Svecko, a naše! (Vinetu, Hari Luck i Tarzan su Srbi)

nsarski RSS / 21.08.2007. u 22:15

Pre neki dan, vidim, podigoše spomenik Rokiju u Zitištu. U prirodnoj veličini.

r169644_635428.jpg

Roki u Zitistu

 

Kazu, ‘mi smo k'o Roki, ne predajemo se' - to je bilo za Festival Kokoški, ili Pileta, šta je već tačno ne znam. Roki mu dodje kao glavni pevac. Pa reko', zar gradjani Zitišta baš da izaberu nekog stranca, i jos izmišljenog, da im krasi grad? Ima valjda i naših koji su postigli slavu u Holivudskom cirkusu i šire, ljudi koji su slavljeni širom planete, a naši su, mada su to iz nekog razloga krili.

Karl Malden (Младен Секуловић), se proslavio u holivudskim ulogama, igrao je sa Marlon Brandom, sa Vivijen Li, dobio Oskara - I o njemu svi znamo.

240px-Karl_Malden_in_I_Confess_trailer.jpg

Karl u Holivudu

 

 

Dzoni Vajsmiler je folksdojčer rodjen u Medji (današnja Srbija) i proslavio se ulogama Tarzana u Holivudu.

 

Johnny_Weissmuller_in_Tarzan_and_His_Mate.JPG

 

Dzoni u prirodi

 

Brad Dexter (Вељко Шошо) je rodjen u Nevadi, ali je srpskog porekla. Jednom na snimanju nekog filma na Havajima, Frenk Sinatra je počeo da se davi u vodi (zli jezici kazu da je bio malo "veseo"), i Veljko, koji se tu našao, spase mu zivot, i tako obezbedi sebi mesto medju zvezdama.

180px-Brad_Dexter.JPG

Veljko Velicanstveni

Igrao je u "7 Veličanstvenih", majstora sa nozevima, Hari Luck-a, pored ostalih brojnih uloga.

Moj omiljeni Srbin u svetu filma je Gojko Mitić, rodjen u mestu Strojkovce, 1940, Moravska Banovina. Čovek je, istina, u karijeri otišao na pogrešnu stranu sveta i završio u Istočnom Berlinu. Tamo se proslavio glumeći u "red Western" filmovima, uglavnom inspirisanih romanima Karla Maja. On je, naravno, bio Vinetu, legendarni poglavica Apacha, borac za pravdu i ljudsko dostojanstvo.

 

MiticKret.jpg

Gojko Mitic, aka Vinetu

Njegov čest partner u filmovima je bio Dean Reed, evo postera njihovog filma "Braća po Krvi"

25m.jpg

 

A, i Dean Reed nije za potcenjivanje.

Dean_reed.jpg

Reed sa gitarom

Kao mlad pevač, on je svojevremeno postigao veću popularnost od Elvisa. Medjutim, otišao je u Argentinu gde je stekao značajan uspeh I nove političke ideje, te se odlučio da ode u Istočnu Nemačku da tamo zivi. Tu se sreo sa Gojkom, i ostalo je istorija.

 

Pa sada kazite: zar nisu mogli gradjani Zitista da nadju nekog prigodnijeg da mu dignu spomenik?

Nadao sam se da ce Srdjan da napise nesto na ovu temu, ali kako to nisam docekao, onda sam pokusao ja. Laik.

(Zahvaljujem se Profesoru Misi Nedeljkovicu sto mi je sinoc skrenuo paznju na ove pojave.)



Komentari (172)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 01:50 22.08.2007

Re: nsarski putevima ninoslava ili?

I onda pomislis: nije valjda sa ovim Gojkom?!
Sudbina, angie, moze da bude surova.
angie angie 01:55 22.08.2007

Re: nsarski putevima ninoslava ili?

pa i NIJE s Gojkom, nego s Perom!:)
nsarski nsarski 01:58 22.08.2007

Re: nsarski putevima ninoslava ili?

Well, u pravu si. Ali slaba je to uteha bila u ONO vreme.
angie angie 02:09 22.08.2007

Re: nsarski putevima ninoslava ili?

kako bre slatak nije bila uteha, pa Pera bio baja, za razliku od nasheg Gvozdena Gojka.
nsarski nsarski 02:12 22.08.2007

Re: nsarski putevima ninoslava ili?

Slatke su te vase reci, rekao bi Bulgakov. Pera, Gojko, ko to mari - nisam ja!
AlexDunja AlexDunja 02:12 22.08.2007

Re: nsarski putevima ninoslava ili?

ng!
pa bash zato:)))
angie angie 02:15 22.08.2007

Re: nsarski putevima ninoslava ili?

ma znam, al' je barem njoj!
Bolje Ozren, nego Gvozden!
yu1bcd yu1bcd 16:32 24.08.2007

Re: nsarski putevima ninoslava ili?

nsarski
Well, u pravu si. Ali slaba je to uteha bila u ONO vreme.


E onda smo dobili TV i prestali citati knjige Karla Maya! Sledio je internet sa Google Sky...

Zahvaljujuci KM proputovah puno sveta i videh skoro sva svetska cuda. Ostaje mi Mexico!
Time Bandit Time Bandit 01:28 22.08.2007

Kod ovih veselnika u Zitistu

mislim da se ne radi o proslavljanju licnosti ili glumca, vec vise osobina / kartekara Rokija kao borca (koji se ne predaje, i vraca se iz anonimnosti - nesto kao "ne moze nam niko nista jaci smo od sudbine...."
angie angie 01:30 22.08.2007

ipak moj omiljeni Vinetu

Pierre Brice!
nsarski nsarski 01:34 22.08.2007

Re: ipak moj omiljeni Vinetu

Ma, to su kapitalisticke izmisljotine. Jesi li gledala film "Konjanik bez glave"? Covek jase i nosi glavu pod miskom, sta da ti pricam.
angie angie 01:39 22.08.2007

Re: ipak moj omiljeni Vinetu

shta su izmishljotine-Pierre Brice?
Pa sve moje drugarice su bile zaljubljene u njega u prvom razredu OSH.
pnbb pnbb 20:08 22.08.2007

Re: ipak moj omiljeni Vinetu

Covek jase i nosi glavu pod miskom, sta da ti pricam.


kaubojska verzija plemica isto-isto, koji prica sa bobom rockom i, takodje, ali i istovremeno, nosi glavu pod miskom
Time Bandit Time Bandit 01:59 22.08.2007

Kakva imaginacija Karla Maja

kao pisca (prosto neverovatno cak mu ni Cher nije ni blizu), negde sam procitao da mu je deda bio Srbin (loza Sekulovicha) ...
nsarski nsarski 02:02 22.08.2007

Re: Kakva imaginacija Karla Maja

Herr May se zvao Karl Friedrich May:

i, koliko je poznato, nema veze sa Srbima - osim sto je piso o Gojku Miticu.
angie angie 02:08 22.08.2007

Re: Kakva imaginacija Karla Maja

nema veze, naravno-chovek voleo kauboje i indijance, nikada nije maknuo iz svog mesta, shto ga nije sprechilo da sve zamisli i napishe.
Time Bandit Time Bandit 02:14 22.08.2007

Da li pricamo o istom coveku?

Capitan Ramon Diaz de la Escosuraili kasnije
M. Gisela
kao i
Hobble-Frank
sto da ne i
Karl Hohenthal
za promenu
D. Jam
i na dalje Prinz Muhamel Lautréamont, Ernst von Linden, P. van der Löwen, Emma Pollmer, Victor Sekulovich Treci
i na kraju Franz Langer
nsarski nsarski 02:19 22.08.2007

Re: Da li pricamo o istom coveku?

Aha, da to su bili njegovi "pen names" kao za Mark Tvena, i to (ili nsarskog - al da ne budem lican:)) Ako nadjes nesto detaljnije za to Sekulovic, to bi zaista bilo sjajno! Posalji svakako.
vraticu se vraticu se 02:44 22.08.2007

Za Rokija svaka cast,

a ti Nsarski si potpuno promasio temu, bavi se naukom jer je mnogo interesantnije.
Sta sad, po tebi nijednom strancu ili izmisljenom stranom liku nesmemo da dignemo spomenik, jer eto imamo mi mnogo zasluznih Srba, ili ti: nesmem da dignem spomenik Maradoni jer eto Piksi je isto dobro igrao fudbal?
Spomenik Rokiju je nesto najbolje sto se desilo tom selu i kako turisticki tako i moralno. Roki simbolizuje sve ili vecinu naj ljudskih osobina, koje itekako nedostaju Srbiji i Srbima, prema tome ziveo Roki.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 03:00 22.08.2007

Re: Za Rokija svaka cast,

Roki simbolizuje sve ili vecinu naj ljudskih osobina, koje itekako nedostaju Srbiji i Srbima, prema tome ziveo Roki.

Ja stvarno ne znam sta da kazem na ovo......da se prekrstim i levom i desnom, Gospode sacuvaj me i zakloni
nsarski nsarski 03:24 22.08.2007

Re: Za Rokija svaka cast,

Pa, nicku "vraticu se", tek si ti promasio temu: zao mi je sto to moram ovako da kazem.
Prvo, nisi razumeo sta sam ja rekao, a drugo, kojim logickim trikovima covek mora da pribegne da bi "promasio" ono o cemu on sam pise? Ali, da ne gubimo vreme na tome.
U svakom slucaju, hvala ti na komentaru: koliko razumem ti mislis da se ja podsmevam ljudima u Zitistu. Ni slucajno! Svaka cast njima i njihovom spomeniku. O tome se culo po celom svetu, a ja sam sliku skihuo sa nekog sajta u Australiji. U tom smislu je to odlican poslovni potez za gradjane Zitista.
Mene je inspirisala ta razlika (raskorak, diskrepanca, neuskladjenost) izmedju stvarnosti Zitista i nestvarnosti Rokija Balboe. Pa sam o tome rekao par reci.
Ako te to pogadja, izvinjavam se. Zaista nisam imao zlu nameru.

A za savet:
bavi se naukom jer je mnogo interesantnije.

bih preporucio da ga procitas vise puta i razmotris ga sa logickog, gramatickog i semantickog aspekta, i ponovo mi ga posaljes u razumljivoj formi. Hvala na trudu, u svakom slucaju:))
yu1bcd yu1bcd 13:43 23.08.2007

Nauka

a ti Nsarski si potpuno promasio temu, bavi se naukom jer je mnogo interesantnije.

Verovatno je Roki hteo reci, da su tvoji tekstovi koji imaju veze sa naukom mnogo interesantniji. Upravo to sam napisao Lidiji Z. posle dva prosecna priloga. Cirkovic je najdosledniji mada najnaporniji

B92 ima puno autora koji znaju pisati o filmu i muzici ali je malo dobrih tehnicara!



Time Bandit Time Bandit 03:19 22.08.2007

I Piksi kao i Maradona su u redu

ali spomenik Paja Patku, ili sl. je ipak malo previse, a i "sto je juznije to je tuznije"...
Time Bandit Time Bandit 03:28 22.08.2007

Kolega Zdravkovicu

jeste li Vi predstavnik SPC u rasejanju, ako jeste kako gledate na ove dogadjaje oko ovih spomenika.
Da li mi imamo ovde u zemlji jos "zasluznih" ili sada moramo i to da uvozimo...
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 03:36 22.08.2007

Re: Kolega Zdravkovicu

Totalno si promasio, ako mislis na mene niti sam Zdravkovic, niti sam ti kolega, niti sam SPC predstavnik. Sto pitas?
Time Bandit Time Bandit 03:50 22.08.2007

Samo sam hteo

da pitam oko "osvestavanja" spomenika, kako je to proslo i kakva je beseda bila tom prilikom u Zitistu, ako to znate kojim slucajem.

Kao ideja moze da se rasiri po svim nasim krajevima i da podignemo spomenike, osvestamo ih. List nije tako duga, npr. trenuto ovi likovi mi padaju na pamet:

1)Miki Mausu
2) za Paju Patka sam ves objasnio
3) Vinetu i saradnici
4) Don Korleone
5) Haidi takodje
6) kao i Mini
7) tu bi bio i Alan Ford
8) Zagor i kapetan Mark
ostale dopisite pozelji
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:14 22.08.2007

Re: Samo sam hteo

da pitam oko "osvestavanja" spomenika, kako je to proslo i kakva je beseda bila tom prilikom u Zitistu, ako to znate kojim slucajem.

Ja stvarno ne znam, pitatej Nsarskog on zna sve oko ovog spomenika.

Pa ako pope, samo dizite i osvestavajte spomenike, to je plemenito sa vase strane.
nsarski nsarski 04:29 22.08.2007

Re: Samo sam hteo

Nemam blagog pojma, chovece, ko je koga osvestavao i slicno.
Sada, Rocky je Talijanskog porekla, katolik, mislim, i krsti se naopako, pa ne znam kako su ovi nasi resili to - manj ako nisu stavili ogledalo, nedo Bog, pa se u njegovom odrazu krstili.
Dobro, al ima i ovo pitanje - je li u redu da se covek krsti i nosi rukavice? I to velikacke rukavice. Mislim, nije sala.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:34 22.08.2007

Re: Samo sam hteo


Ni meni ovo do sada nije palo na pamet iskreno da ti kazem. Ima tu dosta nejasnoca -stvar uopste nije naivna
automat automat 12:40 22.08.2007

Re: Samo sam hteo

mark je bio komandant
miki je bio kapetan

Zagor i Beba Selimovic

Da li ste culi onaj vic kad Zagor dodje u Sarajevo da trazi Bebu Selimovic?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:25 24.08.2007

Re: Zagor i Beba Selimovic


Ne, kako ide vic?

Re: Zagor i Beba Selimovic

Dakle:
Dosao Zagor u Sarajevo da trazi Bebu Selimovic.
Pita jednu:
-Jesi li ti Beba Selimovic?
-Nisam.
Pita drugu:
-Jesi li to Beba Selimovic?
-Ne, zao mi je.
Pita trecu:
Jesi li ti mozda Beba Selimovic?
-Jesam, a sto pitas?
-Je l' ti pevas ono "Zijezda tjera mjeseca"?
-Pjevam.
-Izvini, a sta si mislila pod onim "Za-goru ga zatjera"?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 15:29 24.08.2007

Re: Zagor i Beba Selimovic


:))))))))))))))))))))))

A sta ti milslis Ana, kad bi se posibali Zagor i Komandant Mark ko bi pobedio?

Time Bandit Time Bandit 03:57 22.08.2007

Moralna komponenta je vazna

kako rece "vraticu se", mozda bi mogi da otvorimo ziro racun za te potrebe i pomognemo svima njima da ostvare svoje snove? Podigli bi nepotrebne spomenike, novine po svetu bi pisale o tome, turisti bi navalili da vide ta cuda, Velja bi napravio puteve, sve u svemu ogromnim koracima bi odmicali napred...
Mungos Mungos 04:06 22.08.2007

Najnoviji vic o glupom Dzordzu de SAD-u

Javili Dzordzu Dablve. nakon sto su Rusi nedavno poboli zastavu na Severni pol:
"The Russians are claiming the North Pole!"
A on ce na to: "So what, we can claim....hmmmm.... East Pole:)!"
:)))))))))))))))))))))))))))))))))

Mungos, The Joj, Umrecu! :))))))))))))))))))))

"Tko je glup - ne vrijedi!" (Nisam ja, majke mi:))))))
Time Bandit Time Bandit 05:07 22.08.2007

Ipak nije u redu

sa politicke strane gledano, predstavnik "HATO drzave" Roki Balboa, a ovamo ima spomenik u srcu junacke Srbije.

Koliko se secam, Roki je u jednom od njegovih filmova tukao bespostedno onu grdosiju od Rusa.
Kako ce sada principjelna ruska politika da gleda na to i nastavi da brani nase interese svuda po svetu?

Mozda bi bilo dobro da podignemo spomenik i tom ruskom filmskom bokseru (koga je glumio neki Amer, Mungosov ortak) pored tog crnog Rokija i tako napravimo balans.
nsarski nsarski 05:22 22.08.2007

Re: Ipak nije u redu

Wow, pamcenje te sluzi - na zavidnom nivou.
Drug u pitanju je svedjanin Lundgren, kao eksponat Sovjetske sile, zvani Ivan Drago - veoma realisticno prikazano. Roki 4.
Mnogo je zanimljivija drugarica Bridzit Nilsen, komsomolka verujem, koja se tu pojavljuje u vaznoj ulozi.
A kako Ruska politika gleda na Holivudski film? Pa, nadam se da ne gleda.
Mislim, kako srpska politika gleda na Crvenkapu?
( Iskren da budem, ne razumem pitanje.)
Radojicic Radojicic 05:15 22.08.2007

...

pre par dana stavili Hilari u Muzej seksa

ovih dana albanci postavljaju Klintona na Bulevar Bila klintona

bez komentara

hrvati se jos odavno zahvalili Genseru na Bracu. Uz njega i Tolstoj, Papa i jos par njih

Gandija ima po celom svetu

ovima u Darfuru vec izgledaju ko skulptura, pa nikog ne zanima da se time bavi ni da im pomaze. Nebitni

A ovo moj omiljeni umetnik koji sad ucestvuje na velikoj izlozbi, a niko ga ne pominje pa reko ajd bar malo ja


Zitnicani nisu imali srece sa poplavama i odronima pa pomislili da stave Rokija jer je bio underdog kao i oni te da im se sreca okrene
Srecno
bobo bobo 05:28 22.08.2007

Re: ...

Radojicic
pre par dana stavili Hilari u Muzej seksa

Po mom misljenju ona je vrlo aseksualna i mislim da joj tamo nije mesto.
Bolje da su stavili Segolene Royal.

Inace danima hocu da odem u taj muzej i uporno ne stizem.
Radojicic Radojicic 05:33 22.08.2007

Re: ...

bobo
Radojicic
pre par dana stavili Hilari u Muzej seksa

Po mom misljenju ona je vrlo aseksualna i mislim da joj tamo nije mesto.
Bolje da su stavili Segolene Royal.

Inace danima hocu da odem u taj muzej i uporno ne stizem.


Naziv biste je
The Presidential Bust of Hillary Rodham Clinton
tako da je cini mi se cela stvar deo njene kampanje
Mungos Mungos 05:37 22.08.2007

Re: ...

Ova fotka iz Darfura ti je fenomenalna!!!

Mungos, The Stunned

" !"(Ja)
Radojicic Radojicic 06:03 22.08.2007

Re: ...

Mungos
Ova fotka iz Darfura ti je fenomenalna!!!

Mungos, The Stunned

" !"(Ja)


fotograf Mario Ruiz

sto ne ucis ti bre?

Mungos Mungos 06:12 22.08.2007

AAADRIEEEEN...

... AAAAADRUEEEEN! I LOVE YOU! THAT"S ME, YOUR ROCKIE.... DON"T YOU RECOGNIZE ME?!?!?!

Mungos, The Gotivan Mi Je

"Ako kanis pobijediti - ne smijes izgubiti!" (Alan Ford)

P.S. Don't worry - nauceTo! Samo mi je tesko da se odvojim od vas... znas... nostalgija & te emigrantske bolesti....
Atomski mrav Atomski mrav 08:02 22.08.2007

Globalizam

Šta vam je, ljudi? Pa građani Žitišta su prosto pratili svetske trendove, globalizacija, itd... Da su podigli spomenik Bati Živojinoviću, na čitavo mesto bi bila zalepljena klero-naci-ovaj-onaj etiketa...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:03 22.08.2007

Tako to rade Francuzi....!

Da sam ne bih improvizovao odgovor evo jednog teksta iz MAGAZINAVODA..koji moze biti poucan. Na zalost bio sam u Odboru za kulturu i informisanje Skupstine Srbije u periodu 2001/2003...i sta da kazem, osim da konstatujem da za to vreme nismo usvojili ni jedan zakon iz oblasti kulture.Ta cinjenica, vec sama za sebe, dovoljno govori....
BKC

KONZERVACIJA I VREDNOVANJE BASTINE U FRANCUSKOJ
Oko 75 miliona stranaca svake godine prelazi granice Francuske, privučeno raznolikošću i lepotom krajolika, blagošću klime ali pre svega saznanjem da Francuska poseduje jednu od najbogatijih i najbolje očuvanih baština na svetu. Njena slava je takva da francuski sistem zaštite i vrednovanja kulturnih dobara služi kao uzor u svetu. Naime, Francuska poseduje jedan od najstarijih, najkompletnijih i najverovatnije najkompleksnijih pravilnika na svetu, ali ima i široko iskustvo na polju konzervacije i vrednovanja svoje baštine. Na njeno iskustvo se pozivaju mnoge zemlje istočne Evrope, Azije ili južne Amerike.
Razvoj zakonodavstva o baštini
Pojam baštine nastao je za vreme Francuske revolucije i stvaranja kolektivne svesti da nekadašnju kraljevsku, crkvenu ili plemićku svojinu, bila ona pokretna ili nepokretna, ne treba uništi iako simbolizuje bivši režim, već je treba proglasiti nacionalnim dobrom i kao takvu sačuvati. Ovaj pojam se prvo odnosio na istorijske spomenike. Spomenik je simbolični element koji sadrži u sebi sećanje zajednice i otelotvoruje njene osnovne vrednosti. Po definiciji, spomenik je izuzetan i vredan. Zahteva brigu i tretman kako bi se očuvala njegova istorijska vrednost i značaj i povratilo u prvobitno stanje oštećeno ili uništeno.
Ovaj koncept brige o spomenicima je opstao u vreme Carstva, zatim Restauracije, a dobio je političko tumačenje u vreme Julske monarhije, kada je 1830. ministar Fransoa Gizo (François Guizot) postavio temelje službe zadužene za istorijske spomenike ustanovivši prvu funkciju generalnog inspektora istorijskih spomenika. Četiri godine kasnije, pisac Prosper Merime je imenovan na tu dužnost i ostaviće duboki pečat svojim strastvenim radom. Godine 1837., zahvaljujući formira se Viša komisija za istorijske spomenike, u kojoj se ustanovljava, od 1840., prvi spisak zaštićenih spomenika čija je državno subvencionisana restauracija poverena odabranim arhitektima. Među njima je bio i mladi Eugen Viole Ledic (Eugène Viollet-Le-Duc). Stvorena je služba istorijskih spomenika, jedna od prvih te vrste u svetu, koja će od tada razvijati svoje delovanje. Ali Francuska će tek kasnije i postepeno stvoriti zakonski okvir neophodan da bi država radila u korist svoje baštine. Naime, biće potrebno sačekati 1887. godinu da bi se usvojio prvi zakon koji će postaviti legalne temelje radu službe istorijskih spomenika. Tek 1906. godine će biti usvojen skup zakona koji štiti prirodne lokalitete. Naime, u 20. veku će se razviti i proširiti odgovarajući francuski sistem zakona i pravila. Evo nekoliko važnijih etapa razvoja tog sistema :
31. decembar 1913. : Zakon o istorijskim spomenicima. Ovaj zakon, postepeno dopunjen amandmanima, i danas je na snazi. Uspostavlja dva stepena zaštite : "klasifikaciju" ili "upis u Dodatni inventar (registar) istorijskih spomenika" ;
2. maj 1930. : Zakon o zaštiti prirodnih spomenika i lokaliteta umetničkog, istorijskog, naučnog, živopisnog ili legendarnog karaktera. Pojam spomenika rezervisan do tada za ljudske građevine proširuje se na prirodne elemente, ali posmatrano sa vrlo antropocentrične tačke gledišta ;
402
27. septembar 1941. : Zakon (potvrđen 1945.) o pravilima o arheološkim iskopinama omogućava državi da kontroliše svaku intervenciju u vezi sa iskopinama. Biće potrebno sačekati zakon od 17. januara 2001. o preventivnoj arheologiji da bi se prvobitni zakonski tekst dopunio odredbama o strožem čuvanju iskopina kao prilikom velikih radova uređenja ili opremanja ;
25. februar 1943. : Zakon (potvrđen 1945.) koji dopunjuje Zakon iz 1913. tako što definiše "okolinu", zonu u poluprečniku od 500 metara oko klasifikovanog ili registrovanog spomenika ; Svaka intervencija u spomenutoj okolini (rušenje, gradnja ili uređenje) iziskuje prethodnu dozvolu lokalnih nadležnih organa, arhitekte Građevina Francuske ;
4. avgust 1962. : s obzirom na masovne intervencije u cilju modernizacije gradova i na odgovarajuća rušenja, Andre Malro (André Malraux), čelnik ministarstva kulture koje je uspostavljeno 1959. godine, daje na usvajanje Zakon o zaštićenim sektorima i restauraciji nepokretnosti. Tekstom zakona utvrđena su istorijska gradska jezgra kao delovi baštine, koja su, zahvaljujući "planu za očuvanje i vrednovanje," na taj način spasila istorijsko srce najvažnijih francuskih gradova, posebno četvrt Mare u Parizu ;
1964. : Andre Malro još jednom pokreće ideju o Opštem inventaru spomenika i umetničkog blaga Francuske, i dan danas aktuelnu široku operaciju čiji je cilj da snimi i analizira sve vidove baštine. Inventar je postepeno postao metodološka osnova za zaštitu, ali i za svako delovanje čiji je cilj isticanje vrednosti ili uređenje gradske ili seoske teritorije ;
1983. : Zakoni o decentralizaciji utvrđuju globalnu odgovornost države za baštinu a teritorijalne zajednice su pozvane da se pridruže akcijama u okviru svojih ovlašćenja ;
10 juli 2000. : Zakon o zaštiti nacionalnog blaga omogućava državi da otkupi umetničke predmete ocenjene kao suštinski važne za državne zbirke a u cilju sprečavanja njihovog izvoza. U Francuskoj se pojam baštine postepeno širio tokom 20. veka, krećući se od izuzetnog spomenika do domaće gradske ili seoske baštine, od izolovanog vrednog komada do skupa građevina i krajolika. Ova tendencija je išla dalje : od zgrade do komada nameštaja, od materijalnog do nematerijalnog (posebno se proširila na etnološku baštinu, sa svim njenim umećima, običajima …).
O tome svedoče sledeći najpoznatiji primeri : dvorac u Versaju, dvorci na Loari (Šambor, Aze le Rido …), opatija na Mon Sen Mišelu, katedrale ( u Rensu, Šartru, Parizu …).

Žan-Mari Vensan
skyspoter skyspoter 09:21 22.08.2007

ja se secam

gojka matica koji je slao slike nasim kucnim prijateljima. mi smo se kao klinci lozili da idemo u holivud i postanemo
glumci i glumice. u fazonu kada je on uspeo sto ne bi i mi. pa smo se po ceo dan igrali kauboja i indijanaca. u zavisnoosti od potrebe scenarija meni bi se menjala uloga izmedju barmerke ili skvo. pa smo onda ubacili malo i likove iz crtanih romana: anna cetri pistolja! komadant mark...



nsarski nsarski 13:09 22.08.2007

Re: ja se secam

Ako te ne mrzi, pogledaj malo pazljivije sliku sa Miticem. On je, dakle Vinetu, ugrozen od strane "bledolikih" zavojevaca. I za je Reed, valjda Old Seterhend, i jos neka osoba iza njih - ona pretstavlja Apache nation, mislim. Medjutim, politicki korektno, Vinetu na ruci drzi "bald eagle" , orla koji je simbol americkih osvajaca, i namontirao je osmeh nevidjene srece i ponosa zbog toga.
Orvel, or'ginal.
skyspoter skyspoter 16:25 22.08.2007

Re: ja se secam

sto mi rusis snove? ;-)
Черевићан Черевићан 11:27 22.08.2007

сам споменик, себи

лутам валетом већ деценију.знам је ко џепа свога. све сокаке, бедеме одбранбене, п(и)јацете. е кад се њих такох уочавам на једној сеновитој те скрајнутој од вреве (недалеко ми од пансионата ди квартир имам), 1 времешни постамент, ал без Заслужног озго, има томе пар година . појаснише ми да је фигура ( у бронзи одливена једног од значајнијих грандмастера овдашњих ) стара преко 200 августа те се посебним поступком третира у лабораторијама института за старине уриму суседном и да ће то . . . . потрајати .
јер, са тиме се нежури. ревитализациа је поступак ,а не збрз.
пасте сад идеје. сремачки нестрпљив да исчекујем признања могућа планирам да се узпентрам једног сумрака на постамент са својим ( досад објављеним) књигама подмишком и погледом мудро забринутим над судбином галаксие, те у лежерном ставу . . .полако навикавам пролазнике, сат, 2 дневно, на ја.слутим . . временом . . ти исти пролазници ће се намамити и већ као да у уху слушам дијалога кад послом спречен небудем шенио накамену у пози
- неманам нешто новог споменика
- па cherevichan иније споменик, он је он
- ма cherevichan је споменик, а не он

Само незнам штаћу зголубовима.усраћеме ко и претходника чије место намеравам сујетан, а нескроман притом, узурпирати.
mixmasterche mixmasterche 11:38 22.08.2007

roki ili neko drugi

Eto sta sve znamo mi blogeri. Da nas neko za nesto pita svet bi bio sigurno bolje mesto za zivot. Ne bih da zvucim kao neka druga pratilja na izboru za mis, ali ne bi bilo ratova, siromastva ni globalnog zagrevanja.
Ovde se radi o dve stvari: o pokusaju jednog malog mesta da po svaku cenu izadje iz anonimnosti. Pa ako su zbog toga postavili bistu Rokija, neka su. Zitiste spada u najsiromasnije opstine Vojvodine i ako ce im ovo pomoci da poboljsaju lokalnu ekonomiju trebalo bi da ih podrzimo. Oprosticemo im na neobavestenosti. Uzgred zahvaljujem se autoru ovog bloga sto je na jedno mesto prikupio sve ove podatke koje sam(gotovo sve) vec negde cuo. Oprosticemo im i na neoriginalnosti, jer su nedavno Mostarci podigli bistu Bruce Lee-ja. Druga stvar je mnogo opasnija: ovo daje priliku nekima da relativizuju sve one koje smo do sada vajali u bronzi, mermeru ili betonu. Bez obzira na ideologiju, politicki ili umetnicki angazman ili politicki znacaj. Podseticu Vas da je nedavno podignuta bista Zorana Djindjica u Prokuplju ili Kursumliji, ne secam se. Vi malo razmislite, pa ce Vam biti jasno.

P.S. Predlazem da na Uscu kod zgrade bivseg CK napravi pista i postavi propisna signalizacija kako bi nasa vanzemaljska bratija mogla da sleti. Ako ce uopste dolaziti, neka dodju kod nas. Jedino nam oni mogu pomoci

slavkon slavkon 17:17 22.08.2007

Re: roki ili neko drugi

Doktor ZORAN ĐINĐIĆ je uradio puno za sve nas i kamo sreće da je još uvek sa nama, nebi sigurno bilo ovako kako je.A mi PROKUPČANI smo ponosni što je iz našeg kraja.
dunjica dunjica 16:22 22.08.2007

Bruce Lee u Mostaru

nije Srbin, ali je "naš" ;-)


Organizator je pri otvaranju rekao ovo:
Ne podižemo spomenik glumcu, ni liku kojeg je glumio, već samoj ideji pravde u osobi najkarizmatičnijeg majstora borilačkih vještina 20. stoljeća.
bobo bobo 16:25 22.08.2007

Re: Bruce Lee u Mostaru

Jesu bese taj spomenik izvrljali dan nakon postavljanja?
dunjica dunjica 16:28 22.08.2007

Re: Bruce Lee u Mostaru

Nemam pojma, priznajem, nisam vidjela uzivo, ali cula puno prica. Zato imam ovo:






Edit: imas pravo, nasla ovo vandalizam
bobo bobo 16:32 22.08.2007

Re: Bruce Lee u Mostaru

A da, neko je izlupao spomenik cekicem (ili necim slicnim) noc nakon postavljanja, sada sam se setila.
medjutim medjutim 17:35 23.08.2007

Re: Bruce Lee u Mostaru

Bio sam u Mostaru pre par meseci, spomenika nije bilo..
dunjica dunjica 16:34 22.08.2007

Bekim Fehmiu

Glumio je mnogo "vani", a najvise u Italiji. Najpoznatija je njegova uloga Odiseja u istoimenom filmu iz 1966.

nsarski nsarski 17:22 22.08.2007

Re: Bekim Fehmiu

Da, i on je napravio sebi slavu!
Igrao je u nekoliko prilicno poznatih filmova, ove uloge Odiseja je radio kod Dina De Laurentisa. Mislim da je u jednom filmu igrao Porfiria Rubirozu, cuvenog zenskarosa i diplomatu iz Juzne Amerike negde, a igrao je i u filmu "Black Sunday" gde se teroristi spremaju da izvrse diverziju koristeci dirizabl iznad stadiona gde se igra super-bowl! Jako mastovito.
dunjica dunjica 17:51 22.08.2007

Re: Bekim Fehmiu

Igrao je krajem 80tih i Josipa, oca Isusovog. Ne znam da je itko (glumac) iz nasih krajeva postigao veci uspjeh od njega. Pri tom mislim na ovdasnje, a ne na potomke izdanaka balkanskog tla.

Eto, kad vec prosirih na cijeli region, da spomenem Gorana Visnjica koji je postao poznat preko Bare igrajuci u bolnickoj sapunici Emergency Room i bivajuci proglasen Sexiest Import in 1999 od magazina "People" i One of TV's Sexiest Men 2005 u "TV Guide".


Ne zelim zaboraviti ni Miru Furlan (vidjala je proslih godina po Tashu), takodjer napravivsi karijeru u USA, prije svega zahvaljujuci SF seriji Babylon 5.
Fela Fela 17:50 22.08.2007

Da, ali...

Da, ali sve su to likovi iz 20-30....-60-ih godina. Momci koji su podigli ovaj spomenik pojma nemaju ko su oni (posto su njima trebali da dizu spomenike neke prethodne generacije). Oni su digli spomenik onome koga se secaju i kome se "dive". I to je to. Tako da mislim da je pitanje: Zasto se u ovoj zemlji setimo zasluznih ljudi sa ogromnim zakasnjenjem?
Mislim da ovo moze i da se prosiri na to da se ljudi ovde vrlo brzo zaborave, i ljudi i njihov doprinos ovoj zemlji.
Pretpostavljam (po nadimku) da ste iz Novog Sada, ja sam iz Beograda. Najveci broj spomenika ovde je koncentrisan u centru grada. Sto je potpuno bez veze. A i ti spomenici su u tako jadnom stanju da je to stasno (mogao bi neko da slika spomenik Knezu Mihajlu koji je potpuno isaran). Ja ne znam koji spomenik ima na Novom Beogradu, naprimer, a o ostalim delovima grada da ne pricam. Verujem da je tako i u ostalim gradovima u Srbiji. Tako da ja ne vidim nista lose u tome. Sa njihove tacke gledista, oni su mnogo uradili za svoj grad, mozda im nekad i Stalone (ne znam kako se pise) dodje, a i siguran sam da ce mnogo vise voditi racuna o njemu (spomeniku).
Osim toga, mislim da je Rocky dobio i oskara i ima tu cak neka polupoliticka prica. Nesto kao mali bokser iz grada izaziva svetskog sampiona i pobedjuje, daje veliki polet i nadu mladim ljudima sto je dobro doslo posle poraza u Vijetnamu. Sa druge strane, to je bio i scenario istog tog Stalonea koji i nije bio neki proslavljeni glumac tada.
mcvetkovic mcvetkovic 09:45 23.08.2007

Steve Tesich

Cudi me da ste zaboravili jos jednog americkog oskarovca naseg porekla - Stiva Tesica.

http://www.imdb.com/name/nm0856270/

Radojicic Radojicic 19:37 23.08.2007

Re: Steve Tesich

mcvetkovic
Cudi me da ste zaboravili jos jednog americkog oskarovca naseg porekla - Stiva Tesica.

http://www.imdb.com/name/nm0856270/


Jeste, veliki Stiv Tesic

A i Peter Bogdanovic


Lolita Davidovic


jos jedan Oskar
Dusan Vukotic


A najvecem od svih je spomenik cela planeta

nsarski nsarski 20:23 23.08.2007

Re: Steve Tesich

Naravno, ima nasih. Medjutim, ovo je vise bio pomalo saljiv blog (i po naslovu se vidi), pa sam odabrao egzemplare koji naginju ka sali.
Neki ozbiljniji tekst na ovu temu ne bih umeo (niti bih se usudio) da napisem pored tolikih strucnjaka na blogu.
Hvala sto ste pomenuli i ove koje sam propustio.
Radojicic Radojicic 20:29 23.08.2007

Re: Steve Tesich

ma znam da je bio saljiv blog, al ovi mi pali na pamet
A o Tesli bi bas i mogao da napises tekst
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:59 24.08.2007

Re: Steve Tesich


'De nestade Bukovski?

nezvanicno

Loved Vinetu!
A nezvanicno da dodam da je Donna Karan of DKNY rodjaka Saske Karan
Zdravko Popović Zdravko Popović 16:41 24.08.2007

Bilo je to.....

I tako je selo Zitiste u jednom danu optrčalo Planetu Zemlju.
Samo tad i više nikada, jer svi ostali krugovi će biti u stilu Maratonaca...
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 18:05 24.08.2007

Re: Bilo je to.....

Nikad ne reci - nikad.....
Black Adder Black Adder 08:55 28.08.2007

Lolita Davidovich

Evo fotke jer vidim da se gore ne vidi.




Svecko, a nase...:))))))
Black Adder Black Adder 09:06 28.08.2007

Mila Jovovich

Date of Birth
17 December 1975, Kiev, USSR (now Ukraine)

Birth Name
Milica Natasa Jovovic

Mini Biography

Milla was born in 17 December 1975 in Kiev, USSR (now Ukraine). She started modeling when she was 9. Her screen debut was in Return to the Blue Lagoon (1991). In December 1997 she married director Luc Besson, but was divorced in 1999. She is a model/actress/singer.
IMDb Mini Biography By: Gustaf Molin

Spouse
Luc Besson (14 December 1997 - 12 June 1999) (divorced)
Shawn Andrews (2 October 1992 - 25 November 1992) (annulled)

Mother is Russian stage actress Galina Jovovich.

Father is a Serbian pediatrician, from Belgrad Serbia.




Bila je pre par godina emisija na TV-u o Milinom dedi po ocu, koji je bio sam u starackom domu, valjda na Bezanijskoj kosi. Tuzna emisija. Pokazivao je MIline slike kada je bila mala i kad je posecivala Beograd. Ubrzo potom je i umro, ali Mila je izgleda prekinula sve veze sa porodicom.

Black Adder Black Adder 09:20 28.08.2007

Mira Furlan

Ako ste gledali odlicnu američku seriju Izgubljeni (koja još uvek traje), jednu od uloga ima i Mira Furlan. Kao i uvek, odlična je u ulozi misteriozne žene iz džungle, koja traži svoju nestalu ćerku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana