Skip navigation.

Labris

Banka hrane

 
Srbija 2020

Čarobno ostrvo: Isola di Salina

 Il Postino Il Postino

Sećate li se filma “Il Postino”? Ovo je mali putopis, priča o ostrvu Salini na kome je ovaj film o prijateljstvu, ljubavi i poeziji snimljen.

Salina je jedno od sedam Eolskih (po surovom bogu vetrova) ili Liparskih ostrva. Ovo su vulkanska ostrva, nedaleko od obale Sicilije, dva su aktivni vulkani. Salina se nalazi nekako u centru male trokrake zvezde, na jednu stranu su Panarea i Stomboli, na drugu Lippari i Volcano i na treću Alicudi i Filicudi. 

 

                                 Dugo putovanje

StromboliStromboli

Dolazeći, brod je prišao sa strane Strombolija. Pitam se da li je to vulkan, mali beli oblačić zakačen za vrh strmog brda? Onda belinu iznenada preseca crni, pravilni cilindar koji izgleda skoro sasvim čvrsto, uzdiže se sporo i pravilno kao klip kakve mašine i za njim sledi vatromet crvene i tamno narandžaste boje. Gledala sam nekada kako dimi Etna, ali ovaj minijaturni vulkan, kao vulkan iz staklene kugle koju protresa nestrplivo dete, bljuje vatru svakih petnaestak minuta. Zatim, brod ce pristati na Panareu, ostrvo na kome cete se iskrcati ako zelite da vidite i budete viđeni. Jos dok pristajete okružiće vas gomila glisera i barki punih veselih ljudi koji ne žele da propuste da prvi dočekaju nove goste. Panarea je vrlo živa, vrlo šik.                             

                                      Eolska “Zelena perla”

Pollara (selo u krateru)Pollara (selo u krateru)

I onda, konačno Salina. Sasvim strma, gotovo neverovatno zelena. Stari Grci su Salinu zvali “Blizanci” po dva ugasena vulkana koji joj daju obris. Dvadeset pet kvadratnih kilometara zemlje, sastavljenih od pet ugašenih vulkanskih kratera od kojih su dva skoro hiljadu metara visoki. 

Obala je, sa izuzetkom Santa Marine i malog pojasa crnog peska u Rineli skoro vertikalna litica. Na Salini se osecate kao da lebdite iznedju neba i beskrajnog plavog mora. Salina je kao minijaturni model one davne predstave o Zemlji kao ravnoj ploci.

Ribarski brod i crni pesak u RinreliRibarski brod i crni pesak u RinreliSalina je Terra Firma oteta od najbesnjih antickih bogova, kao da se sama Kreacija predomislila u svojoj surovosti i odlučila da napravi suštu suprotnost, da nekadašnji večiti inferno šiban besnim vetrovima pripitomi, ozeleni i preda na korišćenje šačici srećnika.Ovo malobrojno stanovništvo još se u neolitu bavilo izvozom “vulkanskog stakla” čvrstog materijala za izradu oruđa. Stanovnici su na prelazu iz XVII u XVIII vek imali pozamašnu flotu a danas se bave skupljanjem kapara i proizvodnjom Malvazije. 

Prelepa je i čudna, kada jednom dođete do "kraja", ivice, dalje nema ništa. Dalje je ponor. Na Salini se možete osetiti kao u klopci, kao da više nikada nećete moći da je napustite i kao da više nikada nećete želeti da je napustite.

                                          Zemlja kontadikcijaRibarska sklonista i kupaci *Ribarska sklonista i kupaci *

Svuda surove crne stene, crvene vulkanske naslage i sivi  kameni “kolači” od lave, strma i nepristupaćna obala, bez sopstvenog izvora vode, na koje je stavljen šešir od najbujnijeg zelenila, borova, paprati, maslinjaka, kestenova, kapara i najljupkijih minijaturnih vinograda. Na Salini svuda rastu smokve i narovi kojima se hrane ptice, tu živi vrlo retka ptica Eleonorin soko, njome trče mnogobrojni bucmasti i zgodni belo zućkasti zecevi. Plavo od plavljeg more puno je razne ribe. Hodajući njenim uzanim vijugavim putićima sreću se ljudi u planinarskim cokulama sa rancima i oni koji nose ronilačku opremu. Salinom se ljudi kreču peške i na biciklima, vozači sporo i oprezno voze i nikome se nigde ne žuri.  Ribarske kuce i pripreme za berbuRibarske kuce i pripreme za berbu

Na Salini možete da kupite ribu na ulici i jedete granite kakvih retko ima, od duda, smokve i badema.

Na Salini kapare rastu prirodno i ima ih u svakoj hrani. Kažu da je Eolska kuhinja afrodizijačka, ona je neverovatnih boja, zelene, žute i crvene, mirišljava i skoro ljuta od potentnih svežih trava. Na Salini sam se osećala  istovremeno slobodno kao ptica i zarobljeno izmedju neba i beskrajno plavog mora kome je teško prići.    Tipicna Eolska arhitektura (Lucianov Capo, kuca koju sam zvala "Svojom")Tipicna Eolska arhitektura (Lucianov Capo, kuca koju sam zvala "Svojom")

Dan na Salini ima ukus sorbea od limuna sa nanom.

Svež planinski povetarac miriše na četinare i duva sa kopna a sa mora vruć, miriše na so, lavandu, jasmin, ruzmarin, zalfiju i verbenu. Mešali su se negde na mojoj terasi i otimali za teritoriju.

Sa te iste terase, obrasle bugenvilom, gledala sam noću kako u daljini eksplodira Stromboli. Na toj terasi se danju čula samo zunzara i gušter u krovu, a noću debeli zec u žbunju, i ponekad, iz daljine motori broda koji donosi vodu.

Zalazak i pogled na Monte PorriZalazak i pogled na Monte PorriDobri ljudi i još bolji Luciano  

Ljudi na Salini su dobrocudni i tromi. Uvek zadubljeni u svoje misli ne govore ni jedan strani jezik i nisu mnogo uslužni. Ne obraćaju previše pažnje na strance i iz njih vrlo teško možete da izvućete neku informaciju. Ali su veoma poverljivi i opušteni. Luciano, vlasnik neke vrste hotela “Il Gelso” nam je iznajmio apartman još iz Londona ali videvši da smo pomalo nesrećni što taj apartman nije nudio dovoljno privatnosti ponudio nam je kuću svoje porodice iz Rima, prelep i  sasvim izolovan “Capo”. Nije za to tražio nikakav dodatni novac, otpratio nas je tamo sa svojim umiljatim ogromnim vučijakom, dao nam ključeve, izgledao vrlo srećan što smo mi srećni i nestao na tri nedelje.

Ostavio nas je da buljimo u pučinu, beremo narove limunove i smokve, i razmišljamo o tome kako je život cudesno lep. 

Romanticni vinogradiRomanticni vinogradiMalvazijaMalvazija 

RinellaRinella

...................................................

..............................................................................

Prikladno muzicko stivo:

Quiet Nights  ( Nicola Conte "Out of the Cool" Version) [re:jazz] 

Saturday Night Experience (Ron Trent Vocal) Jody Watley Saturday Night Experience Dance  

Time ( Aqua Bassino) Latinova, Vol. 2

fotografije Olga Medenica

 

 

NOVO!!!  nsarski i Belize u gostima

No man is an island, entire of itself;

 every man is a piece of the continent, a part of the main.
Ove reci John Donne-a se dalje nastavljaju sa: "smrt svakog coveka umanjuje mene jer ja sam deo covecanstva; i zato ne pitaj za kim zvone zvona; ona zvone za tebe" (Meditacija XVII u Devotions upon the emergent occasions).
Ova prepletenost medju ljudima je sudbina svaih nas i nesto o cemu svi svi znamo. Al' opet, poznajem mnoge ljude koji mastaju o tome da "odu bestraga odavde", poznajem ih koji su vec otisli bestraga, i one koji nestadose bez traga. E, tu bestragiju sam ja licno uvek zamisljao kao ostrvo. U beleskama za 11. juli 1982, veoma mladjahni nsarski je upisao: "Treba otici. Svemu okrenuti ledja, bez zaljenja i razmisljanja, i otici bez osvrta." (U to vreme sam citao Veljacica, pa je razumljivo).
Na ostrvo, dakle. Ali koje, gde? Veljacic je prvo otisao na "svetlo ostrvo" -kako voli da ga zove Pesic - pa se vratio na kontinent. R. Kruso je otisao (mada ne svojom voljom) takodje na tropsko ostrvo. Po mom misljenju, najlepsa ostrva su Kornati, ali imaju jednu manu: tamo je zimi hladno. To je, sto se mene tice, problem i sa grckim ostrvima, i sa Olginim ostrvima, i Mediteranom uopste. (Kanari, Azori, Havaji otpadaju - to je kao da odete u, npr., Frankfurt na moru. Civilizacija kao ona iz koje ste otisli, samo sto je voda okolo.)
Posle sam mislio na Cabo Verde. I jos uvek mislim.
Mozda Pacifik, kao Gogen? Ne znam, nikad bio.
I onda sam otkrio Karibe. Istina, samo mali deo. Izbegavao sam popularna turisticka mesta (iz jasnih razloga) koja ameri vole. (Jedna primedba: nikada, ali nikada necu razumeti ljude kojima je uzivanje da na plazu idu liftom - a to se u svim tim Hiltonima i ostalim turistickim grdosijama od nerdjajuceg celika bas tako radi).
Jedno od mesta koje sam otkrio u tim krajevima je Belize. Prirodna osobenost je koralni greben, drugi po velicini na svetu (iza australijskog), a uz taj greben ide i najraznovrsnije bogatstvo podvodnog sveta i nadvodnih oblika:

Belize: moreBelize: more

(Ova podvodna vrtaca ("Blue Hole") je precnika oko 300m i dubine oko 130m.) Pesak na plazama je, i po najvrelijem danu, osvezavajuce mlak. Na severnom delu obale dva najveca ostrva su Caye Caulker i Ambergris Caye. Ja sam bio letos na Caulker-u. Naseljenost: 1,300 dusa. Po ostrvu su zabranjena vozila na benzin/dizel (koriste elektricna kolica za golf), a ulice su "asfaltirane" peskom. Glavna ulica

UlicaUlica

U prirucniku na Lonely Planet za Belize pise: the atmosphere is so laid back, it's almost comatose. I bas je tako. Za one koji rone (taj sam) - raj. Ali, i bez ronjenja, ako zelite da odete daleko od razularene gomile, ovo je mesto. I tamo sam upoznao nekoliko lokalaca (evropljana/amera) koji su tu dosli da zive. Hm, dobro je da znam.
Radi ilustracije, jednog dana sam sedeo bas na ovom mestu:

nsarski 3nsarski 3

(pregledajte celu sliku) i ponovo procitao Knjigu "Robinzon Kruso" i shvatio je na sasvim drugi nacin. (Obicaj je da posetioci ostave knjige koje imaju sa sobom za nove goste, tako da tamo postoji pristojna kolekcija svakojakog stiva - ja sam uzeo Defo-a). Prizor je bas kao na slici - ziv se stvor nije pojavio tokom celog dana. Preko dvorista je tokom dana protrcalo nekoliko iguana, dve macke, i to je sve.

nsarski


divan putopis

Vrlo romanticno putovanje.
Znam mnoge koji bejahu na Siciliji,ali se retko ko setio da poseti Liparska ostrva.
Da li su ova secanja skorashnjeg datuma ?

u svakom slucaju,hvala na optimisticnom textu :)


Ovo je bilo

u septembru.

Olga


Lanzarote

je velicanstveno ostrvo,takodje ...a i Maroko je blizu :)

pozz


I Azori

fenomenalno zeleni, usred atlantika. Vikani, kravice pasu travu, necu sad, da ne ispadne ko decji sastav pored ovog Olginog ozbiljnog putopisa.


Nikada nisam bila na Lanzaroteu

Mnogi su ga pohvalili, tamo je valjda prilicno toplo i zimi.

Olga


zimi je najbolji

Quote:
Nikada nisam bila na Lanzaroteu

pa...pakuj kofere ! :))


Vrlo rado

bih ja pakovala kofere ali obaveze ne dozvoljavaju.

Olga


lepo

Dopao mi se putopis, lepo preneti utisci (a i dobra prilika da se pomene - meni drag - "Il Postino").

Zavidim Vam! =) Obilazila Lipare pre nekoliko godina i tog se putovanja i sada jasno secam. A onda... poslednji boravak na Siciliji mi, zbog relativno kratkog trajanja i obaveza, nije pruzio priliku da ponovim to iskustvo. =( Sada mi je jos vise zao (sto, izmedju ostalog, govori u prilog Vaseem putopisu). Pa, sledeci put, nadam se...


Sicilija

nije bas mala i ima dosta toga da se vidi. Posledni put kad sam bila tamo mesec dana nisam mogla da nadjem volje da obidjem ovaj arhipelag. Uostalom, ja ne verujem da covek kad putuje treba bas da juri.

Olga


kako ja volim putopise

kao da sam bio tamo (a nisam jer sam gastarbajter, i svi moji su gastarbajteri rasuti po svetu, pa stalno obilazim rodbinu i prijatelje i nikako da stignem na tako lepa i mirna mesta). Nego strah li je taj narod od tog vulkana?
Video sam puseci vulkan na Monseratu, i iskreno, nije mi bilo svejedno.


Dejane,

Nije ih nimalo strah. Navikli ljudi.
Etna ima erupciju svakih par meseci, mnogo vecu.
Jos gore Napulj, toliki grad, u stalnoj je opasnosti od Vezuva koji je veoma opasan vulkan i eksplodira otprilike svakih pedesetak godina. Sto ce reci, samo sto nije, sad mu je otprilike vreme. Iscia preko puta Napulja ne spava.
Sa zapadne strane je Campi Flegrei koji je relativno skoro (srednje osamdesete, koliko se secam) imao vise gadnih erupcija. Sada tamo ima citavo jedno spooky predgradje, evakuisano, sasvim nenaseljeno.

Olga


leteo sam helikopterom preko vulkana

spooky. Nikad ne bih to radio da mi se deca nisu popela na glavu da idemo. Sad mi je drago, ali kad treba da se odlucis da se upustas u takve avanture, razum govori ne. NO: boj se ovna...


helio_pteris = suncana ptica

I koliko te molim te kostao taj let helikopterom ?

jel si uzeo pola sata ili ceo sat ?


To je bio

neciji poklon.


helikopter

mene su obradovali sa 800$ za sat ,ali samo ja i saputnica :)

nekad umeju da ubace 4 pa onda podele, al onda nastaje jagma za sedistem do pilota. Manji (tzv skolski) avioni su jeftiniji za rentiranje nego helikopteri...narocito u Australiji,tamo su najpovoljniji...

PS.Izvini ako sam bio "indiskretan" oko cene


Tip je gazda

pa mu se moze da casti


balon je cool

ipak je najromanticniji let balonom :)


Na Panareu

se moze stici helikopterom is Reggio Calabria.
Inace, moze da se iznajmi za nadletanje preko i oko ostrva.
Madjutim, ova ostrva su toliko blizu jedno drugom da je mnogo zanimljivije ici gliserom koji je jako jednostavno iznajmiti. Ne traze da vide nikakvu dozvolu. Tip me je samo pitao da li imam iskustva.

Olga


pticija perspektiva

sigurno da je najbolje kombinovati vishe oblika prevoza radi sticanja bolje geografske perspektive.
U danasnje vreme,gotovo svako turisticko ostrvo ima u svom programu razgledanje_obilazak ostrva helikopterom.
Danas to vishe nije tako neuobicajeno.
Specijalno za americke i EU turiste,kojima to nije veliki izdatak...

Ne znam da li ste nekada probali razgledanje morskoga grebena sa malom turistickom podmornicom ?
To je takodje jedinstveno iskustvo :)


Nikada.

Palo mi je napamet. Na Kritu.
Ja, doduse, toliko pasionirano bezim od bilo kakvog organizovanog turizma da uvek propustim neke takve sjajne stvari. Moja perspektiva mora je iz usamljenih kuca, barki i jedrilica.

Olga


raznovrsnost

I ja sam stari zaljubljenik Krita (prvi put sam bio 1993 g.autom,tj feribotom iz Pireja).
Preveli, poslednja prava oaza u EU je tada josh dozvoljavala divlje kampovanje na obalama recice koja se kroz divlji kritski kanjon prosto survavala do mora gde je meandrirala izmedju drevnih palmi...tamo su se podizali mnogi "wigvami" i skupljali naslednici hipi generacije u kolektivnoj meditaciji.
Takodje je fascinatna i pecina Dikta gde je po legendi (jednoj od..) rodjen Zeus.
Krit...to je jedna predivna destinacija za putovanje :)


Krit

jeste predivan, ako znas "way around". Mnogi delovi su potpuno ruinirani turizmom i turistima.
Carobno ostrvo.
Provela sam tamo dva puta po mesec dana, poslednji put recimo septembra 2000.

Olga


Olga,

jel' poznajes Karibe?


Ne.

Svet je izgleda suvise veliki a zivot izgleda suvise kratak.
Ljudi odavde idu tamo zimi. To jest sada.

Olga


OK, poslacu ti nesto

sto ce te namamiti. I pribliziti ih. (Ja tamo idem barem tri puta godisnje, pa znam).


Verovatno su ti blizu.

Posalji, please.
Dvoje mojih prijatelja imaju tamo kuce. Barbados i Antigua. Ja sam doduse uvek zelela da idem na Martinique, Arubu i Granadu.
Steve (The Plummer) je sa Granade. On kaze da su zimi vetrovi od kojih te boli glava i breaker waves, da su leti zabe u bazenima, da komarac pored uveta peva svoju pesmu a peva je out of tune i da ajkula vreba u zalivu. Steve "The Plummer" kaze da treba ici u maju.
Kad stici svuda?
Pa ja jos nisam bila ni u Carigradu!

Olga


Dva i po sata leta odavde.

Ja sam se uglavnom sunjao po Jukatanu, Belize, Gvatemala. Pisacu ti detaljnije (imam cak i neke sasvim konkretnije ideje...you'll see).

A to za Carigrad te razumem. Ja nisam nikad bio na Kopaoniku, covece! Al' he*iga, negde dobijes, negde izgubis.


Looking forward

to that.

Olga

------------------------------------------
Carigrad i Jerusalem. Za ovo potonje, kako spakujem kofere oni zaostre.
Ti ne ljubis Evropu?


Been there, done that.

Jedino sto me u Evropi trenutno interesuje su Spanija/Portugal, Rusija (tu nisam bio), i Srbija.


Uh,

to si ti nesto na brzaka. Za Evropu ni ceo zivot nije dovoljan. Doduse, ja verujem da se lepo mesto ne moze iskusiti bez barem dve do tri nedelje.

Olga


Nije na brzaka:

2 godine Deutschland, 6 months France, 3 months Norge, 9 months England, 7 months Schweiz, 3 months Italia, sa poduzim odlascima manje vise u ostatak kontinenta. Mislim, ziveo, radio, placao racune...I've seen it, trust me.


Malo prikladne muzike,

Dodala sam gore na tekst.
Moj "Salinski mix".
Uzivaj i laku noc.
Jaaaaaaaako je kasno ovde. Mene sutra ceka suocenje za rusacima, busacima, zidarima, stolarima i ostalim sto ide uz moju glamuroznu profesiju.
Nastavak sledi.

Olga


Bilbo

Baggins,ti li si??????

A kolko ti imas godina?

Quote:
Ja sam u Srbiji bio mlad pre vise od "samo deset godina". Ja, i niko iz moje porodice nikad nije bio clan komunistickog staleza ili partije u bilo kom smislu - ovo je vazno reci). A: sa 16 godina sam prvi put isao na skijanje u Austriju, sledece godine na letovanje u St. Tropez, i Pariz, Amsterdam, Prag, Kanjiza (predivno mesto u Vojvodini) naredne na kurs engleskog u Oksford, za maturu u USA (Florida), imao sam internet adresu 1978 (istina na ARPANET-u, ali sam imao), TV nisam gledao jer je bio dosadan, svoj automobil sam vozio od 18. i njime odlazio na predavanja na fakultet, letovao sam u porodicnoj kuci na Kornatima, zimi uglavnom odlazio u tropske predele jer sneg nisam voleo, i, po diplomiranju, sa 20 godina zivota, odlucio da odem iz odvratnog Beograda u svet..

Quote:
Ja sam nekad tamo ziveo, neko vreme u NYC, neko vreme upstate.

Quote:
Bio sam..all over the place. Nema razlike da li zivis u Cikagu, Indijanapolisu, Filadelfiji, Memfisu...sve isto (osim klime). (Jedino u Koloradu nisam, ali ja planine ne volim). U poslednje vreme zivim na midvestu, ali, brate, mene jedino zanima koliko je daleko medjunarodni aerodrom. (Meni ovde sada oko 12 minuta kolima).

Quote:
2 godine Deutschland, 6 months France, 3 months Norge, 9 months England, 7 months Schweiz, 3 months Italia, sa poduzim odlascima manje vise u ostatak kontinenta. Mislim, ziveo, radio, placao racune...I've seen it, trust me.

Reci mi samo, gorim od zelje da saznam, ovaj Gandalf, je l stvarno takav dasa ko sto se prica?

Olga, izvinite na ovako ruznom i suzenom trolovanju, nisam mogla da izdrzim...ja sam jednostavno die hard fan...Divan tekst, by the way.


Nisam siguran da li je meni upuceno ovo pitanje.

A i ako jeste ne znam kako na njega da odgovorim. Ko je taj Gandalf? Bilbo Baggins?


Tebi

E odo na dno strane, da rasirim vizuru...skroooooz doleeeee je odgovor


Sarski

jos jednom genijalno. Osim Rusije.


Dr Wu

cuo sam to misljenje za Rusiju i ranije. Mene privlaci bar da vidim, ali moguce da sam totalno u krivu.


OK je misljenje,

ali zamislite: Sankt Petersburg, ili mozda vozom do Sibira? (Uvek vidim predele iz "Dr Zivago", goleme, predivne, i usto pomalo zastrasujuce.)
Samo za videti - uvek bih rado.


Stevie, e tu

si u pravu. Sibir, da. Voz interesantan. Mada mogu da zamislim da je i letenje preko Sibira doživljaj. Malo čudan, povremeno dosadan ali svakako doživljaj...


The White Goddess

bas tako kako si rekla..
zato je potrebno imati svoj auto,bilo da se iznajmi (a tamo nije skupo) ili da se dodje svojim ( sto ja vishe volim,jer onda usput svratim na Peloponez ,pa dalje...)

Jedanput sam se spustao preko Jonskog mora,skrenuvshi od Soluna prema zapadu,na Dodonu,najstarije prorociste u Grckoj ( stvoreno iz egipatske Tebe u isto vreme kada i proprociste u oazi Shiva), pa onda preko Krfa,brodom za Lefkadu,Kefaloniju,Itaku,Zakintos,pa Peloponez...pa za Krit.

Uz sebe sam uvek imao R.Gravesa i "Grcke mitove" kao i " The White Goddess" ..to su mi bili prirucnici za lokalitete i dogadjanja.Dodona i Delfi su mi kasnije postali redovni "lokaliteti" stare Grcke ..

Krit je dakako bio mesto gde je Egipat ushao u Evropu ...kako se opisivala civilizacija Knososa...ali o tome cemo mozda neki drugi put ...


Grcka je odlicno mesto.

Da li znas za Astypaleu?
Moje najnovije otkrice iz serije Grckih "pustih" ostrva.

Olga


Astypalea

Da to je ostrvo lepih peshcanih plaza blizu Nissirosa .
Od tih malih ostrvaca me najvishe fascinirao Delos kod Mykonosa,mesto rodjenja Apolona i sestre mu Artemide.
Tamo sam bio u martu mesecu,kada je manje vishe pusto i kada zalaze ameri,japanci i australijanci (kao i kod nas u Boki na pr.)
Delos je nekada bio centar Grcke.


Znam Delos.

Lovely. Tamo smo prelazili sa Mykonosa.
Astypalea je mnogo vise pusta. To je najseverniji Dodekanez, najblizi joj je Amorgos, takodje magican.
Mozda cu joj posvetiti jedan "putopis", napravila sam seriju odlicnih fotografija tamo.
kad govorimo o filmovima, kazu da je divan i Castelloriso na kome je koliko znam snimljen Mediteraneo. Tamo nisam bila jos, malo je komplikovano. Atina. pa avionom na susedno ostrvo pa onda brod.

Olga


Gruyères

Na mene je jak utisak ostavio Gigerov SF muzej u skrovitom svajcarskom selu Gruyères (poznatijem po siru).

Giger je inace dobio oskara za kreiranje i smisljanje formi u poznatom SF filmu "Alien".

http://www.pave-gruyeres.ch/webcam/

Giger Museum Bar je preko puta muzeja i evo kako izgleda:

http://www.hrgiger.com/frame.htm
.................
SMANJUJTE SLIKE!!!!!! drugi put brisem. (m.)


Čarobno ostrvo,

Još čarobniji film. Pre izvesnog vremena sam ga po sedmi ili osmi put ponovo odgledala, a impresije su jake kao posle prvog gledanja. Veliki film o malom/velikom čoveku, o njegovom balansiranju između želja i mogućnosti, uživanju u malim stvarima, i konačno umiranju, koje bez obzira na svu tragiku, nosi sa sobom poentu da je poštar Mario poginuo srećan, ispunjen svojim malim, jednostavnim životom...
Topla preporuka svima koji još nisu odgledali "Il Postina" da to obavezno urade.
PS. Olga, divan putopis.


Massimo Troisi (postar)

je umro nekoliko sati posto je zavrsio snimanje filma.
Zaista cudno.
Rekli su mi na Salini da ce po njemu nazvati neki novi putic sto uredjuju, ili su ga vec uredili i vec nazvali, nisam dobro razumela.
Inace, Nerudina kuca se nalazi u ovom Pollari, a ove ribarske kolibe (sa kupacinma) su tacno ispod. Taj krater je delimicno kolabirao u more, otuda ta litica.
Znam da se to dobro ne vidi, slicice su male ali mogu da se otvore.

Olga


Da, Massimo,

u filmu postar Mario je umro od infarkta, neposredno po zavrsetku filma. Cudno, u najboljem slucaju, ali ostaje nada da se upokojio srecan, kao i junak koga je maestralno odglumio.
Krater se nazire na fotografiji, mada vremenom moze doci i do vece erozije tla, pa da citavo selo nestane sa lica zemlje...Mada, koliko je nestvarno lepo, vise pripada moru, vodi, nego Zemlji, ovakvoj kakva jeste.


U potrazi

za izgubljenim vremenom behu i oni..u vreme dok nije bilo blogovanja..

Nije ni vazno, bitno da su i oni bili turisti..backpackeri takoreci..
A i puno su se oslanjali na gostoprimljivost domacina, zbog ogranicenosti sreDstava, moglo bi se reci..
Te se uklapaju u ovu Olginu pricu, a meni i u tvoju..

Na pitanje pitanjem.. Hut ab!!!!


Oh, sada sam googlovao "Gandalf"!

Ako su aluzije na Tolkiena, onda je shvatljivo da ne razumem. Ja o Tolkienu (Gospodar Prstenova, i to), te Hari Poteru, Jurassic Parku, Ratu Zvezda i Imperijama ne znam nista. To su stvari koje svaki klinac zna, a i mnogi odrasli, ali ja, eto, ne znam. Mozda je u tome nesporazum?

Sta je hut ab? Jel to nesto iz iste kategorije kao "Ach y fi"?


Bilbo II

Steta za Tolkien-a.Gospodar prstenova napisan je u prvoj polovini 20. veka i sa ostalim umotvorinama na tvojoj listi nema ama bas nista zajednicko osim sto je filmovan..
Na mnogim listama u Engleskoj u 99., proglasen je za najbolje pisano delo na engleskom jeziku..Probaj nekad..Tesko da ces naci jos mnogo pisaca koji toliko mogu da izvuku iz jezika.
Ja sam se u komentaru vezala za The Hobbit, njegov prvi roman, u kome se radi o jednoj veseloj druzini koja juri nekog Zmaja..
Bilbo Baggins je jedan sto prvo nigde nije hteo da ide, a posle kad je krenuo,niko vise kuci nije mogao da ga zadrzi..Kada bi se vratio kuci, onda bi svojim Hobbitima satima uz vatru prepricavao svoje dogodovstine..
Tako i ti..
A oci nam se cakle od uzbudjenja..
:0)
Ziveo je 131 godinu..pa ja htedoh da pitam..

P.S. Nemacki: kapa gore, izraz divljenja, (Kudos)


Haahaaa,

znam da sam propustio mnogo kad je Tolkien u pitanju, u uvek sebi obecavam da cu se tome jednom posvetiti. Well, nadam se.
131 godinu nemam, ali sve sto je gore pomenuto moze da se spakuje u jedan zivot ne mnogo duzi od vaseg (istina, malo hektican zivot ali rewarding).
Primer: jedne godine sam ziveo u Nemackoj (Keln) i odatle sam vozom dolazi u Beograd svakog meseca (voz 411 Hellas Express Dortmund-Atina, polazi u 2:18pm iz Kelna i stize 24 sata kasnije u Bgd.; u suprotnom pravcu voz je 410) Rastojanje 1,700km. Znaci, svaki odlazak i povratak 3,500km. Puta 12=42,000km. Iste godine sam u par navrata i skoknuo do Pariza, tako da sam izracunao da sam te godine proputovao blizu 50,000km vozom. (Sitan detalj: tada sam imao besplatnu kartu za sve vozove Evrope - znaci sve sam to obavio za dz.). Zvuci totalno idiotski, ali, eto, meni se desilo.


Izgovori,izgovori..

pa evo mene, ko u preslikanom trenutku-
postdiplomske, diferencijalne jednacine,
nije bas Keln, al je blizu..
A za Tolkien-a nikad nije kasno..ako ste i malo ostali dete..Ima kroz sve te ratove i stradanja jedna zila ljubavi i mekote..Kao Mondrianova platna sa onim pulsirajucim crvenim kvadratnim srcem ..

Kao i u Olginoj prici, uostalom.Luciano

P.S.Imadoh pre neki dan tamo kod TJ zutu minutu povodom ovog mog doc, (Genius loves Company,13. strana)..intenzivno sam taj dan mislila na vas (kad vec necete na "ti")(Wu-a i vas, da budem preciznija)

A Olga je u pravu za babe i zabe.. Osim ako vam namera nije bila da omalovazite sagovornika pominjanjem Harry Potter-a, Ratova Zvezda i.. Iako sam u tom slucaju direktno pogodjena strana, hut ab za suptilnost udarca


Kako necemo, sta necemo?!

(Za to na ti).
Nije omalovazavanje, najiskrenije. Nekako su se sva ta dogadjanja (filmovi) desavale zajedno (poslednjih desetak godina), a ja ih iz neznanja tako i pomenuh.


Modesty,

Fakat jesu babe i zabe.
Ali, ja sam to sve ispratila, ukljucujuci Pottera, tako da mi nije bila namera da omalovazim sagivornika (koji bi mi onda sa pravom mogao reci: "ha, look who's TOLKIng!"

Olga


Vodaaaaa

u koaksijalnom
NIje se odnosilo na vas Olga nego na nsarskog.Ali on je shvatio, sve se razjasnilo...opsta idila


Miaw.

Olga


Nsarski!

Pa sta ste sve smesali gore u istu corbu?
Filozofski, estetski i generacijski.

Pa brukate zabca Michigana!

Moracete sad na popravni i lepo da pocnete od Rata Zvezda. Harry Potter i Jurassic nije potrebno, ali prava bubalica moze i tamo da baci pogled.

Olga


U vreme kad su ljudi oko mene

gutali Tolkiena (to je bilo na post-diplomskim), i uglavnom 24 sata dnevno zauzimali kompjutere, ja sam se borio sa stohastickim diferencijalnim jednacinama koje je predlozio Dr Wu. Pa nisam stigao.


SDE

su mnogo zanimljivije od convoluted priča o germanskim ratovima.

Hoće se reći, niste mnogo propustili.


Well, nikad ne bih menjao jedno za drugo

ali, cini se da za ucenje matematike psiholoski postoji vremenski "window of oportunity" i ja sam ga iskoristio. Nazalost, i za ucenje Tolkiena izgleda postoji isti takav window koji sam propustio pa je sada to teze nadoknaditi. Ali, ne bih se menjao, rekoh.


Nije kasno

Znam neke koji sa pedeset i kusur otkrise cari doticne literature.
I meni nepoznata (matematika je kriva, manje advanced, doduse, plus odvratno masinstvo), ali racunam, imam jos do penzije, a onda sve sto mi je promaklo.
Ponajvise putovanja, medjutim.


Ne znam za putovanja

pre bih rekao život, iskustvo. Imam drugare koji proputovaše pola sveta ali kroz sve prođu k'o pas kroz rosu. U Japanu traže prvi restoran da žderu i gledaju da li im radi GPS receiver, u Švici samo ganjaju fondu (j*$! ih fondu) i čokolade.


Dr Wu,

mrzim to isfrustrirano i na brzaka, lepo je Olga rekla, treba makar par nedelja za svako putovanje. U godinama kada se privredjuje po zapadnjackim uslovima, ubedjujem sebe da je i nedelju dana OK.
Turisti su velike napasti, mada i sama pokleknem da, recimo, obavezno probam pastel de nata (portugalsko cuveno pecivo, Dejan ce to bolje znati), i potrazim ih i u Sintri (lose) i u Pasteis de Belem (fenomenalna poslasticarnica k'o apoteka u Lisabonu, otvorena negde 1830 i neke). Drugari cak donosili iz Newarka, iz lokalnih portugalskih restorana, ali nista kao u Belemu - sveze, mirisljave, slatke, za sedam dana sam se tri puta vracala, iako me put nije nanosio.


Dobro je kad provedes vreme

a jos je bolje kad poznajes nekog urodjenika. Ja u poslednje vreme samo tako idem. Cak mi je uspelo da se lepo provedem u Briselu, jer sam poznavao neke tamo.

A pasteis de nata, to je skroz dobro, al izbegavam.


Kako onda beskicmenjak, Dejane,

evo vidite da imate karakter, kada mozete odoleti ovom socnom kremu u lisnatom testu...


Cokolade

Inace, Amerikanci u superlativu, kao ultimativne, jedino navode belgijske cokolade?!


Englezi, kad hoće

da ti uvale neki kolač sa blesavim ukusom uvek kažu: with belgian chocolate. Inače, Englezi svoju čokoladu prave s biljnim maslom- i nemaju (ili ne vole) milk chocolate (osim iz uvoza). Što ja nalazim malo čudnim imajući u vidu 80M krava (i, mislim 20M ovaca) koliko ih živi na ostrvu.


Doctor Wu

"L'Artisan du Chocolat"
89 Lower Sloane street

moze i preko interneta (www.artisanduchocolat.com)

Ima je francusko ali u stvari su "domace".

Posebno preporucujem Earl Gray i sa (svezom) nanom.

Olga


Earl Gray

je jedina stvar na koju sam se stvarno navukao u UK (da budem iskren, bio sam navučen od ranije). Mada nikako sa mlekom! Kakva skaradnost: čaj sa mlekom!

Hvala za preporuku (volim tu englesku slabost prema Francuzima)! Ima ovde neka Bellina Chocolate House, na All Saints Passageu (koja je naravno prepuna belgian chocolates).


Earl Grey

se nikada ne pije sa mlekom. Pije se iskljucivo sa limunom. To na zalost znaju samo posh Englezi...

Caj koji se pije sa mlekom jeste npr. English Breakfast tea.

MaxMagnus the posh

p.s. Cuo' od very very posh English people :)


Koji Earl

Gray? Ma, pravo zboriš, MaxMagnuse, ovi Cambridge commoners nemaju pojma sa životom.


Doktore Wu

ne zelim da zvucim prepotentno, ali vasi Cambridge commoners nemogu da se ipak porede sa mojim Windsor commoners-ima :)...

Cheers,

MaxMagnus the old king


Ma, samo ti

zvuči prepotentno, šta te boli uvo, neće niko da primeti. Ja verujem da i oni iz Slough-a pričaju isto za sebe.


Doco,

ne vidim nikakvog razloga da se uzbudjujete oko jednog obicnog Earl Grey caja sa limunom ili bez.

Evo ja vas umesto caja pozivam na jedno pivo...kad budete imali vremena...

Take it easy :)

MaxMagnus the Teadrinker


Uzbuđenje??

još earl grey. MaxMagnuse, dvostruki (?) zemljače, totalno si me misinterpretirao (why? is it me?). Može pivo, ali samo ako je on me. Često idem put New Foresta pa mi Windsor/Slough (:)) dođe nekako na pola puta. Saljni koordinate na .


Tako je maxmagnuse!

Mleko u Earl Gray = bogohulno.
U vezi djakonija sa cajem preporucujem i sorbe (moderni Japanski restorani). Nikako sladoled, i to se pravi, ali mleko i krem su suvise jaki pa ubiju ukus caja koji je delikatan.

Olga


All Saints kod Portobello

Road-a?
W11?

Olga


Ne, Olga

u Cambridgeu, mislim da bi post code trebalo da bude CB2 (ako tražiš na multimapu). All Saints Passage je mali pasaž od St John collegea prema st andrews street, praktično izlazi na Jesus Lane (ovo ako znaš C.).


HOTEL Chocolat

Mi od ovih kupujemo. Imaju club od preko 100,000 clanova u UK i mislim da jure kvalitet po celom svetu. Zena mi kaze (ona nam je referent za cokoladu u kuci) da imaju prodavnicu i u Cambridge-u (mozda pricate o istoj prodavnici).
Ja pravljenje cokolade vidim kao svoj near-term (sledeci) hobi (nisam jos stavljao u spread-sheet no ne cini mi se kao skup hobi).


Uuuu, ovo

se mora overiti. Hvala, Milane! I (mnogo) lepa ideja za hobi.


ja ladno

caj s mlekom (half&half tacnije) a nemam veze s engleskom...go figure!


Najbolja cokolada na svetu!

Je Svajcarska: Teuscher radnja u USA

Address: 9548 Brighton Way
City: Beverly Hills State: California Zip: 90210 Country: USA
Phone: (310) 276 2776 Fax: (310) 276 5691
Website: http://www.teuscher.com/northamerica.php
Description: Welcome to the world of teuscher Chocolates of Switzerland!

Inace, oni imaju radnje u New Yorku u Rockefeler Centru, odmah preko puta SAKS Fifth Ave. i na Madisonu i 74, zatim u Vegasu u Aladinu, u Zurichu i na aerodromima u Switzi... sva ova mesta sam licno obisao vise puta, jer sam u vecini gradova i ziveo... Naravno sada ih ima po celom svetu, vidite sajt...
ko proba kajace se jer ce se navuci....


Domaca dekadencija

Letos sam od prijatelja iz Bg dobila na poklon asortiman domacih cokolada koje neka teta pravi potpuno svetski.
Proverite na adorechocolat.net, meni se mnogo dopalo.
Ja volim da otkrivam male radionice cokolade, kojih u NYC ima bas puno. Nekad su super (kao Bruno Bakery cokoladice), a nekad odvratno masne (Australian, inace, odlican im je sladoled).
Testirala sam i belgijske i domace cokoladice (mislim na US), i francuske i svajcarske, ali nesto potpuno neverovatno i posebno su bile vegan truffles koje su moji vegan drugari, kuhinjski majstori, prosle godine poklanjali za Bozic prijateljima, a sve iz domace radinosti (oni inace prave cak i domacu bozu!) - to je bio tako bogat koncentrat ukusa kakaa i raznih nuts & spices, heavenly!


Film Le Chocolat

mozda ne bi trebalo izostaviti kad vec nabrajamo sve ove cokoladne divote.
Inace, i sama sam se okusala u pravljenju domacih "truffles".
Odlicna zabava i jos njam njam rezultat.

Olga


I Johnny Depp

kao gipsy, to mu dobro pristaje.
Moj brat je radio na montiranju zvuka za ovaj film, kaze da su imali neogranicene kolicine cokolade, solidne belgijske, toliko da mu se bilo smucilo posle druge nedelje.


Lucky

tvoj brat.

Olga


Ma srecan je on

najvise kad dobije Bajadere, njih najradije prozdire.


Zaboravih da kazem...

Zaboravih da kazem najvazniju stvar: NAJBOLJE SU Champaign truffles... to je prava dekadencija!


Cokoladni paket

Ja jednom u tri meseca saljem paket za Englesku sa cokoladom i konditorskim proizvodima odavde.Do 2 kg slatkisa za Modesty-nu prikolicu, da je mine zelja :0)


Ko je rekao belgijske čokolade?!

Ljudi, to nije čokolada, to je životni cilj!

Mojoj komšinici poslao na prezent njen drug, tada slovenački ambasador u Belgiji, belgijske čokolade i čokoladice...ne one u kutiji, nego "rukom brane", ne iz poslastičarnice, nego čokoladne radionice, gde oni veliki magovi čokolade, svojim zlatnim prstićima i sve ovaaako prave te čokoladne bobone...

bilo je tu svega, morskih konjica u nijansama karamela, školjki u prelivima od bele do crne čokolade, nekih topljivo belih cvetova, fantastičnih uljano crnih listova-latica sa pijanom višnjom umesto kapljom rose...sve u šuš-šuš papiru svilenkasto- masnom- prozračnom, u elipsastim, kao za čudne šešire, satenastim kutijama, lagačkim kao dah...

a ona na dijeti, kao "predivno, ali ja stvarno ne bih smela, ali zaista, molim te" i sve ono tup! pred mene...moji su me odvukli kući dok sam pokušavala da pojedem poslednji taftani papir...

Belgija, to je zemlja! Ko napravi takvu čokoladu, taj je božji poslanik na zemlji...ja sam vojnik njihove vojske, ja bih pratila njihove čokoladne korake do na kraj sveta i molila se u njihovim nugatnim hramovima, sa daškom cimeta i kao rubin crvenim, mamurnim višnjama !


TO se zove

strast!


Bio proslog meseca u Briselu

navukao se na cokolade kao manijak. Skupo, usi otpadaju. Kupio poklone, i posle, u avionu, raspakovao par kutija, pa krao po cokoladicu dve, da se ne primeti. Narkomanija je to teska.


Ali su...

...vredne, priznaj, mogli bi da ih prodaju na gram, gram čokolade - gram zlata...narkomanija!? Mogli bi da me vode hipnotisanu za jednom školjčicom, ono je prosto strašno!


Dejane, koje su Vam omiljene

Dejane, koje su Vam omiljene - cisto da razmenimo iskustva. Ja sam takodje ljubitelj istih.


pierre marcolini

chocolatier.


Dejane,

Ne znas ono sto sam gore spominjala?

www.artisanduchocolat.com

Gore preporucih Earl Gray i svezu nanu, ima takodje Tabacco, karamele u crnoj cokoladi + morska so....
Delight

Inace, on je Brit, ne francuz kao sto bi ime sugerisalo.
Cokolade su sve sveze, sve u istim kalupima i drze se na sobnoj temperaturi. Rok trajanja im je samo par nedelja jer nisu konzervisane.

Radnjica mala i predivna i moze da se proba.
Ali, isto kao sa parfemima, probas par i vise ne mozes....
Mmmmmm.....

Olga


I ovaj belgijanac

ima caj i ostale perverzije. A dizajn kutija. Idemo kod ovih tvojih jednom.


I "moj" ima strava kutije

Sasvim jednostavne a vrlo velike su od ruzinog drveta.

Olga


Vidim da znate znanje. To je

Vidim da znate znanje. To je prava.


neponovljivo :))

Jelica Greganović wrote :

Quote:
Ljudi, to nije čokolada, to je životni cilj!

Mojoj komšinici poslao na prezent njen drug, tada slovenački ambasador u Belgiji, belgijske čokolade i čokoladice...ne one u kutiji, nego "rukom brane", ne iz poslastičarnice, nego čokoladne radionice, gde oni veliki magovi čokolade, svojim zlatnim prstićima i sve ovaaako prave te čokoladne bobone...

bilo je tu svega, morskih konjica u nijansama karamela, školjki u prelivima od bele do crne čokolade, nekih topljivo belih cvetova, fantastičnih uljano crnih listova-latica sa pijanom višnjom umesto kapljom rose...sve u šuš-šuš papiru svilenkasto- masnom- prozračnom, u elipsastim, kao za čudne šešire, satenastim kutijama, lagačkim kao dah...

a ona na dijeti, kao "predivno, ali ja stvarno ne bih smela, ali zaista, molim te" i sve ono tup! pred mene...moji su me odvukli kući dok sam pokušavala da pojedem poslednji taftani papir...

Belgija, to je zemlja! Ko napravi takvu čokoladu, taj je božji poslanik na zemlji...ja sam vojnik njihove vojske, ja bih pratila njihove čokoladne korake do na kraj sveta i molila se u njihovim nugatnim hramovima, sa daškom cimeta i kao rubin crvenim, mamurnim višnjama !


Ah!

:)))


Evo sta sam ja trazio

cim sam stigao u Tokio. (Ovo je kafana tamo).

Ili, sto rece Gorki u romanu "Na Dnu": Miserable beings seek company of other miserable beings - then they are happy.
(Ovo je citirao Ruski Hrt, sa zescim ruskim naglaskom, razgovarajuci sa Lady, u "Lady and the Tramp", koja se rasplakala kad je saznala da je Tramp imao veze sa malom meksikankom - ili kako chihuahua rece: Maria Conchita Chiquita Chihuahua, my seeester, I theeenk.)


Javlja mi se

Da dete u tebi vodi glavnu rec..Dakle pravac knjizara..pa The Hobbit, za pocetak :0)
P.S.Dobar ti ovaj Mondrianov beli kvadrat..
Samo treba malo nize desno da bude..


Well,

nisam mnogo obracao paznju :)) Who cares, anyway.
Nazalost, knjizara ce morati da saceka jos malo - moram danas da vozim u Cikago: 5 sati ubistvene dosade.


Probaj

Eh, Art Institute of Chicago. Tu sam danima sedela pred Mondrijanom i plakala..

Srecan put
P.S. Ann Arbor?


Znam (I hate to say this) bio sam mnogo puta.

Ne, ja sam u St. Louis-u, oko 300 milja na jug.

Danas je rodjendan Edvardu Munch-u. Evo kako Google izgleda:


Ma znam

da jesi..
Mislila sam, probaj ispred Mondrijana da places
Super je


Aha,

to mi nije palo na pamet! Ja bih mogao da placem samo ispod De Chirico-a (i Kle-a), ali u Cikagu imaju samo one odvratne articoke. Ali kad vidim njegove uzasno melanholicne vozove iza zida...


Eh, vetroviti

..svasta je mene tamo rasplakalo..Najpre, ipak jedan Henry Moore u ulazu neke zgrade, ne mogu sada tacno da se setim gde..


Bas prija

ovako nestedimice serviran desert, sa svim mirisima i zacinima u hladne dane. Moram jedino upitati za vinsku kartu, jer mi je ovo buljenje u pucinu i okus smokve definitivno "izvuklo zicu" i ruka poseze za (jos uvijek) praznom casu )))
Malo je reci da ambijent izgleda neobicno, sudeci po fotografijama i prici. Surovo i nadrealno, ali zraci toplinom...
Sve ljudsko se doima kao na trenutak zakaceno za kopno, sto ceka da bude saprano morem ili pobrisano vjetrom kao gumicom.
Ako ikad krenem tamo, bice to sigurno sa tovarima sketching materijala.


Na Salini se proizvodi

Malvazija, koju zovu Malvasia di Lippari, ali pod tim misle arhipelag a ne na ostrvo Lipari.
Belo dezertno vino.
U septembru sam gledala kako se to pravi, mali su vinogradi, uglavnom naprave 3-4 nevelika burenceta. Neki gazda je u blizini kuce gde sam zivela pripremao je grozdje, ja sam ga spijunirala. To je ogroman posao. Kad oberu grozdje stave ga u nekakve drvene ramove sa mrezom ispod. Samo jedan red grozdova. Onda je gazda dolazio svaki dan, tri nedelje, gledao grozdje, mrdao ga, prevrtao i nocu pokrivao. Imam fotografije ali nisu mogle da stanu u post.
Vino je predivno i ja sam ga pila hladno.
Malvazija je prilicno skupa ali kad sam videla koliko je rada potrebno da se napravi, nije ni cudo.
Stona vina na Salinu uglavnom dolaze sa Sicilije.

Olga


Malvazija,

E..ovo je JAKO zamimljiva pricica :)

pio sam Istarsku Malvaziju,ali Liparsku ...?
zvuci jako dobro :))


Shmoozin, Shumar

Dodala sam jos par fotografija na kraj teksta, a propos vina i vinograda. Dosta su vece kad se otvore.

Olga


Star Wars Origins - The Lord of the Rings

George "Uncle" Lucas has often cited The Lord of the Rings as a major influence on Star Wars.

vidi :

http://www.spookybug.com/origins/lotr.html


Zanimljivo.

Nisam znala.
Ali ne cudi me.

Olga


aha..

meni je zanimljiva paralela tzv "negativnih junaka",tj. Goluma i Darth Vadera.
Golum je taj koji na kraju unistava prsten moci,i reshava celu stvar (Frodo je vec bio posustao).
Tako i Lord Veider odigrava poslednju scenu unishtavajuci Emperora...reklo bi se nenadano...ili sto ce reci : "nikada se ne zna " :)

pozzz


Vidim paralelu,

1. I jedna i druga prica su o iskonskoj borbi izmedju dobra i zla
2. Oba glavna junaka vode borbu ne samo protiv zla "licno" vec i protiv sopstvene podloznosti zlu
3. Paralela Darth Vader i Golum (da ne ponavljam tebe)

Kljucna razlika izmedju ova dva, a u korist Star Wars je sledeca: u Gospodaru prstenova glavni junak pobede dobrog nad zlim, heroj, je olicenje nevinosti, naivnosti i cistote. Tako reci, naturscik dobrica.
U Ratu Zvezda, "dobro" je filozofija, nauka, religija i disciplina.
Svesna sam takodje da je ovo stvar senzibiliteta.
Ja licno cesto citiram Star Wars.
Jedan od omiljenih citata (vrlo istinito, vrlo poucno):
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF THE DARK SIDE

Hej, pa pola ovih politickih diskusija koje se vode bi drugacije izgledale kada bi se samo setili tog citata!

Eh, ja se raspricala.

Olga


"May the force be with you"

“Fear is the path to the dark side.
Fear leads to anger. Anger leads to hate.
Hate leads to suffering.”

- Master Yoda


Sebicnost

Ja sam uvek stavljao sebicnost kao polaznu tacku svih puteva to the dark side - any shade of the dark.


Tako je...

...u Star Wars-u su svi bili sebični prema Anakinu, pa je dečkonja odlepio... A da su mu malo više pažnje posvetili... Ko zna, možda George Lucas i ne bi zaradio silne pare na serijalu?
:-)


Ja sam mislio na sebicnost

Ja sam mislio na sebicnost osobe koja ima manu kao uzrok te mane, ne na sebicnost drugih prema nekoj osobi koja onda zaluta :)


Naravno

da sam shvatio, i u pravu ste, samo želim da kažem da je spavanje i nedovoljno reagovanje na zlo na neki način učestvovanje u lošim stvarima... Tako nekako, nadam se da me razumete...


Razumem :) Ja prvo napisem a

Razumem :)
Ja prvo napisem a dublje razmisljam ponekad samo ako moram :)


Shumar + Milan

Obojica, spot on.
E, sad:
Saberimo ova dva komentara i proturimo celu nasu politicku situaciju (od rata pa na ovamo) kroz taj filter, i to je to.
Necemo ovde o politici, ipak, nije lose odrasti na principima iz Ratova Zvezda.

Sooo lucky.

Olga

PS: nsarski, vidite da ste propustili.....


Attractors

Shumar je naveo quote koji se odnosi na dete kod kojega postoji strah (Sky+ nesto ovih dana vrti Star Wars pa sam se i sam podsetio :).
Meni je strah indirektan put, attractor, jedan od katalizatora sebicnosti (npr hocu da se zastitim no matter what).
Nema previse tih attractora, pored straha - sweet shining materijalnog dobra, strast za drugim formama moci, vlasti i, neka jos NSarski umuti nesto gena, to ti je to.


sebicnost proizilazi iz straha

takodje...

Isto kao sto upotreba sile oznacava NESPOSOBNOST da se odredjena situacija reshi mirnim nenasilnim putem.


Plemenitost

dobrota, moralnost i ispravnost su superiorne osobine, nesumnjivo.

Biti gmaz je dosta lako, ne trazi nikakvu zrtvu, disciplinu a ni posebno umece.

Tako bar ja mislim.

Olga


You cannot believe in GOD until you believe in yourself.

MY nature is love Him (GoD).
And therefore I love.
I do not pray for any-thing.
I do not ask for anything.
Let Him place me wherever He likes.
I must love Him for love's sake.
I can not trade in love.

Everything can be sacrificed for truth, but truth cannot be sacrificed for anything.
.............
smanjujte slike! drugi put ih brisem. (m.)


Principi

Ja sam to vec negde rekao na blogu, no ne secam se gde.
Principi su crno beli abstrakti obojenog sveta oko nas.
Tako, mnogi, skoro svi, ali mozda ne svi, principi su vrata u moralne kontradikcije, ko ima hrabrosti da ih otvara.
Da nebih ostao nejasan, ja mislim da istina moze da bude zrtvovana u mnogo situacija.


Ma kakav master

Master čega? Propasti? Čovek nema pojma, ali voli etikete - master, jedi, ovo - ono, ničim izazvani uobraženko... Ništa pametno nije uradio, nijedan potez pravilan nije načinio, ništa nije tačno predvideo - ali je pun ega, samo deli loše savete. Za njegovo vreme je Republika pukla po svim šavovima, nesposobnjaković jedan. Nije ni hrabrosti imao, nego se sakrio u neku močvarštinu da sačuva rođenu guzu na duže vreme... Totalni demagog - nepragmatik. Nije prstom mrdnuo da se potrudi oko Luke Skywalkera, nego ide linijom najmanjeg otpora, jer, kako reče, ovaj je brzoplet (a upravo je Yoda sve vreme brzoplet), a njemu je teško da se trudi oko lošeg učenika (a veze nema - završi dečkić priču), a postoji još jedan Skywalker (Lea)... Sve što možeš danas, ostavi za sutra - pih... Ni početak ni kraj nije predvideo/sagledao. Propala firma! Neračunajući fizički izgled, Yoda je ČUDO loš lik... Slabić-nesposobnjaković na izuzetno visokoj poziciji... :-)


Taman posla

Pa Anakin je ultimativna snaga i dobro u serijalu - sve je sam započeo i završio. A nisu mu verovali, sputavali ga, zapostavljali. Najgoru je sudbinu proživeo, nije od nikoga dobio pomoć, pa je opet našao snagu ni iz čega da iz totalnog ludila i zla - pobedi zlo. U svakom slučaju, čika Vader je najmoćniji lik kako god okreneš, i u dobru i u zlu. A to što je imao učitelja slabića, ekipu oko sebe koja nije shvatala šta se zbiva... Kao više glava bolje razmišlja - pa ne baš u Star Wars-u! Ni kraj nisu mogli da predvide ti džedaji, so much about the force...
Naravoučenije - kada vidiš istu stvar iz svih uglova, zezutniji, iskusniji i pametniji si! :-)))


Vodzo

Ja mislim da je Anakin snaga ali i slabost u isto vreme, on je tragicna zrtva. Velika snaga zavedena ucenjena i izmanipulisana. On je podlegao jer je verovao vise u snagu, moc, disciplinu nego u princip ispravnosti. Svi se mi sa ovom dilemom susrecemo, stalno.
U njemu, naravno, nije sasvim ubijena "zlatna kap dobrote" sto bi rekao Niche.
Anakin je duboko tragican lik.
Anakin meni simbolise zrtve nacizma sa "one strana". Ljude koji zrtvuju principe zarad ambicije, ljude koji popuste pred instinktom "prezivljavanja" i odbace "viteske" ideale.

Olga


Hvala

To je to - slažem se. Ono što sam hteo da kažem je da postoji puno Anakina, grešnih, ali za određene stvari sposobnih ljudi, koji ne bi bili to da su shvaćeni i da im se pruža neka prilika. Isto sam hteo da napomenem da nikako nije viteški što su takvog tragičnog lika ostali vitezi ostavili na cedilu (naravno da se to može projektovati i na stvarne ličnosti), nisu mu pomogli.
Evo da skratim - ovo je moje trivijalno razmišljanje, neka slaba "analogija" - da nije svetska zajednica bila toliko surova prema Nemačkoj između dva Svetska rata - ko zna, možda bi silni životi bili spašeni? Slažem se unapred - Nemci su ti koji su izabrali pogrešan put, i mnogo zla naneli, ali mene interesuje - da li je ostatak Sveta mogao da spreči takvo zlo? Ubeđen sam da je mogao, naravno, lako je biti General nakon bitke... I to je univerzalna stvar, primenjiva na sve ostale konflikte, što masovne, što individualne. Samo to - treba se truditi i pomagati-menjati, a ne kuditi i otpisivati ljude-zajednice sa očiglednim manama...


....moj mali

sin , koji neverovatno sve kapira i ima neponovljive komentare u povezivanju ponudjenih cinjenica,(kao sto to samo deca mogu), nije uopste ukacio zasto je Anakin postao Dart Veder, posto je posrnuo, jer mu se ovaj, izuzetno dopadao pre toga, a i Dart mu nije bas potpuno gadan , nego mu izaziva i postovanje,(morali smo i kostim za Halloween da nabavimo),nekako oseca taj medjuprostor u osnovnim karaterima ovih likova.


Let's sum it up a bit :)

Kevin Smith, Chasing Amy, 1997

HOOPER:..
Always some white boy gotta invoke the holy trilogy. Bust this - those movies are about how the white man keeps the brother man down - even in a galaxy far, far away. Check this shit. You got cracker farm-boy Luke Skywalker, Nazi poster boy - blond hair, blue eyes. And then you've got Darth Vader: the blackest brother in the galaxy. Nubian God.
BANKY
What's a Nubian?
HOOPER
Shut the fuck up! Now Vader, he's a spiritual brother, with the force and all that shit. Then this cracker Skywalker gets his hands on a light-saber, and the boy decides he's gonna run the fucking universe - gets a whole Klan of whites together, and they're gonna bust up Vader's hood - the Death Star. Now what the fuck do you call that!
BANKY
Intergalactic Civil War!
HOOPER
Gentrification. They're gonna drive out the black element, to make the galaxy quote, unquote safe for white folks.
HOLDEN
But Vader turns out to be Luke's father. And in Return of the Jedi, they become friends.
HOOPER
Don't make me bust a cap in your ass, yo! Jedi's the most insulting installment, because Vader's beautiful, black visage is sullied when he pulls off his mask to reveal a feeble, crusty white man!
They're trying to tell us that deep inside, we all want to be white!


Da ne govorimo...

...kako je Imperator i desna mu ruka uveo red i rad u Galaksiju, nova radna mesta, stabilnost, mir i blagostanje. Pa šta mislite - da svi oni svemirski brodovi i fully-operational battlestations rastu na drvetu? Taman posla! Koliko tu truda, razmišljancije, nauke i umeća treba uložiti! Pokrenuti industriju, mala i srednja preduzeća, privatizovati nasleđena javna preduzeća, zaposliti horde radnika! Sve to košta, koliko piva, neprospavanih noći... Eh, eh, uvek se nađe neko kome smetaju dobre stvari...
(Šalim se...)
:-))))


angie

Podseti me tvoja slatka pricica na muke po Pavlu.
Zato, pazljivo na francuskim aerodromima :0))))
Jooooj, ljudi, ja totalni Star Wars freak, cak sam i na nekim online kvizovma o trivijalijama iz Star Wars dobijala nagrade :0)
Bolje da ne pocinjem..


Olga

super je reportaža, fotke mi bolno da gledam dok sedim okružena novosadskom izmaglicom, ali ću se utešiti tako što ću pustiti da mi svira Nocola Conte!!
By the way, i sama volim osrtva. Naročito bih volela da vidim jedno: Đavolje osrtvo, Francuska Gvajana. Pitanje da li bih znala za njega da nije omiljenog mi filma "Leptir", sa Dastinom Hofmanom i Stiv Mek Kvinom. Već sam na nekom blogu u tome pisala, nema veze, ponoviću. Tamo se još uvek nalazi zloglasni zatvor u kojem je skončao čuveni falsifikator Luis Dega, kojeg je Hofman maestralno odigrao. Zatvor je bio smešten na ostrvo jer je opasano hridima i jer sa njega nema odlaska. Moja drugarica je bila i napravila fotke. Danas su ruševine zatvora obrasle u egzotično bilje. Plavo nebo, palme, rajski pejzaš i paklena istorija...


I nad Londonom je nebo olovno,

a magle vise nikad nema, ukinuli su maglu.
Odlican film Leptir, videla sam ga vise puta.
By the way, u Evropi, Capri izgleda pomalo kao tropsko ostrvo.

Olga


Podno Kopaonika

je magla kao testo gusta. A Djerekare tiho kao baba. Nesto mi ove ovce nece da zvacu dobro, ko zna sta je Hranislav kosio letos, ne cuju se ni medenice, tako lose jedu, muka jedna.

vas Stanoje iz Djerekara


Zvecane

vec sam tamo!
Ovo ti je lovely!
A Medenice se bar ovde cuju.

Olga


Uh

Evo, taman da umocim kockicu cokolade (nista fancy, obicna Nestle) u kafu, kad mi upade u solju od silnog uzbudjenja. Inace, pravi ljubitelji i poznavaoci , kazu, gleda po kolicini kakaa unutra. Dakle, sto crnja to bolja. A ostalo su kolaci, a ne cokolade.


ej ganesh

ja probala sa 91% kakaa i nije bila toliko dobra. pravi poznavaoci kazu i da mozes oceniti po zvuku koji dobijas kada je lomis, a kazu i da debljina cokolade utice na organolepticki kvalitet iste.....


Na obliznjem ostrvu Lipari su

bili kampovi za obuku ustasa, neposredno pre pocetka Drugog svetskog rata. I oni su znali da uzivaju...


R

Nisam to znala!
E bas su se uvalili!
To je inace najvece ostrvo arhipelaga, na njemu postoji duuuugacka plaza a tamo su inace i one cuvene bele stene (pumice).

Olga


No man is an island, entire of itself;

every man is a piece of the continent, a part of the main.
Ove reci John Donne-a se dalje nastavljaju sa: "smrt svakog coveka umanjuje mene jer ja sam deo covecanstva; i zato ne pitaj za kim zvone zvona; ona zvone za tebe" (Meditacija XVII u Devotions upon the emergent occasions).
Ova prepletenost medju ljudima je sudbina svaih nas i nesto o cemu svi svi znamo. Al' opet, poznajem mnoge ljude koji mastaju o tome da "odu bestraga odavde", poznajem ih koji su vec otisli bestraga, i one koji nestadose bez traga. E, tu bestragiju sam ja licno uvek zamisljao kao ostrvo. U beleskama za 11. juli 1982, veoma mladjahni nsarski je upisao: "Treba otici. Svemu okrenuti ledja, bez zaljenja i razmisljanja, i otici bez osvrta." (U to vreme sam citao Veljacica, pa je razumljivo).
Na ostrvo, dakle. Ali koje, gde? Veljacic je prvo otisao na "svetlo ostrvo" -kako voli da ga zove Pesic - pa se vratio na kontinent. R. Kruso je otisao (mada ne svojom voljom) takodje na tropsko ostrvo. Po mom misljenju, najlepsa ostrva su Kornati, ali imaju jednu manu: tamo je zimi hladno. To je, sto se mene tice, problem i sa grckim ostrvima, i sa Olginim ostrvima, i Mediteranom uopste. (Kanari, Azori, Havaji otpadaju - to je kao da odete u, npr., Frankfurt na moru. Civilizacija kao ona iz koje ste otisli, samo sto je voda okolo.)
Posle sam mislio na Cabo Verde. I jos uvek mislim.
Mozda Pacifik, kao Gogen? Ne znam, nikad bio.
I onda sam otkrio Karibe. Istina, samo mali deo. Izbegavao sam popularna turisticka mesta (iz jasnih razloga) koja ameri vole. (Jedna primedba: nikada, ali nikada necu razumeti ljude kojima je uzivanje da na plazu idu liftom - a to se u svim tim Hiltonima i ostalim turistickim grdosijama od nerdjajuceg celika bas tako radi).
Jedno od mesta koje sam otkrio u tim krajevima je Belize. Prirodna osobenost je koralni greben, drugi po velicini na svetu (iza australijskog), a uz taj greben ide i najraznovrsnije bogatstvo podvodnog sveta i nadvodnih oblika:

(Ova podvodna vrtaca ("Blue Hole") je precnika oko 300m i dubine oko 130m.) Pesak na plazama je, i po najvrelijem danu, osvezavajuce mlak. Na severnom delu obale dva najveca ostrva su Caye Caulker i Ambergris Caye. Ja sam bio letos na Caulker-u. Naseljenost: 1,300 dusa. Po ostrvu su zabranjena vozila na benzin/dizel (koriste elektricna kolica za golf), a ulice su "asfaltirane" peskom. Glavna ulica:

U prirucniku na Lonely Planet za Belize pise: the atmosphere is so laid back, it's almost comatose. I bas je tako. Za one koji rone (taj sam) - raj. Ali, i bez ronjenja, ako zelite da odete daleko od razularene gomile, ovo je mesto. I tamo sam upoznao nekoliko lokalaca (evropljana/amera) koji su tu dosli da zive. Hm, dobro je da znam.
Radi ilustracije, jednog dana sam sedeo bas na ovom mestu:

(pregledajte celu sliku) i ponovo procitao Knjigu "Robinzon Kruso" i shvatio je na sasvim drugi nacin. (Obicaj je da posetioci ostave knjige koje imaju sa sobom za nove goste, tako da tamo postoji pristojna kolekcija svakojakog stiva - ja sam uzeo Defo-a). Prizor je bas kao na slici - ziv se stvor nije pojavio tokom celog dana. Preko dvorista je tokom dana protrcalo nekoliko iguana, dve macke, i to je sve.


bas

bas lepo :))


Thanks, Brook.

Nigde nisam video toliko srecnih ljudi kao na tom mestu. Kad je ovde sneg i "ludnica" civilizacije, dobro je znati da "ono mesto" postoji, pod suncem, i ceka te (3 sata leta odavde). Inace, u vezi sa opstim pitanjem "odlaska", ima zanimljiv intervju sa Veljacicem ovde


e sad jos samo

da ja sebi nadjem "ono mesto" :)


What's wrong with this one?

No shopping malls?
Kad sam pitao zenu telefonom pred odlazak da li ima tamo nesto da se kupi, ona upita: Kupi? Da, rekoh, sitnice. Aha, kaze, sitnica ima, ali drugog...


nothing

just, it's not mine...but maybe someday :)


Property na Belize-u

je veoma affordable. Naravno, ne ocekuj luksuz. S druge strane lobster vecera (od pravog langusta, ne onaj hlap sto se po americi protura kao lobster) je $5 u kafani. Ako volis seafood, to je prakticno dz posto mozes sve sam da uhvatis.


OK

i'm going...... ;)


To sve deluje jako

privlacno. Koji je najblizi aerodrom?


Belize City,

medju lokalcima znan kao Belize Shitty. Ima direktan let iz Houston-a (1.5 hours), i Majamija (nisam leteo odatle).


Lepo,

ke da probame. Pretpostavljam da je sezona uragana za izbegavanje (ne zamerite, mi koji zivimo van midwesta/Kanzasa smo malo plasljivi), i da je najbolje ici negde u februaru/martu?


Sezona uragana

Juni-Novembar. Ja sam bio u august/septembar, ni daska.


Da, znam

za juni-novembar (mada sam ja mislio da je oktobar). Secam se da je 2005. bila neka panike po Jukatanu i to znatno pre Katrine, pa zato... Englezi inace vole da idu na Barbados, ali meni taj vas Mexico deluje bas lepo. Onako za nas, nasukane Srbe.


Udarila Vilma

na Cancun 17 juna 2005. Do sada su sve popravili. Katrina je bila 29. avgust. Trust me Dr Wu, zaboravite gde Englezi idu.

Tacni datumi za uricano: 1. juni - 1. novembar


a kad stignes

mozes da radis na primer ovo


Sta, hobotnica ili

prstaci sto ih neki zovu ...?


i ain't no chef, or anything.....

..but i heard those compliment each other, so can (should) have both....


Cedomil Veljacic

Nsarski,prijatno sam se iznenadio za ovaj Veljacicev intervju :)

On je kao i Artur Clark voleo tropski raj "mirnog" Cejlona :)

Steta sto Veljacica nema u wikipediji...al' sam pronashao Radu Ivekovic,ona je pored Dushana Pajina nekada bila Veljaciceva "sledbenica"...


Veljacic je cudo.

Bio jednom Rsumovic da ga intervjuise na Cejlonu (aka. Sri Lanka, aka Svetlo Ostrvo) i pita: da li vam nedostaje TV?!! Pa, hebote, on je iz Yu otisao pre nego sto se pojavio TV! Da ne drvim, covek je poseban.


Hej nsarski

proradilo uredjivanje!
Vidi gore.

Mogucnosti su limitirane a post vec ogroman zbog broja slika pa se nisam usudila da ga mnogo "glancam" jer krasira pa onda moram sveeee od pocetka.

Olga


Superrr!

Ali, nemoj posle da se zalis da nemas gde da pobegnes od civilizacije. Hint je tu.
Nastavljamo u bolju buducnost!


Ne zalim se ja

imam vec celu listu destinacija za "beg" ako prigusti.
50/50 je recept za srecu onih koji su "hooked" na velike gradove.
A to je vec liksuz koji nije bas jednostavno izdejstvovati.

Ali, nikad se ne zna (kao sto je rekao Dzon Vejn u filmu Tragaci.)

Olga


Bhikkhu Nanajivako

Čedomil Veljačić - Bhikkhu Nanajivako


nsarski

Divno!
I ostrvo a i v....ups tvoja prica.
Nedostaje samo jos "prikladno muzicko stivo" da bi bili sasvim tamo.
Da prikacim ovo tamo gore iza onog mog, ipak, ovo je kompletan prilog, pa da napravimo kolekciju?

Olga

Say yes!


Yes,

ima jos slika ako treba...


Ne znam koliko moze

da ih stane na jedan post a da se ne otvara presporo.
Ali shilji pa cu da probam.

Olga


E, bas sad

ne radi "uredjivanje", sto mu gromova (Karibskih).

Olga


sharski,

ovo deluje fantasticno, jos vise mi se dopada kad si opisao atmosferu, tako da sad moram da overim:)))))

(ps. ja sam od onih, sto je oduvek crtala ostrvce sa palmom, dok telefonira...a posle sam krenula da ih posecujem)


angie,

siguran sam da iz kanadske klime deluje jos lepse. Evo gde je to tacno.
Malo globalnije:

Gore desno je Kuba, centralni deo je Jukatan, odmah u dnu Belize (bivsi Britanski Honduras).

Zatim

gde se vidi greben - uzduzna linija koja razdvaja svetlu vodu (levo) od tamne (desno).

I najzad, Caye Caulker (pogresno spelovan u Google Earth)

Samo donji deo ostrva je naseljen, i od toga samo jedan deo - tu se vide ove pescane ulice (duzina 3km, sirina - ponegde samo 50m). Water taxi ide od Belize City-a svaki sat (oko 40 minuta gliserom) za 15$. Sa desne strane na vodi se jasno vidi greben.
...................
malo preveliko bilo pa se potrudi da sledeci put sam smanjih. ok? ok. (m.)


Hvala ti puno,

evo ubaceno u kalendar, sada mi predstoji jedan guzvovit period, a posle moze lepo natenane da se nesto organizuje do tamo, to nije tako daleko od mene.

(ne znam zasto, mene ostrva uvek podsecaju-narocito iz ovakvih perspektiva, na neke morske zivotinje, koje eto malo dremaju na suncu, lenjo opruzene po povrsini, sa jos onim savrsenim efektom-fajtanje talasima)


Probaj, angie, ako volis takvu atmosferu

Caulker je savrsen. Najbolje vreme od marta/aprila do novembra. Kasnije, tokom zime, ima turista - uglavnom raznih hipika iz skandinavije.

Nego, pomisljam sledece: Ima i u Bgd. ostrvo - Ada Ciganlija. Nosim se mislju da kupim splav tamo (stalno mi neki nude) i da ga nazovem "Blog B92" - naravno, morao bih da trazim "copyright" od nadleznih. Da instaliram nekoliko kompjutera. Pristup dozvoljen blogerima, pije se sta se nadje ili ko je sta doneo, jede se ko je sta skuvao ili sta se nadje (a mogu i ja da kuvam). Muzika - koja se donese. Na TV-u, ko sta zeli da prikaze. Moze druzenje ko zeli, a moze i da se bloguje. A? Sta mislis(te)?


ajde to isto

ali u americi. ja bi dosla.


super ideja,

nisam samo sigurna da mozes bez copyrighta, no meni Restak delije kao konstruktivan, poslovan covek, pa ti vidi kako bi to s njim organizovao.Mislim da bi letnja sezona bila pun pogodak za tako nesto-malo drocc-plocc, malo corbica i picence, a malo i blogici:))))

(pa klub blogera, obavezne kape, bedzevi, majce....)


evo ,

prijavljujem se za pr & stagodtreba:)))))


wellcome

Hvala, Donky!

Istina, ja mislim da je najprigodnija muzika Bob Marley:

Most people think
Great God will come from the sky
Take away everything
And make everybody feel high
But if you know what life is worth
You would look for yours on earth
And now you see the light
So stand up for your right


Odlicno

Vrlo jami.
ali mora da se iskluci ton.

Olga


Podrzavam!

Veliki sam ljubitelj nadrealnih pojava na Adi. Pocevsi od napustenih eksperimentalnih gradjevina Pedje Isusa, preko "Sitne ribe", pa sve do onih nematerijalnih.


OK, imacu sve ovo u vidu.

To mi dodje i kao jaci argument pre "vlastima":)))


Olga, nezavisno od svega ovoge

cuo sam vic koji ce te, mislim, dojmiti ako ga nisi cula. Ne znam drugi nacin da ti ga doturim.

Gradiliste u Srbiji, upravo zavrsena desetospratnica. U kucicu nadzornika gradilista utrcava radnik, uzbudjen:
Radnik: "Sefe, pala zgrada!"
Sef:"Pala? Kako pala? Sta ste radili?"
Radnik: "Nista nismo. Samo pala!"
Sef: "Kako nista? Sto je pala?".
Radnik: "Pa, ne znam. Mi skinuli skele, i ona se srusila!".
Sef: "Pa, dobro, j***m vam majku, jel' sam rekao da ne skidate skele dok ne polepite tapete!!!".


nsarski

Dobar ti je vic. Takvi i jesu nadzornici gradilista, masovno.
I zato najcesce mrze arhitekte jer arhitekte su, mozda ne svi ali masovno, analno retentivne bubalice i kontrol frikovi.

Ne znam sta mi je sa ovim editing of my post, I can enter, but all that is there is some computer gibberish (jhyh>::;;<> and so on). Even so, I can paste your text in but, alas, short of photos.
I'll try tomorrow but I have a creeping feeling that my post is somehow past it's "sell by" date, (or, rather, buy by date).

Olga

PS Ostrim se da cimnem gazdu na telefon i da pitam za tehnicke detalje ove vrste.
Pustih ostrva u sesiru imam jos sjaset, bice prilike za kooperaciju a mislim da je to bas dobra ideja. Od kad sam pocela ovde da pisem imam plan da prizivam goste. Vec sam neke iz svoje odasne svite, koja nije mala, i nije glupa, regrutovala.


No worries, Olga

napravicemo tvoj post sutra da bude "jos lepsi i stariji". Hocu da kazem: Idi spavaj, ne muci se!
Caos.


nsarski,

Vidi gore Post Scriptum.
Istina je, vrlo je kasno.
Imala sam nesto da zavrsim. Vrti mi se u glavi, nedeljama ne spavam bas mnogo. Sljaka, zurka koju treba spremiti pa jos i ovaj blog, koji je ispao navlaka.
Od te vrtoglavice ispade gore ono "lingvisticko kopile". Da ne kazem bastard.

Olga


Caos, Olga,

jutro je starije od veceri.


starije

ili pametnije?


Kaze se: "starije",

Misli se: "pametnije". Just goes to show you how smart our ancestors were. Kao: sto si stariji, to si pametniji. No shit!


ko kaze starije?

prvi put cujem. i nema logickog smisla.

pitam se jel taj sto je smislio izreku postao pametniji, kasnije....

dobro, znaci, od sada kad kazem "starije", mislim u stvari "pametnije". ooookeyyyy


Brook, baby

nisi upucena, ne ciftaj se bez potrebe. Kad stavis dva stapa jedan pored drugog, i jedan duzi, kazes: "Ovaj je stariji". Well, 'scuse me, ti si rasla u Parizima, tamo se to ne kaze, ali svaki dundjer ce reci. Tako se kaze, hebiga, nisam ja to smislio, samo su me naucili kad sam bio mali.
A taj tvoj cinizam, uopste ti se ne slaze sa tasnom i cipelama koje si za vikend kupila. Tek da znas. Ili vrati kupovinu, ili vrati cinizam. Smile, baby, lepse ti stoji.
Cak i Biblija kaze: Thou shall not make fun of the elders.


wow!

i did not see that coming. sorry.it's not you, it's me. i have a problem, i'm working on it....is this better?


Shit!

I've fucked up again? Did I?
Sorry, Brook, it's just my lousy sense of humor.
Anyway, nisam mislio nista lose. I hope you will find it in you heart to forgive me. It's just something you said that I misinterpreted.


ok,

no idea what set you off, but i didn't mean anything by anything i've said. and, yes, i do have a problem with needless cynicism, i'm aware of it, but it's kinda hard to control. although i am way better now, compared to what i used to be...wait for it...could it be....because....jutro je pametnije od veceri? :))))


OK, then

talk to you in the (smarter) morning.


Dobra je bila najava, znaci,

o Olgi i njenim cuvenim zurkama...

Olga, imas li ideju kako bi dvoje turista iz Amerike mogli da lepo provedu novogodisnju noc u Londonu, a da nije ogromna zurka, dzedzenje na ulicama (mozda samo kratka setnja) ili sindikalno slavlje?

Moja mini-porodica stize na 8-9 dana, i ja bih nesto simpaticno, umereno zabavno i prijatno rado da probam.

I svi drugi saveti su dobrodosli (poznajem London i mozda zelim da se javim dvema osobama za vidjanje, sve ostalo je on our own).
Unapred zahvalna,
Stevie

P.S.: Da li si mozda cula za predstavu u Royal Court Theater "Drunk Enough To Say I Love You?) Caryl Churchill? U pitanju je veoma aktuelna politizovana prica (anti-americka), moj komsija Ty Burrell je jedan od dvojice glumaca.


Dobra, dobra

veruj mi na rec, Olga zna sta je uspesna zurka.


Stevie

kad pritisnes na Olga Medenica izadje ti kontakt, Pisi mi, Let me advise you off line!
Da bas ne paradiramo po sajtu.
A ja cu to vrlo rado.

Olga


Stivie

Napisala sam ti mail na hotmail adresu, ne znam da li si ga dobila.
U medjuvremenu, pripremam ti malu listu "what to do and what not to".

London je nekako decentriran grad, kao sto znas, ni malo k'o NY ili Paris ili tako nesto. A osam dana jako brzo proleti.
Uvek je dobro znati gde je "spavanje" da putnik namernik ne bi obilazio grad tako sto ce pola posete da provede u transportu.

Olga


Draga Olga

Nisam dobila mail, ne znam zasto.
Poslacu ti jos jedan sa drugom adresom.
Spavanje u hotelu medj' bracom u "little Beirut" na Edgware Road.
Planiram ovoga puta definitovno Camden, Islington, Primrose Hill i St. John's Wood, a mozda i Hampstead Heath, ako se stigne.
U svakom slucaju, krecemo na po jednu stranu sveta svakoga dana, pa onda i izmedju...
Definitivno centralne stvari - obe Tate, British Museum, National Gallery; onda parkovi, setnja po raznim, raznim delovima, idemo i na utakmicu (muz na dve, ja cu mozda u shopping), imamo preporuke od vec pomenutog Ty-ja i zene mu za neke restorane i stvari u kojima su oni uzivali. A i nacitala sam se preporuka.
No, tvojoj reci verujem na nevidjeno, tako da unapred cenim trud:)
Mucos gracias,
Marija


Pusta ostrva

Postovana Olga, procitao sam na blogu Vas putopis sa Eolskih ostrva. I on, i jedna vasa kasnija recenica, o grckim "pustim" ostrvima na kojima ste bili, naveli su me da Vam predlozim sledece: pripremam tematski blok tekstova, za jedan srpski knjizevni casopis, pod radnim nazivom "Ostrvologija" - "Pusta ostrva srece". Kao sto znate, vecina literarnih utopija (pozitivnih ili negativnih, svejedno) od pamtiveka je smestena na ostrvima, od Atlantide, preko Tomasa Mora, sve do "Gospodara muva". Temat koji pripremam ima ponesto drugaciju optiku: rec je o stvaranju individualne utopije, kroz vreme, prostore i literaturu, a najidealnije mesto za to je, naravno, ostrvo. Temat sadrzi i knjizevno-istorijske tekstove i prakticne informacije, i literarne vizije i vizuelne dokumente, i prevode savremenih zapadnih autora i tekstove srpskih pisaca, itd. Vasa vizura, koliko sam video sa Vaseg bloga, mi je veoma interesantna, a ako ste zainteresovani za ucesce, javite se, poslacu Vam sve informacije koje bi mogle da Vas zanimaju.

Pozdravljam Vas

Goran


Gorane

Nije poruka za mene al se trpam. :-) Ima jedna Saramagova pricica zove se Nepoznato ostrvo, ali nije bas o ostrvu vec o ljudima na njemu. Mislim da sam to nekada davno vec napola preveo. Mozda.


Gorane,

posaljite, kad pritisnete ono "kontakt" posta stize na moju adresu.

Pozdrav

Olga


Dejane

hvala na informaciji, portugalac je veliki pisac blistavog stila. Ako mozete, posaljite nesto blize o prici, posebno o duzini. Morate me razumeti: literatura o utopijama je nepregledna, sve nepreglednija, verovatno je obrnuto srazmerna kolicini "srece" u ovom svetu.


moj email

dejan@l-mundi.com


Da, to je to

sto sam pretpostavljao. Grozdje se prosusuje da bi poprimilo vecu koncentraciju secera.
Zbog sicilijanske tradicije vecina vina sa ovog podrucja su slatkasta, ali ne teska. Nedavno sam otvorio 2002
Nero D'Avolo i bilo je bas mmmmmmm...kao naruceno uz ovaj pogled na Monte Porri, recimo i par susenih smokvi.
Moram jos da proucim predlozeno muzicko stivo prije nego otvorim sljedeci uzorak iz ovog kraja.
Do tada ajde da zavrtim jos malo Maria Frangoulisa - "Sometimes I Dream"...i napravim virtuelni krug iznad Saline.


Cool!

Moze tu i razna druga muzika, ovo je samo izvadjeno iz konkretnog "chill out" mixa koji sam skleptala pred put za priliku. Ali je mix Salini mnogo dobro stajao pa ce asocijacija da otane za uvek ugradjena.

Olga


mmmmmm...kao da sam doziveo tvoje putovanje...

Tekst je prelep, istopio sam se...

Pozz!!

Stevan


Stevane,

Hvala!

Ne zaboravi da "kliknes" dva pute na slicice i da ih uvecas.
Jos ce bolje da te "usisaju".

Olga


Evo me

kao sto smo se dogovorili...:-)


Nesh

Dakle, ko je jedan, ko je drugi lik iz "prepucavanja" i u cemu je njihov sukob?
Jedan se izdrao na blogere a drugi ga izvrgnuo ruglu?

Olga


E..stvar je malo komplikovanija...

Pokusacu da budem kratak...M.Vidojkovic postavlja blog u kome zakljucuje da ima previse degenerika (parafraziram) na njegovim blogovima, te da uskracuje mogucnost komentara....D. Nedeljkovic odgovara blogom..."Marko, mnogo si pametan" (opet parafraza)...tralala...'\"ovde ce svi blogeri moci da napisu ono sto misle o tebi"...krece kuckanje po tastaturi...bogeri pocinju da "misle"...navijaci nisu zadovoljni "meksickim talasima" publike...sledi: Marko je najbolji!!!...citiraju se kritike iz kucne radinosti ( pominjem samo biser: "Kandze su napisane u najboljoj tradiciji Bulgakovljevog romana Majstor i Margarita"..ovo navodim bez jezikoslovnih gresaka "knjizevnog kriticara")..zluradi i zavidni kvazikriticari (citaj:Ja) smatraju poredjenje Vidojkovica i Bulgakova vanserijskom šaljivošću i izuzetnim smislom za humor....u stvari nemoguce je prepricati...Marko pocinje da menja tudje postove (moram da priznam da se javio samo u jednom mom postu), pominje lizanje njegovih testisa, te slicne aktivnosti....da bi u nastupu lucidnosti obrisao sve do tada napisano ( na Nedeljkovicevom blogu) i rekao nam..parafraziram: pocnite od pocetka..obrisao sam sve..ljubi vas maka....vidojkovicevci odusevljeni, pametni (nepristojno u tu malu grupu ubacujem i sebe...) se povlace s bloga...itd...
Nisam bas bio kratak...:-(


Nesh

ovo zvuci kao ludilo!
Ni pet ni sest nego Bulgakov?
A taj covek je pisac, shvatam, ima i neku kalibraciju?
Kalibracija, citaj tiraz, takva su vremena.
Onda, ovaj drugi covek, Dule, sta je njega ponukalo da krene u boj?
Lako je predvideti da gde ce to "Uraaaa" da odvede.

Olga


Bulgakov nego sta!!!

Ah Dule se u neko doba oglasio kako "gotivi" Vidojkovica te da je sve to...tralala..."zivela razmena misljenja" (to sto je marko menjao tudje komentare nije se pominjalo...)..."komentari predvidljivi".."znao sam"...bla,bla...boga mi,sad pisem ko dragan todorovic iz vremena (hm...dal' se hvalim il' se zalim''?)...ali kratim stvari...
Olga, jer ovo Marko..:-)...promenio post(nije paranoja nego sala na svoj racun!) ili ti stvarno nisi cula za Kandze, Crvenkape...samizdat...tralala...volim ironiju ali kad je ne ukapiram tesko mi...pogotovu ako ispadnem glup...:-)...doduse,iz tog stanja uvek me dize samokriticnost, pa se ne sekiram...:-)
Samokriticni Nesh...:-)...


Nesh

ja stvarno nisam cula.
Sasvim sam neobavestena.
Da li je u pitanju veliku propust?
Na zalost, sa velike distance, ne mogu da ispratim bas sve....Sad sam pogledala Google...mislim da mi je neko od prijatelja spominjao "Crvenkape" ali mi niko nije preporucio.

Prvi unos koji je izleteo na Google-u nije dao dobru ocenu.

To prepucavanje mi je malo uuuuu(ggg)hhh.

Olga


Pa sve je to verovatno

Pa sve je to verovatno na kraju zavrsilo u sluzbi onog "i los publicitet je publicitet"!Veca prasina - veci tirazi!A stvar je vrlo prosta: SVIDJA MI SE/ NE SVIDJA MI SE (nepotrebno precrtati!)...ali ponekad te neko izazove i onda usledi mudrovanje..."Od svemirske pojave ne mozes se zastititi plotom" sto rece jedan moj omiljeni pisac! Pozdrav i izvinjenej zbog davljenja!!!


Ma nije davljenje

naprotiv.
i hvala na trudu da me uvedes u pricu. (U medjuvremenu sam i sama malo "virnula").
Meni je sve ovo jako zanimljivo.
Srbija na dlanu. Fascinantno.
Blog je stvarno prilika da se premosti distanca.

Olga


Ma sada su tamo

"ostali samo dugmici"...pre nego sto je Vidojkovic junacki "delete" dve strane bloga tamo je bilo vrlo zivopisno...ja snimio veci deo...mozda cu jednog dana, kad MV dobije NINovu ili...(hm...ajde da ne prejudiciramo)...
Pozdrav!!!


Olga:

Quote:
Blog je stvarno prilika da se premosti distanca.

Tacno. I prostorna i vremenska. Ma, na tom blogu neki bulshit artists uhvatili banku pa ne pustaju. Stara fora. Nothing to write home about.


Too much

bulshit
not enough
art.

Olga