Nema jednakosti polova u kafani.

Tatjana Momčilović RSS / 23.12.2008. u 16:38

Danas se spremam za put u Bg. Pre nego se otisnem kroz Alpe put Beograda htela sam da napišem nešto -ima tome već nekoliko nedelja, ali me dogadjaj od prošlog petaka naveo da napišem i već 100 puta prepričam sledeći dogadjaj.  Moja prijateljica Danijela i ja se trudimo da jednom ili dva puta mesečno ručamo/večeramo/pijemo kafu zajedno. Same. Bez dece i muževa. Kad pretresemo tračeve iz Srpske dijaspore ( 3-5 minuta) kreće raportiraje o ostalim važnim stvarima: knjige, kupovina, popusti, planovi za odlazak u bioskop/pozorište, globalna finansiska kriza i neizbežno zveranje po kafani. Prošli petak ostali smo samo na zveranju po kafani.

Dakle evo dramskog zapleta: Pored nas seda par.

 

 

 

Ona izgleda kao dobra učenica koja je nedavno skinula protezu i naočare. Pantalone, sako, košulja. Ispod viri bedž sa imenom i slikom banke za koju radi. Lepa žena u ranim tridesetim. 

On- ima isti bedž (kolege sa posla) sivo odelo, plava košulja ali i zlatna burma koju ne krije. Zbrisale kolege sa posla na pauzu za ručak. Na izgled ništa čudno. Ipak medju njima sevaju varnice - blicevi bljeskaju do našeg stola. Šapuću, ona se smeje, on valjda priča nešto mnogo zanimljivo, ona uživa. Povremeno vrti burmu...žena mu sigurno nije - zaključimo mi.

Nije prošlo ni 10 minuta ulaze još neki ljudi u istu kafanu sa bedžom banke. Ona klizi na stolici - njega nija blam. Kolege im u čudu prilaze - pozdravljaju se i oni odlaze za najudaljeniji sto. Njeno raspoloženje kao da je splaslo u minus fazu.

Dalje nismo buljile ( ja inače stalno opominjem moje dete da ne bulji u ljude).

Stiže račun. I zamislite - svako plaća svoju narudžbinu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja sam apsolutno poštovalac prava i jednakosti žena. Pravo na rad, na slobodu, napredovanje, životne izbore.

Ali molim Vas - nema jednakosti za plaćanje računa u kafani. Muškarac mora sve da plati i tačka. Može i žena da plati u vrlo sprecifičnim uslovima ali u ovom gore opisanom nema izgovora. On mora da plati račun. Mora.

Čak i da je nevidjena stipsa - ova žena je jela samo salatu!!!!

Ovaj tekst pišem kao uvertiru prazničnog raspoloženja, obilaske lokala i kafića. Gde su nestali dobri maniri? Pa čovek vara ženu - sedi sa lepom koleginicom u petak poslepodne i plaća svoj račun. Mislim strašno - stvarno.

 

 

Atačmenti



Komentari (165)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blau.punkt blau.punkt 16:45 23.12.2008

xaxaxaxaxaaaa

UPIŠššš

dragoljub92 dragoljub92 18:52 23.12.2008

Re: xaxaxaxaxaaaa

Ovaj tekst pišem kao uvertiru prazničnog raspoloženja, obilaske lokala i kafića. Gde su nestali dobri maniri? Pa čovek vara ženu - sedi sa lepom koleginicom u petak poslepodne i plaća svoj račun. Mislim strašno - stvarno.


што да плати кад ништа није конзумирао она пасла траву па нек плати
topcat topcat 16:48 23.12.2008

E sad...

Sve bi ravnopravnost dok nisu u pitanju 'fizicki poslovi', taman oni ukljucivali i vadjenje novcanica iz novcanika.
Ne mozemo biti i jeb...i postene.
drug.clan drug.clan 16:48 23.12.2008

nije bas uvek tako

Ali molim Vas - nema jednakosti za plaćanje računa u kafani. Muškarac mora sve da plati i tačka. Može i žena da plati u vrlo sprecifičnim uslovima ali u ovom gore opisanom nema izgovora. On mora da plati račun. Mora.

Čak i da je nevidjena stipsa - ova žena je jela samo salatu!!!!



Meni se jednom desilo da se zenska osoba sa kojojm sam jeo veoma uvredila kada sam platio racun dok je ona bila u yoaletu. Posle sam morao da uzmem pare od nje da bi se stvar stisala.

Mislim da nije lako generalizovati, ja imam mnogo drugarica koje nikada nisu dozvolile da im neko stalno placa racun u kafani (moze varijanta danas ja a sledeci put ona) a na pitanje zasto to rade odgovor je uvek nezavisnost i izbegavanje osecaja da su nekome nesto duzne!

Ravnopravnost ne sme biti selektivna jer onda nije ravnopravnost
scabies scabies 18:38 23.12.2008

Re: nije bas uvek tako

Meni u svakoj varijanti deluje neprijatno (a najcesce i sitnicavo) kad dvoje ljudi (nezavisno od pola i relacije) placaju svako svoj deo...
Smatram da jeste dzentlmenski platiti ceh kad su u pitanju muskarac i zena, ali takodje mislim da samo pravi muskarci mogu da "otrpe" bez da ih je sramota od konobara da im zena plati racun. Kao sto smatram da zena uvek treba da ponudi da plati svoj deo, dzentlmenstvo se ne moze podrazumevati (to koliko znam i bonton preporucuje)...
U svakom slucaju glasam za varijantu: nekad platis ti-nekad ja.
loader loader 16:55 23.12.2008

Uslovni imperativ

Situacije i učesnici mogu da budu toliko različiti, da je teško tvrditi da muškarac uvek mora plati račun. Preporučljivo jeste, ali imperativ nije.
49 41 49 41 17:44 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

loader
Situacije i učesnici mogu da budu toliko različiti, da je teško tvrditi da muškarac uvek mora plati račun. Preporučljivo jeste, ali imperativ nije.

Sto ljudi sto - cudi, navike, tradicije ili ...
Slicno je i u Sloveniji, sto me je u pocetku zapanjilo; medjutim kasnije sam se navikao.

Majka me je par puta diskretno nalepila, dok sam strpljivo i nonsalantno cekao iza kase da zavrsi sa placanjem u samoposluzi.
Tutnula mi je novcanik u ruke, komentareci; da mrzi kad zena placa. Da, cak i u samoposluzi?!?
Tradicija, patrijahalnost, stecene navike ... ?


Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 17:46 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

Nikako. Jednostavno maniri. Globalni planetarni - globalna pojava normalnosti. Jedan od sledecih tekstova posveticu tome kako se testira covek koji pretenduje na rukovodecu poziciju.
Jedan od osnovnih testova je kafana.
Filip2412 Filip2412 18:43 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

Gde su nestali dobri maniri?

Neke zene ne kapiraju da nakon osvajanja prava ne mogu zadrzati i privilegije. Nema nista od toga.
Ok, ako zena kuva, vise se bavi kucom od muskarca, onda svakako zasluzuje privilegije ali samo u tom slucaju.

Brooklyn Brooklyn 18:46 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

Ok, ako zena kuva, vise se bavi kucom od muskarca, onda svakako zasluzuje privilegije ali samo u tom slucaju.

a, ako ne kuva i ne bavi se kucom, ali zato vise zaradjuje? jel i onda zasluzuje privilegije?

i obrnuto, ako muskarac vise zaradjuje, da li on zasluzuje privilegije?
dragoljub92 dragoljub92 18:57 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

Brooklyn
Ok, ako zena kuva, vise se bavi kucom od muskarca, onda svakako zasluzuje privilegije ali samo u tom slucaju.

a, ako ne kuva i ne bavi se kucom, ali zato vise zaradjuje? jel i onda zasluzuje privilegije?

i obrnuto, ako muskarac vise zaradjuje, da li on zasluzuje privilegije?

које привилегије,валјда причамо о плаћанју рачуна кад се оде на ручак на послу сваки дан,месец,годину до пемзије.
loader loader 19:00 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ - varijacije

- ... Ima situacija kad je mnogo važnije da "piće legne", od toga ko plaća, pa kasnije ni ona, ni on ne mogu da se sete ko je od njih dvoje u stvari platio.

- ... Ima situacija kad on želi da obavezno plati, ne dozvoljavajući ni minimum mogućnosti da se desi suprotno, a sve zarad potpunog saglasja sa predstavom o sebi kao hodajućem objektu koji pruža sigurnost njoj.

- ... Takođe, ima situacija kad ona želi da plati njemu, u smislu gesta kojim, uz osmejak, manifestuje naklonost, odnosno potvrdu naklonosti. Slično kupovini nekog slatkog, simboličnog poklona.

- ... Ima kad ona, sa stavom da je on taj koji uvek mora da plati, nakon što je platio strogo klimne glavom u smislu da ceni njegovo džentlmenstvo i da će mu to, u nekoj budućoj situaciji, možda uračunati kao pozitivno dok bude odlučivala hoće li potvrdno ili odrečno reagovati na neki njegov predlog ili diskretno htenje vezano za nju.

- ... Ima situacija kad konobar shvati da ih nema ni za stolom, ni u toaletu, u da su mu ne plativši zbrisali.

Filip2412 Filip2412 19:08 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

a, ako ne kuva i ne bavi se kucom, ali zato vise zaradjuje? jel i onda zasluzuje privilegije?

u tem slucaju zasluzuje privilegiju i cast da plati i sebi i muskarcu


...

radi se o ravnomernoj podeli prava i privilegija, kako god da je samo nek je ravnomerno

pnbb pnbb 19:11 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

Gde su nestali dobri maniri?

to mi je najbolji deo price...

pazi tip vara sirotu zenu, kuci jadna decica placu vriste, dom se raspada, hejsel...
al baja plati racun, pokaze manire i sta, zasluzuje cokoladicu?

gde je nestao zdrav razum???

dobro ajd preterao sam
scabies scabies 19:21 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

radi se o ravnomernoj podeli prava i privilegija, kako god da je samo nek je ravnomerno

Jedino sto je zajednicko za ravnopravnost i ravnomernost je to 'ravno-'... Nije poenta ravnopravnosti to da zena nosi dzak od 50kg ili menja gumu na auto-putu... Poenta ravnopravnosti (i rodne i svake druge) su ista prava.
Drugo pravila lepog ponasanja ne vaze samo na relaciji muskarac-zena, vaze i u varijanti mladji-stariji, nizi po polozaju-visi po polozaju (u poslovnim relacijama)...
Filip2412 Filip2412 19:30 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

edino sto je zajednicko za ravnopravnost i ravnomernost je to 'ravno-'... Nije poenta ravnopravnosti to da zena nosi dzak od 50kg ili menja gumu na auto-putu... Poenta ravnopravnosti (i rodne i svake druge) su ista prava.

bate uporedjujes kreditnu karticu od pola grama i dzak od 50kg <_<
scabies scabies 19:39 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

uporedjujes kreditnu karticu od pola grama i dzak od 50kg

bas zato sto je par grama i mislim da nije bitno ko je poteze. Rekoh-samo mi je mucno ono 'do u dinar (euro) svako svoje' pa bilo da su muskarac i zena, dva muskarca, dve zene...
Filip2412 Filip2412 19:57 23.12.2008

Re: Uslovni imperativ

bas zato sto je par grama i mislim da nije bitno ko je poteze. Rekoh-samo mi je mucno ono 'do u dinar (euro) svako svoje' pa bilo da su muskarac i zena, dva muskarca, dve zene...

da i meni je to mucno i kvari raspolozenje, ali sta ces, ako si seo sa nekim ko nikada ne ne placa tudje onda bolje da platis posebno nego da ispadnes naivan...

oldtajmer92 oldtajmer92 17:26 23.12.2008

Mozda....

Pa čovek vara ženu - sedi sa lepom koleginicom u petak poslepodne i plaća svoj račun. Mislim strašno - stvarno


A mozda ih bio blam od ostalih kolega pa se foliraju da svako placa svoj racun?
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 17:28 23.12.2008

Re: Mozda....

Mozda mozda...mada ovaj mi nije izgledao kao da nesto mnogo razmislja
dunja73 dunja73 17:28 23.12.2008

Dzentlmen

Ne znam sta je tu cudno ako zivis u Nemackoj to je toliko normalno kod Nemaca,pogotovu jer su kolege ,znaci imaju oboje plate, jos plus ,,banka,, ,Njoj je da joj on salatu plati ko do ,,lanjskog snega,,

A Svabice su inace u vecini takve da im dzentlmenstvo i Becka skola ne igra bitnu ulogu u tim stvarima ,vec karakter,kvalitet osobe







Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 17:33 23.12.2008

Re: Dzentlmen

Cudno mi je. Nisam se asimilovala po pitanju kafane. Ja znam mnogo drugacijeg sveta. Finih ljudi koji znaju sta je red. Ja nisam nikada upoznala i nastavila da se druzim sa nekim ko se ne ponasa po osnovim pravilima -lepog kafanskog ponasanja, bez obzira koja je zemlja, kontinent, boja koze.
Mnoge firme imaju "viljuska test". pre nego sto zaposle nekoga na rukovodecu poziciju obave test u kafani.
O ovom tekstu neki drugi put
dunja73 dunja73 17:51 23.12.2008

Re: Dzentlmen

Izadji uvece bilo gde u disko ili kafice tu po München-u i to je ganz normal .Kod nase omladine je to isto tako pocelo da bude normalno .
Po tom pitanju porediti Balkan i Nemacku je nemoguce .

A jos nesto da dodam.Kafic ,kafana u Nemackoj ima malo drugaciji smisao nego kod nas.Oni to vide kao deo ,,dnevne sobe,,

chobanica chobanica 14:32 24.12.2008

Re: Dzentlmen

Kod nase omladine je to isto tako pocelo da bude normalno .


Da. Zato sto je sasvim normalno da si manje vise stalno svorc i da izadjes na pice sa drugovima sa recimo 500 dinara u novcaniku. I da isto vazi i za ljude sa kojima izlazis, pa naravno da ce svako piti onoliko koliko para ima.
pnbb pnbb 17:36 23.12.2008

thesaurus

[Pa čovek vara ženu - sedi sa lepom koleginicom u petak poslepodne i plaća svoj račun. Mislim strašno - stvarno.


hm daaaaa...

a ako vara zenu i placa osobi s kojom vara zenu, onda se to zove?

kako!? prostitucija?
ijuft mikice sedi jedan


zovi roditelje
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 17:42 23.12.2008

Re: thesaurus

ma da!!!
kako da ne
pnbb pnbb 17:51 23.12.2008

Re: thesaurus

ma da!!!
kako da ne

cekaj, lepo pricamo, daj nesto za i protiv...

znaci ako vara zenu s koleginicom , koju vodi na rucak, u operu, donosi cvece i cokoladu... plativsi sve to... i onda ulsedi consented seksualni odnos onda je on kavaljer, a ako ode kod kurave , plati i onda usledi consented seksialni odnos , onda je sta?

niccolo niccolo 19:52 23.12.2008

Re: thesaurus

znaci ako vara zenu s koleginicom , koju vodi na rucak, u operu, donosi cvece i cokoladu... plativsi sve to... i onda ulsedi consented seksualni odnos onda je on kavaljer, a ako ode kod kurave , plati i onda usledi consented seksialni odnos , onda je sta?


Korisnik usluge
pnbb pnbb 20:46 23.12.2008

Re: thesaurus

Korisnik usluge

trenutno nije dostupan. zauzet je obrlacivanjem naivnih koleginica. ne moz' covek da se naplaca pica...


jadan je taj otac koji ima takvog sina, ja vam kazem...
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:50 23.12.2008

tatjana uozbilji se

u nashoj feministichkoj borbi svako pokleknuce je nedopustivo. ne smemo dozvoliti da nas kupe za salatu!
ssvetlana92 ssvetlana92 17:56 23.12.2008

Evo još jedne prilike

da pomenem svog sada već pokojnog oca. Ne kažem da je u svemu bio u pravu, ali me je učinio ponosnom, uvek. Borio se kao lav, dobro zaradjivao i sebi mogao da priušti mnogo toga. Mi ni u čemu nismo oskudevali. Ali u kafani je bio dasa, bakšiš davao kad udje i na kraju večere. Nikada ni jedna žena nije mogla da plati u njegovom društvu. Mislim da nije nikome to dozvoljavao.
Novac nikada nisam videla u njegovim rukama...uvek se okretao ledjima ili odlazio do šanka da plati.
Veliki kavaljer i pravi gospodin. Ako nemaš para, šta tražiš u kafani? Uvek je bilo njegovo (a i moje) pitanje?
Ali mene i sestru je uvek učio da budemo samostalne, da imamo novca za ono što pojedemo, popijemo ali da ne uvredimo gospodina sa kojim smo izašle.
Sa prijateljima se podrazumeva da svi plaćamo, sa momkom/mužem ne. Tada treba biti skroman u naručivanju...ako ne znaš koliko ima para, a pitanje koliko ima, nije umesno. Muž će uvek platiti, makar iz mog džepa.
U životu sam upoznala mnogo, zaista mnogo ljudi ali na Gospodina sličnog mom ocu, nisam naišla.
MilutinM MilutinM 18:28 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

U životu sam upoznala mnogo, zaista mnogo ljudi ali na Gospodina sličnog mom ocu, nisam naišla.

Da smo se ranije sreli...
ssvetlana92 ssvetlana92 18:34 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

MilutinM
U životu sam upoznala mnogo, zaista mnogo ljudi ali na Gospodina sličnog mom ocu, nisam naišla.

Da smo se ranije sreli...

Za mene još nije kasno!
MilutinM MilutinM 18:36 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

Za mene još nije kasno!

Au, sad me ne opraše ni Sava ni Dunav (od Ulma pa naovamo). Ubiće me Fata ako pročita ovo
ssvetlana92 ssvetlana92 18:45 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

MilutinM
Za mene još nije kasno!

Au, sad me ne opraše ni Sava ni Dunav (od Ulma pa naovamo). Ubiće me Fata ako pročita ovo

Zabrani čitanje blogova, neka se bavi ostalim poslovima za koje se izborila!
dragoljub92 dragoljub92 19:05 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

MilutinM
Za mene još nije kasno!

Au, sad me ne opraše ni Sava ni Dunav (od Ulma pa naovamo). Ubiće me Fata ako pročita ovo

е мајлутине не пратиш фабулу радње,скокни до спириног блога
ssvetlana92 ssvetlana92 19:12 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

е мајлутине не пратиш фабулу радње,скокни до спириног блога

Ne miniraj!
MilutinM MilutinM 19:19 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

скокни до спириног блога

Ma, bio sam, nego šta. i pisao sam svašta, na mah, pa mi zato Fata uradila kontrolu.
mikimedic mikimedic 19:39 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

http://www.djordjemarjanovic.com/audio.html

kliknuti na fajl koji pocinje sa 'nikad...'...

dragoljub92 dragoljub92 19:50 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

mikimedic mikimedic 19:57 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

dragoljub92
nikad

ssvetlana92 ssvetlana92 20:02 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

Milena Mitic Milena Mitic 20:42 23.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

ali da ne uvredimo gospodina sa kojim smo izašle.

a sto bi se 'gospodin' uvredio ako zena plati, uopste mi nije jasno...koliko god se trudim da vidim koren ovoga drugaciji od 'ti nesposobnije bice da placas racun', ne ide mi...
razumem da ponese kofer - ima vecu misicnu masu od mene, ali ako smo oboje jednako sposobni da zaradimo novac (i ako je i njemu to jasno) - zasto bi se vredjao???
ssvetlana92 ssvetlana92 13:47 24.12.2008

Re: Evo još jedne prilike

Milena Mitic
ali da ne uvredimo gospodina sa kojim smo izašle.

a sto bi se 'gospodin' uvredio ako zena plati, uopste mi nije jasno...koliko god se trudim da vidim koren ovoga drugaciji od 'ti nesposobnije bice da placas racun', ne ide mi...
razumem da ponese kofer - ima vecu misicnu masu od mene, ali ako smo oboje jednako sposobni da zaradimo novac (i ako je i njemu to jasno) - zasto bi se vredjao???

Tek sad videh ovaj koment. Nisam se verovatno dobro izrazila. Pod ne uvrediti gospodina sa kojim si izašla je mislio..a i ja...da ako te neko pozove na večeru, ne insistiraš da ti platiš. Neko ko drži do sebe, to svakako neće dozvoliti. Druga je priča ko je sposoban, a ko nije i to se ne dokazuje za kafanskim stolom. Kafana je Institucija..i ima svoje nepisane zakone.
Drugo su kafići, masovne zabave, žurke i ostalo...mada uvek treba znati dogovoriti se, koji je način plaćanja.
To nikoga ne treba da vredja. Ja volim da znam na čemu sam u svakom smislu!
vishnja92 vishnja92 18:07 23.12.2008

a svega ovoga ne bi bilo...

....da je Pera....

ne Pera - ovo:
ostali smo samo na zveranju po kafani

to je tudja intima i tudji red. najpre zverati pa onda suditi - zar nije malo... ?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 18:14 23.12.2008

tja

Tatjana,
pa ja mislio, kad ono.
Meni je smesno kad mi se zena vrati iz puba u koji je otisla s zenskom ekipom sa posla i onda mi prepricava kako dele racun na broj zena koliko ih doslo u pab... provalila zena da treba da se opija do maksimuma jer ako popije manje, onda ce drugima da placa racun... tako je krenulo opijanje kod Iraca, valjda ...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:23 24.12.2008

Re: tja

Aleksandar Stosic
Tatjana,
pa ja mislio, kad ono.
Meni je smesno kad mi se zena vrati iz puba u koji je otisla s zenskom ekipom sa posla i onda mi prepricava kako dele racun na broj zena koliko ih doslo u pab... provalila zena da treba da se opija do maksimuma jer ako popije manje, onda ce drugima da placa racun... tako je krenulo opijanje kod Iraca, valjda ...

tako i kod nemaca...cela moja ekipa iz band-a i ja, kad idemo na hranu, placamo po jednak deo, dok se ja nisam pobunila, i niko nije imao protiv...ali to su nemci
thefreak thefreak 18:24 23.12.2008

Hahaha

Sto bi nasi gastosi rekli"svapska posla"
MilutinM MilutinM 18:30 23.12.2008

Komentar

Pa čovek vara ženu - sedi sa lepom koleginicom u petak poslepodne i plaća svoj račun. Mislim strašno - stvarno.
E, pa ne mož' i da se stisne i da se prdne. Da ne kažem, onu bezobraznu varijantu ove izreke. Htele se emancipIciju, ete vam je.
ssvetlana92 ssvetlana92 18:42 23.12.2008

Re: Komentar

Htele se emancipIciju, ete vam je.

Pardoniram, ko je hteo tu vrstu emancipacije?
U redu kad mi pripali cigaretu, jer ja ne mogu...i da mi sipa piće u čašu...ali sve ostalo neka mi prepusti..pliz
Blade Runner Blade Runner 18:32 23.12.2008

Ne mozes da pobedis.

Ne mozes cak da izvuces ni nereseno.

Ako platis mozes da budes proglasen za seksistu.
Ako ne platis, onda nisi dzentlmen...

Sta li hoce ove zene???
vishnja92 vishnja92 18:35 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

pa to hoce. da im nudis tri scenarija za redom a one da te brisu :)
pitaj maksu, uostalom.
dunjica dunjica 18:39 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

Htele se emancipIciju, ete vam je.


Sta li hoce ove zene???


Apeliram da ne trpate sve žene u isti koš. Poznajem dovoljno koje same plaćaju svoje račune, pa čak nemaju problem s time da počaste u kavani, i to nije pitanje geografije, nego samosvijesti.
vishnja92 vishnja92 18:46 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

meni jako smeta sto odredjeni broj zena podrazumeva da smo u istom kosu, samo zato sto smo slucajno istog pola.
e, na to ne pristajem a-ma-ni-pod-ra-zno.

a to da li cu platiti sama ili ocekivati da plati drugi ili ce mi biti svejedno, moja je licna stvar (i onoga ko sedi sa mnom)
ja samo molim da se niko u moje ime ne bori za tzv. "zenska prava" na nedostojne nacine.
dunjica dunjica 18:52 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

na nedostojne nacine

??
Blade Runner Blade Runner 18:52 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

Apeliram da ne trpate sve žene u isti koš.

Izvinjavam se na uopstavanju.
Ali u opisanoj situaciji ja bih verovatno isao na placanje racuna posto je verovatnoca da budem proglasen seksistom jos uvek manja.
dunjica dunjica 18:57 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

Ali u opisanoj situaciji ja bih verovatno isao na placanje racuna posto je verovatnoca da budem proglasen seksistom jos uvek manja.


E, sad, tu svatko mora za sebe odlučiti što bi radije izbjegao: biti proglašen seksistom ili preljubnikom Decisions, decisions, rekli bi neki...
dragoljub92 dragoljub92 19:10 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

dunjica
Ali u opisanoj situaciji ja bih verovatno isao na placanje racuna posto je verovatnoca da budem proglasen seksistom jos uvek manja.


E, sad, tu svatko mora za sebe odlučiti što bi radije izbjegao: biti proglašen seksistom ili preljubnikom Decisions, decisions, rekli bi neki...

ја мислим да сем татјане нико није регистровао тај акт неваспитањаили чега већ,једноставно људи су то превазишли још пре 30 година а можда и раније.
Filip2412 Filip2412 19:12 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

Ali u opisanoj situaciji ja bih verovatno isao na placanje racuna posto je verovatnoca da budem proglasen seksistom jos uvek manja.


Meni se desilo (Toronto/Kanada) da se jedna, doduse malo labilna zenska persona :) uvredi zato sto sam pokusao da platim i njen deo. Kao nije ovo date, mi smo samo drugari sta ti to meni....
Posto nikakve namere nisam imao da je muvam bilo mi je vise smesno nego neprijatno, u svakom slucaju nismo se posle vidjali.

U principu, one postenije same plate, one bezobraznije se prave neveshte kada dodje do placanja.
ssvetlana92 ssvetlana92 19:20 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

U principu, one postenije same plate, one bezobraznije se prave neveshte kada dodje do placanja.

Izvini, moram ti reći...ovo je jače od mene. Kod nas kad se skupi mešano društvo...i kao zajednički račun, pola muškaraca zaglavi u toaletu dok konobari ne regulišu račun. Posle nemaju sitno, burazeru sledeći put ja plaćam i slične varijante..
Filip2412 Filip2412 19:24 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

ja volim da placam i da budem cascen, ali sa ljudima sa kojima se redovno vidjam

sa devojkom/zenom ravnopravno pa sad kako ce se naplatimo nije bitno; ako nece kuva i pere sudove onda neka placa svoj deo

Izvini, moram ti reći...ovo je jače od mene. Kod nas
gde ste vi tacno?
... u vecem drusrtvu svasta ima.... neki se mangupiraju tako sto zovu pice svima celo vece a kad dodje konobar ocekuju da se uchipis i da platis deo...
dunjica dunjica 19:24 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

pola muškaraca zaglavi u toaletu dok konobari ne regulišu račun. Posle nemaju sitno, burazeru sledeći put ja plaćam i slične varijante..

i nisu Nijemci??!
Blade Runner Blade Runner 19:38 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

doduse malo labilna zenska persona :) uvredi zato sto sam pokusao da platim i njen deo. Kao nije ovo date

Jos uvek mislim da bar treba pokusati. Tako bar saznas s kim imas posla. Nego, sto se bakces s labilnima? <_<
one bezobraznije

To je ciljna grupa!
ssvetlana92 ssvetlana92 19:38 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

dunjica
pola muškaraca zaglavi u toaletu dok konobari ne regulišu račun. Posle nemaju sitno, burazeru sledeći put ja plaćam i slične varijante..

i nisu Nijemci??!

Ma kakvi Nemci...ovi naši!
dunjica dunjica 19:44 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

Ma kakvi Nemci...ovi naši!


Čudno, obično se Nijemci kod nas rado prikazuju nedotupavnima, pa provjeravam
dragoljub92 dragoljub92 19:59 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

Posle nemaju sitno, burazeru sledeći put ja plaćam i slične varijante..

najbolji fazon na koji sam naseo,
sretnemo ja i drugar tipa iz škole i sednemo u kafanu dođe kelner tip pta mene šta će pieš.pita drugara isto.kaže kelneru ovaj donese,popismo to posede malo i pozva kelnera ,plati svoje piće,mrtav ladan i ode.ja i drugar zabezeknuti.tad je ,bar u niš važilo pravilo da ako pitaš ljude šta će piju ti oćeš da platiš.e,da nismo naručili ništa što i inače ne pijemo,pa da kažeš izluđivali se.gledasmo se tako par minuta šta to bi.onda se setismo ,pa on bre zajebo žrnsku tako što nije došo na venčawe,onako baš holivudski sve zakazano svatovi i tako to i čekali ga džabe.pa neće nas za par piva.
dragoljub92 dragoljub92 20:02 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

Čudno, obično se Nijemci kod nas rado prikazuju nedotupavnima, pa provjeravam

neznam za nemci al holanđani brzo uče,prvo počnu tako što sami plaćaju pa se oda malo foliraju kad vide da mi plaćamo pa kad ukapiraju da je to naš običaj,pripitome se i izbace zmiju iz džepa i plaćaju ko i mi
Filip2412 Filip2412 20:02 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

one bezobraznije

To je ciljna grupa!

da da.... jedan prijatelj je govorio za devojku koja mu se svidja:
izgleda dobro... onako, bezobrazno...

medjutim, postene ako im se svidjas dozvole ti da im platis, a bezobrazne ti uvek dozvole..
maya.sangoma maya.sangoma 20:03 23.12.2008

niko niciji racun da placa !

Dobro je ispalo . mogla je jos ona i njegovu narudzbinu da plati !To sve zbog ravnopravnosti . A mozda nije u pitanju nikakvo muvanje , mozda su samo kolege ?
Ozbiljno sad : ne mislim da mi treba neko da placa racun pa taman da sam i u semi sa njim !
niccolo niccolo 20:05 23.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

a to da li cu platiti sama ili ocekivati da plati drugi ili ce mi biti svejedno, moja je licna stvar (i onoga ko sedi sa mnom)


Moje iskustvo je da zaposlene zene cesto zele da one plate, pogotovo ako je u pitanju poslovni ili prijateljski odnos...Verovatno na taj nacin pokazuju svoju samostalnost i da mogu da se same izdrzavaju itd.

Ja nikada ne pravim problem kad zena zeli da ona plati iz dva razloga. Prvo, sigurno postoji razlog vezan za nas odnos zbog koga je odlucila da ona plati, a drugo, jos seljackije izgleda kad se ljudi prepiru ko ce da plati (ovo drugo i kad su u drustvu samo muskarci - dvared sam prisustvovao tim raspravama izmedju dva muskarca, ja cu da platim, ne ja cu, evo ti onda pare za moj deo i sve u tom stilu. Vrlo bezveze). Osim toga, uvek postoji sledece vidjanje kada cu da platim ja i tako...
Blade Runner Blade Runner 20:26 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

ne mislim da mi treba neko da placa racun pa taman da sam i u semi sa njim

a ako on insistira da li bi se posvadjala oko toga?
maya.sangoma maya.sangoma 20:32 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

OK ,neka plati taj put ako bas insistira ,ali cu ja sledeci put da insistiram da platim ceo racun .
To je moj stav po tom pitanju , ali sve ostalo je na izvolte , pa ko voli nek izvoli . Mr trkac , da li si zadovoljan mojim odgovorom ?
Blade Runner Blade Runner 20:37 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

Mr trkac , da li si zadovoljan mojim odgovorom ?

K'o da sam ga ja pisao!
Nego, da izadjemo negde na pice?
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:38 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

a ko placa?
Blade Runner Blade Runner 20:47 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

a ko placa?

Kakvo pitanje!!
Pa ja naravno. Insistiram.
maya.sangoma maya.sangoma 20:48 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

Svako svoj , prosto i jednostavno.
maya.sangoma maya.sangoma 20:50 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

Nejasno mi je ! Moj komp. ne razume sta si hteo da kazes !
maya.sangoma maya.sangoma 20:52 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

Sad sam se bas vratila kuci posle pica . Platila svoje . Drugi put ! Moze !
Blade Runner Blade Runner 20:55 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

Nejasno mi je ! Moj komp. ne razume sta si hteo da kazes !

Rekoh: Ti ces sledeci put. Znaci vidimo se dva puta.

Relax. You know I’m joking. Right?
aguero aguero 22:31 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

Pa ja naravno. Insistiram.

Maco Balkanjeros uvek insistira da mu niko ne asistira!Kad placa.
Blade Runner Blade Runner 22:44 23.12.2008

Re: niko niciji racun da placa !

Maco Balkanjeros uvek insistira da mu niko ne asistira!Kad placa.

Procitao sam vec tvoja "razmisljanja" na tu temu. Niko nije pominajao Maco Balkanjeros-e ni Velike Baje osim tebe. Licna iskustva? Kompleksi su kompleksna stvar. Nemas pice od mene.
petar_p petar_p 06:36 24.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

dragoljub92
Čudno, obično se Nijemci kod nas rado prikazuju nedotupavnima, pa provjeravam

neznam za nemci al holanđani brzo uče,prvo počnu tako što sami plaćaju pa se oda malo foliraju kad vide da mi plaćamo pa kad ukapiraju da je to naš običaj,pripitome se i izbace zmiju iz džepa i plaćaju ko i mi


Za Holandjane potvrdjujem, super su, i znaju i da se nasale i nasmeju, i sede napolju u letnjim bastama i zafrkavaju sa prijateljima, jednom recju ljudi su mi sasvim ok!
dragoljub92 dragoljub92 15:27 24.12.2008

Re: Ne mozes da pobedis.

Za Holandjane potvrdjujem, super su, i znaju i da se nasale i nasmeju, i sede napolju u letnjim bastama i zafrkavaju sa prijateljima, jednom recju ljudi su mi sasvim ok!

da samo ne valja preterivati.imaju i oni granicu.mnogi naši misle da njihova ljubaznost i tolerancija ,koji su stvarno visoki,znače glupost pa se iznenade kad dobiju batine.
u bar, gde sam inače bio domači,dolazi mi prijatelj i kaže -ej ,eno neka dvojica kažu da su i zniš.dobro.šta nećeš da odeš do njih.polako.dolazi posle pola sata i kaže-e,ona tvoja dvojica dobili batine od vratara.neje mi čudno.
šta je bilo.prvo se ispostavilo da su tipovi iz malog turističkog mesta bogu iza leđa.zvanog medveđa.drugo čovek na vratima koji pusšta i određuje ko će da uđe a ko ne je i obezbeđenje.treće njegovu ljubaznost i pokušaje da ihopomene da ne prave sranja su shvatili kao slabost,a i neko ih je lepo uputio da su olanđani budale.na kraju ih je izveo napolje i složio ko cigle.nrmalno više ih nisamni video ni čuo.
radmilahum radmilahum 20:44 23.12.2008

ima nas raznih

Meni to u principu zavisi od situacije. Kada smo zenske na picencetu to (nikada) nije neki problem. Problem je kada izlazim sa muskarcem, u smislu sto cu mu dozvoliti da plati (ne obavezno) ako mi se svidja, ali ako mi se ne svidi, onda zavisi od situacije i vec se ponasam kao ortak.
Ali sam jednom na Zlatiboru nasela kao zmaj. Isle nas cetiri same na zimovanje a jedna nam je kao bila nezvanicni vodja. I tako lepo ona nas ceo dan nagovara da idemo u Krcmu na klopu dok napolju pada sneg, gledamo Cigotu, milina i naravno ja prva pristanem. Dogovorimo se da idemo sutradan i ona kada smo se nasli pomene da se malo setamo oko centra. Odbijamo predlog i krenemo u Krcmu. Narucivali svi siroko i ice i pice, ma sedeli satima. I treba da platimo, ona kaze: ja cu da platim ja sam predlozila, ostavi nam novcanik i ode u WC. Posto smo otisli na Zlatibor za docek ng racunamo nema veze, neko ce sutra, neko prekosutra (a i racunali smo da ce platiti ona i manje vise nismo nosili neke pare)... Dodje konobar, mi za njen novcanik ono nista jbt! Preturamo tamo vamo, nista. Nema nje iz WC 10 min...15 min...ja odem da je pitam jel dobro ona nesto mulja...i skrpimo se nas 3 nekako ostadosmo malo i duzne i obecamo da cemo doci i sutra . Konobar kuler namigne i ode. Vraca ti se ona iz WC posle 20 min i pita jel idemo? Nesigurno primecujemo da joj prazan novcanik da bi ona ostatak puta dramila kako je zaboravila pare ali je faca sto nam je super organizovala dan. E kada se to vec ponovilo (ne na istu foru naravski) vise nisam zimovala sa njom a bas mi je zao generalno mi je bila gotivna
i tako...
dragoljub92 dragoljub92 21:16 23.12.2008

Re: ima nas raznih

значи и код вас на венери расту исти карактери
radmilahum radmilahum 21:20 23.12.2008

Re: ima nas raznih

jes
Mislim...nije mi nikada palo na pamet da uradim tako nesto, pazi da pobegnem pre placanja?!
Ali to je i nekako da razumem, ali ne mogu nikako da razumem kako moze da je/ga ne bude blam posle i kao hoce da se i dalje intenzivno druzimo?
scabies scabies 21:24 23.12.2008

Re: ima nas raznih

Mislim...nije mi nikada palo na pamet da uradim tako nesto, pazi da pobegnem pre placanja?!

I nije bas mnogo u vezi sa temom, ali...
Ja se vec godinama zaklinjem da cu se 'sledeci put' kad trazim racun, a konobar nikako da nadje vremena da dodje da naplati, samo okrenuti i otici...
lelemood lelemood 15:08 24.12.2008

Re: ima nas raznih

nas cetvorica drugara iz detinjstva.Vidimo se posle 7-8 godina u rodnom gradu i odmah zaglavimo u najblizi kafic.Osoba ''a'' ''vice'' turu i pri tom narucuje casu kisele vode.Mi ostali neka kratka pica.Osoba ''b'' zove drugu turu,pri kojoj osoba ''a'' narucuje sebi dupli viski,koka-kolu,kiselu,i hladni ness.MI ostali isto kao pre.Tako isto i kad smo osoba ''c'' i ja narucili turu,osoba ''a''narucuje duplo sve.Dodje ponovo red na osobu ''a'' da zove turu i on naruci kiselu vodu!Te kao uhvatilo ga pice,te da odmori malo,te ovo,ono...,da bi odmah u sledecoj turi nastavio sa duplim viskijem.
bas je bilo mnogo strasno.Posle smo nas trojica pricali da je takav bio oduvek,i kao mali,samo kad si klinac uglavnom ne primecujes takve stvari.
doriangrey87 doriangrey87 20:51 23.12.2008

E, ta pusta kafana....

Ne znam sada da li ja preterano romantizujem situaciju u Srbiji jer, eto, vec sam 5 meseci van nje i nedostaje mi jako, ali cini mi se da sam tamo bio mnogo opusteniji kad se tice placanja. Barem kad je moje drustvo u pitanju, tu nikada nije bilo pitanja :) placa ko ima a svi piju koliko hoce. Podrazumeva se da nekada ja ostanem bez para, nekada moj drug, ali zasto da mi ostanemo kod kuce kad je, eto, nas treci drug upravo dobio na kladionici? Naravno, sutradan on nema para jer se sve popilo prethodne noci, ali eto nadjem ja neki kesh odnekuda i sve bude super. E, Srbijo, Srbijo... medju sljivama :)
maya.sangoma maya.sangoma 20:58 23.12.2008

Re: E, ta pusta kafana....

Da , to vazi samo u Srbiji , ako iskoracis iz nje , to vise ne vazi .
Brooklyn Brooklyn 22:07 23.12.2008

Re: E, ta pusta kafana....

Da , to vazi samo u Srbiji , ako iskoracis iz nje , to vise ne vazi .

ma nije nego, i srbi su izmislili koncept ostavljanja kreditne kartice iza bara
aguero aguero 21:32 23.12.2008

Maco Balkanjeros!

Usli ste u zestoku raspravu,a polazna osnova vam je veoma tanka.Ne znate da li su to dvoje u vezi ili ne.Zato toliko i lutate.
Ako su samo kolege,sasvim je o.k. da plati svako za sebe.Tim pre sto moze da se dogodi da vrlo cesto idu zajedno u kafanu |kafic| na pauzi ili posle posla.Ako su nesto vise od kolega na poslu,stvar je njihovog uzajamnog dogovora.posto su blizi jedno drugom,nije nikakav problem da se dogovore kako se ponasaju pred drugima.
Mislim da je najgore za provod u kafani ako postoji problem oko placanja.
Kada je muskarac sa damom on treba da plati.Ako dami to ne odgovara iz bilo kog razloga,deo novca moze da mu da posle,kada napuste restoran.I zato se dobija racun od konobara.Lako je izracunatui sta je ciji ceh.Ruzno je sakupljati novac pred svima.Mada,u nekim sredinama to je sasvim o.k.

U takvim situacijama - dvoje u kafani - ja volim da platim.Ne mislim da tako ucvrscujem svoj ego.Jednostavno,mislim da dzentlmen placa.

Moze i dama da plati ceo racun ako ima poseban povod za to.Sto da ne?

Maco Balkanjeros od placanja pravi predstavu.Teatralno otkopcava sako,desnom rukom vadi novcanik,a levom kao sprecava sve ostale da izvade novac.To radi i veoma glasno isticuci kako ON PLACA SVE!
Veliki Baja!

Veliki Baja uvek placa za sve i kada je vece drustvo u pitanju.Podsvesno time leci svoje komplekse i kupuje status,koji,ocigledno nema.

Pre ulaska u kafic ili kafanu treba da se zna kako se podmiruje racun,odnosno ko placa.Ako je to moguce.Da se bilo ko ne bi osecao nelagodno u samoj kafani.

Ja taj problem nikada nisam imao.Ni ovde ni bilo gde napolju.I ne vidim to kao problem sa bilo kim.

Ali,kazem,razne situacije i priroda odnosa medju ljudima,odredjuju i to kako se,odnosno ko placa racun.



Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 21:36 23.12.2008

Re: Maco Balkanjeros!

nisam stigla da napisem do kraja jer se ko sto rekoh - pakujem. posle su se i ljubakali sve u kafani i drzali za ruke. Inace koliko me pamcenje sluzi - to je valjda scenarijo za pocetak veze....
maya.sangoma maya.sangoma 21:40 23.12.2008

Re: Maco Balkanjeros!

Kakve veze ima ljubakanje sa racunom ?
aguero aguero 21:44 23.12.2008

Re: Maco Balkanjeros!

to je valjda scenarijo za pocetak veze....


Ako su stigli do te faze,prevazisli su dogovor o tome ko sta i kako placa u restoranu.Ne verujem da im je to prvi izlazak.
Btw.Cim ima ovoliko komentara,znaci da tu nesto nije u redu.I zato je vasa tema na mestu.Ali,kazem,ne moze se uopstavati,jer preti opasnost da se pojedini ljudi ad hoc diskredituju,a da mi u stvari ne znamo sta je istina.Samo toliko.
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 21:46 23.12.2008

Re: Maco Balkanjeros!

ako nece da se rastane od 5 evra za salatu, kako ce se rastati od zene, navika... mislim ako nece da plati ima li smisla deliti dobro i zlo sa takvim likom?
ja sam inace cesto placala racune u kafani. ali nisam dala da deli salatu od glavnog jela
radmilahum radmilahum 21:48 23.12.2008

Re: Maco Balkanjeros!

Usli ste u zestoku raspravu

pa bas i nije neka rasprava..
azne situacije i priroda odnosa medju ljudima,odredjuju i to kako se,odnosno ko placa racun

good point
maya.sangoma maya.sangoma 21:50 23.12.2008

Re: Maco Balkanjeros!

Mozda ona samo trazi fan sa njim i ne zeli da se on rastane od zene . Izvini , ja se samo malo vise salim veceras !
dragoljub92 dragoljub92 21:50 23.12.2008

Re: Maco Balkanjeros!

чек сад сам озбиљан да ли ти схваташ да је то други менталитет и да они уопште али уопште не доживљавају то као и ти.чак шта више ја мислим да они никад нису плаћали у кафани као и ми.мислим изађи мало из тог твог света и погледај шта се тамо дешава и која су правила.
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 21:51 23.12.2008

Re: Maco Balkanjeros!

pa jest vala. ideja teksta je da covek mora da bude smeker. ili da sedi kuci

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana