Interkulturni dijalog

Jelena Krajšić RSS / 27.09.2007. u 15:15

2008. godinu Evropska unija proglasila je Evropskom godinom interkulturnog dijaloga, a osnovni cilj je da se jača razumevanje i poštovanje kulturne raznolikosti između svih stanovnika Evrope.

Mislim da mi ovde na blogu u tom smislu doprinosimo.

(Ali ako budemo tražili novac nećemo biti tako indie kao što smo sada... :) Pa bismo mogli da tražimo da ecf ili neko plati sticanje novih znanja na kursevima, obukama, seminarima, tako svašta nešto što će doprineti još kvalitetnijem interkulturnom dijalogu, a ne novac ;o))

Mnoge važne teme su ovde pokrenute, ratovi na Balkanu, Kosovo, dečija prava, položaj većinske crkve u odnosu na državu i građane, pitanja manjina, položaj žena, Vojvodina... Mnogo nas različitih učestvuje.

Osim toga, vidim da naše ministarstvo kulture i mediji ne spominju baš ni 2008. godinu, a bogami ni interkulturni dijalog.

Hajmo kreativci...

 

Važni linkovi:

http://ec.europa.eu/culture/eac/dialogue/year2008/year2008_en.html

http://www.interculturaldialogue2008.eu/

http://www.eurocult.org/we-advocate/advocacy-actions/civil-society-platform/

http://www.zarez.hr/198/zariste1.htm




Komentari (198)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

urbanosaurus urbanosaurus 17:02 28.09.2007

Re: blackbox....

vucko
Pametniji samo bolje ocenjuje racionalnost vremena uloženog u komunikaciju, u odnosu na druge načine upotrebe istog.


ili shto bi nash naaaaapaceni narod rekao...

gluvim ushima je uzalud govoriti...


blackbox blackbox 17:07 28.09.2007

Re: blackbox....

Pametniji ne popušta. Pametniji samo bolje ocenjuje racionalnost vremena uloženog u komunikaciju, u odnosu na druge načine upotrebe istog

OK.
blackbox blackbox 17:09 28.09.2007

Re: blackbox....

Amen / Amin / Howgh / ...

Molim pojasnite.
dunjica dunjica 17:35 28.09.2007

Re: blackbox....

Amen/Amin znači na staro-hebrejskom doista, ili izvjesno je i istinito. Howgh, ako se dobro sjećam iz knjiga Karl Maya, se izgovara na kraju govora, nešto u smislu zaključivanja govora, označavanja završetka.

Ovo sve skupa je značilo da se POTPUNO slažem s onim što sam citirala, pa sam smatrala važnim to i naglasiti. Doista mislim, slažem se:
Na ovim prostorima ispada da je važno biti “Veliki” Hrvat, Srbin, Musliman ,Albanac itd, što najčešće znači busanje bez osnova, umesto da se bude veliki čovek, stručnjak, humanista, sportisa i kao takav će biti na ponos svoje porodice, nacije i čovečanstva.


A ako je pitanje bilo zašto sam navela i amen i amin, onda je to zato što je jedno u duhu moje tradicije, a drugo u duhu većinske tradicije u Srbiji (al ajd da ne diskutiramo sada pitanje većinske tradicije i religioznu pripadnost, molim). Bilo je sve sasvim dobronamjerno, ako baš moram tako eksplicitno naglasiti.
blackbox blackbox 18:06 28.09.2007

Re: blackbox....

Amen/Amin znači na staro-hebrejskom doista, ili izvjesno je i istinito.

To ynam, nego sam se pitao ya kontekst.
Sve je u redu. Hvala vam lepo.
dunjica dunjica 18:12 28.09.2007

Re: blackbox....

Eto, ostvarili smo dijalog (uz malu dozu opreza), mini-dijalog, baš u duhu teme Bloga. Pozdrav!
blackbox blackbox 20:29 28.09.2007

Re: blackbox....

to Gordanac

quote]ljudi mnogo više liče po geografiji, nego po naciji

Gordana
potpoisujem sve što ste izneli, a i unapred što ćete reći.
Problem je što je normalan čovek kod nas stalno u inferiornom položaju jer ne podiže ton , ne vređa, nije spreman da se bije, ne spušta se na prizeman prostački i psovački nivo.
Šta bi bilo da ste vašem sagovorniku rekli da ni vo ne zna zašto je vo ali uvek ide u krdo gde su volovi a ne napr. kod konja. Pa da ste ga pitali u kakvim je odnosima sa rođenim bratom i najbližom rodbinom, kada se već busa kako smo svi mi Srbi braća. Pa zašto se onda ta braća tako tamane po beogradskom i novosadskom asfaltu i kafićima a puni su patriotizma.Zašto se braća navijači, kad nema klubova i navijača druge nacije, tako krvnički međusobno biju.
Davnih sedamdesetih u Domu omladine je bila serija predavanja, posle maspoka i liberalizma, i tada je jedan ugledni profesor upravo rekao to što vi kažete da podneblje bitno utiče na mentalitet ljudi. Tako je sporio i Staljinovu i Lenjinovu definiciju nacije, pa je naveo primer da se Hrvat iz Zagorja razlikuje od Dubrovčanina i Dalmatinca, Srbin Ličanin i Krajišnik imaju više sličnosti sa Hrvatima i Muslimanima sa kojima žive nego napr. sa Srbima iz Pirota.A u samoj Srbiji poredio je Srbe iz Zapadne i Istočne Srbije pa i Srbe na Kosovu koji imaju ne samo naglasak nego i mentalitet sličan Albancima.I tako je on napravio uslovnu tipologizaciju, po kojoj bi na ovim prostorima bilo nacija koliko god hoćete.Setimo se samo kako je rogobatno zvučalo kada je Biljana Plavšić sarajevskim naglaskom izgovarala Predor, Sedinjene Američke Države, Osek, Reka,
Uostalom, vidimo kada nema drugih onda se svađa rasplamsava međusobno.
Dakle, samo po sebi se nameće da je na našim prostorima religija doprinela i doprinosi nacionalnoj netoleranciji.
Na ovim prostorima ispada da je važno biti “Veliki” Hrvat, Srbin, Musliman ,Albanac itd, što najčešće znači busanje bez osnova, umesto da se bude veliki čovek, stručnjak, humanista, sportisa i kao takav će biti na ponos svoje porodice, nacije i čovečanstva.
Ko nema ništa realno ide u imaginarno gde se oseća velikim samim tim što je u grupi.
Da i ja citiram neke izreke iz serije ljudovanja a to je «sinko lako je mimo sveta ali treba sa svetom».
Pošto budala kao ni krivog drveća nikada neće nestati ostaje da razumno i kulturno postupamo i prema njima, verujući da će se bar deo opameti, što će biti uspeh.
Vi ste upravo jedan svetli primer koji tako radi i vaši javni nastupi su u svakom pogledu na evropskom nivou. Izvinjavam se što sam malo ličan , ali to je ne samo utisak nego i činjenica.
andjelija andjelija 21:17 28.09.2007

Re: blackbox....

ljudi mnogo više liče po geografiji, nego po naciji

generalno gledano da....

sa druge strane imamo i one koji gde god da su, cvrsto drze do svojih korena i ubedjenja.
blackbox blackbox 23:10 28.09.2007

Re: blackbox....

dunjica
Eto, ostvarili smo dijalog (uz malu dozu opreza), mini-dijalog, baš u duhu teme Bloga. Pozdrav!

Drago mi je.Lep pozdrav i puno uspeha.
blackbox blackbox 23:19 28.09.2007

Re: blackbox....

sa druge strane imamo i one koji gde god da su, cvrsto drze do svojih korena i ubedjenja

Držanje do svojih korena samo po sebi nije loše.Loše je kad neko negira, izrugiva i poništava korene drugih a glorifikuje svoje, i plus da pri tome vređa.
Što se ubeđenja tiče, to je već kompleksnija psihološko-sociološka, kulturološka, pa i obrazovna problematika, sa etničkim i , naročito, etičkim aspektima. Jedno su ubeđenja a drugo stereotipije i predubeđenja.
mariopan mariopan 00:23 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

U redu,ali vi kazete da je crkva leglo svih losih stvari u Srbiji ,a ovo je upravo zemlja sa vecinskim Pravoslavnim zivljem . Ne zavijaju svi sa Cecom i posebno ne oni koji iz radoznalosti dolaze na ove teme ,procitaju ,pa kad vide da se bez mere i ukusa vredja njegova vera on ce da ode. Sta ste postigli? Nista.

Problem vera u Srbiji ne bi trebao da se raspravlja samo kao kritika Pravoslavne vere,da li vi mislite da su druge vere bolje? Nisu. Kod svih imate klise,kod svih imate i gresnih svestenika i svaka vera ili crkva krije te slucajeve da se ne obruka. Sda ,to mladi znaju i bez vas. Ako nailaze na tekstove gde se samo Pravoslavna crkva razapinje na krst a drugi takvi ili slicni se ni ne pominju ( da ne uvredimo druge) onda ce taj opet da ode.I sta smo postigli?

Ja opet mislim da se mora naci model koji bi mladi ljudi prihvatili,i lepo je neko predlozio radionice za takav dijalog,da se nauce deca sta je to biti razlicit. Ako se nista ne uradi nece se skoro u Srbiji pokrenuti sa mrtve tacke nista a mi treba ,bar tako ja mislim da menjamo tu Srbiju? Pa ko ce da je promeni?
schneetzla schneetzla 01:05 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

mariopan
U redu,ali vi kazete da je crkva leglo svih losih stvari u Srbiji ,a ovo je upravo zemlja sa vecinskim Pravoslavnim zivljem .

Imajuci u vidu da je svo to zivlje (rec zvuci kao korov, svidja mi se) pravoslavno nekih petnaestak godina, u najboljem slucaju, ja ne bih govorio o nekakvom iskrenom religioznom uverenju, vise kao o pomodnosti ili duhovnoj izgubljenosti. Ovo nije pravoslavlje vec, upravo, turbo-pravoslavlje, neka njegova vulgarna i pojednostavljena varijanta.

Ne zavijaju svi sa Cecom i posebno ne oni koji iz radoznalosti dolaze na ove teme ,procitaju ,pa kad vide da se bez mere i ukusa vredja njegova vera on ce da ode. Sta ste postigli? Nista.Problem vera u Srbiji ne bi trebao da se raspravlja samo kao kritika Pravoslavne vere,da li vi mislite da su druge vere bolje? Nisu.

Ja ne vredjam religiju, njihovu religiju, ja naprosto iznosim svoje misljenje. Ne hajem mnogo za politickom korektnoscu, pa me ne zanima da li se neki mladi fundamentalista nasao uvredjenim necim sto ja drzim da je istina, i sto je, naposletku, samo moje misljenje. Ne vredjam religiju vec njenu zemaljsku ispostavu, a tu postoji velika razlika. Ko je vernik zbog Filareta, taj je budala. Pa nek se nadje uvredjenim koliko hoce. Tek, SPC je za sveca proglasila coveka koji je iz Dahua hvalio Hitlera. Ta vrsta sizofrenosti, karakteristicna je za sve sto ta crkva radi.


Kod svih imate klise,kod svih imate i gresnih svestenika i svaka vera ili crkva krije te slucajeve da se ne obruka.

Upravo! Samo SPC antisemitu i nacistu proglasi za sveca, i onda prica o tolerantnom hriscanstvu. Alal im vera.

Ja opet mislim da se mora naci model koji bi mladi ljudi prihvatili,i lepo je neko predlozio radionice za takav dijalog,da se nauce deca sta je to biti razlicit. Ako se nista ne uradi nece se skoro u Srbiji pokrenuti sa mrtve tacke nista a mi treba ,bar tako ja mislim da menjamo tu Srbiju? Pa ko ce da je promeni?

Ali kako objasniti onim hormonima uzdrmanim malim manijacima zasto treba omoguciti, recimo, homoseksualcima pravo na brak ili usvajanje dece, kada oni mogu da slave rodjendan jednog Himlera!
Ne, mariopan, ja ne verujem da im treba omoguciti da iskazu svoje ideje, i ne verujem da ih je moguce preobratiti. Niti to zelim. To nije interkulturalni dijalog, to je pregovaranje sa zlom.

Interkulturalni dijalog je ono na cemu radi, na primer, izdavacka kuca Rende, objavljujuci u Srbiji dela hrvatskih i bosanskih knjizevnika. Interkulturalni dijalog je grupa Mediala; bar je to nekad bila. To su Kis, Pekic i Pavic i Filip David u svojim knjizevnim delima. Interkulturalni dijalog se, bar tako mislim, ogleda u trazenju slicnosti i proucavanju razlika, na osnovi bez predrasuda. Srednja Evropa - to je primer uspelog interkulturalnog dijaloga, jedna himericna umetnost, sasvim jedinstvena, neuhvatljiva i kompleksna. Vasko Popa, recimo. Marina Abramovic, Rasa Todosijevic, Zoran Popovic. Pre njih svih, za interkulturalni dijalog bili su zasluzni nadrealisti, posebno Ristic i Moni de Buli. Lazar Vozarevic, Sava Sumanovic. David Albahari. To je kod nas sve mrtvo i predmet proucavanja kunsthistoricara, daleko od trenutne kulturne realnosti. Kod nas je kultura jedan Matija Beckovic sa svojim primitivnim poetskim/policitickim iz-govorom. Miro Vuksanovic, taj nadri, taj sarlatan. Mi nemamo sa cim da ucestvujemo u dijalogu, to je ono o cemu pricam. Ovde vec skoro pola veka postoji jedan znacajan teatarski festival koji je svetu otkrio jednog Arabala, a na ovu ksenofobicnu scenu nije imao nikakav uticaj. Eto primera neuspesnog dijaloga i idiotluka prve klase!
margos margos 01:16 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

schneetzla

Tek, SPC je za sveca proglasila coveka koji je iz Dahua hvalio Hitlera. Ta vrsta sizofrenosti, karakteristicna je za sve sto ta crkva radi.
Kod svih imate klise,kod svih imate i gresnih svestenika i svaka vera ili crkva krije te slucajeve da se ne obruka. Upravo! Samo SPC antisemitu i nacistu proglasi za sveca, i onda prica o tolerantnom hriscanstvu. Alal im vera.

Nije mi namera da se ravnamo sa bilo kim po glupostima, ali moram reći da Stepinac - takođe svetac, počiva u Zagrebačkoj katedrali.
vucko vucko 01:18 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo


Nije mi namera da se ravnamo sa bilo kim po glupostima, ali moram reći da Stepinac - takođe svetac, počiva u Zagrebačkoj katedrali.

Braća po materi.
schneetzla schneetzla 01:28 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

vucko
Nije mi namera da se ravnamo sa bilo kim po glupostima, ali moram reći da Stepinac - takođe svetac, počiva u Zagrebačkoj katedrali.Braća po materi.

Upravo.
Ali ja vise volim da prvo rascistim svoje dvoriste pre nego sto zavirujem u tudja, narodski receno.
vucko vucko 01:32 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo


Upravo.
Ali ja vise volim da prvo rascistim svoje dvoriste pre nego sto zavirujem u tudja, narodski receno.

Pa rekoše ovde da treba da tražimo sličnosti - pa tako i ja prokomentarisah prikladni komentar od Margos :)
schneetzla schneetzla 02:33 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

vucko
Upravo.Ali ja vise volim da prvo rascistim svoje dvoriste pre nego sto zavirujem u tudja, narodski receno. Pa rekoše ovde da treba da tražimo sličnosti - pa tako i ja prokomentarisah prikladni komentar od Margos :)

Oh, silly me. Svakako.
blackbox blackbox 08:43 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

Ovo nije pravoslavlje vec, upravo, turbo-pravoslavlje, neka njegova vulgarna i pojednostavljena varijanta.

To ste potpuno u pravu.Pogledajte samo kolike krstače oko vrata i u kolima kače tzv.estradne zvezde i tajkuni, pa i ostali videći od njih, umesto da to bude diskretno.Pa osveštavanje prostorija BIA, skenera po bolnicama,kockarnica, ambasada, političke partije slave partijske slave. Informativne emisije nam počinju obaveštenjem koji je danas crkveni praznik. Ljudi se krste pomodarski svagde ne znajući ni zašto , ali je bitno da ih drugi vide. Slave se slave kao žurke i po restoranima, a ne kako je to oduvek bilo
Ko je vernik zbog Filareta, taj je budala. Pa nek se nadje uvredjenim koliko hoce. Tek, SPC je za sveca proglasila coveka koji je iz Dahua hvalio Hitlera

Nije mi namera da se ravnamo sa bilo kim po glupostima, ali moram reći da Stepinac - takođe svetac, počiva u Zagrebačkoj katedrali.

Pa ne moramo se uvek takmičiti sa Hrvatima u ekstremizmu.Usput, taj Stepinac je bio dobrovoljac i borio se sa Srbima na Solinskom frontu, to što se posle 2.sv.rata nije svideo Titu je druga stvar.
dunjica dunjica 11:28 29.09.2007

Re: Stepinac

Stepinac je 1998. proglašen za blaženog, što je u katoličkoj Crkvi prvi međukorak do sveca. Kada će i hoće li uopće biti proglašen za sveca, taj također i bivši dobrovoljac Jugoslavenske legije što se borio na srpskoj strani na solunskom frontu, vidjeti ćemo.
mariopan mariopan 13:53 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

...ali,kao vi mislite da sve te napredne ljude koje ste pobrojali,i koje i ja licno preferiram ,posebno Pekica,kako zaista mislite da ih priblizimo mladima? Zar ne mislite da je bolje uticati na svest mladih nekim takvim primerima,kroz neke radionice im objasniti sta je to sto promovisemo,koliko ce se njihov zivot obogatiti razlicitim ZNANJIMA ,koliko je vazno da vise znaju o drugima. Eto ,koliko sam shvatila vi dizete ruke i kazete da nam nema spasa..

...a ja se ne mirim.Spasa iam samo treba mnogo vremena ,mnogo zivaca i drugaciji pristup. Moja snaja je katolicke vere ( sin ozenjen Poljakinjom) i meni nikad nije palo napamet da NJOJ na dusu stavljam grehe Katolicke crkve ,koja je posle drugog svetskog rata na svaki nacin pomogla da se zlocinci izvuku,da se odgovorni za logore i genocid bezbedno sklone pa ih je Simon Vizental lovio po svetu sledecih pedeset godina. Ona je to sama procitala ,zgadila se i sokirala ali nije prestala da bude vernik. Sta to ima veze sa njom? Po istom principu postupam i kad kazem da se gresi i politicara i crkve nepravedno bacaju na ledja ove mladosti koja nema odgovornost za postupke i crkve i politicara.

A da je to turbo-pravoslavlje potpuno se slazem ,ali svako ima pravo da bira i model i nacin svoje vere. Evo ja sam Pravoslavne vere ,krstena u crkvi na Kosovu ,od tada usla u crkvu samo kao gost na vencanjima i krstenjima. Moze se reci da i nisam neki vernik jer nista i ne znam o tome . Ali kada sam videla karikaturu patrijarha Pavla na golom telu neke glumice zgadila sam se. Pritom nisam videla karikaturu Proroka Muhameda zbog koje je svet zabrujao i nisam videla glavu Pape na golom telu neke glumice. Ako hocete da se narugate osecanjima nekog celog naroda a da to ne bude sankcionisano nego dozvoljeno i cak pozeljno ,onda cete razjuriti te mlade ljude koji su zapravo jedina snaga koja moze ovde nesto da promeni. Nece to uraditi niko spolja,mora to da uradi neko odavde ,iz Srbije i to mladi.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 14:23 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo


Mariopan,

Ne pamtim da sam skoro procitao bolji komentar na blogu, svaka cast:)

Pozdrav,
Bojan
margos margos 14:40 29.09.2007

Re: Stepinac

dunjica
Stepinac je 1998. proglašen za blaženog, što je u katoličkoj Crkvi prvi međukorak do sveca. Kada će i hoće li uopće biti proglašen za sveca, taj također i bivši dobrovoljac Jugoslavenske legije što se borio na srpskoj strani na solunskom frontu, vidjeti ćemo.

E, hvala Dunjice... nisam znala taj detalj.
Naime, ne menja mnogo moj komentar - jer sam ga napisala da pokažem da nije tačno da je samo SPC 'na svoju ruku'... a i vernici u Katedrali se odnose prema njemu kao prema svecu.

Rekoh, nije mi cilj da se jednačimo po glupostima, ali ne dam na Srbe, pa čak ni kad Srbi u besu pljuju po sebi:))) Kao što mi je uvek ružno kad neko o svom narodu govori najružnije, ne volim ni kad se preterano hvale, kao naj naj u bilo čemu.

Skoro je Gordanac dala onaj zanimljiv tekst i na slici u zaglavlju je bilo 'pravilo' kako treba pričati i koje reči treba izbegavati. Treba zaboraviti na generalizacije tipa 'uvek... nikad... svi...' pa pričati o konkretnim i pojedinačnim slučajevima ili primerima. Pa i tada, samo na ljudski način:)))
Pozz
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 15:03 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

mariopan, pravoslavlju se najviše ruga upravo srpska pravoslavna crkva.

tako što u svojim redovima ima pedofile, od kojih se nije ogradila, i popove sa mitraljezima, od kojih se nije ogradila. tako što ističe cenovnike u stranim valutama.
...

ta ista crkva je svakako u povlašćenom položaju, u mnogo boljem položaju nego što joj ustav garantuje, onaj isti ustav oko kog se gojko stojčević, političar, angažovao. taj isti patrijarh se upleo u priču o referendumu za ustav, upleo se u politiku, ničim izazvan, pa tako karikaturom nije bio kritikovan kao poglavar crkve već kao političar. kritikovan je građanin gojko stojčević, a ne crkveni poglavar.

crkva je u toliko dobrom položaju da je dovoljno da isti taj pop sa mitraljezom gladuje između ručka i večere, pa da se oko njega na livadi, na kojoj inače nije dozvoljeno zadržavanje, sjate ministri i da mu odmah potom dignu crkvu. kakvo je trenutno stanje niko toj crkvi ne može ništa, sve i da hoće.

ako vam je stalo do ugleda crkve i pravoslavlja, prava adresa za vašu kritiku je spc.

znate, ne ruši ugled crkve to što neko piše o popu sa mitraljezom, nego pop sa mitraljezom.
ne ruši ugled ove države emitovanje filma o srebrenici, nego genocid koji se dogodio u srebrenici.

o opravdanjima "ako mogu oni što ne bismo mogli mi" nemam ništa lepo da kažem.
urbanosaurus urbanosaurus 15:06 29.09.2007

Re: Stepinac

margos
Treba zaboraviti na generalizacije tipa 'uvek... nikad... svi...' pa pričati o konkretnim i pojedinačnim slučajevima ili primerima. Pa i tada, samo na ljudski način:)))


chesto se zapitam zashto odredjeni blogeri iz kaste VIPovaca retko reaguju na ochigledan nedostatak dijaloga i javne debate na temama gde se ochekuje njihovo pojachano prisustvo i aktivnost...
na temama gde oni poput dostojno i demokratski izabranih reprezentativaca treba da pokazu kroz svoj lichni primer, trud i zalaganje, kako na odredjeni problem reagovati i kakve okvire za konstruktivnu raspravu napraviti...

neke od konkretnih sluchajeva i primera sam vec naveo...

mace pojele jezik ili VIPovci imaju i precha posla od pokazivanja polusvetu kako se vodi primereni dijalog i kako se brani pomenuti pravilnik o koriscenju, kao i pravci i ciljevi razvijanja ove ochito veoma perspektivne blogerske platforme...narochito prema broju rastucih chitalaca...

miiiiislim konkretan sam, skoro do granice bana i brisanja komentara...kao i realne mogucnosti da svojim insistiranjem i tepisima postanem dosadan, svima, pa i samom sebi...

treba jasnije...?!
konkretnije mozda...?!

uvazeni VIPovac radovan nastic na temi sta znaci biti URBAN bez blama zatvara temu od samog pochetka za komentare i van konteksta ostavlja externi link do komercijalnog web portala...lagano reklamica za DZ, protivno pravilniku...

i shtaaa...nishta naravno...niko ni da bekne...

sa viiiiishe primera...
vaaaaaaazhi ali sutra...


Jelena Krajšić Jelena Krajšić 15:11 29.09.2007

Re: Stepinac

nije tačno da je samo SPC 'na svoju ruku'

da, ali to ne opravdava ni malo ono što radi spc. ali baš ni malo.
to što se možda nešto slično dešava u hrvatskoj nema ama baš nikakve veze sa onim što se dešava u srbiji.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 15:27 29.09.2007

Re: Stepinac

Urbani, jesam li ja tebi nešto dužna? Jesam li ti se zamerila? Je l ti neko drugi ovde nešto dužan?

Hoćeš da pričamo o dijalogu? Ok.

Hajde da zamislimo da je blog kuća. Hajde da zamislimo da je ovaj blog moja kuća. Hajde da zamislimo da si ti gost u mojoj kući. Držiš govor. Niko te ne prekida. Kad završiš onda te ja kao domaćica zamolim da ne držiš više govore jer sam procenila da to ne prija prisutnima, takođe mojim gostima, i meni, ne zbog sadržaja, nego zbog načina. Pa ti onda uzmeš da svima čitaš knjigu, pa ja ćutim i pustim te. Pa ti onda uzmeš još deblju knjigu i čitaš svima.

Da li ti to liči na dijalog?

I sad smo opet u toj kući, ali se vraćamo na momenat kada te ja zamolim da ne držiš govore. Ti onda meni objašnjavaš da ja moram sa tobom da razgovaram jer je tema u mojoj kući dijalog. Ja te zamolim da ne insistiraš ali ti i dalje insistiraš.

Da li ti ovo liči na dijalog?

I dalje smo u toj kući, sada već uveliko ti vodiš glavnu reč. Drugi pokušavaju da razgovaraju o nekim drugim temama, o crkvi recimo, ali ti uskačeš i prekidaš razgovor.

Da li ti to liči na dijalog?

I još mi otvoreno kažeš da ti to u stvari vežbaš moju toleranciju?

Da ti kažem iskreno, kada bih ja imala takvog gosta u kući ispratila bih ga do vrata, vrlo brzo.
Tebe neću pratiti, jer nadam se, iskreno se nadam, da ćeš nadalje biti dovoljno uljudan.

Na kraju, znaš kako se inače zove kada je potrebno dvoje, ona recimo neće, a on ipak nastavlja?
urbanosaurus urbanosaurus 16:08 29.09.2007

Re: Stepinac

Jelena Krajsic
jer sam procenila da to ne prija prisutnima, takođe mojim gostima, i meni, ne zbog sadržaja, nego zbog načina.


pa molim te sada, kao gost poshtovanu domacicu, da prochitash komentare svojih gostiju, gde pominju neku pozitivnu energiju i povecanu toleranciju a vezano za moje komentare...

Tebe neću pratiti, jer nadam se, iskreno se nadam, da ćeš nadalje biti dovoljno uljudan.


naravno da cu biti uljudan...smatram da sam bio i od samog pochetka...
i nije mi jasno zashto mislish da ja forsiram raspravu ovde samo sa tobom...nisi ti jedini vipovac na blogu...tiche se svih...dakle, trudim se da podstaknem raspravu na odredjene teme podstaktnute tvojim inicijalnim postom...sve po propisu i vezano za temu uz poshtovanje pravilnika...

naravno da ti kao domacica mozes da reagujesh i raspravu u svojoj kuci usmeravash na nachin na koji ti mislish da je najbolje...poshtujem pravo i izvinjavam ti se ako mislish da je cela pricha uperena lichno na tebe...naprotiv...nisam te ama bash ni na jednom mestu prozvao i trazio neku tvoju lichnu procenu, osudu, reakciju...samo pokushavam da komuniciram...

upozorila si me vishe puta, ja se iskreno izvinio, i probao da ti objasnim svoje vidjenje...

ne, ne teram te da razgovarash jer je tema u tvojoj kuci dijalog...
razgovaram sa svima...iznosim stavove...razmisljam o chitaocima...jeste da si domacica ali nisi trenutno u centru paznje...ako je to problem, ja se povlachim i prelazim da vodim dijalog ili javnu debatu o crkvi, sa ne preko 50 rechi po jednom komentaru...

ne, ne vezbam lichno tvoju toleranciju, vec me zanima tolerancija svih ostalih iznoseci malo drugachije stavove koji i nisu bash neshto zastupljeni na ovom blogu, a koji ne sadrze nishta negativno u svojim osnovnim postavkama ali se o njima moze dosta raspravljati...naravno vezani su za sam dijalog na ovom, bash ovom, blogu gde si i ti gost...kao i mnogi drugi...i na krshenje pravilnika...

ne, nisam verbalni silovatelj ili egzibicionista...zato sam ti uz izvinjenje i malo blize pojasnio svoj polozaj i nachin...a to shto se ti osecash direktno ili lichno ugrozeno mene dodatno veoma zbunjuje...

u svakom sluchaju, nishta lichno...
ovo je samo blog...


margos margos 22:10 29.09.2007

Re: Stepinac

Jelena Krajšić
nije tačno da je samo SPC 'na svoju ruku'da, ali to ne opravdava ni malo ono što radi spc. ali baš ni malo. to što se možda nešto slično dešava u hrvatskoj nema ama baš nikakve veze sa onim što se dešava u srbiji.

Jelena, slažem se da to ne opravdava ništa - nema dileme ni za mene.
Samo sam reagovala na komentar koji je Schneeztla dao, da to radi samo SPC, i ogradila sam se, nije 'jednačenje po sličnosti', samo činjenica.

mariopan mariopan 22:26 29.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

Znam ja to sve ali verujte mlade to ne zanima. Ovog casa,ako neko iz radoznalosti zaviri ovde procitace sta ste napisali,slozice se jer jeste tako... Onda ce sutra da opet dodje na blog i naci ce tekst opet o nekoj svinjariji koju je neki nas politicar ili svestenik ili ne znam ko drugi uradio i iz toga gomilu gadljivih komentara koji SVE SRBE pljuju. Osetice se upljuvanim. Prekosutra ce doci opet i naci ce tekst gde neka NVO pise da je srpski narod genocidan i on ce se lose osecati.

Otici ce odavde...o tome ja pisem a ne branim ,sacuvaj boze nijednog navedenog. Tekstova o drugima koji su isto tako gresni nema. On nece shvatiti vase pisanje kao dobru nameru nego kao hajku.Ja za godinu dana na blogu nigde nisam nasla clanak koji govori o stradanju Srba na Kosovu a nasla sam sijaset clanaka koji neumereno hvale Albance i velicaju njihove uspehe u zasttii ljudskih prava ,imovine sigurnosti. Nadjoh ovih dana tvrdnju jednog autora da je on pisao takve clanke,verujem zasto da ne verujem ,ali kao ja nijednom nisam tako nesto nasla? Bilo bi mi lakse da znam da neko i na te ljude misli. Sto samo znaci da su ti tekstovi bili neuporedivo redji od onih drugih.

Ne moze se uspostaviti dijalog bez druge strane ,onda je to monolog. Druga strana su mladi Srbi i ja opet kazem da svako menjanje necega u Srbiji treba da krene od njih.Ako odu sa tema i ne vrate se vise ,nece se postici nista. Zasto bi ,recimo moj sin ,bio kriv za ono sto radi Filaret ili Pahomije?

A recimo i to da se pred sudom u USA vodi spor protiv Vatikana za povracaj opljackanog zlata i imovine pobijenih ljudi iz Jasenovca.Zato i kazem da se gresi svake crkve ostave njima i njihovim sudovima i savesti da se ne tovare mladima,nemaju oni nista sa tim.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 12:47 30.09.2007

Re: Mi tu nemamo sta da trazimo

Znam ja to sve ali verujte mlade to ne zanima.

Mariopan, prvo da vas pitam na koga mislite kada kažete "mladi" jer i ja sam mlada (jos uvek ne bih mogla da imam punoletno dete), pa znam i zanima me. I znala sam i zanimalo me je i pre deset godina. Tako da, sorry ali, cela priča o mladima pada u vodu.
Tekstova o drugima koji su isto tako gresni nema.

Ako očekujete da se tuđim gresima pravdaju naši gresi i da će naši gresi time biti umanjeni, onda i ne treba da bude tekstova o “drugima”.
On nece shvatiti vase pisanje kao dobru nameru nego kao hajku.

Pa ne mogu ja zbog toga što neko neće shvatiti da lažem, da ublažavam, da relativizujem. Ne shvata onaj ko neće da shvati.
Ja za godinu dana na blogu nigde nisam nasla clanak koji govori o stradanju Srba na Kosovu a nasla sam sijaset clanaka koji neumereno hvale Albance i velicaju njihove uspehe u zasttii ljudskih prava ,imovine sigurnosti... ...Ne moze se uspostaviti dijalog bez druge strane ,onda je to monolog. Druga strana su mladi Srbi i ja opet kazem da svako menjanje necega u Srbiji treba da krene od njih.

Ne Mariopan, druga strana su Albanci, koje vrlo, vrlo retko možete čuti u medijima u Srbiji. Srpsku stranu slušamo svi svakodnevno u neograničenim količinama. Da, ne može se uspostaviti dijalog bez druge strane, a druga strana je da ja na javnom servisu čujem šta kažu ljudi iz albanskog tima na pregovorima u Njujorku, a ne samo šta kažu Koštunica i Tadić, što nije slučaj. Tako na kraju dolazimo do toga, da ako nekome smeta da se iole, makar ovde na blogu, govori i o albanskoj strani, jer inače u većini medija slušamo uglavnom samo srpsku stranu, onda ne mogu da ne zaključim da nekome smeta što se albanska strana uopšte čuje.
A recimo i to da se pred sudom u USA vodi spor protiv Vatikana za povracaj opljackanog zlata i imovine pobijenih ljudi iz Jasenovca.Zato i kazem da se gresi svake crkve ostave njima i njihovim sudovima i savesti da se ne tovare mladima,nemaju oni nista sa tim.

Prvo, ovde sami sebi protivurečite, jer je suđenje u Americi upravo argument da se gresi crkve ne mogu uvek ostaviti crkvi da sama reši.
Drugo, ponavljam iz dana u dan, iz sata u sat, iz minuta u minut, to što se dešava u Vatikanu, u Americi, u Austriji, bilo gde, nije i ne sme biti opravdanje za ono što se dešava ovde.
bravar bravar 17:42 27.09.2007

Bez naslova

Dugo je,
Ispred ogledala,
Jedan covek -
Ako se tako moze nazvati -
Lepljiv,
Ogoleo,
Govorio.........sebi?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 15:14 28.09.2007

Re: Bez naslova

urbanosaurus urbanosaurus 17:42 27.09.2007

shirenje blog zajednice...

Jelena Krajšić
2008. godinu Evropska unija proglasila je Evropskom godinom interkulturnog dijaloga, a osnovni cilj je da se jača razumevanje i poštovanje kulturne raznolikosti između svih stanovnika Evrope.

Mislim da mi ovde na blogu u tom smislu doprinosimo.


da, ali nedovoljno...

B92 Blog F.A.Q.

Šta je blog?

Blog je nastao od reči web log, što u prevodu znači web dnevnik. Blog predstavlja vrstu sajta gde se tekstovipojavljuju u obrnuto hronološkom redosledu. Blog najčešće nudi opcije komentarisanja tekstova i vesti i trebalo bi da se često ažurira. Zbog toga blog predstavlja moderan način komunikacije osoba sa svojom ciljnom grupom, omogućava veliku interaktivnost a tekstovi su obično manje suvoparni nego na većini “običnih” sajtova. Danas postoje blogovi o praktično svakoj temi.


blog zatvoren za komentare je kolumna...
ljudi koji pishu kolumne su kolumnisti...
ljudi koji bloguju su blogeri...

Zašto je B92 Blog - V.I.P. blog?

Pridružili smo reč V.I.P. ne samo zato što na blogu ima dosta poznatih ličnosti koji pišu nego i zbog toga što smatramo da je veoma važno da blog kao način komunikacije i u Srbiji dobije mesto koje zaslužuje. Naši VIP prijatelji pomogli su nam da blog postane Very Important Place.


svaka chast poznatima...
ali komentatori i chitaoci su najvazniji...
bez poshtovanja zahteva chitalaca i komentatora ova platforma fantastichnih mogucnosti vrlo lako moze postati poluprazna jatebiserdaretimenivojvodo kafana koja bi dalje vodila u jednoumlje suprotno samoj zamisli i prirodi bloga kao sve vaznijeg i zastupljenijeg nachina komunikacije...

neshto o tome je pisao dejan bizinger na temi blogday...

Praksa dodeljivanja dana za sve i svašta nije mimoišla ni blog. Kako piše na sajtu BlogDay, taj projekat je nastao iz ubeđenja da treba da postoji jedan dan u godini kada će se blogeri upoznati sa drugim blogovima. Na ovaj dan, blogeri na svom blogu bi trebalo da preporuče 5 drugih blogova svojim čitaocima. Kada bloger napiše nešto o blogovima, trebalo bi da kontaktira vlasnike tih blogova pa onda i oni to urade za svoje favorite i tako dalje i tako blogovi i blogovanje mnogima postaje bliže.

- sve više blogova je na listi od 100 najposećenijih svetskih sajtova U trećem kvartalu 2006. postojalo je 12 blogova dok u četvrtom kvartalu 2006. taj broj iznosi 22

- ako ste mislili da je engleski najzastupljeniji u blogosferi, varate se. Japan vodi sa 1% (37% prema 36%) Ta dva jezika su zastupljena na 73% blogova

Koji su vaši omiljeni blogovi?

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst


tzv. shirenje blog zajednice...
fantastichno...
u japanu vlada podnosi ostavku kada joj padne podrshka ispod 30% , japanci najvishe bloguju...
kod nas, nije ni za prichu a o analizi ne pomisljaju ni nichim izazvani optimisti...

sve je to fenomenalno ali zashto se onda blogeri ubishe od pisanja na tom blogu odgovarajuci na pitanje koji su im omiljeni blogovi, raspravljajuci o tome i o nephodnosti shirenja blog zajednice i priblizavanja bloga kao nachina komunikacije shto vecem broju korisnika kad tema ni da mrdne od 12 komentara...

i to ne bilo koja tema..

nijedno od pravila koriscenja nije bilo prekrsheno od strane komentatora vec su pravila prekrshili vip autor i supermod sistematski ometajuci diskusiju i dozvoljeno externo linkovanje u kontekstu teme o kojoj se govori...

* Namerno i sistematsko ometanje diskusije neće biti tolerisano, a korisniku koji se ponaša suprotno ovim pravilima može biti onemogućen dalji pristup blogu.

* Nije dozvoljeno bilo kakvo oglašavanje uključujući političko, religiozno i komercijalno. Linkovanje externih web adresa u kontekstu teksta ili diskusije je dozvoljeno.


za moj ukus malo mnogo nepotrebne sujete pojachano sistemom dvostrukih arshina...
suprotno duhu blog zajednice i pravilniku...

ceo sluchaj proshao poprilichno neprimetno...

zashto...???!

Nakon što ste se registrovali, ne dobijate automatski mogućnost kreiranja svog bloga.
Registracija vam omogućava da komentarišete tekstove sa jedinstvenim korisničkim imenom.
B92 Blog nije javni blog servis. Postoji nekoliko dobrih servisa koji nude opciju da svako besplatno otvori svoj blog.
Komentari koje budete pisali uticaće na mogućnost da dobijete pravo da otvorite blog.

Svi korisnici dobijaju mogućnost da na blog pozovu 5 svojih prijatelja da se registruju kao komentatori, tako što će upisati njihov e-mail u za to predvidjen prostor i kliknuti na "pošalji".
Ove e-mail adrese mogu biti sa besplatnih servisa, sa kojih registracija inače nije moguća.
Pozivnica je vezana za e-mail adresu na koju je poslata i registracija se može izvršiti samo sa tom adresom.


apsolutno netachno...kakve crne pozivnice...nema ih...ne shljaka...
sistem dvostrukih arshina je josh jednom na delu i selektivna primena sopstvenih pravila vodi u jednoumlje...
a to svakako nije u duhu blog zajednice kao potencijalno moguce preteche interkulturnog dijaloga na zapadnom balkanu...

Kada smatrate da neki komentar doprinosi kvalitetu bloga, kliknite na "preporuči komentar".
Komentatorima koji budu dobili veliki broj preporuka može biti omogućeno da otvore svoj blog na B92.


skoro niko ziv ne preporuchuje komentare, pokushaj da se bude dobar sa svima zbog preporuka je jadan i nije u duhu blog zajednice, kao ni kastinsko vip uredjenje, gde nije uopshte precizno definisano kako neko iz nize kaste komentatora moze dobiti najobichniju( ne vip ) autorsku opciju...
josh jednom selektivna primena pravila protivno duhu blog zajednice...
primera ima puno...

B92 Blog Disclaimer

Pravila upotrebe bloga

* Mišljenja objavljena na Blogu su privatno mišljenje autora i komentatora, i ne predstavljaju stavove redakcije B92. Po postojećem Zakonu o javnom informisanju RDP B92 odgovara za sve sadržaje koji se nalaze na njegovim veb adresama, pa ćemo u skladu sa tim postupati.
* Komentari koji sadrže uvrede, pretnje, psovke, pornografiju, otvorene klevete ili pozive na nasilje, neće biti tolerisani. Ovo uključuje, ali se na to ne ograničava, i sve oblike nacionalne, rasne, verske, seksualne i bilo kakve druge mržnje.
* Namerno i sistematsko ometanje diskusije neće biti tolerisano, a korisniku koji se ponaša suprotno ovim pravilima može biti onemogućen dalji pristup blogu.
* Nije dozvoljeno bilo kakvo oglašavanje uključujući političko, religiozno i komercijalno. Linkovanje externih web adresa u kontekstu teksta ili diskusije je dozvoljeno.
* Po članu 43 Zakona o javnom informisanju "lični pisani zapis (pismo, dnevnik, zabeleška, digitalni zapis i slično) ... ne može se objaviti bez pristanka lica čije reči ... sadrži, ako se pri objavljivanju može zaključiti koje je to lice".
* Lični pisani zapisi "ne mogu se objaviti ni bez pristanka onoga kome su namenjeni, odnosno onoga na koga se odnose, ako bi objavljivanjem bilo povređeno pravo na privatnost ili koje drugo pravo tog lica".
* Korisnička imena koja su uvredljiva ili su usmerena protiv neke osobe ili grupe mogu biti izbrisana.
* U komentarima nije preporučena upotreba velikih slova (CAPS LOCK). Ovakve komentare najčešće ćemo brisati.
* Preporučujemo da drugim učesnicima ne ostavljate lične informacije o sebi (brojeve telefona, e-mail, kućne adrese itd.). Takođe, nemojte ostavljati podatke takve prirode o drugim osobama i učesnicima bloga. Istovremeno, molimo da ne špekulišete o identitetu drugih učesnika. Ukoliko ipak želite, lične informacije možete razmrenjivati putem privatnih poruka. B92 ne može garantovati bezbednost ovih podataka od eventualnih hakerskih upada.
* Komentatori koji pišu pod pseudonimom ne mogu biti diskriminisani u odnosu na one koji su objavili svoja imena, niti B92 garantuje za identitet onih koji su ga samoinicijativno objavili.
* Korisnici koji zloupotrebe privatne poruke za slanje pornografskog materijala, pretnje, vredjanje i maltretiranje korisnika biće udaljeni s Bloga. Neophodno je da nas primalac takvih poruka obavesti o tome slanjem privatne poruke korisniku Supermod.
* Vlasnik bloga se NE obavezuje da pojedinačno obrazlaže razloge za uklanjanje poruka i zadržava pravo da ugasi naloge korisnika koji krše navedene standarde.
* Nije dozvoljena upotreba materijala koji su zaštićeni autorskim pravom. RTV B92 kao ni B92 Blog Team ne može da odgovara za takve materijale a odgovornost će snositi isključivo korisnik koji ih je postavio.


Važna napomena: na B92 VIP blogu primenjujemo postmoderaciju sadržaja. To znači da se svi komentari registrovanih korisnika objavljuju trenutno, u realnom vremenu, bez prethodne kontrole sadržaja. Zato vas molimo da imate u vidu da je reakcija moderatora odložena i nekada može zakasniti jer fizički nije moguće imati uvid u svakom trenutku u sva dešavanja na blogu. Zato vas takođe molimo da koristite sve mogućnosti obaveštavanja moderatora i autora o eventualnim kršenjima ovog pravilnika ponašanja na blogu.
Pre svega koristite taster „obavesti moderatora“ nakon čega će komentar automatski biti prosleđen i autoru i moderaciji. Vaše primedbe će uticati na moderaciju, ali se moderatori ne mogu obavezati da će odgovarati na sve poruke ovog tipa.


preispitati pravilnik, njegovu selektivnu primenu, sistem dvostrukih arshina, kastinsko uredjenje, ciljeve i pravce razvoja ove blogerske platforme, kao i uticaj ovog bloga na interkulturni dijalog i na shirenje blog zajednice u istu svrhu...

Jelena Krajšić Jelena Krajšić 18:10 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

Ja se samo nadam da blogeri neće, a kako bi se doprinelo kvalitetu dijaloga blog zajednice, postavljati ovakve tepih komentare, sa temom "ja i moji problemi".
Samo nemoj molim te da mi se blog pretvori u kampanju za tvoju autorsku opciju. Nije tema. Hvala.
urbanosaurus urbanosaurus 18:21 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

Jelena Krajšić
Ja se samo nadam da blogeri neće, a kako bi se doprinelo kvalitetu dijaloga blog zajednice, postavljati ovakve tepih komentare, sa temom "ja i moji problemi".
Samo nemoj molim te da mi se blog pretvori u kampanju za tvoju autorsku opciju. Nije tema. Hvala.


ako si od mog tepiha videla samo ja i moji problemi, onda je teshko prichati dalje...
tema je interkulturni dijalog i uloga ovog, bash ovog, bloga...

ja sam pisao na tepihu o ovom bash ovom blogu, u pokushaju da postavim osnove za dalji razvoj interkulturnog dijaloga bash na ovom blogu...previdjajuci i negirajuci neke chinjenice koje sam izneo, nisam siguran da doprinosish razvoju sopstvene teme na pravi nachin...

aaah, josh jedan urbanovov tepih...sigurno se neshto zali...osuda...tachka.
gde nestade zelja za pravljenjem zdrave atmosfere gde se moze voditi interkulturni dijalog...
nestorijanac nestorijanac 18:27 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

gde nestade zelja za pravljenjem zdrave atmosfere gde se moze voditi interkulturni dijalog..


Mozda je ta zelja donekle obesmisljena u ovoj (blogo)sferi ogranicenih mogucnosti za dijalog ?
urbanosaurus urbanosaurus 18:33 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

svaka blogerska platforma ima odredjena pravila...
od puno faktora zavisi atmosfera koja vlada na blogu...

ima dovoljno mogucnosti za kreativan doprinos na razlichite nachine...
a ogranichenost nema veze sa samom prirodom blogosfere i bloga kao nachina komunikacije...

ogranicheni su korisnici koji ne prihvatajuci pravo na drugachije mishljenje negiraju postojanje bilo kakve osnove za dijalog...teshko je i pocheti dijalog kad svako chuje samo sebe i sebi slichne...
nestorijanac nestorijanac 18:38 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

ogranicheni su korisnici koji ne prihvatajuci pravo na drugachije mishljenje negiraju postojanje bilo kakve osnove za dijalog...teshko je i pocheti dijalog kad svako chuje samo sebe i sebi slichne...

Citajuci Vase polemike (dijaloge ?) na blogu izgleda mi da Vi imate iskustva u tome "ne-chujenju" ?
:))
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 18:41 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

Nemoj insistirati, molim te.
urbanosaurus urbanosaurus 18:45 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

loshe drushtvo kvari dobre navike...

shta da ti kazem...
puno ratova trollova je preshlo preko mojih ledja, na puno razlichitih mesta...

ja zbog prirode svojih proanarho stavova chesto ulazim u sukobe sa grupacijama koje zastupaju odredjene politichke stavove...chesto se nadjem na liniji unakrsne vatre bez zelje da nekom drzim stranu...tu poziciju je ponekad veoma teshko odbraniti narochito ako prepucavanja izmedju autoriteta i grupacija potraju...

to je i mozda razlog mog agresivnijeg obracanja, ponekad, prema nekim blogerima...
G r o f G r o f 21:37 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...



...ne čujem nikoga. Gledam skulpturu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:13 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

e to sam videla juce (tek). ne znam sta predstavlja ali me najvise zanima zasto je ogradjena? da ne bi beogradjani skidali ovaj crep pa nosili kuci?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:17 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

Jelena Krajšić
Nemoj insistirati, molim te.

Ovo je za pamcenje:)))
Jelena moli da se ne insistira:)))
Voli Urban te tepihe, sto jes' jes', ali ima tu istine, ako o dijalogu pricamo. E sad interkulturni?
A da i na ovom intrakulturnom poradimo?
G r o f G r o f 22:24 27.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

Delo američkog vajara, reče reporterka,koja je pitala da li mi se svidja.
Hm..Zanimljivo je. ..i nekako..baš američki, veliko, šareno, napadno.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 00:35 28.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

Voli Urban te tepihe, sto jes' jes', ali ima tu istine, ako o dijalogu pricamo. E sad interkulturni?
A da i na ovom intrakulturnom poradimo?

Niko vam/nam ne brani. Šta više :)
Valjda imam pravo da ne učestvujem u dijalogu ako mi ne prija i ako smatram da neće biti konstruktivan? To i ne bi bio dijalog već nešto kao privođenje na informativni razgovor, ne?
Ne želim uvek i o svemu sa svima da razgovaram i smatram da je to ok.

Tako da, mani mene, imam ja sto mana, ali nisam sada ja tema. Ok?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:56 28.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

ali nisam sada ja tema. Ok?

Naravno, i za temu i za OK.
O dijalogu na blogu uopste govorim, ne dijalog autora sa komentatorima. Ja "tepih" citam tako da on insistira na tome da na " ovom bash ovom blogu" se sprecava dijalog. Pod ovim bas ovim blogom podrazumevam blog b92.
Ako se na temi o sirenju blog zajednice, na BlogDay, brisu linkovi drugih blogova, ne vidim zelju za negovanjem ni inter ni intrakulturnog dijaloga.
urbanosaurus urbanosaurus 01:08 28.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

Mislim da mi ovde na blogu u tom smislu doprinosimo.


slozili smo se da ni moji problemi nisu tema, a ni vashih 100 mana...

poshtujem vashe pravo da ne uchestvujete u dijalogu ako vam ne prija i ako smatrate da nece biti konsktruktivan...
ne morate mi ni odgovorit,i a mozete me i obrisati i banovati sa teme...

ali me interesuje zashto unapred mislite da razgovor nece biti konstruktivan...
zashto mislite da bi to bilo kao privodjenje na informativni razgovor...

rado bih prichao o blogu i njegovom doprinosu razvoja kulture dijaloga...

i ne vidim chime sam zasluzio da budem odbachen kao potencijalni sagovornik, u samom startu, skoro na nevidjeno, i to na temi o razvijanju nenasilnog dijaloga, kulturi debate, nenasilnoj komunikaciji i doprinosu bloga...



Jelena Krajšić Jelena Krajšić 01:30 28.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

Ako se na temi o sirenju blog zajednice, na BlogDay, brisu linkovi drugih blogova, ne vidim zelju za negovanjem ni inter ni intrakulturnog dijaloga.

Da, ali niko se nije obavezao da će ostaviti sve komentare. Niko nije sklapao nikakve ugovore i niko nikome nije ništa dužan. Neću više da razgovaram o brisanju komentara na Bizingerovom blogu. Kome se ne sviđa brisanje komentara, neka poljubi i ostavi. Uzmeš daljinski pa prebaciš program, znaš tu foru? Iscepaš novine i založiš ih u peć. Klik, klik i gotovo.

Mogu ali neću da posvećujem tome pažnju. Tačnije, možda hoću, možda neću. A znaš zašto neću, kad neću? Zato što ja nemam prava da očekujem bilo šta od blogera ovde. Ako pokrene temu o blog zajednici, a briše linkove za druge blogove, njemu na čast, njegov problem. Meni nije ništa dužan.

Šta ću misliti o tome to je druga stvar, pa na kraju mogu i da posvetim tome pažnju, da budem uvređena i da reagujem i da se bunim, zato što nema želje za negovanjem dijaloga, zato što je to baš bezveze prema mom mišljenju, ali ja i dalje nemam prava da od drugih očekujem bilo šta, pa tako ni želju za negovanjem dijaloga.

Mogu da očekujem od prijatelja, od porodice, od države, a od osobe koja nije na javnoj funkciji i koju ne poznajem ne mogu.

E tako isto samo porodica i prijatelji imaju prava da od mene bilo šta očekuju.
urbanosaurus urbanosaurus 01:44 28.09.2007

Re: shirenje blog zajednice...

eeeeto... :))
nije bilo strashno...

podelili smo mishljenja o jednom dogadjaju...
ja izneo svoje, vi izneli vashe...
mozemo prichati i dalje na tu temu, i ne moramo, moze se neko treci, peti, pridruziti...

btw nije meni problem brisanje komentara vec neposhtovanje pravila i njihova selektivna primena...
razlichito gledamo na stvari i razlichito reagujemo...

ono shto meni klacka kavez ne mora da bude znachajno svakome...
zato i pokushavamo da komuniciramo na ovaj nachin...

bar ja pokushavam tako da gledam i da se tako ponasham...

Mogu da očekujem od prijatelja, od porodice, od države, a od osobe koja nije na javnoj funkciji i koju ne poznajem ne mogu.
E tako isto samo porodica i prijatelji imaju prava da od mene bilo šta očekuju.


ovo je bash lepo...
po svemu sudeci, ste jedna divna osoba, neeeeshto kraceg fitilja... :))

nasuprot vama, jedina ochekivanja koja ja imam, vezujem za gravitaciju...
svi ostali su me ko zna koliko puta razocharali...kao i ja njih...

ako smo pali, znachi da smo padu bili skloni...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:14 27.09.2007

Jeleno,

ova godina je u EU bila "Godina jednakih mogućnosti", a dijalog je suštinski potreban za tako nešto...ja sam to doživela kao multi-kulti-dijalog. I podržavam i godine i tebe. Preporuka za obe.
dunjica dunjica 20:14 27.09.2007

Dijalog, a može i komunikacija

Interkulturalni dijalog, OK. Eto, ja sam za dijalog općenito, da se tu malo vježbamo, pa onda će lakše biti proširiti ga interkulturalno. Iako, to "interkulturalno" se obično koristi u odnosu na nacionalne kulture, što je samo dio big picture. Što ne bismo govorili i o dijalogu između različitih subkultura (zamislite trenutno nemoguće - dijalog s neonacošima i na taj način ih dozovemo pameti, dijalogom, diskusijom, argumentima)? Ili dijalog između zagovornika prava žena na abortus i konzervativnih snaga unutar jedne (ajd, nacionalne, kad baš mora) kulture? Zar ne zvuči primamljivo, osim što je utopijski (za sada)?

Drugo, dijalog je OK, rekoh. No, dijalog je bilateralna aktivnost. Zato mi se više dopada komunikacija - eto - intekulturalna komunikacija. Onako: komunikacija po svim pravilima nenasilne komunikacije, npr.
napadaj problem, a ne osobu ili grupu
govori u svoje ime
slušaj sagovornika i pokušaj razumjeti njegov stav
pokušaj razumjeti što stoji iza tvog stava (strahovi, potrebe; baš i kod sugovornika)
itd.

Divni novi svijet nenasilne komunikacije, kada priče o potrebi za interkulturalnim dijalogom postaju suvišne...

Je li to netko spomenu radionice, seminare? Što da ne?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:27 27.09.2007

Evo ovako...

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:32 27.09.2007

Re: Evo ovako...



bolje ovako )
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 00:18 28.09.2007

Re: Evo ovako...

angie angie 20:42 27.09.2007

da bi

se ostvario bilo kakav dijalog, kod nas prvo treba neke radionice o tome kako se uopshte komunicira, slusha, argumentuje, razume, prihvata,....jer kod nas josh uvek vaze pravila, veoma neobichna da svako svakom moze da kaze shta hoce i kako hoce i da je to ok, a pored te nekulture i arogancije najnizeg nivoa ima i deo koji ce se josh teze popraviti, a to je da svi sve znaju-najbolje normalno, shto manje informacija to agresivniji nastup.
andjelija andjelija 20:47 27.09.2007

Re: da bi

angie
se ostvario bilo kakav dijalog, kod nas prvo treba neke radionice o tome kako se uopshte komunicira, slusha, argumentuje, razume, prihvata,....jer kod nas josh uvek vaze pravila, veoma neobichna da svako svakom moze da kaze shta hoce i kako hoce i da je to ok, a pored te nekulture i arogancije najnizeg nivoa ima i deo koji ce se josh teze popraviti, a to je da svi sve znaju-najbolje normalno, shto manje informacija to agresivniji nastup.



ne trebaju nama radionice, jer mi nismo retardirani. ne ide se na intervju za posao gde postoji kodeks ponasanja.
nama, svima nama, svuda, trebaju posteni, odmereni, objektivni, kulturni ljudi u medijima, u skolama, i svi oni koji su neka vrsta edukacije.

kao sto turbo fazon nastane preko noci, tako i dobro ponasanje i razumevanje. omalovazavamo ljude.

ima bezobraznih, ima losih ali to je sacica u odnosu na one koji se lepo ponasaju i razgovaraju.

mi mozda jedini problem imamo sa strahom sta ce komsiluk da kaze i zbog toga radimo stvari koje su dokaz pripadanju drustvu a nisu deo nase prirode.
dunjica dunjica 21:00 27.09.2007

Re: da bi

ne trebaju nama radionice, jer mi nismo retardirani.


Andjelija, zašto misliš da su radionice za retardirane?

U industrijski razvijenim zemljama je pohađanje radionica na temu managmenta, soft skills (u sto spada i umjetnost komunikacije), itd. sastavni dio osobnog i profesionalnog razvoja. Bez njih je nezamislivo učešće u bilo kakvom ozbiljnijem projektu ili firmi.

To je općenito stav pametnih ljudi - znaju da uvijek ima nešto da se nauči.
angie angie 21:01 27.09.2007

Re: da bi


kao sto turbo fazon nastane preko noci, tako i dobro ponasanje i razumevanje.


To bi bilo fenomenalno-da si u pravu, al' ti onda ne shvatash da je to prelazenje iz sadashnjeg stanja u to koje zelimo mukotrpan rad i nije za preko noci, narochto za nashu drchnu narav, a o kojoj ti to shachici prichash, jesi li skoro bila u Srbijici?
andjelija andjelija 21:18 27.09.2007

Re: da bi

angie
kao sto turbo fazon nastane preko noci, tako i dobro ponasanje i razumevanje.To bi bilo fenomenalno-da si u pravu, al' ti onda ne shvatash da je to prelazenje iz sadashnjeg stanja u to koje zelimo mukotrpan rad i nije za preko noci, narochto za nashu drchnu narav, a o kojoj ti to shachici prichash, jesi li skoro bila u Srbijici?



jesam, tek sto sam se vratila. da li si ti bila skoro?

ja se ubih ovde sa crnkinjama, salterusama koje ce dusu da ti iscupaju pri tom, svaki pogresan gest, rec moze da dovede da upre prstom i kaze da je diskriminisem a ja hocu da vristim sto je neazurna, sto je neljubazna i radi posao preko q. a pri tom me ubija u pojam sto ima preko 20$/h, u uniji je, ima PPO i zajebavaju narod preko taksi sto uzimaju iz mog hleba.


angie, ja sam stvarno pozitivno iznenadjena sa stanjem u beogradu. ljudi sa kojima sam imala prilike da budem i novi i stari su me iskrneo odusevili, prodavci, sluzbenici...imah mozda dva manja incidenta ako mogu tako da ih nazovem ali je to zanemarljivo u odnosu na celokupnu sliku koju sam stekla.
mozda je najveci krivac za tako dobro ponasanje tih ljudi moja malenkost jer pristupam spontano i opusteno i uglavnom nosim osmeh sa sobom. niko ne voli drkadzije, niti da bude doveden u tu situaciju. jedan osmeh hiljadu vrata otvara :))) )


zato prvo podjimo od sebe. a sa ovim crncima pocecu cholo da se oblacim...nece oni mene da zajebavaju vise :)))

andjelija andjelija 21:21 27.09.2007

Re: da bi

dunjica
ne trebaju nama radionice, jer mi nismo retardirani.Andjelija, zašto misliš da su radionice za retardirane? U industrijski razvijenim zemljama je pohađanje radionica na temu managmenta, soft skills (u sto spada i umjetnost komunikacije), itd. sastavni dio osobnog i profesionalnog razvoja. Bez njih je nezamislivo učešće u bilo kakvom ozbiljnijem projektu ili firmi.To je općenito stav pametnih ljudi - znaju da uvijek ima nešto da se nauči.


opcenito draga zato sto mi tu kulturu ili nosimo ili nenosimo u sebi.
sta sad treba da nam neko drzi kurs iz toga kako treba stajati na autobuskoj stanici??? a gde je tu onda srpski mentalitet? i kako onda slovenci i ostale komsije da svracaju kod nas na provod ako postanemo sterilni i dosadni. ne ide.

ovde se prica o kulturi kao svesti pojedinca da prevashodno poslusa/prihvati drugu naciju, rasu, manjinu....
Doctor Wu Doctor Wu 21:49 27.09.2007

Re: da bi

se ostvario bilo kakav dijalog, kod nas prvo treba neke radionice o tome kako se uopshte komunicira, slusha, argumentuje, razume, prihvata,..

Šta hvali normalnom kućnom vaspitanju?
dunjica dunjica 21:51 27.09.2007

Re: da bi

Šta je normalno kućno vaspitanje? Gdje je normalno? Koji su kriteriji?
vucko vucko 21:52 27.09.2007

Re: da bi

Šta hvali normalnom kućnom vaspitanju?

Procentualna zastupljenost? :)
Gonzo Gonzo 21:54 27.09.2007

Re: da bi

andjelija
ja se ubih ovde sa crnkinjama, salterusama koje ce dusu da ti iscupaju pri tom, svaki pogresan gest, rec moze da dovede da upre prstom i kaze da je diskriminisem a ja hocu da vristim sto je neazurna, sto je neljubazna i radi posao preko q. a pri tom me ubija u pojam sto ima preko 20$/h, u uniji je, ima PPO i zajebavaju narod preko taksi sto uzimaju iz mog hleba.


Price of affirmative action
angie angie 21:59 27.09.2007

Re: da bi

Vuchko-i ja mislim da je taj procenat problematichan!
Doctor Wu Doctor Wu 21:59 27.09.2007

Re: da bi

Procentualna zastupljenost? :)

Znaš kako ono kažu: 'one man's boot-licking, the other man's upbringing'...
mariopan mariopan 14:12 28.09.2007

Re: da bi

A ,ja se slazem sa Dunjicom. Ako se svede samo na teorijsku rasprvu i dijalog a da to nista ne promeni u svesti ljudi ,onda smo dobili samo teoriju i zakljucke sta je dobro i sta bi trebalo menjati ali necemo dobiti ljude koji bi to promenili i to na pravi nacin. Zato su neophodne takve radionice i postoje na Kosovu,organizovale su ih NVO i rade RADE. Tu se mladi ljudi uce potrebnoj i preko potrebanoj komunikaciji RAZLICITIH. Podrzavam i smatram dobrom idejom i treba se obratiti mladima jer samo oni mogu nesto i da promene. Odrasli su previse ostrasceni i lek bi,bar za nase prostore bio bas takve radionice.
andjelija andjelija 22:08 27.09.2007

sve sto je svima nama

potrebno je


dobra volja

nista vise.
vucko vucko 22:37 27.09.2007

Out of stock

angie angie 23:08 27.09.2007

interkulturni

Kazezoze Kazezoze 23:15 27.09.2007

ima i ovakav

angie angie 00:08 28.09.2007

Re: ima i ovakav

kaz sreco TO se zove dijalog!!!!!
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 00:14 28.09.2007

Re: ima i ovakav

To Kaze

angie angie 00:19 28.09.2007

Re: ima i ovakav

ovo bi bio cilj!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:06 28.09.2007

open to the world

hajmo kreativci

volim tvoj optimizam : )

interkulturni/kulturalni dijalog/komunikacija...kao neophodnost otvorenog pogleda zarad onog što dijalog započinje i bez čega onaj naredni korak ne postoji, možda je to baš i razobličavanje vaspitanja, fokus na pojedinca (otud i tvoj poziv), gde ono što nosim sa sobom postaje deo zajedničkih vrednosti, a nikako koračnica predodredjenog i zacementiranog ("share the concepts and practice..."
neki to vide i kao gubitak identiteta...meni baš suprotno

listajući linkove
diversity
The platform will approach the topic of diversity on two fronts. It will explore Europe's diversity as it has been fashioned by history and demography as well as the ‘new diversity' resulting from recent migration. (organizacije/partneri: education, youth, social affairs, human rights, migration, anti-discrimination)
inside and outside
...the need for a deeper and more structured dialogue of cultures, which would involve not only public authorities but also civil society as a whole...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 15:03 28.09.2007

Re: open to the world

Širimo optimizam :)
Vlasta Vlasta 07:19 28.09.2007

Dijalog+karaoke for JK

Pogledajte sve, imajte strpljenja

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:23 28.09.2007

Re: Moj omiljeni dijalog

e,vlasto - čabčabsarkaming - genijalno (dobra ti asocijacija)
si vidla što su slatki kad ih se shvata
Vlasta Vlasta 07:50 28.09.2007

Re: Moj omiljeni dijalog

Mali pilići milići...I taj kristalno naivan osmeh ()).
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 12:02 28.09.2007

Re: Dijalog+karaoke for JK

Jaoj divno! Pa on pjeva isto kao ja :))) Ni ne zna malac da bi mogao ladno pobediti pjevačicu.
Hej, a u kafani svi zajedno, i Alien i Darth Vader i svi.
Kazezoze Kazezoze 15:44 28.09.2007

Blog - dijalog

urbanosaurus urbanosaurus 15:46 28.09.2007

Re: Blog - dijalog

bravo kaze... :)))

to je taj rad...ali skroooz... :))
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:43 28.09.2007

I da ne zaboravimo

komšijinu kravu, koja bar tokom najavljene godine treba da bude živa i zdrava.
urbanosaurus urbanosaurus 11:22 28.09.2007

Re: I da ne zaboravimo

ovo mi nekako ispade prva slobodna asocijacija na komshijinu kravu,razumevanje i uvazavanje razlichitosti i toleranciju...u tepih formi naravno...chisto da vam vezbam toleranciju... :))

Pismo indijanskog poglavice Sijetla iz 1854. godine, upuceno americkom predsedniku u Vasington kao odgovor na ponudu da belci kupe indijansku zemlju:

Kako mozete kupiti ili prodati nebo, toplinu zemlje? Ta ideja nam je strana.Ako mi ne posedujemo svezinu vazduha i bistrinu vode, kako vi to mozete kupiti?Svaki deo te zemlje svet je za moj narod.Svaka sjajna borova iglica, svaka pescana obala, svaka magla u tamnoj sumi, svaki kukac, sveti su u pamcenju i iskustvu moga naroda. Sokovi koji kolaju kroz drvece nose secanje na crvenog coveka.

Mrtvi beli ljudi zaboravljaju zemlju svog rodjenja kada odu u setnju medju zvezdama.Nasi mrtvi nikada ne zaboravljaju ovu lepu zemlju jer je ona majka crvenog coveka.Mi smo deo zemlje i ona je deo nas.Mirisljavo cvece nase su sestre, jelen, konj, veliki orao: svi oni su nasa braca.Stenoviti vrhunci, socni pasnjaci, toplina tela ponija i covek-svi pripadaju istoj porodici.

Tako, kad Veliki poglavica iz Vasingtona salje glas da zeli kupiti nasu zemlju, trazi previse od nas.Veliki poglavica salje glas da ce nam sacuvati mesto tako da cemo sami moci ziveti udobno. On ce nam biti otac i mi cemo biti njegova deca.

Mi cemo razmatrati vasu ponudu da kupite nasu zemlju.Ali to nece biti tako lako.Jer ta zemlja je sveta za nas.Ta sjajna voda sto tece brzacima i rekama nije samo voda, vec i krv nasih predaka.Ako vam prodamo zemlju morate se setiti da je to sveto i morate uciti vasu decu da je to sveto i da svaki odraz u bistroj vodi jezera prica dogadjaje i secanja mog naroda.Zubor vode glas je moga oca.Reke su nasa braca, one nam utadjuju zedj.Reke nose nase kanue i hrane nasu decu.Ako vam prodamo nasu zemlju morate se setiti i uciti nasu decu da su nase reke nasa braca, i vasa, i morate od sada dati rekama dobrotu kakvu biste pruzili svakome bratu.

Mi znamo da beli covek ne razume nas zivot.Jedan deo zemlje njemu je isti kao i bilo koji drugi, jer on je stranac koji dodje nocu i uzima od zemlje sve sto pozeli.Zemlja nije njegov brat, nego njegov neprijatelj i kada je pokori on krece dalje. On za sobom ostavlja grobove otaca i ne brine se o njima.On otima zemlju od svoje dece i ne brine se.Grobovi njegovih otaca i zemlja sto mu decu radja zaboravljeni su.Odnosi se prema majci-zemlji i prema bratu-nebu kao prema stvarima koje se mogu kupiti, opljackati, prodati kao stado ili sjajan nakit.Njegov apetit prozderat ce zemlju i ostavice samo pustos.

Ne znam.Nas nacin je drugaciji nego vas.Izgled vasih gradova boli oci crvenog coveka.A mozda je to zato jer je crveni covek divlji i ne razume.Nema mirnog mesta u gradovima belog coveka.Nema mesta da se cuje otvaranje listova u prolece ili drhtaj krilaca kukaca.A mozda je to zato sto sam divlji i ne razumem.Buka na mene deluje kao uvreda za usi.I sta je to zivot ako covek ne moze cuti usamljeni krik kozoroga ili nocnu prepirku zaba u bari?Ja sam crveni covek i ne razumem.Indijanac vise voli blagi zvuk vetra kad se poigrava sa liscem mocvare kao i sam miris vetra ociscen podnevnom kisom ili namirisan borovinom.

Vazduh je skupocen za crvenog coveka jer sve zivo deli jednaki dah -zivotinja, drvo, covek.Beli covek ne izgleda kao da opaza vazduh koji dise.Kad covek koji umire mnogo dana on je otupeo na smrad.Ako vam prodamo nasu zemlju morate se setiti da je vazduh skupocen za nas, da vazduh deli svoj duh sa zivotom koji podrzava.Vetar koji je mom dedi dao prvi dah takodje ce prihvatiti i njegov poslednji izdah.I ako vam prodamo nasu zemlju morate je cuvati kao svetinju, kao mesto gde ce i beli covek moci da dodje da okusi vetar sto je zasladjen mirisom poljskog cveca.

Tako cemo razmatrati vasu ponudu da kupite nasu zemlju.Ako odlucimo da prihvatimo, postavicu jedan uslov-beli covek mora se odnositi prema zivotinjama ove zemlje kao prema svojoj braci.Ja sam divljak i ne razumem kako dimeci zelezni konj moze biti vazniji nego bizon koga mi ubijamo samo da ostanemo zivi.Sta je covek bez zivotinja?Ako sve zivotinje odu, covek ce umreti od velike usamljenosti duha.Sta god se dogodilo zivotinjama ubrzo ce se dogoditi i coveku.Sve stvari su povezane.

Morate nauciti svoju decu da je tlo pod njihovim stopama pepeo njihovih dedova.Tako da bi oni postovali zemlju, recite vasoj deci da je zemlja s nama u srodstvu.Ucite vasu decu kao sto cinimo mi sa nasom, da je zemlja nasa majka.Sta god snadje nju snaci ce i sinove zemlje.Ako covek pljuje na tlo pljuje na sebe samoga.

To mi znamo: zemlja pripada coveku, covek pripada zemlji.To mi znamo.Sve stvari povezane su kao krv koja ujedinjuje porodicu.Sve stvari su povezane.Sto god snadje zemlju snaci ce i sinove zemlje.Covek ne tka tkivo zivota, on je samo struk u njemu.Sta god da cini tom tkanju cini i samome sebi.


Cak i beli covek, ciji Bog govori i seta sa njim kao prijatelj s prijateljem, ne moze biti izuzet od zajednicke sudbine.Mi mozemo biti braca posle svega.Videcemo. Jednu stvar znamo, koju ce beli covek jednog dana otkriti-nas Bog je isti Bog.Vi sada mozete misliti da ga vi imate kao sto zelite imati nasu zemlju; ali to ne mozete.On je Bog coveka i njegova samilost jednaka je za crvenoga coveka kao i za belog.Ta zemlja je draga Njemu i skoditi zemlji znaci prezirati njenog Stvoritelja.Beli takodje trebaju prolaz; mozda brze nego sva druga plemena.Zaprljajte vas krevet i jednog dana ugusicete se u vlastitom smecu.

Ali u vasoj propasti svetlecete sjajno, potpaljeni snagom Boga koji vas je doveo na tu zemlju i za neku posebnu svrhu dao vam vlast nad njom kao i nad crvenim covekom.Sudbina je misterija za nas jer mi ne znamo kad ce svi bizoni biti poklani i divlji konji pripitomljeni, tamni kutovi sume teski zbog mirisa mnogih ljudi i pogled na zrele brezuljke zamrljan brbljajucom zicom.

Gde su gusteri?Otisli su.
Gde je orao?Otisao je.


To je kraj zivljenja i pocetak borbe za prezivljavanje.



JABR JABR 13:47 28.09.2007

Urbani Bik Koji Sedi

urbanosaurus
...Pismo indijanskog poglavice Sijetla iz 1854. godine, upuceno americkom predsedniku u Vasington kao odgovor na ponudu da belci kupe indijansku zemlju:....


Urbanosaurus, danas si dobro raspoložen, prosto mi iskaču pozitivne varnice iz ekrana. samo tako.
napred!
urbanosaurus urbanosaurus 13:55 28.09.2007

Re: Urbani Bik Koji Sedi

danas sam stvarno doooobro raspolozen... :))

blogujem s osmehom na licu tripujuci se da ipak ima nade...
shto volim taj nichim izazvani optimizam... :))
jasnaz jasnaz 12:39 28.09.2007

. ona i oni i oni i oni :

Kazezoze Kazezoze 13:13 28.09.2007

MOZHE

a mozhe i ovako!
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 14:52 28.09.2007

Re: MOZHE

ili ovako?
urbanosaurus urbanosaurus 15:53 28.09.2007

Re: MOZHE

ja sam vishe za neshto ovako...

fixer fixer 22:29 28.09.2007

Re: . on i on:.

za nas, prvake
nemoj "žvake"
daaj "kusur"
ko ufur
s akcentom na minuli rad
duuuššššeeeeee
- tušee
JABR JABR 13:20 28.09.2007

Blogovski, bogovski, Rokosovski

"preispitati pravilnik, njegovu selektivnu primenu, sistem dvostrukih arshina, kastinsko uredjenje, ciljeve i pravce razvoja ove blogerske platforme, kao i uticaj ovog bloga na interkulturni dijalog i na shirenje blog zajednice u istu svrhu..."

Urbanosaurus je ovo rekao negde gore i uzeo mi reč iz usta...ljubi ga majka tako pametnog. bravo.
neki ljudi misteriozno nestaju sa bloga ( a i njihovi komentari), najgori su dvostruki aršini i selektivna primena tzv. pravilnika koji može da se nazove PRAVILNIK MOŽ DA BIDNE AL NE MORA DA ZNAČI, moderator = Bog (ne Blog!).
moram da pazim sta pišem inače ode komentar )
toliko o tooleranciji na Blogu .
urbanosaurus urbanosaurus 13:35 28.09.2007

Re: Blogovski, bogovski, Rokosovski

po principu chishcenja prvo sopstvenog dvorishta, po mom mishljenju, treba prvo ovde razviti vrednosti i atmosferu za koje se zalazemo pa onda tek oplesti po problemima...

ovako, vrlo lako je upastiu zamku sopstvene relativizacije i generalizacije, a sve to pred ochima solidnog broja chitalaca, koji ovaj blog uz neke radio i tv programe dozivljavaju kao poslednje bastione slobodarske tradicije koju b92 sa ponosom zeli da i dalje predstavlja...

a ako to zele onda se vracamo na prichu o mutnoj reci i krokodilima...

milosib milosib 14:26 28.09.2007

Re: Blogovski, bogovski, Rokosovski

@Urbani,
ne slazem se sa tobom u mnogo cemu, ali za ova razmisljanja o dijalogu i blogu od mene preporuka.
Neko rece moderator=bog, a moze li moderator=cenzor.
urbanosaurus urbanosaurus 14:35 28.09.2007

Re: Blogovski, bogovski, Rokosovski

u tome i je i glavna stvar, po meni...

sa malo mishljenja se ja ovde u principu slazem i to je dobro...
i naravno to me ne sprechava, bar u pokushaju, da na civilizacijski korektan nachin, razmenim mishljenja sa sagovornicima...ne moram da ih ubedjujem u ispravnost mojih ili oni mene u ispravnost njihovih stavova...
za pochetak dovoljno je samo da nauchimo da slushamo jedni druge...tek onda mozemo da pokushamo deo sa razumevanjem pa slaganjem...trazenje optimalnih reshenja u toj prichi dolazi tek na kraju i tek ako se ispune prethodni uslovi...

pitaju se svi otkud totalna apatija...
pa ljudi vishe i ne chuju jedni druge a tek o razumevanju, osecanjima i saosecanjima da ne govorim...

JABR JABR 14:46 28.09.2007

moderator, aligator, irigator

milosib
@Urbani,ne slazem se sa tobom u mnogo cemu, ali za ova razmisljanja o dijalogu i blogu od mene preporuka. Neko rece moderator=bog, a moze li moderator=cenzor.


cenzor? malo je.
bog je veći i moćniji. ali možda ova diskusija o interkulturalnosti ili o toleranciji pozitivno utiče i na moderatore. možda današnji dan bude pozitivan dan.
urbanosaurus, ti si za ovu i ovoliku toleranciju ničim izazvanu kriv.
urbanosaurus urbanosaurus 15:51 28.09.2007

Re: moderator, aligator, irigator

JABR
urbanosaurus, ti si za ovu i ovoliku toleranciju ničim izazvanu kriv.



urbanosaurus urbanosaurus 15:26 28.09.2007

josh jedan tepih u najavi... : )

kao danashnja vezba tolerancije...

Jelena Krajsic
Pa bismo mogli da tražimo da ecf ili neko plati sticanje novih znanja na kursevima, obukama, seminarima, tako svašta nešto što će doprineti još kvalitetnijem interkulturnom dijalogu, a ne novac ;o))


josh jedan od nachina da se doprinese kvalitetnijem dijalogu na blogu, bash na ovom, kao i shire, je i pokushaj ostavljanja lichne a i blogerske sujete za sobom kada dijalog krene...mnogi bivshi vipovci su to na svojoj kozi osetili od poprilichno anonimnih komentatora koji su postavljali prilichno neugodna pitanja ne shtedeci ni argumente ni autoritete...

ta preraspodela autoriteta na blogu, narochito onima sa jache izrazenom sujetom, chesto predstavlja osnovnu prepreku u vodjenju dijaloga...
ne zameram, pokushavam da razumem svachiji polozaj, ali nekako blogerska i pre svega ljudska sujeta, chesto skrene pokushaj smislenog dijaloga na neku sasvim drugu stranu...

deo jednog komentara pre nekog vremena mi je bash privuklo paznju...

anonimni pojedinac:

Postovane dame i gospodo, da mojih prijatelja i mene nema, ni vi ne bi bili poznati.

Da mi nismo nepoznati, ni vi ne bi bili poznati.

Kako bi vi znali da ste poznati, da mi, nepoznati ne mozemo da vas prepoznamo?

Ovako, mi vas prepoznajemo a vi nas ne poznajete, dakle za sada je nereseno.


eee sad bih ja tu dodao nekoliko navoda iz omiljenog mi shtiva za pod jastuk...

Gi Debor
Društvo spektakla
1967.


“Treba imati u vidu da je ova knjiga pisana sa svesnom namerom da naudi društvu spektakla. Ipak u njoj nema ničeg preteranog.”


III : 3: Privid jedinstva i podeljenosti

“Na našem filozofskom frontu razvila se živa polemika oko pojma ‘jednog koje se deli na dva’ i ‘dva koja se spajaju u jedno’. Reč je o borbi između pristalica i protivnika materijalističke dijalektike, o borbi između dva shvatanja sveta: proleterskog i buržoaskog. Oni koji osnovni zakon prirode vide u tome da se ‘jedno deli na dva’ pristalice su materijalističke dijalektike. Oni koji osnovni zakon vide u tome da se ‘dva spajaju u jedno’ su protivnici materijalističke dijalektike. Obe strane povukle su jasnu demarkacionu liniju, a njihovi argumenti su dijametralno suprotni. Na ideološkom planu, ova polemika predstavlja odraz akutne i složene klasne borbe koja se danas odvija u Kini i u čitavom svetu.” — Crvena zastava (Peking), 21. septembar 1964.


54. Spektakl je u isto vreme ujedinjen i podeljen, kao i sâmo moderno društvo. Svako pojedinačno jedinstvo zasniva se na nasilnim podelama. Ali, u spektaklu i sâma ova kontradikcija dolazi u sukob sa svojim izokrenutim značenjem: podele koje predstavlja su izraz opšteg jedinstva, dok je jedinstvo koje predstavlja izraz opšte podeljenosti.

55. Iako se sukobi između različitih sila za kontrolu nad istim društveno-ekonomskim sistemima zvanično predstavljaju kao nepomirljivi antagonizmi, oni zapravo odražavaju suštinsko jedinstvo sistema, kako na međunarodnom planu, tako i u okviru svake nacije.

56. Prividni spektakularni sukob, između rivalskih oblika otuđene vlasti, u isto vreme je i stvaran, utoliko što izražava neujednačenu i konfliktnu prirodu razvoja sistema, kao i manje ili više protivrečne interese klasa i grupa unutar klasa, koje prihvataju taj sistem i koje pokušavaju da u njemu igraju što važniju ulogu. Kao što razvoj najnaprednijih ekonomija podrzumeva sukob između različito definisanih prioriteta, tako se i unutar totalitarnih, državno-birokratskih oblika ekonomskog upravljanja, kao i u zemljama u kolonijalnom ili polukolonijalnom položaju, javljaju izrazito divergentni oblici proizvodnje i vlasti. Primenujući kriterijume koji se pokažu prikladnim, spektakl je u stanju da ove suprotnosti prikaže kao potpuno različite društvene sisteme. Ali, u stvarnosti, to su samo posebni sektori, čija je suština potpuno uključena u globalni sistem koji ih obuhvata u jedinstveno kretanje, koje je celu planetu pretvorilo u oblast svog delovanja: kapitalizam.

57. Društvo koje je u isto vreme spektakl, ne dominira nerazvijenim područjima samo putem ekonomske hegemonije; ono dominira njima i kao društvo spektakla. Čak i kada izostaje odgovarajuća materijalna osnova, moderno društvo osvaja društvenu površinu svih kontinenata različitim sredstvima spektakla. Ono postavlja pozornicu za lokalnu vladajuću klasui oblikuje njen program. Osim što budi žudnju za pseudodobrima, spektakl nudi i različite oblike lažne revolucije za lokalne revolucionare. Birokratski režimi nekih industrijalizovanih zemalja imaju svoje posebne oblike spektakla, ali i oni su samo deo totalnog spektakla, koji sam sebi služi i kao lažna opozicija i kao stvarna podrška. Čak i ako lokalni spektakli razviju neke posebne oblike totalitarne specijalizacije u oblasti društvene komunikacije i kontrole, sa stanovišta sistema kao celine te specijalizacije igraju samo ulogu koja im je dodeljena u okviru globalne podele spektakularnih zadataka.

58. Iako ova podela spektakularnih zadataka održava postojeći poredak kao celinu, ona je primarno usmerena ka zaštiti glavnog uporišta svog razvoja. Spektakl počiva na ekonomiji obilja, a proizvodi takve ekonomije u krajnjoj liniji teže dominaciji nad čitavim tržištem spektakla, rušeći sve ideološke ili policijsko-državne protekcionističke barijere koje postavljaju lokalni spektakli u svojoj težnji ka nezavisnosti.

59. Iza svetlucave spoljašnosti spektakla, modernim društvom dominira težnja ka opštoj banalizaciji, čak i tamo gde su razvijeniji oblici robne potrošnje naizgled umnožili mogućnost izboraizmeđu različitih uloga i predmeta. Nasleđe religije i porodice (ova druga je i dalje glavni mehanizam za prenošenje klasne vladavine s generacije na generaciju), sa svom moralnom represijom koju nameću te dve institucije, može biti spojeno sa razmetljivom težnjom ka zemaljskim nagradama, upravo zato što život u ovakvom svetu ostaje represivan i nudi samo lažne nagrade. Samozadovoljno pristajanje na status quo može da koegzistira i sa čisto spektakularnim oblicima pobune: samo nezadovoljstvo postaje roba čim ekonomija obilja razvije kapacitete za preradu te naročite sirovine.

60. Medijske zvezde su spektakularne predstave živih ljudskih bića, projekcija opšte banalnosti u slike mogućih uloga. Kao specijalisti za prividni život, zvezde služe kao objekti poistovećivanja, koji ljudima pružaju nadoknadu za stvarnost fragmentirane produktivne specijalizacije u kojoj zapravo žive. Uloga slavnih ličnosti je da predstavljaju različite životne stilove i različita društveno-politička stanovišta na potpuno slobodan način. One otelovljuju nedostižne plodove društvenog rada tako što dramatizuju sporedne proizvode tog rada, koje magijski projektuju iznad njega, kao njegove krajnje ciljeve: vlast i dokolicu, odlučivanje i potrošnju, kao početak i kraj tog procesa koji se nikada ne dovodi u pitanje. U slučaju vlasti, vladajući režim može sebe da personalizuje u liku neke pseudozvezde; u slučaju potrošnje, potrošačke zvezde agituju da budu priznate kao pseudosile koje dominiraju živim iskustvom. Ali, ponašanje tih zvezda nije slobodno, niti je ono što nude zaista izbor.

61. Agent spektakla koji stupa na pozornicu u ulozi zvezde je sušta suprotnost individui; on je isto toliko neprijatelj sopstvene individualnosti koliko i individualnosti drugih. Stupajući u spektakl, kao model s kojim se treba poistovetiti, on se odriče svih autonomnih odlika u nameri da se poistoveti sa opštim zakonom poslušnosti prema postojećem poretku stvari. Potrošačke zvezde, koje se pojavljuju u obliku različitih tipova ličnosti, samo pokazuju kako svaki od tih tipova ima jednak pristup oblasti potrošnje i da iz nje može da izvuče jednako zadovoljstvo. Političke zvezde moraju da poseduju pun spektar najvrednijih ljudskih osobina: tako su sve zvanične razlike između njih poništene njihovom zvaničnom sličnošću, jer sve one moraju biti izuzetne u svim oblastima delovanja. Kao vođa države, Hruščov je naknadno postao general i preuzeo zasluge za pobedu u bitci kod Kurska, dvadeset godina nakon što se ona odigrala. Kenedi je preživeo kao govornik, koji je čak i samom sebi održao posmrtni govor, jer je Teodor Sorenson nastavio da piše govore za njegovog naslednika, u istom onom stilu koji je značajno doprineo pokojnikovoj javnoj ličnosti. Istaknute ličnosti koje personifikuju sistem poznate su upravo zato što nisu ono što izgledaju: one stiču veličinu tako što se spuštaju ispod realnosti najbeznačajnijeg individualnog života i tako što svi to znaju.

62. Lažni izbori koje nudi spektakularno obilje, izbori zasnovani na suprotstavljanju konkurentskih, a ipak savezničkih spektakala, različitih, a opet međusobno povezanih uloga (označenih i otelovljenih pre svega u predmetima), razvijaju se u borbu između iluzornih kvaliteta, koja treba da podstakne revnosnu odanost kvantitativnim tričarijama. Oživljavaju se i lažne arhaične opozicije – regionalizmi i rasizmi, koji služe kao sredstvo za sticanje magijski i ontološki superionog statusa u okviru potrošačke hijerarhije – kao i beskrajni niz delimičnih sukoba, od takmičarskih sportova do političkih izbora, koji stvaraju privid razigranog entuzijazma. Gde god se uspostavi potrošačko obilje, duž fasade sačinjene od iluzornih uloga, javlja se još jedan spektakularni antagonizam: između mladih i starih. Prave odrasle osobe, ljudi koji su gospodari svojih života, zapravo ne postoje. U isto vreme, neprestano podmlađivanje postojećeg ni na koji način nije odlika onih koji su danas mladi; taj mladalački polet je prisutan samo u ekonomskom sistemu, u dinamici kapitalizma.Stvarisu te koje vladaju i koje su mlade, neprestano se otimajući za prestiž i zamenujući jedne druge.

63. Spektakularne podele sakrivaju jedinstvo u bedi. Ako se različiti oblici istog otuđenja međusobno bore pod maskom nepomirljivih antagonizama, onda je to zato što svi oni počivaju na stvarnim, ali potisnutim kontradikcijama. Spektakl postoji u koncentrisanom i raspršenom obliku, u zavisnosti od konkretnog oblika siromaštva koje, u isto vreme, sakriva i održava. U oba slučaja, to je uvek ista slika srećnog sklada okruženog očajem i užasom, nepomično središte bede.

64.Koncentrisani spektakl je prevashodno vezan za birokratski kapitalizam, iako kao tehnika za jačanje državne vlasti može biti primenjen i u manje razvijenim ekonomijama, ali i u zemljama razvijenog kapitalizma, posebno u trenucima krize. Birokratsko vlasništvo je i samo koncentrisano, utoliko što svaki pojedini birokrata stiče pravo na to vlasništvo samo kao pripadnik zajednice birokrata. Pošto je proizvodnja roba u birokratskom kapitalizmu manje razvijena, ona takođe poprima koncentrisan oblik: roba koju birokrate prisvajaju je ukupan društveni rad, a ono što prodaju društvu je opšte preživljavanje. Diktatura birokratske ekonomije ne ostavlja eksploatisanim masama ni delić prostora za slobodan izbor, jer ona sâma mora da čini sve izbore; zato se svaki nezavisan izbor, bez obzira da li se radi o izboru hrane ili muzike, tretira kao objava rata. Ovaj oblik diktature može da opstane samo uz neprestanu primenu nasilja. Njegov spektakl nameće sliku dobra koja sažima sve što zvanično postoji, sliku koja se obično svodi na jednu ličnost, onu koja sistemu garantuje totalno jedinstvo. Svako je dužan da prihvati magijsko poistovećivanje s tom apsolutnom zvezdom ili da nestane. Taj gospodar nepotrošnje svih ostalih je herojska slika koja sakriva apsolutnu eksploataciju, koja se sprovodi u cilju prvobitne akumulacije kapitala, stalno podsticane nasiljem. Ako cela kineska populacija mora da izučava Maovu misao do tačke poistovećivanja s njim, onda je to zato što ona ne može da bude ništa drugo. Dominion koncentrisanog spektakla je policijska država.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana