Gost autor

NAJBOLJA GRADONAČELNICA NA SVETU - KOMUNISTKINJA!

Filip Mladenović RSS / 07.02.2024. u 01:21

I posle Tita - Elke
I posle Tita - Elke
Elke Kahr, gradonačelnica Graca, drugog po veličini grada u Austriji, dobila je nagradu Svetske gradonačelnice za 2023. godinu zbog svoje nesebične posvećenosti svom gradu i njegovim ljudima, kao gradska većnica i gradonačelnica. Elke Kahr je dokazala da vođenje lokalne politike blizu svojih sugrađana može biti uverljivo i uspešno. Njena odluka da veliki deo svoje plate podeli sa ljudima u nevolji izazvala je respekt širom sveta.

Kako piše na službenoj stranici organizacije WORLDMAYOR http://www.worldmayor.com/winners-2023/elke-kahr-graz.html:

"Elke Kahr, gradonačelnica Graca, istinski je primer liderstva i predanosti. Njeno vođenje gradom pretvorilo je Grac u model održivosti, inkluzivnosti i kulturnog bogatstva. Pod njenim vođstvom, grad je procvetao u živopisnu i ekološki osveštenu zajednicu. Gradonačelnica Kahr svojom predanošću podršci lokalnih preduzeća, zelenih inicijativa i umetnosti obogatila je živote stanovnika Graca, čineći grad predivnim mestom za život. Njena posvećenost slušanju građana je pohvalna. Grac ima sreću sa takvom posvećenom i vizionarskom gradonačelnicom."

Tokom poslednjih nekoliko godina, njena Komunistička partija Austrije (KPÖ) doživela je impresivan povratak u austrijsku političku arenu, sa posebnim uspehom u Štajerskoj. Njihov uspon na lokalnim izborima u Salcburgu prošle 2023. godine, gde su osvojili 12% glasova (u samom gradu čak 22%), označio je prekretnicu. Ipak, prava politička priča odvija se u Gracu, gdje je KPÖ postala ključna politička snaga zahvaljujući svom fokusu na stambenu politiku i revolucionarnom pristupu transparentnosti u radu.

Stambena politika KPÖ-a u Štajerskoj postala je ključna tačka privlačenja podrške građana. Sa naglaskom na javnom stanovanju, pravednim najamninama i energičnoj borbi protiv špekulacija, komunisti su postali glas onih koji traže pravednost. Njihov mali, ali delotvoran populistički potez, gde gradski odbornici dele deo svoje naknade sa opštinom za socijalnu pomoć, dodatno je ojačao njihovu političku platformu.

Vođa ove političke revolucije je Elke Kahr, gradonačelnica Graca i strastvena zagovornica komunističkih ideala. Njena pobeda na izborima 2021. godine sa 28,9% glasova nije samo rezultat političkog angažmana, već i duboke predanosti socijalnoj pravdi. Veći deo plate poklanja siromašnima, pružajući pomoć velikom broju ljudi u zajednici. Jedna od vrednosti Elke Kahr, koja privlači pažnju, jeste potpuna otvorenost prema građanima. Njen broj mobilnog telefona objavljen je na plakatima širom grada, podstičući direktnu komunikaciju sa građanima. Ova nekonvencionalna pristupačnost postala je njen zaštitni znak, ističući je kao političara koji stvarno sluša svoje birače.

Elke Kahr ističe svoju bliskost sa Marksovom vizijom društva. Inspiraciju nalazi u muzici Džona Lenona i u jugoslovenskom socijalizmu. Svojevremno je izjavila: „TITO MI JE VEĆ OD DETINJSTVA BIO POJAM. ZAHVALJUJUĆI NJEMU, JUGOSLAVIJA, PRE SVEGA ZEMLJE U TOM DELU EVROPE, BILE SU NAJBLIŽE MOJIM IDEALIMA."

Zaključno, uspon KPÖ u Štajerskoj, pod vođstvom Elke Kahr, ne samo da menja politički pejzaž Austrije uoči predstojećih parlamentarnih izbora, nego i postavlja nova merila za angažman političara. Njena fokusiranost na socijalnu pravdu, stambenu politiku i direktnu komunikaciju sa građanima otvara novo poglavlje u politici, dajući glas onima koji žele videti stvarne promene u svojim zajednicama.

 

Atačmenti



Komentari (876)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jovilim_e jovilim_e 14:04 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73
jovilim_e
Gedžo, sa prognozama šta će da bude trebalo bi biti oprezniji.

Stvarno? Putin neće da napadne. Putin napao, morao. Putin za tri u Kijevu. Putina zajebali, podmetnuli mu dogovor koji nisu ispoštovali. Putin neće da gađa civilni iljeve. Putin morao, tamo su nato oficir. Putin obećao da neće biti mobilizacije. Putin naredio mobilizaciju iako ima i previše dobrovoljaca. Putin poštuje ustav. Putin daje amneistiju kriminalcima koji se prijave u privatnu vojsku. Putinov SVIFT menja međunarodni monetarni poredak. Kad, gde? a što su Ukrajinci ubijali po Donbasu, to te nije briga?

Edrogan uz Putina. Uvek smo znali da su Turci dupljaci. Orban izlazi iz EU. Orban pička, prodao se. Melonijeva ruši EU. Italijani prevaranti. Slovačka desnica, nemački neonacisti, protesti...

A Rusi ipak nisu ostali bez municije i ta njihova nemoderna vojna oprema melje Ukrajinu.
Da, izgleda, tamo neće ostati kamen na kamenu čitav.
Pretpostavljam da ti nisi zamišljao da će Rusi da rokaju onako kako to rade braća Amerikanci.
Možda bi onda išlo brže.

Sudario si se sam sa sobom. Od Rusa neće ostati kamen na kamenu dok Amerikanci 'rokaju' ali ostalo kamenje.
Oni su već jednom stigli i do Pariza, a ne samo do Berlina.

Stigli su i do Finske pa ih to koštalo tokom II svetskog rata. Posredno ih rat sa Japanom koštao pada Ruskog carstva a sa Afganistanom pada sovjetske Rusije.
Što je Rusima teško da stignu do Kijeva?
Misliš ne mogu da stignu?

Ako porade na onoj koloni od 64 kilometra mogu i da stignu.

Od ovoga može da se rikne.
Pa šta se ti onda sekiraš kada Rusi ionako izgube svaki rat?
angie01 angie01 14:05 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ja ne mislim da ti o Oluji misliš sve najgore.
Ja mislim da ti misliš kako su Srbi zaslužili da budu proterani.


a ja mislim,da si ti budala.
angie01 angie01 14:06 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

Primećujem kako je na primer drug Kim Džong Un što-no-se kaže 2 u 1, odnosno od najboljih je učio kako samo prava gospoda nose bela odela, odnosno kako samo pravi muškarci konja (zavejanim) poljem umeju da jašu…


jao, kako ne pravis razliku, uporedi sve Tiletove zvanicne fotke iovog lika, pa ces videti, kako se to radi.
jovilim_e jovilim_e 14:08 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73
jovilim_e
Podsećanje na nuklearni potencijal Rusije ima efekat sličan dejstvu kaćuša po vitalnim delovima infrastrukture neprijatelja, jer deluje na svest (moral) protivnika, a moral vojske (i ne samo vojske, nego i civila) u ratnom sukobu je najznačajnija supstanca za vođenje rata.

Komunisti druga Kim Džonga i iranska revolucinarna garda podržavaju tvoj komentar.
i Staljin i Žukov su rekli kako bez američke pomoći u naoružanju i opremi bi Švabe pregazile Rusiju.
...


To si pročitao u 'Veseloj svesci'?

napisao drug Žukov u svojoj knjizi. Inače kaćuše bez američkih kamiona i američke hemije bi bile gomila gvožđa.

Ovde Rusija napada, ne brani se šta god pričali ruski politički oligarsi i njihova ovdašnja Kominterna ispostava. Toliko o 'dejstvu na svest'

A što se tiče municije vidi sa onim našim 'dragovoljcima' koje ruski oficiri šalju u borbu sa lukom i strelom da sami zarobe municiju.







Eeee, sa ovim tvojim argumentima nema dalje.
Čudo jedno.
Nego pusti ti šta pozdravlja neki Kim ili neki kinez?
Bitno je kako izjave Medvedeva deluju na 'živu silu' suprotne ratujuće strane.
A to nisu Ukrajinci.
Na njih, Ukrajince, se to o nuklearkama ne odnosi.
jovilim_e jovilim_e 14:12 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73
apacherosepeacock
Ako porade na onoj koloni od 64 kilometra mogu i da stignu.

Gedzo nemoj da ga lozis..

Da ih bar vrte na neke pametne fore. Nego se Rusi čak i ne trude mnogo pošto izgleda znaju 'potencijal' njihove publike u Srbiji.

Silna je i nepokolebljiva njihova vera u patriotizam sovjetsko-ruskih oficira koji su ispod ruke preprodali uniforme i sanitetski materijal pa rezervisti morali sami da kupuju opremu.

Trebalo deci tih 'patriJota' da kupuju gajbice kako bi zaradili rublje za kupovinu nekretnina po satanističkom Zapadu.

O kakvoj ti publici pričaš?
O onoj što gleda klipove kojekakvih budala?
Poput tebe?
Mislim, tebe ne smatram budalom nego te što ih besomučno gledaš.
Pa ne radi se ovde o takvoj publici, bar ja mislim da takvih na blogu nema.
Kakva 64 kilometra ti pominješ?
O čemu se tu radi?

benedykt benedykt 14:48 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

angie01
Primećujem kako je na primer drug Kim Džong Un što-no-se kaže 2 u 1, odnosno od najboljih je učio kako samo prava gospoda nose bela odela, odnosno kako samo pravi muškarci konja (zavejanim) poljem umeju da jašu…


jao, kako ne pravis razliku, uporedi sve Tiletove zvanicne fotke iovog lika, pa ces videti, kako se to radi.

Trudi se dečko nemoj sad i ti tako. Eto, i oni kojima je car Putin bliži srcu bi rekli kako je bogohuljenje samo i pomisliti kako taj neki bure-dežmekasto Korejanac i fićfirić može u istu rečenicu a kamoli u istu na konju jašem sliku sa carem ruskim i sviju ruskih zemalja…!? Sve je stvar perspektive, a ja avaj na svakoj od priloženih fotki do sada vidim samo i jedino igrače fudbalskog kluba Faraon United…
benedykt benedykt 14:54 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e

Eeee, sa ovim tvojim argumentima nema dalje.
Čudo jedno.
Nego pusti ti šta pozdravlja neki Kim ili neki kinez?
Bitno je kako izjave Medvedeva deluju na 'živu silu' suprotne ratujuće strane.
A to nisu Ukrajinci.
Na njih, Ukrajince, se to o nuklearkama ne odnosi.

To što ti Gedža priča o SSSR, Americi i 2. Svetskom ratu je inače istina od A do Š sa sve tim Žukov memoarima delom, samo se to posle poturilo pod hladnoratovski tepih kao što je takođe drug Staljin i naprasno zaboravio da je od 1939-1941 bio opasan drugar sa Adolfom.
By the way, izjave Medvedeva, a posebno kada popije koju, pa počne da bulazni i preti, niko živi odavno više ne uzima za ozbiljno…
benedykt benedykt 14:58 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e

Kakva 64 kilometra ti pominješ?
O čemu se tu radi?


O ovome…


Čuvena ratna operacija Kijev za tri dana iz februara 2022. poznatija još i kao Putinova armada pokazuje celom svetu svoju golu zadnjicu i pocepane gaćarone…
angie01 angie01 16:15 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

Sve je stvar perspektive, a ja avaj na svakoj od priloženih fotki do sada vidim samo i jedino igrače fudbalskog kluba Faraon United…


pazato sto si nalozen, isto kao i oni drugi obozavaoci, ja komentarisem ono sto si me pitao.
benedykt benedykt 17:38 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

angie01
Sve je stvar perspektive, a ja avaj na svakoj od priloženih fotki do sada vidim samo i jedino igrače fudbalskog kluba Faraon United…


pazato sto si nalozen, isto kao i oni drugi obozavaoci, ja komentarisem ono sto si me pitao.

Može biti, sve je stvar perspektive a mene vidiš ceo taj Clash of the Titans serijal na temu Za druga Titu i Zapad vs Za cara Putina i Rusiju, najviše podseća na ovu legendarnu scenu iz filma Tri karte za Holivud…


Film je napravljen pre trideset godina, opisuje neke izmišljene događaje od pre šezdeset, ali sve je i dalje isto znači ni za trunčicu se promenilo nije…
jovilim_e jovilim_e 17:44 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

benedykt
jovilim_e

Kakva 64 kilometra ti pominješ?
O čemu se tu radi?


O ovome…


Čuvena ratna operacija Kijev za tri dana iz februara 2022. poznatija još i kao Putinova armada pokazuje celom svetu svoju golu zadnjicu i pocepane gaćarone…

Nije valjda da si i ti bukvalista, kao npr. naš Gedža!
Izgleda da ni ti pojma nemaš o psihološko-propagandnim operacijama, kao sastavnim delom ofenzivnih i odbrambenih operacija.
Zamisli, molim te, kako bi to izgledalo kada bi bilo koja ratujuća strana objavljivala svoje namere - dnevne, nedeljne, mesečne, godišnje, višegodišnje?
Nije valjda da vi baš toliko držite za reč Putina i njegove vojne komandante?
To bi, otprilike, bilo isto kao kada bi i braći Amerima verovali da su se oni od Vijetnama do Libije borili za ljudska prava?
Dakle, nisi ti to dobro proučio (Gedžu neću ni da potsećam, on sve saznaje iz klipova, ionako), još jednom ponavljam - vojne psihološko-propagandne akcije specijalnih jedinica za elektronski rat služe da se ostvari strateška, operativna i taktička prednost nad neprijateljem uzdižući informaciionu entropiju na što je moguće veći nivo, odnosno, povećavajući neodređenost (informacionu) na što je moguće veću meru.
Dakle, nije cilj da se neprijatelju prenesu svoje namere, nego je cilj da se učini sve kako bi protivnik bio uveren da je spoznao tvoje namere.
Stoga sam već iks puta napisao da se ratujućim stranama, bez obzira ko voli Ruse, a ko Ukrajince, po difoltu, ne veruje niti jedno slovce.
gedza.73 gedza.73 17:55 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e
Nije valjda da si i ti bukvalista, kao npr. naš Gedža!

Sećaš se onih upozorenja o zabrani slikanja u Srbiji kod nekih kao važnih objekata? I?
Pre dve godine Putin je zapretio svakome ko se umeša u sukob munjevitim odgovorom. I?
Sad će kao Medvedev da ih uplaši pretnjom. Ili blento Rogozin. Niko ne zna šta su sve ruski oficiri od oružja i opreme iz arsenala preprodali pa strpali sebi u džepove i gde se šta nalazi pa im drmnu tako po neki važan objekat osamsto kilometara od granice kroz celu rusku PVO.

još jednom ponavljam - vojne psihološko-propagandne akcije specijalnih jedinica za elektronski rat služe da se ostvari strateška, operativna i taktička prednost nad neprijateljem uzdižući

Jedini koji upotrebaljavaju izraz 'melje' opisujući sukob u Ukrajini su ruski propagandisti. Pitam se gde li si ti pokupio taj izraz.

gedza.73 gedza.73 18:02 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

angie01
Титовој сахрани,

Titova sahrana počev od voza je bila kopija sahrane kralja Aleksandra.
Javno dostupna dokuemnta američke administracije kažu da su oni (Amerikanci) poslali cirkularno pismo-obaveštenje o potrebi prisustva sahrani iz političkih razloga.

Diktator umro, kreće borba za nasleđe, sukobi unutar komunističkih partija su već bili vidljivi a raspad na pomolu i zapadni politički vrh je došao na otvaranje testamenta kao zainteresovana strana odnosno da se pokaže budućim saveznicima na ovim prostorima.

Između tebe i tebi sličnih, onih koji veličaju Putina ('red se znao u njegovo vreme'), Kim Džonga i drugih diktatora i autokrata nema neke prevelike razlike.

kao što si ti hvalila Jovanku Broz, ženu doživotnog predsednika, tako je neka Rumunka, pripadnica više klase u rumunskom komunizmu, uzdizala Elenu Čaušesku.
gedza.73 gedza.73 18:12 12.02.2024

Re: Putin - Karlson


jovilim_e
Pa ne radi se ovde o takvoj publici, bar ja mislim da takvih na blogu nema.

Stvarno? Nema? Vrati se na blogove od pre skoro dve godine i prođi po komentarima. Rusi samo što nisu stigli na Terazije, izašli na Dunav ili stigli u London. A tek priča 'niko nema što Rus imade na parade'. (*)
Kakva 64 kilometra ti pominješ?

Ona koja je za par dana trebala da denacifikuje Kijev. U Rusiji se od sreće padalo po ulicama sa unapred prognoziranim uspehom. I od kolone osta samo 'prašina na vetru'.
ne sumnjam da za neko vreme srborusi ima da se oduševljavaju uspesima Huta, talibana ili sirijskih verskih fanatika.

(*)
Još jedan od bisera. Ruska tehnologija najnaprednija na svetu, manipulišu vremenom i uvek imaju lepo vreme 9. maja. Niko na svetu tako nešto ne može da odradi jer je nemoguće dostići taj ruski tehnološki nivo.

Amerikanci HARP-om menjaju vremenske prilike.


gvozden1 gvozden1 19:37 12.02.2024

Re: Putin - Karlson


A kako nam to izvini ali zaista može pomoći od Evrope izolovana Rusija u slučaju da ”pobedi”

U slučaju ruske pobede, odnosi u svetu, velika je verovatnoća, će biti promenjeni, neće više Amerika biti dominantna svetska politička sila, već će ta moć biti razdeljena na više centara.
Jedan od tih centara će svakako biti i Moskva, drugi Kina, treći možda Indija...itd.

Apsolutno je u suprotnosti sa interesima Nemačke da ne koristi ruske jeftinije energente, ali pod pritiskom Amerike to za sada mora.
Apsolutno je u suprotnosti sa interesima evropskih kompanija da napuste milionsko tržište Rusije, ali pod pritiskom Amerike to moraju.

A sve je to protivprirodno, i velika je verovatnoća da će se sve postepeno vraćati u prirodno stanje, i da će Rusija ponovo biti partner, pod uslovom da se dominacija Amerike suzbije.
A biće suzbijena ruskom pobedom, jer nedao bog da pobedi Ukrajina, Rusija bi možda i zauvek, a sigurno na dug period, bila skrajnuta sa svetske pozornice.

To, valjda je i tebi jasno, jeste u srpskom interesu, jer dominacija Amerike je protiv srpskih interesa.


Kako sada stvari stoje, nije moguće da ikad srpsko nacionalno pitanje dospe na dnevni red međunarodnih skupova, a oni su neophodni za rešavanje tog pitanja, pošto je Srbija suviše mala i slaba da svojim oružjem to obezbedi. To niko ovde ne može da ostvari, i svako je morao da na svojoj strani ima nekog moćnog, Hrvati Švabe, Arnauti Ameriku...

A ko će da pomogne Srbiji u tome ako ne Rusija?

Severna Koreja i Iran sigurno nisu te sile koje će se zauzeti za Srbe, Amerika ima svoje miljenike, Arnaute, Nemačka Hrvate, ko ostaje Srbima?

Ajd odgovori sam sebi.

jovilim_e jovilim_e 20:11 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73
jovilim_e
Nije valjda da si i ti bukvalista, kao npr. naš Gedža!

Sećaš se onih upozorenja o zabrani slikanja u Srbiji kod nekih kao važnih objekata? I?
Pre dve godine Putin je zapretio svakome ko se umeša u sukob munjevitim odgovorom. I?
Sad će kao Medvedev da ih uplaši pretnjom. Ili blento Rogozin. Niko ne zna šta su sve ruski oficiri od oružja i opreme iz arsenala preprodali pa strpali sebi u džepove i gde se šta nalazi pa im drmnu tako po neki važan objekat osamsto kilometara od granice kroz celu rusku PVO.

još jednom ponavljam - vojne psihološko-propagandne akcije specijalnih jedinica za elektronski rat služe da se ostvari strateška, operativna i taktička prednost nad neprijateljem uzdižući

Jedini koji upotrebaljavaju izraz 'melje' opisujući sukob u Ukrajini su ruski propagandisti. Pitam se gde li si ti pokupio taj izraz.


'Melje' je neki specijalan 'ruski' izraz?
Nije valjda da ti mene zajebavaš!
Ako je tako, izvini se!
benedykt benedykt 20:20 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1

U slučaju ruske pobede, odnosi u svetu, velika je verovatnoća, će biti promenjeni, neće više Amerika biti dominantna svetska politička sila, već će ta moć biti razdeljena na više centara.
Jedan od tih centara će svakako biti i Moskva, drugi Kina, treći možda Indija...itd.

Apsolutno je u suprotnosti sa interesima Nemačke da ne koristi ruske jeftinije energente, ali pod pritiskom Amerike to za sada mora.
Apsolutno je u suprotnosti sa interesima evropskih kompanija da napuste milionsko tržište Rusije, ali pod pritiskom Amerike to moraju.

Ja zaista ne znam šta ti uopšte podrazumevaš pod ruskom pobedom kada i ako zaista misliš da će sve to što pričaš da se desi kao posledica iste. Međutim, sutra da Putin ima vojnu paradu u Kijevu i Zelenskog u zatvoru, Amerika i NATO ostaju tu gde jeste odnosno nikome sa Zapada tek tada neće pasti na pamet da ima bilo šta sa Rusijom. Ta priča je završena dokle je god Putin na vlasti, jer niko neće da ima posla sa zemljom koja može da ih napadne sutra, niti da joj na bilo koji način pomaže pa makar to bilo i kupovanje energenata od Rusije.

Pričao sam odavno, niste mi verovali, da gasa ima i da je samo pitanje logistike da se cela Evropa snabde ako Putin zavrne cevku. Nemačka je potpisala dugoročne ugovore sa Katarom između ostalih, uložila brdo para u postrojenja za prihvat LNG gore na severu i ne pada im ali na pamet da se petljaju sa Rusijom iz milion razloga, čak i da Severni tok nekim čudom bude popravljen i ponovo stavljen u funkciju. Niko na Zapadu neće da rizikuje da plati nešto jeftiniji gas i da onda zavisi od samovolje jednog čoveka i moli Boga da im on ne zavrne cevku ako mu zbog nečega dune da to uradi. Imali su šansu i evropsko tržište gde su bili glavni igrač, međutim Putin je mislio da može da ucenjuje okolo i da će ga na kolenima cela Evropa moliti samo da nastavi da im prodaje gas.

Sve u svemu, osnovni problem Putina, njegove propagande i svih onih koji svet posmatraju tako što su navučeni na tu vrstu informisanja, je što imaju potpuno izvitoperenu sliku stvarnosti. Putinova Rusija živi u prošlosti, misleći da se grandioznim vojnim paradama, te brojem aviona i tenkova uz prateće zveckanje nuklearkama dobijaju sve bitke i osvaja svet, a ne shvata da svetom odavno vladaju pare i ekonomija. Ameriku i Zapad sa njihovog trona može da sruši samo neko ko će ih ekonomski nadmašiti a to je eventualno Kina, dok je Putinova Rusija na tom planu nebitna jer sve počinje i završava se na prodaji prirodnih sirovina sa akcentom na naftu i gas.
Ništa konkurentno se u Rusiji ne proizvodi sem eventualno oružja a cenim da je na tom planu ovih dve godine bilo odlična reklama, ali pretežno za to da treba kupovati na primer dronove od Turske ili eventualno i od Irana, mislim ako se već nema para za savremeno zapadno naoružanje…
jovilim_e jovilim_e 20:21 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73

jovilim_e
Pa ne radi se ovde o takvoj publici, bar ja mislim da takvih na blogu nema.

Stvarno? Nema? Vrati se na blogove od pre skoro dve godine i prođi po komentarima. Rusi samo što nisu stigli na Terazije, izašli na Dunav ili stigli u London. A tek priča 'niko nema što Rus imade na parade'. (*)
Kakva 64 kilometra ti pominješ?

Ona koja je za par dana trebala da denacifikuje Kijev. U Rusiji se od sreće padalo po ulicama sa unapred prognoziranim uspehom. I od kolone osta samo 'prašina na vetru'.
ne sumnjam da za neko vreme srborusi ima da se oduševljavaju uspesima Huta, talibana ili sirijskih verskih fanatika.

(*)
Još jedan od bisera. Ruska tehnologija najnaprednija na svetu, manipulišu vremenom i uvek imaju lepo vreme 9. maja. Niko na svetu tako nešto ne može da odradi jer je nemoguće dostići taj ruski tehnološki nivo.

Amerikanci HARP-om menjaju vremenske prilike.



Čekaj!
Ja sam shvatio da ti meni (nama) želiš da kažeš nešto ozbiljno.
A ti neprestano istresaš tovar budalaština pokupljen od kojekakvih budala sa neta.
Pa koga to. bre, zanima?
Rat je isuviše kompleksan društveni sklop u kome se realizuju razni zadaci.
Sredstva za ostvarivanje tih zadataka su, najčešće, oružje.
Ali nisu i jedina sredstva.
I ti nama, da ponovim, istresaš te idiotarije nedoraslih ljudi kao nekakve argumente za rusku truljavost, u odnosu na američku superiornost.
Ratnu.
Ili ti još uvek veruješ kako Rusi ratuju samo protiv Ukrajine.
Na žalost, i tvoju, ali i moju, ovaj sukob je mnogo kompleksniji.
Jer čim ratuje Amer protiv Rusa, tu nema zajebancije.
A Ruse nije zgodno potcenjivati.
Mnogi su to već iskusili.
Naravno, ni braću Amere nije zgodno potcenjivati.
Što se tiče moći ruskog oružja, nemoj da se ljutiš, ali ti o tome nemaš blage veze.
Ali neka te to ne sekira, nisi jedini.

jovilim_e jovilim_e 20:26 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1

A kako nam to izvini ali zaista može pomoći od Evrope izolovana Rusija u slučaju da ”pobedi”

U slučaju ruske pobede, odnosi u svetu, velika je verovatnoća, će biti promenjeni, neće više Amerika biti dominantna svetska politička sila, već će ta moć biti razdeljena na više centara.
Jedan od tih centara će svakako biti i Moskva, drugi Kina, treći možda Indija...itd.

Apsolutno je u suprotnosti sa interesima Nemačke da ne koristi ruske jeftinije energente, ali pod pritiskom Amerike to za sada mora.
Apsolutno je u suprotnosti sa interesima evropskih kompanija da napuste milionsko tržište Rusije, ali pod pritiskom Amerike to moraju.

A sve je to protivprirodno, i velika je verovatnoća da će se sve postepeno vraćati u prirodno stanje, i da će Rusija ponovo biti partner, pod uslovom da se dominacija Amerike suzbije.
A biće suzbijena ruskom pobedom, jer nedao bog da pobedi Ukrajina, Rusija bi možda i zauvek, a sigurno na dug period, bila skrajnuta sa svetske pozornice.

To, valjda je i tebi jasno, jeste u srpskom interesu, jer dominacija Amerike je protiv srpskih interesa.


Kako sada stvari stoje, nije moguće da ikad srpsko nacionalno pitanje dospe na dnevni red međunarodnih skupova, a oni su neophodni za rešavanje tog pitanja, pošto je Srbija suviše mala i slaba da svojim oružjem to obezbedi. To niko ovde ne može da ostvari, i svako je morao da na svojoj strani ima nekog moćnog, Hrvati Švabe, Arnauti Ameriku...

A ko će da pomogne Srbiji u tome ako ne Rusija?

Severna Koreja i Iran sigurno nisu te sile koje će se zauzeti za Srbe, Amerika ima svoje miljenike, Arnaute, Nemačka Hrvate, ko ostaje Srbima?

Ajd odgovori sam sebi.


Mudro zboriš Gvozdene!
No, ja se nadam da bi Srbija mogla da bude taj sistem integrator i da deluje kao kohezioni faktor ka približavanju braće Amera ka braći Rusima.
Kad tad.
benedykt benedykt 20:39 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e

Mudro zboriš Gvozdene!
No, ja se nadam da bi Srbija mogla da bude taj sistem integrator i da deluje kao kohezioni faktor ka približavanju braće Amera ka braći Rusima.
Kad tad.

Ja tipujem na Mongoliju. Evo javio se bivši predsednik te zemlje, pošto mu je Putin svojim viđenjem istorije iznetim kod Tuckera dao ideju

U prevodu, i Mongoli su počeli da se sprdaju sa carem…
gvozden1 gvozden1 20:59 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ja zaista ne znam šta ti uopšte podrazumevaš pod ruskom pobedom

Sve što nije poraz, a poraz je samo jedan ishod, da klovn protera rusku vojsku sa teritorije koju smatra svojom.
Uključujući Krim, svakako.


Šta misliš, postoje li ikakve šanse za to?


Međutim, sutra da Putin ima vojnu paradu u Kijevu i Zelenskog u zatvoru, Amerika i NATO ostaju tu gde jeste odnosno nikome sa Zapada tek tada neće pasti na pamet da ima bilo šta sa Rusijom.

Dobro, ovo su već tvoje želje, ali međunarodni odnosi su promenljiva stvar, tako da samo pristrasan navijač može da tvrdi da će se nešto sigurno desiti, tj da nešto sigurno neće
jovilim_e jovilim_e 21:21 12.02.2024

Re: Putin - Karlson

benedykt
jovilim_e

Mudro zboriš Gvozdene!
No, ja se nadam da bi Srbija mogla da bude taj sistem integrator i da deluje kao kohezioni faktor ka približavanju braće Amera ka braći Rusima.
Kad tad.

Ja tipujem na Mongoliju. Evo javio se bivši predsednik te zemlje, pošto mu je Putin svojim viđenjem istorije iznetim kod Tuckera dao ideju

U prevodu, i Mongoli su počeli da se sprdaju sa carem…

Ne bih ja Mongolce potcenjivao!
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:25 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

Gde je taj čovek, šta je sa njim, zna li se šta?


da nije ono najgore?


benedykt benedykt 06:34 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1

Međutim, sutra da Putin ima vojnu paradu u Kijevu i Zelenskog u zatvoru, Amerika i NATO ostaju tu gde jeste odnosno nikome sa Zapada tek tada neće pasti na pamet da ima bilo šta sa Rusijom.

Dobro, ovo su već tvoje želje, ali međunarodni odnosi su promenljiva stvar, tako da samo pristrasan navijač može da tvrdi da će se nešto sigurno desiti, tj da nešto sigurno neće

Nisu to nikakve moje želje veruj mi već realno sagledavanje situacije, ili ti misliš da niko na Zapadu ne beleži u tefter ko i kako sve preti celoj Evropi po ruskoj državnoj televiziji, odnosno da niko ne prati šta na primer Medvedev sve piše po socijalnim mrežama kada malo popije…!? Da eventualno možda ne misliš kako su na Zapadu već uveliko zaboravili kako su im kompanije po Rusiji u boljševičkom stilu koliko nedavno konfiskovane i kako im je takvim ponašanjem ruskih vlasti načinjena ogromna materijalna šteta…?! Sačekaj, tebi je pretpostavljam drago oko srca kada se sve gore navedeno dešava, jer valjda Rusija na taj način pokazuje svoju snagu, a zaboravljaš očigledno da takvo ponašanje ima svoje posledice.

Ne, ti očigledno misliš kako će koliko sutra cela Evropa i Zapad da kažu… Pa dobro, niste vi to mislili ozbiljno sa nuklearkama i ostalim a i to što ste nam pootimali imovinu u Rusiji nikom ništa, nego daj da mi opet neki biznis pravimo…!? Tako da, to može da se desi i desiće se naravno ali tek onda kada Evropa i Zapad budu sigurni da im niko neće opet oteti uloženi novac, odnosno da se neće odjednom naći hladnih radijatora kada dođe zima. E to vidiš za Putinovog života malo teži slučaj.

Mislim, kada smo već kod toga ko je ovde od nas pristrasan, pošto kapiram da većinu ideja oko te ruske ”pobede” i svega što će se navodno desiti dobijaš iz proruskih medija. Nekako mi sve to baš onako jako liči na ono što tamo guslaju a sve sa obzirom da sam upoznat sa celom njihovom pričom…
benedykt benedykt 07:22 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1

Međutim, sutra da Putin ima vojnu paradu u Kijevu i Zelenskog u zatvoru, Amerika i NATO ostaju tu gde jeste odnosno nikome sa Zapada tek tada neće pasti na pamet da ima bilo šta sa Rusijom.

Dobro, ovo su već tvoje želje, ali međunarodni odnosi su promenljiva stvar, tako da samo pristrasan navijač može da tvrdi da će se nešto sigurno desiti, tj da nešto sigurno neće

Samo da ti dodatno dočaram neke stvari…

Pre mesec dana iz Moskovskog Komsomolca: Medvedev zapretio nuklearnim oružjem ”naslednicima Hitlera” u Evropi.

Naslov je inače još i dobar sa obzirom da je veseli Medvedev u originalu na svom Telegram kanalu pomenuo takođe i Musolinija, Petena, to jest i sve slične njima u današnjoj Evropi, a ne samo Hitlera.

Pre tri meseca ubedljivo najgledanija emisija na ruskoj državnoj televiziji,

Čuveni Vladimir Solovjov, neprikosnoveni broj jedan kada je propaganda Kremlja u pitanju, kaže…
Ja i dalje zahtevam da se Berlin spali, pa savetujem Nemcima da napuste Berlin. No, mislim na nemačke državljane. Zato svi vi koji sebe smatrate odgovornim, napuštajte Berlin. Ovo ne spada u kategoriju, želim li ja to ili ne, ovo je elementarno poimanje (trenutne situacije)


I sutra, eventualno prekosutra oni se lepo izgrle i izljube, kažeš ti, pa dođu svi iz Evrope u Moskvu gde ih car Putin očinski pomazi po glavi te se sve lepo nastavi tamo gde je pre dve godine stalo…
benedykt benedykt 08:17 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1
Ja zaista ne znam šta ti uopšte podrazumevaš pod ruskom pobedom

Sve što nije poraz, a poraz je samo jedan ishod, da klovn protera rusku vojsku sa teritorije koju smatra svojom.
Uključujući Krim, svakako.
Šta misliš, postoje li ikakve šanse za to?

Šanse da Ukrajina protera rusku vojsku sa svoje teritorije su u ovom trenutku, ako se nešto drastično ne promeni, na nivou teorije. Rusija se očigledno dobro ukopala, a Ukrajina nema ni vojske ni oružja, ni municije da taj problem reši u doglednom periodu. Pokušali su nešto prošlog leta da urade, videli da ne mogu pa pametno odustali. Borbe se vode već godinu i po dana na potpuno istim područjima gde se napreduje po par stotina metara sa jedne odnosno druge strane, pa se sve to vrati za neki mesec na početne pozicije, i onda opet sve krene iz početka.

Eno opet se vodi bitka za onu nesretnu Avdejevku koju su Rusi osvojili pa se povukli još tamo 2014. tj još kada je Deki Berić slao svoje prve izveštaje iz Donbasa (kao juče da je sve to bilo). Pa opet bilo klanje u međuvremenu pre nekoliko godina, pa onda još jednom pre dve godine i sve to znači oko jednog te istog mesta evo jubilarnih deset godina…
bene_geserit bene_geserit 08:17 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

I sutra, eventualno prekosutra oni se lepo izgrle i izljube

Da bre ti Rusi malo, malo pa krenu da osvajaju Evropu.
Oh wait, Napoleon, Hitler ...
gvozden1 gvozden1 08:40 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

eventualno možda ne misliš kako su na Zapadu već uveliko zaboravili kako su im kompanije po Rusiji u boljševičkom stilu

Onako, iz čista mira, setili se?
Naravno da nije tako bilo, da se pre toga nešto dešavalo, ali znaš ti to, bez veze mi je da ti to pričam.


A da si pristrasan vidi se i po ovome
, videli da ne mogu pa pametno odustali.


Odustali, kažeš?

Odustajanje znači prekid pokušavanja, a kad su bili naterani da i sami priznaju da nisu sposobni?
gvozden1 gvozden1 08:48 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit
I sutra, eventualno prekosutra oni se lepo izgrle i izljube

Da bre ti Rusi malo, malo pa krenu da osvajaju Evropu.
Oh wait, Napoleon, Hitler ...

Takva im narav, oduvek to pokušavaju, još od onda kad su ušli u Pariz pa ih Francuska proterala.

Ili beše da su se sami vratili, da nikakve namere nisu imali da osvoje teritoriju neprijatelja koji je baš to pokušao sa njihovom?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:59 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

Pre mesec dana iz Moskovskog Komsomolca: Medvedev zapretio nuklearnim oružjem ”naslednicima Hitlera” u Evropi.


Dok istovremeno daju lovu AfDu i slicnima po Evropi. A kad oni dodju na vlast onda ce da nam vrnu Kosovo i tralala.
benedykt benedykt 09:05 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit
I sutra, eventualno prekosutra oni se lepo izgrle i izljube

Da bre ti Rusi malo, malo pa krenu da osvajaju Evropu.
Oh wait, Napoleon, Hitler ...

Osnovni problem i jeste, kao što već rekoh, ta paranoično izvitoprena slika realnosti koju projektuje propaganda Kremlja odnosno vlast tamo. Nikome sa dva grama mozga u glavi na Zapadu, ni na pamet nije palo da napada ili sprema neki napad na Rusiju, odnosno pre će biti da je Rusija napadala i pretila svima okolo pa onda posle kmeči glumatajući žrtvu i prodajući bajke kako je morala prva da napadne samo da ne bi napali nju…

Oh wait, to isto sve je pričao isti taj Hitler pre osamdeset i koju godinu, pri tome je jedan od izgovora za napad na Poljsku bio i surprise-surprise da Poljaci maltertiraju i ubijaju ondašnje Volksdeutschen tj Nemce te da je on morao šta će kud će da reaguje i zaštiti svoj narod od poljskog zuluma…
bene_geserit bene_geserit 09:06 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

Mda, nego slika Zalužnog tokom poslednjih dana u ofisu pre smene, neo-nacista pored, a slika Bandere u pozadini.
A vojska im je super, sad su već krenuli starce od 60 godina da šalju na front, i po neku ženu. Pred njima je budućnost i perspektiva.

bene_geserit bene_geserit 09:12 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

Nikome sa dva grama mozga u glavi na Zapadu, ni na pamet nije palo da napada ili sprema neki napad na Rusiju

Da da, kako da ne.
Ako se pravimo blesavi pa zaboravimo narandžastu revoluciju, majdan, za početak.
Pa nije Rusija otišla do granica NATO-a, nego je NATO prišao do teritorija gde žive Rusi.
benedykt benedykt 09:14 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1
bene_geserit
I sutra, eventualno prekosutra oni se lepo izgrle i izljube

Da bre ti Rusi malo, malo pa krenu da osvajaju Evropu.
Oh wait, Napoleon, Hitler ...

Takva im narav, oduvek to pokušavaju, još od onda kad su ušli u Pariz pa ih Francuska proterala.

Ili beše da su se sami vratili, da nikakve namere nisu imali da osvoje teritoriju neprijatelja koji je baš to pokušao sa njihovom?

To je ta tako tipična šizofrenija koju indukuje propaganda Kremlja, gde se Evropi preti nuklearkama, priča kako su tamo naslednici Hitlera, Musolinija i Petena, gusla kako je svima njima na tom ”zlom” Zapadu tak’a narav, a onda posle salto mortale i priča kako će isti taj ”zli” Zapad sve nogama u zadnjicu od sreće udarajući koliko za par meseci najviše godinu ili dve da se grli i ljubi sa Putinom…
bene_geserit bene_geserit 09:20 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

To kad kad staviš tog čovečuljka koji pije kafu posle svake gluposti koju izvoliš podeliti sa nama, me podseća na ono Filipovo "sapienti sat", što veću glupost izvali to mi je slađe da to doda.
benedykt benedykt 09:21 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit
Nikome sa dva grama mozga u glavi na Zapadu, ni na pamet nije palo da napada ili sprema neki napad na Rusiju

Da da, kako da ne.
Ako se pravimo blesavi pa zaboravimo narandžastu revoluciju, majdan, za početak.
Pa nije Rusija otišla do granica NATO-a, nego je NATO prišao do teritorija gde žive Rusi.

Pričaj malo Bane sa ljudima iz Poljske, Mađarske, Češke, Rumunije, ili Ukrajine na kraju krajeva, pa ih pitaj šta misle o Rusiji odnosno o Putinu. Tako da radiš samo copy-paste ruske propagande, gde se naravno zaboravlja pola veka Varšavskog pakta i sreće & blagostanja sa povremenim upadima sovjetskih tenkova, kao što se i zaboravlja šta su sve Putinova Rusija i njen satrap Janukovič radili pre tog Majdana odnosno Narandžaste revolucije. Jbg i Ukrajinci su izabrali Zapad kao svoju destinaciju makar u teoriji, ili misliš da je to samo tebi dozvoljeno…
bene_geserit bene_geserit 09:24 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

To je ta tako tipična šizofrenija koju indukuje propaganda Kremlja, gde se Evropi preti nuklearkama, priča kako su tamo naslednici Hitlera, Musolinija i Petena

A eto nije Putin otišao u Francusku, Nemačku i Italiju da sprovodi revolucije narandžaste i majdankaste, da otima pravo onima koji su izabrani po volji naroda ili ne po njegovoj volji da vladaju.
Već je neko drugi došao u njegovo dvorište, u zemlju gde je ogroman broj ruske populacije i koja je sticajem istorijskih okolnosti ostala sa teritorijama koje ne bi trebalo da budu njene.
bene_geserit bene_geserit 09:41 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gde se naravno zaboravlja pola veka Varšavskog pakta

Pa sad ti izjednačavaš SSSR sa Rusijom, što nema veze sa mozgom, Rusi su najviše stradali od komunista.
Ruski ekspanzionizam ima potpuno drugačiju prirodu od komunističkog.
Mađari, Česi, Rumuni, kao i mi su imali tu nesreću da se nađu na pogrešnoj strani kad su velike sile delile svet, pri čemu su neki od njih to obilato zaslužile posle uloge koje su imali u WW2.
A Poljaci ne mrze Putina već sve Ruse. Oni su iz sve snage više nego bilo ko zaslužili da pate pod kuminstima, držali su upravo ove teritorije na kojima se vodi rat vekovima kao okupatori, pokušavali da pokatoliče istočne Slovene koji su tu živeli, maltretirali ih na razne načine i još im uvezli gomilu Jevreja da ubiraju takse umesto njih. Posle kad su potomci tih istih Jevreja isfinansirali i izveli Oktobarsku revoluciju i uveli komunizam, treba da mi bude žao Poljaka što su pod tim komunizmom patili, kako da ne.
A kad čitaš njihovu lažnu "zvaničnu" istoriju, to je smeh, tu je kao bilo nešto što smo zvali "Wild Fields" nenaseljeno uglavnom (od toga je tačno da je bilo nenaseljeno Poljacima, a to što su tu živeli istočni Sloveni i za vreme Kijevske Rusije i posle, valjda je Zaporožan Host pao sa neba, teleportovalo se istočno slovensko stanovništvo na nesaseljene Wild Fields).
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:46 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

A eto nije Putin otišao u Francusku, Nemačku i Italiju da sprovodi revolucije narandžaste i majdankaste, da otima pravo onima koji su izabrani po volji naroda ili ne po njegovoj volji da vladaju.


Ima jos nesto gore. Pre toga su jednu takvu obojenu revoluciju nametnuli i izveli u jednoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu. Sva sreca dosao AV pa sve vratio na svoje mesto.
predatortz predatortz 10:11 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

Ima jos nesto gore. Pre toga su jednu takvu obojenu revoluciju nametnuli i izveli u jednoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu.

I?
Koji je rezultat bio posle 12 godina?
Inače, vodeći Vučićevi kadrovi su upravo ti revolucionari. Čak i Đinđićeva kćerka radi u nekom od ministarstava.
gedza.73 gedza.73 10:47 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

jovilim_e
Ili ti još uvek veruješ kako Rusi ratuju samo protiv Ukrajine

Verujem Putinu kako niko ne sme da se umeša u sukob jer će munjevito... munjevito (glas se gubi u daljini)... munjevito (jedva čujno) odgovoriti.

Takođe verujem u tvrdnje naših 'stručnjaka' koji oblikuju javno mnjenje da brojevi igraju presudnu ulogu. Rusija ima 140 miliona stanovnika i tot para za vojni budžet. Samo bivše kolonije Moskve imaju valjda oko 120 miliona i možda isto toliko novca ulažu u naoružanje. Argument 'brojevi govore' govori sam za sebe. Neće da ratuju? I Rusija nema dovoljno profesionalne vojske niti dobrovoljacam pa morala da proglasi mobiliaciju.

Da li Ukrajinci ratuju za zapad? Da li smo mi ratovali za Rusiju?

Da li Zapad treba da napadne Rusiju kako bi je dekomunizovao, uništio oligarhe Zlatne milijarde, istočne pagane i da li, u slučaju 'osećaja sopstvene ugroženosti' treba nuklearkama 'psihološki' ili stvarno da gađa najveće ruske gradove?
kad bi tako neko neko zagovarao rekli bi mu svi da nije normalan. A to isto pričaju zaljubljenici u Putina (al' nije kao Putin nego je Rusija... al nije ni RUsija nego je interes Srbije... kad bi se frljali Medvedevima)
Što se tiče moći ruskog oružja, nemoj da se ljutiš, ali ti o tome nemaš blage veze.

ne samo o ruskom nego uopšte me tema oružja ne zanima. Ono što sam video da 'tradicionalni' ruski saveznici ne kupuju rusko nego zapadno naoružanje i Prigožina koji se kao nešto žalio na opremu.
gedza.73 gedza.73 10:53 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit
Pa sad ti izjednačavaš SSSR sa Rusijom, što nema veze sa mozgom, Rusi su najviše stradali od komunista.

Evo ga i ovaj Borat iz džakuzija.


Kako objašnjavaš ispada da su Rusi kao većinski narod u Moskovskoj i okolnim gubernijama stajali u čošku sedam decenija dok ih manjina maltretirala a onda kad su se oslobodili te komunističke manjine oni sami u Rusiju vratili komunizam sa sve službama, pionirskim organizacijama, himnom, komunističkim spomenicima na velika vrata.

Još malo pa će da bude kako je Putin kao drug palkovnik komunističke državne bezbednosti najviše stradao od komunista.
predatortz predatortz 11:04 13.02.2024

Re: Putin - Karlson


Kako ti objašnjavaš ispada da su Rusi kao većinski narod u Moskovskoj i okolnim gubernijama stajali u čošku sedam decenija dok ih manjina maltretirala a onda kad su se oslobodili te komunističke manjine oni sami u Rusiju vratili komunizam sa sve službama, pionirskim organizacijama, himnom, komunističkim spomenicima na velika vrata.


kako ti objašnjavaš da su nas skoro toliko karali dolanci, pozderci, krajačići, mesići,kardelji i naravno cugfirer sa cera?
dovoljan je mali broj govana koji su spremni da ubijaju i zatvaraju, kao što su činili da zasluže da im cugfirer baci kobaju.
jesu li svi srbi komunisti?
je li srbija u ratu bila komunistička ili je okupirana od komunista?
gedza.73 gedza.73 11:10 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

kako ti objašnjavaš da su nas skoro toliko karali dolanci, pozderci, kardelji i naravno cugfirer sa cera?

Jesu li bili samo oni ili je bilo i naših?
dovoljan je mali broj govana koji su spremni da ubijaju i zatvaraju,

Komšije iz sela su ubijali ljude iz okolnih mesta. Nisu znali iz 15. majevičke koga će da streljalu po Kragujevcu da nije bilo domaćih rusofila.
je li srbija u ratu bila komunistička ili je okupirana od komunista?

Nije bila. Nakon rata je postala solidno komunistička. To se pokazalo pre, tokom i nakon propale Obojene - Plišane devetomartovske revolucije.



Isti ovakvi i danas brane ruske... a pčkmaterinu svaki put omašim... ruske... eto me opet... srpske interese al preko Moskve. Ovde je konstanta 'Budi se Istok i Zapad'

Zamisli da se danas u Srbiji podigne spomenik Krcunu kao što Rusi rade. Zamisli ... u jbt. tedo da kažem zamisli da imamo kao Rusi mauzolej Staljinu pa se seti kako imamo i mauzolej i muzej.

Al zamisli da nam je himna sa rečima Bože pravde na melodiju hej Sloveni. U to je Putin ubedio Ruse a mi odavde tvrdimo kako ih komunizam maltretirao.
predatortz predatortz 11:14 13.02.2024

Re: Putin - Karlson


Jesu li bili samo oni ili je bilo i naših?


bilo! to je ona šaka kvislinga koju pomenuh da su bili spremni na svako zlo zarad cugfirerove masne kobaje.

Zamisli da se danas u Srbiji podigne spomenik Krcunu kao što Rusi rade. Zamisli ... u jbt. tedo da kažem zamisli da imamo kao Rusi mauzolej Staljinu pa se seti kako imamo i mauzolej i muzej.


U Srbiji postoji spomenik Krcunu. Postoji i cugfireru. Rekoh više puta - Srbija još nije oslobođena!
gedza.73 gedza.73 11:17 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

bilo! to je ona šaka kvislinga koju pomenuh da su bili spremni na svako zlo zarad cugfirerove masne kobaje.

Nije bila baš šaka.
U Srbiji postoji spomenik Krcunu. Postoji i cugfireru

Nisam znao. Koji je to poraz za srpsko društvo. Mnogo veći nego da li se Putinova istorijska Rusija prostire do nekretnina po Londonima i Parizima.
Srbija još nije oslobođena!

Pogledaj malo bolje koja grupacija po medijima podržava i koju stranu brani.
Tu ne treba mnogo pameti. Samo suprotno i ne moš da promašiš.
predatortz predatortz 11:23 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73
bilo! to je ona šaka kvislinga koju pomenuh da su bili spremni na svako zlo zarad cugfirerove masne kobaje.

Nije bila baš šaka.
U Srbiji postoji spomenik Krcunu. Postoji i cugfireru

Nisam znao. Koji je to poraz za srpsko društvo. Mnogo veći nego da li Putin i šta radi sa zapadom.
Srbija još nije oslobođena!

Pogledaj malo bolje koja grupacija po medijima podržava i koju stranu brani.
Tu ne treba mnogo pameti. Samo suprotno i ne moš da promašiš.


A malo i o 15. majevičkoj. Ni jedan njen ratni komandant nije sa Majevice, niti su je činili borci sa Majevice. Sastav je bio od partizanije iz Birča, Podrinja i bivših ustaških i domobranskih jedinica koje su septembra 1943. prešle u partizaniju i nastavile da rade isti posao kao i do septembra 1943. napadali srpska, četnička sela.
Ovo tek da znaš da Majevica nema nikakve veze sa onim što se događalo u Kragujevcu. Majevica je od komunista postradala bar koliko i Kragujevac.

samo mojih prezimenjaka 18 - sve braća ili braća od stričeva, niko stariji od 28 godina. Klani, paljeni, kočevima ubijani... Sve od partizanije!
Pa šta misliš, odakle ova moja mržnja prema tim izdajnicima srpskog roda, savremenim poturicama?
jovilim_e jovilim_e 12:21 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

Neues aus der Nachbarschaft
Pre mesec dana iz Moskovskog Komsomolca: Medvedev zapretio nuklearnim oružjem ”naslednicima Hitlera” u Evropi.


Dok istovremeno daju lovu AfDu i slicnima po Evropi. A kad oni dodju na vlast onda ce da nam vrnu Kosovo i tralala.

Aaaaaa, ne bih se ja s tim zajebavao!
Ko zna šta će biti sutra?
To ne zna ni naš Benedikt.
jovilim_e jovilim_e 12:26 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73
jovilim_e
Ili ti još uvek veruješ kako Rusi ratuju samo protiv Ukrajine

Verujem Putinu kako niko ne sme da se umeša u sukob jer će munjevito... munjevito (glas se gubi u daljini)... munjevito (jedva čujno) odgovoriti.

Takođe verujem u tvrdnje naših 'stručnjaka' koji oblikuju javno mnjenje da brojevi igraju presudnu ulogu. Rusija ima 140 miliona stanovnika i tot para za vojni budžet. Samo bivše kolonije Moskve imaju valjda oko 120 miliona i možda isto toliko novca ulažu u naoružanje. Argument 'brojevi govore' govori sam za sebe. Neće da ratuju? I Rusija nema dovoljno profesionalne vojske niti dobrovoljacam pa morala da proglasi mobiliaciju.

Da li Ukrajinci ratuju za zapad? Da li smo mi ratovali za Rusiju?

Da li Zapad treba da napadne Rusiju kako bi je dekomunizovao, uništio oligarhe Zlatne milijarde, istočne pagane i da li, u slučaju 'osećaja sopstvene ugroženosti' treba nuklearkama 'psihološki' ili stvarno da gađa najveće ruske gradove?
kad bi tako neko neko zagovarao rekli bi mu svi da nije normalan. A to isto pričaju zaljubljenici u Putina (al' nije kao Putin nego je Rusija... al nije ni RUsija nego je interes Srbije... kad bi se frljali Medvedevima)
Što se tiče moći ruskog oružja, nemoj da se ljutiš, ali ti o tome nemaš blage veze.

ne samo o ruskom nego uopšte me tema oružja ne zanima. Ono što sam video da 'tradicionalni' ruski saveznici ne kupuju rusko nego zapadno naoružanje i Prigožina koji se kao nešto žalio na opremu.

Od ovoga može da se rikne.
gvozden1 gvozden1 13:45 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

To je ta tako tipična šizofrenija koju indukuje propaganda Kremlja,

A propaganda Kremlja je da su Rusi ušli u Pariz, i svojevoljno iz njega izašli?
To nije tako bilo?

Ako nije, da li su uopšte bili u Parizu, i ko ih je oterao ako nisu svojevoljno otišli?

I da, hajd da ne pričamo više, imali smo korektan odnos, da ga ne kvarimo.
benedykt benedykt 15:21 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit
gde se naravno zaboravlja pola veka Varšavskog pakta

Pa sad ti izjednačavaš SSSR sa Rusijom, što nema veze sa mozgom, Rusi su najviše stradali od komunista.
Ruski ekspanzionizam ima potpuno drugačiju prirodu od komunističkog.

Ajde…!?! Pokušaj sve to da objasniš bilo gde po istočnoj Evropi pa će motkama da te jure ne bi li ti uterali pamet u glavu. Jbt nas bombardovali Amerikanci i naravno da praktično niko ne želi ni N od NATO pakta, ali Poljaci, Česi, Mađari ili Rumuni nemaju pravo posle pola veka onog ”blagostanja” da ne žele ništa da imaju sa Rusijom u bilo kom obliku, a posebno sa ovom Putinovom Sovjetijom 2.0 gde se ponovo podižu spomenici Staljinu

Pri tome period SSSR veliča 24/7 kroz filmove, serije i sve vrste medija, a 9. Maja cela Rusija napravi godišnji Sovjetijo volimo te maskenbal…




Tako da za to oko SSSR najbolje idi u Rusiju pa im pričaj, mislim da će te doduše malčice začuđeno gledati…
benedykt benedykt 15:35 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

bene_geserit

A eto nije Putin otišao u Francusku, Nemačku i Italiju da sprovodi revolucije narandžaste i majdankaste, da otima pravo onima koji su izabrani po volji naroda ili ne po njegovoj volji da vladaju.
Već je neko drugi došao u njegovo dvorište, u zemlju gde je ogroman broj ruske populacije i koja je sticajem istorijskih okolnosti ostala sa teritorijama koje ne bi trebalo da budu njene.

A zašto se tačno desila Narandžasta revolucija, mislim onako iz zezanja izašli na demonstracije i jer ih je CIA nahuškala ili se može biti nešto dogodilo pre toga…?!
Niko Bane nije došao ni u čije dvorište, sem ako misliš da Ukrajinci nemaju prava da odluče sami šta je najbolje za njihovu sopstvenu državu. By the way, bio je svojevremeno pre trideset i kusur godina neki referendum u Ukrajini baš oko toga da li žele svoju sopstevnu nezavisnu državu…

Pazi, jedino za Krim možeš da kažeš da ta ideja baš i nije imala ubedljivu narodnu podršku.

Prema tome, ne priča vam ta Putinova propaganda ne celu priču, nego znači ni petinu onoga šta se i kako dešavalo, već tipična debilna fora da kada neko prosto neće sa tobom iz ovih ili onih razloga a ti od toga napraviš CIA zaveru. Tako da isto važi i za istočnu Evropu devedesetih, Gruziju pre skoro pa dvadeset godina, Ukrajinu 2014. ili Jermeniju danas, a to je da svi oni beže od Rusije a ti se zapitaj zašto umesto što radiš copy-paste kremaljske propagande…
benedykt benedykt 15:44 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1
To je ta tako tipična šizofrenija koju indukuje propaganda Kremlja,

A propaganda Kremlja je da su Rusi ušli u Pariz, i svojevoljno iz njega izašli?
To nije tako bilo?

Ako nije, da li su uopšte bili u Parizu, i ko ih je oterao ako nisu svojevoljno otišli?

I da, hajd da ne pričamo više, imali smo korektan odnos, da ga ne kvarimo.

Tipična propaganda Kremlja je to da kao da je vreme stalo ili se ponavlja te da Rusiju (opet) želi da osvoji neko sa Zapada, odnosno oni koji su na to navučeni su kao oni dole u onoj pećini u Kusturičinom filmu Underground, koji veruju da je i dalje 2. Svetski rat a svuda okolo nacistički okupatori. Zato hajde samo da se odlučimo, jer ako su, kao što se stalno priča, na tom Zapadu ti neki zli nacisti koji Rusiji rade o glavi, onda nema sa njima više pomirenja i biznisa. Žao mi je ali ne može i drž’ nacističko jare i sa Zapada da kaplju pare…
benedykt benedykt 15:58 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gedza.73

Kako objašnjavaš ispada da su Rusi kao većinski narod u Moskovskoj i okolnim gubernijama stajali u čošku sedam decenija dok ih manjina maltretirala a onda kad su se oslobodili te komunističke manjine oni sami u Rusiju vratili komunizam sa sve službama, pionirskim organizacijama, himnom, komunističkim spomenicima na velika vrata..

Sve to što Bane priča je znači od A do Š prepisana propaganda Kremlja u kojoj se stalno i po svim medijima, filmovima i serijama ponavljaju jedni te isti motivi.

Priča je sledeća…
Boljševizam je u Rusiju nasilno uveden sa Zapada a uz pomoć ruskih Jevreja. Međutim, SSSR je bio jako dobar a posebno kada je drug Staljin uzeo stvari u svoje ruke. Za sve što nije valjalo u SSSR, odnosno Ruskoj Imperiji su krivi ne-Rusi, dok je ruski narod uvek bio nevina i naivna žrtva tih zavera sa Zapada, odnosno iznutra od strane ne-Rusa najčešće Jevreja.
Zato Putin sada pravi ili bolje reći napravio je od Rusije taj neki frankenštajnski amalgam gde spaja doba SSSR za vreme Staljina i Crnostotinaše sa početka 20. veka pa sve to umiksovano sa Nikolajem I tj iz onog doba Ruske Imperije kada su je zvali Žandarm Evrope…
benedykt benedykt 16:29 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

gvozden1

I da, hajd da ne pričamo više, imali smo korektan odnos, da ga ne kvarimo.

Pre nego što sledeći put razgovaramo pročitaj ali pažljivo šta piše u ovom izvodu iz saopštenja od 8. februara 2022. koje je izdalo udruženje penzionisanih ruskih oficira na čelu sa bivšim prvim čovekom ruske armije generalom Leonidom Ivašovim…



Što se tiče spoljnih pretnji, one su svakako prisutne. Ali, prema našoj ekspertskoj oceni, one u ovom trenutku nisu kritične, niti direktno ugrožavaju postojanje ruske državnosti i njene vitalne interese. Sve u svemu, strateška stabilnost se održava, nuklearno oružje je pod pouzdanom kontrolom, a grupacije snaga NATO-a se ne gomilaju na našim granicama niti su pretnja svojim aktivnostima.

Dakle, situacija koja se eskalira oko Ukrajine je, pre svega, veštačke, sebične prirode i namenjena isključivo za određene unutrašnje snage u RF. Usled raspada SSSR-a, u kome je odlučujuće učešće uzela Rusija (Jeljcin), Ukrajina je postala nezavisna država, članica UN, a u skladu sa čl. 51 Povelje UN ima pravo na individualnu i kolektivnu odbranu.

Pitanje genocida koji je počinio Kijev u jugoistočnim regionima nije pokrenuto ni u UN ni u OEBS-u. Naravno, da bi Ukrajina ostala prijateljski sused Rusiji, bilo je neophodno da se pokaže privlačnost ruskog modela države i sistema vlasti.

Ali Ruska Federacija to nije postala, njen model razvoja i spoljnopolitički mehanizam međunarodne saradnje odbijaju skoro sve njene susede, i ne samo to.

Rusko preuzimanje Krima i Sevastopolja i njihovo nepriznavanje kao ruskih od strane međunarodne zajednice (a samim tim i veliki broj država u svetu ih još uvek smatra da pripadaju Ukrajini) uverljivo pokazuje nedoslednost ruske spoljne politike i neprivlačnost unutrašnje.

Pokušaji da se ultimatumom i pretnjom silom natera Ukrajina i njeno rukovodstvo da „vole“ Rusku Federaciju i njeno rukovodstvo su besmisleni i izuzetno opasni.

Upotreba vojne sile protiv Ukrajine, prvo, dovešće u pitanje postojanje same Rusije kao države; drugo, zauvek će Ruse i Ukrajince učiniti smrtnim neprijateljima. Treće, na jednoj i na drugoj strani biće hiljade (desetine hiljada) mrtve mlade, zdrave dece, što će svakako uticati na buduću demografsku situaciju u našim umirućim zemljama. Na bojnom polju, ako se to dogodi, ruske trupe će se suočiti ne samo sa ukrajinskim vojnim osobljem, među kojima će biti mnogo ruskih momaka, već i sa vojnim osobljem i opremom iz mnogih zemalja NATO-a, a zemlje članice alijanse biće u obavezi da se uključe u ovaj rat.

Osim toga, Rusija će definitivno biti uvrštena u kategoriju zemalja koje ugrožavaju mir i međunarodnu bezbednost, biće podvrgnuta oštrim sankcijama i pretvoriće se u pariju svetske zajednice.
Kako predsednik tako i vlada, kao i Ministarstvo odbrane ne mogu da ne razumeju da će upravo to biti posledice, nisu toliko glupi...
gvozden1 gvozden1 18:01 13.02.2024

Re: Putin - Karlson

Pre nego što sledeći put razgovaramo pročitaj ali pažljivo šta piše u ovom izvodu iz saopštenja

Dobro, hoću.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:58 09.02.2024

40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

"Djeluje nestvarno, ali smo prije četrdeset godina živjeli u zemlji koja je mogla dobiti organizaciju Zimskih olimpijskih igara, i u šarenom, višenacionalnom i odistinski multikulturnom gradu koji je bio u stanju dočekati sav taj svijet i na okolnim planinama organizirati sva natjecanja. Teško je zamislivo da je išta od svega toga postojalo.
Prije 25 godina, u povodu petnaeste godišnjice Zimskih olimpijskih igara, napisao sam i objavio tekst "Zašto pada snijeg", a vi ga možete pročitati upravo sad:
https://www.jergovic.com/ajfelov-most/zasto-pada-snijeg/
tessa1 tessa1 16:04 09.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Prije 25 godina, u povodu petnaeste godišnjice Zimskih olimpijskih igara, napisao sam i objavio tekst "Zašto pada snijeg", a vi ga možete pročitati upravo sad:
https://www.jergovic.com/ajfelov-most/zasto-pada-snijeg/


Prije sec čitam kod Svetislava da je Krleža bio Titov intimus, citiram:

"Kad je ono Ivo Andrić dobio Nobelovu nagradu, Tito se dugo opirao ideji da mu priredi prijem. Kao svršenom daku moskovskog hotela Lux, Andrić mu nije bio po volji ni politički ni poetički. Osim toga, bio je kivan što Nobela nije dobio njegov intimus Krleža (što bi takođe bio bingo). Svejedno, da ne bi pukla bruka po svetu, preko volje je primio Andrića i saglasno izveštajima očevidaca obojici je bilo vrlo neprijatno."


I preporučujem obe poslednja kolumne, čestiti pisac o piscima, to je rijetkost. :)

NIN-ova kazna

Dodikova nagrada
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:51 09.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Zašto pada snijeg?
Objavljeno 15.03.1999.

Bili smo sretni, sretniji od drugih koji su stajali pod istom zastavom, i bili smo baksuzi, puno veći baksuzi od onih koji su se našem baksuzluku zlurado veselili. Eto, recimo, sjetimo se opet zime 1984. Iako je tih godina snijeg redovno i obilno padao, pa bi se najčešće zabijelilo već za Dan republike, prošla je bila i Nova godina, a da na nas grad još nije pala niti jedna jedina pahuljica. Januar je također bio bez snijega, počela je prva sedmica februara, umirali smo od straha jer su naše planine bile polugole, a bližio se jedini dan u našoj povijesti koji nismo smjeli dočekati bez snijega, uskoro je počinjala Olimpijada, a Priroda ili Bog kao da su nas odlučili izblamirati. I već su u zagrebačkim, beogradskim i ljubljanskim novinama počeli izlaziti članci o tome što će se dogoditi ako u Sarajevu ne bude snijega. Ti članci bili su hladni i bešćutni, kao da im je bilo svejedno što Olimpijada koja treba započeti i u njihovoj zemlji odjednom može otići negdje drugdje, a zapravo im i jest bilo svejedno. Naime, općejugoslavensko mišljenje bilo je da su Bosanci dobili organizaciju Zimskih olimpijskih igara sasvim nezasluženo, mutnim i mračnim zalaganjima Branka Mikulića i ljudi oko njega, a ustvari su Olimpijadu zaslužili drugi, i Slovenci, i Hrvati, i Srbijanci jer su oni za ugled Jugoslavije u Svijetu, Pokret nesvrstavanja i socijalističko samoupravljanje bili neusporedivo zaslužniji i u svakom poslu bili su pametniji i sposobniji. Slovenci su bili bolji jer su bili pedantniji, Hrvati jer su bili kulturniji, a Srbijanci jer su bili neposredniji i šarmantniji od Bosanaca.

To što na Sarajevo nije htio pasti snijeg mogao je biti samo razlog za sreću, veselje i nove podsmješljive primjedbe na račun bosanskih olimpijskih ambicija. Ustvari, po prvi puta se dogodilo da je za vremenske neprilike bila okrivljena nečija niska inteligencija. Snijeg nije pao jer su Suljo i Mujo glupi i jer jedni proizvode vešmašine, drugi užički kajmak, a treći krležu, dok njih dvojica sviraju nekoj stvari i ničemu i ne služe nego da budu smiješni.

Da se nije dogodilo čudo, da samo par desetaka sati pred početak Zimskih olimpijskih igara nije pao pravi, veliki snijeg, tko zna kako bi naša povijest uopće izgledala. Možda ne bi bilo ni rata, možda bi se naši zemljaci i sunarodnici na kraju sažalili na nas i možda bi posve zaboravili i da postojimo, pa bi svoja održavotvorenja proveli bez nas. Da nije Olimpijade, nikada im ne bismo postali važni, a da im nismo postali važni, vjerojatno bi naša povijest trajala još dugo, sve u miru, rahatluku i blaženoj našoj gluposti. Prvi i posljednji put bili smo važni za vrijeme Zimskih olimpijskih igara, što nismo ni sami sebi mogli oprostiti, a kamoli bi nam oprostili drugi.

U trenutku naše sreće, one koja je ostvarena samo zato što smo takvi kakvi jesmo, u onome času kad je te februarske noći počeo padati snijeg, Sarajevo je postalo veće i važnije od Jugoslavije, ali nikada nećemo doznati je li baš ta sreća bila smrtonosna ili je, možda, sasvim suprotno, pa je u pravu onaj francuski novinar koji je prije par godina ustvrdio da bi Sarajevo prošlo kao Srebrenica da nije bilo Zimskih olimpijskih igara..."

Miljenko Jergović
shmoo shmoo 21:13 09.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Eto, recimo, sjetimo se opet zime 1984.



Волимо Јурека више него бурека.

(Сарајлије... Пошто је Јуре Франко освојио прву олимпијску медаљу за Југославију на неким зимским олимпијским играма.)

Јбг, ништа ја од свега тога нисам видео. Нисам имао појма шта се све догађало за време Зимске олимпијаде у Сарајеву.

Боравио сам у то време на излету по шумама и горама од "земљо моја", под шаторима или у ископаним земуницама, без икаквих вести о било чему, чувао сам нам нашу тадашњу државну границу према Италији.

Снега тамо где сам ја 1984. чувао границу било у изобиљу. Могли су Сарајлије да дођу да ми затраже, дао бих им бесплатно.

Кеве ми моје покојне.

Сада могу да чувам само границу према Федерацији Босне и Херцеговине.









Онај џукац са корпом у отвореном теренском возилу на паради поводом Дана победе над фашизмом годину дана касније, то сам ја.

И дан-данас носим корпу на јавним местима јербо хоћу да уједем као и онда, пре 40 година.

tessa1 tessa1 21:25 09.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Prije 25 godina, u povodu petnaeste godišnjice Zimskih olimpijskih igara, napisao sam i objavio tekst "Zašto pada snijeg", a vi ga možete pročitati upravo sad:
https://www.jergovic.com/ajfelov-most/zasto-pada-snijeg/

Filipe, razumjela sam da si prije 25 god napisao tekst i Jergović ga objavio na stranici kod sebe.
tessa1 tessa1 21:25 09.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Jergović ga objavio na stranici kod sebe.

Stranica je afirmativna, ne bi bilo čudno. Za neupućene.
jovilim_e jovilim_e 12:41 10.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

tessa1
Prije 25 godina, u povodu petnaeste godišnjice Zimskih olimpijskih igara, napisao sam i objavio tekst "Zašto pada snijeg", a vi ga možete pročitati upravo sad:
https://www.jergovic.com/ajfelov-most/zasto-pada-snijeg/

Filipe, razumjela sam da si prije 25 god napisao tekst i Jergović ga objavio na stranici kod sebe.

Slabo pratim uradke toga Jergovića.
Pa ne znam da li i on misli, kao i svi do jednog Hrvati, da su se Hrvati samo branili?
Pa da mogu da ga stavim u fioku.
tessa1 tessa1 14:33 10.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Slabo pratim uradke toga Jergovića.
Pa ne znam da li i on misli, kao i svi do jednog Hrvati, da su se Hrvati samo branili?
Pa da mogu da ga stavim u fioku.

Jergović, Hrvat i Sarajlija je meni bio bolji pisac, Jergović ovaj u ZG je izgubio samog sebe, razumijem onog prvog koji se sakrio od prošlosti, i drugog u nekoj drugoj koži moram razumjeti radi prvog.. ukratko: nije literatura za tvoj istančan ukus. :)
jovilim_e jovilim_e 17:29 10.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

tessa1
Slabo pratim uradke toga Jergovića.
Pa ne znam da li i on misli, kao i svi do jednog Hrvati, da su se Hrvati samo branili?
Pa da mogu da ga stavim u fioku.

Jergović, Hrvat i Sarajlija je meni bio bolji pisac, Jergović ovaj u ZG je izgubio samog sebe, razumijem onog prvog koji se sakrio od prošlosti, i drugog u nekoj drugoj koži moram razumjeti radi prvog.. ukratko: nije literatura za tvoj istančan ukus. :)

Ne bih ja mene toliko potcenjivao.
Niti precenjivao.
tessa1 tessa1 20:48 10.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Ne bih ja mene toliko potcenjivao.
Niti precenjivao.



Ne, ni jedno ni drugo, ali u pravu si, ne znam da li bi ti se svidjele,

Želiš li pročitati nešto od Jergovića, imam e-izdanja Sarajevski Marlboro, Mama Leone priče, Inšallah Madona, Inšallah, isto priče, Buick Rivera je novela po kojoj je snimljen film, i pobjedio je na Sarajevo festivalu, tad je i Slavko Štimac dobio nagradu?, Dvori od oraha roman na 800 strana,

I npr Srda pjeva u sumrak na duhove, ukoričenih 550 stranica

“Centralni događaj u novom romanu Miljenka Jergovića je ubistvo dvanaestgodišnje Srde Kapurove, ponosne prosjakinje-plesačice, koja svojim čudnovatim plesom (uz zvuke spskih turbo-folk hitova), mami osmehe i novac Zagrepčana u jednoj prometnoj ulici gde crveno svetlo na semaforu predugo traje. Priča je ispričana iz pet različitih uglova: pet volšebnih junaka, sa fascinantnim životnim pričama, čije geografske putanje idu preko Srbije, Hrvatske, Bosne, povezano je sa Srdom Kapurovom. Ko ju je od njih silovao, zadavio i ostavio da truli u prazno stanu?”


Prošle godine pročitam par rečenica Cvijetićeve knjige, zaboravih naslov, u mrtvačnici brkata žena kupa mrtvaca, zaboravih jel vojnik, mladog vojnika, i sve mu tepa, priča s njim, dijalektom potkozarskih žena.. Ista scena i kod Jergovića sa mrtvom Srdom i Srbinom u mrtvačnici..


Moje proklestvo, od niza proklestava koje sam voljna priznati je što sam i lijena, vječna borba nihilizma i čovjekoljublja, kad vidim da moram uložiti napor, pisati, obuzme me ništavilo - a što bih bilo šta? :)



Jeste li vi znali da je Denis Rodman došao u Sjevernu Koreju misleći da je Južna? - maloprije razmišljam koliko Južna Koreja ima stanovnik pošto im filmska industrija u prosjeku proizvede 1000 serija godišnje sa po 30 glavnih likova? Svake godine stasa 30.000 mladih glumaca. 50 miliona, isto toliko Srbija godišnje proizvede litara rakije. :)
tessa1 tessa1 20:54 10.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Denis Rodman

I organizovao susret Trampa i Kima Džonga?

+

Gospode, on ima samo 40 god? Kim.
jovilim_e jovilim_e 20:59 10.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

tessa1
Ne bih ja mene toliko potcenjivao.
Niti precenjivao.



Ne, ni jedno ni drugo, ali u pravu si, ne znam da li bi ti se svidjele,

Želiš li pročitati nešto od Jergovića,
...

Ma jok!
Sve je to odavno pročitano.
tessa1 tessa1 21:01 10.02.2024

Re: 40. godišnjica Olimpijade u Sarajevu!

Ma jok!
Sve je to odavno pročitano.

Ok, lijepo sam te pitala. :)
solo solo 21:00 09.02.2024

.



p,s.

shmoo shmoo 21:20 09.02.2024

Re: .

solo


p,s.




Зна.

И он је овде.

Али не смем да га аутујем јербо је он овде на сикрит мишн, инкогнито.

У научне сврхе.






solo solo 22:21 09.02.2024

Олд тајм гуд тајм

Зна.

И он је овде.

Али не смем да га аутујем јербо је он овде на сикрит мишн, инкогнито.

У научне сврхе.


Blago čiči,samo piči, opančiči sitan vez!



Brate Taske poč'o Wikend.
solo solo 22:31 09.02.2024

Brate Čarli...

..kako stojimo sa hajvarEm?


Име ајвар потиче од турске речи хавиар, што значи "усољена икра, кавијар" и долази из персијске речи "кавииар". Пре 20. века на Дунаву се догодила значајна локална производња кавијара, а јесетра је пливала од Црног мора до Београда. Домаћи ајвар, што значи „кавијар“, био је веома популарно јело у београдским домовима и ресторанима, али домаћа производња кавијара није била стабилна, почев од 1890-их, због радних спорова. На крају је у београдским ресторанима, као замена за кавијар, понуђена специјална салата од паприке под називом „црвени ајвар“ или „српски ајвар“.


p.s.

Ona naša Tess nije ovo znala garant!

A načitana do džaja.

A i vole ga.

Hajvar se razme.

Aj još malo.....

Wikend je 'ebi ga.



p.s.

Dal' penzioneri imaju Wikend il' im je Wikend doživotan?



I što ih zovu penzioneri?

Lepše zvuči doživotnjaci.

Penzioneri
Najinformisaniji likovi u zemlji trenutno, bilo to vezano za političku situaciju u zemlji ili stanje cena nafte na svetskom tržištu.Iako su im prepisani raznorazni lekovi u proseku svaki po 2 puta dnevno, oni uglavnom praktikuju gledanje Dnevnika 1.2 i 3., Vesti B92 i Naslova u apsolutno svakom terminu. Da se u istom ritmu pridržavaju prepisane doze lekova, možda bi im bilo i bolje.
jovilim_e jovilim_e 07:32 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

solo
..kako stojimo sa hajvarEm?

...

Sa ajvarom stojimo samo tako.
Ništa bolje nema kada mi žena (za na posao) spakuje u čantru ajvar u kombinaciji sa sirom sa Uba.
Koji, taj sir, donosi mojoj sestri i zetu jedan njihov pajadaš sa Uba.
Pa seka za mene uvek odvoji 3 do 4 kile.
I ja onda nemam problem šta ću na poslu da čalabrcam danima.
Jer ja ne jedem ona sranja iz pekara.
So, što bi rekao Milan Panić, ajvar forever!
solo solo 08:23 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

Ništa bolje nema kada mi žena (za na posao) spakuje u čantru ajvar


Pojasni?

Ti si još uvek radno aktivan deo populacije?

SJAJNO!
jovilim_e jovilim_e 09:07 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

solo
Ništa bolje nema kada mi žena (za na posao) spakuje u čantru ajvar


Pojasni?

Ti si još uvek radno aktivan deo populacije?

SJAJNO!

Pa šta si ti mislio?!
Nisi valjda pomislio da sam ja stariji od Endži i ostalih veterana bloga?
Ja ti radim još uvek kao satić iz Šafhauzena.
Ali ako si raspoložen, uvek sam u stanju da pronađem neko vreme da častim tebe penzosa i Šmuaaaa.
Jebiga, Šmuuuuu je samo profesor, a sirotinji moramo da pomažemo.
tessa1 tessa1 10:17 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

Ona naša Tess nije ovo znala garant!

A načitana do džaja.

A i vole ga.

Hajvar se razme.


:))


Zamisli kako izgleda u većim radnjama kad je ovako u radnjici tu blizu mene, radnjica malecna. (I da, odnedavno imaju i Vitaminkini proizvodi iz BL)




tessa1 tessa1 10:19 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

p.s. nisam maksuz (čija je ovo riječ i otkud je znam, je li Benedykt, je li turska?:) išla tražiti ajvare nego prođoh slučajno.. sjetih se da mi je jednom neko ovde skrenuo pažnju na male bebe, malecne bebe. :)
benedykt benedykt 12:01 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

tessa1
p.s. nisam maksuz (čija je ovo riječ i otkud je znam, je li Benedykt, je li turska?:) išla tražiti ajvare nego prođoh slučajno.. sjetih se da mi je jednom neko ovde skrenuo pažnju na male bebe, malecne bebe. :)

Ma jok gde turska, to je stara srBska reč…
Jedino ne znam je l’ to radio lapsus clavis pa je trebalo da bude baksuz ili je maksuz, ali je odgovor u svakom slučaju isti u oba slučaja.
By the way, priznaje se samo domaći ajvar ali ako je baš ono priša a nema onog sa šporeta na drva u ručni rad izvođenju, onda u svakom slučaju izbegavati to Podravka đubre. Bakina tajna tj Granny’s secret je dobar kao i taj Mama’s makedonski, a za taj Mama’s (zeleni) malidžano da već i ne govorimo, jer izaziva suze radosnice na licu…
tessa1 tessa1 12:12 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

onog sa šporeta na drva

Nazovem moje sad kad sam bila na ranču sama, vatra planula odmah, reko: imate dobru Alfu, svaka čast.

Dobar šporet je kraljevstvo. :)


tessa1 tessa1 12:13 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

Jedino ne znam je l’ to radio lapsus clavis pa je trebalo da bude baksuz ili je maksuz, ali je odgovor u svakom slučaju isti u oba slučaja.

Maksuz je turska riječ.


+

By the way, priznaje se samo domaći ajvar ali ako je baš ono priša a nema onog sa šporeta na drva u ručni rad izvođenju, onda u svakom slučaju izbegavati to Podravka đubre. Bakina tajna tj Granny’s secret je dobar kao i taj Mama’s makedonski, a za taj Mama’s (zeleni) malidžano da već i ne govorimo, jer izaziva suze radosnice na licu…


Cijenim. :)



(I nisam kopirala onaj tvoj komentar o Grčkoj i ljetovanju. Sačuvala za ovo ljeto.)
benedykt benedykt 13:26 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

tessa1
Jedino ne znam je l’ to radio lapsus clavis pa je trebalo da bude baksuz ili je maksuz, ali je odgovor u svakom slučaju isti u oba slučaja.

Maksuz je turska riječ.

Znam, kao i baksuz, ugursuz ili bilmez uostalom, odnosno nadao sam se da ćeš shvatiti ironiju zbog onog stara srBska sa sve tim velikim slovom B da bi se još jednom naglasilo kako se misli (ne)ozbiljno…
tessa1 tessa1 14:30 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

Da, ugursuz, baš dobra turska riječ, zašto je ne koristim?

B je upravo razlog zašto ne shvatih ironiju, reko opet ne znam da je srpska riječ, zamisli, srBska.
docsumann docsumann 14:33 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

Znam, kao i baksuz, ugursuz ili bilmez ...


...hukerz
benedykt benedykt 15:42 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

tessa1
Da, ugursuz, baš dobra turska riječ, zašto je ne koristim?

Tako je kao što su uostalom i ostale reči koje se završavaju na to -z, većinom turske, pa su tako tu i miraz, melez kao i kavez. Kao i praktično sve reči koje se završavaju na -k, jastuk i sanduk sam već pomenuo, a tu su i batak, budak, budžak, čekrk, jarak, kajmak, čardak, čanak, čelik, čiviluk, sokak, ortak, oluk ili odžak, to jest skoro pa sve reči na -ija koje su nastale od onih koje se u turskom završavaju na -i, tipa rakija, amajlija, kapija, komšija, kajsija ili mušterija…
tessa1 tessa1 17:03 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

Tako je kao što su uostalom i ostale reči koje se završavaju na to -z, većinom turske, pa su tako tu i miraz, melez kao i kavez. Kao i praktično sve reči koje se završavaju na -k, jastuk i sanduk sam već pomenuo, a tu su i batak, budak, budžak, čekrk, jarak, kajmak, čardak, čanak, čelik, čiviluk, sokak, ortak, oluk ili odžak, to jest skoro pa sve reči na -ija koje su nastale od onih koje se u turskom završavaju na -i, tipa rakija, amajlija, kapija, komšija, kajsija ili mušterija…


Extra.


Meni sad najveći problem što ne pijem rakiju, ne volim, jedino ako ste čuli da se može napraviti dobra rakija i samo mirišući je, hm, ne zvuči bez smisla, ozbiljno :), zamislila sam da će litra koštati hiljadu euro, ne zato što sam pohlepna nego da budu sretni ako bude samo 1000, i to bi bila mala porodična destilerija, znam već i ko bi mi odmah bio ortak, uložio novac sa mnom, imam i još dvije njive plodne dobre zemlje.. ala bože, ne stižem na sto strana :))
jovilim_e jovilim_e 17:45 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

benedykt
tessa1
Da, ugursuz, baš dobra turska riječ, zašto je ne koristim?

Tako je kao što su uostalom i ostale reči koje se završavaju na to -z, većinom turske, pa su tako tu i miraz, melez kao i kavez. Kao i praktično sve reči koje se završavaju na -k, jastuk i sanduk sam već pomenuo, a tu su i batak, budak, budžak, čekrk, jarak, kajmak, čardak, čanak, čelik, čiviluk, sokak, ortak, oluk ili odžak, to jest skoro pa sve reči na -ija koje su nastale od onih koje se u turskom završavaju na -i, tipa rakija, amajlija, kapija, komšija, kajsija ili mušterija…

Jebote patak!
Pa ko je onda pokrao sve naše, srpske, reči?
Hrvati?
solo solo 17:46 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

Ali ako si raspoložen, uvek sam u stanju da pronađem neko vreme da častim tebe penzosa


Ja sam zaposleni penzos. Plata + penzija.

Častim ja.

Red je.
jovilim_e jovilim_e 17:56 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

solo
Ali ako si raspoložen, uvek sam u stanju da pronađem neko vreme da častim tebe penzosa


Ja sam zaposleni penzos. Plata + penzija.

Častim ja.

Red je.

Samo posle mene!
Red je red!
benedykt benedykt 20:14 10.02.2024

Re: Brate Čarli...

jovilim_e

Jebote patak!
Pa ko je onda pokrao sve naše, srpske, reči?
Hrvati?

Što imaš teško da ti neko može ukrasti a što nisi ni imao nije ti ni ukradeno…
Kako se dakle na srpskom kaže kačamak, ajvar, šećer, sirće, sarma ili sutlijaš…?! Ti si cenim dobar sa datom materijom, pa mi reci ako znaš…
jovilim_e jovilim_e 08:40 11.02.2024

Re: Brate Čarli...

benedykt
jovilim_e

Jebote patak!
Pa ko je onda pokrao sve naše, srpske, reči?
Hrvati?

Što imaš teško da ti neko može ukrasti a što nisi ni imao nije ti ni ukradeno…
Kako se dakle na srpskom kaže kačamak, ajvar, šećer, sirće, sarma ili sutlijaš…?! Ti si cenim dobar sa datom materijom, pa mi reci ako znaš…

Ja o tome pojma nemam.
Pa sam iz toga razloga pitao onoga koji zna sve.
I to ne makar kako, nego najbolje od svih (drugih).
benedykt benedykt 09:12 11.02.2024

Re: Brate Čarli...

jovilim_e
benedykt
jovilim_e

Jebote patak!
Pa ko je onda pokrao sve naše, srpske, reči?
Hrvati?

Što imaš teško da ti neko može ukrasti a što nisi ni imao nije ti ni ukradeno…
Kako se dakle na srpskom kaže kačamak, ajvar, šećer, sirće, sarma ili sutlijaš…?! Ti si cenim dobar sa datom materijom, pa mi reci ako znaš…

Ja o tome pojma nemam.
Pa sam iz toga razloga pitao onoga koji zna sve.
I to ne makar kako, nego najbolje od svih (drugih).

Pa to pitanje i uvodna opaska na temu ko te ima taj te nema su ti bili ujedno i odgovor. Znam, sve znam, prekomplikovano je to bilo za tebe da shvatiš…
jovilim_e jovilim_e 12:10 11.02.2024

Re: Brate Čarli...

benedykt
jovilim_e
benedykt
jovilim_e

Jebote patak!
Pa ko je onda pokrao sve naše, srpske, reči?
Hrvati?

Što imaš teško da ti neko može ukrasti a što nisi ni imao nije ti ni ukradeno…
Kako se dakle na srpskom kaže kačamak, ajvar, šećer, sirće, sarma ili sutlijaš…?! Ti si cenim dobar sa datom materijom, pa mi reci ako znaš…

Ja o tome pojma nemam.
Pa sam iz toga razloga pitao onoga koji zna sve.
I to ne makar kako, nego najbolje od svih (drugih).

Pa to pitanje i uvodna opaska na temu ko te ima taj te nema su ti bili ujedno i odgovor. Znam, sve znam, prekomplikovano je to bilo za tebe da shvatiš…

Taman posla!
Ja mogu da shvatim sve kada se iskaz refaktoriše, odnosno, kada izlagač, u ovom slučaju ti, redizajnira iskaz povećavajući razumljivost.
Vrlo čest izvor nerazumljivosti iskaza leži u činjenici nedovoljnog znanja izlagača o predmetu (svoga) izlaganja.
Eklatantan odraz (nečijeg) znanja je koreliran sa stepenom razumevanja klijenata koji konzumiraju izlaganje dotičnog izlagača.
solo solo 23:06 09.02.2024

.........



Godinama opterećen,
umno poremećen,
seksualno rasterećen,
novčano ugrožen,
vremenom pregažen,
dosadom zaražen,
tekstilno unakažen,
uvek drema,
zube nema,
jede sve manje,
sere sve tanje,
na beli luk smrdi,
ide i prdi,
prava je beda,
niko ga ne gleda,
guza sve uža,
muda sve duža,
kita viseća,
totalna nesreća!
magnus magnus 07:35 10.02.2024

megi

Komunizam djeluje ljepo dog god ima tuđih para ... i filipova dječja ljetovanja plačali su i roditelji djece čija djeca nisu išla na ljetovanje . možda su mu i roditelji radili u firmi koja je bila vječni gubitaš, ali neko jeto pokrivao ,a fićo je išao na ljetovanje. cjeli taj sistem radio je dok je u početku bilo sovjetskih resursa a već od 50 američkih kapitalističkih para. Filipe ako si toliko sposoban , uspjelo je hrpa ljudi od taksija, kioska ,servisa za čiščenje od nule napravila nešto, ti za 30 godina od koliko toliko dopuštenih privatnih poslova nisi napravio ništa, ti trideset godina kukaš kako svima koji su nešto napravili treba uzet tebi za ljetovanje , kako tebi trebaju dati resurse da upravljaš njima. pa svaki ološ sa imalo talenta u medijima od ovog B92 koji je nastao od prodaje lelemudija ( pa su i tebi dali autorsku) do danasa ,nove i n1 i svih borbi ,) čak ti ni oni nisu dali da rukovodiš bilo čime ,al ti bi na državnutv koju svi plaćaju , ti si filipe parazit sa mesijanskim poremečajem
jovilim_e jovilim_e 08:05 10.02.2024

Re: megi

magnus
Komunizam djeluje ljepo dog god ima tuđih para ... i filipova dječja ljetovanja plačali su i roditelji djece čija djeca nisu išla na ljetovanje . možda su mu i roditelji radili u firmi koja je bila vječni gubitaš, ali neko jeto pokrivao ,a fićo je išao na ljetovanje. cjeli taj sistem radio je dok je u početku bilo sovjetskih resursa a već od 50 američkih kapitalističkih para. Filipe ako si toliko sposoban , uspjelo je hrpa ljudi od taksija, kioska ,servisa za čiščenje od nule napravila nešto, ti za 30 godina od koliko toliko dopuštenih privatnih poslova nisi napravio ništa, ti trideset godina kukaš kako svima koji su nešto napravili treba uzet tebi za ljetovanje , kako tebi trebaju dati resurse da upravljaš njima. pa svaki ološ sa imalo talenta u medijima od ovog B92 koji je nastao od prodaje lelemudija ( pa su i tebi dali autorsku) do danasa ,nove i n1 i svih borbi ,) čak ti ni oni nisu dali da rukovodiš bilo čime ,al ti bi na državnutv koju svi plaćaju , ti si filipe parazit sa mesijanskim poremečajem

Bravo Magnuse!
Ti kada kažeš, budale zatiltuju.
Zanimljiva je korelacija u vezi ovoga što kažeš.
Jer - što veći parazit, to veći palamudžija.
solo solo 08:38 10.02.2024

Ne zajebavaj Magnus blogovske mase

Komunizam djeluje ljepo dog god ima tuđih para ... i filipova dječja ljetovanja plačali su i roditelji djece čija djeca nisu išla na ljetovanje . možda su mu i roditelji radili u firmi koja je bila vječni gubitaš, ali neko jeto pokrivao ,a fićo je išao na ljetovanje. cjeli taj sistem radio je dok je u početku bilo sovjetskih resursa a već od 50 američkih kapitalističkih para.


'ebo te zar nisi svijestan koliko ovaj tvoj komentar odiše ,,komunističkim,, osjećajem za pravdu i jednakost?

Prirodni princip opstanka i homeostaze je tko če koga zajebati.

Ovde na blogu prožima jedna slučajna ili namerna (siguran sam da je namerna) teza da se taj period naziva ,,komunizmom,,

Veze nema.

Samo su šibicari dobro odrađivali posao a danas promenili ime u ,,demokracija ,,da se Vlasi ne dosete,, Posao ne trpi



p.s.

Ofucani vic.

Dovikuju se dvojca preko brda.

Komunistooooooo!

Kapitalistooooooo!

Čuje se samo eho - Isto,isto,isto.....


Zar nisi shvatio Risto?
solo solo 08:50 10.02.2024

Re: megi

Zanimljiva je korelacija


Ima i ona:

Prema onome koga volim sam najgrublji.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:43 10.02.2024

Re: megi

magnus
Komunizam djeluje ljepo dog god ima tuđih para ... i filipova dječja ljetovanja plačali su i roditelji djece čija djeca nisu išla na ljetovanje . možda su mu i roditelji radili u firmi koja je bila vječni gubitaš, ali neko jeto pokrivao ,a fićo je išao na ljetovanje. cjeli taj sistem radio je dok je u početku bilo sovjetskih resursa a već od 50 američkih kapitalističkih para. Filipe ako si toliko sposoban , uspjelo je hrpa ljudi od taksija, kioska ,servisa za čiščenje od nule napravila nešto, ti za 30 godina od koliko toliko dopuštenih privatnih poslova nisi napravio ništa, ti trideset godina kukaš kako svima koji su nešto napravili treba uzet tebi za ljetovanje , kako tebi trebaju dati resurse da upravljaš njima. pa svaki ološ sa imalo talenta u medijima od ovog B92 koji je nastao od prodaje lelemudija ( pa su i tebi dali autorsku) do danasa ,nove i n1 i svih borbi ,) čak ti ni oni nisu dali da rukovodiš bilo čime ,al ti bi na državnutv koju svi plaćaju , ti si filipe parazit sa mesijanskim poremečajem


Evo primera mog najboljeg školskog druga Marina, koji je kao mašinski inženjer radio u fabrici traktora "IMT" u Novom Beogradu.

Industrija mašina i traktora a. d. (skraćeno IMT) bila je fabrika poljoprivrednih mašina koja se nalazila na Novom Beogradu u bloku 64. Od 1955. do 2015. godine proizvedeno je ukupno 780 hiljada traktora. Rekord je ostvaren 1988. godine kada je proizvedeno 42.500 traktora i 35.000 priključnih mašina, a vrednost proizvodnje te rekordne godine bila je 600 miliona nemačkih maraka. Fabriku IMT u stečaju je kupio indijski gigant TAFE aprila 2018. godine i - NIŠTA.

Primer fabrike "IMT" je samo jedan od mnogih dokaza da su te budalaštine u vezi sa američkim kreditima deplasirane. Pa ukupan dug SFRJ pre raspada je mala beba u poređenju sa aktuelnim dugovanjima Srbije, Hrvatske, Slovenije, BiH...

A što se tiče parazitiranja, samo da pomenem da sam uporedo sa novinarskom i književnom karijerom (i akademskom, kao magistar scenskih umetnosti na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, mentorka Milena Dragićević Šešić), razvijao i privatan biznis u privrednoj grani ugostiteljstvo. Danas se od tog biznisa izdržava 5 (pet) porodica!
angie01 angie01 12:06 10.02.2024

Re: megi

i filipova dječja ljetovanja plačali su i roditelji djece čija djeca nisu išla na ljetovanje . možda su mu i roditelji radili u firmi koja je bila vječni gubitaš, ali neko jeto pokrivao ,a fićo je išao na ljetovanje.


je l imas neko objasnjenje za ovakvu tezu/tvrdnju?

svaka veca, a bogami i neke manje firme, su imala svoja letovalista, imali su neki gradovi svoja skolska odmaralista, ne samo na moru, nego i na planinama, recimo neki savez planinara-bas me zanima sta je sa njima bilo, posle raspada YU-i deci su rodjitelji placali taj boravak na moru krajnje povoljno, s obzirom da je smetaj pripadao svima, da tako kazem, neka deca su isla besplatno, sto je placalo, ili socijalno, jer su dobili medicinski tretman tim odlaskom, ili su drugi roditelji doplacivali za decu, cije porodice nisu imale da plate, kao i za skolske ekskurzije.
ti trideset godina kukaš kako svima koji su nešto napravili treba uzet tebi za ljetovanje ,


gde si to procitao?
od ovog B92 koji je nastao od prodaje lelemudija


B92 se razvio od radija, koji je bio jedan od slobodnih medija, koji je izvestavao tokom devedesetih, opstajao je donacijama gradjana, a studio je bio preko puta Doma omladine u jednom stanu, kasnije je prerastao u televiziju i kao i ostali mediji registrovao i sajt, na kome je 2006 Restak osmislio ovaj blog- ko je sve bio novinar, urednik,...na B92, mozes videti u biografiji, uglavnom najznacajnija imena medija u Srbiji,....ko je pisao na portalu, mozes videti u arhivi, iako su neka imena obrisana,...znaci, omalovazavati nekada kultnu kucu, je besmisleno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana