In memoriam

VASA PELAGIĆ (1833 - 1899), prosvetitelj i za XXI vek!

Filip Mladenović RSS / 27.01.2024. u 11:55

Vasa Pelagić, prosvetitelj
Vasa Pelagić, prosvetitelj
U jednoj od svojih poučnih basni Žan de Lafonten, francuski pesnik i basnopisac, poručuje:

"...Malo njih je kadro da sjajem lepota razvedri sumornost našega života..." 

Jedan od najsjajnijih umova Balkana tokom XIX veka je svakako i Vasa Pelagić (1833, BiH - 1899, Srbija).

Kamo lepe sreće da i savremena Srbija ima sada i ovde jednog takvog prosvetitelja, uticajnog intelektualca, hrabrog mislioca!

Iz bogatog opusa Vase Pelagića, svakako najpoznatijeg kao autora  knjige "NARODNI UČITELJ" (pregršt korisnih saveta za lečenje organizma prirodnim putem, o zdravom životu, kao i druge pouke o duševnom i telesnom zdravlju), izdvajam njegov otrežnjujući tekst "Umovanje čistoga razuma ili šta veli arhimandrit, profesor i direktor jedne bogoslovije - o religiji i njenim dogmama", Štamparija Viktora Hornjanskoga, Budimpešta, 1880.

U tom dugačkom tekstu detaljno i kritički su obrazložene sve zablude, mitovi, laži, manipulacije, relativizacije i zaglupljivanja, koja se sprovode pod maskom religioznosti, a u korist vlastodržaca i verskih vođa.

Za ovaj blog izdvajam sledeće:

"...Obični razum i crkva upućuju svijet da jednako brine o duši, o raju i paklu; a zdrav razum veli: takozvani raj i pakao takođe je zlonamjerna mantijaška izmišljotina kojom su lakše mogli da plaše i globe narod. Jer zbog raja i pakla narod je morao činiti priloge "majci crkvi", to jest mantijašima, da bi mu sveti oci duhovnici isprosili oproštenje od boga i pripremili mjesto u carstvu nebeskom, u raju. Radi tog cilja izmišljena su i krilata djeca-anđeli i crni rogati krilati đavoli. Radi toga su izmišljene crkve i molitve, krštenje i vjenčanje, opjelo i zadušnice.

Bez svake te mašinerije i spekulacije ne bi mogli crkveni i državni ugnjetači da tako lako zaglupe narod, pa ga globe i uvjek drže pred očima.

Prepredeni ugnjetavači su znali da je narod nezadovoljan svojim ropskim stanjem i teretnim državnim uredbama. Znali su da će on početi da u odmorne dane premišlja u društvu o svojim nevoljama, pa tako može naći uzrok nevoljama i otpečatiti dogovor i organizaciju kako će rastrgati sve uzroke i niti što narodu nite i donose nesreću. A ko je drugi nitio i otkrivao te niti ljudskih nesreća nego mantijaši, sluge boga i oltara, a oni su onda bili vlasnici i državne i crkvene uredbe. Stoga su oni u odmorne dane sabirali narod oko sebe i kljukali mu u glavu da se neprestano moli, da misli o bogu, raju, paklu, o svojim teškim grijesima, i da nikad ne zaboravi da će svi oni naslijediti carstvo blaženstva vječitog u raju koji pate i trpe ovdje na zemlji i slušaju svoje starješine i nastavnike, propovijedajući svijetu božju riječ što glasi: "povinujte se vlastima, jer je svaka vlast od boga", i "ko pretrpi do kraja, spasiće se".

Da je crkva zaista težila za tim da stvori glupav i pokoran narod vidi se iz crkvenih knjiga, iz "svete liturgije" koja pjeva: "blaženi su oni što su krotki i duhom nišči". I valjda je zato množila i još jednako množi carstvo mrtvaca na nebu. Pa rašta onda bog stvara revolucionare-ljude? Manje bi zavrzlame bilo da umjesto ljudi stvara samo ovce, pa - mirna Krajina. One su i krotke i "‘ništave duhom". Bar tada ne bi trebalo ni pakla, ni đavola, ni crkvenih molitva, ni mantijaša, ni svekolike sadašnje gluposti što se zbog toga rađa i traje, podržava i potpomaže. Ili valjda bog ima pasiju, ćef mu je gledati kako se svijet muči, strada, globi i u paklu gori kao što su rimski tirani uživali, popijevali i poigravali od radosti gledajući kako Rim gori u plamenu i kako lavovi raskidaju ljude u cirkusima-pozorištima?

Takvih budalaština puno je sveto pismo, a isto tako i sve propovjedi sitnih i krupnih mantijaša. Raj su opisali tako basnoslovno i kitnjasto da bi čovjek pomislio kako je u njemu urnek svih krasota i naslada. Muhamedanski mantijaši još poetičnije pretstavljaju krasote raja veleći da će se tamo vjernici, pored ostalog uživanja, koristiti i "hurijama" koja će i poslije supružanskog snošaja dovjeka ostati djevojke kao bogorodica pored Josifa i rođenja Hristova "djeva". Samo je čudo nama zašto se i jedni i drugi ne poubijaju da te krasote čas prije uživaju gore na nebu, nego ovdje žive, te globe i varaju narode.

I u tome se sastoji njihov moral i njihova briga za povjereno "stado". O, blaženog stada, koje im još i danas vjeruje i prilog daje! Dokle li će tako?"

 P.S. 

U zatvoru u Požarevcu, 25. januara 1899. godine, umro je srpski prosvetitelj, narodni učitelj i lekar Vasa Pelagić.

Vasa Pelagić je jedan od prvih pobornika ideje socijalizma u Srbiji i na Balkanu.

Bio je plodan i veoma čitan pisac, a radovi objavljeni tokom njegovog života štampani su u 250 hiljada  primeraka.

UVODNI DEO TEKSTA:

Zabluda je osnovni uzrok svih zala.
Religija je najkrupnija zabluda.
Svjetlost nauke i zdravog razuma
dužna je da rastjera kužnu magluštinu svih predrasuda.


Svi svesni članovi naroda i ljudstva smatraju da je velika dobit doći do čistog razuma, čistog umovanja. Jer se samo umovanjem čistog razuma dobija sposobnost, snaga da ljudstvo zna i može da izađe i stvori sve uslove, osnovu koju će mu učiniti i osigurati srećan i blagodetan, napredan i slobodan život. To je cilj prave nauke i cijelog ljudstva. Stoga se svi pravi prijatelji naroda ozbiljno brinu, pa i sa požrtvovanjem svog života rade, da se svi članovi naroda i ljudstva pomoći nauka i rada tako razviju da znaju o svemu zdravo rasuđivati, pametovati. To je vrlo nužno, jer i prošlost i sadašnjost i nauka i praktika daju nam nebrojane primjere i uvjerenja da će narod bez čistog razuma dovjeka nesrećno, grabljivo, nebratski, jadno, krvnički i ropski među sobom živjeti i satirati se, i pored svega toga, bez zdravog umovanja i poslovanja biće ropske sluge ništariji, gluposti, tiraniji i lažariji.

 

 

 

Atačmenti



Komentari (536)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 11:57 31.01.2024

Re: Kuca mečka

a glupost koju si izvalio (kako su ti baba i deda živjeli zdravije nego danas) si zaboravio

Ali ja to nisam rekao, to si ti izmaštala kao i obično.
Ajde citiraj ako sam rekao. Ne možeš? Zbog čega? Možda zato što nisam rekao.
To što si ti nešto umislila u svojoj glavi nije naglo postalo stvarnost.
(rekao sam samo da su imali zdraviji vazduh, hranu i vodu nego ljudi u BGu danas, što i nije neki podvig, naravno zdrav život ima i mnoge druge komponente)
docsumann docsumann 11:58 31.01.2024

Re: Kuca mečka

cmix909
docsumann
... pitanje je li da li ćemo ikad uspjeti da proniknemo u mehanizam koji materijalne procese prevodi u subjektivno iskustvo...

Najvaznije je ne piti vodu nocu, a upravo to cinim, cesto i po dva-tri puta...


baš sam prije neki dan slušao Italijana.
interesantna je današnja manjina u naučnim krugovima koja zastupa idealoističk stajalište glede suštine realnosti. ima baš ok likova. Donald Hofmana smo već kačili na blogu, ovog pute evo jednog teoretičara moderne idealistuičke misli




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:00 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit
realno su gutali dim iz primitivne pećke što u kući što oko kuće solidan dio godine

o Bože, dim iz pećke, šta pričaš, sve te peći imaju dimnjak, nema nikavog dima u kući, nisu ljudi bili retardirani pre 100 ili 200 godina da nisu peć umeli da naprave.
voda je bila vjerovatno ok, ako su bili svjesni i rješili problem sanitarija..
ako nisu onda je bila zagađena patogenima, što od njihovog što od životinjskog izmeta, bog zna šta im je sve u crjevima obitavalo

Moj deda je imao štalu preko 100 metara od kuće, svinjac slično, jedino je kokošinjac bio blizu. I tako je bilo kod svih.


pa ti tvoji su onda bili neki baš napredni, kod moje babe je peć definitivno baš uvijek dimila i u kući, ako ništa, moraš da je otvoriš da ubaciš drva u nju, pa da protreseš pepeo sa rešetke, pa to izneseš vani..
al to je sve bilo super čisto, kake mikročestice, kaki bakrači..

vode što se tiče..
nije problem što su da izvineš kenjažili direkt u bunar..
problem je higijena suđa..
pa sad dal bi radije alaergiju ili patogene u stomaku..

a onda na kraju imaš i hard fact slike tvoje djece danas i slike njih kao djece.. pa tvoj fitness level danas i fitness level tvog dede u 50 i nekoj a tek kakav fitness level očekuješ da tvoja žena ima za 10 godina i kako ta stvar stoji u poređenju sa tvojom bakom..
nevjerovatno je šta si ti u stanju da braniš i koliko bi sad da probiraš svaku riječ ne bi li odbranio neodbranjive svjetove ludosti u vlastitoj glavi sve vjerujući da su u tuđoj
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:05 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit
a glupost koju si izvalio (kako su ti baba i deda živjeli zdravije nego danas) si zaboravio

Ali ja to nisam rekao, to si ti izmaštala kao i obično.
Ajde citiraj ako sam rekao. Ne možeš? Zbog čega? Možda zato što nisam rekao.
To što si ti nešto umislila u svojoj glavi nije naglo postalo stvarnost.
(rekao sam samo da su imali zdraviji vazduh, hranu i vodu nego ljudi u BGu danas, što i nije neki podvig, naravno zdrav život ima i mnoge druge komponente)


i opet kačenje za detalje a suština promiče..
da sad ne ulazimo u kontekst u kom si to rekao i na šta si aludirao time..

kako tačno dijete u BG danas ima (evo citiram) manje zdrave vode nego tvoj deda???
pored svih dostupnih filtera čak i da pretpostaviš da je ona drvena kofa u bunaru bila pojam izvora za ljude korisnih bakterija?

kako stvar stoji sa hranom?
tvoj tata je kao dijete imao bolji pristup zdravoj hrani od djetea u Beogradu danas?
nejga su kao bebu hranili sve probranim sastojcima a kasnije je isto nastavilo bogatim izborom nutrijenata dok danas u Beogradu jedu smoki..

nagutavanje dima kraj pećke nek bude da je zdravije od BG vazduha, sigurna sam da jeste, al tu onda dolazimo do moemnta što ti ne vidiš da je vazduh u BG danas direktna posljedica mudraca poput tebe i taj argument ubacuješ u diskusiju o globalnom napretku a ne čistoći vazduha u BG..

al to ti ja sve podlo podmećem.. taka sam.. imam svjetove u glavi, šta da se radi
jovilim_e jovilim_e 12:06 31.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01
alselone
Ou jea


preslatka je!



Ali je i sisata za sve pare.
angie01 angie01 12:07 31.01.2024

Re: Kuca mečka

Jel ti stvarno možeš da veruješ u tu glupost? A od čega su umirale te udovice? I to sa 35 godina.
A izvini, to je sa Peščanika, mora da je istina onda.


e, al bozemesacuvaj glupih pitanja,

zasto su umirala zene tako rano, a istoricarka sa Pesanika nema pojma, zna bene,

pa jer su im muzevi ginuli u ratu, ostajale same u neuslovima sa decom, njivama, ili nekim drugim rintanjem, gde su morale da stite porodicu i odgajaju decu, pa se pobrinu za hranu i sve ostalo, a bez pomoci i bilo kakve medicinske zastite.

prosecan dan tada- zena ustane u cik zore, prvo nacepka drzva, koje je sama nabavila, da zalozi pec, pa onda na bunar po vodu, koju sama dovuce,...pa na rintanje, koje god vrste,...cime su se hranili tada, mahom siromasni, mozes da zakljucis po nasim tradicionalnim jelima-to sto je vecini bilo dostupno,...nista vitamini, proteini u tragovima i tako,...nista lekovi, sve neke masti i travke, umiralo se od gripa, a ne od nece ozbiljnijeg.
jovilim_e jovilim_e 12:19 31.01.2024

Re: Kuca mečka

Milan Novković
Neues aus der Nachbarschaft
Isto tako tvoja svest (ako verujemo da se svaki proces u univerzumu može blablabla) može biti digitalizovana u neki niz: žljrkrmf, brgljh, tyrsks, vrend, ohom, prsmm ... simbola, samo se oko njih nismo dogovorili jer smo još dupeglave oko toga.


Ovakvo modelovanje dobro moze da opise ono sto se zove psiholoska svest. Ali kod fenomenoloske (izvini Charlie) svesti odnosno qualia ne postoji nacin da se odredi da prsmm kod dva subjekta opisuju istu stvar (da ne kazem fenomen). Mi imamo rec za bol (=bol) sto je neki vid modelovanja u vidu folk psychology, mozemo i da merimo odredjene kvalitete boli ali ne mozemo matematicki da modelujemo bez solidne kolicine neodredjenosti subjektivo iskustvo (=qualia) boli.

Uh, to je sve jako, jako komplikovano - ne postoje više, osim proste, neobaveznije od neobavezne diskusije, gde možemo i dotaći problem svesti sa samo nekoliko pojmova i nekoliko rečenica, a i najbolji u ozbiljnim diskusijama najčešće kažu kako samouvereno mogu da zaključe da još u ovom istraživanju nisu poraženi.

Prava poslastica, i jako teška, je knjiga Antonia Damasioa, Self Comes to Mind: Constructing the Conscious Brain.

Jako brzo Qualia, i I i II, ustupa mesto "selfu", već pri prvom "mirisu" protagoniste, i kreće "konstrukcija" svesti.

Self, povrh, oko, in, ubadajući se u ... minda besomučno modelira i mapira, non-stop, i pričaju i neurolozi o "images" svega i svačega pa im šeme modela često liče na naše IT - i kod jedne te iste osobe ono što zovemo bol, brzina, hrabrost, ... šta hoćeš konstantno su podložni promenama, a kako tim "images" pa mapama dodamo od atributa, pored protagonista-loada, saliencies, perspektive, osećaj poznavanja, vlasništva, ... ide bluz.

Evo mu jednog zabavnog primera (knjiga sa nekim referencama je da uživaš n meseci ako možeš da priuštiš):

Touring the Brain as It Constructs a Conscious Mind

Imagine the following setting: I am watching pelicans feed breakfast to their young. They fly gracefully over the ocean, sometimes barely above the surface, sometimes higher up. When they spot a fish, they suddenly plunge toward the ocean surface, their Concorde-like beaks in landing attitude, their wings pulled back in a beautiful delta shape. They disappear into the water to emerge a second later, triumphant, with a fish.

My eyes are busy following the pelicans; as the pelicans move about, nearer or farther away, the lenses in my eyes modify their focal distance, the pupils adjust to the varying light, and the eye muscles work briskly to follow the birds’ swift movements; my neck helps with appropriate adjustments, and my curiosity and interest are positively rewarded by observing such a remarkable ritual; I am enjoying the show.

As a result of all this real-life bustle and brain bustle, signals are arriving in my visual cortices, fresh from retinal maps that plot the pelicans and define their appearance as the object-to-be-known.

A profusion of moving images is being made. On parallel tracks, signals are also being processed in a variety of brain regions: in the frontal eye fields (area 8, which is concerned with eye movements but not with visual images per se); in the lateral somatosensory cortices (which plot the muscular activity of the head, neck, and face); in emotion-related structures in the brain stem, the basal forebrain, the basal ganglia, and the insular cortices (whose combined activities help generate my pleasant feelings about the scene); in the superior colliculi (whose maps are receiving information about the visual scene, eye movements, and state of the body); and in associative nuclei of the thalamus engaged by all the signal traffic in the cortex and brain-stem regions.

And what is the upshot of all these changes? The maps that plot the state of sensory portals and the maps that pertain to the interior state of the organism are registering a perturbation. A modification of the protoself’s primordial feeling now becomes differential feelings of knowing relative to the engaging objects. As a result, the recent visual maps of the object-to-be-known (the feeding pelican flock) are made more salient than other material being processed nonconsciously in my mind. That other material might compete for conscious treatment, but it does not succeed because, for a variety of reasons, the pelicans are so interesting to me, meaning valuable. Reward nuclei in regions such as the brain stem’s ventral tegmental area, the nucleus accumbens, and the basal ganglia accomplish the special treatment of the pelican images by selectively releasing neuromodulators in image-making areas. A sense of ownership of the images, as well as a sense of agency, arises from such feelings of knowing. At the same time, the changes in the sensory portals have placed the object-to-be-known in a definite perspective relative to me.

Out of this global-scale brain map, core self states emerge in pulselike fashion. But suddenly the phone rings, and the spell is broken. My head and eyes move reluctantly but inexorably to the receiver. I get up. And the whole cycle of conscious mind-making starts anew, now focused on the telephone. The pelicans are gone from my sight and from my mind; the telephone is in.
- Damasio, Antonio. Self Comes to Mind: Constructing the Conscious Brain (p. 208). Random House. Kindle Edition.

Milane, da li se tebi čini da je ovaj nahbaršaft mudra osoba?
Skoro kao doksumanuti.
jovilim_e jovilim_e 12:24 31.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
jovilim_e
maksa83
al da l je svijest uopšte digitalna?

Naravno da jeste. Svaki proces u univerzumu se može svesti na niz simbola. Sva-ki.

P.S. Htedoh reći da i ako nije digitalna može biti digitalizovana.

Ispravnije bi bilo reći da je svaki proces analogan, ali da svaki proces može da bude digitalizovan.
Skoro.
Do nivo najmanjeg kvanta.
U skladu sa aktuelnim tehnološkim nivoom.


prije će biti da je obrnuto..
da digitalno percepiramo kao analogno jer nismo u stanju dovoljno precizno da izmjerimo.. a da iza digitalnog moguće postoji i nešto treće što nismo u stanju ni da pojmimo a ne izmjerimo

Jebote, samo da bude kontra.
Eno ti bene pa se svađaj sa njim.
Milan Novković Milan Novković 12:26 31.01.2024

Re: Kuca mečka


jovilim_e
Milan Novković
Neues aus der Nachbarschaft
Isto tako tvoja svest (ako verujemo da se svaki proces u univerzumu može blablabla) može biti digitalizovana u neki niz: žljrkrmf, brgljh, tyrsks, vrend, ohom, prsmm ... simbola, samo se oko njih nismo dogovorili jer smo još dupeglave oko toga.


Ovakvo modelovanje dobro moze da opise ono sto se zove psiholoska svest. Ali kod fenomenoloske (izvini Charlie) svesti odnosno qualia ne postoji nacin da se odredi da prsmm kod dva subjekta opisuju istu stvar (da ne kazem fenomen). Mi imamo rec za bol (=bol) sto je neki vid modelovanja u vidu folk psychology, mozemo i da merimo odredjene kvalitete boli ali ne mozemo matematicki da modelujemo bez solidne kolicine neodredjenosti subjektivo iskustvo (=qualia) boli.

Uh, to je sve jako, jako komplikovano - ne postoje više, osim proste, neobaveznije od neobavezne diskusije, gde možemo i dotaći problem svesti sa samo nekoliko pojmova i nekoliko rečenica, a i najbolji u ozbiljnim diskusijama najčešće kažu kako samouvereno mogu da zaključe da još u ovom istraživanju nisu poraženi.

Prava poslastica, i jako teška, je knjiga Antonia Damasioa, Self Comes to Mind: Constructing the Conscious Brain.

Jako brzo Qualia, i I i II, ustupa mesto "selfu", već pri prvom "mirisu" protagoniste, i kreće "konstrukcija" svesti.

Self, povrh, oko, in, ubadajući se u ... minda besomučno modelira i mapira, non-stop, i pričaju i neurolozi o "images" svega i svačega pa im šeme modela često liče na naše IT - i kod jedne te iste osobe ono što zovemo bol, brzina, hrabrost, ... šta hoćeš konstantno su podložni promenama, a kako tim "images" pa mapama dodamo od atributa, pored protagonista-loada, saliencies, perspektive, osećaj poznavanja, vlasništva, ... ide bluz.

Evo mu jednog zabavnog primera (knjiga sa nekim referencama je da uživaš n meseci ako možeš da priuštiš):

Touring the Brain as It Constructs a Conscious Mind

Imagine the following setting: I am watching pelicans feed breakfast to their young. They fly gracefully over the ocean, sometimes barely above the surface, sometimes higher up. When they spot a fish, they suddenly plunge toward the ocean surface, their Concorde-like beaks in landing attitude, their wings pulled back in a beautiful delta shape. They disappear into the water to emerge a second later, triumphant, with a fish.

My eyes are busy following the pelicans; as the pelicans move about, nearer or farther away, the lenses in my eyes modify their focal distance, the pupils adjust to the varying light, and the eye muscles work briskly to follow the birds’ swift movements; my neck helps with appropriate adjustments, and my curiosity and interest are positively rewarded by observing such a remarkable ritual; I am enjoying the show.

As a result of all this real-life bustle and brain bustle, signals are arriving in my visual cortices, fresh from retinal maps that plot the pelicans and define their appearance as the object-to-be-known.

A profusion of moving images is being made. On parallel tracks, signals are also being processed in a variety of brain regions: in the frontal eye fields (area 8, which is concerned with eye movements but not with visual images per se); in the lateral somatosensory cortices (which plot the muscular activity of the head, neck, and face); in emotion-related structures in the brain stem, the basal forebrain, the basal ganglia, and the insular cortices (whose combined activities help generate my pleasant feelings about the scene); in the superior colliculi (whose maps are receiving information about the visual scene, eye movements, and state of the body); and in associative nuclei of the thalamus engaged by all the signal traffic in the cortex and brain-stem regions.

And what is the upshot of all these changes? The maps that plot the state of sensory portals and the maps that pertain to the interior state of the organism are registering a perturbation. A modification of the protoself’s primordial feeling now becomes differential feelings of knowing relative to the engaging objects. As a result, the recent visual maps of the object-to-be-known (the feeding pelican flock) are made more salient than other material being processed nonconsciously in my mind. That other material might compete for conscious treatment, but it does not succeed because, for a variety of reasons, the pelicans are so interesting to me, meaning valuable. Reward nuclei in regions such as the brain stem’s ventral tegmental area, the nucleus accumbens, and the basal ganglia accomplish the special treatment of the pelican images by selectively releasing neuromodulators in image-making areas. A sense of ownership of the images, as well as a sense of agency, arises from such feelings of knowing. At the same time, the changes in the sensory portals have placed the object-to-be-known in a definite perspective relative to me.

Out of this global-scale brain map, core self states emerge in pulselike fashion. But suddenly the phone rings, and the spell is broken. My head and eyes move reluctantly but inexorably to the receiver. I get up. And the whole cycle of conscious mind-making starts anew, now focused on the telephone. The pelicans are gone from my sight and from my mind; the telephone is in.
- Damasio, Antonio. Self Comes to Mind: Constructing the Conscious Brain (p. 208). Random House. Kindle Edition.

Milane, da li se tebi čini da je ovaj nahbaršaft mudra osoba?
Skoro kao doksumanuti.

Obojica su super cool!

Plus, ja po defaultu ne primećujem non-glorious sitnice kod ljudi, osim možda ako im se PLL sistematski prebrzo fata za pogrešne frekvencije, ili sistematski presporo za korektne frekvencije

Cool sitnice primećujem, i onda se hvalim naokolo ala "... znam čoveka ..."

... i sve je ovo samo .... moje mišljenje bez razmišljanja ...
jovilim_e jovilim_e 12:27 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
Kakve vi gluposti gledate, majko mila!

Hvala na ovoj perspektivi, nisam to posmatrao kroz tu prizmu. Sad kada si uočio i iskritikovao pojavu ja ću odmah da prestanem sa tim i počinjem umesto toga da gledam nešto što oplemenjuje duh, npr. utakmice.

Ako nećeš utakmice, onda gledaj snuker.
Ja sam sada ponovno došao na svoje, jer se ponovno daje Sajnfeld - pa imam uz šta da zaspem.
jovilim_e jovilim_e 12:29 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
Dakle, 'trivijalizacija' (zaboravih da zaštitim termin) je elementarni proces koji podrazumeva esenciju bitisanja ... Da ili Ne, Život ili Smrt, 1 ili 0.

Ma nemoj. A zašto za meso kažu ponekad da je polu-živo?

Pa odgovor je trivijalan - zato što nije dovoljno 'digitalizovano', odnosno, kvantifikovano.
bene_geserit bene_geserit 12:31 31.01.2024

Re: Kuca mečka

kako tačno dijete u BG danas ima (evo citiram) manje zdrave vode nego tvoj deda???
pored svih dostupnih filtera čak i da pretpostaviš da je ona drvena kofa u bunaru bila pojam izvora za ljude korisnih bakterija?

Ja sam odrastao u Kraljevu, možda se sećaš, fenol, moj tata je 20 godina donosio vodu sa izvora. Zrenjanin da ne pominjem. U Beogradu ne znam kakav je kvalitet i bakteriološka i hemijska ispravnost vode iz vodovoda, samo primećujem da se sve više pije flaširana voda.

U selu nisu imali bunar, već su sproveli vodu sa izvora, možda kilometar dalje. Bilo je nekoliko izvora relativno blizu. OK, niko nije testirao da li ta izvorska voda valja, ali planina, male su šanse da ne valja, generacije i generacije su koristile te izvore.
Ja kad sam bio mali bile su to već neke cevi koje pamtim, ne znam šta je bilo pre toga, po pričama mislim da su donosili vodu u kofama sa izvora peške.
tvoj tata je kao dijete imao bolji pristup zdravoj hrani od djetea u Beogradu danas?
nejga su kao bebu hranili sve probranim sastojcima a kasnije je isto nastavilo bogatim izborom nutrijenata dok danas u Beogradu jedu smoki

Mislim da ga je baba dojila 2-3 godine, nisam baš siguran šta je bilo uobičajeno tada, moguće i kao sredstvo kontracepcije, ne znam baš koliko uspešno.
A današnje žene dobrim delom ne žele da doje uopšte, feminizam jeli, nego odmah bebi formule. E sad ti možda veruješ da su te bebi formule sve neki probrani sastojci i bolji od majčinog mleka.
i opet kačenje za detalje a suština promiče..
da sad ne ulazimo u kontekst u kom si to rekao i na šta si aludirao time.

Ja nisam ništa aludirao nego si ti nešto umislila.
Vrlo sam bio precizan.
Ali kao i obično tvoja slobodna interpretacija šta neko kaže, i još gore šta misli, ili preciznije mis-interpretacija.

A ako hoćeš da nacrtaš suštinu ne možeš da iznosiš pogrešne detalje.
Život nekada je bio daleko gori nego danas, ali je imao i neke prednosti, i baš su čist vazduh, voda i prirodnija hrana bile te neke prednosti. Da higijena je bila tu i tamo, lekari nisu baš bili dostupni, teško se i previše radilo, to niko ne spori.
jovilim_e jovilim_e 12:32 31.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
jovilim_e

Dakle, 'trivijalizacija' (zaboravih da zaštitim termin) je elementarni proces koji podrazumeva esenciju bitisanja ...


ja se s ovim ne bi zajebavala, još će kakva licna u glavi da ti pregori


Samo ti podjebavaj!
Nisam ti ja bene.
Ima da te oteram u onu stvar, dok kažeš Milan Novković.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:38 31.01.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e
newimprovedtadejus
jovilim_e

Dakle, 'trivijalizacija' (zaboravih da zaštitim termin) je elementarni proces koji podrazumeva esenciju bitisanja ...


ja se s ovim ne bi zajebavala, još će kakva licna u glavi da ti pregori


Samo ti podjebavaj!
Nisam ti ja bene.
Ima da te oteram u onu stvar, dok kažeš Milan Novković.



au nećeš valjda i prostak da budeš??? ne vjerujem.. pa ti si inače baš korektan sagovornik, kako sad to
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:41 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit

A ako hoćeš da nacrtaš suštinu ne možeš da iznosiš pogrešne detalje.


a izvini na koji si se ti pogrešan detalj javio u priči o globalnom napretku po pitanju kvaliteta života?
i ako ti je do preciznosti kakva smisla ima tvoja tvrdnja da je
citiram
tvoj deda imao VIŠE čiste vode, vazduha i zdrave hrane od današnje djece u Beogradu???
kako si izmjerio to više?
na stranu dalja budalesanja..

bene_geserit bene_geserit 12:45 31.01.2024

Re: Kuca mečka

zasto su umirala zene tako rano, a istoricarka sa Pesanika nema pojma, zna bene,

pa jer su im muzevi ginuli u ratu, ostajale same u neuslovima sa decom, njivama, ili nekim drugim rintanjem, gde su morale da stite porodicu i odgajaju decu, pa se pobrinu za hranu i sve ostalo, a bez pomoci i bilo kakve medicinske zastite

Vidim ti imaš drugačiju teoriju od Tadejus. Po njoj "tazbina" (tu misli valjda na muževljevu familiju, što nije tazbina, al ajde) ju je izbacivala iz kuće a roditelji nisu primali natrag.

Moju majku i ujaka (odrasli bez roditelja) je odgajila baba. Umrla je kad su imali 17 i 18 godina (1957.), imala je oko 70 godina. Bila udovica od WW1. Nije pandrknula sa 35, već je imala snage da odgaji unuke.

Nego Anđo, jel si ti u životu provodila iole duže vremena na selu?
Deluje mi da pojma nemaš o tome.
maksa83 maksa83 12:45 31.01.2024

Re: Kuca mečka

1) Bene, kakva god da je peć, teško da savršeno dihtuje sve u njenom lancu. Skoro sam naleteo na neku studiju o korelaciji rakova sa grejanjem na drvo, mislim da su žene bile baš u nekom ozbiljnom procentu ugrožene, ali ne mogu sad da izbunarim rad. Prilično sam siguran da bi onaj prečistač za vazduh koji ovde imaju otpr. svi oko mene (Xiaomi, da živi Kina i njen Precednik Mao Ce Tung i kuj ga glasa) da bi taj u prostoriji sa peći na drva zviždao na 300 dobar deo vremena.

2) https://www.breezometer.com/air-quality-map/air-quality/serbia/палилула

pa odzumirati da se vidi cela Evropa. Poražavajuće.

3) vas dvoje (dada, vas dvoje) ste anđa i huči za hipstere.

Skrinšot za ono pod 2)

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:49 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83

vas dvoje (dada, vas dvoje) ste anđa i huči za hipstere.

ladno se žalio kako ga maltretiram nema ni tri dana da bi prvu priliku iskoristio da pritrči sa nonsenom i onda ga vrti u sto komentara..
da uđe u zapisnik da se ja ne žalim da me maltretira..
il ne daj bože još tražim da ga se banuje da me ne bi maltretirao..

btw. ko je dva puta sjedio kraj pećke i moderne a ne starinske taj bi samo u ludilu mogao da priča o zdravom planinskom vazduhu..
nemam ništa protiv romantičnih predstava o djetinjstvu
al kad se iz toga izvede svjetonazor ode svijet u kurac, izglasajmo ludaka, to nam je jedina preostala šansa..
onda jbg neko valjda mora da kaže prikoči s radžom jebote
maksa83 maksa83 12:57 31.01.2024

Re: Kuca mečka

ladno se žalio kako ga maltretiram nema ni tri dana da bi prvu priliku iskoristio da pritrči sa nonsenom i onda ga vrti u sto komentara..
da uđe u zapisnik da se ja ne žalim da me maltretira..
il ne daj bože još tražim da ga se banuje da me ne bi maltretirao..

To je sve zbog woke transđender ađende, ne zna se više ko je huči ko je anđa i ko kosi a ko vodu nosi a ja pitam odakle drugovi tu vodu da nosi?

Nego vidite ovo, ilegalna eksploatacija i šverc peska (PESKA!) je izgleda ogroman biznis:

Inside the Crime Rings Trafficking Sand

bene_geserit bene_geserit 12:57 31.01.2024

Re: Kuca mečka

a izvini na koji si se ti pogrešan detalj javio u priči o globalnom napretku po pitanju kvaliteta života?
i ako ti je do preciznosti kakva smisla ima tvoja tvrdnja da je
citiram
tvoj deda imao VIŠE čiste vode, vazduha i zdrave hrane od današnje djece u Beogradu???
kako si izmjerio to više?

O vidim, provalila si da nisam nigde rekao da su ljudi nekad bolje živeli, već da si ti to umislila, ajd i to je neki napredak.

A da je moj otac a i deda imao čistiji vazduh mi je glupo i da elaboriram, dovoljno je da se setim oblaka smoga u koji ulaziš kad dolaziš za Beograd Ibarskom magistralom.
A tek za vodu, planinski izvor vs. fenol u Kraljevu, Zrenjanisnko šta već iz česme i u najboljem slučaju nešto tretirano sa velikom količinom hemije da bi bilo ispravno za piće, a sprovedeno sa cevima ko zna kakvim.
A hrane što se tiče, to kako se nekad jelo, meso samo o praznicima, i pilo (nije se pravilo 80 kazana rakije da se ubijaš od nje cele godine, već male količine), ali zdravo gajene biljke i životinje a ne ko danas 90% onoga što narod jede.

Pa čak i taj težak rad od kojeg se kičma savija sa 65, ne znam ni ovo naše danas ceo dan za kompom pa sat vremena u džim kao da sve to nadoknadimo, ne deluje baš sjajno. Bolje je puno slažem se nego pretežak rad, ali ljudsko telo je napravljeno da bude u pokretu a ne da sedi za računarom.
medjutim92 medjutim92 13:04 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit
Zrenjanisnko šta već iz česme i u najboljem slučaju nešto tretirano sa velikom količinom hemije da bi bilo ispravno za piće


Zrenjaninska voda nije zagađena ljudskim delovanjem ili nekakvom industrijom, jer arsen potiče iz tla.

I nije postala neispravna 2004. zato što se nešto desilo 2003. nego je količina arsena koja je bila takva i koji vek ranije postala neprihvatljiva za moderno doba.

Ne sumnjam da su u planinama pili bolju vodu nego u Banatu bilo kad, ali sve ove probleme koje imaju banatski vodovodi imali su i arteški bunari u predindustrijsko doba.
bene_geserit bene_geserit 13:05 31.01.2024

Re: Kuca mečka

ladno se žalio kako ga maltretiram nema ni tri dana da bi prvu priliku iskoristio da pritrči sa nonsenom i onda ga vrti u sto komentara

opet ti izmišljaš,
nisam se žalio već je Milanče to rekao, ja ne mislim da me maltretiraš, samo uporno izvrćeš i misinterpretiraš šta ja kažem, a kad bupsneš neku glupost onda je to "hvatanje za detalje"
il ne daj bože još tražim da ga se banuje da me ne bi maltretirao

pazi ti si kod Milana uletela sa tin-foil-hat komentarom, to je podjebavanje a ne želja za razgovorom
ali to što te je banovao vidi sa njim
ko je dva puta sjedio kraj pećke i moderne a ne starinske taj bi samo u ludilu mogao da priča o zdravom planinskom vazduhu..
nemam ništa protiv romantičnih predstava o djetinjstvu
al kad se iz toga izvede svjetonazor ode svijet u kurac, izglasajmo ludaka, to nam je jedina preostala šansa

problem je što svet trenutno vode ludaci i palikuće
ako to ne vidiš, slepa si pored očiju
razni Trampovi, Orbani, LePenove i sl. su samo reakcija na te ludake i palikuće
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:06 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
ladno se žalio kako ga maltretiram nema ni tri dana da bi prvu priliku iskoristio da pritrči sa nonsenom i onda ga vrti u sto komentara..
da uđe u zapisnik da se ja ne žalim da me maltretira..
il ne daj bože još tražim da ga se banuje da me ne bi maltretirao..

To je sve zbog woke transđender ađende, ne zna se više ko je huči ko je anđa i ko kosi a ko vodu nosi a ja pitam odakle drugovi tu vodu da nosi?

Nego vidite ovo, ilegalna eksploatacija i šverc peska (PESKA!) je izgleda ogroman biznis:

Inside the Crime Rings Trafficking Sand



ničemu se ne iznenadi.. lovuše je jednostavno previše a materijala nedovoljno..
ljetos mi na Kritu odgazimo do neke napuštene plaže, vjerovatno planiraju nešto da grade pa nasuli neki lijep veliki oblutak, tipa promjera jedno 10 cm.. a meni taman bilo aktuelno to nasipanje tih dekorativnih oblutaka pa sam znala cijene..
elem..
u Londonu se to ladno prodaje za u prosjeku 15 do 20 funti za vreću od 25 kila.. manje vreće su značajno skuplje, nešto manje su džakovi al rijetko je neoštećen u toj formi..
reko jbt plaža bi im u Londonu koštala milion ladno..
pijesak jes jeftiniji al ne dramatično
nisam mislila da ćemo već i oko kamena početi da se otimamo al kanda jesmo
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:08 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit

razni Trampovi, Orbani, LePenove i sl. su samo reakcija na te ludake i palikuće


nikakav problem da ih vi ne propagirate kao ni manje ni više nego rješenje..
al tin hat naravno nije na vašim glavama..
angie01 angie01 13:08 31.01.2024

Re: Kuca mečka

Vidim ti imaš drugačiju teoriju od Tadejus. Po njoj "tazbina" (tu misli valjda na muževljevu familiju, što nije tazbina, al ajde) ju je izbacivala iz kuće a roditelji nisu primali natrag.


nisam citala sve komentare, samo sam videla deo u kome se cudis da je istina, da su nekada zene rano umirale, a o tome onoliko literature, a brate i poznato je, sta su sve nama babe pricale, kako se zivelo i sta su sve prosle, ja zamisljam, da su neki zmajevi bili, koliko je to sve bilo tesko u svakom smislu-evo, moje obe, dozivele duboku starost, igrom slucaja, koji nije bitan za ovu pricu, jer govorimo o nekom opstem stanju i vecinskim slucajevima.

tazbina je inace- zenina porodica....verovatno jesu postojali slucajevi, da su svekar i svekrva izbacivali udovice iz kuce, al to nije glavni problem.
Nego Anđo, jel si ti u životu provodila iole duže vremena na selu?

nisam, nemam nikoga na selu, moji su sa obe strane iz gradskih sredina, al jesam bovarila u gostima i imam prijatelje, koji su sa sela, imam iskustvo, kako se na selu zivi....s tim, sto vec dugo, zivot na selu ne mozes da poredis sa onim nekim nekadasnjim, sada su seljaci u nekoj prednosti u odnosu na ljude, koji zive u gradu, pri cemu imaju i bolju mehanizaciju, imaju vodovod, struju, ves masine i sva ta cuda,...samo pomisli sta je sve trebalo nekada, da se samo ves opere.

i imaju zdravu hranu, koji sami proizvode- oni nece nikada biti gladni....kao sto su nekada bili...isto, idu kod lekara i lece se lekovima.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:10 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit

O vidim, provalila si da nisam nigde rekao da su ljudi nekad bolje živeli, već da si ti to umislila, ajd i to je neki napredak.


i onda ćeš ladno reći kako ja izvrćem..
a ti u tvrdnju da je životni standard globalno porastao dramatično sa rijetkim izuzecima uapadaš sa pričom kako nije istina, tvoj deda imao zdravo blablablabla..
samo si teo da se prisjetiš srećnog djetinjstva..
nikakve druge namjere tu nije bilo..
nego zla ženetina ti podvaljuje..
i još sa zlom namjerom podmeće tin hetove dok ostali barataju sve suvom statistikom i naučnom analizom pride..
brate..
kako ti ne eksplodira između ušiju od ovolikih gluposti
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:15 31.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01

tazbina je inace- zenina porodica....verovatno jesu postojali slucajevi, da su svekar i svekrva izbacivali udovice iz kuce, al to nije glavni problem.


you live you learn, živjela sam u ubjeđenju da se odnosi na obe proširene porodice stečene brakom..

nego ovo sa izbacivanjem je direktna posljedica nadljednog prava.. nisu oni to nužno radili samo ako bili neki baš zli i svirepi ljudi..
nego žena nije imala pravo na nasljeđivanje..
pa bi udovica imala opciju ili da se uda za muževog brata ili prosto iseli.. kuća više ne bi bila njena nego bi prešla u vlasništvo braće ili već sledećeg preživjelog muškog srodnika..
taj je onda mogao da joj dozovli da ostane tu da živi al svakako nije morao
bene_geserit bene_geserit 13:16 31.01.2024

Re: Kuca mečka

Bene, kakva god da je peć, teško da savršeno dihtuje sve u njenom lancu. Skoro sam naleteo na neku studiju o korelaciji rakova sa grejanjem na drvo, mislim da su žene bile baš u nekom ozbiljnom procentu ugrožene, ali ne mogu sad da izbunarim rad. Prilično sam siguran da bi onaj prečistač za vazduh koji ovde imaju otpr. svi oko mene (Xiaomi, da živi Kina i njen Precednik Mao Ce Tung i kuj ga glasa) da bi taj u prostoriji sa peći na drva zviždao na 300 dobar deo vremena.

Ma ne sumnjam, ali podcenjuješ šta ti sve danas imaš u kući što je nezdravo za disanje
recimo tepisi, zavese (sa time se po selima nije zajebavalo) - ja sam alergičan na grinje pa mi je to posebno problematično
na zidovima neka farba koja ispušta ko zna kakve otrove ili tapete, a na selu je bio isključivo kreč
na selu drveni nameštaj a kod tebe neki trosedi koje kad lupiš prašina izleće
ok, danas imaš lakirani parket, a daščani pod u selu nije baš bio sjajan

A uporedi onda koliko vremena ti provodiš u kući a koliko se provodilo tada.
Dok odradiš sve poslove oko stoke i svega ostalog u prostoriji sa pećkom si možda nekoliko sati. OK, žena više dok spremi hranu.
Spavaš u prostoriji bez peći, napolju si većinu dana, uporedi to sa životom u BGu.
angie01 angie01 13:19 31.01.2024

Re: Kuca mečka

ko je anđa


ceTkaj, sto se opet pozivas na mene, a bez razloga-ikakvog, a ovamo meni spocitavas, sto te pominjem u nekom komentaru, samo da bih navela ono sto jesi rekao?!

tu mi serendas za hucija, a sada kada sam se makla, ti mi ga lepis,... je l ima neka prica ovde, koju niste posolili mnome? hebote, ko ce toliku netrazenu paznju da iznese, ono, sarajte malo, imas one tvoje obozavateljke, pa se kaci...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:21 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit

Spavaš u prostoriji bez peći, napolju si većinu dana, uporedi to sa životom u BGu.


a šta tačno vjeruješ da su radili na planini zimi a bogami i u jesen na minisu većinu kratkog dana? igrali žmurke s vucima u šumi?
gvozden1 gvozden1 13:23 31.01.2024

Re: Kuca mečka

pa bi udovica imala opciju ili da se uda za muževog brata ili prosto iseli

O kom vremenu i o kom društvu govoriš, jebote?

U srpskom društvu se udaja za devera nije dešavala skoro nikad, a u vreme o kom se govori, posle prvog rata, su takvi slučajevi bili nemogući i zabranjeni.

Ali ako na peščaniku piše drugačije....
jovilim_e jovilim_e 13:25 31.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
jovilim_e
newimprovedtadejus
jovilim_e

Dakle, 'trivijalizacija' (zaboravih da zaštitim termin) je elementarni proces koji podrazumeva esenciju bitisanja ...


ja se s ovim ne bi zajebavala, još će kakva licna u glavi da ti pregori


Samo ti podjebavaj!
Nisam ti ja bene.
Ima da te oteram u onu stvar, dok kažeš Milan Novković.



au nećeš valjda i prostak da budeš??? ne vjerujem.. pa ti si inače baš korektan sagovornik, kako sad to

Šta da se radi!
Kada postaneš nepodnošljiva i redovne mere ne pomognu.
bene_geserit bene_geserit 13:27 31.01.2024

Re: Kuca mečka

a ti u tvrdnju da je životni standard globalno porastao dramatično sa rijetkim izuzecima uapadaš sa pričom kako nije istina, tvoj deda imao zdravo blablablabla..

ne, ja se slažem sa time da je "životni standard globalno porastao dramatično"
ne slažem se sa time da ljudi danas dišu čistiji vazduh, piju i jedu zdraviju vodu i hranu ili kako si već tačno formulisala
nemoj izvrtati, dosadna si
nikakav problem da ih vi ne propagirate kao ni manje ni više nego rješenje

naravno da nisu nikavo rešenje
jok mislim da će da nas "spase" egocentrik koji ceo život kenja na zlatnoj WC šolji
on teško da može i da razume kako živi normalan svet

ali u odnosu na ove palikuće danas, koji sve uništavaju, je zlatan
neće ništa da promeni ako dođe na vlast, kao ni prošli put što nije
ali će makar malo da prikoči sa ludilom
Milan Novković Milan Novković 13:29 31.01.2024

Re: Kuca mečka


maksa83
1) Bene, kakva god da je peć, teško da savršeno dihtuje sve u njenom lancu. Skoro sam naleteo na neku studiju o korelaciji rakova sa grejanjem na drvo, mislim da su žene bile baš u nekom ozbiljnom procentu ugrožene, ali ne mogu sad da izbunarim rad. Prilično sam siguran da bi onaj prečistač za vazduh koji ovde imaju otpr. svi oko mene (Xiaomi, da živi Kina i njen Precednik Mao Ce Tung i kuj ga glasa) da bi taj u prostoriji sa peći na drva zviždao na 300 dobar deo vremena.

2) https://www.breezometer.com/air-quality-map/air-quality/serbia/палилула

pa odzumirati da se vidi cela Evropa. Poražavajuće.

3) vas dvoje (dada, vas dvoje) ste anđa i huči za hipstere.

Skrinšot za ono pod 2)


Oprezno sa zaključcima!

Ne zaboravi na multivariate statistics!

Izobare su izuzetno razređene kod vas.

Ako si zaboravio Bridget Jones "I didn't mean what I meant" seti se čuvene prigrevačke: "It ain't what it seems".

Slušaj Benea i ništa ne diraj - dovoljan je onaj conditional probabilities ... line graph.

A ne znam ni ja što se toliko raspisao:

- Žena mu zaključala fLižider!

- Hot spa mu nije dovoljan za plivanje!

- Ima race conditions u dizajnu koje nume da ispegla!

- Doselila mu se sisata crnkinja u komšiluk ...

- ... be my guest ...
bene_geserit bene_geserit 13:33 31.01.2024

Re: Kuca mečka

a šta tačno vjeruješ da su radili na planini zimi a bogami i u jesen na minisu većinu kratkog dana? igrali žmurke s vucima u šumi?

skijali se?
evo meni tata napravio skije i vezove i mi se skijali, zar se to nije uvek radilo?

nego treba napojiti, nahraniti, pomusti krave ovce svinje, nahraniti kokoške, pokupiti jaja, samo oko stoke i sitne živine ima dosta zajebavanja
pa onda sa mlekom, sirom i kajmakom u bačiji

ali dobro slažem se, dobar deo vremena si ipak morao da budeš unutra zimi
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:36 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit

nemoj izvrtati, dosadna si


a nećeš se tako jeftino izvući
na moju tvrdnju koja se jasno odnosi na globalni nivo i još jasno kaže AGREGIRANO

a izama što se tiče.. svakom dijelu društvene ljestvice danas je apsolutno bolje... svakom, kako god da ga agregiraš..
dal mjerio dostupnost čiste vode, zdrave hrane, čistog vazduha, doktora, lijekova.. kako god ga mjerio samo lud čovjek može pokušavati da dokaže da je danas nekako gore..
da ne davim čuveni švedski doca je to odlično sažeo u Facfulness..

ti ulećeš sa nonsensom o količini zdravih resursa tvog dede sa Golije i današnje djece u Beogradu..
i na kraju zaključiš da možda tramp nije najbolje rješenje ali je eto najbolje treutno dostupno pa šta možemo..

važi..
evo ga i tin hat master pritrčao da podrži.. brate čime se vi napajate da ste u stanju ovakve gluposti da ne samo gutate nego i tako agresivno namećete..
meni je mindboggling..
kanda ste i sami svjesni da tu nešto ne štima al to grčevito branjenje neodbranjivog..
to je nekakav fenomen, definitivno ne mogu da provalim kako je moguće
maksa83 maksa83 13:50 31.01.2024

Re: Kuca mečka

Ma ne sumnjam, ali podcenjuješ šta ti sve danas imaš u kući što je nezdravo za disanje
recimo tepisi, zavese (sa time se po selima nije zajebavalo) - ja sam alergičan na grinje pa mi je to posebno problematično
na zidovima neka farba koja ispušta ko zna kakve otrove ili tapete, a na selu je bio isključivo kreč
na selu drveni nameštaj a kod tebe neki trosedi koje kad lupiš prašina izleće
ok, danas imaš lakirani parket, a daščani pod u selu nije baš bio sjajan

To da mi danas udišemo i jedemo neznana sranja je po svoj prilici istina, dotle da sad kad vidim naslov "mikroplastika pronađena i u <nekikuracvećgdejenebiočekivao> samo zatvorim da se ne prepadam.

Spavaš u prostoriji bez peći, napolju si većinu dana, uporedi to sa životom u BGu.

Ne moraš mene da ubeđuješ, ja sam eskapista 110/100.

Onaj Restak koji je sve ovo isproducirao najpametniji čovek na svetu - razdelio nama ove juzernejmove sa 92 i 83 i ]pobeže na Divčibare - brvnara pored šume, kučiići i mačke i sopstvena hrana. Skoro sam pominjao Vrmdžu - zaboravljeno selo pored Sokobanje koje su počeli da naseljavaju hipsteri u begu od grada.

Edit: jedino što mislim da glupo radi je što bere pečurke. Ja se (sad najozbiljnije) sa tim ne bih zajebavao. Većina njih inače truje na jeziv način - toksin koji sadrže deluje na mRNA i onda možeš da dođeš kod najboljih doktora na svetu opremljenih najboljom opremom na svetu i da im kažeš šta si tačno kad pojeo al džaba - mogu samo da te gledaju kako ti otkazuje jedan po jedan organ i ćaodoviđenja.
Milan Novković Milan Novković 14:09 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
Ma ne sumnjam, ali podcenjuješ šta ti sve danas imaš u kući što je nezdravo za disanje
recimo tepisi, zavese (sa time se po selima nije zajebavalo) - ja sam alergičan na grinje pa mi je to posebno problematično
na zidovima neka farba koja ispušta ko zna kakve otrove ili tapete, a na selu je bio isključivo kreč
na selu drveni nameštaj a kod tebe neki trosedi koje kad lupiš prašina izleće
ok, danas imaš lakirani parket, a daščani pod u selu nije baš bio sjajan

To da mi danas udišemo i jedemo neznana sranja je po svoj prilici istina, dotle da sad kad vidim naslov "mikroplastika pronađena i u samo zatvorim da se ne prepadam.

Spavaš u prostoriji bez peći, napolju si većinu dana, uporedi to sa životom u BGu.

Ne moraš mene da ubeđuješ, ja sam eskapista 110/100.

Onaj Restak koji je sve ovo isproducirao najpametniji čovek na svetu - razdelio nama ove juzernejmove sa 92 i 83 i ]pobeže na Divčibare - brvnara pored šume, kučiići i mačke i sopstvena hrana. Skoro sam pominjao Vrmdžu - zaboravljeno selo pored Sokobanje koje su počeli da naseljavaju hipsteri u begu od grada.

I ja zastanem kod njegovih priloga, faca On je i prvi bloger kojeg sam uživo upoznao.

Elem, back to multivariate statistike - ima simpa iznenađenja (izobare sam proverio pre pisanja prethodnog komentara)

- Mi human smo majstori munjevite, ograničene, kvalitativne spoznaje pojava oko nas - egzistencijalna fora

- Veće znanje podrazumeva i uključuje širu i dublju kvalitativnu sliku, pa polako i kvantitaivnu, na putu na upper-middle-class amateru pa znalcu

- Postoje 2 super-drugs da ja znam: Vit D i physical excercise - outdoors u prirodi je dovoljan uslov, ali nije i potreban.

- Ciklični ugljeni hidrati jesu opasni, mutagenetic, ali je to 4-rofazni proces


- Svakoj fazi možeš da podmetneš nogu pa umanjiš rizik - npr u jednoj je to dovoljna količina Vit E

- Pa je raznovrsna ishrana jako bitna, svi sastojci, čak i ako nije najurednija - dobro ovde ima nemalo kornisnih pravila, i mislim na prirodnu hranu a ne civilizacijske derivate.

- Jednom cigaretom, kao nepućkajući pušač, nači onaj koji udiše dim u dubinu duše, nači JEDNOM cigaretom, uneseš đubreta ko za puno radno vreme streličarenja napolju na Terazijama, tj traffic cajac na sred raskrsnice koji koristi luk i strelu samo da odstreli one što prolaze kroz crveno, ili dark-amber ako ne navijaju za tvoj tim - a ne padaju baš ni pušači ko snoplje.

- Ima i čudnih malih čestica, recimo prašina u poljima pamuka - iz nekog razloga klinci iz te okoline izađu sa boljim imunim sistemom

- Ima i čudnih malih stratagema - ljudi iz pivara retko dobijaju rak ...

- ... itd, a svet jeste opičen, to stoji

EDIT: - 15 naj super-tankera u svetu bljuje najopasnijih čestica u atmosferu ko ili više nego 750 miliona automobila - ovo mi je od pre 4-5 godina sa Milken Institute konferencije u Londonu, al mislim da je EU donela neke zakone u međuvremenu - ako ne moraš nemoj da čitaš na šta liči to tankersko gorivo
jovilim_e jovilim_e 14:09 31.01.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit
ladno se žalio kako ga maltretiram nema ni tri dana da bi prvu priliku iskoristio da pritrči sa nonsenom i onda ga vrti u sto komentara

opet ti izmišljaš,
nisam se žalio već je Milanče to rekao, ja ne mislim da me maltretiraš, samo uporno izvrćeš i misinterpretiraš šta ja kažem, a kad bupsneš neku glupost onda je to "hvatanje za detalje"
...

Možda te ne maltretira, ali te davi kao zmija žabu.
jovilim_e jovilim_e 14:11 31.01.2024

Re: Kuca mečka

angie01
...
nisam, nemam nikoga na selu, moji su sa obe strane iz gradskih sredina, al jesam bovarila u gostima i imam prijatelje, koji su sa sela, imam iskustvo, kako se na selu zivi....
...

Vidi se, nema šta.
michiganac michiganac 14:12 31.01.2024

Re: Kuca mečka

tako da kako će ići ta sinbioza čpovjeka i mašine, ka kojem cilju ćemo usmjeriti intervencije na genetskom materijalu (da li će ljudi postajati "samo" imuniji na bolesti, zdravi, jači, pametniji, ili će u jednom trenutku iskoračiti ka egzotičnijim ciljevima...) bumo videli


Docs, po ovom pitanju i stavu ja dobrano stojim na drugom kraju skale. Procitao sam onaj tvoj komentar na prethodnom blogu na kom se ovlas povela polemika o klim. promjenama, gdje jesi izvukao dosta sjajnu paralelu sa ziroskopom ( =zahuktaloj masineriji turbo-neolib-kapitalizma) i natuknuo o tome kako je sve stavljeno na kocku, ali nisam imao vremena da odgovorim.

O tom procesu vrlo izricito govori npr. i ovaj dokumentarac objavljen vec neposredno nakon kraha iz 2008/2009:



Uz "razliku" da ovde pomenuti ziroskop metaforicki prezentuju kao voz napunjen eksplozivom koji "progresivno" juri i zakucava se u planetu.


Dakle, ja na polazem vjeru i nadu u Deus Ex AI-Machinu i svekoliku kiborgizaciju, koliko vjerujem u Deus Ex Naturu, kao najveceg, jelte, umjetnika ("slijepog" vajara-demijurga) koji ce nam pruziti novu sansu ili ce nas pocistiti s lica planete, uz svu nj. imanentnu prozorljivost.

Mi danas ustvari spaljujemo knjigu prirode na ovom planetu (sl. kao nacisti nekad doslovne knjige), prije nego sto uspijevamo da je iscitamo. Desetkovanje biodiverziteta uz mnoge uvjerljive fakte da smo potakli novi lancani, ubrzavajuci proces izumiranja, prevashodno uticajem i na samu klimu. Ja to vidim i kao zatvaranje prozora evolucije ispred sebe kroz koji nabrekli Mcdonald's "sapiens" nece moci vise da se provuce. Takodje, uopste nemam povjerenja ni u ove ideje instant ubrzanog sadjenja sumskih "plantaza", tj. monokultura, kao mehanizama usisivaca viska CO2 u atmosferi.

To vjerovanje iliti iskljucivo kockanje da ce nas tehnologija (= AI*) izvuci iz sranja, u sustini mi je jednaka idejnom narativu da cemo "bombama zasijati demokratiju po svijetu"..

Moje misljenje je da kao civilizacija duboko tonemo u autizam. U nekom (relativno bliskom) distopijskom futuru na devastiranoj planeti ja vidim otjelotvorenje "carstva psihoza i psihosomatije" medju onima koji preteknu od prirodnih kataklizmi, pandemija i dr. Mi danas obitavamo u drustvima sve izrazenije ignorancije (cinik bi na to dodao - klizimo ka mindsetu savrsenim za preoblikovanje i penetriranje neototalitarizma posebne vrste).


...

mali off:

imam jedan mali ritual koji vec godinama volim da praktikujem u vrijeme proljecnih praznika, kad se vrnem u zavicaj da obidjem svoje, ako se ne podudari sa jakom kisom: - prvi dan iskoristim da se natenane uspnem na obliznju planinu, udah-izdah, prozujim kroz sjenovite sume i proplanke u vrijeme nj. budjenja, oslusnem sve unaokolo i bacim pogled sa vrha ( = tu vec nastaje svojevrsni "kresendo u eksploziji cula" ) i zatim se mrtav umoran vratim nazad, gdje me svaka koscica, tetiva i misicno vlakno bole dok se stropostavam u krevet. Iduci dan se budim potpuno regenerisan i osjecajem da mi svaka celija u tijelu vibrira - baterije na fulu. Posustajalim matorcima okrecim stan ili se bacim na popravke po domu, generalno proljetno pospremanje.. Ukratko - tih dana osjecam se doista zivim u punom smislu rijeci.

...


*ali ok, ajde da joj malo pruzimo sansu ako nam ubrzo (recimo - anticipiranjem klimatskih scenarija i dokucenjem kauzaliteta u prirodi koje jos ne percipiramo) stavi do znanja da prosto moramo da usporimo i dockan, uz sve te imputirane algoritme, razmontira ovaj 'Hamsterrad' (a.k.a. ziroskop) - sto bi rekli ovdasnji dojcsprahigeri - u kom smo se zalaufali kao siroti mali hrcki kljukajuci se istovremeno deep fake-opsenama.., hocu reci - pomenutim autizmom.
jovilim_e jovilim_e 14:16 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
Ma ne sumnjam, ali podcenjuješ šta ti sve danas imaš u kući što je nezdravo za disanje
recimo tepisi, zavese (sa time se po selima nije zajebavalo) - ja sam alergičan na grinje pa mi je to posebno problematično
na zidovima neka farba koja ispušta ko zna kakve otrove ili tapete, a na selu je bio isključivo kreč
na selu drveni nameštaj a kod tebe neki trosedi koje kad lupiš prašina izleće
ok, danas imaš lakirani parket, a daščani pod u selu nije baš bio sjajan

To da mi danas udišemo i jedemo neznana sranja je po svoj prilici istina, dotle da sad kad vidim naslov "mikroplastika pronađena i u samo zatvorim da se ne prepadam.

Spavaš u prostoriji bez peći, napolju si većinu dana, uporedi to sa životom u BGu.

Ne moraš mene da ubeđuješ, ja sam eskapista 110/100.

Onaj Restak koji je sve ovo isproducirao najpametniji čovek na svetu - razdelio nama ove juzernejmove sa 92 i 83 i ]pobeže na Divčibare - brvnara pored šume, kučiići i mačke i sopstvena hrana. Skoro sam pominjao Vrmdžu - zaboravljeno selo pored Sokobanje koje su počeli da naseljavaju hipsteri u begu od grada.

Edit: jedino što mislim da glupo radi je što bere pečurke. Ja se (sad najozbiljnije) sa tim ne bih zajebavao. Većina njih inače truje na jeziv način - toksin koji sadrže deluje na mRNA i onda možeš da dođeš kod najboljih doktora na svetu opremljenih najboljom opremom na svetu i da im kažeš šta si tačno kad pojeo al džaba - mogu samo da te gledaju kako ti otkazuje jedan po jedan organ i ćaodoviđenja.

Moja žena predložila da za Sretenje zapalimo na Divčibare - 4 dana se praznuje, milina.
zoja444 zoja444 14:23 31.01.2024

Re: Kuca mečka

jbt, ovo je gore nego partizani-cetnici. elem, iza bio cipa stoji mask. odobreno prosle god. ali nisu rekli kome sve jos. ugradjen u deo mozga zaduzenim za pokrete. valjda ce negde biti i detaljnije o ovome.
milisav68 milisav68 14:38 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
1)Skoro sam naleteo na neku studiju o korelaciji rakova sa grejanjem na drvo,

Statistika naša dika, šta poželiš to naslika.

Šalim se, sigurno je grejanje na zemni gas (i daljinsko grejanje) čistije nego loženje šporeta/peći, nego što ne uzeše ugalj, drvo je koliko toliko čistije.

Skrinšot za ono pod 2)

E, ovo bez meteoroloških podataka malo znači.

Mislim, nije da mi ovde ne purnjamo sa loženjem svega i svačega, ali tu mnogo utiče geografija.Recimo ovih dana iznad ovoga što se najviše crveni kod nas je veliki atmosferski pritisak, koji em što sav vazduh nabija na dole, em nema ni V od vetra, za razliku od cele te zapadn Evrope, gde duva vetar sa Atlantika.Slično važi i za ovo ostalo crvenilo, gde hladan vazduh sa severnog pola takođe stvara visok atmosferski pritisak bez daška vetra, i daje lažnu sliku o razlozima zagađenosti vazduha.

Da ti malo više približim, Džejmi Oliver je u jednoj emisiji objašnjavao zašto je italijanska testenina jedna od "najboljih" (najukusnijih), zato što se je tradicionalno suše na morskom vetru, koja je puna soli/joda.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:45 31.01.2024

Re: Kuca mečka


Ne moraš mene da ubeđuješ, ja sam eskapista 110/100.


valjda si zagovornik povratka životu u prirodi a ne eksapista al dobro sad..
nije ovo rasprava dal je zdraviji život na selu ili u gradu..
ovo je raspava dal ljudsko društvo, ovakvo kakvo je, sa sve trandžama i unisex vecima, ipak napreduje ili ne..
i treba li ga ako ne napreduje resetovati (da ne kažem spaliti)..
a to odakle se tin heteri napajaju jasno plasira agendu resetovanja u paketu sa idiličnom slikom starog, tradicionalnog društva, u kom nije bilo motora sa unutrašnjim sagorjevanjem a i žene su mučile kraj pećke..
idila..
100% smišljena akcija samo su se preigrali pa se zaletjeli i na baš očigledan napredak tipa vakcine..
tu je hvala milom bogu ipak poneko i sišao s voza..
da se tu ne preračunaše ladno biste nas vezali za pećku sve bi prštalo..
tako je zdravije
zoja444 zoja444 14:52 31.01.2024

Re: Kuca mečka

milisave, pitanje. da li rakija moze da se pokvari? imam plasticno bure od 200 l, ne znam koje rakije, stare duze od 40 god. ja bih to da prodam. jel trebaju neke analize, dozvole, uverenja... moze li to uopste?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:52 31.01.2024

Re: Kuca mečka

michiganac
'Hamsterrad'


švabo prolupo.. već radi tri i po sata nedeljno i sad bi i to da smanji..
šalu na stranu..
tu je problem lokalfašizma.. švabo se dosjetio da sad kad je njemu potaman taman i u najsiromašnijem segmentu društva, sad treba da se koči.. povratak prirodi, ptice, cvijeće..
a to što bi i milijarde u Africi i Aziji možda da primirišu malom djeliću tog švabinog kolača to ga slabo tangira..
degrowth pokret je zaista užasavajuće sebična ideja.. srećom i neostvariva
valja imati u vidu
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:01 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
Divčibare - brvnara pored šume, kučiići i mačke i sopstvena hrana.


ako ćemo da cjepimo dlaku (i moja baka je vazda imale mačke al nisu bile previše mažene, ako uopšte, moguće čak da ih i nije hranila)..
e dakle ako ćemo..
okrutno je u prirodu pustiti kućnu mačku.. totalno nefer borba..
ode i pokolje sve živo u okolini jer ona dobije i hranu i vakcine i veterinara a plijen joj dobije kitu..
istina kanda i hrani plijen..
al opet je nefer fight..
fer bi bilo onda mačku pustiti da lovi šta ulovi i ne hraniti i ne liječiti..
al takav mačka slabo oće da se mazi..
maksa83 maksa83 15:22 31.01.2024

Re: Kuca mečka

ako ćemo da cjepimo dlaku (i moja baka je vazda imale mačke al nisu bile previše mažene, ako uopšte, moguće čak da ih i nije hranila)..
e dakle ako ćemo..
okrutno je u prirodu pustiti kućnu mačku.. totalno nefer borba..
ode i pokolje sve živo u okolini jer ona dobije i hranu i vakcine i veterinara a plijen joj dobije kitu..
istina kanda i hrani plijen..
al opet je nefer fight..
fer bi bilo onda mačku pustiti da lovi šta ulovi i ne hraniti i ne liječiti..

Ja bih ekstrapolirao iz ove logike i zaključio da je okrutno pustiti homo sapiensa na planetu pošto je sve sa njim jedna nefer borba, i da bi bilo fer poskidati nas gole, oduzeti struju i mašine, pobiti lekare i ostalo što nam daje nefer prednost u odnosu na ostatak planete pa nas tek onda pustiti međ živi svet, da vidimo onda od koje se drvo prave kašike.

Ali ozbiljno, odakle sad ovo sa Restakovim mačkama koje su narušile divčibarski ekosistem i uzverale se na vrh lanca ishrane gde jedu sve okolo a Restaka i familiju puštaju da tu žive pored njihjer nije baš za jelo?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:25 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83

Ali ozbiljno, odakle sad ovo sa Restakovim mačkama koje su narušile divčibarski ekosistem i uzverale se na vrh lanca ishrane gde jedu sve okolo a Restaka i familiju puštaju da tu žive pored njihjer nije baš za jelo?


sama se nisam dosjetila mada mi je više ljudi pričalo da im mačke dovlače boga oca mrtvog na kućni prag.. pa ljudi onda stavljaju zvonca, al ove skinu i tako..
nego guglecni..
ima baš dosta po štampi o tome koliko su životinjskih vrsta mačke potrjebile po zapadnim predgrađima..
stoji da smo vrhunske štetočine.. a držanje mačke u prirodi je samo još jedan, posebno perverzan način tog štetočinstva..
potražiću ti linak ako voliš.. dosta česta tema ovde

guglecni npr ovako klink
maksa83 maksa83 15:32 31.01.2024

Re: Kuca mečka

Šalim se, sigurno je grejanje na zemni gas (i daljinsko grejanje) čistije nego loženje šporeta/peći, nego što ne uzeše ugalj, drvo je koliko toliko čistije.

Valjda zato što ugalj nije većinski korišćen za individualna ložišta. Inače ja živim u gradu gde se kuće (i u mom kraju) greju samostalno ugljem tj. nekim lignitom koji im valja mafija koju je jednom probao neko da obradi novinarski pa mu je saopšteno da ima ženu i decu pa je to bataljno. Taj metalni miris u mom kraju kad zazimi ne može ni sa čim da se poredi, on je uostalom razlog što ja imam ne jednog Šomija nego TRI komada, pošto je npr. soba ovog starijeg iznad odžaka jednog od tih naugaljsamogrejućih komšija kojima se ne plaća priključak na toplanu.

Da ti malo više približim, Džejmi Oliver je u jednoj emisiji objašnjavao zašto je italijanska testenina jedna od "najboljih" (najukusnijih), zato što se je tradicionalno suše na morskom vetru, koja je puna soli/joda.

Kacam bio mlad mislio sam da je Džejmi Oliver opak štih (a i bio je simpatičan kad je počinjao). Prošlo je vreme, nešto se naučilo, i Džejmi je postao predmet zajebancije.

A tu pastu koja se suši na morskom vetru vide samo ti tu okolo, ona koja se prodaje po Italiji i svetu se suši u sušilicama u velikim pogonima koji ne osete nikakav morski vazduh. Hoću reći da Džejmi sere brate.

Ovo je npr. pogon za Monograno Felicetti pastu koju koriste fensiji restorani, Dolomiti, najbliže more oko 200km.


michiganac michiganac 16:06 31.01.2024

Re: Kuca mečka

a to što bi i milijarde u Africi i Aziji možda da primirišu malom djeliću tog švabinog kolača to ga slabo tangira..
degrowth pokret je zaista užasavajuće sebična ideja.. srećom i neostvariva


Ideja koja apeluje na solidarnost, kooperativnost (mjesto napumpavajuce konkurentnosti) izmedju svih, toleranciju i nadasve uvidjavnost prema prirodi je jedna uzasavajuce sebicna ideja?

Upravo je to ideja otklona od zahuktale, raspojasane neolib-lokomitive gdje svako egoisticno juri svoj toboznji "americki san".

Eve ga svabo, postfasista, koji apeluje na preraspodjelu izmedju svih i priblizavanje vise ka skandinavskom modelu i baca akcenat na eticka pitanja u odnosu na tehnolosku problematiku.

(pr. 5:00-7:45 i nadalje)
zoja444 zoja444 16:13 31.01.2024

Re: Kuca mečka

vest od pre nekoliko dana je da je neko anglo istrazivanje potvrdilo nano cestice plastike u plasticnim flasama. jeste, nestorovic je moron kada je to pricao pre 3 god. budaletina. nemam yt.
milisav68 milisav68 16:16 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83

A tu pastu koja se suši na morskom vetru vide samo ti tu okolo, ona koja se prodaje po Italiji i svetu se suši u sušilicama u velikim pogonima koji ne osete nikakav morski vazduh.

Ma naravno, i to je bilo kasnije u emisiji.Poenta je da su neki ljudi ukapirali razlog specifičnog ukusa, pa su posle stvorii veštačke uslove koji liče na taj morski, i krenuli u masovnu proizvodnju.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:18 31.01.2024

Re: Kuca mečka

michiganac
a to što bi i milijarde u Africi i Aziji možda da primirišu malom djeliću tog švabinog kolača to ga slabo tangira..
degrowth pokret je zaista užasavajuće sebična ideja.. srećom i neostvariva


Ideja koja apeluje na solidarnost, kooperativnost (mjesto napumpavajuce konkurentnosti) izmedju svih, toleranciju i nadasve uvidjavnost prema prirodi je jedna uzasavajuce sebicna ideja?

Upravo je to ideja otklona od zahuktale, raspojasane neolib-lokomitive gdje svako egoisticno juri svoj toboznji "americki san".

Eve ga svabo, postfasista, koji apeluje na preraspodjelu izmedju svih i priblizavanje vise ka skandinavskom modelu i baca akcenat na eticka pitanja u odnosu na tehnolosku problematiku.

(pr. 5:00-7:45 i nadalje)


lijepo ti piše degrowth movement.. guglecni dm + criticism pa vidi šta misliš od toga da ne stoji..
ovako kako ga ti pišeš sa jedne strane je miss world teorija da svi ljudi budu srećni a sa druge prozivanje sistema, koji nas je doveo u situaciju da o sreći svih ljudi uopšte razmišljamo, raspojasanim egoizmom..
takva promišljanja obično oće da imaju vrlo neželjene nuspojave..
pa su ljidi na tu temu malo i razmišljali..
imaš i našeg branka milanovića na temu degrowth movementa..
i ne bih rekla da manje smisla ima od ovog profe (kom btw. neko treba da kaže da skloni ruku s usta kad govori al ajd sad)
alselone alselone 16:23 31.01.2024

Re: Kuca mečka

jeste sexsiticki.

Jeste. Čak toliko da mi je isprva trebalo par epizoda da se naviknem, jer su me toliko nervirali da sam mislio da ugasim TV. Zapravo sam seriju početo da gledam tako što sam jedan dan došao sa posla i upalio TV (što ne radim) i zavalio se i ostavio prvi kanal na kom je išlo nešto što nije Vučić. Bez zvuka. I gledam tako neku seriju i razmišljam kako su muškarci lepo obučeni, kako su žene prelepo obučene, kakve frizure imaju, kako su kancelarije sjajne itd. i tek posle pola sata upalim zapravo ton.

Što se kaže pecaroškim žargonom - progutao trokraku. Sledeća scena, pogledao sve do kraja.
alselone alselone 16:24 31.01.2024

Re: Kuca mečka

priblizavanje vise ka skandinavskom modelu


Skandinavski model je stanje.

milisav68 milisav68 16:30 31.01.2024

Re: Kuca mečka

zoja444
milisave, pitanje. da li rakija moze da se pokvari? imam plasticno bure od 200 l, ne znam koje rakije, stare duze od 40 god. ja bih to da prodam. jel trebaju neke analize, dozvole, uverenja... moze li to uopste?

Uh, rakija ne može da se pokvari ako je dobro ispečena.E sad, prvi put čujem da neko drži rakiju 40 godina u plastičnom buretu...

Najbolje da nađeš nekog prijatelja/rođaka, koji se razume u rakiju pa da proba i posavetuje te.
zoja444 zoja444 16:51 31.01.2024

Re: Kuca mečka

milisave, hvala. nije cemu je i kome bilo namenjeno, vec kako je sudjeno.
alselone alselone 16:55 31.01.2024

Re: Kuca mečka

Popi sama Zojo, jednom se živi.
jovilim_e jovilim_e 17:16 31.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
maksa83
ladno se žalio kako ga maltretiram nema ni tri dana da bi prvu priliku iskoristio da pritrči sa nonsenom i onda ga vrti u sto komentara..
da uđe u zapisnik da se ja ne žalim da me maltretira..
il ne daj bože još tražim da ga se banuje da me ne bi maltretirao..

To je sve zbog woke transđender ađende, ne zna se više ko je huči ko je anđa i ko kosi a ko vodu nosi a ja pitam odakle drugovi tu vodu da nosi?

Nego vidite ovo, ilegalna eksploatacija i šverc peska (PESKA!) je izgleda ogroman biznis:

Inside the Crime Rings Trafficking Sand



ničemu se ne iznenadi.. lovuše je jednostavno previše a materijala nedovoljno..
...

Gde je ta lovuša?
Dobači neki kintić, ako si u mogućnosti.
Imam neke projekte da dozidam još jedno 150 kvadrata.
Kada je bal, neka je trandibal.
jovilim_e jovilim_e 17:24 31.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
bene_geserit

nemoj izvrtati, dosadna si


a nećeš se tako jeftino izvući
na moju tvrdnju koja se jasno odnosi na globalni nivo i još jasno kaže AGREGIRANO

a izama što se tiče.. svakom dijelu društvene ljestvice danas je apsolutno bolje... svakom, kako god da ga agregiraš..
dal mjerio dostupnost čiste vode, zdrave hrane, čistog vazduha, doktora, lijekova.. kako god ga mjerio samo lud čovjek može pokušavati da dokaže da je danas nekako gore..
da ne davim čuveni švedski doca je to odlično sažeo u Facfulness..

ti ulećeš sa nonsensom o količini zdravih resursa tvog dede sa Golije i današnje djece u Beogradu..
i na kraju zaključiš da možda tramp nije najbolje rješenje ali je eto najbolje treutno dostupno pa šta možemo..

važi..
evo ga i tin hat master pritrčao da podrži.. brate čime se vi napajate da ste u stanju ovakve gluposti da ne samo gutate nego i tako agresivno namećete..
meni je mindboggling..
kanda ste i sami svjesni da tu nešto ne štima al to grčevito branjenje neodbranjivog..
to je nekakav fenomen, definitivno ne mogu da provalim kako je moguće

Ne mogu da čitam ove tvoje gluposti!
Sažmi malko to, nemoj kao ona, znaš već koja - po 50 reči za nešto što može da se kaže sa dve reči.
Pa da te pitam - da li ti još uvek masiraš benea sa neslaganjem da je zdraviji život na Goliji od života, npr., u velikom gradu?
Ako je odgovor da, ti si luđa nego što izgleda.
zoja444 zoja444 17:25 31.01.2024

Re: Kuca mečka

haha antialkoholicarka. hoces da ti poklonim?
alselone alselone 17:26 31.01.2024

Re: Kuca mečka

haha antialkoholicarka. hoces da ti poklonim?

Nisam ni ja neki rakijski tip. Pivčuga može, žestina tek ponekad.

Juče sam sedeo u tom baru iz kog sam postavio sliku, što se i promoviše kao bar 20tih, iz vremena prohibicije, a liči malo i na Mad Men. 50 dolara piće. To sam saznao na teži način.

michiganac michiganac 17:28 31.01.2024

Re: Kuca mečka

a sa druge prozivanje sistema, koji nas je doveo u situaciju da o sreći svih ljudi uopšte razmišljamo, raspojasanim egoizmom..

Jes', veltsmerc je blagoslovljeni nusprodukt razuzdanog neoliberalizma.

(kom btw. neko treba da kaže da skloni ruku s usta kad govori al ajd sad)

Sram ga bilo, mrsomudi nesto ispod ruke kroz cio intervju.

Nego, nisi odgovorila sta je to gore uzasavajuce sebicno.

Btw, guglah i ne nadjoh da je gorepomenuti profa jedan od apologeta narecenog 'degrowth'-a, vec je vise s moralnih i prirodno-filosofskih aspekata komentarisao (u datom momentu) aktuelne makro&mejnstrim-procese kao dio biz-ez-juzuel agende, anticipirajuci buducnost koja proizilazi iz toga, a ne ulazeci u svekolike aspekte 'dm'-a, koji si odmah izvoljela da mu spocitas.


alselone
priblizavanje vise ka skandinavskom modelu


Skandinavski model je stanje.


?
jovilim_e jovilim_e 17:31 31.01.2024

Re: Kuca mečka

zoja444
jbt, ovo je gore nego partizani-cetnici. elem, iza bio cipa stoji mask. odobreno prosle god. ali nisu rekli kome sve jos. ugradjen u deo mozga zaduzenim za pokrete. valjda ce negde biti i detaljnije o ovome.

Vidi šta kaže doktor Nestorović o tome.
Ili neka ti Gedža pomogne u traganju na netu, on ti je majstor za pronalaženje tih ekskluziviteta.
Ili emilija.
alselone alselone 17:31 31.01.2024

Re: Kuca mečka

?


Ja stvarno mislim da je skandinavski model sranje i demotivišući i za biznis i za normalan život i da funkcioniše samo ako imaš viška para i miljenik si establišmenta. Skandinavija bi mi bukvalno bila jedna od poslednji destinacija za žvot, iz zapadne hemisfere naravno, ako bih morao da se selim, i to ne samo zbog snega.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:35 31.01.2024

Re: Kuca mečka

michiganac

Nego, nisi odgovorila sta je to gore uzasavajuce sebicno.


u najkraćem i of the top of my head, ako te stvarno zanima pročitaćeš bar nešto..
sebična je ideja da nakon što si kroz bespoštednu konkurenciju ojadio većinu svijeta i sebe doveo u situaciju da možeš sa tržišta manje više i da se povučeš..
e onda kažeš, pu pu konukrencija.. mi sa vama (koje smo do juče ojadili načisto) više nećemo da radimo ako smjesta ne prestanete da pu pu zagađujete..

mijenjaš pravila igre u momentu kad tebi odgovara tako da postane nemoguće da se pobjedi u toj igri i to radiš onda kad ti se prvi sledeći igrač počne približavati..

plastično to bi bilo kao da igramo recimo muzičkih stolica, onda kad ja sjednem, tebi koji stojiš kažem e sad se mijenjaju pravila.. na ovu stolicu smijem da sjednem samo ja al ti slobodno ako možeš da nađeš drugu sjedi tamo..

naravno tu je miion i jedan detalj kako ta politika ptice cvijeće na nivou državne politike zapravo zagovara status quo za bogati zapad sad kad je istok (a bome i jug) nekako šepavo počeo da se primiče..

e kad malo čitneš možemo i o detaljima mada ima dosta i tehničkog.. samo recimo trade politika EU je tema da ti nije dosta pedeset života pa da provališ sve detalje te igre..
te tako, oprez, kad fizičar počne da zagovara državnu spoljnu politiku..
ako će da stane na nivou treba da recikliramo, da smanjimo potrošnju plastike, da smanjimo rasipanje.. sve ok.. ako krene u tržište je narcisoiđe i zlo.. tu oprez..
jovilim_e jovilim_e 17:36 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83
ako ćemo da cjepimo dlaku (i moja baka je vazda imale mačke al nisu bile previše mažene, ako uopšte, moguće čak da ih i nije hranila)..
e dakle ako ćemo..
okrutno je u prirodu pustiti kućnu mačku.. totalno nefer borba..
ode i pokolje sve živo u okolini jer ona dobije i hranu i vakcine i veterinara a plijen joj dobije kitu..
istina kanda i hrani plijen..
al opet je nefer fight..
fer bi bilo onda mačku pustiti da lovi šta ulovi i ne hraniti i ne liječiti..

Ja bih ekstrapolirao iz ove logike i zaključio da je okrutno pustiti homo sapiensa na planetu pošto je sve sa njim jedna nefer borba, i da bi bilo fer poskidati nas gole, oduzeti struju i mašine, pobiti lekare i ostalo što nam daje nefer prednost u odnosu na ostatak planete pa nas tek onda pustiti međ živi svet, da vidimo onda od koje se drvo prave kašike.

Ali ozbiljno, odakle sad ovo sa Restakovim mačkama koje su narušile divčibarski ekosistem i uzverale se na vrh lanca ishrane gde jedu sve okolo a Restaka i familiju puštaju da tu žive pored njihjer nije baš za jelo?

Booooogami!
Mislim da nismo, što se medicinske zaštite tiče, u velikoj prednosti u odnosu na pse i mačke.
A i po pitanju mode, što se tiče pasa.
Pitam se kada će početi i mačke da oblače.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:40 31.01.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e

Pa da te pitam - da li ti još uvek masiraš benea sa neslaganjem da je zdraviji život na Goliji od života, npr., u velikom gradu?
Ako je odgovor da, ti si luđa nego što izgleda.


ma đe ćeš ti to da ispratiš, ajde bogati.. drž se onog bitka gore, kako ono bi.. bitak neki.. spoznaja.. tako nešto
michiganac michiganac 17:47 31.01.2024

Re: Kuca mečka

alselone
?


Ja stvarno mislim da je skandinavski model sranje i demotivišući i za biznis i za normalan život i da funkcioniše samo ako imaš viška para i miljenik si establišmenta. Skandinavija bi mi bukvalno bila jedna od poslednji destinacija za žvot, iz zapadne hemisfere naravno, ako bih morao da se selim, i to ne samo zbog snega.


Gore si napisao stanje, ali kapiram sad da si se dotakao Gorana Milica.

Nego, biznis na koji nacin mislis?

Npr., onaj gore profa veli otprilike da se prekopira njihov sistem oporezivanja (extra na profit) i onda smisao toga ekstrapolira na ostatak planete (da bi recimo svi imali zadovoljavajucu infrastrukturu koja bi podrzala opste blagostanje)- naravno da ovo mozemo podvesti i pod terminologiju izmisljanja tople vode.
gvozden1 gvozden1 17:48 31.01.2024

Re: Kuca mečka

ma đe ćeš ti to da ispratiš

Pa zaista je tebe teško isprati.
Pišeš gluposti, tj prepisuješ budalaštine sa peščanika kako su udovice lutale bez kuće i konaka jer ih je jedna porodica isterala iz kuće a druga nije htela da ih primi, ili da su se udavale za devere.

I sve te gluposti predstavljaš kao neku veliku istinu samo tebi poznatu, a drugima nedostižnu.
jovilim_e jovilim_e 17:49 31.01.2024

Re: Kuca mečka

maksa83

...

A tu pastu koja se suši na morskom vetru vide samo ti tu okolo, ona koja se prodaje po Italiji i svetu se suši u sušilicama u velikim pogonima koji ne osete nikakav morski vazduh. Hoću reći da Džejmi sere brate.

Ovo je npr. pogon za Monograno Felicetti pastu koju koriste fensiji restorani, Dolomiti, najbliže more oko 200km.



Nije ti nikakav problem da se ti rezanci suše na slanoj vodenoj pari - istopi se so, zagreje ta slana voda da ispari ... i para se 'prevodi' preko rezanaca.
Sličan poso je i u mesnoj induustriji.
Jedan moj drugar imao fabriku mesnih prerađevina - i svoju slaninu je stvarno sušio na bukovini.
Tamo negde naloži bukvu, kanalima taj dim dovede do ogromne komore itd...
Eeee, ta komora je bila drajvana jednim moćnim PLC koji se svako malo 'kvario', pa me je često zvao - dok nisam popizdeo i rekao da ću to da mu zamenim DirecLogic ili Siemensovim PLC-om.
On se valjda uplašio troška, pa je prestao da me zove.
A počeo sam već da sanjam te njegove skalamerije ... automatiku za punjenje viršli za hot-dogove, ledomat za proizvodnju velike količine leda, pošto se led ubacuje u meso radi hlađenja noževa.
Pa plamenik za paljenje dizela ispod kotla od 500 litara gde je vriskao visokonaponski trafuljak za paljenje varnice.
Uglavnom, 10 dana posle boravka u toj mesnoj industriji mi nije bilo ni do kakvog mesa - samo boranija, pasulj i ajvar.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:51 31.01.2024

Re: Kuca mečka

gvozden1
ma đe ćeš ti to da ispratiš

Pa zaista je tebe teško isprati.
Pišeš gluposti, tj prepisuješ budalaštine sa peščanika kako su udovice lutale bez kuće i konaka jer ih je jedna porodica isterala iz kuće a druga nije htela da ih primi, ili da su se udavale za devere.

I sve te gluposti predstavljaš kao neku veliku istinu samo tebi poznatu, a drugima nedostižnu.


ma gvožđo bolan nije se o tome radilo.. al dobro sad.. razumijem da se mora uvatiti, da ne kažem pridržati, za nešto..
podržavam
jovilim_e jovilim_e 17:55 31.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
jovilim_e

Pa da te pitam - da li ti još uvek masiraš benea sa neslaganjem da je zdraviji život na Goliji od života, npr., u velikom gradu?
Ako je odgovor da, ti si luđa nego što izgleda.


ma đe ćeš ti to da ispratiš, ajde bogati.. drž se onog bitka gore, kako ono bi.. bitak neki.. spoznaja.. tako nešto

Eeee, bitak i te stvari su za one na višoj 'evolutivnoj' lestvici.
Nije to za svakoga.
michiganac michiganac 18:05 31.01.2024

Re: Kuca mečka

sebična je ideja da nakon što si kroz bespoštednu konkurenciju ojadio većinu svijeta i sebe doveo u situaciju da možeš sa tržišta manje više i da se povučeš..
e onda kažeš, pu pu konukrencija.. mi sa vama (koje smo do juče ojadili načisto) više nećemo da radimo ako smjesta ne prestanete da pu pu zagađujete..

mijenjaš pravila igre u momentu kad tebi odgovara tako da postane nemoguće da se pobjedi u toj igri i to radiš onda kad ti se prvi sledeći igrač počne približavati..


Mislim da jako redukcionisticki gledas na stvari. A i taj prvi sljedeci igrac - Kina jelte - ne bi bio tu gdje jeste sad da nisu sa njim dijelili dosadašnji know-how (na stranu i svemašnja prateća kopi-pejst produkcija) - npr. otvorili su sopstvene naucne institute za studente iz Kine. Smisao ideje priblizavanja Kini (bar iz njemacke perspektive) je vođen motom "Wandel durch Handel".
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:08 31.01.2024

Re: Kuca mečka

michiganac

Mislim da jako redukcionisticki gledas na stvari.

pa proširi ti slobodno
michiganac

A i taj prvi sljedeci igrac - Kina jelte - ne bi bio tu gdje jeste sad da nisu sa njim dijelili dosadašnji know-how (na stranu i svemašnja prateća kopi-pejst produkcija) - npr. otvorili su sopstvene naucne institute za studente iz Kine. Smisao ideje priblizavanja Kini (bar iz njemacke perspektive) je vođen motom "Wandel durch Handel".

to ti i kažem.. sad kad se približio pa puva za vrat sad je daj degrowth.. konkurencija je sralje
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:09 31.01.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e
newimprovedtadejus
jovilim_e

Pa da te pitam - da li ti još uvek masiraš benea sa neslaganjem da je zdraviji život na Goliji od života, npr., u velikom gradu?
Ako je odgovor da, ti si luđa nego što izgleda.


ma đe ćeš ti to da ispratiš, ajde bogati.. drž se onog bitka gore, kako ono bi.. bitak neki.. spoznaja.. tako nešto

Eeee, bitak i te stvari su za one na višoj 'evolutivnoj' lestvici.
Nije to za svakoga.

ma vidim i ja da je visina neka u pitanju pa reko nemoj mene ništa da pitaš.. nisam ti ja na nivou zadatka da bi tebi šta mogla da objasnim
jovilim_e jovilim_e 18:28 31.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus
jovilim_e
newimprovedtadejus
jovilim_e

Pa da te pitam - da li ti još uvek masiraš benea sa neslaganjem da je zdraviji život na Goliji od života, npr., u velikom gradu?
Ako je odgovor da, ti si luđa nego što izgleda.


ma đe ćeš ti to da ispratiš, ajde bogati.. drž se onog bitka gore, kako ono bi.. bitak neki.. spoznaja.. tako nešto

Eeee, bitak i te stvari su za one na višoj 'evolutivnoj' lestvici.
Nije to za svakoga.

ma vidim i ja da je visina neka u pitanju pa reko nemoj mene ništa da pitaš.. nisam ti ja na nivou zadatka da bi tebi šta mogla da objasnim

Ma.
Baš te briga da objasniš meni.
Ja pitam, ako ne znaš, ja ne zameram.
No, probaj ti da objasniš sebi.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:32 31.01.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e

Ma.
Baš te briga da objasniš meni.
Ja pitam, ako ne znaš, ja ne zameram.
No, probaj ti da objasniš sebi.


a koje, jel ovo u vezi bitka? ili onog, kako bješe ono, spoznanja?
angie01 angie01 19:09 31.01.2024

Re: Kuca mečka

Zapravo sam seriju početo da gledam tako što sam jedan dan došao sa posla i upalio TV (što ne radim) i zavalio se i ostavio prvi kanal na kom je išlo nešto što nije Vučić.


ah, ja tako vec dugo vremena, ne mogu vise nista sto je ispiranje mozga.


Čak toliko da mi je isprva trebalo par epizoda da se naviknem, jer su me toliko nervirali da sam mislio da ugasim TV.


a l je do jaja snimljena i pribilizila jedno vreme vrlo autenticno, ja sam sa zadovoljstvom gledala nesto sto ima drugaciju temu od uobicajenih, gde su mi likovi skockani tako, da mozes da se identifikujes, ono stvarni su, predstavljena gomila karaktera u fulu, a radjnja zanimljiva-meni barem, malo i profesionalno- a produkcija A klase,...ono, prosto uronis u taj neki period...pri tome, meni su sezdesete neka energetska renesansa.



i jos Dzulija Ormond, kao Meganina majka,


angie01 angie01 19:26 31.01.2024

Re: Kuca mečka

imam jedan mali ritual koji vec godinama volim da praktikujem u vrijeme proljecnih praznika, kad se vrnem u zavicaj da obidjem svoje, ako se ne podudari sa jakom kisom: - prvi dan iskoristim da se natenane uspnem na obliznju planinu, udah-izdah, prozujim kroz sjenovite sume i proplanke u vrijeme nj. budjenja, oslusnem sve unaokolo i bacim pogled sa vrha ( = tu vec nastaje svojevrsni "kresendo u eksploziji cula" ) i zatim se mrtav umoran vratim nazad, gdje me svaka koscica, tetiva i misicno vlakno bole dok se stropostavam u krevet. Iduci dan se budim potpuno regenerisan i osjecajem da mi svaka celija u tijelu vibrira - baterije na fulu. Posustajalim matorcima okrecim stan ili se bacim na popravke po domu, generalno proljetno pospremanje.. Ukratko - tih dana osjecam se doista zivim u punom smislu rijeci.


ovo je bas lepo.
pecaros pecaros 20:24 31.01.2024

Re: Kuca mečka

newimprovedtadejus

realno su gutali dim iz primitivne pećke


Po selima u mom kraju su preovlađivale ovakve peći. Ne znam da li je svugde bio ovakav sistem, ali kod moje tetke jeste. A sistem je takav da se peć loži iz susedne prostorije (mahom je to neka vrsta pretsoblja, ličilo je na radni prostor). Dim je izlazio u istu prostoriju, pravo pod dimnjak koji je bio otvoren sa donje strane. A na putu koji je dim prelazio do dimnjaka bili su isprečeni redovi šunke, slanine i kobaje. Skroz nezdravo. Iz tog razloga su se ložili snopovi tuluzine i granja.

Kao što se na slici vidi, u prostoriji koja se greje nema nikakvih instalacija niti mogućnosti da se stvara dim, sve ide napolje kroz zid.



bene_geserit bene_geserit 23:07 31.01.2024

Re: Kuca mečka

okrutno je u prirodu pustiti kućnu mačku.. totalno nefer borba..
ode i pokolje sve živo u okolini jer ona dobije i hranu i vakcine i veterinara a plijen joj dobije kitu..

To možda kod vas u Evropi gde imate pokoju ptičicu od divljih zivuljki i veverice i to je to.
Kod nas kad pustiš kućnu mačku odraslu negde u civilizaciji napolje u Kaliforniji, dan dva i pojedu je kojoti, nema nikakve šanse. A ima i drugih živuljki bobketa koliko hoćeš a povremeno i neki mountain lion prođe ali to je baš retko.
Mada domačke mačke koje su odrasle ovde su već druga priča, te su ozbiljni predatori i znaju da se čuvaju.
bene_geserit bene_geserit 23:35 31.01.2024

Re: Kuca mečka

da se tu ne preračunaše ladno biste nas vezali za pećku sve bi prštalo

vi ste pretpostavljam vi žene
a mi koji bi vas vezali za pećku smo mi muškarci?
jel ti beše imaš 3 sina? nije lako sa tolikim muškarcima u kući
jesil videla

'Braveheart' To Get All-Female Reboot Starring Lena DunhamLena Dunham will play the starring role of Willow Wallace, a "fierce Scottish she-warrior who don't need no man."
Co-stars include Melissa McCarthy, Amy Schumer, and Beyonce. The band of female fighters will go on a brave quest to topple the patriarchy in 14th-century England, attempting to establish an all-female commune in present-day Scotland.



OK, nije stvarno, al ko da jeste.
bene_geserit bene_geserit 02:10 01.02.2024

Re: Kuca mečka

degrowth movement

Evo guglecnuh i ...
... saznao sam da postoji nešto što se zove "feminist political ecology", "feminist geography" i "ecofeminism".
OK, kad prestanem da se smejem gledaću dalje
zoja444 zoja444 07:26 01.02.2024

Re: Kuca mečka

ja sam izricito protiv onih eko terorista, satro aktivista, koji hranom gadjaju umetnicka dela. ne bih ih pustila dok se na njima ne primeni isti tretman.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:58 01.02.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit
degrowth movement

Evo guglecnuh i ...
... saznao sam da postoji nešto što se zove "feminist political ecology", "feminist geography" i "ecofeminism".
OK, kad prestanem da se smejem gledaću dalje


šta se ti javljaš..
ti da im se javiš kao ogranak Degrowth Movement Golija izglasali bi te za počasnog člana

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:03 01.02.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit
okrutno je u prirodu pustiti kućnu mačku.. totalno nefer borba..
ode i pokolje sve živo u okolini jer ona dobije i hranu i vakcine i veterinara a plijen joj dobije kitu..

To možda kod vas u Evropi gde imate pokoju ptičicu od divljih zivuljki i veverice i to je to.
Kod nas kad pustiš kućnu mačku odraslu negde u civilizaciji napolje u Kaliforniji, dan dva i pojedu je kojoti, nema nikakve šanse. A ima i drugih živuljki bobketa koliko hoćeš a povremeno i neki mountain lion prođe ali to je baš retko.
Mada domačke mačke koje su odrasle ovde su već druga priča, te su ozbiljni predatori i znaju da se čuvaju.


ima i lisica i sudeći po tom kako su se obračunale sa dječijim cipelama rekla bih da bi mačku saćekle na pola ko od šale..
kanda je mačka ipak brža od njih jer nisam čula za takve slučajeve a lisica je ovde baš česta pojava.. a ne djeluje ni spora..
možda su i u dogovoru ko će znati..
kako bilo, u mom kraju ne djeluje da je istina ovo s mačkama, ima i miševa i vjeverica i ptičica.. ne manjka..
al se često pominje da kućna mačka vrlo rado kolje okolo i navodno je u tome dosta uspješna
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:05 01.02.2024

Re: Kuca mečka

bene_geserit

'Braveheart' To Get All-Female Reboot Starring Lena DunhamLena Dunham will play the starring role of Willow Wallace, a "fierce Scottish she-warrior who don't need no man."
Co-stars include Melissa McCarthy, Amy Schumer, and Beyonce. The band of female fighters will go on a brave quest to topple the patriarchy in 14th-century England, attempting to establish an all-female commune in present-day Scotland.
OK, nije stvarno, al ko da jeste.


ja bi ovo gledala
a tebi preporučujem apple tv Extrapolations..
svidjeće ti se sigurno
docsumann docsumann 13:21 01.02.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e
newimprovedtadejus
jovilim_e
maksa83
al da l je svijest uopšte digitalna?

Naravno da jeste. Svaki proces u univerzumu se može svesti na niz simbola. Sva-ki.

P.S. Htedoh reći da i ako nije digitalna može biti digitalizovana.

Ispravnije bi bilo reći da je svaki proces analogan, ali da svaki proces može da bude digitalizovan.
Skoro.
Do nivo najmanjeg kvanta.
U skladu sa aktuelnim tehnološkim nivoom.


prije će biti da je obrnuto..
da digitalno percepiramo kao analogno jer nismo u stanju dovoljno precizno da izmjerimo.. a da iza digitalnog moguće postoji i nešto treće što nismo u stanju ni da pojmimo a ne izmjerimo

Jebote, samo da bude kontra.
Eno ti bene pa se svađaj sa njim.


analogno je preciznije od digitalnog

digitalno je efikasnije (ekonomičnije) od analognog
alselone alselone 13:39 01.02.2024

Re: Kuca mečka

digitalno je robusnije. to mu je glavna osobina zbog koje živimo u digitalnom svetu a ne analognom.
alselone alselone 13:40 01.02.2024

Re: Kuca mečka

Onaj Restak koji je sve ovo isproducirao najpametniji čovek na svetu - razdelio nama ove juzernejmove sa 92 i 83 i ]pobeže na Divčibare - brvnara pored šume, kučiići i mačke i sopstvena hrana. Skoro sam pominjao Vrmdžu - zaboravljeno selo pored Sokobanje koje su počeli da naseljavaju hipsteri u begu od grada.

Je l' ima on dece?

Ovakav život liči na san, samo mislim da je teško izvodljiv sa decom školarcima.
jovilim_e jovilim_e 13:41 01.02.2024

Re: Kuca mečka

docsumann
jovilim_e
newimprovedtadejus
jovilim_e
maksa83
al da l je svijest uopšte digitalna?

Naravno da jeste. Svaki proces u univerzumu se može svesti na niz simbola. Sva-ki.

P.S. Htedoh reći da i ako nije digitalna može biti digitalizovana.

Ispravnije bi bilo reći da je svaki proces analogan, ali da svaki proces može da bude digitalizovan.
Skoro.
Do nivo najmanjeg kvanta.
U skladu sa aktuelnim tehnološkim nivoom.


prije će biti da je obrnuto..
da digitalno percepiramo kao analogno jer nismo u stanju dovoljno precizno da izmjerimo.. a da iza digitalnog moguće postoji i nešto treće što nismo u stanju ni da pojmimo a ne izmjerimo

Jebote, samo da bude kontra.
Eno ti bene pa se svađaj sa njim.


analogno je preciznije od digitalnog

digitalno je efikasnije (ekonomičnije) od analognog

Ne radi se tu o preciznosti, nego o celini nečeg.
Analogno je celo, a digitalno je skoro celo.
Milan Novković Milan Novković 13:51 01.02.2024

Re: Kuca mečka


docsumann
jovilim_e
newimprovedtadejus
jovilim_e
maksa83
al da l je svijest uopšte digitalna?

Naravno da jeste. Svaki proces u univerzumu se može svesti na niz simbola. Sva-ki.

P.S. Htedoh reći da i ako nije digitalna može biti digitalizovana.

Ispravnije bi bilo reći da je svaki proces analogan, ali da svaki proces može da bude digitalizovan.
Skoro.
Do nivo najmanjeg kvanta.
U skladu sa aktuelnim tehnološkim nivoom.


prije će biti da je obrnuto..
da digitalno percepiramo kao analogno jer nismo u stanju dovoljno precizno da izmjerimo.. a da iza digitalnog moguće postoji i nešto treće što nismo u stanju ni da pojmimo a ne izmjerimo

Jebote, samo da bude kontra.
Eno ti bene pa se svađaj sa njim.


analogno je preciznije od digitalnog

digitalno je efikasnije (ekonomičnije) od analognog

Moj maturski rad u somborskoj gimnaziji je bio oko traženja optimalne baze za digitalno procesiranje informacija.

E sad, zaboravio sam odakle sam crpio kriterijume za evaluaciju rezultata, ali je skoro pa tautološki bar jedan bio na temu - efikasnost procesiranja informacija

Nije bitno što su bili ostali kriterijumi nego je rezultat bio ... 'e', na književnom prigrevačkom simbol za Ojlerov broj 2.718....

Pa kad to zaokružimo ispada je je baza 3, bolja od binarnih sistema, ala -1, 0, 1

Očigledno je da mi convenience i ekonomija u elektronici nisu spadali među kriterijume - ipak smo mi bili klinci iz gimnazije - a i ko zna šta bi danas "ispalo".

Pa boldovano ima svoje fore i fazone - digitalno u mnogim diskretnim aplikacijama nije "efikasnije (ekonomičnije) od analognog"

Dva interesantna primera:

1. Jedan naš član radioamaterskog kluba pri ETF-u je vodio projekte hibridnih računara u Institutu Mihailo Pupin - za Ruse, a koga drugog. Oni, nažalost, nisu bili opšte namene (to i nemogućnost postizanja proizvoljne preciznosti su dve osnovne mane) ali su u specijalizovanim oblastima bili oko 7 redova veličina brži. Da dam ilustraciju koliko je to: rečimo (od grube prilike) nešto što bi se na digitalnim comp računalo 24 sata se ovde radi u 1 milisekundi - skoro real time u tada nekim medicinskim primenama, kontroli jako osetljivih industrijskih procesa, vojsci, ...

Rekao bi čovek kako je preogromna mana to što nisu opšte namene. Ali, ako se setimo da je analogno srce tih tada comps bio podsistem za rešavanje sistema diferencijalnih jednačina odamh je jasno, bar ljudima sa mašinstva, hemije, legura, ... raznih procesa da je to formidable koncept.

2. Nedavno su jednog Rusa pitali zašto Ameri ne umeju da naprave hypersonic projektile. Pošto on ne zna kako to Ameri pokušavaju u stvari im je skoro pa odao sitnu tajnu nagađanjem, iako je ona filozofsko-opšteg nivoa. Žestoko parafraziram: rekao je da su se Ameri najverovatnije donekle zaglavili u numeričkoj analizi, digitalnom, i da je neke extremne borderline pojave jako teško stabilizovati u neanalognom domenu.
zoja444 zoja444 14:18 01.02.2024

Re: Kuca mečka

hronicno sam frustrirana. partneru u bolnicu posle 3 dana boravka, mobilni operater doneo novu sim karticu, dobro je, nije nista opasno. a meni zbog one prokletnice koja tera ljude da se opredeljuju, maksa ne sme da kaze ni dobar dan. prokleta, prokleta bila doveka.
Milan Novković Milan Novković 14:18 01.02.2024

Re: Kuca mečka

Milan Novković
...
Dva interesantna primera:
...

Zaboravih najinteresantniji primer, iz raznih perspektiva jako izazovan:

3. Na temu programmable hardware korišćenjem genetičkih algoritama kopiram sa Wikipedije uvod: "The concept was pioneered by Adrian Thompson at the University of Sussex, England, who in 1996 used an FPGA to evolve a tone discriminator that used fewer than 40 programmable logic gates, and had no clock signal. This is a remarkably small design for such a device, and relied on exploiting peculiarities of the hardware that engineers normally avoid. For example, one group of gates has no logical connection to the rest of the circuit, yet is crucial to its function."
Članak je loš, ima grešaka, al daje uvod, pa ću i da malo ispravim i pojasnim:

- Bilo je više od 40 gates, recimo 100-150. Ipak, isti posao su iskusni ihardveraši radili sa preko 1000 gates.

- Ovo drugo boldovano je autor Wiki članka potpuno smandrljao i upropastio najinteresantnije: FPGA su digitaslna kola, a genetički algoritam je napravio analogno kolo gde su delovi analognog (educated guesses here) bili mali glitches u naponima na raznim pinovima, pa je dosta "logike" bilo u tranzicijama između digitalnih stanja.

- Najfora je što kad se to kolo odštamalo islkusni harveraši nisu mogli da ga razumeju.

- U prvoj fazi je bilo temperaturno nestabilno, al sa još kojom stotinom generacija su ga stabilizovali.

Kasnije je ovo u popularnoj praksi prva počela da koristi, ili među prvima, NASA da bi popravljaja crkavanja digitalne elektronike na letilicama već u svemiru.

Mislim da je moj prvi blog, na starom sistemu, bio o tome (70% verovatnoća) ili drugi (30%)

Koliko hoćeš pitanja možeš da postaviš, a danas još više u svetlu ostalih AI tehnologija, oko koncepta gde kompjuteri nešto dozajniraju i to dobro urade, a mi ne možemo da razumemo. A to su minimalistički dizajnovi, i nije problem analogna elekrnonika kao takva - analogni elektroničari su se pojavili pre digitalnih, odmah posle dinosaurusa

U tom prvom blogu, i mrzi me da tražim, sam priložio još jedan primer antenu na nekoj od tih NASA letilica - izgledala ko krošnja drveta bez lišća, i dizajnirana bar za zadati dijagram zračenja, možda i nešto oko polarizacija, iako manje verovatno, traćenje resursa a i šanse su da prostor slupa donekle ili više te polarizacije, plus na zemlji možemo donekle da se prilagodimo, ili sasvim (ovde sad jako nagađam, frljačinja, ETF mi se završio pre više od 4 decenije
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:28 01.02.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e

Ne radi se tu o preciznosti, nego o celini nečeg.
Analogno je celo, a digitalno je skoro celo.

nis ti to ukačio, i analogno sasvim može da bude parcijalno - dio nečeg većeg..
samo je analogno kontinuirano a digitalno isprekidano..
mislimo mi..
a sutšinski vjerovatno ne možemo da percepiramo dovoljno precizno pa nam se analogno samo čini kontinuiranim dok je samo frekventnije od digitalnog..
jah
docsumann docsumann 14:33 01.02.2024

Re: Kuca mečka

jovilim_e
docsumann
jovilim_e
newimprovedtadejus
jovilim_e
maksa83
al da l je svijest uopšte digitalna?

Naravno da jeste. Svaki proces u univerzumu se može svesti na niz simbola. Sva-ki.

P.S. Htedoh reći da i ako nije digitalna može biti digitalizovana.

Ispravnije bi bilo reći da je svaki proces analogan, ali da svaki proces može da bude digitalizovan.
Skoro.
Do nivo najmanjeg kvanta.
U skladu sa aktuelnim tehnološkim nivoom.


prije će biti da je obrnuto..
da digitalno percepiramo kao analogno jer nismo u stanju dovoljno precizno da izmjerimo.. a da iza digitalnog moguće postoji i nešto treće što nismo u stanju ni da pojmimo a ne izmjerimo

Jebote, samo da bude kontra.
Eno ti bene pa se svađaj sa njim.


analogno je preciznije od digitalnog

digitalno je efikasnije (ekonomičnije) od analognog

Ne radi se tu o preciznosti, nego o celini nečeg.
Analogno je celo, a digitalno je skoro celo.



pa precizniji je jer koristi kompletni signal, dok digitalni predstavlja vrstu diskretnog sistema, gdje se vrijednosti mjerenja zaokružuju na (izabrani broj decimala).

EDIT: tj. koriste se samo signali određenih (diskretnih) vrijednosti. što je signal gušći (dat u više frekfencija) to je rezultat tačniji. analogni signal bi bio kontinum (brez isjecanja)
maksa83 maksa83 16:00 01.02.2024

Re: Kuca mečka

Je l' ima on dece?

Ovakav život liči na san, samo mislim da je teško izvodljiv sa decom školarcima.

Mislim da ima jedno veće, i ne znam kako to izvodi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana