Mediji| Politika

SAJBER SLOBA

Biljana Srbljanović RSS / 29.01.2009. u 14:41

Šta sve ja moram da radim, zbog ovog Peščanika. Na primer, da sa velikom mukom pročitam novi plaćeni zadatak analitičara Antonića. On bi se, za pismene ljude, mogao sažeti u nekoliko jasnih rečenica – napadi na Peščanik su proizvod neorganizovanih pojedinaca, događaji sa kolima, ometanjem emisije i permanentnim padanjem sajta nisu u međusobnoj vezi, oni koji smatraju da ipak jesu su - jednostavno paranoični. Zapravo je zahtev slušalaca i saradnika Peščanika da Predsednik Srbije reaguje – nedemokratsko i nasilničko ponašanje, kojem se on, mlakonja, povinovao. Tako misli analitičar Politike i zaključuje: “Obaranje sajtova, kao rezultat tehničke greške ili akcije malicioznih pojedinaca, opšta je pojava u „sajber-prostoru”. Ovakva relativizacija može biti proizvod ili glupog ili zlonamernog čoveka. Umanjivanje uticaja Peščanika, čiji broj slušalaca premašuje tiraž Politike i čiji se ometani repetitori nalaze u vlasništvu RTS-a, može dakle samo neko pokvaren ili glup. U svakom slučaju, nervira. Što je, ovom tekstu, osim da autoru donese obavezni honorar nezanemarljive prirode i osnovna svrha.

Mene, na protiv, dosta raduje. Jer, na neki način, stavlja stvari na svoje mesto. Da pojasnim: kako to Sajber Sloba zna da su pojedinci maliciozni i da su dogadjaji nepovezani? Šta on to zna o organizovanju simultanog napada i zbog čega se uključuje u njegovu političku relativizaciju? Koja su saznanja analitičara na osnovu kojih ovo tvrdi? I kako je do njih došao? Odgovori na ova pitanja su možda i put razmišljanja o pozadini napada na Peščanik.

Za moj račun, ovaj diskurs liči na ono što za šta su analitičari antonićevske vrste već puno puta plaćeno tvrdili: da trgovački putnik maliciozne prirode, što je morao da hrani krmaču, ionako nije nikad imao nameru da kamionom ubije Đinđića. Tu je nameru imao i ostvario nepoznati strelac trećeg metka. I ti događaji međusobno nisu povezani. I to analitičar pouzdano zna. Kako?

Reko mu ledeni čika. Ne znate koji? Isti onaj što je poslao ljude sa kašikarama pod Anastasijevićev prozor. Ne znate ko je? Isti onaj što je Slobu pustio niz vodu, kad mu više nije bio potreban. (Miloševića, ne Antonića.) I dalje ne znate? Onaj što je osedlao Vojislava Koštunicu i uz njega i čitavu pretorijansku gardu iz Politike, Nina, a bogami i Vremena. Onaj što je i dalje gospodar Srbije, inokosni poslovodni organ u senci, pravi šef BIA. Ako i sad ne znate ko je, šta vam ja tu mogu.

Vama neka drug one krmače objasni šta je prava istina. Ni to ne znate ko je? Pa, Krme.

***

Evo sada teksta i jedne paranoične koleginice iz neprijateljske Hrvatske, koji biste, da nije neprestano napadan, mogli da procitate na sajtu pescanik.net.

U zemlji laži sve je istina

Dubravka Ugrešić

Ima jedna kategorija ljudi koja me načelno gnjavi više od cendravaca, kritičara, apokaliptičara, tipova koji svaki čas udare u kuknjavu, pesimista, gnjavatora, sve u svemu - toksičnih ljudi. To nisu pušači, ako je to prvo na što ste pomislili. To su fini ljudi. Fini ljudi su svuda oko nas, oni su pobjednička vrsta, na njima se drži ovaj svijet. Fini ljudi su žene koje sahranjuju po nekoliko muževa, i muževi koji sahranjuju po nekoliko žena. Fini ljudi su optimisti.

Božić 2008 provela sam u Zagrebu. Sve je bilo kako treba biti: božićna jelka, pod jelkom pokloni, za Badnjak bakalar, za Božić purica s mlincima. Dječaci polegli na pod, mali anđeli utonuli u igru. Monopoli-kolopoli, pojma nemam, ali vidim da izvlače kartice, čitaju pitanja s poleđine kartica i zbrajaju bodove. I dok grickam domaću orehnjaču i pijem kavu s domaćicom, do moga uha dopire...

- Kako se zove povrće zbog kojega jedna princeza nije mogla spavati? – pita jedan držeći karticu u ruci.

Koje dražesno pitanje, mislim…

- Grašak? - odgovara malo nesigurno drugi.

Sada pitanje s poleđine čita prvi.

- Kako se zove mjesto gdje se rodio prvi hrvatski predsjednik Franjo Tuđman?

- Veliko Trgovište! - ispaljuje pobjedonosno drugi.

Sada je red na prvome da postavi pitanje.

- Kako se zove režiser genijalnog filmskog ostvarenja “Duga mračna noć’?

- Antun Vrdoljak!

- Šta je ovo? - pitam svog domaćina.

- Koje ovo?! - odgovara naoštreno.

- Pa to što igraju?

- Monopoli, valjda, pojma nemam.

- To je HDZ-ovska igra! – kažem.

Moj domaćin demonstrativno izlazi na balkon da popuši cigaretu.

- Zamolio bih te da se ostaviš sličnih komentara pred djecom - kaže.

- Pa igra je evidentno HDZ-ovska!

- Pretjeruješ…

- Za ovih osamnaest godina HDZ se infiltrirao posvuda, u medije, škole, bolnice, sudove, čitanke, čak i u dječje igre!

- Pa zašto ne bi! Živimo u demokraciji, zar ne? - odgovara.

- Nisam vidjela igru s partizanima, komunistima, Titom, ili nečim sličnim. Dakle, dječje tržište i nije baš osobito demokratsko. To je HDZ-ovska igra, jer je u državi sve u vlasti HDZ-a.

- Ne želim da mi indoktriniraš djecu! - kaže i napušta balkon, jedino mjesto u stanu gdje čovjek, zimi barem, može na trenutak biti sam. Ogrnuta dekom ostajem i buljim u susjedne kuće. Ja indoktriniram djecu?! A njegov sin ide na vjeronauk. Roditelji me uvjeravaju da je to dječakov izbor, ali nema nikoga iz njegova razreda tko ne ide. Idu svi. Dječak često i subotu provodi u crkvi, jer tamo su svi dečki iz njegova razreda. Dječak uči iz udžbenika koje odobrava ministarstvo kulture. Ministarstvo kulture je HDZ-ovsko, zato su i udžbenici, pogotovo oni iz hrvatske povijesti i hrvatskog jezika, indoktrinirani. Moj domaćin je, kao i drugi zaposleni u firmi, neopozivom odlukom vlasnika firme dobio za Božić samo pola plaće. A ima dvoje male djece i nezaposlenu ženu.

Frazu - Živimo u demokraciji, zar ne? - čula sam u Hrvatskoj nebrojeno puta, s tim što je fraza s vremenom izgubila svoj deklamatorsko-obrambeni ili pak bodro-ironičan ton. Fraza sada po tonu podsjeća na krležijanski stih, na onu poznatu himnu hrvatskom fatalizmu: Nigdar ni tak bilo da ni nekak bilo, pak ni vezda ne bu, da nam nekak ne bu. Jedini hrvatski opozicijski tjednik nedavno je ugašen. Sada su usta svima definitivno zapušena i nikome više ne pada na pamet da bi išta trebalo reći. Uostalom, čak i da hoće, nema se gdje: svi su mediji u dobrovoljnom promiskuitetu s vlašću. Novinari i književnici postali su nenadmašni mađioničari kompromiserstva. Tako jedan hrvatski književnik objavljuje u jednim novinama ekstatičan intervju s hrvatskim premijerom (ekstazu potvrđuju i zajedničke fotografije), dok u drugim novinama bilda self-image mučenika razapetog na križu lokalne ksenofobije. Što nije ništa zabrinjavajuće, jer i hrvatski predsjednik, na primjer - koji u posljednje vrijeme radi na laštenju svog antifašističkog imagea - udijelio je božićni predsjednički orden nekom lokalnom profašistu. U zemlji laži sve je istina.

Fini ljudi u Hrvatskoj ne bave se kritikom režima. To je ostavljeno rijetkim budalama. Fini ljudi bore se za prava životinja, za prava homoseksualaca, za čisti zrak i zdravu hranu, protiv pokušaja komercijalizacije starih gradskih jezgri, na primjer. Fini ljudi usvajaju pse iz psećih sirotišta. Fini ljudi ne usvajaju djecu bez roditelja, niti starce bez djece. Psi su jeftiniji. Fini ljudi izlaze na ulice i demonstriraju za prava voća i povrća ozračenih pesticidima. Fini ljudi su, zapravo, jedini ljudi koji javno protestiraju. Fini ljudi ne bore se za prava radnika, jer radnici su tu da slušaju ili da budu otpušteni. Fini ljudi ne bore se za prava penzionera, jer penzioneri su tu da umru od gladi. Fini ljudi ne bore se za one koji ostaju bez posla, ili za zaposlene, ali gladne, za stare, za bolesne - svu tu borbu ostavljaju državi. A država nema vremena. Država jedva stigne da se brine sama o sebi.

Fini Hrvati borili su se kao lavovi pred Božić 2008. za ugrožena prava gospođe Celzijus. Tko je gospođa Celzijus? Gospođa Celzijus je jedna od stotinjak zvjezdica koje svjetlucaju na hrvatskom medijskom nebu, žena nekog nogometaša i porno zvijezda koja pjeva. Zvijezde takve sorte napučile su hrvatsko medijsko nebo, svaku sekundu rodi se po jedna nova. Gđa Celzijus napisala je pornografsko-autobiografsku knjigu pod naslovom Gola istina. Opet ništa neobično. Hrvatski političari, generali, vojnici, sportaši pišu memoare, a zvjezdice pišu knjige o tome kako su spavale s hrvatskim političarima, generalima, vojnicima i sportašima. Svaka zvjezdica napiše po knjigu, a neke i po dvije. Knjiga gđe Celzijus bila je učas rasprodata. Gđa Celzijus je trebala dobiti hrvatsku književnu nagradu “Kiklop”, koja se dijeli za književno sve i svašta, a između ostaloga i za najprodavaniju knjigu godine. Žiri je, međutim, u posljednji čas odlučio da nagradu ne dodjeljuje. I digla se neviđena medijska dreka. Čast gđe Celzijus branili su mnogi fini ljudi, ljudi iz hrvatskog Helsinškog odbora, slobodni intelektualci, NGO-i koji se bave ženskim pravima, zaštitnici prava na slobodnu riječ i demokraciju. Neki su odmah iskoristili šansu da napadnu Jamesa Joycea i Thomasa Pynchona, kao pretenciozne pisce koje ionako nitko ne čita. Gđa Celzijus najavila je tužbu protiv zločestih članova žirija, usput promovirala svoj novi video spot, slikala se za novine polugola, ogrnuta krznenom bundom, i u pozi napetog čitanja vlastite Gole istine. Članovi žirija proglašeni su nepoštenima, nemoralnima i licemjernima, jer “nisu proveli jedno od temeljnih načela demokratskog društva - pravo na jednakost”. U žestokom članku pod naslovom I nagrade ukidaju, zar ne? (što je parafraza naslova američkog filma They Shoot Horses, Don’t They? o mučnom vremenu američke recesije) gola gđa Celzijus proglašena je “heroinom svih obespravljenih Hrvata”.

I dok razmišljam o tome kako završiti ovaj tekst, stiže e-mail. Neki fini ljudi traže od mene da potpišem peticiju. Peticije redovito bacam u koš. Ovu promptno potpisujem. Životinje se, saznajem iz teksta peticije, odvoze na klanje u neprihvatljivim uvjetima. To se najviše odnosi na trajanje transporta. Trenutni EU zakon dopušta prijevoz životinja u trajanju od nekoliko dana. Tražimo hitnu promjenu zakona! - stoji u peticiji. Životinje predviđene za klanje ne smiju se transportirati duže od osam sati.

Peticiju potpisujem kao životinja. Jer, očito, samo kao životinja mogu računati na humaniji tretman. Kako u životu, tako i u smrti.

Peščanik.net, 22.01.2009.

 

Ovde su i linkovi za tekstove paranoičnih Borke Pavicević i Vladimira Gligorova. Epidemija, izgleda.

Vladimir Gligorov - Teroristi

Borka Pavićević - Rupe na putevima i u glavama



Komentari (156)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

palilula92 palilula92 22:25 29.01.2009

Re: Strange days

Gorane,

Pa ti si citao ceo blog. Ovde je u modi, citas pocetak, pa kraj.
Goran Vučković Goran Vučković 22:32 29.01.2009

Re: Strange days

Gorane,

Pa ti si citao ceo blog. Ovde je u modi, citas pocetak, pa kraj.

Hoćeš da kažeš da Biljana testira svoju čitanost, ili šta?
gorran2 gorran2 22:39 29.01.2009

Re: Strange days

Hoćeš da kažeš da Biljana testira svoju čitanost, ili šta?
Nemoj mi reći da si doslovno verovao u svaku reč i zaplet u X-files? Smoker, covering-ups, implants, abductions...
Ali ipak, prođu te trnci. Ledi krv u žilama, zar ne?
tarkovski2 tarkovski2 22:49 29.01.2009

Re: Strange days

Ako i sad ne znate ko je, šta vam ja tu mogu.
Znaci da podvucemocrtu: zna se da Pescanik slusa od 400,000 do 400,000,000 ljudi. Zna se da je sve urota crnih sila iza kulisa. Zna se da je i predsednik Tadic umesan. Samo ipak necete da nas prosvletite ko je iza svega .

Da usput cestitam na efikasnom brisanju svih neistomisljenika pod raznim laznim izgovorima - zna se svi oni stvarju nepotrebnu buku treba cuti jedan propagandni glas s bloga grupe koja se tapse medjusovno po ramenu... Dok je takvog nastupa slabo ko ce poverovati u dobronamernost i zalaganje da se manjiski glasovi cuju. Sto bi se vasi manjinski glasovi culi kada ne dozvoljavate druge?
Goran Vučković Goran Vučković 22:50 29.01.2009

Re: Strange days

Nemoj mi reći da si doslovno verovao u svaku reč i zaplet u X-files? Smoker, covering-ups, implants, abductions...
Ali ipak, prođu te trnci. Ledi krv u žilama, zar ne?

Ma ovo me više podseća na onaj paradoks o Krićanima, moram da priznam. Pitam se prosto - zašto.
gorran2 gorran2 22:56 29.01.2009

Re: Strange days

Pitam se prosto - zašto.
Eh... Jedna od nedokučivih tajni stvaranja, pretpostavljam
Goran Vučković Goran Vučković 23:08 29.01.2009

Il' sve te maske kriju bol...

Eh... Jedna od nedokučivih tajni stvaranja, pretpostavljam

Pa ok - samo se onda postavlja pitanje gde su granice scensko-muzičkog dela
gorran2 gorran2 23:16 29.01.2009

Re: Il' sve te maske kriju bol...

Pa ok - samo se onda postavlja pitanje gde su granice scensko-muzičkog dela
Sve su granice odavno pređene, stari moj... while you were sleeping...
Najpre pozorište potkazuje život.
Onda život potkazuje sam sebe.

Znaš o onoj vrsti riba: kad se u jednoj populaciji nađu samo ženke, onda jedna mutira i postane mužjak. Tako se to događa i u životu. Najpre se laži nagomilaju i istisnu istinu, a onda, kad ostanu same laži, jedna od njih mutira u istinu.

I tako šesnaest puta...
G r o f G r o f 23:24 29.01.2009

Re: Strange days

Znaci da podvucemocrtu: zna se da Pescanik slusa od 400,000 do 400,000,000 ljudi. Zna se da je sve urota crnih sila iza kulisa. Zna se da je i predsednik Tadic umesan. Samo ipak necete da nas prosvletite ko je iza svega .


Koji slapovi cinizma.
Odbrana nečeg kriminalnog nije drugacije misljenje već saučešće.
Mislim da je oštrica suviše fokusirana samo na Peščanik. Npr. lokalna radio stanica svaki dan prenosi vesti Slobodne Evrope u 12.30. Danas,u trenutku dok je govorila Vesna Pešić čulo se samo krčanje. Ne može to uvek biti slučajno. Čak mi nije ni bitno šta je Vesna rekla ali takav odnos me ispunjava jezom i besom.
Nije mi bitan ni Peščanik ali ti napadi na B92 naprosto SMRDE.
palilula92 palilula92 23:25 29.01.2009

Re: Strange days

Hoćeš da kažeš da Biljana testira svoju čitanost, ili šta?


nema to nikakve veze sa Biljanom, nego publikom, a i nije duboko
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 00:00 30.01.2009

Re: Strange days

zašto niko od komentatora praktično ne reaguje na ove ogromne optužbe


Ja nisam ni znao na koga se aluzije odnose(dok nisam video link na Press gore) ali nezavisno od toga ne verujem da iko ozbiljno shvata ovakve optuzbe bez ikakvog dokaza ... Mislim da Biljani napune usi neki iz njene okoline a ona se po starom obicaju zalece ... valjda voli dramske zaplete. Pre godinu i po dana je "zli gospodar Srbije" bio neko ko ce da oslobodi Legiju iz zatvora i vodi ga u Belanovicu ... a on ostade bez vlasti (i Legija u zatvoru) ... pa su onda glavne gazde iza scene Rusi ... pa onda "monopolista i vodja zlocinackog udruzenja" ... da bi sad dobili novog "gospodara Srbije" iz senke. Ovoga puta su razlozi jasni: Mihajlovic je optuzio Bebu da je vodja mafije ... i ovaj mu sada uzvraca .... Koja li je sledeca zavera ...

ps. Ako je to zbilja istina onda bi on lako mogao da ubije bilo koga a ne bude tako neuspesan kod obicnog novinara.
filvas filvas 02:29 30.01.2009

Re: Strange days

Bombe na svom prozoru sam Anastasijevic je u pismu ministru i direktoru policije doveo u vezu sa elementima bliskim Seselju i Stanisicu.

Ja se ne bih previse uzbudjivao zbog onog sto prica BS. Ona ima glas, srcana je, jedan je od nasih najboljih dramskih pisaca, ali o politici nema pojma, sto je i sama priznala u otvorenom pismu LDPu.

Srbija je jedna od retkih mesta gde se nepoznavanje politike smatra pozeljnom osobinom politicara.
Goran Vučković Goran Vučković 02:46 30.01.2009

Re: Strange days

Srbija je jedna od retkih mesta gde se nepoznavanje politike smatra pozeljnom osobinom politicara.

Ja inženjer, sinjor Pančo, odmah priznajem da se u politiku ne razumem - samo što mi je ovo bilo krajnje čudno.

I uzgred - očigledno sam se zapleo u Biljaninoj stilskoj figuri - u ovom stripu postoje dva negativca pod šifrom. Ledeni i Krmak. Uzimanjem toga u obzir se čitljivost znatno povećava. Iako me nešto ne ispunjava taj deo teksta ni sa tom ispravkom.
filvas filvas 03:08 30.01.2009

Re: Strange days

Mislim da niste jedini. Ovde se igra neka sasvim druga igra. I za neku drugu publiku. Ja sam se upravo tesko smorio.
Laku noć i lak dan!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 07:34 30.01.2009

Re: Strange days

Vucko
Ledeni i Krmak. Uzimanjem toga u obzir se čitljivost znatno povećava


U Presovom clanku je razjasnjeno ko je Krme ali ko je "Ledeni" meni jos uvek nije jasno ...

filvas
Srbija je jedna od retkih mesta gde se nepoznavanje politike smatra pozeljnom osobinom politicara.


Ali se za najveci deo politicara prakticno podrazumeva "bliski kontakt" sa nekim od vodecih kriminalca, spijuna, trgovaca drogom ili duvanom i tajkuna (sto je cesto jedno te isto). Iako nisam fan lustracije, kad bi ona bila moguca onda bi za Srbiju po meni, ona morala biti vrlo specificna: zabraniti ucesce na javnoj politickoj sceni i vlasti svima koji su imali iole znacajniju ulogu u vlasti ili pak opoziciji do (i zakljucno sa) 2003. Bili bi naravno time pogodjeni i neki neduzni ali njihov broj izgleda zanemarljiv premu broju ovih drugih ...
adam weisphaut adam weisphaut 07:42 30.01.2009

qq


U Presovom clanku je razjasnjeno ko je Krme ali ko je "Ledeni" meni jos uvek nije jasno .

Tebi tako lukavom da promakne
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 07:48 30.01.2009

Re: qq

adam weisphaut
Tebi tako lukavom da promakne
Hm, mozda i nisam tako lukav kako ti mislis Adi ... a nisam se time ni bavio (inace sam mozda mogao i da pronadjem) ... njega istice sad Vucko, gore u Biljaninoj prici je "Krme" glavni a "ledeni cika koji je Antonicu nesto rekao" ima sasvim sporednu ulogu ... ili ti mozes da nam das malo vise informacija?
adam weisphaut adam weisphaut 08:01 30.01.2009

Re: qq

"Krme" se zove da objašnjava, "Ledeni čika" je glavni.
U priči, af kors.A informacije, otkud one meni?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 08:39 30.01.2009

Re: qq

Adi
"Krme" se zove da objašnjava, "Ledeni čika" je glavni.


Haha ok, kad covek procita jos jednom Biljanino "zakukuljivanje i zamumuljivanje" onda ispada da je "spisateljica htela da kaze" to kako nam ti prevodis ... A mene opet zaveo Vuckov "prevod" koji je "ukapirao" da se optuzbe odnose na Mihajlovica (da je sef BIA-e i Srbije) ...

Ok, onda sveznajuci Google odmah kaze: Jovica "Ledeni" Stanisic . Hm, ma i to je pricica za malu decu ... ja licno mislim da zapad njemu "gleda kroz prste" zato sto je pristao da bude kooperativan, da svedoci a verovatno i da ostale informacije (kao i Momcilo Perisic). Drugim recima covek kupio sigurnost/slobodu za svoj "know-how". Inace bi odavno bio u Hagu ili se "okliznuo na koru od banane pa dobio metak u celo" ... cak i ako se u Srbij svi plase njega, ne plasi se ceo svet - posebno ne oni koji ispalise onoliko raketa na Srbiju i pobise onoliko "kolateralnih zrtava"...

Ma to su sve mastarije dramske spisateljice ... to o tome da jedan spijuncic vlada Srbijom i BIA-om iz senke. BIA je jedna obicna hijerarhijska organizacija, prema tome ako neko dovede sad mene ili tebe na njeno celo naravno da cemo mi da dovedemo na ostala kljucna mesta ljude kojima verujemo ... pa onda mozemo da uhapsimo koga hocemo. Ukljucujuci i onog koji bi rado vladao iz senke. Ili ako smo mi nacelu drzave i vlade i imamo kontrolu nad vojskom i milicijom i dovedemo svoje ljude na celo BIA ... sto bi se plasili jednog bivseg spijuncica koga je jos Milosevic smenio/sutnuo kad mu vise nije bio potreban? I kao sto rekoh, ako se u Srbiji svi plase (osim Biljane ) ... ne bi se plasio ceo svet ...
d_sandic d_sandic 09:03 30.01.2009

Re: Strange days

Danas,u trenutku dok je govorila Vesna Pešić čulo se samo krčanje


Imamo sličan problem. Godinama, dok govori Vesna Pešić ja ne čujem ništa (pametno)!
adam weisphaut adam weisphaut 09:07 30.01.2009

Re: qq

BIA je jedna obicna hijerarhijska organizacija, prema tome ako neko dovede sad mene ili tebe na njeno celo naravno da cemo mi da dovedemo na ostala kljucna mesta ljude kojima verujemo ... pa onda mozemo da uhapsimo koga hocemo.

Pa nisi oni baš toliko obični i imaju prilično neobičnu istoriju, karakteritičnu za obaveštajne službe totalitarnih sistema.
Priča se da su oni tako organizovani da "rade" outsider-e koji dolaze da njima upravljaju.
sto bi se plasili jednog bivseg spijuncica koga je jos Milosevic smenio/sutnuo kad mu vise nije bio potreban?

Kažu da je taj špjunčić bio mnogo koristan kod obaranja tog Miloševića (nikad prežaljenog-za kojim se oeseća bol koju prezidente prepoznaje)? I nije mi jasno ako je taj špijunčić imao know how potreban Amerikancima, kako je on "špijunčić"? Inače pošto su neki naši poznati tajkuni stasali u genexu a genex i univerzal su bile poznato bezbedno važne firme da nisu i oni povezani sa tim "špijunčićem", pa da se oni i ne dogovaraju? Ti bre Vaso, kad odgovaraš uvek postaviš više pitanja nego što je onih na koja pokušaš da odgovoriš Naravno to je sve pod pretpostavkom
da je Ledeni onaj za koga tvrdiš da jeste, ja lično mislim da je to Mr. Frosty
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:14 30.01.2009

Re: Strange days

d_sandic
Imamo sličan problem. Godinama, dok govori Vesna Pešić ja ne čujem ništa (pametno)!


E pa ne slazemo se ovde Sandicu .. Vesna Pesic se javno izvinila Emiru Kustirici sto ga je vredjala/napadala zbog njegovih nacionalnih/verskih opredeljenja. I pri tome, u zaru politckih prepucavanja, prekrsila neke od svojih osnovnih prinicpa u vezi osnovnih ljudskih prava za koje se godinama borila. I time napravila PRESEDAN na javnoj i politickoj sceni Srbije. Na kojoj (skoro) svi kazu svasta za svoje politicke protivnike (ukljucujuci i najgore uvrede i pljuvacinu) a izvinjenje i priznavanje greske su nepoznate katogorije ...

Naravno ne moze se njoj zaboraviti ni borba za bolju i demokratsku u vreme mracnih 90-ih. Ali ovo izvinjenje je cini zbilja izuzetnom u mojim ocima ... pa joj onda malo gledam kroz prste razna isklizavanja u okviru njene sadasnje (prilicno nazadne) politicke opcije. Sto se mene tice najbolje za nju je bilo da je pre par godina otisla u zasluzenu penziju..
Zen Master Zen Master 09:15 30.01.2009

Re: qq

Virtuelni Vasilije
Adi
"Krme" se zove da objašnjava, "Ledeni čika" je glavni.


Haha ok, kad covek procita jos jednom Biljanino "zakukuljivanje i zamumuljivanje" onda ispada da je "spisateljica htela da kaze" to kako nam ti prevodis ... A mene opet zaveo Vuckov "prevod" koji je "ukapirao" da se optuzbe odnose na Mihajlovica (da je sef BIA-e i Srbije) ...

Ok, onda sveznajuci Gogle odmah kaze: Jovica "Ledeni" Stanisic . Hm, ma i to je pricica za malu decu ... ja licno mislim da zapad njemu "gleda kroz prste" zato sto je pristao da bude kooperativan, da svedoci a verovatno i da ostale inofrmacije (kao i Momcilo Perisic). Drugim recima covek kupio sigurnost/slobodu za svoj "know-how". Inace bi odavno bio u Hagu ili se "okliznuo na koru od banane pa dobio metak u celo" ... cak i ako se u Srbij svi plase njega, ne plasi se ceo svet - posebno ne oni koji ispalise onoliko raketa na Srbiju i pobise onoliko "kolateralnih zrtava"...



Ho ho ho ho pa ne mogu da verujem ali zaista, znači Krme je Dule Mihajlović a Ledeni čika je Jovica Stanišić. Pa sada su mi jasnije mnoge stvari tj u čijoj je glavi smišljena ova fenomenalna konstrukcija a koja je opet preko Biljane došla kod nas na blog. Doduše čovek je uvek imao više nego bujnu maštu i sklonost da sebe pravi važnijim i većim nego što zaista jeste upravo serviranjem ovakvih zasoljenih i dobro nafilovanih špijunskih novela sa pevanjem & pucanjem. Pa što kažu ko se navuče, navuče jer ovce i jesu da se šišaju
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:29 30.01.2009

Re: qq

Adam
I nije mi jasno ako je taj špijunčić imao know how potreban Amerikancima, kako je on "špijunčić"?


Pa bas me briga, zovi ga i spijuncinom ako ti se vise svdija ... sigurno je da su on i Perisic raspolagali SVIM MOGUCIM inormacijama kad je u pitanju Srbija a i ex-Yu. Ne mislim ja da u Srbiji i sada sve idealno i da ne postoje kriminalci koji imaju svoje ljude/podrsku u nekim organima vlasti (ti koji to rade su i sami kriminalci ... samo prikriveni) ... pre svega BIA i policiji. Ima i toga svuda u svetu - nemaju samo policije i tajne sluzbe svoje ljude medju kriminalcima, nego se desava i obrnuto ...

Optuzbe Anastasijevica u odnosu na Seselja i Stanisica ocigledno da nisu dokazane ... ali to ne znaci ni da nemaju osnova. I ja verujem da obojica imaju veze i u raznim strukturama vlasti i u kriminalnom miljeu. Ali da je u pitanju tolika moc koja im se ovde pripisuje ("sef BIA-e i Srbije" ) onda bi se desavale NEUPOREDIVO gore stvari nego sto su ove diletantske "kasikare" ... Nesto kao u slucaju Haradinaj: 9 od 10 kljucnih svedoka nastradaju od kore od banane (pa onaj deseti odustane od svedocenja). Uostalom Kosovo je pravi primer mafijaske drzave (a ima ih jos u srpskom okruzenju ) ... i tamo su oni koji su na celu "drzave" istovremeno i "kumovi" ...
Zen Master Zen Master 09:37 30.01.2009

Re: qq

adam weisphaut

Kažu da je taj špjunčić bio mnogo koristan kod obaranja tog Miloševića (nikad prežaljenog-za kojim se oeseća bol koju prezidente prepoznaje)? I nije mi jasno ako je taj špijunčić imao know how potreban Amerikancima, kako je on "špijunčić"? Inače pošto su neki naši poznati tajkuni stasali u genexu a genex i univerzal su bile poznato bezbedno važne firme da nisu i oni povezani sa tim "špijunčićem", pa da se oni i ne dogovaraju? Ti bre Vaso, kad odgovaraš uvek postaviš više pitanja nego što je onih na koja pokušaš da odgovoriš Naravno to je sve pod pretpostavkom
da je Ledeni onaj za koga tvrdiš da jeste, ja lično mislim da je to Mr. Frosty


Daleko od toga da je samo špijunčić, ali takodje nije nikakav mastermind koji stoji iza svega što se dešava u Srbiji. Nekada je bio jak kao crna zemlja, danas jednostavno ima uticaja i veza i tu je kraj priče, ostalo su konstrukcije malenog konobara sa smešnim nadimkom. Ono najbitnije je da je Ledeni čika pod jedan čovek zauzet borbom sa opakom bolešću od koje boluje već nekoliko godina a pod dva malo mu se sudi u Hagu i čisto sumnjam da baš nema nikakva pametnija posla pa eto malo organizuje napade na Peščanik !? Ne navlačite se za bezveze na ove bajke o Snežani sedam patuljaka od koga jednog zovu Krme a drugi je Ledeni
Artur Dent Artur Dent 10:47 30.01.2009

Re: Strange days

Goran Vučković
I na kraju krajeva, ako je to zaista tako, zašto niko od komentatora praktično ne reaguje na ove ogromne optužbe, nego se priča o homofobiji Ugrešićke i kvalitetu i "maksi" uređivačkoj politici časopisa Vreme?Strange days have found usAnd through their strange hoursWe linger aloneBodies confusedMemories misused

Zato sto je premalo njih prepoznalo kljucnu rec, navodni nadimak autora "Povlenskih magli i vidika". Premalo se citaju izvestaji sa sudjenja izmedju Popovica i Mihjalovica, methinks.
filvas filvas 11:17 30.01.2009

Re: Strange days

I sve ovo samo da bi se povecao tiraz Povlenskih magli?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:35 30.01.2009

Re: Strange days

filvas
I sve ovo samo da bi se povecao tiraz Povlenskih magli?


ma tirazi (slusanost, posecenost) su ti cudo jedno...
Dr M Dr M 12:38 30.01.2009

Re: Strange days

d_sandic
Danas,u trenutku dok je govorila Vesna Pešić čulo se samo krčanjeImamo sličan problem. Godinama, dok govori Vesna Pešić ja ne čujem ništa (pametno)!


Ocigledno je da je greska u prijemniku, ne u emiteru...
behemot123 behemot123 23:15 29.01.2009

nego...

Plašim se da će se mnogi, kad sve ovo prođe, osećati kao poprilične ovce. Biljana će, naravno, opet preživeti. Otkriću vam jednu tajnu: fora je u serveru, u SERVERU . Pozdrav.
milandez milandez 00:03 30.01.2009

Re: nego...

Plašim se da će se mnogi, kad sve ovo prođe, osećati kao poprilične ovce. Biljana će, naravno, opet preživeti. Otkriću vam jednu tajnu: fora je u serveru, u SERVERU . Pozdrav.

Napad nije ni izlazio van aree SezamPro-a; ostalo je simulacija.
belzebub123
behemot123 behemot123 10:44 30.01.2009

Re: nego...

Napad nije ni izlazio van aree SezamPro-a; ostalo je simulacija.
belzebub123


Pa to sam i hteo da kazem. Malo sam se raspitao. Vrlo je tesko, gotovo nemoguce, oboriti sajt. Za to ti treba insajder. A kad imas insajdera, dovoljan ti je jedan klik, ili dugme delete. A to vec uopste ne mora da bude Udruzena Akcija Genijalnih Nacionalistickih Kompjuterasa. Koji su, BTW, obicno opisivani kao glupi, krezubi i smrdljivi na luk. Dakle, ne bih se vise zaletao u teorije zavere, tako svojstvene autorki koja je proslavila Nikolaja Velimirovica, za koga narod nije ni cuo pre nego sto ga je ona „oplevila”, slagala da je poreklom iz Beograda (iz ljubavi prema stranci i gradjanima), i imala jaku potrebu da ukine gradski prevoz u prestonici Srbije
maksa83 maksa83 11:22 30.01.2009

Re: nego...

behemot123
Pa to sam i hteo da kazem. Malo sam se raspitao. Vrlo je tesko, gotovo nemoguce, oboriti sajt. Za to ti treba insajder.

Morao sam malo da odbrojim u sebi da ne napišem vrlo eksplicitno šta tačno mislim o toj tvrdnji, pa evo malo ohlađeno - pod hitno menjaj izvor informacija.

Sajt je itekako moguće oboriti, i bez ikakve zle namere. Pročitaj npr. ovo - Slashdotted. Samo najveći i najjači (po bandwidthu i snazi i kvalitetu infrastrukture) su skoro potpuno otporni na takve stvari.

Cela konstrukcija koja sledi iz tvog saznanja o tim stvarima je naravno potpuno pogrešna. Mimo toga, znam ponešto o (visokom) integritetu i (visokoj) kompetenciji Sezamovog establišmenta, i to što impliciraš ni po tim osnovama nema veze sa životom.
behemot123 behemot123 12:54 30.01.2009

Re: nego...

The Slashdot effect, also known as slashdotting, is the phenomenon of a popular website linking to a smaller site, causing the smaller site to slow down or even temporarily close due to the increased traffic.

Gde ti ovde vidis vezu sa sajtom Pescanika? U svakom slucaju, hvala na linku, nisam znao za taj fenomen.

Typically, less robust sites are unable to cope with the huge increase in traffic and become unavailable – common causes are lack of sufficient data bandwidth, servers that fail to cope with the high number of requests, and traffic quotas.

Ni ovde ne vidim vezu sa Pescanikom. Njihov sajt nema (nije imao) ni mogucnost komentarisanja. U svakom slucaju, za sve to je potrebno mnogo znanja i logisticke podrske. To bi trebalo da rade hakeri od formata, kakvih u Srbiji nema, pa bili oni fashisti ili ldpovce. A ako vec postoje, bilo bi logicno da se to desava cesce i sa mnogim drugim sajtovima. Bog zna da i druge mrze i zele im zlo.

maksa83 maksa83 13:19 30.01.2009

Re: nego...

Gde ti ovde vidis vezu sa sajtom Pescanika? U svakom slucaju, hvala na linku, nisam znao za taj fenomen.

Ne postoji direktna veza sa Peščanikom, samo ti objašnjavam da je teza "da je sajt nemoguće oboriti bez čoveka unutra" no-tor-na glupost.

Slashdot effect je samo nenamerni efekat koji proizvede gomila živih radoznalih ljudi a koji je moguće proizvesti veštački čak i bez velikog znanja o celoj stvari. Ne bih da detaljišem oko toga pošto ne vidim ništa dobro u širenju takvih znanja koja su ionako suviše lako dostupna.

To bi trebalo da rade hakeri od formata, kakvih u Srbiji nema, pa bili oni fashisti ili ldpovce.

Opet donosiš zaključke na osnovu jako malo znanja.
Napor za obaranje sajta je srazmeran kvalitetu infrastrukture koja ga drži. Imaš kućice za pse od trulih dasaka koje je moguće oboriti jednim šutom, imaš sojenice na klimavim nogama, imaš zgrade sa par slabih tačaka, imaš i bunkere sa 6m betona... Sajt Peščanika po svoj prilici nije bio bunker sa 6m betona.
behemot123 behemot123 13:50 30.01.2009

Re: nego...

Ma OK, nisam ni tvrdio da posedujem veliko znanje, osim onoga sto mogu da mi ispricaju strucniji prijatelji i sto procitam na internetu. Cudno mi je samo to da na hiljade sajtova u Srbiji dnevno nekom stanu na zulj, pa opet stoje kao stene, iako su kao i sajt Pescanika, sto kazes, sojenice na klimavim nogama. I niko ne kidise na njih u okviru nekakvog zlocinackog udruzivanja. Ne`am pojma. Valjda ce neki novinar da se doseti, pa zvrcne nekog iz tog Sezamproa, oni su ispali najgori od sve dece u celoj prici. Hakerisanje je, uostalom, odavno hit u svetu, ne mozes mnogo da dodas u smislu promocije istog. Evo jednog zanimljivog tekstica. http://users.teol.net/~bigbo/Hakeri%20su%20deca.htm

Pozdrav i hvala na lepom razgovoru.
Hansel Hansel 23:15 29.01.2009

Načela i pojedinosti

Biljana, s Vama se uvek i najčešće potpuno slažem u načelu, a malo manje i malo teže u pojedinostima, možda je i to neka bolest (mislim, moja)!

Elem, ovo s plaćeništvom Antonića je malo ispod nivoa - prvo, on bi to pisao i da nije plaćen (bar mislim), drugo - ta primedba ne pristaje "Drugoj Srbiji" (kad je ona izgovara), od Antonića tako voljenoj! Ne pristaje - jer ju je toliko izanđala ona prva i zbog toga što su mnogi u "Drugoj Srbiji" takođe dobro plaćeni za ono što pišu i misle. Ne sumnjam ja da bi oni to mislili i da nisu plaćeni, baš kao i u slučaju S.A., ali - činjenice su činjenice. Ja imam utisak da su svi koji su sticajem okolnosti i zahvaljujući svojoj snalažljivosti našli mecene, da ne kažem sponzore svojih ideala i političkih mišljenja, malo više nervozni. Ko zna zašto. Da, malo sam ironičan, jer bar jedan u tom društvu dobro se snalazi na obe strane - nije izgubio popularnost u "Drugoj Srbiji" iako ga dobro plaća (ili ga je bar plaćao) poznati medijski magnat (onaj što će da lobira u Skupštini), čak je imao , a možda još ima, kolumnu u njegovim "novinama" ("Skandalu" ). Taj kolumnista, koji se i dalje zove Petar Luković (valjda, ili ovo je neki drugi koji se pojavljuje u "Peščaniku", radi u "E-novinama" ) možda misli da od tog "magnata" (Željka Mitrovića, da neko ne pomisli da se bojim da mu pomenem ime) uzima zapravo svoje pare, možda ima neki problem u životu pa mu treba novac, ali nemoj da je onda takav čistunac samo kad su drugi u pitanju. To važi za sve iz njegovog "bloka", pa i za Cece. [Možda je i Bojana Lekić mislila (u početku, kad je dobila BK nagradu) da uzima svoje pare, pa su je pomenuti bez milosti razapeli. Hm, možda je Bojana kriva za sve, možda je ona kriva za sva druga kasnija moralna posrnuća!]

I nemojte da neko ovo uzme kao bilo kakvu podršku onima koji su se usudili da prete slobodnoj reči i da prete njihovim nosiocima. Sloboda, doduše, podrazumeva i odgovornost, ali o tome možda neki drugi put. Ja ne znam zašto B92 i same autorke u obaveštenju na ostacima sajta nisu odmah obavestili i o demoliranom automobilu, ne znam zašto nema njegovih snimaka (bar ih ja ne videh i ne pronađoh), ali moram da verujem, jer ne mogu da verujem da je neko TO fingirao. U stvari, da bi to fingirala Ceca.

Ali, teško mi je da poverujem u neke druge stvari - neverovatno mi je, ako su sinhronizovani napadi dirigovani iz vladajuće stranke, kako se sumnjalo, da su u njoj baš toliko poludeli da nisu mogli da pretpostave da će ovo Cecama samo podići popularnost. Možda neko ima neko drugo objašnjenje? Za nevericu je, ali i za strah, da se napad desio baš u vreme čitanja najave koaj se bavila predsednikom. Ako je to bio razlog, nameću se mnoga pitanja - pre svih - ko je sve znao, osim Cecâ za ovaj sadržaj, pa možda "dojavio" gde treba, ili - da li su Cece i ekipa - prisluškivani? Ako je nešto od ovoga tačno, mi moramo sutra da izađemo na ulice! S druge strane, ima jedna rupa - ako su napadi potekli iz šovinističkog podzemlja, to je u kontradikciji s činjenicom da isto Tadića vidi kao izdajnika, što bi onda isključilo Tadićevu i DS-ovu odgovornost, ili pak to neko Tadića još više hoće da posvađa s "Drugom Srbijom"?

Hm, ni sam nisam pre pisanja ovog posta slutio gde sve jedna mirna nepristrasna analiza može da nas dovede. A u stvari, samo takva može da nas spasi. Uviđa li to "Druga Srbija"?

I, da napomenem, nisam se oglašavao u prvom Vašem blogu ovim povodom, a htedoh tada ovo da napišem - Cece su "retke zverke" kojima nisu promakle sve negativnosti posle Petog oktobra zbog kojih smo svih ovih godina tu gde jesmo, i koje se nisu libile da to kažu. One su "gradivo" znale, a onda su, posle jednog tragičnog trenutka, po mom utisku, postale "štreberke". Ali, nemaju "školske siledžije" prava da ih zbog toga maltretiraju!
soylentgreen soylentgreen 23:16 29.01.2009

Attackers disrupt liberal radio show in Se

... rbia, The Associated Press

BELGRADE, Serbia (AP) — Attackers have disrupted the broadcasts of a popular liberal radio show critical of Serb nationalism and hacked into its Web site, its editor said Wednesday.

Svetlana Lukic, one of the two authors of Pescanik, or "Hourglass," told the Associated Press her car also has been vandalized in apparent attacks by ultranationalists.

"We have definitely been jeopardized, we are no longer able to do our work properly," Lukic said.

The show is broadcast once a week on the independent B92 radio. It features interviews with liberal intellectuals as well as critics of Serbia's conservative elite and the hardline Serbian Orthodox Church.

Pescanik is very popular with pro-Western Serbs who are disappointed with the pace of reform after the ouster in 2000 of late autocrat Slobodan Milosevic.

The nationalists consider the broadcasts to be anti-Serb. They have repeatedly broken into panels organized by Pescanik, attacking the participants.

Police have not commented on the latest threats. Serbia's pro-Western President Boris Tadic has demanded a probe into the matter.

Pescanik has been targeted by extremist groups in the past, but Lukic said no attackers have ever been detained or questioned. She suggested the extremist groups enjoy the tacit approval of government hardliners.

Serbia has launched pro-Western reforms since 2000, but liberals say it has not done enough to root out ultranationalism.
filvas filvas 03:11 30.01.2009

Re: Attackers disrupt liberal radio show in Se

Liberals?????
Sine, kakva je ovo propaganda...!
barack.obama barack.obama 00:56 30.01.2009

Najava za novu emisiju

Ujutru u emisiji Pescanik 30.01.2009. u 9:30 AM ce govoriti advokat Srdja Popovic, istoricar Nikola Samardzic, novinar Teofil Pancic i profesorka prava Vesna Rakic-Vodinelic.
soylentgreen soylentgreen 01:43 30.01.2009

Analiza DDoS-a na Pescanik

Ovde sam prikupio neke svoje relevantne postove i dodao jos ponesto, da bih tehnicku stranu priblizio siroj publici na jednom mestu.
maksa83 maksa83 07:53 30.01.2009

Re: Analiza DDoS-a na Pescanik

Ovde sam prikupio neke svoje relevantne postove i dodao jos ponesto, da bih tehnicku stranu priblizio siroj publici na jednom mestu.

Isto tako si i isključio blog za komentare, što je poprilično bezvezan potez pošto onemogućava da diskutujemo o tome što si napisao. To je naravno tvoje potpuno pravo, isto kao i da misliš da to što ti napišeš nije podložno diskusiji. Ali izgleda prilično bezveze.

(Na stranu straw man argument koji tamo već treći put potežeš da se ovde masovno implicira da je to izveo neki mitski kilnac iz Belgije).
Goran Vučković Goran Vučković 13:09 30.01.2009

Re: Analiza DDoS-a na Pescanik

Čini mi se da sad imaju i neki DNS napad, ili trenutno pomeraju sajt, ili je neki kvar na dns definiciji. Ne može se pristupiti više ni onoj privremenoj stranici...
G.Cross G.Cross 02:06 30.01.2009

Tlgata za Jug

Nije tuga srbije samo Boris Tadic, tuga Srbije je u istoj meri da je najjaca demokratska opozicija sastavljena od dve Cece.
Koliko je Boris demokrata, toliko su i Cece demokrate.
Jedini nacin je da unapredimo Srbiju je da se svi udamo za strance i drzimo jedni drugima lekcije. By the way ja jesam ozenjen za strankinju i lepo je.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:14 30.01.2009

Re: Tlgata za Jug

G.Cross
pozdrav svima koji procitaju ppre nego sto obrisu

Дижеш без потребе узбуну, Cross, ствар се у односу на јуче мало примирила, једино што коментатори нешто и више немају жељу да коментаришу.
G.Cross G.Cross 02:22 30.01.2009

Re: Tlgata za Jug

dobro, evo izbrisao sam, mada jos uvek mislim da gomila ogromnih uzasno lenjih egoa okupira majusni prostor Srbije. U normalnoj drzavi, vuk jeremic bi bio bilo sta drugo osim onog sto jeste, boris bi bio Shrink,
Cece bi bile negde na nekom nevaznom ONG radiju , a BS bila bi omiljni pisac zapadnih medija iz istocne evrope. Svi su oni ono sto jesu onoliko koliko je predsednik Afganistana predsednik.
Je li ovo bolje?
bitak bitak 06:36 30.01.2009

U zemlji laži sve je istina

Fini ljudi u Hrvatskoj ne bave se kritikom režima. To je ostavljeno rijetkim budalama.
Ovo je poenta teksta, sve ostajo je opis okolnosti i pojašnjenje pojmova. Lokacija Hrvatska. Sta nije jasno? Pozdrav mislećoj populaciji...
apach92 apach92 09:26 30.01.2009

srecom

na mene je uticalo ono ¸¸ako vam je dobro onda nista¸¸ tako da nema potrebe da pratim doticne gospodje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:33 30.01.2009

meni je gotham srb deo teme,

ali cro deo je HIT!

interesantno je kako HDZ fino inkodira deci u podsvest određene kulturnopolitičke porukice... drugar Dubravkin se naljuti na nju jer ona njemu indoktrinira decu? ovaj deo mi je sumnjiv: kakav joj je to drugar ako strahuje da ce mu indoktrinirati decu? taj tip se ili folira da je drugar, ili je i sam pritajeni fascisto... (?)

ne slažem se da je Ugrešić homofobična. pre bih rekao da je suprotstavljena šund-književnosti, šundofobična. drugo pitanje je ako je neko ko piše taj šund automatski prihvatljiv jer je i gej-lezbo?
miraf92 miraf92 09:35 30.01.2009

Neko je prozvao "Vreme"?

S punim pravom.Evo sta pise glavni urednik nedeljnika "Vreme",ne u svom nedeljniku,vec u "Politici".
ПУШЕЊЕ ЈЕ ДОЗВОЉЕНО
Како је двоје талентованих људи поверовало да им о глави ради нека моћна сила
Шта је заједничко Емиру Кустурици и Светлани Лукић, родоначелници „Пешчаника”? Знам да ће најмање двоје поменутих да се саблазне макар због околности да су се нашли у истој реченици, а да не говорим о речи „заједничко” у питању с почетка овог текста.

Заједничко им је, рећи ћу, кад сам већ ризиковао да се мешам у медијско-политичке скандале, агресивна, понекад и слепа, страсна одбрана сопствене мантре, уз углавном слично критиковање противничких.

Али то им није једина заједничка особина, а, истине ради, с њима је деле углавном сви актери јавне сцене.

Друга је, важнија, да обоје верују да им о глави ради нека много моћна сила.

У случају Лукићеве реч је, тобож, о држави која омета емитовање њене радио-емисије, што се – уз тек мало читање између редова објављених у пријатељским, благонаклоним медијима а понегде, богами, и директно – претворило у оптужбе против Бориса Тадића, који је, малтене, виђен како с кофом пуном воде прилази коаксијалном каблу с ког „цури” емисија „Пешчаника”.

И она сама каже да програм „ометају људи повезани с државом”, а други су навели да је то било баш кад је она читала коментар против Тадића и његове политике, па се, ваљда, црвена лампица у председничком кабинету одмах упалила, а домаћин кабинета истрчао с водом да потражи кабл.

Стицајем околности стално присуствујем састанцима медијских званичника и знам да је проблем „крчања” у радио-пријемницима универзални проблем Србије. Само што Радио-Мика мисли да му то ради Радио-Жика, а сви скупа, и Мика и Жика, кукају против Ратела који никако да заведе ред у фреквентним опсезима, а да су се досетили да им то ради Борис Тадић можда би и они доспели у престоничке новине.

Но, има ту још нешто: упад у сајт и ударац у аутомобил, истовремено уз крчање, па да се то којим случајем догодило Емиру Кустурици за то би биле криве – обавештајне службе.

И „Политика” је јуче објавила интервју с Емиром Кустурицом, придружујући се ланцу медија који су режисеру дали прилику да одговори на најаву забрана и с тим повезаних скандала поводом стиха о Дабић Раши и оптужбама да са својим непушачким оркестром велича човека (Радована Караџића) оптуженог пред Међународним трибуналом за ратне злочине.

У београдском „Пресу” појавио се ових дана интервју с Кустурицом који је био насловљен драматично: „Хрватски шпијуни шире лажи о мени” у коме је режисер тврдио да иза „напада на њега стоје обавештајни центри”. Хоће ти дисиденти из глобалног светског поретка да уобразе да обавештајно братство целог света нема преча посла него баш њима да ради о глави и да су предмет посебне паске, обраде и рада на терену.

Мени је, узгред, као „старом обавештајцу”, како ме је за неке сарајевске новине етикетирао Владимир Поповић, звани Беба, љут на „Време” због филма о медијској позадини убиства Зорана Ђинђић, мислим да је у питању био КОС, био запао за око један детаљ у вези с Кустурицом. Правио је, пре две, три године, неку антиглобалистичку журку на броду, присутни Марадона и Коштуница, упекла звезда, гости неформални, дакле раздрљени до паса, а око њих цупкају конобари из републичког протокола с навученим белим рукавицама.

Као они од 1945. који су отерали власнике кућа, а задржали батлере. Но, то је збиља сасвим успутна опаска о антиглобалистичким манирима.

Овде је реч о томе да је на сасвим умесно питање, констатацију „Политикине” новинарке, у тексту „Ко пева зло не мисли”, да и у Београду постоје контроверзе у вези са Кустуричиним оркестром и певањем (звиждање, гађање флашама...) овај одговорио доследно и дословно:

„Зато што је Београд постао поприште деловања обавештајних служби које онемогућују нормалан рад свих чија су база корени”!

Тужно је кад фиксације почну неконтролисано да расту. У оба случаја. Реч је о талентованим људима, с релевантним делом иза себе, доследним у поступцима и изражавању емоција и мисли, али, рекао бих, однекуд склоних да опасно генерализују реакцију јавности на оно што раде.

Различити сегменти друштва различито реагују на њихов учинак и непродуктивно је пребацивање одговорности за ту реакцију на вишу, неухватљиву силу, попут имагинарне „државе” или „обавештајне светске заједнице”.

главни уредник недељника „Време”



Драгољуб Жарковић
[објављено: 30/01/2009]

Jel vam dobro?Meni nije.
alselone alselone 10:59 30.01.2009

Re: Neko je prozvao "Vreme"?

miraf92

Jel vam dobro?Meni nije.


Brzo! Na e-novine!
majaaat majaaat 11:11 30.01.2009

M

IZVINJAVAM SE UPADAM U TEMU...ALI OSECAM NEOODDOLJIVU POTREBU DA SE OBRATIM BILJANI JOS OD TRENUTKA KADA SAM GALSALA ZA NJU KAO GRADONACELNICU, POSEBNO POSLE PRILOGA NA TV NA KOME JE PRIKAZANA NJENA POSETA PORODILISTIMA.....PESANIK DA...OBAVEZNO ...POSEBNO U OVOJ JADNOJ ZEMLJI..A EVO STA ZELIM DA NAPISEM BILJANI IAKO MOJA PRICA PRDSTAVLJA SAMO JEDNU JADNU TRAGICNU SLIKU O ZEMLJI U KOJOJ ZIVIMO I LJUDIMA KOJI SU NA VLASTI...
Kao 39 –setogodišnjakinja sam posle četiri godine lečenja steriliteta i urađne operacije uklanjanja mioma ostala u drugom stanju vantelesnom oplodnjom koja je izvršena u Pragu.Tom prilikom ubačena su mi dva embriona i ja sam posle biopsije horionskih čupica saznala da nosim dva zdrava dečaka.Trudnoću sam podnosila bez problema a u šestom mesecu mi je stavljen serklaž (za svaki slučaj) po rečima mog lekara. Mojoj sreći nije bilo kraja sve do 1 aprila 2008 godine kada sam usled jakih bolova u trbuhu i krstima otišla na GAK Višegradska. Tamo mi je urađen ultrazvuk i CTG beba i utvrđeno je da porođaj nije počeo.Bebe su se postavile poprečno pa je to verovatno!?? uzrok napada koje sam imala.Međutim napadi su se ponavljali.serklaž nije skinut.Konstatcija lekara-reč je o bubrežnim kolikama iako nikada nisam imala problema sa bubrezima.Posle sedam dana provedenih u bolnici, tokom kojih sam imala svakodnevne napade koji su semanifestovali jeivim bolovima u krstima i trbuhu.otpustili su me kući!Na pitanje šta da radim ako se bolovi nastave kažu zovite hitnu pomoć.Posle dva dana ponovo dospevam u bolnicu na isto odeljenje ginekološke endokrinologije.Prilikom prijema NISAM PREGLEDANA nije urađen ni ultrazvuk ni osnovni ginekološki oregled a nije urađen CTG beba.U popdnevnim satima (oko 17h) dobijam ponovo napad strahovitih bolova i stanje mi se naglo pogoršava.Dolazi dežurna lekarka, moj karton je praktično prazan.Meri mi pogrešno pritisak i daje Nifelat iako nemam povišeni pritisak. Praktično ostajem bez svesti, dolazi stariji dežurni i viče na mene “što nisi rekla da si bubrežni bolesnik“ Ne uspevam da odgovorim...Izbacuje ostale pacijentkinje iz sobe.Prolazi vreme, nemam predstavu...sestre viču da me voze na intenzivnu negu lekari ne daju.Dospevam na intenzivnu negu posle 20 h ZNAČI PROŠLO JE 3 SATA kada ultrazvučnim pregledom biva ustanovljeno da mi je pukla materica, da su bebe mrtve i da su uletele u stomak.Ja se nalazim u stanju hemoralgičnog šoka.Umrla su dva dečaka jedan od 2 kg a drugi od 1,6 kg.Nisu im dali nikakvu šansu....Ja ostajem živa...Slučaj odlazi u javnost a DIREKTOR KLINIKE DR RADUNOVIĆ ZA RTS PONOSNO IZJAVLJUJEkako je vrlo ZADOVOLJAN što su njegovi lekari ragovali tako brzo (POSLE 3 SATA) i kako je sjajno što sam ostala živa....Jer ruptura materice se dešava veoma retko... Halo ljudi ja sam mašinski inženjer, nije mi skinut serklaž, a zna se da posuda pod pritiskom puca po šavu-varu tamo gde je najslabija... Ipak formira komisiju za unutrašnji stručni nadzor (kako bi stvar bila pokrivena ….) sa sve profesorima ekspertima (koji su ujedno i glavni sudsku veštaci pri većini sudova u Beogradu)….KADIJA TE TUŽI KADIJA TI SUDI.Njihov zaključak:…..IAKO NIJE URAĐENO…. NEMA PROPUSTA. Do nalaza komisija sam uspela da dođem svojom upornošću. Zapucala sam direktno kod pravnice GAK- a (koja me je telefonom stalno odbijala), i tražila svoja prava da vidim nalaz komisije.Želela sam da je pogledam u oči i da mi u oči kaže da ne može da mi dostavi nalaz bez odobrenja načelnika klinike. Ministarstvo zdravlja u maju nalaže vanredni stručni nadzor.Šest meseci od tada, neprestano se informišem o tome da li je komisija formirana ali dobijam informaciju da se njen sastav menja?! Zašto!? Dobijam dobronamerni savet da sama pokrenem parnicu.....ZAŠTO AKO RADE SVOJ POSAO KAKO TREBA, KAKO KAŽU PITAM SE JA? I ODGOVOR STIŽE POSLE 6 MESECI…… Dobijam nalaz komisije za spoljni stručni nadzor koja je toliko puta menjana i koja je razmatrala samo moj poslednji dan u porodilištu kada se desila tragedija i uopše nisu uzeli u obzir das am na istom tom odeljenje ležala prethodnih 7 dana….. i u prilogu iznosim delove u izvornom obliku a spremna sam da ih iznesem i u javnost.Zaključak komisije EKSPERATA koji je ovaj put uključila professor e sa inače vrlo renomiranog i nadaleko čuvenog KRAGUJEVAČKOG UNIVERZITETA JE naravno…iako sami konstatuju da nije bila odrađena gomila stvari….... NEMA PROPUSTA.Sa svih strana stižu dobronamerni saveti odustani, gledaj u budućnost, pusti to ... čuvaj se..nemaš šanse... ali ja ne želim da odustanem.Želim pravdu i mada sam svesna koliko to u našoj zemlji zvuči „don kihotovski“, želim da se odgovorni kazne.Zašto da se budim i ležem svaki dan sa mislima o tome kako bi moji mališani sada bili živi da su lekari na GAK-u SAMO RADILI SVOJ POSAO!Stiglo mi je i pismo od lekara iz Praga koji su sablažnjeni onim što se odgodilo.To se u inostranstvu događa ali lekari i te kako odgovaraju za učinjene propuste.MI SE BORIMO PROTIV BELE KUGE A MINISTAR ZDRAVLJA PROTIV KORUPCIJE i kako se to on bori zaključite sami iz teksta u prilogu. Pogledajte zaključak, kao da su ga pisali nepismeni ljudi a ne profesori ... ali upss izvinite... to su profesori sa čuvenog Kragujevačkog Univerziteta.
TO JE JEDNA NAJOBIČNIJA FARSA!
MA TREBALO JE DA NAS UMRE SVO TROJE...
miraf92 miraf92 11:50 30.01.2009

Re: M

majaaat,strasno je to sto se desava u zdravstvu.Ne znam da li si posetila www.majkahrabrost.com
Zelim ti da budes hrabra i istrajes u svojoj borbi,jer tvoja licna pobeda bice korak ka pobedi svim ostalim ,najblaze receno ,ostecenim pacijentima.
Koliko ti u tome moze pomoci Biljana,ne znam,ali verujem da imas punu podrsku i saosecanje mnogih ovde.
Price,kao sto je tvoja,potvrdjuju koliko je kod nas korumpirano zdravstvo,sudstvo,policija,skolstvo i sve sto ima predstavnike garnitura politickih partija.
Kao sto vidimo i Cece su zrtve nakaradnih institucija,jer je proslo eto nedelju dana a rezultata istrage nigde.

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 12:43 30.01.2009

Re: M

draga gospodjo, uopste ne nalazim reci da vam odgovorim. osecam se strasno, samo dok citam ovo i verujte mi da bih sve ucinila da vam pomognem.
vasa ispovest nije tako daleko od teme ovih blogova - jer, opravdani nedostatak poverenja u pravosudni sistem i potpuna korupcija na svakom nivou, je ono sto dovodi do slucajeva kao sto je vas.
da morate da pisete na blogu o ovakvoj tragediji za koju postoje i krivi i odgovorni.

komentatorka miraf92 je u pravu, na ovom sajtu funkcionise pokret hrabre i pametne krugoline, koja moze biti od konkrente pomoci. namerno kazem pokret, a ne blog, jer je to zaista pravi primer gradjanske inicijative i akcije, koju krugolina pozrtvovano vodi.
zatim, iako su moji uticaji na izvrsnu vlast nikakvi, pokusaci i ja sa svoje strane da skrenem paznju javnosti i onih koji su obavezni da se ovim slucajem bave.

danasnji blog zatvaram za sve dalje diskusije, posle vasih reci nema sta dalje da se mlati o tome sta sam ja mislila svojim blogerskim metaforama. (komentari i diskusija ispod su zbog toga obrisani).

na kraju, molim vas jos jednom da verujete da su ljudi koji citaju ovo - uz vas, potpuno saosecaju. ja ne pristajem jedino na vasu poslednju recenicu i molim vas da ne razmisljate tako.
sve drugo mi je potpuno deplasirano, ne znam sta da kazem, stvarno ne znam...
Krasici Krasici 13:44 30.01.2009

Re: M

draga hrabra majo, uopste ne upadate u temu, to je sve ista prica o tuznoj zemlji u kojoj svako od nas pokusava da zivi neki koliko-toliko normalan zivot. da bismo u tome uspeli predstoji nam mnogo veliko spremanje. ne prestaju da mi teku suze otkad sam procitala vas tekst, zbog vase tragedije i snage da o tome govorite, ali i zbog svih nas koji ovakve strahote svakodnevno gledamo i tolerisemo. hvala sto ste se javili, znam da je slaba uteha ali niste sami.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 13:21 30.01.2009

komentatori,

ponavljam ovde pasus iz predhodnog komentara

danasnji blog zatvaram za sve dalje diskusije, posle vasih reci nema sta dalje da se mlati o tome sta sam ja mislila svojim blogerskim metaforama. (komentari i diskusija ispod su zbog toga obrisani).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana