Dragi ministre lekara, dr Tomice Milosavljeviću,

Krugolina Borup RSS / 04.03.2009. u 21:51

VEST: Ministar odobrio izbor ginekologa za 20.000 dinara

 

Razočarali ste me.

U oktobru ste nam ponudili saradanju u rešavanju problema u porodilištima, a danas mi iz medija saznajemo kakve se promene uvode. To da će dr Stanojević da predlaže ono što njemu i lekarima odgovara, to mi je jasno. Ali mi nije jasno kako vi, koji tvrdite da niste ministar ni lekara ni pacijenata, već i jednih i drugih, ove druge uopšte niste pitali šta misle o tom predlogu pre nego što ste "presudili"? Da li je bilo teško okrenuti telefon, poslati email, pitati GI "Majka hrabrost" - koju ste upravo vi pozvali na saradnju i uključili u radnu grupu za rešavanje problema u porodilištu - šta porodilje misle?

Pa, kako ste mogli?

Pa, čudom ne mogu da se načudim!

Pa, kako mislite da građani ikada povrate i održe poverenje u institucije sistema, ako se ovako ponašate?

Pa, šta sad mi da radimo?!

Ja ne zna više šta da mislim, izuzev da vas od "ministra zdravlja" primenujem u "ministra lekara".

Ipak, odbijam poverovati da nesretne 90-te, kada su institucije sistema služile isključivo za ukras, a vox populi se čuo samo na ulici, nisu za nama. Ne mogu sebe da nateram da u to poverujem. Ne smem. Zbog budućnosti mog deteta, ne smem!

Još jednom vas molim... ma ne molim, preklinjem vas, oslušnite vox populi! Pročitajte komentare na vesti...

- B92: http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=348073#hrono

- Blic: http://www.blic.rs/_komentari.php?id=81917&mode=view

- Politika: http://www.politika.rs/rubrike/uvodnik/Porodjajne-muke.sr.html

- E-novine: http://www.e-novine.com/sr/drustvo/clanak.php?id=23411

- Ponovo Blic: http://www.blic.rs/_komentari.php?id=82145&mode=view

- Emisija "Oko", RTS1: http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1/48373/%D0%9E%D0%BA%D0%BE%3A+%D0%9F%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%92%D0%B0%D1%98%D0%B8+%D1%83+%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B8.html

...pa stavite prst na čelo, pa se - blago meni - predomislite i odbacite suludu, sumanutu, utopističku ideju dr Stanojevića (koji je, by the way, za B92 na odmoru, a za RTS nije) da će lekar koji je navikao na 500 eura pristati da iz kreveta i od ručka ustaje za 10.000 dinara. De, priupitajte svog stranačkog kolegu Dinkića - on je ipak ekonomista - da li je to realno očekivati?

U vašem fiktivnom svetu ministrovanja iz kancelarija i sa konferencija, to može delovati kao krajnje altruistička ideja. U faktičkom svetu trudne žene, to pak znači da će pored već ustanovljenih nelegalnih 500 eura dodatno morati da plati i zvaničnih 20.000 dinara bolnici. To nije smanjenje korupcije, to je legalizacija korupcije. Šta ovde nije jasno?

Istovremeno, žene koje nemaju da plate 500 eura PLUS 20.000 dinara, biće i dalje po porodilištima zlostavljane i zanemarivane kao što je to slučaj već dve decenije, ne bi li se VASPITALE šta im je činiti drugi put, to jest: naći te proklete pare kako znaju i umeju, ako im je život njihov i njihove bebe mio. Štono reče (tj. otpeva) "Beogradski sindikat":

A vlada bela kuga
Sve je manje Srba
Sestro da bi rodila
Trebaju ti muda.

 

Pozdrav.

Razočarana Branka Stamenković
GI "Majka hrabrost"

 



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alpeot alpeot 21:23 05.03.2009

Re: kru

scabies
I pitaj Krla da li ima aorta i u stomaq?


A bas sam se pitao kada ce Shugica da pomene abdominalnu aortu.

Sve zna!

Uzgred, ja lepo vidim oziljak na snimku koji je Krugolina postavila. Ako se ovo zaista dogodilo, u pitanju je najtezi moguci zlocin. Nuzno je da tuzilastvo momentalno sprovede istragu.
viliana viliana 22:17 05.03.2009

Re: ...

a.bogdanovic

Krugolina Borup
previse stavova koji sve manje postaju konzistentni,Ja se držim peticije.Ona ima tri tačke.Tačka 3 je korupcija.Što se emotivne reakcije tiče - ja sam građanka, a ne političarka, i to sebi mogu da dozvolim.U ovo sam ušla s iskrenom emocijom, a ne iz proračuna.Emocija je ta koja gura akciju.Ja ne mogu bez emocije.Stvar je samo u tome što se emocija - promenila. tacka 3. peticije se bavi korupcijom, ali na jasno definisani nacin, pre svega zahtevom za pojednostavljivanjem procedure otkrivanja i procesuiranja onih lekara koji traze mito, kao i zastitom zena koje ih prijavljuju. uostalom, sami prioriteti akcije su definisani drugacije: Zahtevamo sledeće:* 1. Da se u okviru Ministarstva zdravlja hitno oformi Radna grupa koja će se baviti isključivo rešavanjem ovog problema, a shodno nešto niže navedenim smernicama iz ove peticije.* 2. Da ta Radna grupa minimum jednom mesečno, a po potrebi i češće, održava konferencije za štampu na kojima će izveštavati javnost o svom radu.* 3. Da se od TRI NAJVEĆA PROBLEMA u srpskim porodilištima (1. Ponašanje zaposlenih u porodilištima; 2. Zastareli i nehumani bolnički protokoli; 3. Korupcija), Radna grupa odmah usredsredi na prvi, koji je moguće najjeftinije, najjednostavnije i najbrže rešiti.zgodno je smatrati da samo politicari nemaju prava na emotivne reakcije, dok svi ostali to pravo imaju, a narocito oni koji sebe smatraju "obicnim gradjaninom". anticki eseji dr stanojevica su bili skolski primeri emotivne reakcije i neshvatanja svoje uloge predstavnika organizacije koja prevazilazi njega kao gradjanina stanojevica. ne secam se na blogu stavova punih razumevanja prema takvom ponasanju, iako on nije politicar.uostalom, emotivna reakcija se ne odnosi (prvenstveno) na ton pisma ministru, koje dodatu informativnu vrednost nema jer osim svoje uvredjenosti, u njemu iznosis jos samo neslaganje sa novom situacijom, sto je i njemu i novinarima i javnosti jos tokom jucerasnjeg dana vec bilo saopsteno. odnosi se na reakciju na novu meru koju si unapred okarakterisala kao necuveno zlo bez dovoljno promisljanja i razmisljanja da li ona u odnosu na postojece stanje cini vise koristi nego stete.


Slazem se.
Krugolini treba ne samo podrska.
Za uspeh kontrola emocija je vrlo bitna.
I sama sam uputila dobronamernu kritiku Krugolini da njen saborac nije uspeo da objasni zbog cega je takva odluka neispravna.
Z Đ Z Đ 12:28 06.03.2009

Re: kru

ne TI nego valjda MI.

MI moramo da mu se nametnemo...
...ali MI treba da vršimo pritisak...
dora79 dora79 14:28 05.03.2009

pisi tadicu. on voli da ga vole bez obzira

xaxaxaxaxaxaxa!!!!!
malena_nis malena_nis 15:10 05.03.2009

draga Branka

slazem se sa ovim pismom!
puno je emocija, nazalost negativnih, ali srpski narod je jos uvek narod prepun emocija, u tom duhu ponekad i treba da se izlaze.
Smatram zalosnim sto zdravstvo po meni pljuje u lice nama narodu, ovim potezom je to i dokazano.
ali sta mozete ocekivati od gomile sujete i pohlepe? nista bolje. samo ce se pretvarati. korov je tu velika, mnogo je vremena potrebno da se okloni, generacije...
Sam ministar stoji iza jednog aparata koji bi trebalo da bude human i bozanski ali se u velikom procentu pretvorio u djavolski zahvaljujuci belim mantilima (vecini) koji su svoju dusu prodali.

spremite se na borbu, i uvek imajte na umu sa kim imate posla!

samo napred, mozete nesto da ucinite!
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:59 05.03.2009

Re: draga Branka

spremite se na borbu, i uvek imajte na umu sa kim imate posla!


Samo napred, najopasnija bića u prirodi su - majke, obaška ljutite majke. Ni to ne treba zaboraviti.
mima62 mima62 16:42 05.03.2009

Re: draga Branka

Mnogo gloopa ja pa stalno pitanjca,
Elem ako porođaj vodi i završi babica - kako bi i trebalo, KOME ide novac ?
Trudnice nisu dovoljno obavestene ali babica treba da radi i dilataciju medjice. Kako se sa tim prestalo tako je pod obavezno i episiotomija, sto znaci da su oni izbacili iz tima babicu. Nijedan ginekolog, akuser se nece time baviti.
Usluge babice su jeftinije od ginekologa pa pitatanje za ministra: zasto babice ne vode porođaj a ginekologa, akusera ukljuciti tek kad ima komplikacija
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:06 05.03.2009

Re: draga Branka

Elem ako porođaj vodi i završi babica - kako bi i trebalo, KOME ide novac ?


Odlično pitanje i poenta!
Ju, pa baš ti hvala što me na ovo podseti!
dora79 dora79 11:18 06.03.2009

Re: draga Branka

najopasnija bića u prirodi su - majke, obaška ljutite majke.

sviđa mi se ovo
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:08 05.03.2009

FRESH

Sutra, u petak, u 18.25, na RTS1, u emisiji "OKO" gosti:

- Ivana Mišić, savetnica ministra zdravlja
- moja malenkost.
dora79 dora79 23:07 05.03.2009

Re: FRESH

- Ivana Mišić, savetnica ministra zdravlja


savetnica? a gde je ministar? mislim da ga je tvoje pismo uplašilo, pa ne sme da se pojavi
a lepo su te žene savetovale da ne budeš baš tako oštra
eh, Krugolina, Krugolina...
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:23 05.03.2009

Šta je bre ovo ljudi danas??

alpeot alpeot 17:25 05.03.2009

Re: Šta je bre ovo ljudi danas??

Krugolina Borup
Uhapšen lekar u Šapcu zbog primanja mita.


Danas? Krugolina, ova drzava je razvaljena, kako to mislite "danas"?
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:28 05.03.2009

Re: Šta je bre ovo ljudi danas??

Danas vesti prepune horor vesti iz zdravstva.
U tom smislu "danas".
alpeot alpeot 18:10 05.03.2009

Re: Šta je bre ovo ljudi danas??

Krugolina Borup
Danas vesti prepune horor vesti iz zdravstva.U tom smislu "danas".


Znam, naravno, ne zameram vam, vi sve ovo lepo radite, vidim da ulazete mnogo energije u jedan plemenit cilj.
viliana viliana 22:48 05.03.2009

Re: Šta je bre ovo ljudi danas??

Krugolina,
verujem da ste sve lepo osmislili za sutrasnji nastup.
Budite pre svega kriticni.
Svideo mi se komentar A.Bogdanovica.
Mislim da treba insistirati ne samo na sprecavanju korupcije, vec i na sprecavanju drugih u zdravstvu da sve pretvore u vanstandardnu uslugu.

Da li ovakav sistem organizacije zdrav. sluzbe postoji negde u svetu ?
Da li to znaci da ce se sve ostale bolnice takodje ovako organizovati?
Zasto ne pitate lekare u KBC Dragisa Misovic da li i oni ovu meru planiraju da uvedu. Sta misli Dr Bajec dir. KCS da li je to praksa i u Visegradskoj u porodilistu ?
Da li je neko pomislio kako ce se osecati zena odvojena jednim paravanom od druge trudnice oko koje skace ginekolog...jer ona ima para... a eto sta da se radi vi nemate, pa tu su vam Julovci....
Sta motivise lekara da u sitne sate dodje da poradja nekoliko sati...
Da li takav lekar koji je vec radio 8 sati u svojoj smeni je radno sposoban da u pola noci poradja?Sta ako je izasao sa dezurstva?
Da li je propisana norma koliko lekar moze da radi dnevno?
U Becu se zna koliko hirurg moze dnevno da provede u sali. Kao i pilot ili masinovodja imaju prosto svoju normu a i ogranicenja za dnevni rad.
Insistirajte da se oformi radna grupa.

dora79 dora79 22:44 05.03.2009

o ministru

Nešto mislim, žao mi je zbog tvog razočarenja Kru, u ministra naravno, ali ne zaboravi da je on jedan od njih (lekara) a znaš koliko oni jedan drugom čuvaju leđa... Nije da on svih ovih godina svog ministrovanja nije imao pojma šta se dešava u zdravstvu, a da je hteo nešto da menja ne bi čekao da se pojavi jedna Majka hrabrost pa da se krene u promene... Zato, ne veruj u dogovore s njim, u pregovore i obećanja... On samo ovaj žestok pokret drži "pod kontrolom" tako što balansira, a balansira jer je svestan da je pokret jak (BRAVO ZA MAJKU HRABROST) i da bi u toj lavini promena on sigurno izgubio svoje ministarsko mesto! Pa hajde da skratimo priču: SMENITI MINISTRA!!! Smeniti ministra dok nije odobrio još koju lekarsku nebulozu, teško nama onda... eto materijala za borbu. Ja bih tebe Krugolina za ministra, šteta što nemaš diplomu med. fakulteta
viliana viliana 22:52 05.03.2009

Re: o ministru


Hansel Hansel 23:04 05.03.2009

Re: o ministru

Zašto bi ministar zdravlja (po meni, trebalo bi da imamo ministarstvo ZDRAVSTVA) morao da bude lekar? Kad lekari mogu da budu ministri za prostorno planiranje, predsednici parlamenta (već drugi mandat), ministri za rad, šefovi organa za sardnju s Hagom... Bez šale, ovaj ministar bi morao da bude civil, a za medicinska pitanja neka ima pomoćnika. Predložio ja to u jednim novinama pre 7-8 meseci, ali uzalud...
dora79 dora79 23:13 05.03.2009

Re: o ministru

Zašto bi ministar zdravlja (po meni, trebalo bi da imamo ministarstvo ZDRAVSTVA) morao da bude lekar?

ne znam ali svaki je do sad bio, koliko ja znam. slažem se, što dalji od doktorske diplome, to bolji. Ali da ne bude ni ekonomista, i oni su korumpirani...Možda neki inženjer... sa zdravom logikom... a?
viliana viliana 23:49 05.03.2009

Re: o ministru

dora79
Zašto bi ministar zdravlja (po meni, trebalo bi da imamo ministarstvo ZDRAVSTVA) morao da bude lekar? ne znam ali svaki je do sad bio, koliko ja znam. slažem se, što dalji od doktorske diplome, to bolji. Ali da ne bude ni ekonomista, i oni su korumpirani...Možda neki inženjer... sa zdravom logikom... a?


Hansel Hansel 00:29 06.03.2009

Re: o ministru

dora79
Zašto bi ministar zdravlja (po meni, trebalo bi da imamo ministarstvo ZDRAVSTVA) morao da bude lekar?
ne znam ali svaki je do sad bio, koliko ja znam. slažem se, što dalji od doktorske diplome, to bolji. Ali da ne bude ni ekonomista, i oni su korumpirani...Možda neki inženjer... sa zdravom logikom... a?
Svaki?! Pa ko je uopšte bio ministar sem Tomice? Šalim se, normalno, ali to mi deluje kao rezidua socijalističkog poimanja upravljanja sistemima... Mislim, pojam menadžera/menadžmenta u socijalizmu praktično nije postojao, retki su bili direktori koji su uspevali da se odupru partijskim - direkcijama, ili bar da ih uspešno balansiraju s poslovnom logikom. Isto je u zdravstvu, pa je i posle Petog oktobra ova oblast (naravno, ne samo ona) ostala interesna sfera - politike, a zašto - pa zato što je naša politika samo tamo gde su pare!

Dakle, to što kod nas nije bilo, pa i da nije nigde u svetu, ne znači da ne može drugačije, naročito kad postojeće dokzano ne valja... Evo, neko kao Tadić! Čovek bio ministar telekomunikacija, ministar vojni, evo ga predsednik u drugom mandatu... sve može! Ono, istina, mogli bi i astrolozi, u onom svom delu gde priznaju rečenu zdravu logiku!
mamatrisina mamatrisina 09:11 06.03.2009

Ili ces ipak cenzurisati malo?

Ma, šta da se cenzuriše? Zaslužio je i ružnije reči! G-din ministar se ljuti na svako novinarsko pitanje!
Hansel Hansel 15:00 06.03.2009

Re: Ili ces ipak cenzurisati malo?

Na svako s kojim se ne slaže!
mamatrisina mamatrisina 09:11 06.03.2009

Ili ces ipak cenzurisati malo?

Ma, šta da se cenzuriše? Zaslužio je i ružnije reči! G-din ministar se ljuti na svako novinarsko pitanje!
mima62 mima62 14:07 06.03.2009

Majka Hrabrost samo napred

Ukoliko izabrani ginekolog radi u toj smeni po raspoedu - hoce li se i onda naplacivati ?
I ko ce to proveravati ?
kengurbr.3_1 kengurbr.3_1 14:33 06.03.2009

Re: Majka Hrabrost samo napred


Opšte je poznata stvar da lekar koji ti vodi trudnoću (naravno privatno) uopšte ne mora da prisustvuje porođaju. Samo te telefonom preporuči kolegi koji je trenutno u smeni. To je dovoljno da nemaš problema.

Zašto bi sad neko plaćao i dodatnih 20 hiljada?!
maca22 maca22 16:06 06.03.2009

Re: Majka Hrabrost samo napred

Neka 20.000 kosta lekar koji nije zaposlen u Frontu, a ja ga ipak pozovem.
Rejlem Rejlem 15:07 06.03.2009

Bravo!!!

Konacno neko da nazove Tomicu Milosavljevica pravim imenom.
Mada bi njemu pristajala i neka manje pristojna titula od ministra za lekare.
Kako nazvati coveka koji 8 godina sedi u fotelji, duboko ukorenjen u nju, prelazi nezamenljiv iz vlade u vladu, a nikakvog boljitka od njegovog rada NEMA???. Sugestije prepustam citaocima.
E, i bilo bi zanimljivo malo dublje analizirati kakva interesna grupa stoji iza njega. I iza jos nekih nezamenljivih. Prosto, nemoguce je da se radi na taj nacin, a da ne postoji nekakvo debelo zaledje iza svega.
dora79 dora79 23:31 06.03.2009

Re: Bravo!!!

bilo bi zanimljivo malo dublje analizirati kakva interesna grupa stoji iza njega


Bravo, to je to! Najzad da se postavi to pitanje jer to je JEDINO logično pitanje od svih pitanja o ministru, i ne samo ovom. I JEDINI pravi put, štono kaže Kru- "lajt motiv", koji bi nas mogao dovesti do spasenja a to je-ponavljam- SMENA MINISTRA ZA LEKARE!!!
maca22 maca22 16:05 06.03.2009

Ne daj se Kru

Odlicna si, ne daj se. Sve ti je pravo, i reakcija i nastup i recnik. Drz' se!

Hansel Hansel 22:44 06.03.2009

Re: Ne daj se Kru

U emisiji je bilo baš tako. Samo, prekratka je bila za pretresanje ovakvih tema, voditeljka nervozna i nestrpljiva... Odavno nisam čuo jedan tako plitak, nemam neku adekvatnu reč, i demaskirajući komentar - voditelj prekida lekara koji iznosi analizu i činjenice pod izgovorom da su one, kako tačno reče, opozicionarske!? Nema veze što su tačne! Pa, što ga je onda zvala, pa ga još pustila da govori sa Šešeljevim bedžom! Čak i da je govorio sa stanovišta stranke, ako su činjenice tačne a analiza relevantna, ima da se čuje! Hej, zar to nije javni servis? (Inače, stranku mu ne podnosim, ali njemu na rečenom, još od one emisije Ol. Kovačević s Tomicom i njim, nemam šta da zamerim osim političke opredeljenosti, ali to je lično i za ovu temu nebitno.)
viliana viliana 22:53 07.03.2009

Re: Ne daj se Kru

Hansel
U emisiji je bilo baš tako. Samo, prekratka je bila za pretresanje ovakvih tema, voditeljka nervozna i nestrpljiva... Odavno nisam čuo jedan tako plitak, nemam neku adekvatnu reč, i demaskirajući komentar - voditelj prekida lekara koji iznosi analizu i činjenice pod izgovorom da su one, kako tačno reče, opozicionarske!? Nema veze što su tačne! Pa, što ga je onda zvala, pa ga još pustila da govori sa Šešeljevim bedžom! Čak i da je govorio sa stanovišta stranke, ako su činjenice tačne a analiza relevantna, ima da se čuje! Hej, zar to nije javni servis? (Inače, stranku mu ne podnosim, ali njemu na rečenom, još od one emisije Ol. Kovačević s Tomicom i njim, nemam šta da zamerim osim političke opredeljenosti, ali to je lično i za ovu temu nebitno.)


Dr Paja Momcilov je izuzetan lekar.
Njegova je jedina mana sto je u SRS/u , sve ostalo imam samo reci hvale.
Najlepse price sam upravo o njemu cula.
Da je srece da je vise takvih!!!!!!!!!!!!
deberzerak deberzerak 16:06 06.03.2009

Tomica Topalović

Rejlem
.E, i bilo bi zanimljivo malo dublje analizirati kakva interesna grupa stoji iza njega. I iza jos nekih nezamenljivih.


Grobljanski lobi i Udruzenje kamenorezaca. Elementary my dear Watson.
NNN NNN 21:13 06.03.2009

Mama

Ako je za neku utehu, časopis Mama je u novom broju ispunio svoje obećanje i posvetio dve strane (100. i 101.) akciji GI Majka Hrabrost pod naslovom Zašto da nam ne bude bolje.

BFN
EDIT: i na strani posle objavio iskustvo jedne mame sa Betanije
još jednom:
dora79 dora79 23:32 06.03.2009

Re: Mama

katica_zlatica katica_zlatica 00:39 07.03.2009

Re: Mama

da al je na sledecoj strani hvalopev novosadskom porodilistu od neke mame iz beske, malo je kontradiktorna u tekstu i tekst je plitak ali je opet hvalopev....mudra im je ta urednica..
dora79 dora79 11:25 07.03.2009

Re: Mama

Pa, zar nisu sve priče dobrodošle? Neke žene se glat porode, maltene im ni babica ne treba. Njima je verovatno u svakom porodilištu super i hvale ga. Ono što je važnije u celoj toj priči je pitanje: šta sa nama mučenicama čiji porođaj je težak, mučan, traje li traje i na kraju se završi carskim rezom? Naivni veruju da u nama ne vide "dodatni izvor prihoda" i da smo sve žene iste... ne, ne razlikujemo se mi po tome što neka ima više a neka manje para. Već po tome što neka ima lak a neka težak porođaj sa mogućim komplikacijama. A kako ni jedna ne može znati u napred kojoj grupi pripada, onda je svaka, bez obzira na materijalno stanje, spremna da će možda morati da plati.
viliana viliana 23:36 08.03.2009

Re: Mama

dora79
Pa, zar nisu sve priče dobrodošle? Neke žene se glat porode, maltene im ni babica ne treba. Njima je verovatno u svakom porodilištu super i hvale ga. Ono što je važnije u celoj toj priči je pitanje: šta sa nama mučenicama čiji porođaj je težak, mučan, traje li traje i na kraju se završi carskim rezom? Naivni veruju da u nama ne vide "dodatni izvor prihoda" i da smo sve žene iste... ne, ne razlikujemo se mi po tome što neka ima više a neka manje para. Već po tome što neka ima lak a neka težak porođaj sa mogućim komplikacijama. A kako ni jedna ne može znati u napred kojoj grupi pripada, onda je svaka, bez obzira na materijalno stanje, spremna da će možda morati da plati.


Casopis mama je komercijalan.
Ako imate para, sve cete kupiti ukljucujuci i dobru pricu.
Pa, ovo je Sbija!
Ovde je sve na prodaju!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana