Prijedor: nepriznati genocid ili „A svet je ćutao“

Jasmina Tesanovic RSS / 31.07.2008. u 08:55

Povodom danasnjeg zvanicnog pojavljivanja u Hagu Radovana Karadzica, da ne zaboravimo, prenosim tekst Milosa, Zene u Crnom, JT


„Stvorili ste nam osećaj da smo ničiji...“

Sudbin Musić, Prijedor

 

 

Kozarac - mesto državno legalizovanih zločina ili tamo gde je zločin bio tako intiman čin

„Zovem se majka hrabrost“, „Ja sam Majka Mejra“ – kaže žena nižeg rasta sa naočalima sede kose. Napulju pljušti kiša. „Nebo se otvorilo“ – kaže jedna druga žena isto tako sede kose. „Moj sin jedinak je ubijen u Omarskoj, mučen je dva meseca pre nego što će ga ubiti“. Druga žena toplih očiju boje badema dodaje:“Moj sin jedinak je masakriran na Korićanskim stjenama“. Četvrta, baka kaže:“Ja svog sina još nisam pronašla“. „Ne gubi nadu“, odgovara Majka Mejra, „Majka hrabrost“, „Ja sam pronašla i pokopala svog mrtvog ubijenog sina i svoju mrtvu ubije kći“. Peta žena plave kose, širokog srca, priča; pet je ujutru, napolju pljušti kiša:“Ja sam sa ćerkicom od tri godine bila u Trnopolju, Keratermu i Omarskoj, preživela sam, ja sam zatvorila Omarsku“. 

Kiša i dalje pada, nebo se nad nama spustilo... Idemo ulicom ka mezarju gde će se obaviti dženaza. Emsuda priča:“Ovom ulicom bager je dva sata sakupljao mrtve ljude. Cesta je bila sva u krvi. Ni jedan punoletan muškarac iz te ulice nije preživeo. Sve su ih pobili. Nismo mogči da verujemo da se pomirimo sa činjenicom da su nas zatvarali, mučili i ubijali naše komšije, naši najbliži dojučerašnji prijatelji. Mi smo vama zahvalne što ste sa nama podelile našu tugu.“

Zovem se Staša, zovem se Ljilja, zovem se Persa, zovem se Ružica, zovem se Gordana, zovem se Sabina, zovem se Miloš, zovem se imenovan/a zločinom počinjenim u naše ime. Zovem se Staša, zovem se Ljilja, zovem se Persa, zovem se Ružica, zovem se Gordana, zovem se Sabina, zovem se Miloš, zovem se dolazim vama na noge iz države organizovanog zločina.  Zovem se Staša, zovem se Ljilja, zovem se Persa, zovem se Ružica, zovem se Gordana, zovem se Sabina, zovem se Miloš, i donosim venac belih ruža na kome piše „Sa saosećanjem i solidarnošću, Mreža Žena u crnom Srbije“. 

Kiša i dalje pada, svuda voda, vlaga i blato. U kafkijanskom smo prostoru... Zovemo se Omarska, Keraterm, Trnopolje, masakr na Korićanskim stjenama (masakrirano 200 Bošnjaka muškaraca iz sela Tukovi, na planini Vlašić, kod Skender Vakufa). Nekad su bili masakri u Juzefovu, Lomaziju...U Keratermu je ubijeno 300 ljudi, u Omarskoj je ubijeno 180 ljudi. Koncentracioni logori na tlu Evrope u Bosni... Podsećaju na Dahau, Bergen Belsen, Mathauzen, Ravensbrik, Aušvic Birkenau iz Nacističke Nemačke. U njima je ubijeno oko četiri miliona Jevreja. Estetika je ista. Bodljikava žica je bila tu. I mučenja i ubistva i silovanja. I ljudi su isti. Nemci i Srbi. I Bošnjaci i Jevreji. I prvo rešenje je bio progon, drugo rešenje je bilo koncentracija/preseljenje ili „organizovano lutanje naroda“ (Hana Arent), konačno rešenje je bilo ubijanje u fabrikama smrti. Ubice su bile oslobođene bremena izbora. Obezličavali su proces ubijanja. Dehumanizovali su drugog i doprineli psihološkom distanciranju koje im je omogućilo da ubijaju. I Nemci i Srbi su postali počinioci. I Nemci i Srbi su sami odabrali da ubijaju. (Ervin Štaub). I Nemci i Srbi nisu bili samo dobrovoljni dželati nego su zapravo želeli da budu genocidni dželati Jevreja/Bošnjaka. Potpuna degradacija i poniženje žrtava olakšalo je njihovu dehumanizaciju. (Danijel Goldhagen) „Da li je ubijanje Jevreja/Bošnjaka bilo u suprotnosti sa njihovom savešću? (Hana Arent) Adolf Ajhman u holokaustu ili Milomir Stakić, Duško Sikirica, Duško Tadić, Damir Došen, Dragan Kolundžija, Darko Mrđa, Dragoljub Prcać, Mlađo Radić, Zoran Žigić, Predrag Banović, Željko Mejakić, Momčilo Gruban, Duško Knežević, Dušan Fuštar u bosanskom genocidu. Njihove zločine legalizovala je država. Adolf Ajhman je organizovao vozove koje su u gasne komore Treblinke, Sobibora, Majdaneka odnele u smrt živote šest miliona Jevreja, a bosanski Srbi 14.000 su Bošnjaka ubili. Opseg ubijanja zamagljivao je njihovo sećanje na pojedinačne masakre. Obični Nemci/obični Srbi su lako postajali genocidne ubice i to su radili iako nisu morali. Svaki počinilac je doprinosio programu istrebljenja. Nemci ili Srbi su mogli reći „ne“ masovnom ubijanju. I jedni i drugi su odabrali da kažu „da“. (Danijel Goldhagen)

Sedamdeset tabuta je tu, na jedanaestoj dženazi, u tu vlažnu zemlju pokopano: Hambarin (400 izbeglica), Rizvanovići (ubijeno 100 Bošnjaka), Prijedor (u samom gradu ubijeno 5.200 Bošnjaka i Hrvata), Kozarac (ubijeno 100 Bošnjaka)... Nekada su bili Odesa, rumunski pokolj (masakrirano 50.000 Jevreja), Babi Jar, kotlina u blizini Kijeva, ukrajinski pokolj (masakrirano 33.000 Jevreja), Festival žetve, Lublinska oblast (masakrirano 42.000 Jevreja)...

Prve su se u Kozarac vratile one žene koje nemaju nikog, koje su izgubile svoju decu, svoju braću, svoje muževe. Žene koje su sve izgubile su bile te koje su prve pružile ruku pomirenja. One žene koje iza sebe nemaju nikog i ništa osim svojih praznih tela, onih koja su ispražnjena od dece i koja još uvek za njima tragaju. Ne gube nadu, po masovnim grobnicama traže ostatke svojih najmilijih. Ženama u Bosni i Hercegovini je potrebno veliko srce da bi se stvorio mir. 

I kiša je i dalje padala, svo vreme, po nama, po zemlji, po svežim humkama. Nebo je svedočilo:“Ne postoje crne rupe zaborava. Ništa ljudsko nije toliko savršeno, a na svetu jednostavno ima previše ljudi da bi zaborav bio moguć. Jedan čovek će uvek preživeti da priča“. (Hana Arent)

 

Miloš za Žene u crnom

 

 

 

 

 

 

 



Komentari (216)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

schweppes92 schweppes92 19:51 31.07.2008

Re: ?

adam weisphaut
Ja sam trvdio da nisu ti si to osporavao.

Ti branio Srbe,jel? :))))) Opaka fora. I ti imaš krunski argument za ljubav spram svoje nacije kao Angie, mora biti.
adam weisphaut adam weisphaut 19:56 31.07.2008

Re: ?


Ti branio Srbe,jel? :))))

Pa bilo mi neprijatno kako se pozivaš na rasistička istraživanja, samo još da si potegao frenologiju....
schweppes92 schweppes92 20:04 31.07.2008

Re: ?

adam weisphaut
Pa bilo mi neprijatno kako se pozivaš na rasistička istraživanja, samo još da si potegao frenologiju....

Tebi neprijatno kada se rabe rasistički stavovi...? Važi se...
Danas si posebno vickast...
adam weisphaut adam weisphaut 20:08 31.07.2008

Re: ?


Tebi neprijatno kada se rabe rasistički stavovi...? Važi se...
Danas si posebno vickast...

Pokušaji pasivno agresivne odbrane ne menjaju ono što si tada govorio.
angie01 angie01 20:27 31.07.2008

Re: ?

turističkog radnika - Angie.


ja nisam turistichki radnik-je l ima neshto shto je tachno u tvojim iskazima- sem neosporne patololoshke zelje da mi na neki nachin naudish? je l imash ti uopshte neku suvislu ideju, kada si se s toliko ostrashcenosti posvetio tako bolesnoj nameri?

Shto malo ovde ne kazesh shta ti mislish i koja su tvoja iskustva iz rata, nego shto napadash moja pacifistichka ubedjenja, kao vrhunski dokaz da si ti u pravu- za shta?
angie01 angie01 20:29 31.07.2008

Re: ?

kao Angie, mora biti.



pa ti si stvarno opsednut- jel ima neki komentar u kome ti mene ne pomenesh?

izvini, ja se tebe nikada ne setim.
schweppes92 schweppes92 20:57 31.07.2008

Re: ?

angie01
ja nisam turistichki radnik-je l ima neshto shto je tachno u tvojim iskazima...


Pardon, turizmolog. Što nikako ne menja stvar. Osim ako opet ne osporis tačnost navoda.
schweppes92 schweppes92 21:00 31.07.2008

Re: ?

angie01
jel ima neki komentar u kome ti mene ne pomenesh?

Ne, kada govorim o ljubavi prema svom narodu uvek si mi ti prva asocijacija...
angie01 angie01 21:17 31.07.2008

Re: ?

Pardon, turizmolog. Što nikako ne menja stvar. Osim ako opet ne osporis tačnost navoda.


turizmologiju sam prvo diplomirala, a posle neshto sasvim drugo, a u trecem pravcu nastavila shkolovanje u odnosu na ono chime sam se bavila- al ne vidim koju stvar ne menja?

Tvoju ideju da ako je neko turistichki radnik- to ni je dovoljno dobro da imash validno mishljenje, je l to?


angie01 angie01 21:19 31.07.2008

Re: ?

Ne, kada govorim o ljubavi prema svom narodu ...



pa ti gajish ista osecanja kao ceca & arkan.
sleepless sleepless 21:27 31.07.2008

Re: ?

schweppes92

O čemu ti to pričaš? Ja tvrdio da su istraživanja koja pokazuju najniži IQ u Srba referentna?.


a ovamo kaze pol: zenski http://blog.b92.net/user/10165/schweppes92/ mora da je ona zenska strana njegove podeljene licnosti pisala o IQ...
vlada dvm vlada dvm 21:43 31.07.2008

Re: Komentar

Tatlin
Pa zar je ni jedan komentar nije naterao da nesto odgovori, razjasniA, šta ovde nije jasno?

Pa recimo, rekoshe neki da je ovaj post nacistiki, uvredljiv..ma svakojak...ma mene bi bar nesto zacnulo da odgovorim, ako verujem u to sto sam pustio u javnost. Ovako, ovo sto je pusteno u javnost mi deluje kao "tihomir"; pustis ga i cutis, pravis se blesav...a ono smrrrdiiiii....
angie01 angie01 21:49 31.07.2008

Re: ?

sleepless

schweppes92O čemu ti to pričaš? Ja tvrdio da su istraživanja koja pokazuju najniži IQ u Srba referentna?.a ovamo kaze pol: zenski http://blog.b92.net/user/10165/schweppes92/ mora da je ona zenska strana njegove podeljene licnosti pisala o IQ...


chekaj bre shvepa, pa da i ti u stvari iz nekih razloga ne tihujesh?
adam weisphaut adam weisphaut 22:09 31.07.2008

Re: ?

a ovamo kaze pol: zenski http://blog.b92.net/user/10165/schweppes92/ mora da je ona zenska strana njegove podeljene licnosti pisala o IQ...


Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:11 31.07.2008

Umesto Koenove verzije

Prica o Isaku
The Story of Isaak

Spiridon Spiridon 14:22 31.07.2008

Re: Umesto Koenove verzije

Jelena Pavlović
Prica o IsakuThe Story of Isaak


ovaj covek koristi softver koji se zove "Band-in-a-Box" zato ovako neprirodno zvuci =]

spi - profesionalnamana
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:39 31.07.2008

Re: Umesto Koenove verzije

Spiridon

Jelena PavlovićPrica o IsakuThe Story of Isaakovaj covek koristi softver koji se zove "Band-in-a-Box" zato ovako neprirodno zvuci =]spi - profesionalnamana


Ma ne mogu da nadjem na Yutubu Koenov original:(

The door it opened slowly,
my father he came in,was nine years old.
And he stood so tall above me,
his blue eyes they were shining
and his voice was very cold.
He said, "I've had a vision
and you know I'm strong and holy,
I must do what I've been told."
So he started up the mountain,
I was running, he was walking,
and his axe was made of gold.

Well, the trees they got much smaller,
the lake a lady's mirror,
we stopped to drink some wine.
Then he threw the bottle over.
Broke a minute later
and he put his hand on mine.
Thought I saw an eagle
but it might have been a vulture,
I never could decide.
Then my father built an altar,
he looked once behind his shoulder,
he knew I would not hide.

You who build these altars now
to sacrifice these children,
you must not do it anymore.
A scheme is not a vision
and you never have been tempted
by a demon or a god.
You who stand above them now,
your hatchets blunt and bloody,
you were not there before,
when I lay upon a mountain
and my father's hand was trembling
with the beauty of the word.

And if you call me brother now,
forgive me if I inquire,
"Just according to whose plan?"
When it all comes down to dust
I will kill you if I must,
I will help you if I can.
When it all comes down to dust
I will help you if I must,
I will kill you if I can.
And mercy on our uniform,
man of peace or man of war,
the peacock spreads his fan.
Spiridon Spiridon 14:49 31.07.2008

Re: Umesto Koenove verzije

The Story of Isaak
Ma ne mogu da nadjem na Yutubu Koenov original:(


Zaista ga nema na youtubu.
Ako covek procita ovaj Milosev tekst, zatvori oci i poslusa ovo, mozda mu bude lakse da razume ovaj svet koji nas okruzuje. Bar malo, bar na trenutak.


Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:57 31.07.2008

Re: Umesto Koenove verzije

Spiridon
The Story of IsaakMa ne mogu da nadjem na Yutubu Koenov original:( ako moze nesto da pomogne, a u isto vreme da bude u vezi sa temom


You say I took the name in vain
I don't even know the name
But if I did, well really, what's it to you?
There's a blaze of light
In every word
It doesn't matter which you heard
The holy or the broken Hallelujah
Filip2412 Filip2412 15:06 31.07.2008

Re: Umesto Koenove verzije

If it be your will
If there is a choice
Let the rivers fill
Let the hills rejoice
Let your mercy spill
On all these burning hearts in hell
If it be your will
To make us well

And draw us near
And bind us tight
All your children here
In their rags of light
In our rags of light
All dressed to kill
And end this night
If it be your will

If it be your will.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:14 31.07.2008

Re: Umesto Koenove verzije

Filip2412
If it be your will If there is a choice Let the rivers fill Let the hills rejoice Let your mercy spill On all these burning hearts in hell If it be your will To make us well And draw us near And bind us tight All your children here In their rags of light In our rags of light All dressed to kill And end this night If it be your will If it be your will.


Divna pesma.
Filip2412 Filip2412 15:24 31.07.2008

Re: Umesto Koenove verzije

Divna pesma.


jeste, sluso ja 6 Juna uzivo u Torontu :)
Filip2412 Filip2412 14:20 31.07.2008

...

Ovakvi neuravnotezeni stavovi puni proizvoljnih brojeva o zrtvama su stvarno hrana za srpske nacionaliste. Mislim da im skoci procenat svaki put kada se pojavi jedan ovakav tekst

Ponekad se pitam da li je ova Jasmina clan SRS.

kumashimoto kumashimoto 15:04 31.07.2008

Re: ...

Filip2412
Ovakvi neuravnotezeni stavovi puni proizvoljnih brojeva o zrtvama su stvarno hrana za srpske nacionaliste. Mislim da im skoci procenat svaki put kada se pojavi jedan ovakav tekstPonekad se pitam da li je ova Jasmina clan SRS.

Pa sta je tu nelogicno? Od neceg se mora 'leba jesti. Neko radi zemlju, neko leci ljude a neko postavlja ovakve tekstove. Zamislite situaciju da smo se konacno "suocili sa prosloscu" , svuda vlada mir i tolerancija...i sta se desava - likovi kao Dzasmina gube svrhu svoga postojanja. Pa nisu valjda Dzasmine, Natase i Biljane toliko lude da same sebi daju otkaz!
tttomaz tttomaz 15:41 31.07.2008

Re: ...

kumashimoto
Filip2412
Ovakvi neuravnotezeni stavovi puni proizvoljnih brojeva o zrtvama su stvarno hrana za srpske nacionaliste. Mislim da im skoci procenat svaki put kada se pojavi jedan ovakav tekstPonekad se pitam da li je ova Jasmina clan SRS.
Pa sta je tu nelogicno? Od neceg se mora 'leba jesti. Neko radi zemlju, neko leci ljude a neko postavlja ovakve tekstove. Zamislite situaciju da smo se konacno "suocili sa prosloscu" , svuda vlada mir i tolerancija...i sta se desava - likovi kao Dzasmina gube svrhu svoga postojanja. Pa nisu valjda Dzasmine, Natase i Biljane toliko lude da same sebi daju otkaz!




E sad mali off. Takav pristup prema drustvu je los. Da je samo kod Dzasmine gde bi nam kraj bio. Zasto bi iko pocinajo nesto novo kad moze da vrti jedno te isto. Umetnost radi umetnosti.
Mnogi naucnici,filozofi,umetnici se rukovode takvim razmisljanje. I tu smo gde smo.
rayzippo rayzippo 15:49 31.07.2008

Re: ...

sve nesto tako razmisljam jel onaj text o kafi/kavi bio o tom napitku ili pohvala jasmini kako ona divno pise...
dobronamjeran dobronamjeran 15:28 31.07.2008

Kako vidim

Niti jednog pozitivnog komentara na Jasminin tekst. Kako ono sto pise u nekim dijelovima referira sa nekim mojim razmisljanjim ja ga ocjenjujem pozitivno uz napomenu kako su zlocini cinjeni pojedinacno no cinjeni su u svrhu jedne ideje koja je na kraju i prema presudama suda imala karakteristike genocida. To sto tvorci takve politike i izvodjaci radova nisu bili sposobni napraviti industriju genocida nego su radili manufakturno ne mijenja bit samog projekta i nakane stvaranja etnicki ciste drzave bez nesrba. Sama ideja krvi i tla koja je prisutna u nacistickoj ideologiji i ideologiji velikosrpstva obicnom covjeku objasnjena rijecima gdje je i jedan srpski grob tamo je Srbija slicna je i u nacistickom i u velikosrpskom projektu. Sama bit nacistickog projekta i velikosrpskog projekta u svojoj je osnovi genocidna te je i genocid koji je pocinjen na terenu posljedica same ideje Velike Srbije.
Filip2412 Filip2412 15:39 31.07.2008

Re: Kako vidim

Sama ideja krvi i tla koja je prisutna u nacistickoj ideologiji i ideologiji velikosrpstva obicnom covjeku objasnjena rijecima gdje je i jedan srpski grob tamo je Srbija slicna je i u nacistickom i u velikosrpskom projektu. Sama bit nacistickog projekta i velikosrpskog projekta u svojoj je osnovi genocidna te je i genocid koji je pocinjen na terenu posljedica same ideje Velike Srbije.


A sad ja mogu reci da je genocidna ideja Velike Srbije posledica ideje unistavanja Jugoslavije koja je propagirana imnooogo pre ratnih sukoba. U Hrvatskoj je uvoz Kalasnjikova poceo mnogo pre svih ratnih sukoba. Alija Izetbegovic je izjavljivao da mu je intimna zelja da Bosna bude dzamahirija mnogo pre svih sukoba itd. Stipe Mesic je u govoru pred bivsim ustasama izjavljivao kako je Hrvatska dobila rat 2 puta - jednom zajedno s Nemcima i jednom sa saveznicima. Paranoicni strah Slovenaca da ce ih neko okupirati doveo ih je do pucanja na vojnike u povlacenju koji su samo i jedino hteli napustiti Sloveniju i sacuvati zivu glavu... i sve to mnogo pre srpskih zlocina.

Nema opravdanja za zlocine a infiltriranje jeftinih poitickih poruka u Jasmininom tekstu ne pomaze boljem razumevanju stvari.

kumashimoto kumashimoto 15:40 31.07.2008

Re: Kako vidim

kako vidim bas si "dobronamjeran" . Sta bi tek pisao da nisi...
d_sandic d_sandic 15:43 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
To sto tvorci takve politike i izvodjaci radova nisu bili sposobni napraviti industriju genocida nego su radili manufakturno ne mijenja bit samog projekta i nakane stvaranja etnicki ciste drzave bez nesrba.


Konacno se vi i ja slazemo! Mi stvarno nismo sposobni da napravimo industriju genocida. Ta tehnologija nam je prilicno strana. Nismo u stanju da je usvojimo. Tu ste, postovani komsija, prilicno napredniji. Priznajem vam prednost u toj oblasti, jer toliko primera o vasoj savrsenoj organizaciji po tom pitanju , naprosto, niko ne moze negirati.Mi smo ,tu i tamo, nesto pokusavali. Onako po seljacki. Ne lezi nam, pa to ti je!

Infrastrukturno ( logori, kazamati..) vam nismo dorasli. Tehnologije masovnih ubistava (malj,srbosijek,gasne komore,zabijanje eksera u glavu...) govore o posebnoj nadahnutosti. Nasi talenti su daleko skromniji. Napadi avijacije na kolonu izbeglica... Nasi piloti na to nisu bili sposobni iako su ucili istu skolu kao i vasi. Nije sramota priznati boljem da je bolji. Cestitam. Posto je u Hrvatskoj broj Srba znatno veci nego sto je to bio pre rata, vi ste pozvani da nam govorite o lepoti suzivota. Hvala vam na vasoj brizi. Znamo mi to da cenimo.

PS
Nisam ja poceo od Kulina Bana. Autorka , odnosno autor je pravio paralele. Samo je neke dogadjaje izostavio.
dobronamjeran dobronamjeran 15:47 31.07.2008

Re: Kako vidim

A sad ja mogu reci da je genocidna ideja Velike Srbije posledica ideje unistavanja Jugoslavije koja je propagirana imnooogo pre ratnih sukoba.

Prema kojim izvorima i argumentima si dosao do ovakvog zakljucka?
Alija Izetbegovic je izjavljivao da mu je intimna zelja da Bosna bude dzamahirija mnogo pre svih sukoba itd.

Gdje i kada je Alija Izetbegovic to rekao. Molim navod izvora.
Paranoicni strah Slovenaca da ce ih neko okupirati doveo ih je do pucanja na vojnike u povlacenju koji su samo i jedino hteli napustiti Sloveniju i sacuvati zivu glavu...

Ne razumijem kamo se vojska povlacila ako je isla prema Sentilju, Novoj Gorici i Sezani? U Austriju i Italiju?
rayzippo rayzippo 15:51 31.07.2008

Re: Kako vidim

Prema kojim izvorima i argumentima si dosao do ovakvog zakljucka?




sa terena...
dobronamjeran dobronamjeran 15:53 31.07.2008

Re: Kako vidim

Konacno se vi i ja slazemo! Mi stvarno nismo sposobni da napravimo industriju genocida. Ta tehnologija nam je prilicno strana. Nismo u stanju da je usvojimo. Tu ste, postovani komsija, prilicno napredniji. Priznajem vam prednost u toj oblasti, jer toliko primera o vasoj savrsenoj organizaciji po tom pitanju , naprosto, niko ne moze negirati.Mi smo ,tu i tamo, nesto pokusavali. Onako po seljacki. Ne lezi nam, pa to ti je!

Infrastrukturno ( logori, kazamati..) vam nismo dorasli. Tehnologije masovnih ubistava (malj,srbosijek,gasne komore,zabijanje eksera u glavu...) govore o posebnoj nadahnutosti. Nasi talenti su daleko skromniji. Napadi avijacije na kolonu izbeglica... Nasi piloti na to nisu bili sposobni iako su ucili istu skolu kao i vasi. Nije sramota priznati boljem da je bolji. Cestitam. Posto je u Hrvatskoj broj Srba znatno veci nego sto je to bio pre rata, vi ste pozvani da nam govorite o lepoti suzivota. Hvala vam na vasoj brizi. Znamo mi to da cenimo.

PS
Nisam ja poceo od Kulina Bana. Autorka , odnosno autor je pravio paralele. Samo je neke dogadjaje izostavio.

Iz vaseg teksta razumijem kako je nacin i metod djelovanja zlocinaca iz republike sumske prekopiran prema matrici djelovanja ustaskih zlocinaca iz drugog svjetskog rata? I u ovome se s vama potpuno slazem. Matrica zlocina i u jednom i u drugom slucaju jako je slicna i na kraju je imala slicne ucinke sto govori o karakteristici i jednog i drugog rezima kao genocidnog jer je imalo za cilj istrijebiti sve koji nisu iz iste etnicke skupine te napraviti teritorij samo za svoju skupinu. Na kraju bih parafrazirao vasu recenicu:
Posto je u Republici Srpskoj broj Hrvata i Muslimana znatno veci nego sto je to bio pre rata, vi ste pozvani da nam govorite o lepoti suzivota.
Filip2412 Filip2412 15:56 31.07.2008

Re: Kako vidim

Gdje i kada je Alija Izetbegovic to rekao. Molim navod izvora.

Licno se secam izjave koju sam video na TV-u gde Alija kaze kako Bosna ne moze biti dzamahirija jer to sada nije izvodljivo, "mada bih ja licno to voleo". Da trazim mrzi me. Uzgred, ko ce da sudi Alijinoj vojsci za zlocine nad jedinicama Fikreta Abdica? Da nije i Fikret bio velikosrpski fashista?

Paranoicni strah Slovenaca da ce ih neko okupirati doveo ih je do pucanja na vojnike u povlacenju koji su samo i jedino hteli napustiti Sloveniju i sacuvati zivu glavu...
Ne razumijem kamo se vojska povlacila ako je isla prema Sentilju, Novoj Gorici i Sezani? U Austriju i Italiju?

???!! reci da se salis. Pa ovo sto sam rekao i sami Slovenci priznaju. Vojska se jeste povlacila kada je pucano na njih. Zato je slovenacka TO i mogla lako da ih ubija. Osim toga ja licno imam prijatelje koji su bili drzani u kasarnama pod opsadom u kasarnama. Obicni ljudi na sluzenju vojnog roka koji su samo hteli kuci, ljudi svih nacionalnosti.

d_sandic d_sandic 15:58 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
Iz vaseg teksta razumijem kako je nacin i metod djelovanja zlocinaca iz republike sumske prekopiran prema matrici djelovanja ustaskih zlocinaca iz drugog svjetskog rata? I u ovome se s vama potpuno slazem. Matrica zlocina i u jednom i u drugom slucaju jako je slicna i na kraju je imala slicne ucinke sto govori o karakteristici i jednog i drugog rezima kao genocidnog jer je imalo za cilj istrijebiti sve koji nisu iz iste etnicke skupine te napraviti teritorij samo za svoju skupinu


Kazem vam, nemamo mi te talente. Bolji ste! Nego da vas nesto pitam:

Kako to da su , po vama, zlocini pocinjeni u ime Hrvata ustaski zlocini, a oni pocinjeni u ime Srba-srpski? Znaci li to da su hrvatski zlocinci samo ustase, a ne Hrvati, a srpski samo Srbi?
dobronamjeran dobronamjeran 16:00 31.07.2008

Re: Kako vidim

Licno se secam izjave koju sam video na TV-u gde Alija kaze kako Bosna ne moze biti dzamahirija jer to sada nije izvodljivo, "mada bih ja licno to voleo". Da trazim mrzi me. Uzgred, ko ce da sudi Alijinoj vojsci za zlocine nad jedinicama Fikreta Abdica? Da nije i Fikret bio velikosrpski fashista?

Znaci nemas dokaza za svoju tvrdnju?
???!! reci da se salis. Pa ovo sto sam rekao i sami Slovenci priznaju. Vojska se jeste povlacila kada je pucano na njih. Zato je slovenacka TO i mogla lako da ih ubija. Osim toga ja licno imam prijatelje koji su bili drzani u kasarnama pod opsadom u kasarnama. Obicni ljudi na sluzenju vojnog roka koji su samo hteli kuci, ljudi svih nacionalnosti.

Kamo je vojska krenula nakon proglasenja nezavisnosti Slovenije? Odmah se krenula povlaciti ili je krenula prema granici kako bi se preuzeli granicni prijelazi?
dobronamjeran dobronamjeran 16:02 31.07.2008

Re: Kako vidim

Kazem vam, nemamo mi te talente. Bolji ste! Nego da vas nesto pitam:

Kako to da su , po vama, zlocini pocinjeni u ime Hrvata ustaski zlocini, a oni pocinjeni u ime Srba-srpski? Znaci li to da su hrvatski zlocinci samo ustase, a ne Hrvati, a srpski samo Srbi?

Da li ja iz vasih rijeci vidim izraz ljubomore u tome sto niste dostigli svoje uzore u zlocinima? Nadalje kako sam vec rekao nisu zlocini srpski nego velikosrpski i sama ideja velike srbije je genocidna isto kao sto je i ideja NDH bila genocidna.
rayzippo rayzippo 16:03 31.07.2008

Re: Kako vidim

jos samo da se tuzlanac javi pa da dobronamerno drustvo bude kompletno...
d_sandic d_sandic 16:04 31.07.2008

Re: Kako vidim

rayzippo
jos samo da se tuzlanac javi pa da dobronamerno drustvo bude kompletno...


Jbga, ja sam samo bivsi tuzlak.
Filip2412 Filip2412 16:09 31.07.2008

Re: Kako vidim

A sad ja mogu reci da je genocidna ideja Velike Srbije posledica ideje unistavanja Jugoslavije koja je propagirana imnooogo pre ratnih sukoba.
Prema kojim izvorima i argumentima si dosao do ovakvog zakljucka?


ja uopste nisam dosao do tog zakljucka vec kazem da je tvoje glediste jednostrano na slican nacin kao kada bih ja nalazio opravdanje za sve srpske zlocine sledecim cinjenicama:

1. Uvoz kalashnjikova u CRO
2. Prepravljanje Ustava RH gde se izbacuju Srbi i cirilica (ako uzmes u obzir da svaki Srbin tamo ima dosta familije u Jasenovcu shvatices osetljivost ovih politickih poteza)
3. Opste javno propigaranje ustastva u HR (kako bi se jevreji osecalim da se nacizam propagira na taj nacin od vrha vlasti u Nemackoj?)
4. Islamizacija Bosne kojoj se cak i samo muslimani odupiru - Fikret Abdic.

Uzgred, ko je srusio Mostarski stari most, srpski fashisti?

Nista ne opravdava ubijanje zarobljenika u Srebrenci, bas nista. Radovan treba da bude osudjen, a ako ima iskrene zelje za pravdom sami Bosanci ce suditi tom Naseru i ostalima...
d_sandic d_sandic 16:10 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
Da li ja iz vasih rijeci vidim izraz ljubomore u tome sto niste dostigli svoje uzore u zlocinima? Nadalje kako sam vec rekao nisu zlocini srpski nego velikosrpski i sama ideja velike srbije je genocidna isto kao sto je i ideja NDH bila genocidna.


A, srpski zlocini su velikosrpski. Pa sto ne kazete! Sad mi je jasno... Ko bi se svega setio.

Ideja NDH je bila genocidna? A izvinte, niste li sa istom ikonografijom i ideolozima nastavili 90-tih? Ja Mesica uvazavam. Ako on kaze da ste profitirali od NDH, onda je to tako.
Filip2412 Filip2412 16:11 31.07.2008

Re: Kako vidim

Kamo je vojska krenula nakon proglasenja nezavisnosti Slovenije? Odmah se krenula povlaciti ili je krenula prema granici kako bi se preuzeli granicni prijelazi?


OK, nek ti bude, vojska je KRENULA a slovenacka TO je UBIJALA

slazes se?
solanik solanik 16:11 31.07.2008

Re: Kako vidim

d_sandic
rayzippo
jos samo da se tuzlanac javi pa da dobronamerno drustvo bude kompletno...


Jbga, ja sam samo bivsi tuzlak.


A ja mislio mene misle. (Sa Sjenjaka takodjer bivsi Tuzlak)
dobronamjeran dobronamjeran 16:12 31.07.2008

Re: Kako vidim

A izvinte, niste li sa istom ikonografijom i ideolozima nastavili 90-tih? Ja Mesica uvazavam. Ako on kaze da ste profitirali od NDH, onda je to tako.

Kako se i sam mozes uvjeriti citajuci preambulu ustava Republike Hrvatske ona pociva na zasadima ZAVNOH-a.
d_sandic d_sandic 16:16 31.07.2008

Re: Kako vidim

A ja mislio mene misle. (Sa Sjenjaka takodjer bivsi Tuzlak)


Zajebavas? I ja sam ziveo na Sjenjaku!
d_sandic d_sandic 16:18 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
Kako se i sam mozes uvjeriti citajuci preambulu ustava Republike Hrvatske ona pociva na zasadima ZAVNOH-a.


Da tu nisu mozda i Srbi bili pominjani kao narod? Ako jesu, sto ih izbaciste iz ustava pre rata?
solanik solanik 16:21 31.07.2008

Re: Kako vidim


@dobronamjeran
Gdje ? Ja sam bio u E2. To je onaj zuti blok do Jale. Kasnije preimenovan u Ismeta Mujezinovica 20. Moji i danas dan tamo zive.
Bright Spot Bright Spot 16:22 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
Kako se i sam mozes uvjeriti citajuci preambulu ustava Republike Hrvatske ona pociva na zasadima ZAVNOH-a.


Jedna misterija manje. Eto odakle Voji ideja za preambulu srpskog Ustava.
dobronamjeran dobronamjeran 16:23 31.07.2008

Re: Kako vidim

Da tu nisu mozda i Srbi bili pominjani kao narod? Ako jesu, sto ih izbaciste iz ustava pre rata?

Ne znam kako smo izbacili Srbe iz ustava? Uostalom i danasnji ustav Srbije ima slicne odrednice o narodu i nacionalnim manjinama kao i ustav Hrvatske. To sto pises mantra je koja se stalno ponavlja ne bi li se opravdala floskula svi srbi u jednoj drzavi zajedno sa dijelovima drugih saveznih republika sto je utvrdjeno na prosirenom sastanku od 26.03.1990 kako to svjedoci Bora Jovic.
d_sandic d_sandic 16:24 31.07.2008

Re: Kako vidim

Gdje ? Ja sam bio u E2. To je onaj zuti blok do Jale. Kasnije preimenovan u Ismeta Mujezinovica 20. Moji i danas dan tamo zive.


Nije dobronamjeran, nego d_sandic. D10. Blok gde je bio Frisko. U E2 zivela moja devojka ( tadasnja, ubice me zena ako ovo procita, izvini srce!)
dobronamjeran dobronamjeran 16:25 31.07.2008

Re: Kako vidim

@dobronamjeran
Gdje ? Ja sam bio u E2. To je onaj zuti blok do Jale. Kasnije preimenovan u Ismeta Mujezinovica 20. Moji i danas dan tamo zive.

Nisam ja taj to je onaj s kim diskutiram. No moj ti je savjet da mu posaljes privatnu poruku. Ipak podaci o mjestu stanovanja i kvarta u kojem se zivi spada u privatne stvari.
Filip2412 Filip2412 16:26 31.07.2008

Re: Kako vidim

Ne znam kako smo izbacili Srbe iz ustava?


kako, pa glasanjem u parlamentu... demokracki
Prvo iz Ustava a zatim i iz Krajine tako da sad nema srba - nema problema.

dobronamjeran dobronamjeran 16:29 31.07.2008

Re: Kako vidim

OK, nek ti bude, vojska je KRENULA a slovenacka TO je UBIJALA

slazes se?

Znaci ipak priznajes kako se vojska nije povlacila nego je krenula nasilno zauzeti granicne prijelaze koje je Slovenija stavila pod svoju jurisdikciju? Samim time iako je vojska bila sastavljena od svih naroda i narodnosti te je formalno bila zaduzena stititi drzavu od vanjske agresije postala neprijateljska vojna sila jer je pokusala nasilno ponistiti odluke legalnih vlasti republike Slovenije?
d_sandic d_sandic 16:31 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
Ne znam kako smo izbacili Srbe iz ustava? Uostalom i danasnji ustav Srbije ima slicne odrednice o narodu i nacionalnim manjinama kao i ustav Hrvatske. To sto pises mantra je koja se stalno ponavlja ne bi li se opravdala floskula svi srbi u jednoj drzavi zajedno sa dijelovima drugih saveznih republika sto je utvrdjeno na prosirenom sastanku od 26.03.1990 kako to svjedoci Bora Jovic.


Mala razlika u pojmu narod i nacionalna manjina. Tadasnji ustav Srbije je definisao drzavu kao zajednicu gradjana.Narod, po Povelji UN ima pravo samoopredeljenja, nacionalna manjina ne. Zato je prvi korak mlade hrvatske demokracije bio da se Srbima ukine status naroda u ustavu. Na ZAVNOH-u je Srbima dato mnogo vise. Drugi korak mlade hrvatske demokracije je bio uvoz oruzja i stvaranje OS, iako na to,kao republika u SFRJ (jer bio je i neki AVNOJ) , nije imala pravo. Ostatak nam je svima dobro poznat!
Filip2412 Filip2412 16:36 31.07.2008

Re: Kako vidim

Slusaj, da je legalna Jugoslovenska vojska zelela rat tamo bi bilo rata, ali nije.
Zato je epilog junacko ubijanje vojnika od strane legalne Slovenacke TO.


Ja koliko se secam pucano je izmedju ostalog i na vojsku u povlacenju. Zaista se ne secam da je iko u Srbiji mislio kako ce Vojska okupirati Sloveniju vec su svi samo prizeljkivali bezbedan povratak golobradih mladica koji su tamo bili na sluzenju vojnog roka ne svojom voljom nego zato sto su morali.
dobronamjeran dobronamjeran 16:41 31.07.2008

Re: Kako vidim

kako, pa glasanjem u parlamentu... demokracki
Prvo iz Ustava a zatim i iz Krajine tako da sad nema srba - nema problema.

Da razjasnimo do kraja:
u uspostavi temelja državne suverenosti u razdoblju drugoga svjetskog rata, izraženoj nasuprot proglašenju Nezavisne Državne Hr­vatske (1941.) u odlukama Zemaljskoga antifa­šis­tič­kog vijeća na­rodnog oslobođenja Hrvatske (1943.), a potom u Ustavu Narodne Republike Hrvatske (1947.) i poslije u ustavima Socijalističke Republike Hrvatske (1963.-1990.),

Danasnja Hrvatska stoji nasuprot NDH kako pise u preambuli ustava.
Članak 1.

Republika Hrvatska jedinstvena je i nedjeljiva demokratska i socijalna država.

U Republici Hrvatskoj vlast proizlazi iz naroda i pripada narodu kao zajednici slobodnih i ravnopravnih državljana.

Narod ostvaruje vlast izborom svojih predstavnika i neposrednim odlučivanjem.

Kako vidimo narod nije specificiran tako da bi mogli reci kako je iz ustava izbacen i Hrvatski narod
Članak 3.

Sloboda, jednakost, nacionalna ravnopravnost i ravnopravnost spolova, mirotvorstvo, socijalna pravda, poštivanje prava čovjeka, nepovredivost vlasništva, očuvanje prirode i čovjekova okoliša, vladavina prava i demokratski višestranački sustav najviše su vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava.

Kako vidimo po ustavu Republike Hrvatske garantira se i nacionalna ravnopravnost.
Članak 12.

U Republici Hrvatskoj u službenoj je uporabi hrvatski jezik i latinično pismo.

U pojedinim lokalnim jedinicama uz hrvatski jezik i latinično pismo u službenu se uporabu može uvesti i drugi jezik te ćirilično ili koje drugo pismo pod uvjetima propisanima zakonom.

Kako vidimo cirilica nije izbacena iz ustava.
Članak 14.

Svatko u Republici Hrvatskoj ima prava i slobode, neovisno o njegovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama.

Svi su pred zakonom jednaki.

Kako vidimo i ovim se clanom garantiraju prava i slobode bez obzira na spol, vjeru ili naciju.
Članak 15.

U Republici Hrvatskoj jamči se ravnopravnost pripadnicima svih nacionalnih manjina.

Ravnopravnost i zaštita prava nacionalnih manjina uređuje se ustavnim zakonom koji se donosi po postupku za donošenje organskih zakona.

Zakonom se može, pored općega biračkog prava, pripadnicima nacionalnih manjina osigurati posebno pravo da biraju svoje zastupnike u Hrvatski sabor.

Pripadnicima svih nacionalnih manjina jamči se sloboda izražavanja nacionalne pripadnosti, slobodno služenje svojim jezikom i pismom i kulturna autonomija.

Kako vidimo garantiraju se i neka specificna prava nacionalnim manjinama.
Sve u svemu vase su opservacije obicne floskule zasnovane na parcijalnim informacijama.
d_sandic d_sandic 16:44 31.07.2008

Re: Kako vidim

Na ovo bi samo mogao biti jednako bezobrazan i reci da je Slobodan Milosevic toliko volio Hrvate da je cinio sve da ostanemo u jednoj drzavi.
d_sandic d_sandic 16:48 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
Kako vidimo narod nije specificiran tako da bi mogli reci kako je iz ustava izbacen i Hrvatski narod


Ko u Hrvatskoj ima status naroda a ko nacionalne manjine? Ko je nosilac prava? Ko je imao status naroda pre pobede Franjinih fasista, a ko posle?

Članak 12.

U Republici Hrvatskoj u službenoj je uporabi hrvatski jezik i latinično pismo.

U pojedinim lokalnim jedinicama uz hrvatski jezik i latinično pismo u službenu se uporabu može uvesti i drugi jezik te ćirilično ili koje drugo pismo pod uvjetima propisanima zakonom.


Koji su jezici i pisma bili sluzbeni pre donosenja novog ustava?
Filip2412 Filip2412 16:51 31.07.2008

Re: Kako vidim

Kako vidimo garantiraju se i neka specificna prava nacionalnim manjinama.
Sve u svemu vase su opservacije obicne floskule zasnovane na parcijalnim informacijama.


OK, cinjenica je da su Srbi od konstitutivnog naroda postali nacionalna manjina. Sve to uz ornamentiku NDH - sta reci o ekstremistima, sta reci o danas "umerenoj" desnici kao sto je HDZ kada jedan navodno liberalni politicar poput Mesica smatra da je NDH donela puno koristi Hrvatskoj. Danas kada je sve gotovo moze on da prica sta hoce ali je pocetkom devedesetih podgrevao vatru hvalospevima o NDH.

Ja znam da je jako udobno proglasiti Slobu i nevaljale Srbe za jedine krivce, to je zaista primamljivo ali nije moguce. Sloba svoju popularnost ima dosta zda zahvali shovinistima u Hrvatskoj, zatim albanskim ekstremistima itd. Nisu dzaba Tudjam i Alija posthumno optuzeni od strane Hashkog tribunala.
mariopan mariopan 16:53 31.07.2008

Re: Kako vidim

solanik
d_sandic
rayzippo
jos samo da se tuzlanac javi pa da dobronamerno drustvo bude kompletno...


Jbga, ja sam samo bivsi tuzlak.


A ja mislio mene misle. (Sa Sjenjaka takodjer bivsi Tuzlak)

Ma nee, ima jedan Tuzlanac ali je izgleda popio lek, njemu konstatno nije dobro.Ali to ga ne sprecava da se javi...mozda ce sad?
dobronamjeran dobronamjeran 16:55 31.07.2008

Re: Kako vidim

Mala razlika u pojmu narod i nacionalna manjina. Tadasnji ustav Srbije je definisao drzavu kao zajednicu gradjana.Narod, po Povelji UN ima pravo samoopredeljenja, nacionalna manjina ne. Zato je prvi korak mlade hrvatske demokracije bio da se Srbima ukine status naroda u ustavu. Na ZAVNOH-u je Srbima dato mnogo vise. Drugi korak mlade hrvatske demokracije je bio uvoz oruzja i stvaranje OS, iako na to,kao republika u SFRJ (jer bio je i neki AVNOJ) , nije imala pravo. Ostatak nam je svima dobro poznat!

Nesto otkrivas nesto sakrivas. Dakle kako mogu iscitati iz onoga sto si napisao tendencija je bila kako bi Srbi iz Hrvatske mogli prema povelji UN-a proglasiti samostalnost od Hrvatske te se u drugom koraku prisajediniti vaskolikom srpstvu u cjelovitoj srpskoj drzavi te zivjeti dugo i sretno u drzavi koja bi objedinjavala sve srbe. kako je i glasilo geslo Svi Srbi u jednoj drzavi. No onda su zli hrvatski ustavotvorci preko noci promijenili ustav Hrvatske i zaribali Srbe koji vise nisu imali uporiste u Hrvatskom ustavu s kojim bi opravdali odcjepljenje od republike Hrvatske. No za one koji su spavali na satu ili su pusili iza skole evo jednog vrijednog svjedocenja koji govori o sastanku prosirenog vodstva Srbije prije dolaska Tudjmana na vlast i prije "brisanja" Srba iz ustava Hrvatske i puno prije pocetka uvoza oruzja:
Već 26. marta 1990. na sednici koordinacionog komiteta (u čijem su sastavu bili svi čelni funkcioneri u Srbiji), kome sam prisustvovao, bilo je ocenjeno da je raspad Jugoslavije nezaustavljiv. Srbija će voditi iskrenu politiku opstanka federativne Jugoslavije, ali će se spremiti da živi i bez Jugoslavije. U eventualnom raspadu zemlje, Srbija računa na jedinstvo sa Crnom Gorom. Naš je cilj da izbegnemo krvoproliće, da uspostavimo granicu unutar koje se neće ratovati. Van te granice rat se neće moći izbeći, jer Bosna i Hercegovina neće moći da opstane kao država, a bitka oko teritorije bez krvi teško je zamisliva. Smatramo da je sukob gotovo izvestan jer Srbi u Hrvatskoj i BiH neće pristati na odvajanje od matične države i na pretvaranje u nacionalnu manjinu. Odlučeno je da Srbija odmah pristupi izradi novog ustava kojim će biti pokrivena nova samostalna srpska država, ako do raspada Jugoslavije dođe. (Dnevnik – 26. mart 1990.)

Pa onda jos i ovo:
Već u junu 1990. bilo je jasno da su Hrvatska i Slovenija odlučile da više ne budu deo Jugoslavije. Kazao sam Kadijeviću da bih ih ja najradije isterao silom iz Jugoslavije, jednostavnim povlačenjem granice i proglašavanjem da su se svojim odlukama sami doveli u tu situaciju, ali ne znam šta da radimo sa Srbima u Hrvatskoj. Nisam za primenu sile, nego da ih stavimo pred svršen čin. Predložio sam da se razradi akcija u tom smeru, sa varijantom da se pre konačnog isterivanja održi referendum na osnovu koga bi se odlučilo gde izvršiti razgraničenje. Kadijević se složio sa mnom. Međutim, bili smo zabrinuti kako da obezbedimo većinu u PSFRJ za takvu odluku jer će nas Makedonac i Albanac bojkotovati. Smatrali smo da je predstavnik Bosne u PSFRJ Bogić Bogićević ključni čovek i da njega treba “obraditi”. (Dnevnik – 27. jun 1990.)

Milošević je dao dve ideje: prvo, da se “odsecanje” Hrvatske izvrši tako što će ličko-banijske i kordunaške opštine, koje su stvorile zajednicu, ostati s naše strane, s tim da se tu kasnije narod referendumom izjasni da li hoće da ostane ili izađe, i drugo, da se članovi PSFRJ iz Slovenije i Hrvatske isključe iz glasanja o odluci, jer oni ne predstavljaju onaj deo Jugoslavije koji tu odluku donosi. Ukoliko predstavnik Bosne bude za, onda imamo dvotrećinsku većinu. Milošević je apelovao da tu odluku donesemo najkasnije za nedelju dana, ako želimo da spasemo državu. (Dnevnik – 28. jun 1990.)

Tokom jednog razgovora sa Ćosićem u septembru 1990. Ćosić je ocenio da je dalji tok stvari, preko Ustava iz 1974, vodio sve većem razbijanju Jugoslavije a moguće i žestokom međunacionalnom sukobu. Današnje stanje, po njegovom mišljenju, je samo nastavak toga, i ne može se razrešiti drugačije osim raspadom zemlje. Smatrao je da nema više nijednog ozbiljnog razloga za postojanje Jugoslavije. U tim okolnostima, rekao je Ćosić, ostalo je otvoreno pitanje sudbine Srba i Srbije u raspadu Jugoslavije kao glavno političko pitanje, bar za nas. Zato Ćosić nije želeo da se bavi pitanjem borbe za vlast u Srbiji, nego borbe za državu Srba, koja bi trebalo, u raspodeli teritorije sa Hrvatskom, da obuhvati toliko Hrvata u Srbiji koliko bi Srba ostalo u Hrvatskoj. U tom smislu on je ostvario blisku saradnju sa srpskim strankama u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. Ćosić mi je takođe rekao da bi bio zadovoljan ako bi došlo do ujedinjenja SDS-a – stranke Jovana Raškovića iz Hrvatske - sa Miloševićevim SPS-om. (Dnevnik – 11. septembar 1990.)

U pomenutom razgovoru Ćosić mi je rekao i da lidera Srpske demokratske stranke u Bosni Radovana Karadžića (u daljem tekstu: Karadžić) smatra veoma inteligentnim i pouzdanim. Rekao je da se u Crnoj Gori oslanja na predsednika Narodne stranke Novaka Kilibardu (u daljem tekstu: Kilibarda), ali da računa i na komuniste. Svi lideri iz Hrvatske, Bosne i Crne Gore konsultuju Ćosića u vezi sa svojim aktivnostima. Trenutno se sastavlja etnička karta srpske teritorije, naročito u BiH i Hrvatskoj, kako bi se jasno prikazala teritorija na kojoj su Srbi u većini; od Šibenika, preko Like, Bosanske krajine, duž Save do Bijeljine, svuda gde su Srbi u većini. U centru Bosne su Muslimani. Planirano je da Srbi preseku i Sandžak duž Drine tako da Muslimani ne mogu da se ujedine. Tako je Ćosić video budući prostor Srbije. (Dnevnik – 11. septembar 1990.)

Za sada toliko.
d_sandic d_sandic 17:03 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
Dakle kako mogu iscitati iz onoga sto si napisao tendencija je bila kako bi Srbi iz Hrvatske mogli prema povelji UN-a proglasiti samostalnost od Hrvatske te se u drugom koraku prisajediniti vaskolikom srpstvu u cjelovitoj srpskoj drzavi te zivjeti dugo i sretno u drzavi koja bi objedinjavala sve srbe


Ne. Govorim da su narodi bili nosioci suvereniteta (SFRJ je bila potpisnik svih relevantnih povelja UN). Zbog toga su mladodemokracijski ustavoklepci, udisuci cist hrvatski zrak ( koji se mogao kupiti u konzervama na svakom kirbaju (vasaru) 90-tih), ekspresno ukinuli status naroda Srbima. Nezavisnosti, pravno gledano, nije moglo biti bez konsenzusa naroda.
dobronamjeran dobronamjeran 17:08 31.07.2008

Re: Kako vidim

Ja znam da je jako udobno proglasiti Slobu i nevaljale Srbe za jedine krivce, to je zaista primamljivo ali nije moguce. Sloba svoju popularnost ima dosta zda zahvali shovinistima u Hrvatskoj, zatim albanskim ekstremistima itd. Nisu dzaba Tudjam i Alija posthumno optuzeni od strane Hashkog tribunala.

Ovo je vec virtualna povijest. Zli Tudjman 1988 godine podgrijavao popularnost Slobe kada mu je jos bila zabranjeno javno pojavljivanje i kada je Stanko Stojcevic bio predsjednik SKH. Zbilja zanimljive opservacije. Mozda bi se mogli odluciti pisati naucno fantasticni roman prozet jetkim humorom?
dobronamjeran dobronamjeran 17:11 31.07.2008

Re: Kako vidim

Na ovo bi samo mogao biti jednako bezobrazan i reci da je Slobodan Milosevic toliko volio Hrvate da je cinio sve da ostanemo u jednoj drzavi.

Ponovit cu ti jos jednom. Ideja Velike Srbije znacila je i protjerivanje nesrba sa teritorija koje je obuhvatala tako je krajem 1991 godine bilo oko 350 000 prognanih iz krajeva ugrozenih agresijom. Nadalje koliko je Republika Sumska danas multietnicka i tece li obnova Ferhadije u Banjaluci?
d_sandic d_sandic 17:15 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
Ponovit cu ti jos jednom. Ideja Velike Srbije znacila je i protjerivanje nesrba sa teritorija koje je obuhvatala tako je krajem 1991 godine bilo oko 350 000 prognanih iz krajeva ugrozenih agresijom. Nadalje koliko je Republika Sumska danas multietnicka i tece li obnova Ferhadije u Banjaluci?
*novo


RS je mnogo vise multietnicna od Hrvatske. Preko puta moje zgrade gradi se dzamija. Na tu temu, jedno pitanje. Ako si covek odgovori posteno. Da li je mnogo pre rata 84.,85. zapaljena dzamija u Zagrebu?
Filip2412 Filip2412 17:15 31.07.2008

Re: Kako vidim

Već 26. marta 1990. na sednici koordinacionog komiteta (u čijem su sastavu bili svi čelni funkcioneri u Srbiji), kome sam prisustvovao, bilo je ocenjeno da je raspad Jugoslavije nezaustavljiv. Srbija će voditi iskrenu politiku opstanka federativne Jugoslavije, ali će se spremiti da živi i bez Jugoslavije


Pa i ja to kazem, Hrvatsko rukovodstvo je po cenu rata i zrtava zelelo nezavisnost. Za njih, nezavisnost je bila vredna ljudskih zrtava. Da su se malo primirili danas bi cela Jugoslavija bez zrtava i rata bila clan EU.

Naravno, srpska strana je nasla partnera u takvom nacinu razmisljanja jer takodje nije zelela da prihvati cepanje Jugoslavije bez rata i eto sranja.

Jedni su po cenu rata hteli da se otcepe, drugi su po cenu rata hteli da sacuvaju Jugoslaviju. Obe strane su krive jer je RAT za njih bio prihvatljiva cena politickog cilja.
dobronamjeran dobronamjeran 17:20 31.07.2008

Re: Kako vidim

Pa i ja to kazem, Hrvatsko rukovodstvo je po cenu rata i zrtava zelelo nezavisnost. Za njih, nezavisnost je bila vredna ljudskih zrtava. Da su se malo primirili danas bi cela Jugoslavija bez zrtava i rata bila clan EU.

Pa da vidimo sto je dalje bilo:
Mesić je došao s porukom od Tuđmana. Tuđman predlaže razgovor učetvoro: Jović, Milošević, Mesić i Tuđman, bez znanja javnosti. Razgovarali bi o načinu razrešenja jugoslovenske krize u svetlu srpsko-hrvatskih odnosa. Moli da o tome obavestim Miloševića i da mu kažem da to nema veze sa ishodom sutrašnjeg razgovora Hrvatska-Srbija, gde će oni biti na čelu. Složio sam se i rekao mu da će na tom susretu Srbija dati saglasnost Hrvatima da izađu iz Jugoslavije pod uslovom da oni daju saglasnost da Srbi u Krajinama ostanu u Jugoslaviji. Pod tim uslovom sve se može rešiti. a bez toga ništa. Neka se psihološki pripremi. Milošević se slaže s Tuđmanovom idejom. Predlaže da taj razgovor obavimo još sutra, posle zvaničnog razgovora dveju delegacija. (Dnevnik – 24. januar 1991.)

dobronamjeran dobronamjeran 17:22 31.07.2008

Re: Kako vidim

RS je mnogo vise multietnicna od Hrvatske. Preko puta moje zgrade gradi se dzamija

A sto je bilo prije na na mjestu gdje se sad gradi djamija? Nadalje. Koliko nesrba zivi u Republici Sumskoj?
d_sandic d_sandic 17:27 31.07.2008

Re: Kako vidim

dobronamjeran
A sto je bilo prije na na mjestu gdje se sad gradi djamija? Nadalje. Koliko nesrba zivi u Republici Sumskoj?


Bila je dzamija. Zivi onoliko koliko je htelo da ostane. Svi su ostvarili povrat svoje imovine, kao i ja u Tuzli. Ja svoju prodao, sto ne bi i oni? Zivi svak gde mu je lepse. Koliko Srba zivi u Hrvatskoj? Kako Hrvatska stoji sa povratom imovine? Za tvoju informaciju, Republika Srpska je prva zavrsila povrat imovine i za to pohvaljena od kancelarije OHR-a.

PS
Uprkos tvom bezobrazluku i upornom koristenju izraza Republika Sumska, ja cu Hrvatsku i dalje zvati Hrvatska. Ne pada mi na pamet da se spustam toliko nisko i da vredjam ceo jedan narod zbog takvih kao sto si ti. Da, bili smo neprijatelji. Rat je zavrsen. Neko moze da vlada sobom, neko ne...
dobronamjeran dobronamjeran 17:32 31.07.2008

Re: Kako vidim

Bila je dzamija.

I sto bi sa njom?
Zivi onoliko koliko je htelo da ostane.

To smo po prihvatnim kampovima Omarske i Manjace vidjeli kako su dobrovoljno odlazili.
Koliko Srba zivi u Hrvatskoj?

Nesto oko 220 000. No nisi mi odgovorio koliko nesrba zivi u republici sumskoj?
Kako Hrvatska stoji sa povratom imovine?

Nikome imovina nije oduzimana svatko tko je imao svoju imovinu i dalje ju gruntovno ima. Znaci nije trebalo vrsiti nikakav povrat imovine jer u Hrvatskoj nisu tjerali kao u republici sumskoj da se potpisuje izjava o poklanjanju imovine.
Filip2412 Filip2412 17:40 31.07.2008

Re: Kako vidim

Ej ne kapiram koga citiras i cije su ovo reci - prakticno ponavljas ono sto sam vec rekao ne znam cemu to. Uzivaj u svojoj etnicki cistoj zemlji, slavi svake godine Oluju i nek ti je sa srecom.

Cinjenica da ti je na srpskom websajtu dozvoljeno da RS nazivas Republika Sumska a da nisi izbacen je pokazatelj tvoje kulture i tolerantnosti srpskih medija.

d_sandic d_sandic 17:43 31.07.2008

Re: Kako vidim

Cinjenica da ti je na srpskom websajtu dozvoljeno da RS nazivas Republika Sumska a da nisi izbacen je pokazatelj tvoje kulture i tolerantnosti srpskih medija.


Mislim da bi se zbog ove cinjenice trebali udruziti i presaviti tabak. Ko je za?
d_sandic d_sandic 17:51 31.07.2008

Re: Kako vidim

Kako ima vise onih koji na srpskom vebsajtu pisu republika sumska dozvoljavam i sebi da ju tako nazivam. Drzava koja je nastala na genocidnoj ideji provodeci je na genocidan nacin sto je vec nekoliko presuda ustanovilo ne zasluzuje se zvati nekim drugim imenom.


Genocidne tvorevine:

1. USA (genocid nad indijancima)
2. Turska (nad Kurdima 1915.)
3. Nemacka ( nad narodima Evrope,Jevrejima...)
4. Hrvatska (Srbima, Jevrejima , Romima i osobama sa nadprosecnim IQ)
...

Republika Srpska nije drzava vec entitet u BiH kojim se iskazuje volja jednog od konstitutivnih naroda. Mesanje u uredjenje druge drzave je, pored toga sto je nepristojno, krivicno delo.
Filip2412 Filip2412 17:56 31.07.2008

Re: Kako vidim

Cinjenica da ti je na srpskom websajtu dozvoljeno da RS nazivas Republika Sumska a da nisi izbacen je pokazatelj tvoje kulture i tolerantnosti srpskih medija.

Mislim da bi se zbog ove cinjenice trebali udruziti i presaviti tabak. Ko je za?


Zasto?? pa lik je bas dobronamjeran, dobra namjera mu viri iz svake recenice.
angie01 angie01 17:58 31.07.2008

Re: Kako vidim

Gdje i kada je Alija Izetbegovic to rekao. Molim navod izvora.


evo shta je rekao karadzic, a shta izetbegovic:


d_sandic d_sandic 17:59 31.07.2008

Re: Kako vidim

Cinjenica da ti je na srpskom websajtu dozvoljeno da RS nazivas Republika Sumska a da nisi izbacen je pokazatelj tvoje kulture i tolerantnosti srpskih medija.

Mislim da bi se zbog ove cinjenice trebali udruziti i presaviti tabak. Ko je za?

Zasto?? pa lik je bas dobronamjeran, dobra namjera mu viri iz svake recenice.


Ma covek je dusa. Mislio sam na kucu kojoj ovaj propust konstantno "promice".
dobronamjeran dobronamjeran 18:03 31.07.2008

Re: Kako vidim

Ma covek je dusa. Mislio sam na kucu kojoj ovaj propust konstantno "promice".
Znaci spremate moleban i tihovanje na b92?
d_sandic d_sandic 18:06 31.07.2008

Re: Kako vidim

Znaci spremate moleban i tihovanje na b92?


Ne, ovo nije Feral. A nije ni Hrvatska. Mi volimo 92-ku i kad je pljujemo. Zbog toga je netaknuta sve ove godine.
mariopan mariopan 18:22 31.07.2008

Re: Kako vidim

d_sandic
Cinjenica da ti je na srpskom websajtu dozvoljeno da RS nazivas Republika Sumska a da nisi izbacen je pokazatelj tvoje kulture i tolerantnosti srpskih medija.


Mislim da bi se zbog ove cinjenice trebali udruziti i presaviti tabak. Ko je za?

ZA.
mara92 mara92 18:57 31.07.2008

...

Добронамјеран,

Обзиром да инсистирате на томе да Вам овде сви саговорници представе своје изворе, да Вас питам: који су Ваши извори? Ви их не наводите уопште, или само делимично, а и шта их то чини легитимним?
Са којим правом Ви овде постављате ту врсту питања и осионо доводите у сумњу све што Вам се не допада?

Друго,

Тон Вам је увредљив, што још више подстиче на сумњу у Ваше "добре намере".

Треће,

Република Српска је ентитет Босне и Херцеговине, дефинисан и установљен Дејтонским мировним споразумом - међународно признатим документом (да појасним: у питању је споразум који је легитиман и легалан са становишта међународног права). Може да Вам се не допада, али Република Српска постоји de iure и de facto , ма шта Ви мислили.

Четврто,

Вређањем Републике Српске уводите у дискусију увредљиве епитете и "етикете" које ће неко ко је емотивнији "закачити" и Вашој држави, Вашем народу и логично, Херцег Босни...
dobronamjeran dobronamjeran 22:06 31.07.2008

Re: ...

Обзиром да инсистирате на томе да Вам овде сви саговорници представе своје изворе, да Вас питам: који су Ваши извори? Ви их не наводите уопште, или само делимично, а и шта их то чини легитимним?
Са којим правом Ви овде постављате ту врсту питања и осионо доводите у сумњу све што Вам се не допада?

Uobicajeno je na ovakvim diskusijama da strana koja iznosi neke stavove koje bi utemeljila na nekim dogadjajima iznese i neke argumente za izneseni stav. Kako uglavnom nemaju argumenata za iznesene tvrdnje trazenje argumentacije je vrlo jednostavan nacin za zavrsetak diskusije jer argumenata nemaju. Sto se mojh osobnih stavova tice oni su zasnovani na cvrstoj argumentaciji koju na vas izravan upit mogu i napisati. Bilo bi mi vrlo drago da mogu s nekim i argumentirano razmijenjivati misljenja. Dakle ja ne dovodim u sumnju sve sto je napisano nego samo ono sto smatram kako nije tocno kao recimo tvrdnja kako se vojska povlacila u Sloveniji i onda je TO pucao po njoj. Na kraju je sugovornik u nedostatku argumenata ipak rekao kako sam ja u pravu. Jer je nedvojbena cinjenica kako je nakon 25.06.1991. Vojska dobila zadatak da izbije na granicne prijelaze i da savezni carinici zamijene republicke. Za ovu moju tvrdnju postoji cijeli niz dokaza koje vam ja mogu predociti. Nakon otpora TO slijedi blokada i odluka o povlacenju JNA iz Slovenije. Nakon sto je pocelo izmjestanje vojske nije bilo pucanja i ubijanjavojnika tako da izjava kako su slovenci ubijali vojsku u povlacenju ne stoji i nema argumenata za takvu izjavu. Iz ovog primjera vidite zasto trazim argumentaciju. Slicno je bilo i sa tvrdnjom oko jedne izjave Alije Izetbegovica koju sugovornik i nakon ponovljenog pitanja nije mogao citirati no kako smo vidjeli Alija je davao sasvim drugacije izjave.
Тон Вам је увредљив, што још више подстиче на сумњу у Ваше "добре намере".

Moj ton nije nikako uvredljiv jer ga sigurno neki sugovornici ne smatraju uvredljivim. To sve zavisi od stava sugovornika. Jer ja ne generaliziram. Ja ne smatram cjelokupni Srpski narod odgovornim kao sto neki smatraju cjelokupni hrvatski narod odgovornim pa traze od mene da se ispricam za Jasenovac a moj je otac od 1942 s puskom u ruci rusio krvavi Pavelicev rezim i nekoliko clanova sire obitelji skoncali su u staroj gradiski. Trebam li se ja ispricavati za Jasenovac? No da vam sad odgovorim i na prethodnu tvrdnju oko umanjivanja broja zrtava. Cinjenica je i to je dokazano iz nekoliko neovisnih izvora kako je nedvojbeno u Jasenovcu stradalo oko 80 000 osoba sve sa imenom i prezimenom. Znaci to je dokazani najmanji broj nastradalih. To su dakle nedvojbeni podaci. Sve ostalo su nagadjanja i procjene koje cesto nisu utemeljene na naucnim istrazivanjima.
Република Српска је ентитет Босне и Херцеговине, дефинисан и установљен Дејтонским мировним споразумом - међународно признатим документом (да појасним: у питању је споразум који је легитиман и легалан са становишта међународног права). Може да Вам се не допада, али Република Српска постоји de iure и de facto , ма шта Ви мислили.

To sto je ta tvorevina formalno pravno danas meni ne znaci mnogo. Ta je tvorevina zasnovana na genocidu od Manjace i Keraterma preko Zvornika Foce Kotor Varosi pa do Srebrenice. Uz put treba pogledati samo primjer Nevesinja i sudbine ondasnjih nesrba. A takvih manjih po obujmu zlocina imate disperziranih po cijeloj republici sumskoj. Osnovni cilj stvaranja RS i RSK bilo je ujedinjenje svih srpskih zemalja u jednu drzavu koja se na pocetku zvala "Jugoslavija sa narodima koji u njoj zele zivjeti" da bi ustvari ta drzava bila Velika Srbija. Kako je projekat velike srbije u svojoj osnovi bio genocidan jer je podrazumijevao ubijanje i protjerivanje nesrba sa prostora zamisljenih u toj drzavi tako su i te tvorevine bile genocidne.
увредљиве епитете и "етикете" које ће неко ко је емотивнији "закачити" и Вашој држави, Вашем народу и логично, Херцег Босни.

Ako vec spominjete i herceg bosnu o njoj imam istovjetno misljenje kao i o RŠ tako da slobodno mozete o njoj govoriti sto hocete.
jesen92 jesen92 00:19 01.08.2008

Re: Kako vidim

.....
To sto tvorci takve politike i izvodjaci radova nisu bili sposobni napraviti industriju genocida nego su radili manufakturno ne mijenja bit samog projekta i nakane stvaranja etnicki ciste drzave bez nesrba. Sama ideja krvi i tla koja je prisutna u nacistickoj ideologiji i ideologiji velikosrpstva obicnom covjeku objasnjena rijecima gdje je i jedan srpski grob tamo je Srbija slicna je i u nacistickom i u velikosrpskom projektu. Sama bit nacistickog projekta i velikosrpskog projekta u svojoj je osnovi genocidna te je i genocid koji je pocinjen na terenu posljedica same ideje Velike Srbije.
.....koliko shvatam vi mislite da su srbi hteli da isteraju i pobiju hrvate iz hrvatske i bosne i muslimane iz bosne i da naprave etnicki cistu veliku srbiju...jel to?...ako je to, vecu glupost nisam cula...Sto se grobova tice, bilo je raznih lupetanja...samo ne zaboravite da su srbi u hrvatskoj bili konstitutivan narod a ne manjina...da ih tudjmanov ustav nije proglasio za manjinu mozda oni ne bi bili izmanipulisani od milosevica...a milosevica je bolelo uvo i za veliku srbiju i za srbe...on je komunista koji je hteo da bude drugi tito i nista vise...
...sve sto ste napisali bilo bi ok da je srbija etnicki cista drzava kao hrvatska, na primer....ali eto na nasu srecu "nas" projekat nije uspeo pa ovde i dalje zive mnogi narodi i narodnosti...i na nasu srecu ti ljudi uglavnom nemaju problema ako zanemarimo ove kretene sa kapuljacama ....u svakom slucaju, hrvatska je etnicki skoro cista drzava i bas mi je zanimljivo kako su to postigli bez projekta....Najveci broj srpskih patriJota je uglavnom rodjen van Srbije a to svakako nije slucajno....vrh srs je iz srbije ali im je glavni vodja/seselj i ideolog iz bosne, radovan karazic rodjen u cg a ziveo u bosni, ratko mladic takodje iz bosne.....slobodan milosevic iz cg....i tako redom....vecina optuzenih generala je takodje stigla od nekuda....prema tome, mrznja koju su ovi ljudi sejali potice iz drugih podrucja a najmanje iz srbije.....prema tome, i korene zla treba traziti tamo gde je u poslednjih dvadesetak godina sastav stanovnostva drasticno promenjen.....
najcrnji najcrnji 16:38 31.07.2008

A svet je cutao

Svi Jasminini tekstovi su dobro izbalansirani i pisani bez predrasuda. Misljenja sam da ona vodi racuna o svim zrtvama od kada je sveta i veka do danas a ne samo o onima koje su pobili Srbi u zadnjih nekoliko godina. Jos mislim da kad ne pise blogove da place zbog zrtava u tisini svoje sobe. Njeni tekstovi donose vetrove svezine na nase uzavrele i zamucene prostore. Iako ne mogu da se pohvalim prvoborackim stazom na ovom blogu nadam se da imam pravo na misljenje.
Sofroniye Sofroniye 16:58 31.07.2008

Zabrana....

Neki ovde traze da se zabrani SRS koja kao predstavlja opasnost po Srbiju. Po meni vecu opasnost predstavljaju oni koji zagovaraju tezu da je Srbija odgovorna za genocid u BiH.

Dakle da ustanovimo jednu stvar, CAK i da je bilo regularnih vojnih formacija iz Srbije na teritoriji BiH "gospodja" Kandic i babe u crnom bi trebalo da znaju da su te hipoteticke snage tamo bile hipoteticki poslate kao hipoteticke dobrovoljacke. (Efraim Kison bi to verovatno bolje srocio ali ja ovde parafraziram stil). Voleo bih da mi neko pokaze naredjenje generalstaba SRJ ili kako se ta zemlja tada zvala kojim je ijedna regularna formacija poslata na teritoriju Srebrenice i da mi pokaze naredjenje o likvidaciji civila. Sve ostalo je trla baba lan...
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 17:23 31.07.2008

Paznja molim, Tekst NIJE moj

vec Milosa iz ZUC-a kao sto jasno stoji u prvoj recenici bloga
d_sandic d_sandic 17:33 31.07.2008

Re: Paznja molim, Tekst NIJE moj

Jasmina Tesanovic
Paznja molim, Tekst NIJE moj vec Milosa


A ja sam ga ovde postavio!
engelhart engelhart 17:36 31.07.2008

Re: Paznja molim, Tekst NIJE moj

Odlican tekst, vidi kakvu halabuku je stvorio, mora da su se mnogi prepoznali u njemu pa smeta, kao fol nije to imidz danas...
sleepless sleepless 17:53 31.07.2008

Re: Paznja molim, Tekst NIJE moj

engelhart
Odlican tekst, vidi kakvu halabuku je stvorio, mora da su se mnogi prepoznali u njemu pa smeta, kao fol nije to imidz danas...


nije imidz? Od pre neki dan:

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 18:12 31.07.2008

postaviLA

molim vas autorstvo se ne sme zanemariti
uvredljivo je po sve
d_sandic d_sandic 18:18 31.07.2008

Re: postaviLA

molim vas autorstvo se ne sme zanemariti
uvredljivo je po sve


Tekst je jako uvredljiv. Izazivanje nacionalne netrpeljivosti krivicno delo! Prenosenje ovakvog teksta, takodje. Klima koja preovladava danas vam ide na ruku. Ostaje samo pitanje elementarne pristojnosti. Sklonite ovu glupost. Ne treba vam ovo!
sarajevo1968 sarajevo1968 19:01 31.07.2008

Re: Paznja molim, Tekst NIJE moj

[quote
Jasmina Tesanovic]vec Milosa iz ZUC-a kao sto jasno stoji u prvoj recenici bloga


Dok sam pisao komentar nisam ovo primjetio pa te molim ako hoćeš i ako ti nije ispod časti da kažeš milošu da ovo pročita(moj komentar)
engelhart engelhart 19:14 31.07.2008

Re: Paznja molim, Tekst NIJE moj

fensi
adam weisphaut adam weisphaut 19:17 31.07.2008

?


Tekst je jako uvredljiv. Izazivanje nacionalne netrpeljivosti krivicno delo! Prenosenje ovakvog teksta, takodje. Klima koja preovladava danas vam ide na ruku. Ostaje samo pitanje elementarne pristojnosti. Sklonite ovu glupost. Ne treba vam ovo!

Moram da proznam da sam fasciniran ovom transformacijom nika DS od ponosnog četničkog unuka koji se hvalio
skraćenim glavama "crvenih dahija" do borca za toleranciju?
d_sandic d_sandic 19:19 31.07.2008

Re: ?

Moram da proznam da sam fasciniran ovom transformacijom nika DS od ponosnog četničkog unuka koji se hvalio
skraćenim glavama "crvenih dahija" do borca za toleranciju?

*novo


A gde sam se odrekao borbe protiv crvenih?
adam weisphaut adam weisphaut 19:22 31.07.2008

Re: ?

A gde sam se odrekao borbe protiv crvenih?

Istim metodima, pretpostavljam
d_sandic d_sandic 19:24 31.07.2008

Re: ?

Istim metodima, pretpostavljam


Sta , ti nisi bio protiv Slobe i Mire?
adam weisphaut adam weisphaut 19:30 31.07.2008

Re: ?


Sta , ti nisi bio protiv Slobe i Mire

Ti se još boriš, care
Verovatno protiv Novog Broza
d_sandic d_sandic 19:32 31.07.2008

Re: ?

Ti se još boriš, care
Verovatno protiv Novog Broza


Imam jednu prakticnu osobinu. Ignorisem sve koji mi dosadju. Cao!
adam weisphaut adam weisphaut 19:36 31.07.2008

Re: ?

A evo i malo podsećanje kako su se brili DS-ovi heroji:Link
mariopan mariopan 20:10 31.07.2008

Re: postaviLA

Jasmina Tesanovic
molim vas autorstvo se ne sme zanemariti
uvredljivo je po sve

Autor je izvredjao sve....valjda si to htela da kazes?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana