Skip navigation.

Labris

Banka hrane

 
Srbija 2020

Метастазирана Козара и мутирана Равна Гора (право)славе Божић

Христос се родиХристос се родиДирљив призор. На дан Рождејства Христовог наше главешине пред камерама јавно удишу облаке тамјана и театрално се крсте широким покретима, као мужици, не би ли свима показали колико је вере у души правога Србина. Како ли су они, који данас Божић славе по  телевизорима, славили ономад, када их је већина била у СКЈ? Зашто мисле да нас занима њихова преданост Богу и цркви у секуларном друштву?

Друга су времена. Систем је такав да претенденти на власт с времена на време морају мало да се додворе бирачком телу. У ту сврху (зло)употребљавају све и свашта, сиротињу, децу, туђу несрећу, болест, лаковерност, па и сплет тешко разумљивих и анахроних ритуала који им служе као доказ да су достојни власти у православној народњачкој Србији.

Некада је, међутим, Божић био привилегија оних који се нису слагали са режимом, одн. диктатуром званом самоуправни социјализам. Божић је био један од малобројних вентила који су могли да послуже опримираном крипто-грађанству, чак и оном неверујућем, да подсети себе и друге да нису капитулирали и да иако се наизглед уклапају у социјалистичку заједницу  нису и никада неће бити њен део, јер та заједница, упркос нашироко пропагираном учењу, није била кројена по свачијој мери. На Божић се емитовало дискретно упозорење онима који су „нашли па зашли“ да ничија није горела до зоре, да бисмо им радо видели леђа и да нема тих Бриона због којих бисмо се одрекли онога што смо, јер ми нисмо тикве без корена. А арогантни властодршци, свесни безбедности свога положаја на врху бескласног друштва, ту су манифестацију псеудозавере игнорисали, знајући да је смешно безопасна. У то доба за очигледнији и радикалнији протест није било ни снаге, ни храбрости, ни рачуна. Уротници су били размажени, диктатура блага, грађанство је допуштало да га режим редовно поткупљује ситницама, а потенцијални завереници су се плашили озна и удби, били свесни да је правда удворичка и неправедна и да генерали не би ни часа оклевали да нареде да се пуца у живо месо уколико би ико угрозио друштевни поредак који им је дао оно за шта у пре но што су дошли из својих врлети нису ни знали да постоји.   

Некада су, елем, постојали једни који су Божић дискретно славили и други који су га дискретно игнорисали и тај дан проводили без славља, а народњаке слушали и напијали се другим приликама, на пример за осми март. Но од када нема друга Тита, све се побркало. Једних је нестало, други су побегли, трећи мутирали, четврти метастазирали. Више се не зна ко је где и ко је чији. И даље, како је увек било свуда недостаје васпитања, образовања, моралних принципа, љубави према ближњем, стила, манира и још којечега. Фолклора зато има више него икад.  Православни Божић и православно Козарачко коло су се напокон помирили. А друштво им прави и православна Равна Гора. Па заједно шенлуче.

Срећан празник!


Krivo li ti je !?

Neka su se pomirili --- mada ste dosta radili da se nikada ne pomire !


mVte, u istom trenutku. da

mVte, u istom trenutku. da nismo uleteli u zonu sumraka?


Izvini Jelena !

Ne bih da ti ulećem u zonu !


obe strane su potrebne za

obe strane su potrebne za sumrak.


sjajno

sjajno dejane!
...pravoslavna, narodnjacka Srbija...to je to. nasa realnost. to sto mi ne odgovara, moj je problem.
gradjanska? pusti snovi.


A pravoslavci nisu građani !

Mis'im !


Svi prvoslavci

su narodnjaci??????
U kojoj to bajci - pa gospodin lepo kaze da su GRADJANI slavili Bozic.


Грађани Славили

а не правили циркус и каламбур.
Божић онакав каквог га славимо је према символима које носи, старији празник и од православља а засигурно од српства.
Божић је дан на који се сећамо својих предака, све до Перуна кога отелотврује бадњак.
У Србији је Божић, од кад се ја сећам, увек носио некакву политичку поруку, а то је срамота.


Cinjenica je da je u skolama

Cinjenica je da je u skolama u Srbijici izborni predmet VERONAUKA mnogo popularniji od izbornog predmeta GRADJANSKO VASPITANJE.


Ostvareno "pomirenje" onih

Ostvareno "pomirenje" onih koji su u WWII bili na dvema "stranama barikada" izgleda mnogima normalno jer je "naše" i čak poželjno jer otelotvoruje "sabornost".

Zato se valja prisetiti da je isto to jako bolesno zvučalo kada je to devedesetih izrekao u susedstvu Generalisimus nameravajući da pomeša kosti u Jasenovcu sve u ime "pomirbe". Tamo nije uspelo.


A sta s onima koji

nisu ni Cetnici ni Partizani?
NI nacisti ni komunisticka aristokratija. Ni generalska deca ni ratni i antiratni profiteri. Onima sto slave a niko ne primeti da slave jer od toga ne prave cirkus, niti su ikada pravili.


Upravo to, šta je sa

Upravo to, šta je sa normalnima? To je zapravo pitanje svih pitanja. Na njih malo ko u politici računa jer ih ne najteže prevariti. Ovo što piše Sarksii ispod je najnormalniji način obeležavanja nečega do čega je čoveku stalo.

Ovi novo"verujući" su mi nekako kao novobogataši. Jedni se razmeću imetkom da svi vide, a drugi "verom" i "tradicijom" iz istih razloga.

Sećam se početkom osamdesetih da su mnogi taksisti u Beogradu onako vozali zataknutu za branik grančicu badnjaka iskazujući tako stav ili nekakav protest protiv onih koji će dvadesetak godina kasnije, kako sam to pre neku godinu video u Beogradu kada sam se zatekao na Božić, unosili u razna državna nadleštva čitava sasušena stabla - ko će veće.


Dejane,

sjajno si, i sa dobrom merom, prikazao stanje pravoslavlja, komunizma, cetnistva i gradjanstva u danasnjoj Srbiji. Kao sto je neko jednom rekao da mu od komunista jos vise smetaju novi anti-komunisti, tako i meni zesce idu na zifac ovi novokomponovani pravoslavci. Nazalost, sadasnje stanje je dovelo do toga da se obican svet nalazi u totalnoj unezverenosti. Kad je to bilo da su popovi isli da osvete tamjanom kockarnicu ili drzavnu ustanovu?
Odjednom se pojavila upravo ona karikatura pravoslavlja kako su ga komunisti predstavljali 50 godina, ali sada su se i oni (bivsi) pridruzili ovom grotesknom veselju.
Mozda ovi koji su danas na vlasti drze cuveni natpis "In hoc signo vinces!" u svojim kancelarijama, jer na krilima tog bastard pravoslavlja oni i drze vlast.
Najgore je sto oni koji se (s pravom) bore da obuzdaju ovu vlast pocinju da udaraju na sve pravoslavno (sto je podjednako budalasto) zamisljajuci da ce time da uzdrmaju vlast. I otuda, mislim, to stanje raspamecenosti koje sam pomenuo gore.

Da ne bude nesporazuma: ja sam Bozic sinoc proslavio privatno, kao sto smo ga u mojoj porodici slavili od kad pamtim za sebe i decenijama pre toga, a popa nisam zvao, jer sa popom moja porodica nikad nije slavila Bozic (ni slavu, ni Uskrs...).

P.S. Juce sam saznao da imamo zajednicke prijatelje koji zive u Belgiji :))


Ја исто

дискретно, код куће, без треске и попова (све и да хоћу попа најближи ми је у Мадриду).

Него где су били ти наши пријатељи док сам се пре пар месеци онолико досађивао по Бриселу?


Oni zive

u Luvenu, oko 35 km od Brisela koliko mi je objasnjeno.


Koliko je meni poznato..

...popovi se ne zovu na Bozic, Slavu i Uskrs...Oni samo pre Slave i Uskrsa svete vodicu po kucama u svojoj parohiji...a ko zeli ide u crkvu na svecanu liturgiju...Usput, u mom gradu je nemoguce prisustvovati svecanoj bozicnoj liturgiji jer posle nje gradske vlasti dele paketice deci mladjoj od 7 godina...To traje vec par godina i ako je za to vreme bilo koji stranac imao prilike to da vidi..sve sto moze da kaze je da smo pagani a ne hriscani....Od cekaca paketica ne moze ni da se pridje crkvi a ko uspe da udje tamo ga ceka decija vriska, guranje, gazenje, nedostatak vazduha....liturgija se i ne cuje i ne vidi...


Da, svakako ste u pravu.

Nisam s tim obicajima upoznat, jer ne praktikujem. U crkvu odem kad ja osetim potrebu za tim, uglavnom iz estetskih razloga, ali isto tako udjem i u katedralu, budisticki hram, manastir...Iz istih razloga.


Bogougodnost

Mene je pre 5 godina, dragi moj Sharski, iz objekta zvanog privatna-prcija-Vaznesensk crkva, na Uskrs, izbacio pop jer nisam bogougodna ni njemu, ni SPC. Imam pirsing (alkicu) u nosu. "Jel smo mi Srbi il' Indusi?- bile su rechi druga popa prilikom izbacivanja. Od tada zaobilazim sve shto ima veze sa SPC.
Bozic sam inache proslavila kako i treba - privatno us suvo voce :)
I ja rado zalazim u sve hramove koji odishu mirom i u koji me rado prime :)


a sta su ostali

"patroni" radili dok se to dogadjalo? navijali?


Book

Ako mene pitash, ostali su gledali i chekali u redu za prichest, dok sam se ja svdjala sa popom i razmishljala da li da polomim oltar ili u zemlju da propadnem.


Bebo,

ovde bi super chuchnula ona tvoja Hodzina chestitka:)))


Angie evo je opet za tebe i drushtvo -

Hairli Bozic
"Sijaset rahatluka na ovome dunjaluku da shucurarsh Bogu na bericetu. Da da te dragi Bog chuva od shejtana, nalet ga bilo u dzehanemu. Da svaki hastaluk i svi hecimi budu daleko od tvoga vilajeta. Da te svi kijameti zaobidju. Hairli ti Bozic!"
:))


A ovakav SMS sam juce primio:

"Da se oblacis po poslednjoj modi.
Da ti gudra godi.
Da se brckas u djakuzi vodi.
Da izgledas kao bilder bodi.
Na lotou ti 7 ubodi!
Hristos se rodi!"


Hairli

u dzakuzi.


Nisu se pomirili...

... nego su mutirali. Mutirali su igraci u kozarackom kolu, mutirali su potomci onih koji su u tisini prosipali slamu ispod kuhinjskog stola.

Prva dva komentara gospodina Niska struja i gospodj(ica) Lepa Helena su pokazala da su mutanti svuda okolo.

Nije mi se bas dopalo u vasem blogu ono da tradicija nalaze manjak vaspitanja itd. Mislim da je opsteprisutno nevaspitanje posledica sadejstva kozarackog kola i plitkog pravoslavlja, zbog cega se mutanti u masama zalecu na Hram Sv. Save u ponoc, pucaju i slave uz Cecu nemajuci pojma sta se radi.

Simbol mutanata je badnjak zataknut za prednju masku motornog vozila. To kad vidim ...

Popovi su druga prica... ali to nije tema.

Tema je (ako sam je pogodio) mutacija Srbije.Nisu se pomirili, prozeli su jedno drugo svojim najlosijim osobinama. Samo elitno vodjstvo i renesansa morala mogu da nas spasu. Elitno vodjstvo? Bez izuzetka svi su MUTANTI od Tome do Cede sve preko Rize, Mucibabica, Mudre Sove i Doris. O Ivici da i ne govorim.

Srecan Vam Bozic


Jedan moj poznanik,

ziveo 15 godina na Arubi, valjao nesto. Ozenio se Holadjankom tamo, ona presla u pravoslavlje i preselili se u Bg. da zive. I sad tamo zive, super im je. Ona ga stalno goni da idu u crkvu: kaze, k'o u diskoteci!


a da cica nije presla u pravoslavlje

nista od posla?


Xexe,

ne znam:) U svakom slucaju, tamo se nalaze sa istim drustvom kao na splavu, npr.


Jel'te, boga vam, gos'n Sarski!

a, kako objasnite sebi da odete zbog te estetike baš u hramove, a ne, recimo, u zgradu banke ili skupštine? zašto se to nešto estetsko nalazi baš u manastirima, a ne i u zgradama drugih društvenih institucija? uzgred vas pitam, ne tragam za fizičkim dokazom egzistencije gos'n Boga, nego mi je malo neobično da natempirate baš u manastir ili hram nečiji da odete kada želite da ugodite kudikamo svojoj duši.

gos'n Dejane,
ne tugujte zbog Božića: Božić-bata tačno zna koji dom slavi s kakvim motivima i gde mu je fino, dođe sa poklonima i blagoslovima mira. ako je crkva propala, nije i božić...
... ja sam svoj proslavio stvarno neobično: u društvu ateista i Jevreja. i super je bilo; atmosferica lepa, đakonije svake ukusne, fino vino koje duši godi...


Srki,

na mestu je komentar. Ali, kao sto znas i sam, u hramovim i manastirima nema mnogo buke i guzve. Vlada mir u kome covek moze da bude sa sobom. Te zgrade su napravljene za tu svrhu. Cik probaj to na Wall-street-u.


Ma ne tugujem ja zbog gluposti

moj Srdjane. Samos e bunim ko Grk u apsu.


Pre tachno

13 godina drugar koji je '91-ve zapalio u London da bi izbegao regrutacije se vrati u BGD sa svojom izabranicom, Yuki, buducom kosookom pravoslavkom. Venchaju se oni pred kraj superinflatorne '93-ce u Sabornoj, sve pred kamerama TV Bastilje... svadbeni ruchak u Skaradskoj, uz prisustvo nizeg osoblja japanske ambasade koje luduje uz starogradsku muziku i domacu lozovachu. Posle dve nedelje krenu mladenci-pravoslavci u mladin rodni kraj u iseljenistvo, da shire pravoslavlje... dodushe u tom slucaju nije bila "Srbija do Tokija" vec samo do Fukuoke.


Radujmo se. Hristos se rodi :)

Quote:
a popa nisam zvao, jer sa popom moja porodica nikad nije slavila Bozic (ni slavu, ni Uskrs...).

Ja stvarno ne znam nikoga da zove popa na Bozic, jerbo i ti isti popovi mahom vole proslaviti Bozic u krugu svoje porodice. Ali slaviti Bozic potpuno izvan crkvenog okruzenja je za mene nesto kao slaviti rodjendan bez prisustva slavljenika. Naravno da moze ali nije bas ista stvar.

Pravoslavlja bez crkve nema - a tako ni pravoslavca koji se iste kloni. Nasa crkva naravno da ima milion mana ali, kakav narod takva i crkva.

Mojih $.02


Ovde gde ja zivim

ima dve srpske crke koje su vec decenijama u svadji. U koju da idem, ako bi ste mogli da me posavetujete?


Quote:

Quote:

Ovde gde ja zivim
nsarski (8 Januar, 2007 - 18:12)

ima dve srpske crke koje su vec decenijama u svadji. U koju da idem, ako bi ste mogli da me posavetujete?

Tako je u svakom severnoamerickom gradu gde ima vise od 1,000 sitizena srpskog porekla, sto opet mnogo govori o nama (pogledajte samo i ovaj blog)... jednostavno resenje, odes u onu blizu.


Ili ni u jednu

ili ako si bas vernik, u bilo koji, ne mora da je sprska.
Hriscanstvo nije jednako nacionalnosti.


Hmmm...

gospodine Stankovicu poprilicno gresite, svaka nacija je okrenuta svojoj crkvi, bar je tako medju imigrantima u Sev.Americi. Rusi idu u svoje, Grci u svoje pravoslavne crkve, Hrvati idu u svoje katolicke itd. Crkva iseljenicima sluzi kao spona po nacionalnoj osnovi...


To sto je nesto praksa

ne znaci da je ispravno. U najmanju ruku nije neophodno. Moze to i drugacije.


A sta

je u sadasnjem svetu ispravno? Doduse religija/verovanje je nesto sasvim lichno pa ako neko zeli da je upaznjava iskljucivo u novosrpskoj pravoslavnoj ili u srpskoj pravoslavnoj crkvi ko ima pravo da mu to brani?

Crkva na Sev.Americkom kontinentu imigrantima uglavnom sluzi kao oslonac na ocuvanju nacionalne pripadnosti, ljudi se tamo srecu o svetkovinama, poprichaju, popiju (odatle i nsarskijev podrum sa shankom)...

Srbi u Vankuveru su to elegantno reshili, imaju crkvu i u okviru istog kompleksa i kulturni centar... sad tamo lochu :)


Tebi bas ne moze da se

Tebi bas ne moze da se objasni. Ako si pravoslavni hriscanin, mozes da ides u bilo koju kanonski priznatu pravoslavnu crkvu i niko te nece odbiti - u to sam siguran.

Krstiti te moze i ruski i grcki i rumunski i americki pravoslavni pop. Takodje isti mogu da te ispovijede, priceste, vjencaju i na poslijetku sahrane. Ne znam sta ti vise treba od crkve i od popova?

A ako bas hoces u SPC, idi u onu blizu. Ako ti se ne svidja bliza idi u dalju. Ako u crkvu ides radi ocuvanja kulture i jezika idi u onu koja ima bolju biblioteku, KUD, literarnu sekciju, folklor itd. itsl. Ako ides radi druzenja idi gdje je bolji provod, jeftiniji alkohol, bolja hrana...


Quote: Krstiti te moze i

Quote:

Krstiti te moze i ruski i grcki i rumunski i americki pravoslavni pop. Takodje isti mogu da te ispovijede, priceste, vjencaju i na poslijetku sahrane. Ne znam sta ti vise treba od crkve i od popova?

Hvala Tata, otkrio si toplu vodu...
Ali pre nego sto si mi to omogucio mogao si i prochitati sta sam ispisao o tome za sta crkva sluzi jednom tipicnom severnoamerichkom srpskom verniki/"verniku". Dakle, vrati se dva posta gore pa ako nije najjasnije dacu pojasnjenja...
:)


Pa vec sam ti se izvinuo

Pa vec sam ti se izvinuo (vidi ispod). Cim sam napisao ovaj komentar skontao sam da sam te pomijesao sa nsarskim.


Nema

problema Tata, nista strasno, ukapirao sam u chemu je caka...

Btw. Probaj da ostavljas komentare ispod posta na koji se odnose, ovako nije jasno na sta si mislio :)


Quote:

Quote:

Krstiti te moze i ruski i grcki i rumunski i americki pravoslavni pop. Takodje isti mogu da te ispovijede, priceste, vjencaju i na poslijetku sahrane. Ne znam sta ti vise treba od crkve i od popova?

Hvala Tata, otkrio si toplu vodu... :)
Ali pre nego sto si mi to omogucio mogao si i prochitati sta sam ispisao o tome za sta crkva sluzi jednom tipicnom severnoamerichkom srpskom verniku/"verniku". Takvi smo mi tamo... uglavnom.


Inconsistency check

Ali ako se u crkvu ide iz estetskih razloga, zar nije najlogicnije otici - u obe crkve? Ionako se uvek neko buni, ovako neka se bune SVI! Kakva se ekipa tamo skuplja, mozda je najbolje ne otici ni u jednu! :-)


Vodzo Modzo

nisam te zaboravila, samo ne stzem, sad cu:)))

Dejane, izvinjavam se na zloupotrebi prostora.


Angie

Hvala lepo, nema zurbe, kada god nadjete vremena, polako! :-)
Izvinite Dejane i u moje ime!


Pa, ako ikada odem,

trudim se da to bude u vreme kad nema nikakve "ekipe". Bio sam pre par nedelja u jednoj, za radni dan, da kupim crkveni kalendar, da znam kad padaju praznici. Nemaju! Niti su imali. (Sada mi kalendar donose oni koji se vracaju iz Srbije).


Nsarski

ti si bre u nekoj americhkoj vukojebiji :)
Sve mi se chini da si u St.Louisu ili tako nekoj provinciji ...

Uzgred, posto smo savremeni on-line sitizeni:
http://www.pravoslavnikalendar.com/


Oh,

muchos gracias Señor Leon! Nisam imao pojma da se SPC toliko usavrsila! Za pohvalu, svaka cast.


Molim,

molim, ko ce kome ako ne bivshi gastarbajter sadashnjem :)


Da Vam pravo kazem

Ja bih im pokazao sipak, kada su vec takvi! Ako od crkve kafanu prave, uvode "razdor", pa jos i preispituju ljude gde si i zasto isao, ma dovidjena! Jos treba nekome i da se pravdas, ma uopste da se nadjes u takvoj situaciji! Neka oni malo obrate racuna o svom poslu, a to je da se bave duhovnim pitanjima svoga stada. A da mozete da odete u bilo koju pravoslavnu crkvu, mozete.
Da ne govorim da ne posecivanje crkve ne znaci automatski da neko nije religiozan, pogotovo ako se u crkvi namecu ne-hriscanski principi, "rasipanje", a ne skupljanje stada, ili npr. kao ona smrtna zvona povodom kobasicijade i sta ti ja znam. Lepo ziv covek uzeo posao Svetog Petra, on ce da odlucuje ko ide u raj, a ko u pakao! Mos' misliti! :-)


pa ja bash

iz tih razloga, koje ste vi ponudili Tata i ne idem,
jer se u crkvu ide iz nekih drugih.


Quote: Krstiti te moze i

Quote:
Krstiti te moze i ruski i grcki i rumunski i americki pravoslavni pop. Takodje isti mogu da te ispovijede, priceste, vjencaju i na poslijetku sahrane. Ne znam sta ti vise treba od crkve i od popova?

Kojih drugih?


Tata, na ove sam ponude mislila:

"A ako bas hoces u SPC, idi u onu blizu. Ako ti se ne svidja bliza idi u dalju. Ako u crkvu ides radi ocuvanja kulture i jezika idi u onu koja ima bolju biblioteku, KUD, literarnu sekciju, folklor itd. itsl. Ako ides radi druzenja idi gdje je bolji provod, jeftiniji alkohol, bolja hrana..."

A valjda se ide iz duhovnih razloga, u glavnom
intimnih.


U pravu si Angie ali

U pravu si Angie ali razliciti ljudi imaju razlicite motive. Kad bi samo ovi "duhovni" dolazili, crkve bi nam bile jos praznije. Bar ove dijasporaske.


pa te

crkve u dijaspori vishe imaju funkciju zem-zadruge!
(sa sve popom-dirEktorom iste)


Gastarbajteri

:)

A sto se cudite ko dolazi u crkve u dijaspori? Zar to nije presek prosecnog Srbina iseljenika?


Gastarbajteri

:)

A sto se cudite ko dolazi u crkve u dijaspori? Zar to nije presek prosecnog Srbina iseljenika?


Liony,

ne bih nikoga da vredjam i stvarno znam gomilu fantastichnih ljudi, kao i ovde na blogu uostalom,
koji su negde napulju, al' generalno gledano
je to (p)odliv mozgova.


Organizacija

Mislim da to nema veze sa prosecnim iseljenikom. Zar to nije pitanje adekvatne organizacije, a ne profila prosecnog srpskog iseljenika? Odvojiti duhovne od svetovnih stvari - za druzenja i okupljanje srpske zajednice je logicno da se ukljuci crkva, ali NE u crkvi, zna se zasta ona sluzi. I ne sa nametanjem razmisljanja. Druga stvar je sto i iseljenici treba da se ukljuce 100% u takvu akciju, jer su oni "korisnici" takvih usluga. A ne od crkve da pravis KUD-ove, kafane i vasare.
Dakle, crkva za duhovne stvari, gde svi treba da budu dobrodosli, bili oni Srbi, pravoslavci, katolici ili marsovci, gde se vodi racuna o duhovnim stvarima, a okupljanje zajednice da se vrsi na drugom mestu, naravno, pod pokroviteljstvom i SPC-a i iseljenika.


pa ti prosechni iseljenici

i organizuju sve, pa tako i ispada kako jeste,
kako nas narod kaze=po nozi i cipela.


Uh

...to nisam ocekivao... Na moju nesrecu, vecina mojih drugara je negde u inostranstvu i zaista svi pevaju istu pesmu - kako je grozno kada se skupe sa ostalim nasim iseljenicima, kako je sve najgori sabacki vasar, primitivizam i ostalo... Znaci, sami sebi pravite takvu situaciju (ovo neka udje u zapisnik, opet generalizacija na delu :-))) )! Ako je to tako, kada budem negde otisao, ima da zaboravim odakle sam! :-)


Vodzo

nemoj bre prijatelju da vredjas antologijsko-kulturolosku instituciju - Sabacki vasar!!! :)


A ne, molicu lepo,

to je bio masovni citat mojih drugara, te ja samo prenosim... To nisu moje reci... :-)
A sto se mene tice, od kako nikada nisam posetio sabacki vasar, mogu reci da je... ne mogu nista reci o istom! :-)


pa ako je citat,

onda " " :))

evo ja bih mogla mnogo da se raspisem o tom dzambasko-folklorno-veseljackom koloritu....al da ne trolujem sad. a posto je isti 1 x godisnje, mozes da skoknes (umesto u dangubu :))) do rume, svakog 3. u mesecu.

taj rum(un)ski vasar se vec ustolicio kao sasvim kredibilan i od integriteta, oooopasno parira sabackom!

mimi-the-vašari-connaisseur ;-)


mogli bi izaći u neki mrakkk..

srbi sada imaju još samo dva mora: more..i, more bre.. s tim u vezi: malla bre, ju luk vonderful tunajt.. mogli bi izaći u neki mrakkk..


aj olvejz luk vanderful

...cak i kad mi cuuuuriiiii nos :)))

Deki, stvarno sori na uzurpaciji & trolovanju....to se desava kad se covek/zena/ja napije nekog leeeepog vina, recimo Chateauneuf du Pape...pa drzi taj plisani osecaj i nekoliko dana kasnije

dok ne probamo taj tvoj porto il bar dok se ne nakanim da odem i kupim Hydrangeu :)


Prosto ko srpski pasulj

Pa problem i lezi u tome shto je rashireno shvatanje da je posao crkve da shtiti (ne znam od chega) srpstvo,zato shto nije onakvo kako ga oni vide, i da pouchavaju svoje vernike shta je to, i kako da budu pravi Srbin/kinja. Oni takodje sebe vide i kao chuvare obichaja, onih arhaichnh, koji su btw sasvim u neskladu sa savremenim zivotom a bogami, s obzirom da su arhaichni i paganski, i u neskladu i sa hrishcanskim poukama. Tako dobijamo da je "pravi" Srbin ono shto vidi SPC i njihovi popovi -kolo, opanci, shajkacha, rakija, marama na glavi, nishta karmin... Zato pricheshcuju rodoljube i patriote kjoji vode ljude na klanje, a obichim gradjanima uskracuju prichest zbog pirsinga nosu. Pis of kejk.


Bas mi ne ide

Ja sam shvatio da je posao SPC-a da vodi racuna o duhovnim pitanjima svoga naroda i svih ljudi kojima je takav tretman potreban, jer je nasa crkva hriscanska, znaci tu ne postoje nacionalne, genetsko/geografske razlike ikakvog tipa. Srpska je iz razloga da bi bila bliska ovom narodu, koji prica srpski jezik, ima svoje obicaje, itd. Ali je na prvom mestu hriscanska, pa onda pravoslavna, pa tek onda srpska. Ili sam sve pogresno shvatio?


Da, Vodzo. Ti si ispravno

Da, Vodzo. Ti si ispravno shvatio, ali oni nisu.


Samo jos nesto

Da li smo svi mi toliko podlezni generalizaciji? Los glas daleko se cuje - zbog gresaka pojedinaca iz SPC-a spremni smo da citavu crkvu "obojimo" istom bojom. Znam da kolaju razne, slicne price o grckoj pravoslavnoj crkvi, kako je Grcka crkvena drzava, tj. da se GPC uzasno puno mesa u politiku, raspiruje nacionalizam... A kada sam posetio u Atini jednu Grcku crkvu, primio me je grcki svestenik kao svog rodjenog, iako je mislio da sam neki Englez (apropo price da Grci vole Srbe). Isto tako nikada nisam imao lose iskustvo u nasoj crkvi. Naravno, preko medija saznao sam i drugu pricu, ali da li to treba automatski da znaci da je SVE lose?


Ne znaci i nije.

Ali nekome(ko ima odbojnost prema crkvi) je opet jednostavnije da Pahomija, Filareta, Serafima Rouza, i recimo vladiku Grigorija trpa u isti kos.


Postoji i princip

...gde je SPC trebala da se ogradi od takvih ljudi, sto se, koliko sam ja upoznat, nije dogodilo. Pa ipak, nekako ne treba generalizovati stvari, ma koliko to ponekada tesko islo.


postovani ja zaista neznam

postovani ja zaista neznam ko vam je usadio te gluposti u glavu koje ste ovde izneli.SPC svojim postojanjem stiti pravoslavlje a to nema nikakve veze sa vasim navodima.Cinjenica je da su pojedini POPOVI i VLADIKE vrsili pricest vojnih formacija koji su ubijali u ime SRPSTVA ali je verujte ogromna razlika izmedju SRPSTVA i PRAVOSLAVNE VERE.Mi smo kao narod pagani gospodine jer ne cenimo svoje korene i nista nam nije sveto.Sta je lose u pravoslavnoj veri,mozda to sto ona propagira svaciju veroispovest i daje pravo svakome da veruje ili ne veruje,sto zabranjuje neke nenormalne stvari u smislu ponasanja u crkvenim hramovima,sto postoji 2000 godina...Gospodine moram vam reci da gresite ne gledajte SPC kroz popove i vladike nego kroz SVETO PISMO i ono sto u njemu pise.Uostalom u svakom zitu ima kukolja zar ne?


pa mi smo se

gospodine, nashe vere najlakshe odrekli, a sada u povratku istoj, nismo shvatili njeno znachenje i zloupotrebili svrhu, pa sve ispade nakardno kako jeste,
narochito pretstavnici SPC-koji bi trebalo da nas istoj uche i shire plemenitost i duhovnost, kao pravi pastiri svoga stada.S tim shto je vera, kao takva intimna stvar svakog pojedinca i njome se ne mashe u javnosti, narochito ne iz drugih razloga.


edit:greska u kucanju.

edit:greska u kucanju.


Angie,

nije to nikakvo vredjanje, to je zezanje... pre 2-3 godine sam procitao neki dokument CSU na kom je priblizno dat presek nase dijaspore, preko 80% radi neke manuelne poslove. Ne mozes od drvoseche iz BC-ja ili radnika iz hamiltonskih chelichana ochekivati da je na nekom kulturoloskom nivou... jeste da ima sjajnih ljudi napolju ali ogromna vecina je ipak za shank i kafanu ispod crkve.


Tu grijesis. Ovdje crkvama

Tu grijesis. Ovdje crkvama upravljaju crkveno-skolski odbori kojima predsjedavaju "istaknuti clanovi" nase lokalne dijasporaske zajednice. Kamo srece da popovi vode glavnu rijec jerbo ovi "istaknuti clanovi" ponekad ni episkopa ne slusaju.


a gde to ovde,

ako smem da pitam?


To "ovde"

je shirom sev.amerike, pogotovo u chetnichkim crkvama... posto su u upravi uglavnom ugledniji (chitaj bogatiji) predstavnici nase dijaspore svestenik koji je, uzgred, cesto obrazovaniji od upravnog odbora mora da bude poslushan jer vrlo brzo gubi parohiju...


Izvini, pomijesao sam te s

Izvini, pomijesao sam te s nsarskim.


ako nisi religiozan

i crkveni praznici ti vise izgovor za zurku, jel nije bilo kakva crkva izlisna?

ozbiljno, od inteligentne osobe bi ocekivala da ima vaznije "causes" da pomaze od glupave, zlocinacke crkve.


Pokusao par puta,

onda se ovi "drugi" naljute pa mi pisu pisma. Onda sam sasvim digao ruke. (A, navraga, obe su mi podjednako udaljene).


Nova Gracanica...

Klik

Nova Gracanica sa sve imanjem zaista izgleda lepo. Prosto da covek ne poveruje, da je nase :)


Da, lako je tebi

kad ti je blizu:)

Btw, lidaz, tek sam malocas video onu opasku na Milanovom blogu. Hvala za korekciju - mislio sam da kazem TOE, a napisao GUT. Vidi se da mi to nije struka:))


Drugim recima,

Drugim recima, TOE=GUT+gravity:)
I zamisli, Dr Wu mi trazio da cinkarim Kisina.Kako li je samo naslutio..:)


Znam ja to,

ali sam stavio pogresno.
Istina, lidiaz je napravila ijedan veoma vazan point za GUT: proton se jos nije raspao. Well, jos jedno 10^32 godina, pa ce mozda. (Hm, nanjusio sam Fermilab negde :))))


Lapsus calami, nista

Lapsus calami, nista strasno.A sto se tice raspada protona, mislim da si u pravu, nacekacemo se:)
Pa da, taj Fermilab je svuda, i sve ispunjava:))


:p

Pa sad ima u komplikovanijih GUT-ova po kojima proton ne mora da se raspadne. :)


Evo da pokusam, iako pitanje

nije meni upuceno.
Pokusajte sa onom koja je vama "bliza".
Da znate da radite ispravno, a ko se svadja i sta vec radi, njihova stvar.


sharski,

ovde gde sam ja, popovi su glavni gastosi, uopshte se ne ponashaju kao pastiri svog stada-najveceg u rasejanju,
nego chista katastrofa.
Apsolutno ne mislim da je neophodno ukljuchivati neadekvatne popove u svoje privatne svetkovine,
to mi dodje vishe kao skrnavljenje iste, svako ionako unosi u takve prilike, ono shto zaista ima u vezi njih.


U podrumu srpske crkve

u Detroitu, nalazi se kafana, direktno ispod oltara. U kavani veliki frizider, sa buretom piva unutra, probusen kroz krov za istakanje, da se ne 'ladi pivo prilikom otvaranja vrata. Rakija se sluzi za sankom. Otac pravi kobasice i "valja" narodu. Ja takvog coveka ne bi pustio u kuci i za normalan dan, a kamoli za neki praznik.


Tako

je uglavnom po svim nasim crkvama u sev.americi, sala i shank su sastavni deo crkvenih objekata jer te crkve ni nisu zidane da budu crkve, najcesce su to neki proviozorni objekti kupljeni od drugih verskih zajednica ili cak u nekim slucajevima i privredni objekti. Uzgred sitizenima srpskog porekla ni najmanje ne smeta da drmnu jednu s nogu "ispod crkve". Za utehu, video sam slicnu situaciju u crkvi i kod nasih zapadnih komsija katolicke veroispovesti...


Chula sam,

za jedan blamz sluchaj OVDE, treba da se gradi najveca crkva, skupili stari iseljenici pare i nikako da se dogovore,(kao i o bilo chemu drugom-poshto se oni dele josh uvek , na chetnike, partizane i neznamshtajoshsvene),
kome da prepuste posao, pa zovu jedne, druge, svi daju neke ponude i na kraju najjeftiniji bili neku muslimani, koji dobishe posao i koji su sve vreme, dok je gradnja trajala, pushtali one svoje pesme sa arlaukanjem i zurlama na razglas, da ih razonode tokom posla.

Pa Stvaaaaaaaaaarno!


Sarski, isto je u Montrealu.

Sarski,
isto je u Montrealu. Kafana ispod oltara i nekoliko kuvarica i posluziteljki za sankom gde se peku kobaje i rostilj, a ove lice na onu Felinijevu prodavacicu duvana u Amarkordu.

I da bude ludje drzava Srbija koristi crkvu u Montrealu (ima jedna) kao konzulat svake prve subote u mesecu. Bas ta kafana do 14h se pretvara u konzulat, a posle se za tili cas preuredi da opet bude kafana kako bi i Ambasador mogao da se najede prave srpske sarme, "zavijace sa travom podizacom" i masnih kobasica, sto se sve sprema jos dok on radi posao konzula za spojenim kafanskim stolovima. Znate ono, dok cekate u redu napuni vam se jakna mirisa rostilja i luka. Posle odmah mora da se pere kad stignete kuci. Ma pis zivi.

A sto se tice ponasanja svestenika - usli jednom malkice tamnoputiji Meksikanci u crkvu sa mojim poznanikom koji je hteo nesto da zavrsi u "Konzulatu", a pop ih isterao najgorom drekom "sta trazite ovde ovo nije vasa crkva idite nadjite svoju" i pretnjama da ce zvati policiju... jadnici nisu bili Srbi.

P.S. Cik nek mi neko kaze da su komunisti "sisli sa brda" u vecem broju nego svestenici SPC.


Многа су брда

на Балкану а свако брдо је изнедрило своје. Но није проблем у томе ко је с ког брда сишао, него шта је с брда са собом донео, које мисли, које идеје, и још важније шта је по силаску с брда био спреман да научи.


Aferim:))

Bas to.


odgovor je ok

Sve je ok dok se silazak sa brda odvija u razumnoj meri. Opasan je stampedo sa brda. Onda je spremnost da se po silasku nesto nauci minimalna. A sposobnost da se tim ljudima koji su po dolasku dezorijentisani manipulise velika.

Samo Dejane, ja htedoh zapravo reci da nema nista od toga sto mudrujemo o ruralnom i urbanom, brdskom i dolinskom. Nije sposobnost "brdjana" da nesto nauce presudna za sudbinu srbijasnkog drustva. Pa pogledaj samo sta se desilo devedesetih - brdjani su instrumentalizovani iz beogradskih salona da organizuju zverovanje po susednim drzavama, ne?

Ali necu da nastavljam, iz obojici poznatih razloga. Samo cu da podelim sa tobom ono sto upravo citam. Ako te ikad bude interesovalo.

hillbilly CM


pogledacu

slusao sam gospodju perovic na pescaniku, pametno zbori, medjutim zapitao sam se odakle je meni to ime poznato.

ps tesla je bio hillbilly


Sv Sava

Ovde kod mene postoje dve srpske crkve. Obe se zovu Sv Sava jer srbi na obe strane nisu mogli da se dogovore oko imena.

Nsarski, ne idi ni u jednu. Ima tamo kod tebe sigurno ruska ili grcka crkva, bolje izaberi jednu od te dve.


Ima grcka,

ali, kako to biva, prosle godine se kolima sudarim sa njihovim popom - on kriv i platio stetu, pa me nesto ne gleda ljubazno. He*iga, nekad te potera maler onoliko:))


nije ti

sudjeno sharski, ja bih to na tvom mestu shvatila kao znak, da je dovoljna intimna varijanta=ne otvara ti se za drugu:)


Bas tako sam i ja pomislio:

mozda Bog tako hoce.


sarski,

ja cekam....


Slavljenik i slavlje

Tata wrote:
Ali slaviti Bozic potpuno izvan crkvenog okruzenja je za mene nesto kao slaviti rodjendan bez prisustva slavljenika.

Pise u Otkrovenju da ce slavljenik uskoro da se pridruzi slavlju.


Ma nisam mislio samo na to.

Ma nisam mislio samo na to.


Mozda bi bolji primjer bio

Mozda bi bolji primjer bio kada bi nekome organizovao rodjendansku zurku ali u Second Life-u :)

Naravno da moze, ali nije bas isto kao pravi dernek u "real life-u".


Mislis?

hm, da....

u toj neprirodnoj simbiozi je trik.
Potichem iz gradjanske porodice, (s obe strene , duboko u istoriju), sa malo neobichnom varijantom, jer su jedni pripadali katolichanstvu, a drugi pravoslavlju i svi slavili intimno, vishe zbog tradicije nego verovanja.
Meni ostalo secanje na prijatno ishekivanje, spremanje finih jela, okupljanje i raspolozenje, a najvishe na radost prilikom otvaranja poklona-koju i dalje vuchem
kao infekciju.

I onda , mnogo kasnije, u firmi gde sam radila, slavimo moj rodjendan,(na nashe Badnje veche), ja neopterechena obichajima, donela raznovrsne ponude, a razne tate,(koje su to postale samo zahvaljujuci politichkoj korektnosti), sve se nechto snebivaju, kao poste, veliki pravoslavci, isti oni koji su do juche mahali partiskim knjizicama po hodnicima i skupljali pacijente za one, za inteligenciju uvredljive sastanke, gde se zaokruzivalo jedno, vec dogovoreno ime.Muke velike, (mi ostali, normalni, kapiramo i umiremo od smeha, prilichno zlurado), hrana super, sve djakonije, svi cokcu, a oni ne mogu jedni od drugih, ostao im strah od otkucavanja, pa samo kiselo po salatici.

Srecan praznik i vama!


To sa postom

je posebna komendija.


Hvala Dejane..

...za ovaj analitican tekst o nasoj stvarnosti...Ima nas mnogo koji mislimo kao i vi ali neumemo tako da napisemo a nemamo ni gde...ne mozemo svi imati svoj blog....


Vec sam napisao slican Blog

tako da mi je drago da jos neko napise, ono sto svi vide..Dakle ovde nije u pitanju vera ili religija, pa cak ni odnos drzave prema njima, pa makar i diktatorske, vec je problem u merkantilnoj veri/ideologiji, koja ima za cilj da se politicki valorizuje.Ni jedan normalan covek nije protiv pomirenja, pa makar i u takvom jazu, kakav nam se dogodio 1941, ili 1991, ali to svakako ne moze da ide bez utvrdjivanja zasluga ili "zasluga" za narod..Posebno ako se na pomirenje ide kao oblik zataskavanja bilo kog ili bilo cijeg zlocina....
Oprostiti je ljudski, zataskavati je neljudski...!
Tako smo i u komunizmu imali tzv disidente D.Cosica. B Mihiza, B Crncevica, koji su preko dana , u kafani i medjusobno uglavnom, govorili protiv Tita, a nocu igrali poker sa Krcunom sefom UDB/e ("Autobiografija o drugima" BM Mihiz)..ili taj isti Kostunica koji je navodno bio disident sasvim je hladno decenijama primao drzavnu platu, kao sto je i Cosic bio drzavni pisac br 1 , kome su se stampale knjige u neogranicenim tirazzima///Kada to rascistimo, taj talog i mulj..onda cemo razumeti kako nam se dogodilo da najveci marksisti, kumovi Vuk I Seselj, postanu najveci opozicionari..?????
Duga prica u ove zimske nocci!!!
Poz
BKC


Mislim da je Mica Danojlic napisao

za Cosica: Lako je biti disident iz vile na Dedinju.


a secas li se samara

iz filma Tito i ja, kad Trivalicka navodi ko ce biti u ziriju za sastav "Koliko vilim Tita i Zasto?" Najistaknutiji knjizevnici socijalistickog druzstva, Cosic, Aleckovic...


Ah, Trivalicka

Pa zasto, ljudi, trosite vreme na neke protuve (politicari/popovi) pored takvih bisera (Vesna Trivalic)?


Doctor Wu,

pazi kad se slazem:)))
(iako ste me optuzili da smo na suprotnim stranama)


Pa, Angie

jel' to redno tako, :)? Remind me, suprotnim stranama chega, tj koga?

Vesna Trivalic za Predsednika!!!

(poslednji put kad sam ovo napisao brisali su me)


Kod mene na blogu brisem ja

moderatorke tu znaju.

--------------------------

niko me sa tim nije upoznao,
mislim, zna se ko je Bog od bloga,

iskreno vasa moderatorka;)


Nasa moderatorko,

vratite Prognanog Ceha !
--------------------------
koiko mi se cini,
on se vratio pod drugim nikom.


takodje se slazem

s molbom da se vrati ceh, on je bio malo bezobrazan, al je bio interesantan.
----------------------------------------
nisam ga ja banovala, mogu da pitam,
pa da vidim sta moze da se uradi po
njegovom pitanju.


Xej dotore

cao! Podrzavam tvoj predlog, ali uz malu izmenum ako se ne ljutish - Vsnu Trivalic za Predsednicu!


Jao Bebo

U pravu ste/si. Sad me blam!! Mozda je u tome bila caka. Pa da povtorimo (samo sada pravilno)

Vesnu Trivalic za PreCednicu!!!


Na ti, naravno. Kakva bi to

Na ti, naravno. Kakva bi to predsednica bila!


Doctor Wu

ja stvarno ne znam, niste mi pojasnili, samo ste me jednom upozorili, kada sam vam replicirala,
neshto kao-da li ti znash da sam ja u suprotnom taboru od tebe i onih tvojih ????
(mislim nema veze, niti sam ja u taboru, a uvek sam
zastupala samo svoje mishljenje, sada sam iskoristila
samo zbog shale, nekako se namestilo).

A za Vesnu bih jedino i glasala!

tako da josh jednom,
couldn't agree more!

(a sad svako na svoju stranu:)))


e da, Doctor Wu,

da ne bude zabune, vi ste meni krajnje simpa,
iako smo na tim stranama, je l' te!

(ovo nije provokacija i ne morate odgovoriti na istu:))))


Ma, ekstremno

do vrlo very. Takodjer, Angie, feelings are mutual this side of line (mada me misterija suprotstavljenih strana mal(k)o proganja- na sta li sam samo mislio, ako uopste).

Ma, da mi stavimo Vekija za Precednicu, a za ostalo cemo lahko. A, da, kad vec pricamo o lepim zenama s kojima sam danas leteo da prijavimo i Alisu Stojanovic (sve lepsa sto je bliza 40-toj).


vi u stvari

treba cheshce da letite!


Zapravo su

AnnieW & Alice ipak previse za samo jedan let. I za samo jednog drwua.


Pa

sta onda predlazes? :)


Brook,

evo ja cu da se povuchem, vidish da chovek ne moze da postizava kad nas je vishe:)


hihi,

good one! :)))


Muke po

Doctor Wuu, 6:1-6.


Ne kopirajte, Dr Wu:)

Ne kopirajte, Dr Wu:)


Ok

onda 4:64, :).


To moze:)

Sto veci broj, to muke jace:)


velikomuchenik,

presvetli Doktor Wu!


Pa kada ste coveka izazvale:)

Alice, AnneW(?), Brooklyn, Ti..malo li je na ovu skupocu?:)
A treba misliti i o grupama,crnim rupama, prasicima, hobotnicama, razama...ne postizava se....


Pa, Igi

ni ti nisi naivan, nemoj sada da se izvlacis.

A je li, ko je Vitalij Kisin? Da nije on 6-ti celovek, za koga Mi6 nikad nije doznao?


....

Ma jok, Frolov je sesti covek:)Kako nisi do sada skapirao?:)A to da nisam naivan, nisam, to je jasno:))


chekaj, chekaj,

to sa hobotnicama & gudama je specijalitet sharskog,
a Doktor Wu samo ne voli da hendluje u grupama.
Crne rupe ste podelili, koliko znam.
Pa gde je tu onda multitasking skils, zar to nije danas neophodno za svaki pristojan posao?


Kada sam pomenuo grupe,

Kada sam pomenuo grupe, mislio sam na one "nase" grupe..Lie-jeve, i tako to...
A sto se morskijeh riba tice, od svih najvolijem prasicu.....


are you

back then?


Finally

Brookily. Sad sam man on the mission, da te dovuchem na ovu stranu oceana...

Da vidis belaja kada ispadne da sam danas leteo AnnieW. Bila u avionu neka lepa doktorka (muzh+dvoje dece, po zvaci bi rekao da je neki plasticni hirurg)...


HURRAH!!!!

ja bas htela da pitam anchieW neko medicinsko pitanje, ali se u zadnje vreme ne javlja pa zaboravila sta sam htela da pitam...

P.S. mogo si da viknes Ana, pa da se onda pravis da gledas negde iza nje...


Bas lepa slicica...

A ja nesto depresivan....


pa sta je to bilo?

kada ni fizika ne pomaze.... :)


Quench-ovao mi magnet:( Al'

Quench-ovao mi magnet:(
Al' sam brzo sredio.Mada su me nagazili od ranog jutra.


yeah,

i hate when that happens!


Da li ja tebi licim

na nekoga ko spopada lepe doktorke po avijonima? Samo po blogovima. I to kad ne citaju Guardian.


hehe,

e sada je garant aniW lakse....


Mozda se AnaW oporavlja od

Mozda se AnaW oporavlja od onih silnih sudara sa mnom?:)


ja googlovala

VT i ne vidim political affiliation ....someone care to explain?


Brook,

ne vidish zato sto ni nema, ali bi mi voleli:))


ahhhh, toooo!

mada ne vidim zasto. jel nesto mnogo pametna ili sta?


mnogo je

cakana!
(prirodna, duhovita,zanimljiva,neisfolirana i bez afektacije, onako je skrooooz,
a tako neko josh nije bio predsednik, pa bi valjda bilo drugachije.


Oh, evo Mice Danojlica gde

Oh, evo Mice Danojlica gde Srbuje po Parizu i cuva uspomene na Mladice i ine


Da, da,

to je taj profil.


sharski

Quote:
Ovde gde ja zivim
nsarski (8 Januar, 2007 - 18:12)

ima dve srpske crkve koje su vec decenijama u svadji. U koju da idem, ako bi ste mogli da me posavetujete?

ako ces se vec privoleti Neke Dogme Carstvu - bezi u protestante. firma deluje vrlo kredibilno. zaista.svedena,minimalisticka,za radni narod i prave trudbenike,asketska i mirna. dusu dala za sve prostosrdacne, vredne i skromne,koji misle svojom glavom.
kalvin i luter se pobrinuli, pa se klone fetisizma i nadobudnosti.a katolici i ortodoxni imace i bez tebe dobar ucinak/kvotu vernika.
znaci,vreme je da konzumiramo nesto sto nudi ovaj
M e n u ((::specijalitet dana, Evangelisti,u komsiluku su ti ::))
((-*
„Ne mislite da sam ja došao da pokvarim zakon ili proroke: nisam došao da pokvarim, nego da ispunim.” Matej 5:17.

HRISTOS JE ISPUNIO ZAKON „Da se pravda zakona ispuni u nama koji ne živimo po telu nego po duhu.” Rimljanima 8:4.

{a kada angie+ti vec pomenuste "domacinsko raspolozenje" pravoslavnih operatera po crkvama u rasejanju - pop ne nabavlja repro-materijal-Badnjak (filijala - SPCrkva, Saratoga CA USA)a Bozic navalio...pre izvesnog vremena...pa jos o nekim detaljima takve i sl. lezernosti...}
"biti opusten i veseo - kljuc je srece i dubokog zadovoljstva u zivotu"

++++(((:::++++

pomolimo se,brate,nadire....


Мали прилог

великој историји бешчашћа:
Колегиница из бивше фирме и члан СКЈ нам се после митинга на Ушћу новембра '88 јадала како је урадила гоблен-портрет онога под липом и како је у дилеми да ли би било увредљиво да га окачи у предсобље. Пошто већ нисмо могли да поднесемо њену хвалу тек купљене ''пеглице'', листом смо јој одговарали да гоблен окачи на централно место у дневној соби и да обавезно провери квалитет трожилног кабла на ауту. Гоблен је окачила, кабл потајно тражила и на крају нас тужила шефу за z**.
Догодине је отишла директно у ЦК да се ишчлани и уштеди на чланарини која се одбијала од плате, а после пар месеци се брже-боље и крстила у својој forty-something.
Е, тада смо је припитали како је кума успела да издржи њених 60 кила у наручју док је поп шкропио светом водицом - али више није имала коме да се жали, пошто сам ја био шеф.
Аутентичан поздрав с краја оног рата:
- Смрт фашизми, бако!
- И теби, синко!


On the lighter

On the lighter side:

http://www.cmausa.org/cmausa.html

Naletela na ovo u blogu u mojim lokalnim novinama, gde je neko citirao ovo udruzenje (na blogu sve isto kao na blogu 92: 'istomisljenici' i 'neistomisljenici', samo druge crkve, politicari, itd.) nisam mogla da odolim.


Par pitanja

Zasto se proslava Bozica u Hrvata i Katolika razlikuje od proslave Bozica u Srba i Pravsolavaca? Volio bih da mi date manju analizu toga, ako nije problem.
Drugo, zasto se vecina ljudi protivi uvodjenju veronauke u skole kao dodatni ili obavezni predmet, a s druge strane se ovako javno propitujemo i prozivamo, da smo neobrazovani po pitanju PONASANJA i sl. kada su praznici ove vrste u pitanju?
Trece, da li bi trebalo da se svi gradjani deklarisu na javan nacin ili nekom vrstom referenduma, da li su ili ne, vernici, tako da ubuduce izostane ponizavanje ljudi koji zbog izvesne bilo proslosti bilo proslosti svojih roditelja, rodjaka bilo zbog svojih licnih ubedjenja, takodje slave Bozic, iako to "zvanicno" ne bi trebali? Tj. zasto komunista ne bi slavio Bozic?
i Cetvrto, nismo mi izmislili da se nasi predsednici stranaka, drzave i predstavnici vlasti, ponasaju marketinski. To je praksa svuda u svetu, to je oduvek tako. I ne vidim zasto bi to bilo lose? Ako nas premijer sebe smatra vernikom, i to pokazuje, zasto bi to smetalo bilo kome? Ili predsednik?


Mirko,

ja cu da odgovorim na ovo pitanje "Drugo, zasto se vecina ljudi protivi uvodjenju veronauke u skole kao dodatni ili obavezni predmet, a s druge strane se ovako javno propitujemo i prozivamo, da smo neobrazovani po pitanju PONASANJA i sl. kada su praznici ove vrste u pitanju?" Ovakva vrsta obrazovanja treba da bude vezana za crkvu i da se sklola tamo odrzavan. Pitanje vere je stvar opredeljenja i ne vidim razlog zshto bi se time smarala i deca chiji su roditelji ateisti. Kao obavezan predmet bi se mogao uchiti predmet koji obradjuje religiju kao takvu, kao filosovski sistem.


vidi

slazemo se bar u jednoj stavki.
Hvaljeno da je ime Starca nad Starcima, da mi na Bozic ispunjava zelje.


IDEMO TAKSATIVNO, ODGOVARAM STO BOLJE MOGU

Zasto se proslava Bozica u Hrvata i Katolika razlikuje od proslave Bozica u Srba i Pravsolavaca? Volio bih da mi date manju analizu toga, ako nije problem.
Не би требало да се разликује. То је интимна прослава, породична а не каламбур.
Drugo, zasto se vecina ljudi protivi uvodjenju veronauke u skole kao dodatni ili obavezni predmet, a s druge strane se ovako javno propitujemo i prozivamo, da smo neobrazovani po pitanju PONASANJA i sl. kada su praznici ove vrste u pitanju?
Школе су државне а држава је секуларна. Дакле не би требало мешати.
Trece, da li bi trebalo da se svi gradjani deklarisu na javan nacin ili nekom vrstom referenduma, da li su ili ne, vernici, tako da ubuduce izostane ponizavanje ljudi koji zbog izvesne bilo proslosti bilo proslosti svojih roditelja, rodjaka bilo zbog svojih licnih ubedjenja, takodje slave Bozic, iako to "zvanicno" ne bi trebali? Tj. zasto komunista ne bi slavio Bozic?
Комуниста може да слави шта хоће, али то не би требало да буде политички став.
i Cetvrto, nismo mi izmislili da se nasi predsednici stranaka, drzave i predstavnici vlasti, ponasaju marketinski. To je praksa svuda u svetu, to je oduvek tako. I ne vidim zasto bi to bilo lose? Ako nas premijer sebe smatra vernikom, i to pokazuje, zasto bi to smetalo bilo kome? Ili predsednik?
Ја не ѕнам нити једну цивилизовану земљу где се политичари причешћују пред камерама. Вероватно су многи верни, но не знам зашто и како то користе у политичко пропагандне сврхе. То је у најмаљу руку неукусно.

Кад смо већ код комуниста, бивших комуниста и њиховог потомства (и притом не мислим на заведене војнике партије већ на профтере и комунистичку аристократију) - да ли је ико од њих икада рекао следеће?

ЈА (МОЈ ОТАЦ, МОЈА МАЈКА) САМ БИО СТУБ ОПРЕСИВНОГ СИСТЕМА И КАО ПОЛИТИЧАР/ГЕНЕРАЛ БИО САМ/ЈЕ СПРЕМАН ДА ПУЦАМ У КОМШИЈУ И СУНАРОДНИКА ДА БИ СИСТЕМ ОДРЖАО НА НОГАМА. ТОГА МЕ ЈЕ СРАМОПТА И ЈА НЕ БИХ ТАКО.
Тек тада ћемо моћи озбиљно да разговарамо. До тада, канали комуникације су затворени. Како са Марком Милошевићем, тако и са синовима/кћерима црвених генерала одраслим у краденим кућама и навученим на незаслужене привилегије.


"Ја не ѕнам нити

"Ја не ѕнам нити једну цивилизовану земљу где се политичари причешћују пред камерама."

Pitam se, da li se i ispovedjuju pred kamerama?Pricest bez prethodne ispovedi je greh.Kada vec vole festu, onda da vidimo kompletnu predstavu.


ja bih samo

tom delu volela da prisustvujem-ispovesti grehova.


Sumnjam da bismo dovoljno

Sumnjam da bismo dovoljno dugo ziveli da sve cujemo.


Слажем се и ја

да то није за камере, као и пренос Литургије.
Али, искрена да будем, ја нисам видела снимак како се неки политичар причешћује. Је л' то стварно некада било?


Nisam nesto

strucan za terminologiju u pravosljavlju ali sam siguran da se to ne kaze "ispovest" vec "pokajanje"... toliko.

PS.
Volim preciznost, preciznu terminologiju etc. nista lichno.


Liony,

idesh kod popa da se ispovedish i da trazish oprost,
ona kabina se zove ispovedaonica, znash ono gde se kroz reshetke voajerishe,...tako da se kaze ispovest!


Hm...kabina...resetke?Devout

Hm...kabina...resetke?Devout Catholic...:)


znam, znam,

nego da ga podestim iz filmova, zbog terminologije.


mada kad malo razmislim,

to sa kabinom nije losha stvar, da se chovek oslobodi pritiska, svi najveci mafijashi su bili pobozni, lepo odu kod svog popa, izruche mu sve sto su zgreshili, on njima nalozi 29 Zdravo Marija i oni mirno spavaju.Bolje od psihijatra,
niko ga ne pita da li je imao sobu kada je bio mali i za bolna iskustva iz detinjstva.


U Katolickoj Crkvi je takav

U Katolickoj Crkvi je takav vid ispovesti(gde se odrzava tajnost) ukorenjen, dok su prvi Hriscani vrsili ispovest tako sto su kolektivno, jedni pred drugima, govorili o svojim grehovima.Verovatno da iz toga potice pravoslavna tradicija da se ispovest vrsi javno pred svestenikom, uz njegovu obavezu pred Bogom da ta ispovest ostane tajna.


Kod protestanata

Takodjer je kod protestanata, gdje se vjernici ispovijedaju jedni drugima. Moze biti javno pred zajednicom vjerujucih, a moze i pred pojedincem kojeg izaberes kao osobu od povjerenja i duhovno zrelu. ta osoba moze biti i pastor. Naravno, tajnost je obavezujuca kao i kod drugih hriscana. Ovaj nacin odgovara praksi prvih hriscana i ucenju i primjeru Hristovom.
Jedino sto se ispovijed ne drzi za Svetu tajnu. Ta kvalifikacija se odnosi samo na krstenje, sklapanje braka i rukopolaganje pastora (svestenika).


Angie,

sve to je u katolickoj crkvi, u pravoslavnoj ili ne postoji ili se drugacije zove... vidi se da si ateist :)


Niste u pravu, Lionsgate.I u

Niste u pravu, Lionsgate.I u pravoslavnoj Crkvi se to zove Sveta tajna ispovedi.Uostalom, idite u Crkvu, pa zatrazite da se pokajete.Reci ce Vam da mozete da se ispovedite.Pokajanje se u ispovedi podrazumeva.
And, please, stop calling names...malo je bljutavo.


U pravoslavlju

postoji SVETA TAJNA POKAJANjA,

Quote:

I u pravoslavnoj Crkvi se to zove Sveta tajna ispovedi.

Ovo ne postoji.
Toliko za vecheras, laku noc. :)


www.crkva-bezanijska.org.yu/S

www.crkva-bezanijska.org.yu/SBlagodarnik04l.htm

Pa tu pogledajte.Sveta tajna pokajanja(ispovedi).Bez ispovedi nema pokajanja.


Podsetnik

Sedam svetih tajni 1.Sveta tajna krshtenja, 2.Sv tajna miropomazanja,3. Sv. tajna pricheshca,4. Sv. tajna pokajanja,5. Sveta tajna sveshtenstva, 6.Sveta tajna braka,7. Sv. tajna jeleosveshcenja


tacno je

da bez ispovjedi nema pokajanja, ali pokajanje se ne mora desiti nakon ispovjedi. Moze se neko 16 godina ispovjedati pa nista. Pokajanje je sposobnost uvida u svoju grijesnost, i spremnost za ispastanje istih.


Ono shto sam znala dok nisam zaboravila

Pokajanje je put do spasenja. Pokajnje (grchki metanoja)znachi preumljenje. Pokajanje u duhovnom smislu nastaje onog momenta kad chovek shvati da je uchinio greh i kada taj greh "peche njegovu dushu". Znachi pokakanju predhodi saznanje o grehu. Obracanje ili povratak bogu kroz pokajanje i ispovest, jedini je put za sve one koji su se kroz greh udaljili od boga "Plata za greh je smrt" (Rim.6,23) opominje svetii Aposstol Pavle. Time se greh pokazuje kao najveci, chak jedini protivnik i neprijatelja nasheg spasenja. Niko i nista nas ne moze odvojiti od Boga i lishiti nas spasenja, sem greha, smatraju sveti oci.


Tacno tako Bebo!(nista nisi zaboravila:))

Pride si mi apdejtovala:) znanje.
Jedan crkveni autoritet kaze da je pokajanje u srzi hriscanstva.

BTW. ima super scena pokajanja u filmu zli porucnik(kad Harvi padne ispred koljena cistacice u Crkvi)


Da Miguele, a i Zli

Da Miguele, a i Zli poruchnik je super film. Negde sam chitala da su uloge zlog poruchnika odbili i DeNiro i onaj iz lovca na jelene (shto igra Ruski rulet), kao uticace im loshe na imidz.


Robert i Kristofer Voken?!

Dokaz da i veliki prave greske:)

Harvi je kralj!


Da, Kristofer Voken. Samo

Da, Kristofer Voken. Samo veliki igraju velike partije


Бебо,

одавно сам прочитала (ако се не варам) твоју причицу са минђушом:) Што те је то толико изнервирало?


Lilly

Bolna je to pricha i dugo mi je trebalo da se od nje oporavim i u javnosti o tom dogadjau pricham. Sad se tim chak i sprdam, mada mi i dalje zastane knedla u grlu kad se toga setim. Bilo je ponizavajuce i te noci nije mene nishta iznerviralo vec sam ja, svojim nebogougodnim izgledom,(pirsing u nosu - alkica) iznervirala popa koji mi je odbio prichest za Uskrs pre pet godina, i izbacio iz Vaznesenske crkve u Bgdu, rechima "Shta ti je to u nosu? Mi smo Srbi a ne Indusi"
Od tada nisam vishe vernik koji praktikuje pravoslavlje po crkvama. Samo po kucama :)
PS ono shto me je iznerviralo posle toga je SVE u vezi sa SPC. Ne mogu ti nabrojati, dugachak je spisak. Meni odbiti prichest (koji se ne odbija) a prichesscivati paravojne formacije - ocesh josh?


Vidim

da je radio google, hehe... prvi hit a ono bezanijska crkva :)
Sad smo stigli do toga da nije strogo Sveta tajna ispovedi (sto se uzgred nigde ni ne navodi kao jedna od svetih tajni), ispoved je otisla u zagradu a pokajanje u naslov... uchimo, uchimo :)

Istine radi u Pravoslavlju se to zove SVETA TAJNA POKAJANJA i nikako drugachije (gospodja JJ Beba je dole i navela sve svete tajne u pravoslavnoj crkvi). Moja primedba je bila u stilu "ako prichamo i argumentujemo hajde onda da budemo precizni" jer je to u duhu nastupa pojedinih blogera na drugim blogovima. Dakle u Pravoslavlju postoji SVETA TAJNA POKAJANJA a ispovest je samo nuzan preduslov te svete tajne.


Ma da.Bas si u pravu.To sto

Ma da.Bas si u pravu.To sto je JJ Beba napisala, bas mi je referenca.
Mada, konacno si i Ti priznao da ispovest u Pravoslavlju uopste postoji.Ucis, ucis:)


Uchim

ceo zivot, istine radi... uzgred, vi ste on-line i sad? Koji ste vi deo USA?

Cela stvar sa ispovedanjem i oprostom grehova je po meni jedan kurshluz u logici i delovanju, setite se samo indulgencija iz 15-16 veka u katolichkoj crkvi... iz blize proslosti se samo setite nasih komanadanata i episkopa SPC, pretpostavljam da ima i slucajeva sa "druge strane". Ko od svestenika moze da da oprost za necovecna dela, zverstva i ubistva iako su navodno radjena u "nacionalnom interesu"?


Pasadena, Kalifornija.Radim

Pasadena, Kalifornija.Radim do kasno u noc, pa usput malo i blogujem:)
Mislim da ste u pravu.U velikom broju slucajeva se to zloupotrebljavalo.


svete tajne

gimnazijski udzbenik katehizisa izdanje 1940 po kome je vo vremja nediceve srbije ucio moj otac, nabraja sledece svete tajne:

krstenje, miropomazanje, pokajanje, pricesce, brak, jeleosvecenje, svestenstvo

pa sad, sta reci? ajde da zovemo nekog od crkvenih autoriteta da presudi.


Lione

Ja sam bila vernica koja je praktikovala pravoslavlje i koja je bila teoloshki obrazovana. Sada sam verski (pravoslavni) disident :) Ono shto mi je ostalo u secanju je proizvod teoloshkih kniga koje sam chitala, a chiji su autori razni sveti oci. O pokajanju ima dosta toga, pa koga zanima....Ono shto je bitno da se zna je da NE MORAS ici u crkvu ako hocesh da se pomolish ili da zapalish svecu. I srce je dobar oltar :)


ja se molim

po avionima :-)


:)

Da, secam se teme tog bloga :) Bog je svuda oko nas, a za mene je najspektakularniji u jagodama sa shlagom! U junu :))


Na

Wimbledoneu. Potpisujem!


Potpisujem i ja

da ce na Wemblydonu biti josh bolje :)


mozda

i najbolji,
potpuno podrzavam!


E, Bebo...

...disidentkinjo jedna..:)))


E, da Drago, neko i to mora

E, da Drago, neko i to mora biti :)


Liony,

taj detalj cu sachuvati za sebe,
tebi sam samo htela da objasnim preko prepoznatljive
varijante da je inkriminisani termin-ipovediti se.
Naravno da znam da u nashim crkvama nema ispovedaonica.
(vidich to sam htela, mozda nespretno da povezem=ispovedaonica-ispovedanje)


Oki

angie, razumem :)


To ima.

..kod katolika, kod nas ne...


Sveta tajna

Sveta tajna ispovedi(ispovesti).Pokajanje je iskreno zaljenje zbog pocinjenog greha, i treba ga razlikovati(terminoloski) od cina ispovedi.


ni jedno ni drugo

to je pricesce.


Mirko, niste u pravu.Svetoj

Mirko, niste u pravu.Svetoj tajni pricesca(primanju Tela Hristovog i Krvi Hristove) prethodi pokajanje za pocinjene grehe u cinu ispovesti.Pricesce bez prethodnog pokajanja u ispovesti pred svestenikom("Kome razresite grehove, razreseni su;kome zadrzite, zadrzani su"-prisetite se Hristovih reci iz Jevandjelja) je greh.


Vidim

da Vikipedia dobro radi... ako, ako, bar se nesto nauchi.


Vi to meni?

Vi to meni?
Ako je Vama potrebno da za nesto gledate u Vikipediju, meni nije.Ne projektujte neciji mentalni i intelektualni status prema sopstvenom.


ma razumem

ali mislio sam na dogadjaj pred kamerama...to je pricesce nit pokajanje nit ispovest.
Uostalom ispovest u Pravoslavaca je tamo negde iza sedam mora i sedam gora. Mozda bi sve bilo puno drukcije da imamo bar tu službu u crkvi kako valja.


Мирко,

могу да вас питам где сте видели да се политичар причешћује пред камерама? И када? Питам, зато што ја то нисам никада видела:)

И како је то исповест иза седам гора и мора...? нисам разумела...


Pa Lilly

Ne znam zasto vi to nikada niste videli. Ja sam video vise puta i nisam tome poklanjao bas nikakvu paznju.

A ispovest...pa kod nas se ispovest svodi na tako tezak odnos, da je to prosto neizvodljivo.


šta ako je sveštenik bitanga neka?

zbog čega bih ja otvarao vrata svoje duše i poveravao tajne svog srca nekoj bitangi?


e , gospodinu Konticu,

gde ce vam dusha, pa pricheshce je crkveni ritual, gde se vernici priblizavaju Hristu, u kome simbolichno piju vino-njegovu krv i hleb-njegovo telo.


nesto ste pobrkali

i nisam vas uopšte razumeo_


nisam mogla

jednostavnije da kazem i ne vidim shta nije jasno, a nisam pobrkala, ali nema veze, necemo sada da gushimo na blogu.


Pa budite precizni

Quote:
gde ce vam dusha, pa pricheshce je crkveni ritual, gde se vernici priblizavaju Hristu, u kome simbolichno piju vino-njegovu krv i hleb-njegovo telo.

na sta ciljate? Ja nisam nista rekao a propos vaseg datog citata da bi ste mi ovo namenili.


Quote: Кад смо већ

Quote:
Кад смо већ код комуниста, бивших комуниста и њиховог потомства (и притом не мислим на заведене војнике партије већ на профтере и комунистичку аристократију) - да ли је ико од њих икада рекао следеће?

ЈА (МОЈ ОТАЦ, МОЈА МАЈКА) САМ БИО СТУБ ОПРЕСИВНОГ СИСТЕМА И КАО ПОЛИТИЧАР/ГЕНЕРАЛ БИО САМ/ЈЕ СПРЕМАН ДА ПУЦАМ У КОМШИЈУ И СУНАРОДНИКА ДА БИ СИСТЕМ ОДРЖАО НА НОГАМА. ТОГА МЕ ЈЕ СРАМОТА И ЈА НЕ БИХ ТАКО.
Тек тада ћемо моћи озбиљно да разговарамо. До тада, канали комуникације су затворени. Како са Марком Милошевићем, тако и са синовима/кћерима црвених генерала одраслим у краденим кућама и навученим на незаслужене привилегије

Na moju zalost, na vasu i svaciju, ako je po Pravdi, to se nikada nece dogoditi. Takodje, zavedeni ili ne, ti ljudi imaju svoje razloge. Mozda nisu mogli da podnesu da ne sluze na takav nacin. Mislim, ja licno poznajem neke takve ljude. Ali isto tako ima puno vise onih koji su mogli da ne budu takvi, pa nisu. Apolutno se slazem sa:

Quote:
тако и са синовима/кћерима црвених генерала одраслим у краденим кућама и навученим на незаслужене привилегије.

i mislim da bi se povracaj imovine o kojem se prica samo pred izbore, mogao urediti kad bi drzava POPISALA sve one koji su na taj nacin usli u kuce i prisvojili privatna imanja posle II. sv.rata, jer sumnjam da bi medju njima bilo HRISCANA, a ako bi ih bilo, onda eto dobijamo svi na uvid vrednost Hriscanstva i svih tih poslanica.

Mislim da je uvodjenje veronauke u skole dobra stvar, ali naravno ne kao obavezna. Ili mislite da je bolje da ucenici odlaze u crkvu po svojoj volji u doba kada bi trebalo da su u skolama? Ovo vas namerno pitam, pa cu vam onda odgovoriti.

Pricescivanje pred kamerama, jeste malo glupo, ali ni to ne vidim ruznim. To je jedan obicaj koji su duzni svi oni koji postuju crkvu kao duhovnu vrednost i tradiciju, da ispune kad su na liturgiji ili kad je vec to potrebno. Mislim da je to sto ste to napali u svojoj temi, u sustini suvisno. Ako bismo to tako gledali, onda bih ja mogao da premlatim svakoga ko me snima kamerom kad sam na javnom mestu, i ne postoji ni jedan razlog da me neko snima, fotografise ili insistira da me "uhvatiu kadar", ili sam duzan da dopustim da me svako snima kako zeli? Objasnite mi, jer nisam upoznat da li se u medjuvremenu nesto promenilo. Snimanje nasih predtsvanika vlasti kako uzimaju pricest je vise stvar ukusa/neukusa njih samih ili onih koji trenutno vode politicku kampanju. S tim se definitvno ne mogu sloziti, jer na takvom mestu, vi na mestu predstavnika vlasti, bi ste prekinuli snimanje i prenos datog dogadjanja, jer se protivite snimanju sebe?

Postoji VELIKA razlika u proslavi Bozica kod Katolika i kod Pravoslavaca. Ne mislim na tradicionalne obicaje i ostalo u pogledu postovanja kanona u Crkvi, vec na spoljasnji, svetovni oblik. Katolici poseduju za izvestan stepen visi nivo kulture u postupanju po tom pitanju, da se ne izrazim strahopostovanja, i izvestan stepen ugladjenosti odnosno vaspitanja. Toga kod Pravoslavaca, ne zalost nema i smatram da je vrlo neumesno pravdati to kao posledicu komunizma i slicnih nemogucnosti.

Biti u skladu sa nekim ospteprihvacenim pravilima Ponasanja konkretno za Bozic i slicne praznike treba da bude princip jednak za sve. Drzava treba da odradi svoje, i da ZABRANI proslavu tzv. SRPSKE NOVE GODINE, jer taj obicaj tako velika budalastina, da prosto ne razumem ljude koji uzivaju da to slave i dalje, kada se tu nista ne slavi, sem duboko usadjenog prkosa prema prozapadnim tekovinama. Misljenja sam i da Bozic treba slaviti kad i katolici odnosno da treba opet revidirati kalendar i konacno se dogovoriti oko toga. Zna li neko kad Pravoslavni Grci slave bozic? Mislim da previse neradnih dana sve to zauzima i mislim da to takodje treba nazvati pravim imenom: javashluk i mlacenje prazne slame.


Ево да пробам и ја... :)

Ако мислите на разлике само у прослављању Божића, онда нема разлике:)
И православци и римокатолици рођење Христово славе 25. децембра, а Нову годину дочекују 1. јануара. Као што знамо, разлика је само што једни рачунају време по јулијанском, а други по грегоријанском календару.
А највећи разлог што наша Црква још увек рачуна време по јулијанском календару, јесте традиција. А оно што је битно је то да Црква календар не види као догму, већ као меру времена. Календари се само разликују за 13 дана. Али се на сваких 128 година та разлика повећава за један дан (тако је договорено, да се тај дан додаје после сваког века). Тако да ће 2100. године разлика бити 14 дана (ако се у међувремену не догоди 8. Вас. сабор).
А што се тиче календара као мере времена или начина на који се бележе догађаји, некада се почетак године рачунао од септембра (почетак Индикта), па онда од марта, а данас од првог јануара.

Значи, само календар, остало је мање-више исто. И јелка и Деда Мраз.

Морам да нагласим да смо сви слични и у томе што је и нама и њима вера постала само традиција која је празна, јер у њој нема оног духовног богатства. Славимо Божић и ми и они, цркве су нам пуне тих дана (негде, нажалост, само тих дана), веру као исповедамо сви, али дела су нам мртва... Данас се хришћанима називају и убице и идолопоклоници, нажалост...

Што се тиче другог питања, лично се не противим. Да није било Зорана Ђинђића, ништа од тога не би ни било. И само бих желела да нагласим да постоји могућност избора - ко неће на веронауку, има грађанско. Исправите ме ако грешим.

На Ваше последње питање немам одговор, јер сматрам да је то више констатација него питање. И ту ћу рећи да се слажем са Вама. То је заправо политикологија религије. И да, свуда је присутна.

Поздрав


Pazite da pravednost svoju

Pazite da pravednost svoju ne vrsite pred ljudima, da vas oni vide;inace nemate nagrade kod Oca vasega koji je na nebesima.Kada dakle cinis milostinju, ne trubi pred sobom, kako cine licemeri u sinagogama i po ulicama, da ih ljudi slave.Zaista vam kazem, primili su platu svoju.A ti kada cinis milostinju, neka ne zna tvoja leva ruka sta radi desna, da bude tvoja milostinja u tajnosti;i Otac tvoj koji gleda u tajnosti uzvratice ti.
I kada se molite, ne budite kao licemeri;jer se rado mole stojeci u sinagogama i na raskrscima, da se pokazu ljudima;zaista vam kazem, primili su platu svoju.A ti kada se molis, udji u svoju sobu, zatvori vrata svoja i pomoli se Ocu svome u tajnosti;i Otac tvoj koji gleda u tajnosti, ispunice ti.
Jevandjelje po Mateju, 6:1-6


divan citat

iako poslednja recenica nikad nije doslovce prevedena sta tacno znaci. ( a to ne smem ni ja )


Nepotrebno dizete galamu!

Ne moze covek da se ne pita sto se vi bunite protiv onih koji su ranije bili komunisti a sada se vratili Crkvi, ako se Crkva ne buni i prihvata ih! Ko vama daje pravo da brinete tudju brigu? Vase je pravo da ne volite tzv. "prevrtace", ali to je vas problem, jer pokazuje da ste apoliticni i jednosmerni u razmisljanju.
Pustite tok vracanja normalnosti da tece, ne kocite ga, ne vracajte na staro, na razlike i podvojenosti. La luta continua...


Ma nek se vracaju kome hoce

samo nek postede javnost. I nek od Srbije ne prave Parvoslavni Dzamahiriju.
A kako su nas kinjili, a nikada za to nisu platili, koliko su nemilice otimali i ubijali, koliko su pusti i besni bili, sto da ih malo ne prozivamo?

A da ja vas pitam: ako zaboravimo komunisticke zlocine zasto ne zaboravimo i oprostimo Mirina, Slobina, Markove?


Pravoslavna Dzamahirija

hehehehehehehehehehehe
Jednom mi je jedan i te kako obrazovan sveštenik kazao da će se to dogoditi Srbima pre ili kasnije, ali da prethodno treba sv eovo da nam se dešava da bi narod sam izabrao Božju upravu.
Samo on to nije nazvao Džamahirija. On je to nazvao Boguugodna Srbija.

Kako lepo to zvuči! Pa bi sa Libijom mogli da imamo savršene medjudržavne odnose. Odmah bi nam se domen sredio: umesto yu i sr ili već koji, pisalo bi pdž tj. pdz
Svi titlovi na filmovima bi bili ćirilicom ako ne bi bili sinhronizovani. Mogli bi da uvedemo i stariju azbuku, sa više slova, jer nije u redu da svi budemo pismeni. Pa da imamo dve ćirilice: ovu današnju, običnu za narod i onu staroslovensku, za posvećene i obrazovanije. Teokratska Pravsolavna Srbija. Fantasticno. Divna Vizija.

Hvala na ovom izrazu, Dejane. Otvara mi nove domete :))))

Pravoslavni Druzi bi bio naziv za Armiju. Od 22h do zvona koje pozivaju na jutrenje, nem ašetnji i nema izlazaka osim u Konake na celovečernju molitvu, ležeći na podu i moleći se Bogu, radi spasenja duša naših. Zar to nije naprednije od skakanja po diskotekama, klubovima, drogiranja i zatucanost pred kompjuterima?

Treba pogledati stvari i sa pozitivne strane. U svakom domu svaki gradjanin PDž je dužan da sagradi malu kapelu i da se svakodnevno moli ispoveda.

U školama bi postojala jasna podela: samo muškarci idu u škole, a žene samo jednom mesečno i to isključivo na pokajanje i na časove iz domaćinstva.

ovo su samo delovi toga što sam čuo da bi bilo bolje po nas...
Postojao bi samo jedan granični prelaz : prema majčici Rusiji.

I pitao sam se, zaista sam se pitao, kako se uopšte dogadja da takvi ljudi završe teologiju i još im se dopusti da proklamuju i vrše propovedi po selima i gde zalutaju. Zalutaju li ili je i to program?


Pa taj je zalutao,

ili ste mozda naletili na zilota.:)


Pa u tome i jeste stvar...

...kada bi sadasnji politicari i takozvane javne licnosti javno rekli ko su im bile mame i tate, babe i dede...onda bi morali i da oproste Marku Miri i Slobi...a kako ce kad su se protiv njih tolike godine borili....Sa druge strane, mislim da vecini takvih nista nije jasno...ili se prave..Evo primera....Poznati mladi glumac Stefan Kapicic, sin poznatog kosarkasa i majke bivse glumice aktiviskinje GSSa, redovno po novinama izjavljuje da se ponosi svojim dedom...Na pitanje da li zna da je njegov deda bio jedan od glavnih na Golom otoku...on odgovara da je vreme bilo takvo i da je deda imao veru u svoje ideje....Takodje, ovaj mladic cesto govori o srecnom detinjstvu, putovanjima diljem planete...i sl. Mislim da i on i mama sada pripadaju opciji DS Boris Tadic...A pomenuti deda koji je radni i zivotni vek proveo na Terazijama (posle kosarke njegov sin je prvi na Dorcolu otvorio kafic..u vreme kada kod nas jos nije bilo kafica)drzao je "banku" na nekoj TV u cilju propagiranja odvajanja CG...jelte on se oseca kao crnogorac....
Naravno da ja ne mislim da deca moraju da budu kao roditelji,babe i dede...svako je licnost za sebe i ima pravo da misli svojom glavom pa samim tim moze da bude bolji od svojih predaka...Medjutim, problem je u onome sto ste vi napisali...treba priznati da su preci bili losi...a to je tesko jer se stecene privilegije jos uvek koriste...
Ako ste gledali film koji je radila Danica Vucinic sa B92...Proslost traje zauvek...videli ste koliko je vremena trebalo nemcima da sami sebi priznaju istinu...ali su ipak do te istine dosli jer su radili na tome godinama....Cerka Hitlerovog ministra Spera, cini mi se, je sve sto je nasledila poklonila drzavi jer iako je volela oca sumnjala je u poreklo mnogih vrednih stvari kao sto su umetnicke slike i sl.....Kod nas jos uvek niko nista ne pokrece sa mrtve tacke.....valjda vole umetnost...


jedini nacin

je ignorisati nesvesne.
kapidzic ponosan, marko milosevic ponosan, ja sam ponosan jer za moje cestite dedove nkio nema ruznu rec da kaze. kakva god vremena bila. meni, hvala bogu ne treba izgovor.


Pa naravno...

...ali ipak, ignorisanjem se ne moze doci do pravde a ni do napredka jednog drustva....Mislim da nas je ignorisanje(ili "pomirenje") i dovelo do toga da su takvi jos uvek u "igri" i vode kolo u nasim zivotima....vi ste imali "srecu" da odete i da se "tamo negde" ostvarite...Vecina, medjutim, to ne moze ... Jedan od razloga apstinencije glasaca posle 5 oktobra je nemanje izbora.....a to opet ne valja....pa tako u krug....Obican covek (ponosan na svoje predke) ovde i dalje svakodnevno mora da se suocava sa nepravdom...


sve bi to moglo

eventualno da stoji, da opet nije izpolitizirano i da nismo svi stavljeni u polozaj onih koji treba da snose posledice.Vera je svachija intimna stvar, pa nek se vrachaju istoj u tishini i daleko od ochiju javnosti,
ako su je vec nashli u sebi, posle tolikog vremena bezboznosti i onoga sto su radili, a ostali nekaznjeni.


angie, opet nas dvoje

na istoj strani barikade!


Dex,

daj bolje na istoj strani plaze, ovo sa barikadama ce izgleda vechno da traje!


Ne mogu to oni, Angie.To

Ne mogu to oni, Angie.To mora da se vidi....


ma znam,

jedino sto oni misle da je to entertejning, a u stvari je chista pornografija.


Саух, мајсторе

Бриљантна сентенца:
(Pustite tok vracanja normalnosti da tece, ne kocite ga, ne vracajte na staro, na razlike i podvojenosti. La luta continua...)
Нокаутиран сам, бацам пешкир у ринг! Пишете ли у слободно време веплике или изборне слогане?
Да ли можда епска поента (...la luta continua...) има некакве везе са италијанском ултралевичарском партијом Lotta Continua, што би у десетерцу било ''нека буде борба непрестана''?
Почешали сте и тамо где није сврбело - пустићемо ток нормалности да тече, него Вам се партијски садруг Пјер Паоло Пазолини нешто чешка и врпољи у гробу.


Ovo, naravno, za mnoge NE vazi,

ali ima dosta onih koji su se nekad isticali svojim neverstvom, sada se isticu svojim verstvom, a bojim se da se medju takvima, u mutnim vremenima, bas nalaze oni koji se isticu svojim zverstvom.
Takvi kao da ne mogu ni da vole ni da mrze bez saucesnika.


SWE

koji vrse ma kakav zlocin blagosilajni od strane crkve moramo na najvisem nivou, drzavnom, zakonskom, staviti na jedno jedino mesto. Kao i one koji podrzavaju da se u buducnosti ma koji zlocin sme opravdati od strane crkve, bilo koje religije.
Ali mislim SWE.


“Pazite na pravednost svoju…”

…Ovaj citat sumira dosta toga i vraca debatu na blogu tamo gdje bi po mojem skromnom misljenju trebala da bude:
sta od onoga sto spada u privatni dozivljaj (da ne kazem zivot) svakoga od nas po pravilu postaje devijatno i nakaradno kad se iznese izvan sopstvenog dvorista, te zasto je slicne momente nije zdravo institucionalizovati.
Ocigledno je prihvatanje crkve od strane pojedinaca kao institucije koja sluzi da bi svojom “zrtvom” za istu (iliti dobrocinsvom) isposlovali svoj ne samo nebeski nego i ovozemaljski status. Ali to nije bas tekovina nasih dana, nego daleko unazad kada su se vladari poznavali po bogoljublju, zavisno od velicine i broja svojih zaduzbina. Tako valjda i ovi danasnji, s tim sto im je dostupan u glavnom samo politicki "teren" za gradnju. Ne vidim ni malo razlike u hriscanskim sklonostima kultu glamuroznih svetilistia i svetkovanja u odnosu na ostale (hindu, budisti i sl.), cije hramove po pravilu ne gradi ubogi narod za svoje okupljanje ( engleski izraz bi bio mnogo priblizniji borbi ili ratovanju – “worship” !) , ne puni ih zlatom i dragocjenostima, nego…zna se ko.
Znamo li, izmedju ostalog ko je pokrenuo i u cije su se ime vodili krstaski ratovi? Je li bilo (uh, sto volim ovu krilaticu) SUOCAVANJA sa nedjelima iz takve evropske proslosti pa makar ona bila inspirisana najcistijim vjerovanjem isto koliko i zamrsenim crkveno-knjiskim floskulama?!
Daleko je to otislo da bi pobrojali sve sto je mutiralo i metastaziralo. Prijedlog : neka svako uzme ono sto mu se cinim zdravim (makar po instinktu) a ne to sto mu se nudi po coskovima i hramovima, jer nismo svi u stanju citati genetske kodove. Ali zato bilo ko, ako se smatra pismenim ne bi trebao imati problem da procita Sveto pismo, Kur’an, Karbalu… Ako nista drugo, a ono da bi znao sta “kupuje” po ulicama, trgovima i hramovima, a sta se moze odnjegovati jedino u svojoj porodici i kod kuce.


bez naslova

"Срећан празник!"

I mom sinu rodjendan - cetvrti!

Naravno da je vera ili nevera licna stvar. Crkva kao institucija je uglavnom bljak (cast izuzecima), ali kao mesto tisine,tuge,srece,nade - energije pozitivne u suocenju sa samim sobom :-o!!!

Svako radi kako najbolje zna i ume - cenim!
Pa onda kako im god bilo!


Hej Dejane,

svaka ti se (svakcata) pozlatila!
Sve je sasvim tako kao sto si (vrlo elokventno) srocio.
Prvi krug nacionalizacija materijalnih stvari, drugi krug otimacina, razvlacenje i banalizovanje duhovnih.
Nikad mira. Prst u oko, stalno.

Olga


Ispada da se Božić nikada

Ispada da se Božić nikada nije slavio kao verski praznik, pre se slavio iz inata a sad iz pomodarstva...


Ne znam

sta je istina. Znam da ga ja slavim zato sto nemam hrabrosti da prekinem ono sto su ko zna koliko pre mene postovali. Odgovornost prekidanja s tradicijom je prevelika. A, s druge stane, nemam ni osobitog razloga da prestanem da slavim.


Ako smem ja da kazem

Bozic je preuzet iz paganskog obreda starog hiljadama godina, gde se na severnoj hemisferi slavilo ponovno radjanje sunca. Ono (sunce) je po tom verovanju "umiralo" 22. decembra (zimski solsticijum ili najkraci dan u godini na severnoj hemisferi) i posto bi bilo "mrtvo" 3 dana (vidi cuda Hristos ustade iz groba posle 3 dana na Uskrs), ponovo bi se radjalo 25. decembra (po novom kalendaru kada dani postaju duzi na severnoj hemisferi). Inace mislim da se paganski bog zvao Mitra ali ne bih smeo da se zakunem u majku za tu informaciju, i da je vecina Hriscanskih obicaja i verovanja ustvari preuzeta iz paganskih religija koje su slavile kult sunca kao izvora zivota na Zemlji. Tako da je 12 apostola na poslednjoj veceri ustvari 12 znakova zodijaka gde Hrist predstavlja sunce, itd.
Kakve sve to veze ima sa novom garniturom koja je postala spritualna posto je to sad in, kao da je duhovnost nesto sto se kupuje po buticima. Ima veze u toliko sto su Srbi narod koji voli da mrzi druge narode a svojima nekako sve prasta i zaboravlja, jer smo nasi. Po onoj da ce Djura da nam oprosti sto nas je tukao a sto je najgore i mi cemo njemu i idemo dalje dok ne dodje neki novi Djura i tako sve u krug. Srbija je papazjanija od drzave i Srbijanci su jednostavno nedorasli vremenu u kome zive, sto se oslikava kroz sve sfere drustvenog zivota: religiju, politiku, ekonomiju itd. da ne nabrajam dalje. Citao sam neke komentare i vidim da ima ljudi koji sve to pravdaju nekakvim otreznjenjem zabludelih drugoval ali po mom misljenju radi se o najobicnijim gnjidama, a jednom gnjida ostaje gnjida dovijeka. Na nama je hocemo li pustiti isitma da nas i dalje vuku za nos ili cemo da trazimo da se podvuce crta pa da se vidi gde smo dosad bili, sta smo radili i o cemu smo pricali. Oprostiti je boziji dar, ali zaboraviti ko je gde bio do nedavno ili se praviti da je sve ok, je idiotizam. (idiot-jedinka sa koeficijentom inteligencije ispod 20)


Dejane,

Bilo je varljivih trenutaka u zivotu kad mi se cinilo da sve znam. Sad sam prommenila pristup. Verujem samo kad zelim u sve ostalo sumnjam.
Sto se politickog uredjenja tice, pitanje je samo koliko se daleko u proslost ide. Svi sistemi su nastali nasilnim putem, neke generacije su samo imale uslovno recenu nesrecu da zive u promeni sistema.
Da li ste gledali "Varljivo sunce"? Cak se i moja drugarica bela Ruskinja slozila da je je komunjara mnooogo bolji frajer nego destruktivni beli.


zamisli sledece:

naoruzana banda tu upadne na gajbu, isera te na ulicu i useli sebe i svoje.
Da li je bolje ako su ti banditi dobri ili losi frajeri?


Dejane,

Calm down, dear! Naravno da pod tim okolnostima nevazno ko je bolji frajer. To je vrlo brutalno ocigledno.
Ali u filmu...
Onaj koji je imao sve privilegije ususkanog odrastanja i poetsku nadarenost (prica o ruzicastom otisku lastisaa na goloj kozi stomaka sesnaestogodisnje drage, negde u vrbaku iz detinjstva) dosao je da se kroz politiku osveti onom ko je njegovu dragu osvojio - komunjari, ali kakvom... coveku koji je iz ljubavi zastitio jedno parce istrebljenog sveta oko nje.
Cak i kada je isao na egzekuciju, i dalje je zeleo da mehur od sapunice ovih divnih nevinih ljudi ostane netaknut. A Beli je sve koje je voleo, ali nije mogao da ima, u svojoj sebicnoj osvetoljubivosti potpuno oskrnavio. Uzalud maniri, obrazovanje, vaspitanje...


Ne znam film

ali indikativno je ko navija za koga u Selenicevom "samoubistvu s predumisljajem".
Ko navija za koga od dvojice ljubavnika babe Jelene.
Ja sam navijao za Micanovica. Selenic mislim isto. A znam mnoge koji su navijali za Trifunovica.


Postoji gradacija takvih

Postoji gradacija takvih likova u literaturi i na filmu. I ja u Ubistvu navijam za Micanovica.
Autor prema svom opredeljenju oboji likove da nam budu vise ili manje dopadljivi. Nalazim da je interesantno kad nam se dopadne ono sto nije ocigledno. Zasto se Jeleni, koja je by the way u filmu losa ukrucena riba, dopao prostak partizan? Sirova snaga, nasuprot bespomocnoj predaji?
Vama/tebi(?) je kao muskarcu koji, (pretpostavljam) ne urinira iza kuce lakse da se identifikujes sa suprotstavljenim likom.


zato sto se zene

generalno loze na moc. kolike su fine devojke promenile strane kad su videle da novi imalu velike mitraljeze. tat s velikim mitraljezom je u principu bolji tata. pisala olga o tome.


Dobro, dobro... to o

Dobro, dobro... to o veeelikom mitraljezu, produzenju vrste i zastiti mladuncadi vec znamo. Ali nismo mi bas tako jednostavne (proste?). Let's go beyond Ubistva.
A radoznalost i privlacnost novog u svetu u kom je sve deja vu? Onaj ko moze ni iz ceka da stvori nesto nasuprot onom koji postupa prema naucenim uputstvima. Ja bih prvog u odredjenim trenutcima smatrala zivotnim umetnikom.


covek koji

ubija, otima, pljacka, mora da je mnogo zanimljiv. :-)
Pa sto s enije zaljubila u nekog robijasa vec u pobednika?

Ono iskreno, mislim da je sve vrlo jednostavno i da je tajna u moci i velikom mitraljezu.

Muskarci s epale na sise, zene na moc. Tacka.


Zna se ko je ovde gazda!

Zna se ko je ovde gazda!
Nego cini mi se da smo jednim udarcem ubili 2 muve.
Uvek sam se pitala sta je to zbog cega se muskarci loze na Scarlet Johanson. Mislim ja rado odajem priznanje pripadnicama svoga pola (ie Debbie Harry, Nataly Portman, etc) , ali Scarlet je tako BLUNT. Sad mi je jasnije


pa da nije tako

zasto bi s etoliko silikoni trosili i zato bi se toliko ljudi medjusobno klali oko vlasti?
seks je skroz primarna stvar.


Pa sad izraz Komsinice Mace

Pa sad izraz Komsinice Mace za muskarca sa edipovskim kompleksom - MAMON - kroz latinski koren, sagledavam u novom sjaju.


To je..

jos Crnjanski rekao u Romanu o Londonu..."sex je koren svega"....


I u Dnevniku o Carnojevicu:

"Pa sta ces, oko toga se okrece ceo svet".


stvarno ti nije jasno

zasto se ljudi loze na SJ or are you just making a point?


Nesto izmedju

Ali ima li tu neceg osim sisa i plave kose?
Debbie je plavusa, Nigella je prsata, ali to nije sve.


SJ

pa ako je gledas na naslovnoj strani, SJ je dvodimenzionalna, sto bi trebalo da bude neceg vise osim lepote i seksipila? pa slikaju je upravo zbog toga.

(ako je gledas na filmu, ok glumi ima i mnogo gorih)


Nema, zato se i loze!

Nema, zato se i loze!


SJ nije

bas Uma T.,ali je dobra; svidja mi se u 'Izgubljeni u prevodu'


Cestitam

lepo receno ! Nikad ne bih ovako lepo formulisao ( ipak sam ja covek od tehnike ). Odlican prikaz Bulajicevih "cetnika" ! Mislim na Vukove i Seseljeve ljude. To su ceda komunizma , vaspitavana i obucavana od strane UDBE! Isprljali su sve ono cime bi Srbin trebao da se dici i zaveli neupucene. Rezim je sebi modelirao opoziciju. Otuda ovolika lutanja, trazenja sebe ...

Ravna Gora je nesto drugo, tu se razilazimo. Ovo sto ljudi danas smatraju Ravnom Gorom je UDBA. Ravna gora se nikad nece ujediniti sa UDBOM!