Život

Masline – vreme uživanja [2]

Budimac RSS / 16.11.2008. u 23:25

Slično šljivama berba maslina ne počinje branjem plodova direk' s drveta nego skupljanjem onog što otpadne posle kiše i/ili jačeg vetra. Sezona skupljanja počinje u drugoj polovini oktobra i upravo je završena. Posle nje, baš kao i šljive, preostali plodovi se otresu (druga polovina novembra, decembar).

Skupljanje maslina je kompletan psihofizički trening. Fizički deo se sastoji od saginjanja, čučanja, hodanja čučećki i sličnih vežbi, a psihički iz koncentracije i izoštravanja oka da bi se masline uočile. Fotografija tla možda bolje govori šta hoću da kažem. Neizvežbano oko teško uočava masline koje kao da imaju sposobnost mimikrije. Nikad neću zaboraviti Ajše hanum, ženu Sulejmana Katara, onog preko puta, s kojom smo divanili skupljajući masline na našem sokaku. U jednom momentu Fu zaključi da smo ih sve pokupili, a Ajše hanum (oko 70, nosi naočare) ovlaš baci pogled na "teritoriju" koju smo obrađivali,
– Ima tu ihaaahaj maslina. – naravno bila je u pravu. Menjajući uglove posmatranja na istom delu tla se uvek otkrije ono što se ranije nije uočilo.olives01.jpg

Taj posao ma kako to moglo čudno zvučati se brzo pretvara u strast, pa se Fu i ja takmičimo ko će ih više sakupiti. Da ne govorim o zablentavanju kad prolazeći baščom sasvim drugim poslom primetimo koju maslinu, a zatim uhvatimo sebe da već nekih 45 minuta skupljamo masline zaboravivši kuda smo krenuli.

Kako smo u početku bili potpuni amateri nismo imali "opremu" za uspešno skupljanje. Sulejman Katar, ne Ajšin muž, nego onaj dijagonalno od nas, onaj sa nadimkom Fidedži, kad je prolazeći video Fu da skuplja masline u najlon kesu je zaključio, – Ne radi se to tako. Treba da imate korpu i onda samo ubacujete u nju... Tump, tump, tump... – prateći tu onomatopeju pokretima ubacivanja zamišljenih maslina u zamišljenu korpu. Od tada ga Fu i ja, naravno samo između sebe, zovemo Tump-tump amidža. Skupljene masline je najbolje staviti u hlad, jer sunce ubrzava oksidaciju. One će dok se ne skupi barem neka smislena količina (1 vreća npr.) tamo provesti nedelju-dve, nekad i duže, a daju znatno lošije ulje nego one sveže otrešene, dobro je za kuvanje, pečenje i sapun, ali ne za salatu.

Majka priroda je sredila da se masline skupljaju u jesen kad se škorpije povuku dublje u zemlju (škorpija = akrep na turskom, zvuči poznato, ne?). Pravilo broj jedan za topli deo godine u ovim krajevima je "ne babraj ništa oko tla i/ili kamenja bez rukavica". Ubod ovdašnjih škorpija nije smrtonosan za ljude, ali je veoma bolan. Manje životinje (psi i mačke) mogu uginuti ako ne prime antidot (mi uvek imamo nekoliko ampula u frižideru i do sada smo spasili dva komšijska psa).

Ovom malom digresijom završavam o fazi skupljanja koja traje do sredine novembra, potom počinje faza aktivnog branja odnosno trešenja. Potreban alat: merdevine (optional), veliki čaršavi (sada od materijala od koga se prave plastične vreće) obično 6x4m, (najvažnije) štapovi, specijalna sita za odvajanje lišća i delova grančica od plodova (optional).

Prošli put napisah da ovde žive potomci Yörük-a, do ne tako davno nomada-stočara.Posledica toga je da su krošnje ovdašnjih maslina dosta visoko – da kamile ne bi mogle da se napasaju maslinovim lišćem – što znači da skoro nikad ne počinju ispod 2,5 metra. Sada, nema više toliko kamila u kraju, ali eto većina maslina ima (nepotrebno) visoke krošnje. Elem, shodno tome prvi štap koji smo kupili je bio maksimalistički – 4m dužine. Štapovi se prave od kestenovih grana, laki su i pravi, a istovremeno ne lako lomljivi i elastični.olives02.jpg

Čaršavi se polože na zemlju oko drveta i onda udri. Naravno, trešenje štapom je veština koju treba naučiti i savladati. Za početnika nema dovoljno velikog čaršava da "pokupi" sve "projektile" koji frcaju u svim pravcima i završavaju uglavnom van istog – potpuno ga obesmišljavajući. Dakle, kao u većini stvari u životu, sirovom snagom se ne postiže mnogo, tehnika je bitnija. Idealno je ako se štap, sad se nešto mislim kako mogu zvati nešto dužine 4 m štapom (!?), dakle, ako se motka proturi između dve bliske grane koje se onda naizmenično udaraju, koristeći savitljivost štapa/motke kao dodatan izvor jačine udarca. To proizvodi tak-tak-tak-tak-tak zvuk. Taj zvuk je dominantan zvuk našeg kraja tokom sezone trešenja. Tak-tak-tak-tak-tak dolazi iz raznih pravaca sa različitih udaljenosti i sa malo mašte može da podseća na komunikaciju nekih pošašavelih detlića.

olives03.jpgMasline sa čaršava prebacujemo u plastične gajbice da i ih posle prosuli na jedan čaršav na terasu i tamo vršili odabir, šta ćemo da pravimo jestivim, a šta ide za ulje. Pošto su one čak i tada u različitom stepenu zrenja, dakle, od crnih do zelenih, taj odabir je višestruk, zelene za jelo, crne za jelo, a ostatak nosimo u uljaru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Omer Amidžu (zapravo nije fer da ga zovem amidža s obzirom da je stariji od mene svega 3-4 godine, ali dok smo to saznali ustalilo se. Išiban klimom Omer kome je 52 ili tri izgleda preko 60), dakle, Omera smo upoznali (ako se tako može reći) u prvim mesecima našeg boravka u ovom delu sveta. Vozeći se nekim lokalnim putem videli smo ga na livadi sa njegove tri kamile i magarcem. Pošto ja obožavam kamile stao sam da ih vidim izbliza i da popričam s njim. Dok su one i magarac pasli on je nekom alatkom sličnoj onoj što u Vojvodini zovu ključ (neka vrsta kuke na držalju) samo manjom skupljao osušeni čkalj i trpao ga u ogromne vunene bisage. Da je pričljiv – nije, pa je razgovor otprilike tekao ovako:

JA: – Jako volim kamile. Mnogo lepe životinje...
ON: – Aha... – ne dižući pogled sa osušenog trnja koje je skupljao.
JA: – A što ih držite? Posao ili zadovoljstvo?
ON: – Posao.
JA: – Turizam? – misleći na ono turističko fotografisanje i eventualno jahanje.
ON: – Ne.
JA: – Rvanje? – tada sam već znao za rvanje kamila, ali ga još nisam video.
ON: – Ne.
JA: – Pa kakav posao?
ON: – Transport.

Ukapiravši (pogrešno) da je nadrndan kao i kamile mu, meni bilo dosta čaprac divana. Fu je preuzela komunikaciju iz koje je saznala da to trnje kamile najviše vole da jedu, a onda ga još upita pošto jedna kamila (zna koliko ih volim, pa valjda mislila da me iznenadi za rođus). Smrzli smo se od cene (oko 10K evra), te se pozdravismo i odosmo. Posle smo lupali glavu WTF-ing transport?

To smo saznali dve godine kasnije, baš dok smo tresli masline u našoj avliji, kad je Omer amidža prvi put prošao našim sokakom sa sve svojim malim, maslinama natovarenim, karavanom. Paa, daaaaaa! Maslina ima i tamo gde ni traktor (naročito s prikolicom) nema šanse da prođe. Magarci i nisu neki tegljači, te dromedari dođu kao najidealniji vid transporta. Elem, nije da nisam ponosan što mi sokakom, koji je inače glavna komunikacija za krave, ovce, koze, ponekog usamljenog jahača na magarcu (ima jedan na muli), dakle, što mi sokakom povremeno prolaze kamile. Mislim to baš daje Middle East touch. To je bila mala digresija o jednom bitnom vidu transporta. Mi nemamo potrebe za Omer amidžinim uslugama i, na žalost, sva berba nam komotno staje u (prošireni – oboren naslon od zadnjeg sedišta) prtljažnik kola.

omer.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O uljari i pravljenju maslina jestivim sledeći put.

=======================================

Beleška na margini

Elem, ovih dana skačem s grane na granu. Posle treće godine suše i nije neki rod. Ovdašnje sorte maslina (o njima malo više sledeći put) rađaju u principu svake druge godine i ovo bi trebalo da je rodna godina. Međutim, od dvadesetak stabala plodova ima samo na 6-7. 



Komentari (173)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Budimac Budimac 02:00 17.11.2008

Re: Nisu kamile ali...

Evo kako se bore zirafe:

Dosta surovo u odnosu na kamile. Kamile se uglavnom guraju (nema udaraca niti verujem da su neke povrede moguće).


Slika je link
NNN NNN 02:24 17.11.2008

Re: Nisu kamile ali...

Fenommmmmmenalno!
Tek sad mi je još više žao što nisam otišao na berzu kamila u Hamamet
iris.davidovich iris.davidovich 03:05 17.11.2008

Mnogo

Vam je lep tekst gos'n B. Ne znam mnogo o maslinama, i uzivala sam veoma.
Budimac Budimac 10:37 17.11.2008

Re: Mnogo

iris.davidovich
Vam je lep tekst gos'n B. Ne znam mnogo o maslinama, i uzivala sam veoma.

Hvala na poseti i možemo slobodno biti na blogersko TI
dolybell92 dolybell92 05:24 17.11.2008

Podloga za branje...

od drveta do drveta pa nek skaču koliko hoće...
meni ovo jako liči na neke plastične mreže protiv komaraca..

Budimac Budimac 10:26 17.11.2008

Re: Podloga za branje...

dolybell92
od drveta do drveta pa nek skaču koliko hoće...
meni ovo jako liči na neke plastične mreže protiv komaraca..

Ovaj high-tech sistem još nije stigao u naše krajeve. Naj high-tech što sam ovde video na imanju jednog lokalnog bogataša je da se radnici posade na kašiku omanjeg buldozera i onda sa nje tresu ili beru totalno loodilo...

Mislim da ove mreže rade posao samo u kombinaciji sa mašinom za trešenje koju je g. Čer opisao u komentaru na prošli post o maslinama. Naime, pretpostavljam da se tom mašinom ne otresa toliko mnogo grančica (a nekad i sasvim pristojna grana padne ako je suva) kao običnim štapom. Taj sav otpadak bi se uplitao u mrežu i bilo bi ga komplikovano oslobađati od iste - verovatno bi cepao mrežu u tom procesu.
ivana23 ivana23 11:01 17.11.2008

Re: Podloga za branje...

Budimac Budimac 12:09 17.11.2008

Re: Podloga za branje...

Tresac, sjajna stvar

Šteta što nema neka razumljiva fotografija da vidim kako to radi, ali u svakom slučaju zanimljiv članak, hvala majstorice
ivana23 ivana23 12:24 17.11.2008

Re: Podloga za branje...

Budimac
Tresac, sjajna stvarŠteta što nema neka razumljiva fotografija da vidim kako to radi, ali u svakom slučaju zanimljiv članak, hvala majstorice


Pogledaj OVDE, a ima i... YOU TUBE



Budimac Budimac 12:52 17.11.2008

Re: Podloga za branje...

ivana23
Pogledaj OVDE, a ima i... YOU TUBE

Ovo zaista impresivno deluje. Dobro, to ne radi posao za većinu u ovim krajevima (suviše velika i stara debla), ali za nove maslinjake to je fantastično. Kontaktiraću čoveka da ga pitam pošto je makina i da li je prodao koji komad u Turskoj.
ivana23 ivana23 12:57 17.11.2008

Re: Podloga za branje...

Budimac
Ovo zaista impresivno deluje. Dobro, to ne radi posao za većinu u ovim krajevima (suviše velika i stara debla), ali za nove maslinjake to je fantastično. Kontaktiraću čoveka da ga pitam pošto je makina i da li je prodao koji komad u Turskoj.


marco_de.manccini marco_de.manccini 16:53 17.11.2008

Re: Podloga za branje...

da se radnici posade na kašiku omanjeg buldozera

pozdravi velikog gazdu da buldozheri jako tabaju zemlju, a ovo nije dobro za uzgoj ichega.
Budimac Budimac 18:14 17.11.2008

Re: Podloga za branje...

marco_de.manccini
da se radnici posade na kašiku omanjeg buldozera

pozdravi velikog gazdu da buldozheri jako tabaju zemlju, a ovo nije dobro za uzgoj ichega.

Reći ću mu ali mislim da se neće odreći tog produciranja pred manje imućnim pukom
dolybell92 dolybell92 01:59 18.11.2008

Re: Podloga za branje...

ivana23
Budimac

Tresac, sjajna stvar


Gde da treseš maslinu ko višnju !
dolybell92 dolybell92 03:10 18.11.2008

Re: Podloga za branje...

Ovako nekako izgleda kad opadnu...

dolybell92 dolybell92 03:12 18.11.2008

Re: Podloga za branje...

Mada je ovako lepše za videti...

ivana23 ivana23 10:36 18.11.2008

Re: Podloga za branje...

dolybell92

ivana23
Budimac
Tresac, sjajna stvar
Gde da treseš maslinu ko višnju !


Na sajtu lepo pise u naslovu:

Berač omogućava brzo i lako branje višanja, šljiva, maslina i lešnika



dolybell92 dolybell92 18:30 18.11.2008

Re: Podloga za branje...

Berač omogućava brzo i lako branje višanja, šljiva, maslina i lešnika


Da videla sam sajt - ali posle... izvini ! - a inače za tresač znam odavno..
Čim se pojavio kupio ga je moj prijatelj za svoje višnje i sl. i tada
mi je i objasnio kako to izgleda i kako radi - kaže super je stvarčica !
Черевићан Черевићан 09:05 17.11.2008

ликовно захвална

”Oles prima arborum omnium est”

прочитах . . .
Za maslinu kažu da je ona među biljkama, što je i golubica među pticama. To je biljka koja je jako skromna ali i jako darežljiva. Ova biljka je znak geografskog određenja severa i juga, kopna i mora.
Ona je značajan dekorativno pejsažni elemenat. Ko je putovao Turskom, Grčkom, Italijom ili Španijom mogao se voziti satima kroz nasade maslina, bilo uz obalu ili u unutrašnjosti. One su svojim lepotom
razbijale monotone, ogoljene, erodirane i bez vegetacije beskrajne pejsaže. Svojom formom, stalno okićenim zelenim listovima sa atraktivnom morfologijom poželjna je u okućnicama, dvorištima i parkovskim asocijacijama.

мамљиви су ови Ваши састави којим свакодневницуВам описујете ,г Будимац. хвала.
Budimac Budimac 10:30 17.11.2008

Re: ликовно захвална

A vaši komentari g. Čer uvek značajno doprinesu kvalitetu bloga mi. Hvala vama.
Unfuckable Unfuckable 10:51 17.11.2008

Gdi ste, Blogeri

je l' se izmilelo iz skloništa ?
Nema restrikcija više?
Jes' malo ne radi još sve kako treba, ali - mrda nekako.
Ne mogu pojedini, i pored svog truda, toliko da upropaste server, koliko vredne ručice admina (banovanih, predpostavljam) mogu da prolongiraju rešenje.
mala surova šala
Budimac Budimac 10:55 17.11.2008

Re: Gdi ste, Blogeri

je l' se izmilelo iz skloništa ?

Posle taktičkog povlačenja na rezervne položaje blogeri su jurišom probili front i zauzeli nespremni (i iznenađeni) blog.
Unfuckable Unfuckable 10:59 17.11.2008

Re: Gdi ste, Blogeri

da,da,da....
sad slede revolucionarna hapšenja i oslobodilačka streljanja, to mi je omiljeno
Unfuckable Unfuckable 11:35 17.11.2008

e, a kada smo već kod

kamila :
sećam se dobro, a i par slički imam negde - dole u luci, kad se krene ka Tvrđavi (dakle, siđeš glavnom džadom do luke, pa - levo) nešto pre muzeja bio je jedan starac sa Alibabom.
Alibaba je jedna poluizdrkotina od kamile čiji posao i obaveza je da odstoji slikanje s tupavim turistima a da ih tokom toga ne ubije.....Valjda je previše ljudi video (videla, čini mi se da je catch u tome što je - žensko) pa nema previše dilema.
Posmatrao sam ih par puta iz prikrajka : fascinantan i čudan odnos, čiča je u pauzama ne tako čestih slikanja sedeo pored Alibabe i sve vreme mu pričao nešto, kao detetu, ponekad čak šapćući mu na uvo.
Alibaba je, naravno sve to kulirao/la gledajući negde u daljinu, mada bih smeo da se kladim da je par puta klimnuo/la
Budimac Budimac 12:08 17.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Posmatrao sam ih par puta iz prikrajka : fascinantan i čudan odnos, čiča je u pauzama ne tako čestih slikanja sedeo pored Alibabe i sve vreme mu pričao nešto, kao detetu, ponekad čak šapćući mu na uvo.

Lepa priča, a znam tog čiču i kamilu, mislim, tamo su deo nameštaja preko leta. O želji ili potrebi turista da se slikaju na parkiranoj kamili ne bih ovaj put...
Verovatno i naš Omer više komunicira sa kamilama nego ljudima. Naše selo je (baš baš) raštrkano, ali on stanuje zaista bogu iza nogu, na vrhu jednog brda (prošle godine smo ga posetili za mevlut - godišnjicu smrti oca mu). Sinovi ne žive sa njim (po gradovima su), tako da, osim supruge, za razgovor mu ostaju to magare i kamile.
Unfuckable Unfuckable 12:18 17.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Sinovi ne žive sa njim (po gradovima su), tako da, osim supruge, za razgovor mu ostaju to magare i kamile.


posle 500 godina braka, verovatno ni ne primećuje neku znatnu razliku....
Budimac Budimac 12:54 17.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

posle 500 godina braka, verovatno ni ne primećuje neku znatnu razliku....

A i on dosta liči na kamilu (znaš ono "pravilo" o vlasnicima džukaca)...
Unfuckable Unfuckable 12:58 17.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

pa to sam i mislio ; ))))
a predpostavljam da se sa suprugommu razume i bez reči....
ivana23 ivana23 14:57 17.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Budimac Budimac 15:23 17.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Uh, kako bi je mazio i pazio i zvao je Đorđe. OBO-ŽA-VAM ih, ma pogledaj te trepavice :)
dolybell92 dolybell92 02:02 18.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Budimac
Uh, kako bi je mazio i pazio i zvao je Đorđe. OBO-ŽA-VAM ih, ma pogledaj te trepavice :)


Pazi da ne priđeš preblizu - one vrlo precizno pljuckaju ..!
dolybell92 dolybell92 02:14 18.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Kamila i kamilica...

vishnja92 vishnja92 11:07 18.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Uh, kako bi je mazio i pazio i zvao je Đorđe. OBO-ŽA-VAM ih, ma pogledaj te trepavice :)

hej Budimac, ko da sebe slusam :))

inace - ako prosirite maslinoposed pa vam zatreba pomoc pri branju - javljam se. najozbiljnije. zilava sam&otporna& zvuci jako primamljivo - tesko na sjajan nacin.

eto.
Budimac Budimac 13:03 18.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

inace - ako prosirite maslinoposed pa vam zatreba pomoc pri branju - javljam se. najozbiljnije. zilava sam&otporna& zvuci jako primamljivo - tesko na sjajan nacin.

eto.

Važi :), a uvek se može volontirati, recimo, kod Hasana (lonely donkey rider) kao mi pre neki dan.



S leva na desno: Fu, Fikir (Hasanov zet), Hasan, Hasanova žena Hatma (Hasan je zove bakan što znači predsednik)
vishnja92 vishnja92 15:57 18.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Hasanova žena Hatma (Hasan je zove bakan što znači predsednik)

pa prirodno :)

e vidi fotku - da mi se ponudi ovo naspram turistickog letovanja ne bih razmisljala ni trenutak.
crossover crossover 23:33 18.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

vishnja92
e vidi fotku - da mi se ponudi ovo naspram turistickog letovanja ne bih razmisljala ni trenutak.

Juče sam gledao na Travel kanalu emisiju Working holiday, snimano je 2006 baš u okolini Bodruma. Čovek ima imanje u okolini Bodruma, ako se dobro sećam zove se Sinan (bivši fotograf Nacionalne Geografije), prima goste na letovanje, koji ne plaćaju smeštaj i hranu, već pomažu domaćinu oko poslova na imanju. Ne znam kako se zove mesto, ali odmah sam se setio tebe i berbe maslina, Budimac.

Miran život, domaća atmosfera, gostoljubivi meštani, jednostavno predivno. Čak su bile i kamile, one za turiste, naravno. Taj working holiday način letovanja uopšte nije loš, mnogima se to više sviđa od izležavanja na plaži.
vishnja92 vishnja92 07:57 19.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

e to ja hocu !!!
Unfuckable Unfuckable 08:30 19.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

"aktivan odmor", kao drug Tito The Neumorny što je praktikovao
neka, hvala
crossover crossover 08:53 19.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

Izgleda da su popravili blog. Ček’ da probam da li može da se okači slika.


Budimac Budimac 09:14 19.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

crossover
vishnja92
e vidi fotku - da mi se ponudi ovo naspram turistickog letovanja ne bih razmisljala ni trenutak.

Juče sam gledao na Travel kanalu emisiju Working holiday, snimano je 2006 baš u okolini Bodruma. Čovek ima imanje u okolini Bodruma, ako se dobro sećam zove se Sinan (bivši fotograf Nacionalne Geografije), prima goste na letovanje, koji ne plaćaju smeštaj i hranu, već pomažu domaćinu oko poslova na imanju. Ne znam kako se zove mesto, ali odmah sam se setio tebe i berbe maslina, Budimac.

Miran život, domaća atmosfera, gostoljubivi meštani, jednostavno predivno. Čak su bile i kamile, one za turiste, naravno. Taj working holiday način letovanja uopšte nije loš, mnogima se to više sviđa od izležavanja na plaži.

Da, ima toga više, za Sinana nisam čuo (raspitaću se). Čuo sam za, ali još nisam posetio, nekog povratnika iz Nemačke koji takođe organizuje radni turizam. Naravno, sve mi je to ispričano u stilu "hej čoveče, njemu plaćaju da bi radili" (teško je njima ukapirati kako rajski urbanim ljudima deluju ovdašnja sela).
vishnja92 vishnja92 10:12 19.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

evo - ja se javljam da odmah polazem dopisni prijemni. dakle -

tvrdim: ovde se vidi gomila maslina !!!
jesam prosla?
Budimac Budimac 10:19 19.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

jesam prosla?

Naravno, 5!
Kratki štap u ruke i penji se na drvo
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:05 19.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

tvrdim: ovde se vidi gomila maslina !!! jesam prosla?

pa i nije gomila. rasturene su tamo vamo ovde onde.
vishnja92 vishnja92 13:22 20.11.2008

Re: e, a kada smo već kod

penji se na drvo

mislim da imam vise fotki na drvetima raznim nego cela moja sira i uza familija zajedno :)

takav sam neki tip - volim da se pentram
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:09 17.11.2008

odlichan tekst

Budimac kao i uvek odlichan tekst. ali moram da primetim da jednachinu AKREP = SHKORPIJA ne prihvatam kao tachnu iz chista mira
ssvetlana92 ssvetlana92 15:16 17.11.2008

Re: odlichan tekst

njanja_de.manccini
Budimac kao i uvek odlichan tekst. ali moram da primetim da jednachinu AKREP = SHKORPIJA ne prihvatam kao tachnu iz chista mira


Mada sam se nasmejala na konstataciju, ni ja ne prihvatam.
Unfuckable Unfuckable 15:23 17.11.2008

Re: odlichan tekst

hehehe, ma tako se samo kaže...
sujeta, sujeta ; ))))))))))
Budimac Budimac 15:29 17.11.2008

Re: odlichan tekst

hehehe, ma tako se samo kaže...
sujeta, sujeta ; ))))))))))

Eto jedna nepogođena škorpija
Inače ovde u kraju ni Fu nije iz prve razumela kad su pričali o škorpijama jer upotrebljavaju izraz kuyruklu -- što se može prevesti sa repom, repat... Je l' to prihvatljivije?
ssvetlana92 ssvetlana92 15:29 17.11.2008

Re: odlichan tekst

Ha Ha! Mada znamo i takve...al' da su akrepi...nisu baš! Ko sujetan?
ssvetlana92 ssvetlana92 15:31 17.11.2008

Re: odlichan tekst

kuyruklu -- što se može prevesti sa repom, repat... Je l' to prihvatljivije?


Tako reci, brate! Rep je ok.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:37 17.11.2008

Re: odlichan tekst

kuyruklu -- što se može prevesti sa repom, repat... Je l' to prihvatljivije

e ovo je vec bolje. hvala na razumevanju
mirelarado mirelarado 22:07 17.11.2008

Re: odlichan tekst

kuyruklu -- što se može prevesti sa repom, repat... Je l' to prihvatljivije?

Tako reci, brate! Rep je ok.


Repati je u našem narodu sinonim za đavola. Ssvetlana, tz, tz, đavolice jedna :))))
ssvetlana92 ssvetlana92 22:48 17.11.2008

Re: odlichan tekst

mirelarado
kuyruklu -- što se može prevesti sa repom, repat... Je l' to prihvatljivije?

Tako reci, brate! Rep je ok.


Repati je u našem narodu sinonim za đavola. Ssvetlana, tz, tz, đavolice jedna :))))


E pa nisam znala. Da sam znala...
Branje maslina bi bila pesma...samo maneš repom.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:57 17.11.2008

harvest



Budimac Budimac 18:12 17.11.2008

Re: harvest

Aleksandar Stosic





Baš kao kod nas, hvala Tečo.
49 41 49 41 19:15 17.11.2008

Masline po zelji

Gyre Gyre 20:33 17.11.2008

Zelene masline

Ja sredinom 90ih u Grckoj 'specijalizovao' branje zelenih maslina- berba je od polovine septembra do polovine oktobra, kada pocinju da zru pa se staje sve dok zrenje ne zavrsi krajem novembra. Naaaaajdosadniji i psiholoski naaaajtezi posao koji sam ikada radio (a bio i u vojsci, i to ne civilnoj). Prebacis preko vrata kais koji drzi kofu, pa onda maslinke samo 'sipas' direktno sa grane, i tako od jutra do sutra, sa kofom obesenom oko vrata. Trebalo mi neko vreme da udjem u fazon, ali onda sam posta profi. Jao majko. Ste probali nekad branje zelenih ili idete samo na zrele?
Budimac Budimac 20:45 17.11.2008

Re: Zelene masline

Ste probali nekad branje zelenih ili idete samo na zrele?

Pretprošle i prošle godine, ali minimalne količine (po 4-5kg) -- tek koliko za nas. Ove godine nismo, skoro sve će ići u ulje, jer smo ostali bez ulja.
dolybell92 dolybell92 09:59 18.11.2008

Maslinke - razno...

Unfuckable Unfuckable 10:03 18.11.2008

Re: Maslinke - razno...

Budimatz - koji je kurs trenutno?
Budimac Budimac 10:08 18.11.2008

Re: Maslinke - razno...

Budimatz - koji je kurs trenutno?

1 evro = 2.095 novih lira
Unfuckable Unfuckable 10:48 18.11.2008

Re: Maslinke - razno...

pa logično........ hehehehe, skočilo od letos (dere Musa jarca - bilo 1,6)
mariopan mariopan 20:43 18.11.2008

Re: Maslinke - razno...

Cekala sam odavno ovaj blog

Da procitam sta se radi sa obranim maslinama pa su onda tako ukusne.

I kamile su divna bica, posebno kamilice (bez secera).

..pa sada cekam stvarno da cujem sta se radi posle branja maslina, recimo neki recept za sopstvenu upotrebu. Pitam zato sto sam jednom dobila od prijatelja oko 5 kg krupnih, socnih maslina, kao "stenlejke" tako krupne, i doneo covek i oko 3 kg krupne morske soli, kaze , red maslina, red soli, debeo, a dole se probuse rupice da otkaplje suvisna so i voda, malsine ce da upiju soli koliko im treba, samo taj proces traje neko vreme. Koliko vremena ne znam jer smo mi te masline pojeli bile su nam odlicne i tako,dal' su usoljene ili ne, pa ne znam da li smo docekali da uzru u soli koliko treba? Ko bi odoleo?I kako se jos masline spremaju za nas , cedjenje ulja i slicno?

Hvala Budimac unapred a i unazad
Pozdrav
Budimac Budimac 09:19 19.11.2008

Re: Maslinke - razno...

ako se jos masline spremaju za nas , cedjenje ulja i slicno?

U sledećem nastavku, Mariopan, o svemu tome, pa smo sa maslinama završili

Hvala tebi i pozdrav

terminoloska dilema

verujem da se maslina koristi za drvo, a maslinka za plod?
Budimac Budimac 17:12 19.11.2008

Re: terminoloska dilema

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
verujem da se maslina koristi za drvo, a maslinka za plod?

Ne verujem, ali ću proveriti kad dođem u Srbiju i na dohvat nekog srpskog rečnika. (ja verujem da je maslinka izraz zapadnije varijante tog jezika)
d.markovic d.markovic 14:47 19.11.2008

masline

Ništa novo, ovako se kod nas mlate šljive. A motke kao alatke
se zovu mlatači.
Budimac Budimac 17:08 19.11.2008

Re: masline

d.markovic
Ništa novo, ovako se kod nas mlate šljive. A motke kao alatke
se zovu mlatači.

Prvi pasus mog teksta: Slično šljivama berba maslina ne počinje branjem plodova direk' s drveta nego skupljanjem onog što otpadne posle kiše i/ili jačeg vetra. Sezona skupljanja počinje u drugoj polovini oktobra i upravo je završena. Posle nje, baš kao i šljive, preostali plodovi se otresu (druga polovina novembra, decembar).
Unfuckable Unfuckable 14:42 23.11.2008

hehehe

ajd da "prodam" novu foru
a to je - biti poslednji komentar na određenom blogu, pre zaključavanja
mirelarado mirelarado 15:33 23.11.2008

Re: hehehe


Kada je reč o maSlinama, biću slobodna da fajront (možda) ipak proglasim ja.
vishnja92 vishnja92 16:08 23.11.2008

ali jos nije

zakljucano!!!!
vishnja92 vishnja92 16:08 23.11.2008

ali jos nije

zakljucano!!!!
Unfuckable Unfuckable 18:29 23.11.2008

Re: ali jos nije

samo se vi ložite
tko se poslednji smeje....poslednji i komentariše

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana