Monopoli - bolest srpskoga društva...

Drago Kovacevic RSS / 16.12.2008. u 12:05

Srbija je zemlja monopola. Definitivno. Nema značajne grane ili mesta gde je moguće zgrtati novac a da nije "zapljunuto" monopolom. Monopol na naftu i uvoz nafte i naftnih derivata, monopol na distribuciju električne energije, monopol na poštanske usluge, monopol u avioprevozu, monopol u organizaciji igara na sreću, monopol u veletrgovini, samo su neki od legalizovanih monopola.

Potom slede povlašteni, oni koji nisu čisti monopolisti nego su posebnim zakonima dobili poziciju posebne zaštite. Državno visoko obrazovanje, pa državno zdravstvo, pa državne religije ( tzv. tradicionalne verske zajednice među kojima se onda izdvaja jedna još jednakija), pa državni sportski klubovi, pa privredne komore u koje je obavezno učlanjivanje, povlašten položaj RTS-a i tome slično.

Partijski vrhovi i vlast direktno, putem manje vidljivih instrumenata obezbeđuju monopole u spoljnoj trgovini, putem posebnih dozvola i kvota, te privatne monopole u unutrašnjoj trgovini.

Netransparentnost i izbegavanje davanje informacija od javnoga značaja na sve moguće načine ( pogledati blog g. Šabića, poverenika za informacije od javnoga značaja), zapravo je jedno od najajčih sredstava za čuvanje monopolskih pozicija ali i mutljavina svake vrste.

Postoje unutar sistema i partijski monopoli ili monopoli raznih lobija koji se nalaze unutar partija ili su pak bliski partijskim vrhovima. Tako se tačno zna ko su favoriti u kome sektoru i ko može dobiti poslove.Stranke su izdelile sektore, i u njima prolaz imaju samo tzv "naši ljudi". Zakon o finansiranju političkih stranaka je nejasan i ne omogućava informacije o tome kako se one finansiraju osim u delu iz kojih se finansiraju iz budžeta.Državna budžetska revizija još ne postoji, ne podnose se završni računi, atmosfera kao izmišljena za razne kombinacije.

Svako od navedenih područija direktno utiče na činjenicu da živimo u jednoj od najsiromašnijih država i najsumornijih društava u Evropi. Ovih dana smo imali prilike čitati mnogo o tome kako Srbija državni monopol na naftu i naftne derivate predaje direktno u ruke druge države, što je još opasnije od već postojećega stanja. U izgledu je da će ta druga država verovatno preuzeti monopol i na električnu energiju tako što će sličnom kombinacijom kao u slučaju NIS-a preuzeti i EPS. Iza toga više nećemo imati prilike ni da biramo vlast, ili da je pritišćemo kako bi menjala postojeće stanje. Umesto nas će to, kako sinoć reče Čanak, raditi Kremlj. I sve će biti objašnjeno "brigom za Kosovo"..  



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

urbanosaurus2 urbanosaurus2 12:22 16.12.2008

i onda...

shta nam valja chiniti...



na ulice k'o grci, ili na pecanje... :]
zeks92 zeks92 12:26 16.12.2008

Drago, mogu li da objavim

kao komentar jednu moju kratku pricu -objavljenu na mom blogu- koja je u vezi sa ovom temom?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:27 16.12.2008

Re: Drago, mogu li da objavim

zeks92
kao komentar jednu moju kratku pricu -objavljenu na mom blogu- koja je u vezi sa ovom temom?

Naravno..
zeks92 zeks92 12:31 16.12.2008

Sistem

Ja poznajem informacione sisteme, ali radio sam i pijacne sisteme. Kum i ja, '92-ge i '93-ce, zasnovali smo biznis ... On je imao jugica i prikolicu, a ja dobre veze: na moru upoznao sam ribara-kocara koji je zeleo da prosiri trziste i da salje svezu ribu,za Beograd. Obisao sam sve pijace, ribarnice i mnoge restorane da organizujem prodajnu mrezu. Nije lako raditi sa svezom ribom:nismo imali hladnjacu, morali smo je prodavati u roku od 24 sata. Krenuo je posao, kamion po kamion, nedelja(u) za nedeljom, rasirili smo se po celom gradu. Nismo mogli vise sami,pa smo doveli jos dvojicu. Razradili smo sistem,sve se znalo: ko istovara, ko na kojoj pijaci prodaje, ko razvozi po restoranima, ko naplacuje. Imali smo i jednog lokalnog pijanca, kao rezervu. Ako se neko razboli ili ima obavezu, morala postojati zamena - sistem se stalno menja i uvek mora da radi! I trziste se menja i ima svoja pravila: u Srbiji roba se uvek tesko naplacivala, pa smo birali kupce koji dobro placaju. Imali smo razne ribe i po kolicini i po vrsti i po ceni. Jeftine od 2DM bilo mnogo, ali narod nije imao para da je kupi - tekle su godine teske inflacije.

San Pjera, ribe od 25 DM, imali smo malo, ali potraznja bila je ogromna. Po nekoliko puta na dan zvale su me restorandzije, cvilile, molile da bas njima, obezbedim kolicinu u sledecoj isporuci …

Jednog popodneva,telefonirao sam neprestano, jurio sam naftu i za brod i za kamion. Naime,bila je kriza sa gorivom, pa smo Kum i ja, nabavljali naftu u Srbiji, pretakali je u burice, pa je slali kamionom ribarima za Crnu Goru. Toga dana nisam imao bas dovoljno novca, ubedjivao sam neke ljude da mi daju na ler, kumio ih, molio ... Iznenada,izmedju dva razgovora,zazvonio mi je telefon. Javio mi se neki covek, lepo se predstavio, i ljubazno me zamolio da dodjem u njegov restoran ...

-Nemam robe sada -rekoh.

-Nema veze, dodjite da porazgovaramo ...

Razmisljao sam tada:

"Ovaj je neki jak. Ima tu love! Gospodin covek! A i dosadilo mi je da se pickaram sa budalama!"

-Gde je restoran? - pitao sam.

-Restoran (Taj i Taj), ulica (Ta i Ta)!

Krenuo sam odmah, trkom ... Kad sam stigao tamo, i video prostor, zastao mi je dah ... Naime, obilazio sam ja tada restorane, snadbevao cak i Hajat, ali ovo je bilo ... nesto izuzetno! Sve se caklilo, sijalo, dole mermer, gore stakla niz koje je klizila voda ...a uz zid, rashladne vitrine sa svezom ribom ... Pogledao sam ja tu ribu. Nije bila neka. Moja je bila bolja!

Lepo mi je taj gospodin sve pokazao, pozvao me je da sednem i narucio picence ... seo je sa mnom, pitao me je za posao, ja sam mu u kratko ispricao, a onda je on poceo svoju pricu: da je on nekad radio protokol kod bivseg Predsednika ,a da sad radi za nekog mnogo jakog Gazdu!

-Cekaj,bre- mislio sam -volim ja sa Gazdom da popricam!

Pa ga upitah:

-A, gde je Gazda?

-On je mnogo zauzet covek. Rukovodi trgovinama, restoranima. I znas sta. San Pjer je za njega licno i za njegove goste. Mi ovde spremamo i jaretinu u mleku! Budi drug i daj mi 30 kila! - odgovorio je.

- Ma, ne mogu toliko! Treba mi i za druge! San Pjera svi traze - rekoh.

-Platicu ti odmah sada.Unapred! - rece tada.

E...tu sam ga cekao! Dogovor lovu gradi! Setio sam se onog mola od dve marke, koga tesko prodajem, a i nafte koju sam morao da platim ...

-Moze! Ali da uzmete i 100kg mola! - rekoh.

-Posto? - pitao je.

-Tri marke! - odgovorih ko iz topa.
-Moze. Uzecu ga za salatu!

Odmah je izvadio novcanik i izbrojao novac. Otisao sam srecan,sa lovom u dzepu. Lepo smo saradjivali, ali samo tri nedelje. Kriza sa gorivom unistila nam je posao. Kamion, a narocito koca - brod, mnogo trose. Puk'o nam je biznis skroz … ali gazdin nije ...

………………………………….

Danas, kad god odem u radnju, pomislim na tog jakog gazdu, s kojim nikad nisam razgovarao. Sada ja od gazde kupujem hranu ... bez dogovora i razgovora … a sve je mnogo skupo! Novinari pricaju da je u drugim drzavama jeftinije. Ne znam ja to! Nigde ne putujem!

Ja sistemski razmisljam. I od sebe polazim. Ja sam u zivotu menjao sisteme: i pijacne i informacione i poslovne i drzavne! Ne znam vise koliko puta! ... i tu sam, gde sam …

Ali gazda je drugaciji.I pametniji.On ima jedan sistem za sve sisteme!

Ma ... imam ja bujnu mastu, pa tako u radnji, gledam robu ,gledam cene...al' slusam i sta narod prica, pa zamisljam razgovor sa tim jakim Gazdom:

"Ne znas ti obicne ljude,Gazda … mnogo su ljuti ... pa gundjaju:

-Jebe mi se za monopol!

-Spustaj cene Gazda!

-Mnogo si jak!

A meni je struka takva, da ja moram da branim sistem. A on … mora i da radi … i da se menja ... ali i jos nesto je, Gazda za svaki sistem, mnogo vazno:

-Nije covek sistem!

-Covek je covek,a sistem su ljudi!

-Radice sistem i ako odes!

Al' ti Gazda, u glavi, imas sistem: ... eee ... taj sistem, tvog mozga sistem, veliki je problem !

Pa da ti ja Gazda postavim jedno, jednostavno sistemsko pitanje:

"Sta, svi mi, da uradimo sa tim tvojim sistemom, koji sve nase sisteme unistava?”

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:35 16.12.2008

Re: Sistem

Dobar doprinos temi Zeks...tenks..o))
zeks92 zeks92 12:36 16.12.2008

Hvala...

... i tebi...
banem92 banem92 12:59 16.12.2008

Re: Sistem

Danas, kad god odem u radnju, pomislim na tog jakog gazdu, s kojim nikad nisam razgovarao. Sada ja od gazde kupujem hranu ... bez dogovora i razgovora … a sve je mnogo skupo! Novinari pricaju da je u drugim drzavama jeftinije. Ne znam ja to! Nigde ne putujem!


Šta imaš da putuješ, imaš Internet pa gledaj.

Npr. uporedi komšiluk i cene kod nas:

www.tesco.hu
www.cora.hu

Samo dva primera: dimljeni svinjski bareni vrat 310 dinara, 600 dinara, gauda 280 dinara kod nas 450. Živeli.
noboole noboole 13:03 16.12.2008

Re: Hvala...

Jedini sustinski problem ovog drustva (ne moramo ici dalje) je to da ne mozes da skupis dovoljno glasova da nekriminogeno orjentisane stranke mogu komotno da zavladaju parlamentom. Ili kad izvrnes, kocnicarske stranke su uvek u dovoljnom broju da otezaju svima zivot i prolongiraju ovaj period koji ne znam kako da nazovem.

Ili jos preciznije, posto su najvece(a) nekriminogene stranke sastavljene od uglavnom nesposobnog kadra, oni ne znaju sta da rade sa uvek tesnom prednosti. Ipak, za to je potreban sahovski um (ali ne pacerski). Covece, glasanje ispadne najbitnija obaveza, a ti dovodis likove koji u stvari zele samo da dobiju platu. Nema tu vizije.

E sad, ovo nije nista novo, ali kada vi pokrecete milionitu pricu o monopolima, mogu i ja da ponovim prethodno.
.
niccolo niccolo 15:04 16.12.2008

Re: Sistem

Npr. uporedi komšiluk i cene kod nas:


Hrvatska Agencija za zastitu trzisnog natjecanja relativno dobro resava problem Agrokora, njegove velicine, i to sto ovi kupuju raznorazna privredna drustva po Hrvatskoj. Treba videti odluke povodom preuzimanja Tiska d.d. i PIK Vrbovec Mesna Industija. Obema odlukama su uslovno dozvolili koncentraciju.

Kod PIK Vrbovec su im nalozili da prodaju odredjen broj prodavnica na podrucju Zagrebacke i Varazdinske zupanije (posto su ocenili da se samo u tim zupanijama stvara monopol, a ne i u ostalim) i to nekome ko moze da odrzi delatnost i nije povezan ni sa Agrokorom ni sa PIK Vrbovec, a kod Tiska su im zabranili da prenamene Tiskove prodvnice u prodavnice na malo sa mesovitom robom.

Takodje, u oba slucaja su im naredili da odredjen procenat proizvoda koji se prodaju u njihovim objektima moraju biti proizvodi njihovih konkurenata.

Cini mi se da bi slicne mere bile od koristi i kod nas i Delte, narocito ovo oko prodaje odredjenog broja prodavnica.


Ovi ostali, drzavni, monopoli su prica za sebe tj. prica za sebe je bezobrazluk politickih "elita" koje ne zele da se odreknu prihoda od ovih monopola iako bi od toga vecina gradjana imala koristi...
Dr M Dr M 12:59 16.12.2008

Noc

Noc izmedju 5 i 6 oktobra je najduza noc.
Nikad da nam svane...
ivana23 ivana23 13:25 16.12.2008

Re: Noc

Dr M
Noc izmedju 5 i 6 oktobra je najduza noc.
Nikad da nam svane...

Dr M Dr M 13:32 16.12.2008

Re: Noc

Divna slika nade...
U nasim krajevima samo poneka iskrica u tami,
do horizonta ne mozemo sami..
antioksidant antioksidant 13:39 16.12.2008

Re: Noc

Dr M
Noc izmedju 5 i 6 oktobra je najduza noc.
Nikad da nam svane...

nisam fan ali decko rece u ovoj pesmi

hteli smo promene, dobili smo zamene

nije da se skroz slazem ali lici po malo :(

Kao sto znas
trazili smo promene
dobili zamene
pa sad bauljamo
kotrljamo se i prljamo u blatu
mariopan mariopan 15:53 16.12.2008

Re: Noc

Dr M
Divna slika nade...
U nasim krajevima samo poneka iskrica u tami,
do horizonta ne mozemo sami..

Rekla bih da je ovo polarna noc, svetluca ali ne svice . Lazna svetlost, ne nadam se previse.
Don Quijote Don Quijote 13:38 16.12.2008

bolenso srpsko drustvo

nista od pisanja nema, jasno je kao dan sta monopoli rade srpskom drustvu i privredi, a isto je tako jasno da se to nece promeniti kao sto se nece promeniti ni gomila drugih stvari koje ovu posrnulu drzavu dodatno dave i zakivaju za samo dno evrope.
Koliko sam samo vremena potrosio razmisljajuci do najsitnijih detalja sta sve treba promeniti ovde i onda kada predjes sve uocis toliko neverovatnih stvari da se zapitas kako je moguce da je nekome, bilo kome kakav god covek bio, promaklo a da to ne promeni na bolje. Srpska vlastela jednostavno ne razmislja o mogucnostima da ista unapredi, da ista popravi, promeni, poboljsa, takav je sistem uspostavljen i nema ga se namere menjati.
Citam pre par dana kako je presvetli i milosrdni gradonacelnik pozvao privatnike da budu socijalno odgovorni jer je naravski to njihova duznost nikako njegova, rece covek da se ne otpustaju radnici a ne rece sto ce cela srpska postena srpska privreda (ne monopolska) ubrzo prestati da postoji buduci da su uslovi poslovanja u srbiji nemoguci a socijalno odgovorna vlada ne radi nista da je podstakne.
Drug gradonacelnik, kapitalista, se ponasa kao u zlatno vreme komunizma, daje direktive maloj privredi kako da se ponasa, nema veze da li ce da bankrotira, bitno je da mu gradjani aplaudiraju zbog poziva na socijalnu odgorovrnost dok gleda sirenje privatnih monopola, a drustvene niko ne dira jer drugari i saborci primaju plate i nadoknade.
Sve je u ovoj zemlji izvrnuto poptuno, secam se od dolaska milosevica pa do 5.oktobra to je nekih desetak godina(ne od osme sednice vec od raspada sfrj), taj period mi se cinio kao zivot ceo dug,nikako da prodje.a od 2000-te pa do sada evo ulazimo u devetu godinu i nista se sustinski nije promenilo od tada, a proletelo je kao vetar.
i sada je jasno da se nikada i nece promeniti, lopovi,olos, bahatost, potkupljivost, bezobzirnost poptuno odsustvo tolerancije i brige za druge, brige za opste dobro drustva...sve su to izgleda osobine naseg naroda koje su vladale do sada i ne vidim nijedan razlog zasto tako ne bi bilo i ubuduce...
maksa83 maksa83 13:44 16.12.2008

monopol je sladak samo dok se čeka

Monopol na naftu i uvoz nafte i naftnih derivata, monopol na distribuciju električne energije, monopol na poštanske usluge, monopol u avioprevozu, monopol u organizaciji igara na sreću, monopol u veletrgovini

Da ne preskočimo monopol na telekomunikacije koji formalno ne postojji od 2005., a postoji iz sve snage i postojaće još iha-ha.
pa privredne komore u koje je obavezno učlanjivanje

Pre neki mesec sam shvatio gledajući papir sa platom da se svakog meseca svakome ko prima platu na ime Privredne Komore Srbije i Privredne Komore Beograda otfikari 600 DIN (negde više negde manje, u zavisnosti od šifre delatnosti preduzeća). Šta, zaboga, oni to rade (osim što spamuju sa glupostima) da im se od svake plate da 600 DIN? Pojedinačno nije neka kinta (jedna pristojna pica), ali kakva je to fora? Pomnoži to sa brojem plata i brojem meseci, i dobije se oho-ho para za nešto od čega ništa ne vidiš, a sponzorišeš neke likove koji u mermernoj zgradi koju su sebi sagradili na Bulevaru u fensi kancelarijama pikaju Tetrise i Pasijans.
thefreak thefreak 14:04 16.12.2008

"BIZMISMEN" u zemlji Svrbiji

Pre nekoliko meseci dok sam kuburio sam cekanjem oko produzenja vize za boravak u Austriji, posle brda peripetija nekako mi smuci da se vise borim sa tim birokratskim mukama pa poceh da razmisljam u nekom drugom smeru.Supruga ima Aut drzavljanstvo, deca takodje, imali smo neku ustedjevinu i mogli bi smo mozda da se vratimo u Srbiju i zapocnemo neki poslic od koga ce se zivotariti, a osim svega bicemo u svojoj zemlji, pa ako zagusti, zena i deca mogu da se vrate lako nazad.Posle mesec dana boravka u Srbiji naprasno sam se ipak odlucio da i dalje budem emigrantski mazohista i da i dalje trpim maltretiranja oko produzivanja vize jer sam shvatio da ce mi novac nestati brzo i lako na mnogo nacina.Bice tesko poceti ikakav posao zbog monopolista, a ako i kojim cudom uspes onda ce ti se nalepiti milion pijavica koja ce te isisati dok kazes keks.Sve u svemu, ipak sam za ovaj kozni birokratski bic nego li da budem "BIZMISMEN" u zemlji Svrbiji.
drug.clan drug.clan 14:04 16.12.2008

dobri i losi

Srbija je zemlja monopola. Definitivno. Nema značajne grane ili mesta gde je moguće zgrtati novac a da nije "zapljunuto" monopolom. Monopol na naftu i uvoz nafte i naftnih derivata, monopol na distribuciju električne energije, monopol na poštanske usluge, monopol u avioprevozu, monopol u organizaciji igara na sreću, monopol u veletrgovini, samo su neki od legalizovanih monopola.

Potom slede povlašteni, oni koji nisu čisti monopolisti nego su posebnim zakonima dobili poziciju posebne zaštite. Državno visoko obrazovanje, pa državno zdravstvo, pa državne religije ( tzv. tradicionalne verske zajednice među kojima se onda izdvaja jedna još jednakija), pa državni sportski klubovi, pa privredne komore u koje je obavezno učlanjivanje, povlašten položaj RTS-a i tome slično.



Neki od gore pobrojanih "monopola i povlascenih pozicija" trebaju da postoje i trebamo da ih cuvamo kao oci u glavi jer na zdravstvenom osiguranju, obrazovanju i distribuciji el energije niko ne sme da ostvaruje profit, na ljudskoj muci i osnovniom potrebama koje se ne mogu dobro regulisati trzistom jer nisu "roba" za trziste.

Vec nekoliko decenija pa i vek u svetu neke zemlje pokusavaju da uvedu trziste u ove sfere i mi samo treba da pogledamo sta su rezultati. Amerika izdvaja najvise para po stanovniku na zdravstveno osiguranje a ljudi dobijaju najgoru zdravstvenu zastitu u zapadnom svetu i to sve zato sto neko ostvaruje ekstra ekstra profit na najvecoj ljudskoj potrebi i na muci ljudi, drzavno obrazovanje takodje treba da bude povlasceno da nam se ne bi desilo da imamo citave generacije dvadesetogodisnjakak sa desetinama hiljada dolara i funti duga na samom pocetku zivota kao sto je to slucaj sa amerikom u UK, a prethodih nekoliko godina od kada je u distribuciju struje usla deregulacija pokazalo se da je struja najvise poskupela tamo gde se ukinuo povlasceni polozaj drzavnih kompanija. Sada ti ljudi placaju neciji profit i to ne mogu da izbegnu jer struja nije roba koja moze da se kupi negde drugde ili da se kupi kada je jeftijija pa trosi cele zime. Takve robe gde ne moze da se napravi zaliha vec mora da se kupuje kada se trosi ne smeju da budu slobodne jer ce naravno neko da iskoristi situaciju i ostvari ekstra profit.


Sa druge strane postoje kod nas monopoli koji su ne dopustivi kao monopol na vlast (sve nase partije i pojedinci), veleprodaju, maloprodaju i spoljnu trgovinu koji je klasicno razbojnistvo i pljacka. Onemogucavanje slobodnog izvoza poljoprivrednim proizvodima unistava nasu poljoprivredu, pojedinci se bogate na maloprodaji kao da imaju posao u drzavi od 100 miliona stanovnika, imaju marze u rangu sa onima na kokain na crnom trzistu (kupis za jedan prodas za dva)..

I najzalosnije u svemu je cinjenica da nasa drzava tj njeno rukovodstvo ukidaju ove dobre monopole a ostavljaju na snazi ove lose sto Srbiju vodi samo ka jednom - potpunoj propasti!
talicni talicni 22:12 16.12.2008

Re: dobri i losi

drug.clan

Neki od gore pobrojanih "monopola i povlascenih pozicija" trebaju da postoje i trebamo da ih cuvamo kao oci u glavi jer na zdravstvenom osiguranju, obrazovanju i distribuciji el energije niko ne sme da ostvaruje profit, na ljudskoj muci i osnovniom potrebama koje se ne mogu dobro regulisati trzistom jer nisu "roba" za trziste.

Vec nekoliko decenija pa i vek u svetu neke zemlje pokusavaju da uvedu trziste u ove sfere i mi samo treba da pogledamo sta su rezultati. Amerika izdvaja najvise para po stanovniku na zdravstveno osiguranje a ljudi dobijaju najgoru zdravstvenu zastitu u zapadnom svetu i to sve zato sto neko ostvaruje ekstra ekstra profit na najvecoj ljudskoj potrebi i na muci ljudi, drzavno obrazovanje takodje treba da bude povlasceno da nam se ne bi desilo da imamo citave generacije dvadesetogodisnjakak sa desetinama hiljada dolara i funti duga na samom pocetku zivota kao sto je to slucaj sa amerikom u UK, a prethodih nekoliko godina od kada je u distribuciju struje usla deregulacija pokazalo se da je struja najvise poskupela tamo gde se ukinuo povlasceni polozaj drzavnih kompanija. Sada ti ljudi placaju neciji profit i to ne mogu da izbegnu jer struja nije roba koja moze da se kupi negde drugde ili da se kupi kada je jeftijija pa trosi cele zime. Takve robe gde ne moze da se napravi zaliha vec mora da se kupuje kada se trosi ne smeju da budu slobodne jer ce naravno neko da iskoristi situaciju i ostvari ekstra profit.


Sa druge strane postoje kod nas monopoli koji su ne dopustivi kao monopol na vlast (sve nase partije i pojedinci), veleprodaju, maloprodaju i spoljnu trgovinu koji je klasicno razbojnistvo i pljacka. Onemogucavanje slobodnog izvoza poljoprivrednim proizvodima unistava nasu poljoprivredu, pojedinci se bogate na maloprodaji kao da imaju posao u drzavi od 100 miliona stanovnika, imaju marze u rangu sa onima na kokain na crnom trzistu (kupis za jedan prodas za dva)..

I najzalosnije u svemu je cinjenica da nasa drzava tj njeno rukovodstvo ukidaju ove dobre monopole a ostavljaju na snazi ove lose sto Srbiju vodi samo ka jednom - potpunoj propasti!


Ovo je toliko pogresno da ne znam gdje da pocnem. Sto se tice zdravstvene zastite u Americi to sto si napisao jednostavno nije tacno.

Ne postoje dobri monopoli. Idealno bi se privatne zdravstvene ustanove kvalitetom usluge i cijenama borile za klijente ciji bi troskovi lijecenja bili isplacivani iz njihovog zdravstvenog fonda.

Visoko obrazovanje nije pravo nego privilegija. Drzava bi trebala da obezbijedi povoljne kredite za studente ciji roditelji nisu u stanje da placaju trzisnu cijenu studiranja.

U Ontariju je deregulisano gotovo sve, od proizvodnje i distribucije elektricne energije, gasa do telekomunikacija i sve funkcionise manje vise ok. Postoji cak i privatna nuklearna elektrana.
Konkurencija je dobra stvar.
markonio92 markonio92 01:25 17.12.2008

Re: dobri i losi

talicni

Visoko obrazovanje nije pravo nego privilegija. Drzava bi trebala da obezbijedi povoljne kredite za studente ciji roditelji nisu u stanje da placaju trzisnu cijenu studiranja.


Ne bih se složio sa Vama. Visoko obrazovanje nipošto ne bi trebalo da bude privilegija. Naime,

Члaн 26.

1. Cвaкo имa прaвo нa шкoлoвaњe. Шкoлoвaњe трeбa дa будe бeсплaтнo бaр уoснoвним и нижим шкoлaмa. Oснoвнa нaстaвa je oбaвeзнa. Teхничкa истручнa нaстaвa трeбa дa будe oпште доступна, a вишa нaстaвa трeбa дa будe свимa пoдjeднaкo приступaчнa нa oснoву утврђених критеријума.

OПШTA ДEKЛAPAЦИJA O ПPABИMA ЧOBEKA

Ta deklaracija je usvojena davne 1948. godine. Ako je tada postojala potreba za besplatnim nižim i osnovnim obrazovanjem, zašto sada, posle 60 godina, ne bi postojala potreba za besplatnim visokim obrazovanjem?
drug.clan drug.clan 01:35 17.12.2008

Re: dobri i losi

talicni
[

Ovo je toliko pogresno da ne znam gdje da pocnem. Sto se tice zdravstvene zastite u Americi to sto si napisao jednostavno nije tacno.

Ne postoje dobri monopoli. Idealno bi se privatne zdravstvene ustanove kvalitetom usluge i cijenama borile za klijente ciji bi troskovi lijecenja bili isplacivani iz njihovog zdravstvenog fonda.

Visoko obrazovanje nije pravo nego privilegija. Drzava bi trebala da obezbijedi povoljne kredite za studente ciji roditelji nisu u stanje da placaju trzisnu cijenu studiranja.

U Ontariju je deregulisano gotovo sve, od proizvodnje i distribucije elektricne energije, gasa do telekomunikacija i sve funkcionise manje vise ok. Postoji cak i privatna nuklearna elektrana.
Konkurencija je dobra stvar.



ako je tako dobro privatno zdravstveno osiguranje u US zasto onda godisnje umre 25000 ljudi samo zato jer nemaju osiguranje, zasto im je prosecan vek manji nego u ostalim zapadnim zemljama, zasto im je smrtnos novorodjencadi veca nego u ostatku zapadnos sveta itd.

Visoko obrazovanje je potreba kao i osnovno a davanjem kredita se stvara samo klasa konstantno duznih robova koji pola svog zivota provedu placajuci kamatu najpre na kredit za skolu pa za auto pa za kucu pa za grobnicu itd. I tako pola svog radnog veka rade za kamatu odnosno za bankare


sto se tice strogo regulisanog privatnog elektodistributivnog posla on je toliko regulisan da imate potpuni monopol isti kao kada je firma drzavna jedina je razlika sto potrosaci moraju da plate 9% profita vlasniku

miamaja miamaja 15:02 16.12.2008

monopolitizacija


IPAK NA KRAJU.....KARL MARX. Izjava stara više od 100 godina...




"Vlasnici kapitala i biznisa ce kod radnika podsticati i stimulirati potrebu da kupuju njihovu skupu robu: stanove, kuce i tehnologiju, obvezujuci ih pritom da ulaze u skupe hipotekarne kredite do nivoa neizdrzivosti. I na kraju ti neplaceni dugovi ce izazvati bankrot banaka, koje ce morati biti nacionalizirane, pa ce drzava onda krenuti putem koji vodi u komunizam..." (Karl Marx, Das Kapital).


Obožavam svoju Srbiju među šljivama u pokušaju demokratije...

drug.clan drug.clan 15:30 16.12.2008

Re: monopolitizacija

miamaja

IPAK NA KRAJU.....KARL MARX. Izjava stara više od 100 godina...




"Vlasnici kapitala i biznisa ce kod radnika podsticati i stimulirati potrebu da kupuju njihovu skupu robu: stanove, kuce i tehnologiju, obvezujuci ih pritom da ulaze u skupe hipotekarne kredite do nivoa neizdrzivosti. I na kraju ti neplaceni dugovi ce izazvati bankrot banaka, koje ce morati biti nacionalizirane, pa ce drzava onda krenuti putem koji vodi u komunizam..." (Karl Marx, Das Kapital).


Obožavam svoju Srbiju među šljivama u pokušaju demokratije...




Uh ovakvih izjava ima puno ali ih niko ne cuje, ne razume i ne cini nista. Evo mojih favorita:

"Give me control of a nation's money and I care not who makes it's laws" -- Mayer Amschel
Bauer Rothschild

"The few who understand the [financial] system, will either be so interested from it's profits or so dependant
on it's favors, that there will be no opposition from that class." -- Rothschild Brothers of London, 1863

"It is well that the people of the nation do not understand our banking and monetary system, for
if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning." -- Henry Ford

"By this means [financial system] government may secretly and unobserved, confiscate the wealth of the people,
and not one man in a million will detect the theft."--John Maynard Keynes

"A great industrial nation is controlled by it's system of credit. Our system of credit is concentrated in the hands of a few men. We have come to be one of the worst ruled, one of the most completely controlled and dominated governments in the world--no longer a government of free opinion, no longer a government by conviction and vote of the majority, but a government by the opinion and duress of small groups of dominant men." --President Woodrow Wilson

"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies.
Already they have raised up a monied aristocracy that has set the government at defiance. The
issuing power (of money) should be taken away from the banks and restored to the people to
whom it properly belongs."--Thomas Jefferson, U.S. President.

"Banking was conceived in iniquity and was born in sin. The Bankers own the earth. Take it away from them, but leave them the power to create deposits, and with the flick of the pen they will create enough deposits to buy it back again. However, take it away from them, and all the great fortunes like mine will disappear and they ought to disappear, for this would be a happier and better world to live in. But, if you wish to remain the slaves of Bankers and pay the cost of your own slavery, let them continue to create deposits".- SIR JOSIAH STAMP, (President of the Bank of England in the 1920's, the second richest man in Britain)




Nagradno Pitanje: Sta je prvo privatizovano u Srbiji?
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 16:08 16.12.2008

Re: monopolitizacija

Nagradno Pitanje: Sta je prvo privatizovano u Srbiji?


није ли доведена тушта и тма страних банака, а домаћи банкарски сектор стрељан?

друже члану, Др. Карл Штајнхаузер проговара кроз твоју тастатуру
drug.clan drug.clan 16:17 16.12.2008

Re: monopolitizacija

bik_koji_sedi
Nagradno Pitanje: Sta je prvo privatizovano u Srbiji?


није ли доведена тушта и тма страних банака, а домаћи банкарски сектор стрељан?

друже члану, Др. Карл Штајнхаузер проговара кроз твоју тастатуру



Bravo za tacan odgovor!!!
Nagrada :


upisi koliko hoces cifara jer banke ionako te pare prave od magle! Njima svejedno koliko ce dati jer ih to nista ne kosta! :)
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 16:36 16.12.2008

Re: monopolitizacija

Хвала, што се награде тиче, радије бих пљескавицу, на пример :)

А штета нанета Србији са приватизовањем банака је многоструко већа него она која се сада чини са поклањањем НИСа (колико оно порасте укупни дуг Србије од приватизовања банака па до данас?)

Ово са НИСом је за Динкића идеална прилика да виче "др`жте лопова!"...

***

Иначе, горепоменути Штајнхаузер приповеда како је баш банкарски систем прави разлог Октобарске револуције у Русији.

Штампарија рубаља је била у власништву царске породице и њима није било неопходно никакво задуживање. То је екипи која је прогурала закон у САД 1913.године о приватизацији доларске штампарије био највећи трн у оку, јер би већина других земаља могла видети спас од њихових манипулација баш у царским рубљама (које су биле прилично цењене у Европи тада, како причају...).

Због тога је, како он каже, било неопходно побити све чланове царске породице (јер је наследник круне био и наследник штампарије рубаља).

Ретко ко се запита шта је са огромном имовином Романових у иностранству, на пример...

Исти Штајнхаузер прича како се Кенеди дрзнуо да помисли да ре-национализује ФЕД, па је убијен...

Нисам се "завлачио у собу да на тенане проучавим Капитал" , но, Карл Маркс нешто не критикује банкаре, него више индустријалце, то ми је некако личи на оно "да се Власи не досете"...
drug.clan drug.clan 16:51 16.12.2008

Re: monopolitizacija

bik_koji_sedi

Нисам се "завлачио у собу да на тенане проучавим Капитал" , но, Карл Маркс нешто не критикује банкаре, него више индустријалце, то ми је некако личи на оно "да се Власи не досете"...


Kritikovao je on tokom svog zivota dosta bankarski sistem iako tada to nije vidjeno kao pravi problem jer u to vreme bankarski sistem jos nije bio mocan kao sada inace vreme kada je on stvarao je poznato kao "Free Bank Era"
Marks se bavio monetarizmom ali nije ni pomisljao da je moguce stvoriti bankarski sistem tako kriminalan kao sto sada postoji.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:05 16.12.2008

Re: monopolitizacija

drug.clan
bik_koji_sedi

Нисам се "завлачио у собу да на тенане проучавим Капитал" , но, Карл Маркс нешто не критикује банкаре, него више индустријалце, то ми је некако личи на оно "да се Власи не досете"...


Kritikovao je on tokom svog zivota dosta bankarski sistem iako tada to nije vidjeno kao pravi problem jer u to vreme bankarski sistem jos nije bio mocan kao sada inace vreme kada je on stvarao je poznato kao "Free Bank Era"
Marks se bavio monetarizmom ali nije ni pomisljao da je moguce stvoriti bankarski sistem tako kriminalan kao sto sada postoji.

E, da..ali je znao od kakvoga je presudnoga značaja bankarski sistem. U analizi propasti "Pariške komune", u knjizi koja se, čini mi se, zove "Osmanesti brimer Luja Bonaparte" on kaže da je ključni razlog propasti bilo to što su revolucionari stali pred vratima "banaka i reeksportera"..
drug.clan drug.clan 17:08 16.12.2008

Re: monopolitizacija

Drago Kovacevic
drug.clan
bik_koji_sedi

Нисам се "завлачио у собу да на тенане проучавим Капитал" , но, Карл Маркс нешто не критикује банкаре, него више индустријалце, то ми је некако личи на оно "да се Власи не досете"...


Kritikovao je on tokom svog zivota dosta bankarski sistem iako tada to nije vidjeno kao pravi problem jer u to vreme bankarski sistem jos nije bio mocan kao sada inace vreme kada je on stvarao je poznato kao "Free Bank Era"
Marks se bavio monetarizmom ali nije ni pomisljao da je moguce stvoriti bankarski sistem tako kriminalan kao sto sada postoji.

E, da..ali je znao od kakvoga je presudnoga značaja bankarski sistem. U analizi propasti "Pariške komune", u knjizi koja se, čini mi se, zove "Osmanesti brimer Luja Bonaparte" on kaže da je ključni razlog propasti bilo to što su revolucionari stali pred vratima "banaka i reeksportera"..


istina, mada ne verujem da je i on bio deo zavere
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 17:08 16.12.2008

Re: monopolitizacija

а где је оно Маркс био запослен ?

да није код Ротшилда у банци или ?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:12 16.12.2008

Re: monopolitizacija

bik_koji_sedi
а где је оно Маркс био запослен ?

да није код Ротшилда у банци или ?

Radio je u "Rajanskim novinama" a njegov glavni sponzor je bio Engels...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:14 16.12.2008

Re: monopolitizacija

istina, mada ne verujem da je i on bio deo zavere

Naravno da nije bio deo zavere, ali je shvatio gde su pogrešili..Vlada onaj ko kontroliše novac i njegove tokove...
hajkula1 hajkula1 21:17 18.12.2008

Re: monopolitizacija

bik_koji_sedi
Nagradno Pitanje: Sta je prvo privatizovano u Srbiji?


није ли доведена тушта и тма страних банака, а домаћи банкарски сектор стрељан?

друже члану, Др. Карл Штајнхаузер проговара кроз твоју тастатуру



Zar nisu prvo cementare?
adam weisphaut adam weisphaut 15:17 16.12.2008

Eto, pa ti

Ovih dana smo imali prilike čitati mnogo o tome kako Srbija državni monopol na naftu i naftne derivate predaje direktno u ruke druge države, što je još opasnije od već postojećega stanja.

Drago posle kaži da je srpska politička elita neproduktivna, taman kad misliš da ne mogu gore nađu oni načina, inventivno je to...
Eto npr. samo čekam da čujem da će Rusima da dozvole da investicije preko kredita koji ćemo da vraćamo s 49% učešća
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:43 16.12.2008

Re: Eto, pa ti

adam weisphaut
Ovih dana smo imali prilike čitati mnogo o tome kako Srbija državni monopol na naftu i naftne derivate predaje direktno u ruke druge države, što je još opasnije od već postojećega stanja.

Drago posle kaži da je srpska politička elita neproduktivna, taman kad misliš da ne mogu gore nađu oni načina, inventivno je to...
Eto npr. samo čekam da čujem da će Rusima da dozvole da investicije preko kredita koji ćemo da vraćamo s 49% učešća

Da, to je deo ruskih zahteva, čak i mimo ovoga procenta.
Ovi naši će na to pristati i glavni argumenat će biti "Kosovo nema cene"...ili neki drugi geopolitički gaf.
Nema velikoga lopovluka u Srbiji da nije pokriven patriotizmom, državnim razlogom ili slatkim pravoslavljem..
A nigde ni jednpoga, ni drugoga ni trećega.....svuda samo pušiona...
snowwhite-arena snowwhite-arena 15:49 16.12.2008

RIBA OD GLAVE .....

Zna se ko u kojoj oblasti drzi monopol. Zna se i ko zbog toga ispasta, jedino se ne zna dokle cemo izdrzati......
mariposa23 mariposa23 17:49 16.12.2008

tema dana: mleko pojeftinjuje

eto, pa sad recite da veliki ne misle na narod. Eto pristali su da smanje cenu mleka (ne znam za ostale mlečne preradjevine) toliko da je to dospelo i do vesti. Recimo sad svi zajedno AMEN, zahvalimo Bogu što nam dade take dobre monopoliste, koji to nisu i što ću ja sutra možda imati para da popijem koju kravicu.

P.s. ne znam dal da tugujem što je takva informacija dospela do vesti, ili da se radujem zato što nije bilo gorih vesti da tu "dobru" potisne
dexter92 dexter92 19:14 16.12.2008

Re: tema dana: mleko pojeftinjuje

U "mom" minimaksiju cena mleka je nepromenjena. Misko povecao marze?
G r o f G r o f 21:37 16.12.2008

heh

Jedino im na glupost ne treba monopol. Tu su toliko jaki da nemaju konkurenciju.
nsarski nsarski 22:03 16.12.2008

Iz gornjih komentara sve je jasno,

samo mi nije jasno po cemu je onda monopol bolest specificno srpskog drustva?
Zar nije to bolest i bugarskog, i meksickog, i italijanskog drustva takodje? (Drugi ce se jamacno setiti boljih primera)
Unfuckable Unfuckable 22:14 16.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

ali nas najviše boli ovaj naš, logično je - hbg, ne živim u Meksiku
nsarski nsarski 22:38 16.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

Unfuckable
ali nas najviše boli ovaj naš, logično je - hbg, ne živim u Meksiku

Naravno, Mr. Unf., ali to nam samo govori da je ceo svet manje vise fu**ed up.
I takav je bio, i takav ce biti, a mi mozemo, kao na ovom blogu, da pricamo yada, yada, yada, i to je to. Ili da se uhvatimo za kuku i motiku, ako mislimo da ce to resiti stvar. Mada nece - i to znamo. Ybg.
adam weisphaut adam weisphaut 22:42 16.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

nsarski

Naravno, Mr. Unf., ali to nam samo govori da je ceo svet manje vise fu**ed up.
I takav je bio, i takav ce biti, a mi mozemo, kao na ovom blogu, da pricamo yada, yada, yada, i to je to. Ili da se uhvatimo za kuku i motiku, ako mislimo da ce to resiti stvar. Mada nece - i to znamo. Ybg.

Dakle trebalo bi da kažemo: "jbg. to je jednostavno tako, ionako je loše i u Grčkoj/Portugalu/Gornjoj Volti..."
Da li ima primera društva koji su napravili napredak iz takvog stanja i kako je pravo pitanje.
thefreak thefreak 23:09 16.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

nsarski
Unfuckable
ali nas najviše boli ovaj naš, logično je - hbg, ne živim u Meksiku

Naravno, Mr. Unf., ali to nam samo govori da je ceo svet manje vise fu**ed up.
I takav je bio, i takav ce biti, a mi mozemo, kao na ovom blogu, da pricamo yada, yada, yada, i to je to. Ili da se uhvatimo za kuku i motiku, ako mislimo da ce to resiti stvar. Mada nece - i to znamo. Ybg.


Radila je i kuka i motika pa smo skoro pa mi sami dosli na vlast i?
nsarski nsarski 23:12 16.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

Dakle trebalo bi da kažemo: "jbg. to je jednostavno tako, ionako je loše i u Grčkoj/Portugalu/Gornjoj Volti..."

Ja to "dakle" koje impliciras nigde nisam pomenuo.
Monopolizam je inherentan svim finansijskim sitemima, i sve sto covek moze da uradi je da se protiv njega bori. Ako je to istinski neprijatelj, protiv njega se treba i istinski boriti - ili ga makar gadjati cipelom. Ostalo je samo beskorisno vajkanje. Yada, yada, yada, kao sto rekoh.
antioksidant antioksidant 23:22 16.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

ili ga makar gadjati cipelom. Ostalo je samo beskorisno vajkanje. Yada, yada, yada, kao sto rekoh

pa i ova cipela je yada, yada, yada....
samo poprilicno glasna, ali ipak prazna prica. sta se promenilo?
nsarski nsarski 23:32 16.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

pa i ova cipela je yada, yada, yada....
samo poprilicno glasna, ali ipak prazna prica. sta se promenilo?


Pa, to - glasna je. Zasto ne izadjes pred monopolisticku radnju sa transparentom "Ne kupujte u radnjama lopova!!!"? Njih najvise boli kad ih osamaris po dzepu. Sve drugo su reci - a to je dz.
Ja ne drzim stranu monopolista, naravno. Ali, da bi ih s*ebo, covek mora nesto da uradi - da digne revoluciju (i dovede druge monopoliste na vlast), ili da digne ruke od svega i ode da zivi na Havajima.
adam weisphaut adam weisphaut 08:03 17.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

Ja to "dakle" koje impliciras nigde nisam pomenuo
.
Ali, da bi ih s*ebo, covek mora nesto da uradi - da digne revoluciju (i dovede druge monopoliste na vlast), ili da digne ruke od svega i ode da zivi na Havajima.

Pa i nije toliko daleko od onoga što impliciram.
Svako organizovano društvo ima određeni nivo monopolizacije, u krajnjoj liniji država ima monopol nad štampanjem novca, primenom slie... ali nemaju svi isti i opet se vraćam na to da ima primera da su zemlje imale iste, slične ili uporedive startne pozicije pa su uznapredovale.
Što se tiče monopolista, ne treba average Serbian Joe da mu kuca na vrata, već na vrata svojih izabranih predstavnika s pitanjem "koliko se dosledno primenjuje antimonopolska regulativa i kako da se ona usavrši ?".
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:24 17.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

nsarski
samo mi nije jasno po cemu je onda monopol bolest specificno srpskog drustva?
Zar nije to bolest i bugarskog, i meksickog, i italijanskog drustva takodje? (Drugi ce se jamacno setiti boljih primera)

Ne znam za meksičko, ali uporedba za italijanskim društvom ti je neadekvatna. Bugari su uz sve slabosti ipak ispred Srbije. Možda oni ne bi ali moraju pratiti mehanizme EU.
Osim toga, Šarski, ovo ti je kao da kažeš kako nije bitno što si bolestan jer su bolesni Meksikanci, Bugari i Italijani..malo čudan rezon na koji od tebe nisam navikao...
pozz
nsarski nsarski 12:10 17.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

Osim toga, Šarski, ovo ti je kao da kažeš kako nije bitno što si bolestan jer su bolesni Meksikanci, Bugari i Italijani..malo čudan rezon na koji od tebe nisam navikao...

Nismo se razumeli, rekao bih. Ne kazem da nije bitno sto si bolestan, naprotiv.
Priznaces, bilo bi besmisleno da neko napise tekst "Grip - bolest srpskog naroda". Nisu Srbi patentirali grip ili monopol, to hocu da kazem. A da je problem - jeste. I grip i monopol.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:14 17.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

nsarski
Osim toga, Šarski, ovo ti je kao da kažeš kako nije bitno što si bolestan jer su bolesni Meksikanci, Bugari i Italijani..malo čudan rezon na koji od tebe nisam navikao...

Nismo se razumeli, rekao bih. Ne kazem da nije bitno sto si bolestan, naprotiv.
Priznaces, bilo bi besmisleno da neko napise tekst "Grip - bolest srpskog naroda". Nisu Srbi patentirali grip ili monopol, to hocu da kazem. A da je problem - jeste. I grip i monopol.

Da, naravno...ali moj grip je za mene najopasniji grip...
pozz
antioksidant antioksidant 17:03 17.12.2008

Re: Iz gornjih komentara sve je jasno,

Zasto ne izadjes pred monopolisticku radnju sa transparentom "Ne kupujte u radnjama lopova!!!"?

zato sto monopol i kradja nisu isto
zato sto ako je neko lopov ja necu kupovati kod njega a da stojim ispred radnje mi je beskorisno
zato sto ako mi je nesto neophodno ja cu to kupiti bilo monoploizirano ili ne
zato sto postoje svrsishodniji nacini sprecavanje zloupotreba monopola (i svi se svode na primenu zakona)
ivanc ivanc 23:17 16.12.2008

Nego,

Hocu i ja da budem monopolista,
gde se uci skola za tu rabotu?
Dr M Dr M 23:28 16.12.2008

Re: Nego,

Hocu i ja da budem monopolista,
gde se uci skola za tu rabotu


Najpoznatije su dve- Jedina partija(sada razgranata na vise odseka) i Ubrzani kurs, poznat kao DB, za naprednije polaznike.
nesha92 nesha92 10:37 17.12.2008

najsiromašnija-najsumornija

kad god procitam neku vest tipa : " Dafina na NASDAQ-u" ili "Berluskoni nacionalizovao 800ME sa privatnih racuna" - ja uvek odmahnem rukom i kazem - ma to su nus pojave kod nas je mnogo gore - mi smo "zemlja monopola" ko sto Drago rece. Sta me briga sto USA prognozira da ce Rusija&Kina za 25 godina dostici njihovu moc i laicki receno vedriti i oblaciti svetskom ekonomskom scenom zajedno sa njima. I u ostalom kad je bio neki ugovor sa Rusima da je valjao - nikad.Cak i da se ostvare prognoze zapada nama je mnogo bolje da sami tu nesto muntamo oko energenata ili da to raspodelimo na vise zainteresovanih pa da ne bude monopola.I sta ce nama uostalom GAS pa jos ruski. Mi valjda bolje znamo da li treba ili ne treba i ne mozes ostati ziv na medijima od eksperata koji se pozivaju na precizno uradjene proracune vezane za ovaj ugovor.Ali meni je dosta - kad Canak kaze da ce raditi Kremlj - ja odma znam da od racuna nema nista i da je bolje da virtuelni experti sa svojim proracunima zacute - jer Canci su rekli da to radi Kremlj i tu nema srece.
A sto se NIS-a tice - naseg GIGANTA koji vredi bar kolko svi mi zajedno - o tome ne vredi ni trositi reci.
A onoliko izbora sa strane - ta kakva smo mi samo zemlja za ulaganje to je da prste polizes.
Da ne trosim reci opisujuci nas GEO polozaj od vitalnog znacaja za nesto jako bitno sto ja nikako da shvatim
A tek sto smo sposobni ...
Ja slepo verujem - takav sam - i kad na tarabi pise p.... ja znam bice seksa..


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana