Beograde, moj voljeni...

constrictoria92 RSS / 09.01.2009. u 22:28

 

Još sam bila bebac kad sam prvi put stigla u Beograd i prvo što sam uradila jeste da sam prestala sa dernjavom i počela sa kikotanjem. Bila je to ljubav na prvi pogled. Beograd, moj voljeni, i ja... Kasnije sam mu se stalno vraćala, a pre 10-ak godina shvatila da mi odlasci teško padaju, pa sam ostala... Da, i Beograd je moj voljeni grad (pored Kragujevca, naravno). Ne, ne deklarišem se kao Beograđanka, već kao KragujevčankaUBeogradu (jer to i jesam).

Ovih dana (godina) mnogi kude Beograd. Zašto? Kako grad za nešto može da bude kriv? Zar nismo svi u istom čabru? Neki misle da nismo. Neki misle da u Beogradu teče med i mleko, da je prosečna plata 1000 EUR, da je sve jeftinije nego TamoNegde, da su svi ogrejani i da ih zabole DonjiLeđniSedalniDeo za ostatak Srbije... A taj ostatak Srbije zabole isti deo za Beograd. Beograd je, uglavnom, dobar samo kad treba pljuvati po Beograđanima...

Ima nekih i koji kažu da je Beograd izgubio onaj njegov duh... E, pa nije ga izgubio. Problem su ljudi, žitelji Beograda. Sramota me da napišem, al' uglavnom su to oni koji su došli ovde, isto kao i ja. Razlika između Njih i MeniSličnih je u tome što oni ne shvataju da provincija nije geografski, nego duhovni pojam. Što bi Šumadinci rekli „Iza'šo je iz sela, al' nije selo iz njega". Kako sam došla do ovog zaključka? Na osnovu sopstvenog iskustva. Sad ću vam ispričati:

U mojoj zgradi žive i tri porodice koje su došle u Beograd iz unutrašnjosti. Elem, dve porodice žive iznad nas, a jedna preko puta nas. Ovi što žive iznad nas, tačnije ženske polovine, su pokušale da mi se približe pričama tipa „E, baš lepo što si se ti udala za Beograđanina, a ne neka Beograđanka - da im pokažemo mi da smo bolje" i slično. Pristup je krajnje tupav, složićete se...

Prekoputaši drže jedan od boljih lokala u gradu (da ih ne reklamiram sad). Prvi kontakt sa njima je bio fantastičan: gde izaći, gde je koncert... Naravno, proslava mog useljenja u Sunašcetov život se odigrala u njihovom lokalu (završila sam ispod stola uz Paranoid - Black Sabbath - ima l' boljeg načina za upoznavanje?!?). Tek posle par nedelja smo došli do toga ko je odakle i kako ga je put naveo ovde...

E, sad, negativan kontak sa Odozgašima se nije završio samo na početnom ( a tako bih volela da jeste...). Prošle godine su na krov zgrade (koji oni zovu terasa, a ostatak zgrade krov, jer su naše dve sobe i jedna prekoputaška ispod ploče) postavili zeleni itison i napravili atmosferu (sa sve plastičnim stolicama, plastičnim cvećem i 5-6 plastičnih žardinjera sa živim tujama koje su ubrzo uvenule, ali stoje i dan danas onako svele na našem krovu)... Komšije i mi smo ih zamolili da sklone žardinjere odmah (a i itison kad stigne zima), jer oštećuju krov, pa se može desiti da nam procuri u stanove kad padne kiša... KomšinicaJedan je rekla da je ona navikla na kuću i da je zeleni itison sa pratećom opremom podseća na njeno dvorište iz Zavičaja. KomšinicaDva se složila sa njom. Još su i zazidali dimnjake (i svašta još, al' da ne dužim...). Došla je i zima...

A sa zimom su demolirani i naši stanovi, jer je sve prokislo, pa smo se jedva ratosiljali vlage prošlog leta (da ne pominjem renoviranje). Posle VodenogIncidenta (prošle zime) KomšijeOdozgaši su nam obećali da će naliti ploču o svom trošku, samo da ne prijavljujemo inspekciji... Budale (KomšijePrekoputaši & mi) im poverovasmo, pa ih ne prijavismo... Prošlo je leto, došla nova zima i novi vodopad u dnevnoj sobi...

Kakva je razlika između ove i prethodne zime? Pa, prethodne zime KomšinicaDva me nije gađala plastičnim poklopcem kad sam lopatala sneg sa krova (pridružili su kantu sa poklopcem pratećoj opremi), nije me oterala u majčinu i nije rekla da će me spaliti (valjda na lomači - nisam sigurna. Urlala je), njeno dete nije uživalo u zimskim čarolijama na krovu zgrade, nije urlala kako je baš briga što nam curi na sve strane, nije govorila kako je zabole OnaStvar za krov, da sam jadna i bedna zato što nemam decu, a ona ima „dve zlatne jabuke" i njen muž nije pokušao da fizički nasrne na moje milo Sunašce (srećom naš Krstivoje je povelika kuca, živ nam bio još 100 godina)...

Što se mene tiče KomšinicaJedan i KomšinicaDva mogu da budu i nove majke Jugovića ako hoće (a njihovi cenjeni muževi ponosni očevi potomstva) , sve dok me ne ugoržavaju. Ma, nek' stave i tepih od trave na krov, samo da prestane da curi! Ma, nek' gorim i na lomači, samo da prestane da curi! Evo, i Sunašce bi pristao da dobije batine, samo da prestane da curi! Ma, nek' sam i jadna i bedna što nisam doživela čari majčinstva - samo nek' prestane da curi!

A zašto se desio ovaj međukomšijski incident? Zato što smo im rekli da ćemo ih ovaj put prijaviti nadležnim inspekcijama.


E, ovakvi primerci žitelja Beograda kvare utisak o MomVoljenomGradu. Ne čudi me uopšte što mnogi starosedeoci o svima koji su došli od nekuda ovde imaju loše mišljenje, jer su se morali sresti bar jednom u životu sa OpisanimPrimercima. Glavu mogu staviti na panj da OpisaniiPrimerci nisu samo problem Beograda, već i nekih drugih gradova. Takođe, glavu stavljam na panj da OvakviPrimerci prednjače u pljuvačini Beograda... Glavu stavljam na panj da bi OvakviPrimerci dali i du...e svoje da žive ovde...

I za kraj:
Ne dirajte mi VoljeniGrad. Nije on ništa kriv. Vi, koji ga pljujete, a živite u njemu (ili bi voleli da živite u njemu) promenite sredinu (ne dolazite ovde), jer ga ne zaslužujete.

p.s.
Nešto sasvim lično: je l' zna neko kome treba da prijavim MojeMileKomšije? Infostanu ili nekom trećem?

Atačmenti



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

malasneki malasneki 00:48 10.01.2009

Mi sa strane

Mene je isto nerviralo kad su pljuvali sve koji su dosli sa one strane Drine na osnovu OpisanihPrimerakaOzlojedjenihStoSuOstaliBezIcega. No, vremenom sam se navikla i prestala da obracam paznju na to jer u svakom zitu ima kukolja i obrnuto
Inace, osecam se delom ovoga grada, ali se deklarisem kao Dalmatinka, jer ne osecam da pripadam i jednom gradu u potpunosti ali Dalmaciji najvise.
dunja73 dunja73 01:04 10.01.2009

Re: Mi sa strane

malasneki malasneki 01:16 10.01.2009

Re: Mi sa strane

dunja hvala ti za ovo, samo cu to morati poslusati na nekom brzem netu, jer mi je kuci ocajna veza
dunja73 dunja73 01:20 10.01.2009

Re: Mi sa strane

naslov kod tebe mi se svideo, nije nikako aludiranje ,ne pase mi sajkaca i ovaj instrument
malasneki malasneki 01:25 10.01.2009

Re: Mi sa strane

ja volim gajde, al ne volim gusle
NNN NNN 02:49 10.01.2009

TO NISU LJUDI!

TO SU BEOGRAĐANI!



P.S. Ovaj komentar (gore) sam već ostavio kod JK na blogu (silno inspirisan Beograđanima), jer me zabavlja.
Imam ja neke fašiste u zgradi koji nešto burgijaju bušilicom po random f-ji već skoro 7 godina (u poslednje vreme su se nešto primirili, ali ja im ne verujem).
Što bi Šumadinci rekli „Iza'šo je iz sela, al' nije selo iz njega".
Ili malo preneseno:"Magarac u Beč, magarac iz Beča".


constrictoria92 constrictoria92 11:36 10.01.2009

Re: TO NISU LJUDI!

Ili malo preneseno:"Magarac u Beč, magarac iz Beča".


Ili:

"Magarac u Solun, magarac iz Soluna".

Razumemo se.
Pozdravi B.
NNN NNN 13:46 10.01.2009

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Da li je telepatija (malo morgen!) ili ljudi stvarno toliko čitaju ovaj blog, ali fašista se pre pola sata (a posle par meseci) javio prepoznatljivim zvukom. Mislim da ima neku laboratoriju za testiranje bušilica ili nešto slično, ili je možda u pitanju neka (kolektivna) terapija, ne znam koji bi bio razlog da neko godinama povremeno buši
Poznata mi je i solunska verzija btw kvadrat u Bg je skuplji i od Beča i od Soluna (a koja smo mi rupa za njih).
constrictoria92 constrictoria92 13:53 10.01.2009

Re: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


Sta da ti reknem, sem da saosecam (ali stvarno saosecam)....
49 41 49 41 22:43 11.01.2009

Re: TO NISU LJUDI! -

NNN
TO SU BEOGRAĐANI!



P.S. Ovaj komentar (gore) sam već ostavio kod JK na blogu (silno inspirisan Beograđanima), jer me zabavlja.
Imam ja neke fašiste u zgradi koji nešto burgijaju bušilicom po random f-ji već skoro 7 godina (u poslednje vreme su se nešto primirili, ali ja im ne verujem).
Što bi Šumadinci rekli „Iza'šo je iz sela, al' nije selo iz njega".
Ili malo preneseno:"Magarac u Beč, magarac iz Beča".




Kad sam zavrsavao fakultet, pravio sam planove gde bih rado ziveo, radio, zasnivao porodicu?!?

Razmisljanja su mi isla u pravcu tvog Kragujevca i Novog Sada. Gradovi koji imaju neko zaokruzenje, u kulturnom, ekonomskom, geografsko-politickom,..., gradovi koji ne zamaraju svojom velicinom, industrijskom i saobracajnom polutantnoscu, saobracajem sa posla i na posao, i jos sijaset prednosti.

Medjutim, nasa "industijalizacija" i sa Planom iz sredine '60-tih; nasa vizija velikog nam vodje; da cemo iz nize razvijenih u srednje razvijene zemlje, uslovila je ekonomsku migraciju iz sela ka svim gradovima.

Ibarski Kolasin se preselio u Kragujevac (vecinom u "Zastavu", Kragujevcani potrcali u Beograd-jer to je ipak veci grad i potencijal zaposljavanja.
Bajgorci sasli u moj grad.
...i kolaps gradova; kulturoloski, urbanisticki (sa divljim prigratskim naseljima), navikama neurbanih ljudi...

Vojvodjanska sela prazna-nasa zitnica evrope, Metohija druga zitnica evrope sela poluprazna. Ibarski Kolasin prazan, Bajgora prazna. Ako se izuzmu stari od preko 70, 80 god. starosti.

Da ne duzim, trebali smo da damo japancima na 50 ili 99 god. i Metohiju i Vojvodinu da hrani sebe i nas.

Ako moze japanski ambasador da nam kontrolise da li su nam poklonjeni autobusi iz Japana cisti, umiveni, neostecenih i isecenih sedista; verovatno bi stigao i da nam obidje neobradjene ledine ?!?



Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 03:09 10.01.2009

samo pravi Beogradani su fini - da ili ne?


A zar nema nevaspitanih "pravih" Beogradana? Zar vi nikada niste upoznali "pravog Beogradanina" bez manira, tolerancije i vaspitanja?

Cini mi se da nevaspitanje/ ponasanje koje vi opisujete u svojem tekstu nije samo rezervirano za "dodose"?

zigicx zigicx 05:02 10.01.2009

Re: samo pravi Beogradani su fini - da ili ne?

Daniela Stojkovic

A zar nema nevaspitanih "pravih" Beogradana? Zar vi nikada niste upoznali "pravog Beogradanina" bez manira, tolerancije i vaspitanja?

Cini mi se da nevaspitanje/ ponasanje koje vi opisujete u svojem tekstu nije samo rezervirano za "dodose"?



Lepo pitanje, po ovome svi koji su rodjeni u beogradu su kao neka klasa ???

Inace ovaj slucaj uopste nije nevorovatan, ima mnogo gorih i koliko god da volis Beograda, to je Balkan i nemozes da ocekujes da u njemu bude kao u Berlinu Inace za mene ce do kraja zivota Beograd biti CrniGrad i tako ce ostati, ako vam se izbrisalo iz secanje procitajte tekst borine pesme o Beogradu, opisuje ga vise nego dobro i to bas na ovu temu.
Beograd je inace najbolji grad za primer katastrofalne urbanizacije : saobracaja(primer da izvrsni organi nisu napravili jedan metro 50 godina), gradjevinskog katastra; ocajne administracije na toliki broj ljudi, % kriminaliteta, ubistava i samoubistava... sto ga na lestvici spusta ispod sredine za istocno evropske gradove.
Lepo je nesto voleti ali prvo moras da vids, da li se isplati?
constrictoria92 constrictoria92 11:32 10.01.2009

Re: samo pravi Beogradani su fini - da ili ne?

Ne, nikad nisam upoznala "pravog Beogradjanina" koji je nevaspitan i primitivan (mozda to ima veze i sa krugovima u kojima se krecem). Iskreno, primitivce nisam srela ni u Kragujevcu, ni u Nisu, ni u NS-u (a da su rodjeni u KG-u, NS-u ili NI-u)...

Sto se texta tiche masite poentu oboje...

Ne pisem ni o kriminalu, ni o saobracajnicama, itd., vec o ruralnom koje hoce urbano da pretvori u ruralno.

Inace, savetujem da iscitate prethodne komentare, ako zaista zelite da razumete.
dunja73 dunja73 12:19 10.01.2009

Re: samo pravi Beogradani su fini - da ili ne?

da ocekujes da u njemu bude kao u Berlinu


Pa ne znam ,dal ti je dobro poredjenje ...Zavisi gde si u Berlinu ... (Quitenchen hilfe)

Beograd je super grad ,jeste prljav spolja ,al to je Balkan . Mada ja sam neko vreme provela u Parizu ,nista tamo nije po pitanju higijene grada bolje ,a kao EU .

Razlika drasticna je Bg -provincija, a opet zavisi koja provincija .Sto juznije -to tuznije . .Samo za mene naprimer Krnjaca nije Beograd ,da se razumemo ,mislm na uzi grad.

Bg je super ,ljudi su ljubazni ,lepi, ,usluga je ok, restorani i hrana -nema nigde bolje .
Kad su nam bile najgore sankcije ,opet je grad bio ziv i lep.
A istorijska vrednost grada -je neprocenljiva ,i ja licno mislim da ce za koju godinu Bg biti IN turisticki u svetu .
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 14:06 10.01.2009

Re: samo pravi Beogradani su fini - da ili

Ne, nikad nisam upoznala "pravog Beogradjanina" koji je nevaspitan i primitivan (mozda to ima veze i sa krugovima u kojima se krecem). Iskreno, primitivce nisam srela ni u Kragujevcu, ni u Nisu, ni u NS-u (a da su rodjeni u KG-u, NS-u ili NI-u)...


Ja jesam. Ciji su psi kakili po zajednickom stepenistu zgrade, a oni nisu mogli da za njima citste jer su gospoda.

Ova gospodska pascad nije kakila po stepenicama samo zato sto su im vlasnici bili "pravi" Beogradani ili "dodosi", vec zato sto im vlasnici nisu bili vaspitani i nisu marili ni za koga sem za sebe i svoje potrebe i prava. A to je, ako ne gresim, i problem sa vasim komsijama.

Ali ono sto sam ja vas htela da pitam ili da konstatujem, je to da se ljudi ne mogu klasificirati kao "urbani" ili "ruralni" ili kao "pravi starosedeoci" ili "dodosi" po mestu rodenja ili navikama ili uskusu koje imaju.


Sto se texta tiche masite poentu oboje...

Ne pisem ni o kriminalu, ni o saobracajnicama, itd., vec o ruralnom koje hoce urbano da pretvori u ruralno


Nisam ni ja pisala o istom. Molim vas da procitate moje pitanje jos jednom. Mozda vi niste shvatili sta sam istim htela da kazem.


Inace, savetujem da iscitate prethodne komentare, ako zaista zelite da razumete.


Zao mi je ako sam vas pogresno protumacila. Ja samo zaista ne volim to klasificiranje i stavljanje etiketa na ljude. Time se pravi jos veci jaz izmedu "nas" i "njih.'

A verujte mi potpuno razumem vasu frustraciju zbog problema nastalog sa krovnom terasom i nadam se da cete uspet resiti problem na najbrzi i bezbolan nacin.

aquariusoptimist aquariusoptimist 07:46 10.01.2009

Rodjeni beogradjani

„Iza'šo je iz sela, al' nije selo iz njega".

Pre neki dan moj brat i ja smo bili u prodavnici evropske robe u koju dolaze mnogi srbi.
Ulaz na parking prodavnice je samo jedan i iz jednosmerne ulice, a izlaz je na sasvim suprotnom kraju bloka, veoma je daleko od ulaza i vodi do veoma teskog ukljucivanja na prometni put , dugo se ceka.
Cuvsi nas da govorimo srpski u prodavnici prilaze nam mladji ljudi, muz i zena, upoznaju se sa nama. Rec po rec, izmedju ostalog kazu nam da su beogradjani nekoliko generacija unazad i da su u US vec 10 godina.
Pozdravljamo se na parkingu i moj brat se zali novom poznaniku na problematican izlaz sa parkinga, rodjeni beogradjanin kaze : ja uvek izlazim na ulaz i ne cekam na izlazu. Mi mu ne verujemo, sedamo u kola i posmatramo ih:
okrecu kola i izlaze sa parkinga na ULAZ i ulaze u jednosmernu ulicu i voze u suprotnom smeru.


I mi smo beogradjani nekoliko generacija unazad, ali mora da smo od onih ludih sto dugo cekaju na izlazu.
solskjaer solskjaer 11:23 10.01.2009

Problem je u tome

sto je Beograd postao prenaseljen, infrastriktura grada koji je gradjen kao da ce u njemu zauvek ziveti 300 hiljada ljudi vise ne moze da podnese ovoliko ljudi i narocito automobila. U takvoj situaciji, dobri odnosi izmedju starosedelaca i dosljaka moguca je jedino, kako primecuje autor ovog teksta, ako dosljaci prihvate neka nepisana a ipak univerzalna i opsteprihvacena pravila ponasanja u gradu. Na primer: da u stambenim zgradama ne ostavljaju djubre u hodniku ispred vrata svojih stanova, kao sto to cine u kucama na selu gde ne zagadjuju zivot i komsijama. Da ne bacaju pikavce po hodnicima kao po svom dvoristu. Da ne pokrecu poljoprivredna imanja na krovovima i terasama zgrada.
constrictoria92 constrictoria92 11:35 10.01.2009

Re: Problem je u tome

Solskjaer,

bas tako.

Nemam sta ni da dodam, ni da oduzmem. Hvala ti.
solskjaer solskjaer 12:37 10.01.2009

Re: Problem je u tome

constrictoria92
Solskjaer,bas tako. Nemam sta ni da dodam, ni da oduzmem. Hvala ti.


Gde se javlja drugi problem: zakoni kojima bi se takav vid ponasanja sankcionisao se ne primenjuju zbog toga sto je vecina nadleznih institucija u rukama (ili bolje reci raljama) istih takvih primitivaca koji prosto preziru zakon koji bi morali da primenjuju. Primer: Uselio se u moju zgradu ruralni komsija pre godinu i po dana na sprat ispod mog, u stan tacno ispod mog. Krenuo, bez ikakve najave ili obavestenja ili molbe za razumevanje, da rusi celu gajbu maljevima i betonskim busilicama, uled cega su meni popucali zidovi. Zovem ja njega gore i pokazem mu sta je uradio, a on pita "U cemu je problem"? Zovem gradjevinsku inspekciju koja mu ode na gajbu, utvrdi da je prekrsio bar tri zakona, dodju gore kod mene: "Znate kako je, najbolje da se vi lepo sa njim dogovorite, da be pravimo jos veci problem..." O tome da sest meseci, dok nije zavrsio, nije moglo da se zivi od buke -- necu ni da pricam jer je to najmanji problem. Pre tri meseca, odlukom vecine stanara u zgradi, koji su takodje dosli iz slicnih sredina, doticni je izabran za predsednika skupstine stanara. Rodjena Beogradjanka koja je do tada obavljala tu funkciju, smenjena je bez obrazlozenja i to dok je bila na odmoru. Pre toga, mal' je nisu rastrgli kada je predlozila da se zamene dotrajala ulazna vrata od zgrade, postanski sanducici i stavi interfon. Ovo je prica o mojoj zgradi a ima ih koliko hocete jer BG je pod okupacijom ovakvih primitvaca jos od kada su ga partizani oslobadjali od Beogradjana 1945.
constrictoria92 constrictoria92 12:51 10.01.2009

Re: Problem je u tome

Solskjaer,

razumemo se u potpunosti.
Ovba iznad mene je u wc solju bacala krompir, neku krpu i jos kojesta. Unakazila je kupatilo i meni i komsinici ispod mene (zapusila se kanalizaciona cev). naravno, vodoinstalatera i otpusavanje smo platili komsinica ispod i mi. Naravno, nije nam platila renoviranje kupatila...
Slican problem kao ti smo imali i kad su nase komsije odozgo renovirali stanove (probali su od garsonjera da naprave dvosobne stanove...
A sad, opet, curi na sve strane...
BG je pod okupacijom ovakvih primitvaca jos od kada su ga partizani oslobadjali od Beogradjana 1945.

Jeste! Potpisujem!
(necu sad o tome, koliko su pomenuti oslobodili moju familiju kad su stigli, a tek o redukovanju brojnosti familije da ne pricham...)
trener92 trener92 05:27 11.01.2009

Re: Problem je u tome

Odozgašima


Kako si ih samo "prozvala"Ovo je pravi izraz!
Baš imaš pravu golgotu, katastrofa!Ali u principu, tako je otprilike,u svakom gradu mislim da to nema veze sa tim ko je odakle je došao, jednostavno ljudi nisu navikli da poštuju privatnost drugoga, stalno hoće neko da ti uđe u kuću , da ti zaviri u tanjir, u sobu, još ako ga navadiš oonako na kafu jednom, dva puta, gotov si udave te.Čast izuzecima. Pazi kada se ne poštuje osnovna stvar, da se u goste ne dolazi nenajavljen,
A tvoj čovek ne treba da se tuče, taman posla , lepo prijaviš par puta policiji pa da vidiš kako se smire strasti, tako je bar kod nas.
constrictoria92 constrictoria92 11:53 11.01.2009

Re: Problem je u tome

Da, da, da - najvise volim kad ti neko bane na vrata.
kad sam pocela da zivim sa Sunascetom, probali su tu foru. Al' kako imamo veliku kucu, naseg krstivoja, otvorim vrata i pustim njega prvo, pa ja za njim.
Niko vise nikad nije kucnuo na vrata...
Poenta sa komsilukom je ta da mene ne zanima ni kako oni zivi, ni sta rade (apropo wanna be dvorista na krovu), sve dok me ne ugrozavaju...
To sa policijom uopce nije losa ideja...
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:05 12.01.2009

Beograd

On ima čudesnu moć


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana