Skip navigation.

Labris

Banka hrane

 
Srbija 2020

Najveci izazovi buducnosti

20502050

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ponekad, zbog prirode svog posla, moram da pogledam u buducnost. A onda, zbog sopstvene radoznalosti postavim analiticarima uopstena pitanja. Juce pitah: Koje su to najveci izazovi sa kojima ce se nasa planeta suociti u nerednih par decenija.  Ocekivala sam najave terozorzma, neke lose posledice globalizacije, opstu vladavinu Kine i Indije ili bar veliki religijski rat. Nista od toga. Najvece krize planete su bez mogucnosti da na njih delujemo politickim pregovorima ili kontrolom ekonomije.

Prvi izazov: Prenaseljenost planete

Ako je vas klinac rodjen ove godine, rodio se u svetu od oko 6 milijardi stanovnika. Do svoje 33-ce ce planetu deliti sa jos 9 milijardi ljudi. Pa dobro, verovatno ce imati veci izbor da nadje zenu zvog zivota, al ce ziveti na mnogo manjem prostoru, sa manje hrane i bez mogucnosti da kolima ode do grada. 

Drugi Izazov: Kriza sveze vode

Vec danas samo 20% populacije ima pristup cistoj svezoj vodi. Kako je to moguce na plavoj planeti? Pa lepo, Zemlja je puna vode, ali samo 2.5% vode nije slano. Da stvar bude jos gora, neslana voda je uglavnom zarobljena u glecerima. Meni je vec sasvim jasno da ce voda biti skuplja od alkohola, a ako ikada pokrenem svoj vlastiti biznis, to ce biti fabrika vode.  

Treci Izazov: Zivot blizu mora i okeana

Ovo me je bas iznenadilo, ali treca svetska kriza dolazi iz cinejnice da 75% populacije zivi do 200 km od obala mora. Uz globalno zagrevanje ocekuje se podizanje nivoa mora i normalno, tri cetvrtine populacije ce morati da se raseli. Daklem, ako imate kucu na moru, prodajte je sada!

Cetvrti Izazov: Starenje populacije

1950 je svega 6% ljudi bilo staro preko 60 godina. Do 2050 ce nas biti 21%. Ehm, ovo me ozbiljno zabrinjava. Pretpostavljam da ce morati do penzije da se radi daleko duze nego sada, a i buducnost penzije ne izgleda svetla. Da ne tuzim, ima i nekih dobrih strana. Na primer, mobilni telefoni ce ipak imati malo vece tipke. Osim toga ako su inovatori iole pametni, nejvece inovacije treba ocekivati u sektoru zdravstvene nege.

Zamisljam kako cu te neke 2050 ja biti bogata bakica, koja je upravo prodala svoj lanac  fabrika vode. Zivecu na Fruskoj Gori, pored obale mora u prostarnom stanu od 20 kvadrata. Lekari nece do mene morati da dolaze posto cu biti prekrivena senzorima koji prate moje zdravstrevo stanje. A sa Interneta cu redovno da skidam igracke svojim unucima i da ih stampam na 3D stampacu.


Moguchnost ostrva

knjiga M. Uelbeka o neveseloj buduchnosti.. sa jasnim pogledom u njen koren - neveselu sadashnjost.

"Na karti u razmeri 1:200 000 svet deluje srechno, stvari pochinju da se kvare kada se priblizhimo.."


Mozda je buducnost vesela

Ne mora da znaci da je buducnost nevesela. Sigurna sam da na hiljade malih firmi i pojedinaca radi na resavanju problema buducnosti. Na primer na pronalazenju vode u kapsulama.


Predvidjanje.

Predvidjanje je teška stvar.
Recimo, koliko se razvio obični automobil u poslednjih sto godina...wow.
Recimo, akumulator..pa on nije mrdnuo..pih.


e, shto ne videh ovo

pre odlaska na bazen :)
pa da lepo probam da srachunam koliko bi tih malih kapsula trebalo..
i koliko bi samo neko zaraaaadiooooo..


Napunit bazen

bi stvarno bio izazov za te tablete


Ili jos bolje, u prahu :)

Ili jos bolje, u prahu :)


blue,

jel´ preveden Uelbek na srpski; ili hrvastki ?

shto se "zagrevanja planete" tiche, najgore od svega je shto se vishe nishta ne moze uchiniti, kako bi situaciju preokrenuli u korist buducih narashtaja ili makar popravili: mozda velikim naporom, mi ljudi, mozemo veliku sushu odgoditi na kojih par godina. ali ona ce kad-tad doci po svoje.


jecte, preveden je

na srpski.. chak chet'ri njegove knjige: Platforma (izdanje Clio), Proshirenje podruchja borbe, Elementarne chestice i Moguchnost ostrva (sve tri izdao Plato).
Ja imam poslednje dvije. Dvije po dvije... (znash onaj vic o fati - kako zaradjuje u deutschland-u...)

U tim romanima svet kakav poznajemo traje svoje poslednje dane, a i mi sa njim. Kolichini nesreche i otudjenosti u danashnjem svetu nema ravne.. te on razmatra moguchnost jednog novog sveta, koji che uz pomoch kloniranja uchiniti ljude besmrtnim. To je ostvarivo uz sve vechi zamah genetskog inzhinjeringa, ali, pita se on, hoche li time biti reshen unutrashnji rascep u choveku ?
Uelbek smatra ( a ja se saglashavam sa tim) da je chovek biche sushtinskog paradoksa.. a jedina srecha za koju je chovek sposoban (a to je ona koju donosi chulni zhivot), je u isto vreme i njegovo prokletstvo, i to je zacrtano dubooooko u ljudskoj prirodi, a ne u spoljashnjim okolnostima koje se mogu menjati..
Jer, kad ljudska bicha nisu sposobna za bezuslovnu ljubav, bez koje ne mogu biti srechna, definitivno su sposobna za patnju: „Na kraju svi umiremo od ljubavi, ili od nedostatka ljubavi“, kaže maestro Uelbek, skliznuvshi veshto iz nekih preciznih, filozofskih seciranja u sentimentalnost... ali opet, savrsheno precizno.


blue,

chitao sam izvornik. chak sam napisao i osvrt:

http://aionigra.blog.hr


Elementarne čestice,

moj favorit. A baš si, Surabaja, mogao da daš direktan link na svoj tekst, ovako ne znam koji se odnosi na Uelbeka. ;)


sasvim tacno

samo sto bih dodao da to nisu vise izazovi vec realnost, caka je u tome sto se taj scenario ne dogadja jos uvek Evropi S. Americi pa to gledamo sa nekakve distance...


Jesu realnost

Ali mislim da se ne ignorisu. Velike korporacije ulazu pare u inovacije koje bi odgovorile na ove izazove. Na primer, u Finskoj u IT-u se ispituju programi samolecenja. Pacijent dobije nakacene receptore i oni javljaju doktoru kakvo je stanje pacijenta.


Ljudi zive po logici, uzivaj

Ljudi zive po logici, uzivaj sada i ovde a za buduce generacije koga briga.


To je tacno,

mada postoji i bolje resenje koje je moguce naci posle mnogo bezuspesnih pokusaja. Teorija igara - iterisana zatvorenikova dilema - to matematicki dokazuje. Problem je samo da li cemo uspeti da dodjemo do tog boljeg (kooperativnog) resenja a da se ne spopletemo na sve moguce usputne prepreke, ukljucujuci i samo-unistenje. Od nas zavisi!


"Ponekad, zbog prirode svog

"Ponekad, zbog prirode svog posla, moram da pogledam u buducnost."

A vi se bavite cime? Gatanjem? :)))


uha ha ha

Na zalost ne, nego strategijskim planiranjem. Pretpostavljam da bi vrtenjem prstena i gatanjem bolje zaradjivala.


Može malo literature

o strateškom planiranju?


He,

Nadam se da Srbija nece biti egzotika u odnosu na napredni savet..


Osim,

ako već nije.


Srbija nece imati izbor

Stvari se desavaju, htela to Srbija ili ne.

Ali zato, ako smo pametni i ambiciozni mozda nesto preuradimo i u nasu korist.


Pa, Srbija ima dobru pijacu vodu

Moglo bi se stosta uciniti ako se radi pametno.


Istina

Eto ideje za dobar biznis. Napravite nesto od toga.


Mislim da je ideja vec prepoznata

Knjaz Milos i prica oko prodaje, Voda Voda kao brand koji se pocinje prepoznavati vani (taj sam utisak imala prije godinu, dvije), ...


Mozda i suvise.

Zasto ne biste napravili svoj sopstveni brand? Voda-Dunjica?


Hvala Vam, Olivera,

bas sladak prijedlog :-) Mogla bih je nazvati i dunjevacom ;-)

Ja zivim daleko od Srbije, a uz to nikada nisam ni bila njen gradjanin. Povezanost je iskljucivo prijateljske prirode i 3 godine zivota provedene u Beogradu.

Srdacno Vas pozdravljam.


Dunjvaca

Ima nesto oko te Dunjevace, svi stranci koji dodju je vole, a malo njih je videlo samu vocku - Dunju!


Vole i sljivku, bogami

pa ne znaju sta je dosta - ali u pravu ste, pre neki dan sam se ubila da objasnim Nemcu sta je dunja (die Quitte na nemackom) - pa cuo je covek, ali nije vid'o...Ja crtaj, masi rukama, opisuj miris...

I na kraju je upamtio najjacu karakteristiku - Dunja, to je ono od cega se pravi ono sto Srbi zovu "dunjevacKa" i sto udara k'o grom!


Dobro si prosla

Ja obicno zavrsim objasnjavajuci da je u stvari 'jabuka sa dlakama'.


Nijemci prilicno dobro poznaju dunju vocku

Quittengelee je stari specijalitet, i danas veoma obljubljen. Mi, recimo, svake jeseni dobijemo s drugog kraja Njemacke posiljku nekoliko flasica istoga od prijatelja koji je ekstra zbog te poslastice prije 10tak godina posadio par vocki dunje.


Izvorista pijace vode po

Izvorista pijace vode po Srbiji se odlicno eksploatisu pa na trzistu imate mnogo vrsta flasirane vode. Voda Voda je usla u Ameriku mada mislim da bi podjednaku prodju imale i ostale. Ukoliko neko u Srbiji poseduje livadu a na njoj i izvor vode to je isto kao da je u posedu naftne busotine.


Nada

Mozda bi ipak trebalo gledati na buducnost sa malo svetlije strane, posebno iz perspektive ove nase (jadne) Srbije. Jer ako verujem da ce i ovde napokon biti bolje, a moram da verujem da ce nam doci iz jednog dela tela u glavu, onda moram da verujem da ce se i globalno to desiti.
Da nema nade konopci bi bili najskuplji.


EVO VAM BUDUCNOST..

Ja cu vam reci,sta ce biti najvece dostignuce za nekih pedesetak godina.Dve najvaznije stvari bice mogucnost produzetka zivota i uvodjenje humanoidnih robota u svaki dom.Za neki osrednji period,skoro svako ce biti u stanju da izdvoji lovu i kupi svoga androida.S obzirom da ce razlika izmedju ljudi i njih biti neprimetna,resice se jedan od glavnih izazivaca sukoba u svetu,tjs zene ce izgubiti moc koju danas poseduju.Svako ce moci da priusti sebi top modela,za licnu zabavu..


Zene imaju moc?

Zao mi je sto prostor ovoga bloga koristim na ovaj nacin, ali moram da upitam: kakvu to moc danas zene imaju u svetu, a narocito ovde, kod nas?
Jos jednom se izvinjavam sto ne pisem o temi


I mene zanima

to oko moci zene.

Mada mi se svidja ideja Androida. Moj bi bio duhovit i pametan.


Razocaravate nas!

Ne biste ga koristili za zabavu? Svasta!
:)


Ehm...pa ne bash

Od buducnosti ipak ocekujem da zadrzi neke 'primitivne' nacine zabave


Ta Vam je dobra!

A posto su pravi ljudi koji su (cak!) duhoviti i pametni, sledicu Vas primer- okrecem se humanoidima.


Vezano za temu

a veoma zanimljivo jeste da se sve veci broj veza odvala on-line i in-real-time na velike daljine. Daklem, mozda zaista primitivan nacin zabave i veze postane istorija.


biće do jaja.. evo jednog: gnoseološka komendija:.

postaviću
praznu kozervu od mesnog nareska
na jedini breg
u diiivnom bloku 45
i sve u njemu postaće reon nov
u okrug njene osi

neće u sebi ništa čuvati
ni ticu ni gnezdo
ali će vladati nad svime
u bloku 45

ta drama mi
između ušiju
nateraće boga
da se na tren pojavi
i pomno isprati naše živote
dok krnji mu večnost
naša konzerva
koju piše režira i gleda je sam
u bloku 45


olivera ja sam strasno skepticna kada je statistika u pitanju.

gde is nasla ove podatke?

Do svoje 33-ce ce planetu deliti sa jos 9 milijardi ljudi.
Vec danas samo 20% populacije ima pristup cistoj svezoj vodi.
Ovo me je bas iznenadilo, ali treca svetska kriza dolazi iz cinejnice da 75% populacije zivi do 200 km od obala mora.
1950 je svega 6% ljudi bilo staro preko 60 godina. Do 2050 ce nas biti 21%.


Demografska eksplozija

u praksi, a mi se jos zabrinului zbog bele kuge u Srbiji. (Ovo je trebalo biti duhovito; izvinjavam se svima koji su drugacije shvatili) :)


I treba biti skeptican i ne verovati svakome

Slazem se da uvek treba proveriti izvore. Gorepomenuti podaci se zasnivaju na sledecem:
Podaci o broju stanovnika poticu iz U.S. Census Bureau
Podaci o vodi: The United Nation world Development Report 2
Podaci o zivotu na obalama: Population Reference Bureau
Podaci o starenju nacije: U.N. Population Division


olivera

da li imas neke podatke o mortalitetu? Milsim da zivimo duze i ima nas vise zato sto nam je medicina i ravoj nauke omogucio da zivimo i sa nekim bolestima koje su ranije bile fatalne.
A da. Kada se penzionisem (2050) idem na Tibet. 2.04 stanovnika po km/2, cista voda i svez vazduh sa malo manje kiseonika. Cisto sumnjam da ce situcija kod nas da se promeni do tada.


Zivimo duze !!!

Sto i nije losa vest, zar ne?


ne zalim se ali

sta cemo sa onima koji nemaju ono sto mi imamo?


Skyspoter,

dirnuta sam ovim pitanjem, bez sale. Da netko i na druge, one "daleke", misli.

Nego, necemo ni mi, svi su izgledi, zadugo imati to sto imamo. Svi smo u istom sosu, prije ili kasnije.


Voda?! Pre desetak godina

Voda?! Pre desetak godina gledala sam jednu emisiju u vezi inovacija, pa sam saznala da su Japanci napravili ves/masinu koja ne pere ves pomocu vode i deterdzenata nego ultrazvukom! Fenomenalno.


Stavrno fenomenalno

A da li ves mora da se susi i pegla posle toga?


Olivera, nema vode, nema sta

Olivera, nema vode, nema sta da se susi a za peglanje se nesecam. "Prali su" bele kosulje i ja sam ostala zapanjena kako je kosulja postala cista.
Ubedjena sam da rade na novim tehnologijama koja ce zameniti kada dodje do zute minute. To je kao ona cuvena zvaka koja skuplja naftne mrlje prosute po vodi ali ih niko ne koristi jer je skupo. Jeftinije je pobiti morski svet, "platiti"kaznu i otpustiti zaposlene.


Mora da bude vode.

Samo nema deterdženta i muljanja veša. Veš se lepo složi u vodu, tako da nije potrebno ni peglanje.


Jedan jedini izazov sa visestrukim posledicama

Koliko vidim indiscriminate (bahato?) razmnozavanje je jedini izazov, ovo sve ostalo su posledice (ukljucujuci produzen zivotni vek.)

Do sada je vrlo malo drustava pocelo nesto da preuzima povodom toga, ali to ce se ubrzo (5-10 god) promeniti, kada vlast pocne da biva ugrozena.

Prvi problem je sto se vlast generalno ne usudjuje da dirne u ovo, i to nece uraditi sve dok voda ne dodje do grla. Skoro niko se usudjuje da kaze "dva deteta maximum", ovo uglavnom zbog toga sto su breederi zaledjina svake vlasti. Znaci struktura moci koja zavisi od breeder-a ("family values" etc.) garantuje kolaps.

Drugi problem je struktura ekonomije koja ne moze a da ne eksploatise ocigledan disparitet u natalitetu izmedju regiona visokog standarda i onih sa nikakvim standardom, i koristi imigraciju da spusta cenu rada (indirektno uvecavajuci poslusnost generalne populacije.)

Sta moze i da li uopste nesto moze da promeni ova dva mehanizma?

U proslosti su socijalne strukture uspele da promene neka osnovna ponasanja, ali za to treba jako mnogo vremena. Recimo princip monopola sile (gde jedino vlast sme da ubija) je omogucio razvoj vecih drustava (posto u "prirodnom stanju" ljudi uglavnom imaju impuls da ubijaju strance van plemena), ali je trebalo vise hiljada godina da monopol sile postane "prirodno" integrisan u drustvo.

Mislim da su razmnozavajuce navike slican fenomen, i da ce trebati dosta vremena da se modulise, tako da nije realno ocekivati ovakva resenja u dogledno vreme.

Mnogo realniji je oproban metod kontrole populacije - ratovanje, za sta vlast po definiciji ima sve instrumente. Vec smo videli da se ljustura "civilizovanosti" ocas skine kada se nadju zajedno (1) potencijalna opasnost za strukturu vlasti (recimo umanjenje prihoda zbog nedostatka energije) i (2) mehanizmi da se ista otkloni (vojna moc.)

Slican sled dogadjaja treba ocekivati kod resavanja problema prenaseljenosti. Onog momenta kad se vlast bude osetila ugrozenom prenaseljenost ce se zaustaviti, milom ili silom. Buduci da vec danas postoje vrlo dobro razvijene i upotrebljive tehnologije za eliminaciju prenaseljenosti, a bioinzenjering obecava nove i efikanije (recimo subspecies-specific viruses), mislim da nije realno ocekivati neke silne nove milijarde u sledecih par decenija.

Znaci treba samo voditi racuna da se nadjete u pogresnoj populaciji za odstrel.

Znam da ovo zvuci malo makijavelanski, ali dosadasnja istorija i antropologija ne nude podrsku za "inteligentna" resenja.

Koga zanima vise, preporucujem dve popularne knjige Jarred Dimamond-a: Collapse i Guns, Germs & Steel.


Kako to se resilti problema prenaseljenosti?

Veoma interesantan stav. Nisam sigurna da sam shvatila kako se mozemo resiti par milijardi ljudi? Molim da mi objasnite, ma koliko surovo bilo. Kao sto sami kazete, neko ce vec doneti odluku.


preterujete

Mislim da preterujete.
Resursi planete su u malom procentu iskorišćeni.
Zamislite samo mogućnosti okeana.
Energetski izvori su jedini faktor koji će još dugo biti bitan.


Potpuno saglasna

Nedavno je nauka utvrdila da postoje ozbiljne indicije da čak ni nafta nije neobnovljiva, pošto izgleda da nije organskog (biljnog) porekla, nego mineralnog, pa se u utrobi zemlje neprekidno odvija proces njenog nastanka.

S druge strane, čoveku je u suštini od onog što postoji na zemlji potrebno vrlo malo toga. Sa pametnim raspolaganjem, blagovremenim preorijentisanjem. a pre svega uz pomoć nauke, čovekovo blagostanje i opstanak ne bi trebalo da budu dovedeni u pitanje.


Pouzdani mehanizmi

Nema tu nikakvih iznenadjenja.

"Spore" metode su vec pocele, i uglanom se svode na gladovanje:

- Zatvaranje granica razvijenog sveta (najjaci razlog za prisup Srbije EU je da ne ostane na pogresnoj strani kada se podigne most.)

- Zatvaranje granica *oko* problematicnih teritorija i odrzavanje permanentnih ratova u njima. Periodicne gladi u Africi su se ranije resavale migracijom u bolje predele. Nema vise. Ovim se osigurava istovremeno i tehnoloska zaostalost tako da su ove teritorije bezopasne po okolinu. Postepeno ce i dokona TV publika oguglati na mrsavce, i raspoloziva hrana ce kontrolisati populaciju.

Ovo je najekonomicniji nacin sa vrlo malim rizicima.

Da podsetim, svaki cas neka plemenita organizacija organizuje kolektivan osecaj krivice zato sto milioni ili milijarde skapavaju od gladi, sto nista ne menja ali bar znamo da su brojevi veliki.

Ovaj sistem rezervata moze da funkcionise dugo ako su "dobri" rezervati sustainable. Da li je, recimo, EU sustainable? Sta bi se desilo na dugi rok ako bi se granice potpuno zatvorile za robu i ljude? Da li bi bilo hrane i jevtinih proizvoda? Ovo trenutno niko ne zeli da testira.

Brze metode su, ukratko, ubijanje, i one se koriste samo kod preuzimanja teritorija. Da li "losi" rezervati imaju nesto sto treba "dobrima"? Osim nafte, a to ce uskoro biti reseno, mislim da nemaju.

Samo ubijanje nije tehnoloski vec propagandni problem i problem zagadjenja okoline. Domaca populacija mora da bude relativno OK sa tim, sto se do sada pokazalo relativno lako resivo - jevreji, teroristi, anti-nebeski narodi itd. Veci je problem upotrebljivost teritorije, sto do sada nije pouzdano reseno. Da postoje ciste nuklearne bombe sa lokalizovanim dejstvom Irak bi danas bio gradiliste a ne ratiste.

Takodje, ono sto se u proslosti pokazalo kao najefikasnije - zaraze (i amerika i afrika su kolonizovane skoro iskljucivo pomocu zaraza) danas je suvise rizicno.

Izgleda da ce preovladjujuce "sredstvo masovnog unistenja" biti, jednostavno, smrt od gladi. Ekoloski je sigurno najispravnije.


Zasto pesimizam?

Zar ne verujete u innovativna resenja koja ce moguciti hranu za sve? Tehnologija tek treba da odgovori ovim izazovima.


velike kompanije

koje ce podrzhati ta inovativna tehnoloshka resheshenja, nikada nece dozvoliti da ih koriste svi, a broj mrtvih od posledica gladi, zhedj ili zaraznih bolesti je svakim danom sve veci i veci. za siromashne zemlje predvidja se nova tehnologija kojom ce se izbalansirati broj stanovnika. sida i malarija su se pokazali nedovoljno efikasni... smislice oni vec neshto mnogo brzhe i efikasnije.


Ozbljne optuzbe

Zar ne mislite da ce ljudi lakse zaraditi pare na resavanju problema pronalazenjm resenja, nego ubijanjem?


tehnologija je samo alat ...

... koga neko smisli i neko koristi.

Slazem se da je razvoj tehnologije generalno nepredvidljiv (zbog cega mi je i zanimljiva) i da postoje scenariji u kojima hiljadu bilijadi triliona dvonozaca, kao amebe, moze da jede i je*e (recimo teleportacija + terraforming + matter synthesizer), ali u okvirima ove planete svako dodavanje hrane u sistem povecava broj ljudi, zato sto vecina ima tendenciju da se razmozava preko proste reprodukcije.

Pojava nova magicne tehnologije danas koja svima omogucava dovoljno hrane ne bi mnogo promenila navike u razmnozavanju. Pogledajte Kosovo - niti su Albanci nesto vise gladovali od Srba u zadnjih 100 godina, niti je uopste bilo znacajnijeg umiranja od gladi, sto uopste nije uticalo na razliku u natalitetu.

Potrebno je generalno dovesti ceo svet na standard Danske (ali tako da su svi Danci, bez gastarbajtera), mada je pitanje da li bi globalna ekonomija bila odrziva. Gde je ta jevtina radna snaga i novi consumeri koji su spremni da udju u duznicko ropstvo? Nema, jel' tako? E pa onda nema ni finih menadzerskih, posrednickih, nonprofit i slicnih poslova.

Ono sto je najzanimljivije je da li ce tzv. civilizacija uspeti da promeni osnovne nagone - za razmnozavanjem i dominacijom.

Uzgred receno, ne mogu da zamislim nista odvratnije od planete na kojoj su svi zauvek srecni Danci sa stabilnom populacijom. Ako je to end game onda je moralnije prepustiti planetu bubasvabama i amebama. Danska, inace, ima drugi najveci suicide rate u svetu (20.4/100,000), na prvom mestu je Finska (26.4/100,000). Izgleda da su savremene utopije u stvari nocne more.


To sa brojem samoubistva je interesantno

Da li to znaci da su'srecne' kulture u stvari nesrecne za pojedinca. To vise nije tehnicki problem, vec nesto drugo.


the meaning of life ...

... kad ima hrane, ocigledno nije da svi budemo podjednako uhranjeni, nego da se malo ubijamo, otimamo zemlju, zene, stoku, i da imamo potcinjene, i sve to svakog dana sve vise.

Inace, u ratu stopa samoubistava drasticno pada.


Mozda ce zakoni buducnosti to da rese

Po vasem tvrdjenu, koje ima smisla, mi ljudi imamo potrebu da se ubijamo, a ne da budemo srecni zato sto svi imamo sve.

Nadam se da ce zakoni i drzave bidicnosti to regulisati.


Mislim

da se ljudi medjusobno "ubijaju" i samoubijaju kad nemaju perspektivu. Viziju budućeg života u statičnim prilikama (npr. u opštem blagostanju) je teško izgraditi, ali nije nemoguće.


Proizvodnja hrane-nove

Proizvodnja hrane-nove tehnologije!
Hrana se vec decenijama u nazad proizvodi u dovoljnim kolicinama da prehrani sve ljude na planeti i to da niko ne bude gladan. Znaci tehnologija je osvojena.

U Evropi se proizvodnja hrane odvija planski da se kojim slucajem ne bi proizvodila u suvisku. Secate li se kako su Francuzi, Italijani... bacali paradjz, karfiol itd u more jer su bili nezadovoljni cenom. U Hrvatskoj je pre 7/8 godina ostao neobran kukuruz na njivama. Madjari su ulaskom u EU morali da pozatvaraju ribnjake...
Hrana sluzi za potkusurivanje.
Secam se za vreme sankcija, da smo mogli da plasiramo zaradili bi dobru lovu. Naime sva proizvodnja zitarica i skoro kompletnog asortimana industrijskog bilja bila je proizvedena na organski nacin-bez trunke mineralnih djubriva i kapi pesticida!


:))

Izraelske fabrike za proizvodnju slatke (dobro, malko slankaste) vode od morske pokazuju da nauka i tehnologija predstavljaju dobar oslonac, ne samo za opstanak čoveka, nego i za poboljšanje okoline. (Tom proizvedenom vodom se zalivaju ogromne zelene površine u Izraelu i to država podstiče odgovarajućom regulativom.)


Zalivanje slankastom vodom

Zalivanje slankastom vodom je na krace staze vrlo vrlo opasno. Zaslanice zemljiste i tu vise nista nece moci rasti. Nadam se da izraelci vode racuna o tome.


Sigurna sam

da vode računa. I ja sam o tom problemu "mineralizacije tla" malo razmišljala, ali sam se onda setila koliko tamo pametnih ljudi, političara, naučnika i drugih stručnjaka iz celog sveta živi, i prestala da brinem i vratila se brizi zbog našeg sveopšteg zagadjenja i potpune zapuštenosti okoline (sve uz skoro nepostojeću industriju).


skoro nepostojeću

skoro nepostojeću industriju), koja je ipak dovoljna da dozlaboga zagadi i ono malo ciste vode i vazduha sto nam je jos preostalo.

niko nista ne preciscava, nemaju "sredstava", a kad dodje zeman da se precisti zagadjeno, trebace im milion puta vise sredstava. Pa u EU su kazne za nepreciscena ispustanja takve, da vam se od cene za 1 kubik "skrnave" vode ili vazduha ZAVRTI U GLAVI. Pa ti nemoj ulagati u filtere!


U EU ce do 2015. svi morati

U EU ce do 2015. svi morati da preciscavaju otpadne vode na mestu nastanka istih. Za Srbiju se planira 2030.


Da -

ali me plasi pomisao STA CE BITI do 2030. Mi tek poceli da primenjujemo otprilike 2 i po reda Okvirne direktive o vodama EU, i to u smislu promene nacionalnog zakona o vodama, a dok stignemo do samog preciscavanja otpadnih voda - ono, stvarno, da krene da se radi, a ne da se o tome prica...napicemo se...


U Vojvodini su tekuce vode,

U Vojvodini su tekuce vode, reka i kanala, potpuno ugrozene ali zahvaljujuci nekim projektima vezanih za Dunav mozda ce se ubrzati stvari. Sto se tice podzemnih voda i one su lose u Vojvodini zbog delom hemikalija koristenih u poljoprivredi pre sankcija(mada smo i tu daleko od evr. zemalja) ali je kljucnu ulogu zagadjenja odigrala industrija.
Medjutim sve je to super naspram Holandije, Franc...itd


Da, potpuno se slažem

različit, izuzetno toksičan otpad (npr. medicinski) se razbacuje svuda. A razlika u ceni izmedju "razbacivati svuda" i "bar organizovati smeštanje na jedno mesto" je često zanemarljiva, naročito u odnosu na iznose koja će morati da se izdvoje za skupljanje razbacanog.


Kao sto kaze stara danska poslovica...

...(verovatno apokrifna) koju je Nils Bor cesto citirao: "Predvidjanje je i inace veoma tesko, a posebno buducnosti"

Shalu na stranu, mislim da su ponudjene opcije daleko, daleko preoptimisticne. Pandemija izazvana dizajniranim virusom (posto ce veoma, veoma uskoro svaki terorista, ludak ili diktator moci da dizajnira viruse i bakterije po zelji) mi se, recimo, cini daleko ozbiljnijim problemom od starenja stanovnistva, pa cak i od globalnog zagrevanja... No, to je suvise velika i detaljna tema.


MMC,

sad se vec plasim. Mozete li malo da razlozite tu sumnju?


Prvi izazov: Prenaseljenost

Prvi izazov: Prenaseljenost planete

Kojesta - u toku 20. veka broj ljudi se ucetvorostrucio, dalje povecanje za 50% nece nista bitno izmeniti. Vecina populacije je u gradovima, a sirenje gradova nije ni nov ni nepredvidljiv fenomen. Samo u Kini na desetine miliona stanovnika se seli u gradove, porast koji nema veze s porastom broja stanovnika, i taj nagli rast Kina dosta uspesno savladava. Na Zemlji ima dovoljno resursa za daleko vecu ljudsku populaciju, ako bi se pametno organizovali - problem na primer gladi nije problem nedostatka hrane, vec nemogucnosti distribucije, u stvari, nedostatka volje da se to ucini. Prenaseljenost (pre svega u nerazvijenim podrucjima) moze imati nezgodne posledice, unistavanje zivotne sredine i slicno, ali to je sve vec vidjeno toliko puta u 20. veku koji je bio vek najvece eksplozije stanovnistva ikad. Trend je da se prirodni prirastaj smanjuje, i ovo zaista nije neki radikalan a pogotovu nije nov problem.

Drugi Izazov: Kriza sveze vode

Ovo je vec danas problem, pre svega u nerazvijenim delovima sveta. Takodje resiv vec postojecom tehnoligijom (vode ima, samo je nepristupacna) ali treba politicke volje i organizacije. Nove tehnologije mogu da pojednostave resavanje ovog problema - jeftiniji nacin prociscavanja i slicno, ali opet, nikakva velika promena nece biti problemi s vodom 2050 u odnosu na ove koji postoje sada.

Treci Izazov: Zivot blizu mora i okeana - ovo je zaista najveca kojestarija. Cak i najpesimisticniji scenario globalnog zagrevanja predvidja pomeranje nivoa mora za koji centimetar, a 200 km duboko (pa i koji kilometar duboko) od obale vec smo daleko od nivoa mora. Problem s poplavama postoji, u Veneciji koja tone i slicno, ali se za pedeset godina tu apsolutno nista nece promeniti - globalnim zagrevanjem za vise hiljada godina zaista se moze pomeriti obalska linija za stotine kilometara, ali nikako ne u tako kratkom periodu. Sem toga, postoji i dan danas mnogo obalskih gradova ispod nivoa mora - i to nekoliko metara ispod nivoa mora - Holandija, Nju Orleans itd itd i ljudi uveliko znaju i probleme i tehnologiju brana (sto ne znaci da povremeno ne zabrljaju u organizaciji). Dakle, opet nista spektakularno.

Cetvrti Izazov: Starenje populacije

Ovo je najozbiljniji problem, ogranicen na razvijeni svet, koji ima i negativan prirodni prirastaj i najbolju medicinsku zastitu. Amerika ima zdrav rast populacije, i u stvari ovo je pre svega evropski problem. Penzioni fondovi ce biti pod velikim opterecenjem. Evropa ce verovatno morati da pusti emigrante kako bi mogla da olaksa ovaj problem, sto moze dovesti do politickih skretanja udesno, pojacavanja rasizma i raznih drugih drustvenih potresa. Ali, uz malo pameti, sve to moze proci relativno bezazleno, uz pomeranje starosne granice za penziju na 70 godina i slicno, sigurno se moze ocekivati manji poremecaj i manja ugrozenost penzionerske populacije, nego ona koju danas imamo recimo u Srbiji.

Ni jedna od ovih potencijalnih "katastrofa" ne moze se uporediti sa onim sto se 90-tih desilo u Srbiji - a toliki drustveni potresi nemaju veze sa nekim objektivnim problemima. Ljudi su dovoljni sami sebi da maksimalno iskomplikuju zivot. Ko je preziveo Srbiju iz 90-tih, nista vise ne bi trebalo da ga iznenadi, pogotovu ne par relativno benignih problema koji u stvari nisu nista novo, i o kojima ocigledno svet misli na vreme pokusavajuci da sakupi politicku volju da ih i resi, cesto uz medijsku histeriju poput one o globalnom zagrevanju.


Čovek je sklon

da veruje da je upravo njemu, tj. njegovoj generaciji najteže, da nikad nije bilo tako loše, da je sve beznadežno propalo itd. Mislim da je najteže vreme bilo u onom trenutku kad je planeta bila besomučno zagadjivana, a resursi nemilice trošeni, a nije postojala nikakva svest o opasnostima koje takvo ponašanje nosi sa sobom. Samim tim što je čovek postao svestan ograničenosti resursa i značaja očuvanja okoline, on je napravio prvi važan korak.

Drugo mislim da je predvidjanje budućih trendova izuzetno teška disciplina za koju još uvek nije pronadjena ni jedna pouzdana naučna metoda. Npr. za polazište se uzimaju dosadašnji trendovi i presek stanja u trenutku izrade prognoze, a pritom se zanemaruje (mora zanemariti) čitav niz "sporednih" faktora koji mogu u nekom trenutku da izvrše presudan uticaj. Npr. neki klimatolozi tvrde da je trenutno evidentno zagrevanje planete deo prirodnog ciklusa i da bez obzira na zagadjenje planeta polako ulazi u novo mini-ledeno doba, što će reći da na dug rok čovečanstvo neće izumreti zbog posledica globalnog zagrevanja. Ovi dugoročni ciklusi planete se često zanemaruju kad se razmatra problem globalnog zagrevanja.

Naravno, ovde nije reč o "dugom" nego o "srednjem" roku, a takodje fokus nije na sudbini čovečanstva, nego čoveka, pojedinca. Ipak mislim da sama svest o tome da je planeta i ranije prolazila kroz različite prirodne i "neprirodne" krize slične današnjoj, a da je čovek ipak opstajao uliva nadu.

Preseljavanje ljudi u unutrašnjost kopna takodje ne bi moralo da izazove katastrofalne posledice. Na planeti postoji dovoljno fizičkog prostora. Čovek samo mora da utvrdi moguće scenarije i sprovede odgovarajuće pripreme. Ako razvijene zemlje svoje basnoslovno velike vojne budžete umanje za mali procenat i taj novac utroše u ove svrhe, učiniće veliku uslugu planeti i čovečanstvu.


Olivera

dopada mi se vas blog i pisanje. Pravo osvezenje.
Evo linka koji mi je nedavno neko poslao
http://www-static.cc.gatech.edu/~pesti/roadmap/
a koji ima veze sa temom.
mada nije mi se svidjalo da toliko gledam u buducnost...


zanimljiva kompilacija

zanimljiva kompilacija dugorocnih predvidjanja, od kojih se kako stvari stoje velika vecina nece ostvariti. mislim da je rajev projekat http://www.longbets.org/bets sjajna stvar i zbog toga sto se moze sagledati sva apsurdnost futuristickih prevelikih ocekivanja. tehnoloska singularnost je jos prilicno daleko, ali je duh naivnog i radikalnog optimizma ipak za svaku pohvalu.


Bladerunner

Odlican link. Hvala na komplimentima. Trudicu se da ubacim jos ponesto u narednim blogovima.


Osvrnucu se na vodu,

sada zbog prirode moga posla. Cesto mislim o vodi kao o PROBLEMU, a posto mi mozak funkcionise po umetnickim pravilima igre, uvek me iznova zaprepasti paradoks: TOLIKO vode oko ljudi (i ostalih bica), preti da ih podavi i svakog dana je sve vise - a oni ce,ako se ne podave, pomreti OD ZEDJI, jer ne mogu da je piju.

Slana je.

Ta sto mogu da je piju - ili je u glecerima, kako kazete, ili u zemaljskim dubinama odakle je mogu izvuci jedino cudom, ili pak SA JAAAAKO MNOGO PARA - ako je vec nisu zagadili.


i uči.. štoooooo? pa i naučnici uče..

bio ja na 2 komendije: 1.zemaljski samit un o održivom razvoju u riju 1992.
2.blabla(isto to) u johanesburgu 2002.
da se upišaš.. neee: da se ubiješ..
"ovo", ovi "naši" po skupštinama.. to su mala deca u odnosu na te svađe i promašaje i pretnje i očaj..
život, koji mi dospeva posle tih iskustava, nekako je više kao kadar u totalu.. nema razdvajanja na ono glavno i drugostepeno.. meni tu nema mesta
za pozadinu.. sve je na prednjem planu koji uništava perspektivu i preprečuje izlaz.. zaključan u mučno oskudan klaustrofobičan prostor, glib tela
pulsira svojom komunalnom masom..
etika tu nema šta da traži - za nju nema mesta.. neprijatelji i prijatelji naroda nisu se pomešali već su srasli.. tako
da ni sam gospod&štagod više ne može da ih rastavi..
udri stoga po mikroplanu, gledaj da nafataš nekog da te voli, stvori nekog prijatelja.. nauči se da dok pereš zube, štediš vodu dok se trljaš četkicom i gledaš u bore oko smeška..
i uči.. štoooooo? pa i naučnici uče..


Fixer Mix

Troll.

Fikseru, hvala na disku. Šteta što nije muzički. Na njemu su neke fotke ... Beograda?!?! :)

Troll off.


al neeema veze, i tako je za sečenje vena..

to ti muž zamenio, dok si mesila "onu" tortu.. al neeema veze, i tako je za sečenje vena..


Pa ko velim, ako ti zatrebaju te fotke...

...čisto da znaš da ih nemaš! o))))


jao, jaoooo, to su oooone fotke..

jao, jaoooo, to su oooone fotke.. eh sad i ti znaš kako sam bio nekad visok plav(trueblue) i preplanuo.. a sad? eh sad sam samo preostao da budem savršen..


Nisam baš detaljno pogledala.

nema se vremena. ;)


Pametne zemlje

u svojim planovima kombinuju mikro i makro plan.

Sve počinje od pojedinca, ali ako država nema jasnu strategiju razvoja, pojedinac lako zaluta. Čak i sasvim ispravni postupci pojedanca se bez usmerenja i fokusa razlivaju na sve strane i efekat izostane.

A o učenju: Permanentno učenje je oduvek bilo najvažniji uslov za opstanak i razvoj, mada je toga čovek postao svestan tek odnedavno. :)


dobar sabesednik je uvek - muza..

dobar sabesednik je uvek - muza.. ali postoji još i jednostavna toplina zajedničkog života, radost podeljenog iskustva.. recimo: za mene je najbolji način druženja - zajednički rad.. ima, doduše i podele rada u ljubavi.. ali to mi već vuče na grupnjak.. no, i to je za ljude


Au, Fixere,

ni manjeg komentara, ni više tema!

Lepo je što ti razgovaraš sa muzama. Ja sam im se najavljivala mnogo puta, nisu htele da me prime. Kažu: čekaj na red... nisi hitan slučaj... polako, kud žuriš, još si mlada... i sve se tako nešto izgovaraju. :)

Slažem se da je zajednički rad najbolje druženje. Samo ja to za nijansu drugačije formulišem.

O ostalim temama neću, jer bi mi za njih trebale "Umetničke slobode", a cenzori uzeli slobodan dan. O tome možete vi, umetnici, koji imate sve potrebne trajne dozvole. :)


oglas: laka sam... na perverzije... te

Da se držim teme. Obožavam (taj) grupnjak. I uvek nekako (kako) nađem nekog... da ga volim, i želim i razumem i poooluuudim za tom tortom... do sledećeg 5 - ogodišnjeg mikroplana. Malo teorija, više praksa. Štedim (svoje) resurse. Kao deo (te) prirode. (Je) sam.
šifra: sve je to za ljude

p.s. Ukoliko nema promene, CENZURA sugeriše da nikada nećete imati veliki uticaj na predmet svog pitanja. To još znači da su vaši ciljevi i uverenja u skladu sa onim što je najbolje za vaš unutrašnji razvoj i da ih ne treba odbaciti. Ograničeni položaj u kome se sada nalazite je deo vaše sudbine. Smatra se da je prihvatanje sudbine jedna od najvećih čovekovih vrlina
--> Umesto da vas onesposobi, nepravda koju ste nedavno doživeli na svojoj stazi, podstakla vas je da delujete pozitivno i energično u pravcu opšteg dobra. Vi očigledno igrate važnu ulogu u ovoj situaciji, a opet niste u skladu sa njom. Niste u stanju da se uhvatite u koštac sa elementima koji se protive vašim načelima. Prikrijte svoje ideale i naizgled se pokorite postojećim silama, na kraju ćete biti nagrađeni. Tekuća loša faza je pri kraju. Loša vremena su izčezla sama od sebe i ostaće samo kao uspomena. Oni koji su nekada kontrolisali situaciju pašće u zaborav
--> Biće potrebna velika veština da se ostvari uspešan ishod u ličnim odnosima. Nemate nikakvu kontrolu nad okolnostima, a raspravama i ultimatumima se ne može ništa postići. Vaš izbor je da se pomirite sa atmosferom OBUZDAVANJA i sačekate da se stvari okončaju na jedan prijateljski način, ili da sasvim napustite odnos. (?)
Šta mi je (sve) činiti? Zarad budućnosti.
p.p.s. kamo li se dede moj cd? zalutao poštar, izgleda; nema smisla, svi su dobili sem mene, ali stvarno nema smisla; Tears for Fears: Sowing The Seeds Of Love i Shout i Mad World i Everybody Wants to Rule The World (mlađa generacija)
p.s.3: ja NIKADA ne odustajem od svojih ciljeva i UVEK ih ostvarim (kad - tad); jbg, nekad se ispostavi da je izbor bio... pogrešan... a i cilj... a i ja kad sam... takva tura... al' da probam (moram)... uvek...mogu li Londonske štanglice?; bolje mi idu sitni kolači


Eh, vi umetnici!

Ko bi vas shvatio!? Jedno osećate, drugo mislite, treće pričate, četvrto stvarate. Vas može da razume jedino drugi umetnik, po mogućstvu suprotnog (poželjnog) pola. :)

Pošto ja nisam umetnik, dozvoljeno mi je da se bavim rešavanjem konkretnih pitanja, pa bih zamolila da se te londonske štanglice stave na blog kad budu gotove, da se svi poslužimo. :)


Stanglice

Za stanglice se slazem. Da se svi posluzimo.


Eto (evo) ti (ga) sad :)

Fairground Attraction: Perfect

I don't want half hearted love affairs
I need someone who really cares
Life is too short to play silly games
I've promised myself I won't do that again (.)

It's got to be perfect
It's got to be worth it
Yeah
Too many people take second best
But I won't take anything less

It's got to be
Yeah
Pertect

Young hearts are foolish
They make such mistakes
They're much too eoger
To give their love away

Well, I have been foolish
Too many times
Now I'm determined
I'm gonna get it right

It's got to be perfect
It's got to be worth it
Too many people take second best
But I won't take anything less

It's got to be perrrrrrfect

p.s. neko voli Londonske štanglice, neko tortu od lešnika, neko pečenje... a ja... poparu:); biće, biće; volim i musaku... kad malo (bolje) razmislim :)
p.p.s. ... gradom šetaju mladići... nema sumnje... a ja dobra... napolju je baš GRAD!... a krov mi prokišnjava... auuuu... biće svašta... kao i uvek... odoh po šerpe i lonce... Buka je u modi (Disciplina kičme, "traume" iz detinjstva) :)


haaaiiiikkkuuu....

letnje popodne

olinjali pas njushi

ljubomoru


Kaze, dušo

Kaze, dušo, znala sam, ali kad sam znaalaaa da ćeš se TI javiti. Ljubomoran si?
Nemoj, zlato, škodi srcu.
Ja UVEK sedim na (najmanje) dve stolice.
I jedna mi je UVEK sigurna.
Kilometraža. Batooo.
Permanentno učenje.

Život (mi) nije poezija.
A još manje, najmanje haiku.

Al' ako ti voliš,
nemam ja ništa protiv.
Slaba sam na muške želje.

Ajmo sad... svi haiku. Ruke gore.

p.s. sile PROPADANJA su izgubile moć. Osobama sa valjanom vizijom snaga će se povratiti, i oni će zadobiti podršku. Nedolične osobe će biti poražene sopstvenim zlom, jer kada ga ne podržava moć, zlo samo sebe uništava
p.p.s. pozdravi drugarice, znaš koje; Disciplina nije po tvom ukusu?


a kako

si mogla znati da cu se bash jaaaa javiti... a i disciplina je po mom ukusu, pogotovo ako su politichki virusi u pitanju... ljubomora je kao haiiikuuu, nekad jednostavno ne mozhesh vishe da je drzhish u sebi;-)


eto, znala sam

Eto, znala sam. Znam. Prokletstvo jedno. Nauči se svašta nešto u životu. I što hoćeš i što nećeš. Zavisi od života.
Uvek (ima) neki zajeb.
Ajd' sad, ne razvodnjavaj molim te, ali kad te moooliiim, i ne skreći me a i fixera koje kuda ("ubi" me ovo domaće, lepo vaspitanje). Pusti čoveka da se izjasni. Može on to, i bez tebe, veruj mi.
Da TI pojasnim: ja (još) čekam (taj cd), ali NE (od) tebe. Različiti su nam (muzički) ukusi. Definitivno.

p.s. ko čeka, taj dočeka - uvek bilo - mi smo šampioni
p.p.s. jesi li ti fixerov alter ego? ili nekoga drugog? (više mi) liči, liči
plp: gledaću, hvala ti što si mi javio; oboooožavam iznenađenja (011/77...); eto, počelo Sterijino pozorje... a ja sama... ovih dana...
ali NS što obooožavammm... baš

KRITIČNA MASA sugeriše da ćete pod udarom ovih teških vremena morati da delujete čvrsto i samostalno. Ne treba preterivati - čak ni u dobrim i prijatnim stvarima.


nisam alter ego... ja sam vishe miris, aroma...

i ovaj se dan

nasmejao do suza

u zhuboru potoka

;-)


Evo haiku,

(Kako beše, jel' 5 stihova po 17 slogova?)

Ko bi ti odoleo, kad si tako vesela dušice
Želju ti ispunjavam, stihove ti pišem u kamenu
što se na dnu potoka kupa u senci i letnjem suncu.
Strast što te uzdiže iznad zla zbog kojeg plačeš i toneš
nestaće plaha već sutra, kad ruku svoju ugledaš samu.

(Izvini zbog tužnog kraja. Mora, haiku je to. A možda uspem da smislim i veseliji kraj.)


draco dear,

ti se danas bash narad'la!


Pa znaš šta, dear,

haiku je teška forma. Mora da se zapne. :) A mora da bude i mudra, a to mi naročito teško pada. :))))


nije haiku, al' je u chetrnestercu...

tamo gore u raju,kazhu.. bice rajskih seka,
bice tamo vina, bice meda, mleka...
zato nemoj biti bez vina i drage,
kad na koncu konca, to te isto cheka!


Meni se laiku

Meni se laiku, dopada haiku


:):):)

mini suknja

oborila je pogled

mushkarcu

;-)


Čitav univerzum u malom?

:)))

Sve se svodi na ljubav i strah (privlačenje i odbijanje)?
Ćuti, Kaz, ponovo ću napisati haiku, a onda spašavaj se ko može, još gori nego onaj prethodni. Bolje nam pusti neku romantičnu muziku. Vidiš da nam je Šeherezada zaljubljena do ušiju.


Jeste, Dracena

Jeste, Dracena (dal mi se oduzima ili dodaje) al' ne do ušiju (pr.a.), šta ću, usud takav, jedan. To kad mene uhvati, ne (po)pušta. Biće(u) bolje, sutra je novi dan. Obećavam :)

LJUBAV (def.): Osećanje ljubavi je prijatno osećanje koje subjekat oseća prema onom objektu koji doživljava izuzetno vrednim i koji smatra sastavnim delom svog intimnog sveta.

p.s. ja samo i uvek koristim ove prirodne nor i druge adrenaline; nikakvi veštaci ne dolaze u obzir
p.p.s. Muškarac koga žena voli je stvarno srećković, ali zavideti treba onome ko voli, ma koliko dobio zauzvrat. Koliko je veličanstveniji Dante koji beznadežno pilji u Beatriče, nego Beatriče koja prolazi pored njega s neskrivenim prezirom.
Eto mudrosti, a nije haiku :)


Definicija

Čini mi se da ti definicija nije sasvim tačna. Nije to samo prijatno osećanje. Ume i da boli k'o djavo.


Ljubav boli

Kada boli, nije ljubav. Nikada nije ni bilo.
Eeeeee, to je onda, već nešto drugo.

p.s. uvek kada hoćeš (u) Greenpeace, (obično) nadrljaš; fixeru, kako mi ide... škola; mogu (li) dopunski časovi? šalim se, šalim, dosta mi je (ove) škole; opa, ups, zaboravih na dedu, isti ti
p.p.s. eto, ne može ni da se voli; ZABRANJENO!... ono najslađe... ti me poznaješ najbolje... žene, žene :)... obrnusmo ceo krug... u tri poteza... kad pre? :)

Život je jednostavan. Sve što moraš da uradiš je da proračunaš najverovatnije ishode različitih mogućnosti ponašanja, i onda izabereš najprivlačniju ili najmanje neprijatnu. Stvari se komplikuju samo ako poželiš određenost, jer to ne možeš imati. Ponekad dođe i do toga da nemaš drugog izbora, nego da se odlučiš za jednu od onih stvari koje ne bi voleo da radiš. Tako, na primer, čovek dođe u situaciju da svakog jutra kada se probudi bira da li da mu tog dana mozak bude ispran ili muda stavljena u procep.

A, šta sad ljubav ima s' tim?

Disciplina kičme je filozofija, Kaze. Ništa manje ni više od toga.


Vidi, vidi

ti stvarno obrnu krug! :))))) Ti to očas posla. Nisam ni shvatila šta se dešava, a ti ponovo na disciplinskim merama... ili ne znam čemu ono beše... kasno je već.:)))
Malo me buni ono tvoj ženski način budjenja, ali šta ćeš, niko nije savršen.:)))


Šta ćeš, Dracena, sudbina mi takva :)

Višak testosterona mi uvek dođe glave. Jače je od mene. Ne može se od sebe. JA uvek biram. Prokletstvo 2.
U nastavcima. I u krug. U krug.
Svaki kraj je tek... novi početak. (citat)

p.s. a i muzika kad me uhvati...

Neverne bebe: Tužna pesma

Reč, jedna i kraj
Bol, gospodski sjaj
Gazila bih duboku reku
Samo da nađem zvezdu neku
Koja na tebe podseća

Zid, između nas
Noć pruža mi spas
Htela bih da ti zovem ime
Plakala bih al' nemam s kime
Ubila bih i dosta s time
znaj, ipak znaj da

Tužna pesma na sto načina - svetom putuje
Stara slika našeg vremena - još uvek tuguje
A kišna jutra opet počinju - odkad sam otišla
Smejem se a suze naviru - kurva sudbina!

Zid, između nas
Noć pruža mi spas
Htela bih da ti zovem ime
Plakala bih al' nemam s kime
Ubila bih i dosta s time
znaj, ipak znaj da

Tužna pesma na sto načina - svetom putuje
Stara slika našeg vremena - još uvek tuguje
A kišna jutra opet počinju - odkad sam otišla
Smejem se a suze naviru - kurva sudbina!

Htela bih da ti zovem ime
Plakala bih al' nemam s kime
Ubila bih i dosta s time
znaj, ipak znaj da

Tužna pesma na sto načina - svetom putuje
Stara slika našeg vremena - još uvek tuguje
A kišna jutra opet počinju - odkad sam otišla
Smejem se a suze naviru - kurva sudbina!
X2

p.l.p. izgubila se Mebijusova traka; nema je; više; nema; - nagrada poštenom nalazaču -


Pa ako ćemo grubu igru,

onda i mi konja (tužnu pesmu) za trku imamo:

Nikad ne reci „A“

„Alo!”, šapućem bez daha od nade da ću čuti tvoj glas.
“Ja sam”, kažeš. “Srećan rodjendan”
Ne smem da odgovorim „hvala“. U „hvala“ ima dva „a“, izdaće me, ako ne prvo, poslednje sigurno. Danas ne smem da izgovorim ni jednu reč sa izdajničkim “a”, jer ću zaurlati od bola i vrštati dok ne umrem.
„Mm“, kažem stisnutih usana, grla i srca. Sva sam kao kliker staklenac.
I ti ćutiš, jer znaš da je čujem pored tebe. Čujem kako diše, kako ti se smeši, kako te gleda. Skida ti kravatu, svilena tkanina cvileći klizi kroz čvor. Slušam kako ti ljubi obraze, zaneto trepće i otkopčava ti gornje dugme košulje.
Odbrojavam dugmad: …jedan…
Čutiš i dalje.
…dva…. čujem šuštanje kragne dok ti ljubi vrat.
…tri... Ruka joj je već ispod košulje, jasno se čuje.
“Šta radiš?” izgovaraš, a pitaš nešto drugo.
Ne razumem pitanje, ali ipak odgovaram:
“Ništa”, "Dobro je prošlo, nije bilo ni jednog “a”", pomislim.
„Ko ti je tu?“
„Niko“ lažem, jer mi je još samo ta mala reč bez „a“ ostala. Uostalom, kao da je važno ko mi je tu.
„Jesi li dobro?“, pitaš.
„Mm.“
Ćutiš još trenutak, a onda kraj: izgovaraš ono strašno „Dobro, onda, ‘ajde zdravo!”
“Zdr….” Spuštam slušalicu… Iz mene provaljuju sva “a” mog života.


klinac se klinco(vo)m izbija

E, šta je sve... uvek bilo. :)
Ovo sam ostavila na drugom blogu.
Univerzalno primenljivo.

(jedan od) vodič(a):

1. Zagrliti sebe. Jako.
2. Zaplakati. Još jače.
3. Oprostiti. Sebi. Drugima. Na svim greškama.
(hm.... nazvaćemo to tako).
4. Ponovo zaplakati. Od - do olakšanja.
5. Krenuti dalje. Napred. Ne unazad.

p.s. po potrebi, ponoviti postupak; može i više puta
p.p.s. (3,5 + 1,5) / 30 + još svašta nešto xyz =
ehejjjj, ohoho, jedva čekam, jedva čekam
Znaš li ti, Dracena, koliko je to.... muzike, tj. cd - ova (ko o čemu, ja o...)? :)


Saveti

su ti dobri, nema šta! :)

Koje šifre!!!:)))
Pošto ih nisam razumela, znači da nije ni trebalo da ih razumem ja... Ima ko će! Nadam se. :)))
Potpuno si luda.:)))


istina

Istina. Da, da. To mi je i ON rekao.
Citat:
"Ti si luda. I ja sam. Valjda ćemo se dobro slagati."
Kraj. Citata.

Uživaj, Dracena. U svakom danu.
To je šifra. Za sreću. I život.
Kako? Prosto? Odlučiš. Tako.

p.s. sve je, kao i obično (samo) u glavi
... oko moje glave... OOOOkoo moje glave... ookoo moje glave...
Šarlo akrobata - muzika nas je spasla, njojzi hvala


E, moja Šeherezada,

ja juče odlučila, ali se ništa nije desilo. :)))

Optimista si, nema šta!

Daj ovamo tu "spasonosnu" muziku. :)))

Unapred plaćam
petim elementom, kažu, takodje spasonosnim.

(Inače ovo je jedna Donicetijeva kompozicija, koju je Marija Kalas svojevremeno izvodila tako da padneš na d... Čini mi se da je i u filmu upotrebljen njen glas, bar delimično.)


jednom k'o nijednom

Odluke se donose svaki dan. Dok ne postanu automatizam. Sve je u životu navika. I dobro i loše. Sami biramo.
Ja optimista? Mozda deluje tako, ali ne, ja sam samo surovo realna. Do bola.
Opera. Bilo. Nekad. Prošlo. Ja sada slušam samo "lake" note. Kada živim fado, preferiram nešto veselije.
E, dobra, dobra, Marija Kalas, sve je to divno i krasno. Probala sam i ja, više puta: ljubav = strast = stradanje = propast. Nezaboravna iskustva, zaista, samo što je povratak malo teži. I duži. I uvek se tada kući vraćaš sama. Ne kažem da ne bih opet. Nek ide život.

p.s. volim samo italijansku operu; i Hendla
p.p.s. peglam, sakupilo se brdo veša :)


Moram

Moram da te i dalje slušam, kad sam već počela.:))) (Pa ćemo videti kud će me to odvesti:))
Evo i ovog momenta sam opet donela odluku. Odsad pa ubuduće svaki dan. Bez izuzetka! :)))

Peglaš? Pa ti se još nisi izbezobrazila?:)))


ne znam gde će tebe da odvede

Ja samo za sebe odgovaram.
Peglanje 1x nedeljno, dovoljno je bezobrazno.
Toplina zajedničkog života.
Preporučujem.
Tek se onda dobija sloboda za avanturu(e).
I šta još god se već poželi.
Šala, mala. :)

p.s. ala je lep, ovaj (zajednički) svet...
p.p.s. ipak se ti mani mojih saveta, bolje je; utabani put je sigurniji; i šta još god već
p.s.3: samo MORA da se umre (činjenica); sve je drugo, ostalo, slobodan izbor


Ipak sam

te uterala u komformizam. :)))


konformizam: izbor ili nužnost

"Konformizam je adekvatno uklapanje u neadekvatne, nehumane uslove života, organizovanje vlastitog života kao standarda, statističkog proseka, pretvaranje svoje osobenosti u ego, kreaturu postojećih društvenih sila i odnosa."

p.s. u statičnom obliku PUTOVANJE može da označava da ste pustili da vam mahovina poraste pod nogama; treba da prepoznate pravi trenutak za pokret kada iscrpite svoje resurse i kreativne snage; ako odugovlačite sa odlaskom, vaš plamen će se ugasiti
p.p.s. The Communards: Don't leave me this way; Marya Carry: My all (live verzija); Robbie Williams: Love light


Happy end

Happy end je samo u filmovima. Uvek bilo.

Hvala, Dracena. :)

p.s. animiraj, molim te, malo Kazezozeta.
Hoće, pa hoće, (samo) haiku. Ja (to) ne znam.


Pa on neće haiku od mene,

nego od tebe. Njemu to nije svejedno. Ja sam ti pokazala formu (ako sam uopšte dobro zapamtila:)), a ti daj sadržaj. Ja da animiram? Slaba sam ti ja u tome. Da blamiram, to da, ali da animiram? Pokaži mi kako se to radi. Ja sam maloletna, evo Angie mi je svedok. :)))


nishta od romantike

kaz,

majstore, prodrma ti to malo.


naravno

necemo u svetlu buducnost bez r&r-a (da se drzhimo teme).. evo josh malo...:):):)


A, pa što odmah ne kažeš?

Mada odavno naslućujem nešto, ipak nije red da nagadjam. :))) Sad već malo lakše dišem uz ovu muziku. :)))


You can't fool a fooler ;)

Oh, my

The Soul of A Man

Trouble will soon be over ;)


naravno

apsolutno romantično

George Michael - You Have Been Loved

She takes the back road and the lane
Past the school that has no changed
In all this time
She thinks of when the boy was young
All the battles she had won
Just to give him life

That man
She loved that man
For all his life
But now we meet to TAKE him flowers
And only God knows why

For what's the use in pressing pamls
When children fade in mother's arms
It's a cruel world
We've so much to loose
And what we have to learn we rarely choose

So if it's God who took her son
He cannot be the one living in her mind

Take care my love, she said
Don't think that God is dead
Take care my love, she said

You have been loved

If I was weak, forgive me
But I was terrified
You brushed my eyes with angels wings, full of love
The kind that makes devils cry

So these days
My life has changed
And I'll be fine
But she just sits and counts the hours
Searching for her crime

So what's the use of pressing palms
If you won't keep such love from harm
It's a cruel world
You've so much to prove
And heaven helps the ones who wait for you

Well I've no daughters, I've no sons
Guess I'm the only one
Living in my life

Take care my love, he said
Don't think that God is dead
Take care my love, he said

You have been loved..

p.s. slabo ti ja koristim youtube i slično ostale bakrače; lekcija Jazas(a); is it safe? (!); a - ha... tra, la, la


Quote:Lekari nece do mene

Quote:
Lekari nece do mene morati da dolaze posto cu biti prekrivena senzorima koji prate moje zdravstrevo stanje. A sa Interneta cu redovno da skidam igracke svojim unucima i da ih stampam na 3D stampacu.

Takodje, sa Interneta cemo redovno moci da skidamo najnovije patcheve softvera za bionicke delove tela :)

P.S.

A bice sve vise i

Svet je, pre svega, the richmen paradise. Tek kada se to podmiri, dolazi na red sve drugo :)


veliki

su njihovi apetiti.. ovo "sve drugo" nikad nece doci na red;-)


Ipak, neko mora i da pere

Ipak, neko mora i da pere prozore na ovolkom hotelu :)


uskoro

nece morati neko, nego neshto da pere te prozore, pa taj neko ce postati suvishan.


Samoprajuci prozori ?

Ja verujem da ce tehnologija da smisli prozore koji uopste ne moraju da se peru!


chim

neshto takvo izmisle kupujem... vec mi je dosadilo da perem ove svoje prozore:):):)


To vec postoji

Samo je skupo. Ja videla na sajmu uredjenja stana.


mozhda

je onaj hotel gore vec napravljen sa takvim prozorima i onako je malo nezgodno prati prozore sa vanjske strane, morash imati ronilachku opremu..:):):)


Samoprajući prozori? :))))

Lepa naša srpska jezika. :))))


Neko ... nesto, to je samo

Neko ... nesto, to je samo stvar ugla gledanja :)


. grad 21. veka na vodi .

. vancouver .

. ne mogu da zamislim kako ga rasklapaju i sele dublje u kopno . ali , sa nivoima se nikad ne zna .

. trol : masem sa obale .


Baby

girl,
you made
M . E
a
S . M . I . L . E
out of the
B . L . U . E


. Always

On Your Side . ... a ima i leptira ... .


sluchajnost ili...

ali danas sam dobio mail od prijateljice mi, koja se zove jasna i koja sad zhivi u vankuveru;o)

here comes the sun


. here comes and goes - the sun .

. promene : brze , cheste , i sa veeelikim temperaturnim razlikama na suncu i pod oblakom , ovde ... a ja , u gostinskom prolazu ...

... i galebovi, galebovi...


divni

su ti galebovi, a sad idem u krevet..
al' pre toga send in the clows

'ku noc drugari!


Ne mora ...

... sve ispasti baš onako kako nam se sada čini

The photo dates from 1954. The caption says:

Scientists from the RAND Corporation have created this model to illustrate how a "home computer" might look in the year 2004. However, the needed technology will not be economically feasible for the average home. Also the scientists readily admit the computer will require not yet invented technology to actually work, but 50 years from now some scientific progress is expected to solve these problems. With teletype interface and FORTRAN language, the computer will be easy to use.


to je savremena montirana

to je savremena montirana slika (uglavnom upravljacka soba podmornice), inace poznati hoax; ne treba verovati svemu na sta se naleti na internetu - istina lako je naci i podatak da je to prevara i lazna reportaza iz 1954, smisljena 2004

http://www.snopes.com/inboxer/hoaxes/computer.asp


Super hvala

Čudio me onaj točak/volan, ličio mi je na ono što ima u podmornicama. Nisam znao šta će to u kao compu, al' reko' otkud znam kako su 1954 razmišljali.


Brazil 2054