Društvo| Gost autor| Lingvistika| Nauka

Март – месец српског језика

Milan Novković RSS / 15.03.2024. u 21:39

Гост аутор: shmoo

Још пре 25 година под покровитељством УНЕСКО резолуцијом Генералне скупштине Уједињених нација 21. фебруар је проглашен Међународним даном матерњег језика и од тада свака чланица УН тај празник обележава на свој начин.

А већ трећу годину заредом у Србији постоји манифестација под називом „Март -
месец српског језика".

Mart.20369.png

.

Већ трећу годину заредом одржава се манифестација „Март - месец српског језика" у организацији Друштва за српски језик и књижевност Србије.

И ове године, као и претходне две, током марта месеца одвијаће се различите активности не само у Београду него и у свим окружним подружницама Друштва за српски језик и књижевност Србије са мноштвом занимљивих тема. На овом линку можете видети комплетан програм манифестације у свим подружницама.

А верујем да ће на подстраницама на овој адреси свако пронаћи понеку тему из претходне две године која му може бити интересантна.

И један мали допринос самој овогодишњој манифестацији на Блогу Б92 можда може бити и овај занимљиви рад који је линкован испод објављен у броју 24 из 2023. године часописа „Примењена лингвистика" Друштва за примењену лингвистику Србије.

Друштво за примењену лингвистику Србије основано је 1973. године у Новом Саду, а после распада Југославије носи назив Друштво за примењену лингвистику Србије.

Назив рада је „PREDLOG MERNOG INSTRUMENTA ZA ISTRAŽIVANJE ODNOSA NASTAVE ENGLESKOG JEZIKA I IDENTITETA UČENIKA U SREDNJOŠKOLSKOM OKRUŽENJU", а ауторка је Тамара Тошић.

Рад се налази на овом линку на страницама 107-123.

Понављам већ много пута речено да је језик најважнији инструмент једне културе и да се кроз језик стиче и културно и национално и још понеко самоодређење свакога појединца. Зато је овај предлог мерног инструмента за одређивање односа наставе енглеског језика у средњим школама и идентитета ученика занимљив иницијални социолингвистички покушај (који се наравно може дорађивати у циљу даљег истраживања) да се установи нешто од чега би остали истраживачи на том пољу могли да почну.

Да бих вас заинтересовао за сам рад, издвојићу два упитника која су објављена као прилози у самом раду.

Упитник за ученике:

Prilog 1

Uticaj engleskog jezika na identitet srednjoškolaca u Srbiji Ovaj upitnik je anoniman.

Rezultati će biti korišćeni isključivo u svrhe istraživanja čiji će rezultati poslužiti za izradu
mog master rada na Filološkom fakultetu. Unapred hvala!

1. Škola:

2. Razred i odeljenje:

3. Zaključna ocena iz engleskog:

4. Država u kojoj ste rođeni:

5. Koji varijetet engleskog jezika je, po Vašem mišljenju, najbolji?

a) Britanski engleski b) Američki engleski c) Australijski engleski d) Kanadski engleski e)

Novozelandski engleski f) Drugo:

6. Kada govorite engleski trudite se da:

a) Vaš akcenat što više liči na akcenat govornika kojima je engleski maternji. b) Vaš
akcenat što viči na akcenat srpskog govornika engleskog jezika. c) Ne ulažete nikakav
trud.

7. Najbolje iskazujete svoje misli i osećanja na:

a) Srpskom jeziku b) Engleskom jeziku c) Drugo:

8. Označite rečenicu sa kojom se više slažete:

a) Mislim da je srpska kultura atraktivnija od britanske ili američke. b) Mislim da je britanska ili američka kultura atraktivnija od srpske.

U sledećih 5 pitanja, molim Vas odaberite reč koju biste najpre iskoristili u svakodnevnom govoru:

9. a) Sastanak b) Dejt

10. a) Obožavalac b) Fan

11. a) Tripuješ b) Umišljaš

12. a) Događaj b) Ivent

13. a) Šminka b) Mejkap

14. Koliko se slažete sa sledećim tvrdnjama?

1 - Apsolutno se slažem, 2 - Delimično se slažem, 3 - Ne znam, 4 - Delimično se ne slažem, 5 - Uopšte se ne slažem

Volim Srbiju. 1 2 3 4 5

Volim Veliku Britaniju. 1 2 3 4 5

Volim Ameriku. 1 2 3 4 5

Osećam se kao Srpkinja/Srbin. 1 2 3 4 5

Osećam se kao Britanka/Britanac. 1 2 3 4 5

Osećam se kao Amerikanka/Amerikanac. 1 2 3 4 5

Osećam se kao građanka/građanin sveta. 1 2 3 4 5

15. Kada govorite engleski da li iskazujete neke stavove koje na srpskom ne biste iskazali?

16. Da li mislite da je dobro što učite engleski? Zašto da? Zašto ne?

17. Za kraj, da možete da birate, koja dva jezika, pored srpskog, biste učili u srednjoj
školi?

Упитник за наставнике:

Prilog 2

1. Da li neki varijetet engleskog jezika smatrate ispravnijim od drugih? Koji i zašto (ukoliko je odgovor da)?

2. Da li očekujete da Vaši učenici govore nekim određenim varijetetom engleskog jezika? Kojim i zašto (ukoliko je odgovor da)?

3. Da li smatrate da je engleski jezik ostao vezan za matičnu kulturu ili je postao međunarodni jezik? Obrazložite svoj odgovor.

4. Da li, po Vašem mišljenju, engleski jezik ima ulogu u procesu globalizacije? Koju (ukoliko je odgovor da)?

5. Da li globalizaciju smatrate pozitivnom ili negativnom pojavom? Obrazložite svoj odgovor.

 Drustvo.20370.png

Atačmenti



Komentari (551)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 10:52 16.03.2024

Re: definitiva sententia

Черевићан

Гос'н Мачак*...посебност....је био
као загонетка..а без...одгонетке,
......посебношћу својег изражаја
везао је везао он бисер досетке

у изразе унео је........нови луч
скљоканом ми ипак недокуч



Поезија је величанствена несрећа, гос'н Чер.

Прочитах ово још као студент и од тада не заборављам никако Кодера.






Можда ће Вам бити интересантно за читање? (ЛИНК)


Сећам се када је Небојша још половином осамдесетих у тадашњој Политици написао критику на ликовну критику неког нашег тадашњег чувеног државног ликовног критичара који се често појављивао и на ТВ... Наиме, ликовни критичар је у Политици писао о некој тадашњој сликарској изложби користећи отприлике овакве реченице:


"Уметник нас својим нежним и истанчаним сензибилитетом преко пастелних прелива и тонова кроз опозицију бића и небића уводи у сопствену егзистенцију под звездама..."

И све тако, читав текст.

На то му Небојша написао критику на критику коју је завршио речима:

"Ала су ти речи, мој ти се попречи.

И то да додам, под звездама."

И објавила тадашња Политика ту Небојшину критику на критику.




zoja444 zoja444 11:14 16.03.2024

Re: definitiva sententia

zanimljivo je kako skoro svi kriticari koriste totalno nerazumljiv srpski. gomile nepovezanih nabacanih reci. kritike koje ne mogu da se prepricaju.
Milan Novković Milan Novković 11:57 16.03.2024

Re: definitiva sententia

zoja444
zanimljivo je kako skoro svi kriticari koriste totalno nerazumljiv srpski. gomile nepovezanih nabacanih reci. kritike koje ne mogu da se prepricaju.




shmoo shmoo 12:45 16.03.2024

Re: definitiva sententia

zoja444
zanimljivo je kako skoro svi kriticari koriste totalno nerazumljiv srpski. gomile nepovezanih nabacanih reci. kritike koje ne mogu da se prepricaju.



Тако се продаје магла (или муда за бубреге) нама нишчима духом којима би да продаш нешто.

Што више мистификујеш нешто речима испражњеним од сваког значења, боље ће ти ићи продаја.

Не важи то само за критичаре у области уметности.

Важи за све "коментаторе" и "аналитичаре", нарочито оне у политици, које виђаш на разним медијима.

Да само знаш колико сам се булшита разноразних демагога наслушао у образовању за ових мојих 35 година по српским учионицама као наставник...

Свугде има тих "трговачких путника од врата до врата", булшитера овог нашег Врлог Новог Доба и Њу Ејџа у којем живимо.





Черевићан Черевићан 15:00 16.03.2024

мозга пегла

или.....можда ће бити интересантно за читање*

у нутрини....мрака...фрушке Горе
моћни алати............једу садржаје,
пунк контролни Васовића* читам
подстрек духу...задовољство даје

Г.shmoo........ХВАЛА

benedykt benedykt 17:41 16.03.2024

Re: definitiva sententia

shmoo

Да само знаш колико сам се булшита разноразних демагога наслушао у образовању за ових мојих 35 година по српским учионицама као наставник...

Свугде има тих "трговачких путника од врата до врата", булшитера овог нашег Врлог Новог Доба и Њу Ејџа у којем живимо.


Mart-mesec srpskog jezika, odsek Uticaj engleskog jezika na identitet Srba…
shmoo shmoo 19:55 16.03.2024

Re: мозга пегла

Черевићан
или.....можда ће бити интересантно за читање*

у нутрини....мрака...фрушке Горе
моћни алати............једу садржаје,
пунк контролни Васовића* читам
подстрек духу...задовољство даје

Г.shmoo........ХВАЛА




Нема на чему, гос'н Чер, драго ми је да сам Вам приуштио то мало задовољство.

docsumann docsumann 09:21 17.03.2024

Re: мозга пегла

evo mog skromhog doprinosa otporu spram anglosaksonskih inačnica


umjesto WTF - ŠJ (šta jebanje)



mlatisa mlatisa 10:32 17.03.2024

Re: мозга пегла

docsumann
evo mog skromhog doprinosa otporu spram anglosaksonskih inačnica


umjesto WTF - ŠJ (šta jebanje)




У овом озбиљном тренутку морам да ускочим и кажем да би то био превише буквалан, да не кажем дослован, превод. Уместо тога, боље ми делује ШКК = Шта Који Курац?

На крају крајева, ко нас и пита када језик има свој живот и јебе му се за нас?

Ево шта каже ChatGPT

Izraz "what the fuck" može se prevesti na srpski jezik kao "šta će vrag" ili "šta je ovo".

Дакле, ЧетЏПТ предлаже ШДЂ = шта дођавола

Уосталом, Асанжа треба ослободити!

docsumann docsumann 11:02 17.03.2024

Re: мозга пегла

Дакле, ЧетЏПТ предлаже ШДЂ = шта дођавола


idi bestraga


inače, fora je i bila u doslovnom prevodu
mlatisa mlatisa 11:18 17.03.2024

Re: мозга пегла

Ево шта каже ChatGPT

Izraz "what the fuck" može se prevesti na srpski jezik kao "šta će vrag" ili "šta je ovo".

Дакле, ЧетЏПТ предлаже ШДЂ = шта дођавола

Уосталом, Асанжа треба ослободити!

Морам да реплицирам сам себи и да кажем да је матерњи језик овом ЧетЏПТију енглески! Шта ли би причао да му је матерњи српски?
Milan Novković Milan Novković 11:44 17.03.2024

Re: мозга пегла

docsumann
evo mog skromhog doprinosa otporu spram anglosaksonskih inačnica

umjesto WTF - ŠJ (šta jebanje)


Nije lošo

Naime, ne pre mnogo godina, se "obznanilo" da ako insistiramo na najmanjem zajedničkom sadržaocu svih jezika to je plutanje ka mogućnostima da se kaže što više sa što manje energije.

U to ime ja ne sumnjam da je "lošo" energetski efikasnije od "loše" i predlažem zamenu

Nažalost, ja sam duduče za ove teme, ali, kao IT sa čudnom karijerom, duduče idiosinkratično (izvinjavam se na promovisanju prigrevačkih izraza).

Ja sam kao pripravnik počeo karijeru programirajući u asembleru za mainframe (Univac - čitanje i pisanje traka u raznim formatima) pa mini kompjuter (Honeywell to Univac file transfer) u Energoprojektu.

Posle došli asembleri za 68020 pa 68008 (hteo da dizajniram grafičku karticu pošto smo kupovali po $100K grafičke terminale od Tektronixa, ja na njima radio, znao GKS napamet i reko - Miško, ovde je dobar biZmis - jbg, bizarno naivan od malena).

Onda je došao Z80 i SCADA-like jezik za "operativni" za comp što sam napravio za sarajevsku pivaru - malo preko 100 senzora i nekoliko ispod 100 aktuatora - linija za procesiranje buradi od piva - pražnjenje, čišćenje i punjenje svežim pivom.

To smo žena (isto ETF) i ja repovali na kuhinjskom stolu u Pinosavi i priča mi kasnije bivši šef da je to uredno radilo od 1987 pa do kraja sistema - dal rata, i tako bi to bio jedini moj kreativni uradak koji je otišao u produkciju bez bagova (čitaj krajnji korisnici nisu naleteli na bag).

I onda tone toga u UK za CERN i satelite elektroničare - teško je dočarati uzbuđenje u Unixu na ozbiljnijem projektu gde se kreće od svetih komandi Lex (lexical analyzer) pa Yacc ("Yet Another Compiler-Compiler ... a lookahead left-to-right rightmost derivation (LALR) parser generator, generating a LALR parser (the part of a compiler that tries to make syntactic sense of the source code) based on a formal grammar, written in a notation similar to Backus–Naur form (BNF))

Čemu sve ovo ako pojma nemam o temi?! Da bih rekao kako "osećam" sirove porive Tasa-posse drugova članova.

Elem, crtice onda - moj max domet:

- Nači energija kao argument nas amatera zašto naglo menjanje većih delova jezika nema smisla

- Energija je i argument, tj jedan od, za opravdanost polaganog menjanja jezika - što više reći sa što manje energije.

Ovo je interesantno i u svetlu čitanja (tj slušanja) moje tekuće knjige (tj ja je slušam, nisam je napisao) - The Story of the Human Body: Evolution, Health, and Disease - Daniel Lieberman. Razlozi za izbor: evolucija pa AI

Ajd za sex smo više-manje svi čuli - evolucija je probrala samo one koji se baš trude da pošalju što više genetskog materijala u budnoćnost - tautologija ako iole verujemo u evoluciju.

Al možda nije svima jasno koliko je hrana svuda, tj energija. Onomad je bilo teško, pa je bilo životno opasnih perioda.

Primer, ovaj autor, - "...a paleoanthropologist at Harvard University, where he is the Edwin M Lerner II Professor of Biological Sciences, and Professor in the Department of Human Evolutionary Biology. He is best known for his research on the evolution of the human head and the human body..." daje fascinante primere zašto smo kavi jesmo fizički - da niej evolutivnog svetla bili bismo jako čudni...

... npr koji će nam nos što štrči, logičniji je nos što više u ravni sa licem, al ovaj naš, od prćastog do rimskog++, sa prevojima unutra, ima veću površinu vlažne sluzokože sa vitlacima koji vlaže vazduh ka plućima, sporije se suše i na duge staze smo izdržljiviji - ne znam koliko je poznato da smo mi vanredno izdržljive živuljke na duže staze - jedna od strategija hunter-gatherera i danas u Africi je lahki trk za antilopom u sred dana. Ona brža pobegne ali mora brzo i da stane. A mi opet lahki trk i posle N iteracija jadna životinja kolabrira i bata ili seka Sapiens je pristigne tako nemoćnu.

Kod žena je potkožno masno tkivo naglašeno da bi imale veće šanse da dobace sa bebama do uzrasta kad su im manje šanse da umru od gladi.

I autor daje primere kako je bukvalno svaka kalorija (tj Kalorija, kilokalorija, standardne kalorije su malecke energije pa ih ulgavnom ne koristimo u svakodnevnom govoru) bitna.

Komunikacija je bila bitna zato što je em lov onomad ubrzo postao kritično zavistan od timskog rada, pa komunikacije - u ime muške specijalnosti produbljivanja uskih znanja - tu spada i trčanje kroz minska polja - što nam više informacija onaj ispred nas dobaci u, jelte, njegovom polu-životu raspada to su nama veće šanse da ćemo u tom polju dalje dobaciti.

Žene su munjevito razmenjivale između sebe najšira znanja vezana za preživljavanje i uopšte menadžment rizika.

Što se tiče jedne druge sitnice - kada kritikujemo, ili ne, žene što se trude da ubrzano ubace rodnost u jezik treba biti oprezan - taj nefer odnos gde su podjednako sposobnim ženama plate niže nego muškarcima, pa promocije zahtevnije, je i dalje debelo među nama, i ovo su samo dva primera.

Mi, realno, imamo poprilična ograničenja u razumevanju bitnih grupa kojima ne pripadamo (jedini, JEDINI, primer koji ja znam gde ovo ne važi je Čajkovski u pisanju muzike za violinu, koju nije svirao, i neki top izvođači kažu da jedino kod njega, od vrhunskih kompozitora, ne mogu da primete da nije svirao violinu).

Jednom sam ja nešto petljao pred drugaricom na temu šta se bre debeli bune oko te težine kad, evo ja sam debeo ali mi to ama baš ništa ne smeta. Ne lažem, ali ona mi je skrenula pažnju da nisam bio debeo kad sam bio klinac (tek kako su mi odmicale 30te sam počeo ozbiljno da vežbam na temu dodavanja kilograma).

To mi je bilo logično i zaboravio sam dok nisam naleteo na članak: autistični filozof (odličan, Greg Scorzo, PhD u meta-etici), elokventan, obrazovan, ... je bio debeo kao klinac, i u jednom podužem članku piše kako je to bilo. Meni strašno u trenucima. Lako je pomisliti aaa, autističan pa preosetljiv, ali ne vidi se to iz njegovog pisanja, plus je to spektar i svi smo na njemu na nekim mestima)

Njegov site Culture on the offensive sam ja često linkovao, ček da pokušam da nađem taj članak:

Bodies of the West: Part 1. Fat Shaming and Fat Bodies

Bodies of the West: Part 2. Consumer Culture and Happy bodies

Eseji su mu dugači, ali pažljivo bira reprezentativne paragrafe i ponavlja u krupnom, crvenom fontu.

Par primera (ja sam ih na desetine ovde prilagao poslednjih 10 godina):

"It’s often said that the content of Western consumer culture is determined by a capitalist media which tricks a helpless horde of consumers into buying empty and reactionary frivolities. This was the anti-consumerist message of the Frankfurt School, the Beatniks and then much of late 20th counter-culture. You can hear it in so many of the cool rock albums from the 60s and 70s; everything from Absolutely Free to Never Mind the Bollocks. And let’s not forget Dark Side of the Moon."

"The eccentricity and depth of this culture is a result of it quite self-consciously presenting itself as distinct from whatever cultural artifacts are the equivalent of the bland sitcom or mindless blockbuster. This is why, among its fans, edgy culture is so much more obsessed over and revered than the more widely consumed mainstream culture that is typically forgotten, shortly after it’s experienced. The popularity of mainstream culture is often bemoaned by anti-capitalists and connoisseurs of edgy culture."

Dalje, baš sam pre neki dan ponovo prilagao Will Selfa na temu Orvela, tj link na njegov članak na BBC Radio 4 (good, kad kažem da ne "konzumiram" BBC više mislim na (geo) političke teme, naslovnu glavnog sajta itd) - da ne preterujem u preterivanju umesto linka na dug članak evo linka na kraći osvrt Gardijana:

Will Self declares George Orwell the 'Supreme Mediocrity'

Uh, odugovukoh, imam tone ovoga, ali evo za kraj, iz jedne knjige - iznad moje lige i znanja, prilagao sam često ovde, ali mogu većinu da pratim i, jbg, interesovanje opet dolazi zbog AI interesovanja - seminal, novel, provocative:

Creating Language Integrating Evolution, Acquisition, and Processing - Christiansen, Morten H.; Chater, Nick

Pošto sam često ovde kopirao paragrafe iz ove knjige evo sada Amazon reklame:

"A work that reveals the profound links between the evolution, acquisition, and processing of language, and proposes a new integrative framework for the language sciences.

Language is a hallmark of the human species; the flexibility and unbounded expressivity of our linguistic abilities is unique in the biological world. In this book, Morten Christiansen and Nick Chater argue that to understand this astonishing phenomenon, we must consider how language is created: moment by moment, in the generation and understanding of individual utterances; year by year, as new language learners acquire language skills; and generation by generation, as languages change, split, and fuse through the processes of cultural evolution. Christiansen and Chater propose a revolutionary new framework for understanding the evolution, acquisition, and processing of language, offering an integrated theory of how language creation is intertwined across these multiple timescales.

Christiansen and Chater argue that mainstream generative approaches to language do not provide compelling accounts of language evolution, acquisition, and processing. Their own account draws on important developments from across the language sciences, including statistical natural language processing, learnability theory, computational modeling, and psycholinguistic experiments with children and adults. Christiansen and Chater also consider some of the major implications of their theoretical approach for our understanding of how language works, offering alternative accounts of specific aspects of language, including the structure of the vocabulary, the importance of experience in language processing, and the nature of recursive linguistic structure.
" (Bold uvod je amazonov)

Za kraj moje mišljenje na jednu interesantnu temu:

Čitanje, kao razumevanje, pa razumevanje u širem smislu je mnogo teže od kreiranja, kreativnosti.

Ovo možda liči netačno čak i open-minded ljudima na temu izuzetnih dela umetnosti, inženjeringa, itd.

Osnovni intuitivni razlog ovako konstruisane tvrdnje je to da mi ne možemo da zavirimo u glavu nekoga koje je pročitao nešto zahtevno, pa da vidimo kakvu je ocenu svevišnji dao tako nekom za razumevanje. Da bi dobili bolju sliku ovako nečega ta neka osoba bi morala dugo, strpljivo i interaktivno da priča sa nama.

Dok je pristup nečijoj kreaciji po pravilu lakši, čak često neminovan i kad tako neko ponavlja nebrojeno puta jedno te isto na B92 blogu ...

... u par rečenica
shmoo shmoo 12:24 17.03.2024

Re: мозга пегла

Milan Novković

Čemu sve ovo ako pojma nemam o temi?! Da bih rekao kako "osećam" sirove porive Tasa-posse drugova članova.

Elem, crtice onda - moj max domet:

... u par rečenica







Za kraj moje mišljenje na jednu interesantno temu:

Čitanje, kao razumevanje, pa razumevanje u širem smislu je mnogo teže od kreiranja, kreativnosti.


Изузетно сложене операције. И једна и друга. И суштински различите.

Тешко је поредити их...

Не усуђујем се.

Don't speak unless you can improve on the silence.


Milan Novković Milan Novković 12:38 17.03.2024

Re: мозга пегла

shmoo
Milan Novković

Čemu sve ovo ako pojma nemam o temi?! Da bih rekao kako "osećam" sirove porive Tasa-posse drugova članova.

Elem, crtice onda - moj max domet:

... u par rečenica







Za kraj moje mišljenje na jednu interesantno temu:

Čitanje, kao razumevanje, pa razumevanje u širem smislu je mnogo teže od kreiranja, kreativnosti.


Изузетно сложене операције. И једна и друга. И суштински различите.

Тешко је поредити их...

Не усуђујем се.



Pozadina iza ovoga na kraju:

- Moj poslednji završeni projekat u YU (prva polovina 1987. Sarajevsku pivaru ne računam pošto sam se vraćao 5 puta iz UK dok smo to puštali u rad) - Ekspertni sistem za arhitekte, u Lispu, za pomoć oko dizajniranja pojedinačnih kuća.

1. imaš info o placu i novac

2. Imaš pravila za ocenjivanje

3. Generišeš "sva" moguća rešenja.

4. Oceniš i izlistaš najbolje kandidate

Ovo je primer koji pomalo usiljeno raslojava ovo što sam rekao - ocenjivanje kao sposobnost čitanja, razumevanja, a generisanje svih rešenja kao kreativnost

Nači "nema" neke kreativnosti - brute force, ima ajd, i mešamo mi i brute force sa sitnicama, pa sve većim, i ako si pratio mašine što igraju šah možda si primetio i uski period kad se posle ponavljanja mantre tipa "brute force" počelo sa pitanjima i češkanjima po glavi.

Nači, i mozak ima brute force podsistem u kreiranju, samo fino ušuškan ko six-packs u potkožno masno tkivo, pa pametnije strukture, pa isto tako prošaran dotičnima

Ovo je lako ukapirati programerima koji u 100 linija novog coda imaju u početku 125 bagova, ali cenim, smatram, mislim i šacujem da ima mnogo ovoga i u ostalim delatnostima
shmoo shmoo 13:00 17.03.2024

Re: мозга пегла

Milan Novković

Ovo je lako ukapirati programerima koji u 100 linija novog coda imaju u početku 125 bagova, ali cenim, smatram, mislim i šacujem da ima mnogo ovoga i u ostalim delatnostima



Има, слажем се.

Него заборавих за ово:

Naime, ne pre mnogo godina, se "obznanilo" da ako insistiramo na najmanjem zajedničkom sadržaocu svih jezika to je plutanje ka mogućnostima da se kaže što više sa što manje energije.



Знаш и сам, вековима је о томе много њих размишљало, расправљало, писало... И још увек смо на самом почетку, нисмо далеко одмакли - има ли универалне граматике или не?

Језичке универзалије постоје, знамо их,... Али нису довољне за одговор на ово питање.

Претпостављам да је тако због тога што је одговор на то питање негде на средини, у трећој групи, између две супротстављене групе ставова о томе...

Слично као и по питању призвољности или мотивисаности језичког знака. И даље смо тамо где смо били пре више од две хиљаде година Платон и Кратил.

А качио сам ти већ оно са Чомским?


"It's one of these cases we really have to be humble..."


maksa83 maksa83 13:12 17.03.2024

Re: мозга пегла

Морам да реплицирам сам себи и да кажем да је матерњи језик овом ЧетЏПТију енглески!

Striktno gledano, ChatGPT nema maternji jezik, njemu je potpuno svejedno da li si ga gađao engleskim, Urduom, Svahilijem ili srpskim. U zavisnosti od toga čime si ga najviše punio u tom jeziku će imati najkvalitetniji učinak.
jovilim_e jovilim_e 13:29 17.03.2024

Re: мозга пегла

docsumann
evo mog skromhog doprinosa otporu spram anglosaksonskih inačnica


umjesto WTF - ŠJ (šta jebanje)




Gluposti!
jovilim_e jovilim_e 13:34 17.03.2024

Re: мозга пегла

To smo žena (isto ETF) i ja repovali na kuhinjskom stolu u Pinosavi

Jebem ti repovanje i ko ga izmisli.
Eeee, da - i ja sam radio štošta sa ovim Motorolinim 68xx(x) mirkoprofesorima.
mlatisa mlatisa 13:43 17.03.2024

Re: мозга пегла

U to ime ja ne sumnjam da je "lošo" energetski efikasnije od "loše" i predlažem zamenu

Постоји ли где енергетски речник? И како се то дефинише? Имам грубу идеју, али да ли је то можда негде формализовано?
Milan Novković Milan Novković 13:53 17.03.2024

Re: мозга пегла

maksa83
Морам да реплицирам сам себи и да кажем да је матерњи језик овом ЧетЏПТију енглески!

Striktno gledano, ChatGPT nema maternji jezik, njemu je potpuno svejedno da li si ga gađao engleskim, Urduom, Svahilijem ili srpskim. U zavisnosti od toga čime si ga najviše punio u tom jeziku će imati najkvalitetniji učinak.

Velikim delom tačno, ali ne potpuno.

Ako si odgledao Tasine linkove iznad tvog komenatara - Platonov dijalog Kratil, pa podsvesti i organised matter kojih se Čomski dotiče, ili nisi ali si primetio da ChatGPT u i ostali umeju da se zavrte oko zasićenja, a svi mnogo talasaju o ograničenima "modela" na putu ka AGI-ju:

- I dalje je ultimativna tajna kako mi modeliramo svet oko nas. LLMs su dosta ograničeni na tu temu.

- Istina, pa otud i "tuča" ne temu open source, LLMs pojedinačnih sad bitnih igrača nisu prazne table kojima samo daš puno NVidijinih H100-ova, pa ogroman korpus teksta u nekom jeziku, nego u sebi imaju jako komplikovan reljef, i ne samo organizovanih parametara nego i specijalizovanih objekata/actora, i sve su to kod ovih na vrhu poslovne tajne, iako ih pristižu i open source.

- A tih parametara ima previše - isti problem ko vanredno denormalizovane baze zato što ne umemo bolje.

- Uzmi Eskime sa rečima za sneg, ili slično, a radi se o prostim "objektima"

- Pa uzmi noumena, pa ako razmislimo videćemo da Eskimske reči za sneg nisu ni malo tek varijante na temu Dirakovih delta funcija, nego su prosto density distribution svega i svačega gd, ok, sneg je u centru ove male galaksije, ali ima svašta okolo, od veličina, vlažnosti, bog te pita (No hablo ningún idioma Eskaleut, iliti Je ne parle aucune langue Eskaleut / Google here, no worries)

A u najkraćem obliku, LLMs su ontološki challenged, a jezik nije potpuno, daleko od toga, odvojen od načina modeliranja velikih ontoloških delova u sredini gde je taj jezik maternji. U smislu ontologija = formalizacije koncepata:

- Koncepti su nam različiti (donekle ili doviše) u raznim sredinama

- Pristupi formalizacijama su nam različiti

Razmisli o komplesnom projektu gde ti i ja, podjednako spretni, u tajnom maniru pravimo, recimo, object model.

Završićemo sa različitim, i sve nam je to ekvivalentno "potpuno" samo sa vrha, zbog odlično napisane i potpune funkcionalne specifikacije kojoj obojica imamo pristup u početku.

- Ispod, možeš da se kladiš da nema tih transformacija koje će lako prepevavati tvoje delove na moje, i obrnuto.

Itd, mogu sad satima, al bar da dam svoju "sugestiju"

Pa je put ka AGI jako težak, jeste da ima slepih ljudi i sasvim su nam ok intelektualno, ali pored svih fotki i videoa AI ne možeš da naučiš da vozi kola autonomno kao što možeš čoveka - kretanje robota kroz proizvoljnu okolinu je tek bluz svoje vrste, pred nama, doduše ...

LLMs su nam impresivni zato što ih evaluiramo u pripostom maniru, a iz perspektive kobajagi AGI-GIja koju smo lenji da sebi formalnije i potpunije "zacrtamo", tj LLMs mesimo iz perspektive ogromne većine onoga što radimo svaki dan, a tu je GI ko začin, u jako malim količinama
Milan Novković Milan Novković 14:09 17.03.2024

Re: мозга пегла

mlatisa
U to ime ja ne sumnjam da je "lošo" energetski efikasnije od "loše" i predlažem zamenu

Постоји ли где енергетски речник? И како се то дефинише? Имам грубу идеју, али да ли је то можда негде формализовано?

Nemam pojma, onomad naleteo na vest, a od kad sam, kao pripravnik, znači pre 40 godina, naleteo na vest kako je ime Kodak izmišljeno zbog brand/marketing potencijala, sa zvučnim kao bitnom komponentom, meni zabavno ovo igranje s rečima

Prosto, "lošo" je mirnije od "loše" u mom igranju, ovo 'e' na kraju ja doživljama kao sitnu strukturalno-energetsku paniku

Eto, meni su komentari kao ovaj i primer koliko je teško zaviriti u nečiju glavu iole ozbiljnije, bog te pita kako se mi sve igramo sami sa sobom (pardon my French here, nisam mislio na "the usual suspects"
docsumann docsumann 14:12 17.03.2024

Re: мозга пегла

jovilim_e
docsumann
evo mog skromhog doprinosa otporu spram anglosaksonskih inačnica


umjesto WTF - ŠJ (šta jebanje)




Gluposti!


ludosti, čarli, ludosti. zez, pošalica, kerefeka... ју но

gluposti su kad se trudiš da budeš pametan a guraš u rikverc
Milan Novković Milan Novković 14:12 17.03.2024

Re: мозга пегла

Milan Novković
mlatisa
U to ime ja ne sumnjam da je "lošo" energetski efikasnije od "loše" i predlažem zamenu

Постоји ли где енергетски речник? И како се то дефинише? Имам грубу идеју, али да ли је то можда негде формализовано?

Nemam pojma, onomad naleteo na vest, a od kad sam, kao pripravnik, znači pre 40 godina, naleteo na vest kako je ime Kodak izmišljeno zbog brand/marketing potencijala, sa zvučnim kao bitnom komponentom, meni zabavno ovo igranje s rečima

Prosto, "lošo" je mirnije od "loše" u mom igranju, ovo 'e' na kraju ja doživljama kao sitnu strukturalno-energetsku paniku

Eto, meni su komentari kao ovaj i primer koliko je teško zaviriti u nečiju glavu iole ozbiljnije, bog te pita kako se mi sve igramo sami sa sobom (pardon my French here, nisam mislio na "the usual suspects"

EDIT: Zaboravih, ne radi se samo o pojedničanim rečima, nego i delovima rečenica, parovima reči, grupama reči koje su bliske u rečenicama, itd, silna evolutivna statistika radi poso, pa je moje primer bez neke vrednosti, tj zezanje
pecaros pecaros 14:58 17.03.2024

Re: мозга пегла

Milan Novković

Nači "nema" neke kreativnosti - brute force, ima ajd, i mešamo mi i brute force sa sitnicama, pa sve većim, i ako si pratio mašine što igraju šah možda si primetio i uski period kad se posle ponavljanja mantre tipa "brute force" počelo sa pitanjima i češkanjima po glavi.


Ovo me podsetilo na jednu smešnu epizodu s posla, sredinom osamdesetih.

Došao čovek kod mene da mu rešim zadatak koji je dobio na nekakvoj IT školi. A glasio je, otprilike, ovako - napiši program koji će skakača na šahovskoj tabli prevesti kroz sva polja, a da ni u jedno polje ne uskoči dva puta.

E, sad - nisam baš neki matematičar, kasnije se ispostavilo da profa zahteva nekakvo sofisticirano rešenje, tek ja napišem rešenje primenjujući spomenuti "brute force". Pa pokrenem skakača iz jednog ugla, i kreni redom sve moguće kombinacije. Kad dospe u ćorsokak, vrati se nazad koliko treba, pa nanovo...

Problem je bio u tome što je sistem bio onaj starinski, s centralnim procesorom kojeg su "napadali" svi programi, svih korisnika u mreži, koji su bili trenutno aktivni. U svakom momentu, procesor radi samo jednu operaciju jednog jedinog programa. A taj program predaje procesor na upotrebu sledećem programu kad naiđe na ulazno/izlaznu operaciju (čitanje/pisanje diska, pisanje na štampač...)

A šta se desilo? Moj program nije imao U/I operacija, pa kad je počeo da premeće milijarde kombinacija, preuzeo kontrolu nad procesorom i ne da nikome da mrdne. Tek primetim ja neko muvanje po ERC-u... Naravno, na konzoli se videlo šta koči, ali se ne zna čije je, niko ne sme da ga "ubije". Rešilo se to brzo, nije neki problem. Tek, za nekih pola sata koliko je program radio, konj je stigao da "pokrije" negde pola šahovske table.
shmoo shmoo 15:28 17.03.2024

Re: мозга пегла

docsumann

kerefeka



Кере Ø фека?

На овој језичкој креативности могу да нам сви позавиде, од Кодера и Лазе Костића до ЧетГПТ...








П.С. - Пробао један клинац у школи, 8. разред, да ми сад прошлог децембра прода писмени задатак, преписани урадак ЧетГПТ. Провалио сам га после две уводне реченице. Фасовао мали бандеру.

maksa83 maksa83 19:37 18.03.2024

Re: мозга пегла

A šta se desilo? Moj program nije imao U/I operacija, pa kad je počeo da premeće milijarde kombinacija, preuzeo kontrolu nad procesorom i ne da nikome da mrdne. Tek primetim ja neko muvanje po ERC-u... Naravno, na konzoli se videlo šta koči, ali se ne zna čije je, niko ne sme da ga "ubije". Rešilo se to brzo, nije neki problem. Tek, za nekih pola sata koliko je program radio, konj je stigao da "pokrije" negde pola šahovske table.

Ja znam za Slučaj Mističnog Usporenja Mreže. U vreme kada su mašine još bile single CPU u nekoj firmi se vrteo neki enterprajz softver sa klijentima na Novel stanicama i serverom na NT mašini.

Povremeno je dolazilo dotle da se softver straobalno uspori dotle da je neupotrebljiv na stanicama, i empirijski se otkrilo da se problem "reši" ako mrdneš miša - na serveru, ali posle nekog vremena je postao popriličan napor da stalno neko ide i mrdne miša na serveru da bi sve proradilo kako treba.

Posle dosta trablšutovanja ispostavilo se - šta? Pošto je mašina server bila isključivo server imala je na sebi neku najbedniju Hercules karticu. Ko god je tu mašinu ispodešavao ostavio je tako da se posle nekog vremena startuje skrin sejver. Skrin sejver je bio OpenGL skrin sejver. Kada se aktivira OpenGL skrin sejver na mašini sa Hercules grafikom naravno da se siroti procesor usere dok izrenderuje jedan frejm OpenGL scene (jer mu kartica ništa ne pomaže pa mora sve softverski) a kamoli to animira, i dok on "spašava ekran" sve drugo na toj mašini jedva da radi. Gašenjem skrin sejvera sve je magično proradilo.

maksa83 maksa83 18:15 16.03.2024

ritam da te pitam


Posle osvajanja 43. godine, čemu je usledila i puna stalna okupacija, Rimljani su učinili svestan napor da šire Latinski, kao i rimsko obrazovanje, među britanskom elitom. Tacit je cinično komentarisao obrazovne planove Agrikole (guvernera Britanije od 77. do 84. godine i, sasvim slučajno, njegovog tasta): "Učio je sinove poglavica umetničkim veštinama, i izražavao preferenciju za rodni duh Britanaca naspram učenja Gala, da bi usadio želju za elokvencijom kod ljudi koji su prethodno potpuno odbacivali jezik Rimljana. I preuzeli su naše odevanje i nosili su togu. Polako su uvučeni u dekadenciju sa kolonadama i kupatilima i šik zabavama. To su naivni zvali civilizovan život, a zapravo je to bio deo njihovog porobljavanja."

Carstva reči, Nikolas Ostler

Ali ne prođe ni 1900 godina i ...

zoja444 zoja444 19:26 16.03.2024

zanimljivost i dobra ideja

u jednom selu u sumadiji, nasa zena je spojila skolu jezika i seoski turizam. predaje norveski strancima. skola traje 3 meseca.
shmoo shmoo 20:19 16.03.2024

Бековска линија

Поздрав свим замењивачима теза на Блогу Б92!







П.С. - Бене, одох вечерас у биоскоп да гледам Дину 2 (због сестара Џесерит, наравно).

Замолићу те као другара да вечерас будеш пожарни на овом овде блогу да се дежурни душебрижници Запада, рашрафљеног и расканталог услед превелике брзине сопствених визионарских балона, не би баш толико олако палили к'о хепо коцкице.









(Јбг, руски Немци су одувек били бољи од америчких Немаца.)

benedykt benedykt 21:19 16.03.2024

Re: Бековска линија

shmoo


П.С. - Бене, одох вечерас у биоскоп да гледам Дину 2 (због сестара Џесерит, наравно).

Замолићу те као другара да вечерас будеш пожарни на овом овде блогу да се дежурни душебрижници Запада, рашрафљеног и расканталог услед превелике брзине сопствених визионарских балона, не би баш толико олако палили к'о хепо коцкице.


Bane će znači iz Kalifornije, zadnja pošta San Diego, da bude za večeras požarni u borbi protivu satanističkog Zapada, pošto domaćin ode u bioskop da pogleda najnoviji holivudski spektakl. Dalje nema ali definitivno…
solo solo 21:21 16.03.2024

Re: Бековска линија

Поздрав свим замењивачима теза на Блогу Б92!


Naravski da se nisam prepoznao u konstataciji i da sa rezignacijom odbijam sve insinuacije no svakako visi u zraku - a šta je teza?



A svi se prave blesavi - šta sad sa ordenjem?



p.s.

Za Emiliju
Ruski pancir prve generacije.
Model Žukov.
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:46 16.03.2024

Re: Бековска линија

A svi se prave blesavi - šta sad sa ordenjem?


odgovor drzave na kradju ordenja ce biti - jeziv




solo solo 23:51 16.03.2024

Re: Бековска линија

odgovor drzave na kradju ordenja ce biti - jeziv




p.s.

solo solo 00:39 17.03.2024

Re: Бековска линија

da bude za večeras požarni u borbi protivu satanističkog Zapada,


Pa, nije sav ,,zapad,, satanistički.

Samo onaj deo - satanistički.

Ostali su ok.

Čemu ta tendenciozna isključivost?

Ajde pročisti malo dušu svoju.

Valja se.

bene_geserit bene_geserit 00:47 17.03.2024

Re: Бековска линија

Замолићу те као другара да вечерас будеш пожарни на овом овде блогу да се дежурни душебрижници Запада, рашрафљеног и расканталог услед превелике брзине сопствених визионарских балона, не би баш толико олако палили к'о хепо коцкице.

Ne mogu zauzet sam, ko će da se šeta po plaži ako sam ja "požarni".
Ostaviću to vama u matici da se time bavite, od mene je dosta što sam pomenuo benedykta jednom rečju i odmah je pristiglo 250 komentara, šta ćeš više od mene?
gedza.73 gedza.73 10:22 17.03.2024

Re: Бековска линија

solo
Ruski pancir prve generacije.
Model Žukov.

Što Žukovu do koljena bilo,
Kim Yong Kwanu po zemlji se vuklo



shmoo shmoo 12:00 17.03.2024

Re: Бековска линија

solo

Поздрав свим замењивачима теза на Блогу Б92!


Naravski da se nisam prepoznao u konstataciji i da sa rezignacijom odbijam sve insinuacije no svakako visi u zraku - a šta je teza?



Замена теза је када окачиш клип оне верзије филма Дина са Смрдљивком. Стинкијем. Стингом.

А ја иш'о да гледам ову нову верзију.

Види каки је овде барон Харконен (Стелан Скарсгард). У позадини је Рабан...






У поређењу са овом верзијом Дине, она верзија са Смрдљивком изгледа као да је из Дизнијеве продукције за узраст до 7 година старости.

И замисли молим те, Матори, ни у једној од ове две верзије филма нема сцене када Пол Атреид, Муад Диб, Квизац Хадерах, иде да види Воду живота коју Фремени извлаче из пустињских црва док ритуално певају на свом прастаром језику:

"Има трава около
и корење около."

Баш тако... На српском језику пише у књизи Френка Херберта, у издању на енглеском језику од пре пола века које ја имам.

"Има трава около
и корење около."

Што ће рећи, Матори, да смо ми Срби у ствари Фремени са планете Аракис/Дина.












shmoo shmoo 12:04 17.03.2024

Re: Бековска линија

bene_geserit
Замолићу те као другара да вечерас будеш пожарни на овом овде блогу да се дежурни душебрижници Запада, рашрафљеног и расканталог услед превелике брзине сопствених визионарских балона, не би баш толико олако палили к'о хепо коцкице.

Ne mogu zauzet sam, ko će da se šeta po plaži ako sam ja "požarni".
Ostaviću to vama u matici da se time bavite, od mene je dosta što sam pomenuo benedykta jednom rečju i odmah je pristiglo 250 komentara, šta ćeš više od mene?



Поштујем Вашу мудрост, сестро Бин Џесерит.

Добићете за своје заслуге један од ових ордена украдених из Палате Србија.

shmoo shmoo 13:29 17.03.2024

Кере Јакобсфелда

benedykt
shmoo


П.С. - Бене, одох вечерас у биоскоп да гледам Дину 2 (због сестара Џесерит, наравно).

Замолићу те као другара да вечерас будеш пожарни на овом овде блогу да се дежурни душебрижници Запада, рашрафљеног и расканталог услед превелике брзине сопствених визионарских балона, не би баш толико олако палили к'о хепо коцкице.


Bane će znači iz Kalifornije, zadnja pošta San Diego, da bude za večeras požarni u borbi protivu satanističkog Zapada, pošto domaćin ode u bioskop da pogleda najnoviji holivudski spektakl. Dalje nema ali definitivno…






Запази ових 8 будала који су потрчали да ти дају препоруку на овај твој коментар не капирајући да је "Бековска линија" од самог почетка зајебанција!










А написао сам лепо горе да се све време зајебавам на твој и Геџин рачун, али џабе...

И у самом коментару имају упозорење:

баш толико олако палили к'о хепо коцкице


Шта оно Милан помену о читању и разумевању прочитаног као и о разумевању у ширем смислу?

Баш ме растужи када видим шта је остало од овог друштва у Србији и од појединаца који чине то друштво. И сви они мисле да демократија (на друштвеним мрежама као замена за некадашње јавно мњење) значи да смо сви једнаки.

А нисмо једнаки, јбг... Разликујемо се. И то много по много чему.





docsumann docsumann 13:40 17.03.2024

Re: Бековска линија

gedza.73
solo
Ruski pancir prve generacije.
Model Žukov.

Što Žukovu do koljena bilo,
Kim Yong Kwanu po zemlji se vuklo






sine, pedantnije pankere nisam gledao
benedykt benedykt 15:54 17.03.2024

Re: Кере Јакобсфелда

shmoo
benedykt
shmoo


П.С. - Бене, одох вечерас у биоскоп да гледам Дину 2 (због сестара Џесерит, наравно).

Замолићу те као другара да вечерас будеш пожарни на овом овде блогу да се дежурни душебрижници Запада, рашрафљеног и расканталог услед превелике брзине сопствених визионарских балона, не би баш толико олако палили к'о хепо коцкице.


Bane će znači iz Kalifornije, zadnja pošta San Diego, da bude za večeras požarni u borbi protivu satanističkog Zapada, pošto domaćin ode u bioskop da pogleda najnoviji holivudski spektakl. Dalje nema ali definitivno…

Запази ових 8 будала који су потрчали да ти дају препоруку на овај твој коментар не капирајући да је "Бековска линија" од самог почетка зајебанција!


Kada bi patetične izgovore ocenjivali na skali od 1 do 10, ovaj bi više bio za 11 ako smem da primetim…
benedykt benedykt 16:01 17.03.2024

Re: Кере Јакобсфелда

shmoo


А написао сам лепо горе да се све време зајебавам на твој и Геџин рачун, али џабе...

И у самом коментару имају упозорење:

баш толико олако палили к'о хепо коцкице


Шта оно Милан помену о читању и разумевању прочитаног као и о разумевању у ширем смислу?


Mislim da je pravo vreme da konačno napišite svoju verziju Srpsko-srpskog rečnika, gde ćete vaskolikom srpstvu pokazati svoje zaista zadivljujuće umeće u prevođenju sa srpskog na srpski. Po mogućstvu ubacite što više tih smajlija, čisto da štivu date identičan kolorit kao što ga ima ovde kada izvodite svoje bravure…
benedykt benedykt 16:13 17.03.2024

Re: Бековска линија

shmoo


У поређењу са овом верзијом Дине, она верзија са Смрдљивком изгледа као да је из Дизнијеве продукције за узраст до 7 година старости.

И замисли молим те, Матори, ни у једној од ове две верзије филма нема сцене када Пол Атреид, Муад Диб, Квизац Хадерах, иде да види Воду живота коју Фремени извлаче из пустињских црва док ритуално певају на свом прастаром језику:

"Има трава около
и корење около."

Баш тако... На српском језику пише у књизи Френка Херберта, у издању на енглеском језику од пре пола века које ја имам.

"Има трава около
и корење около."

Што ће рећи, Матори, да смо ми Срби у ствари Фремени са планете Аракис/Дина.


Mmmdaaa ova nova verzija je više za uzrast od 10-12 godina, ali koliko se da primetiti upravo na vašem primeru pogodili su u potpunosti ciljnu grupu kojoj se film obraća…
shmoo shmoo 17:04 17.03.2024

Re: Бековска линија

benedykt


Бенедикте, а са којим циљем ти идеш за мном по Блогу Б92 запишавајући сваки мој коментар, па чак и оне коментаре у којима се уопште нисам теби обратио?

(Не верујем да је нека мржња у питању... Да би се двоје људи међусобно мрзели, морали би да се лично познају, а ти и ја се не познајемо.)

Шта је онда у питању?

Жеља ти је да ми упутиш што јачу увреду без обзира на шта се надовезујеш? (Путин, Руси, језик, филм Дина... Шта год, не бираш.)

Пај' овако... (Овако по тачкама пишем једино за штребере и смараче који умеју једино да уче све напамет без трунке раумевања прочитаног):

1. узалудна ти је работа, коју год увреду да проспеш овде на мој рачун, нећеш ме повредити; одавно, још од детињства, имам заштитни омотач за такве ликове као што си ти, тако су ме у кући билдовали васпитањем; џабе улажеш енергију, што би рекао Милан.

2. пошто већ пребацујеш Теси употребу примитивних простаклука у виду ad hominem увреда:

benedykt

Misliš ponestalo ti primitivnih prostakluka u vidu ad hominem uvreda, a to avaj znači da nemaš više ni ”argumenata” za raspravu. E baš šteta…



запитај се мало како онда у очима других људи изгледају ови твоји коментари овде које мени упућујеш (од оног првог коментара којим си се надовезао на мој одговор Геџи) чак и када се ја не обраћам теби.

Лицемерко један мали.

Тачно те замишљам како си изгледао у својој основној школи док си био ђак... У пепито панталонама са хозн трегерима, карираној кошуљи са флај робин флај крагном, са лептир машном под грлом и са раздељком на глави правим као зрак, очешљаним онако под лењиром.

И гарантовано си био тужибаба и председник одељењске заједнице којег је бирала средовечна дебела учитељица (а не другарице и другови из одељења) па нико тада није хтео да се дружи с тобом што се данас итекако осети и у твом наступу на Блогу Б92.

'Ајде Свевишњи Бенедикте са неизмерним енциклопедијским знањима о свему и свачему због чега се осећаш позваним да доносиш коначне судове у име свих о свему (од лингвистике до куване кафе, како је то говорио један мој колега са факултета) пре него потрчиш да ми одговориш на ово што сам ти овде сада без трунке зезања и сасвим искрено и отворено написао (ако баш хоћеш да знаш шта мислим о теби као човеку), прво мало размисли о свему наведеном и размисли мало какву то слику остављаш на Блогу Б92 у очима других људи покушавајући да их убедиш како си изузетно начитан, интелигентан, образован, мудар и све остало што самом себи говориш свакодневно у огледалу.

П.С. - Мислим, ако си ти у томе што ти поменух да идеш за мном као кер да запишаваш моје коментаре и нашао неки свој смисао на Блогу Б92, нека те... Не браним.

Само бих волео да знам зашто то радиш, јер ја прави разлог за то не видим, да бисмо нас двојица били начисто један са другим.

tessa1 tessa1 17:43 17.03.2024

Re: Бековска линија

Лицемерко један мали.


Oni koji su slali cjele familije u gasne komore mahom pristojni ljudi i pobožni,

te i ovo držanje svijeće meni u Beču dok mi virtuelni nalog tumači naslovnu knjige po kojoj je odabrao avatar, avatar bez lika, siguran da me drži u šaci arhivom, onim što zna o meni,

njegovu glavu ne može niko skinuti ni na sličici eto koliko on predviđa unaprijed svaki korak.

Čovjek na drugom kontinentu, uljuljkan u anonimnost ispija kafe dok tračkari sa Telegrama ukrajinsko-ruski rat, i latentno podržava vjerski fanatizam.


Kao u crtanom kad kaput visi u vazduhu oponašajući čovjeka, padne na zemlju i ispod njega samo istrči jedan mali miš. Benedykt je ovde pokazao najveću spremnost da preživi ne birajući načine, zanimljivo jer je konkurencija stvarno, stvarno na zavidnom nivou.



U Njujorku peku miševe na ulici. Sve ima na Tviteru.


Nego, da se ne nastavljam gore,

Pri tom i koncentrisati, napisala sam pravilno. o.O

Pri tom kao povrh toga, postoji i pritom- ujedno

I koncentrisati je bolje, ispravno je oboje.

Egon Fekete u Jezičkim doumicama kaže da koncentrisati podrazumeva radnju trajanja a skoncentrisati radnju izvršenu (sasvim, potpuno)
benedykt benedykt 17:46 17.03.2024

Re: Бековска линија

shmoo

Тачно те замишљам како си изгледао у својој основној школи док си био ђак...

'Ајде Свевишњи Бенедикте са неизмерним енциклопедијским знањима о свему и свачему…

Mislite umišljate ono što vam odgovara a propos mog fizičkog izgleda pošto se na taj način osećate bolje i superiornije. Sve je to ljudski i sasvim razumljivo na kraju krajeva samo avaj moraću da vas razočaram pošto je istina po tom pitanju potpuno suprotna od te karikature u vašoj glavi. Takođe, da ponovim po ko zna koji već put, moje znanje je sve samo ne enciklopedijsko o bilo čemu tj više je to neko sasvim skromno poznavanje najelementarnijih pojmova u nekih par tema.
Naravoučenije, pretežno na taj način govorite o samom sebi nego o meni, odnosno što-no-se kaže… U zemlji slepih jednooki covek je kralj…
benedykt benedykt 17:50 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Čovjek na drugom kontinentu, uljuljkan u anonimnost ispija kafe dok tračkari sa Telegrama ukrajinsko-ruski rat, i latentno podržava vjerski fanatizam.

Podržavam verski fanatizam u istoj onoj meri kao što ti je i Freehand pretio pre dve nedelje, ali taj deo sa time da ti prosto ne razumeš napisano smo već raspravili…

P.S. Sad se lepo izgrli i izljubi sa Tasom a on će da ti oprosti što si ga koliko prekjuče nazivala vreća govana…
tessa1 tessa1 17:52 17.03.2024

Re: Бековска линија

Slušam ovih dana muziku iz prošlog stoljeća. Predivna je, i savjet kako duhom preživjeti rat.


tessa1 tessa1 17:54 17.03.2024

Re: Бековска линија

Podržavam verski fanatizam u istoj onoj meri kao što ti je i Freehand pretio pre dve nedelje, ali taj deo sa time da ti prosto ne razumeš napisano smo već raspravili…

P.S. Sad se lepo izgrli i izljubi sa Tasom a on će da ti oprosti što si ga koliko prekjuče nazivala vreća govana…


Ajde, ajde, budi muško, idi do kraja u ovim bitkama koje si započeo iz tvog ugla sa slabijim protivnicima jer npr ne znaju ništa o tebi kao ti o njima..
benedykt benedykt 17:55 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Oni koji su slali cjele familije u gasne komore mahom pristojni ljudi i pobožni,

te i ovo držanje svijeće meni u Beču dok mi virtuelni nalog tumači naslovnu knjige po kojoj je odabrao avatar, avatar bez lika, siguran da me drži u šaci arhivom, onim što zna o meni,

njegovu glavu ne može niko skinuti ni na sličici eto koliko on predviđa unaprijed svaki korak.

I oko toga bi bilo uputno se obratiti nekom stručnom za pomoć, ali je onako laički u pitanju neka vrsta halucinacija koja kao produkt ima isfantazirani narativ…
tessa1 tessa1 17:58 17.03.2024

Re: Бековска линија

I oko toga bi bilo uputno se obratiti nekom stručnom za pomoć, ali je onako laički u pitanju neka vrsta halucinacija koja kao produkt ima isfantazirani narativ…

Ako ti je tako lakše, vjerovati da ne razumijem, i da si pametniji. Hm, da nisam dehumanizovana ovoliko, bilo bi mi malo žao, pa ti si naivan čovjek?
tessa1 tessa1 17:59 17.03.2024

Re: Бековска линија

vjerovati da ne razumijem, i da si pametniji.

Ma šta vjerovati, nego i druge ubjediti. Laf je ili mišić.
benedykt benedykt 18:14 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1
Podržavam verski fanatizam u istoj onoj meri kao što ti je i Freehand pretio pre dve nedelje, ali taj deo sa time da ti prosto ne razumeš napisano smo već raspravili…

P.S. Sad se lepo izgrli i izljubi sa Tasom a on će da ti oprosti što si ga koliko prekjuče nazivala vreća govana…


Ajde, ajde, budi muško, idi do kraja u ovim bitkama koje si započeo iz tvog ugla sa slabijim protivnicima jer npr ne znaju ništa o tebi kao ti o njima..

Nikakve bitke nisam započeo, odnosno iz mog ugla, kada ga već pominješ, sam na Maksinom blogu primetio na da nešto umišljaš oko sprdanja sa Kulenovićevom Stojankom pa prosto poželeo da ti pomognem pošto si očigledno bila u zabludi. To je opet surprise-surprise izrodilo neku vrstu histeričnog amoka sa tvoje strane, koji se koliko primećujem nastavlja iako je cela ta nazovi rasprava što se mene tiče ostala zatvorena i potpuno zaboravljena. Sada u tom nastavku još i shvatih da sam navodno opravdavao verski fanatizam, što mi je zaista potpuno nova i skoro pa zasmejavajuća kategorija ali kao lagao bih te kada bih ti rekao da me bilo šta iznenađuje kada je u pitanju tvoja mašta…
benedykt benedykt 18:21 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1
vjerovati da ne razumijem, i da si pametniji.

Ma šta vjerovati, nego i druge ubjediti. Laf je ili mišić.

Ne znam, to za veru i ubeđivanje sebe i drugih najbolje vedžbaj sama sa sobom na primeru tog isfantaziranog konstrukta vezanog za moj avatar, meni je jedino bilo jasno da su nekakve halucinacije u pitanju…
tessa1 tessa1 18:36 17.03.2024

Re: Бековска линија

sa Tasom a on će da ti oprosti što si ga koliko prekjuče nazivala


Benedykt, srpska posla.

CCCC



I ja sam Tasu branila nekoliko puta i kad nismo pričali, kod mene je to reflex kao u crtanim filmovima kad prikazuju lov pećinskih ljudi na bizona, prolazim slučajno, oni sa primitivnim kopljima opkolili velikog bizona, vraćam se iz Starbucks, zamisli, i ugledam nepravdu. :)


Emsiju ne stižem reći da ono što sa Tvitera prenose ovde i iživljavaju se je prije svega njegova greška što je bio naivan, drugo, mora se braniti, i to ozbiljno. Znam nekoliko načina, dobrih i gadnih.

Bitno je izaći iz okvira i razmisliti kao npr što bi Milorad morao razmisliti o našim glavama, ili patrijarh o ženama. (Emsiju ću kasnije dati par prijedloga kako da izađe iz okvira u kojem je upecan)


tessa1 tessa1 18:42 17.03.2024

Re: Бековска линија

Benedykt, nemam živaca za virtuelno presvlačenje.


benedykt benedykt 19:44 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Emsiju ne stižem reći da ono što sa Tvitera prenose ovde i iživljavaju se je prije svega njegova greška što je bio naivan, drugo, mora se braniti, i to ozbiljno. Znam nekoliko načina, dobrih i gadnih.

Bitno je izaći iz okvira i razmisliti kao npr što bi Milorad morao razmisliti o našim glavama, ili patrijarh o ženama. (Emsiju ću kasnije dati par prijedloga kako da izađe iz okvira u kojem je upecan)



Odlično, poradi već jednom na svemu tome samo zaobiđi ako je ikako moguće moju malenkost a posebno sa potrebom da me i dalje smaraš na temu Pakistana i haljine.
Sada kada nešto malo bolje razmislim trebao sam unapred da znam kako tebe u takvim slučajevima pretežno interesuje binarni pristup problematici i dihotomija na relaciji civilizovani Zapad - primitivni divljaci, odnosno da sebi samoj potvrdiš kako si ti i svet u kome živiš bolji i lepši od sveta gde žive ti neki zaostali ”drugi”. Tipična evrocentrična paradigma koja polazi od kulture Zapada i pripadajuće civilizacije kao one jedine moguće the civilization, odnosno nekakvog vrhunca kome vaskoliko čovečanstvo treba po svaku cenu da teži.
tessa1 tessa1 20:12 17.03.2024

Re: Бековска линија

a posebno sa potrebom da me i dalje smaraš na temu Pakistana i haljine.

Hm, zar nismo sa haljine prešli na cinkarenje i gasne komore? Na sve ono na šta si spreman za lajk?


Da, ovo je u svakom slučaju interesantnije u XXI stoljeću od tamo nekog s punim pravom linča u Pakistanu radi koda na plastičnoj flaši ili Love na haljini.










Igrica sa NYT, po dvije “sličice” i brišu se oblici koji se poklope, ne znam objasniti, nije teška, samo ne znam kako je se otarasiti. :)

tessa1 tessa1 20:17 17.03.2024

Re: Бековска линија

Zapad - primitivni divljaci, odnosno da sebi samoj potvrdiš kako si ti i svet u kome živiš bolji i lepši od sveta gde žive ti neki zaostali ”drugi”.

Ovde samo fali EKV. I Bosanci, tj Bosanca imamo. :)


Jesi vidio da u Njujorku peku miševe na ražnju na ulici? Tamo kod tebe preko bare u civilizaciji odakle se puvkaš.
benedykt benedykt 20:42 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Tamo kod tebe preko bare u civilizaciji odakle se puvkaš.


Nadmašuješ definitvno samu sebe kada su umišljena fantaziranja u pitanju, odnosno još malo pa si original debeli Tasa…
benedykt benedykt 20:48 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1
a posebno sa potrebom da me i dalje smaraš na temu Pakistana i haljine.

Hm, zar nismo sa haljine prešli na cinkarenje i gasne komore? Na sve ono na šta si spreman za lajk?

Te gluposti oko nekakvog cinkarenja i gasnih komora ostavljam tebi, kao i naravno brojanje lajkova koji su tebi iz nekog razloga izuzetno važna kategorija čim se toliko potresaš i neprekidno ih pominješ. Ako ovako nastaviš počeću da te mešam sa debelim Tasom, pošto sve više ličiš na njega sa tim nekim fijuk forama…
benedykt benedykt 21:13 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Da, ovo je u svakom slučaju interesantnije u XXI stoljeću od tamo nekog s punim pravom linča u Pakistanu radi koda na plastičnoj flaši ili Love na haljini.


Ah da, XXI je vek i samim time je red da cela zemaljska kugla postane jedan veliki Zapad, odnosno konačni je trenutak da se Mission civilisatrice završi sa grandioznim uspehom. Sve te divljake treba milom ili silom naterati da shvate da ih iz njihovog primitivizma može izvesti samo put u svetlu budućnost koji nudi jedino zapadna civilizacija. Sve u svemu, nema izlaska iz zaostalog mraka Pakistanu sve dok svi ne budu počeli da se oblače i razmišljaju po evropski…
tessa1 tessa1 21:27 17.03.2024

Re: Бековска линија

Nadmašuješ definitvno samu sebe kada su umišljena fantaziranja u pitanju, odnosno još malo pa si original debeli Tasa…

Ako ovako nastaviš počeću da te mešam sa debelim Tasom, pošto sve više ličiš na njega sa tim nekim fijuk forama…


U odnosu na koga misliš da mi je poređenje sa Tasom ili Emsijem uvreda? Ovde neko, neka ljudska veličina, ili u rl, npr Rihanna na koncertu u Indiji, bila je kul..



Ne izmišljam za miševe, i nije stilska figura jer sam tebe uporedila sa malim mišom, ma ne, ovo su veliki, pacovi i stvarno ih peku.. potraži sam na Tviteru umjesto što me zavađaš sa drugarima po blogu, kad vidiš da je to nemoguće. :)



NY1

NY2

NY3
tessa1 tessa1 21:27 17.03.2024

Re: Бековска линија

Ah da, XXI je vek i samim time je red da cela zemaljska kugla postane jedan veliki Zapad, odnosno konačni je trenutak da se Mission civilisatrice završi sa grandioznim uspehom. Sve te divljake treba milom ili silom naterati da shvate da ih iz njihovog primitivizma može izvesti samo put u svetlu budućnost koji nudi jedino zapadna civilizacija. Sve u svemu, nema izlaska iz zaostalog mraka Pakistanu sve dok svi ne budu počeli da se oblače i razmišljaju po evropski…

Sa kojom stranom svijeta u stvari ti koketiraš?


+



benedykt benedykt 22:07 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

U odnosu na koga misliš da mi je poređenje sa Tasom ili Emsijem uvreda? Ovde neko, neka ljudska veličina, ili u rl, npr Rihanna na koncertu u Indiji, bila je kul.
Misliš poređenje sa istim onim čovekom kome si koliko do prekjuče iz čistog poštovanja tepala Tasa vreća govana. Hvala na pitanju samo sam konstatovao da sve više ličite jedno na drugo, što sam ti rekao i prošli put ako se sećaš. Prosto je tako, a sve ostalo ostavljam tebi na volju.

Pod dva, makar se za promenu potrudi da saznaš ono najosnovnije tipa ko, gde i šta. Elem, nije to bio koncert već je Rihanna bila unajmljena pevaljka na proslavi povodom predstojećeg venčanja malog Ambanija ili ti ga sina najbogatijeg čoveka u Indiji i između ostalog vlasnika čuvenog kriket kluba Mumbai Indians. Bogati i uspešni Indijci kao i većina njih koji tome teže užasno pate od toga da što više liče na ljude sa Zapada po svemu, odnosno upotreba engleskog jezika je skoro pa mandatorna u takvim situacijama a posebno da se okolini pokaže ko je tu iz koje priče. Lično sam prisustvovao skoro pa zasmejavajućim scenama gde usred Indije kćerka priča sa majkom isključivo na nemačkom pošto tamo žive i rade, odnosno sin i kćerka sa ocem i majkom isključivo na engleskom pošto njih dvoje studiraju u Americi…
benedykt benedykt 22:10 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Sa kojom stranom svijeta u stvari ti koketiraš?

Jedino i samo sa svojom sopstvenom, odnosno držim se onoga da ko misli svojom glavom uvek misli drugačije…
tessa1 tessa1 22:25 17.03.2024

Re: Бековска линија

Pod dva, makar se za promenu potrudi da saznaš ono najosnovnije tipa ko, gde i šta. Elem, nije to bio koncert već je Rihanna bila unajmljena pevaljka na proslavi povodom predstojećeg venčanja malog Ambanija ili ti ga sina najbogatijeg čoveka u Indiji i između ostalog vlasnika čuvenog kriket kluba Mumbai Indians.


Ljebe mekani. Zavadio bi dva oka u glavi, zavadio bi šiju i vrat.



Govorimo o najskupljoj svadba na svijetu u Indiji koju sam spomenula na blogu o Navaljnom kod Filipa prije neki dan?



p.s. Ko nema Tviter ili nije ispratio (kao ja tih dana:), evo malo atmosfere sa koncerta..



Bogati i uspešni Indijci kao i većina njih koji tome teže užasno pate od toga da što više liče na ljude sa Zapada po svemu, odnosno upotreba engleskog jezika je skoro pa mandatorna u takvim situacijama a posebno da se okolini pokaže ko je tu iz koje priče. Lično sam prisustvovao skoro pa zasmejavajućim scenama gde usred Indije kćerka priča sa majkom isključivo na nemačkom pošto tamo žive i rade, odnosno sin i kćerka sa ocem i majkom isključivo na engleskom pošto njih dvoje studiraju u Americi…


Hm, e ako si bio lično prisutan, sa ovim njemačkim usred Indije prelazimo na viši level urbane legende i drugih urbanih stereotipa..
tessa1 tessa1 22:27 17.03.2024

Re: Бековска линија

Misliš poređenje sa istim onim čovekom kome si koliko do prekjuče iz čistog poštovanja tepala


Opet karikiraš, i fulaš. Podmećeš i ostaješ kratkih rukava.



benedykt benedykt 22:39 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Hm, e ako si bio lično prisutan, sa ovim njemačkim usred Indije prelazimo na viši level urbane legende i drugih urbanih stereotipa..

Aerodrom u Amritsaru dva sata po ponoći, devojka pri tome sedela do mene u avionu. Dok čekamo u redu za pasošku ona počinje sa majkom da priča strogo na nemačkom i pri tome je da tragikomedija bude potpuna zove Mutti. Oanko u čudu pogledam u njihovom pravcu pošto su bukvalno ispred mene i vidim da obe drže nemačke pasoše u rukama. Toliko…
tessa1 tessa1 22:46 17.03.2024

Re: Бековска линија

Aerodrom u Amritsaru dva sata po ponoći, devojka pri tome sedela do mene u avionu. Dok čekamo u redu za pasošku ona počinje sa majkom da priča strogo na nemačkom i pri tome je da tragikomedija bude potpuna zove Mutti. Oanko u čudu pogledam u njihovom pravcu pošto su bukvalno ispred mene i vidim da obe drže nemačke pasoše u rukama. Toliko…



Ali tračarice mala.





Ugledam kod mene na Tviteru i ovu sliku.


Samo malo, zamisli ti i devojka u avionu, kad, sede Zappa i njegova mama i pričaju na srpskom, ijekavski? Niko ti ne bi vjerovao, izne-ve-ro-vali bi. :))


tessa1 tessa1 22:47 17.03.2024

Re: Бековска линија

Oanko u čudu pogledam u njihovom pravcu

Onako u čudu pogledaš u njihovom pravcu, zamisli. :))
benedykt benedykt 22:54 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1
Misliš poređenje sa istim onim čovekom kome si koliko do prekjuče iz čistog poštovanja tepala


Opet karikiraš, i fulaš. Podmećeš i ostaješ kratkih rukava.

Ah, znači imaju dve tessa1 na ovom blogu i obe imate isti avatar…

benedykt benedykt 23:00 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1
Oanko u čudu pogledam u njihovom pravcu

Onako u čudu pogledaš u njihovom pravcu, zamisli. :))

Možda zato što smo usred Pandžaba u Indiji među gomilom serdara sa turbanima i što su njih dve očigledno Indijke. Pri tome Mutti tradicionalno obučena postarija žena a njih dve stoje odmah ispred mene u redu za pasošku. Ne znam kako tebi ali meni je data situacija bila pomalo začuđujuća, pitam se samo zašto…

P.S. Ukoliko želiš da poentiraš u bilo čemu nađi makar nešto smislenije za promenu, jer se tvoja lična sklonost ka fantaziranju sada metodom projekcije preliva ka meni…
tessa1 tessa1 23:11 17.03.2024

Re: Бековска линија

Ah, znači imaju dve tessa1 na ovom blogu i obe imate isti avatar…



Da, ali ovaj tvoj povratni proces koji stalno vraća unazad, oduzima nam vrijeme, ne ni korak nego zavisi koliko je potrebno da odeš unazad, dan, dva, tri, pet, mjesec,

Ne vodi ničemu, vežeš samog sebe u džak, u petlju u džak.

Da, napisala sam Tasi, i opet si izvadio iz konteksta koji je sa dva Leonardo gifa i dvije uloge i dvije moje priče bio genijalan, posebno ovaj drugi sa filmovima Sofije Loren u paklu..



Šta je poenta, vidim da si svezao, ajde polako,

Poenta je npr moj loš karakter? Ali i tebi sam danas rekla da si spodoba pa ti nastavljaš sa mnom razmjenjivati slova na ekranu, nisi se smrtno uvrijedio? Nisam za tebe umrla.


Šta tačno ovaj put predočavaš publici? I imaš li rješenje?


Npr ja se nisam osvrnula na odnos koji imate Free i ti, jer mi je to dosadno, ne vidim smisao da se bavim vašim uobičajeno lošim odnosom iako si danas pronašao u arhivi moju paranoju i njegovu nevinost kao ključni dokaz nečega protiv mene, naravno. Da li razumiješ koliko je ovo što radiš pacerski i glupo, umarajuće glupo.
tessa1 tessa1 23:16 17.03.2024

Re: Бековска линија

P.S. Ukoliko želiš da poentiraš u bilo čemu nađi makar nešto smislenije za promenu, jer se tvoja lična sklonost ka fantaziranju sada metodom projekcije preliva ka meni

Kamo sreće. :))
shmoo shmoo 23:33 17.03.2024

Re: Бековска линија

benedykt

Naravoučenije



Де, не љути се, богаму...

Само сам питао јер ми заиста није јасно... Овде на овом блогу си почео да се препуцаваш са мном качећи се инјицијално на мој коментар-зезање којим сам одговорио на Геџину класичну задругарску провокацију док седи на гајбици са флајком пива у руци где он помиње неку промоцију неког руског војног часописа у Врању или тако некако... И још ме пита шта ја мислим о томе... На блогу чија је тема српски језик?

Па нисте ваљда мислили и ти и Геџа да ћу озбиљно да му одговарам на то?

И онда је од мене, наравно, уследило као одговор на провокацију зезање што је и тебе и њега (више тебе него њега) уболо као игла у дупе и то толико да си после у својим коментарима упућеним мени потпуно поживотињио и упућивао ми увреду за увредом:







Зар сте обојица од толике острашћености изгубили сваки осећај за хумор?

А на моје питање у претходном коментару ниси ми одговорио иако је питање јасно да јасније не може бити јер није ово први пут да то радиш и није први блог на којем то радиш:

Бенедикте, а са којим циљем ти идеш за мном по Блогу Б92 запишавајући сваки мој коментар, па чак и оне коментаре у којима се уопште нисам теби обратио?

(Не верујем да је нека мржња у питању... Да би се двоје људи међусобно мрзели, морали би да се лично познају, а ти и ја се не познајемо.)

Шта је онда у питању?


Једноставно питање.

Можда ћу, кад-тад, и добити одговор на њега.

Можда и нећу.

Но, шта да се ради. Тако му то ваљда дође.
shmoo shmoo 23:40 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Egon Fekete u Jezičkim doumicama kaže da koncentrisati podrazumeva radnju trajanja a skoncentrisati radnju izvršenu (sasvim, potpuno)



Јес.

Глаголски вид, подела глагола према трајању радње, глаголи несвршеног вида и глаголи свршеног вида и двовидски.

Градиво 5. разреда основне школе.

Баш сад, током наредне недеље, треба то да радим са мојим ђацима у школи...





shmoo shmoo 23:45 17.03.2024

Re: Бековска линија

benedykt
tessa1
Misliš poređenje sa istim onim čovekom kome si koliko do prekjuče iz čistog poštovanja tepala


Opet karikiraš, i fulaš. Podmećeš i ostaješ kratkih rukava.

Ah, znači imaju dve tessa1 na ovom blogu i obe imate isti avatar…




Мојне ми рећи да и ти чуваш скриншотове туђих коментара?



Сад си ме стварно изненадио.

Непријатно.

Знам да то раде неки други ликови на овом Блогу Б92, али од тебе стварно нисам то очекивао.

О, боже...






shmoo shmoo 23:51 17.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Samo malo, zamisli ti i devojka u avionu, kad, sede Zappa i njegova mama i pričaju na srpskom, ijekavski? Niko ti ne bi vjerovao, izne-ve-ro-vali bi. :))





Смем ли ја да замислим ту сцену уместо њега?

Молим те, молим те!!!







benedykt benedykt 06:43 18.03.2024

Re: Бековска линија

shmoo

Мојне ми рећи да и ти чуваш скриншотове туђих коментара?


A možda samo pamtim da je neko našeg Tasu nazvao hodajuća vreća govana koliko pre samo dve nedelje, pa se onda po potrebi samo vratim na taj blog i napravim printscreen. Šta mislite o tome, ili je takvo nešto za vas odveć komplikovano ka nemogućem. Kao što već rekoh vas dvoje sve više ličite jedno na drugo, ili ste oduvek i ličili a ja prosto nisam obraćao pažnju.
Mislim, Tess je jedina osoba uz vašu malenkost kojoj bi u ovakvoj situaciji pala takva somnambulija na pamet…
benedykt benedykt 06:52 18.03.2024

tessa1
P.S. Ukoliko želiš da poentiraš u bilo čemu nađi makar nešto smislenije za promenu, jer se tvoja lična sklonost ka fantaziranju sada metodom projekcije preliva ka meni

Kamo sreće. :))

Avaj, obično ljudi koji vole da fantaziraju ubeđeno misle metodom projekcije da i svi ostali to rade. Pokušavam samo da shvatim šta je u toj priči toliko neverovatno ali mi kao ne ide. Mislim, sem očajničke želje da se u nečemu bilo čemu poentira pa se onda kao davljenik za slamku hvataš za bilo šta tipa avatar sličke, smajlija koji pije kafu ili za priču o Indijki koja priča nemački u Amritsaru. By the way, Pančevca sam još kao mogao da shvatim oko one priče vezane za karneval jer kao iz njegove vizure to je izgledalo kao bukvalno bajka, ali tebe u ovom trenutuku prosto ne mogu a posebno što ti se celokupno znanje o Indiji svodi na priču o najskupljoj svadbi na svetu…
benedykt benedykt 06:59 18.03.2024

Re: Бековска линија

shmoo


А на моје питање у претходном коментару ниси ми одговорио иако је питање јасно да јасније не може бити јер није ово први пут да то радиш и није први блог на којем то радиш:

Бенедикте, а са којим циљем ти идеш за мном по Блогу Б92 запишавајући сваки мој коментар, па чак и оне коментаре у којима се уопште нисам теби обратио?

(Не верујем да је нека мржња у питању... Да би се двоје људи међусобно мрзели, морали би да се лично познају, а ти и ја се не познајемо.)

Шта је онда у питању?


Једноставно питање.

Можда ћу, кад-тад, и добити одговор на њега.

Можда и нећу.

Но, шта да се ради. Тако му то ваљда дође.

A da vi odete kod lekara da vam prepiše neke lekove ili suplemente za poboljšanje memorije, ali najiskrenije. Mislim, na to isto pitanje vam odgovaram u redovnim intervalima, tipa na svakih nekoliko meseci i onda ga ponovo dobijem kao da nikada nisam ni odgovorio na njega.
Sačekajte, da li se vi ozbiljno ne sećate da ste me ne jednom, nego najmanje tri ili četiri puta pitali bukvalno to isto sa sve istom frazom ”zapišavanje komentara”…?! Fascinantno ali zaista.
Dakle, hajdete makar taj deo da razjasnimo da znam ima li smisla da se ponavljam po treći ili četvrti put sa jednim te istim odgovorom ili ne…?!
benedykt benedykt 07:10 18.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Npr ja se nisam osvrnula na odnos koji imate Free i ti, jer mi je to dosadno, ne vidim smisao da se bavim vašim uobičajeno lošim odnosom iako si danas pronašao u arhivi moju paranoju i njegovu nevinost kao ključni dokaz nečega protiv mene, naravno.

Moj odnos sa njim nikakve blage veze nije imao sa činjenicom da si se ti iz samo tebi znanog razloga istripovala da ti on nešto preti, iako je svakome sa dva grama mozga bilo jasno da mu to ali ni na pamet nije palo. Mogao je to biti neko sasvim deseti a ne on potpuno nebitno, dok se u tvom slučaju ti sada grliš i ljubiš sa čovekom koga si juče, prekjuče i pre šest meseci nazivala svakojakim imenima uključujuči tu i hodajuću vreću govana, kao što ćeš to ponovo da uradiš koliko sutra sa nekim novim primitivnim prostaklukom. U prevodu, toliko si očajna i toliko ti treba bilo čija podrška da ti je i hodajuća vreća govana trenutno i za ovu potrebu super. Meni je to jadno ka patetičnom, a posebno jer se pri tome i za Čarlivojeva trolovanja kao za slamku hvataš.
Mislim, što se mene tiče samo napred pošto se uvek držim onoga the more, the merrier, a usput mi je to pomoglo da shvatim kako ti i Tasa hodajuća vreća govana u suštini jako ličite sa tim nekim fijuk varijantama i paranoičnim somnambulijama…
benedykt benedykt 07:45 18.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1

Da, napisala sam Tasi, i opet si izvadio iz konteksta koji je sa dva Leonardo gifa i dvije uloge i dvije moje priče bio genijalan, posebno ovaj drugi sa filmovima Sofije Loren u paklu..


Ah da, kada staviš Leonardo gif onda sva ta govna odjednom nestanu kao čarobnim štapićem. Sačekaj, da li to onda važi i za moj smajli koji pije kafu, odnosno mogu li sada Tasi da kažem kako je sve što sam mu napisao u prethodna dva dana bilo izvučeno iz konteksta jer eto ima na kraju a to onda znači da je sve bila drugarska šala. Pazi, vas dvoje se čak i vadite uz slične patetične izgovore odnosno lagarije o šalama i vađenju iz konteksta…
tessa1 tessa1 08:30 18.03.2024

Re: Бековска линија

Benedykt, o meni se sa mnom, mojim komentarima, pisanjem itd

baviš kao da sam točkovi iz Katara o kojima ti bolje znaš od čovjeka koji živi, radi i plaća osiguranje za auto u Kataru.


Odnos koji imate ti i neko, bilo ko, vreće govana istresate jedan drugom na glavu sa manje ili više žara, me ne interesuje da bih prčkala po komentarima, pamtila ko je kome šta rekao i to upotrijebila protiv tebe,

da li razumiješ?


Deluzija (pročitala sam po rečenicu iz svakog komentara i sada na njih odgovaram, ponedeljak je, izvini, ne mogu ovde sa tobom nepostojećim na ovom nepostojećem mjestu tabiriti šta je bilo pretprošli utorak), pišeš o mojoj mašti, projekciji i deluziji, paranoji itd

ali ja još ne znam virtuelni nalogu na kojem si kontinentu, oblasti, ataru? Gdje si rođen? Čije državljanstvo imaš? Kojeg si roda? Da li si ljudsko biće? itd




Dobar dan svima.




tessa1 tessa1 08:32 18.03.2024

Re: Бековска линија

Benedykt, hoćeš da se bavimo sa tobom kao ti sa mnom ili nama? Svi, jer i druge interesuje ko je taj najpametniji čovjek sa druge strane ekrana, zabavljač bede virtuelne što dolazi ovde po zabavu, hraniš ih nama, našim grijesima, je li?
tessa1 tessa1 08:34 18.03.2024

Re: Бековска линија

Мојне ми рећи да и ти чуваш скриншотове туђих коментара?


Ma da, vidiš da je sa dna kace.


Izvlači se iz kace preko tuđih skrinšotova. Baš, baš velika beda.
tessa1 tessa1 08:35 18.03.2024

Re: Бековска линија

Градиво 5. разреда основне школе.


:))
benedykt benedykt 08:54 18.03.2024

Re: Бековска линија

shmoo

Само сам питао јер ми заиста није јасно... Овде на овом блогу си почео да се препуцаваш са мном качећи се инјицијално на мој коментар-зезање којим сам одговорио на Геџину класичну задругарску провокацију док седи на гајбици са флајком пива у руци где он помиње неку промоцију неког руског војног часописа у Врању или тако некако... И још ме пита шта ја мислим о томе... На блогу чија је тема српски језик?

Tema je kao fol srpski jezik a prava tema su promene u jeziku/indoktrinacija/whatever po nalozima zlog Zapada sa posebnim akcentom na školarce, te je samim time ono što je gosn Gedža naveo kao kontraprimer sasvim validno pošto se sve ono što radi Putinova Rusija na nekom sličnom planu potura pod tepih, jer postoji ta lažna dihotomija Zapad protiv Rusije odnosno ”oni” protiv ”nas”. U prevodu, sve su indoktranacije i propagande jednake samo su neke jednakije od drugih…
shmoo shmoo 09:28 18.03.2024

Re: Бековска линија

benedykt
shmoo

Мојне ми рећи да и ти чуваш скриншотове туђих коментара?


A možda samo pamtim da je neko našeg Tasu nazvao



Како успеваш да то из памћења окачиш као слику у коментару на Блогу Б92?

То мора да је неко веће чудо технике од ових Ларџ Ленгвиџ Моделс?

shmoo shmoo 09:40 18.03.2024

Re: Бековска линија

benedykt

na to isto pitanje vam odgovaram u redovnim intervalima, tipa na svakih nekoliko meseci



Лажеш као пас.

Никада ми ниси одговорио.

Осим што болеснички чуваш скриншотове туђих коментара као неки Нушићев Алекса Жунић на Блогу Б92, још и лажеш као пас.

Да ли можда имаш визит карту на којој пише:

"Бенедикт - локални шпијун на Блогу Б92"

?

najmanje tri ili četiri puta pitali bukvalno to isto



Зато што ми никада ниси ни одговорио као ни сада, овом приликом.

А мени је и даље велика мистерија зашто то радиш.

Због славе на Блогу Б92?

Препорука које ти дају неопеване будале попут тебе самог које се овде јављају?

Због пара? Не верујем.

Због мржње према мени?

Ни то не верујем. Рекох ти већ, да би се двоје људи истински мрзело, морали би да се лично познају. А ти и ја се не знамо.

О чему је онда реч?

Дао си себи свети донкихотовски задатак да идеш за мном по Блогу Б92 и да пошто-пото, ничим изазван, макар и на силу као на овом блогу, релативизујеш и тролујеш све што ја напишем?

Па ако је тако, рекох ти, ако је то твој смисао боравка на Блогу Б92 и ако ће због тога теби да буде лакше у тој твојој болесној главици (јер то што радиш заиста има одлике понашања неког психопате), нека те.

Халалим ти.

Само нека теби буде добро после тих твојих психо терапија на Блогу Б92.

Све друго је небитно.

shmoo shmoo 09:46 18.03.2024

Re: Бековска линија

benedykt

Tema je kao fol srpski jezik a prava tema su promene u jeziku/indoktrinacija/whatever po nalozima zlog Zapada sa posebnim akcentom na školarce, te je samim time ono što je gosn Gedža naveo kao kontraprimer



Машала!

Теби и Геџи је овај блог о једној манифестацији у вези са српским језиком са прикљученим академским радом из часописа Друштва за примењену лингвистику антизападна индоктринација?

То је теби и Геџи једини аргумент и једини осврт на уводни текст?

Није, богами, вама двојици лако у глави.

Стварно није.

Мученици.





П.С. - Сада видим да вас двојицу и треба јебати у главу и подјебавати оваквим сличицама и клиповима са Црвеном армијом и сличицама Путина.

То је једини прави одговор таквима као што сте ти и Геџа.

Уопште не грешим када вам тако одоговарам на ваше провокације, релативизације и троловање теме.

Права терапија за вас двојицу.

shmoo shmoo 09:58 18.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1
Мојне ми рећи да и ти чуваш скриншотове туђих коментара?


Ma da, vidiš da je sa dna kace.


Izvlači se iz kace preko tuđih skrinšotova. Baš, baš velika beda.



Видим.

Мученик неспособан за било какву нормалну комуникацију са другим људима у чему га спречава његова сопствена сујета и самољубље.

Тужно је то... Одрастао човек, а такав психо профил...

tessa1 tessa1 10:01 18.03.2024

Re: Бековска линија

Због славе на Блогу Б92?



Davno smo mogli napraviti drugo mjesto, rezervno kada ovaj brod konačno potone, voda je stala kod kontrolne table prije tri god,

I objaviti svima i došli bi neki drugi ljudi, otvorili naloge, počeli pisati.. svako uređuje svoj prostor, ispod napraviti komentare kao ovde, i glavnu stranu sa aktuelnostima tj aktivnim temama..

Ponižavajuće je što nam ne govore šta se dešava, ja možda i najmanje imam sentimente prema blogu (ništa lično, u ratu sam vidjela kako ljudi ostaju bez kuće, djece, oka, glave, udova, čaša i klavira pa mi je svjest o prolaznosti života i da ništa nije vječno uvijek prisutna, plus, ovde smo godinama izloženi govoru mržnje, rasnoj i vjerskoj netrpeljivosti, u poslednje vrijeme intenzivnom zagovaranju genocida i etničkog čišćenja i itd, mislim, trigeruju nas i vicevima o glupim Bosancima i Plavim orkestrom za bosansku seljoberiju), ali bilo gdje da se nalazimo, javili bi nam valjda prije nego pogase svjetla, i u kafani kaže gazda: ok, ja sad idem kući, kafanu sutra ujutru ruše jer će praviti etno selo, nemoj poslije bude nisam vam rekao.

Zar ne? :)
tessa1 tessa1 10:04 18.03.2024

Re: Бековска линија

Одрастао човек, а такав психо профил...


Da je kod pape u Vatikanu prije tri stoljeća, odsjecao bi glave, vidjela sam prije neki dan kostim crveni sa kapuljačom papinog egzekutora, i sjekira, odsjekao je 500 glava. Benedykt samo ponižava i skida gaće drugima sakriven pod kaputom i maskom, ali to je taj profil čistunstva, života bez iskušenja, itd.
shmoo shmoo 10:04 18.03.2024

Твитеризација једног блога

tessa1
Због славе на Блогу Б92?



Davno smo mogli napraviti drugo mjesto, rezervno kada ovaj brod konačno potone, voda je stala kod kontrolne table prije tri god,

I objaviti svima i došli bi neki drugi ljudi, otvorili naloge, počeli pisati.. svako uređuje svoj prostor, ispod napraviti komentare kao ovde, i glavnu stranu sa aktuelnostima tj aktivnim temama..

Ponižavajuće je što ne objave šta se dešava, ja možda i najmanje imam sentimente prema blogu (ništa lično, u ratu sam vidjela kako ljudi ostaju bez kuće, djece, oka, glave, udova, čaša i klavira pa mi je svjest o prolaznosti života i da ništa nije vječno uvijek prisutna, plus, ovde smo godinama izloženi govoru mržnje, rasnoj i vjerskoj netrpeljivosti, u poslednje vrijeme intenzivnom zagovaranju genocida i etničkog čišćenja i itd, mislim, trigeruju nas i vicevima o glupim Bosancima i Plavim orkestrom za bosansku seljoberiju), ali bilo gdje da se nalazimo, javili bi nam valjda prije nego pogase svjetla, i u kafani kaže gazda: ok, ja sad idem kući, kafanu sutra ujutru ruše jer će praviti etno selo, nemoj poslije bude nisam vam rekao.

Zar ne? :)



У праву си.

Овако са таквима чак више није ни тужно него постаје отужно.

П.С. - А ја молио Милана да окачи овај блог са најбољом могућом намером не бисмо ли коначно комуницирали и о нечему другом, некој другачијој теми која се ипак тиче свих нас јер сви овде говоримо и пишемо претежно на српском језику, теми другачијој од оних које овде привлаче типове попут Бенедикта или Геџе као муве на говно, блог са коментарима без политикантских шибицарских цицварићевских препуцавања која су од овог Блога Б92 направили ријалити сличан онима са Пинка него са коментарима озбиљних људи који уважавају своје саговорнике и износе неке аргументе уместо увреда и ниподаштавања других у овој врсти комуникације.

Е, Тасо, Тасо... Наивчино једна.



tessa1 tessa1 10:05 18.03.2024

Re: Бековска линија

Лажеш као пас.


:))
tessa1 tessa1 10:08 18.03.2024

Re: Бековска линија

514 ljudi, nemoguće da sam zapamtila



tessa1 tessa1 10:09 18.03.2024

Re: Бековска линија

и о нечему другом без политикантских шибицарских цицварићевских препуцавања


Piši propalo. :)
shmoo shmoo 10:10 18.03.2024

Re: Бековска линија

tessa1
и о нечему другом без политикантских шибицарских цицварићевских препуцавања


Piši propalo. :)



Видим то и ја...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana