Društvo

Godina je 2021

gordanac RSS / 23.09.2008. u 22:57

imgSizer.aspx?img=44518&w=300&h=0Godina 2021 je zanimljiv broj, to se lako da zaključiti nakon samo malo lutanja po internetu - od "Sealab 2021" preko apokaliptičnih osobina koje razni ljudi čitaju u tom broju do strategija koje prave države, banke, svetski finansijski krugovi, proizvodjači IT i raznih novih tehnologija, cela EU u svakom smislu, istraživači i planeri svetskih ekonomskih procesa, demografi i - ini, baš svakorazni. koji prave neverovatan broj strategija za razne oblasti koje će nam oblikovati živote te 2021. Samo treba čitati i vidi se, lako i brzo, koliko puno ima već gotovih strategija za 2021. koje jednostavno - ne poznajemo jer iz raznih razloga kao da nismo dovoljno zainteresovani da "smatramo i razmatramo" kao i drugi ljudi sve i svašta o tome kako će nam izgledati budućnost.imgSizer.aspx?img=44520&w=300&h=0

Stvarno, kako će naš život izgledati 2021? Meni to izgleda kao sasvim fino pitanje wink_smile.gif

Šta će se sve oko nas promeniti i kako? Kakve nas sve novotarije čekaju, tu iza ćoška, za samo 13 godina, a godine 2021? Umemo li da zamislimo, da poželimo, da uočimo šta je realno da se događa, da učinimo mogućim sve ono što nam se čini da nam je potrebno?

Uočila sam svojevrstan paradoks kad god sam pokušala da "zametnem divan" o odgovorima na pitanje "a kako ćemo živeti 2021?" koji se sastojao u tome da su mi skoro svi odmah predlagali da "zamišljamo neku mnogo dalju budućnost, 2050 ili 2070" ako hoćemo da se igramo predviđanja, procena i zamišljanja. Neću da zamišljam tuđe živote, rekoh, nego - naše, jer je za pretpostaviti da će se većina nas muvati ovuda i 2021. Jedan od najboljih odgovora dao mi je drugar rekavši:

- Tjah, nije ti ta godina dovoljno daleko da bi bilo lako za uobičajeno maštarenje i "science fiction", a nije ni dovoljno blizu da izgleda potrebno da se time bavimo....baš si nezgodnu godinu našla....bojim se da nećeš "ubrati mnogo plodova sa tog drveta"

- Pa, dobro - rekoh - hajde da vidimo ima li "sigurnih događaja" za tu godinut.gif, da vidimo ima li već u našoj sadašnjosti izvesnosti za tu 2021? Ili - hajde da vidimo šta se sve promenilo od 1995. do danas, šta se to sve promenilo nama i ovde? Da li smo mislili te 1995. o ovoj i ovakvoj 2008. i da li bi bilo bolje da jesmo, ako nismo?  Mislimo li da će brzina i teme promena biti iste kao u proteklih 13 godina ili će ipak mnogo toga biti - drugačije? Ne izgleda mi verovatno da je ljudima to "nedovoljno zanimljivo", kako kažeš, zato što je ta godina "nedovoljno daleko i istovremeno nedovoljno blizu".

Nasmejao se na moju ponudu i ponovio naše "male privatne opaske" (koje i inače ima teeth_smile.gif) o mojim pitanjima, mojim idejama i predlozima:

- E, hajde ti prva, kad si tako radoznala! shades_smile.gif Samo - loše ti je to sa podsećanjem na 1995., ja na primer ne volim da se setim šta smo bili tada i šta smo sve preživeli od tada do sada....ali, u neku ruku si u pravu, i tada smo vodili slične razgovore i o 2000. i o 2004., pa i o 2008. i - vredelo je voditi ih.

- Znam, zato i sada pitam, bez obzira što imamo iste razloge da se nekih godina jednostavno - ne volimo podsetiti često, ali - valja se, tako ja mislim.

Dakle - 2021 - kako će sve oko nas izgledati?

imgSizer.aspx?img=44519&w=300&h=0Sasvim su nam izvesne dvet.gif sunčeve eclipset.gif (u prirodu se čovek uvek može pouzdati regular_smile.gif ), skoro pa da je izvesno i "ubrzanje" u razvoju informacionih tehnologija, izgleda da je izvesno i "svemirsko istraživanje", a prilično "liči" da će geopolitika izgledati mnogo razumnije nego što smo navikli, za verovati je i da će biti  dramatičnog napretka u razvoju medicine, genetike, fizike fundamentalnih procesa i novih materijala, prilično je verovatno da će Azija izgledati potpuno drugačije nego danas, za pretpostaviti je da će ukupno siromaštvo biti manje nego danas, da će multipolarnost "izvršiti pritisak" na saradnju, a ne konfrontacije, lako je poverovati i u niz prirodnih katastrofa (klimatskih i raznih drugih), poželjno bi bilo kad bi globalizacija počela da gubi svoje "negativne" osobine kojima je jednima za poslednjih dvadesetak godina bila majka, a drugima maćeha, .......eto samo nekih mogućnosti za 2021......logično je i da će se održavati postojeći konflikti manjih ili većih razmera, a znajući ljude - biće i novih, mahom oko redistribucije osnovnih resursa, vode i energije......

A mi, ovde? Ima mnogo razloga koji nam daju za pravo da pretpostavimo da nas čekaju "dobra stara vremena", vreme stabilnosti, napretka, razvoja, većeg kvaliteta života, godine koje imaju šanse da zaliče na "bezbrižnost" koju smo (u potpuno drugom kontekstu) jednom poznavali. Smanjenje nezaposlenosti i svođenje na "podnošljivu stopu" od oko 5-10% već 2015, stabilan godišnji ekonomski rast do oko 12 000 evra "GDP per capita" 2021., dobra infrastruktura, potpuna integracija u uspešna, moderna društva (gledano po svim parametrima), razne će se stvari (čini mi se) promeniti znatno na bolje i znatno brže nego što se mnogi usuđuju da očekuju do te 2021......

A naši mali, svakodnevni, privatni životi, kako će oni izgledati 2021? Šta će od naših današnjih želja biti ispunjeno za 13 godina od danas? Nemam pojma. Ali znam da ako danas ne zaželimo, ako danas ne zamislimo, ako danas ne počnemo da planiramo, ako danas ne uložimo sve što jesmo u ostvarenje želja za dobru budućnost - ona ima malo šansi da nam se dogodi ili će nam se dogoditi kao - neprijatno iznenađenje sa kojim ne znamo šta da radimo.imgSizer.aspx?img=44521&w=300&h=0

Zato sam spominjala 1995. Jako malo nas je i tada i ranije - zamišljalo, procenjivalo i planiralo kako će izgledati 2008, tako da danas malo nas ima prilike da "meri" da li je umelo dobro da procenjuje.

A svi to možemo - to, da zamislimo šta nam je poželjno da se dogodi za 13 godina od danas, šta nam se nikako ne bi dopalo da se događa za to vreme i da, gledajući otvorenih očiju u realnost, pokušamo da procenimo šta je sasvim verovatno da budu događaji ili njihov razvoj u sledećih 13 godina do 2021.

I - naravno, uvek treba računati na svu lepotu potpune neizvesnosti koja sobom može doneti nove ljude, prijatne vesti, dobre događaje, fine male radosti koje svaka neizvesnost nosi sobom, ako naučimo da se neizvesnosti ne bojimo, ako naučimo da su svuda oko nas ljudi koji su uspešniji od nas zato što, otvoreni za sve mogućnosti, planiraju da im se događa najpovoljnija od svih mogućnosti i samim tim su nekako bolje "pripremljeni" za "tamne strane neizvesnosti". Takav stav nema veze sa optimizmom ili pesimizmom ili drugim "crtama ličnosti" ili pojedinačnog karaktera, on jednostavno prirodno proizilazi iz naše sopstvene spremnosti da se "oslobodimo strahova", da se oslobodimo neproduktivnih emocija, da se prepustimo radoznalosti i čitanju već odavno postojećih tekstova koje su o neizvesnosti, o budućnosti i o 2021 napisali neki drugi ljudi sa kojima delimo prostor, ali ponekad ne delimo - vreme, ponekad možemo da vidimo sopstvenu budućnost čim posetimo njihov prostor, bez obzira što su nam životi obeleženi istim datumima, kod mnogih od njih vreme već odavno jednostavno teče drugačije nego kod nas.A vreme je nešto što je najpoštenije podeljeno među ljudima - svima je dato, a šta će ko od nas sa njim učiniti, sasvim je drugo pitanje, na koje se odgovor najčešće nalazi u - znanju o strategijama.

Dobar početak je da se napravi jasna lista "spiska želja", pa onda i jasna lista "spiska mogućnosti", tako počinje znanje o strategijama, uvek i svugde, jer se te dve "liste" ne smeju mešati i mora se znati jasna razlika među njima, jer ova priva je tako prirodna za ljude i uvek su joj ljudi skloni, a ova druga je osnov za planiranje i praćenje ostvarivanja rezultata tog plana, I uvek se moraju znati - obe. A svi ih mogu napraviti, nije neki zahtevan posao.

I da onda sami pokušamo da odlučimo vredi li da se potrudimo i da zamislimo - a kako ćemo mi i sve oko nas izgledati 2021.?



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

yanjing yanjing 10:30 24.09.2008

Re: 2021

očekujem izgradnju poslednje deonice mosta preko Ade

;-))))))))
Cini mi se da je ovo realnije
trener92 trener92 13:03 24.09.2008

Re: 2021

Unfuckable
očekujem izgradnju poslednje deonice mosta preko Ade, kao i puštanje na slobodu čelnika Uprave za energetiku grada Beograda, pohapšenih 13 godina ranije u munjevitoj akciji "Ne volim 'ladno" koju je pokrenula grupa revoltiranih građana Beograda i Okoline
Ima revoltiranih i iz okoline, ali bez puštanja na slobodu gore pomenutih, preporučujem...
gordanac. pa gde nađe baš 13, hajde da je 12, ili 14.... ne znam ako slušamo Maje....... a onaj u Cernu nešto se malo pokvario pa tek treba ...
gordanac zadovoljstvo je čitati tvoje tekstove,pune optimizma
Predrag Brajovic
nsarski+gordanac

Klinci oslobodjeni ucenja napamet nepotrebnih stvari mogu da promene svet.


Вас двоје ширите готово заразни оптимизам:)))

Slažem se ,zarazno je

stari92
5781. god. - Amerika i Engleska biće zemlja proleterska

D)

) Буди се Исток и Запад
Буди се Север и Југ
Кораци тутње у напад
Напред !
Уз друга је друг-ица))


Bravo stari majstore
dolybell92 dolybell92 20:35 24.09.2008

Re: 2021

Cini mi se da je ovo realnije


A meni ovo, to ćemo mi izmisliti da funkcioniše...

blackbox92 blackbox92 11:29 24.09.2008

Optimizam i pesimizam


da li hoćemo ono što možemo?

Kada je u pitanju neslućeni napredak na polju nauke i tehnike, tu nema nikakve dileme da će biti mnogo štošta što još i ne pretpostavljamo. I mi ćemo uživati plodove rezultata na tom polju i to je jedna pozitivna strana globalizma, i bez obzira koliko se naši tradicionalisti i ljubitelji XIV veka ljutili i sami će prihvatiti sva moderna dostignuća.
Dakle, možemo biti optimisti kada je u pitanju ono na šta ćemo mi, naše društvo i država manje uticati.
Bojim se da ,kada je u pitanju ono na šta možemo i treba da utičemo i šta od nas zavisi, nema toliko mesta optimizmu.To je upristojavanje političke scene i javnog života, iskorenjivanje kriminala i korupcije, svođenje nasilja na tolerantnu i socio-psihološku i patološku kategoriju , a ne raširenu pojavu, definisanje i umrežena realizacija svih strategija, pre svega strategije nacionalnih(državnih) interesa sa jasnim odnosom prema prošlosti i vizijom budućnosti.
Ilustracije radi, 13 godina je prošlo od 1995.godine a Srbija je i dalje podeljena i ne može konsezualno da se odredi prema zbivanjima u prošlosti, već i dalje opterećuje time budućnost.Nadam se da 2021. ne'e biti samo 2 puta po 13 godina od 1995.
Zato se potpuno slažem sa tobom da treba mnogo, mnogo rada svih, a pre svega onih koji su u poziciji da ta više utiču na obavljanje javnih poslova, javnih ličnbosti, medija i svih ostalih, kako bi konačno prestali robovati zabludama bilo koje vrste, pa i one da će nam u ovoj ili onoj varijanti teći med i mleko.Savremeni tempo zahteva da se konačno odreknemo naše logike da sve može da čeka. Ne može, deca rastu. Nema mesta onima koji rade pod motom “pohiti polako».
U svakom slučaju, moramo biti optimisti jer mesta realnom optimizmu ima.
PREPORUKA, svaka čast za tekst.
gordanac gordanac 11:50 24.09.2008

---

Bojim se da ,kada je u pitanju ono na šta možemo i treba da utičemo i šta od nas zavisi, nema toliko mesta optimizmu.To je upristojavanje političke scene i javnog života, iskorenjivanje kriminala i korupcije, svođenje nasilja na tolerantnu i socio-psihološku i patološku kategoriju , a ne raširenu pojavu, definisanje i umrežena realizacija svih strategija, pre svega strategije nacionalnih(državnih) interesa sa jasnim odnosom prema prošlosti i vizijom budućnosti.

Eto fine i relativno kratke "liste mogućnosti" - jasno prepoznate (i donete) strategije o poslovima koje treba obaviti da bi 2021 (mislim i mnooooogo ranije) mogli da pročitamo ovu tvoju listu i da "štrikliramo" - obavljeno, hajmo na rešavanje novih problema....
Ilustracije radi, 13 godina je prošlo od 1995.godine a Srbija je i dalje podeljena i ne može konsezualno da se odredi prema zbivanjima u prošlosti, već i dalje opterećuje time budućnost.Nadam se da 2021. ne'e biti samo 2 puta po 13 godina od 1995.

Zavisi od toga GDE stavljaš "konsenzus" (o bilo čemu, a prvenstveno o "zbivanjima u prošlosti", da li na "spisak želja" ili na "spisak mogućnosti". Razlika je ogromna i - lako vidljiva. Kad se donese odluka da bi moralo da bude na "spisku mogućnosti" onda se mora učiniti i "prethodni korak" - ono što je potrebno da bismo imali "konsenzus" mora se učiniti - mogućim. Proces je u pitanju i jako je mnogo onih koji misle da se proces može "ubrzati" time što će se isticati da je ta tema prioritet na njihovom "spisku želja". Neće. Konsenzus podrazumeva komunikaciju, dijalog, znanje, uvažavanje prava na zabludu (ako znaš više, tek si onda u obavezi na uvažavanje i strpljenje), podrazumeva svest o tome da proces "odustajanja" od percepcija o prošlosti koja nema nikakve veze sa činjenicama mora biti - dobrovoljan.
Inače se sve završava na "TI komunikaciji" (ono - ti si ......, oni su......, on je....., nikad MI, JA, nikad o temi, uvek o sopstvenoj predrasudi, o sopstvenom "moralnom čistunstvu", o svemu i svačemu samo da se - izbegne dijalog koji bi doveo do kompromisa, do konsenzusa o bilo čemu). Meni se ponekad čini da mi (kao društvo) imamo neverovatan običaj da ne odgovaramo na sasvim obična postavljena pitanja ili da se, vrlo često - uopšte ne slušamo....sve se to da naučiti ako se "konsnezus" hoće na "spisku mogućnosti". A mora ga biti na toj listi.
blackbox92 blackbox92 15:31 24.09.2008

Re: ---

Hvala na dopuni. Upravo tako.
Zavisi od toga GDE stavljaš "konsenzus" (o bilo čemu, a prvenstveno o "zbivanjima u prošlosti", da li na "spisak želja" ili na "spisak mogućnosti".

Želja mi je da bude na spisku mogućnosti.
Gde god ga stavili, očito je do konsenzusa , iz razloga koje si upravo navela , teško doći.Naravno moja želja je da se učini sve da konsenzus bude moguć, dakle govorim o mogućnostima.Ne kažu džaba “želje su jedno a mogućnosti drugo”. Ja samo potenciram to da svako učini sve da bi kompromis i konsenzus bili mogući.Ne trebamo očekivati da i deo generacije koja raste neće ponavljati percepcije o prošlosti koje nemaju nikakve veze sa činjenicama ako imate političke stranke, deo medija, deo nastavnih programa,delovanje javnih ličnosti pa i Crkve, koji upravo te činjenice ponavljaju kao apsolutne i jedine istine i percepcije. Zato sam potencirao značaj Strategije nacionalnih interesa.
Inače, slažem se da je sve to process, da je politički process u kome stranke I javno mnenje igraju bitnu ulogu.Naravno, proces podrazumeva i procesuiranje onih koji deluju protivno opštem i nacionalnom interesu,sigurnosti građana i pravnom sistemu.
trener92 trener92 16:08 24.09.2008

"Tompus"

Ali znam da ako danas ne zaželimo, ako danas ne zamislimo, ako danas ne počnemo da planiramo, ako danas ne uložimo sve što jesmo u ostvarenje želja za dobru budućnost - ona ima malo šansi da nam se dogodi ili će nam se dogoditi kao - neprijatno iznenađenje sa kojim ne znamo šta da radimo.

Potpuno si u pravu, kao i ovaj čovek "....krv,znoj i suze" ,koji je izrekao jednu veliku istinu
"Tajna uspeha u životu nije u tome da čovek radi ono što voli, već da voli ono što radi".
gordanac gordanac 16:18 24.09.2008

"Tompus" :)

A najbolje što je rekao "When you are going through hell - keep going!"
Život je možda kratak, ali zato dani mogu da budu i dugi i lepi, a trenuci jednostavno - nezaboravni!
Pitanje je uvek slobodnog izbora na ŠTA hoćeš da se fokusiraš i naravno - hoćeš li uopšte...a kad god i ko god NE VOLI ono što radi - tu posla nema....
dolybell92 dolybell92 18:28 24.09.2008

Re: "Tompus"

"Tajna uspeha u životu nije u tome da čovek radi ono što voli, već da voli ono što radi".


Kad već MORA da radi.
Kad ne mora - onda može da radi ono što voli.
Najbolje je da ne radi uopšte.
trener92 trener92 22:52 24.09.2008

Re: "Tompus" :)

gordanac
A najbolje što je rekao "When you are going through hell - keep going!"
Život je možda kratak, ali zato dani mogu da budu i dugi i lepi, a trenuci jednostavno - nezaboravni!
Pitanje je uvek slobodnog izbora na ŠTA hoćeš da se fokusiraš i naravno - hoćeš li uopšte...a kad god i ko god NE VOLI ono što radi - tu posla nema....

Nažalost , nema mogućnosti koliko bih preporuka hteo da ti ostavim!
Hemičarka Hemičarka 16:35 24.09.2008

Ja pre 13 godina...

1995. godine sam zavrsila 6. razred, takmicila se iz matematike i bila ubedjena da cu matematiku studirati. Te iste 1995. godine sam posla u 7. razred i pocela da ucim hemiju, u medjuvremenu sam hemiju i zavrsila, pa upisala doktorat. Sada mislim da cu za 13 godina uciti studente (organskoj) hemiji negde na nekom Univerzitetu. Gde? Pa gde me vetar nanese... A mozda cu se, pak, baviti necim sasvim desetim, necim sto sada i ne naslucujem, i mozda se nagovestaj toga pojavi mnogo brze nego sto ocekujem...

Kada sam se prvi put prijavljivala za seminare u Petnici pisala sam esej na temu "Ko sam, sta sam i gde sam 2020." Vecina stvari o kojima sam tada pisala se sigurno nece ostvariti, ali neke mozda i hoce.

Gordanac, sacuva ovaj blog sa sve komentarima u nekoj vremenskoj kapsuli, pa ako i za 13 godina budemo blogovali (ili sta vec bude ekvivalent bloga za 13 godina ), valjalo bi se podsetiti.
nsarski nsarski 17:07 24.09.2008

Re: Ja pre 13 godina...

Ali, ovo poredjenje nije bas najbolje. Mnogo vise stvari se desi coveku izmedju 10. i 23. godine zivota nego izmedju, recimo, 30. i 43., barem u proseku. Iskljucujuci zaista neocekivane dogadjaje, nesrece, dobitke na lutriji i slicno, period 10-23 je mnogo burniji i manje predvidljiv.
Hemičarka Hemičarka 18:24 24.09.2008

Re: Ja pre 13 godina...

Znam da nije, to sta cu ja raditi za 13 godina moze gotovo da se svrsta u one izvesne dogadjaje (osim u slucaju nekih bas nepredvidjenih veilikih promena). Ovo je bilo cisto moje razmisljanje jer me je blog podsetio na to sta sam planirala pre 13 godina. Uglavnom, sta god ja tada radila (verovatno) nece imati nekog uticaja na globalno stanje u svetu.
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 17:05 24.09.2008

2021 globalno

Jedino sigurno predvidjanje je da ce Kina biti vodeca ekonomska sila sveta. I ne samo ekonomska...
gordanac gordanac 17:22 24.09.2008

Re: 2021 globalno

Ne samo Kina - Azija u celini.....kako ljudi rade, moraš strašno "brzo da gledaš" da im ispratiš sve....a imaju prepreka (i brojem i vrstama) mnogo više nego što su Evropljani ikada imali....ali imaju ljudi - i strategije i plan.
Biće i Australija mnogo zanimljivija nego sada, čini mi se.
jaksa scekic jaksa scekic 18:44 24.09.2008

Re: 2021 globalno

gordanac
Ne samo Kina - Azija u celini.....kako ljudi rade, moraš strašno "brzo da gledaš" da im ispratiš sve....a imaju prepreka (i brojem i vrstama) mnogo više nego što su Evropljani ikada imali....ali imaju ljudi - i strategije i plan.
Biće i Australija mnogo zanimljivija nego sada, čini mi se.


Kad je vec rec o globalnom, evo i mogucnosti, glasajte za americkim predsednickim izborima.

http://www.economist.com/vote2008/?sa_campaign=publisher/september/gec/


Srbija ima 13 elektorskih glasova...

The Global Electoral College

With America's presidential election fast approaching, everyone wants
to have their say on who should take over in the White House--and now
you can. From now until November 1st, you will be able to vote for your
choice of the next American president in our mock global election.

Votes are cast on a country-wide level. Each country is assigned a
number of votes according to the size of its population (we call these
"electoral-college votes" on the model of America's actual electoral-
college system). Then all the countries' votes are tallied, to
determine each candidate's worldwide total. You can see at a glance
which countries are pro-Obama or pro-McCain, along with their
respective vote percentages. The candidate with the most electoral-
college votes will win the worldwide election. Of course our winner may
not be the actual winner in the real election though it will be
interesting to see who The Economist's readers choose.

Don't miss the chance to have your say. Join the worldwide election and
vote now:

http://news.economist.com/cgi-bin1/DM/y/eBb4T0UxTB0Mo0FH2Z0EG



PS:Ako neko moze da stavi link kako treba meni nikako ne ide
ivana23 ivana23 18:51 24.09.2008

Re: 2021 globalno

jaksa scekic jaksa scekic 19:01 24.09.2008

Re: 2021 globalno

ivana23
jaksa scekic


http://news.economist.com/cgi-bin1/DM/y/eBb4T0UxTB0Mo0FH2Z0EG


ma kako to ljudi uspevate, bas sam ...

J
gordanac gordanac 19:13 24.09.2008

Re: 2021 globalno

ma kako to ljudi uspevate, bas sam ...

:))
1. copy link
2. click na "karikice" editoru
3. skoči prozorče
4. paste desnim click mišem
5. click OK
6. između uglastih zagrada upišeš "klikabilnu" reč
7. sipaš jednu i kažeš "he-he, baš je prosto!" :)))))

USA Global Vote
USA Went Global for Your Vote - click!
marta l marta l 19:26 24.09.2008

Re: 2021 globalno

Ne samo Kina - Azija u celini.....kako ljudi rade, moraš strašno "brzo da gledaš" da im ispratiš sve

potpuno tacno! Azija nekako kroji tu buducnost tako da ce da lici na Alisin svet iza ogledala. Ono, slave se nerodjendani ...

pa vec sada u Aziji ne moras da imas mnogo da bi bio IT maher (Indija), ne moras da se zoves kapitalista da bi to bio (Kina), ne moras samo da volis anime na ekranu, mozes da budes anima na ulici (Japan), ne moras da pravis robote, samo obuci "office atire" i hodaj brzo (Singapur), ne moras da volis prostituciju da bi na njoj razvijao budzet (Tajland),

bice 2021 - ne moras da budes beo da bi bio glavni
jaksa scekic jaksa scekic 19:28 24.09.2008

Re: 2021 globalno



gordanac
ma kako to ljudi uspevate, bas sam ...

:))
1. copy link
2. click na "karikice" editoru
3. skoči prozorče
4. paste desnim click mišem
5. click OK
6. između uglastih zagrada upišeš "klikabilnu" reč
7. sipaš jednu i kažeš "he-he, baš je prosto!" :)))))

USA Global Vote
USA Went Global for Your Vote - click!


Ja glasovao, zanimljivo je kako su podelili elektorske glasove u regionu, a zamisli za 13 godina da se stvarno tako bira recimo predsedavajuci EU

J
dolybell92 dolybell92 20:43 24.09.2008

Re: 2021 globalno

Jedino sigurno predvidjanje je da ce Kina biti vodeca ekonomska sila sveta. I ne samo ekonomska.


Potpuno saglasna.
Posebno što će ih biti po celom svetu, a ne samo u Kini.
Zato ne samo Kina - već Kinezi.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:58 25.09.2008

Re: 2021 globalno

Jedino sigurno predvidjanje je da ce Kina biti vodeca ekonomska sila sveta. I ne samo ekonomska.

Dolybell92Potpuno saglasna.
Posebno što će ih biti po celom svetu, a ne samo u Kini.
Zato ne samo Kina - već Kinezi.


Ovo sa Kinom je zanimljivo. Cuju se takva predvidjanja, ali iole ozbiljni svetski ekonomisti (pa i nas ekonomista Goran, sa ovog bloga) ne misle tako. Kina impresionira sa onim sto je do sada postigla u odnosu na ono sto je bila (jad i beda), ali jos nema uslova da istinski postane prava ekonomska velesila...
dolybell92 dolybell92 18:24 24.09.2008

2021

Šta će se sve oko nas promeniti i kako?
Kakve nas sve novotarije čekaju, tu iza ćoška, za samo 13 godina, a godine 2021?
Umemo li da zamislimo, da poželimo, da uočimo šta je realno da se događa,
da učinimo mogućim sve ono što nam se čini da nam je potrebno?


Oko nas će se, savim je sigurno - nešto promeniti.
Vrlo jednostavno, oko nas se već nešto i promenilo,
i nastavlja da se menja....oni se kreću.

Ako pitanje svedemo na nas same,
nemoguće je bilo kakvo predviđanje.
Mi stojimo u mestu i čekamo nešto ili nekog da nas pokrene.
Da li će to biti u pozitivnom ili negativnom smeru ?
Ustvari, mi smo apsolutno - nepredvidivi

Novotarije čekaju nekog drugog, nas ne.
Ovde se novotarije mogu samo nametnuti -
sami ih nismo u stanju otkriti, niti već otkriveno primeniti.
Mislim samo na pozitivne novotarije,
One negativne - tu nema problema,
ni sa novitetima ni sa primenom poznatih.

Na osnovu već viđenog i poznatog -
ne može se predvideti ni da će nam biti bolje.
Nikad nisam očekivala, niti mislila da je moguće
da nam bude gore, nije bilo logično - a desilo se.

Jedno su želje - a sasvim drugo mogućnosti.
Najbolje je kada su usklađene.








Budimac Budimac 21:52 24.09.2008

Šta god

da bude, ovaj citat Daglas Adamsa će i dalje važiti:
1. Sve što je u svetu izmišljeno u vreme kad ste rođeni je jednostavno normalno.
2. Bilo šta što se izmisli od tada i pre nego navršite tridesetu je neverovatno uzbudljivo, kreativno i uz malo sreće možete od toga napraviti karijeru.
3. Sve što je izmišljeno posle vaše tridesete je protiv prirodnog poretka i predstavlja kraj civilizacije kakvu poznajemo, a kad je tu već nekih desetak godina postepeno se ispostavi da je zapravo u redu.


S tim što moram da dodam da će nama (štreberima:) sve biti uzbudljivo (možda ne baš za karijeru:)))

Ceo Daglasov esej, sad već devet godina star, u originalu je ovde. S obzirom da je ovaj blog dvosmeran, u smislu razmišljanja kako o budućnosti tako i prošlosti toplo preporučujem podsećanje.
MilutinM MilutinM 22:57 24.09.2008

Planoranje?

Ja nikada nisam planirao na duže. Ma ni na srednje. Malo sam se popravio od kad sam u Švajcarskoj, ali i dalje smatram da život može biti sjajan i ako ga samo jednostavno živiš. Ne bih mogao da predvidim ni šta će biti za 13 meseci a kamo li 13 godina.

Ako bi trebalo da lupim, onako iz malog mozga, recimo dve stvari:

- Moja kćerka će otvoriri svoju sopstvenu zubnu ordinaciju u Lisabonu, zajedno sa svojim mužem Argentincem. Žena i ja ćemo svakodnevno čuvati dvoje slatke unučadi

- Srbija će biti svetski centar komšijskog turizma, u koji će sa svih meridijana dolaziti ljudi da uživaju u jedinoj preostaloj oazi u kojoj se ljudi ponašaju normalo, ne žure za novcem, žive u skladu i harmoniji sa komšijama i veseljem ispunjavaju svaki dan ))
blackbox92 blackbox92 23:37 24.09.2008

Re: Planoranje?

- Srbija će biti svetski centar komšijskog turizma, u koji će sa svih meridijana dolaziti ljudi da uživaju u jedinoj preostaloj oazi u kojoj se ljudi ponašaju normalo, ne žure za novcem, žive u skladu i harmoniji sa komšijama i veseljem ispunjavaju svaki dan ))

i sa kumovima, naročito.
Ja ipak verujem da čemo postati pristojna evropska država , da ćemo poštovati evropske standarde i imati pristojne lične standarde, da će proći vreme ostrašćenosti i da će se više ceniti kakav si čovek nego koje si nacije.Verujem takođe da ćemo čuvati i poštovati nacionalno dostojanstvo i tradiciju i da će to biti nešto normalno a ne poklič ia kojeg se zaklanjaju razni sumnjivi tipovi.Verujem da će narod imati mnogo više onoga što sada nema a želi i znati da ceni svoje ali i tuđe.
Očekujem da se sva klatna koja su se zamahala polako smire i sve vrati oscilovanju u prostoru normalnosti i pristojnosti.
MilutinM MilutinM 00:09 25.09.2008

Re: Planoranje?

Ja ipak verujem da čemo postati pristojna evropska država

Ovo se valjda podrazumeva ))

Ono moje je kao neka luda vizija, nešto što će možda zbog promena koje su neminovne u svetu oko nas postati iznenadna mogućnost Srbije; bolje reći Balkana.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:02 25.09.2008

Re: Planoranje?

Milutin
...Žena i ja ćemo svakodnevno čuvati dvoje slatke unučadi

Hm. Cuvanje unucadi, makoliko bila slatka, ne moze biti neko unosno i zabavno zanimanje. Drugim recima, i penzioneri moraju vise mislite o sebi, a ne da se spuste na nivo sluga svoje sopstvene dece!
MilutinM MilutinM 18:12 25.09.2008

Re: Planoranje?

Hm. Cuvanje unucadi, makoliko bila slatka, ne moze biti neko unosno i zabavno zanimanje. Drugim recima, i penzioneri moraju vise mislite o sebi, a ne da se spuste na nivo sluga svoje sopstvene dece!

Ej, Vladimire, sve drugo, sva naša zadovoljstva i poslovi koje smo radili i radićemo (a ja zasiguirno neću biti lenj) biće sitnica prema toj sreći ))
marko_g marko_g 02:10 25.09.2008

Dnevnik...

2021. 1. januar, petak 12.00č Dnevnik

Srbija i danas nastavlja svoju borbu za pridruženje savezu Sjedinjenih Svetskih Američkih Država, kao njena 292. članica. Sve okolne države, Republika Kosovo, Republika Sandžak, Demokratska Republika Vojvodina, Narodna republika Šumadija i Kraljevina Južna Srbija već su odavno postale punopravni članovi ove najveće svetske unije. Iako naši političari troše svu energiju i NOVAC na kampanju "Za Američku Srbiju", nekih 40% građana Srbije, odnosno oko 120 hiljada ljudi, i dalje nije ubeđeno da će nam ulazak u ovu zajednicu doneti išta bolje. Šef SRS Vojislav Šešelj, koji je pre dve godine izašao iz zatvora u Ševeningenu, glavni je zastupnik da Srbija uđe u SAD i to pod hitno. Na drugoj strani nekadašnji predsednik Boris Tadić, oštar je protivnik ovakvog stava, a u nekim krugovima se sumnja da i dalje krije Haške optuženike Đelića i Jeremića. Mnoge NVO se pitaju kada će se srpski političari već jednom opametiti i početi da guraju Srbiju unapred.

Privodi se kraju i privatizacija naše avio kompanije JAT. Gospodin Mišković bio je vidno uznemiren pre nekoliko dana shvativši da još jedino JAT nije pod njegovom kontrolom u Srbiji, ali da se nada da će na tenderu 12. januara uz fer ponudu uspeti da postane apsolutni vlasnik svih fabrika u Srbiji, ali i mnogih u inostranstvu (Elektrovojvodina, Zastava, Apatinska Pivara, itd.)

Cena goriva danas je skočila na €7 po litru...na žalost, naše komšije već odavno koristi američku valutu, pa Srbija kao jedina u regionu koja koristi evro ima i problem sa razlikama na kursnoj listi. Sve ovo i ne bi bilo toliko loše da prosečna mesečna plata nije spala za još 1.3% u prethodnom kvartalu, pa sada iznosi €1,24.

Vesti iz sporta:

Crvena Zvezda sastaće se u sredu sa večitim rivalom na stadionu Marakana, koji posle prošlogodišnje renovacije prima 12,000 gledalaca. Kako javljaju iz Ljutice Bogdana, karte se slabo prodaju i izgleda da će poseta biti mala i na ovom derbiju. Zvezda je trenutno na prvom mestu sa 34 boda, prate je Partizan i OFK Beograd sa 33, a na poslednjem 5. mestu je Rad sa 12 bodova. Ova dva rivala sastaće se još 12 puta ove godine, ne računajući Kup takmičenje.

Nekadašnji teniser Srbije, a danas Sjedinjenih Američkih Država, Novak Đoković, pojavio se posle odigranog meča na otvorenom prvenstvu Kragujevca, na skupu kraj Užica, gde je govorio pred oko 15.000 ljudi i pružio jasnu podršku jednostrano proglašenoj državi Zapadna Srbija. On je takođe naveo, iako je danas na 148. poziciji na ATP listi, nema nameru da odustane i da mu je drago što je njegov mlađi brat Marko na poziciji broj 2. On veruje da će 2021. biti uspešna godina za njega i za njegovog brata.

Fudbalska reprezentacija Srbije igrala je nerešeno danas sa reprezentacijom Togoa 7:7 u prijateljskoj utakmici na maloj poljani kraj Beograda. Meču je prisustvovalo 12 navijača, a incidenata nije bilo.

Vreme

Tokom celog sutrašnjeg dana u Srbiji duvaće jak jugoistočni vetar, najniža temperatura biće oko -22 oko 4.00č a najviša oko 17 stepeni iznad nule oko 15.00č. Velike promene u vremenu prouzrokovane globalnim zagrevanjem i danas će se osetiti na našim prostorima. Očukuje se sunčano vreme, sa padavinama, kišom, snegom, gradom i povremenim razvedravanjem. Zbog magle na putevima, svi vozači se upozoravaju da pažljivo voze svoja bicikla i da će policija kažnjavati sve koje nemaju ispravna osvetljenje na istim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana