Gost autor| Istorija

I Na Kraju, Kad Ti Kažem “Volim Te”, Ne Vjeruj Mi, Lažem Te

Colin_bgd RSS / 15.02.2024. u 09:48

Problem Srbije, kao države, i Srba kao naroda generalno, je što većina ljudi koji potpadaju pod ove kategorije vec par stotina (i kusur) godina živi u laži. Pri tom ne mislim na ideološku laž (bilo ih je i ima ih dosta i takvih), niti na privatne laži, nego na šaputanja transponovana u indukovanu samo-sabotažnu propagandu koja se sprovodi konstantno od, tamo negde, po slobodnoj proceni stručnjaka, nametnutog napuštanja Sretenjskog Ustava.

Mnogo je vode i krvi od tada proteklo srpskim rekama i potocima (kako srpske, tako i ostalih naroda, narodnosti i podnaroda koji se muvaju balkanskim poluostrvom), ali se, što se nas tiče, nijedna lekcija nije naučila, nijedan spor nije rešio, nijedna prepreka nije prevazišla, nijedna vertikala nije do kraja uspostavila. To, da se razumemo, nije zato što je naš (srpski, da ne bude zabune) narod nesposoban (niti pojedinačno niti kolektivno) za napredak i planiranje i uredjivanje budućnosti od drugih naroda, vec je to rezultat jedne planske, zakulisne, viševekovne kampanje koja nam, jednostavno, ne dozvoljava da se pomerimo s mrtve tačke.

A nije da ne možemo. U ovih 200 godina prosečni istoričar moze da nabroji 4-5 istorijskih trenutaka kada je Srbija (bilo kao samostalna država, bilo kao deo Jugoslavije) mogla i morala da uhvati priključak za zapadnoevropski voz. Dva (2) puta je to privremeno i uspela, ali je uvek bilo dovoljno izdajnika, petokolonaša, stranih plaćenika, koji su (uglavnom putem ubistava relevantnih pojedinaca, mada je jedan sam od sebe, takoreći "na vreme", umro od starosti) relativno lako uspevali (jer je srušiti uvek lakše i brže nego nesto izgraditi) da sve ponovo strovale u severnoazijsko blato.

Sve je laž. Današnja novokomponovana lažna istorija koja se ušunjala u udžbenike i popularnu "kulturu", crkva u koju idete da "verujete", datumi koje slavite, opis trenutnog geopolitičkog sustava i interpretacija medjunarodnih odnosa koje vam objašnjavaju preko televizije, ekonomske šarene laže koje vam crtaju na tablama i grafikonima, zvanični izborni rezultati, borba protiv kriminala, zainteresovanost vlastodržaca za prosperitet Srbije, briga za "tzv." Kosovo, patriotizam kojim se vlasni i bogati busaju u prsa, napor koji, kao, čine na jačanju države, društva, i očuvanju "tradicionalnog" (a u potpunosti lažnog) duha naroda. Sve je laž. Svi znaju da je sve to laž. Ne samo oni koji lažu (što je po definiciji) nego i oni kojima su te laži namenjene i servirane. Znaju, ali već evo 200 godina retko ko se usudi da vikne "Car je go!". Ljudi iz istorijskog, a bogami i ličnog, iskustva znaju da, bez izuzetaka, takvima sledi metak, nož, kreč jama, onim srećnijima eventualno doživotno izgnanstvo (bilo u inostranstvo, bilo na neki "institut"), a dok se narod istovremeno i ubrzano kondicionira da u prosečnoj populaciji ima sve manje i manje onih kojima nesto tako moze uopšte i da padne napamet, a kamoli konkretno i uradi.

Sve je laž.

Osim krokodilskih suza koje izdajnička stranoplaćenička agentura na vlasti, koja je pre 37 godina zajašila na grbaču ovog naroda, lije u potocima dok sistematski, sa sadističkim uživanjem, servilno, po direktnom diktatu gazda koje sede iza pozlaćenih zidina na istoku, uništava mentalno i ubija fizički ovaj napaćeni narod koji se gasi...

  



Komentari (242)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 09:51 15.02.2024

ROFL

Colin_bgd Colin_bgd 09:54 15.02.2024

Re: ROFL

alselone

Evo ti preporuka...
alselone alselone 10:14 15.02.2024

Re: ROFL

Hvala. Imaš dobar sustav za pisanje blogova.
Colin_bgd Colin_bgd 10:16 15.02.2024

Re: ROFL

alselone
Hvala. Imaš dobar sustav za pisanje blogova.

Srpski jezik je cudo...
alselone alselone 10:18 15.02.2024

Re: ROFL

Srpski jezik je cudo...


Koji si ti šešeljevac. Pa to je hrvatski. Nemoj to raditi, to je nacionalizam. Pi-kakano.
alselone alselone 10:27 15.02.2024

Re: ROFL

Ja posle čitanja:

solo solo 10:32 15.02.2024

Re: ROFL





Tako rade žene vučice. Šta čudno?
Colin_bgd Colin_bgd 11:25 15.02.2024

Re: ROFL

alselone
Ja posle čitanja:


Sto (pre)stade tik pred sam vrhunac...
solo solo 10:30 15.02.2024

Svaka svinja trči svome nožu......

Problem Srbije, kao države, i Srba kao naroda generalno, je što većina ljudi koji potpadaju pod ove kategorije vec par stotina (i kusur) godina živi u laži. Pri tom ne mislim na ideološku laž (bilo ih je i ima ih dosta i takvih), niti na privatne laži, nego na šaputanja transponovana u indukovanu samo-sabotažnu propagandu.

Vole tako da žive. Da se ne upuštamo mnogo,to će Milanče tvoj sugrađanin da ti objasni bolje - genetski resurs stvoren u negativnoj selekciji vekovima itd......on voli da ćaska o tim temama.

Pusti ljude da žive kako vole. Ti si svoj put odabrao - boli te tuki za matičnjakom.

God Save the King !

ubija fizički ovaj napaćeni narod koji se gasi...


Opet genetika.

Ti bi da menjaš na silu procese prirodne selekcije.

Ako je predodređen da se gasi neka se ugasi. Za bolje nije ni bio.

Promeni sportske kanale. Gledaj malo National Geographic.
Da li ste znali?
Ako mužjak lava preuzme vođstvo nad čoporom, on ubija sve mladunce.Mladi mužjak lava je nakon što je zauzeo lidersku poziciju u čoporu masakrirao mladunče svog suparnika i pojeo ga! U pitanju je uobičajeni kanibalizam među ovim divljim mačkama, a time novi gazda u čoporu želi da osigura da će njegovi potomci imati prevlast.
Черевићан Черевићан 11:00 15.02.2024

semper idem

или....Sve je laž.

лажу мене...лажем друге
(срамотан....о мени глас),
ал' живот се гле котрља
у лажи се…..тражи спас
gedza.73 gedza.73 11:01 15.02.2024

Jahanje

Osim krokodilskih suza koje izdajnička stranoplaćenička agentura na vlasti, koja je pre 37 godina zajašila na grbaču ovog naroda

Zajašili su mnogo pre.
The Nagode Trial (Slovene: Nagodetov proces)... The trial was carried out by the Slovene authorities under the leadership of the Communist Party of Slovenia against non-communist politicians that wished to participate in politics in Slovenia after 1945.

These included some former members of the Communist Party of Slovenia, but the majority were liberal democrats that were inclined toward western-style parliamentary democracy.

The Politburo of the Central Committee of the Communist Party of Slovenia used the Yugoslav media to characterize those arrested as "a handful of spies, class enemies, foreign paid agents, who have no political program and whose work, with no political value at all, is to damage the people's authority."

12 three of the defendants (Nagode, Boris Furlan, and Ljubo Sirc) were sentenced to be shot, and the remainder were sentenced to lengthy prison sentences with forced labor, deprivation of all civil rights, and confiscation of their property. Nagode was shot on August 27, 1947 and the death sentences against Furlan and Sirc were commuted to 20 years in prison. Two of those sentenced committed suicide.

Dakle ove što su zajašili pre 37 su stvorili oni (moji nisu, zna se čiji su )1945.

Svako ko se zalagao za demokratiju ili pluralizam upozoren je kako može proći isto.

Sud pod nepristrasnim, pravičnim i uvek budnim Titovim okom

morao je dovesti do devedesetih.


Colin_bgd Colin_bgd 11:23 15.02.2024

Re: Jahanje

Dakle ove što su zajašili pre 37 su stvorili oni (moji nisu, zna se čiji su )1945.

Stvari su malo (tj. malo vise) komplikovanije od ovoga sto si napisao.

Sizofrenost danasnje situacije (i teskoca, gotovo nemogucnost, da se drustvo izleci i stane na kakve-takve zdrave noge) potice od toga sto je pre 37 godina doslo do simbioze najgorih tradicija srpske istorije i to predstavljeno kao nesto progresivno i pozitivno. U toj smesi postoji i deo za koji se odgovornost moze (i mora) staviti pred prag "onih iz '45", ali ta komponenta nije dominantna... Da jeste, resili bi se nje sa istom lakocom kao Cesi, Poljaci, Slovenci, da ne nabrajam dalje...

Olaka objasnjenja, kao i olako obecane brzine, uvek se zavrse na mestu gorem od pocetne tacke, valjda toliko mozemo da se slozimo...
gedza.73 gedza.73 11:34 15.02.2024

Re: Jahanje

potice od toga sto je pre 37 godina doslo do simbioze najgorih tradicija srpske istorije

Tradicija srpske istorije je oslobodila i stvorila Srbiju. Koliko god nedostataka imala ona se kretala u prodemokratskom smeru.
Onda je došla 1945. sa ukidanjem ljudskih prava, ograničavanjem sloboda, jednopartijskim totalitarizmom, moralno-političkom podobnošću pa se 'prirodnom' selekcijom došlo do kadrova sedamdesetih a onda njihovom selekcijom do kadrova osamdesetih pa su ti kadrovi vodili devedesete.
Olaka objasnjenja, kao i olako obecane brzine

Olako prelaziš preko uzroka. Nakon njega (1945.) sve su posledice. Sam si naveo u tekstu 'priključak za zapadnoevrospki voz'. U Titovom sistemu, kao što vidiš, je tako nešto kažnjavano smrću, dugogodišnjom robijom i gubitkom građanskih prava.
michiganac michiganac 11:54 15.02.2024

Re: Jahanje

a handful of spies


Kad smo kod ovoga - ovojutarnje, žbirovsko saopštenje na B92 portalu: link

Jedna od jutarnjih rutina bješe mi da odem tamo i pročitam prve izvještaje iz NBA, a posljednjih mjeseci ubrzano mi se nagomilava averzija. Strašno kakva šok-haos-paklena-.. septička jama je B92 postao. Otprilike kao kurir/alo/telegraf umotan u celofan - dok konačno ne promijene i onaj plavi interfejs.
Colin_bgd Colin_bgd 11:55 15.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73
potice od toga sto je pre 37 godina doslo do simbioze najgorih tradicija srpske istorije

Tradicija srpske istorije je oslobodila i stvorila Srbiju. Koliko god nedostataka imala ona se kretala u prodemokratskom smeru.
Onda je došla 1945. sa ukidanjem ljudskih prava, ograničavanjem sloboda, jednopartijskim totalitarizmom, moralno-političkom podobnošću pa se 'prirodnom' selekcijom došlo do kadrova sedamdesetih a onda njihovom selekcijom do kadrova osamdesetih pa su ti kadrovi vodili devedesete.
Olaka objasnjenja, kao i olako obecane brzine

Olako prelaziš preko uzroka. Nakon njega (1945.) sve su posledice. Sam si naveo u tekstu 'priključak za zapadnoevrospki voz'. U Titovom sistemu, kao što vidiš, je tako nešto kažnjavano smrću, dugogodišnjom robijom i gubitkom građanskih prava.

Eno stavih boldovano gore, lepo pise "najgorih tradicija", nisu sve tradicije vrednosno jednake. Da je doslo do simbioze najboljih tradicija ne bi se desilo i desavalo ovo sto imamo sada.

Komunizam je (i ovo sam vec napisao u jednom od prethodnih blogova) ovima od pre 37 godina darovao mehanizme represije, ali nije i direktno preslikanu titoisticku ideologiju... Za pravac smera kretanja su se pobrinuli mudraci (da ne kazem izdajnici) iz jedne nizbrdaste ulice u Beogradu...

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:07 15.02.2024

Re: Jahanje

Eno stavih boldovano gore, lepo pise "najgorih tradicija", nisu sve tradicije vrednosno jednake. Da je doslo do simbioze najboljih tradicija ne bi se desilo i desavalo ovo sto imamo sada.


Ovo da izdvojim jer se slazem sa izrecenim.

Kad sam vec tu, da malo relaksiramo komunikaciju i probamo da sumiramo postojece skole misljenja na ovu temu:

1. Kriv je Vucic, jer da nije njega isli bi prema EU.
2. Krive su komunjare, jer da nije bilo njih danas bi bili deo Zapada.
3. Krivi su beli listici, jer da nije bilo njih BoTa bi danas bio predsednik Evropske Komisije.
4. Krivi su Turci, jer su nas jednom zauvek odvojili od Evrope.
5. Krivi su Bosanci, jer su medjedi.
6. Krivi su Englezi, jer vole da ceprkaju kod nas.
7. Kriv je Aleksandar Karadjordjevic, jer je stvarao Jugoslaviju umesto Srbije.
8. Krivi su Obrenovici, jer su hteli da nas odvoje od Rusa i prodaju Austrijancima.
9. Krivi su Drugosrbijanci, jer nas sprecavaju da stvorimo nacionalnu drzavu.
10. Krivi su Hrvati i ostala bivsa braca, jer smo ih oslobadjali a oni nas prevarili.
11. Krivi su Rusi, jer stalno gledaju svoje interese a mi ih bratski volimo.
12. Krivi su svi izbegli, jer su nam unistili autohtonu kulturu.
13. Kriv je Milosevic, jer zasro odlican plan.
14. Kriv je Milosevic, jer nije shvatio sta se desava u Evropi.
15. Krivi su Ameri, jer nas nisu hteli u svoj savez kad ni mi nismo hteli.
16. Krivi su Sumadinci, jer su zatucani hajduci.
17. Krivi su Vojvodjani, jer su umesto da dizu bune pisali knjige.
18. Krive su Svabe, jer su uvek bili protiv Srba.
19. Krivi su Crnogorci i Hercegovci, jer direkturuju po Srbiji.
20. Krivi su kurajberi, jer su nas naselili na Balkan umesto u bratski Iran.
21. Kriv je Bregovic, jer nas je unistio turbo-folkom.
22. Kriv je leptir iz argentinskih pampasa.
gedza.73 gedza.73 12:14 15.02.2024

Re: Jahanje

ali nije i direktno preslikanu titoisticku ideologiju.

'de nije. I posle Tita Tito dok se narod naučio na jedan TV Dnevnik i jednog Vođu.
Za pravac smera kretanja su se pobrinuli mudraci

Isti je to smer. Na istu stranu samo što su dodali par kao opcija za izbor.
lepo pise "najgorih tradicija", nisu sve tradicije vrednosno jednake.

Tradicija se stvara. Mi smo se naše odrekli pa smo se nakon četiri decenije setili (umesto da smo u tom periodu birali one koje 'rade' a 'pokvarene' odbacivali) a onda sve nakaradno uklopili sa parakomunizam i istočnjačkim 'vrlinama'.

ne mogu da pronađem jedan Cvetak Zanovetak iz stranke koja je nasledila komunističku koja objašnjava da je Slobodan Milošević branio hrišćanstvo a da je samo hrišćanska EI Niš pravila katodne cevi. Što je jedan od pojavnih oblika 'niki nemade što SFRJ industrija imade' kombinovano sa 'pravosavljem' i često priželjkivanim 'nuklearnim udarom'.
gedza.73 gedza.73 12:19 15.02.2024

Re: Jahanje

Neues aus der Nachbarschaft
Kad sam vec tu, da malo relaksiramo komunikaciju i probamo da sumiramo postojece skole misljenja na ovu temu:

23. Krivi nacionalisti
24. Krivi dušmani što srušiše SFRJ
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:28 15.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73
Neues aus der Nachbarschaft
Kad sam vec tu, da malo relaksiramo komunikaciju i probamo da sumiramo postojece skole misljenja na ovu temu:

23. Krivi nacionalisti
24. Krivi dušmani što srušiše SFRJ


U pravu si, 23. fali. A 24. je podskup pomenutih (Svabe, Englezi, Ameri,...). Ima tu jos podskupova. U stvari verovatno svi osim 22 mogu da ulaze u specificne konstalacije.
gedza.73 gedza.73 12:32 15.02.2024

Re: Jahanje

U stvari verovatno svi osim 22 mogu da ulaze u specificne konstalacije.

Milim da projekat 'Nestorović' najbolje oslikava sve tačke.

Colin_bgd Colin_bgd 12:34 15.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73
ali nije i direktno preslikanu titoisticku ideologiju.

'de nije. I posle Tita Tito dok se narod naučio na jedan TV Dnevnik i jednog Vođu.
Za pravac smera kretanja su se pobrinuli mudraci

Isti je to smer. Na istu stranu samo što su dodali par kao opcija za izbor.
lepo pise "najgorih tradicija", nisu sve tradicije vrednosno jednake.

Tradicija se stvara. Mi smo se naše odrekli pa smo se nakon četiri decenije setili (umesto da smo u tom periodu birali one koje 'rade' a 'pokvarene' odbacivali) a onda sve nakaradno uklopili sa parakomunizam i istočnjačkim 'vrlinama'.

ne mogu da pronađem jedan Cvetak Zanovetak iz stranke koja je nasledila komunističku koja objašnjava da je Slobodan Milošević branio hrišćanstvo a da je samo hrišćanska EI NIš pravila katodne cevi. Što je jedan od pojavnih oblika 'SFRJ industrija' kombinovano sa 'pravosavljem' i često priželjkivanim 'nuklearnim udarom'.

Ne vredi...

Mislim, nemoj da shvatis pogresno, ali to je povrsno, nedovoljno informisano, shvatanje stvari.

A drugo, kad je Domanovic izdao "Vodju" Tito se tek bio sankao sa nogama zavijenim u krpe, ili sta vec ono bese...

Tako da tvoja opsesija titoizmom, koliko god bila parcijalno tacna, je, u sustini, nedovoljna (cak kontraproduktivna) za uspostavljanje tacne dijagnoze nase bolesti... Neko bi cak rekao jos jedna laz, ali dobro...
gedza.73 gedza.73 12:45 15.02.2024

Re: Jahanje

A drugo, kad je Domanovic izdao "Vodju" Tito se tek bio sankao sa nogama zavijenim u krpe, ili sta vec ono bese...

Bravo. Domanović je napisao 'Vođu', 'Stradiju', 'Razmišljanje jednog običnog srpskog vola' (bolji primer), pa si imao neke opozicione novine, pa političke sukobe... Iz svega toga se vremenom rađa uređeno društvo. A onda dođa 1945, zaglaviš robiju za daleko manje i posledično dobiješ događaje s kraja osamdesetih i početka devedesetih. U nepismenoj Srbiji gde nema nikog ko bi čitao Domanović piše kritiku sistema dok u Titovokj 'pismenoj' Srbiji ne postoji pisac koji bi dobacio do Domanovićevog nivoa. Da li ti to nešto govori?
Tako da tvoja opsesija titoizmom, koliko god bila parcijalno tacna, je, u sustini, nedovoljna (cak kontraproduktivna) za uspostavljanje tacne dijagnoze nase bolesti...

kritika jednopartijskog totalitarizma nije opsesija. Odbrana takvog sistema (pa bila i 'parcijalna') je samo guranje problema pod tepih.

Ovde se komunisti dele na loše (Milošević) i dobre (Stambolić) dok na primer Pekić ne postoji. Da Pekića nisu hapsili nego da je učestvovao u političkom životu tokom 'titoizma' i Milošević i Stambolić bi u najboljem slučaju bili činovnici na šalteru.
Colin_bgd Colin_bgd 12:51 15.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73
A drugo, kad je Domanovic izdao "Vodju" Tito se tek bio sankao sa nogama zavijenim u krpe, ili sta vec ono bese...

Bravo. Domanović je napisao 'Vođu', 'Stradiju', 'Razmišljanje jednog običnog srpskog vola' (bolji primer), pa si imao neke opozicione novine, pa političke sukobe... Iz svega toga se vremenom rađa uređeno društvo. A onda dođa 1945, zaglaviš robiju za daleko manje i posledično dobiješ događaje s kraja osamdesetih i početka devedesetih.
Tako da tvoja opsesija titoizmom, koliko god bila parcijalno tacna, je, u sustini, nedovoljna (cak kontraproduktivna) za uspostavljanje tacne dijagnoze nase bolesti...

kritika jednopartijskog totalitarizma nije opsesija. Odbrana takvog sistema (pa bila i 'parcijalna') je samo guranje problema pod tepih.

Ovde se komunisti dele na loše (Milošević) i dobre (Stambolić) dok na primer Pekić ne postoji. Da Pekića nisu hapsili nego da je učestvovao u političkom životu tokom titoizmoa i Milošević i Stambolić bi u najboljem slučaju bili činovnici na šalteru.

Ne vredi...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:59 15.02.2024

Re: Jahanje

Ovde se komunisti dele na loše (Milošević) i dobre (Stambolić) dok na primer Pekić ne postoji. Da Pekića nisu hapsili nego da je učestvovao u političkom životu tokom 'titoizma' i Milošević i Stambolić bi u najboljem slučaju bili činovnici na šalteru.


Pekic je svakako dobar putokaz. On je u Skakavcima razoblicio taj sistem ali na jedan potpuno neostrascen i cak neosudjujuci i hladnorazumski nacin.

I ja mislim da nije to samo do komunizma, jer da jeste bolovali bi od istih boljki kao Slovenci ili u gorem slucaju Madjari. Znaci, komunizam da svakako i u velikoj meri ali ne samo.

Komunizam je u svakoj od zemalja interreagovao sa postojecim nasledjem i napravio drugaciji rezultat u Srbiji, Belorusiji, Bugarskoj, Slovackoj ili Rumuniji.

Mogli bi se tu napraviti klasteri na osnovu zajednickih faktora i pokazati ko je tu kome slicniji. To je fina tema za jedan veci istrazivacki projekat.




gedza.73 gedza.73 16:17 15.02.2024

Re: Jahanje

Neues aus der Nachbarschaft
Znaci, komunizam da svakako i u velikoj meri ali ne samo.

Do kraja februara 2022. bih se sa tobom raspravljao ali od tog datuma priznajem da si u pravu.
Mislim da bi sa drugim sistemom nakon rata imali drugi pravac a da je komunizam oterao stranputicu da bi nakon toga na najgori način mutirao.

Jednom sam naišao na nekog Poljaka koji je, što me iznenadilo, rekao kako su oni nakon rata uspeli da sačuvaju intelektualce - opoziciju a da Srbi odnosno Beograd to nisu i da smo mi po tom pitanju bili u goroj situaciji od njih.
Mogli bi se tu napraviti klasteri na osnovu zajednickih faktora i pokazati ko je tu kome slicniji. To je fina tema za jedan veci istrazivacki projekat.

Bila bi. Mada verovatno uzaludna. Jer bi jedni pokrenuli temu Kosovskog mita, drugi NOB mitologiju', prvi Veliku Srbiju ovi sa surotne strane Veliku Jugoslaviju (što mu dođe na isto)
Colin_bgd
Ne vredi...

Dobro ti ovo 'ne vredi'.

p.s.

Прокламована су права и слободе грађана, као што су: неприкосновеност личности, независност судства и право на законито суђење, слобода кретања и настањивања, неповредивост стана, право на избор занимања, равноправност грађана, без обзира на веру и националност. Уставом су укинути ропство и феудални односи.

Mi viljuškom boc

p.s.s.
Moram, nisam ja kriv
Руски посланик у Цариграду Бутењев је изјавио да је „Србија у бездан пропала због француско-швајцарске конституције

Turčin, Švaba i Rus.





michiganac michiganac 16:18 15.02.2024

Re: Jahanje

1. Kriv
...
22.
23.
24.


25. Paskaljević: "Ribice su krive.."



Posljednjih mjeseci, godinu, dvije.., priznaću, opsesivno me obuzima misao o sveopštem ubrzanju - npr. o onom 'žiroskopu' što ga je docs pominjao na jednom od prethodnih blogova, o ubrzanju klim. promjena, ubrzanoj belosvjeCkoj militarizaciji (koja, uzgred, neodoljivo podsjeća na događaje pred WW1 - onaj dokumentarac 'Dugo putovanje u rat' je jedno od rijetkih, vanredno sjajnih ostvarenja u ovdašnjoj produkciji posljednju deceniju, u kom se pomenuto ubrzanje, naročito one posljednje decenije pred WW1, gotovo može i napipati), o ..


Šta nam se dogodilo i šta nam se događa?

Metastaza srpskih internih konflikata, šizofrenih cijepanja, autizma, paranoja.. u jedan f-pandemonijum nesagledivih dimenzija, koji se manifestuje i zaglušujućom bukom ratnih doboša u glavama ljudi (ČvsP, CZVvsP,..) čije dobovanje gotovo nikad nije ni prestajalo (geo-istorijski usud i šta li još već*..), a posljednjih godina/deceniju je amplifikovano i izlivanjem medijskih, mejnstrim-režimskih fekalija direktno na mozak. Jezivo. Kuda bije ovaj narod? - krajnje izvjesno u pravcu gdje će opet da olupa tuposivu kašu.

*fan fekt (cijenim već da je dobar dio blogoauditorijuma upoznat sa njim) - nekim čudnim internet stranputicama prije koji mjesec saznadoh i to da su Turci BG nazivali i 'Dar Al Džihadom' - weird history.

...

Da skratim - cijenim kako bi neke od najdirektnijih uzroka tragedije ovog puka&plebsa trebalo tražiti i kroz kritičku evaluaciju i publikaciju stenograma sa skupštinskih zasjedanja od posljednjih decenija 19. vijeka naovamo (ako nisu već sažeženi pod bombama '41 i sl.) - pljuvačka je permanentno letjela na sve strane (izlivajući se neposredno iz skupštine na ulice) i u navodno "periklovo" preWW1 (ono ubrzano) doba Srbije, nastavilo se i u trusnom međuratnom razdoblju iza 1918,... a današnja zloćudna.., pardon, zlobučna i orkestrirana kakofonija u parlamentu je praktično samo pojačan eho ovih prethodno nabrojanih.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:58 15.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73

Jednom sam naišao na nekog Poljaka koji je, što me iznenadilo, rekao kako su oni nakon rata uspeli da sačuvaju intelektualce - opoziciju a da Srbi odnosno Beograd to nisu i da smo mi po tom pitanju bili u goroj situaciji od njih.


ma not true brate, komunjare su definitivno koopritale i direktno a definitivno davali prilike nasljednicima da učestvuju u sistemu u punom štobsereklo kapacitetu..
masu ljudi sam upoznala koji su došli u sam administrativni vrh u Srbiji, posebno u akademiji, a čiji su preci bili predratna buržoazija..
ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica (malo li je) sasvim su mogli da učestvuju kao i ostali sa prednošću stečenih navika i znanja u kući koja su onda napravila to da za koju deceniju i sami ponovo postanu nekakava buržoazija..
tj. nije brate tačna teza da je Srbija kao bila nekakva meka nauke i umjetnosti do IISR a onda kao postala parlog..
baš baš baš nije tačno..
bene_geserit bene_geserit 18:49 15.02.2024

Re: Jahanje

1. Kriv je

Pazi kad na toj tvojoj listi nisi pomenuo par "sitnica",
umesto što si pomenuo reč "braća" kad su Hrvati u pitanju, mogao si da se dosetiš koliko su Srba ubili, proterali, pokrstili, oteli teritoriju
kad su Švabe u pitanju (da kažemo da su i nepomenuti Austrijanci u toj grupi), "bili protiv Srba" zvuči vrlo bledo, ništa ono pobili trećinu muške populacije u velikom ratu, pokolji po Mačvi, Šumadiji
kad su komunjare u pitanju na čelu sa ćopavim Zagorcem ni da zucneš oko sto hiljada i više pobijenih Srba u miru,ideološkoj indokrinaciji
kad su u pitanju Turci tek tu, janičari, pokrštavanje i sve ostalo

Bukvalno najveća istorijska uništavanja Srba si na tvojoj listi nekako preskočio
ta zatiranja kao nemaju nikakve veze sa time gde je Srbija danas
a zapravo to je 90% razloga za sve
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:02 15.02.2024

Re: Jahanje

ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica...

Како мали Ђокица замишња 1945. у Београду

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:07 15.02.2024

Re: Jahanje

principessa_etrusca
ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica...

Како мали Ђокица замишња 1945. у Београду


pa ispričaj ti umjesto zamišnjanja šta se desilo sa obrazovanim ljudima u Beogradu 1945. godine a šta sa njihovom djecom..
gedza.73 gedza.73 19:14 15.02.2024

Re: Jahanje

newimprovedtadejus
ma not true brate, komunjare su definitivno koopritale i direktno a definitivno davali prilike nasljednicima da učestvuju u sistemu u punom štobsereklo kapacitetu..

Da li menja nešto u ovoj tvojoj tvrdnji činjenica da su intelektualce zatvarali u posebno odeljenje zatvora u Sremskoj Mitrovici kako bi pisali govore za komunističke polupismene idiJote kako se ne bi po svetu brukali?
ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica (malo li je) sasvim su mogli da učestvuju kao i ostali sa prednošću stečenih navika i znanja u kući koja su onda napravila to da za koju deceniju i sami ponovo postanu nekakava buržoazija..

Dole kažeš kako treba da usvojimo engleski sistem vaspitanja. Za takvu ideju bi od 1945 do 1955. zaglavila višegodišnju robiju.
tj. nije brate tačna teza da je Srbija kao bila nekakva meka nauke i umjetnosti do IISR a onda kao postala parlog..
baš baš baš nije tačno..

Oki doki. Pre rata Nadežda Petrović, Ksenija Atanasijević, Isidora Sekulić, Smilje Kostić... Zagorka Plećević (probaj da izgzglaš i videćeš da skoro nema podataka o njoj).
Pre komunista u Beogradu Medicinski fakultet, Šumarski, Tehnički (mašinski), Pravni, Ekonomski, Filozofski... Saradnja sa najboljim međunarodnim fakultetima na koje je Srbija slala studente.
MIka Alas


Nakon rata? Milka Planinc, Latinka Perović, Radovan Zogović...
gedza.73 gedza.73 19:18 15.02.2024

Re: Jahanje

newimprovedtadejus
pa ispričaj ti umjesto zamišnjanja šta se desilo sa obrazovanim ljudima u Beogradu 1945. godine a šta sa njihovom djecom..

e jbg. sad. Kao kad bi neko napisao da su Švabe tokom okupacije radile na emancipaciji žena tako što su organizovali kurs za samoodbranu (stvarno bilo), sredili kanalizaciju (i komunisti koristili) ili promovisali plivanje tako što su imali montažni skoro pa olimpijski bazen na Terazijama.

A i nisu ubijali koliko su mogli nego se samo ponegde useljavali u stanove. Što su vlasnici sa oduševljenjem prihvatili.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:22 15.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73
newimprovedtadejus
ma not true brate, komunjare su definitivno koopritale i direktno a definitivno davali prilike nasljednicima da učestvuju u sistemu u punom štobsereklo kapacitetu..

Da li menja nešto u ovoj tvojoj tvrdnji činjenica da su intelektualce zatvarali u posebno odeljenje zatvora u Sremskoj Mitrovici kako bi pisali govore za komunističke polupismene idiJote kako se ne bi po svetu brukali?
ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica (malo li je) sasvim su mogli da učestvuju kao i ostali sa prednošću stečenih navika i znanja u kući koja su onda napravila to da za koju deceniju i sami ponovo postanu nekakava buržoazija..

Dole kažeš kako treba da usvojimo engleski sistem vaspitanja. Za takvu ideju bi od 1945 do 1955. zaglavila višegodišnju robiju.
tj. nije brate tačna teza da je Srbija kao bila nekakva meka nauke i umjetnosti do IISR a onda kao postala parlog..
baš baš baš nije tačno..

Oki doki. Pre rata Nadežda Petrović, Ksenija Atanasijević, Isidora Sekulić, Vera Kostić... Zagorka Plećević (probaj da izgzglaš i videćeš da skoro nema podataka o njoj).
Pre komunista u Beogradu Medicinski fakultet, Šumarski, Tehnički (mašinski), Pravni, Ekonomski, Filozofski... Saradnja sa najboljim međunarodnim fakultetima na koje je Srbija slala studente.
MIka Alas


Nakon rata? Milka Planinc, Latinka Perović, Radovan Zogović...


mora biti da i sam razumiješ da nema smisla izdvojiti najsvjetlije primjere prije rata i slabe karike poslije pa time dokazivati da se ranije imala saradnja (čitaj slalo na studije) u inostranstvo a kasnije se valjda nije slalo na studije, šta li..
prećera ga..
ja sad da kažem ali ako pogledaš akademike 90ih solidnom broju njih i deda je bio nekakav profesor, advokat, doktor.. ni slučajno nije došlo do nekakve radikalne smjene..
al ako pomenem ijedno ime odmah će biti e taj je budala, mi znamo, itd. pa ću preskočiti..
dovoljna bi morala biti statistika gdje je srpska nauka stajala prije IISR a gdje poslije njega..
tu nema nekakvog strašnog loma, naprotiv..
slično važi i ako pogledamo gdje je srpska privreda (a bogme i nauka) stajala 2012. a gdje danas..
i ja bih rado da kažem pa ovi su kreteni urušili sistem.. al jbg.. zvanično nisu..
daleko bilo da govorim da uzurpacija demokratije nije ništa strašno, čak i prija.. al ne vrijedi ni izmišljati stvari koje se prosto nisu desile..
pa tako ni taj mit da je Beograd kao bio neki strašan naučni centar do 1945. a poslije se to sve kao srušilo..
činjenice ne podržavaju tu tezu..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:24 15.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73
newimprovedtadejus
pa ispričaj ti umjesto zamišnjanja šta se desilo sa obrazovanim ljudima u Beogradu 1945. godine a šta sa njihovom djecom..

e jbg. sad. Kao kad bi neko napisao da su Švabe tokom okupacije radile na emancipaciji žena tako što su organizovali kurs za samoodbranu (stvarno bilo), sredili kanalizaciju (i komunisti koristili) ili promovisali plivanje tako što su imali montažni skoro pa olimpijski bazen na Terazijama.

A i nisu ubijali koliko su mogli nego se samo ponegde useljavali u stanove. Što su vlasnici sa oduševljenjem prihvatili.


pa ja to ne navodim kao eto samo su to.. po meni je to užas, ne mogu ni da zamislim kako je tim ljudima moralo biti, em ti useli nekakve nepoznate ljude u kuću em te ti još i kinje i još moraš da im se izvinjavaš što su ti se uselili a ti našao da im smetaš..
gedza.73 gedza.73 19:36 15.02.2024

Re: Jahanje

mora biti da i sam razumiješ da nema smisla izdvojiti najsvjetlije primjere prije rata i slabe karike poslije pa time dokazivati da se ranije imala saradnja (čitaj slalo na studije) u inostranstvo a kasnije se valjda nije slalo na studije, šta li..

Izvini ko je sedamdesetih išao osim partijske dečurlije?
ostavljam mogućnost da izuzetak potvrđuje pravilo.
al ako pomenem ijedno ime odmah će biti e taj je budala, mi znamo, itd. pa ću preskočiti..

Nemoj samo ljude koji su bili ostvareni u Kraljevini nego par imena iz komunističke nomenklature a da su u rangu ovih naučnica i intelektualki. Za njih niko ne može reći da su budale.
pa tako ni taj mit da je Beograd kao bio neki strašan naučni centar do 1945.

beograd je pre komunista bio univerzitetski centar.
Evo ti još bolji primer. Jedna od najvećih biblioteka na Balkanu je biblioteka Svetozar Marković. Nisu je komunisti izgradili, oni su joj samo stavili ime.

Biblioteka je izgrađena u kraljevini i dobrim delom donacijama iz SAD.

Nije dobar primer? Miroslavljevo jevanđelje preguralo vekove. Znaš kad je najviše oštećeno? Za vreme drugova 'stručnjaka' koji su ga turili u vitrinu sa običnom sijalicom

Ikona Bogorodice Filermose preživela krstaše, Turke, Napoleona da bi joj komunisti pokrali drago kamenje.
gedza.73 gedza.73 19:41 15.02.2024

Re: Jahanje

newimprovedtadejus
ne mogu ni da zamislim kako je tim ljudima moralo biti, em ti useli nekakve nepoznate ljude u kuću em te ti još i kinje i još moraš da im se izvinjavaš što su ti se uselili a ti našao da im smetaš..

U stvari isto kao i Švabe koje su otimali kuće i dragocenosti pa imali magacine u kojima su se snabdevali pokradenim stvarima za nikakve novce a u skladu sa činom.
nakon rata to isto su radile oficiruše (po svedočenju njihovih drugova komunista).
Pamtim da nam je kuća na Topčiderskom brdu ostala zahvaljujući Koči. Oni koji su tada bili „neko“ posle rata, vozili su se u skupim automobilima i obilazili kuće u Beogradu, bivših industrijalaca i takozvane buržoazije, nepodobnih u novom režimu. Koja im se dopadne samo pokažu rukom, sledi iseljavanje vlasnika i već kako je to bilo… Mi jednog popodneva u dvorištu naše kuće, igramo pingpong s ujakom Kočom. Pingpong je tad bio hit. I, stižu neki oficiri u nekakvom besnom, crnom automobilu. Parkiraju ispred kuće. Oficir stane na kapiju i vikne: „Hoću ovu kuću!“ A ne vidi Koču. Tako su oni to radili, pamtim da se to dešavalo mnogim mojim drugaricama. I došli su i kod nas. Inače, sada se ta ulica zove Žanke Stokić.

Kad je to moj ujak čuo, krene ka kapiji. Ništa nije rekao, samo je udahnuo vazduh, usne su mu se onako stisnule i pomalo zadrhtale, i pokazao je rukom kojom je oštro zamahnuo – van! Ovaj oficir što je do maločas merkao kuću, samo je stao, salutirao, uleteo u kola i nikad se više nisu vratili. Kuća je bila odbranjena.

Koja elita mogla od polupismene bagre, lopova i sponzoruša da se stvori ili koji su oni sistem mogli da naprave? Osim onoga što smo imali devedesetih.
shmoo shmoo 20:15 15.02.2024

Београд за празнике





michiganac
a handful of spies


Kad smo kod ovoga - ovojutarnje, žbirovsko saopštenje na B92 portalu: link



Хвала ти за овај извештај.

Уживао сам у фотографијама у линкованом тексту исто као што сам данас коначно уживао шетајући улицама Београда.

Београд је заиста најлепши за празнике, како ми рекоше моји стари још у детињству, када сви Београђани коначно оду мало сваки у свој завичај.

Када би још сви ти Београђани из тих својих завичаја одмах, без свраћања у Београд, кренули путем оних разноразних Фема и осталих покондирених тикви које су се већ одселиле у неко иностранство... Надам се заувек...

Милина би било онда живети у Београду.

Баш бих волео да су ти одсељени у неко иностранство заиста и заувек одсељени и надам се да се неће никада више ни враћати из тих својих нових домовина у Србију и у Београд јер нисмо ми заслужили да још и овде у Београду и у Србији слушамо њихова велеумна просеравања о Србима и Србији смишљена на тим њиховим гастарбајтерским духовним висинама.

Нека их тамо у иностранству и нека се просеравају оданде до миле воље...

Кога овде у Београду и у Србији уопште боли уво за те њихове булшите.




















Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:22 15.02.2024

Re: Jahanje

bene_geserit
1. Kriv je

Pazi kad na toj tvojoj listi nisi pomenuo par "sitnica",
umesto što si pomenuo reč "braća" kad su Hrvati u pitanju, mogao si da se dosetiš koliko su Srba ubili, proterali, pokrstili, oteli teritoriju
kad su Švabe u pitanju (da kažemo da su i nepomenuti Austrijanci u toj grupi), "bili protiv Srba" zvuči vrlo bledo, ništa ono pobili trećinu muške populacije u velikom ratu, pokolji po Mačvi, Šumadiji
kad su komunjare u pitanju na čelu sa ćopavim Zagorcem ni da zucneš oko sto hiljada i više pobijenih Srba u miru,ideološkoj indokrinaciji
kad su u pitanju Turci tek tu, janičari, pokrštavanje i sve ostalo

Bukvalno najveća istorijska uništavanja Srba si na tvojoj listi nekako preskočio
ta zatiranja kao nemaju nikakve veze sa time gde je Srbija danas
a zapravo to je 90% razloga za sve


Ah da, dobro me podseti.
25. Krive su Jese i Crnje, jer ... hm... pitajte Beneta.
docsumann docsumann 06:22 16.02.2024

Re: Jahanje

na ovoj adresi (baš negdje oko prozora sa kojeg se gleda na raskrsnicu) sam živio dok sam studirao.

principessa_etrusca principessa_etrusca 07:05 16.02.2024

Re: Jahanje

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica...

Како мали Ђокица замишња 1945. у Београду

pa ispričaj ti umjesto zamišnjanja šta se desilo sa obrazovanim ljudima u Beogradu 1945. godine a šta sa njihovom djecom..

О томе се овде писало и писало, о ”ослободиоцима” који су претукли старца, ослободиоца из 1918, о истеривању предратних професора са факултета, о клиницима, а и универзитетским професорима који су хапшени и осуђивани (Пекић, старији син Смиље и Аце Костића, Драгољуб Јовановић,...), примера је много.


ja sad da kažem ali ako pogledaš akademike 90ih solidnom broju njih i deda je bio nekakav profesor, advokat, doktor.. ni slučajno nije došlo do nekakve radikalne smjene..

На које академике, именом и презименом, мислиш?
bene_geserit bene_geserit 08:46 16.02.2024

Re: Jahanje

Ah da, dobro me podseti.

Odlična ideja, ajde da izbegnemo da pomenemo masovna ubijanja Srba, u nekim krajevima do granice istrebljenja, kao nebitnu stvar i da se zezamo kao Ješe, crnci, ha, ha.
Odlično si se setio, mnogo dobra fora.
Colin_bgd Colin_bgd 09:39 16.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73
newimprovedtadejus
ma not true brate, komunjare su definitivno koopritale i direktno a definitivno davali prilike nasljednicima da učestvuju u sistemu u punom štobsereklo kapacitetu..

Da li menja nešto u ovoj tvojoj tvrdnji činjenica da su intelektualce zatvarali u posebno odeljenje zatvora u Sremskoj Mitrovici kako bi pisali govore za komunističke polupismene idiJote kako se ne bi po svetu brukali?
ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica (malo li je) sasvim su mogli da učestvuju kao i ostali sa prednošću stečenih navika i znanja u kući koja su onda napravila to da za koju deceniju i sami ponovo postanu nekakava buržoazija..

Dole kažeš kako treba da usvojimo engleski sistem vaspitanja. Za takvu ideju bi od 1945 do 1955. zaglavila višegodišnju robiju.
tj. nije brate tačna teza da je Srbija kao bila nekakva meka nauke i umjetnosti do IISR a onda kao postala parlog..
baš baš baš nije tačno..

Oki doki. Pre rata Nadežda Petrović, Ksenija Atanasijević, Isidora Sekulić, Smilje Kostić... Zagorka Plećević (probaj da izgzglaš i videćeš da skoro nema podataka o njoj).
Pre komunista u Beogradu Medicinski fakultet, Šumarski, Tehnički (mašinski), Pravni, Ekonomski, Filozofski... Saradnja sa najboljim međunarodnim fakultetima na koje je Srbija slala studente.
MIka Alas


Nakon rata? Milka Planinc, Latinka Perović, Radovan Zogović...

Ajd' nabroj nekog od danas, da vidimo kakvi su oni...

Mislim, ja ne znam zasto je to tako tesko, ali dobro. Niko ne kaze (niko, tj. ja) da je komunizam bio dobar, niti da je bio bolji od onoga pre II svetskog rata, ili od onoga kakva je bila Srbija u XIX veku, ali to ne znaci da je moralo da dodje (a doslo je) do goreg stanja. Jer ako to sto imamo danas objasnjavas SAMO komunizmom, onda iz takvog razmisljanja proistice da je ono sto smo imali pre'41 moralo direktno da dovede i do komunizma.

A ako mislis da ono sto imamo od '87 po nadalje (minus 2001-2003) je isto komunizam (a nije) onda ti ta pogresna cinjenica direktno i daje odgovor zasto se jos uvek, kao narod "patimo" i danas kaskamo za onima ispred kojih smo, i u blizoj i u daljoj istoriji, bili hiljade svetlosnih godina...

Bolujemo od zapaljenja pluca, a lecimo gljivice na nogama, i jos se cudimo sto se vec 37 godina ne osecamo bolje...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:52 16.02.2024

Re: Jahanje

Posljednjih mjeseci, godinu, dvije.., priznaću, opsesivno me obuzima misao o sveopštem ubrzanju - npr. o onom 'žiroskopu' što ga je docs pominjao na jednom od prethodnih blogova, o ubrzanju klim. promjena, ubrzanoj belosvjeCkoj militarizaciji (koja, uzgred, neodoljivo podsjeća na događaje pred WW1 - onaj dokumentarac 'Dugo putovanje u rat' je jedno od rijetkih, vanredno sjajnih ostvarenja u ovdašnjoj produkciji posljednju deceniju, u kom se pomenuto ubrzanje, naročito one posljednje decenije pred WW1, gotovo može i napipati), o ..



Koliko je u nesrazmeri to ubrzanje klimatskih promena i uverenje da se to nas ne tice jer se to tamo negde desava. Ovde ne mislim na Srbiju samo nego generalno na svest o tome u Evropi. Sta se koga tice Golfska struja.

25. Paskaljević: "Ribice su krive.."




Od filmova iz tog vremena koje sam gledao po meni ovaj najbolje predstavlja to vreme. Posebno ona scena sa ukradenim busom.

Da skratim - cijenim kako bi neke od najdirektnijih uzroka tragedije ovog puka&plebsa trebalo tražiti i kroz kritičku evaluaciju i publikaciju stenograma sa skupštinskih zasjedanja od posljednjih decenija 19. vijeka naovamo (ako nisu već sažeženi pod bombama '41 i sl.) - pljuvačka je permanentno letjela na sve strane (izlivajući se neposredno iz skupštine na ulice) i u navodno "periklovo" preWW1 (ono ubrzano) doba Srbije, nastavilo se i u trusnom međuratnom razdoblju iza 1918,... a današnja zloćudna.., pardon, zlobučna i orkestrirana kakofonija u parlamentu je praktično samo pojačan eho ovih prethodno nabrojanih.


Vidi sta objasnjavajuci potrebu za Gornjim domom drugosrbijanac Slobodan Jovanovic pise:

"... i kod nas postoji opasnost od skupštinske svemoći, i to može biti još veća nego u drugim zemljama, zbog nevisokog intelektualnog i moralnog stupnja naših skupština.

Uzmimo, prvo, njihov intelektualni stupanj. U njima pretežu ljudi sa sela i palanke, s uskim lokalnim horizontom, kojima je glavno da posredstvom skupštine drže u stezi lokalne policijske vlasti, i što više otkinu od državnog budžeta za svoj kraj. Državna je ideja kod tih ljudi slabo razvijena. U mesto državne ideje, oni imaju, jednu vrstu patriotske uzbudljivosti. ...

Ni s moralnim stupnjem naših skupština nije bolje. Naše su skupštine zaražene partijskim fanatizmom. ... Kod nas, postoji jedan naročiti, partijski moral; partijski cilj osveštava svako sredstvo; čak i državni interesi dolaze posle partijskih, tako da neki put izgleda da država postoji radi partije a ne partija radi države. ... "

Ovo je objavljeno 1910e a isto je vazilo i 10 godina kasnije kada je Stefan Sagadin pisao svoju pravno-politicku raspravu. A vazilo je i za vreme komunizma a svako za sebe moze da proceni koliko vazi i poslednjih 35 godina. Size bi bio: em glupi, em pokvareni i lojalni partiji a ne drzavi.

Da izdvojim dva bisera: partijski cilj osveštava svako sredstvo. U mesto državne ideje, oni imaju, jednu vrstu patriotske uzbudljivosti.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:00 16.02.2024

Re: Jahanje

bene_geserit
Ah da, dobro me podseti.

Odlična ideja, ajde da izbegnemo da pomenemo masovna ubijanja Srba, u nekim krajevima do granice istrebljenja, kao nebitnu stvar i da se zezamo kao Ješe, crnci, ha, ha.
Odlično si se setio, mnogo dobra fora.


Kakvo zezanje bre, tamo su izlistana (neka) postojeca objasnjenja a ja sam zaboravio ovo tvoje univerzalno pa si me fino podsetio. A to je negde i ideja: svako doda nesto sto nije pomenuto.
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:31 16.02.2024

Re: Jahanje

Colin_bgd

Niko ne kaze (niko, tj. ja) da je komunizam bio dobar, niti da je bio bolji od onoga pre II svetskog rata, ili od onoga kakva je bila Srbija u XIX veku,

Ja kažem.
Komunizam, ako tako zoveš politički sistem u FNRJ-SFRJ je bio bolji sistem za najveći broj stanovnika Srbije i ostalog balkanskog prostora, bez obzira koliko se upinjali farbati u ružičaste boje razne političare, tajkune i sjecikese iz doba prije 1945. Razumijem da je potomcima tog soja žao što je to vrijeme prošlo ali bi se trebali sjetiti priče o konju i magarcu i raspodjeli tereta koji neko mora nositi.
Colin_bgd Colin_bgd 11:37 16.02.2024

Re: Jahanje

kamilo_emericki
Colin_bgd

Niko ne kaze (niko, tj. ja) da je komunizam bio dobar, niti da je bio bolji od onoga pre II svetskog rata, ili od onoga kakva je bila Srbija u XIX veku,

Ja kažem.
Komunizam, ako tako zoveš politički sistem u FNRJ-SFRJ je bio bolji sistem za najveći broj stanovnika Srbije i ostalog balkanskog prostora, bez obzira koliko se upinjali farbati u ružičaste boje razne političare, tajkune i sjecikese iz doba prije 1945. Razumijem da je potomcima tog soja žao što je to vrijeme prošlo ali bi se trebali sjetiti priče o konju i magarcu i raspodjeli tereta koji neko mora nositi.

Tako je, brate!

Ne u smislu da se ja slazem sa onim sto si napisao, nego lepo, kao covek, kazes svoje misljenje, obrazlozis, i stojis iza njega, a ne ko ovi koji bi da jebu, al' da ne udje, al' i ako udje da se ne zaraze, i onda sve tako u krug, gde ne smeju ni sebi da priznaju sta stvarno misle, a kamoli javno...
nikvet pn nikvet pn 13:48 16.02.2024

Re: Jahanje

kamilo_emericki

Colin_bgd

Niko ne kaze (niko, tj. ja) da je komunizam bio dobar,


Ja kažem.


Имао бих ја да кажем штошта супротно али не морам. Ето Геџе данас у шпицу контранапада, иза њега је јак везни ред Бене, Алсе, Милисав... и најзад стамени задњи центархалф Предатор. Голман ту ни не треба.
docsumann docsumann 14:01 16.02.2024

Re: Jahanje

nikvet pn
kamilo_emericki

Colin_bgd

Niko ne kaze (niko, tj. ja) da je komunizam bio dobar,


Ja kažem.


Имао бих ја да кажем штошта супротно али не морам. Ето Геџе данас у шпицу контранапада, иза њега је јак везни ред Бене, Алсе, Милисав... и најзад стамени задњи центархалф Предатор. Голман ту ни не треба.


slabi ste po lijevom krilu
docsumann docsumann 14:05 16.02.2024

Re: Jahanje

Colin_bgd
kamilo_emericki
Colin_bgd

Niko ne kaze (niko, tj. ja) da je komunizam bio dobar, niti da je bio bolji od onoga pre II svetskog rata, ili od onoga kakva je bila Srbija u XIX veku,

Ja kažem.
Komunizam, ako tako zoveš politički sistem u FNRJ-SFRJ je bio bolji sistem za najveći broj stanovnika Srbije i ostalog balkanskog prostora, bez obzira koliko se upinjali farbati u ružičaste boje razne političare, tajkune i sjecikese iz doba prije 1945. Razumijem da je potomcima tog soja žao što je to vrijeme prošlo ali bi se trebali sjetiti priče o konju i magarcu i raspodjeli tereta koji neko mora nositi.

Tako je, brate!

Ne u smislu da se ja slazem sa onim sto si napisao, nego lepo, kao covek, kazes svoje misljenje, obrazlozis, i stojis iza njega, a ne ko ovi koji bi da jebu, al' da ne udje, al' i ako udje da se ne zaraze, i onda sve tako u krug, gde ne smeju ni sebi da priznaju sta stvarno misle, a kamoli javno...


nebitno je da li se slažemo s kamilovim mišlenijem ili ne, ali je besmisleno da ga iko po blogu maltretira i tovari (ne njega kao njega, ali i to included) zapišavačkim komentarima zbog jasno i kulturno izloženog stava.

gedza.73 gedza.73 18:37 16.02.2024

Re: Jahanje

Neues aus der Nachbarschaft
Vidi sta objasnjavajuci potrebu za Gornjim domom drugosrbijanac Slobodan Jovanovic pise:

Odličan primer. Slobodan Jovanović kome je bilo zabranjeno da se vrati u Srbiju je napisao i
Uzimajući ga u njegovom najpotpunijem i najizrazitijem vidu, poluintelektualac je čovek koji je uredno, pa možda, čak, i s vrlo dobrim uspehom svršio školu, ali u pogledu kulturnog obrazovanja i moralnog vaspitanja nije stekao skoro ništa.

Neomekšan kulturom, a sa olabavljenom moralnom kočnicom ima sirove snage napretek. Školska diploma, kao ulaznica u krug inteligencije, dala mu je preterano visoko mišljenje o sebi samom.

U društvenoj utakmici taj diplomirani primitivac bori se bez skrupula, a s punim uverenjem da traži samo svoje pravo koje mu je škola priznala. On potiskuje suparnike nemilosrdno kao da nisu živa bića nego materijalne prepone. On je dobar „laktaš” – izraz koji je prodro u opštu upotrebu jednovremeno s pojavom poluintelektualaca.

To nije bilo slučajno da su mnogi ozlojeđeni poluintelektualci otišli u komuniste.



gedza.73 gedza.73 18:38 16.02.2024

Re: Jahanje

Colin_bgd
nego lepo, kao covek, kazes svoje misljenje, obrazlozis, i stojis iza njega

Ovo što Kamilo kaže je najlepše rekao Ivica Dačić kao predizborni slogan (po sećanju prepričavam)
- Ne postoji bolji sistem od socijalizma jer gde bih ja kao dete siromašnih radnika mogao da budem ovo što sam danas.

I ja tu, kad se već i na blogu vole komunizam, neb'ništa ni dodavo ni oduzimo.



alselone alselone 18:54 16.02.2024

Re: Jahanje

Posljednjih mjeseci, godinu, dvije.., priznaću, opsesivno me obuzima misao o sveopštem ubrzanju - npr. o onom 'žiroskopu' što ga je docs pominjao na jednom od prethodnih blogova, o ubrzanju klim. promjena, ubrzanoj belosvjeCkoj militarizaciji


Ovo ubrzanje možemo pratiti i duže, možda i 10ak godina, ali da, svakako sa akcentom na poslednjih pet. Kada se šalim na tu temu kažem da će svaka od prethodnih godina biti u knjizi za istoriju i imaće svoj pasus. Nekada su prolazile "prazne" godine u kojima se ništa ne dešava, pa dvadeset, trideset takvih stane u jednu rečenicu istorije. Poslednjih godina bogami svaka može da ima svoju lekciju a koliko mi se čini, neće nas skoro pustiti na miru, ima da nam generišu istoriju u svakoj narednoj.



docsumann docsumann 19:58 16.02.2024

Re: Jahanje

o onom 'žiroskopu' što ga je docs pominjao


zapravo žiroskop je više alegorija za inerciju sistema.
što je brzina rotacije veća to je teže izbaciti žiroskop iz položaja/orjentacije u kojoj rotira

al naravno to se itekako da primjeniti na današnji svijet.
inerciaja, zahuktalog sistema je tolika da čak i ako vidimo ambis ispred sebe na dovoljno dalekoj udaljenosti (vremenskoj) teško da ćemo uspjeti da zakočimo prije njega


EDIT: inače to s inercijom velike mase je čudo. meni je propeler bukvalno secnuo površinu polaktice, a da nisam ni primjetio.
radili smo neka testiranja na osovini velike jahte u doku, pri čemu je trebalo ručno zaokretati propeler s vanjnske strane, da bi se očitavale zazori u ležaju.
propeler je bio poveći, 2,5-3 metra u prečniku, masivan i s ivicama listova oštrim ko nož.
kako sam stajo pored popelera koji je već dobiuo na rotacuiji nisam ni primjetio da je lagano zbrišao tik niz moju ruku.
kad bavcih poled - a ono feta kože otkinuta tanko ko pršut visi na krvavoj podlaktici.
srećom bilo je skroz površinskin al opet otkidak ko po dlana (površinom)

nikvet pn nikvet pn 20:01 16.02.2024

Re: Jahanje

docsuman
slabi ste po lijevom krilu


Ово спада у јаче реплике овдашње

Алсе, карикатура ти је смрзавајућа

Него нисам то хтео да кажем. Данас сам нешто позитивно шокиран па да поделим.

Три 30-годишњака, сељачки синови, настављају посао; ожењени, ситна деца. Први из села А има аутоприколицу згодну за превоз ситне стоке. Други из села Б купује назимад од трећег из села Ц и треба му превоз. Ок, цена је та, идемо. Пазаре три назимета али има и четврто, згодно је домаћину Ц да рашчисти. Купац Б има новце за три, али ускаче превозник А да пазари и то четврто за себе.

Оду на сточну вагу у селу Ц, вага каже 160кг, трас роба трас новци, рука руци и разлаз. Али Б и А сумњичави збирном килажом сврате не вагу у село Б која каже - 200кг! Сликају и оду на вагу у село А - исто 200кг. Испада да су нехотице зезнули продавца за 40кг, цирка 100 евра.

Погледају се и без речи врате у село Ц да рекламирају и доплате. Домаћин Ц ни да чује, неће паре. Онда они једва утуре 100е малом женском детету.

За моје 4 деценије по селима ово ми је непознато осим из прича. Овако су пословали њихови прапрадедови у старој Србији.
alselone alselone 20:26 16.02.2024

Re: Jahanje

Него нисам то хтео да кажем. Данас сам нешто позитивно шокиран па да поделим.

Баш ти је лепа прича, Ник. Биће тога више, имам добар осећај у вези млађих генерација.

kamilo_emericki kamilo_emericki 01:30 17.02.2024

Re: Jahanje

nikvet pn
docsuman
slabi ste po lijevom krilu


Ово спада у јаче реплике овдашње

Алсе, карикатура ти је смрзавајућа

Него нисам то хтео да кажем. Данас сам нешто позитивно шокиран па да поделим.

Три 30-годишњака, сељачки синови, настављају посао; ожењени, ситна деца. Први из села А има аутоприколицу згодну за превоз ситне стоке. Други из села Б купује назимад од трећег из села Ц и треба му превоз. Ок, цена је та, идемо. Пазаре три назимета али има и четврто, згодно је домаћину Ц да рашчисти. Купац Б има новце за три, али ускаче превозник А да пазари и то четврто за себе.

Оду на сточну вагу у селу Ц, вага каже 160кг, трас роба трас новци, рука руци и разлаз. Али Б и А сумњичави збирном килажом сврате не вагу у село Б која каже - 200кг! Сликају и оду на вагу у село А - исто 200кг. Испада да су нехотице зезнули продавца за 40кг, цирка 100 евра.

Погледају се и без речи врате у село Ц да рекламирају и доплате. Домаћин Ц ни да чује, неће паре. Онда они једва утуре 100е малом женском детету.

За моје 4 деценије по селима ово ми је непознато осим из прича. Овако су пословали њихови прапрадедови у старој Србији.

Ti prapradedovi su bili loši roditelji ako nisu odgojili sinove da rade pošteno kao i oni što radiše. Ako su radili tako.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:31 17.02.2024

Re: Jahanje

Ti prapradedovi su bili loši roditelji ako nisu odgojili sinove da rade pošteno kao i oni što radiše. Ako su radili tako.

Шта год да се раније догодило и шта год да је довело до урушавања морала, Никова прича која му је угрејала срце је наговештај бољих времена.

”Биће нам боље када будемо бољи.”
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:53 17.02.2024

Re: Jahanje

principessa_etrusca
newimprovedtadejus
principessa_etrusca
ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica...

Како мали Ђокица замишња 1945. у Београду

pa ispričaj ti umjesto zamišnjanja šta se desilo sa obrazovanim ljudima u Beogradu 1945. godine a šta sa njihovom djecom..

О томе се овде писало и писало, о ”ослободиоцима” који су претукли старца, ослободиоца из 1918, о истеривању предратних професора са факултета, о клиницима, а и универзитетским професорима који су хапшени и осуђивани (Пекић, старији син Смиље и Аце Костића, Драгољуб Јовановић,...), примера је много.


ja sad da kažem ali ako pogledaš akademike 90ih solidnom broju njih i deda je bio nekakav profesor, advokat, doktor.. ni slučajno nije došlo do nekakve radikalne smjene..

На које академике, именом и презименом, мислиш?


jel nisi vidjela da sam već napisala da nema smisla da nabrajam ljude imenom i prezimenom da bi se onda zaletali sa znam ja njega, jebo ti njega..
čemu to..
teza je bila da su komunisti rastjerali inteligenciju i da je navodno zbog toga Srbija danas to što jeste..
mora biti da i sama znaš da to nipošto nije istina.. broj primjera gdje su pripadnici inteligencije ubijeni, zatvarani ili na drugi način sprječeni da se bave svojim poslom je vjerovatno još i mali s obzirom na (ratne i poratne) okolnosti..
Srbija prosto nije imala kulturnu revoluciju.. nije se desilo..
a ako baš moraš da insistiraš da treba palanački da prebiramo imena pa i na blogu smo imali Nenada Švrakića (mada koliko znam nije bio član akademije ali svakako jeste bio pripadnik inteligencije a to su mu po vlastitom priznanju bili i pretci)..
inače možeš da guglecneš akademik sanu srbija pa idi redom na wiki i vidi ko su roditelji tih ljudi..
naravno da će biti solidnog procenta onih čiji se roditelji ne pominju al rast udjela obrazovanih, pa visoko obrazovanih pa inteligencije u opštoj populaciji je toliki da je to neizbježno..
tvrditi da je Srbija prošla kulturnu revoluciju 1945. ili bilo kada kasnije je jednostavno lako dokaziva budalaština..
ne znam kako ti se da trošiti energiju na odbranu te teze..
angie01 angie01 11:30 17.02.2024

Re: Jahanje

”Биће нам боље када будемо бољи.”


upravo!

NIKVET
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:40 17.02.2024

Re: Jahanje

principessa_etrusca
Ti prapradedovi su bili loši roditelji ako nisu odgojili sinove da rade pošteno kao i oni što radiše. Ako su radili tako.

Шта год да се раније догодило и шта год да је довело до урушавања морала, Никова прича која му је угрејала срце је наговештај бољих времена.

”Биће нам боље када будемо бољи.”

Nadam se da će ova tvoja misao, o nagovještaju boljih vremena, iz tvojih usta ući i u božije uši.
zilikaka zilikaka 15:36 17.02.2024

Re: Jahanje

Никова прича која му је угрејала срце је наговештај бољих времена.

Biće nam bolje kada takva priča ne bude za priču nego normalno stanje stvari.
Ljudi su otišli i platili robu onoliko koliko ona košta, sve drugo su nebitni tehnički detalji.
michiganac michiganac 15:56 17.02.2024

Re: Jahanje

Koliko je u nesrazmeri to ubrzanje klimatskih promena i uverenje da se to nas ne tice jer se to tamo negde desava. Ovde ne mislim na Srbiju samo nego generalno na svest o tome u Evropi. Sta se koga tice Golfska struja.


Raste svijest u Evropi (citaj EU) o tome dosta brzo, cak i u Hr koliko primjecujem, nakon sto se ovi sjeverniji krajevi: Istra, Gorski Kotar, Slavonija,.. redovno, iz sezone u sezonu nadju na tapeti orkanskih oluja. Alpi im nisu daleko. Goruci problem jos nije otkazivanje golfske struje, koliko ove mlazne arkticke struje iznad nas (polarni 'jet stream'), sto za posljedicu daje i kolaps "tradicionalnih" (ruza) vjetrova i uz samo tlo, kao "rukavaca" pomenutog jet stream-a, zatim dugotrajnije suse i poplave. Nijemci vec uveliko kukaju zbog ubrzanog odumiranja suma - u najvecoj mjeri cetinarskih - suse ih desetkuju, zatim tako osusene postaju omiljena meta za insekte potkornjake i na kraju pod naletima orkana od blizu 200 km/h stabla pucaju kao slamke, dole na jugu pri alpima ili gore oko Berlina nema puno razlike.. Na Svarcvaldu nakon jedne od tih oluja kao da je eksplodirao isti onakav meteor kao u Tunguskoj. Listopadne sume su postedjenije. Gledam kako tamosnji farmeri posljednjih godina oko svojih parcela koje obradjuju sade i po dva reda mladica u nadi da ce koliko toliko zastititi usjeve u burnim decenijama koje nailaze. Tu se vec gubi trka sa (ne)vremenom. Kvalitetnom stablu je potrebno bar 2-3 decenije da izraste u respektabilnu cvrstu masu. Da ne govorimo o daljoj eroziji tla, ubrzanom pucanju ekosistema, lanaca ishrane i dr.

Btw, odgledah prije neko vece jako zanimljivu raspravu izmedju dvije filosofkinje na temu koju smo malo naceli ja i docs da li ce nas ubrzan razvoj tehnologije po BAU-scenariju i tzv. "zeleni rast" (= svecano obnarodavana zelena agenda posljednjih godina od Sleepy Joe-a i sljedbenika mu s obe strane atlantika i pacifika - npr. Cem Özdemira) izvuci iz grdne nevolje koja nam se valja iza supercelijskih oblaka. Ova jedna navodi da ce nastupajuce promjene definitivno dovesti do urusavanja kapitalistickog poretka potkrepljujuci validnim cinenjicama i brojkama da ce vlade ako zele da preduprijede ili da u najvecoj mogucoj mjeri ublaze haos/socio-ekonomske lomove prakticno morati da uvedu drustva u fazu "ratnog stanja" i racioniranja sl. onom u UK 1939-'45, kako bi sto mekse aterirali u zonu "zelenog skupljanja" (Grünes Schrumpfen).



Da izdvojim dva bisera: partijski cilj osveštava svako sredstvo. U mesto državne ideje, oni imaju, jednu vrstu patriotske uzbudljivosti.


Natuknuo je i Dis onomad o tome kad je govorio o "svoj slavi koju pronadjose u partiji". Srbija je (sa YU medjuepizodom) bila i ostala zarobljeno-partokratska drzava (na jednoj od sjednica po okoncanju WW1 na kojima se raspravljalo o daljoj sudbini i uredjenju potencijalne nove drzave Milan Grol je npr. istupio sa izjavom: "Sve je bolje od života u onoj apsani, što bi se sutra zvala delimično restaurirana Srbija.". Stupidno je govoriti o nekakvom toboznjem "periklovom dobu" koje je nastupilo nakon majskog prevrata*. Ali je s druge strane vecini evropskih drustava onog vremena, vec na prelazu iz 19. u 20. vijek bilo jasno da se brzo priblizava jedan veliki obracun (odn. "pozar" kakvim ga je vidio Dis u svom duboko senzibilnom porinucu). Moze da se kaze i da je u tim okolnostima sasvim legitimno bilo pripremanje za oslobodjenje onih krajeva koji su dugo robovali pod tudjinskom vlascu, ali i da je izuzetno sporan "doprinos" izvjesnih militantnih krugova i njihovih sredstava podredjenih tom cilju. Demokratija svakako nije cvetala.

...


*mada jedna paralela s tim vremenom me jako fascinira - eksplozija kulturno umjetnickog stvaralastva. Navode, primjera radi, da je broj razlicitih knjizevnih casopisa koji je onomad izlazio u BG procentualno po glavi stanovnika nadmasivao brojku daleko vecih prestonica Evrope.
S druge strane, slusao sam Lordana Zafranovica prije nekoliko godina na nekoj tribini na kojoj opisuje sl. umjetnicku atmosferu (prevashodno slikarsku scenu) u BG, u koji je navratio nakon dugo godina odsustva krajem 80-ih, kao jabuku koja samo sto ne prepukne od ploda, dok se nije survala u 90-im..
gedza.73 gedza.73 09:01 18.02.2024

Re: Jahanje

teza je bila da su komunisti rastjerali inteligenciju i da je navodno zbog toga Srbija danas to što jeste..

nisu bili rasterani ali su 'pasivizovani'. Partija uber ales pa sve ostalo. Krug Crnog talasa je dobar primer. Nekima je bilo 'preporučeno' da napuste zemlju, drugi se nikad više nisu bavili svojim poslom.
al rast udjela obrazovanih, pa visoko obrazovanih pa inteligencije u opštoj populaciji je toliki da je to neizbježno..

Rezultat u poređenju sa drugim državama koje nisu imale komunizam?

Ustav je zabranjivao aktivnosti koje su u osnovi razvoja svake države. Podobni književnici su određivali sudbinu svojih kolega samo tekstovima u novinama u kojima bi osuđivali njihove stavove. Džaba pismenost ako postoji Verbalni delikt. osim toga i u Severnoj Koreji su pismeni pa šta to vredi.

Skoro sam odgledao dokumentarac o Pridenjstrovlju. Koliko god se trudili da prikažu brigu o obraovanju, besplatnim sportskim aktivnostima, zdravoj i jeftinoj hrani, jakoj vojsci ipak se na kraju vidi beda.

Dobar primer ove rasprave je zaustavljanje jedne žene na kontrolnom puntu. Ona u ladi karavanu, postavljaju joj pitanje šta misli i na nedovršenu rečenicu ona odmah kaže
ne podržavam opoziciju

pa
neutralna sam

i
ja sam za mir

To je jedino dostignuće komunizma. Pravljenje ili političko moralno-podobnih botova ili 'neutralnih'.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:36 18.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73

To je jedino dostignuće komunizma. Pravljenje ili političko moralno-podobnih botova ili 'neutralnih'.


da ali to nema šanse da je posljedica samo komunizma.. vijekovi Turaka su morali ostaviti traga..
ne sporim uopšte da je komunizam kao ideja, uravnilovka, ideološko ispiranje mozga imalo negativne posljedice.. sigurno jeste..
samo kažem da kulturne revolucije kao kod Kineza nije bilo.. nije bilo čak ni masovne bježanije kao kod Rusa..
solidan dio inteligencije je kooptiran i zahvaljujući tome si i mogao da izgradiš i zavidan recimo zdrevstveni sistem, zavidnu infrastrukturu, recimo energetsku, pa zavidan obrazovni sistem (čak i danas je sasvim solidan)..
to nije moglo bez inteligencije i nije bez njih ni rađeno..
ideologija je naravno bila potpuno sumanuta i ostavila traga ali hvala bogu pa se u gradnju puteva, mostova a bogme i hidrocentralana manje mješala..

that said..
mi smo iz Srbije bukvalno otišli zbog SNSa i komentarisali smo tada da onako mora da je izgledalo i 45'e..
s ovima milim da mnogo masovnije niko nije htio da radi.. oni su htjeli da kooptiraju ali ljudi su masovno odbijali funkcije baš redom.. ja bih rekla da je njima tek recimo neki peti ako ne deseti izbor prihvatao ponuđeni posao..
razmišljalo se da se sačeka par godina pa će otići i ko ih jebe..
e šta je meni tu interesantno da sa takvim petim i desetim izborima oni napraviše bolje rezultate od prethodnih i ispade da ladno skoro pa nije bitno ko je na čeku.. stvar ide pa ide..
ja vjerujem da oni jesu podrili sisteme, upravo zdravstveni i energetski malo ozbiljnije i da će se u dugom roku možda i vidjeti.. ali ako budu još malo imali sreće da globalni tokovi ne okrenu nizbrdo možda sasvim i neće..
ispašće uspješniji upravljači od prethodnih..
i to je tužno..
al šta da radiš.. ispade da je tako..
tako nekako i komuljare.. ja sam sigurna da su tada oni otišli mislili eto vam ga, spalite sve, sjedićete u ruševinama..
i da su se silno iznenadili nekih sedamdesetih kad su vidjeli šta su ti ubogi nekako uspjeli da ipak naprave..
budalasto je poricati realnost i ovu sada i onu tada..
gedza.73 gedza.73 10:49 18.02.2024

Re: Jahanje

newimprovedtadejus
samo kažem da kulturne revolucije kao kod Kineza nije bilo.. nije bilo čak ni masovne bježanije kao kod Rusa..

Nisu stigli
Револуција је покренута у мају 1966, након Маове тврдње да су се буржоаски елементи инфилтрирали у владу и друштво са циљем да обнове капитализам. Да би уклонио своје ривале унутар партије, Мао је инсистирао да се ови „ревизионисти“ морају уклонити кроз насилну класну борбу. Кинеска омладина ће одговорити на његов апел формирањем група Црвене гарде широм земље.

Милиони људи су прогањани у насилним борбама широм земље а многи ће проћи кроз широк спектар злостављања, почев од јавног понижавања, преко произвољног хапшења, мучења, присилног рада, континуираног узнемиравања, одузимања имовине а понекад и погубљења. Велики део становништва је насилно расељен, а најчувенији пример је био трансфер студената и градске омладине уопште на село током покрета повратка на село. Многе историјске реликвије и предмети су уништени. Многи културни и верски објекти су опљачкани.

Osim toga Kinezi su bili veći Rusi od Rusa
Хрушчов је осудио Стаљина и његову политику, а потом почео да спроводи процес дестаљинизације као и пост-стаљинистичких економских реформи. Мао као и многи чланови Комунистичке партије Кине су се супротстављали овим променама, верујући да ће оне имати негативни утицај на светски комунистички покрет, који је видео Стаљина као свог хероја

newimprovedtadejus
solidan dio inteligencije je kooptiran i zahvaljujući tome si i mogao da izgradiš i zavidan recimo zdrevstveni sistem, zavidnu infrastrukturu, recimo energetsku, pa zavidan obrazovni sistem (čak i danas je sasvim solidan)..

U odnosu na ostale ništa 'spec'.
U tom zavidnom obrazovnom i zdravstvenom sistemu sa komunistima na vlasti su se preprodavale bebe. A vlast je sigurno znala jer to nije bio jedan slučaj u kome je bila umešana jedna osoba nego doktori, babice, činovnici... Oni su drukali jedni druge za mnogo manje i nebitnije stvari a kamoli da tako nešto prođe bez da se 'referiše tamo gde treba'.

Ali da, slažem se da je to prošlo, da treba osuditi takvo uređenje i okrenuti se budućnosti. Kako reče jedan Švaba za promenu političkih institucija iz komunizma treba šest meseci, ekonomskog sistema šest godina a za promenu mentaliteta šezdeset godina.

Mi nakon trideset godina imamo zabrinjavajuć broj ljudi koji se sa nostalgijom seća 'komunističkih dostignuća' jer je njima tada bilo bolje a i 'spavalo se u praku'. To je još jedan od problema na koje je ukazivao Đinđić.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:59 18.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73

Mi nakon trideset godina imamo zabrinjavajuć broj ljudi koji se sa nostalgijom seća 'komunističkih dostignuća' jer je njima tada bilo bolje. To je još jedan od problema na koje je ukazivao Đinđić.


ja uopšte nemam taj utisak.. čini mi se da je kod nas prije oživila ona destruktivna crta stečena pod turcima (kao jebeš sistem, ja ću se snaći sam pa daj da ukradem, smuljam, prevarim gdje god mogu jer me sistem svakako neće zaštiti).. nego što je ostalo nekog kolektivizma a pogotovo ideje da smo (i treba da budemo) jednaki..
brutalno je raslojavanje i težnja da se pokaže da se iznad..
brutalno..
a istovremeno varanje i neopštovanje sistema jednako frapantno..
strah od kazne isto čini mi se mali do nikakav..
a to mi više vuče na vijekove nereda nego na komunjarsku čvrstu ruku i sjedi, muči, ne ističi se..
ponavljam se, ja rješenje vidim jedino u okretanju lista kad je obrazovanje u pitanju.. veće ovlasti školama i da djecu ponovo naučiš redu..
pa možda postanu nekakvi korisni članovi društva opet umjesto labavo povezana grupa u se, na se i poda se slučajnih prolaznika
gedza.73 gedza.73 11:14 18.02.2024

Re: Jahanje

newimprovedtadejus
čini mi se da je kod nas prije oživila ona destruktivna crta stečena pod turcima (kao jebeš sistem, ja ću se snaći sam pa daj da ukradem, smuljam, prevarim gdje god mogu jer me sistem svakako neće zaštiti).. nego što je ostalo nekog kolektivizma a pogotovo ideje da smo (i treba da budemo) jednaki..

U Srbiji (centralnoj) su Srbi nakon vekovne turske okupacije i nepismenosti za samo pet decenija (na primer period od 1945. do 1995.) stvorili sve najbitnije institucije. od nepostojećeg zdravstvenoj, obrazovnog, ekonomskog sistema pod Turcima su napravili državu koja je u XX vek ušla sa daleko boljim pozicijama nego u XIX.

U periodu od dve decenije od 1920. do 1940. su srušenu, spaljenu i opljačkanu Srbiju uspeli da pretvore u proevrpsku dok je daleko manje uništena nakon II svetskog rata SFRJ sredinom šezdesetih grcala u Petoletkama. Pogledaj samo komunistički Novi Beograd i predkomunistički Stari Beograd.
Zakoni i u kneževini i u kraljevini su bili daleko demokrastskiji i daleko ispravniji put nego sve ono što su komnuisti doneili u drugoj polovini XX veka.

Da li je bilo činovničke samovolje? Da. Da li je bilo korupcije? Da. Da li je bilo nepotizma, kriminala, muljanja? Da. Da li je bilo pobuna i ustanaka? Da. Da li je bilo političkih stranaka i opozicionih sukoba. Da.

Da li je u komunizmu bilo stranaka? Ne. Da li je bilo opozicije? Ne. Bukvalno si se vratio pod Turke.
a istovremeno varanje i neopštovanje sistema jednako frapantno..

U komunizmu je to podignuto na n-ti nivo. Od zaposlenja preko diploma do lista za stanove. Bukvalno se varalo na svakom čošku počev od mesnih zajednica preko radničkih saveta do onog čuvenog SIV-a.
U novinama iz osamdesetih u antrfileu se uredništvo izvinjava što su smanjili broj strana uz opravdanje da su sve sirovine ekstremno poskupele ali im SIV ne dozvoljava da podignu cene pa moraju na taj način da se snađu.

nekako se stalno poredi kraljevina i komunistička Jugoslavija (a još se tu većinom kao reper uzimaju 'pasivni' krajevi koji nikad i nisu bili razvijeni nego uglavnom zaostali i zasnovani na plemenskim osnovama) ili se poredi sa Rumunijom. Komunistička SFRJ u poređenju sa demokratskim i razvijenim državama svog doba je bila zaostala po skoro ('skoro' mada ne znam ni jedan... samo da ne bude 'žene dobile glas' pošto ima žena kojima je glas oduzet jer nisu bile po volji Partija) svim parametrima.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:02 19.02.2024

Re: Jahanje

Raste svijest u Evropi (citaj EU) o tome dosta brzo, cak i u Hr koliko primjecujem, nakon sto se ovi sjeverniji krajevi: Istra, Gorski Kotar, Slavonija,.. redovno, iz sezone u sezonu nadju na tapeti orkanskih oluja. Alpi im nisu daleko.


Raste, ali jos uvek kod vecine uz ogradu 'da to ne utice na moj stil zivota' koji podrazumeva da se recimo 'prava autovozaca' ne dovode u pitanje. Ili uzmi primer vestackog snega koji se koristi danas na 70-80% pista u italijanskim i austrijskim Alpima (kod Svajcaraca je to nesto manje). Za to danas treba duplo vise energije nego pre 30 godina a za 20 godina ce biti duplo vise nego danas.

Btw, odgledah prije neko vece jako zanimljivu raspravu izmedju dvije filosofkinje


Dobra emisija - mala ispravka jedna novinarka i jedna filozofkinja. Katja Gentinetta je interesantna. U toj emisiji je ona iznela svoje teze koje je branila u knjizi Wachstum koja je odlicna polemicka knjiga - dva osobe iznose suprostavljene poglede i pri tom UMEJU da razgovaraju. To je danas u vreme plakativne tviter komunikacije postala retkost.

*mada jedna paralela s tim vremenom me jako fascinira - eksplozija kulturno umjetnickog stvaralastva. Navode, primjera radi, da je broj razlicitih knjizevnih casopisa koji je onomad izlazio u BG procentualno po glavi stanovnika nadmasivao brojku daleko vecih prestonica Evrope.
S druge strane, slusao sam Lordana Zafranovica prije nekoliko godina na nekoj tribini na kojoj opisuje sl. umjetnicku atmosferu (prevashodno slikarsku scenu) u BG, u koji je navratio nakon dugo godina odsustva krajem 80-ih, kao jabuku koja samo sto ne prepukne od ploda, dok se nije survala u 90-im..


Pre par godina sam bio na jednoj izlozbi posvecenoj umetnosti u raznim zatvorenim drustvoma/totalitarnim drzavama i to je skroz interesantan fenomen. Sta je sve nastalo u zemljama Varsavskog pakta, pod Pinochetom, u Rusiji pod Putinom, u SFRJ. Zajednicko tim kulturama je da je posle sloma rezima ta radikalna i antirezimska umetnost cesto zavrsila na margini jer je jebiga bila i u neskladu sa novooktrivenim 'tadicionalnim vrednostima'.

Kod nas je recimo Druzina v Sempasu radila fenomenalne stvari, u Chileu je nastao cueca solo, u Rusiji i danas imaju neverovatnu underground umetnost.




jovilim_e jovilim_e 10:04 19.02.2024

Re: Jahanje

docsumann
Colin_bgd
kamilo_emericki
Colin_bgd

Niko ne kaze (niko, tj. ja) da je komunizam bio dobar, niti da je bio bolji od onoga pre II svetskog rata, ili od onoga kakva je bila Srbija u XIX veku,

Ja kažem.
Komunizam, ako tako zoveš politički sistem u FNRJ-SFRJ je bio bolji sistem za najveći broj stanovnika Srbije i ostalog balkanskog prostora, bez obzira koliko se upinjali farbati u ružičaste boje razne političare, tajkune i sjecikese iz doba prije 1945. Razumijem da je potomcima tog soja žao što je to vrijeme prošlo ali bi se trebali sjetiti priče o konju i magarcu i raspodjeli tereta koji neko mora nositi.

Tako je, brate!

Ne u smislu da se ja slazem sa onim sto si napisao, nego lepo, kao covek, kazes svoje misljenje, obrazlozis, i stojis iza njega, a ne ko ovi koji bi da jebu, al' da ne udje, al' i ako udje da se ne zaraze, i onda sve tako u krug, gde ne smeju ni sebi da priznaju sta stvarno misle, a kamoli javno...


nebitno je da li se slažemo s kamilovim mišlenijem ili ne, ali je besmisleno da ga iko po blogu maltretira i tovari (ne njega kao njega, ali i to included) zapišavačkim komentarima zbog jasno i kulturno izloženog stava.


Kako, uopšte, može biti kulturan stav kamilova apologija komunističkom poretku?
jovilim_e jovilim_e 10:14 19.02.2024

Re: Jahanje

principessa_etrusca
Ti prapradedovi su bili loši roditelji ako nisu odgojili sinove da rade pošteno kao i oni što radiše. Ako su radili tako.

Шта год да се раније догодило и шта год да је довело до урушавања морала, Никова прича која му је угрејала срце је наговештај бољих времена.

”Биће нам боље када будемо бољи.

Preko ovih praznika smo bili 3 dana u čačansko-užičkom kraju.
Čačak, Guča, Ivanjica, Studenica, Lučani, Požega, Zlakusa, Užice, Arilje, Ovčar banja.
Te u povratku Ljig, Banja Vrujci, Mionica.
Najupečatljiviji utisak je neverovatna ljubaznost ljudi, svakog čoveka, mladog ili starog.
Eeeeejjjjj!
Srbija je to!
jovilim_e jovilim_e 10:20 19.02.2024

Re: Jahanje

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
newimprovedtadejus
principessa_etrusca
ako su prihvatili da im se u kuću/stan useli još koja porodica...

Како мали Ђокица замишња 1945. у Београду

pa ispričaj ti umjesto zamišnjanja šta se desilo sa obrazovanim ljudima u Beogradu 1945. godine a šta sa njihovom djecom..

О томе се овде писало и писало, о ”ослободиоцима” који су претукли старца, ослободиоца из 1918, о истеривању предратних професора са факултета, о клиницима, а и универзитетским професорима који су хапшени и осуђивани (Пекић, старији син Смиље и Аце Костића, Драгољуб Јовановић,...), примера је много.


ja sad da kažem ali ako pogledaš akademike 90ih solidnom broju njih i deda je bio nekakav profesor, advokat, doktor.. ni slučajno nije došlo do nekakve radikalne smjene..

На које академике, именом и презименом, мислиш?


jel nisi vidjela da sam već napisala da nema smisla da nabrajam ljude imenom i prezimenom da bi se onda zaletali sa znam ja njega, jebo ti njega..
čemu to..
teza je bila da su komunisti rastjerali inteligenciju i da je navodno zbog toga Srbija danas to što jeste..
mora biti da i sama znaš da to nipošto nije istina.. broj primjera gdje su pripadnici inteligencije ubijeni, zatvarani ili na drugi način sprječeni da se bave svojim poslom je vjerovatno još i mali s obzirom na (ratne i poratne) okolnosti..
Srbija prosto nije imala kulturnu revoluciju.. nije se desilo..
...

Ti kao Stevo Krajačić nekom srpskom komuniustičkom funkcioneru ... malo smo vas pobili.
Misleći na silan pobijeni srpski narod u 2.svetskom ratu.
Tako i ti, nije bilo proganjano puno srpskih intelektualaca, koliko su komunisti još mogli da proganjaju.
I pobiju.
Kulturna revolucija?!
Eeee, do kurca!
jovilim_e jovilim_e 10:39 19.02.2024

Re: Jahanje

gedza.73

...
a istovremeno varanje i neopštovanje sistema jednako frapantno..

U komunizmu je to podignuto na n-ti nivo. Od zaposlenja preko diploma do lista za stanove. Bukvalno se varalo na svakom čošku počev od mesnih zajednica preko radničkih saveta do onog čuvenog SIV-a.
...

Priča mi jedan stariji poznanik kako se početkom 80-tih vratio iz inostranstva i zaposlio u jednoj fabrici.
Nije prošlo nekoliko dana, u kancelariju mu ulazi jedan tip uvijajući se kao jegulja.
Ni pet ni šest, reče - ja sam predsednik stambene komisije u firmi.
Dobro, pa šta?
Pa ako hoćete da dobijete odmah stan od firme, daćete mi 3 hiljade maraka.
Ma, daću ti ja mami, marš đubre jedno pokvareno.
Što reče Tadejus, sigurno je to naučio od Turaka, jer su drugovi komunisti sigurno bili pritiv takvog ponašanja.
docsumann docsumann 14:35 19.02.2024

Re: Jahanje

jovilim_e
docsumann
Colin_bgd
kamilo_emericki
Colin_bgd

Niko ne kaze (niko, tj. ja) da je komunizam bio dobar, niti da je bio bolji od onoga pre II svetskog rata, ili od onoga kakva je bila Srbija u XIX veku,

Ja kažem.
Komunizam, ako tako zoveš politički sistem u FNRJ-SFRJ je bio bolji sistem za najveći broj stanovnika Srbije i ostalog balkanskog prostora, bez obzira koliko se upinjali farbati u ružičaste boje razne političare, tajkune i sjecikese iz doba prije 1945. Razumijem da je potomcima tog soja žao što je to vrijeme prošlo ali bi se trebali sjetiti priče o konju i magarcu i raspodjeli tereta koji neko mora nositi.

Tako je, brate!

Ne u smislu da se ja slazem sa onim sto si napisao, nego lepo, kao covek, kazes svoje misljenje, obrazlozis, i stojis iza njega, a ne ko ovi koji bi da jebu, al' da ne udje, al' i ako udje da se ne zaraze, i onda sve tako u krug, gde ne smeju ni sebi da priznaju sta stvarno misle, a kamoli javno...


nebitno je da li se slažemo s kamilovim mišlenijem ili ne, ali je besmisleno da ga iko po blogu maltretira i tovari (ne njega kao njega, ali i to included) zapišavačkim komentarima zbog jasno i kulturno izloženog stava.


Kako, uopšte, može biti kulturan stav kamilova apologija komunističkom poretku?


fino čovjek napisa šta i zašto brani, a ti si opet ćorav pored očiju


freehand freehand 16:53 19.02.2024

Re: Jahanje

Što reče Tadejus, sigurno je to naučio od Turaka, jer su drugovi komunisti sigurno bili pritiv takvog ponašanja.

Možda mu je pričao stric, sreski načelnik ili teča pomoćnik ministrau vladi njegovog veličanstva?

Doduše,tamo nisu bili stanovi nego glave šećera, parcele, javne nabavke i slične stvari. Ali princip se nije učio od Tita, dapače. U Titovo vreme radila je sića za siću.
michiganac michiganac 22:47 19.02.2024

Re: Jahanje

Dobra emisija - mala ispravka jedna novinarka i jedna filozofkinja. Katja Gentinetta je interesantna. U toj emisiji je ona iznela svoje teze koje je branila u knjizi Wachstum koja je odlicna polemicka knjiga


Ustvari, po kurikulumu su sve 3 filosofkinje - i novinarka i gosce, pored toga sto su im trenutne profesije vezana za komunikaciju sa javnoscu. Licno, Hermanova mi djeluje mnogo uvjerljivije od Djentinete kad potkrepljuje cinjenicama i primjerima.
Najzanimljiviji dio polemike mi je detalj kad se osvrce na tehnolosku efikasnost kao produkt ekonomskog rasta, koju pominje Djentineta, i podvlaci "Rebound efekat" sa primjerom razvoja automobilskih motora - postali su izrazito efikasni od vremena izuma parne masine, ali je to doprinijelo intenzivnijem ispustanju C02, nabijanju snage, tezim kolima.. rijecju - jos vecem prozdiranju resursa, trovanju atmosfere, drasticnom uticaju na klimu. (efikasnost kao drugi sinonim za ekonomski rast)


dva osobe iznose suprostavljene poglede i pri tom UMEJU da razgovaraju. To je danas u vreme plakativne tviter komunikacije postala retkost.


Sa ovim se sasvim slazem. Pomenuh vec ubrzanje koje bih takodje sad podveo pod sinonim "intenzivnog porasta suma/buke". Doista mislim da je ovaj nas (konstruisani) brod u kome kao civilizacija danas plovimo poceo visokofrekventno da se trese kao nikad ranije, dok nam pritom majcica priroda u susret salje sve intenzivnije vjetrove i visoke talase. Vjerujem takodje da smo sa tim famoznim rastom po (neoliberalnom) modelu koji trenutno fercera zavrsili. Da li ce se to manifestovati kroz par godina, deceniju ili dvije... ali mislim da ce ipak vecina nas na ovim blogostranicama to docekati i osjetiti na svojoj kozi - priroda ce nam postaviti limite.


Uzgred, ova tema zavrjedjuje svakako jedan zaseban blog za diskusiju.
angie01 angie01 11:15 15.02.2024

Koline,

ovo ce biti cetnici/patrizani blog, pazi sta ti kazem:)
Colin_bgd Colin_bgd 11:24 15.02.2024

Re: Koline,

angie01
ovo ce biti cetnici/patrizani blog, pazi sta ti kazem:)

Ma nema sanse...
solo solo 11:49 15.02.2024

srbodrugijanci indijanci

ovo ce biti cetnici/patrizani blog, pazi sta ti kazem:)


Ma nema sanse...


Aj' jedan blog Partizani & Četnici VS ustaše & balije.

....i simpatizeri naravski.



Spiridon Spiridon 13:13 15.02.2024

Metak

Opet ću ponavljati dokle god sam živ da je jedini put u mom životu u Srbiji došao na vlast neko s kim su se moje ideje i vrednosti poklapale, a taj je ubijen kao pas. Taj čovek nije skinut sa vlasti na izborima, protestima ili skandalima. Pucali su mu pravo u grudi.

Želim da naglasim da čak i ako se dogodi nekakva suluda slučajnost da u Srbiji dođe na vlast neko normalan, za njega je rezervisan metak.

To nije smelo da se desi.
michiganac michiganac 16:25 15.02.2024

Re: Metak

da u Srbiji dođe na vlast neko normalan, za njega je rezervisan metak


Gorka istina.
milisav68 milisav68 17:15 15.02.2024

Re: Metak

Spiridon
Taj čovek nije skinut sa vlasti na izborima, protestima ili skandalima.

Ako ćemo o laži, taj čovek nije ni došao na vlast na izborima, nego pučem.

Nije trebao tako da završi, očigledno je da nije znao sa kim se petlja.
angie01 angie01 18:46 15.02.2024

Re: Metak

Ako ćemo o laži, taj čovek nije ni došao na vlast na izborima, nego pučem.


zar nije dosao na vlast izborima, koji nusu priznati, a zbog toga je izbio puc?!
milisav68 milisav68 18:58 15.02.2024

Re: Metak

angie01
zar nije dosao na vlast izborima, koji nusu priznati, a zbog toga je izbio puc?!

To ne znamo, jer su u toku puča glasački listići spaljeni.
angie01 angie01 19:20 15.02.2024

Re: Metak

milisav68
angie01
zar nije dosao na vlast izborima, koji nusu priznati, a zbog toga je izbio puc?!

To ne znamo, jer su u toku puča glasački listići spaljeni.


dada,toje najnovija verzija, da se ne zna:)))>>>.pa zloba ne bi prizano poraz ni u ludilu, da jeste pobedio.
gedza.73 gedza.73 19:52 15.02.2024

Re: Metak

taj čovek

Stavljanje komunističkih ili socijalističkih ustanova van zakona u stvari predstavlja ispunjavanje elementarnog uslova za bilo kakve suštinske promene. Ovo važi za sve države u kojima je isproban projekt pravljenja istorije po meri ideologije.
Zoran Đinđić

Ništa nije logičnije od zahteva da se raspusti stara nomenklatura, pre svega u državnom, partijskom i policijskom aparatu, pošto je ona bila stub represivnog mehanizma
Zoran Đinđić

Komunizam van zakona
solo solo 20:28 15.02.2024

Re: Metak

Opet ću ponavljati dokle god sam živ da je jedini put u mom životu u Srbiji došao na vlast neko s kim su se moje ideje i vrednosti poklapale


I odabrao Čedicu Jovanovića za najbližeg saradnika.

i ostale





E, pišam ti se u rezon.

Mislio sam da si ozbiljniji lik.

I nemoj se sekiraš. Mnogi su ostali za pelcer.

milisav68 milisav68 17:01 16.02.2024

Re: Metak

angie01
dada,toje najnovija verzija, da se ne zna:)))>>>.pa zloba ne bi prizano poraz ni u ludilu, da jeste pobedio.

Šta bre najnovije, o tome se priča već 20 godina.Ti ni ne znaš oko čega je bio spor.
angie01 angie01 18:25 16.02.2024

Re: Metak

Šta bre najnovije, o tome se priča već 20 godina.Ti ni ne znaš oko čega je bio spor.



bata_nimbus bata_nimbus 16:10 17.02.2024

Re: Ре: Метак

gedza.73
тај човек

Стављање комунистичких или социјалистичких установа ван закона у ствари представља испуњавање елементарног услова за било какве суштинске промене. Ово важи за све државе у којима је испробан пројект прављења историје по мери идеологије.
Зоран Ђинђић

Ништа није логичније од захтева да се распусти стара номенклатура, пре свега у државном, партијском и полицијском апарату, пошто је она била стуб репресивног механизма
Зоран Ђинђић

Комунизам ван закона

Јесте. Само када се дочепао власти, спанђао се са истима. Питали га новинари зашто не ради оно што је тако бучно обећавао, његов одговор беше: "ЗАТО ШТО НЕМАМО ВРЕМЕНА!" Журио у Европу и то. Уместо распуштања репресивног механизма, извршио пљачкашку приватизацију.
ЈБГ није ни слично.
milisav68 milisav68 17:09 15.02.2024

E, Mance, svi lažu :)


Osim krokodilskih suza koje izdajnička stranoplaćenička agentura na vlasti, koja je pre 37 godina zajašila na grbaču ovog naroda,

Jel ti znaš da film "Bilo jednom u Americi" (koji je premijerno prikazan na današnji dan pre 40 godina) nije dobio nijednog Oskara, i da ga je kritika sasekla samo tako.Čak ni za Morikoneovu muziku, a Serđo Lione nije više snimio nijedan film.

Jutros sam pročitao taj podatak, i meni je to baš onako interesantno.

Jebeš Srbe, po njima može da piša ko god hoće.

I da ih ubija, to ne košta ništa.

Colin_bgd Colin_bgd 09:14 16.02.2024

Re: E, Mance, svi lažu :)

milisav68

Osim krokodilskih suza koje izdajnička stranoplaćenička agentura na vlasti, koja je pre 37 godina zajašila na grbaču ovog naroda,

Jel ti znaš da film "Bilo jednom u Americi" (koji je premijerno prikazan na današnji dan pre 40 godina) nije dobio nijednog Oskara, i da ga je kritika sasekla samo tako.Čak ni za Morikoneovu muziku, a Serđo Lione nije više snimio nijedan film.

Jutros sam pročitao taj podatak, i meni je to baš onako interesantno.

Jebeš Srbe, po njima može da piša ko god hoće.

I da ih ubija, to ne košta ništa.


Da se, u sustini, ne slazes sa mnom, ne bi se, Milisave dragi, javljao toliko na moje imbecilne blogove...
milisav68 milisav68 17:06 16.02.2024

Re: E, Mance, svi lažu :)

Colin_bgd
Da se, u sustini, ne slazes sa mnom, ne bi se, Milisave dragi, javljao toliko na moje imbecilne blogove...

A što se ljutiš?

Samo sam rekao da svi lažu (pa i ti samog sebe).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:04 15.02.2024

ma brate koline

umori s tim svojim ja da vi kažem, ne vredi, ne razumete, pa onda nekim maglovitim sve je laž..
svako naravno iz svoje vizure..
ja što se pitam ja bih ovde proterala autobus.. a osim toga mislim da je problem samo u tome kako odgajamo djecu..
da ima kakva načina da presječemo sa jednom generacijom i uvedemo engelski sistem odgoja mislim da bismo sve probleme rješili najdalje dok oni ne stasaju u ljude..
samo disciplina, da ne kažem red, rad i disciplina.. i to ne kao evi ćutimo kad uča govori (a i to) nego svi naučimo da prihvatimo svoju ulogu u sistemu i do kraja je i bez pogovora igramo..
mislim da nas kolje to..
nekad smo koliko toliko umjeli da odgojimo djecu u vrijedne i korisne članove društva mada je i onda bilo freestylinga na pretek al sad ih odgajamo isključivo parolom snađi se i sistem nam onda slabe šanse ima..
genetski smo još uvijek i jači i ljepši i brži od prosjeka daleko al ubi nas rasulo..
i jbg..
nema ni visoke ni niske ni nikakve druge politike ako je društvo društvo harambaša.. ne ide..
milisav68 milisav68 18:15 15.02.2024

Re: ma brate koline

newimprovedtadejus
nekad smo koliko toliko umjeli da odgojimo djecu u vrijedne i korisne članove društva mada je i onda bilo freestylinga na pretek al sad ih odgajamo isključivo parolom snađi se i sistem nam onda slabe šanse ima..

Nije tačno, jer nekad nije bilo toliko automobila u suverenoj SFRJugoslaviji.

Elem, pre nekih 10-12 godina, izvedem ja ćerku (4-5 godina) u šetnju, vaspitavajući je da se poštuju i pravila, i šta se desilo.Gomila nepropisno parkiranih vozila po trotoaru, pored kojih nismo mogli da prođemo.

I dete od 4-5 godina me pita - zašto oni ne poštuju pravila?

A ja - bez reči.

Tako da, sudstvo i policija, odnosno - država prvo mora da radi svoj posao, a mi ostali će da se snađemo sa vaspitanjem.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:28 15.02.2024

Re: ma brate koline

milisav68

Tako da, sudstvo i policija, odnosno - država prvo mora da radi svoj posao, a mi ostali će da se snađemo sa vaspitanjem.


pa nema tu njih i nas.. svi smo mi.. i ne poštujemo pravila..
kad bismo se mogli dogovoriti da okrenemo novi list sa djecom pa neke nade da bude al meni se čini da po tom pitanju idemo u suprotnom smjeru.. djecu još manje učimo da ima smisla poštovati pravila nego mi što smo učeni..
pa šta onda očekivati kad ta djeca postanu ta tvoja država koja treba duradi nešto..
mada fakat teško da može da bude još gore nego što je sada.. kapiram da će u jednom momentu morati da krene na bolje nekakvim statističkim zakonom ako ništa drugo
milisav68 milisav68 19:08 15.02.2024

Re: ma brate koline

newimprovedtadejus
pa nema tu njih i nas.. svi smo mi..

Pričala si o vaspitanju dece.

kad bismo se mogli dogovoriti da okrenemo novi list sa djecom

Deca ne organizuju državu, već odrasli.
pa šta onda očekivati kad ta djeca postanu ta tvoja država koja treba duradi nešto..

Nije to moja država, već deca uče iz primera kada izađu napolje, a to je recimo nepropisno parkiranje na trotoaru kojim treba da idu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:16 15.02.2024

Re: ma brate koline

milisav68

Nije to moja država, već deca uče iz primera kada izađu napolje, a to je recimo nepropisno parkiranje na trotoaru kojim treba da idu.


i ja se slažem da treba da se povise kazne djeci za nepropisno parkiranje!
milisav68 milisav68 19:21 15.02.2024

Re: ma brate koline

newimprovedtadejus
i ja se slažem da treba da se povise kazne djeci za nepropisno parkiranje!

Ma ti si vrlo duhovita, naročito kad se zaletiš, pa lupiš nešto.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:27 15.02.2024

Re: ma brate koline

milisav68
newimprovedtadejus
i ja se slažem da treba da se povise kazne djeci za nepropisno parkiranje!

Ma ti si vrlo duhovita, naročito kad se zaletiš, pa lupiš nešto.


hvala, hvala al ne bih lažne zasluge da otimam.. ta djeca što ne znaju da parkiraju kako treba.. to je tvoja dosjetka.. i ja priznajem da je dosta duhovita
Colin_bgd Colin_bgd 09:26 16.02.2024

Re: ma brate koline

newimprovedtadejus
umori s tim svojim ja da vi kažem, ne vredi, ne razumete, pa onda nekim maglovitim sve je laž..
svako naravno iz svoje vizure..

Prvo, niko nikog ne tera da ove moje bljuvotine cita.

Drugo, koja bre vizura. Ima sve crno na belo kako jeste bilo, a belo na crno kako se predstavlja da je bilo. I ono sto se nekad pravilno razotkrilo da je laz se sad izgubilo u totalnoj kakofoniji gde se laze o apsolutno svemu, apsolutno totalno, a ne samo o onome sto onome koji laze donosi neku korist. Danas se (u Srbiji) metodicki, masovno, i po direktnom diktatu drzave laze na svim poljima zivota, rada i sporta, jer je cilj da se i ono malo kritickih sposobnosti stanovnistva unisti do kraja. Kad su komunisti lagali, brate, svi smo znali da lazu, i niko nije verovao u to, ali u ovo danas ljudi, bre, veruju (VE-RU-JU!), passionately, iskreno, celim srcem, dusom, i telom...

Pa ti sad daj malo o vizuri...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana