E, sad dal je za plač ili smeh..ne znam, odlučite sami..

Drago Kovacevic RSS / 23.03.2009. u 20:28

Kako počinju dečija pisma..
Kako počinju dečija pisma..
Danas je definitivno "ludost dana" vest da su na incijativu "Večernjih Novosti" a po odluci direktorke osnovne škole "Drinka Pavlović" u Beogradu sva deca nižih razreda dobila zadatak "da pišu predsedniku Tadiću ili nacrtaju njegov lik".

Pa šta je ovo ljudi moji. Manjo Vukotić sa lokalnim DS direktorima škole ima ozbiljnu nameru da poradi malo na "kultu ličnosti"...

Ovo je neviđena zloupotreba dece u političke svrhe ali bogami još više pokazatelj naše autoritarne političke kulture. Moguće da Manju čeka i neki reizbor na čelu kompanije, pa ko veli, daj da se malo ušlihtam...

I niko o ovome neće da govori. Ni direktorka škole, ni Manjo ni ljudi iz Ministarstva prosvete. Kaže Manjo, čekajte sredu, tad ćemo početi objavljivati dečije radove..

Možda će predsednik kad se vratei iz Nju Jorka kazati nešto o ovome, ako se neko ne seti pa već sutra  uvede i štafetu.. Ovde neverovatno i nemoguće definitivno više ne stanuje....Kad su ludorije u pitanju, naravno.

Eto, toliko od mene..ajte sad vi..

 

Atačmenti



Komentari (140)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 20:34 23.03.2009

Pa kad je neko izdresiran....

....to se ne zaboravlja bas lako.

I mi smo pre mnogo vekova na temu "Sta nosim u srcu" u osnovnoj skoli obavezno na kraju tirade "ljubav prema mami, tati, baki, tetki, ujni etc" imali da dodamo "a najvise prema drugu Titu najvecem sinu nasih naroda i narodnosti".

Old habits die hard.
pix3lchick pix3lchick 10:57 24.03.2009

Re: Pa kad je neko izdresiran....

Bili Piton
....to se ne zaboravlja bas lako.

I mi smo pre mnogo vekova na temu "Sta nosim u srcu" u osnovnoj skoli obavezno na kraju tirade "ljubav prema mami, tati, baki, tetki, ujni etc" imali da dodamo "a najvise prema drugu Titu najvecem sinu nasih naroda i narodnosti".

Old habits die hard.

Da, a moja ćerka je u vrtiću imala zadatak da na priredbi sa ostalom dečicom horski peva:
"Voli majku,
Voli oca,
al' najviše Stvaraoca"
(pesmica na tekst Nikolaja Velimirovića)

Neobično me je ganulo da i ova generacija uči od najranijeg uzrasta da valja voleti nekog drugog više nego roditelje. Verovatno sam na pomenutoj priredbi imala izraz lica isti kao moja keva kada sam je pitala da li treba više da volim nju i tatu nego druga Tita.

Totalan retro, samo je urađen "find and replace". Gde je bio Drug Tita, sada je insertovan Drug Stvaraoc, ili Drug Sveti Sava, ili u ovom primeru Drug Tadić. Da ne spominjem čitanku prepunu anegdota o tome kako je Sveti Sava ukrao svinjsku glavu, pa kako se Sveti Sava sankao u koritu, pa kako je izučio bravarsku školu u Konstantinopolju... karikiram, ali mislim da je kontekst jasan. Umesto istorije se iz generacije u generaciju deci servira mitomanija pomešana sa kultom ličnosti.

Ako je bio cilj da se deci objasni kako funkcioniše demokratska država, pa da bude "hajde da pišemo predsedniku, da se vidi da vlast nije nedodirljiva, nego da i vi deco možete da svojim glasom i inicijativom učinite nešto".
Pa da deca mogu da napišu i "Dragi predsedniče, zašto je moj tata izgubio posao?" ili "Dragi predsedniče, zašto mama kaže da nećemo više ići na more?" ili "Dragi predsedniče, zašto neke ćelave čike stalno lome McDonalds?" ili "Dragi predsedniče, zašto su čike iz banke došle i uzele naš auto?" i tako dalje... A ovako, reciklaža već postojećih tema: "Zašto volim Druga Tita, narod se pita" ili "Zašto volim Svetog Savu, veliku srpsku glavu".

Old habits die hard, indeed.
Bili Piton Bili Piton 15:24 24.03.2009

Re: Pa kad je neko izdresiran....

pix3lchick

Old habits die hard, indeed.


Don't they just.

Odlican ti komentar, Pixel - da pogledamo na na ovaj nacin - ako ja nisam zbog moje dresure odrastao s traumama iz detinjstva (bar koliko mogu da primetim ) - nece ni tvoja cerkica, narocito ne odrastajuci uz tebe.....pozdrav i preporuka.
pix3lchick pix3lchick 15:33 24.03.2009

Re: Pa kad je neko izdresiran....

Bili Piton
pix3lchick

Old habits die hard, indeed.


Don't they just.

Odlican ti komentar, Pixel - da pogledamo na na ovaj nacin - ako ja nisam zbog moje dresure odrastao s traumama iz detinjstva (bar koliko mogu da primetim ) - nece ni tvoja cerkica, narocito ne odrastajuci uz tebe.....pozdrav i preporuka.

Ma znam da neće... isto kao što veći deo moje generacije nije odrastao verujući u to da je Drug Maršal kakio zlatna govanjca Ipak najveći deo obrazovanja potiče iz porodice, baš kao i sve moguće predrasude .
adam weisphaut adam weisphaut 20:35 23.03.2009

Moj otac

još čuva pismo iz maršalata, što ga je dobio kao klinac u prvom osnove.
Sada je vidim obratno, pisma idu u maršalat
alpeot alpeot 20:35 23.03.2009

Ludilo...

Pa ovi su izgubili kompas, potpuno. Poludeli. Mi smo u vlasti ludaka.
wawy wawy 22:40 23.03.2009

Re: Ludilo...

alpeot
Pa ovi su izgubili kompas, potpuno. Poludeli. Mi smo u vlasti ludaka.


manjo debil...uvijek bio i ostao... a ds direktori/poltroni - apsolutno no comment
sentinel26 sentinel26 15:28 24.03.2009

Re: Ludilo...

Danas ( 24.marta ) je 65-ti rodjendan gospodina Vojislava Koštunice.

Da zamolimo dragog JaPrecednika da mu odnese naki poklon i u naše ime.

Istina sa 65 se ide u penziju, ali njih dvojica su ( bratski ) zajedno penzionisali cijelu Srbiju, pa neka zajedno i slave.

Koštunizam nije ukinut, on je samo sportski i konzularno ojačan i uokviren u žuti pozlaćeni okvir.

Strongman Strongman 20:36 23.03.2009

Evo ja nasao stari

Botin portret

pix3lchick pix3lchick 10:59 24.03.2009

Re: Evo ja nasao stari

Strongman
Botin portret

Nema Bota ovako prodoran pogled, više ima facu kao hipnotisani jazavičar.
Mada, vidim da se radi na stasavanju nove generacije umetnika, te će možda nekada u budućnosti i BoTa u umetničkoj interpretaciji imati ovako odlučan i čvrst pogled koji gađa direktno u G-spot nacionalnog bića...
Strongman Strongman 07:47 25.03.2009

Re: Evo ja nasao stari

više ima facu kao hipnotisani jazavičar.



Ha ha

čvrst pogled koji gađa direktno u G-spot nacionalnog bića...


Ovo cu da ti ukradem i koristim u pricama
pix3lchick pix3lchick 10:27 25.03.2009

Re: Evo ja nasao stari

Strongman
Ovo cu da ti ukradem i koristim u pricama

Ih, a čak ni kopirajt?
angie01 angie01 20:40 23.03.2009

he he,...

e jbga, nije vishe jednopartijski sitem, a ministar mojomiljeni prosvete, nije iz kenove stranke, pa ne vidim mogucnost da se predsednikov portret nadje na prvoj strani chitanke- chisto da zaokruzimo ideju.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:41 23.03.2009

Ne, ljudi..

Ali ovo gubi sve obrise realnosti..
adam weisphaut adam weisphaut 20:43 23.03.2009

Re: Ne, ljudi..

Drago Kovacevic
Ali ovo gubi sve obrise realnosti..

Anomija. Ne znamo ni kako ovo da nazovemo.
angie01 angie01 20:46 23.03.2009

Re: Ne, ljudi..

Anomija


Anomalija, bre!
elkris elkris 20:48 23.03.2009

Re: Ne, ljudi..



Ovo je neviđena zloupotreba dece u političke svrhe

баш ме занима да је директор поменуте школе упознат са чланом 46. Закона о основама система образобања и васпитања који гласи:

"У установи су забрањене активности којима се угрожавају, ома-ловажавају или дискриминишу групе и појединци по основу расне, националне, језичке, верске или полне припадности, физичке или психичке конституције, узраста, социјалног и културног порекла, имовног стања, односно политичког опредељења, као и подстицање таквих активности.
Под дискриминацијом детета, односно ученика сматра се свако непосредно или посредно прављење разлика или њихово повлађивање, искључивање или ограничавање, чији је циљ спречавање остваривања права, смањење права или престанак једнаког третмана детета, односно ученика.
У установи је забрањено физичко насиље и вређање личности деце, ученика и запослених.
У установи није дозвољено страначко организовање и деловање и коришћење простора установе у те сврхе."



Dawngreeter Dawngreeter 21:09 23.03.2009

Re: Ne, ljudi..

adam weisphaut
Drago Kovacevic
Ali ovo gubi sve obrise realnosti..

Anomija.

Ide u tom pravcu svakako. Raspada se svaki obris normalne drustvene strukture. Jedina nada mi je da ce srpska drustvena struktura prestati da bude od vaznosti pre nego sto potpuno kolapsira.
stopalo stopalo 10:03 24.03.2009

Re: Ne, ljudi..

angie01
Anomija


Anomalija, bre!


ako mogu da dodam i metanoja

dakle svi na kolena, glava do poda, samo da nekome u tom svetom trenutku ne padne nesto drugo na pamet
dali76 dali76 20:45 23.03.2009

...

Razgovor na ovu temu odbili su ,kako sam razumio I direktorka doticne skole, I ljudi iz “novosti”, I pomenuti gospodin Manojlo .
Jel ovo govori dovoljno?
Nadam se da srpska javnost ,za razliku od doticnih ce ipak imati stogod reci.
ivana23 ivana23 21:10 23.03.2009

Re: ...

dali76
Razgovor na ovu temu odbili su ,kako sam razumio I direktorka doticne skole, I ljudi iz “novosti”, I pomenuti gospodin Manojlo .Jel ovo govori dovoljno?Nadam se da srpska javnost ,za razliku od doticnih ce ipak imati stogod reci.

Direktorka škole Milena Bićanin odbacuje ove optužbe roditelja i objašnjava da je njihova škola „Drinka Pavlović" samo prihvatila učešće u akciji „Večernjih novosti" (pogledaj okvir), u kojoj deca šalju pisma i crteže poznatima u Srbiji, ali isključivo na dobrovoljnoj bazi.


Direktorka škole Milena Bićanin pokazuje nam pisma osnovaca predsedniku Srbije Borisu Tadiću

- Evo, dobila sam neke radove. Kada ovo predsednik pročita, verujem da neće moći, a da ne zaplače! Čujte ovo: „Zašto se bavite tim zanimanjem? I vi puno radite kao i moji roditelji. Da li i vi nedostajete vašoj deci, kao što meni nedostaju moji roditelji?" Ili, slušajte ovo pismo: „Ne volim da gledam vesti, ali čuo sam da je pretučen šestogodišnji dečak. Znate li kako se oseća pretučeno dete? Morate da naterate sudove da rade bolje, kako bi odrasli bili dobri prema nama" - čita nam pisma osnovaca Bićanin.
011-495 011-495 21:49 23.03.2009

Re: ...

ivana23

dali76Razgovor na ovu temu odbili su ,kako sam razumio I direktorka doticne skole, I ljudi iz “novosti”, I pomenuti gospodin Manojlo .Jel ovo govori dovoljno?Nadam se da srpska javnost ,za razliku od doticnih ce ipak imati stogod reci.Direktorka škole Milena Bićanin odbacuje ove optužbe roditelja i objašnjava da je njihova škola „Drinka Pavlović" samo prihvatila učešće u akciji „Večernjih novosti" (pogledaj okvir), u kojoj deca šalju pisma i crteže poznatima u Srbiji, ali isključivo na dobrovoljnoj bazi.Direktorka škole Milena Bićanin pokazuje nam pisma osnovaca predsedniku Srbije Borisu Tadiću- Evo, dobila sam neke radove. Kada ovo predsednik pročita, verujem da neće moći, a da ne zaplače! Čujte ovo: „Zašto se bavite tim zanimanjem? I vi puno radite kao i moji roditelji. Da li i vi nedostajete vašoj deci, kao što meni nedostaju moji roditelji?" Ili, slušajte ovo pismo: „Ne volim da gledam vesti, ali čuo sam da je pretučen šestogodišnji dečak. Znate li kako se oseća pretučeno dete? Morate da naterate sudove da rade bolje, kako bi odrasli bili dobri prema nama" - čita nam pisma osnovaca Bićanin.



Suze mi teku niz obraze kada vidim kako imamo ovako prosvecenu decu..ma sta decu, pionire brate-druze.
Nego, predlazem da napravimo provizornu listu novih 7 sekretara SKOJ-a, kad je bal nek je oficirski.
sentinel26 sentinel26 23:00 23.03.2009

Re: .E ovo je biser nad biserima

. Kada ovo predsednik pročita, verujem da neće moći, a da ne zaplače! Čujte ovo: „Zašto se bavite tim zanimanjem? .

Sigurno će da "zaplače", a neće imati ko da mu suze obriše.
Strašno.
Dr M Dr M 23:24 23.03.2009

Re: .E ovo je biser nad biserima

. Kada ovo predsednik pročita, verujem da neće moći, a da ne zaplače! Čujte ovo: „Zašto se bavite tim zanimanjem? .


Sto da zaplace, sto ga to pita jedno dete?
Ne place on sto ga to pita nekoliko miliona!
Tvrda, muska suza ce da padne tek posle sledecih izbora.
sentinel26 sentinel26 00:27 24.03.2009

Re: .E ovo je biser nad biserima

Dr M
. Kada ovo predsednik pročita, verujem da neće moći, a da ne zaplače! Čujte ovo: „Zašto se bavite tim zanimanjem? .Sto da zaplace, sto ga to pita jedno dete?Ne place on sto ga to pita nekoliko miliona!Tvrda, muska suza ce da padne tek posle sledecih izbora.

Doktore pa dje si ti u posljednje vrijeme ?

Ja ono zaplače turio pod navodnike, s oprošćenjem.
Dr M Dr M 09:40 24.03.2009

Re: .E ovo je biser nad biserima

Doktore pa dje si ti u posljednje vrijeme ?


Poslednje vreme je vec 20 godina a ni ono pretposlednje mi nije bilo po volji.))
Cekam Povratak u buducnost.
AlexDunja AlexDunja 20:46 23.03.2009

uh!

nije prvi put da
imamo experimentalnu skolu.
nego pre su se igrali sa srednjoskolcima.
de nadjose klince, bre.
i svi cute.
ljuta sam.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:48 23.03.2009

Re: he, he:)

de nadjose klince, bre.

E, sad šta dete od sedam godina može napisati predsedniku..Mislim koja su to polja gde ijedan njegov interes dopire.
Strašno..
angie01 angie01 20:50 23.03.2009

Re: he, he:)

sad šta dete od sedam godina može napisati predsedniku


kako mislish shta, pa kako smo mi znali?
angie01 angie01 20:51 23.03.2009

Re: he, he:)

u stvari, kad bolje razmislim- da vrate one pionirske marame, al dopunjene shtampanim kenovim likom!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:52 23.03.2009

Re: he, he:)

angie01
sad šta dete od sedam godina može napisati predsedniku


kako mislish shta, pa kako smo mi znali?

Ma nama pisala učiteljica a mi prepisivali...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:54 23.03.2009

Re: he, he:)

angie01
u stvari, kad bolje razmislim- da vrate one pionirske marame, al dopunjene shtampanim kenovim likom!

Na poleđini...
angie01 angie01 20:54 23.03.2009

Re: he, he:)

Ma nama pisala učiteljica a mi prepisivali


ne lagi, zar nije bilo, da volish titu vishe od mame, ono, ne mozesh bez njega zivot da zamislish- to je matrica ispiranja mozga.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:57 23.03.2009

Re: he, he:)

angie01
Ma nama pisala učiteljica a mi prepisivali


ne lagi, zar nije bilo, da volish titu vishe od mame, ono, ne mozesh bez njega zivot da zamislish- to je matrica ispiranja mozga.

Moja učiteljica je bila žena sekretara komiteta i ništa nije prepuštala slučaju...
Bili Piton Bili Piton 20:59 23.03.2009

Re: he, he:)

angie01
ne lagi, zar nije bilo, da volish titu vishe od mame, ono, ne mozesh bez njega zivot da zamislish- to je matrica ispiranja mozga.


Da, bilo je bas to. Babu dajem, Titu ne dajem.

Ne samo da mi ovo smrdi na uobicajeno ovdasnje pravljenje fetisa od idolatrije, nego mi ne ide u glavu da se to i dalje ne samo odrzava nego i gaji....strasno.
angie01 angie01 21:09 23.03.2009

Re: he, he:)

e kad josh bolje razmislim- svidja mise! nekako je romantichno, a odaje bliskost i slobodu.

Dragi predsedniche,

moja mam vec 6 godina nema posao, jer joj je firma sumnjivo privatizovana i sada nema para da da onih 20 hiljada za izbor lekara pri porodjaju, pa necu dobiti batu ili seku
. ( npr)
angie01 angie01 21:11 23.03.2009

Re: he, he:)

Moja učiteljica je bila žena sekretara komiteta i ništa nije prepuštala slučaju...


a ni tvoji roditelji!:)))
maksa83 maksa83 21:38 23.03.2009

živio nam

construction1 construction1 20:54 23.03.2009

Ovo je prava prilika...

... da se ukljuce i umetnici / karikaturisti / slobodni gradjani srpske demokratije i nacrtaju svog predsednika.

Kakva divna ideja, da ga nacrtamo i porucimo mu nesto. Zanama me da li je tema ogranicena samo na lik i delo uvazenog predsednika ili je prostor za delovanje malo siri i slobodniji?

U svakom slucaju, ovo je zaista novo i prilicno osvezavajuce (ako prihvatite u ovom kontekstu). A morate priznati da je kritije i karikature (predsednika, drustva i pojava uopste) sve manje.

Hvala Partiji sto se setila ovoga
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:55 23.03.2009

Re: Ovo je prava prilika...

Ovo je prava prilika...

Pa evo...prostor je tu....
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:57 23.03.2009

Oslobodioci Beograda

Se zvala moja osnovna skola u koju sam isao pre vise od 35 godina. Svake godine smo morali da pisemo sastave na temu "Oslobodjenje Beogradar". Konacno, jedne godine sam napisao izvanredan rad o vanzemaljcima koji posmatraju sta se desavalo tih dana (Oslobodjenja) po Beogradu i poslali me kod skolskog psihologa.
Iskreno se nadam da se to nece desiti nijednom detetu koje sada mora da pise o Predsedniku.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:00 23.03.2009

Re: Oslobodioci Beograda

poslali me kod skolskog psihologa.

Ti si prošo super....da je to ko kod mene uradio bilo bi klečanja na kukuruzu...ovako kod tebe humane metode..
Nego, ti bi mogao jedan filmić za predsednika...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:02 23.03.2009

Re: Oslobodioci Beograda

Nego, ti bi mogao jedan filmić za predsednika...

Sad bas razmisljam da napisem i ja jedan takav rad. Na tu temu. Doduse, nisam u nizim razredima, ali jesam u nizim slojevima drustva...., pa i bloga. Vazi li se to moje "nize" za pisanje Predsedniku, sta mislis ?
ecce-florian ecce-florian 21:23 23.03.2009

Re: Oslobodioci Beograda

Šta ti Pinki radiš kod kuće kad je precednik i spoljni ministar kardelj u UN. Kako misiš da ga vidiš ako ne odeš donde u salu ili barem u našu misiju.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:26 23.03.2009

Re: Oslobodioci Beograda

Ninoslav Randjelovic
Nego, ti bi mogao jedan filmić za predsednika...

Sad bas razmisljam da napisem i ja jedan takav rad. Na tu temu. Doduse, nisam u nizim razredima, ali jesam u nizim slojevima drustva...., pa i bloga. Vazi li se to moje "nize" za pisanje Predsedniku, sta mislis ?

A, ne...Film je tvoje sredstvo a tu si car...
Samo kad hoćeš...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:29 23.03.2009

Re: Oslobodioci Beograda

ecce-florian
Šta ti Pinki radiš kod kuće kad je precednik i spoljni ministar kardelj u UN. Kako misiš da ga vidiš ako ne odeš donde u salu ili barem u našu misiju.


Za ovo imaš preporuku...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:47 23.03.2009

Re: Oslobodioci Beograda

Kako misiš da ga vidiš ako ne odeš donde u salu ili barem u našu misiju.

Brate, nemaju oni vremena za mene. Rekoh tamo (nize, kod mene) da sam Misiji jos u Petak odneo te neke filmcice. Koj' cu ima ja tamo danas ?!
ecce-florian ecce-florian 21:53 23.03.2009

Re: Jedan je Pinki


Za ovo imaš preporuku...

Fala Drago al ne mogu da primim. Jedan je Pinki
Evo za tebe jedna anegdota( neki tvrde da je istinit događaj)
Svojevremeno,davno dok je Palkovljević bio pokrajinski sekretar( tad još nisi bio ovde) pripadnici romske manjine muziciraju sekretaru u zlo doba u restoranu na Ribarcu. Jedan od gostiju ( od koga je muzika oduzeta ) sve vreme protestuje i doziva muziku. Saradnici se smenjuju, dok konačno ne ode šef i saopšti gostu da "drug Pinki " trenutno naručuje i da prestane da uznemirava . Narečeni (učesnik NOR-a takođe)ustane na to od stola, prošeta do stola sekretara, obezbeđenje se blago uznemiri ali sekretar mahne u znak odobravanja, priđe i pita:
"Jel' bre, jeste vi svi u familiji Pinki?"Malo je trebalo da se situacija privede u normalu. Normalno bez upotrebe sile.

Znam da ti je i dalje žao što nisi bliže, al' takav je život.Ko zna?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:06 23.03.2009

Re: Jedan je Pinki

Fala Drago al ne mogu da primim. Jedan je Pinki

Sećam se ja Pinkija..Beše sekretar negde pre "antibirokratske revolucije"...A i znam gde je Ribarac...
Time Bandit Time Bandit 20:58 23.03.2009

a i oni preko bare

Dear Mister President

ABC reports that President Obama is reading ten letters a day from all kinds of people all across the country, “to help him get outside of the bubble,” says press secretary Robert Gibbs. Each day he is handed a purple envelope containing the day’s selection of letters. Sometimes he’ll make copies of a letter to distribute to staff; sometimes he responds with a hand-written note of his own.


Jelena Pavlović Jelena Pavlović 02:23 24.03.2009

Re: a i oni preko bare

Time Bandit
Dear Mister President

ABC reports that President Obama is reading ten letters a day from all kinds of people all across the country, “to help him get outside of the bubble,” says press secretary Robert Gibbs. Each day he is handed a purple envelope containing the day’s selection of letters. Sometimes he’ll make copies of a letter to distribute to staff; sometimes he responds with a hand-written note of his own.




Obama je ipak, u odnosu na Busha, shampion u citanju: deset pisama pred spavanje prema jednoj stranici decje knjige na kojoj se Bushov pogled zadrzao oko 7 minuta (11 sept.2000). Mislim,. nije uspeo da razumne ni slovo jer je bio u katatonicnom stanju, valjda.
ivana23 ivana23 10:33 24.03.2009

Re: a i oni preko bare

Jelena Pavlović

Time BanditDear Mister PresidentABC reports that President Obama is reading ten letters a day from all kinds of people all across the country, “to help him get outside of the bubble,” says press secretary Robert Gibbs. Each day he is handed a purple envelope containing the day’s selection of letters. Sometimes he’ll make copies of a letter to distribute to staff; sometimes he responds with a hand-written note of his own.
Obama je ipak, u odnosu na Busha, shampion u citanju: deset pisama pred spavanje prema jednoj stranici decje knjige na kojoj se Bushov pogled zadrzao oko 7 minuta (11 sept.2000). Mislim,. nije uspeo da razumne ni slovo jer je bio u katatonicnom stanju, valjda.



Bush, 9/11, knjigu drzi naopako iako jos uvek ne zna za dogadjaj...
drug.clan drug.clan 21:14 23.03.2009

Vodja

mnogo puta su me pitali kako to da kod nas na vlast uvek dodje diktator (Aleksandar, Tito, Sloba..). Moj odgovor je uvek: ne dodje diktator na vlast vec ko god da je vlast mi srbi od njega napravimo diktatora.

Ovo je jedan od slabijih pokazatelja koliko je duboko Boris zaglibio. Ima mnogo boljih pokazatelja koliko je Boris diktator pa tako ovih dana sve cesce mozemo videti naslove gde je Boris odlucio da uvode ili ukine porez, potpisuje sporazume sa drugim zemljama, donosi amandmane i povlaci zakone iz procedure, osudjuje, presudjuje, pomiluje, pregovara sa svetskim finansijskim institucijama, uzima kredite, postavlja i razresava ministe, zamenike, ambasadore, direktore javnih preduzeca, podize optuznice i ukida, donosi statute i ustave, pregovara sa investitorima, bankarima, pivarima, racunarcima, oruzarima....

Pitam se sta ce nam Vlada i Skupstina kada ON ima kabinet koji sve radi!
mile.drapsin mile.drapsin 21:16 23.03.2009

A sveti Sava?

Ovde nema ničega za, da se čovek iznenadi. Pa svake godine mali muslimani, katolici, Jevreji i skojevci moraju da pevaju svetom Savi, dopadalo se to tatama muslimanima, katolicima, Jevrejima, komunistima, ili ne.
drug.clan drug.clan 21:18 23.03.2009

Re: A sveti Sava?

mile.drapsin
Ovde nema ničega za, da se čovek iznenadi. Pa svake godine mali muslimani, katolici, Jevreji i skojevci moraju da pevaju svetom Savi, dopadalo se to tatama muslimanima, katolicima, Jevrejima, komunistima, ili ne.

I mali nedrzavljani amerike moraju svako jutro da odslusaju himnu i zakunu se zastavi!

To je globalna bolest
lajko_trinidad lajko_trinidad 14:21 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

Sveti Sava (ili Rastko Nemanjić, kako ko više voli) nije komunistička ikona poput Broza ili instant-kvazi-pop ikona poput Tadića. Sveti Sava je simbol prosvetiteljskog duha i ona iskra bez koje ovde nikada ne bi bilo ni "d" od države.
Ne vidim zašto bi Sveti Sava vređao male muslimane, jevreje i komuniste? Prateći tu logiku, verovatno bi trebalo cenzurisati lekciju o prvom srpskom ustanku zato što pominjanje Karađorđa vređa učenike muslimanske veroispovesti? Karađorđe se u ustanku nije baš tolerantno poneo prema domicilnom muslimanskom stanovništvu (etničko čišćenje Užica i drugih velikih turskih gradova) a Sveti Sava je živeo u vreme kada muslimani nisu postojali u Srbiji. Zašto bismo se zaustavili na Svetom Savi i Karađorđu - cenzurisati poglavlje o WW I zato što su Gavrilo Princip i Stepa Stepanović uvredljivi za učenike nemačke i bugarske nacionalnosti?!
A Broza da ponovo okačimo iznad table i svi mu se divimo ko zlatnom teletu ...
Sačuvaj Bože da su komunisti ikad ikoga uvredili, al zato Sveti Sava vređa ...
pix3lchick pix3lchick 15:02 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

lajko_trinidad
Zašto bismo se zaustavili na Svetom Savi i Karađorđu - cenzurisati poglavlje o WW I zato što su Gavrilo Princip i Stepa Stepanović uvredljivi za učenike nemačke i bugarske nacionalnosti?!
A Broza da ponovo okačimo iznad table i svi mu se divimo ko zlatnom teletu ...
Sačuvaj Bože da su komunisti ikad ikoga uvredili, al zato Sveti Sava vređa ...


Beeep-beeep-beeep!
Izvinite.
Proradio mi švedski Andrija Mladenović-detektor, samo da ga isključim.
Taaa-ko!
Sad možemo da pričamo, bez dodatne buke.
Uaaauuuauuuauuauuauuu!
Eto ti ga sad!
Uključio se i Kurir-alarm!
Zvek! (ne radi mu dugme, mora da mu se uputi levi kroše sa strane)
Zviiiuuuuzviiiiuuuu!
Oh dođavola, šta je sada... samo da isključim osigurač, uključiše se svi alarmi!
Haj'mo sada, dok mi ne iscuri baterija na laptopu.

Forsiranje mita ličnosti nije isto što i podučavanje istorije. Naravno da se od našeg školstva ne može očekivati da stvori objektivnu sliku o Rastku Nemanjiću. i da se ispredaje kakvu je ulogu imao u verskom opredeljenju Stefana Prvovenčanog, kao i o tome za šta je dobio kao nagradu autokefalnost srpske crkve. Da ne ulazimo u to kako se on slavi upravo zbog te crkve, a ne zbog svoje prosvetiteljske uloge.

Da zanemarimo sve to, i recimo da bi istorija u osnovnim školama mogla da se zadrži na istorijskoj ulozi Rastka Nemanjića alias Svetog Save. Međutim, praktična primena u školama se svodi na isti tretman kakvog je nekada imao Broz, te se od prvog razreda od Rastka pravi nekakav tobož superheroj kome se pripisuju sve poznate i nepoznate anegdote (od polomljenog korita preko Ezopovih basni pa sve do viceva sa bradom). Kult ličnosti nije isto što i istorija, nije isto što i učenje kulture.

Slavi se slava Sveti Sava u svim školama. Šta je slava? Neki sekularni praznik, možda? Šta rade sveštenici na tim priredbama? Forsiraju sekularnost države i školstva?

Ako smo se oslobodili jedne dogme (komunističke), zbog čega smo je odmah zamenili drugom dogmom?

Dakle, da se vratim na ovu tvoju veselu zamenu teza - niko ne forsira nikakvo redigovanje istorije, već upravo suprotno. Retuširana istorija je ono što se trenutno nudi deci, samo što je retuširana na drugi način nego ona od pre 30 godina. Takođe, agresivni ispadi u kojima se svako ko nije militanto religiozan naziva komunistom, ne samo da ne doprinose dijalogu već i direktno atakuju na sve neistomišljenike. Eto npr. meni su komunisti žestoko ojadili familiju, a opet me žestoko vređa ova savremena zamena za komuniste - religiozni militanti koji su okupirali Srbiju.
lajko_trinidad lajko_trinidad 15:47 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

Najpre kratak comment na ovu "švedski Andreja-Mladenović-detektor" foricu iz uvoda ... Ako je nešto opširno, ne znači da je duhovito.

Slavi se slava Sveti Sava u svim školama. Šta je slava? Neki sekularni praznik, možda? Šta rade sveštenici na tim priredbama? Forsiraju sekularnost države i školstva?


Sorry, al mene niko nikada nije terao da prisustvujem svetosavskoj akademiji, niti sam to ikada kao klinac činio. Ne verujem da se slično zahteva od đaka koji nisu pravoslavne veroispovesti. I što sad smeta i slava??? Koliko je meni poznato, te svetosavske manifestacije nisu nikakve verske službe već klasične školske svečane akademije.

Onaj deo sa "forsiranjem mita ličnosti" potpuno je na mestu i s tim se moram složiti. Nisam odavno listao čitanke i zbilja nisam bio svestan da je napravljena ta rokada "Broz-Sava" a priče ostale iste. Ali ja znam zašto sam napisao onakav reply. Bloger drapsin je (barem koliko sam ja uspeo da zaključim) vatreni komunista i veliki štovalac i branitelj tekovina NORa. Ne mislite da je malo licemerno da baš komunistima smeta kult ličnosti Svetog Save? Njima koji su pedeset i kusur godina ispirali mozgove Brozom? Da je neko napisao "smeta mi Sveti Sava u sekularnoj školi zato što sam musliman/katolik/jevrej" verujte da se ne bih osvrnuo na komentar.

I to spočitavanje da sam nekakav "religiozni militant" je tek bezveze. Koji deo mog komentara te naveo na takav zaključak?

Da ne ulazimo u to kako se on slavi upravo zbog te crkve, a ne zbog svoje prosvetiteljske uloge.


Istorijska činjenica - u srednjem veku (kada je živeo Sveti Sava) državno uređenje i uprava bili su usko vezani sa crkvom. Tako je i uspon srednjovekovne srpske države usko povezan sa usponom srpske crkve. Rastko Nemanjić jedan je od utemeljivača srpske države i to je istorijska činjenica. Zloupotreba takve ličnosti u dnevnopolitičke svrhe jeste bedna. Još je bednije što Sveti Sava najviše smeta onima koji su pola veka umesto ikone ljubili sliku austrougarskog kaplara.
mile.drapsin mile.drapsin 16:24 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

Koliko je meni poznato, te svetosavske manifestacije nisu nikakve verske službe već klasične školske svečane akademije.

Nisi u toku. Lepo ti je čovek napisao kad je savladao smetnje na vezama. Sveti Sava je školska slava, kao Sveti Nikola, Sveti Jovan, Sveti Georgije /onaj što je zavalio aždahu, zbog koga će ovih dana da zavale Kovačevića i Dragovevića/...

Komunista, ok. ne branim, vatreni? Vatreni su bili oni koji su Tita zamenili Savom, pa danas zovu popove da zaprašuju skenere, inkubatore, pekare, pivare, škole i fakultete ...

Rastka Nemanjića je iz zaborava izvukao N. Velimirović. Bila je to svetska vest, Adolf Hitler savremeni Sveti Sava. Zato je Velimirović nagradjen visokim odlikovanjem Rajha, koje mu je okačeno 1936. godine u nemačkoj ambasadi u Beogradu.

Valjda je zato i postao svetac. Takvi su danas u modi, takvi se danas slave na "klasičnim školskim svečanim akademijama".

lajko_trinidad lajko_trinidad 17:26 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

Rastka Nemanjića je iz zaborava izvukao N. Velimirović. Bila je to svetska vest, Adolf Hitler savremeni Sveti Sava. Zato je Velimirović nagradjen visokim odlikovanjem Rajha, koje mu je okačeno 1936. godine u nemačkoj ambasadi u Beogradu.


Verovatno je Rasto Nemanjić kriv i zato što ga je Velimirović 600+kusur godina posthumno uporedio sa Hitlerom i za taj orden rajha i za logor na Starom Sajmištu ... ? I posle ja izvrćem teze. Vi tvrdite da Rastko Nemanjić nije pozitivna i značajna ličnost u istoriji Srba i Srbije? Barem u onoj meri koliko i Josip Broz? Svaka čast.

Mnoge institucije u Srbiji slave slavu, ne samo škola. Ne vidim na koji način je to uvredljivo za građane Srbije koji nisu pravoslavci (osim po nekom crvenom ključu)? Između ostalog tako se uči toleranciji. Meni je najnormalnija stvar bila da komšiji muslimanu čestitam Bajram, kao što je on meni dolazio na Božić i slavu, čak se i žitom poslužio (samo se nije prekrstio) Mene nije vređalo što oni ne dolaze u školu za Bajram a ni njih što pravoslavci ne dolaze za slavu.

Komunista, ok. ne branim, vatreni? Vatreni su bili oni koji su Tita zamenili Savom, pa danas zovu popove da zaprašuju skenere, inkubatore, pekare, pivare, škole i fakultete ...


Pa sami kažete Drapšine : to su opet crveni, samo obukli žute (ili već kakve druge) majice. Ne znam zašto pretpostavljate da o njima imam bolje mišljenje nego o onima koji i danas brane tekovine tog zlog vremena?
mile.drapsin mile.drapsin 17:45 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

Vi tvrdite da Rastko Nemanjić nije pozitivna i značajna ličnost u istoriji Srba i Srbije? Barem u onoj meri koliko i Josip Broz? Svaka čast.

Mnoge institucije u Srbiji slave slavu, ne samo škola. Ne vidim na koji način je to uvredljivo za građane Srbije koji nisu pravoslavci (osim po nekom crvenom ključu)?

A gde sam se ja to izjasnio da li je Nemanjić začajan ili ne. To treba da kaže istorija a ne popovi. Prvi župan pravoslavne crkve na Balkanu. Ok. meni ne smeta, ili ne smeta mi ni blizu koliko nekima smetaju pojedinci iz novije srpske istorije.

U civilizovanom svetu tebi sveti Sava meni sveti 4. Juli i svako svojoj kući. To nije za pekaru, bolnicu ili školu. Zajebava nas cela Evropa.

Ide pop i tamjaniše po skenerima i to u najstručnijoj zdravstvenoj instituciju na Balkanu, Vojnomedicinskoj akademiji /uzgred, slavnom su je učinili oni kadrovi kojih se ti danas stidiš/ A za popom, pokorno, general koji se koliko juče zakleo da će za Tita da pogine, samo ako bude te sreće da mu se ukaže prilika.

Sveti Sava nije uvreda za gradjane, uvrdea za gradjane, ali i za zdravu pamet je cirkus koji nam svakodnevno priredjuju nastavljači lika i dela N. Velimirovića.

pix3lchick pix3lchick 17:47 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

lajko_trinidad
Sorry, al mene niko nikada nije terao da prisustvujem svetosavskoj akademiji, niti sam to ikada kao klinac činio. Ne verujem da se slično zahteva od đaka koji nisu pravoslavne veroispovesti. I što sad smeta i slava??? Koliko je meni poznato, te svetosavske manifestacije nisu nikakve verske službe već klasične školske svečane akademije.

Nažalost, nisu.
Kada je prisutan pop, i kada se forsira da je u pitanju slava sa domaćinom, i kada se mobilišu svi učenici škole da pevaju verski intonirane pesme (pritom ne računam "Uskliknimo s ljubavlju...", kada ta priredba ima izrazito nacionalni karakter (sa forsiranjem svetog otetog Kosova - ne karikiram nego citiram), i gde fokus nije na obrazovanju, školstvu, uspesima učenika, nego na veličanju kulta ličnosti... onda je to daleko od klasične školske svečane akademije. Posle odrastanja u komunizmu, i posle 10 godina u mahnitom nacionalizmu, čak i najautističnija osoba bi trebalo da ume da prepozna forsiranje ideologije. Šablon tih priredbi je identičan priredbama za 25. maj. Ovo kažem vrlo ogorčeno, jer su svetosavske slave iz nekog drugog vremena (vremena pod komunistima i kasnije) bile slave posvećene mladosti, a ne hepeninzi na kojima se Sava menja za Tita.

Onaj deo sa "forsiranjem mita ličnosti" potpuno je na mestu i s tim se moram složiti. Nisam odavno listao čitanke i zbilja nisam bio svestan da je napravljena ta rokada "Broz-Sava" a priče ostale iste.

Nisu iste, kao što rekoh u nekom prethodnom postu - iskarikirala sam da bih pokazala poentu. Uopšte u tim pričama nije fokus na onome što je Rastko uradio, nego na samoj njegovoj ličnosti, gde mu se pripisuju anegdote i osobine koje živ čovek ne može da ima. Valjda drugačije i ne umeju, uvek mora da postoji neki Tito.

Ali ja znam zašto sam napisao onakav reply. Bloger drapsin je (barem koliko sam ja uspeo da zaključim) vatreni komunista i veliki štovalac i branitelj tekovina NORa. Ne mislite da je malo licemerno da baš komunistima smeta kult ličnosti Svetog Save? Njima koji su pedeset i kusur godina ispirali mozgove Brozom? Da je neko napisao "smeta mi Sveti Sava u sekularnoj školi zato što sam musliman/katolik/jevrej" verujte da se ne bih osvrnuo na komentar.

Za to moraju da ti odgovore komunisti
Meni lično izuzetno smeta ovakav tretman istorijskih ličnosti, i generalno sam vrlo gadljiva na kult ličnosti. To smatram jednom vrstom nepoštovanja. S druge strane, smeta mi i povratna reakcija na NOR, jer se sada apsolutno negira i postojanje i učinak pokreta otpora za vreme II svetskog rata u Srbiji. Ali to je sada već neka druga tema.

I to spočitavanje da sam nekakav "religiozni militant" je tek bezveze. Koji deo mog komentara te naveo na takav zaključak?

Nije se odnosilo na tebe (jer nigde nisi napomenuo da si okupirao Srbiju ), nego na aktuelno stanje u zemlji.

Istorijska činjenica - u srednjem veku (kada je živeo Sveti Sava) državno uređenje i uprava bili su usko vezani sa crkvom. Tako je i uspon srednjovekovne srpske države usko povezan sa usponom srpske crkve. Rastko Nemanjić jedan je od utemeljivača srpske države i to je istorijska činjenica. Zloupotreba takve ličnosti u dnevnopolitičke svrhe jeste bedna. Još je bednije što Sveti Sava najviše smeta onima koji su pola veka umesto ikone ljubili sliku austrougarskog kaplara.

Kao što već rekoh, komunisti su mi žestoko ojadili familiju, a što se Svetog Save tiče, do 1989. sam se pridržavala svih pravoslavnih običaja, i odlazila u crkvu. Tako su me vaspitali, i iako nisam religiozna ni ovolicko, tih običaja sam se pridržavala jer su to ujedno i jedini običaji koje kao narod imamo. Takođe, naša kompletna srednjevekovna kultura i umetnost su usko povezane sa crkvom - crkva je dakle neodvojivi deo naše srednjevekovne istorije, umetnosti, običaja, državnosti. Međutim, pošto je (bar kalendarski) srednji vek odavno minuo, crkva više nije jedina okosnica srpske istorije, umetnosti, običaja i državnosti, i danas, u 2009. godini itekako je neprimereno da se crkva postavlja kao okosnica svega i svja u našoj zemlji. A bez "austrougarski kaplar" se itekako može, jer su mnoge bitne i zaslužne ličnosti iz srpske istorije služile u austrougarskoj vojsci (pa i mi sami smo bili sastavni deo te iste austrougarske).
pix3lchick pix3lchick 17:53 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

lajko_trinidad
Pa sami kažete Drapšine : to su opet crveni, samo obukli žute (ili već kakve druge) majice. Ne znam zašto pretpostavljate da o njima imam bolje mišljenje nego o onima koji i danas brane tekovine tog zlog vremena?

Nisam Drapšin, ali ti crveni su sada prvi koji nosaju krstove, osveštavaju Logitech miševe, akumulatore i radkapne. Što možeš videti i po odnosu prema religiji i istorijskim ličnostima - samo su zamenili jedne za druge. Dakle, upravo je suprotno od onoga što tvrdiš - najzagriženiji komunisti su ti sada najzagriženiji vernici. Kurva, poštenje, itakoto...
alpeot alpeot 18:15 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

pix3lchick

Nisam Drapšin, ali ti crveni su sada prvi koji nosaju krstove, osveštavaju Logitech miševe, akumulatore i radkapne. Što možeš videti i po odnosu prema religiji i istorijskim ličnostima - samo su zamenili jedne za druge. Dakle, upravo je suprotno od onoga što tvrdiš - najzagriženiji komunisti su ti sada najzagriženiji vernici. Kurva, poštenje, itakoto...


Pix, pa vi ste pravo osvezenje! Gde ste bili do sada? :)

Never mind, uzivam u vasim komentarima. Keep up the good work.. :)
lajko_trinidad lajko_trinidad 18:20 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

drapsin
U civilizovanom svetu tebi sveti Sava meni sveti 4. Juli i svako svojoj kući. To nije za pekaru, bolnicu ili školu. Zajebava nas cela Evropa.


Sorry Drapšine, koliko ja znam Irci obeležavaju Svetog Patrika mnogo bučnije nego mi Sv Savu. Čak i panduri u USA izlaze na paradu i tako to. Koliko znam i Španci slave svece u formi uličnih karnevala. Forma je drugačija ali to ne menja suštinu i ne vidim zašto bismo se stideli nečega što je deo naše tradicije... kad već ta civilizovana Evropa radi to isto.

A gde sam se ja to izjasnio da li je Nemanjić začajan ili ne. To treba da kaže istorija a ne popovi.


Pa istorija se već izjasnila. Sve piše, ako te ne mrzi da pročitaš. Opet ... Rastko Nemanjić nije kriv što se rodio u 12. a ne u 20. veku, pa nije mogao da napravi VMA nego je pisao crkvene tipike. U istorijskom kontekstu njegov značaj je veliki.

Sveti Sava nije uvreda za gradjane, uvrdea za gradjane, ali i za zdravu pamet je cirkus koji nam svakodnevno priredjuju nastavljači lika i dela N. Velimirovića.


Pa cela priča je krenula oko toga kako "Sveti Sava vređa male muslimane i komuniste(?!)" a sad kažete da nije uvreda???
Za drugi deo citata slažem se u potpunosti. Ali većina tih ljudi su zombiji crvenog režima - ljudi hipnotisani i dresirani kao kerovi, da obožavaju nekog uzvišenog oca/sina nacije. Zvao se on Rastko ili Josip - sasvim nebitno.
lajko_trinidad lajko_trinidad 18:47 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

pix
...kada se mobilišu svi učenici škole da pevaju verski intonirane pesme...


Nisam znao da je to slučaj. Kad sam ja bio dete (početak 90ih) niko me nije terao ni da prisustvujem akademijama a kamo li da pevam verski intonirane pesme. Verovatno je sledeće što ću saznati da na školskim slavama postoje i kapoi koji teraju decu motkama da pevaju. Ne znam, ništa me ne bi iznenadilo u ovoj Srbiji. Kad može 1 lutka od krvi bez trunke ideje poput Tadića da pravi svoj kult ličnosti, sve je moguće...

S druge strane, smeta mi i povratna reakcija na NOR


Mala ispravka - reakcija na tekovine NORa a ne na NOR. Sačuvaj Bože negiranje NORa kao antifašsitičkog pokreta. Imao sam u familiji više učesnika i prvoboraca ali ti se baš i nisu ovajdili preterano od tekovina, o tome pričamo. A deo familije mi je dobro stradao od komunista, što materijalno što glavom plativši, možda zato sebi dajem pravo da malo slobodnije komentarišem. Ne bih rekao da sam pristrasan. Priznaću, recimo, da je detinjstvo u socijalizmu (čak uz nemilosrdno ispiranje titoizmom) bilo prava bajka u odnosu na ono kakvo klinci proživljavaju danas - u društvu gde se (gistro) Sveti Sava poštuje mimo svih ljudi. I ispade da je socijalizam decu učio humanijim vrednostima nego "svetosavlje".

Međutim, pošto je (bar kalendarski) srednji vek odavno minuo, crkva više nije jedina okosnica srpske istorije, umetnosti, običaja i državnosti, i danas, u 2009. godini itekako je neprimereno da se crkva postavlja kao okosnica svega i svja u našoj zemlji.


Sorry ali ja sam pričao isključivo u istorijskom kontekstu. Ja nigde nisam pisao afirmativno o modernoj SPC. Ne samo u ovom postu, nego za par godina koliko sam na blogu. To što je Rastko Nemanjić bio monah, episkop i što je kanonizovan, ne bi trebalo da ga diskvalifikuje kao jednu od najznačajnijih ličnosti u srpskoj istoriji. Kontam da su ljudi kivni na crkvu i popove (ja prvi zbog mali milion stvari) ali ne vidim zašto bi zbog toga Sveti Sava smetao bilo kome. Osnovna misao svetosavlja (onako kako ja kapiram) je prosvetiteljska. Treba li išta više ovom ubogom narodu (svih nacionalnih pripadnosti) od prosvećenja? Prosečan stanovnik Srbije ima 4 zuba i pere se max 1put nedeljno ... nema nikakvu ekološku svest ... nikakvu građansku svest. Šta je tu više potrebno od prosvećivanja? Naglašavam - ne smatram da su kult ličnosti i školske slave obojene jarkim patriJotskim bojama oblici prosvećivanja.

Izvinjavam se ako sam povredio nečija osećanja onim "austrougarskim kaplarom" ... Povlačim to i ponovo ga nazivam "najvećim sinom naših naroda i narodnosti"
johnny011 johnny011 19:56 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

Pix und Lajko, stvarno dobra debatica, svaka čast oboooma
pix3lchick pix3lchick 21:09 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

lajko_trinidad
Nisam znao da je to slučaj. Kad sam ja bio dete (početak 90ih) niko me nije terao ni da prisustvujem akademijama a kamo li da pevam verski intonirane pesme. Verovatno je sledeće što ću saznati da na školskim slavama postoje i kapoi koji teraju decu motkama da pevaju.

Deder, ne preteruj, kakvi kapoi... razumem da si se ubacio u neki defanzivan fazon, tako da nema potrebe za karikiranjem onoga što sam napisala o tome kako danas izgledaju svetosavske priredbe. Nikolaj Velimirović, pop, domaćin slave, pa Kosovo od srca oteto itd. Ako te baš zanima, još je lepše u vrtiću - od "voli Stvaraoca više nego majku i oca", pa onda ustane popa, pa se deca izvode jedno po jedno da celivaju krst.. a niko pre toga nije pitao roditelje da li to može. Dok si ti išao u školu, za početak nije bilo veronauke...

To što je Rastko Nemanjić bio monah, episkop i što je kanonizovan, ne bi trebalo da ga diskvalifikuje kao jednu od najznačajnijih ličnosti u srpskoj istoriji. Kontam da su ljudi kivni na crkvu i popove (ja prvi zbog mali milion stvari) ali ne vidim zašto bi zbog toga Sveti Sava smetao bilo kome.

Ne smeta Sveti Sava ni kao Rastko ni kao svetac ni kao monah.... smeta aktuelna (novokomponovana) interpretacija Rastkovog tj. Savinog lika i dela.

Izvinjavam se ako sam povredio nečija osećanja onim "austrougarskim kaplarom" ... Povlačim to i ponovo ga nazivam "najvećim sinom naših naroda i narodnosti"

Budući da mi je pradeda bio austrougarski kaplar (nije kaplar nego viši čin, ali poenta je čin u austrougarskoj vojsci), ne vidim zašto je opravdano da se čin u toj vojsci koristi kao neka uvreda. Što se samog Broza tiče, izvoli ga nazivati i tučanom šerpom - ali smo u njegovo vreme poslednji put bili zaista nezavisni. Na nesreću, kao diktator je napravio mnogo više zlodela (nacionalizacija, politički progoni i ubistva itd.) pa se zaboravlja njegovo jedino zaista veliko delo - što je rekao Ne Rusima (za šta ne vidim da je iko posle imao cojones).
mile.drapsin mile.drapsin 23:26 24.03.2009

Re: A sveti Sava?

Zanimljivo je pitanje austrijskih kaplara u srpskoj istoriji.

Broz je, kao austrijski kaplar, zbog antiratne propagande bio i vojnom zatvoru. Kada je pušten, završio je na Ruskom frontu.

Ima jedan drugi austrijski, ali general, a srpski vojvoda Šupljikac. Bio je i francuski general odlikovan legijom časti za zasluge u ratu Francuske protiv naše slovenske braće Rusa. Ja bih rekao klasičan šibicar, plaćenik. Danas takve zovu psi rata.

To "eliti" nije smetalo da ulicu narodnog heroja Žarka Zrenjanina, podare baš tom austro-francuskom "kaplaru". Ono srpski vojvoda je više mirnodopski, kad je bio predsednik Skupštine opštine Pančevo. U svojstvu srpskog vojvode se nije tukao.
lajko_trinidad lajko_trinidad 10:58 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

pix
Dok si ti išao u školu, za početak nije bilo veronauke...


Ja sam mislio da je veronauka izborni predmet?? Druga opcija je građansko (ako sam dobro informisan).

Ipak, slažem se da klasičnim verskim procesijama (kandilo, ljubljenje krsta isl.) nije mesto u sekularnoj školi. Savindan bi trebalo skapirati kao praznik prosvetiteljstva i omladine. Ne vidim da prisustvo popova (pa čak ni sečenje kolača i služenje žitom) bilo koga vređa. Što se tiče "otetog Kosova" i vladike Nikolaja, možemo samo konstatovati da su škole ostale poligon za ispiranje dečijih mozgova.

Budući da mi je pradeda bio austrougarski kaplar (nije kaplar nego viši čin, ali poenta je čin u austrougarskoj vojsci), ne vidim zašto je opravdano da se čin u toj vojsci koristi kao neka uvreda.


Pa da sam napisao "mašinbravar" uvredio bih mašinbravare??? Da li je opravdano maliciozno preko Velimirovića dovoditi Sv Savu u vezu sa Hitlerom? Moj odgovor bio je namenjen blogeru koji je napravio takvu insinuaciju. Ne mislim da je pojam "austrougarski kaplar" uvredljiv sam po sebi - uvredljiv je samo onim ljudima koji su od Broza napravili zlatno tele i koji plaču za njim i dan danas. A Sv Sava = Hitler ...
lajko_trinidad lajko_trinidad 11:10 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

Zanimljivo je pitanje austrijskih kaplara u srpskoj istoriji.

Broz je, kao austrijski kaplar, zbog antiratne propagande bio i vojnom zatvoru. Kada je pušten, završio je na Ruskom frontu.

Ima jedan drugi austrijski, ali general, a srpski vojvoda Šupljikac. Bio je i francuski general odlikovan legijom časti za zasluge u ratu Francuske protiv naše slovenske braće Rusa. Ja bih rekao klasičan šibicar, plaćenik. Danas takve zovu psi rata.

To "eliti" nije smetalo da ulicu narodnog heroja Žarka Zrenjanina, podare baš tom austro-francuskom "kaplaru". Ono srpski vojvoda je više mirnodopski, kad je bio predsednik Skupštine opštine Pančevo. U svojstvu srpskog vojvode se nije tukao.


Drapšine, bilo bi lepo da batalite politički aktivizam u diskusiji. "Elita"? Šupljikac? Priznajem da veze nisam imao ko je taj lik, hvala što ste me informisali.
Koliko su imena ulica, trgova, gradova komunisti promenili? Nije mi jasno što se bunite. Crvena sveća je dogorela, neka druga se upalila. Tako Vam je to u životu. Slično razočarenje verovatno su osetili "saradnici okupatora" i "kulaci" posle oslobođenja '45. Samo to bilo neko drugo vreme pa su ljude ubijali onako kako danas ne ubijaju pse na ulici. A ovi žuti samo menjaju imena ulica. Manje radikalno, priznaćete? Ako je ta ulica u Pančevu postojala i pre 2.Sv rata, čisto sumnjam da se zvala "ulica narodnog heroja Žarka Zrenjanina".
pix3lchick pix3lchick 12:42 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

lajko_trinidad

Ja sam mislio da je veronauka izborni predmet?? Druga opcija je građansko (ako sam dobro informisan).

Tog predmeta (građansko) ne bi ni bilo da nije bilo veronauke. Tj. taj predmet je kreiran da bi imalo šta da se postavi kao kontrateža veronauci. Izborno baš kao ćorava kutija.

Ipak, slažem se da klasičnim verskim procesijama (kandilo, ljubljenje krsta isl.) nije mesto u sekularnoj školi. Savindan bi trebalo skapirati kao praznik prosvetiteljstva i omladine. Ne vidim da prisustvo popova (pa čak ni sečenje kolača i služenje žitom) bilo koga vređa.

Ne mislim da vređa, nego da verskim obredima nije mesto u školi. Jer ceo obred, sa sveštenikom, nije jednako pevanju himne Svetom Savi.
Pa da sam napisao "mašinbravar" uvredio bih mašinbravare?

Ne, ali ne vidim što ti je tako mrsko da mu izgovoriš ime? Pa ako je bio diktator, nije Voldemor...
drug.clan drug.clan 13:36 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

Mala ispravka - reakcija na tekovine NORa a ne na NOR. Sačuvaj Bože negiranje NORa kao antifašsitičkog pokreta. Imao sam u familiji više učesnika i prvoboraca ali ti se baš i nisu ovajdili preterano od tekovina, o tome pričamo. A deo familije mi je dobro stradao od komunista, što materijalno što glavom plativši, možda zato sebi dajem pravo da malo slobodnije komentarišem. Ne bih rekao da sam pristrasan. Priznaću, recimo, da je detinjstvo u socijalizmu (čak uz nemilosrdno ispiranje titoizmom) bilo prava bajka u odnosu na ono kakvo klinci proživljavaju danas - u društvu gde se (gistro) Sveti Sava poštuje mimo svih ljudi. I ispade da je socijalizam decu učio humanijim vrednostima nego "svetosavlje".



slusam poslednjih godina ljude (svi do jednog to govore) ispadne kako su im svima komunisti ojadili familije: oduzeli pustu imovinu, pobili pola porodice i zabranili napredak porodice.

Dolazim do zakljucka da je od komunisticke ruke u Srbiji poginula polovina stanovnika Srbije (nemci nikoga nisu ubili) i da su pre rata svi bili uzasno bogati a Jugoslavija najbogatija zemlja na svetu koju su posle rata komunisti potpuno unistili iako je bruto dohodak za 30 godina komunisticke vlasti udesetostrucen a zivotni standard u Jugoslaviji dostigao onaj u Americi.

EDIT : i smeta im kult licnosti TITA ali im ne smeta kult licnosti B. Tadica, Obame, Majkla Dzeksona ili Bona
lajko_trinidad lajko_trinidad 14:08 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

drug.clan
slusam poslednjih godina ljude (svi do jednog to govore) ispadne kako su im svima komunisti ojadili familije: oduzeli pustu imovinu, pobili pola porodice i zabranili napredak porodice.


Insinuirate da lažem???

Ne, nisu komunisti nikoga ojadili. Za vreme Tite na drveću su rasli pečeni kokošiji bataci a ljudi su kenjali ljubičice umesto fekalija.

Pa u citatu koji ste naveli ja iznosim niz pohvalnih stvari o socijalističkom detinjstvu. Ipak, to što sam ja imao bezbrižno detinjstvo u SFRJ ne vredi pišljiva boba svim žrtvama komunističkom režima. Ajde sad recite da nije bilo žrtava komunističkog režima pa da se svi uvatimo u jedno kozaračko kolce i zapevamo, ko nekad na radnoj akciji...

PS ako su Vam potrebni konkretni podaci o žrtvama komunističke vlasti posle ww2, moj rođeni deda streljan ohoho godina posle rata a bio učesnik Igmanskog marša. Sećate se tog događaja iz revolucionarne prošlosti? Kad je drug stari poslao drugove da se zalede u planinčini a sam se odšunjao preko Ravne Romanije pa je tako nastala i čuvena "Ide Tito..."? Samo nemojte tražiti da navodim konkretna imena, mesta i datume molim Vas.
mile.drapsin mile.drapsin 15:44 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

moj rođeni deda streljan ohoho godina posle rata a bio učesnik Igmanskog marša.

Pa u najmanju ruku bi bilo pošteno da opišeš okolnosti, bez navodjenja imena. Zar ne misliš?
Ima nas ovde nekolicina kojima nije sve jedno kada se iznose ovakve stvari, a ima više od nekolicine koji će se potpisati ispod "podatka" da su komunisti u Srbiji, posle ww2 pobili 500.000 političkih protivnika. Ako tome dodaš 500.000 u Hrvatskoj, prema "podacima" hrvatskih novih "istoričara", ispadne baš ono što te je čovek pitao. Da li su Nemci uopšte bili u Srbiji.
pix3lchick pix3lchick 16:06 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

drug.clan
slusam poslednjih godina ljude (svi do jednog to govore) ispadne kako su im svima komunisti ojadili familije: oduzeli pustu imovinu, pobili pola porodice i zabranili napredak porodice.
...
EDIT : i smeta im kult licnosti TITA ali im ne smeta kult licnosti B. Tadica, Obame, Majkla Dzeksona ili Bona

Ma, lažu barabe... U stvari se nacionalizacija nikada nije ni dogodila.
Jesi li čuo za Iku Panića? Ne budi lenj, pa malo odguglaj i vidi šta je sve za života stvorio, šta je sa tim bilo posle, i kako je završio. Pa se onda vrati ovde i prenesi utiske o "navodno izmišljenim ojađivanjima od strana komunista". Eto, to je deo istorije moje porodice - ako imaš neki bolji glagol od "ojađivanje i ubijanje", nabaci ga ovamo pa da obogatimo jezik. Vidiš, deda-stricu mog muža je nacionalizovana kuća i plac u blizini "Marakane", pa se tu uselio neki "zaslužan" komunista, pa je onda to posle dodeljeno nekoj ambasadi, pa je na kraju prodato... Ni to pretpostavljam nije "ojađivanje" nego humanitarni rad, je li tako?

A sad, molim te me prosvetli ko su to "oni" - mislim ti "oni" kojima ne smeta kult ličnosti Tadića, Obame, Majkl Džeksona ili Bono Voksa? I uputi me na škole, ulice i gradove kojima su promenjena imena u Tadićevo, Obamino, Bonovo itd. ili na broj građana koji su otišli na poduže "letovanje na moru" zbog toga što su pričali viceve o Majkl Džeksonu...

Uostalom, ceo tvoj post i izjava su toliko besmisleni da uopšte ne znam ni zašto odgovaram...
lajko_trinidad lajko_trinidad 16:43 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

mile.drapsin
Pa u najmanju ruku bi bilo pošteno da opišeš okolnosti, bez navodjenja imena.


Okolnosti: oficir UDBE i rehabilitovani ustaški funkcioner streljali čoveka iz čiste obesti, sa sve seoskim vašarom kao scenografijom. Optužba ... nisam siguran, čini mi se da je streljan kao kulak. U bosanskom Podrinju, koje je inače posle ww2 bila u pm bogata regija, sa sve prebogatim domaćinima koji su stekli bogatstvo pijući krv seoskog proleterijata.
lajko_trinidad lajko_trinidad 16:56 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

pix
Uostalom, ceo tvoj post i izjava su toliko besmisleni da uopšte ne znam ni zašto odgovaram...


Nažalost, varate se. U zemlji Srbiji (gde su ljudi uglavnom slični kokošima: pamte između 2 hranjenja) ta "držte lopova priča" dobro drži vodu. Tako danas "kult ličnosti Sv Save" u školama najviše smeta onima čiji su ideološki uzori po istom principu isfabrikovali Broza u "zlatno tele" i ispirali dečije mozgove.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:33 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

lajko_trinidad
pix
Uostalom, ceo tvoj post i izjava su toliko besmisleni da uopšte ne znam ni zašto odgovaram...


Nažalost, varate se. U zemlji Srbiji (gde su ljudi uglavnom slični kokošima: pamte između 2 hranjenja) ta "držte lopova priča" dobro drži vodu. Tako danas "kult ličnosti Sv Save" u školama najviše smeta onima čiji su ideološki uzori po istom principu isfabrikovali Broza u "zlatno tele" i ispirali dečije mozgove.

Hajde da nešto o ovome i ja kažem...
Namera mi je da govorim sa malo opštijeg aspekta, ali jako dobro znam da čovek o bilo čemu da govori, govori o sebi. Zato znam da rizikujem subjektivnost iako lično mislim da ona nije velika. Dakle, ja se grozim ljudi koji kažu kako su komunističke vlasti sve što je srpsko zabranjivale. To nije tačno, a to znam na primeru moje porodice. Do duše, bilo je mnogo ljudi koji su u sebi imali "samocenzuru" pa iz svojih, da li karijerističkih ili nekih drugih razloga, činili napore da prave "novi identitet". Imao sam takve u najužoj porodici, dosegli su pukovničke činove, dobili stanove i bili u principu ono što zovemo "veći katolici od pape". Bez svega toga bi oni živeli skoro jednakim standardom.Nisu to bile privilegfije koje su od njih napravili nešto što im je omogućavalo neki posebno lagodan život. Kad su došle devedesete bilo je vrlo očigledno koliko sami sebe drastično lažu. Odjednom su postali takvi pravoslavci, takvi tradicionalisti, pričali tako srceparajuće i romantičarske priče o prošlosti da se to prepoznati nije moglo. Prosto, jednoga boga su zamenili drugim. Ali, limes je bio ono što kaže Slobo. Da im je rekao "nema boga", oni bi opet došli na liniju "nema boga".
Danas nema Slobe. Oni svi slave slave,furaju neku tradicionalističku priču u kojoj nema hrišćanstva nego samo neko pravoslavlje koje čuva identitet,govore o "povratku korenima" a da sami ne znaju šta su koreni, improvizuju istorijsku priču po modelu Jovana Deretića, ono da su čak i "stari Egipćani" nastali od Srba i to nije zdravo slušati ako na to niste potpuno rezistentni. A moji su, dragi su mi. Svi su, dakle i ti moji stričevi, tetke i njihova deca nešto postigli zahvcaljujući onome što ja zovem Titovom emacipatorskom periodu. Znam da oni čije su porodice u revoluciji bile drastično oštećene, kojima je oteta imovina, oni čiji članovi familija su kažnjavani, maltretirani pa i ubijani samo zato što su nešto imali i da im bude lakše oteto to što su imali, mogu na ovo što pišem vrištati do neba. Zalažem se da njihovi preci budu rehabilitovani, naravo oni kojima je urađena nepravda, a da im imovina bude vraćena. Međutim, ovo ne znači da svi koji su tada, nakon dolaska revolucionarne vlasti, osetili mač, dođu na isto. Pogotovo ne znači da sada treba rehabilitovati Dražu, Nedića, Ljotića, Dragog Jovanovića ili, ne znam koga još. Vreme oslobađanja od fašizma je jedno istorijsko vreme koje se više ne može vratiti. Lično, to vreme smatram jedno od svetlijih perioda srpske istorije. Tita smatram pozitivnom istorijskom figurom i lično mislim da je srpskom društvu doneo progres. Ne ulazim sada u rasprave tipa šta bi bilo da je bilo. Ali nikada nije zabeleženo više prosvetnoga napretka, više unapređenja ličnoga i društvenoga standarda u Srbiji nego za tih četrdeset godina. Naročito ne prihvatam da je Tito uzročnik građanskoga rata u bivšoj SFRJ. On je bio antiteza građanskome ratu.
mile.drapsin mile.drapsin 17:54 25.03.2009

E Kovačeviću

da je ja nešto pitam, ne bi se ti meni baškario na prvoj strani bloga kad god poželiš. Sa ovakvim stavovima? Ti mora da si od "onih" Kovačevića.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:04 25.03.2009

Re: E Kovačeviću

mile.drapsin
da je ja nešto pitam, ne bi se ti meni baškario na prvoj strani bloga kad god poželiš. Sa ovakvim stavovima? Ti mora da si od "onih" Kovačevića.

U ćemu je probem, gosn Mile...
mile.drapsin mile.drapsin 18:22 25.03.2009

Re: A sveti Sava?

Jesi li čuo za Iku Panića?

Takvih kao što je Ika Panić nema 0,1%. Ako su podaci iz feljtona "Novosti" tačni, čovek zaslužuje potpunu rehabilitaciju, a porodica izvinjenje od države i vraćanje imovine.

Ika Panić nikako nije smeo da bude osudjen. Hapšenje je bilo potpuno normalno /ne zameri/ s obzirom da su organi bezbednosti morali da razjasne njegove kontakte sa Nemcima i Englezima. Meni se čini da je pokojni Panić bio veoma visoko pozicioniran agent Engleske obaveštaje službe.

Na to posebno ukazuje okolnost da je bio organizator /ako sam dobro shvatio/ pokušaja diverzije na Djerdapu. To je vrlo dobro poznat i obradjen slučaj u istoriografiji. Gestapo je na žalost uspeo da spreči tu akciju SOE. Inače, ovaj dogadjaj i danas služi barabama iz srpske istoriografije da optuže Tita /ne preterujem ni u jednoj reči/ kako je hteo da zakrči Djerdap, potopi Vojvodinu i tako ojadi Srpski narod.

O nacionalizaciji nemamo isto mišljenje. Ona nije bila otimačina nego posledica promene društvenog uredjenja. U zanimljivoj, ali i potresnoj priči o Iki Paniću, malo je falilo pa da njegova sudbina može da služi na ponos ondašnjoj Jugoslaviji. Da nije osudjen, da mu je ostavljen na korišćenje ceo stan i da mu je dodeljena više nego zaslužena penzija.

Ipak, bez obzira šta ja mislio o denacionalizaciji, ona je realnost. Potomcima ovakvih ljudi iskreno želim da dobiju nazad ono što je njihovo. Medjutim, bojim se da će opet Panići da ostanu kratkih rukava a da će se u godinama koje dolaze od denacionalizacije, još više restitucije, okoristiti samo Nedići, Mihailovići i Ljotići.
mile.drapsin mile.drapsin 18:25 25.03.2009

Re: E Kovačeviću

U ćemu je probem, gosn Mile...

Kakav problem crni Drago, izvini ako šala nije uspela, hvala za tekst.
lajko_trinidad lajko_trinidad 10:57 26.03.2009

Re: A sveti Sava?

DK
Odjednom su postali takvi pravoslavci, takvi tradicionalisti, pričali tako srceparajuće i romantičarske priče o prošlosti da se to prepoznati nije moglo. Prosto, jednoga boga su zamenili drugim.


Ne zaboravimo i one koji su od "komunista" postali "progresivna prozapadno orjentisana građanski osvešćena elita" ili tzv "druga Srbija". Ta vrsta ideološke metamorfoze, o kojoj pričate Drago, odvijala se u svim pravcima. Neki su iz komunizma otišli u Krišnu, neki u "pravoslavlje" a neki su bome postali i ubeđeni borci za ljudska/građanska prava - dobar broj direktno sa sise državnog aparata (koji nije baš verovao u slobodu govora isl osnovna građanska prava)

Sve je to ista škola, isti pogledi na svet, ista partijaška retorika. Sve lutke od krvi bez trunke ideje i majmuni dresirani da buču, halaču i stiskaju zeleno/crveno dugme po komandi.
lajko_trinidad lajko_trinidad 11:06 26.03.2009

Re: A sveti Sava?

Dakle, ja se grozim ljudi koji kažu kako su komunističke vlasti sve što je srpsko zabranjivale.


Možda nisu zabranjivali "sve što je srpsko" ali svakako jesu ubijali, proganjali i šikanirali ljude i njihove porodice na političkoj/ideološkoj osnovi. Ne samo Srbe. I onda neko priča bajke o tom režimu i vređa ga sprdnja na račun kulta ličnosti Broza ... Malo li je što su toliki ljudi robijali zbog viceva tipa "ljubičica od 100 kila" ect...
alpeot alpeot 22:49 26.03.2009

Re: E Kovačeviću

mile.drapsin
U ćemu je probem, gosn Mile...Kakav problem crni Drago, izvini ako šala nije uspela, hvala za tekst.


Drapsine, u pravu je Cirkovic, vi ste zaista staljinisticki apologeta.
mile.drapsin mile.drapsin 01:00 27.03.2009

Re: E Kovačeviću

Drapsine, u pravu je Cirkovic, vi ste zaista staljinisticki apologeta.

Zato što mi se dopao Kovačevićev tekst?
inagadadavida inagadadavida 21:25 23.03.2009

TIP ZA RODITELJE.........



ma , opusteno..........samo prepisite i prevedite tekst na srpski..........vodja ce biti zadovoljan , a klinci ce dobiti peticu.............

P.S.

Snimite deo kada galopira na Cvetku :):):)
talicni talicni 21:28 23.03.2009

Ja bih rekao

da je u pitanju samo ambiciozna direktorka i dodvoranje direktora(urednika?) jedne novinske kuce.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:31 23.03.2009

Re: Ja bih rekao

talicni
da je u pitanju samo ambiciozna direktorka i dodvoranje direktora(urednika?) jedne novinske kuce.

Ja neznam šta bih rekao...Odnosno znam..U pitanju je autoritarna politička kultura...
Don Salieri Don Salieri 21:34 23.03.2009

E, sad dal je za plač ili smeh..


,, Na zidu učionice ,iznad table , visila je Botina slika . Ana se zagledala u nju i uzviknula : Drug Bota bas mene gleda !
Nije tacno , vidis kako mu pogled ide u mom pravcu , i bas meni se osmjehuje -rekao je Emir .
U raspravu se ukljucila Jasna - Vi mora da ste slijepi kad ne vidite da gleda ravno u mene !
Toga trenutka učiteljica je usla u razred i kad je čula o čemu je riječ sa osmjehom je rekla :
Da, Jasna , on gleda i tebe i Emira i Anu ...
DJECO - DRUG BOTA GLEDA SVE NAS !
drug.clan drug.clan 21:39 23.03.2009

Re: E, sad dal je za plač ili smeh..

Don Salieri

,, Na zidu učionice ,iznad table , visila je Botina slika . Ana se zagledala u nju i uzviknula : Drug Bota bas mene gleda !
Nije tacno , vidis kako mu pogled ide u mom pravcu , i bas meni se osmjehuje -rekao je Emir .
U raspravu se ukljucila Jasna - Vi mora da ste slijepi kad ne vidite da gleda ravno u mene !
Toga trenutka učiteljica je usla u razred i kad je čula o čemu je riječ sa osmjehom je rekla :
Da, Jasna , on gleda i tebe i Emira i Anu ...
DJECO - DRUG BOTA GLEDA SVE NAS !


molim da se ovde ne zloupotrebljava rec DRUG! Imali smo mi vise VODJA koji nisu bili drugovi a pod kojima su ovakve stvari bile jos zezce.
011-495 011-495 21:44 23.03.2009

He,he

docekali smo. Drago, mislim da je vreme da izvadimo crvene marame i male zastavice, da pokazemo deci kako se voli vozd. Ovako kakvi su naivni i neupuceni mogu i da bace nesto na njega...sve od ljubavi.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:46 23.03.2009

Re: He,he

011-495
docekali smo. Drago, mislim da je vreme da izvadimo crvene marame i male zastavice, da pokazemo deci kako se voli vozd. Ovako kakvi su naivni i neupuceni mogu i da bace nesto na njega...sve od ljubavi.

Ha, sačekaj još malo..Dok Manjo i društvo "zaoru prvu brazdu"...
011-495 011-495 00:18 24.03.2009

Re: He,he

Drago Kovacevic

011-495docekali smo. Drago, mislim da je vreme da izvadimo crvene marame i male zastavice, da pokazemo deci kako se voli vozd. Ovako kakvi su naivni i neupuceni mogu i da bace nesto na njega...sve od ljubavi.Ha, sačekaj još malo..Dok Manjo i društvo "zaoru prvu brazdu"...

Samo ako im Drug Miskovic dozvoli, posto je kupio svu zemlju- nema gde da se zaore a da se ne zakaci njegovo oranje.

Mislim da je vreme da zaigramo jedno "spontano" kozaracko. Usput predlazem da se po povratku iz USA Drugu Predsedniku na aerodromu svecano uruci par belih rukavica- da ima cime da odmahuje nama u spaliru.
blue_song blue_song 21:51 23.03.2009

Drago...

... nemojte biti ljubomorni, de, crtace deca i vas.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:07 23.03.2009

Re: Drago...

blue_song
... nemojte biti ljubomorni, de, crtace deca i vas.


Nisam ljubomoran...samo malo zatečen..
blue_song blue_song 22:19 23.03.2009

Re: Drago...

Cime ste tacno zateceni?
tigrks tigrks 22:24 23.03.2009

Re: Drago...

... nemojte biti ljubomorni, de, crtace deca i vas.

Pa sad .... čemu lažna nada. Neće njih deca crtati.
Drago ne brini, nikad ti nećeš biti predsednik, pa te deca neće ni crtati.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:38 23.03.2009

Re: Drago...

blue_song
Cime ste tacno zateceni?

Neka to bude moja mala tajna..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana