Skip navigation.

Everest 2007

Everst 2007 - ABC - Opet otkazala tehnika

-21.04.2007.

Ponovo problemi sa opremom. Juce nam je crkao i drugi laptop, smo sto smo uspeli da osposobimo satelitski modem. Ocigledno nam nije sudjeno da imamo srece sa tehnikom ovog puta, ali ako je to cena da imamo uspeha kao ekspedicija, onda neka tako bude. Od sada cemo slati izvestaje putem satelitskog telefona, tako da za novosti vezane za dalji tok ekspedicije necete biti uskraćeni. Ucinicemo sve sto je u nasoj moći da ako je ikako moguće osposobimo laptop ili da na neki drugi nacin posaljemo nove slike i klipove.

Srbijo, pozdrav iz ABC-a

ABC: Advanced Base CampABC: Advanced Base Camp 19.04.2007.Jos se privikavamo na visinu. Pomalo nas bolucka glava pre ustajanja, ali kasnije kako dan odmice sve je OK. Jutros je jedan oblak zaklonio sunce pri izlasku iza severo-istocnog grebena Everesta, pa su svi bili ubedjeni da jos nije vreme za dorucak. Ali zato je kuvar u ABC-u, Bahadur, lupao u tanjir da oznaci da je klopa spremna. Posle dorucka imao sam sastanak sa Middle camp: Noc u middle camp-uMiddle camp: Noc u middle camp-uSherpasima penjacima oko njihovih obaveza u narednih dvadesetak dana. Insistirali su da im napisem na papir sta sve treba da se iznese u visinske kampove, jer kako kazu tako im je lakse. Ostatak tima je otisao prema severnom sedlu na laganu aklimatizaciju. Za to vreme ja sam pripremao izvestaje za nas sajt (www.serbia-everest2007.com). Danas smo po prvi put poslali i video clip koji ce vec sutra biti dostupan na nasoj web adresi. U ime clanova ekspedicije zahvaljujem se svima na pismima podrske i porukama koje svakodnevno stizu na nas satelitski telefon. Sada moram da prekinem, jer me Petar upozorava da je sunce zaslo!Naime, ovde tehniku morate da pazite od kondezacije jer hard discovi na ovoj visini odmah blokiraju, ako ih ne pazite.

ABC - Konacno radi satelitski modem

Everest: Pogled na Everest North FaceEverest: Pogled na Everest North Face17.04.2007.

Probudili su me jakovi. Njih tridesetak su spavali sabijeni medju nasim satorima. Jutro na gleceru je bilo bez ijednog oblaka na nebu.Tek sada vidim gde smo zanocili. Nasi satori su ukopani u kamenjar morene, a sa druge strane presijavaju se ogromni zelenkasti ledeni seraci. Neki od njih visoki su i preko 50m. Juce smo napravili gresku jer smo dosli pre nasih jakova u kamp. Cekali smo ih vise od dva sata da nam donesu nase satore. Zato sam ih danas pustio pre nas, a mi smo polako uzivali u sestocasovnoj setnji do ABC-a (6400m). Ako bi clanovi drugih ekspedicija procitali da sam napisao da je uspon do ABC-a "setnja", sigurno bi se naljutili. Mnogi od njih su tesko podneli dolazak na novu visinu pa su se sutradan odmah vratili za BC (5170m). Po dolasku u istureni bazni kamp, prvo sto sam primetio je polozaj naseg kampa i satora. Cestitao sam Boli (nasem sirdaru) na izboru mesta, jer blizu smo severnog sedla, a drugo, prvi suncevi zraci koji se ujutro pojave obasjavaju nase satore.

Napustamo BC (bazni logor) i krecemo ka Middle camp

Put na vrhPut na vrhPosle doručka spakovali smo solarne panele, akumulatore, radio uredjaje, kablove za rasvetu u ABC-u i jos mnogo tehničke oreme koja nam je juče bila potrebna.

Posto ćemo se posle aklimatizacije ovde vratiti svi su ostavili deo stvari u svojim satorima. Trpezarijski sator i kuhinja ostaju u BC-u, a od osoblja kuvar i jedan njegov pomoćnik. Drugi kuvar kreće sa nama i on se vise neće vraćati nazad. Dakle, imamo dva kompletno opremljena kampa sa neophodnim pomoćnim osobljem.