Šta se to događa sa JAT-om...ili...

Dejan Bizinger RSS / 27.08.2007. u 20:26

...koji sledeći let će biti otkazan ili koji će kasniti po 4 i više sati?

Da li znate šta se trenutno događa na beogradskom aerodromu (20.50h)? Događa se to da su neki letovi otkazani a više letova kasne u odlasku i pored toga što je vreme lepo. Kako je rekao čovek na aerodromu u pitanju su tehnički problemi a drugi je rekao da je razlog kašnjenja i otkazivanja letova taj što su 4 (slovima: četiri) aviona van saobraćaja!? Kada su ga neki ljudi upitali da li je to normalno da avioni ovako puno kasne a vreme je lepo on je rekao da je to normalno. Ej, može se razumeti da je jedan avion van saobraćaja, ali četiri, kako je rečeno!? Koji je to procenat u odnosu na čitavu Jatovu flotu aviona?

Da li treba da vam napišem da su putnici koji su trebali danas da odlete za Stockholm oko 16.20h čekali do oko pola devet uveče da bi im tada saopštili da je let otkazan!? Kako je rečeno putnicima, oni koji nisu iz Beograda biće smešteni u hotel a oni koji su iz Beograda biće odveženi kućama. A šta je sa onima koji ne žive u centru, nego 20-ak km od aerodroma, sutra ponovo treba da uzimaju taksi ili da gledaju kako će se prevesti do aerodroma? Putnici koji su danas trebali da lete za Stockholm leteće valjda sutra oko 14h. Nije samo let za Stockholm otkazan, kako na sajtu piše otkazan je i za Skopje. Trebalo je da poleti u 22.00h pa je očekivano vreme bilo za 04.40h pa je kasnije napisano da je let otkazan.

Nekim putnicima kao onima koji su leteli danas za Antaliju let nije otkazan ali su umesto u očekivanih 16.20h poleteli oko 21h!? Oni koji se večeras vraćaju iz Antalije u Beograd umesto da polete u očekivanih 21.30 poleteće verovatno u 01.30h.

Kada smo već kod putovanja za Stockholm, treba reći ni da oni koji su iz Stockholma trebali doći večeras u BG isto neće doći jer kako stoji informacija na sajtu Aerodroma Nikola Tesla Beograd i taj let je otkazan.

Sad ostaje da se igramo igre pogađanja? Koji sledeći let će biti otkazan?

Avion za Tunis je trebalo da poleti u 20.20h a nova informacija će biti objavljena u 21.30h Postoji mogućnost da let bude u pola dvanaest, možda i kasnije a možda isto otkazan.

Ostaje pitanje kako ovakve stvari i ono nedavno iskustvo u Rimu gde su putnici 20 sati da dođu kući posle odmora može da se dešava u sezoni odmora kada ljudi treba pošteno da se odmore od napornog rada? Ako ne postoje dovoljni resursi za sve letove kako to da nema jeftinih aviokompanija koji lete iz Srbije i za Srbiju, sem GermanWings-a?

Želim svim putnicima koji danas ili večeras lete a imali su probleme u vidu čekanja ili otkazivanja leta da im odmor bude u suprotnosti sa onim kako im je počeo. Srećan put!

Ispod su neke slike (kliknite na slike za punu veličinu) dolazaka i odlazaka sa sajta Aerodroma Nikola Tesla Beograd

Dolasci
Dolasci

 

 

 

 

 

 

 

 

Odlasci
Odlasci

 

 

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (202)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nevena Nevena 16:18 28.08.2007

Re: Malo ste preterali

Bojan Zdravic
ZA PRODAJU JATA!Sve sto si napisala u postu je ok, osim ovog poslednjeg. Pa zar ti ne vidis da ce JAT da prodaju Aeroflotu. Ja u taj Aeroflot ne ulazim, ne da mi daju besplatnu kartu - nego da mi jos preko toga i plate.

S-T-R-A-S-N-O-O-O-O! Putinizam zavladao srpskim mracnim umovima, ruska mafija ima u SVEMU prioritet. Umesto u EU idemo u KGB-izam, putinizam.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:30 28.08.2007

Re: Malo ste preterali

pa nije problem prodaja rusima (mislim, jeste, ali...) vec sto Nas niko bolji nece! i ja bih bas da nas kupi Luft...mozda i hoce na kraju. imam i karticu...
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:45 29.08.2007

Re: Malo ste preterali

BOL
pa nije problem prodaja rusima (mislim, jeste, ali...) vec sto Nas niko bolji nece! i ja bih bas da nas kupi Luft...mozda i hoce na kraju. imam i karticu...

Ma da, malo mi je sto gledam DB-ovske njuske, sad jos treba da gledam i KGB-ovske njuske pored njih:((( Vidim da ljudi ne obracaju paznju da je direktor Aeroflota bio kod Kostunice bas u vreme kad su Rusi odbili rezoluciju u UN. Pa nema nista za dzabe - nema dzabe ni kod babe.

Ja bih najradije da mi DB-ovce lepo posaljemo u istoriju - da promenimo sistem, i da napravimo JAT dobrom firmom. Sta ima ko da me kupuje, pa jebem ti drzavu koja ne moze da rukovodi sa 20-tak obicnih aviona, mislim u cemu je problem, sad da moramo da prodajemo bilo kome JAT - bezveze:(((
Stijak Stijak 08:31 29.08.2007

Re: Malo ste preterali

...
2. Kasnjenja - Prema najnovijim podacima u SAD, svaki sesti avion kasni izmedju 10-25 minuta. Tokom praznicnih vikenda situacija je mnogo gora.

Ih, kod JATa se kašnjenja do pola sata ni ne računaju, a uglavnom se i ne najavljuju. Možda svaki šesti JATov let poleti tačno na vrijeme. Ono što je problematično da postoji i dosta kašnjenja od sat i više, kao i odkazivanja. Zna li neko statistiku otkazivanja letova? Poredjenja radi, prenosim podatak sa sajta Germanwingsa koji tvrde da im je pouzdanost u prethodne dvije godine bila 99.9 posto i da nije bilo otkazivanja letova zbog tehničkog stanja aviona što je i razumljivo s obzirom
.
4. Cene - JAT-ovih letova i dalje su medju najjnizim u Evropi

??? Pa kad god ja provjeravam jatove cijene uglavnom su puno više od konkurencije. Evo, imaš internet, pa provjeri i sam. Recimo, provjeri Lufthansu i Germanwings i identične Jatove destinacije. JAT je možda jeftiniji ako dobiješ neke veoma redukovane cijene karata za čije mi dobivanje kriterijumi uopšte nisu jasni. Pritom, nemoj da mi kažeš kako je Germanwings low fare kompanija, a JAT to nije, jer na nivou usluge (osim jednog sendviča) nema razlike.

I aerodrom Nikola Tesla spada medju skuplje u Evropi(mada to već nema direktne veze sa JATom), a pri tom mi nije jasno kakvu to oni specijalnu uslugu naplaćuju. Toliko je većih, uredjenijih, sigurnijih i jeftinijih aerodroma po evropi.
sentinel26 sentinel26 11:52 29.08.2007

Re: Malo ste preterali - za Bojana

Bojan Zdravic

Ma da, malo mi je sto gledam DB-ovske njuske, sad jos treba da gledam i KGB-ovske njuske pored njih:((( Vidim da ljudi ne obracaju paznju da je direktor Aeroflota bio kod Kostunice bas u vreme kad su Rusi odbili rezoluciju u UN. Pa nema nista za dzabe - nema dzabe ni kod babe.


Ma Bojane razvedri se malo.

Zamisli udješ u avion, dodje stjuardesa - BOL recimo, isprsi se i kaže - dragi putnici dobrpodošli u avion SRAF-a (Srpsko-Ruska-Avio-Flota), do Moske ćemo leteti po lepom vremenu, a na Šeremetjevo ćemo se strovaliti za 2.5 časa.
Ruskog čaja i votke je nestalo pa ćemo vas uslužiti kineskim i rakijom čačankom sa slikom Velje Ilića.
Vi koji želite da nastavite negde dalje, do aerodroma Vnukovo smo vam obezbedili taxi firme Moskvič.

Bojan Zdravic Bojan Zdravic 14:11 29.08.2007

Re: Malo ste preterali - za Bojana

Ma Bojane razvedri se malo.

Zamisli udješ u avion, dodje stjuardesa - BOL recimo, isprsi se i kaže - dragi
"Bojane dobrodosao kod mene u moj privatni avion......"
Zamisljam sentinel26, ali zivot nije bajka nazalost:((((
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:38 29.08.2007

Re: Malo ste preterali - za Bojana

santimanti26...jel to koliko imas godina zivota ili godina staza? aaaa, godina rodjenja?! mislim da li to da se ja isprsim iz zelje ili nemoci? m? bas me zanima. ako hoces da se strovaljujes, nemoj na mene, pliz.
sentinel26 sentinel26 23:30 29.08.2007

Re: Malo ste preterali - za BOL

BebaOdLonchara
santimanti26...jel to koliko imas godina zivota ili godina staza? aaaa, godina rodjenja?! mislim da li to da se ja isprsim iz zelje ili nemoci? m? bas me zanima. ako hoces da se strovaljujes, nemoj na mene, pliz.

Žao mi je što nijeste razumjeli moju poruku Bojanu.

Žao mi je takodje što sam u toj poruci upotrebio poznatu skraćenicu vašeg imena, šala je bila usmerena isključivo na rusku kompaniju a ne na vas.

Čitajući razne blogove i vaše tekstove i ono što je rečeno i napisano o vama, zaključio sam da se radi o veoma lijepoj osobi koja može da bude ozbiljna konkurencija Jatovim stjuardesama.

S druge strane, dok je osuto drvlje i kamenje po izgledu stjuardesa JAT-a, niko nije pominjao stjuardese Aeroflota.
Pokušao sam da navedem Bojana na šaljiv ton rasprave. U tome nijesam uspio a vas sam izgleda naljutio.
Nepotrebno je da pričam o godinama, vjerujte.

Sve što mogu da ponudim je jedno iskreno izvinjenje.

Poz





Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:12 30.08.2007

Re: Malo ste preterali - za Bojana


Da, vi se zezate ovde preko mojih ledja - i ja na kraju ispadoh grbav:( Sta cu kad sam naivan i posten, takvi uvek nastradaju:(
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 07:51 28.08.2007

Stvar je potpuno jasna...bar onome

ko to zeli da vidi....Ogoli do kraja, smanji vrednost, stvori utisak u javnosti da to ne vredi NISTA, a onda ce svima laknuti kad se to nekome "uvali"....malkice provizijica i eto srece svima...
To se zove KAPITALNA INVESTICIJA....SVE OSTALO JE MAGLA....ili drzavna tajna, kao i ugovor o koncesiji Horgos - Pozega..
BKC
Lionsgate Lionsgate 08:20 28.08.2007

Re: Stvar je potpuno jasna...bar onome

JAT vec preko 15 godina vredi bas onoliko koliko to primecujemo dok koristimo njihove usluge , flota je zastarela, trziste izgubljeno a od letachkog i tehnichkog osoblja onaj ko je vredeo vec najmanje deceniju ne radi u toj kompaniji. Nema tu nikakvih teorija zavere o prodaji u bescenje kako to pokusavaju da prikazu dezurne narikache kao mister Cole, jednostavno se u svetu avioprevoznika i aviotehnike desio veliki tehnoloski pomak u godinama u kojima je JAT bio iskljucen iz tog sveta. Ulaganja u toj oblasti su ogromna (pogledajte ugovor JAT-a sa Airbasom), skolovanje letachkog i tehnickog osoblja su permanentna (a JAT-ovih pilota, ineznjera i mehanichara u najboljim godinama imate mnogo vise napolju nego u Srbiji)... trziste na severnoamericki i australski kontinent je zauvek izgubljeno, isto tako i trziste stare SFRJ. Jednostavno kompanija koja je bila dimenzionisana za drzavu od 23 miliona stanovnika se sad srozala na trziste od 8 miliona pri tome imajuci 10-to godisnju pauzu u poslovanju... to ne bi prezivele ni mnogo vece kompanije od bivseg JAT-a. Kratko recheno, JAT je podgrejan lesh.
Nevena Nevena 08:31 28.08.2007

Re: Stvar je potpuno jasna...bar onome

Potpisujem doslovce bez izdvojenog citata.
RINGE RINGE 09:47 28.08.2007

Re: Stvar je potpuno jasna...bar onome

Ja sam u mom postu napisao nesto slicno stim sto za razliku od gospodina Branislava ja smatram da je to pozitivno jer je nas narod jos uvek ubedjen da davno propale firme vrede ogromnu svotu novca i da ako se prodaju za realnu trzisnu vrednost , neko tu uzima reket ili novi gazda zavrce jadni i napaceni srbski narod!

Stavite se u poziciju investitora odnosno buduceg kupca jata!

Sigurno necete platiti ni evro vise nego sto proizvod koji kupujete vredi
Ali sa druge strane ako kupite za trzisnu vrednost ili eventualno nize, zato sto niko nece da kupi (a to je opet trzisna vrednost) vas ce gledati kao kolonizatora ili neko zapadno-evropsko zlo koje je doslo da izvuce i poslednji dinar iz ove nase prebogate Srbije!
Laudanum Laudanum 09:48 28.08.2007

Re: Stvar je potpuno jasna...bar onome

Pa kontam da ce uskoro oformiti "JAT Zaposljavanje i Obrazovanje", pa ce za par godina uposlenici legati po pistama protestujuci protiv zatvaranja te perspektivne firme.... Dok im ne donesu formulare "za pod glavu".
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:16 28.08.2007

Re: Stvar je potpuno jasna...bar onome

Samo bih se delimicno slozio sa ovim stavom...ali neka bude kako Vi kazete...Ne znam samo zbog cega ce biti tolika frka oko privatizacije kada se radi o podgrejanom leshu....itd, ali da ne trolujem na tudjem Blogu
Lionsgate Lionsgate 13:50 28.08.2007

Re: Stvar je potpuno jasna...bar onome

Frka (politicka) sa JAT-om postoji od kad je SPS/JUL zgazen, od kad je DOS dosao na vlast traje borba oko toga ko ce kontrolisati tu kompaniju ( sem direktorskog mesta tu su i mnoga niza menadzerska mesta, savetnicka, shefovska...). I ovako kljakav JAT je enorman izvor prihoda za establishment vladajucih politickih partija, u JAT-u se naime moze zaposliti veliki broj partijskih prvoboraca i jurisnika i to ne za male mesecne prinadleznosti... takvu platu i na Zapadu mnogi sanjaju. Znaci, svaka od partija koja se dochepa komandantske palice u JAT-u time moze zadovoljiti apetite ne malog broja svojih apartchika... eto jednog od razloga za frku.

Ako se blogeri malo bolje secaju raznoraznih strajkova u JAT-u, strajka letacha i kasnijeg strajka tehnickog osoblja iz doba 2002-2005, setice se da je i tad jedan od lajtmotiva sindikalaca bio da neko u vladi namerno radi na razgradjivanju nacionalne aviokompanije da bi je jeftinije prodao. A tad je to bila ogoljena borba sindikalaca (i letacha i kasnije tehnickog osoblja) na odrzavanju privilegija, dodatnom podizanju plata, ekstra honorarima (setite se samo onih 300 hiljada dinara jednokratno za "odrzavanje spoljnog izgleda". Kad god se pokrene prica o broju zaposlenih, o platama, o ekonomichnosti poslovanja neko (politicka opozicija?) proturi pricu o prodaji JAT-a bud zashto i uz debele provizije...

Alo, prodajte vec jednom taj lesh, udomite ga kao sto su onomad udomili shecerane kod MK-a, kome sem nesposobnima i lovcima u toj zabokrechini treba tako kljakava kompanija? Bolje da nekome uvale JAT nego da i dalje imamo tako nesto sto se jos zove nacionalna aviokompanija. Jel treba da se uskoro srushi neki B737 i da imamo nesrecu sa vise od 100 poginulih pa da opet raspravljamo kako je trebalo izvrsiti prodaju jos 2002? Sve mi se cini da ce se to jednoga dana i stvarno desiti...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:37 28.08.2007

Re: Stvar je potpuno jasna...bar onome

Ja se potpuno slazem da JAT treba prodati.,...ali da ne vredi nista...i da ga treba dati banbadava,,,Hm...uostalom...moze se zaraditi i na preprodaji.,...Sto se politickog dela dogadjaja u JAT/u tice...sve se slazzem i jos gore!
Nevena Nevena 16:05 28.08.2007

Re: Stvar je potpuno jasna...bar onome

Frka (politicka) sa JAT-om postoji od kad je SPS/JUL zgazen, od kad je DOS dosao na vlast traje borba oko toga ko ce kontrolisati tu kompaniju ( sem direktorskog mesta tu su i mnoga niza menadzerska mesta, savetnicka, shefovska...).

Nedavno se na nacionalnoj televiziji vodila neka frka oko JAT-a i kad mi tamo a ono direktor za tehnicke preglede supruga ministra za zdravstvo koja je jedno kratko vreme bila spikerka na RTS-u citala dnevnik u 19.30 pa posto je mucala, zasmejavala se i sminkala pred kamerom ubrzo smenjena. A menjala je pomodarske naocare za svaku temu u dnevniku. Sada direktor za kontrolni tehnicki servis! Brrrrrr.......!!!
skyspoter skyspoter 09:26 28.08.2007

moja mama

je penzioner JAT-a i ima popust na letovima koji mi ne koristimo jel ja zaista ne zelim da ona putuje JAT-om. Odrasla sam uz tu firmu i neko je lepo gore predlozio da JAT treba da se bankrotira a ne proda. Prodajom ce neko da dobije procenat koji ce biti u ankesu ugovora za koji cemo se boriti mesecima da izadje na videlo. Bankrotiranjem bi se stvorili uslovi za nove firme na nasem podrucju, jevtinije karte, bolji servis. Ah da I sa bankrotiranjem bih trazila da se otvore racuni pojedinca koji su radili po JAT-ovim predstavnistivima za vreme sankcija.
Черевићан Черевићан 09:27 28.08.2007

Међ’ распонима крила плехани

Понирати до оног
Ослухнутог противречја
У безизлазу
Где су навиљци таме
Да ми је

Сучељавати се
У тој дубини тајанственог
Проналажења трена
Магновања виђене понорнице
Да ти је

Јер
безизлаз је то
под застором
болне невиделице

у вртлог ускочити
да нам је
dracena dracena 12:43 28.08.2007

Re: Међ’ распонима крила плехани

zekkah zekkah 09:31 28.08.2007

Farba&Pena

Neka privatizuju Jugoslawische Avio Terror (moze i Just After Time) i resice se brkatih stjuardesa,kasnjenja i ostalog.Niko ne voli da gubi novac,a kad primas ogromnu platu iz budzeta zemlje naravno da te zabole za kvalitet usluge,jer znas da ces je primiti i sledeceg meseca makar nijednom ne poleteo.A da bi ih prodali treba ih prvo barem malo upristojiti,za pocetak uvesti obavezno brijanje lica i nogu za stjuardese.Sramota je da jedan Montenegro Airlines ima bolju uslugu (sjedis a ljetis!)...I neshvatljivo je da nisu mogli makar iz imena da izbace blagopocivsu bivsu drzavu.Farba i pena za brijanje nisu bas toliko kapitalne investicije...
Lionsgate Lionsgate 09:42 28.08.2007

Re: Farba&Pena

Neka privatizuju Jugoslawische Avio Terror (moze i Just After Time) i resice se brkatih stjuardesa,kasnjenja i ostalog.Niko ne voli da gubi novac,a kad primas ogromnu platu iz budzeta zemlje naravno da te zabole za kvalitet usluge,


Plate JAT-a nisu iz budzeta, samo ljudi vole da trose na plate vise nego sto zarade...
A ranije, '80-tih je skracenica JAT znacila Joking About Time... toliko o njihovoj pouzdanosti i u vec dalekoj proslosti.
MilutinM MilutinM 09:54 28.08.2007

Re: Farba&Pena

Farba i pena za brijanje nisu bas toliko kapitalne investicije...


Za penu se slazem, ali nemoj farbu, molim te. Kako koja garnitura dodje, menja logo i prefarbava avione. Spolja
zekkah zekkah 10:36 28.08.2007

Re: Farba&Pena

Koja je svrha neceg nepostojeceg u imenu?Mada,kad porazmislim i na pasosu mi stoji isto ime nepostojece drzave,a ja se tu uzbudjujem zbog avioprevoznika-kojesta..
margos margos 11:13 28.08.2007

...i sta bi???

i je l' odletese oni avioni (i ljudi) za Antaliju i Tunis???
Luc Luc 11:45 28.08.2007

hm

Ti brate da si vise leteo, ne bi se blamirao ovakvim postom. Idi na neki od londonskih aerodroma pa ces videti koliko se table crvene svaki dan od ponistenih letova i zute od odlozenih.

Nije prijatno kad ti avion kasni, ali nije ni za novine, ni za tv, ni za blog, osim ako ne umes to da izrazis u nkeoj narocitoj umetnickoj formi, a izgleda da ne.
skyspoter skyspoter 12:46 28.08.2007

Re: hm

luc ne znam o kome londonskom aerdoromu pricas? koristim ih sve, cesto na zalost, ali ne vidjam "table" od ponistenih letova. i ako su ponisteni sto je vrlo retko dobijes e mail ili telefosnki poziv gde uz izvinjenje objasne i razlog zasto je let "ponisten". Kada ce JAT do dodje do tog nivoa?
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 12:53 28.08.2007

Re: hm

Naravno da avioni mogu da kasne, ali to je vise izuzetak nego pravilo pogotovo kada vise aviona iste aviokompanija u istom danu kasne 3-4 sata ili se otkazuju Cesto avioni kasne zato sto vreme nije dobro.

To sto si spomenuo londonski aerodrom (uzmimo za primer Heathrow), sigurno da je tako kada tamo ima DALEKO vise aktivnosti nego na beogradskom aerodromu i to sto se zuti i crveni, slozices se, nije od iste avio kompanije.

FYI, pogledaj link ispod

http://encarta.msn.com/media_701500521/World's_Busiest_Airports_by_Takeoffs_and_Landings.html
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:27 28.08.2007

Lcu

take it easy, will u?!
angie angie 16:15 28.08.2007

Re: hm

e , glavno da si ti nama boldovao, da sluchajno neko ne preskochi.
beogradski beogradski 12:06 28.08.2007

Idi,idi ko te j***,mozemo mi i bez tebe...

Proporcionalno sa platama, koje primaju bizgovi iz JATa, to je definitvno najgora kompanija u Srbiji (kako je moguce da neko poredi JAT sa Evro kompanijama?!). Istina, njihova organizacija je malo naprednija od "Tekstilnog kombinata Ljubisa Miodragovic iz Prijepolja" ili "Konfekcije 1.maj iz Pirota", ali menadzment ovakvih, nekada giganata, prima 10000 RSD, dok strucnjaci iz JATa, medju kojima nekada bila i pionir struke Sanja Cekovic, oko...."Ne smem da kazem, ja ovde radim samo mesec dana"...
Posto JAT ima problema sa strukom nek angazuje negog od "univerzalaca", poput uvazenog Ministra prosvete? Ili Vlajka Senica koji ima radno iskustvo. Sta? Sport, privreda, kralj, predsednik, cetnici, partizani, DS, SPO sve je to isto kad je covek multi talenat, a jos hoce i da pomogne Srbiji! Zasto ga ne iskoristiti na pravi nacin?

Inace, JAT najbolje odslikava ona ruzna reklama sa DulOM Savicem...

PS Vi sto pljujete sistem zemlje nemojte da pravite tako kobne greske. Zar je moguce da zaboravljate kadrove DS iz Beograda, koji zive od toga sto je Velja seljak, a Kostunica blago retardiran? Nemojte da ih zaboravljate molim vas. Ni Bozu reformatora, koji zamalo da promeni Srbiju stvaranjem ZZOa, ni Tadica dobrotvorca "Vracam vid za glas na izborima", ni advokata iz Sapca ili Suleta "Policijskog experta sa masinskim fakultetom, bez dana rada u policiji", ni parking servis, ni Micuna staru komunjaru (pogledati knjigu: Dragoljub Micunovic-Moja politika...kao da je Ledi Dajana u najmanju ruku...), ni asfaltiranje zelenog kalisa za parking restorana... Znam da ste zadrte demokrate, ali budimo realni Tadic=Kostunica, DS=DSS. Cemu pravljenje razlike zbog sitbica?
Nevena Nevena 12:41 28.08.2007

kradu i avione

Ukraden avion?
LESKOVAC - Policijska uprava Leskovac saopštila je juče da je iz hangara na aerodromu ukraden sportski avion vlasništvo aerokluba „Saša Mitrović“, javila je Televizija Leskovac. Kako je saopšteno, krađa je počinjena pretprošle noći, kada su ukradeni i rezervni avio-delovi, traktorska prikolica i druga imovina. Organi leskovačke policijske...

Nevena Nevena 13:17 28.08.2007

Re: Idi,idi ko te j***,mozemo mi i bez tebe...

PS Vi sto pljujete sistem zemlje nemojte da pravite tako kobne greske. Zar je moguce da zaboravljate kadrove DS iz Beograda, koji zive od toga sto je Velja seljak, a Kostunica blago retardiran? Nemojte da ih zaboravljate molim vas. Ni Bozu reformatora, koji zamalo da promeni Srbiju stvaranjem ZZOa, ni Tadica dobrotvorca "Vracam vid za glas na izborima", ni advokata iz Sapca ili Suleta "Policijskog experta sa masinskim fakultetom, bez dana rada u policiji", ni parking servis, ni Micuna staru komunjaru (pogledati knjigu: Dragoljub Micunovic-Moja politika...kao da je Ledi Dajana u najmanju ruku...), ni asfaltiranje zelenog kalisa za parking restorana... Znam da ste zadrte demokrate, ali budimo realni Tadic=Kostunica, DS=DSS. Cemu pravljenje razlike zbog sitbica?

Niko ovde ne ''pljuje'' ali neko vidi samo pljuvacku. Ljudi pisu samo ono sto misle iz sopstvenih iskustava ali neko to ne podnosi bas... I gde to pise da svi glasamo za Kostunicu, Tadica.... Ja jednom glasala za BT i nikad vise zbog kohabitacije sa. Svi su isti laktasi.
cozmo cozmo 13:41 30.08.2007

Re: kradu i avione

Nevena
Ukraden avion?LESKOVAC - Policijska uprava Leskovac saopštila je juče da je iz hangara na aerodromu ukraden sportski avion vlasništvo aerokluba „Saša Mitrović“, javila je Televizija Leskovac. Kako je saopšteno, krađa je počinjena pretprošle noći, kada su ukradeni i rezervni avio-delovi, traktorska prikolica i druga imovina. Organi leskovačke policijske...


To nije nista naspram onoga sto se desilo u Angoli pre nekoliko godina (samo da kazem da se inace desavaju kradje sportskih aviona svugde u svetu, nista cudno) - naime, likovi su usli u Boeing 727-200 koji je bio parkiran izmedju dva letacka zadatka, ladno istaksirali, poleteli - i avion nikad vise nisu nasli. Pretpostavka je da je u nekoj od africkih zemalja...
bolid1 bolid1 12:38 28.08.2007

Nikad vise

Jatom sam zadnji put leteo za Stuttgart 2005. Osim sto se stjuardesa izdrala na mene u avionu jer sam zamisli visok 2m pa ona nije mogla da prodje neki "cika Mile"(tako su zvali nekog JAT-ovog sluzbenika na aerodromu u Stuttgartu) se drao na putnike jer se mi kako on rece vucemo i kako taj avion kasni zbog nas i kako on ne moze da veruje koliko smo mi bezobrazni. Od tad samo Lufthansa...
angie angie 14:30 28.08.2007

e, bizi,

pa sve je u skaldu sa drzavom, koja kasni sa mnogo vaznijim stvarima i to ne samo par sati, te nas ceo svet, po svim pitanjima tako i posmatra-ne uzima nas za ozbiljno! kao shto je letenje jatom samo za one koji zele avanturu, dodushe, potpuno smarachku, al je uvek neizvesno!
pozzz
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:26 28.08.2007

Re: e, bizi,

tako sam jednom, kad smo god neizvesno&avanturisticki, iz Londre letela do Beograda (preko Tivta)...e sad zamislite DC9 (mozda bio cak i 10) kako slece na Tivatski aerodrom!?!?!? slece pod pravim uglom )))) inace nam nisu rekli da idemo preko tivta pa smo kasnili toliko da sam zakasila na sopstveni koncert....

PRODAJA JATA!!!!!
angie angie 15:33 28.08.2007

Re: e, bizi,

pazi kad si dobila avanturu-a da nisi ni platila!:)
skyspoter skyspoter 15:46 28.08.2007

Re: e, bizi,

a sto naplaucuju £2 za malu konzervu piva pa covek ne moze na miru ni da se upije nego prolazi kroz strahove u svesnom stanju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:02 28.08.2007

avantura

je uvek uracunata u cenu (otuda tol'ke i cene )))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:10 28.08.2007

Re: e, bizi,

2 funAta pivo je i u pub.u, nesto manje, m, ako se secam dobro? mada, bilo je davno...a ti pljosku ko moja tetka, stavis je u onu kesicu po novim antiteroristickim pravilima...tako moja tetka kad je letela za kinu. nikakve strahove u svesnom stanju nije imala ))
skyspoter skyspoter 16:22 28.08.2007

Re: e, bizi,

JE*OTE OTKAD NISI BILA U LONDONU?????
u malo boljem pubu je preko 3 funtai to za pintu!!! a ono sto dobijem sa JAT-om popijem u jednom cugu.
povod tetke u KIni- zabranili su alkohol na domacim linijama. Ne mozes ni da ga uneses u avion u licnom prtljagu. Oni su jos gori od ovih nasih!!!!!!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:11 28.08.2007

dobar ti zug!

pa mozes ranije, m? a tabletice? (hocureci, snadjise)
ja nemam trtu pa ne valjam alkohol, tako da i ne znam, ali se secam tetke i kine.
u londri sam bila....pa....jos kad je dejli kard bila ispod 5funata. mogla bih malo da obidjem...

ps. kad smo kod pinte, u londri uglavnom pijem Becks ))))))


Dejan Bizinger Dejan Bizinger 21:56 28.08.2007

Re: dobar ti zug!

Slazem se Angie!

Bebo, secam se kad smo onomad skajpovali pre mog odlaska u Nemacku (ali u pitanju je bila Lufthansa) kada je bilo ono veliko nevreme, pa si me plasila i spomenula to sletanje na tivatski aerodrom Sve na kraju dobro bilo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:24 28.08.2007

Re: dobar ti zug!


to sletanje...!!!! je.zi.vo!
pa eto, prezivesmo...
skyspoter skyspoter 13:09 29.08.2007

Re: dobar ti zug!

becks - smoooooooooooooooooooooooooth!

zasto m?
cozmo cozmo 15:41 29.08.2007

Re: e, bizi,

BebaOdLonchara
tako sam jednom, kad smo god neizvesno&avanturisticki, iz Londre letela do Beograda (preko Tivta)...e sad zamislite DC9 (mozda bio cak i 10) kako slece na Tivatski aerodrom!?!?!? slece pod pravim uglom )))) inace nam nisu rekli da idemo preko tivta pa smo kasnili toliko da sam zakasila na sopstveni koncert....

PRODAJA JATA!!!!!


Ovo je naprosto nemoguce. Ako niste pilot, onda pretpostavljam da ne znate kako izgleda prilazna procedura i sletanje na tivatski aerodrom. Sletanje jeste strmo i ima malo vise nagiba, jer tivatski aerodrom je jedan od tezih za sletanje.

Inace, to sletanje "pod pravim uglom", ustvari izgleda ovako:

http://youtube.com/watch?v=6pfr9Eu3sts
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:19 29.08.2007

Re: e, bizi,

Ovo je naprosto nemoguce. Ako niste pilot, onda pretpostavljam da ne znate kako izgleda prilazna procedura i sletanje na tivatski aerodrom.

cozmo srce, pa nismo svi piloti ovde, znas? imamo jednog ex.stjuarta i to je kapiram to. znam da je jedan od najtezih za sletanje taj tivatski, nije sporno, ali je i dalje neprijatno. mada taj jedan put je bilo Malo Mnogo Heavy!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:25 29.08.2007

Re: dobar ti zug!

zasto m?

pa to je kao hm ali hm se koristi i kad kazes hm, hm, kao sumnjas nesto...a hm u verziji m je kao kad zvuk hm dodas posle izgovorenog pitanja. ili kad te neko pita nesto a ti umesto Molim? kazes m? (u sto je ovo tesko da se objasni....
jelmerazumes?


cozmo cozmo 12:47 30.08.2007

Re: e, bizi,

BebaOdLonchara

cozmo srce, pa nismo svi piloti ovde, znas? imamo jednog ex.stjuarta i to je kapiram to. znam da je jedan od najtezih za sletanje taj tivatski, nije sporno, ali je i dalje neprijatno. mada taj jedan put je bilo Malo Mnogo Heavy!


Bebo, nisam ja pilot... da budem malo ironican i pun crnog humora... ja sam nesto mnogo "gore" od njih. Radim u komisiji koja ispituje vazduhoplovne udese... Zbog nasih posada i bezbednosnih normi koje postujemo, vidis, nemam posla vec ispijam kaficu i postujem nase pilote (iako volim da radim, nije da sam neradan covek, naradih se na kontroli leta prvo) sto na miru pijem tu kaficu...

I, ne brinite za sletanja, opustite se i uzivajte u letenju... a uslugu, sokove, sendvice ipak ostavite malo po strani dok se ne nadje neko pametan i HRABAR da okrene JAT na glavacke.

Za bezbednost smo zaduzeni mi, a to nema veze sa tim da li ce vam se tetka-desa nasmesiti, doneti 100% ili buckuris od soka ili te pogledati popreko ako trazis repete... ili ces mozda sesti na prljavo sediste... Postoje odredjeni propisi koje i ovaj muljavi JAT-ov menadzment mora da ispostuje. A ticu se bezbednosti letenja po propisima koje postavlja civilizovani svet oko nas. Inace su avioni na zemlji. Za ostalo... moramo se pobrinuti sami (hint: izbori... pamet u glavu pri sledecm glasanju...)
skyspoter skyspoter 13:07 30.08.2007

Re: dobar ti zug!

m? ;-)
Emir Halilovic Emir Halilovic 16:46 30.08.2007

Re: e, bizi,

Super snimak! Onih 15 stepeni ulevo na kratkom finalu je u proceduri takodje? Mislim da sam citao nesto kod Modlija o sletanju na Tivat ali ono je bilo sa druge strane, nad morem.
cozmo cozmo 09:45 31.08.2007

Re: e, bizi,

Emir Halilovic
Super snimak! Onih 15 stepeni ulevo na kratkom finalu je u proceduri takodje? Mislim da sam citao nesto kod Modlija o sletanju na Tivat ali ono je bilo sa druge strane, nad morem.


Jes vala, prati se offset localizer do 1 milju pred pistu a onda se skrece i slece. Drugacije je je sletanje sa strane H. Novog... zaobilazi se Lustica, tj. ulazi se u zaliv i lagano desno se slece (vizuelno). Ali taj pravac se retko koristi (zavisi od vremenskih uslova). Pravac od Budve se najcesce koristi zbog localizera i radio fara TAZ koji postoji na prilaznoj putanji (a offset je zbog brda i polozaja piste). Kada se dodje do TAZ-a odlucuje se da li se ide na sletanje ili ne. Zatim se prati 337 kurs localizera do 1 milju po DME uredjaju a zatim ulevo. Ima tu ispod jedna fabrika ili skladiste koje je tacno na oko 1 milju i sluzi kao vizuelni reper. Naravno, ako su losi uslovi iznad TAZ-a se radi missed approach il se ide na Podgoricu.
Emir Halilovic Emir Halilovic 14:15 31.08.2007

Re: e, bizi,

Hvala na opisu procedure, veceras cu da ukljucim FS pa da probam LYBE do LYTV u 737-800 .
roadrunner_m roadrunner_m 15:57 28.08.2007

Ajd sad...

Citam ove komentare i ne mogu da primetim da je idealna zabava na blogu pljuvanje po svemu sto ne valja - ali bez ikakve mere i smislenih argumenata. Da JAT ne valja - ne valja nikako, treba ga sto pre restrukturirati/ prodati (ako je ikako moguce). LM, situacija u avioindustriji nije nimalo zavidna i bice veliko cudo ako se iko od velikih avioprevoznika prijavi na tender za kupovinu JAT-a.
Sa druge strane, 90% onog sto se ovde prica je obicno prenaduvavanje u smislu "da ispadnem interesantan u drustvu". U letnjoj sezoni sa dosta charter letova je lako da dodje do odlaganja letova, narocito onih u popodnevnim/ vecernjim casovima, narocito kada je flota mala i stara. Jedno kasnjenje/ kvar izaziva domino efekat kasnjenja a trpe obicno putnici.
Medjutim, po mom licnom iskustvu ubedljivo najgora avio kompanija u Evropi je Alitalia - svaki put kada sam letela sa njima mi se desi maler - od kasnjenja 3-6 sati (jednom i ceo dan), gubitka prtljaga (koji sam sama morala da trazim po aerodromu iako mi je receno da ce me pozvati kada ga pronadju) do svakojakih sitnih gluposti koje me mrzi sad i da pominjem. A da vidite kako Italijani se svadjaju sa stjuardesama i ostalim osobljem - ovo ovde je smesno :)))
Preporucujem Austrian & Lufthansu

Pozdrav
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:04 28.08.2007

Re: Ajd sad...

Alitalija - vrh! ne znam osobu kojoj kofer nije odleteo na drugu stranu sveta, rasturen u delove...ali, o italijanima je rec, right?
roadrunner_m roadrunner_m 16:07 28.08.2007

Re: Ajd sad...

Ko nije leteo Alitaliom taj ne zna sta je apsurd
;-)
skyspoter skyspoter 16:13 28.08.2007

Ajd sad..

Avioindustrija pravi ogromne pare cak je i JAT zabelezio porast putnika za 17% u ovoj godini. Poslednji avion kupljen u Jatu je iz 1990. 17 GODINA! Na tender se javio Aeroflot i AirIndia - iste one kompanije kojima su se iznajmljivali nasi avioni za vreme sankcija.

BTW: ALITALIA ima veci prostor izmedju sedista i servis je top za jat. Imaju i odlicne cene za Beograd.
roadrunner_m roadrunner_m 16:58 28.08.2007

Re: Ajd sad..

tako je - imaju odlicne cene ali sta vredi kada za poslednji let iz Milana za Beograd nakon cca 2 sata cekanja ti u 00:15 kazu da nece poleteti jer avionu ne radi klima uredjaj?!
I onda ti nude da se vratis za BG sutradan preko Pariza/ Ciriha/ Beca/ Minhena ili navece istim letom?! To jest umesto u toku iste veceri se vracas u BG posle najmanje 14-15 sati?!!!!!!
I sve to naravno u sred radne nedelje a vi sto imate neodlozne obaveze ujutru mozete da psujete koga god hocete a ljubazni top servis ce samo da slegne ramenima i da promrmlja na trapavom engleskom neko satro izvinjenje
Give me a break!!!!!!
Kod JAT-a je problem manjka para a kod Talijana cisti javasluk
roadrunner_m roadrunner_m 17:11 28.08.2007

Re: Ajd sad..

uostalom pogledaj skoro je bio tender za prodaju Alitalia i niko od velikih kompanija nije ucestvovao - samo fondovi i Aeroflot - i na kraju razmisljaju o tome da ih likvidiraju
vidi ovo: http://uk.reuters.com/article/tnBasicIndustries-SP/idUKL197725720070720

mada, skyspoter-u, ti sigurno znas vise o nebu od mene, ja sam samo ptica trkacica ;-))))))))
Nevena Nevena 20:52 28.08.2007

Re: Ajd sad...

Preporucujem Austrian & Lufthansu

Opravdana preporuka. Jednom sam letela sa Austrian na relaciji Bec-Bratislava, choveche, vezene salvete sa razdvojenim kasika/viljuska/nozic marke Sola ili tako nesto, stjuardesa pazljiva/ljubazna/nasmejana...n-e-v-e-r-o-v-a-t-n-o.
Stijak Stijak 22:52 28.08.2007

Re: Ajd sad...

Nevena
... Jednom sam letela sa Austrian na relaciji Bec-Btislava, choveche, vezene salvete sa razdvojenim kasika/viljuska/nozic marke Sola ili tako nesto, stjuardesa pazljiva/ljubazna/nasmejana...n-e-v-e-r-o-v-a-t-n-o.

Stvarno postoji let Beč-Bratislava??? I to još stignu da posluže hranu??? Tim stjuartima stvarno treba odati priznanje :)) Inače, udaljenost ovih gradova je nekih šesdesetak kilometara, a vazdušna udaljenost dva aerodroma je 47 km.

Inače, ja odajem svako priznanje Germanwingsu. Letio sam ovog ljeta Zagreb-Stutgart za 76 evra i Stuttgart - Beč za 30 evra (sve sa taksama a karte sam kupio 2 sedmice pred let). Osoblje je bilo krajnje ljubazno, a na prvom letu smo dobili i besplatan sok što nisam očekivao od jedne low cost kompanije. Hrana može da se kupi za nekoliko evra, pa i ako ne možete tih sat-dva, opet vas ispadne mnogo jeftinije nego JAT. Avion novi Airbus A319, prostor za noge i udobnost sjedišta standardno za ekonomsku klasu full fare kompanija.

Moja sestra je letila Zagreb - Stutgart i povratak (130 evra), a na povratku su joj zbog prebukiranosti ponudili da leti preko Frankfurta i u Zagreb stigne 7 sati kasnije i da joj daju odštetu 150 evra (mada je ona odbila). Baš se pitam da li JAT plaća nadohnade u ovakvim slučajevima i da li uopšte možeš da biraš???
Emir Halilovic Emir Halilovic 16:50 30.08.2007

Re: Ajd sad..

To je zato sto je Alitalia poludrzavna i zbog toga sto italijanski sindikati u toj firmi vedre i oblace... Jedanput sam samo imao problem sa njima, kad su pootkazivali domace letove zbog strajka pilota pa sam cekao jedno dva sata vise na Malpensi.

A let za Bratislavu iz Beca sada nema, mada mozda je bio nekad, ne znam :)
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 18:20 28.08.2007

JAT ILI NEŠTO DRUGO? ODLUČITE SAMI....

Čitam ovaj tekst i pitam se samo dokle to mrcvarenje i zavitlavanje ovog naroda? Zar nenormalne stvari kao svakodnevno kašnjenje i menjanje reda vožnje ili letenja mora da se menja u pet do podne ili pet minuta nakon podneva?
U vezi sa ovim redom letenja koji je Dejan naveo, napraviću jednu paralelu sa redom vožnje BEOVOZA. Kad Vam budem napisao videćete da ima veze sa Dejanovim tekstom. Ja sam ranije, do bombardovanja SRJ, koristio često BEOVOZ ne relacijama od Vukovog Spomenika ka Pančevu, Zemunu, Rakovici i nekoliko puta od Resnika ka Vuku i Novom Beogradu. Tada se često dešavalo da minut pred polazak BEOVOZA iz određene stanice promene red vožnje i da najave da BEOVOZ npr. iz Pančeva Vojlovice za Ripanj kasni 25 minuta. Isto se tako dešavalo, i to nekoliko puta u Resniku kad sam čekao BEOVOZ ka Novom Beogradu ili ka Pančevu da prvo najave da će određeni polazak kasniti npr. 20 minuta, pa kad prođe tih 20 minuta najave da taj određeni polazak neće saobraćati tj. da je otkazan. Prošlo je i to čuveno bombardovanje, došao je 5.10.2000. godine, pomisliš biće bolje, kad, malo morgen, na istom smo ostali.
Jednom mi je baš trebalo da odem do Pančeva i dok samčekao BEOVOZ kod Vukovog Spomenika, tri puta su promenili red vožnje, isti polazak prvi put kasni 30 minuta i dva puta po 20 minuta. I to su sve menjali deset minuta nakon predviđenog polaska iz stanice. Na francuskom kanalu TV5 MONDE svaki dan između 13 i 14 sati ima dnevnik belgijskog kanala RTBF na francuskom jeziku i tu su jednom rekli da su se stanivnici Brisela i pojedinih većih gradova bunili,protestovali i bloirali stanice zbog kašnjenja vozova. Kad bi se to i kod nas desilo na aerodromu ili železničkim stanicama sve bi bilo ok. Ovako dok smo ludi i blesavi neće nam biti dobro.
I ovo sve potvrđuje onaj moj aforizam koji ću sad ponoviti:IZABRANO JE 7 NOVIH SVETSKIH ČUDA. PRAVO JE IZNENAĐENJE DA SE MI SRBI NISMO NAŠLI NA TOJ LISTI JER KOLIKO SMO BLESAVI PRAVO JE ČUDO DA I DALJE POSTOJIMO.
Pozdrav svima. Voleo bih da čujem komentare.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:11 29.08.2007

Re: JAT ILI NEŠTO DRUGO? ODLUČITE SAMI....

Pozdrav svima. Voleo bih da čujem komentare.

paaaa....ja mislim da ovo nije tvoj blog (trep).
DEDA DEDA 19:54 28.08.2007

"kupovina"


"kupovina" uz male pomoci nekog iz vlade (jedna varijanta)






"kuoivina " druga

Marko Kozic Marko Kozic 04:29 29.08.2007

Fly

Pa kad god letim jatom on kasni bar 10-15 minuta, zato idem njim samo kad moram (BG - Tivat).
Moja preporuka je Germanwings koji je bruka jeftin i retko kasni
svorcan80 svorcan80 09:13 29.08.2007

Jat

Moram da priznam da nikad nisam leteo Jat-om, pre svega zato sto je to bilo nemoguce iz najcudnijih "birokratskih" razloga. Trenutno boravim (duze) u Italiji ali ovde nikad nisam uspeo da stignem Jatom jer ako nemate italijanski pasos ili radnu dozvolu SRPSKI policajac vas ne pusta u avion bez povratne karte za Srbiju, bezobzira na uredno izdatu vizu i bezobzira sto italijani nemaju nista protiv. Nije mi jasno da li je to neki pokusaj da se svi srbi okupe pod istom kapom ili srbi imaju neke interese da stite interese Italije koje ni sama Italija ne stiti? U svakom slucaju nadam se da ce Jat izgubiti monopol koji ima i da ce konkurencija na polju avio prevoza resiti stvar, no ionako svako ko nece da bude maltretiran od strane Jata vec leti preko Budimpeste, Sofije, Zagreba...
Nevena Nevena 10:49 29.08.2007

Re: Jat

Nije mi jasno da li je to neki pokusaj da se svi srbi okupe pod istom kapom ili

Kad nam nebo padne na glavu svi cemo nositi plave kape.:))))))))
Bankar Bankar 11:03 29.08.2007

Prvi let pa još JAT-om

Nakon što sam pročitao ove komentare mislim da usluga avio prevoznika nije loša nego se od nje previše očekuje. Prvi put sam se vozio avionom ovog leta, i to ne zato što nisam imao prilike da se vozim ranije ili nisam imao mogućnosti, već zato što se aviona bojim više od svega na svetu. Na ovaj, za mene, suludi čin sam se odlučio samo zato što sam hitno morao da se vratim iz CG za Beograd, pa čak i tad sam se razmišljao da li da krenem BUS-om, ali zbog kratkog trajanja leta smatrao sam da ću preživeti i taj horor. Kako sam bio u prilici da biram između dva avioprevozmika (JAT i Montenegro) ponešen neiskustvom izabrao sam JAT. Na aerodromu u Tivtu na moje zaprepašćenje na pisti se nalazio JAT-ov avion sa PROPELERIMA (da li to još postoji?) i to tik pored Montenegrovog naj normalnijeg izgleda. Prvo iskustvo u letu kao čoveka koji se boji leta tragično. Pri poletanju treska, buka, krivljenje na obe strane, pri sletanju propadanje, ljuljanje i tresak o pistu. Ne znam kako je izgledala stujardesa ili je možda bio i stujart, nije morala ni da mi govori da se vezujem jer sam već bio upertlan sa sve pojasom za spasavanje:), nešto su i služili ali ne znam šta jer sam odbio pošto mi je bilo muka. Zaključak: U CG sam došao autobusom nakon 18 sati mukotpne vožnje sa polupijanim vozačem nekog trošnog, smrdljivog autobusa (u kome ne služe ništa i moraš da moliš da te puste u WC ili da čekaš da napravite pauzu u nekoj kafani pitaj boga gde zato što vozači tamo imaju besplatan pasulj) što me koštalo nekih 30-ak evra, a vratio sam se u BG za 50 min i za nepunih sat i po bio u svom stanu za nekih 75 eur (cene su u jednom pravcu). Odnosno za 2.5 puta veću cenu ja sam stigao 18 puta ranije. Mislim da je to samo po sebi dovoljan luksuz i da nisu potrebne guščije džigerice, vino iz '63, pozorišne predstave i operski nastupi sa sve playboy zečicama kao stjuardesama da bi taj let učinili prijatnim. Avioprevoz je sada masovniji i ne može se očekivati da bude kao nekada. Njegova osnovna namena je da vam omogući da savladate najudaljenije relacije na naj brži način. Ne mogu da sudim o JAT-u jer se nisam vozio sa drugim avioprevoznicima, mogu da kažem da je avion bio star i prevaziđen, da je let bio stresan ali sve i da su me tukli tih 50 min. spram onih 18 sati bilo bi mi super.
Stijak Stijak 12:57 29.08.2007

Re: Prvi let pa još JAT-om

Pa naravno da će i najgori avioprevoznik biti mnogo bolji od autobusa na ovim našim putevima. Ipak, moraš prvo da se voziš i nekim drugim avioprevoznicima da bi imao osnovu za poredjenje. Nemam ja toliko prigovora na uslugu koliko imam na cijenu.

Recimo, Tivat-Beograd sa svim taksama bi mogla da bude uz kupovinu od nekoliko dana unaprijed da košta 40 evra. Ravnam se po liniji Stuttgart - Beč (vazdušna udaljenost 530 km dok je Tivat- Bg svega 300) prevoznika Germanwings koja rijetko kad košta preko 40 evra, a često se može naći i za 30 ili 20 evra.
cozmo cozmo 15:37 29.08.2007

Re: Prvi let pa još JAT-om

Bankar
N Na aerodromu u Tivtu na moje zaprepašćenje na pisti se nalazio JAT-ov avion sa PROPELERIMA (da li to još postoji?) i to tik pored Montenegrovog naj normalnijeg izgleda. Prvo iskustvo u letu kao čoveka koji se boji leta tragično. Pri poletanju treska, buka, krivljenje na obe strane, pri sletanju propadanje, ljuljanje i tresak o pistu. Ne znam kako je izgledala stujardesa ili je možda bio i stujart, nije morala ni da mi govori da se vezujem jer sam već bio upertlan sa sve pojasom za spasavanje:), Ne mogu da sudim o JAT-u jer se nisam vozio sa drugim avioprevoznicima, mogu da kažem da je avion bio star i prevaziđen, da je let bio stresan ali sve i da su me tukli tih 50 min. spram onih 18 sati bilo bi mi super.



Prvo, taj avion sa kojim si leteo je veoma moderan avion koji se koristi svugde u svetu za tako kratke (regionalne) letove. U pitanju je ATR-72 jedan od najmodernijih, najsigurnijih i najboljih turboprop aviona, i najmladji je u JAT-ovoj floti. Ima avioniku i opremu potpuno istu kao i Fokker Montenegro Airlinesa. Ima najsavremenijeg autopilota, kao i CAT III opremu za sletanje u nultoj vidljivosti. Koristi se po USA i Evropi masovno. Odlican avion.

Prvo, nije bucan toliko na poletanju, drugo svaki avion ce se kriviti kad poleti, zavisno od vremenskih uslova i vetra (i Fokker bi isto u tim uslovima). Isto vazi i za sletanje i mislim da je ovo preterivanje. Voznja u ATR-u jeste malo neudobnija posto leti na nizim visinama ali voznja u svakom avionu zavisi od vremenskih uslova. Pri tom, laganop sletanje ili plutanje nad pistom je striktno zabranjeno u vecini stranih kompanija jer se prelece trecina piste ko od sale. Avion se prizemljuje malo crvsce i tacno tamo gde treba.
Bankar Bankar 07:41 30.08.2007

Re: Prvi let pa još JAT-om

Prvo, taj avion sa kojim si leteo je veoma moderan avion koji se koristi svugde u svetu za tako kratke (regionalne) letove. U pitanju je ATR-72 jedan od najmodernijih, najsigurnijih i najboljih turboprop aviona, i najmladji je u JAT-ovoj floti. Ima avioniku i opremu potpuno istu kao i Fokker Montenegro Airlinesa. Ima najsavremenijeg autopilota, kao i CAT III opremu za sletanje u nultoj vidljivosti. Koristi se po USA i Evropi masovno. Odlican avion.


Isto je i moj otac rekao, koji je kao dipl. avio inženjer godinama radio u Vazduhoplovno opitnom centru na Batajničkom aerodromu, kada sam mu u BG rekao kako i sa čim sam leteo, kao njega da slušam. Ubeđivao je on mene da je sve to normalno za turboelisne avione i da taj avion ima najmanju neku poletno-sletnu brzinu tako da praktično može da sleti bilo gde i bla, bla, bla još gomilu tehničkih stvari koje meni ništa ne znače, jer sam ja samo čekao da izađe kapetan da zavrti elisu. Mada opet po enterijeru mi nije delovao tako mlad, izgledao je kao da ima bar 15-ak godina, ne znam koliko to može biti moderno, možda za avio industriju i jeste ne kažem. Opet kažem, ovo mi je prvi put da sam leteo avionom i možda mi je, uključujući i strah od letenja koji sam imao, sve delovalo strašnije nego što zaista jeste. Mada opet, moja sestra se već sutradan vratila sa Montenegrom i kaže da nije ni osetila let, da su pri sletanju samo "liznuli" pistu, a opet, ako je sve što si naveo tačno, možda i nije zbog aviona već zbog pilota, vremena ili ko zna čega.

Bilo kako bilo, bitno je to da se ja više ne bojim aviona:)
Emir Halilovic Emir Halilovic 17:09 30.08.2007

Re: Prvi let pa još JAT-om

E pa Bankaru neka je sa srecom :) I samo da znas, svako poletanje nakon koga covek moze da iz aviona izadje bez tudje pomoci je dobro sletanje, a ako avion nakon toga moze da se koristi, radi se o odlicnom sletanju .

Galja Galja 11:07 29.08.2007

Sta se to dogadja sa JAT-om...



Dragi Dejane,

Hvala sto ste "naceli" ovu temu jer sam prosle nedelje ucestvovala svojim komentarima na vest o tome kako je JAT prevezao rekordan broj putnika, kako je neverovatno uspesan u poslednje vreme itd. itd. jednom recju "Oda JAT-u".

Isprovocirali su me "pisma podrske i hvale" JAT-u pobedniku koji je, by the way, u takmicenju bio jedini takmicar.
Postavila sam pitanje o dolasku low cost kompanija te kada ce JAT dobiti konkurenciju tog tipa.
Moj komentar je bio uzvracen vrlo emotivno obojenim odgovorima (kao da je rodoljube komentar ujeo za srce) da low cost komapnije nisu NIKAKVA konkurencija JAT-u, da je to glupost, da low cost kompanije NE ZANIMA Srbija jer nije turisticka destinacija i tako blize i tako dalje... da bih dan kasnije nasla na B92 sledecu vest:

SOURCE B92
Beograd -- Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić izjavio je da jedino Vlada može da odluči o dolasku stranih avio-kompanija.
Ilić je za RTS, komentarišući informacije o pregovorima niškog aerodroma i irske aviokompanije "Rajan er", rekao da lokalni aerodrom ne može da pregovara o dolasku bilo koje kompanije u Srbiju. "Ne može se dozvoliti da neki jeftin prevoznik uđe na tržište Srbije i niskim cenama karata uništi domaću avio-kompaniju, a zatim podigne cene na evropski nivo", kazao je Ilić.
[link]/

a evo i linka gde se vodio razgovor: http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=260355


Umalo pomislih da sam luda ... ili da nedaj boze nisam patriota.

G.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:11 29.08.2007

Re: Sta se to dogadja sa JAT-om...

rodoljube komentar ujeo za srce


nije ih ujeo za srce već za džep!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:54 29.08.2007

JAT-pat-mat

Prvo sam cuo vest da je JAT najzad pozitivno poslovao, a onda sam saznao da JAT sad "pripada" G17.
Baš mi je sve postalo logično.
Nevena Nevena 12:52 29.08.2007

Re: JAT-pat-mat

KRALJMAJMUNA
Prvo sam cuo vest da je JAT najzad pozitivno poslovao, a onda sam saznao da JAT sad "pripada" G17.Baš mi je sve postalo logično.

Zato je supruga ministra zdravstva Milosavljevica (G17) sef resora za tehnicko odrzavanje aviona. Pa ko sme da sedne u JAT-ov avion neka izvoli jer doticna nije umela ni da cita vesti u pola osam na nacionalnoj televiziji gde je zbog mucanja uklonjena. Brrrrr.......!!!
skyspoter skyspoter 13:08 29.08.2007

www.e-tid.com 29 may 2007

Aeroflot, one of three remaining bidders in the Alitalia auction, is reported to have made an offer for Serbian state-owned Jat Airways.
Serbian minister of infrastructure, Velimir Ilic, told Belgrade daily Vecernje Novosti Aeroflot had offered to settle Jat’s debts, acquire new aircraft for it and retain all of its 2,000 employees.

‘It is up to the government to decide whether Aeroflot would become the full owner of the company or would buy only a part of the company,’ Ilic said.

A Jat official confirmed the approach. ‘So far Aeroflot has made the best and the most concrete proposal,’ he told Reuters. However, the Russian carrier is not the only interested party, with Air India also reported to have made a ‘serious offer’ for Jat.

Jat, formerly Yugoslav Aerotransport, was founded in 1927. According to Reuters, it made a profit of $5m last year, after increasing passenger numbers by 17% to 1.2m. The airline, which last bought a new aircraft in the 1990s, operates a fleet of ten Boeing 737-300s, two B737-400s and four ATR 72-200s. Kommersant Moscow reports it is expected to attract a price tag of less than $100m.

The Serbian government has said previously that it wants to privatise Jat by the end of this year.


ZeljkoJ ZeljkoJ 13:08 29.08.2007

Iberia

Ne letim cesto JAT-om, ali su moja iskustva (bar sto se linije Pariz-Beograd tice) vrlo pozitivna. Osoblje nije nista manje ljubazno od Air-France-ovog a i obrok koji se dobije tokom ova dva sata leta je pristojniji od sendvica koji daje Lufthansa ili KLM na evropskim letovima (ovde mislim iskljucivo na ekonomsku klasu). Ako je neko leteo Iberijom onda valjda zna sta je neljubaznost. Obroci se placaju a cena karte za Barselonu ili Madrid je slicna kao i kod ostalih evropskih avio kompanija koje lete za ove destinacije.
skyspoter skyspoter 13:33 29.08.2007

Re: Iberia

HA,HA,HA

u pravu si!!!! ima gorih od JAT-a. Iberia! Ako letis sa njima za Peru saznaces u madridu da nemas sediste MAdrid - Lima gde te izbace sa prtljagom i bez ikakvog objasnjenja. A stujardese! Zbir njihovih godina prevazilazi tonazu aviona!
ZeljkoJ ZeljkoJ 13:59 29.08.2007

Re: Iberia

Apsolutno. Ne dao ti Bog da imas neko presedanje za Juznu Ameriku ili Kanarska ostrva. Kofer je u 50% slucajeva ili ostao u Madridu ili otisao na neku petu destinaciju.
ZeljkoJ ZeljkoJ 14:02 29.08.2007

Iberia

S druge strane da ne pljujem previse po Iberiji, aerodromske zgrade u Spaniji su odlicno uredjene. Novo krilo Barajasa je vrhunskog dizajna a i El Prat u Barseloni je vise nego korektan. Cak i manji aerodromi (Las Palmas, Sevilla) izgledaju sasvim solidno.
skyspoter skyspoter 14:51 29.08.2007

Re: Iberia

to je sminka!
ZeljkoJ ZeljkoJ 15:26 29.08.2007

Re: Iberia

Pa sad iako je sminka odlicna je!
Ana Elhelweh Ana Elhelweh 15:03 29.08.2007

Anegdote iz JAT-a

Pre tri godine na JAT-ovom medjunarodnom letu ka Beogradu, usudila sam se da zatrazim dodatni hlebic - mala okrugla lepinja za 4-5 zalogaja :) Prosto, ja sam tu ipak neki klijent, zahtev je mali, a ja gladna i raspolozena.. Stjuart srednjih godina je bio prilicno iznenadjen i tonom vaspitaca u obdanistu mi rekao da lepinja ima tacno koliko i putnika i posade i da niko ne moze da dobije vise od jedne... Ja se nasmejem i utom jedna lepinjica padne na pod - sto ja smelo i srecno, malo podsmesljivo, docekah konstatacijom da ce sada neki jadnicak ostati bez nje. On me pogledao preko, ocutao i - vratio se za par minuta sa dodatnom lepinjicom rekavsi "da mi on daje licno svoju lepinju". Tako da sam, valjda, trebala da se osecam krivom i duboko zahvalnom zbog njegove zrtve :) A ja sam se sita ismejala i pojela helbic u slast, sve gledajuci u njega kad prodje :)

Inace, pre 5-6 godina sam, cekajuci lokalni let u Kanadi, imala prilike da vidim kasnjenje poletanja zato sto je izdato 12 duplih karata! Ne jedna, dve, tri, vec citavih 12. Samo sto im standard, pravila i nivo svesti o usluzi dozvoljavaju da 12 dobrovoljaca prebace na sutrasnji let, smeste ih u hotel preko noci i daju im dodatnih 100$ komenzacije. Brzo se naslo tih 12, a onda smo cekali jos sat da se njihovi koferi izvade iz vec utovarenog aviona... U sred Kanade.

I savet: nikada conneceted flights sa JAT-om u kombinaciji :)
ZeljkoJ ZeljkoJ 15:25 29.08.2007

Anegdeote iz JAT-a

Tokom sankcija na letovima za Tivat (pretpostavljam i za Podgoricu) prekobrojni putnici su stajali kao u autobusu. Toliko o "sigurnosti" prilikom poletanja i sletanja. Ipak moram da napomenem i jedno prijatno iskustvo sa JAT-om. Pre par godina dolazeci u Beograd (iz Pariza) avion je bio poluprazan a vrlo ljubazna stjuardesa me je ponudila dodatnim obrokom (iako to nisam trazio). Ovaj detalj me je podstakao da malo pozitivnije mislim o ovoj kompaniji. Ili sam mozda ja imao samo malo vise srece?
svetionik svetionik 23:14 29.08.2007

....

nisam ni znala sta se desavalo, dok mi prijateljica nije javila da je u 6h ujutro stigla iz Tunisa .... ona je nesto nacula da su se odjednom nagomilali letovi, pa nije bilo slobodnih aviona ... cekali su prvi slobodni koji ce da odleti sa naovom turom za Tunis i da pokupi one koji se vracaju sa odmora ....
totalna konfuzija ..... ne smem ni da pricam da do sada nisam imala nikakvih problema sa JAT-om .... cak mi se desilo sad u julu da nam je avion poleteo 15 min ranije od planiranog ... jos da bude smesnije je to sto nekim putnicima nije bilo pravo, jer nemaju vremena za free shop .... :)))) nego bolje ja da cutim da se ne ureknem .... pa da sledecom prilikom camim cekajuci .... pu pu pu ... :)))))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:17 29.08.2007

Re: ....

a tih 15 mindžona ranije je super za one koji kasne.
JAT NA DOBOŠ!
cozmo cozmo 13:44 30.08.2007

Re: ....

BebaOdLonchara
a tih 15 mindžona ranije je super za one koji kasne.
JAT NA DOBOŠ!


U pitanju je carter let... tu niko ne kasni. Ili ti propadne ceo aranzman ako zakasnis...
kokoro kokoro 08:15 30.08.2007

Ako jedan otkaze...

Sve ovo stoji ali mislim da ljudi u svoj svojoj zurbi i nervozi zaboravljaju jednu SITNICU. Ukoliko se nesto desi avionu dok je u vazduhu nema mogucnost da stane pored puta i da se popravi. A u tom slucaju ne bih pominjao posledice. I pored svega bar brinu za nasu bezbednost.
Stijak Stijak 15:16 30.08.2007

Propisi za letove prema i iz EU

Propisi za letove prema i iz evropske unije

Ukratko, ukoliko vam otkažu let ili vam let kasni više od 2/3/4 sata (zavisno od dužine leta) pored zamjenske karte (ili povrata para ako to tražite), obroka i smještaja dužni su dodatno da vam isplate nadohnadu od 250/400/600 evra (zavisno od dužine leta).

Kategorije dužine leta su do1500km / 1500 do 3500 / preko 3500km

P.S. Sad sam nažalost primjetio da se za letove prema EU to odnosi samo za kompanije sa sjedištem u EU, ali se zato za letove iz EU odnosi na sve kompanije, pa i JAT.
Željko Veljković Željko Veljković 16:33 30.08.2007

šminka i farbanje

Pre nekoliko dana su putnici u avionu Continental Airlinesa ostali na aerodromu 6 sati. Nisu ostali na aerodromu, već u avionu. Bez objašnjenja, hotela, sokova vode, sendviča i vraćanja novca za karte. Kompanija je to obrazložila proceduralnim obaveštenjem kako je let pomeren zbog uslova saobraćaja. Vest su tek pomenuli pojedini mediji i to kao zanimljivost.
Pre nekoliko nedelja na aerodromu u Rimu otkazao je transponder na jatovom Boeingu 737-400. Oblasna kontrola u Brindiziju nije dozvolila let na manjoj visini, što je inače uobičajena procedura, ali kontrola po proceduri ima pravo i da ne odobri let. Transponder služi za odašiljanje podataka o letu, odnosno bez njega kontrolor vidi avion, ali mu pored tačke ne stoji oznaka leta. Sam transponder nikako ne utiče na kvalitet, bezbednost ili udobnost leta. Putnici su vraćeni na aerodrom, poslati su u obližnji hotel i dobili su ručak na račun kompanije. Radi se o benignom kvaru koji se brzo otklanja. Nijedna kompanija na aerodromu u tom trenutku nije imala rezervni transponder koji bi pozajmila nasem avionu. Zapravo jedna kompanija je imala, Lufthanza, ali su oni odbili da ustupe uređaj i pored garancije da će im drugi biti vraćen za nekoliko sati vanrednim letom aviona iz Vršca. Uređaj je onda poslat iz Beograda avionom pilotske akademije, zamenjen je i avion sa putnicima normalno se vartio u Beograd. Putnicima koji su iz Beograda u međuvremenu imali konekcije, plaćeni su letovi iz Rima i svi su stigli na svoje destinacije.
Sutradan je u jednim dnevnim novinama izasao tekst pod naslovom „DRAMA U JATOVOM AVIONU“, i to na naslovnoj strani. I pored želje mojih kolega novinara, nisu uspeli čak ni naslov da opravdaju. Drame nije bilo niti je moglo biti. U tekstu je zato objašnjena drama na Aerodromu Nikola Tesla jer su tu roditelji čekali avion, navodno bez objašnjenja. Sve i da službenici aerodroma nisu imali objašnjenja, da li je moguće da je neko bio u drami? Da li je moguće da je nečija ćerka prvo pomislila da će umreti jer se na avionu pokvario motor (ona to zna pouzdano), a da se zatim nije javila onima koji su je čekali, bar da kaže da je dobro i da će stići kasnije?! Znam da JAT ima puno propusta i puno neljubaznih službenika, ali u ovoj situaciji je kompanija odreagovala savršeno, čak bitno prešavši sve procedure i pruživši putnicima ono što većina članica IATA-e ne bi uradila.
Osim namerno malicioznih i plaćenih komentara, posebno me izluđuju komentari neobaveštenih. U jednom od komentara je neko video da iz krila vire ekseri i da je ono sastavljeno od „različito obojenih parčića metala“. Prvo, u krila se ne ugrađuju ekseri, pa ne mogu ni da vire. Ima doduše nitni, ali bi se krilo dezintegrisalo vrlo brzo kada bi one virile. A parčići metala nisu mogli da budu različito obojeni jer se krilo i ne boji sa gornje strane. To jesu različite vrste metala od koji je krilo sastavio proizvođač i to je tako na svim avionima tog tipa. Često letim i najčešće je to upravo JAT-om, znam da posade umeju da budu neljubazne, ali situacija „oćeš da jedeš“ mi stvarno deluje kao potpuno izmišljena. Posebno mi deluje izmišljena zbog toga što je ista stjuardesa gospođu uputila da ode u bife i sama se posluži. Moguće je da se to desilo, ali ne u JAT-u. Niti jedan avion u floti nema „bife“ niti mogućnost da se putnici sami posluže, jednostavno ništa slično ne postoji. Dakle, sve su to neistine.
Kada govorimo o JAT-u, mislim da ga nikako ne treba posmatrati odvojeno od sudbine zemlje čiju zastavu nosi. To je kompanija čija je osnovna delatnost prevoz putnika i robe u vazdušnom, pre svega međunarodnom saobraćaju. Ta kompanija čitavu deceniju nije mogla da se bavi svojom osnovnom delatnošću. Zastavi niko nije zabranio da proizvode YUGO pa su ipak propali, a JAT nije mogao da leti i danas ipak ostavruje kakav-takav profit. Besmisleno je porediti YUGO sa najnovijim modelom Opela, ali se JAT moze porediti sa Britiš Ervejzom. Nedavno sam leteo Britiš Ervejzom, avion je bio Boeing 757-200, proizveden 1989. i u unutrašnjoj oplati kabine pored mene je bila rupa. Avion je unutra bio prilično prljav, služila me je nadrkana bakica, a pomagao joj je STD od oko 40 godina. Ali nisam samo jednom leteo sa njima. Desilo mi se da na A319 ispred toaleta nedostaje komad plafona iz kojeg vire žice. Desilo mi se da vidim njihove putnike kako 15 sati čekaju na aerodromu Beograd. Desilo mi se u Al Italiji da sedim na polomljenom sedištu, desilo mi se da u Lufthansi naletim na najneljubazniju posadu koja se može zamisliti. I zamislite, nisam odmah zvao B92 da kazem kako sam preziveo dramu.
Kvarovi koji se dešavaju nisu češći nego u ostalim kompanijama, samo o ostalim kompanijama niko ne piše. Znam to jer sam proverio međunarodne statistike. Zato je i ovaj tekst pretenciozan kao i mnogi drugi. Zasto se nikao nije setio da posalje mail u ICAO ili IATA-u i pita ih „Ljudi kako nas bre to voze ovi jatovci?“?!?!? Ne moze se učestalost kvarova utvrđivati čitanjem novinskih tekstova ili celovečernjim skeniranjem reda letenja.
Stalno se ponavlja kako je flota zastrarela, avioni kakvi vise nigde ne lete... Pa da vidimo sta to JAT ima u floti.
1. Aerospatiale Alenia ATR 72-202
-Turboprop avion razvijen krajem osamdesetih, evropske proizvodnje. Apsolutno najtrazeniji turboprop na svetu zbog svojih izuzetnih performansi, kako ekonomskih tako i bezbednosnih. Nalazi se u floti gotovo svih velikih aviokompanija u Evropi i USA, a popularan i u malim regionalnim kompanijama.
-JAT u floti trenutno ima 5 ovakvih aviona, registarskih oznaka YU-ALO, YU-ALN, YU-ALP, YU-ALR, YU-ALS
-Ovi avionu proizvedeni su između 1990. i 1993. godine.
-Od početka proizvodnje nisu zabeleženi ozbilniji incidenti i kvarovi na ovim avionima.
-Od uvođenja ovog aviona u flotu, samo je YU-ALP imao značajnije ulaganje u održavanje i popravke kvarova. To je avion koji je bio iznajmljen kompaniji Air Srpska.

2. Boeing 737-300 (B737-3H9)
- Svakih 5 sekundi negde u svetu poleti jedan Boeing 737. Proizveden je u oko 5000 primeraka i najprodavaniji je avion u istoriji komercijalne avijacije.
- Serija -300 je proizvedena u najviše primeraka.
- JAT je bio prva evropska kompanija koja je kupila B737-300, decembra 1985. godine
- Poslednji avion ovog tipa stigao je 1988. godine.
- Od uvođenja u flotu niti jedan avion nije izgubljen, a nije bilo ni ozbiljnijih bezbednosnih incidenata.
- Avioni su devedesetih uglavnom bili prizemljeni, pa su bez obzira na starost u odlicnom stanju.
- Smatra se da B737-300 moze da ima oko 80.000 poletno-sletnih ciklusa, a onda mu se vek moze produziti ozbiljnijim radovima.
- Najstariji avion u floti jedva da ima 40.000 ciklusa
- Avione ovog tipa u floti imaju gotovo sve veće evropske i američke kompanije.
- JAT u floti ima 10 aviona ovog tipa, od koji je jedan iznajmljen
- Registracije avioona su YU-AND, YU-ANI, YU-ANJ, YU-ANK, YU-ANL, YU-ANF, YU-ANH, YU-ANV, YU-ANW, YU-AON
3. Boeing 737-400
-Produžena verzija B737-300 iz iste generacije.
-Koriste ga sve veću evropske i američke kompanije.
-U floti je jedan avion, iznajmljen od US Airways-a, proizveden 1989. godine, registarske oznake YU-AOS

Sve avione održava JAT Tehnika koja za to ima potrebne, ali i prestižne sertifikate.
U ovoj godini, ali i u nekoliko prethodnih JAT nije imao niti jedan ozbiljniji bezbednosni incident niti kvar. To ne govorim zato sto volim JAT, to su samo proverljive činjenice.
To što svako sedište nema displej sa milion filmova nije znak da je kompanija nebezbedna. Okrenite se oko sebe. Zar su nam autobusi/bolnice/škole/putevi/šta god isti kao u razvijenim zemljama!?
To što se u sezoni kada avioni imaju maksimum naleta dogodi neki kvar ne znači da su avioni nebezbedni već da kompanija brine o bezbednosti putnika. Lista dozvoljenih kvarova u JAT-u je izuzetno stroga, jedna od najstrožih u Evropi. To znači da bi većina drugih kompanija letela sa kvarovima zbog kojih JAT putnike smešta u hotel na nekoliko sati.
Zaboravih posade... To što neki žele da uštinu stjuardesu dok prolazi, samo je njihov problem. Ne postoji način da se nekome zabrani da leti zbog godina, sve dok je fizički sposoban da odgovori zahtevima posla. U svim starijim kompanijama potpuno je ista situacija. Kabinske posade u avionu nisu da bi posluživale i smeškale se, nego da bi zaštitile putnike u vanrednim situacijama. Osmeh bi morao da se podrazumeva. Dogodilo mi se da naletim na neljubaznu posadu u JAT-u. Sleteo sam, pozvao JAT i ta posada je bila kažnjena. Nisam koristio to što sam novinar da od toga napravim dramu. Znam da neki uživaju u raspravama sa posadom, ne znajući da uniforma zaista znači i priločno široka ovlašćenja i da kabinska posada u svakom trenutku može tražiti prinudno sletanje zbog putnika koji odbije da izvrši naređenje. I nije tako samo u JAT-u, to su prosto pravila aviosaobraćaja.
Sledeći put kada vam se učini da je baba u JAT-u mnogo ružnija od babe u Lufthanzi, razmislite nije li to samo šminka. Sledeći put kada pročitate na blogu ili u novinama tekst o drami u JAT-u razmislite da li vas to neko možda samo farba. U poslednje tri godine bio sam u jatovim avionima prilično često i imao samo jedno kašnjenje duže od 15 minuta i jedan susret sa neljubaznom posadom. Zato ne verujem da nešto ozbiljno nije u redu sa našom nacionalnom aviokompanijom. I mislim da je daleko od bolja nego što je stanje svega ostalog u zemlji kojoj pripada.
cozmo cozmo 10:05 31.08.2007

Re: šminka i farbanje

Željko Veljković

Pre nekoliko nedelja na aerodromu u Rimu otkazao je transponder na jatovom Boeingu 737-400. Oblasna kontrola u Brindiziju nije dozvolila let na manjoj visini, što je inače uobičajena procedura, ali kontrola po proceduri ima pravo i da ne odobri let. Transponder služi za odašiljanje podataka o letu, odnosno bez njega kontrolor vidi avion, ali mu pored tačke ne stoji oznaka leta. Sam transponder nikako ne utiče na kvalitet, bezbednost ili udobnost leta. Putnici su vraćeni na aerodrom, poslati su u obližnji hotel i dobili su ručak na račun kompanije. Radi se o benignom kvaru koji se brzo otklanja. Nijedna kompanija na aerodromu u tom trenutku nije imala rezervni transponder koji bi pozajmila nasem avionu. Zapravo jedna kompanija je imala, Lufthanza, ali su oni odbili da ustupe uređaj i pored garancije da će im drugi biti vraćen za nekoliko sati vanrednim letom aviona iz Vršca. Uređaj je onda poslat iz Beograda avionom pilotske akademije, zamenjen je i avion sa putnicima normalno se vartio u Beograd. Putnicima koji su iz Beograda u međuvremenu imali konekcije, plaćeni su letovi iz Rima i svi su stigli na svoje destinacije.
Sutradan je u jednim dnevnim novinama izasao tekst pod naslovom „DRAMA U JATOVOM AVIONU“,


Nekoliko korekcija: Otisao je ACAS, modernija verzija uredjaja zvanog TCAS (Traffic Collision Avoidance System). Dakle uredjaj koji prikazuje potencijalno opasni saobracaj oko aviona (odnosno sav saobracaj koji se priblizi avionu ispod propisanih minimuma razdvajanja) i na ekranu, kao i sintetickim glasom upozorava pilota koju akciju treba da preduzme (da li da ponire ili penje avion). Ovaj uredjaj je obavezan iznad 27000 fita visine, i u slucaju kvara doticnog uredjaja odobrava se, na zahtev posade, let na visini ispod 27000 fita. Oblasna kontrola Zagreb nije dozvolila promenu rute nasoj posadi (hteli su da idu dole na Tiranu) samim tim i prelet njihove teritorije. Oblasna kontrola Brindizi je dozvolila JAT-u da nastavi let. Zato je posada odlucila da se vrati.

Tu imamo sukob nekih propisa (ajd ja da kazem kao kontrolor leta i sada u komisiji za ispitivanje vazduhoplovnih udesa): TCAS i ACAS su obavezni, ali je dozvoljen let ispod 27000 fita. Drugo, ako pilot potvrdi da je avion u kvaru (pa makar to bio samo taj uredjaj), mora mu se dozvoliti sletanje na alternativni aerodrom, ili ako je on odlucio da moze, sletanje na maticni aerodrom (ACAS ne utice nikako na letenje, saobracaj regulise kontrola letenja, ACAS je tu da pomogne ukoliko dodje do greske kontrole i dva aviona se opasno priblize). Ili povratak na aerodrom sa koga je poleteo. Kako je dobio negativan odgovor od Oblasne kontrole Zagreb da ga spuste i rutuju na Tiranu, odlucio je da se vrati u Rim. Sasvim normalna i ispravna odluka, vrlo profesionalna posada je u pitanju.

Dakle, nema nikakvog senzacionalizma, sve je to apsolutno normalno, jedino zabrinjava postupak oblasne kontrole Zagreb, no to je na drugim instancama da resavaju i dogovaraju...
Željko Veljković Željko Veljković 16:38 30.08.2007

Britiš Ervejz

Nedavno sam leteo u grupi od 11 ljudi BA-om na relaciji Mancester-London-Varsava. Od nas 11, desetoro je u Varsavu stiglo bez torbe. Posle dva dana stiglo je 9 torbi, jedna nije pronadjena.
skyspoter skyspoter 17:09 30.08.2007

Re: Britiš Ervejz

meni je kombinacija MAN LON WAW malo suluda. Jedino ako si imao posla u LON.
jms uk jms uk 20:35 30.08.2007

Re: Britiš Ervejz

skyspoter
meni je kombinacija MAN LON WAW malo suluda. Jedino ako si imao posla u LON.


pa zato sto je LON [LHR/LGW] hub, a MAN nije - uopste nije suludo.

jedan bitan detalj koji vredi pomenuti, a na temu kasnjenja, pogotovo od 15-20 min - to sto vama pise na karti i na itinerary -ju je tzv. "block time". npr, let BHX-AMS pise 1h20m, ali je u stvari sam let u trajanju od 55m.

evo ja sam leteo JAT-om prosli petak, na relaciji ZRH-BEG [samo zato sto je doslo do iznenadne promene plana, i sto mi je bio limitiran budzet - i JAT je tu bio najjeftiniji] i let je kasnio malo u polasku, ali je u stvari sleteo par minuta ranije od predvidjenog.

poslednji put pre toga sam sa njima leteo 2001g na relaciji LHR-BEG-LHR [i to jedan od poslednjih letova B727 u EU :)] i nisam znao sta da ocekujem osim onoga procitanog na internetu, u vestima.

klopa neukusna kao i kod dosta drugih kompanija, osoba nesto neljubaznija, ali sve u svemu nista strasno.

razlog sto sam njima leteo je to sto kad sam kupovao kartu u sredu popodne u UK za let u petak ujutru iz CH, pod uslovima da bih da stignem do odredjenog vremena u BEG, imao samo izbor dve kompanije, a njihova karta je bilo dva i po puta jeftinija. £111 u poredjenju sa £254 koliko je trazio Swiss.

a opet sto se tice klope na tim letovima po Evropi, ponovicu sto je neko rekao ranije: ljudi jednostavno previse ocekuju. kao da nece preziveti tih 45m- 2h bez sendvica. u krajnjem slucaju mogu da donesu svoj.

RE: godina stjuardesa, ne smeta mi sto su starije, dok god mogu da obavljaju svoj posao - prvenstveno mislim na bezbednosne aspekte, ne posluzivanje hrane. iz istog razloga sto se u emergency exit row ne stavljaju stariji ljudi, oni sa malom decom i sl. i nije tacno da nema mladjih FAs: evo bas na 4 leta u poslednjih nekoliko dana, uglavnom su bili svi mladji [KLM mainline i Cityhopper], isto sa EasyJet-om, Swiss-om, vidjam ih svuda.

i na kraju, sa aspekta "drame" prekjuce smo na letu iz Beca za AMS [KLM Cityhopper] imali problema sa landing gear [stajnim trapom?] prilikom sletanja na Schiphol, obavili 'go-around' i kad su se uverili da je sve ok, lepo sleteli. niko nije pravio dramu, a nije se ni pojavilo u vestima. mene je licno samo malo nervirala mogucnost da propustim sledeci let jer sam morao da se pojavim na poslu to popodne.


MilutinM MilutinM 17:10 30.08.2007

Najnoviji biser JAT-a

Evo vesti sa B92 web stranice:

Za iznajmljivanje Jatovih aviona za gašenje požara direktor te eskadrile Slobodan Mišković tražio 55.000 dinara po satu leta. Mišković, koji je sa avio-flotom u Grčkoj, juče je uporno odbijao da odgovori na pitanje zašto je avijacija tog javnog preduzeća, čije ogromne gubitke godinama plaćaju građani preko budžeta Vlada Srbije, tražila novac za gašenje požara u Srbiji, piše Blic. Cena je za državu bila previsoka, kažu nadležni.
skyspoter skyspoter 17:28 30.08.2007

Re: Najnoviji biser JAT-a

da li su trazili novac kada su prebacivali pare na Kipar?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana