Religija

Da li je ateizam religija?

alexlambros RSS / 27.12.2008. u 04:44

 AleXandar Lambros

 

Sveti Jednorog / Holy Unicorn
Sveti Jednorog / Holy Unicorn
Kad izjavim da ne verujem u Boga najčešće se suočim sa dve reakcije: dušebrižnički mi obećaju molitve za spas moje bezbožničke duše ili navale da me ubeđuju da sam i ja zapravo verujući samo da nisam toga svestan a na osnovu argumentacije da je i neverovanje u Boga verovanje. Baš ako neko hoće da dangubi moleći se da me Svevišnji poštedi ognja i sumpora zbog mojega "mraka", nemam ništa protiv - svako ima pravo da zgubidani kako mu je volja, ali me ozbiljno zamara ostrašćeno bombardovanje nesuvislim argumentima koji navodno potvrđuju da je i ateizam, zapravo, svojevrsni oblik religije. Razmišljajući s koje strane da načnem ovu temu pade mi na pamet da proverim nije li moj virtuelni prijatelj istomišljenik, Edrijen Barnet, pisao šta o tome. Ispostavi se da jeste. Odlučim tako da ga ponovo ugostim na svom blogu a svoju skromnu prevodilačku bibliografiju uvećam za ovaj duhoviti tekst koji vam nudim na čitanje uz kaficu:

"Ateizam je religija" - iz nekog čudnog razloga ova se rečenica često čuje iz usta teista koji kritikuju neverujuće. Evo nekih primera iz knjige utisaka sa moje veb stranice (http://www.abarnett.demon.co.uk/atheism):

"Veruješ li da je ateizam istina? Ako ne onda lažeš. Ako da onda deluješ sa stanovišta vere. Ako ne veruješ u Boga, mora da veruješ u nešto ili nekog drugog. Jedan ateista nije samo da nema pozitivnu veru u Boga. On ima pozitivno verovanje u nepostojanje Boga."

duhovni vođa
duhovni vođa

"Religija ateizma je za potpuno iracionalne ljude što je i razlog zbog kog ateisti čine manje od 10% stanovništva. Postoje Zadnje Namere ateizma - uvođenje nemoralnih (u većini slučajeva seksualnih) životnih stilova za koje se ateista opredelio."

Čudno je da sledbenik neke vere napada ateizam karakterišući ga kao veru. Mislim da se iza toga krije rezonovanje da ako je ateizam vera ili religija onda ateista nema razloga da kritikuje druge vere ili religije. Mana ovakvog rezonovanja jeste da ako je ateizam zaista religija, onda teisti ne bi trebalo da kritikuju ideju da se ateizam u školama izučava kao deo religijskog obrazovanja, ili čak da se otvore ateističke škole po uzoru na one baptističke, katoličke ili muslimanske. Isto tako, rasprostranjeno je mišljenje da su ateisti licemeri jer napadaju verujuće a i sami su verujući.

Međutim, stvar je u tome da ateizam nije ni religija ni vera.

Ateizam je, po definiciji, odsutstvo teizma. Ako ne možete reći - "Verujem u Božanstvo/Boga/Vrhovno biće", onda ste ateista. Ako niste teist onda ste ateist.

Postoji jedna mala ali važna nijansa između "verovanja u nepostojanje Boga" i "neverovanja u postojanje". Ovo prvo je verovanje, drugo je nedostatak tog verovanja. Ne poznajem ni jednog ateistu koji "veruje" da Bog (koji god, izaberite sami) ne postoji. Svi ateisti koje znam jednostavno ne veruju da Bog postoji.

još jedan duhovni vođa
još jedan duhovni vođa

Postoji velika razlika između pozitivnog verovanja da neka stvar ne postoji i jednostavnog nedostatka vere u njeno postojanje. U mnogim slučajevima, ateisti će reći da "bog ne postoji", ne zbog toga što su tako odlučili već zbog toga što, sudeći po opisu Boga, on ne može postojati zbog svojih protivurečnih atributa. Na isti način na koji ne može postojati kvadratni krug, Bog definisan kao sveznajući (a opet ne može da predvidi budućnost), ne može postojati i ne postoji jer je definicija protivurečna. Ako vašeg Boga opišete protivurečnim atributima, logički neodrživim, onda sa sigurnošću mogu reći da tako nešto, onako kako je opisano, ne postoji. Ovde se ne radi o veri već razumu.

islamski vernik proslavlja ašuru
islamski vernik proslavlja ašuru

Ako vas neko upita za jednoroge da li ćete reći - "Verujem da ih nema", ili je verovatnije da bi vaš odgovor bio - "Ne verujem u jednoroge"? Ovo su dva različita odgovora. Niko ne neveruje u jednoroge na osnovu lične vere. Sad tu vrstu logike primenite na bogove drugih religija. Na primer - ako ste hrišćanin, da li verujete da hinduistički Bog Ganeš ne postoji?

Ako verujete da jednorozi ne postoje mogu li onda reći da ste pripadnik "Nema jednoroga" religije? Je li postojanje jednoroga pitanje vere?
Ako ste hrišćanin verujete li da Ganeš ne postoji? Zašto vas to onda čini pobožnim sledbenikom "Neganeš" vere?

Vidite li kuda to vodi? Sarkazam možda jeste najniži oblik humora ali ponekad je dobar da se ukaže na poentu.

Ako je moje neverovanje u vašeg Boga vera, onda je i vaše neverovanje u druge bogove isto tako vera. Koliko hrišćana poznajete koji će vam reći da je njihovo neverovanje u druge bogove stvar vere? Ako je moj ateizam u odnosu na vaše božanstvo religija onda je i vaš ateizam u odnosu na druge bogove takođe religija.

Kako se to ateizam razlikuje od vere i religije? Evo nekih primera:

1.vera u Boga/bogove                             religija: da    ateizam: ne

2.molitva                                              religija: da    ateizam: ne

3.crkve/hramovi                                     religija: da    ateizam: ne

4.svete knjige                                        religija: da    ateizam: ne

5.sveštenici/verske vođe                         religija: da    ateizam: ne

6.čudesa                                               religija: da     ateizam: ne

7.život posle smrti                                  religija: da    ateizam: ne

8.sveti ratovi                                          religija: da    ateizam: ne

9.raj/pakao                                            religija: da    ateizam: ne

10.životna ograničenja                             religija: da    ateizam: ne
(ishrana, oblačenje, brak, itd)

11. uverenje bez dokaza                         religija: da    ateizam: ne
(vera kao vrlina)

12. natprirodno poreklo svemira i ljudi       religija: da    ateizam: ne

13. ubilački raspoloženi fundamentalisti     religija: da    ateizam:ne 

14. dosadni propovednici od vrata do vrata
                                                             religija: da     ateizam: ne

15. ceremonije                                         religije: da      ateizam: ne

16. greh                                                  religije: da      ateizam: ne

17. bogohuljenje                                      religije: da      ateizam: ne

18. izabrani božiji narod                            religije: da       ateizam: ne

katolici u verskom zanosu
katolici u verskom zanosu

ps. Sinoć u autobusu pročitam jednu sjajnu knjižicu - "Pismo hrišćanskoj naciji" Sema Harisa. Citatom iz nje zaključujem ovaj blog - " Ateizam nije filozofija; to nije čak ni pogled na svet.; to je naprosto prihvatanje očiglednog. Reč ateizam ne bi ni trebalo da postoji. Nema potrebe da iko sebe predstavi kao "neastrologa" ili "nealhemičara". Ateizam nije ništa drugo do hor glasova koje dižu razumni ljudi kako bi ukazali na neopravdana religiozna uverenja".

 

Atačmenti



Komentari (473)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 01:53 28.12.2008

Re: covek

Previse su slobodni, eto to im nije dobra osobina ,idu porodicno na fkk ocevi sa cerkama i obratno, brat i sestra se seksaju sa svojim partnerima na metar jedni od drugih,puse dzidzu mama i tata od 50 godina ,setaju goli oko ljudi koji nisu goli,ljube decu u usta .
..Eto toga sam se ja nagledala ,prosecan srednji svet ,moguce da im iz sveta politike i naucnici nisu takvi jer ,,ne treba generalizovati,, narod.

Zvuči kao opis opuštenih i srećnih ljudi (ovo za porodično na fkk nisam baš shvatio)... i dalje sam u zbunu... hm... jedino što je marihuana nezdrava - kažu da ima mnogo više katrana nego duvan...
dunja73 dunja73 01:55 28.12.2008

Re: covek

Vernici na Ex Yu prostorima nisu ni zapoceli rat vec nevernici ,a ovo sad nije tema Autora,drugi cemo put.

Svaka porodica i vaspitanje kod sve tri nacije ,u proslosti bilo je religijski potkovano ,i to je dobro na Ex Yu prostorima.
dunja73 dunja73 02:01 28.12.2008

Re: covek

FKK - nudisticka plaza , i jos sam zaboravila ,priupitajte poznanike Holandjane do kog kolena krvnog srodstva kod njih se zene i udaju,pa mi javite na blog
pod sifrom ,,srecni ljudi,, malo sale neces zameriti
natasavb natasavb 02:08 28.12.2008

Re: covek

ne verujem da bi se ti koji su poceli rat slozili sa vama da ih nazovete nevernicima, a tema autora je upravo to da se u ime vere rade neke stvari za koje se nikako ne moze reci da su dobre. sad cete verovatno reci da to nije ispravno tumacenje vere, ali vi mislite tako ,a oni drugacije ,a i jedni i drugi sebe nazivate vernicima.
Goran Vučković Goran Vučković 02:13 28.12.2008

Re: covek

FKK - nudisticka plaza , i jos sam zaboravila ,priupitajte poznanike Holandjane do kog kolena krvnog srodstva kod njih se zene i udaju,pa mi javite na blog
pod sifrom ,,srecni ljudi,, malo sale neces zameriti


Kad čujem za nudističku plažu, šta da kažem, osim: vodi me u Međeđe!
alexlambros alexlambros 02:19 28.12.2008

Re: ovo je suština

vladimir petrovic
Krugolina
...Ja sam prvo bila ateista, pa postala vernik.


Nikad nije kasno - za pametnu osobu.

P. S. Sve mi se cini da ce jednog lepog dana - i Alex to da uradi!


Alex je prosao potpuno obrnut put preobrazaja ... teista - agnostik - ateista

dunja73 dunja73 02:19 28.12.2008

Re: covek

A S. Milosevic je bio vernik?
Goran Vučković Goran Vučković 02:22 28.12.2008

Re: ovo je suština

Alex je prosao potpuno obrnut put preobrazaja ... teista - agnostik - ateista

Ukršten polaritet na bateriji?
dunja73 dunja73 02:24 28.12.2008

Re: covek

Ha ,ha otisao si u krajnost. Ali film je super .

.Ne znam ,ja i moj cale goli na Ada Bojani ,ja napr.17 ,a on 47 ,nismo jednostavno tako odgojeni ..Zatucalo nas pravoslavlje


A da cujem muslimane sta oni misle i katolike??
natasavb natasavb 02:33 28.12.2008

Re: covek

dunja73
A S. Milosevic je bio vernik?

on jedini vodio rat?!
a da ,zaboravih da ste ga ono vi uzdigli u mojim ocima kad sam cula da nije dao crkvi da se mesa u pitanje abortusa.
on sigurno nije mislio o sebi kao o verniku, ali nisam mislila na njega nego na one koji su ubjali, mudzahedine, cetnike ,ustase. svi su nosili simbole vere i nisu se sigurno izjasnjavali kao ateisti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:38 28.12.2008

Re: ovo je suština

alexlambros

Alex je prosao potpuno obrnut put preobrazaja ... teista - agnostik - ateista


to možda objašnjava potrebu da propovedaš (=podižeš narodnu svest)?
dunja73 dunja73 02:46 28.12.2008

Re: covek

Vi stvarno nalazite lose u tome sto se crkva mesa ,,negde na zapadu,,po pitanju abortusa ,i sto je nasa pravoslavna htela i hoce taj model ..

E a ovi to su ,,gresnici,, njih uvek ima ,svuda u svakoj prici

natasavb natasavb 02:59 28.12.2008

Re: covek

dunja73
Vi stvarno nalazite lose u tome sto se crkva mesa ,,negde na zapadu,,po pitanju abortusa ,i sto je nasa pravoslavna htela i hoce taj model ..

E a ovi to su ,,gresnici,, njih uvek ima ,svuda u svakoj prici


nesto onda ipade da mnogo gresnika ima medju vernicima
i naravo da mislim da crkva ne treba da se mesa u pitanje abortusa. ona samo mozeda preporuci svojim vernicima kako da se ponasaju po tom pitanju, ali nikako svim ostalim. time uopste ne opravdavam abortus, jer mislim da ima mnogo drugih nacina da se spreci da dodje do nezeljenje trudnoce, ali nikako da ga treba zabrainiti i to zato sto crkva kaze da to ne valja.
a posto smo vec poceli pricu o ratu na prostorima ex jug, sta sa zenama koje su silovane u tom ratu, da li mislite da je i njima trebalo uskratiti pravo na abortus?
alexlambros alexlambros 03:00 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

a verovatno je tako i na kipru, gde je aleks živeo deo života trudeći se da nađe posao kod sponzora Markosa Bagdatisa


Ajd mi budi biograf kroz par godina?
Sponzor nije bio Markos Bagdatis,al nek ostane ovo u biografiji, zvuci cool
dunja73 dunja73 03:09 28.12.2008

Re: covek

Hej vi ne znate kako to ide ,vama niko ne uskracuje pravo,ne,vec kad se odlucite na to ima ekipa koja jos proradi sa vama po pitanju nekih stvari ..pa mozda se predomislite

Jao ,nemojte te teme rat , to su grozote i to svako ponaosob mora sam da odlucuje ,a ostali da pomgnu
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:32 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

alexlambros
a verovatno je tako i na kipru, gde je aleks živeo deo života trudeći se da nađe posao kod sponzora Markosa Bagdatisa
Ajd mi budi biograf kroz par godina? Sponzor nije bio Markos Bagdatis,al nek ostane ovo u biografiji, zvuci cool


sponzor je trebala aman da ti bude Cyprus Tourism Org, a oni su i sponzor Markosov, i Australijen Oupen, ili nekog od grenslemova, reko' bi, možda čak i Rolan Garosa... što se tiče pisanja biografije, nema frke, znaš kako je kod nas bliskoistočnjaka - para rešava sve nesuglasice...


aquariusoptimist aquariusoptimist 08:38 28.12.2008

Re: covek

dunja73
Pa i ja sam malo vise od par tuceta .Previse su slobodni, eto to im nije dobra osobina ,idu porodicno na fkk ocevi sa cerkama i obratno, brat i sestra se seksaju sa svojim partnerima na metar jedni od drugih,puse dzidzu mama i tata od 50 godina ,setaju goli oko ljudi koji nisu goli,ljube decu u usta ...Eto toga sam se ja nagledala ,prosecan srednji svet ,moguce da im iz sveta politike i naucnici nisu takvi jer ,,ne treba generalizovati,, narod.


Da li bi mogla isto ovako slikovito da opises i srpski nacin zivota?
Mislim, istine radi...
juce u novinama pisalo da je sin ubio majku
pre neki dan pisalo
da je otac pucao sinu u celo
da je unuk opljackao babu zbog para za drogu
da je nadjena beba u kontejneru
da je majka razbila vilicu trogodisnjem detetu i izbacila ga golog na ulicu...

A sto se tice porodicnog seksa, procitaj nesto od Bore Stankovica.
dunja73 dunja73 13:46 28.12.2008

Re: covek

Da ,i ... kakve veze to ima sa religijom? Ovo je sve sto ste nabrojali kriminalna delatnost.Ovde da je sin vernik znao bi da nije on mami dao zivot pa nije zaduzen ni da ga uzme,ovaj sto pljacka i ne zna za ,,ne ukradi,, ,beba u kontejneru -takodje posledica necega drugoga ..

Bora Stankovic je pisao u kom veku? Znamo kako su se i zasto u postosmanijskoj Srbiji sklapali brakovi i zasto ,toga u Turskoj danas danji ima ,i drzava i strucnjaci im se bore protiv toga ,ali uvek se javlja iznova .A u Kuranu izricito stoji da se do 7 .-og kolena zabranjuje itd...itd...Znaci opet nema religija veze sa ,,ljudskim jeresom,,
hexenschuss hexenschuss 13:51 28.12.2008

ne vredi...


@ alpeot

Nolite dare sanctum canibus, neque mittatis margaritas vestras ante porcos, ne forte conculcent eas pedibus suis, et conversi dirumpant vos.
eto i " dobra knjiga" kaze...
dunja73 dunja73 14:00 28.12.2008

Re: covek

Jos da ne bude zabune ,ako ste pratili komentare ,o Holandiji komentarisem kao o ,,posledicama liberalizma,,
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:51 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

Alpeot
...Kazete da se Hitler promenio posle 1935. godine? Kako, molicu lepo? G. Petrovicu, da se ne igramo - Hitler je bio ludi monstrum mnogo pre 1935. godine.


Ma dajte, molim vas. Pa vi se salite.
Pogledajte malo ko je sve u Evropi u to vreme saradjivao sa Hitlerom, a ne samo imao normalne veze?

Lako je danas neupucenima govoriti da je Hitler bio ludi monstrum mnogo pre 1935. godine. Time vredjate i narod Nemacke i susednih zemalja. (To je kao kada biste tvrdili da svako ko je ikada mislio pozitivno ili saradjivao sa Staljinom bio je monstrum. Nece biti!)

Drugo, znate li ono sto i deca u puckoj skoli znaju - da je za vreme II sv. rata jedan veliki norveski pisac javno podrzavao Hitlera. On je i dobitnik Nobelove nagrade za knjizevnost. Znao je za prezir obicnih gradjana Norveske prema njemu, ali je uporno ostao pri svojim stavovima.

Pitajte danas Norvezane o Knutu Hamsunu. Svi ce vam reci da nisu odobravali njegovu politicku orijentaciju, ali da je on NAJVECI KNJIZEVNIK NORVESKE. Pametni ljudi tu prave razliku.

Kod nas, izgleda, toga nema. Ako je neko ikada rekao nesto sto bi se moglo protumaciti kao pozitivno za Hitlera, odmah se taj pljuje i za njega govori da je nula od coveka.

A covek, g. Petrovicu? Da li je bio covek?

Meni se cini da je vladika Nikolaj Velimirovic bio, ne samo covek, nego VELIKI COVEK. Proucite malo lik i delo vladike Nikolaja, otvorice vam se novi vidici.

Kamo srece da je Srbija imala vise takvih... nikada ne bi prosla kroz ovo sto je prosla od smrti kralja Aleksandra Karadjordjevica do danas...
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:55 28.12.2008

Re: ovo je suština

Alex je prosao potpuno obrnut put preobrazaja ... teista - agnostik - ateista


Put moze ovako da se nastavi i zavrsi:

teista - agnostik - ateista - agnostik - teista. Onda dolazi smrt.
Krug treba zatvoriti.
alpeot alpeot 16:04 28.12.2008

Re: ne vredi...

hexenschus
tNolite dare sanctum canibus, neque mittatis margaritas vestras ante porcos, ne forte conculcent eas pedibus suis, et conversi dirumpant vos.eto i " dobra knjiga" kaze...


Da, u pravu ste... Eto, to je bas i "dobra knjiga kazala". Hvala vam.
Pulse Pulse 16:05 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

Eto, to mi je tada smetalo, a smeta mi i sada. Nepoštovanje osnovnog ljudskog prava da svako izabere svog boga ili neboga, i nasilni pokušaji da se verujući blate, a neverujući uzdižu kano prosvetitelji ljudske rase.


moram priznati da i kada sam procitala vas komentar i spominjanje djihada nisam bila sigurna da li se salite ili ste jako ozbiljni. Komentar je bio prilicno...agresivan. nije smao da neke zemlje oriste religiju kao izgovor da ugnjetavaju zene...religija isto propagira nekoriscenje kondoma - kakav to uticaj ima na zene i decu u Africi??? .
dunja73 dunja73 16:14 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

Lako je danas neupucenima govoriti da je Hitler bio ludi monstrum mnogo pre 1935. godine. Time vredjate i narod Nemacke i susednih zemalja. (To je kao kada biste tvrdili da svako ko je ikada mislio pozitivno ili saradjivao sa Staljinom bio je monstrum. Nece biti!)



Moram da se ubacim malo,ako dopustate.Mislim da Alpeot ima pravo tu po pitanju Hitlera. Posle 50 god u Nemackoj nece niko biti uvredjen ,osim neonacista i tako pojedinaca ,,nekih,,

Ali sve je to iza nas..
alexlambros alexlambros 16:39 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

De , gosn.Autore stavi prst na celo ????


O cemu pricas ti? Komentar je bila ironija.
alexlambros alexlambros 16:46 28.12.2008

Re: covek

Liberalizam je extra stvar ,,bio za 19-i vek,,.Danas mi imamo jedan veliki problem u liberarnom svetu,poslo je naopako.Neko to mora da kontrolise ,a ko je jak toliko?


Papa? Ajatolah? neka hvala
alexlambros alexlambros 16:51 28.12.2008

Re: ovo je suština

to možda objašnjava potrebu da propovedaš (=podižeš narodnu svest)?


Sta cu kad sam humanista? Da svetu niko nije razjasnjavao tupost vere jos bismo mislili da se Sunce okrece oko Zemlje. Ne zamerate valjda Brunu i ostalima sto svoja misljenja nisu drzali samo za sebe?

alpeot alpeot 17:00 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

vladimir petrovic
Proucite malo lik i delo vladike Nikolaja, otvorice vam se novi vidici.


To besposlicari mogu da proucavaju, ja svakako imam pametnija posla nego da citam lupetanja jednog profasisticki orijentisanog popa.

A sto se Hamsuna tice, procitajte malo bolje - covek je bolovao od staracke demencije, sto su psiholozi i potvrdili klinickim pregledom. Mada su mu Norvezani spaljivali knjige posle II Sv. rata, gnevni zbog njegove javne podrske Hitleru.
topcat topcat 17:42 28.12.2008

Re: covek

dunja73
A S. Milosevic je bio vernik?


Made in London?
Ne znam da li se to ovdje ubraja u religiju.
dunja73 dunja73 18:36 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

Odakle ovo u kontekstu ovog? Ovo je bio komentar za napad na kliniku sto abortuse radi ,bombaski napad ,ja sam shvatila da to neka religiozna ustanova organizuje? Gde ti je taj film? Hajd da vidimo
dunja73 dunja73 18:39 28.12.2008

Re: covek

E i ateistima ,,neka hvala,, al i ovako i onako njih niko nista i ne pita
dunja73 dunja73 18:47 28.12.2008

Re: covek

topcat

dunja73A S. Milosevic je bio vernik? Made in London? Ne znam da li se to ovdje ubraja u religiju. [/quote

Pa evo pregovori se vode da se uvrsti u religiju ,clanovi su tu .. ,,DRUG CLAN,,
alexlambros alexlambros 18:54 28.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

To besposlicari mogu da proucavaju, ja svakako imam pametnija posla nego da citam lupetanja jednog profasisticki orijentisanog popa.


aquariusoptimist aquariusoptimist 19:12 28.12.2008

Re: covek

dunja73
Da ,i ... kakve veze to ima sa religijom? quote]

Jos da ne bude zabune ,ako ste pratili komentare ,o Holandiji komentarisem kao o ,,posledicama liberalizma,,


Pa jel liberalizam ili religija, sama si izvukla tu tezu.
A pre nego sto pljunes na neko drugo drustvo, prvo pogledaj svoje.
aquariusoptimist aquariusoptimist 19:15 28.12.2008

Re: covek

Bora Stankovic je pisao u kom veku


Mislis da su pojave koje on opisuje nestale samo zato sto ih novine nisu objavile?
Ili se o njima ne govori javno?
dunja73 dunja73 19:35 28.12.2008

Re: covek



Nemam lepu kosu ,ne smem o tudjim frizurama da komentarisem.

A po pitanju liberalizma u Holandiji ,imali smo cast u Bosni da vidimo,i ovo sve sto sam navela videla svojim ocima ,dok u mom drustvu o takvim pojavama sam samo u novinama citala.

Nikako nisam da svoje hvalim ,tudje kudim ,naprotiv ,pisem ono u sto sam 100 % sigurna.I smatram da je ta nevaspitanost kod njih posledica slabe sprege religije i naroda .Tako i kod nas ,onih 50 godina su se odricali i hvatali ateizma , i to ih je dovelo da se okrenu protiv svoga naroda ,znaci protiv sebe
malaramona malaramona 19:39 28.12.2008

Re: ovo je suština

raskoljnikov92
Krugolina Borup

Šta sam branila? Pravo svakog čoveka da sam izabere da li će i u šta će da veruje.


kako zaista mislim da je suština u citiranoj rečenici (i sam se toga pridržavam) voleo bi da dobijem odgovor na pitanje šta je još bilo na ponudi u trenutku kada si izabrala to u šta veruješ?


Pa verovatno hrišćanstvo, pošto je izabrala astrologiju...
aquariusoptimist aquariusoptimist 20:31 28.12.2008

Re: covek

dunja73
Nemam lepu kosu ,ne smem o tudjim frizurama da komentarisem.A po pitanju liberalizma u Holandiji ,imali smo cast u Bosni da vidimo,i ovo sve sto sam navela videla svojim ocima ,dok u mom drustvu o takvim pojavama sam samo u novinama citala.Nikako nisam da svoje hvalim ,tudje kudim ,naprotiv ,pisem ono u sto sam 100 % sigurna.I smatram da je ta nevaspitanost kod njih posledica slabe sprege religije i naroda .Tako i kod nas ,onih 50 godina su se odricali i hvatali ateizma , i to ih je dovelo da se okrenu protiv svoga naroda ,znaci protiv sebe


Nevaspitanost?
Tako nazivas nacin zivota koji praktikuje nekoliko miliona ljudi?
A kako cemo da nazovemo srpski nacin zivota u tom slucaju?
Ti si jedna jako moralna osoba.
Ja (izgleda) nisam.
dunja73 dunja73 20:58 28.12.2008

Re: covek

Ha ,ha autor globalizuje ceo Islamski svet ,ja malo bocnula u Holandjane i to u nesto sto svi znaju da je tipicno za njih ,i eto .
A kako cemo Srpski nacin zivota ,pa eto gore citirao si ,poslednja recenica...

Moralna nisam al nisam ni ovako vaspitana. Nece mi se desiti da lezim sa ocem gola na plazi ,da ljubim sina u usta i kupam se gola u kadi sa decom ,mislicu uvek da ko ima 50 god i pusi dzidzu da mu nisu sve daske u glavi ,uvek cu smatrati da zensko treba da se ponasa i oblaci ko´ zensko , ,a o slobodi seksa na javnim mestima necu da diskutujem ..Valjalo bi da ih malo poprskati ,,svetom vodicom,, (ogradjujem se od globalizovanja )
aquariusoptimist aquariusoptimist 21:02 28.12.2008

Re: covek

dunja73
Ha ,ha autor globalizuje ceo Islamski svet ,ja malo bocnula u Holandjane i to u nesto sto svi znaju da je tipicno za njih ,i eto .A kako cemo Srpski nacin zivota ,pa eto gore citirao si ,poslednja recenica...Moralna nisam al nisam ni ovako vaspitana. Nece mi se desiti da lezim sa ocem gola na plazi ,da ljubim sina u usta i kupam se gola u kadi sa decom ,mislicu uvek da ko ima 50 god i pusi dzidzu da mu nisu sve daske u glavi ,uvek cu smatrati da zensko treba da se ponasa i oblaci ko´ zensko , ,a o slobodi seksa na javnim mestima necu da diskutujem ..Valjalo bi da ih malo poprskati ,,svetom vodicom,, (ogradjujem se od globalizovanja )


Nemas pojma koliko me zanima kako bi nas srbe holandjani opisali.
dunja73 dunja73 21:29 28.12.2008

Re: covek

Ne znam sta bih ti rekla ,a ovo sto cu ti reci jednom prilikom cu staviti na blog da se cita .

Vidi ,mi zene Srpkinje (i ove sve iz Ex Yu) ,kakvo god misljenje bilo o nasim drustvima i drzavama , kao urodjenicima na Balkanu itd...nas bi muskarci svake nacije i vere ozenili ,nekako mi smo na ceni . Popularni smo . In sto bi se reklo . A zasto??????.E sad ,za vas muskarce ne znam ... A ne znam ni za Holandjane ....
natasavb natasavb 21:32 28.12.2008

Re: covek

dunja73
Ha ,ha autor globalizuje ceo Islamski svet ,ja malo bocnula u Holandjane i to u nesto sto svi znaju da je tipicno za njih ,i eto .
A kako cemo Srpski nacin zivota ,pa eto gore citirao si ,poslednja recenica...

Moralna nisam al nisam ni ovako vaspitana. Nece mi se desiti da lezim sa ocem gola na plazi ,da ljubim sina u usta i kupam se gola u kadi sa decom ,mislicu uvek da ko ima 50 god i pusi dzidzu da mu nisu sve daske u glavi ,uvek cu smatrati da zensko treba da se ponasa i oblaci ko´ zensko , ,a o slobodi seksa na javnim mestima necu da diskutujem ..Valjalo bi da ih malo poprskati ,,svetom vodicom,, (ogradjujem se od globalizovanja )

udaljismo se od teme ,ali ne mogu da ne pitam dunju zasto nije izbrala neku teokratsku drzavu da zivi u njoj , vec holandiju?!
aquariusoptimist aquariusoptimist 21:37 28.12.2008

Re: covek

nas bi muskarci svake nacije i vere ozenili


Wow!!

Da nije to ona ista globalizacija koju lepis autoru za ceo muslimanski svet?
dunja73 dunja73 21:40 28.12.2008

Re: covek

Nemam ja veze sa Holandijom ,ali sam kroz posao imala puno kontakta sa njima, i ono turisticki malo ,imam ja text o mom gradu gde zivim .
dunja73 dunja73 21:42 28.12.2008

Re: covek

E ovo ti je ,,hiperbola,, ali ima istine...
aquariusoptimist aquariusoptimist 00:03 29.12.2008

Re: covek

dunja73
puse dzidzu mama i tata od 50 godina


Srpske mame i tate od 50 godine ne puse dzidzu ali su na bensedinu.
Kao sto rekoh, prvo pogledaj svoj narod, pa onda reci nesto za tudj.
Goran Vučković Goran Vučković 00:36 29.12.2008

Re: covek


Srpske mame i tate od 50 godine ne puse dzidzu ali su na bensedinu.
Kao sto rekoh, prvo pogledaj svoj narod, pa onda reci nesto za tudj.

Nije to isto - oni puše travu iz zadovoljstva :)
filantrop filantrop 00:42 29.12.2008

Re: covek

Goran Vučković
Srpske mame i tate od 50 godine ne puse dzidzu ali su na bensedinu.Kao sto rekoh, prvo pogledaj svoj narod, pa onda reci nesto za tudj.Nije to isto - oni puše travu iz zadovoljstva :)


Ja nekako mislim da se i srbima omilio bensedin, da nije, preduzeli bi nesto da ne moraju vise da ga piju.
Ovako je svakako lakse, popijes tableticu i vise nema problema.
aquariusoptimist aquariusoptimist 00:45 29.12.2008

Re: covek

Goran Vučković
Srpske mame i tate od 50 godine ne puse dzidzu ali su na bensedinu.Kao sto rekoh, prvo pogledaj svoj narod, pa onda reci nesto za tudj.Nije to isto - oni puše travu iz zadovoljstva :)


Slazem se.
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:47 29.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

Alpeot
To besposlicari mogu da proucavaju, ja svakako imam pametnija posla nego da citam lupetanja jednog profasisticki orijentisanog popa.


Ima neceg vidno nezdravog u vasem razmisljanju.

Nikolaj Velimirovic nije bio pop, vec vladika. Imao je dva doktorata, jedan stecen u Svajcarskoj a drugi, cini mi se, u Oxfordu. Tek toliko...
medjutim92 medjutim92 11:51 29.12.2008

Re: ovo je suština

Srđan Fuchs
alexlambros
Kod mene je to islo obrnuto. Ja sam bio teista po postao ateista.


interesantan obrt, iz jednog fanatizma u drugi....


Klatno iz jedne krajnosti ide u drugu, bez zadrzavanja na sredini..
mishab mishab 23:45 29.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

vladimir petrovic
Pocnite sa licnoscu vladike Nikolaja.
Da cujemo.
Fire out!


Ne mogu ateisti da kritikuju Vladiku Nikolaja a da tom kritikom sami sebe na potkopaju, jer bi takva kritika podrazumevala da usvoje biblijsku predstavu o grehu. Kako za njih ne postoji greh, Vladika Nikolaj za njih ne može da bude ništa grešniji od njih samih.
wukadin wukadin 15:24 30.12.2008

Re: Odgovor na pitanje

Ni teizam kao takav nema svoju religiju, pa ni crkvu. Ima razne religije - hrišćanstvo, islam, budizam...
Tako i ateizam ima više religija - komunizam, anarhizam, libertizam, feminizam (donekle)... Pa onda kako se hrišćanstvo deli na više crkvi, tako se i komunizam delio na staljiniste, trockiste, titoiste...
A Staljin je bio ateista, sam je za sebe tako govorio. Osnovna je stvar priznati nekome pravo na samoodređenje, ili ćeš možda da mu čitaš misli, u ovom slučaju posthumno.
Naravno, može se reći da nije bio "pravi" ateista. Tako ni onaj pop što je blagosiljao ratnike možda nije bio "pravi" hrišćanin... Opet simetrija.
Ali su ideje i jednome i drugeme dale pokriće. Jednome da blagosilja ubijanje "nevernika", drugome da vernike šalje u Sibir.
narkoman.ex narkoman.ex 11:29 27.12.2008

Najgori blog ikada...

Kakvo "ništa", kakav promašaj od bloga. Naravno da ateizam nije vera. Ateizam je jedno TOTALNO SLEPILO. Nije mi jasno kako se neko usuđuje ulaziti u ovakvu temu a da pri tom ne zna ništa o tome. Koliko si u stvari proučavao Bibliju da možeš govoriti o definiciji Boga i o protivrečnosti. Postoji još primera ljudi koji su želeli pokazati da je Biblija protivrečna ali kad su krenuli u proučavanje su shvatili da su u dubokoj zabludi. U Bibliji ništa nije protivrečno! I ako želiš pričati o tome preporučujem ti da prvo proučiš Bibliju. A ovo što govorim ne govorim iz osude već iz razumevanja, jer sam i sam bio takav ali i mnogo gori, tj. mislio da znam sve a u stvari nisam znao ništa. Bog mi je dao novi život. Predajući život Isusu sam uspeo ono što malo ko uspeva i danas imam svoj lični odnos sa Isusom i nije mi potreban nikakav veći dokaz o tome, mada ih postoji mnogo, a ako ih želiš naći počni tražiti od Biblije. Jovan 8:32 ...i saznaćete istinu, i istina će vas osloboditi. Sledeće je pitanje a zašto misliš da je u Bibliji sve tačno? Pored mnogih drugih dokaza opet; zato što je ona živa u mom životu, zato što je svakodnevno primenjujem u svom životu i zato što daje odgovore na sva pitanja. Čitaj Bibliju...
Pozdrav i svako dobro...
oort oort 11:36 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

narkoman.ex
Kakvo "ništa", kakav promašaj od bloga. Naravno da ateizam nije vera. Ateizam je jedno TOTALNO SLEPILO. Nije mi jasno kako se neko usuđuje ulaziti u ovakvu temu a da pri tom ne zna ništa o tome. Koliko si u stvari proučavao Bibliju da možeš govoriti o definiciji Boga i o protivrečnosti. Postoji još primera ljudi koji su želeli pokazati da je Biblija protivrečna ali kad su krenuli u proučavanje su shvatili da su u dubokoj zabludi. U Bibliji ništa nije protivrečno! I ako želiš pričati o tome preporučujem ti da prvo proučiš Bibliju. A ovo što govorim ne govorim iz osude već iz razumevanja, jer sam i sam bio takav ali i mnogo gori, tj. mislio da znam sve a u stvari nisam znao ništa. Bog mi je dao novi život. Predajući život Isusu sam uspeo ono što malo ko uspeva i danas imam svoj lični odnos sa Isusom i nije mi potreban nikakav veći dokaz o tome, mada ih postoji mnogo, a ako ih želiš naći počni tražiti od Biblije. Jovan 8:32 ...i saznaćete istinu, i istina će vas osloboditi. Sledeće je pitanje a zašto misliš da je u Bibliji sve tačno? Pored mnogih drugih dokaza opet; zato što je ona živa u mom životu, zato što je svakodnevno primenjujem u svom životu i zato što daje odgovore na sva pitanja. Čitaj Bibliju...Pozdrav i svako dobro...


evo zašto mi ateisti moramo da pre svega preispitamo korišćenje glagola "verovati" pa onda da ulazimo u polemike sa vernicima.

hej, naravno da neću da čitam bibliju u bilo kom drugom smislu osim kao pristojan triler (ima tu svega: kriminala, sudjenja, ubistava (ljudi, svinja i drveća), izdaje, ma uzbudljivo sve u svemu), jer znam da bog ne postoji.
buandtre buandtre 14:06 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Nije mi jasno kako se neko usuđuje ulaziti u ovakvu temu a da pri tom ne zna ništa o tome


Vrlo zanimljivo. Tom logikom, zaista ogromna vecina vernika koje poznajem ne bi smela da zucne. Mnogo mi je slatko sto se vernicima dopusta da bele veze nemaju o Bibliji, ali zato ateista mora biti sertifikovani egzegeta sa visedecenijskim stazom da bi uopste imao pravo glasa. U slucaju da to zaista jeste, oma ce mu se dokaze da je glup i da nista nije shvatio i dzaba mu sertifikat.
maksa83 maksa83 14:17 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

U Bibliji ništa nije protivrečno!

Bible Contradictions

Bible Inconsistencies
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:17 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

buandtre
Nije mi jasno kako se neko usuđuje ulaziti u ovakvu temu a da pri tom ne zna ništa o tomeVrlo zanimljivo. Tom logikom, zaista ogromna vecina vernika koje poznajem ne bi smela da zucne. Mnogo mi je slatko sto se vernicima dopusta da bele veze nemaju o Bibliji, ali zato ateista mora biti sertifikovani egzegeta sa visedecenijskim stazom da bi uopste imao pravo glasa. U slucaju da to zaista jeste, oma ce mu se dokaze da je glup i da nista nije shvatio i dzaba mu sertifikat.


ja poznajem bibliju odlično, pa još i na maternjem joj jeziku, i mogu da kažem, ovako sa agnostične distance, da u njoj nema apsolutno niti jednog dokaza božje egzistencije. racionalno posmatrano, sve je mogla biti jedna književna fikcija, matrica, da se narod održi na okupu i pod kontrolom. da ne govorimo o tome da arheologija nije pronašla niti jedan konkretan dokaz avramove ili mojsijeve epohe (prvi pronalasci datiraju u davidovo vreme). takođe, većina religijskih objekata iz hristove epohe takođe datira između jednog i dva veka nakon vremena u kojem je hrist živeo. tako da, striktno racionalno govoreći, nemamo apsolutno niti jedan dokaz u rukama koji može da posvedoči da nismo sami izmislili boga.
Filip2412 Filip2412 14:35 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Meni je bezveze da dokaze o postojanju Boga trazim u nekoj knjizi. Pa o Bogu govorimo bre, ako ga ima valjda ce se obratiti i nepismenima i zivotinjama i biljkama i svemu sto postoji?

nego sto kaze krugolina, autor bi mogao malo da preciznije definise svoje kritike:
Gosn. autor ne napada crkvu.
On napada religiju/veru.


Kritika verskih zajednica naravo, uvek sam za to ali nema potrebe propagirati ateizam da bi se kritikovale verske zajednice. Zivimo u 21 veku, covek moze imati svoje osecanje/misljenje o Bogu a bez da pripada i jednoj vesrkoj zajednici.

Za mene je Bog apstraktna ideja o sili koja kreira i poznaje smisao postojanja sveta. Ne znam da li tako nesto postoji ili ne ali sigurno mi naivne metafore sa jednorogom nece pomoci da bolje razumem bilo sta.



mishab mishab 14:59 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Filip2412
Meni je bezveze da dokaze o postojanju Boga trazim u nekoj knjizi.


Pa ako postoji Bog kojga čovek nije izmislio, onda ćeš pre da ga tražiš izvan sebe, jer ćeš u sebi naći samo sklonost ka umišljenim i lažnim bogovima. Sveto pismo je toliko u sukobu sa našom prirodom (pto je dokaz da njehgov Bog nije izmišljen) da vernik ima potrebu svaki dan da ga čita, da bi tako sebe uzdizao iznad onoga što u svom igraničenom iskustvu inače ima.

Izvor čovekove subjektivnosti je u njegovoj ograničenosti lošim pobudama (ne želi istinu) i ograničenosti saznanjima (ne zna istinu), pa jedini način da čovek shvati istinu jeste da se odupre onim unutrašnjim motivima koji ga od istine odvraćaju. Zato je upravo obdaren razumom da bi mogao da u umu kreaira predstavu o dobru i zlu koja prevazilazi njegovo grešno iskustvo; i zato su mu potrebni Sveti spisi. Kada ih čita čovek prepoznaje istinu, priznajući da se ta istina ne svidja njegovoj prirodi, ali da je istina. Ako čovek ima veliki Ego, onda će njegova subjektivnost biti toliko jaka da će sasvim nadvladati glas zdravog razuma.
narkoman.ex narkoman.ex 15:05 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Zanimljivo vidiš. Ja znam da postoji. Kao što sam rekao zbog svog ličnog svedočanstva.
oort oort 15:06 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

mishab

zato su mu potrebni Sveti spisi. Kada ih čita čovek prepoznaje istinu, priznajući da se ta istina ne svidja njegovoj prirodi, ali da je istina. Ako čovek ima veliki Ego, onda će njegova subjektivnost biti toliko jaka da će sasvim nadvladati glas zdravog razuma.

baš suprotno. kada čovek čita teoriju evolucije naći će veliko uzbuđenje prepoznajući istinu koja je u skladu sa njegovom prirodom, ali nije zato istina, već zato što što mu dosledno opisuje svet oko njega i njega samog. i ako nema veliki ego priznaće sebi svoju kvantovsku prirodu sprav veličine prostora i vremena u kome obitava i naći će svoju sreću u vremenu koje je rođenjem od roditelja dobio. ali ako ima veliki ego, postaće vernik koji će naći viši smisao svog postojanja u virtuelnim prostorima rajeva i pakala.
alexlambros alexlambros 15:22 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Čitaj Bibliju...


Detaljno proucio. Zanimljiva knjizevnost, doduse pomalo krvolocna i zastrasujuca. Preferiram Ilijadu i Odiseju.
mishab mishab 15:32 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

oort
baš suprotno. kada čovek čita teoriju evolucije naći će veliko
uzbuđenje prepoznajući istinu koja je u skladu sa njegovom prirodom,
ali nije zato istina, već zato što što mu dosledno opisuje svet oko
njega i njega samog.


Upravo evolucionista ne moze da uziva u lepoti stvorenog sveta, jer u njemu ne vidi nista vise od slučaja, niti nista vise od njihove upotrebne vrednosti. To je kao kada bi ti neko darovao poklon da ti pokaze svoju ljubav i svoju stvaralacku moć, a ti u tom poklonu ne vidiš delo ljubavi, već samo delo oštećenja i smrti (koji su sastavni deo mehanizma evolucije), a zatim poklon zloupotrebljavaš tražeći u njemu izvor satisfakcije (umesto da ti poklon svojom lepotom samo otkrije karakter Onoga ko ti ga je napravio i poklonio).
alexlambros alexlambros 15:33 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

baš suprotno. kada čovek čita teoriju evolucije naći će veliko uzbuđenje prepoznajući istinu koja je u skladu sa njegovom prirodom, ali nije zato istina, već zato što što mu dosledno opisuje svet oko njega i njega samog. i ako nema veliki ego priznaće sebi svoju kvantovsku prirodu sprav veličine prostora i vremena u kome obitava i naći će svoju sreću u vremenu koje je rođenjem od roditelja dobio. ali ako ima veliki ego, postaće vernik koji će naći viši smisao svog postojanja u virtuelnim prostorima rajeva i pakala.

buandtre buandtre 16:01 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

ja poznajem bibliju odlično, pa još i na maternjem joj jeziku, i mogu da kažem, ovako sa agnostične distance, da u njoj nema apsolutno niti jednog dokaza božje egzistencije


Eh, pa lepo sam objasnila da to u stvari znaci da si glup (da prostis) i slep. Jerbo bi te u suprotnom citanje Biblije sasma sigurno uverilo da bogec egzistira. To sto smo mi knjigu citali i procitali, a ipak ne primecivamo da je ona nerv dokaza bogovog opstojanja samo pokazuje da smo mi malcicken glumpavi. A ne daj ti vraze da maybe potegnes argumentic po kome je knjiga nastajala kroz nekoliko vekova, kako joj je sadrzaj uskladjivan na saborima i takoc to, prosim ljepo. Ondak si ne samo glumpav nego jos i nasedas na provokacije zlih ateistickih master mind-ova.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:34 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

buandtre
Ondak si ne samo glumpav nego jos i nasedas na provokacije zlih ateistickih master mind-ova.


pa dobro, intrigantna je tema. ali, interesantno je da kod katoličke i pravoslavne crkve naglasak autoriteta ne počiva na interpretaciji biblije, čak bi se i moglo reći da je stanje u crkvi post-biblijsko... ako se izuzme ekipa koja se ovde uključuje, i protestantska crkva kojoj je bog mal'ne poistovećen sa biblijom... u judaizmu je problem još složeniji, jer ako iznegiramo biblijske fundamente, prosto nemamo nikakav argument da se nazivamo narodom (određuje nas, jel'te, prihvatanje mojsijevog zakona). međutim, ako je arheologija u pravu, a od avrama i mojsija ni traga ni glasa, književno-kritička dekonstrukcija pokazuje knjigu kao fikciju, onda smo u deep shit - no trace of moses, none of abraham, none of jehovah himself, therefore we're in trouble defining ourselves as the people...
oort oort 16:36 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

mishab
Upravo evolucionista ne moze da uziva u lepoti stvorenog sveta, jer u njemu ne vidi nista vise od slučaja, niti nista vise od njihove upotrebne vrednosti. To je kao kada bi ti neko darovao poklon da ti pokaze svoju ljubav i svoju stvaralacku moć, a ti u tom poklonu ne vidiš delo ljubavi, već samo delo oštećenja i smrti (koji su sastavni deo mehanizma evolucije), a zatim poklon zloupotrebljavaš tražeći u njemu izvor satisfakcije (umesto da ti poklon svojom lepotom samo otkrije karakter Onoga ko ti ga je napravio i poklonio).

ovo je na tragu nesrećne dokinsonove učiteljice veronauke koja je deci pričala kako je bog super jer je stvorio zeleno lišće koje je našem oku prijatno.
ali dobro. ionako cela ova rasprava nema smisao jer će se svi argumenti uvek na kraju završiti na tome da ja znam da boga nema, a vernik veruje da ga ima.
ono što iritira naravno je zašto uvek ateista mora da bude pomirljiv i završava ovakve rasprave? odgovor na to pitanje ima svaka religija sveta, a hrišćanstvo ga je definisalo kao "blago niščima duhom njihovo je carstvo nebesko".
Filip2412 Filip2412 19:03 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Eh, pa lepo sam objasnila da to u stvari znaci da si glup (da prostis) i slep. Jerbo bi te u suprotnom citanje Biblije sasma sigurno uverilo da bogec egzistira. To sto smo mi knjigu citali i procitali, a ipak ne primecivamo da je ona nerv dokaza bogovog opstojanja samo pokazuje da smo mi malcicken glumpavi.


Kakve veze imaju Biblija i Bog? Ja nisam procitao Bibliju jer me mrzi da citam a i slabo kapiram to. Jos manje sam upoznat sa sadrzajem Kurana, jevrejskih i budistickih svetih spsisa. A opet nisam ateista. Naravno, iz mnogih popularnih interpretacija znam ponesto o religiji. Mnogi filozovi su smatrali da je covek po prirodi religiozno bice.


Filip2412 Filip2412 19:08 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Pa ako postoji Bog kojga čovek nije izmislio, onda ćeš pre da ga tražiš izvan sebe, jer ćeš u sebi naći samo sklonost ka umišljenim i lažnim bogovima. Sveto pismo je toliko u sukobu sa našom prirodom (pto je dokaz da njehgov Bog nije izmišljen) da vernik ima potrebu svaki dan da ga čita, da bi tako sebe uzdizao iznad onoga što u svom igraničenom iskustvu inače ima.


Mislim da je Bog ako ga ima sveprisutan tako da ne znam zasto u tem slucaju ljudi ne mogu potraziti Boga u sebi. Uostalom, koncept individualnosti i odvojenosti coveka je po meni stetna pojava modernog doba. Gologuza plemena imala su neko poetsko razumevanje svoje povezanosti sa bliznjima kao i sa zivotinjama i biljkama shvatajuci da smo svi jedno. Takav primitivni koncept shvatanja coveka kao samo dela prirodnog sistema u kome zivi je danas ponovo popularan kada shvatamo koliko smo stetni za ostali zivi svet na planeti... zagadjenja, neodrzivo koriscenje resursa...
topcat topcat 19:50 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Srđan Fuchs
sve je mogla biti jedna književna fikcija


A tko je knjizevnik?
Cisto da znam ako ima jos koje djelo u knjizarama.
buandtre buandtre 20:15 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Kakve veze imaju Biblija i Bog? Ja nisam procitao Bibliju jer me mrzi da citam a i slabo kapiram to. Jos manje sam upoznat sa sadrzajem Kurana, jevrejskih i budistickih svetih spsisa. A opet nisam ateista. Naravno, iz mnogih popularnih interpretacija znam ponesto o religiji. Mnogi filozovi su smatrali da je covek po prirodi religiozno bice.


Ma, Filipe, uglavnom sam sarkasticna:)
Poenta tog posta koji citiras vezana je za neciji komentar koji je u stilu "kako se usudjujes da pricas o tome kad nisi upoznat", pa sam primetila da se, prvo, od ateista ocekuje da budu upoznati sa svim, dok je vernicima dopusteno da ne poznaju temelje svoje religije, i, drugo, da cak i kada si upoznat sa svetim knjigama, procedurama, ritualima, itd. i uprkos tome si ateista, proglase te za glupog, u stilu: nisi ti to dobro citao.

Vidis, ti nisi ateista i nece ti bas zameriti sto nisi citao bibliju jer si svejedno "na pravom putu". Meni dzaba i napamet da je znam.

A sto se tice odnosa biblije i boga, vragami imaju veze. Ak si hriscanin, of course. Ako razvijas individualni odnos s bogom koji nije (nuzno i pre svega) hriscanski, onda naravno nikakve. Moj se comment ticao krscanstva.
maksa83 maksa83 20:20 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

A tko je knjizevnik?

Grupa autora koja nije imala pametnija posla.

Nego, može mali kviz?

Ko je ovo dole na slici, drži ga mama koja ga je bezgrešno začela, svedoci rođenja su bili pastiri, probali su da ga ubiju kao dete, itd. itd. itd.:



Vreme - sad.

Ako treba pomoć, evo ga ovde kad je malo poras'o.
Vidi ga što ima i lep štap i zlatni oreol iznad glave.



Cisto da znam ako ima jos koje djelo u knjizarama.

Od grupe šaljivih autora preporučujem npr. Iljfa i Petrova - Zlatno Tele, ili 12 Stolica.
Braća Strugacki su pisali dobar SF.
Ima toga još.
Kazezoze Kazezoze 20:26 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

A tko je knjizevnik?
Cisto da znam ako ima jos koje djelo u knjizarama.

pitaj onog mishub, on sigurno zna, studira je 27 godina.
Filip2412 Filip2412 20:58 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

A sto se tice odnosa biblije i boga, vragami imaju veze. Ak si hriscanin, of course. Ako razvijas individualni odnos s bogom koji nije (nuzno i pre svega) hriscanski, onda naravno nikakve. Moj se comment ticao krscanstva.
ok, ja samo pokusavam da zamutim situaciju ovde jer niti sam ateista niti vernik. Ponekad verujem u Boga ali nikad ne u nekakvu crkvenu interpretaciju, sto opet ne znaci da odbacujem 100% sve sto crkve govore. Zato se najudobnije izjasnjavam kao agnostik ako cemo vec da se svrstavamo u kategorije. No i to mi smeta, jer nisam ni agnostik uvek, ponekad sam ateista a ponekad vernik ko sto rekoh. Poenta je da ljudi i njihovo misljenje nije ni najmanje pouzdano, verovatnoca da se postavljac topika pomoli Bogu ukoliko se nadje sam u camcu na sred okeana je 99.99%.

Religioznost se moze posmatrati kao licno osecanje i mnogi veliki ljudi imali su izvesno religiozno osecanje a nisu pripadali niakkvim religijskim organizacijama. Ateisti u vatrenom sukobu sa sledbenicima religija uzimaju sebi za pravo da ignorisu ovu cinjenicu.

Dakle, ne postroje samo dve strane: sledbenici religija i ateisti.
mishab mishab 21:09 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...


Mislim da je Bog ako ga ima sveprisutan tako da ne znam zasto u tem slucaju ljudi ne mogu potraziti Boga u sebi.


Zato sto se ljudska priroda sasvim protivi Bogu i sto, ako trazis boga u sebi, mozes biti u velikom iskusenju da bogom i bozjom ljubavlju proglasis fanaticne motive sopstvene prirode. Svaki covek po prirodi zeli da bude dobar, ali iz krivice, sujete i sebicnosti. Ako gledas u sebe i hoces da bude plemenit i dobar covek, ti ces razviti te fanaticne motive kao svoju pokretacku snagu za svoju dobrotu, ali ako gledas u Boga (biblijskog) On je u Svetom pismu otkriven u takvom sjaju da ce svi ti tvoji losi motivi biti ukoreni Njegovim karakterom, i tako ce te On sacuvati da se ne oslanjas na sebe i svoju gresnu imitaciju ljubavi.

Isus Hristos kroz Sveto pismo otkriva karakter dostojanstva, bez gordosti, poniznost i krotost bez slabosti, nežnost i saosećanje bez sebične sentimentalnosti, prezir prema grehu, bez prezira prema grešniku tj. ljubav prema grešniku bez liberalnog odnosa prema grehu, moralne zahteve koji su gledali na srce, a ne slepo na formu ponašanja, itd.

Gledanje u tako uzvisen Primer jedino može da se sačuva od tebe samog, jer smo svi mi grešni i bez više referentne tačke smo svojom subjektivnošću osuđeni na samoobmanu.
Kazezoze Kazezoze 21:22 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

isus hrist, ako je postojao, je bio chovek, a ne bog. bio je materijalan, a ne astralan.
topcat topcat 21:29 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Filip2412

Kakve veze imaju Biblija i Bog?


Pa ako vjerujes da postoji Bog JHVH onda bi bilo logicno da zelis da se upoznas sa onim kako se objavio u Bibliji. Nesto kao tutorial ili disclaimer. Isto tako, ako se tvoj Bog zove Allah, proucavas Kuran itd.
Ne razumijem u sta vjerujes, ako ne znas i ne zanima te nista o tom Bogu u kojeg vjerujes.




buandtre buandtre 21:35 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

ok, ja samo pokusavam da zamutim situaciju ovde jer niti sam ateista niti vernik

narodski receno, ti malo zaj... :) to je najpametnije u ovoj prici, reklo bi se...
ma, kontam sta pricas. Ali nije problem u "izvesnom religioznom osecanju", vec u konkretnom. Daklem, ako si voljan da se izjasnis kao hriscanski ponekad-vernik-ponekad-agnostik, red je da znas sta pise u bibliji, jerbo tamo pise o bogcu u kojega molicufino verujes. Ako verujes da "ima nesto", a to nesto nije cika s belom bradom, ni hriscanski bog, ni neki od pp bogova, onda te bas boli za bibliju, slazem se (izuzev u kontekstu opsteg obrazovanja, ako ti je do istog stalo).

Dramaticna je razlika izmedju izvesnog religioznog osecanja i sledbenika religija, jer je u ovom potonjem slucaju uvek u pitanju odredjeni bog, odredjeni skup uverenja, odredjeni kodeks ponasanja, koji NUZNO podrazumeva prezir i potrebu za preobracanjem ostatka sveta...
Ne vidim sto bi se ateisti potresali oko velikih ljudi koji su gajili izvesna ili konkretna religiozna osecanja, dok god vernici ne pocnu da ih ubedjuju da su doticni veliki ljudi veliki bas po tome i zbog toga sto su gajili takva osecanja...
Filip2412 Filip2412 21:40 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...


Pa ako vjerujes da postoji Bog JHVH onda bi bilo logicno da zelis da se upoznas sa onim kako se objavio u Bibliji. Nesto kao tutorial ili disclaimer. Isto tako, ako se tvoj Bog zove Allah, proucavas Kuran itd.
Ne razumijem u sta vjerujes, ako ne znas i ne zanima te nista o tom Bogu u kojeg vjerujes.


Zar zaista mislis da se religiozno osecanje u coveku desava samo tako sto dodje neko sa nekom knjigom i pocne da ga indoktrinira?
Ja ne mislim.

Ja mislim da je religiozno osecanje imanentno coveku.
topcat topcat 22:14 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Filip2412


Ja mislim da je religiozno osecanje imanentno coveku.


Ja se nacelno slazem, samo mislim da bi bilo mudro i korisno prouciti i upoznati to u sto vjerujes.
alexlambros alexlambros 23:00 27.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Čitaj Bibliju...


Pa citam. Otud i ovakvi moji stavovi. Pozdrav i tebi i svako dobro takodje.
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:27 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Nego, može mali kviz?


Mogu ja! Mogu ja!
To su Izida i njen mali, Horus.A kad je porastao, postao je veliki baja!

Makso, a mogu li sad asocijacije, pliz!


dolybell92 dolybell92 01:58 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Čitaj Bibliju...
Pozdrav i svako dobro...


Koran je bolji, bar je savremeniji
alexlambros alexlambros 02:24 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

ono što iritira naravno je zašto uvek ateista mora da bude pomirljiv i završava ovakve rasprave?


pametniji popusta? ne znam, razmisljam samo ....
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:05 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

alexlambros
Čitaj Bibliju...
Detaljno proucio. Zanimljiva knjizevnost, doduse pomalo krvolocna i zastrasujuca. Preferiram Ilijadu i Odiseju.

Па није баш да су Илијада и Одисеја широм света познате као мирољубиве, пацифистичке књиге.

Рецимо, Илијада: " Гнев ми, богињо, певај, Ахилеја, Пелеју сина, злосрећне штоно Ахејце у хиљаду баци јада..."

Или, за промену, Одисеја: “О јунаку ми казуј, о Музо, о прометеном оном, Који се много налуто разоривши свети град Троју...”

Можда да пробамо с неким другим делима? Или да будемо прецизнији? На пример, овако: крволочности и разарања приказани у Илијади и Одисеји не сметају ми као она приказана у Библији. Или, још једноставније: Илијадa и Одисејa више ми се, као уметничка дела, допадају од Библије, и то нема везе са крволочношћу и застрашујућим сценама приказаним у овим делима.
maksa83 maksa83 08:03 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Mogu ja! Mogu ja!
To su Izida i njen mali, Horus.A kad je porastao, postao je veliki baja!
Makso, a mogu li sad asocijacije, pliz!

Da vidimo - Izida, devojačko Izis, da, da, možemo ovo priznati kao tačan odgovor!

I Gospodja Klara prelazi u sledeći krug,

Idemo na Igru asocijacije:

Dao je hleb gladnima -> dao je vodu žednima -> dao je odeću nagima -> dao brod nasukanom mornaru -> ?
aquariusoptimist aquariusoptimist 08:17 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Srđan Fuchs

ja poznajem bibliju odlično, pa još i na maternjem joj jeziku, i mogu da kažem, ovako sa agnostične distance, da u njoj nema apsolutno niti jednog dokaza božje egzistencije. racionalno posmatrano, sve je mogla biti jedna književna fikcija, matrica, da se narod održi na okupu i pod kontrolom. da ne govorimo o tome da arheologija nije pronašla niti jedan konkretan dokaz avramove ili mojsijeve epohe (prvi pronalasci datiraju u davidovo vreme). takođe, većina religijskih objekata iz hristove epohe takođe datira između jednog i dva veka nakon vremena u kojem je hrist živeo. tako da, striktno racionalno govoreći, nemamo apsolutno niti jedan dokaz u rukama koji može da posvedoči da nismo sami izmislili boga.


What the fuss is all about then?
mishab mishab 10:12 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

oort
i ako nema veliki ego priznaće sebi svoju
kvantovsku prirodu sprav veličine prostora i vremena u kome obitava i
naći će svoju sreću u vremenu koje je rođenjem od roditelja dobio.


Upravo ce zbog velikog ega da se identifikuje sa velicinom prostora i vremena i da njima podrazava osecanje sopstvene velicine i moći, kao sto jedan naš gordi dinarac uživa u takvom doživljaju kada posmatra visoke planine u kojima prebiva.

oort
ali ako ima veliki ego, postaće vernik koji će naći viši smisao svog
postojanja u virtuelnim prostorima rajeva i pakala.


Gord covek ne priznaje potrebu za Bozjom miloscu. Veliki Ego ce biti ponizen licnoscu Tvorca vremena i prostora. Zbog prirodnog sukoba izmedju sopstvenog gresnog karaktera i Bozjeg uzvisenog karaktera, identifikacija ce biti sasvim omeneta i tako će čovek biti sačuvan od idolatrijskog odnosa prema Bogu.

U svojoj prirodi čoveka nema nikakvih motiva iz kojih bi mogao ili želeo da veruje u biblijskog Boga, jer je On suprotan njegovom karakteru, i to je dokaz da biblijskog Boga covek nije izmislio. Zbog svoje grešne prirode čovek je sklon da u svojim bogovima traži objekte psihološke sigurnosti (idole), ali mu biblijski Bog to zabranjuje Prvom zapovescu, a On sam se ne otkriva kao idol, veš kao Uzor.



Biblijski Bog se spoznaje razumom, izabira voljom, živi srcem a oseća osećanjima. Međutim, lazni bogovi koje ljudi izmisljaju spoznaju se osećanjima, izaberaju se srcem, njihove moralne vrednosti se žive licemerno voljom, a razum se koristi samo da bi se opravdao pogrešan sistem životne filozofije. Otkrivajući se ljudskom razumu biblijski Bog kao Uzor ukorava čovekove grešne motive i poziva čoveka na pokajanje, da bi u rasterećenju od svojih lažnih bogova našao mir i sreću, dok idoli pružaju psihološku ili neku drugu doživljajnu sigurnost i satisfakciju koja čoveka opija i ugušuje svest o njegovom unutrašnjem problemu. Jasno je da prestava o biblijskom Bogu nije došla od samog čoveka, jer čovek ne bi imao motiva da je izmisli, već od stvarnoga i pravoga Boga.


narkoman.ex narkoman.ex 11:39 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Nemoguće je razumeti našu kulturu bez Biblije. Umetnost, literatura, arhitektura, muzika, pa čak i naš pravni sistem, kao i mnogih drugih zemalja, nastali su pod uticajem Biblije.
Reč Biblija potiče od grčke reči "biblia", što znači "knjige" ili "zbirka knjiga". Biblija se još naziva i Svetim pismom. Biblija dakle predstavlja zbirku spisa, zapisana svedočanstva Božija i objavu samog Boga.
Biblija nije napisana da dokaže postojanje Boga, već počiva na činjenici da Bog postoji. Ona otkiva Božiju prirodu, volju i planove koje On ima za čovečanstvo.
Biblija su napisali Sveti Božji ljudi podstaknuti Svetim Božjim Duhom (2. Pet. 1:21). Tako je oko 45 različitih autora doprinelo njenom nastanku. Oni su pripadali različitim društveno-kulturnim sredinama i živeli su u različitim vremenskim periodima. Uprkos tome, Biblija ima jednu temu i poruku. Ovo je svakako najveći dokaz da se ne radi samo o običnoj knjizi ili zbirci stare literature, već da na nju treba obratiti mnogo više pažnje.
Centralna tema Biblije su činjenice o Mesiji - Isusu Hristu. Stari zavet daje obećanja o Mesiji, dok u Novom zavetu vidimo ispunjenja tih proročanstava.
Dolaskom Isusa Hrista započelo je novo doba. Za vreme svog delovanja Isus je opunomoćio apostole, kao svoje posebne učenike, koji će Njegovo učenje zapisati i predati drugima. Tako, njihovi spisi imaju isti autoritet kao i spisi Starog zaveta.
narkoman.ex narkoman.ex 11:55 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Filip2412
Kakve veze imaju Biblija i Bog? Ja nisam procitao Bibliju jer me mrzi da citam a i slabo kapiram to. Jos manje sam upoznat sa sadrzajem Kurana, jevrejskih i budistickih svetih spsisa. A opet nisam ateista. Naravno, iz mnogih popularnih interpretacija znam ponesto o religiji. Mnogi filozovi su smatrali da je covek po prirodi religiozno bice.


Iskreni hrišćani čitaju Bibliju u potpunosti prihvatajući njen autoritet i podređuju se njenom učenju. Pokazuju prema njoj poštovanje. Oni nisu gospodari Biblije, da je koriste onako kako hoće, nego su njene sluge, rade ono što ona kaže. Ne prilaze Bibliji da bi pronašli podršku svom mišljenju, nego da iz nje uče.
Ako tako radi, hrišćanin će dozvoliti Bogu da oblikuje njegov karakter kao što u Bibliji piše: "Preobražavajte se obnavljanjem svoga uma da razaberete šta je Božija volja, šta je dobro, ugodno i savršeno" (Rim. 12:2). Ako nastupi promena u shvatanju, mora nastupiti i promena u ponašanju.
Pisci Biblije svedoče da govore u Božije ime. Puno puta tekst počinje sa: "Ovako govori Večni", "Gospod govori" ili "Bog kaže" ili još mnogi slični izrazi. Na taj način Biblija potvrđuje samu sebe da jeste Reč od Boga, i u potpunosti dokazuje Božiji autoritet.
Biblija sadrži mnoga proročanstva od kojih se većina ispunila. Dakle, Bog je taj jedini koji je izvan vremena - večan. On je saopštio prorocima svoje misli o budućnosti. On ih je izrazio, bilo određenim proroštvima, bilo opisima koji unapred pokazuju senku Isusa Hrista - Mesije.
Takođe, nekih četrdesetak pisaca Biblije, koji su živeli u razmaku od više od 15 vekova u vrlo različitim okolnostima, dali su iznenađujući sklad i kontinuitet Bibliji. Kako je to moguće? Zašto sve to? Jednostavno zato što je Bog pravi autor te pisane Reči.
Sam sadržaj Biblije nije sakriven i ne treba tragati za nekim posebnim, skrivenim tumačenjem u njenim tekstovima.
Biblija ne daje magične odgovore niti natprirodno znanje. Ona je prvenstveno pisana za vernike, da ih hrabri da žive životom vere, kako bi bolje upoznali Boga i živeli svoju svakodnevicu pouzdajući su u Njegovu mudrost, silu i ljubav.
mirko_toskic mirko_toskic 15:38 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Moze li bilo kakav citat iz Starog Zaveta koji nedvosmisleno predvidja nesto sto ce se dogoditi?

Ovde sam primetio jedan od najkoriscenijih tipova logicke zablude u ovakvim temama:
narkoman.ex
Pisci Biblije svedoče da govore u Božije ime. Puno puta tekst počinje sa: "Ovako govori Večni", "Gospod govori" ili "Bog kaže" ili još mnogi slični izrazi. Na taj način Biblija potvrđuje samu sebe da jeste Reč od Boga, i u potpunosti dokazuje Božiji autoritet.

Dakle, ako ja kazem da ne lazem, to potvrdjuje da ja govorim istinu?
Tipicno koriscenje kruznog argumenta, koji je sve samo ne argument: "Biblija je Bozija rec, a u njoj pise da Bog postoji".
- Zasto verujes u Boga?
- Pise u Bibliji.
- Zasto verujes Bibliji?
- Zato sto je Bozija rec.

Primecujete li slicnost sa ovim:
- Ta basna ima pouku da ne valja lagati. Dakle, ta basna nije izmisljena, jer bi ona bila laz. Sto bi znacilo da su meda i lija (na primer) zaista razgovarali, jer da nisu, pouka ne bi imala smisla.
Zakljucak: meda i lija zaista imaju mogucnost govora.
alexlambros alexlambros 17:02 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Па није баш да су Илијада и Одисеја широм света познате као мирољубиве, пацифистичке књиге.


Tako je. To i jeste moja poenta. Kad smo vec kod epske fantastike, draza mi je Ilijada od Biblije. Jednostavno, lepsa je u knjizevnom smislu. Biblija za mene ima iskljucivo knjizevnu vrednost
Traziti istinu u Bibliji i nametati je kao rec boziju bilo kome, sumanuto je podjednako kao kad bi to neko isto cinio sa Ilijadom ...

vladimir petrovic vladimir petrovic 17:03 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Predrag Brajovic
Па није баш да су Илијада и Одисеја широм света познате као мирољубиве, пацифистичке књиге.
Рецимо, Илијада: " Гнев ми, богињо, певај, Ахилеја, Пелеју сина, злосрећне штоно Ахејце у хиљаду баци јада..."
Или, за промену, Одисеја: “О јунаку ми казуј, о Музо, о прометеном оном, Који се много налуто разоривши свети град Троју...”
Можда да пробамо с неким другим делима? Или да будемо прецизнији? На пример, овако: крволочности и разарања приказани у Илијади и Одисеји не сметају ми као она приказана у Библији. Или, још једноставније: Илијадa и Одисејa више ми се, као уметничка дела, допадају од Библије, и то нема везе са крволочношћу и застрашујућим сценама приказаним у овим делима.


Naravno da se Ilijada i Odiseja ne mogu smatrati paficifstickim delima.

Pada mi na pamet da se ove godine slavi hiljadugodisnjica japanske "Price o Gendziju" (The Tale of Genji). Smatra se da je ta knjiga nastala 1008. godine (mada je, naravno, protekom vremena, prilicno menjana). Ta knjiga (koju mnogi smatraju 'prvim modernim i psiholoskim romanom na svetu') je u neku ruku ekvivalent Homerovoj Ilijadi, ali u njoj nema vojnickih avantura, ni razaranja gradova, ni epskih putovanja... To je, reklo bi se, prica o plejboju istocnjackog sveta, odnosno o ljubavnim dozivljajima jednog estetskog aristokrate.

Uzimajuci za primer "Pricu o Gendziju" neki kriticari ukazuju koliko je sofisticiranija bila japanska civilizacija u XI veku od civlizacije - Evrope u to vreme...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:53 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

alexlambros
Па није баш да су Илијада и Одисеја широм света познате као мирољубиве, пацифистичке књиге.

Tako je. To i jeste moja poenta.

Да, али не треба ја да твоју поенту извлачим. Онда није твоја, него је моја, а ја се овде не залажем за атеизам, него за присуство логике у расправи. Јер ти пречесто износиш лошу и нетачну логику аргументације којом се бориш за "племениту ствар" просвећивања религиозно "заблуделог" народа.
alexlambros alexlambros 18:59 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Да, али не треба ја да твоју поенту извлачим.


ne, naravno, samo je potvrdjujete
cudno je, u najmanju ruku, kad se teisti pozivaju na logiku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:54 28.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

alexlambros
Да, али не треба ја да твоју поенту извлачим.


ne, naravno, samo je potvrdjujete
cudno je, u najmanju ruku, kad se teisti pozivaju na logiku.

Опет мало фрљања с логиком. Откуд ја то и чиме спадам у теисте? Тиме што тражим да се примењује разум и мало уређености у мишљењу? (Теисти томе нису склони, зар не?) То није много тешко, треба само мало добре воље и заиста слободног ума. Библија, како ти кажеш, слабо нуди потврде својих тврдњи. Ја за моју, да нисам теиста, нудим ти овај доказ. Чиме се још једном потврђује да често извлачиш погрешне закључке и слабо стојиш и с логиком и с доследним мишљењем.

Е, па сад, кад видиш да смо ти и ја, условно, у истом табору, замисли шта ја мислим о твом писању када сам имао жељу да се с тобом помало расправљам... А то стога што начин на који ти промовишеш једну валидну идеју јесте лоша услуга њој самој. Тај надобудни став, то манихејско витлање неколиким приученим појмовима и приступима, тај готово верски занос с којим наступаш, то заслепљено оптуживање религије за готово сваку људску слабост – само је лоша услуга обазривијим и паметнијим правцима мишљења који се залажу за атеистички приступ.

Разум и логика јесу камен-темељци оног племенитог атеистичког поимања света. Желиш ли, њиховим непримењивањем, да себе из њега искључиш? Где ће ти душа ;-)

narkoman.ex narkoman.ex 09:38 29.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Moze li bilo kakav citat iz Starog Zaveta koji nedvosmisleno predvidja nesto sto ce se dogoditi?

Isaija 53 glava recimo...

Dakle, ako ja kazem da ne lazem, to potvrdjuje da ja govorim istinu?
Tipicno koriscenje kruznog argumenta, koji je sve samo ne argument: "Biblija je Bozija rec, a u njoj pise da Bog postoji".
- Zasto verujes u Boga?
- Pise u Bibliji.
- Zasto verujes Bibliji?
- Zato sto je Bozija rec.

Ako bez predrasude obratite pažnju, tekst prvo objašnjava da Biblija sama za sebe govori da je Božija Reč da bi smo upravo to i utvrdili, da ona za sebe to tvrdi. E sledeći deo teksta govori o tome zažto između ostalog verujemo Bibliji.
Ali kao što sam ranije rekao meni ne treba to niko da kaže, ni Biblija niti bilo koji čovek, Biblija-Reč je živa u mom životu i svakodnevno imam priliku da se uverim u njenu silu svakodnevno primenjujući sve ono što piše u njoj.
mishab mishab 00:02 30.12.2008

Re: Najgori blog ikada...

Filip2412

Zar zaista mislis da se religiozno osecanje u coveku desava samo tako
sto dodje neko sa nekom knjigom i pocne da ga indoktrinira?
Ja ne mislim.
Ja mislim da je religiozno osecanje imanentno coveku.


Religiozno osecanje ne postoji u Bibliji kao nesto sto je covekov cilj. Šta više, svaki izvor religioznih osećanja kojima čovek prirodno teži je uklonje, jer promena osećanja nisu lek za grešno čovekovo srce. Osećanja su koren svakog idolopoklonstva, lažne religije i fanatizma. Bog u svom delu spasenja ne menja osećanja, već menja čovekove motive (karakter u najdubljem smislu te reči). Sveto pismo koristi pojam opojnog vina koje opija narode sveta kao naziv za lažnu religiju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana