Ma nije meni hladno

Jelena Krajšić RSS / 09.01.2009. u 10:52

Dragi građani, dragi predsedniče, dragi i mili Dušane Bajatoviću, dragi novinari,

Ne, nemam grejanje, ako nekoga zanima. Ali nije da meni "individualnom potrošaču" to pada mnogo teško, baš je nekako lepo i friško u stanu.

Najviše od svega mi je drago zato što ceo Beograd ima grejanje - ipak je to naš glavni grad.

Račune plaćam redovno, mogu da dostavim na uvid. Sve račune uključujući i pretplatu kao svaka poštena magaračina iako od "javnog servisa" uopšte i ne očekujem da mi javi kada ću dobiti grejanje. Naučilo me - plati inače ćemo te tužiti ali ništa ne očekuj, jer ipak je Beograd naš glavni grad.

Sada čitam da je drug Bajatović Dušan izjavio da ovaj gas koji smo dobili i nije namenjen "individualnim potrošačima" nego "toplanama koje nemaju mogućnost prelaska na alternativno gorivo". Zju dobro je, laknulo mi je, mi imamo mogućnost prelaska na alternativno gorivo tj. na stare dobre grejalice ili recimo na uljane radijatore, koji su btw od juče duplo skuplji. "Zbog evra" dakako. Stara dobra solidarnost.

O Rusima i Ukrajincima mislim sve najlepše. Ipak Rusima treba da se plati dug. Mislim, šta drugo ljudi da rade? Ukrajinci jadni, sa druge strane, garant nemaju kinte. Nije da se pola Evrope neće nekako snaći. Uključujući i recimo sedamdesetpetogodišnju komšinicu Milanku koja puna snage i keša hita veselo po novu grejalicu i sa uživanjem plaća pretplatu i gleda vesti. Na vestima joj novinari i po javljaju "nemate grejanje" da ne mora da šeta do radijatora i da opipava bezveze.

Nema rezervi. Šta će nam rezerve? Ionako nas sa svih strana spopada globalno zagrevanje.

Nisam ljuta. Ozbiljno. Baš mi je super. Telo i dušu mi greje ljubav prema državi, prema glavnom gradu, prema braći Rusima koji su uvek bili i ostali uz nas, a o Ukrajincima da i ne govorim.



Komentari (177)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alpeot alpeot 12:59 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Jelena Krajšić
Da ne bude zabune - ne bi mi bilo drago da se bilo ko smrzava. Ali bi mi bilo drago ako bi svi građani ove države imali jednaka prava i tretman, a nemaju, nego se uvek jednima daje prednost i prioritet su šta god da se dešava.


Jelena, uz sve postovanje, mislim da grdno gresite. Toplane u Beogradu mogu da rade na mazut, one u Novom Sadu ne mogu. To je tehnicka stvar. Da toplane u Novom Sadu mogu da rade na mazut, ja sam siguran da bi ceo Novi Sad imao grejanje, bez problema.

Uostalom, kako objasnjavate gotovo momentalni angazman predsednika Srbije i promptni odgovor premijera Djurcanja? Taj gas ce otici u Novi Sad, znate to veoma dobro. I treba tamo da ode, veoma mi je drago sto je to resenje nadjeno.
Unfuckable Unfuckable 12:59 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Evo recimo prednost Beogradu daje javni servis. Bez ustručavanja. A svi plaćamo pretplatu. I mnogi drugi, znaš i sam.

ok, napiši blog o tome pa da rokamo
ali nemoj ljude ovde da potpaljuješ, u sred katastrofe od cvokotanja, protiv Beograđana
Dr M Dr M 13:08 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Unfuckable
kako situaciju koja, koliko primećujem, maltretira ceo Balkanneki ljudi rado i brzo probaju da iskoriste da iskažu mržnju i zavist prema Beogradu i Beograđanima.Ne verujem da bi ikome od njih bilo toplije (osim, možda oko srca), ako bi znali da se bar pola Beograda smrzava, mada, izgleda - ako ne kukaš : onda ti se ni ne dešava, valjda zato ispada da je u Begišu sve tako - cool


A meni je zanimljivo i to sto se, ovako smrznuti, prepucavamo ko je smrznutiji, umesto da oznacimo krivca za smrznutost- po mom misljenju vladajucu strukturu- i da zapamtimo ovo duvanje u prste kad budemo pozvani da glasamo za sledeceg usrecitelja Srbije.

Kako pametno glasamo tako se i grejemo.
Lionsgate Lionsgate 13:17 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Kako pametno glasamo tako se i grejemo.

A za kog 'spasitelja" da glasamo, pardon glasaju? Da se smrznes od izbora...
Dr M Dr M 13:24 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Da se smrznes od izbora...


Da, al` dok se prica o politici, odmah se digne...temperatura:))
Atomski mrav Atomski mrav 13:37 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

A za kog 'spasitelja" da glasamo, pardon glasaju? Da se smrznes od izbora...

Za Drageca. On ima pitanja za sve odgovore.
Atomski mrav Atomski mrav 13:47 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Mr.Atomski S'Leva a jel' ste vi iz PA?

Mr. Atomski ne udata s'leva, isključivo spreda ili otpozadi
Nisam iz PA, ali sam šokiran da je neki tamo bistroum odlučio da izvrši gasifikaciju toplana u tom gradu i ne ostavi kotlove na mazut, rezerve radi... Iz perspektive Pančevaca, i Novosađani i Beograđani su prošli super pa je sama rasprava na relaciji NS-BG (i vice versa) a po pitanju gasa totalno... bljak. Drug iz Kikinde se smrzava u kući, a na 3 km od njegove kuće je izvorište sa koje se crpi gas.... mislite o tome.
drug.clan drug.clan 14:15 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

alpeot

Jelena, uz sve postovanje, mislim da grdno gresite. Toplane u Beogradu mogu da rade na mazut, one u Novom Sadu ne mogu. To je tehnicka stvar. Da toplane u Novom Sadu mogu da rade na mazut, ja sam siguran da bi ceo Novi Sad imao grejanje, bez problema.



Pre deset godina u NS-u (kao i u ostatku drzave) mogle su da rade na mazut, pre dvadeset su mogle samo na mazut kako se to desilo da sada mogu samo na gas? Kako se ta ista transformacija nije desila svuda?
niccolo niccolo 14:18 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Pre deset godina u NS-u

Da li je ovaj podatak precizan? Ozbiljno pitam, jer ako jeste, u to vreme su toplane bile u nadležnost lokalnih samouprava, znači ni politički Beograd nije kriv što ste prešli samo na gas...
stari92 stari92 14:28 09.01.2009

Re: Zanimljivo,kriva je njina Maja

D)
ivana23 ivana23 14:34 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

u to vreme su toplane bile u nadležnost lokalnih samouprava

I danas su.
niccolo niccolo 14:42 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

I danas su.

Da tačno, hvala ivana23, trebao sam da stavim "još u to vreme su bile..."
Unfuckable Unfuckable 14:43 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

pa, ako su u nadležnosti lokalnih samouprava, koja/kakva je onda odgovornost Beograda ?
niccolo niccolo 14:47 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Unfuckable
pa, ako su u nadležnosti lokalnih samouprava, koja/kakva je onda odgovornost Beograda ?

Pa to i pričamo, Beograd nije odgovoran (osim možda u smislu što ministarstvo, čije je sedište u Beogradu, nije izradilo odgovarajuće strategije razvoja energetskog sektora u Srbiji - Zorana Z. Mihajlovic Milanovic je objašnjavala ovo oko nepostojanja tih strategija u poslednjem svom blogu)
Atomski mrav Atomski mrav 14:48 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

osim možda u smislu što ministarstvo, čije je sedište u Beogradu, nije izradilo odgovarajuće strategije razvoja energetskog sektora u Srbiji

Upravo to.
Unfuckable Unfuckable 14:48 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

kapiram,
ali autorki bloga te činjenice očigledno ne smetaju da napiše ovakav tekst

"Ako su činjenice suprotne ideji - tim gore po činjenice"
drug.clan drug.clan 14:50 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

niccolo
Unfuckable
pa, ako su u nadležnosti lokalnih samouprava, koja/kakva je onda odgovornost Beograda ?

Pa to i pričamo, Beograd nije odgovoran (osim možda u smislu što ministarstvo, čije je sedište u Beogradu, nije izradilo odgovarajuće strategije razvoja energetskog sektora u Srbiji - Zorana Z. Mihajlovic Milanovic je objašnjavala ovo oko nepostojanja tih strategija u poslednjem svom blogu)

Toplane su bile u poziciji da ce da dobiju republicke pare za revitalizaciju samo ako naprave plan prelaska na prirodni gas. Te pare je delilo ministarstvo u BG-u koje je postavljalo i uslove!

Medjutim nije poenta u tome gde je ministarstvo vec ko je doneo takvu odluku i ko je posle takve odluke odlucio da ne napravi skladiste za gas!

Ime i prezime pa da robija!
Atomski mrav Atomski mrav 14:50 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Unfuck, sam si kriv. Tako ti i treba kad si napisao onaj "Gde su, šta rade?" post...
Unfuckable Unfuckable 14:54 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

post je ok, a i nije akcija da se svi u svemu slažemo - bilo bi prokleto dosadno
Unfuckable Unfuckable 14:56 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Ime i prezime pa da robija!

može, što se mene tiče,
ali ne treba zbog tog Nekog Lika optuživati i prozivati Beograđane
niccolo niccolo 14:56 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Medjutim nije poenta u tome gde je ministarstvo vec ko je doneo takvu odluku i ko je posle takve odluke odlucio da ne napravi skladiste za gas!

E na ovom mestu se u potpunosti slažemo!

Edit: I ovo što kaže Unf o Nekom Liku i Beograđanima
Atomski mrav Atomski mrav 14:58 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

ali ne treba zbog tog Nekog Lika optuživati i prozivati Beograđane

Ne bih da govorim u bilo čije ime, ali kada se u Srbiji (ne samo u Vojvodini) spominje Beograd u negativnom kontekstu, ne verujem da se misli na (sve) Beograđane...
stari92 stari92 15:11 09.01.2009

Re: Zanimljivo,a Boga Mi,sprega Bregović-S

.everina Seve Vučković i Gas-gas,dakako Kustendorf i Emir K. sa Џ.Џармушом,tu ovo-ono ..

Daakleeem : Sve to sagledati i procesuirati,nema ono ,,Ja priznajem samo sud svoje ЛСДП''
D.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:14 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

ma ista situacija je i sa NS u odnosu na ostatak vojvodine. kad na TV-u cujemo izvestace iz NS o 'situaciji u vojvodini', u 99% slucajeva se prica samo o NS. i niko ne pita dalje dosta im. koliko je NS=vojvodina, toliko je BG=srbija.
decentralizacija, a? evo, u zgradama u rumi (srem) nema grejanja. ne znam razlog. mislim na one koje su samo na gas. da li je BG kric ili mozda NS ili niko nije kriv za raspodelu, ne znam kako to ide.

meni jedna stvar nije jasna: i zasto ljudi po stambenim zgradama imaju prioritet u isporuci gasa kad su stanovi po default-u topliji od kuca? mi imamo dve kvarcne na mnogo kvadrata kuce. vec smo se razboleli.
jesen92 jesen92 17:28 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

..u svim gradovima u kojima toplane koriste mazut ili cak ugalj vecina stanovnika ima grejanje, nemaju samo individualni potrosaci gasa i stanari nekih novijih zgrada....evo, ovde u kragujevcu ja nemam problema ali moji prijatelji imaju.....Niko nije zasluzio da mu ukinu grejanjje u sred zime i zato je strategija najvaznija a ona se ocigledno ne pravi tamo gde treba tj oni koje smo izabrali ne rade svoj posao...nije ovo hajka na grad Beograd i njegove zitelje vec na politicare koji sede u bg za debele pare i trabunjaju u skupstini o tome ko se sa kim svalerise...odavno ne gledam skupstinske prenose ali kad kod sam "natrcala" na njih morala sam odmah da promenim program...budzet su izglasali u poslednji cas ali su se zato bivsi i sadasnji radikali napricali ko je kome plakao na ramenu , ko je koga opljackao ..itd...Onda slede medijske price da su radikali dobili 2 miliona evra da bi se izglasao budzet..alo 2 miliona...ali to narodu ne smeta, niko da se zainteresuje da proveri informaciju...Nas sve zanima tek kad se nadjemo u bedaku.....
dilan_dog_93 dilan_dog_93 18:39 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

BebaOdLonchara
ma ista situacija je i sa NS u odnosu na ostatak vojvodine. kad na TV-u cujemo izvestace iz NS o 'situaciji u vojvodini', u 99% slucajeva se prica samo o NS. i niko ne pita dalje dosta im. koliko je NS=vojvodina, toliko je BG=srbija.


cesto je tako.
jaksa scekic jaksa scekic 23:46 09.01.2009

Re: Zanimljivo je

Jelena Krajšić
sori JK
je l' JA to sebi dajem prednost ?
je l' dva miliona ljudi to - sami sebi - daju prednost, pa maznu sav ogrev celoj Srbiji ?

Ne. I nisam to nikad ni rekla. Evo recimo prednost Beogradu daje javni servis. Bez ustručavanja. A svi plaćamo pretplatu. I mnogi drugi, znaš i sam.


Placas, ali 70 posto pretplate koju Ti platis ide Tvom javnom servisu RTV, a sad sto ste ga Vi zapustili , i sto to ne lici ni nasta to je druga prica, bas sam gledao pre neki dan, u sred najvece krize i dalje popovi zapevaju, manastiri se slikaju , a u Vojvodjanskom Dnevniku od 22.00 uvece ponavljaju izjave Gradskih celnika od popodne, kao i vesti . Bruka brate bruka

Nego cujem da su mnogi da bi preziveli u Vasem javnom servisu naprasno postali clanovi DS.
Tuzno, ali to je Vas javni servis


Puno pozdrava

J
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 13:54 10.01.2009

Re: Zanimljivo je

Placas, ali 70 posto pretplate koju Ti platis ide Tvom javnom servisu RTV, a sad sto ste ga Vi zapustili , i sto to ne lici ni nasta to je druga prica, bas sam gledao pre neki dan, u sred najvece krize i dalje popovi zapevaju, manastiri se slikaju , a u Vojvodjanskom Dnevniku od 22.00 uvece ponavljaju izjave Gradskih celnika od popodne, kao i vesti . Bruka brate bruka

Nego cujem da su mnogi da bi preziveli u Vasem javnom servisu naprasno postali clanovi DS.
Tuzno, ali to je Vas javni servis


Puno pozdrava

J

Dragi moj Jaksa,

Ovaj tvoj komentar bi se malo mogao protumačiti kao da sam ja u najmanju ruku glavni i odgovorni urednik RTV, a da sam na to mesto dosla tako što sam se učlanila u DS :))) što je naravno smešno i jaaaaaakoooo daleko od istine. Sve što imam da kažem za RTS imam i za RTV. Iz mog ugla sve je to isto. A na kraju, plaćam dakle 30 % i javnom servisu RTS, a ne znam zašto. Da bi gledala Beogradsku hroniku i Žikinu dinastiju 18 puta za 5 dana?

Pozdrav
JK
jaksa scekic jaksa scekic 15:25 10.01.2009

Re: Zanimljivo je

Jelena Krajšić
Placas, ali 70 posto pretplate koju Ti platis ide Tvom javnom servisu RTV, a sad sto ste ga Vi zapustili , i sto to ne lici ni nasta to je druga prica, bas sam gledao pre neki dan, u sred najvece krize i dalje popovi zapevaju, manastiri se slikaju , a u Vojvodjanskom Dnevniku od 22.00 uvece ponavljaju izjave Gradskih celnika od popodne, kao i vesti . Bruka brate bruka

Nego cujem da su mnogi da bi preziveli u Vasem javnom servisu naprasno postali clanovi DS.
Tuzno, ali to je Vas javni servis


Puno pozdrava

J

Dragi moj Jaksa,

Ovaj tvoj komentar bi se malo mogao protumačiti kao da sam ja u najmanju ruku glavni i odgovorni urednik RTV, a da sam na to mesto dosla tako što sam se učlanila u DS :))) što je naravno smešno i jaaaaaakoooo daleko od istine. Sve što imam da kažem za RTS imam i za RTV. Iz mog ugla sve je to isto. A na kraju, plaćam dakle 30 % i javnom servisu RTS, a ne znam zašto. Da bi gledala Beogradsku hroniku i Žikinu dinastiju 18 puta za 5 dana?

Pozdrav
JK


Svasta Jelena, otkud Ti ideja da se "prebacivanje u DS" odnosi na Tebe, zna se na koga se to odnosi, pa je program i dalje bezvezan.

A sto se tice 30% za RTS, koliko para toliko i muzike

Da sam imao i hiljaditi deo hinta da ces tako protumaciti post ne bi ga napisao

Pozdrav

J


ines08 ines08 13:08 09.01.2009

U mom rodnom gradu,

koji inače nije ni Beograd ni Novi Sad, sve toplane su na mazut, a na samom početku priče o gasnoj krizi obavestiše nas da će biti mazuta do kraja grejne sezone. I tako, mene lično sada i ne pogadja što nema gasa, i što po mnogim gradovima nema grejanja, ali mi je najiskrenije žao svih vas koji se smrzavate. Znam kako je u hladnim stanovima (kvarila se kotlarnica, remontovana i sl), kada nisi pripremljen i opskrpljen alternativnim načinama za zagrevanje stana - osim pokrivača, kaputa, šalova, kapa i sl.

Takođe znam kako je u kućama koje imaju grejanje na plin. Prvo uh odrali sa cenama za uvođenje grejanja, a onda ih deru sa cenama za utošak istog, tako da kod dragih mi rodjaka i prijatelja koji se greju na plin izbegavam da idem zimi, ili se oblačim kao za skijanje.

Iskreno se nadam da će se uskoro rešiti ova situacija i da će svi imati tople stanove, i biti srećni.
ines08 ines08 13:14 09.01.2009

Re: U mom rodnom gradu,

Da, i da dodam još i ovo, nisam ni egoista ni sebična, ali smatram da postoje oni koji su plaćeni, tj koje mi svi debelo plaćamo da rešavaju ovakve krize. Ako neko zna kako mi kao pojedinci možemo na to da utičemo, neka kaže, ja ću se pridružiti, i daću sve od sebe da menjamo stvari na bolje, i da živimo u sređenoj i normalnoj državi, normalnim životom, i bavimo se onim što najbolje znamo da radimo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:41 09.01.2009

Re: U mom rodnom gradu,

Iskreno se nadam da će se uskoro rešiti ova situacija i da će svi imati tople stanove, i biti srećni.

kako je malo potrebno za srecu
Vlasta92 Vlasta92 13:11 09.01.2009

PROČITATI OVO, UJUTRO I PRED SPAVANJE


"U vreme nacionalnog fermentiranja Srbalja i ostalih donjih Slavena,pocetkom 1990.godine, nepoznati novosdaski autor grafitom je presekao sve nedoumice vezane za sopstveno osećanje pripadnosti i na jednom grbavičkom zidu napisao:
Ovo je Jugoslavija.
Istovremeno, SFRJ se sve neumitnije rastakala na malim ekranima,pa je pomenuti grafit ubrzo zasijao nekom neodlučnošću i nekome se učnio kao javna sramota.Nadirući pusti duh se na istom zidu ovaplotio precrtavanjem imaginarnog Jugoslavija i dopisivanjem izvesnijeg Srbija.
Medjutim, identitet je varljiva kategorija pa ni ovaj natpis nije doživeo da izbledi,nego su nova osećanja ponovo našla izraz na istom mestu u tekstu:Ovo je Vojvodina.
I opet, zemlja se sve vise širila, a emocije postajale sve nepouzdanije, počelo se verovati samo u ono sto je pred nosom, pa se neko ili nešto (na ovim meridijanima vazda su aktualne priče o natprirodnim silama), okrenuo/okrenulo čistom lokalpatriotizmu kao najsigurnijem utočištu duše i zid na Grbavici je uskoro nosio natpis:Ovo je Novi Sad. Da li?...
Osetila se potreba da se oštrije definišu stvari pa se nepoznati X setio:Ovo je Grbavica. I tu zaista nije
ostavljeno puno prostora za grešku. No,nešto je nedostajalo toj obrnutoj piramidi očekivanja na grbavičkom zidu, neka tačka koja bi okončala traganja za identitetom i ispoštovala interpunkcijska pravila svesti i savesti. I pobrinuli se dogadjaji i reči da se ona stavi. Tačnije, sručila se s neba poput projektila:
u noci 24.marta 1999.,kada su nad Novim Sadom zabrundali avioni,famozni Neko - opet radi efikasnosti
teksta,zamislimo - odmah nakon prve detonacije silazi (u papučama?)pred onaj zid smehoplaca, precrtava poslednji natpis i u trenutku potpunog suočavanja sa Istinom zapisuje:OVO JE KURAC."


iz teksta drugara Dušana Petrovića:
Objavljeno u "Nezavisnom", zaboravih koje godine...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 13:19 09.01.2009

Re: Iz teksta drugara Dušana Petrovića:

To je, sigurna sam, isti onaj Dušan Petrović sa kojim sam juče uz čaj naširoko i nadugačko raspredala o Beogradu i Novom Sadu
Vlasta92 Vlasta92 13:21 09.01.2009

Ja bih kazla

da je taj, lola i bećar...
Atomski mrav Atomski mrav 13:39 09.01.2009

Re: PROČITATI OVO, UJUTRO I PRED SPAVANJE

Što bi rek'o Švaba iz "Vratiće se rode"... desio nam se zajeban prelaz... iz keca u kurac!
drug.clan drug.clan 14:18 09.01.2009

Re: PROČITATI OVO, UJUTRO I PRED SPAVANJE

ovremeno, SFRJ se sve neumitnije rastakala na malim ekranima,pa je pomenuti grafit ubrzo zasijao nekom neodlučnošću i nekome se učnio kao javna sramota.Nadirući pusti duh se na istom zidu ovaplotio precrtavanjem imaginarnog Jugoslavija i dopisivanjem izvesnijeg Srbija.
Medjutim, identitet je varljiva kategorija pa ni ovaj natpis nije doživeo da izbledi,nego su nova osećanja ponovo našla izraz na istom mestu u tekstu:Ovo je Vojvodina.
I opet, zemlja se sve vise širila, a emocije postajale sve nepouzdanije, počelo se verovati samo u ono sto je pred nosom, pa se neko ili nešto (na ovim meridijanima vazda su aktualne priče o natprirodnim silama), okrenuo/okrenulo čistom lokalpatriotizmu kao najsigurnijem utočištu duše i zid na Grbavici je uskoro nosio natpis:Ovo je Novi Sad. Da li?...
Osetila se potreba da se oštrije definišu stvari pa se nepoznati X setio:Ovo je Grbavica. I tu zaista nije



treba spomenuti i onja grafit koji se nekako nadovezuje na ovaj:

Menjam index pun ocena za pasos sa jednom vizom!
Atomski mrav Atomski mrav 14:21 09.01.2009

Re: PROČITATI OVO, UJUTRO I PRED SPAVANJE

Menjam index pun ocena za pasos sa jednom vizom!

Menjam cimera koji hrče za cimerku koja puši!

(Indeks pun ocena ne znači da je neko završio faks, šta više - indeks nije nikakav zvanični dokument )
drug.clan drug.clan 14:51 09.01.2009

Re: PROČITATI OVO, UJUTRO I PRED SPAVANJE

Atomski mrav
Menjam index pun ocena za pasos sa jednom vizom!

Menjam cimera koji hrče za cimerku koja puši!

(Indeks pun ocena ne znači da je neko završio faks, šta više - indeks nije nikakav zvanični dokument )



sto si tako bukvalan...?

pa ni pasos ne moze da se pozajmi!

a ni zid ne moze biti kur*c
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:19 09.01.2009

...

Jelenica
Nisam ljuta. Ozbiljno. Baš mi je super. Telo i dušu mi greje ljubav prema državi, prema glavnom gradu, prema braći Rusima koji su uvek bili i ostali uz nas, a o Ukrajincima da i ne govorim.


E pa ja sam oduvek znao da si ti takva: dobordusna, pitoma, krotka i puna ljubavi prema svim svojim blizim (i daljim) bliznjima ... pocev od predsednika republike. :))) Dosta je bilo ovih mrztielja svega i svacega (Rusija se podrzumeva u svakoj varijanti) koji do podne mrze sebe a od podne ceo svet. I jedva cekaju da komsiji crkne krava. Steta sto covek moze samo jednom da klikne na prepruku :)))
Lionsgate Lionsgate 13:21 09.01.2009

Re: ...

Steta sto covek moze samo jednom da klikne na prepruku :)))

Evo, ja ti kliknuo taj jedanput...
Lionsgate Lionsgate 13:28 09.01.2009

Lepo

se isvadzasmo... nekima je mozda toplije, bar oko hladnog srca, nekima je toplije znog toga sto su ispisali ono sto im lezi na dushi, nekima je toplije jer se blizi kraj radnog vremena i susret sa voljenom osobom (cak iz dalekog i smrznutog NS) a nekima iz prostog razloga sto im grejanje radi...

A na blogu k'o po obicaju pljuvka, zloba... i vrlo malo toplih reci. Odoh ja tamo gde je toplije...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 13:32 09.01.2009

Re: Lepo

i vrlo malo toplih reci.

I bilo bi ih još manje da nam nisi ti pisao
Baš si se potrudio sa toplim rečima... Kad budem htela da ugrejem dušu čitaću samo tvoje komentare
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 13:58 09.01.2009

Sad ozbiljno,

dve stravi mi nisu jasne:

1) Da li u beogradu greju samo stanove ili i ulice?
2) Da li je tebi Jelena na kraju hladno ili ti nije hladno? :)
Saša Radulović Saša Radulović 14:37 09.01.2009

Re: Sad ozbiljno,

Krajnje nekorektan tekst. Razumem da je Jelena ljuta što nema gasa pa je strašno hladno, ali istresati se po Beogradu zbog toga ...

Inače, sve toplane u zemlji, i one u Novom Sadu i one u Beograd i one u ostalim gradovima u Srbiji, koje su mogle da pređu na mazut, prešle su. Mazut se distribuira svima jednako. Na ovaj način, sva domaćinstva u Beogradu koja su priključena na centralno grejanje, uključujući i moje, ima grejanje. Isto važi i za sve ostale gradove u Srbiji, pa i Novi Sad.

Ima značajan broj domaćinstava u Beogradu, npr. delovi Banovog Brda, Ceraka itd. koja su direktno priključena na gas (znači ne preko toplana), koja nemaju grejanje jer nema gasa. Ova domaćinstva nisu samo u privatnim kućama već i u stambenim objektima koji se sama greju na gas. U celoj Srbij postoji veliki broj domaćinstava koja su se priključila na gas i direktno se greju na gas. Gasa nema, pa nema ni grejanja. Neka od njih mogu da pređu na drva ili ugalj npr. jer su zadržale peći, ali veliki broj ne može, jer su u stambenim zgradama. Ostaje struja. Ljudi navalili da kupe radijatore na struju, prodavci iskoristili i digli cenu 100%.

Najveći broj (procentualno) ovih domaćinstava je u Vojvodini. Ljudi se smrzavaju, ljuti su, ali nije kriv Beograd. I u Beogradu se ljudi koji su direktno priključeni na gas smrzavaju.

Kriva je vlada što ovo nije planirala. Ali ne sada (menadžment krize nije loš), već pre godinu,dve dana. Nemamo skladište gasa, pa ne možemo da amortizujemo ovakav udarac. Tadić je molio Mađare i Nemce koji imaju rezerve, izašli su nam u susret (isplati se imati dobre lične veze sa drugim predsednicima i premijerima) i već su počeli da nam daju određene količine gasa da ublažimo krizu.

Plan potrošnje ovog gasa je: prvo toplane koje ne mogu bez gasa, pa ustanove (npr. bolnice) koje ne mogu bez gasa, pa ... pa tek na kraju individualna domaćinstva. U prevodu za njih neće ostati ništa dok Ukrajina ne otvori

Smešne su i priče kako nam Rusi ne pomažu. A kako da nam pomognu? Kojim putem mogu da nam dopreme gas? Pomalo je tužno kako ni EU nije u stanju da jasno kaže da je krivac za krizu Ukrajina. Nisu se dogovorili sa Rusima (koji su monopolisti, ali to je već druga priča), nemaju pare, pa kad oni tonu, što i svi drugi da ne potonu. Ucenjuju sve tako što ako oni ne dobiju gas koji im treba a ne mogu da plate, neće niko drugi da ga dobije. Izgleda da će EU morati da plati za njih. Krajnje neozbiljno.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:48 09.01.2009

Re: Sad ozbiljno,

potpisujem sve shto je Radulovic rekao.
chobanica chobanica 14:56 09.01.2009

Re: Sad ozbiljno,

njanja_de.manccini
potpisujem sve shto je Radulovic rekao.


Me 2.
natasavb natasavb 14:57 09.01.2009

Re: Sad ozbiljno,

potpisujem sve shto je Radulovic rekao.

i ja.
galaktus galaktus 14:07 09.01.2009

O grejanju...

Bitno je da smo mi prodali sve sto smo mogli, pa i NIS rusima, a to sto je totalno neizvesno da li ce se Juzni tok graditi i prolaziti kroz Srbiju, to uopste nije vazno.
NIS je trebalo prodati na tenderu, onom ko najvise ponudi, i bez ikakvih olaksica tipa monopol do ove ili one godine...
Skladiste u B. Dvoru treba zavrsiti [trebalo je], ali o tom potom.
Pitanje je i sad koliko je to kvalitetno skladiste i sta moze da se uradi s njim.
john.doe john.doe 14:12 09.01.2009

Sad najozbiljnije

Naučilo me - plati inače ćemo te tužiti ali ništa ne očekuj, jer ipak je Beograd naš glavni grad.

Ne znam, možda sam malo glup ali uprkos velikom uloženom trudu nikako ne mogu da dođem do veze između tužbe zbog neplaćanja pretplate i Beograda kao glavnog grada. Molim za pomoć!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:23 09.01.2009

!

Najviše od svega mi je drago zato što ceo Beograd ima grejanje - ipak je to naš glavni grad.


Naučilo me - plati inače ćemo te tužiti ali ništa ne očekuj, jer ipak je Beograd naš glavni grad.


Telo i dušu mi greje ljubav prema državi, prema glavnom gradu


u sam centar!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:16 09.01.2009

Re: !

Meni je neko izbrisao komentare !!

mora biti da si se ponasao
Atomski mrav Atomski mrav 14:29 09.01.2009

Rezerve

Nema rezervi. Šta će nam rezerve?


Čitam vest na B92 da su EU, Rusija i Ukrajina postigli sporazum o razmeštanju posmatračke misije u Ukrajini koja će pratiti transport gasa kroz tu zemlju. Navodno će ruski gas poteći ka ostatku Evrope još danas. Pored toga, navodi se da Slovačka ima rezerve gasa za "svega 10 dana", da Austrija skladišti velike količine gasa još od prošle gasne krize na relaciji Rusija - Ukrajina... samo najveće bede od država nemaju rezervi (Srbija, BiH, Bugarska, Makedonija)... čak i Rumunija ima skladišta gasa. O Mađarskoj smo dovoljno čuli.
tanjamandic tanjamandic 15:13 09.01.2009

Beograd

Nisam znala da je i Sabac postao glavni grad posto kod nas sve vreme ima grejanja . Nase toplane rade i na mazut a sto se privatnih kuca tice smederevce niko nikad nece proterati iz ovih krajeva.
Atomski mrav Atomski mrav 15:16 09.01.2009

Re: Beograd

Prema nekim kalendarima što se pojaviše ovde u NS, Šabac je sastavni deo (Republike) Vojvodine... tako da možete da konkurištete Novom Sadu za poziciju glavnog grada.
tanjamandic tanjamandic 15:38 09.01.2009

Re: Beograd

Ma nemamo mi te pretenzije neka smo i posledna selendra samo neka nam je toplo.
xenonbg xenonbg 15:18 09.01.2009

...

Jasno je meni da su Ukrajinci kraduckali, i da nisu platili. Jasno mi je i da Rusi hoće da dobiju veću cenu za svoj gas.

Ono što mi nije jasno, zašto nisu krenuli da se dogovaraju u julu? Ili u oktobru? Pa i 1. decembra da su počeli, imali bi mesec dana da se dogovore. Ovo nije prvo put da se ovo dešava, ovo je treći ili četvrti. I sad je kao neko iznenađen što se ista stvar dešava i ove godine? Zar je moguće da baš nikome ni iz Rusije ni iz Ukrajine nije palo na pamet da bar malo unapred krenu da se dogovaraju o ceni za ovu godnu, ako ništa drugo, onda da im se opet pola Evrope ne bi smejalo a druga polovina strepela.

Lepa analiza od Saše, puna činjenica, ali mi ne odgovara na pitanje od gore. Tako da ja mislim da ipak postoji i ruska krivica.
Unfuckable Unfuckable 15:21 09.01.2009

Re: ...

Ono što mi nije jasno, zašto nisu krenuli da se dogovaraju u julu?

lepo je neko rekao kod Draga na blogu, neki dan : da su pregovarali na + 20, niko ih ne bi shvatio ozbiljno
Atomski mrav Atomski mrav 15:21 09.01.2009

Re: ...

Xenon, jesi li gledao Mućke? Ako jesi, sećaš li se epizode kada Del, Rodni i deda idu na odmor u Španiju, pa se ispostavi da je deda švercovao oružje u Španiji za vreme građanskog rata? Pa ga Rodni pita: "Švercovao si oružje u sred rata?" A deda odgovara: "Pa da, tada je najbolje vreme za to, Rodni..."
Nije isto zavrnuti gas na +35 i na -20 stepeni...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:23 09.01.2009

Re: ...

Ono što mi nije jasno, zašto nisu krenuli da se dogovaraju u julu? Ili u oktobru?

pa ko bi ih slusao u julu kad je svima toplo? ne bi ni primetili da je gasna kriza
ruzno je ali kapiram da nisu mogli drugacije da skrenu paznju na problem.
Saša Radulović Saša Radulović 15:42 09.01.2009

Re: ...

Potpuno nebitno što nisu ranije pregovarali. Rusi su monopolisti. Na sreću, cena gasa se ne određuje po tržišnom principu ponude i potražnje gasa, već po indirektnom tržišnom principu oslonjeno na tržišnu cenu nafte. Ne može direktni tržišni princip zbog toga što nema tržišta. Ima monopol. Ne možeš da kupiš od koga hoćeš već od onoga ko ima i do koga imaš cevu. A obično imaš jednu cevu.

Rusi "kraduckaju" u smislu da sami kupuju gas od bivših sovjetskih republika na istoku po bagateli i prodaju ih ovako tržišno jer te bivše sovjetske republike nemaju drugi način dopremanja gasa osim preko njih.

A Ukrajina ne bi da plaća tržišnu cenu gasa već bi jeftinije. Tako da su za ovu krizu odgovorni isključivo oni.
audrey92 audrey92 16:49 09.01.2009

bili su pregovori

Prevodim deo intervjua sa nemačke državne televizije sa Štefanom Štuhlikom, dopisnikom iz Moskve (objavljen 6.1.2009):

Q: Ukrajina se u gasnom konfliktu prezentuje kao žrtva. Da li je to tako?
A: Postoje paralele sa gasnim konfliktom iz 2006., ali i jedna velika razlika: pregovori su trajali u Moskvi tri meseca i ukrajinska delegacija ih je više puta prekidala. Pred Novu godinu Ukrajina je izašla iz pregovora upravo u momentu, kada je bilo očito: samo još jedan sat pregovaranja i došlo bi do rešenja. Pa ipak je ukrajinska delegacija navrat-nanos otputovala. Postoji sumnja da i Ukrajina pokušava da politički profitira od konflikta, a ne samo Rusija, kao 2006.

Q: Šta se krije iza toga?
A: Ukrajina želi da ponovo zaigra neku ulogu na političkoj karti Evrope - kao ruska žrtva. Želi da poruči E. Uniji: Morate nam pomoći" odn. "Rusija nas ucenjuje". Osim toga, radi se i o finansijama. Ukrajina želi da natera Evropu da joj oprosti dugove ili pošalje novac. Ukrajina je u lošem stanju i vrlo teško pogodjena ekonomskom krizom. Evropa se, medjutim, protekih godina povukla, a Kijev sada pokušava da se vrati na evropsku scenu.

Q: Koju ulogu ima EU u ovom spektaklu?
A: Eu mora brzo da je definiše. Rusija takodje ima svoje interese. Želi da pokaže snagu i pokaže da može da ucenjuje Ukrajinu a i Zapadnu Evropu. Rusija želi da dodatno pokaže da su novi gasovodi neophodno - na primer gasovod preko Baltika. To je jedan vrlo skup projekat sa velikim ekološkim problemima. Rusi ga žele po svaku cenu da bi zaobišli Ukrajinu i zato pritiskaju.

Q: Da li će uskoro doći do kompromisa?
A: Toje malo verovatno. Ukrajina se već mesecima sprema za konflikt. To se moglo videti iz pregovaračke taktike, ali iz činjenice da su celokupne rezerve gasa napunjene. To se ne radi bez nužde jer je lagerovanje gasa vrlo skupo. Gas je jeftiniji ako se odmah distribuira potrošačima. Ukrajina će dakle pokušati da odugovlači što je duže moguće. NA ruskoj strani postojala je želja za dogovorom pre 1. januara, da bi se izbegle diskusije o pouzdanosti kao dobavljača.
eneja eneja 15:19 09.01.2009

Beograd

Znaci stvarno mi je vise dosta tih komentara samo Beograd ima grejanje. Evo ja zivim u Beogradu i nemam grejanje. Juce je u stanu bilo tako hladno. Pa sta? Ne idem okolo i ne kukam lepo ukljucih grejalicu , zagrejah i super.
Dok je bilo grejanja bilo je sjajno i sada se desava sta se desva pa treba sta -- da idem besna okolo i mrzim sve druge koji mogu da se greju.
pointofview_gun pointofview_gun 15:31 09.01.2009

nema grejanja!

za sve individualne potrosace, bez obzira u kom se gradu, selu..nalaze!

Mislim da je to sustina ovog teksta. Ja se licno smrzavam, i osecam kao budala. Moji su u ono lepo vreme odlucili da zidaju kucu umesto da lepo sacekaju da dobiju stan i sazidaju vikendicu. Kad su nam ponudili da predjemo na gas, mi smo podigli kredit, platili preko 3000 eura uvodjenje grejanja, za razliku od onih koji su uz stan dobili i grejanje (za dz). Pri tom je to grejanje bilo dobro i isplativo jedno 2 godine, a onda su izgleda nesto sj.b.li sa kvalitetom, pa smo za vreme toplijih zima trosili mnogo vise gasa a bilo nam je manje toplo. Onda su nam podigli cenu gasa za 60%, a cena grejanja se za one u stanovima povecala za 10% iako se ti stanovi takodje napajaju iz toplane koja trosi gas.

A najvise od svega boli sto ovi sa raznih TV stanica kad kazu "grejanje je normalizovano" misle samo na one u stanovima sa daljinskim grejanjem a nas opet ko sisa. I juce je jedan na RTS-u pomenuo individualne potrosace s komentarom " da ce se oni snaci". Jel mogu ja da se snalazim sa njegovim parama, pa da lepo kupim 3 grejalice i tu struju on da mi plati?

I da napomenem. Ne mrzim ja nikog ko ima grejanje. Nego se samo osecam kao magarac.
Atomski mrav Atomski mrav 15:54 09.01.2009

Re: nema grejanja!

To je to...
blau.punkt blau.punkt 16:18 09.01.2009

Tupljenje



I ogromna mržnja premu svemu. To zbilja nikud ne vodi - osim u ovakve gluposti.

Svi u istim govnima, a onda se nadje neko pametan da gleda boju govneta na tudjoj glavi.. i da mrzi te druge, zbog toga sto ovi imaju npr: šatirano govno.
i što je najgore, hoće da se bije.
to je van pameti.
uzgred.. da pitam nadležne: zašto tolerišu da se Srbija naziva srbijicom, van konteksta uspavanke, nego samo i isključivo u pljuvačkim besedama.
onda bi po tim profesionalnim mrziteljima Beograd uskoro mogao biti Beogradčić, a Novi Sad - Novisadčić.
itsl.

mrziteljima treba stati na put... inače.. stvarno će biti davljenje u govnima.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:26 09.01.2009

individualci!

kod mene je stigao
gas.
kako, nemam pojma...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:06 09.01.2009

Jeleno,

šeri, makar i povodom mraza lepo te je ponovo videti ovde
Kod nama do individualnih potrošača još nije stigla kriza, mada još tri dana treba da se čeka da stigne na magarencadima plin koji su braća Rusi odvrnuli. Za to vreme jedan deo nacije panično kupuje radijatore, grejalice i čak kamine (plin bombe razgrabljene), a drugi se igra u Eskimskom selu...na Rogli...da Rusi ne odvrnuše gas propao bi taj fazon turističkim delatnicima...mada i ovako više liči na slutnju no na zabavu...daklem, kafić u pomenutom selu ( u kome zabave radi možete spavati obučeni u igluu, na krevetu od snega sa jednim providnim ćebencetom ):

gorio92 gorio92 19:22 09.01.2009

Poligraf

Gledajte B92 Poligraf,
gas... gas
NNN NNN 20:02 09.01.2009

TO NISU LJUDI!

TO SU BEOGRAĐANI!

dzudi dzudi 20:08 09.01.2009

Neverovatno

Kakav post, kakvi komentari...

Da li je ovaj post posvećen vladajućoj koaliciji, ili samo Bajatoviću, ili nama koji čitamo i pišemo ovde?

Kroz post se provlači neka sumnja, ili blaga netrepeljivost prema Beogradu.

U komenarima prozvaste i poslanike Skupštine Srbije???

Ko je kriv što nema gasa? Sigurno ne naši poslanici, i naša država.

Krivi su Ukrajina i Rusija i njihov nesporazum, koji je političko-ekonomski problem dveju zemalja.

Hladna je cela Evropa...a samo mi kukamo - takav smo narod.

Čudan narod.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:35 09.01.2009

pitanje

zashto zimi pokushavamo da ugrejemo kucu ko i leti kad se tad samo zhalimo na vrucinu?
niccolo niccolo 21:16 09.01.2009

Re: pitanje

Hm, good one...
ssvetlana92 ssvetlana92 21:53 09.01.2009

Tema

Kada biste videli moj račun za struju, svakog meseca...smrzli bi se!
topcat topcat 04:03 10.01.2009

Ako vam je lakse

i u Zagrebu je zahladilo u stanovima. Navodno su nocas pustili nekakve rezerve kojih ima za jedno 15 dana, a uz malo redukcije mozda nategnu koji dan vise.
pointofview_gun pointofview_gun 15:17 10.01.2009

pozar!

Zahvaljujuci tome sto se mi individualni potrosaci "lakse snalazimo za grejanje", nocas mi se zapalila kuca. Vatrogasci su stigli za 5min otkad smo ih pozvali i zahvaljujuci njihovoj azurnosti izgoreo je samo deo tavana i nesto krova.

STVARNO SE ZAHVALJUJEM OVOJ VLADI STO SU OBEZBEDILI SVE USLOVE ZA BEZBEDAN ZIVOT!!!
fixxerus fixxerus 16:15 10.01.2009

mešano meso solidarnosti:.

namamim ti ja jezikom
jednu mallu iz novagasaada
sa vojvodinekafe a valla slatkanekamalla
dogovarali se mesecima jadni da se vidimo i too
all daleeeeko novi sad
pa nešto nikako
a i brate navalila nešto južna pruga
i domaći izdajnici
nepostizava se
nego ti onna u jednom trenutku tu pre par dana
dogovorila sa nekim društvom da dođu u coin-a
otvorio se lanac po bivšim rob kuć beograd
aaa pošto u novom separe sadu nikada nije bilo robn kuća beograd
tako ix mimoiđe coin
i eto debelog razloga da se
jelte doooođđđđe:
jebeš ga ja usput držo neku dijetu
bratbratu jedno 15 minuta
ko velim ma braća smo šta novisad je naš a i blizuu
neće sosa zamerit
a i uspela mi sarma
dabogdacrkla 8 dan
a i štrudle ostalo iz jedne druge sexsualne vezze
al ajde
picnuo ja gajbu
onno:
stero paučinu u jedan ugao
izprontiro mog jasena
namirisao ogledala
opro kadu
zanedajbože
ovi mamlazi iz toplane pustili 200stepeni
ja, kurva još devedesetix dupliro rebra
tako da kod mene čim uđeš
moraš se skidaš u gaće
ako imaš
međutim čujem ti ja neka frka sa nekim gasom ovoono
reko:
kad mi ova malla dođe
paaa kad vidi da je ovako toplo
može da mi ne da po političkoj liniji
šta ću: jadan
isključim ti ja radijatore
majku ti, oovaj:
rashladi se gajba u roku od odma
laaaadno ko u novomsadu božemeoprosti
nađem ti ja neke duuugačke gaće od pre rata sa eskimima
i kad eto ti neko zvoni
udebljax glas i sunux preko interfona
tko je
a onna će
ja sam
ko!!viknux
ja:
e ako si ti: upadaj
četvrti bez lifta
pa kad stigneš na četvrti onda još samo dva
evo ti ona zadiiixalla se
vidi se internet dušša
ćao ćao
udži
jao xvalla nije treballo
ju i dimljena kobasica jao xvalla
KAVURRRRMA jebote suze mi krenuše
kako krenuše tako se zalediše
misiiim ovaj mnogo je ladno kako ovi
nemci zavrnuli ove gasne komo.. ovaj dovode i to
a šta vama nemci
nama rusi
ma isti q-ovaj
jesi za čaj
daj nešto oštro
jogurt0,5% masti ili čaj od brusnice ili aquavivu
ma jok daj nešto domaće
neeemam
ma donela ja ćaletovu kajsiju
daj da probamo
ux majku mu
procvetaše mi istog momenta
urinarni i ostali kanali
miiisim zvao bi te da sedneš
al laaaadno ajmo mi leći pa se pokriti jorganom preko glave
ajd
zagrlismo se ko da smo utekli iz gladi
a jel malla: one fotke sa sisama to bille sestrine a
tako nekako aaa one tvoje sa letovanja ko ti je to? sin, a?
maaa fotošop je keva
xaxaxa
lepo se grliš
i ti
odjednom mi nešto toplo
baš je leeepo
su tebi noge uvek xladne
ne samo kad mi se odseku
a el su tebi uvek ovako tople
ne samo kad mi dolaze ove sa severa iz novogasada
xxx

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana