Ako danas mrziš pedere, sutra ćeš ceo svet!

Queeria RSS / 27.06.2008. u 09:52

Piše: Boban Stojanović  

praznik.3113.jpg

Veoma često se pitam, kako je moguće da smo u eri obeležavanja svakojakih praznika: državnih, međunarodnih, verskih, važnih i nevažnih, propustili da u kalendar istih unesemo i 27.jun - Dan ponosa?

Nije to samo reda radi. Još manje radi demokratije ili poštovanja ljudskih prava. Sama činjenica da jedno društvo u kalendar svojih događaja neskriveno uvrsti dan posvećen pravima gej osoba potvrđivala bi to sama za sebe.

Tek da podsetim: 27.juna počele su velike, višednevne demonstracije za prava gej osoba. Rezignirani neprestanim nasiljem od strane policije, američki homoseksualci, lezbejke i tranvestiti podigli su svoj glas. Ali, ova je priča imala dve jasne strane: nasilje i njegove žrtve. Ova borba traje i danas paralelno donoseći poštovanje prava i odnoseći ljudske živote.

U Srbiji homofobija nije samo mržnja, nije još jedna fobija sa precizno i jasno određenim granicama u kojima deluje. Homofobija u Srbiji nije netrpljejivost usmerena prema jednoj grupi ljudi, prema jednoj zajednici ili nekom određenom kulturnom obrascu. Homofobija u Srbiji je deo opšte, političke, kulturne klime, koja neprestano produkuje neprijatelje kako bi sačuvala privid ispravnosti, zajedništva, kolektiviteta, ali i sebe pokušala da predstavi kao ispravnu i zdravu. Ovakva postavka ne odražava se samo na pripadnike gej zajednice, ona se reflektuje i na one koji nisu pripadnici pomenute zajednice – ovdašnja homofobija je mesto iskazivanja opšte mržnje prema svima sa kojima se ne slažemo, prema svima koje ne uvažavamo, i što je najgore, prema svima sa kojima želimo da se politički obračunamo. Uperiti prst u nekog i nazvati ga homoseksualcem (ili koristeći čitav spektar izraza, kako god vam volja), efektno je sredstvo diskvalifikacije, išćlanjivanja iz zajednice, činjenja te osobe nepodobnom. Homofobija je neizostavni i sastavni deo antievropskih tendencija, koja razvoja društva i njegov izlazak iz patrijarhalnih matrica proglašava neprihvatljivim.

Deo (ali samo deo), političke elite naučio je da se politički korektno odnosi prema manjinama, često veoma nevešto uvažavajući nacionalne i/ili verske zajednice, deklamujući prethodno uvežbane čestitke i izjave za ovaj ili onaj praznik, povodom ovog ili onog događaja. No, postoji nešto što se u pozorišnom žargonu zove „podtekst“ – to je ona suština iz koje govorimo i često nema bliskosti sa rečima koje izgovaramo. Čizma nasilnika ne bira glavu koju šutira, mržnja prema homoseksualcima nije smanjena jer smo počeli da ih imenujemo „gej“ a ne „peder“ niti je rasizam smanjen jer „Romima“ nazivamo „Cigane“. Do onih kojima je politička korektnost upućena, do njih su infromacije i sadržaji već dospeli, njima je već svejedno. Uostalom, niko nema prava da mi otima jezik, a politički korektan govor (ili približnije imenovanja), su pokazatelji da zastrašivanja nasilnika imaju uspeha; to je svakako, mali vid bežanja i držanja po strani.

Spoljne neprijatelje smo odavno potrošili. Na razne načine. Ono što nam je ostalo od mržnje i ono što još možemo da uradimo u ime odbrane i otpisivanja sopstvene odgovornosti je da pronalazimo neprijatelje unutar naše male, stešnjene, zatvorene zajednice, inhibirane, upakovane u sebe samu.

Homofobija je bila i ostala deo politike rata. U modernom društvu nema zajednice koja je bila u ratu a da nije bila homofobična. Nema tog jačanja nacije a da homofobija nije deo tih istih mišića na kojima se nacionalni kolektiv gradi. Nema ni te odbrane zločina a da ta odbrana nije proizvodila nove žrtve. Najmanje čemu mogu da se nadam je da je ovaj sadašnji, homofobični trenutak u kome živimo, samo prolazni deo jedne tranzicije (ili čega god), i da će proći. Kako bi ovde tradicionalno rekli: Zbog naše dece!.

Strah koji se gej zajednici i njenim pripadnicima nameće svakodnevno je strah koji vodi ka daljem zatvaranju, stvarajući nove blokove onih koji su „za“ i onih koji su „protiv“ i onih koji su „ravnodušni“. Nas nekolicina koja se javno usudila da kaže ko je, da ponosno iznese svoj identitet i politiku, da se suprodstavi korenima različitih mržnji, se samo homofobiji, neprestano je izložena pretnjama, nasilju, provokacijama, zastrašivanju. Pišu nam preteće poruke preko telefonskih i internet poruka, na zidovima kuća u kojima živimo. Sa druge strane, društvo se pita o brojevima, koliko (zaista), ima gejeva, lezbejki, biseksualnih, transrodnih, transseksualnih osoba u Srbiji. Verovatno puno (ako je verovati statistikama oko 12% ukupne populacije), ali im gore navedene poruke neprestano govore da ćute i da se kriju. I zato nije moguće biti jači, biti vidljiviji, biti glasniji, biti borbeniji, biti na ulicama, trgovima i slaviti svoj dan.

Agonija II Svetskog rata i užasnog Hitlerovog režima počela je kreiranjem poželjnog društva u kome su najpre zatvoreni gej barovi, zabranjene nudističke plaže i pornografija, pohapšeni gej muškarci, prostituke i tranvestiti. Ipak, rat se završio milionima onih koji su ubijeni jer su bili druge nacije, vere, jer su pripadali drugim političkim opcijama. Broj gej žrtava je bio veliki, ali znatno manji nego drugih.

Zato je homofobija ozbiljna.

Danas je to gej zajednica, gej pojedinci, a sutra – bilo koja druga zajednica, bilo koji drugi pojedinac. Ćutanje, zatvaranje očiju pred naletima mržnje, pred pretnjama koje su deo svakodnevice gej zajednice u Srbiji, vodi u produbljivanje netrpeljivosti prema svemu što jednog dana može biti okarakterisno kao Drugo.

(Deo ovog teksta objavljen je u današnjem broju lista Danas)

Volim vas,

Boban Stojanović


Atačmenti



Komentari (67)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

grofisneki grofisneki 10:13 27.06.2008

Ziveli!

E pa nek je sa srecom domacine, ima li ovde sta da se popije :)

vladimir petrovic vladimir petrovic 17:09 27.06.2008

Re: Ziveli!

Pridruzujem se cestitkama.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:18 27.06.2008

Stonewall

antioksidant antioksidant 10:19 27.06.2008

.

Volim vas,


Volimo i mi vas.

samo hrabro. glava gore

I da - nismo potroslili spoljne neprijatelje, nego su nas nalupali pa sad cutimo i kao mali siledzija iz skolskog dvorista dokazujemo se tamo gde mozemo

avemarija avemarija 10:33 27.06.2008

Jedan je Igor

moj najbolji Prijatelj 26 g . I Vama i njemu zelim sve najbolje !
Zoe Hermann Zoe Hermann 10:36 27.06.2008

Ako danas mrzis pedere, sutra ces ceo svet

Bobane, lepo od tebe sto podsecas na CSD i 27. juni. Tvoja teza je “ako danas mrzis pedere sutra ces ceo svet”, a ja se pitam da li ona u Srbiji zaista ima logickog smisla. Ja pre imam osecaj da je homofobija u ovoj zemlji samo deo jednog postojeceg mentaliteta mrzenja svega sto je drugacije, a nikako preduslov za isti…Svaki puta kada se vratim, zgrozim se: mrznja i zagrizensot pocinje vec u gradskom autobusu, gde se najmanje tri osobe gloze oko pitanja da li da se otvori prozor ili ne da bi se diskusija zavrsila vredjanjem na licnoj osnovi; nastavlja se sa obrisima tri pravoslavne crkve koje su postavljene “slucajno” tu gde zivi nevecinsko stanovnistvo i po principu “gde god nadjes zgodno mesto…”, a zavrsava se sa pogledom na skupstinski prenos, gde se ljudi vredjaju na nacionalnoj osnovi…Kad me uhvati nostalgija, ja se lepo profilakticki odlucim na dve godisnje doze Novog Sada i vec na putu od Surcina preko autoputa, pocinjem da preispitujem da li sam se istog stvarno i uzelela…
zajec zajec 15:20 27.06.2008

Re: Ako danas mrzis pedere, sutra ces ceo svet

Homofobija nije rasirena samo u Srbiji, homoseksualce tuku u svim sredinama. I izmedju njih samih veliko je nasilje. Dogadjaju se i ubitstva. A to sto se malo vise u Srbiji mrzi sve razlicito je problem naseg mentaliteta. Sa druge strane ne dopada mi se agresivnost homoseksualaca u trazenju prava, kao ni gore postavljena slika. Ispada da je homoseksualcima (kako se prica) najvaznije telo, uzitak. A dobro se zna da su homoseksualci najkreativniji clanovi zajednice. Znam sa zenske lezb. stane da su one prve ustale u borbi za razna prava. Naravno, posle to pokupi neko drugi. Tako na pr. pre neki dan Qverija je nagradila neke osobe koje su svuda na listi nagradjenih, a i jos su bili placeni za svoj rad, dok nas volonterskih inicijatora koji smo dali mnogo veci doprinos nigde nema. Ma, cak smo zbog necijih sujeta sutnuti i time nas dovode u situaciju da pogazimo sve iza sebe i delujemo u drugom smeru i druzimo se sa nekim drugim ljudima.
Dawngreeter Dawngreeter 10:50 27.06.2008

Cestitke

svima povodom ovog praznika. Pogotovo SPC-u, Obrazu i srodnima.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:04 27.06.2008

Re: Cestitke

Dawngreeter
Pogotovo SPC-u, Obrazu i srodnima

Calm dawn. Obraz nije SPC.
A sto se same SPC tice, sve vaznije crkve u svetu ne odobravaju homoseksualnost, pa SPC nije izuzetak.
Da pogledamo nasu najblize susede (i bivsu bracu) Hrvate. Katolicka crkva nikako ne odobrava homoseksualnost, pa opet oni (Hrvati) ce bas sutra, u subotu, imati Sedmi Gay Pride usred Zagreba (gej multikolorna zastava se vec dva dana vijori na trgu Bana Jelacica). A to je moguce da se dogodi u Zagrebu ne zato sto je njihova Katolicka crkva slabija ili tolerantnija od SPC, nego samo zato i JEDINO ZATO sto je HRVATSKA DRZAVA bolje organizovana, jer od drzavnih vlasti zavisi da li ce se gej parada u prestonici odrzati, a ne od crkvenih vlasti.
Predlazem, Mr Dawngreeter, da mrznju prema SPC ispoljavas (ako moras) na drugom mestu.
Dawngreeter Dawngreeter 17:38 27.06.2008

Re: Cestitke

Prvo, necu. Predlazem tebi da negde drugde predlazes.

Drugo, to sto neko drugi prati SPC obrazac ponasanja nije argument za SPC nego protiv tih drugih.

Trece, SPC je veliki izuzetak jer ni jedna druga crkva ne utice na mene direktno.
mayo1 mayo1 17:45 27.06.2008

Re: Cestitke

A to je moguce da se dogodi u Zagrebu ne zato sto je njihova Katolicka crkva slabija ili tolerantnija od SPC, nego samo zato i JEDINO ZATO sto je HRVATSKA DRZAVA bolje organizovana, jer od drzavnih vlasti zavisi da li ce se gej parada u prestonici odrzati, a ne od crkvenih vlasti.


Vrlo laskavo, ali...u nekoj drugoj državi.



Uz balon svaki učesnik dobije i svog osobnog momka u plavom. Sa šljemom.
Bili Piton Bili Piton 17:59 27.06.2008

Re: Cestitke

mayo1
.Uz balon svaki učesnik dobije i svog osobnog momka u plavom. Sa šljemom.


Pa i to je bolje od sake u glavu valjda...?

Pretpostavljam da Vlada gore misli i na to kad kaze "bolje organizovana"....
mayo1 mayo1 18:06 27.06.2008

Re: Cestitke

Pretpostavljam da Vlada gore misli i na to kad kaze "bolje organizovana"....


Ma, OK. Meni bilo smiješno ono "ne zavisi od crkvenih vlasti"



Tri reda plavaca, u sredini učesnici.
Okolo razdragani navijači šalju čestitke i pozdrave.
edi-va edi-va 10:56 27.06.2008

Q

& click it, for God's Sake!
die hard die hard 22:46 27.06.2008

Re: Q

& click it, for God's Sake

edi-va , sjajan je spot.
Ssvetlana Ssvetlana 11:19 27.06.2008

Cestitke i od mene! :)

Mogu da vam cestitam praznik, ali i da izrazim divljenje kako izlazite na kraj sa sveopstim zlostavljanjem! Problem nastaje kada bilo ko od nas iznese na videlo svoje slabosti, bile one ovakve ili onakve! Zlostavljanje krece od porodice, prijatelja, poznanika pa na kraju javnosti...ako ste izlozeni kao vi.
Zaista imate veliko srce, kada se i dalje borite za istinu! Zato sto je istina, sama po sebi, obespravljena!
lush lush 11:34 27.06.2008

Srecan praznik!



ceda_urosevic ceda_urosevic 11:36 27.06.2008

Slobodane i Predraže,

čestitam praznik, uz prigodnu recitaciju. KHM!

Ostajte ovde!..
Sunce tuđeg neba
neće vas grijat' k'o što ovo grije,
gorki su tamo zalogaji hljeba
gdje svoga nema i gde brata nije.

Od svoje majke ko ce naci bolju?!
A majka vaša zemlja vam je ova;
Bacite pogled po kršu i polju,
Svuda su groblja vaših pradjedova.

Za ovu zemlju oni behu divi,
Uzori svijetli, sto je branit znaše,
U ovoj zemlji ostanite i vi,
I za nju dajte vrelo krvi vaše.

(...)

Ovde vas svako poznaje i voli,
A tamo niko poznati vas neće;
Bolji su svoji krševi i goli
No cvijetna polja kud se tuđin kreće.

Ovdje vam svako bratski ruku steže -
U tuđem svijetu za vas pelen cvjeta;
Za ove krše sve vas, sve vas veže:
Ime i jezik, bratstvo, i krv sveta.

Ostajte ovdje!... Sunce tuđeg neba
Neće vas grijat k'o što ovo grije, -
Gorki su tamo zalogaji hljeba
Gdje svoga nema i gdje brata nije...
aleksandarz aleksandarz 12:17 27.06.2008

Re: Slobodane i Predraže,

ceda_urosevic
čestitam praznik, uz prigodnu recitaciju. KHM!

Ostajte ovde!..
Sunce tuđeg neba
neće vas grijat' k'o što ovo grije,



Dosta više grejanja - tražimo hlad.
Doctor Wu Doctor Wu 12:21 27.06.2008

A može i: ako danas mrziš ceo svet,

sutra ćeš mrzeti i pedere.
Paki Paki 12:59 27.06.2008

Srećan Nam Praznik!

Lazar Pavlović,
Gej strejt alijansa
Kasper Kasper 13:00 27.06.2008

Pauk kao sredstvo diskriminacije

U Srbiji homofobija nije samo mržnja, nije još jedna fobija sa precizno i jasno određenim granicama u kojima deluje. Homofobija u Srbiji nije netrpljejivost usmerena prema jednoj grupi ljudi, prema jednoj zajednici ili nekom određenom kulturnom obrascu. Homofobija u Srbiji je deo opšte, političke, kulturne klime, koja neprestano produkuje neprijatelje kako bi sačuvala privid ispravnosti, zajedništva, kolektiviteta, ali i sebe pokušala da predstavi kao ispravnu i zdravu. Ovakva postavka ne odražava se samo na pripadnike gej zajednice, ona se reflektuje i na one koji nisu pripadnici pomenute zajednice – ovdašnja homofobija je mesto iskazivanja opšte mržnje prema svima sa kojima se ne slažemo, prema svima koje ne uvažavamo, i što je najgore, prema svima sa kojima želimo da se politički obračunamo.


Danas su mi pokupili automobil samo i samo zbog bosanskih tablica. Bg ispred i iza mene ostali uredno nepropisno parkirani! Istrajte u svojoj borbi. Neka vas je sto vise! Vise plavusa za mene. Pozdrav.
antioksidant antioksidant 13:03 27.06.2008

Re: Pauk kao sredstvo diskriminacije

Kasper

Danas su mi pokupili automobil samo i samo zbog bosanskih tablica. Bg ispred i iza mene ostali uredno nepropisno parkirani! Istrajte u svojoj borbi. Neka vas je sto vise! Vise plavusa za mene. Pozdrav.

Ajde budi iskren - mora da je bar malo bio pogresno parkiran?? Bar malo?
Kasper Kasper 13:04 27.06.2008

Re: Pauk kao sredstvo diskriminacije

Ajde budi iskren - mora da je bar malo bio pogresno parkiran?? Bar malo?


Bio covece, kao i dvadeset drugih na trotoaru. Ali u sredini!
antioksidant antioksidant 13:09 27.06.2008

Re: Pauk kao sredstvo diskriminacije

P aznaci nisu ti odneli auto samo zbog toga sto je sa bosanskim tablama.

Verujem ti da je izmedju ostalog odnesen zbog bosanskih tabli, ali ne samo zbog toga.
Kasper Kasper 13:13 27.06.2008

Re: Pauk kao sredstvo diskriminacije

Pazi, postoji odredba zakona po kojoj ne smes da parkiras na trotoar ukoliko to nije znakom dozvoljeno. To znam. Bio sam mnogo jaci pandur ( u RS doduse) nego sto ce taj pandurcic ikad biti. Ali kad te pokupe iz sredine - to vredja. O mogucnostima parkiranja u Beogradu ne bih na ovom mestu. Zivim tu od 96. i cela prica mi je poznata.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:12 27.06.2008

Re: Pauk kao sredstvo diskriminacije

Kasper
Danas su mi pokupili automobil samo i samo zbog bosanskih tablica.

Ovde se govori o homoseksualcima i ne vidim vezu sa bosanskim tablicama... Pederi se vozi i kolima drugih registracija.
KafaJeGotova KafaJeGotova 17:51 27.06.2008

Re: Pauk kao sredstvo diskriminacije

Pederi se vozi i kolima drugih registracija.

i to je sustina jednakosti :)))
AlexDunja AlexDunja 13:08 27.06.2008

samo tako:)

Jelena Milić Jelena Milić 13:15 27.06.2008

od 1 do 365

jm
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:17 27.06.2008

Go on!

Imate i moju podrsku, uvek!

margos margos 13:20 27.06.2008

Čestitke i od mene!

Bobane, odličan tekst. Jasan i ozbiljan.
Često se pitam da li nam je ušminkani politički korektan govor doneo ikakvog dobra - i manjinama i ostalima. Ništa me više ne stuži od blazirane upotrebe izraza ispod kojih se krije duboko neshvatanje i odvratnost. A taj podtekst je suština - iz njega proizilaze akcije, od verbalnog do fizičkog nasilja.

Uz čestitke za tekst i za Praznik, poželela bih vam i puno strpljenja, mudrosti i hrabrosti da budete to štojeste - uvek i na svakom mestu. Znam mnoge neautovane homoseksualce kojima mnogo znači Tvoje/Vaše delovanje.

Bili Piton Bili Piton 13:26 27.06.2008

Re: Čestitke i od mene!

margos
Bobane, odličan tekst. Jasan i ozbiljan.Često se pitam da li nam je ušminkani politički korektan govor doneo ikakvog dobra - i manjinama i ostalima. Ništa me više ne stuži od blazirane upotrebe izraza ispod kojih se krije duboko neshvatanje i odvratnost. A taj podtekst je suština - iz njega proizilaze akcije, od verbalnog do fizičkog nasilja. Uz čestitke za tekst i za Praznik, poželela bih vam i puno strpljenja, mudrosti i hrabrosti da budete to štojeste - uvek i na svakom mestu. Znam mnoge neautovane homoseksualce kojima mnogo znači Tvoje/Vaše delovanje.


Potpisujem svaku rec. Svako dobro i srecan praznik.
mariopan mariopan 15:02 27.06.2008

Re: Čestitke i od mene!

margos
Bobane, odličan tekst. Jasan i ozbiljan.
Često se pitam da li nam je ušminkani politički korektan govor doneo ikakvog dobra - i manjinama i ostalima. Ništa me više ne stuži od blazirane upotrebe izraza ispod kojih se krije duboko neshvatanje i odvratnost. A taj podtekst je suština - iz njega proizilaze akcije, od verbalnog do fizičkog nasilja.

Uz čestitke za tekst i za Praznik, poželela bih vam i puno strpljenja, mudrosti i hrabrosti da budete to štojeste - uvek i na svakom mestu.
Znam mnoge neautovane homoseksualce kojima mnogo znači Tvoje/Vaše delovanje.



Slazem se sasvim..i ja znam neke, zato sve najbolje i napred samo...promenice se ako budete strpljivi i uporni. Pozdrav.
margos margos 19:50 27.06.2008

Re: Čestitke i od mene!

Strah koji se gej zajednici i njenim pripadnicima nameće svakodnevno je strah koji vodi ka daljem zatvaranju, stvarajući nove blokove onih koji su „za“ i onih koji su „protiv“ i onih koji su „ravnodušni“.

i
(ako je verovati statistikama oko 12% ukupne populacije),

Ja verujem da je statistika manje više tačna. I to je velika brojka. Dovoljno velika da se za gej prava IMA KO zalagati (da ne kažem boriti, namerno). Međutim, strah je nekad toliko velik, da su, paradoksalno, neki od homoseksualaca homofobičniji od strejt homofoba.

Ako strejt populacija, homofobična i 'ravnodušna' negira 12% ljudi iz svog okruženja, a onda i oni sami sebe negiraju, mi, kao društvo, dobijamo duplo golo . I strah i homofobija nastaju iz neznanja, pa ako želimo da živimo u neznanju, neka nas. Ali daleko nećemo stići...
Edukacija je najsigurniji, iako najsporiji put.

Kad naučimo da na 'Jao... znaš on je gej...!!!' kažemo, 'Da, pa šta....' mirnim tonom, bez automatskog osuđivanja neuke osobe koja se zgražava jer je neuka, možda nešto i promenimo... Malo po malo. Ne smemo biti nestrpljivi, jer ako imamo jednog gej prijatelja, pa objašnjavamo 'znaš on je super iako je gej', nismo mnogo učinili. Moj prijatelj je super, jer je stvarno super!!!
die hard die hard 22:35 27.06.2008

Re: Čestitke i od mene!

Moj prijatelj je super, jer je stvarno super!!!

A ti margos veceras stvarno briljiras, al stvarno.Sve najbolje cestitke za Praznik.Mora u ovoj zemlji toliko toga da se menja.Ovo nije najmanje bitna stvar.
margos margos 01:23 28.06.2008

Re: Čestitke i od mene!

A ti margos veceras stvarno briljiras

Hvala ti, ali stvarno mislim da je dosta politički korektnog govora, a suština ostaje i dalje ista - primitivna.
A da je od borbe protiv mnogo bolja borba za - tj zalaganje za.
I da treba biti jasan, ali ne agresivan niti se primitivno boriti protiv primitivizma.

I možda je za nekog neadekvatno na ovom mestu, ali rado ću citirati Skota Peka koji je rekao ''Hristova zapovest je bila da volimo jedni druge, a ne da se dopadamo jedni drugima''. Zar je toliko teško voleti čoveka - kad saznaš da je gej, a do tad je bio ok?

Nisam ni za ni protiv Gej parade, ali je značajnije da do sledećeg 27. juna ne bude prebijanja, pretnji, maltretiranja...To bi bio uspeh.
KafaJeGotova KafaJeGotova 14:08 27.06.2008

...

veliki je poraz za nase drustvo sto ne moze da se odrzi pride parada.
a, za vas, queerie, veliki respekt za hrabrost i istrajnost.

manic street preachers--if you tolerate this
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:21 27.06.2008

Re: ...

manic street preachers




The future teaches you to be alone
The present to be afraid and cold
So if I can shoot rabbits
Then I can shoot fascists

Bullets for your brain today
But well forget it all again
Monuments put from pen to paper
Turns me into a gutless wonder

And if you tolerate this
Then your children will be next
And if you tolerate this
Then your children will be next
Will be next
Will be next
Will be next

Gravity keeps my head down
Or is it maybe shame
At being so young and being so vain

Holes in your head today
But Im a pacifist
Ive walked la ramblas
But not with real intent

And if you tolerate this
Then your children will be next
And if you tolerate this
Then your children will be next
Will be next
Will be next
Will be next
Will be next

And on the street tonight an old man plays
With newspaper cuttings of his glory days

And if you tolerate this
Then your children will be next
And if you tolerate this
Then your children will be next
Will be next
Will be next
Will be next
KafaJeGotova KafaJeGotova 14:54 27.06.2008

Re: ...

malo politicke nekorektnosti :)))
So if I can shoot rabbits
Then I can shoot fascists

but...
But Im a pacifist


poz jelena
Taska Dana Taska Dana 14:30 27.06.2008

Srecan praznik!

Odlican tekst Bobane!

Juce se desila predivna duga na jednom velikom, sivom i mracnom oblaku. Boje duge bile su prekrasne, jake ,duboke.... prizor je bio ocaravajuci ...A nda se pojavila jos jedna paralelna duga iznad tog crnog oblaka ....Gledala sam dugo ovu retko vidjenu lepotu sve dok se nije prelila u ,protutnjalom olujom, produbljeno nebesko plavetnilo.

Pozdrav!
Spiridon Spiridon 15:29 27.06.2008

moze i ovako

Ako danas volis pedere, sutra će te mrzeti ceo svet!
vishnja vishnja 15:33 27.06.2008

cestitam!

podrska, pesmice, cvece i sve to :)

nego Bobane, kad ce ta kampanja usmerena na roditelje male dece? ono - edukacija od pocetka i tako to? ne mogu bre vise sama da izlazim na kraj sa svim tim glupostima naokolo, pomozite malo...

srecan vam praznik, svima
Brooklyn Brooklyn 16:18 27.06.2008

*

voela bih 2 stvari da se dese, kje su kljucne za napredak.

1. da obicni muskarci / zene koje imaju visok visibility u svojim profesijama, a koji su gej, prestanu da kriju da su gej, a da od toga ne prave dramu, ne zahtevaju da po ulici igraju gologuzi, nego jednostavno prestanu da zive u lazi, ali da dalje zive svoj obican zivot kao gej osobe. tako ce jedino sira javnost shvatiti da je gej okej (ono, albanac, ali dobar covek). to bi bili pravi lideri, a ne politicari.

2. da postane normalno da vidis pride banner na prozorima, na privatnim stanovima. to mi se cini vaznije od parade.
Brooklyn Brooklyn 16:44 27.06.2008

*

kad smo vec kod mentaliteta citam danas B92 nam objasnjava da li je opravdan strah od klima uredjaja. dakle, srbi se boje:

1. pedera
2. promaje
3. pomracenja sunca
4. a sada evo, sa napredkom tehnologije, i klima uredjaja.

puno posla...
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:48 27.06.2008

Volimo i mi tebe!

Postoji nekoliko stvari na koje bih se hteo osvrnuti, ali za sada cu reci samo ovo:
Boban Stojanovic
Homofobija je bila i ostala deo politike rata. U modernom društvu nema zajednice koja je bila u ratu a da nije bila homofobična. Nema tog jačanja nacije a da homofobija nije deo tih istih mišića na kojima se nacionalni kolektiv gradi. Nema ni te odbrane zločina a da ta odbrana nije proizvodila nove žrtve.

Sa ovim se ne bih mogao sloziti, bar ne u celosti. Ako malo studioznije pogledamo na tu stvar (rat i homofobicnost), ima verovanja da je ratnohuskasko desničarstvo često povezano sa homoseksualnošću, jer postoji verovanje da militarizam, u svojim ekstremnim oblicima fašizma i nacizma, stvara - homoseksualnost. Takođe, mnogi veruju da čim postoji neka vrsta tajnog vojničkog udruživanja, tu uvek ima i - homoseksualnosti. Zapravo, takvo gledište je na liniji verovanja da homoseksualnost i fašizam ponekad idu zajedno, da su homoseksualci bili iza svakog iole značajnijeg fašističkog pokreta u svetu.
To me podseca na clanak Dž. K. Vinsenta: Jukio Misima, svaciji omiljeni homofasista (James Keith Vincent : Mishima Yukio: Everyone’s Favorite Homofascist.) u kome autor s pravom govori o razlicitom pristupu Misiminoj seksualnosti na Zapadu i u Japanu: Dok se na Zapadu, uz Misimino stvaralastvo najpre vezuje njegova homoseksualnost (mada je on fakticki bio biseksualac, jer je bio ozenjen, i otac dvoje dece), u Japanu, pak, on je poznatiji po svojoj anahronoj posvecenosti desno orijentisanoj politici i estetici. Te dve reputacije cine (ne)srecnu kombinaciju homoseksualnosti i fasizma, kombinaciju koja na prvi pogled moze izgledati kontradiktorno ako se zna da su fasisti u Evropi, na primer, brutalno proganjali homoseksualce. Međitim, Misimi je cesto pripisivan epitet homofasiste, makoliko je on, za zivota, odbijao obe kvalifikacije i pored toga sto su njegove aktivnosti mogle da aludiraju, manje ili vise otvoreno, na homoseksualnost i fasizam... O mogućem spoju homoseksualnosti i fasizma Misima je vise puta pravio aluzije u clancima posvecenim fašizmu, najvise u clanku sa jasnim nazivom: ‘Da li postoji fašizam?’.
Ti svoj post zavrsavas recima
Volim vas,
Boban Stojanović


nasta ja kazem: Volimo i mi tebe.
Spadalo Spadalo 21:00 27.06.2008

Srecan praznik!

Pederi, ja sam sa vas! Hehe!
smizibizi smizibizi 23:30 27.06.2008

Cestitam !!!

I da se sledece godine prosetamo na ovaj dan Beogradom svi zajedno ovde sa bloga :)
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 02:48 28.06.2008

Re: Cestitam !!!

smizibizi
I da se sledece godine prosetamo na ovaj dan Beogradom svi zajedno ovde sa bloga :)


Vazi!
Dolybell Dolybell 02:24 28.06.2008

Čestitka sa zakašnjenjem

Ljupka Ljupka 13:14 28.06.2008

praznik nego šta!

Gej populacija je ovde osudjena na mrznju ne zato što ih baš nešto stvarno mrzimo, nego da ne izadjemo iz forme, ili se meni tako čini. To ne bi trebalo da ih sikira, iz prostog razloga što će to prestati samo da se setimo koga drugog da mrzimo. Bilo bi lepo da se Romi sete da naprave neku šetnju pa da njih mrzimo, jer ovde u okruženju smo prilično potrošili komšije, a kako srbovati i voleti srBstvo ako ne mrziš nekog....


Strašno!

Naravno da čestitam dan ponosa, i mislim da se ove godine zaista malo mrdnulo sa mrtve tačke, jer sam na nekoliko televizija videla da se komentariše da nema parade, nema šetnje, da u Zagrebu ima; i to je dobro. Mislim ne to što nema, nego što ima komentara, pa hteli ili ne, ovaj dan je obeležen. Mislim (više se nadam nego što stvarno mislim) da se polako i ta era histerične mržnje polako završava sa smanjivanjem radikalsko-narodnjačkih navijača. Jer, kad zaista zamislimo kako bi izgledala ta šetnja, pa ne bi izašli gradjani da se obračunavaju naravno!! Izašle bi one grupe "navijača", "pravih srba" i ostalog ološa koje smo, uostalom, imali prilike da vidimo i kako ruše i urnišu ovaj grad već toliko puta, uz njih bi tu bilo par popova koje nije sramota da se još uvek tako pretstavljaju (zaboravljajući da je pravoslavlje hrišćanska vera) i naravno, Velja.
Ne odustajati, jer koliko god sporo, ipak se mrdamo.

Nego stvarno, dajte to piće i živeli!
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:43 28.06.2008

Gay Pride u Zagrebu



U Zagrebu je upravo odrzan Sedmi Gay Pride. Neka su to Hrvati dozvoli pod pritiskom EU, vazno je da su dozvolili...

Ovako pocinje clanak Vecernji list:
Od zagrebačke Policijske uprave doznaje se da je ovogodišnja povorka "Zagreb Pride 2008" protekla bez ijednoga nasrtaja i fizičkog napada na sudionike povorke. Dogodio se samo jedan verbalni izgred u kojem je jedan građanin vikao i vrijeđao sudionike povorke na Trgu bana Jelačića. Policija još osigurava sudionike "Zagreb Pride 2008", doznaje se od zagrebačke Policijske uprave.
zeljudina1 zeljudina1 19:11 29.06.2008

Brate,

Ne kapiras.

Ne mrzim pedere.

Ne volim pedere.

Ne mislim o pederima.

Ja sam 90% Srbije.

Nemoj da me opterecujes sobom - ja sebe ne namecem tebi.

Ne opterecuj me bilbordima i glupostima.

Ne pokusavaj da mislis da mislim o tebi.

'Ajde vise sa tom mrznjom i voljenjem, sjasi.

I vise sa tom gej paradom - ne secam se da sam ikada cuo za gej parade u istoriji (da li to znaci da nije bilo pedera?).

Ili ih je bilo, samo im nije trebala gej parada.

I ko je zapravo agresivan?



man ray loves me man ray loves me 21:58 29.06.2008

Re: Brate,

Nemoj da me opterecujes sobom - ja sebe ne namecem tebi.

pa ti si dosao ovde - u bobanovu 'kucu' takoreci, i trazis da se tu ne postuju njegova pravila vec tvoja.
ulica nije tvoja - ulica pripada svima. ti mozes da zabranis odrzavanje gej parade u svom dvoristu.

dobro dosao u 21 vek. navikni se kao sve dobre zivotinje koje znaju da evoluiraju :)
Ajnur Ibran Ajnur Ibran 01:52 30.06.2008

Re: Brate,

man ray loves me
Nemoj da me opterecujes sobom - ja sebe ne namecem tebi.

pa ti si dosao ovde - u bobanovu 'kucu' takoreci, i trazis da se tu ne postuju njegova pravila vec tvoja.
ulica nije tvoja - ulica pripada svima. ti mozes da zabranis odrzavanje gej parade u svom dvoristu.

dobro dosao u 21 vek. navikni se kao sve dobre zivotinje koje znaju da evoluiraju :)


Potpisujem! I dodajem: covece pa ti nista ne kontas.Verujem da ne mrzis, ali ne kontas.
zeljudina1 zeljudina1 17:23 30.06.2008

Re: Brate,

Dobro.

Ne uvredih nikoga.

Ali me uvredise.

To je valjda trend u Srbiji: pokazacu zube, makar i sebi, cisto za svaki slucaj.

Rascisti sa sobom, jebote: 'Oces li da budes peder ili da nekako vec pokazes drugima da si peder i ne znam koliki jebeni europljanin...

Blog probaj da shvatis pre kao stajgu, nego kao neciju kucu.

Ok, nekima je stajga kuca, nazalost.

A ja odo' sa ostalim zivotinjama.

man ray loves me man ray loves me 17:43 30.06.2008

Re: Brate,

Zivotinja nije uvreda - bar ne meni. I ja sam zivotinja :)
keyword: learn.

i izvini, prosto ne mogu da se uzdrzim:

ja sam rekla da je blog kuca, ti si rekao da je stajga. meni je kuca, tebi je stajga.

Rascisti sa sobom, jebote: 'Oces li da budes peder ili da nekako vec pokazes drugima da si peder i ne znam koliki...

dirljiv unutrasnji monolog. i sta si zakljucio?

jebeni europljanin...

mozes biti i jebeni srbin, brate, samo se ponasaj pristojno.
zeljudina1 zeljudina1 18:05 30.06.2008

Re: Brate,

Lepo si potpisao.

Znaci, nema sumnje da sam zivotinja.

Lepo si i dodao.

Ali shvati: NECU DA KONTAM!!!



zeljudina1 zeljudina1 18:35 30.06.2008

Re: Brate,

Ok, TI budi zivotinja, peder, pcela, haiku, budizam - budi sta god...

Meni ostavi da ne budem zivotinja i da budem sta god...

Shvati da ne mozes menjati ljude i traziti od njih da se menjaju.

Da bi se prilagodili tebi.

Basics...

Stvarno ti je blog kuca?

Bad trip, odo' na pivo...

Memory Full...

I dalje ti frka zbog gej parade?!
man ray loves me man ray loves me 19:30 30.06.2008

Re: Brate,

Memory Full..

nije mnogo trebalo.
Spadalo Spadalo 17:40 04.07.2008

Re: Brate,

Meni ostavi da ne budem zivotinja i da budem sta god...

Pa budi, na primer, bukva. To nije zivotinja.
Filip2412 Filip2412 21:39 29.07.2008

Re: Brate,

Ovde u Torontu iako je sloboda mnogo veca nego u Srbiji postoje ljudi kojima smetaju parade, jednostavno zato sto se gejevima dozvoljava da se setaju maltene goli i glumataju na ulici svasta. Takodje cuo sam da ima puno gejeva kojima je ta parada bezveze. Da uradis tako nesto u neki drugi dan bio bi priveden i platio bi kaznu za public indecency ili tako nesto.

Sa druge strane zaista... kome smeta ta jebena parada? Ko zaista zeli da vidi otici ce u downtown a ostalih 90% ljudi nece ni da primete taj dogadjaj. Problem na kraju krajeva nije parada i to sto oni time nekog maltretiraju:

Ne opterecuj me bilbordima i glupostima.

'Ajde vise sa tom mrznjom i voljenjem, sjasi.

Ja zaista ne primecujem bibrde nti se njima opterecujem...

Problem je nesto drugo, oni koji opsesivno i nasilno pokusavaju da sprece takve parade. Zasto?
Zasto kad sve Evropske zemlje u kojima pederi prave parade i muskost zaboga izumire imaju veci prirodni prirastaj od Srbije. Sta konkretno lose moze da se desi Srbiji ako se odrzi takva jedna parada? Pa nista, takvi dogadjaju su samo prilika za ispoljavanje agresije neinformisanih i dokonih delikvenata koji nemaju u zivotu bas nista pametnije da rade nego odlaze tamo da "biju pedere". Taj side efect je mnogo bitniji od salje gej parade jer salje losu sliku o Srbiji.

Bata smurf"
Pa ja nisam nikad otiso negde na neki trg da demonstriram sa 5 zmija oko vrata i sa rukama punih tarantula da isterujem svoju pravdu


Zasto da ne izadjete? I ko ima prava da vas juri i mlati ako to uradite? Eto o tome je rec.
Bata Smurf Bata Smurf 03:39 06.07.2008

Postojeca

Jel smem ja nesto da pitam a da odmah ne budem oznacen kao "homofobican",jer mi danas izgleda da je homoseksualnost u takvom naletu da ce se hetero osobe osecati u manjini.Da li biti peder znaci biti i bigamista,jer kao sto vidim na slici na vrhu teksta se nalazi 4 pedera koji mi pokazuju po polozaju njihovih tela da je tu svako sa svakim u kombinaciji.Zar nije mogla da bude slika dvojice pristojnih muskaraca koji su par,da mi hetero-homofobicni ljudi shvatimo da su i oni normalni ljudi sa normalnim izgledom.Dokle god se ovakve slike potezu po novinama i prezentiraju ih ovako,imace problema sa konzervativnijim slojem ljudi...Njihov zivot je samo njihov i zasto mi svi MORAMO da znamo da su oni pederi??.Prosle nedelje sam u istom baru u roku od 2 dana pio kafu sa dve razlicite osobe.Jedna od nih mi je bila devojka a druga prijateljica.Da li mislite da je ceo bar znao sa kojom sam u vezi.NE.Zato sto svoju intimu cuvam za sebe a na ulici se ponasam u skladu sa nekim pravilima normalnog ponasanja.Takodje me nerviraju i hetero parovi koji se "drpaju" po ulici,po barovima...da ne ispadne da sam samo protiv pedera.I koja je zastava nas obicnih heteroseksualaca da je stavim na prozor?
Vlada T Vlada T 15:13 07.07.2008

Re: Postojeca

A kako ja moram da znam da si ti heteroseksualan? Valjda zato što se podrazumeva, pa onda i ne moraš da mahneš zastavicom. A o tom konceptu "normalnosti" možda više neki drugi put. Pre 150 godina je bilo normalno da žene ne šetaju same nepokrivene po ulicama, pa je to danas nekako čudno i zaostalo...Hm, viđu vraga.
Brooklyn Brooklyn 14:27 08.07.2008

Re: Postojeca

Takodje me nerviraju i hetero parovi koji se "drpaju" po ulici,po barovima...da ne ispadne da sam samo protiv pedera.

ne, nisi ispao protiv pedera, ispao si samo grumpy old man, onaj deda muppet sa balkona.
queeria92 queeria92 17:26 08.07.2008

Re: Postojeca

Ali hetero parove koji se drpaju niko ne bije. Još uvek
Bata Smurf Bata Smurf 01:37 10.07.2008

Odgovor

Ajde prvo da odgovorim Brooklyn,posto vidim da se ovde komplimenti ne stede.Znaci vlada ono ko ne mislim ko ja taj je zastareo,zatucan...E pa vidis ti se drpaj sa kim ikoliko hoces,skreci paznju na sebe i svoju orjentaciju,pa posle kukaj kako nerviras ljude.Ja na primer svoji intimu cuvam za sebe,a ne lecim frustracije drpajuci se sa svojom partnerkom gde stignem,lececi neke komplekse iz ko zna kog perioda,pa sam sad "faca" imam i ja sa kim da se vatam gde stignem.A i vidim da ti engleski ide odlicno pa si sad totalno u fazonu,impresioniran sam tobom.Mora da su te vec negde "opominjali" zbog takvog ponasanja,pa sad racunas daj da istresem svu frustraciju protiv nekog ko ne praktikuje sex na javnom mestu.

A sad Vlada T odgovor.A sto uopste ti moras da znas kakve ja imam seksualne orjentacije,kao i sto mene ne interesuje tvoja.Razlika medju nama je da ja moje ne iskazujem,jer su samo moje a ti lecis neke frustracije pa moras svima da das do znanja sta volis.Zamisli da si ne daj boze nekrofil,morao bi da vuces stalno sa sobom leseve,da bi svi znali u sta volis da guras.Ili one gospodje sto zive same pa cuvaju malo krupnije rase pasa,koji ih ponekad brane,a ponekad...Pa sta one da rade da se zajasuju sa psima po parkovima,da bi svi znali sta one vole???? TVOJ SEKSUALNI ZIVOT JE SAMO TVOJ,ZAPÀMTI I DOK GA ZIVIS ZA SEBE NIKOM NECES SMETATI.Ima ljudi koji upraznjavaju sado-mazo u vezi pa nikad ne izlaze sa lancima oko vrata nego te stvari rade tamo gde im je mesto,i gde ne smaraju ostale svojim afinitetima.

A to sto niko ne bije hetero parove ako se vataju na javnom mestu,to je samo zbog toga sto su u vecini pa ljudima ne smeta toliko koliko pederi,ali kazem opet da je i to odvratno.Ja se bavim teraristikom(cuvam reptile) godinama.U kraju u kom sam ranije ziveo bio sam crna ovca jer su me povezivali sa sektama.Pa ja nisam nikad otiso negde na neki trg da demonstriram sa 5 zmija oko vrata i sa rukama punih tarantula da isterujem svoju pravdu.Znao sam da sam u manjini i pokusavao sam nekim blazim nacinima da ljudima objasnim razlog cuvanja tih zivotinja i da je to isto kao akvaristika .I uspeo sam donekle dovodivsi ljude kod mene kuci i pokazujuci im nacin na koji cuvam te zivotinje i da one ne sluze nicemu drugom nego kao hobi.Tako sam i ovde imao na poslu vise puta neke pedere koji se nisu nicim razlikovali od nas hetero,i nisu nikom smetali,kao ni mi njima i bilo nam je svima lepo.Znaci bili su to sto jesu zbog svojih osecanja i potreba a ne zbog javnosti i ulice.100 ljudi,sto razlicitih ludaka na svoj nacin u seksualnom smislu.Pa zar svi treba da iznosimo to na ulice?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana