Putin do 2026.

Dejan Jović RSS / 11.11.2008. u 18:33

 

Današnja vijest - da je ruski predsjednik Dimitrij Medvedev poslao u parlamentarnu proceduru zakon kojim se mandat ruskog predsjednika produžuje sa četiri na šest godina - pokazuje (možda više od bilo čega drugog) namjere ruskog vladajućeg dvojca: da na vlasti ostanu dugo, dugo. Za taj prijedlog sam čuo na jednoj konferenciji u Nottinghamu, još u lipnju ove godine. Ugledni (i očigledno vrlo dobro obaviješteni i vrlo talentirani) kolega, profesor ruskih studija, rekao je da je Medvedevljevo predsjednikovanje Rusijom zapravo samo kratki (pa makar bio i četverogodišnji) intermezzo između dviju dugogodišnjih Putinovih predsjednikovanja, koja će - ukupno - trajati do 2026. On je „predvidio", naime, da će predsjednički mandat biti produžen ne na šest, nego na sedam godina (kao što je svojedobno bio u Francuskoj), te da će se Putin vratiti kao predsjednik na izborima 2012, a potom vladati Rusijom do 2026. Prema današnjoj vijesti, nije jasno hoće li Medvedev produžiti i svoj mandat za dvije godine - u kom slučaju bi Vladimir Putin došao 2014, ali bi opet vladao do 2026, ili će svoj ograničiti na četiri godine, u kom slučaju bi Putin došao 2012, i vladao do 2024. Dvije godine manje ili više - ne igra neku veliku ulogu. Treba se pripremiti na još skoro pune dvije decenije vladavine Vladimira Putina.

Budući da je taj kolega uspješno „predvidio" ovu promjenu, prisjećam se i drugoga što je rekao, pa da podijelim s vama. Njegova je procjena da je glavni smisao ovog Medvedevljevog mandata u tome da - za Putina i umjesto njega - odradi sve „prljave poslove" koje sam Putin nije mogao ili nije htio odraditi (jer je imao ograničeni mandat, a i zbog svjetskog javnog mnijenja, koje ga je - pred kraj njegova drugog mandata - sve više vidjelo kao uzurpatora, a sve manje kao demokratu). To se odnosi, primjerice, na „rat s Gruzijom", na status Krima (odnosno zategnutosti s Ukrajinom), te zaoštravanje odnosa sa Zapadom oko proširenja NATO-a i instalacije raketa u istočnoj Evropi. Odnosi se, također, i na neka unutrašnjepolitička pitanja, koja on (taj kolega) nije specificirao. Glavna je ideja, dakle, da Medvedev na kraju ispadne „tough guy", „zločesti policajac", kako bi Putin, kad se vrati u Kremlj bio primljen kao olakšanje i „dobra vijest". Putinu je, ako doista misli vladati do 2026, važno da ga svijet vidi kao „mirotvorca" i „demokratu", a Medvedeva i tako nitko ni za što neće kriviti, niti će ga - s onom dječjom facom - itko ozbiljan stvarno smatrati „zločestim momkom".

Sad, kad sam pročitao vijest (upravu ju je objavio BBC), taj mi scenarij doista izgleda vrlo vjerojatnim. Predstoji nam, dakle, tri ili pet godina (ovisno koliko će brz biti Medvedev) ruskog „pospremanja" unutar zemlje i u okolnim zemljama. A potom dugi, dugi period konsolidacije postignutoga. S tim trebaju računati i političari u našim zemljama.

 

 



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mungos92 mungos92 01:31 12.11.2008

Re: Sve lepo objasnjava studija...

Ninoslav Randjelovic
A, volimo ga i postujemo ga.


VOLI I ON VAS!!! (pa vas ne napada) Jer ste LJUDI, IAKO STE SRBI!

Mungos, The Ljud Srb
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:11 11.11.2008

" Politicari u nasim zemljama "

Vi ste vec Putinizovani ?
Dejan Jović Dejan Jović 21:13 11.11.2008

Re: " Politicari u nasim zemljama "

Da, da. Samo s tom razlikom što sam ja uvijek bio putinozovan (ili : putiniziran) u tom smislu.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:15 11.11.2008

Re: " Politicari u nasim zemljama "

Da, da. Samo s tom razlikom što sam ja uvijek bio putinozovan (ili : putiniziran) u tom smislu.

Ako je tako zaista uvek bilo, onda cestitam uz drugarski pozdrav
aguero aguero 21:12 11.11.2008

DALEKO JE DEMOKRATIJA!

Rusija je velika zemlja i veoma je vazno da politicki bude stabilna.Na ogromnom prostoru i demokratski procesi sporije teku.Meni licno Putin nije simpatican,cak mi se cini da nije neki veliki kapacitet (imao sam prilike da to vidim izbliza),ali je najuticajniji politicar u ovom delu sveta - Istocnoj i Jugoistocnoj Evropi.
Medvedev mi deluje bolje,i kao covek koji ne pristaje da bude iskoriscen za jednokratnu upotrebu!I sam polozaj predsednika Rusije doprinosi ubrzanom povecanju njegovog znacaja i snage.Hocu reci,bez obzira na to sta je bilo dogovoreno na realaciji Putin - Medvedev,to ne mora da znaci da ce plan biti postovan u potpunosti!Mozda Medvedev osvaja veci prostor za sebe.
Uostalom,Putin je sada na svoja pleca natovario Vladu i svakodnevne velike probleme,realan zivot....I veliko je pitanje sta Rusi stvarno o njemu misle!
Nisam uopste uveren u to da ce Putin i Medvedev uvek biti tako postavljeni da prakticno Putin bude iznad Medvedeva.Ono sto je danas forma,sutra ce mozda biti sustina....
No,bilo kako bilo,crnac jos dugo nece biti predsednik Rusije.
Dejan Jović Dejan Jović 21:15 11.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

Da, to je zanimljivo, i moglo bi biti točno. Naime, gdje god postoji neko "dvovlašće", uvijek ima mogućnosti da dođe do nesuglasica "unutar kuće".
Covek u belom Covek u belom 21:18 11.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

aguero
No,bilo kako bilo,crnac jos dugo nece biti predsednik Rusije.
Ovo bi kao trebalo da sugerise da je Amerika "demokraticnija" u odnosu na Rusiju. Dobro te ne rece indijanac.

Covek u belom Covek u belom 21:19 11.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

Dejan Jović
Da, to je zanimljivo, i moglo bi biti točno. Naime, gdje god postoji neko "dvovlašće", uvijek ima mogućnosti da dođe do nesuglasica "unutar kuće".
Jes vala, eto sta napravise te demokrate i republikanci u SAD, ne valja dvovlasce, nikako.
aguero aguero 21:28 11.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

Covek u belom

Dejan JovićDa, to je zanimljivo, i moglo bi biti točno. Naime, gdje god postoji neko "dvovlašće", uvijek ima mogućnosti da dođe do nesuglasica "unutar kuće". Jes vala, eto sta napravise te demokrate i republikanci u SAD, ne valja dvovlasce, nikako.

Ovde se govori o sukobu dve licnosti u okviru iste politicke opcije,a ne razlicitih politickih opcija u jednoj demokratskoj zemlji....Tako da je poredjenje totalno passe!
Covek u belom Covek u belom 21:32 11.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

aguero
Ovde se govori o sukobu dve licnosti u okviru iste politicke opcije,a ne razlicitih politickih opcija u jednoj demokratskoj zemlji....Tako da je poredjenje totalno passe!

wikipedia
Sarcasm is a form of speech or writing which is bitter or cutting, being intended to taunt its target.
dreamreader dreamreader 21:50 11.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

Covek u belom
Sarcasm is a form of speech or writing which is bitter or cutting, being intended to taunt its target.


Citajuci Vase komentare cini se da brkate sarkazam i cinizam.

"Cynicism - a scornfully or jadedly negative comment or act"

Source
Covek u belom Covek u belom 23:17 11.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

dreamreader
Citajuci Vase komentare cini se da brkate sarkazam i cinizam.
Gornji komentar na koji se aguerov citat odnosi je pre svega sarkastican. Ako vam se pre svega ucinio cinicnim mislim da ste promasili znacenje. Pritom ne kazem da u ostalim komentarima nema cinizma.
dreamreader dreamreader 23:46 11.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

Covek u belom
dreamreader
Citajuci Vase komentare cini se da brkate sarkazam i cinizam.
Gornji komentar na koji se aguerov citat odnosi je pre svega sarkastican. Ako vam se pre svega ucinio cinicnim mislim da ste promasili znacenje. Pritom ne kazem da u ostalim komentarima nema cinizma.


Prvo, niste inicijalno odgovarali na aguerov vec na Jovicev komentar i on ne samo da je promasio poentu vec je kao i svi Vasi prethodni komentari bio prevashodno cinican, a ne sarkastican.
Drugo, nakon sto Vam je skrenuta paznja da Vam je komentar malko promasen Vi ste ga odlucili definisati kao sarkazam, sto je opet promasaj jer sarkazam podrazumeva humor. U upotrebi finog/inteligentnog humora je zapravo razlika izmedju sarkazma i cinizma.
Ali kapiram da to i sami znate, samo Vam je ovako zanimljivije, pa neka Vam vase zabave
Covek u belom Covek u belom 00:15 12.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

dreamreader
Gornji komentar na koji se aguerov citat odnosi je pre svega sarkastican. Ako vam se pre svega ucinio cinicnim mislim da ste promasili znacenje. Pritom ne kazem da u ostalim komentarima nema cinizma.
Prvo, niste inicijalno odgovarali na aguerov vec na Jovicev komentar i on ne samo da je promasio poentu vec je kao i svi Vasi prethodni komentari bio prevashodno cinican, a ne sarkastican.
Drugo, nakon sto Vam je skrenuta paznja da Vam je komentar malko promasen Vi ste ga odlucili definisati kao sarkazam, sto je opet promasaj jer sarkazam podrazumeva humor. U upotrebi finog/inteligentnog humora je zapravo razlika izmedju sarkazma i cinizma.
A vi izgleda uzivate da terate mak na konac, pa cak i kad niste u pravu . Pisalo je aguerov citat (mog komentara), al izgleda niste shvatili sta se, na sta odnosi. Nije razlika samo u humoru, vec i u ironiji (na Jovicev komentar) koju izgleda niste uhvatili. Jovicev komentar uopste nije bio cinican, iako je naravno moguce da vi znate bolje od aguera sta je on svojim komentarom hteo da kaze, pa se nalazite pozvanim da komentarisete kako je Jovic promasio poentu.
A sto se tice humora, koji kako kazete sarkazam podrazumeva, on je prilicno subjektivna kategorija, neki ga imaju, a neki ne. Ono sto je i jednima i drugima zajednicko, je da su ubedjeni da poseduju smisao za isti.
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:27 12.11.2008

Re: DALEKO JE DEMOKRATIJA!

Dobro rezonovanje.
Aguero
No,bilo kako bilo,crnac jos dugo nece biti predsednik Rusije.

Ovo me podseti na jedan vic iz vremena Hladnog rata.
Amerikanci ulagali velike napore da sto bolje osposobe svoje spijune koje su slali u SSSR. Ne samo da su morali da znaju savrseno ruski (knjizevni) jezik, vec su morali da znaju i dijalekte, recimo ruski koji se govori u Sibiru, ili oko Crnog mora... Tako su skolovali jednog svog coveka i kada je obuka zavrsena, opremili ga ruskom lokalnom odecom i padobranom izbacili negde u Sibiru... Trebalo je da se umesa u narod, da bude deo njega i da radi svoj spijunski posao... Medjutim, cim je sleteo na zemlju, odmah je bio - uhapsen, tako da nije ni stigao da pokaze svoje znanje ruskog dijalekta... A uhapsen je jer je bio - crnac! Ameri to bili smetnuli s uma, pa poslali crnca da spijunira Ruse u Sibiru...
mungos92 mungos92 21:18 11.11.2008

Ne mogu da odolim...

.... (jace je od mene, DGJ!:)) a da u u tom kontekstu ne pomenem danas obeleznu 90-godisnjicu "nezavisnosti" Poljske.... Ne znam da l' da se smejem oli placem.:( :)

Mungos, The Neopredeljet
dusanj92 dusanj92 21:28 11.11.2008

Vladari

vladajućeg dvojca: da na vlasti ostanu dugo, dugo

Juce je po PRVI PUT posle 1988, znaci posle 20 godina, da Bush(neki) nije bio domacin ili gost Clintonu na dan upoznavanja novog predsednika sa Belom Kucom.
Domacin juce jeste bio Bush ali gost je bio Obama.
Dinastije u politiici se nazivaju diktatura, ma kako prividno izgledalo da se zadrzavavaju na vlasti "voljom naroda".
Nixon kopji je bio popularan u narodu prvi dan u svom drugom mandatu dao je nalog sekretaru da izividi sta treba da se uradi da bi ukinuli ustavnu odredbu od maximum 2 mandata. Na srecu najurise ga pre nego sto je u tome uspeo.
Nas Yugoslovenski faraon je imao cak u Ustavu napisano da je dozivotni predsednik. Danas sa daljine to je veoma komicno, ali onda mi cak nije bilo ni malo cudno.
Dejan Jović Dejan Jović 21:36 11.11.2008

Re: Vladari

dusanj92
Nas Yugoslovenski faraon je imao cak u Ustavu napisano da je dozivotni predsednik. Danas sa daljine to je veoma komicno, ali onda mi cak nije bilo ni malo cudno.


E, sad, to je malo kompliciranija priča. U Ustavu je pisalo da on "može" biti biran "bez ograničenja" (doživotno i dosmrtno se nije spominjalo jer je bilo "neprilično" da se spominju smrt i takve stvari), ali je to ipak ovisilo o konsenzusu unutar političke elite, tj. da li će on uspjeti osigurati podršku za to. Vjerujte, nakon što sam godinu dana kopao po papirima iz njegove arhive, zaključio sam da se za takvu suglasnost morao izboriti, i ona nije bila automatska.

Drugo, on je postao "faraon" upravo zato da bi prestao biti "vladar". Postojala je suglasnost da ga se pretvori u "simboličku moć", da bi ga se sklonilo od stvarne. Da je htio imati stvarnu doživotnu, to mu ne bi prošlo. No, to je duga i druga priča.
aguero aguero 21:36 11.11.2008

Re: Vladari

Dinastije u politiici se nazivaju diktatura, ma kako prividno izgledalo da se zadrzavavaju na vlasti "voljom naroda".

Da,i u SAD se uspostavlja vladavina dinastija pojedinih porodica - ali na izborima, slobodnom voljom naroda,a ne dogovorom u najuzem krugu oligarha,gde narod i izbori samo predstavljaju puki dekor.No,i Rusija se oslobadja straha i stega i faktor Narod prestaje da bude bezlicna masa koja se moze oblikovati poput plastelina!
nsarski nsarski 21:49 11.11.2008

Re: Vladari

ali na izborima, slobodnom voljom naroda,

Predsednik USA se bira glasovima electoral koledza a ne naroda. Bush je dobio manje "narodnih" glasova od Gore-a, a opet je izabran - odlukom Vrhovnog suda. (Sudije Vrhovnog suda postavlja predsednik).
aguero aguero 22:08 11.11.2008

Re: Vladari

nsarski
ali na izborima, slobodnom voljom naroda,Predsednik USA se bira glasovima electoral koledza a ne naroda. Bush je dobio manje "narodnih" glasova od Gore-a, a opet je izabran - odlukom Vrhovnog suda. (Sudije Vrhovnog suda postavlja predsednik).

U pravu ste!Kada sam rekao naroda mislio sam na jasnu demokratsku proceduru koja odrazava volju demokratskog drustva.
dusanj92 dusanj92 22:18 11.11.2008

Re: Vladari

proceduru koja odrazava volju demokratskog drustva.

Iako je za mene je "slobodna volja" narocito sirokih narodnih masa relativan pojam, bitno je da se postuje pa makako da su glasaci "obmanuti reklamama", "glupi", "zatucani", "neobavesteni" .......
Demokratija samo garantuje da vecina bira drzavni aparat koji ce da vlada ali to ne garantuje da ce svi biti zadovoljni i da ce vladavina biti uspesna. Znaci macka u dzaku ali bar nema covek(glasac) koga da krivi osim samoga sebe.
dusanj92 dusanj92 22:24 11.11.2008

Re: Vladari

Predsednik USA se bira glasovima electoral koledza a ne naroda

To je tacno, ali neznam kada je odredjen broj glasova koje jedna drzava daje i da li se to uopste menja, jer cinjenica je da su neke drzave u poslednjih 20 godina znatno promenile broj stanovnika. Bush je izbran za predsednika a nije dobio vecinu glasova naroda, to samo potvrdjuje da broj glasova koji jedna drzava dfdaje nije pravilno rasporedjen.

Na izborima narod glasa i onda salje predstavnike u electoral college koji nemaju obavezu da da glasaju onako kako je narod glasao u drzavi. Imaju totalnu slobodu i mogu da odu i da na sastanku koji je mislim negde u decembru glasaju za McCaina iako je vicinu glasova u njihovoj drzavi dobio Obama. To se jos nikada nije dogodilo u istoriji, ali je otvoreno kao mogucnost jer zaista ih nista ne obavezuje kako da glasaju.

Ko zivi u Americi moze da prati sta se trenutno dogadja u Minesoti. recount i radi se o par stotina glasova. Odjednom pojavljuju se neki glasacki listici koje je neko zaboravio u kolima????? Ipak ajde da i njih naknadno ubrojimo jer vazno je da se postuje "volja glasaca". Komedija se nastavlja i verovatno ce se zavrsiti u sudu.
Doctor Wu Doctor Wu 22:29 11.11.2008

Re: Vladari

Imaju totalnu slobodu i mogu da odu i da na sastanku koji je mislim negde u decembru glasaju za McCaina iako je vicinu glasova u njihovoj drzavi dobio Obama. To se jos nikada nije dogodilo u istoriji, ali je otvoreno kao mogucnost jer zaista ih nista ne obavezuje kako da glasaju.

nada umire zadnja...
dusanj92 dusanj92 22:31 11.11.2008

Re: Vladari

Da je htio imati stvarnu doživotnu, to mu ne bi prošlo. No, to je duga i druga priča.

Verujem da si sve istrazio i arhivu i da znas o cemu govoris, ali koliko se secam bilo je "I bez Tita, Tito" pa ti vidi.
dusanj92 dusanj92 22:42 11.11.2008

Re: Vladari

Doctor Wu
nada umire zadnja...

Ne radi se o nadi jer je niko ni nema, nego kakav je to sistem i cemu izbori ako nije obavezno da se rezultati glasanja postuju. Posebna je prica sto vecina naroda ni ne zna sta je electoral college a glasali su u nadi da glas pokedinca nesto znaci.
nsarski nsarski 23:07 11.11.2008

Re: Vladari

Ko zivi u Americi moze da prati sta se trenutno dogadja u Minesoti. recount i radi se o par stotina glasova. Odjednom pojavljuju se neki glasacki listici koje je neko zaboravio u kolima????? Ipak ajde da i njih naknadno ubrojimo jer vazno je da se postuje "volja glasaca". Komedija se nastavlja i verovatno ce se zavrsiti u sudu.

U Minesoti se senatori biraju vecinom glasova biraca. I to je sporni izbor tamo. Prebrojavaju jer je bitno da li ce Dem. ili Rep. dobiti, sto menja odnos snaga u Senatu.
Izbori za predsednika usa nisu bili sporni na ovom glasanju u MN.
dusanj92 dusanj92 00:42 12.11.2008

Re: Vladari

U Minesoti

Znam, nisam mislio da poredim izbore nego dajem primer sta se radi. Zar ja zaista pisem toliko nerazumljivo, ili se moje misli ne odrazavaju pravilno mojim recenicama. Uostalom bna poslu sam, radim, slusam radio, kucam blog .... to ni Napolen nije moga sve odjednom.
Vest na radiju da se pojavljuju glasacki listici koji nisu na dan glasanja uneti nego eto bili kod nekoga u kolima. Pa to nije bilo ni kod Slobe.
loader loader 21:45 11.11.2008

Milo, bre !!

Rusi..? Mandati ruskog premijera i ruskog predsednika..?! Pih..! To je dečja igra u odnosu na večni crnogorsko-komunistički dvojac Đukanović Milo - Vujanović Filip!
dekulica-niksicanin dekulica-niksicanin 21:59 11.11.2008

Nema vise Gorbacova

Rusija napreduje pomamnom brzinom.To je naj vaznije.U vremenu nesposobnog i uvijek u,najboljem slucaju polu pijanog Jelcina Rusija je 98ˇ"dosla do bankrota.U vremenu VELIKOG PUTINA dosla je do situacije da se u Ruski buddzet sliva milijarda dolara svaka 36 casa.To su uspesi Velikog Putina a meni se cini da bi ste vi zeleli Gorbacova.To je pravi problem a ne promena Ruskog ustava,to Vas pece to Vas boli.Slomio je oligarhe ,velikom brzinom obnavlja naj modernim naoruzanjima Rusku armiju,vratio poljuljano samopouzdanje Ruskom narodu,i sto je naj vaznije UTERAO STRAH U KOSTI RUSKIM DUSMANIMA.Ti dusmani su mislili da je sa Rusijom gotovo ,ali trgne se Ona kad se krvnik najmanje nada.Tada je naj jaca.Neka Svemocni Bog podari zdravlje Predsedniku Putinu,neka vlada ceo zivot ,a kad se upokoji .tada ce da stane u istori Ruskog naroda u istu ravan sa Petrom Velikim,Marsalom Zukovim.
Molim vas da obratite u paznju,U Vasem tekstu Rusko ime pisete malim slovom...
neny neny 23:07 11.11.2008

rusija

vam je danas ono sto je nemacka bila 30-tih godina.da se ne bi ponovilo isto zlo neka sila joj mora stati na put.
ako se ove rehabilitacije u istocnoj evropi i rusiji dozvole i dalje mislim da cemo imati 3. svetski rat.
a da li je on bilo kome od nas potreban?ja mislim da nije,i da ne treba nikom,zato osvestimo se bar mi ovde i povucimo one sramne zakone ,kojim srbija sa strane pobednice u ww2 ,prelazi na stranu gubitnika.
nsarski nsarski 23:20 11.11.2008

Re: rusija

vam je danas ono sto je nemacka bila 30-tih godina.da se ne bi ponovilo isto zlo neka sila joj mora stati na put.

Tacno! Razrusili Irak, pobili milon Iracana i raselili u izbeglistvo 25% stanovnika zemlje, rasturili gradove i pobili brojne civile u Avganistanu i bombardovali da sve dok nisu od njega napravili parking, svojevoljno narusavaju granice suverenih zemalja bombardujuci i ubijajuci civile u Iranu, Siriji, Somaliji, prete nuklearnim oruzjem...i to sve samo za poslednih 7 godina. Treba im stati na put.
Uuups, tek sada vidim da se komentar odnosi na Rusiju. Sorry:)))
Blade Runner Blade Runner 23:24 11.11.2008

Re: rusija

Tacno! Razrusili Irak, pobili milon Iracana i raselili u izbeglistvo 25% stanovnika zemlje, rasturili gradove i pobili brojne civile u Avganistanu i bombardovali da sve dok nisu od njega napravili parking, svojevoljno narusavaju granice suverenih zemalja bombardujuci i ubijajuci civile u Iranu, Siriji, Somaliji, prete nuklearnim oruzjem...i to sve samo za poslednih 7 godina. Treba im stati na put.
Uuups, tek sada vidim da se komentar odnosi na Rusiju. Sorry:)))

neny neny 00:31 12.11.2008

Re: rusija

oprostite sto vas uznemiravam,pogledajte malo rezultate predsednickih izbora u "prljavoj" usa i majcici rusiji,i vidite samo kako putin,medvedev imaju jake protivnike.
inace usa osniva youth organizacije "ours" koje uteruju strah u kost politickim protivnicima.amerika vodi rasisticku politiku,pa njeni gradjani izaberu ni manje ni vise nego afro-amerikanca sa srednjim imanom husein.
stvarno nema sta usa je totalitarna,a majcica rusija je jedno sarenilo i sveti bastion demokratije i ljudskih prava.
nema sta ,ubedili ste me ,pao sam na "argumente".
emocije je najbolje usmeriti ka nama dragim osobama,ako ih usmeravamo ka politici onda sebi obezbedjujemo zasiguran put u provaliju!
gaston92 gaston92 00:31 12.11.2008

Re: rusija

Iranu, Siriji, Somaliji,


Zaboravio si Pakistan
Covek u belom Covek u belom 00:47 12.11.2008

Re: rusija

Narode spasavaj se ko moze, nany is back.
nsarski nsarski 00:47 12.11.2008

Re: rusija

oprostite sto vas uznemiravam,pogledajte malo rezultate predsednickih izbora u "prljavoj" usa i majcici rusiji,i vidite samo kako putin,medvedev imaju jake protivnike.

Gore nije bilo reci o izborima (to je zasebna tema) vec o vojnim avanturama, nalik na one koje je sprovodila Naci Nemacka.
Koja zemlja na svetu ima logore u kojima, bez odluke suda, vec 7 godina drzi i terorise zatvorenike, mnoge od njih maloletne?
Koja zemlja ima tajne tamnice i mucionice u kojima primenjuje srednjevekovne metode na zarobljenicima?
Koja zemlja je izjavila da pravila Zenevske konvencije (koju je i ona potpisala) za nju ne vaze, i ne postuje ih?
Koja zemlja neprestano preti silom suverenim zemljama (pretnja silom je protivzakonita prema povelji UN)?
Koja zemlja tu istu vojnu silu koristi da po svom nahodjenju nedozvoljeno upada preko granica suverenih zemalja, bombarduje, ubija civile, i uopste, nekaznjeno siri pustos gde se zatekne?

Uzgred, danas je Veteran's Day u usa. Na danasnji dan, 11 Novembar, leta gospodnjeg 2008, Amerika ima oko 300000 (tri stotine hiljada) vojnika na sluzbi u 115 zemalja sveta. Sta oni rade tamo?

A u vezi izbora: koliko je kandidata ucestvovalo na predsednickim izborima upravo zavrsenim u usa?

gaston92 gaston92 01:25 12.11.2008

I will miss running the military: Bush

Gore nije bilo reci o izborima (to je zasebna tema) vec o vojnim avanturama, nalik na one koje je sprovodila Naci Nemacka.




[url=http://www.smh.com.au/news/world/ill-miss-running-the-military/2008/11/12/1226318685240.html][/url]
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:33 12.11.2008

Re: rusija

Beli covek
Narode spasavaj se ko moze, nany is back

Na fracnuskom se to kaze: SAUVE QUI PEUT!
dekulica-niksicanin dekulica-niksicanin 14:32 12.11.2008

Re: rusija

Ziv covek moze sve da kaze.Zemlja koja je dala 27 000 000 gradjana za slobodu celog sveta je zaduzila sve nas za vijek i vijekov.Njaveci Britanac svih vremena Je Rekao NAJVECA ODLIKA NACISTA JE OPZUZITI DRUGE ZA ONO STO ONI RADE.Srbiju optuzuju za rast ksenofobije i netrpeljivosti ,ako je to tacno zasto onda su se sve neo nacisticke organizacije ,skinheds bande ,razne ultra desnicarske partje od Lepena do Hajdera borile NA STRANI HRVATA. Svi su oni slali dobrovoljce da se bore na strani Hrvata.Srbija je na pravoj strani cim Ima takve neprijatelje !!!!!!!!!! Toliko o Vasim kvalifikacijama Rusije .Asad neka stane ta sila Pred RUSIJU NEKA STANU TI JUNACI,pa ce proci kao hitler,kao svi ostali koji su se drznuli da napadnu Rusiju svi su se vsratili slomljene kicme.
A STO SE TICE OBAME vidis nije Obama pobedio zato sto su belci glasali za njega Nego zato sto manjine nisu vise manjine .Ujedine se Afro,Hispano,Azijati I izaberu predsednika u svim drzavama srednjeg zapada gdije belci cine vecinu Pobedio je Mekejn TOLIKO O AMERICKOJ DEMOKRATI
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:28 12.11.2008

Re: rusija

Nsarski
...Koja zemlja na svetu ima... (mnogo je za nabrajanje)


Da su gadni, jesu.

Izgleda mi da ti, posto si privremeno tamo, njih podrivas iznutra?
Zen Master Zen Master 15:44 12.11.2008

Re: rusija

nsarski

Gore nije bilo reci o izborima (to je zasebna tema) vec o vojnim avanturama, nalik na one koje je sprovodila Naci Nemacka.
Koja zemlja na svetu ima logore u kojima, bez odluke suda, vec 7 godina drzi i terorise zatvorenike, mnoge od njih maloletne?
Koja zemlja ima tajne tamnice i mucionice u kojima primenjuje srednjevekovne metode na zarobljenicima?
Koja zemlja je izjavila da pravila Zenevske konvencije (koju je i ona potpisala) za nju ne vaze, i ne postuje ih?
Koja zemlja neprestano preti silom suverenim zemljama (pretnja silom je protivzakonita prema povelji UN)?


Ma ajdete molim vas gosn nsarski pa kako to tako pričate ?!
Pa valjda će sad dobri i pravedni Barak Obama sve te nepravilnosti da otkloni i zabrani. Lepo je čovek rekao nemamo dovoljno vojske za Irak i Avganistan pa ćemo da se skoncetrišemo samo u Avganistanu, jer taj Avganistan to i nije neka država i mi svetu samo činimo ogromnu uslugu što smo im malo poravnali bombama onu pustaru i kamenjar.
A i taj Iran kaže Obama potpuno je neprihvatljivo da oni imaju nuklearno oružje, i ako se samo usude bestidnici jedni da nastave ta no no ispitivanja ima i na njih dobri Obama da malo pusti slobodarsko-demokratsku avijaciju pa da i malo kod njih bude ravniji krajolik... I onako i ovako je to takodje kao u Avganistanu sve gola pustinja i kamen, pa i neće mnogo da se primeti kada im budu bombama ispeglali zemlju.
Mi u suštini treba da budemo duboko zahvalni USA što čuva naš mir i našu slobodu o svih tih zlih ljudi koji bi da nam naude, i što vredno kontrolišu i ukazuju nam na one loše medju nama.
Samo se nešto uvek pitam a ko će da kontroliše naše vredne i poštene Stars & Stripes kontrolore ?!?
nsarski nsarski 17:30 12.11.2008

Re: rusija

Izgleda mi da ti, posto si privremeno tamo, njih podrivas iznutra?

:)))) Hahaahaaaa...
Me, ne podrivam, i kada bih hteo ne bih mogao.
Nego, sve ovo bechenje na Ruse, Kineze i to, jeste na mestu (s tim sto se Kinezi sada mnogo agresivnije "sire" od Rusa, po Africi recimo). Nisu oni nikakve cvecke, i radili bi rsum, samo kad bi mogli.
Ali, pobogu, nemojmo da zaboravimo gorilu od 800 funti koji nam sve vreme sedi u sobi! Ameri trose na naoruzanje koliko svi ostali na svetu zajedno. Jesus! Postavljaju sada nuklearno oruzje po Poljskoj i Ceskoj. Mislim, cemu to sluzi? Ako ih napadne neko? Ko?
Chovece, gdegod su bili, za sobom su ostavili pustos. Evo, u decembru (20 og) ce da bude godisnjica upada u Panamu. Pobili toliki narod (uglavnom sirotinju, oko 3000 ljudi) da bi uhapsili svog bivseg drzavnog dilera droge koji im se odmetnuo i stao da trpa zaradu u svoj dzep. Operation Just Cause. (20. decembar je dan zalosti u Panami).
Zamisli kako bi oni reagovali, na primer, kad bi Bolivijska mornarica uletela u Majami i uhapsila bivseg predsednika Gonzalo Sanchez de Lozada, koji je nasao utociste u usa. I usput pobili gomilu nevinog naroda. Lozada je bio odgovoran za masakre po Boliviji (americki covek, inace) i onda zapalio u azil kad mu je banana rezim pao. Bolivija trazi legalnim kanalima od usa da ga isporuce nazad, a ovi se prave ludi. I sta sada? Da se bombarduje Majami, da se izvrsi invazija na Floridu? Operation True Justice.
Naravno da ne, niko pametan to ne bi predlozio. Jedino Ameri sebi prisvajaju pravo da takve svinjarije rade kako im padne na pamet, koristeci pri tom zabranjena oruzja kao sto su klaster bombe i obogaceni uranijum. Toliko grakcu za te WMD, a oni su jedini na svetu koji su WMD koristili i koriste ga.

011-495 011-495 00:31 14.11.2008

Re: rusija

nsarski
Uzgred, danas je Veteran's Day u usa. Na danasnji dan, 11 Novembar, leta gospodnjeg 2008, Amerika ima oko 300000 (tri stotine hiljada) vojnika na sluzbi u 115 zemalja sveta. Sta oni rade tamo?


Brane svetu americku recenicu "morali smo ili da promenimo svoj nacin zivota ili njihov..odlucili smo se za njihov"
011-495 011-495 00:46 14.11.2008

Re: rusija

nsarski
Evo, u decembru (20 og) ce da bude godisnjica upada u Panamu. Pobili toliki narod (uglavnom sirotinju, oko 3000 ljudi) da bi uhapsili svog bivseg drzavnog dilera droge koji im se odmetnuo i stao da trpa zaradu u svoj dzep.


To je pola bede, a gde je nesrecna Grenada? Napali parce kamena zbog ugrozenosti 17 propalih studenata koji se uplasili da ce'izginu u malom gradjanskom ratu. Zasto ne brane gradjanska prava Kurda kada ih Turci masakriraju po Sev.Iraku?
011-495 011-495 00:48 14.11.2008

Re: rusija

[Pa valjda će sad dobri i pravedni Barak Obama sve te nepravilnosti da otkloni i zabrani. Lepo je čovek rekao nemamo dovoljno vojske za Irak i Avganistan pa ćemo da se skoncetrišemo samo u Avganistanu, jer taj Avganistan to i nije neka država i mi svetu samo činimo ogromnu uslugu što smo im malo poravnali bombama onu pustaru i kamenjar.
/quote]

Pa da, vise se zaradi na heroinu nego na nafti a u Iraku Mak nesto ne uspeva.
Out of Beirut Out of Beirut 20:42 17.11.2008

Re: rusija

sve ovo bechenje na Ruse, Kineze i to, jeste na mestu (s tim sto se Kinezi sada mnogo agresivnije "sire" od Rusa, po Africi recimo). Nisu oni nikakve cvecke, i radili bi rsum, samo kad bi mogli.


Mozda sam naivan po ovom pitanju, ali ipak pre bih rekao da nisam.

Pitanje je, zasto se po defaultu veruje da svaka mocna zemlja mora da cini nepravde ili "radi rsum" nad stanovnistvom drugih zemalja, onoliko koliko joj se bude moglo.

To svakako ne proizilazi iz pojedinacne ljudske prirode - nije da se mi ne ubijamo samo zbog fizickih posledicaubijanja. Nasi automobili nisu svakodnevno (ili svakonocno) vandalizovani, i nikakva policija to ne bi mogla da spreci. Niti je svaka okupacija tudje zemlje u istoriji bila strashna - Nemacka je postala snazna u uslovima potpune vojne->politicke zavisnosti. Ljudi na celu Kine i Rusije su ipak - ljudi, i to finiji i razumniji od vecine onih nize na lestvici hijerarhije. Itd.
dangubas dangubas 01:00 12.11.2008

..

gil-gelad gil-gelad 03:07 12.11.2008

...

Rusi to zovu "patka",kada je informacija izmishljena iz razlicitih razloga...
gledam ruske kanale,citam ruske vesti i t.d. NIGDE nije figurisala vest,o produzhenju mandata predsednika...
BBC je ,koliko secam, isto tako pricao,da je Rusija napala Gruziju,ne pokazajuci video snimke prethodnog dana,kada gruzini bombarduju Abhaziju...
sonja k. sonja k. 09:20 12.11.2008

Re: ...

gil-gelad
....gledam ruske kanale,citam ruske vesti i t.d. NIGDE nije figurisala vest,o produzhenju mandata predsednika....


a od kad to na ruskim kanalima, vestima itd. figurise bilo kakva vest?
gil-gelad gil-gelad 13:32 12.11.2008

Re: ...

sonja k.


a od kad to na ruskim kanalima, vestima itd. figurise bilo kakva vest?


pa stalno.mozhete-li mi navesti koje primedbe i na koje ruske kanale imate?
ne mislim na opshte primedbe,takozvanog Evropskog Liberalnog Ruskog krila - navedite mi,shta vas je toliko potreslo, da sa pravom mozhete tako da pishete
Zen Master Zen Master 15:04 12.11.2008

Re: ...

sonja k.

a od kad to na ruskim kanalima, vestima itd. figurise bilo kakva vest?


Jeste tako je gdjo Sonja kako ste mu samo skresali i to pravo u brk !?
Jedino što vam komentar kasni nekih sitnih 20-tak godinica to jest ne znam da li vam je neko saopštio tužnu vest ali onaj glupavi Berlinski zid je odavno srušen, Leonid Brežnjev je mrtav a lokalni komunisti su samo jedna od mnogih opozicionih stranaka koje egzistiraju u ruskom političkom životu. I ja ponekad ne verujem svojim očima ali šta ćete taj blesavi život je takav i uvek to nesretno vreme ide i ide negde unapred i neće da stane.
A jel da da bi bilo bi baš nekako lepo za veliku i dobru Ameriku taj bastion slobode i svega dobroga da ti blesavi Rusi ostanu večno zamrznuti u toj komunističkoj diktaturi, da budu jadna i bedna sirotinja koju svi sažaljevaju...Ili ako već reše da jednog dana izadju iz mraka lepo celu zemlju odmah prodaju demokratskoj Americi tj da postanu 50 i neka država Land of the Free, Home of the Brave...
Mislim koji će im djavo ta smrznuta vukojebina, bolje da neko normalan upravlja sa tom Rusijom te da konačno postanu normalna uredjena zemlja a ne ovako samo prave probleme poštenom svetu. I šta će im uopšte onoliki gas i nafta pa to je jedno opštenarodno dobro a ne samo njihovo rusko, jer da je sreće i pravde sva nafta i sav gas na zemaljskoj kugli bi bili u pravednim USA rukama a ne svako to prodaje kako hoće i kome hoće...



gil-gelad gil-gelad 18:34 12.11.2008

Re: ...

Zen Master

sonja k.a od kad to na ruskim kanalima, vestima itd. figurise bilo kakva vest?Jeste tako je gdjo Sonja kako ste mu samo skresali i to pravo u brk !?Jedino što vam komentar kasni nekih sitnih 20-tak godinica to jest ne znam da li vam je neko saopštio tužnu vest ali onaj glupavi Berlinski zid je odavno srušen, Leonid Brežnjev je mrtav a lokalni komunisti su samo jedna od mnogih opozicionih stranaka koje egzistiraju u ruskom političkom životu. I ja ponekad ne verujem svojim očima ali šta ćete taj blesavi život je takav i uvek to nesretno vreme ide i ide negde unapred i neće da stane. A jel da da bi bilo bi baš nekako lepo za veliku i dobru Ameriku taj bastion slobode i svega dobroga da ti blesavi Rusi ostanu večno zamrznuti u toj komunističkoj diktaturi, da budu jadna i bedna sirotinja koju svi sažaljevaju...Ili ako već reše da jednog dana izadju iz mraka lepo celu zemlju odmah prodaju demokratskoj Americi tj da postanu 50 i neka država Land of the Free, Home of the Brave...Mislim koji će im djavo ta smrznuta vukojebina, bolje da neko normalan upravlja sa tom Rusijom te da konačno postanu normalna uredjena zemlja a ne ovako samo prave probleme poštenom svetu. I šta će im uopšte onoliki gas i nafta pa to je jedno opštenarodno dobro a ne samo njihovo rusko, jer da je sreće i pravde sva nafta i sav gas na zemaljskoj kugli bi bili u pravednim USA rukama a ne svako to prodaje kako hoće i kome hoće...


+ 100000 ))))
011-495 011-495 00:38 14.11.2008

Re: ...

sonja k.

gil-gelad....gledam ruske kanale,citam ruske vesti i t.d. NIGDE nije figurisala vest,o produzhenju mandata predsednika....a od kad to na ruskim kanalima, vestima itd. figurise bilo kakva vest?



Bilo http://top.rbc.ru/politics/11/11/2008/259937.shtml
Po meni, Rusija se nalazi u stanju latentne opasnosti i ovakva "gimnastika" je potrebna da bi se obezbedio stabilan i nezavistan od Amerike razvoj. Ili dok trepnes okom eto Rusima jos jednog pravika americko studenta i ljubitelja kravata na mestu predsednika RF. Ako Madlen Olbrajt sebi dozvoli da kaze da "nije fer" da Rusaija raspolaze tolikim prirodnim resursima, svaka diskusija na predmet da li je Amerika benigna drzava koja postuje tudja prava u tradicijama demokratije, pada u vodu i postaje besmislena.
011-495 011-495 12:30 14.11.2008

Re: ...

011-495
sonja k.

gil-gelad....gledam ruske kanale,citam ruske vesti i t.d. NIGDE nije figurisala vest,o produzhenju mandata predsednika....a od kad to na ruskim kanalima, vestima itd. figurise bilo kakva vest?



Bilo http://top.rbc.ru/politics/11/11/2008/259937.shtml
Po meni, Rusija se nalazi u stanju latentne opasnosti i ovakva "gimnastika" je potrebna da bi se obezbedio stabilan i nezavistan od Amerike razvoj. Ili dok trepnes okom eto Rusima jos jednog pravika americko studenta i ljubitelja kravata na mestu predsednika RF. Ako Madlen Olbrajt sebi dozvoli da kaze da "nije fer" da Rusaija raspolaze tolikim prirodnim resursima, svaka diskusija na predmet da li je Amerika benigna drzava koja postuje tudja prava u tradicijama demokratije, pada u vodu i postaje besmislena.


Nizi dom izglasao za mandat od 6 godina
http://www.utro.ru/peredovica/
Inner Party Inner Party 14:42 12.11.2008

2026.


Mislim da je celom svetu potrebna jaka i stabilna Rusija...
A Putin je od Rusije napravio jaku i stabilnu drzavu.

Dakle, two thumbs up!

mikimedic mikimedic 15:28 12.11.2008

Re: 2026.

Dakle, two thumbs up!


potpisujem.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:18 12.11.2008

Re: 2026.

mikimedic
Dakle, two thumbs up!


potpisujem.

takodje.
gil-gelad gil-gelad 18:35 12.11.2008

Re: 2026.

BebaOdLonchara

mikimedic
Dakle, two thumbs up!potpisujem.takodje.


i ja)
radyu5 radyu5 10:15 13.11.2008

Putin do 2026.

Ovo je sjajna vest za Rusiju, ali i za Srbiju. Jedan despot ne razmislja o ostanku na vlasti ceo zivot, tako da ce pored njega dobiti priliku i neko mladji (posle 2026. godine).
Ne moze sa despotskog sistema do demokratije da se stigne preko noci. Shvatili su to i u Rusiji. Potrebno je malo vise vremena, barem nekoliko generacija.
Dobra lekcija i za nase politicare, neka se ugledaju, malo manje ce nam disati za vrat.
neny neny 12:14 14.11.2008

samo

budale koje ne znaju nista od istorije mogu se radovati jacanju arogane,sebicne,egoisticne ,autoritarne rusije,
koja svoj model autoritarne i totalitarne vladavine nije menjala uopste.
srbija od "ruske pomoci" nijke nikad imala korist vec iskljucivo stetu.
a ako cemo mi da se radujemo sledecoj pa onda stvarno ne znam,ne zelim da vam smetam samo se vi autodestruktuisite,i radujte rasnoj cistoti koju ovde najajace neki slave,iz kojih razloga ja ne znam,verovatno su licne nezalecene frustracije u pitanju.
intertesantno je kolko mana ste nasli usa,te kolonije,te obvo, te ono ,a majcici rusiji nikakava zamerka.
dabogda bila putinov opozicionar u rusiji,mozda tada shvatite kritike,do tada ne znam sta da vam kazem piskarajte i trujte se otrovima zahvaljujuci kojima nasi ocevi i sinovi vec 2 veka zavrsavaju svoju mladost umesto u spokoju toplog doma, u toplom sanduku.
upravo zahvaljujuci ljudima kao sto ste vi ,jer ne zelite istini pogledati u oci,i shvatiti da je jedino drustvo koje je rizikovalo kroz istoriju da bi svima nama bilo dobro upravo americko.jedini istorijski momenta gde imam reci hvale za rusiju su upravo godine vladavine lenjina.sve ostalo je bila jedna isprazna ultradesnicarksa prica u kojoj leba ima samo za parazitirajucu aristrokratiju ,koja zivi na ledjima naivnog naroda,verujuci crkvenoj dogmi,bas kao danas.
ovo je jedina rusija koju ja cenim:

011-495 011-495 12:39 14.11.2008

Re: samo

Zasto mislite da je Rusija bila najbolja za druge zemlje (i sebe?) u vreme Lenjina? Zasto mislite da je Rusija sada u fazi "arogane,sebicne,egoisticne ,autoritarne rusije,"?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana