Ljubav| Porodica| Zdravlje| Život| Životni stil

Jolene

njanja_de.manccini RSS / 29.03.2024. u 17:44

Nikad nisam razumela tekst pesme Jolene od Dolly Parton. Nisam ga razumela jer nikako nisam mogla da shvatim zašto bi bilo koja žena pričala sa tom drugom ženom koja flertuje besramno sa njenim čovekom. Čovek koji je u stalnoj vezi (ili u braku). Problem je on a ne ta druga žena. On, jer on dozvoljava da druge žene flertuju sa njim. Pričaj sa njim. Ako razume tvoj bol, shvatiće. Ako ne, niko ti ne može pomoći da sačuvaš tu vezu.

 Nisam volela ovu pesmu nikad, baš zvog teksta.

Evo ga tekst od Dolly Parton verzije (ona moli tu ženu da se mane njenog muškarca):

Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm begging of you please don't take my man
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
Please don't take him just because you can
Your beauty is beyond compare
With flaming locks of auburn hair
With ivory skin and eyes of emerald green
Your smile is like a breath of spring
Your voice is soft like summer rain
And I cannot compete with you
Jolene
He talks about you in his sleep
And there's nothing I can do to keep
From crying when he calls your name
Jolene
And I can easily understand
How you could easily take my man
But you don't know what he means to me
Jolene
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm begging of you please don't take my man
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
Please don't take him just because you can
You could have your choice of men
But I could never love again
He's the only one for me
Jolene
I had to have this talk with you
My happiness depends on you
And whatever you decide to do
Jolene
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm begging of you please don't take my man
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
Please don't take him even though you can
Jolene, Jolene

 

 

" title="" class="" />

 

Zašto mi je ovo palo na pamet danas.

Zato što je sinoć izašao novi album Beyoncé na kome se nalazi i nova verzija iste pesme, Jolene.

Isti problem, drugi tekst. 

Evo ga tekst (gde Beyoncé preti onoj drugoj ženi):

 
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm warnin’ you, don't come for my man (Jolene)
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
Don't take the chance because you think you can


[Verse 1: Beyoncé]
You’re beautiful, beyond compare
Takes more than beauty and seductive stares
To come between a family and a happy man
Jolene, I'm a woman too
Thе games you play are nothing new
So you don't want no hеat with me, Jolene
We've been deep in love for twenty years
I raised that man, I raised his kids
I know my man better than he knows himself (Yeah, what?)
I can easily understand
Why you're attracted to my man
But you don't want this smoke, so shoot your shot with someone else (You heard me)

[Chorus: Beyoncé]
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm warnin' you, woman, find you your own man

Jolene, I know I’m a queen, Jolene
I’m still a Creole banjee bitch from Louisianne (Don't try me)

There’s a thousand girls in every room
That act as desperate as you do
You a bird, go on and sing your tune, Jolene (What?)
I had to have this talk with you
'Cause I hate to have to act the fool
Your peace depends on how you move, Jolene

[Bridge: Beyoncé, Beyoncé & Choir, Choir]
Me and my man crossed those valleys
Highs and lows and everything between
Good deeds roll in like tumblin' weeds
I sleep good, happy
'Cause you can’t dig up our planted seeds
I know my man's gon' stand by me, breathin' in my gentle breeze (Ah)
I crossed those valleys
Highs and lows and everything between
Good deeds roll in like tumblin' weeds

Good and happy
'Cause you can't dig up them planted seeds
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene, Jolene

I'ma stand by her, she will stand by me, Jolene

[Outro: Beyoncé & Choir]
I'ma stand by him, he gon' stand by me
(I'ma stand by her, she gon' stand by me)
I'ma stand by him, he gon' stand by me, Jolene

" title="" class="" />

 

Isto bi se moglo reći i za slučaj kad je žena ta koja dozvoljava da sa njom flertuju drugi muškarci dok je u stalnoj vezi (ili u braku). Znači isto važi i za bilo koji par, nezavisno od toga kojeg su pola. Nemaš šta pričati sa tom nekom nebitnom osobom, da nju dovedeš do neke pameti, pričaj sa svojim partnerom. Ako partner ne razume tvoj bol, nema tu leka. Veza je gotova onog trenutka kad tvoj partner ne pokaže razumevanje za bol koji ti nanosi. Vrlo je prosto. 

 

Nisam ja ni Dolly Parton ni Beyoncé. Ja sam njanja.  Ko ste vi?

 



Komentari (225)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 22:29 31.03.2024

Re: nego

Za mene sve je ovo jako zabrinjavajuće jer bez nekakvih etičkih zaštitnica ovo sve vodi u neko ludilo. Sad za sad, bar po meni, sve namere da se to nekako zaštiti iz etičkih principa, sve što proizlazi iz EU ili čak i UN-a, je labavo, jer ne vidim kako se to tiče svih ovih američkih kompanija koji svetlosnom brzinom idu dalje u svojim pokušajima da brže napreduju. Džaba i onaj izveštaj Allan Turing Instituta , džaba i onaj UN AI savetničko telo, a džaba i sve inicijative iz EU.
Jedna naša žena koja radi kao profesor na Univerzitetu u Bergenu, Marija Slavkovik je jedna od onih koje pratim na ovu temu.

Da ne pominjem Dr. Joy Buolamwini koja je uradila na MIT onu čuvenu studiju Gender Shades zajedno sa Timnit Gebru.

Ja sam impresioniran da posle onoga sa Gemini AI ima ljudi koji još uvek smatraju da AI training set-ovi nisu dovoljno "inkluzivni", i još navode studiju iz 2017. što je, kad je AI u pitanju, pre-istorijsko doba.

Nego kad su ti "etički principi" u pitanju, da pogađam ko će da definiše šta je to.
Fokus na inkluzivnosti, korišćenju pravilnih pronauns, pravima trandža i pedera, naravno spašavanje planete od klimatskih promena i ostale gluposti koje već idu u paketu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 11:42 01.04.2024

Re: nego

Nego kad su ti "etički principi" u pitanju, da pogađam ko će da definiše šta je to.
Fokus na inkluzivnosti, korišćenju pravilnih pronauns, pravima trandža i pedera, naravno spašavanje planete od klimatskih promena i ostale gluposti koje već idu u paketu.


да, сви они који живимо на овој планети. а ако су за тебе све то глупости, то је рефлексија тога какав си ти човек.

jovilim_e jovilim_e 12:39 01.04.2024

Re: nego

njanja_de.manccini
Nego kad su ti "etički principi" u pitanju, da pogađam ko će da definiše šta je to.
Fokus na inkluzivnosti, korišćenju pravilnih pronauns, pravima trandža i pedera, naravno spašavanje planete od klimatskih promena i ostale gluposti koje već idu u paketu.


да, сви они који живимо на овој планети. а ако су за тебе све то глупости, то је рефлексија тога какав си ти човек.


Ne slažem se!
Najpre, što si ga proglasila 'kakav je čovek'
Drugo, ni meni se ne dopadaju ti čije je jedini posao da naturaju narative na neviđeno agresivan način.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:46 01.04.2024

Re: nego

docsumann
je ste li ufatili ovu najvau AI budućnosti...pojma nemam o ovoj materiji, ali lik je tako impresivno izložio da me je hipnotisao



AI napreduje znatno brže od trajektorije predviđene čuvenom Belovom krivom


misliš Murov zakon a ne Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?
ne znam da jeste (brže).. moguće..
po meni zavisi od toga dal search engine poput gugla koji svi koristimo već sigurno bar deceniju i po ako ne dve (napravljena ranije al ok sad).. i dal već prepoznajemo sam internet kao iskorak.. ili ne.. ako prepoznajemo onda i nije tako nevjerovatno brzo samo možda skokovito..
e kako bilo..
meni je do sad na temu najubjedljivi Jan LeKun a sažeo je kod Lex Friedmana lijepo na jednom mjestu..
ukratko kaže da nije isti skil set sklopiti ikea ormar, hodati ulicom, voziti auto i odgovarati na pitanja o Hegelovoj filozofiji..
te u tvom smislu je izgledanije očekivati decentralizovanu AI prije nego neki (zloćudni) skynet..
guglecni intervju da sad ne tražim..

a onda kad naslutimo tehničke mogućnosti tek ostaje da se vidi kakva je ekonomska primjena toga.. ko će da plati sve te healers, instructors, trainers, assistants i life savers.. a ko neće..
ja tipujem na neki inkrementalni proces poboljšavanja kvaliteta života za sve ali ispod granica tehnički mogućeg.. dakle same all.. za naših života..
unuci bi već zaista možda mogli da žive u nekom drugačije (motivisanom) svijetu..
to mi je teško da naslutim samo vidim da mi djeca već žive u nekom drugačijem od mog..
nego poslušaj Jana..
pametan čovo a zanimljiv
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:48 01.04.2024

Re: nego

njanja_de.manccini
Nego kad su ti "etički principi" u pitanju, da pogađam ko će da definiše šta je to.
Fokus na inkluzivnosti, korišćenju pravilnih pronauns, pravima trandža i pedera, naravno spašavanje planete od klimatskih promena i ostale gluposti koje već idu u paketu.


да, сви они који живимо на овој планети. а ако су за тебе све то глупости, то је рефлексија тога какав си ти човек.


ma nije bene loš čoek nego brate inžinjer.. ima potrebu da svijet svede na diode a to onda oće da ispadne naopako
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:50 01.04.2024

Re: nego

јел то овај видео

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:02 01.04.2024

Re: nego

njanja_de.manccini
јел то овај видео



taj
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:27 01.04.2024

Re: nego

Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?


Ta kriva je Gausova, a zove se još i zvonasta kriva (bell curve), dakle nije dobila ime po tom nekom Belu. Mislim, nije mnogo bitno, ali kad ispravljamo daj bar da iz drugog pokušaja bude korektno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:30 01.04.2024

Re: nego

newimprovedtadejus
njanja_de.manccini
Nego kad su ti "etički principi" u pitanju, da pogađam ko će da definiše šta je to.
Fokus na inkluzivnosti, korišćenju pravilnih pronauns, pravima trandža i pedera, naravno spašavanje planete od klimatskih promena i ostale gluposti koje već idu u paketu.


да, сви они који живимо на овој планети. а ако су за тебе све то глупости, то је рефлексија тога какав си ти човек.


ma nije bene loš čoek nego brate inžinjer.. ima potrebu da svijet svede na diode a to onda oće da ispadne naopako


Previše je isprepadan jer čita kojekakve gluposti po internet kongretatorima gluposti, a to sve iz džakuzija ili dok, u samoći, šutira školjke na plaži, među ljude islabo zalazi.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:32 01.04.2024

Re: nego

srdjan.pajic
Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?


Ta kriva je Gausova, a zove se još i zvonasta kriva (bell curve), dakle nije dobila ime po tom nekom Belu. Mislim, nije mnogo bitno, ali kad ispravljamo daj bar da iz drugog pokušaja bude korektno.


jah pravo imaš, zvono a ne Bell..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:41 01.04.2024

Re: nego

michiganac
znatno brže


Kad pomenu brzinu, doznah prije koju sedmicu da onaj tvoj žiroskop koji si pominjao doista postoji i vrlo je opipljiv u realnom svijetu, izvan metaforičke simbolike - zove se 'matching engine'* i srce je današnjih digitalizovanih berzi po bijelom svijetu. On je krivac za rapidno naduvavanje svih spekulativnih balona u finans. domenu, koji neprestano iznova niču poput gljiva iza heavy finansijske kiše na ovom dunjaluku. Samo što npr. umjesto gasa za one leteće balone spaljuje milijarde $ i usisava dušu ovoj planeti umjesto kiseonika - ovo posljednje je opet metafora.


*cijenim da bi Maksa o ovom mogao nešto više da prozbori.


ma naravno da ne, više trgovine svakako ne podiže cijenu.. ovo si 100% krivo ukačio..
moglo bi se naći nekih graničnih slučajeva al opet nije broj transakcija to što bi moglo da diže cijenu (bilo čega)..
obrnuto se dešava ali opet, broj transakcija niije i ne može biti odrednica cijene
jovilim_e jovilim_e 15:52 01.04.2024

Re: nego

newimprovedtadejus
docsumann
je ste li ufatili ovu najvau AI budućnosti...pojma nemam o ovoj materiji, ali lik je tako impresivno izložio da me je hipnotisao



AI napreduje znatno brže od trajektorije predviđene čuvenom Belovom krivom


misliš Murov zakon a ne Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?
...

Ja se izvinjajem.
Kriva normalne raspodele se zove Gausova.
jovilim_e jovilim_e 15:53 01.04.2024

Re: nego

srdjan.pajic
newimprovedtadejus
njanja_de.manccini
Nego kad su ti "etički principi" u pitanju, da pogađam ko će da definiše šta je to.
Fokus na inkluzivnosti, korišćenju pravilnih pronauns, pravima trandža i pedera, naravno spašavanje planete od klimatskih promena i ostale gluposti koje već idu u paketu.


да, сви они који живимо на овој планети. а ако су за тебе све то глупости, то је рефлексија тога какав си ти човек.


ma nije bene loš čoek nego brate inžinjer.. ima potrebu da svijet svede na diode a to onda oće da ispadne naopako


Previše je isprepadan jer čita kojekakve gluposti po internet kongretatorima gluposti, a to sve iz džakuzija ili dok, u samoći, šutira školjke na plaži, među ljude islabo zalazi.


Ne bih se ja sprdao sa Beneom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:56 01.04.2024

Re: nego

Ne bih se ja sprdao sa Beneom.



Ne sprdam se ni ja, žao mi čoveka, život mu prođe u tim strahovima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:00 01.04.2024

Re: nego

newimprovedtadejus
srdjan.pajic
Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?


Ta kriva je Gausova, a zove se još i zvonasta kriva (bell curve), dakle nije dobila ime po tom nekom Belu. Mislim, nije mnogo bitno, ali kad ispravljamo daj bar da iz drugog pokušaja bude korektno.


jah pravo imaš, zvono a ne Bell..




Samo, nisam ukapirao ni ovo sa Murovom zakonom i AI, možda doks to malo da pojasni.
jovilim_e jovilim_e 16:03 01.04.2024

Re: nego

srdjan.pajic
Ne bih se ja sprdao sa Beneom.



Ne sprdam se ni ja, žao mi čoveka, život mu prođe u tim strahovima.

Bene je solidan čovek sa prilično solidnim shvatanjima.
A nisam, pored toga, ni primetio da je plašljiv.
jovilim_e jovilim_e 16:06 01.04.2024

Re: nego

srdjan.pajic
newimprovedtadejus
srdjan.pajic
Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?


Ta kriva je Gausova, a zove se još i zvonasta kriva (bell curve), dakle nije dobila ime po tom nekom Belu. Mislim, nije mnogo bitno, ali kad ispravljamo daj bar da iz drugog pokušaja bude korektno.


jah pravo imaš, zvono a ne Bell..




Samo, nisam ukapirao ni ovo sa Murovom zakonom i AI, možda doks to malo da pojasni.

Ma ko zna šta Tadejus lupa.
I kakve veze multiplikacija (dupliranje) 'snage' kompjutera za godinu do dve (što kaže Vučić) ima sa tim što ona luparda.
Verovatno je mislila na neku eksponencijalnu funkciju, ali voli da smatra.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:23 01.04.2024

Re: nego

srdjan.pajic
newimprovedtadejus
srdjan.pajic
Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?


Ta kriva je Gausova, a zove se još i zvonasta kriva (bell curve), dakle nije dobila ime po tom nekom Belu. Mislim, nije mnogo bitno, ali kad ispravljamo daj bar da iz drugog pokušaja bude korektno.


jah pravo imaš, zvono a ne Bell..




Samo, nisam ukapirao ni ovo sa Murovom zakonom i AI, možda doks to malo da pojasni.


pa ja onako ugrubo kapiram da oće reći da razvoj ubrzava po nekoj krivoj koja liči na eksponencijalnu (jel kod mura bješe tako pada cijena jedinice processing power il tako nekako)..
samo on misli da ovo ide još brže..
pa reko mož biti.. al nešto koliko se sjećam kako se mjerilo tipa koliko ocjenjenih parametara ima svaki naredni LLM to je bilo slično kao murov zakon e al onda ispalo pa može da bude još bolji sa manje parametara pa onda jebajga teško izmjeriti šta je uopšte napredak.. a tek koliki je..
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:01 01.04.2024

Re: nego

eksponencijalnu (jel kod mura bješe tako pada cijena jedinice processing power il tako nekako)..


Pa ne znam, ovde smo ti i ja učitali ono što smo mislili da je doks mislio da napiše. A Murov zakon je, koliko se sećam, menjan i modifikovan, i sam Mur ga je štelovao kad je video da stvari ne idu predviđenim tokom, a onaj originalni, je, opet koliko se sećam, a mrzi me da guglam, tvrdio da će broj tranzistora na čipovima da se duplira svake godine, ili tako nešto.

Ali rekao bih da si verovatno u pravu, doks je valjda hteo da kaže da se razvoj AI kreće brže od ranije predviđenog, mada nisam nikad video nikakva predviđanja, pa je to okitio malo sa tom nekom belom krivom.


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:02 01.04.2024

Re: nego

jovilim_e
srdjan.pajic
Ne bih se ja sprdao sa Beneom.



Ne sprdam se ni ja, žao mi čoveka, život mu prođe u tim strahovima.

Bene je solidan čovek sa prilično solidnim shvatanjima.
A nisam, pored toga, ni primetio da je plašljiv.


Prestani, bre, da se čepiš.
bene_geserit bene_geserit 19:44 01.04.2024

Re: nego

njanja_de.manccini
то је рефлексија тога какав си ти човек.

newimprovedtadejus
inžinjer.. ima potrebu da svijet svede na diode a to onda oće da ispadne naopako

doroti
Previše je isprepadan jer čita kojekakve gluposti po internet kongretatorima gluposti, a to sve iz džakuzija ili dok, u samoći, šutira školjke na plaži, među ljude islabo zalazi.

Samo da napomenem da se vi ovde, standardnom libtardskom metodom, bavite opanjkavanjem mene.
Možda da se koncentrišete na ono što sam rekao ako već imate želju da replicirate na komentar. Ili da ignorišete.
Ako bi ja sad krenuo da uzvraćam ovo bi se pretvorilo u pičkaranje što, jelte, niko ne želi.
angie01 angie01 19:51 01.04.2024

Re: nego

Samo da napomenem da se vi ovde, standardnom libtardskom metodom, bavite opanjkavanjem mene.


sto ti uvek radis....mislim opanjkavas i to ucitavanjem, je l to libtardska metoda?...ovi blogeri su ti samo odgovorili.

c,c,c,c,c, kakvo licemerje.
bene_geserit bene_geserit 20:03 01.04.2024

Re: nego

angie01

angie01 angie01 20:18 01.04.2024

Re: nego

to kazi svojoj zeni,...da ne pritrcavas svakomalo sa ucitanim libtardskim proseravanjem, pa 'ajde,...ovako izdrzi-nista nisu pogresili.
docsumann docsumann 20:24 01.04.2024

Re: nego

misliš Murov zakon a ne Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?


prespojio
shmoo shmoo 21:17 01.04.2024

Re: nego

bene_geserit

doroti






(Шарски, ма где год био сада, хвала ти за ово!)


Samo da napomenem da se vi ovde, standardnom libtardskom metodom, bavite opanjkavanjem mene.

Možda da se koncentrišete na ono što sam rekao ako već imate želju da replicirate na komentar. Ili da ignorišete.
Ako bi ja sad krenuo da uzvraćam ovo bi se pretvorilo u pičkaranje što, jelte, niko ne želi.






bene_geserit bene_geserit 21:22 01.04.2024

Re: nego

to kazi svojoj zeni

Drugarice Anđo, na normalan komentar dobićete normalnu repliku.
Na laži i gluposti samo jedno "iš".
Ovi blogeri mi nisu "samo odgovorili", pošto se ja njima nisam ni bavio niti ih na bilo kakav način vređao.
angie01 angie01 21:32 01.04.2024

Re: nego

Na laži i gluposti samo jedno


ja ti rekoh, da obicno ti pritrcavas sa ucitanim zamerkama, koje se ticu tog nekog, a ne teme,..tako da nema govora o normalnoj replici od tebe i samo si nepotrebno prostacio...znaci, da upravo ti nisi 1000 puta uradio to sto sada zameras-a nije ni blizu tvojim bezobrazlucima-ja se ne bih ni prikljucila,...jer se generalno tebi ni ne obracam.
Milan Novković Milan Novković 21:37 01.04.2024

Re: nego

shmoo
bene_geserit

doroti


(Шарски, ма где год био сада, хвала ти за ово!)

Samo da napomenem da se vi ovde, standardnom libtardskom metodom, bavite opanjkavanjem mene.

Možda da se koncentrišete na ono što sam rekao ako već imate želju da replicirate na komentar. Ili da ignorišete.
Ako bi ja sad krenuo da uzvraćam ovo bi se pretvorilo u pičkaranje što, jelte, niko ne želi.



Roštilja, jbt, na nekom naj mestu u večnim lovištima.

I pošto je bio super-cool lik ovozemaljski ko zna koliko su mu devica doveli.

Ma šta doveli, one se same tuku oko njega

(Muški fazon, sorry, a dame su po pravilu super-cool i razumeju naš mozgić u razvoju
bene_geserit bene_geserit 21:41 01.04.2024

Re: nego

obicno ti pritrcavas

Kad ćeš već jednom da naučiš da se diskutuje o tome šta je neko rekao na trenutnom blogu,
a ne u tome šta je tvoj dementni mozak "zapamtio" od ne znam kad.
Sukobi se ne prenose sa jednog posta na drugi jer bi to vodilo do beskonačnog prepucavanja (što ako nisi primetila ti jedina ovde radiš, odatle i beskonačno neko prepucavanje između tebe i normalnog sveta).
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:50 01.04.2024

Re: nego

Ало људи, тајмаут!



bene_geserit bene_geserit 21:52 01.04.2024

Re: nego

Ало људи, тајмаут!

Ko je ovde Jokić a ko Morris?
angie01 angie01 22:01 01.04.2024

Re: nego

Kad ćeš već jednom da naučiš da se diskutuje o tome šta je neko rekao na trenutnom blogu,


ja sam to i komentarisala....za tvoje konstatne "nastupe" NIJE potrebno neko secanje, ti i ne umes drugacije-pa te eto ljudi zahebavaju.

ja sa tobom nemam sukob, uopste me ne interesujes, nego ti imas neki u glavi, sem sto si nevaspitan.

a normalni svet bi se tesko uklopio u tvoja merila, pa je smesno da ga i pominjes.

toliko, ovde silazim.
bene_geserit bene_geserit 22:14 01.04.2024

Re: nego

toliko, ovde silazim.

Fala ti Bože, ako je istina.
Ne znam šta te prizvalo, ali počeću da nosim glogov kolac i beli luk sa sobom. O wait, to je za vampire.

shmoo shmoo 23:15 01.04.2024

Re: nego

Milan Novković
shmoo
bene_geserit

doroti


(Шарски, ма где год био сада, хвала ти за ово!)

Samo da napomenem da se vi ovde, standardnom libtardskom metodom, bavite opanjkavanjem mene.

Možda da se koncentrišete na ono što sam rekao ako već imate želju da replicirate na komentar. Ili da ignorišete.
Ako bi ja sad krenuo da uzvraćam ovo bi se pretvorilo u pičkaranje što, jelte, niko ne želi.



Roštilja, jbt, na nekom naj mestu u večnim lovištima.

I pošto je bio super-cool lik ovozemaljski ko zna koliko su mu devica doveli.

Ma šta doveli, one se same tuku oko njega

(Muški fazon, sorry, a dame su po pravilu super-cool i razumeju naš mozgić u razvoju




jovilim_e jovilim_e 07:31 02.04.2024

Re: nego

srdjan.pajic
jovilim_e
srdjan.pajic
Ne bih se ja sprdao sa Beneom.



Ne sprdam se ni ja, žao mi čoveka, život mu prođe u tim strahovima.

Bene je solidan čovek sa prilično solidnim shvatanjima.
A nisam, pored toga, ni primetio da je plašljiv.


Prestani, bre, da se čepiš.

Izvini se!
jovilim_e jovilim_e 07:35 02.04.2024

Re: nego

bene_geserit
Ало људи, тајмаут!

Ko je ovde Jokić a ko Morris?

Jedan je Jokić!

Znam da Šmuuu jedva čeka da Jokić osvoji MVP nagradu po 3. puta.
michiganac michiganac 09:59 02.04.2024

Re: nego

newimprovedtadejus
ma naravno da ne, više trgovine svakako ne podiže cijenu.. ovo si 100% krivo ukačio..
moglo bi se naći nekih graničnih slučajeva al opet nije broj transakcija to što bi moglo da diže cijenu (bilo čega)..
obrnuto se dešava ali opet, broj transakcija nije i ne može biti odrednica cijene


Hajde onda da vidimo da razjasnimo malo detaljnije. Ja pokusavam da sagledam 'big picture' cijelog procesa i kuda dalje vodi, ali priznajem da mi makroekonomija nije dio CV-a.

Evo, ako mozes da prihvatis kao molbu za odgovore na ova konkretna pitanja:


-U kojoj mjeri/relativnom odnosu je danas globalni finans. sektor prerastao realni globalni BDP?

-Koji % upumpanog tzv. fiat-novca od starta COVIDa-19 je otisao na ponovno pokretanje proizvodnje, tj. realnog sektora, a koliki u finans. sektor (da ne kazem odmah i - malverzacije)?

-Tvoje misljenje o CAT-bondovima?

(da pretpostavimo da ti je poznata cinjenica da u bjelosvjeCkim bankama i fondovima lezi do 20 triliona $ mrtvog/suvisnog kapitala, za koji ovi nemaju vise ideju gdje da ga reinvestiraju - otud je i iznikla nova lesinarska ideja o pomenutim CAT-bondovima, ali opet nedovoljno da proguta sav pomenuti gornji visak i za sad je njihova upotreba ogranicena najvecim dijelom na SAD)

-Generalno pitanje je kakvog covjeka sutrasnjice (Homo Oeconomicus Bestialis-a?!) stvaraju prenaduvana finans. trzista na koja svako sad preko kompa moze da se nakaci u tu partiju pokera bez prestanka gdje svaka karta (moze da) ima dvojako znacenje, lisenu svekolike empatije, a permanentno rastucih strahova, pohlepe,.. rijecju: egomanijakalnosti.


...


'Matching Engine' ja vidim samo kao onaj ruletski tocak koji neprestano ubrzava, katalizator cijelog procesa koji sve ucestalije radjaju finan. godzile koje onda pocinju da krse sve oko sebe, prvotno one najsitnije i najsporije (milisekunde danas odlucuju da li ce neko da se ovajdi u milijardama $ (oni* koji raspolazu sa najvecom racunarskom snagom i najdekvatnijim algoritmima, koji su najblize ususkani pomenutom 'ME'-u i najvecma liseni savjesti) ili ce drugi da spale sopstvene sirote portfelje.


*ovi, jelte, upravo zive za katastrofe i love svoj profit kada cijene/indeksi podivljaju u tim momentima (a majcica zemlja je danas najveci ulog, osvrcuci se sada prije svega na aktuelne, ubrzane klim. promjene i njima izazvani haos).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:59 02.04.2024

Re: nego

docsumann
misliš Murov zakon a ne Belova kriva (kriva normalne raspodjele)?


prespojio


i ja odmah za tobom.. valjda je to to starenje (drugačije ne bih znala he he).. takve stvari prespojim da mi bude nevjerovatno
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:12 02.04.2024

Re: nego

michiganac
newimprovedtadejus
ma naravno da ne, više trgovine svakako ne podiže cijenu.. ovo si 100% krivo ukačio..
moglo bi se naći nekih graničnih slučajeva al opet nije broj transakcija to što bi moglo da diže cijenu (bilo čega)..
obrnuto se dešava ali opet, broj transakcija nije i ne može biti odrednica cijene


Hajde onda da vidimo da razjasnimo malo detaljnije. Ja pokusavam da sagledam 'big picture' cijelog procesa i kuda dalje vodi, ali priznajem da mi makroekonomija nije dio CV-a.

Evo, ako mozes da prihvatis kao molbu za odgovore na ova konkretna pitanja:


-U kojoj mjeri/relativnom odnosu je danas globalni finans. sektor prerastao realni globalni BDP?

-Koji % upumpanog tzv. fiat-novca od starta COVIDa-19 je otisao na ponovno pokretanje proizvodnje, tj. realnog sektora, a koliki u finans. sektor (da ne kazem odmah i - malverzacije)?

-Tvoje misljenje o CAT-bondovima?

(da pretpostavimo da ti je poznata cinjenica da u bjelosvjeCkim bankama i fondovima lezi do 20 triliona $ mrtvog/suvisnog kapitala, za koji ovi nemaju vise ideju gdje da ga reinvestiraju - otud je i iznikla nova lesinarska ideja o pomenutim CAT-bondovima, ali opet nedovoljno da proguta sav pomenuti gornji visak i za sad je njihova upotreba ogranicena najvecim dijelom na SAD)

-Generalno pitanje je kakvog covjeka sutrasnjice (Homo Oeconomicus Bestialis-a?!) stvaraju prenaduvana finans. trzista na koja svako sad preko kompa moze da se nakaci u tu partiju pokera bez prestanka gdje svaka karta (moze da) ima dvojako znacenje, lisenu svekolike empatije, a permanentno rastucih strahova, pohlepe,.. rijecju: egomanijakalnosti.


...


'Matching Engine' ja vidim samo kao onaj ruletski tocak koji neprestano ubrzava, katalizator cijelog procesa koji sve ucestalije radjaju finan. godzile koje onda pocinju da krse sve oko sebe, prvotno one najsitnije i najsporije (milisekunde danas odlucuju da li ce neko da se ovajdi u milijardama $ (oni* koji raspolazu sa najvecom racunarskom snagom i najdekvatnijim algoritmima, koji su najblize ususkani pomenutom 'ME'-u i najvecma liseni savjesti) ili ce drugi da spale sopstvene sirote portfelje.


*ovi, jelte, upravo zive za katastrofe i love svoj profit kada cijene/indeksi podivljaju u tim momentima (a majcica zemlja je danas najveci ulog, osvrcuci se sada prije svega na aktuelne, ubrzane klim. promjene i njima izazvani haos).


ma niđe baba veze ti je ovo sve, ne znam gdje čitaš al bukvalno sve je pogrešno..

redom..
finansijski sektor je u UK oko 10% GDP-a.. ima poneko ostrvo da je taj udio još veći al UK je tu svakako sam vrh.. 10%..

ovo što zoveš mrtav kapital, šta li, to si nešto ukačio isto nakrivo, nema veze sa životom.. banke kod centralne banke drže obavezne rezerve (to je ono, ako sam ti dala da mi pričuvaš 100 dinara 10 moraš da držiš u sefu, a onih 90 moš da daš dalje kao kredit)..
to je trenutno oko 13ak%.. na to u rezervi imaš pravo da držiš i preko ako ne znaš kud bi s parama i to jeste presedan na zapadu i toga je trenutno oko 3.5 triliona u EU i nešto manje u US:.
dakle viška ima al to je malo u odnosu na lovušu u opticaju.. opet nek je 10ak% BDP nije više (a pri tom je BDP flow, lovuša je stock)..

ovo sa cat bond isto niđe baba veze, čitaš neki nonsens, to je malo, zanimljivo u specijalizovanim krugovima.. ako bi zaista htio da pratiš nešto što nije malo i moglo bi biti zanimljivo to je tzv. private credit i private equity.. slabo regulisano, a naglo raste.. još je malo al tamo će vrlo vjerovatno da se izrodi sledeći kurcšlus.. ipak, raja u tome ne učestvuje pa sad kome pukne po leđima toga neće tako da zaboli jer da bi uopšte ušao u to moraš da uđeš sa velikim parama.. pa si znao šta te čeka..

emitovane lovuše tokom post kovida je bilo, pa recimo jedno, da sad ne tražim, mrzi me, 15ak triliona.. tj. baš mnogo.. i još je ima..
al tu šta ne kapiraš je šta znači emitovana lovuša kuda ide.. šta znači to sve je u mahinacijama a ništa u realnoj privredi..
razmišljaj u pravcu..
ako si tom luvušom kupio državne obveznice na primarnom tržištu (a jesu) onda je to država potrošila djeleći što subvencionisanima granama privrede (a jeste) što stnovništvu kroz benefits (jeste i to mnogo) pa je to stanovništvo onda otišlo pa kupilo bitkoina.. pa kupilo mim stoka.. pa kupilo i indeks.. a kad kupiš indeks onda opet to ode u tu realnu privredu..
tj. sve si ti to krivo ukačio..
ne znam šta da preporučim odakle da počneš.. možda neki udžbenik makro recimo.. guglecni šta ljudi hvale.. prosto da shvatiš odnos finsek vs real sek..
ili možda ako ne bi baš udžebnike da čitaš onda neku literaturu na temu tzv. national accounts.. zvuči bzvz al to je skroz zanimljivo.. da kapiraš kako novac kruži.. kako je sve povezano.. kako nema smisla govoriti da finsek uguši nekakvu realnu privredu..
totalno komunjarsko razmišljanje marke kako ono bješe ima osnovica a ima kulturna nadgradnja drugovi..
oni su naše ljude srednjih godina bukvalno unakazili.. kakve su to dubinske predrasude i nerazumjevanje svijeta oko sebe
michiganac michiganac 13:44 02.04.2024

Re: nego

finansijski sektor je u UK oko 10% GDP-a.. ima poneko ostrvo da je taj udio još veći al UK je tu svakako sam vrh.. 10%..


Godina 2022

Globalni, realni BDP: 100 triliona USD

Globalna finansijska aktiva: preko 460 triliona USD

Fin. sektor veći više od 4.5x*, 1980 je bio upola manji od realnog. Gdje odlazi sav taj novac?

Ili evo još konkretnije: -posljednji veliki slučaj bankarskog kraha u Evropi je onaj CS u kom su prošle god. nakon revizorskog češljanja otkriveni gubici od 3.2 milijarde švajc. Franaka u prethodnih 10 godina. U istom periodu menadžerima su isplaćeni bonusi u visini od 32 milijarde Franaka* i nije im bilo zapovijeđeno da ih vrate. Gdje je sad taj novac? Offshore?!

*Vidiš, te upadljive diskrepance u brojkama doista ne kapiram sasvim.

..

Kad sam rekao mrtvi kapital nisam mislio na garancije koje se čuvaju u centralnim bankama, već na računima privatnih, finansijskih banaka i fondova.

A koliko sam ovlaš doznao iz medija, konkretno na prostoru EU, zakonska regulativa je tek djelimično ponovo uvedena/sanirana od onog kraha 2008/09. Ogroman dio novca pozajmljenog od strane centralnih banaka narečenim fin. "institucijama" je otišao na brojne fin. malverzacije, naduvavanje spekul. balona, kockanja pa saniranja dugova i dr. presipanja iz šupljeg prazno,.. pride, uz prateća lažiranja platnih bilansa.
shmoo shmoo 15:20 02.04.2024

Re: nego

jovilim_e
bene_geserit
Ало људи, тајмаут!

Ko je ovde Jokić a ko Morris?

Jedan je Jokić!

Znam da Šmuuu jedva čeka da Jokić osvoji MVP nagradu po 3. puta.



Каже Јокара да све три МВП НБА награде мења за један пехар председника Републике Србије који добија победник касачког купа.





newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:25 03.04.2024

Re: nego

michiganac
Godina 2022
Globalni, realni BDP: 100 triliona USD

Globalna finansijska aktiva: preko 460 triliona USD

Fin. sektor veći više od 4.5x*, 1980 je bio upola manji od realnog. Gdje odlazi sav taj novac?


BDP je prihod.. ne aktiva.. nije naš BDP od 60ak milijardi dolara u Srbiji sve što imamo.. to je sve što napravimo (uslovno rečeno) za godinu dana..
a porediti sve što imaš i sve što za godinu dana napraviš nema baš puno smisla..
te tako..
ne mere finansijska aktiva u istu rečenicu sa BDP osim ako ćeš u istu rečenicu da dodaš i recimo industriju, rudarstvo, osiguranje, zadravsto, vojsku, itd. itd.
kad ovo drugo uradiš doćeš nazad na onih 10ak% finansija u ukupnoj privredi i to za zemlje koje imaju visoko razvijen fin sektor..
za ostale manje..

intuitivno ćeš do ovoga doći ako pogledaš šta i gdje rade ljudi oko tebe..
primjetićeš da ih jako malo radi u finansijama..
uglavnom u uslugama, razni retail, pa onda zdrastvu, školstvu, pa onda tek nekoj proizvodnji.. a na samom kraju finsek..
malo je i čudno kako si uspio da progutaš priču da su najveće na sviejtu banke.. jer nose lijepa odjela? ni to više ne stoji (mada u tzv, high finance i dalje imaš ljude u presmješno sjajnim odjelima)..

da sad ne ulazimo u problematičnost termina "finansijska aktiva".. pretpostavljam da si mislio na vrijednost aktive banaka..
to je tek posebna priča jer u nju ulaze i tvoja hipoteka il možda neki potrošački kredit..
nadam se da nisi od ludista koji misle da bi svijet bio bolje mjesto da krediti ne postoje (legitiman stav samo sumnjam da bi zagovornici bili spremni da prihvate sve posljedice razvijanja te teze do svog kraja)..

Ili evo još konkretnije: -posljednji veliki slučaj bankarskog kraha u Evropi je onaj CS u kom su prošle god. nakon revizorskog češljanja otkriveni gubici od 3.2 milijarde švajc. Franaka u prethodnih 10 godina. U istom periodu menadžerima su isplaćeni bonusi u visini od 32 milijarde Franaka* i nije im bilo zapovijeđeno da ih vrate. Gdje je sad taj novac? Offshore?!

*Vidiš, te upadljive diskrepance u brojkama doista ne kapiram sasvim.
..


koje diskrepance.. jel moguće biti tako neinformisan.. jel ti ču sa koliko je para zdimio samo ovaj SBF što mučen dobi 25 godina predakane a pajtosi mu se kanda izvukoše..
e dakle sasvim je moguće da banka ima gubitak na jednoj strani a ogroman profit na drugoj..
dal ovaj koji je napravio profit, a potpisao ugovor koji kaže da će dobiti dio ako ga napravi, e dal tom treba da bude uskraćeno jer je neko drugi u istoj banci, napravio gubitak?
možda treba..
ja mislim da ne..
pitanje bonusa sigurno nije prosto al si brate spavao na ušima ako nisi čuo da su najmasniji bonusi odavno u drugim vodama a ne bankama..
banke su od 2008. drastično sputane u mogućnostima da igraju parama klijenata.. akcionari su još uvijek izloženi ali i treba da budu..
a sputavanje nije stalo i sva je prilika da idemo u pravcu potpuno izuzimanja finansija iz ruku banaka i pretvaranje banaka u nekakv supermarket servis za izdavanje kartica, vođenje pairologije oko malih kredita i to je to..
dosta finansija se već izmjestilo iz banaka a proces se nastavlja..
totalno laješ na pogrešno drvo..


Kad sam rekao mrtvi kapital nisam mislio na garancije koje se čuvaju u centralnim bankama, već na računima privatnih, finansijskih banaka i fondova.


tu ne razumiješ da fondovi novac čuvaju kod banaka a banke kod centralne banke..
sefovi postoje ali ne rade ono što su radili prije pola milenijuma.. e jer više ne hodamo okolo sa kesicom zlatnika u džepu..
te su tako viškovi i dalje kod centralne banke (a pripadaju banci koja ih čuva za neki fond ili tebe lično)..


A koliko sam ovlaš doznao iz medija, konkretno na prostoru EU, zakonska regulativa je tek djelimično ponovo uvedena/sanirana od onog kraha 2008/09. Ogroman dio novca pozajmljenog od strane centralnih banaka narečenim fin. "institucijama" je otišao na brojne fin. malverzacije, naduvavanje spekul. balona, kockanja pa saniranja dugova i dr. presipanja iz šupljeg prazno,.. pride, uz prateća lažiranja platnih bilansa.


nemoj ovlaš da doznaješ iz medija..
biraj šta čitaš..
FT je izvor kome možeš vjerovati, ekonomist donekle (imaju finansijskih problema i stalno spuštaju kvalitet novinara pa onda i novina).. WSJ.. već nespecijalizovani dnevnici i nedeljnici prave previše propusta da bi imalo smisla tu čitati vijesti iz ekonomije i finansija (na stranu što imaju i političku agendu)..
a blogovi i podkasti razni često toliko osnovne stvari pogrešno razumiju da odatle izvući neki koristan uvid postane nemoguće..
gubitak vremena..
nađi bolji hobi

gavros gavros 16:04 01.04.2024

Auh

Kakva obrada, vrtio čitavo jutro na ripit, hvala na blogu, veliki pozdrav.
B.
angie01 angie01 16:33 01.04.2024

Re: Auh

a snimi ovu ekipu...Doli carica,



kamilo_emericki kamilo_emericki 18:02 01.04.2024

Re: Auh

angie01
a snimi ovu ekipu...Doli carica,




Nie isto ali je slično. Neko hoće a neko se protivi.

Istambul i San Remo preskačemo ovaj put.

angie01 angie01 18:53 01.04.2024

Re: Auh

daj bre kamilo, kakava tresina,...pri tome, ona se obraca nekadasnjem coveku, koji je nije hteo, pa se predomislo, kada se ona vec snasla bez njega:)))
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:17 02.04.2024

Re: Auh

angie01
daj bre kamilo, kakava tresina,...pri tome, ona se obraca nekadasnjem coveku, koji je nije hteo, pa se predomislo, kada se ona vec snasla bez njega:)))

Ne kažem da nije.
Dozvoljvam da griješim ali meni je i Doli trešina, novokomponovani narodnjak američkog zapada. Samo lijepo obučena, izreklamirana, pjeva na engleskom.
Riana, Brena, ova što pjeva prepjev ili Karleuša, sve mi, ovako iz daljine izgledaju i pjevaju isto.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:44 02.04.2024

Re: Auh

kamilo_emericki
angie01
daj bre kamilo, kakava tresina,...pri tome, ona se obraca nekadasnjem coveku, koji je nije hteo, pa se predomislo, kada se ona vec snasla bez njega:)))

Ne kažem da nije.
Dozvoljvam da griješim ali meni je i Doli trešina, novokomponovani narodnjak američkog zapada. Samo lijepo obučena, izreklamirana, pjeva na engleskom.
Riana, Brena, ova što pjeva prepjev ili Karleuša, sve mi, ovako iz daljine izgledaju i pjevaju isto.



немој тако. сигурно не знаш онда да су неке песме њене, као на пример ова коју је певала Тине Турнер



apacherosepeacock apacherosepeacock 06:05 02.04.2024

Re: Auh

daj bre kamilo, kakava tresina,...




Sta ce, pruza se onoliko koliko je dugacak..
shmoo shmoo 07:24 02.04.2024

Архивирани фосилни остаци од 2006.

apacherosepeacock
daj bre kamilo, kakava tresina,...




Sta ce, pruza se onoliko koliko je dugacak..



Свако се овде пружа колико је дугачак.

Али и широк.

Не б' се ја онда зајебав'о тако олако на туђ рачун гледе те дужине и ширине.

Онда обавезно дође до аутозајеба.

А то баш и не изгледа много лепо када се догађа пред другима.

Боље је онда, рекао бих, да до тих аутозајеба долази када је свако сам у своја четири зида а не овако чопоративно.





apacherosepeacock apacherosepeacock 07:42 02.04.2024

Re: Архивирани фосилни остаци од 2006.

Онда обавезно дође до аутозајеба.



Ma primenjuj ti na sebe svoje savete na prvom mestu, mene nisi u obavezi da pratis..

jovilim_e jovilim_e 07:43 02.04.2024

Re: Auh

njanja_de.manccini
kamilo_emericki
angie01
daj bre kamilo, kakava tresina,...pri tome, ona se obraca nekadasnjem coveku, koji je nije hteo, pa se predomislo, kada se ona vec snasla bez njega:)))

Ne kažem da nije.
Dozvoljvam da griješim ali meni je i Doli trešina, novokomponovani narodnjak američkog zapada. Samo lijepo obučena, izreklamirana, pjeva na engleskom.
Riana, Brena, ova što pjeva prepjev ili Karleuša, sve mi, ovako iz daljine izgledaju i pjevaju isto.



немој тако. сигурно не знаш онда да су неке песме њене, као на пример ова коју је певала Тине Турнер




Jedna je Tina Tarner!

Sa kojom bi mogla da se poredi Dženis Džoplin.
Na žalost, Dženis je kratko poživela.
Ali je toliko toga ostavila iza sebe.
angie01 angie01 08:13 02.04.2024

Re: Auh

Dozvoljvam da griješim ali meni je i Doli trešina, novokomponovani narodnjak američkog zapada. Samo lijepo obučena, izreklamirana, pjeva na engleskom.


ovo je vec svetogrdje-pretpostvaljam, jer nisi upoznat, da ne bih davila nekim info, koje svako moze sam da nadje, ako ga zanima, reci cu samo, da je Doli obozavana ziva legenda/carica,...stonema veze satime, da li neko slusa njenu muziku.


2006. godine je, zajedno s redateljem Stevenom Spielbergom, soul pjevačem Smokeyem Robinsonom, skladateljem Andrewom Lloydom Weberom i dirigentom Zubinom Mehtom, dobila najveće američko priznanje za umjetničke zasluge - nagradu Centra Kennedy. Dolly Parton je nagradu proslavila u svom stilu: darovala je pola milijuna dolara bolnici u gradiću Seviervilleu u Tennesseeju, iz kojeg je i otišla u svijet.
predatortz predatortz 08:25 02.04.2024

Re: Auh

Dozvoljvam da griješim ali meni je i Doli trešina, novokomponovani narodnjak američkog zapada. Samo lijepo obučena, izreklamirana, pjeva na engleskom.


Klasičan primer američke Dragane Mirković! Treš, ali onaj žešći!

A što se oblačenja tiče i tu bih imao izdvojeno mišljenje.

Ljankasta i po stilu i po ekspresiji lica.

Američka verzija kroz šljivike i livade...

angie01 angie01 08:52 02.04.2024

Re: Auh

Klasičan primer američke Dragane Mirković! Treš, ali onaj žešći!


drugovi, ocigledno pojma nemate.


A što se oblačenja tiče i tu bih imao izdvojeno mišljenje.


to je Nesvil estetika,...uostalom, kostimi-viva Las Vegas stajl- najveceg kralja evr, Elvisa, nisu bili nista bolji utomsmislu...za nas iz Evrope.
Američka verzija kroz šljivike i livade.


predlazem da pogledate njen opusi sta je sve komponovala drugima.

DRaganica je izvodjac, Doli je autor-to je velika razlika,..za pocetak.
gavros gavros 09:25 02.04.2024

Re: Auh

a snimi ovu ekipu...Doli carica,


Kidanje!

Samo da priložim ovu obradu za društvo u ćošku:


kamilo_emericki kamilo_emericki 09:29 02.04.2024

Re: Auh

angie01


predlazem da pogledate njen opusi sta je sve komponovala drugima.



Upustiću se u rizik da propustim tu vrhunsku umjetnost.
Ostalom djelu čovječanstva ne branim da u tom uživa, ali sebi dajem pravo da propustim taj užitak.
DRaganica je izvodjac, Doli je autor-to je velika razlika,..za pocetak.

Doli je, po meni, pjevaljka sa ibarske magistrale, samo što je ta njena ibarska magistrala u mističnoj Americi.
Vudi Gatri (Woody Guthrie) je autor koji je živio taj život. Bez šljokica, stajlinga, ušminkane publike, nagrada i novca. On, njegova zemlja, njegova gitara i ljudi oko njega bez taštine i lažnih osmjeha. Život, znojav i krvav a ne patetika tipa otiš'o si sarmu prob'o nisi.








angie01 angie01 09:54 02.04.2024

Re: Auh

Upustiću se u rizik da propustim tu vrhunsku umjetnost.
Ostalom djelu čovječanstva ne branim da u tom uživa, ali sebi dajem pravo da propustim taj užitak.


ovo su samo teske predrasude,...ja svakako nisam neko ko slusa Kantri muziku,..pa ni zbog Kris Kristofersona u najboljim godinama:)))...kakav je to baja bio!!!

no Doli nije nikakva pevaljka, ona je IKONA, koju uvazavaju i najzesci rokeri, a vi neki ovde, vrlo povrsno komentarisete nesto o cemu pojma nemate.

jedna od njenih pesama, koju verovatno znate:)


apacherosepeacock apacherosepeacock 10:08 02.04.2024

Re: Auh

no Doli nije nikakva pevaljka, ona je IKONA, koju uvazavaju i najzesci rokeri, a vi neki ovde, vrlo povrsno komentarisete nesto o cemu pojma nemate.



Ma to ti je ono nemaju pojma o cemu pricaju, mrzi ih da se obaveste, ali bi da zabacuju kamenice.. i to iz zablje perspektive odatle je najjace

Zena je iz teske sirotinje potekla (jedno od 12 dece, majka domacica, otac berac pamuka) iz neke brdske zapizdine Tennessee, od malena vredna, sve postigla svojim talentom i radom, kantautor, bistra, poslovna, nagrada za svoju muziku na pretek dobila, zaradila na stotine miliona, fanova na stotine miliona - ko procita ista o tome jasno mu je da je vredno postovanja - ne mora da bude niciji muzicki ukus ili modni. Po volji/ukusu bila ili ne, objektivno moze da se oceni sta je sve postigla postenim radom i da to nije malo a sigurno ne moze biti za nipodastavanje pobogu..

Ma i ja sam operisana od narodnjaka bilo koje vrste, ali kada sam nesto procitala o njoj i videla taj dokumentarac u kome ona prica o svemu i svacemu jasno mi je bilo da je osoba za respekt.
angie01 angie01 10:20 02.04.2024

Re: Auh

jasno je da je vredno respekta


zena je po nekim istrazivanjima, proglasena napostovanijom i najvoljenijom poznatom licnoscu na svetu...verovatno se tu ne broje Indija, Kina i Rusija:)))

ostvarila je dve respektabilne paralelne karijere, svira neku gomilu instrumenata, napisala je nekih 3000 pesama, od kojih su mnoge bile na prvim mestima onih top listi za koje se bore svi muzicari, dobila najprestiznije nagrade, rame uz rame sa jednim Zubin Mehtom, Spilbergom,...i sve to sama stvorila, pri cemu je jedan od najvecih humanitarac medju poznatim likovima...ono IKONA<..a ovde je proglasavaju pevaljkom sa Ibarske i draganommirkovic:))))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 11:06 02.04.2024

Re: Auh

Доли царица, не само као аутор, певач већ и као човек. Јел знате да дарује књиге деци преко своје Dolly Parton's Imagination Library? За мене је то толико хумано јер жена зна колико је битно да дете чита. А ја као бивши библиотекар се сва топим. Сећам се како су деца у једном месту у Тексасу једва чекали да доће време да добију нове књиге.

Ето, и то је Доли.

angie01 angie01 13:31 02.04.2024

Re: Auh

meni super verzija-Damiano ima taj glas i nerv,...

.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:52 02.04.2024

Re: Auh

Јаооо, нисам знала да и они певају ову песму!!!
Много га волим, т.ј. волим Манескин
angie01 angie01 14:45 02.04.2024

Re: Auh

Много га волим


dovde je dovoljno:)


shmoo shmoo 15:10 02.04.2024

Re: Архивирани фосилни остаци од 2006.

apacherosepeacock
Онда обавезно дође до аутозајеба.



Ma primenjuj ti na sebe svoje savete na prvom mestu, mene nisi u obavezi da pratis..



Нисам.

Али ми је забавно у пичку лепу материну.

К'о неки ТВ ријалити...

Естрада у пуном значењу те речи данас.

Елита, јбт.





srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 02.04.2024

Re: Auh

gavros
a snimi ovu ekipu...Doli carica,


Kidanje!



Stvarno je dobra ta Dolina pesma, jedna od onih što traju večno, jednostavna a genijalna. Zato je i obrađuju ovako. Ne ulazim u raspravu e emancipaciji žena, i protivljenje domaćina toj feminističkoj ujdurmi koja se latila posla da sjebe nas ugrožene bele muškarce.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:42 02.04.2024

Re: Auh

angie01
]

ovo su samo teske predrasude,...ja svakako nisam neko ko slusa Kantri muziku,..pa ni zbog Kris Kristofersona u najboljim godinama:)))...kakav je to baja bio!!


Da li je ovo blog o seksu? Ja mislio da pričamo o muzici i onom kako je razumijemo.
Ovo je već, da ne brojim koja izjava, da je jebozovnost* jedan od kriterijuma kvaliteta umjetnika ili umjetnice.

* Molim one koji govore engleski da daju najbolji prevog na srpski riječ "seksi"
shmoo shmoo 20:43 02.04.2024

Re: Auh

kamilo_emericki
angie01
]

ovo su samo teske predrasude,...ja svakako nisam neko ko slusa Kantri muziku,..pa ni zbog Kris Kristofersona u najboljim godinama:)))...kakav je to baja bio!!


Da li je ovo blog o seksu? Ja mislio da pričamo o muzici i onom kako je razumijemo.
Ovo je već, da ne brojim koja izjava, da je jebozovnost* jedan od kriterijuma kvaliteta umjetnika ili umjetnice.

* Molim one koji govore engleski da daju najbolji prevog na srpski riječ "seksi"



Александар Вучић?

angie01 angie01 21:43 02.04.2024

Re: Auh

Da li je ovo blog o seksu?


ti negde vidis sex?


Ovo je već, da ne brojim koja izjava, da je jebozovnost* jedan od kriterijuma kvaliteta umjetnika ili umjetnice.
..gde si to procitao?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:47 02.04.2024

Re: Auh

..gde si to procitao?

изгледа читају са десно на лево
shmoo shmoo 23:11 02.04.2024

Re: Auh

njanja_de.manccini
..gde si to procitao?

изгледа читају са десно на лево



Еуро-америчански културно-цивилизацијски круг би рекао згуза, али на њихову жалост добар део човечанства не мисли тако.

predatortz predatortz 07:41 03.04.2024

Re: Auh

Zena je iz teske sirotinje potekla (jedno od 12 dece, majka domacica, otac berac pamuka) iz neke brdske zapizdine Tennessee, od malena vredna, sve postigla svojim talentom i radom, kantautor, bistra, poslovna, nagrada za svoju muziku na pretek dobila, zaradila na stotine miliona, fanova na stotine miliona - ko procita ista o tome jasno mu je da je vredno postovanja - ne mora da bude niciji muzicki ukus ili modni. Po volji/ukusu bila ili ne, objektivno moze da se oceni sta je sve postigla postenim radom i da to nije malo a sigurno ne moze biti za nipodastavanje pobogu..


Većinu ovoga možeš reći za mnoge pevaljke i kod nas i u svetu. Skoro sve su potekle sa društvene margine, same sebe napravile, a broj poklonika nikad nije govorio o kvalitetu. Naprotiv, često je obrnuto proporcionalan kvalitetu muzike.

Hint Fahreta Živojinović.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:52 03.04.2024

Re: Auh

predatortz

Hint Fahreta Živojinović.

Nema Brene ku'š proći.

predatortz predatortz 10:37 03.04.2024

Re: Auh

Nena Brene k'š proći.


Mnogo više ih je pevalo o Jugoslaviji nego što ih je bilo spremno da je brane.
Meni je i tu savest čista.

pecaros pecaros 14:58 03.04.2024

Re: Auh

Baš sam bio radoznao, pa sam skinuo neki "best of" od šezdesetak numera. Do sada sam sa pola uha usput čuo nešto od Doli. Inače, kad čujem jecaje pedal stil gitare i violine, dobijam koprivnjaču.

Ima u ovoj kompilaciji i toga, ali preovlađuje nešto što bih pre svrstao u standardnu pop muziku. Usto je zanimljivo aranžirana (prateći vokali na momente asociraju na crnačku duhovnu muziku), dobro otpevana (zanimljiv glasić), izaziva pažnju.

Sve u svemu, mogao bih da izdvojim desetak pesama za slušanje u dokolici. Što se kantrija tiče, više mi leži ovako nešto:

angie01 angie01 15:34 03.04.2024

Re: Auh

neko je pomenuo sex,



pecaros pecaros 15:48 03.04.2024

Re: Auh

Kantri izvođači su najbolji kada izvode nešto što nije kantri.

Milan Novković Milan Novković 17:02 03.04.2024

Re: Auh

pecaros
Baš sam bio radoznao, pa sam skinuo neki "best of" od šezdesetak numera. Do sada sam sa pola uha usput čuo nešto od Doli. Inače, kad čujem jecaje pedal stil gitare i violine, dobijam koprivnjaču.

Ima u ovoj kompilaciji i toga, ali
preovlađuje nešto što bih pre svrstao u standardnu pop muziku. Usto je zanimljivo aranžirana (prateći vokali na momente asociraju na crnačku duhovnu muziku), dobro otpevana (zanimljiv glasić), izaziva pažnju.

Sve u svemu, mogao bih da izdvojim desetak pesama za slušanje u dokolici. Što se kantrija tiče, više mi leži ovako nešto:




Ja baš volim skoro sav kantri, i nekad sam ga mnogo slušao, danas manje.

A opet, ja baš volim ogromnu većinu muzike. Tj ne pada mi baš ništa na pamet na šta ne mogu da se navijem.

Da odmah stavim sitno sidro, možda će biti čitljiviji ostatak mog komentara:

Dolly i Beyoncé verzije nemaju ama baš ništa zajedničko. Što se tiče Dolly to mi je uvek bila njena najbolja pesma (Beyoncé je sasvim dosadna i nebitna).

Evo zašto (kvalifikacija nije moja, nego da ne maltretiram svoje reči sad, bar sledeća rečenica) - pesma joj pluta nad površinom, zonom očaja.

Većini nas u većini situacija (ne svima, pa se ne odnosti na tebe) kvalifikacije tipa jecanja pedala i instrumenata su naučene i izveštačene. To, naravno, nije tako ako se previše lepimo za lošu muziku da bi je kritikovali.

Kao i sve forme umetnosti i ova pokušava da ispriča nešto - svako ima priču, priča ima delove, i pričamo je bolje ili lošije u zavisnosti koliko smo promišljeni, emotivni, iskreni, talentovani, koliko se trudimo ili ne itd, nije bitno.

Žene bi trebale bolje da razumeju Dolly, u proseku, od muškaraca - ali prosek ume i da ne kaže mnogo.

Par referentnih sistema iz psihologije: ili Frojdov Id-Ego-Superego, ili novije o "dizajn principu" gde sve živo gravitira ka homeostazi ... frojd je malo lakši, nema veze gde greši:

- Id često u brzini ide kao sex, hrana, i potrebe koje su toliko duboko i jako vezane za osnovni kostur bića, pa potpuno podsvesne, da ih je nemoguće utrenirati životom, učenjem i pokušajima.

- Pa tu Ego dribla između Idja i Superegoa, gde je čak i superego delimično u podvesnom, opet različito od čoveka do čoveka.

- Ovo nije baš potpuno tačno iz današnje perspektive, pa ja volim da koristim metaforu atoma - jezgro koje drži sastavne delove jakim silama - možeš da ga razbucaš i ispomeraš, ali je to dramatično teže nego promešati elektroniski oblak, u koji ja ubrajam i ova naša svakodnevna sve-mož-da-bidne-samo-ne-mož-da-bidne-da-ispanem-glup (u društvu) ... znanja, predstave, stavovi, itd.

Dolly ima tu vezu prema svom izabraniku na nivou jezgra - nebitne su njegove mane (the partnerove), pa njen ego, a kako letimo ka budućnosti superego nam je sve vići folirant ionako.

Ja sam poznavao par, upoznali se za faksa koji su tako kliknuli, jedno drugom bili prvi, i da se jednom od njih nešto desilo, islim da bi se ona druga osoba ubila - a baby boomers svo troje, njih dvoje i ja kao posmatrač.

Ima i prosta psihologija zašto bi žene trebale bolje da je razumeju (prosek), i razumeju je bolje, al da ne širim priču, ionako sam amaterčina u svemu ovome

Ps: Ovo o tome da svako ima priču sam maznuo od Magičnog. On čak misli da bar solidno pričanje nije ni poseban talenat, nego mehanika koja može da se uvežba. Talentovani umetnici idu dalje od te granice gde mi mehaničari stajemo
pecaros pecaros 17:42 03.04.2024

Re: Auh

Milan Novković

Većini nas u većini situacija (ne svima, pa se ne odnosti na tebe) kvalifikacije tipa jecanja pedala i instrumenata su naučene i izveštačene.


Da malo razradim kvalifikaciju.

U 90% slučajeva uz spomenute jecaje, u paketu, ide neka banalna, šablonska melodija, često to bude neki gnjavež u ritmu valcera (seoske igranke su najprirodniji ambijent za kantri). O tekstovima ne bih, ionako mi je tekst pesme skoro pa apsolutno nebitna stvar. Među preostalih 10% bi se našlo i nešto slušljivo, ali zašto tragati za tim, kada ima mnogo prijemčivijih stvari za slušanje?

A što se jecaja tiče, činjenica je da se pedal stil gitara u kantriju najčešće koristi na specifičan, plačljiv način. Eto, u spotu kojeg sam okačio (Aldus Roger) imamo i pedal stil i violinu, ali je zvuk svež i sasvim drugačiji. Hoću da kažem - zydeco je isto kantri, ali kao da nije.

angie01 angie01 17:52 03.04.2024

Re: Auh

opet ste se vratili na pocetak- Jolene nema tekst za frojdovsko tumacenje, to je uobicajena prica o uspostavljenim odnosima unekim delovima uSA-Teksas, Tenesi,...ono, bejzik folklor.

razlika u tekstu Doli i Bjonse, je ona ralika, kako su se stvari resavale nekada i kako sada:))...recju, generacijska razlika.

nisam shvatila, sta bi zene trebalo bolje da razumeju.
Milan Novković Milan Novković 19:15 03.04.2024

Re: Auh

pecaros
Milan Novković

Većini nas u većini situacija (ne svima, pa se ne odnosti na tebe) kvalifikacije tipa jecanja pedala i instrumenata su naučene i izveštačene.


Da malo razradim kvalifikaciju.

U 90% slučajeva uz spomenute jecaje, u paketu, ide neka banalna, šablonska melodija, često to bude neki gnjavež u ritmu valcera (seoske igranke su najprirodniji ambijent za kantri). O tekstovima ne bih, ionako mi je tekst pesme skoro pa apsolutno nebitna stvar. Među preostalih 10% bi se našlo i nešto slušljivo, ali zašto tragati za tim, kada ima mnogo prijemčivijih stvari za slušanje?

A što se jecaja tiče, činjenica je da se pedal stil gitara u kantriju najčešće koristi na specifičan, plačljiv način. Eto, u spotu kojeg sam okačio (Aldus Roger) imamo i pedal stil i violinu, ali je zvuk svež i sasvim drugačiji. Hoću da kažem - zydeco je isto kantri, ali kao da nije.


I meni je veći deo života (preko 50%), bar onoga kad sam više slušao muziku, tekst promicao - tj nisam obraćao pažnju.

Ali, što manje znamo o priči koju nam umetnik priča to smo - po onoj da kako pritisne "Return tipku" ummetnik više nije 100% vlasnik nad značenjem - preuzeli i sami veći deo vlasništva, svako od nas ponaosob velikim delom, iako možemo da se grupišemo, pa dolazimo do ukusa, o kojem nema previše smisla pričati i svačiji ukus je ravnopravan - tj sve što ti kažeš za neka dela kojima neke komponente nisi primetio ja mogu da kažem za sebe i neka druga.

Evo iz knjige što sam ja davao ćerkama da čitaju pre faksa (davno bilo, starija sada ima 37 godina, mlađa 27)

"Reading

If the author doesn’t hold a patent on meaning, then the next logical question is, who or what (if anything) does? If the producer of a cultural artifact isn’t the privileged place to search for meaning, where do we go looking next?...

...

Reading or interpretation is not primarily a matter of forming or reinforcing personal opinions but rather a process of negotiation among contexts. What texts mean, in other words, has everything to do with the contexts in which they’re produced and read. For example, Frederick Douglass’s Narrative of the Life of an American Slave “means” very different things today than when it was originally written in 1845, in the heat of the abolitionist struggle over American slavery. Or, to put the same point somewhat differently, we read Douglass in vastly different contexts at this point in history: We still read him as an eloquent voice for the abolition of slavery (as he was read in his own time), but today we also read him as a savvy politician, an innovator of the slave narrative genre, a sociologist of the slave system, a rhetorician, a theorist of race, and a canonized author of nineteenth-century American literature. So the “meaning” of Douglass’s text is vastly different depending on the context or contexts that it’s read within. For example, reading Douglass’s book through a rhetorical lens—looking primarily at the ways he persuades his audience—will give you a very different “meaning” of the Narrative than if you read it predominantly as a kind of sociological analysis of the Southern slave system. The words are the same, but the meaning changes, depending on the approach taken by any given reader...
" - Nealon, Jeffrey; Searls Giroux, Susan. The Theory Toolbox: Critical Concepts for the Humanities, Arts, & Social Sciences (Culture and Politics Series) (p. 38). Rowman & Littlefield Publishers. Kindle Edition.

Kako za reči tako i za muziku - ona je specifična u svakom slučaju, utoliko specifičnija ako baš ništa ne znam o kontekstu - niti autoru, situacijama, itd - onda nam uglavnom, tja samo mašta radi.

Ali kako već nešto znamo - Šubert bio popularan među pajtosima, List nesebično pomagao, ... to nam već dosta oboji slušanje.

Pa onda imamo autore i dela o kojima je jako mnogo napisano, pa ok, nekoga više interesuje da to čita nekoga manje ... sve je legitimno, ali ako znamo dosta, tj kontekst nam je jako bogat, onda ...

... je utoliko interesantnija sama priča, koliko je autentična, iskrena, i detaljno ispričana, bitna, jaka, duboka, ... i manje su bitni fragmenti, fraze i ostalo što su već u nekoj taksonomiji ili dve, tj sve je manje bitno da li ju je ispiirčao kantri umetnik, reper, odrecitovao neko, ... čak otpevala operska pevačica na jeziku koji ne razumemo.

Prosto nam mirror-neuroni rade više ili manje u zavisnosti koliko znamo o delu.
Milan Novković Milan Novković 19:18 03.04.2024

Re: Auh

angie01
opet ste se vratili na pocetak- Jolene nema tekst za frojdovsko tumacenje, to je uobicajena prica o uspostavljenim odnosima unekim delovima uSA-Teksas, Tenesi,...ono, bejzik folklor.

ralika u tekstu Doli i Bjonse, je ona ralika, kako su se stvari resavale nekada i kako sada:))...recju, generacijska ralika.

nisam shvatila, sta bi zene trebalo bolje da razumeju.

Dolly Parton sa Jolene - u proseku, svaki pojedinac je priča za sebe, u manje ili više detalja.
angie01 angie01 19:28 03.04.2024

Re: Auh

Dolly Parton sa Jolene - u proseku, svaki pojedinac je priča za sebe, u manje ili više detalja.


ja rekoh svoje objasnjenje,...da li je to prosek- u tim krajevima jeste deo folklora.

Doli je objasnila i ime-nekom prilikom joj je prisla neka devojka/devojcica i trazila autogram i Doli je pitala kako se zove, da bi joj napisala licnu poruku, kako se to vec radi,..tipa, dragoj Jolene od Dolly...i zapamtila je to ime, jer joj se dopalo i onda je ponavljenjem tog imena, dobila spontano melodiju za refren i tome dodala pricu iz kraja
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:21 03.04.2024

Re: Auh

sve postigla svojim talentom i radom,


u jebote - ja ceo zivot mislio - sisama


bene_geserit bene_geserit 23:26 03.04.2024

Re: Auh

dragosevacsutra
sve postigla svojim talentom i radom,

u jebote - ja ceo zivot mislio - sisama

I sise su talenat. A ponekad i rad (plastičnih hirurga).
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:32 03.04.2024

Re: Auh

predatortz
Zena je iz teske sirotinje potekla (jedno od 12 dece, majka domacica, otac berac pamuka) iz neke brdske zapizdine Tennessee, od malena vredna, sve postigla svojim talentom i radom, kantautor, bistra, poslovna, nagrada za svoju muziku na pretek dobila, zaradila na stotine miliona, fanova na stotine miliona - ko procita ista o tome jasno mu je da je vredno postovanja - ne mora da bude niciji muzicki ukus ili modni. Po volji/ukusu bila ili ne, objektivno moze da se oceni sta je sve postigla postenim radom i da to nije malo a sigurno ne moze biti za nipodastavanje pobogu..


Većinu ovoga možeš reći za mnoge pevaljke i kod nas i u svetu. Skoro sve su potekle sa društvene margine, same sebe napravile, a broj poklonika nikad nije govorio o kvalitetu. Naprotiv, često je obrnuto proporcionalan kvalitetu muzike.

Hint Fahreta Živojinović.



Nemozes, ni priblizno.
Vecina ih nije sa drustvene margine, a narocito ne sa tolike margine.
Ni broj fanova nije obrnuto proporcijalan kvalitetu a kamoli cesto. Pre je izuzetak.

Padaju mi na pamet sa nasih podrucja pevaci/pevacice narodne muzike, ima tu kvalitetnih izvornih zanimljivosti, melosa iz raznih krajeva..
Takodje i oni imaju lepe karijere, veliku publiku, respekt u svom a i drugih muzickih fahova.

Zvonko Bogdan, Cune Gojkovic, Lepa Lukic, Miroslav Ilic, bio je neki ne secam se imena koji je pevao vranjanski melos, i mnogi drugi.
Nije to moj odabir muzike ali bagatelisanje njihove muzike i karijera bi bila velika glupost.

Tresina je nesto sasvim drugo.

Jos jednom, reci za Doli Parton da je tresina moze samo ili neko sa agendom ili totalni ignorant.

shmoo shmoo 23:46 03.04.2024

Re: Auh

apacherosepeacock

bio je neki ne secam se imena koji je pevao vranjanski melos,



Станиша Стошић.



apacherosepeacock apacherosepeacock 00:05 04.04.2024

Re: Auh

shmoo
apacherosepeacock

bio je neki ne secam se imena koji je pevao vranjanski melos,



Станиша Стошић.





E taj.
predatortz predatortz 09:02 02.04.2024

Protok vremena

Nikad nisam razumela tekst pesme Jolene od Dolly Parton. Nisam ga razumela jer nikako nisam mogla da shvatim zašto bi bilo koja žena pričala sa tom drugom ženom koja flertuje besramno sa njenim čovekom.


Pesma je, ako se ne varam, iz sedamdesetih godina prošlog veka. Mislim da su se stvari ipak pomerile protokom vremena. I kod nas, i u svetu.
Koliko žena iz svog okruženja poznajete koje bi danas išle da moljakaju drugu ženu da odustane od njihovog muža?
Ja ni jednu!
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:21 02.04.2024

Re: Protok vremena

predatortz
Nikad nisam razumela tekst pesme Jolene od Dolly Parton. Nisam ga razumela jer nikako nisam mogla da shvatim zašto bi bilo koja žena pričala sa tom drugom ženom koja flertuje besramno sa njenim čovekom.


Pesma je, ako se ne varam, iz sedamdesetih godina prošlog veka. Mislim da su se stvari ipak pomerile protokom vremena. I kod nas, i u svetu.
Koliko žena iz svog okruženja poznajete koje bi danas išle da moljakaju drugu ženu da odustane od njihovog muža?
Ja ni jednu!




Pa Doli Parton je valjda neko '46 godiste i potice iz veoma konzervativne sredine, pesma jeste iz sedamdesetih, a ona je pretpostavljam po bracnim pitanjima ostala tradicionalna jer ima istog muza od negde punoletstva svog. (razvod je ko dobar dan odavno ali je ona po svemu sudeci pored ocijukanja muza ostala s njim, sve na to lici)

Sad oni koje mi poznajemo nisu skroz relevantni primeri za globalno stanje na terenu..
Od tih koje bi molile do onih koje bi radije nekom toljagom resavale pitanje konkurencije' do onih koji se razvode sto za krupnicu sto za sitnicu itd.

Eto, moje zapazanje.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 11:44 02.04.2024

Re: Protok vremena

Koliko žena iz svog okruženja poznajete koje bi danas išle da moljakaju drugu ženu da odustane od njihovog muža?
Ja ni jednu!


Ja sam poznavala neke žene u Teksasu koje su bile spremne da počupaju kosu tim vešterkama. Moram da priznam da zbog njih i znam za Jolene

Setim se ove pesme od Beyoncé od pre nekoliko godina. Vapaj prevarene žene. Video na početku je fenomenalan!




principessa_etrusca principessa_etrusca 15:03 02.04.2024

Re: Protok vremena

Pa Doli Parton je valjda neko '46 godiste i potice iz veoma konzervativne sredine, pesma jeste iz sedamdesetih,

Мислим да ствар није генерацијска, колико је културална.

Српска традиција се базира на поносу и достојанству и зато не могу да замислим традиционалну горду Српкињу да моли супарницу јер би то доживела као понижење. Традиционална остављена Српкиња би или патила у тишини или би се обрачунала са мужем.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:23 02.04.2024

Re: Protok vremena

Српска традиција се базира на поносу и достојанству и зато не могу да замислим традиционалну горду Српкињу да моли супарницу јер би то доживела као понижење. Традиционална остављена Српкиња би или патила у тишини или би се обрачунала са мужем.


стварно бог те мазо. ту тишину не разумем и дивим се тим женама само ако на крају реше да оставе тог човека. ако остане у тој вези продужава себи патњу. чему то? хиљаде и хиљаде жена реше да остане у таквим везама. то више није срећа, то је за мене мучење.
angie01 angie01 16:01 02.04.2024

Re: Protok vremena

Српска традиција се базира на поносу и достојанству и зато не могу да замислим традиционалну горду Српкињу да моли супарницу јер би то доживела као понижење. Традиционална остављена Српкиња би или патила у тишини или би се обрачунала са мужем.




u srpskoj tradiciji je zena u trpnom stanju....pazi patila u tisini, ili se obracunala sa muzem,...u glavnom u tisini trpi sve sto treba...u 21.veku u Srbiji muz i dalje bije zenu, a bogami i ubije je u nekim slucajevima, kada hoce da ga napusti.

da dodje Vesna Stanojevic, da ti objasni stanje na terenu-i to ono sto je prijavljeno...o proslosti-tradicionalnom-bolje da ne zapocinjemo.
jovilim_e jovilim_e 16:37 02.04.2024

Re: Protok vremena

njanja_de.manccini
Српска традиција се базира на поносу и достојанству и зато не могу да замислим традиционалну горду Српкињу да моли супарницу јер би то доживела као понижење. Традиционална остављена Српкиња би или патила у тишини или би се обрачунала са мужем.


стварно бог те мазо. ту тишину не разумем и дивим се тим женама само ако на крају реше да оставе тог човека. ако остане у тој вези продужава себи патњу. чему то? хиљаде и хиљаде жена реше да остане у таквим везама. то више није срећа, то је за мене мучење.

Ne treba ništa da te čudi u međuljudskim odnosima.
Znam žene koje su tolerisale muževo neverstvo radi dece.
Takođe, doduše, nešto ređe, i muškarce koji su podnosili da im se žena, maltene, njima po nosem, seksa sa drugim muškarcem.
Ko zna šta je tu posredi, osim da je svaki takav slučaj, slučaj za sebe.
Muka!
vcucko vcucko 08:19 03.04.2024

Re: Protok vremena

principessa_etrusca

Традиционална остављена Српкиња би или патила у тишини или би се обрачунала са мужем.

Beše kneginja Ljubica iz kubure upucala Petriju?
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:16 03.04.2024

Re: Protok vremena

vcucko
principessa_etrusca

Традиционална остављена Српкиња би или патила у тишини или би се обрачунала са мужем.

Beše kneginja Ljubica iz kubure upucala Petriju?

Не знам ту историју, али управо сам рекла да ми се не уклапа у слику традиционалне српске жене да моли супарницу.
shmoo shmoo 21:20 03.04.2024

И цар Душан је убио свог оца у афекту

vcucko
principessa_etrusca

Традиционална остављена Српкиња би или патила у тишини или би се обрачунала са мужем.

Beše kneginja Ljubica iz kubure upucala Petriju?



Само племените плавокрвне Српкиње, дворске даме комитског порекла, имају кубуре. Остало им у наследству од баба и прабаба.

(Јбт, ја када погледам слике мојих прабаба и чукунбаба, та лица која су свашта прошла, сваки пут се запитам колико су тек те жене носиле Турака на души. Мртва, и то буквално, трка са њиховим мужевима, мојим прадедама и чукундедама, комитама. Јбг, такво време било... Балкан исто као и Дивљи запад у то доба.)

А Српкиње нишче духом, сиротиња и плебс који нема пара за кубуру, те ствари су обављале сикирчетом или ножом. Док је муж на спавању.

Пролистати црне хронике по новинама, тзв. убиства из страсти, љубоморе, извештаје са суђења итд.

Али није то нека посебност која важи само за Српкиње...

Нити је то нека посебност која се тиче само жена.





apacherosepeacock apacherosepeacock 23:17 03.04.2024

Re: Protok vremena

principessa_etrusca
Pa Doli Parton je valjda neko '46 godiste i potice iz veoma konzervativne sredine, pesma jeste iz sedamdesetih,

Мислим да ствар није генерацијска, колико је културална.

Српска традиција се базира на поносу и достојанству и зато не могу да замислим традиционалну горду Српкињу да моли супарницу јер би то доживела као понижење. Традиционална остављена Српкиња би или патила у тишини или би се обрачунала са мужем.



Ma svacija se tradicija poziva na epiku i sve u superlativima..

Nema grupnih osobina ima individualnih. I postupaka u ovoj ili onoj situaciji.
Reci Srpkinja bi, Amerikanka bi, uradila ili ne bi uradila je besmislica.
Moze da se prica o statistici a ne nagadjanju slobodnim stilom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana