Skip navigation.

Labris

Banka hrane

 
Srbija 2020

Sta ne volim u Americi

 

 

Sta ne volim u Americi

Plasticne restorane s vestackim svetlom

Miris velikih samoposluga

Shoping Molove, tuzne hramove nezasite gladi za stvarima

Lance prodavnica, lance restorana, lance banaka, lance obdanista, lance bioskopa, lance knjizara, lance. you name it, koji su okovali Amariku u bezlicnost Istog(K)a

Opsednustost decom

Price o deci na vecerama

Decu koja vode glavnu rec na vecerama

Tinejdzerske filmove

Hriscanski fundamentalizam jer me podseca na fasizam

Predsednika jer me podseca na Milosevica

Kuce od kartona i dasaka kao iz "Tri praseta"

Zaklinjanje zastavi u skoli pre casova

Politicku korektnost jer je dovedena do apsurda

Multikulturalizam jer me podseca na "bratstvo i jedinstvo"

Tinejdzere kao meru ukusa

"Patriot Act" jer je uveo totalitarizam

Nedostatak hedonizma olicenog u najamerickijoj paroli svih vremena "Just do it" koja se prenela na sve delove zivota( let's do lunch, let's do a movie, he is doing her...)

Letnju vlagu na Istocnoj obali

SUV i dzipove jer su zastrasujuci i prljavi

Radikalni feminizam koji je ukinuo erotiku a jos uvek dozvoljava nejednake plate za isti posao.

Valentine's day jer je izmisljen da bi se nesto prodavalo izmedju Bozica i Uskrsa

FOX televiziju jer me podseca na RTS u najgorim danima

Letovanja od cetiri dana umesto cetiri nedelje kao u civilizovanom svetu

Nekriticnu naivnost Amerikanaca

Fast forwarding life:instant zadovoljavanja potreba naspram produzenih uzivanja( quick lunch, quick sex, quick coffee....)

Nedostatak sumnje i nespremnost na pobunu.

Idiotizam u smislu ne-politicnosti.

Ukidanje emocija i uvodjenje dijagnoza( anksioznost umesto strah, depresija umesto tuga, hiper-aktivnost umesto zivahnosti...)

 

 

 

 


Suburbs

'nough said


haha..

vala 'nough..:)


I jos

Policajce koji ti oprezno prilaze i tretiraju te kao da si masovni ubica ili terorista, i kad te i za najbezazleniji saobracajni prekrsaj zustave.

Kad zoves telefonom neku firmu da narucis ili kupis nesto, odmah se javlja ljubazni glas. Kad tu istu firmu zoves da otkazes servis ili ulozis reklamaciju, javlja ti se niz masina, pa ti onda puste pola sata muzike, i na kraju se iskljuci veza.

Neverovatnu masovnu ravnodusnost prema biblijskim stradanjima hiljada drugih, i najprizemnniju ljigavu patetiku kad je neko "nas" imao udes.

Lesinarsku zluradost u "serijama" kao sto je Judge Judy.

Freak shows kao sto je Jerry Springer

Trecina TV kanala je posvecena tele-marketingu

Neverovatnu kolicinu najstupidnije zute stampe pred kasama u prodavnicama hrane


opet dobro

jedan dodatak: mali nedostatak obrazovanja iz geografije:

Ona: "Holland? I though you live in Amsterdam? ...or is that the same thing? Sorry, Im just not good with geography..."

Ona: "It must be cold in Siberia?"...

Ja:"Sure, but Im from Serbia."


You call that

"mali"? :)))


NE PODNOSIM..

.. TU PLASTICHNU ZEMLJU ( u svakom smislu te rechi)..


Pa dobro, ti bio, video,

Pa dobro, ti bio, video, vratio se....it'a all good...


Syria?

Quote:
Sure, but Im from Serbia

Prošle godine, Shiphol aerodrom u Amsterdamu. Ulazim u jednu radnju, izabrao poklon za gospođu i plaćam. Prodavačica me uljudno pita odakle sam.
JA: Serbia
PRODAVAČICA: Syria
JA: Serbia
PRODAVAČICA: Syria
JA: Serbia
PRODAVAČICA: Syria
{repeat x=20}

Spelovanje nije pomoglo jer Serbiu nije imala u bazi svoje kompjuterizovane kase. Pokušao sam i sa Yugoslaviom, ali bez većeg uspeha.

Na kraju sam morao da je priupitam šta će joj to. Statistike radi, na to će ona, jer npr. ako se pojavi veliki broj kupaca iz "Serbie" (zapamtila je na kraju)...
...vi ćete postaviti natpise na srpskom u rafovima, nadovezao sam se ja?
Da, potpuno ste u pravu, zaklimala je ona glavom uz neizbežan prodavački osmeh.

Drago mi je da sam makar malo pomogao budućim posetiocima Amsterdama iz ovih krajeva. Koliko se ja razumem u statistiku, dobićemo jedno slovo na kutijici žvaka.


jeste

u Americi niko ne zna gde je Serbia, ali zato svi znaju gde je Croatija, Bosnia, pa i Kosovo (narocito Kukes). Pitam se zasto li je tako?


Servia

Vladane Aleksić,

Tu je po sredi mali nesporazum jer se Serbia na holandskom izgovara kao Servia, a znaju Holandjani dobro gde je to...


?

Somewhere on the road from Florida to Mobile, Alabama..
- Where u from?
- Yugoslavia.
- Yeah,yeah, cool..I know that one..Copenhagen, Yugoslavia, right?


Ja bih pokušala sa

Ja bih pokušala sa Karadžić ili Mladić ili Milošević...Setili bi se sigurno. Sad će nas i Šešelj proslavljati.


znakovi raspoznavanja

pun pogodak je sm! - juzna hemisfera prockilji i na montenegro (otisli i oni), ponekad pomogne i milan lukic....secret tips: fudbaleri... ko zna
debrendirana manekenka sigurno ima jos nekih predloga


U Meksiku

jedino znaju za Bora Milutinovic.


ipak bi trebali

ipak bi trebali pretpostaviti da bi doticna osoba spelovala pravilno
I thought you lived in Holland and so on


u south beachu udjem u okean

u south beachu udjem u okean do struka, i odmah se pojavljuju 3 skutera uz neverovatno dramaticnu dreku sa megafona: return to the beach, for your own safety. jednom recju, strah. sve je nekakva potencijalna opasnost.

na faksu dekan odlucio da se i sprovede pravilo o zabrani pusenja na pozarnom stepenistu (pun department evropljana i ostalih, mozete zamisliti problem sa rules enforcement). argument: it's not only the law, it's also a good idea. mi se ceskali po glavi, nesto nam tu bilo cudno. pa smo skontali: bilo gde drugo na svetu bi se reklo: it's not only a good idea, it's also the law.

ipak, sve su to samo zivopisni detalji. nesto te sokira, na necemu drugom puno naucis. ja sam u usa naucila uzasno mnogo (cak i o svojoj zemlji, kad sam je pogledala iz druge perspektive). ono sto sustinski nisam mogla da podnesem, i zbog cega nikad nisam mogla da se osetim "kao kod kuce" je to vrsljanje po ostatku sveta, with the license to kill. i, krajnja racunica kaze da je ta udobnost koju uzivaju stanovnici usa, kostala zivota nekoga, tamo negde. jbg, moram da poradim na tom pragamatizmu kod sebe...


- SMRTNU KAZNU

- SMRTNU KAZNU

--------------------------
pedja.fr


lethal injection

bas danas u Ohaju ubise jednog pripadnika kulta koji je zrtvovao celu porodicu medju kojima i dete od 7 godina. Well, pa ne znam bas... being on a death row cini se jos gore od egzekucije.


cenzuru na televiziji, all

cenzuru na televiziji, all the fucking bleeping and blurring, come on......


hehehe

Viewer discretion is advised :=)


Ovde je neviđena sloboda

Ovde je neviđena sloboda medija...
Nijedan spot, nijedna sličica bojkota ili protiv referenduma nije emitovana. Niko nije hteo/smeo/cenzura/autocenzura, šta god...

Vidim da neviđeno svi koji ste u Americi pljujete po istoj. Što se ne vratite u ovu ljepotu neviđenu!?
Ja ne znam, nekako se ne bih mučila sa svim tim strašnim stvarima.

Je l' i njihova deca, koja inače vode glavnu reč svugde, idu ulicom i viču "Ubij, zakolji....?


Bas

tako kako si napisala...Kuce od dasaka - tri praseta:)

"Today is grey skies, tomorrow is tears,
you'll have to wait til yesterday is here." (T.W.)


mleko bez ukusa, Hershey's

mleko bez ukusa, Hershey's chocolate, tailgating parties...


Hershey 's chocolate

Recept je izmisljen nabrzaka, samo da bi fabrika pocela sa radom, mnogo vise truda su ulozili u dizajn grada za radnike - istoimenog Hershey, PA. Cokoloda je stvarno bljutava, al ni "Najlepse zelje" nemaju neki ukus, ali evociraju uspomene iz detinjstva, tako da treba razumeti one koji vole Hershey...


I

Sto nikad nisu u stanju da priznaju svoju ocevidnu gresku (uvek je neko drugi kriv, ili okolnosti)

Sto vesti o poplavama, zemljotresima, nesrecama u drugim zemljama traju par sekundi, i stavljene su u istu ravan sa izvestajem o macki u Kentakiju koja se popela na drvo i ne ume da sidje, i to traje par minuta uz obavezno intervjuisanje presrecnog komsiluka (look ma', I'm on TV!).

Sto masovno veruju da jedino sto svi ostali ljudi na planeti zele je da postanu Ameri i zive "american dream" (= plastic house in the suburbs, two cars in the garage).

Do apsurda doven koncept bezbednosti - cuveni "safety" je izgovor za svaku budalastinu. (Jednom su mi, na moj poziv, posle manjeg pozara u kuci koji sam sam uspeo da ugasim kucnim pozarnim aparatom, poslali cetiri velika vatrogasna kamiona, ambulantna kola, policijska kola, i serifa na celu, svi opremljeni do zuba, uz necuveno zavijanje sirena. Uvredili se kad sam ih pitao da li se tako trose pare od poreza koji im placam).

Sto nemaju nikakavog postovanja za nastavnike, ucitelje, vaspitace, jer su te profesije slabo placene.

Sto misle da su ljudi koji ne govore engleski jednostavno jadni retardirani.

...


Ali i sve lose stvari su

Ali i sve lose stvari su neka forma unutrasnje energije sistema koju spretna osoba ume iskoristiti.
Jedan moj prijatelj, radio amater, je "posadio" antenu u basti (visok vertikalan stub (GP - Ground Plane sorta) - ko stap za pecanje samo sto ide i do 20 metara) pa je na upozorenje da to ne moze tako i da mora da se rusi jednostavno stavio americku zastavu na vrh.
I nema problema :)


@NSarski

Sto nikad nisu u stanju da priznaju svoju ocevidnu gresku (uvek je neko drugi kriv, ili okolnosti)

Mislim da je to unverzalna ljudska osobina, inace ne bi Srbi bili tako uspesni u suceljavanju sa prosloscu i tako to...

Sto masovno veruju da jedino sto svi ostali ljudi na planeti zele je da postanu Ameri i zive "american dream" (= plastic house in the suburbs, two cars in the garage).

Mogu da vidim kako covek dodje u takvu zbludu kada gleda na TV-u onu procesiju ljudi na meksickoj granci koji se ubise (bukvalno) da udju.

Sto nemaju nikakavog postovanja za nastavnike, ucitelje, vaspitace, jer su te profesije slabo placene.

Ja mislim da su ucitelji OK placni. Medijanska plata je 50K. 50% ljudi zaradjuje ispod 30K, a samo 30% iznad 65K (sve podaci iz najnovijeg Time). Uz to moras da uzmes u obzir da ucitelji imaju 3 meseca raznoraznih raspusta (ko jos ima toliki odmor), veci job security od zaposlenih u privatnom sektoru, i bolje benefits od vecine, sto je sve oblik nemonetarne kompenzacije. Kada jos uzmes da gotovo svako moze da postane ucitelj, placeni su sasvim OK.


Aw, c'mon Brooklyn,

vaspitaci u obdanistima i pre-school, koji im cuvaju nemirnu decu, su na sat slabije placeni od cuvara parkinga, koji im cuvaju parkirane automobile.

Za univerzalnu ljudku osobinu se slazem, ali ovo je blog o Amerima, ne o Srbima. A valjda ce i Srbi jednom doci na red. (Imam stare poznanike koji samnom nece da razgovaraju kad dodjem u Beograd "jer sam Amer koji ih je bombardovao". Ludilo!)


a tek sto

roditelji u americi neznaju da disciplinuju decu i da ih nauce da se pravo znanje dobija tako sto se sedi i uci kuci a u skoli razlucuje,nego sve krive jadne nastavnike. Mozda zato sto je anyways,vecina roditelja intelektualna nedonoscad as well. Jadni nastavnici ovde,eto kazu da kad je nekoj deci dosadno,oni ih onako pljunu,by the way,da bude zanimljivo,pa ih ti kazni,a roditelji mu paranoicni. Pre bi ja brate na parking vala.


gde si bre dusane?

nema te, nema recepta za maslinjak, dolazis u novembru za HAM, a?
;-)
(izvinjenje autoru za zloupotrebu bloga u privatne svrhe. nikad vise, promis! :-)

BebaOdLonchara


e za obdaniste neznam,

e za obdaniste neznam, mislila sam na skole, my bad...

sto se ovog drugog tice, govorimo o razlikama izmedju USA i sveta, koje nam se ne sviidjaju. Ako govorimo o univerzalnom, to mu dodje kao da bi reko' u americi mi se nesvidja sto ljudi imaju dve noge...


Što čitam dalje, sve

Što čitam dalje, sve užasnije.
Vratite se.
Moja kći je neki profa biologije i nema tri meseca raspusta i ima 350 jura.
Njena drugarica je asistent na faksu ima 16.000, što je 200 jura. Nema ni katronskih gajbi a ni nekih boljih. Ma fantazija. Čista!!!


Sta je jura? hiljada? koja

Sta je jura? hiljada? koja valuta? sta je katronska gajba?


Brooklyn,

take it easy :))


ma ozbiljno pitam, kada sam

ma ozbiljno pitam, kada sam ja zivela u novom sadu nismo tako govorili. ali kada sam zivela u ljubljani, jurij je bio sleng za hiljadu (tolara). ali onda neznam koja bi to bila valuta 350K cega?

a kartonska gajba je onda valjda referenca na one drvene kuce negde pomenute...dobro, i get it....


juro....

euro se valjda pravilno cita juro, zar ne?

mozda je to mislila.

iako kod nas obicno kazu evro ili neobicno euro.

a i 16000 din cenim da je oko 200 evra ;) second clue.


okey....and her point is?

okey....and her point is?


verovatno

verovatno je pod utiskom kako se (svi) zalimo da je ovde lose, pa nudi zena da se vratimo (kad nam je toliko loshe).

Samo... 350 jura i 200 jura nisu bas neka motivacija,
o drugim razlozima da ne diskutujemo.

Dovoljno mi je da procitam naslove vesti svakog jutra, da me podseti zasto sam otisao.


pa moji postovi o usa su

pa moji postovi o usa su ubedljivo najpozitivniji, rekla sam da je usa jedina zemlja u kojoj bi zivela..... gde bas meni nudi da se vratim?


mnogo si jos simpaticna...

pa se nudi da te spase iz naruchja pakla, sodobe i gombore.... ;)


Ivandj,

moguce da si u pravu sa tom interpretacijom. Ja sam u prvi mah mislio da ona (Hag = imenica zenskog roda) nije sarkasticna, nego da iskreno poziva ljude nazad. Ozbiljno, zaista sam to pomislio. Ali, sasvim moguce da sam u totalnoj zabludi.


obmanula te slatkorechivoshcu...

dozvolices mi da budem malo sarkastican.

ili

jeste sarkasticna i podvlachi da je ovde ipak bolje i da ne trebamo da se zalimo.

ili

mozda misli da je 350 evra dovoljan podsticaj. mozda je to nekome dovoljno.


Sasvim moguce,

mada ne uvidjam slatkorecivost (or, is it just me). Tvoje objasnjenje deluje logicno.
Ima samo jos jedan dodatak: postoje ljudi koji vode dijalog sa samim sobom, ono - razresuju sopstvenu konfuziju pred drugima. (Ja sam znao jednog u Torontu koji je obavezno svakog dana po dva sata razgovarao sa parking-metrom, i svasta mu u lice rekao. Nasloni se onako, kao Dzon Vejn, na onaj stub i pocne...). Nadam se da ovo nije slucaj.


that's just too funny! :))

that's just too funny! :))


slatkorechivost...

maybe it's me.

u fazonu: covece, 350 evra....... 3 5 0 e v r a.
kao da te to namami i ti tu kao treba da se impresioniras, da pronadjes spas i tako; pretera ga, znam.

ani-hu. skoro svakog dana jedan lik se krece ulicom:

Nesto mumla (koliko sam skontao: end of the world), pa onda zastane, chucne, pomoli se u par minuta i nastavi dalje i sve tako. Samo chova u elegantnom odelu, obrijan, doteran, skockan od glave do pete. Nije hobo, diluzhnl ili nesto.


barem je na ulici, a ne u

barem je na ulici, a ne u subway car, pa imas gde da pobegnes....


mislim da nikome ne smeta...

Gledam okolo, niko ga ne konstatuje.

A u metro-u ne verujem da bi ga pustili policajci.
DC metro na ulazima uvek ima par chuvara reda.

Jutros sam umalo izbegao da budem ocevidac nesrece.

Stigao na posao par minuta ranije. Na liniji na kojoj sam bio neko se bacio pod voz. Jadnicko.

Kolege koje su kasnile, kasnile su nekih 2 sata posle toga.


koliko cesto proveravate postu?

meni mail non-stop otvoren.


Mislim da cemo ipak

morati da sacekamo M-me Hag da razresi ovaj kosmicki problem. I slutim da ce biti prilicno...


prilicno....?

prilicno....?

sta, znaci nemozes da resis problem nekom matematickom formulom? Probability theory, maybe?


matematika

mi je uvek bila slaba strana.


Pisi kao

sto govoris, citaj kao sto je napisano. (V.S. Karadzic)

Dakle: juro. (Kad pises kao sto govoris)

Dakle: euro. (Kad citas kao sto je napisano).


Ohmygod,

1 euro = 1 juro
cim su u pitanju hiljade radi se o dinarima
1 euro (= 1 juro)= cca 80 dinara (s tim sto je "dinara" meko i ne izgovara se)

Ergo, 16000 znaci 16000 (dinara "mekih") = 200 euros = 200 jura (ili jurica, medju ljubiteljima).

Dalje "kartonske", ne mogu da znace i "drvene".

A "gajba" znaci i gajbica (za povrce, recimo [= crate]), ali moze znaciti i smestaj razlicitih velicina - od uboge sobice, do luksuznog apartmana. Kad te neko pozove u "gajbu" nemas pojma gde ces zavrsiti.

I hope this helps.


sorry, no, aj

sorry, no, aj mizunderstud....

meko, dinara, haha, sada se vec bolje osecan sto u petak uvece sedim i radim, umesto zurcim po village-u....


S tim sto

recenica: "Nema ni katronskih gajbi a ni nekih boljih." nema nikakvog ni gramatickog ni logicnog smisla. Ja mislim da je u pitanju nesto folklorno.


dobro, sada kada sam

dobro, sada kada sam pokupila sve clues, mislim da je htela da kaze:

evo, u americi ucitelji zaradjuju 50K i zive u drvenim kucama, kod nas (iz njene perspektive, to nas), zaradjuju 350 evra i nemaju cak ni kartonsku kucu, jer je i ta za njih cista fantazija....


samo sto vecina nema predstavu..

o tome sta znaci 50k.

koliki su troskovi zivota?
koliko se placa stan?
koliko se prosecno trosi na hranu?

kad im kazes 50k, oni uzimaju Serbishe standard.

150 evra stan
50 komunalije
neznam kolko hrana.

i onda im 50k puuuuuno. Da se razumemo. Solidno jeste i moze da se ustedi (ko sto rece Brooklyn).


Poštovani Ivane & Brooklyn,

nepotrebno mnogo ste vremena i prostora potrošili na razjašnjavanje mog posta.
Evo ovako:

* Da, juro je euro ili evro. Tako klinci ovde (u Beogradu) govore.

* Da, moja kći je profesor biologije i radi u gimnaziji fde se takođe ne poštuju nastavnici. Od toga da ne dolaze na časove, do pijančenja, šutiranja stolica i sličnih stvari.

*350 eura je više nego bedna suma za bilo kakav pristojan život.

*Gajbe (stanovi) su daleko skuplji od navedenih 150 eura. Na dalekoj periferiji su oko 200 a u širem centru 300 do 500. I to mali stanovi, sa eventualno jednom spavaćom sobom. Komunalije su takođe iznad 50 ako bi čovek da ima internet, da se zagreje, da popije kafu ili šta već. Dakle, plata moje kćeri ne pokriva ni ove prve troškove. Ako nema partnera, ako ne živi s nekom ko ima barem toliko, ne može da iznajmi ni najmanji stan i da živi sama. Poenta je da se ovde mladi osamostaljuju u kasnim 30-tim iz ekonomskih razloga.

*Kredeiti su vrlo nepovoljni da bi se ušlo u kombinaciju da kupiš stan(čić). A i ako se odlučiš, učešće je 20% a kamate ogromne na te duge rokove koji nisu duži od 20 godina za sada.

*Stvar je u tome da se ovde ne može ni naći drugi posao. Mislim, ni da se promeni ta buđava škola, ni da se radi neki dodatni posao.

*Samo sam to htela da kažem. Ništa lično. Ovde nema ni perspektive ni političkih sloboda i sve veći broj mladih želi da ode, uključujući i obe moje kćeri.


Draga Hag,

izgleda da se opet ne razumemo.

Ovde je bilo reci o tome da se nastavnici, ucitelji, itd., u drustvu ne postuju kao profesija. Vi, s druge strane, govorite o tome kako se djaci prema svojim nastavnicima odnose. Tek da vam kazem da u mnogim skolama u USA na ulazu postoje detektori za metal da ucenici ne bi dolazili naoruzani na cas.

Sta znaci "350 eura je vise nego bedna suma"? Kolika je bedna? Kolika je manje nego bedna?

Neko koga dobro poznajem (arhitekta) je dobio posao u Njujorku, u svojoj struci, sa oko 60 hiljada dolara godisnje plate (sto, iz perspektive srpkih primanja, deluje kao pristojna svota). Kad se od toga oduzme porez, taj nije imao dovoljno da placa stan na Menhetnu (cca 2-5 hiljada mesecno), pa je morao da ga deli sa jos nekim. Posle nekoliko meseci takvog zivljenja, on je dao otkaz i otisao da zivi u nekom manjem gradu, daleko od Njujorka.

I ovde se krediti daju na period od 15-30 godina za stanove i kuce. Kamate su 4-8% godisnje. Za ostale vrste kredita (kreditne kartice, na primer), kamate mogu biti i 30% godisnje.

Preko 75% amerikanaca nema ustedjenih vise od 20 hiljada dolara u penzionom fondu. Sa tim moze nekako da se zivi godinu dana (ne u Njujorku!). Zato se mnogi sedamdesetogodisnjaci dodatno zaposljavaju u samoposlugama da na kasi pakuju kupljenu robu u kese (cca $7.5 na sat). To su otprilike poslovi koji su im, u tim godinama, dostupni. 8 sati rada=$60-minus porez=$46 na dan. To je manje nego bedna suma za ovdasnje prilike. A mislite da je nekom od 70 godina lako da radi 8 sati dnevno takav posao? Svakog dana?

Razumeo sam vasu poentu da u Srbiji nije lako, naprotiv. Ali, nemojte se zavaravati, ni ovde svima ne cvetaju ruze. Ima ljudi koji ovde odlicno zive, ali takvih ima i u Srbiji.


Uffff, Nadire,

kašikom na bager, pa još od sabajle. Nek vam je sa srećom!


How would I know such things, Dr Wu?

Hvala na upozorenju. Odoh na pecanje :))


s tim sto ako uporedimo NYC

s tim sto ako uporedimo NYC sa Beogradom, kao najveci i najskuplji grad u obe drzave, tipicno u Njujorku mladi i visokoobrazovani (Professionals) ne mogu da priuste stan nego ga dele. i to tipicno dele 1 bedroom, gde je dnevna soba pretvorena u drugu spavacu sobu, spavaca soba pregradjena u dve, pa je velika taman toliko da uguras krevet, ljudi iznajmljuju orman (bukvalno) za sobu, railroad style stanovi, gde moras da prodjes kroz sobu cimera ili on kroz tvoju da bi dosao do svoje....tako zive fakultetski obrazovani na Manhattnu. E, ako hoces da kupis stan mozes (maleni stancic od 70-ak kvadrata) gledas na cenu od 750K pa sve do 2M. Tako da u NYV vecina ljudi zapravo ima ili dosta nizak zivotni standard, ili trose vise nego sto bi trebali, i zive iznad svojih mogucnosti (ili su, eventualno, uspeli da se uvale u neki rent-controlled, kao na primer jedan sto ga znam)

Ako odes u neko manje mesto mozes da kupis kucu mnogo jeftinije, kao sto i u Srbiji na selu mozes da kupis kucu za, koliko, 10-20 hiljada evra?

@NSarski, 60K za arhitektu je sramno mala suma...to je kriminal a ne 50K za ucitelja...


jos ako dodamo start.

Niko nije spomenuo da dolaskom u ameriku, ti si dosta dugo vremena "cart blanche", u zavisnosti od jacine posla i primanja, cekas dobrih 6 meseci do godinu dana da dobijes prvu kreditnu karticu, da ti krene kredit histori. Zasto je to bitno?

Cim stignes ovde, recimo zelis da iznajmis stan legalno. Treba da popunis aplikaciju i sacekas da te "provere" tj. da vide tvoju kreditnu istoriju, sto mu otprilike znaci da vide koliko si platezno sposoban. S'obzirom da si tek stigao, oni nemaju nikakve informacije o tebi i prinudjen si da "skoro ilegalno" budes podstanar.

Ako si podstanar, onda: da bi otvorio bankovni racun, potreban ti je dokument od osobe koja je legalno na adresi na kojoj zivis, koja ce potvrditi da tu zivis i kopija dokumenta kojim je stan iznajmljen. Peripetije do 101 i nazad.

Recimo zelis da uzmes mobilni telefon. Ista procedura. Ako nemas nekog ko bi te dodao na njegov/njen "family plan", placas pripejd sistem (ovde to zovu pay as you go) koji je neverovatno skup.

Slicna situacija za mnoge naj-jednostavnije stvari.

Zbog svega toga, prinudjen si da delis stan, da placas sve u keshu (debitnom karticom).

To sto Brooklyn govori, da uzmes kredit, da kupis stan........ mnogo vremena treba da prodje da dodjes u poziciju za tako nesto.

Medjutim, to je sistem koji ovde funkcionise i kojim se svako prilagodjava.

50k? milina.

Prvih sest meseci sam bio na stipendiji.

$1000 mesecno.

$600 stan (cetri cimera, 1 bedroom)
$150 potrebstine
$50 telefon
$80 hrana

$100 posaljem mojima

i ostane mi za buwek ;)

Nije lako, ali posle godinu, dve, dodje sve na svoje mesto i tek onda pocinje zivot ovde.


Brooklyn,

60K je bolje od prosecne prve plate za inzenjere. I ovo je bila jedna od najprestiznijih arhitektonskih firmi na svetu (offices na Madison Ave.).


nsarski

Ali inzinjeri uloze 4 godine u undergrad obrazovanje. Arhitekte uloze to, + 2-3 (neznam tacno koliko traju studije arhitekture) u poslediplomske, pa imaju vecu investiciju (u obliku skolarine, i prihoda kojih su se odrekli za te 2-3 god), tako da dakle bi i trebali da imaju veci platu, da im prinos na investiciju bude isti, kao inzinjerima.

Ja bi pre poredila arhitekte sa pravnicima (posto uloze slicnu kolicinu vremena i novca u svoje obrazovanje) i njihova starting salary je mnogo veca (u nyc > 100K, izvor: us news & world report.


Verujem,

jedino sto je ovo bio poseban slucaj. Mislim, ta bi primanja dramaticno porasla da je covek izdrzao na poslu par godina, ali...


kao prva plata 60k je nesto.

Ali se vrlo brzo penje zavisno od jacine projekta.

Ortak (NYC) posle 2 godine rada, uzima oko 150k + jos oko 50k-80k na osnovu bonusa za max. dva projekta godisnje. Projekti su naravno milionski.

Web Designer u DC-u krece od 60k (komercijalni klijenti, nista spektakularno)

Web Designer (gradjanin sa security clearance-om) moze da ima start od oko 120k + bonus (kompanija ciji su klijenti razne vladine organizacije).


Architects vs engineers

Jeste li sigurni da pričate o istim stvarima. Naime, na zapadu arhitekta obeležava dve stvari:

1) arhitektu sa krejonom koji iscrta siluetu, i
2) čoveka koji je odgovoran za upravljanje projektom (project managera- ovo je pogotovu prisutno u starijoj anglosaxonskoj praksi, koja se, moguće je, održala i u NY). To su uglavnom inženjeri, mada not neccessarilly.

Prvi mogu da imaju vrlo širok raspon zarada: od 60K (pa i manje) do višemilionskih honorara za npr Normana Fostera.

Drugi uglavnom rade za početne plate od 100K (mada je tu vrlo teško pričati o početnicima - te poslove ne mogu da rade ljudi ispod 35, zbog neophodnih ćaga- njima su contracti middle name- i neophodnog iskustva).

Graduate inženjeri su jeftina radna snaga svuda u svetu, izgleda.


vizuelno i stabilno...

Arhitekta ne samo da daje vizuelnu, estetsku komponentu gradjevini, vec ta "silueta" mora da bude staticki stabilna.

Arhitekta nije crtac, vec projektant. Mora da proracuna da li ce ta njegova silueta moci da se izvede (izgradi). Koliko god da ima fantasticu ideju (eye candy, if you will), ako ne moze da se izgradi to pada u vodu.

Od njega krece idejno resenje, koje dalje gradjevinski inzenjer staticar (Structural Engineer) proverava u detalje, stabilnost, uticaj raznih opterecenja, vetra, snega, stabilnosti tla, seizmike i sl i daje zeleno svetlo - potvrdjuje da takva konstrukcija nece da se srushi.

Na red dolaze vodovod i kanalizacija koji ce dati predlog i izmeniti uglavnom unutrasnje detalje kako bi funkcionalnost objekta bila prilagodjena (gde ce biti kupatila, kuhinje i sl).

Onda na red dodje elektro inzenjer koji takodje koriguje odredjene unutrasnje detalje, zidove i sl. Di ide plava a di cervena zhica.

i tako dalje i tako dalje.

Na kraju ta Arhitektova silueta dobije pecat da je izvodljiva i u mnogim slucajevima se vizuelno razlikuje od pocetne slichice.

Nakon toga krecu tehnicari koji ce od projektne dokumentacije da iz-detaljishu sve i naprave kamaru crteza (blue prints). E, oni crtaju do iznemoglosti.

Project Manager u ovom slucaju je osoba koja koordinira sve aspekte:

- dobija idejno resenje od Arhitekte
- dobija zeleno svetlo od Gradjevinca
- dobija resenje za cevke i cevchice
- dobija korekciju elektro-inzjenjera
- dobija detaljan plan o tome koliko je potrebno materijala, radne snage, angazovanost opreme, masinerije i sl

A onda Operations Manager:

- pravi gantogram sa pregledom svih mogucih detalja, vremenski rasporedjenim,
- angazuje radnu snagu
- doprema materijal
- doprema masinerije
- angazuje glavnog projektanta (gradjevinca) da s'vremena na vreme proveri da li sve ide po planu

i tako.


pa, dobro,

ako je tako lakše. nisam sada mislio da ovo pretvorimo u raspravu o procurement-u i raznoraznim šemama finansiranja i vođenja građevinskih projekata, DB, DBFO, lump sum (sa fixed ili fluctuating price), scheduled of rates, re-measured. mislio sam da bi to malo bilo dosadno ljudima.


taman posla...

Samo da objasnim sta podrazumevam pod Arhitektom a sta pod Project Managerom.

Jedino je to namera bila.


Wu,

neznam mnogo o poslu arhitekte. Moja poenta je bila da ako poredimo ko je srazmerno malo ili mnogo placen treba da poredimo jabuke sa jabukama....

E sada, ima vise faktora koji odredjuju cenu necijeg rada na trzistu (i razlike medju profesijama u istoj zemlji).

Medju glavnima su ponuda i potraznja, ulaganje koje je potrebno da bi se ta profsija obavljala i recimo pozeljnost danog posla.

ja sam rekla da nemozemo porediti pocetnu platu inzinjera sa undergrad diplomom i arhitekte sa graduate diplomom, pa sam uzela poredjenje sa pravnikom kao relevantnije (posto je ulaganje u edukaciju uporedivo). pri tom sam predpostavila da su obe profesije jednako pozeljne, sto bi znacilo da bi za jednaku platu ponuda trebalo da bude jednaka. ako je plata drasticno razlicita, onda su jedni podplaceni u odnosu na druge. e sada, zasto je to tako bi mogli da diskutujemo.

Recimo, mozda je posao advokata manje pozeljan, pa je zato ponuda manja. ili mozda postoji advokatski ceh, kojem uspeva da ogranici ponudu, pa vestacki odrzava cenu iznad one koja bi bila formirana na slobodnom trzistu itd.


iskustvo

quote:
E sada, ima vise faktora koji odredjuju cenu necijeg rada na trzistu (i razlike medju profesijama u istoj zemlji).

Medju glavnima su ponuda i potraznja, ulaganje koje je potrebno da bi se ta profsija obavljala i recimo pozeljnost danog posla.

...

Recimo, mozda je posao advokata manje pozeljan, pa je zato ponuda manja. ili mozda postoji advokatski ceh, kojem uspeva da ogranici ponudu, pa vestacki odrzava cenu iznad one koja bi bila formirana na slobodnom trzistu itd.
/quote

Mislim da ponuda i traznja ide u talasima. Dodje period kada je velika potraznja za jednom strukom, nekad za drugom, ali treba uzeti u obzir i sledece.

Postoji velika disproporcija u ulaganju. Pri tom mislim na sledece:

Ahitekta posle 5, 6 ili 7 godina dobija solidno znanje koje gradualno raste sa godinama iskustva. Iako postoje odredjeni pomaci u nauci, fundamenti se ne menjaju. Cak i da Arhitekta nije ulozio puno vremena da prati i nauci sta se u medjuvremenu desilo u domenu Arhitekture i posle 10 godina, moci ce da konkurise skoro ravnopravno za posao.

Web Programer. Nauka u tom domenu napreduje takvom brzinom, da otprilike na svake dve godine, dobijes nove verzije programa, jezika, nacina na koji se koristi internet, prave stranice. Da bi ostao konkurentan na trzistu, potrebno je ulagati puno vremena svakodnevno - konstantno ucenje. Daleko vise ulaganja neko gore pomenuti arhitekta. Sa diplomom od pre 10 godina iz Web Programiranja, tesko da mozes da konkurises za posao.

Ako bi pratili odredjenu logiku, plata web programera u funkciji ulozenog rada bi procentualno trebao biti daleko veca. Ali nije.

Iako ponuda i traznja varira, prestiz odredjenih zanimanja ponekad odredjuje koliko ce koja oblast biti cenjena.


oba faktora koja si ti naveo

oba faktora koja si ti naveo spadaju u pozeljnost.

ako treba da mnogo ucis da buden "on top of your game" u nekoj profesiji, onda to ima negativan uticaj na pozeljnost te profesije, a prestiz naravno pozitivan....

ako govorimo o entry level, web dizajnom moze da se bavi srednjoskolac, a za arhitektu, verujem da je potrebna graduate diploma....tako da je barrier to entry mnogo nizi za veb dizajn. tako da bi mozda tu trebalo potraziti razliku...mozda i u mogucosti outsourcinga..opet, neznam dovoljno o ni jednoj od te dve profesije.


absolutno si u pravu...

Potraznja u web oblasti je velika i outsourcing je jedno od resenja. Web domen se tako brzo menja da je tesko napraviti dobar program, naci profesore koji ce to predavati tako da skolski program iz tih oblasti uglavnom pokriva fundamente, bez najnovijih prakticnih resenja. Cak i da je to efikasno, posle 4 godine ti imas dve nove verzije u domenu. Vise se primenjuju kursevi i sertifikati.

Posao Arhitekte cesto zahteva blizinu lokaciji izgradnje, pa je outsourcing malo tezi. Crtanje tehnickih detalja da, ali vizelno projektovanje ne.
Pogotovo je nemoguce baviti se Arhitekturom bez odredjenih polozenih drzavnih propisa, clanstva u odredjenim asocijacijama i sl.

Kada sam spomenuo prestiz, mislio sam ne samo na arhitekturu i dizajn/web dizajn, vec i na poslove/delatnosti koje se vise vrednuju bez obzira na ponudu i traznju (koje se ne vrednuje u funkciji ulozenog rada)


uhm, greskom sam gornji

uhm, greskom sam gornji post, postovala dvaput pa ga sad menjam..


Sta znaci "350 eura je vise

Sta znaci "350 eura je vise nego bedna suma"? Kolika je bedna? Kolika je manje nego bedna?

Ovo je neko jezičko podje......., šta li?

Nije moja poenta bila da u Srbiji nije lako. Ne želim ništa da poentiram. Samo kažem da je prilično nevaspitano prema zemlji koja te primila i dala uslove koje ti je dala, a na koje si pristao, jer da nisi vratio bi se, da je non-stop cepaš po svim pitanjima.

Ovde neko reče da se samo priča o deci, da deca vode glavnu reč, da je mleko bez ukusa, da je ovo i ono.

Ja pitam: da li i tamo deca (celi razredi) marširaju ulicama i urlaju "Ubij, zakolji..."


Hag

ja se slazem s vama "da je prilično nevaspitano prema zemlji koja te primila i dala uslove koje ti je dala, a na koje si pristao, jer da nisi vratio bi se, da je non-stop cepaš po svim pitanjima", i ja zato necepam, kao sto sam objsnila NSarskom u ranijoj razmeni na drugom postu.

ali kada to kazem svojim americkim prijateljima, obicno mi kazu da da u americi svako ima pravo na slobodu govora pa tako i ja....i uopste im nesmeta.

Kod nas, ako neko od ovih stranih blogera kaze bilo sta, odmah se nadje gomila takvih koji mu porucuje da ako mu se nesvidja moze da se vrati tamo odakle je dosao...go figure!


treba primetiti...

da brooklyn, nsarski i jos par likova ovde (ukljucujuci moju malenkost) uopste nismo ciljna grupa vasih postova.

mislim da se moze zakljuciti iz nasih komentara da se ne slazemo sa autorom posta "da je sve tako crno".


Ne, M-me Hag,

nije u pitanju zaj*****, vec ja zaista ne razumem sta znaci onda vasa kvalifikacija "vise nego bedna suma". Ako je, npr., 200Eu bedna suma, onda je 350Eu vise od te sume, a 100EU manje od te sume.
Konkretno, ovde se granica bede nalazi na oko 20K dolara godisnje. Neko ko zaradjuje 35K godisnje ima vise nego bednu platu, onaj ko zaradjuje 15K, ima manje nego bednu platu. Ako nisam toliko zaboravio Srpski jezik, koliko se secam, "vise nego" znaci "vece od".

Ova vasa druga opaska "o zemlji koja te primila" opet nekako ne stoji. Sta je mene ona imala da primi? Amerika je zemlja emigranata, i ja je tretiram kao, recimo, hotel koji "me je primio". Znaci li to, dakle, ako me je neki hotel primio na prenociste, ja moram da prihvatim sve sto sa tim hotelom ide: i nedostatak tople vode, i polomljene krevete, i razbijen televizor, i buku iz susedne sobe, sve zato sto su oni mene, zaboga, "primili". I nemam prava da se zalim i protestujem.
Ja ovde radim, i placam porez, i glasam, i u ovu zemlju sam ulozio i godine, i trud, i dobar deo mladosti i zivota i zivotne energije (jedine koju imam i koju cu imati). I ovde sam "dosljak" kao i svi oni. Ako ja nemam prava da protestujem kad mi nesto smeta, onda to pravo nema niko ovde.
Ova zemlja, kao i sve zemlje, treba da sluzi svojim gradjanima, i nema nikakvu drugu apstraktnu svrhu nego samo tu: da svojim gradjanima olaksa, pomogne, i pojednostavi zivot. U suprotnom, gradjani sluze zemlji, kao u vreme komunizma u Sovjetskom Savezu, npr.


Vise nego,...

hoce da naglasi koliko mnogo je nesto tako, znaci , ako je vise nego bedno=onda je naglaseno bedno,(znaci bednije nago da ste rekli samo bedno).
prim prev


shtumparska

kuko su shtumparske greshke noizbezhne ;)

u ovom slucaju mozda je

katronska gajba = kaRTonska gajba.


pazi ovo

Jagode velike ko repa i ukusa ko repa, Zdravstveni sistem koji ne postoji,koji je zapravo otimacina poslednjeg krvavog dolara od bolesnih,hiljadu insurance koji ti nikad nista i za bilo sta ne pokriva sve,recenicu "i really appreciate",sto na pakovanju za mleko pise "the land of freedom,the land of brave",crnce na bilo kom salteru sto se razvlace pa kad ih pitam jel moze malo brze a oni me optuze za najzesci rasizam,generalna geografska autisticnost,robotika zivota,ne znaju da uzivaju u malim stvarima,sto je zaista sve za novac i mama i tata,sto ni multimilioneri ne znaju da se provode(radim u nightlife industry,odgovorno tvrdim),hip hop iz svakog nesretnog automobila,vecita mogucnost da ces da bankrotiras ako te ,eto slucajno,boze sakloni,zaboli zub,i zaista mogu ovako jos dva dana,al me mrzi.


I sto je

najveci procenat stanovnistva "one paycheck away from being homeless".


al to za paycheck

ziva istina. Znam bilion prijatelja amera koji su se vratili kod mame i tate u jersey il gde vec,samo nakon recimo nedelju dana posto su ostali bez posla. Bruka.


Pa da, i onda

nije cudo sto su svi na ivici nervnog sloma. Malo ih zagrebi - i puknu. Jedino mi nije jasno zasto im toliko pucaju postari???


za postare ne znam,

ali imigracijski sluzbenici,ono je malj pa u glavu,zlocin protiv covecnosti kakvo maltretiranje i cekanje i nesposobnost. Ima cirka 15 saltera, milion ljudi u cekaonici,od tih 15, tri "rade" i kao namerno da se vucibatinaju a kad posle milion sati dodjes na red,ti im se jos smeskas, ne znam ni ja zasto,kao imigracija, a oni te tretiraju kao da si im pobio porodicu,pa si eto,danas dosao da im se smejes u lice zbog toga. Zlocin protiv covecnosti.


ja to resavam tako sto

ja to resavam tako sto stedim kada imam posao, pa onda kada nemam posao imam ustedjevinu. i tako sto ne zivim iznad svojih mogucnosti..quite easy really.


Da, to je pametan nacin,

ali ima mnogih koji prosto nemaju sta da ustede.


Poznajem osobu koja zaradjue

Poznajem osobu koja zaradjue $11 na sat (i misli da je to super plata), i ima 23 god., kupila je kucu, ima nov auto i prosle je godine upisala fax, koji placa sama posto su roditelji loseri. Ali zato zivi u centralno PA gde ta kuca kosta recimo 100K, i uzela je podstanare i radi u tom restoranu od svoje 16. dakle moze se kada se hoce...


ti si onda

nesretni,disciplinovani amerikanac,ne klasicni.


Ja?

Mislim, are you talking to me?


ne nego

brooklyn je rekao da stekari pare pa plus jos zivi u skladu sa svojim mogucnostima. To mi bas nesto cudno zvuci,tebe sam skontao,na slicnim smo duzinama.


Pa Brooklyn

je prosto pronasla najbolju strategiju prezivljavanja. Samo, to mnogima nije moguce danas u Americi.


e to,

Strategija prezivljavanja,mislim i ja tako radim kao i brooklyn da ne budem licemer,al upravo to je zalosno, recimo imam prijatelja u norveskoj koji kad ostane bez posla bude na unemployment i onda ide po norveskoj na pecanje,skijanje i sta ja znam,mislim,nije da volim da parazitiram ,nego to stvarno mnogo znaci kad se ponekad i drzava brine o tebi,pa ti pomogne da uzvratis udar,da ostanes na nogama do sledeceg posla.Mislim amerika definitivno nije raj za tzv.srednju klasu.


U pravu si:

Amerika nije raj za srednju klasu. I mene samo iznenadjuju nasi ljudi koji bi po svaku cenu da dodju ovde, makar da peru sudove. Ne mozes da im objasnis da ce sa takvim poslom morati da rade 14 sati dnevno tek da bi zaradili za prenociste u rupi u kojoj ce ih pojesti bubasvabe. Kanada, mozda. Amerika, ni slucajno pod takvim uslovima.


Ni meni nisu jasni, narocito

Ni meni nisu jasni, narocito ako onda pljuju bo blogovima kako US sucks....ali ako obozavaju US onda mi je sve jasno, bolje ziveti u zemlji koju volis siromasan, nego biti komotan u zemlji koju mrzis...


"Obozavanje"

neke zemlje je, izgleda, u direktnoj srazmeri sa rastojanjem od te zemlje. I to, mozda, vazi i za nas ovde, kad je u pitanju Srbija, i za njih tamo, kad je u pitanju US. Sto dalje, to je bolje obozavas:)
Ja najbolje obozavam Tajland, a i mnogi Srbi dele to osecanje samnom, jer je otprilike podjednako daleko, i njima, i meni.


Let's put it this way, da li

Let's put it this way, da li bi hteo da ti uzmu duplo vise na ime poreza od onoga sto placas, pa da onda imas sigurnost u slucaju nezposlenosti? Ili koliko posto, ti odredi procenat, jel sigurno ti je jasno da taj novac mora od negde da dodje...


Ne bih se upustao u ovu diskusiju,

ali mislim da svi mi placamo dovoljno poreza da se ovde i sa tim novcem znacajno moze podici standard. Ali, veoma je skupo izdrzavati imperiju planetarnih razmera.


i jos ne razumem sve ove sto

i jos ne razumem sve ove sto im smetaju chain restorani. Mislim, ne moras da ides ako neces, a mozes ako hoces. Dakle pitanje izbora. Jel' to njima smeta da imaju izbor?


Supercalifragilisticexpialidocious

... meni je najgori njihov opasni i besmisleni patriotizam. A da volEm New York, volEm!


Za razliku od našeg

Za razliku od našeg bezopasnog patriotizma koji ima smisla!
I ja volim NY.


hehe, well said :)

hehe, well said :)


Uniformizacija

Kada sam prvi put otišao u SAD, 1987. godine, moj prvi utisak je bio - strašno bogati Sovjetski savez. Zastave, zaklinjanje državi, patriotizam, šta sme da se kaže u političkom smislu, iste prodavnice, isti trgovinski centri... Amerika pegla sve razlike. Sve što nije po njihovom uzoru, mora da nestane ili da se marginalizuje.

Posebno me je iznenadilo da Amerikanci ne razmišljaju u terminima "to be", nego u terminima "to have". Tako je ispalo da neko može da "ima sex" sa nekim. To have sex. Čak je i čulnost svedena na "imati".

Rastužilo me je kada sam u srpskoj štampi, pre nekoliko godina, čitao sa interneta prepisane i prevedene tekstove (a potpisane imenom dičnog beogradskog novinara), u kojima se na srpskom upotrebljava termin "imati seks". Rekoh sebi, ako Srbi počinju da "imaju seks", onda ili je urednik novine polupismen, ili su američke bombe '99. godine imale u sebi neka opojna sredstva, pa mi zemljaci buncaju u ludilu.


I to

sto odbiju da jedu kada im se na sto iznese cela pecena riba (ili kojim slucajem prase), jer, zaboga, nisu u stanju da jedu nesto sto ima oci i gleda ih.

sto mnogi veruju da je Bus or'ginal kauboj iz Teksasa jer ume da obuce farmerke i svako malo zasuce rukave i uzme motornu testeru u ruke (a on je iz Maine-a, "zavrsio" Yale, i bio clan Skull and Bones Society, kao i otac mu i mnogi prethodni predsednici).

sto im svi aerodromi "mirisu" tako kao da si sleteo u "McDonalds".

sto smatraju da je "pravda" to da neka velika firma plati vise-milionsku nadoknadu nekome ko je od njihovog proizvoda nastradao, i sav novac zavrsi u dzepovima advokata.


Novac od odšteta

završava u džepovima američkih advokata samo do visine od 30 odsto.


Ja sam

intimno, profesionalno, upoznat sa class action suit na Floridi protiv duvandzija vredan stotine milijardi dolara. Skoro sve je otislo advokatima.


da, ja od kako sam stigla

da, ja od kako sam stigla nemogu da se otmem utisku da sam trebala u law school...


I ja,

ali sam sa gornjim upoznat iz drugog profesionalnog aspekta (adikcije). :(((


Da vam stanem na muku?

Vera P.

Pa dodjite kuci,ljubi vas majka,na supicu,pecene paprike,AJVAR,KAJMAK?

Salim se,malo mi gorka sala,i moja deca su otisla i sad sanjaju sve navedeno.Ali moralo je,nema posla ovde i nece biti zadugo.Zato izdrzite,navici cete se vec,nasi ste samim tim i sposobni za prilagodjavanje do nejke mere.Srecno vam svima bilo tamo daleko preko bare.MAMA


Ah te porodične vrednosti...

Zato što imaju milion organizacija koje su slične našem Obrazu koje se bore za zaštitu porodičnih vrednosti...

AFA: Avoid Gay Friendly Wal-Mart
by 365Gay.com Newscenter Staff

The American Family Association is telling its members to avoid shopping at Wal-Mart over what the conservative Christian group calls an alignment by the retailer with "a pro-homosexual lobby group."

Wal-Mart earlier this year expanded its LGBT diversity program in a deal with the National Gay and Lesbian Chamber of Commerce. In an email alert to its members this week the AFA says that the company is retailing hundreds of products with "pro-homosexual leanings".

Randy Sharp, AFA's director of special projects said he did an online search of Walmart.com using such terms as "gay," "lesbian," "transgender," "bisexual," and "gay marriage".

"They'll come up with hundreds, sometimes even thousands of products relating to homosexuality [and promotion of] the agenda of the homosexual community," Sharp told Christian publication Agape.

AFA is calling "on Christian consumers to spend their dollars elsewhere as a sign of their displeasure with Wal-Mart's pro-homosexual leanings."

The organization is not calling its action a boycott, although the intent would appear the same.

The AFA already is involved in a boycott of Ford Motor Company over the automaker's support for LGBT causes. The AFA said it has collected 500,000 Internet pledges to boycott Ford vehicles.

The conservative Christian group launched a nationwide boycott of Ford last year over the automaker's support for LGBT issues. (story) Weeks later it put the boycott on hold after dealers asked for time to see if the AFA complaints "could be addressed by them in cooperation with officials from Ford Motor Company."

In early December, following a meeting with the AFA, Ford, through its ad agency, began notifying gay media outlets that it was canceling all ads for Jaguar and Land Rover but would continue, at least for now, to run ads for Volvo.

The AFA ended its threatened boycott declaring victory.

Major LGBT civil rights groups immediately demanding a meeting with company executives. The groups demanded to know if a secret agreement had been made with the American Family Association to end the company's long commitment to the gay community.

The groups also sought a commitment from Ford on funding to LGBT civil rights groups and to resume advertising in the media.

A day later Ford issued a statement saying that it would feature all of its brands in a 2006 ad campaign in LGBT publications. Previously Ford was advertising only its Land Rover and Jaguar brands in the gay press.

The AFA reinstated its boycott in March.

At Ford's annual meeting a shareholder forced a vote to drop protections for LGBT workers from its human resources regulations.

The motion called for Ford to change its policy to exclude any reference to sexual interests, activities or orientation. It was resoundingly defeated.

Predrag M. Azdejković
www.queeria.com


Queeria

pobrkao si lončiće:

"Zato što imaju milion organizacija koje su slične našem Obrazu koje se bore za zaštitu porodičnih vrednosti..."

Netrpeljivost Obraza & co, nema ništa sa porodicom. Pitanje je zašto upotrebljavaš termin "porodične vrednosti"? Rekao bih da prema njima gajiš istu netrpeljivost kao i gore navedene prema homoseksualcima. Tako se izjednačavaš sa njima. Da li ti je to cilj?


mislim da se ne razumete...

mislim da se ne razumete... "family values" u usa = ideologija produkcije svih zamislivih vrsta fobija, a i mnogih nezamislivih, kod "obicnih ljudi". neverovatno uspesan koncept, moram da primetim. sustina ideologije porodicnih vrednosti je upravo beskrajan strah od svega i svacega. one nemaju nikakve veze sa porodicom.


iz persepektive srednjeg sloja....

i pored svega loseg (gore navedenog), manje vise, vise manje nego vise tacnog, u nekoj meri, srednja klasa moze sasvim pristojno da zivi u Americi.

Kada kazem pristojno mislim da moze da priusti dobar deo onoga sto se ovde u Americi smatra normalnim, a u Srbiji jos uvek luksuzom (a bilo je normalno pre rata).

Kada kazem srednja klasa, NE to nije:

- spasilac na bazenu, fancy cuvar plaze,
- perac prozora, sudova, kola, guma, cipela, sta god,
- profesionalni okretac hamburgera i przhach krompirica,
- portir, cuvar, nosac, cistac...

Ako ocekujete dostojan, pristojan zivot, a da Vam je opis posla neverovatno slican gore navedom, promasili ste zemlju.

Percepija Amerike veceg dela obmanutog srpskog zivlja je neverovatno pogresna. Jos gore je da nisu svesni toga. Koliko smo cekali slobodu medija, mogucnost da se ista vest cita iz vise ugla i sl. Ako stalno citas novine koje su neprijateljki nastrojene prema Americi, kakvu misljenje mozes da imas? Pa to nije nista novo, to su oni nama radili non-stop. Srbi ovakvi, Srbi onakvi. Nepravda Nebeska. Treba imati u vidu da zbog prepotentnosti i uvelicane arogancije semi-patriotkog americknog stanovnistva i njihove perspektive na ostatak sveta (sampion NBA se zove Svetski Sampion, baseball sampion se zove World Series), veliki deo medija treceg sveta uglavno filtrira vesti i jedva ceka da objavi losu vest.

Da je lose, lose je, ali ne svuda; da je uzasno, jeste, ali ne svuda.

Da ce nekom ko se nije snasao, nije ostao, sve to biti lose, uzasno, personifikacija pakla i sl, naravno, ali generalizovati na taj nacin jednostavno nije dobro.

Da puno toga nedostaje, naravno, ali koliko je logicno da se od Amerike pravi Srbija?

Kad te u'fati nostalgija, odes malo u Astoriu, Queens u deo gde je najvise Grka, pa da vidis kako NY podseca na Balkan, engleski jedva da cujes (samo zvanicno), odes u Eurostore, a tamo kupis gospodski kore za gibanicu, jak ovciji sir, ajvar, kajmak. Milina.

brooklyn, pozdrav.


Ivane,

u pravu si ako posmatras TU srednju klasu. A, s druge strane, na jednom mestu Comski kaze: "Slobodan covek ne rentira sebe na sat". Najveci broj ljudi koje ja imam na umu upravo se rentiraju na sat. Tipican raspon $7-$17, znas i sam. Od toga nema ni zh od zhivljenja.

Inace, ja se licno ne zalim posto smatram da imam definitivno najbolji posao na svetu. Meni licno je super. (Jedino sto nema tog prokletog kajmaka ovde gde ja zivim:)) Ostalo sve ima.)


u pravu si...

Kvalitet zivota treba posmatrati iz perspektive minimalne nadnice. Lose je. Medjutim treba toga biti svestan i ne doci ovde ako planiras da se bavis takvim poslovima.

Ono sto mi jako smeta kada ljudi generalizuju i uopstavaju i misle da znaju nesto na tu temu.

Jako mi je tesko da u nekoliko recenica objasnim ljudima kakva je Amerika, kako se zivi?

Cak i da zivis u NY, totalno je druga prica ako zivis i radis na Manh., ako si u Brooklynu, ako si u Queens-u.

Radim sa ljudima koji su svi ili magistrirali ili doktorirali. Ne pitaju me da li je hladno u Srbiji i ne pitaju me kakav je granicni prelaz izledju Srbije i Iraka. Intelektualci.

Kako bi sad bilo da se moje misljenje svodi na te ljude? Apsolutno pogresan uzorak da se pravi bilo kakva analiza i zakljucak.


Naravno,

ja zivim i radim okruzen anonimnim milionerima. E, to je holivudska Amerika, ali do njih je tesko doci - zbili su redove. I svi su cool, sve je OK, mada su malo slabije obrazovani, najcesce:) Jedino je tada istinski vazno koliko ti je daleko medjunarodni aerodrom: za 3 sata si na Karibima, ne mozes da docekas petak.
Oni koji dolaze da rade za nadnicu (verujuci u ono "tako cu da pocnem, a posle cu da se probijem"), to je, po mom misljenju, istinska hrabrost.


hrabrost...

Hrabrost jeste.

Mada mi je jako tuzno kada vidim kako se razocaraju i kada shvate da novac ipak ne raste na drvetu.

Osvezenje je, mogu ti reci, raditi sa ovim ljudima. Vecina njih je proputovala svet i upoznata je sa mis-produktima americke kulture. Interesantno je videti ih kako ih je sramota nekih pojedinosti iste.

I onda petak vece, izadjem i u prvom baru u prvom razgovoru me pitaju jel mnogo hladno tamo u Sibiru? Jel svi imate puske u kucama ako vas napadaju medjedi? Jel imate civil militia? ;)

Simpaticno je to jer me dotice samo preko vikenda.


Recept za kajmak made in USA

1 kg bugarskog feta sira
1/2 kg nekog dobrog margarina
1/2 kg Philadelphia sira za mazanje
Sve to dobro izgnjeciti ili samleti ako imate neku masinu za to, i ostaviti da se smesa ohladi.
Tako dobijeN kajmak mozete mazati na hleb, na njemu mozete prziti jaja, ili ga dodate kao apetizer nekom jelu. Takodje, ako ste ljubitelj smochanog kacamaka sasvim je upotrebljiv.
P.S.Ako treba recept za kiseli kupus ili za prsute, chvarke i kobasice (domace naravno) samo javite. :))
SVE STO NAM JE TAMO SMETALO, OVDE NAM NEDOSTAJE


Kad te u'fati nostalgija,

Kad te u'fati nostalgija, odes malo u Astoriu,

mada ne zive bas svi u NYC, na primer onaj sto se javio iz pustinje..


kara kikirikisao sam...

Naravno da nema balkanske hrane svuda, ali je ima.
Slazem se da je nekom blize, nekom dalje, ali ako bas zashkripi, moze i preko net-a da se naruci, likovi salju postom.


salim se, samo mi je smesno

salim se, samo mi je smesno da zamisljam onog u pustinji, medju kaktusima...posto nisam nikad bila na jugozapadu, meni je to ko crtac...


Jel' ti to mene imas na umu?

Ja ne zivim u pustinji sa kaktusima, vec u velikom gradu sa seljacima :) Al' zato ima Bosanaca i jagnjetine na raznju na svakom cosku.


koje je to mesto?

da odem zbog jagnjetine :))


chisto da se geografski pret(po)stavim......

Zivim u DC-u, ali sam cesto u Astoriji

Bosancherosi u okolini DC-a imaju jako dobar restoran,
kao i balkan food store, nepresusni izvor nostalgije u vidu hrane, casopisa, dvd-a i sl.


Na uglu ulice

Morganford i Bates, St. Louis, ima jedan sto pece jagnje na ulici 24/7. Pa da ih zbuni, na telo mu natakne telecu glavu. Ameri prelaze ulicu i okrecu glave kad vide onolike buljave oci, i ne znaju koja je zivotinja u pitanju.


sto ameri vole cevape...

Uvek kada sam kod Bosanaca u restoranu, vise amera dodju nego nashih. Kazu mi vlasnici, jako im se svidja nasa hrana, redovno su kod njih tu.

A da ameri ne voli samo cevape, na prvu godishnjicu na poslu, spremio sam kolegama dorucak.

Za dvadeset ljudi bilo je dovoljno:

- tri tepsije gibanice,
- 150 palacinki,
- dve tepsije kadaifa
- dve tepsije baklave,

Za sarmu i cevape, vreme imao nisam, ko ih shisha.
Gibanicu smo njupali sa jogurtom, kiselo mleko Danone (promuckano da simulira jogurt). Palacinke sa eurokremom i dzemovima od shljive, kajsije i jagode.
Pili smo Next i Fante (Shokata i Exotic). Njima je bilo to jako interesantno i nisu se uopste ustrucavali. Otislo je sve za pola sata.

Kod nas, biti domacin, znaci ugostiti nekog kod kuce propisno, znati, umeti i umesiti.

Ovde, fancy je da nekog izvedes u dobar restoran.

Razlika u kulturi verovatno.


Covece,

najobicniji buttermilk je nas jogurt.


whole foods...

Neznam di ga sve ima, ali u Whole Foods-u sam natrcao na jogurat koji se zove Erivan (bela kashka, crvena slova). Kiseo, kiseo, pravi probiotic, sa mineralima i raznoraznim dzidzamidzama.

Ostalo je sve konfekcija. Danone, Lucerne i to, uzas.

A taj buttermilk, jednom (su me prevarili da) probam i nikad vise.


ima i jedan sa plavom

ima i jedan sa plavom etiketom, zovu ga kefir, ali u najvecem broju slucajeva ima isti ukus kao novosadski jogurt. u manjem broju slucajeva ima ukus kao kefir. meni taj najbolji (u najvecem broju slucajeva :).


najbolji je poljski jogurt

pravi, ko suboticki. zove se "Zdaslye mlieko". al nema svuda, nasao sam samo u bruklinu u nekoj maloj poljskoj radnji. drugi je Ryazenka, ima ga svuda, samo je mnogo gust, i brate mnogo kalorija - jednom sam se zaneo pa popio celu flasu i ooop, ode 1000 praznih kalorija za cas.


joj suboticki...

belo-zeleno pakovanje od pola litra. Kako burek dobro klizi uz taj jogurt, strasno nesto.

Trenutno u okolini imam izbor sledecih marketa:

- Safeway
- Whole Foods
- Giant
- Trader Joe's

Whole Foods ima najveci izbor ali taj Polski nesam video.


Ronnybrook

Ako je neko na Menhetnu, ima da se kupi ponegde Ronnybrook farms jogurt. Ja ga kupujem na farmers market kod Kolumbija univerziteta, cetvrtkom. Mada mislim da vise nema zbog zime. Ali jogurt je pravi (oni ga ovde zovu drinkable yogurt).


jel ja to starim?

il me secanje vara da je kefir jogurat sa pechurkama (kod nas)?

hmm. I don't like whiskey on the rocks. Straight only,
tako i jogurt.... da mi pliva tamo neka penchurka... da mrda nesto....... neka fala.


kefir i jogurt

kefir i jogurt su produkti od mleka sa kolonizovanim RAZLICITIM vrstama bakterija
prilikom proizvodjnje i imaju razlicite veoma pozitivne uticaje na organe za varenje.


htela sam

da kazem, da su oba produkta vrlo zdrava produkta , na razlicite nacine fermentisanog mleka-i nista ne pliva unutra.


kiki rikisao sam.

volim kad pliva.... poneka seckana jagoda... kupina... borovnica... kajsija...i tako.

Koji je najbolji? (uz koji najbolje klizi buwek)

Lista:

1. Suboticki
2. Niski u plastici (ima specifican ukus kad je u plasticnoj kesi, malo drugaciji kad je petra-paku ili chashici)
3. Impaz - Zajecar Probiotic (sa sastojci, mit mineralen und vitaminen)
3. Impaz - Zajecar Obican
4. Imlekov u petra-paku

Trash lista:

1. Negotinski
2. Pancevacki

Meni je uvek smetalo kad natrchim na mlekaru koja doda vise vode nego sto treba, pa je onda onako bljutav. Negotinska mlekara je to praktikovala dugo. Pancevacka takodje(r).


ovaj kefir

mada ja to zovem joRgut preporucujem za nas u amerikama ...malo bolje od onog starog pekabetinog...sta cu vise?

JoRgut


Da! to je taj na koji sam ja

Da! to je taj na koji sam ja mislila. ima ukus vise kao nas jogurt nego kefir.


LIFEWAY ORGANIC KEFIR

To je dragi moji kao nas jogurt. Promuckajte lepo i uzivajte.
Inace meni je super u USA. Slazem se, i mene nervira mnogo toga (vec spomenuto) ali okean, plaza, sunce, milina. Da placam vazduh koji disem, placam. Ali ako me pitate da li uzivam, uzivam.
Poz iz grada izgubljenih andjela.


Ti spremio kao bas spremio,

Ti spremio kao bas spremio, ili spremio - skoknuo do Astorie :)


bas spremio....

imam sliku kao dokaz ;) (ali to na mail, ne public)

Ali salu na stranu, u moje selo (koje je centar sveta, by the way - za sve neupucene, that is ;) muskarci se uce od maliju nogu da, pre svega prave hleb, kuvaju i sl.

Obozavam da kuvam.


I'm impressed.

I'm impressed. Respect.

Narocito ako si jos sve to vukao po subway-u! Ja, na primer, takva domacica da sva sreca da zivim u americi...


fala fala... I'm here till thursday...

Skoro da me sramota bilo, vuko onaj cart po metrou, pun svega i svacega, ljudi gledaju, ko zna sta mislili. Ma ko ih shisha.

Samo razlog za kuvanje ponekad je sebican. Jako mi prija osecaj kada spremim nesto fino za nekog finog ;)


i volonteer ;)

i volonteer ;)


posalji mail...

Dugo sam stekao kintu dok sam u Srbiji bio da kupim Jamie Oliver-ovu knjigu (ovde za njega malo ko je cuo). Svaki put kad skupim kintu (oko 1500 dinara) uvek se setim neceg preceg i greota bi bila da spiskam na kufar.

Ovde sam to prvo kupio za 15 dolara koji mi mnogo manje znace (ovde)..... nego onih 1500 dinara tamo kuci.

Svakog dana probam nesto jer se njegovi recepti brzo spremaju.... a za vikend.... e za to su vec ozbiljne visinske pripreme.. jer to zna da potraje po nekoliko sati.. zadnji put pravih, ih.... ruske kape.

Nego da ne davim vise. Posalji mi mail pa cemo nesto da smislimo.


Get Out!!!!

Meni bas juce stigla Jamie's Kitchen, posle 3 meseca cekanja da amazon posalje...

Doduse kada sam je pogledala ucinilo mi se da nisam ja sposobna za to...tako da evo je stoji na polici, a ja i dalje rucam u food court-u

Uhm, kako da ti posaljem mail privatno?


kako poslati mail...

Klik na moje ime,
onda klik na tab>kontakt
i tu imas formu.


prob'o. ne radi.

Ne'am pojma zasto, ali nece. Ne radi im ta opcija.


Ne ti, bio je jedan sto se

Ne ti, bio je jedan sto se raspisao pre neki dan o tome kako zivi u pustinji, pa si ga ti pitao jel' mozda govori o Arizoni, secas se?


Da,

secam se. Poor guy :)))


zapravo....

poor girl.... koja je privremeno u Arizoni... dok se ne vrati U NYC!


kako se brise spostveni

kako se brise spostveni komentar?


ko otkrije neka javi...

Ne mogu da nadjem di se izgubilo dugme za to.


Upomoc!

Jel' moze iko ovde da mi odgovori da li je USAFIS green card lottery zezancija i totalna prevara, ili je to stvarna prica? Da li vredi pokusati na taj nacin dobiti vizu?
Evo, imaju i sajt.


Nije prevara, a dele 60000

Nije prevara, a dele 60000 viza a prijavi se 10-tak miliona ljudi ili nesto slicno, pa se nebi oslonila na GC Lottery kao primarni metod.

i to ti nije pravi sajt. pravi sajt je na .gov, i ne kosta nista da se prijavis.


Hvala

Hvala puuuno, draga Brooklyn! Probacu nesto od toga!
:-)


vodzo

evo vam original sajt nikakvi posrednici vam nisu potrebni http://www.dvlottery.state.gov/

NE PLACA SE NISTA!


Joooooj

hvala Vam, dragi prijatelji, a vi mi pozelite da slomim nozurdu... Ne mogu da sklopim listu dobrih i losih stvarcica u dalekoj Americi, a tako bih voleo da odem tamo... Pa rekoh, hajde da probam, ko pita ne skita...
:-))


nista licno modzo, ali

nista licno modzo,
ali mislim da lutrija cesto moze da bude pogresan korak. najcesce kad vidim ljude koji su nezadovoljni u US, pa kad ih pitam kako su uopste zavrsili ovde kazu - ma pusti, dobio zelenu kartu na lutriji pa se zeznuo da je iskoristim...


to mu dodje kao dobio si je

to mu dodje kao dobio si je suvise lako pa sad neznas da je cenis, hehe...


Istina

Evo bicu dobar pionir ako je dobijem... :-))))


ma, nije to...

nego, pogresan osecaj da si stvarno dobio nesto na lutriji, pa mislis sve si probleme resio, samo da dodjes ovde. zato, ako nemas jasan plan akcije, zelena karta na lutriji moze da bude losa motivacija da se ovde dodje.


Kako nemam plan

My plan is to be a millionaire! Salim se, mada moram priznati da gradim virtuelnu sliku o Americi preko price da je ogromna i da ima uzasno puno ljudi koji tamo zive, a pod istim krovom (sloboda kretanja/delanja). Zbog toga kapiram da su tamo mogucnosti neverovatno vece nego ovde, verujem da bih se uz veliko akcijasenje snasao tamo, da nadjem srecu pod surovom zvezdom... Ma vredi pokusati, u svakom slucaju... Ovde sve isto, a ja zdravlja radi ne mogu vise da slusam faraone u ovoj zemlji.


moj kum

je dobio zelenu kartu i nije se zeznuo. eno ga, pupio stan u majamiu, ne pada mi na pamet da se vraca...kaze, super mu je!

BebaOdLonchara


Primio k znanju

Ali znate kako / ako ne probam / nikada necu znati... A i uvek mogu da se vratim... Valjda :-)))))
Ja moram otici tamo iz edukativnih razloga... Kada osetim na rodjenoj kozi, znacu o cemu se radi. Ali prihvatam savete svakakve vrste! Hvala!


samo ti probaj

pusti druge sta pricaju...sto vise izbora to vise vidish


Mada,

kao covek iz Srbije imas nesto vece sanse, jer dele vize po kvotama. Kineza se prijavi vise miliona na par stotina mesta, Srba par hiljada na 50 mesta. Ja mnoge znam koji su dobili "grinu" na lutriji.


Uh

talking about chances... Moram da zaboravim na to, to je cist maler! Kakve sam srece, ima na green-lottery-ju za USA da dobijem srpsku vizu/drzavljanstvo!
:-)))


i da ne zaboravim

sve sto je dzabe nije jeftino

tiruriru tiruriru tiruriru

good luck!


Znao sam

Kao sve Amerikanci, a vi svi sedite negde u kaficu u, recimo, Becu, i izmisljate citavu ovu pricu o Americi! Jaoooooo, kakvi ste!
:-)))))))


Ma daaaaa,

kosmicka zavera protiv Vodzo Modzo!!! I ovoliko ti je trebalo da to ukapiras?


ono, ja navijam za vodzo

ono, ja navijam za vodzo modzo i njegovu lutriju...mislim da bi amerika bila jos veselija sa njim.


I ja isto navijam.

Ali, sta ako ostane u sesiru? Da ga usvojimo? Dete iz pasivnih krajeva...mozda bi proslo,a?


hehe, mislis da bi mu se

hehe, mislis da bi mu se svidelo kod tebe u pustinji ;)


Ne kod mene.

Mislim, moze za pocetak, da vidi da je dosao u Ameriku. Mogu da mu ustupim deo kuce sa dve spavace sobe, dnevnom sobom, malom cajnom kuhinjom, kupatilom sa dzakuzijem, auto (stara Mazda) i zaseban ulaz iz baste. Da se oseca kao da ima svoju kucu. Ali, jednom kad dobije papir, moze da bira: volj' ti u Bec, volj' ti u Arizonu. A imam i jednog drugara u Nebraski, mehanicar, treba mu segrt :)). 6 keka svakog sata u dzep, pa ti vidi! Wunderschoen.
Svake nedelje za rucak: rakun ili dabar. Pa, biraj. Mislim, ima i onaj oposum, ali to sluze samo za praznik. This is a free and democratic country - you can do whatever you want.


Now you just taunting the

Now you just taunting the guy....


Ne, ja mislim da je to bas prava slika.

Dodjes ovde, uvalis se kod nekog poznatog par dana/nedelja, sve super, svega ima, ugnezdis se. A oni te onda izbace iz gnezda i kazu: "Mas' ruk'cama! Mas' ruk'cama!". Ako se ne skrsis, dobro je. E, onda pocne dugo putovanje u noc


kako se sprema?

kako se kuva dabar? za rakuna znam.


Pa, sve zavisi sta te zanima.

Imam recepte za:
Roasted Beaver Tail
Pickled Beaver Tail
Roast Beaver
Fried Beaver
Beaver Burgers
Sweet Pickled Beaver, i
Beaver Tail Beans

Make you choice.


brooklyn bira...

if aj voz a dog aj vud be a vedz'terier, ali posto nisam, ostade vegetarijanac.

roasted beaver tail?

To mora da je kao neka palachinka. jel bese dabrovi
imaju rep ono kao ping pong reket?

ako se ne varam.

eni-hu, brooklyn nesto spomene da ce da volontira kao tejster kad budem kuhao sledeci put, tako da izbor ostavljam njojzi.


Roasted Beaver Tail

Beaver tail is fat and juicy, contains a lot of meat which can be a
delicious addition to bean dishes and pea soup, like pork.
Roast the tail in dry heat in the oven until the skin puffs and lifts away.
Then it could be easily skinned off. Use the meat then to flavor other dishes.


pur thing...

strasno nesto, dabra jedu.

Di su one, oni NGO, Non-profit, Animal Rights Watch i sl da gi brane dabrovi.

evo ja protestvujem u tisini.


Fried Beaver

I actually tried this one :)) (I love to cook!)

Use a small beaver cut into pieces. Remove fat and soak overnight in cold water. Drain.Cook in small amount of water until tender, the fry with bacon and seasoning salt. Try some hickory smoked seasoning salt on this.

Ovde na lokalnoj pijaci kad donesu dabrove, rakune, itd., na prodaju uvek ostave jednu sapu neodranu. Da se vidi da nije u pitanju macka. Dobar tek.


ostavicu drugima to zadovoljstvo...

a i kao vegetarijanac me ne privlaci meso....

kad u prodavnici prodjem pored mesa, kao da ne vidim hranu...... namestaj, oprema za ribolov, sanitarije za kupatilo... to vidim.


Moja cerka,

koja je vegan (ni med ne jede jer je zivotinjskog porekla), bila mi je u poseti ovog vikenda iz NYC. Mislim da sam je dobro nahranio (Falafel, Hummus, barley sa divljim kestenom). I to mi ovde umemo...


vedzi po savesti ili po.....

Moji kazu da sam prestao da jedem meso oko svoje 2 godine. "jednostavno si odbio i gotovo". Pikolo bambino ili ne, ni posle 20 i kusur godinica, ne konzumiram.

Kuham bez ikakvih problema; mirisi mi jako prijaju, ali da ukusim, nema sanse. Tj. ima, ali organizam odbija. Izpovratim sve.

Vedzi po savesti, koliko mi je poznato, ne konzumiraju hranu nastalu ubijanjem zivotinja. Ima puno diskusija oko toga da li jaje spada u tu kategoriju. Misljenja su podeljena.

Med i mleko jesu zivotinjskog porekla ali zivotinje nisu ubijene da bi se namirnica dobila.

Neznam da li postoji uza definicija/izraz za vegetarijance koji konzumiraju jaja i mleko, ali bih voleo da saznam, ako neko zna.


Da li vedzi

klopaju ribu i morske plodove, ili je i to "teska" kategorija, nesvarljiva?


Pa, i ja sam u neku ruku vedzi,

ali second degree vedzi:) Preferiram zivotinje koje se ne hrane drugim zivotinjama (ribe iskljucujem). Tj., zivotinje koje su vedzi.


Cenim da smo mi ostali onda

Cenim da smo mi ostali onda third+ degree vedzi :)
A ja licno nisam nista prema jednom mom prijatelju koji je jednom prilikom poleteo sa hvalom o tome sta je sve probao u zivotu od hrane a pred prijateljem svog sina, KINEZOM, mladim covekom.
I tako, ovo dete od kineza se jos nije bilo verbalno ni zagrejalo kada je moj prijatelj ostao bez teksta :)


Pa, moram reci

da sam ja probao (i cak probao da pripremim), stvari o kojima ne bih da detaljisem. Mada, moguce, da ne mogu ni da se merim sa tim Kinezom (opet, ja se snabdevam cesto u kineskim i vijetnamskim radnjama). I ta hrana je dobra za razonodu, ali ne za redovnu konzumaciju.

Ovim komentarom smo im (Onima koji Vole nesto u Americi) zabili pobedonosni gol! Vodimo sa duplom razlikom 134:67 :))))

Majku ti Bozju, ta medju "njima" se i ja nalazim! Vodim protiv samog sebe! Zivot je misterija...


134:67 (sada vec 135 :) Mora

134:67 (sada vec 135 :)
Mora da ima neki kosmicki zakon koji to regulise.
Mi u City-ju tu "ne-volim" stranu zovemo "panic" stana.
Sigurno ima neka prava rec i za socijalnu dimenziju ovog zakona :)


na pitanje, ne bih znao odgovor...

Mnogi kazu da riba nije meso. Misljenja su raznih boja i dezena. Da je zivotinja, jeste; da je mrtva kad se konzumira,..... pa sad, ne bih ulazio u to.


Za vedzije po ubedjenju

znam odgovor / to je zivotinja - losa hrana. Ali za "prirodne" vedzije imam dilemu. Ne bi me zacudilo ni najmanje da je takva hrana odlicna... Cini mi se da to spada u najzdraviju i najlaksu hranu za varenje.


vedzi ili ne

ja vam preporucujem brazilske restorane sa sjajnim salad barom i raznim skoljkama (jeeee zivim!) i preko 10 mesista sto krvavih (mljac, mljac, mljac) sto resh pecenih.

i papaju kao doping za desert. unezverim se skroz.


Odlican predlog!

Jedino njihov zasecereni avokado ne mogu da zavolim. Sve ostalo - bajno! (Razume se, mislim na dobre restorane)


nemam nista da dodam, ali me

nemam nista da dodam, ali me bas zanima, koliko uzak moze da bude post ako dodajes komentar na komentar na komentar....


Brooklyn,

siguran sam da si nekad ucila matematiku. Odgovor na tvoje pitanje je tzv. granicni proces ili limes. Posto u ovom slucaju imamo posla sa sistemom koji ima prirodni infra-red cutoff (termin iz teorije polja), limes procesa je bas taj cut-off, tj., jedno slovo.


Mislim, duh! ali zabavno mi

Mislim, duh!

ali zabavno mi je da vidim super uzak post. a mozda sistem dinamican i slova postaju sve uza i uza kako se priblizavas infra-red cutoff- u....


Davno bese...

...kada sam ja ucio teoriju polja, ali se ne secam termina infra-red cutoff. Sta je to?


Pa,

ja sam napravio malu gresku u objasnjenju. U pitanju je cut-off na malim rastojanjima, tj., malim talasnim duzinama, tj. visokim frekvencijama (energijama) pa je, greska u tome sto je, ovde, u pitanju ultra-violet, cut-off.
Dakle, ako sistem ima prirodni ili matematicki nametnuti cut-off kad je u pitanju duzinska skala, onda je cut-off na malim skalama ultra-violet, onaj na velikim infra-red.
Ti termini se koriste kod renormalizacije.


and almost there...sada cu

and almost there...sada cu da pisem gluposti samo da bi dosla do jednog slova. ko hoce nek mi se pridruzi...


Idemo

do poslednjeg slova. Nema odstupanja, nema povratka, nema opraštanja.


Yesss! jos jedan entuzijasta!

Yesss! jos jedan entuzijasta!


Povrh toga

još i vegetarijanac. Zašto se ovi drugi muče sa neverovatnim kuhinjama, kada postoji manastirska kuhinja - uravnotešena i zdrava.


Of course you are! ziveo u

Of course you are! ziveo u njujorku, kazem ja....


Da,

živeo sam u Njujorku, pa mi se onda smučio američki sistem, te sam zapalio.


dakle, onda tebe ne treba da

dakle, onda tebe ne treba da trazim medju komentarima Volim u Americi...jesi insomniac ili si u nekoj neevropskoj vremenskoj zoni?


Mozeš

da me nadješ u "volim". Nije baš sve tamo crno. Ne spavam jer sam pravio pitu od slatkog krompira, a sad dovršavam jedan prikaz strip albuma. I baš sam stavio sat da mi zvoni u 8.


Naravno, posto za

male duzinske skale ne postoji prirodna granica u teoriji polja, odnosno, covek moze da zamisli koliko hoce mala rastojanja, ali da bi se do njih doslo potrebne su ogromne energije, onda je u teoriju polja uveden jos jedan izraz, a to je ultra-violet divergence, tj., u pitanju su kontribucije sve vecih energija. Ako sabirate sve vece i vece energije u beskonacnom nizu, onda sabirate red ciji su clanovi divergentni - dobija se beskonacnost. Nastavicu u drugom postu...


Velike duzinske skale (infra-red),

to je vec druga stvar. Ograniceni smo dimenzijama kosmosa, ali i doprinosi cestica sa malim energijama mogu da dovedu do divergencija. Za takvu situaciju se kaze da mora da postoji neki cut-off, ili da je pitanje pogresno postavljeno. Dalje...


Izlaz iz ovoga

je pronasao Ken Wilson, kad je izmislio renormalizacionu grupu. To je nacin da se saberu sve kontribucije, na svim energijama, a da se ne dobije beskonacnost. Jer fizika ne zna sta je to beskonacnost...


Konkretno, mi nemamo pojma kojom brzinom konvergira sirina

posta ka svom limesu od jednog slova. Mozda cu morati da provedem celu noc pisuci o renormalizaciji da bi doveo sistem na granicu. Ali mislim da to necu raditi...


E,

kad je tako, onda cu da idem da spavam...A vi sanjajte limese.


Ovakva

mentalna stanja Krleza zove "buncanja oko nocnog suda". Nekada koristi i izraz "tlapnje".


Nice, hvala na doprinosu!

Nice, hvala na doprinosu!


Da,

nema na cemu, ali ovo moze da se nastavi u nedogled (mislim, sporo konvergentni red), tako da ca nam mozda biti potrebno mnogo vremena da doteramo stvari do zida...


Recimo,

ako je logaritamska konvergencija, treba deset postova da se okvir smanji za jedno slovo. Ostalo je jos 8 slova - to je osamdeset postova. Malo dosadno, a?


Brojao

sam malocas slova, i rekao bih da se suzavanje zaustavlja na 12.


Mozda

ovom proce
su nema kraja?
Ovi okviri
pokusa vaju da
se prilagode
duzini reci?


A

k o b i p i s a o s l o v o p o s l o v o s t a b i s e d e s i l o ?


Da,

to je granica. 12 slova, a posle se stimuje i formatira za prikaz u tim okvirima.


Barem

sada znamo sta je sudbina ovog posta. Night.


Za

ko ni fi zi ke se ne mogu pri me ni ti na for ma ti ra nje teks ta


Ha! rekla ja da to treba

Ha! rekla ja da to treba testirati...


Damn! malo sam razocarana...

Damn! malo sam razocarana...


OK,

but now we know.


nema

sanse
da
dodje
do
dva
slova
ili
1.


Pa,

stoga, zabo ravi sto sam rani je rekao. Ne pri men ljivo na ovaj slucaj.


n

m
i
s
l
i
m

d
a

j
e
c
u
t
-
o
f
f

p
o
j
a
m

i
z

f
i
z
i
k
e

a

n
e

i
z

m
a
t
e
m
a
t
i
k
e
.

w
k


Yep,

upravo tako.
Mozda bi trebalo da te zovemo Japanac kad pises tako nizbrdo :)


Vidi dole

limes je oko 12 slova. Nekad 8, nekad 10, ali svakako nije jedno... Formatiranje je pravljeno sa drugom namerom.


He he

A ja samo upitah da li je lutrija kod USAFIS-a prava stvar... Hvala na dzakuzijima, usvajanju i oposumima, ali ja volim da masem rukicama od starta. I biram upravo juznu pustaru, Arizona je prava stvar, imas zvecarke i med divljih pcela za klopu, nemas izdatke za odecu, frizera i ne mogu da ti naplate kiriju... Imas centralno grejanje (ne racunam vece, hmmm), greju za medalju, i tako to!
America, here I come!
Vodzo u Ameriki:

:-)))


nezahvalne teme sta volim /

nezahvalne teme sta volim / ne volim u americi. strasno se lako covek prebaci na sta volim / ne volim kod sebe i u svom zivotu, ili sta volim / ne volim u celom svetu.


Amerikaka

Special Delivery - Fragile

Mikeloti, San Francisco

I am special because I was not born
I left the womb, bored to tears
I am different because I am NonAmerican
In the midst of San Francisco
My penis and my voice are also different
First singing and the other I use for climbing
Yes, I come from Southslavia
Has to be special
I shook hands with late Rahsaan Roland Kirk
I turned my back to Miles before he did the same to me
I even breathe differently, without pauses
I spoke with Monsanto on Grant Street
I asked him special questions being a special student
From a different country that does not exist anymore
I want to see you being that special
Being still alive after your homeland’s funeral


pardon

nisam videla da je prethodna tema bila "sta volim u Americi"


how can i help you, sorry i can't help you

a tebi ne treba nikakva pomoc, samo da za svoje pare i svoje vreme dobijes ono sto je ponudjeno.


ponuda i potraznja

Ne znam da li se to odnosi na mene, pomoc nikako.
Odbio sam pomoc i Gedze Cosica i Mihiza i MP.
Imam kofer.
Unpacked.
Alice Yeh mi je amputirala desnu nogu: odonda posmatram svet kako hoda u cudnim cipelama.
Benny dobije quarter u sesir na izlazu iz metroa.
Slusao sam i Debisija, napeto intoniranog.
Mozda se ne odnosi na mene.
Ali, ni pare ni vreme mi ne donose ponudjeno:
to je ona devojka u Luna Parku, koja se izvan kuce smeha, uprkos nepogodi, i dalje smeje.


Ženski fudbal

To što imaju više registrovanih fudbalera žena nego muškaraca. Prođoh jednom pored LA olipmijskog kompleksa iz 84., videh reflektore i koju stotinu ljudi. Kad ono: trening nekih devojčica uz prisustvo rodbine i prijatelja. Bilbordi sa Miom Ham svud po LA. (to im je pr dve-tri godine bila najbolja igračica, rekoše mi).


nema sponzora - nema lige...

Dok muski imaju MLS (Major League Socccer), dame na zalost zbog nedostatka sponzora nemaju svoju ligu.

Logicno, neko bi rekao, iz ugla isplativosti kompanija, ali nelogicno iz ugla rezultata. Bile su Svetske Sampionke, medjutim to nije dovoljno da popularnost poraste do te mere da se veliki igraci medju sponzorima pridruze pool-u.

Cerka jedne koleginice sa posla ucestvuje u skolskom timu, pa je cela nasa kompanija (30-tak dusa) skoro svake subote bodri. Odusevljava entuzijazam tih devojcica, a podrska sa tribina im puno znaci.


Ove tri stvari sa spiska,

rekao bih, spadaju u istu kategoriju:

1.Nekriticnu naivnost Amerikanaca

2.Nedostatak sumnje i nespremnost na pobunu.

3.Idiotizam u smislu ne-politicnosti.

Evo teksta, jednog zaista umnog coveka, koji se u javnosti pojavljuje pod pseudonimom Gaius Publius. Tekst je pisan 15. Jula 2003, ali je i danas savrseno prikladan, a upravo gornje tri stvari posmatra iz malo drugacijeg ugla. (Malo je duzi, ali svakako vredan citanja.) I tekst bi se uz manje korekcije podjednako mogao primeniti i na Srbe.

July 15, 2003
Considering the Obvious
Fool Us Once, Fool Us Twice...Please

By GAIUS PUBLIUS

"When you make an enemy of the United States, you'd better watch out. Sooner or later we will get you."

Paul Bremer,
U.S administrator of Iraq

This has been a hard piece to write. It may be a hard one to read.

There are a number of questions that need to be asked these days, and I'll try to tackle them in the coming series of articles. Today's question: Why, in the face of the obvious, does Bush enjoy such broad popular support?

The Song of the Popular Mind

We've read a lot in the semi-mainstream press about how Bush has been fooling us -- about the war, about a lot of things. John Kerry now claims he was led down the garden path regarding the invasion of Iraq, and other voices are starting to be heard, sounding a similar note. We're even seeing the leaky start of what could be an interesting stream of evidence.

But if the public was fooled, how come? This one blames the government, that one the media, another the intelligence community, still others what's preached in the churches. Some just credit (if "credit" is the word) the ebb and flow of received ideas, the ever-changing song of the collective popular mind.

Many are kind enough to fault the presumed good nature of the American people, who in the face of just-don't-know, always give the boss a break, take the Prez at his word. What could be more generous than that, more good-natured?

But no matter what song these commentators sing, it's a variation on the same sad theme -- it's not the people's fault, but someone else's. The devil made them do it.

Hmmm -- does this sound familiar, suspicious?

It's enough to start you thinking. So let's consider for a moment whether the current state of things -- the lies, the belief in lies, the deeds, our support -- is not someone else's fault after all, but falls to the people themselves and not to their "leaders."

It's an article of faith on the Left that the people (that is, the People) will always "wake up" whenever they learn the truth; that the people (er, People) are reasonable and need only be well informed to act wisely.

But what if we've been awake all along, all of us, and are already as "well informed" as we wish to be?

The implications of that thought are huge (I told you this would be hard to read), but let's set those aside for later. First let's examine the assertion itself. Maybe we won't need to fault the public after all; perhaps, after pausing to reflect, we really can blame our leaders, elected and otherwise.

Fool Me Twice -- Please

So let's begin. From recent polling data we learn that as of recently, 1/3 of Americans think the U.S. Army has already found Saddam's weapons of mass destruction; that 22% think these (non-existent) weapons were used against our invading, liberating forces; that half of all Americans think Iraqis were among the 9/11 hijackers; and that 2/3 think that war in Iraq was justified, whether or not the weapons that sold it are actually found.

The first three of those statements are so obviously false, they cannot be thought true by any but the isolated and the deceased. For example, if you heard enough news to know that 9/11 occurred, you certainly heard, at some point, what country the perps were from.

So are the American people just stupid ("addled" as one commentator puts it), or is something else going on? Unless you really believe that Americans are less smart than the whole rest of the world -- in fact, are less smart than you yourself (such an elitist thought!) -- one can't help but consider the other conclusion, that things are exactly as most people want them, and if the facts are in the way, then goodbye facts.

In other words, one must consider that not only are the press and whistle-blower announcements swimming up the stream of Bushist damage control; they also swim up the stream of what the public, or a good part of it, wants and is determined to believe.

An Experiment You Can Try at Home

Look at it another way -- how obvious are Bush's lies? Do you think real grown-ups are truly deceived by them? Were you fooled by them when you heard them, one by one, come out of his mouth? Do you think John Kerry and other Beltway luminaries were fooled? (If so, what does that say about them?)

Is it possible most folks don't know that Bush "stretches" (Twain's word) when he serves up a floating soup of words why we need to bomb those Iraqis, those Iranians, those Syrians, those Koreans, those (insert brown-skinned non-Christian enemy here)?

Do you imagine most people care that the number of innocent dead Afghanis is greater than the number of innocent dead New Yorkers?

If you think they do care, about the truth of any of these things, try this experiment -- tell them about it.

Really. Stop people you know and people you don't, and tell them. Expose them to the facts, just the basics -- and if you like, expose them to their Christian principles as well, the simple stuff, like "what you do to the least" and so on. Then note the responses.

Sample the public mind of your own town and you are likely to confirm the polls, to learn that a few do care (they already know you're right); more disbelieve you, dispute you, become angry with you; and even more don't want to hear what you say, will avoid you.

And if you're afraid to try the experiment for fear of the reaction, that's information as well.

What Else Can We Ignore?

Now that you see where this is going, let's take it further. To what else do Mr. and Ms. America seem to turn a blind eye?

How can most people not know we're torturing suspected enemies in hidden holes, or farming out torture to other lovers of freedom in the Coalition of the Willing (for example, Pakistan)? The popular TV series "24" suggested as much, several times and vividly, with nary a peep across America.

More -- don't you think most people know that the Constitution is being massively violated, with (insert brown-skinned non-Christian enemy here) as victim? Of course they do, in the same way they know that petty thieves are routinely raped in prison (evidence? those "here-comes-Bubba" jokes we all make); and that blacks are regularly beaten in police stations and on the street. (The last is so not-news it's not even reported, unless the tape means good ratings on TV.)

Still more -- do you imagine most people don't understand that the Screaming Right (Rush and Reed, Savage and Sean) is a brutal and vicious crew? Of course they do. Even his supporters know Rush is vicious -- his meanness is his virtue. (Don't believe me? Imagine his imitators attempting to compete on niceness.)

Finally -- do you imagine that punishing "Christian" America fails to see Ashcroft as one of their own, an iconic Dimsdale figure from deep in the national psyche? Can Ashcroft and his intent be so obvious to us and not to everyone else? Or is punishing "Christianity," the problem for us, actually the virtue for his fans and silent supporters?

Torture, the violated Constitution, the brutality of the Right, punishing justice -- the list goes on and on. You can add to it yourself. Just ask, what else is just too obvious to ignore? See, that wasn't so hard. You found three more already. (Note the theme, by the way -- torture, punishment, violation; we'll deal with that later.)

The Bad News Is, the People Aren't Stupid

So what does all this mean? Either Americans are really, really dumb and couldn't see the obvious if you painted it on the set of America's Most Wanted, or things are exactly how most Americans want them to be, thank you very much.

And if the second, how familiar. The murder of blacks in the South occurred with the knowledge and silent complicity of whole towns, whole states. Many were occasions for picnics. If the polls are true, the deaths in Iraq, in Afghanistan, and the promised killings to come, occur with the assent of most of the nation (and on this Fourth of July, were occasions for picnics).

Not through your assent, of course; but the assent of the many who shout you down or turn away in "disbelief."

What does all this mean? That your unspoken fears may be correct. That the nation may really be peopled with Rushes and Reeds, with Savage Seans, with Cheneys and Lotts after all, more than enough of them to form the standing majority we've watched all our lives, enough to fuel that madness the nation is heir to -- those Puritan hate-and-torture frenzies many take part in, and many more passively enjoy.

Was McCarthy an aberration? Was Nixon and his "Silent Majority," those open and closeted bigots who couldn't wait to end their own long national nightmare (the Sixties)? The Silent Majority put Nixon in office, twice.

Was Reagan an aberration, with his attacks on the poor, his enthronement of greed made good, greed made god? They called themselves the "Moral" Majority that time round and put him in office twice as well.

And did any American, friend or foe, really believe that a gleeful Texas executioner was in fact a "compassionate conservative?" You'd have to have been a real dimbo to buy that one. The second 2000 debate showed his awful eagerness (and perhaps ours as well).

What if all this misdirectional language (Silent Majority; Moral Majority; Morning in America; I'm a uniter, not a divider; I am not a crook; Saddam can kill us with nukes), all these lies, are not handed us to fool us? What if they're offered instead as ground cover, a wink-wink story that the hard-minded can hide behind as they go about the business of punishment and revenge -- that sordid Jonathan Edwards war on the generous humanist spirit?

Do we dare think that thought?

Judge Judy Tells All

Whatever the truth about who's the majority, this whole drama really is about the Culture War, and the culture of the majority can be a beast. It's the classic sado-masochistic Christianity of Erich Fromm's seminal work, Escape From Freedom, his still-modern explanation of what the Germans saw in Hitler, and liked so much.

Why don't Americans demand more justice from police? Maybe they just don't want to.

Maybe they really do want to punish and pick clean society's easy targets, the brown, the poor and the underprivileged, whether criminal or otherwise. The cops do it now, as do predatory lenders. Soon the tax code will take up the task as well, all with the assent of the "moral" majority.

Need more evidence of this public hard-mindedness? Look at the broad popularity of those punishing reality shows -- the avenging angel cop busts, the afternoon courtroom morality plays, the people-are-stupid talk shows like Springer and his friends.

First look at the shows themselves; how brutal, how Puritan. Then look at those who watch them. What secret glee. What proof that the punishment we mete is deeply deserved.

And who is that viewer? Don't kid yourself -- it's not the Barroom Betty, the Backwoods Sam, the Truckstop Jim of cliched imagination. These shows are popular.

The viewer is my neighbor and yours. It's the man down the street with the law degree and the job at Motorola, the one who hates affirmative action because, frankly, he just wants more for himself. It's the relative with the high-paying union job and a hatred of immigrants stealing his hard-earned (Left-won) wages. It's the rebellious party-hearty college kid who thinks everyone (but him) gets away with way too much.

Judge Judy and her ilk say a lot about us -- about our greed, our hate, our fear, our need to punish. Our "leaders" seem to pander to that, but perhaps they don't guide us at all, but follow along. Perhaps we lead them, order from the menu, and let them deliver. Did the hanging Southern posse ride at night because the rest of the town secretly (ineffectively) said No, or secretly (complicitly) said Yes?

One could easily believe the latter. If the nation as a whole really thought it vile to demonize the poor as "welfare queens," Reagan would never have rounded first base, much less made it to the White House.

If the nation as a whole really objected to mass murder in Texas prisons, we'd have thrown Bush out with the bathwater he rode in on.

Denial is Not a River, It's a State

We like to think the American people are in denial (for a reason no one can specify); but it perhaps it's more respectful to give them credit for knowing what they want and choosing it. These are adults, after all, same as the rest of us.

Perhaps it's we who are in denial, we who refuse to admit the obvious. Perhaps, just maybe, what I'm saying is too painful even to examine, much less, if necessary, admit. Trust me, this is painful for me as well. Like many, I've spent a lifetime trying to have faith in the majority. I still may succeed, but alas, the election approaches.

I told you this would be tough to read. I could be wrong in everything I'm saying (I would love to be wrong in every word of this).

But if you think this reasoning is false, please prove it. Go back to that experiment above and confront those people with the facts. Stop them on street corners (literally), ask them at work. Then honestly confront your understanding of the results, whatever they are.

As we often tell others, you can't get out of this state, this condition, by denying the truth. It's time to look at those awkward poll results with respect for the answers.

Vote for the Public of Your Choice

I've written in an earlier article that the 2004 election will be a referendum, not on the candidates, but on the voters, on the American people. After watching the seemingly inexplicable poll results of the last few weeks, I believe this even more strongly.

The current round of Republicans has made the obvious blatant. The ground cover, the plausible-sounding explanation, has eroded laughably; we've blown right past plausible headed toward childish and desperate.

Even a fool must understand the choices by now. Do we torture the non-white races or don't we? Do we imprison dissent or don't we? Do we bomb Moslems or don't we? Do we rake to our Reaganesque selves the goods of the earth, or don't we?

Do we fight with the whole rest of the world?

As a people, a nation, who are we?

The current crew has made these questions more explicit than any in a lifetime. It's an excellent time to take a vote. If Bush is indeed elected in 2004, the people will truly have spoken.

And if they do, what a brutal, damning thing they will have said.

More in a bit. We are not done with this. And may more questions need asking. But next time, something more encouraging. The latest polls may reveal where we are; but where are we going?

Your correspondent,

Gaius Publius

Gaius Publius is a writer living in the United States. He can be reached at .


Revolting

Ni meni se nista od toga ne dopada u SAD. A siguran sam da bih mogao jos 100 stvari da naredjam.
Ali vise nije ni zanimljivo... Iste zalbe na SAD cujem od svoje 15god plasitcni travnjaci itd...
Ajmo nesto malo teze, daj neke stvari koje ti se dopadaju u SAD ?
Budimo malo pozitivni. Bas kao oni vestacki Ameri koji se samo keze. 'Have a nice day' i ta sranja.
Ima li cega u ovoj zemlji plasticnog rozog flaminga i shirokih strukova sto moze da se dopadne nama visoko obrazovanima i uber-kulturnim evropljanima ?
Mora da postoji ! Jer svaki put kada predjem Atlantic Evropa sve vise lici na USA a Evropljani su sve deblji i deblji.... O cemu se tu radi ?
Ima li cega sto vam se od Amerike dopada ?
(sem Coca-Cola, Nike, Marlboro, Snickers, Pepsi, NBA, Hummer, MTV, Levis, Converse, McDonalds, Microsoft, Viagra itd itd) Mislim, Ima li cega sto vam se dopada u SAD sto nije materijalno ?


Pa, Mr Solomon,

o tome sta se kome dopada postoji ceo blog. I, ako pogledate, ima toga dosta.


http://blog.b92.net/node/2567

http://blog.b92.net/node/2567

please join us...

U-S-A ! U-S-A !


pogledajte

World News blog

Sta Volim U Americi


koji je doduse pola njih

koji je doduse pola njih shvatilo kao poziv da nam isprica sta sve nevole u americi....


Pa, Brooklyn, ima i tome razloga:

nije postojalo obavestenje o tome da ce uskoro biti blog "Sta ne volim...", pa ljudi iskoristili priliku da kazu ono sto im je na srcu :)

(A i ja sam se popravio kasnije;>)


Sorry ... My mistake.

Izvinjavam se, nisam znao da zaista postoji takav blog. Iskreno... Sorry :)
Medjutim, krajnje je dosadna tema u kojoj ucestvuju nesretnici koji ne mogu da se prilagode svojoj novoj sredini ili oni koji nikada nisu izasli iz svoje sredine.
Inace od svih kritika na SAD, najveca i najociglednija je ostala neizrecena :
"Ne svidja mi se sto je Amerika toliko DALEKO.
Za neke je suvise daleko da se dostigne, Za druge je suvise daleko da se vrate."
Ja licno se trudim da kroz ovaj ceo svet prolazim kao japanski turista - s aparatom oko vrata i nasmejan kao kreten !
Nemam vremena da "shkljocam" stvari koje ne volim.
POZDRAVI !!!!


Bio, video, vratio se

Bio sam u USA. Nije mi se svidelo previse. Vratio sam se jer sam bio privremeno, ali se uopste nisam trudio da ostanem. Ja spadam upravo u onu kategoriju koja (teoretski) najbolje prolazi "napolju" (IT industrija...). I veruj mi, video sam i bolje od Amerike.

Ima super stvari, ali ima i stvari koje su na drugim mestima bolje uredjene. Ja sam izgleda suvise ulevo orijentisan da bi mi se USA svidele.

Mogu da razumem ljude kojima se svidja tamo, mogu da razumem ljude kojima se ne svidja.

A ima jedan razlog zasto mora da ti se svidja vise od Srbije: nije Srbija.


i sta vole da kuvaju...

i sta su vegetarijanci i sta nisu.


vegetarijanci

su ...ma samo nesto izmisljaju...te necu ovo, te necu ono....

a to sto smo mesozderi vjek vjekova nema veze, i sto nemamo rep vise.

nije mi bas bio eksperiment...ali u prvoj godini srednje skole odlucim da prestanem sve zivotinjskog porekla godinu dana.

za godinu dana uspela sam da promenim boju koze is fircavo zdrave u zuckastu, opao mi imun sistem, nedostatak kalijuma i jos ponekih vitamina sto su mi nasli u krvi i mokraci...

da ne pricam sto sam postala slabija, sto sam mogla manje da trcim, brze se umaram itd....kilaza je bila malo manja od tad normalne.

soooo....izmisljali-ne izmisljali treba da jedemo i meso i jaja i mleko i sir i kajmak i ostale zajebancije ...fora je u umerenosti.

i zelenish tipa brokoli, spanac, asparagus bar 5 puta nedeljno.


Jedna moja drugarica je

poslednjih nekoliko godina bila vegetarijanac. Onda je ostala u drugom stanju i shvatila da ne moze (buducem) detetu da uskrati neke stvari koje priroda od nje trazi.

Da se razumemo - ja ne pokusavam da ponudim dokaz za to sta je dobro jesti a sta ne. Sto se toga tice, svakome svoj cirkus!

Jedino, ta drugarica je tokom svoje vegetarijanske faze imala obicaj da citira Hegela: "Zivotinje zive u paklu u kome su ljudi djavoli". 'De se dede Hegel sada? :)))


drugar'ca

ti neki tezak pesimista ?

kakvi paklovi kakvi djavoli to ne postoji :))) [moj cirkus]

eto, nije cudo sto je citirala hegela vish kako lose vegetarijanstvo utice na psihu :)

sad se setih nekih prijatelja caletovih koji su imali cerku ....odemo mi u restoran dubochica u zemunu ...krilca i rostilj prste lizes...i dok ja vikinski cepam po onim krilcima, ona ti noz i viljusku i brat bratu dva krilca pojede za pola sata i najede se....iz profila je bila malo deblja od paus papira.

nesto je zdravlje kasnije izdavalo...zaboravila sam pricu.


jel mozda zivi u nyc? cini

jel mozda zivi u nyc? cini me se da je tamo to "rite of passage" da se bude vegetarijanac bar dve nedelje, posto mi se cini da je svako koga sam upoznala probao bar jednom.


e bas si pametna

jel to aksioma da svi treba da jedemo meso sad posto tebi nije uspelo da budes vegeterijanac?
ja bih eto mogla da zakljucim na osnovu ovoga da su meso izaziva mega-giga-tera-idiotizam.

dabogda bila kokoska u sledecem zivotu hahaha.


godzila

da iole imas nekog ajkjua (IQ u prevodu) mozda bi i ukapirala...da ne kazem..da si jela meso eto bila bi inteligentnija...posto si tako vedzi pametna..

procitaj ponovo sta sam napisala.

koka sam socna u ovom zivotu, ne mogu dva puta za redom HAHAHAHA. HOHOHOHO.


gem-set i mec

eh bas sam ljubitelj zivotinja. razgovaram sa kokoskama.


Wow, ekstrapolacija.... meni

Wow, ekstrapolacija....

meni je samo zanimljivo da gotovo svakog koga upoznam u nyc je imao vegetarijansku fazu. ja nikad nisam probala. tek toliko. ne znam odakle si izvukla ostale zakljucke o meni.

licno mislim da je vegetarijanstvo zdravo, ali tesko za pridrzavanje, posto onda moras posebno da pazis da unosis dovoljno proteina i vitamina B. mene bi mrzelo.


da li je

takav nacin ishrane zdrav treba da se dokaze. do sada nista nisu uspeli, zavaravaju narod bez veze.
knjige o raznoraznim ishranama nichu ko pecurke, dijete na sve strane.....odlepili smo skroz.

svaki organizam je drugaciji prema tome i potrebe su istog drugacije.

moj primer je meni bio dovoljan za druge me ne interesuje ako oce ljudi da nauce nesto od mene good, ako ne good luck. dajem informacije da bi ljudi dali sansu i nekim drugim alternativama.


Ma, sto kaze Emeril Lagasse:

"Pork fat rules". Ziveli vruci cvarci!


i ziveli pacemakeri!

i ziveli pacemakeri!


da je zdravo, jeste...

Mislim da je doktor Pfaf (Pjaf) jednom u jutarnjem programu izneo analizu da postoji par proteina neophodnih organizmu, kojih ima samo u mesu. Sve ostalo moze se naci u namirnicama biljnog porekla.

Da li je to stvar licnog izbora, ukusa (o kojem ne vredi diskutovati) ili (na papiru) zdrave balansirane ishrane, zavisi od organizma, navika, predrasuda...


moram priznati

da mi nikad nije bilo jasno ko veruje tom pfafu, celavom i debelom i slusa njegove savete za ishranu. nutricionista koji je debeo aman zaman.

inace za to oko mesa je u pravu.


buci buci pfaf

a stalno prica kako je svaki kilogram smrt za organizam.

uvek me to podseti na profu u osnovnoj:

- deco, deco, pusenje je uzasno, to moze da ubije, nemoj to nikad da probate, mnogo opasno.

zavrsi recenicu i zapali cigaretu.


a gornji post nije bio

a gornji post nije bio namenjen meni, ups..


susret sa amerikancem: on:

susret sa amerikancem:

on: "you sure want to live in america"
ja: "no way"
on: "but you speak english"

eto


voli-ne voli,voli..

americi polazi za rukom ono strašno,ali ne i ono beznadežno,ono nastrano ali ne i ono obicno,ono fantasticno ali ne i ono cudno..magijski realizam je tuđ americi..
on caruje na balkanu,u rusiji ili latinskoj americi,to jest tamo gde se istorija buni protiv sopstvene logike..ali americka stvarnost je suviše utabana i promišljena,da bi postala
žrtva nadrealistickih okolnosti..zato im i fantastika nije tako fantasticna..ona je tek nastavak prirodnog sleda stvari na drugom terenu..u bilo kakvom dekoru ljudi i životinje,ukljucujuci
i dinosauruse,ponašaju se onako kako mi to ocekujemo..a,rekao bih,da je veština u tome,kako nas je ucio cika nabokov,da se stvarnost naglo,neprimetno i zauvek izmakne ispod nogu..san razuma rađa čudovišta,ali je samo java u stanju da nas navikne
na njih..
ustvari,možda mi se to i sviđa