Chuck Norris & Olja Bećković (ili Zašto sam sklon nasilju)

Dejan Stanković RSS / 02.06.2008. u 11:52

chuck-norris.2866.jpgSinoć na Utisku nedelje tema beše nasilje nad decom i među decom, ali sve se svelo na opasno poučan razgovor o vaspitanju dece i odraslih, generalno. Profi spuštačica slušalica g.đa Olja Bećković sabrala je stručnjake za vaspitanje (pedagog, psiholog, pop) na debatu. Zakasnio sam nisam pohvatao imena, ali svašta se tu pametno reklo.

Deca se ne vaspitavaju kaznom i batinama, kaže divna gospođa psiholog, Milena Jerotijević, inače, moj novi guru. (gospodjo Milena javite mi se, por favor, voleo bih da budem vaš prijatelj). Deca se vaspitavaju divljenjem i pohvalom. I primerom. Tako im se prenosi i objašnjava naš sistem vrednosti.

Ista tvrdi, a ja se slažem, da se nasilje kao i nenasilje uče.

Stručnjaci su nasilje definisali kao veoma širok pojam - od zanemarivanja do fizičkog zlostavljanja. To nisam znao, posebno mi zanemarivanje nije bilo palo na pamet, ali sam posle kraćeg razmišljanja zaključio da su potpuno u pravu. Zanemarivanje je zlostavljanje. Možda najgore.

Većinu toga što sam čuo već sam bio znao ili osećao. I pridržavam ga se uz male izuzetke. Pre par nedelja sam, priznajem, zgrešio. Elem, zatekao sam mlađeg sina i drugara mu – kad im sabereš godine nisu punoletni - kako hodaju po krovu susedne kuće. Reč je o kosom krovu i petom spratu. Uši sam im iščupao, i mom i komšijskom. Njegova majka me je razumela. Mnogo sam se bio izbezumio. Posle sam im i lepo objasnio zašto sam ih zlostavljao.

Međutim, postoji opravdanje za tu moju sklonost nasilju. I sam sam, kao dete, bio žrtva nasilja. Toga sam se, eto, setio sinoć tokom Utiska nedelje.

Beše to davih dana u školskom dvorištu OŠ Janko Veselinović, gde su neke dve starije devojčice, bliznakinje, igrale nešto s nekim kanapom ili lastišem, ne sećam se. Ja sam im sa društvom smetao. Nešto kao jurcao, preskakao, spoticao ih. Sve bi bilo OK (makar po mene) da se na kraju nisam upetljao u to njihovo uže li je, lastiš li je. Tako sam i stradao. Njih dve sestre su natrčale na mene ko kaznena brigada i počele da me vošte. Ja sam se kao branio, džilitao, dok se nisam nekako izmigoljio. Nije šala, em ih je bilo dve, em su svaka za sebe bile dva puta veće od mene. Ironija sudbine je htela da sinoć, gledajući TV shvatim, s gotovo stoprocentnom sigurnošću da je jedna od te dve sestre bila sama voditeljka programa.

Olja je u međuvremenu (a puno je godina prošlo) očigledno evoluirala u pravom smeru i batalila nasilje kao metod rešavanja konflikata. To je za svaku pohvalu. Jest da spušta slušalicu kad god joj se pruži prilika, ali to je više manje OK. Dokaz da više ne tuče je to što sinog gospodina pedagoga nije napucala kada je jadničak, iz najbolje namere da nešto objasni na primeru napravio monumentalan gaf i podsetio je da na nije novinarka već glumica koja nije htela da se miri sa sporednim ulogama.

To bi nekoj nasilnici bio veoma dobar razlog da ustane i da mu razvuće šljagu. Međutim ne. Voditeljka ga je gledala skroz smireno i sve je prošlo bez batina. Svaka čast. To se zove napredak.

 

A u međuvremenu mi na email stignu neki prevedeni američki vicevi o Chuck Norrisu.


Chuck Norris ne koristi kondom jer ne postoji ništa što može zaštititi od Chucka Norrisa.

Neki ljudi nose Supermenove pižame, a supermen nosi pižamu sa Chuck Norrisom.

And my favorite (kulturno prilagodjen):

Chuck Norris je i Olji Bećković spustio slušalicu.
Bravo Chuck! (ili se kaže Bravo Čače?)

Atačmenti



Komentari (166)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 12:14 03.06.2008

Re: Batine? Odsustvo batina?

vucko
A to je nešto kao reorganizacija, downsizing, ili tako nešto.


Danas se to elegantno (i sasvim eufemisticki) zove streamlining.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 12:44 02.06.2008

LIČNI STAV

Deca se ne vaspitavaju kaznom i batinama, kaže divna gospođa psiholog, inače, moj novi guru. Deca se vaspitavaju divljenjem i pohvalom. I primerom. Tako im se prenosi i objašnjava naše vrednosti."
Ovo je 100% tačno. Sećam kad sam bio mali, pitao sam se zašto su se moji razveli. Kad sam se oko mog desetog rođendana sreo sa mojim ocem, ja sam se tada zabezeknuo kad je on izjavio da decu treba tući i kad nisu zaslužila. Na mene,tada kao dete, je to ostavilo negativan utisak, da od tada, što reče jedna moja prijateljica, "iz određenih razloga" uopšte ne mislim na njega niti imam želju da ga vidim. I potpuno mi je jasno što su se moji razveli, inače bih nagrabusio da to ne bih poželeo ni najgorem dušmaninu. Srećom po mene, da mi nije mog starijeg brata, bilo bi nezgodno.
"Beše to davih dana u školskom dvorištu OŠ Janko Veselinović, gde su neke dve starije devojčice, bliznakinje, igrale nešto s nekim kanapom ili lastišem, ne sećam se. Ja sam im sa društvom smetao. Nešto kao jurcao, preskakao, spoticao ih. Sve bi bilo OK (makar po mene) da se na kraju nisam upetljao u to njihovo uže li je, lastiš li je. Tako sam i stradao. Njih dve sestre su natrčale na mene ko kaznena brigada i počele da me vošte. Ja sam se kao branio, džilitao, dok se nisam nekako izmigoljio. Nije šala, em ih je bilo dve, em su svaka za sebe bile dva puta veće od mene. Ironija sudbine je htela da sinoć, gledajući Utisak Nedelje shvatim, s gotovo stoprocentnom sigurnošću da je jedna od te dve sestre bila sama voditeljka programa."
Elem ovaj pasus me je naveo čisto na jedno malo razmišljanje. Pre nego što ga izreknem, NAPOMENUĆU VRLO VAŽNU STVAR: MIŠLJENJE SE NE ODNOSI NI NA AUTORA OVOG TEKSTA NI NA LIČNOSTI POMENUTE U OVOM PASUSU, JER NE ŽELIM DA SE POGREŠNO SHVATI DA MEŠAM BABE I ŽABE. DAKLE; ČISTA DIGRESIJA U ODNOSU NA PASUS. Radi se o borilačkim veštinama. Lično nemam ništa protiv njih, ali me nervira činjenica što mnogi ne shvataju njihovu suštinu. Sećam se da su pojednini moji drugari išli da treniraju aikido, koji je veština bazirana na samoodbrani, a ne na napadanju protivnika. E sad, ti isti koji su išli na taj aikido, verovali ili ne, kad su se osetili jačim od većine nas, onda su počeli da maltretiraju 2/3 odeljenja, što je u totalnoj suprotnosti sa najosnovnijim načelom ove veštine, a to je, da ponovim, samoodbrana i ništa drugo. Srećom po odeljenje, učiteljica nam je bila takva da nije dozvoljavala tako nešto i nakon njene nemilosrdne intervencije, nisu smeli nikog više da pipnu. Mi koji smo bili žrtve tog maltretiranja, bili smo pobednici. Meni je malo falilo da budem upisan na treninge aikidoa, ali ja to nisam hteo ni onda, a vala neću ni sad sa punih 28. godina iz prostog razloga što nisam hteo, niti nameravam da se pretvorim u iste one koji su veći deo mog odeljenja maltretirali. Prosto treba poznavati sebe i svoje mogućosti i reći:"NE JA TO NEĆU DA BUDEM I NEĆU TO DA RADIM" ili "OVO ME ZANIMA. DA JA TO HOĆU." Po meni je to OK. Sve preko toga i na silu je izlišno.
chobanica chobanica 15:01 02.06.2008

Re: LIČNI STAV

Meni je malo falilo da budem upisan na treninge aikidoa, ali ja to nisam hteo ni onda, a vala neću ni sad sa punih 28. godina iz prostog razloga što nisam hteo, niti nameravam da se pretvorim u iste one koji su veći deo mog odeljenja maltretirali.


Mislis da su od aikida postali siledzije? Pogresno.

Aikido je orudje, instrument. Kao i inteligencija. Natprosecno inteligentan covek moze da koristi taj svoj dar da smisli savrseno ubistvo, ili da pronadje vakcinu protiv neke zarazne bolesti.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:26 02.06.2008

Re: LIČNI STAV

Luka Ivanisevic
Radi se o borilačkim veštinama. Lično nemam ništa protiv njih, ali me nervira činjenica što mnogi ne shvataju njihovu suštinu. Sećam se da su pojednini moji drugari išli da treniraju aikido, koji je veština bazirana na samoodbrani, a ne na napadanju protivnika. E sad, ti isti koji su išli na taj aikido, verovali ili ne, kad su se osetili jačim od većine nas, onda su počeli da maltretiraju 2/3 odeljenja,

Kao sto je pre mene ucinio/la CHOBANICA, ja se ne slazem da bokseri ili oni koji poznaju borilacke vestine vise maltretiraju druge oko sebe nego obican svet. Zapravo, dobar bokser retko kada koristi svoje boksersko znanje u obracunu sa komsijama.

Luka Ivanisevic:
Slobodan sam da vam ukazem nesto sto i ja nisam do skora znao, pa su mi pokazali. Kada hocete da navedete neke reci iz prethodnih tekstova (vi ste dva puta citirali Dejana Stankovica), onda se to cini jednostavnim boldiranjem (zasencenjem) onoga sto zelite da prenesete u svoj tekst kao citat, pa se klikne na "Citiraj" (u donjem desnom uglu, pored "Odgovori". To je sve.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 16:36 02.06.2008

Re: LIČNI STAV

chobanica
Mislis da su od aikida postali siledzije? Pogresno.Aikido je orudje, instrument. Kao i inteligencija. Natprosecno inteligentan covek moze da koristi taj svoj dar da smisli savrseno ubistvo, ili da pronadje vakcinu protiv neke zarazne bolesti.

Nisam ni rekao niti mislim da su postali siledžije od aikidoa. To nikako. Poenta je bila o zloupotrebi nečega što
se koristi u cilju samoodbrane. Svaki natprosečan čovek i genijalac, ako ima tri čuke u glavi, nikad tako nešto ne bi zloupotrebio. A zloupotreba inteligencije i neke borilačke veštine je užasna. A ti moji drugari su inteligentni, ali što je najcrnje inteligentni bez pameti. Zato su se tako i ponašali. A inteligencija bez pameti je, po meni, milion puta gora od totalne gluposti.
Razmisli još malo. Dakle, odlično sam svestan činjenice da aikido nije za siledžije. Mene plaši zloupotreba, što i jeste bio cilj mog komentara.
chobanica chobanica 21:39 02.06.2008

Re: LIČNI STAV

Dakle, odlično sam svestan činjenice da aikido nije za siledžije. Mene plaši zloupotreba, što i jeste bio cilj mog komentara.


Pa sto onda kazes da nisi hteo da treniras aikido da ne bi postao siledzija kao oni? :) Ne bi ga valjda i ti zloupotrebljavao...

Pristojan covek mora da se suprotstavlja siledzijama, pre ili kasnije. Poznavanje borilacke vestine u tome mu moze samo pomoci, nikako odmoci. Nikad nije kasno da se pocne, prema tome - samo napred!
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:53 02.06.2008

Ponovno uvodjenje kazne

Zanimljiv tekst, ukljucujuci i naslov. Slazem se u najvecoj meri.

Pre par nedelja sam, priznajem, zgrešio. Elem, zatekao sam mlađeg sina i drugara mu – kad im sabereš godine nisu punoletni - kako hodaju po krovu susedne kuće. Reč je o kosom krovu i petom spratu. Uši sam im iščupao, i mom i komšijskom. Njegova majka me je razumela. Mnogo sam se bio izbezumio. Posle sam im i lepo objasnio zašto sam ih zlostavljao.


I ja bih tako postupio i ne bih se, mada teska srca, slozio sa onim sto je gospodja Jerotijevic rekla
Deca se ne vaspitavaju kaznom i batinama, kaže divna gospođa psiholog, inače, moj novi guru. Deca se vaspitavaju divljenjem i pohvalom. I primerom. Tako im se prenosi i objašnjava naše vrednosti

Naime, od nedavno se pojavljuje sve vise informacija da treba ponovo uvesti kaznu, da vise ne vredi deci pricati, pricati i tako do besvesti, jer to, navodno, vodi do formiranja neodgovornih licnosti. Ovo tvrdi Dr med Zoran Milivojević, psihoterapeut, autor vise knjiga ("Formule ljubavi: kako ne upropastiti sopstveni život tražeći pravu ljubav", “Emocije”; “Igre koje igraju narkomani”). On se posebno bavi vaspitanjem dece. Zajedno sa nekoliko slovenačkih kolega je nedavno objavio veoma praktičan i bogato ilustrovan priručnik "Mala knjiga za velike roditelje", veliki slovenački hit o vaspitanju dece u kojem je predstavljen Milivojevićev „mercedes model“ koji roditeljima i vaspitačima pomaže da pronađu balans u vaspitanju dece. Knjiga ce uskoro izaci na srpskom.
Psihoterapeut veruje da ponovno uvođenje kazne u vaspitanje dece je novina u odnosu na ranije „permisivno“ vaspitanje koje je stvaralo razmaženu decu. Zahtevi i kazne su neophodni da bi se vaspitali samostalni, socijalizovani, kreativni, odgovorni … mladi ljudi.
Iako ne postoji recept za vaspitanje dece, ljubav prema njima leži u osnovi svega i značajno je da roditelji ljubav prema deci treba da iskazuju uvek i svakodnevno, da ona ne zavisi od ponašanja dece, niti da dete mora nešto da uradi savršeno da bi bilo voljeno, odnosno ako nešto uradi loše, nije razlog da bude nevoljeno.
On smatra da se dobar roditelj ne rađa, već postaje. U roditeljevanju se uči:
- da ne mora dete baš uvek da sluša; - da ne ide uvek sve glatko; - da dobar roditelj uradi nešto i za sebe! - da je dete doslednog roditelja srećno i zadovoljno! - da je detetu život mnogo lakši kada tačno zna kako da se ponaša! Itd.
U svakom slucaju, kako ja shvatam dr Milivojevic se zalaze za napustanje dosadasnjeg metoda da detetu treba pricati i pricati i pricati stalno, do besvesti, te za uvodjenje kazne bilo batinama (naravno, primerenim, ne preteranim) ili oduzimanjem nekih stecenih prava (da ne gleda crtace, da ne izlazi za nekoliko dana i slicno).

On navodi pet stepenika kritike:
1. Davanje informacije "Podsećam te da nije zgodno igrati se loptom u stanu, može nešto da se polomi!"
2. Kritika ponašanja "Ne dozvoljavam da se ovde igraš sa loptom! Odmah prestani sa tom igrom!"
3. Pretnja kaznom "Ako ne prestaneš odmah, oduzeću ti loptu na 3 dana!"
4. kažnjavanje "Pošto nisi prestao sa igrom, oduzeta ti je lopta!"
5. Istrajavanje pri izrečenoj kazni Sada je preostalo samo da i uradite dobro osmišljenu kaznu koja Vam je dostupna, a detetu oduzima nelagodnost ili je neko neprijatno a korisno zaduženje.

Pogrešna kritika: "Ako još jednom to uradiš, glavu ću ti otkinuti !" "Ako me ne posluša, prebiću ga da zapamti za ceo život ! " "Idiote bezobrazni, jesi li ti normalan?!"
Kada potežemo za kritikom ili kaznom Kada želimo da dete promeni neko ponašanje
Strah od kazne: Sprečava dete da ponovi pogrešno ponašanje
Udarac malom detetu pokazuje našu nadmoć. Udarac tinejdžeru pokazuje našu nemoć

Nije mi jasno zasto se ovaj novi Milivojevicev pristup zove "Mercedes model", ali mi deluje razumno.
ivana23 ivana23 12:58 02.06.2008

Re: Ponovno uvodjenje kazne

On navodi pet stepenika kritike:

To je dr. Spok vec davno (desetinama godina se meri) napisao u svojoj knjizi.

kenozoik kenozoik 13:52 02.06.2008

Re: Ponovno uvodjenje kazne

ivana23

To je dr. Spok vec davno (desetinama godina se meri) napisao u svojoj knjizi.

mene najvise obradovala jedna knjiga Steve Biddulph-a o vaspitanju dece,
evo ovde link na nemacki prevod ako nekog zanima, inace trazite po autoru:
[url=http://www.amazon.de/Geheimnis-gl%C3%BCcklicher-Kinder-Steve-Biddulph/dp/3453197429][/url]
Primecujem da razni nemacki pedagozi prepisuju od njega.
tom tom 13:05 02.06.2008

Chuck Norris je i Olji Bećković spustio...

Chuck Norris je i Olji Bećković spustio slušalicu

hahahaha. Ovo je za majcu.....
Velimir Jeremić Velimir Jeremić 13:13 02.06.2008

Istrazivacki duh

Neki nasi porodicni prijatelji prestase da se druze s nama jer navodno lose uticemo na njihovu decu. Svaki put kada njihova deca u nasem stanu, u basti kafica itd. krenu da ruse sve po stolovima, guraju prste u prekidace, istrcavaju na ulicu itd. zena i ja skacemo da ih hvatamo i najpre obzirno, ih PEDAGOSKI MOLIMO DA TO NE CINE. (deca imaju 6 i 4 god.). E PA ZA NJIHOVU MAJKU (KOJA JE INACE DECJI PSIHOLOG) to je vid agresije, ubijanja decje licnosti i njihovog istrazivackog duha. Navodno, decu (po najnovijim teorijama) treba pustiti da sami shvate posledicu svog pogresnog delanja, tako da sami saznaju da to vise ne cine. Znaci da dete treba pustiti da prospe sve sa stola i da shvati da to vise ne cini. OK. prihvatam da sam neuk i glup, ali ni zeni ni meni nije jasno kako ce dete ne daj boze kada padne sa krova ili zabrboci prste u steker posthumno SAMO DA UVIDI pogresnost svojih postupaka. Da ne pominjem moju muku kada se izlanuh; uslovni refleks, toplo, hladno, crno, belo...ispade da poistovecujem pse i decu...nehumano, sramota...
P.S. Skolski psiholog je zenu i mene kritikovao zato sto smo deci nametnuli kriterijume vrednosti koji nisu u skladu sa kriterijumima vrednosti u našem drustvu, pa su nam deca povucena i nedovoljno borbena, ambiciozna itd?! Ja se izvinjavam ali zaista ne bih mogao da podnesim da mi Cecin ili Karleušin poster krasi cerkinu ili sinovljevu sobu, da bi mi skolski psiholog rekao da sam usadio detetu merila vrednosti koja su skladu sa drustvenim normama. PA MAKAR BIO LOS RODITELJ!
Dejan Stanković Dejan Stanković 13:18 02.06.2008

Re: Istrazivacki duh

mene klinci zezaju i citiraju
nemoj, sine, leba ti, ljubi ga tata.
ti ga gajis da bude duhovito a ono se na tebi vezba.
Velimir Jeremić Velimir Jeremić 13:59 02.06.2008

Re: Istrazivacki duh

Ma da, za vikend mi prica neki nas sirotan, gastarbeiter iz Wienu...kaze-njegov mali napraviO neki cirkus u kuci. On, sta ce covek, pljesne ga po guzi i butinama. Posto je bilo vece, dete je bilo u gacicama i sve se ocrtalo na kozi. Sutra mu iz skole dolazi poziv od skolskog psihologa...deca imala cas sa temom:Sta i kako raditi u slucaju nasilja u porodici.....Covek se jedva izvukao da ga ne prijave u policiju, i ima obavezu da redovno pohadja psihologa. Ali ipak mislim da je najjaca fora, njegov mali sto mu je zbrusio kada se ovaj sav pogubljen i uplasen vratio od psihologa;"AJD CIK JOS JEDNOM DA ME TAKNES, ILI DA ME NE PUSTIS U DVORISTE!"
P.S. I za kraj, nesto zbog cega se izlazem opasnosti da ce me nalepiti da sirim i promovisem nasilje u porodici, prema deci i zenama, mada je od toga proslo bar 25 godina i po svim osnovama su prosli svi rokovi zastarelosti. Secas se kako je to nekada "lepo" Coranovic radio sa "njegovu zenu Desanku" kada je dolazio u SFRJ na " letnje ferije". Cim predje iz "Austriju u Jugu", on desni zmigavac na prvi parking, pa kaze;"La Desanka, dete ti j..., sad ces mi platis za sve ono sto si mi u Deutschland jela dzigericu!" Pa udri, udri...I naravno u povratku sa odmora nazad u Nemacku. Isti parking ista procedura uz :"Desanka, ovo ti je za sledecu godinu sto ce mi jes dzigericu!" I pored toga, njegova deca zavrsise najvise skole, oformise porodice itd..
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:40 02.06.2008

Re: Istrazivacki duh

Dejan Stankovic
mene klinci zezaju i citiraju
nemoj, sine, leba ti, ljubi ga tata.
ti ga gajis da bude duhovito a ono se na tebi vezba.


Ovo je prirodan proces.
Maksa Maksa 13:13 02.06.2008

Chuck Norris

Chuck Norris ne nosi kondom jer ne postoji ništa što može zaštititi od Chucka Norrisa.

Neki ljudi nose Supermenove pižame, a supermen nosi pižamu sa Chuck Norrisom.

And my favorite:

Chuck Norris je i Olji Bećković spustio slušalicu.
Bravo Chuck!


Chuck Norris može da pobedi Deltia Korporaciju na tenderu.
Dejan Stanković Dejan Stanković 13:23 02.06.2008

Re: Chuck Norris

Chuck je car.
Super Stupid Super Stupid 13:38 02.06.2008

Re: Chuck Norris

Chuck Norris može da pobedi Deltia Korporaciju na tenderu.


ili možda bolje:
jedino Chuck Norris može da pobedi Deltia Korporaciju na nameštenom tenderu
Maksa Maksa 13:39 02.06.2008

Re: Chuck Norris

jedino Chuck Norris može da pobedi Deltia Korporaciju na nameštenom tenderu


Pleonazam.

Super Stupid Super Stupid 13:55 02.06.2008

Re: Chuck Norris

Pleonazam.


))
bindu bindu 15:40 02.06.2008

Re: Chuck Norris

Dejan Stanković
Chuck je car.




David Carradine.................................................................

Tine i Radojka Tine i Radojka 19:26 02.06.2008

Re: Chuck Norris

carlson bronson take nata kinje
skener skener 13:29 02.06.2008

imam problem,

a mislim da ga imaju i mnogi od vas. kada na ulici vidimo da neko tuce dete, sta da se uradi? strasno me je stid od same sebe, jer se pre neki dan nisam umesala kada je majka cimala uplakano dete i siktala: 'cuti, cuti!' a znala sam da ce ga jos vise tuci kada dodju kuci ukoliko se ja umesam.

(a znam da se treba umesati, dva puta jesam, jednom se ispostavilo da nije bila u pitanju majka, nego neka ogavna kucna pomocnica. jos uvek mi u glavi odzvanja zvuk udaraca po glavi tog deteta i muka mi je).
Dejan Stanković Dejan Stanković 13:33 02.06.2008

Re: imam problem,

e, a jednom kad sma bio klinac, u Ceskoj. Neka znea vozi bebu u kolicima po suncu, dete skroz res peceno. Moj cale skocio pa na tri jezika. Aman, zeno, sklanjaj to dete ui ladovinu, ubices ga. Ona se zbunila.
LemonPie LemonPie 13:39 02.06.2008

Re: imam problem,

stvar je u tome sto ces najcesce da dobijes odgovor- ko si ti da meni kazes sta da radim sa svojim detetom... kod nas te sluzbe koje treba da zastite decu ne funkcionisu i ti takvom roditelju nemas cime da zapretis

za razne gluposti se polazu ispiti, dobijaju licence, samo je roditeljstvo dostupno svakome
annmay annmay 13:49 02.06.2008

Divna tra la la

Divna gospodja psiholog?Zena je nastupila sa ociglednom mrznjom prema profesorima i sve vreme ih je optuzivala kao jedine krivce, a roditelji su najodgovorniji za svoju decu, njihov uticaj je najveci..... neobjasnjivo je koliko je ta zena na licu svom imala grozan izraz kada je optuzivala profesore.... STRASNO, STRASNO....
Dejan Stanković Dejan Stanković 13:51 02.06.2008

Re: Divna tra la la

sistem ne profesore.
antioksidant antioksidant 13:58 02.06.2008

Re: Divna tra la la

198 preporuka za onu koja je radila u par beogradskih škola...

"...i nece me niko ubediti da su deca bas tako dobra. Zla su, to je istina sa kojom niko ne zeli da se suoci. Deca su zla, i ignorisanjem tog zla samo pomazemo da se ono bez problema siri. Hoce li neko ovo najzad da prizna???"


LemonPie LemonPie 14:03 02.06.2008

Re: Divna tra la la

mozda profesori nisu jedini krivci, ali su krivi koliko i roditelji
meni se cini da sinoc u emisiji taj deo price nije dobio dovoljno paznje, koliko je odgovornost na skoli, gde se nasilje i desava!

kao ni za roditeljstvo, ni za nastavnike ne postoje neki posebni ispiti, osim nekih formalnih tzv strucnih ispita na kojima se uopste ne ocenjuje njihova podobnost za rad s decom, niti njihova motivisanost. vec jako dugo njihov izgovor je- mala mi je plata, sto ja da se bavim vasom decom kad vi necete... koliko para toliko muzike
a ja mislim - ako im je bilo do para nije trebalo da idu u prosvetu

Velimir Jeremić Velimir Jeremić 14:10 02.06.2008

Re: Divna tra la la

Nikola Pasic kazu de jednom rekao na komentare o njegovom sinu; "Dete nikad nije krivo, jer za sve ono dobro zasluzno je ono samo, a za sve ono sto je lose, ODGOVORNI su njegovi roditellji!"
Naravo, za pobornike "Organskih teorija", "Lombroza" i "Natural born killer-a" ovo tesko da moze da prodje, ali mislim da ima tu nesto...Zar ne?
chobanica chobanica 15:10 02.06.2008

Re: Divna tra la la

198 preporuka za onu koja je radila u par beogradskih škola...

"...i nece me niko ubediti da su deca bas tako dobra. Zla su, to je istina sa kojom niko ne zeli da se suoci. Deca su zla, i ignorisanjem tog zla samo pomazemo da se ono bez problema siri. Hoce li neko ovo najzad da prizna???"


Pa jeste, ljudi su zli, znaci valjda i deca moraju biti zla dok izrastu u takve monstrume (cast retkim izuzecima).

S tim sto se to ne da izmeniti, to smo sto smo, ne mozemo da postanemo macke ili hrckovi.
jesen jesen 15:45 02.06.2008

Re: Divna tra la la

...taman sam pomislila da sam baksuz, bas ti hvala annmay....nisam bas pratila emisiju ali gospodja psiholog mi je bila skroz na skroz antipaticna...a ni ostali gosi mi nisu bili simpaticni, zato nisam ni slusala sta pricaju.....

Dejane, ja mislim da si ti nesto pomesao, ne verujem da su te sestre Beckovic lemale jer su one samo godinu dana starije od tebe..a ti rece do su to bile neke duplo vece devojcice....
Dejan Stanković Dejan Stanković 15:48 02.06.2008

Re: Divna tra la la

bile su dva razreda ispred mene. a tad su devojcice vece i od vrsnjaka. a tek od onih mladjih. sve se uklapa.
Dejan Stanković Dejan Stanković 16:27 02.06.2008

Re: Divna tra la la

a sto s etice profesora i gospodje.
imao sam profesore i sad dilujem s istima. retko kad steknem utisak da bas vole tu decurliju. ono, razumem ih, al to je posao za izabrane. meni ova gospodja deluje da stvarno voli decu. pazi, zena radi s decom ometenom u razvoju. zamisli kakav je to heroizam.
jesen jesen 00:27 03.06.2008

Re: Divna tra la la

pazi, zena radi s decom ometenom u razvoju. zamisli kakav je to heroizam.
...slazem se...i priznajem da nisam slusala sta su pricali, cela ekipa mi se ucinila nezanimljiva i nesimpaticna...Inace, smatram da je deci potrebno dati mnogo ljubavi, paznje i vremena i tada sigurno nece biti nasilnici izuzev ako se za to ne pobrine neki zalutali gen....Sto se profesora tice, to jeste posao za izabrane ali nase skolstvo je vec godinama u krizi u svakom pogledu pa i izboru nastavnika.Pored drzavnog ispita koji je takoreci formalnost ne postoji nikakav "ispit" koji bi nekoga kvalifikovao za rad sa decom....Jedno je prenosenje znanja a drugo je biti pedagog u "kriticnim" situacijama...u osnovnim i srednjim skolama je neophodno da svaki profesor bude istovremeno i pedagog i "psiholog" a najvaznije je da voli decu.....
Colin_bgd Colin_bgd 13:52 02.06.2008

U sustini, slabo...

Ja ne znam kako neko moze da udari dete, narocito svoje. Deca znaju da nas stvarno dovedu na kraj zivaca, ali zasto sopstvenu frustraciju iskaljivati na decu, koja to nikako ne zasluzuju, ma sta da su uradila. Direktno nasilje deci indirektno prenosi da je ono, tj. nasilje, u odredjenim slucajevima u redu, a nije.

Zatim, o popovima i deci, ima ona stvarna anegdota (ima vise verzija, ja cu skracenu) gde kada su Hickoka pitali koja je scena najstravicnija u njegovim filmovima itd., on je rekao da je najstrasnija scena koju je u zivotu video kada jedan svestenik nesto prica nekom detetu, tj. nema nista gore i strasnije od indoktrinacije, pranja mozga deci...

A Olja Beckovic, kao nesto secira svoje goste, ali kad gost podvikne onda "pa nista, samo pitam"... Slabo, dozlaboga slabo...
Fela Fela 13:52 02.06.2008

Ima i drugacija situacija...

Zgrada na koju sam se ja penjao preko drveta, bila je nesto niza - jednospratnica, sa potkrovljem (krov u visini drugog sprata).
Medjutim, vremenom, zbog divlje gradnje, od jednospratnice postala petospratnica.... Tako da bi tesko mogao da ponovim poduhvat.
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:11 02.06.2008

Laughing out loudly

Dejan Stanković
Posle sam im i lepo objasnio zašto sam ih zlostavljao.

Maksa Maksa 14:40 02.06.2008

Re: Laughing out loudly

ceda_urosevic
Dejan Stanković
Posle sam im i lepo objasnio zašto sam ih zlostavljao.

Jelena Milić Jelena Milić 14:24 02.06.2008

ovo nije

prvi odlican nastup gospodje milene u utisku nedelje.
Черевићан Черевићан 14:46 02.06.2008

тешко је бити дете и бити добар

ред је присетити се и +Радовића који је налазио оправдање да се деца туку али . . . . тек кад приметите да почињу личити навас
Bili Piton Bili Piton 15:04 02.06.2008

Re: тешко је бити дете и бити добар

Черевићан
ред је присетити се и +Радовића који је налазио оправдање да се деца туку али . . . . тек кад приметите да личе навас


Ali bukvalno ovog trenutka sam se latio da kvoutujem i ja. :))
freeuna freeuna 22:00 02.06.2008

Re: тешко је бити дете и бити добар

Dusko Radovic: "Ako vec tucete svoju decu, tucite ih bez razloga, jer je svaki drugi razlog glup"
smokvica smokvica 15:14 02.06.2008

najsladje je zabranjeno voce

moram priznati da najsladji dozivljaji iz mog detinjstva zasluzuju po turu,
nekada ih treba pustiti da okuse zivot
Bili Piton Bili Piton 15:28 02.06.2008

Re: najsladje je zabranjeno voce

smokvica
moram priznati da najsladji dozivljaji iz mog detinjstva zasluzuju po turu,nekada ih treba pustiti da okuse zivot


S druge strane, ja sam kao klinac bio sasvim svestan da pravim sranja onda kad bi se to desavalo (ili neposredno zatim). Svako lupanje po turu ili cak samar koji sam dobio od caleta ili (manje) keve - a bilo ih je nekoliko - su bili totalno zasluzeni, jer su bili prouzrokovani bezobrazlucima a ne tek detinjastom ili tinejdzerskom gluposcu. :)
smokvica smokvica 15:52 02.06.2008

Re: najsladje je zabranjeno voce

podsetio me je Dejan sa svojom pricom...
penjanje na krov hale pionir- vrhunski dozivljaj.
sada ne bih smela ni do prve platforme
Dejan Stanković Dejan Stanković 15:35 02.06.2008

Kaze Bog

i rece Bog : Nek bude svetlo!

Chuck Norris: kako se kaze? Kako ti to bez molim?
gordanac gordanac 15:51 02.06.2008

:))

Evolucija zapravo ne postoji, postoji lista bića kojima je Chuck dopustio da žive.

Chuck Norris zna i može dijeliti sa 0

Chuck Norris je brojao do bozbroj - dvaput.

Zašto na Marsu nema znakova života?
Zato što ga je posjetio Chuck Norris.

Zašto Chuk Norris nije igrao glavnu ulogu u Titanicu?
- Jer bi svi preživjeli.

Chuck Norris je naručio Big Mac u Burger Kingu, i dobio.

Chuck Norris spava s upaljenim svjetlom, ne zato jer se boji mraka, nego zato što se mrak boji njega.

and....Chuck Norris himself



florian florian 16:18 02.06.2008

Re: :))

Doplovivši upravo rekom Stiks iz Hada, mogu samo u celosti da potvrdim ovaj gornji komentar. Da nije bilo Chuck Norrisa ne bi ni ja bio ovde sad.
Šifra živ svedok
Gorstak Gorstak 16:27 02.06.2008

Re: :))

florian
Stiks iz Hada

Haga?
Šifra živ svedok

Haaga?
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:04 02.06.2008

Re: Kaze Bog

Dejan Stankovic
Bravo Chuck! (ili se kaže Bravo Čače?)


Ovo ste duhovito primetili (Bravo Cace?). Nas jezik nije navikao na deklinacije nekih stranih imena, pa se pojavljuju smesne kombinacije, da nekada covek ne moze da prepozna od cega dolaze. Ovo je tim teze sto mi, za razliku od Hrvata, strana imena transkribujemo po naski (Hrvati preuzimaju kao Chuck, a mi kao Cak). Meni je ponekad tesko da pogodim o kome se radi kada vidim neko strano ime dato po naski, a ja zelim da o toj osobi vise saznam kod Google-a... Pozd.
Godzila Godzila 16:03 02.06.2008

Ja ne tucem svoje dete uopste

ali moram da se slozim da kazem da mislim da to jeste produktivno u trenucima velikog straha (tog penjanja na krov i sl) prvo osvesti i dete a i roditelja. isto kad dete udje u petlju plakanja ili zapomaganja pa mislim da i njemu pomaze da se osvesti ako ga malo izmestis.
preteruje se sa tim "negovanjem" dece. ajde da mu razvijamo mastu i ne daj boze da mu se desi nesto sto bi ga mozda malo potreslo. pola dece ima pomoc pre radjenju domaceg. mislim da pravimo debile od njih.
poenta detinjstva je da se nauce na stvaran svet. to naravno ne znaci silovanje ali isto tako ne znaci da ne smeju da se potresu i da ce i neka mala nepravda kao to izvlacenje usiju da ih slomi.
suzi quatro suzi quatro 17:07 02.06.2008

pedagoški

kad me roditeljica znala dohvatiti pa po stražnjici oplesti sa kuhačom, obično sam nju, učiteljicu, uvjeravala da to nije pedagoški
nije pomagalo....
Bright Spot Bright Spot 17:29 02.06.2008

Na jednu od "onih" Novih godina...

... kad se i nije baš imalo para za poklone, a Deda Mraz nas zbog toga, jel'te, obilazio u širokom luku, nekako sam obećao klincima (komada 2) da ih više nikada neću tući. Mislim, nisam ja njih nešto aman tukao ni ranije, ali znao sam da podviknem, a oni onda ućute i tresu se kao zečevi... Padalo je tu i "po guzi", ali rijetko, rijetko kad...
I nisam više nikad, zaista. Danas, ponekad zagalamim. Oni su veliki, pa se više ne tresu, imam utisak da im je krivo što sam se iznervirao...
Što se tiče vaspitanja, kad su se rađali, pomislio sam: "Joj, hoćemo li umjeti? Samo da ne budu šupci..."
I nisu. Ne znam zbog čega, ali ne bih smio da se kladim da je to (samo) zbog nas...
jasnaz jasnaz 18:44 02.06.2008

vežba



slatkiš od oko 4 godine, u plavim bermudama i zlatnim loknama, penje se brzinom veverice betonskim nasipom na zemunskom keju – tata grabi za njim, brzinom dvonožnog očajnika primoranog na uspon nogama i rukama, pokušavajući da dohvati juniora za neuhvatljivo parče plave tkanine, i pokušavajući da viče – majka pišti u podnožju događaja: žensko dete, lepo sam govorila da hoću žensko!

: pobrojati nasilja


ps: publika je navijala za oca
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 22:27 02.06.2008

...

Sta znam, mozda ce neko sad reci da opravdavam iz ljubavi, ali brate, par samara koje sam dobio, dobio sam sa razlogom.

Da je lep osecaj nije, ali kad ga zasluzis, zasluzio si ga... Po meni problem nije u aktu samom po sebi, vec u definiciji 'zasluge' i intenzitetu akta. Tema je vrlo delikatna... Meni je npr. mnogo gore (na duze staze) verbalno nasilje i zapostavljanje nego sljaga kad nesto glupo/lose uradim... I tu isto treba razlikovati sljagu u vaspitne svrhe (ili povlacenje za uvo ili prut/varjacu/sta vec) i sljagu iz nemoci, za koju ne postoji opravdanje.

Kao sto rekoh, hodam po tankom ledu, a znajuci neke ljude koji se muvaju po blogu, ocekujem i lavinu optuzbi da propagiram nasilje u porodici, sirim netoleranciju, rasnu i etnicku mrznju, poricem holokaust i ko zna sta jos (ljudskoj masti nema granica). Naravno da to nije slucaj, ali, eto, preventivno se izvinjavam onima koji ne dele moje misljenje na ovu temu.



Olga Medenica Olga Medenica 23:16 02.06.2008

These Boots Are made For Walking

(ALL OVER YOU)

Ahhhhh!
doDJavola, razbio si mi apstinenciju (od Bljoga)

Anyway

Dejan Stanković Dejan Stanković 23:26 02.06.2008

I mi konja za trku imamo

Bata Zivojinovic facts:

Bata je sa jugom 45 osvojio formulu 1
Šta Chuck norris radi u Srbiji.Sklekove.Pod nadzorom Bate Živojinovića.
Bati Živojinoviću su svirali i pevali Betoven i Šopen kad je bio mali.
Bata Zivojinovic je bio pilot oba aviona koja su se zapucala u world trade center 11. septembra
Bata Živojinović ume da napravi kolač u tiganju.
Jednom se Bata Živojinović šetao ulicom. Onda je video Chucka Norrisa kako divlja. Bata mu je prišao i uhvatio za uvo i izdrao se na njega: JEL' SAM TE TAKO VASPITAO, A!?
Bata Živojinović ima vrbu na kojoj rađa grožđe.
Bog je ljudima omogucio kupovinu iz fotelje.Bati je omogucio ubijanje Nemaca iz fotelje
Bata Zivojinovic moze da napravi sutke na jazz koncertu Bata Živojinović je oborio F117, nevidljivog
Bata Živojinović je naučio Chucka Norrisa da se bije.
Kao Valter je odbranio Sarajevo jednom rukom...drugom je drzao most na Miljacki da raja moze da se vrati kuci.
Bata Živojinović može da isprži kajganu pogledom.
Bata je bio u gasnoj komori, cevi sa plinom su izdrzale 20 minuta
Bata je otac nemacke nacije. Svima im je jebao kevu
U Nemačkoj su podigli spomenik Bati Živojinoviću, da Bata slučajno ne
bi pomislio da su mu zamerili što ih je toliko pobio. Kada bi to pomislio, Nemačka bi se opet raspala na istočnu i zapadnu, ali ovaj put fizički!
Bata Živojinović je ubio 100 Nemaca jednim metkom, i to ćorkom.
Kad Bati Živojinoviću nesstane municije u mitraljezu Nemci nastave da padaju mrtvi. Boje se da mu ne pokvare zabavu, pošto tek onda nastaje pičvajz
Chuck Norris nije priznao nezavisnost Kosova jer zna da u Srbiji živi Bata Živojinović.
Bata moze da nacrta trougao sestarom
Postoje samo 4 jahača apokalipse. Bata voli da pešači.
Bata Živojinović ne obara ruke. On ih lomi!
Bata Živojinović može da napravi mušku i žensku špagu. U isto vreme.
Kad je Chuck Norris šutnuo konja u bradu nastala je žirafa. Kada je Bata Živojinović šutnuo konja u bradu nastao je pegaz.
Bata Živojinović je odbio ulogu u prvom filmu o Džejms Bondu pod izgovorom da je lik koga bi trebalo da tumači isuviše isfeminiziran.
Bati Živojinoviću se i ležeći policajci sklanjaju sa puta.
Najpopularniji svetski glumac,osim nekoliko miliona Srba,obozava ga i cela milijarda Kineza.Shvabe je jednom skenjao,a da je malo mladji ni Ameri se ne bi toliko kurchili..
Chuck Norris može da digne planinu. Bata Živojinović može da digne
Chucka Norrisa... zajedno sa planinom.
Bata je počeo da glumi kad su PRESTALI sa pravljenjem partizanskih filmova. Do tada je samo održavao svoju prirodnu kvotu od sto mrtvih Nnemaca na dan.
Bata moze da iscedi suvu drenovinu iz Kraljevica Marka
Bata može da žonglira Čaka Norisa, Brus Lija i Godzilu. Jednom rukom!
"Vaspitna čvrga" je termin koji je Bata koristio za metak prilikom
"ućutkavanja" Švaba. Svakom Švabanezeru lupio sam po jednu vaspitnu čvrgu u glavu. Sad su mirni.
Čovek sa najviše hedšotova na svetu.
Covek koji je ubio vise nemaca od crvene armije. Takođe je i glavni takmac Rambu i Van Damu.
Bata Živojinović ume da pimpuje sa tri lopte odjednom.
Chuck Norris može da zalupi rotirajuća vrata. Bata Živojinović može da zalupi Chucka Norrisa o rotirajuća vrata.
Chuck Norris pretrči 100m za 9 sekundi. Bata Živojinović pređe 100m iz troskoka bez zatrčavanja.
Bata Živojinović ume da se gađa tramvajima.
Bez problema kida Federera na travi, i to stapom za golf.
Covek cija je smrt poslednja zelja Adolfa Hitlera..."Ubijte mi... Batu... kah... kah... ZIVOJINOVICA..."
Kad profesionalno ubija Nemce, to radi smajserom, kad mu je dosadno, koristi pikado
Kapitalizam se razvija u ovoj zemlji samo zato što Bati još niko nije rekao da je komunizam ukinut. Niko nije skupio hrabrost.
Bata Živojinović je znao kako će se završiti "Odiseja u svemiru 2001"
još u prvoj sceni, i skroz je skapirao kraj.
Jedini razlog zašto Chuck Norris nije pobio sve ljude na Zemlji je taj što sluša naređenja od Bate Živojinovića.
Bata Zivojinovic drzi Velikog brata na oku
Bata Živojinović je glumio u filmu "Čarobnjak iz Oza". Glumio je uragan koji je odneo kuću Doroti Gejl.
Bata Živojinović ume da lizne sopstveni lakat.
Bata, kada se uželi pucanja u nemačke okupatore, ode do Rajfajzen banke i pobije par šefova. Oni koje ne pobije samo mu se zahvale što ih je poštedeo.
Bata je trebalo da glumi Supermena, ali je odustao posto mu ta uloga nije bila nikakav glumački izazov.
Bata je Srbin sa kineskim drzavljanstvom
Bata je Drugu Titu isao na sahranu 350km peske! A to je za njega bila setnja!
Sta mislite ko je Chuck Norrisa ucio polukruzni...
Jede oklopna vozila za dorucak.
Bata Živojinović kad pojede glavicu luka, on ne smrdi na luk.
Ako ti imaš 5$ i Čak Noris ima 5$, Čak Noris ima više para od tebe.
Ali to nije važno jer je Bata Živojinović kupio obojicu dok si ti ovo čitao.
Bata Živojinović ima čep u dupetu. Poslednji put kada je prdnuo nastali su krateri na Mesecu.
Olga Medenica Olga Medenica 00:55 03.06.2008

Re: I mi konja za trku imamo

U jeeeeeee!
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 08:01 03.06.2008

Re: I mi konja za trku imamo


Bez uvrede,
ali ovo mi liči na tipičan primer radikalske 'duhovitosti' , drugim rečima nije smešno.
vucko vucko 09:08 03.06.2008

Re: I mi konja za trku imamo

ali ovo mi liči na tipičan primer radikalske 'duhovitosti' , drugim rečima nije smešno.

Zašto? Baš je blesavo. Ko se prima na stvarne osobine Bate Živojinovića, nije ukapirao vic :)
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 14:18 03.06.2008

Re: I mi konja za trku imamo

vucko
ali ovo mi liči na tipičan primer radikalske 'duhovitosti' , drugim rečima nije smešno.Zašto? Baš je blesavo. Ko se prima na stvarne osobine Bate Živojinovića, nije ukapirao vic :)


Pa zato što ima nekih političkih konteksta u ovim 'šalama' kao spominjanja WTC-a, oborenog
F117, 'kad bata želi da puca u okupatore on ode u Rajfajzen banku ', '
švabe je skenjao a da je mladji ni ameri se ne bi kurčili' itd itd.... još samo fali nešto oko SSP-a
i postizbornih koalicija....
Dakle em je politički, em nije duhovito.
Sorry.
vucko vucko 14:33 03.06.2008

Re: I mi konja za trku imamo



Pa zato što ima nekih političkih konteksta u ovim 'šalama' kao spominjanja WTC-a, oborenog
F117, 'kad bata želi da puca u okupatore on ode u Rajfajzen banku ', '
švabe je skenjao a da je mladji ni ameri se ne bi kurčili' itd itd.... još samo fali nešto oko SSP-a
i postizbornih koalicija....
Dakle em je politički, em nije duhovito.
Sorry.

Ja sam to shvatio kao zezanje na račun njegovog političkog angažmana... anyway - nekom smešno nekom nije.
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 07:30 04.06.2008

Re: I mi konja za trku imamo

Opušteno, no harm done, imamo mišljenje nemamo stav.
vucko vucko 08:45 04.06.2008

Re: I mi konja za trku imamo

Opušteno, no harm done, imamo mišljenje nemamo stav.

Ma da - ta materija još nije zakonom uređena, tako da, za razliku od lične karte, stav ne mora da se nosi baš uvek sa sobom i pokazuje ovlašćenim licima. Kuliranje bez ogrešenja o pozitivne propise.
sabi sabi 13:38 04.06.2008

Sta ako nece milom?

Ozbiljno, pitam ovo malo iskusnije roditelje. Moja troipogodisnja cerka me sa svoje nepune 4 godine vec dize u vazduh. Kao i mnoge druge mame, ja sam citala knjige u kojima pise da batine treba strogo izbegavati, da deci treba govoriti razgovetno, da ih treba gledati uci, koristiti "ja" poruke,... I onda ja krenem tako lepo, ni suvise glasno, ni suvise tiho, gledam je u oci, objasnjavam, ubih se, a ona me gleda i iscepa se od smeha,...
AlexDunja AlexDunja 14:32 04.06.2008

Re: Sta ako nece milom?

a ona me gleda i iscepa se od smeha,...

:)))
samo uporno.
i ono sto moze - moze uvek,
ono sto ne moze -ne moze nikad.
i mrtva straza. oni divni ljudi,
bake i deke , ponekad znaju da poruse sve sto
uradis. ali onda nije dete "zasluzilo" batine...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana