In memoriam

VASA PELAGIĆ (1833 - 1899), prosvetitelj i za XXI vek!

Filip Mladenović RSS / 27.01.2024. u 11:55

Vasa Pelagić, prosvetitelj
Vasa Pelagić, prosvetitelj
U jednoj od svojih poučnih basni Žan de Lafonten, francuski pesnik i basnopisac, poručuje:

"...Malo njih je kadro da sjajem lepota razvedri sumornost našega života..." 

Jedan od najsjajnijih umova Balkana tokom XIX veka je svakako i Vasa Pelagić (1833, BiH - 1899, Srbija).

Kamo lepe sreće da i savremena Srbija ima sada i ovde jednog takvog prosvetitelja, uticajnog intelektualca, hrabrog mislioca!

Iz bogatog opusa Vase Pelagića, svakako najpoznatijeg kao autora  knjige "NARODNI UČITELJ" (pregršt korisnih saveta za lečenje organizma prirodnim putem, o zdravom životu, kao i druge pouke o duševnom i telesnom zdravlju), izdvajam njegov otrežnjujući tekst "Umovanje čistoga razuma ili šta veli arhimandrit, profesor i direktor jedne bogoslovije - o religiji i njenim dogmama", Štamparija Viktora Hornjanskoga, Budimpešta, 1880.

U tom dugačkom tekstu detaljno i kritički su obrazložene sve zablude, mitovi, laži, manipulacije, relativizacije i zaglupljivanja, koja se sprovode pod maskom religioznosti, a u korist vlastodržaca i verskih vođa.

Za ovaj blog izdvajam sledeće:

"...Obični razum i crkva upućuju svijet da jednako brine o duši, o raju i paklu; a zdrav razum veli: takozvani raj i pakao takođe je zlonamjerna mantijaška izmišljotina kojom su lakše mogli da plaše i globe narod. Jer zbog raja i pakla narod je morao činiti priloge "majci crkvi", to jest mantijašima, da bi mu sveti oci duhovnici isprosili oproštenje od boga i pripremili mjesto u carstvu nebeskom, u raju. Radi tog cilja izmišljena su i krilata djeca-anđeli i crni rogati krilati đavoli. Radi toga su izmišljene crkve i molitve, krštenje i vjenčanje, opjelo i zadušnice.

Bez svake te mašinerije i spekulacije ne bi mogli crkveni i državni ugnjetači da tako lako zaglupe narod, pa ga globe i uvjek drže pred očima.

Prepredeni ugnjetavači su znali da je narod nezadovoljan svojim ropskim stanjem i teretnim državnim uredbama. Znali su da će on početi da u odmorne dane premišlja u društvu o svojim nevoljama, pa tako može naći uzrok nevoljama i otpečatiti dogovor i organizaciju kako će rastrgati sve uzroke i niti što narodu nite i donose nesreću. A ko je drugi nitio i otkrivao te niti ljudskih nesreća nego mantijaši, sluge boga i oltara, a oni su onda bili vlasnici i državne i crkvene uredbe. Stoga su oni u odmorne dane sabirali narod oko sebe i kljukali mu u glavu da se neprestano moli, da misli o bogu, raju, paklu, o svojim teškim grijesima, i da nikad ne zaboravi da će svi oni naslijediti carstvo blaženstva vječitog u raju koji pate i trpe ovdje na zemlji i slušaju svoje starješine i nastavnike, propovijedajući svijetu božju riječ što glasi: "povinujte se vlastima, jer je svaka vlast od boga", i "ko pretrpi do kraja, spasiće se".

Da je crkva zaista težila za tim da stvori glupav i pokoran narod vidi se iz crkvenih knjiga, iz "svete liturgije" koja pjeva: "blaženi su oni što su krotki i duhom nišči". I valjda je zato množila i još jednako množi carstvo mrtvaca na nebu. Pa rašta onda bog stvara revolucionare-ljude? Manje bi zavrzlame bilo da umjesto ljudi stvara samo ovce, pa - mirna Krajina. One su i krotke i "‘ništave duhom". Bar tada ne bi trebalo ni pakla, ni đavola, ni crkvenih molitva, ni mantijaša, ni svekolike sadašnje gluposti što se zbog toga rađa i traje, podržava i potpomaže. Ili valjda bog ima pasiju, ćef mu je gledati kako se svijet muči, strada, globi i u paklu gori kao što su rimski tirani uživali, popijevali i poigravali od radosti gledajući kako Rim gori u plamenu i kako lavovi raskidaju ljude u cirkusima-pozorištima?

Takvih budalaština puno je sveto pismo, a isto tako i sve propovjedi sitnih i krupnih mantijaša. Raj su opisali tako basnoslovno i kitnjasto da bi čovjek pomislio kako je u njemu urnek svih krasota i naslada. Muhamedanski mantijaši još poetičnije pretstavljaju krasote raja veleći da će se tamo vjernici, pored ostalog uživanja, koristiti i "hurijama" koja će i poslije supružanskog snošaja dovjeka ostati djevojke kao bogorodica pored Josifa i rođenja Hristova "djeva". Samo je čudo nama zašto se i jedni i drugi ne poubijaju da te krasote čas prije uživaju gore na nebu, nego ovdje žive, te globe i varaju narode.

I u tome se sastoji njihov moral i njihova briga za povjereno "stado". O, blaženog stada, koje im još i danas vjeruje i prilog daje! Dokle li će tako?"

 P.S. 

U zatvoru u Požarevcu, 25. januara 1899. godine, umro je srpski prosvetitelj, narodni učitelj i lekar Vasa Pelagić.

Vasa Pelagić je jedan od prvih pobornika ideje socijalizma u Srbiji i na Balkanu.

Bio je plodan i veoma čitan pisac, a radovi objavljeni tokom njegovog života štampani su u 250 hiljada  primeraka.

UVODNI DEO TEKSTA:

Zabluda je osnovni uzrok svih zala.
Religija je najkrupnija zabluda.
Svjetlost nauke i zdravog razuma
dužna je da rastjera kužnu magluštinu svih predrasuda.


Svi svesni članovi naroda i ljudstva smatraju da je velika dobit doći do čistog razuma, čistog umovanja. Jer se samo umovanjem čistog razuma dobija sposobnost, snaga da ljudstvo zna i može da izađe i stvori sve uslove, osnovu koju će mu učiniti i osigurati srećan i blagodetan, napredan i slobodan život. To je cilj prave nauke i cijelog ljudstva. Stoga se svi pravi prijatelji naroda ozbiljno brinu, pa i sa požrtvovanjem svog života rade, da se svi članovi naroda i ljudstva pomoći nauka i rada tako razviju da znaju o svemu zdravo rasuđivati, pametovati. To je vrlo nužno, jer i prošlost i sadašnjost i nauka i praktika daju nam nebrojane primjere i uvjerenja da će narod bez čistog razuma dovjeka nesrećno, grabljivo, nebratski, jadno, krvnički i ropski među sobom živjeti i satirati se, i pored svega toga, bez zdravog umovanja i poslovanja biće ropske sluge ništariji, gluposti, tiraniji i lažariji.

 

 

 

Atačmenti



Komentari (536)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:33 28.01.2024

Re: ma fuj!

magnus
Стварно, Матори, коју би то славу славили атеисти у Србији?
ili dan mladosti ili dan riknuća ( uz radosni pozdrav Ustani gradžanski lave Tito i rikni)


ovo ti je dobro
magnus magnus 19:05 28.01.2024

Re: ma fuj!

ujedno su u tim skolama i deca drugih vera i ateisti, a djaci bi trebalo da imaju jednake tremane u obrazovnim ustanovama
znači vjerujuća djeca bi trebala biti izložena ateizm. gle moj drug Nenad ( monaški Amvrosije ) je doktor inžinjerske hemije ( i to na stranjskom uglednom sveučilitu) i sad piše doktorat iz liturgike, ako Bog da biće vladika a možda i patrijarh . I sad dođe Filip i kaže da njegov doktrat ne vredi jer je vjerujući iznad svega .
svakako je nedopustivo, da pop kadi decu kandilom u skoli, a ja sam to dozivela,
što, jesu đavoloimana pa im smeta kandilo, prvo nemoraju biti prisutni, drugo ako je baš "pola pola" pola može izaći, ako je vjerujuća polovina čemu panika,komunisti su isto mislili da su za dobrobit ili napredak. ali angie "zoran" je vratio vjeronauku u školu , mira to nikad ne bi dozvolila , ona je bila na tvojim stajalištima . ono što ti ne razumiješ je da je komunizam rikno, da je broz rikno, da religija spada pod ljudsku slobodu , da ustav garantira slobodu vjere ,a ne neko dozvoljavanje ( u svoja 4 zida) tvoj talibanski stav da nečija vjera nekom smeta je isto ko da neko kaže da njega sablažnjava tvoj sotonistički stav ( saibabadeda ima energiju) .. jer ako je vjera "ništa" kako vam ništa može smetati
angie01 angie01 19:25 28.01.2024

Re: ma fuj!

ajao, sta si sve nadrobio magnuse, al ladno, ko da je sve to istina i onda dobijes ovacije od ovih desnicarskih dudeka, pa pamislis da je je to ok:)))

nekada, u vreme Austrougarske u skolama se slusala veronauka, al covece, znas kada je to bilo, vi bi da vratite Serdnji vek u Srbiju,....pri tome, ta veronauka nije bila totalitarna, izucavao se Katihizis, znaci nacela o verovanju i odnosa boga i coveka, vezana za veru bez obzira kog pravca, a sto se tice prozelitizma, pa zasto onda najvise protestanskih crkava ima u Vojvodini, koja je bila deo Austrougarske, ako kazes, da je Marija Terezija branila drugu veru,..o Pravoslavnim hramovima, da i ne govorim.

Zoran Djindjic je napravio ustupak tim vracanjem veronauke u skole, gde joj nije mesto, on kao pragmaticar, tesko da se sa time intimno slagao, u krajnjij liniji, pa nije on svemirsko bice, samo je covek, moze da pogresi.

a crkva su moj filipe Vjerni narod i sveštenstvo , ako taj vjerni narod ima demokratsku većinu filipe onda valjda može i pravit kurikulum. vidiš filipe u 21. vjeku ljudi pale Badnjake a ne nose štafetu, to oni koji su zaostali i zarobljeni u prošlom tisučlječu (


o kakvoj vecini ti pricas- da bi to sto ti govoris bilo ispravno, potrebno je da Srbija postane pravoslavna dzamahirija, znaci, ona jeste sekularna drzava, sto znaci, crkva i drzava se ne mesaju- cao, zdravo!

znaci, nema sta manitjasi da ulaze u skole i kade decu kandilom i tu se zavrsava svaka prica. Svakome, kome je tako nesto napredak, a ne vracanje u mracno doba, ima neki ozbiljan problem, jer to nametanje necega u drzavnim ustanovama maloj deci- nije vera-kojoj nije mesto u skoli.

ti i ko god drugi hoce, idite u vase hramove, odrzavajte svoje obrede u svojim domovima, niko vam ne brani, druge ostavite na miru- narocito ti iz druge drzave.

vera je pre svega ljubav i razumevanje, prihvatanje i tolerancija, a ne nasinistvo, ona se ne namece, ne koristi za politicke projekte,...tako da ste vi svi novovernici nesto promasili u tomsmislu.

koja je razlika izmedju nametanje i zloupotrebe bilo koje ideologije
i verovanja, ovako kako ga ti predstavljas,...i taj badnjak, na koji se pozivas, bi trebalo da je intimna stvar svake porodice, a ne ideoloski hajp, kojim se nesto dokazuje- pripadnost racimo, jer je to onda lazno, tako nije ispunilo osnovne postulate.
jovilim_e jovilim_e 19:32 28.01.2024

Re: ma fuj!

magnus
ujedno su u tim skolama i deca drugih vera i ateisti, a djaci bi trebalo da imaju jednake tremane u obrazovnim ustanovama
znači vjerujuća djeca bi trebala biti izložena ateizm. gle moj drug Nenad ( monaški Amvrosije ) je doktor inžinjerske hemije ( i to na stranjskom uglednom sveučilitu) i sad piše doktorat iz liturgike, ako Bog da biće vladika a možda i patrijarh . I sad dođe Filip i kaže da njegov doktrat ne vredi jer je vjerujući iznad svega .
svakako je nedopustivo, da pop kadi decu kandilom u skoli, a ja sam to dozivela,
što, jesu đavoloimana pa im smeta kandilo, prvo nemoraju biti prisutni, drugo ako je baš "pola pola" pola može izaći, ako je vjerujuća polovina čemu panika,komunisti su isto mislili da su za dobrobit ili napredak. ali angie "zoran" je vratio vjeronauku u školu , mira to nikad ne bi dozvolila , ona je bila na tvojim stajalištima . ono što ti ne razumiješ je da je komunizam rikno, da je broz rikno, da religija spada pod ljudsku slobodu , da ustav garantira slobodu vjere ,a ne neko dozvoljavanje ( u svoja 4 zida) tvoj talibanski stav da nečija vjera nekom smeta je isto ko da neko kaže da njega sablažnjava tvoj sotonistički stav ( saibabadeda ima energiju) .. jer ako je vjera "ništa" kako vam ništa može smetati

Mudro zboriš čoveče!
Moje mlađe dete je studiralo inženjering na najboljem fakultetu u Kembridžu (dakle, u Evropi, a skoro i u svetu), Triniti Koledžu - ili što bi rekao naš narod, Sveto Trojstvo.
Naravno, da se svi studenti slobodno mogli da upražnjavaju svoje verske običaje i da su imali i svog Kapelana.
Naši studenti su obavezno proslavljali Svetog Savu kada im je dolazio paroh iz Londona.
A obavezno bi se skupili i svi profesori Srbi.
Ali šta znaju ti sa Kembridža, to je ionako zatucani religiozni svet.
Budućnost je u stavovima Filipa i Endži.
angie01 angie01 19:34 28.01.2024

Re: ma fuj!

znači vjerujuća djeca bi trebala biti izložena ateizm. gle moj drug Nenad ( monaški Amvrosije ) je doktor inžinjerske hemije ( i to na stranjskom uglednom sveučilitu) i sad piše doktorat iz liturgike, ako Bog da biće vladika a možda i patrijarh . I sad dođe Filip i kaže da njegov doktrat ne vredi jer je vjerujući iznad svega .


sta si sad tu pomesao- ko mu brani da bude verujuci, ja kazem, da je to njegova privatna stvar-kao sto jeste,...u sekularnoj drzavi, niko nema pravo da namece deci koja nisu verujuca, ili su neke druge vere, neke crkvene obrede i to u drzavnim skolama,...pa to se ne radi ni u katolickim skolama na zaladu, o kome toliko serendate.


što, jesu đavoloimana pa im smeta kandilo, prvo nemoraju biti prisutni, drugo ako je baš "pola pola" pola može izaći, ako je vjerujuća polovina čemu panika


pa ti, koji zagovaras ergzorcizam u 21. veku i zoves decu djavolomanima, kazes da deca u svojoj skoli treba da izadju, ako nisu vernici, kada udje pop da ih kadi kandilom:)))...pa bozemesacuvaj sta lupetas.

a to sa ucitavanjem mire i komunizma, samo dokazuje tvoju nemoc,...otkud ti pre svega znas, da li sam ja vernica ili nisam, svako ima pravo da veruje u sta god hoce, al nema pravo da svojom verom ugrozava drugog, u tome je stvar.

imas hram, odes tamo, pa se kadi, ako hoces, skola nije za takve obrede.
da ustav garantira slobodu vjere ,a ne neko dozvoljavanje ( u svoja 4 zida) tvoj talibanski stav da nečija vjera nekom smeta je isto ko da neko kaže da njega sablažnjava tvoj sotonistički stav ( saibabadeda ima energiju) .. jer ako je vjera "ništa" kako vam ništa može smetati


hebote, ti si neki ozbiljan frik,...gde sam rekla da meni smeta vera- bilo cija, rekoh da joj nije mesto u skoli,...pazi krelca koji naziva to sotonistickim stavom, pa tako ti covece pise u Ustavu Srbije, ...a ti se samobicuj, ako volis.
angie01 angie01 20:01 28.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

al mu je zato Magnus na krstovdan pronijo litije ispod briona i plivo za krst


sto samo dokazuje da si novovernik, jer to plivanje za Krst casni je novotarija, izmisljotina i nema nikakve veze sa tradicionalnim slavljenjem Bogojavljanja, nego su po tradiciji, nekada isle povoreke koledera i korindjasa....toliko o velikim vernicima,...ono patriJotski vernici, tipa misavacic.


docsumann docsumann 21:04 28.01.2024

Re: ma fuj!

pa nije on svemirsko bice


svi smo mi svemirska bića, no često to zaboravljamo
alselone alselone 21:07 28.01.2024

Re: ma fuj!

svi smo mi svemirska bića,


Ovo sam pripremio sutra da poslušam:

angie01 angie01 21:35 28.01.2024

Re: ma fuj!

svi smo mi svemirska bića, no često to zaboravljamo


slazem se, al ocigledno je, da nisam rekla u tom kontekstu.
docsumann docsumann 21:51 28.01.2024

Re: ma fuj!

Ovo sam pripremio sutra da poslušam:


uvod je zanimljiv.
hvala, pogledaću
gvozden1 gvozden1 22:34 28.01.2024

Re: ma fuj!

to sa ucitavanjem mire i komunizma, samo dokazuje tvoju nemoc

Baš to se jasno vidi iz tvog stava da upražnjavanje svoje vere ugrožava druge.

Litije su bile verski rituali, a održavane su uvek van crkvenih poseda, na ulicama, javnim mestima.

Komunisti su ih zabranili i ograničili na "četiri zida"
uz identično obrazloženje, ugrožavaju druge.
I morale su da se ograniče na crkvene porte.

Ali nikad nisu zabranjeni mujezini sa džamije, a i oni su mogli biti tretirani kao ugrožavatelji, jer poziv na molitvu muslimana, hrišćanin može doživeti kao uvredu, a ateista kao ugrožavanje bukom.


Demonstracije protiv konkordata krajem tridesetih godina, su bile crkvene stvari, litije, uperene protiv vlasti i direktno protiv druge konfesije, katoličke, i nikome na pamet nije padalo da ih zabranjuje, iako se Stojadinović, predsednik vlade tadašnji, vajkao da " u dvadesetom veku ima protiv sebe mantijaše, koji mu ne dozvoljavaju da vodi državu kako on smatra da bi trebalo"
solo solo 22:41 28.01.2024

Lee Cronin

Ovo sam pripremio sutra da poslušam:


Au brate posle ovog treba neki analgetik.

Tip je otišo jako daleko ili je fijuknuo totalno.

Kako god voditelj me fascinira,prati dostojno.

Sjajno. Treba više puta poslušati svakako.
milisav68 milisav68 23:23 28.01.2024

Re: ma fuj!

angie01
sta je smesno taso, Filip postavi blog-pazi prakticno gostautorovski velikog srpskog prosvetitelja,



Vasa Pelagić je prosvetitelj u rangu Nestorovića, pa ti sad vidi.
emilia emilia 02:44 29.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

al mu je zato Magnus na krstovdan pronijo litije ispod briona i plivo za krst


emilia emilia 02:46 29.01.2024

A sad malo on!




emilia emilia 02:58 29.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

emilia emilia 03:00 29.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

emilia emilia 03:02 29.01.2024

A sad malo ovaj!

cmix909 cmix909 10:34 29.01.2024

Re: ma fuj!

angie01
... ergzorcizam u 21. veku...

Oni sto su pobegli iz bioskopa neka preskoce deo koji pocinje negde u pedesetom minutu...

magnus magnus 19:07 29.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

emilia
al mu je zato Magnus na krstovdan pronijo litije ispod briona i plivo za krst


ja isplivah , a da subacali litru vinjaka i anđabi skočila
magnus magnus 19:38 29.01.2024

Re: ma fuj!

Zoran Djindjic je napravio ustupak tim vracanjem veronauke u skole
kome ustupak "narodu",paim uvalio Gašu za ministra.
ona jeste sekularna drzava, sto znaci, crkva i drzava se ne mesaju- cao, zdravo!
ti elementarno ne znaš šta znači sekularno ,al jebiga , znači da crkvena i državna vlast ne mješaju a ne da crkva nema pravo javnog života
.i taj badnjak,
pa nismo u srednjem vjeku , živimo u Mekluanovom dobu , inače crkava je uvjek bila po svojoj suštini zajednica , nikad individulizam ili obireljsko slavlje od litija procesija . eto u vrijeme kad je filip bio neki kurac , u Dubovniku je bila procesija svetoga Blaža , pa su možda i filipa vodili na kavu .
vera je pre svega ljubav i razumevanje, prihvatanje i tolerancija,
ajde ti si sad i vladika
narocito ti iz druge drzave.
pa i pelagić ti je iz druge države. zaštomisliš da se mi iz unije ne smijemo mješat u unutrašnje stvari srbije , aželite u uniju .
emilia emilia 04:21 30.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

i anđabi

Angie je za sve vas ovde gospođa.
shmoo shmoo 11:43 30.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

emilia
i anđabi

Angie je za sve vas ovde gospođa.


Слажем се.

И ти си такође за све нас овде госпођа.

Мада си некада давно био, богами, и другарица.

Знаш већ... Због оне чланске карте Библи(ј)отеке што ти је вирила два прста из горњег џепа сакоа.

(Теби и оснивачу прво Радија Б92, па затим власнику и Радија и Телевизије Б92, сајта Б92 и на крају и овог Блога Б92.

Оних дана... Вирила.. Чланска карта... Знаш већ... Љуби вас она ваша енглеска тетка Беба Поповић на чијем сте крилу расли у Хиландарској.)

angie01 angie01 19:27 30.01.2024

Re: ma fuj!

kome ustupak "narodu"


populizmu, s tim sto je ta nastava trebalo da bude isto izucavanje Katehizisa, a ne da popovi kade decu po skolama.


ti elementarno ne znaš šta znači sekularno ,al jebiga , znači da crkvena i državna vlast ne mješaju a ne da crkva nema pravo javnog života


pa drzavna skola je drzavna institucija i ne treba da se mesa sa crkvom, to to znaci, a to jeste elementarno, kada se vec pozivas tako.


inače crkava je uvjek bila po svojoj suštini zajednica ,


pa niko ne kaze da nije zajednica, nego je privatna stvar, znaci, ti veruj, idi na obrede u crkvu sa drugima, koji su isto tako odlucili, al ne nameci drugima u drzavnim ustanovama.


u Dubovniku je bila procesija svetoga Blaža , pa su možda i filipa vodili na kavu .


kazes ti, koji zivis u HR.

pa i pelagić ti je iz druge države

Pelagic je srpski prosvetitelj i humanista, koji je za Srbe ucino toliko, da je smesno da se ti sa njim poredis,...rodjen je Bosni, al je ziveo i u Srboji i proputovao pola sveta....ucestvovao je i u Srpskom ustanku u biH.
angie01 angie01 19:34 30.01.2024

Re: ma fuj!

Vasa Pelagić je prosvetitelj u rangu Nestorovića, pa ti sad vidi.


i ti sebe smatras velikim Srbinom, cccccc.
angie01 angie01 19:35 30.01.2024

Re: ma fuj!

cmix909


ne znam, sta znaci ovaj tvoj komentar, da i kod drugih postoji egzorcizam ili sta>

nemam vremena da gledam tako dugacak klip.
angie01 angie01 19:39 30.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

Знаш већ... Због оне чланске карте Библи(ј)отеке што ти је вирила два прста из горњег џепа сакоа.


taso, emilija nije taj koji mislis da jeste.
magnus magnus 20:18 30.01.2024

Re: ma fuj!

pa drzavna skola je drzavna institucija i ne treba da se mesa sa crkvom, to to znaci, a to jeste elementarno, kada se vec pozivas tako.

škole su javne ustanove , jebiga ako ne razumiješ razliku između javnih i državnih službi jebiga
kazes ti, koji zivis u HR.
idući put kad to pomeneš kao argument šaljem te u tri pičke materine i da se javiš jesi dobro stigla kravo .
idi na obrede u crkvu sa drugima, koji su isto tako odlucili, al ne nameci drugima u drzavnim ustanovama.

idiotski argument , i ti vjernici su dio javnosti i učestvuju u javnom životu... zamisli da tvoji kolege po isdiotizmu ravnozemljaši kažu ,,, držite globuse u svojim kućama a ne namećite drugima
apage satanas
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:37 30.01.2024

Re: ma fuj!

tkud ti pre svega znas, da li sam ja vernica ili nisam,


zar ti nisi sledbenik rodonacelnice verske zajednice "sa cvetom u kosi"?
angie01 angie01 20:56 30.01.2024

Re: ma fuj!


škole su javne ustanove , jebiga ako ne razumiješ razliku između javnih i državnih službi jebiga


skole su drzavne ustanove i za njih je nadlezno Ministarstvo prosvete. Plate i funkcionisanje skola, pokriva novac iz budzeta, tako da ne pricaj gluposti


idući put kad to pomeneš kao argument šaljem te u tri pičke materine i da se javiš jesi dobro stigla kravo .


pa vidi, ako ti prozivas Filipa za Dubrovnik, kojekakvim ucitavanjem, sto se onda zestis sto ti kazem da zivis u HR, sto je istina,... a ti pickaraj i sta god hoces, to je tvoja slika ne moja, nisam znala da je mesto u kome zivis uvreda.

idiotski argument , i ti vjernici su dio javnosti i učestvuju u javnom životu... zamisli da tvoji kolege po isdiotizmu ravnozemljaši kažu ,,, držite globuse u svojim kućama a ne namećite drugima
apage satanas


pa ovo je upravo idiotizam, kada vec pominjes, jer su ti i ucitavanje i paralela tezak nonsens.
Ti veru, ne mozes nametati u drzavnim institucijama drugog deci, koja niti su vernici, ili su druge vere, verski obredi se ne odrzavaju ni u katolickim skolama na zapadu,...a ravnozemljasi su pre oni, koji veruju u egzorcizam kao ti i ne znam zasto mi ga poturas.

magnuse- nisi u pravu i jos se ruzno ponasas- eto, to ti je taj paket.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:09 30.01.2024

Re: ma fuj!

Zoran Djindjic je napravio ustupak tim vracanjem veronauke u skole, gde joj nije mesto, on kao pragmaticar, tesko da se sa time intimno slagao, u krajnjij liniji, pa nije on svemirsko bice, samo je covek, moze da pogresi.


ma da, sve ostalo je super uradio, pocevsi od asfaltiranja ulica do izbacivanja poslanika iz skupstine. samo je zajebao za veronauku.

ali taj generalni stav - 'ma ne bi to on nikad, nego su ga naterali'...

ma ne bi sloba nikad (you name what) samo su ga naterali...

evo i ovog sad nateruju...ili je pravilno nateravaju



dragosevacsutra dragosevacsutra 21:20 30.01.2024

Re: ma fuj!

znaci, nema sta manitjasi da ulaze u skole i kade decu kandilom i tu se zavrsava svaka prica. Svakome, kome je tako nesto napredak, a ne vracanje u mracno doba, ima neki ozbiljan problem, jer to nametanje necega u drzavnim ustanovama maloj deci- nije vera-kojoj nije mesto u skoli.


nametanje necega u drzavnoj skoli

U svim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj, vjeronauka je izborni predmet. No, iako nije obavezan, ocjena iz vjeronauke utječe na opći uspjeh učenika.


vidi, kad se ide u rovinj (bez vize) ne smeta ni veronauka.

a kako je u jevropi, do koje treba jedno duuuugo putovanje

(naravno bez vize za andju, komsiju, jebace mrtvih keva i druge srpske drzavljane, al' uz uslov da ne zive u juznoj srpskoj pokrajini, za njih puj pike ne vazi).

In the majority of EU Member States, children receive religious education in public schools, either as a compulsory or as an optional subject. In most cases, the possibility to withdraw from religious education is subject to the written consent of parents.





shmoo shmoo 21:34 30.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

angie01
Знаш већ... Због оне чланске карте Библи(ј)отеке што ти је вирила два прста из горњег џепа сакоа.


taso, emilija nije taj koji mislis da jeste.



А откуд ти знаш шта ја мислим?

Пише на Википедији?

angie01 angie01 21:58 30.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

А откуд ти знаш шта ја мислим?

reko si vise puta.
Пише на Википедији?


kada trazis nesto na vikipediji, prvo pogledas dole reference, tako da nesto su clanci na koje ne mozes da se bas oslonis, a nesto je bas tako kako pise- eto i to sam ti resila.
milisav68 milisav68 07:30 31.01.2024

Re: ma fuj!

angie01
i ti sebe smatras velikim Srbinom, cccccc.

Ne, ja sebe smatram malim čovekom, a u tvoje projekcije u glavi se ne mešam.


shmoo shmoo 09:02 31.01.2024

Re: Згузнимо наше редове, другови и другарице!

angie01
А откуд ти знаш шта ја мислим?

reko si vise puta.




Си сигурна да су та два иста?

magnus magnus 21:06 31.01.2024

Re: ma fuj!

Oni sto su pobegli iz bioskopa neka preskoce deo koji pocinje negde u pedesetom minutu...


inače negdje od kraja XX veka katolici su očili značajan porast opsjednuća, najćešće zbog izlaganja raznim ezoteriskim praksama. uređeni kakvi jesu svaka biskupija ima neku svoju komisiju u kojoj ima dosta laika vjernika , uglavnom doktora i kad odbace sve medicinske i psihijatriske argumente , svaka biskupija ima svog egzorcistu, za beogradsku znam da je neki jezuit. uglavnom to je jedino "silovanje" u crkvi jer se može raditi i protiv volje opsjedntog ali samo ako on nije "razuman" . uglavnom se čuti o tome jer to su lične stvari. kod nas svaki pop može čitat neke molitve al neće da se bakću , uglavnom rade rijetki uglavnom monasi , po blagoslovu vladike i nikad to nije samo zato što neko misli da je opsjednut ili mu misli mama da mu je neko sipao đavola u sok . No oni koji su bili bilzu toga rjetko pričaju i budu prestravljeni viđenim . koga zanima može pogledati ovu knjigu
magnus magnus 19:26 27.01.2024

čistunosno čučilo

lik koji je predlagao čistunosno čučilo sa posebnom rupom za mokrenje a posebnom za baleganje , ili da manitog treba udarat po glavi ( po tvrđenju ingleskije lekara) , tipičan prelaščeni raspop , demonizirana budaletina koja je vodila rat protiv Hrista , sječaju se ga se tek takvi nerealizirani demonoimajši
. Molitvama svetih Otaca naših SPASE spasi nas [youtube]https://www.youtube.com/shorts/ge82NE7ogMs[/youtube]
bene_geserit bene_geserit 21:35 27.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Ma tip je skrenuo u tim turskim zatvorima, nego
u tih poslednih 20 godina je bio anarhista
a ovi proponenti što veće države to bolje našli idola u čoveku koji je bio za ukidanje država
zato što je pljuvao po crkvi, pošto je poludeo
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:08 27.01.2024

Re: čistunosno čučilo

I pesnik Vladislav Petković DIS je poput Vase Pelagića poludeo:


Razvilo se crno vreme opadanja,
Nabujao šljam i razvrat i poroci,
Podig’o se truli zadah propadanja,
Umrli su svi heroji i proroci.
Razvilo se crno vreme opadanja.

Progledale sve jazbine i kanali,
Na visoko podigli se sutereni,
Svi podmukli, svi prokleti i svi mali
Postali su danas naši suvereni.
Progledale sve jazbine i kanali.

Pokradeni svi hramovi i ćivoti,
Ismejane sve vrline i poštenje,
Poniženi svi grobovi i životi,
Uprljano i opelo i krštenje.
Pokradeni svi hramovi i ćivoti.

Zakovana petvekovna zvona bune,
Pobegao duh jedinstva i bog rata;
Obesimo sve praznike i tribune,
Gojimo se od grehova i od blata.
Zakovana petovekovna zvona bune.

Od pandura stvorili smo velikaše,
Dostojanstva podeliše idioti,
Lopovi nam izrađuju bogataše,
Mračne duše nazvaše se patrioti.
Od pandura stvorili smo velikaše.

Svoju mudrost rastočismo na izbore,
Svoju hrabrost na podvale i obede,
Budućnosti zatrovasmo sve izvore,
A poraze proglasismo za pobede.
Svoju mudrost rastočismo na izbore.

Mesto svetle istorije i grobova,
Vaskrsli smo sve pigmeje i repove;
Od nesreće braće naše, od robova,
Zatvorismo svoje oči i džepove.
Mesto svetle istorije i grobova

Ostala nam još prašina na hartiji,
K’o jedina uspomena na džinove;
Sad svu slavu pronađosmo u partiji,
Pir poruge dohvatio sve sinove.
Ostala nam još prašina na hartiji.

Pod sramotom živi naše pokolenje,
Ne čuju se ni protesti ni jauci;
Pod sramotom živi naše javno mnjenje,
Naraštaji, koji sišu k’o pauci.
Pod sramotom živi naše pokolenje.

Pomračina pritisnula naše dane,
Ne vidi se jadna naša zemlja huda;
Al’ ka požar poduhvati na sve strane,
Kuda ćemo od svetlosti I od suda!
Pomrčina pritisnula naše dane.
shmoo shmoo 23:20 27.01.2024

Re: čistunosno čučilo

I pesnik Vladislav Petković DIS je poput Vase Pelagića poludeo:



Uzdah Sa Dunava

Na Kalemegdanu, posred starog grada,
gde Beograd grle i Dunav i Sava,
jedno Srpče gleda zemlje naših nada,
što ih tajno krije ta daljina plava.

Ogromna ravnica pred njime se pruža
nesrećna i lepa, kao srpska tuga,
u toj zemlji ima i polja i ruža,
al' sloboda samo toj se zemlji ruga.

Stolećima Srbin u toj zemlji živi,
al' Nemac i Mađar večito ga gone,
jedino se Srbin toj zemlji ne divi,
jer njegova zvona samo na plač zvone.

Tu je Banat, Bačka, tu je i Srem ravni,
Dalmacija, Bosna — sve to zemlje Srba,
tu je i Hrvatska: svud spomeni slavni,
čuvaju se tajno mesto srpskog grba.

I dok sunce greje Veliku Srbiju,
na Kalemegdanu dok cveće miriše,
Srpče stoji tako, suze mu se liju,
i njegovo srce ovako uzdiše:

"O velike zemlje, o Srpski Narode,
kada će i za te doći život pravi?
Što sudbina krije buktinju slobode?
Veliko proleće kad će da se javi?

S Dunava i Drine, Timoka, Vardara,
kad će u boj poći naše moćne čete,
da unište jednom ime gospodara,
koji kao tiran guši zemlje svete."



(Владислав Петковић Дис)







Размишљам нешто, Филипе, да Дис можда и није баш морално-политички подобан да га ти качиш на својим блоговима.

Све се то тамо негде бележи, замериће ти једнога дана то србовање са Дисом.

angie01 angie01 20:59 28.01.2024

Re: čistunosno čučilo

https://www.youtube.com/shorts/ge82NE7ogMs


sta ti je ovo?...setnja kostiju lika, koji je bio antisemista i podrzavalsc hitlera,...to je tvoja molitva svetih otaca, koja ce spasiti nas?


U besedi "Nacionalizam Svetog Save" Velimirović kaže:

"Ipak se mora odati poštovanje sadašnjem nemačkom vođi, to je Adolf Hitler, koji je kao prost zanatlija i čovek iz naroda uvideo da je nacionalizam bez vere jedna anomalija, jedan hladan i nesiguran mehanizam. I evo, u XX veku on je došao na ideju svetog Save i kao laik poduzeo je u svome narodu onaj najvažniji posao koji priliči jedino svetitelju, geniju i heroju."
magnus magnus 19:05 29.01.2024

Re: čistunosno čučilo

setnja kostiju
cele su mošti Anđi
antisemista i podrzavalsc hitlera
onomad kad ga je Time proglasio osobom godinea divili mu se ruzvelt i kompanija .. ne znaš ti anđo koliko si ti bliska adolfu dadi hitleru, od "tjeranja" crkve iz škole , "novi napredni odgoj" do socijalističkih vrijednosti. Mislim čovjek koji je bio utamničen u Njemačkom logoru je saradnik okupatora a krleža na Gvozdu antifa ... idi begaj ..

setnja kostiju lika
jok šetače onog što mu fali jedna noga
angie01 angie01 14:52 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

onomad kad ga je Time proglasio osobom godinea divili mu se ruzvelt i kompanija


ovo prvi put cujem, a licnost godine po TIMEu su bili i Staljin i Hitler i Kilari i Bus, Erdogan, Nikson, Gorbacov,...kandidat je bio i Kim Djon Un, tako da ti ta titula ne vredi ni pisljiva boba.
cele su mošti Anđi


koja je razlika, ti verujes da necije kosti mogu nestonesto,...mislim, veruj, al su takva verovanja deo nekih davno proslih vremena-znaci, drugi vek, kada nisu postojale ikone- i cisto su praznoverje, nebiblijsko, da imaju neku zastitnicku apotropejsku moc.


od "tjeranja" crkve iz škole , "novi napredni odgoj" do socijalističkih vrijednosti. Mislim čovjek koji je bio utamničen u Njemačkom logoru je saradnik okupatora a krleža na Gvozdu antifa ... idi begaj .


kako da ti kazem, cim krenes da ucitavas, znaci da nemas argumentaciju, ja tebi ne osporavam da verujes u sta god hoces, ako ti to cini dobro- super,...al brate, velimirovic je bio podrzavalac ljotica i hitlera, tako da nema price na tu temu, koju mozes sporiti bilo cime, pa makar ja bila i najgora na svetiu.
jok šetače onog što mu fali jedna noga


ne treba ni jednog ni drugog, ti sporis tog drugog, al bi da podrzis prvog, a ista je manipulativna glupost u pitanju.
gvozden1 gvozden1 16:01 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

U besedi "Nacionalizam Svetog Save" Velimirović kaže:

Koje godine je to bilo?
Da li je tada iko drugačije gledao na Hitlera, i da li su s njim tad, a i kasnije, pravljeni savezi od Sovjeta do Engleza?

Ako jesu, a jesu, što si baš Nikolaja izabrala da mu zameraš?

Verujem iz dva razloga, zato što je bio Srbin, i zato što je to moderno u antisrpskom narativnu.

Svesti Nikolaja na jedan govor, čak na jednu rečenicu iz tog govora, i na jedno opelo, može, a tako i rade ili praznoglavci, ili iskreni srbomrzci, muslimani, Švabe, Hrvati....


Najgore je kad se to dvoje, prazna glava i mržnja prema Srbima, stope u jedno, a to je slučaj s tobom.

Drugi primer tuposti i srbomržnje je svođenje Kovića ne jednu reč.

maksa83 maksa83 16:26 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Drugi primer tuposti i srbomržnje je svođenje Kovića ne jednu reč.


E, muštuluk!

Da vam čestitam, DVA ordena u dva dana, jedan od FSB-a i drugi od Putina.

Brrrrrate!


jovilim_e jovilim_e 17:30 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

maksa83
Drugi primer tuposti i srbomržnje je svođenje Kovića ne jednu reč.


E, muštuluk!

Da vam čestitam, DVA ordena u dva dana, jedan od FSB-a i drugi od Putina.

Brrrrrate!



Da li je to nešto dobro za nas ili ne?
maksa83 maksa83 17:36 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Da li je to nešto dobro za nas ili ne?

Za vas je super, ali za Srbiju ... koliko zemalja znaš u kojima direktor DB-a dobije orden od FSB-a a da je u njima dobro?
gvozden1 gvozden1 17:47 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

maksa83
Da li je to nešto dobro za nas ili ne?

Za vas je super, ali za Srbiju ... koliko zemalja znaš u kojima direktor DB-a dobije orden od FSB-a a da je u njima dobro?

A od koga bi trebalo da dobije orden neki srpski zvaničnik da bi Srbiji bilo dobro?

I šta treba da uradi za taj orden?
Da prizna Kosovo, ili je to malo?

Mnogo je ruskog ordenja dodeljeno Srbima, ovaj je samo jedan od stotina drugih.

Seti se Karađorđa, i njega odlikovali Rusi.
maksa83 maksa83 17:53 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Seti se Karađorđa, i njega odlikovali Rusi.

Da ostane zabeleženo da si kroz tačku Vulin povuao paralelu sa pravom Karađorđe.
gvozden1 gvozden1 17:59 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

maksa83
Seti se Karađorđa, i njega odlikovali Rusi.

Da ostane zabeleženo da si kroz tačku Vulin povuao paralelu sa pravom Karađorđe.

Pa vidi, iz ruske perspektive ta paralela jeste povučena, i jedan i drugi su označeni kao ruski prijatelji koji zaslužuju orden.
I jesu bili.

A što ti misliš da je dovoljno viknuti Vulin, i da bi neko trebalo da se pravda zbog toga, to je samo tvoj problem, i pokazatelj koliko razumeš stvari.

crossover crossover 18:08 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

gvozden1
Pa vidi, iz ruske perspektive ta paralela jeste povučena, i jedan i drugi su označeni kao ruski prijatelji koji zaslužuju orden.
I jesu bili.


И Стјепан Месић је руски пријатељ.
gvozden1 gvozden1 18:16 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo


И Стјепан Месић је руски пријатељ

Ajd da se naljutimo na njih zbog toga.

Daju ordenje kome misle da treba, njihovo pravo, na nama je da cenimo šta to za nas znači.

Orden Mesiću je bio znak da je Rusija bila na drugom kursu koji nije išao nama u prilog, ali i to je njeno pravo, i nije prvi put u istoriji da se to dešava.


Orden Vulinu i Karađorđu govore da su postojali i periodi kad su nam se interesi poklapali.

Srećom, više je takvih, i još većom srećom i ovaj trenutak je takav.
maksa83 maksa83 18:18 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

И Стјепан Месић је руски пријатељ.

Kao i bivši predsednik FK Partizan rodom iz Velikog Trgovišća.
maksa83 maksa83 18:20 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Orden Vulinu i Karađorđu govore da su postojali i periodi kad su nam se interesi poklapali.

Siroma Karađorđe, nadam se da ne postoji neki afterlajf iz kog on vidi sa kim ga stavljaš u istu ravan.
gvozden1 gvozden1 18:22 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

maksa83
Orden Vulinu i Karađorđu govore da su postojali i periodi kad su nam se interesi poklapali.

Siroma Karađorđe, nadam se da ne postoji neki afterlajf iz kog on vidi sa kim ga stavljaš u istu ravan.

Rusi ga stavljaju, ne ja.
Ako možeš to da razumeš.


Oni odlučuju kome će da daju ordenje.
Ja ih samo razumem.
crossover crossover 18:23 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Daju ordenje kome misle da treba, njihovo pravo, na nama je da cenimo šta to za nas znači.


Не само да дају ордење коме мисле да треба него и оружје. Много оружја. Е, видиш, баш то оружје је убијало наше људе по Хрватској и Босни. Наравно да ћемо да се љутимо због тога и нећемо баш лако да заборавимо.
gvozden1 gvozden1 19:15 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Наравно да ћемо да се љутимо због тога и нећемо баш лако да заборавимо.


Rekoh, nije prvi put da nam se interesi razilaze.
Malo je glupo ljutiti se na nekoga zato što sledi svoje interese.

Ako bismo analizirali rusku politiku devedesetih mogli bismo da zaključimo da je to bio ćorsokak, da su verovali da će ih zapad prihvatiti kao sebi ravne, ako budu sledili istu spoljnu politiku.

Srećom brzo se pokazalo da je to bila zabluda, i da je nemoguće da Rusija postane "zapad"

Vekovima su jedni drugima bili smetnja, više Rusija zapadu nego obrnuto, i to se nastavlja i danas.


Prirodni saveznik Srba je Rusija, prirodni neprijatelj Rusije je , logično, i nama neprijatelj,

Kad Rusiji loše ide (Krimski rat, devedesete, raspad SSSRa) Srbija oseća posledice, (gubitak ruske zaštite posle poraza u Krimskom ratu, ili naoružavanje srpskih neprijatelja devedesetih) a kad joj bolje ide (ruske pobede u ratovima protiv Turaka ili Napoleona) Srbiji takođe izgledi da zaštiti svoje interese rastu.


I zbog toga, zbog srpskih interesa, je dobro da iz ovog rata Rusija izađe kao pobednik.


crossover crossover 19:31 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Malo je glupo ljutiti se na nekoga zato što sledi svoje interese.


Разумем, треба да заборавимо и опростимо Русима што су били највећи добављач оружја и војне технике нашим непријатељима у рату. Једино тако можемо да добијемо орден као дезертер Вулин.
jovilim_e jovilim_e 19:47 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

maksa83
Da li je to nešto dobro za nas ili ne?

Za vas je super, ali za Srbiju ... koliko zemalja znaš u kojima direktor DB-a dobije orden od FSB-a a da je u njima dobro?

Engleska, Francuska, USA, Holandija, Norveška, Japan, ...
gvozden1 gvozden1 19:54 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

, треба да заборавимо и опростимо Русима што су били највећи добављач оружја и војне технике нашим непријатељима у рату.

Zaboravili ne zaboravili, ne menja skoro ništa.
Ako bismo uradili ono što je uradio Milan Obrenović, okrenuli se zapadu, doživeli bismo slično, doživeli bismo "aneksiju Bosne" tj ukidanje ili obesmišljavanje Srpske, jer Evropi ne odgovara da postoji srpska država preko Drine.

Kad je Rusija, u skladu sa svojim interesima, napravila veliku Bugarsku, Srbiji je odredila skoro identičnu površinu države kakvu joj je obezbedio i zapad, ali je ta "zapadna" Srbija predstavljena kao uspeh, a "ruska" kao izdaja srpskih interesa.

A koja Srbija je povoljnija je tema za ozbiljnu analizu.
"Ruska" Srbija je išla ka drugoj srpskoj državi, Crnoj Gori, dok je "zapadnoj" Srbiji to bilo izričito zabranjeno.

Pašiću je, u Versaju, na njegov predlog da se najpre nacrtaju granice Srbije, pa da zatim, takva Srbija, uđe u SHS, decidno rečeno, to ni slučajno.





Једино тако можемо да добијемо орден као дезертер Вулин.


Kriterijum za dodelu ordena je, verujem, odnos prema Rusiji, ne prema Srbiji.
shmoo shmoo 21:45 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

maksa83
И Стјепан Месић је руски пријатељ.

Kao i bivši predsednik FK Partizan rodom iz Velikog Trgovišća.



Па ја ономад њих, навијаче мање значајног и успешног српског и београдског фудбалског клуба, лепо назвао фрањевци а ви ме сви напали због тога.







П.С. - Јбт, ови ликови би се упишали од среће када би им се друг Тита вратио из мртвих.

Ал' не може. То до сада ипак никоме, па чак ни Титу, још увек није успело сем једноме још пре 2000 година.

crossover crossover 21:50 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

gvozden1
Zaboravili ne zaboravili, ne menja skoro ništa.
Ako bismo uradili ono što je uradio Milan Obrenović, okrenuli se zapadu, doživeli bismo slično, doživeli bismo "aneksiju Bosne" tj ukidanje ili obesmišljavanje Srpske, jer Evropi ne odgovara da postoji srpska država preko Drine.


Не знам да ли си приметио, горе сам написао да је Месић добио орден од Путина.
А ми смо од Путина добили Вулина. Па ти сад израчунај сам.
gvozden1 gvozden1 22:03 30.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Не знам да ли си приметио, горе сам написао да је Месић добио орден од Путина.
А ми смо од Путина добили Вулина. Па ти сад израчунај сам.

Putin ima pravo da bira koga će da odlikuje, ali nema pravo da nikome ništa nameće, pa ni nama Vulina.

Vulina smo "izabrali" mi sami, tj nametnuo nam ga je Vučić, ustvari, Vulina smo dobili od Vučića, ne od Putina.

Vulin je od Putina dobio orden, a od Vučića nameštenje na važnu funkciju.
dragosevacsutra dragosevacsutra 01:09 31.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Ako bismo analizirali rusku politiku devedesetih mogli bismo da zaključimo da je to bio ćorsokak, da su verovali da će ih zapad prihvatiti kao sebi ravne, ako budu sledili istu spoljnu politiku.




prosto je neverovatna bila ta zelja rusa da ih zapad prihvati kao sebe ravne, i to nije bilo samo sto su bili pod uticajem komunizma sedamdeset godina pa se osvestili, ista prica je bila i u 18-19 veku kad je francuski bio nobles u moskvi. da ne pricamo o salatama 'olivier' i slicno.

isto tako i devedesetih - otvorili se maksimalno; oni frulasi sa neopranim kosama (ko maksa kad nece da stavi sliku na linkedin) vicu daun gorki park, lisning vinds of cejndz... moskva postala kombinacija divljeg zapada i starog rima posle nerona za sve koji su dolazili da... znate vec sta. land of opportunity.

2010. vozi me taksista u 'Evropeiski' soping centar - kaze, 'i nece jos da mu menjaju ime, dolkle vise sa Evropom. a lepo im je Putin sve rekao jos onomad' (misleci na minhen naravno).

dokle je to islo, kad gledas stanove obavezno idu dve klasifikaciji - uredjen 'evropski' ili 'klasicni'... ovo drugo naravno znamo sta podrazumeva.

tako da, izgleda da su se konacno osvestili.







milisav68 milisav68 07:54 31.01.2024

Re: čistunosno čučilo

shmoo
Па ја ономад њих, навијаче мање значајног и успешног српског и београдског фудбалског клуба, лепо назвао фрањевци а ви ме сви напали због тога.

Dobro bre, ajd što Maksa ne zna, čovek nit prati nit ga interesuje, ali ti, buboko si me razočarao.

Elem, Franjo Tuđman nikad nije bio predsednik FK Partizan, nego Sportskog Društva Partizan, što je protokolarna funkcija (više titula), koja je naročito u ono vreme sledovala nekakvim generalima, a on je to bio, pa mu zapalo.

Mislim, nije to mnogo bitno, zovi ih i dalje, nego čisto da ne budeš u ekipi sa Milojkom Pantićem.
milisav68 milisav68 08:07 31.01.2024

Re: čistunosno čučilo

crossover
Не само да дају ордење коме мисле да треба него и оружје.

Pa sad, nisu baš davali, nego prodavali.A i nije baš država, jer tad ruske države skoro da nije bilo, nego su je čerupali tajkuni/oligarsi, koji su se našli u pravo vreme na pravom mestu, i pravili dogovore sa "zapadom".

Pre toga su ispražnjeni skoro svi magacini bivših članica Varšavskog pakta.Prva količina oružja koja je stigla u Hrvatsku je bila iz (bivše) Istočne Nemačke, zatim Češke, Slovačke i Mađarske.

Naravno, nije svo oružje iz tih država završilo u Hrvatskoj, ali je odatle krenulo.
maksa83 maksa83 08:59 31.01.2024

Re: čistunosno čučilo

Elem, Franjo Tuđman nikad nije bio predsednik FK Partizan, nego Sportskog Društva Partizan, što je protokolarna funkcija (više titula), koja je naročito u ono vreme sledovala nekakvim generalima, a on je to bio, pa mu zapalo.

Je l veruješ da sam prvo hteo da napišem da je bio predsednik Partizana Inc. ali nisam bio siguran, a baš me mrzelo da proveravam. To je toliko izvan domena mog interesovanja da ni ovo ne bih znao da ćale jednog drugara nije sa njim tada valjda beše ko-predsednikovao.
solo solo 23:16 27.01.2024

'ebeš to

Ima interesantnijih zbivanja



Đe je ona mukica Pajić da čujemo iz prve ruke.

Svira klavir jebe se njemu ko da je u Herceg Novom.

shmoo shmoo 00:00 28.01.2024

Re: 'ebeš to

solo

Đe je ona mukica Pajić da čujemo iz prve ruke.



Пајић је у Колораду.

Мапа каже да су то Територије.

Боли га онда уво за граџански рат.





jovilim_e jovilim_e 10:31 28.01.2024

Re: 'ebeš to

solo
Ima interesantnijih zbivanja



Đe je ona mukica Pajić da čujemo iz prve ruke.

Svira klavir jebe se njemu ko da je u Herceg Novom.


Muka je to!
Nama ne preostaje ništa drugo nego da apelujemo da se sve strane ponašaju uzdržano i da miroljubivo reše nastale probleme.
shmoo shmoo 16:17 28.01.2024

Re: 'ebeš to

jovilim_e
solo
Ima interesantnijih zbivanja



Đe je ona mukica Pajić da čujemo iz prve ruke.

Svira klavir jebe se njemu ko da je u Herceg Novom.


Muka je to!
Nama ne preostaje ništa drugo nego da apelujemo da se sve strane ponašaju uzdržano i da miroljubivo reše nastale probleme.




И да обавезно обележавамо датуме када је дошло до неког геноцида у том сукобу.





solo solo 23:28 27.01.2024

Buena Vista

"Rusi, dođite nam, računamo na vas"

Kuba računa da će Rusi pomoći u jačanju turističkog sektora ove karipske države 2024. godine.





solo solo 10:01 28.01.2024

Zaboravih


Pravda za Teksas!



Teksašana i Rusa 300 miliona.
alselone alselone 11:57 28.01.2024

Kuca mečka

solo solo 13:13 28.01.2024

Re: Kuca mečka

Zaigraće.


crossover crossover 15:44 28.01.2024

Re: Kuca mečka

alselone


Serbia Deploys Peacekeeping Forces To U.S.

BELGRADE–Serbian president Vojislav Kostunica deployed more than 30,000 peacekeeping troops to the U.S. Monday, pledging full support to the troubled North American nation as it struggles to establish democracy.

"We must do all we can to support free elections in America and allow democracy to gain a foothold there," Kostunica said. "The U.S. is a major player in the Western Hemisphere and its continued stability is vital to Serbian interests in that region."
jovilim_e jovilim_e 16:20 28.01.2024

Re: Kuca mečka

crossover
alselone


Serbia Deploys Peacekeeping Forces To U.S.

BELGRADE–Serbian president Vojislav Kostunica deployed more than 30,000 peacekeeping troops to the U.S. Monday, pledging full support to the troubled North American nation as it struggles to establish democracy.

"We must do all we can to support free elections in America and allow democracy to gain a foothold there," Kostunica said. "The U.S. is a major player in the Western Hemisphere and its continued stability is vital to Serbian interests in that region."

Eeeee, to je bio predsednik štogod!
Kažu da mu je samo malo nedostajalo da za vreme svojih mandata kupi Škodu Fabiu.
Ali mu se omaklo.
Nevezano za ovu pomoć koju im nesebično dajemo, ja se nadam da će veliki američki narod steći snage da se vrati na put demokratije, mira i prosperiteta.
Tako im Bog pomogao!
alselone alselone 17:00 28.01.2024

Re: Kuca mečka

Serbia Deploys Peacekeeping Forces To U.S.

Jao na ovo sam mislio, a ima i onaj strup kada one tri njuške sa brkovima putuju da budu posmatrači, samo nisam mogao da izguglam ovako vešto kao ti.
alselone alselone 17:04 28.01.2024

Re: Kuca mečka

Kako kažu - karma. Ili kako oni kažu "what goes around, comes around". Sjebavali su države i zavađali narode po svetu 50 godina, to nije moglo a da se ne vrati kući.



Ja tu najviše krivim one koji su sada najebali - srednju klasu belaca. To im nije smetalo dok su vozili kola sa osam cilindara za kikiriki, živeli u kućama od 300 kvadrata od jedne plate i slično, a za račun sjebanih naroda, a sada kada se Sauronovo oko okrenulo prema njima, sada kuku. E, jebiga druže.

Ali bez obzira na to, mislim da im treba pomoći ako je ikako moguće jer je to pravedno. Iako oni nisu bili pravedni, dabome.
alselone alselone 18:34 28.01.2024

Re: Kuca mečka

Ovi su potpuno poludeli:

As Republican governors circle the wagon around Texas, President Biden on Saturday doubled down on a reluctant agreement to secure the southern US border - but only if if Congress passes a bipartisan bill that would also allocate funds for Ukraine, Israel and Taiwan, and would still allow as many as 150,000 illegal crossings per month.


Pazi, uslovljavaju čuvanje svoje granice, granicom Ukrajine i licitiraju dozvoljeni broj ilegalnih prelazaka?! WTF?
docsumann docsumann 18:42 28.01.2024

Re: Kuca mečka

čuh prije neki dan da je društvena igra Igra Vukodlaka ( u nešto izmjenjenom obliku) nastala kao eksperiment jednog sovjetskog psihologa u namjeri da dokaže svoju hipotezu da manjina koja raspolaže (bitnim) informacijama uvujek nadvlada neinformisanu većinu.

cijenim da upravo taj mehanizam čuči iza tog vječitog preveslavanja naroda od strane elite.

alselone alselone 18:54 28.01.2024

Re: Kuca mečka

Ako nisi, baci pogled na Yuri Bezmenov intervju, 1985.

Prepoznaćeš njih, ali ćeš takođe prepoznati i nas.
jovilim_e jovilim_e 19:25 28.01.2024

Re: Kuca mečka

docsumann
čuh prije neki dan da je društvena igra Igra Vukodlaka ( u nešto izmjenjenom obliku) nastala kao eksperiment jednog sovjetskog psihologa u namjeri da dokaže svoju hipotezu da manjina koja raspolaže (bitnim) informacija uvujek nadvlada neinformisanu većinu.

cijenim da upravo taj mehanizam čuči iza tog vječitog preveslavanja naroda od strane elite.


Možeš li malo opširnije o ovome?
maksa83 maksa83 19:52 28.01.2024

Re: Kuca mečka

manjina koja raspolaže (bitnim) informacija uvujek nadvlada neinformisanu većinu.


From the beginning of history, the few have always exploited the many. This is the cornerstone of civilization. The blood in the mortar that binds all bricks. Whatever it takes, make sure you're one of the few, not one of the many.

- The Killer

Fenomenalan Finčov film gde se Fasbender u ulozi ubice fokusira pred posao tako što na bubice pušta sebi - od sve muzike na sveu - The Smiths.



P.S. "Moja kamuflaža se zaniva na nemačkom turisti kog sam video u Londonu dosta davno. Baš niko ne želi da interaguje sa nemačkim turistom. U Parizu ih izbegavaju kao što u ostatku sveta izbegavaju ulične pantomimičare". -The Killer

docsumann docsumann 21:09 28.01.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e
docsumann
čuh prije neki dan da je društvena igra Igra Vukodlaka ( u nešto izmjenjenom obliku) nastala kao eksperiment jednog sovjetskog psihologa u namjeri da dokaže svoju hipotezu da manjina koja raspolaže (bitnim) informacija uvujek nadvlada neinformisanu većinu.

cijenim da upravo taj mehanizam čuči iza tog vječitog preveslavanja naroda od strane elite.


Možeš li malo opširnije o ovome?


evo link

nije psiholog u pitanju, već student sociologije...
shmoo shmoo 23:11 28.01.2024

Ко то у ствари чачка мечку под пречку?



25 GOP governors back TX defying U.S. Supreme Court ruling (ЛИНК)



Convoy claiming to be ‘God’s army’ heading to Texas to protest border crisis: ‘Biblical, monumental moment’ (ЛИНК)



Сад да видиш кад ова гоМанца из Бајденових пелена зајебу ствар и пошаљу војску у Тексас без муниције к'о ономад што је Анте Марковић послао ЈНА без муниције да заузме границе Словеније.









emilia emilia 03:11 29.01.2024

Kuca mečka

alselone alselone 06:14 29.01.2024

Re: Kuca mečka

VIDITE MOJE LEPOTICE KAKO JE MAMA ODBRUSILA DESNIČARIMA POSLE TREĆEG DORUČKA VOTKE I ŠPAGETA IZ MIKROTALASNE

zoja444 zoja444 07:17 29.01.2024

Re: Kuca mečka

jesu li spagete bolonjeze ili carbonara? kladim se da su carbonara.
alselone alselone 07:21 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Meat balls
zoja444 zoja444 07:41 29.01.2024

Re: Kuca mečka

razresice se uskoro dilema. sad ce fotke i recepti. i mini takmicenje. samo treba sacekati.
alselone alselone 07:51 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Očekujem i objašnjenje kako je najbolje udarati po votki ujutru jer se ne oseti.
zoja444 zoja444 07:55 29.01.2024

Re: Kuca mečka

haha ko ce da prizna javno da je alkoholicar? ocekujes nemoguce. treba biti realan.
alselone alselone 08:00 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Ako već ne ide ljudima, uvek može da se ispovedi mački:

... I DA REZIMIRAM CICI, KO JE LUD DA PLAĆA STOLIČNAJU KADA JE ATLANTIK IZ TETRAPAKA 450 DINARA ZA LITAR.

zoja444 zoja444 08:09 29.01.2024

Re: Kuca mečka

ako su ovo tvoje karikature, dobre su.
alselone alselone 08:10 29.01.2024

Re: Kuca mečka

Ovi su potpuno poludeli:



Ovo su senatori:

alselone alselone 08:11 29.01.2024

Re: Kuca mečka

ako su ovo tvoje karikature, dobre su.

To AI, moje je samo verno prenošenje karikature.
zoja444 zoja444 08:27 29.01.2024

Re: Kuca mečka

znas iz prve ruke ko je karikatura medju nama?
alselone alselone 08:28 29.01.2024

Re: Kuca mečka

iz druge ruke.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana