Budućnost

СРБИЈА ‒ ЗАЈЕДНИЧКА ДОБРОБИТ И КАЗНА

Predrag Brajovic RSS / 11.04.2024. u 16:53
Колико смо у Српском друштву данас себични? Мени се чини да се у нашој епохи саможивост претворила у друштвено прихватљиву особину. Она је свуда, у њено име се бесомучно лаже и вара, а појединци и читаве друштвене групе због ње се излажу унижењу и страдању.

Зашто је то тако и зашто ће све више бити тако, може бити разумљиво онима који се баве психологијом. Крајем 90-их година у Швајцарској је извођен занимљив експеримент, који је настојао да утврди основе друштвено позитивне сарадње. По четворица испитаника добили би 20 жетона који су имали неку новчану вредност. Игра је захтевала да се жетони у једном кругу игре уложе у заједничку касу, колико ко жели, а њу би вође експеримента пребројале и увећале за 60%. После овогa сваком од четворице учесника била би враћена четвртина те нове суме.

Игра обећава: ако сви уложе по 20 жетона укупна сума од 80 биће увећана за 48 а сваки од играча добиће назад по 32 жетона. Но, није тешко израчунати да ово, по појединца, није најповољнији исход. Узмимо да неко од играча не уложи ништа а да остали уложе по 20 жетона, па ће сума из заједничке касе бити 60 а увећана за 60% 96 и сви ће добити по 24 жетона назад, само... само што онај који није ништа уложио добиће, као и други, 24 жетона, и имаће сада укупно 44, искористивши туђу добру намеру и поверење.

Пошто ова математичка операције није пуно комплексна, неки испитаници су одмах почели да је примењују, и како се игра понављала, како се играо нови круг, све мање жетона се налазило у заједничкој каси. Сарадња је опадала. Играчи су били незадовољни тиме што их неко "вара", чак и поред тога што нису знали ко је тај издајник, јер је у сваком кругу игра кретала међу новим играчима који се пре тога нису видели, па се није могао унапред знати кооперативни профил играча. Негде после шестог круга просечан улог играча би се преполовио, и падао би још више, да игра од тог трена није добијала ново правило.

Оно је подразумевало да се после завршеног круга саопшти играчима ко је међу њима како улагао, и понуди следеће: ако неко од њих жели, имају прилику да тог преварног играча казне, тиме што би дали вођама експеримента један жетон, за шта би они "варалици", за сваки тако добијени жетон, одузели три. Значи, играчи су могли да казне несарадљивог учесника, али они сȃми од тога не би имали никакву корист. Најпре, изгубили би тај свој жетон, а потом казна као да је била без сврхе, јер тај кажњени играч више се никад није појављивао да с њима у кругу игра игру, будући да су се четворке за игру непрестано мењале.

Иако нема економске логике, по неком осећању правде играчи су се масовно опредељивали да казне оног који се о њу огрешио, ко је ускраћивањем улога прекршио правило сарадње, и преко 80% њих се одлучивало да уложи жетон или више за казну. Шта се дешавало са општим учинком игре? Одмах, од првог трена како је уведено правило казне, сарадња се распламсала, и после шест нових кругова игре просечан улог је порастао на 15 жетона по играчу. Није потребно пуно памети да се закључи да у случају када казне нема појединац је подстакнут да се понаша себично.

У позицији оног првог дела експеримента, када казне нема за оне који се огреше о заједничку добробит, када се огреше о пожељни друштвени поредак, налази се читава наша држава. Наше институције не функционишу а она за изрицање казне најважнија ‒ тужилаштво, служи пристојном свету за ругло и подсмех. Експеримент јасно говори каква је наша будућност ако се такво стање не оконча: држава у којој казна за прекршиоце друштвеног поретка не постоји нужно даље пропада. Не може се, у будућности, догодити ништа друго од оног што условљава наша распуштена и саможива друштвена природа.



Komentari (91)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zoja444 zoja444 18:58 11.04.2024

kazna za dobrobit

ove sto nazivaju srbe narodom sa posebnim potrebama, prijavljeni su. a moderatorki, stranoj placenici, cu navuci prave nacose na grbacu. samo da se procuje da je ovo anti srpski blog.
ovderadiocacka ovderadiocacka 19:31 11.04.2024

takodje poznato kao

The Tragedy of the Commons
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:45 11.04.2024

Re: takodje poznato kao

Мало другачије, јер уводи механизиме за "исправку" -- али да, то је то, и конкретно пројектује на наше друштво.
zilikaka zilikaka 19:48 11.04.2024

Da

Наше институције не функционишу а она за изрицање казне најважнија ‒ тужилаштво, служи пристојном свету за ругло и подсмех.

Tu i tamo se iz redova tužilaštva po neko promaljao u javnost, pričao kako je sve sprečavan da radi svoj posao i to je nešto kao davalo nadu, al postojeća mreža je neverovatno čvrsta i efikasna. Već neko vreme nema ni traga sličnima.
Meni potpuno logično, ogrooomne pare su u pitanju.
I nemam ideju kako se taj problem rešava.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:55 11.04.2024

Re: Da

I nemam ideju kako se taj problem rešava.

За сада се не види крај, једино онај природан, где се систем и властодржац и цела та бритално коруптивна шема уруше или природно одумру.
То може да потраје.

angie01 angie01 20:01 11.04.2024

Re: Da

I nemam ideju kako se taj problem rešava.


u ovim okolnostima- Jazavac pred sudom.
zoja444 zoja444 20:02 11.04.2024

Re: Da

pravosudje drzi bivsi rezim. nek se oni vrate i eto resenja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:06 11.04.2024

Re: Da

pravosudje drzi bivsi rezim. nek se oni vrate i eto resenja.

Наравно, то су будалашења и бедастоће, из септичке јаме СНС пропаганде: да опозиција има било какав утицај на правосуђе, давно би Синиша Мали био у затвору због Савамале, Вулин због новца који никако не може да објасни, или сада скоро директор оног рудника у Алексинцу због тога што су погинули рудари.

Баш је бесрамно и тупаво просипати ту пропаганду, у коју чак ни СНС гласачи не верују.
zoja444 zoja444 20:19 11.04.2024

Re: Da

da, da. septicka jama i bedastoce. sve je to uvezano, i prosli i sadasnji i buduci. ja nikako da dobijem odgovor ko je, kako i zasto angazovao ovu moderatorku i ko je gazda bloga b92.
zilikaka zilikaka 21:43 11.04.2024

Re: Da

Predrag Brajovic
I nemam ideju kako se taj problem rešava.

За сада се не види крај, једино онај природан, где се систем и властодржац и цела та бритално коруптивна шема уруше или природно одумру.
То може да потраје.



I ja sam imala nadu da će početi da se urušavaju ali ako uzmemo model vlasti kartela, vidimo da se karteli mešusobno po nekad i uništavaju, smenjuju jedni druge, ali i dalje ostaje da vlada model kartela.
zoja444 zoja444 22:14 11.04.2024

Re: Da

sta bi sa prebijanjem gage antonijevica od strane dragana bjelogrlica? odmah su ga pustili. ma to je sns pravosudje.
emilia emilia 04:09 12.04.2024

Re: Da

Agresiju i primitivizam u medijskim nastupima uveo je "vojvoda" od poganog jezika i učinka Šešelj početkom devedesetih.
To zlo seme je očito palo na plodno tlo.

Godinama unazad, brutalnost i primitivizam nameću mediji najboljeg Šešeljevog učenika, mutiranog radikala. Oni prednjače u sistemskom kvarenju naroda preko pinkoida i tabloida.
Šta može biti u glavi osobe koja taj otrov konzumira svakodnevno, osobe naivne, povodljive, nedovoljno kritične, skromnog znanja, obrazovanja?
Svaka devijantnost ovde prolazi bez zadrške i ima fantastično tržište sa fascinantnim brojem glupošću omađijanih kupaca, ma iz kakvog se nastranog izvora dovukla.
Nažalost, nema institucije u Srbiji koja se uočljivo suprotstavlja ovom zlu. Promene nema na vidiku, ni u tragovima.
ovderadiocacka ovderadiocacka 04:40 12.04.2024

Re: Da

Predrag Brajovic
I nemam ideju kako se taj problem rešava.

За сада се не види крај, једино онај природан, где се систем и властодржац и цела та бритално коруптивна шема уруше или природно одумру.
То може да потраје.


Vlast se ne moze promeniti na izborima. Opozicija ne moze da izbere jednog lidera i da svi stanu iza njega. Svi hoce da budu lideri i cim nisu, prave novu partiju. Vlast cvsto drzi glavne poluge moci: budzet, policiju, sudstvo i tv/novine i to nece ispustiti iz ruku.
Promena vlasti na ulici donece novog Dinkica koji ce uci u narodnu banku sa kalasnjikovim. Ta nova vlast, zeljna para, morace da cedi suvu drenovinu, jer do tada ce biti prodato sve sto vredi.
Ova vlast, na zalost, pasce sama od sebe kada drzava bude bankrotirala i ne bude vise u mogucnosti da uzima nove kredite. Kada nema para, nece biti ni dovozenja birace iz drugih gradova, nece biti kapilarnih glasova, nece biti povecanja penzija i plata.
Ukratko receno, nece biti normalnog zivota za obicne gradjane.
Tuzno, ali sve lici na to.
docsumann docsumann 09:16 12.04.2024

Re: Da

Vlast se ne moze promeniti na izborima. Opozicija ne moze da izbere jednog lidera i da svi stanu iza njega. Svi hoce da budu lideri i cim nisu, prave novu partiju. Vlast cvsto drzi glavne poluge moci: budzet, policiju, sudstvo i tv/novine i to nece ispustiti iz ruku.


tako su govorili i za Mila i vladavinu DPS-a u CG, a ono - prc milojka!

uopšte nije ključno da sva opozicija stane iza jednopg čovjeka (pogotovo što je takvu personu teško naći u (za(datom trenutku) i u jednu kolonu.
rekao bih da vlasti upravo odgovara to vječito vajkanje o nepostojanju opozicionog "mesije".

ključnije je da se koalicije u kojim će opozicija biti grupisana u izbornoj trci međusobno ne sukobljavaju, a poželjno bi bilo i da usklade kampanje.

opozicioone stranke slične profilacije bi bilo poželno da se integrišu u veće blokove, pošto tu ne dolazi do odvijanja glasača ideološkim eusaglašenostima.

treba uvijek imati na umu da dok je god SNS na vlasti to zapravo i nisu regularni izbori već izbori za regularne izbore.
zato sva udeološka, politička i svaka druga razmimoilaženja u opoziciji treba staviti sa strane, dok se glavni posai ne obavi.
ako bigda tek nakon tokga može se preći na normalni politički život.


mislim, slobodno prepisujte od nas.
nismo najpametniji, štaviše dugo nam je trebalo da savladamo to gradivo, al smo na kraju položili diplomski.
krivo bi mi bilo da Srbija mora da prođe čitav taj krug.

predatortz predatortz 09:21 12.04.2024

Re: Da

tako su govorili i za Mila i vladavinu DPS-a u CG, a ono - prc milojka!

uopšte nije ključno da sva opozicija stane iza jednopg čovjeka (pogotovo što je takvu personu teško naći u (za(datom trenutku) i u jednu kolonu.
rekao bih da vlasti upravo odgovara to vječito vajkanje o nepostojanju opozicionog "mesije


Samo što mila nije srušila opozicija, srušila ga je SPC...
angie01 angie01 09:27 12.04.2024

Re: Da

treba uvijek imati na umu da dok je god SNS na vlasti to zapravo i nisu regularni izbori već izbori za regularne izbore.


tacno,...samo sto to ljudima nije jasno.

isto je problem, aktivirati spavace.
docsumann docsumann 09:36 12.04.2024

Re: Da

predatortz
tako su govorili i za Mila i vladavinu DPS-a u CG, a ono - prc milojka!

uopšte nije ključno da sva opozicija stane iza jednopg čovjeka (pogotovo što je takvu personu teško naći u (za(datom trenutku) i u jednu kolonu.
rekao bih da vlasti upravo odgovara to vječito vajkanje o nepostojanju opozicionog "mesije


Samo što mila nije srušila opozicija, srušila ga je SPC...


to je pretjerana tvrdnja.

SPC je dala svoj doprinos, odnosno bila je onaj nedostajući momentum zda jezičak na vagi prebaci stranu.
opoziciji je već u par navrata nedotajao 1% ili 1 mandat da napravi obrt vlasti, al bi DPS tada aktivirao "državni udar" "orlov let" ili slične fantazmagorije iz kuhinje službe.

SPC je više doprinjeo da se prosrpski blok sredi i uozbilji, pa im je izabrao i nosioca liste, profesora Zdravka K. kog su već svi pomalo zaboravili.
s Mandićem na čelu ne bi bili i na 85% od postignutog rezultata.

na veliki broj opozicionih birača (me included) crlkva nije imala nikakvog uticaja.

tako da sve akcije u sinergiji (sporzaum 3 najveća opoziciona bloka, SPC, rda na treneu...) na kraju dovele do Milovog pda.




predatortz predatortz 09:38 12.04.2024

Re: Da

SPC je dala svoj doprinos, odnosno bila je onaj nedostajući momentum zda jezičak na vagi prebaci stranu.


Tačno! Nedostajući jezičak da tas prevagne na jednu stranu.


na veliki broj opozicionih birača (me included) crlkva nije imala nikakvog uticaja.


Opet tačno. Ali bi ti bili nedovoljni za prevagu.

docsumann docsumann 10:48 12.04.2024

Re: Da

na veliki broj opozicionih birača (me included) crlkva nije imala nikakvog uticaja.


Opet tačno. Ali bi ti bili nedovoljni za prevagu.


da sumiramo (vidim da smo blizu tačke kompromisa, al i dalje orbitiramo okolo) - uticaj SPC je bio neophodan, ali ne i dovoljan uslov da ni se pobijredio DPS.

tek kad su se svi bitni faktori poklopili rezultat konačno nije izostao.

ne možeš protiv prevehjanih autokrata i bande na valsti drugačije (a bez krvi)



Hansel Hansel 13:49 14.04.2024

Re: Da

Predrag Brajovic
pravosudje drzi bivsi rezim. nek se oni vrate i eto resenja.

Наравно, то су будалашења и бедастоће, из септичке јаме СНС пропаганде: да опозиција има било какав утицај на правосуђе, давно би Синиша Мали био у затвору због Савамале, Вулин због новца који никако не може да објасни, или сада скоро директор оног рудника у Алексинцу због тога што су погинули рудари.

Баш је бесрамно и тупаво просипати ту пропаганду, у коју чак ни СНС гласачи не верују.

Исто као што је и Бујке – "жути Бујке". Је л' био или није, да ли је и сада, или није? Где је био поменути Мали, ко (ни)је процесуиран од "жутих" а требало је, и после доласка "нове" власти? 'Ај'те молим вас... Све је то лапидарно објаснила још Милена Арежина (баш она) код Оље Бећковић још 2001, мислим... био је "Утисак" тада још на Студију Бе.
jovilim_e jovilim_e 10:02 12.04.2024

Uh!

Sa ovakvom opozicijom Vučić će da vlada do kraja vremena.
Koja nikako da shvati da je glas seljaka jednako važan kao i glas akademika.
Kako je to već rekao Zloba.
Vučić nije gadljiv na glasove nepismenih i krezubih, naprotiv.
Kada to polupismeni opozicioni lideri shvate, moći će da pređu na sledeći nivo koji si opisao ... ukrupnjavanje opozicione scene i ostalo.
predatortz predatortz 10:05 12.04.2024

Re: Uh!

jovilim_e
Sa ovakvom opozicijom Vučić će da vlada do kraja vremena.
Koja nikako da shvati da je glas seljaka jednako važan kao i glas akademika.
Kako je to već rekao Zloba.
Vučić nije gadljiv na glasove nepismenih i krezubih, naprotiv.
Kada to polupismeni opozicioni lideri shvate, moći će da pređu na sledeći nivo koji si opisao ... ukrupnjavanje opozicione scene i ostalo.


I kad shate da ne možes sa Marinikom pred prosečnog srpskog glasača. Neće je jer ga je više puta u svom političkom delovanju uvredila.
jovilim_e jovilim_e 10:11 12.04.2024

Re: Uh!

predatortz
jovilim_e
Sa ovakvom opozicijom Vučić će da vlada do kraja vremena.
Koja nikako da shvati da je glas seljaka jednako važan kao i glas akademika.
Kako je to već rekao Zloba.
Vučić nije gadljiv na glasove nepismenih i krezubih, naprotiv.
Kada to polupismeni opozicioni lideri shvate, moći će da pređu na sledeći nivo koji si opisao ... ukrupnjavanje opozicione scene i ostalo.


I kad shate da ne možes sa Marinikom pred prosečnog srpskog glasača. Neće je jer ga je više puta u svom političkom delovanju uvredila.

Ma normalno.
docsumann docsumann 10:52 12.04.2024

Re: Uh!

Vučić nije gadljiv na glasove nepismenih i krezubih, naprotiv.


štaviše, oni su mu omiljeni pošto se pecaju na prvu površnu, šarenu loptu napumpanu lažima i nacionalnim "zanosom" kratkog daha. tj. gutaju lošu propagandu i traže još.

čak mislim da se Vučiću taj profil glasača, toliko dopao, da pokušava što više ljudi da prevede u taj mentalni status
docsumann docsumann 10:53 12.04.2024

Re: Uh!

predatortz
jovilim_e
Sa ovakvom opozicijom Vučić će da vlada do kraja vremena.
Koja nikako da shvati da je glas seljaka jednako važan kao i glas akademika.
Kako je to već rekao Zloba.
Vučić nije gadljiv na glasove nepismenih i krezubih, naprotiv.
Kada to polupismeni opozicioni lideri shvate, moći će da pređu na sledeći nivo koji si opisao ... ukrupnjavanje opozicione scene i ostalo.


I kad shate da ne možes sa Marinikom pred prosečnog srpskog glasača. Neće je jer ga je više puta u svom političkom delovanju uvredila.


Marinika je tu za određenu grupaciju opozicionoi nasstojenih birača, za neker druge glasove trebaju drugačiji animatori.

dakle, dopuna tima, a ne da se Marinika isključuje jer nekima nije povolji.
predatortz predatortz 11:03 12.04.2024

Re: Uh!


čak mislim da se Vučiću taj profil glasača, toliko dopao, da pokušava što više ljudi da prevede u taj mentalni status


Ja bih ovu priču malo produbio. U svakoj populaciji je mnogo više onih koji nemaju velike intelektualne dobačaje.

Samo glup političar može da ignoriše tu činjenicu.

Onaj ko ne prilagodi priču takvom glasaču nikad neće dobiti izbore.
gvozden1 gvozden1 11:06 12.04.2024

Re: Uh!

dakle, dopuna tima, a ne da se Marinika isključuje jer nekima nije povolji

A koju politiku će taj Frankenštajn da zastupa, Marinikinu, genocid u Srebrenici se ne sme poricati, ili drugu, u Srebrenici nije bilo genocida?
predatortz predatortz 11:07 12.04.2024

Re: Uh!

Marinika je tu za određenu grupaciju opozicionoi nasstojenih birača, za neker druge glasove trebaju drugačiji animatori.


Da, ali će Marinika više njih odbiti nego što će privući. Govorimo o prosečnom srpskom glasaču.
Ne može Marinika doneti samo korist a da njeno eksponiranje ne nanese štetu.

Evo, recimo ja...
Ne bih imao problem da glasam za Dragana Đilasa, ali nikad ne bih zaokružio tu koaliciju jer je u njoj Marinika.

Pošto nije tajna da sam glasao za koaliciju NADA, isključivo radi Miloša Jovanovića i njegovih stavova koji dobrim delom odražavaju moje stavove, mogu ti reći da svi koji su glasali za tu koaliciju a ja ih poznajem imaju isti problem koji imam i ja - sa gađenjem pristaju i na tehničku koaliciju sa njom. A boga mole da do koalicije ne dođe nikad, pa ni te tehničke.

angie01 angie01 11:24 12.04.2024

Re: Uh!

Ne bih imao problem da glasam za Dragana Đilasa, ali nikad ne bih zaokružio tu koaliciju jer je u njoj Marinika.


pa eto, vecina koja nije nacoski nastrojena, nisu ljubitelji Djilasa, a Marinika im je prihvatljivija.

sto se mene tice, svejedno mi je za likove i price, mene zanimaju dela, konkretan cilj, plan kako ce se do njega stici,...zanimaju me institucije sistema koje funkcionisu, onda likovi gube na znacaju, ionako bi trebalo da budu samo zaposlenici gradjana,...no mi smo daleko od toga, upravo jer gradjani ne kapiraju taj princip, ili su potpuno upali u neku malodusnost, ili su uvek i pri svakoj vlasti, u grupi koja je oblikovana tako, da ce svojom poslusnocu dobiti neke mrvice, koje inace nije zaluzila,...sve u svemu, bez obzira na ideoloske razlike, ljudi ne shvataju, kakvog su Frankenstajna dozvolili da se iskonstruise i koji ce jos da naraste i ostace njihovoj deci-onom delu, koji nece da pobegne, ako se ne budu trgli i shvatili da je zajednicki cilj uredjena zemlja.
jovilim_e jovilim_e 11:36 12.04.2024

Re: Uh!

predatortz
Marinika je tu za određenu grupaciju opozicionoi nasstojenih birača, za neker druge glasove trebaju drugačiji animatori.


Da, ali će Marinika više njih odbiti nego što će privući. Govorimo o prosečnom srpskom glasaču.
Ne može Marinika doneti samo korist a da njeno eksponiranje ne nanese štetu.

Evo, recimo ja...
Ne bih imao problem da glasam za Dragana Đilasa, ali nikad ne bih zaokružio tu koaliciju jer je u njoj Marinika.

Pošto nije tajna da sam glasao za koaliciju NADA, isključivo radi Miloša Jovanovića i njegovih stavova koji dobrim delom odražavaju moje stavove, mogu ti reći da svi koji su glasali za tu koaliciju a ja ih poznajem imaju isti problem koji imam i ja - sa gađenjem pristaju i na tehničku koaliciju sa njom. A boga mole da do koalicije ne dođe nikad, pa ni te tehničke.


Da.
Dobri su mi ovi prosvećeni kojima nisu važne ličnosti u politici?
Gde li su samo taj bulšit pokupili?
Da, u politici su najvažnije ličnosti, važnije nego u svim ostalim profesijama.
docsumann docsumann 11:40 12.04.2024

Re: Uh!

Da, ali će Marinika više njih odbiti nego što će privući. Govorimo o prosečnom srpskom glasaču.
Ne može Marinika doneti samo korist a da njeno eksponiranje ne nanese štetu.


zamisli da je Dritan obazirao na "dobronamjerene sugestije" kako može sa četnicima u koaliciju, još bi Milo vlad'o Crnom Gorom.

tako da ne bih dalje




predatortz predatortz 11:46 12.04.2024

Re: Uh!

zamisli da je Dritan obazirao na "dobronamjerene sugestije" kako može sa četnicima u koaliciju, još bi Milo vlad'o Crnom Gorom.


Da Dritanu "četnici" nisu činili većinu druge bi ptice pevale. U CG bez "četnika" niko ništa ne može.

A znaš ko jedini u Srbiji može ugroziti Vučića?
Onaj ko će da okrene desno opredeljene glasača, da mu uzme deo glasačkog tela.
To Marinika sigurno nije.

niccolo niccolo 12:03 12.04.2024

Re: Uh!

Onaj ko će da okrene desno opredeljene glasača, da mu uzme deo glasačkog tela.

Ali ni taj neće moći sam, bez levih. Osim ako će da bude Vučić umesto Vučića, a to ne rešava problem.
predatortz predatortz 12:05 12.04.2024

Re: Uh!

niccolo
Onaj ko će da okrene desno opredeljene glasača, da mu uzme deo glasačkog tela.

Ali ni taj neće moći sam, bez levih. Osim ako će da bude Vučić umesto Vučića, a to ne rešava problem.


Sve ove leve opcije i opcijice su dobacile dokle su mogle i tu se samo osipanje može očekivati.
Ključ vlasti u Srbiji leži u neodlučnim i desno opredeljenim. A najveći kontejner glasova je uzimanje od Vučića.
michiganac michiganac 12:48 12.04.2024

Re: Uh!

Evo, npr., uhvatio sam, ima već par godina, da veliki dio omladinaca Srbije (dobran % onih koji apstiniraju od izbora posljednju deceniju) duva u jedra Save Manojlovića (dečko ima taj politički 'edge', jasan i jak stav + familijarni pedigre mu je s južne pruge pa ima potencijal za angažman da pridobije i ove odozdo).. Zatim onaj Vladimir Obradović. To su neka nova, mlada i nekompromitovana lica s potencijalom koja bih i sam volio da vidim kako drže leđa jedan drugom.
jovilim_e jovilim_e 13:05 12.04.2024

Re: Uh!

michiganac
Evo, npr., uhvatio sam, ima već par godina, da veliki dio omladinaca Srbije (dobran % onih koji apstiniraju od izbora posljednju deceniju) duva u jedra Save Manojlovića (dečko ima taj politički 'edge', jasan i jak stav + familijarni pedigre mu je s južne pruge pa ima potencijal za angažman da pridobije i ove odozdo).. Zatim onaj Vladimir Obradović. To su neka nova, mlada i nekompromitovana lica s potencijalom koja bih i sam volio da vidim kako drže leđa jedan drugom.

Ko je Vladimir Obradović?
docsumann docsumann 14:00 12.04.2024

Re: Uh!

Da Dritanu "četnici" nisu činili većinu druge bi ptice pevale. U CG bez "četnika" niko ništa ne može.


ne bi ni četnici bez Dritana skinuli Mila za 100 godina
predatortz predatortz 14:08 12.04.2024

Re: Uh!

docsumann
Da Dritanu "četnici" nisu činili većinu druge bi ptice pevale. U CG bez "četnika" niko ništa ne može.


ne bi ni četnici bez Dritana skinuli Mila za 100 godina


Ma, obrći do ujutru, no bez "četnika" i SPC ništa od posla!

Svestan sam da mnoge sad ta činjenica tišti, ali jbga tako je.
I tako će da bude!

I u Srbiji će to biti faktor koji će odneti prevagu. Napraviti protok čistog vazduha i razduvati smrad i ovih na vlasti, ali i nekih iz opozicije.

Srbija se lagano vraća sebi.

docsumann docsumann 14:11 12.04.2024

Re: Uh!

Ma, obrći do ujutru, no bez "četnika" i SPC ništa od posla!


nemam šta da obćem, pošto ne vidim tu ništa sporno, sem što izostavljaš drugi dio priče, a to je ... da posla ne bi bilo ni bez ostalih djelova tročlane pobijedničke koalicije, uključujući i Dritanovih 5%.
angie01 angie01 14:39 12.04.2024

Re: Uh!

I u Srbiji će to biti faktor koji će odneti prevagu. Napraviti protok čistog vazduha i razduvati smrad i ovih na vlasti, ali i nekih iz opozicije.


nesto ste pukli na poslednjim izborima i to dramaticno, ne znam na osnovu cega zasnivas tu tvrdnju koju iznosis-pa i na domacem terenu ste gubitnici....pri tome, Srbiji je dosta militantnih mrzitelja drugih i nacoskih tlapnji...Srbi su bolji od toga sto nudite...samo sto ste agresivni, pa od sopstvene galame ne cujete ljude okolo.
predatortz predatortz 14:50 12.04.2024

Re: Uh!

Srbi su bolji od toga sto nudite..


Ne brini ti za Srbe...
docsumann docsumann 14:54 12.04.2024

Re: Uh!

predatortz
niccolo
Onaj ko će da okrene desno opredeljene glasača, da mu uzme deo glasačkog tela.

Ali ni taj neće moći sam, bez levih. Osim ako će da bude Vučić umesto Vučića, a to ne rešava problem.


Sve ove leve opcije i opcijice su dobacile dokle su mogle i tu se samo osipanje može očekivati.
Ključ vlasti u Srbiji leži u neodlučnim i desno opredeljenim. A najveći kontejner glasova je uzimanje od Vučića.


teško da ima što od toga dojkje SNS na vlasti.
autokrastkim vlastima slabo opada rejting na "izborima".

ti glasovi počnu naglo da se otaču-pretaču kad vladajuća stranka izgubi prve izbore. e onda na sledećim (prvih iole regularnim) dođe do masovnih migracija biračkog tijela.

tu nastane lov na birače, ko grizli kad love losose u riječnoj bijuci. sluđene ribe im same uleću u usta

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:03 12.04.2024

Re: Uh!

docsumann
predatortz
niccolo
Onaj ko će da okrene desno opredeljene glasača, da mu uzme deo glasačkog tela.

Ali ni taj neće moći sam, bez levih. Osim ako će da bude Vučić umesto Vučića, a to ne rešava problem.


Sve ove leve opcije i opcijice su dobacile dokle su mogle i tu se samo osipanje može očekivati.
Ključ vlasti u Srbiji leži u neodlučnim i desno opredeljenim. A najveći kontejner glasova je uzimanje od Vučića.


teško da ima što od toga doj je SNS na vlasti.
autokrastkim vlastima slabo opada rejting na "izborima".

ti glasovi počnu naglo da se otaču-pretaču kad vladajuća stranka izgubi prve izbore. e onda na sledećim (prvih iole regularnih) dođe do masovnih migracija biračkog tijela.

tu nastane lov na birače, ko grizli kad love losose u riječnoj bijuci. sluđene ribe im same uleću u usta


docsumann
predatortz
niccolo
Onaj ko će da okrene desno opredeljene glasača, da mu uzme deo glasačkog tela.

Ali ni taj neće moći sam, bez levih. Osim ako će da bude Vučić umesto Vučića, a to ne rešava problem.


Sve ove leve opcije i opcijice su dobacile dokle su mogle i tu se samo osipanje može očekivati.
Ključ vlasti u Srbiji leži u neodlučnim i desno opredeljenim. A najveći kontejner glasova je uzimanje od Vučića.


teško da ima što od toga doj je SNS na vlasti.
autokrastkim vlastima slabo opada rejting na "izborima".

ti glasovi počnu naglo da se otaču-pretaču kad vladajuća stranka izgubi prve izbore. e onda na sledećim (prvih iole regularnih) dođe do masovnih migracija biračkog tijela.

tu nastane lov na birače, ko grizli kad love losose u riječnoj bijuci. sluđene ribe im same uleću u usta


Све тачно, Доцо.
predatortz predatortz 15:14 12.04.2024

Re: Uh!

teško da ima što od toga doj je SNS na vlasti.


Mnogo je razočaranih u njihovom glasačkom telu. Samo im treba ponuditi alternativu.
A to mogu stranke desnog centra.

Ovde se potcenjuje veliki broj građana Srbije govoreći da su svi glasači SNS glupi, krezavi, neobrazovani, potkupljivi ili ucenjeni.

Ne, nisu!

Dosta je tu ljudi iz solidne srednje klase, kojima nacionalni interes nije nebitan i ne bi ga podredili nekim novim "vrednostima" koje su jako sumnjive.

To je veliki broj glasova, veliki broj solidnih ljudi. Njih treba pridobiti a ne ponižavati.

Takav faktički ima dvotruku vrednost. Jedan glas manje za njega i jedan glas za neku zdraviju opciju.

I od tih glasova treba praviti širok pokret.

Svaka čast čistim potocima, obožavam ih, ali to nije politika.
To je ekološki stav.
Svaka čast i borbi protiv nekih vidova nasilja u društvu. Podržavam svaki vid borbe protiv toga.
No, ni to nije politika.

Ako me razumeš!

Niti je politika kada ti na svako pitanje odgovaraju EU!

Nije ni politika ja sam protiv Vučića!
Dobro, i ja sam! I?
Kako gledaš na granice, ekonomiju, integracije, vojne saveze, odakle ćeš dobavljati energente, koja ti je kulturna politika...
Sve su to stvari na koje moraš imati precizan odgovor.

angie01 angie01 15:41 12.04.2024

Re: Uh!

Ne brini ti za Srbe.


ma ne ti ces da brines, sto si ih shebo.
angie01 angie01 15:42 12.04.2024

Re: Uh!

ti glasovi počnu naglo da se otaču-pretaču kad vladajuća stranka izgubi prve izbore. e onda na sledećim (prvih iole regularnih) dođe do masovnih migracija biračkog tijela.


kralj je umro,... ziveo kralj!
predatortz predatortz 15:47 12.04.2024

Re: Uh!

angie01
Ne brini ti za Srbe.


ma ne ti ces da brines, sto si ih shebo.


Hvala ti što mi pridaješ toliki značaj, no ja nikad nisam bio u poziciji da odlučujem na nekom visokom nivou.
Možda bi bolje ispalo da jesam, neke stvari se po mojoj pameti nikad dogodile ne bi, ali nisam.

Stoga te molim da me ne precenjuješ, jer nit sam šta sjebo, nit sam šta popravio u kontekstu šire slike.


Nemoj svoju uobrazilju o vlastitoj bitnosti u poretku Kosmosa da projektuješ na mene.

Ta dijagnoza me zaobišla.
angie01 angie01 15:52 12.04.2024

Re: Uh!

Hvala ti što mi pridaješ toliki značaj,


ma ne pridajem ti, to je metaforicki recenu u odnosu na to sto zagovaras, a sto je Srbe okrenulo za 180 stepeni na losu stranu,...to sam rekla, kada moram da crtam.

Nemoj svoju uobrazilju o vlastitoj bitnosti u poretku Kosmosa da projektuješ na mene


ja o sebi nista rekla nisam, vise ti ljigavo insinuirao, kako da ti kazem, ovo je moja zemlja i moj grad, nemoj da zamisljas da je neko tebe cekao, da nam kazes, kako bi trebali da zivimo, mislimo i sta je dobro za nas,...to je dijagnoza, a ne to sto ti ucitavas i posle se ponasas, kao da je to istina.
predatortz predatortz 15:56 12.04.2024

Re: Uh!

ovo je moja zemlja i moj grad,


Pa vidi, sve je to i moje.

nemoj da zamisljas da je neko tebe cekao, da nam kazes, kako bi trebali da zivimo, mislimo i sta je dobro za nas,...to je dijagnoza


Slažem se da ovde postoji dijagnoza. Jer evidentno ne razumeš da je svaki građanin Srbije slobodan da iznosi svoje političke stavove bez obaveze da tebe pita za dozvolu.


angie01 angie01 16:00 12.04.2024

Re: Uh!

Pa vidi, sve je to i moje.


nikakav problem, samo prestani da ti nama sviras da si neki nadmocniji Srbin i kako bi mi trebalo da se uredimo,..eno tamo se vidi rezultat takvih stavova.

ti meni kazes, da ja ne brinem za Srbe- kojim pravom, bolan?
da je svaki građanin Srbije slobodan da iznosi svoje političke stavove bez obaveze da tebe pita za dozvolu.


pa nisam ja ta koja srbomeruje i proglasava neSrbe i prave Srbe, nego si to ti.
predatortz predatortz 16:04 12.04.2024

Re: Uh!

nikakav problem, samo prestani da ti nama sviras da si neki nadmocniji Srbin i kako bi mi trebalo da se uredimo,


Vid' bona!
Nema vas i nas. Pistoje građani Srbije. Ja jedan od njih. Pomiri se sa tim!
Jednaka prava imamo, pa i da govorimo šta mislimo.

Srbija nije blog b92 iz zlatnog doba, ti nisi komesarka.

Što se pre pomiriš sa tim, veće su nade za pozitivan ishod tvog oporavka.
angie01 angie01 16:09 12.04.2024

Re: Uh!

Što se pre pomiriš sa tim, veće su nade za pozitivan ishod tvog oporavka


sta brljavis, ne razumes napisano,..ti si taj koji ovde delis ljude na prave i neprave, nisam ja, ti etiketiras ko nije dovoljno dobar Srbin i sva ta naci denunciranja,...ti meni kazes da ja ne brinem za Srbe-kojim pravom,... tako da- odhebi sa fasitickim manipulacijama,...bolan.
predatortz predatortz 16:11 12.04.2024

Re: Uh!

angie01
Što se pre pomiriš sa tim, veće su nade za pozitivan ishod tvog oporavka


sta brljavis, ne razumes napisano,..ti si taj koji ovde delis ljude na prave i neprave, nisam ja, ti etiketiras ko nije dovoljno dobar Srbin i sva ta naci denunciranja,...ti meni kazes da ja ne brinem za Srbe-kojim pravom,... tako da- odhebi sa fasitickim manipulacijama,...bolan.


Bona, 5 mg i šetnja.
Peniš, ne nastavljaj loše ti čini.
angie01 angie01 16:15 12.04.2024

Re: Uh!




Bona, 5 mg i šetnja.
Peniš, ne nastavljaj loše ti čini.




nesto nisam tacno napisala, ili sta.
emilia emilia 04:10 13.04.2024

Re: Uh!

jovilim_e jovilim_e 05:53 14.04.2024

Re: Uh!

docsumann
predatortz
niccolo
Onaj ko će da okrene desno opredeljene glasača, da mu uzme deo glasačkog tela.

Ali ni taj neće moći sam, bez levih. Osim ako će da bude Vučić umesto Vučića, a to ne rešava problem.


Sve ove leve opcije i opcijice su dobacile dokle su mogle i tu se samo osipanje može očekivati.
Ključ vlasti u Srbiji leži u neodlučnim i desno opredeljenim. A najveći kontejner glasova je uzimanje od Vučića.


teško da ima što od toga dojkje SNS na vlasti.
autokrastkim vlastima slabo opada rejting na "izborima".

ti glasovi počnu naglo da se otaču-pretaču kad vladajuća stranka izgubi prve izbore. e onda na sledećim (prvih iole regularnim) dođe do masovnih migracija biračkog tijela.

tu nastane lov na birače, ko grizli kad love losose u riječnoj bijuci. sluđene ribe im same uleću u usta


Nisam razumeo ovo porerđenje?
Ili ti hoćeš da kažeš da govna samo prelete u novu političku partiju, odnosno, da budem precizniji - u onu na vlasti.
Jer tu nema nikog novoga.
Sve su to slična govna.
Hansel Hansel 13:55 14.04.2024

Re: Uh!

docsumann
još bi Milo vlad'o Crnom Gorom.

Е, стварно, шта је с Милом, где је, шта ради, је л' га неко за нешто истражује, камоли процесуира даље, шта је са сарадницима итд...
zoja444 zoja444 14:02 14.04.2024

Re: Uh!

milo je u dubaiu gde verovatno kao baja patak sedi na krvavo stecenim tudjim milijardama. cula sam na tv.
zoja444 zoja444 14:21 14.04.2024

Re: Uh!

rts mi je slaba tacka. 20000 parazita, koje gradjani zakonom moraju da izdrzavaju. i bujke je kao faraon. njegovo ime uz pustanje himne. to hrvati ne rade.
Hansel Hansel 14:51 14.04.2024

Re: Uh!

zoja444
rts mi je slaba tacka. 20000 parazita, koje gradjani zakonom moraju da izdrzavaju. i bujke je kao faraon. njegovo ime uz pustanje himne. to hrvati ne rade.

20 хиљада?!
zoja444 zoja444 15:01 14.04.2024

Re: Uh!

kazu da ne moze da im se utvrdi broj.
devon devon 02:50 16.04.2024

Re: Uh!

Uh! Ti si jarane (bolane), pravi primerak govanceta izBosne...veliki ratnik sa "ove strane Drine".
Vrati se picko bre tamo nazad, ako smes, pa nastavi svoju borbu...
predatortz predatortz 07:42 16.04.2024

Re: Uh!

devon
Uh! Ti si jarane (bolane), pravi primerak govanceta izBosne...veliki ratnik sa "ove strane Drine".
Vrati se picko bre tamo nazad, ako smes, pa nastavi svoju borbu...


Majstore, nisu ti pogodili terapiju. Promeni lekara, neki drugi možda i pogodi.

Drži se, medicina napreduje! Takva stanja se danas drže pod kontrolom.

Черевићан Черевићан 15:29 12.04.2024

nulla servitus turpior est quam voluntaria

или....саможивост друштвено прихватљива особина

урбано трајање........магнет отуђењу
рурални живот..,..широко нам поље,
пред нама је избор душевноме леку
треба одрицања ал' братеее и воље
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:49 12.04.2024

...

заборавила сам како лепо пишеш.
поздрав
jovilim_e jovilim_e 19:33 12.04.2024

Re: ...

njanja_de.manccini
заборавила сам како лепо пишеш.
поздрав

Ja više razumem tvoj torlački nego Čerevićaninov 'govor'.
zoja444 zoja444 16:51 12.04.2024

zene mlsllte na sebe

saznala sam slucajno da moj dom zdravlja ima vec 4 godine aparat za uz dojke i mamograf. i obavila sam preglede odmah, bez zakazivanja i veze. bas lep i srecan dan.
solo solo 18:38 12.04.2024

Re: Radojka

aparat za uz dojke


Radojka šta to beše dojka?
devon devon 02:36 16.04.2024

Re: miki

Tebe cu posebno jebati
guska-i-rostilj guska-i-rostilj 16:53 12.04.2024

Hau jes nou

… Вулин због новца који никако не може да објасни…


О, да, да! Није Вулин препоштени Вељо из Чачка који је са заносом једног успешног шверцера детаљно објашњавао паковање девиза добијених од ЦИЕ у Будимпешти негде у лето 2000. у крагну своје јакне и свој шеретски поздрав царини и полицији кад прелазио границу и улазио у Србију.

https://www.youtube.com/watch?v=6fTMatYw4SY&t=2351s

Него, 'ђе нам је Вељо данас, мсм. политички? Има ли тај суноврат неке везе са описаним Вељиним шверцерајем и пресликавањем на целокупно понашања „Вељине екипе петог октобра“. Памте људи…
zoja444 zoja444 17:09 12.04.2024

docs

sta kaze popis, koliko je srba u cg?
docsumann docsumann 17:17 12.04.2024

Re: docs

zoja444
sta kaze popis, koliko je srba u cg?


objava rezultat je najvaljena za Maj il' Jun... sad, ne sjećam se
solo solo 18:39 12.04.2024

Re: docs

sta kaze popis, koliko je srba u cg?


Jel Srbi slušaju DUB PUB ?
jovilim_e jovilim_e 19:34 12.04.2024

Re: docs

solo
sta kaze popis, koliko je srba u cg?


Jel Srbi slušaju DUB PUB ?

Ko to može da sluša?
Nisu ni Srbi baš toliko ludi.
jovilim_e jovilim_e 05:42 13.04.2024

Re: docs

solo
sta kaze popis, koliko je srba u cg?


Jel Srbi slušaju DUB PUB ?

Ovo PUB sam dešifrovao kao Prst U Bulju.
Šta bi moglo da znači DUB?
shmoo shmoo 11:32 13.04.2024

Re: docs

jovilim_e
solo
sta kaze popis, koliko je srba u cg?


Jel Srbi slušaju DUB PUB ?

Ovo PUB sam dešifrovao kao Prst U Bulju.
Šta bi moglo da znači DUB?



Дромбуље у бонгу?





zoja444 zoja444 17:42 12.04.2024

za neke neobavestene

spavaci nisu apstinenti na izborima. spavaci su agenti drugih drzava, neprijateljskih, koji se aktiviraju u jednom trenutku.
jovilim_e jovilim_e 05:41 13.04.2024

Re: za neke neobavestene

zoja444
spavaci nisu apstinenti na izborima. spavaci su agenti drugih drzava, neprijateljskih, koji se aktiviraju u jednom trenutku.

Da.
Što reče onomad neko za nešto - 'kada čujem nevladina organizacija, hvatam se za kurac'.
Pošto me mrzi da otvaram sef za pištolj.
nikvet pn nikvet pn 11:15 15.04.2024

...

Predrag Brajovic
Колико смо у Српском друштву данас себични? Мени се чини да се у нашој епохи саможивост претворила у друштвено прихватљиву особину.


Лепо и тачно примећено. Егоизам постаје нормалност.

Егоизам је еволуциона особина и то није ново. Ново је да је друга, опозитна страна те приче занемарена и заборављена.

Давање. Оно давање без рачуна, изван математике, давање од срца. Дај и заборави. Дај и не брини - даће ти се. Како сејеш тако и береш.

То званично више не постоји. Прецртано. У старој Србији постојала је институција добротвора. Капетан Миша Анастасијевиић па надаље наниже многи знани и незнани. Таква је била друштвена клима, наратив и мејнстрим, ред је вратити део отечеству у виду дара. Без принуде, добровољно.

Али '44/45 сви добротвори некадашњи и будући принудно су донирали тамо где треба. Надаље је добротвор био само један. Делио је шаком и капом али само подобнима, понајвише себи. Лако је даровати туђе.

Данас? Тачно, алавост јесте прешла у манир. Старински добротвори (Кавчић) су и даље попљувани јер шкоде бизнису. Али ничија није до зоре горела.
zoja444 zoja444 17:56 15.04.2024

Re: ...

to je zato sto se nasi tajkuni takmice sa svetskim a ne medjusobno. uvesti zakonsku obavezu da moraju da doniraju. narodne kuhinje, za beskucnike, azile za zivotinje...
bene_geserit bene_geserit 20:19 15.04.2024

Re: ...

Надаље је добротвор био само један. Делио је шаком и капом али само подобнима, понајвише себи. Лако је даровати туђе.

Velikodušan
Rođače
Raspolagati tuđom mukom
Nije mala zajebancija

Ah, lepo je to Džoni opevao.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:37 15.04.2024

Re: ...

nikvet pn

То званично више не постоји. Прецртано. У старој Србији постојала је институција добротвора. Капетан Миша Анастасијевиић па надаље наниже многи знани и незнани. Таква је била друштвена клима, наратив и мејнстрим, ред је вратити део отечеству у виду дара. Без принуде, добровољно.


Doco, ti zbilja vjeruješ da su bogati ljudi tog doba, naročito trgovci, dolazili pošteno i časno do bogatstva?
Pa taj Anastasijević je bio u ortačkim ili rodbinskim odnosima sa ljudima koji su držali značajne poluge vlasti. Neke njegove "akcije" šire oko sebe miris reketa a korupcija visi po graničnim rampama.
Neki dan gledam na TV glavnog šefa Totala, jedne od 10 velikih svjetskih energetskih kompanija. Total je prošle godine, zahvaljujući i odlukama države, ostvario profit od preko 20 milijardi eura. Jedan dio tog profita vodi porijeklo i iz raznih poreznih operacija po poreznim rajevima preko kojih velike kompanije izbjegavaju plaćanje poreza državama u kojima posluju, a ni većina tih država nije pretjerano zainteresovana da naplati te poreze.
Elem, taj direktor daje intervju jednom servilnom novinaru i 10 minuta priča kako je Total, koji pored nafte trguje i sa strujom, podjelio neke povlastice svojim najsiromašnijim kupcima u iznosu od 20 miliona eura te zbog toga nije pošteno da njegov superprofit bude oporezovan.
jovilim_e jovilim_e 04:24 16.04.2024

Re: ...

kamilo_emericki
nikvet pn

То званично више не постоји. Прецртано. У старој Србији постојала је институција добротвора. Капетан Миша Анастасијевиић па надаље наниже многи знани и незнани. Таква је била друштвена клима, наратив и мејнстрим, ред је вратити део отечеству у виду дара. Без принуде, добровољно.


Doco, ti zbilja vjeruješ da su bogati ljudi tog doba, naročito trgovci, dolazili pošteno i časno do bogatstva?
Pa taj Anastasijević je bio u ortačkim ili rodbinskim odnosima sa ljudima koji su držali značajne poluge vlasti. Neke njegove "akcije" šire oko sebe miris reketa a korupcija visi po graničnim rampama.
Neki dan gledam na TV glavnog šefa Totala, jedne od 10 velikih svjetskih energetskih kompanija. Total je prošle godine, zahvaljujući i odlukama države, ostvario profit od preko 20 milijardi eura. Jedan dio tog profita vodi porijeklo i iz raznih poreznih operacija po poreznim rajevima preko kojih velike kompanije izbjegavaju plaćanje poreza državama u kojima posluju, a ni većina tih država nije pretjerano zainteresovana da naplati te poreze.
Elem, taj direktor daje intervju jednom servilnom novinaru i 10 minuta priča kako je Total, koji pored nafte trguje i sa strujom, podjelio neke povlastice svojim najsiromašnijim kupcima u iznosu od 20 miliona eura te zbog toga nije pošteno da njegov superprofit bude oporezovan.

Mislim da se kaže porreskim, a ne poreznim.
kamilo_emericki kamilo_emericki 07:39 16.04.2024

Re: ...

jovilim_e

Mislim da se kaže porreskim, a ne poreznim.

Ja, za razliku od tebe, mislim da su pravilna oba izraza.
Smatram kako sam imao sreću da se rodim na razmeđu više naroda, kultura, jezika. To mi je dalo priliku da naučim kako je prelazak granica i neomeđenost prednost. Tako se uči osvajanje slobode i izbora. Život u kompaktnom jatu sputava. Jato nameće svoje stavove, nekad otvoreno a nekad kurvanjski, tako da mislimo da je to naš izbor.
Ja volim taj kruh slobode, kolko god, nekad, bio i tvrdokoran on je moj i niko mi ga ne može oduzeti.
jovilim_e jovilim_e 09:13 16.04.2024

Re: ...

kamilo_emericki
jovilim_e

Mislim da se kaže porreskim, a ne poreznim.

Ja, za razliku od tebe, mislim da su pravilna oba izraza.
Smatram kako sam imao sreću da se rodim na razmeđu više naroda, kultura, jezika. To mi je dalo priliku da naučim kako je prelazak granica i neomeđenost prednost. Tako se uči osvajanje slobode i izbora. Život u kompaktnom jatu sputava. Jato nameće svoje stavove, nekad otvoreno a nekad kurvanjski, tako da mislimo da je to naš izbor.
Ja volim taj kruh slobode, kolko god, nekad, bio i tvrdokoran on je moj i niko mi ga ne može oduzeti.

Oćeš da kažeš da su Srbi neslobodni zato što kažu poreskim?
Ili šta?
Zašto onda Hrvati ne pišu ćirilicom da budu još slobodniji ili zašto ne kažu poreskim?
Nema budale do Srbina.
zoja444 zoja444 18:06 15.04.2024

osvrt na realnost

rok muzicar: osamdesetih, na nase koncerte je dolazilo stotina slusalaca a istovremeno na 'poselo' 20000. osamdesetih. nesto je prespavano.
zoja444 zoja444 11:04 16.04.2024

dobrota 1

cep za hendikep. plasticne cepove sa flasa za nabavku invalidskih pomagala mozete ostaviti u prodavnicama dm.
jovilim_e jovilim_e 11:16 16.04.2024

Re: dobrota 1

zoja444
cep za hendikep. plasticne cepove sa flasa za nabavku invalidskih pomagala mozete ostaviti u prodavnicama dm.

Čep za hendikep skupljamo stalno, bez obzira što su deca odavno prerasla vrtić.
zoja444 zoja444 11:10 16.04.2024

dobrota 2

sms za narodne kuhinje na kosovu i metohiji je 1033. cena poruke je 100 rsd.
zoja444 zoja444 11:37 16.04.2024

dobrota 3

ko ispunjava uslove, nek postane dobrovoljni davaoc krvi.
zoja444 zoja444 11:55 16.04.2024

za neinformisane

a zainteresovane i bez dilema, otvorena je drzavna, koliko znam, banka sperme.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana