Društvo| Politika| Porodica| Roditeljstvo| Život| Životni stil

Uniformom Protiv Diskriminacije

Unfuckable RSS / 12.05.2009. u 21:11

Primetio sam sinoć vest koja otvara dosta pitanja, ali i budi neka lepa ili manje lepa sećanja, a sasvim sigurno - izaziva podeljene reakcije.
Predlažem da na kraju svog komentara, stavite boldovano : podržavam ili  - ne podržavam.
Dakle, vest :

„ U osnovnoj školi "22.oktobar" u Surčinu počelo je sprovođenje pilot projekta "Đačke uniforme". Učenici prvog razreda ubuduće će na nastavu dolaziti u uniformi.
U gradskom Sekretarijatu za obrazovanje kažu da je cilj projekta isključivanje svakog vida diskriminacije, kao i povećanje bezbednosti dece.
Crvene košulje i teget haljinice za devojčice i plave košulje i teget pantalone za dečake treba da pomognu da se drugovi više ne prepoznaju po materijalnom statusu.
Mališani prvog razreda zadovoljni su novom odećom.
Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, kaže da je reč o eksperimentalnom projektu kojim se bori protiv svih vidova diskriminacije. Projekat će, kako kaže, zaživeti samo tamo gde ga i đaci i nastavnici i roditelji budu podržali.
"Malo ko od nas se seti da l' je video uživo ili na TV-u kako u nekim zemljama poput Engleske i nekim drugim većina dece ima svoje uniforme, vidi se na ulici da idu u školu, to povećava bezebednost dece, imaju grb škole tu negde stavljen, bore se za svoju školu i osećanje pripadnosti je mnogo veće".
Vladimir Todić, gradski sekretar za obrazovanje, kaže da će Sekretarijat pokušati da uključi u akciju sve one koji žele da pomognu. On kaže da nove uniforme podsećaju na one koje nose đaci u drugim evropskim zemljama.
"Da bismo rešavali pitanja bezbednosti, i socijalne i ekonomske različitosti, jer svedoci smo da se među decom javljaju netrpeljivosti ko ima kakvu odeću i tako da smo kupili uniforme svim đacima prvog razreda", kaže Todić.
Nove đačke uniforme dobilo je 97 učenika prvog razreda, jednake modele, jednakih boja, sa grbom škole - po jedan set za zimu i proleće. Ugovor koji je grad sklopio sa robnom kućom Todor vredan je milion i šest stotina hiljada dinara.“
 izvor : B92

20pefz4.jpg 

 Ako mi verujete, prva stvar koja mi je pala na pamet bila je:
Au, pa ovo uopšte ne liči na one Naše...
A i - verovatno - neće moći da se potpisuju jedni drugima na kecelju
.“

 



Komentari (766)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 16:07 13.05.2009

Re: Prikrivanje

što se škola tiče, ja mislim da se to reguliše nekim "internim aktima", ne verujem da baš treba Zakon za to.

evo nađoh nešto :
Норме пристојног понашања подразумевају и за око пријатан изглед тј. пристојно облачење. Пристојно облачење подразумева да ученик, ученица на себи има пристојну гардеробу, да буде уредно очешљан,без посебности (непримерених) на себи.
Девојчице не могу долазити у изузетно кратким сукњицама, блузама и мајицама, без пирсинга и сл. Не могу бити нашминкане, офарбане косе, нокти морају бити уредни.
Дечаци морају долазити у дугим панталонама (без обзира на годишње доба), не могу фарбати косу, дужина косе треба да буде примерена, ни дуга ни сувише кратка без накита на себи ( наушнице у уву..)
Једном речју ученици треба да буду прикладно и скромно обучени за услове које школа , као васпитна и образовна установа налаже.
Није дозвољено доношење навијачких шалова и дгугих групних обележја. Забрањено је коришћење мобилних телефона. Приступ школској документацији( дневницима) не могу имати.

ОШ "Никола Тесла" Винча
ovde

a evo priče iz NS, od jesenas - ovde

i još malo istog ovde
madam_mym madam_mym 00:32 14.05.2009

Re: Prikrivanje

šta kaže zakon, ima li pravo škola ili zdravstvena ustanova da ne dozvoli pristup učeniku, tj. korisniku usluga zbog neadekvatnog / nepropisnog oblačenja???


ja sam ti odgovorila, ali nis videla.
u osnovnoj skoli nemaju.
za srednju ne znam.

evo, sada sam videla, hvala ti na odgovoru. Očekujem da se javi još neko ko bolje poznaje ovu oblast. Uostalom džaba da postoji propis, ukoliko nije propisana i mera kojom će se sankcionisati nepoštovanje tog propisa, a na to nailazimo često.
madam_mym madam_mym 00:48 14.05.2009

Re: Prikrivanje

što se škola tiče, ja mislim da se to reguliše nekim "internim aktima", ne verujem da baš treba Zakon za to.

ma i ja sam mislila na to, a rekla sam "zakon". Hvala na ovim tekstovima.
Škola je vaspitno-obrazovna ustanova, i nema potrebe da konsultuje ni roditelje ni učenike po ovom pitanju, sve i da je privatna škola, a kamoli što je državna! Propis, kućni red, i tačka! Ko ne poštuje - napolje, pa nek' se svlači do gole kože pred mamom i tatom. Da li je neko pitao zaposlene hoće li ili neće da nose uniformu, u ustanovama u kojima je ona obavezna. Niko nas ne pita što nam je poslodavac godinama nije dao, ni radnu obuću - moramo da se snalazimo. Red mora da se zna.
Malo je problem sa osnovcima, čujem da tamo ustvari ne postoji mogućnost da se isključi sa nastave ako je nepropisno odeveno dete - ali, valjda će i taj odlazak kod psihologa ili direktora doprineti da shvati ono što mu roditelji nisu objasnili.
Atomski mrav Atomski mrav 21:52 12.05.2009

Hm...

... ne znam šta bih rekao. Povod i razlozi se čine ispravnim ali opet... sve mi nešto iz glave ne izlazi "Another brick in the wall"...

Neka probaju i eksperimentišu, ali sam ipak protiv. U moje vreme se u školi nisu nosile uniforme, ali su postojala neka pravila pristojnog oblačenja...

G r o f G r o f 21:54 12.05.2009

Ne podržavam.........

ne, nee ne podržavam, ne podržavam ne podržavam, ne pordžavam, ne, ne i ne podržavam, ne bih da se ponavljam ali ne podržavam..
jer..
se moramo naučiti da poštujemo različitost, a ne da budemo isti.
jer..
mi ovo liči na još jedan glupi i nedovoljno osmišljeni eksperiment.
Filip2412 Filip2412 22:10 12.05.2009

Re: Ne podržavam.........

mi ovo liči na još jedan glupi i nedovoljno osmišljeni eksperiment.
Grof, Englezi to rade, nisu oni glupi oni vladaju svetom a uzgred drustvo su koje promovise najveci stepen slobode za sve drustvene grupe.

baroniknez baroniknez 22:11 12.05.2009

Re: Ne podržavam.........

e vidis to i mene cudi, kako im sve to uspeva
Unfuckable Unfuckable 22:12 12.05.2009

Re: Ne podržavam.........

e vidis to i mene cudi, kako im sve to uspeva

drug.clan drug.clan 22:25 12.05.2009

Re: Ne podržavam.........

baroniknez
e vidis to i mene cudi, kako im sve to uspeva



Znaju pravu bajalicu! Nema drugog "racionalnog" objasnjenja za njihovu supremaciju!
Filip2412 Filip2412 22:34 12.05.2009

Re: Ne podržavam.........

e vidis to i mene cudi, kako im sve to uspeva
pa mozda zato sto razlikuju slobodu od haosa, bahatosti i kitcherajskog pirlitanja tako svojstvenog vatrenim juznjackim narodima
maksa83 maksa83 22:40 12.05.2009

Re: Ne podržavam.........

pa mozda zato sto razlikuju slobodu od haosa, bahatosti

Ovo me podseti, čitam danas da se Gordon B. izvinio što članovi parlamenta troše pare poreskih obveznika na koješta. Moj omiljeni momenat - dva poslanika iz Šin Fejna koji naplaćuju troškove iznajmljivanja stana u Londonu 2000 i nešto funti mesečno, pri čemu uopšte ne žive u Londonu pošto odbijaju da učestvuju u radu okupatorskog Parlamenta.

i kitcherajskog pirlitanja tako svojstvenog vatrenim juznjackim narodima

madam_mym madam_mym 23:37 12.05.2009

Re: Ne podržavam.........

kultura, bato!!!
kulturo, eve nas
baroniknez baroniknez 01:03 13.05.2009

Re: Ne podržavam.........

pa meni nije onda jasno sto srbi lepo ne uvedu red u drustvo, izgrade jaku ekonomiju, naprave mogucnost za sve ljude da mogu da napreduju i oni i da doprinesu drustvu i eto imas onda jaku i kulturnu srbiju

sto to ne bi uradili, pa da malo i mi vladamo svetom?
NNN NNN 01:16 13.05.2009

Re: Ne podržavam.........

Moj omiljeni momenat - dva poslanika iz Šin Fejna koji naplaćuju troškove iznajmljivanja stana u Londonu 2000 i nešto funti mesečno, pri čemu uopšte ne žive u Londonu pošto odbijaju da učestvuju u radu okupatorskog Parlamenta.
Što nije ništa spram onog radikala, koji živi na području opštine Stari grad (dakle ne više od 5 minuta lagane šetnje do skupštine) i uzeo je 20-ak hiljada evra za putne troškove za godinu dana (12 dinara po kilometru, pa ti vidi koliko je prešao )
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:00 12.05.2009

Uzrujava me

sama pomisao na ovakvo uskraćivanje slobode.
Deca su svesna razlika među sobom, uniforma ne može da ih sakrije.

Nikako ne podržavam!!!
scabies scabies 22:04 12.05.2009

pomislila da se ti branis uniformom

Mozda bi bilo preostro da kazem da ne podrzavam, bolje-nisam odusevljena...
Unfuckable Unfuckable 22:09 12.05.2009

Re: pomislila da se ti branis uniformom

pomislila da se ti branis uniformom

ama od čeg' da se branim...?
ili da prepevamo, ha ?
"Unfuckable se brani rekom
I ribom u vodi
I visokom tankom smrekom
Što raste u slobodi
"
idi !
scabies scabies 22:26 12.05.2009

Re: pomislila da se ti branis uniformom

ama od čeg' da se branim...?

Pusti, opet mi se neke uniforme motaju po glavi

Nego me zanima sta je sledeci korak u iskorenjivanju razlika u skolama? Hoce drzava da deli i svima isti skolski pribor (da sci imaju iste olovke, sveske, pernice...)? Ukinuce ocena? Zabraniti sportska nadmetanja?
I cemu sve to? Nije uzrok diskriminisanja to ko je kako obucen, to je samo povod. A ja sam, kao i obicno, za eliminisanje uzroka, povod se uvek moze naci...
drug.clan drug.clan 22:27 12.05.2009

Re: pomislila da se ti branis uniformom

scabies
ama od čeg' da se branim...?

Pusti, opet mi se neke uniforme motaju po glavi

Nego me zanima sta je sledeci korak u iskorenjivanju razlika u skolama? Hoce drzava da deli i svima isti skolski pribor (da sci imaju iste olovke, sveske, pernice...)? Ukinuce ocena? Zabraniti sportska nadmetanja?
I cemu sve to? Nije uzrok diskriminisanja to ko je kako obucen, to je samo povod. A ja sam, kao i obicno, za eliminisanje uzroka, povod se uvek moze naci...



i sada je opet svima jasno da je komunizam jedini nacin iskorenjivanja diskriminacije!
antioksidant antioksidant 22:31 12.05.2009

Re: pomislila da se ti branis uniformom

i sada je opet svima jasno da je komunizam jedini nacin iskorenjivanja diskriminacije!

pa da, niko nema nista i svi nediskriminisani
Filip2412 Filip2412 22:06 12.05.2009

...

ionako me moda nervira kao takva...
zar zaista nemas drugi nacin da izrazis razlicitost nego to moras oblacenjem?!

treba uciti klince da oblacenje nije jedini nacin da se bude razlicit, osim toga meni je tradicija koju furaju Englezi mnogo simpaticna - posebno oblacenje po privatnim skolama, grb skole na sakou...

slobodno oblacenje samo istice finansijske razlike i odvraca paznju od ucenja, mislim da su deca otudjena i previse se odmeravaju. Naravno, ljudska priroda je neunistiva, nacice klinci nacina da pokazu kako su bolji od drugih, jedni ce imati skupe mobilne telefone a drugi nece imati nikakve, ne bojte se za "razlicitost" nece biti unistena.

Ne vidim niakvo gusenje slobode u ovome. Deca ionako ne odlucuju sama o garderobi u tom dobu nego im roditelji to namecu.

podrzavam
eizo eizo 22:15 12.05.2009

Iz kretenizma u babunizam ...

ne podržavam
Ako izuzmemo ovaj tvoj deo koji je potpuno tacan.
Treće :
Klinci su to, prljaju se, pika se fudbal po školskom koje je svo u barama, pikaju se klikeri. Kako misle da im dete sutra dođe u istoj uniformi ?
Iza toga stoji i pitanje odgovornosti za štetu na uniformi, dakle - šta da rade bezbrojni siromašni roditelji, koji nemaju da plate 100 evrića po kompletu ako deran malo pocepa sve to ?


Koji ce verovatno biti najproblem, meni vise smeta pojam uniforme u skoli i sta ona tu trazi, ako hoce da ispravljaju socijalne razlike vi lepo dajte pare roditeljima za odecu pa nema problema, dok su mali mozda im i nece smetati, cim krenu da se razvijaju kao osobe krenuce i njima da bode oci nedostatak razlike, zasto klincima ukidati pravo na kreativnost.
Cista glupost, pa jel nije bre bilo dovoljno pionirskih marama, ja se jos secam klinaca koji su isli sa sve uniformom u skolu i koliko sam ih tovario koliko sam ukora dobio za reakcionarske delatnosti ni sam ne znam, zamislite sta ce ti klinca da rade u osmom razredu.

Pazi deci ce da bude problem sto neko od njih nema para, ma dajte, ko smislja te gluposti, ako profesorima i direktoru smeta (a samo njima moze da smeta, jer kod klinaca toga nema, bar ga u mojoj generaciji nije bilo), nek se isprse pa nek puknu neku donaciju.

Zamislite da od sutra neko krene da odlucuje kako cete vi da se oblacite, svasta u ovoj Srbiji.
p.s ako cemo da koristimo Englesku decu kao svetao primer onda do mog... provalicete zasto je punk nastao u UK...
Unfuckable Unfuckable 22:32 12.05.2009

Re: Iz kretenizma u babunizam ...

zamislite sta ce ti klinca da rade u osmom razredu.

pa da : ideja je da se uspostavi tj odgoji "nova generacija" koja bi sa tim projektom krenula od I razreda, koliko ja kapiram.
Zamisli da sada tek tako, niotkuda, dođu nekom osmaku sa ovom idejom, bilo bi to jako krvavo, mogu već videti bojkot nastave ali i tužbe pojedinih roditelja nekom sudu za ljudska prava
Atomski mrav Atomski mrav 23:29 12.05.2009

Re: Iz kretenizma u babunizam ...

Ne čudi me da je eizo protiv uniformi u školama ('teo sam smajli koji namiguje al' ne mogu da nađem)

Elem, crvenu maramu nosiću ja, i plavu kapicu tra-la-la-la...

Jbt, ja sam bio disident od malih nogu, nisam 'teo da nosim tu plavu kapu kad je bila vrućina... čudno su me gledali, ali ja sam nekako uvek bio samo svoj...
Filip2412 Filip2412 02:26 13.05.2009

Re: Iz kretenizma u babunizam ...

Zamislite da od sutra neko krene da odlucuje kako cete vi da se oblacite, svasta u ovoj Srbiji.
p.s ako cemo da koristimo Englesku decu kao svetao primer onda do mog... provalicete zasto je punk nastao u UK...

A kod nas je nastao Turbe Folk, zato sto vlada potpuni nered pa deca i nemaju vise protiv cega da se pobune.
Spiridon Spiridon 22:17 12.05.2009

Podržavam

Unfuckable Unfuckable 22:27 12.05.2009

Re: Podržavam

eto vidiš praktične primene :
a da nije imala taj prsluk preko, skroz bi upropastila lepu belu košulju
dragan7557 dragan7557 09:48 13.05.2009

Re: Podržavam

Spiridon

Intelegencija na delo

dragan7557
Milan Novković Milan Novković 17:27 13.05.2009

Re: Podržavam

Vrlo loša vežba za fino podšišanu decu sa klempavim ušima :)
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 22:23 12.05.2009

Ne podržavam

Ne podržavam.

Time se ne rešava problem, već se problem samo prekrije. Ovde se mahom mislim na diskrimanaciju na osnovu socijalnog statusa. Činjenicu da neka deca nemaju novca za ekskurziju, da im roditelji ne rade, da nose jeftine patike, da neku decu u školu dovoze luksuznim kolima a neka dolaze pešaka... neće sakriti školska uniforma.

Samo me zanima šta će država učiniti da reši tu diskriminaciju van škole, kada ne nose uniformu?
baroniknez baroniknez 22:30 12.05.2009

Re: Ne podržavam

Predrag Azdejković
Ne podržavam.

Time se ne rešava problem, već se problem samo prekrije. Ovde se mahom mislim na diskrimanaciju na osnovu socijalnog statusa. Činjenicu da neka deca nemaju novca za ekskurziju, da im roditelji ne rade, da nose jeftine patike, da neku decu u školu dovoze luksuznim kolima a neka dolaze pešaka... neće sakriti školska uniforma.

Samo me zanima šta će država učiniti da reši tu diskriminaciju van škole, kada ne nose uniformu?


da ali kako uciniti da svi voze luksuzna kola? a sa druge strane da to i moze ipak svi i ne zele da vose kola, a neki zele da voze neka jeftinija kola, a nekome ne pada na pamet da dete vozi kolima, neko opet prati dete do skole bez obzira da li ima kola.

dakle sta uraditi?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:32 12.05.2009

Re: Ne podržavam

Predrag Azdejković
Samo me zanima šta će država učiniti da reši tu diskriminaciju van škole, kada ne nose uniformu?

Видим ја, Предраже, овде све прикривени левичари...

Треба разликовати дискриминацију у правима од природне дискриминације у могућностима. Па чак и у домену социјалног статуса. Не због тога што ми се ова последња дискриминација допада, већ што је, по природи ствари, није могућно избећи.

Ја бих да ревидирам став и изјавим да подржавам неподржавање.

П.С.
Имам још нешто мање од седам дана форе да се предомислим.
Unfuckable Unfuckable 22:35 12.05.2009

Re: Ne podržavam

Samo me zanima šta će država učiniti da reši tu diskriminaciju van škole, kada ne nose uniformu?

ok, ovako ispada da je pola problema - rešeno, jer klinci otprilike, pola budnog stanja provedu u školi, dakle neko iz gradske vlade bi sad mogao da kaže : "Malo li je ?"
Mislim da bi trebalo da podvučem podatak da je projekat započet u školi u kojoj je 40% đaka romske nacionalnosti.
i da parafraziram nekoga odozgo : priroda i status ionako će svoje, u vezi tog razlikovanja, obaviti izvan škole.
scabies scabies 22:38 12.05.2009

Re: Ne podržavam

projekat započet u školi u kojoj je 40% đaka romske nacionalnosti.
Moze za nas koji slabije kapiramo:
Jesu li u toj skoli imali problem diskriminacije romske dece?
Jesu li bila diskriminisana zato sto su romske nacionalnosti ili zato sto su drugacije obucena?

Unfuckable Unfuckable 22:42 12.05.2009

Re: Ne podržavam

znam koliko i ti,
dakle - mogu samo da predpostavljam.
A moju procenu sam napisao negde gore : ti klinci koji idu u tu školu, trebalo bi da su iz istog kraja, dakle - znaju se. To je ono što mene zbunjuje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:43 12.05.2009

Re: Ne podržavam

scabies
Jesu li bila diskriminisana zato sto su romske nacionalnosti ili zato sto su drugacije obucena?

Или су можда дискриминисани што су нешто тамнопутији?
Или због тога што су слабији ђаци јер њихови родитељи мање полажу на школу?
Или што је њихов образац понашања нешто другачији јер култура у којој су расли тако их учи.
Или што су слабији хришћани?
Или због ципела? (Да, опанке за све...)
Или што им бицикли немају кочнице? (Свој деци, против дискриминације, поделити нове и то кинеске ручне кочнице.)
Или што су некако бучнији, можда и веселији?

Све ће то да униформа реши...
jednatanja jednatanja 23:11 12.05.2009

Re: Ne podržavam

Све ће то да униформа реши...


Neće rešiti sve, ali možda kao vaspitna mera uz obavezan naglasak škole, nastavnika (čitaj DRŽAVE) "u školi ste svi isti" bude prvi korak....
antioksidant antioksidant 23:16 12.05.2009

Re: Ne podržavam

u školi ste svi isti" bude prvi korak....

vidis tanja u tome i jeste stvar - nismo svi isti. niti su sva deca ista. i ma koliko se drzava trudila nikada (srecom) necemo ni biti isti. razlicitost je lepa, obogacujuca stvar.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 10:31 13.05.2009

Re: Ne podržavam

Da li će početi tu Romsku decu da mažu varikinom da ih malo izbele, kako bi se rešila diskriminacija?
Unfuckable Unfuckable 10:44 13.05.2009

Re: Ne podržavam

dobro bre Peđice, ne preteruj sad - mislim stvarno...
mogu i ovu belu malo da kvarcuju, pa da se nađu na sredini, hm ?
rastinjak rastinjak 22:35 12.05.2009

...

Podržavam
leopold_lady leopold_lady 22:36 12.05.2009

I mi smo imali ....

kecelje u školi ....

Tako da podržavam - iako ne liče na naše ....
Unfuckable Unfuckable 23:17 12.05.2009

Re: I mi smo imali ....

Tako da podržavam - iako ne liče na naše ....

da, ne liče na naše - definitivno
ali, ako je za utehu (ili žaljenje?) ni škole ne liče na one naše, pa ni nastavnici
leopold_lady leopold_lady 03:20 13.05.2009

Re: I mi smo imali ....

ni škole ne liče na one naše, pa ni nastavnici


Ni deca ne liče na nas (mada je uvek bilo izuzetaka - u mojoj generaciji nije bilo nekih tuča,maltretiranja i bar javno snimanja tih scena,a nije bilo ni mnogo slučajeva seksa devojčica u 12 godina - mada je i tada toga bilo)....... Možda će ih to pomeniti... Možda neće ... Videćemo kako će se ta odluka pokazati..... Za sada ostajem kod podržavanja....
miloradkakmar miloradkakmar 22:39 12.05.2009

Nezgodno vreme

Podržavam
Uniforma sa istim patikama ili cipelama.
Samo mi se čini da su počeli u nezgodno vreme da eksperimentišu.

PS Volim unfiromu, šta ću. Iz farmerica i teksas jakne ne " izlazim " 4o-tak godina. Uniforma !
Unfuckable Unfuckable 01:03 13.05.2009

Re: Nezgodno vreme

Samo mi se čini da su počeli u nezgodno vreme da eksperimentišu.

moglo bi se reći ...mada opet - kriza je, jelte...pa će socijalne razlike samo još više rasti i biti primetnije
miloradkakmar miloradkakmar 08:38 13.05.2009

Re: Nezgodno vreme

Unfuckable
Samo mi se čini da su počeli u nezgodno vreme da eksperimentišu.

moglo bi se reći ...mada opet - kriza je, jelte...pa će socijalne razlike samo još više rasti i biti primetnije


Jeste, zato sam da se nose uniforme. Kada sam rekao da je u nezgodno vreme ,mislio sam - da li će nas to proizvodnja uniformi izvući iz krize, s jedne, i s druge strane, kako će je kupiti roditelj koji je ostao bez posla ili mu je plata smanjena zarad štednje i " izlaska iz krize ".
Znam da u ovakvim situacijama socijalne razlike postaju veće, očiglednije , i da nošenje uniformi neće mnogo pomoći da se one ublaže, smanje , jer se materijalni i socijalni položaj, u ovom slučaju dece , prvo vidi na njihovim licima.
Черевићан Черевићан 22:40 12.05.2009

гвардероба

на малти (и суседном гозу) ученице / ци од првог до задњег разреда имају униформу (гвардеробу) са обавезним грбом школе , било приватне или оне државне.чак су им и руксази у којима тегле за тај дан нужну папирологију униформисани . већина школа има организован превоз на / са наставе .свакодневно пре почетка наставе у школској капели се помоле. у контакту са том децом осећа се вапитање и поштовање реда.ексцеси минорни.тек на факултету гардероба им се почиње разликовати.но до тада су се понашању у колективу већ научили.туристи то уочавају, и позитивно оцењују , неможе се касти.

ако би униформе (уз назувке) увеле ред у малко опуштенија понашања ђака у србији неби идеју требало одбацити, мислим, г. Унф-е.
Unfuckable Unfuckable 22:49 12.05.2009

Re: гвардероба

hvala Mr Čer, ovo je bilo više nego ilustrativno
madam_mym madam_mym 23:49 12.05.2009

Re: гвардероба

gaNderoba
са обавезним грбом школе , било приватне или оне државне.чак су им и руксази у којима тегле за тај дан нужну папирологију униформисани . већина школа има организован превоз на / са наставе .свакодневно пре почетка наставе у школској капели се помоле. у контакту са том децом осећа се вапитање и поштовање реда.ексцеси минорни.тек на факултету гардероба им се почиње разликовати.но до тада су се понашању у колективу већ научили.туристи то уочавају, и позитивно оцењују , неможе се касти.



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:43 12.05.2009

Schoolgirls

U gradskom Sekretarijatu za obrazovanje kažu da je cilj projekta isključivanje svakog vida diskriminacije, kao i povećanje bezbednosti dece.

mislim da ce se te razlike svakako ublaziti ali se takodje secam price moje mnogodavne profanke srpsko-hrvatskog. ona se seca da je nosila uniforme kao mala ali da se po materijalu same uniforme prepoznavo taj materijalni fakor u roditelja. u njenom razredu su postojale dve devojcice cije se uniforme na prvi pogled nisu razlikovale od ostalih (imucniji roditelji i taj fazon) ali su bile izradjene od najfinijeg crnog stofa a bela bubi kragna od najfinije cipke, razlicite od svih ostalih devojcica. o cipelama da ne govorim, torbama za skolu, masnama za kosu...

tako i sada, iako bi im uniforme bile zaista identicne, cita se i kakvim kolima se dete dovozi/odvozi iz skole, u kakvu kucu se odlazi na rodjos, da li ti je koza malo tamnija, da li posle skole ides privatno na plivanje/tenis/strani jezik/imas comp i koji...kasnije parfem (kod devojcica), koji frizer, mobilni. ne moze se iskljuciti svaki vid diskriminacije, ali mogu da probaju.

taj fazon da svi imaju identicnu uniformu koju cine kosulje, pantalone/suknje, iste cipele, jakne, jeste super...mada moram da priznam da pored
bezebednost dece

izazivaju i jos Jednu vrstu emocija kod pripadnika jaceg pola





ps. podrzavam (stimuvezi )
antioksidant antioksidant 22:46 12.05.2009

Re: Schoolgirls

kasnije parfem (kod devojcica)

samo kod devojcica?
jednatanja jednatanja 22:53 12.05.2009

Re: Schoolgirls

njenom razredu su postojale dve devojcice cije se uniforme na prvi pogled nisu razlikovale od ostalih (imucniji roditelji i taj fazon) ali su bile izradjene od najfinijeg crnog stofa a bela bubi kragna od najfinije cipke,


Da li su deca u stanju da prepoznaju tako nešto?
antioksidant antioksidant 22:55 12.05.2009

Re: Schoolgirls

Da li su deca u stanju da prepoznaju tako nešto?

deca ce razlicit socijalni status videti i bez uniforme (isto kao i odrasli)...
Unfuckable Unfuckable 23:00 12.05.2009

Re: Schoolgirls

Da li su deca u stanju da prepoznaju tako nešto?

sjajno pitanje, moj odgovor je : inicijalno - ne.
Ali, roditelji (od kojih dosta toga polazi, je l' te....) e - oni jesu.
I podižu dete koje je naučeno da "prepoznaje" brendove i skupoću nečega kao jedan od temelja vrednosnog sistema
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:01 12.05.2009

Re: Schoolgirls

deca ce razlicit socijalni status videti i bez uniforme (isto kao i odrasli)...

tacno, tako da uniforma vs diskriminacija ne pije vodu.
uniforme su mnogo bitnije zbog tog zajednistva, obelezje skole. setimo se Hari Potera. to je to. ovi ponosno nose crveno-zute salove na utakmicama a ovi drugi srebrno-zelene, sa zmijskom glavom.

a to oko parfema...mislim da je devojcicama mnogo bitniji parfem u tom skolskom uzrastu od decaka, oni se pre strecaju na mobilni i te tech stvari (tako mi se cini...ili ja nemam pojma o tome kako je Danas...).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:03 12.05.2009

Re: Schoolgirls

sjajno pitanje, moj odgovor je : ne.
Ali, roditelji (od kojih dosta toga polazi, je l' te....) e - oni jesu.

pa kako je onda to primetila da moja X profanka? nije primetila njena mama vec ona. dok je ona nosila gumene cizme na bose noge, njena bogata drugarica je imala kozne sa belim carapama...
mislim da primecuju, mozda ne bas u prvih dva razreda. i ja sam primecivala i pored te plave uniforme koju smo svi morali da nose.

mislim da je nositi uniformu bitno iz drugog razloga, da se ne ponavljam, vec sam nekom pisala.
antioksidant antioksidant 23:07 12.05.2009

Re: Schoolgirls

uniforme su mnogo bitnije zbog tog zajednistva, obelezje skole.

to je nesto sasvim drugo - school spirit moze imati smisla ali to je previse duboka stvar da bi se u nju utrcalo nepripremljeno...

ovaj film govori o stvaranju grupe unutar jednog odeljenja (deo eksperimenta )..

bez'te ljudi od uniformi...nikome to dobra nije donelo
scabies scabies 22:45 12.05.2009

Zasto

Ugovor koji je grad sklopio sa robnom kućom Todor vredan je milion i šest stotina hiljada dinara.“

1600000dinara!
Mogli su i malo drugacije da raspodele novac, mozda...
Umesto da dele odelo i bogatoj i siromasnoj deci u samo jednoj skoli, mogli su da novac potrose tako da u 5-10 (ili koliko vec) skola qpe jakne, duxsve, pantalone, suknjice (ili sta vec) za decu kojoj je to nedostizno. Pa nek' deca nose i u skolu i posle skole ako zele...
Unfuckable Unfuckable 22:52 12.05.2009

Re: Zasto

a mogao sam kintu da postavim na to tko će od blogera / ki da potegne ono čuveno :
"... mogli su da novac potrose tako da..."

scabies scabies 22:55 12.05.2009

Re: Zasto

a mogao sam kintu da postavim na to tko će od blogera / ki da potegne ono čuveno :
Sta cu kad sam kreativna
A ako si znao i koji ce predlog za trosenje novca da bude-mogao si da mi ustedis slova
jednatanja jednatanja 22:46 12.05.2009

Predlog

pevam u horovima zadnjih 20 godina pa imam mišljenje o uniformama. Kupovanje "nametnute" uniforme, katastrofa skupo, verujte! Naravno svake druge-treće godine nadje se "mozak" koji ima novu ideju za uniformu ili model, opet ste primorani novo da naručujete. Jedno od rešenja je dati odredjena pravila: teget ili drap pantalone, plave košulje za dečake, jednobojne cipele ili patike, (ime marke ukloniti, na primer), i pustiti roditelje da se sami snalaze, ili šiju, mnogo ali mnogo je jeftinije, pristojno, a opet nisu svi baš ko jaje jajetu...

Podržavam, zbog svih razloga koje su gore i drugi naveli, ali naručivanje svake godine od Todora i slično: ne!
Unfuckable Unfuckable 22:52 12.05.2009

Re: Predlog

zanimljiva ideja
+ otvara put za dodatna kreativna ispoljavanja
jednatanja jednatanja 23:13 12.05.2009

Re: Predlog

dodatna kreativna ispoljavanja


i to što kažeš.
crossover crossover 22:49 12.05.2009

Школске униформе

Видим да се сви позивају на Британске школске униформе зато је занимљиво чути о томе из прве руке од једног Енглеског тате:

Most British children wear school uniform to go to school. They have to. The school rules say that the children have to wear school uniform at school.
What sort of school uniform? Well, my younger children are both at secondary school. My daughter has to wear a dark green skirt or trousers, a white blouse, a dark green jumper, and black shoes and socks or tights. The Moslem girls at her school may wear a head-scarf, but it must be dark green or white or black.
My son wears black trousers, a white shirt, a school tie and a dark blue jumper.

At some schools, the pupils wear blazers – that is, a jacket in school colours with the school badge on the pocket.
In most other European countries, children do not wear uniform to go to school. They just wear their normal clothes. People in Germany and Scandinavia, for instance, think that British school uniforms are very strange.
So what do British children think? Generally, they don’t mind wearing school uniform. After all, all their friends have to wear school uniform too. And many parents are happy, because there are no arguments with their children about what they may wear for school; and less pressure from their children to buy expensive new clothes because their school friends have them.

Ја не подржавам ту идеју. Ево зашто.
maksa83 maksa83 23:01 12.05.2009

Re: Школске униформе

crossover
Ја не подржавам ту идеју. Ево зашто.

E, nema se puno vremena, bolje da odmah počemo sa trolovanjem.

Playing With Fire, The Rolling Stones

(bez ikakvog dobrog razloga i potpuno mimo ikakvog konteksta (osim što su i oni nosili uniforme u školi), čisto 'nako, dobra pesma od Stounsa za koju nisam znao da postoji dok nisam pogledao Darjeeling Limited)
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:10 12.05.2009

Re: Школске униформе

Добра. И ја нисам знао да постоји док нисам видео неки модеран балет.
antioksidant antioksidant 23:11 12.05.2009

Re: Школске униформе

(bez ikakvog dobrog razloga i potpuno mimo ikakvog konteksta (osim što su i oni nosili uniforme u školi), čisto 'nako, dobra pesma od Stounsa za koju nisam znao da postoji dok nisam pogledao Darjeeling Limited)



potpuno isti rad i ovde. dok nisam gledao air america (standardno glupi film sa mel gibsonm u holivud produkciji) bio sam totalno nesvestan ovog savrsenstva...
mirelarado mirelarado 23:14 12.05.2009

Re: Школске униформе

E, nema se puno vremena, bolje da odmah počemo sa trolovanjem.


Подржавам трол, одлична музика.
Прекор Анфу што није резервисао први коментар за троловање.

П.С. Под снажним утицајем кћери гимназијалке (никада није тражила нити носила фирмирану одећу или обућу) морам да изнесем свој коначни став гледе униформи: не подржавам.
dragoljub92 dragoljub92 23:19 12.05.2009

Re: Школске униформе

(bez ikakvog dobrog razloga i potpuno mimo ikakvog konteksta (osim što su i oni nosili uniforme u školi), čisto 'nako, dobra pesma od Stounsa za koju nisam znao da postoji dok nisam pogledao Darjeeling Limited)

јес да сам заклети стоунзуовац али ми се тај период код њума несвиџа
Unfuckable Unfuckable 23:20 12.05.2009

Re: Школске униформе

Прекор Анфу што није резервисао први коментар за троловање.


ali đaba (sa "đ", - to mi nekako slatko ovih dana)
ionako ne mogu da pohvatam pola komentara, majkomila
maksa83 maksa83 23:23 12.05.2009

Re: Школске униформе

ionako ne mogu da pohvatam pola komentara, majkomila

Ja čekam da se prespe na drugu stranu pa da se razularim na prvoj.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:23 12.05.2009

Re: Школске униформе

maksa83
E, nema se puno vremena, bolje da odmah počemo sa trolovanjem.

Молим да ми се упише као да сам с троловањем ја први почео, нешто сам индиспониран ових дана, па можда ме овај незнатни друштвени подстицај мало орасположи?
dragoljub92 dragoljub92 23:24 12.05.2009

Re: Школске униформе


Ја не подржавам ту идеју. Ево зашто.

па да није униформи кад би постојали тија пункери
maksa83 maksa83 23:27 12.05.2009

Re: Школске униформе

Молим да ми се упише као да сам с троловањем ја први почео, нешто сам индиспониран ових дана, па ме овај мали друштвени подстицај мало орасположи?

Okej, pozitivno brojanje.
Molim te da ovo shvatiš kao konstruktivnu kritiku i podsticaj za dalji rad - sledeći put probaj da napraviš malo oštriji otklon - nije bilo loše za prvi put - ali se nekako suviše lako sklizne nazad u temu, pa onda izgledamo neozbiljno.
dragoljub92 dragoljub92 23:28 12.05.2009

Re: Школске униформе

maksa83
ionako ne mogu da pohvatam pola komentara, majkomila

Ja čekam da se prespe na drugu stranu pa da se razularim na prvoj.

батали ја ни са ве твоје мађије не мог да поватам ни своје цомента а камоли одговоре па још ако направи неко оно,оде мас у пропас
mirelarado mirelarado 23:29 12.05.2009

Re: Школске униформе

Predrag Brajovic
maksa83
E, nema se puno vremena, bolje da odmah počemo sa trolovanjem.

Молим да ми се упише као да сам с троловањем ја први почео, нешто сам индиспониран ових дана, па можда ме овај незнатни друштвени подстицај мало орасположи?


Тебе су, Предраже, ионако акламацијом прогласили за родоначелника троловања, те ти се то позитивно бројање бележи аутоматски.
crossover crossover 00:23 13.05.2009

Re: Школске униформе

maksa83
E, nema se puno vremena, bolje da odmah počemo sa trolovanjem.

Playing With Fire, The Rolling Stones

(bez ikakvog dobrog razloga i potpuno mimo ikakvog konteksta (osim što su i oni nosili uniforme u školi), čisto 'nako, dobra pesma od Stounsa za koju nisam znao da postoji dok nisam pogledao Darjeeling Limited)

Мислио сам да све знам, а први пут чујем ову ствар од Стонса.
Ево и теби један трол гледе школских униформи: Undertones - Teenage Kick
myredneckself myredneckself 01:50 13.05.2009

Re: Школске униформе

Мислио сам да све знам, а први пут чујем ову ствар од Стонса.

е, ову ти крос не могу опростити
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:11 13.05.2009

Re: Школске униформе

under my thumb

још једна из тог периода коју сам први пут чуо за време горепоменутог балета.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:09 13.05.2009

Re: Школске униформе


marco_de.manccini
under my thumb

још једна из тог периода коју сам први пут чуо за време горепоменутог балета.

ja i moj muž nismo izlazili u iste kafiće.
antioksidant antioksidant 09:13 13.05.2009

Re: Школске униформе

njanja_de.manccini

marco_de.manccini
under my thumb

још једна из тог периода коју сам први пут чуо за време горепоменутог балета.

ja i moj muž nismo izlazili u iste kafiće.

nisam znao da ima kafica gde se pustaju stonsi!!!!

covek se uci dok je ziv
maksa83 maksa83 11:06 13.05.2009

Re: Школске униформе

crossover
Ево и теби један трол гледе школских униформи: Undertones - Teenage Kick

A evo i tebi jedna modna-military ekstravaganza: The Cramps - Bikini Girls With Machine Guns.
crossover crossover 19:04 13.05.2009

Re: Школске униформе

maksa83
A evo i tebi jedna modna-military ekstravaganza: The Cramps - Bikini Girls With Machine Guns.

То Мајсторе!!!

А кад смо већ код екстраваганце, назад на Острво, ево једна специјално за тебе и Реаниматора:

David Bowie - Rebel Rebel
darkonduty darkonduty 22:58 12.05.2009

Jednostavnost....

Ne smatram da je to uopće loša ideja, iako na prvu možda tako izgleda.
A uz to je i praktična jer ne moraš smišljati 20 različitih kombinacija na foru kako obući klinca svaki mjesec. Jerbo ako se mali pojavi dva dana zaredom u istom, ne gine mu ismijavanje od ostatka dječurlije, danas su takva pravila ponašanja u igri.

Smatram kako uspoređivanja sa socijalističkim – komunističkim režimima nisu primjerena, takva se praksa desetljećima, pardon stoljećima provodi u zapadnim demokratskim zemljama.

Uvođenje uniformi može naoko vizualno smanjiti statusne razlike i pojačati svijest o pripadanju kolektivu, što smatram sasvim ok.
Ne vjerujem da drastično zatire individualizam, ipak odjeća nije jedino po čemu se prepoznajemo i razlikujemo od drugih, zar ne?

Iliti posve prizemno: danas su mnoga djeca nesretna i iskompleksirana zato jer nemaju odgovarajuće markirane tenisice, hlače, majice. U njihovoj dobi to permanentno nezadovoljstvo je vrlo ozbiljna stvar, a kod mnogih i put prema razvoju raznih poremećaja od izoliranosti do osjećaja manje vrijednosti itd.....

Naravno nisam naivna i ne mislim kako u društvima koja propisuju uniformiranost ne postoje problemi između i sa djecom, ali ne ovakve vrste.

Znači: podržavam, odnosno smatram da je ok!
Unfuckable Unfuckable 01:09 13.05.2009

Re: Jednostavnost....

darkonduty
Ne smatram da je to uopće loša ideja, iako na prvu možda tako izgleda.
A uz to je i praktična jer ne moraš smišljati 20 različitih kombinacija na foru kako obući klinca svaki mjesec. Jerbo ako se mali pojavi dva dana zaredom u istom, ne gine mu ismijavanje od ostatka dječurlije, danas su takva pravila ponašanja u igri.

Smatram kako uspoređivanja sa socijalističkim – komunističkim režimima nisu primjerena, takva se praksa desetljećima, pardon stoljećima provodi u zapadnim demokratskim zemljama.

Uvođenje uniformi može naoko vizualno smanjiti statusne razlike i pojačati svijest o pripadanju kolektivu, što smatram sasvim ok.
Ne vjerujem da drastično zatire individualizam, ipak odjeća nije jedino po čemu se prepoznajemo i razlikujemo od drugih, zar ne?


Iliti posve prizemno: danas su mnoga djeca nesretna i iskompleksirana zato jer nemaju odgovarajuće markirane tenisice, hlače, majice. U njihovoj dobi to permanentno nezadovoljstvo je vrlo ozbiljna stvar, a kod mnogih i put prema razvoju raznih poremećaja od izoliranosti do osjećaja manje vrijednosti itd.....

Naravno nisam naivna i ne mislim kako u društvima koja propisuju uniformiranost ne postoje problemi između i sa djecom, ali ne ovakve vrste.

Znači: podržavam, odnosno smatram da je ok!

bravo !
myredneckself myredneckself 02:19 13.05.2009

унф, тотални трол...дод је јако озбиљна

Ne vjerujem da drastično zatire individualizam, ipak odjeća nije jedino po čemu se prepoznajemo i razlikujemo od drugih, zar ne?

сасвим сигурно није !
треба имати понешто у глави, и бити личност, односно модерно personality
али...немој ми рећи да ти о особи не говори много тога..(.оних финих, малих детаља за распознавање), и то, како је обучена?!
ај' да кренемо...сандале и чарапе,( као епоним љаксе look-a), ма мож' да изгледа трипут ко Џорџ Клуни, и има памет Хокинга
значи.. питање стила!
неко ко га нема, или није имао где да научи, нек' мало копипејстује по околини, гледа, бира, прихвати, одбаци... то се да изградити
dragoljub92 dragoljub92 23:00 12.05.2009

ех

што волем кад ми на фохлифе-у дају серију брез титлова па сад морам да слушам и капирам јенглези како спикују инглиш на френчменски и дојче начин а о тлијану да и не причам
Alava Alava 00:04 13.05.2009

Re: ех

ma jel ti to gledaš
aj šel sej zis onli uens ?
dragoljub92 dragoljub92 00:29 13.05.2009

Re: ех

Alava
ma jel ti to gledaš
aj šel sej zis onli uens ?

ало,ало
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:33 13.05.2009

Re: ех

kako se zove ona iz alo alo sto kaže to čuveno aj šel sej zis onli uens?
mirelarado mirelarado 00:39 13.05.2009

Re: ех


kako se zove ona iz alo alo sto kaže to čuveno aj šel sej zis onli uens?


Мишел.
EДИТ: Ево је овде.
radojicic92 radojicic92 23:02 12.05.2009

...

„Au, pa ovo uopšte ne liči na one Naše...
A i - verovatno - neće moći da se potpisuju jedni drugima na kecelju.“

a sta Nama fali, niko normalan, a opet veseli:)
ako vec hoce da uvode treba opet samo kecelje gore, ispod sta ko hoce i da ima dzepove levi i desni fino za puskice, cedulje i sl.
ovo sa majicama neprakticno
inace u imperijalistickoj Americi zavisi od skole, neke imaju neke ne i sve su razlicite
a vidi ovu ekipu

Unfuckable Unfuckable 23:08 12.05.2009

Re: ...

bratte, pa mi smo debelo koristili tu okolnost što kecelje liče na sakoe pa smo kačili bedževe, malo li je ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:10 12.05.2009

Re: ...

radojicic92
a vidi ovu ekipu

Чико, а јер су све ове униформе твоје?
radojicic92 radojicic92 23:41 12.05.2009

Re: ...

pa smo kačili bedževe

ma gde malo, po bedzevima smo se samo i razlikovali
bilo bi zanimljivo da se ovde ljudi izjasne ko je nosio uniforme, a ko ne, pa da se vidi kakav je ko isp'o covek i onda tako donesemo odluku yay il' nay

radojicic92 radojicic92 23:41 12.05.2009

Re: ...

Predrag Brajovic
radojicic92
a vidi ovu ekipu

Чико, а јер су све ове униформе твоје?

ja i ne znam sta ce im kad su svi isti
omega68 omega68 00:22 13.05.2009

Re: ...

po bedzevima smo se samo i razlikovali


.....Čovječe on je vukao curu, nosila bedž da joj se zna prednja strana
Ibro dirka - Zabranjeno pušenje
sladjamk sladjamk 23:02 12.05.2009

Potpuno

podrzavam
Necu da komentarisem zato stose slazem sa Todicem

Da bismo rešavali pitanja bezbednosti, i socijalne i ekonomske različitosti, jer svedoci smo da se među decom javljaju netrpeljivosti ko ima kakvu odeću i tako da smo kupili uniforme svim đacima prvog razreda
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:03 12.05.2009

da

podrzavam. Irski djaci, ako nekog zanima, su svi odreda uniformisani, i starno je lepo kada ih ujutro vidite da idu u skolu. Jedino sto mi se kod njih ne svidja jeste visoka cena, maltene monopol kada je rec o nabavaljanju uniformi pa jedna kombinacija kosta oko 120 evra, a vama trebaju barem dve, da se ne biste ubudjali u jednoj...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana