Nišvil - je li ignorisanje ovog događaja politika?

Drago Kovacevic RSS / 18.08.2007. u 12:35

Pre neki dan sam u raspravi o Guči pomenuo Nišvil - sve značajniji džez festival na koji dolaze svetske veličine i žalosnu činjenicu da taj kulturni događaj država i lokalna samouprava u Nišu obilaze kao da ne postoji. "Nezgodno" je to što on dolazi odmah posle Guče pa je lako vidljiva disproporcija u sredstvima koje država ulaže i kojima pomaže kulturne manifestacije.

Dok je u Guču vlada Srbije i Veljino ministarstvo uložilo ove godine direktno 120 miliona dinara, a javna preduzeća kao PTT, Telekom, železnice bar još toliko, ministarstvo kulture, ono koje je vodio Kojadin, Nišvil je pomoglo sa čitavih 50.000 dinara. To je iznos ravan onome koliko je na ručak i pivo u Guči potrošio Veljin vozač i bodigarad.

Upravo, dok ovo pišem, iz Niša i sa Nišvila mi se javila moja prijateljica Zana, koju svi znamo sa bloga i ona je puna najboljih utisaka sa festivala. Kaže da je Nišvil svetski događaj koji je kod nas potpuno nezasluženo gurnut u zapećak i koji je žrtva kulturne politike i kulturnoga modela. Hoće li novi ministar kulture imati više senzibiliteta od prethodnoga?

Slično Žani, Nišvil ocenjuje i izveštač B92 pa donosim taj tekst sa sajta:

 

"Nišvil" sve bolji, novca sve manje
18. avgust 2007. | 10:30 | Izvor: B92
Niš -- Džez festival "Nišvil", iako iz godine u godinu dobije sve bolje ocene publike, i dalje ima ogromne finansijske probleme.

Preko 200 izvođača iz dvadesetak zemalja sveta učestvuje u ovogodišnjem "Nišvil džez festivalu". Muzičari poput svetski poznatog gitariste Larija Korijela, zatim Milča Levijeva, nekada prvog pijaniste sveta, zvezde elektro hausa i hip hopa Nilsa Petera Molvaera, pevačice sa Haitija Tifani - samo su neki od izvođaca koje publika na letnjoj pozornici u Niškoj tvrđavi ima priliku da čuje.

Jedan od učesnika, Vlatko Stefanovski, kaže da su ovakvi festivali dobra prilika da se "provincijski duh pretvori u kosmopolitski": "Svedoci smo šta se sve emituje u etru, po tv, radijima i ovakvi festivali su spas za dobar ukus i za mentalno zdravlje", kaže on.

Iza pozornice, međutim, i ove godine ima problema. Organizator je najavio tužbu protiv Grada zbog toga što nije uplaćena polovina od predviđena dva miliona dinara, kao ni dug za organizaciju prošlogodišnjeg "Nišvila". Time bi mogao biti blokiran račun gradskog budžeta.

"Blokiraćemo jer imamo validnu odluku Skupštine grada da nam se izdvoji još milion i trista hiljada za prošlu godinu i nema potrebe da dolazimo do takvih stvari jer mi smo javna gradska manifestacija odlukom iz 2005. S jedne strane, svi vam daju podršku, svi vas tapšu, niko ne daje novac. Niko još ne shvata značaj 'Nišvila' u svetskim okvirima, a komoli u Nišu", kaže Ivan Blagojević, direktor festivala.

Odgovorni u gradskoj upravi objašnjavaju da se novac isplaćuje po dobijanju potpisanih ugovora sa učesnicima festivala.

Što se prošlogodišnjeg duga tiče, o tome treba konačnu odluku da donese gradonačelnik. Međutim, on je na odmoru, a nadležni u njegovom kabinetu bili su suviše zauzeti da bi odgovorili na pitanje novinarke B92 da li će "Nišvilu" biti isplaćen dug.

Prethodni sastav Ministarstva kulture nije imao mnogo sluha za džez, tako da je uplaćena manja svota novca, ali je novi ministar najavio da će taj stav biti promenjen.

 



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ceda_urosevic ceda_urosevic 13:05 18.08.2007

Odmor

Što se prošlogodišnjeg duga tiče, o tome treba konačnu odluku da donese gradonačelnik. Međutim, on je na odmoru


Svi odmaraju...
Pa dobro, procice i to...

Ne krivim ja V.Ilica i VK sto ne idu na Nisvil... Ipak, ne moze se u lakosta majcama i na Gucu i u Nis... A i brate, ti jazzeri nesto pevaju - nista ih ne razumes! Ovako lepo, oj sa, opsasa...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:08 18.08.2007

Re: Odmor

edan od učesnika, Vlatko Stefanovski, kaže da su ovakvi festivali dobra prilika da se "provincijski duh pretvori u kosmopolitski": "Svedoci smo šta se sve emituje u etru, po tv, radijima i ovakvi festivali su spas za dobar ukus i za mentalno zdravlje", kaže on.

Meni je ovo suština stvari, i mislim da baš u tome grmu leži zec.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 15:18 18.08.2007

Kosmopolitiski duh,debeogradizacija,i tako

Drago,
Pa naravno da je suština upravo u tome – to jest u kosmopolizaciji i debeogradizaciji
srpske kulture (i ne samo kulture, naravno).
I naravno da je sve politika.
Uostalom, možete li zamisliti, recimo, hazjajina Voju, gazda Velju (ili bilo kog drugog gazdu, svejedno), kako se šepure među nekim tamo crncima iz sveta koji sviraju dobar džez?!
Možeš li da zamisliš ove džulove koji ne poštuju čak ni zakone koje su sami donosili kako vladaju u jednom sređenom, na zakonima i zakonitosti zasnovanom, društvu u kom postoji istinski kosmopolitski duh...
Pitanja su, naravno, retoričke prirode...

Međutim, pored politike, stvar je naravno i do medijske “elite“, pa čak i B92 – recimo, primer meni dobro poznat, Muzej u kom radim, u poslednjih par godina realizovao je nekoliko projekata koji, bez lažne skromnosti, zaista jesu od nacionalnog značaja – izuzev RTS-a, koji još uvek ima kakvu-takvu redakciju kulture nijedna od televizija s nacionalnom frekvencijom nije se udostojila da se pojavi... No, o tome nekim drugim povodom...
MMMila MMMila 15:21 18.08.2007

Re: Kosmopolitiski duh, debeogradizacija, i ta

Budi dosadan Nebojsa, budi uporan, neka vam jedan covek samo to radi, zove, gnjavi, zatrpava izvestajima i najavama... neka obigrava okolo... jedino resenje. Koliko god tuzno zvucalo da to treba raditi, sta cemo... dok se ne naucimo da imamo neke normalne moralne i estetske kriterijume, a za sta ce trebati ipak generacije, moramo se boriti sa tim prokletim vetrenjacama! Mozda nekoj i slomimo krilo:)
MMMila MMMila 15:24 18.08.2007

I da dodam...

Neka mesta su "pozeljna" novinarima i medijima jer se uvek recimo dobro jede i pije, dobije poklon i slicno... Ni to nemojte izbaciti izglave. Ipak je ovo Srbija, a u redakcijama se kulturom bavi najcesce neko koga nemaju gde... eto, sta cemo:( Nije pravilo, ali je rekoh jako cesto tako! Da bi privukli nekog urednika, mora da bude vidjen, da bude u eliti:) Sve je to, u stvari, psihologija!

Sorry na skretanju s teme... ali...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:55 18.08.2007

Re: Kosmopolitiski duh, debeogradizacija, i ta

Uostalom, možete li zamisliti, recimo, hazjajina Voju, gazda Velju (ili bilo kog drugog gazdu, svejedno), kako se šepure među nekim tamo crncima iz sveta koji sviraju dobar džez?!

Jel' ovo citat iz neke pricice Harmsa ?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:22 18.08.2007

Re: Kosmopolitiski duh, debeogradizacija, i ta

neka vam jedan covek samo to radi, zove, gnjavi, zatrpava izvestajima i najavama...

verovali ili ne jedan čovek (tj. žena) samo to i radi!
no, hajde da ne skrećemo s teme pošto smo ovde ipak fini gosti...
pozzz.
n.m.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:23 18.08.2007

Nije ali liči...

Jel' ovo citat iz neke pricice Harmsa ?

koliko ja znam nije...mada...možda...ipak...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:28 18.08.2007

Re: Kosmopolitiski duh, debeogradizacija, i ta

Ima kod njega jedna prica o coveku koji je danju i nocu galamio, krao i nesto gradio...
Mislio sam da je to odatle...
Radojicic Radojicic 21:46 18.08.2007

Re: Kosmopolitiski duh, debeogradizacija, i ta

ima i ova o babama i slepcu

Starija gospodja je zbog svoje radoznalosti ispala kroz prozor i razbila se. Jedna druga starija gospodja je pogledala kroz prozor da vidi sta je bilo sa ovom prvom, ali je zbog svoje prekomerne radoznalosti isto tako ispala i razbila se o beton.
Onda je treca starija gospodja ispala kroz prozor, pa cetvrta, pa peta...
Kad je sesta starija gospodja ispala kroz prozor, bilo mi je vec dosadno da ih gledam te sam otisao na pijacu gde je, kako neki kazu, neko poklonio strikani sal slepcu
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:01 18.08.2007

Re: Kosmopolitiski duh, debeogradizacija, i ta

Tako je.

A, meni sve u glavi ona recenica "... kazu da je onaj sto je vikao i psovao cesto i krao. Neki su se zbog toga durili. Neko vreme. Posle se ucutali. Slusali crnce kako sviraju."
Radojicic Radojicic 22:35 18.08.2007

Re: Kosmopolitiski duh, debeogradizacija, i ta

Jednom se Orlov prejeo pasulja i umro. A Krilov je saznao za to i takodje umro. A Spiridonov je umro sam od sebe. A Spiridonovljeva zena je pala s kredenca, pa i ona umrla. A Spiridonovljeva deca podavila se u bari. A baba Spiridonova se propila i zavrsila na ulici. A Mihajlov je prestao da se ceslja i dobio sugu. A Kruglov je nacrtao damu sa bicem i poludeo. A Perehrestov je telegrafski dobio cetiri stotine rubalja i toliko se uzoholio da su ga najurili iz sluzbe.

Sve dobri ljudi, ali im se nije dalo.

Mr. Drago izvinte na trolu, al ovo nekako ima dzez ritam.
G r o f G r o f 10:08 19.08.2007

Re: Odmor

mislim da baš u tome grmu leži zec


Nije ti bilo teško pogoditi. Ovde su grmovi puni zečeva...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:14 18.08.2007

nada knežević i nišvil

.

- Za one koji me ne znaju, za one mlađe, koji su odrasli na lošoj folk-muzici, zovem se Nada Knežević - kaže jetko ova dama, koja se i dok razgovaramo ne odvaja od lepeze i šešira, stranih živahnim "štiklicama" na aktuelnoj estradi.

Svedočanstvo o njenom pevanju poprima odlike usmenog predanja.Živi u pričama, "sa kolena na koleno".
- Dok se preko kolena nije prelomila odluka u misterioznim krugovima da moja pesma više nije važna, a na ekrane su vrtoglavo dospele našminkane lutke bez sluha - kaže za "Novosti" Nada Knežević.

- Publika sa ukusom počela je da se bori za goli dinar. Za tu publiku poslednji put sam pevala 1995. godine na koncertu "Nada Beogradu", koji sam sama organizovala. Mediji su ocenili da je to bio najbolji koncert protekle decenije. Ne znam, za mene je to bio poslednji.

Kada sam se u prošlu sredu popela na binu letnje pozornice u Tvrđavi da primim životno priznanje, sećanje je oživelo. Videla sam u publici koja nije moja, da to polako postaje. Ponovo taj strašan aplauz, koji me je začarao da pola veka držim mikrofon i pevam. U Beograd sam se vratila srećna. Moj glas je ostao sačuvan. Hvala svima, sada kažem.

- GUŠI nas muzika koja se na vrlo arogantan, uvredljiv i neslušljiv način nameće publici - priča Nada Knežević. - Ovo je problem koji zahteva širu društvenu akciju, kako naša kultura ne bila definitivno marginalizovana. Nikada nismo naučili da negujemo prave vrednosti, a najveći smo talenti u tome da ne praštamo uspeh i da zaustavimo i uništavamo prave vrednosti. Zato nas svi oni koji mnogo vrede napuštaju sa tugom u srcu i beskrajnom radošću za svaki ponovni susret sa svojim gradom i publikom.
Tarkovski Tarkovski 13:31 18.08.2007

Re:

Da je ovaj festival u Beogradu, da li bi bilo toliko problema sa finansiranjem?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:07 18.08.2007

Re: Re:

Tarkovski
Da je ovaj festival u Beogradu, da li bi bilo toliko problema sa finansiranjem?

Verujem da ne bi, a ne bi jer bi pritisak na one sa parama bio veći, vidljiviji i samim tim efikasniji..
zana zana 14:12 18.08.2007

Dodatak

grad Nis je za festival u Guci izdvojio 100 miliona dinara!!

MMMila MMMila 14:15 18.08.2007

Re: Re:

S duznim postovanjem, ja verujem da bi, s tom istom ekipom.
Pritisak na one sa parama treba da izvrsi marketing bilo kog desavanja i da bude sve tako dobro organizovano (medijski pokriveno unapred i ostalo) da se utrkuju da budu sponzori! Prilicno sam idealizovala, ali puno zavisi od onoga ko radi marketing. Prema tome, nema tu ustede, mi cemo to sami, lako je, cim se spomene ovaj ili onaj ili jaz, doci ce ljudi! E pa nece! Mora se prst u oko!
Doduse, govorim teoriju... ko zna kakva je praksa. Mozda ih bio blam da im Velja Ilic - Mrkonjic otvori festival. A on daje pare... videli smo kad i kako i kome...
adam weisphaut adam weisphaut 15:02 18.08.2007

Re: Re:

Da i od tebe Tarkovski nesto pametno cuje...
adam weisphaut adam weisphaut 15:10 18.08.2007

Sto se

tice utisaka ja sam sinoc bio na Nisvillu od 8 do 3. Kada publika na kraju sedmocasovnog programa trazi dupli bis, ja mislim da to govori mnogo o kvalitetu programa.
MMMila MMMila 15:15 18.08.2007

Re: Sto se

Naravno:) Ali kvalitet programa je pre toga morao biti ispracen kvalitetom marketinga:) A da li je??? Ne znam, mogu da malko istrazim, raspitam se... mada me mrzi:( Sad je kasno! Trebalo je ranije...
talicni talicni 15:53 18.08.2007

Re: Sto se

Koliko publike?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:20 18.08.2007

Re: Sto se

MMMila
Naravno:) Ali kvalitet programa je pre toga morao biti ispracen kvalitetom marketinga:) A da li je??? Ne znam, mogu da malko istrazim, raspitam se... mada me mrzi:( Sad je kasno! Trebalo je ranije...


Nije ovde problem u marketingu, Milena..
To je festival sa tradicijom, prepoznatljiv u džez i uopšte muzičkom svetu. Nije problem ni u parama. Filip Moris je bio generalni sponzor kao što je sponzor većine vrednih događanja na jugu.
Problem je u odnosu države prema tome događaju. Ako Smiljko Kostić niški gradonačelnik dade za Guču 100 miliona ( Zanin podatak), a potpuno iskulira Nišvil koji je veliki događaj u njegovom gradu i koji je na neki način njegova odgovornost, onda tu nešto debelo nije u redu. Onda, s obzirom da je taj Kostić, zapravo Veljin kadar u Nišu, ja bez trunke sumnje mogu reći da u ovoj zemlji poželjne kulturne modele planiraju i finansiraju Velja, Palma, Smiljko, Bidža, Raka, Vučela i Mrkonjić.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:27 18.08.2007

Re: Sto se

Filip Moris je bio generalni sponzor kao što je sponzor većine vrednih događanja na jugu.

A, da li se na tim vrednim dogadjajima na jugu koje sponzorise Filip Moris mozda dele besplatno i cigarete ?
MMMila MMMila 19:21 18.08.2007

Re: Sto se

Drago, i sta sad? Treba neko iz Beograda da dodje da tog opstinara istera metlom? Ili da gosti na festivalu uzmu usr... motke i udare po opstinarima?

Gledaj, i takve stvari se resavaju marketingom, pritiskom i pritiskom i ... Nazalost, kad znas sa kim imas posla (a najcesce znas kada se upustas u nesto), napravis i doooobruuu analizu sta ti se sve desavalo i sta ce ti se sve desiti!

Kasno je sada, kada je festival poceo.

Inace, slazem se da su problem ministri (ne)kulture, Velje Ilici i slicni! Da mogu, eh... ali ne mogu. Ono sto ja mogu je da ne dozvolim da u selu u kome zivim jedan radikal "kolo vodi" :)

PS
Kupujem jace stereo uredjaje, ima da igra na jaz:)
Sergel Sergel 18:59 18.08.2007

Nisvil

Nije u pitanju ignorisanje dogadjaja nego geografije i to bez akuzativa :)
Radojicic Radojicic 20:39 18.08.2007

A sta je

sa onim starim beogradskim jazz festivalom gde su nas nekad posetili i Miles, Dizzy, Blakey i ko sve ne jos?
Ukinut?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:06 18.08.2007

Re: A sta je

Nije ukinut. Sada ce biti u organizaciji "Americkog kutka" koji je od skora smesten u Domu Omladine Beograda.
dobronamjeran dobronamjeran 22:09 18.08.2007

Nista pametno o ovoj temi

O ovoj temi nemam nista pametnoga reci. Jazz uglavnom slusam u nekim raspolozenjima kad sam i sam sebi pretezak. Sto se tice odnosa prema narodnoj glazbi i jazz-u najbolji mi je primjer bas vlatko Stefanovski koji je to jako dobro spojio na obostrano zadovoljstvo. Sto se samih dragacevaca tice oni su eto spletom nesretnih okolnosti postali sinonim za nesto lose jer bez ikakvih predrasuda moram reci da ono sto dragacevski orkestri uglavnom sviraju spada u visokokvalitetne uratke. Turbo folk bekgraund najvise su napravili politicari i bulumenta oko njih. Inace Srbija je uvijek bila na neki nacin predvodnik Jazz-a u bivsoj nam drzavi i dala je dosta imena vrsnih glazbenika od kojih je jedan i bio bloger ovdje (mozda je jos uvijek). Opci pad vrijednosnog sustav neumitno se odrazio i na ukus glazbene publike koji je dosao na jako niske grane. No to nije od jucer i nece trajati samo do sutra ( na zalost). Uostalom evo i jedne pjesme od prije 20 i vise godina:
Dobro jutro dzezeri
dobro jutro majstori
dal' ce da vas umori
ovaj bi-bap jutarnji
ovaj bi-bap jutarnji

Setite se dzezeri
kad su bili ameri
kad su crnci svirali
da li su folirali
setite se dzezeri

Ref.
Sta bi reko Davis Miles
sta bi rekao Coltrain
u kafani sviras bas
with a bi-bop in your vein
with a bi-bop in your vein

Sta sad vredi tehnika
okreces tri akorda
sta sad vrede svetske zvake
kad svirate narodnjake
dobro jutro dzezeri

Ref.

Bluza puni dzepovi
a na srcu stepovi
dole ispod Slavije
kada sina savije
kuci idu dzezeri
vucko vucko 22:21 18.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

Hehe Mića je postao nevidljiv - Dobronamjerni, eno ga javio se kod Duleta, kaže dosadili smo mu ostrašćenošću :)

A ovo nevidljiv - ja sam ga nešto provocirao u vezi Guče, on se javio, ali je to ispalo na drugu stranu, pa nisam video - a onda ga prozvao ponovo, slepac, danas kad se pojavio. Evo njegovog komentara u vezi Guče.
Mića Marković Mića Marković 02:28 19.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

Vučko, izgleda da se nismo razumeli.
Ostrašćenost koju sam pomenuo mi smeta, kada se muzika poistovećuje sa dnevnom politikom.
Ne kažem naravno, da muzika ne zavisi segmentarno i od politike.
No, nebi trebalo da zavisi i da se povezuje sa dnevno-političkim dogadjanjima u meri, u kojoj se to nažalost
prečesto na blogu čini. To je ono što me smara, i što mislim da je suvišno.

PS.
Hvala na ukazivanju na komentar.
Nisam napisao ništa posebno značajno. Samo sam ukazao na jedan malo poznat podatak.

Dogadjaji tipa Guča ne razlikuju se u mnogo čemu od Oktoberfesta, i sličnih manifestacija bilo gde u svetu.
U vezi sa tim, uvek se setim scene iz filma Blues Brothers, kada se bend pojavi u nekoj USA vukojebini.
Pa onda gazda daljinskom komandom navlači pred izvodjače providnu metalnu zavesu,
koja sprečava da leteći objekti nezadovoljnih konzumenata u vidu flaša i čaša ne povrede nekoga od izvodjača.
Nije scena u tom filmu samo filmska scena.
Ona se dogadja i dogadjala se i u stvarnom životu.
AlexDunja AlexDunja 02:33 19.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

jeste, ali u toj kafani se sviraju OBE vrste muzike:
countrie and western
Mića Marković Mića Marković 03:15 19.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

AlexDunja,
hvala na poslatom.
Preslusao sam pažljivo oba snimka.
Uz najbolju volju nisam uspeo da shvatim u čemu je poenta.
U snimcima koje ste postirali radi se o dve potpuno različite stvari, samo naizgled slične.
Postoji suštinska razlika.
Žao mi je, što se ne slažem sa Vama.
Laku noć!
dobronamjeran dobronamjeran 08:13 19.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

Ako se ne varam gazda ne navlaci metalnu zavjesu nego je zica stalno postavljena a flase se razbijaju i ako su gosti zadovoljni i ako nisu. Inace postovani gospodine Markovicu meni osobno nedostaju vase price pa bih vas molio da nas pocastite jos nekim dozivljajem pa makar i u stilu Blues brothersa.
BTW duhacka sekcija u tom filmu pa i u samom bendu blues Brothers je malo zesca a da ne zaboravimo i basistu i gitaristu.
No za podsjecanje da ovakvo stanje nije od jucer:
Narodnjaci su preuzeli stvar,
znaju sistem i stvaraju dar-mar.
Rasturaju po pitanju tiraza,
sve veca je blamaza biti neko od nas.

Narodnjaci su ukrali moj bend,
narodnjaci su federalni trend
a mi smo gurnuti u ilegalu,
na kom tajnom kanalu naci bazu i spas?

O narodnjaci,
sve vam je u saci al' zasto da se baci?
Ma ostavite nesto i za nas.
Narodnjaci, braco i zemljaci,
budite ortaci pa smanjite taj gas!

Narodnjaci na kljucnim mestima.
Narodnjaci u glavnim vestima.
Na dzinovskim plakatima u boji,
kud koji mili moji, da vam ne cujem glas.

Narodnjaci sa nasim curama.
Narodnjaci u svim strukturama.
Od udruzenog rada pa do sporta,
narodnjak ante portas, njihov dolazi cas!

O narodnjaci...

Nemaju njive te perspektive, armiran beton zove nas sad.
A snovi lebde izmedju negde na relaciji selo - grad.
Nastupa era amatera, iz svoje koze moze se sad.
Rapidno stasa hibridna klasa na pola puta selo - grad.
Mića Marković Mića Marković 11:25 19.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

O jazzerima je pisao i Arsen.
Naziva pesme se tačno ne sećam, ali se sećam dela koji glasi
" za klavir se kaže kljava".

Inače, umešan sam u Bajagin snimak Dobro jutro džezeri.
Na Šta bi rekao Coltraine, dao sam odgovor na saksu,
a Stjepko Gut je odgovorio za Milesa.
Na snimanje sam doneo nekoliko štampanih izdanja sa transkripcijama
Coltrainovih sola i pitao Bajagu koju frazu C-a želi da odsviram.


Pape Pape 12:46 19.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

I Zoran Jovanović, gitara, izvanredan solo - po meni najbolji deo te kompozicije. (Šteta što Jovanović nije imao više ovakvih momenata...)
dobronamjeran dobronamjeran 13:26 19.08.2007

Za klavir se kaze kljava

Postovani gospodine Markovicu znam da ste svirali na toj pjesmi. Sto se tice Arsena jel to ovo:
RJEČNIK MUZIČARA



Za klavir se kaže kljave,

za klarinet klara.

Kada netko umire, onda odapinje.

Bolestan muzičar za sebe kaže da se raspada.

Djevojka je mačka,

ortopedska cipela je pegla,

a dirigent je majulup.

Sve to da se izgjegnu prava imena,

da se s podsmijehom pogleda život

i potapše kada se ne može ništa bolje,

da se zanemari prolaznost, prošlost i budućnost,

da se vlastita sudbina

izvrši kao dnevni posao,

koji nas nije dostojan i gnjavi.



Cigareta je šiljak, a piće drink,

zaljubljenik je tetrijeb.

Da se ništa ne imenuje,

da prijatelj uvijek ostane frend,

genij, u najboljem slučaju smišljaš.

Prika je perikle,

muzička oznaka žohar,

duga nota krompir.

Da se ne svira nego pali,

da se ne umire nego kapne ili zgasne.

Samo se još na plakatima

ispisuju točni nazivi

i prava imena

i to je naša posljednja veza

sa ozbiljnošću ovog svijeta,

a plakati se raspadaju, trunu, blijede,

ili ih preko noći prekriju novi.
vucko vucko 21:01 19.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

Vučko, izgleda da se nismo razumeli.
Ostrašćenost koju sam pomenuo mi smeta, kada se muzika poistovećuje sa dnevnom politikom.
Ne kažem naravno, da muzika ne zavisi segmentarno i od politike.
No, nebi trebalo da zavisi i da se povezuje sa dnevno-političkim dogadjanjima u meri, u kojoj se to nažalost
prečesto na blogu čini. To je ono što me smara, i što mislim da je suvišno.

PS.
Hvala na ukazivanju na komentar.
Nisam napisao ništa posebno značajno. Samo sam ukazao na jedan malo poznat podatak.

Dogadjaji tipa Guča ne razlikuju se u mnogo čemu od Oktoberfesta, i sličnih manifestacija bilo gde u svetu.
U vezi sa tim, uvek se setim scene iz filma Blues Brothers, kada se bend pojavi u nekoj USA vukojebini.
Pa onda gazda daljinskom komandom navlači pred izvodjače providnu metalnu zavesu,
koja sprečava da leteći objekti nezadovoljnih konzumenata u vidu flaša i čaša ne povrede nekoga od izvodjača.
Nije scena u tom filmu samo filmska scena.
Ona se dogadja i dogadjala se i u stvarnom životu


Pa znate, Mićo, svako ovde, čini mi se, dođe po nešto - neki dođu da se druže, neki dođu da sagorevaju svoje frustracije.

Ovde ponekad ima jako puno emocija a jako malo informacija. A i te emocije su dobrim delom takve da se čovek na njima ne može baš ogrejati. I to je svakako, ako ne frustrirajuće, a ono makar zamorno - jasno mi je na šta mislite. Samo sam se malo poigrao pa ubacio i sebe u grupu tih zamornih - a čini mi se da sam Vam napravio malo posla svojim komentarima :)

Svakako se pridružujem molbi Dobronamjernog - nedostaju nam Vaši blogovi. Vi svojom pojavom ovde svakako doprinosite smanjivanju banalizacije i politizacije priče o muzici. Nama, amaterima, malo manje veruju na reč :)
Doctor Wu Doctor Wu 08:21 20.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

Da o Nishvilleu pise gos-n Markovic bi zaista imalo mnogo vise smisla i bilo mnogo prirodnije, kao sto bi i svaka rec tog blogu imala neuporedivo vecu tezinu. Ovako, dobili smo jos jedan komesarski pamfletic propalog purgera u kome se glupavi propusti organizatora i drzave koriste kao slagvort za izandjale malogradjanske rasprave tipa Guca vs Exit (& Nishville) i u kome isti jos jednom demonstrira 'kako to treba (i ne treba) dekretom...' (Uzgred, a uprkos komandantu DragI, Ekonomist objavi da je Guca biznis vredan izmedju 30 i 45 miliona evra.)

Ali, meni je zanimljiv jedan drugi fenomen. Svuda u svetu se fundraising smatra za veliki posao i umece. Potencijalni sponzori se obilaze, cuddleuju, neguju, takoreci, zavode. Samo u Srbiji, cini se, fundraiseri smatraju da je kombinacija pretnji, tuzbi, svadjanja, psovanja i, po mogustvu javnog, pljuvanja na svoje potencijalne sponzore ona prava, koja donosi sigurne plodove.
adam weisphaut adam weisphaut 09:20 20.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

Doktore Wukadinovicu, nisam ni sumnjao da ce vas potresti kritika vasih poslodavaca, ipak nije mala stvar od opskurnog malog asistenta doci do nacionalnog savanta i morate im se oduiti. I ja mislim da je vasa odbrana Guce na mestu, jer zaista vi ste dosledni branitelj primitivizma na svim frontovima, pa sto ne i u popularnoj kuturi. U krajnoj liniji primitivizam Guce je bar iskren u tome da je za razliku od akademskog fasima otvoren i nema pretenzije da je intelektualan. Razlika izmedju pijanih posetilaca gucanskih orgija i vas je sto on ima pravdanje u besolvesnosti, vasa otezavajuca oklnost je kvaziintelektualizm kojim ste se zodenuli.
dobronamjeran dobronamjeran 10:10 20.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

Kako se kaze da svaki narod ima vlast kakvu zasluzuje mozemo reci i da ima glazbu kakvu zasluzuje. Da li je to dobro ili lose nije na meni da sudim jer je to jednostavno tako kako je. Prije neku vecer po mojoj ulici prosao je automobil otvorenog prozora iz kojeg su trestali milozvucni napjevi sisatih turbofolkerica a ugostiteljski objekti treste i ugoscuju kremu takve glazbe uz opce odobravanje svakolikog hrvatskog puka. No valjda nismo bolje niti zasluzili. disko klubovi takodjer ili pustaju narodnjake ili zatvaraju vrata. Kad je takvo stanje u Hrvatskoj mogu zamisliti kakvo je tek stanje u Srbiji koja je jos prirodnija okolina takvoj vrsti glazbe. Da li treba to zabranjivati? Moje je stajaliste da ne treba. Koji je izlaz iz problema ne znam. sjecam se samo uzleta novog vala kad su rokersko pankerski bendovi punili sale i prodavali desetine tisuca tadasnjih nosaca zvuka. Kakve to ima veze sa jazz-om? Nikakve. Pored rokenrola jazz je jos vise na marginama.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:19 20.08.2007

Re: Nista pametno o ovoj temi

Doctor Wu
Da o Nishvilleu pise gos-n Markovic bi zaista imalo mnogo vise smisla i bilo mnogo prirodnije, kao sto bi i svaka rec tog blogu imala neuporedivo vecu tezinu. Ovako, dobili smo jos jedan komesarski pamfletic propalog purgera u kome se glupavi propusti organizatora i drzave koriste kao slagvort za izandjale malogradjanske rasprave tipa Guca vs Exit (& Nishville) i u kome isti jos jednom demonstrira 'kako to treba (i ne treba) dekretom...' (Uzgred, a uprkos komandantu DragI, Ekonomist objavi da je Guca biznis vredan izmedju 30 i 45 miliona evra.)

Ali, meni je zanimljiv jedan drugi fenomen. Svuda u svetu se fundraising smatra za veliki posao i umece. Potencijalni sponzori se obilaze, cuddleuju, neguju, takoreci, zavode. Samo u Srbiji, cini se, fundraiseri smatraju da je kombinacija pretnji, tuzbi, svadjanja, psovanja i, po mogustvu javnog, pljuvanja na svoje potencijalne sponzore ona prava, koja donosi sigurne plodove.

Ni kraćeg nika ni veće bene....0))
vucko vucko 14:50 20.08.2007

Beton

Doktore Wukadinovicu, nisam ni sumnjao da ce vas potresti kritika vasih poslodavaca, ipak nije mala stvar od opskurnog malog asistenta doci do nacionalnog savanta i morate im se oduiti.


Adame, pucaš na pogrešnu stranu. Dr Wu je doktor tehničkih nauka.

A baš vam hvala, i tebi i njemu, što mi pomažete da Miću nagovorim da nam piše opet. U tome ste, moram priznati, podjednako uspešni.

Evo vam, u znak zahvalnosti, jedna pesma:

Da se pitam ja bih betonir'o travu
I ofarbo tamno braon svaku vodu plavu!
Nekako bih probusio tanki sloj ozona
A Zemlju bih zastitio kesom od najlona!

Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!
Beton nama treba!

Da se pitam ja bih posjeko sve sume,
I za ukras postavio od traktora gume.
Kiselinom ja bih zemlju navodnjavo,
A decu bih svaki dan rentgenom slikavo!

Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!

Da se pitam na sred grada lozio bih kazan,
Svako bi mi jeo, zna se, rucak jednoobrazan.
Praznikom bi instalir'o oko glave lovor
I narodu odrzao sledeci govor:

Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!
Beton nama treba,
Jer iz trave opasno nas ljuta zmija vreba!
Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!
Beton nama treba,
Jer iz trave nonsalantno ljuta zmija vreba!
adam weisphaut adam weisphaut 16:46 20.08.2007

Re: Beton

Vucko, moram priznati da me je zaveo slican mindset , a Dr. Mu nek to shvati kao kompliment ili uvredu, ja bi kao prvo.
vucko vucko 17:03 20.08.2007

Ostalo vam na čast

Plašim se da se ovde po blogu "neprijatelji" najčešće uopšte ne vide od pljuvačke koju razmenjuju.

Ja ne vidim uopšte sličnost između Dr Wua i Đorđa Vukadinovića.

Meni Dr Wu izgleda kao razočarani Adam W. za 15 godina. "Ja sam gazio u krvi do kolena i nemam više snova..." znaš već kako je pevao Slavko Vukosavljević "posle rata". Samo što je ponekad previše ciničan. I baš mora, kad je takav, u moj bunar da baca, kad pokušavam da uredim sebi životnu okolinu i iskoristim priliku da se družim sa fenomenalnim ljudima. Kakav je i on kada nije rezigniran i ciničan. Kakav je i Zokster kad nije rezigniran i ciničan. I da ne nabrajam.

Čudim se kako tako efikasno izvlačimo najgore jedni iz drugih. Evo noćas je odavde zbog jednog sociopate oteran još jedan sjajan lik, koji je mogao da nam zašareni ovaj travnjak. Umesto toga je naliven beton.

Molim sve da zadrže osmeh na licima dok radimo fluorogram.
vucko vucko 17:08 20.08.2007

Uh...

možda ipak nije tako crno - izgleda da se Vanja vratila.
adam weisphaut adam weisphaut 17:15 20.08.2007

Re: Ostalo vam na čast

Opet kao kod ocene Kamichak onomad necemo se sloziti no ajde priznajem da imam pomalo fajtersku crtu, nego
Čudim se kako tako efikasno izvlačimo najgore jedni iz drugih. Evo noćas je odavde zbog jednog sociopate oteran još jedan sjajan lik, koji je mogao da nam zašareni ovaj travnjak. Umesto toga je naliven beton.

bi li pojasnio for us with the cheap seats? Nisam pratio, moze i via pm.
Doctor Wu Doctor Wu 19:03 20.08.2007

Adame i Evo Weisphautu

Ne cudi me ovako glupav odgovor (mada ja odgovor prejaka rec za ovakvu gomilu blebetanja- komandant Drago je makar svoju tupavost dole sazeo u 4-5 nesuvislih reci) i dodatno kretensko taborisanje za i protiv Guce. Izgleda da vam centralna komiteja placa dnevnice po otkucanoj reci, pa vi ste mu ga bas dali po lupetanju.

Ali, od vas, SKJ/JUL/SPS komesarcica odevenih u LDP sinjele se nista drugo i ne moze ocekivati. Kao pravi duhovni sledbenici Radovana Zogovica i Milovana Djilasa iz 1948., vi ste dosledni borci protiv svake borbe ideja, zapitanosti, kritike, svakog trzisnog pristupa pa i onog u kulturi, idejama- sve bi vi to dekretima izporesavali. Kao i u svim komunistickim basnama nepojmljivo vam je da u svetu postoje ljudi sa drugacijim pogledima na svet, koji se ne uklapaju u vase rigidne ideoloske modele.
adam weisphaut adam weisphaut 20:29 20.08.2007

Re: Adame i Evo Weisphautu

Dotor Mu, vasi skribomanski podnesci su pravo prava riznica gluposti, ni ovaj put niste razocarali. Gle cuda nisam u LDP-u, a jos manje partijski komesar. Sto se tice koznih mantila, niste jedini koji ima slicne deluzije pa ptretpostavljam da ste vi samo jedna u nizu zrtava mantilofobije No uprkos vasoj ispraznoj recitosti ne objasniste kakva je to trzisna privreda u kojoj vlada finansira najkomercijalniji festival u Srbiji sa 120 miliona a Nisville sa 50000. Koja je to kulturna poruka koju peceni volovi i kiseli kupus treba da posalju. Sto se tice Nisville-a on jedino i postoji zahvaljujuci privatnom sponzoru-Philip Morris-u, dakle uz gotovo nikakvu podrsku drzave. A sad sto vi u svojoj nedotupavoj apologiji drzave i njene kulturne politike previdjate cinjenicu da je njena uloga da finansira kulturne dogadjaje od opste vaznosti i da je nase pravo kao gradjana da pitamo kako ona trosi nase pare, o je vas problem. i da imate pravo, Drago stvarno mnoge bolje pise od mene, ovom opisu vase malenkosti nemam sta da dodam
Ni kraćeg nika ni veće bene....0))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:00 21.08.2007

Re: Adame i Evo Weisphautu

Doctor Wu
Ne cudi me ovako glupav odgovor (mada ja odgovor prejaka rec za ovakvu gomilu blebetanja- komandant Drago je makar svoju tupavost dole sazeo u 4-5 nesuvislih reci) i dodatno kretensko taborisanje za i protiv Guce. Izgleda da vam centralna komiteja placa dnevnice po otkucanoj reci, pa vi ste mu ga bas dali po lupetanju.

Ali, od vas, SKJ/JUL/SPS komesarcica odevenih u LDP sinjele se nista drugo i ne moze ocekivati. Kao pravi duhovni sledbenici Radovana Zogovica i Milovana Djilasa iz 1948., vi ste dosledni borci protiv svake borbe ideja, zapitanosti, kritike, svakog trzisnog pristupa pa i onog u kulturi, idejama- sve bi vi to dekretima izporesavali. Kao i u svim komunistickim basnama nepojmljivo vam je da u svetu postoje ljudi sa drugacijim pogledima na svet, koji se ne uklapaju u vase rigidne ideoloske modele.


E. doktore, pa tebi se, naročito u predvečerja, uvek čini kako čuješ zvuk medenice sa livada u blizini rodne kuće..
I zapevanje oko kazana....
Pa da ne kvarimo idilu...Zapevaj rode...
Nego, gde ti se denuše Tine i Radojka..
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 01:22 19.08.2007

Ko sluša Ražnatovićku, ne sluša Nadu


Iako po svom značaju među prvorazrednim kulturnim dešavanjima, Nišvil u očima političara iz narodnjačkog bloka zauzima periferno mesto, kao i ostale slične manifestacije. Očekivano. Valjda se nije ponadao neko da će lideri iz pomenutog bloka doći da slušaju džez? Ko sluša Ražnatovićku, ne sluša Nadu. No, stvar je mogo složenija od toga da li oni vole džez. U ignorisanju Nišvil-a ima nečeg duboko kalkulantskog.

Koji deo populacije sluša džez? Da sad ne bismo išli u široke analize, pojednostavićemo - svakako da su tu najmanje zastupljeni oni koji bi po svom profilu mogli da budu naklonjeni narodnjacima. Svaki narodnjak to zna, ili makar oseća. Onda, lepo, svaki taj narodnjak u sebi kaže: "(Ne) volim (n)i ja vas!!" Eto. I nema para za Nišvil!

Narodnjaci su ljudi praktični, i dalekovidi. Ovi iskusni lovci na glasove tačno znaju kakvim pravcima treba razvijati kulturu. Naime, ako bi forsirali Nišvil, vremenom bi kod populacije moglo doći do opasnog smanjenja potrebe za neukusom. Takva populacija bi samim tim bila manje podložna uticaju "naprednih" ideja i poruka narodnjačkog bloka.

Sve u svemu - pošto narodnjaci veoma dobro osećaju da je Nišvil (kao i Exit) njihov kulturološki oponent, i da se u gužvama tog tipa ne kuva ništa dobro po njih - trebaće mnogo apela kako bi se namorali da daju neki dinar.

Milan Rakić Milan Rakić 11:18 19.08.2007

(ne)povezan komentar

Iskoristiću slobodu da iskoristim komentar koji sam ostavio na vest B92 o oduzimanju bebe-dojilje majci, a to iz razloga zato što važi i u ovom slučaju, možde izuzev prve rečenice (zato ću je i zagraditi). Elem:
[Još jedna, u dugome nizu, poražavajućih odluka našeg tzv. pravosuđa koje uspešno pokazuje da je Srbija jedna Banana Republika i ništa više.] Zemlja u kojoj se majci oduzima beba dojilja, u kojoj sveštena lica, uz blagoslov države, zlostavljaju maloletnu decu i bivaju nagrađeni, zemlja u kojoj ministri "zato što im se hoće" rade šta god žele; i posle se pitamo zašto smo tu gde smo? Sa ovim ubrzanim tempom unazađivanja društvenih vrednosti i razgrađivanja sistema ubrzo ćemo se naći na apsolutnom začelju Evrope. Pokojni Đinđić se varao kada je mislio da se reforme ne mogu zaustaviti njegovim smaknućem. Pak, ovo jeste jedna Banana Republika, a da bi majmuni vladali potrebno je banana, a toga ima u Srbiji na pretek...


Pošto imam jednog druga u Nišu koji radi na organizaciji muzičkih događaja (naravno, ne folk...) imao sam priliku da čujem jednu anegdotu, tako da da verujem u njenu istinitost. Naime, neko se zanosio mišlju da pozove neku čuvenu svetsku filharmoniju, mislim da beše Bečka no ne garantujem (u realnost i izvodljivost toga ne zalazim) i na to je komentar gradskih otaca bio u smislu "pa ajde, šta čekamo, kada možemo to organizovati". Tu je bio samo jedan manji problem, dotična filharmonije je godinama unapred rezevisana a samim tim i zauzeta. Toliko o realnosti Niških otaca...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:26 19.08.2007

Re: (ne)povezan komentar

Postirani komentar ima i te kako veze....
Milan Rakić Milan Rakić 11:35 19.08.2007

Re: (ne)povezan komentar

Kao što rekoh (ne)povezan
zana zana 12:48 19.08.2007

Re: (ne)povezan komentar

Neverovatna je i niska publika. Organizatori su doveli svetski priznate umetnike, ali se je publika ponasala kao na bilo kom drugom koncertu:
ljudi su razgovarali za vreme programa koji im se ne dopada, iako na takve koncerte ne dolazi bilo ko, ( uglavnom oni koji nose naocare :)
na primer u toku nastupa Milca Levieva i Viki, glasnije se cula publika, jer je bilo deonica gde pevacica skoro sapuce. Moram da priznam da sam se osecala kao dezurna uciteljica.

Jedan od jacih propusta je i otvaranje festivala nastupom Snezane Spasic, koja peva etno muziku, pa nas je pozdravila pesmama kosovskog ciklusa. Zasto je bas tako moralo biti?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:30 19.08.2007

Re: (ne)povezan komentar

Pošto imam jednog druga u Nišu koji radi na organizaciji muzičkih događaja (naravno, ne folk...) imao sam priliku da čujem jednu anegdotu, tako da da verujem u njenu istinitost.


Ovo zvuci kao pocetak jedne zaista velicanstvene spoznaje.....
Slatka mala izvrnuta torta Slatka mala izvrnuta torta 12:36 19.08.2007

nego sta...

uz svaki establishment ide odgovarajuca muzika: SPS i JUL uz Pink, Grand i njihove "zvezde", DSS i ostatak luzera uz Guchu i trubace (mada se s vremena na vreme pojavljuju zvezde Pinka, poput Ceca internacionale)...
dakle, da bi Nishvil dobio kintu potrebno je da ima dobre PR-ove, poput premijera, ministra za kapitalne investicije i td...dok se face na ovim foteljama ne promene, dotle ce Nisvil imati budzetske probleme
neko drugi na vlasti bi gajio drugaciju kulturu od danasnje, npr. dao bi sredstva da se kupe najbolje slike savremenih srpskih slikara koje se redovno prodaju po Londonu i Parizu, pa da se ta kulturna bastina zauvek sacuva i smesti u muzej na Uscu, ali, nasi vladari verovatno misle da narod ne bi isao na Usce bez "politickog povoda"...a i jaganjci se ne okrecu i ne igra se po stolovima, sve u svemu, smor...
ohbabyw ohbabyw 13:17 21.08.2007

...

ne želim da ikoga vređam, najmanje svoje sugrađane, ali ti isti su za gradonačelnika lično svojom rukom izglasali Smiljka Kostića i to 2 x.
nema razloga očekivati da će populacija svesno zavoleti nešto o čemu nema 2 blage veze. svi znamo ljudski strah od nepoznatog.
dobro sad, bilo je nekih koji su došli da budu viđeni ili da vide, izgleda su oni bili većina...
ne volim džez, ne poznajem izvođače koji su se menjali na binama, ali me moj IQ tera da poštujem veličinu i uspeh nečiji. ako ja ne volim, ne znači da to nije dobro i vredno pažnje.
Ivan Blagojević (aka Organizator) je mutan tip, debele veze sa JUL-om, gostio je Ljubišu Ristića koji je režirao u Nišu tada. novca je bilo, niko nije pitao odakle. sada nema novca i lopta se prebacuje sa ovog na onog!
Neša "Galija" preplivao JULavu i svirao za doček Nove godine 2006, sa milionskim honorarom...
tako da zaključimo: ne možeš da se j.... a da ti ne ulazi!
molim vas izvinite što sam krajnje vulgarna, ali mi se gadi više od licemerja!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana