Gost autor

NAJBOLJA GRADONAČELNICA NA SVETU - KOMUNISTKINJA!

Filip Mladenović RSS / 07.02.2024. u 01:21

I posle Tita - Elke
I posle Tita - Elke
Elke Kahr, gradonačelnica Graca, drugog po veličini grada u Austriji, dobila je nagradu Svetske gradonačelnice za 2023. godinu zbog svoje nesebične posvećenosti svom gradu i njegovim ljudima, kao gradska većnica i gradonačelnica. Elke Kahr je dokazala da vođenje lokalne politike blizu svojih sugrađana može biti uverljivo i uspešno. Njena odluka da veliki deo svoje plate podeli sa ljudima u nevolji izazvala je respekt širom sveta.

Kako piše na službenoj stranici organizacije WORLDMAYOR http://www.worldmayor.com/winners-2023/elke-kahr-graz.html:

"Elke Kahr, gradonačelnica Graca, istinski je primer liderstva i predanosti. Njeno vođenje gradom pretvorilo je Grac u model održivosti, inkluzivnosti i kulturnog bogatstva. Pod njenim vođstvom, grad je procvetao u živopisnu i ekološki osveštenu zajednicu. Gradonačelnica Kahr svojom predanošću podršci lokalnih preduzeća, zelenih inicijativa i umetnosti obogatila je živote stanovnika Graca, čineći grad predivnim mestom za život. Njena posvećenost slušanju građana je pohvalna. Grac ima sreću sa takvom posvećenom i vizionarskom gradonačelnicom."

Tokom poslednjih nekoliko godina, njena Komunistička partija Austrije (KPÖ) doživela je impresivan povratak u austrijsku političku arenu, sa posebnim uspehom u Štajerskoj. Njihov uspon na lokalnim izborima u Salcburgu prošle 2023. godine, gde su osvojili 12% glasova (u samom gradu čak 22%), označio je prekretnicu. Ipak, prava politička priča odvija se u Gracu, gdje je KPÖ postala ključna politička snaga zahvaljujući svom fokusu na stambenu politiku i revolucionarnom pristupu transparentnosti u radu.

Stambena politika KPÖ-a u Štajerskoj postala je ključna tačka privlačenja podrške građana. Sa naglaskom na javnom stanovanju, pravednim najamninama i energičnoj borbi protiv špekulacija, komunisti su postali glas onih koji traže pravednost. Njihov mali, ali delotvoran populistički potez, gde gradski odbornici dele deo svoje naknade sa opštinom za socijalnu pomoć, dodatno je ojačao njihovu političku platformu.

Vođa ove političke revolucije je Elke Kahr, gradonačelnica Graca i strastvena zagovornica komunističkih ideala. Njena pobeda na izborima 2021. godine sa 28,9% glasova nije samo rezultat političkog angažmana, već i duboke predanosti socijalnoj pravdi. Veći deo plate poklanja siromašnima, pružajući pomoć velikom broju ljudi u zajednici. Jedna od vrednosti Elke Kahr, koja privlači pažnju, jeste potpuna otvorenost prema građanima. Njen broj mobilnog telefona objavljen je na plakatima širom grada, podstičući direktnu komunikaciju sa građanima. Ova nekonvencionalna pristupačnost postala je njen zaštitni znak, ističući je kao političara koji stvarno sluša svoje birače.

Elke Kahr ističe svoju bliskost sa Marksovom vizijom društva. Inspiraciju nalazi u muzici Džona Lenona i u jugoslovenskom socijalizmu. Svojevremno je izjavila: „TITO MI JE VEĆ OD DETINJSTVA BIO POJAM. ZAHVALJUJUĆI NJEMU, JUGOSLAVIJA, PRE SVEGA ZEMLJE U TOM DELU EVROPE, BILE SU NAJBLIŽE MOJIM IDEALIMA."

Zaključno, uspon KPÖ u Štajerskoj, pod vođstvom Elke Kahr, ne samo da menja politički pejzaž Austrije uoči predstojećih parlamentarnih izbora, nego i postavlja nova merila za angažman političara. Njena fokusiranost na socijalnu pravdu, stambenu politiku i direktnu komunikaciju sa građanima otvara novo poglavlje u politici, dajući glas onima koji žele videti stvarne promene u svojim zajednicama.

 

Atačmenti



Komentari (876)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 20:17 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Koja to tačno šarolikost i koje religije u evropskom delu Rusije…?! Pogledaj samo primere Krima ili Kazanja odnosno šta se dešavalo sa Tatarima tamo, ili kako su prolazili Jevreji gde god da su bili

Jevreji su toliko loše prolazili u carskoj Rusiji da je tamo negde pred revoluciju 80% svetskih Jevreja živelo u Rusiji, nezabeležen % u istoriji.
Jesu bili ograničeni na Pale of settlement, jeste bilo tu i tamo po nekog napada na Jevreje (ali od strane Ukrajinaca pored kojih su živeli, ne od strane Rusa).
A onda su organizovali po koji atentat na cara i po kojeg ministra, organizovali i finansirali Oktobarsku revoluciju, došli na vlast. Ubrzo su shvatili da taj komunizam i nije baš neka lepota, čak i kad je većina vlasti u rukama tvog plemena, pa počeli da emigriraju u SAD.
A kad je počeo WW2 Ukrajinci iz Ljvova i sl. regrutovani u SS divizije su se dosetili da bi mogli malo da se svete za Golodomor, pa su Jevreji bili praktično istrebljeni sa prostora gde su prošle SS divizije, dok im se broj nije menjao na ruskoj teritoriji.
Posle rata su Jevreji nastavili da emigriraju pošto je li komunizam nije baš najbolji sistem za vredne i pametne.
Sve u svemu kako su to Jevreji prolazili pored Rusa? A možeš i uporednu analizu kako su prolazili pored Ukrajinaca.

A što se tiče Tatara i ostalih Turaka, taj Krimski kanat je vekovima za najvažniju privrednu granu imao trgovinu robljem, gde je roblje bilo naravno Slovensko. Tako da šta si očekivao jednom kad su Rusi konačno dobili te ratove protiv Turaka i konačno tu teritoriju vratili?
I još Turci, pazi kako su se Turci ponašali na teritorijama koje su osvojili, pa uporedi.
gedza.73 gedza.73 20:20 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Misliš da to Putin nije rekao kao neki paradoks

Sve vreme priča Takerovoj publici i Rusima pred izbore. Da zamanta i jedni i druge još malo kao da nisu dovoljno sluđeni.
A utisak da kroz 'Intervju veka' 'Putin zapretio' 'Drma se svet od Njegovih reči' ide žal 'što ne mogu ja ono što možete vi?'




jovilim_e jovilim_e 20:20 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Gvozden će da se zanesvesti. Sad mi to priča sin.

Priznajem da sam to video samo u klipu gde to kaže, ne znam da li postoji neki širi kontekst iz kog je izvađeno a u kome ne zvuči tako kako zvuči. Koga ne mrzi može da traži to u dvosatnom intervjuu, a možda negde već postoji verzija sa automatski generisanim transkriptom.

Ja neću da tražim, jer sam siguran da je to izvađeno iz konteksta i 'utureno' u Putinova usta.
Što bih tražio nešto što generišu američke vojne jedinice za parapsihološke operacije.
Tipična defanzivna informativna 'bomba' iz strategije medijske kuće zvane CIA.
Mislim, sigurno znaš da se radio 'Slobodna Evropa' u svojim počecima emitovala sa američkog ratnog broda, često na 'krstarenju' Baltikom?
Ne znaš to?!
Pa kako?
docsumann docsumann 20:21 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Filip Mladenović
Da nije bilo Golog otoka i SV. Grgura, cela FNRJ, kasnije SFRJ bila bi Goli otok i Sv. Grgur pod ruskom "bratskom" čizmom, po ugledu na Bugarsku, Albaniju, Rumuniju, Mađarsku, Čehoslovačku, Poljsku...


ideologija je bliska religiji upravo po ovakvim slučajevim autohipnoze kad normalni ljudi prihvate očigledno zlo zarad"viših ciljeva"

Goli otok je moga da postoji i bez Golog Otoka
ljudi koji su bili opasni ili sumnjivi po sistem u turbulentnim vremenima (vanrednim situacijam) mogli su biti sklonjeni a da ih se ne muči, i ne gazi njihovo ljudsko dostojanstvo.
al naravno to je suviše soft, meko, beskrvno za pravi revolucionarni odgovr

da ne pričamo kako je tamo bilo i dosta nevinih čak i po novouspostavljenim kriterijumima tadašnje KPJ
maksa83 maksa83 20:23 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Šta si ti to pročitao do punoletstva?
Ja bih mogao da se kladim da sam od tebe više pročitao do punoletstva.
Sa svim Na Drini ćuprijama i Anama Karenjinima i Rat i Mirovima, kao i Tihim Donovima.
A Toma Sojera i Haklberi Fina da ne pominjem.

Važi Zagore.

jovilim_e jovilim_e 20:23 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

docsumann
jovilim_e
maksa83
Ne slažem se sa ovim tvojim unižavanjem Gvozdena.

Razmotriću tvoju primedbu sa punom ozbiljnošću kao i uvek do sada.

Premudro!
Moramo da zbijemo redove u ovim odsudnim danima.


zvuči pomalo gej, al ako se mora...

Nisam mislio, pri tome, da se zbijemo zguza.
Nego kako dolikuje.
docsumann docsumann 20:24 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e
docsumann
jovilim_e
maksa83
Ne slažem se sa ovim tvojim unižavanjem Gvozdena.

Razmotriću tvoju primedbu sa punom ozbiljnošću kao i uvek do sada.

Premudro!
Moramo da zbijemo redove u ovim odsudnim danima.


zvuči pomalo gej, al ako se mora...

Nisam mislio, pri tome, da se zbijemo zguza.
Nego kako dolikuje.


sprijeda? ok, nije hardcore, al je opet brate...
jovilim_e jovilim_e 20:28 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

docsumann
Filip Mladenović
Da nije bilo Golog otoka i SV. Grgura, cela FNRJ, kasnije SFRJ bila bi Goli otok i Sv. Grgur pod ruskom "bratskom" čizmom, po ugledu na Bugarsku, Albaniju, Rumuniju, Mađarsku, Čehoslovačku, Poljsku...


ideologija je bliska religiji upravo po ovakvim slučajevim autohipnoze kad normalni ljudi prihvate očigledno zlo zarad"viših ciljeva"

Goli otok je moga da postoji i bez Golog Otoka
ljudi koji su bili opasni ili sumnjivi po sistem u turbulentnim vremenima (vanrednim situacijam) mogli su biti sklonjeni a da ih se ne muči, i ne gazi njihovo ljudsko dostojanstvo.
al naravno to je suviše soft, meko, beskrvno za pravi revolucionarni odgovr

da ne pričamo kako je tamo bilo i dosta nevinih čak i po novouspostavljenim kriterijumima tadašnje KPJ

Ma normalno!
Koliko iko treba da bude budalčina pa da u idiotskom jednopartijskom sistemu sa vlašću lidera, Faraona Tite, većom od Kim Il Sunga pronalazi afirmativne pačvorke?
Kao što to čine neki 'uvaženi' blogeri?
benedykt benedykt 20:31 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

tessa1
Amerikanka komentariše intervju, ok, Benedykt nikad za nju čuo nije..


Da se primetiti skoro pa fasciniranost Substack-om. Ti kada nešto zavoliš k’o dete na trešnju…
jovilim_e jovilim_e 20:31 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Šta si ti to pročitao do punoletstva?
Ja bih mogao da se kladim da sam od tebe više pročitao do punoletstva.
Sa svim Na Drini ćuprijama i Anama Karenjinima i Rat i Mirovima, kao i Tihim Donovima.
A Toma Sojera i Haklberi Fina da ne pominjem.

Važi Zagore.


Eeeee, tu si se zeznuo.
Prvi strip sam pročitao na prvoj godini studija, dakle, nakon punoletstva.
Pa tako i čuvenog Zagora Te Neja i njegovog vernog prijatelja Čika Felipea Martineza Lopeza i Gonzalesa.
gedza.73 gedza.73 20:32 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e
Ja neću da tražim, jer sam siguran da je to izvađeno iz konteksta i 'utureno' u Putinova usta.

Ako koza laže, rog ne laže. Imaš i na
The website publishes all content issued by the Presidential Press Service in Russian and English, including transcripts of President's speeches (e.g., Valdai speech of Vladimir Putin

В 1939 году, после того как Польша посотрудничала с Гитлером, а Польша сотрудничала с Гитлером, и Гитлер предлагал – все документы у нас в архивах есть – с Польшей заключить мир, договор о дружбе и союзничестве, но требовал, чтобы Польша отдала назад Германии так называемый Данцигский коридор, который связывал основную часть Германии с Кёнигсбергом и Восточной Пруссией. После Первой мировой войны эта часть территории была отдана Польше, и вместо Данцига появился город Гданьск. Гитлер упрашивал их отдать мирно – поляки отказались.
«Пе́рвый кана́л» — общероссийский федеральный телеканал. Вещает круглосуточно из Москвы, из телецентра «Останкино» (АСК-1). Позиционируется как главный телеканал страны.

Hitler je imao sporazum sa Poljskom, tražio od Poljske da mirno vrati Danciški koridor, poljaci odbili. I on jadan kud će, šta če iscenira incident u Glajvicu pa demolira Poljsku.

Svaka sličnost sa dešavanjima u Ukrajini neverovatna.
maksa83 maksa83 20:33 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

A što se tiče Tatara i ostalih Turaka, taj Krimski kanat je vekovima za najvažniju privrednu granu imao trgovinu robljem, gde je roblje bilo naravno Slovensko.

Da budemo fer nema ko nije lovio Slovene tada - Hazari, Avari, Vikinzi, Franci, a u trgovini su isto učesvovali svi pri čemu su Kalifati bili najveći kupac ... što je sve trajalo otpr. dok se Sloveni nisu pokrstili.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:33 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Hrvatski režiser Rajko Grlić objašnjava u čemu vidi 'trajno oštećenje ovdašnjih ljudi. (Ja bih kao autor bloga dodao i reč: blogera.)

"U isključivosti koja ide od nacionalne do ne znam koje druge. Ljudi su već 30 godina, pogotovo ova djeca, rasli u potpunom jednoumlju, bez ikakvog doticaja sa bilo kojim drugim svijetom osim preko telefona. Oni nemaju jednu dimenziju. Jugoslavija, kakva god da je bila, jednopartijska, sa glupim političarima koji su je i raskantali na kraju, imala je u sebi različitost. Mogli ste da odete u Skoplje i da uđete u jednu sasvim drugu kulturu, ili u Sloveniju ili Crnu Goru. Imali su mogućnost da prožmu. Sada su samo u jednom svijetu, jednom svijetu koji diktira mali ekran, na kojem oni sva svoja saznanja o životu stiču."
jovilim_e jovilim_e 20:34 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

docsumann
jovilim_e
docsumann
jovilim_e
maksa83
Ne slažem se sa ovim tvojim unižavanjem Gvozdena.

Razmotriću tvoju primedbu sa punom ozbiljnošću kao i uvek do sada.

Premudro!
Moramo da zbijemo redove u ovim odsudnim danima.


zvuči pomalo gej, al ako se mora...

Nisam mislio, pri tome, da se zbijemo zguza.
Nego kako dolikuje.


sprijeda? ok, nije hardcore, al je opet brate...

Ne, nego s boka.
To jest, rame uz rame, pogleda usmerenog u daljinu.
maksa83 maksa83 20:35 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ja neću da tražim, jer sam siguran da je to izvađeno iz konteksta i 'utureno' u Putinova usta.

I sad svi zinuli šokirani što si ti nezainteresovan za utvrđivanje činjenica.
gedza.73 gedza.73 20:36 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Mogli ste da odete u Skoplje i da uđete u jednu sasvim drugu kulturu, ili u Sloveniju ili Crnu Goru.

Danas imaš još veći izbor.
Sada su samo u jednom svijetu, jednom svijetu koji diktira mali ekran, na kojem oni sva svoja saznanja o životu stiču

Misli na onaj TV Dnevnik u SFRJ?
docsumann docsumann 20:36 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Hrvatski režiser Rajko Grlić objašnjava u čemu vidi 'trajno oštećenje ovdašnjih ljudi. (Ja bih kao autor bloga dodao i reč: blogera.)


Jugoslavija, kakva god da je bila, jednopartijska, sa glupim političarima koji su je i raskantali na kraju, imala je u sebi različitost
.


ja pak mislim da ovo ni jedan bloger neće osporiti (ništa od navedenog)
jovilim_e jovilim_e 20:37 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Filip Mladenović
Hrvatski režiser Rajko Grlić objašnjava u čemu vidi 'trajno oštećenje ovdašnjih ljudi. (Ja bih kao autor bloga dodao i reč: blogera.)

"U isključivosti koja ide od nacionalne do ne znam koje druge. Ljudi su već 30 godina, pogotovo ova djeca, rasli u potpunom jednoumlju, bez ikakvog doticaja sa bilo kojim drugim svijetom osim preko telefona. Oni nemaju jednu dimenziju. Jugoslavija, kakva god da je bila, jednopartijska, sa glupim političarima koji su je i raskantali na kraju, imala je u sebi različitost. Mogli ste da odete u Skoplje i da uđete u jednu sasvim drugu kulturu, ili u Sloveniju ili Crnu Goru. Imali su mogućnost da prožmu. Sada su samo u jednom svijetu, jednom svijetu koji diktira mali ekran, na kojem oni sva svoja saznanja o životu stiču."

Sviranje kurcu!
Sada ne moraš da ideš nigde, na dlanu ti je ceo svet, a ne samo Skopje.
A ko brani mladima da sada odu u Skopje?
Ili u Tokio?
Milan Novković Milan Novković 20:38 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Gvozden će da se zanesvesti. Sad mi to priča sin.

Priznajem da sam to video samo u klipu gde to kaže, ne znam da li postoji neki širi kontekst iz kog je izvađeno a u kome ne zvuči tako kako zvuči. Koga ne mrzi može da traži to u dvosatnom intervjuu, a možda negde već postoji verzija sa automatski generisanim transkriptom.

Postji širi kontrkst, naravno - ja ne znam dovoljno, tj ne znam skoro ništa, ali Hitler je sa Poljacima ugovarao priču oko Danziga, i da nisu britanci radili što uvek rade (WW1, pa ovde WW2, i sada) Poljaci i Nemci bi našli zajednički jezik.

Pa je skoro pa realizovan scenario bio gde se Nemci ne bi tukli sa Francuzima, Britancima pa Poljacima, čak bi im bili saradnici protiv ... Rusa (kad spominješ širine konteksta primeti samo kak orecentlz na grafikonima raste zasluga Amera za okončanje WW2

- Danzig crisis

- The Origins of the Second World War by Professor A J P Taylor (pa neki njegovi komentari kasnije)

- Why Everything You Know About World War II Is Wrong. Ron Unz

Pa opet, ja o ovome skoro ništa ne znam, pozitivna nula.
docsumann docsumann 20:38 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e
docsumann
jovilim_e
maksa83
Ne slažem se sa ovim tvojim unižavanjem Gvozdena.

Razmotriću tvoju primedbu sa punom ozbiljnošću kao i uvek do sada.

Premudro!
Moramo da zbijemo redove u ovim odsudnim danima.


zvuči pomalo gej, al ako se mora...

Nisam mislio, pri tome, da se zbijemo zguza.
Nego kako dolikuje.


bez pipkanja?


jovilim_e jovilim_e 20:39 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Ja neću da tražim, jer sam siguran da je to izvađeno iz konteksta i 'utureno' u Putinova usta.

I sad svi zinuli šokirani što si ti nezainteresovan za utvrđivanje činjenica.

Kakve činjenice?
Izdvojen klip smatraš činjenicom?
predatortz predatortz 20:40 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Filip Mladenović
Hrvatski režiser Rajko Grlić objašnjava u čemu vidi 'trajno oštećenje ovdašnjih ljudi. (Ja bih kao autor bloga dodao i reč: blogera.)

"U isključivosti koja ide od nacionalne do ne znam koje druge. Ljudi su već 30 godina, pogotovo ova djeca, rasli u potpunom jednoumlju, bez ikakvog doticaja sa bilo kojim drugim svijetom osim preko telefona. Oni nemaju jednu dimenziju. Jugoslavija, kakva god da je bila, jednopartijska, sa glupim političarima koji su je i raskantali na kraju, imala je u sebi različitost. Mogli ste da odete u Skoplje i da uđete u jednu sasvim drugu kulturu, ili u Sloveniju ili Crnu Goru. Imali su mogućnost da prožmu. Sada su samo u jednom svijetu, jednom svijetu koji diktira mali ekran, na kojem oni sva svoja saznanja o životu stiču."


Realno, lupa gluposti!
Mladi danas mnogo više putuju nego naše generacije.
Ono jeste, mogao si onda da odeš u Skoplje (kao da danas ne možeš), ali se uvek postavljalo logično pitanje koji ćeš kurac u toj vukojebini...
maksa83 maksa83 20:42 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Kakve činjenice?
Izdvojen klip smatraš činjenicom?

Kao što već rekoh Zagore - smatram ga izdvojenim klipom o kome ne bih donosio ocenu bez okolnog konteksta.

Dodatno smatram da ti sad ovde lepećeš krilima i gačeš ne bi li se nekako u svemu tome zagubilo da je na tom klipu rekao to što je rekao. (Da ne misliš da niko nije primetio.)
gedza.73 gedza.73 20:43 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Kakve činjenice?
Izdvojen klip smatraš činjenicom?

Eno ti ruski izvori. Imaš ceo intervju.
Prosto je neverovatno da se u skladu sa onim što je 'naveo Drug Volođa' počinje relativizovati Hitlerov napad na Poljsku.
U stvari nije neverovatno nego je strašno. Putin se poziva na denacifikacuju a ovamo proziva Poljake što nisu izašli u susret Hitleru.


gedza.73 gedza.73 20:45 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

ogično pitanje koji ćeš kurac u toj vukojebini...

Da vidiš Aleksandra Makedonskog na lampi



Filip Mladenović Filip Mladenović 20:46 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

predatortz
Filip Mladenović
Da nije bilo Golog otoka i SV. Grgura, cela FNRJ, kasnije SFRJ bila bi Goli otok i Sv. Grgur pod ruskom "bratskom" čizmom, po ugledu na Bugarsku, Albaniju, Rumuniju, Mađarsku, Čehoslovačku, Poljsku...


Verovatno bi neki tako loš čovek poput tebe, a nacista po opredeljenju, rekao:

Da nije bilo Aušvica i Dahaua, cela Nemačka bi bila opljačkana od Jevreja.


Sram te bilo, Filipe Mladenoviću!


Ovakvo poređenje ne samo da je nategnuto, nelogično i sumanuto, nego je i neukusno.

Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu, kada se svaki čas očekivala invazija SSSR i "bratskih" država na Jugoslaviju, kada je veliki broj naših graničara bio ubijen, a SSSR tajne službe imale svakojake doušnike i saradnike, neobjektivno je i nečasno!
maksa83 maksa83 20:48 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Prosto je neverovatno da se u skladu sa onim što je 'naveo Drug Volođa' počinje relativizovati Hitlerov napad na Poljsku.

Putin je potpuna mađija, kakve ovde stvari krenu da se dešavaju kada se dirne u lik i delo. Ljudi se pretvore u plastelin. Sve može - i Hitler postaje razuman čovek kome se nije izašlo u susret pa šta sad da vam radimo jebiga sami ste tražili...

Filip Mladenović Filip Mladenović 20:52 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

benedykt
Filip Mladenović

Josip Broz Tito je prema svim istorijskim dokumentima, hronikama, enciklopedijama... uvršten među najznačajnije državnike XX veka.

A Putin, taj KGB sivi miš, biće zapamćen kao krvnik, diktator, ubica, agresor, i na kraju krajeva, kao zlotvor vlastitog, ruskog naroda!



Sačekaj, sada sam već potpuno zbunjen… Znači Tito nije ipak bio doživotni predsednik u SFRJ, odnosno samo i jedino lokalna verzija Staljina-Kim Il Sunga-Mao Cedunga-Fidela, ili ti ga prepredeni i namazani diktator boljševičke provinijencije…?! Nije znači u SFRJ vladala krvava diktatura za koju je čak i ova i ovakva Putinova Rusija danas svetionik svake moguće slobode…

Da se podsetimo onda…
Kaže član 133. Krivičnog zakona SFRJ ovako…
Ko natpisom, letkom, crtežom, govorom ili na drugi način poziva ili podstiče na obaranje vlasti radničke klase i radnih ljudi, na protivustavnu promenu socijalističkog samoupravnog društvenog uređenja, na razbijanje bratstva i jedinstva i ravnopravnosti naroda i narodnosti, na svrgavanje organa društvenog samoupravljanja i vlati ili njihovih izvršnih organa, na otpor prema odlukama nadležnih organa vlasti i samoupravljanja koje su od značaja za zaštitu i razvoj socijalističkih samoupravnih odnosa, bezbednost i obranu zemlje, ili zlonamerno i neistinito prikazuje društveno-političke prilike u zemlji, kazniće se zatvorom od jedne do deset godina.

Ko delo iz stava 1 ovog člana učini uz pomoć ili pod uticajem iz inostranstva, kazniće se zatvorom najmanje od tri godine.


Tito je bio doajen hladnoratovske epohe. Međunarodni ugled Jugoslavije neosporan je domet Titove diplomatske veštine balansiranja između dve supersile i kalkulisanja sa njihovim interesima. Ali svet je Tita respektovao i zbog njegove antifašističke borbe predstavljene kao beskompromisne, kao i zbog uspešnog ujedinjenja složene etničke zajednice na čijem čelu je suvereno stajao.Tito je bio svestan tih doprinosa i rado ih je isticao:

“Jugoslavija, blagodareći ogromnim žrtvama koje smo mi dali u ratu, blagodareći jedinstvu koje smo mi stvorili u toku rata i učvršćavali poslije rata, ima veliki prestiž u svijetu. Naša zemlja je danas poznata širom svijeta. Prostorno je mala, a ni po broju stanovnika nije baš velika. Ali u svjetskim razmerama, ona predstavlja veliku moralnu i političku snagu” (“Tito na Kadinjači” 1979, str. 40).

Primetno je Titovo nastojanje da, kao i u slučaju odnosa sa partijom, depersonalizuje svoj doprinos međunarodnoj afirmaciji zemlje. I ovom prilikom nije teško uočiti Titovo stalno potenciranje veza sa borcima, partijom i narodom. Tu našu konstataciju ilustrativno potvrđuje njegov intervju “Vjesniku” iz 1976. godine:

“Ako ja, kao što vi kažete, imam takav ugled u svijetu, onda to svakako nije samo moja zasluga, već je to u prvom redu zasluga mojih boraca u toku oslobodilačkog rata, to je zasluga moje Partije na čijem se čelu nalazim već mnogo godina, to je zasluga naših naroda koji su mi do sada uvijek, pa i u najtežim trenucima, dali svoje puno povjerenje. Razumije se da je to za mene velika čast, ali i veliki teret i obaveza koji iz toga proističu. To su obaveze i prema mojoj zemlji i prema vani, prema svijetu” (Tito 1980, str. 572-573).

Svoje shvatanje uloge državnika Tito je izneo u odgovoru na pitanje britanskog lista “Dejli Herald”, početkom maja 1957. godine:

“Velika je odgovornost koju rukovodeći ljudi imaju za mir i bezbednost u svijetu... Međutim, stvarno državništvo odražava se prije svega u sposobnosti rukovodećih odgovornih ljudi uopšte da shvate i izraze raspoloženja i težnje najširih narodnih slojeva” (Tito 1980, str. 66-67).

U radu na jačanju međunarodnih pozicija zemlje koju je personifikovao, Titu je na ruku išla i hladnoratovska atmosfera kao posledica bipolarne konstelacije, podele sveta na interesne sfere tadašnje dva supersile, Sovjetskog Saveza i Sjedinjenih Američkih Država. U takvim okolnostima, ideološki polarizovanog sveta, Tito je veštom, na momente čak i briljantnom ekvilibristikom Jugoslaviji osigurao status suverene države u međunarodnim odnosima, sposobne da vodi nezavisnu spoljnu politiku:
docsumann docsumann 20:52 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu,


navedi perpektivu (a da nije neka od onih morbidnijih vizura iz istorije, tipa inkvizicija & gestapo) u kojoj je mučenje i ponižavanje ljudi ok stvar
alselone alselone 20:53 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Putin je potpuna mađija, kakve ovde stvari krenu da se dešavaju kada se dirne u lik i delo. Ljudi se pretvore u plastelin.


Ima dva načina na koja se ovde reaguje kada im se dirne u svetinju - neko pokušava da objasni a neko se prosto isključi i nikada ne komentariše pa čak i najgore stvari koje njegovi rade.
docsumann docsumann 20:54 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Prosto je neverovatno da se u skladu sa onim što je 'naveo Drug Volođa' počinje relativizovati Hitlerov napad na Poljsku.

Putin je potpuna mađija, kakve ovde stvari krenu da se dešavaju kada se dirne u lik i delo. Ljudi se pretvore u plastelin. Sve može - i Hitler postaje razuman čovek kome se nije izašlo u susret pa šta sad da vam radimo jebiga sami ste tražili...



a čarli nekao izgubi onu svoju britkost...
predatortz predatortz 20:54 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Filip Mladenović
predatortz
Filip Mladenović
Da nije bilo Golog otoka i SV. Grgura, cela FNRJ, kasnije SFRJ bila bi Goli otok i Sv. Grgur pod ruskom "bratskom" čizmom, po ugledu na Bugarsku, Albaniju, Rumuniju, Mađarsku, Čehoslovačku, Poljsku...


Verovatno bi neki tako loš čovek poput tebe, a nacista po opredeljenju, rekao:

Da nije bilo Aušvica i Dahaua, cela Nemačka bi bila opljačkana od Jevreja.


Sram te bilo, Filipe Mladenoviću!


Ovakvo poređenje ne samo da je nategnuto, nelogično i sumanuto, nego je i neukusno.

Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu, kada se svaki čas očekivala invazija SSSR i "bratskih" država na Jugoslaviju, kada je veliki broj naših graničara bio ubijen, a SSSR tajne službe imale svakojake doušnike i saradnike, neobjektivno je i nečasno!


Dobro...
Idemo ovako...
Znaš li ti da većini golootočana nije suđeno nikada i da im nikad zvanično nije utvrđena nikakva krivica?
Da su ti ljudi mučeni i fizički i psihički, da nisu znali koja je dužina njihove kazne?
Znaš li da su oni koji su bili zatvoreni u nemačkim koncentracionim logorima, pa posle na Golom otoku tvrdili da su nemački logori bili odmarališta u odnosu na Goli otok?
Znaš li da su ti ljudi, zatvarani bez utvrdene krivice, decenijama posle imali problema pri zapošljavanju? Da su žene morale javno da ih se odriču ako su htele bilo kakav posao? Da su porodice gubile pravo na sledovanje, dakle bile osuđivane na glad i bedu?

I da li si svestan da samo ozbiljno bolestan um, um osobe za hitnu hospitalizaciju, može da opravdava sve to?
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:57 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

docsumann
Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu,


navedi perpektivu (a da nije neka od onih morbidnijih vizura iz istorije, tipa inkvizicija & gestapo) u kojoj je mučenje i ponižavanje ljudi ok stvar


Nasvežiji primer je zloglasni zatvor u vojnoj bazi "Gvantanamo" na Kubi.
U borbi protiv Al-Kaide SAD su prema teroristima, među kojima je bilo i nevinih kao na Golom otoku i na Sv. Grguru, primenjivali mučenje i ponižavanje ljudi!

benedykt benedykt 20:57 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit
Koja to tačno šarolikost i koje religije u evropskom delu Rusije…?! Pogledaj samo primere Krima ili Kazanja odnosno šta se dešavalo sa Tatarima tamo, ili kako su prolazili Jevreji gde god da su bili

Jevreji su toliko loše prolazili u carskoj Rusiji da je tamo negde pred revoluciju 80% svetskih Jevreja živelo u Rusiji, nezabeležen % u istoriji.

A što se tiče Tatara i ostalih Turaka, taj Krimski kanat je vekovima za najvažniju privrednu granu imao trgovinu robljem, gde je roblje bilo naravno Slovensko. Tako da šta si očekivao jednom kad su Rusi konačno dobili te ratove protiv Turaka i konačno tu teritoriju vratili?
I još Turci, pazi kako su se Turci ponašali na teritorijama koje su osvojili, pa uporedi.

Mmmdaaa odakle li se samo stvorila reč pogrom samo to se pitam. Nadam se da znaš da je na primer devojačko prezime Putinove majke bilo Šelomova, odnosno da je on po majčinoj strani iz jevrejske porodice koja se ”dobrovoljno” pokrstila najverovatnije za vreme carice Jelisavete. By the way, ne znam zaista šta podrazumevaš pod tim vratili, jer su na Krimu i oko Krima pre Tatara živeli svi živi od Gota, Alana, Huna do starih Grka, odnosno najmanje Sloveni i to nešto kratko i u samo jednom malom delu Krima za vreme Kijevske Rusije…
maksa83 maksa83 20:59 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ima dva načina na koja se ovde reaguje kada im se dirne u svetinju - neko pokušava da objasni a neko se prosto isključi i nikada ne komentariše pa čak i najgore stvari koje njegovi rade.

Reklo bi se da je rešenje nemati svetinje, ili imati ih ali u nekom sasvim drugom domenu i obliku.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:59 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ako koza laže, rog ne laže. Imaš i na


Ne znam sta je svet ocekivao od ovog intervjua ali se Putin trudio da se pokaze kako je prolupao: najozbiljnije prica o nekim 'istorijskim cinjenicama' koje je juce nasao zaturene u nekom cupu i sad ce konacno sa svima da podeli bespuca povijesne zbiljnosti. Ko da je bozemesacuvaj na blogub92 a ne u Kremlju.
maksa83 maksa83 21:00 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

a čarli nekao izgubi onu svoju britkost...

PoZagori i pored svih onih tomova i tomova svega ostalog.
jovilim_e jovilim_e 21:01 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Kakve činjenice?
Izdvojen klip smatraš činjenicom?

Kao što već rekoh Zagore - smatram ga izdvojenim klipom o kome ne bih donosio ocenu bez okolnog konteksta.

Dodatno smatram da ti sad ovde lepećeš krilima i gačeš ne bi li se nekako u svemu tome zagubilo da je na tom klipu rekao to što je rekao. (Da ne misliš da niko nije primetio.)

Ma!
Pravo da ti kažem, ali iskreno - jebe se meni za taj intervju.
Jer je taj intervju, kao i sve ostalo, samo jedna akcija u sklopu neborbenih dejstava snažnog propagandnog rata ratujućih strana - USA i Rusije.
Ili i ti misliš da taj rat vodi Ukrajina?
Što bi me poprilično razočaralo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:03 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Hajde da obrnemo sve, po principu kad bi bilo, šta bi bilo:

Da su prosovjetske, staljinističke snage u tadašnjoj Jugoslaviji pobedile, šta bi uradile sa pristalicama Tita?

Pa cela Jugoslavija bi bila arhipelag Golih otoka, na moru i na kopnu, sa daleko većim brojem žrtava i znatno gorim metodama mučenja i ponižavanja.

Dakle, u istorijskom smislu pribeglo se znatno manjem zlu!

I sve što se desilo posle 1948. godine, uključujući i dolazak Hruščova u Beograd 1955. i poklonjenje, uz izvinjenje, Titu, dokaz je istorijske nužnosti svega što se dogodilo.

bene_geserit bene_geserit 21:06 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
A što se tiče Tatara i ostalih Turaka, taj Krimski kanat je vekovima za najvažniju privrednu granu imao trgovinu robljem, gde je roblje bilo naravno Slovensko.

Da budemo fer nema ko nije lovio Slovene tada - Hazari, Avari, Vikinzi, Franci, a u trgovini su isto učesvovali svi pri čemu su Kalifati bili najveći kupac ... što je sve trajalo otpr. dok se Sloveni nisu pokrstili.

Makso, jel si ti počeo ko docs da konzumiraš neke halucogene?
Slovensko pokrštavanje kad su istočni sloveni u pitanju - 10. vek.
Avari to je negde tamo 6. - 7. vek. Vikinzi 8.-11. vek.
Krimski kanat 1441 - 1783.
Rusko-Turski ratovi 16. - 19. vek.
predatortz predatortz 21:06 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Filip Mladenović
docsumann
Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu,


navedi perpektivu (a da nije neka od onih morbidnijih vizura iz istorije, tipa inkvizicija & gestapo) u kojoj je mučenje i ponižavanje ljudi ok stvar


Nasvežiji primer je zloglasni zatvor u vojnoj bazi "Gvantanamo" na Kubi.
U borbi protiv Al-Kaide SAD su prema teroristima, među kojima je bilo i nevinih kao na Golom otoku i na Sv. Grguru, primenjivali mučenje i ponižavanje ljudi!



Podseti me, ko je ovde tvrdio da je to normalno?

Nego, ti golootočani... Šta su tačno oni počinili? Koje nedelo? Nekog ubili? Digli se na oružje? Nešto opljačkali, silovali, palili?

Pazi, većina njih su bili komunisti. Dakle osobe o čijoj ideologiji mislim sve najgore, a oni su jedan od dokaza da taj moj stav ima utemeljenje, odnosno odnos njihove partije prema njima.

Ali ono što razlikuje čoveka od nečoveka je odnos prema zločinima.
Ti iz ideološke zaslepljenosti pravdaš teške zločine.
Ja osuđujem i one koje je vojska čiji sam pripadnik bio počinila nad nevinim.

Ti si čoveče, ako iskreno misliš ovo što pišeš, materijal za zlikovca! Takve treba nadzirati. E sad, čike u plavom ili čike u belom, to treba stručnjaci da procene.




docsumann docsumann 21:06 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Filip Mladenović
docsumann
Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu,


navedi perpektivu (a da nije neka od onih morbidnijih vizura iz istorije, tipa inkvizicija & gestapo) u kojoj je mučenje i ponižavanje ljudi ok stvar


Nasvežiji primer je zloglasni zatvor u vojnoj bazi "Gvantanamo" na Kubi.
U borbi protiv Al-Kaide SAD su prema teroristima, među kojima je bilo i nevinih kao na Golom otoku i na Sv. Grguru, primenjivali mučenje i ponižavanje ljudi!



stani, sad sam zbunjen. je l' treba to da osudimo il ne?

svinjarije činjene Gvantanamu nisu pohvaljene nigdje u svijetu (današnjem, ne znam kako bi iz 1948, odavde, na to gledali), dapače.
samo je američki global bully status omogućio da tako nešto prođe neadekvatno sankcionisano







benedykt benedykt 21:07 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Filip Mladenović
docsumann
Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu,


navedi perpektivu (a da nije neka od onih morbidnijih vizura iz istorije, tipa inkvizicija & gestapo) u kojoj je mučenje i ponižavanje ljudi ok stvar


Nasvežiji primer je zloglasni zatvor u vojnoj bazi "Gvantanamo" na Kubi.
U borbi protiv Al-Kaide SAD su prema teroristima, među kojima je bilo i nevinih kao na Golom otoku i na Sv. Grguru, primenjivali mučenje i ponižavanje ljudi!


Zemljo otvori se…!? Sačekaj, onda je i sve što radi Putin u Rusiji sasvim ispravno, jer i on tamo hapsi, mlati, ubija i u Sibir na zimovanje šalje samo te neke zle ljude koji ne žele dobro Rusiji, odnosno sve te izdajnike koji bi da američka čizma zavlada Rusijom. Koji si ti kralj svakog mogućeg licimurja, kome je znači i Guantanamo bio jedna nadasve korisna stvar …
jovilim_e jovilim_e 21:08 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

docsumann
maksa83
Prosto je neverovatno da se u skladu sa onim što je 'naveo Drug Volođa' počinje relativizovati Hitlerov napad na Poljsku.

Putin je potpuna mađija, kakve ovde stvari krenu da se dešavaju kada se dirne u lik i delo. Ljudi se pretvore u plastelin. Sve može - i Hitler postaje razuman čovek kome se nije izašlo u susret pa šta sad da vam radimo jebiga sami ste tražili...



a čarli nekao izgubi onu svoju britkost...

Naprotiv!
Ja ceo intervju, kao i sve njegove (izdovjene) derivate smatram specijalnim psihološko/propagandim operacijama najvećih umova koje imaju naša braća Ameri i Rusi.
Ja tu ne favorizujem nikoga, bez obzira na to što smo sa Rusima (slovenska) braća, jer sam ja pobornik poptpune integracije najmoćnijih naroda - Rusa i Amera.
I zato ja ne predlažem nimalo slučajno da mi lepo odemno do braće Amera, lupimo šakom o sto, i kažemo - braćo, mi smo spremni da postanemo 51. USA savezna država.
Tako nam Bog pomogao!
benedykt benedykt 21:10 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

docsumann
Filip Mladenović
docsumann
Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu,


navedi perpektivu (a da nije neka od onih morbidnijih vizura iz istorije, tipa inkvizicija & gestapo) u kojoj je mučenje i ponižavanje ljudi ok stvar


Nasvežiji primer je zloglasni zatvor u vojnoj bazi "Gvantanamo" na Kubi.
U borbi protiv Al-Kaide SAD su prema teroristima, među kojima je bilo i nevinih kao na Golom otoku i na Sv. Grguru, primenjivali mučenje i ponižavanje ljudi!



stani, sad sam zbunjen. je l' treba to da osudimo il ne?

svinjarije činjene Gvantanamu nisu pohvaljene nigdje u svijetu (današnjem, ne znam kako i iz 1948 odavde na to gledali), dapače.
samo je američki global bully status omogućio da tako nešto prođe neadekvatno sankcionisano


Ja odoh da uramim ovaj Filipov komentar a ti se samo čudi. Znači neuhebivi kralj kome treba skinuti kapu i nakloniti se do zemlje. Čovek koji bez blama opravdava Guantanamo, a inače je kao gistro levičar evropske provinijencije…!?! Ludilo…
Milan Novković Milan Novković 21:11 09.02.2024

Re: Putin - Karlson


maksa83
Ima dva načina na koja se ovde reaguje kada im se dirne u svetinju - neko pokušava da objasni a neko se prosto isključi i nikada ne komentariše pa čak i najgore stvari koje njegovi rade.

Reklo bi se da je rešenje nemati svetinje, ili imati ih ali u nekom sasvim drugom domenu i obliku.

Moj predlog: James Tiberius Kirk & S'Chn T'Gai Spock

A ako si ozbiljniji od mene eto uzmi ovog oksfordskog istoričara što sam gore spomenuo:

Alan John Percivale Taylor (25 March 1906 – 7 September 1990) was a British historian who specialised in 19th- and 20th-century European diplomacy. Both a journalist and a broadcaster, he became well known to millions through his television lectures. His combination of academic rigour and popular appeal led the historian Richard Overy to describe him as "the Macaulay of our age". In a 2011 poll by History Today magazine, he was named the fourth most important historian of the previous 60 years.

Naučićeš više i o WW2, Hitleru, Poljacima, Rusima, cancel culture, ... malo se skinuti sa doskočica i osećaja za feeling kako budeš sve više kapirao, zaljubiti u Ruse i Putina, ... (dobro, zezam se
maksa83 maksa83 21:11 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Jer je taj intervju, kao i sve ostalo, samo jedna akcija u sklopu neborbenih dejstava snažnog propagandnog rata ratujućih strana - USA i Rusije.

Taker nije deo američkog establišmenta, bar ne tog dela.
Ili i ti misliš da taj rat vodi Ukrajina?

Činjenica je da bi on bez pomoći Zapada bio gotov mnogo brže, možda ne baš kao sa Gruzijom tap-tarap-gotojooo ali svakako ne bi ulazio u treću godinu. Takođe je činjenica da se razara Ukrajina, i da ginu Ukrajinci, i da im zemlju razaraju i ljude ubijaju - Rusi u operaciji koju je pokrenuo jedan vrlo, vrlo uzak krug ljudi. O tome zašto to rade možemo pedesiljaditi put, ali ja ipak ne bih jer je ovde o tome svako rekao šta je imao minimum jednom (a zapravo bar 5x).

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:12 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e
docsumann
maksa83
Prosto je neverovatno da se u skladu sa onim što je 'naveo Drug Volođa' počinje relativizovati Hitlerov napad na Poljsku.

Putin je potpuna mađija, kakve ovde stvari krenu da se dešavaju kada se dirne u lik i delo. Ljudi se pretvore u plastelin. Sve može - i Hitler postaje razuman čovek kome se nije izašlo u susret pa šta sad da vam radimo jebiga sami ste tražili...



a čarli nekao izgubi onu svoju britkost...

Naprotiv!
Ja ceo intervju, kao i sve njegove (izdovjene) derivate smatram specijalnim psihološko/propagandim operacijama najvećih umova koje imaju naša braća Ameri i Rusi.
Ja tu ne favorizujem nikoga, bez obzira na to što smo sa Rusima (slovenska) braća, jer sam ja pobornik poptpune integracije najmoćnijih naroda - Rusa i Amera.
I zato ja ne predlažem nimalo slučajno da mi lepo odemno do braće Amera, lupimo šakom o sto, i kažemo - braćo, mi smo spremni da postanemo 51. USA savezna država.
Tako nam Bog pomogao!


Odnosno da zbijemo redove.
benedykt benedykt 21:18 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Milan Novković

Postji širi kontrkst, naravno - ja ne znam dovoljno, tj ne znam skoro ništa, ali Hitler je sa Poljacima ugovarao priču oko Danziga, i da nisu britanci radili što uvek rade (WW1, pa ovde WW2, i sada) Poljaci i Nemci bi našli zajednički jezik.

Hitler je inače bio opštepoznat kao čovek koji je uvek bio za kompromis, odnosno oko Poljske se najbolje i najbrže dogovorio sa Staljinom jer se dogovor ticao toga ko sa koje strane napada i gde će da bude granična međa između SSSR i Nemačke kada se sve završi…
maksa83 maksa83 21:18 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Makso, jel si ti počeo ko docs da konzumiraš neke halucogene?
Slovensko pokrštavanje kad su istočni sloveni u pitanju - 10. vek.
Avari to je negde tamo 6. - 7. vek. Vikinzi 8.-11. vek.
Krimski kanat 1441 - 1783.

Ne vidim u čemu je problem - ta masovna trgovina slovenskim robljem od koje je reč za roba u ovim današnjim jezicima postala reč za Slovena je trajala od 5 do 10 veka. Da, u njoj su učesvovali - između ostalih - i Vikinzi (Varangians) koji su držali Volgu kao plovni put i Vizantija a procvali Kalifati su bili glavna mušterija.
docsumann docsumann 21:19 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ja tu ne favorizujem nikoga,


šta tu ima da se favorizuje?

treba reći govnima da su govna (sebi u oči, poslije ćeš lako drugima). a ne još da navijam za nekog od njih.

dakle, Putin je diktatorična kao Slobo, Milo, Vučić, Franjo sve na gomilu pa na kub.
američka politika je ivl sama po sebi pa dementni čičica sa daljinskim navođenjem nije pandan volođi što se personalnog nivoa tiče, inače da - isti kurac samo s kikiriku puterom



bene_geserit bene_geserit 21:19 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

By the way, ne znam zaista šta podrazumevaš pod tim vratili, jer su na Krimu i oko Krima pre Tatara živeli svi živi od Gota, Alana, Huna do starih Grka, odnosno najmanje Sloveni i to nešto kratko i u samo jednom malom delu Krima za vreme Kijevske Rusije

Krimski kanat je, u zavisnosti o kom periodu pričamo, držao mnogo veću teritotiju od samog Krima.



Mmmdaaa odakle li se samo stvorila reč pogrom samo to se pitam.

Da bre, toliko su maltretirali Jevreje da im populacija cvetala, 80% svetskih jevreja je tu živelo. Pošto su ih proterali manje više iz cele Evrope.
A pogroma je bilo u Pale of settlement, to vidi sa Ukrajincima, Poljacima, Litvancima i Belorusima, najviše sa Ukrajincima koji su većinu napada na Jevreje radili.
Jbga ti bi da Ukrajinci kao narod postoje ko zna od kad, a napade na Jevreje da prikačiš Rusima, ne može i jare i pare.
tessa1 tessa1 21:21 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Da se primetiti skoro pa fasciniranost Substack-om. Ti kada nešto zavoliš k’o dete na trešnju…

Da, jako. :)
bene_geserit bene_geserit 21:21 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa
taj masovna trgovina slovenskim robljem od koje je reč za roba u ovim današnjim jezicima postala reč za Slovena je trajala od 5 do 10 veka.


Until the late 18th century, the Crimean Khanate maintained a massive slave trade with the Ottoman Empire and the Middle East, exporting about 2 million slaves from Russia and Ukraine over the period 1500–1700.
tessa1 tessa1 21:22 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ima dva načina na koja se ovde reaguje kada im se dirne u svetinju - neko pokušava da objasni a neko se prosto isključi i nikada ne komentariše pa čak i najgore stvari koje njegovi rade.

Uhh, da ti zalogaj grkne, što bi rekao Andrić.
jovilim_e jovilim_e 21:23 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Neues aus der Nachbarschaft
jovilim_e
docsumann
maksa83
Prosto je neverovatno da se u skladu sa onim što je 'naveo Drug Volođa' počinje relativizovati Hitlerov napad na Poljsku.

Putin je potpuna mađija, kakve ovde stvari krenu da se dešavaju kada se dirne u lik i delo. Ljudi se pretvore u plastelin. Sve može - i Hitler postaje razuman čovek kome se nije izašlo u susret pa šta sad da vam radimo jebiga sami ste tražili...



a čarli nekao izgubi onu svoju britkost...

Naprotiv!
Ja ceo intervju, kao i sve njegove (izdovjene) derivate smatram specijalnim psihološko/propagandim operacijama najvećih umova koje imaju naša braća Ameri i Rusi.
Ja tu ne favorizujem nikoga, bez obzira na to što smo sa Rusima (slovenska) braća, jer sam ja pobornik poptpune integracije najmoćnijih naroda - Rusa i Amera.
I zato ja ne predlažem nimalo slučajno da mi lepo odemno do braće Amera, lupimo šakom o sto, i kažemo - braćo, mi smo spremni da postanemo 51. USA savezna država.
Tako nam Bog pomogao!


Odnosno da zbijemo redove.

Kako drugačije!
benedykt benedykt 21:24 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Prosto je neverovatno da se u skladu sa onim što je 'naveo Drug Volođa' počinje relativizovati Hitlerov napad na Poljsku.

Putin je potpuna mađija, kakve ovde stvari krenu da se dešavaju kada se dirne u lik i delo. Ljudi se pretvore u plastelin. Sve može - i Hitler postaje razuman čovek kome se nije izašlo u susret pa šta sad da vam radimo jebiga sami ste tražili...


Samo vraća celu priču na zvanični narativ iz vremena папаше Staljina, kako mu on inače tepa od milošte, jer je to bila priča 1939-1941. vezana za Poljsku, mislim dok je drug Koba još bio veliki drugar sa Adolfom, rođendani se čestitali i pominjalo sovjetsko-nemačko prijateljstvo u krvi zapečaćeno koje će sto godina da traje…
maksa83 maksa83 21:26 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Naučićeš više i o WW2, Hitleru, Poljacima, Rusima, cancel culture, ... malo se skinuti sa doskočica i osećaja za feeling kako budeš sve više kapirao, zaljubiti u Ruse i Putina, ... (dobro, zezam se

Ja sam rekao već bar 2x (svi smo sve ovde rekli đilijardu puta) da je meni potpuno jasan taj Putin man crush. A bilo kakva etnofilija mi je potpuno strana, ja sam ti tu čeripiker - dajte italijansku hranu, rusku supkulturu, japansku tehniku, Made in USA gitare, designed in Cupertino kompjutere, mađarske seksualne slobode, nemačke ... ne znam šta nemačko, sigurno ima nešto, grčke baklave, engleski humor, bolivijske empadanas, portugalske slatkiše...
maksa83 maksa83 21:32 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Until the late 18th century, the Crimean Khanate maintained a massive slave trade with the Ottoman Empire and the Middle East, exporting about 2 million slaves from Russia and Ukraine over the period 1500–1700.

Da, i ja sam se na to nadovezao time da su slovenskim robovima trgovali ne samo krimski Tatari nego razni drugi, jer je etnonim za roba - schiavo, sclavus, slave, esclavo, itd. nastao TADA a ne u 18. veku zbog krimskih Tatara. To - trgovina robovima (gde Sloveni nisu bili jedini, ali su bili najmasovnija "roba" ) je bio ekonomski zamajac i verovatno najveći biznis ranosrednjovekovne Evrope.
benedykt benedykt 21:37 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit

Da bre, toliko su maltretirali Jevreje da im populacija cvetala, 80% svetskih jevreja je tu živelo. Pošto su ih proterali manje više iz cele Evrope.

Zato što su Aškenazimi kao konvertiti u judaizam poreklom iz komšiluka i kao takvi su činili ogromnu većinu svih Jevreja u tom dobu, odnosno ne zaboravi da je Ruska Imperija uključivala i celu Poljsku od kraja 18. veka. Poenta je odnos prema njima, koji je bio nažalost poprilično problematičan. Prosto je tako, odnosno etnički Rusi ih ne vole, niti su ih ikada voleli. Isto važi i za Ukrajince tj nekadašnje Maloruse, jer je to vekovima bila jedna država i jedna kultura…
bene_geserit bene_geserit 21:37 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Da, i ja sam se na to nadovezao

Ne, ti si rekao da je masovna trgovina slovenskim robovima trajala od 5. do 10. veka.
Ako ti milioni robova koji su u Krimskom kanatu činili najvažniju privrednu granu, nisu masovna trgovina, onda jbga.

U svakom slučaju tema je bila odnos Rusa prema Tatarima na Krimu kad su se Rusko-Turski ratovi završili i Krim pripao Rusima.
Ovi vekovima odvodili milione slovenskih robova, sve do pada Krimskog kanata, i sad je benedykt zabrinut za prava tih Tatara, ju, ju, kad su Rusi pobedili u ratu.
maksa83 maksa83 21:42 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ne, ti si rekao da je masovna trgovina slovenskim robovima trajala od 5. do 10. veka.

Da - jesam, i da - jeste. Potraži "Slavic slave trade" i pogledaj koliki je to biznis bio tada i gde se sve protezao i ko je sve učesvovao (hint - otpr. svi). Pošto tada u ranom srednjem veku nisu bili neka homogena grupa slovenska plemena su se čak i međusobno lovila i prodavala.
bene_geserit bene_geserit 21:50 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Zato što su Aškenazimi kao konvertiti u judaizam poreklom iz komšiluka i kao takvi su činili ogromnu većinu svih Jevreja u tom dobu, odnosno ne zaboravi da je Ruska Imperija uključivala i celu Poljsku od kraja 18. veka. Poenta je odnos prema njima, koji je bio nažalost poprilično problematičan. Prosto je tako, odnosno etnički Rusi ih ne vole, niti su ih ikada voleli. Isto važi i za Ukrajince tj nekadašnje Maloruse, jer je to vekovima bila jedna država i jedna kultura

Rusko carstvo nikako i nikad nije uključivalo CELU Poljsku, nego je Poljska bila podeljena između Rusije, Austro-Ugarske i Prusije.

Aškernazi su živeli među Ukrajincima 95% (ako podrazumevamo da su oni stvarno postojali kao narod) pa su sa njima imali i sukobe. Ti na prvo mesto stavljaš odnos Rusa prema Jevrejima, a Rusi praktično sa Jevrejima nisu ni živeli. Zaporožanski Kozaci tj. da kažemo "Ukrajinci" su baštinili nekakvu državnost u toj carskoj Rusiji, unaravno da su ruski carevi donosli zakone da njima udovolje a ne Jevrejima.

A Aškenazi su na tu teritoriju došli, ne sa istoka i Turske, već iz zapdne Evrope odakle su proterani, pa ih je onaj poljski kralj tamo negde u 14. veku primio kod sebe, nije baš voleo istočne Slovene jeli. Ne znam šta bi to bilo "poreklom iz komšiluka" kad su vekovima živeli po Itialiji, nemačkoj, Francuskoj pre nego su tu došli.
bene_geserit bene_geserit 21:52 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

da - jeste

Sporan deo je da se "završila tad oko 10. veka kad su Sloveni pokršteni".
Ne misliš valjda da je Turke bolela ona stvar dal su Sloveni pagani ili hrišćani kad su odvodili robove.
Pričamo o odnosu Rusa i Turaka-Tatara sve vreme.
maksa83 maksa83 22:03 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Sporan deo je da se "završila tad oko 10. veka kad su Sloveni pokršteni".

Da, tada su (uglavnom) prestali da budu fair game - za Hrišćane koji su do tada masovno učesvovali u tim operacijama.

Pričam o skali - to sa Tatarima i Turcima je "trafika na ćošku" vs "multinacionalna kompanija", pogotovo od trenutka kada je Papa zabranio Veneciji da trguje Italijanima (koji tada nisu postojali pod tim imenom naravno) pa su se ovi okrenuli Slovenima. Do tada je italijanska reč za roba bila "sardo" zato što su ih masovno lovili na Sardiniji, a posle toga je postala schiavo.

P.S. Eto kad ti neki brotha prikenja zbog N Word prikenjaj ti njemu zbog S word i objasni mu da potičeš iz etničke grupe koja je svetu dala reč za roba i da te kao Slovena reč slave vređa.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:05 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73
Filip Mladenović
Elke Kahr ističe svoju bliskost sa Marksovom vizijom društva. Inspiraciju nalazi u muzici Džona Lenona i u jugoslovenskom socijalizmu. Svojevremno je izjavila: „TITO MI JE VEĆ OD DETINJSTVA BIO POJAM. ZAHVALJUJUĆI NJEMU, JUGOSLAVIJA, PRE SVEGA ZEMLJE U TOM DELU EVROPE, BILE SU NAJBLIŽE MOJIM IDEALIMA.”

Jel' kaže nešto i za Goli otok?
Ili za Titov logor za žene Sveti Grgur?

Голи и Свети Гргур су били у знатној мери обавијени велом тајне, али је Елке (рођена у Грацу, не у Салцбургу или Инсбруку), морала чути од старијих о Југословенима који су, бежећи из Титовог раја, илегално прелазили аустријску границу, а сама би требало да је запамтила колоне југословенских аутобуса са путницима који се у Аустрији снабдевају кафом и детерџентима.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:16 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e
Neues aus der Nachbarschaft
jovilim_e
docsumann
maksa83
Prosto je neverovatno da se u skladu sa onim što je 'naveo Drug Volođa' počinje relativizovati Hitlerov napad na Poljsku.

Putin je potpuna mađija, kakve ovde stvari krenu da se dešavaju kada se dirne u lik i delo. Ljudi se pretvore u plastelin. Sve može - i Hitler postaje razuman čovek kome se nije izašlo u susret pa šta sad da vam radimo jebiga sami ste tražili...



a čarli nekao izgubi onu svoju britkost...

Naprotiv!
Ja ceo intervju, kao i sve njegove (izdovjene) derivate smatram specijalnim psihološko/propagandim operacijama najvećih umova koje imaju naša braća Ameri i Rusi.
Ja tu ne favorizujem nikoga, bez obzira na to što smo sa Rusima (slovenska) braća, jer sam ja pobornik poptpune integracije najmoćnijih naroda - Rusa i Amera.
I zato ja ne predlažem nimalo slučajno da mi lepo odemno do braće Amera, lupimo šakom o sto, i kažemo - braćo, mi smo spremni da postanemo 51. USA savezna država.
Tako nam Bog pomogao!


Odnosno da zbijemo redove.

Kako drugačije!


Kod Filipa je uvek premalo muzike pa evo jedan narodnjak:



benedykt benedykt 22:27 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit

Aškernazi su živeli među Ukrajincima 95% (ako podrazumevamo da su oni stvarno postojali kao narod) pa su sa njima imali i sukobe. Ti na prvo mesto stavljaš odnos Rusa prema Jevrejima, a Rusi praktično sa Jevrejima nisu ni živeli. Zaporožanski Kozaci tj. da kažemo "Ukrajinci" su baštinili nekakvu državnost u toj carskoj Rusiji, unaravno da su ruski carevi donosli zakone da njima udovolje a ne Jevrejima.

A Aškenazi su na tu teritoriju došli, ne sa istoka i Turske, već iz zapdne Evrope odakle su proterani, pa ih je onaj poljski kralj tamo negde u 14. veku primio kod sebe, nije baš voleo istočne Slovene jeli. Ne znam šta bi to bilo "poreklom iz komšiluka" kad su vekovima živeli po Itialiji, nemačkoj, Francuskoj pre nego su tu došli.

Ta država se zvala Ruska Imperija, odnosno kod tebe Ukrajinci u istoj postoje samo onda im treba pripisati nešto loše. Pa tako proces nasilnog pokrštavanja u 18. veku što Tatara a što Jevreja nije potekao iz naroda niti da bi se ugodilo Kozacima tj ”Ukrajincima”, nego zato jer je ruska carica Jelisaveta I tako želela.
Inače, to što pričaš o navodnom doseljavanju iz Nemačke je tzv the Rhineland hypotesis koja je teorijski nemoguća zato što je u Nemačkoj tada živelo tu negde tipa par desetina hiljada Jevreja a po popisu na kraju 19. veka u Ruskoj Imperiji ih je bilo ne znam već koliko miliona, plus još oko milion njih u međuvremenu emigriralo odatle u Ameriku. U prevodu, ili su samo Aškenazi Jevreji u celoj Evropi imali pet puta veći prirodni priraštaj od svih drugih, ili se to nije desilo. Pri tome, data migracija nije bukvalno nigde u niti jednom istorijskom dokumentu zabeležena.
Nađi uostalom i pročitaj naučni rad Early Modern Polish Jewry - The Rhineland Hypothesis Revisited od Jits van Stratena pa pogledaj i sam, jer ti tamo sve to daleko preciznije i detaljnije piše…
alselone alselone 22:29 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Mašite osnovu popularnosti ovog intervjua. Intervjui dođu i prođu, retko kada im se pridaje ovoliki značaj. Značaj se ovde crpi iz Takera - ljudima je pun fišek MSM-a i njihovih sada sve glupljih i ogoljenijih laži, i Putina - ljudima je dosta neocon američke klike koja svakih par godina zapali negde neku vatru na svetu.
gvozden1 gvozden1 22:31 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Pa vidi, ako neko državu poistoveti sa bioskopom, teško je oteti se utisku da taj nije čitao o državi i demokratiji mnogo.

... reče mudrac i veliki čitač kome nije jasno zašto su mandati vremenski ograničeni.

Ajd objasni mi ti, što je broj mandata ograničen na dva?
Zato što je tako u Americi, pa onda mora svud, jer Amerika je to, jebote?

Ili zato što je tako i u bioskopima?

I ko je taj ko je propisao građanima koliko puta imaju pravo da biraju istog čoveka?

Mora da je neki Amerikanac.
gvozden1 gvozden1 22:33 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Sad mi to priča sin.

Isto kao i Maksa?
Pa kad liči na njega:)

Nije te blam da se ovako sramotiš?
maksa83 maksa83 22:39 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ajd objasni mi ti, što je broj mandata ograničen na dva?

Da bi i ti mogao da ih izbrojiš.
gvozden1 gvozden1 22:41 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Plebiscitarna podrška baš kao danas Putinu u Rusiji

Bili neki izbori, kad, ko ih organizovao?

Ili ti i tvoj sin to "znate"?

Što bi reko Zoka Bosanac 'đe si Gvozdene komunjaro stara'

Hehe, nisam znao ko je taj Zoka Bosanac, izguglah i videh:)

Tvoj fah, šoferska muzika, provali iz tebe džiber često, ma koliko se trudio da ga sakriješ.

I jel odvrneš Zoku do daske u kabini?

Šta ti sin kaže na to, ako liči na Maksu, ne sluša on to.

Ili ipak ne liči, ali bi ti baš voleo da je pljunuti Maksa, pa lažeš?
gvozden1 gvozden1 22:47 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Ajd objasni mi ti, što je broj mandata ograničen na dva?

Da bi i ti mogao da ih izbrojiš.

E ovo je objašnjenje.
Naravno, u skladu sa tvojim poznavanjem slobode i prava, koje se svodi na, tako je u Americi, i u bioskopu, šta ima tu da se zna, ćuti i prepisuj.
bene_geserit bene_geserit 22:52 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Pri tome, data migracija nije bukvalno nigde zabeležena.

Šta bre tupiš, Jevreji su bukvalno iz cele Evrope bežali u tadašnju Poljsku, tj. Poljski kraljevi su ih naseljavali na teritorije gde su živeli istočni Sloveni uglavnom koje su na nesreću bile pod poljskom vlašću.
wiki
The expulsion of the Jews from Spain in 1492, as well as expulsion from Austria, Hungary and Germany, stimulated a widespread Jewish migration to the much more tolerant Poland. Poland became the recognized haven for exiles from the rest of Europe
predatortz predatortz 22:54 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1
maksa83
Ajd objasni mi ti, što je broj mandata ograničen na dva?

Da bi i ti mogao da ih izbrojiš.

E ovo je objašnjenje.
Naravno, u skladu sa tvojim poznavanjem slobode i prava, koje se svodi na, tako je u Americi, i u bioskopu, šta ima tu da se zna, ćuti i prepisuj.


Ma glupost čista!
Osam godina nečijeg dvostrukog mandata je sasvim dovoljno da se taj neko utali i bude korumpiran, ako su to razlozi.

Šta, u dva mandata neće, ali već u trećem...

Ako čovek vodi dobru i konstruktivnu politiku i narod ga hoće, neka bude i deset mandata.

Samo je bitno da to redovno proverava na slobodnim izborima i da ti izbori budu korektni, odnosno da oponenti imaju priliku da jasno i glasno ponude narodu šta imaju da ponude (ono što nama nedostaje da bi se izbori smatrali korektnim).

Na stranu glupost da je broj mandata predsednika ograničen, a premijera nije.
A predsednik, bar po ustavu, ima mnogo msnje nadležnosti i mnogo manje prulika za lopovluke.



bene_geserit bene_geserit 22:58 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ta država se zvala Ruska Imperija, odnosno kod tebe Ukrajinci u istoj postoje samo onda im treba pripisati nešto loše. Pa tako proces nasilnog pokrštavanja u 18. veku što Tatara a što Jevreja nije potekao iz naroda

Pazi pričaš o periodu kad su koju godinu ranije Tatari još uvek masovno odvodili slovenske robove. I primenjuješ kriterijume 20. veka.

Sa druge strane ti si ko Filip (tipa Jugoslaviju je oslobodila od Hitlera Ukrajinska brigada a žene po Vojvodini su silovali Rusi).
Nismo pričali o "pokrštavanjima" već o pogromima.
Ukrajinci su ili postojali i vršili te pogrome ili nisu postojali, ne može i jedno i drugo (postojali a nisu oni vršili pogrome), pošto su Jevreji 95% živeli na njihovim teritorijama.
maksa83 maksa83 23:10 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ako čovek vodi dobru i konstruktivnu politiku i narod ga hoće, neka bude i deset mandata.

Samo je bitno da to redovno proverava na slobodnim izborima i da ti izbori budu korektni, odnosno da oponenti imaju priliku da jasno i glasno ponude narodu šta imaju da ponude (ono što nama nedostaje da bi se izbori smatrali korektnim).

E pa vidiš moć ne funkcioniše tako, i cela istorija govori o tome.

To su shvatili još Atinjani pre nove ere pa su onih 500 tadašnjih "poslanika" imali mandat ograničen na dve godine sa idejom da interesi raznih grupa budu zastupljeni i da se spreči zloupotreba funkcije za lične potrebe. Rimski izabrani Magistrati su imali mandat od godinu dana s tim da su mogli opet da budu birani tek za 10 godina.

Taj mehanizam je tu baš zato što će se vlasti dokopati neko ko baš i nije trebalo da je se domogne, pa se tim mehanizmom obezbeđuje smenjivost vlasti a koja je osnovna pretpostavka demokratije, i istorija je puna primera likova koji su ušli u sistem na ta vrata pa ih onda zazidali i to nikad na dobro nije izašlo za narod. Svi ih znamo, pretpostavljam.

Dakle sve je to savladano vrlo davno u demokratskoj teoriji i praksi, ali oćeš kurac neki huči tamo ZNA BOLJE a nije o tome razmišljao do pre dvadese sekundi tj dok mu se doživotni Putin nije pojavio u životu, i on nekome sugeriše da nije dovoljno čitao. Pa jebotebog kakva komedija.
benedykt benedykt 23:10 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit
Pri tome, data migracija nije bukvalno nigde zabeležena.

Šta bre tupiš, Jevreji su bukvalno iz cele Evrope bežali u tadašnju Poljsku, tj. Poljski kraljevi su ih naseljavali na teritorije gde su živeli istočni Sloveni uglavnom koje su na nesreću bile pod poljskom vlašću.
wiki
The expulsion of the Jews from Spain in 1492, as well as expulsion from Austria, Hungary and Germany, stimulated a widespread Jewish migration to the much more tolerant Poland. Poland became the recognized haven for exiles from the rest of Europe

Citiranje Wikipedia u ovakvom slučaju je znak da ne shvataš osnovnu razliku između primarnih, sekundarnih i tercijarnih istorijskih izvora. Šta je dakle originalni primarni istorijski izvor za datu tvrdnju o migraciji u Poljsku iz Nemačke i celu tu tzv the Rhineland hypotesis.
Takođe, da bi na kraju 19. veka broj Jevreja u Ruskoj imperiji bio u tim milionskim ciframa, moralo ih je u Poljskoj na početku 16. veku, kada se to sve navodno dešava, biti najmanje pola miliona a a ne sveukupno oko 50.000 kako istorijski dokumenti pokazuju…
gvozden1 gvozden1 23:12 09.02.2024

Re: Putin - Karlson


Ma glupost čista!
Osam godina nečijeg dvostrukog mandata je sasvim dovoljno da se taj neko utali i bude korumpiran, ako su to razlozi.

Šta, u dva mandata neće, ali već u trećem...

Pa da nije glupost Maksa bi imao neko suvislije obrazloženje od primera neke privatne firme.
U firmi se zna ko može da kaže ovo je moje, i ja sam taj koji određuje pravila.

U državi nema tog autoriteta, niko ne može da kaže ja sam taj koji određuje građanima koga će koliko puta da glasaju, građani bi trebalo da su slobodni, i da niko nije iznad njih.

Ako Amerikanci tako hoće, imaju pravo, a ako neko hoće nešto drugo, i on ima pravo.
Rusija eto hoće pet puta da bira Putina, al pošto je to u Americi nedopustivo, onda Maksa kaže, aha, to se ne sme, Putin krši američki ustav.

maksa83 maksa83 23:15 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Rusija eto hoće pet puta da bira Putina, al pošto je to u Americi nedopustivo, onda Maksa kaže, aha, to se ne sme, Putin krši američki ustav.

Šta bre lupetaš?

A i ja svašta pitam, ovo je otpr. brzina do koje dođemo do ovakih brainfarotva.

Milan Novković Milan Novković 23:15 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Naučićeš više i o WW2, Hitleru, Poljacima, Rusima, cancel culture, ... malo se skinuti sa doskočica i osećaja za feeling kako budeš sve više kapirao, zaljubiti u Ruse i Putina, ... (dobro, zezam se

Ja sam rekao već bar 2x (svi smo sve ovde rekli đilijardu puta) da je meni potpuno jasan taj Putin man crush. A bilo kakva etnofilija mi je potpuno strana, ja sam ti tu čeripiker - dajte italijansku hranu, rusku supkulturu, japansku tehniku, Made in USA gitare, designed in Cupertino kompjutere, mađarske seksualne slobode, nemačke ... ne znam šta nemačko, sigurno ima nešto, grčke baklave, engleski humor, bolivijske empadanas, portugalske slatkiše...

Meni nije jasno na koji "taj" man crush misliš, ali on definitivno nije nikakav Napoleon kakvog je Hegel, npr, video (kao što bi, recimo, Bah "video" muziku oko sebe pa je samo zapisao).

On je više lik, a najjači se utisak na tu temu stiče iz pera Amera, koji je neka protivteža istoriji gde su nam elita i vođe Hunter Biden, Killari, Bill joj, tata-Bajden, Naš kralj Čarls sa dve trojke kao maksimalne ocene iz srednje škole, do koje je dobacio, Ursula, Annalena 360, iiit-ze-bagz Klaus i lahki Billi koji će nam deci na kožu instalirati ports da ne moraju da ih bodu svaki put kad žele nešto da im ubrizgaju, Makroni, Blerovi, i trećerazredni IQ17 Harari-uzbudio-sam-se mislioci koji nas vide kao u nekim matrix kokunima u bliskoj budućnosti ...

... teško sranje od zapadnog sveta gde bukvalno neki neočekivani zombiji bez mozga marširaju ispred pisaca, slikara, vajara, pesnika, .... biraj, tehnološke revolucije.

Usrana zapadna zabava se svela na to da li će europljani biti prinuđeni da ispred amera obaraju kamate pa:

- Obaraju Evro i energija pa sirovine, proizvodi iz uvoza im postaju još skuplji.

- Ne obaraju ali su i bond yields onda previsoki pa gledamo u pasulj kad će početi da pucaju nemačke banke, pa ostale, pa penzioni fondovi

- Ili neće imati izbora pa će ih Sorosi i ostali anglosaksonci saterati u ćošak gde će se refinansirati uz pomoć perpetual bonds, koje će im anglosaksonci kupiti za na dugme otštampanu lovu pa iz upregnuti u konjsku zapregu ...

... zauvek.

I iz te perspektive su multipolarnost i njeni junaci neka mala zvezda vodilja.
gvozden1 gvozden1 23:19 09.02.2024

Re: Putin - Karlson


To su shvatili još Atinjani pre nove ere pa su onih 500 tadašnjih "poslanika" imali mandat ograničen na dve godine sa idejom da interesi raznih grupa budu zastupljeni i da se spreči zloupotreba funkcije za lične potrebe. Rimski izabrani Magistrati su imali mandat od godinu dana s tim da su mogli opet da budu birani tek za 10 godina.

Taj mehanizam je tu baš zato što će se vlasti dokopati neko ko baš i nije trebalo da je se domogne, pa se tim mehanizmom obezbeđuje smenjivost vlasti a koja je osnovna pretpostavka demokratije, i istorija je puna primera likova koji su ušli u sistem na ta vrata pa ih onda zazidali. Svi ih znamo, pretpostavljam.

Da li si uopšte sposoban da shvatiš razliku između ove dve situacije, između nečega što se danas zove poslanikom i predsednika države, jednog čoveka?

Broj mandata poslanika nije ograničen, može biti biran sto puta, a predsednik, jedan čovek, je ograničen na dva mandata.

Tvoji primeri bi bili validno objašnjenje za ograničavanje broja mandata poslanika, a sa predsednikom nikakve veze nemaju.
maksa83 maksa83 23:29 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Meni nije jasno na koji "taj" man crush misliš

Mislim na opčinjenost Putinom kao figurom. Tip pre svega u javnim nastupima emanira sabranost, snagu, ali ume da bude i kozer i da se zeza i ispriča pravi vic u pravom trenutku, otpeva Bluberi Hill dok mu iz publike tapšu američke filmske zvezde, baca đudo šutira karatu, puca iz karabina i sekire i šurikena, zabada golove u hokeju, jaše konja go do pojasa, tip je takoreći besprekoran, i sve je to većinom po svoj prilici dženjuin, ništa nije fejk.
benedykt benedykt 23:32 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit
Ta država se zvala Ruska Imperija, odnosno kod tebe Ukrajinci u istoj postoje samo onda im treba pripisati nešto loše. Pa tako proces nasilnog pokrštavanja u 18. veku što Tatara a što Jevreja nije potekao iz naroda

Pazi pričaš o periodu kad su koju godinu ranije Tatari još uvek masovno odvodili slovenske robove. I primenjuješ kriterijume 20. veka.

Sa druge strane ti si ko Filip (tipa Jugoslaviju je oslobodila od Hitlera Ukrajinska brigada a žene po Vojvodini su silovali Rusi).
Nismo pričali o "pokrštavanjima" već o pogromima.
Ukrajinci su ili postojali i vršili te pogrome ili nisu postojali, ne može i jedno i drugo (postojali a nisu oni vršili pogrome), pošto su Jevreji 95% živeli na njihovim teritorijama.

Mislim da si se malo zbunio sa tim godinama, odnosno ti bi sa tim slovenskim robovima sve da dokazuješ pa čak i dešavanja 18. veku. By the way, pričaš jedino o sebi kada pominješ Filipa, jer smo se barem nas dvojica raspravljali na temu Ukrajinaca samo si onda tvrdio kako su oni nekakva novotarija iz 20. veka a sada ih eto imaju te neke svoje teritorije u Ruskoj Imperiji i tamo naravno vrše pogrome. Dakle, ta država se zvala Ruska Imperija, i ono od čega je posle nastala država Ukrajina je tada bilo delom Malorusija sa Kijevom a delom Novorusija sa Odesom, Hersonom i Donnjeckom. Tamo žive i oni koji se osećaju kao Rusi i oni koji se osećaju kao Ukrajinci tj nisu svi Ukrajinci kako bi ti sada tako lepo odgovaralo niti sam ja takvo nešto ikada tvrdio.
Ti pogromi se dešavaju pretežno na teritoriji tadašnje Novorusije tipa u Odesi, u kome su prema popisu iz 1897. 49% stanovništva činili Rusi, 31% Ukrajinci i 9% Jevreji. Rostov na Donu gde su takođe bili pogromi je sve samo ne Ukrajina koliko ja znam, a ti me slobodno ispravi ako grešim jer možda su tu bili ti Donski Kozaci a Kozak=Ukrajinac…
maksa83 maksa83 23:36 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Tvoji primeri bi bili validno objašnjenje za ograničavanje broja mandata poslanika, a sa predsednikom nikakve veze nemaju.

Smenjivost vlasti je srž i osnova demokratije, nebitno da li je u pitanju poslanik, predsednik opštine ili države. Ljudi su vremenom shvatili šta znači neograničena moć na neograničeno vreme, gde i u šta to vodi i postavili su mehanizme da se sa tim nose. Kroz istoriju su se pojavljiavali ljudi koji su te mehanizme probali da onesposobe i unište i to se nikad nije završavalo dobro. Proglasi Monarhiju i budi Monarh, nemoj da glumiš demokratiju i mažeš ljude sa nekim izborima u kojima ti - pored svega - još biraš ko sme a ko ne sme da se kandiduje protiv tebe.
Milan Novković Milan Novković 23:41 09.02.2024

Re: Putin - Karlson


maksa83
Meni nije jasno na koji "taj" man crush misliš

Mislim na opčinjenost Putinom kao figurom. Tip pre svega u javnim nastupima emanira sabranost, snagu, ali ume da bude i kozer i da se zeza i ispriča pravi vic u pravom trenutku, otpeva Bluberi Hill dok mu iz publike tapšu američke filmske zvezde, baca đudo šutira karatu, puca iz karabina, zabada golove u hokeju, jaše konja go do pojasa, tip je takoreći besprekoran, i sve je to većinom po svoj prilici dženjuin, ništa nije fejk.

Ja mislim da on uopšte nema tu vrstu "privlačnosti" - tj privlačan je na taj način koliko i ravnozemljaši (pošto ih ti ponekad potežeš i nikako da ukapiram kako ti uopšte padaju na pamet kao advanced thinkers.

On je prosto jako inteligentan, pogotovo kao osoba na vrhu piramide strategic razmišljanja - šta god i koliko god to bila mračna rabota sa još mračnijim sastojcima.

Ostalo je propaganda i marketing, pa ko se od "sporijih" upeca, a asimetrična u smislu da one brže ne iritira previše.

To da je inteligentan, promišljen i jako oprezan sam ja najbolje pročitao opet iz pera jednog ... Amera, bio jedan od viših savetnika američkih timova u raznim pregovorima i pretstavili mu Putina pre nego što je došao na vlast - pa ga tako doživeo posle višednevnih pregovora.
predatortz predatortz 23:41 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

Da li si uopšte sposoban da shvatiš razliku između ove dve situacije, između nečega što se danas zove poslanikom i predsednika države, jednog čoveka?


Nešto slično i ja rekoh.
Ok, Grci su pre dve hiljade godina ograničavali mandat poslanicima. Ok!
Ali danas, u većini demokratija, mandat je ograničen samo predsedniku.
Poslanik, predsednik vlade ili ministar možeš da budeš oniliko puta koliko te narod bira ili poslanici izglasaju.
A predsednik ima najmanju moć, bar po ustavu.
Osim u Americi, gde je predsednik najmoćnija politička figura,sa ovlašćenjima daleko većim od evropskih kolega uključujući i monarhe.

Tamo to sa dva mandata ima smisla. Ovde je besmisleno.

U Rusiji je predsednik najmoćnija politička figura, ni tamo to ograničenje ne bi bilo baš bez smisla.

Kod nas, gde predsednik ima desetak nadležnosti, od kojih je bar sedam čist protokol, ograničenja su besmislena.
To što ovaj izlazi iz nadležnosti, to je nezrelost države i sistema. Ali on će biti glavna politička figura i kad bude premijer, bio je i kad je bio ministar odbrane i podpresenik vlade...
Što će reći, mi nemamo uređen sistem.
Ograničenja postoje, ali ih niko ne jebe.
bene_geserit bene_geserit 23:45 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

To pogromi se na teritoriji današnje Ukrajine dešavaju pretežno u Odesi

Još jedino da izvučeš neki primarny istorijski izvor da dokažeš tu besmislenu tvrdnju.
Osim što je postojao taj jedan čuveni slučaj koji je bio inspiracija onom Ješi iz koje već banke da finansira Japance u Rusko-Japanskom ratu, a izgleda i tebi za tu besmislenu tvrdnju, dakle na nivou anekdote.
Naravno tvrdnja veze sa mozgom nema.
Ako pogledaš mapu Pale of settlment, pogroma je bilo naravno svuda.
Nego zanimljivo, šta kažeš 31% Ukrajinaca u Odesi, izgleda da Putin neće da stane na istočnoj obali Dnjepra.

mapa gde su živeli Jevreji u Rusiji krajem 19. veka i u kojim procentima (po tercijalnim istorijskim izvorima, izvinjavam se što me mrzi da čitam linkovane naučne radove gde tupe nešto)


Milan Novković Milan Novković 23:50 09.02.2024

Re: Putin - Karlson


bene_geserit
To pogromi se na teritoriji današnje Ukrajine dešavaju pretežno u Odesi

Još jedino da izvučeš neki primarny istorijski izvor da dokažeš tu besmislenu tvrdnju.
Osim što je postojao taj jedan čuveni slučaj koji je bio inspiracija onom Ješi iz koje već banke da finansira Japance u Rusko-Japanskom ratu, a izgleda i tebi za tu besmislenu tvrdnju, dakle na nivou anekdote.
Naravno tvrdnja veze sa mozgom nema.
Ako pogledaš mapu Pale of settlment, pogroma je bilo naravno svuda.
Nego zanimljivo, šta kažeš 31% Ukrajinaca u Odesi, izgleda da Putin neće da stane na istočnoj obali Dnjepra.



Ja mislim da mu je onaj uvod zbog toga.

Inače je rekao mnogo manje od onoga što se čulo pre i od zapadnjaka, pa njega i drugih članova njegovog tima.

U stvari podriva moral zapadu tom finom, tihom, neagresivnom i druželjubivom pričom.
gvozden1 gvozden1 23:54 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

još biraš ko sme a ko ne sme da se kandiduje protiv tebe.

Ali to može da se postigne i zabranom trećeg mandata.
I to može da bude mehanizam biranja protivkandidata.

Osnovna demokratije je slobodna volja građana, i ništa iznad toga ne bi smelo da postoji, nikakav mehanizam koji će im tu slobodu ograničavati, pa ni mehanizam ograničenog broja mandata.

Smenjivost vlasti svedeno na jednu jedinu poziciju, predsednika države, je karikatura, sve dok nikome drugom, ni ministrima, premijerima, poslanicima, broj mandata nije ograničen.

U američkom sistemu to možda i ima smisla, jer je kod njih mnogo vlasti u rukama jednog čoveka, sva izvršna vlast, pošto je predsednik države ujedno i predsednik vlade, ali oni su to tako uredili, neko drugi će to urediti drugačije, i svi su podjednako u pravu, pa onda čudi tvoj stav da je Putin predugo na vlasti.

U odnosu na šta je predugo, u odnosu na američki ustav jeste, ali kakve veze ima američki ustav sa predsednikom Rusije?

Da li je predugo u odnosu na volju građana Rusije?
Ne znamo to, ali ne možemo da tvrdimo ni da jeste ni da nije, ono što znamo je da je po Srbiju dobro dok je on na čelu Rusije.




maksa83 maksa83 23:56 09.02.2024

Re: Putin - Karlson

To da je inteligentan, promišljen i jako oprezan


Verujem da je on inteligentan a za ovo promišljen i oprezan, tu mu vreme ne ide na ruku jer je recimo rat u Ukrajini popriličan bloper. Njega jesu lagali i mazali i on se upustio u tu stvar sa nekvalitetnim informacijama i cela stvar teče u skladu sa tim, ono što je gura napred nije nikakva promišljenost i mudrost nego sirova sila 5x veće zemlje i spremnost da se baci koliko treba ruskih života u celu stvar. Dokaz za to su svi oni posmenjivani FSB pregaoci u prvih pola godine.

sam ja najbolje pročitao opet iz pera jednog ... Amera, bio jedan od viših savetnika američkih timova u raznim pregovorima i pretstavili mu Putina pre nego što je došao na vlast - pa ga tako doživeo posle višednevnih pregovora.

Putin ti je kao soproštenjem pare - kao što znamo pare nisu pare samo pare nego postoji taj time value of money. Tako da ni Putin nije konstanta u vremenu. Današnji Putin nije Putin od pre 15 godina, menja te neumitno apsolutna vlast (i to na vrlo loš način), i kako vreme ide autoritarna (ima radova na tu temu) figura je "primorana" da radi sve gore i gore stvari da bi održala status quo. Kad govno udri u ventilator to znači da razni ljudi lete kroz prozor a nisu profesionalni kaskaderi i da moraš da uvedeš verbalni delikt i promptno šalješ na robiju za neusaglašenost sa zvaničnim narativom i "uteruješ patriotizam" prislinim metodama, što je priznaćeš jedno društveno prilično spadanje s kurca na pišu.
Milan Novković Milan Novković 00:05 10.02.2024

Re: Putin - Karlson


maksa83
To da je inteligentan, promišljen i jako oprezan


Verujem da je on inteligentan a za ovo promišljen i oprezan, tu mu ne vreme na ruku jer je recimo rat u Ukrajini popriličan bloper. Njega jesu lagali i mazali i on se upustio u tu stvar sa nekvalitetnim informacijama i cela stvar teče u skladu sa tim, ono što je gura napred nije nikakva promišljenost i mudrost nego sirova sila 5x veće zemlje i spremnost da se baci koliko treba ruskih života u celu stvar. Dokaz za to su svi oni posmenjivani FSB pregaoci u prvih pola godine.

sam ja najbolje pročitao opet iz pera jednog ... Amera, bio jedan od viših savetnika američkih timova u raznim pregovorima i pretstavili mu Putina pre nego što je došao na vlast - pa ga tako doživeo posle višednevnih pregovora.

Putin ti je kao soproštenjem pare - kao što znamo pare nisu pare samo pare nego postoji taj time value of money. Tako da ni Putin nije konstanta u vremenu. Današnji Putin nije Putin od pre 15 godina, menja te neumitno apsolutna vlast (i to na vrlo loš način), i kako vreme ide autoritarna (ima radova na tu temu) figura je "primorana" da radi sve gore i gore stvari da bi održala status quo. Kad govni udri u ventilator to znači da razni ljudi lete kroz prozor a nisu profesionalni kaskaderi i da moraš da uvedeš verbalni delikt i promptno šalješ na robiju za neusaglašenost sa zvaničnim narativom i "uteruješ patriotizam" prislinim metodama, što je priznaćeš jedno društveno prilično spadanje s kurca na pišu.

Ja mislim da im je to sve scripted, iako ima autora koje sam i ja odabrao da čitam koji misle kao ti.

Scripted uglavnom sa Kinezima, a rat vode od 2014, pripreme decenijama, sa Lavrovom kao centarforom.

Ako im se samo setiš reči i ciljeva pre rata, pa kobajagi pokušaja pregovora sa zapadom o promeni evropske security arhitekture, pa odgledaj reči Xi-ja kad je poslednji put odlazio iz Moskve - nigde tu nema ni zrnceta sanjaranje o nekom blic krigovima.

Attrition im je strategija, po više tredova raznih parametara - vojnih, ekonomskih, geo-političkih.
maksa83 maksa83 00:05 10.02.2024

Re: Putin - Karlson

To što ovaj izlazi iz nadležnosti, to je nezrelost države i sistema.

Ljudi. Jer državu i sistem čine ljudi, ne klupe i kabineti i mikrofoni. Pestoiljaditi put - nije problem Vučić nego cela piramida ispod na čijem vrhu stoji.

On je problem utoliko što je spreman da eksploatiše ljudske slabosti do krajnjih granica za učvršćivanje vlasti, e takvu potpunu bulju od karaktera bi baš morao da ozbiljno da tražiš u slučajnom uzorku građana i ne bi je lako našao, bar ne kombinovanu sa takvom ambicijom.
angie01 angie01 00:32 10.02.2024

Re: Putin - Karlson

predatortz
Filip Mladenović
predatortz
Filip Mladenović
Da nije bilo Golog otoka i SV. Grgura, cela FNRJ, kasnije SFRJ bila bi Goli otok i Sv. Grgur pod ruskom "bratskom" čizmom, po ugledu na Bugarsku, Albaniju, Rumuniju, Mađarsku, Čehoslovačku, Poljsku...


Verovatno bi neki tako loš čovek poput tebe, a nacista po opredeljenju, rekao:

Da nije bilo Aušvica i Dahaua, cela Nemačka bi bila opljačkana od Jevreja.


Sram te bilo, Filipe Mladenoviću!


Ovakvo poređenje ne samo da je nategnuto, nelogično i sumanuto, nego je i neukusno.

Iz današnje perspektive komentarisati 1948. godinu, kada se svaki čas očekivala invazija SSSR i "bratskih" država na Jugoslaviju, kada je veliki broj naših graničara bio ubijen, a SSSR tajne službe imale svakojake doušnike i saradnike, neobjektivno je i nečasno!


Dobro...
Idemo ovako...
Znaš li ti da većini golootočana nije suđeno nikada i da im nikad zvanično nije utvrđena nikakva krivica?
Da su ti ljudi mučeni i fizički i psihički, da nisu znali koja je dužina njihove kazne?
Znaš li da su oni koji su bili zatvoreni u nemačkim koncentracionim logorima, pa posle na Golom otoku tvrdili da su nemački logori bili odmarališta u odnosu na Goli otok?
Znaš li da su ti ljudi, zatvarani bez utvrdene krivice, decenijama posle imali problema pri zapošljavanju? Da su žene morale javno da ih se odriču ako su htele bilo kakav posao? Da su porodice gubile pravo na sledovanje, dakle bile osuđivane na glad i bedu?

I da li si svestan da samo ozbiljno bolestan um, um osobe za hitnu hospitalizaciju, može da opravdava sve to?


hebote, al serendas, kakav glupi marketing, koji je proverljiv,..evo ja sam imala clana porodice, koji je bio na tom odsustvu na sluzbenom putu, i znam podosta o tome iz prve ruke, ujedno postoji dosta publikacija o tom uzasu, al da kazes, da su
nemacki koncentracioni logori bili odmaraliste u odnosu na GO, jer su to navodno rekli pitomci, koji su sluzili oba tamnjicenja, je bas teska mizerija,..ti bre covece, ne trepnes i slazes sta god da ti padne na pamet.

ili za odricanje i zaposljavanje, recimo otac moje najbolje drugarice-lekar, bio u Norveskom logoru, pa na Golom otoku i karijeru je zavrsio, posle dugogodisnjeg direktorovanja u jednoj od najvecih i najznacajnijh bolnica u zemlji...nikoga se odrekao nije, kao ni clana moje porodice, koji je ist bio visokoobrazovan i uredno je po povratku radio svoj posao.

kao na primer,
Ono jeste, mogao si onda da odeš u Skoplje (kao da danas ne možeš), ali se uvek postavljalo logično pitanje koji ćeš kurac u toj vukojebini...


lik izTuzle, kaze za Skoplje da je vukojebina,...pa je l si nekada bio tamo?
emilia emilia 04:48 10.02.2024

Intervju sa vampirom

Ovaj "novinar" kanda ima kredibilitet nivoa šitformera, pogled mu "inteligencijom" zrači.
Čisto sumnjam da nijedan poznati svetski novinar nije tražio intervju sa Putinom.
A jasno je kao dan da je Putin izabrao Takera zato što po njemu može da svira kako god hoće, bez straha od nezgodnih pitanja.
A šta činiti povodom političkog diletantizma Srbije u čitavoj priči, osim plakati.
Neki Srbi bi bili na strani Hitlera i branili ga jer je bio protiv Zapada naročito 1939 kada je bio u savezu sa SSSR.









Taker je da ne zaboravimo Trampov teoretičar zavera.
Dobio šut kartu sa televizije Fox zbog enormnog laganja publike na temu Trampovog gubitka na predsedničkim izborima.
Kao posledica toga krenuli su sudski postupci koji su pogodbom Fox televiziju koštale stotine miliona dolara.
Eto toliko o liku koji je intervjuisao Putina.
A ko je Putin ne treba objašnjavati.

Šta to imamo da čujemo od druge strane? Da ratovi ne počinju sredom, a da rat nije rat nego specijalna operacija.
Koga je briga šta Putin priča kad jedno priča a drugo radi.
3-4 meseca pre napada je govorio da nema nameru da napadne Ukrajinu.
Njegova televizija je milion puta baljezgala kako će gađati po Evropi, kako će do Berlina i slične gluposti.
Sad cvrkuće, kao, zašto bi mi Poljsku.
Sve njegove gluposti i bajke su već svima poznate, ko ih guta ograničen je kao francuska terasa.
bene_geserit bene_geserit 05:20 10.02.2024

Re: Intervju sa vampirom

Jel si ovu "dubokoumnu" analizu sama smislila ili odnekle prepisala?
jovilim_e jovilim_e 06:32 10.02.2024

Re: Putin - Karlson

docsumann
Ja tu ne favorizujem nikoga,


šta tu ima da se favorizuje?

treba reći govnima da su govna (sebi u oči, poslije ćeš lako drugima). a ne još da navijam za nekog od njih.

dakle, Putin je diktatorična kao Slobo, Milo, Vučić, Franjo sve na gomilu pa na kub.
američka politika je ivl sama po sebi pa dementni čičica sa daljinskim navođenjem nije pandan volođi što se personalnog nivo tiče, inače da - isti kurac samo s kikiriku puterom




Ja nisam govno.
jovilim_e jovilim_e 06:39 10.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Sporan deo je da se "završila tad oko 10. veka kad su Sloveni pokršteni".

Da, tada su (uglavnom) prestali da budu fair game - za Hrišćane koji su do tada masovno učesvovali u tim operacijama.

Pričam o skali - to sa Tatarima i Turcima je "trafika na ćošku" vs "multinacionalna kompanija", pogotovo od trenutka kada je Papa zabranio Veneciji da trguje Italijanima (koji tada nisu postojali pod tim imenom naravno) pa su se ovi okrenuli Slovenima. Do tada je italijanska reč za roba bila "sardo" zato što su ih masovno lovili na Sardiniji, a posle toga je postala schiavo.

P.S. Eto kad ti neki brotha prikenja zbog N Word prikenjaj ti njemu zbog S word i objasni mu da potičeš iz etničke grupe koja je svetu dala reč za roba i da te kao Slovena reč slave vređa.

Ili zašto reč 'sloven' na bratskom engleskom označava prljavu, neurednu, štrokavu osobu.
jovilim_e jovilim_e 06:43 10.02.2024

Re: Putin - Karlson

maksa83
Ajd objasni mi ti, što je broj mandata ograničen na dva?

Da bi i ti mogao da ih izbrojiš.

Strašno!
Čoveku sa ozbiljnim fakultetom kažeš da ne zna da broji više od dva.
Užas od cinizma i posprdljivosti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana