- Naslovna
- B92
- Aleksandar Stojanović
- Aleksandar Vasović
- Aleksandra Mitrovic
- Ana Sofrenović
- Avram Goldmann
- Biljana Cincarević
- Biljana Srbljanović
- Božidar Đelić
- Bojana Maljević
- Branislav Kovačević Cole
- Čedomir Antić
- Đorđe Bobić
- Dejan Švajner
- Dejan Bizinger
- Dejan Restak
- Dejan Stanković
- Dule Nedeljković
- Everest 2007
- Gistro FM
- Goran Marković
- Goran Miletić
- Gordan Kičić
- Gorica Nešović
- Igor Brakus
- Ivana Konstantinović
- Ivan Marović
- Jasmina Tešanović
- Jelena Krajšić
- Jelena Milić
- Jelica Greganović
- Maja Kuruc
- Marčelo
- Marin Milosavljević
- Marko Vidojković
- Mića Marković
- Milan Lukić
- Milan M. Ćirković
- Milan Novković
- Milan Obradović
- Milica Đilas
- Miljenko Dereta
- Miloš Šaranović
- Mjehur
- Nebojša Milenković
- Nebojša Spaić
- Neven Anđelić
- Nikola Vitas
- Nune Popović
- Olga Medenica
- Olivera Vujnović
- Oto Oltvanji
- Queeria
- Rade Rakočević
- Radmila Hrnjak
- Radovan Nastić
- Ruža Ćirković
- Saša Radulović
- Sanja Perić
- Srđan Fuchs
- Srđan Kusovac
- Tamara Skrozza
- Tanja Jakobi
- Tatjana Momčilović
- Tena Štivičić
- Terorizam
- Veljko Popović
- Vesna Knežević Ćosić
- Vikipedija
- Vladan Aleksić
- World News
- Željka Buturović
- Željko Mirković
- Biografije
Saopštenje povodom 15 godina od početka agresije na BiH
Jasmina Tesanovic (6 April, 2007 - 18:24)
Žene u crnom sa pijetetom prema žrtvama, podsećaju da je pre 15 godina, 6. aprila 1992. počela četvorogodišnja blokada Sarajeva tokom koje je poginulo blizu 11.000 ljudi, među kojima 1.601 dete. Zbog zločina počinjenog nad tim gradom, Žene u crnom zahtevaju kažnjavanje ubica na svim nivoima odgovornosti.
Prve žrtve u multinacionalnom Sarajevu bile su žene – ubijene su Suada Dilberović i Olga Sučić. Komandant snaga bosanskih Srba Ratko Mladić, finansiran i usmeravan od srpskog režima, naredio je da se ne biraju ciljevi u glavnom gradu međunarodno priznate BiH.
Za zločin nad opsednutim gradom i njegovim građanima, jedan je ratni vođa osuđen u Haškom tribunalu na doživotnu robiju, a jednome se još sudi. Uprkos nepobitnim dokazima o počinjenom zločinu, uprkos presudama Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju, u Srbiji se ubice nedužnih i dalje slave kao heroji.
Žene u crnom podsećaju da su upravo Ratko Mladić i Radovan Karadžić, vrhovni vojni, odnosno politički lideri zločina počinjenog nad Bosnom, bili štićenici režima Slobodana Miloševića, i da je nastavila da ih štiti i aktuelna vlast.
Pozivamo nadležne državne organe da bez odlaganja izruče haške optuženike, a građane Srbije da se suoče sa zločinima počinjenim u njihovo ime.
6. april 2007. Beograd Žene u crnom
Evo odgovora giger
edi-va (6 April, 2007 - 23:54)
Najkasnije kada se u srpskim istorijskim udzbenicima bude pisalo o srpskom zlochinu protiv chovechnosti.
»
u srpskom
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 00:01)
ali u hrvatskom i albanskom samo sto ce tamo stajati kako se njihov narod hrabro borio za slobodu i samostalnost a da su srbi cinili zlocine a argument ce im biti i to da su sami srbi priznali da su zlocinacki narod.
»
bonacobg
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:03)
vidis kako lupis kad gajis predrasude. jel te sad sramota sto si to rekao, a nisi u pravu? informisi se malo...
»
ne
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 00:04)
kad nesto ne znam ja se ne stidim nego pitam,sta su napisali
»
da sam na tvom mestu, ja bih se stideo
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:08)
evo, odgovorila ti je jelica. a, ja trazim link...
ali prvo lupis kako to hrvati nikad nece napisati, ili ce napisati ovo i ono... ako ne znas, nemoj da se zaleces
»
pa, hrvati napisase o
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:01)
pa, hrvati napisase o hrvatskom u svojim udzbenicima
»
o oluji?
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 00:09)
pa to je lepo ,lepo je priznati kad nesto uradis,neko dobije batine i kad ne uradi nesto,a neko kad prizna dobije i pohvalu da je dobar i pravedan,i hoce hrvatski narod imati neke posledice posle priznavanja zlocina?dobili su sigurno neku kaznu tipa morace da zive u etnicko cistoj drzavi nece upoznati obicaje i tradiciju drugih naroda.
»
gledam
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 00:18)
znam hrvate ,muslimane madjare ,cak sam poznacvao i jednog iranca ,mislim da i on pored gore navedenih zivi i dalje u beogradu.
»
Bonacabg: "znam hrvate
zokster (7 April, 2007 - 11:53)
Bonacabg: "znam hrvate ,muslimane madjare ,cak sam poznacvao i jednog iranca",
Donald Sikert: "Pocheh da chitam ovih trista i kusur komentara pa prestadoh jer mi se sloshilo.
Strashno je, muchno je, ogavno je, koliko gadova i nitkova zivi medju nama, nesposobnih da se suoche ni sa trunkom ljudskosti."
»
...
giger (7 April, 2007 - 00:05)
Jesu napisali su i mi bismo trebali da napisemo isto kao i oni...
Spominju nekakve pojedinacne slucajeve posle Oluje, a koliko sam shvatio iz medija nijednom ne pominju udruzeni zlocinacki poduhvat Hrvatske drzave u tom periodu koji bese uperen protiv srpske manjine u Hrvatskoj.
Po toj logici i mi bi trebali da napisemo da je jednog dana Mladic doziveo nervni slom i u stanju neuracunljivosti naredio da se pobiju svi onu jadni ljudi... Malo mi je ta vrsta licemerja previse gadna, a i ti ako tako nesto podrzavas.
»
giger
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:15)
pa i oni se bore sa svojim demonima. trajan je to proces. ali ti posto si se vec suocio, lako je tebi... znam da ti zvuci cudno, ali - da, nisu svi u hrvatskoj ubice, a, vidim da si vec nasao izgovor za sebe/nas da mi ne bi trebalo jer oni nisu ovo ni ono, vec samo... a, to 'samo' je za nas daaleeeeko. vidim da si se 'suocio'.
to da li ti se ja gadim, to je tvoj licni izbor. ali ja to niti podrzava niti sporim, oni to rade sebe radi. kao sto i jasmina radi zajedno sa ostalima...
»
...
giger (7 April, 2007 - 00:19)
Za razliku od Srbije u Hrvatskoj se svi slazu da je bilo hrvatskih zrtava.
U Srbiji cete naci ljude koji su u stanju da potpuno ignorisu bilo kakve zrtve ukoliko su Srbi u pitanju. I zato taj proces ide sporije kod nas.
»
giger
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:24)
opet se bavis generalizacijom i to u razlicitim oblicima, a u jednom komentaru. svaka cast.
'svi u hrvatskoj...' jel si pricao sa svima u hrvatskoj?
ko ignorise zrtve, a srbi su u pitanju?
»
...
giger (7 April, 2007 - 00:39)
Pa o cemu ti pricas. Daj mi nadji jednog normalnog coveka, ne mora biti Hrvat, koji ce poricati hrvatske zrtve u gradjanskom ratu devedesetih? Samo jednog mi nadji.
A sto se tice ignorisanja srpskih zrtava u Srbiji toga ima na pretek. Cilj NGO organizacija jeste borba za prava ljudi. Jel tako? Nekako cu uvek imati sumnju u rad NGO sektora koji za prioritet ima mrtve, pored zivih ljudi kojima se jos uvek moze pomoci i koji se jos uvek mogu spasiti. Da o Kosovu pricam. Da li bi ti zarad visih ciljeva bio rad preseliti se na Kosovo u cilju pomaganja ugrozenih manjina??? Posto vidim da si veliki humanista. Da li bi bio u stanju pokrenuti sakupljanje sredstava za snimanje kakvog dokumentarnog filma ili serije dokumentarnih filmova o stradanju Srba u kolektivitetu u Hrvatskoj???
»
pa, 'normalnog' (sta god to
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:52)
pa, 'normalnog' (sta god to znacilo) ne mogu da nadjem. a, sta ti mislis da je poricanje genocida nad bilo kojim narodom, do poricanja postojanja zrtava?
banalizacija rada ngo sektora ti je bez veze, ali ajde da igram tvoju igru - zar ne mislis da se preko bavljenja mrtvima moze pomoci zivima? mislim da imas suzenu sliku ngo sektora. pogledaj sa desne strane na banere i da li vidis samo bavljenje mrtvima? na kraju i spc je ngo, pa sta kazes na to? a, ko je u velikoj meri pomogao povratak srba u hrvatsku?
sto bih morao da se preselim na kosovo da bih pomogao tamosnjim srbima? a, sto ne bih pomagao i albancima i ostalim manjinama? meni nacionalnost ne znaci nista. to mi je potpuno bezvezna kategorija. bio bih kadar da sakupim pare za snimanje dokumentarca o stradalim ljudima, ali tu je razlika izmedju mene i tebe.
»
..
giger (7 April, 2007 - 00:58)
Za pola stvari koje si napisao ti ne verujem, jer da si kadar vec bi to uradio.
A sto se tice nacionalnosti, ako tebi ne znaci nista nemas pravo da taj stav nameces i drugima. Mnogima znaci jako _mnogo_. Postuj to.
»
pa evo razglabam sa tobom
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 01:04)
pa evo razglabam sa tobom vec 2 sata - zar to nije vid borbe za zive? evo jelica i drugi se ubise od borbe, pa ne vidim da cenis to sto rade.
nacionalnost mnogima znaci i previse. ne moram ja nista da postujem. na meni je da odlucim. kako ti vidis da ja tebi namecem moj stav? niti zelim, niti mogu da ti nametnem stav. nacionalnost je licni stav, tako da go ahead...
»
nacionalnost
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 01:06)
njima ne znaci nacionalnost?pa jel primecujete da hrvatska i albanija su etnicki cisste zemlje?svi politicari u tim zemljama imaju podrsku svog naroda i bore se za svoj interes i te kako im je stalo do nacionalnosti,
»
lupas bonacobg opet! kao i
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 01:09)
lupas bonacobg opet! kao i za knjigu... i, pretpostavljam, opet te nije sramota?
»
bonacobg
edi-va (7 April, 2007 - 01:11)
hajde molim te, za sve nas definishi "etnichki chiste", pa da pokusham da razumem kako je, npr. Hrvatska, etnichki chista!?
»
Izvini
edi-va (7 April, 2007 - 01:20)
a gde ti zivish? Reci mi znash li koja je godina uopshte i to!?!?
Googlaj malo po stranicama nacionalih manjina u Hrvatskoj.
P.S. a ja odoh da spavam ... pametnije mi je.
Laku noc!
»
e, vidis edi-va, on ne zna
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 01:20)
e, vidis edi-va, on ne zna sta to znaci, ali je cuo od nekog 'bistrog' kao on, pa se busa.
»
za edi va
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 01:47)
Prema istraživanju o razini socijalne bliskosti prema nehrvatima koje je koncem prošle godine na uzorku od tisuću ispitanika proveo GfK Centar za istraživanja svaki četvrti punoljetni građanin Hrvatske potjerao bi Srbe iz zemlje, a svaki sedmi bi isto učinio sa Crnogorcima i Bošnjacima. Nešto bolje su prošli Slovenci, njih bi svaki deseti ispitanik šupirao iz Hrvatske. Istraživanje je provedeno po Bogardusovoj metodi kojom se od anketiranih građana tražilo da jednim od sedam stupnjeva (od najvišeg "blisko srodstvo/bračni drug" do najnižeg "istjerao bih ga iz zemlje") odrede svoj odnos prema nacionalnim manjinama. U prosjeku svega deset posto ispitanika ne bi ništa imali protiv da budu u bliskom srodstvu s nekim od pripadnika nacionalnih manjina. Pritom su najpoželjniji Slovenci, jer bi 15 posto ispitanika sa Slovencima pristalo stupiti u brak. Prosječna bliskost prema Crnogorcima i Bošnjacima iskazala se u kvalifikaciji po kojoj bi ih ispitanici najrađe vidjeli kao "posjetitelje Hrvatske", dok bi svaki deseti Hrvat Srbina prihvatio kao "osobnog prijatelja", 8 posto kao kolegu s posla, a 4 posto kao susjeda u ulici.
»
edi va
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 01:49)
U razdoblju od 1991. do 2001. godine, kad su obavljeni popisi stanovništva, u Hrvatskoj se više nego prepolovio broj pripadnika nacionalnih manjina, i danas čine tek desetak posto ukupnog stanovništva, umjesto četvrtine stanovništva koliko ih je bilo '91. godine.
»
bonacobg
edi-va (7 April, 2007 - 09:42)
ti si juche, 06.04.2007. pitao: ko josh zivi u Hrvatskoj osim Hrvata? Uzgred, ja glupljeg pitanja josh nisam prochitala za ovo 10-tak dana blogovanja. Kada tako revnosno prikupljash podatke o stanovnishtvu pre i posle bla, bla ... onda sam sebi odgovori na to pitanje, tako shto cesh potraziti tachne podatke o broju nacionalnih manjina. Znachi josh jednom da bude jasno: Definishi "etnichki chista" i odgovori sam sebi na svoje nebulozno pitanje.
»
a, sta kazu istrazivanja za
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 01:54)
a, sta kazu nasa istrazivanja za nas? mi smo verovatno naj naj sasvim naj jedino naj dase, a?
to i dalje ne dokazuje da hrvatska JESTE etnicki cista zemlja... ali, imaju i oni problema sa mrznjom na nacionalnoj osnovi
»
bolje
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 22:55)
bi bilo da se ovde raspravlja zasto su ovde ljudi agresivni nezadovoljni,zasto na svakom semaforu se ljudi tuku,jer ne zive normalno od vas koji ih optuzujete da su rivi i od ovih drugih koji im pricaju bajke,vi samo vasim pozivanjem na priznavanje zlocina podsticete mrznju i prema vama i prema albancima i hrvatima.a ljudi u srbiji zadovoljavaju svoje elementarne potrebe zatim i kulturne tada bi mogla da se pokrene vasa tema ,a vi gladnim i bosim ljudima pricate o pravdi,da je pravde nebi oni bili u takvom bednom polozaju.ljudi koji sa 40 godina ostanu bez posla su diskriminisani jer po oglasima traze se radnici do 28,to je diskriminacija.
»
Evo jednog normalnog
Jasna Bogojević... (7 April, 2007 - 01:29)
od mnogih koje ja poznajem
Žarko Puhovski: "Između rata i ondašnje Jugoslavije biram Jugoslaviju. Između rata i ne nezavisnoj Hrvatskoj biram ne nezavisnoj Hrvatskoj. Između rata i bilo čega, biram bilo šta"
Hag
»
...
giger (7 April, 2007 - 00:22)
Sve sto si ti videla, jeste da bi trebala da mi opalis etiketu.
Ne, ne trazim opravdanja ni za sta i molicu te da u mojim postovima ne trazis ono cega nema.
»
navedi koju sam ti etiketu
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:27)
navedi koju sam ti etiketu lupio...
»
...
giger (7 April, 2007 - 00:33)
Quote:
a, vidim da si vec nasao izgovor za sebe/nas da mi ne bi trebalo jer oni nisu ovo ni ono, vec samo... a, to 'samo' je za nas daaleeeeko.
Ovu etiketu. Tipicno radikalski nacin razmisljanja si pokusao da mi prikacis.
»
ni ja nisam razumeo sta je
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:38)
ni ja nisam razumeo sta je tu 'etiketa' ali ajde...
»
Etiketa je to da je Giger
zokster (7 April, 2007 - 11:22)
Etiketa je to da je Giger dosadna nacionalisticka baraba.
»
Zoxter
mr. bean (7 April, 2007 - 15:01)
Ti nemoj da provociras ljude ovde po blogu, pa ces
posle da izdejstvujes da ih banuju.
Molim Jasminu Tesanovic da zavede red na svom blogu.
Dajmo malo tolerancije. Gigerovo misljenje
je uglavnom korektno, mada ne identicno mom
ili tvom Zoxter, po ovom pitanju.
Ne mogu svi ljudi misliti identicno i apsolutno se
slagati u svakoj temi.
Ja licno vise volim fer diskusiju sa ljudima koji nemaju identicne stavove mojim, nego sa istomisljenikom, to mi je daleko interesentnije.
Istomisljenici su mi dosadni.
»
...
giger (7 April, 2007 - 00:41)
Pa sta je? Svrstavanje sagovornika u odredjeni, na predrasudama zasnovani profil.
Da li ste shvatili iz druge?
»
Ej giger
edi-va (7 April, 2007 - 00:45)
ti si kontradiktoran ... Pregledaj svojih 5 zadnjih komentara i videcesh i sam da tu neshto ne pashe ...
»
Da mushko je
edi-va (7 April, 2007 - 00:33)
i inache jedino mushko koje se bori na zenskoj strani "fronta", tako da nije ni chudo da je giger pomislo da si zensko, jer se ochigledno povodi samo predrasudama.
»
da, da edi-va. mizoginija je
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:36)
da, da edi-va. mizoginija je prisutna. doduse, ima muskaraca koji isto ucestvuju, samo nisu prisutni... nego, mene interesuje, ko lupi ono 'zene - slabiji pol'? ;)
»
Pa tako neki gigeri
edi-va (7 April, 2007 - 00:40)
ili bonacobg-ovci lupaju takve predrasude. Chu' zene slabiji pol!?!?
»
aplauz za edi
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 01:37)
nastavi da tapses,takvi kao ti tapsu kad ratovi pocinju,a tapsu i posle samo drugima opet koji zemlju unistavaju.niko od mojih nije tapsao kad je rat pocinjao.
»
aplauz po bonacobg-u
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 01:47)
zato ti tapses sad onima koji su taj rat zapoceli i vodili. mozda je neko od tvojih trebalo tebe da tapse po guzi. mozda bi malo bio pamtniji?
»
ne netapsem nisam im nikad
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 02:03)
ne netapsem nisam im nikad tapsao ,samo cesto srecem slucajeve koji su tapsali kad je pocinjao a sad su pacifisti,kao i bivsi komunisti sad su najvece demokrate.takvi su uvek u prvim redovima .
»
nikad nije kasno da se
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 02:08)
nikad nije kasno da se preorijentise osoba, ako je iskreno... l&m, ostaj zdravo, odoh u horizontalu
»
nije kasno
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 19:28)
ali tapsaci nerazmisljaju ,cim vide trend pocnu sa tapsanjem.kao i matorci 90 koji su mrzeli slovence a kad je bilo orvaranja merkatora bili su prvi u onoj guzvi.vole ljudi da budu prvi u svim glupostima.
»
Naravno
edi-va (7 April, 2007 - 00:04)
da ne, ali hajde, kao shto sam vec jednom komentarisala (i opet se na zalost ponavljam) da se u Srbiji pricha o srpskom zlochinu, a pustimo da se u Hratskoj pricha o hrvatskom, a u BiH o boshnjachkom ...
»
...
giger (7 April, 2007 - 00:08)
To je pristup koji ce samo da zaostrava i dodatno polarizuje i deli drzavu. Tako necemo uci u EU nikad.
U Srbiji zive i zrtve Srba, Hrvata i Bosnjaka. Zanemarivati jednu ili drugu a podrzavati trecu grupu vodi u ekstremizam. Zamislite zrtvu u Srbiji kojoj niko ne posvecuje paznju, i kojoj jos svi govore da ona treba da se suocava sa necim, pa dete u takvoj porodici mora zavrsiti na sajtu fronta... Zar ne?
»
giger
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:20)
pa, odgovor je 'ne'. premise su ti pogresne, pa samim tim i zakljucak. ko podrzava koga? evo, ja mislim da sam zrtva usrane politike i ratova, a ja sam jos i dobro prosao, i jasmina i co. mi govore da treba da se suocim, i ja njima mogu samo da kazem 'hvala'...
»
eu
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 00:26)
a sto nisu poceli pregovori i podrska za eu posle smene milosevica i njegove isporuke hagu i isporuke celog politickog i vojnog vrha?zar nije bio uslov smenite milosevica?ovom narodu se nabijaju teske frustracije.
»
bonacobg
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:32)
Quote:
a sto nisu poceli pregovori i podrska za eu posle smene milosevica i njegove isporuke hagu i isporuke celog politickog i vojnog vrha?
pa ovaj ceo post je i postavljen zato sto NISU isporuceni svi iz politickog i vojnog vrha.
a, da bi se pristupilo eu nije potrebno samo da nemas diktatora i ratne zlocince u vlasti nego i ekonomski, socijalni... stndardi. sto bi nas eu cimala da nesto radimo ako mi samo to necemo?
narod sam sebi nabija frustracije
»
svi svi
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 00:42)
frustracije su jer neko stalno nesto trazi a ne daje,sta god da uradite nije dobro ,a vidite druge i shvatite da niko nizasta ne odgovara samo vi ,mi smo se svadjali sami sa sobom?.sa nase strane isporuceni su predsednik drzave premijer drzave ,nacelnici gen staba i ostali visoki funkcioneri,ko je isporucen iz hrvatske ako su vec priznali slocin u oluji?kazete bili su pojedini slucajevi ,koje naredio gde je tu komandna odgovornost i za njih.
»
ti bi da mi matematicki
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 00:56)
ti bi da mi matematicki jednako isporucmio zlocince? ili sve koji su odgovorni?
da li mozes da zahtevas da oni isporuce njihove, a da mi svoje necemo? kako ja nemam te frustracije od eu?
»
ne frustacije od eu ,vec od
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 01:09)
ne frustacije od eu ,vec od tih stalnih prica uradite ovo to je najvaznije ,aposle e imate jos i ovo,cekajte sad imate jos i neke vojnike da iporucite,recite mi jednog coveka na jako odgovornom mestu iz hrvatske koji je odgovaro.
»
a, sto se stalno referises
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 01:15)
a, sto se stalno referises na hrvatsku, a pricas o nasem ulasku u eu? jel hrvatska u eu? to sto tebi ova vlast daje inpute tako da bi te izmanipulisali da se primis na to da nas eu stalno novo i novo pita, to je isto katastrofa! da li znas da je knjiga o standardima eu siroka/debela preko 4 metra?
»
vi mislite da je iporuka
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 01:28)
vi mislite da je iporuka mladica bas bas preduslov za razgovore o eu,samo sam hteo da kazem da da su stalno davali neka obecanja i posle naseg ispunjenja sta se desilo ,opet otvaranje nekih pitanja.sette se price o milosevicu i njegovoj isporuci ,dali smo dobili nesto konkretno?zasto to kosovo nisu uzeli 99 nego cekali do sada?pa zele da vas mrcvare .isto bi nas mrcvarili ne da predamo mladica nego polovinu stanovnistva.
»
ne uzima nama eu kosovo, ali
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 01:37)
ne uzima nama eu kosovo, ali o tome drugi put...
nama eu kazu - to sve treba da se ispuni. ne vuku oni nas da mi udjemo u eu. a, nije ti bitno pitanje: zasto nama terba eu da nam postavlja pitanja i uslove? mislis da je njima potrebna clanica koja nije u stanju da sama sebe suoci sa odogovrnoscu?
mene ne mrcvari eu sto ne predajemo mladica, nego me mrcvari sadasnja vlast sto to ne radi.
»
sve koji su odgovorni,ali
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 01:30)
sve koji su odgovorni,ali ako vi i ja ucinimo krivicno delo zajedno ,ocekujem da zajedno odgovaramo.
»
Kafo,
Jasna Bogojević... (7 April, 2007 - 01:35)
znaš kako to ide. Gotovina je zločinac nad zločincima a Mldić je nevin dok se ne dokaže, koga nikada nećemo isporučiti - srpska logika.
Evo gore sam stavila ovo što je Žarko Puhovski rekao nedavno:
"Između rata i ondašnje Jugoslavije biram Jugoslaviju. Između rata i ne nezavisnoj Hrvatskoj biram ne nezavisnoj Hrvatskoj. Između rata i bilo čega, biram bilo šta"
Ne mogu da se setim da je ovde neko nešto slično rekao, sem da ne možemo da živimo zajedno.
Mislim na one koji se pitaju.
pozz
Hag
»
pametan covek taj zarko!ima
KafaJeGotova (7 April, 2007 - 01:42)
pametan covek taj zarko!
ima i one pametne: a sto im mi ovde ne sudimo?
da posaljemo mi njih kod vas, pa da zivimo zivot!
pozdrav
srdjan
»
Znaci Puhovski bi birao
Zorro (7 April, 2007 - 03:41)
Znaci Puhovski bi birao Milosevicevu Jugoslaviju?!
:)
»
zorro.
Jasna Bogojević... (7 April, 2007 - 13:31)
da nisi stavio ovaj znak na kraju, mislila bih da si milutin ili čovek u blom:)))
Ali ipak, ako naiđe milutin, Žarko bi birao SFRJ!
A i ja. Bilo šta a ne rat i lčanicu.
pozz
Hag
»
Bonacabg: "sa nase strane
zokster (7 April, 2007 - 11:57)
Bonacabg: "sa nase strane isporuceni su predsednik drzave premijer drzave ,nacelnici gen staba i ostali visoki funkcioneri,ko je isporucen iz hrvatske "
Donald Sikert: "Pocheh da chitam ovih trista i kusur komentara pa prestadoh jer mi se sloshilo.
Strashno je, muchno je, ogavno je, koliko gadova i nitkova zivi medju nama, nesposobnih da se suoche ni sa trunkom ljudskosti."
»
za zokstera
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 19:33)
Strashno je, muchno je, ogavno je, koliko gadova i nitkova zivi medju nama, nesposobnih da se suoche ni sa trunkom ljudskosti."
»
...
giger (7 April, 2007 - 00:45)
Digresija... Jesi ti onaj sto je dobio batine blizu Zelenog Venca???
»
malo si se prvise zaneo,
zloinaopako (7 April, 2007 - 02:33)
malo si se prvise zaneo, nije sve to radio db vec i neki drugi, ali ti ocigledno sve koji krse zakon smatras udbasima tako da je najbolje da tako nastavis da mislis (mozda jednom promenis misljenje, a mozda i ne)
»
zloinaopako
mr. bean (7 April, 2007 - 03:00)
Da te citiram, nije samo DB vec i neki drugi.
DB ili saradnici DB-a, potpuno je sve jedno.
Tu su i clanovi rezimskih partija - verovatno i na njih mislis.
Ja ih sve zajedno nazivam udbasima, jer prosto oni su svi zajedno cine tu udbasku klasu o kojoj sam pricao.
Svi oni zajedno krse zakon i nedodirljivi su.
Niti sam se zaneo, niti cu promeniti misljenje.
Jednostavno sve sto sam rekao je tacno i jasno kao dan.
Uz svaku moju tvrdnju uvek volim da predlozim i resenje. Mislim da je jedino resenje ukidanje DB i KOS, te Lustracija.
»
Quote:...naredio je da se ne
milentije (7 April, 2007 - 01:37)
Quote:
...naredio je da se ne biraju ciljevi u glavnom gradu međunarodno priznate BiH.
Postoji li dokaz da je on dao naredbu? Neverovatno koliko su cinjenice i dokazi odsutni, dok optuzbe pljuste na sve strane. Ko vas (onda) uzima za ozbiljno, anyway?
»
Dok god objavljujete nesto ovako ...
Miroslav Trajkovic (7 April, 2007 - 02:42)
"Prve žrtve u multinacionalnom Sarajevu bile su žene – ubijene su Suada Dilberović i Olga Sučić. Komandant snaga bosanskih Srba Ratko Mladić, finansiran i usmeravan od srpskog režima, naredio je da se ne biraju ciljevi u glavnom gradu međunarodno priznate BiH."
... niko nece ozbiljno da vas uzima.
1. Prve zrtve rata su srpski svatovi.
2. Cak je i Hag rekao da Srbija nije odgovorna za zlocine u Bosni, dakle agresije nije bilo.
3. Jel vam ime Kutiljero (gospodin Stankovic moze da ispravi spelovanje) nesto govori?
Iako ne mirisem LDP (kao ni ostale ekstremiste) ipak mislim da bi bilo dobro da im DS/DSS daju Ministarstvo za Saradnju sa Hagom, pa da vidim sta bi oni uradili.
Ako je lako da se Karadzic i Mladic uhvate, sto ih NATO sa grdnom vojskom u BIH ne uhvati u ovih 11 i kusur godina?
»
Pa, Mladic je odbio da
milentije (7 April, 2007 - 04:28)
Pa, Mladic je odbio da granatira kucu rodjenog komsije muslimana koji je njegovu - Mladicevu - kucu spalio do temelja. Ej, ziveli su na 10m jedan od drugog. A, mogao je. Po recima ocevidaca samo je trebalo da klimne glavom.
Nekako mi ovaj Mladic ne pase onom njihovom koji je naredjivao da se ne biraju mete po Sarajevu nego da se gadja sve.
I kako ovaj covek moze da se nada nepristrasnom i postenom sudjenju kada se 15 godina o njemu prica kao o najvecem krvoloku i zlocincu u Evropi? Posle "sudjenja" Milosevicu (i jos onoj dvojici koji su naprasno umrli u Hagu) i ovog cirkusa sa Seseljem - i ja bi' se skrivao.
»
milentije,
tuzlanac (7 April, 2007 - 07:02)
i tako dok je general pojio konja odjednom je shvatio da konj predugo pije. okrenuo se i vidio da mu nedostaje zadnja polovina tijela...
baron milentije minhauzen
»
Milentije: "Nekako mi ovaj
zokster (7 April, 2007 - 11:26)
Milentije: "Nekako mi ovaj Mladic ne pase onom njihovom koji je naredjivao da se ne biraju mete po Sarajevu nego da se gadja sve."
Donald Sikert: "Pocheh da chitam ovih trista i kusur komentara pa prestadoh jer mi se sloshilo.
Strashno je, muchno je, ogavno je, koliko gadova i nitkova zivi medju nama, nesposobnih da se suoche ni sa trunkom ljudskosti."
»
Milentije,
Jasna Bogojević... (7 April, 2007 - 12:42)
evo malo citata gde je i tvoj voljeni Mladić inklud:
"Sad Srbi znaju na čemu su i sve će učiniti da što manje žive s drugima, a što više pored drugih." (Radovan Karadžić, Nin, januara 1992)
"Nama je demokratija donela ropstvo." (Radovan Karadžić u razgovoru za Yutel, marta 1992)
"Čini mi se da je u ovom trenutku Beograd, na žalost, pravi petokolonaški grad, pun smutljivaca, kukavica, lažnih pacifista, navijača za suprotni tabor, ali to nije čitava ova zemlja Srbija koja može sebi i u ovakvom trenutku da dozvoli taj luksuz i trpi tu menažeriju na svojoj grbači sa koje može da je strese kao onaj vepar sa Karađorđeve zastave koji stresa dosadne buve." (Momo Kapor, maj 1992)
"Kad sam video kako se Sarajevo puši i gori, moram priznati - osetio sam radost." (Dragoš Kalajić, 1. marta 1994. u Beogradu, na promociji knjige Svedok Sarajeva)
"Nije problem nabaviti nuklearno oružje na tržištu, čak i kad ga ne bismo imali." (Radovan Karadžić u Večernjim novostima, decembra 1993)
"Srbi nemaju ratnih zločinaca." (Brana Crnčević, februara 1994. na Televiziji Politika)
"Ništa ja nisam osvojio u ovom ratu. Samo sam oslobodio ono što je oduvek bilo srpsko, iako još ni izbliza nisam oslobodio sve što je srpsko. Zadar je pretežno srpski grad. I Trst je stari srpski grad." (Ratko Mladić, RTS, april 1993)
"U aksiologiji naroda dominira mudrost da je samo jedno Sunce na nebu - a to je nepobitno Radovan Karadžić u Republici Srpskoj." (Srpsko oslobođenje, avgust 1998)
Pa mi samo kaži šta misliš ako uopšte misliš?
I jedno pitanjce, pošto ti na sve znaš odgovor: Zašto su Srbi držali Sarajevo pod opsadom 44 meseca?
Zašto su za ped dana pobili oko osam hiljada Sreberničana?
Samo pitam. Čekam tvoj stručni odgovor.
Hag
»
Miroslav Trajkovic: "2. Cak
zokster (7 April, 2007 - 11:58)
Miroslav Trajkovic: "2. Cak je i Hag rekao da Srbija nije odgovorna za zlocine u Bosni, dakle agresije nije bilo."
Donald Sikert: "Pocheh da chitam ovih trista i kusur komentara pa prestadoh jer mi se sloshilo.
Strashno je, muchno je, ogavno je, koliko gadova i nitkova zivi medju nama, nesposobnih da se suoche ni sa trunkom ljudskosti."
»
usa
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 19:38)
bus kaze da bi oni uhapsili bin ladena ali nemogu kriju ga karadzic i mladic,zato insistiraju da mi nadjemo mladica kako bi oni dosli do ladena
»
Naravno da se secam svih tih dana i godina
Branislav Kovač... (7 April, 2007 - 09:59)
kada je mali broj nas pokusavao da se suprotstavi ludilu koje je pokrenuto. Ja sam sa svoje strane poslao rok muzicare iz Kragujevca, da ucestvuju na koncertu za MIR u Skenderiji, a odmah zatim i 31.08.1991.godine, isto to organizovao JEDINI u Srbiji..uz ucesce pevaca, glumaca, umetnika sa manje vise cele teritorije ex SFRJ...I tada sam u Srbiji doziveo velike neprilike, pa izgubio i posao, jer je veci deo Srbije bio za rat...Secam se odusevljenog postrojavanja dobrovoljaca ispred Skupstine grada, Hotela Kragujevca.....tv kamera koje su ih pratile, TV Dnevnika RTS/a....manipulacija svih vrsta....Vecina je tada podrzavala Milosevica i mislili su da ce to biti Blitzkrieg..u kome ce Srbija, zameniti Jugoslaviju, izvan Slovenije i dela Hrvatske....Stravicni zlocini koji su se dogadjali, ne mogu se objasnjavati, niti tumaciti zlocinima iz II rata, niti zamenom teza...Prisetite se kako je veliki broj Beogradjana ispracao, cvecem tenkove koji su "marshirali" na Vukovar.....
Samo mozemo da se poklonimo zrtvama, bezumne politike S Milosevica, koji je istine radi, imao zahvalne partnere na svim stranama!
NEKA JE VECNA SLAVA SVIM NEVINIM ZRTVAMA !
BKC
»
Srpsko stanje stvari
Lun (7 April, 2007 - 10:13)
Pocheh da chitam ovih trista i kusur komentara pa prestadoh jer mi se sloshilo.
Strashno je, muchno je, ogavno je, koliko gadova i nitkova zivi medju nama, nesposobnih da se suoche ni sa trunkom ljudskosti.
To samo govori o uzasnoj chinjenici da je ovde moral rekao laku noc. Otuda nema veze ni koji ce od ponudjenih skotova chiniti kombinaciju za novu Vladu, da li ce predsednik drzave prestati da struze po dnu ljigavosti.
Ovo drushtvo vapi za sveopshtom moralnom obnovom sa kojom valja pocheti vec od I razreda osnovne shkole.
Otuda i govorim stalno da je Srbiji potrebno pridobijanje istomishljenika koji bi se suprotstavili armiji bednika koji seire nad leshevima dece vezane zicom.
»
Ovo je mozda najruznija
johnny011 (7 April, 2007 - 12:18)
Ovo je mozda najruznija rasprava koju sam ikada video na celom blogu B92.
Ne mogu da verujem da se i ovde okupljaju kreature koje uzimaju u odbranu Ratka Mladica i bez imalo stida nipodastavaju zrtve uzasnog rata u BiH. Ocigledno je da sam bio naivan.
Mnoge bi trebalo da je sramota od onoga sto su sinoc napisali. Jeste li se lepo razbudili? Jeste li se pogledali u ogledalo?
Svi vi koji nalazite opravdanje za zlocinacku opsadu Sarajeva i pritom tvrdite da se ne osecate odgovornim za to, kao i za ostale zlocine u Bosni - ovim reakcijama ste preuzeli tu odgovornost i svrstali se na stranu srpskih zlocinaca iz tog rata.
Stidite se.
Ako ikada odete u Bosnu...neka vas je sram ako se samo usudite da bilo kog Bosnjaka pogledate u oci.
Vrlo sam birao reci pisuci ovaj post. Ne znam da li zavredjujete i minimum pristojnosti.
»
...
giger (7 April, 2007 - 12:56)
Tacno...
Mada nema toliko puno usera koji brane neodbranjivo. Sem par korisnika, nisam video da su ostali velicali Mladicevo delo i opsadu Sarajeva. Ali slazem se sa svim sto si napisao.
»
Johnny #011
mr. bean (7 April, 2007 - 15:49)
Hey Johnny #011, ja cu ti reci na ovaj tvoj post da mi je neizmerno i iskreno zao Bosnjaka. Ali cu ti u isto vreme reci: da se apsolutno ne osecam odgovornim za to!
To je uradila Milosevicev DB i KOS po njegovoj komandi i uz pomoc njegovih pristalica. Ja nikada nisam bio njegov pristalica, i nikada nisam ucestvovao u bilo cemu. Bio sam protiv, od 91. izasao sam iz zemlje jer se nisam slagao, jos uvek sam u inostranstvu. Najmanje 60% Srbije je tokom cele njegove vladavine bilo protiv njega. Milosevic je sve svoje izbore pokrao. Narocito pobedu nad Panicem na izborima 92. godine, koja je drasticno lazirana. Milosevic je vladao uz pomoc policijske diktature DB i KOS. Taj rezim i ta diktatura su i dan danas na snazi. Te sluzbe su ubile i Djindjica.
Zasto mi dozvoljavamo da sluzbe, koje su pobile desetine hiljada ljudi sirom bivce SFRJ, desetine hiljada ljudi
po Srbiji u periodu 44-46, zasto mi dozvoljavamo dakle takve sluzbe da postoje i vladaju Srbijom, sto sam vec naveo u jucerasnjim komentarima.
Juce sam pisao na blogu, i ukazao ko je kriv. Procitaj ih ako te ne mrzi pa ces videti. Oznacio sam za krivce stradanja Bosnjaka, DB i KOS i tu udbasku kastu u Srbiji, pod vodjstvom SM.
Zasto niko ne preusmeri svoju pozitivnu energiju ka rusenju te fasisticke kaste u Srbiji. Da li je toliko vazno promeniti do zareza recimo Gigerovo misljenje, ili je vaznije boriti se protiv institucionalizovanog fasizma u Srbiji. Ja sam ubedjen da bi se taj Giger prikljucio borbi za ukidanje DB i KOS.
Covece Boziji, kako vi ne razumete svi da je DB=GESTAPO. Zasto ga ne rusite onda? Zasto ne trazite ukidanje DB i KOS, samim tim cete sprati ljagu sa svog imena i kazniti fasiste za nedela po Bosni, Hrvatskoj i Kosovu. Jer oni su to ucinili, ne ti Johny #011, ja, Giger i Zoxter. Razumes li u cemu je caka?
Ne treba traziti od tih istih fasista (DB i KOS) da priznaju svoja nedela, vec ih treba kazniti i ukinuti te sluzbe.
Alternativa je apsolutno neprakticna u Srbiji, svela se na pljuvanje i omalovazavanje neistomisljenika po Blogu B92, crtanje po zidovima, trazenje od samih fasista da dobrovoljno priznaju svoj zlocin...
Treba traziti fundamentalne stvari, ukidanje DB i KOS, lustraciju, zakon o preipitivanju porekla imovine, zakon o vracanju nacionalizovanog i konfiskovanog.
Jer Johnny, Srbija je tvorevina koja pociva na zlocinu, krvi i otimacini pocenjene 1944. - 46. Taj krvavi pir druga generacija Titovih fasista je samo nastavila u ratovima 90-ih.
»
Ne znam sta da ti odgovorim
johnny011 (7 April, 2007 - 17:36)
Ne znam sta da ti odgovorim na ovo. Mozda zato jer ne postoji konsenzus ni kod "alternativnih snaga" o prirodi tih sluzbi. Mnogi bi ti, verovatno, zamerili sto govoris o "drugoj generaciji Titovih fashista" i sto pominjes komunisticke zlocine krajem i posle 2. sv. rata, njihovu otimaccinu, masovna krsenja ljudskih i gradjanskih prava...... Ipak, Mr. Bean, mislim da su stvari malo kompleksnije, ne mogu tajne sluzbe biti krive za sve. Nisu ljudi "stoka bezrepa", svako od nas snosi odgovornost za zivot koji zivi. Ti si otisao iz zemlje i to je okay, to je bio tvoj izbor. Ja sam ostao i, mada sam u sustini bio klinac, trudio se da se borim protiv zla. I, veruj mi, dan danas se zapitam da li sam mogao vise. Hebi ga, mogli bi i neki drugi da se malo zapitaju, kapiras?
»
Johnny #011
mr. bean (7 April, 2007 - 19:55)
Hvala na odgovoru, naravno da ne postoji konsenzus u alternativi o tajnim sluzbama, jer su mnogi iz alternative zapravo i saradnici tih istih tajnih sluzbi.
Ne znam da li znas da mreza tajne policije i njihovih saradnika broji preko 100,000 ljudi. Zar ti to ne govori sve. Sep Gestapoa Bulatovic je pre otprilike godinu dana rekao da imaju svoje ljude svuda. On i ne krije da su mu saradnici ubaceni svuda.
Rukovodstva svih politickih stranaka vrve od saradnika tajnih sluzbi. Tadic je dugogodisnji saradnik KOS-a, Kostunica takodje, da ti ne spominjem dalje ostalu boraniju. Nema tu nista kompleksnije od ovoga, to je ta rak rana Srbije - vrlo prosto.
Divno je to sto si se borio protiv zla, mozda si mogao vise ali mozda i nisi.
Nemoj da se osecas odgovornim u zivotu za zlocin koji nisi pocinio. Sa nase strane je dovoljno, sto smo bili protiv Milosevicevih fasista, i da ih i dan danas krivimo za njihove zlocine pocinjene u Bosni, Hrvatskoj, Kosovu i Srbiji. Da li cemo imati snage i vestine da ih pobedimo, drugo je pitanje. Razilazim se fundamentalno u misljenju sa mnogima iz alternative, na koji nacin ih treba pobediti.
Mnogo mi se svidelo komentarisanje i rezonovanje Dracene - odavno nisam sreo nekog ko mi vise lezi politicki. Ima tu jos dosta konstruktivnih i vrlo interesantnih komentara, ali na zalost Zox i BS svojim nekorektnim ponasanjem potpuno banalizuju ovaj blog. Mislim da bi ovaj Blog mogao biti mesto vrlo korisno za alternativu u Srbiji.
»
pa tvoji da vide kako si
ljiljadjurdjic (7 April, 2007 - 20:11)
pa tvoji da vide kako si prosao u putu
»
Bonacobg
mr. bean (8 April, 2007 - 01:12)
Citao sam upravo tvoje komentare na BS blogu, ukljucujuci i tvoje komentare na ovom blogu - ocigledno je da ti je cilj da ovde provociras, vredjas pa cak i pretis ljudima - "kad dodjes u zemlju pozvace te telefonom".
Jel' to mislis kad doputujem u zemlju (Srbiju)
ili kad dodjem u zemlju - odnosno budem sahranjen.
Ne mislis valjda da si me uplasio time, pa da ti je nalog direktno dao i sef Gestapoa Buljke.
Moj ti je savet da iskoristis prisustvo na ovom blogu za slobodno iznosenje svojeg misljenja, nikako za vredjanja, prepucavanja i pretnje.
Ajde sad lepo zaboravi sta si radio danas na blogu, pa sutra lepo sedi, osmisli nesto lepo i pametno, pa to i
napisi. Ovo nije mesto za svadje. Zoxtera i ostale provokatore, za pocetak ignorisi.
Ajde cao sad i Srecan ti Uskrs!
»
Zokster,
bakero (7 April, 2007 - 13:13)
hvala ti za komplimente koje si mi uputio. Duhovito, nema sta.Po tvojoj tablici za umeravanje nitkova u Srbiji ih zivi 95% (odnosi se samo na Srbe), a u BiH-u( samo Srbi) 99%. Jedinica za nitkove jeste 1 mZok.( posto je 1Zok (jedan Zokster) veoma velika velicina, pa se redje kotristi). Problem je lociran, odstraniti bolesni deo tela.
»
Bakero: "Po tvojoj tablici
zokster (7 April, 2007 - 14:10)
Bakero: "Po tvojoj tablici za umeravanje nitkova u Srbiji ih zivi 95% (odnosi se samo na Srbe),"
98%, po mojoj slobodnoj proceni.
»
Građanski rat a ne agresija!
znikolic (7 April, 2007 - 17:46)
1. Prva žrtva u multinacionalnom Srajevu je bio Nikola Gardović, Srbin koji je ubijen na svadbi svoga sina, 1. marta 1992.
2. Rat u BiH je počeo još 30. septembra 1991. godine kada je JNA bombardovala selo Ravno u opštini Trebinje, na dubrovačkom ratištu.
3. Oružani sukobi u Bosanskom Brodu su počeli pre 6. aprila 1992. godine.
4. Ono što se događalo u BiH je bio građanski rat, a ne agresija stranih trupa. Pri tome uopšte nije sporno da su bosanski Srbi i Hrvati primali pomoć iz Srbije i Hrvatske, kao što nije sporno da je vlada u Sarajevu primala pomoć iz islamskih zemalja.
5. Legitimitet Predsedništva Bosne i Hercegovine je bila veoma diskutabilna: četiri od sedam članova su ga napustili, jedan je smenjen, mandat Izetbegovića je bio samo godinu dana.
6. Onoga trenutka kada na porodilište postavite mitraljez, ono postaje legitiman vojni cilj. Onoga trenutka kada u školu ili dečji vrtić smestite vojnu jedinicu, ona postaje kasarna. General Lewis MacKenzie je to bezuspešno pokušavao da objasni zaraćenim stranama u Sarajevu, ali niko nije hteo da ga sluša.
7. Na građane koji su se 6. aprila okupili na mitingu ispred zgrade Skupštine Bosne i Hercegovine vatru su otvorile i srpske i muslimanske paravojne formacije. To je izjavio general Jusuf Juka Prazina koji je u to doba komandovao delom takvih muslimanskih formacija: http://www.bhdani.com/arhiva/260/t26008.shtml
8. Vojska bosanskih Srba nije sprečavala odlazak civila iz Sarajeva, to je sprečavala bosanska vlada. Srbi nisu dozvoljavali izlazak vojnih obveznika. Sa druge strane, bosanska vlada nije dozvoljavala masovan odlazak civila, ali je zato kroz tunel ispod aerodroma izvodila kompletne jedinice.
Rat u BiH je bio jedna velika tragedija i uopšte nije sporno da su srpske ruke u tom ratu bile krvave, a zločini koje su počinili pripadnici srpskih snaga u BiH užasni.
»
Kakav, bre, gradjanski rat?!
Mungos (7 April, 2007 - 18:24)
Seljacka buna! Sjurilo se sa raznih brda i planina, sto iz Bosne, sto iz Sandzaka, sto iz 'Ercegovine, cetnika, ustasa i Balija, zednih krrvi, silovanja & pljacke!
Osim toga, G. Nsarski kazete:
"6. Onoga trenutka kada na porodilište postavite mitraljez, ono postaje legitiman vojni cilj. Onoga trenutka kada u školu ili dečji vrtić smestite vojnu jedinicu, ona postaje kasarna. General Lewis MacKenzie je to bezuspešno pokušavao da objasni zaraćenim stranama u Sarajevu, ali niko nije hteo da ga sluša."
Nije tacno! Ako u takvim ustanovama i pod tim uslovima ima (nevinih) civila, to NIKADA ne moze i ne sme da bude "legitiman vojni cilj"! (jedan od razloga zasto USA-UK koalicija "gubi" rat u Iraku!)
Tako da nije tacno ni da je general Mekenzi "pokusavao da objasni zaracenim stranama", jer covek skolovan po najvisim standardima.
NAPOMENA AUTORU: POLUINFORMACIJA JE MNOGO GORA OD BILO KOJE DEZINFORMACIJE!!!
"Platon mi je drag, ali mi je istina draza!" (Aristotel)
Mungos, The Zmijoje.ac
»
Dobro je da ste pomenuli rat u Iraku
znikolic (7 April, 2007 - 22:41)
Dobro je da ste pomenuli rat u Iraku jer Amerikanci i Britanci po pravilu poštuju međunarodno ratno pravo, ma koliko to ponekad izgledalo neverovatno.
Under no circumstances shall medical units be used in an attempt to shield military objectives from attack. Whenever possible, the Parties to the conflict shall ensure that medical units are so sated that attacks against military objectives do not imperil their safety. (Protocol Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, Article 12.4 - Protection of medical units, http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/93.htm)
The protection to which civilian medical units are entitled shall not cease unless they are used to commit, outside their humanitarian function, acts harmful to the enemy. Protection may, however, cease only after a warning has been given setting, whenever appropriate, a reasonable time-limit, and after such warning has remained unheeded. (Protocol Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, Article 13.1 - Discontinuance of protection of civilian medical units, http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/93.htm)
General MacKenzie je često opominjao bosansku vladu na ovakve slučajeve, posebno na početku rata. Zato su ga optuživali za pristrasnost, čak su išli toliko daleko da ga optužuju za učešće u masovnim silovanjima. naravno, te optužbe su odbačene.
Inače, Nsarski nije ni moje ime ni moj pseudonim.
PS: Slažem se sa Vama po pitanju primitivizma koji je pratio rat u BiH. "Građanski rat" je neprikladan izraz za ono što se na engleskom naziva "civil war" ali u našim jezicima ne postoji drugi izraz.
»
Jeste, G. Znikolicu
Mungos (7 April, 2007 - 23:49)
Iako se cinilo da su bezdusni(posebno na prostorima ex-SRJ, zbog bombardovanja 1999.), zaista se drze tih principa!
Koliko god da sam mnogo pre pocetka rata u Iraku bio protiv (zbog njegove stvarne pozadine i pretpostavke da ce biti kako i jeste), najveci broj nastradalih vojnika Koalicije je upravo zbog postovanja ne samo Zenevske konvencije, vec i sopstvenih, nacionalnih zakona & propisa, koji su zaista toliko precizni i, ako mogu da kazem - "restriktvini".
"Platon mi je drag, ali mi je istina draza!" (Aristotel)
Mungos, The Zmijoje.ac
»
+Izvinjenje G. Nsarskom & G.Znikolicu...
Mungos (8 April, 2007 - 00:25)
... sto sam "malo pobrkao loncice", sto onomad rece ex-president of Serbia.
Greska je zaista bila nenamerna!
Hvala na razumevanju!
"Platon mi je drag, ali mi je istina draza!" (Aristotel)
Mungos, The Zmijoje.ac
»
Ko je to licenciran na ISTINU ?!?
49 41 (8 April, 2007 - 06:10)
POLITICARI,TAJKUNI,MESETARI-BELOSVETSKI,BIVSI LEGIONARI,MUDZAHEDINI,VEHABIJE,VELIKO-SRBI/MALO-SRBI ili ILIRI (na koje se albanci pozivaju; vekovima i njihovo prvo zaposedanje Balkana,pre slovena)...?!?
Licence na istine se "OTVARAJU"-posle 35 godina; neke malo vaznije POSLE 50 godina!
A, moj komentar KO ZIV-KO MRTAV od svedoka dogadjaja!
Moj, komentar na ceo tok dogadjaja u bivsoj Jugoslaviji mogao je da SPASE: "FENIX"-Kanteov ili VOJNI PUC- kao u Turskoj '80-tih. TADA ne bi BILO ni zena u CRNOM ni MAJKI koje ce VECNO KUKATI za svojim izgubljenim, NI RASELJENIH najmanje 3.5 miliona (sirom sveta); ni "politicki"-20.000 "IZBRISANIH" v Slovenia .A,jos manje "UCVELJENIH"-POLITIKANATA koji ce se pozivati NA KO je NA KOGA IZVRSIO AGRESIJU.
Matematika "malih brojeva"-je baza ZA matematiku "velikih brojeva"!
U "normalnim"-sukobima se zrtvuje; manji broj da spasi veci broj ljudi. BALKANSKI je ucinio "OBRNUTO" i taj proces jos UVEK TRAJE!
Na ciju stetu ??? Balkanskih USIJANIH GLAVA!
Na ciju korist??? Lokalnih i belosvetskih POLITIKANATA!
Mi smo to sazeto definisali:"Nekom rat-nekom brat"!-vekovima balkanskim.
P.S.
Evropa je "SAMA" otvorila PANDORINU kutiju;posle rusenja berlinskog zida. Dal'ce je "SAMA" zatvarati ILI uspeti da je "PROGUTA" to je pitanje za moju SADA 15-to godisnju kcerku,nekada PROTERANU 6-to mesecnu bebu iz SARAJEVA!!!
»
Najnoviji komentari
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)