zasto ja branim krista

antioksidant RSS / 01.12.2008. u 12:40

zato sto meni nije problem da neko ima veliku platu

zato sto je meni problem nacin na koji je kristo postao direktor aerodroma a ne kakav je on bio direktor

zato sto isticanje kristove plate u prvi plan znaci da je u redu da se direktorske pozicije dele medju strankama kao deo koalicionog sporazuma

zato stoje meni besmisleno da budem zadovoljan direktorom javnog preduzeca samo zato sto ce imati malu platu

zato sto je jedna od posledica cele price "ogranicavanje plata u upravnim odborima javnih preduzeca". to samo pokazuje koliko ti sto traze ta ogranicenja plata slabo razumeju cime se stvarno upravni odbori bave

 za kraj - da sumiram ovaj haoz gore.

1. krista treba otpustiti

2. sve direktore svih javnih preduzeca treba otpustiti

3. sve clanove svih upravnih odbora koje imenuje vlada srbije u javnim preduzecima treba otpustiti

4. koalicione sporazume koji rasporedjuju javna preduzeca medju strankama vladajuce koalicije treba pocepati (jer su besmisleni - jedini koalicioni sporazum koji sam ja video a da vredi nesto jer usaglasava zajednicku politiku i ne bavi se "raspodelom plena" jeste deklaracija o pomirenju ds-sps)

5. raspisati konkurse za clanove uo, direktorske pozicije. konkurse sprovesti javno, kandidate ispitati javno

 

toliko

 

7 dana je sasvim dovoljno. ova prica vec traje nekoliko dana i za 7 dana ce biti veoma zaboravljena

 

pzodrav

 

ps - uskoro se uclanjujem u jednu stranku. o tome u sledecem broju. a mozete pogadajti u ovom postu (uz obrazlozenja naravno). ko bude najblizi dobice nagradu  

 

 



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 10:31 02.12.2008

Re: .

AO, najpre si me zbunio, kao đto rekoh, mislila sam da pišeš o Kristu. Trebalo je da napišeš u podnaslovu ''Zašto opet 'moj do mojega'?'' A odgovor je onda jednostavan - ko će kome nego svoj svome.

Lepo si rekao - ako je Krišto stvarno sposoban, to je više slučajnost nego rezultat izbora.
I priznajem, Mlađan je uspeo da me opet skrene s teme - razmišljam o onom uspešnom iz NIS-a što uze veeeeliiikuuu otpremninu, i ode opet na neko dobro mesto da pokaže i dokaže svoju sposobnost.
antioksidant antioksidant 10:36 02.12.2008

Re: .

razmišljam o onom uspešnom iz NIS-a što uze veeeeliiikuuu otpremninu, i ode opet na neko dobro mesto da pokaže i dokaže svoju sposobnost.
*novo

taj je sa aerodroma otisao u skijalista srbije pa je odatle otisao u borbu

na prva 2 mesta ga je postavio mladjan a za ovo trece mladjan kaze - cane subotic

a ovaj iz nis-a je ostao tamo gde jeste

inace nova predsednica uo nis-a

koje su njene kvalifikacije za tu poziciju?
Doctor Wu Doctor Wu 12:14 07.12.2008

evo predloga za 6)

sva javna preduzeća prepisati Penzionom fondu Srbije. To bi penzionere jednom za svagda skinulo s budžeta, njihova primanja bi učinilo direktno zavisnim od učinka srpske privrede, raščistilo bi finansiranje budžeta i ukinulo osnovni izvor korupcije u Srbiji. A penzioneri bi se onda trkali da nađu što uspešnije menadžere javnih preduzeća i plaćali bi ih još više nego Krišta.
vishnja92 vishnja92 17:57 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

gle, stigao dr Wu!
helou :)
antioksidant antioksidant 18:14 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

A penzioneri bi se onda trkali da nađu što uspešnije menadžere javnih preduzeća i plaćali bi ih još više nego Krišta.


pa penzioneri su glasacka grupa najsklonija da podlegne populizmu.

mogu misliti na sta bi to licilo
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:19 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

a zashto uopshte dati neshto penzionerima? mislim, koji ce nam oni moj, samo su na teretu.
Doctor Wu Doctor Wu 19:30 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

pa penzioneri su glasacka grupa najsklonija da podlegne populizmu.

mogu misliti na sta bi to licilo

huh ????? kakve to sad veze ima s populizmom? pišem isključivo o ekonomiji.
penzionere, kao i sve druge ljude, samo zanima da što bolje žive.
ovim bi se penzioneri pretvorili u deoničare koji bi živeli od dividendi i prodaje svojih akcija. a imali bi pravo da biraju ko će im upravljati fondom a svaku pogrešnu odluku bi direktno platili smanjivanjem svojih prihoda.
Unfuckable Unfuckable 19:58 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

gde si bre Wu ?
nema te, nema
a onda samo izroniš niotkuda k'o velika bela
vishnja92 vishnja92 20:03 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

aj sad ti meni objasni kako ces da me ubedis da deonicar treba da bude npr moja mama a ne ja.

posle budalastina koje je zadovoljno isprosipala danas za vreme rucka stvarno nemam pojma kako bih cak i njoj poklonila te novce. godine stvarno cine cuda.
antioksidant antioksidant 20:05 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

penzionere, kao i sve druge ljude, samo zanima da što bolje žive.

slazem se ali pod populizmom sam mislio na opasnost od poulistickog odlucivanja u upravljanju sto je moguce (jer koliko su penzioneri obrazovani da donose odluke koje bi odlucivale o sudbini bilo kog preduzeca (ka i bilo koja druga sira grupa)) a posledice losih odluka bi bile dvostruko negativne - prvo - penzioneri bi ostali bez imovine (posledica losih odluka reklo bi se) ali istovremeno korisnici usluga tih javnih preduzeca bi ostali bez njih (opet penzioneri ali i celo drustvo sa njima - jer javna preduzeca obavljaju poslove od javnog znacaja)

dakle - slazem se sa idejom da penzioneri treba da dobiju imovinu na upravljanje ali ne direktno vlasnistvo jer za to nisu osposobljeni vec kroz fondove (ali penzioni fondovi nigde nemaju direktno pravo upravljanja u firmamam) i nikako se ne igrati sa javnim preduzecima (jer su posledice neprofesionalizma tu katastrofalne - sto vec gledamo)


antioksidant antioksidant 20:06 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

marco_de.manccini
a zashto uopshte dati neshto penzionerima? mislim, koji ce nam oni moj, samo su na teretu.

zato sto su zaradili i zato sto kada bi im se dalo dovoljno za zivot vise ne bi bili teret (kao sto ih na zalost sada neki dozivljavaju)
antioksidant antioksidant 20:07 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

posle budalastina koje je zadovoljno isprosipala danas za vreme rucka stvarno nemam pojma kako bih cak i njoj poklonila te novce. godine stvarno cine cuda.

pretpostavljam da je i klopa bila za zanemarivanje (posto vam se ukusi razlikuju)

smeskas se i mislis na nesto drugo - to je tajna (ja po neki put prestanem da se smeskam ali posle mi zao)
Unfuckable Unfuckable 20:15 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

ovo se zove posttraumatska psihoterapija posle nedeljnog porodičnog ručka

prvo ručaš, a onda na kauč
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:23 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

antioksidant
marco_de.manccini
a zashto uopshte dati neshto penzionerima? mislim, koji ce nam oni moj, samo su na teretu.

zato sto su zaradili i zato sto kada bi im se dalo dovoljno za zivot vise ne bi bili teret (kao sto ih na zalost sada neki dozivljavaju)

dobro ljudi zar ne vidite da ovaj marco lupeta kako bi ispao smeshan u drushtvu? ne mogu da verujem da ga ti AO nisi prozreo, tz, tz, tz...
Unfuckable Unfuckable 20:51 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

očigledno većina nas - posle nedeljnih ručkova -prećutno podržava taj marcov stav
vishnja92 vishnja92 20:51 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

pretpostavljam da je i klopa bila za zanemarivanje (posto vam se ukusi razlikuju)

nije bre - ja i dan danas od svega najukusnije umem da spremim meso (na milion nacina)
pa svi moji u kuci jedu meso, jel mislis da sami kuvaju? :))

bolje bi bilo da sam je ostavila polugladnu - verujem da bi joj mozak bio vispreniji malo. nego klopa, vino, kolaci i kafa - razmazilo se to i razlupetalo bozemesakloni. sve je zaboravila.

nije je mrzelo da kupuje pivo studentima u kolarcevoj a sad je mrzi da misli o bilo cemu. verujem da ne zna ni sta je kordon. ne zna cak ni da ja nikad ne pijem kafu posle rucka.

zakljucak: tacno - populizam je pogresna opcija, qed.
Doctor Wu Doctor Wu 21:12 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)


slazem se ali pod populizmom sam mislio na opasnost od poulistickog odlucivanja u upravljanju sto je moguce (jer koliko su penzioneri obrazovani da donose odluke koje bi odlucivale o sudbini bilo kog preduzeca (ka i bilo koja druga sira grupa)) a posledice losih odluka bi bile dvostruko negativne - prvo - penzioneri bi ostali bez imovine (posledica losih odluka reklo bi se) ali istovremeno korisnici usluga tih javnih preduzeca bi ostali bez njih (opet penzioneri ali i celo drustvo sa njima - jer javna preduzeca obavljaju poslove od javnog znacaja)

pa, ovako. eps, direkcija za puteve, zeleznice i aerodrom ce biti privatizovan i tako i tako. prema tome, ovime bi se samo omogucilo penzionerima, pre nego vladi, da odluce ko ce time upravljati. mislim da penzosi nisu maloumnici i da (u proseku) umeju da vode racuna o sopstvenim interesima. ako ne umeju 10-20 godina pred smrt, kada ce?
i nikako se ne igrati sa javnim preduzecima (jer su posledice neprofesionalizma tu katastrofalne - sto vec gledamo)

u uk su sve navedene kompanije do jedne privatizovane (ukljucujuci i proizvodnju energije). a mislim da bi procvetali kada bi i nhs privatizovali.
dakle - slazem se sa idejom da penzioneri treba da dobiju imovinu na upravljanje ali ne direktno vlasnistvo jer za to nisu osposobljeni vec kroz fondove

ko je pominjao da bi penzioneri upravljali? napisao sam gore da bi navedene kompanije bile u vlasnistvu penzionog fonda a penzioneri bi birali upravni odbor fonda u skladu sa svojim interesima. fond bi naravno vodio racuna o kapitalu u skladu sa interesima deonicara. management kompanija bi odgavarao svom vlasniku a to bi bio fond i oni koji slobodnom trgovinom deonica dodju u posed istih. mislim, nije to bas tako komplikovano.

najvece dostignuce toga bi bilo sto bi se srbija preko noci pretvorila u normalnu kapitalisticku drzavu, valjda po prvi put u svojoj istoriji, a, kao sto gore napisah, korupcija bi bila sasečena u korenu.

što se tiče moralne strane cele priče, svi ti asseti koje sam naveo su nastali prevashodno radom prethodnih generacija, pa ima logike da im se isti daju u vlasništvo. u svakom slučaju više oni polažu pravo na njih (assete, mislim) nego neki dinkić, tadić, đelić ili jovanović.
antioksidant antioksidant 21:59 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

nije bre - ja i dan danas od svega najukusnije umem da spremim meso (na milion nacina)
pa svi moji u kuci jedu meso, jel mislis da sami kuvaju? :))

klasicna greska. nedeljni rucak se ne organizuje. na nedeljni rucak se ide.

da je gospodja mama potrosila energiju na spremanje rucka mogla bi na ranu da je stavis. (inace mislio sam da je rucak spremala gospodja mamam i da se nije potrudila oko tebe - sto je prst u oko na samom dolasku)

ovako...

sledece nedelje neka bude ono "pamti pa vrati"

ps: najlepse kad ides u goste sto mozes da odes kad hoces. ako si na svojoj teritoriji zarobljen si
antioksidant antioksidant 22:01 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

ne mogu da verujem da ga ti AO nisi prozreo, tz, tz, tz...

ne smem da rizikujem da ne stvori skolu misljenja da penzionerima nista ne treba dati. shvatice ga neko ozbiljno a za par godina i ja planiram u penziju
antioksidant antioksidant 22:03 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

a penzioneri bi birali upravni odbor fonda u skladu sa svojim interesima.

ovo ne moze da funkocionise. tu ce se javiti poulizam. kada imas bilo kakve izbore za bilo sta medju 2 miliona glasaca (ili imaoca prava) populizam je siguran. doci ce do deformacije interesa i ....


nije to bas tako komplikovano
nisam ni rekao da je komplikovano vec neostvarivo (a inace prvo kazes da bi penzioneri bili vlanici fondova a posle kazes da bi vlasnici bili oni koji kupe akcije fondova)
Doctor Wu Doctor Wu 22:24 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

nisam ni rekao da je komplikovano vec neostvarivo (a inace prvo kazes da bi penzioneri bili vlanici fondova a posle kazes da bi vlasnici bili oni koji kupe akcije fondova)

:), stvarno ne razumem sta ti nije jasno. vlasnici akcija Fonda su penzioneri a vlasnici javnih kompanija su Fond i druge jedinice koje od Fonda kupe akcije na trzistu. pretpostavljam da bi Fond prodavao neke akcije na trzistu i da kroz vreme ne bi bio jedini vlasnik vec da bi prosirivao neki portfolio svojih ulaganja. naravno, to bi bilo na upravi fonda da odluci, a penzioneri bi trenutno donosili sudove o radu te uprave (i smenjivali ili nagradjivali upravu fonda po potrebi).
antioksidant antioksidant 22:32 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)

Doctor Wu
nisam ni rekao da je komplikovano vec neostvarivo (a inace prvo kazes da bi penzioneri bili vlanici fondova a posle kazes da bi vlasnici bili oni koji kupe akcije fondova)

:), stvarno ne razumem sta ti nije jasno. vlasnici akcija Fonda su penzioneri a vlasnici javnih kompanija su Fond i druge jedinice koje od Fonda kupe akcije na trzistu. pretpostavljam da bi Fond prodavao neke akcije na trzistu i da kroz vreme ne bi bio jedini vlasnik vec da bi prosirivao neki portfolio svojih ulaganja. naravno, to bi bilo na upravi fonda da odluci, a penzioneri bi trenutno donosili sudove o radu te uprave (i smenjivali ili nagradjivali upravu fonda po potrebi).

a kako bi se odredjivao procenat vlasnistva u fondu? pojedinacni racuni i investicione jedinice kao privatni penz fondovi ili...?

taj deo - "penzioneri vlasnici fonda" ne razumem.


Doctor Wu Doctor Wu 22:55 07.12.2008

Re: evo predloga za 6)


a kako bi se odredjivao procenat vlasnistva u fondu? pojedinacni racuni i investicione jedinice kao privatni penz fondovi ili...?

sama podela akcija bi verovatno išla po osnovu nekog doprinosa koji je uplaćivan fondu tokom trajanja radnog veka. nisam razmišljao o detaljima ali tu bi sad fond verovatno trebalo da napravi različite indekse koje bi prvo bili podeljeni, a kojima bi penzioneri kasnije trgovali preko brokera. država bi sad tu trebalo da uvede neke poreske incentive kojima bi se destimulisalo trenutno dizanje keša (to se lako postiže kroz porez). uglavnom, penzioneri bi se skinuli sa budžeta, a čak bi plaćali i porez na dividende. znači, CEO železnice ili direkcije za puteve ne bi postavljao velja, dačić ili tadić nego penzioni fond. a tom manageru bi jako bilo stalo da poveća prihode svoje kompanije jer mu to omogućava opstanak.

oni koji sada rade bi morali da kupuju akcije privatnih penzionih fondova ili da im se omogući učešće u ovom fondu po osnovu iznosa koji su do sada uplatili.
antioksidant antioksidant 08:57 08.12.2008

Re: evo predloga za 6)

sama podela akcija bi verovatno išla po osnovu nekog doprinosa koji je uplaćivan fondu tokom trajanja radnog veka.

to je promenjiva kategorija. svakog meseca imas jos 2 miliona uplata (u razlicitima iznosima) a svake godine desetine hiljada ljudi umire (i prestaje da bude na obavezi fonda)

drzavni penzioni fond je u vlasnistvu drzave a penzioneri (zajedno sa ostalim punoletnim gradjanima) postavlja "upravljace" fonda. naravno, ne razmisljajuci o tome vec o .... (pa sta su vec aktuelne predizborne teme).

a vec sam rekao gore - ja ne bih davao penzionom fondu da upravlja javnim preduzecima jer greska u tom poslu bi bila dvostruka (i gubitak fonda i prestanak obavljanja javnog posla tog preduzeca).

da je neophodno obezbediti stabilno finansiranje penzionera nije sporno, ali ovakav predlog se meni licno ne svidja (a kao sto rekoh vise puta - previse poulisticki zvuci pa se bojim da se mladjan dinkic ne zakaci za njega a onda ce propasti i penzioni fond i javna preduzeca)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana