Skip navigation.

Labris

Banka hrane

 
Srbija 2020

Ahtisarijev predlog - šta ste vi čuli ?

Pratili smo prenos konferencije za štampu Martija Ahtisarija iz beogradskog Medija centra. Dalje možete pratiti reakcije blogera na ono što smo čuli od gospodina Ahtisarija, a na našem Info sajtu možete pratiti kakav će odjek ovo imati na političkoj sceni Srbije.  

Izvodi sa konferencije za štampu na Info sajtu B92. 

---------------------------
Poslednje ažuriranje
---------------------------

Nacrt Ahtisarijevog plana na srpskom jeziku, (sa zvaničnog sajta specijalnog izaslanika UN)


Kakav si...

..ti ćeš tražiti i zemlju iza Karpata.o)
Ne funkcioniše to tako, ovo je 21. vek. Kosovo nije prostor gde se dolazi, nije prostor koji nudi perspektivu. To je prostor sa kojega bi, da su granice prolazne, 70 posto ljudi otišlo živeti negde drugo. Kao i iz Srbije.
Stvar je da se čitav ovaj prostor uredi za život, da se ovde može ljudski raditi i živeti. Da imamo perspektivu.
Danas se ne vode bitke za pašnjake, jer se ne živi od stada koza ili bivolica...


Tamara je na travi (za macke)

Ne rece na cemu si ti, ovo me vec opasno zabrinjava, mora da je neka ozbiljnija

"Kosovo nije prostor gde se dolazi, nije prostor koji nudi perspektivu." Pa sto toliki ... dodjose na Kosovo iz Albanije, a otimaju se i Slovenci sa sve Rupelom na celu?! Sta, tuku se ni zbog cega stotinama godina?! Ma vodi se i vodice se bitka za ono sto najmanje mislis, vodu, vazduh, kakvi pasnjaci, to je vec uveliko u toku

Perspektiva, bolji zivot, srecni ljudi, bla, bla, bla


Nije Tamara, nego sanm ja na

Nije Tamara, nego sanm ja na travi za macke.


I ja sam...

...na toj istoj travi.0)
Nego, svojevremeno je Šešelj izjavio.."Ja za svoj političku sudbinu ne brinem dok je u Srbiji trideset posto budala"..
Nagradno pitanje - Dali je mislio na pristalice ili protivnike?


A sta je

nagrada?


Da, tacno, pogresih

Ti si na travi za macke, a ona se majmunise. Izvini


Autonomija

Da bi te bolje shvatili šta želiš da kažeš moraćeš da govoriš njihovim jezikom. Dakle:

- Beogradu je više od svih drugih regija u zemlji potrebna autonomija od Beograda ;)


" FLAGRNTNO KRSENJE MADJUNARODNOG PRAVA "

Kad vec moram da koristim izroz Milosevicevog rezima onda
to uistinu moram jer ono sto je Kontakt Grupa 7 oktobra 2005 godine, dala kao prvi a za mene osnovni princip za Resenje o statusu Kosova a to je citiram : zavrsen citat. Ovaj princip se nikako ne uklapa sa podneskom u vezi sa novim ustavom, novom zastavom, grbom himnom, pa neka je i Srbin buduci premijer takve drzave. Smatram, da je za jednu takvu istorijsku odluku trebalo ipak uzeti u obzir da je Kosovo vekovima bilo izvoriste Srbije a da ta proevropska buducnost koja nam se svima nudi mozda nece ni doziveti nas ulazak, a za koji se neki nasi politicari grcevito bore. Ono sto je sigurno a to je da velikim mocnicima nije stalo ni do prava ni do ljudi ni do prosperiteta vec do lobija i sve veceg upravljanju svetom. Zato mislim da ce se sve te zajednice koje su i sastavljene po principima pravde, prava, uzajemne tolerancije nepromenljivost granica pasti jer se to danas jasno krsi i ne postuje. Da zavrsim, Kosovo je bilo nase pa je bilo tursko pa je bilo Nase sad je opet Tursko, samo ako smo slozni kao braca i ako nam narod ne napusti vekovna ognjitsta i manastire Kosovo ce opet biti nase.


ej a sta citiras DJ Ivan?

ej a sta citiras DJ Ivan?


Auuu, što ste vi pametni!

A šta vam ova reč znači: FLAGRNTNO?


Da stvarno šta znači...Flagrantno..

....koliko li je samo puta ponovljena na RTS-u proteklih godina, čudno je da i deci ne počnu davati takva imena..o)


Flagrantni Kvalitet

Moj muz kojemu je srpski strani jezik cudi se sto ljudi za sve sto je dobro kazu "kvalitetno". Kvalitetna roba, kvalitetne usluge, kvalitetni odnosi, ... Mozda cemo u buducnosti imati nekoga tko se zove Flagrantni Kvalitet.

P.S. Ovdje u Njemackoj svake godine na kraju biraju mediji "Rijec godine". Paralelno s time i "ne-rijec godine". Tako je npr. "kolateralna steta" bila ne-rijec godine 1999. Znati cete i sami zasto.
Za 2006. je Rijec godine bila povezana sa svjetskim nogometnim prvenstvom - "Fanmeile" (navijacka ulica), a negativnom Rijecju je proglaseno "freiwillige Ausreise" (dobrovoljno iseljenje, a zapravo deportacije ilegalnih imigranata).


Rech dana na Blogu

"Nashe a njihovo" :)


Donald

da bih i ja neupucena shvatila ,reci molim te oklen je to "nase, a njihovo"?


...

Ima negde u tekstu sonje k. od 16:22., par postova nize.


Vidjela, Donald S.

hvala na referenci. Slazem se, bas bi pasalo u ono lose drustvo lingvisticko.


Dobri su Nemci

Samo jos kad bih znao sta to misle pod "ne-rec" ili "negativna rec", to prvi put cujem. Aj, sad, posto smo mi Srbi rasno, pardon, prirodno glupi.


Istina...

skini mi se s k....


Znaci

trans


Ne filozofiraj Drago, no napravi hit...

Drago, ostavi se pametovanja, vec se lati posla. Znas da vam je prosao projekat na 1.5 miliona evra.:)


to miloš..

...pa to je Miloše stara vest. Ali ima u njoj nešto nepovoljno. Mi smo samo jedna trećina projekta.0)
Pozdrav,


Ako sija laze rog ne laze...

Ali, nemoj tako. Mica rekao 1.5 Onda je 1,5 miliona.


Jeste rekao...

...ali nije delio sa tri.o)
Jesmo "braća, ali nam kese nisu sestre", što bi rekli narodnjaci..0)


mentalna higijena

albanci i turci su dva naroda


Naše, ne damo naše...

Da završim, Kosovo je bilo naše pa je bilo srpsko pa je sad naše i ostaće naše...


sedi 5 sa dve zvezdice

trecu bi dobio da si spomenuo Ruse. Od njih svasta mozemo da naucimo, izmedju ostalog i da je Queeria demografski problem - kaze Putin. Ocekuje se uskoro izvestaj vrhovnika srbije i slanje prvih kamiona humanitarne pomoci pod pokroviteljstvom organizacije "nase, a njihovo" kako bi se ugusili demografski nemiri u ovoj prijateljskoj drzavi.[sk]


a ko ste

to Vi? ne proizilazi Vam iz postova.


A sta smo...

...mi to realno ocekivali!
Da Kosovo ostane u Srbiji, da se tamo vrate Vojska i Policija!?
Realno je bolje da to Kosovo dobije nezavisnost i da se to pitanje zatvori jednom za svagda a te price Kostunicine i Tomine, smo vec culi samo ih je tada izgovarao slobodan milosevic!(namerno napisan malim slovima, jer velika nije ni zasluzio)

To je moje misljenje, neki se mozda i ne slazu ali...


Realno je bolje...

Bas simpaticna formulacija! Da se to pitanje zatvori jednom za svagda! Sto da ne, samo nikako nijedno da se zatvori za ono nase "realno bolje". Mislim, kad ce nama da svane, rekose, ne moze sve preko noci, ali i na Severnom polu noc traje 6 meseci, a ne 6 godina!


Da bi nesto dobio, moras nesto i dati

Izgleda ce danas da naglo skoci prodaja bensedina :)
Izgubili smo Kosovo ali smo dobili Vojvodinu, bolje smo prosli ;)
Za one sa jeftinijim ulaznicama, Srbi su se polako selili na sever i postali vecinsko stanovnistvo u zadnjih 100 godina u Vojvodini a manjinsko na Kosovu.


Ako smo od zadnjeg NATO

Ako smo od zadnjeg NATO bombardovanja vojno napredovali, mislim oruzano apdejtovali, onda bi mogli da zakazemo jos jedno bombardovanje, zasto da ne?


Da li je Cercil, ili Hitler, ili objica?

Pa dobro, vidim neki potezu Cercila. Ja bih pre tipovao na Hitlera.

Pronadjite istorijski atlas, i pogledajte kako je podeljena Kraljevina Jugoslavija posle aprila 1941. Eto, tako ce Srbija da izgleda.

Sada, ko hoce tako, ne znam. Mozda Cercil, mozda Hitler. A ako se njih dvojica slazu, mozda tako i treba da bude?

Ali, nicija nije gorela do zore ......


Nije da nije istina to sto

Nije da nije istina to sto kazes, ali ipak, u Srbiji koju je Hitler odredio pripadalo je i severno Kosovo i, gle cuda, bas na tim podrucjima su Srbi vecina, tj. ostali zivi od nacistickog terora Velike Albanije.
Potom Cercilov pulev, poznat kao Tito (bivsi Austrougarski kaplar rodom iz Hrvatske) sveo Srbiju (bez autonomija) na ono sto je bila posle Berlinskog Kongresa, a pritom Hrvatsku posle svih zlodela nagradio dodatnim teritorijama (Istra, Dalmacija, Dubrovnik), a kada bi Srbi zatrazili autonomiju u Hrvatskoj po principu kao na Kosovu-Metohiji onda je bilo kuku meni, pa zvake o (veliko)srpskom nacionalizmu i ostale papazjanije.

Ajde neka mi neko kaze: Ako po etnickom principu Kardelj/Titovog etnokomunizma su albanci dobili autonomiju na Kosovu-Metohiji, zasto Srbi nisu mogli da dobiju u Krajini?


Posle Ahtisarija:

NIKOLA SAMARDŽIĆ: "Specijalni izaslanik UN Marti Ahtisari nije danas obelodanio svoj predlog rešenja statusa Kosova, jer njegov zadatak i nije donošenje tog rešenja, već određivanje tokova budućeg razvoja kosovske samouprave. Ahtisari ima političku ulogu da pomiri ekstremne stavove Beograda i kosovske strane."

BORIS TADIĆ: "Nećemo nikada prihvatiti nezavisnost Kosova."


jos jedan citat

„Kada premijer Koštunica vodi pregovore, niko ne bi trebalo da se pribojava za njihov ishod.”

Dragan Šormaz, funkcioner DSS-a


Sigurno ...

... je zaboravio rekijicu da srkne pre no što je to rekao :o)


ili nesto jace

Sad mi je jasno zasto Bora Corba kuka da mu fali gudre, ovi njegovi mnogo alavi :)


A, ima bolji citat...

..sa TV Palma.
Žena u Jagodini, povodom otvaranja zoološkog vrta kaže:
"Hvala gradonačelniku, jer da nije njega, moj sin nikada ne bi video majmuna".o))


Ma nemoj da pričaš :o))))

Udavila se od smeha :o))))


Tamara..

...mislio sam da si to videla.o)
Pazi, emisija ozbiljna, ono, šlihtanje Palmi do daske.o)
I hvale li ga hvale. Toliko su pali u "sevdah" da je uredniku to promaklo. A, sumnjam da je to njihova publika primetila kao problem.o)


Jao ...

... pa ova zemlja nije normalna :o) ma znam to za ZOO, samo mi to sa majmunom bilo veoma smešno :o) a sa ovim si me komentarom ubio :o)))



Palma & pihtije

Palma otvorio deci ZOO i onda reketira lokalne mesare u svinjskim nogicama! za hranu zivotinjama iz vrta:))) Prichaju Jagodinci, u ochi skorashnjih praznicika domacice satima chekale u redovima da kupe nogice, ne bi li napravile pihtije :)))


Istina...

Blago narodu koga vodi Kostunica. Pa, ja ne brinem ni zbog ovom globalnog klimatskog tumbanja zato jer je predsednik vlade koja se bavi samo tehnickim stvarima rekao da ce poslati svoj tim na celu sa Vladetom da to preispita i da svoje konacno resenje.


Da...

Da, Koštunica od Vladete pravi čarobnjaka iz Oz-a.o, a ovaj uz pomoć GO, od Koštunice boga. To je ta "plemenita" razmena.:))


Tajni zadatak

Ja bi ga poslao da porazgovara sa Mery Walsh:)


Da, ali samo...

...u pratnji našeg zajedničko prijatelja Dragiše..o)))


Istina, istina...

pozdrav Drago. Odlazim kuci.


Jel u Hjuston ili

Jel u Hjuston ili Kaliforniju? :D


Joooj,

majko...Sormaz, kakav lik, kakva gromada:)


jooooj, obozavam Dragana

jooooj, obozavam Dragana Sormaza!!!!!!!!!!!!!
blago si ga DSS-u sto ga imaju


Neka reči govore:

Predlog

Ja mislim da bi svi koji su nezadovoljni Ahtisarijevim predlogom trebalo da polako krenu sa svom svojom muskom familijom na Kosovo, pa da se vidi ko je vera a ko nevera. Takodje mislim da se samo ustajanjem sa stolica i ostalih objekata za sedenje, na sta je pozvao neko u jednom od prethodnih komentara, nista nece dobiti osim upale misica.

A sad malo ozbiljno. Trebalo bi pazljivo procitati predlog i pre vike i teskih reci videti kako ce on uticati na svakodnevni zivot LJUDI koji na Kosovu ZIVE. Kakva su prava manjina, kako ce ista biti zasticena, kako ce biti organizovane skole i zdravstvena zastita na pr. i da li postoje cvrste garancije da sve ne bude samo mrtvo slovo na papiru.


Ja sam spreman...

Evo, mi sa juga Srbije smo vec krenuli na KiM. Put je zakrcen. A NATO snage na Kosovu su u stanju panike jer je stari ratnicki narod resio jos jednom u svojoj dugoj istoriji da se digne protiv ugnjetaca i da jos jednom slavno i casno izgine do poslednjeg. Evo, i ja sam krenuo, nego, nesto me noga boli te zaostajem. Ali, kazu mi, da su prve kolone proterale NATO sa sve ostalima skoro do Grcke. Misle se da li da ih gone i dalje.
Cela Evropa je u strahu i panici jer se boji da ih srpska cizma ne sustigne. Cak su i skandinavci poceli da se povlace prema polarnom krugu kako bi bili sigurni da necemo i njih da se dohvatimo. Ipak, zna se da Srbi zimu nesto ne gotive.
Idemo braco, i Afriku da oslodimo kada smo vec krenuli.
I citiram: Neki cete da poginete, a neki cemo i da prezivimo!


Baš drama Miloše...

....tako i treba. Samo me gužva brine.0)


Tise, Drago

hahaha Dule...

....kako se samo seti...o)


Ja nisam spreman...

Evo, mi iz kruga dvojke nismo krenuli na KiM. Put je, medjutim, zakrcen. A NATO snage u Srbiji nisu jos uvek u stanju panike jer je stari, izdajnicki i dobro placen, narod iz kruga dvojke resio jos jednom u svojoj dugoj istoriji da se ne digne protiv ugnjetaca i da jos jednom neslavno i necasno ostane u krugu dvojke do poslednjeg. I ja bih mozda krenuo, nego, nesto me noga zabole. A i zabole me uvo za KiM. Ali, kazu mi, da je NATO proterao prve kolone sa sve ostalima skoro do Grcke. Misle se da li da ih gone i dalje.
Cela Evropa je u strahu i panici jer se boji da ih NATO cizma ne sustigne. Cak su i skandinavci poceli da se povlace prema polarnom krugu kako bi bili sigurni da NATO nece i njih da dohvati. Ipak, zna se da Nemci zimu nesto ne gotive. Narocito onu rusku!
Idemo braco NATO-vci, i Afriku da osvojimo kada smo vec krenuli.
I citiram: Neki cete da poginete, a mi cemo da prezivimo!


naivna umetnost ili umetnost naive

sue

Quote:
"da li postoje cvrste garancije da sve ne bude samo mrtvo slovo na papiru."

mislis pisane garancije, slova na papiru?


To sto vi sve svodite na bitku

to je vase pravo. Sustinski onda zalite sto Sloba nije "sve" uradio da pokaze ko je vera a ko nevera.
Neke stvari mogu da budu realne a opet da budu nepravedne.
Realno je da ce Srbija ostati bez Kosova, i realno je da proba da izvuce najvecu korist od toga koju je moguce izvuci.
Ali nije pravedno. Jer je KRADJA i OTIMACINA. Jer medjunarodno pravo ne poznaje i priznaje takvu pljacku i razbojnistvo.
Ali sta ce te realno je. Ali nije i ispravno.


Ma ne razlikuju

oni realno i pravedno, dzabe im objasnjavate, prespavali su casove iz uspravnog hodanja, valjda ste videli kako se gledaju u ogledalu. Imaju oni super izraz "realno bolje", to je bas onako u skladu sa "novim patriotizmom"


Predlog sporazuma izgleda

Predlog sporazuma izgleda sasvim u redu, ali mislim da je interesantije čuti one na koje se taj sporazum u većem delu odnosi, a to su stanovnici Kosova.


1. Kosovo i Metohija ovim

1. Kosovo i Metohija ovim predlogom NE dobijaju nezavisnost

2. Sta nasi i albanski politicari obecavaju ONIMA koji odlucuju o statusu da ce dobiti u zamenu za podrsku?

3. Zasto Borisa Tadica uporno teraju da kaze da je Kosovo nezavisno, kada takva izjava nije samo jedno misljenje ili govorenje istine narodu, vec nesto sto se moze uzeti u obzir prilikom resavanja statusa (ovo dobro znaju oni koji se bave medjunarodnim pravom i odnosima)

4. Zasto svi uporno misle da ce se teritorija Kosova i Metohije dobijanjem nezavisnosti premestiti na drugi kraj planete.

5. Zasto je vaznije ko ce upravljati Kosovom i Metohijom, a ne na koji ce se nacin upravljati


...

6. Zašto Tadić kaže da Srbija neće nikada prihvatiti nezavisnosti Kosova?


Zato sto je to izjava koja

Zato sto je to izjava koja je obrnuta od one da ce Kosovo biti nezavisno. Treca varijanta je da cuti i nista ne izjavljuje, a takodje cutanje moze da se tumaci kao pristanak na odredjena resenja. Tako je to u medjunarodnim odnosima.


Ali ...

... to što on kaže mi zvuči isto kao ako bih ja rekla da sam Miki Maus.


Ako govorimo o faktickom

Ako govorimo o faktickom stanju na Kosovu onda ste u pravu.Moze on da prica sta hoce ako je polozaj Kosova takav i takav. Ali takve izjave(da je Kosovo nezavisno) mogu da budu neposredan povod za odredjene poteze medj. zajednice, kao i samog Kosova. Takodje ta izjava (koju ste naveli)se odnosi na jednu susednu teritoriju. Zamislite da sutra npr. Rumunija kaze mi ne priznajemo Srbiju. Da li bi to bas bilo svejedno za nas bez obzira sto smo medjunarodno priznata drzava i sto bi i ta izjava bila u stilu miki mausa? Zamislite da npr. u tom trenutku vi zelite da odete na odmor u Rumuniju ili zelite da pokrenete tamo biznis. Sigurno biste odustali. Dakle, iako se radi o jednoj nezamislivoj situaciji koja se tako zamisljena ne moze ni porediti sa stanjem na Kosovu, ipak proizvodi odredjene posledice


Ma ne...

...nego da nisi Tamara već Semiramida i da imaš viseće vrtove iznad Ratnoga ostrva.o).
Ali,postoje vernici, a navodno se bave međunarodnim pravom. I sad pogledaj Niksonov post. Prvu i poslednje dve tvrdnje. E, to je Tadićeva politika.


Dragoooo ...

... ovaj ne zna sta priča. (?)


Pokusacu da Vam bolje

Pokusacu da Vam bolje pojasnim ako nesto nije jasno. Izvolite


Joj ...

... molim te nemoj.


Eto, vidis i sama da bi bilo

Eto, vidis i sama da bi bilo najbolje da je sve jednostavno i da bi tako zivot bio lepsi. U pravu si kada kazes da neces da se zamaras sa mojim komentarima, ako se vec ne bavis medjunarodnim odnosima

Pozdrav


Ma znaš šta ...

... ja i vidim život jednostavno i lepo, ali ga je predsednik mnogo iskomplikovao.


Po meni to je vrlina. Da

Po meni to je vrlina. Da vidis zivot jednostavnim i lepim (iako nije uvek takav). Samo taj predsednik uvek nesto pokvari, mnogo bre komplikovan covek. Bavi se tim nekim Kosovom. Ne zna on kako ja sada jednostavno resavam moj problem pranja sudova. Neka mu neko prenese da se ugleda na mene


On ...

... bi možda čak pre znao da reši problem pranja sudova, nego problem Kosova.


Nisam znao da je ceo problem

Nisam znao da je ceo problem u njegovim rukama


Nije mu lako...

...i ja ga razumem. Hajde, bi li tebi i meni bilo lako prepričati Tadićevu politiku? Ne,to nije lak posao.
I on je nabrajajući onih 5 tačaka samo prepričao ono što se iz te politike može razabrati.o)))


Drago ...

... opet si u pravu, nije mu lako, a nije ni nama :o)


Video si kada je DS bio na

Video si kada je DS bio na vlasti, za vreme Djindjica. Eto, to ti je ta politika


Kojo...

Niksone...kojo je ta politika?
Nisam primetio da je tada bilo kohabitacije, već da su se "gutale žabe"..
E, sad, možda se za koji dan ponovo opasuljite i vidite da se sa Koštunicom ne može nigde....


U najkracem to je bila

U najkracem to je bila politika reformi, vrlo energicna, ali na zalost zbog koalicionih sporazuma nije bilo mnogo onih kojih su mogli Djindjica da prate u svemu tome. Setite se ko je sve tada sedeo u vladi. Nije tada bilo lakse progutati sve te zabe, nego sada.
Takodje, gutanje zabe je bilo i izrucenje, ali i ono sto je doslo posle toga(uvodjenje veronauke, inace sada bi zbog toga na najmanje 20 blogova rastezali Borisa)

Tada i nije moglo da bude kohabitacije jer nije bilo predsednika(osim ako ne racunamo Milutinovica koji nije radio nista ili Micicku koja je bila v.d. predsednika ili ako ih racunamo onda je bilo)

Medjutim i tada su Djindica napadali za neku vrstu kohabitacije sa Kostunicom. To je radio Canak


Frogs, Grandmothers and Frogs again

Pored toga sto su se zabe gutale, one su se mesale i sa babama:-))


pa to bi

poredjenje bilo moguce da ste vi u stvari Volt Dizni ali niste a on je ipak predsednik drzave Srbije


Sova je cesko, ili slovacko

Sova je cesko, ili slovacko prezime. Sova kaze hooooooo,hooooo.....To je jedna vrlo ozbiljna i odmerena ptica. Cuveni general Degol je izjavio da sto vise poznaje ljude, vise voli zivotinje. Stvarno volim sove.


Vrlo ekspertski...

..Niksone.o) Daj još malo kad ti ovako ide.o)
E, ovo ti je jasna, politika DS-a.


Drago, ja ne znam politiku

Drago, ja ne znam politiku DS-a do kraja po pitanju Kosova i Metohije, kao ni od jedne druge stranke (ni Radikala, ni DSS-a, ni koalicije). Moj cilj je da ovde postavim pitanje sa stanovista medjunarodnih odnosa. Bio bih najsrecniji da me neko dopuni, jer se u medjunarodnim odnosima uvek radi o pravilima koja su u dobroj meri neizgradjena.


...

Zato shto taj vec jako dugo nema pojma shta govori.
Pa josh kad mi onako glumata zabrinutost i ozbiljnost u onim dramskim pauzama...
Vidi se da vezba u drushtvu akademika.
Zamishljam Srbiju 2020...Tadic, Novi Otac Nacije. :D, :(


Joj ...

... ćuti molim te :o)))


Pametovanje

Ne razumem cilj naseg pametovanja, nasih komentara. Vrti mi se samo pitanje po glavi, cemu nasi komentari mogu da doprinesu? Nazalost, nicemu! Na sva pitanja ove "teritorijalne Pepeljuge", odgovore daje politicka bagra koja je tu postavljena nasom zaslugom! Mozda je bolje komentarisati, zasto smo dopustili shaci shljama da resava neka pitanja u nase ime?! Ili je mozda jos bolje komentarisati, kako to da dva miliona gradjana jos uvek ispoljavaju teroristicke osobine, dajuci glas partijama koje im to direktno namecu! Kada propametujemo ova pitanja, onda ce komentari o patriotsko-neizdefinisanoj teritoriji imati smisao!


Dajte bre ljudi da podelimo

Dajte bre ljudi da podelimo Kosovo, albancima njihov deo, nama nas deo. Po moguctvu ovi iz N.Pazara, Bujanovca, Preseva i sl. esta gde su albanci u ogromnoj vecini da predju na ili se ta mesta pripoje Kosovu tj. da razmenimo teritorije, podvuce se granica i svi zadovoljni. A neka oni sa svojim delom posle rade sta hoce, mogu ga pripojiti i Madagaskaru ako bas zele, to vise nece biti nasa briga.

Uostalom, s obzirom da ih ima oko 2 miliona, da nisu tako tvrdoglavi nego da su ucestvovali na izborima, verovatno bi uboli bar 20-30 % poslanika u skupstini i mogli bi vecinu svojih zelja da ostvare "regularnim" putem ili opstrukcijom te iste skupstine.
Nisam ni izdajnik ni strani placenik ali cemu sve ovo busanje u grudi i price kako ne damo Kosovo kad je ono dato jos pre nekoliko godina i svi su svesni da nema vise povratka na staro.


"Leteci Finac"

Tko god zeli "shvatiti" nesto vise o "predlogu" Ahtisarija moze ici na sajt UNOSEK-a gde su objavili Izvrsni rezime..Reuters-ove prognoze su bile tacne..manje vise..Vrlo zalosno..


Leteci Copavi Finac

nam donosi resenje kosovskog cvora? Onaj sto je pretio tepih bombama? I to zovu prijateljskim, saveznickim odnosima? Lazare, Milose, vi sto ostadoste u Albaniji, vi pobijeni od balista, vi pobijeni od ovih sto traze nezavisnost, nemojte da nas se postidite, danas silu zovu pravom, jer pitbulovi vode svetsku diplomatiju.

Pacovi su unistili zmije
slonovi su podlegli,
pametan je svako ko se krije
i ljudi su pobegli.

Ribe su u dubine plivale
ptice u granju posakrivale,
gde god da se pacovi nalaze
tamo je leglo zaraze.

Pacovi su sve izujedali
nametnuli svoju kulturu,
kada su se svi predali
zaveli su diktaturu.

Stavite na usta hanzaplast
pacovi iz podruma uzeli su vlast,
svaka cast,
pacovi iz podruma uzeli su vlast.


Велиздаја и пљака се наставља.

Велеиздаја и пљчка која бесни од 1990-те са доласком доказаног масона и америчког шпијуна Исподлипе и његових, укључујући ту и црквени врх-где су тренутно најјачи (после `склањања` Германа - ха, ха), на власт се наставља. Комуњаре и лопуже настављају свој посао како у земљи тако и у иностранству, на велеиздаји-издаји и пљачкању свог бившег српског и не-братског народа (братски су они други народи) у који су се тако вешто `убацили` и раде ли раде. Знамо да је Испод Липе потписао Крајину, Босну у Откобру 1990-те а Косово Августа 1991-е. И тад и сада је била иста формулација, аутономија која се граничи са незвисности. Значи, то је све исздаааато. Шта је после тога та велеиздајничка и лоповскак клика потписала, бог свети зна. Оно што је могу да кажем је да их држе у иностранству и земљи како `мало воде на длану`, разбогатили се , распрдели се, расмрдели се, расдемократисали се и не фали им длака са главе (а да, Испод Липе кренуо против својих - но, но).


"масон и америчкi шпијун Милошевић"

eto ti Slobo, pa sad crkni jos jednom.


a sto mason?

je l to neko anti sprpsko udruzenje?
je l su to neki banditi?
neka anti pravoslavna sekta?

mislim, sta znas o tome?

sonja, ovo je za zdravo


Jeste li vi

Jeste li vi mason?
Izvinjavam se na direktnosti, ali mi je ta tema bila oduvek zanimljiva


?

ja?


Da, Vi. Da li imate neke

Da, Vi. Da li imate neke veze sa tim? U svakom slucaju bih voleo da cujem vase misljenje o tome


nema zena medju masonima

i ne zelim da dajem misljenje o tome.

ali predlazem da pitamo one komentatore, koji o svemu mogu reci iz prve ruke. a ima ih medju nama.


***

*** sad vidim da je vec receno, pa brisem ***


hahaha..Biljana...

...kako se "mason" kaže u ženskom rodu.o)
Čitavo stoleće taj pojam je najbolji propagandni trik svih srpskih režima.
Svi ga koriste kao nešto đavolski negativno i u glavnom ne znaju šta znači..


haos

o vo je totalni haos.od majmuna u jagodini pa letecih banana
do masonki.ovo bi se u americi odma oparili na fox mad tv


masonka, ha?

inace, ima tu neka skupina kod nas, koja se izdaje za reformisanu zensku masonsku lozu.

a spisak pseudo-clanica je takav, da ti se zaledi krv. lutajuca menopauza.

intimno, masoni su meni uvek bili momci sto vole da se kostimiraju i pricaju strogo jedni s drugima.

sad, znam da ja to subjektivno.


smesni su

veruj mi.u 21 veku od njih je ostala samo ljuska.drugim recima propali su duhovno mentalnom filosfki i kako hoces.a ljudi se jos uvek loze na njih. pa kao imaju jos uvek neku moc?(financisku)pih......... vidas valjda sta napravise sa planetom ali nije vazno vise I gues.....................


Ma da..

..mali je milion zbunjivanja.Isto je i sa muškim pseudo - ložama. No, u celoj priči je najznačajnija stvar da je ljude najlakše zbunjivati nejasnim stvarima sa opasnim, mističnim prizvukom. U ništa se lakše ne poveruje kao u zaveru.Svaku nesposobnost je najlakše opravdati zaverom. I što god je tako plasirana laž banalnija, lakše se guta.


ali i dobro im stoje keceljice.

trust me on that one.


Billjana & masoni

sve to ima dodirnih tachaka s pozorishtem - kostimi, tajni gestovi, gluma. Da probash da im prodah neki tekst? Mozda te pozovu na premijeru i onda kao zena, gostujuca masonka skenirash iznutra lozu. Pa nam javish.A,? Razmisli


ti tekstovi su tako komplikovani

i dosadni.
i sto ja da skeniram, kad ima ko je skenirao.


Jel? Pa shto ne podele tu

Jel? Pa shto ne podele tu lepotu sa nama zenama. Mada me zabole za njih, samo mi zgodno to masoni i pozorishte. Zanishljam ih kako vezbaju te korake, kao im shnajderi uzimaju mere, pa te bele rukavice, mistrije, trouglovi. Pa koreografi ih uche da drze te ruke na kolenima, ludilo. Jel ima muzike tamo u lozi? Shteta shto Tapi nije vishe ziv, on bi nam sigurno reko. ovako


Mason-masonka,

Mason-masonka, zidar-zidarka....


Масонерија и Срби

Масони су једна про-српска организација која је кроз векове србе ослобађала од свега сувишног и непотребног, радећи увек у српском интересу, а за `опште добро`, као што је и ред, крећући увек наравно од себе.


na koje masone mislis?

ako uopste nesto mislis.


imam jedno pitanje za Vas Biljana

Da li je tacno, procitah na engleskoj vikipediji, da ste rodjeni u Stokholmu? Pa onda smo u neku ruku i zemljaci! Svracate li ponekad u nase mracne krajeve?


rodjena sam u radnickom sodertalje-u

i svracam ponekad, za predstave isl.
ali da ne gnjavimo ostale, izvan teme.
plus, vikipedija je krajnje zbunjena oko mene.


pa nema oko cega nije zbunjena

Bas mi je drago to da cujem, mozda se nekada i sretnemo.


u to ime, da ukinemo "vi"

ja ovde nikom ne persiram. nikad ne koristim veliko slovo, niti apostrof za ispustene glasove. samo onako, da ti kazem, da se ne sokiras.


lol

nisam ni ja, ali mora covek da bude pristojan dok ima nepoznanica. Da li ti je ikada palo na pamet da napises neki komad o zivotu nase zajednice ovde? Mislim da bi bilo materijala za jedno odlicno tragikomicno delo.


pa en znam ja tu nista,

ja sam se samo rodila tu.
ali verujem da nije mnogo drugacija od ove nase zajednice ovde, u franc. tako da kapiram tragikomicnu dimenziju.


masoni

su miiiiiiiiiiiiiitska bica.ne postoje.
ovde na ovom blogu(i upsteno na ovim blogovima) se toliko trosi energija da ni sama neznam kako sam se i upetljala u ovo ili znam:srpski mi je maternji jezik pa mozda nemam izbora? ali se stalno cudim a zasto sam se bas ovde nasla u ovom zivotu.to mi je zivotna misterija.da li cu ikada saznati zasto?


pa nije da ne postoje.

ja znam da postoje


pa postoje

ali od njih nkakve koristi vise nema.ako mi neverujete na rec nije vazno.uopste nisu bitni.ako bas hocete da znate imaju ogromnu zgradu u ny na 23 ulici kao i svuda po belom svetu i mozetete kao turisti da posetite njihove "tajne loze"koje deluju impozantno sa sve zlatnim tronovima i mermernim stubovima i stolovima u masovnim rezbarijama opchinjenih zlatom i ogromnim krstaskim macevima koji im vise po zidovimarazne sve to izgleda fenomenalno ali clanstvo im opalo a vidite verovatno kupuju za pare bilo koga.ja se sa njima ne bih druzila.pozdrav.


a mene zanima:

- od čega suvišnog?
- koji je to srpski interes?
- šta je to opšte dobro?


ja mislim da on misli:

- od srpskih "krajina"
- da izumru albanci
- da izumru svi muslimani, osim onih koji se avionima strmoglavljuju na civilne mete po americi


E pa onda ...

... dok ima masona nemamo šta da brinemo. (?)


Биљче, шта се штрецаш?

Па нисам мислио на тебе. Твога мужа можда, али тебе... НЕ.
Ааа, исече ме на твом блогу, сељанка.
Ако, ако, тако ми и треба, то сам и заслужио, крв овде проливам...


e, ako mi uletis neku lovu,

dacu ti spisak sprskih masona.
ima ih i na blogu.


pa da ih pojuris

i objasnis srpsku stvar.

ne zezam se.


Јел то онај тајни или јавни ред.

Буни ме, дал онај тајни (каже ко ода, оде..) или овај јавни - наш.


koji oces.

znas da ja sve znam.

evo, ne moras da placas.
samo ovde lepo reci, sta bi im ti reko.


Па знаш већ

Ступио бих у преговоре... то је, бре, цивилизација?! Из ког си ти села! (ово није питање)


iz sela sodertelje,

vec sam gore napisala.
idem ja sad da kuvam veceru, a ti lepo sve baci na papir. i sta bi im reko ikako bi im reko.
pa kad se vratim, ja cu da ti sapnem spisak.


Free Masons

Bullshit. Boring bullshit.


Ево и мене са објашњењем.

Знаш да увек петком око подне идем на џогинг, -11 Ц , баш потаман.
Даклем где смо стали, а , дај кажи ИМ (ЊИМА) нешто... ако знаш. Молим те, па ћу да ти заузврат ја да ти кажем све по списку, јер ја знам за разлику од тебе (мислим, све по списку).

Што се тиче `Из ког си ти села`, па рекао сам ти да то није питање, то је изрека из народа (нова изрека, наиме народ и даље наставља да ... ради, ... мозгом). А значи одприлике да , брате, заостајеш ... за цивилизацијом, и шире.


Опа, Постадох твој адвокат, чиме се иначе бавим.

Поруке личне природе, де ме нађе. Кажу да си нећака Караџића, а остало ... изрази. Па ти си изгледа стварно ... популарна... свака част. Нисам имао појма, толика мржња... скидам капу.


Grand Master's Message;-)

slobodni zidari ne skrivaju nista (ako izuzmemo keceljicu;-), uvjerite se:

the grand lodge of ancient, free and accepted masons of croatia
http://www.freemasonry-croatia.org/

regular grand lodge of yugoslavia a.f & a.m.
http://www.rgly.org/

the grand lodge of bosnia and herzegovina
http://www.glbih.org/

the grand lodge of slovenia
http://www.gl-slovenia.org/


aha

bas lepe keceljice a ruke prekrstene ko u faraona


Големата Ложа на Македонија

zaboravili ste "Ложа Мајка на масонеријата на Македонија"

Големата Ложа на Македонија_ Grand Lodge of Macedonia


kakav je

nekaje, sada se pokazalo da mali sloba je naucio lekciju da moze da poraste, to sto on daje sebi za pravo da ne primi predstavnike evrope un... je samo dikaz mentalne retardiranosti, verovatno neki tezi slucaj za lecenje...
samo sto po obicaju cemo mi da platimo...


freak

Apsolutno je bio u pravu da ga ne primi. Iznosenje plana je namerno tempirano za period vakuuma vlasti (smislili Englezi mislim) jer se procenilo da ce nasa strana tada biti najslabija, najranjivija. Ako je onima sto su dbelog Finca poslali stalo do ucestvovanja Srbije u daljnjem procesu, morace da sacekaju da se obrazuje nova vlast. Ako im nije stalo, onda je sve jedno ko je koga primio ili nije.

Usporedbe sa Slobom su dokaz zabijanja glave u pesak. Hm, interesantno. Za to inace optuzuju Kostunicu.


Otpor!

Evo bas procitah predlog... ne znam kako vama ali meni kuva u stomaku. Stvarno nisam iznenadjen, sve mi je jasno, sve razumem... ma znam da bi ziveli bolje da se kaze "ma neka ide"... znam da ako su resili tesko da bilo sta moze da se uradi i da ce verovatno ovako ili onako biti kako su politicari sa zapada smisli... ali brate mnogo je...
Negde cuh ovih dana da si onoliko covek koliko si spreman da za nepravdu kazes da je nepravda... Ako sam mogao da kazem kad je sloba pravio s..nja i da se borim protiv toga imam svo pravo da to kazem i sada.
Ovo sa Kosovom je nepravda. Strasna nepravda.
Otpor. Ovo trazi otpor...


igipop

dosli ste na potpuno krivo mesto da podelite svoja zapazanja o famoznom "predlogu"

ovde se otimanje Kosova slavi kao spasonosno resenje i jos jedna pobeda nad megalomanskim i sveprisutnim srpskim fashizmom

cisto da vas upozorim kako cete uskoro biti "poslani" da uzmete pusku u ruke i idete na Kosovo da ga branite...


A da su takvi

kao vi pricali o realnosti 1941. imali bi danas sveprisutan nemacki fasizam, necemo valjda da se suprotstavljamo Velikom Rajhu, i zelji okolnih naroda da imaju svoju upravu na nasoj teritoriji, jos bolje, svoju drzavu da naprave od nase teritorije. Toliko o "srpskom fasizmu"


detaljnija specifikacija nepravde

u kontextu proteklih 100 godina u podrucju kosova.


nepravda

pa dobro nepravda.vec sam pitala tamo jednu gospodj valjda koja je sa kosova pa procitajte.pitanje glasi koje resenje predlazete u vasu(njenu korist s obzirom da je ona bas sa kosova)jos mi niko nije odgovorio a mene zanima.samo se kuka nepravda.tamo zivi 2miliooooona ljudi da vas podsetim. odgorite hajde svako u svoje ime pa na sto.ovo je totalno ludilo zar neshvatate???????????


najslabija, naj....

'debelog finca' ssto omalovazavanje coveka koji radi svoj posao
kada smo mi to bili jaki...
i da li smo mi u poziciji da biramo momente , kako sta..., sve to smrdi na slobino ponasanje.
a vidim da ste i bliski teorijama zavere, englezi smislili kako i kada da dokrajce nebesku srbiju!!!!! ovo da nije smesno....


jao...

Citam sve ovo i ne mogu da verujem. Nama je do zajebancije. Jadni oni ljudi kojima se celo ovo dugogodisnje prepucavanje obilo o glavu. U koliko god velikom uzasu da smo, mi se zezamo. Shvatam da humor pomaze ljudima da ostanu ,,normalni", ali mislim da nije fer prema onima kojih se sve ovo najdirektnije tice - ljudima koji jos uvek zive po onim fiskulturnim salama, onima koji svasta prezivljavaju iz dana u dan, kao i onima koji nikada nece saznati sta im se desilo sa pola familije koji se vode kao nestali... Grozno.

Hajde da barem po tom pitanju nesto uradimo.


Domanović

Još je Domanović pisao kako Srbi vole Kosovo u svom poznatom delu :"Kraljević Marko po drugi put među Srbima" !I kad treba nešto platiti ,a nema se para onda se započinje sa kukanjem :Kosovo, joj Kosovo !Tu sve lepo piše , a ovima na vlasti će uskoro biti i izbori pa su se kao mnogo ražestili povodom Ahtisarijevog predloga .I mogu samo to da urade i ništa više !


Ja sam dala predlog

Pre svega ne cutati o zlocinima Albanaca,vikati na sav glas,traziti pravdu za te ljude koji su ubijeni,proterani,koji jos spavaju pod strazom jer ne smeju da sklope oci.reba svet da zna sta nagradjuje tamo na Kosovu.Kazete tamo zivi dva miliona ljudi,hocete reci dva miliona Albanaca i oko 100 000 Srba.Jedna tamo rece da zemlja pripada ljudima koji na njoj zive - to je poklic Leke Dukadjinija,pa su zato demografskom eksplozijom Albanci naselili Kosovo.Neka zive oni ali na Svojim imanjima,naravno pretesnim za njihove prevelike familije.
Ne treba ni nama Kosovo kao teritorija ako tamo ne bude ljudi,to jest Srba,jer za sta ce nam onda one crkve sto im je Ahtisari obecao da ce ih cuvati vojska.Primecujete li da u toj DEMOKRATSKOJ drzavi amo vojska moze nesto da sacuva?Bas to je kljucni element ove moje price,nece dozvoliti Srbima da se vrate,oteli su njihove kuce,stanove,njive i nece da ih vrate.Prodali su samo ucenjeni i oni koji su morali ostali zele da se vrate ali probajte vi da odete tamo i da kazete da ste Srbin.Ode glava.Toliko o slobodi koju obecavaju i Albanci i Ahtisari.To je LAZ.
Kosovo bi mozda trebalo podeliti i to po katastarskim knjigama i po vlasnickim listovima vrsiti razmenu zemlje,Da bi se ljudi osecali sigurnije i da bi mogli da zive od svog rada.Ali podelu Kosova ne zele pre svega Albanci,zele ga celog neko im je obecao a oni su to debelo i platili raznim lobijima po Americi i Evropi.Nikom nije zasmetalio sto su to pare od mafije,iz bordela gde rade otete devojcice,od droge,od opljackanih srpskih domacina,crkava...Podeliti Kosovo pa svako neka se stara o svom delu i svom narodu.


slazem se

ne cutati o zlocinima albanaca.za to su potrebne kampanje velikih proporcija(citaj novac) da bi se to lobiralo u evropi i u americi.shvatate to su realne slike koje i meni tesko padaju.
eto naprimer "oni" napravili turisticki spot o srbiji isto tako su mogli da plate kratke vesti na cnn-u za godinu dana u kojima bi pokazivali stvarnost srba na kosovu i ostalih mucenika izbeglica...................
da nepricam mogli su ovo a uradili su ono i to gledajuci unazad 15 godina


Znaci

ako nemas para mogu da te tamane koliko hoces? I to je demokratija? Ma mozemo mi da placamo koliko hocemo, i platismo neku firmu za lobiranje oko Kosmeta, kazu odlicna, i dobismo...nezavisnost. Nema tih para koje mogu da nadjacaju ovu masineriju koja se valja iza nezavisnog Kosova. Niti valjamo drogu po svetu, niti belo roblje, niti oruzje. O interesima njihovih mentora da ne govorim. Jedino mozemo da zapretimo da cemo preispitati polozaj njihovih banaka, firmi i ostalog u nasoj zemlji, pa eventualno ako procene da im je to veci gubitak od dobitka na nezavisnom Kosovu...


Tim Judah

Jutros na BBC-u slusam intervju sa Tim Judah-om na temu Ahtisarijevog predloga, i njegova analiza je jako interesantna. Ide otprilike ovako:

Ahtisarijev predlog je najbolje sto Srbija moze da ocekuje, jer je jedini nacin da na duze staze i Srbija i Kosovo udju u EU, da srpska manjina bude zasticena, politicki koliko-toliko zastupljena i da bude ocuvana ta "kulturna autonomija" manastira i sl.

Ukoliko plan ne bude prihvacen, on prognozira da ce Kosovo proglasiti jednostrano nezavisnost, Amerika i Engleska (i joe neke drzave) ce ga priznati, misija UN se povlaci, i te minimalne garancije vise ne postoje. On to naziva "nightmare scenario".

Upitan sta bi bila reakcija Srbije, on kaze otprilike da Srbija nema bas mnogo izbora. Ako krene "djonom", znaci sankcije koje se najavljuju, da ce biti izolovana od strane MZ i da to bi to prakticno znacilo da se Srbija opredelila da odustane od uclanjenja u EU. Znaci povratak na 90-te, rezim sankcija itd. Njegovim recima: "Bio bi to jos jedan u nizu katastrofalnih poraza za Srbe".

O opciji sile nije bilo ni reci. Pretpostavljam da niko ni ne pomislja da bi Srbija mogla biti toliko luda da tako nesto pokusa.

Interesantno je da on kaze da je odgovornost na Rusima, jer oni mogu da sprece plan, sto bi po njemu opet dovelo do tog "nightmare scenarija". Dakle, iako on nije bas tim recima rekao, uloga Rusije je opet destruktivna po Srbiju, iako se nasi politicari zanose da nam oni pomazu. Rusima je verovatno ovo neki mali cip u nekoj vecoj igri - mi necemo da udarimo veto ako vi nama...

Mislim da mi ne shvatamo da ovaj predlog nije polazna tacka za pregovore, vec je poslednja sansa. Kostunica se jako opasno igra sa nasim glavama.

Za one koji ne znaju, Tim Judah je novinar, autor i dobar poznavalac prilika na Balkanu. Napisao je nekoliko knjiga o nasem regionu, ukljucujuci "Serbs: History, Myth and the Destruction of Yugoslavia".


mozda je on i u pravu

ali ima jos jedan nightmare scenario koji nije predvideo a to je da Albanci nezadovoljni predlogom dohvate oruzje i pocnu da stvaraju onakvo Kosovo kakvo u stvari zele. A tada bi se i u medjunarodnoj zajednici malo promenio stav.


Mislim da je to isti scenario

Naime on je govorio o tome sta bi se desilo ako plan ne bi bio prihvacen. Pretpostavka je bila da plan ne bi prihjvatile ili Srbija ili Rusija, a da se od Albaske strane ocekuje da prihvati.

Rekao je da bi u tom slucaju srpska manjina na Kosovu ostala bez ikakve zastiie. Mislim da to znaci isto to sto ti kazes, samo malo uvijeno.

Licno sumnjam da bi u tom slucaju iko od Srba ostao na Kosovu. Verovatno bi to dovelo do novog (i poslednjeg) talasa izbeglica.


Sve je jasno

"Za one koji ne znaju, Tim Judah je novinar, autor i dobar poznavalac prilika na Balkanu. Napisao je nekoliko knjiga o nasem regionu, ukljucujuci "Serbs: History, Myth and the Destruction of Yugoslavia"."

Dobar poznavalac prilika medju Albancima i albanski lobista. Najsmesnije mi je ovo o EU, pa da li iko normalan veruje u ta obecanja o ulasku u EU, kada vec uveliko traje skepsa prema daljem sirenju, evo Englezi stavili rampu Bugarima i Rumunima, ne znaju sta ce sa 500.000 Poljaka, ocekivali samo 50.000. A ovi pobegli iz tranzicijski uspesne Poljske?!


Kakav lobi?

Mislim da nisi u pravu. Covek veoma objektivno analizira. Da li si procitao njegovu knjigu "Srbi"? Krajnje je korektno napisana. Nije ni "za" ni "protiv", vec neutralni posmatrac. Nisam citao ovu novu o Kosovu, tako da ne znam kakva je ona.

Bez obzira na sve to, njegova analiza je zvucala sasvim logicno. Apropo tvog komentara o EU, citaj pazljivije. Nije on rekao da ce sada preko nocu uci u EU, vec da ako ne prijvate i dodje do tog scenarija, da ce se Srbija vratiti u izolaciju, i da u tom slucaju EU prica, kakva je takva je, prestaje da postoji.


Ako je ovo objektivno

sta je onda subjektivno?! Dovoljna mi je prva recenica koju si naveo: "Ahtisarijev predlog je najbolje sto Srbija moze da ocekuje, jer je jedini nacin da na duze staze i Srbija i Kosovo udju u EU, da srpska manjina bude zasticena, politicki koliko-toliko zastupljena i da bude ocuvana ta "kulturna autonomija" manastira i sl."

Znaci, ako je nezavisnost Kosova najbolje sto Srbija moze da ocekuje, i ako je to objektivno, sta je onda to za ove dole sto traze nezavisnost, najnajbolje? Pazi, ja ne pricam o REALNOM, vec o DOBROM/BOLJEM/NAJBOLJEM resenju za Srbiju, o tome prica i Tim. Te dve stvari se uglavnom mesaju u brzini, a negde i namerno. On kaze da je to najbolje jer sa tim na "duze staze" ulazimo u EU - prvo, nesto ne vidim da u predlogu pise bilo kakva garancija da nas prihvatanje takvog resenja priblizava EU. Drugo, cak i da pise, nije li normalno zapitati se sta je sve ostalo da se ispuni, citaj cega jos da se odreknemo, na tim "duzim stazama" koje mi sve vise lice na maraton, a mi smo negde na 10. km. Moja poenta je da mi necemo uci u EU ma sta uradili, ne zasto sto je to laz po sebi, vec zato sto se situacija u EU menja, opada interesovanje za dalje sirenje, nagomilavaju se njihovi unutrasnji problemi, a mi, kao i obicno, kaskamo za svim tim, i papagajski ponavljamo nesto sto je mozda bilo aktuelno oko 5. oktobra.

"Da srpska manjina bude zasticena". Na stranu sto je ovaj govor o srpskoj manjini odvratan, necemo emocije, pravo, istoriju, ajmo cisto "objektivno". Pa sve ovo sto pise u predlogu imamo od 1999. I jer bila zasticena?

"Politicki koliko-toliko zastupljena". Sta mu je ovo koliko-toliko? Opet, sta su dosad imali od te zastupljenosti, par ministarstava za nebitne stvari, i sta je to pomoglo Srbima?

" "Kulturna autonomija" manastira ". Sta mu ovo znaci? Sta ce ti manastiri ako nemas ljude? Ko ce da se moli u njima? Shvati da imas problem sa tim ljudima dole, Srbima sa Kosmeta, mozemo mi da mislimo sta hocemo, ali ti ljudi jednostavno ne pristaju na ovakvo resenje. Jedino da ga uteruju tenkovima, ili pre, da se isele odande. A onda moze sve ovo, npr. da bude zasticeno par ljudi koji nisu imali srecu da se isele, da svi ostali budu zastupljeni preko ministra za odbegla lica, da NATO cuva prazne manastire i ostale budalastine. Mora da se promeni ceo pristup resenju ovog pitanja, sve ostalo je sprdnja.

Nisam citao ovu knjigu o Srbima ali mi naslov smrducka. Sta je tu "Myth", i kakva je veza izmedju Srba i "Destruction of Yugoslavia"? Bili su mnogi "neutralni", a ono ispadne rade, manje-vise otvoreno, za suprotnu stranu.


Gashenje svetla?

Ja sam u potpunom tripu jer ovo zbilja pochinje da lichi na taj scenario.
Koshtunica udara, Nikolic zahteva hitnu vanrednu sednicu Vlade (one tehnichke, je l' te).
Tadic nikada, majci, nece priznati nezavisnost!

Dragi i nesrecni prijatelji, ako saberete (17%+28%+22%+6%) uochicete da novi srpski rekord podrshke ludilu, onaj slobinski od 64%, premashuje za dodatnih 9 procenata.

Laku noc.


Eee,

pa ako je On tako rekao ja moram da prestanem da mislim kako sam mislio. Ako ne budem mogao ne gine mi ćuška. Šta da radim?


Semper virens , ko soovo

izbrko mi se trag haosa noćašnjeg Sna dok sam jutros jogu človijo na terasi milovan po golom telu zrakama izlazećeg sunca ispodvode mediterana . .na obzorju ,a zaspah s pomisli na njupohrane grickojede posve integralne u svojim nesitim obmanama besitosti .i nebimi čudno ,jer razmileše se Planetom nam zagađenom ,svugde spretnjom Te sveopšte neprihvaćeni ,po kozna koji put od kada su ,ima tome,uočeni jedne metoničke godine .mrak minulih decenija razmaza sećanje na Zemljin San o blagostanju jer je Velika Zmija došla pod uticaj Čarolije ,Nebo je pokleklo ,a zemlja Balkana progutana i . . bi haos.a nakon njega bi šta bi,pripovetke su nedorečene, svedočenja bremenita različitostima pa stoga i nesigurna.jedno je sigurno ,poručiše mi pomenuti njupohrani ,noćas, prisetih se evo u momentu, da su uočili Višnu gde mirno spava dubokim snom na sklupčenom telu zmijurine Anante ,kao i vazda kada se odmara izmedju razaranja sveta i njegova obnavljanja ,te stoga Oni mogu kako im se ćefne .i još se setih da ih priupitah,Grickojede
- dokle će mu san trajati
ali mi znatiželja natera . . dana uoko, te odgovora . . . ne dobih .


to Dule Nedeljkovic :)

ovo je za CNN spot - Miodraga Borata Popovica


Predsednik Srbije Boris Tadic

se odlicno danas pokazao i izdrzao sve ovo sto je izdrzao.

I plus je primio Srbe sa Kosova.

Kako i dolikuje Predsedniku u ovoj situaciji.


Kosovo bre...

Moze li neko da mi navede primer da jedan narod ima dve drzave i u obe drzave je 90% vecinski!
Bilo bi lepo da amerkanci od USA naprave jedno 7-8 manjih drzava, udju u savet bezbednosti i imaju vecinu.Ili da rusi isparcelisu jedno 10-tak manjih Rusija....
U svim integracijama koje slede albanci ce imati 2 glasa (dve drzave).
Zamislite trojni dogovor oko prava albanske manjine u Makedoniji u kojem ucestvuju Makedonija, Albanija i drzava kosovo...Smesan koncept...takodje argumenti za odvajanje kosova od srbije vredjaju elementarnu logiku i to me nervira.


Status Kosova

Stavljam cenjenim blogerima na uvid deo jednog teksta koji sam poslao nekim novinama u avgustu 2005. Tekst nije objavljen.
STATUS KOSOVA. KOSOVO JE NASE je tekst koji pevamo u horu i mi i Albanci i tu se jedino slazemo. Samo je melodija drugacija a ima jos nekih tonova sa strane, razlicitog intenziteta i tonaliteta, zavisno od dirigenata koji sede u Briselu i Vasingtonu i koji, bez mnogo sluha, zvizducu pesmicu koja bi mogla da postane posmrtni mars. Dosta metáfora. Vreme je za pragmatizam do granice cinizma. Generali su poznati po tome sto se spremaju za prosli rat. Srbi se stalno spremaju za istoriju. Nama je glavni argument da je Kosovo kolevka naseg naroda(sto nije tacno - odakle smo se, bese, doselili) i drzave ali zaboravljamo da kolevka postaje tesna i da se ljulja. Mnogo je bolji i za odlucujuce faktore razumljiviji argument da su ugrozena nasa imovinska , gradjanska i verska prava, nasa kulturna bastina i nasa prava na tekovine civilizacije sto sve priznajemo i drugima pa tako i pravo na organizaciju vlasti. Moramo da ponudimo Albancima kompromis - ne siroku autonomiju u granicama Srbije nego siroku autonomiju Srbima u granicama Kosova. Sta time dobijamo - mi i oni?
Albanci - drzavu do koje im je toliko stalo a u toj drzavi vladavinu Ustava i medjunarodnog prava i zdravog razuma sto ce kontrolisati EU dok taj nadzor bude potreban. A bice potreban dok zakonske i ugovorne obaveze ne budu jace od plemenskih ili hajduckih.
Srbi - mir bez koga vise ne mogu, mir materijalni, dusevni i politicki, da slobodno zive na svojim imanjima, da se na njih slobodno vrate ili da ih slobodno prodaju. I da Predsednik Srbije prvi cestita nezavisnost predsedniku Kosova i da primi besu po starom Albanskom obicaju.
Sta gube i jedni i drugi? Uticaj pojedinaca i grupa koje pod maskom osvajanja vlasti ili odbrane teritorije organizuju mafije i politicke partije sa ciljem da se obezbedi slobodan protok robe i kapitala - u sopstvene dzepove.
Staro je pravilo da je zajednicki neprijatelj jak kohezioni factor. Albancima je generacijama usadjivano u glavu da su glavni neprijatelj Srbi - Srbi komsije na svojim imanjima i Srbi vlastodrsci u svojim kabinetima. Drugi neprijatelji su bili vidljivi ali se protiv njih malo sta preduzimalo - nepismenost, nezaposlenost, arhaicni drustveni odnosi…Srbi su bili u defanzivi, prodavali imanja ili ih napustali - kako je kome Bog dao- i bavili se Ustavnim resenjima , zatim neustavnim pa vanpravnim i tako su stigli ovde gde su sad ne menjajuci metod. SVI su u Srbiji potpuno svesni da je Kosovo u pravnom poretku Srbije proslost ali niko to otvoreno ne kaze jer time gubi sledece izbore. Ponovo je vaznije biti na vlasti sad, makar i u bednoj zemlji, nego kasnije kad Srbija stane na noge zahvaljujuci i nesebicnosti i hrabrosti onih koji hoce da nas predvode. Dajmo nezavisnost Kosovu jer smo mi previse zavisni od njega.


Pa nisu ti objavili tekst

jer nisi nista bitno rekao sto ne bi rekao Beda ili Ceku. A njihovi su stavovi poznati, ako si slao onima koji ih podrzavaju, verovatno nisu imali dovoljno papira/minuta, a ako si slao onima koji ih ne podrzavaju, pogresio si adresu, pa je zavrsilo u kanti za smece. Ili ti se vratilo?

Sta god, najbolja ti je poslednja recenica, sto je logicno, treba poentu ostaviti za kraj. "Dajmo nezavisnost Kosovu jer smo mi previse zavisni od njega." Jedino me buni sto se ovi drugi ne odreknu Kosova u nasu korist, valjda su oni jos "zavisniji"?


C.

Nisu, u tome je jadac. Za Cekua ne znam a Ceda nije znao ni da govori kad sam ja ovo prvi put rekao. Nasi vrli vodji se ponasaju kao covek ciji otac umire zato sto se gangrena siri a on ne dozvoljava amputaciju- kaze:"Bolje da umre ko covek sa obe noge nego da zivi sakat" i pritom racuna koliko je nasledstvo. Da li ste razmislili sta je ciji interes? Hvala na paznji, Dr M


A sto gangrena

Kakav je problem da ovi dole imaju sve ono sto im nudimo, i sto imaju sve ostale manjine u svetu? Jer su oni nesto privilegovaniji od ostalih manjina u svetu? Naravno, kada od toga napravis gangrenu, a ne da se problem na vreme leci, amputacija izgleda jedino resenje. MZ nije zelela da se taj problem resava kao svuda u svetu, jer se to ne uklapa u njene interese, pa jedni arsini vaze za nas, a drugi za ostale, od prilike do prilike primenjujemo "presedane". Namerno su od toga pravili gangrenu, da bi sad rekli, "dusebriznicki" i "nevino", "sta cete, takva je realnost". Ali, i kad covek ostane bez noge, ne znaci da se to mora prihvatiti, moze da se ubaci druga noga, kad-tad.


Transplantacija

Ma ne samo jedna, treba ubaciti najmanje jos tri pa cemo imati ukupno cetiri, koliko nam i treba uz nasu pamet. Podli Zapad nas vec tretira tako-stalno nas tera da biramo izmedju stapa i sargarepe zato sto se ponasamo kao magarci.


Kakav to mir vi zamisljate za i me Boga

Vidi se da pojma nemate o prilikama na Kosovu ni sad ni pre pa zato vase tlapnje o nekakvom miru koji ce neko {Albanci?} dati Srbima i da se vrate opljackani i proterani....Svasta,svasta.Zar vi verujete u to sto ste napisali?

Gde ce da se vrate proterani Srbi?Na ona imanja koja su im oteta i vec desetak godina ih Albanci izmedju sebe prodaju i preprodaju uz pomoc takozvane MZ?Mislite da ce im neko to vratiti?Da li ista znate o zivotu Srba na Kosovu za poslednjih 60 godina?Vas su ucili da je istorija Kosova pocela sa Slobom i zavrsice se sa Ahtisarijem a da mi trba da budemo kaznjeni zato sto nam se desio Sloba? A sta je bilo PRE Slobe?

Sa Kosova se iseljavaju Srbi poslednjih 60 godina jer teror i zlocine nezamislive normalnim ljudima nisu mogli da podnesu.Nikad se nije znalo da li ce se dete vratiti iz skole,da li ce muz stici na posao ili sa posla,da li ce vam kravu odvesti te noci ili neke druge,da li cete osvanuti zivi ili ce vas progutati mrak... To je jedina sloboda koju su Albanci spremni da daju nekolicini Srba,dovoljno je i dva tri,samo da kazu da su MULTIETNICKO drustvo.

Pogledajte kako se olako preslo preko zlocina Albanaca,nigde ne kaze Ahtisari da odgovaraju,niti ih neko pita sta su ONI radili.Samo nas stalno udaraju u tanku zicu krivice zvanu SLOBA jer se na tu zicu primamo,mi ga prvi osudjujemo dok Albanci svoje zlocince slave kao heroje,sa njima se rukuju i svetski mocnici,sve im je oprosteno.Ovo je prvi slucaj u istoriji da se pljacke seljaka zovu oslobodilacka borba i da svet to prihvata.

Standardi za koje svet tvrdi da su ispunjeni i zato nagradjuju Albance danas na Kosovu isti su kao i pre,Srbi su u logorima i iza bodljikavih zica u sopstvenim kucama ili na livadama bez icega.Decu im blindiranim vozilima voze do skola i tada ih kamenuju mali Albanci,ucili ih odrasli da je to patriotizam,KFOR dok deca vriste izdaje saopstenje da im se samo pricinilo kamenovanje i da su deca histericna.Na slici vidim izlupana stakla preko kojih je metalna zica.To vam je danasnja slika Kosova i svih prava koje danas postoje za Srbe.Ta ista prava im je i Ahtisari doneo u paketu.I vi kazete da je to DOBRO?

Sva prava za Srbe ostace mrtvo slovo na papiru,vise od ovoga sto sada imaju Srbi nece dobiti.Zasto bi inace Albanci i KFOR izveli onu akciju etnickog ciscenja 17-marta?Lepo su sinhronizovano radili,Albanci pale i ubijaju a KFOR prihvata,spasava i prosledjuje izbezumljene Srbe,gole i bez cipela pogubljenu decu,starce,sve pravo vozi za Srbiju.Ne suprotstavlja se razularenoj rulji iako ima resurse za to.Pomaze da se isele sto vise.KO ce te Srbe da vrati i gde?Zar nije malo naivno da to ocekujete kad znamo zasto je sve to i uradjeno.

Nama postavljaju hiljade uslova a tamo ni osnovno pravo na zivot nije ispostovano i nagradjuje se..To vam dovoljno govori koliko su cvrste garancije medjunarodne zajenice za Srbe,oni su tamo bili i 17-og marta pa sta bi sa garancijama?Sa standardima?Sa ljudskim pravima? Naivno pisete ili ne znate?

Ne ocekujem da ce ova rasprava doneti bilo kakvo resenje niti da ce izmeniti nesto u samoj stvari.Drugi ce to da odluce kao sto i jesu,samo molim Srbe za trunku patriotizma,Ne pomazite im bar kad vec ne mozete da uticete da nesreca naseg naroda bude manja.Ne pomazite njima.To bar mozete.Biti patriota ne znaci mrzeti druge i to nije greh makar da samo nas Srbe uce da je to greh .Mi im bas trebamo takvi,razjedinjeni i sludjeni.Stanite uz one majke sto traze pravdu za svoju mrtvu i otetu decu,dodjite u hiljadama,neka se Ahtisari saplice i njihove poglede pune osude i ne dozvolite mu da kao lopov udje na sporedna vrata.To mozete i bice dosta od nas.


Slicnosti

...meni ovaj Ahtisari isti Velimir Ilic,nekako mi lici?


La,la,la,la,la,la. Prijatno

La,la,la,la,la,la. Prijatno vece i laku noc.
La,la,la,la,la


KOSOVO JE SRBIJA ?!

u Ahtisaarijevom predlogu najvishe upada u ochi odsustvo formulacije realnosti iz neposredne buducnosti: NEZAVISNOST.
jbg, nece da se igra(ju) sa uzavrelim glavama, za koje ne zna(ju), valjda, da se polako (ali ipak) hlade; a nece ni oni njemu bash na posluzavniku da serviraju svoju ravnodushnost spram kosova (sve im je ravno...) ne bi li sebi obezbedeli prostor za igru: e tu su prevarili. ovo nije igra- vec dugo, a srbija u njoj vec dugo dobija packe (zapravo, njeni gradjani).

recimo, da li bi tehnichka vlada poslala tenkove na Kosovo kada bi Albanci recimo sutra proglasili svoju "nichim zasluzenu" Nezavisnost ?

to be or not to be - dakle!
thats horrible! most horrible! (could be)
ne ?


A sta ce mu rec "nezavisnost"

Jedino totalnim budalama da nacrta da je sve ono sto je rekao NEZAVISNOST. Mislim, ni on nas ne tretira kao tolike idiote.

Sta stalno masete tim tenkovima, jer ocekujes od ovih koji su upropastili vojsku i lajali na odbranu zemlje od NATO-a da salju tenkove? Ne moras da mases time, i sprdas se, nece od toga naravno biti nista. Ali, da li to znaci ono sto ti hoces, da je samim tim sve u redu sa takvim resenjem, da je to tako fino, REALNO, i ne znam sta jos? Mislis da nema drugacijih odgovora sem tenkova, i da cemo svi mi, koji smo u vecini oko toga, sve to "hladne glave" prihvatiti. E pa grdno si se ...


srpski razum i osecajnost

da budem jasan- smatram da je jedino moguce, pritom pravedno, reshenje kosovskog pitanja : NEZAVISNOST:
granica: The river Ibar.

na "nezavisnom" Kosovu MZ ce imate dalekoseznu vlast i shtitice interese manjina - svakako.
mada to mozda nece ni biti potrebno. smatram da ce se albanske nacionalne strasti unekoliko smiriti kada Kosovo konachno i oficijelno bude njihovo.

a tenkove sam pomenuo samo da bi vam jasnije ukazao na ispraznosuludi blef vonjislava, borisa & co.- laznih srpskih sinova-(vama nalik, jer da ste iole razumni bilo bi vam jasno da je to u interesu svih uchesnika ovog predugog i preskupog neporazuma).


uzalud ti pricas dragi

eno ti gore Donald izracunao kako to izgleda u procentima, uostalom znas i sam.
na pitanje zasto kosovo ne bi bilo nezavisno, ne sutra, vec juce, ja ne nalazim niti jedan, meni iole prihvatljiv odgovor....
odmori malo, srbi vole da pate i placu nad svojom sudbinom i zbog toga moraju stalno da gube nesto. gde bi junacke pesme, komsijske zalopojke, kafanske svadje da se ne gubi, nepravedno, podrazumeva se.
naravno ti gubici se razvlace i razvlace....sve dok se ne napravi mega gubitak, mega dogadjaj sa mega krivcima i onda jovo nanovo.
srbija u stalnoj potrazi za novim gubitkom.


Pa evo ti jedan

odgovor. Zato sto nigde u svetu ne postoji takvo resenje. Svi vi volite da se kunete u "svet", necemo mi valjda mimo "sveta", a onda padate u delirijum kada treba sprovesti ovakav "presedan". Pravo pitanje nije zasto Kosovo ne bi bilo nezavisno, vec zasto bi bilo nezavino, ovakvo totalno izokretanje logike je, po meni, simptom nekog dubljeg poremecaja, geopolitickog ili licnog, svejedno.

Da, Srbi mazohisticki traze poraze kako bi imali nad cim da naricu, a od ovoga je jedino gore kad se poraz slavi kao pobeda i nad tim se euforicno slavi. Vama su potrebi porazi da biste u njima uzivali, razracunavajuci se u svojoj glavi sa vlastitim demonima!


Da, Srbi mazohisticki traze poraze...

...kako bi imali nad cim da naricu...." - ovo si bolje napisao nego ja...
nastavka se nisam se ni setila.
"....a od ovoga je jedino gore kad se poraz slavi kao pobeda i nad tim se euforicno slavi."
Sa punim pravom nosis Nick Istina i samo Istina. Ovoj tvojoj opasci nema sta da se doda ni danas ni juce, a cini mi se da nece biti, na zalost ni za 5 vekova.

Tvoj odgovor o razlogu za odbijanje nezavisnosti nije odgovor, a i suprotan je tvojim stavovima.
Mene za razliku od tebe zabole kako se to radi u svetu.
Bitno mi je da Srbiji bude bolje i svim gradjanima - u Srbiji i na Kososvu.
Bitno mi je da se ne narice pa posle slavi nad porazom, vec da se uradi nesto kako bi se sprecio poraz.
Bitno mi je da se ne trose pare (tvoje, drzavne, nase) za raspisivanje novih izbora.
Bitno mi je da postupamo pametno, a ne huliganski i krvolocno.
Bitno mi je da jednom pokazemo tom tvom svetu da smo pametniji, da bismo nakon toga od istog tog sveta mogli da trazimo i trazimo
Bitno mi je da prestanemo da gubimo uvek i svuda zbog neogranicene gluposti.

Spominjes logiku pitanja.....nema toga. Samo se odgovori broje.


Nezavisnost

jeste jedno od resenja, da je jedino moguce, tako su ovi udesavali sve vreme, a da je pravedno NIKAD!

Nemoj da brines za "manjine", nece imati ovi problema s njima, jer ih nece biti!

Kad su Voja, Boris ili bilo ko drugi spominjali tenkove, zasto stalno sricete svoje snove?!


RESENJE

Da presecem. Evo resenja.
Albanci nece NIKADA vise prihvatiti da zive u Srbiji, to svi znamo. Srbija je unakazena u svakom pogledu, nesposobna da uvede prinudnu upravu u opstini... aj' da kazem Svilajnac, a kamoli da povrati izgubljenu teritoriju ili da se suprotstavlja….ma bre probali smo, secamo se kako smo prosli…. I to svi znamo. Rusija nam nece pomoci iz dva razloga, prvo sto nece da iznevere tradiciju (nisu nam nikada pomogli) do koje kao dostojanstven narod vrlo drze, drugo sto nemogu, zauzeti su brojanjem para od nafte, gasa i prostitucije, trece bolje sto je tako, jadan onaj kome oni pomognu. To zna i gospodin neobavesteni, to zna i toma sahrana i cela ekipa. Problem je sto nece niko da potpise.
Posto sam ja vec izdajnik, napustio zemlju dva dana pre bombardovanja, da ne bih dozvolio da mi deca dozive da im se ivica dacic cereka sa ekrana u nekoj 2036-oj godini, ja predlazem gospodinu Tadicu Lex Specialis. Proglasite ga na jedan dan, postavite mene za predsednika, premijera i kralja u isto vreme, ja stavim sva tri potpisa i povucem se dostojanstveno a vi svi nastavite sutra gde ste stali i narodu konacno padne ratko mladic sa srca. Ja bih za tu uslugu, obzirom da to radim za svoju zemlju trazio samo deset miliona dolara. To vam ne bi bio problem da nadjete, ne treba da pitate cecu ko drzi pare u dzakovima, ja cu vam reci bar sto njih ili bilo koji srbin koga sretnete na ulici koji zna da cita novine. Taj od koga uzmete nece vam ih ni traziti nazad, prvo sto je sica, drugo sto je patriota. Ja se lepo vratim u Kanadu, kupim i ja nekoliko zgrada kao i sva deca SPS roditelja i nasih tajkuna ovde u Torontu, izdajem stanove ( kad mogu zemlju sto ne bi stanove) i upenzionisem se relativno mlad. Vi onda nadjete nekako kostunicu i ispricate mu sta se desilo, on onda izjavi da on nije bio obavesten, sacuva OBRAZ i zaba progutana. Radikali pridobiju jos dva nova glasaca, boru corbu i cecu kukavicu. Kao sto vidite bez velikih potresa. Bonus, dok budem caskao sa Solanom i ekipom during potpisivanja, garantujem da cu da izboksujem da se severni deo Kosova ipak pripoji Srbiji, castice ljudi kada vide da posle sedamnaest godina konacno imaju posla sa normalnim srbinom.
Ako ste zainteresovani sa saradnju pitajte UDBU-OZNU kako se vec sada zove, imena menjaju ali ekipa ostaje uvek ista, ko sam ja pa mi se javite, imam jos projekata, npr. "kako povratiti dobar deo Kosova u narednih 50 godina bez ispaljenog metka i ljudske zrtve, garantovano 100%, koristeci iskljucivo materijalna sredstva nasih najvecih patriota tokom teskih vremena 1990-2000" i mnoge druge. Hvala.


E pa malo si se

... Ima ovde nekih koji su spremni da potpisu za dz. Znaci, mnogo si skup. Zato je mozda bolje da tamo gde si sad, ponudis njihovim vladama rasprodaju njihove teritorije. Ali, verovatno neces, jer ce te torpedovati natrag u majcicu Srbiju, sto ti naravno ne zelis. Uzgred, moras da update-ujes svoje znanje, ovde se sada cerekaju neki drugi, i to za mnoooge vece pare od onih koje spominjes.


Istina, da ti objasnim

1. Kanada ne torpeduje svoje drzavljane u tudje zemlje.
2. Staljin je umro 1953.
3. Ivica Dacic ti je porucio da zaduzis masku, slem i M-48.


Da ti pojasnim

1. Kanada ne torpeduje svoje drzavljane u tudje zemlje, osim ako ne pripremaju organizovanu grupu za potpisivanje nezavisnosti Kvebeka

2. Staljin je umro 1953., a ja sam rodjen 197. i jos sam ziv.

3. Ja ti porucujem da zaduzis gas-masku jer mnogo zaudaras.


James Lyon

Okacio covek svoj komentar na posetu Ahtisarija, i propisno se ispljuvao po srpskoj strani, od "Milosevicevog etnickog ciscenja" do "evolucije medjunarodnog prava" koja "override" zastareli pojam suvereniteta. Kaze kako nece jos da diskutuje o predlogu resenja, tek ga cita, a onda mu jedan covek odgovori kako je vec negde video njegov komentar, da mu je, dakle, vec poznat taj predlog (a kako i nece jer mu je Marti drug iz ICG-a), pa ga nazva "agent provocateur". Ja na to dodah samo "ha ha ha...no commnet!". I, vrhunac svega, komentar ovog coveka i moj dodatak nestadose sa bloga za tili cas! Toliko o demokratiji, vrlo je moguce da ce i ovo izbrisati. Ali, sta god, ne mogu na taj prljavi nacin ugusiti ISTINU. Mislio sam da odgovorim Lyon-u malo duze sutra, ali posle ovoga, bice malo sutra! Sto da se akam bezveze kad ce verovatno i to obrisati.


Eeee...

Da je srece da te nema, pa da ne mora niko da bude dezurni higijenicar.


Ma da sam samo ja

ne bi vam bio problem, sacica zaludelih Srba, u zatvor ili ludnicu s njima! Nego, sta cete sa 90% naroda, jedino na radne akcije, da podizete konc-logore, kopate jame i slicne "higijenske" poduhvate!


Tacno.

Nisam ni rekao da si samo ti. U tome i jeste problem.
A za resenje, siguran sam da ga savremeni svet ima i bez navedenih metoda.
Ne bude li tako, razocaracu se i u covecanstvo koliko i u narod iz kojeg poticem.


Razbise Lyona

ovi nasi na njegovom blogu! Na cistom engleskom! E tako se vodi medijski rat!


Osvrt na sam Ahtisarijev predlog

U sustini, steta je sto nismo 1998-me znali kako će se stvari odvijati. Možda smo mogli pitati Kleo-patrona ili neku drugu vidovitu spodobu... ajde da pitamo onoga ludaka što na TV Duga otima glupacima pare i zasmejava normalan svet do besvesti...

Da smo znali kako će biti, mogli smo sesti i napraviti plan.
Neki normalan. Možda zaista neka podela Kosova... možda neka zamena teritorija. Možda bi se albanci zadovoljili i sa suštinskom autonomijom koju sada kada je kasno svi spominju a tada niko nije... hteli smo sve - izgubili smo sve. Možda da smo manje hteli - mogli smo manje i izgubiti ??

Na greškama se uči. Bolje je učiti na tuđim greškama nego na svojim.

Gospodo, dobro ste nas branili, aj sad nemojte više molim vas.


Nismo mi hteli sve

nego su oni hteli sve i, na zalost, sve su dobili, sto nema nijedna manjina u svetu. Imali su sve ono sto imaju ostale manjine, ali nisu hteli, hteli su Kosovo Republik, 1968, 1981, 1998, nezavisno od aktuelnog statusa, mozemo ici dalje u proslost. Hoce vec 100 i kusur godina jos jednu drzavu pored svoje, i MZ je sad izasla u susret toj bolesnoj zelji.

"Možda da smo manje hteli - mogli smo manje i izgubiti?" Ha ha ha, pa gde ces manje od "dajemo sve sem nezavisnosti", manje od toga je jedino "priznajemo nezavisno Kosovo" i, onda, naravno ne bi bilo problema.

"Na greškama se uči. Bolje je učiti na tuđim greškama nego na svojim." Ha ha ha, samo sto ovi "tudji" nikako da pogrese, i kad grese, dodju mocni pa kazu "u pravu ste", greske su izgleda rezervisane samo za Srbe.

"Gospodo, dobro ste nas branili, aj sad nemojte više molim vas." Ha ha ha, a da ste nas vi, lale, branili, onako kako pricas, imali bi danas Hortija u Vojvodini, a Lera u Srbiji.


istino

Istine radi jedino ako su manjina! Nisi obavesten da sada na Kosovu zivi dva miliona Albanaca. Istine radi ne bi bilo zgorega da procitas tekst Malo dopunske nastave.. koji je postavio bloger THB 1NL, mozda ti onda istina sine pred ocima!


Pa sta ako ih ima 2 miliona

Moze da ih ima 20 miliona, kao na Tajvanu, i opet dovidjenja. A vec imaju svoju drzavu, pa nek idu tamo ako im ovde ne odgovara!


Ono što su svi znali ...

... samo mi nikako nije jasno zašto se danas diže tolika frka kod nas oko Kosova koje je izgubljeno još pre osam godina. Znači, poučeni pređašnjim iskustvima, treba očekivati bar 3 meseca kukanja, srbovanja, ... a onda, naravno kao da se ništa nije ni dogodilo (a realno se nije ništa novo dogodilo) ... i tako u krug oko svake teme u Srbiji ... a svaka je navodno istorijska.


Ono sto svi znaju

a ti mozda ne znas je da si izgubljen (slucaj) od kad si se rodio!


drvo

sedi on tako i gleda u drvo a drvo trulo.sav tuzan place ,jer ne moze da posece to drvo koje mu je donosilo godinama divne plodove.I tako sedi tuzan ni da se pomeri .nikog on nevidi toliko je tuzan.i tako je dugo dugo sedeo.samo sto jadan nije umro.ipak jednog dana ustane posece to trulo drvo i zasdi novo.onda sav srecan sedne i zagleda se u zalazece sunce na predivnom horizontu zpali i jedan pre spavanja.


upozorenje

pusenje je opano po zivot
pusenje kafa i alkohol zajedno opasno po zivot
alkohol i kafa posebno takodje opasno po zivot


Najsmehotresnije izjava stranaca

koje sam skinuo sa sajta:

1. Andreas Cobel (nemacki amabasador u Srbiji):
"Potpuno sam siguran da će Ahtisari kao veoma iskusan pregovarač prihvatiti sve razumne predloge. On je taj koji je najzainteresovaniji da dođe do kompromisa koji može da zadovolji obe strane", kaže Cobel.

Ha ha ha, "najzainteresovaniji da dođe do kompromisa", a uvali vam nesto sto ne prihvata 90% naseg naroda!

On nije želeo da komentariše to što premijer Vojislav Koštunica nije primio Ahtisarija, kao ni platformu koalicije DSS-NS o Kosovu, navodeći da je to unutrašnja stvar Srbije.

A Kosmet nije unutrasnja stvar Srbije?!

2. SAD:
SAD su pozdravile predlog Martija Ahtisarija za budući status Kosova kao "fer i izbalansiran" i pozvale lidere Srbije i Kosova da konstruktivno rade sa Ahtisarijem na rešenju.

Ha ha ha, ako je ovo "fer" i "izbalansirano", sta onda "nije fer" i "nije izbalansirano", ove reci vise ne razumem!

Istovremeno, SAD su pozvale američke građane na Kosovu da budu obazrivi, upozoravajući ih da bi proces utvrđivanja budućeg statusa mogao dovesti do izbijanja nasilja, saopštila je američka misija na Kosovu.

"U narednim sedmicama na Kosovu se očekuju značajni politički dogadjaji i postoji mogućnost da dodje do demonstracija ili drugih javnih skupova", navodi se u saopštenju američke misije.

Nagradno pitanje - ko ce da organizuje demonstracije i javne skupove?

3. Francuska:
Kako je objavljeno na sajtu francuskog ministarstva inostranih poslova, zvanični Pariz je podržao Ahtisarijev predlog za Kosovo, uz ocenu da je on "uravnotežen" i da je cilj postizanje "demokratskog, multietničkog Kosova u kojem se poštuju prava manjina".

Sta je onda "neuravnotezeno" i "nedemokratski"?!

4. Doris Pak (naravno, kako bez nje):
Ona je takodje ocenila da je "izveštaj Ahtisarija važan korak ka približavanju rešenju za status Kosova i otvaranju perspektive za buducnost, posebno omladini i Kosova i Srbije".

Pa to i jeste problem, sto je glavna stvar u "predlogu" resenje statusa Kosova, za sta ovaj nema mandat, a pogotovo za ovakvo resenje. "Nezavisno Kosovo nudi perspektivu omladini Srbije", ha ha ha, nek mi neko ovo objasni, mnogo sam glup!

5. Ujedinjeno Kraljevstvo:
"Ujedinjeno kraljevstvo u potpunosti podržava napore predsednika Ahtisarija. On je svoj posao vodio sa integritetom i posvećenošću. Uvereni smo da njegovi predlozi mogu da stvore osnovu za pravedno i održivo rešenje za Kosovo, koje će osnažiti regionalnu stabilnost i evroatlantsku perspektivu regiona", ocenila je Beketova.

Ha ha ha, "integritet", "pravedno resenje", ovakvo bulaznjenje, potpuno izokretanje reci i njihovog smisla, ovaj "novogovor", stvarno ko je ovde lud?! Ma lepo je govorio Chomsky: njihov govor - "Rat je mir", "Ropstvo je sloboda", "Neznanje je moc" itd.

6. Na kraju, vrhunac, velika Slovacka jos da nam dosoli pamet:
"Pod nadzorom Saveta bezbednosti UN i Kontakt grupe od 1999. godine postepeno su primenjivane mere koje su učvršćivale faktičku samostalnost Kosova, njegovu nezavisnost od Srbije", napisao je Kubiš.

Covek sve priznao, ali dade tome pozitivan predznak. Da prevedem na jos jasniji jezik, koje su to "primenjivanje mere" - pa silovanja, paljenja, ubijanja, proterivanja, iskljucivanja struje i slicno

Slovački ministar zaključio je da je danas preostalo malo alternativnih rešenja i da nijedno nije privlačno, a da Slovačka polazi od toga da "nijedno rešenje ne može da bude pobeda jedne, a poraz i poniženje druge strane".

A ovo resenje "nije pobeda jedne, a poraz i poniženje druge strane"?!


Engleski smisao za humor

mi je oduvek bio simpatican. Pazite ovo, rec je o izjavi engleskog ministra za Evropu: "Velika Britanija je sve vreme snažno i dosledno podržavala izvanredan rad Martija Ahtisarija, i bilo bi od izuzetne važnosti da Beograd i Priština na njega pozitivno reaguju", rekao je Hun, dodavši da u Ahtisarijevom izveštaju, postoje elementi koji će izazvati zabrinutost i u Beogradu i u Prištini.

"Izvanredan rad", ha ha ha, "zabrinutost Pristine", ha ha ha


Sjajan komentar sa sajta

Ima jedna stvar koju ja nikako ne razumem. Naime to da "medjunarodna zajednica" sa takvom lakocom i prirodnoscu raspravlja o necemu sto je ZA SVAKU zemlju na ovoj nasoj planeti od vitalnog znacaja. Naime teritorija, deo teritorije jedne medjunarodno priznate zemlje. Svako, ali bas svako bi se ponasao kao mi. Pa nismo mi kreteni...znamo i mi da da je Kosovo izgubljeno u smislu da Srbija vise taj deo teritorije nikada nece na ovaj ili onaj nacin kontrolisati. Dakle...svi mi to shvatamo. Ali mene cudi da svi ti "pametni" ljudi koji nama kroje sudbinu ni pod razno ne dodju na ideju da sebe upitaju da li bi oni reagovali kao mi ili ne bi. Ako neko od njih kaze da u slucaju da se nekada za 100, za 200...za 500 godina nije bitno, dogodi u njihovoj zemlji nesto slicno, i ako bi u tom slucaju stvarno prisatali da se odreknu dela svoje teritorije i ako bi to smatrali normalnim, ispravnim, i ako bi dozvolili da im se otme 15% teritorije ONDA su me eto ubedili i onda verujem u njihove dobre namere, iskrenost, humanost i ispravnost politike koju vode. Sto rece neko gore..., daj bre uzmite kad ste toliko navalili.. ajde jaci ste, mocniji ste...al' nemojte da nas pravite ludim.
Ma super...sta bese pise u onim jednim novinama...??
Rusi ako pristanu na njihov plan, onda je ionako sve ok, a ako ne pristanu onda ih jednostavno treba ignorisati i raditi kako oni smatraju da je ispravno (za njih).
A nama treba dati sargarepu. Jaoooj zemljo otvori se...:( Dali je ovo 2007-a ili kameno doba!!.
Ja zivim u Nemackoj i svakodnevno raspravljam sa prijateljima Nemcima..., i svi su oni kao u fazonu da je resenje zapada jednostavno najbolje za mir i prosperitet u regionu. Da granice nisu bitne, vazno ja da se lepo zivi i bla, bla, bla...
A kada ih ja pitam da li bi se oni odrekli dela svoje teritorije...onda buncaju kako zivimo u vremenu u kome granice postaju sve manje i manje vazne. Nikako da mi odgovore direktno i konkretno. Ili sam ja prolupao skroz pa imam paradajz na ocima i ne vidim nista. Neka me slobodno neko ispravi i pojasni neke stvari, jer ja ocigledno "ovde" ne razumem nesto...
A najbolji je bio tamo neki diplomata koji je na pitanje o rezoluciji 1244, u kojoj stoji da Kosovo ostaje u okvirima Srbije, rekao da nista nije vecno, pa ni neka doneta rezolucija. Ta rezolucija ne znaci da se ne moze izglasati nova rezolucija.
Uopste mi nije do diskusuje... te Kosovo ce ostati nase, te nece ostati nase...ALI MI JE MUKA od njihovog nacina, njihovih lazi i njihovih prevara...
(ik, 2. februar 2007 17:49)


predlog

ja sam cuo da je Ahtisari predlozio da mu sledeci put iseku i malo sira pored sremskog kulena ...


Na nas se gleda kao na porazenu stranu

Kad izgubis rat(a mi bili u ratu sa NATO).Tako na to gledaju u EU,Nato,itd.Oni odlucuju i tu nikakve pravde nema.Druga stvar,mislim da dzabe gubimo vreme cekajuci da se sile istrguju i samo odrede dan.Kosovo kad se ocepi mislite da ce da zivi bolje.
Kriminal tamo ne postoji!?
Plemenske osvete,nepismenost,glad,nesreca,nepravde!Pa ljudi njima vladaju bukvalno banditos!
Od dana kad odu vise nisu nasa stvar.Mi treba da vodimo racuna o nasim ljudima,da se borimo za imovinu koju su nasi roditelji placali da se gradi godinama i to je to!
Nema dalje,bolje reci sve druge opcije nude nebulozne crne perspektive.
Pozdrav


Izvinjavam se

Ali ne mogu da polemisen na ovaj nacim. Ja sam prepricao sadrzaj njegove analize, a ti mene doslovce citiras. Najbnolje bi bilo da potrazis sam tekst intervjua na bbc.co.uk. Nisam siguran da li oni postiraju sve audio arhive, jer sam ovo cuo na radiju a ne na netu.

Sto se tice knjige, procitaj pre nego sto sudis na osnovu naslova.

Da ne ulazim u dalje detalje, samo bih se osvrnuo na ovo o objektivnosti. Rekao sam da smatram da je analiza objektivna, sto ne mora da znaci da je prijateljski nastrojena prema srpskoj strani. On je prosto rekao da Srbija nema mnogo izbora nego da prijvati, i ako ne prihvati bice katastrofalnih posledica po nju. S tim se slazme. Da li je to dobro? Nije, ali Kosovo je izgubljeno odavno i tu sada tesko da ima pomoci.


Malo dopunske nastave za sve

Malo dopunske nastave za sve pacijente na ovom blogu.

Dubravka Stojanovic istoricar:
1912. godine u Prvom balkanskom ratu Srbija je vrlo brzo vojno ušla na Kosovo i ta teritorija vrlo brzo je pripojena srpskoj državi uz teritorije Sandžaka i dela Makedonije. Novine su tada bile pune patriotskih usklika, govoreno je da je osvećeno Kosovo, da je ostvareno Lazarevo obećanje, da je vraćena srpska srednjevekovna država i tako dalje. Tom patriotizmu u tom trenutku niko nije odoleo, pa čak ni večito cinični Skerlić. Međutim, dobitak te teritorije 1912. godine pokrenuo je u srpskoj skupštini 1913. godine jednu strašno zanimljivu raspravu, na koju mislim da smo dužni da se danas vratimo i da počnemo od nje kada razmišljamo o tome kako je Srbija uspela za jedan vek da izgubi deo svoje teritorije. Ta skupštinska rasprava vodila se oko teme koju su oni tada zvali - uređenje novih krajeva, dakle, kakav će se politički poredak uvesti na teritorijama koje su tada pripojene, dakle, na Kosovo, u Makedoniju i Sandžak. Vladajuća Radikalna stranka Nikole Pašića smatrala je da u tim novim krajevima treba da se uvede specijalni vojno-policijski režim, da su to krajevi koji nisu dovoljno kulturni, kako su govorili, da oni nisu dovoljno politički razvijeni, da se ustav Srbije, koji je zaista bio demokratski, ne može proširiti na te nove krajeve, da oni ne mogu dobiti pravo glasa, da ti novi stanovnici, a podsećam, to je bilo oko milion ljudi na Srbiju koja je pre tih ratova imala negde ispod 3 miliona ljudi, ona je sa tim novim krajevima dobila još jedan milion, dakle, radilo se o gotovo trećini stanovništva tadašnje Srbije.

Opozicija je vrlo žestoko ustala protiv takvog koncepta govoreći da su to građani Srbije, da ih moramo tretirati jednako, da oni moraju osetiti zadovoljstvo što više nisu u Osmanskom carstvu, što su sada ušli u sastav Srbije, da oni moraju dobiti politička prava, da se mora izvesti agrarna reforma, da ti ljudi dobiju vlasništvo nad zemljom. Da se mora čitav niz evropskih reformi tamo sprovesti da bi oni osećali neku vrstu zadovoljstva što su promenili svoj državni status. Ta rasprava trajala je nekoliko meseci i naravno kao pobednik iz te rasprave izašla je većinska i vladajuća Radikalna stranka Nikole Pašića i tamo je uveden poseban vojno-policijski režim. Dodatan problem bio je u načinu na koji je taj režim sproveden, jer niko od činovnika, niko od policajaca, niko od vojnika nije hteo da ide tamo. Hteli smo teritorije, ali nismo hteli njima da vladamo demokratski, evropski, civilizacijski, tako da se tamo odlazilo po kazni, pa bi kažnjeni činovnici, a činovnici su u Srbiji najčešće bili kažnjavani zbog korupcije, odlazili tamo da rade u opštinskim, poštanskim, železničkim i ostalim državnim poslovima. Kažnjeni policajci, koji su recimo tukli u Srbiji građane, pa su zbog toga bili kažnjeni su odlazili tamo, kažnjeni oficiri. I mi smo dobili jednu, ne samo u pravnom smislu posebnu upravu, jer ti ljudi nisu imali pravo glasa i na njih nije bilo prošireno važenje ustava Srbije, već smo dobili jednu kažnjeničku, legionarsku ekipu koja je sprovodila svoju ličnu volju, koju više niko nije mogao da kontroliše, jer su se ti ljudi samim tim što su po kazni bili poslati tamo, dodatno loše ponašali, jer su imali još i tu vrstu besa prema državi koja ih je na taj način kaznila.

Razmislimo samo na primer o tome šta je Austro-Ugarska uradila za svega 30 godina vladavine u Bosni i Hercegovini. Austro-Ugarska je ušla u Bosnu i Hercegovinu posle Berlinskog kongresa 1878. i 1808. je anektirala Bosnu i Hercegovinu. Za tih 30 godina u Bosni i Hercegovini je sagrađeno otprilike sve ono što i danas možemo u toj zemlji da vidimo, počevši od reprezentativnih državnih zgrada, do celokupne infrastrukture, svih puteva, železnice, svega modernog što i danas u Bosni i Hercegovini postoji. I zahvalnost stanovništva Bosne i Hercegovine prema Austro-Ugarskoj ostala je na neki način trajna i u istorijskom pamćenju Franjo Josif je ostao kao neka vrsta našeg cara koji nam je doneo vodu i kanalizaciju i puteve i zgrade i železnicu i tako dalje. Srbija je, dakle, 1912. na Kosovo, Sanžak i Makedoniju uvela vojni režim i nije uvela ništa od svega ovoga što sam pomenula, što se recimo desilo u slučaju odnosa između Austro-Ugarske i Bosne i Hercegovine. I zbog toga ja mislim da mi moramo da razmišljamo u tom pravcu, ako želimo da Srbija uspostavi neku kopču prvo sa sobom, a onda i sa ostatkom sveta, odnosno u čemu je problem Srbije da komunicira sa onim drugim. Srbija se tada povećala za ovu teritoriju koju pominjemo, a već 1918. godine ona je ušla u potpuno novi sklop sa narodima koje do tada nije poznavala, ušla je u Jugoslaviju, i to sa svojim konceptom centralizovane i unitarne države.

Taj koncept sudario se sa konceptima svih drugih naroda koji su smatrali da je Jugoslavija neko oslobođenje u odnosu na Austro-Ugarsku, da će njima biti bolje, da će dobiti demokratiju, da će dobiti agrarnu reformu koju sam već pomenula, da će dobiti više nacionalnih prava. I vrlo brzo, već pri izglasavanju vidovdanskog ustava oni su shvatili da će u novoj državi oni imati manje prava i manje demokratije i da nikada neće biti rešeno agrarno pitanje, i da nikada neće biti unifikovano školstvo te države, da se nikada neće uraditi ništa ozbiljno na zajedničkoj kulturi za svih tih 20 godina postojanja. I onda smo ušli u Socijalističku Federativnu Republiku Jugoslaviju, koja je posle u Srbiji shvaćena kao neka vrsta kazne zbog toga što je bila federativna, pa se kasnije, 80-ih, kada je došlo do buđenja srpskog pokreta, govorilo da je federalizacija i pravljenje tih federalnih granica bilo kazna za Srbiju. Dakle, federacija se nije razumela.

Nije se razumela Jugoslavija, nije se razumela federacija, nije se razumela decentralizacija, nije se razumeo onaj drugi. Tako da ja mislim da je taj raspad Jugoslavije, pa raspad Savezne Republike Jugoslavije, tj. ove zajednice Srbije i Crne Gore i sada sve ovo što se događa sa Kosovom, da je u stvari to pravi kraj tog suštinskog nerazumevanja onog drugog. Ja nemam sad sasvim odgovor kako je do toga došlo i u čemu je problem u komunikaciji između Srbije i svih drugih, ali jedan od mogućih odgovora jeste činjenica da, ako se prati taj kontinuitet političke kulture, mi možemo da vidimo potpuno izvitopereno razumevanje većine i manjine.

Srbija je, kada je nastala kao država u XIX veku, bila gotovo etnički homogena država, dakle, tu su 98 odsto živeli samo Srbi, prema tome Srbija u svom državnom okviru nije imala iskustvo sa drugima. Ona je bila etnički homogena i njeno prvo iskustvo s drugima i njen prvi problem s drugima počinje tek 1912. sa pripajanjem Kosova, Makedonije i drugih, kada smo dobili prvi put neko stanovništvo koje nije bilo isključivo srpsko, isključivo pravoslavno. Međutim, kada ja govorim o odnosu većine i manjine, ja ne mislim samo na odnos većinskog i manjinskog naroda, koji se pokazao kao nesrećan tokom ovog izmeštenog XX veka o kome danas govorim. Ja govorim i o odnosu političke većine i političke manjine, taj odnos je bio uvek pogrešan i postavlja se pitanje u čemu je tu problem. Jedan od problema sigurno dolazi od načina na koji se u Srbiji dolazilo na vlast. Izuzev u nekim slučajevima 1905. i 1906. godine, u Srbiji se uvek na vlast dolazilo prevratom i taj prevrat je uvek podrazumevao revanš, osvetu prema prethodnoj političkoj eliti koja postaje manjina. Dakle, nije postojalo iskustva regularnih i normalnih smena vlasti u kojoj je većina većina na jedan kratak rok, ali svesna toga da će postati manjina i da je to ciklus koji zapravo disciplinuje demokratiju i disciplinuje jednu modernu političku kulturu. Ne, kada se dođe na vlast onda je vlast potpuna, kada se s vlasti pada onda je osveta prema tebi, tvoje poniženje takođe potpuno.

To se može vrlo lako videti kada se čita bilo koji od istorijskih izvora, naročito kada se čitaju stenografske beleške narodne skupštine. Onda se vidi da većina sebi daje sva prava i ona može da izglasa šta god poželi i to najčešće čini uz ismevanje manjine, pa čak i uz glasno pevanje u skupštinskoj sali. Većina saopštava manjini da većina ima pravo da greši, većina saopštava manjini da ona može i da ima pravo da izglasa i nešto što nije po zakonu, jer tako misli većina. Na primedbe manjine da nema demokratije bez manjine, da je manjina legitiman deo demokratskog postupka, da nema ni jedne procedure koja ne uvažava manjinu i da se demokratija ne meri pravom većine već pravom manjine, većina je jednom prilikom izjavila, evo, izabrala sam jedan citat koji sam našla u Radikalskoj samoupravi - Manjina ima samo jedno pravo, kaže Samouprava, da sve svoje staranje upravi na to da i sama opet postane većina i dok taj uspeh ne postigne, mora se predati nemoći i isključenju. To je uvodnik vladinog lista Samouprava, i to je ono što je pre 15 godina onaj seljak rekao Vuku Draškoviću - Dođi na vlast, pa ću glasati za tebe. To je večito ponavljanje tog modela.

Onda vi taj model prebacite na proširenu Srbiju 1912-1913, onda vi taj model prebacite na Jugoslaviju, onda vi taj model prebacujete na vaš odnos sa Evropskom unijom, doduše, vi sad tu više niste većina, ali vi ste toliko izgubili odnos sa realnošću da vi sebe uporno vidite kao centar sveta i ne vidite više realno svoje mesto. I vi se onda nalazite u jednoj vrsti samoizolacije, to je ono o čemu smo mi više puta u Peščaniku razgovarali – da naš problem ni najmanje nije ni embargo, ni sankcije, ni izolacija spolja, da je naš problem ona izolacija iznutra. I što se više bavim istorijskim istraživanjema, ja postajem sve više svesna da je elita ta koja je sistematski tokom XIX i XX veka sprovodila tu vrstu izolacije i mi se zbog toga moramo zapitati zbog čega je to tako. Evo, možemo da uzmemo samo dve stvari koje su izgovorene tokom referenduma za Crnu Goru i samo njih da analiziramo.

Jedan vrlo liberalan mlađi političar koji se zalaže za nezavisnu Srbiju, mislim, on misli da je vrlo liberalan, u jednom intervjuu pre referenduma rekao je da Crna Gora treba da ode, da to želi njen narod, da Srbija treba da reši i problem Kosova na sličan način, ali je onda rekao - Tako je trebalo da se ponašamo i prema svima drugima i da ih pustimo da odu. Dakle, on koji sebe smatra mladim i liberalnim političarem i koji ima koncept nezavisne Srbije, za koji ja mislim da jeste moderan u ovom trenutku, misli da smo mi ti koji daju pravo drugima da odu, daju ili oduzimaju, sad već zavisi od političke pozicije u kojoj ste, ali u svakom slučaju vi ste ti, ne ti drugi narodi koji su neke odluke o sebi donosili demokratskim putem na referendumima, nego vi to pravo dajete ili uzimate. Dakle, vi sebi uzimate božanske prerogative u kojima vi odlučujete o sudbini drugih. Pa, sad, ako ste liberalni onda kažete - trebalo je da ih pustimo da idu.

Druga reakcija u onim krugovima koji za sebe ne misle da su liberalni, a to su mi izgovorili apsolutno svi, od prodavaca do taksista i državnika, to je - Albanci i muslimani su im izglasali državu. I ne sećam se da sam čula da je neko rekao da su Albanci i muslimani ravnopravni građani Crne Gore, koji predstavlja priličan procenat građana Crne Gore, i u kojoj, pošto ona nema rasistički odnos prema njima, oni imaju pravo glasa, a pošto imaju pravo glasa, onda se i oni pitaju u kakvoj državi treba da žive. I mislim da ta izjava, ne samo što je rasistička i što se u tom konceptu ismevanjem neke druge rase ismeva i crnogorska država, nego što ona svedoči o tome kakav je vaš odnos prema tom drugom. Dakle, taj drugi u stvari po toj izjavi ne bi trebalo da ima pravo glasa. Dakle, to je isti onaj koncept iz 1912 - taj drugi nije ravnopravni deo naše države, taj drugi nije legitiman. Ako taj drugi nije legitiman, onda su prema njemu dozvoljena sva sredstva, kao što je bio slučaj sa članovima i pripadnicima opozicije u Srbiji tokom XIX i XX veka, a ako su prema drugom narodu dozvoljena sva sredstva, onda taj drugi narod na kraju tu vašu vlast doživljava kao okupaciju i protiv te okupacije počinje da se bori sredstvima koja nisu nimalo nežna. Prema tome, ako pođete od toga da je taj drugi nelegitiman i da on nije ravnopravan, vi se neminovno dovodite u situaciju da će on kad-tad krenuti protiv vaše države i samim tim se najčešće dovodite u situaciju da ćete tu teritoriju, koju ste jedva toj Srbiji priključili 1912. na kraju jednog istorijskog procesa izgubiti. Taj gubitak mislim da je nešto nad čim Srbija, ako želi da uopšte opstane u jednom savremenom smislu, mora da razmišlja.


Da, analiza je bas za pacijente

Recimo da je poenta ove istoricarke, ne ulazim u to kakve je sve sofizme koristila, da je problem u nama, u nasem nerazumevanju drugog, a ne u tom drugom. Recimo da je zaista tacno ono sto je rekla u vezi sa odnosom prema Kosovu za vreme Kraljevine Jugoslavije. Moje pitanje je vezano za ono sto je propustila da kaze, a sto razoblicava ovu analizu kao ideolosku, a ne naucnu, u sluzbi odredjenih politickih interesa. Sta to stanovnici Kosova nisu imali nakon 1945., sto im je bilo uskraceno i pre toga? Jesi imali politicka prava? Jesu. Pravo glasa? Jesu. Svoj Ustav? Jesu. Vlasnistvo nad zemljom? Jesu. Pa sto su se onda bunili 1968., 1981., znaci pre Milosevica?! Bili su drzava u drzavi, pa su se opet bunili, opet nisu "osećali neku vrstu zadovoljstva što su promenili svoj državni status", o cemu autorka tako pateticno prica. Fond za Kosovo, tolike subvencije i slicno. Ulaganje iz federacije, Srbije, svoj obrazovni sistem, sudove, policiju, i opet nije dovoljno. Jednostavno, nikada nisu osetili da pripadaju toj zajednici, uprkos svim pravima koja su imali, osecali su da njihov "drzavni status" nije do kraja ispunjen u takvoj zemlji, i da ih jedino moze zadovoljiti bilo Republika, bilo nezavisna drzava. Ovo drugo nisu smeli tada da traze, ali zato je zahtev za Kosova Republik bio drugi nacin da se kaze to isto. I tada je savezna vlast 1981. suzbila takvu teznju nazvavsi je kontrarevolucijom, necim sto nije u skladu sa duhom jugoslovenske drzave, nastale na principima bratstva i jedinstva. Znaci, nema to nikakve veze sa Milosevicom, "okupacijom" i slicnim glupostima, problem sa tim projektom postoji mnogo pre. Teza se potpuno preobrce. Nisu Srbi nerazumevali Albance, vec Albanci Srbe, nikada nisu uspeli da se emancipuju od takve svesti i da prihvate mogucnost iskrene saradnje i zajednice sa pripadnicima drugog naroda. Jesu Srbi bilo cime ugrozavali Albance posle 1945. godine? Ili je upravo bilo obrnuto? Srba je na Kosovu bilo sve manje, dozivljavali su razna sikaniranja, genocid i etnicko ciscenje su skoro u celosti obavljeni do 1987. I onda je ono malo mucenika sto je ostalo zavapilo za pomoc! I ko sad tu koga ne razumeva?! Pogledajte kako su prolazili ne Srbi, vec Albanci, koji nisu bili za takvu separatisticku politiku, i eventualno prihvatili saradnju sa vlascu. Autorka prica o nekom poremecenom shvatanju politicke manjine u srpskom mentalitetu. A kako su prosli oponenti Tacijeve politike medju Albancima, sta bi sa Rugovom i njegovim DSK-om, nekada jedinom i najvecom albanskom partijom? Tamo jos postoji krvna osveta, besa i slicno, a autorka prica o civilizaciji i razumevanju drugog?! Ta potreba da se vidi krivica isklucivo u nama, da se svi drugi amnestiraju, predstave kao neke cvecke, to je ono sto je potpuno neprihvatljivo i nema nikakve veze sa naukom, narocito istorijom!

Jos vaznije, sva ona prava imali su Albanci i za vreme tzv. Miloseviceve okupacije, njihov je problem sto vecinu nisu hteli da koriste. Trazili su nezavisnu drzavu, pomislili su da su Bogom dani, izabrani narod, znaci sve ono sto se pogresno pripisuje Srbima. Da imaju kao takvi eksluzivno pravo na dve sopstvene drzave. Znaci, ono sto nema nijedna druga manjina na svetu, oni su pomislili da imaju, i u tome su zdusno bili podrzavani, vidimo sad. Po cemu su Albanci na Kosovu vredniji od Baskijaca, Korzikanaca, Iraca, Skota, Cecena, Tajvanaca, i raznih drugih manjina koji traze svoju nezavisnost. A skoro nijedna od ovih nema vec postojecu drzavu?! Znaci, nesto je ovde duboko poremeceno, to nazvase "presedanom". I nikakve pseudonaucne konstrukcije ne mogu osporiti tu ISTINU.


zabludela Istino

Ne vredi, ti si potpuno slepilo!


Ne dao Bog

da mi ti vracas vid, bolje da ostanem slep!


A gde je tvoj Šešelj

A gde je tvoj Šešelj moronu nijedan !


Za lika koji je potpuno zapenio a potpisuje se kao istina....

Gle budale......"osim ako ne pripremaju organizovanu grupu za potpisivanje nezavisnosti Kvebeka."

Ta organizovana grupa se zove Bloc Quebecois i najjaca je partija u Kvebeku. Referendum je bio vec dva puta 1980 i 1995, rezultati zadnjeg, 50.6% nije bilo za odvajanje od Kanade.

Ali skim ja polemisem, sa radikalom sa dva razreda osnovne?

Ma daj bre idiote jedan, skini nam se svima vec jednom.


Dobar je

ovaj bedista, dopisni clan Kanadske akademije nauka i umetnosti.
Bio referendum za Kvebek? Pa bio je i ovde referendum za Ustav, i narod je pokazao sta misli o Kosmetu. Nismo za nezavisno Kosovo, da ti javim ako nisi cuo. E sad, polemika je pocela oko toga sto si ti spreman da, uprkos tome, potpises nezavisno Kosovo za pare. Zato se pitam kako bi prosao u Kanadi da, uprkos rezultatu referenduma o Kvebeku, zelis za pare da potpises njegovu nezavisnost. Prema tome, bori se tamo za nezavisnost Kvebeka, nemoj pomagati ovde nama budalama, pametniji popusta!


utopija

Zamislite da je pred vama udžbenik istorije iz 2100-te godine, i da u njemu piše:
2007. godina je bila velika prekretnica u modernoj istoriji. Naime do tada ozloglašeni srpski narod je na referendumu prihvatio nezavisnost Kosova, i tim činom je porazio svoje nižerarzredne političare i celom svetu ukazao na nebitnost državnih granica. Zbog toga se 2007. godina uzima kao početak stvaranja novog svetskog poretka poznatog kao "globalno selo".
Nije loše a?


Haha ...ali je maltene

Haha ...ali je maltene okupirana Republika Srpska. Nasa mala DDR


Demonstracije prerasle u

Demonstracije prerasle u nasilje
Anamari REPIĆ, Radio Slobodna Evropa

Sedamdeset osoba povređeno, a 13 uhapšeno - bilans je protesta koji je u Prištini organizovao pokret “Samoopredeljenje”, protiv plana za status Kosova specijalnog izaslanika UN Martija Ahtisarija. Kada je više hiljada demonstranata krenulo ka Vladi i Skupštini, policija je upotrebila suzavac.

Više od sedamdeset lica je povređeno kada su pripadnici Kosovske policije upotrebili suzavac na demonstracijama koje je organizovao pokret “Samoopredeljenje” protiv plana izaslanika UN Martija Ahtisarija za rešenje statusa Kosova. Policija je intervenisala kako bi rasterala demonstrante pošto su neki od njih pokušali da probiju kordon policije i dođu do sedišta Vlade i Skupštine Kosova. Prilikom te intervencije 13 demonstranata je uhapšeno.

Portparol Kosovske policijske službe Veton Elsani je potvrdio ove informacije i dodao da se za sada ne zna koliko je policajaca povređeno. “Protest se pretvorio u nasilje i policija je morala da reaguje pošto su demonstranti, iako prethodno upozoreni, počeli da uklanjaju barikade i kamenicama gađaju policajce. Policija je upotrebila suzavac i tada je došlo do sukoba”, izjavio je Eljsani, dodajući da je policija reagovala kako bi sprečila da se demonstranti približe Vladi i Skupštini Kosova.

Portparol Vlade Kosova Uljpijana Ljama izjavila je da je policija reagovala u skladu sa situacijom. “Policija je bila profesionalna i odgovorila proporcionalno samo u trenutku kada je nekoliko demonstranata pokušalo da sruši barikade oko zgrade vlade”, kazala je Ljama i dodala da je proces rešavanja statusa na pravom putu te da nema razloga za protest.

Više hiljada građana protestovalo je na centralnom gradskom trgu Skenderbeg, upozorivši da je Ahtisarijev plan u saglasnosti sa planovima Beograda i da ne vodi nezavisnosti Kosova. Demonstranti, koje su predvodili lider Samopredeljenja Aljbin Kurti i aktivista Adem Demaći, uzvikivali su parole protiv Ahtisarijevog plana i Pregovaračkog tima Kosova, te tražili odlazak misije UNMIK-a.

Aljbin Kurti je izjavio da Ahtisarijev plan ide u prilog Srbiji, a posebno delovi koji se odnose na decentralizaciju i zaštitu pravoslavnog kulturnog nasleđa. “Ahtisari je doneo paket ali u njemu nema nezavisnosti. Ovaj predlog daje autonomiju Srbima unutar Kosova, a Kosovu autonomiju unutar Srbije”, rekao je Kurti, koji je članove kosovskog Pregovaračkog tima nazvao obmanjivačima, koji ne žele nezavisnost već samo da se održe na vlasti.

Protest je počeo u 14.00 a demonstranti su se razišli u kasnim popodnevnim satima. Tokom protesta na glavnim ulicama Prištine, ispred institucija Kosova i sedišta misije UN bile su raspoređene dodatne policijske snage. Predsednik Kosova Fatmir Sejdiu je prethodno izjavio da “građani imaju pravo da protestuju, ali nemaju pravo da destabilizuju Kosovo”.