Film| Kultura

Srbi - novi holivudski bad guys

alexlambros RSS / 12.12.2008. u 18:07
 AleXandar Lambros
 
 
I tako dođosmo do ključnog pitanja - zašto se Holivud okomio na Srbe? Od 1977. pa do danas snimljeno je 18 filmova u kojima arapski teroristi vršljaju po Americi, a samo za poslednjih desetak godina više od 20 filmova sa Srbima kao zlikovcima i još približno toliko u kojima se Srbi predstavljaju kao teroristi.

Na international movie data base internet stranici dobije se spisak od skoro 300 filmova kada se kao ključna reč u pretraživanju ukuca reč "terorizam". Među tim filmovima dobar deo je onih u kojima prljave poslove obavljaju Srbi, Hrvati, Rusi koji se izdaju za Srbe ili Hrvate, Hrvati koji se izdaju za Srbe ili Ruse i tako dalje. Za sve to vreme u svetu nije zabeležen ni jedan jedini teroristički akt izveden od strane Srba, ne samo protiv američkih interesa nego protiv bilo koga. I to uprkos nezapamćenom maltretiranju kome su Srbi od Amerikanaca bili izloženi a koje je kulminiralo besomučnim bombardovanjem 1999.
Jedan od holivudskih filmova sa Srbima kao teroristima je i maloumni Extreme Ops. Jedna filmska ekipa odlazi u austrijske Alpe nedaleko od granice sa bivšom Jugoslavijom kako bi za potrebe neke reklamne kampanje snimila trojicu ekstremnih sportista koji na snoubordovima beže pred snežnom lavinom. Međutim, ekipa nije svesna da snimaju u blizini skrovišta izvesnog Slobodana Pavla, srpskog ratnog zločinca u bekstvu. Pošto su ga slučajno uhvatili na snimku ekipa biva uvučena u poteru na život i smrt kroz planine sa mnogo scena vratolomnog skijanja, snoubordinga, skaj dajvinga, raftinga, helikoptera, motorcikla i skakanja sa stena.
Behind Enemy Lines, 24, The Peacemaker, Bad Company, bezbroj epizoda JAG serije kojoj su Srbi česta meta ... spisak je zapanjujući. Dakle, zašto Srbi? Prvo, Srbi su beli, čime se ispunjava osnovni zahtev političke korektnosti. Belci protiv belaca je u redu, belci protiv crnaca, žutih Azijata, tamnoputih Arapa, to bi već bio ozbiljan problem. Drugo, Srbi su politički potpuno nemoćni, dakle neće se uvrediti niko osim samih Srba, a koga je još uopšte briga za njih.
bljuzga nad bljuzgama
bljuzga nad bljuzgama

S obzirom na sveprisutnost masovne zabave u Americi i dominaciju američke industrije zabave na svetskom tržištu, uopšte se ne bi smeo podceniti uticaj američke popularne kulture na formiranje individualne svesti na nižoj, odnosno javnog mnenja na višoj instanci. Istoriju možda pišu vladini plaćeni učenjaci i lažljivi novinari ali je kroz filmove i televiziju do stupidnosti uprošćena forma masovne zabave ta koja u umove masa urezuje razne predstave, pa i one istorijske.
Devedesetih godina sa ratovima u bivšoj Jugoslaviji na svim naslovnim stranama i udarnim vestima, američki biznis zabave pohitao je da unovči misteriozni pokolj s druge strane planete. Stvarni događaji koji su najpre pogrešno predstavljani u medijima, dodatno su iskrivljeni tumačenjima raznoraznih stručnjaka za balkansku problematiku ili plaćenih PR zastupnika (dokumentarni film Ethnic Cleasing do detalja opisuje kako je izvesna PR kompanija Ruder Finn sprovela uspešnu medijsku kampanju koja je međunarodno mnenje okrenula protiv Srba), da bi potom bili dokrajčeni tumačenjem profesionalnih tvoraca iluzija.
Pre tragične ljubavne afere u Moulin Rouge Nicole Kidman je najpre morala da uz pomoć Georgea Clooneya, spasi svet od jednog Srbina sa nuklearnom bombom u rancu u filmu Peacemaker (1997). Srpski zlikovac bio je ni manje ni više nego poslanik narodne skupštine Republike Srpske koji je najpre morao da ubije jednog svog kolegu kako bi sebi osigurao mesto u političkoj delegaciji za Njujork. Njegov motiv? Osveta Ujedinjenim Nacijama jer su snajperisti ubili njegovu porodicu a vojnici mirovnih snaga nisu učinili ništa da to spreče.
Nije potrebno temeljno poznavanje balkanskih prilika da se uoče nedoslednosti. Pre svega, bosanski Srbi nikada nisu posedovali nuklearno oružje, niti postoje ikakvi dokazi da su pokušavali da ga nabave. Drugo, motiv koji se "teroristi" pripisuje je potpuno bezvezan - bosanski Srbi nikada nisu ni očekivali pomoć od UN, muslimani su bili ti koji su na nju računali. Nije da Srbi nisu imali ništa protiv UN i Amerike - na kraju krajeva, oni su i pomogli njihovim neprijateljima i to često putem pravih terorista (mudžahedina). Ali, dobru priču ne treba kvariti istinitošću.
U naučno-fantastičnoj seriji Seven Days United Paramount Networka, zli bosanski Srbi bili su tema dve epizode. U jednoj se američki heroj vratio unazad kroz vreme kako bi bosanske Srbe sprečio da od domaćih, američkih terorista kupe plutonijum, a tema druge epizode bila je spašavanje američkih talaca iz kandži okrutnih Srb
Serb Power
Serb Power
a.
Najčešći posetici Bosne su likovi hit serijala televizijske mreže CBS - JAG (Judge Advocate General). U jednoj od prvih epizoda nesavladivi advokat-pilot Harmon Rabb Jr. ide u misiju vazdušnog napada iznad Bosne. Nakon toga pomaže spašavanje američkih pilota, zatim odlazi u još jednu misiju bombardovanja, ovog puta Kosova i čak spašava američke obaveštajne operativce iz ruku italijanske mafije koju plaćaju Srbi.
U jednoj od epizoda komandant Rabb u svojstvu advokata zastupa izvesnog suviše revnosnog kolegu pilota koji je greškom bombardovao ruske mirovne snage misleći da su to Srbi koji su počinili zločine. U stvari, pilot zapravo tvrdi da je video zločine pre toga i zakleo se da neće dopustiti da se oni ponove. Ovo je previše čak i za bujnu maštu.
Samo neko ko nema blagog pojma o srpskoj vojsci može da predpostavi da ona koristi iste transportere za ljudstvo kao i Rusi. Pošto ne koristi time ključna tačka zapleta postaje potpuno besmislena. Ne samo to, srpske snage nisu ni bile na Kosovu u vreme kada su se "mirovne snage" pojavile. Ostala je samo šačica srpskih civila i jedini zločini kojima je NATO bio svedok jesu oni albanske OVK. Naravno, to se nigde ne pominje, pošto bi to moglo da iskomplikuje priču.
 
Takve kolosalne gluposti više su pravilo nego izuzetak na TV kanalima. U jednoj drugoj hit seriji TV mreže Fox pod nazivom 24 glumac Dennis Hopper glumi Srbina Viktora Dražena, optuženog za zločine na Kosovu. Naravno, svi su čuli i znaju za zločine na Kosovu iako nijedan od njih nije izronio iz mračne senke maštovitih spekulacija. Ali, svakako je najveća moguća ironija koja se da zamisliti da srpski terorista nosi hrvatsko ime uz koje mu je u svojstvu prezimena prikačeno još jedno hrvatsko ime. Biti toliko neobavešten ne samo da je stvar nadarenosti već i uloženog napora.
Među najlažljivijim stvarima snimljenim na temu ratova u bivšoj Jugoslaviji svakako je film iz 1997. Welcome to Sarajevo. To je navodno trebala da bude svojevrsna optužnica na račun novinarske ravnodušnosti u svetlu jednog ubistva kome su novinari bili svedoci. U stvarnosti je upravo baš to "zastupničko i navijačko" novinarsvo bilo to koje je bosanski rat učinilo toliko prljavim jer su se smrt i patnja namerno izazivali kako bi zapadnjačke kamere imale što spektakularnije i šokantnije snimke. Ovo nije jedini kliše koji Welcome to Sarajevo besramno podhranjuje - tu su takođe i masakri i koncentracioni logori. I, konačno, fokus borbe jednog zapadnjačkog reportera - siroče za koje se zapadni novinar bori da ga izvuče iz opkoljenog grada uprkos zabranama o evakuaciji je muslimanče. A ipak, devojčica čij
za probleme s probavom
za probleme s probavom
a je životna priča poslužila kao labavo nadahnuće za film je Srpkinja.
 
Međutim, možda je najuvredljiviji Behind Enemy Lines iz 2001. Patetično smeće reciklirane propagande u holivudskom pokušaju da se nekako profitira na jednoj krajnje neprijatnoj i ponižavajućoj priči poručnika Scott O'Gradya. Ishod je bio predvidljivo užasan.
U leto 1995. O'Gradyjev F-16 avion oboren je protiv vazdušnom raketom za vreme misije snimanja položaja bosanskih Srba u okviru priprema za NATO bombašku kampanju protiv njih. Uspeo je da se katapultira i krije u planinama nekoliko dana dok ga nisu spasili američki marinci, bez ikakvih problema i nepredviđenih situacija. Izgubiti vojni avion vredan više miliona dolara u sred bela dana zbog nekog zastarelog i prevaziđenog sistema protiv vazdušne odbrane, višednevno tumaranje planinama zapadne Bosne i izvlačenje helikopterom od strane američkih marinaca nije bog zna koliko herojska priča. Međutim, ovoj više manje ponižavajućoj epizodi dodata je herojska nota u trenutku kada su američkoj vladi bili potrebni heroji kako bi ućutkali kritičare američke politike na Balkanu.
O'Gradyjeva priča bila je toliko dosadna čak i nakon što su je vojska i štampa našminkali. Tako da se Holivud pojavio s jednom novom. Ovog puta "heroj" je bio navigator, koji je preživeo dok su pilota brutalno ubili poremećeni Srbi (u jednoj sceni oboreni pilot skriva se ispod gomile leševa jedne masovne grobnice srpskih žrtava). Navigator je zatim morao da beži spašavajući goli život kroz kišu metaka, minska polja i eksplozije da bi ga konačno spasio jedan neposlušni američki komandant. Ah, da, i usput je bio svedokom srpskih zločina i čak dokaze za njih izneo na svetlo dana!
Pravi O'Grady bio je oboren više od stotinu kilometara van ratom zahvaćenog područja, ni blizu onih mesta za koje se tvrdi da su poprište navodnih zločina. Ipak, na kraju filma tvrdi se da su prikupljeni "dokazi" poslužili na suđenjima za ratne zločine! Poznavajući metode haške inkvizicije možda ne bi trebalo da nas iznenadi da se dokazi prikupljaju iz holivudskih scenarija.
 
I ako mislite da ste se naslušali, odnosno nagledali dovoljno gluposti, znači da niste pogledali Harrison's Flowers. Harrison Lloyd je foto reporter, dobitnik Pulitzerove nagrade. Zbog svoje porodice on želi da napusti posao ratnog reportera i počne da se bavi nečim manje stresnim ali pre toga, po nagovoru urednika, pristaje na još jedan poslednji zadatak - u ratom razorenoj Jugoslaviji 1991. Njegovoj ženi Sarah, koju glumi Andie MacDowell javljeno je da joj je muž poginuo ali ona odbija da u to poveruje sve dok ne vidi njegovo telo. Završava u Vukovaru gde veruje da joj se muž nalazi. U međuvremenu njihov sin Cesar pazi na cveće iz očevog toliko voljenog staklenika, održavajući i cveće i nadu u životu. Naravno, ne ostavlja se mesta sumnji ko su zlikovci u divljačkom ratu koji je poslužio kao scenografija ovoj bljutavoj melodrami - odvažna heroina šeta kroz ruševine Vukovara s kamerom na gotovs (jer i ona je novinar) dok krvožedni Srbi otvaraju vatru na sve što nije srpsko.
Da se valjano dokumentuju razmere i obim izvrtanja činjenica vezanih za balkansku tragediju samo u okviru američke popularne kulture zadatak je koji zahteva ne samo mnogo vremena već i napora. Ovo su bili samo neki od upadljivijih primera. Pronalaženje onih drugih, tačnijih opisa mnogo je lakši zadatak. Njih jednostavno nema.

Atačmenti



Komentari (188)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

piro001 piro001 19:10 12.12.2008

Re: Snajpersita 2

normalno misle da je Dzizus govorio engleski


A nije!?!??! Mel Gibson je bio u pravu?
piro001 piro001 19:14 12.12.2008

Re: Snajpersita 2

Gledao sam tu glupost. Zlikovci su bili Srbi, samo ovaj put lokacija snimanja filma je bila u Madjaskoj pa su tako Srbi govorili madjarski ali prosecnom glupom i neobrazovanom Ameru je to sasvim svejedno.


Ma ajde da ne razlikuju srpski i madjarski... Pa vecina Amera misli da je Srbija u Sibiru, a da se Hungary cita kao i hungry....
Nego oni misle da se ovde i dalje vodi rat....
drug.clan drug.clan 19:16 12.12.2008

Re: Snajpersita 2

piro001
normalno misle da je Dzizus govorio engleski


A nije!?!??! Mel Gibson je bio u pravu?



To sto covek nije uvek politicki korektan kada govori ne znaci da nije ponekada u pravu, mada ovo za Dzizusa mislim da je ipak pogresio jer je Dzizus progovorio engleski onomad kada je dosao u Ameriku kako tvrde Mormoni! :)
piro001 piro001 19:28 12.12.2008

Re: Snajpersita 2

To sto covek nije uvek politicki korektan kada govori ne znaci da nije ponekada u pravu, mada ovo za Dzizusa mislim da je ipak pogresio jer je Dzizus progovorio engleski onomad kada je dosao u Ameriku kako tvrde Mormoni! :)


Mormoni ne moraju nista da tvrde. Oni znaju....

I Adam i Eva su isto Amerikanci.... TJ. onda smo svi mi Amerikanci. OL HEJL ESADE!!!!!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:00 12.12.2008

A, tek kakvi su Srbi guys

u ostvarenjima srpskih majstora kinematografije !
Posebno ovih sto prave filmove poslednjih 10-15 godina.
Inner Party Inner Party 22:58 12.12.2008

Re: A, tek kakvi su Srbi guys

Ninoslav Randjelovic
u ostvarenjima srpskih majstora kinematografije !
Posebno ovih sto prave filmove poslednjih 10-15 godina.


Po meni LEPA SELA LEPO GORE je medju pet najboljih ratnih filmova ikada snimljenih.
Odmah iza Apocalypse Now, Voyna, Platoon i Full Metal Jacket.


man ray loves me man ray loves me 23:24 12.12.2008

Re: A, tek kakvi su Srbi guys

let's not get carried away.
jesi gledao jarhead?
filvas filvas 05:29 13.12.2008

Re: A, tek kakvi su Srbi guys

preporučica
bindu bindu 19:10 12.12.2008

.

koliko znam filmovi u holivudu se u velikm procentu finansiraju iz dzepova emiratskih, egipatskih ili sl."tajkuna".
recimo oko 70%.e sad dal' to ima neke veze ...to neznam. mada ne znam tacno ni ko sta finasira, al to sam cula.

secam se dva ili tri dana posle 9/11.... jos se nagadjalo ko je iza napada, slusam na radiu (ovde u nyc-u) neki panel o tome svemu i tu neki "novo komponovani-islamic bro" iz brooklina je pokusao odma da prikaci "srbskim teroristima" napad na wtc.srecom niko od ostalih prisutnih nije reagovao,ali meni je uspeo da napravi veeeliiiku konfuziju.
dobro se secam da me obuzela neka cudna jeza... koju nikada do tada a ni posle nisam osetila u bilo kom contextu.
pa se nesto mislim kako je onima koji budu stvarno nevino optuzeni -osudjeni recimo za nesto veoma ozbiljno.a to se desava.
noboole noboole 19:31 12.12.2008

Cekaj, cekaj

hajde da poredimo broj filmova gde su srbi krimosi sa ukupnom produkcijom - godisnje. A onda u periodu od 10 godino. Kad sve pazljivo izracunas videces da smo krajnje nezanimljivi.
Inner Party Inner Party 19:46 12.12.2008

Re: Cekaj, cekaj

noboole
hajde da poredimo broj filmova gde su srbi krimosi sa ukupnom produkcijom - godisnje. A onda u periodu od 10 godino. Kad sve pazljivo izracunas videces da smo krajnje nezanimljivi.


WTF?!
Pa bar smo zanimljiviji od Slovenaca. Da smo manje zanimljivi od Slovenaca, to ne bih mogao podneti ...
corn mouth corn mouth 16:53 13.12.2008

Re: Cekaj, cekaj

Da smo manje zanimljivi od Slovenaca, to ne bih mogao podneti ...

mislis na ovo?

Exitus Letalis Exitus Letalis 17:10 13.12.2008

Re: Cekaj, cekaj

corn mouth
Da smo manje zanimljivi od Slovenaca, to ne bih mogao podneti ...

mislis na ovo?


RENOME PRODUKCIJA:)))))
NISAM DOKTOR AL UMEM DA PREGLEDAM:)))



al tek publika.
kako je oduševljena...
leba i igara....
Inner Party Inner Party 17:33 13.12.2008

Re: Cekaj, cekaj

corn mouth
Da smo manje zanimljivi od Slovenaca, to ne bih mogao podneti ...

mislis na ovo?




Inner Party Inner Party 19:44 12.12.2008

Trash

Sto se mene tice, meni najvise smeta to sto su svi navedeni filmovi:

1) Sa umetnickog stanovista cisto djubre
2) Propali na blagajnama. Nisu bili ni blizu da budu hit.

PS

Ovde ubrajam i ono S*ANJE zvano NICIJA ZEMLJA koje je cak dobilo Oskara ...
(Koja je to tek bila komedija!)
alexlambros alexlambros 19:50 12.12.2008

Re: Trash

Sto se mene tice, meni najvise smeta to sto su svi navedeni filmovi:

1) Sa umetnickog stanovista cisto djubre
2) Propali na blagajnama. Nisu bili ni blizu da budu hit.

drug.clan drug.clan 20:01 12.12.2008

Re: Trash

Inner Party

Ovde ubrajam i ono S*ANJE zvano NICIJA ZEMLJA koje je cak dobilo Oskara ...
(Koja je to tek bila komedija!)


Te godine zbog Nicije zemlje je Cudesna sudbina Amelije Pulen izgubila Oskara!
bobo92 bobo92 19:56 12.12.2008

hmmm

Srbi - novi holivudski bad guys


Hmmm, passé.
Nisu novi, vec stari. Otprilike u vreme kada su Francuzi bili bad guys u Holivudu.

Drugo, Holivud je bio (i dalje je) mnogo "nepravedniji" prema drugima.

hit seriji TV mreže Fox pod nazivom 24

Ova serija, nema koga nije potkacila.
Tesko da je iko shvata ozbiljno.

Odgovor na pitanje "Zasto su pretstavljeni kao teroristi?" - Zato sto terorizam IN tema. Slabo se vidja holivudski film o ratovima, genocidu, rasnoj, verskoj mrznji itd. To nikoga ne zanima.
Nema tu mnogo prostora za preciznost podataka (pitajte Olivera Kamenovica, on je ekspert za istorijse cinjenice )
drug.clan drug.clan 20:04 12.12.2008

Re: hmmm

bobo92
Srbi - novi holivudski bad guys


Hmmm, passé.
Nisu novi, vec stari. Otprilike u vreme kada su Francuzi bili bad guys u Holivudu.

Drugo, Holivud je bio (i dalje je) mnogo "nepravedniji" prema drugima.

hit seriji TV mreže Fox pod nazivom 24

Ova serija, nema koga nije potkacila.
Tesko da je iko shvata ozbiljno.

Odgovor na pitanje "Zasto su pretstavljeni kao teroristi?" - Zato sto terorizam IN tema. Slabo se vidja holivudski film o ratovima, genocidu, rasnoj, verskoj mrznji itd. To nikoga ne zanima.
Nema tu mnogo prostora za preciznost podataka (pitajte Olivera Kamenovica, on je ekspert za istorijse cinjenice )


U simpsonovima se nismo pojavili a oni su skoro sve druge oblatili.

Dosuse Peter Grifin iz Family Guy-a je imao party na kojoj je pored ostalih "odmetnika civilizacije" bio i Sloba.
bobo92 bobo92 20:07 12.12.2008

Re: hmmm

drug.clan


Dosuse Peter Grifin iz Family Guy-a je imao party na kojoj je pored ostalih "odmetnika civilizacije" bio i Sloba.

LMAO!

Mada nesto ne gledam Family Guy, vise Simpsonse i South Park.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:56 12.12.2008

Re: hmmm

Zato sto terorizam IN tema. Slabo se vidja holivudski film o ratovima, genocidu, rasnoj, verskoj mrznji itd. To nikoga ne zanima.

a kod nas samo ti filmnovi.
na tone.
kao "turneja"!
:))))
bobo92 bobo92 20:58 12.12.2008

Re: hmmm

Exitus Letalis

kao "turneja"!
:))))

Nisam u toku.
O cemu se radi?
queeria92 queeria92 15:56 13.12.2008

Re: hmmm

U simpsonovima se nismo pojavili a oni su skoro sve druge oblatili.


Jesu, ali samo malo. Na početku te epizode Lisa nagovara porodicu da idu na neki alternativni filmski festival, gde se prikazuje i neki umetnički film o Kosovu... Mada je to samo nekoliko sekundi...
bobo92 bobo92 19:30 13.12.2008

Re: hmmm

queeria92


Jesu, ali samo malo. Na početku te epizode Lisa nagovara porodicu da idu na neki alternativni filmski festival, gde se prikazuje i neki umetnički film o Kosovu... Mada je to samo nekoliko sekundi...

Poor Homer!
Inner Party Inner Party 20:12 12.12.2008

Seinfeld

Ja sam bio izuzetno pocastvovan kada je Jerry Seinfeld pomenuo Srbe u sitkomu SEINFELD.

(Jerry i Kramer imaju probleme sa pritiskom vode u zgradi i pricaju o novim modelima tuseva. Kramer tvrdi da je Numan nabavio najbolji i najjaci tus - iz Srbije! Na to mu Jerry kaze da nije znao da su Srbi tako zaludjeni za tusiranje... )
drug.clan drug.clan 20:13 12.12.2008

Re: Seinfeld

Inner Party
Ja sam bio izuzetno pocastvovan kada je Jerry Seinfeld pomenuo Srbe u sitkomu SEINFELD.

(Jerry i Kramer imaju probleme sa pritiskom vode u zgradi i pricaju o novim modelima tuseva. Kramer tvrdi da je Numan nabavio najbolji i najjaci tus - iz Srbije! Na to mu Jerry kaze da nije znao da su Srbi tako zaludjeni za tusiranje... )

LOL
libkonz libkonz 20:16 12.12.2008

Fali Samo Bono Vox

Posto ovaj poznati licemer koristi svaku priliku da istakne svoju "veliku brigu za covecenstvo", pa je poznat i po svojim verbalnim napadima na Srbe, mozda ce jedan od filmova Holivoda imati temu Srbi love dobrog nam Bona.
Inace, pamcenje prosecnog Amerikanca o filmu koji je gledao traje otprilike 10 minuta nakon sto je isti pogledao.
bobo92 bobo92 20:21 12.12.2008

Re: Fali Samo Bono Vox

Obradili ga u South Parku, epizoda pod nazivom More Crap.
alexlambros alexlambros 20:25 12.12.2008

Re: Fali Samo Bono Vox

Obradili ga u South Parku, epizoda pod nazivom More Crap.


Da. A pominjali su i Srbe u jedoj epizodi al ne mogu da se setim u kojoj. More Crap je genijalna epizoda.
bobo92 bobo92 20:37 12.12.2008

Re: Fali Samo Bono Vox

alexlambros


Da. A pominjali su i Srbe u jedoj epizodi al ne mogu da se setim u kojoj


Pa vreme je da Srbi nauce da prihvate salu.

Mogu tek da zamislim reakcije, da se neka od britanskih serija salila na racun Srba.

Svaka cast South Parku, Family Guy i ostalim crtacima, ali njihov humor je direktan.
Britanski je viseslojniji i provuce par znacenja kroz jednu opasku.
adam weisphaut adam weisphaut 20:32 12.12.2008

Da li ima

ikakve šanse da onaj rođak sa sela ili kako se već zove se pusti u prime time-u...
Da preokrenemo ničim izazvanu negativnu medijsku sliku o Srbiji...
Ili bar da dijaspori bude toplo oko srca...
simkke simkke 20:45 12.12.2008

Srbi su

oduvek bili holivudski good guys

i Vorkapić i Sekulović i Bogdanović i Tešić i Oxenbergović i Jovović i Divac...mada, bio je i onaj Dex Dexterović...e taj je bio zloća.
we.st we.st 21:03 12.12.2008

mizantropija

Ako, ugasimo sve nase zelje u carobnom Danteovom krugu, mozda i vidimo da One nastaju, s osmehom.
Ili, je i kod nas usao <djavo> u <raj> pa propoveda <salu>.
dusanj92 dusanj92 21:10 12.12.2008

Nema vise

Mislim da je zavrseno sa upotrebom Srba kao terorista. U poslednjih 5 godina Irackog rata uz Alkaidu bice tu novih likova za teroriste.

Od svih filmova meni je Peacemaker najsmesniji, iako zantski dobro uradjen. Hej covek podje maltene peske sa Pala, pa peske kroz pustinju i Kazahstan noseci nuklearnu bombu u rancu. Sto je mnogo mnogo je i za naucnu fantastiku.

Bilo je tu jos i glupljih filmova sa temom kao snajperi pucaju po sarajevu, pa onda i film posvecen silovanju. Nesecam se svih naslova ali sam prestao da ih gledan kada vidim da je na temu rata u Bosni i to zato jer znam unapred da ce film biti glup i prepun stereotipa koji su na granici karikature.
srki92 srki92 07:18 13.12.2008

Re: Nema vise

dusanj92

Bilo je tu jos i glupljih filmova sa temom kao snajperi pucaju po sarajevu, pa onda i film posvecen silovanju. Nesecam se svih naslova ali sam prestao da ih gledan kada vidim da je na temu rata u Bosni i to zato jer znam unapred da ce film biti glup i prepun stereotipa koji su na granici karikature.


Ovo je mozda samo tebi glupo. Bilo je ljudi koji su se hvalili po Beogradu kako je super zezanje pucanje na ljude iz snajpera. I kako je lako zapaliti soliter u sred grada - treba ti samo jedan metak sa zapaljivim punjenjem kojim gadjas ragastov na prozoru. Neki likovi su nudili nekim ribama da ih vode tamo da sa njima pucaju na ljude. Bilo je ljudi koji su isli ne da siluju, nego da gledaju kako drugi siluju devojcice od 13-14 godina...Materijala za horor filmove smo skupili koliko hoces. A noz-zica-srebrenica ne pomaze bas da nas ne gledaju kao monstrume...
Ali nema veze, sve jednom dodje za naplatu.























dusanj92 dusanj92 23:47 15.12.2008

Re: Nema vise

Ovo je mozda samo tebi glupo


Glup film je svakome glup, osim glupome kome je to dobar film.
Doctor Wu Doctor Wu 21:29 12.12.2008

Pa biti zlikovac u američkom

filmu uopšte nije loše. Najbolji zlkovci i oni koji se najviše pamte su Englezi, i to glumčine šekspirijanske provenijencije. Duga je lista, ali ko se ne seća Alana Rickmana, Jeremy Ironsa, Laurence Oliviera, James Masona, Ray Millanda, Gary Oldmana ili Tim Rotha?

Osnovni problem sa filmovima u kojima su Srbi zlikovci je što su đubre, nivoa Golan-Globus produkcije.

Uzgred, surprise, surprise, zlikovci smo i na BBC prime time television: epizoda Spooks, a i Ricky Gervais se češnuo o nas u jednoj epizodi Extras (ona sa Ben Stillerom).

Interesantno je da Albance niko ne dira iako su engleski tv dokumentarci i žuta štampa puni priča o albanskoj mafiji koja, po njima, gospodari tržištem belim robljem (pre par godina su bili umešani u pokušaj kidnapovanja Beckhamovog deteta što je ovde imalo dosta publiciteta). Možda je razlog svemu i to što su filmovi jedan od glavnih načina pranja para, pa se i scenariji pišu u skladu sa "veži konja gde ti gazda kaže" pa ako je gazda Albanac onda zlikovac može biti samo jedno.
adam weisphaut adam weisphaut 21:33 12.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom

Možda je razlog svemu i to što su filmovi jedan od glavnih načina pranja para, pa se i scenariji pišu u skladu sa "veži konja gde ti gazda kaže" pa ako je gazda Albanac onda zlikovac može biti samo jedno.

Kao što već rekoh:
Da li je slučajno što je papa Poljak?
Doctor Wu Doctor Wu 21:47 12.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom

fljamurtari
Kao što već rekoh:
Da li je slučajno što je papa Poljak?

Da citiram jednog pametnog čoveka: A stupid man's report of what a clever man says can never be accurate, because he unconciously translates what he hears into something he can understand.

dragoljub92 dragoljub92 21:48 12.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom

Kao što već rekoh:
Da li je slučajno što je papa Poljak?

папа је герман колко ја чуо
adam weisphaut adam weisphaut 21:52 12.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom

A stupid man's report of what a clever man says can never be accurate, because he unconciously translates what he hears into something he can understand.

Poučan citat koji nažalost nije od pomoći "doktoru".
Da jeste, ne bi imao onakve fantazme od teorija.
adam weisphaut adam weisphaut 21:52 12.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom

папа је герман колко ја чуо

Ma jok, German je patrijarh.
Rahmetli.
Covek u belom Covek u belom 22:01 12.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom

adam weisphaut
Možda je razlog svemu i to što su filmovi jedan od glavnih načina pranja para, pa se i scenariji pišu u skladu sa "veži konja gde ti gazda kaže" pa ako je gazda Albanac onda zlikovac može biti samo jedno.

Kao što već rekoh:
Da li je slučajno što je papa Poljak?
Crni adame opet si se nasao prozvanim. Jedino sto si ti samo ucitelj, a oni nazalost ne spadaju u gazde...
adam weisphaut adam weisphaut 22:03 12.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom

Crni adame opet si se nasao prozvanim.

Gde si, Lilit?
U belom.
mikimedic mikimedic 23:41 12.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom

Da li je slučajno što je papa Poljak?


Papa nije Poljak.
adam weisphaut adam weisphaut 01:05 13.12.2008

Re: Pa biti zlikovac u američkom


Papa nije Poljak.

A ti nisi gledao "Balkanskog špijuna"...
Što te identifikuje kao pasioniranog filmofila...
dragoljub92 dragoljub92 21:47 12.12.2008

е

сад знамо како су се дојчландери осећали задњих педесетак година.
једино што ме вређа је ужасно слаба продукција .
и то што немамо ниједног лудака који је спреман да се дигне у ваздух за велику србију показује колико су наши националисти спремни да се жртвују за идеале.
011-495 011-495 00:10 13.12.2008

Re: е

dragoljub92
сад знамо како су се дојчландери осећали задњих педесетак година.једино што ме вређа је ужасно слаба продукција .и то што немамо ниједног лудака који је спреман да се дигне у ваздух за велику србију показује колико су наши националисти спремни да се жртвују за идеале.


Nije cilj dati svoj zivot za ideale nego tudji. Stvari koje su za jednokratnu upotrebu nisu od velike koristi.
Time Bandit Time Bandit 04:03 13.12.2008

Re: е

Nije cilj dati svoj zivot za ideale nego tudji.

da, to je ta mantra, tudjih zivota nikad dosta...
011-495 011-495 17:51 14.12.2008

Re: е

Time Bandit
Nije cilj dati svoj zivot za ideale nego tudji.da, to je ta mantra, tudjih zivota nikad dosta...


Tacno, jedino ne mogu da se setim koji je to americki predsednik rekao.Vidi se da su ovu sazetu doktrinu doveli do savrsenstva.
simkke simkke 21:51 12.12.2008

uostalom

...i Ameri su u nasim filmovima cesto krivi za sve.
dragoljub92 dragoljub92 21:54 12.12.2008

Re: uostalom

simkke
...i Ameri su u nasim filmovima cesto krivi za sve.

и дебели и ружни
011-495 011-495 17:52 14.12.2008

Re: uostalom

dragoljub92

simkke...i Ameri su u nasim filmovima cesto krivi za sve.и дебели и ружни


...a inace nisu.
dragoljub92 dragoljub92 12:42 15.12.2008

Re: uostalom

011-495
dragoljub92

simkke...i Ameri su u nasim filmovima cesto krivi za sve.и дебели и ружни


...a inace nisu.

па да је код нас храна тако јефтина ,или ме мој другар лагао ккад ми је теко да телефон панасоников ,који код нас кошта 100јеври код нјих кошта 17 долореса,онда нису,али ми би били као слонови да нам је храна тако јефтина,а лепота-јебеш лепоту ,то је забава за дебиле.
cheshko cheshko 00:04 13.12.2008

Bad guys


http://www.imdb.com/title/tt0117500/
Ovde su nas, doduse, samo malo opleli, ali je ok film.
011-495 011-495 00:07 13.12.2008

Dzon Vejn...

Ne bi postojao da nije bilo zlih Indijanaca koji siluju plavuse u ustirkanim kosuljicama,skalpiraju dedu i babu a decu odvedu u ropstvo.
Amerikancima treba k'o 'lebac novi Dzon Vejn i u sto vecem broju inace ode nacija u propas'. Procitajte danasnje predloge M.Olbrajt i njenog pulena Koena u vezi istorijske uloge SAD u buducem sprecavanju genocida po svetu pa ce sve stati na mesto.
Goran Vučković Goran Vučković 00:12 13.12.2008

Re: Dzon Vejn...

Amerikancima treba k'o 'lebac novi Dzon Vejn i u sto vecem broju inace ode nacija u propas'. Procitajte danasnje predloge M.Olbrajt i njenog pulena Koena u vezi istorijske uloge SAD u buducem sprecavanju genocida po svetu pa ce sve stati na mesto.

Jel to nešto o preventivnoj upotrebi nuklearnog naoružanja bilo?
iluzionista_b iluzionista_b 01:38 13.12.2008

...

Dobar blog, dobra poenta, dobra argumentacija.
Što se komentara na blog tiče stigoh do pola, ali sam odustao. Baš mora da bude ili crno ili belo. To mi nikada neće biti jasno. (Kako beše ona opcija na fejsbuku? Politička orijentacija: LDP/DS/DSS/SRS/SNS - Tužno.)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 05:17 13.12.2008

a danski filmovi?

meni je jednom jedan filmadzija dao objasnjenje na koje sam se primila. kaze, americka publika je u frci od terorizma, u zaista ozbiljnom strahu i ako u filmovima negativci budu iz te fele, sto seje strah, onda je filmsko plasenje previse realno, nije dobro, za film, publika voli da se plasi i da strepi, al da je ne udara u bazicnu prpu, ipak je to produkcija za relax i zabavu, pa srbi dodju kao idelani losi momci, culi su da postoje tamo neki, jel, nisu dobri, al ih ni ne ugrozavaju, nema realne opasnosti, pa mogu relaksirano da uzivaju u akcionom/krimi/horor filmu.... a rusi, koji su jedno vreme bili neizbezni losi momci su se malo izlizali i ispali iz scenarististickog trenda.

ja volim danske filmove, u zadnje vreme posebno one koje pravi tomas jensen, sto se mene tice, 'ocu u kini jedu pse III, IV, itd:)))

tyson tyson 22:03 13.12.2008

Re: a danski filmovi?

Vesna Knežević Ćosić
kaze, americka publika je u frci od terorizma, u zaista ozbiljnom strahu i ako u filmovima negativci budu iz te fele, sto seje strah, onda je filmsko plasenje previse realno, nije dobro, za film, publika voli da se plasi i da strepi, al da je ne udara u bazicnu prpu, ipak je to produkcija za relax i zabavu, pa srbi dodju kao idelani losi momci, culi su da postoje tamo neki, jel, nisu dobri, al ih ni ne ugrozavaju, nema realne opasnosti, pa mogu relaksirano da uzivaju u akcionom/krimi/horor filmu....
Kolika rečenica, tri puta se usput uzima vazduh da bi se pročitala naglas!!!


ja volim danske filmove, u zadnje vreme posebno one koje pravi tomas jensen, sto se mene tice, 'ocu u kini jedu pse III, IV, itd:)))
Pa i u njima su Srbi negativci




dolybell92 dolybell92 06:13 13.12.2008

Sad su Srbi

u "modi"... trajaće neko vreme ... i naći će se neko nov..
Koliko li je filmova tek snimljeno i koliko dugo snimano
i u svakom je bio neki Kowalsky - Poljak.... pa to nismo
posebno primećivali... nismo Poljaci, pa nam ne smeta?
dekiswe dekiswe 12:56 13.12.2008

Odelo se kroji po musteriji...

Hvala na interesantnom blogu.

Mislim da su bilo kakvi pokusaji da se rukovodi "trzistem" filmskih prica bezpotrebni. Holivudske price, kao i ove nase, se kroje po musteriji. Ljudi gledaju to sto im se servira i cak se cude kad im producent "pogodi" pricu. A nemaju pojma da su je "narucili".

Najvise bi me bolilo da me uopste nema, da nikoga nije briga. E tad bi znao da je sve crno.

alexlambros alexlambros 15:26 13.12.2008

Re: Odelo se kroji po musteriji...

Hvala na interesantnom blogu.


Било ми је задовољство. Хвала на лепом коментару.
queeria92 queeria92 15:46 13.12.2008

Akcioni Srbi...

Naravno, svi su čuli i znaju za zločine na Kosovu iako nijedan od njih nije izronio iz mračne senke maštovitih spekulacija.


Ja sam čitao do ove rečenice i onda stao. Sorry, ali nemam želudac.

Ovaj tekst izgleda želi da predstavi da su Srbi nevine devojke, koje zla Amerika u svojim filmovima opisuje kao razbludele kurvetine. E pa žao mi je, mi Srbi smo daleko od nevinosti.

Ali meni su ove maštovite spekulacije mnogo interesantne. Hajde da uzmemo da su zločini maštovite spekulacije - zašto se onda bunite protiv američkih filmova, koji su takođe maštovite spekulacije i izmišljotina (možda oni to na početku filma i naglase).

Jeste, ne odgovaram mi takva reprezentacija Srba, naročito ne od Amerikanaca, ali molim vas da nađete sredinu. Niti su Srbi beli, niti su američki filmovi crni. Ima tu dosta sivila.

Ali u svakom slučaju hvala na spisku veoma lepih i kvalitetnih filmova, koje sada jedva čekam da pogledam.

alexlambros alexlambros 16:50 13.12.2008

Re: Akcioni Srbi...

Ovaj tekst izgleda želi da predstavi da su Srbi nevine devojke, koje zla Amerika u svojim filmovima opisuje kao razbludele kurvetine. E pa žao mi je, mi Srbi smo daleko od nevinosti.


Тејк ит изи. Тема је била зашто Срби као бед гајз кад има других очигледнијих и на концу конца, глобалнијих кандидата (Арапи се просто намећу) ... Покушао сам да дам одговор ... јер су бели (а политички је коректно оцрњивати неког белог), политички потпуно немоћни и као тржиште занемарљиви. Не ради се о кукњави уопште нити о томе да смо безгрешни, али како популарна култура у данашње време формира ставове и мишљење маса, проблем уопште није тако наиван као што се можда чини на први поглед. Упркос свему, дубоко верујем да не заслужујемо такав поп третман.
queeria92 queeria92 19:08 13.12.2008

Re: Akcioni Srbi...

Ne, ne, ne, ovaj tekst takođe ima prizvuk zašto diraju nas Srbe kad smo mi uvek bili fini i pristojni. Zašto nam se dašava ova nepravda, nama nevinima.
bobo92 bobo92 19:37 13.12.2008

Re: Akcioni Srbi...

alexlambros
јер су бели (а политички је коректно оцрњивати неког белог), политички потпуно немоћни и као тржиште занемарљиви.

Ovde gresis.
Ciljno trziste Holivuda u zadnjih desetak godina je Istocna Evropa (od koje 90% staje na stranu Srba, protiv USA) i Azija.
Zato je i napravljeno vise filmova u kojoj razni vanzemaljci i statijaznam ruse americke gradove,( jer se ova dva trzista loze na takve scene) nego sto je napravljeno filmova u kojima su Srbi bad guys.
alexlambros alexlambros 20:50 13.12.2008

Re: Akcioni Srbi...

Ciljno trziste Holivuda u zadnjih desetak godina je Istocna Evropa (od koje 90% staje na stranu Srba, protiv USA) i Azija.



moji podaci govore Azija, pre svega jugoistocna, sa oko 2 milijarde potencijalni konzumenata americke industrije zabave ... Saberi koliko ukupno stanovnika ima u istocnoj Evropi ... plus Amerika, zapadna Evropa i Australija sa Novim Zelandom ...
alexlambros alexlambros 20:52 13.12.2008

Re: Akcioni Srbi...

Zašto nam se dašava ova nepravda, nama nevinima.


Аха. Па ја мислим да приступ јесте неправедан и једнодимензионалан ... Ај нек оплету по Арапима тако ... мало сутра, накачиле би им се све могуће организације
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:07 13.12.2008

stereotipi

Nije lose da je neko dotakao ovu temu. Problem je kad se za jednu zemlju ili narod zakaci jedno znacenje i onda ono postane jako koristan okvir i za dalja tumacenja dogadjaja u toj zemlji a i za koriscenje u zabavne svrhe. Ubice i zlocinci koji su sebe zvali Srbima nekoliko godina su opsedali Sarajevo, napravili Srebrenicu i Vukovar i to je u vecini svetskih medija postao i ostao sinonim i Schlagwort kad se prica o Srbima. A popularni mediji i komercijalni filmovi jesu toliko uspesni jer sve pojednostavljuju i koriste popularne predstave. Nije se lako osloboditi loseg imidza, prva asocijacija za Nemce u Engleskoj, Holandiji, Poljskoj a valjda i u nekim drugim evropskim zemljama su i danas nacisti. Drugacije nije bilo ni u Jugoslaviji, gde su 'Svabe' predstavljane kroz popularne partizanske filmove koji bi mogli biti pandan ovim holovudskim sa Srbima i bratijom kao teroristima. Inace, zna li neko neki srpski film u kom neki Rom nije muzicar, pijanica, ludak, cudak i sl?

Ali ono sto je meni mnogo zanimljivije je nezainteresovanost politicke i kulturne elite da uticu da se slika o Srbiji menja. U Srbiji se u politickoj kulturi danas vise nego ranije valjda fura fazon 'narodnog coveka' sto ce znaciti primitivnost i prostakluk. Balkanski duh je danas u Srbiji bas trendy, a ja se ne secam da je o tom prostoru do pocetka ratova devedesetih uopste pricano kao o Balkanu. Nemislim sad na vreme pre drugog svetskog rata, nego na nedavnu proslost. Al nisu problem samo 'tudje' slike o 'nama, zar nije Kusturica najveci domaci uspesni izvoznim samobalkanizama? Ok, nisu tu Srbi teroristi ali ne znam koliko bi se ljudi sa ovog bloga identifikovalo sa vecinom njegovih likova. Isto tako, asocijacija na Srebrenicu ce biti najistaknutija tacka dok god je u velikim svetskim medijima aktuelno pitanje hapsenja Ratka Mladica, jer ako citate BBC videcete kako se u drugom delu clanaka uvek vraca na Srebrenicu i rat u Bosni, da bi se citaoci podsetili o kome je rec. Znaci da je Srbija nametnula drugu temu, onda bi se drugacije i predstavljala, ovako je jos uvek tamo gde je usla 93. Ali valjda nema nista od skidanja ovih stereotipnih predstava dok i u samoj Srbiji ne preovlada stav da se najvise isplati da se drustvo sto pre obracuna sa pojedincima i grupama koji su odgovorni za ubijanja drugih a ne da se cuvaju iza mitskog naroda.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:37 13.12.2008

Promenimo naslov!


Alex...
Srbi - novi holivudski bad guys


Doci ce vreme kada ce naslov biti ovakav:

SRBI - NOVI HOLIVUDSKI BED GUYS! (u znacenju: svaleri!).
alexlambros alexlambros 20:44 13.12.2008

Re: Promenimo naslov!

SRBI - NOVI HOLIVUDSKI BED GUYS! (u znacenju: svaleri!).


Биће осврт и на ту тему!
mirash mirash 20:00 13.12.2008

Neki dublji razlozi...

Svijet operise sa stereotipi. No, za to ne smijemo bacati krivnju na Holivud ili drugije. Ka za svaki drugi problem svudje su dublji razlozi i kauzalnost se mora otkriti.

Erdeljanovic i nekoliko strani autori su besprekorno u detalj opisali ono sto niko ne smije da govori na Balkan…a to je da je vecinsko stanovnistvo u region EGZOGAMSKA smijesa kontaktnih plemena Arbanaski i Crnogorski (koji se deklarisu ka Srbi) jos od XII vijeka. U narod se to zvase BLISKANJE. Da ponovim Marko Miljanov je rekao: Nas je jezik arbanaski koliko i srpski.

Originalni srpski ili slavenski narod, narocito iz mjesta, je kolektivno pobjega na Zapad i Sjever bojeci se represalije od Turske jos krajem XVII vijeka. Sultan iz Stambol je nalozio da se prihod mora slat. Tada su brojna EGZOGAMSKI smijesana plemena naselila TOPONIM zvani Srbija. Djin Kelmendi je bio djed na Karadjordje a dosa je sa sjevera Albanije iz katolickog plemena Klementi. I poslje, za vrijeme komunizma proces se intezivira kada uslijed pojacani prirastaj i dodatnog doseljavanja NASHIJE su osvojili Beograd i deo Backe. (Bez uvrjiede ali Kastratovic, Bujoshevic, Dukovic, Ljusic,Cherovic, Bulatovic, itd hiljade i hiljade u telefonski imenik nemaju slavensko porijeklo – etimoloski NIJESU SALAVENSKA ili cak i da jesu radi se o smijesane generacije i generacije…)

Svije ratni sukobi na podrucije bivshe Jugoslavije tokom XX vijeka ima korijen u rivalitet izmedju razliciti klanovi istog porijekla i mentaliteta (VREDNOSNI MODEL je sacjinen od slijepo vjerovanje u razmnozavanje, osvajanje tudjeg prostora, krv, tlo, osvijetu…itd). Ovi klanovi vladaju Beogradom, Prishtinom, sjevernom Albanijom do Skadar i do znacajnog stepena Zagrebom i nose u sebi egoizam to jest nacinalizam ka stepen nadmoci SVOIJEH nad DRUGIMA. U njih je ekonomska i politicka moc. Cijenjeni blogeri mogu se uvjerit ubedljivo na gnoseoloskim ilustracijama na ova dva linka ispod.

http://www.hotlinkfiles.com/view/full/1240730_khjgp
http://www.hotlinkfiles.com/view/full/1240729_ifteb

Da sadasnje stanovnistvo u Srbiji nema puno veze sa Srbima u 75-80% slucajevi je istorijska cinjenica (manji deo je bugarskog i deo dje suTurci drzali u doline rijeka i Turskog sto se lako da uvidjet i po konstituciji iako oni mogu biti i prezimena tipicna za deo autenticne srpska ili bugarska naroda ka M. Markovic. Srpska porijekla je dobar deo BiH i Hrvatske a i delimicno gradovi ka Wien, Budapest i Zagreb i Dalmacija. Nekada je nuzda a nekada privilegija i poitika natjerala ljude da bjeze imenjaju formalno vjeru i etnicitet…sto i nije najznacajnije vec MENTALITET.

Na kraju zelim istaci sto Novo Doba njeguje novije vrijednosti ka tolerancija i coviecnost i povijerenje u drugoga do sebe … i tu balkanski narodi sa svoije mentalni sklop dugo se ne mogu priblizit do nekije drugije manje agresivni i moralno evoluiranijim narodima. No zdrave individue ka i bilesni postoje svudje no PROPORCIJEsu razlicite i radi toga i drzave izgledaju drugcije jedna od drugije.

Pozdrav svijema ljudi dobre volje i zdrave misli
alexlambros alexlambros 20:48 13.12.2008

Re: Neki dublji razlozi...

a to je da je vecinsko stanovnistvo u region EGZOGAMSKA smijesa kontaktnih plemena Arbanaski i Crnogorski (koji se deklarisu ka Srbi) jos od XII vijeka. U narod se to zvase BLISKANJE


WTF ?!?!?
Goran Vučković Goran Vučković 21:55 13.12.2008

Re: Neki dublji razlozi...

WTF ?!?!?

In Biology, exogamy more generally refers to the mating of individuals who are relatively less related genetically: that is, outbreeding as opposed to inbreeding.

Komšija hoće da kaže da smo mnogo više pomešani nego što to želimo da priznamo, koliko shvatam.
alexlambros alexlambros 01:33 14.12.2008

Re: Neki dublji razlozi...

Komšija hoće da kaže da smo mnogo više pomešani nego što to želimo da priznamo, koliko shvatam.



Па, ако сам добро схватио, Срби данас заправо живе у Будимпешти и Бечу и верују да су Мађари и Аустријанци, а у Србији живе Албанци, Бугари и Турци који верују да су Срби?
mirash mirash 10:44 14.12.2008

Re: Neki dublji razlozi...

To bi bila simplifikacija i nijesam to tvrdio. U sadasnja Srbija a narocito Beograd, Cacak i Kragujevac… deo Pestarske visoravni i Ivanjica proporcionalno vecinski narod je egzogamski smijesan izmedju Hoti i Keljemendi sa jedne Arbanaske strane (pleme Berisha) i tzv. Crnogorska kontaktna plemena Kuci, Rovci, Vasojevici sto je bilo sasvim normalno kada im je broj znacajno padao do XII vjeka uslijed medjusobna krvoprolica (a obe strane vjeruju u razmnozavanje i ekspanziju). Stoga je doslo do promjene u trend i krenuli su na tzv bliskanje. Sa crnogorske strane (koji sebe nazivaju SRBI prvi su u bliskanje usli Drekalovici). Samo Crnogorci iz Istocne Hercegovine i malo oko Cetinje se NIJESU BLISKALI. Poslije kada je autothono srpsko stanovnistvo ISPRAZNILO rijecne doline u Srbiji i i pobijegli na Zapad i Sjever i kasnije kada je u komunzam masovno poceo proces Cetinje >>>Dedinje svije siromasne i mnogousne porodice su se prebachile u Beograd i Backu (kolonizacija). Provjerite otvorivshi tzv White Pages u Beograd sto je takvog porijekla stanovnistvo u dominaciji i sto je de facto razlog za agresivni i grabezljivi stil zivota u Beograd. Ako ne vjerujte na mene PROVIJERITE medju mnogi etnoantropolozi strani i domaci i na ovije site ispod takodje.

http://www.montenet.org/2003/rajo2.html
http://www.hotlinkfiles.com/view/full/1240729_ifteb (frapantna gnoseoloska slicnost)

Sto se tice na primjer Budapesta tamo je mnogo hungarizovano Srba ka i Jevreja narocito prije 1944. Originalna madjarska plemena su tamni ljudi a Budapest je pun plavih.

Svi ti procesi u istoriji su bili veoma normalni…I mozda je najbolje cuvana tajna da u Srbiji najmanje ima Srba vec SMIJESHANI - ljudi sa identicnim mentalitet ka u Montenegro, Sjeverna Albanija, Kosovo i sadasni Beograd. Ka propulzivni i agresivni takvije ljudi cvrsto drze ekonomske, politicke pozicije I KRIMINAL sto je cesto na Balkan smijesano…Tajne sluzbe su ih pune I kontrolisu veci dio medija koji kreiraju realnost koja odgovara mentalitetu naroda i tako opstaju na vlast. Tzv. reciklaz od tradicionalzma, konzervativizma i besmislenih mitova radi stvaranje bolesne velicine i nadrazivanja najnizije nagoni I huskanja PROTIV drugije koji se percepiraju ka neprijatelji I ne dijele vecinsko nametnuto misljenje. Iz istog mentalnog izvora dolazi nagon da se dodje do moci i novca ODMAH i da se za sije sto nije prijatno u zivot OKRIVLJUJE DRUGI. To je dovelo do ratovi…ili do razvoja bezocnih pljacki koje se nazivaju tajkunske ekonomije - nazvani umjereno ka balkanski neoliberalizam. Holwood je djelimicno stoga u pravu ali je trebao obuhvatit srz mentaliteta sa obe strane Prokletija dje je izvoriste problema a ne opanjkavat termin Srbi I narod koji je mnogo pitomiji I u manjini u Srbiji.

Pozdrav cjenjenim blogerima uz savjet sto je umno biti oprezan i umjesto MI uvijek koristit JA za isticanje pripadnosti AKO je to u normalan svijet kome vazno.
dunja73 dunja73 22:38 14.12.2008

Re: Neki dublji razlozi...

MI uvijek koristit JA

ovo treba velikim slovima napisati,iz ovoga ,,mi ,, nastaje manipulacija,u svakoj kao prvo porodici,pa drzavi,pa verskoj skupini itd...
behemot123 behemot123 20:46 14.12.2008

Predlog za prosrpski film

Ovde se uglavnom raspravlja o tome da li su Srbi to zasluzili na filmu? I naravno, pola s slaze da jesu, ma sta jesu, gore je nego u krsh holivudskim filmovima, a pola misli da ne treba ocrnjivati Srbiju. To je zato što se Srbi odvajkada svrstavaju u dve osnovne grupe: Inadžije i Podguzne Muve . Ja sam u ovoj prvoj grupi (imagine that . Nego, jel se neko seća najveće novinarske patke svih vremena. Ono kada je američki novinar pitao koji je Srbin silovao najviše muslimanki u Bosni, a Nebojša Jevrić (ajmo sad antisrbofašisti, opaljuj) mu rekao da je to Gruban Malić, sas alatku koja se vuče po zemlji. A „novinar” otrčao kući i druknuo. Mislim da je Gruban na spisku haškog tribunala bio među prvih 10 osumnjičenih. Taj spisak i dalje ima na internetu, apdejtovana verzija (pored imena Grubana Malića piše fictional character). Od toga bi mogao da se napravi odličan prosrpski film. Za našu dušu, srpsku napaćenu.
P. S. Uzgred, jel ima neko informaciju kada će biti uhapšen Džozef Bajden? Kada već padaju članovi američke Demokratske stranke zbog korupcije, mislim da bi on trebalo da dobije dve doživotne robije zbog toga.
alexlambros alexlambros 20:58 14.12.2008

Re: Predlog za prosrpski film

Od toga bi mogao da se napravi odličan prosrpski film. Za našu dušu, srpsku napaćenu.


Подржавам
a.andjelkovic a.andjelkovic 22:56 14.12.2008

Re: Predlog za prosrpski film

Svakako,toliko ih je vec uradjeno,sa zeljom da se dopadnu Zapadu.Neki su i nagradjivani.Podrzavam,zaboravlja se da Zapad cezne za preokretom,zli postaju suprotnost sebima.Amerika za tim zudi,serijale voli.Dosta im je zlih
Srba.terorista.Napravimo im istinu o nama.
dunja73 dunja73 23:21 14.12.2008

srbi-losi momci

zaboravili ste Hunting Party..with Richard Gere
sybil sybil 05:41 15.12.2008

Savior?

da li je neko gledao? nastasia kinski glumi.
kakav je to uzas, a kazu da je istinita prica.
dunja73 dunja73 12:09 15.12.2008

Re: Savior?

Jel to bese sa Sergejem Trifunovicem,od tog filma i filma ,,strsljen,,i Sergeja sam prestala da ,,obozavam,,
A da li je istinita prica ,uopste ne sumnjam da nije.
U poslednje dve godine ja sam kategorizovala filmove u tri grupe,,americke produkcije,,
1. filmovi o masovnim bolestima,zombijima,vampirima,katastrofama
2.o Hanibalima,sadistima,ljudima sto ubijaju iz zadovoljstva,poremecenim umovima,kao film ,,Hostel,,i na tu foru..
3.uvek isto,neko dvoje se voze u autu kroz SAD , zaskacu ih manijaci,psihopate ,ubice,zombiji...
Naravno nadju Ameri mesta tu i za Srbe,Muslimane-teroriste...,a sto bi to , pa i bilo kvalitetnije??
medjutim92 medjutim92 13:26 15.12.2008

Re: Savior?

sybil
da li je neko gledao? nastasia kinski glumi.
kakav je to uzas, a kazu da je istinita prica.


Savior je imao domaceg reditelja..
sybil sybil 07:42 16.12.2008

Re: Savior?

dunja73
Jel to bese sa Sergejem Trifunovicem,od tog filma i filma ,,strsljen,,i Sergeja sam prestala da ,,obozavam,,A da li je istinita prica ,uopste ne sumnjam da nije.U poslednje dve godine ja sam kategorizovala filmove u tri grupe,,americke produkcije,,1. filmovi o masovnim bolestima,zombijima,vampirima,katastrofama2.o Hanibalima,sadistima,ljudima sto ubijaju iz zadovoljstva,poremecenim umovima,kao film ,,Hostel,,i na tu foru..3.uvek isto,neko dvoje se voze u autu kroz SAD , zaskacu ih manijaci,psihopate ,ubice,zombiji...Naravno nadju Ameri mesta tu i za Srbe,Muslimane-teroriste...,a sto bi to , pa i bilo kvalitetnije??

ne, nije taj. natasa ninkovic glumi u tom filmu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Savior_(film)
oliver stone je producent, zanimljivo.
medjutim92 medjutim92 13:29 15.12.2008

Bilo je i u Dosijeu X

.. u jednoj epizodi se pominje "Ladislav Miriskovic", i neki lik flipne jer je gledao price o njegovim zlocinima i imao neki modulator TV programa, od kog posle i Skali umalo da odlepi i upuca Moldera..
sybil sybil 07:46 16.12.2008

najbolji pro-srpski film

najbolji pro-srpski film koji bi hollywood mogao da uradi je film zoran djindjic.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana