Gospon & gospoja Švicić(i)

Jelena Gall RSS / 12.05.2009. u 19:34

 

01_sport_radler_nr18_medium.jpgUmesto Eurosong-euforije, koju do te mere ne razumem (i ne pratim) da je zaista bolje da ćutim :), evo jednog zanimljivog intervjua iz današnjeg izdanja Tagesanzeigera – ako se ne varam, u pitanju su najčitanije švajcarske novine.

Brzopotezni prevod by JG, specijalno za blog, još specijalnije za blog u rasejanju, a najspecijalnije za sve one koje malo manje zanima Evrovizija ali ih zanima Evropa (sve sa neutralnom Švajcarskom u sred srede). :)

 

Od Radulovića bi mogao da se napravi Radler*

Odbornica Socijaldemokratske partije (SP) u švajcarskom Savetu kantona, Anita Fec (Fetz), želi da stranci budu bolje integrisani. Njima treba da se omogući da promene prezime, da bi poboljšali svoje šanse na tržištu rada.

Podneli ste predlog Saveznom veću da se strancima prilikom uzimanja državljanstva dozvoli da dobrovoljno „pošjvacare“ svoja prezimena. Kakva je korist od toga?

Promena prezimena bi pre svega zaštitila od diskriminacije mlade ljude koji konkurišu za mesta u školama. Više studija je pokazalo da prilikom pismenog prijavljivanja dolazi do jasne diskriminacije stranaca i to pre svega zbog imena koja čudno zvuče. Mnogi nastavnici imaju predrasude i veruju da ti mladi ljudi ne govore nemački ili da su teški za saradnju.

Promena imena kao sveopšti lek za probleme integracije?

Ne, to ne. Ali to je jedna od mogućih mera. Mnogo Švajcaraca nije ni svesno šta to znači biti kao stranac neprekidno suočen sa predrasudama. Oni se osećaju kao ljudi drugog ranga. A tako se rađaju agresije.

Prema rezultatima jednog pilotskog projekta sa anonimnim prijavama u škole Trgovačkog saveza Švajcarske, najveće probleme prilikom traženja mesta imaju mladi sa Balkana i iz jugoistočne Evrope. Treba li sada svi oni koji se prezivaju Radulović ili Krasnići da promene prezimena?

Ne. Promena imena bi, naravno, bila dobrovoljna. Sem toga, ne žele svi čija se prezimena završavaju na „-ić“ ili „-ići“ da promene ime. Svojim predlogom ja sam samo ovlastila Savezno veće da razmotri mogućnost promene imena.

Da li po vašem mišljenju jedino ime odlučuje o integrisanju u švajcarsko društvo?

Ne verujem. Ali onima koji žele da dobiju „pošvajcarena“ prezimena, to treba omogućiti. Nova prezimena, uzgred, nisu ništa novo – kada su u 19. veku mnogi Švajcarci otišli u Ameriku, i oni su uzeli nova prezimena.

Ali, navedite nam par primera. Kako bi se zvao gospodin Krasnići? Ili gospođa Radulović?

Prvo bi moralo da se vidi šta ime znači kada se prevede na nemački. Ukoliko je prevedeno ime upotrebljivo, može da se uzme. Druga mogućnost bi bila da se ime prilagodi. Napamet bih, recimo, rekla da od prezimena Krasnići može da se napravi Krasner, a od prezimena Radulović, na primer, Radler.

Imamo jednu dodatnu teškoću. Promene imena bi jezički morale biti prilagođene i nemačkom govornom području i Romandiji (franc. gov. podr.) i Tesinu (ital. gov. podr.).

Davanje državljanstva se sprovodi na nivou kantona i na nivou opštine. Prezimena bi bila prilagođena jezicima regiona.

Šta je sa Švajcarcima koji nisu srećni sa svojim imenima? Oni bi dospeli u neravnopravan položaj.

Mogu dobro da zamislim da mnogi Švajcarci nisu oduševljeni svojim prezimenima (smeh). Ukoliko Savezno veće prihvati moj predlog, moglo bi se otići korak dalje i promenu prezimena ponuditi i Švajcarcima.

Razgovarao Klaudio Habiht (Claudio Habicht)

(*Radler - nem. biciklista, ali i mešavina piva i limunade) 

----------------

Zamislite kako sve uz pomoć predloga gospođe Fec integrišete u Srbiju, recimo, stranca Tomasa Mana, koji mi je prvi pao na pamet. Pa od prezimena Mann napravite - Manić, ili Muškarac (a ako ne može bez "-ić", onda može i Muškarčić, zar ne?). Ili integrišete Mirka Kovača u Švajcarsku i prevedete ga u Mirka Schmieda. Ili od prezimena Albera Kamija po principu sličnosti ili slobodnih asocijacija napravite - Kamin. Ili... pa, dosetićete se vi već koječemu, ne sumnjam. :)

Eto. Ni Švajcarci nisu savršeni. ;) Po dometu promašivanja svih suštinskih problema integracije stranaca u neko zapadno društvo, predlog odbornice Fec zaslužuje jedino epitet glup i, ako uopšte nešto dokazuje, onda samo onu staru i lošu istinu da je glupost univerzalan fenomen.

EDIT: Ostajem verna ljubiteljka blogova Gorana Miletića, čak i kad piše o Eurosongu! ;)

EDIT 2: Ovo takođe nije post protiv Srđana Mitrovića! :)

EDIT 3: Pozdravljam rođenje jednog polunašeg blogopotomka, upravo sam saznala, neka mu je sa srećom u belom svetu i dabogda ga ne ganjali nikakvi ić-problemi! :D



Komentari (193)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:47 12.05.2009

Re: Заједничка Европа?

Doctor Wu
Super, to je £500 po zaposlenom mesečno. Obogatiće se.
Докторе Ву, исправљај оно горе, не верујем да има 362.000 запослених на Кембриџу...
Doctor Wu Doctor Wu 22:51 12.05.2009

Re: Заједничка Европа?

исправљај оно горе, не верујем да има 362.000 запослених на Кембриџу.

...po zaposlenom mesečno

brojka je 30000.
Doctor Wu Doctor Wu 22:54 12.05.2009

Re: Заједничка Европа?

A studenti koji nisu iz EU iako su placali doprinose sve vreme, mars napolje, pri cemu naravno pare iz doprinosa nije moguce dobiti nazad.

Da, to je jajarski, slažem se.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:03 12.05.2009

Re: Заједничка Европа?

Doctor Wu
исправљај оно горе, не верујем да има 362.000 запослених на Кембриџу.

...po zaposlenom mesečno

brojka je 30000.

Ууупс... Извињење.
Нисам пазио на предавању, иако ми је школовање скупо. Трудићу да се поправим.

У потпису:
Overdear Brotherletson
drug.clan drug.clan 01:05 13.05.2009

Re: Заједничка Европа?

Doctor Wu
drug clan
A o cemu ja pricam?

Pojma nemam, public schools su u UK privatne skole.
Cambridge ce ove godine dobiti od drzave 181 milion funti!

Super, to je £500 po zaposlenom mesečno. Obogatiće se.



E pa doktore nece biti da je tako evo sta oni samo za sebe kazu:

Income.......................................................£'000.........%.......£'000
HEFCE and TDA grants.........................183,158 30.4% 178,077
Research Grants and Contracts..........211,525 35.2% 203,886
Fee Income...............................................67,847 11.3% 59,008
Endowment and Investment Income...38,391 6.4% 32,293
Other Income............................................100,659 16.7% 92,454
Total Income.............................................601,580 565,718


Znaci od drzave vise nego do skolarina i endowmenta zajedno
U onoj stavci Research Grants and Contracts vise od 70% je od drzave UK i EU.

PS imaju 8600 zaposlenih sto samo od HEFCE i TDA izadje 1770 funti mesecno.
Doctor Wu Doctor Wu 07:05 13.05.2009

Re: Заједничка Европа?

drug.clan
Doctor Wu
drug clan
A o cemu ja pricam?

Pojma nemam, public schools su u UK privatne skole.
Cambridge ce ove godine dobiti od drzave 181 milion funti!

Super, to je £500 po zaposlenom mesečno. Obogatiće se.



E pa doktore nece biti da je tako evo sta oni samo za sebe kazu:

Income.......................................................£'000.........%.......£'000
HEFCE and TDA grants.........................183,158 30.4% 178,077
Research Grants and Contracts..........211,525 35.2% 203,886
Fee Income...............................................67,847 11.3% 59,008
Endowment and Investment Income...38,391 6.4% 32,293
Other Income............................................100,659 16.7% 92,454
Total Income.............................................601,580 565,718


Znaci od drzave vise nego do skolarina i endowmenta zajedno
U onoj stavci Research Grants and Contracts vise od 70% je od drzave UK i EU.

PS imaju 8600 zaposlenih sto samo od HEFCE i TDA izadje 1770 funti mesecno.

Šefe, stvarno gnjaviš i mnogo si veliki smor (ovo je general remark). Ovo o čemu ti sada pišeš je upravo ono o čemu ja govorim kao osnovi za veće cene studentima van UK i EU. Na Cambridgeu (i Oxfordu) se glavna akademska aktivnost se odvija kroz 22 koledža (ne znam koliko ih ima na Oxfordu, pitaj kamička) dok je Univerzitet tek manji deo cele te mašinerije (ovo 8600 ti je samo staff Univerziteta. Svaki od koledža ima svoj staff tako da je ukupan broj ljudi tih 30000 koje sam spomenuo). Koledži se finansiraju na raznorazne načine, a najviše kroz endowmente i donacije, dok su školarine smešan i mnogo manji deo prihoda. 600 miliona funti je mnogo mala cifra za sve što se vrti oko C.-a: silne laboratorije, eksperimentalne centre, biblioteke, radionice, opservatorije, ali i vinske podrume, parkove, restorane a koliko se stvarno vrti to Bog sveti zna jer to kriju kao zmija noge (moj guess je negde oko 2 mlrd funti godisnje), ne najmanje zbog toga da bi se izbegle poreska davanja državi koja otima lavovski deo prihoda ne bi li izfinansirala glasačku armiju white trasha i narkomana po Londonu i Glasgowu umesto da finansira istraživanja na kojima rade neki mladi Indusi ili Kinezi (ali koji nemaju pravo glasa). Kako to rade? Lako. Registrovani su kao charity i kao takvi oslobođeni poreza.

Eto tako, a ti sad nastavi svoj komi-gugl rant.
dragoljub92 dragoljub92 09:03 13.05.2009

Re: Заједничка Европа?

(btw, kako ćemo da napravimo augmentativ od reči TEMA? tematina?)

temčina,kaj ne?
dunjica dunjica 10:38 13.05.2009

Re: Заједничка Европа?

dragoljub92
(btw, kako ćemo da napravimo augmentativ od reči TEMA? tematina?)

temčina,kaj ne?


tema i po, bre!
dragan7557 dragan7557 10:45 13.05.2009

Re: Заједничка Европа?

pa i komunjarsku tradiciju (Wittgenstein, Russell, Keynes,

Od nabrojanih niko nema komunjarsku = komunističku tradiciju.
Poistovećivati levičare sa komunistima je obična glupost.

"Nobelovac" B.Russell bi se pre mogao svrstati u liberale (jedan period) i poremećene umove (Mind disorder) svoga vremena, J.M.Keynes i L. Wittgenstein (sexual disorder) prema neiskazanom mišljenju svojih savremenika i podatcima koje sada o njima imamo.

U naše vreme seksualnih sloboda i liberalizma bi ova troika dala verovatno neke druge rezultate od zabeleženih i svakako bi manje opteretila društvenu a i ekonomsku misao.

Ako mrzite komuniste to ne znači i da treba da ih vređate nazivajući ih pogrdnim imenima osim ako vam to ne predstavlja lično zadovoljstvo.

dragan7557
drug.clan drug.clan 13:01 13.05.2009

Re: Заједничка Европа?

Doctor Wu

Šefe, stvarno gnjaviš i mnogo si veliki smor (ovo je general remark). Ovo o čemu ti sada pišeš je upravo ono o čemu ja govorim kao osnovi za veće cene studentima van UK i EU. Na Cambridgeu (i Oxfordu) se glavna akademska aktivnost se odvija kroz 22 koledža (ne znam koliko ih ima na Oxfordu, pitaj kamička) dok je Univerzitet tek manji deo cele te mašinerije (ovo 8600 ti je samo staff Univerziteta. Svaki od koledža ima svoj staff tako da je ukupan broj ljudi tih 30000 koje sam spomenuo). Koledži se finansiraju na raznorazne načine, a najviše kroz endowmente i donacije, dok su školarine smešan i mnogo manji deo prihoda. 600 miliona funti je mnogo mala cifra za sve što se vrti oko C.-a: silne laboratorije, eksperimentalne centre, biblioteke, radionice, opservatorije, ali i vinske podrume, parkove, restorane a koliko se stvarno vrti to Bog sveti zna jer to kriju kao zmija noge (moj guess je negde oko 2 mlrd funti godisnje), ne najmanje zbog toga da bi se izbegle poreska davanja državi koja otima lavovski deo prihoda ne bi li izfinansirala glasačku armiju white trasha i narkomana po Londonu i Glasgowu umesto da finansira istraživanja na kojima rade neki mladi Indusi ili Kinezi (ali koji nemaju pravo glasa). Kako to rade? Lako. Registrovani su kao charity i kao takvi oslobođeni poreza.

Eto tako, a ti sad nastavi svoj komi-gugl rant.



Gresis doktore, mnogo gresis ovo su sume sa svim koledzima a ako mislis da je 50000 dolara malo po jednom studentu godisnje i da je stvarna cifra veco od $200 000 po studentu onda stvarno pojma nemas. Po tvojim racunicama mogli bi svake godine da naprave sve nove zgrade i labaratorije za svakog studenta koji dodje. I ovih 50 000 po studentu godisnje je cista kadja. E da i hoces da kazes da imaju 30000 zaposlenih na 18000 studenata? Ko americki zdravstveni sistem!

I onda kazu socijalizam nije optimalan vec samo traci resurse!
parobrod parobrod 15:05 13.05.2009

Re: Заједничка Европа?

U suisse je na univerzitetu , drzavnom , semestar 500 chf, bio ti svajcarac ili a sada ako hoces na privatni univerzitet onda imas da platis bio ti svajcarac ili ne ...
miloradkakmar miloradkakmar 20:59 12.05.2009

Suludo

Suluda ideja.
Zar je ponestalo Švajcaraca !?
Kako joj nije palo na pamet da se "pošvajcare " sklapanjem brakova sa domaćim stanovništvom. Onda bi bio zadovoljen i nedostatak , ako je to u pitanju !
sentinel26 sentinel26 21:02 12.05.2009

Švicić

Je li ova sa slike ta odbornica ?

Čini mi se da si ti još jednom stavljala jednu njenu manju sliku ?

djole63 djole63 21:08 12.05.2009

Re: Švicić

Nije, nazalost
Evo ispod (a i ne piej Radler nego neki sampanjac)
Черевићан Черевићан 21:07 12.05.2009

смрадић

одрастао сам заједно са Проком.Прдеж , се презивао.
сви се одреда спрдали сањим, ал и предлагали му
- иди бре то Проко замени
И он се решио и променио.сада се зове Јован Прдеж.
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:34 12.05.2009

A ja?

Da odem u Englesku, verovatno bi me prekrstili u Dearfucking.

Pošto još nisam savladao ovaj Švajracski, ne znam kako bi to bilo na njemu?
Jelena Gall Jelena Gall 22:58 12.05.2009

Re: A ja?

pst.
liebbumser, recimo
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:10 12.05.2009

Re: A ja?

liebbumser, recimo

E, hvala. Idem sutra da naručim pločicu za vrata. Valjda će razumeti taj Švajcarski ovde u Romandiji
Covek u belom Covek u belom 23:16 12.05.2009

Re: A ja?

Milutin Milošević
liebbumser, recimo

E, hvala. Idem sutra da naručim pločicu za vrata. Valjda će razumeti taj Švajcarski ovde u Romandiji
Bolje stavi Monsieur Cherbaiser .
Jelena Gall Jelena Gall 23:18 12.05.2009

Re: A ja?

Milutin Milošević
liebbumser, recimo

E, hvala. Idem sutra da naručim pločicu za vrata. Valjda će razumeti taj Švajcarski ovde u Romandiji

stooop, ne može! moraš da pofrancuziš, pardon moi! a to ti ja numem :)
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:38 12.05.2009

Re: A ja?

Monsieur Cherbaiser

Evo, odgovorio ČuB.

A zamisli da stavim gospodju samo: Madamme Cherbaiser/Liebbumser
Jelena Gall Jelena Gall 23:43 12.05.2009

Re: A ja?

Milutin Milošević
Monsieur Cherbaiser

Evo, odgovorio ČuB.

A zamisli da stavim gospodju samo: Madamme Cherbaiser/Liebbumser

Taman posla!!! Još da neko otkrije da copyWRITE imaju ČuB i Lektorka obraz uz obraz - zamisli tu količinu (samo)ubistava
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:09 13.05.2009

Re: A ja?

A da se nadjemo nas troje na piću, negde u Friburgu. Da se ispričamo. Evo, povešću ja i Spiru u Mikija kao plave šlemove - oni ionako rade za UN
dunjica dunjica 10:42 13.05.2009

Re: A ja?

Pošto još nisam savladao ovaj Švajracski, ne znam kako bi to bilo na njemu?


tek da povećamo izbor: Herr Feinficker
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:18 13.05.2009

Re: A ja?

Herr Feinficker

To, Dunjice. Ovo ću da metnem na vizitkartu. Da se zna!
dragoljub92 dragoljub92 12:23 13.05.2009

Re: A ja?

Milutin Milošević
Herr Feinficker

To, Dunjice. Ovo ću da metnem na vizitkartu. Da se zna!

Herr Majlutin von Feinflicker
Jelena Gall Jelena Gall 12:30 13.05.2009

Re: A ja?

Herr Majlutin von Feinflicker

FLicker?
eto i zakrpe! :)))
dragoljub92 dragoljub92 12:40 13.05.2009

Re: A ja?

Jelena Gall
Herr Majlutin von Feinflicker

FLicker?
eto i zakrpe! :)))

i bre za jedno slovo,nije to ciglas pa da padne kuća
Jelena Gall Jelena Gall 12:43 13.05.2009

Re: A ja?

dragoljub92
Jelena Gall
Herr Majlutin von Feinflicker

FLicker?
eto i zakrpe! :)))

i bre za jedno slovo,nije to ciglas pa da padne kuća

ama SUPER JE! bre!
dragoljub92 dragoljub92 12:53 13.05.2009

Re: A ja?

ama SUPER JE! bre!

moraš da uzmeš u obzir da je jadarski jezik meni drugi jezik,a prvi niški.
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:15 13.05.2009

Re: A ja?

Herr Majlutin von Feinflicker

Već dodao u profil
Jelena Gall Jelena Gall 13:22 13.05.2009

Re: A ja?

Milutin Milošević
Herr Majlutin von Feinflicker

Već dodao u profil

ispao moj predlog, LIEBBUMSER. :(
molim da se doda na profil, inace cu te optuziti za samoreklamu na tudjem blogu, kao i za zakonom neopravdano menjanje imena, sto nam je lepo predocio inner.party
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:46 13.05.2009

Re: A ja?

molim da se doda na profil, inace cu te optuziti za samoreklamu na tudjem blogu, kao i za zakonom neopravdano menjanje imena, sto nam je lepo predocio inner.party

Šta se odmah dereš - vidi se da si postala prava Švajcarica. Eno, dodao sam
dunjica dunjica 16:21 13.05.2009

Re: A ja?

Majlutine,

nix fršten. Jesi li sada fina Zakrpa ili onaj... hm... milo-šević, fajnfiker?

Edit (nakon gledanja u profil):
Auuu, sve si doveo u dujhajnander stanje, qq lele! Ako si Liebbumser, onda ne možeš biti FinaZakrpa (FeinFlicker). Liebbumser = Feinficker (bez L), da prostiš. (Nadam se da je moderacija otišla na čik-pauzu)
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:25 13.05.2009

Re: A ja?

Milutin Milošević
Da odem u Englesku, verovatno bi me prekrstili u Dearfucking.

Pošto još nisam savladao ovaj Švajracski, ne znam kako bi to bilo na njemu?


U Americi moje ime izgovaraju za Dzelin Pavlovik. Ako me upitaju kako da izgovore pravilno, ja kazem, evo, kao da se derete na nekog, yell at someone. Kaze jedna moja drugarica, ovdasnja, ko mi je kriv kad mi ime nije uobicajeno Smith.
Naravno, ne pada mi ni napamet da menjam bilo sta.
Goran Vučković Goran Vučković 16:31 13.05.2009

Re: A ja?

Da odem u Englesku, verovatno bi me prekrstili u Dearfucking.

Mr. Lovelyshag? Hm... zvuči više irski...
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:13 13.05.2009

Re: A ja?

milo-šević, fajnfiker

Rekoh ja da ne razumem taj Švajcarski. Hvala na ispravKi, evo izmenio sam
ulven ulven 22:58 13.05.2009

Re: A ja?

bumser - ne moze bumser , sta se desilo sa tvorbom reci?
Jelena Gall Jelena Gall 23:01 13.05.2009

Re: A ja?

ulven
bumser - ne moze bumser , sta se desilo sa tvorbom reci?

eto ti ga sad. pa sta ne valja?
noboole noboole 22:38 12.05.2009

Zakljucak je ok

Ideja iza ovoga je integracija obezlicavanjem. U stvari, pisem komentar podstaknut mojim nedavnim obilaskom Jevrejskog muzeja u Berlinu. Postojali su jevreji koji su pokusali da se promenom vere i imena integrisu u nemacko drustvo. Jedan od njih je i H. Hajne . Taj cin mu nista nije doneo, osim kajanja.
Jelena Gall Jelena Gall 22:58 12.05.2009

Re: Zakljucak je ok

Jedan od njih je i H. Hajne .

pravo u sridu, hvala.
Inner Party Inner Party 10:39 13.05.2009

Cekaj!

Podneli ste predlog Saveznom veću da se strancima prilikom uzimanja državljanstva dozvoli da dobrovoljno „pošjvacare“ svoja prezimena.


Pa valjda svuda u svetu, ako imas 18 godina, mozes promeniti i ime i prezime, sta ce ti novi zakon?!


Jelena Gall Jelena Gall 11:21 13.05.2009

Re: Cekaj!

e, kad bih ja sad imala vremena da prevedem sve...
evo izvoda iz zakona, u najvecoj brzini, molim da se zazmuri na stil, tim pre sto mi je stran pravnicki jezik:

Osoba moze podneti zahtev za promenu imena samo ako postoje vazni razlozi (Art. 30 ZGB). Promena imena mora biti nuzna, da bi se odstranila ozbiljna steta koja je vezana za dosadasnje ime. U tome najvazniju ulogu igraju moralni, duhovni i dusevni razlozi. (BGE 124 III 401)

Ima i napomena o imenima stranaca, ali odnosi se samo na davanje imena deci.

Ko zna nemacki, evo link.
Inner Party Inner Party 11:40 13.05.2009

Re: Cekaj!

Jelena Gall
U tome najvazniju ulogu igraju moralni, duhovni i dusevni razlozi.



Zachary Zzzzzzzzzra, actually named Bill Holland, was a painting contractor who changed his name to Zachary Zzzzzzzzzra as a marketing gimmick so that people could find him "in the back of the phone book".


Jelena Gall Jelena Gall 11:46 13.05.2009

Re: Cekaj!

hahahaha, pa da :)
al to su umjetnicka imena, to je valjda iz nekog drugog paragrafa - madaaaa, ipak umetnost nekad izaziva raznorazne boli, priznaj
Sepulturero Sepulturero 10:56 13.05.2009

Швица

Много волим ову земљу, сваке зиме сам тамо на једно десетак дана, и одушевљен сам њиховом организацијом и прагматизмом. Али, изгледа да Швајцарци импонују само таквима као што сам ја, повременим посетиоцима, и да то није случај са многим неШвајцарцима који тамо живе.
Овај предлог је у истом стилу: прагматичан али и врло несимпатичан. И уствари превазиђен јер у Швајцарској, као и у другим земљама Западне Европе, има већ толико странаца и страних презимена. То је постало сасвим уобичајено а често је и предност јер се многи странци солидаришу међу собом.
dunja73 dunja73 11:47 13.05.2009

ha ha ha

Jelena ,
sama sam jako puno vezana za Svajcarsku , mislim da prezimena na vic i ic nemaju nikakav
problem pri integrisanju ,
pogotovu jos ako poseduju odredjenu strucnu spremu , puno prijatelja imam
na VIC i IC , nisam jos cula za ovako nesto ,
e sad za ova druga prezimena kao u navedeno u tekstu
ne bih znala
to vi verovatno bolje znate jer ste tamo i pratite stampu
da , pri prijemu u firme ovi moji poznanici su mi pricali da su ih
pitali koju Religiju ispovedaju ...i tako ...
ps
od vas uvek se da nesto novo cuti vrlo lustig ..
Jelena Gall Jelena Gall 12:05 13.05.2009

Re: ha ha ha

mislim da prezimena na vic i ic nemaju nikakav
problem pri integrisanju

ima toga, dunja, zale se ljudi nekad. ali, daleko manje kod mladjeg sveta, obicno su sumnjicavi oni stariji svajcarci. a bogami i kojekakvi sluzbenici umeju da budu veoma neprijatni (licno dozivela, samo vise nisam bila amater, pa je video da i nad popom ima pop, ha).
ako poseduju odredjenu strucnu spremu

da. ovo igra ogromnu ulogu.
(a ovo gde se slazu dunja i lektorka ce u anale bloga, hehe)
od vas uvek se da nesto novo cuti vrlo lustig

pa, vis
dragoljub92 dragoljub92 12:15 13.05.2009

Re: ha ha ha

daleko manje kod mladjeg sveta

ma de manje moju snajku ,olanđanku inače ,pitala med.sestra el razume holandski kad je dovela dete u bolnicu na pregled.
Jelena Gall Jelena Gall 12:27 13.05.2009

Re: ha ha ha

dragoljub92
daleko manje kod mladjeg sveta

ma de manje moju snajku ,olanđanku inače ,pitala med.sestra el razume holandski kad je dovela dete u bolnicu na pregled.

e, dragoljube, znas sta - sad molim lepo da zoves snajku i da je pitas sledece:
- da li je pre nego sto ju je sestra to pitala, ona (snajka) s muzem ili nekim drugim prisutnim pricala srpski?
- da li je sestra bila mlada?
- da li se sestra posle cudila kad je videla tj. cula da snajka govori holandski?
- da li se tvoja snajka nevezano za medicinsku sestru druzi s holandjanima, i ako ne, zasto ne?
- da li snajka primecuje da se mlad svet u holandiji druzi medjusobno bez obzira na poreklo, a s obzirom na znanje jezika i zajednicka interesovanja?

necu da branim sestru, ako je strancomrzac onda jeste, sta joj ja mogu, a pogotovo necu da bacim lose svetlo na tvoju snajku, nemoj da me neko tako shvati. ali ovim primerom vala nikako nisi opovrgao ovo sto sam napisala.
dragoljub92 dragoljub92 12:49 13.05.2009

Re: ha ha ha

Jelena Gall
dragoljub92
daleko manje kod mladjeg sveta

ma de manje moju snajku ,olanđanku inače ,pitala med.sestra el razume holandski kad je dovela dete u bolnicu na pregled.

e, dragoljube, znas sta - sad molim lepo da zoves snajku i da je pitas sledece:
- da li je pre nego sto ju je sestra to pitala, ona (snajka) s muzem ili nekim drugim prisutnim pricala srpski?
- da li je sestra bila mlada?
- da li se sestra posle cudila kad je videla tj. cula da snajka govori holandski?
- da li se tvoja snajka nevezano za medicinsku sestru druzi s holandjanima, i ako ne, zasto ne?
- da li snajka primecuje da se mlad svet u holandiji druzi medjusobno bez obzira na poreklo, a s obzirom na znanje jezika i zajednicka interesovanja?

necu da branim sestru, ako je strancomrzac onda jeste, sta joj ja mogu, a pogotovo necu da bacim lose svetlo na tvoju snajku, nemoj da me neko tako shvati. ali ovim primerom vala nikako nisi opovrgao ovo sto sam napisala.

snajka si bila sama sas dete i ova kad je pročitala ime oca deteta je zaključila da je strankinja,inače sestrić je samoinicijativno promenio prezime po drugom mužu moje sestre, holanđaninu,tako da je zapanjujuće i za mene da je ovoj sestri to palo na pamet jer se i unuče vika Jesse,zapanjujuće je kako je ova guska samo na osnovu imena oca zaključila da su stranci.ustvari snajka si je crne kose,nesmem da reknem crnka pošto gi tamo ima ofarbati počesto.ps nije žene strancomrzac koliko sam je shvatio nego kao tela da pomogne štali.
ali najka popizdela i sad je svi pitamo naučili da ćita olandeški
Goran Vučković Goran Vučković 12:56 13.05.2009

Re: ha ha ha

tako da je zapanjujuće i za mene da je ovoj sestri to palo na pamet jer se i unuče vika Jesse,zapanjujuće je kako je ova guska samo na osnovu imena oca zaključila da su stranci.ustvari snajka si je crne kose,

Pa ok, to je sledeća etapa za gospođu Fec - pri prelasku u švajcarsko državljanstvo dozvoliti i promenu imena oca
Jelena Gall Jelena Gall 12:56 13.05.2009

Re: ha ha ha

pa eto. nek se snajka ne ljuti, bre. ako je ova nezgodno pitala - pa moze svakome da se dogodi, niko nije 24h na dan pametan i pronicljiv. ali posto nije bilo nezgodnih posledica (izuzev sto se snajka naljutila), onda ima da se oprosti.
evo ja ne znam da li je jesse musko ili zensko ime, pa ne znam kako da pitam da li je zdrav(a) i veseo(-la)?
Jelena Gall Jelena Gall 13:07 13.05.2009

Re: ha ha ha


Pa ok, to je sledeća etapa za gospođu Fec - pri prelasku u švajcarsko državljanstvo dozvoliti i promenu imena oca




dragoljub92 dragoljub92 13:12 13.05.2009

Re: ha ha ha

evo ja ne znam da li je jesse musko ili zensko ime, pa ne znam kako da pitam da li je zdrav(a) i veseo(-la)?

muško,a brat mu deyan
parobrod parobrod 16:31 13.05.2009

Re: ha ha ha

a da li ste vi ovde studirali,
pa da li ce te da se vratite u svoju zemlju kad ovde zavrsite specijalizaciju.
itd.
samo su mnoga pitanja sa koima sam svakodnevno sretao.
postepeno otupis,
nema smisla odgovarti,
Goran Vučković Goran Vučković 16:32 13.05.2009

Re: ha ha ha


pa da li ce te da se vratite u svoju zemlju kad ovde zavrsite specijalizaciju.
itd.

"Zar već ideš, hvala bogu"
tajcica92 tajcica92 12:22 13.05.2009

integracija-asimilacija

jelena nemam vremena da citam sve komentare reci cu samo da se potpuno slazem sa tobom, vecu glupost skoro nisam cula. Ajde da kazem i recimo ovaj podatak: najpopularnije musko ime u flandriji (flamanskom delu Belgije) tokom protekle godine bilo je Milan???? i ne, ovde nema tako puno Srba i ostalih balkanaca kao u Svajcarskoj...flamancima su dosadila njihova tradicionalna imena pa su se okrenuli exotici u poslednje vreme, pa je tako nekako nas Milance stekao veliku popularnost ovde...kad im kazem da mi se tako zvao deda, a oni se iseku kako je strava ime...a meni koja sam lupala glavu kakvo ime sinu da dam da bude izgovorljivo i izvodljivo na svim jezicima sa kojima ce se tokom zivota susretati dodje smesno pa se pitam sta radim...btw moje prezime ne bih menjala nizasta na svetu i ludo me zabavlja da citam postu koja stize i da vidim koje ce sve varijante -vic prezimena da izmisle, a jos me vise zabavlja da vidim kako ljudi u pocetku kada se predstavim imaju predrasude ali i kako su one posle 3 recenice prevazidjene takodje...to vise govori o ljudima sa kojima pricam nego o meni licno...nije moje prezime ono sto me cini osobom kakvom jesam, niti ga se stidim, niti cu zbog toga dozvoliti da budem diskriminisana u bilo kom pogledu..sve je stvar stava, to je moje iskustvo...ako se covek postavi tako da se polu- stidi sto je stranac, tako ce i proci...ako i posle ne znam koliko vremena provedenoj u nekoj zemlji ne ulozite minimalan napor da tecno pricate jezik ili jezike kojima se u toj zemlji govori onda sami sebi uskracujete mogucnost bilo kakvog ravnopravnog tretmana a to je ono sto najcesce cujem...ljudi koji se zale da u nekoj sredini nisu prihvaceni su ljudi koji i posle ne znam koliko godina provedenih u nekoj zemlji i dalje ne pricaju njen jezik??druga stvar, uz bilo koju prijavu za posao uz ime i prezime ide valjda i nekakav CV? ne moze se sve zaustaviti na imenu i prezimenu i reci sebi da zbog toga neko nema srece ili posao ili stan je skroz neopravdano...istina i u Belgiji sam bila svedok diskriminacije: zvali smo naizmenicno za iznajmljivanje stana moj drug koji ne prica francuski i ja, tretman je bio radiklano drugaciji iako smo se oboje predstavili punim imenima i rekli da smo iz Srbije...tako da, ne bih rekla da je samo ime problem......
dragoljub92 dragoljub92 12:33 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

zemlji ne ulozite minimalan napor da tecno pricate jezik ili jezike kojima se u toj zemlji govori onda sami sebi uskracujete mogucnost bilo kakvog ravnopravnog tretmana a to je ono sto najcesce cujem.

opet ja ,lično sam prisustvovao sceni kad nas je ,mene i sestru ,koja usput ima talenat za jezike delom ukradeni meni,pošto sam mlađi.elem zaustavi nas tip iz kola da pita za pravac i posle prve rečenice kad je osetio da smo stranci odma je počeo da izbegavada sluša dalje.moja sestra se upinjala da ga natera da je sasluša,što sam joj a zamerio.a o prepoznatljivosti našoj,mene i sestre,samo da kažem da mene olanđani nisu razlikovali od njih sve dok ne otvorim usta i tad su me zgranuto gledali jer nisam ulazio u stereoti.a o kvalitetu govora olanđanskog,moje sestre,govori to da je sami holanđani pitaju iz kojeg dela holandije dolazi jer osećaju nešto ali ne kapiraju da je strakinja.e kad bih imao bar trećinu njenog osećaja za jezike.
Jelena Gall Jelena Gall 13:00 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

tajcice, necu da pikam recenice, ovo je sve tacno da tacnije ne moze biti.
ili, ajd ipak da ispikam nesto o cemu dosad u komentarima nije bilo reci, a veoma je vazno u celoj ovoj prici, cisto da ne promakne:
sve je stvar stava, to je moje iskustvo...ako se covek postavi tako da se polu- stidi sto je stranac, tako ce i proci...
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 13:08 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

i posle prve rečenice kad je osetio da smo stranci

samo da kažem da mene olanđani nisu razlikovali od njih sve dok ne otvorim usta i tad su me zgranuto gledali jer nisam ulazio u stereoti

moje sestre,govori to da je sami holanđani pitaju iz kojeg dela holandije dolazi

pa, kako li je samo osetio da ste stranci? i to posle prve recenice!!!!????



dragoljub92 dragoljub92 13:10 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

anonymous_alcoholic
i posle prve rečenice kad je osetio da smo stranci

samo da kažem da mene olanđani nisu razlikovali od njih sve dok ne otvorim usta i tad su me zgranuto gledali jer nisam ulazio u stereoti

moje sestre,govori to da je sami holanđani pitaju iz kojeg dela holandije dolazi

pa, kako li je samo osetio da ste stranci? i to posle prve recenice!!!!????




el se ti prezivaš bukvić
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 13:19 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

el se ti prezivaš bukvić

ne, ti se. ajde da ponovim sta sam rekla u gornjem postu- govoricu sporo:

da-li ni-je sluuucajno mooguce, da covek jednostavno ima kratak attention span i da bi 'izgubio interesovanje' i da mu je pricao rodjeni plavi holandjanin? da li si video istog coveka da prica s drugim ljudima i kako se ponasa?

drugim recima, interesantno je kako ljudi koji se stalno boje da ne budu diskrimisani, stalno nailaze na diskriminaciju, oni bez takvog straha uglavnom furaju bez problema, ako znas sta mislim.
dragoljub92 dragoljub92 14:09 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

ako znas sta mislim.

ti vidiš ono što ti hoćeš,a vidim i dobro me poznaješ pa znaš kako reagujem i šta osećam prema holandiji i holanđanima.prebrzo si me procenila i upravo uradila ono što pokušavaš da mi amputiraš.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 14:30 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

prebrzo si me procenila i upravo uradila ono što pokušavaš da mi amputiraš

i ti si mene prebrzo procenio. necu nista da ti amputiram, ostani takav kakav jesi (sto bi rekla deca u skolskim spomenarima)

pozdrav
dragoljub92 dragoljub92 14:36 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

dunjica dunjica 18:18 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

najpopularnije musko ime u flandriji (flamanskom delu Belgije) tokom protekle godine bilo je Milan


Milan i ovdje dobija na popularnosti, kao i mnoga druga slavenska imena. Doduše, Milan nije samo srpsko ime (Milan Kučan, Milan Bandić, Milan Kundera - da pomenem neke druge). Žao mi je ako sam koga razočarala
dragoljub92 dragoljub92 20:30 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

interesantno a kako je došlo do MakMilan,čuo ja da se neki englezi tako prezivlju,pa onda ono što mi zovemo Milano piše se Milan(možbiti sa dvaL) nisam nešto siguran u slovensko podrijetlo dotićnog imena.
Goran Vučković Goran Vučković 21:12 13.05.2009

Mak Milanče

interesantno a kako je došlo do MakMilan,čuo ja da se neki englezi tako prezivlju,pa onda ono što mi zovemo Milano piše se Milan(možbiti sa dvaL) nisam nešto siguran u slovensko podrijetlo dotićnog imena.

Ako sretneš nekog Maka Milana, vidi da mu ne kažeš da je Englez :)))

A kaže ovo mesto da je prezime nastalo od nadimka "ćelavko".

dragoljub92 dragoljub92 21:36 13.05.2009

Re: Mak Milanče

Goran Vučković
interesantno a kako je došlo do MakMilan,čuo ja da se neki englezi tako prezivlju,pa onda ono što mi zovemo Milano piše se Milan(možbiti sa dvaL) nisam nešto siguran u slovensko podrijetlo dotićnog imena.

Ako sretneš nekog Maka Milana, vidi da mu ne kažeš da je Englez :)))

A kaže ovo mesto da je prezime nastalo od nadimka "ćelavko".


a kaledonci su pikti po poreklu,e sad neznam baš dal su pikti keltskog porekla ali ovde u niš i oklinu ima tragova kelta,oni su valjda pre nas bili ođe,a znam da ima jedno selo u okolini gde starci pričaju da nisu srbi nego neko gotsko pleme ili tako nešto,mora da se ponovo raspitam al sam zaboravio ime sela pa dok se setim znaću i od kog sam to čuo.
ulven ulven 23:01 13.05.2009

Re: integracija-asimilacija

drugim recima, interesantno je kako ljudi koji se stalno boje da ne budu diskrimisani, stalno nailaze na diskriminaciju, oni bez takvog straha uglavnom furaju bez problema, ako znas sta mislim.



Ovo pije vodu. STrah privlaci...
tajcica92 tajcica92 08:58 14.05.2009

Re: integracija-asimilacija

ma jeste milan to sam videla na sajtovima gde se glasaju najdavanija i najpopularija imena koja se daju novorodjenoj deci tokom godine...pise poreklo imena slovensko, tako da nije milano sigurno:)
tajcica92 tajcica92 09:00 14.05.2009

Re: integracija-asimilacija

ma sve su to 'nasi':) hi hi hi
mirelarado mirelarado 14:34 13.05.2009

А да ми њих посрбимо?

Поводом Томе Мушкарчића:

Gottfried Keller постао би Богомир Подрумски (Подрумковић).

Max Frisch могао би се звати Тазе Макса (Макса Свежић).

Зашто да не? Следећи логику одборнице Фец, можда би тако наши читаоци лакше пришли овим швајцарским писцима, ослобођени предрасуда према њиховим необичним, немачким именима.
Jelena Gall Jelena Gall 15:21 13.05.2009

Re: А да ми њих посрбимо?

Поводом Томе Мушкарчића:

a ja gledam, gledam... i pitam se - o cemu ona to? :))))))))

Gottfried Keller постао би Богомир Подрумски (Подрумковић).
Max Frisch могао би се звати Тазе Макса (Макса Свежић).



nego, ispustila sam vaznu kariku, ipak i oni (ovi pisci) moraju to dobrovoljno da urade.
pa da uzmemo ipak neke zive, a poznate primere. evo, ne moraju da budu pisci.

sta cemo, recimo, sa federerom? predlazem da ga pokrstimo u (samo da prvo namestim tastaturu) Ruđera Federića. uh, ne može, feder je strana reč, onda mora - Opružić.
možda nam tako i švajcarski tenis postane em bliži em razumljiviji

EDIT: sad tek videla tvoj post o eku, promakao mi je. pročitala, pa bar ovde da ti uputim pohvalu! kad će nastavak? ono je, vidim, bilo pre mesec dana. nemoj da zabušavaš!
mirelarado mirelarado 18:26 13.05.2009

Re: А да ми њих посрбимо?

sta cemo, recimo, sa federerom? predlazem da ga pokrstimo u (samo da prvo namestim tastaturu) Ruđera Federića. uh, ne može, feder je strana reč, onda mora - Opružić.
možda nam tako i švajcarski tenis postane em bliži em razumljiviji


:)))) Руђер Опружић рулеЗ! Можда му и у тенису крене, мало је попустио у последње време.

П.С. Хвала.
dunjica dunjica 18:32 13.05.2009

Re: А да ми њих посрбимо?

Ruđera Federića. uh, ne može, feder je strana reč, onda mora - Opružić.


Zar nije jednostavnije - Perić? Rođko Perić
radojicic92 radojicic92 22:00 13.05.2009

Re: А да ми њих посрбимо?

dunjica
Ruđera Federića. uh, ne može, feder je strana reč, onda mora - Opružić.


Zar nije jednostavnije - Perić? Rođko Perić

Rodoljub Kmekalo

najbolje je prosao do sad Monsieur Milutin Cherbaiser
dunjica dunjica 23:01 13.05.2009

Re: А да ми њих посрбимо?

najbolje je prosao do sad Monsieur Milutin Cherbaiser


Eh, sad, tebi je JOŠ lakše, ne moraš ni mnogo prepravljati, RadoDAJičiću!
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:14 13.05.2009

Željko

Moj prijatelj izvidjač se početkom devedesetih predstavljao kao Dezire (mislim Željko na našem - objašnjavao je)
Jelena Gall Jelena Gall 22:26 13.05.2009

Re: Željko

Milutin Milošević
Moj prijatelj izvidjač se početkom devedesetih predstavljao kao Dezire (mislim Željko na našem - objašnjavao je)

eeee, tog cemo na nemacki ocas posla da prevedemo u Möchtegern :)
pa kad ga vratimo kuci, tj. prevedemo nazad na srpski, postace Radojica, jer "möchtegern" u zargonu znaci otprilike "rado bi"...
uostalom, mos i to na profil, slaze se s ostalim :)
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:44 13.05.2009

Re: Željko

A da li se onda Möchteficker može prevesti kao Radošević?
dunjica dunjica 22:56 13.05.2009

Re: Željko

Dezire


Desiré je žeMski. Mog prijatelja Željka je moj tata zvao Dezider, kao što je i mnogima drugima strana imena prebacivao na Naški ;-) Tako je npr. Agathu Christie nazivao isključivo Janjom Kristić.
ulven ulven 01:24 14.05.2009

Re: Željko

Agathu Christie nazivao isključivo Janjom Kristić.


Edit: Dobrila Hristic
dunjica dunjica 08:27 14.05.2009

Re: Željko

Dobrila

Da, ispravno, Janja je prijevod Agnes.
mirelarado mirelarado 19:32 14.05.2009

Re: Željko

Милутине, ред је да те припремимо и за пресељење у италијански део Швајцарске, за Тичино. Тамо би могао да се преименујеш у Dolcione Dolcescopante. :))
Дуњица би исто била згодна: Melacotognetta.
A Јелена: Elena Gallo.
dunjica dunjica 19:59 14.05.2009

Re: Željko

Дуњица би исто била згодна: Melacotognetta.


Jako mi se sviđa! Na žalost, Dunjica mi nije pravo ime, ali će se i njegovoj nositeljici sigurno veoma dopasti
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:30 14.05.2009

Re: Željko

Dolcione Dolcescopante

Toooo. Sad sam upotpunio profil. Ima da mi bude vizit karta kao jelovnik osrednjeg restorana u Parizu.
Jelena Gall Jelena Gall 22:12 14.05.2009

Re: Željko

ја ne pristajem!

fficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=de&tab=wi' target='_blank' class='crvenoNormal'>elena gallo
fficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=de&tab=wi' target='_blank' class='crvenoNormal'>jelena gall
priznaj da moje ime ubaceno u foto-pretragu daje daleko zanimljivije rezultate

за крај мала наградна игра, задатак гласи: пронађи јелену галл
mirelarado mirelarado 22:21 14.05.2009

Re: Željko

за крај мала наградна игра, задатак гласи: пронађи јелену галл


ulven ulven 22:45 13.05.2009

tja

Jos jedan u primeru neopevane svajcarske supljosti i neoriginalnosti. Od nekog ko nit smrdi nit na milku mirise, bolje ne moze ni da dodje. Ovaj predlog se pojavio neformalno u novijoj imigrantskoj istoriji Evrope u Svedskoj 50ih godina sa velikim prilivom finske sirotinje, i preporuceno im je da posveda svoja ugrofinska imena. Samo mali deo je to i uradio, i jedan beznacajno mali procentic jugovica i srba stiglih nesto kasnije.

Ukratko, ta ideja ce propasti, jer Svajcarska nije americka prerija negde u vreme Kastera, mada se uporno ponasa kao Hajdi koja ne zna sifru sefa gde se kriju zlatni florini od Zlih i malo manje zlih cika i teta.
Jelena Gall Jelena Gall 23:06 13.05.2009

Re: tja

ajd da ponovim, nije jedna politicarka koja je podnela ovaj predlog sva svajcarska, ma kako svajcarska smrdela il mirisala.
a da ce ideja propasti - pa nadam se da hoce, besmislena je, yes.
btw, popustili su sto se tice bankovne tajne, vidis. e sad, sto sam ja okruzena svajcarcima koji listom misle da bas tako i treba (da ne bude bankovne tajne), to je valjda moj problem. :)
ulven ulven 01:23 14.05.2009

Re: tja

Politicari su odraz nekog sireg mislljenja, bilo ono na rupice ili ne. Ako zelis da ti je zivot Svicarska ti ponavljaj ko ti brani

Normalno da su popustili, kako ce da prodaju neskvik vise.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana