Život

.....za početak

margos RSS / 27.07.2008. u 21:26

 

Dragi prijatelji blogeri,

 

Reših da ne razmišljam mnogo, već da podelim sa vama jedan tekst koji mi mnogo znači i na koji se uvek, makar u mislima vraćam kad god naiđem na pitanja kako, zašto i zbog čega neko nekom treba da oprosti.

 

Ovo je mene inspirisalo i inspiriše.

Ako pokrene još nekog na razmišljanje i opraštanje, biće mi drago. Zaista.

 

 

f_TreeOfHalfLm_84c4acb.jpg

 

 

ZAKON OPRAŠTANJA 

Praštanje podrazumeva toplinu, snagu i oslobađanje.

Praštanje može da izleči, ponovo spoji i stvara.

Praštanje je proces koji uključuje osećanje samilosti, dubokog razumevanja i mudrost.

Ako ne oprostimo, ne možemo iskusiti trajnu ljubav, promenu, lični razvoj i slobodu.

Praštanje je stvar slobodnog izbora.

Dobijanje oproštaja i praštanje su povezani.

Ukoliko želimo da nam bude oprošteno, moramo oprostiti drugima.

Ukoliko nismo sposobni da oprostimo drugima, ne možemo očekivati da drugi oproste nama.

Do opraštanja ne može doći u atmosferi optuživanja, osuđivanja, besa i straha.

Oprostiti možemo tek onda kada sebe posmatramo u svetlu onih koje okrivljujemo.

Svi ljudi na ovoj planeti prevazilaze životne teškoće najbolje što umeju, u skladu sa svojim znanjem i sposobnošću razumevanja.

I mi smo mogli učiniti isto kao i oni koje okrivljujemo.

Izgleda da ljude delimo na dobre i loše, i sebe uvek vidimo među dobrima, dok se od loših distanciramo.

Razumevanje drugih ljudi i njihovih postupaka koje smatramo pogrešnim jesu osnov za otpočinjanje procesa opraštanja i samilosti.

Praštanjem izražavamo samilost i otkrivamo u sebi nove dubine i mogućnosti konstruktivnih budućih odnosa sa ljudima.

Razumećemo i oprostiti tek kada na ljude počnemo da gledamo sa samilošću.

Počinjemo da shvatamo da su i oni bili ranjivi, imali slabosti, mane, zbunjujuće ideale, osećali strah, paniku i kukavičluk.

Važno je da sa drugom osobom saosećamo srcem i umom, da dostignemo viši stepen razumevanja i postanemo svesni da je ljubav jedini  i najveći izvor praštanja.

Ljubav nam omogućava da one koje okrivljujemo sagledamo ponovo kao osobe dostojne poštovanja.

Ljubav nam omogućava da učinjene greške odvojimo od same osobe.

Umesto da burno reagujemo, nastojimo da prevaziđemo neželjeno ponašanje osobe, da postavimo granicu između osobe koja je pogrešila i same greške, čak i kada ne možemo da razumemo njeno ponašanje.

Ovim procesom obnavljamo svoju veru, bolje shvatamo i jačamo svoju sadašnjicu i s poverenjem idemo napred.

Praštanjem ispravljamo nesporazume.

Ono nam omogućava da sagledamo ljubav u drugim ljudima i u sebi.

Praštanje predstavlja odraz bezuslovne ljubavi.Rečenica ili misao ‘’Oprostiću ti ako, ili kada…’’ nije praštanje. Praštanje znači: ‘’Oprostiću ti kako bih mogao da živim ispunjeno i srećno.’’

Praštanje ne znači da greške treba opravdati, već naglašava da su one stvar prošlosti i da ih se, u ime budućnosti, moramo osloboditi, kako bismo mogli nastaviti da živimo.

Ukoliko ne prevaziđemo prošlost, nikada se nećemo osloboditi njene moći da ponovo probudi povređenost, bes, mržnju i bol.

Moramo da učimo na bolnim životnim iskustvima kako bismo ih se lakše oslobodili i mudriji krenuli u budućnost.

 

Zašto bismo praštali?

Treba da oprostimo jer je bol zbog nepraštanja prevelik.

Optuživanje, mržnja, osveta, poražavaju nas i ne vode ničemu.

Ova osećanja ne donose zadovoljstvo i ne leče.

Iscrpljuju nas i sprečavaju da počnemo od početka i da napredujemo.

Zbog njih smo sumnjičavi i oklevamo da ponovo nekome poklonimo poverenje.Uništavaju našu kreativnost i usporavaju naš duhovni razvoj.

Ne postoji trenutak koji donosi veću ličnu nagradu od onoga u kome možemo istinski oprostiti i primiti oproštaj.

Istinsko praštanje predstavlja čin najuzvišenijeg ljudskog ponašanja.

Tog trenutka postajemo istinski slobodni i možemo nastaviti dalje, u potpunosti funkcionišući kao ljudska bića.

Zapamtite: praštanjem se oslobađa onaj koji prašta.  

 

Ovo je tekst Hozea Silve, a dodaću još jednu rečenicu koju sam ja čula od Patrijarha Pavla:‘’Čovek je najlepši kada se stara, a najveći kada prašta.’’ 

Evo, moj drugi prvenac na blogu!

Dobrodošli!

Margita 



Komentari (229)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 18:18 29.07.2008

Re: Teret i oproštaj

Ето, то је мој поклон за првенац.
Ала сам се извукао што дођох празних руку. :)

:)))) Znaš šta, znam da te ja nisam izvukla iz ilegale, ali mi je zaista drago što si ponovo sa nama.
I kao što jedna mudrost kaže:
''Nagrada dobroj stvari je to što je dobra stvar urađena.''
Jaril Jaril 18:27 29.07.2008

Re: Teret i oproštaj

Мало сад тролујемо Хришћанством, надам се да нас домаћица неће послати на клечање на кукурузу. :))

zar je svest talenat koji nije omogucen svakome nego samo probranim?
Јесте омогућен сваком, али је и то нешто на чему треба радити. Ако се сетиш приче о талантима најгоре је прошао онај ко је свој талант "сачувао" тј. није умножио. То што неко има предиспозицију да буде свестан јесте почетна тачка. Онда следи живот :) и рад на развоју тог таланта.
tim sudovima se bavi crkva
Тим судовима не би требало да се бави ни Црква. Црква треба да се бавиме тиме шта је у складу са учењем, а шта није. Говорим о Хришћанским Црквама. Судови су људски непоуздани. Црква реагује на учења. Када даје анатему, она даје анатему учењу, а последично и ономе који истрајава на томе. Када проглашава неког за свеца она га проглашава јер је својим животом истрајавао на учењу те Цркве. Осим у случају када се учења искривљују, није ми баш Хришћански да се иде и упире прстом: ти си верник, ти ниси. У Православљу се у ствари више људи баве поступцима и учењима, него процењивањем самих људи. Зато се и каже: мрзети на грех, а не на грешника. (Мржњу на грех не схватити као срџбу.) Исто тако, величати врлину, а не врлог човека. Практично би се могло (мада не баш адекватно) рећи и овако: не - ти си лажов, него - то је лагање. Описујемо појаву и поступак, а не човека.


ja ne mislim da hrishcanstvo uchi da je hristos put, nego da je hrist taj koji hrishcane usmerava da nadju svoj put.
Христос каже: "Ја сам Пут, Истина и Живот". Пише у Новом Завету. Али, треба правити разлику између: Христос Пут и ХристоВ пут. Суптилна разлика. ХристоВ пут нико не може да прође, пре свега јер ниједан човек није Богочовек. А када се каже "Христос Пут" не могу баш да објасним шта се под тим мисли. Треба узети у обзир да се трудим да у Православљу ствари више доживљавам него разумевам. Ајд да пробам овако: није пут оно куда је ходио Христос, већ је оно по чему ходамо сам Христос. (О, још горе апстракције. :))) )
kad smo vec kod nejasnoca, mozhesh li mi objasniti svoje vidjenje vezano za poslednju hristovu vecheru... liturgija i cela serija dogmi, rituala i zhrtvovanja se na njoj bazira. to je osnova za otpadnishtvo, za odvajanje od crkve, za stvaranje sekti...
Можеш ли мало да прецизираш питање. Овако је преширока тема. Не знам на шта конкретно циљаш као спорни моменат.
margos margos 18:51 29.07.2008

Re: Teret i oproštaj

Ček da istrolujem i ja... Skot Pek reče nešto lepo:

''Svi mi koji se bavimo pitanjem 'Šta Bog hoće od nas?', dolazimo do zastrašujuće istine .
Bog želi da postanemo On.''
Kazezoze Kazezoze 19:13 29.07.2008

Re: Teret i oproštaj

Треба узети у обзир да се трудим да у Православљу ствари више доживљавам него разумевам. Ајд да пробам овако: није пут оно куда је ходио Христос, већ је оно по чему ходамо сам Христос. (О, још горе апстракције. :))) )

prvo kad se kazhe put , ne misli se na cestu po kojoj se hoda, nego je to uchenje koje sledish i hristos je uchitelj koji te usmerava. ako to uchenje sledish samo svojim emocijama, a ne i razumom onda imash velike shanse da nikad nishta ne nauchish.
Можеш ли мало да прецизираш питање. Овако је преширока тема. Не знам на шта конкретно циљаш као спорни моменат.

mislio sam konkretno na trenutak kada isus daje svoju krv apostolima da je ispijaju.
Jaril Jaril 20:09 29.07.2008

Re: Teret i oproštaj

prvo kad se kazhe put , ne misli se na cestu po kojoj se hoda, nego je to uchenje koje sledish i hristos je uchitelj koji te usmerava
Онда ти је сасвим јасна разлика између Христоса као Пута и Христовог пута.
ako to uchenje sledish samo svojim emocijama, a ne i razumom onda imash velike shanse da nikad nishta ne nauchish.
Доживљај није једнако емоције. И не мислим да човек учи само разумом. Напротив, учење разумом је најслабији облик учења. Наравно, треба и разумом, али ако се све сведе на њега, тек онда имам велике шансе да никад ништа не научим.
mislio sam konkretno na trenutak kada isus daje svoju krv apostolima da je ispijaju.
Не знам шта је у том тренутку спорно. Тј. не разумем питање.
Kazezoze Kazezoze 10:29 30.07.2008

Re: Teret i oproštaj

Доживљај није једнако емоције.

ne ako si astralno povezan sa isusom kao shto su bili apostoli chinom ispijanja isusove krvi.
Не знам шта је у том тренутку спорно. Тј. не разумем питање.

to je sporni momenat na koji sam mislio u ritualu tajne vechere.
naime verovatno si chuo da mnogi narodi u svojim obichajima imaju i pojam 'bratsvo po krvi'.
2 choveka ili vishe njih pomeshaju svoju krv i ispijaju je. posle toga se smatra da su 'braca po krvi'.
medjutim poreklo ovog obichaja lezhi mnogo dublje. izvorno, to je magijska svechanost za uspostavljanje veze medju 'astralnim telima'. krv ima posebne kvalitete. neki narodi, jevreji naprimer, su pripisivali poseban znachaj magichnom sastavu krvi.ako je uchvrshcena veza izmedju astralnih tela, po nekim verovanjima, chak ni smrt ne mozhe da je prekine.
isus je znao da ce umreti, a znali su i njegovi uchenici i zbog toga je on odluchio da sa njima napravi vezu koja ce da traje i posle njegove smrti. zato im je dao da piju njegovu krv. poslednja vechera je bila magijski obred, slichan bratstvu po krvi.
svakako da nijedna crkva nece prihvatiti ovakvu teoriju, ali meni zvuchi logichna. ne vidim drugi razlog ispijanja krvi. shta ti mislish o ovome?

Jaril Jaril 00:22 31.07.2008

Re: Teret i oproštaj

Извини Каз, касним са одговором, ипак да мало поразмислим.

ne ako si astralno povezan sa isusom kao shto su bili apostoli chinom ispijanja isusove krvi.
Нисам мислио на религијске доживљаје, већ на доживљаје уопште. И на оне уметничке.

Но, важније је питање о Хришћанству. Ти желиш да сагледавање Хришћанства помериш на културно-историјски ниво. Може. Питање крви је изгледа централно питање многих религија и култова. Ако погледаш, постоји различити нивои приступа жртви. Базични ниво - жртвовање људи, најчешће младих девица. Следећи ниво, жртвовање животиња. Христос на Тајној вечери уводи следећи ниво свести: жртвовање хлеба и вина (у техничком смислу) - бескрвну жртву. Ја ту видим почетак данашњег европског покрета за заштиту права животиња. Што се тиче усвајања магијских обреда, Хришћанство у културолошком смислу није пало с Марса. Дучић, нпр. исправно закључује да је у корену Хришћанства античко-грчки дух. Ја бих преформулисао да је Хришћанство имплементација античко-грчког духа у јеврејску традицију. Чак и да се варам, остаје чињеница да је Христос знао (познајући човека) да је морао да испуни одређене културолошко-комуникационе захтеве (култура, и у оквиру ње традиција, се могу посматрати као један максимално развијен систем комуникације). Иначе не би сакупио ни двојицу ученика и вероватно би у старту добио батине. Ако погледаш, Он је испунио све културлошке формалне захтеве јеврејског друштва (није проповедао пре 30те, суделовао у свим верским јеврејским обредима, и тд.). И онда када је почео да руши њихове законе (уместо "зуб, за зуб" - "окрени други образ", тј. када је искочио из актуелног културног модела - распет је. До тад су се већ многи примили на Његов комуникациони систем, разумевали га и преносили међу собом.

Зашто сам се расплинуо у причи? Зато што се врло подозриво, па и као слабост Хришћанства, узима свака сличност са било којом културом или другом религијом. Што је сасвим погрешно. Бар за Хришћане. Каже се "смрћу смрт разруши". Христос није негирао појаве из свог културног окружења. Он их је само усмеравао ка свом циљу. Тако, Христос је умро. То је био једини начин да се смрт победи - да је искуси. Да није умро, већ да се само вазнео или нешто слично, смрт не би била побеђена. Тај принцип да се неки елемент усмери као Хришћанству, јесте стална одредница Хришћанства. Тај принцип се лепо види: слављење Божића на солистициј (ако тај аргумент стварно стоји), читава она прва прича из филма "Дух времена" о сличностима са другим божанствима (да не набрајам), па и српске славе су тако настале. Тај принцип, иако се многи труде да га прикажу као слабост Хришћанства, јесте основна његова снага, јер показује да се свака заблуделост (посматрана из визуре Хришћанина) може исправном духовном интервенцијом вратити правом извору. Прича о блудном сину, само преименована у причу о блудним радњама.

Испоставља се да је Христу било важније да га људи доживе и разумеју (за шта му је била потребна комуникација), него да испуни круте културне форме које би било "чисте Хришћанске". Заправо је старим комуникационим системима (старим религијама и култовима) проповедао (или им удахнуо) нов садржај.

Гледано религијски, "братство по крви", ако је преузето из других религија и култова, губи свој лош, нехришћански облик, и добија своју исправну хришћанску варијанту. Заправо враћа се Богу, враћа се Христу.

Надам се да сам лепо разумео шта ме питаш и извини на дугачком писању.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 06:25 28.07.2008

the f word

forgiveness means giving up all hope of a better past

healing comes through understanding A belief that my humanity is inextricably caught up in yours. forgiveness is not weak - it takes courage to face and overcome powerful emotions. the depth of love is often revealed by the extend of anger. forgiveness... often difficult, painful and costly, but
potentially transforming. (forgiving the unforgivable)

there is hope...


we hold on to pride, instead of learning from and putting the past aside... forgiveness is a hard word, maybe the hardest word, but it's a hard road that one day...
brings you home.
gordanac gordanac 11:10 28.07.2008

words

margos margos 11:34 28.07.2008

Re: the f word

snezana mihajlovic
f.

Smežana... šta reći.... hvala Ti puno.:)))

Često pod opraštanjem podrazumevamo duhovni ili religiozni princip, koji za nas, savremene nije primeren.
Ništa dalje od istine!

Ali, kao što se nekada opraštalo jer je tako rekao sveštenik, Bog ili ne znam ko, danas je jasno da do opraštanja može doći samo kroz razumevanje. Zbog toga sam i stavila ovaj tekst u nadi da će svako za sebe pronaći nešto što će ga pokrenuti na razmišljanje i razumevanje.

Baš je lepo što si ovde!!!!!:))))))
ivana23 ivana23 11:36 28.07.2008

Imagine

margos margos 11:46 28.07.2008

Re: words

.....važi i za decu... nepismene... za sve jezike sveta... hoću reći - mož' se s'vatiti, lako
Thx:)))
jack_bauer jack_bauer 06:28 28.07.2008

ola margos!

evo i mene sa zakasnjenjem da ti cestitam autorstvo po drugi put, kao sto sam obecao (grl, ljub :))

pre neki dan naidjem na ovu slicku nevaljalice iz alana forda, cije me ime podseti na tebe...



ona je margot ako se secas, nick vam se razlikuje samo u jednom slovu. steta, a mogla je da bude dobar avatar :))

nego, glede teme, oprostiti mozemo ali ne mozemo zaboraviti, sto bi rekao nekada popularni vodja opozicije.
margos margos 12:06 28.07.2008

Re: ola margos!

ona je margot ako se secas, nick vam se razlikuje samo u jednom slovu. steta, a mogla je da bude dobar avatar :))

Opasna mala... kad se budem naljutila, promenim jedno slovo, ofarbam se u crno, i voila: Margot!
A dvaput je dvaput - hvala ti na ispunjenom obećanju.

Glede teme: važno je da opraštamo... zaborav dođe sam.
d j o l e d j o l e 07:14 28.07.2008

Svako prastanje

predstavlja novi pocetak ... ako nista drugo bar za onog ko je oprostio
margos margos 10:59 28.07.2008

Re: Svako prastanje

d j o l e
predstavlja novi pocetak ... ako nista drugo bar za onog ko je oprostio

Baš to, d j o l e !!!! :)))

Zato je to izbor teme za početak....
Na kraju krajeva, odgovorni smo najpre prema sebi, ako je druga strana odlučila da vuče teret i dalje, ne možemo mu ga oteti... iako bi rado nekad i to učinili.
dracena dracena 07:22 28.07.2008

Ooo, koje divno iznenadjenje!!!

Bravo, draga. Prava si.
Samo ovo opraštanje ti užasno golema tema, teška za diskusiju. Imalo bi o njoj da se piše i piše, samo da umem. :)))

Ja lično se njome ne bavim mnogo. Ko sam uopšte ja da optužujem, sudim i presudjujem? Svako ima neke svoje razloge da se ponaša na ovaj ili onaj način, a moje je da prihvatim ako mi odgovara, ili da se udaljim. Ako me neko povredi ili nanese neku štetu, retko se upuštam u ubedjivanje oko toga, jer druga strana moje razloge ionako verovatno neće ni čuti, a kamo li shvatiti i nešto promeniti, ispraviti, nadoknaditi. U dokazivanju svoje ispravnosti ljudi su najistrajniji kad i sami znaju da ono što su uradili nije bilo u redu. Samo kad je nešto izuzetno značajno i kad primetim da druga strana ima "kapacitete" da shvati ("uši", spremnost za suočavanje, otvorenost itd.). Ne znam da li je takav moj odnos automatsko praštanje, ali znam da se u takvim situacijama ne ljutim dugo i nikad ne svetim, ali prilagodjavam svoje ponašanje i redukujem očekivanja.

S druge strane, kad ja pogrešim i uvidim da sam pogrešila, nisam sigurna da svaki put uspevam da ispravim svoje greške, pošto su neke od njih posledica osobina moje ličnosti ili čvrsto ukorenjenih navika. Najčešće se kratko izvinim i krenem u pravljenje planova kako ću se nadalje ponašati, da mi se ista greška ne ponovi i nadoknaditi štetu koju sam napravila. Srećna sam kad mi to podje za rukom, jer smatram da sam time dala nešto jako pozitivno i svom okruženju i sebi samoj.

margos margos 13:37 28.07.2008

Re: Ooo, koje divno iznenadjenje!!!

Drago mi je da sam Te lepo iznenadila:)))
Naravno da je golema tema, al ne mož' na parče , mora celo, pa polako da se vari...

Ja sam se dugo dičila sopstvenim slonovskim pamćenjem, nezaboravljanjem, jer nisam imala naviku da se svetim, i mislila sam da jo to 100 posto ispravno... Pamtim, 'opraštam' ali ne zaboravljam. Ali sam bila 'stara čekalica' - sačekam da se neko sam strmekne, pa ja onda mirna, nisam ja ništa, majke mi...

Neka čekanja su bila decenijska - i ni takva, nisu bila nikakva satisfakcija za teret koji sam godinama nosila.
(Stalno govorim teret, jer zaista zamišljam džak koji nosim na leđima i pitam se šta mi to treba???? Pa ga onda zbacim...)

Kad pogrešim, i ja postupim kao i ti, i ne pada mi na pamet da se sečem na rezance da bi neko prihvatio moje izvinjenje.... Jedan prijatelj mi reče da je izvinjenje samo kalauz za novu grešku... i nije mi ga uvažio. Žao mi je, iskreno mi je žao, al ja odoh dalje...

Hvala Ti za cvet i dobrodošlicu! Uzvraćam:))))))
dracena dracena 15:25 28.07.2008

Re: Ooo, koje divno iznenadjenje!!!

margos

Ja sam se dugo dičila sopstvenim slonovskim pamćenjem, nezaboravljanjem, jer nisam imala naviku da se svetim, i mislila sam da jo to 100 posto ispravno... Pamtim, 'opraštam' ali ne zaboravljam. Ali sam bila 'stara čekalica' - sačekam da se neko sam strmekne, pa ja onda mirna, nisam ja ništa, majke mi...

Ne, ne čekam ništa, nego ekonomišem svojim vremenom. Neću da gubim vreme na one koje ne cenim. Onaj ko me je uvredio ne zaslužuje više da se na bilo koji način bavim njime. Imam ja i pametnijeg posla. Loši ljudi se obično sami strmeknu, nije ni potrebno da ja u tome učestvujem. Samo vrlo, vrlo retko ponekom "očitam lekciju", odn. uzvratim istom merom, ali ni tad to nije osveta, nego "vaspitna mera".

I ja mislim da postoje manipulanti koji olako izgovaraju izvinjenja, ali ne menjaju ništa u svom ponašanju, ali ga tvoj prijatelj načisto pretera. Ipak, na svu sreću, nisu svi takvi.

Ja se lično uvek jako neprijatno osećam kad se neko meni ili u mom prisustvu previše izvinjava (znaš ono, do samobičevanja). I daleko mi je draže da "adresant" shvati šta mi je učinio nažao, čujem jednostavno i ozbiljno izvinjenje i vidim da se trudi da nešto menja. Ovaj trud mi je najvažniji i njega ne može zameniti ni milion izvinjenja.

Cvet kestena, kažu, simboliše molbu za oproštaj. :))) Ljudi su smislili svakakve cake da izbegnu otvorenost. :)))
margos margos 15:31 28.07.2008

Re: Ooo, koje divno iznenadjenje!!!

Ja se lično uvek jako neprijatno osećam kad se neko meni ili u mom prisustvu previše izvinjava (znaš ono, do samobičevanja). I daleko mi je draže da "adresant" shvati šta mi je učinio nažao, čujem jednostavno i ozbiljno izvinjenje i vidim da se trudi da nešto menja. Ovaj trud mi je najvažniji i njega ne može zameniti ni milion izvinjenja

I ja. Gledam da ljude ne dovodim u takvu situacijum al to često nije do mene, nego do njihove navike.
I neprijatno mi je...

Za 'staru čekalicu' ispričah u prošlom vremenu... :))) Sad se dičim promenom.

Nisam znala za cvet kestena... Zamisli, čovek ti pošalje košaru cveta kestena i nemaš pojma šta je 'teo.... eee... fala ti što me nauči! Stvarno.
AlexDunja AlexDunja 08:39 28.07.2008

ola margos:)

lep pocetak.
margos margos 10:41 28.07.2008

Re: ola margos:)

AlexDunja
lep pocetak.

AD, hvala:) Tema je nekako 'nulta tačka', za kraj i novi početak, pa mi se učinila prigodnom.
Dobromidošla:)))))
stari92 stari92 09:22 28.07.2008

Telegram - Razglednica (s mora)

U pravom trenutku tvoj tekst - za nirvanu moju, uz ,,Čovek je najlepši kad se stara,a najveći kad prašta''


- Draganče,dragi oče,
(sudeći po početku,biće zbana situacija - diši duboko,broj do 10.000)
- Sve je u redu i kako je trebalo da bude. STOP
Ponašali smo se po Tvojim instrukcijama do granice.STOP (Niš - gran.prelaz Gradina cca 100 km ~ 1h,alal vera)
Brzo prošli,nisu nas ni pogledali.STOP (rekoh li - krv nije voda)
ALI,u tom času,blentavi šofer ' oće da pauzira i urinira po EU propisima (a ne ko sav normalan svet,široko ti polje,
pogled se gubi u daljini,visini,.. ) na FREE SHOP.
Borili smo se tata,tajo,ali razdragani smeh i baklja slobode prelomiše.Mi uđosmo.
Dragi oče,nismo sve potrošili,ne brini.
To se desilo tek tokom druge piš pauze,u svitanje,na obodu velikog primorskog grada.
ALI,zar nisi kazao da treba reagovati brzinom misli,kada se ukaže prilika.
Ne brini ništa,rešili smo da ako treba ne jedemo 10 dana.Kao naši stari.
Uki se pobrinuo za piće,setio se kako mu tepaš Džeki generacijo (al ovaj 12 god.star,nema veze)
Ja,Miša,sam nabavio energetske napitke,oligominerale,čokoladice,..tako da sa tegovima koje smo
pronašli,opremom za fajt,nekim pratećim sitnicama,bićemo već u zoru na plaži,kao što si Ti rekao.
A tamo,tople slovenske dušičice i poneka imperijalistička.
Odmah su nas upoznale i zadržale već prve noći,dok smo radili nove skice za tattoo.Otkidaju,da znaš.
Eto,ne brini ništa. Ne zameri,na dužini teksta.
Budeš li hteo nešto URGENTNO,da uputiš,poručiš,..evo adrese : BANK ---------...............---------


E,hvala ti Margo za mir,proistekao iz tvog posta.
margos margos 11:55 28.07.2008

Re: Telegram - Razglednica (s mora)

E,hvala ti Margo za mir,proistekao iz tvog posta

Da ga u tebi nema, ne bi ga ni odavde primio.
Hvala ti na telegramu.
Mora da su te sinovi pažljivo slušali pa i ono što im nisi direktno pričao o životu, iskustvima, avanturama, hrabrosti itd itd, pa krenuli da praktikuju i iskustveno dožive.
gorstak92 gorstak92 10:16 28.07.2008

Izvini Margos

Ja sam toliko zeleo i camio cekajuci da ti objavis svoj prvi post i da ja okachim prvi komentar kad ono komentar br. 68.
Da je barem 69.
A toliko sam zeleo da budem prvi:(((
margos margos 10:30 28.07.2008

Re: Izvini Margos

A toliko sam zeleo da budem prvi:(((

Ja sam tebi bila prva, valjda se i to računa? :)))))))))
mariopan mariopan 10:37 28.07.2008

Re: Izvini Margos

Svaka ti se pozlatila ))))
Odavno ne procitah nista lepse..i preporuke i VIP i sve naj naj naj )))
Procitacu ponovo jos jednom, i jos jednom...
Hvala, kao da si mi ispunila zelju )
Mariopan
gorstak92 gorstak92 10:40 28.07.2008

Mir mir niko nije kriv

Margos
Ja sam tebi bila prva, valjda se i to računa? :)))))))))

Jes vala.
Potpuno si u pravu da se to racuna u oba smera.
margos margos 13:41 28.07.2008

Re: Izvini Margos

mariopan
Svaka ti se pozlatila ))))Odavno ne procitah nista lepse..i preporuke i VIP i sve naj naj naj )))Procitacu ponovo jos jednom, i jos jednom...Hvala, kao da si mi ispunila zelju )Mariopan

Draga Mariopan, ja sam to pročitala stotinama puta i svaki put mi pomiluje dušu i podseti šta još kome nisam oprostila, uključujući i sebi samoj...

Ako je i Tebi pomilovalo dušu, vredelo je svakog retka...
:)))
jesen92 jesen92 10:36 28.07.2008

zanimljiva tema...

....mis'im..oprastanje....samo ne vidim da je bilo ko naceo temu....vidim samo pozdrave i cestitke pa se i ja pridruzujem istim......
margos margos 10:44 28.07.2008

Re: zanimljiva tema...

Jeseni, hvala.....:)
Načni slobodno...
Mož i ovako, mož i onako...
Sve je dopušteno i unapred oprošteno:)))))
Taka tura, što bi rek'o Msje Čer.
jesen92 jesen92 11:07 28.07.2008

Re: zanimljiva tema...

....nemam sada vremena draga Margos ali se iskreno nadam da ce biti puno komentara kad ja ponovo sednem za komp :)).......pade mi na pamet "cesta recenica": mogu da oprostim ali ne mogu da zaboravim....
...e sad, za mene je ova recenica vrlo diskutabilna....ako neko nesto ne moze da zaboravi a pri tom tvrdi da je oprostio, da li taj moze da bude 'oslobodjen" tj da li za njega vazi
Tog trenutka postajemo istinski slobodni i možemo nastaviti dalje, u potpunosti funkcionišući kao ljudska bića.

Zapamtite: praštanjem se oslobađa onaj koji prašta.

margos margos 11:42 28.07.2008

Re: zanimljiva tema...

Na žalost ne... istinski slobodni smo onda kada zaboravimo.
Naravno, svako ima svoju klasifikaciju velikih i malih stvari, oprostivih i neoprostivih... i da nije lako - nije.

Međutim, znam da sam najsrećnija (i najslobodnija) kada zaista ne mogu da se setim oko čega je neki konflikt bio i oko čega sam ja ono bila jako ljuta....

Sam' se ti vrati, pa da pričamo o diskutabilnim delovima:))))
dilan_dog_93 dilan_dog_93 10:46 28.07.2008

Zakon prastanja

"Zakon prastanja kaze da ste psihicki zdravi tacno u onom stepenu u kojem ste spremni da prastate i
zaboravljate uvrede koje su vam nanete. Nesposobnost da se drugima prasta lezi u korenu krivice,
uvredjenosti i vecine drugih negativnih emocija. Konstantno neprijateljsko raspolozenje i osecaj uvredjenosti
prema ljudima koji su vas uvredili jesu glavni razlog psihosomatskih oboljenja. Nesposobnost prastanja uzrokuje bolesti koje mogu da obuhvate citav spektar od obicne glavobolje do srcanih napada, raka i mozdanih udara.

Da biste ostvarili sve svoje potencijale, da biste razvili sve mentalne sposobnosti i oslobodili svoje emocionalne
i duhovne energije, vi morate u potpunosti da oprostite svakom ko vas je ikada na bilo koji nacin uvredio. Morate da se "oslobodite" i jednostavno predjete preko tih osecanja uvrdjenosti i ljutnje. Morate prekinuti s tim da i dalje neprekidno placate zbog istog nesrecnog iskustva. Morate da ojacate svoju zelju za tim da zivite svoj zivot u velikom stilu, da razvijete divan karakter i postanete izvanredna licnost koja je na visem nivou od bilo koje negativne emocije koju gajite prema nekoj drugoj osobi."
margos margos 14:51 28.07.2008

Re: Zakon prastanja

Nesposobnost prastanja uzrokuje bolesti koje mogu da obuhvate citav spektar od obicne glavobolje do srcanih napada, raka i mozdanih udara.


Ovo je odgovor na pitanje 'zašto'!
I ovo:
Morate prekinuti s tim da i dalje neprekidno placate zbog istog nesrecnog iskustva.

Krugolina Borup Krugolina Borup 11:09 28.07.2008

Opasnosti prebrzog oprastanja

Sto se tice prastanja... postoji tu i jedna opasnost.

Oprastanje se mora osetiti iz dubine, a ne nametati i nepromisljeno usvajati usled odanosti opstem principu u koji se veruje. U suprotnom, iz svega nece poizici istinski oprostaj, vec "poricanje" i "potiskivanje".

Drugim recima, kad mi neko nanese nepravdu ili me povredi, potpuno je prirodno da ja osetim bes, ljutnju, cak i zelju za osvetom. Bezati od tih osecanja samo zato sto je ispravno oprostiti, ne vodi nigde. Oprostaj dolazi na kraju, a da bi se do njega doslo, potrebno je vreme. Oprostiti istog trenutka znaci potisnuti, negirati i negde duboko u sebi nezdravo uskladistiti sva ona prirodna osecanja besa i ljutnje. Treba sebi dati vremena da se ta negativna osecanja procesuiraju, osete, ispolje, prozive. Pa onda oprostiti.

Licni primer:
Pre vise od jedne decenije, jedan covek je ucinio nesto sto sam ja dozivela kao veliku, nezasluzenu nepravdu. U duhu onoga sto Hoze Silva propoveda, a u sta duboko u sebi verujem da je ispravno, ja sam pokusavala u svojim mislima tog coveka zamisliti i oprostiti mu. Ama, nije islo. Cim ga zamislim i pocnem da izgovaram: "Oprastam ti...", u meni sve pocne da vri. Te na kraju ta moja pozitivna meditacija zavrsi sa: "Ma, ne oprastam ti, mars u p.m!"

Danas, deceniju kasnije, sve mu je oprosteno i ja to istinski osecam iznutra, i u stanju sam uzivati u onom delu uspomena vezanih za zajednicki provedeno vreme koje u sebi imaju mnogo smeha i radosti. Ali, bilo je potrebno vreme da se do toga dodje.

Mislim, ima na ovom svetu sigurno monaha, gurua i kojekakvih drugih duhovno visoko prosvecenih ljudi koji su mozda u stanju oprostiti istog trenutka. Ali, bozemoj, vecina nas je daleko od statusa Dalaj Lame. (Mada nesto mislim da je i on sasvim sposoban razljutiti se na nepravdu.)

Zato - psihickog zdravlja radi - oprezno i postepeno s oprastanjem!

Nego, na kraju, i onako uzgred... ti li si ONA Margita? ))
Ako jesi, mi se onda znamo.
margos margos 11:28 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Sto se tice prastanja... postoji tu i jedna opasnost.

Da. da, da!
I hvala ti na upozorenju, prečesto čujem kako neko 'lako oprašta', a na čelu mu se ucrtale bore mrzljuše i kad se pomene taj,ta ili to, što je navodno oprošteno, krene ta potisnuta žuč.

Da je opraštanje lako, o njemu ne bismo ni pričali.
Ja sam se naopraštala i naopraštala nekim osobama, i ne garantujem da sam oposlila:))))

Oprezno da.... ali konstantno i kontinuirano - takođe DA.

I verovatno sam ONA :)))))
Dobrodošla, svakako!!!!:)
stari92 stari92 11:48 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Da.
Uplatih im kredit za mob. na 8787 - TELEKOM SRBIJA

uz sms - U sledećoj poruci obratite pažnju na kulturu izražavanja,
pravopis (interpunkciju).STOP

Da li sam ispravno postupio ?
Šta kaže Silva metod ?

Krugolina :
Margita :
margos margos 11:51 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Margita kaže: Stari, potpuno si ispravno postupio!
stari92 stari92 11:56 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Znao sam.
E,pa baš sam pametan.
Naravno,uz savet prijatelja.
D)
stari92 stari92 12:08 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

.. ili što reče Konfučije : Ne daj ribu - nauči ga da peca

ili D.R. (naravno veliki Duško Radović) : Tucite decu - kad primetite da liče na vas

D.R.
sentinel26 sentinel26 13:30 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

stari92
.. ili što reče Konfučije : Ne daj ribu - nauči ga da peca
ili D.R. (naravno veliki Duško Radović) : Tucite decu - kad primetite da liče na vas D.R.


Ne, ne, ne tucite djecu !

Nijesu ona kriva što liče na vas.

To nije njihov , to je vaš neuspjeh.

Vi ste krivi zbog toga, pa ako ne žalite sebe, išibajte se.

U mojem rodu se kaže, prilikom čestitanja rodjenja sina nekome: - " Da od oca bolji bude! ".

Margos čestitke i od moje malenkosti.

Poz.
stari92 stari92 13:50 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Dobro,neću.
A što bih šibao sebe,jadan nebio ?
D?
sentinel26 sentinel26 13:59 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

stari92
Dobro,neću.
A što bih šibao sebe,jadan nebio ? D?

Pa samo ako baš morate nekoga, najbolje sebe, ali onda ste van priče o opraštanju.
Zato zažmurite i oprostite samome sebi, to je najbolje.
stari92 stari92 14:11 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

E,pa ubedi me u 3 + 2 rečenice + Margite blog i blagi prekor,..
Mir,mir,mir - niko nije kriv , a samim tim ni Ja.

D)

(setih se usput priče Prvi put s ocem na jutrenje,koju sam im priuštio odavno,a kasnije modifikovao
kroz razne posete objektima od značaja za odrastanje i školu života)
margos margos 14:47 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Sentinel26, hvala:)))
" Da od oca bolji bude! ".

Ovo je prava želja, a nekada gotovo nemoguće ostvariva - kad je roditelj mnooogo kvalitetan.
Ali je to je onda dar i milost.

dilan_dog_93 dilan_dog_93 16:18 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Kada je rec o oprastanju, trebalo bi imati na unu i sledece:

Svako se moze razljutiti- to je lako. Ali, naljutiti se na pravu osobu,
u pravoj meri, u pravo vreme, zbog valjanog razloga i na pravi nacin-
to nije lako. (Aristotel)

Sto znaci, da bi trebalo realno da procenimo sta je zapravo ono
sto nekome imamo da oprostimo. Tu ljudi prave velike greske. Ali ni
greske nisu problem, sve dok ih posmatramo u svetlu onoga cemu
zaista sluze: a to je da nam pokazu put naseg licnog razvoja.
margos margos 16:28 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Citirao si jednu od mojih omiljenih misli!!!!!
Izgleda da se dobro poznajemo:)))

Često prikupljamo gnev, a istovarimo ga na nekog ni krivog ni dužnog.

Npr. kad te neko zgazi u autobusu i kažeš 'Izvinite, stojite mi na nozi.' odmah ćeš čuti 'Izvinite...'
Ali, ako ti neko stoji pet minuta na nozi i ti čekaš i čekaš i besniš jer nije ni prvi ni poslednji koji ti je stao na nogu.... a onda se izdereš na njega za SVE koji su ti ikada stali na nogu.... e to je em neodmerena reakcija, em ne dobiješ 'izvinite'... A najčešće sledi svađa - jer se i onaj izdere na tebe za SVE koji su se ikada izdirali na njega.
gorstak92 gorstak92 16:31 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

margos
Npr. kad te neko zgazi u autobusu

A sta ako te zgazi autobus?
margos margos 16:37 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

A sta ako te zgazi autobus?

Ček da razmislim, taj slučaj nisam imala....
pujpujpuj pomeri se s mesta... smesta!
dilan_dog_93 dilan_dog_93 16:38 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

margos
Citirao si jednu od mojih omiljenih misli!!!!!
Izgleda da se dobro poznajemo:)))

Često prikupljamo gnev, a istovarimo ga na nekog ni krivog ni dužnog.


izgleda ))
a zamisli tek kako stoji stvar u daleko slozenijim situacijama nego sto
je gazenje u busu. prvo cu da stavim tri tackice, kao da sam se zamislio
...
a onda cu da se nasmejem )))

prema tome, ljudi ima mnogo da se radi na planu lisnog razvoja
i samousavrsavanja (sto nam je u stvari, osnovni zaatak), zasucimo rukave.
Ima i jedna druga vest: taj posao se uvek isplati!
margos margos 16:44 28.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

taj posao se uvek isplati!

:)))
jesen92 jesen92 00:08 29.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

..opasnost brzog oprastanja postoji kada se radi o nezasluzenoj nepravdi koja ima za posledicu znacajne promene u necijem zivotu....za obicne "grehe" ova opasnost ne postoji...lako je oprostiti nepristojno ponasanje, neku sitnu pakost, gazenje u busu i sl....medjutim, kada vam je neko svojim "delovanjem" naneo vidljivu nepravdu onda je potrebno vreme da se dodje do oprostaja....takodje je vazno i kome oprastamo....ako je to osoba koja nam je nekada bila bliska onda se lakse dolazi do oprostaja nego kada je u pitanju neko poput, na primer, slobodana milosevica cije je " delovanje" imalo znacajan uticaj na zivote milioni ljudi.....
margos margos 14:08 29.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

medjutim, kada vam je neko svojim "delovanjem" naneo vidljivu nepravdu onda je potrebno vreme da se dodje do oprostaja....takodje je vazno i kome oprastamo....ako je to osoba koja nam je nekada bila bliska onda se lakse dolazi do oprostaja nego kada je u pitanju neko poput, na primer, slobodana milosevica cije je " delovanje" imalo znacajan uticaj na zivote milioni ljudi.....

Da potrebno je vreme... Jedna autorka kaže da ide neverica, poricanje, bes, poricanje, opet bes, pa poricanje pa bes bes bes bes.... dok ne dođemo do sposobnosti da razumemo i oprostimo.
Muči nas uvek i sopstvena krivica 'e da smo, e, da nismo...'.

Ja to posmatram ovako: da sam (nedajbože) ja rođena od onih roditelja i na istom mestu gde i on, SM,; da sam učila iste škole i da su na mene uticaj imali isti ljudi i iste službe kao na njega - da li sam sigurna da bih ja bila drugačija i drugačije postupila??? Nisam sigurna.

Tako sam se zamislila i na Markovom mestu - i tu sam se tek zapanjila. Računajući da sam ipak maklice inteligentnija, shvatih da bih bila gora od njega. Opet ono: isti roditelji, ista sredina, isti uticaji, iste mogućnosti....
Ja tako. I pomaže mi.
jesen92 jesen92 18:56 30.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Margos, mozda moze i tako ali samo donekle.....ako neko nije psihicki bolestan ne postoji nikakvo opravdanje za zlodela..tako je i na sudu pa mnogi vade potvrde da su ludi kako bi bili oslobodjeni...Znaci, zdrav covek je odgovoran za svoje postupke a da li neko moze da oprosti zlodela to je vec stvar pojedinca...u svakom slucaju samo vreme sve leci pa se mnogi dogadjaji iz proslosti nadju u nekom cosku nasih mozgova tako da vise nemaju snagu da izazovu intezivna osecanja kao na pocetku kada su bili aktuelni.....mislim da u nekim situacijama zaborav donosi mir u dusi a ne oprostaj...oprostaj u tim slucajevima dolazi posle "zaborava'...
margos margos 03:39 31.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Ni jednog trena se nisam usudila da pričam o zakonu, pravdi, jer ih ne poznajem dovoljno, pa čak ni o nekoj Univerzalnoj pravdi. Pa ni pravednosti, ni opravdanosti nekog čina. Polazim od toga da sam (uslovno rečeno ja) doživela nešto što ja smatram nepravednim, zlim, lošim.... nazovi ga kako hoćeš. I šta ja mogu da uradim, da što pre oprostim i zaboravim. Da ne nosim žuč i gnev u sebi i da stalno iznova ne otvaram staru ranu i proživljam po milioniti put ono što sam već jednom doživela (pa makar bila i u krivu). I samo gledam šta mogu ja da uradim, ono što je do mene. Druga osoba neka misli o sebi. Mislim da opraštanje nema veze sa drugom osobom, pošto je nedelo učinjeno. Samo nas neopraštanje drži u vezi. Kad oprostimo, oslobodili smo se.

I mislim da je gotovo nemoguće 'zaborav pa oproštaj'... pre će biti da oprostimo, zaboravimo, pa se prisetimo i kažemo 'ju, vidi, pa ja oprostila... e neka sam....'

Ima jedna lepa misao: 'Vreme leči sve, ko ga dočekati ume.'
jesen92 jesen92 11:47 31.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja


Ima jedna lepa misao: 'Vreme leči sve, ko ga dočekati ume.'
....upravo sam i ja htela to da kazem sa onim "zaborav pa oprostaj"....naravno, ako se tumaci bukvalno ili po logici, nemoguce je nesto zaboraviti pa oprostiti.....zaboravljeno se ne moze oprastati jer ne postoji...Ja samo kazem, da kada su velike "povrede" u pitanju, potrebno je vreme da dodjemo do oprastaja a samim tim i do slobode....
margos margos 19:11 31.07.2008

Re: Opasnosti prebrzog oprastanja

Drago mi je da smo se ispricale i razumele. Ja ne verujem u instant resenja, ali verujem u odluku i svesnost o vaznosti da se time aktivno, svako za sebe, pozabavimo.
Hvala na razgovoru:))))
ivana23 ivana23 13:09 28.07.2008

Oprosti...

ecce-florian ecce-florian 17:22 28.07.2008

Re: Oprosti...

prilog 1
Черевићан Черевићан 14:51 28.07.2008

уповоду

првенац на блогу нам обично ствара потешкоћу , посебно други, но далеко већи кунст је истрајати потом.
е, ТО вам искрено желим ,гђо Маргита.
margos margos 14:59 28.07.2008

Re: уповоду

Черевићан
првенац на блогу нам обично ствара потешкоћу , посебно други, но далеко већи кунст је истрајати потом. е, ТО вам искрено желим ,гђо Маргита.

Hvala, msje Čer, na iskrenoj želji. Znam da je izazov, i sportski deo mene se raduje i trlja ruke.... onaj odgovorniji .. pa ,on se malko znoji.....
Čitamo se:)))
radojicic92 radojicic92 17:04 28.07.2008

...



Forgive me, that I cannot sleep; forgive
The thirsty ones that they have no water.
Forgive: if you never know forgiveness,
You'll never know the blessings that God gives.

preporuka Kraljitzi
margos margos 17:12 28.07.2008

Re: ...

Uhhhhm Radojčiću, ni ja ne bih preciznije pronašla najtanjaniju od najtananijih svojih žica...
Napravi mi brainstorm,&soulstorm - brzinski....
Hvalaaaaaaaa
pape92 pape92 17:21 28.07.2008

unforgiven

Nikada nikome nisam ništa oprostio. Imao sam do sada tu sreću da mi nikada niko ne nanese zlo ili nepravdu onoga ranga koji bi kod mene izazvao mržnju (a da ga lično poznajem - ovome ću se vratiti na kraju). Moji su slučajevi patetični i ne zaslužuju reč "opraštanje", ne vredi ih pominjati. Tako da pišem ovo iz druge ruke. Znam jedan slučaj, oca i ćerke. Ćerka je premlada rodila, otac joj nije pomogao kad je muž zbrisao, ćerka je završila skoro pa na ulici, u nekakvom ćumezu. Majku nije imala. Nakon desetak-petnaestak godina, ćerka stala na noge i oprostila ocu. Ne znam ustvari da li ga je mrzela, ali znam da nije htela da ga vidi, a bogami ni on nju.
Ipak, svako generalizovanje je klopka, pa i ono da je opraštanje bolje od neopraštanja (ma šta o tome mislil neki psiholozi, jer ionako o malo čemu misle svi isto). Ćerka je oprostila ocu, no i to je bila dvosmerna ulica, sigurno. Dovoljno je pogledati crnu hroniku pa se zapitati. Da li žrtve, prave i ozbiljne žrtve, treba da opraštaju? Mislim da ja ne bih. Znam da nikada ne bih oprostio zlo naneseno najbližima. Ako bih mogao, čak bih se i osvetio ukoliko se država ne bi pobrinula za to.
Postoje koreni svega - ljudske prirodne potrebe, i koristi (podvlačim ovu reč) od opraštanja, ali i koristi koje ima društvo, ili oni koji njime vladaju od "filozofije opaštanja", ako smem da je tako nazovem, a moralne i religijske upute u tom smislu često vuku poreklo u želji za pacifizacijom stada. Drugim rečima, opraštanje je (po meni) precenjeno. Zaborav je opet pa podcenjen. No za njega treba vremena.

Inače, naravno da su i meni naneli zlo, namerno, promišljeno i radi vlastite koristi, kao i svim običnim ljudima koji su živeli "na našim prostorima". Jedino što nisu ni čuli za mene. Da li sam oprostio? Nikada. Naprotiv, bojim se trenutka kada bi to moglo da se dogodi. Dan danas bih se, samo da sam Betmen (zamalo da napišem Radovan, pa se setih drugog Radovana koji je sasvim potisnuo prvog u sećanjima), prebacio sa terase na terasu i pobio govna. Dobro, možda ih danas ne bih pobio (ostarilo se), ali to ne znači da sam oprostio. Možda zaboravim.
margos margos 19:25 28.07.2008

Re: unforgiven

Uh, Pape... zadaješ mi teške domaće zadatke....
Ubistvo... silovanje... štagod... - kako oprostiti?
Uvek se setim scene iz filma 'Zli poručnik' sa Harvi Kajtelom, kad on, potkupljen, kvaran, raspadnut čovek pokušava da dokuči kako je opatica oprostila silovateljima... U filmu je to ona uradila lako - u životu, stvarnom, ovom našem.... da li je to lako?

Čitala sam dosta o ljudima koji su prevazilazili i opraštali najstrašnije stvari. Na njihovom mestu, ne znam kako bih se ponašala.... Za ono što mi se u životu dešavalo, i za neke stvari mislila da su neoprostive - ispostavilo se da nisu. Ispostavilo se da mogu da oprostim. A iznad svega HOĆU. Zarad sebe.
pape92 pape92 00:58 29.07.2008

Re: unforgiven

Kažem - ja hvalabogu ne znam, mogu samo da pretpostavljam, poznajuci koliko toliko sebe. Kada se razgovara o opštem, neophodno je pre ili kasnije poći prema pojedinačnom, kako bi se stvari razjasnile. Od pitanja: da li je dobro opraštati više šanse na odgovor ima recimo: da li opraštati...recimo preljubu (da počnemo od lakšeg). Ili, opraštati i najgora zlodela, ali pod kojim uslovima. Da li čak i bez čina pokajanja počinitelja, da li tek ako je počinitelj bio kažnjen. Da li je dovoljno da ta kazna bude proviđenje (zločinac oboleo od Juingovog tumora) ili kazna mora da je direktna posledica njegovog zlodela...
...u svakom slučaju, siguran sam da nikada ne bih bezuslovno oprostio pravo zlodelo.

Ono što je meni zanimljivo, je da se svi učesnici teme koju si načela postavljaju u poziciju onog koji oprašta (ili kao ja, ne oprašta). Kao da malo ko zna kako je to kada ti oproste, ili kada ti je oproštaj potreban. Ne govorim sada o grozodejstvima, ne čudi me što među čitaocima tvog bloga nema isuviše zločinaca ili političara, nego o manje strašnim stvarima, da se manemo teških pitanja. Ili, ako ne smatraju da su bili u situaciji da im se oprašta, misle da se ne i mogu naći...ili je to jednostavno, isuviše privatna stvar.
Lepo je oprostiti, ok, ali je lepo i kada ti oproste.
margos margos 02:59 29.07.2008

Re: unforgiven

Kada se razgovara o opštem, neophodno je pre ili kasnije poći prema pojedinačnom, kako bi se stvari razjasnile.

Pokušavamo da utvrdimo neka opšta mesta - ili ono što je po definiciji tako - a to je da je neopraštanje teret koji nosi onaj koji nije oprostio, jer često, počinilac i nema pojma o tome da mu neko nešto neće ili ne može oprostiti. Ako idemo ka pojedinačnom, onda je moje iskustvo da je svaka pojedinačna situacija priča za sebe.

Pomenuh knjige u kojima sam čitala kako su ljudi prevazilazili te najstrašnije situacije - svaki put pokušam da se stavim u situaciju, i mislim da bi meni to išlo teže. Ali znam, da radi sebe, moram da opraštam.

Zanimljivo, stvarno, nismo pričali o traženju oprosta. Meni je, osim ovih dnevnih, 'običnijih' traženja oprosta, najznačajniji jedan koji sam zatražila i dobila posle 29 godina. Da, to je nekako ličnije... il mi se čini. Ne zbog stida da sam i ja nekome uradila nešto loše, već je taj osećaj lep na drugačiji način i nekako ga teško delim s drugima.

Hvala Ti što si me naterao na razmišljanje....:)))
Unfuckable Unfuckable 17:27 28.07.2008

dobra stvar

ovı ınternet - kafeı hehehehe.
jedıno su ım malo....kaskature cudne

alı - da se vratım na temu - kada vıdım Margıtıno prvo pravo prvenche - prva stvar koja mı padne na moju malu a pamet je - pravda je zadovoljena

cestıtke, drzı se !
radojicic92 radojicic92 17:48 28.07.2008

Re: dobra stvar

Unfuckable
ovı ınternet - kafeı hehehehe.
jedıno su ım malo....kaskature cudne

alı - da se vratım na temu - kada vıdım Margıtıno prvo pravo prvenche - prva stvar koja mı padne na moju malu a pamet je - pravda je zadovoljena

cestıtke, drzı se !


gde si?

margos margos 19:14 28.07.2008

Re: dobra stvar

ovı ınternet - kafeı hehehehe.

Moram priznati, OVO mi je najslađe iznenađenje:)))))
................baaaaaaaaaaašššššššš!!!!!!!!
angie01 angie01 20:11 28.07.2008

Re: dobra stvar

drzı se !


pazi se
ne przi se
samo vode drzi se!
Unfuckable Unfuckable 23:23 31.07.2008

Re: dobra stvar

gde si?


ne želiš da znaš.... ; ))))))))))))))))))
tamo gde je Hotttttttttt
Spiridon Spiridon 17:44 28.07.2008

..

ovo je moja omiljena Djokina pesma

Posvadjana pesma (Izvini)


Anjale Anjale 18:25 28.07.2008

Re: ..

...dok moje misli traže
kako se ono po naški kaže
ta teška, strana reč izvini
Spiridon Spiridon 18:27 28.07.2008

Re: ..

Anjale
...dok moje misli traže
kako se ono po naški kaže
ta teška, strana reč izvini


ne volem da slusam Balasevica. Kad cujem jednu stvar odmah se jos pet nalepi, onda obicno sipam neku zestinu ...
gordanac gordanac 19:07 28.07.2008

Re: ..

onda obicno sipam neku zestinu ...

..i tako to krene.......
margos margos 19:17 28.07.2008

Re: ..

gordanac
onda obicno sipam neku zestinu
.....i tako to krene.......

..................................................................... ah... da...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:22 28.07.2008

Re: ..

...Pa stignem u svatove njene...
edi-va edi-va 19:24 28.07.2008

Re: ..

... i tad me spazishe cigani ...
margos margos 19:26 28.07.2008

Re: ..

Je l pelinkovac po volji.?..
Živeli, osetljivci.
gordanac gordanac 19:31 28.07.2008

Re: ..

....
kum je tražio pesmu al ja sam stigao, briga njih
širok osmeh i zlatan zub
znam da nije ti lako, al danas nemoj biti grub
nego zapovedi šta ćemo svirati
svirajte mi jesen stiže dunjo moja
(jer se nadam)
nek zazvone tambure u transu
znam da nije pesma ova
za veselje i svatovac al ja moram čuti tu romansu
svirajte mi jesen stiže dunjo moja, al polako
da mi ne bi koja reč promakla
sklonte čaše i bokale razbio bih svet od šale
da je samo slučajno od stakla,dunjo moja
.........
retko odlazim kuci a pišem jos redje

i slike su bledje i bledje , a lepe potiskuju ružne
............

Al nekad poručim piće i tako to krene
pa stignem u svatove njene,
sve prave ljubavi su tužne
Nikom ne pričam o tome, brzo dodje taj talas i znam da ću da potonem..
.......
Spas mi donose cigani oni imaju srce, za svakog od nas briga njih
oni me pitaju šta da sviraju

svirajte mi jesen stiže dunjo moja.
( jer se nadam )
nek zazvone tambure u transu
znam da nije pesma ova za veselje i svatovac
al ja moram čuti tu romanu
svirajte mi jesen stiže dunjo moja
polagano
da mi koja reč ne bi promakla
sklonte čaše i bokale razbio bih svet od šale
da je slučajno od stakla, dunjo moja..
edi-va edi-va 19:28 28.07.2008

Odlutasmo ...

ovaj Djordje B. zavede, ne vredi ...

Setih se margos, da se mozze istoga trenutka oprostiti, ako se pochinitelj nepravde, istoga trenutka istinski pokaje. Sto mu se da na licu prochitati ... koliko god nepravde da je nanesheno, istinsko pokajanje ce svakako doprineti istinskom prashtanju.
margos margos 19:33 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

edi-va
ovaj Djordje B. zavede, ne vredi ...Setih se margos, da se mozze istoga trenutka oprostiti, ako se pochinitelj nepravde, istoga trenutka istinski pokaje. Sto mu se da na licu prochitati ... koliko god nepravde da je nanesheno, istinsko pokajanje ce svakako doprineti istinskom prashtanju.

Može može! Tu je samo onda pitanje i da li se hoće?!

Moje iskustvo je tako, da ljudi često zateŽu, drve itd itd... zarad drugih, da ih ne bi proglasili .... ne mogu da nađem reč... Ma znaš ono: 'Ma ti nisi normalna, KAKO SI MOGLA DA PREĐEŠ PREKO TOGAAA??????'
edi-va edi-va 19:58 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

margos
edi-va
ovaj Djordje B. zavede, ne vredi ...Setih se margos, da se mozze istoga trenutka oprostiti, ako se pochinitelj nepravde, istoga trenutka istinski pokaje. Sto mu se da na licu prochitati ... koliko god nepravde da je nanesheno, istinsko pokajanje ce svakako doprineti istinskom prashtanju.

Može može! Tu je samo onda pitanje i da li se hoće?!

Moje iskustvo je tako, da ljudi često zateŽu, drve itd itd... zarad drugih, da ih ne bi proglasili .... ne mogu da nađem reč... Ma znaš ono: 'Ma ti nisi normalna, KAKO SI MOGLA DA PREĐEŠ PREKO TOGAAA??????'


E pa mogla sam jer ja nisam ti!!!

To bi bio moj odgovor ...

Setih se i Pape Jovana Pavla II, koji je oprostio atentatoru (Turchinu - hoce me neshto ovih dana Turska:)) ), tako sto je otishao da ga poseti u zatvoru. Scena mi ne izlazi iz glave, kad sede jedan uz drugoga, i neshto shapucu, a drze se za ruke.
margos margos 20:06 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

Odlutasmo, a možda i nismo:)))
Jeste jaka scena, iako će je mnogi nazvati glumom i medijskom propagandom - i meni je jaka.
edi-va edi-va 20:12 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

margos
Odlutasmo, a možda i nismo:)))
Jeste jaka scena, iako će je mnogi nazvati glumom i medijskom propagandom - i meni je jaka.


E, pa to su programirani skeptici - ne veruju i ne prashtaju.
Neka je i gluma, propaganda, ali jedno je sigurno: on je drzzao za ruke choveka koji je pokushao da ga ubije - sta tu ima da se ospori?

Nishta.
Spiridon Spiridon 20:18 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

on je drzao za ruke choveka koji je pokushao da ga ubije - sta tu ima da se ospori?


to sto ga je ovaj udarao nogama



edi-va edi-va 20:26 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

Spiridon
on je drzao za ruke choveka koji je pokushao da ga ubije - sta tu ima da se ospori?


to sto ga je ovaj udarao nogama





Spi,

da mi tvoj manir nije poznat, ja bih sada krenula sa tobom u fajt i rukama i nogama:)))))
margos margos 20:29 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

Spi,

da mi tvoj manir nije poznat, ja bih sada krenula sa tobom u fajt i rukama i nogama:)))))

Dobro je... :)))
Ne diraj mi Spiridona, pomenuo tamo gore žestinu... a meni nešto želudčić štrajkuje ovih dana, pa ja potegla Balaševića i pelinkovac - kažu da je dobar za te stvari... mislim, pelin za želudac...
edi-va edi-va 20:35 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

margos
Ne diraj mi Spiridona


Ma gde bre da ga diram - obozzavam ga:))))))

Sto je tebi "cijenjeni" to je meni Spiridon

p.s.: ako nemash Pelinkovac, mozze i Jägermeister, videh ima ga u Srbiji - jako popularan bolje reci:)
margos margos 20:59 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

ako nemash Pelinkovac

Imam 'Badelov'... liječi:))))

Ma šta ja znam... da ne bude igračka plačka... oprezna sam...u povodu Spiridona:))))
Spiridon Spiridon 21:56 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

edi-va
margos
Ne diraj mi Spiridona


Ma gde bre da ga diram - obozzavam ga:))))))

Sto je tebi "cijenjeni" to je meni Spiridon

p.s.: ako nemash Pelinkovac, mozze i Jägermeister, videh ima ga u Srbiji - jako popularan bolje reci:)


Ne diraj mi Spiridona, pomenuo tamo gore žestinu... a meni nešto želudčić štrajkuje ovih dana, pa ja potegla Balaševića i pelinkovac - kažu da je dobar za te stvari... mislim, pelin za želudac...


All we are saying is give peace a chance!



Spira naivan



ivana23 ivana23 23:26 28.07.2008

Re: Odlutasmo ...

edi-va

Setih se i Pape Jovana Pavla II, koji je oprostio atentatoru (Turchinu - hoce me neshto ovih dana Turska:)) ), tako sto je otishao da ga poseti u zatvoru. Scena mi ne izlazi iz glave, kad sede jedan uz drugoga, i neshto shapucu, a drze se za ruke.


MightyNora MightyNora 21:03 28.07.2008

Pozdrav

Dragoj Margos i preveliki wave za pocetak pisanija i otelotvorenija :)

Zivela bila i velika porasla :)

Pozz & preporuka za izbor teksta
margos margos 21:09 28.07.2008

Re: Pozdrav

velika porasla :)

Je l baš moram?
Kad vidim ove vel'ke, ozbiljne, namrgođene... nešto mi se i ne raste....

Tekst me stvarno, najstvarnije, inspiriše godinama, i nikada mi ga nije dosta.
I dobrodošao, naravno:))))

Nego, kad ćemo neki curkus da napravimo na mostu??? Pamtim i čekam!
MightyNora MightyNora 23:52 28.07.2008

Re: Pozdrav

ne moras, ali reko - bilo bi baj d buk, nije lose biti odras'o dok god ti nije frka da sednes na ljljasku u parku i da se ljuljas u sred bela dana.

a za most moras da stanes u red... prvo bi unfuck da me ubije, pa si ti druga... =)

pozz
stari92 stari92 08:11 29.07.2008

.. za početak .. sažetak

Margita,
Čudnim spletom okolnosti i metoda,poznaješ Me malo bolje,te sam slobodan izreći :
-..za početak - si naslagala opšta mesta,pojmove,misli,.. o oprostu,pokajanju,itd.,što je bio dobar
početak za razradu kroz komentare.
Ali,mislim da je trebalo ići više kroz lično (otuda i moj,prilagođen pristup),tako da si kao inicijator
teme ,,oslobađanja kroz praštanje'' kao primer trebala da navedeš neki tvoj (benigni bar) slučaj.
Recimo još da je jaril imao (po meni)dobar pristup,Edita kroz pokušaj paralele sa Али Акџом,папе
такође,Kaz sa svojim viđenjem kroz drugu optiku (religiju),Spira kroz muziku(iako je mogao dati više
primera,da ga nije mrzelo),..
Pa,kad malo više razmislim,mi smo ti namerno ili ne,napravili dobar blog - vr.dobar (4/5)
( DAJBOG,SVEVID,..- su neka od imena božanstava staroslovenskih naroda itd.itsl.-dobra slika zapisa,
iako je verovatno dorađena tj. nije prirodna-već viđenje , umetnički prikaz )

- grešim li ?

Dr. Ristić
Spiridon Spiridon 10:10 29.07.2008

Re: .. za početak .. sažetak

Spira kroz muziku(iako je mogao dati više
primera,da ga nije mrzelo),..



ma nije me mrzelo nego me zvao drugar, pao na EXITU-u zbog dzokavca pa ga smestili u celiju sa nekom engleskinjom kod koje su pronasli sredstvo za omamljivanje konja (sto se kasnije ispostavilo). Tu se nasao i neki klinac iz Splita koga su uhvatili 5 min. nakon sto je izgutao ekser pa je pravio sou po istraznom.
gorstak92 gorstak92 10:20 29.07.2008

A Gorstak sto se trudio?

Spiridon
ma nije me mrzelo nego me zvao drugar, pao na EXITU-u zbog dzokavca pa ga smestili u celiju sa nekom engleskinjom kod koje su pronasli sredstvo za omamljivanje konja (sto se kasnije ispostavilo). Tu se nasao i neki klinac iz Splita koga su uhvatili 5 min. nakon sto je izgutao ekser pa je pravio sou po istraznom.

Lepo da dostavis URL ovog bloga drugovima nadleznim u istraznom pa ce da oproste.
Garant.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana