinematografije. Ovaj esej će biti podeljen u dva dela, kako obuhvata sada već značajan period od trideset godina.

Navedeni primeri u prvom delu ovog eseja ilustruju pomenutu sporu ali uočljivu evoluciju ženskih glavnih likova u srpskom dugometražnom igranom filmu od 2000. do 2010. godine. U drugom delu eseja biće analizirani filmovi nastali nakon 2010. godine, a koji osim protagonistkinja kao svoje kreatorke imaju upravo žene-autorke.



Autor: Katarina Koljević
Katarina Koljević je diplomirala filmsku i televizijsku režiju na Fakultetu dramskih umetnosti. Režirala je i napisala nekoliko kratkih filmova koji su bili prikazivani na značajnim filmskim festivalima u regionu i Evropi. Bila je deo Sarajevo Talent Campusa 2020. godine. Režirala je i adaptirala nekoliko radio drama za Drugi program Radio Beograda. Radi kao asistent režije i reditelj kastinga u Beogradu.



ЛИНК



Шта да ти кажем, Анђо, у Кркаревом и мом међусобном (вишедеценијском) наративу од улоге статисте, треће жене из народа, у помињаном догађају на Блогу Б92 који ти данас разни натрљавају на нос, постала си женски лик, протагониста, носилац наратива иако то можда и ниси баш желела.

Да сам на твом месту, ја бих се тиме поносио.




dragosevacsutra dragosevacsutra 23:42 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Jesu li i ova deca četnici


četničići maleni, mi smo vojska prava...



skoro svi bosi, tuga.
angie01 angie01 23:42 22.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Аха.

Добро, важи.


pa to sam ti vec vise puta rekla, kada si me klevetao da sam ga ja obavestila, nema potrebe da se sada pravis, da ti prvi put kazem.

u tvoj i krkarev odnos se ne mesam, vasa stvar, al ni ja ne volim da me neko pominje, ako nisam prisutna, to se zove ogovaranje i nije lepo,...i izvini, ne verujem ti da si ocekivao da ce se pojaviti,...ja ne znam, da li ljudi koji ne dolaze, otvaraju blog i citaju ga,...po nekim iznenadnim pojavljivanjima, izgleda da da, da neki blogeri, koji su se povukli i dalje prate, sto bi se moglo zakljuciti i po citanosti, jer koliko sam upucena, to je broj registrovanih korisnika, koji jednom otvore neki blog, kada isti korisnik otovri drugi put, to se ne ocitava u tom broju-tako je bar bilo dosta dugo.

Да сам на твом месту, ја бих се тиме поносио.


a da oladite malo sa mnom, ni da sam vam svima keva, nedajboze, pa da za svako sranje vicete, mama, mama...stavrno je bolesno.
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:18 23.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01

ja sa gvozdenom nisam ulazila u duele, nego su me obicno napadali u grupi, na sta sam ja godinama cutala-kako me vi pamenti sada savetujete da bi trebalo da radim, pa kada mi je dosadilo, pocela sam da odgovaram i to ne uvek,...pri cemu, je vise nego nekorektno da izjednacavate moje branjenje od nasilnika sa njihovim napadima, koji su cesto prelazili svaku granicu normale,...

Pa jesi li se odbranila?
Svako razgovara na nčin za koji misli da je odgovrajući. Maksa i ja smo imali nekoliko puta neka neslaganja i svako to neslaganje smo riješili u par postova. Da nije bilo obostrane volje da se mimoilaženje rješi mogli smo, svaki od nas dvojice, naći dovoljno razloga da nesporazum produbljavamo do tačke kad zaboravimo zbog čega je nastala rasprava.
Ne znam da li si primjetila da sa Gedžom nikada nisam razmjenio ni jednu misao. Nisam jer vidim kolika nas provalija dijeli, provalija koju ne možemo premostiti ali možemo mirno živjeti svako na svojoj strani. Njegove postove i ne čitam, kao ni postove jedne od zemljakinja kojoj sam presto odgovarati i na direktne prozivke, jer su uglavnom psovke i prostakluci. Postove druge zemljakinje takođe preskačem. Ponekad odgovorim na njene reakcije ali se zaustavljam poslije par razmjena jer dalje nema nikakve svrhe.
Tako radim ja, ostali rade drugačije, kao i ti, uostalom. Ja ne kažem da je moj način dobar a tuđi loš. Samo kažem da je različit.
Eto, dao sam sve od sebe da objasnim svoj stav. Bolje ne mgu a ti prihvati ili odbaci. Laku noć Angie.
angie01 angie01 01:08 23.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

Svako razgovara na nčin za koji misli da je odgovrajući


pa vidi, jasam vama dvojici zamerila sto ste preko tudje grbace i to pogresnom interpretacijom situacije- vec sam objasnila-razresili licna neslaganja, a drugi vam nisu bili potrebni, mogli ste to i sami, ovako, ili onako....rekoh i da maxa nije bas nevinasce u komunikaciji koja mu se ne dopada, a mnogi drugi mnogo gori na vise nacina od mene, a bogami i ti imas svoje metode, da bi me izvukao kao kvisko primer...

sad drzanje casa o lepom ponasnju,...rekla sam vec, ja bukvalno nigde nisam videla ovakve prostote i nacine ponasanja, kao na ovom mestu, bukvalno nigde, a obitavala sam u raznim sredinama i lako je tebi da se pravis fini, kada ti se retko ko obraca, a jos manje proganja, a kolko vidim, apsolutno svi reaguju na tudje bezobrazluke, ako su njima upuceni, a takav se ambijent ovde napravio od par primitivaca, jer su upravo fini to dopustili, a moderacije nema da ih ukloni i onda ti je to slika likova koji ovde dolaze da se izivljavaju i onih koji su tako nesto dozvolili- preskakanjem, da se ne zamere, ili sta je vec razlog,...ono kada sedite za velikim stolom, neki prave sranja, a neki, kao da se nista ne desava, mirno caskaju.

da ne raspredam sada o raznim situacijama i pozadinama, nije ni bitno,...u glavnom, ovaj ambijent je onakav kakvim smo ga mi napravili, neko cinjenjem, neko necinjenjem...i to je uvek tako.

laku noc i tebi.
benedykt benedykt 05:44 23.01.2024

Re: Uloga i mjesto žene u srpskom filmu

angie01
Jugoslavija je okupirana tri meseca ali je jedino bitno da je napadnut SSSR,


hoces da kazes, da je narod trebalo da ostane miran i pusti da ga okupator ugnjetava, ili sta.


Aha, znači to što je već uveliko formiran pokret otpora kome su na čelu oficiri vojske Kraljevine Jugoslavije i iza koga stoje vlada i kralj koji se nalazi u Londonu to očigledno nije ni bitno, kao i to što se tu formira nekakva partijska vojska odnosno bolje reći agentura i ispostava strane države. To što se sedi dva i po meseca dok su drug Staljin i Hitler i dalje dva drugara koja su potpisala pakt, to takođe koliko shvatam nije uopšte bitno. To što se sve to započinje samo i jedino radi interesa strane države i što je krajnji cilj ukidanja parlamentarne demokratije, sveopšta otimačina i pri tome uspostavljanje totalitarne azijatske despotije a sve po ugledu na Sovjetiju je isto takođe potpuno nebitno, pošto nam se ne uklapa u tu fantazmagoričnu priču o civilizaciji, progresu i kao fol spontanoj revoluciji jer je život bio težak.
angie01
srpski kralj je zavrsio svoje, tako sto je izbegao i ostavio zemlju da je mrcvari okupator, dok se on sverckao po svetu.

Odlično, zamisli da se sutra desi nešto slično tj da Srbija bude okupirana i da je vlada u izbeglištvu u Londonu i da onda prekosutra Severna Koreja npr organizuje neku svoju partijsku vojsku koju predvode njeni agenti i koja ima za cilj da uspostavi sistem koji je kopija severnokorejskog. Da li ti dakle podržavaš tu partijsku vojsku i njene ciljeve ili ne, pošto je koliko shvatam po tebi, ili bolje reći po tom prepisivanju iz titoističkih udžbenika istorije za peti osnovne, vlada završila svoje tako što su pobegli i ostavili zemlju …?!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana